Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 03-08-2011

Deze week in de vriendin een verhaal van een tweelingmoeder die is bevallen met 24 weken


tweeling - bloemenmeisje - 03-08-2011

Ja eindelijk nieuws van een hele trotse mama!!



Zal ook even mijn bevallingsverhaal vertellen....

Maandag 25 juli moesten we om 17.00 uur op controle komen, ik was toen 39 weken en 1 dag en de gyn had zoiets van het is mooi geweest we gaan je morgen inleiden....
Dus dinsdagmorgen 26 juli, 7.15 uur in het zkh, rond 8 uur is de gel ingebracht en ongeveer een uurtje later kwamen de eerste weeen al, al snel kwamen ze om de 2 a 3 minuten, ze waren erg heftig.... maar rond een uur of 12 gaf de ctg aan dat de hartslag van het kindje wat het hoogste lag iedere keer flink daalde als ik een wee had dus werd de gyn erbij gehaald. Hij constateerde dat ik nog geen ontsluiting had, dus dat het een keizersnee ging worden want god weet hoe lang het nog zou duren en dat risico durfde hij niet te nemen!
Dus rond 1 uur was ik in de ok, ruggenprik werd gezet en om 13.43 uur is Tiem geboren en om 13.45 uur is Loet geboren!
Tiem weegt 2640 gram, en is 48 cm
Loet weegt 3530 gram, en is 51 cm
Het herstel gaat super goed, een dag na de keizersnee liep ik al vrolijk rond en heb eigenlijk niet echt ergens last van gehad!
Ik ben afgelopen maandag uit het ziekenhuis gekomen en ben nu lekker thuis aan het genieten, heb sinds gister helaas wel een blaasontsteking, maar ach als dat alles is!


tweeling - 19ikke84 - 03-08-2011

@mila: ja ik bedoel cpapp. Die hebben ze beide gehad. Sem mag die nu een aantal uur af. En fleur heeft hem nog wel en krijgt af en toe zuurstof toegedient omdat ze het zelf allemaal niet meer zo goed kan

Morgen wordt er weer een echo van het hart gemaakt. Mocht hierop te zien zijn dat de ducktus kleiner is geworden, dan krijgt ze nog een kuur. Is het nog hetzelfde dan zal ze op kort termijn geopereerd worden. Ik ga er zelf vanuit dat het niet kleiner is geworden en dat ze dus geopereerd wordt. Ik heb daar ook vrde mee. Ze heeft nu in een aantal dagen al zoveel ingeleverd....


tweeling - Nina77 - 04-08-2011

Ikke en bloemenmeisje, gefeliciteerd met jullie kanjers!!!
Ikke, het lijkt mij pittig om steeds naar het ziekenhuis te moeten maar ik hoop dat ze jullie daar goed begeleiden. Wij zijn maar even in het ziekenhuis geweest en Bodhi heeft een paar nachtjes op de kinderafdeling gelegen maar ik vond het toen wel een fijn idee dat ze ons zo goed in de gaten hielden. Het zijn echte bikkeltjes en ik kan me voorstellen dat je die operatie ergens liever hebt zodat het in een keer is opgelost en je meisje haar energie kan gebruiken om verder op te knappen. Hele dikke knuffel voor jullie!
Bloemenmeisje, Ik ben blij voor je dat ze je niet langer hebben laten door lopen. Je hebt het echt goed gedaan met die 39 weken zeg! Jouw bevallingsverhaal klinkt erg als die van mij, alleen kwamen de weeen bij mij pas na de 2e (of 3e...?) keer gel pas op gang. Het herstellen van de keizersnee ging bij mij ook erg vlot en heb er daarna ook niets aan overgehouden behalve een heel beschaafd litteken. Geniet van je gezin en doe lekker rustig aan :-).
veel liefs,
nina


tweeling - Mila - 04-08-2011

Bloemenmeisje, Gefeliciteerd je boys! Wat een mooie gewichten zeg voor een tweeling!
en wat een bijzondere namen, nog nooit van gehoord.
Geniet lekker van je gezinnetje.

Ikke, knap zeg dat Sem nu al mag afbouwen van de CPAPP.


tweeling - poohtje - 04-08-2011

Bloemenmeisje van harte met julliemannetjes. Wat fijn dat je na een dag lekker rond kan lopen. Ik had echt behoorlijk last. Ik heb wel mooi litteken maar er hangt echt een soort flap vel overheen. Echt geen gezicht maar goed tis niet anders. Dan maar geen bikini haha.

Ikke wat een kanjers heb jij toch dat ze het op zich goed doen. Ik begrijp je ook dat je liever een operatie hebt. Dan kan je meisje haar energie gebruiken om te groeien. Idd pittig dat heen en weer reizen meid maar alles voor je wondertjes heBig Grin


tweeling - 19ikke84 - 07-08-2011

Bij fleur hebben ze de echo gemaakt en de ducktus is bijna helemaal dicht. Dus ze doen er niks meer aan.
Wel hebben ze gezien dat ze een lekkende hartklep heeft. Daar doen ze op dit moment ook niks aan. Daar wordt in okt als ze 40 weken zou zijn naar gekeken.
Ze heeft gister een bloedtransfusie gekregen omdat haar hb te laag was. En ze zijn de zuurstof weer aan het afbouwen. Dus de druk lager aan het zetten
Sem heeft 1 dag 1,5 uur zonder cpap mogen buidelen en de volgende dag hebben we het wel geprobeerd, maar het was te veel. Dus hij moet nu gewoon de cpap ophouden en zijn energie in de groei steken.

Maar voor 29 weken doen ze het heel goed. Ze hebben beide geen medicijnen of zo meer. Alleen die cpap. Ze krijgen nu ook alleen moedermelk en niet nog extra eten via infuus.


tweeling - Jess78 - 07-08-2011

Bloemenmeisje; Gefeliciteerd met je boys. Fijn dat jullie thuis zijn.

Ikke; Fijn dat Fleur nu nog niet geopereert hoeft te worden en dat de ducktus bijna dicht is. Wacht die 40 weken maar af, misschien ziet het er dan allemaal alweer beter uit.


tweeling - leeuwinnetje - 07-08-2011

bloemenmeisje: gefeliciteerd en geniet ervan


tweeling - Evie - 07-08-2011

Jeetje, ben even niet geweest en er is ineens weer een hoop gebeurd!

@19ikke84, van harte gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het toch wel erg heftig was allemaal, maar zo te horen gaat alles naar de omstandigheden goed. Ik lees van je berichtjes dat het elke keer weer beter met ze gaat. Fijn! Dat ze maar lekker mogen groeien komende tijd! Kan je al wel een beetje genieten of maak je je daar nog te veel zorgen voor?

@Bloemenmeisje, jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! Super dat je ze zo lang bij je hebt kunnen dragen! Ben je nu lekker aan het genieten? Hoop dat je blaasontsteking snel over is!

Ik vroeg me alleen af of ik nu nog de enige overgebleven zwangere ben. Of vergeet ik nu iemand......

Hier gaat alles nog steeds goed. Bloeddruk was de laatste keer top, 120 over 72, dus helemaal goed. Krijg als het goed is nu elke 4 weken een groei-echo. Ben benieuwd! Ik voel ze nu ook echt flink bewegen en kan de schopjes nu al van de buitenkant zien. Was bij m'n zoon pas veel later volgens mij. Heb ook echt het idee dat m'n buik elke dag groeit. Ik wil, denk ik, niet weten hoe groot het allemaal moet gaan worden haha. Hadden jullie dat ook, dat je je buik gewoon zo snel groter zag worden?

Verder nog steeds last van m'n bekken, kan helaas niet zo veel meer doen, als ik naar de supermarkt ben geweest, ben ik al supermoe. Dan maar weer gaan liggen.
Ik vroeg me verder nog af of jullie ook last hebben gehad van zo'n zeurderig gevoel/krampen in je buik? Ik denk dat het van het groeien is, maar is niet echt prettig. Houdt me soms ook wakker 's nachts. Nog tips of ideeen hierover?


tweeling - poohtje - 09-08-2011

Ikke wat fijn dat Fleur niet geopereerd hoeft te worden. Afwachten wat ze met 40 weken gaan zeggen, nog ff spannend dus. Maar verder gaat het dus goed, fijn om te horen.
Evie, ik zag mijn buik ook steeds groeien. Ik was op het laatst echt huge hahaha. Ook dat bewegen wordt nog veel meer en heftiger, bereid je dus maar voor haha.


tweeling - Mila - 11-08-2011

Hoe doen jullie de boodschappen met de kids? Nemen jullie ze mee? Ik neem ze soms mee als ik een kleine boodschap ga doen, maar ala ik de weekselijksw boodschappen ga doen laat ik ze thuis bij papa. Ik zal niet weten hoe ik ze dan mee moet nemen.


tweeling - mama1988 - 11-08-2011

mila: Ik liet ze toen ze klein waren ook thuis, ik doe avonds de boodschappen voor de hele week.
Op een geven moment toen ze een jaar waren nog wel eerder toen ze goed konden zitten. Nam ik ze mee overdag

Dan pakte ik een kar + een mandje. De meiden zetten ik in de kar (gedeelte waar de boodschappen moesten) mandje zetten ik op de stang onder de kar voor het kratje bier.. de pakken drinken gingen in de kar bij de voeten van de meiden en de andere boodscappen in het mandje.

Nu doe ik met hun alle drie fietsen , de 2ling neemt een eigen karretje en donna gaat in de grote kar. Wekeselijkse boodschappen blijf ik weer alleen doen s avonds. blijft het makelijkst.


tweeling - leeuwinnetje - 11-08-2011

ik doe regelmatig boodschappen met de kinderwagen, past best veel in. en ook in mij pauze, tijdnes werk, doe ik ook wel eens boodschappen. dus wij hebben niet dat we wekelijks ook nog met de auto gaan. soms gaat mijn man voordat hij de kids van kdv gaat halen, nog wel eens grote dingen halen bij de supermarkt.

Hebben jullie kindjes duidelijk voorkeur voor papa of mama?


tweeling - Mila - 12-08-2011

Nee hier nog geen voorkeur! Ik merk wel dat als mijn man veel gewerkt heeft en ik veel thuis ben geweest dat ze wat meer naar mij toe trekken en andersom, maar dat is wel logisch denk ik


tweeling - Nina77 - 12-08-2011

Sinds de jongens er zijn bestellen we vooral de wekelijkse boodschappen. Heel decadent ;-) maar ik ben erachter dat we dan toch minder extra's kopen dan als we door de winkel lopen dus qua kosten scheelt het niet zo veel. Verder tussendoor af en toe met de kinderwagen. Laatst gingen we samen (met de auto) met de jongens en hebben we twee wagens gepakt, in ieder zitje een kind. Vroeger zaten er toch riempjes in...? We moesten wel blijven opletten om te zorgen dat ze er niet uit klommen maar ze vonden het geweldig!
Ik zie hier ook nog niet echt voorkeur. Wel dat Luca bij mij meer de grenzen opzoekt (op de bank willen klimmen als ik er zit en heel erg tegenwerkt als ik zijn luier omdoe) maar ik snap ook wel waarom ;-) Papa is van nature toch wat strenger dus dan maar bij mij proberen. Het is een fase...het is een fase.. het is een fase.. haha!


tweeling - poohtje - 12-08-2011

Ik doe de boodschappen inprincipe alleen, of mijn man gaat even alleen. Voor kleine boodschapjes ga ik lopend en dan neem ik ze gezellig mee past idd genoeg in de wagen. Hier volgens mij ook geen voorkeur nog. Ik heb zelf ook geen voorkeur voor de kids, nouja soms wel dan is de een gewoon lastig haha Big Grin.
Er staat ons dus nog wat de wachten nina?? Fijn Wink


tweeling - leeuwinnetje - 14-08-2011

Ik heb zelf ook geen voorkeur voor de kids. maar merk wel dat Esmee soms haar buien heeft en dan wil ze dus niet door papa worden vast gehouden worden en wil ze alleen maar door mij worden getild. vanochtend ook met zwemmen, want dan wil ik ook even met gwen zwemmen, maar dan wil Esmee dus niet naar mijn man, wel lastig. toen hebben we wel doorgezet, dodat ik toch even met Gwen ben gaan zwemmen, maar als we daarna weer met zijn 4-en zijn, komt ze weer meteen naar mij toe. soms wel lastig. En vorige keer zei mijn schoonmoeder ook dat ik altijd Esmee vast had en mijn man Gwen, maar dat doen we niet bewust, misschien omdat Esmee ervoor kiest om liever door mij vast te houden, dat we dat vaker doen, en aangezien Gwen het niet erg vind. Maar probeer er altijd wel op te letten, dat we ook omwisselen. En het is ook niet dat Esmee altijd maar bij mij wil zitten, ze gaat ook bij mijn man zitten, maar soms heeft ze van die buien, dan is alleen maar mama goed genoeg.


tweeling - Mila - 14-08-2011

Mama, ik lees dat je zwanger bent van wonder nummer 4! Gefeliciteerd!


tweeling - mama1988 - 15-08-2011

Mila : Dankjewel.


tweeling - Nina77 - 15-08-2011

Hey mama, gefeliciteerd!!
Hoe voel je je?


tweeling - mama1988 - 15-08-2011

goed, voel niks niet misselijk enzo.. ben nu 5 weken en 3 dgn. 1 sept echo. Ben benieuwd.


tweeling - Mila - 15-08-2011

Hoe voelde je je de andere zwangerschappen dan?


tweeling - mama1988 - 15-08-2011

Mila schreef:Hoe voelde je je de andere zwangerschappen dan?

De eerste 12 weken slecht, misselijk


tweeling - Mila - 15-08-2011

Ik heb me ook goed gevoeld! Ben niet misselijk geweest en ook niet gespuugd (ja misschien 3x Wink)


tweeling - poohtje - 16-08-2011

Mamma gefeliciteerd, dat heb je ff snel voor elkaar Big Grin zolang waren jullie nog niet aan het proberen toch? Wat fijn!


tweeling - mama1988 - 16-08-2011

poohtje schreef:Mamma gefeliciteerd, dat heb je ff snel voor elkaar Big Grin zolang waren jullie nog niet aan het proberen toch? Wat fijn!

dankejwel.
nee klopt, 1ste ronde raak (maar dat was ook met elena, isabella en donna)


tweeling - Jess78 - 21-08-2011

mama; gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben van de week boodschappen gaan doen met de easywalker en kwam wel de supermarkt in maar niet langs de kassa eruit (scheelde 2 cm). Ben toen weer via de ingang naar de kassa moeten lopen. Als ik iets extra's wil halen moet ik dus naar de AH, daar kom ik er wel doorheen. Wekelijkse boodschappen blijft 1 van ons doen zonder kids.

Verder hebben we nu al het gevoel dat het meisje naar papa trekt en de jongen naar mama. Misschien omdat hij meer huilt en ik sneller bij hem ben? Hij ligt lekkerder en langer tegen mijn schouder aan en zij wil graag op de veilige schoot van papa naar alles kijken.

Het inbakeren is met dit weer zo warm, maar zonder vallen ze ook niet in slaap! Iemand ervaring met afbouwen van inbakeren??


tweeling - leeuwinnetje - 21-08-2011

dat is irritant dat je niet door de kassa heen kan. hier bij onze buurtsupermarkt, kan ik ook bij 1 kassa er niet langs met de easywalker en bij de andere gelukkig wel. maar het is wel lastig, vind het ook eigenlijk niet kunnen, winkels horen hier toch rekening mee te houden?
lastig met dat inbakeren, heb geen tips voor je, hoop dat iemand anders een tip voor je heeft


tweeling - Mila - 21-08-2011

Hier bij de buurtsuper gaat speciaal voor mij als ik met de duowagen ben een brede kassa open, met als gevolg dat ik ook gelijk aan de beurt ben hahahaha en dan zie je de mensen kijken Wink
Maar ik vind het wel irritant, want dan moet er eerst iemand omgeroepen worden, dan moet de geldlade er nog in enz.. dus uiteindelijk wacht ik net zo lang denk ik.

Jess, Tess heeft in een puckababy geslapen en die hebben we redelijk makkelijk afgebouwd door simpel weg eerst de armen vrij te maken overdag, als het overdag goed gaat, dan ook 's nachts en toen dat allemaal goed ging, is ze in een normale slaapzak gegaan en dat ging super. Binnen een week waren we er vanaf


tweeling - mama1988 - 21-08-2011

hier in de buurtsuper pas ik wel door alle kassa's heen (bij de lidl niet) tegenwoordig neem ik een kar bij de supermarkt omdat ik op de fiets ben met de kinderen.kar past altijdWink maar inderdaad ik vind dat ALLE winkels er rekening mee moeten houden op een maximaal breedte niet alleen voor kinderwagens maar denk maar eens aan rolstoelen of grote scootmobiels!


tweeling - Jess78 - 23-08-2011

mila; Hoe oud moeten ze dan ongeveer zijn? Als ik de armpjes vanaf het begin eruit haal, houden ze zich wakker door met de vingers in/tegen de mond te spelen, en vallen ze dus niet in slaap. Onder het slapen wurmen ze vaak zelf hun armen eruit en dan gaat het wel goed.


tweeling - Mila - 23-08-2011

Jess, heb je ook de puckababy?
Wij zijn gaan afbouwen toen we de puckababy 2 hadden.. je hebt de piep dat is de eerste en dan komt de mini??? (weet het even zo niet meer) en dat was nummer 2 en vanaf toen zijn we ook gaan afbouwen


tweeling - bloemenmeisje - 24-08-2011

Hallo allemaal!
Ben al ff niet meer hier geweest, dus dacht ik zal nog is een kijkje gaan nemen!!
Hoe gaat het met iedereen en met alle kindjes natuurlijk niet te vergeten?
Hier gaat het super goed, onze jongens doen het heel goed, ze zitten met hun voeding al om de 4 uur en slapen ertussen heerlijk!!
We hebben zelfs al een aantal nachten gehad dat ze 6 uurtjes doorsliepen....heerlijk was dat haha!! Maar als de ene het doet dan doet de andere het niet..
alsof ze het expres doen haha!!


tweeling - leeuwinnetje - 24-08-2011

bloemenmeisje: fijn dat het zo goed gaat. hier was dat ook, dat Esmee wel doorsliep en Gwen niet, dat is dan wel balen Wink het is wel heerlijk als ze straks doorslapen hoor, vond ik wel tenminste.


tweeling - 19ikke84 - 24-08-2011

Goedemiddag dames,

even snel een berichtje van mij kant. De kleintjes doen het prima. Ze zijn deze week van zaal 1 intensive care naar zaal 3 high care overgeplaats. (als ze nu 1500 gram, 32 wk en zonder cpap hadden gelegen, hadden ze dus nu overgeplaatst kunnen worden)
Fleur heeft af en toe nog zuurstof behoefte, maar verder doet ze het goed. Ze weegt nu tegen de 1300 gram
Sem is een kleine boef. Hij vind het verzorgen/verschonen helemaal niks. Zo gauw de zuster of wij met de handen in de couveuse komen dan begint ie al met zijn armen en benen te slaan. Hij trekt regelmatig zijn sonde uit. Maar het moet. Dus ben benieuwd hoe dat gaat als ie groter is Smile. Hij weegt ong 1100 gram. Dus ze liggen nog wel een tijdje in veldhoven voordat ze overgeplaatst gaan worden. Met mij gaat het ook goed, zolang het met de kleintjes goed gaat, gaat dat met mij ook


tweeling - Lucinda - 01-09-2011

hoi

ben hie al lang niet meer geweest .... dus kwam nog eens kijken.
Ondertussen is mijn tweeling geboren met 38=1. Had om een inleiding gevraagd want het werd toch erg zwaar.
Het zijn twee meisjes, Lyna en Milou genaamd. Alles gaat goed met hun.


tweeling - Mila - 01-09-2011

Lucinda, gefeliciteerd en wat leuk zeg 2 meiden!! wat een mooie zwangerschapsduur.

mama, hoe is het met jou??


tweeling - poohtje - 01-09-2011

Lucinda van harte gefeliciteerd met je meiden. Leuke namen hoor. 26 juli zie ik? Al een beetje ritme gevonden?

Mila jij ook gefeliciteerd met je meiden, een jaar alweer. Wat gaat dat snel he!!


tweeling - leeuwinnetje - 01-09-2011

lucinda: gefeliciteerd, mooie namen, geniet ervan

mila: gefeliciteerd met de meiden, leuke dag gehad?


tweeling - mama1988 - 01-09-2011

Lucinda: gefeliciteerd nog met de geboorte van jullie dochters, mooie namen!
bloemenmeisje & ikke : fijn dat alles zo goed gaat met jullie kids
mila: prachtige foto's op je hyve van je kinderen met hun verjaardag

met mij gaat het goed, ook al weten we niet of ons kindje / zwangerschap goed zal zijn.
zaterdag eerste echo gehad, volgens mijn berekning had ik 7 weken moeten zijn maar er was niet heel veel te zien alleen een leeg vruchtzakje.
Dit kon twee dingen beteken. of dat het mis gaat of minder ver.
ik heb geen buikpijn, geen bloedverlies MAAR wel eerdergisteren een knalde zwangerschapstest! Maandag 5 sept mag ik terug komen voor nog een echo.
dus nog even afwachten.


tweeling - mama1988 - 05-09-2011

hoi ben weer terug,

helaas weer niet veel te zien op de echo, nog altijd een leegvruchtzakje.
dus nu maar wachten om mijn (3de) miskraam , volgende week terug komen mocht er dan geen mk geweest zijn wordt het weg gehaald.

verder voel ik me prima hoop alleen dat het zo snel mogelijk komt zodat ik van het weekend gewoon feest kan vieren van me moeder die 50 wordt en naar de dierentuin kan gaan.


tweeling - poohtje - 06-09-2011

Mama wat een teleurstelling. 3x MK vreselijk zeg. Sterkte meis


tweeling - Nina77 - 07-09-2011

Ah mama, wat een vervelend nieuws. Sterkte!


tweeling - Lucinda - 07-09-2011

sterkte mama!
Hopelijk heb je een fijn weekend zodat je er even niet aan denkt.


tweeling - Nina77 - 08-09-2011

Hoe gaat het met de tweeling mama's? En hoe gaat het de kleintjes?
Voor de meesten de 'drie maanden' grens al in zicht? Al zal het voor de vroeg geboren kindjes waarschijnlijk wel wat anders lopen, ik vond het na ongeveer 3-3,5 maanden wel iets makkelijker worden allemaal. Waarschijnlijk toch een bepaald ritme wat erin komt. Al merk ik nog steeds dat als ik denk dat ik het snap, dat de mannen opeens iets heel anders gaan doen! ;-)
Gelukkig is hier de snotter/koorts/tandjes/sprongetjes/mopper week weer voorbij (even afkloppen!) en slapen ze over het algemeen weer lekker door. Ik ben die gebroken nachten blijkbaar echt niet meer gewend! Wat een zombie was ik zeg... nu is het avondeten vooral weer feest. Ze willen alles zelf doen en soms zit het eten tot aan het plafond (en dan twee boze mannetjes omdat ze honger hebben en niets binnen krijgen.... hahaha!) maar met wat afleidingsmanoeuvres krijgen we meestal wel wat naar binnen en eten ze de rest van de dag genoeg.
Volgens mij verbranden ze ook flink wat energie want lopen (of proberen te lopen) is hier de favoriete bezigheid. Het liefst stappen ze de hele dag door maar ze hebben nog niet door hoe ze de loopauto kunnen draaien en mama en papa blijven niet uren meelopen ;-) Het is wel heerlijk om te zien hoe ze steeds meer kunnen en willen. Met praten zijn ze niet super snel maar dat komt vast allemaal wel. 'kijk', 'bah', 'dada', 'mama', 'happen', 'die' hoor ik wel voorbij komen maar verder doen alle dieren "oeh" (koe, aap, hond, poes...):-D
Voor de mama's met oudere kindjes, hoe deden jullie dat met de bank? Bij ons kunnen ze er zelf opklimmen (meestal) maar ze hebben nog niet door dat ze eraf kunnen vallen als ze op het randje gaan zitten. Ze gaan ook het liefst staan en spelen op de bank en dat willen we liever niet. Wij laten ze nu dus niet op de bank behalve als ze bij ons op schoot zitten of (even) zelf zitten maar ik weet niet of dat het handigste is.... ze zullen het toch ooit moeten leren. Tips?
groetjes!
Nina


tweeling - Jess78 - 19-09-2011

Lucinda; proficiat met je 2 mooie dochters. Hopenlijk geven ze jullie snel weer meer slaap. Vanaf toen ging het bij ons beter.
mama: Hoe is het nu met je? Heb je de 50e verjaardag nog goed kunnen vieren van je moeder?
nina; Heb je een leuke 1e verjaardag gevierd? Dat van niet alleen op de bank zitten, doe je denk ik goed. Je moet toch ergens met de 1e regeltjes beginnen.

Wij hebben nu de 6 maanden (gecorrigeerd 4 maanden) gepasseerd en mogen ook met de Olvarit potjes beginnen. Ik vind het nu nog lastig omdat ze gewend zijn meteen na hun slaapje de fles te krijgen en nu dus een hapje en een uur moeten wachten op hun fles waardoor ze meer chagerijnig zijn. Ook vind ik 1 fruit of groente per dag al voldoende ipv beide op een dag. Als ik ze alleen voed, hebben ze zo hun hand in de mond als ik met de ander bezig ben en daardoor de broek ook onder zitten. Hebben jullie nog tips want ik zie de hapjes nu dus nog niet als voordeel? We zitten nu ook nog op 5 voedingen.
Hoe laat doen/deden jullie de flessen, extra voedingen en het badje terwijl ze nog zo veel willen slapen?

Ons Center Parcs weekje zit er nu ook op. Ryan heeft 3 dikke dagen nodig gehad om te wennen (lees huilen) en 4 dagen nodig gehad om weer aan thuis te wennen. Hij vond het zwemmen wel leuk maar dat vond Dana dan weer koud en niet leuk. Het was dus niet een rustige vakantie zoals we die gehoopt hadden.

Nu zijn we bezig om ze niet meer ingebakerd te laten slapen waardoor ze dus onrustiger slapen en sneller wakker zijn. We hebben ze dan ook maar even uit elkaar gehaald zodat ze elkaar niet wakker maken. Met als gevolg dat er 1 tussen onze kleding ligt. Zal ik hier dan ook een kinderkamer van moeten maken of zullen ze straks toch weer samen op 1 kamer liggen?


tweeling - Faithe - 19-09-2011

Lieve meiden is het misschien een idee om een topic te maken bij het onderdeel mama zijn?
Mama van tweelingen misschien?


Kunnen jullie heerlijk over het tweeling leven kletsten?


tweeling - Lucinda - 19-09-2011

goed idee


tweeling - Faithe - 19-09-2011

Lucinda schreef:goed idee

Wink

Ja mij persoonlijk lijkt dat leuker voor jullie dames om vanalles uit te wisselen.


tweeling - Mila - 19-09-2011

jess,die van mij slapen appart en wij hebben besloten voor de rust van beide (we hebben ze met 4 maanden uit elkaar gehaald) dat ze pas eventueel weer bij elkaar gaan slapen als dat zelf willen en aangeven..


tweeling - poohtje - 19-09-2011

misschien stomme vraag maar wat zou het voordeel dan zijn? Het kletsen gaat hier toch ook goed? Blijft dit topic dan nog bestaan? Waarom zouden we een nieuw topic openen terwijl we dit topic hebben en het over hetzelfde onderwerp gaat. Begrijp me goed ik ben niet boos of geirriteerd maar kan het niet goed volgen waar dit nou vandaan komt
Big Grin


tweeling - poohtje - 19-09-2011

Hier slapen de mannen ook sinds kort apart. Ze maakten elkaar vooral in de ochtend wakker. Nu is het niet meer 05.15uur voor papa en mama maar soms 07.30uur. Ik heb de andere kamer niet helemaal opgeleukt enzo hoor, ziet er op zich gewoon prima uit en ik ga er nog steeds vanuit dat het tijdelijk is en dat ze over paar maandjes weer bij elkaar kunnen.


tweeling - Nina77 - 20-09-2011

Ik vind het eigenlijk ook wel leuk om mee te lezen met nieuwe (zwangere) mama's van tweelingen (of meerlingen) en misschien komen die dan weer niet op een echt 'mama' topic af. Toen ik zelf nog zwanger was vond ik de geruststellende woorden en ervaringen van de mama's ook prettig. Dus wat mij betreft hoeven we geen apart topic :-)


tweeling - Faithe - 20-09-2011

poohtje schreef:misschien stomme vraag maar wat zou het voordeel dan zijn? Het kletsen gaat hier toch ook goed? Blijft dit topic dan nog bestaan? Waarom zouden we een nieuw topic openen terwijl we dit topic hebben en het over hetzelfde onderwerp gaat. Begrijp me goed ik ben niet boos of geirriteerd maar kan het niet goed volgen waar dit nou vandaan komt
Big Grin

Omdat jullie nu in het gedeelte zwanger zijn zitten Wink ipv het mama gedeelte.


tweeling - mama1988 - 20-09-2011

ik snap het punt wel dat wij in het zwanger gedeelte zitten,
en kletsen over mama gedeelte...

maar het is inderdaad leuk om nieuwe zwangere te ontmoeten en hun verhalen. nu lees ik mee als het apart komt te staan moet ik het weer opzoeken en lezen is toch anders. maar wat 'moet' dat 'moet'


tweeling - poohtje - 20-09-2011

Ik sluit me bij de rest aan Big Grin


tweeling - 19ikke84 - 23-09-2011

Even snel een bercihtje van mij kant:

De kleintjes mogen vanmiddag van de nicu en worden overgeplaatst naar Helmond.
Na ruim 8 en een halve week komen ze dan dichter bij te liggen
Alleen nu zoek ik nog naar een passend bedankje.......


tweeling - Mila - 23-09-2011

Ik vind het ook onzin om te verhuizen en ook al komt er toch een nieuw topic, toch zal ik hier blijven praten.. er zijn namelijk maar erg weinig 2ling moeders hier op het forum, dus als er eens een nieuwe zwanger komt, zal die gene hier alleen zijn, dus dat slaat niet aan!
En daarbij wij kunnen de nieuwe zwangere ook helpen


tweeling - Mila - 23-09-2011

Ikke, ik heb als afscheid 2 glazen potten gehaald met snoep erin! en een kaartje erbij en in het andere ziekenhuis een grote doos Merci met kaartje


tweeling - Nina77 - 23-09-2011

Gefeliciteerd Ikke met deze spannende dag! Wat een bikkeltjes zeg :-)


tweeling - Lucinda - 23-09-2011

ikke wat een super goed nieuws! Fijn dat ze het zo goed doen dat ze overgeplaatst mogen worden.
Misschien is het leuk om ze van die geboortesuikers te geven..??


tweeling - Nina77 - 23-09-2011

Voor het bedankje: misschien een fruitmand? Een vriendin die in een ziekenhuis werkte kreeg met haar afdeling vaak taart. Altijd lekker maar misschien is dan een lekker fruitje een leuke afwisseling?


tweeling - mama1988 - 24-09-2011

19ikke84 schreef:Even snel een bercihtje van mij kant:

De kleintjes mogen vanmiddag van de nicu en worden overgeplaatst naar Helmond.
Na ruim 8 en een halve week komen ze dan dichter bij te liggen
Alleen nu zoek ik nog naar een passend bedankje.......

Wat fijn fat ze wat dichter bij te komen liggen. En een bedankje geen idee wat passend is.
wij hebben bij beide ziekenhuizen geen bedankjes gegeven. Achteraf nooit aan gedacht!


tweeling - Faithe - 25-09-2011

Even dit dames.

Onzin of geen onzin het was een idee en dan vind ik het jammer dat ik opmerkingen lees van als het moet jeh dan moet het maar.
Of ik vind het onzin en ik ga dan niet daar na toe...

Ik kreeg van 1 van jullie dames de vraag of er een mama topic mocht komen.
Ik heb jullie dit zelf voor gesteld en dan vind ik het wel jammer als ik zulke reactie's lees.


tweeling - mama1988 - 25-09-2011

faithe : We bedoelen het niet 'zo' wij vinden het prima om hier te zitten met kletsen. Maar als het moet of beter is of overzichtelijk er is voor het forum om in een andere gedeelte te kletsen dan is het toch niet anders. Dan doen we dat toch, want we willen elkaar wel blijven 'ontmoeten' dus met andere woorden wat moet wat moet. Ik maak daar geen punt van. maar als het in dit gedeelte blijft vind ik het ook prima!


tweeling - poohtje - 25-09-2011

Faithe idd niet zien als een persoonlijke aanval meid, zo is het allemaal niet bedoeld denk Big Grin
Ikke wat fijn dat je je kanjers dichterbij hebt, weer een stap dichterbij ze lekker thuis te hebben.
Hier alles goed, nog twee maandjes en dan worden de mannen alweer een. Gaat echt snel allemaal. Ze kunnen allebei kruipen en Michael gaat overal aan staan. Jason probeert het en het lukt bijna. Verder heerlijke mannetjes met twee mondjes vol met tandjes.
Verder ga ik per 1 oktober minder werken, ik werkte 3 dagen en ik ga nu naar 2,5 dagen. Ik vond het toch wat veel en aangezien ik geen kindjes meer erbij wil wil ik alle mogelijke tijd van ze genieten.
Heben jullie al nagedacht over of je ze bij elkaar in de klas wilt als ze wat groter zijn, of denk ik dan teveel vooruit haha?


tweeling - Mila - 25-09-2011

het was zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar je vroeg of het een idee was en op een vraag kun je een antwoord verwachten en mijn antwoord heb ik gegeven.
Maar het was niet naar jou persoonlijk maar wel op de vraag die gesteld werd.


tweeling - Faithe - 25-09-2011

Ik trek mij zowiezo niet persoonlijk dingen aan Wink
Ik vind het alleen jammer om zulke reactie's te lezen.
En dat ik dan gepmt word van kijk daarom vroeg ik het zelf niet.

Maargoed je bent op een forum en je ziet geen uitdrukkingen.

Fijne dag dames!

Liefsr -X- Faithe


tweeling - Sanel - 25-09-2011

Meiden
We hebben nu 2 sub forums aan gemaakt speciaal voor de mama's met een meerling. Onder zwanger zijn en onder mama zijn. Dit topic gaat naar Mama zijn. Dus ik verplaats hem in zn geheel!!

Ik hoop dat jullie daar gezellie verder kunnen kletsen!!

Liefs Sanel


tweeling - mama1988 - 26-09-2011

ik heb deze opgeslagen met discussie met abbo ... wordt ik automatisch doorgelinkt?


tweeling - Sanel - 26-09-2011

Als het goed is had je dan al een bericht moeten hebben gehad want ik heb een bericht getikt. Als je dat nu weer niet krijg moet je het even opnieuw doen!!


tweeling - Jess78 - 29-09-2011

Volgens mij is hier het vervolg van ons forum.
Ik heb opnieuw moeten inloggen en nu werkt het. Het is nog afwachten of nieuwe meerlingzwangeren ons hier vinden.

Ik denk dat ik ze later wel in dezelfde klas zet. Als 1 van hun blijf zitten of ze geven zelf aan het niet leuk te vinden kan je nog altijd apart gaan. Er moet dan ook nog een mogelijkheid zijn voor 2 klassen want ik ga liever niet naar 2 verschillende scholen toe.

Het inbakeren is nu 2 weken geleden afgeleerd en sinds dinsdag kan Ryan zich van de rug op de buik rollen (terug lukt nog niet). Hij wil het nu iedere keer proberen en raakt er soms helemaal moe en gefrustreerd door. In bed vind ik het nog eng.

Met de hapjes gaat het ook steeds beter. Het fruit vinden ze heerlijk, de wortelen en bruine bonen ook maar de bloemkool vinden ze maar vies.


tweeling - mama1988 - 29-09-2011

jesse87: ik denk dat ik ze straks ook samen in de klas doe hoor, (duurt nog 2 jr) ze gaan nu ook samen naar de peutergym zelfde tijd.

met zwemles (duurt ook nog langs maar toch) gaan ze alle drie tegelijk dan ben ik er in 1x weer vanaf! zo denk ik!
en mijn meiden zijn nu 2 en hebben duidelijk (ondanks het zelfde te kleden en dat ze 1 eigg zijn) een eigen persoonlijkheid.. ze spelen ook samen of apart van elkaar.
Engiste wat ze niet kunnen is apart van elkaar weg.. nog geen 3 meter want dan is het al huilen..


tweeling - Jess78 - 02-10-2011

Hoe doen jullie groente geven als ze dat niet lusten? Fruit eten ze wel.
Sinds deze week kan Ryan zich van de rug naar de buik draaien (maar nog niet terug naar de buik). HIj blijft het maar proberen en wij blijven hem maar terug draaien. Hoe doe jij dat met een tegelvloer? Hij draait zich namelijk zo van het boxkleed af op de harde vloer.


tweeling - daphne1984 - 06-10-2011

Hallo meiden,

Even een vraagje aan jullie tweeling mama's. Waarschijnlijk hebben jullie allemaal een duo kinderwagen. Aangezien wij strakjes 14 maanden tussen de oudste en baby op komst hebben zijn wij op zoek naar een duo wagen. Nu vroeg ik mij af welke jullie hebben en of die jullie bevalt. Ik weet al dat ik er graag 1 wil waar ze naast elkaar zitten en niet achter elkaar. De easywalker en koelstra vind ik mooi en de urban jungle vind ik ook wel gaan. Maar belangrijkste is natuurlijk wat rijdt soepel...
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Groetjes Daphne


tweeling - Mila - 06-10-2011

wij hebben de easywalker en hij is erg fijn! rijd lekker, makkelijk in de klappen en draait makkelijk in winkels.


tweeling - Lucinda - 07-10-2011

wij ook de easywalker... super wagen


tweeling - Nina77 - 07-10-2011

Hier ook een fan van de Easywalker. Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met andere wagens ;-)


tweeling - daphne1984 - 07-10-2011

Haha duidelijk, easywalker fans dus. Die heb ik nu ook en ik vind hem ook erg fijn, maar wist niet of dat voor de duo ook geldt. Ga dan daar maar eens goed naar zoeken. Dank jullie wel!


tweeling - mama1988 - 07-10-2011

hier een fan van Urban jungle duo , rijdt heerlijk in de stad, strand of bos. makkelijk in te klappen.

en uit te bereiden met veel mogelijk heden! (zoals voor ons extra zitje)


tweeling - mama1988 - 07-10-2011

[ATTACH=CONFIG]5729[/ATTACH]

lief he onze drie kids


tweeling - leeuwinnetje - 07-10-2011

wij hebben ook de easywalker en vind hem ook super!! hij rijd makkelijk en idd makkelijk inklapbaar en er kan evt ook maxi-cosi op, dat vond ik in het begin ook erg handig.

prachtige foto mama

ik wil trouwens nog even mijn frustratie kwijt.
was afgelopen week ergens met de meiden en was een vrouw en die zei, 2 dezelfde. Nu krijg ik die opmerking vaker te horen en ik heb er een gruwelijke hekel aan. ik reageerde in eerste instantie niet op de vrouw, totdat ze tot 3 keer toe riep dat het 2 dezelfde zijn. toen werd ik wel erg prikkelig. heb ook gezegd dat ze niet hetzelfde qua uiterlijk en innerlijk zijn. en zo en zo is geen een kindje precies hetzelfde. vind het toch een ander verhaal als ze zeggen, ze lijk veel op elkaar, dan 2 dezelfde, grrr.
krijgen jullie vaak opmerkingen over de twins?


tweeling - poohtje - 08-10-2011

Ik kan me voorstellen dat het irritant is ja. Bij ons lijken ze totaal niet op elkaar en ik moet toegeven dat ik dat ook wel fijn vind alleen ik krijg dan weer vaak de opmerking is het een tweeling? grrrr dat vind ik dan weer irritant haha.
Wij hebben ook de easywalker en zijn er tevreden over. Wij hebben tijdelijk een leenwagen gehad, first wheels, en die was ook wel fijn. Alleen blijf je met de voorwielen steeds op stoepjes hangen. Met easywalker is dat dan weer niet zo omdat die allemaal luchtbanden heeft. Wat ik leuker aan de first wheels vind is dat je ze ook naar je toe kan zetten en dat je ze heel makkelijk in ligstand zet, bij easywalker moet je rotzooien met ritsjes.
Wij krijgen straks de pufclub-baby's op visite. Leuk!!! Zijn er gelukkig maar negen in totaal :S die allemaal kunnen kruipen hahaha.


tweeling - 19ikke84 - 08-10-2011

Ik wilde in eerste instantie ook de first-wheels halen. Alleen omdat die dus voor kleinere wieltjes heeft heb ik ook gekozen voor de easy-walker.
First-wheels is ook iets breeders dan de easy-walker.
Ik heb nog geen ervaring hoe hij loopt (ja in huis goed) want de kindjes liggen nog in het zkh.
Alles gaat verder goed en ik hoop ze over 2 wk thuis te hebben. Dan zijn ze 40 wk


tweeling - mama1988 - 08-10-2011

leeuwinnetje: ik herken het !!
en ik haaat die opmerking het meeste van allemaal!!! wat jij zegt niemand is het zelfde, ook een tweeling niet ook al lijken sommige heel veel op elkaar!

hier krijg ik heeel heeel vaak te horen oh een drieling.. dan denk ik altijd kijk nou eens goed! heeel veel laat ik voor bij gaan heb er geen zin meer in om op te reageren maar sommige opmerkingen reageer ik ook op! want sommige mensenWink


tweeling - poohtje - 08-10-2011

oh dat is fijn zeg, eindelijk lekker samen thuis meid! Verder alles goed?


tweeling - Mila - 08-10-2011

o.a. ook voor de easywalker gekozen, omdat hij smal is en hij precies door onze deur past.. de andere zouden net niet passen!

N. en T. Lijken ook totaal niet op elkaar en ook hier laatst een oma die tegen haar kleindochter riep: "oh kijk 2 dezelfde!" ARGH kan me ook onwijs irriteren.
N. heeft de sonde en dan vroeg laatst iemand: ah ben je gevallen??
Of de opmerking: druk he?! zeker erg druk jeetje wat druk blah blah blah
Of (heb ik ze beide in het roze) zijn het jongens???? zelfs als ze knipjes in hebben.. of is het een jongen en een meisje??
of mensen die ze aan gaan raken om ze te aaien DAT HAAT IK HET MEEST! BLIJF VAN MIJN KINDEREN AF!


tweeling - Mila - 08-10-2011

Ikke, wat fijn als ze naar huis mogen! zijn de verwachtingen ook goed dat ze over 2 weekjes naar huis mogen? Hoe gaat het met het hartje en voetje van je dochter?


tweeling - mama1988 - 08-10-2011

mila: ook heeeel herkenbaar aaien en vragen of het jongens zijn!! vreselijk!
ik denk dat die mensen het niet eens door hebben dat ze zo doen!

als ik een baby / kinderwagen zie zal ik nooit gluren of zomaar kijken. ik vraag altijd als ik zou willen kijken of ik mag kijken..
en ik raak of aai nooit zomaar een ander kind. zo ben ik niet. Net zoals kraamvisite vreselijk vind ik dat ! iedereen wil alleen maar de baby vast houden
terwijl dat helemaal niet goed is voor kinderen.. maar goed we dwalen af..

ik ken iemand en die heeft ook easy walker maar ik ben smaller dan haar , kinderwagen dan,


tweeling - leeuwinnetje - 08-10-2011

ikke: dat zou super zijn, als ze over 2 weken mee naar huis mogen

mama: ik reageer ook bijna nooit op die opmerkingen, maar irriteer me er wel aan. Wink maar dit keer bleef die vrouw maar doorgaan

als ze de kids aanraken, vind ik ook vervelend. idd blij van mijn kids af.
mensen denken idd niet na, als ze iets zeggen, heb ook al de raarste opmerkingen gehoord.


tweeling - Jess78 - 10-10-2011

Ik wordt ook gek van de opmerkingen en heb mezelf voorgenomen om de mensen maar met trots recht in het gezicht aan te kijken, door te lopen als het vreemde mensen zijn met de opmerking "ik heb het druk" en terug te reageren als mensen iets net zo hard zeggen dat je het hoort.
Dan doe ik eigenlijk hetzelfde als dat deze mensen naar ons doen, toch!

Wij hebben ook de Easywalker. Als de maxicosi's erop staan past hij net niet door de voordeur, met de reiswiegjes net wel. Hoe oud zijn ze als ze in de gewone buggyzitjes mogen?

ikke; Wat spannend als ze naar huis mogen! Wij hebben nog 2 rooming-in nachten gehad zodat we konden oefenen. Dit was wel fijn maar erg vermoeiend omdat ze op je kamer slapen en je ieder geluidje hoort. ALs ik jou was kan je dit ook doen maar dan zou ik wel weer een rustige nacht erna thuis plannen voordat je ze echt meeneemt. Je hebt maar recht op 12 uur kraamzorg en dat stelt maar weinig voor...
Sterkte de komende laatste dagen in het zh nog.


tweeling - leeuwinnetje - 10-10-2011

Hier hadden ze met 6 maanden in de buggyzitjes, wel helemaal plat. weet niet of je kindjes graag rond kijken en het niet meer leuk vinden in de reiswiegjes, anders zou je het eens kunnen proberen?


tweeling - Mila - 10-10-2011

wij hadden ze er ook al vroeg in hoor, ik dacht rond de 6 maanden


tweeling - poohtje - 11-10-2011

wij ook zoiets ja maar achteraf had ik ze denk toch nog wat langer in de wiegjes gehad. Maar ja die wiegjes zijn niet zo groot en ze groeide eruit. Ik snap helemaal dat jullie je irriteren aan die mensen, soms is het ook irritant. Ik heb er toch wat minder moeite mee, vind het soms wel leuk die aandacht. Alleen onlangs kreeg ik een opmerking echt zo'n trut. Ze zegt; oh wat leuk een tweeling, toch niet ivf he want daar was ze op tegen blablabla. Nee niet ivf ongelooflijke .....grr....... En wat dan nog als dat wel zo zou zijn..... Ik wilde haar heel graag slaan!! Aan mij vragen ze ook wel eens of het een jongen en een meisje zijn. Zijn ze blind ofzo hahaha.
Ach zo min mogelijk aan storen toch?! Als je er een hebt krijg je die opmerkingen ook.


tweeling - mama1988 - 11-10-2011

ik had de meiden met december in de buggy zit plat toen waren ze 4 maanden oud


tweeling - Mila - 11-10-2011

T. was altijd heel onrustig in de wandelwagen en toen ik haar in de buggyinzit zette was ze ineens rustig, want ze kon alles zien hahaha


tweeling - Mila - 11-10-2011

Ik heb mijn dochters opgegeven voor de bofkontjes van het jaar.. zouden jullie willen stemmen? Je kan op naam zoeken: Nyna en Tess! Dank je wel.. ik heb er veel nodig, want de meeste stemmen heeft al ruim 3000 Wink
Het kan even duren voordat ze er opstaan, want heb ze net pas ingeschreven Wink Ik hoop dat ze er vanavond en anders morgen opstaan


tweeling - Mila - 11-10-2011

[INDENT]Willen jullie A.U.B. stemmen op Nyna en Tess als bofkontjes van het jaar! http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnbofkontje.aspx?Voornaam=&t=&Achternaam=&bofkon tjeId=1282 [/INDENT]


tweeling - mama1988 - 12-10-2011

zoekt iemand hier toevallig een reiswieg van Urban jungle duo
rood, zowel links als rechts te bevestigen op de wagen inclusief beddengoed
[ATTACH=CONFIG]5849[/ATTACH]