Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Evie - 12-05-2011

@poohtje, ik vind het echt super hier. Wordt nog echt afkicken als we weer in Nederland zijn. Wonen nu in een vrijstaand huis met supergrote tuin en rijden grote auto enz.
Was even wennen die overdreven vriendelijkheid, maar ben er nu helemaal aan gewend. Was in de zomer in Nederland en moest weer wennen aan die chagrijnige mensen achter de kassa en zo, haha. Wij Nederlanders kunnen wel erg chagrijnig en nor doen. Het gevoel dat je blij mag zijn om een brood bij de bakker te mogen kopen, haha. Dus ben lekker aan het genieten hier! We hebben gelukkig een superleuke buurt (heel onamerikaans eigenlijk) met regelmatig feestjes. Laatste feest was ons koninginnedagfeestje. Leuk om te zien hoor, allemaal Amerikanen in het oranje, haha.


tweeling - bloemenmeisje - 13-05-2011

Wauw dat klinkt echt als iets geweldigs om 4 jaar in Amerika te wonen en niet te hoeven werken, maar gewoon lekker genieten van alles! Ik moet zeggen zeggen dat ik al jaren maar 1,5 dag werk, en dat ik me toch ook wel is verveelde, maar ja wij hadden ook nog geen kids en je bent wel een keer klaar met poetsen, de was doen en dat soort dingen...dat doe ik geen 4 dagen in de week haha! Dus zal blij zijn als onze jongens geboren zijn...heerlijk lijkt me het dat ik dan niet meer hoef te gaan werken en alle tijd met hun door kan brengen! Maar ik besef ook wel heel goed dat dat niet voor iedereen weggelegd is dus dat ik een bijzonder geval ben!

Ik vroeg me dat trouwens ook af, stel dat je vliezen breken of de weeen beginnen of zo, moet je dan eerst het ziekenhuis bellen of mag je er gewoon heen gaan?
Dat schrijf ik even op mijn vragenlijstje voor de gyneacoloog, maandag mogen we weer op controle!
Heeft er iemand trouwens nog leuke nameninspiratie? Want mijn man en ik kunnen het nog niet helemaal eens worden, we houden van stoere, korte namen...zoals: Mick, Finn, Raff, Wess enz enz! Maar al die namen komen in onze omgeving al voor en we willen natuurlijk niet iets wat vrienden of buren al hebben!


tweeling - poohtje - 13-05-2011

Goh inspiratie voor namen uhhhh ............................ Tim is kort haha. Volgens mij moet je wel eerst even bellen maar je moet met een tweeling altijd komen!
Klinkt idd geweldig zeg evie ben jaloers. Aan de ene kant zou ik graag willen maar ik durf het gewoon niet, wat als ik mijn familie mis. Tis zo ver weg. We zijn vorig jaar in Amerika geweest voor vakantie, was superrrr


tweeling - Mila - 13-05-2011

als wij 2 jongens hadden gehad dan was het waarschijnlijk: Liam en Tygo geweest en Max stond ook op ons lijstje.

volgens mij als de weeen beginnen moet je eerst bellen, je krijgt ook een tel. nummer mee voor buiten kantoortijden.


tweeling - Lucinda - 13-05-2011

oke dankjewel, dan weet ik dat. Zal het allemaal wel te horen krijgen en ik heb al een mapje waar alle telefoonnummers in staan.
Ook als ik 's avonds of in het weekend ergens last van heb moet ik dat nummer bellen. Wist alleen niet dat het ook voor de bevalling is.


tweeling - silke - 13-05-2011

** Ik breek even in ***

Ik hoor hier absoluut niet thuis, maar zag een mede mama uit amerika, dus even hallo zeggen ;-) Ik woon ook 'vlakbij' washington, slechts 4 uurtjes rijden. Mijn dochtertje is hier geboren en het is een vreselijke medische toestant, maar ja, uiteindelijk hebben ze het beste met je voor. Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb'en natuurlijk. Geniet er in ieder geval van en succes met deze onzekere periode.

En alle dames hier natuurlijk supergefeliciteerd met jullie tweelingen, wat ontzettend bijzonder en mooi, al hoop ik toch stiekem hier niet aan te sluiten voor ons brusje :oops:.

** Sorry voor deze onderbreking, ik breek weer uit! **


tweeling - 19ikke84 - 13-05-2011

@Nina: JA ik bloed nog steeds. Al vanaf 8 april. Het is nu wel minimaal, zolang ik niks doe. Zo gauw ik ook maar een stukje ga wandelen met de hond of boodschappen ga doen komt er weer meer uit. En mocht er in het maandverband niks zitten, dan is het weer met afvegen dat er weer een sliert bloederig slijm uit komt. Ben gister weer bij de gyn geweest en met de kindjes gaat alles goed, lijkt wel of ze er niks van mee krijgen.

@Evi: Ik ben bijna 17 weken zwanger van een tweeling. Wij zijn er met 10.4 wk achter gekomen. Ging naar het echobureau om te kijken of mijn baarmoeder schoon was. Dacht een miskraam gehad te hebben omdat ik met 8.6 wk opeens 's nachts ongesteld werd. En er toen een prob uit was gekomen. Deze bloeding heeft 4 dagen geduurd. De vk dacht ook dat ik een mk had gehad en wou dus een echo. En deze stond dus al gepland....En daar kregen we dus te zien dat ik geen mk had gehad maar dat ik nog zwanger ben van een tweeling. En nu sinds 8 april ben ik weer aan het bloeden en nu blijkt dat ik een hematoom heb achter de vruchtzakken. De gyn weet niet of ik hier heel de zwangerschap last van blijf houden, maar met de kleintjes gaat alles goed. Ik ben met 13 weken halve dagen gaan werken en sinds vorige week ben ik volledig thuis en slijt mijn tijd met op de bankliggen en zo veel mogelijk rusten en niks doen. Mijn moeder poets het huis, boodschappen doe ik nog wel zelf maar dan gaat zij mee om zware dingen uit de schappen te pakken... En dan maar hopen dat de hematoom snel door mijn lichaamm wordt opgenomen.....

@Bellen als je weeen krigt. Ja je moet het ziekenhuis bellen dat je weeen hebt, dan weten ze dat je eraan komt en dan kunnen ze alvast het een en ander klaar zetten. Zo is het hier


tweeling - Mila - 14-05-2011

ikke, wat goed dat je niet meer werkt en je rust pakt.. die fout heb ik toen gemaakt om gewoon door te werken (kon mezelf nog steeds voor me kop slaan)
als je krampen krijgt moet je wel het ZH bellen hoor en als het bloeden meer wordt ook.
Pak je rust, meer ga ik niet zeggen want wil je ook niet bang maken!!
Trek wel op tijd aan de bel als het bloeden meer wordt of als je krampen krijgt


tweeling - mama1988 - 14-05-2011

ook in nederland hoef je niet te werken hoorWink ik zit al ruim 2,5 jaar thuis en ik blijf de eerst komende 4 jaar ook nog thuis tot dat de jongste naar school gaat.
soms vind ik het wel eens niet leuk thuis zitten maar aan de andere kant... ik bepaal zelf wat ik wil doen die dag, ik winkel wat af met de meiden, ik sport 3x in de week dus dat is mijn 'uitje' en het mooiste ik zie heel de dag me 3 meiden... aan de andere kant de meiden kunnen niet meer zonder mij... ik ga soms niet eens in het weekend alleen naar de winkel, of als me man ze naar bed brengt lukt ook niet zonder mij... dus dinsdagmiddag gaan ze voor het eerst met zijn drieeen een paar uurtjes maar me schoonzus... ben ik lekker even een middagje alleen heb er nu al zin in eerst even sporten en als ik thuis kom ga ik onder de zonnebank die hebben we op onze slaapkamer staan mar zo weinig tijd ervoor om er onder te gaan.


@ weeen/vliezen breken altijd ziekenhuis/gyn/vk bellen.


tweeling - poohtje - 14-05-2011

Wel fijn hoor dat jullie de luxe hebben dat je thuis kan blijven. Zou het ook wel willen hoor maar dat gaat nog ff niet ik wil teveel en dat moet betaald worden. Ikke idd goed dat je naar je lichaam luisterd meid, wel vervelend dat je steeds bloed verliest.
Hier alles goed, J heeft nu 2 tandjes en M heeft er nu drie. Ze schieten als paddestoelen uit de grond/mond haha. Verder vandaag heerlijk motor gereden. Kids waren bij opa en oma zodat wij ff lekker wat anders konden doen, echt fijn.
Ik heb regelmatig het gevoel dat de een meer aandacht krijgt (omdat deze het ook vraagt) dan de ander door opa en oma. Ik ben bang dat de ander dan het ondergeschoven kindje wordt. Herkennen jullie dit??


tweeling - bloemenmeisje - 18-05-2011

Goeiemorgen allemaal!
Ik heb ff een vraagje voor alle moeders die hun baby's geen borstvoeding maar flesvoeding (hebben) (ge)geven..... Ik lees in best veel boekjes en op internet dat de voeding van etos eigenmerk een hele goeie is, heeft iemand hier ervaring mee?


tweeling - Nina77 - 18-05-2011

@ bloemenmeisje, ik heb geen ervaring met het eigen merk van de Etos. Bij mij kregen ze de eerste paar dagen in het ziekenhuis Nutrilon en ik ben dat eigenlijk automatisch zelf ook gaan gebruiken. Ik had ergens gelezen dat het een merk was dat bijna overlag verkrijgbaar is dus bijvoorbeeld met vakantie hoef je geen pakken mee te slepen, maar weet niet of dit klopt. Volgens mij zijn de regels voor babymelk zo streng dat het niet echt veel uitmaakt welk merk je hebt.


tweeling - Mila - 18-05-2011

dat denk ik ook idd, de regels zijn zo streng dat alles wel goed is, anders mogen ze het niet verkopen.
Ik heb de 1e 3 maanden borstvoeding gegeven, daarna kregen ze speciale voeding voor prematuren en nu krijgt de ene Nutrilon en de andere Friso


tweeling - Nina77 - 18-05-2011

Hey Mila, dus die Friso werkt goed? Minder gespuug?


tweeling - Mila - 18-05-2011

ja ze spuugd bijna helemaal niet meer, dus werkt super!!


tweeling - poohtje - 18-05-2011

Ik heb altijd nutrilon gebruikt omdat ze dat op de creche hebben en dan hoef ik het niet mee te geven. Als je iets anders gebruikt dan nutrilon of friso moet je het meegeven en dus zelf betalen terwijl je genoeg betaald voor de creche. Maar misschien heb je die kosten er zo uit als je goedkopere voeding neemt.
Ik heb altijd nutriton gebruikt tegen spugen en nog steeds, werkt erg goed.


tweeling - Jess78 - 19-05-2011

Baby zwemmen lijkt mij ook erg leuk om te doen als ze iets ouder zijn. Ze zijn nu al erg moe van 5 minuten in het badje en bij het afdrogen zijn ze alweer aan het huilen. zo jammer dat ze het ontspannen zijn dan alweer vergeten zijn.

Babymassage lijkt me ook leuk. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Namen: Dex, Noud, Luuk, Sjors, Stan, Lenn, Sep, Rino
Wij hebben het zh ook vantevoren gebeld dat we eraan kwamen. Toen dachten we nog dat het voorweeen waren en ik voor controle naar het zh moest om 5 uur 's ochtends. Nooit gedacht dat ik daarna zonder spullen in de ambulance zou zitten naar een IC ziekenhuis.


tweeling - leeuwinnetje - 19-05-2011

jess78, ze zijn nog best jong he, wij zijn pas voor het eerst gaan zwemmen met 6 maanden en dat hielden ze het vaak 30-45 min vol
heb met mijn man ook babymassage gedaan, waren 3 lessen, waarin je uitleg kreeg hoe de massage werkte en dan kon je er thuis meer verder gaan. en dat hebben we ook gedaan, dan deden we elke week de kindjes masseren. vonden ze heerlijk


tweeling - Mila - 19-05-2011

wij gaan over 3 weken voor het eerst zwemmen en dan zijn 6 maanden..


tweeling - leeuwinnetje - 20-05-2011

leuk Mila, ben benieuwd hoe je meide het vinden!! hier vinden z ehet echt geweldig


tweeling - Evie - 21-05-2011

Zo, ik heb eindelijk weer even tijd gevonden om even een berichtje te typen. Manlief is nu al 2 weken weg en van de week is mn zoontje ziek geweest. Elke nacht groot feest dus: niet slapen enz. Maar goed, zal proberen nog even op jullie te reageren.

@19ikke84, jeetje dat klinkt allemaal wel erg spannend hoor. Hoop inderdaad dat het hematoom maar snel wordt opgenomen. Kan het verder nog kwaad? Lijkt me ook heftig dat je nu al niets meer mag doen. Ik kan me niet voorstellen hoe ik dat zou moeten doen. In ieder geval erg fijn dat je wel hulp om je heen hebt.

@mama1988, dat is inderdaad wel lekker he, dat je je eigen tijd kan indelen. Fijn dat jij ook de mogelijkheid hebt om thuis te blijven. Ik moet wel zeggen dat ik als we weer teruggaan naar NL ook niet weet of ik wel een gewone baan kan zoeken. We hebben dan (als alles goed blijft gaan) 3 kinderen. Kinderopvang is erg duur, dus moet dan misschien maar kijken naar parttime en dan 's avonds en 's nachts. Ach ja, ga me daar nu nog maar niet druk om maken.

Ik heb nog wel een vraagje voor jullie allemaal: ik ben nu 10 weken zwanger en heb sinds 2 dagen echt last van een zeurderig en af en toe kramperig gevoel in mn buik. Ik ga er maar vanuit dat het bandenpijn en oprekking van de baarmoeder is. Heb ook geen last van bloedingen, maar af en toe voelt het zo vervelend, dat ik echt even wil gaan liggen. Herkennen jullie dit?

Ik heb me inmiddels ook weer wat meer verdiept in tweelingzwangerschappen en was eigenlijk best wel verbaasd over het hoge percentage vanishing twin syndrome. Bij tweelingen is dat tot de 12de week 36%. Ik vond dat eigenlijk best veel, niet? Ik heb ook nog echt steeds het gevoel dat ik op de reservebank zit qua zwangerschap. Ik leef nu echt naar 6 juni toe, heb dan mn eerste afspraak bij de gynaecoloog. Als er dan nog steeds een goede tweelingzwangerschap te zien is, wordt het denk ik pas een beetje echt voor me. Ik kan me gewoon nu nog niet voorstellen dat we echt een tweeling krijgen. Kan niet voorstellen hoe dat moet zijn. Hectisch....maar verder.....
Bij de zwangerschap van mn zoontje was ik eigenlijk ook helemaal niet bang en genoot er best wel van. Ik merk dat ik me nu veel meer zorgen maak. Of alles wel goed gaat, of de kleintjes wel goed blijven groeien, of ik straks niet op bedrust moet, of ze dan niet te vroeg geboren worden enzovoorts, enzovoorts. Herkennen jullie dat ook? Het veel meer zorgen maken?


tweeling - bloemenmeisje - 21-05-2011

@Evie: Ik herken je gevoel wel een beetje, toen wij net te horen hadden gekregen dat het een tweeling is was ik ook echt even een dagje van het padje af hoor... ik wist niet of ik blij moest zijn of juist niet!
Ik vond het spannend en zag alleen maar de negatieve dingen, zoals hoe ga ik eruit zien tijdens de zwangerschap, kan mijn lichaam dat wel aan, worden ze niet veel te vroeg geboren, en hoe moet ik dat doen als ze geboren zijn en mijn man werkt weer gewoon en zo, en dat heb ik ongeveer een week zo gehad. Toen hadden we weer een afspraak bij de gyneacoloog en die heeft me wel een heel stuk gerustgesteld, want ook heel veel tweelingzwangerschappen verlopen gewoon goed!
Dus vanaf een week of 15 ben ik er echt super blij mee en vind ik het juist allemaal heel bijzonder dat we dit mee mogen maken, en tja het zal wel druk zijn maar gelukkig veel vrienden en familie om ons heen die al aanbieden om te helpen!
En nu ben ik alweer 30 weken zwanger, en tot nu toe fiets ik eigenlijk door de zwangerschap heen... ik heb eigenlijk nergens last van, ben pas 8 kg aangekomen, alleen mijn buik is toch wel erg groot, en dat wordt lastiger en zwaarder, dus ga ik af en toe ff lekker liggen!
Dus ik snap je gevoel heel goed, maar probeer toch een beetje te genieten want het is allemaal heel bijzonder en leuk!!


tweeling - poohtje - 21-05-2011

Ik herken het shock effect ook wel. Wij waren ook ontzettend van het pad af en moest zelfs even huilen. Je verwacht het niet en had al in gedachten welk kamertje het zou worden, we wisten welke kinderwagen we wilde hebben etc. Tja oeps toen waren het er twee. Ik dacht: en nu?????????? Alle plannen omgegooid en er echt van proberen te genieten. Het is echt heel bijzonder om zwanger te mogen zijn van twee kindjes. Ook neg. reacties gehad hoor en rare vragen maar die mensen moet je maar lekker laten praten. Ze zijn gewoon jaloers dacht ik dan maar. Nu ze er zijn is het echt ook genieten!! Tuurlijk kan er veel mis gaan maar het gaat, wat bloemenmeisje al zei, ook zo vaak goed!!!
Morgen zijn ze mannen alweer een half jaar, jeeeee wat gaat de tijd snel zeg. Ik vind het steeds leuker worden maar mis ook de kleine wurmpjes in mijn handen.


tweeling - 19ikke84 - 22-05-2011

@Evie: Het kan geen kwaad of in ieder gaval niet voor de kleintjes anders laten ze mij geen 10 weken ermee lopen. Want zolanhg duurt het nu al. En idd als je al een kind hebt dan is het zeker lastig om aan rusten toe te komen. Ik heb een hond en die laat mij moeder tussen de middag uit en om 5 uur is mij vriend weer thuis en verder heb ik daar geen omkijken na. Dus ik doe gewoon heel de dag niet veel. Mij moeder poetst. Ik kook dan wel 's avond, maar aardappels schillen doe ik zitten aan de tafel en ook met koken, snel vlees omdraaien en weer zitten.
Maar nu heb ik vrijdag te horen gekregen dat ik helemaal niet meer mag lopen en in een rolstoel moet. Fijn Sad

Verder was het voor ons ook schrikken dat we een tweeling krijgen. Ik ging voor een echo om te kijken of mij baarmoeder schoon was, omdat er dus ook een stolsel uit was gekomen en ik dacht dat ik een miskraam had gehad. En de vk dacht dat ook.....
Nu ben ik wel aan het idee gewend alleen genieten kan ik niet door die bloeding.


tweeling - Evie - 24-05-2011

@19ikke84, jeetje meid, dat is inderdaad heftig hoor. Lijkt me heel moeilijk als je helemaal niet meer mag lopen. Heel veel sterkte!

Gelukkig zijn de krampen al weer iets minder frequent. Heb er af en toe nog last van, maar minder vaak. Hopelijk blijft dat zo. Ook de misselijkheid is iets beter te handelen. Ik eet weer wat meer gelukkig. Hoop dat het snel minder wordt. Hebben jullie ook zo veel last van klachten gehad de eerste tijd van de zwangerschap?
En hebben jullie nog goeie tips wat betreft kinderwagens? Wat zijn fijne kinderwagens? Ik heb nu een maxi cosi mura, maar ja dat is voor 1. Is het dan handiger om toch een duowagen te kopen of gewoon een enkele erbij? En ik heb gelezen dat sommige ouders hun tweeling de eerste tijd samen in het ledikant leggen. Heeft een van jullie dat ook gedaan of gewoon ieder een eigen bedje? Vraag me af wat de voordelen zijn van het bij elkaar leggen...


tweeling - poohtje - 24-05-2011

Ikke het is idd heel vervelend dat je nu al niet meer mag lopen meid pffff respect!!
Evie wij hebben een duowagen en dat werkt wel heel super, met een enkele kinderwagen is het toch wel heel lastig. Je bent, neem ik aan, ook regelmatig alleen en dan kan je dus niet op stap met de kids. Wij hebben een easywalker duo, erg tevreden mee. Vind het alleen jammer dat je ze in de wandelwageninzet niet naar je toe kan zetten. Ze kijken altijd van je af en dat vind ik niet leuk maar ach dat is dan ook het enige. Hebben ze in Amerika dit merk eigenlijkwel??
Hier verder alles goed. De mannen krijgen nu nog maar 4 flessen pp en bedacht hoe makkelijk dit is in vergelijking met een paar maanden geleden. Jeetje he, toen 8 flessen per kind en dat soms alleen........... whaaaaaaa. Dat is nu toch wel een stuk relaxter hoor. Niet schrikken hoor zwangere dames, jullie redden het echt. Wij moeders hebben een soort oerkracht, wij kunnen dit yeahhhhhhhh


tweeling - Mila - 24-05-2011

wij hebben de easywalker duo en ben er erg tevreden over


tweeling - leeuwinnetje - 24-05-2011

wij hebben ook de easywalker, vind hem ideaal

hier sliepen ze vanaf begin af aan in eigen ledikantje, heb zelfs gehoord dat het helemaal niet goed is, om ze samen in ene bedje te laten slapen, ivm de warmte


tweeling - Nina28 - 25-05-2011

jaaaaa, daar zijn de tweelingmama's in spe dus!! Er wordt in ieder geval weer een stuk meer gekletst hier....
Ben hier al een hele tijd niet meer geweest dus zal me voor de zwangeren even voorstellen. Ik ben Nina en met mama van Lucas en Eline die nu alweer dik een half jaar zijn.
Allereerst van harte met jullie zwangerschappen!!
Als ik het goed heb dus 4 of niet? Ikke, Bloemenmeisje, Evie en Lucinda
@ Jess: hoe gaat het nu met je en met de kids? Ook ik had de pech dat Lucas en Eline de eerste maanden bijna alleen maar huilden, ik ging er bijna aan onderdoor. Maar een troost: het gaat over, alleen WANNEER dan vroeg ik me altijd af…
@ Ikke: heftig zeg dat je helemaal niet meer mag lopen, sterkte!

Ook hier heb ik de easywalker en ben er erg blij mee. Maar nu zag ik op internet dat er koppelstukken zijn waarmee je 2 enkele buggy’s aan elkaar kan maken. Ik wil over een tijdje over een tijdje ook 2 eenvoudige buggies die ik dan met de klemmen aan elkaar kan bevestigen. Dan kan ik ook eens met 1 kindje gaan lopen als de ander bijv. bij mijn moeder is. En als we met de auto weg gaan en maar een klein stukje hoeven lopen zijn 2 losse buggy’s ook wel handig. Binnenkort ga ik deze dus bestllen.Maar in eerste instantie zou ik echt een duowagen aanbevelen.

Hier druk bezig met inpakken voor de vakantie, tis nogal veel wat er mee moet hahaha…. Ga weer verder. Fijne dag allemaal!


tweeling - mama1988 - 25-05-2011

Ik heb een duowagen van het merk Urban jungle ben er ook super blij mee! (nadeel hier kunnen geen maxicosi's op en op easywalker wel 2 stuks zelfs!)
dus in het begin hadden wij 2 losse buggy's waar een mc op kon. Maar ik moet zeggen we hebben dat niet veel gebruikt! ik kon in mijn auto de kinderwagen met wiegjes erop laten zitten dus ik haalde dat ding gewoon uit me auto en de kids konden lekker liggen slapen in de wagen. mc zitten ze altijd zo opgerpopt in vind ik zelf.

later heb ik een duobuggy gehad van koelstra maar ook hier weer geen favo en weinig gebruikt vind de urban jungle toch het beste rijden ivb de wielen.

nu met drie kinderen nog altijd de urban jungle en ik heb 1 losse buggy voor als we een dagje weg gaan. dan kunnen ze alle drie eventueel slapen...
normaal heb ik een fietsstoeltje op mijn kinderwagen werkt super alleen slapen kunnen ze daar niet in, dus als we naar een dierentuin gaan hebben we een buggy/kinderwage is het eigelijk kan ook een bak en mc op. en zo werkt het voor ons prima


tweeling - 19ikke84 - 25-05-2011

@Kinderwagen: Ik vind de easywalker wel mooi, alleen vind hem wel heel duur. Ik ga de duowagen van firstwheels bestellen. Hier kan het kindje wel naar je toekijken als het in de buggy zit. En ik wil wel perse een wagen waar ik ook wiegjes op kan doen ipv nestjes.
http://www.duowagens.nl/duo-buggys/sets-met-reiswieg/firstwheels-city-twin-2011-met-reiswieg-green-of-blue

Hier ben ik maandag weer onverwachts naar het zkh geweest. Had heel het weekend als last van nieuwe bloedingen. Nou heeft de gyn een echo gemaakt ipv de vk die op de verloskamers staan. En hij kon de hematoom niet meer vinden. Hij denkt dat ie weg is. Ga er nog niet vanuit, de hematoom kan ook door de groei van de kindjes weg gedrukt zijn....
De bloeding is er no0g steeds alleen niet meer zo heftig als het weekend....


tweeling - bloemenmeisje - 25-05-2011

Hallo allemaal!
Wij hebben ook de easywalker duo gekocht, ik vond het inderdaad ook een nadeel dat de kindjes alleen van je af kunnen kijken, maar ik heb zo ongeveer alle duo wagens uitgeprobeerd in de winkel en hij rijdt toch wel echt het fijnste omdat hij van die grote banden heeft! En het voordeel is dat er maxi cosi's op kunnen.... Maar ja zo heeft ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur voor het een of het ander!

Verder gaat hier alles nog steeds heel goed, nog steeds geen kwaaltjes of klachten.... en toch alweer bijna 31 weken zwanger!
We hebben van de week een rondleiding gehad in het zkh over de kraamafdeling, kinderafdeling en de verloskamers.... en toen kreeg ik toch wel ff kippevel hoor als je al die apparatuur ziet!


tweeling - leeuwinnetje - 25-05-2011

nina: heerlijk zeg vakantie, geniet ervan, waar ge ja naartoe?
je hebt idd veel nodig he, haha. als wij alleen maar een weekend gaan dan zit al heel de auto vol, hihi

wij hebben als buggy ook een koelstra. ik gebruim hem regelmatig. de easywalker past niet in mijn auto en als ik de kids ;s ochtends wegbreng naar kdv, zet ik ze eerst in de buggy en dna breng ik ze zo naar binnen, anders blijf ik op en neer lopen. en ik neme hem vaak ook mee met dagjes weg.
de eaysywalker rijd wel fijner en gebruik ik als ik boodschappen doe thuis

ik zet dit te lezen net, dus als jullie zin en tijd hebben, vind het wel erg leerzaam, we kunnen idd wel vele leren van onze kinderen! vind het erg waar, alleen nu nog uitvoeren!
http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Opvoeden/Wat-je-kunt-leren-van-je-kind.htm


tweeling - Mila - 25-05-2011

Ik vind zelf 4 wielen minder fijn, want met zo'n grote wagen als een tweelingwagen moet je makkelijk rondjes kunnen draaien enz.. en met 4 wielen lukt dat minder goed!

Ik heb de easywalker duo en 2 losse koelsta simba met koppelstuk. zo kunnen we appart weg deze gaan makkelijk in de auto (kleine auto)


tweeling - Nina77 - 25-05-2011

Hier ook de easywalker duo, vind het een heerlijke wagen. De maxi cosi adapters en de wiegjes heb ik ook een hele tijd gebruikt maar nu de vaste stoeltjes er in zitten liggen ze stof te verzamelen want je bouwt de wagen niet meer 123 om. Ik spiek heel vaak door de "raampjes" in de zonnekapjes om te zien wat ze uitspoken en dat gaat prima dus ik heb er niet veel last van dat ze van mij vandaan kijken. Ik kom soms nog wel wat klem te staan in winkels waar ze alles volzetten met dozen en aanbiedingen maar ik denk dat dit met iedere duo wagen wel eens voorkomt ;-)
Leeuwinnetje, wat een heerlijk artikel! Ik ga zo lekker naar huis en ga samen met de mannen onze woonkamer maar eens vanaf hun oogpunt ontdekken!


tweeling - Nina28 - 26-05-2011

@ Leeuwinnetje: Dat artikel is inderdaad helemaal waar... Toch proberen wat meer te genieten ipv alleen maar stress!
Wij gaan naar Frankrijk toe!! Vertrekken morgenavond na de laatste fles en dan maar hopen dat ze lekker lang doorslapen in de auto.... hahaha

@ ikke: Wat vervelend dat je alweer bloedingen hebt gehad.... Wel fijn dat de hematoom misschin weg is. Groeien de kindjes goed?

@ Mila: fijne buggy, de Koelstra? Ik moet er nl. nog kopen. En heb e dat koppelstuk op internet besteld? Passen die op alle buggies? Jij hebt nu ook bijna vakantie of niet?

@ Bloemenmeisje: fijn dat je zwangerschap zo goed gaat, geen kwaaltjes dus lekker genieten! Ik ben er ook vrijwel fluitend doorheen gegaan alleen vaal last van maagzuur en de laatste
weken kon ik echt bijna niets meer... Je kan de weken gaan aftellen!! Weet je eigenlijk of je jongetjes, meisjes of van ieder een krijgt?

@ Nina: Hoe is het met jou en je mannetjes? Ik vind het ook zo leuk om door de luikjes van de Easywalker te spieken, ze hebben het ook altijd door dat ik kijk dan kijken ze omhoog en lachen naar me. Dus ik vind het ook niet zo erg dat ze niet naar mij kijken maar van je af. Dan zien ze zelf ook wat meer van de wereld, toch....
Ja die winkels waar ze de aanbiedingen in het gangpad zetten daar heb ik een gruwelijke hekel aan..... Regelmatig gaat er dan ook wel wat om (soms doe ik dat ook een beetje met opzet dan zien ze tenminste hoe onhandig ze het neerzetten)

Hier bijna alles ingepakt voor vakantie, alleen het speelgoed en de verzorgingsspullen nog niet maar die heb ik ook nog nodig natuurlijk. Vind het best een beetje spannend of de reis goed zal gaan. Morgen moeten we de identiteitsbewijzen gaan ophalen bij de gemeente... zo'n gedoe dat ik dat niet alleen kan doen maar dat we met z'n allen moeten gaan....


tweeling - Nina28 - 26-05-2011

Ikke, weet je zeker dat ze in de buggy van de Firstwheels wel naar je toe kijken? Op het plaatje lijkt dit niet zo... maar ik heb hem naturrlijk niet in het echt gezien. Ik vond de Easywalker ook duur, maar je loopt er wel jaren mee en dan vind ik het belangrijk dat de wagen licht loopt en makkelijk draait. Ik ben er dus ook erg blij mee.


tweeling - mama1988 - 26-05-2011

dames van bugaboo is er ook een tweelingwagen uit die is mooi!!


tweeling - Mila - 26-05-2011

ja die is idd ook erg mooi, maar wel veel duurder!


tweeling - Mila - 26-05-2011

de koelstra buggy is makkelijk in en uit te klappen en licht te dragen, maar als je de duowagen gewend bent dan is deze buggy heel licht en rijd "goedkoop" kan het niet goed uitleggen.. de banden van de easywalker zijn luchtbanden, dus je voelt niet veel en van de koelstra buggy voel je alles, want dat zijn harde banden..


tweeling - Evie - 26-05-2011

Dag dames, dat klinkt inderdaad goed hoor, die easywalker, maar ik heb inderdaad de pech dat die niet te krijgen is in Amerika. De bugaboo wel maar die is inderdaad echt heel duur. Ik moet tzt maar echt eens even goed gaan kijken. Ik denk ook wel dat een duowagen het makkelijkst is, maar ik vind het eigenlijk een beetje zonde van mn maxi cosi mura. Ding was ook duur en is toch jammer dat je het dan niet nog een keertje kan gebruiken.

Maar goed, hoe is het nu met 19ikke84? Is de bloeding weer minder geworden?

Ik ben vandaag ook even met spoed naar de gynaecoloog geweest. Gisteren had ik na het plassen helderrood bloed op het wcpapier, dus ik gelijk gebeld. Had verder geen krampen hoor, dus na over met de gynaecoloog afgesproken dat ik vanmorgen zou bellen. Zo gezegd zo gedaan en ze wilden me toch even zien voor de zekerheid. Gisterenavond laat was er al geen bloed meer te zien en vanmorgen ook niet, maar had vanmorgen wel wat krampen. Nou goed, ik naar de gynaecoloog en gelukkig kon hij ook echt geen bloed meer vinden en de baarmoedermond voelde ook goed. Toen nog even een snelle echo en knabbel en babbel doen het nog goed. Heb ze zien bewegen en er is prima hartactie, dus helemaal goed! Is wel een beetje een opluchting want na een miskraam blijf je toch altijd voorzichtig.....
Al moet ik nu, denk ik, er echt aan geloven dat het er echt 2 zijn, haha.....


tweeling - poohtje - 26-05-2011

Eh bah beide bloed verliezen niet fijn voor je zelfvertrouwen. Wel fijn dat de echo's gelukkig goed zijn!!! Genieten he die twee wondertjes in je buik. Big Grin


tweeling - 19ikke84 - 27-05-2011

@Nina: ja je kunt die stoeltje zetten zoals je zelf wilt, Er kan er 1 naar jou kijken en de andere met de rug naar jou. ze kunnen allebei naar jou kijken of juist allebei niet...


tweeling - bloemenmeisje - 27-05-2011

@nina: Ja klopt, de zwangerschap verloopt helemaal volgens wens, geen kwaaltjes of dingetjes.... Ben dit weekend alweer 31 weken, de tijd vliegt echt hoor! Maar wij zijn er verder klaar voor, kamertje is klaar, kaartje uitgezocht, namen staan vast...nu maar wachten tot onze JONGENS zich aankondigen!! Jaja..we krijgen 2 jongetjes!


@ de rest: Ik heb ook ff die bugaboo donkey bekeken, ziet er ook mooi en handig uit met zijn grote wielen! Maar de prijs is inderdaad ook niet mis! Maar volgens mij is een enkele bugaboo ook al niet echt goedkoop....zal wel aan het merk liggen!!


tweeling - Evie - 28-05-2011

@poohtje, dank je wel, ik hoop het ook dat ik een beetje kan gaan genieten.

Heb wel gisterenavond weer heel licht rood bloedverlies gehad, maar ik ben de hele dag bezig geweest. (Grote waterpret in de tuin met alle buurtkinderen, was gisteren 32 graden). Was daarna ook weer wel weg en vanmorgen niets. Dus ik fijn aan het opruimen en druk heen en weer de zware was twee trappen afdragen. Is weekend dus er ligt een hoop. Toen gaan douchen, maar weer wat bloedverlies. Ik denk echt dat het komt omdat ik dan dingen aan het tillen ben en zo, maar is wel een beetje jammer dat ik dan steeds wat licht bloedverlies heb. Ik zit een beetje in dubio of ik nou wel of niet weer de gynaecoloog moet bellen. Donderdag was alles nog goed en het bloedverlies is er telkens maar heel kort. Ook niet heftig, geen stolsel en ook geen krampen.
Gelukkig komt mn man morgen thuis, dus ik ga maar eens even heel rustig aan doen, kijken of het bloedverlies dan wegblijft. Ik heb ook geen zin om de gynaecoloog in het weekend voor niets lastig te vallen.


tweeling - 19ikke84 - 28-05-2011

@Evie: De bloeding is wel minder dan vorige week, maar nog niet weg. Ben donderdag op controle geweest en ook zij kon die hematoom niet meer vinden. Dus dat is dan de 2e persoon. Volgende week moet ik weer op controle en dan krijg ik weer iemand anders, dus laat ik die ook gewoon zoeken of die wel iets kan vinden. Als ik me rustig hou gaat het wel, maar als ik een drukke dag heb of gewoon veel doe, dan merk ik het ook wel


tweeling - poohtje - 28-05-2011

Oh oh evie ik denk idd ook dat je wat rust moet pakken meid en niet te zwaar tillen he Big Grin
Ikke ik hoop dat je bloedverlies snel stopt en dat je (ga ik wel vanuit) volgende week een hele mooie echo hebt! Leuk he al die echo's. We hadden op een gegeven moment zoveel foto's dat ik niet meer wist wat ik ermee moest hahaha. Behangen dan maar?!


tweeling - 19ikke84 - 29-05-2011

@Poohtje: Het jammere bij mij is dat ze die echo niet uitdraaien. Ik heb er nog maar 2. 1x was ik 10.3 week. Toen heb ik 2 foto's meegekregen. De rest had zij gehouden voor haar werkstuk, want ze had nog nooit een tweeling echo gezien. En de 2e keer was ik 14.? week en toen heb ik er weer 2 gekregen. Meer heb ik er niet.


tweeling - poohtje - 31-05-2011

Oh dat is wel jamme, misschien moet je het gewoon even vragen. Kleine moeite voor hun toch.
Hier alles goed, vanmorgen wezen zwemmen en daarna hebben ze flink geslapen. Ik vind ze steeds gezelliger worden en dat schaterlachen is ook zo leuk, ben helemaal verliefd!!
Straks aan de wandel naar de winkel voor boodschappen maar eerst ff de flessen geven anders krijgt mama ruzie met de mannen Big Grin


tweeling - Jess78 - 02-06-2011

nina; gelukkig heb ik nu veel hulp van vrienden en familie. Mijn man heeft een extra dag ouderschapsverlof gekregen en ik vraag iedere dag wel hulp zodat ik zo min mogelijk voedingen alleen hoef te doen. Ook zijn we sinds dit weekend over op 6 voedingen! Dit scheelt voor mijn gevoel al veel, ze slapen meer en huilen dus minder.

bloemenmeisje; 30 weken zwanger! Met mij ging de zwangerschap ook super en ben ik maar 9 kilo aangekomen. Toch kwamen ze al met 31 weken en 4 dagen. Geniet dus nog maar lekker van je dikke buik en laat je lekker verwennen door iedereen.


tweeling - leeuwinnetje - 02-06-2011

dat schilt idd weer veel, van 7 naar 6. wij hebben ook erg lang op 7 voedingen gezeten.
en op een gegeven moment word de 6 ook weer teveel, en waren we blij dat we naar de 5 mochten Wink

lief he, dat schaterlachen, geweldig gewoon!!


tweeling - poohtje - 03-06-2011

Lekker hoor een voeding minder dat scheelt zeker en ook fijn dat je hulp hebt, tis ook best druk he!! Ik vind het alleen maar makkelijk worden (nu nog wel dan).
Netjes hoor die gewichten. Ik was 40+ kilo aangekomen. Ik hield ook ontzettend veel vocht vast. Het was er ook zo weer af gelukkig. Leek wel een michelin mannetje haha Big Grin


tweeling - Mila - 03-06-2011

Idd het wordt nu alleen maar makkelijker totdat ze gaan kruipen denk ik Wink


tweeling - leeuwinnetje - 03-06-2011

haha, het word idd makkelijk, hier was het met tijgeren ook nog makkelijk, maar toen ze gingen kruipen, zelf gingen staan en ontdekken, dan word het echt in de gaten houden. Wink


tweeling - leeuwinnetje - 03-06-2011

o ja, en ze kunnen elkaar zo goed nadoen he, doet de een iets wat niet mag, dan doet het ander de 5 sec later ook Wink


tweeling - mama1988 - 04-06-2011

Mila schreef:Idd het wordt nu alleen maar makkelijker totdat ze gaan kruipen denk ik Wink

of dat ze gaan lopen iedere loopt een kant opWink


tweeling - leeuwinnetje - 06-06-2011

mama: heb jij ook iets van riempjes of tuigjes, voor het geval ze beide de andere kant uitlopen. zit toch te denken om ze aan te schaffen, je kunt ze maar beter hebben, als het nodig mocht zijn?
zie er nl wel vreselijk tegen op, als ze beide de andere kant oplopen en nu willen ze natuurlijk geen handje meer vast houden, nu ze het zelf kunnen Wink


tweeling - bloemenmeisje - 07-06-2011

Goedemorgen dames!
Ben al even niet hier geweest maar vroeg me af hoe het met alle zwangeren dames is? Ik ben nu 32,5 week zwanger en vind het nu toch wel wat zwaarder worden hoor!
Buik is echt groot en traplopen en bukken en zo is echt niet meer leuk... dus ik hou me ook maar wat rustiger! Vind het nu wel steeds spannender worden hoor, we hebben van boven naar beneden het hele huis een grote poetsbeurt gegeven en de babykamer is helemaal klaar, mijn koffertje staat ingepakt.... dus nu maar een beetje afwachten wanneer ze zich aan gaan kondigen! Tot die tijd geniet ik nog maar een beetje van de vrije tijd, maar ik merk dat de dagen wel wat langer beginnen te duren!


tweeling - mama1988 - 07-06-2011

leeuwinnetje schreef:mama: heb jij ook iets van riempjes of tuigjes, voor het geval ze beide de andere kant uitlopen. zit toch te denken om ze aan te schaffen, je kunt ze maar beter hebben, als het nodig mocht zijn?
zie er nl wel vreselijk tegen op, als ze beide de andere kant oplopen en nu willen ze natuurlijk geen handje meer vast houden, nu ze het zelf kunnen Wink

Ja ik heb polsbandjes dus geen heel tuigje maar een bandje met elastike koord dat met klittenband (kunnen ze zelf niet los trekken gaat enorm zwaar voor mij al) en die gaat gewoon om hun pols. Ik heb ze tot nu toe 1 x gebruikt. Heb ze vaak wel bij me als ik op pad ga met alleen donna in de buggy maar zoals in de supermarkt enzo ze blijven tot nocht toe altijd bij me. als ik een weg ofzo over moet steken zeg ik altijd bugggy vast houden en dan houdt iedere een kant van de buggy vast.

De polsbandjes zijn niet zo heel duur 3 euro per stuk dacht ik? maar ik vond ook je kunt het beter al in huis hebben en in je tas hebben zitten voordat het te laat is.


tweeling - Evie - 07-06-2011

@bloemenmeisje, kan me goed voorstellen dat het nu echt zwaarder voor je wordt. Zijn echt de laatste loodjes/weken nu. Hoop voor je dat het allemaal een beetje voor je te doen blijft.

Ik ben gisteren weer voor controleafspraak bij de gynaecoloog geweest. Ze heeft eigenlijk niet veel gedaan: ze heeft geprobeerd met de doppler beide hartjes te vinden en heeft me een recept tegen de misselijkheid gegeven. 'Helaas' kon ze maar 1 hartje vinden met de doppler, dus vond ze het toch nodig dat er een echo gemaakt werd. Dus we konden gelijk bij de echoscopiste terecht en gelukkig waren ze allebei alive and well. De een zat alleen verstopt achter de ander. Zal misschien wel vaker gebeuren....maar goed, ik geloof het allemaal wel. Zoals het nu is gaat het goed, knabbel en babbel groeien en bewegen en heb ook geen bloedingen meer gehad.
En nu maar gewoon de tijd voorbij laten gaan en die 2 lekker laten groeien. Meer kunnen we niet doen, niet?


tweeling - mama1988 - 08-06-2011

evie: wat raar dat je gewoon bij de vk onder controle staat. Bij mijn tweelingzwangerschap hebben ze nog nooit met zo;n ding de hartjes geprobeert te luisteren omdat ze tegen mij altijd zeiden dat heeft geen enkel nut je weet namelijk niet of je maar 1 hartje hoort of 2x dezelfde. Ik liep bj de gyn ik kreeg altijd bij de controles een echo en via het echo apparaat hoorde ik dan de hartjes


tweeling - Evie - 08-06-2011

@mama1988, ik loop wel bij de gynaecoloog hoor. Moest ik ook omdat het er twee zijn. Maar ze hebben nu verder ze niet meer opgemeten, dus weet niet of ze nog steeds op schema groeien. Ze deden het verder goed hoor, dus daar hou ik me maar aan vast. Ik vond het ook wel apart om te proberen met de doppler, maar zij zei dat de hoek dan anders is en de snelheid van de hartje verschilt. Nou goed, in mijn geval lukte het haar niet, dus moest er alsnog een echo gemaakt worden. Dus misschien maar goed als ze dan lekker vaak achter elkaar zitten, moeten ze elke keer wel een echo maken, haha. Maar ik begreep van mn buurvrouw, die heeft ook een tweeling dat ze vanaf 16 weken beter gaan kijken of ze allebei gelijk groeien en dan wel elke keer met een echo. Maar ja, ik was gewend dat de verloskundige aan je buik voelt hoe groot de baarmoeder is, maar dat heeft ze ook niet gedaan. Ach, ik zie het volgende keer wel weer. Ben benieuwd wat ze dan doen en als ze dan weer niets doen, ga ik wel even vragen wat de normale procedures zijn hier.


tweeling - Nina77 - 08-06-2011

Hoi allemaal!
Even tijd voor een snelle update.
Evie, bij mij hebben ze 1 keer de harttonen geluisterd. De arts kon de hartslag van het andere kindje ook op de achtergrond horen geloof ik. Ze was er in ieder geval zeker van dat ze beiden had gehoord. Volgens mij hangt het ook erg af van hoe ze liggen. Maar een echo is natuurlijk wel het fijnst omdat je dan zelf ook even kan spieken;-)
Andere zwangere meiden, zijn jullie die warme dagen een beetje goed doorgekomen?
Nina, hoe is (was) je vakantie? Wij gaan over een paar dagen ook en ben onwijs benieuwd hoe het (met name de vliegreis) zal gaan. Heb er wel super veel zin in!
Hier eten de mannen steeds meer mee. Fruit, brood en de warme hap gaan er goed in maar ze eten echt nog geen volledige maaltijd per kind. Water drinken gaat steeds beter en daarnaast hebben ze nog 1 papfles en 2 flessen melk. Ze hebben ook het tijgeren helemaal ontdekt en moesten van die nieuwe vrijheid (ik kan zelf bepalen waar ik naartoe ga...) echt even bijkomen. Met doorkomende tandjes en wat verhoging erbij hebben ze een tijdje niet goed geslapen maar sinds een kleine week tukken ze weer lekker door. L. heeft nu ontdekt dat hij zelf kan gaan zitten en B. heeft door dat hij kan gaan staan. Het resultaat is dat ze vaker onderuit gaan maar ze leren steeds beter zichzelf goed te ondersteunen. B. vindt het staan zo leuk dat hij in bed ook gelijk gaat staan. Hij wordt dan wel super moe maar kan/wil niet loslaten dus staat er een huilend mannentje in bed. Hoe lang duurt dat..? :-) Na een paar keer rustig terug leggen en afleiden met een speeltje geeft hij het op en gaat hij eindelijk slapen. Ben benieuwd hoe het is als ze straks alle twee in bed gaan staan keten! haha! Verder hebben we de voetenzak van de wandelwagen gehaald en de "bumper" stage erop gezet. Wat lijken ze opeens groot als ze zo in de wagen zitten! En ook als ze in de kinder(eet)stoeltjes zitten lijken het net peuters! Pfff...ze zeiden het al maarhet is ook echt waar: het gaat zo snel! :-)


tweeling - mama1988 - 08-06-2011

evie: okay je loopt gewoon bij de vk.. bij donna (de jongste) heeft de vk ook steeds aan me buik gevoelt bij elena en isabella de tweeling nooit. de gyn maakte alleen echo's en voelde nooit aan me buik.

leuk hoor om alle 2ling zwangere mama's te horen kletsen mijn meiden worden 1 augustus alweer 2 !!! en die andere over 4 maanden 1!! gaat zo hard niet normaal!
dus dames genieten elke dag weer!


tweeling - Mila - 09-06-2011

bij mij heeft de gyn. altijd echo;s gemaakt, maar ook aan mijn buik gevoeld en opgemeten met de Centimeter. Daarom weet ik ook dat toen ik met 25 weken beviel ik al een baarmoeder had van bijna 34 weken!


tweeling - poohtje - 10-06-2011

Idd leuk om de zwangere dames te horen, roept toch wel weer herinneringen op Big Grin. Wij gaan vanmiddag naar Duitsland, ben heel benieuwd hoe de autoreis zal verlopen.
Gaat allemaal snel he, ze worden zeker snel groot!! Hier is de een ook druk met tijgeren en de ander zit echt te babbelen: dadada, bebebe, ach je kent het wel. Zo schattig, helemaal verliefd haha.


tweeling - 19ikke84 - 15-06-2011

Bij mij doet de gyn ook alleen echo. Alleen vorige week had ik een keer een andere en die deed wel met een lintje de baarmoeder opmeten. Maar dat is eenmalig geweest.

Verder heb ik vorige week woensdag 8 juni de 20 wk echo gehad. Ze kon niet alles zien. Dus heb vrijdag weer een echo gehad maar dan met gyn en echoscopist. Nou krijgen we een jongen en een meisje. Met de jongen is alles goed. Alleen het meisje heeft klompvoetjes, te weinig vruchtwater en er is iets met de placenta. Nou moeten we morgen naar het het Radboud zkh in Nijmegen. Dat is een academisch ziekenhuis en de gyn wou dat ze daar een naar mij kijken.
Dus morgen laat ik weten wat ze gezien hebben


tweeling - Mila - 15-06-2011

Ikke, gefeliciteerd met je jongen en meisje! maar wat een onzekerheid nu zeg.. wat klink je sterk!!
Hebben ze al wel een vermoeden uitgesproken, hoe het komt?? met een klompvoetje kan een kindje prima leven, volgens mij kunnen ze dat ook opereren.
Wist je eigenlijk al dat je een jongen en een meisje kreeg?? of heb je dat nu voor het eerst gehoord.


tweeling - 19ikke84 - 15-06-2011

Nee, ze hebben nog geen vermoeden uitgesproken, alleen dat als het geboren wordt meteen in de gips gezet wordt en mocht dat niet lukken dan opereren. Maar waar ik meer mee zit, is dat ik te weinig vruchtwater heb en dat er iets met de placenta is....Die voetjes die zijn wel te corrigeren.....
Maar mo0rgen dus naar Nijmegen en dan maar horen wat ze daar zeggen....
Nee, we wisten ook het geslacht nog niet, dat hadden nu met de 2o weken echo gezien....


tweeling - Mila - 15-06-2011

spannend idd!!


tweeling - bloemenmeisje - 16-06-2011

@19ikke84: Wat vervelend om te horen zeg....Maar ik moet zeggen dat de artsen in Nijmegen wel heel fijn zijn, wij zijn daar ook geweest voor onze 20 weken echo! En ze hebben super goeie apparatuur dus ze kunnen daar echt veel.....
Veel sterkte voor vandaag in ieder geval!!

Wij zijn gister weer op controle geweest, de kids doen het goed, de ene weegt 2000 gram en de andere 2100 gram, ze zeiden dat dat heel netjes is voor een zwangerschap van bijna 34 weken! Verder begint die enorme buik me wel echt in de weg te zitten hoor, pfff! En de hele dag dat gewicht meesjouwen is ook niet echt prettig meer.....

Zijn er trouwens meer mama's die weinig of niet veel aangekomen zijn tijdens hun zwangerschap? Ik ben nu al bij 2 controles afgevallen en ben in totaal nog maar 6 kg aangekomen.....


tweeling - Mila - 16-06-2011

ik ben dan maar 25 weken zwanger geweest, maar ben ook niet veel aangekomen.
Ook iets van 6 kilo.

Ikke, heel veel sterkte vandaag!


tweeling - Evie - 17-06-2011

Hoe is het met 19ikke84? Ben erg benieuwd hoe het is gegaan in het ziekenhuis en wat ze precies hebben gezien/gezegd. Erg spannend hoor! En inderdaad, een klompvoetje is niet het ergste. Maar ik kan me goed voorstellen dat je best een beetje zorgen maakt over de placenta en het vruchtwater. Ik duim voor je dat alles goed is!

Ik ben ook nog niets aangekomen, ben wel 10 kilo afgevallen, haha. Maar ik ben te zwaar dus in mijn geval niet zo erg. Die twee pakken toch wel wat ze nodig hebben, dus ik ben de enige die wat inlevert. Ik zal wel blij zijn als ik ze eindelijk ook kan voelen. Het blijft nu echt zo'n tussenperiode. Ik ben gelukkig iets minder misselijk en doordat de klachten iets afnemen, voel ik me een beetje minder zwanger haha. Is dan wel een fijne bevestiging als je leven in je buik voelt. Nu voelde ik mn zoontje bij 16 weken, dus ben erg benieuwd wanneer ik nu kan voelen.
Wanneer voelden jullie ze voor het eerst? Is dat sneller of gelijk met eenlingen?


tweeling - 19ikke84 - 17-06-2011

Goedeavond meiden,

Wij zijn gister dus naar het Radboud geweest. Weer een echo gehad. Nou heb ik idd bij het meisje te weinig vruchtwater. Door het vruchtwater kan het kind zich bewegen. Alleen bij de voetjes heeft het dus weinig of geen vruchtwater en dat is misschien een reden dat die voetjes scheef staan. Want het kan niet bewegen en is nu verstijft. Mocht ik nu ineens toch ergens vruchtwater vandaan kunnen halen, dan is er een kans dat de voetjes misschien nog goed komen te staan. Zo niet, dan wordt het na de geboorte gegipst.
Verder was alles goed. De placenta was ook gewoon goed, dus ben weer opgelucht.
Nu moeten we over 2 weken weer terug naar het Radboud om te kijken of er meer vruchtwater is. Zelf kan ik alleen zorgen dat ik gewoon 3 liter vocht binnen krijg en dan heb ik mijn aandeel geleverd.
Voor de rest van de zwangerschap kan ik gewoon hier in het ziekenhuis blijven.
Heb ook al gevraagd waar ik straks moet gaan bevallen. Daar vond hij het te vroeg voor om het erover te hebben, maar er is een kans dat ik wel in het Radboud moet bevallen...
Verder vroeg hij ook of er nooit eerder met mij gesproken is over het te kort van het vruchtwater. Nee, tot de 20 wk echo was alles goed en ook die bloedingen konden nooit geen kwaad. Nou het kon dusn wel kwaad, want dit is het gevolg...Dus ik ga als ik weer op controle moet hier bij de gyn, dat wel even bespreken, niet dat ik er veel aan heb, maar er is mij altijd voorgehouden dat alles goed was....


tweeling - leeuwinnetje - 17-06-2011

ikke: wat spannend allemaal, hoop dat je voldoende vruchtwater gaat aanmaken, zodat de voetjes niet scheef gaan staan

bloemenmeisje: dat zijn al mooie gewichten

ik was wel veel aangekomen, 20 kg met 32 weken


tweeling - poohtje - 17-06-2011

Gelukkig dat het inprincipe goed was en duimen dat je vruchtwater bijmaakt. Gefeliciteerd met je jongen en meissie. Leuk hoor!!
Evie ik voelde ze met 18 weken, maar wist toen nog niet goed of dat nou de kindjes waren, maar nu weet ik zeker dat ze het waren maar toen was ik daar heel onzeker over.
Evie wil jij ook weten wat ze worden??
Mila hoe het gaat met de meiden op aparte kamers, of zijn ze nog niet uit ellkaar?


tweeling - mama1988 - 20-06-2011

ikke84: spannend hoor allemaal! fijn dat ondanks de klompvoetjes verder alles goed is.. Wel erg leuk een jongen en een meid!

ik heb de zwangerschap tot 33 weken uitgedragen en 9 kg aangekomen
die waren na de bevalling alle 9 meteen weg! bij donna was het anders ik kwam 12 kilo aan... en die waren niet weg!
sport me suf 2 soms 3 x in de week en ben nu sinds half feb 2011 6 kg kwijt en 1 maat kleiner van broek en trui!


tweeling - Mila - 28-06-2011

Ikke, wat fijn dat alles toch goed is ondanks de klompvoetjes.

Mama, ik heb een vraagje? Jou meiden kregen toch ook friso comfort voeding? hoe deed jij dat met pap? want in deze voeding zit als JHBPM


tweeling - mama1988 - 28-06-2011

Mila hoe bedoel je dat met pap?

De tweeling kreeg geen pap bij mij alleen flessen en later brood, groente fruit en fles..
nu eten ze alle drie na het avond eten yohurt met (de tweeling dan) peutermusli en appelpap erdoor heen maar dat doe ik puur omdat de yohurt dan wat dikker wordt zodat het niet van hun lepel af valt!

Donna krijgt nog 3 flessen melk van friso comfort , 1 fruitfles, groente en yohurt en brood


tweeling - Mila - 28-06-2011

Tess krijgt rijstebloem door de melk heen, zodat ze als laatste fles voor het slapen gaan een papfles heeft, maar ik weet niet hoe ik dat bij NYna moet doen omdat er al JHBPM in de melk zit...


tweeling - mama1988 - 28-06-2011

Mila schreef:Tess krijgt rijstebloem door de melk heen, zodat ze als laatste fles voor het slapen gaan een papfles heeft, maar ik weet niet hoe ik dat bij NYna moet doen omdat er al JHBPM in de melk zit...

ik weet het ook niet of het kan.. Misschien kun je morgen het cb bellen om dit te vragen? of friso zelf??


tweeling - Mila - 04-07-2011

mama1988,
heb je je meiden nooit pap gegeven? Donna nu dan? geef je haar alleen melk en brood?


tweeling - poohtje - 04-07-2011

Vandaag terug van vakantie met man en kids. Wouw dat is wel even aanpoten. Had toch wel gedacht (gehoopt) dat ik wat meer ontspanning zou krijgen.
Wel leuk hoor, die mannetjes genieten echt van het zwemmen Big Grin.
Hoe is het met de zwangeren?


tweeling - Mila - 04-07-2011

Heerlijk poohtje, maar dat je niet kan ontspannen heb ik ook ervaren Wink
welke pap geef jij aan de jongens?


tweeling - mama1988 - 04-07-2011

mila: nee ik heb elena en isabella nog nooit pap gegeven..
cb raade dat aan, alle boekjes en info bladen raden dat aan.... tijd voor pap!
nou weetje wat ik toen dacht wat nou tijd voor pap leuk voor 1 baby niet voor 2 tegelijk! (mijn kids krijgen altijd maar ook altijd tegelijk eten en drinken nog steeds zijn bijna 2) ik gaf ze fruit, groente en brood en melk in een fles... ze groeide goed, ze kwamen aan waren altijd vrolijk ze huilen alleen als er wat is dus waarom pap?
mezelf moelijk maken... mijn kids kregen danootje na het eten

NU krijgen ze yohurt met wat appelpap (dat moet normaal met water maar ik doe het door de yohurt zodat het wat dikker wordt dat het niet zosnel van hun lepeltje afvalt) en peuter muslei en ranje erdoor.. donna krijgt het zelfde behalve de muslei

donna is nu 8,5 maand.
haar 'schema'

wanneer ze wakker wordt krijgt ze een fles.
dan eet ze samen met haar zussen een broodje appelstroop
tussen door krijgt ze een fruitfles (smooitie voor kinderen vanaf 6 maanden is vervanging voor fruithap)
dangaat ze om half 11 naar bed ... daarna eten we met zijn alle weer een broodje ook donna, krijgt ze diksap en erna een fles.
s middags rijstewafel en s avonds groente ze lust echt alles en dan de yohurt fles en dan naar bed

succes meid!


tweeling - leeuwinnetje - 04-07-2011

even over de pap, hier gaf ik in het begin met een lepel pap, en toen ben ik op een gegeven moment over gegaan op drinken, de pap de helft dunner maken in een beker, mama de beker vast houden en ze laten drinken, nu kunnen ze tegenwoordig zelf de beker vast houden, maar schilt wel een hoopp tijd, als met een lepel zelf geven.

poohtje: lekker op vakantie geweest, je bent constant bezig he, met 2 van die kleintjes, maar met de slaapjes, kan je even ontspannen toch?
heerlijk dat ze zo genieten van het zwemmen, vinden ze hier ook super


tweeling - bloemenmeisje - 05-07-2011

Het is en tijdje stil geweest hier met de zwangeren....dus ik ben erg benieuwd hoe het met de dames is!!!
Ik ben nu alweer 36,5 week zwanger, en ik vind het nu toch wel echt heel zwaar worden hoor pff. Doe ook weinig of niks meer op een dag dus ik vind dat de dagen een
beetje lang beginnen te duren!
Maar ik ga er toch maar vanuit dat het nu geen 3 weken meer zal duren.....

Ik word er gewoon jaloers van als ik dat verhaal van poohtje lees...heerlijk lijkt me dat om lekker met onze mannetjes te gaan zwemmen!!


tweeling - leeuwinnetje - 06-07-2011

bloemenmeisje: wat ben je al ver, ben ook jaloers hoor, dat ik ndie weken niet heb mogen halen. Sad maar kan me voorstellen dat hetz waar is hoor meis, en vooral met dit warme weer. maar probeer te genieten nog van het zwanger zijn, het is toch heel raar, als ze straks uit je buik zijn en je de bewegingen niet voelt, dat miste ik in het begin wel.


tweeling - 19ikke84 - 06-07-2011

Goedemorgen dames,

Hier gaat het wel. Sinds 8 juni was het bloeden gestopt. Eindelijk na 10 weken. Gewoon nog steeds rustig aangedaan. Alleen afgelopen weekend was hier een festival dus daar ben ik heen geweest. Ik voel me goed, heb nergens last van....Alleen van zondag op maandag zat er weer een druppel bloed in mijn onderbroek. Dus het ziekenhuis gebeld. Om 03.00 uur zaten we dan weer in het ziekenhuis. Met de kindjes is alles goed, de baarmoedermond was dicht zeiden ze. En het bloeden kwam niet doordat ik dus het weekend druk ben geweest. Al had ik op de bank gelegen dat was dat ook gebeurd zeiden ze.....Nou ik moest maandag om 12.30 uur me weer melden bij de verloskamers om te controleren of het bloeden minder was en mijn baarmoedermond nog dicht was. Zit er dus een nieuwe ploeg. Die weten weer eens niet wat ik kom doen. Ja vraag die verpleegkundige. Kom je voor een ct-scan. Nee, ik kom om het een en ander te controleren. Nee, weet er niks van. Volgens mij kom je voor een ct-scan. Als jij het zegt zal dat wel. Ik weet niet wat ze in die computer gezet hebben en hoe alles benoemd wordt. Kon ik plaats nemen in de wachtkamer, het was zo druk. Nou uiteindelijk heb ik een half uur moeten wachtte. Toen was er nog niks vrij. Toen moest ik met een ander meisje die ook een ct-scan had naar de kraamafdeling, ieder een bed. Komen er 2 verpleegers met het apparatuur.
Nou een ct-scan doen ze vanaf 28 weken omdat de kindjes nu nog ruimte hebben en bewegen kunnen ze het hartje niet optimaal registreren. Nee, bij mij doen ze dat gewoon met 24 weken. Ja, raar hé dat je de hartje maar even hoort. En dat er geen registratie mogelijk is. Ja dan doen we dalik maar even een echo. Toen hebben ze me toch weer aan dat apparaat aangesloten en hebben ze mijn harde buiken geregistreerd. Nou ik heb 2 pieken gehad en voor de rest is mijn buik rustig. Dus hier konden ze ook niet veel mee. Die uitdraai werd aan de dienstdoende verloskundige gegeven en zij zou bij me komen.
Heb een 20 minuten op haar moeten wachtte, kom ze er dus aan met de mededeling dat ze niet goed weet wat ik eigenlijk kom doen en dat die ct-scan helemaal geen nut heeft gehad omdat ik nog maar 24 weken ben. Maar ik moet langs komen bij de dienstdoende gyn, want zij wou wel nog even naar mijn baarmoedermond kijken omdat schijnbaar vannacht deze 3 mm openstond. Dus moest ik me op de poli melden.

Nou heb ik dus even tegen die verpleegkundige gemopperd dat ik er vort een beetje simpel van wordt dat iedereen maar langs elkaar afwerkt en dat ze maar dingen doen die eigenlijk geen nut hebben of nog niet kunnen.
Bij de 20 weken echo gingen ze ook de bloeddoorstromingen van de navelstreng meten, wordt normaal ook pas met 25 weken gedaan. En dat resultaat was niet zoals gepland. Gaan ze je wel ongeruster maken, want het is niet zoals het hoort. Krijg je in Nijmegen te horen dat dat dus normaal met 25 wk gedaan wordt. Hier hebben ze het nogmaals gemeten en was het wel goed. Weet niet waarom ze het daar wel kunnen en hier niet, maar goed weer een punt van onzekerheid dat weer weg gestreept kan worden....
Dan dat ik te weinig vruchtwater heb, daardoor zou het kindje niet goed groeien, blablabla. Nou beide kindjes liggen rond of boven de lijn, dus weer een punt waar ze iets over zeggen en achteraf blijkt dat het wel goed is....
Ja, die verpleegkundige kan er niks aan doen, maar over 2 weken ben ik weer bij mijn eigen gyn en dan ga ik het een en ander eens bespreekbaar maken. Ik voel me opn dit moment niet
echt prettig in het ziekenhuis waar ik nu onder behandeling sta.

Nou dan naar de poli. Hier heb ik dus weer even moeten wachtte. Ondertussen maar even naar de wc geweest. Het bloeden is weer gestopt.
Kom ik bij die gyn, geeft zij aan dat de eigenlijk ook niet goed weet wat er vannacht is afgesproken. Ja dat ik niet meer bloed verlies mocht hebben en geen harde buik.
Nou die 2 pieken die ik gehad heb, heb ik ook goed gevoeld. Nou dat was maar even...Ze wil naar mijn baarmoedermond kijken omdat die dus schijnbaar open was.
Eerst weer met een eendenbek, heeft ze ook meteen een kwakje afgenomen om te kijken of ik geen infectie heb. Toen ging ze er met haar vinger in om te voelen of ie wel dicht was. En doen met die inwendige echo. Nou ik heb nog nooit zo een last gehad van onderzoeken, maar dit was echt niet fijn. Ipv op bed te liggen moest ik in zo'n stoel met beugels. En schijnbaar zit mijn baarmoeder ver naar achter of zo, maar met die inwendige echo had ik het idee dat die er via mijn kont weer uitging....Nou en toen wou ze ook nog mijnn urine onderzoeken op blaasontsteking. Fijn, was net naar de wc geweest....Maar goed, een klein bodempje had ik nog kunnen creeeren. Moest ik voor 5 uur de poli bellen voor de uitslag. Heb om kwart voor 5 gebeld, om 5 voor 5 wordt er opgepakt en meteen weer neer gegooid. Fijn, om 5 uur is de poli gesloten dus nou weet ik nog niks.....Heb ik dinsdag maar weer gebeld. Ik heb geen blaasontsteking, maar dat had ik ook wel kunnen zeggen

Ik mag vanaf nu helemaal niks meer doen. De baarmoedermond was gesloten. Maar door die harde buiken wordt aangegeven dat je baarmoeder dan samentrekt en dat kan lijden tot open van de mond. Dit mag op dit moment niet gaan gebeuren want de kindjes zijn nog veel te klein. Gebeurd dit wel dan moet ik naar veldhoven want daar zijn de kinderartsen gespecialiseerd in hele vroege geboortes. Maar nou hoor ik van meerdere mensen dat ze wel eens harde buiken hebben, en dat je dan wel rustig aan moet doen, maar dat het niet zokwalijk is als dat ze nu weer tegen mij zeggen. Dus nu zit ik me weer steeds druk te maken over wat ik allemaal voel en of dat wel goed is.......

Verder is er weer eens aangegeven dat het weekend niet de oorzaak is van de bloeding....Ik weet het zo net niet.

Nou ik ben dus van half 1 tot 4 in het zkh geweest....


tweeling - poohtje - 06-07-2011

Bloemenmeisje niet jaloers zijn hoor, als ze wat groter zijn kun je het nog genoeg doen toch. Geniet nog maar ff van het trappelen in je buik ook al ben je er klaar mee. Je gaat het echt missen, dat herken ik ook wel. Het is zwaar he, ik weet helemaal hoe je je voelt. En dan is het voor jou ook nog heel warm pffff. Houdt vol, nog heel even, spannendddddd.
Mila ik geef ze bambix. Dat lepelen vinden ze nog niet veel veel, mama trouwens ook niet. Het kost erg veel tijd en die tijd heb ik niet, zeker niet als ik moet werken. Groente en fruit lepelen gaat prima maar die pap jakkie. Ik denk dat ik het ook verdund in een fles ga geven en dan in het weekend wil ik het wel lepelen.
Vakantie is idd momentjes pakken wat je pakken kan. Ze slapen niet zoveel meer, ze zijn minder moe ofzo.
Gisteren op CB geweest. M 68cm en 7965gram. J 68cm en 8060gram, gaat lekker dus.


tweeling - Mila - 06-07-2011

Ikke, pfff wat spannend zeg.. ik ben zelf dus met 25 weken bevallen en volgens mij niet eens harde buiken,dus dat zegt niets.. maar ik zal voor alle zekerheid zo min mogelijk doen en rust houden.

en bij alles wat anders is en anders voelt gelijk aan de bel trekken, maar dat doe je natuurlijk al


tweeling - poohtje - 07-07-2011

och sorrie ik zie dat ik helemaal vergat om op ikke te reageren, terwijl ik daar gisteren toen ik het las best wel even van onder de indruk was.
Wat een onzekerheid moet jij nu voelen zeg, echt vreselijk. Ik hoop echt dat de kleintjes voorlopig lekker in je warme buik blijven, en idd wat Mila al zegt; bij alles aan de bel trekken en doe rustig aan!! Sterkte!


tweeling - 19ikke84 - 07-07-2011

Ik trek ook bij alles aan de bel. En ik doe nu dus weer rustig aan. En elke week dat ze nu langer blijven zitten is weer meegenomen....


tweeling - Mila - 07-07-2011

precies en elke dag is er 1!!


tweeling - poohtje - 18-07-2011

Bloemenmeisje, Ikke hoe ist met jullie??


tweeling - bloemenmeisje - 18-07-2011

Hallo hallo....
hier nog steeds geen baby's haha!!
Ben nu al ruim 38 weken zwanger, en onze jongens zitten nog zo lekker warm bij mama, ze hebben denk ik geen zin in al die regen haha!
We zijn vandaag weer op controle geweest, en ik heb toch wel aangegeven dat het erg zwaar is en dat het bijna niet meer te doen is, ik kan echt niks
meer! Dus als er maandag nog geen baby's zijn dan weer op controle en dan wordt er een datum geprikt om me in te gaan leiden.....spannend dus!!!


tweeling - leeuwinnetje - 19-07-2011

spannend bloemenmeisje, succes met de laatste loodjes.


tweeling - mama1988 - 19-07-2011

bloemenmeisje: Spannend hoor meid, en wouw petje af 38 weken....


tweeling - Mila - 19-07-2011

wauw!! 38 weken, wat knap en wat zal het zwaar zijn..


tweeling - bloemenmeisje - 20-07-2011

Tja alweer 38,5 week.....
En het valt echt niet meer mee om iets te doen, alles doet pijn zo ongeveer!
Ben vanacht echt een beetje ingestort, had de hele dag al ontzettende pijn in mijn rug, mijn banden en mijn buik deed zelfs pijn. Ik had over de hele dag
al 3 paracetamols op en voor ik naar bed ging heb ik er nog 1 genomen om een hopelijk toch een beetje te kunnen slapen. Halverwege de nacht weer ontzettende pijn, en ik ben echt geen watje of zo, ik kan echt wel wat hebben, maar de tranen rolde over mijn wangen....gewoon van de pijn en het niet meer kunnen liggen, zitten of lopen!! Dus ziekenhuis gebeld, ik moest nog maar een paracetamol nemen zei de dienstdoende verloskundige.... En als dat rond 6 uur niet zou helpen dan even langskomen, dus ik nog meer 1 ingenomen..jeetje zeg hoever laten ze je gaan......
Ben het echt een beetje beu.........