Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - poohtje - 23-11-2011

Iris wat fijn dat je een mooie echo had. Bijzonder he, twee van die wezentjes in je buik Big Grin


tweeling - leeuwinnetje - 23-11-2011

vraagje: hebben jullie veel 1 op 1 contact met de kindjes, dus dat zus/broer er even niet bij is?
Wij proberen wel regelmatig apart voor te lezen, maar voor de rest vrij weinig. Had vandaag Gwen even mee naar buiten genomen, om een brief te posten, maar dat vond haar zus helemaal niet leuk. Maar vorige keer hadden we Esmee meegeomen, voor boodschappen te doen, dus dat soort kleine dingetjes, wil ik soms wel gaan doen. maar het is niet, dat de een met ze gaat zwemmen en de ander met zus/broer thuis blijft. doen jullie dat wel?


tweeling - Mila - 24-11-2011

leeuwinnetje, wij doen dat heel vaak. Daarbij wordt het mij wel makkelijk gemaakt, doordat Tess erg geniet van auto rijden en naar buiten gaan. Nyna daarin tegen die vind autorijden verschrikkelijk, huilt dan veel en is erg onrustig. Nyna blijft liever thuis.. Dus als ik naar de ikea ga of ergens op visite neem ik ze om en om mee en Tess iets vaker, omdat zij er erg van geniet! Nyna blijft dan bij papa of bij oma als oma oppast zo krijgen ze beide hun aandacht en als ik Nyna meeneem dan blijft tess bij papa of bij oma.
En ook regelmatig neem ik ze samen mee hoor.. als papa niet thuis is of oma niet kan oppassen of mee gaat.
Ik vind het juist lastig dat ik Tess iets makkelijker meeneem omdat Nyna zo van slag is als ik haar meeneem en voel me daar we schuldig over, maar goed je moet ook naar het kind kijken en Nyna vind het thuis gewoon fijner.


tweeling - leeuwinnetje - 24-11-2011

mila: vind het wel knapt dat je dat doet. wij nemen ze altijd samen mee, als we ergens naartoe gaan, zou me juist schuldig voelen, als ik de een wel meeneem en de ander niet. is natuurlijk nergens voor nodig. Ik heb wel zo hard geroepen, toen ik zwanger was, we kunnen wel een bij opa en oma laten slapen en dat er een thuis blijft, maar dat is nog nooit gebeurd. Wink
maar ik dacht, met kleine dingetje, vene boodschappen doen ofzo, dat kunnen we wel omwisselen.
Vind het wel goed, dat jullie het zo doen, vooral als Nyna elke keer van slag is, dan is het misschien beter, als je haar niet te vaak meeneemt. gaan ze ook na het kdv? en zo ja, is ze dan ook sneller van slag?


tweeling - Mila - 25-11-2011

leeuwinnetje, nee ze gaan niet naar het KDV, de oma's passen hier thuis op.
Laatst was ik ook met Nyna en tess naar de stad geweest, daarna mijn moeder gaan eten, mijn opa en oma waren er en toen we eenmaal thuis waren was het DRAMA!! dat kan ze helemaal niet, veels te druk allemaal, die wie doe ik er dan een plezier mee. Ik voel me ook zeker schuldig af en toe, maar ik probeer dan zoveel mogelijk naar het kind te kijken.

6 jan. hebben wij een afspraak bij de Gyn. staan.. heb nog zoveel vragen en ook frustraties naar zijn handelen toe, dus ben benieuwd!


tweeling - Lucinda - 25-11-2011

even terug hadden we het over het UWV gehad...
ik werd toevallig net door hun gebeld en gelukkig wordt alles uitgekeerd bij mij... de reden waardoor ik nog niet werk heeft allemaal met de zwangerschap te maken.
Maandag moet ik ook naar de arbo ben wel benieuwd wat we gaan doen... wil graag weer gaan beginnen maar heb nog wel veel pijn aan mijn rug en bekken. Neem er iedere dag paracetamol voor anders heb ik teveel pijn. Nu weet ik niet of ik al moet beginnen maar daar zullen we samen wel uit gaan komen.

nu de meiden nog zo klein zijn neem ik ze wel overal samen mee naar toe. Heb wel op het kdv gevraagd als ze dadelijk wat groter zijn om ze ook af en toe apart te nemen en niet steeds bij elkaar in de groep. Maar als ze dit niet aankunnen emotioneel dan hebben we afgesproken dat we dat dan niet gaan doen. Ach laat ze maar eerst nog lekker baby zijn voor ik me daar zorgen om moet gaan maken.

Mila heb je dat gesprek bij de gyn zelf aangevraagd??


tweeling - Mila - 25-11-2011

lucinda, ja via mijn huisarts. en toen ik het ziekenhuis belde vandaag omdat ik dus via de huisarts een verwijsbrief heb en uitlegde waarom ik langs wil komen, was het gelijk goed. Maar ik moet ook zeggen dat ik via deze gyn. zwanger ben geworden en dus ook vragen heb over een volgende zwangerschap, dus mijn lijntje met de gyn. heb ik al en dat is misschien ook wat makkelijker.. stond daar ook nog gewoon in de comp.


tweeling - Mila - 25-11-2011

Soms denk ik wel eens aan eventueel een volgende zwangerschap, maar als ik er alleen al aan denk wordt ik al bang!
Volgens mij zal ik dan niet eens kunnen genieten.
Bang voor weer een vroeggeboorte, bang dat ik zo snel ga bevallen dat iedereen te laat is , bang dat ik dus bij elke hardebuik of bloedverlies in het ziekenhuis zit, bang dat ik vroeg in het ziekenhuis kom te liggen enz.. pfff als ik er aan denk wil ik al gaan 3e.. herkennen jullie dat?
Vooral een eventuele snelle bevalling ben ik bang voor, ben nu in een half uur bevallen, de mk ervoor was binnen 10 min. gepiept, terwijl sommigen daar ook uren over doen. Ben dan zo bang dat ik alleen ben en de baby het dus niet red omdat ik weer te vroeg beval.. Ik denk als er dan ook maar enige regelmaat in de harde buiken komt zit ik gelijk in het ziekenhuis..


tweeling - Mila - 25-11-2011

maar ja ik zit niet zomaar in het ziekenhuis, want heb nog 2 kinderen hier rond lopen.


tweeling - leeuwinnetje - 25-11-2011

mila: kan me goed voorstellen hoor, dat je haar dan niet meeneemt, als ze elke keer van slag is, daar word jij geen blijde moeder van en je kindje ook niet, dus ben het helemaal met je eens. maar ik voel me ook wel eens schuldig, omdat we bijna alles samen doen, haha. maar goed, we moeten idd naar onze kindjes kijken. ik merk wel, doordat we zoveel samen doen, dat ze er best wel moeite mee hebben, als de een even weg gaat. heb Esmee ook wel eens alleen naar kinderdagverblijf gebracht, omdat Gwen ziek was, maar daar merkten de leidsters ook , dat ze haar zusje erg miste en een stuk rustiger was als anders.
goed dat je een afspraak hebt gemaakt met de gyn
jeetje, dan ben je idd snel bevallen. als ik hier weer zwanger zou zijn, zou ik ook heel erg bang zijn voor een vroeggeboorte. maar, als je dit op dat moment uitlegt, als je zwanger bent, neem ik aan, dat ze je wel extra controle geven en ook als je je ongerust voelt, altijd mag bellen. ik zou ook moeite hebben om te genieten, want die periode komt dan toch weer op je af, terwijl je juist zo graag wil genieten, van een wondertje in je buik, ben toch al zo;n druktemaker, en nu vraag ik me ook vaak genoeg af naar de kinderen toe, of ik wel een goede moeder ben. je word toch vaak onzeker gemaakt, ook door het cb, daar ga ik dna weer over nadenken. net als ze hier nog niet veel praten, ieder kindje is natuurlijk verschillend, maar als het cb, daar weer over begint, word ik toch onzeker en denk ik, praat ik wel genoeg met ze, moet ik meer voorlezen, moet ik meer dit en dat. soms word ik gek van mezelf Wink
lastig allemaal, maar kan me wel voorstellen, dat je er bang voor bent, dat het nog een keer gebeurt, zou hetzelfde hebben.

lucinda: wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt, sterkte en succes bij de arbo maandag


tweeling - Mila - 26-11-2011

leeuwinnetje, oh zo herkenbaar! ik voel me ook vaak onzeker, schuldig enz.. ben soms bang dat ik het niet goed doe,, maar ik denk dat elke ouder wel onzeker is Wink


tweeling - poohtje - 27-11-2011

Ik kan me je angst goed voorstellen Mila en hoop dat je een goed gesprek met de gyn zal hebben. Spannend, mag je al snel?
Hier ook vaak onzeker of ik het wel goed doe, ik denk dat alle moeders dat wel herkennen. Vandaag ben ik met Michael op stap geweest, ff samen boodschappen gedaan. Ook weer eens anders dan normaal haha, normaal wordt je van alle kanten bekeken met die grote kinderwagen. Nu met een buggy niet joehoeeee. Vind het ook wel ff lekker zo met z'n tweetjes en mijn man vindt dat ook dus ook wel eens goed denk ik.


tweeling - poohtje - 27-11-2011

hey zie ik het nou goed dat mama1988 van het forum is??


tweeling - Mila - 27-11-2011

Poohtje, 6 jan mag ik naar de gyn.
Ja mama is van het forum!


tweeling - poohtje - 27-11-2011

Ohhhh waarom dan??
6 jan das best snel toch?!


tweeling - Mila - 28-11-2011

ik heb begrepen dat ze rare dingen heeft gezegd..wat weet ik ook niet.


tweeling - 19ikke84 - 28-11-2011

heb vandaag een aangetekende brief van uwv gekregen. nou moet ik volgende week vrijdag naar een arts.
nou kijken wat hij wil weten. neem de brief van de arbo en van de psycholoog mee. miss helpt het iets


tweeling - leeuwinnetje - 28-11-2011

ikke, succes volgende week bij de arbo arts

poohtje: hebben jullie 2 losse buggy's? wij hebben alleen een tweelingbuggy en wagen


tweeling - Mila - 28-11-2011

Wij hebben ook 2 losse buggy's


tweeling - Lucinda - 30-11-2011

hier gisteren begonnen met groentehapje. Lyna vindt het erg lekker en eet erg goed, Milou moet er niks van weten!
ook moest ik van het CB nu 4 flessen gaan geven omdat 1 fles in totaal niet leegdrinken op 1 dag. Zodra de meiden goed eten en de juiste hoeveelheid dan moet ik nog 1 fles weglaten!! Als ze 5 mnd zijn dan krijgen ze om 17 uur ook nog een fruitpapje en valt nog 1 fles weg. Dus over 1 maand heb ik alleen nog een fles in de ochtend en voor het slapen gaan! Man wat gaat dat snel!!
Maak de groentehapjes zelf.. wel erg leuk om te doen en ook erg makkelijk... heb vandaag een voorraad gemaakt en in de diepvries gelegd. Morgen als de meiden naar het kdv zijn even wat andere groentes halen en dan een voorraad gaan maken en invriezen.


tweeling - Mila - 30-11-2011

Mijn kids zijn 15 maanden gecorrigeerd bijna 12 maanden en ze krijgen nog 3 flessen!


tweeling - leeuwinnetje - 30-11-2011

lucinda, leuk voor het eerst met groentehapjes begonnen. dus Milou vond het niet lekker, hihi, gewoon blijven proberen, kinderen hebben tijd nodig om aan de smaak te wennen.

mila: krijgen ze bij jou nog 3 flessen? eten ze brood en groenten en fruit niet goed? hier kregen ze met 12 maanden geen fles meer, maar goed, ik begrijp, dat je natuurlijk naar je kind moet kijken, hoe die er op reageert


tweeling - Mila - 30-11-2011

Nyna krijgt geen melk meer maar pap, dat heeft ook nodig, want Nyn groeit niet goed!
Ze krijgt 's morgens een bord pap en 's avonds een bord pap en na het brood om 12.00 uur bieden we nog pap aan i.o.m. de dietiste

Tess weigert pap, koemelk.. sinds kort accepteerd ze net pas diksap.
"s morgens krijgt ze een fles melk om de dag te beginnen.. brood wil ze's morgens niet.. om 12.00 uur na het brood krijgt ze nog een kleinflesje van 100 cc en 's avonds krijgt ze een fles met rijstebloem, anders slaapt ze 's nachts niet door. Volgens het CB was dit geen probleem i.v.m. haar gewicht, maar moeten we wel langzaam gaan afbouwen van 500 cc naar 300 cc per dag!

Drinken jou meiden na het avondeten helemaal niiks meer?? en ' morgens dan??


tweeling - leeuwinnetje - 30-11-2011

hier drinken ze 's ochtends ook pap, alleen ik maak hem niet zo dik, maar juist drinkbaar, ze drinken dit ook al vanaf 1 jaar vanuit hun beker, wel met knoeien, in het begin, maar nu vrij weinig meer.
voor de rest krijgen ze roosvicee/ranja, soms yoghi. koude melk vinden ze hier ook niet zo lekker, dus dat geef ik ze niet, daarom geef ik ze 's ochtends pap (dit is bijna 300 ml melk, wat ze opdrinken)
maar kan me wel voorstellen, dat ze dietiste dit bij Nyna adviseerd en Tess geen brood geeft, dat je pap of melk geeft,.


tweeling - Mila - 30-11-2011

Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen.
Nyna eet 's morgens gemiddeld 120 cc pap, 12.00 70 cc pap en om 19.00 uur ook rond de 130 cc pap, dus intotaal ook rond de 300 cc per dag, maar dan verdeeld over de dag

Met Tess wil ik als ze beter is gaan proberen om 's morgens de fles te minderen van 200 naar 100 cc en daarna brood aanbieden.
Tess zit nu nog op 500 cc melk per dag


tweeling - Mila - 30-11-2011

Hier drinken ze ook nog weinig ander drinken per dag.. af en toe een slokje!
Hoeveel cc sap drinken jou meiden??


tweeling - leeuwinnetje - 30-11-2011

ze drinken tussen de 200-300 ml sap en ongeveer 300 ml melk
hier dronken ze in het begin ook weinig sap, ze waren ook zo gewend aan de melk.
vaak deed ik met liga, een papje van maken met water, zo hadden ze toch extra vocht binnen, als ik fruit kleinmaakte, deed ik extra water erbij


tweeling - Jess78 - 01-12-2011

Geven jullie de pap in een fles? De speengaatjes van de fles is bij ons te klein voor de pap. Voor het te lepelen hebben de kids nog geen geduld en wij zelf het gevoel dat we de hele dag aan het lepelen zijn. Ook 's ochtends hebben we hier eigenlijk niet de tijd voor.

Hoe en waarmee maak je zelf de groentehapjes? Dit wil ik ook wel eens proberen. De potjes zijn erg makkelijk maar ook erg duur.

Wat smeren jullie op het brood? Voer je ze dit of eten ze het zelf?


tweeling - bloemenmeisje - 01-12-2011

Ik heb ook ff een vraagje...
Onze jongens zijn nu 4 maanden en ze mogen dus eigenlijk met het fruithapje beginnen, maar nu zeggen ze op het cb dat het beter is om dat met 6 maanden te doen, nou dat heb k echt nog nooit nergens gehoord hoor! Dus eigenlijk wil ik er gewoon mee gaan starten.... aangezien de meeste van jullie al oudere kindjes hebben wil ik ff advies, wat is het fijnste, het zelf maken of een potje olvarit kopen??


tweeling - Mila - 01-12-2011

bloemenmeisje, ik ben van de potjes, maar dat is gewoon gemakzucht.. nu pas gaan ze steeds vaker met de pot mee eten.

ikke, ik lepel pap. Ik geef ze voornamelijk smeerkaas of smeerworst met boter op brood.
de groentehap kun je eigenlijk met alles maken: brocolli, bloemkool, rodekool, bonen. opletten met doperwten i.v.m. het velletje.
ui, prei en dat soort dingen mogen ze nog niet.


Komen jullie elke dag buiten met je kids?? mij lukt dat niet hoor.. voel me daar zo schuldig over!! (komt het moederschuldgevoel weer haha)


tweeling - Nina77 - 01-12-2011

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!
Wij hebben voor de papfles een speen met een groter gaatje (de L speen van difrax) maar je kan denk ik met een naald ook het gaatje groter maken.
Fruit en groente hapje zijn wij mee begonnen toen de mannen 4 of 5 maanden waren geloof ik. Maar in het begin was het echt alleen maar proeven. Het duurde zeker een maand voordat er echte hapjes naar binnen gingen en zelfs toen was het heel weinig.
De jongens krijgen meestal margarine met smeerkaas of appelstroop op brood. Soms ook jam of eten ze met ons een hapje mee (maar los beleg zoals kaas wordt er gewoon vanaf gegeten). Pindakaas heb ik 1 keer gegeven maar Luca kreeg spontaan een allergische reactie (galbultjes, veel jeuk en heel zielig huilen) en na een bezoek aan de huisarts heb ik dat maar niet meer gedaan. In het begin gaven wij ze kleine stukjes en ondertussen pakken ze zelf stukjes van het bord. Ik heb vorige week geprobeerd het brood in 4 stukken te snijden zodat ze kleine hapjes konden nemen maar dat ging nog niet helemaal goed. Ze proberen gewoon het hele stuk in een keer op te eten.
Wij gaan ook niet iedere dag naar buiten hoor! Nu ze wat groter zijn en ze kunnen lopen merk ik dat ze het wel nodig hebben om hun energie kwijt te raken dus het zal wel meer worden, maar een klim wedstrijd op en om de bank en lekker wild dansen wil op regenachtige dagen ook wel genoeg zijn om ze uit te putten ;-)


tweeling - Mila - 01-12-2011

Het lukt mij gewoon niet om iedere dag naar buiten te gaan.. Kan me daar zo druk om maken! Doordat ik zelf ziek was, tess ziek en een man die fulltime werkt zijn ze 3 dagen niet naar buiten geweest. Morgen druk ik ergena.op de dag wel een wandelmoment tussen morgen MOET het!


tweeling - Lucinda - 02-12-2011

Jess ik geef mijn meiden sinds deze week ook groente en maak het zelf.
Ik heb van het CB hier een boek over gekregen...
ik maak 2/3 groente en 1/3 aardappelen.. die stoom ik gaat (i.v.m. de vitamine) en dan in de blender... af laten koelen en dan 1 lepeltje olie erin.
Ik heb gewoon een voorraadje gemaakt en in de vriezer gegooid.
Ik heb deze pagina's ingescand en wil ze je best mailen als je me emailadres even stuur in een PB... ook als andere het willen natuurlijk.
ZIt ook een schema bij welke groente en welk fruit ze mogen bij welke leeftijd.


tweeling - leeuwinnetje - 02-12-2011

hier deed ik de pap wel lepelen, want vond de fles ook niets. maar met de lepel duurt wel lang, dus daarom ging ik op een gegeven moment drinkbare pap klaar maken, uit een beker. dan gaf ik de meiden tegelijk zelf drinken, ze hadden het zo binnen 5 min op, hihi. en daarna overgestapt, dat ze zelf konden drinken.

mila: je hoeft je echt geen niet schuldig te voelen, als je niet buiten komt. ik probeer vaak wel even naar buiten te gaan, maar lukt ook niet altijd, soms heb je het te druk en bij slecht weer, ga ik ook niet. en nu ze op een nieuwe groep bij kinderdagverblijf zitten, weet ik ook dat ze daar regelmatig naar buiten gaan, als het weer meezit, echt ideaal. en gaan je ouders, die passen, toch op? ook met ze naar buiten?

ik deed ook vaak als gemak, potjes, vooral groenten
fruit deed ik wel vaak zelf. heb ook een hele fijne snijder, die alles heel klein maakt of zelfs tot moes.
hier met groenten begonnen met boemkool, wortels, broccoli en met fruit maakte ik peer, kiwi, banaan en zo steeds uitbreiden.
ben wel pas met 6 maandne begonnen (gecorrigeerd 4,5 maand) met de groente-fruithapjes


tweeling - Mila - 02-12-2011

Leeuwinnetje, ja mijn moeder en schoonmeoder gaan vaak wel naar buiten, maar zij passe maar 2 dagen per week op.
Hier willen ze geen vers fruit, alleen banaan!
Verse groente weigert Tess te eten, Nyna eet dat wel mee als we dat eten, MAAR wij eten vaak eten wat hun niet mogen, dus dan is een potje wel makkelijk en door een potje (is wat meer papperig) kan ik makkelijker de callorieen (poeder) door heen doen, maar zoals vandaag, hadden hun een potje gehad en daarna gingen wij zelf eten (ik was later thuis) en toen hebben ze nog een paar hapjes meegegeten en zelfs Tess dit keer Wink dus ze leert het wel..en ze mogen geen zout en ik kook met zout..
Soms dnek ik, ik heb het al druk zat, waarom zou ik het mezelf moeilijk maken door zelf te gaan koken voor ze, terwijl in de potjes alles in zit wat ze moeten hebben en moet koken heb je al snel dat je de vitamines eruit kookt.
waat ik nu dus bedoel te zeggen is dat Nyna en tess met de pot mee eten als wij aardappels, groente en vlees eten, maar dat is niet zo vaak en de andere keren (pasta's, pizza, ovenschotels enz.) dan krijgen ze een potje en dat is vaker dan vers Wink maar nog even en dan mogen ze ook iets zout en kruiden en kunnen ze met de pasta's mee eten


tweeling - leeuwinnetje - 02-12-2011

snap je al te goed, Mila.
hier ben ik ook van het gemak Wink
maar kook hier wel zoutloos en wij eten wel vaa 4-5 keer per week groenten, aardappels en vlees.
1 jaar geleden, kregen ze al wij iets ongezonds of pittigs aten ook een potje. maar rond het jaar ben ik daar mee gestopt, ze zijn natuurlijk 2 en nu eten nu altijd met ons mee.
Hier vinden ze fruit heerlijk en het avondeten eten ze bijna ook altijd goed op, er zijn natuurlijk wel eens uitzonderingen. maar dat is echt heerlijk.


tweeling - Mila - 03-12-2011

Nyna en tess zijn natuurlijk over precies een week gecorrigeerd pas een jaar!! (klein feestje Wink)
Mogen ze vanaf 1 jaar wel zout en kruiden?? Wanneer ben jij gestopt met de laatste avondfles?


tweeling - leeuwinnetje - 03-12-2011

mila: vanaf 1 jaar mogen ze met de pot mee eten, maar eten jullie heel erg gekruid of pittig? want zou daar wel een beetje rekening mee houden, want kan best zijn dat hun darmen daar nog aan moeten wennen, dus je kan het dan afwisselen met potjes? wie weet vinden ze het wel heel lekker?
hier rond de 8 maanden gestopt met de laatste avondfles. ze dronken nl elke keer maar 10-20 ml, dus toen ben ik ermee gestopt. is zonde om klaar te maken, als ze het niet opdrinken, blijkbaar hadden ze het niet meer nodig.


tweeling - Evie - 04-12-2011

Dag meiden, ik weet dat ik niet heel veel heb meegeschreven maar wilde jullie toch even laten weten dat mijn 2 mannen inmiddels geboren zijn. Bevalling is supervlot (binnen 2,5 uur)en goed gegaan. Ik heb ze lekker binnen kunnen houden tot 37,6 weken.
Ivar is geboren 16.21 uur met een gewicht van 2545 gram en Thorben 16.24 met een gewicht van 3065 gram.

[ATTACH=CONFIG]7046[/ATTACH]
Thorben en Ivar


tweeling - leeuwinnetje - 05-12-2011

evie: van hartelijk gefeliciteerd met je mooi mannen! Wat een vlotte bevalling, mooie gewichten en leuke namen. Geniet ervan!

Iedereen een leuke sinterklaas gehad?
Wij hebben het gister samen met mijn ouders gevierd en de meiden zijn goed verwend. Alleen m,et de kadootjes uitpakken was het lastig, want dat wilden ze beide. dus vaak pakten ze samen de kado's uit. Maar soms was het ook ruzie, omdat ze het alleen wilden doen. hihi, lastig Wink


tweeling - Mila - 05-12-2011

evie, gefeliciteerd met je mannetjes! wat een mooie gewichten en een snelle bevalling heerlijk!

wij vieren vanavond sinterklaas.. ben benieuwd!


tweeling - leeuwinnetje - 05-12-2011

en wat vonden de meiden ervan, dat ze zoveel kadootjes kregen?


tweeling - Mila - 05-12-2011

Nou het was (iets)teveel kadotjes.. 2 kado's uitpakkes was leuk en daarna was het papier leuker dan de kado's zelf, dus mama was druk met uitpakken hahahaha
Verder zijn ze totaal van slag. Tess lag pas rond 21.30 in bed en Nyna nu sinds een paar min. pfff.. was te druk denk ik


tweeling - Iris40 - 06-12-2011

vandaag weer een echo gehad omdat ik zo ongerust was.....maar twee bewegende beebs te zien, hartjes voor het eerst gehoord. echt super. vlgs de echo 11 weken en 3 dagen...dus ze zijn aan de grotere kant want ik weet zeker dat ze 10 weken en 6 dagen zijn uitgaande van de punctiedag:-)

Liefs Iris


tweeling - leeuwinnetje - 06-12-2011

iris: fijn dat het allemaal goed is.

mila: wat vervelend de meiden van slag. hebben jullie het met zijn 4-en gevierd?

Hier zijn ze de laatste tijd helemaal uitgeteld, zal wel aan het weer liggen, gisteravond rond 5 uur lagen ze voor apen gapen op de bank. wel lekker rustig, kon ik rustig het eten klaarmaken


tweeling - poohtje - 14-12-2011

Evie gefeliciteerd!!! Fijn dat het allemaal zo vlot is gegaan, en idd mooie gewichten meid.
Iris wat fijn dat alles goed was op de echo. Je voelt je dan toch weer wat zekerder he!!
Leuk dat jullie kids zo verwend zijn met sinterklaas, ik kan me ook voorstellen dat ze van slag zijn door alle indrukken en het vele uitpakken haha.
Wij doen aan kerst, er liggen wat kadootjes al onder de boom en ze laten ze nog met rust. Zelfs de boom, een bal is stuk maar dat kwam omdat ze met de loopwagen er een afgestoten hadden.
Verder hier alles goed, druk met nee zeggen pffff. En ik denk dat Jason richting 1 slaapje gaat, beetje jammer want dan lopen ze helemaal niet meer gelijk en is het lastiger de deur uit gaan. Verder ben ik trots op mezelf en op de kids. Ik heb ze geleerd uit een rietje te drinken, dus ze drinken nu pakjes sap van wicky. Ik heb het suiker even bekeken en er zit "maar" 9 gram in, in roosvice 38 per glas. Thee of water krijg ik er echt niet in, vinden ze niet lekker. Wat geven jullie?


tweeling - leeuwinnetje - 14-12-2011

poohtje: daar krijgen ze echt de leeftijd voor he, dat ze overal aan zitten, die fase zijn we gelukkig hier voorbij, heel af en toe, doen ze het nog wel eens. hier vooral speelgoed gooien, elkaar duwen, knijpen, slaan, bleh, ook vervelend, ben ook vaak politie-agentje aan het spelen Wink
handig he, als ze zelf uit een rietje kunnen drinken.
hier drinken ze ook geen thee of water, ook vaak iets van ranja, roosvicee. heb trouwens wel een keer gehad, toen ze erg dorst hadden, ze dus wel zo een glas water leeg dronken, maar als ik ze nu water geef, dan zijn ze het zo beu. hierzijn het toch niet zulke grote drinkers.


tweeling - Mila - 15-12-2011

Hier ook ranja en soms thee. Ook hier drinken ze uit een rietje erg hamdig


tweeling - leeuwinnetje - 26-12-2011

Hoe is het hier? Hoe is jullie kerst geweest?
Hier drukke dagen gehad. zaterdag eerst naar de kapper met de meiden, ze waren echt super rustig, was heel makkelijk voor de kapper om te knippen. heb de pony niet laten knippe, want die wil ik proberen lang te laten groeien, heb nu ook een diadeem gekocht en heb ook haarbandjes gezien bij etos, die ga ik ook nog halen, maar er stond zaterdag zo;n rij, ik denk dat doe ik van de week nog wel.
zaterdagmiddag nog gepoetst, 's avonds met mijn ouders gewokt en daar blijven slapen. zondag naar schoonouders.
daar kregen we ook kadootjes. de meiden hebben een stepje en loopfietsje gehad, echt heel schattig van schoonouders. en van zwager hebben ze een laptop gehad, is pas vanaf 5 jaar. wel een leuk gebaar, alleen kunnen ze er nu nog weinig mee, vind ze nu echt nog te klein, misschien over 1 jaar-of 1,5 jaar nog eens kijken.
maar het is wel een hele leuk laptop, ze kunnen er spelletjes mee spelen, maar ook rekenen en grammatica, enz
wij hebben nog een musicalbon gehad, ook erg leuk.
en voor schoonouders hebben we een canvasfoto met kids, kleinkinderen en aanhang laten maken, alleen hadden we die jammergenoeg nog niet binnen. we hadden ook losse foto's, die hebben we al gegeven, hopelijk komt het deze week binnen, dan kunnen we het op nieuwjaarsdag geven.

nog een fijne dag 2e kerstdag allemaal, hier lekker rustig aan vandaag en morgen weer werken.


tweeling - Jess78 - 28-12-2011

Evie; Nog proficiat met je 2 mannetjes! Krijg je het allemaal rond thuis? Neem alle hulp maar aan die mensen je aanbieden, dat scheelt jou weer in kostbare tijd.

Wij hebben de drukke kerstdagen gelukkig ook overleeft. Zaterdag was het inderdaad ook druk met boodschappen, poetsen, kados inpakken, de was doen, alvast tapas maken enz. 's Avonds heeft mijn moeder opgepast en zijn wij met vrienden gaan gourmetten. De kids waren moe van alle indrukken bij de familie van mijn man en hebben 1e kerstdag heel goed geslapen. 2e kerstdag ben ik zonder aanhang naar mijn vader geweest (was wel even lekker om alleen weg te zijn zonder omkijken), 's middags zijn we met z'n allen naar mijn moeder geweest. Gisteren hebben we een rustdag gehad.
Ben nu nog benieuwd of ze oudjaarsnacht wakker worden van het vuurwerk.


tweeling - poohtje - 01-01-2012

Hier ook heerlijke kerst gehad. De mannen hebben zich super goed gedragen. Vandaag oud en nieuw thuis gevierd. Hele avond doorgeslapen, heerlijk dus. Eigenlijk gewoon heerlijke mannetjes. Michael gaat nu ook dansen op muziek aan de tafel echt super schattig om te zien. Verder hol ik de hele dag achter ze aan, whaaaaaa ze zijn erg actief zeg maar Big Grin


tweeling - 19ikke84 - 01-01-2012

Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar.....

De kerst hebben we bij ouders en schoonouders gevierd. Is allemaal goed gegaan met de 2. Voordeel is dat als ze moe zijn ze ook gaan slapen en maakt niet uit waar ze liggen....
Nieuwjaar gewoon thuis gevierd en hebben gewoon doorgeslapen.

Sinds vorige week slapen ze ook de nacht door. Weet niet of het komt dat papa vakantie heeft. Dus is even afwachtte tot hij weer moet werken wat dat het ritme wordt

Morgen gaan we voor een midweek naar cp. Ben benieuwd hoe dat gaat....


tweeling - leeuwinnetje - 02-01-2012

iedereen de beste wensen voor 2012!!!

poohtje: wat schattig van het dansen.

wij hebben de meiden ook niet uit bed gehaald, waren wel effe wakker, maar gelukkig vonden ze het niet eng ofzo.

ikke: hopelijk blijven ze doorslapen. lekker vakantie, geniet ervan


tweeling - poohtje - 03-01-2012

Inderdaad iedereen de beste wensen!!
Ikke lekker hoor midweekje CP, welk park? Al eerder weg geweest?
Wij gaan 23 januari een weekje naar de Vossemeren. Gaan jullie met z'n viertjes of gaan er nog anderen mee?
Wij vinden vakantie met de kids nu nog wat tegenvallen. We hadden hoge verwachtingen om toch wat rust te krijgen. Helaas pindakaas, je komt erger vermoeid thuis dan dat je wegging pff. Ik hoop dat dat minder wordt als ze wat ouder worden. Maar het weerhoudt ons niet om het dus nog een keer te proberen haha. Ikke ik wil je niet ontmoedigen hoor maar dit is onze ervaring er zijn vast ook heel veel succesverhalen. Maar goed als ze dan in het zwembad zijn en je ze zo ziet genieten is dat je alles waard hoor Big Grin.
Wij hebben ondertussen ook de zomervakantie geboekt. Het wordt Mallorca!!! Spannend, ben heel benieuwd hoe de mannen erop gaan reageren.


tweeling - Jess78 - 03-01-2012

Allemaal veel geluk en gezondheid voor 2012!
Wij hebben bij vrienden thuis gevierd met 12 vrienden en 4 kinderen. De kids kwamen moeilijk in slaap (Dana zelfs 2 uur later dan normaal), om 0.00 zijn ze stil geweest en om 02.00 waren ze opeens klaar wakker. Dat was voor ons reden om met de buggy naar huis te lopen. Hierna vielen ze gelukkig weer in slaap. Om half 7 's ochtends waren ze weer wakker en had ik het zwaar. De rest van de dag hebben ze weer veel geslapen en kon ik van een kater bijkomen (mijn man had middagdienst op 1 januari). 's middags hebben we nog bezoek gehad van oma's, opa en tante.

Ikke; Fijn dat ze nu 's nachts doorslapen. Dan heb je zelf ook weer wat meer rust en slaap.

Poohtje; Kunnen jou mannen al lopen?
Wij gaan 27 januari een weekend naar Vossemeren! Ben je dan ook nog daar?
En dan naar Mallorca, dat is niet niks vliegen met 2 kids. Ik denk dat wij met de auto naar een huisje in Noord Frankrijk gaan.
Voor ons was de 1x CP ook geen succes omdat alles vreemd was en dat we toen nog een strak eet en slaapschema hadden. We hopen dat het nu allemaal iets makkelijker gaat. Wel komen opa en oma 1 dagje op bezoek zodat we wat hulp hebben in het zwembad. Vorige keer hadden we nog de maxi cosi waar ze in sliepen, nu zullen we denk ik een box moeten scoren.


tweeling - poohtje - 03-01-2012

Hey Jess, ze kunnen helaas nog niet lopen. We stimuleren het wel maar ze doen het nog niet zelf. Ja wel achter karretjes enzo maar niet los Sad
Wat grappig dat jullie ook in de vossemeren zijn, wij zijn er dat weekend ook nog. Kom ik je ws nog tegen hahaha. Welk huisje zitten jullie? ook zone 6?


tweeling - leeuwinnetje - 03-01-2012

poohtje: het word allemaal steeds makkelijker hoor. Ze kunnen steeds meer, begrijpen meer, enz. kunnen je straks helpen. als ik ze nu aan het verschonen ben, vraag ik of de ander de schoenen alvast gaat halen, heel handig Wink
en over het lopen, komt vanzelf, hier heeft het ook even geduurd, ze waren 18 maanden (gecorrigeerd 16 maanden)


tweeling - poohtje - 04-01-2012

Ik zeg net dat ze niet kunnen lopen en Michael.... Ja hoor vandaag echt een paar stapjes gezet. Zooooo trots!!


tweeling - leeuwinnetje - 04-01-2012

Wat super, kan me voorstellen dat je supertrots bent.
Hier deden ze dus dezelfde dag, de eens stapte en ik hardstikke trots en enthousiast en de ander zag dat gebeuren en deed dat ook meteen na, echt super!!


tweeling - Jess78 - 05-01-2012

Ooh wat leuk, dat jullie de eerste stapjes zelf hebben gezien!

Poohtje; Ja, dan komen we jullie wel tegen. Ik weet eigenlijk nog niet in welk huisje we zitten. Kan ik dat nu al zien ergens?


tweeling - poohtje - 05-01-2012

Ja dat kun je zien bij mijn center parcs. Op je online rekening zeg maar!
Ik hoop dat Jason ook idd het goede voorbeeld volgt maar denk dat het nog ff duurt haha.


tweeling - 19ikke84 - 06-01-2012

poohtje schreef:Inderdaad iedereen de beste wensen!!
Ikke lekker hoor midweekje CP, welk park? Al eerder weg geweest?
Wij gaan 23 januari een weekje naar de Vossemeren. Gaan jullie met z'n viertjes of gaan er nog anderen mee?
Wij vinden vakantie met de kids nu nog wat tegenvallen. We hadden hoge verwachtingen om toch wat rust te krijgen. Helaas pindakaas, je komt erger vermoeid thuis dan dat je wegging pff. Ik hoop dat dat minder wordt als ze wat ouder worden. Maar het weerhoudt ons niet om het dus nog een keer te proberen haha. Ikke ik wil je niet ontmoedigen hoor maar dit is onze ervaring er zijn vast ook heel veel succesverhalen. Maar goed als ze dan in het zwembad zijn en je ze zo ziet genieten is dat je alles waard hoor Big Grin.
Wij hebben ondertussen ook de zomervakantie geboekt. Het wordt Mallorca!!! Spannend, ben heel benieuwd hoe de mannen erop gaan reageren.

Zo we zijn weer thuis

We zijn naar de kempervennen geweest. Mij vriend wou niet te ver rijden (nu was het 45 min)
We zijn met z'n 4e geweest. Het zwemmen vond ik met ze wat tegenvallen. Sem vond denkik het water te koud en heeft dus moeten huilen
Fleur vond het wel leuk. En dan dat aan en uitkleden. Wat een werk. Maar ik wil nu zeker 1x in 2 maanden toch gaan zwemmen.

O leuk Mallorca. Ja ben ook benieuwd wat jou mannen er van gaan vinden, Wordt dan ook de eerste x vliegen???
Wij gaan in zomer niet. Hebben nog een bouwprojectje daat eerst moet


tweeling - poohtje - 07-01-2012

Wordt idd eerste keer vliegen vandaar dat we naar Mallorca gaan. Is niet zo lang namelijk.
Ik herken het van het aan en uitkleden wat een gedoe he!! Lekker hoor zwemmen ze gaan het vanzelf leuk vinden Big Grin
Wij zwemmen ongeveer om de week, erg leuk!


tweeling - leeuwinnetje - 08-01-2012

het is idd een heel gedoe met dat aan-en uitkleden en vooral omdat de vaak met die kleintjes maar een half uurtje in het water bent.
Vind het echt wel makkelijker nu ze groter zijn, kunnen we veel langer gaan zwemmen en oef je niet de maxi-cosi's mee te showen, enz Wink


tweeling - leeuwinnetje - 08-01-2012

showen = sjouwen


tweeling - 19ikke84 - 08-01-2012

Ja is idd wel fijner als ze groter zijn.
kunnen mss iets meer zelf


tweeling - leeuwinnetje - 08-01-2012

geniet nu nog maar van de babytijd, mis die tijd soms wel, al hoewel deze leeftijd ook wel erg leuk is, elke leeftijd heeft zijn charme Big Grin


tweeling - poohtje - 09-01-2012

Gaat idd allemaal zo snel soms kan het me niet snel genoeg gaan en dan ineens mis ik die kleine hulpeloze hummeltjes. Idd elke leeftijd heeft zijn charmes


tweeling - leeuwinnetje - 09-01-2012

poohtje: ken het.
vooral hier met lopen, dat duurde best lang, omdat ze het eng vonden, en als je dan al die andere moeders hoorde, dan dacht ik, lijkt me toch wel erg makkelijk, en dat is het ook. maar de andere keer, denk je weer, waren ze nog maar klein en hulpeloos, lekker knuffelen en de fles geven. Wink


tweeling - Mila - 13-01-2012

Hebben jullie kids ook last gehad van de welbekende 13 maanden sprong? nyna en tess zijn nu 13 maanden en zijn sinds een week ELKE macht aan het spooken! We zijn gesloopt...
op dit soort momenten vind ik een tweeling wel heeel erg zwaar hoor!
Herken jullie deze gebroken nachten rond deze periode?


tweeling - leeuwinnetje - 13-01-2012

wat vervelend mila, lijkt me erg vermoeiend.
ik mag echt van geluk spreken, hier spoken ze bijna nooit 's nachts, alleen als ze erg ziek zijn, maar dat vind ik een ander verhaal.
ze slapen gelukkig heel goed, dus hier niet gehad.
sterkte, hopelijk gaan de nachten snel beter


tweeling - poohtje - 14-01-2012

Die gebroken nachten ken ik wel. Wij hebben eigenlijk nooit een nacht dat we ff lekker door kunnen slapen en 's morgens melden ze zich dan alweer lekker vroeg. Ik moet zeggen dat ik dat ook niet zo goed trek hoor :S


tweeling - Jess78 - 15-01-2012

Sinds november gaat het slapen bij ons slechter. We hebben ze vanaf toen ook niet meer op dezelfde kamer. We hadden nog een voornemen om ze weer samen te leggen maar hebben altijd een reden om het niet te doen. Er was altijd wel 1 eerder wakker: ziek, verkouden, tandje 1, tandje 2, te vroeg wakker of niet willen inslapen enz. Het wordt dus denk ik toch een 2e kamertje mooier inrichten want nu ligt ze tussen de kledingkasten.

Vrijdagnacht werd ze opeens van 1 tot half 2 wakker; klaarwakker. De speen en een muziekje hielp niet, dus laten huilen. Daarna heb ik moeite en kom pas om 2 uur in slaap.


tweeling - poohtje - 15-01-2012

Jess idd laten huilen, je kan niet anders. Wij wilden het in eerste instantie oplossen door troosten etc maar dat houd je niet elke nacht vol. Want toen we er eenmaal mee begonnen hielt het niet meer op. Dus laten huilen en nu is het wel minder.
Onze jongens slapen ook apart en zou ook niet meer anders willen. Ook wij hebben het andere kamertje wat opgeleukt Big Grin je moet toch wat he haha


tweeling - Mila - 15-01-2012

Hier is laten huilen dus geen optie!! ze slapen appart, maar huilen elkaar alsnog wakker! Dan heb ik 2 kinderen die overstuur zijn.. als ik ze alleen kom troosten op de kamer zijn ze des te bozer! Nyna heeft aan haar reflux en sonde iets erg vervelends overgehouden. ze kan makkelijk spuug op wekken, dus als we haar laten huilen gaat ze spugen, met als gevolg dat we midden in de nacht een kind in bad kunnen doen.
Ik denk zelf dat ze midden in de sprong zitten, want ook overdag slapen ze nauwelijks en ze eten erg slecht.
Alleen is het al bijna 5 weken zo beroerd dat Nyna niet voor 22.00 a 23.00 uur in bed ligt.. Al die weken sliep tess gelukkig wel goed en Nyna sliep de nacht ook door, maar vandaag precies een week zijn ze ook elke nacht wakker en zijn niet zomaar stil. Duurt echt (schrik niet!) bijna 3 uur voordat ze weer rustig zijn! Vannacht was het van 2.15 uur tot 5.00 uur!!! we werken ook gewoon, dus erg vermoeiend.

We hebben van alles geprobeerd: nog maar 1 slaapje overdag, alleen de middagslaap, verder wakker houden. Bad ritueel met slaaplekker olie van zwitsal enz. maar niets lijkt te helpen.
Hopelijk duurt deze sprong niet zo lang meer en maken ze er geen gewoonte van om elke nacht wakker te worden


tweeling - leeuwinnetje - 15-01-2012

jeetje mila, dat ze 3 uur wakker zijn 's nachts, wat vermoeiend zeg, dikke knuff

dus jullie kindjes slapen allebei apart? hier nog niet, komt ook, omdat het gewoon goed gaat, ze slapen goed samen en ze maken elkaar gelukkig bijna nooit wakker.
maar kan me voorstellen als ze elkaar wakker houden of maken, het een anders verhaal is


tweeling - poohtje - 15-01-2012

Jeetje Mila dat is wel lang ja. Bij ons is het op meerdere momenten maar dan een half uurtje max uurtje. Wij werken ook allebei en dan is het idd extra zwaar. De afgelopen week voel ik me ook echt afgemat, mijn lichaam is op en voel ik in mijn lijf spanningen als ik alleen met de kinderen ben. Merk dat ik een kort lontje heb naar alles en iedereen om me heen. Niet leuk en merk dat ik echt tijd voor mezelf nodig heb.
Jess heb je ook facebook of hyves, dan kan ik ff kijken of ik je kan herkennen in de vossemeren Big Grin


tweeling - Mila - 15-01-2012

Oh poohtje, heel herkenbaar! Ik ben totaal niet te genieten! Reageer ook alles op mijn man af, terwijl hij net zo moe is! Tevens ben ik idd ook sneller geirriteerd naar de kinderen toe (vooral 's nachts)


tweeling - poohtje - 15-01-2012

We voelen ons idd hetzelfde :S


tweeling - 19ikke84 - 15-01-2012

Oh, dames ik heb met jullie te doen
Maar dan weet ik ook wat mij miss te wachtte staat.


tweeling - Iris40 - 17-01-2012

mmm en wat mij te wachten staat:-)


tweeling - poohtje - 17-01-2012

hahaha ook hele leuke momenten he, houdt dat vast ;D
Maar idd ook goed om te weten dat het echt heel druk kan worden. Eerst maanden gingen eigenlijk wel. Meerder slaapjes en dan kan je heerlijk je rust pakken. Nu hebben ze nog maar een slaapje en ze vermaken zichzelf niet zo heel goed dus hangen erg aan ons dus je hele dag staat in het teken van hun, soms echt heel moeilijk en vermoeiend.
Maar wat ik al zei als ze wel even zelf spelen hebben ze ook zo ontzettend veel lol en dat is oh zo leuk om te zien.
Hoe gaat het met de zwangeren?


tweeling - Mila - 18-01-2012

we zijn er vandaag achter gekomen dat tess last heeft van spruw, dus vandaar waarschijnlijk de nachten!


tweeling - leeuwinnetje - 18-01-2012

poohtje en mila: wat vervelend die nachten, lijkt me echt heel erg, nachtrust is iss zo belangrijk, hoop dat het snel beter gaat.

ik vind het juist wel fijn, dat ze nog maar 1 keer per dag slapen, je hebt veel meer tijd om ook iets met de twins te ondernemen. maar zal straks ook wel erg wennen zijn, als ze niet meer slapen, want tijdens dat slaapje doe ik vaak het huishouden of effe iets voor mezelf, en als ze wakker zijn, komt daar weinig van terecht Wink straks als ze weer naara school gaan, wel weer, haha.

Wij hebben hier ook zo;n fase gehad, dat ze zichzelf niet konden vermaken, best vermoeien, je moet constant met ze meespelen en ze bezig houden, gelukkig doen ze wel zelf spelen. alleen kunnen ze ook goed ruzie maken en alles van elkaar afpakken.
Ze vinden het hier nu geweldig om te puzzelen, de rest van het speelgoed hebben ze weinig interesse in, ze zijn bijna heel de dag aan het puzzelen.

en ze hebben hier duidelijk hun eigen wil, vooral Esmee. bv met drinken, dan wil ze speciaal de beker van dora, anders wil ze geen drinken, haha.


tweeling - Mila - 18-01-2012

Leeuwinnetje, we weten inmiddels van Tess de oorzaak: spruw!
en voor Nyna hebben we nu rust en slaapsiroop van sleepzz.

Hier vermaken de meisjes zich eigenlijk keurig! en dan vooral Nyna.. tess heeft daar iets meer moeite mee, maar sinds ze langs de bank loopt enz.. gaat het al beter


tweeling - Mila - 18-01-2012

nou Nyna dus ook spruw...


tweeling - leeuwinnetje - 18-01-2012

mila: ach gossie, arme dames. ben je naar de ha geweest? heeft hij/zij iets voorgeschreven tegen de spruw? hoop dat het snel over is, dikke knuff voor jullie meiden
heb idd op een tweelingforum ook wel eens gelezen van de slaapsiroop, hoop dat het helpt, sterkte


tweeling - Mila - 19-01-2012

Tess heeft inmiddels iets voor de spruw, zij is gisteren gezien door de ha. Gisteravond kwam ik er bij nyna achter dat zij waarschijnlijk ook spruw heeft dus ga nu zo voor haar de ha bellen.
Nou die slaapsiroop heeft hier niet gewerkt of kun je dat niet al na 1 dag zeggen?


tweeling - leeuwinnetje - 20-01-2012

mila: hoop dat het snel weg is bij de meiden en dat de medicatie snel helpt.
de meiden zijn nu natuurlijk ook niet fit en hebben veel last van de spruw, dus kan me wel voorstellen dat de slaapsiroop net meteen helpt. zou er eens op gaan letten, als ze weer wat zijn opgeknapt.


tweeling - leeuwinnetje - 29-01-2012

mila: hoe gaat het met de meiden?
helpt de slaapsiroop?

hoe is het met de rest?


tweeling - Mila - 30-01-2012

ik ben gestopt met de slaapsiroop.. we zijn vanmorgen voor de 1e keer bij de osteopaat geweest, dus we wachten af


tweeling - leeuwinnetje - 30-01-2012

hoop dat de osteopaat helpt, dikke knuff


tweeling - poohtje - 31-01-2012

Hey Mila ik hoop ook dat de osteopaat helpt. Wij zijn daar geweest ivm voorkeurshouding en het heeft heel goed geholpen. Wel een beetje hocus pocus hoor wat ze doen haha.
Hier verder alles goed. Michael loopt de kamer rond en Jason heeft ook vandaag een stukje zelf gelopen. Ik denk dat het nog geen weekje duurt voordat hij ook de kamer door stapt.
Gisteren terug van een weekje CP. Was erg geslaagd. Nu ze wat ouder zijn zijn ze toch wat makkelijker en echt genoten! Jess78 daar gezien. Erg leuk!!!
Wij vinden het tijd voor een meeting, hoe denkt de rest daar over?? Met kinderen kan maar zonder kinderen is misschien wel handiger en ook leuk!!??


tweeling - leeuwinnetje - 31-01-2012

fijn dat het weekje cp geslaag was.
wij zijn wel in voor een meeting. Big Grin
we hebben 1,5 jaar terug ook een meeting gehad met de tweelingen en mannen erbij. zijn toen naar de dierentuin geweest, was erg leuk!!
maakt mij niet uit, met of zonder kids, ligt er misschien ook aan, waar iedereen woont enzo??

gaan jullie naar de meerlingendag??


tweeling - poohtje - 31-01-2012

Ik twijfel nog, het is in Toverland en volgens mij hebben wij daar nu nog niets te zoeken. Zijn ze echt nog te klein voor denk. Jullie?


tweeling - leeuwinnetje - 31-01-2012

ik denk het wel, al twijf ik ook, want ze kunnen in heel veel dingen niet in, want veel attracties is vanaf 90 cm. maar het voordeel is wel, dat ze nu gratis zijn en vanaf 90 cm, moet je dus betalen Wink
maar had het gister met een andere tweelingmoeder erover, haar kids zijn jonger, worden in februari 2 jaar.
en zei vertelde dat ze had gehoord, dat er genoeg te doen, ook voor de wat kleinere kindjes. maar ik ben er nog nooit geweest. dus ga binnenkort nog even op de site goed kijken. want lijkt me wel leuk om te gaan.


tweeling - Mila - 31-01-2012

wij gaan niet naar de meerlingendag.. idd net wat poohtje zegt toverland is voor ons nog weinig aan.

Poohtje oh heerlijk een weekje weg! wij gaan in maart weer, hopelijk gaat het dit keer beter dan de vorige keer.
hoe ging het slapen bij jullie?

Wij zijn idd de eerste keer al naar de osteopaat geweest en was idd een beetje hocus pocus, maar wat zei ons vertelde was dat Tess bij haar heilig been veel spanning heeft zitten.. de volgende keer wil ze naar tess haar nek en hoofd kijken. dat liet ze nu niet toe.
Nyna heeft veel inrust in haar buik gebied (sonde) en heeft last van haar nek/schouders wat doortrekt naar haar hoofd.. hiermee gaat ze aan de slag de volgende keer..
dus we zijn benieuwd.

Over een meeting, gezellig!! ik ben een kneus op de snelweg, dus als we ver hier vandaan afspreken is mijn man verplicht om mee te gaan Wink
maar ik zeg doen!!! als tip: ballorig in houten???


tweeling - leeuwinnetje - 31-01-2012

mila: heerlijk dat jullie in maart gaan.
hier zijn ze natuurlijk al iets ouders, als jullie kindjes, dus kan me wel voorstellen dat jullie niet naar toverland gaan.
hoop echt dat de behandelingen van de osteopaat helpen. moet je er wekelijks heen?

ballorig houten is voor ons goed te doen, ongeveer 45 min.
en vind het ook leuk, als de mannen mee gaan, kunnen we samen de kinderen in de gaten houden, wel net zo handig. Wink
was vorige keer alleen bij een binnenspeelplaats, en was een paar keer esmee kwijt, omdat ze helemaal met haar autootje naar achter reed. Wink


tweeling - Jess78 - 05-02-2012

Dag dames,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum zat.

CP was voor ons ook erg geslaagd. Het was leuk om Poohtje, Michael en Jason live te zien.
Het zwemmen vonden ze nu beide heel leuk zodat we wel dik 1,5 binnen zijn geweest. Ook met aankleden hadden ze meer geduld en wij dus meer rust. We zijn zelfs gaan uit eten met de kids. Zolang ze zelf ook iets te eten of te doen hebben gaat het goed maar daardoor ben je toch meer met hun bezig dan met elkaar en je eigen eten. We hadden de eigen logeerbedjes en eetstoeltjes meegenomen. De 1e nacht sliepen ze op 1 kamer maar om half 2 s nachts hebben we een bedje weg moeten halen omdat ze van elkaar wakker worden en als een sirene steeds harder gingen huilen. Dat wordt dus toch een 2e kinderkamer definitief gaan maken..

Verder hebben ze nu 3 tandjes en zijn ze deze week 11 maanden. Voor Ryan hebben we het bedje deze week lager gezet omdat hij op de railing ging hangen.

Over 1 maand zijn ze alweer 1 jaar! Ik ga nog een cursus taart maken doen zodat ik wat leuks zelf kan maken. Hebben jullie misschien nog tips voor leuke handige kadootjes die ik voor ze kan vragen?

Over 2 weken is het carnaval. Ryan wordt tijger en Dana lieveheersbeestje.

Ik woon in Limburg dus dan is Toverland voor mij wel dichtbij voor een forum-meeting.


tweeling - leeuwinnetje - 05-02-2012

hihi, de forum-meeting is niet in toverland, de meerlingendag (in april) is in toverland. Wink

fijn dat het weekje cp geslaagd was en leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet.
met uiteten, is hier ook vaak, dat je met de kids bezig bent. meestal als ze idd iets te eten hebben of iets te doen, is het goed. maar echt uitgebreid over van alles en nog wat hebben, is toch wat lastig met kleine kindjes.

voor de verjaardag zou je kunnen vragen: duplo, little people, puzzel, leesboekjes, play mobil 1,2,3
je hebt zoveel leuke dingen, vind houten speelgoed ook erg leuk, anders even kijken via de site van bartsmit of intertoys, dan krijg je vast ideeen Wink