Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 20-07-2011

Bloemenmeisje,
Ik vind ook dat ze bij een tweeling zoals nu in jou geval ze moeten ingerijpen.
Een tweeling is veel zwaarder dan 1 kindje dragen en 38 weken is al heeel erg ver, vaak stellen ze als grens 37 a 38 weken en die ben jij al voorbij!
Ik zal zeker door blijven bellen enz. sterkte!


tweeling - bloemenmeisje - 20-07-2011

Ja ik heb voor mezelf ook besloten dat ik wat meer ga klagen en zeuren, want anders laten ze je gewoon zo lang mogelijk doorlopen!
Maar dat klagen enzo zit niet echt in me, dus het voelt zo gek!!
Maar nu is het voor mijn eigen bestwil en al die pijn ben ik echt beu.....


tweeling - Mila - 20-07-2011

Precies, ik heb geleerd tijdens mijn zwnagerschap om alles tegen over de artsen iets aan de dikken, anders sturen ze je zo weer weg..
Ik heb 3 keer naar huis gestuurd terwijl ik gewoon mijn slijmprop al aan het verliezen was...


tweeling - Nina77 - 20-07-2011

Het is echt geen geklaag hoor Bloemenmeisje. Het is gewoon zwaar en 38,5 week is super goed! Je hebt er ook niks aan als je door pijn en slaapgebrek nu straks gebroken begint aan de pittige eerste drie maanden met je mooie kindjes. Succes en bel ze maar plat! ;-)


tweeling - bloemenmeisje - 20-07-2011

Jullie hebben ook gelijk hoor.... maar ik was zo trots op mezelf dat ik zo ver gekomen was in de zwangerschap, en eigenlijk zonder kwaaltjes of zo.... dat ik gewoon graag de natuur zijn gang had laten gaan....


tweeling - leeuwinnetje - 20-07-2011

ben het met de rest eens, dikke knuffel voor jou bloemenmeisje


tweeling - 19ikke84 - 20-07-2011

Goedeavond dames,

[INDENT]Goedemiddag dames,

Vanmorgen een afspraak gehad bij de echoscopist en de vk. De echoscopist heeft alleen de bloed toevoer van de navelsgtreng gemeten. De groeiecho doen ze volgende week weer. Bij het meisje zat er een hapering in de meting. Verder was bij beide kindjes alles goed. Ze heeft de gegevens in de computer gezet en toen moest ik naar de vk. Met haar even doorgenomen wat die echoscopist allemaal opgeschreven had. Verder heb ik aangegeven dat als het meisje als sterrenkijker blijft liggen ik een keizersnee wil. De vk gaf aan dat ze nog kan draaien, maar dat ze het wel goed vond dat ik het aangeef.
Toen ging ze met de dienstdoende gyn overleggen wat te doen met die haperende registratie van het meisje.
Van de gyn moest ik me melden op de verloskamers voor een ctg-scan.
Nou naar de verloskamers. Het apparaat werd aangesloten. Nou kon ze 1 hartje vinden. In tussen tijd ging haar telefoon. Dus ging ze even weg. Komt ze terug en zegt dat het de gyn was aan de phone en dat ze willen gaan beginnen met mij spuiten te geven voor de long rijping. Dat hoiudt dus ook in dat ze mij 48 uur willen opnemen.
Want die spuit moet om de 12 uur gezet worden en dan zou ik vannacht om 01.00 weer terug moeten komen.
Nou toen ging ze verder met die ctg-scan. Ze had beide hartjes gevonden. Dus moest ik een half uur blijven voor registratie. In de tussentijd kwam een verpleger om de eerst spuit te zetten.
Na een half uur kwam die vrouw van de verloskamers weer terug. Nou de registratie was goed. Alleen willen ze dit tot volgende week donderdag, als ik weer een echo heb, dagelijks doen.

Nou ik mocht dan rustig naar huis om mijn spullen te halen en dan moest ik weer terug komen. Toen vroeg mij vriend, moet ze nu alleen hier blijven voor die spuietnm???? Ja. Nou we hebben vakantie en we kunnen ook vannacht om 01.00 uur terug komen. Ja zei ze. Ik wou het al niet vragen. Want het is wel een hele rare tijd. Als het nu 0.00 uur was had ik dat nog wel gedaan.
Dus ik mocht gewoon naar huis en dan moet ik vannacht weer terug komen en dan morgenmiddag om 12.30 uur voor ctg en een spuit. En dan morgennacht weer om 01.00 uur. En dan de komende dagen voor de ctg. Maar die tijden die hoor ik nog.....

Mochten de kindjes nou eerder komen dan is het goed dat ik die spuiten gehad heb.Mochten ze nu toch langer dan 34 wk blijven zitten dan is het niet erg dat ik die spuiten gehad heb... Maar ze kunnen gewoon niet zeggen hoe het gaat lopen. Nee, dat kan ik ook niet.....

DE baarmoederhals hebben ze weer gemeten en is net als vorige week 3.5 cm. Is dus wel aan de korte kant, maar is niet minder geworden


[/INDENT]


tweeling - poohtje - 20-07-2011

Bloemenmeisje dikke duim meid. Echt tis zwaar zo de laatste loodjes. Ik mocht met 38 ook ingeleid worden omdat ik ook aangaf dat ik het niet zo goed meer trok. Ik had heel veel vocht waardoor mijn gewrichten erg veel pijn deden. Als ik niets had gezegd hadden ze me tot 40 laten lopen :S
Gelukkig kreeg ik klachten en hebben ze uiteindelijk met 37 + 4 een keizersnede gedaan, maar goed dat was ook niet alles. Had ook gehoopt dat de natuur een handje zou helpen maar helaas.
Kan me voorstellen dus dat je er echt even klaar mee bent en dat de mannen zich maar eens moeten laten zien. Ik hoop echt dat het ziekenhuis zich aan zijn woord houdt en je een handje gaan helpen. Nog ff volhouden meid!


tweeling - poohtje - 20-07-2011

Jeetje ikke wat een gedoe voor je maar wel goed dat ze je in de gaten houden. Gelukkig is je baarmoederhals gelijk gebleven. Goed teken toch?! Ik ga duimen dat ze nog een weekje of zeven in je buik blijven hoor Big Grin


tweeling - Mila - 20-07-2011

Ikke, wat spannend meid!
wat fijn dat je baarmoederhals niet korter is geworden!
Hoeveel longrijpingsspuiten krijg je, 4?
Ik heb er maar 2 gehad en dan om de 24 uur.
pijn doen ze he?!

Wat betekend het dat ze een hapering hebben gezien?
Hoeveel gewicht schatten ze jullie kids nu?

Bloemenmeisje en Ikke, hebben jullie hyves? ben erg benieuwd naar jullie Wink


tweeling - poohtje - 20-07-2011

ja ik ook Big Grin


tweeling - Mila - 20-07-2011

hahaha stelletje nieuwschierige mutsen zijn we Wink


tweeling - 19ikke84 - 21-07-2011

@Poohtje: ja ik hoop ook dat ze nog een aantal weken blijven zitten
@Mila: Ik heb dan als ik vannacht weer ga 4 spuiten gehad en bij mij zit er 12 uur tussen. Nee, vind ze niet pijn doen. Heb er geen last van gehad
Ja hoe leg je dat uit met die hapering. Je hoort de hartslag en dan krijg je een grafiek te zien. En dan zit er een ruimte tussen dat n iet geregistreerd wordt. En dat kan dan zijn, dat er een vernauwing of zo zit. Maar ben vandaag weer voor een ctg geweest en alles is gewoon goed...

Ja, heb hyves, maar daar staan 2 foto's van mijzelf op en die zijn al 3 jaafr oud. De rest is van mij hondje . En van de zwangerschap staat er niks op.
Maar je kunt me vinden onder leonie-habraken.


tweeling - bloemenmeisje - 21-07-2011

@ ikke, Spannend hoor wat je allemaal meemaakt.... hopelijk blijven die ukkies van je nog een heel aantal weekjes zitten!

@ de rest van de dames, haha wat zijn jullie nieuwsgierig zeg... nee grapje hoor, zou hetzelf ook zijn als ik hyves had denk ik, maar helaas voor jullie heb ik dat niet!

Hier gaat het nog steeds hetzelfde, ben ondertussen wel ananas gaan eten, bitter lemon gaan drinken en zo.... maar tot nu toe helpt het helaas nog niet!!


tweeling - Mila - 21-07-2011

Bloemenmeisje, hopelijk zijn jullie kleintjes er nu snel!


tweeling - poohtje - 22-07-2011

haha wie weet helpt het.
Ikke, ik ga ff spieken hoor haha


tweeling - mama1988 - 23-07-2011

Bloemenmeisje: Toen ik 40 weken was van de jongste ben ik ook alles gaan eten en vrijen enzovoort maar niks hielp 6 dagen later kwam ze pas nadat de vk inwendig onderzoek had gedaan! hahah

Iedereen wil het nog steeds lukken met 2 kleintjes, hier wel hoor met 3. wordt steeds makkelijker vind ik zelf.


tweeling - Mila - 23-07-2011

Mama, waar haal jij de tijd vandaan om op de comp. te kunnen, ik doe het heel snel, maar heb gewoon bijna geen tijd zeg.. en ik heb er "maar" 2


tweeling - mama1988 - 23-07-2011

Mila schreef:Mama, waar haal jij de tijd vandaan om op de comp. te kunnen, ik doe het heel snel, maar heb gewoon bijna geen tijd zeg.. en ik heb er "maar" 2

tja ik doe het gewoon, als ze rond lopen of op bed liggen.. tussen door bak ik ook nog taarten van fondant af en toe.. me huishouden en we zijn druk aan het klussen voor nummer 4... tuurlijk heb ik een dagtaak aan alles maar echt druk nee hoor..

hoe kan het dat je geen tijd hebt dan? continu met de kids bezig?


tweeling - Mila - 23-07-2011

Klussen in de zin van sex?


tweeling - bloemenmeisje - 23-07-2011

Hier nog steeds alles rustig....pff 39 weken alweer!!!
Heb dit echt nog nooit gehoord, dat een tweelingzwangerschap zover uitgedragen wordt... Maar we wachten maar gewoon af, als ze er maandag nog niet zijn
dan weer op controle!
Het is echt perfect weer om te bevallen en in je kraambed te liggen...dus hopelijk komen onze mannetjes snel!


tweeling - mama1988 - 23-07-2011

mila: hahah ja in de zin van sex.. (zo noemen we dat in het topic waar ik zit klussen)

bloemenmeisje: wouw 39 weken.. persoonlijk zelf ook niet vaak gehoord maar ja zolang alles goed gaat gaat alles goed! en inderdaad lekker weer om in bed te liggen met je mannetjes..


tweeling - Mila - 23-07-2011

dus jullie gaan nu definitief voor nummer 4? spannend! was je de vorige keren snel zwanger?
of een boy of 4 girls Smile super zeg!!!

Bloemenmeisje, jeetje 39 weken, dat is wel de hele andere kant van mijn verhaal Wink maar 39 weken met een tweeling lijkt me erg zwaar.


tweeling - bloemenmeisje - 23-07-2011

Ja het is ook echt heeeeeeeel zwaar, en het wordt met de dag erger.... leef nu al bijna een week op 5 paracetamols per dag, in het zkh zeggen ze dat het geen kwaad
kan, maar ik heb zoiets van leidt me maar gewoon in! Dit is niet echt heel menselijk meer.....


tweeling - mama1988 - 23-07-2011

van elena en isabella was ik in 1 x zwanger en van donna was ik ook meteen zwanger.. dus laten we hopen nu ook! wil dolgraag zwanger zijn in de winter scheelt enorm met je buik dan met de hete zomer! hahah nog`12 dagen volgens internet en dan kan ik testen... we zullen zien... ik denk een jongen... mijn gevoel zegt dat


tweeling - mama1988 - 23-07-2011

bloemenmeisje schreef:Ja het is ook echt heeeeeeeel zwaar, en het wordt met de dag erger.... leef nu al bijna een week op 5 paracetamols per dag, in het zkh zeggen ze dat het geen kwaad
kan, maar ik heb zoiets van leidt me maar gewoon in! Dit is niet echt heel menselijk meer.....
ik leef met je mee!! pff ik vond 33 wken al lang genoeg! en met de jongste zat ik met 33 weken klaar maar nee hoor 40 weken en 6 dagn kwam ze pas...


tweeling - bloemenmeisje - 23-07-2011

zie nu eigenlijk pas dat jullie voor nummer 4 gaan... gaaf hoor, mijn man en ik zouden ook graag een groot gezin willen!
maar eerst deze 2 maar is op de wereld zetten!
zit er bij jullie veel leeftijd tussen de kindjes?


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

bloemenmeisje schreef:zie nu eigenlijk pas dat jullie voor nummer 4 gaan... gaaf hoor, mijn man en ik zouden ook graag een groot gezin willen!
maar eerst deze 2 maar is op de wereld zetten!
zit er bij jullie veel leeftijd tussen de kindjes?

nee niet veel..

de tweeling is op 1 augustus geboren 2009 (daar zat 2 minuten tussenWink) toen hun 6 maand oud was was ik weer zwanger zij is geboren op 14 oktober 2010 (14 maanden verschil) en nu is zij 9,5 maand oud en hopelijk zwanger van nummer 4 als dat zo zal zijn ben ik begin april 2012 uitgerekend zit er 18 of 19 maanden tussen valt mee allemaal.


tweeling - bloemenmeisje - 24-07-2011

Zo, dat is toch best dicht op elkaar hoor.... Zou het ook wel willen, lijkt me echt super! En dan hebben de kids ook echt wat aan elkaar...
Doe maar veel 'klussen' dan tel je hopelijk snel weer aan!


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

Ik vind het heerlijk zo kort op elkaar.. want de 2ling en hun zusje krijgen alles te gelijk.
te gelijk eten,te gelijk fruit maar ook tegelijk naar buiten of naar bed... ik vind dat persoonlijk erg handig..
sinds 3 weken gaan ze tegelijk onder de douche echt super... de zussen gaan donna wassen hahah...
en wat wij echt een voordeel vinden is dat ze staks allemaal bijna te gelijk naar school gaan... en kan ik gaan werken want ik werk nu niet


tweeling - Mila - 24-07-2011

mama, zijn de twins met een keizersnee geboren of natuurlijk?


tweeling - Mila - 24-07-2011

mama, het heeft zeker een voordeel zo kort op elkaar maar ik vind een tweeling al druk, dus als er hier een 3e komt dan wil ik er helemaal van kunnen genieten, dan dan gan wij er pas voor als de meiden naar school gaan, zodat ik nummer 3 alle aandacht kan geven


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

Mila: De twins zijn natuurlijk geboren.. me vliezen braken op onze 2 jarige trouwdag en de volgende dag had ik ze in me handen! (heb nog weeen remmers gehd maar het hielpt niet) donna ook natuurlijk geboren pff grote meid 54 cm en ruim 8 pond!

ik snap het nooit zo als mensen zeggen wil van iets dit geval een 3de kindje bij jullie genieten ... wij genieten ook hoor van donna en van haar zussen ookal zitten ze zo dciht op elkaar. ik vind het niet super super druk het wordt alleen maar makkelijkere donna begint te lopen, de meiden lopen..
Mila wat vind je precies zo druk? misschien kan ik vertellen hoe ik het doe misschien heb je er wat aan.


tweeling - Mila - 24-07-2011

ik heb het ideee dat ik ze de hele dag moet vermaken!
Nyna vermaakt zich goed, maar tess niet, huilt veel als ze het niet eens is, Tess is een heel pittig ding, waar ik nu al mijn handen vol aan heb.

Mama, begrijp me goed ik heb geen normale kraamtijd gehad i.v.m. de vroeggeboorte, mijn hoop is dat een 3e langer blijft zitten en ik hopelijk wel een normale kraamtijd heb, maar hoe heb ik die als ik 2 baby;s heb rondkruipen en een man die gewoon moet werken enz..
Ik kies er dus voor om er pas een 3e bij te willen als de meiden naar school gaan, zodat ik de baby overdag alle aandacht kan geven en als de meiden uit school komen de meiden en zo hebben ze allemaal hun aandacht.
Ik geloof ook zeker dat de meiden bij jullie geen andacht te kort komen, maar jou meiden kunnen waarschijnlijk ook goed samen spelen en vermaken zich zelf en dat is hier dus totaal niet het geval


tweeling - Mila - 24-07-2011

ohja 2 min. verschil dan heb je ze er uit geschoten Wink
die van mij zijn ook natuurlijk geboren maar er zitten 9 min. tussen Wink


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

mila: ik heb natuurlijk bij de twins ook geen kraamtijd gehad. 7 weken te vroeg en moesten 5 weken in het zh verblijven. Bij donna wel een kraamtijd gehad..
Onze twins was 14 maanden oud toen donna kwam. Ze konden toen al los lopen. kruipen enzvoort.. zelf brood eten.
Onze 2ling is altijd makkelijk geweest, ik had 2 loopkarren omdat ze zich anders verveelde maar ik kruipen optrekken en later lopen..
ik had speelgoed voor ze , uiteindelijk vermaakte ze zich wel hoor.. en nu zet ik ze gewoon voor een filmpje voor de tv. of ze kleuren, spelen samen of apart.. krijgen ook vaak ruzie doen dingen die niet mogen maar geniet er alleen maar van. Donna is vanaf dag 1 makkelijk geweest. met alles nu weten we waardoor dit komt en met donna zal het later hoogswaarschijnlijk moeilijkere worden omdat ze zo wijs is en dingen ziet die andere niet zien... donna heeft contact met iemand en al sdonna ergens mee zit wordt ik gemailt.. en het klopt altijd..

zoals nu ook, ik werd gemailt: neem in godsnaam een beslissing, want donna vertelt dat er een levensverandering aan komt. maar ze kan niet tegen twijfel (en was de afgelopen dagn uit haar doen) nu hebben besloten en geklust voor een 4de en heb me vrolijke makkelijke meisje weer terug.
Donna is wijs, ze kan heel goed alleen spelen zet haar op de grond maar lego blokken pop, en ze kan zo een uur alleen spelen of in de box of voor de tv met haar zussen.. ik fiets met ze, wandel met ze.. iedere dag.. ik heb niet echt het idee dat ik ze moet vermaken.

Iedereen doet het op zijn eigen manier, en iedereen zijn recht. Maar ik vroeg me dus af waarom je het zo druk vond. Nu weet ik het.


tweeling - Mila - 24-07-2011

Ik zet ze dus nooit voor de t.v.
Misschien kan tess zichzelf over een tijdje wel vermaken en misschien moet ik wat makkelijker worden.
Ze slapen nu bijv. okk verschillende tijden dat kun je niet sturen en wordt wandelen dus ook een stuk moeilijk, want ik ga ze niet wakker maken tenzij we bijvoorbeeld een afspraak ergens hebben


tweeling - Mila - 24-07-2011

Ohja als ik ze een uur alleen laat spelen voel ik me een slechte moeder


tweeling - Mila - 24-07-2011

en ze tegelijk voeden kan ik niet en wil ik ook niet. ik wil ze dat momentje alleen met mama geven en Nyna heeft sondevoeding dus dat kost tijd!


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

Mila: hoe kan dat dat ze verschillend slapen?

ik doe (nu nog) altijd alles om 1 tijdstip naar bed of de ene nu moe is of niet.. soms ligt er eentje te kletsen en de andere slaapt.
k heb dus altijd alles boven. Tegelijk voeden deed ik al vaanf dag 1. allebei in een wipstoel fles erin. en nu eten e natuurlijk zelf tegelijk en donna krijgt ook hun eten.
fles krijgt donna in de box drinkt ze zelf op.

nou ik voel me geen slechte moeder hoor als ik niet met ze speel.. ze moeten leren zich zelf ook te vermaken hoe jong ze ook zijn.. tuurlijk ga ik bij ze zitten met de lego of kleuren maar doe ook me eigen ding (huishouden) en voor de tv vind ik ook niet erg... ze kijken engelse tekenfilms.. vind niet dat ze daar dommer van worden


tweeling - Mila - 24-07-2011

tja ik vind dat je een kind neit kwan dwingen tot slapen, dus als ze niet moe zijn leg ik ze ook niet op bed, dat werkt toch niet..
ze worden vanzelf wel een keer moe.
Omdat ik ze na elkaar voed gaan ze ook vaak na elkaar naar bed en zijn ze na elkaar wakker enz..
maar ach ik doe het op mijn manier en jij op jou manier en beide is goed!


tweeling - mama1988 - 24-07-2011

oh zeker is beide goed begrijp me niet verkeerd.. ik vind het persoonlijk heerlijk als ze alle drie op bed liggen. kan ik hh doen.


tweeling - leeuwinnetje - 24-07-2011

ieder zijn eigen ding idd, ik vind het ook fijn als ze samen op bed liggen, maar vaak zijn ze ook ongeveer tegelijk moe. en jheel soms als de een niet lekker is, dan slaapt ze vaker. dan is het ook wel lekker dat je tijd voor eentje hebt.
dat is wel het voordeel dat ze apart slapen. maar ik doe ook vaak het huishouden als ze op bed liggen.

mila: je bent zeker geen slechte moeder, als je ze niet constant vermaakt. maar vind wel dat je als moeder aandacht moet geven aan je kinderen of wel eens met ze mee gaat spelen, dus een beetje een tussenweg vinden. het is denk ook belangrijk dat ze alleen kunnen spelen of met zijn 2-en en de andere keer heb je weer aandacht voor ze om mee te spelen of een boekje te lezen, te zingen, enz.
maar vind het zelf ook moeilijk, hier is het ook zo evrschillend, de een keer kunnen ze goed zelf spelen de andere keer willen ze constant aandacht en dat ik met ze meespel, wel erg lastig


tweeling - Mila - 24-07-2011

even voor de duidelijk, over het algemeen liggen ze dezelfde tijden op bed, maar zoals nu zitten ze in een periode dat ze wat slechter slapen en daardoor niet meer tegelijk, maar dat komt wel weer..
Ik laat ze ook zeker wel zichzelf vermaken maar nooit langer dan een kwartier dan ga ik weer met ze spelen leg ik ze bij mij neer enz.
het samen leren spelen komt denk ik ook echt pas als ze gaan kruipen en lopen.
Ik kan ze nu niet samen naast elkaar leggen, omdat tess bij Nyna de sonde eruit trekt, dus dat is erg sneu voor Nyna..


tweeling - Mila - 24-07-2011

Hoelang lieten jullie ze als baby alleen spelen?
Ik niet langer dan een kwartier eigenlijk...


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2011

samen spelen word idd meer, als ze gaan kruipen.
dat is wel zielig idd als tess de sonde uittrekt. blijft Nyna voor haar hele leven de sonde houden, of is er de kans, dat ze wel zelf kan drinken?
ik weet eigenlijk niet zo goed, hoe lang ik ze alleen liet spelen, hangt van de situatie af, en nu nog steeds. als ze lief aan het spelen zijn, dan laat ik ze gerust half uur of langer spelen, maar als ze telkens naar mij toe komen of aandacht willen dan ga ik met ze meespelen.


tweeling - Mila - 25-07-2011

Nee de verwachting dat als ze straks geen fles meer heeft dat de sonde eruit kan.
Ze kan wel drinken maar niet zuigen uit de fles, de tuitbeker kan ze wel uit drinken


tweeling - Mila - 25-07-2011

Ze kan de fles niey vaciumzuigen


tweeling - mama1988 - 25-07-2011

Rond die leeftijd, weet ik ook niet meer hoelang ik ze zelf liet spelen. Weet wel dat ze toen nog 2x per dag naar bed gingen en de overige tijd in de loopstoelen zaten of tv aan of gewoon met speelgoed speelde voor hun leeftijd. En nu slapen ze allemaal 1 x per dag,.. en staat er een film op of spelen ze .. ik laat donna gerust een uur alleen in de box.. vind ze leuk ze speelt echt ontdekt dingen (donna nu 9,5 maand)


tweeling - Nina77 - 25-07-2011

Hi meiden,
Hoe is het met de zwangere mama's? Bloemenmeisje, je had vandaag weer controle toch? Ik hoop dat we snel kunnen lezen dat je kindjes heerlijk in je armen liggen!
Hier twee mannen die redelijk gelijk lopen qua schema. Toen ze een stuk kleiner waren probeerden we ook gelijk te laten lopen maar vaak waren ze echt een estafette team en wisselde ze elkaar af. Nu nog, als ze ziek zijn of niet kunnen/willen slapen. Eigenlijk wel fijn want dan hoef ik mijn aandacht op zulke momenten niet te delen. Ze kunnen zich ook erg goed zelf vermaken. Mila, ik kan mij voorstellen dat je ook niet wil dat Tess steeds de zonde eruit trekt. Er was een poosje dat ze niet samen in de box konden liggen. Volgens mij begonnen ze net met rollen en grepen ze steeds elkaars oren en prikte elkaar in de ogen. Toen ze weer wat groter waren en konden zitten en kruipen ging het weer goed. Af en toe staan ze nog op elkaar of wordt er een omver geduwd (per ongeluk) maar meestal gaat het een tijdje goed. Als ze het zat worden en elkaar in de weg gaan zitten gaan ze op de grond. We hebben het nu zo ingedeeld dat ze vrijuit kunnen kruipen en spelen. Natuurlijk gaan ze gelijk af op de tv/dvd (een van de weinige dingen waar ze niet aan mogen komen en wat we niet kunnen verplaatsen) maar ze kunnen heerlijk rommelen op de grond. Ze kunnen ook naar mij toe en als ze aandacht vragen (iets komen brengen, een knuffel halen, iets te hard omvallen, zin hebben om met mama te spelen, etc.) ben ik erbij. De wasmachine/droger/en open keuken met vaatwasser zijn ook beneden dus ik kan ze steeds in de gaten houden.
Hier nog een weekje werken en dan vakantie!! We gaan niet weg maar zijn van plan de tuin helemaal te strippen en opnieuw aan te leggen (inclusief schuur). Het zal wel een flinke bende worden maar ik verheug me nu al op het nieuwe tuintje met een stukje gras waar de jongens lekker buiten kunnen spelen :-)
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen:wanneer (en hoe) hebben jullie de kindjes geleerd om uit een beker te drinken en bestek te gebruiken. Ik geef de jongens een laagje drinken in een tuitbeker met oortjes maar het gaat er tot nu toe in een keer uit en komt overal behalve in hun mond. En babybestek vinden e geweldig. Ze stoppen het ook al in hun mond maar als ik er iets op prik valt het er bijna direct af.


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2011

nina: ik was voor het jaar al begonnen, met regelmatig uit de beker proberen te drinken, wel ikzelf vast houden. nu houd ik ook nog regelmatig vast, maar met de pap 's ochtends drinken ze zelf uit de beker en de rest van de dag probeer ik het soms, ze hebben wel een opvangslab aan, want regelmatig drinken ze te snel en spugen ze weer alles uit. maar goed, het gaat steeds beter.
en eten met bestek, ben ik rond de 15 maanden mee begonnen, ze vonden het altijd goed, als wij ze eten gaven, dus daarom had ik niet eerder geprobeerd, maar er zijn kinderen die al veel eerder aangeven, alles zelluf te willen doen Wink
lekker dat jullie bijna vakantie hebben

mila: dat is wel fijn, dat als ze van de fles af is, geen sonde meer hoeft


tweeling - mama1988 - 25-07-2011

nina: ik ben pas begonnen met een beker toen de meiden zelf normaal konden drinken.. sinds een paar maanden drinken ze nu pas (maandag zijn ze 2) uit een gewone beker... eerder niet ze knoeien veelste veel je blijft dweilen (hier nog want dat gooien ze hem per ongeluk om) bestek heb ik gedaan toen ze zewlf gingen eten denk 14 maanden?? maar dat was een platic lepeltje nu eten de dames met een kindervork.. hoelang ze dat doen weet ik eigelijk niet precies


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2011

met zelf drinken, houd ik ze wel supergoed in de gaten hoor, meestal laat ik maar 1 tegelijk drinken, zodat er niet 2 bekers over mijn vloer liggen Wink


tweeling - mama1988 - 25-07-2011

leeuwinnetje schreef:met zelf drinken, houd ik ze wel supergoed in de gaten hoor, meestal laat ik maar 1 tegelijk drinken, zodat er niet 2 bekers over mijn vloer liggen Wink

ik geef ze wel tegelijk drinken anders is het ruzie in huis maar normaal laat ik ze in de kinderstoel drinken maar nu vakantie zet ik het gewoon op de salontafel neer... ze lopen er soms ook nog mee ach ja ik ben van de werkverschaffingWink


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2011

ik laat ze vaak in de kinderstoel drinken. op de salontafel doe ik nog niet zo snel, want dan willen ze drinken, zetten ze hetw eer weg en willen ze na 5 sec weer drinken en zo blijft het doorgaan...


tweeling - mama1988 - 25-07-2011

leeuwinnetje schreef:ik laat ze vaak in de kinderstoel drinken. op de salontafel doe ik nog niet zo snel, want dan willen ze drinken, zetten ze hetw eer weg en willen ze na 5 sec weer drinken en zo blijft het doorgaan...

Oh ja snap hem, de mijne zetten het zelf weg ik kunnen ook al bij jet aanrecht en zetten gerust hun beker er op!
vanmorgen maakte ze en pak yohi open! pfff het gaat zo hard met ze (nog een weekie en dan vieren we hun 2de verjaardag)


tweeling - poohtje - 26-07-2011

Hey Mila,
Ik snap je probleem met de drukte. Het is ook druk. Ik werk er nog drie dagen bij en mijn man ook fulltime en dan is het best ff uitvogelen wanneer je je huishouden doet etc. En als je daar eindelijk aan toe komt vragen de kids toch ook nog aandacht. Vervolgens zitten er bij mij familieleden en vrienden aan ons te trekken omdat ze zo graag willen afspreken etc. Tja ik weet soms echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen want wil ook wel es lekker ff met mijn man en kindjes samen zijn. Ik weet dat veel dan zeggen dat je het huishouden even op z'n beloop moet laten maar de kids liggen veel op de grond en dat moet dan wel schoon zijn, vind ik zelf. Ik leg ze dus vaak op de grond op het kleed (Michael kruipt daar dan weer vanaf) en ze vermaken zich gelukkig best lang zelf maar snap je ook dat je het gevoel hebt dat je ze moet vermaken. Dat heb ik ook wel hoor.
Bloemenmeisje, meid ik hoop echt dat je momenteel je mannen in je armen hebt. 39 weken is idd onmenselijk hoor!
Mama: spannend joh een vierde! Ik duim voor je dat het snel lukt.
Wel fijn hoor al die tips van ervaren mamma's Big Grin


tweeling - mama1988 - 26-07-2011

ik heb een traphekje voor de keuken zitten, dat vind ik iedaaal! ik kan dus heel me keuken boenen en dweilen zonder dat de kids bij me kunnen komen (of aan me schoonmaakspullen zitten omdat ze mama willen helpen) en ze kunnen we me toch zien & horen! Iedaaal en met koken net zo.. ze kunnen nergens bij.

tegenwoordig heb ik de deuren allemaal voorzien van die inbreek haakjes aan weerskanten (ik heb 2 trappen die uitkomen in me woonkamer omdat we op de 1ste verdieping wonen) en Isabella (de middelste) kan de deuren open maken..


Poohtje: Kruipen jee wat leuk! Donna nu 9,5 maand en nog niet kruipen maar zij loopt langs e tafel en steekt over naar de bank .. ik denk dat zij niet gaat kruipen


tweeling - poohtje - 26-07-2011

Ik kan me voorstellen dat ze dan niet meer gaat kruipen nee. Maar jee lopen zeg, ik zag het op hyves. Gaat snel he


tweeling - Mila - 26-07-2011

poohtje ja idd mijn man werkt oo fulltime en ik werk ook gemiddeld 4 dagen in de week, dus soms kom je idd tijd tekort.
Ik heb nu sinds kort een betaalde schoonmaakster die 1x per week de badkamer, keuken, w.c. doet, dan heb ik weer tijd over voor de kleiner schoonmaak dingen Wink
scheelt erg veel en bevalt me goed!
Ben ook erg blij als mensen mij werk uit handen nemen zoals de kinderen even in bad doen, heerlijk!


tweeling - leeuwinnetje - 26-07-2011

dat is best veel regelmatig 4 dagen werken, vind 3 dagen al veel. dus heb besloten om ouderschapsverlof op te nemen, vanaf 2012 en dan 2 jaar lang, 1 dag in de week. dan hoef ik nog maar 2 dagen te werken, werk nu 3 dagen

mama: het gaat idd hard he, hier ook over 2 maandjes alweer 2 jaar.


tweeling - Mila - 26-07-2011

ik werk gemiddeld 4 dagen in de week, dus de ene week 3 dagen en de andere 5 en 5 dagen is veels te veel.
maar ik wil ook graag ouderschapsverlof opnemen, maar ben bang dat het me veel geld gaat kosten per maand, want mijn werk betaald niets!


tweeling - leeuwinnetje - 26-07-2011

je houd wel minder over natuurlijk, maar vind kdv ook duur en mijn man heeft een nieuwe baan en verdient beter als eerst, dus wij redden dat wel. het is maar voor 2 jaar, en ik denk nu zijn ze nog klein, en wil straks geen spijt krijgen, dat ik het niet heb gedaan en teveel van de kids heb gemist. en vind het ook wel lekker om 2 dagen te werken, dat is precies goed. toch 2 dagen er tussen uit en 5 dagen bij de kids.
als ze straks op school zitten, dan vind ik het ook minder erg om 3 dagen te werken.
je kan eerst ook 6 maanden proberen, dan weet je hoeveel je over houdt. ik heb al een keer 6 maanden opgenomen en mijn man heeft ook al een keer 6 maanden opgenomen.


tweeling - Mila - 26-07-2011

nou de situatie is nu even anders, mijn man en ik werken bij dezelfde organisatie en de kans is groot dat we beide over 2 maanden op straat staan Sad
de organisatie gaat/moet sluiten.. wil er niet teveel over kwijt via hier.. vind ik niet netjes tegen over mijn werk, maar het is allemaal even mooi kut en spannend!

ohja wij maken geen gebruik van het KDV, hier passen gelukkig de oma's 2 dagen op, de rest zijn mijn man en ik zelf thuis


tweeling - mama1988 - 26-07-2011

Dan ben ik toch wel blij dat ik niet werk. ook al krijgen we het krap met een 4de.. ik ga pas werken als de jongste op school zit.
hier geen opa's en oma's die kunnen oppassen en ik wil absoluut niet dat me kids naar een kdv gaan. Ik wilde kinderen dus ik blijf thuis voor ze.
gelukkig denkt me man er ook zo over. dan maar met minder geld om luxe te kopen maar ben er met alles bij Big Grin

mila: sterkte


tweeling - Mila - 26-07-2011

ik wil mijn kids ook niet naar de KDV, dus ben super blij dat mijn moeder en schoonmoeder beide 1 dag op kunnen passen en ook dat is soms niet nodig.
Ik moet wel aangeven dat mijn kids met 2 jaar wel naar de peuterspeelzaal gaan.
en ik werk in de zorg dus de ene dag werk ik 8 uur en dan ;s avonds als de kids op bed liggen en de andere dag werk ik maar 3 uur en dan van 6.45 tot 9.45 dus dan merken de meiden weinig dat mama weg is en als je ziet hoe bijzonder de band met de oma's vind ik dat ook wel erg speciaal


tweeling - Mila - 26-07-2011

plus daarbij ik ben een persoon die niet fulltime moeder kan zijn, ik heb mijn werk wel nodig..
Maar daarin is iedereen natuurlijk anders en iemand die fulltime moeder is snap ik ook helemaal


tweeling - Mila - 26-07-2011

oh het staat er een beetje stom dat ik niet fulltme moeder kan zijn Wink ik bedoel dat ik het nodig heb om soms even geen moeder te zijn, maar gezien te worden als vrouw, vriendin, collega enz.. en niet als mama van..


tweeling - leeuwinnetje - 26-07-2011

mila: begrijp het, wat een vervelende situatie, hoop dat jullie beide mogen blijven, sterkte

hier niet de mogelijkheid dat opa's en oma's oppassen en weet ook niet of ik dat zou willen. vind kdv wel goed, maar idd ieder zijn eigen keuze.
ik zou ook niet 7 dagen thuis willen zitten, vind het ook wel fijn om even er tussen uit te zijn, maar vind 2 dagen wel genoeg, daarom nu deze keuze.


tweeling - mama1988 - 26-07-2011

mila: snap hemWink

ik zou nu niet kunnen werken ik kan geen moment zonder me kinderen.. ze gaan ook overal mee naar toe.. (tandarts, dokter noem maar op)
mijn kinderen zijn zelfs nog nooit logeren geweest ik kan het niet en wil het niet.. ik vind dat andere half uur sporten 3 x in de week lang zat zonder zeWink
mijn droom (van kinds af aan ) was 1 meisje een mooi klein meisje.... dat wilde ik hebben... ongelovelijk ik heb er 3.. 3 prinsessen en zo zie ik ze ooken kan niet zonder ze.... zwijmel zwijmelWink


tweeling - Mila - 26-07-2011

hahahaa mama, blijf zitten he!!! Wink

mooi he om moeder te zijn! Ik geniet ook echt van ze Smile

IN juni zijn we voor het eerst een nachtje met zijn 2en weggeweest en dat willen we in sept. gaan herhalen.
Even alleen met zijn 2en, is ook goed voor je relatie en even de aandacht voor elkaar zonder kids.


tweeling - Evie - 26-07-2011

Dag meiden,

het is even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Zo te horen gaat wel alles goed met jullie, fijn om te horen. Ik hoop dat bloemenmeisje inderdaad snel haar hummeltjes in haar armen heeft. Lijkt me ook echt heel zwaar om het zo lang te moeten volhouden.

@Mila, in ieder geval sterkte, hoop dat alles goedkomt voor jullie! En soms is het echt zo: er sluit misschien 1 deur, maar daar gaat ook weer een andere voor open.

Hier gaat het verder goed hoor, bijna 20 weken en heb gisteren de 20-wekenecho gehad. Alles was goed en we krijgen er 2 mannen bij. Wordt hier echt een mannengezin dus. Ze hebben bijna alles kunnen zien en dat was allemaal goed, maar er waren een paar dingetjes (zoals het hartje van de een) die ze niet zo goed konden zien, dus ik mag over 4 weken weer en dan kijken ze naar de groei en dan naar de dingen die ze nu niet zo goed konden zien. Ze vertelden al dat ze waarschijnlijk vanaf nu elke 4 weken een groeiecho gaan doen. Ben benieuwd!
Ben nog steeds af en toe misselijk en moe. Verder heb ik nu af en toe last van mn bekken. Had ik bij de vorige helemaal niet, maar nu wel helaas. Hebben jullie nog tips?
Gelukkig voel ik ze nu een week of 3, maar heb nog geen idee of het er dan 1 of allebei zijn. Wordt dat later wel wat duidelijker? Of blijft het gokken wie er beweegt?


tweeling - leeuwinnetje - 26-07-2011

evie: leuk 2 mannen, fijn dat alles goed was, hoop dat over 4 weken, ze het hartje ook goed kunnen bekijken en ook goed is.
vervelend van je misselijkheid. wat vervelend dat je last hebt van je bekken? misschien als je erg last van hebt, fysio of zwangerschapsgym?
vond het bewegen van de kids ook lastig, soms wist ik duidelijk wie het was, maar soms ook niet

het is idd super om moeder te zijn, kan ze ook bijna niet missen. ik ga ook niet snel zonder ze weg. een weekend weg geweest is hier nog niet gebeurt, een paar keer 1 nachtje. vind het ook moeilijk. maar denk dat het idd wel goed is voor je realtie.
en mama, ik zo juist bij jou denken, dat het makkelijker zou zijn, omdat je de meiden al 7 dagen per weer ziet en wij niet, dat het dan wel effe lekker is om er tussenuit te gaan?


tweeling - poohtje - 26-07-2011

Evie twee mannen is leuk hoor Wink. Hier ook mannengezin, met zelf twee katers haha. Enige vrouw in huis.
Ik heb ook bewust voor het kdv gekozen en niet voor opa en/of oma. Kan ook niet want die werken nog maar zou het ook niet willen, grappig he dat ieder daar anders over denkt. Super tevreden over ze en laat ze met goed gevoel daar achter. Wij brengen toch wel een keer per maand de kids een dag naar opa of oma. FF tijd om dingen in en om het huis te doen of om motor te rijden. Zaterdag gaan we lekker samen naar een musical en hotelletje pakken. Kinderen is absoluut fantastisch en kan/wil niet meer zonder ze maar wil ook in mezelf en mijn relatie investeren, we hebben het af en toe nodig Big Grin en opa en oma vinden het ook leuk haha.
Tja en werken, ik zou ook wel een dag minder willen werken (overweeg het ook) maat weet niet of het kan met mijn werk. Volgens mij als je ouderschapsverlof opneemt zullen ze wel moeten toch, of zit ik er dan helemaal naast?!


tweeling - leeuwinnetje - 26-07-2011

ze zullen wel moeten met ouderschapsverlof, tenzij ze een goede reden hebben, dat het bedrijf in gevaar komt, maar dat is wel heel erg, want als iemand ziek is of met zwangerschap, dan mis je ook iemand.
hoeveel uur werk je nu dan?


tweeling - Jess78 - 29-07-2011

ikke; Wat een verhaal zeg! Slechte service van de verpleegsters en artsen. Het maakt je alleen maar nog onzekerder.
Ik ben met 31,5 week bevallen in Veldhoven en ben erg te spreken over de verpleging en de NICU daar. Er is daar een Ronald McDonaldhuis waar je kan blijven slapen zodat je dichtbij je kindjes bent. Veel sterkte de komende weken en probeer nog wat leuke dingen te doen in je zwangerschap.

bloemenmeisje; Wat goed dat je je kindjes zo lang bij je hebt! Probeer maar veel te slapen. Wij kunnen nu na 4,5 maand eindelijk weer nachten doorslapen.

Mila; Vind jij het niet moeilijk te verwerken dat je kindjes te vroeg geboren zijn? Ik vond het toch wel een erg stressvolle en onzekere periode. Gelukkig gaat het nu wel goed met ze (rond de 5 kilo).

Vraagje?
Ik ga begin september een week naar Center Parcs. Wat moet ik dan allemaal meenemen? Hoeveel handdoeken, hydrofiel luiers, kleding? Wipstoeltjes?


tweeling - mama1988 - 29-07-2011

Jesse: Leuk een weekje vakantie!
en wat moet je meenemen en hoeveel ja dat blijft lastig.

Wij zijn op vakantie een weekje geweest toen onze meiden 10 maanden oud waren Dus die hadden geen wipstoelen meer nodig. Ik kon tegen betaling 2 kinderstoelen in het huisje krijgen. Ik had zelf mijn campingbedjes mee genomen (wij hebben daar dikke martasjes in laten maken voor mij idee ligt dat beter voor ze)

Wat wij mee hadden was

Kinderwagen
Badstandaard met badje (omdat ze daar in ht huisje alleen een douche hadden)
opblaasbaar zwembadje (wij gingen in juni 2010 was warm)
hydrofiel luiers
kleertjes
voor de eerste dag (en) eten ook voor de kids.

ik weet niet of je daar kan wassen en of zin in hebt anders moet je 14 stelltjes mee nemen... genoeg handdoeken enzovoort...
blijft altijd moeilijk...


tweeling - Mila - 29-07-2011

Jess, ik moet het nog verwerken denk ik... nog nergens last van gehad :oops:
iedereen gaat daar natuurlijk anders mee om, maar wij hebben denk ik al veel tijdens de periode zelf een plekje gegeven.

Tja hoeveel neem je mee op vakantie. Ik had volgens mij de hele babykamer mee :mrgreen:
nee ik zal sowieso handwasmiddel meenemen, dan kun je altijd even snel een wasje doen in de badkuip..

heb je 2 bedjes geboekt?
anders moet je die ook meenemen

ik zal eens kiijken wat we meehadden (waarschijnlijk vergeet ik nu veel op te schrijven):
beddegoed
luiers
babyfoon
boxkleed
wipstoel
buggy's
zwemspullen
hydrofiele luiers (veel)
voor elke dag schone kleren + reserve kleren
handwaszeep
badspullen,zoals zeep enz.
badcapes
knuffels niet vergeten Wink

welk park gaan jullie?


tweeling - Mila - 29-07-2011

wij hebben geen badje meegenomen, we hadden een bad in het huisje en anders zouden we gaan douhen met de kinderen.


tweeling - poohtje - 29-07-2011

Leeuwinnetje ik werk 27 uur en ben nu 9 uur per week met zwangerschapsverlof. Maar ben ondertussen ergens anders aan het solliciteren, ben ook toe aan wat anders.

Als je friend bent van CP dan krijg je extra babybedje en kinderstoel. Als ze goed in een kinderstoel kunnen zitten zou ik geen wippers meenemen. Wij hebben het de eerste keer wel meegenomen, super handig. Idd wasmiddel meenemen! Badje had ik ook niet mee, gewoon lekker samen in bad zitten. Je moet ook niet teveel meenemen hoor! Welke voor elke dag een setje en veel slabbetjes! Wij hebben swimtrainers, ze vinden het geweldig!!!!!


tweeling - mama1988 - 29-07-2011

douche met de kinderen hebben wij niet vaak gedaan denk 3 x ( 1 x donna en de andere 2x elena en isabella) vreselijk vond ik dit...
veelste bang dat ik ze liet vallen door al het gegliber.

Je kunt bij de Action. Natte wegwerp was handjes kopen.. 20 stuks voro 72 cent? als ik het goed heb. Ik heb ze tegenwoordig standaard in me kar liggen (
plus 14 pakken doekjes voor de billen bij de action ook zo 79 cent of zo) ik gebruik de wegwerpwas handjes voor na het eten super!

bij kruidtvat kun je weg werpslappers , hydrofiel/aankleed kussen doeken kopen zag ik laatst


tweeling - 19ikke84 - 29-07-2011

Goedeavond dames

Hier ben ik weer....Met een heel lang verhaal. Maar het komt er op neer dat ik met exact 27 weken afgelopen maandag in Veldhoven ben bevallen van een dochter Fleur en een zoon Sem
Ze liggen net als de kindjes van Jess op de Nicu en ik woon een half uur vanaf Veldhoven dus we rijden op en neer.

Maar zal mijn verhaal even plakken


tweeling - 19ikke84 - 29-07-2011

Nou hier komt dan het verhaal

Zoals jullie weten heb ik dan die spuiten gehad. En moest ik elke dag voor ctg-scan. Zaterdag 23-07 was ik dus om 10.30 in het ziekenhuis voor die ctg. Was daar een zuster die ik al een aantal keren had gezien toen ik kwam omdat ik weer een bloeding had. Ze vroeg nog hoe het ging met de bloedingen. Dus ik zeg heel trots: Goed, is gestopt sinds 8 juni.
Om 11.30 was ik weer thuis. Heb ik nog een sinaasappel zitten eten aan de keukentafel. Toen kwam mijn moeder, we zouden samen voor stof gaan kijken voor een gordijn bij haar. En ik sta op en ik voel het weer lopen. Ja hoor, weer een bloeding. Dus die zuster weer gebeld en moest weer langskomen. Ze voelde zich wel lullig omdat ze dus een uur eerder gevraagd had hoe het ging.

Nou om 13.00 uur lag ik dus in het ziekenhuis. Ik voelde me goed, alleen dan die bloeding. Voelde me ook wel klote, want nu moest ik er toch eindelijk aan geloven. Maar ze hadden gezegd als het bloeden stopte of als het oud bloed was ik weer naar huis mocht. Dus ik had me alweer verheugd op maandag, dan moest het wel over zijn....
Om de paar uur kwamen ze wel een ctg maken, maar elke keer was het goed.

Ik weet dat ik heel de dag een boek heb zitten lezen en volgens mij had ik toen nergens last van. Er is wel 3x (laatste keer 22.00 uur) gevraagd waar ik heen wou als er iets zou zijn (veldhoven of nijmegen)

Om 23.00 uur ben ik in slaap gevallen. Een uur later werd ik wakker met buikpijn. Ik dacht harde buiken. Had zo iets van, ja ik kan die zuster wel bellen, maar dit hoort er gewoon bij. Om het half uur moest ik plassen. Om 4 uur (dus toen was ik inmiddels dus ook 4 uur wakker) had ik zo iets van ik zal die zuster toch eens bellen. Weer die ctg aangesloten en opeens stond ze daar met een arts. Ze wou mijn baarmoederhals eens opmeten en mijn baarmoedermond voelen. Hals was weer gekrompen, mond was dicht. Maar ze durfde geen risico meer te nemen en ik moest naar Veldhoven.
Dus kon ik mijn vriend bellen dat ik overgeplaatst werd. Werd er nog een infuus met zoutoplossing ingebracht, omdat ik bloedingen had. Om 06.00 uur lag ik in de ziekenauto. Mijn vriend was achter de ziekenauto aangereden. Toen was het dus zondagochtend.

In veldhoven aangekomen , werd er weer de baarmonderhals opgemeten, weer de mond gevoeld, weer ctg, weer bloed prikken, bloeddruk meten, temperartuur,Toen was het inmiddels 9.00 uur- 9.30 toen ik naar de afdeling werd gebracht. Ik zou bij iemand op de kamer komen, alleen die er nog lag mocht naar huis en dat duurde ook erin en eruit. Dus mijn vriend was om 11.30 naar huis gegaan. Wou ff slapen. Om 14.00 uur werd ik eindelijk naar die andere kamer gebracht. Zeg ik dus tegen mijn buurvrouw dat ik last van harde buiken heb. Ben toen in slaap gevallen. Heb denk ik 2 uurtjes geslapen. Zegt mijn buurvrouw, je hebt wel echt last hé, want je maakt allemaal geluid in je slaap. Ja, ik had echt last en moest het ook wegpuffen. Maar ik had nog geen idee dat dit weeen waren. Want er werd nog steeds om de zoveel uur een ctg afgenomen en telkens was het goed.
's avonds heb ik nog bezoek gehad. Ook toen had ik pijn en moest echt af en toe flink wegpuffen...Maar nog steeds geen idee. Verder vond ik het eigenlijk te druk met al dat bezoek. Had ook al bedacht dat ik de volgende dag gewoon in mijn pyama bleef liggen.

Om 20.00 uur - 20.30 uur is mijn vriend naar huis gegaan. Om 22.00 uur ong is mijn buurvrouw naar een andere kamer gebracht. Ze moest aan een of andere pomp en moest alleen liggen....Om 22.30 uur ben ik in slaapgevallen en om 0.00 uur werd ik weer wakker. Toen had ik de zuster maar meteen gebeld en gevraagd of ik niks mocht hebben, want ik wou nu onderhand wel eens slapen. Was al de 2e nacht dat ik wakker lag. Ja moest weer een ctg gemaakt worden en als dat goed was mocht ik een slaappil....Nou weer aan de ctg gelegd. En toen stond daar ineens de zuster met een arts. Ze wilde mijn baarmoedermond voelen....

Ik had inmiddels 6 CM ONTSLUITING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel de dag die pijn die doortrok naar mijn rug en af en toe naar mijn billen waren dus weeen.
01.45 uur kon ik wederom mijn vriend uit bed bellen dat hij kon komen (hij lag net een uur te slapen)02.30 uur was hij dus in het ziekenhuis. Ik lag inmiddels al op de verloskamers....Ze hadden nog een bed voor hem neergezet.....En ik wou alleen maar slapen. Dus ik lag de hele tijd met mijn ogen dicht alleen als er dus een wee kwam was ik weer even wakker en dan viel ik weer weg. Mijn vriend vroeg nog hoe vaak heb je dat??? Ja dat moet je opnemen, dat weet ik ook niet. Ik had om de 3-4 min weeeen. Ik had steeds het gevoel dat ik moest plassen. Dus werd er een po onder mij


tweeling - 19ikke84 - 29-07-2011

geschoven. Maar ik kan niet liggend plassen, dus na de 3e keer vroeg ik of ik niet gewoon naar de wc mocht. Toen kwamen ze met een po stoel. Ik ging erop zitten en toen had ik wel het idee ik moet dadelijk een keer poepen. Plassen ging weer niet. Toen hadden ze maar besloten om een kateter in te brengen. Deze zat er goed en wel in en ik voel in eens gewoon vocht lopen. Dacht dat kan niet, want ik heb die kateter. Dus ik zeg tegen die zuster die op dat moment op de verloskamers is, dat ik iets voel lopen. Dat was dus vruchtwater (het was toen ong. 04.00 uur)
Verder heb ik dus zoveel mogelijk mij ogen dicht gehad om te slapen en om ong. 05.45 uur toen kreeg ik persweeën . Zaten die gyn en die artsen allemaal te mopperen dat ik mijn kin op de borst moest doen en diep moest uitademen, mijn benen wijder uit elkaar moest doen. Het enige wat ik wou was slapen……

Maar om 05.55 uur was daar Fleur met een gewicht van 960 gram (dit is wel gewogen met allemaal slangen en kabels enz). Fleur huilde toen ze eruit kwam, is in een zak gedaan en bij mij weg gehaald.Mijn vriend is met haar mee naar de kamer er langs gelopen. Daar werd ze aan al die apparaten gelegd. Ze is niet beademend. Ze heeft alleen een slangetje gekregen dat een beetje lucht de longen in blaast (net als bij een ballon, het eerste stukje is moeilijker op te blazen). Maar ze ademt helemaal zelf!!!!!!!!!!!!!
De spuiten die ik gehad heb, hadden bij haar zeker effect gehad.

Toen hoorde ik die artsen zeggen van wat doen we met die andere. Toen antwoorde er 1 van ja dat vruchtwater van hem is er om 04.00 uur al uitgekomen. Want bij Fleur hadden ze de vochtzak lek moeten prikken. Toen 4 min later kreeg ik weer een wee. Ik kon wel steeds de gyn aangeven wanneer er 1 kwam. En ik pers 1x en daar kwam de placenta van fleur + Sem en placenta…..En sem huilde niet, is ook in een zak meegenomen en 10 min gereanimeerd.
Normaal zit een kind in een soort bel, maar bij sem was dat vacuum getrokken…

Ik weet dat deze pers net was of je hele erge diaree hebt en dan gaat zitten en dan ineens alles eruit komt en dat dat oplucht.

Nou Fleur heb ik niet meer gezien, waren ze vergeten om langs mij te komen Sem hebben ze wel laten zien. Maar dat is zo raar. Ligt je kind daar in zo’n glazen kooi. Toen is mijn vriend met sem mee naar de NICU gegaan (Couveuse afdeling Intensive care).Toen hebben ze mij gehecht. Sinds vandaag weet ik pas dat ik ingescheurd ben. Ik heb helemaal geen evaluatie of zo gehad, dus hoe heel de bevalling is verlopen weet ik niet..Ik weet alleen dat ik wou slapen en dat ik niet deed wat er gevraagd werd en dat ze vort boos waren. En dat de gyn contact met mij wou en dat ik dus mijn ogen moest open doen.

Mijn hebben ze toen gewassen. Toen ze daar mee klaar was, was mijn vriend ook weer boven. Toen hebben we drinken en beschuit met muisjes gekregen en toen werd ik met bed en al ook naar de NICU gebracht zodat ik ook Fleur kon zien. Daarna ben ik naar de kamer gebracht. Hier hebben we nog ontbeten en toen is mijn vriend naar huis gegaan en ik ben gaan kolven en daarna slapen (het was toen ong 09.30).Er is mij gevraagd of ik niet wou kolven omdat dat zo goed is voor de kindjes. Nou zolang ze nu nog in het ziekenhuis liggen doe ik dat wel, maar als ze mee naar huis mogen ga ik flesvoeding geven. (maar dan hebben ze toch al zo’n 10 weken borstvoeding gehad)

Om 12 uur stonden mijn schoonouders bij mijn bed…Fijn werd ik weer wakker gemaakt….Toen hun weg waren werd ik naar een andere kamer gebracht, want ik lag nog op de afdeling met mensen die nog moesten bevallen en ik was al bevallen. Kreeg een kamer alleen….

Dit was het verhaal wat ik nog weet. Zoals ik al zei: Lichamelijk gaat het goed, wel nog wat last van de hechtingen, maar de vk gaat morgen wat knoopjes los halen en misschien dat het dan wat fijner voelt. Maar geestelijk moet ik het allemaal nog een plaats geven. Heel mijn zwangerschap is klote geweest. Toen dacht ik dat ik kon gaan genieten omdat de bloeding gestopt was en dan krijg je op 4 juli die druppel. Al die ctg-scans en dan ook nog die spuiten. En dan ben je precies 27 weken en dan krijg je gewoon ineens weeën en ben je moeder. Ik moet zeggen dat het met de dag wel beter gaat. Sinds woensdag houden wij de kinderen ook vast. De eerste keer was wel wennen met al die slangen. En vanuit het ziekenhuis hebben ze ook een psycholoog geregeld om toch met iemand te praten en alles op een rij te zetten. Hier hebben we gister een gesprek mee gehad en dinsdag zien we haar weer.



tweeling - Mila - 29-07-2011

Ikke, allereerst gefeliciteerd met je 2 wondertjes! Hoe gaat het nu met Sem?
Helaas zit je nu in hetzelfde pakket als waarin ik heb gezeten.
Mijn dochters wogen 715 gram en 870 gram. Hoeveel weegt Sem?
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke en zware periode, maar geniet er ook van!
Als je vragen hebt, stel ze gerust.


tweeling - mama1988 - 29-07-2011

ikke: wat een verhaal meid! Maar van harte gefeliciteerd met je dochter en zoon! Erg mooie namen ook!


tweeling - 19ikke84 - 29-07-2011

@Mila: Sem woog 885 gram. En het gaat met beide hartstikke goed. De zusters hebben geen nieuws.
Ze liggen nu onder een lamp omdat ze geel zien. Maar verder liggen ze in de couveuse met allemaal slangen. Maar de een is voor de hartslag, de andere voor bloeddruk. Dus allemaal ontschuldige dingen. Geen beademing of andere enge dingen
Ze krijgen wel via sonde eten (mijn melk). Maar verder niks
Ze liggen er nu dus om groot te worden....


tweeling - Mila - 29-07-2011

Ikke, wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet lekker van je kanjers.


tweeling - leeuwinnetje - 29-07-2011

ikke: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zoon
wat heftig meis je bevalling en vroeggeboorte, het is niet niks allemaal, heel goed dat je psycholoog gaat praten
sterkte en een dikke knuff


tweeling - mama1988 - 30-07-2011

ikke: nou fijn dat er verder niks aan de hand id of allerelei slangen hebben. Onze zijn 7 weken te vroeg geboren lagen ook 1 dag onder de lamp en en slang / hartslag meter. Komt helemaal goed meis!
ik heb er ook niks aan over gehouden toen ik eenmaal bevallen was, wilde ik niet meer terug denken aan me tts syndroom zwangerschap


tweeling - Mila - 30-07-2011

Ikke hebben jullie al een gesprek gehad met de kinderarts?
Mijn meisjes hadden ook niets toen ze geboren waren
Ademden ook helemaal zelf, alleen de nodige slangen om alles in de gaten te houden.
Maar omdat ze zooo klein zijn zijn ze erg vatbaar voor een paar dingen en voornamelijk infecties!
De zin ze moeten alleen maar groeien was idd waar geweest als ze nu nog in de buik hadden gezeten.
Nu buiten de buik is alles anders.
De longen hoefden in de buik niet te ademen, zaten veilig in het water en nu worden de longen bloot gesteld aan alle negatieve invloeden van buiten af.
Infecties omdat ze nog zo.klein zijn.en weinig kunnen hebben is een normale infectie voor ons niet erg, maar kan bij deze kleintjes heel anders uitpakken.
de ogen zijn nu erg kwetsbaar voor rop! Enz.
Nogmaals erg super dat ze het nu zo goed doen en hopelijk blijft alles zo goed gaan, maar mijn kids deden ook alles goed na de geboorte en eigenlijk de hele.ziekenhuis periode, maar we hebben van alles meegemaakt.


tweeling - Mila - 30-07-2011

En nu hebben ze er waarschijnlijk niets aan overgehouden aan de vroeggeboorte, dus.het komt allemaal gied.


tweeling - leeuwinnetje - 30-07-2011

ikke, fijn dat alles goed gaat, hier waren ze 7,5 weke te vroeg en gelukkig ook niet aan de beademing gelegen ofzo, alleen in de couveuse en onder de gele lamp.
en net zoals Mila zegt ze zijn wel vatbaarder voor infecties, hebben ze hier ook gehad.
Maar toch vond ik het wel heftig hoor vroeggeboorte, je wilt eigenlijk toch het liefst je kindjes thuis bij je hebben, dus bij mij heeft het wel even geduurd voordat ik het verwerkt had en was zelf soms jaloers als moeders wel hun kindjes thuis hadden.
maar goed, het is gelukkig allemaal goed gekomen, en ieder verwerkt het op hun eigen manier.
probeer er in ieder geval van te genieten en veel foto's te maken, lekker met ze te knuffelen, buidelen, erg belangrijk. ze zijn maar zo kort klein, hier worden ze over een paar maanden alweer 2 jaar, waar blijft de tijd, het gaat allemaal zo snel.


tweeling - Mila - 30-07-2011

2 jaar alweer, dat gaat zeker hard.

die kids van mama worden maandag 2 en mijn kids zijn morgen 11 maanden, dus over een maandje worden ze al 1!!


tweeling - Jess78 - 01-08-2011

ikke; Gefeliciteerd met je moederschap en je 2 lieve kids.
Doe voor Dana en Ryan de verpleegsters maar de groeten in Veldhoven. Kim, Wieteke, Marion weet ik nog, de rest van de namen weet ik niet meer. In de carnavalsweken waren wij daar.
Je kan altijd een rondleiding vragen bij het RonaldMcDonaldhuis. Het is maar €15 per nacht. Een half uur van het zh af, is toch ver als je zo vaak erheen wilt.
Die van mij hebben beide 2 of 3 dagen onder de lichtlamp gelegen en hebben extra zuurstof gekregen via een dikke buis door hun neus.

mila; Knap van je dat je Nyna nog sondevoeding geeft. Lijkt me inderdaad niet handig om ze dan tegelijk eten te geven.

mama1988; hoe kom je aan die mail die je over Donna krijgt? Veel plezier met klussen.

Nog bedankt voor de tips die ik op vakantie moet meenemen.
Die van mij zijn nog te jong om met iets of met elkaar te spelen. Ik heb ook het gevoel dat ik ze in de wipstoel of in de box moet vermaken omdat ze snel uitgekeken zijn.

Hoe is het met Bloemenmeisje?


tweeling - poohtje - 01-08-2011

Ikke gefeliciteerd meid. Wat een heftig verhaal hoor, ik kan me voorstellen dat je het allemaal een plekje moet geven. Sterkte de komende tijd!
Idd ik ga er vanuit dat bloemenmeisje ook wel bevallen is nu?!


tweeling - Mila - 02-08-2011

Ikke, hoe is het trouwens met het voetje van Fleur?


tweeling - 19ikke84 - 03-08-2011

Goedemorgen,

@Mila: ja de zin ze liggen er om te groeien was idd alleen voor de eerste week want:

Bij fleur treden er idd complicatues op. Ze heeft een open dictus http://www.medischwebboek.nl/open-ductus-botalli/
Ze heeft hier nu al 2x een behandeling met ibuprufem voor gehad. Hier zit een stofje in dat het weer dicht moet gaan
Alleen bij fleur is ie groot. Ze begint met de dag meer in te leveren en sinds vannacht moet ze ook af en toe extra zuurstof toe gedient krijgen, pomdat ze haar eigen zuurstof niet meer voldoende rondgepompt krijgt. Ze heeft net als Sem een dikke buis in haar neusje om het eerste gedeelte van de longen open te houden. je moet het zien als een ballon, daar is het ook moeilijker om het eerste stuk opgeblazen te krijgen. Maar voor de rest ademde ze zelf. Maar sinds vannacht wordt ze dus nog meer geholpen.
Hebben vanmiddag een gesprek bij de kinderarts en dan horen we wat ze nu verder van plan zijn. Of nog een nieuwe ibu keur of overgaan op opereren. Ik zelf kies dan denk ik toch voor opereren. Ze heeft nu in een paar dagen zoveel in moeten leveren. En idd ze heeft ook al antibiotica gehad omdat ze dachten dat ze een infectie ging krijgen.
Dus heb op dit moment weer een hoop zorgen om fleur

Met sem gaat het heel goed. Bij hem gaan ze nu proberen met 1.5 uur per dag die dikke buis weg te laten en kijken hoe hij hier op reageert. Ze doen dat ding met verzorgen al uit en dan kan hij het al 20 min. Ze gaan het dus vanaf nu opbouwen en kijken hoe het gaat. Het kan zijn dat over een aantal dagen die buis weer volledig terug moet omdat het toch te veel gevraagd is.

De voetjes van Fleur staan ook scheef. De verpleegsters denken dat het geen klompvoet is omdat ze de voetjes kunnen bewegen en als fleur zich uitrekyt dan gaat ie wel op de goede stadn staan. En een klompvoet kun je niet bewegen. Ze zeggen dat het lijkt dat ze te weinig ruimte gehad heeft. Ja, ik had te weinig vruchtwater. Maar er moet nog een orthopeet naar kijken, maar eerst de rest zorgen dat goed gaat.


tweeling - Mila - 03-08-2011

Ikke, he bah! toch de infecties.. Sterkte!
Nyna heeft ook een open ductus, maar minimaal. gaat Fleur op korte termijn er aan geholpen worden dnek je? omdat ze er blijkbaar goed last van heeft?
Bedoel je met en dikke slang een CPAPP?? zo'n varkensdopje op de neus en dan 2 slangetjes de neus in en en dikke slang over het hoofd die vast zit met een mutsje? of bedoel je echt een soort van beademingstube?
Hopelijk knapt Fleur snel op!
Wat fijn dat het met Sem zo goed gaat.


tweeling - leeuwinnetje - 03-08-2011

sterkte en ene dikke knuff, ikke
Hoop dat Fleur snel opknapt, fijn dat het met Sem wel alles goed gaat.