Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - 19ikke84 - 12-10-2011

Even snel:

Heb vanmorgen in het zkh te horen gekregen dat sem in de loop van volgende week naar huis moet
Dus heb ik 1 kind thuis en de ander nog in zkh. De vooruitzichten voor Fleur zijn nog weken.


tweeling - mama1988 - 12-10-2011

19ikke84 schreef:Even snel:

Heb vanmorgen in het zkh te horen gekregen dat sem in de loop van volgende week naar huis moet
Dus heb ik 1 kind thuis en de ander nog in zkh. De vooruitzichten voor Fleur zijn nog weken.

Dat is natuurlijk goed nieuws zeg dat Sem naar huis mag! Maar wat lijkt me dat vervelend / erg dat Fleur nog (weken) moet blijven.
Zelf heb ik dit nooit mee gemaakt, de meiden mochten te gelijk naar huis. maar het lijkt me wel moeilijk genieten van 1 thuis en genieten van 1 in het ziekenhuis
neem je Sem dan steeds mee naar het ziekenhuis? hoe is het dan met hun contact ? ik weet niet hoeveel ze meemaken / door hebben als ze zo klein zijn of ze zonder elkaar kunnen. Hier zijn ze 2 en kennen totaal niet zonder elkaar.



tweeling - Mila - 12-10-2011

ikke, wat een dubbel nieuws! ik weet nog dat bij ons Tess klaar was om naar huis te gaan en dat Nyna nog 1 a 2 weken zou moeten blijven.. ik heb toen gevraagd of Tess A.U.B. ook mocht blijven, zodat ze samen naar huis toe mochten, dit kon gelukkig, omdat het ook erg rustig was op de afdeling.
Ik zou anders ook niet weten hoe ik elke dag in het ziekenhuis moest komen met een baby thuis. Werkt jou man al weer? Mijn man werkte toen ook alweer en zou ik er dus alleen voor staan. Hopelijk vind je hier een goed balans in en heb/krijg je voldoende hulp van je ouders en vrienden!
Waarom moet Fleur nog weken blijven? heb je ook enig idee hoeveel weken?


tweeling - mama1988 - 12-10-2011

Wat had ik toen ( en nu nog wel es ) graag wat hulp gehad van vrienden & familie. helaas stond en sta ik er helemaal alleeen voor manlief gaat s morgens half 7 de deur uit en ziet de meiden s morgens niet en s avonds om 5 uur thuis. (en 7 uur gaan ze naar bed) toen ze net thuis waren, was manlief een paar dagen thuis daarna moest ik het zelf doen, en klote was en is nog steeds dat ik 2 trappen in huis heb als ik naar buiten wil moet ik een trap af dus ook met 2 baby's (en nu met drie kinderen)

helaas werkt familie allemaal, en wonen ze ver weg net zoals vrienden.. dus het kwam op mij neer.
ik redt me wel maar hulp is altijd fijn dus alles aanpakken! succes



tweeling - Jess78 - 16-10-2011

Mila; ik heb voor jou bofkontjes gestemd. Vind ik trouwens wel fijne creme, sudocreme.

Ikke; Volgens mij heb je dan nu wel 2x recht op 12 uur kraamzorg. Sommigen vinden het fijn om eerst even met 1 te wennen en het zh weet ook wel dat je Sem afentoe meeneemt omdat het niet anders kan. Het wordt denk ik veel plannen voor je en veel apart voor 1 kind zorgen. Sterkte en succes.


tweeling - 19ikke84 - 16-10-2011

@Mila: Mij vriend is na 3 weken na de geboorte al weer gaan werken. Toen was de bouwvak voorbij. Hij neemt nu dan vrijdag als Sem mee naar huis komt vrij. En dan hebben we nog een weekend samen en dan vanaf maandag sta ik er alleen voor.Ik neem Sem 's morgens mee naar het ziekenhuis en 's avonds gaat 1 van ons naar Fleur en de ander is dan thuis bij Sem
Ik vind het ook al liggen ze nog in het ziekenhuis het heel moeilijk om ouders aan de kinderen te laten zitten. Dus ik heb er ook moeite mee om hem meteen de eertse week al bij mij moeder/schoonmoeder te laten. Dus neem ik hem lekker mee naar het ziekenhuis. En dat zeggen de zuster zelf ook. Dat ik hem gewoon mee kan nemen.

@Jess: Ik weet niet of ik nog recht heb op kraamhulp. Toen ik uit het zkh kwam kon er een vrouwtje komen voor de huishoudelijke dingen. Nu zou ik aanspraak moeten maken op couveuce nazorg. maar ik ben niet aanvullend verzekerd, dus heb ik daar geen recht op. Ik weet dus niet of dat je dat bedoelde


tweeling - 19ikke84 - 16-10-2011

@Mila: Fleur heeft nog veel saturatiedalingen. Door die open ductus (die nu dus dicht is) is haar linker hart helft vergroot en heeft ze een lekkende hartklep. En de zuurstof naar de longen ciruleert niet zoals het hoort. Dat noemen ze een shunt (shunting). En ze drinkt nog niet al haar flessen zelf. Maar wat wil je. je hebt van die makkelijk uitgevallen zusters en aangezien fleur nog een sonde heeft, wordt haar niet altijd de fles aangeboden, maar meteen via sonde eten gegeven. Voorbeeld, gister 20.00 uur lag ze lekker te slapen, dus wilde ze haar niet wakker maken. het is dat het dus weekend is en wij alleen 's morgens gaan. Maar normaal zijn wij er om 20.00 uur ook en dan moeten wij haar ook wakker maken. Dus ik bedoel maar. En als je haar de fles geeft, dan duurt het even voor ze de smaak te pakken heeft, maar dan drinkt ze goed. Maar als je dus geen geduld hebt, dan doe je het maar via sonde. Dus dat is de reden dat het langer duurt. En ik heb dus ook gevraagd wat de vooruitzichten zijn., Want als het nu een week is, wil ik sem liever ook daar laten dat ze samen mee kunnen. Maar ze hebben het over weken. En zoals ik er nu naar kijk is het ook een lange weg voor Fleur op het zelfde nivo zit als Sem. Dus ik ga er maafr vanuit dat het nog een maand of misschien nog langer duurt. Kan het ook niet tegenvallen.


tweeling - 19ikke84 - 16-10-2011

@Mama, hoe het dan met hun conatct is weet ik ook niet. Maar gister had ik een zuster en die had het erover dat we sem dan even bij fleur in bed leggen, dat ze elkaar toch voelen/ruiken
Ja ik neem hem 'smorgens steeds mee. Ik heb moeite dat iemand anders ze aanraakt.
Vorige week vroeg schoonmoeder of ze even de handjes mocht aanraken. dat vond ik al erg. Ik weet ook niet waarom ik dat heb. Maar ik vind het gewoon niet fijn.
Miss komt het ook wel, dat ze al zolang in het zkh liggen


tweeling - Jess78 - 25-10-2011

ikke; Ryan is ook 3 nachten terug naar het zh geweest omdat hij zoveel huilde. Toen heb ik Dana ook gewoon meegenomen en lekker bij elkaar in bed gelegd. Dat ging goed en leverde ook wat leuke foto's op.

Toen die van ons de couveuse uit gingen naar het verwarmd bedje hebben we ook gewacht met het aanraken door bezoek totdat wij er klaar voor waren en de oma's natuurlijk als eerste konden, want die kijken er het liefste naar uit. Wel heb ik altijd gevraagd, ook thuis nog, of ze de handen willen wassen en of ze geen koortslip hebben. Knuffels hebben we trouwens ook niet in de couveuse gelegd.

Hierna ging het snel en willen ze al helpen met een flesje, een luier en en badje. Doe wat jij fijn vindt en leer hun het aan zoals jij dat graag wil (eerst mogen ze kijken daarna mogen ze meehelpen of zo).
Succes


tweeling - Nina77 - 29-10-2011

Ikke, hoe gaat het met je bikkeltjes? En hoe gaat het met jou? Heb je af en toe nog tijd om een beetje energie op te bouwen?
Hoe gaat het met de andere mama's? Zijn er nog mensen naar dat tweelingweekend geweest? Aan de ene kant lijkt het mij best grappig om een keer te doen maar aan de andere kant heeft het nog niet echt zin omdat de jongens er zelf niks van meekrijgen. Ik zat laatst ook te denken aan dat tweelingonderzoek waar je aan mee kan doen. Zou het zelf misschien wel doen maar wil het niet voor mijn kindjes beslissen. Als ze oud genoeg zijn kunnen ze zelf wel zeggen of ze het leuk vinden om mee te doen. Denk wel dat er nuttige dingen uit die onderzoeken kunnen komen dus dat ik wel weer mooi.
Hier gaat het z'n gangetje. De mannen lopen, klimmen, vallen en spelen er op los. Aan het handje lopen zit er nog niet in maar ik hoop dat ze daar wat meer geduld voor hebben als ze wat ouder zijn. In de wagen gaat het meestal wel goed al willen ze er soms in eerste instantie niet in. Maar zolang ik loop en niet te lang stilstaan vinden ze het wel best. Slapen gaat gelukkig ook weer goed. Denk dat het tandjes/sprongetje/verkoudheid was. Ze zijn op het cb ook weer helemaal goed gekeurd en ze hebben voorlopig de laatste prikjes gehad. Nog geen pratertjes verder. behalve mama, papa, die, da(ar), moe/boe (voor de koe) en een hoop mooie geluidjes komen er nog geen echte woorden uit. Ze lijke elkaar soms wel instructies te geven (erg grappig om te zien) maar volgens mij is dit meer communicatie via lichaamstaal dan echt een eigen taaltje. Ze beginnen nu elkaar ook te troosten en geven elkaar speeltjes of spenen, al pakken ze ook net zo snel van alles weer van elkaar af ;-) Hoop dat het goed gaat met jullie en ben benieuwd naar de nieuwe avonturen:-D
Liefs,
Nina


tweeling - 19ikke84 - 29-10-2011

@Nina: Met de kleintjes gaat het goed. Sem is inmiddels een week thuis. Hij doet het heel goed. Meld zich als ie honger heeft en verder hoor je hem niet. Is een heel tevreden mannetje
Fleur doet het ook steeds beter. Al haar medicijnen zijn sinds donderdag gestopt. Ze heeft nu alleen nog de saturatiemeter. Deze wordt na het weekend, als ze geen dips meer heeft, er ook afgehaald en dan kan de monitor ook uit. Dan moet ze alleen nog naar 7 voedingen en alles via de fles drinken.
De ka had het er gister over dat ze miss einde van volgende week mee kan. Nou ik ga er nog steeds vanuit einde van volgende maand. Dus nog 4 weken

ik had nog een vraag aan jullie: hoe deden jullie het met voeden. doen jullie ze om beurten of tegelijk????


tweeling - Mila - 29-10-2011

ikke, als ik alleen was deed ik ze om de beurten en als ik hulp had, tegelijk, maar als ik alleen was en ze schreeuwden beide om de fles, dan deed ik het tegelijk, maar vind dat niet fijn, dus deed dat alleen in hoge nood.


tweeling - leeuwinnetje - 29-10-2011

ikke: fijn dat alles goed gaat met de kleintjes. de eerste 6 maanden, gaf ik ze omstebeurt de fles, daarna ben ik ze samen gaan geven

nina: wat leuk he, als ze elkaar speeltjes komen brengen, zo schattig! Hier zijn ze 2 en praten ook nog weinig. met de 1 jaar, alleen papa en mama en de laatste tijd beginnen ze wat meer woordjes te zeggen en na te zeggen, dus nu begint het langzaam te komen. ze hebben vooral hun eigen taaltje.


tweeling - poohtje - 30-10-2011

Ladies, hier ook alles goed. Volgende maand zijn ze alweer een jaar. Tjee wat gaat dat hard. Kennen jullie het gevoel dat je denkt dat je te kort schiet. Ik heb soms geen puf meer om ze aandacht te geven en daar voel ik me dan heel schuldig over. Ik denk dat waarom gaan jullie niet even zelf lief spelen pffff. Verder ben ik minder gaan werken. Werk nu 2,5 dag en dat bevalt heel goed! Jij gaat dus ook minder werken mila?!


tweeling - leeuwinnetje - 30-10-2011

poohtje: dat ken ik ook wel, dat je idd denkt dat je tekort schiet. maar je kan nu eenmaal niet altijd als ze op zijn, met ze spelen. soms moet je even een kleinigheidje doen in het huishouden, of effe tijd nemen voor jezelf. En de ene dag ben je meer met ze bezig, omdat je meer tijd hebt en de andere dag is dat andersom. en ook de ene dag kunnen ze lief spelen en hebben ze je eigenlijk nauwelijks nodig en de andere dag willen ze dat je constant meespeelt. dus je hoeft je niet schuldig te voelen, je hoeft niet perfect te zijn, goed is goed genoeg!
wat fijn dat je minder bent gaan werken, ik ga in januari minder werken, werk nu 3 dagen en ga na 2 dagen dag ouderschapsverlof)


tweeling - poohtje - 01-11-2011

Wat fijn dat ik niet de enige ben met dit gevoel. Idd goed is goed genoeg maar ik heb het gevoel dat ze thuis meer huilen dan op het kdv of bij mijn (schoon) ouders. Daardoor denk ik dus dat ik iets niet goed doe ofzo. Maar aan de andere kant vind ik dat we het als ouders wel heel goed doen en daarom snap ik dan weer niet waarom ze huilen. Hmmmm ingewikkeld eigenlijk hahahaha.


tweeling - leeuwinnetje - 01-11-2011

maar aan de andere kant kunnen ze weer beter bij jullie thuis huilen, dan ergens anders, want dat vind je ook weer niet fijn, toch?
ik vind het ook niet fijn, als ze bij anderen veel huilen, maar snap dat je het niet leuk vind, als ze thuis meer huilen. maar misschien doen ze dat wel, omdat ze zich veilig en vertrouwd voelen thuis, zodat ze zichzelf kunnen zijn??
maar waar baseer je dat op, dat ze thuis meer huilen? dat zegt je gevoel?? misschien is dat helemaal niet zo??


tweeling - poohtje - 04-11-2011

Ja ik denk idd dat het mijn gevoel is :S. Ik zie ze op het kdv natuurlijk ook niet. Maar hoor telkens dat het zulke leuke kindjes zijn etc etc. Nou hier niet altijd hoor hahaha.


tweeling - Mila - 04-11-2011

poohtje ja ik ga ook minder werken ga terug naar 20 uur!!
Oh dat gevoel van het te kort schieten heb ik bijna elke dag,, ben zo bang dat ik ze te kort doe!


tweeling - Lucinda - 04-11-2011

hier ook het gevoel van te kort te schieten...

Mijn meiden zijn nu 3 maanden en beginnen nu een-kennig te worden... Lyna wilt alleen maar bij mij zijn...
vanmorgen ging ik douche en mijn man was bij de meiden en Lyna heeft alleen gehuild... brengt hij haar naar de douche stopt ze zodra ze mij ziet... ging hij weer naar beneden en ja hoor weer huilen... uiteindelijk weer naar boven en moest ik haar maar nemen... mannen!!!

Hier flinke problemen gehadmet Lyna en haar voeding... was overgestapt naar kruidvat en na 4 weken was het helemaal mis met Lyna... kon niet meer poepen en huilen huilen huilen... terug gegaan naar nutrilon en alles goed.. snap het gewoon niet want het is precies hetzelfde. Milou had nergens last van maar die hebben we nu ook weer op de nutrilon gezet.. zo een gedoe 2 merken voedingen.

Hebben jullie er ook last van (gehad).. mijn dochter poepen nu en iedere keer zitten ze ook helemaal onder... de luiers zijn echt niet te klein of te groot maar toch lekken ze ineens... terwijl ik hier eerder geen last van had. De poep is ook erg dun en ze zetten zo een kracht bij het poepen je hoort het gewoon in de luier terecht komen! whahahah!


tweeling - Evie - 04-11-2011

Dag dames!

Ik dacht ik laat ook nog wat van me horen....ik weet ook niet of ik nu nog de enige ben die nog zwanger is. Heb niet alles teruggelezen, maar zo te horen gaat het wel goed met iedereen....fijn om te lezen dat het met Sem goed gaat. Hoop dat het met Fleur ook snel de goede kant op gaat, maar aan de berichten te horen, lijkt het er wel op. Hoop dat ze snel thuis is!

Hier is alles nog rustig, alles is klaar en die 2 zitten nog lekker rustig. Ze lagen bij de laatste echo allebei met de hoofdjes omlaag, dus hopelijk blijft dat zo. Ik kan ze nu ook beter uit elkaar houden omdat de onderste vaak de hik heeft en als de andere dan beweegt kan ik ze goed uit elkaar houden en voelen hoe ze liggen. Heb 14 november weer een groeiecho, dus ben benieuwd hoe het er dan mee staat. Verder wel last van allerlei late zwangerschapsklachten, maar ja, dat hoort erbij. Begin nu ook echt pijn in mn rug te krijgen, maar ja, is ook logisch met zo'n toeter, haha.
Heb wel met de obgyn afgesproken dat ik waarschijnlijk wel voor een ruggenprik ga (als het kan) omdat dan de gyn eventueel inwendig de 2de kan draaien als die verkeerd ligt na de geboorte van de 1ste. Moet al standaard in een ok bevallen hier, en als er dan een spoedkeizersnede voor de 2de zou moeten, hoef ik niet volledig onder narcose.
Klinkt logisch dacht ik, maar misschien hebben jullie daar nog goede ideeen/raad over?

Hoop dat alles goed met jullie gaat!


tweeling - Jess78 - 04-11-2011

ikke; Ik heb ze een tijdje om en om gevoed maar dan was er altijd wel 1 die honger had of die niet meteen in slaap kwam. Wakker zijn was altijd huilen, daarom hebben we snel besloten ze tegelijk te voeden (in de wipstoel als ik alleen was).

Ik werk nu ook 20 uur (7-7-6) en ben nog aan het twijfelen of ik volgend jaar zoals de planning was meer uren ga maken. Het bevalt nu eigenlijk wel goed zo.

Mijn dochter poept juist heel slecht.. Harde drollen die ze eruit moet persen.. we geven haar maar extra olie in de melk.
Verder hebben we al veel luiers getest. Ik vind de Pampers nog steeds het beste. Hierna komen die van de Etos en die van de Aldi.

Geven jullie eigenlijk de Olvarit fruit en groentehapjes of van een ander merk? Hebben jullie de 6+ en 8+ voeding gegeven bij de werkelijke of gecorrigeerde leeftijd?

Evie; Woon jij in de States? Ik ben er al een paar keer geweest en vind het een geweldig land.
Ik ging er ook van uit dat ik bij baby 1, 2 of voor de nageboorte een keizersnede zou krijgen maar alles ging zo snel dat ik geen tijd had voor een ruggeprik en ze beide met het hoofdje omlaag op de natuurlijke weg gekregen heb.
Succes met de laatste loodjes.


tweeling - Mila - 04-11-2011

Jess, mijn voorkeur qua luiers is: 1. Pampers 2. lidl en Aldi
Etos heb ik nu gehad, maar de plas blijft op de luiers liggen, dus altijd natte billen en daardoor rode billen!!!
kruitvat vind ik waardeloos, huggies ook!


tweeling - Mila - 04-11-2011

jess, ik geef elk merk potjes, maar ook hier heeft olvarit mijn voorkeur.
ik ging uit van de gecorrigeerde leeftijd


tweeling - 19ikke84 - 05-11-2011

Nou de Etos luiers zijn bij mij afgeschreven, ze zijn veel te dik en te kort.Mij moeder had die in een luiertaart gedaan
Ik heb ze 5 dagen gebruikt en in die tijd heb ik sem 3x kunnen verschonen omdat ze doorlekte of iets. En ze piemel had ik naar beneden gedaan, dus het is niet dat dat de oorzaak kan zijn
Ik heb nu denk ik nog alles bij nog een volle pak, dus ga het bij fleur maar proberen. Vind het zonde om ze weg te gooien

Jess: We hebbe vorige week sem geprobeert in de wipstoel te zetten, maar hij is denk ik nog te klein daarvoor
zit helemaal onderuit gezakt. Zeg net tegen mij vriend dat jij dat zo doet, en hij zegt meteen, ze zijn te klein

Nou sinds vandaag is Fleur thuis.
Snap alleen niet dat ze der hebben laten gaan,.ze drinkt de fles nog niet goed. Ik heb er net 3 kwartier mee gezeten en had ze denk ik net 10 cc op
Nou heeft mij vriend de rest gedaan en heeft ook nog 30 min gezeten. Toen was de fles wel leeg
Ik hoop dat dat snel veranderd, anders ben ik heel de dag aan het voeden


tweeling - Jess78 - 06-11-2011

ikke; Fijn dat ook Fleur thuis is! Jammer dat ze nog zo slecht drinkt. Je kan het zh altijd bellen met vragen als je er niet uit komt.
Toen ze heel klein waren heb ik ze ook wel eens samen op het (voedings)kussen voor me gelegd maar ook dit is moeilijk alleen. Het beste is veel hulp in huis vragen de eerste 2-3 maanden.
Ik had een hele agenda wie me kwam helpen met welke voeding, daarna gingen ze weer of hielpen ze me in het huishouden. Gewoon doen! Iedereen wil graag helpen en ze allebij een keer de fles geven.


tweeling - poohtje - 06-11-2011

Ikke wat fijn dat je dochter thuis is, idd vervelend dat ze nog niet goed drinkt. Voor haar ook even wennen natuurlijk in een andere omgeving.
Evie als jij je prettig voelt bij een ruggenprik moet je get gewoon doen, geef je helemaal gelijk!
Hier altijd pampers, zeker ze nu meer plassen. Ze lekten steeds door. Hier wel tevreden over kruidvat, alleen de new born van hun waren echt slecht en hard/stug. Lidle niet tevreden over, c1000 ook wel ok! Maar pampers blijven toch het beste!! Lekkker hoor mila minder werken, zal wel ff wennen zijn!


tweeling - leeuwinnetje - 07-11-2011

poohtje: ik hoor via het kdv ook altijd dat ze zo leuk en lief zijn. Maar tuurlijk zijn ze niet altijd lief, dat kan ook niet altijd. Maar het is een groot compliment, denk ik dan, waarschijnlijk zijn ze veel liever en makkelijker als andere kindjes Wink

lucinda: wat vervelend van de voeding, zo zielig als ze niet kan poepen. ik ben nooit naar een andere voeding overgestapt, ben altijd bij hetzelfde gebleven.
ik gebruik ook de pampers, heb ook andere merken getest, maar vind pampers het fijnste en beste.

jess: hier gaf ik in het begin olvarit en bij de corrigerende leeftijd, later ben ik overgestapt naar andere merken.
fijn dat je 20 uur zo goed bevalt, ik vind het te veel, werk 24 uur, dus ga volgend jaar juist 8 uur minder werken.

ikke: wat fijn dat Fleur thuis is. wat vervelend dat ze zo lang over het drinken doet. Misschien een ander flesje proberen. Hier gebruikte ik eerstavent, en daar dronken de meiden juist te snel, ook niet goed, want ze hadden te weinig zuigbehoefte en verslikten zich heel veel.
en toen ben ik overgestapt naar difrax, en dat ging goed. us misscien is het het proberen waar, om een ander flesje te proberen.


tweeling - 19ikke84 - 07-11-2011

@Leeuwinnetje: Ik heb een difrax met een 1-2-3 speen. Ben vanmorgen weer bij ka geweest en zij denkt dat het gewoon nog wennen is aan thuis
Moet donderdag weer terug en dan wordt ze opnieuw gewogen. Was nu sinds za 25 gram afgevallen


tweeling - leeuwinnetje - 07-11-2011

ikke: dat is wel vervelend dat ze is afgevallen, hoop dat het snel beter gaat met het wennen en drinken, dikke knuff


tweeling - Iris40 - 09-11-2011

hallo dames,

Hierbij een aankomende mama van een tweeling:-) Middels IVF zijn wij zwanger geworden na een hele lange malle molen. Maar eindelijk durf ik een beetje te hopen dat het nu de goede kant opgaat. Namelijk 7 weken nu. Het is nog pril maar toch...ik hoop hier lang mee te mogen kletsen. We hebben twee emmy's laten terugplaatsen en die zijn beide gebleven en duidelijk zichtbaar op de echo met beide kloppend hartje!

Iris


tweeling - Mila - 09-11-2011

Iris, gefeliciteerd!!!


tweeling - leeuwinnetje - 09-11-2011

gefeliciteerd Iris!


tweeling - Lucinda - 10-11-2011

iris gefeliciteerd!!!


tweeling - 19ikke84 - 10-11-2011

@Iris: gefeliciteerd. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap

Vandaag zijn we weer bij de cardioloog geweest met Fleur. Het hartje is langzaam aan het krimpen, maar het klepje lekt nog steeds.
Maar er zijn goede vooruitzichten dat als ze blijft groeien, het hart krimpt
Verder is ze ten opzichte van maandag weer 10 gram gegroeid. Ze was na ontslag zaterdag, maandag 25 gram afgevallen

Verder doen ze het heel goed. Moet ook zeggen dat ik het op dit moment wel mee vind vallen met de drukte enz
Maar misschien komt dat ook wel omdat mij vriend deze week thuis is.
Volgende week ben ik alleen met de twee.
Sem meld zich luid en duidelijk voor de voeding, Fleur haar stembanden zijn door intiberen beschadigd dus die hoor je niet. Maar 9 van de 10 keren moet we haar wakker maken. Ik heb nu een aantal nachten alleen de voeding gedaan. En dan geef ik ze ombeurten en ik moet zeggen ook dit vind ik meevallen. Ik ben er dan een uur mee bezig. Maar wat ik al zei, volgende week moet ik het helemaal alleen doen. Ben benieuwd.
Verder hoor je ze niet. Het zijn 2 heel te vrede kindjes.
Het drinken van fleur gaat mondjes maat ook beter. De ka gaat met de dietiste overleggen of dat ze toch niet meer calorien moeten geven. Maar ze was niet ontevreden over fleur


tweeling - leeuwinnetje - 10-11-2011

ikke: fijn dat de vooruitzichten goed zijn en fijn dat ze weer iets is aangekomen.
met zijn 2-en is het erg fijn om te voeden, vond ik.
alleen vond ik het wel eens heftig, deed het ook vaak omstebeurt, maar als je de een aan het voeden bent en de ander is aan het huilen, dat is niet leuk. dus ben benieuwd hoe je het volgende week ervaart.


tweeling - Mila - 10-11-2011

ikke, heeft fleur helemaal geen stem meer?? Hoor je haar wel huilen als ze in bed ligt?
Wij deden de nachten in het begin samen en later ook alleen, en idd je bent een uur bezig, maar ach daarna duik je je bed weer in Wink
Ik vond het in het begin wel erg druk en toen zei iedereen: het wordt alleen maar drukker, maar ik vind het juist rustiger worden: minder voedingen, geen nachten meer en ik heb mijn draai gevonden, dus tja in welk opzicht wordt het steeds drukker? Wink


tweeling - leeuwinnetje - 10-11-2011

het is idd net, hoe je het bekijkt, ik vind het nu ook ideaal, dat ze met ons mee eten en niet meer elke 3 uur een voeding hoeven., maar met andere dingen word het wel drukker. eerst een periode, dat ze gaan kruipen/lopen, dat ze overal aanzetten, en tig keer moet waarschuwen. en daarna krijg je weer periodes, met niet luisteren, driftbuien, weglopen, als ze op straat lopen, haha, dus dat vind ik soms ook wel lastig.
en zo heb je elke keer weer een nieuwe periode, waar je weer even je draai aan moet vinden en dan gaat het eindelijk weer goed, en dan begint weer een nieuwe periode. Wink


tweeling - Iris40 - 10-11-2011

woh ik schrik toch hier als ik zie dat een paar tweelingen zo vroeg geboren zijn; 25,4 27 etc weken.
Graag wat tips , adviezen wat ik kan doen? mezelf zo rustig mogelijk houden? Ik ben nogal druk van aard.....en heb ook een staand beroep....merk nu al dat ik gesloopt ben 's avonds.


tweeling - Lucinda - 11-11-2011

hier ook eerst samen de nachten daarna deden we om de beurt en daarna ik alleen. Vond het voor mijn man zielig als hij moest werken en dan ook nog eens een gebroken nacht had. Gelukkig sliepen de meiden hier na 8 weken door.
Drukker?? ja sommige dagen meer dan de andere dagen.. op zich begin je de kids steeds beter te kennen en weet je wanneer er wat is en wanneer het alleen aandacht is.
Hier blijf ik me wat zorgen maken om Lyna.. ze zijn deze week voor het eerst naar het KDV geweest. Lyna is een echt mama-kindje en wil eigenlijk bij niemand anders eten dan mij... zelfs mijn man heeft moeite met haar. Nu drinkt ze op het kdv maar 80-90 op terwijl het 180 aangemaakt is.
Ook ligt ze weer veel te overstrekken.. toch verborgen reflux misschien?? Hoor haar ook soms raar slikken... lijkt wel op de hik die niet doorzet.

Iris: mijn directeur had met met 19 weken in de ziektewet gezet... mede omdat ik ook nierstuwing had. Hierdoor kon ik veel rusten en heb ik een inleiding gehad met 38 weken +1. Ook heb ik aan een onderzoek mee gedaan waarbij er een pessarium geplaatst was bij de baarmoedermond.. dit om te verstevigen en deze werd bij 37 weken verwijderd. Misschien kun je het eens vragen in het ziekenhuis of ze dat ook doen.. het wordt rond 20 weken geplaatst... weet niet of dat heeft geholpen dat ik met 38 weken ben bevalen maar kan ook geen uitsluitsel geven dat het niet heeft geholpen.
Ik was ook bang dat ik veel eerder zou bevallen.. maar je lichaam bepaalt het toch zelf en de zorg is tegenwoordig zo goed in het ziekenhuis.. laat je er niet gek door worden!


tweeling - 19ikke84 - 11-11-2011

@Mila: Als je in diepe slaap bent en ze gaat huilen zul je niet wakker worden. Er komt wel iets geluid uit, maar heel hees
Als ze hoest is het net of dat ze weet ik hoeveel pakken shag op een dag rookt

@Iris: Ik zat met 14 weken al in de ziektewet. heb heel de zwangerschap bloedingen gehad. ik moest bedrust houden. Mocht niks. Lag heel de dag op de bank. Kwam er vanaf om te plassen en om eten te maken. Dus ik heb niks geks gedaan.
Ik kon ook die pessarium laten plaatsen maar omdat ik dus mij hoofd al vol had met die bloeding heb ik dat niet gedaan.
Verder had 1kind te weinig vruchtwater, de doorbloeding naar de placenta was niet goed en nu bij de nacontrole is gebleken dat ik een verkorte baarmoedermond heb.
mij gyn dacht met 26 wk al dat ik eerder zou gaan bevallen. heb met 26,3 wk mij eerste spuit gekregen om de longen te laten rijpen. dit waren totaal 4 spuiten die om de 12 uur gezet moesten worden. dus met 26,4 zaten ze erin. met 26,5 ben ik opgenomen in een streekzkh, met 26,6 ben ik overgeplaatst naar veldhoven. hier hebben ze een nicu. en met 27 ben ik bevallen. dus mij gyn had het wel goed gezien,. maar hij had alleen niet verwacht dat dat dezelfde week nog zou gebeuren.
En idd je lichaam bepaalt zelf wanneer de kindjes komen. Ik ben spontaan bevallen en heel snel. En tegenwoordig kunnen ze heel veel.
Laat je niet gek maken. Geniet van je zwangerschap


tweeling - Mila - 11-11-2011

Ik heb nooit iets gehoord over een pessarium, wordt daar een beetje boos van nu! Waarom hebben ze mij dat niet vVerteld? Wil over een sirclaasje die krijg ik bij eventueel nog een zwangerschap..
Ook over een onderzoek heb ik niets gehoors...

Ik heb tot.de dag van de opname doorgewerkt. Veel bloedverlies, blaasontsteking, abkuur enz.
Tja de gyn. Kon bij mij geen oorzaak vinden. Ik zelf denk dat alles heeft bijgedragen aan het vroegtijdig verweken vn de baarmoedermond


tweeling - Mila - 11-11-2011

Olk mijn gyn. Bleef maar aangeven dat ik gewoon kon blijven werken! Ze zagen niet waar het bloeden vandaan kwam


tweeling - Mila - 11-11-2011

Sorry typ met tel. Beetje warrig.hahaha


tweeling - 19ikke84 - 11-11-2011

bij mij dachten ze aan een hymatoom. Daarom die bloeding. Maar na de bevalling hebben ze de moederkoek na laten kijken en daar kwamen geen spannende dingen uit.
het zal dus altijd een raadsel blijven.


tweeling - 19ikke84 - 11-11-2011

er is wel gezegd dat mocht ik nog eens zwanger raken dat ik dan kans heb op weer een vroeg geboorte
moet zo gauw ik weet dat ik zwanger ben me meteen melden bij de gyn
maar ik denk dat er niet nog een kind komt. Als dit nu al gezegd wordt.


tweeling - 19ikke84 - 11-11-2011

@Mila: acheraf had ik miss wel die pessarium moeten laten plaatsen, maar het is niet bewezen dat dat bij draagt aan het "uitdragen" van je kind
mij gyn zit in die werkgroep die dat onderzoek lijdt en heeft het hier bij de nacontrole nog overgehad.


tweeling - leeuwinnetje - 11-11-2011

lucinda: dat is wel erg vervelend, dat ze op het kinderdagverblijft slechter drinkt.
wat zielig dat ze zich zo vaak overstrekt, zou het wel in de gaten houden, anders even vragen aan arts/kinderarts. huilt ze ook veel? vaak huilen kindjes erg veel bij een reflux

van dat pessarium heb ik ook nog nooit gehoord??

iris: denk dat je idd weinig kan doen, luisteren naar je lichaam en gevoel. bij mijn ging mijn zwangerschap goed, heb ook tot 29 weken fulltime gewerkt en daarna parttime, maar vond het wel zwaar op mijn werk worden, heb ook een staand beroep. heb 2 dagen 100% in de ziektewet gezeten en toen braken mijn vliezen (32,5 week), en zijn de meiden geboren. heb ook het idee, dat ik te lang heb doorgewerkt, en dat ze daardoor misschien eerder zijn gekomen. maar goed, dat weet je ook niet. probeer er van te genieten, meis, het is zo bijzonder om zwanger te zijn. en gelukkig kunnen de specialisten veel tegenwoordig, als ze wel te vroeg worden geboren. al wens ik dat niemand toe, want het is een hele onzekere periode.


tweeling - Mila - 12-11-2011

ikke, tegen mij is gezegd dat als je eenmaal al een vroeggeboorte hebt gehad, je een iets hogere kans hebt op weer een vroeggeboorte.
Als ik nu weeer zwanger wordt kom ik in aanmerking voor een sirclaasje en voor hormoonspuiten vanaf week 16.
Bij mij hebben ze ook niets kunnen vinden, dus het zal ook altijd een raadsel blijven..


tweeling - Lucinda - 12-11-2011

tijdens mij zwangerschap waren ze vlak daarvoor begonnen met een trail. Als je daaraan mee wilde doen moest je een brief terug sturen en dan werd je uitgeloot. Ik zat er toevallig bij had ook kunnen zijn dat ik er geen had gekregen.
ikke je weet ook niet of het natuurlijk een vroeggeboorte had tegengehouden.
Ik ben ook in veldhoven bevallen maar ik was daar ook al onder controle van de gyn.. was het ziekenhuis wat het dichtst bij mijn huis is. Vond het wel een fijn idee dat ze daar gespecialiseerd zijn in meerlingen.


tweeling - Lucinda - 12-11-2011

[quote=leeuwinnetje]lucinda: dat is wel erg vervelend, dat ze op het kinderdagverblijft slechter drinkt.
wat zielig dat ze zich zo vaak overstrekt, zou het wel in de gaten houden, anders even vragen aan arts/kinderarts. huilt ze ook veel? vaak huilen kindjes erg veel bij een refluxQUOTE]

nee ze huilt nu juist steeds minder... ze is veel vrolijker dan eerst... alleen dan overstrekken blijft ze doen. Hier in Belgie zeggen ze wel heel snel dat kinderen reflux hebben. Op het kdv waar mijn zus haar kids naar bracht had 90% reflux!! Zodra een kind hier iets terug geeft worden ze gelijk aan de AR voeding gezet... daarom ben ik er ook een beetje huiverig voor.. heb geen zin om haar aan een voeding te zetten terwijl het niet nodig is.
Lyna is wel een meisje die veel uitdaging wil.. vervelen dan is het gelijk huilen voor aandacht... geven we haar dan een ander speeltje is het weer goed, ook wil ze ontzettend veel in de wipper zitten, rondkijken doet ze erg graag en ze wilt alles zien hahaha! Milou ligt altijd heel tevreden te kijken en heeft nog niet zoveel behoefte om te spelen.


tweeling - 19ikke84 - 12-11-2011

@lucinda: Ja bij mij was dat ook. Je kon aangeven of je aan dat onderzoek wou mee doen en dan werd je uitgeloot. Maar ik had dus aangegeven dat ik dat niet wou.
Ik ben in helmond onder controle geweest en naar veldhoven overgeplaatst omdat ze het in helmond niet meer aandurfde omdat ze zagen dat ik dus elk moment kon gaan bevallen.

Dat overstrekken, waar heeft dat mee te maken? Fleur doet dat ook heel erg.


tweeling - Iris40 - 13-11-2011

dank voor al jullie adviezen. Ik zal eens navraag over dat pessarium doen. Ik had er nog niet van gehoord.

Hier vandaag studie dag voor mijn werk en straks komen mijn ouders. Die weten van niks nog en dan houden we nog even zo. Anderhalf jaar geleden was ik spontaan zwanger en vertelde ik het hen meteen om direct de volgende dag een miskraam te krijgen. Verder weten ze helemaal niks van de malle molen af. Ik denk dat ze denken we ons erbij neergelegd hebben. Des te groter de verassing......maar liever in een nog veiligere zione. Ik weet niet of ik 12 weken ga redden want s avonds heb ik al een opgezette buik (vooral darmen). Verder lastig om vanavond als we uiteten te gaan geen alcohol te drinken.....smoes van pillen voor blaasontsteking ofzo maar gebruiken....

allemaal een fijne zondag


tweeling - Lucinda - 13-11-2011

ikke de kinderarts dacht aan reflux, maar ik twijfel hier zelf enorm aan.. ze huilt niet en is de laatste week sinds ze naar het KDV gaat ernorm vrolijk. Ga het binnenkort eens navragen bij het CB


tweeling - Mila - 13-11-2011

Nyna heeft reflux gehad en ze spuugde geen golfjes, maar golven!! de hele voeding kwam terug.. met een hele kracht kwam het eruit, als een krahtige brandweerslang
Nyna had zeker reflux, was te zien tijdens onderzoeken: echo's dat de voeding zo weer terug stroomde! huilen deed ze soms maar niet veel, het was meer de hoeveelheid spugen wat mij deed denken aan reflux!

overstrekken deed Tess ook erg en Tess is nu ook een meisje die veeel wil en al veel meer dan ze kan. Als ze iets anders wil doen dan weer ze mee bezig is kan ze zicg ook overstrekken, dat is bij haar een teken dat ze er klaar mee is, bijvoorbeeld op schoot zitten, in de kinderstoel, in de box zitten

Iris, merken je ouders ook niets van de mmm af?? mijn moeder merkte gelijk dat er iets aan de hand was en heb toen ook verteld dat we bij de gyn. liepen enz..


tweeling - poohtje - 13-11-2011

Ola ladies weer terug van weekje CP.
Iris gefeliciteerd en welkom. Ik ben met 37 +3 bevallen met een keizersnede, ik denk dat ze anders nog wel even hadden blijven zitten. Tips? Goed naar je lichaam luisteren. Ik ben ook vroegtijdig halve dagen gaan werken en met 30 weken gestopt.
In ons ziekenhuis deden ze studie naar die ring. Ik werd uitgeloot maar ze zijn dus nog aan het onderzoeken of het vroegtijdige ontsluiting kan voorkomen want dat is nog niet bewezen volgens mij.
Hier twee mannetjes die vandaag alles deden wat niet mag pffff heel vermoeiend haha. Ook wel weer grappig maar probeer mijn lach in te houden. Ik merk dat ik teveel nee zeg haha. Michael bleef maar nee nee nee nee nee roepen. We zijn nu bewust erop aan het letten dat we niet te vaak nee zeggen. Verder krijg ik van de easywalker een nieuw onderstel jeeee. Na lang heen en weer gebel met de babydump en vele ringen verder. Onze voorwielen klapperde heel erg en rubbere ringen was niet de oplossing. Maar babydump heeft nieuw onderstel geregeld bij de easywalker, top dus! Volgende week vieren we de eerste verjaardag van de mannen, tjeeee wat gaat de tijd snel!!


tweeling - Mila - 13-11-2011

poohtje, hahha volgens mij ben jij ook fan van CP Wink waar ben je geweest?
heb jij ook dus ook een ring gehad?? tot nu toe hoor ik bij iedereen die de ring heeft gehad dat ze de zwangerschap toch redelijk hebben uitgezeten Wink
Nou mijn conclusie is dan gemaakt hoor hahahaha
jeetje al weer bijna een jaar, gaat hard he?!


tweeling - Iris40 - 13-11-2011

vandaag volop stress, ineens vanmiddag een bloeding...snel naar ziekenhuis, niks aan de hand...twee kloppende hartjes. Ik was zo overstuur dat ik het ook niet meer voor mijn ouders kon verzwijgen. shocked maar blij maar ook wel in de spanning nu of alles wel goed gaat aflopen. Wel lekker uiteten geweest. Iemand ervaringen met bloedingen tijdens de zwangerschap?


tweeling - leeuwinnetje - 13-11-2011

lucinda: dan geven ze wel heel snel speciale voeding, lijkt me helemaal niet goed. maar als je je ongerust maakt, zou ik het met het consultatieburea of arts ofzo overleggen? vragen staat natuurlijk altijd vrij

iris: dat is schrikken, ik heb gelukkig geen bloedingen gehad tijdens de zwangerschap, maar komt jammer genoeg wel vaker voor

poohtje: heerlijk een weekje CP!
Wat gaat het snel he al bijna 1 jaar. is lastig idd, met dat nee zeggen, ik had in het begin ook het idee dat ik heel de dag politie-agentje aan het spelen was, maar ze moeten wel weten dat het niet mag. en gelukkig hebben ze nu wel geleerd, dat ze aan sommige dingen niet aan mogen komen, al doen ze het natuurlijk soms nog wel eens. Wink maar niet meer elke minuut.
consequent zijn is heel belangrijk, maar wel eens lastig. ik heb wel altijd gezegd, dat het niet mag, en regelmatig ook waarom niet. en ze ergens anders neerzetten of even afleiden met speelgoed.
Hier zijn ze dus in de NEE-fase, als ik iets vraags, is het meteen Nee. of als ik ze haren wil kammen, of weil meehelpen, nee dat mag niet. hihi, het heeft ook wel iets, al die fases. Smile


tweeling - Mila - 14-11-2011

Iris, oh dat is zeker schrikken!
Ik heb ook veel bloedingen gehad, maar pas vanaf week 16 t/m de bevalling heb ik bijna alleen maar bloedingen gehad.


tweeling - 19ikke84 - 14-11-2011

@Lucinda: Fleur spuugde eerst ook veel. Ook golven. Maar niet bij elke voeding. Dus ik denk dat ze geen reflux heeft. Nu sinds ze thuis is heeft ze nog maar 3x gespuugd en de laatste keer is denk ik woensdag of zo geweest.
Ik leg haar met voeden op een kussen, mij arm onder haar nekje/hoofd en als ze de fles leeg heeft, laat ik haar nog even een minuut liggen voor ik haar laat uitbuiken/boeren

@Iris: Ik heb bij 8,3 week 4 dagen gebloed. Toen is dat tot een week of 13-14 weg geweest en heb toen gebloed tot 20 weken.
Daarna weer een druppel met 26+5 en ben toen opgenomen in zkh


tweeling - poohtje - 14-11-2011

Iris schrikken zeg, ik ben niet bekend met bloedingen ik kan je dus helaas niet geruststellen sorry.
Mila ik ben uitgeloot voor die ring, niet gekregen dus, wel regelmatig lengte baarmoedermond gemeten omdat ze vergelijkingsmateriaal nodig hebben voor met en zonder ring. Ik ben idd CP fan. We zijn in port zelande geweest, dacht dat het park zou tegen vallen maar get was erg leuk, mooie huisjes en plaza etc goed bereikbaar net onze grote wagens. We hebben voor eind jan weer een weekje gepland naar de vossemeren. Leuk!!!!
Als er nog tweelingmama's spullen nodig hebben of je kent een aankomende tweelingmama, ik heb veel spulletjes om over te nemen Smile haha. Ff reclame maken hoor!


tweeling - poohtje - 14-11-2011

Sorry hoor typegebrek. Handig hoor zo'n iphone. Net = met en get= het


tweeling - Evie - 15-11-2011

@Iris, welkom hier en van harte gefeliciteerd. Ikzelf heb ook in het eerste trimester 2 keer een bloeding gehad, kwam volgens mij doordat ik druk was geweest met was sjouwen en zo. Hield eigenlijk ook binnen een paar uur weer op. Verder alles goed bij de echo's, en zit nu inmiddels in de 36ste week. Hoop voor je dat alles goed gaat en blijft gaan.

Hier vandaag weer een groeiecho gehad en alles gaat heel erg goed. Ze zijn nu allebei boven de 2500 gram, er zit maar 5 procent groeiverschil tussen ze en hebben nog lekker veel vruchtwater om zich heen. Helemaal goed dus. Hoef ook niet meer terug en nu gewoon afwachten tot ze komen. Als ze met 38 weken er nog niet zijn, gaan ze het hebben over inleiden. Ik ben benieuwd, vind 22 november wel een leuke datum, haha. Maar goed, we zien het wel....


tweeling - Lucinda - 15-11-2011

fijn evie dat het goed gaat en je bent al bijna 36 weken en dat is echt super! Goed gedaan hoor!

@leeuwinnetje: ik bel ook zeker met het CB of ik laat de wijkverpleegster komen als ik me veel zorgen maakt... maar het gaat volgens mij best goed.

@poohtje: CP fan wat is dat? Ik ben wel lid van het NVOM


tweeling - poohtje - 15-11-2011

cp is centerparcs
Evie 22 november is een hele mooie datum hahahaha, dan zijn mijn boys 1 jaar!! Big Grin


tweeling - Jess78 - 15-11-2011

iris; proficiat met je zwangerschap. Ik ben na de 1e ivf ook zwanger geraakt van een tweeling. Ook goed dat je het tegen je ouders hebt gezegd. Dan heb je tenminste iemand om erover te praten. Ik ging met 7 weken zwangerschap trouwen. Na de ceremonie heeft de ambtenaar ons dubbel gefeliciteerd en toen ging iedereen uit zijn dak van vreugde.

poohtje; gefeliciteerd met je mannen. Ga je ook een feestje vieren?
Wij zijn ook aan het denken voor een weekend cp in januari maar de eerste x was niet zo geslaagd omdat ze veel moesten wennen aan een andere situatie.

Verder had ik nog niets over die ring gehoord.
Mijn dochter overtrekt zich nog steeds met haar schouders. De arts gaf bij de follow-up aan dat het niets ernstigs was.
En verder spugen ze nu nog bij het boertje meestal wat melk terug. Ik gebruik wel Nutriton om de melk wat dikker te maken.


tweeling - Iris40 - 15-11-2011

dank voor jullie antwoorden. Ik ben zo onzeker in deze tijd...pff ...om gek van mezelf te worden....maat gelukkig volgende week een echo weer (stond al gepland). Ik moet inderdaad niet meer tillen, sjouwen etc. Dus vandaar zo maar even met mijn kont op de bank:-)

* Evie succes de komende tijd. 22e is een mooie datum , wie weet!


tweeling - Mila - 15-11-2011

poohtje, ja ik heb ook mijn twijfels bij port zelande! vooral omdat je overal verweg van zit, je zit zo afgelegen.. ben er wel eens langs gereden.

Volgende maand gaan we naar het meerdal en in maart gaan we naar heiderbos, misschien in Juni dan maar eens naar port zelande..
Onze eerste paar vakanties met de meisjes ging boven verwachting goed, maar ik ben wel eens bang dat hoe ouder ze nu worden, ze het ook bewust gaan merken dat ze in een andere omgeving zijn, dus we zullen zien.


tweeling - poohtje - 15-11-2011

Jess ik heb ook lang nutriton gebruikt, als het werkt gewoon nog ff mee doorgaan hoor.
Iris goed dat je rustig aan doet, goed naar je lichaam luisteren is het belangrijkst.
Mila, het is aan een meer en zeker in de zomer lijkt het mij best gezellig met al die bootjes enzo. Allemaal gekleurde huisjes en wij hadden een afgesloten tuintje. We hadden 6 persoonshuisje. Lekker ruim en een bad en een sauna. Een slaapkamer beneden en twee boven. Badkamer beneden. Parkplaza is niet zo tropisch als de andere CP maar wel ook groen en visjes enzo. Grote zandbak in het gamecenter (overdekt dus) en ook een springkussen. Bij ons was het doordeweeks super rustig!!! Zwembad ook niet super tropisch maar wel groen en goed toegankelijk.
Wij zijn in juni naar de erperheide geweest. Toen waren onze kids ook erg onrustig, en onwennig door nieuwe omgeving. Door golfslagbad bijna met kind en al verzopen. Die golven zijn heel sterk, als je aan het einde van het zwembad zit, kom je door de golven bijna niet meer overeind. Niet leuk!! Huisjes vond ik ook muf! Mila gaan jullie dan met z'n vieren of neem je iemand mee? Wij merken dat we het prettig vinden om een extra handje erbij te hebben. Dan kan je toch ff lekker zelf ook een rondje door het zwembad maken of ff wat drinken op de plaza, en het is super handig bij het aan en uitkleden in het zwembad. Wij gaan dus nog mijn ouders uitnodigen om mee te gaan zodat wij ook het gevoel hebben een beetje op vakantie te zijn.


tweeling - Mila - 15-11-2011

hahaha wij zijn de 1e keer met mijn ouders geweest en die keer erna alleen en dat viel idd vies tegen.. de meisjes deden het super, maar vakantiegevoel was er niet, want we waren net zo druk met de meisjes.
Volgende maand gaan mijn ouders mee en in maart mijn schoonouders.. dat bieden wij ze aan als dank voor het oppassen en ook makkelijk voor ons Wink
In Juni gaan we dan weer alleen, maar dan zijn de meisjes ook 1,5 jaar dus hopelijk lopen ze dan al Wink


tweeling - bloemenmeisje - 15-11-2011

Hallo dames!
Ben al even niet meer hier geweest, dus ik dacht ik zal weer is een kijkje geen nemen....
Heb de laatste paar pagina's even teruggelezen en zie dat ik Iris mag feleciteren, dus bij deze, Proficiat, super leuk hoor!!
En wat fijn dat Fleur en Sem thuis zijn, nu kan het echte genieten beginnen!!

Onze mannetjes Tiem en Loet zijn vandaag alweer 16 weken!! En jeetje wat gaat de tijd snel.... Iedereen zei het al toen ik nog zwanger was, maar ik ben er nu achter dat het echt zo is!
Maar onze mannen doen het super goed, ze wegen al 13 en 14 pond en het zijn 2 vrolijke kereltjes die al lachen als je ze aankijkt en ze kletsen de hele dag...zo leuk!! En ze zijn erg beweeglijk, mooi om te zien al die armen en benen in de box die de lucht in gaan...
Met de voedingen gaat het erg goed, ze zitten al een week of 2 op 4 voedingen per dag, ze krijgen smorgens rond 8 uur de eerste en savonds rond 20.00 uur de laatste!! We hebben al een paar ochtenden gehad dat ik om 8.45 uur ging kijken of ze nog wel leefde, omdat ze nog niet wakker waren haha!
Maar op zondag is het niet vervelend als ze nog wat langer uitslapen haha!!
Ik ben vorige week weer begonnen met werken, ik werk 1,5 dag in de week, ze zijn 1 dag op het kdv en een halve dag bij mijn ouders, ik begon ook te merken dat ze wat eenkennig werden, het begint nu weer wat af te nemen!


tweeling - poohtje - 15-11-2011

Mila wij nemen ze ook mee als dank voor het oppassen enzo. Mijn ouders dan de midweek en mijn schoonouders het weekend hadden we bedacht Wink. Idd je bent zo druk met ze in weer, vakantiegevoel is er dan helemaal niet. In juni lijkt het mij ook dat we dan wel alleen kunnen, dan zijn ze net zo groot als jou meiden want ze schelen officieel gezien maar een dagje (ik was 9 dec. uitgerekend) Big Grin.
Bloemenmeisje wat fijn dat het zo goed gaat, en wat een mooie gewichten zeg. Hoe vind je het om weer te werken?


tweeling - Mila - 15-11-2011

poohtje, wat voor eetschema hebben jou mannetjes nu?? krijgen ze ook nog een avondfles?


tweeling - bloemenmeisje - 15-11-2011

Het werken gaat deze week beter als vorige week moet ik zeggen, ik vond het toch wel heel erg eng om ze voor het eerst naar het kdv te brengen!
Maar het is wel heel lekker om die dag gewoon ff wat anders te doen als mama te zijn, al vind ik het super leuk hoor!! Maar ook wel handig om ff wat boodschappen te doen en zo....


tweeling - leeuwinnetje - 16-11-2011

bloemenmeisje: fijn dat alles goed gaat. kan me voorstellen dat je het eng vond om ze weg te brengen, omdat iemand anders voor de kids gaaat zorgen. maar als je eenmaal het vrtrouwens hebt en de kids het goed doen, gaat het steeds beter

het eerste jaar, zijn wij ook niet alleen met de meiden weg geweest, het is idd een heel gesjouw, vooral als je wilt gaan zwemmen en ze sliepen nog 2 keer per dag.
maar afgelopen jaar hebben we dat wel gedaan, en toen ging het wel goed. ze liepen toen natuurlijk al, en dat schilt idd veel. wij zijn toen naar Frankrijk geweest. zag ook tegen de reis op, want je weet natuurlijk nooit, of ze het vervelend vinden om lang in de auto te zitten, maar het ging super. we hadden heerlijk weer, 's ochtends vaak zwemmen, 's middags gingen ze even naar bed, hadden wij even tijd om wat te lezen, of gingen we alleen zwemmen en na het middagslaapje, gingen we wandelen of naar de speeltuin, we hebben echt genoten met zijn 4-en.


tweeling - 19ikke84 - 16-11-2011

Ik heb even een vraagje aan de moeders die ook veelste vroeg bevallen zijn.

Hadden jullie ok z'n gezeik met het uwv?????

Ik moest gister eigenlijk weer gaan werken. Maar ze hebben mij ziek gemeld met als melding, ziek na bevalling.
Maar mij bevalling is goed verlopen, dus het uwv doet dus moeilijk dat mij baas de melding verkeerd gedaan heeft. Maar daar kan ik toch niks aan doen.
Ik heb dus geen zin om weet ik hoelang te moeten vechten met die instantie


tweeling - Lucinda - 16-11-2011

mijn baas heeft me ook ziek gemeldt... had eigenlijk 8 november weer moeten beginnen. Hij had het uwv gevraagd om geen contact op te nemen met mij.
Dit is tot op heden ook nog niet gebeurd! Maar ja ik ben ook niet te vroeg bevallen en mijn bevalling was ook goed verlopen.. was alleen erg moe en zag het soms niet zitten... ook zag ik er erg tegenop om te gaan werken en mijn baas vond dat dus reden genoeg om me ziek te melden.


tweeling - leeuwinnetje - 16-11-2011

lucinda: wat een goede baas heb jij. had ik maar zo;n baas Wink heb ook een hoop gezeur gehad, ben wel gaan werken, was ook niet zo vroeg, als rond 26 weken bevallen, maar met 32 weken. maar was ook doodop, door al die voedingen en de kinderen die 's nachts wakker werden. toen had ik dus besloten, dat ik graag ouderschapsverlof wilde opnemen, voor 1 dag in de week. en daar waren ze het niet mee eens en ze vond het allemaal belachelijk, heb daar een hoop gezeur mee gehad. ik had me dus ook ziek kunnen melden, maar heb dat niet gedaan en dan wil je ze tegemoet komen, zodat ik zelf uren inlever, en het haar niks kost, maar dan is het nog niet goed, grrrrr, bazen. Wink

ben zo en zo van mening dat je bij een vroeggeboorte of bij een meerlingbevalling, eigenlijk extra verlof moet krijgen. maar ja, jammer genoeg is het niet zo geregeld.

ikke: wat een gedoe zeg, hoop dat je baas, de melding aanpast. sterkte


tweeling - 19ikke84 - 16-11-2011

er ligt een wetsvoorstel dat je met een meerling 10 weken extra krijgt en met vroeggeboorte ook 10 weken
alleen is dat er nog niet doorheen

Ik wacht het volgende telefoontje wel weer af....

Mij baas vind dat ik ook nog moet genieten, maar weet dus niet of die ook nog zo denk als hij dalik moet opdraaien omdat ik thuis zit
want dat is wat het uwv zegt. psychisch wordt niet door uwv vergoed


tweeling - Mila - 16-11-2011

Ik heb ook gezeik gehad.. Mijn leidinggevende heeft mij toen mijn verlof ook af liep ook ziekgemeld en na 5 weken had ik de UWV op de stoep staan met een aangekondigd gesprek, want ik gaf aan dat ik geen mogelijkheid zag om daar heen te komen Wink en zij vonden idd ook ziek door bevalling niet kloppen bij mij en dus geen reden om thuis te blijven. Bij mij zou het ziek door de gebeurtenis en dat was volgens hun geen reden om thuis te blijven en dat ik moe was, niet lekker in mijn vel en dat ik thuis wilde zijn voor de hechting was voor hun al helemaal geen reden, dus met 6 weken ben ik begonnen met langzaam werken en opbouwen en met 10 weken was ik weer volledig aan het werk.
Achteraf kan ik daar nog steeds heel boos om worden, maar kan de tijd niet terug draaien, want dan was ik hier zeker niet mee accoord gegaan


tweeling - 19ikke84 - 17-11-2011

dat vrouwke aan de telefoon gaf aan dat ze ons gesprek door moest geven aan een arts en dat ik opgeroepen kon worden voor een fysieke screening of zo
ik zie het wel.
Ik zal de volgende keer als ik weer iemand spreek eens vragen of ze ooit op een nicu geweest zijn en anders moeten ze daar maar eens gaan kijken.
dan zien ze hoe het er daar aan toe gaat en mss snappen ze ons dan beter.

verder moest ik van mij baas zoveel mogelijk mensen achter mij proberen te krijgen (dus maatschappelijk werk, psycholoog) om mij verhaal harder te maken
verder heb ik de arbo gebeld. Daar zit een man die ook een tweeling heeft en die heb ik voor de bevalling met die bloedingen al gesproken. Hij heeft 45 min zijn verhaal/ervaringen tegen mij verteld en ik heb alleen maar geluisterd. Dus moest vrijdag terug bellen dan is hij weer aanwezig.
Ga ik daar gewoon mij verhaal vertellen en vragen of hij tips heeft die ik kan gebruiken

dan heb moest ik van de psycholoog in het ziekenhuis hier in het dorp een psycholoog gaan zoeken
dat heeft de huisarts voor mij gedaan, en daar moet ik 1 dec heen.
kan ik aan de 4e mij verhaal gaan doen.

en dan wacht ik maar af wat het uwv doet.

Op zich was dat vrouwtje wel aardig en snapte mij probleem wel
alleen heeft de baas de verkeerde melding gedaan.
van haar mag ik wel thuis blijven alleen vergoeden hun niks en moet de baas voor alles opdraaien
normaal zou de baas van het uwv geld krigen en dat is nu niet.

dus we wachtte het maar af.


tweeling - poohtje - 17-11-2011

Wat een gedoe zeg met het UWV. Ik ben ook van mening dat je met een tweeling langer verlof zou moeten krijgen, je hebt het echt nodig!!
Mila ons schema is als volgt:
's morgens pap als ontbijt. Dan rond half tien fruit evt sap, rond twaalf een broodje met beleg en een fles melk, rond drie uur een koekje/cracker of iets anders met sap, dan 17.00 groente met yoghurt en avondfles komen we nog niet vanaf. Ze vinden het gewoon lekker. Een keer overgeslagen en 's nachts twee huilende kinderen die pas gingen slapen na een fles. Wij gaan er dus nog ff lekker mee door. Lijkt jou schema hier een beetje op?


tweeling - Mila - 17-11-2011

poohtje, hahaha mijn schema is precies hetzelfde.. het enige verschil is dat tess nog 3 flessen heeft, want ze weigert pap.. En Nyna krijgt 3x pap, maar verder helemaal hetzelfde


tweeling - poohtje - 19-11-2011

Jason wil ook geen pap hoor, hij vind die dikke derrie maar niets hahaha. Hij doet echt zijn mond niet open. Probeer het wel maar meestal word het toch verdunde pap in een fles. Nyna heeft geen sonde meer toch? Gaat het goed? Zondag vieren we de verjaardag van de jongens. Ben er wel een beetje zenuwachtig over. Benieuwd hoe het gaat en ook wel een beetje pijn in mijn hart. Ze worden al zo groot, gaat zo snel, vind ik soms best moeilijk hoor. Ik denk dat dat ook komt omdat wij absoluut geen derde willen en dit dus alles maar een keer mee mogen maken. Maar het zijn heerlijke mannetjes en we mogen eigenlijk niet klagen Big Grin


tweeling - 19ikke84 - 19-11-2011

@Poohtje: Alvast gefeliciteerd met je mannen.

Ik heb gister zelf contact met de arbo gezocht. Heb mij verhaal uitgelegd en die man daar zei dat ik me geen zorgen moest maken. Mij baas moet nu alleen voor de kosten opdraaien ipv dat hij betaald wordt door uwv. Waarop ik dus zei dat ik dus bang ben dat mij baas gaat zeggen dat ik maar moet komen werken omdat ik dus geld ga kosten
Arbo zei dat mij baas dat niet zomaar mag. Wat betreft uwv daar wou hij het niet over de telefoon over hebben., dus moet woesndag naar deventer. is voor mij wel 1.5 uur rijden, maar met deze man heb ik tijdens mijn zwangerschap ook veel gehad, dus dan rij ik wel dat eidn voor. Als hij wat zaken kan regelen wat betreft uwv vind ik het goed.


tweeling - Lucinda - 19-11-2011

@poohtje wij hebben dat ook met de meiden. Van alles moeten we nu genieten want een 3de willen we niet... vooral omdat bij een 2-eiige tweeling de kans groter is dat je weer een tweeling krijgt! Zou er niet aan moeten denken om 4 kids te hebben maar als het per ongeluk zou gebeuren is het natuurlijk wel welkom!

@ ikke fijn dat je iemand hebt waarbij je goed kan praten... en laat je baas maar betalen hoor ook als het uwv het niet doet!


tweeling - Mila - 19-11-2011

poohtje, Tess wil niet eens verdunde pap uit de fles, alleen maar puur melk en 's avonds mag er gelukkig 2 schepjes rijstebloem doorheen Wink
Hun 1e verjaardag is zoooo bijzonder! Ik heb het de dag voor hun verjaardag erg moeilijk gehad, alleen maar lopen janken hahaha..
Mijn man wil ook absoluut geen 3e meer en ik eerst nog wel, maar hoe ouder Nyna en Tess nu worden, hoe meer ik ook in zie dat ik toch geen 3e meer wil Wink Het wordt allemaal makkelijker en met een 3e erbij, begin je weer van vooraf aan met de nachten en de vele voedingen nee dank je!! mar wie weet veranderd mijn gedachten over een paar jaar Wink
Ik ben nog jong, heb dus nog alle tijd ook al is het pas over 10 jaar Wink

lucinda, is dat zo ja, dat je bij een 2 eiige tweeling nog een keer kans hebt op een tweeling?? och jee dat zal maar zo zijn.
Toen ik zwanger was van de meisjes kwam ik een vrouw tegen met ook een tweeling, dus ik raakte met haar aan de praat en die tweeling die ze bij zich had was net 1 jaar geweest en toen zei ze, ja maar ik heb nog een tweeling thuis zitten van bijna 2.5 dus dan heb je 4 kinderen onder de 2,5 OMG!!! mij niet gezien

Ikke, wat fijn zeg dat die man zo meegaand is!! Mijn moeder heeft altijd bij de ARBO in deventer gewerkt Wink


tweeling - Lucinda - 19-11-2011

@ Mila: dat zei de gyn tegen mij... en ook dat een tweeling goede anti-conceptie is whahahaha idd kun je wel zeggen.
Bij mijn ouders in de straat zijn er ook 2 2-eiige tweelingen geboren... man ik zou er niet aan moeten denken en dan vooral niet zoals jij beschreef onder de 2,5 jaar! DRUKDRUKDRUK!


tweeling - poohtje - 19-11-2011

Ikke idd fijn als je daar een aanspreekpunt hebt, iemand die moeite voor je doet Big Grin
Bij mij is het ook mijn man die dus zeker geen 3e wil. Ik zou graag nog wel een keer zwanger willen zijn (ik heb een goede zwangerschap gehad maar te weinig van genoten) maar ik wil geen derde kind. Heeeeeeeeel misschien als ik zeker weet dat het een meisje zou worden maar ja dat weet je niet he Wink. Nee hier stopt het dus voor ons. Maar mocht ik per ongeluk zwanger worden is het uiteraard welkom hoor!! OMG ik zou er ook niet aan moeten denken 2x2 whaaaaa druk druk druk. Respect voor hen dus!
Hier de boel versierd, kadootjes staan klaar. Feest kan beginnen Big Grin


tweeling - Mila - 20-11-2011

poohtje heel veel plezier vandaag!! en alvast gefeliciteerd Wink

ik denk dat je een verhoogde kans op nog een tweeling hebt als je spontaan zwanger bent geworden van een tweeling en je lichaam dat dus zelf heeft gedaan, maar ik ben zwanger geworden door hormonen en met hulp van het ziekenhuis, dus mijn lichaam heeft dan niet zelf besloten zeg maar Wink
Ik denk ook echt als ik weer zwanger wordt het er 1 is en zou een jongen dan wel leuk vinden, maar een 3e meid ook helemaal super... en heerlijk meiden gezin Smile
Vroeger zag ik mezelf alleen maar met zonen.. vond mezelf echt een jongensmoeder, maar nu ik 2 meiden heb vind ik het helemaal geweldig! meiden zijn zo leuk (jongens natuurlijk ook hahaha) lekker die kleertjes en tutten met knipjes en dat wordt alleen maar meer, HEERLIJK!!! ben blij met mijn meisjes.


tweeling - 19ikke84 - 20-11-2011

Een 3e.Ik heb er wel aan zitten denken. maar dan als deze een jaar of 4 zijn.
Maar de enige reden die ik heb om voor een 3e tegaan is om te weten hoe het is om zwanger te zijn,. Wat dat weet ik dus eigenlijk nog niet door al die bloedingen en dan ook nog die vroeggeboorte. Ik heb niet van mijn zwangerschap kunnen genieten.
Maar er is dus al gezegd dat ik weer kans heb op een vroeggeboorte. En ik las hier dat je bij een 2eigen meer kans heb op weer een tweeling. En ik ben spontaan zwanger geworden na 4 maanden dus ik ga het riciso niet nemen om weer een tweeling te krijgen en weer een vroeggeboorte. Dus bij ons blijven het er 2.


tweeling - leeuwinnetje - 20-11-2011

hier weten we nog niet of er een 3e komt. De reden om niet te doen: is ook kans op weer een tweelingzwangerschap, vroeggeboorte, slapeloze nachten.
Maar soms begint het toch weer te kriebelen, ik zou ik ook willen weten, hoe het is om 1 kleintje in je buik te hebben, een gewone bevalling te krijgen (ipv keizersnede), de kraamperiode thuis te zijn ipv ziekenhuis, maar goed, als die dingen weet je natuurlijk nooit, met een andere zwangerschap/bevalling.
en soms mis ik de periode ook wel eens dat ze klein waren, ook al was het heel druk. Maar voorlopig nog niet, wil zo en zo, dat de meiden naar school zijn en dan kijken we wel weer verder....

Poohtje: nog van harte gefeliciteerd? Hoe vonden de jongens het?


tweeling - Jess78 - 21-11-2011

Wij hebben ook al gedacht aan een 3e maar dan moet het spontaan zijn (niet ivf) en pas als de tweeling zelfstandiger is met 4 jaar of zo. Ik heb meteen na de 1e ongesteldheid het spiraaltje laten plaatsen. Het moest eens zo zijn dat we nu meteen weer zwanger waren!! Whaaa!!
Voor het opnieuw zwanger zijn lijkt het me ook leuk om beter mee te maken maar je neemt het kind wel je leven lang bij je, dus alleen voor zwanger zijn moet ik het niet doen. Wel jammer dat andere stellen 2x zwanger zijn en ik niet. Gelukkig hebben we wel maar 1x slapeloze nachten en vele voedingen gehad.


tweeling - Jess78 - 21-11-2011

ikke; Ik heb ook zoveel problemen gehad om langer verlof te krijgen en dat terwijl iedereen zegt dat je zo langer verlof kan nemen. Het uwv betaald inderdaad niet een postnatale depressie door vroeggeboorte, huilbaby en stress van tweeling omdat het niet met de bevalling te maken heeft. Mijn werkgever moest mij dus gewoon ziek melden, ze betalen nu zelfs de coach-kosten zodat ik sneller beter zou zijn. Ik ben uiteindelijk 4 weken later begonnen met 3 halve dagen en 4 weken daarna over naar 20 uur.


tweeling - poohtje - 21-11-2011

Idd Jess positief bekijken haha. Wij hebben dat weer het geluk iets heel bijzonders mee te mogen maken. Twee wondertjes in een keer. Ohhhhw wat houd ik toch van ze <3
Ze vonden het naar mijn idee allemaal prima. Alle kadootjes bijna zelf (met beetje hulp natuurlijk) uitgepakt en dat was best veel hahaha


tweeling - leeuwinnetje - 21-11-2011

ik weet idd, dat je het niet alleen voor het zwanger zijn moet doen, maar soms kriebelt het wel ook om weer een klein babytje te hebben, maar idd, ze worden weer groot, dus daarom is het hier ook nog dubbel en staat het nog open. wil zo en zo dat de twins ouder zijn. en misschien als ze straks ouder zijn, denk ik, het is goed zo, en je moet dan wel weer opnieuwe beginnen. dus misschien is het juist makkelijk, als ik nu zwanger zou zijn, haha. ach we zien wel....


tweeling - Nina77 - 21-11-2011

Hier blijft het ook bij 2. Mijn zwangerschap ging eigenlijk heel goed en ik heb er gelukkig ook van kunnen genieten, ook al werd het uiteindelijk een keizersnede. Al met al ben ik zo blij dat die twee mannetjes er gezond en wel zijn en ik mis de slapeloze nachten die eerste paar manden helemaal niet ;-) Ik denk wel vaak terug aan die vermoeiende en heerlijke, spannende tijd in het begin en voel dan ook wel de kriebels maar niet genoeg om voor een eventuele 3e (en misschien 4e) te proberen. Mijn man hoeft ook niet heel nodig dus dat maakt het wel makkelijk. Ik grap wel met mijn zusje en beste vriendin dat zij echt meisjes moeten gaan baren want dan kan ik los op alle heerlijke meisjes-dingen in de winkels! :-D Hopelijk doet de spiraal z'n ding maar mocht het ooit anders lopen dan is er vast genoeg liefde voor nog zo'n wondertje, maar ik ga er vanuit dat het bij mijn 2 mannetjes blijft.
Poohtje, gefeliciteerd nog met je mannetjes! Bijzonder he?
Liefs, Nina


tweeling - Iris40 - 22-11-2011

Hier vanmiddag weer een echo gehad. 2 kloppende hartjes. De ene was 2,2 cm en de andere 2,3 cm. Vlgs die meting zou ik 9 weken en 1 dag zijn maar ik ben toch echt 8 weken en 6 dagen vandaag uitgaande van de punctie.
De ene lag stil maar de andere zag je echt al bewegen...dat was apart. Het gaat nu ook pas een beetje leven bij mijConfusedmile:
Ik ben in ieder geval erg opgelucht en blij!


tweeling - leeuwinnetje - 22-11-2011

iris: fijn dat de echo goed is. dan besef je het allemaal meer he, vond het eerst ook zo raar, je bent zwanger, maar pas als je de echo ziet, word het allemaal werkelijkheid. geniet ervan