Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - mariel26 - 06-02-2011

Ze heten Stijn en Emma. Ze zijn geboren bij 35 weken, dus dat viel reuzemee.


tweeling - Mila - 06-02-2011

leuke namen! 35 weken is opzich voor een tweeling erg netjes.
Gaat het goed met ze nu thuis? en hoe vind grote broer het?


tweeling - poohtje - 06-02-2011

Mariel van harte gefeliciteerd met Emma en Stijn. Mooie geboortegewichten ook. Fijn dat ze thuis zijn en dat het zo goed gaat!!!!
Wat goed dat ze het zelf heeft opgelost Mila, scheelt weer een bezoekje aan de osteopaat/fysiotherapeut.


tweeling - mama1988 - 06-02-2011

mariel26: Van harte gefeliciteerd met je dochter en zoon!
Mooie gewichten en zeker mooie namen!!! geniet er lekker van samen met je andere kindje en je man


tweeling - leeuwinnetje - 06-02-2011

mariel: van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter, leuke namen. Fijn dat ze thuis zijn, geniet ervan!


tweeling - Nina77 - 07-02-2011

Gefeliciteerd met je mooie kindjes Mariel! Wat een lieve namen!
Heb je nog veel last gehad van de keizersnede, of heb je die uiteindelijk niet gehad omdat het opeens zo snel ging?


tweeling - zonnebloempje - 07-02-2011

Hallo meiden,

misschien een beetje rare vraag, maar zijn hier ook meiden die door ivf zwanger zijn geraakt.
en toen twee embryo's terug hebben geplaatst en dus een tweeling hebben gekregen?

als je het liever niet en public zegt, zou ik graag een pb-tje ontvangen.
(wij staan momenteel voor de keuze of we 1 of twee terug te plaatsen)
en je maakt dan kans op een tweeling.
het kan ook maarzo gebeuren dat maar 1 embryo doorzet en dan heb je dus 1 kindje.

jullie als tweeling moeders....
zouden jullie gewoon voor twee gaan?
ik heb zelf altijd gedroomd van een tweeling.... maar mijn man is bang dat m'n lijf het niet aan zou kunnen.
(ben verder goed gezond hoor, de oorzaak ligt niet bij mij, zeg maar)

liefs zonnebloempje


tweeling - mama1988 - 07-02-2011

zonnebloempje: het is jullie keuze, het echt zwaar wordt het aan het eind pas maar heb je al meerdere kinderen of niet?
ik zou zelf kiezen voor twee, wie weet doen ze het allebei en misschien maar eentje. En 2 kindjes is wel erg leukWink zou mijn meiden niet willen missen. Maar ik had zelf geen keuse ik was opeens zwanger en ook nog van een tweeling! en dat op mijn 19de! Persoonlijk heb ik er nooit overna gedacht of het zwaar zou zijn, nee mijne kregen het tts syndroom (1 eigge) maar zwaar nee, na mijn 2ling werd ik na 6 maanden weer zwanger die zwangerschap (was er maar 1 ) maar vond ik veel zwaarder omdat ik nog 2 babies van 6 maanden had ik werd dikker maar hun gingen kruipen en later lopen en nu, zijn de meiden (2ling) ander half en hun zusje is nu bijna 4 maanden achteraf: het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest.

succes!


tweeling - zonnebloempje - 07-02-2011

@mama1988,
bedankt voor je reactie.
wij hebben nog helemaal geen kinderen kunnen krijgen.
en ivf/icsi zal voor ons de enige manier zijn.
het kan dus ook zijn dat we er 2 terugplaatsen,
dan een tweeling krijgen en daarna nooit meer.
we denken er nog even goed over na.

groeten Zonnebloempje


tweeling - Mila - 07-02-2011

zonnebloempje, ik had 3 eitjes en zijn er toen voor gegaan ( ik heb PCO dus hormoonbehandelingen, maar verder wel zelf bevruchten hahaaha) en we hebben de stap genomen en heb nu 2 kindjes. GELUKKIG geen 3.
2 is erg zwaar maar ook erg mooi en of je nu 1 kindje moet voeden of 2 enz.. druk ben je toch ook met 1 kindje. Je bent alleen meer tijd kwijt aan voeden enzo en het kost in 1x meer geld, maar dat is alles, want verder is het super en ze hebben elkaar..
als ik had geweten hoe druk het nu is en of ik het dan weer over zou doen: JA! want 2 kindjes is super mooi, alleen kost het wel meer tijd.
Maar de slapeloze nachten heb je ook met 1 kindje alleen loop je met 2 het risico dat als de een net stil is, de andere begint en je dus langer wakker bent als bij 1 kindje.. maar ik heb er dubbel en dwars voor over.
Wel wil ik benoemen dat een tweeling zwangerschap een risico is. Ik ben namelijk met 25 weken bevallen (dat is wel heel uitzonderlijk) maar eerder bevallen die kans is heel groot en die kans is minder groot met 1 kindje.


tweeling - mariel26 - 07-02-2011

hoi,

Ze doen het heel erg goed. Ze drinken allebei goed hun flesjes en slapen goed. Het is echt genieten. Ik vind het op zich nu ook nog niet zo heel druk. Onze zoon vindt het op zich heel leuk, maar heeft er ook wel wat moeite mee. Maar het begon al toen ik in het ziekenhuis lag, dat vond hij ook erg vreemd. Maar hij is voor de tweeling heel lief.

Ja ik heb wel een keizersnede gehad en ik heb er behoorlijk last van, nu nog steeds. Heb bij ons zoontje ook een keizersnede gehad en toen vond ik het ook wel tegenvallen, maar het is nu nog zwaarder. Nou heb ik ook wel pech gehad. Ik bleef hele erge hoofdpijn houden en toen bleek dat de het gaatje van de ruggeprik niet dicht ging. Dus toen een bloedpatch gehad, dan spuiten ze op dezelfde plek je eigen bloed in. En dat was wel pijnlijk na een keizersnede, want ik moest helemaal voorover buigen en dat met buikwond. En sindsdien heb ik dus ook veel last van de wond. In het midden is het ook nog een beetje open. Dus moet morgen naar het ziekenhuis en dan gaan ze even kijken of er echt iets niet goed is. Kan zijn dat er een abces onder zit.

Reageer later op de rest.. Ga even de fles geven.


tweeling - Jess78 - 14-02-2011

Mariel; Hartelijk gefeliciteerd met je zoon en dochter!! Fijn om te horen dat het met hun goed gaat. Ik hoop dat jou buikwond ook snel heelt zodat je er helemaal van kan genieten.

Zonnebloem: Ik ben momenteel 28 weken zwanger van een tweeling via de 1e ivf behandeling. Wij hadden alleen moeten tekenen dat ze er maximaal 2 terug plaatsen. Dit zou dan 1 goed gedeelde cel zijn of 2 zwakkere cellen zodat de kans op verdere deling in ieder geval bij 1 zou kunnen aanslaan. Het blijft namelijk nog maar een kans van 23% dat er 1 aanslaat en 8% dat ze beide aanslaan, het blijft dus een wonder!
Omdat er bij ons geen reden was waarom we niet zwanger raakten en al 7 iui pogingen achter de rug hadden, hadden we nu wel meteen een gevoel dat het met ivf zou lukken. Toen ze dus zeiden dat er 2 waren terug geplaatst, gingen we hier eigenlijk meteen stiekem wel al van uit. De zwangerschap van een tweeling is (meestal) zwaarder dan bij 1 maar ik weet dat ik veel hulp kan krijgen van mijn man en familie. Wij vinden het dus wel erg gezellig, 2 kindjes.
Verder vond ik de punctie van de ivf best pijnlijk en heb ik ook last van bijwerkingen gehad, dus dan is het helemaal niet erg dat ik er nu in 1 keer 2 heb. Daarnaast moet je hormonen spuiten en is het emotioneel ook zwaar omdat je maar 3 ivf pogingen mag doen!
Ik zou dus zeggen: Go for Two Girl!!


tweeling - zonnebloempje - 21-02-2011

he meiden,
bedankt voor jullie reacties. Wij zijn er inmiddels uit.
We gaan voor terugplaatsen van 2. Mits die aanwezig zijn natuurlijk.

Jullie horen van me wat het is geworden, maar gaan nog wel wat maandjes overheen.
Liefs...


tweeling - leeuwinnetje - 21-02-2011

zonnebloem, fijn dat jullie de beslissing hebben genomen.
hoop dat alles goed gaat en dat jullie straks 2 gezonden kinderen in jullie armen mogen houden.


tweeling - Nina77 - 22-02-2011

Zonnebloempje wat spannend! Heel veel succes!


tweeling - poohtje - 22-02-2011

Idd heel spannend, houd ons op de hoogte!!


tweeling - mama1988 - 25-02-2011

spannend !!


tweeling - poohtje - 27-02-2011

Zijn hier nog mensen die lid zijn van nvom en die naar de tweelingendag gaan 17 april?


tweeling - leeuwinnetje - 27-02-2011

wij zijn wel lid, maar we kunnen niet 17 april, we gaan dan een weekendje weg


tweeling - leeuwinnetje - 27-02-2011

gaan jullie wel?


tweeling - Mila - 28-02-2011

ik ben ook lid maar ook wij kunnen niet.we moeten werken


tweeling - poohtje - 28-02-2011

jaaaa wij gaan wel en heb er echt zin in. Lijkt me hartstikke leuk. Echt jammer dat jullie niet kunnen, had graag jullie kindjes willen zien.


tweeling - Mila - 10-03-2011

hoe ziet jullie dag er vaak uit?
qua spelen? spelen jullie veel met de kinderen?
hier is het vaak nog voeden en slapen en dan ook de box/wipstoel..
echt met ze spelen qua tijd is er niet.. ja even bij ons op schoot, maar wat doen jullie met ze als je met ze gaat spelen?
en hoe vaak spelen jullie met ze?


tweeling - poohtje - 10-03-2011

op schoot hobbelen vinden ze leuk, in hun nekje happen (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen haha) is ook lachen, speeltjes met belletje aanbieden en ik zing kinderliedjes met ze. Ik doe steeds dezelfde zodat ze die gaan herkennen. Voorzichtig vliegtuigje spelen kan ook al. Hun nek is al echt supersterk. Soms ook op schoot naar elkaar toe zetten, dan gaan ze ook af en toe wel naar elkaar brabbelen, echt heel lief. Ik houd ze na de voeding meestal nog een uurtje wakker tenzij ze in hun oogjes gaan wrijven enzo dan gaan ze uiteraard eerder naar bed.


tweeling - leeuwinnetje - 10-03-2011

Hier zijn ze al 1,5 jaar, dus kan wel met ze spelen, of boekjes lezen. maar toen ze wat kleiner waren, deed ik vooral zingen en knuffelen, beetje wiegen idd.
maar nu vind ik het ook belangrijk dat ze zelf leren spelen, zodat ik niet heel de dag met ze speel, ze moeten ook leren om zichzelf te vermaken, maar speel ook regelmatig met ze.


tweeling - Mila - 11-03-2011

dank jullie wel voor jullie reactie.
vind het moederschap soms zo onzeker, denk vaak of ik het allemaal goed doe Wink
en weet stiekem dat ik het allemaal wel goed doe, maar soms heb je van die dagen dat je aan alles gaat twijfelen.


tweeling - poohtje - 11-03-2011

Je bent een supermama kijik eens wat je allemaal al doorstaan hebt!!


tweeling - leeuwinnetje - 11-03-2011

mila: je bent idd ene supermama en wij allemaal trouwens, zal de rest en mezelf ook een compliment geven Wink
maar snap je onzekerheid hoor, dat heb ik zelf ook

fijn weekend allemaal!!


tweeling - Nina28 - 21-03-2011

Hee ladies!

Hoe is het met jullie allemaal en die kleintjes van jullie?
Hier gaat het sinds een aantal weken en stuk beter! Dus ik kom weer eens aan andere dingen toe en dus ook weer aan het forum :-)
Zal eens eerst even bij lezen hoe het met jullie en de schatjes gaat!! x


tweeling - Nina28 - 21-03-2011

Wij gaan helaas niet naar de meerlingendag... Tis wat ver vanuit het zuiden en de kids hebben er nog niets aan! Wel jammer want ik had jouw schatjes graag gezien Poohtje!

Mila: hier zelfde spelletjes dan bij Poohtje. Vooral tegenover elkaar zetten is zo schattig! Ze lachen de hele tijd naar elkaar en maken steeds meer verschillende geluiden...ze hebben echt de grootste lol met elkaar. Na de voeding 's ochtends leg ik ze in de box en dan ruim ik wat op. Na een half uur liggen ze weer in bed want zijn dan weer/nog moe. Hier alleen speeltijd na de voedingen van 11.00 en 15.00.

Mariel: beetje laat, maar nog gefeliciteerd met je zoontje en dochtertje! Mooie namen! Hoop dat alles goed gaat!


tweeling - Mila - 21-03-2011

ik heb ze nog nooit tegen over elkaar gezet (schaam!!) wel eens tegen over elkaar gehouden maar Tess kijkt telkens weg en vind alle andere dingen veen intressanter.
zal eens gaan proberen om ze tegen over elkaar te zetten. doen jullie dat in de kinderstoel?


tweeling - Nina28 - 22-03-2011

Hee Mila!
Lucas vond Eline eerst ook totaal niet interessant (andersom wel) maar nu wel... Als ik alleen ben zet ik ze in de kinderstoel of wipstoel tegenover elkaar. Als mijn vriend er ook is dan ieder bij 1 op de knie, want dat is natuurlijk het allerleukste... en tegenover elkaar en hobbelen dan lachen ze het uit en brabbelen tegen elkaar...


tweeling - Mila - 22-03-2011

ok, ga het proberen op schoot. want vandaag geprobeerd in de kinderstoel, maar nee ook dat werkte niet Smile Tess kijkt gewoon weg hahaha


tweeling - Nina77 - 23-03-2011

Hoi allemaal!
Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Hier gaat het z'n gangetje. De jongens groeien lekker en zijn flink aan het ontdekken. De eerste flinke koorts hebben we gelukkig ook achter de rug en het is wel een prettig idee dat ik nu weet wat 'normaal' is. Vond het best spannend en had het liefst gelijk bij de huisarts op de stoep gestaan maar wat iedereen zei klopte ook, de temperatuur zakte redelijk snel en de jongens leken er zelf weinig last van te hebben.
Hier zijn ze met vlagen in elkaar geïnteresseerd. De bedjes staan met de kopse kant tegen elkaar en soms als ik binnen kom liggen ze overdwars in bed om met hun handjes tussen de spijlen naar elkaar te kunnen graaien. Ze reageren nog niet super veel op elkaar (dat een lacht /kletst en de ander dat nadoet ofzo) maar ze vinden het wel leuk om elkaar te observeren en aan elkaar te zitten. Met de voetjes tegen elkaar schoppen als ze in de wipstoeltjes zitten is ook erg grappig. Verder hebben we vaak 1 op het speelkleed en 1 in de box, vooral omdat ze met het draaien elkaar in de weg liggen en ze nog niet echt voorzichtig zijn met het graaien. Er zit snel een vinger in een oog of wordt er aan een oor getrokken.
Eten is ook nog een spel. Ze gaan steeds beter happen maar het meeste ligt uiteindelijk vooral op hun kleren, de slab, de stoel en op mama.. :-) Kietelen en zelf "staan" vinden het leukste. Als er iemand is die ze niet goed kennen kunnen ze soms een flinke sippe pruillip laten zien maar als die persoon dan met ze gaat staan dan is het al snel goed!
Oh, en het is wat laat maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik ook vind dat je een super mama bent Mila!
liefs,
Nina


tweeling - poohtje - 25-03-2011

Leuk dat alle mama's weer een beetje tijd hebben gevonden om hier te kletsen. Het was hier zo stil en ervaringen horen van iedereen vind ik erg leuk!!
Hier ook alles goed. Mannen groeien goed ze waren 60,5cm 6235gram en de ander 63cm 6470gram. Jason ligt momenteel lekker onder de babygym, zo leuk om te zien wat hij allemaal al kan. De ander ligt nog lekker te slapen. Goh wat kan je toch gelukkig zijn he Big Grin


tweeling - Nina28 - 25-03-2011

Hee poohtje, die jongens van jou groeien goed! Leuk hè, om te zien hoe ze zich ontwikkelen! Eline rolt al van buik naar rug... Lucas nog niet, die is wat luier hahaha...
Wat een verschil met een aantal weken/maanden geleden, ik heb weer wat tijd voor mezelf en dus inderdaad ook het forum! Fijn weekend allemaal


tweeling - Mila - 26-03-2011

alle mama's hun rust meer gevonden om hier weer te kletsen Wink

Hier gaat het super met de meisjes. Ze ontwikkelen zich keurig volgends de gecorrigeerde leeftijd (3,5 maand).
Nyna weegt inmiddels 5200 gram en Tess 5700 gram en dat kijkend waar ze vandaan komen Smile
Nyna heeft nog wel haar sonde, want het drinken gaat erg slecht! Ik heb er voorlopig geen vertrouwen meer in dat het snel beter gaat.
Het gaat eerder slechter dan beter. Dinsdag weer voor controle naar de KA dus dan zullen we het allemaal wel horen.

Hier ook echt twee verschillende kinderen:
Nyna is heel lief en tevreden, lacht heel veel en huilt echt nooit!!
Als ze wakker in bed ligt, huilt ze ook niet, dan ligt ze gewoon heerlijk in het rond te kijken.
Tess is een pittig meisje dat nu al weet wat ze wel en niet wil en dat ook laat horen.
Ze brabbelt er vrolijk op los en lacht ook veel, maar als ze moe word (vooral aan het eind van de dag) wordt ze huilerig en dan is ook weinig goed.
Alleen met haar rond lopen en zodra je dan gaat zitten, zit te het op een gillen.. vaak is dan de enige oplossing: gewoon in bed leggen of haar in slaap wiegen!
Verder slapen ze allebei al door en gaan ze sinds 3 dagen al rond 18.30 naar bed en slapen ze door tot de volgende ochten 6.30 uur! (wel hebben ze nog een voeding om 22.00 uur) maar sinds deze 3 dagen dat ze 's avonds slapen is tess ook minder huilerig, dus dat is erg fijn!
Al met al zijn het twee super meiden en ben ik super verliefd op ze Smile


tweeling - Nina28 - 26-03-2011

Hee mila!
Wat een supergewichten van je meisjes! Ik moet maandag weer naar CB ben benieuwd wat ze wegen.... Heb het idee dat Eline minder goed groeit dan Lucas.
Als ik lees hoe Tess en Nyna zijn, lijkt L qua doen op Tess en E op Nyna. Grappig hè, 2 totaal verschillende kindjes! WAt vervelend dat het drinken niet goed gaat...komt vast nog wel!
Hier nu allebei buikgriep, heerlijk zo'n 18 poepluiers op een dag....

Fijn weekend nog allemaal


tweeling - mama1988 - 27-03-2011

hallo dames,
ik was het topic kwijt, maar dankzij tinkerbell heb ik hem weer gevonden!

Ik lees dat het overal goed gaat met de kids, fijn!


tweeling - poohtje - 27-03-2011

hey nina ook hier lijkt M (jongste) op Tess en J op nyna (oudste) echt grappig haha. Het zijn idd mooie gewichten en fijn dat ze het qua ontwikkeling zo goed doen! Ik hoop dat ze snel die sonde kwijt is maar kan dat ook jaren duren of is het misschien nog paar maandjes?
Hier alles goed liggen beide op het speelkleed aan elkaar te friemelen haha,ze trekken aan elkaar shirt. Ik heb van de overburen een fietskar gekregen alleen de overtrek was uitgelubberd dus ik heb een nieuwe besteld. Als die binnen is kunnen we lekker gaan fietsen, echt zin in. Hoe gaan jullie dat doen??
Ha mamma hoe is het met jou??


tweeling - Mila - 27-03-2011

poohtje, nina? mila bedoel je hahahaa Wink
grappig want Tess is ook de jongste en Nyna de oudste.

Ik HAAT fietsen, ik kan het ook helemaal niet... hahahaha dus of ik echt met de meisjes ga fietsen dat weet ik nog niet. ik wandel veel liever!
maar ik wil natuurlijk wle 2 zitjes halen voor op de fiets, maar ik weet niet of ze speciaal iets hebben voor tweelingen?? dus ook zo'n zitje wat je voorop doet of ze die ook hebben voor achterop?


tweeling - Jess78 - 27-03-2011

Hallo dames,

Op carnavalszondag zijn (2 maanden te vroeg) mijn dochter Dana en zoon Ryan geboren!
Dana woog 1615 en Ryan 1650 gram.

Ze hebben 2 weken op de NICU gelegen in Veldhoven. Papa en mama hebben in het Ronald Mc Donaldhuis gelogeerd. Ze liggen nu in ons eigen ziekenhuis, zelfs al in een warmtebedje en wegen net rond de 2 kg.

Groetjes,
Jess


tweeling - leeuwinnetje - 27-03-2011

jesse: gefeliciteerd met jullie dochter en zoon! Hopelijk mogen ze snel mee naar huis, geniet ervan!!

poohtje: wij hebben ook een fietskar, vind het ideaal, vooral omdat je hem los kan koppelen en daarna nog een boodschapje ermee kan doen


tweeling - Mila - 27-03-2011

Jess, gefeliciteerd met jullie dochter en zoon. Hopelijk mogen ze snel lekker mee naar huis.


tweeling - mama1988 - 28-03-2011

gefeliciteerd!!!

mila: ik heb ook een zitje voor op en achterop, voor achterop heb je zitje van bobike en die zijn vanaf 9 kg tot 22 kg NIET bobike maxi die zijn te groot.
en eentje voorop, mijn meiden waren 10 maanden toen ze mee gingen op de fiets. en passen er nu nog inWink


tweeling - Mila - 28-03-2011

wat voor zitje heb je voor voorop dan? hoe heet die?


tweeling - Nina28 - 28-03-2011

Jess gefeliciteerd met Dana en Ryan! Hoop dat het goed met ze gaat en natuurlijk ook met mama en papa! Hopelijk zijn jullie snel thuis met de twins.

Hier vanochtend naar CB geweest ondanks dat ze ziek zijn. L weegt nu 6640 en E 5240. Allebei netjes volgens de curve dus helemaal prima!


tweeling - mama1988 - 28-03-2011

Mila schreef:wat voor zitje heb je voor voorop dan? hoe heet die?

IK heb voor op en achter op Bobike
voorop heet die volgens bobike mini en achterop bobike maxi sc http://www.bobike.nl/products/nl/bobike_maxi.htm?fluxmenu=m17____m3 kijk deze is dat
want je hebt ook deze http://www.bobike.nl/products/nl/bobike_maxi+.htm?fluxmenu=m11____m3 en die is ook vanaf 9 maanden staat er maar geloof me daar kunnen die kleintjes echt niet in zitten de gordels staan dan te hoog in hun nek. Ik deed als elena bijv. achter op zat een handdoekje (gastendoekje) tussen haar beentjes zodat ze echt in het stoeltje zat.. nu is dat helemaal niet meer nodig maar met 10 maanden wel!

succes


tweeling - poohtje - 28-03-2011

Idd was foutja mila haha.
Jess van harte meis hopelijk mag je ze snel mee naar huis nemen!!
Nina mooie gewichten hoor!!


tweeling - mama1988 - 08-04-2011

alles goed hier met iedereen en met de kindjes?

hier wel, 2 heerlijke nee zeggende en schuddende peuterpubers en heel heul lief klein onschuldig meisje. Wink


tweeling - poohtje - 08-04-2011

ohhh leuk nee zeggen haha, die periode wacht ons nog :S. Maar verder alles goed dus?!
Hier gaat alles wel ok. Ze hoesten weer eens, leuk hoor het KDV Big Grin. Ze zitten sinds deze week in de wandelwageninzitten en dat gaat goed, ze kunnen nu alles zien maar ook mensen kunnen nu alles zien :S. Waren die ook in de bonus!!! haha lollig hoor. Nieuwe overtrekken voor de fietskar zijn binnen dus dit weekend de babyschalen inbouwen en fietsen maar!!!!
Ik vraag me toch af of er geen nieuwe tweelingmamma's zijn ofzo tis zo rustig.


tweeling - mama1988 - 08-04-2011

poohtje: Leuk dat je kan fietsen met je mannen ! en 4,5 maand alweer gaat hard he.
en dat bekijks erg he.. bij mij was het op een gegeven moment zo iedereen weet het. het zijn er twee maar toen kwam ik met een dikke buik achter de 2lingwagen weer bekijks en geruchten en nu 3 kindjes, heb van de week de voetenzakken uit de wagen gehaald en nu zie je pas goed het fietsstoeltje op de wagen zit en nu heb ik nog veel meer bekijks en praat. maar goed ik kan heerlijk wandelen met hun alle drie op 1 wagen heerlijk.

En nee zeggen ja dat staat jou en andere mama's ook nog wel te wachten maar dat duurt nog wel , die van mij worden over 4maandjes alweer 2 jaar oud! 2 jaar oud ongelofelijk maar ik weet wel het wordt steeds leuker! (vanmiddag zaten ze in de wagen zonnebrillen op ijsje te eten heerlijk) kan niet wachten tot donna (bijna 6 maanden oud) ook zo ver is. heerlijk


de pas bevallen mama's zullen denk ik erg druk zijn om een ritme te vinden dat vond ik in het begin ook moeilijk. of ze genieten van het mooie weerWink


tweeling - Mila - 08-04-2011

hier ook de dames in de wandelwageninzitjes, ze vinden het geweldig! Het gaat ook echt hard, ik kan me gewoon niet meer herinneren hoe klein ze waren toen ze thuis kwamen (dus eigenlijk net geboren hadden moeten worden) als ik nu pas geboren baby's zie bij andere mensen, dan denk ik echt he zijn ze van mij ook zo klein geweest???


tweeling - poohtje - 09-04-2011

Gelukkig zijn ze ook zo klein geweest ja, je wil niet weten hoe je er anders bij gelopen had hahaha Wink. Twee jaar en een half jaar alweer. Als je kindjes hebt gaat de tijd echt nog veel sneller. Fietsstoeltje op de wagen?? Hoe doe je dat? Ik zag pas wel een easywalker met een en of andere stellage aan de voorkant waar ook nog een kindje op zat. Dat zat vast aan het voetenplankje. De net bevallen mama's zullen het idd wel druk hebben, ik vind het wel makkelijker geworden. Veel minder flesjes, dat scheelt echt. Maar ik bedoel eigenlijk de nieuwe zwangeren die het net te horen hebben gekregen enzo.


tweeling - mama1988 - 09-04-2011

poohtje : ik heb een duo urban jungle en op het voetenplankje van die wagen heb ik een steun met een gmgzitje erop dus 2 zitten achter elkaar en eentje zit er naast.
zohttp://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.twee-en-meer.nl/catalog/images/twee%2520en%2520meer%2520fietssteun%2520met%2520GMG.jpg&imgrefurl=http://www.twee-en-meer.nl/catalog/product_info.php%3Fproducts_id%3D122&usg=__oi5vvKAUQVwxHCMcRa1e_kftLTw=&h=600&w=315&sz=44&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=iavJq9Z0vzUoQM:&tbnh=159&tbnw=83&ei=0aSgTb_2G4rrOdWw0TQ&prev=/images%3Fq%3Dtwee%2Ben%2Bmeer%2Bsteun%2Bop%2Burban%2Bjungle%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1259%26bih%3D594%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=281&oei=pqSgTe-BDYyVOozlxDQ&page=1&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=48&ty=67


tweeling - mama1988 - 09-04-2011

hmm ik zie dat de eerder genoemde link die ik plaatste niet werkt.
Hier een foto;tje van mijn eigen meiden in de wagen, gisteren voordat we naar het dorp gingen is deze gemaakt.
[ATTACH=CONFIG]1741[/ATTACH]


tweeling - leeuwinnetje - 09-04-2011

Hoi dames,

Leuke foto mama van je prachtige meiden!!

mila: het gaat hard he, ik kan me idd ook niet meer voorstellen dat ze hier ook zo klein waren

poohtje: word idd steeds handiger, minder flessen, met het eten vind ik het nu ook makkelijker, nu ze met de pot mee eten en gelukkig eten ze bijna alles. maar het opvoeden is wel begonnen, zijn nu echt aan het uittesten, wat wel en niet mag. maar vind het ook wel leuker worden, dat ze je nu zelf een kusje en een knuffel geven.


tweeling - poohtje - 10-04-2011

Leuke foto!!! Zoiets heb ik idd ook gezien, ik vind het er echt stoer uit zien!!
Ja leuk hoor als ze je zelf gaan knuffelen, vinden ze je toch heel lief he. Altijd fijn voor een moeder.


tweeling - poohtje - 12-04-2011

Gaat er trouwens nog wel iemand naar het tweelingweekend in Center Parcs in september??


tweeling - mama1988 - 12-04-2011

poohtje schreef:Gaat er trouwens nog wel iemand naar het tweelingweekend in Center Parcs in september??

Nee, mijn man houdt daar allemaal niet van. want aankomende zondag is van nvom in dolfinaricum tweelingdag maar wij gaan ook niet
(ben ook niet lid)


tweeling - Mila - 12-04-2011

ik weet het nog niet, vind het aardig prijzig en wij werken ook in de weekenden en het valt net in ons weekend.
dus ik denk (hoop) volgend jaar wel naar beide te gaan, dan zijn de meisjes ook wat ouder


tweeling - leeuwinnetje - 12-04-2011

tweelingweekend in september? zwaar heb je dat gelezen?
had het wel leuk gevonden, maar wij hebben dan 3 weken vakantie en willen dan wel ergens heen gaan


tweeling - Nina28 - 13-04-2011

@ Poohtje: waar heb je dat gelezen over het tweelingenweekend in september? Ik ben het nog niet tegen gekomen... Dat lijkt me wel leuk eigenlijk. We willen dan toch nog een weekend weg gaan! Jammer dat het Dolfinarium zo ver van ons vandaan is en dat Lucas en Eline nog zo klein zijn dat ze er toch niets van mee krijgen... Anders was ik zeker gegaan zondag! Ben benieuwd hoe je het vindt! Zou leuk zijn als er meerdere gaan in september; kunnen we elkaar eens in real-life spreken en onze kindjes aan elkaar voorstellen!

@ mama: leuke foto! Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk wat bekijks hebt!


tweeling - mama1988 - 13-04-2011

nina28: leuk he.. oh vandaag was ik in het dorp en ik had vandaag nog meer aansprak dan normaal en zo te horen aan de klanken en stemmen kwamen al die mensen hier niet vandaan hahha.. ook de meiden vinden het geweldig het extra stoeltje!


tweeling - poohtje - 14-04-2011

als je googled op tweelingweekend en center parcs dan kom je op de site van center parcs! Het is dit jaar weer in de eemhof


tweeling - Jess78 - 18-04-2011

Hallo allemaal,

11 april hebben we de kleintjes na 5 weken ziekenhuis mee naar huis gekregen. :-D
Het is inderdaad erg wennen nu je 7 voedingen zelf moet doen ipv 2 in het ziekenhuis. Het boeren gaat erg moeilijk, ook hebben ze een slechte stoelgang.

De kraamzorg 4 dagen 3 uur stelt echt niets voor. Je hebt wat hulp bij het badje en met 1 voeding, krijgt wat tips en dan gaan ze weer (had stagiaire erbij). Ze hebben geen tijd om te helpen met poetsen.

Ook begint het bezoek te bellen om langs te komen. Sommige denken dat ze na 6 weken wachten wel kunnen bellen maar hebben niet in de gaten dat ik ze net thuis heb en dat het hier weer anders is. Ik heb nu gewoon nog geen tijd en energie om te rusten, te poetsen of om even buiten te zitten.
Gelukkig helpt mijn man wel goed mee als hij niet hoeft te werken. Hij heeft de voeding van 3 uur alleen gedaan en ik die van 7 uur zodat je tenminste nog een beetje slaap krijgt.

Wanneer is het tweelingweekend in september eigenlijk? Moet je dat speciaal ergens boeken? Wij hadden al het voornemen om naar centerparcs te gaan in onze vakantie de eerste 2 weken van september.


tweeling - poohtje - 18-04-2011

Het is 30 september. Wij kunnen helaas toch niet. Ik baal echt als een stekker maar goed. Mijn schoonmoeder vind het toch belangrijker om de verjaardag van mijn schoonvader te vieren. Dus ik zei dat ik daar echt van baalde. Zegt die doos, tja het is niet anders he. Grrrrrrrrrrrr
Gisteren in dolfinarium geweest, was erg druk en ook leuk. Ik vond alleen dolfinarium zelf een beetje tegenvallen,het is heel klein.


tweeling - kruimeltje - 18-04-2011

@ Poohtje, hee ik was er ook met mijn zusje (boba80) en haar tweeling.
Misschien heb ik je wel gezien.


tweeling - kruimeltje - 18-04-2011

mama1988 schreef:hmm ik zie dat de eerder genoemde link die ik plaatste niet werkt.
Hier een foto;tje van mijn eigen meiden in de wagen, gisteren voordat we naar het dorp gingen is deze gemaakt.
[ATTACH=CONFIG]1741[/ATTACH]

Sorry, dat ik zomaar kom inbreken trouwens ... maar ik lees hier regelmatig mee omdat mijn zusje hier ook altijd in het topic schreef.
Mama, ben jij gisteren toevallig ook in het dolfinarium geweest? Want dan heb ik je zien lopen met de wagen met het fietszitje erop.
Anders was het iemand anders die dezelfde oplossing had.


tweeling - mama1988 - 19-04-2011

kruimeltje: ik was het niet! ik heb heerlijk in me tuin gezetten (die zaterdag betegelt is ) en ik had s middags een kinderverjaardag..
Er zijn veel meer mensen (google maar eens) met dat zitje op de wagen wist ik ook niet, tot dat ik het nodig had en het is spreek uit ervaring erg handig !

ik ga zo met de kids winkelen, zomer kleertjes... dus heb de duowagen in de kofferbak liggen van de auto en het stoeltje erboven op als ik bij de winkel ben klap ik de duo wagen uit (1 beweging) zet ik in 1 beweging het zitje erop kids erin en duwen maar... het engiste nadeel is altijd ik woon 1 hoog dus moet ik 3 x de trap op en neer met d ekids alle drie in een auto zitje zetten maar goed we hebben de tijdWink


tweeling - Mila - 19-04-2011

kijk dat durf ik al niet.. ik durf niet 1 kind in de auto te zetten en dan weg te lopen en de volgende op te halen. veels te bang dat er wat gebeurd of dat de auto gejat wordt met mijn kind erin en dan boeit die auto me niet, maar wel mijn kind!


tweeling - zonnebloempje - 19-04-2011

dat zou ik ook niet kunnen,
maar dat komt volgens mij door een artikel dat ik ooit eens gelezen heb, gelukkig helemaal goed gekomen
http://http://www.readersdigest.nl/waar_is_mijn_baby

Zonnebloempje


tweeling - zonnebloempje - 19-04-2011

oeps, foutje, de link moet zijn
http://www.readersdigest.nl/waar_is_mijn_baby


tweeling - mama1988 - 19-04-2011

te is bij mij niet een kwestie van niet willen of kunnen ik moet het zo doen anders kom ik nergens meer met 3 kinderen en 3 kinderen in een gang laten staan zonder deur/traphek is ook niks. ik ben niet zo bang dat ze me auto of kind jatten


tweeling - poohtje - 19-04-2011

Ik snap dat je het ook zo moet doen mama. Ik zet ze ook wel eens om de beurt in de auto hoor. Maak me ook niet zo'n zorgen dat de auto gepikt wordt. Staat op slot en ik ben echt binnen een minuut weer terug. Het is soms niet anders toch?!
Hey kruimel prima toch dat je hier meeleest. Ik ken je nog van het decemberforum alleen ging het bij jou mis he meis. Hoe is het nu? Je zus boba ken ik nog van het 1980 forum, gaat alles goed? Ik heb die kinderwagen idd ook in dolfinarium gezien, zag er grappig uit. Heb je ook die rode bolderkar gezien met een drieling en nog een wat ouder meisje? Nu konden wij heel ordi staren naar de ouders met een drieling en vierling hahahaha. Echt slecht hihi. Misschien hebben we elkaar wel gezien idd. Wij hebben een lime groene easywalker, waren er niet veel maar goed het was wel heel druk natuurlijk.


tweeling - mama1988 - 19-04-2011

inderdaad soms is het niet anders, ik denk maar zo ze zitten vast in de auto en kunnen niet de open trap op lopen. die 2 zijn snel hoor.
ik zorg altijd dat ik alles in de auto heb voordat ik de kinderen pak.

Ik kreeg vandaag de vraag hoe oud ik was van een medewerksters bij ons in het dorp van een winkel..
(andersoms vroeg ze het ook) ze dacht omdat ik toch al drie kinderen had (jaja) dat ik wel achterin de 20 zou zijn, ze schatte me rond de 28 jaar.
Nou dat is dus echt niet zo, ik ben zelf net 22 geworden. Hoe oud zijn jullie?


tweeling - poohtje - 19-04-2011

Ik ben helaas pindakaas ook niet meer achter in de twintig. Ik ben in november 30 geworden en dat doet auw hoor hahahaha. Ik voel me gelukkig geen dertig. Zitten jullie ook op hyves?? Wil wel kindjes gluren haha.


tweeling - kruimeltje - 19-04-2011

@ Poohtje, ik denk dat ik je dan misschien wel gezien hebben.
Wij hadden ook een limegroene easywalker bij ons.
Had je de wandelwagenzit erin? Ik heb er maar ééntje gezien waar nog jonge kindjes (van een paar maandjes) in lagen.

Hier gaat het ondertussen wel weer aardig. Helaas begin maart een 2e miskraam gehad.
Maar we gaan gewoon door. Want het zal voor ons toch ook wel een keer komen.

Met zusje (boba) gaat het ook goed. Alleen de jongens zijn de laatste tijd best vaak ziek.
Nu heeft ze een doorverwijzing voor de KNO-arts. Waarschijnlijk moeten hun amandelen eruit.

En over leeftijd ga ik het niet hebben. Jullie zijn nog zo lekker jong!
Ik word over anderhalve maand alweer 38!


tweeling - mama1988 - 19-04-2011

poohtje ik heb hyves zal ff een prive bericht sturen met de link..
kruimeltje: jeetje 2 miskramen , heb ik zelf ook gehad voor mijn twins het is niet niks gaat het allemaal een beetje met je?

ach leeftijden ik zeg altijd je bent zo oud als je zelf voelt ja toch, ik ben dan wel 22 maar mijn ventje niet... nee die wordt dit jaar 34 Wink


tweeling - leeuwinnetje - 20-04-2011

poohtje: wat balen dat je schoonmoeder haar verjaardag viert, zou dat ook niet leuk vinden, ze kan toch wel verzetten na 1 week eerder of later, wat vind je man ervan?
ik zit wel op hyves, zal je zo effe een privebericht sturen, altijd leuk om kindjes te gluren Wink

mama: ik word in augustus 30

ik doe ze trouwens ook 1 voor 1 in de auto, doe wel telkens de deuren en auto op slot, want je weet maar nooit. maar zorg natuurlijk wel dat ze eerst beide helemaal klaar zijn voor vertrek. met de maxi-cosi's droeg ik ze wel beide tegelijk, maar nu niet, zou ook niet weten hoe ik het moet doen.
want ze kunnen nog niet zelfstandig lopen. alhowel ze wel vorige week de eerste stapjes hebben gezet, was echt super trots, alleen nu doen ze het niet meer, haha. kruipen gaat blijkbaar toch makkelijker..

kruimeltje: dat is niet niks 2 miskramen, sterkte meid, dat is niet niks.
Komt boba hier nog kletsen?? zou wel leuk zijn!! maar vervelend dat ze zo vaak ziek zijn, hopelijk helpt het als de amandelen eruit zijn.


tweeling - poohtje - 20-04-2011

Michael kan van buik naar rug en van rug naar buik draaien, echt leuk. Jason wel van buik naar rug maar andersom komt hij tot de helft haha. We hadden idd de wandelwagen inzit erin, ik denk dat ik jullie dan ook gezien heb, want er waren maar twee of drie van die wagens haha. Jeetje meid 2 miskramen dat is niet niks. Ik hoop dat het maar snel raak mag zijn voor jullie en dat jullie kleintje dan maar 9 maanden mag blijven. Ja mijn man vind het ook niet zo leuk maar vind het niet zo erg helaas. Nee ze gaan het niet verzetten. Goed om te horen dat het ook met je zus goed gaat. Wens haar maar sterkte als de amandelen eruit moeten.


tweeling - Mila - 20-04-2011

nu loop ik nog met ze tegelijk naar de auto, maar idd straks zal dat niet meer gaan.

ik ben 25


tweeling - poohtje - 20-04-2011

ze worden zwaar he mila?!


tweeling - mama1988 - 20-04-2011

ik til mijn meiden van bijna 2 (in augustus) met ruim 11,5 kg nog altijd tegelijk de trap af.. en zet ze dan beneden neer en loop ik met ze naar de auto maar ja dan moet ik altijd nog donna gaan halen (of andersom natuurlijk)


tweeling - kruimeltje - 21-04-2011

Ik heb boba gevraagd om hier eens langs te komen.
Maar ze is best druk .. dus als jullie contact willen houden dan kun je haar beter op hyves opzoeken http://boba80.hyves.nl/
Daar staat trouwens ook een heel leuk filmpje op van Bas & Wim op hun nieuwe schommelwip.


tweeling - leeuwinnetje - 21-04-2011

thanx: ik heb boba al in mijn hyves!! Wink


tweeling - kruimeltje - 21-04-2011

Heb je het filmpje ook al gezien?
Is echt zo leuk. De heren hebben zo'n schik op hun schommelwip!


tweeling - leeuwinnetje - 21-04-2011

zag wel foto's, maar zal eens even beter kijken..


tweeling - leeuwinnetje - 21-04-2011

heb net gekeken, echt super hoor!!
het is zo bijzonder een band met een tweeling, hier doen ze vaak verstoppertje (kiekeboe) langs de bank en een lol dat ze hebben, echt geweldig!! Big Grin


tweeling - Mila - 21-04-2011

vraagje, geven jullie jullie kids extra drinken met dit weer? en dat bedoel ik eigenlijk moet ik mijn kinderen buiten de fles om ook ander extra drinken geven?
ze zijn 4 maanden wat mag ik ze dan geven? en Tess slaapt al door vanaf 19.30 tot 7.30 is dat niet te lang zonder vocht als het warm is?
Hoe doen jullie dat of hoe deden jullie dat tijdens de babytijd?


tweeling - mama1988 - 21-04-2011

mila: ik keek altijd wat de meiden wilde toen ze wat ouderder waren want toen ze 4 maanden oud waren was het winter, IK weet niet of hun nu al extra vocht nodig hebben en wat je het beste kunt geven, ik denk dat je het beste het cb even kan bellen of mailen hierover dan weet je ook meteen wat je kunt geven.

mijn meiden zijn nu 20 maanden en die krijgen nu heel de dag water vinden ze lekker en is ook goed voor ze dan ranja of wat dan ook,


tweeling - leeuwinnetje - 22-04-2011

Mila: ik denk als je ze extra water geeft, dat het geen kwaad kan. maar denk dat hte niet noodzakelijk is.
Hier zijn het zo en zo geen grote drinkers, soms willen ze niks en dan geef ik ze 1 uur later, en dan drinken ze wel wat.
Ik geef wel ranja, Esmee wil soms nog wle water drinken, maar Gwen echt niet, en ze moeten toch wat binnen krijgen
En hier slapen ze ook zo 12-13 uur, kan gene kwaad. wel knap dat Tess al zolang slaapt


tweeling - poohtje - 22-04-2011

Hier zijn ze nu 5 maanden vandaag en ze slapen van 19.00 tot 7.00 dus net zolang als jou meiden Mila. Ik geef ze geen extra vocht maar als ze willen geven ze dat wel aan neem ik aan en dan geef ik wat water. Ik had de kids van boba ook gezien op hyves. Ze heeft ook een eigen tweelinghyves aangemaakt volgens mij? Daar ben ik lid van geworden.


tweeling - Mila - 22-04-2011

Tess krijgt om 7.30 - 11.30- 15.30 - 19.30 210 cc voeding (drintk ze niet altijd op) en om 10.00 een fruithapje en als ze 's avonds wakker is rond 18.00 uur krijgt ze ook nog een groentehapje, daar zit toch ook vocht in, dus dan krijgt ze wel genoeg toch?
Nyna krijgt nog 5 voedingen..


tweeling - poohtje - 22-04-2011

Ik doe precies hetzelfde als jij alleen een half uurtje eerder. Meid je doet het top hoor!! Big Grin


tweeling - Mila - 22-04-2011

ok, altijd fijn om even te horen dat anderen het ook zo doen Wink
poohtje, geef jij diksap?


tweeling - poohtje - 22-04-2011

nee schijnt heel veel suiker in te zitten, dan geef ik liever wat water. Jij?


tweeling - Mila - 22-04-2011

nee geef nog niks extra's


tweeling - Mila - 22-04-2011

ik heb wel een flesje diksap in huis van cromnbach dat is biologisch (eko) en daar zitten geen suikers in


tweeling - poohtje - 22-04-2011

bij radar was pas een heel stuk erover. Er zitten natuurlijke suikers in en ook dat raadde zij af.