Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Iris40 - 31-03-2012

Mila sterkte!

MeisjeP; hoe gaat het nu met je?

Hier alles oke , al voel ik me wel een walvis af en toe:-)


tweeling - Tica - 01-04-2012

Anne: wat ik het liefst zou willen, uiteraard net als jij zegt is het het belangrijkst dat alles goed gaat en ze gezond zijn! Als ik zou mogen kiezen zou ik ook voor een meisje en een jongetje gaan, en mochten ze van hetzelfde geslacht zijn dan neig ik juist eerder naar twee meisjes… Maar als het twee jongetjes zijn dan zijn ze uiteraard ook ontzettend welkom!! Smile

MeisjeP: jeetje wat vervelend! Wel fijn dat je meteen mocht komen en er zo dus op tijd bij was! Lekker rustig aandoen meid, hopelijk werken de zetpillen en gaat het binnenkort een stuk beter met je! Dikke knuffel!!

Iris: haha, een walvis, kan ik me nu nog niet zoveel bij voorstellen maar dat zal ongetwijfeld komen over een aantal maanden Wink Wel fijn dat je je verder nog vrij goed voelt!

Hier vandaag zwangerschapskleding (broeken) gehaald en vanavond naar een etentje maar meteen één aangedaan, dat zit toch wel een heel stuk prettiger moet ik zeggen! Smile Overdag passen m´n gewone broeken nog wel redelijk, maar ´s avonds kunnen ze echt niet meer dicht!


tweeling - Iris40 - 01-04-2012

@ Tica...ja met dat gevoel s'avonds begint het:-) en later voelt het de hele dag zo:-) Maar ik heb het er graag voor over hoor. Ik ben 8 kilo aangekomen tot nu toe...dus dat valt hartstikke mee. Maar komt vast nog meer als ik met verlof ga.....ik ga vanaf half april met verlof.


tweeling - Jess78 - 02-04-2012

Hoi Iris; Knap dat je nog tot half april gaat werken. Ik ben met 28 weken gestopt met werken. Denk aan jezelf en zet hem op meid!


tweeling - poohtje - 03-04-2012

Meisje ben idd ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat?! Iris dat walvis-gevoel ken ik wel hahaha wordt nog veel erger helaas. Nog 2 weekjes dus en dan verlof, lekker hoor!!!
Ik had ook geen voorkeur hoor. Jongen/meisje had ik leuk gevonden maar twee van hetzelfde geslacht leek mij praktischer weet niet goed waarom. Mijn man was erg opgelucht toen we hoorde dat het twee jongens waren hij is een jongens-vader. Ik had lekker tutten met haar enzo ook wel heel leuk gevonden Big Grin Ach wat iedereen al zegt, als het maar gezond is!
Hier verder alles goed, ik sta steeds versteld van wat de mannen allemaal al kunnen. Zelf van de glijbaan af, met z'n tweeen lekker ravotten, zelf fruit eten zonder het bakje telkens om te keren en ze begrijpen veel meer. Vind het steeds leuker worden Big Grin


tweeling - meisjeP - 03-04-2012

hier ff 2 echo's van Jip en Janneke:
[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=9613&d=1333439064&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=9614&d=1333439069&thumb=1]Ze liggen allebei met hun hoofdje aan de rechterkant, op de 1e echo kun je het vruchtzakje/placenta van de 2de zien... Tijdens de echo zagen we daar ook continu beweging... Ze liggen dus recht boven elkaar...

Met Jip en Janneke gaat het heel goed, ze waren ruim 3,5 cm en we hebben beide hartjes gehoord! Met mij gaat het iets minder, ik sta streng onder controle, mijn waarden ketonen zijn elke keer net dat ik nog naar huis mag gaan, maar ben inmiddels al 12,5 kilo kwijt! Ze hebben gisteren nog een uitgebreid bloed en urine onderzoek gedaan, en daar krijg ik as woensdag de uitslagen van... Dus dat is even afwachten!

Poohtje, wat gaaf dat ze al weer zoveel kunnen, dat lijkt echt nog heel ver van mijn bedshow, maar werkelijk waar heerlijk om te zien! Wat kun je daar dan ook weer van genieten, he?

Iris, wow maar 8 kilo, netjes hoor! En dat je het nog vol houdt meid! Knap hoor! Kan me indenken dat je straks wel enorm toe bent aan je verlof!


tweeling - Mila - 03-04-2012

meisje, hebben ze geen medicijn tegen de misselijkheid en het spugen?


tweeling - meisjeP - 03-04-2012

Ik krijg nu zetpillen, maar deze werken nog niet... even tot volgende week aan kijken...


tweeling - Anne - 03-04-2012

hey meisjep, wat goed dat je toch gebeld hebt! alleen balen dat de zetpillen niet echt werken! fijn dat in elk geval met je beebs alles goed is! mooie echo's hoor!
zal eens kijken of ik die van mij ook kan plaatsen..
en gaaf dat je de hartjes al gehoord hebt! wij nog niet omdat dse laatste echo ook nog inwendig was. volgende week hebben we weer een echo en dan is het uitwendig en zouden we ze ook kunnen horen! ben benieuwd! lijkt me zo mooi!
hoe was je intake met de gyn? of had je hem/haar al eens gezien?

hier.. moe moe moe moe en nog eens moe.. ik slike zwangerschapsvitamines maar daar moest ik mee stoppen omdat ik ijzertabletten heb gekregen. en in die vitaminepillen zat ook een hoop energie waardoor ik minder moe was.. maar nu net 1 dag gestopt met die vitamines en ben echt kapot :-) dus dat word slapen als ik thuis ben :-)
maar mag niet klagen als dit het enige is samen met de hoofdpijn en steekjes in mijn buik.

Wij hebben het weekend gekeken voor een kinderkamer, maar was meer orienterend.. wat blijkt ( tenminste dat zegt de verkoopster) dat de levertijd van kamertjes 12 weken is! en dan je met een tweeling toch wel bij mnd 5 a 6 klaar moet zijn met je kamerttje omdat ze natuurlijk eerder kunnen komen.. ofte wel.. niks orienteren..... we moesten snel bestellen! :-)
Waren bij de Babydump geweest.. mooie winkel en prima service..
kinderwagen twijfelen we nog tussen de bugaboo donkey en de easywalker duo, maar we neigen meer naar de easywalker.. de bugaboo kan van 2 naar 1 pers. geklapt worden, maar dat gaan wij toch niet gebruiken en betaal je dan dus wel voor. maar de bugaboo is wel lichter en iets kleiner in te klappen.. maarja om daar nou 500 euro extra voor te betalen... dus we weten het nog niet maar waarschijnlijk wordt het de easywalker.
maar ook lange levertijd dus gaan volgende week wrs. alles al bestellen! spannend en leuk!!!

Groetjes!
Anne


tweeling - poohtje - 03-04-2012

Leuk he al die babyspulletjes, wij nemen hier beetje bij beetje afscheid van de babyspullen en hallo peuterspullen. Eerdaags gaat de box weg denk, groot sta-in-de-weg en we gebruiken hem nog amper. Gebruik jij hem nog Mila?
De bugaboo is idd heel mooi he, die was nog niet verkrijgbaar toen ik zwanger was. Het enige nadeel van de bugaboo zijn de voorwieltjes, het zijn geen luchtbandjes, hiermee blijf je steeds hangen achter opliggende tegels, kabels die op de stoep liggen etc. Echt super irritant, mijn zus heeft een enkele bugaboo vandaag mijn ervaring. Ik heb ook een leenwagen duo gehad met dezelfde wieltjes, geen succes :S
Vergeet je niet de tweelingkorting bij de babydump!!!?


tweeling - meisjeP - 03-04-2012

Ja ben ebnieuwd naar je echo, Anne! Leuk leuk, en ja die hartjes horen kloppen dat is echt heel bijzonder!

Wij zijn dan van de week ook bij dezelfde winkel geweest, wij gaan ook deze week nog bestellen! Ik ben echt een bugaboo-fan ook na ervaring, dus dat gaat m wel worden! En idd maak gebruik van de tweelingkortong, scheelt op het ledikantje en de maxicosi...!


tweeling - Mila - 03-04-2012

oh wat baalde ik toen wij een buggy gingen uitzoeken ik geen bugaboo kon kopen, want die was er nog niet. ik wilde altijd al een bugaboo en een paar maanden later kwam wel die buggy uit, balen!!

Poohtje, nee wij hebben al maanden geen buggy meer, stond voor mijn gevoel alleen maar in de weg.

Anne, dat ze zeggen dat je optijd moet zijn voor de babykamer is eigenlijk onzin, want als ze heel vroeg komen, liggen ze toch nog in het ziekenhuis, dus dan is het meer voor je eigen gevoel dat alles af en klaar is voor het geval ze eerder komen, maar je hebt het pas nodig na ongeveer 37 weken..


tweeling - 19ikke84 - 03-04-2012

Ik was voor mijn gevoel heel blij dat we alles heel vroeg besteld hadden. Ik ben iemand die alles geregeld wil hebben mocht er iets gebeuren. Met geloof ik een week of 16 stond mijn ziekehuistas al klaar.
Miss doordaat ik alles zo geregeld wil hebben en graag wil dat alles verloopt zoals ik bedavcht had, ik nu dus met een depressie zit.

Maar wat Mila zegt klopt. Ik ben 's maandags bevallen en dinsdags kwam de kamer pas en Sem mocht toen ie 40 weken was pas naar huis.

Nou morgen is de grote dag voor Sem. Hij wordt om 11.00 uur verwacht en om 12.00 geopereerd
Dat houdt wel in dat hij voor 06.00 gegeten moet hebben. Hij moet 6 uur nuchter zijn
Ben benieuwd hoe dat dus gaat, zolang zonder eten.
Hij krijst denk ik heel het zkh bij elkaar


tweeling - Mila - 03-04-2012

ja ik wil ook altijd alles optijd klaar hebben hoor, dus bij ons was de kamer "klaar" (geverfd en de meubels stonden er, verder nog geen aankleding) toen ik 24 weken was en een week later ben ik bevallen.. het enige voordeel vond ik dat ik volledig mij kon richten op de kids en mij niet meer druk hoefte te maken om de kamer enz.. ik hoefde alleen nog maar de aankleding te doen en dat was zo'n klein iets, dat was gewoon lekker een afleiding als ik even thuis was.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik nog een keer een kind zou krijgen, ik wederom zovroeg de kamer klaar zou hebben (dit omdat ik het toch als prettig heb ervaren om geen stress meer te hebben om te kamer als je ook al zoveel stress hebt om je kinderen), Maar voor de 24 weken wil ik het niet klaar hebben, omdat ze pas vanaf 24 weken levensvatbaar zijn.

Ikke, heel veel sterkte morgen met Sem. Toen Tess vorige maand is geholpen aan haar oren en neusamandelen, mocht ze ook niet eten, dus ik zag daar zooooo tegen op, want als ze normaal geen eten krijgt of even moet wachten , is het huis te klein, maar juist nu ik er tegen op zag, was ze heel rustig en Tess was niet 6 uur nuchter, maar 15 uur! 's avonds om 19.00 uur de laatste fles en de volgende dag om 10.00 uur pas geholpen


tweeling - Mila - 03-04-2012

Vandaag een oproep gekregen vanuit het UMCG in Groningen voor 7 mei met Nyna. Dan krijgt ze onderzoeken aan haar hartje


tweeling - Tica - 03-04-2012

Iris: fijn dat je niet meer zo lang hoeft te werken, succes nog met de laatste weekjes! En 8 kilo valt inderdaad nog wel mee volgens mij!

MeisjeP: mooie echofoto’s, maar wel erg vervelend dat je jezelf nog steeds niet goed voelt en al zoveel kilo´s kwijt bent! Wel goed dat ze je vanaf nu streng in de gaten houden, kan me voorstellen dat je een opname het liefst niet zou hebben, maar als het nodig is dan is het nodig natuurlijk, want er moet natuurlijk goed gezorgd worden voor je ukkies en voor jezelf!

Anne: leuk dat jullie al zoveel met babyspulletjes bezig zijn! Hier zijn er niet zo lange levertijden dus we kunnen nog wel even wachten tot de drie maanden vol zijn, daarna wil ik ook vrij snel de belangrijkste dingen gaan kopen!

Mila: hopelijk zullen de onderzoeken in Groningen jullie gerust stellen en is alles goed met Nyna’s hartje!

Hier: ben gisteren weer thuis gekomen na een werkreis naar Chili van 8 dagen, ben nog wel erg moe maar gelukkig heb ik weinig last gehad van misselijkheid tijdens m´n reis. Vandaag wel weer misselijk, zou haast denken dat het hoogteverschil er misschien iets mee te maken heeft (in Chili zat ik zo’n 1100 meter lager en daar had ik geen last van misselijkheid, maar voor en na m´n reis hier thuis wel). Maar ik kan gelukkig m´n eten wel binnenhouden (tenminste, als ik maar veel kleine beetjes eet op een dag) dus mag niet klagen! Nog maar een paar weken en dan heb ik m´n eerste bezoek aan de gyn (en hopelijk dan ook weer snel een echo!)


tweeling - leeuwinnetje - 03-04-2012

meisje: wat vervelend van de misselijkheid en vooral dat de zetpillen niet helpen. hoop dat het snel minder word

mila: spannend, dikke knuff en sterkte

ikke: spannend morgen, hoop dat het allemaal goed gaat, sterkte

anne: wat vervelend zo moe, hoop dat de ijzertabletten helpen.
hier hadden we ook op tijd het kamertje klaar, rond de 5-6 maanden en zijn ook alles gaan bestellen rond de 12 weken.


tweeling - Anne - 04-04-2012

hey meiden,
ja denk ook dat ik het fijn vind als alles een beetje optijd klaar is.. als wij nu bestellen is het ook in maand 5 a 6 klaar.. lijkt me prima.
En bij babydump inderdaad 15 procent tweelingkorting! scheelt toch weer.. en en fijne vind ik ook dat mocht het geleverd zijn en er gaat nog iets mis met de baby's dan komen ze het kosteloos weer halen en krijg je het geld terug.. zelfs al staat het al in elkaar! ze geven dus echt garantie tot aan de geboorte.. dat vind ik erg fijn aangezien alles aal genoeg kost!

Poothje, zet jij veel dingen op marktplaats toevallig? wij zijn nog opzoek naar een box.. heb je een tweelingbox of een enkele?
Qua boxen vind ik nu niet echt mooie op marktplaats staan. en een box hoef ik niet perse nieuw.

De ijzertabletten helpen wel een beetje.. ben wat minder moe maar dit kan ook zijn omdat ik gisteren van 19:00 tot 7:00 vanmorgen geslapen heb :-)
lekker er aan toegeven dus hihi.

Groetjes!


tweeling - leeuwinnetje - 04-04-2012

anne: ik heb eventueel wel een box, een licht houten.
is wel een normale box, geen tweelingebox.
als je interesse hebt, stuur me maar een priveberichtje.
idd, dat is het beste, aan de vermoeidheid toegeven en lekker op tijd naar bed gaan Wink


tweeling - Iris40 - 04-04-2012

MeisjeP; wat vervelend dat de ketonen te hoog zijn....veel drinken? antimisselijkheid zetpillen. Ik heb het ook even gehad maar dat was maar een paar dagen. Sterkte ermee. Leuk he de echo's ! schattig hoor!

Poohtje; woh wat gaan die mannen hard van jou:-) leuk om te horen dat ze zo goed ontwikkelen. Mijn man is ook echt een jongens vader...dus die was ook erg blij.


tweeling - Iris40 - 05-04-2012

vraagje voor de al tweelingmama's ?

wie heeft er allemaal borstvoeding gegeven en hoelang heb je het volgehouden?
Nog tips en trucs?

Thanks Iris


tweeling - Mila - 06-04-2012

Ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven, maar niet rechtstreeks, maar via de kolf! Ze waren te klein om uit de borst te drinken


tweeling - 19ikke84 - 06-04-2012

Ik heb 5 weken gekolft. Bij mij waren ze ook te klein.

Maar als ze op tijd waren geboren was ik gewoon fv gaan geven. Maar omdat ze zo klein waren was het beter om bv te geven
Maar mijun lichaam was er niet klaar voor, ikzelf had me er niet op voorbereid. Dus bij mij kwam er niet veel melk uit. Dus ben er na 5 weken mee gestopt


tweeling - Iris40 - 07-04-2012

Mila en Ikke, dank je

Van de week een hangende tweelingwieg opgehaald...zo schattig. We wilden ze eerst direct op hun eigen kamer neerleggen maar bij nader inzien wil ik ze wel op mijn slaapkmaer. Dus toch een wieg aangeschaft.
Zeker omdat ik borstvoeding wil gaan proberen, in ieder geval de eerste paar weken.

Iedereen fijn paasweekend.


tweeling - Mila - 07-04-2012

Ik was ook niet van plan om BV te geven, puur omdat het er 2 waren, zag het echt niet zitten, maar ja toen ze te vroeg kwamen is bv toch echt het beste, dus tuurlijk dan doe je bv en ik had het niet verwacht, maar ik had BV voor een heel weeshuis, de diepvries thuis, bij mijn schoonouders en in het Ronald Mac Donaldhuis lag vol, zelfs daar mocht ik nog diepvriesvakjes lenen van andere ouders! hahaha en nu ik weet wat BV is, zou ik als er ooit een 3e komt zeker bv geven, zo mooi vind ik het!! ondanks dat ik alleen heb kunnen kolfen.


tweeling - leeuwinnetje - 07-04-2012

Hier ongeveer 2 maanden bv gegeven.
heb ook vooral gekolfd


tweeling - Iris40 - 08-04-2012

oke dank jullie.

Mijn plan is wel om BV te geven maar ach ik zie wel...als het me lukt dan is het oke...als het niet lukt...dan niet. Wrs ook kolven dan hopelijk in ieder geval.


tweeling - leeuwinnetje - 08-04-2012

in het begin vond ik het kolven nog niet zo erg, maar toen de meiden thuis waren. En je en 7-8 keer per dag moest kolven en 7-8 voedingen per dag moest geven per kind. Ik voedde ze omstebeurt. Dat vond ik wel best zwaar, was alleen maar bezig met voeden
Dus toen besloten dat ik ging stoppen, alhoewel ik dat wel vreselijk vond, want je wil zo graag. maar had het idee dat ik nergens anders aan toe kwam. en wilde ook graag van de meiden genieten.


tweeling - poohtje - 08-04-2012

Hey Anne, sorry voor de late reactie maar wij gaan idd dingetjes op internet zetten. We hebben een tweelingbox, niet nieuw en hij is een beetje kastanje bruin denk ik (tweede hands). Hij mag voor 30 euro weg. Was niet erg onze kleur maar ach hij stond aan de andere kant van de kamer en na anderhalf jaar is ie toch weer weg Big Grin. Verder twee kussens voor in bad (als je een bad hebt) daar kunnen ze op liggen en als ze wat groter zijn en ze kunnen zitten kun je ze om hun middel doen. Als ze dan omvallen blijven ze boven water. Een muziekmobiel voor boven box of bedje van winni the pooh. Heel veel kleertjes, puckababys, slaapzakjes, reiswiegen easywalker!! Hahaha zit hier gewoon reclame te maken, sorry hoor.
Hier zijn de jongens ons vreselijk aan het uittesten, soms ook wel grappig maar vermoeiend Big Grin Hoelang duurt die fase :S ?


tweeling - Mila - 08-04-2012

Jahaha poohtje, hier zijn ze ook enorm aan het uittesten. Zwaar vermoeiend!


tweeling - Tica - 08-04-2012

Iris, ik denk er inderdaad net zo over als jij: wil ook graag BV geven als dat lukt, maar mocht het niet lukken of echt veel te vermoeiend zijn, dan is het ook oke. Ga het ook in ieder geval proberen! Wel fijn om ook te lezen over de ervaringen van anderen hiermee!

MeisjeP, hoe gaat het nu met je?


tweeling - Mila - 09-04-2012

Ik moet nog wel zeggen dat ik een bewuste keus heb gemaakt doordat ze na 3 maanden ziekenhuis thuis kwamenbik bewust ben gestopt met kolven. Doordat ze zo ernstig prematuur waren zouden ze nooit uit mijn borst kunnen drinken. Tess in het zh wel eens proberen aan te leggen, waar dat ging niet meer... En ik zag het niet zitten omb7x oer te kolven en daarnaast ook nog 14 voedingen met de fles te doen.. Helemaaal omdat mijjn man nav2 wekwn weer gewoon moest werken


tweeling - Wantjes - 09-04-2012

Hallo allemaal,

ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap (eenling) in 2009 veel op dit forum geschreven. Daarna had ik er helaas weinig tijd meer voor. Wel een tijd op hyves nog doorgepraat met een heleboel meiden die allemaal rond dezelfde tijd waren uitgerekend.
Op dit moment ben ik 17 weken zwanger van een eeneiige tweeling en kwam per toeval weer eens hier terecht. Lijkt me leuk om hier mee te praten, vooral omdat ik tegenwoordig erg veel stilzit en dus tijd overhoudt haha....

Groetjes Wendy


tweeling - Jess78 - 09-04-2012

Hallo Wendy; Proficiat met je tweeling zwangerschap. Moet je nu al veel zitten door de zwangerschap of heeft dat een andere reden? Lukt dat wel met een kleine uk die rond loopt?

Ik heb 2 maanden gekolfd en BV gegeven. Dana snapte het niet helemaal, dus dan waren we beide een beetje geirriteerd als ze alleen maar lag te happen en niets lag te drinken. In het zh heb ik ook nog een borstontsteking gehad omdat we heel veel gingen proberen maar ik niet meteen erna ging kolven. Ryan kon het wel maar dan voelde ik me weer schuldig tegenover de andere. De laatste keer heb ik echt bewust afscheid genomen. Ik heb wel bewust rustig afgebouwd.

Wij zijn ook aan het twijfelen om de box nu al weg te doen omdat ze er gewoon niet meer in willen zitten.
Verder zitten wij nu ook in 2 vermoeiende huilweken. Ben benieuwd wat de volgende stap dan wel niet is.


tweeling - Mila - 09-04-2012

Wantjes gefeliciteerd met je zwangerschap.. leuk 1 eiig, dus je krijgt 2 jongens of 2 meiden.


tweeling - Tica - 09-04-2012

Hoi Wendy, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk dat je ook mee komt praten! Smile Hoe zijn je eerste 16 weken van je zwangerschap geweest? Voel je je nog goed?

Jess, wat vervelend, vermoeiende huilweken... hopelijk is dit van korte duur!


tweeling - Wantjes - 09-04-2012

Bedankt!
Ik zie trouwens dat leeuwinetje.nog mee praat hier, leuk, die ken ik nog van de vorige keer *zwaai* !

Jess het valt wel mee, heb alleen bij het minste of geringste harde buiken. Ik weet wel dat die er nu meer bij horen maar tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik die helemaal niet gehad dus ik neem het wel serieus en pak mijn rust . Dat gaat ook wel nu want mijn partner is (om niet zulke leuke en stressvolle redenen) thuis dus hij is veel met onze zoon in de weer.
Mijn zwangerschap gaat eigenlijk tot nu toe prima, helemaal sinds de ijzertabletten.

Ik ben in de vaste overtuiging dat het twee jongens zijn:-) Mss kunnen ze woensdag op de echo al wat zien, ben benieuwd!

Ik zie wel erg op tegen het zware aan een tweeling hebben. Met mijn zoontje hebben we een onwijs zwaar babyjaar gehad.maar inmiddels is hij zo makkelijk eigenlijk. Ik heb ook moeite met het idee dat hij zoveel.moet gaan inleveren straks, dat doet zeer....


tweeling - leeuwinnetje - 09-04-2012

hoi wendy, welkom en van harte gefeliciteerd. moest wel effe nadenken, maar weet het weer, leuk, dat je mee komt kletsen. jammer dat we je niet meer zo vaak op hyves zien, we hebben al een paar keer een meeting gehad, erg leuk.
fijn, dat de ijzertabletten helpen. ben benieuwd of je 2 jongens of 2 meisje krijgt, spannend...
komt helemaal goed met je zoontje hoor, zal vast wennen voor hem zijn, maar zal ook heel leuk zijn 2 speelmaatjes (in het begin nog niet natuurlijk Wink) voor hem erbij.

jesse: vermoeiendhuilweken, hoop dat het snelw eer over is voor jullie.
als jullie de box niet meer gebruiken, zou ik het weg doen, heb je meteen weer emer speelruimte voor de kids.


tweeling - Erica-J - 10-04-2012

Hallo!
Mag ik mij bij jullie komen aansluiten?
Ik ben Erica en sinds 15 december 2011 mama van een tweeling, een jongen en een meisje; Jens en Fenne.

Het lijkt me erg fijn om ervaringen te delen en tips te krijgen van andere tweeling mama's. Pooh, volgens mij 'ken' ik jou nog van het 1980 topic, kan dat? Is iig wel een hele tijd geleden al.
En voor alle zwangere dames, geniet van de zwangerschap en pas goed op jezelf Wink


tweeling - leeuwinnetje - 10-04-2012

welkom Erica, gezellig dat je mee komt kletsen


tweeling - poohtje - 10-04-2012

Hey Erica idd ja, eerste wat ik dacht is he die ken ik van het 1980 forum haha. Leuk en nog van harte gefeliciteerd!! Wendy welkom Big Grin!!


tweeling - Iris40 - 10-04-2012

Wantjes, gefeliciteerd! en join the club:-)


tweeling - Tica - 10-04-2012

Welkom Erica, en nog gefeliciteerd met je tweeling! Leuk dat je hier ook je ervaringen komt delen. Hoe is je zwangerschap geweest, alles goed verlopen? Bij hoeveel weken zijn je zoon & dochter geboren?

Hier ondertussen alweer de derde dag zonder misselijkheid... zou het even een kleine tussenpauze zijn, of misschien toch al begonnen aan de volgende fase zonder misselijkheid? :-?


tweeling - Lucinda - 13-04-2012

Weet iemand wat met babii is?? Zag dat bericht op de begin pagina.


tweeling - Iris40 - 14-04-2012

nee geen idee maar het klinkt niet goed.


tweeling - meisjeP - 14-04-2012

Ik wil er niet verder op in gaan, qua Babii, maar geloof me het staat er niet voor niks boven en ze heeft echt even de rust nodig, als ze al terug komt...


tweeling - Erica-J - 14-04-2012

Bedankt voor het warme welkom Smile

Tica, ik zou op precies 37 weken ingeleid worden omdat het vruchtwater minder werd en ons meisje daar last van begon te krijgen. Maar het is toen de nacht ervoor al spontaan begonnen. Ik had zelf in eerste instantie niet direct door dat het al weeen waren, ik had al een aantal weken regelmatig last van pijnlijke harde buiken namelijk. En ik heb alleen maar rugweeen gehad, dus ik dacht gewoon dat ik last van mijn rug had Wink Bleek dus 's ochtends toen ze het infuus met wee opwekkers wilden aanleggen dat ik al op 4 cm zat Big Grin
Om 11u hebben ze toch infuus gegeven om het verder op gang te helpen en om 16.29u is ons meisje geboren en 16.36u ons mannetje.

Iris, zo'n hangwieg hebben wij ook gebruikt, echt supergaaf! Ze hebben er tot ruim 3,5 maand in gelegen, bij ons op de slaapkamer. Toen waren ze echt toe aan ieder hun eigen grote bedje. We hebben hem nu te koop staan, dus als een van de aanstaande mama's hier interesse heeft? Voor foto's kun je even googlen op tweeling hangwieg van kindekeklein.

Wij hebben voor de Bugaboo donkey gekozen. Een forse hap uit je portemonnee maar dan heb je wel wat. Hele fijne wagen, niet te breed, goed wendbaar. En voor ons met name erg handig omdat je hem kan 'inschuiven' vanwege onze smalle voordeur en gang (oud huis).

Ik las ook iets over bv en kolven? Heb ik ook direct vanaf het begin gedaan, en gaat gelukkig erg goed. Omdat onze meis een moeilijkere start had en op de kinderafdeling is opgenomen de eerste twee weken kon ik ze niet elke voeding allebei aanleggen. En haar intake moest streng gemonitord worden dus zij kreeg toen al meestal een flesje, en nu eigenlijk meestal nog steeds. Dan kan ik ze tegelijk voeden (hem aanleggen en meis de fles) scheelt zoveel tijd! En nadien kolf ik dan weer voor haar, en voor hem als ik moet werken. Tot nu toe krijgen ze allebei nog 100% moedermelk. Een dubbele elektrische kolf is dan wel onmisbaar Wink

Fijn weekend iedereen!


tweeling - Jess78 - 14-04-2012

Erika; Gefeliciteerd met je zoon en dochter. Wat knap dat je zo beide de melk geeft en dat je zelf zoveel melk hebt. Ik moest meestal naast het kolven nog extra Friso aanmaken. 1 voor 1 een boertje geven vond ik altijd lastig.

De kids zijn sinds dinsdag gelukkig weer wat geduldiger en rustiger. Tandjes 7 en 8 hebben zich laten zien. Het begint dus al aardig vol te raken in hun mondjes. Een appel of peer vinden ze dan ook leuk om zelf af te schrapen. De bedrand is trouwens ook lekker, de verf is er al af en het hout is al nat.
De box had ik donderdag op marktplaats gezet, een stuk of 8 reacties gehad en vandaag is hij al opgehaald. Nu wil ik natuurlijk de hele kamer veranderen waar manlief niet zo'n zin in heeft.


tweeling - Mila - 14-04-2012

Erika, gefeliciteerd. Hoe heten jou zoon en dochter?


tweeling - Erica-J - 14-04-2012

Mila thanks Smile
Onze zoon heet Jens en dochter Fenne. Smile

Jess, ik denk niet dat ik het nog heel lang zo volhoud hoor, ze drinken inmiddels gezamelijk zo'n 330 a 340 cc per voeding en dat krijg ik er tijdens m'n werkdagen niet uitgekolfd Wink


tweeling - Mila - 15-04-2012

Leuke namen! Jens hoor je niet zo vaak, leuk!


tweeling - Mila - 15-04-2012

wie van jullie zou na de tweeling OOIT nog een 3e willen??


tweeling - Erica-J - 15-04-2012

Mila, ik wil best nog een keer een derde (en wellicht zelfs ooit nog wel een vierde Wink ) maar om praktische redenen toch in elk geval pas nadat deze twee rakkers goed kunnen lopen etc. Al zou ik wel wat bang zijn voor weer een tweeling, deze waren ook spontaan met z'n tweetjes en twee eiig kan erfelijk zijn en daardoor vaker voorkomen...
Maar ik heb op zich een redelijke zwangerschap gehad, de eerste helft nul kwaaltjes, pas de tweede helft werd het zwaar. En geen premature kindjes, dat moet ook een zware ervaring zijn die de keus voor nog een kindje zal beinvloeden.


tweeling - leeuwinnetje - 15-04-2012

erica: vind het ook knap, dat je nog steeds bv geeft.

mila: wij weten het nog niet.
hier was het ook spontaan en ze zijn 2-eiig, dus ook kan op nog een tweeling. dat zijn wel redenen, waar je over nadenkt. en gister hadden we het bij onze schoonouders erover. dat 3 kids, een oneven getal is en er meestal iemand een buitenbeentje zou zijn? hoe denken jullei daarover?
en financieel, denk ik er ook wel over. we kunnen het wel betalen, maar je moet toch wel weer iets meer opletten enzo. en aangezien wij graag leuke dingen doen, meestal met de kids. maar ook af en toe samen of met vriendinnen.
En weet ook niet of, ik weer helemaal opnieuw wil beginnen, soms denk ik van wel en aan de andere kant, nu het steeds makkelijker wordt en je dan weer ene kleintje hebt met zoveel voedingen, weinig slapen, en veel aandacht, weet ik het ook nog niet zeker.
dus we zijn e rnog niet overuit. en wil zo en zo nu eerst van de meiden genieten en als er een 3e komt, wil ik wel dat ze minimaal op de bassisschool zitten.
ach ja, we zien wel hoe het loopt.


tweeling - Mila - 16-04-2012

dat heb ik dus ook.. een 3e kindje lijkt me nog wel leuk, maar er zitten ook best wat nadelen aan.. dus wij weten het ook nog niet hoor.
denk alleen al aan een andere auto, een slaapkamer op zolder erbij maken, weer de nachten eruit, eventueel angst om vroeggeboorte enz... weer helemaal opnieuw beginnen.


tweeling - 19ikke84 - 16-04-2012

Wij laten het hier bij onze 2 aapjes. Er is mij al vertelt dat ik een hele grote kans heb om weer een vroeggeboorte te krijgen. Omdat mijn baarmoedermond verkort is.
Verder ook hier spontaan aangeteld van een twee-eige tweeling. Dus ook de kans op weer een tweeling.
Verder zou ik dan een andere man moeten zoeken, want mijn vriend wil het echt niet meer.


tweeling - meisjeP - 17-04-2012

Erica, welkom join the club! Wat een ontzettende leuke namen!

2 of 3, tsja moeilijke keuze! We hebben altijd gezegd een groot gezin, maar deze twee hebben veel moeite gekost en had veel last van alle hormonenspuiten! Dus ik weet het niet... daarnaast weten we niet hoe de toekomst er financieel er uit ziet, aangezien ik nu een 0 urencontract heb en in geen weken ben opgeroepen... Nu kunnen we 2 goed betalen, dus tsja 3 wordt dan wel iets lastiger qua onkosten ook omdat wij er graag op uit mogen gaan en leuke dingen willen gaan doen...

Hier valt de zwangerschap me best zwaar, lichamelijk met name... Ivm het vele overgeven en de misselijkheid, moet ik 2x per week urine en bloed laten testen! En het is elke keer weer kantje boord... Ik heb daarnaast echt niks geen energie, na een douchebeurt ben ik bijvoorbeeld kapot... En dat voor iemand die niet goed stil kon zitten is dat best lastig! Hoop echt dat daar nog wel een beetje verandering in komt... Zijn er dames met positieve ervaringen hier over???


tweeling - Tica - 17-04-2012

@MeisjeP, wat ongelooflijk balen dat je nog steeds zo misselijk bent en geen energie hebt, kan me voorstellen dat het op deze manier wel heel erg zwaar valt! Kan je helaas niet echt helpen met positieve ervaringen, want ik heb het zelf nooit zo erg gehad als jij. Heb wel veel last gehad van misselijkheid de afgelopen weken en ook af en toe overgeven, maar het meeste eten heb ik toch wel binnen kunnen houden. Nu is het sinds ongeveer een week een stuk beter en komt de misselijkheid alleen nog bij vlagen, af en toe nog eens overgeven, maar de meeste dagen heb ik er nu toch veel minder last van, en ik ben nu ook minder moe dan de afgelopen weken. Hopelijk wordt het voor jou ook snel minder erg nu je de drie maanden nadert, zodat je straks in ieder geval weer normaal kunt eten en je ook een beetje kunt beginnen met genieten van je zwangerschap! Sterkte!


tweeling - Anne - 18-04-2012

hey meiden!
Sorry alweer een tijdje geleden!! druk druk druk op werk :-( en savonds ben ik echt kapot hihi lig gemiddeld nu rond 20:00 op bed, en daarvoor al een uur op de bank :-)
Leuk al die nieuwe erbij! WELKOM!

Jeetje meisjep, nog steeds niet goed met je he!! erg vervelend dat je niet echt kunt genieten op dit moment! is het overgeven nu wel een stuk minder geworden? dat ontbreken van energie ken ik idd. maar heb extra ijzertabletten gekregen van de gyn. en sindsdien gaat het een stuk beter! in de vitamines die ik eerst slikte zat maar 15 mg ofzo.. heb nu 400 mg per dag! dus dat is een heel verschil.. maar ben in de avond nog wel echt een vaatdoek hoor! maar overdag heb ik meer energie gekregen!
Je bent nu op de grens! wanneer heb je je echo weer? ik hoop dat alles goed is en de klachten nu meer en meer afnemen nu je in de 2e fase komt! aqls je er zo lang op hebt moeten wachten dan wordt het ook tijd dat je er lekker van kunt gaan genieten toch?!

Hier gaat het verder ook goed! op wat onzekere gevoelens na dan :-) volgende week lekker vakantie en de week erna weer controle. maar dan gaat de gyn alleen naar de hartjes luisteren .. dus geen echo.. de eerstvolgende zal over 6 weken dan zijn (20wk) pfff duurt me veel te lang. MAAR zag in een advertentie dat er bij ons in de buurt een nieuwe echocentrum opent en die hebben a.s. zaterdag opendag en dan kun je langskomen en krijg je een gratis 3d echo foto! dus ik sta in de rij! hahaha
toch nog even kijken voor dat we weggaan :-)

fijne week en weekend alvast allemaal! ( ja sorry mijn werkweek zit er weer op :-) )

Liefs Anne


tweeling - Tica - 18-04-2012

Anne, wat heerlijk dat je werkweek er al weer op zit, geniet van je lange weekend! En kan me voorstellen dat je in de rij gaat staan voor de 3d echo a.s. zaterdag (zou ik zeker ook doen Wink ) - hopelijk kunnen jullie dus nog even weer kijken hoe alles gaat, veel plezier alvast!! Smile En ook alvast een fijne vakantie!


tweeling - Anne - 20-04-2012

Dankje!!
Gaat zeker lukken!
X


tweeling - Jess78 - 26-04-2012

Hallo allemaal,

De kids zijn de laatste tijd erg aanhankelijk naar mama toe (het zal wel in de functieomschrijving staan) maar hoe gingen jullie ermee om als ze beide alleen maar opgetild willen worden en bij mij willen zitten? Hoe later op de dag hoe meer ze naar mij toe willen. Ookal is papa, oma of opa aanwezig.
Ook wil de een nu veel aan de handen lopen en de ander wil oefenen met staan maar tegelijk lukt mij dat echt niet om ze vast te houden.

Jess


tweeling - leeuwinnetje - 26-04-2012

jess: soms gewoon aan toevoegen en ze beide op schoot nemen, of ze afleiden en samen met ze gaan spelen, zodat je toch met ze bezig bent.
maar dat blijft gewoon lastig. hier ook regelmatig, als de een op schoot zit, wil de ander ook. en vooral als ik alleen ben, is het lastig, anders gaan ze nog wel eens naar papa toe.

Hier vanochtend de uitslag gehad van de testen van de logopedie. Met de taalbegrip is alles goed en lopen ze gelijk met leeftijdsgenootjes rond de 2,5 jaar. Met de woorden was bij Esmee nog wel een aandachtspunt, ze zat wel tussen de grenzen met de test, maar wel op de ondergrens. En met de zinnen maken, scoorden ze onder de grens. Daar gaat ze nu ook vooral mee aan de slag om aan te werken. Daarom krijgen ze nu beide apart wekelijks logopedie. Met zinnen maken, liepen ze ongeveer een half jaar achter, dus als een 2-jarige.

Het komt wel goed, had het er met mij man over, misschien moeten we ze vaker 1 op 1 aandacht geven. Dat doen we al elke avond met het boekje lezen, maar misschien moeten we echt een keer een half uur uittrekken( bv wekelijks). Zodat je langer met ze bezig bent.
Als ik alleen met ze ben, word dat lastig, want willen ze toch beide mijn aandacht.

Maar het blijft soms lastig 1 op 1 contact, omdat je natuurlijk ook nog andere dingen hebt, zoals je werk, huishouden en soms wil je gewoon lekker lol maken (dansen, kietelen, gek doen) ipv alleen maar bezig te zijn met de taal. Hoorde van een andere tweelingmam, dat ze elke dag het alfabet op zei voor de taalontwikkeling. Vond dat nu ook een beetje overdreven. [Afbeelding: smiley_knipoog.gif] Tuurlijk praat ik met ze, lezen we boekjes voor, zing ik liedjes, maar ik wil ook weer niet dat het een soort van obsessie word, dat mijn kids moeten gaan praten in zinnen, snappen jullie?!

De logopediste vond trouwens wel, dat ze zich goed konden concentreren, dus dat is natuurlijk wel super. Zelf merk ik dat niet altijd, als ze samen zijn, is het gewoon heel anders, als dat ze alleen zijn. Maar vond het wel een compliment. [Afbeelding: smiley_groot.gif]


tweeling - Mila - 26-04-2012

Ik neem ze ook regelmatig samen op schoot en dan boekje lezen of in de kinderstoel aan tafel zetten en dan erbij gaan zitten met speelgoed enz.. of als ze heel hangerig zijn ga ik wandelen.

Leeuwinnetje, ik vind het nog netjes hoor! ik zie Nyna en Tess voor hun 2e verjaardag niet eens zinnen zeggen hahahah ze worden in aug. 2, nou dat wordt niks hahahaha mijn zusje praatte pas met 4 jaar en ook dat is goed gekomen Wink is nu slimmer dan mij Wink


tweeling - leeuwinnetje - 26-04-2012

het komt ook wel goed, en ik zal je vertellen dat ze hier met 2 jaar dus ook geen zinnen zeiden, ook heel erg weinig woorden, misschien mama, papa, bal en beer en daar hiel het ook bij op.
ze zijn het afgelopen jaar echt heel goed vooruit gegaan. dus beginnen juist nu meer woorden te zeggen en duidelijker te praten. dus we kunnen natuurlijk ook niet meteen verwachten, dat ze meteen zinnen gaan praten. maar met 2 jaar, was ik bij het cb en toen hadden we het erover, en voor mijn gevoel, vond ik het toch wel fijn, om te kijken hoe het ging met de dames. en het kan nooit kwaad, als zij tips heeft en kan helpen, heb ik er geen problemen mee. soms is het ook frustrerend voor de meiden, omdat ze iets zeggen en ik ze niet altijd versta. of van de week was Gwen echt hele verhalen aan het vertellen tegen mij, maar ik verstond het niet. dat is moeilijk, dat ik niet kan reageren. ik kan wel ja zeggen, maar kan niet specifiek reageren. Dus vind het ook fijn, dat we hulp krijgen.


tweeling - Mila - 26-04-2012

hebben ze ook hun eigen taaltje? dat hoor je vaak toch bij tweelingen?


tweeling - leeuwinnetje - 27-04-2012

ze hebben zeker hun eigen taaltje en begrijpen elkaar. soms begrijp ik het ook, aan hoe ze reageren, of wat ze aanwijzen, dan kan je er zelf ook wel iets van maken, waar het mee te maken heeft.


tweeling - leeuwinnetje - 27-04-2012

gister was er een oud vrouwtje, die zei, o wat leuk, dat u ze hetzelfde kleed.
Ik zei: toevallig hebben ze dezelfde jasjes aan, maar kleed ze vaak juist niet precies hetzelfde.
Dat is nou jammer, zei ze, u moet ze echt wel hetzelfde kleden, dat is zo leuk.
Ik denk, waar bemoeit ze zich mee, haha. ik bepaal altijd zelf wel, wat ik ze aandoe,
zijn ook 2 identieke meisje, lijkt wel of sommige mensen dat niet snappen ofzo. Wink
het is wel eens leuk om ze heel af en toe hetzelfde te kleden, maar niet standaard, vind ik persoonlijk

je krijgt zoveel verschillende reacties, vaak, dat ze zoveel op elkaar lijken.
en vorige week, hadden ze verschillende kleren aan en de haren beide helemaal anders.
en toen was een man helemaal verbijsterd, dat het ene tweeling was, haha. het was omdat zijn vrouw dat dacht.

Fijn weekend, allemaal!!


tweeling - Jess78 - 29-04-2012

haha, hoe je ze kleed moet je altijd zelf bepalen. Soms krijg ik kleding van mijn schoonmoeder maar dat is vaak toch niet mijn smaak. Dan denk ik doe het maar aan als ze naar oma gaan maar dan kan ze ook juist denken dat ik het wel leuk vind. haha!

Bij mij vragen ze altijd omdat het een jongen en een meisje is "is het een tweeling?". Duh.. hoe wil ik dat anders voor elkaar krijgen als ze even groot zijn..

Bewust 1 op 1 contact hebben we eigenlijk nog niet en praten is er bij ons ook nog niet bij. "Buba" is haar eerste bewuste woordje als ze Bumba wil zien. Van het Oei ik groei-boek krijg ik slechte zin want dat klopt bij ons helemaal niet (op de zeurperiodes na dan). Ze ontwikkelen zich wel op hun eigen tempo en dat vind ik goed. De tips van de fysio en het cb zijn altijd wel handig voor de volgende stap die komen gaat.

De kids hebben nu ook steeds vaker ruzie met elkaar. Speelgoed afpakken en duwen. Is hier nog een trucje voor??


tweeling - leeuwinnetje - 29-04-2012

haha, buba, dat woordje kende ze hier ook erg snel. Vonden het ook superleuk, bumba! Maar heb het op een gegeven moment niet mer laten kijken, want vind het een stomme brabbelclown. ben bewust woezel en pip en zandkasteel op gaan zetten, veel informatiever. als ze klein zijn is het nog niet zo erg, maar hier zijn ze alweer wat groter. en vinden zandkasteel nu helemaal geweldig.

kelding die ik juist niet zo leuk vind, doe ik vaak aan na het kinderdagverblijf. regelmatig zit er weer wasco, verf, of iets anders op de kleding, en krijg het er soms niet uit. dus vaak doe ik de zelfde setjes aan na het kinderdagverblijf en de leukere setjes thuis.

dat speelgoed afpakken, dat blijft voorlopig, hier ook nog steeds. je kan alleen maar benadrukken, dat het niet mag. soms laat ik ze hier hun gang gaan. maar regelmatig beginnen ze te schreeuwen, en dan weet ik alweer hoe laat het is. dus ik zeg altijd dat ze het weer terug moeten geven, en als ze dat niet doen, geef ik het zelf terug. maar bij jullie zijn ze wat jonger, dus nog lastiger. maar hier begrijpen ze nu meer, dus probeer het wel elke keer te benadrukken. en dan heb je sommig speelgoed dubbel en nog willen ze hetzelfde. Wink


tweeling - Mila - 29-04-2012

Hier kijken ze zandkasteel, sesamstraat, teletubbies en dirk scheele... vooral van dirk zijn ze groot fan!


tweeling - Iris40 - 02-05-2012

hallo allemaal,

Hoe is het met iedereen? Leuk de verhalen van jullie kids steeds te lezen. IK heb zelf nog niet veel te melden alleen maar vragen aan jullie:-)
wie is er allemaal met een keizersnede bevallen? en hoe heb je dat ervaren?
Ik heb een te hoge bloeddruk en wrs gaan ze met 37 weken een keizersnede doen. geen risico's nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie bevallingsverhalen.

Liefs Iris


tweeling - Mila - 02-05-2012

Ik ben op de gewone manier bevallen, dus kan je helaas niet helpen.
ben wel benieuwd naar een buikfoto van je Wink heb je die?

Hebben jullie.eigenlijk facebook?


tweeling - 19ikke84 - 02-05-2012

@Iris: Ik ben ook zo bevallen dus kan je helaas niet helpne


tweeling - 19ikke84 - 02-05-2012

Speelgoed afpakken begint hier nu ook. Vooral Fleur moet alles wat sem heeft ook hebben
Ik ben eigenlijk nog niet begonnen met kinderprogramma's met ze te kijken
Zou ik daar wel mee moeten gaan beginnen??? wat denken jkullie???


tweeling - leeuwinnetje - 02-05-2012

ikke: je moet doen waar jij je goed bij voelt. ik liet ze met die leeftijd ook niet naar kinderprogramma's kijken. vind het ook helemaal niet goed, als de tv heel de dag aanstaat. ben er ook pas rond 1,5 jaar ofzo mee begonnen. en nu vragen ze wel eens of ze iets mogen kijken, vaak effe na het eten. voor een half uurtje is dat dan ook niet zo erg.


tweeling - Nina77 - 02-05-2012

@Iris, Ik ben met een keizersnede bevallen. Mijn bloeddruk werd ook te hoog en ze hebben me net voor de 37 weken ingeleid. Uiteindelijk ging het met een van de mannen niet echt lekker en ik was nog helemaal aan het begin dus kwam de arts voorzichtig vertellen dat het een keizersnede zou worden. Mijn vliezen waren al (vanzelf) gebroken en ik zat midden in de rugweeën dus ergens vond ik alles best. Eigenlijk had ik er de hele zwangerschap al rekening mee gehouden dus het kwam niet echt als een schok. Ik had mij er op ingesteld dat het een medisch verhaal zou zijn en het is mij super meegevallen. Het moment dat ze de mannen eruit haalden en ze omhoog hielden zodat ik ze kon zien zal ik nooit meer vergeten. Ik mocht ze even een aai geven en toen gingen ze naar achteren om alles te checken. Mijn man ging met ze mee, dat vond ik erg fijn. Ze hebben mij gehecht en naar boven gebracht en voor mijn gevoel (en in mijn herinnering) heb ik ze daarna snel weer bij me gehad. Het zal achteraf wel een uur zijn geweest maar ik heb me nooit alleen gevoeld, ook al was mijn man met de jongens mee. Als ik nu het filmpje zie waar ze worden aangekleed door mijn schoonmoeder (die was als eerste in het ziekenhuis) dan vind ik het jammer dat mijn eigen moeder er niet bij was maar die was net iets later en kwam eerst naar mij voordat ze bij de jongens ging kijken. Het herstel vond ik ook wel goed gaan. Ik weet dat er drama verhalen zijn maar volgens mij is dat vooral als vrouwen eerst een uitputtingsslag hebben geleverd om gewoon te bevallen en dat het daarna een keizersnede wordt. Ik wist dat ik ongeveer 5 dagen in het ziekenhuis moest blijven maar ik mocht vanaf het begin het gewicht van een kindje dragen dus ik kon ze al gelijk uit hun bakjes tillen als het nodig was. Bij eerdere operaties herstelde ik altijd wel goed en bij de keizersnede was het gelukkig ook zo. Achteraf ben ik ook blij dat ik het eerst zelf mocht proberen. Het enige wat tegenviel was de borstvoeding. Ik heb er in die week ook wel wat (kraam)tranen over gelaten. Achteraf hoorde ik van de kraamzorg dat na een keizersnede je lichaam zich focust op herstel en dat het daardoor langer kan duren voordat de borstvoeding op gang komt. Misschien had ik het langer geprobeerd als ik dat had geweten maar uiteindelijk werkte de flesvoeding voor mij het beste (en het gaf ook wat rust omdat mijn man voedingen kon geven). Het is een lang verhaal geworden maar voor mij was het belangrijkste waarschijnlijk het uiteindelijke doel: twee kindjes gezond en veilig in mijn armen. Succes de komende weken!Ik hoop dat je kindjes nog even lekker kunnen blijven zitten :-)


tweeling - meisjeP - 03-05-2012

[INDENT]lieve meiden,

een update van mij:

Ik heb na mijn opname, afgelopen vrijdag, 18 liter vocht gekregen via het infuus... Gelukkig ook nieuwe medicatie gekregen, en deze slaan veel beter aan! Sinds dindagmiddag ben ik weer thuis. Mijn urine was maandag weer goed, maar voor de zekerheid moest ik nog een nachtje blijven. Helaas hebben de kindjes er wel een tik van mee gekregen, qua groei lopen ze namelijk wel achter... Hopelijk is het alleen de lichamelijke groei, dan kun ze dit misschien nog in halen! Ik voel me inmiddels stukken beter, ik ben en blijf waarschijnlijk 24/7 misselijk maar ik geef niet meer over! Waardoor ik me echt stukken energieker voel! Al moet ik mn energie goed verdelen, en goed mijn rust pakken want mijn conditie is er wel op achteruit gegaan!

Ik heb de afgelopen dagen niet bijgelezen dus ik stap hier zo weer in!

Iedereen bedankt voor het medeleven! [/INDENT]


tweeling - Tica - 04-05-2012

MeisjeP, goed om even een update van je te lezen! Fijn dat je je nu in ieder geval wat beter voelt na de opname en met de nieuwe medicijnen en dat je niet meer hoeft te overgeven, kan me voorstellen dat je dan in ieder geval wat meer energie hebt. En ik hoop idd dat de kleintjes hun groeiachterstand vanaf nu kunnen inhalen! Nogmaals veel sterkte, hopelijk gaat het nu de goede kant op!


tweeling - Mila - 07-05-2012

Vandaag in Groningen geweest met Nyna voor haar open ductus:

gesprek met de artsgehad en hij gaf aan dat Nyna niet goed groeit, goh meen je. ze is nu in 6 weken tijd 200 gram gegroeid, ze zit inmiddels al op de -2,5. Verder is haar linkerboezem van het hart vergroot. Voor het hart heb je ook een groeicurve met een 0, +1 en +2 lijn en Nyna zit nu op de +2 lijn, dus hij mag niet groter worden!
Daarbij heeft ze ook nog BPD (longbeschadiging), dus alles is een reden om hem te sluiten.
Toen ik vroeg of het nou 2 jaar of 10 kilo is, gaf hij aan dat ze 10 kilo hanteren, want onder de 10 kilo is de kans groot dat de ader waar de slang doorheen moet te klein is en dat je dan de aders beschadigd. dus vandaar de 10 kilo, maar tja de 10 kilo bij Nyna duurt nog wel even en er zijn redenen genoeg om niet tot de 10 kilo te wachten aldus de arts, maar Nyna heeft er in haar dagelijks functioneren verder geen last van, dus ze is geen spoed geval! Nyna wordt nu 15 mei in het artsenoverleg besproken en daarin besluiten ze wanneer ze geholpen gaat worden.
Toen vroeg hij of Nyna ook onrustig slaapt, he ja!! vooral de laatste tijd, dat past bij de open ductus en het vergrote boezem, ze slaapt aldus de arts als opgejaagt wild. [Afbeelding: smiley_geschokt.gif]
Nou ja al met al.. blij dat ze wel geholpen gaat worden, maar nu nog even afwachten wanneer. Het is dan een 3 daagse opname in Groningen, dus dat had ik niet verwacht.. ik dacht een dagopname[Afbeelding: smiley_schamen.gif]
en als ze geholpen wordt en ze weegt nog geen 10 kilo, is het nog maar de vraag of ze wel via de lies kunnen en gaan of toch via het hart


tweeling - meisjeP - 08-05-2012

goh Mila, wat schrikken of niet... Als je het dan zo van een arts hoort... Hopelijk wordt ze op korte termijn geholpen! Sterkte!


tweeling - poohtje - 08-05-2012

Mila ik las het ook op FB wat een verhaal zeg, ik hoop dat ze snel geopereerd mag worden.
Meisje fijn dat het weer wat beter gaat en de kindjes halen het vast weer in. Wel balen dat je ws misselijk blijft, zwaar hoor!
Iris ik ben ook bevallen middels een keizersnede. Ik heb er een dubbel gevoel over. Je weet dat je kindjes uit je buik worden gehaald en ze laten ze ook zien en je mag ze even aanraken maar daarna worden ze meteen weer weggehaald en je man is ook weg. Daar lig je dan net bevallen maar alleen en na het hechten werd ik eerst naar de uitslaapkamer gebracht dus voordat je bij je man en kindjes bent gaat wel wat tijd overheen. Eerste flesje heb ik dus ook niet kunnen geven dat heeft mijn man en de verpleegster gedaan. Ook eerste keer in het badje of eerste keer luier dat wordt gedaan. Als je thuis bent mag je natuurlijk ook 6 weken niet teveel doen dus alleen een kindje in het badje doen zat er in het begin nog niet in en daar had ik wel moeite mee. Voelde me nutteloos. Kan ook door de hormonen gekomen zijn hoor want in die weken zat ik niet bepaald op een roze wolk. Ik kon er allemaal niet van genieten en was alleen maar aan het huilen. Nogmaals ik denk dat mijn gevoelens op dat moment erg onder druk stonden van hormonen dus misschien helemaal niet te vergelijken hoor!! Oh ja en ik vind dat ik niet mooi gehecht ben, lijkt wel te strak ofzo. Mijn buik hangt er echt als een soort zakje overheen, ben ook veel afgevallen en weet ook dat de huid natuurlijk wat uitgerekt blijft maar dit was al vanaf het begin. Geen bikini's meer voor mij haha.
Wat ik positief vond is dat ik heel bang was voor de bevalling; de pijn, of het allemaal wel goed zou gaan etc. Ik was erg opgelucht toen ze aangaven dat het een keizersnede werd. Wat wel erg leuk is is dat mijn man het gefilmd heeft. Je ziet de baby's uit de buik gehaald worden en je hoort ook aan het huiltje wie wie is en dat is wel heel bijzonder hoor. Dus je kan het rustig filmen zonder dat je edele delen erop staan Wink
Verder hier goed, ik geniet echt van mijn mannetjes. Ze worden zo snel groot Sad Ze gaan steeds meer begrijpen en doen zulke grappige dingen. Ja ik ben echt verliefd op mijn jongens hoor hahaha.


tweeling - Anne - 09-05-2012

hey meiden,
alweer een tijdje geleden! ik ben ondertussen heerlijk op vakantie geweest en heb super genoten van het mooie weer daar!

MeisjeP wat fijn dat je weer thuis bent en de medicijnen wat meer helpen! de kleintjes zullen de groei vast weer inhalen! krijg je wat dat betreft 13-6 tijdens de SEO meer te horen? vervelend dat je nog steeds misselijk bent! maar het niet overgeven zorgt er wel voor dat je wat energieker bent denk ik! succes!

Mila, jeetje wat een verhaal joh! hoop dat ze snel geholpen kan worden! sterkte!

Poohtje, het lijkt me idd erg lastig dat je " alleen" achterblijft en alle eerste intieme dingen met je kleintjes door andere gedaan worden!
wat dat betreft kun je beter natuurlijk bevallen, alleen is de pijn dan een stuk erger natuurlijk Smile
wist je ruim van te voren al dat het een keizersnee zou worden? of echt een paar dagen ervoor pas?

ik ben nu inmiddels in week 16 aanbeland.. of eigenlijk week 17 moet ik zeggen denk ik.
alles gaat goed al begin ik nu echt zwanger te zijn.. heb hiervoor geen kwaaltjes gehad, die beginnen echt nu.
mn buik gaat als een speer en mijn banden en buikspieren rekken erg mee! hoort er natuurlijk helemaal bij maar ligt wel geregeld even op de bank met krampen en steken.
heb maandag nog een controle gehad en hier zat geen echo bij. maar oen ze de hartjes gingen luisteren konden ze die van eentje niet vinden. maar was niets om me zorgen om te maken. de volgende echo is over 4 weken pas dus ik heb aangegeven dat ik nu toch een echo wil als ik het maar 1 minuut want ik ga niet 4 weken in spanning zitten en mezelf gek maken hoe het kan dat het 2e hartje niet hoorbaar is. dit was goed en dus snel even een echo gedaan. ze waren heerlijk aan het spelen samen en lagen zo dichtbij elkaar dat de hartje moeilijk te onderscheiden zijn via de dopler, dus alles is goed en ben weer gerustgesteld.

6 juni hebben we de 20 weken echo en SEO onderzoek.. ben benieuwd maar vind het ook erg spannend!
verder gaf de arts aan dat het nu echt gaat beginnen en dat ik me moet voorbereiden.. dus goed bijven zwemmen om fit te blijven en goed naar mn lichaam luisteren.. nou aan mn buik te voelen gaat het inderdaad beginnen nu! de topsport die tweelingzwangerschap heet!! :-)

oja het valt me op dat veel mensen vragen, ben je niet bang dat er iets mis gaat bij de bevalling? ook op tv hoor ik het de laatste tijd veel.. zijn de risico's van een tweeling bevalling zo veel hoger dan? krijg een beetje het idee dat er een percentage is van vrouwen die de bevalling niet overleven ofzo.
hoorde het vorige week weer in het programma draagmoeder gezocht.
vaag..... bij jullie iets over bekend?

Groetjes!
Anne


tweeling - meisjeP - 09-05-2012

Anne, jij bij de 20 weken echo gaan ze extra goed kijken, naast de dubbele tijd hebben ze ook nog eens extra tijd ingeruimd, ivm de groei-achterstand maar ook omdat er bij mij in de familie schisis (hazelip) zit...
Die steken die ken ik, had ze af en toe over dag, maar heb er vanacht niet van kunnen slapen... wist me geen houding meer te geven... rug/linkerzij/rechterzij/zitten/liggen... Over de bevalling moet je je denk ik niet zo druk maken... Ik denk maar zo, bij elke operatie/bevalling is er een kans dat het mis gaat... Maar aan de andere kant kijk eens hoeveel vrouwen er zijn bevallen en ook van een tweeling! Je bent toch al in het ziekenhuis dus lig je wat dat betreft wel op de juiste plek, waar ze snel kunnen handelen! Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik HELEMAAL NIET op zie tegen de bevalling... En als ik dat wel krijg, dan denk ik aan een aantal voorbeelden/dames in mijn omgeving die ook een kind hebben gekregen, nou als zij dat kunnen dan kan ik dat ook!!!!


tweeling - poohtje - 09-05-2012

Dat is idd de instelling meisje, tuurlijk lukt het jullie ook! Er zijn wel meer complicaties die op kunnen treden tijdens een meerlingbevalling maar of dat zo hoog is weet ik niet. Volgens mij valt dat wel mee toch?!
Anne fijn dat je genoten hebt van je vakantie en idd het echte werk gaat beginnen, je buik zal wel als een malle groeien. Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan en ook lang volgehouden, erg leuk en is in de buurt! Kan me voorstellen dat je geschrokken was toen ze het 2e hartje niet hoorde. Fijn dat ze dat begrepen en toch nog een echo hebben gedaan. Ik zou ook niet zolang kunnen wachten hoor!
Ik zou met 38 ingeleid worden maar met 37+ 3 werd ik ziek, veel buikkrampen en spugen. Ik dacht weeen maar nee hoor helaas. Daar hele nacht aan het CTG gelegen (zwaar vermoeiend) op mijn rug. Als je zover in de zwangerschap bent is op je rug liggen niet lekker, doet pijn en ik kreeg het er benauwd van. Maar ze vonden de kindjes, doordat ik ziek was, erg onrustig en besloten toen een keizersnee te doen aangezien ik geen ontsluiting en/of weeen had. Binnen een uur lag ik op de operatietafel, had geen spoed maar er was plek! Ik was echt opgelucht toen zeg, pffff was helemaal op


tweeling - Tica - 10-05-2012

Mila: ik hoop dat Nyna snel geholpen kan worden en alles goed zal verlopen! Heel veel sterkte!

Anne: fijn dat je een leuke vakantie & mooi weer hebt gehad! Waar ben je geweest? En vervelend dat je vaak last hebt van krampen/steken, maar het hoort er idd bij! Hier beginnen de steken ook steeds vaker te komen, maar nog niet zo erg gelukkig en ik voel me nu juist een stuk beter dan in de eerste maanden, nu m´n misselijkheid eindelijk zo goed als verdwenen lijkt te zijn en ik ook wat meer energie heb overdag! Wat fijn dat je toch even gerustgesteld werd door de echo, kan me idd voorstellen dat je even schrikt als één hartje niet te horen is! Hoe gaat het met je buik, al flink gegroeid? En heb je je kleintjes al gevoeld? Hier vragen ze soms of ik al 5 maanden zwanger ben als ze m´n buik zien Wink En sinds ongeveer een week voel ik m’n ukkies af en toe bewegen, echt heel bijzonder! Smile

Bevalling: idd goede instelling Meisje, ik denk idd ook dat je in het ziekenhuis in de beste handen bent dus niet teveel zorgen over maken, is sowieso niet goed nu om je veel zorgen te maken! Ik zie ook helemaal nog niet tegen de bevalling op, maar ik kan nu natuurlijk nog makkelijk praten, weet niet of ik er nog steeds zo over denk als het echt veel dichterbij komt straks, haha. Wel fijn om hier ervaringen te lezen van iedereen over natuurlijke & keizersnee bevallingen, ik hoop zelf dat het voor mij een natuurlijke bevalling mag worden, maar we zullen zien hoe het uiteindelijk loopt…


tweeling - Jess78 - 10-05-2012

Hoi Anne, volgens mij ken ik jou nog van het iui-forum. Fijn dat je zwangerschap goed gaat en dat je het nu ook zelf merkt aan je lichaam.

Ik had ook gerekend op een keizersnede omdat bij een tweeling dat meestal het geval is (bij baby 1, baby 2 of de moederkoek die niet vanzelf komt). Maar om half 1 snachts braken de vliezen plotseling, om half 2 had ik al volledige ontsluiting (en kreeg ik dus ook geen ruggeprik), om 2 uur kwam papa in spe binnen (de sliep thuis), om half 3 is de eerste geboren, om 3 uur de tweede en om 4 uur was ik gewassen (met maar 3 hechtingen) en zaten we aan het beschuit met muisjes.


tweeling - Mila - 10-05-2012

de bevalling, tja ik kon wel janken aan de gedachten van de keizersnede.. ik wilde het zo graag zelf doen en gelukkig is dat ook gebeurd.
Ik zag ook helemaal niet op tegen de bevalling, tja de pijn natuurlijk wel, maar verder leek me dat zo mooi en ik vond het ook erg mooi. zou zo nog een keer willen bevallen Wink
over het risico van een bevalling heb ik nog nooit gehoord dat hij zo hoog is bij en tweelingzwangerschap. Ik hoorde het laatst ook op t.v. idd, maar ik denk net als wat de anderen zeggen, je bent in het zh dus op de beste plek.


tweeling - 19ikke84 - 11-05-2012

@Bevalling: NOu ik zag dus echt tegen een natuurlijke bevalling op. En omdat het een tweeling was, ging ik er eigenlijk vanuit dat het toch een keizersnee zou worden. Ik was ook zo moe tijden de bevalling, ik had al 2 nachten niet geslapen. Heb ook gesmeek of ik geen ks mocht. Ik had gewoon geen kracht. Maar omdat ze zo klein waren, deed de gyn het niet. Maar achteraf ben ik heel blijdat het toch natuurlijk is gegaan. Nou heb ik een aantal dagen last gehad van de hechtingen. Achteraf zat er een knoopje te strak. Maar toch de vk dat had los geknipt had ik nergens last van. En met een ks mag je ook een aantal weken bijna niks en ik moest na 3 wk toch weer zelf auto rijden omdat mij vriend weer moest werken.


tweeling - leeuwinnetje - 14-05-2012

mila: meis, wat heftig allemaal, fijn dat ze in de toekomst wordt geopereerd, maar wel erg spannend, sterkte en een dikke knuff

hier de bevalling.
mijn vliezen braken in de ochtend, en toen naar ziekenhuis, meiden lagen beide dwars, dus natuurlijk kon niet, en toen zijn ze met een keizersnede gehaald


tweeling - Jess78 - 20-05-2012

Hoi Mila,
Weet je al wanneer Nyna opgenomen zal worden? Wat spannend allemaal. Hoeveel weegt ze nu? Mijn kids zijn dinsdag naar cb geweest en wegen al 9200 en 10.040 gram. Ze hebben de bmr-spuit gehad en de bijwerkingen zijn vandaag begonnen.
Sterkte de komende tijd.
Jess


tweeling - Mila - 20-05-2012

6 juni worden we gebeld tussen 15.00 en 16.00 uur over wat er uit het overleg is gekomen.
Nyna weegt nu 8150 gram en is 21 maanden Wink
jou kids wegen dus meer hahaha
ah sneu die prikken!


tweeling - Jess78 - 21-05-2012

Goh, dat is dan idd weinig. Ik vind mijn kids al licht tegenover kinderen van vrienden die een half jaar later zijn geboren!
Kunnen ze beide wel al lopen?

Hebben jullie nog tips hoe ik het lopen sneller kan aanleren? Hier zijn ze nog bang om te vallen. Overal op klauteren vinden ze wel leuk..
Op iedere broek zit nu al een plaatje, maar dan komt er wel weer snel een nieuw gat bij. Kruipen met een majo of korte broek op tegels lijkt me eigenlijk ook niet zo fijn voor de knieen..


tweeling - Mila - 21-05-2012

Tess weegt wel rond de 10 kilo, maar ook.dat is weinig vergeleken met die van jou.
Tess loopt al wel en ook al bijna 4 maanden. Nyna is hard aan het oefenen kan wel lopen maar alleen als ze haar hand vast mag houden aan jou hand


tweeling - anita - 25-05-2012

dag dames , ik ben anita. Moeder van een tweeling van nu alweer ruim 2 jaar. Toen ik zwanger was van de jongens en even daarna ben ik veel op het forum geweest hier, enkele van jullie kan ik me nog wel herinneren. Heb net eens even het een en aner doorgelezen, leuk om te zien dat het goed gaat bij jullie. Ik dacht me te herinneren dat er nog een ander topic was waar er meerdere tweeling moeders praten maar dat kan ik niet meer vinden .

Ik ga proberen om hier weer eens wat vaker te kijken en schrijven, toch wel weer leuk zo ervaringen uitwisselen.


tweeling - leeuwinnetje - 29-05-2012

leuk dat je weer mee komt kletsen, anita

mila: dan is Nyna idd nog erg licht.
spannend 6 juni, ben benieuwd wat er uitkomt

hier zijn ze ook nog erg klein voor hun leeftijd, worden in september 3 jaar en wegen rond de 11,5 kg en zijn ongeveer 83 cm

Hier begonnen de eerste stapjes rond 18 maanden. waren ook erg bang. en dat merk ik nu nog steeds, ze zijn soms best voorzichtig en durven dingen niet. van het weekend hadden we een klein oplaasbaar zwembadje en Esmee durfde er niet in te stappen, dan wilde ze dat ik haar help. ik probeer haar wel te stimuleren, dat ze het ook zelf probeert. maar het blijft lastig, als ze best bang zijn.


tweeling - anita - 29-05-2012

@ mila, bijna 6 juni, spannend hoor!

Wat zijn mijn jongens dan toch erg groot. Zijn 5 april 2 geworden, zijn allebei ongeveer 89cm en 12,5 kg. Als ik andere kindjes zie van hun leeftijd vind ik mijn boys nog erg dun hoor haha maar ja dat zal wel altijd zo blijven., beter zo dan andersom toch.
@leeuwinnetje, kunnen ze bij jou al goed fietsen op een driewieler?? Wij proberen het hier maar ze hebben nog veel moeite met de trappers, vroeg me af hoe dat bij jullie ging.

Ver der hier druk aan het babbelen, alles wat je zeg proberen ze na te zeggen :O) af en toe best lastig hahaha


tweeling - leeuwinnetje - 29-05-2012

anita: ze kunnen hier sinds 2 maanden fietsen, had het ook niet eerder geprobeerd. eerst lukte het ook niet goed, heb ze een paar keer meegeholpen met de voetjes de goede kant opduwen en ineens hadden ze het door. Eerst Esmee, Gwen wel gefrustreerd, dat ze het nog niet kon. Maar na een paar dagen had Gwen het ook door.


tweeling - 19ikke84 - 29-05-2012

Dames, hoe doen jullie het met kinderen mee op de fiets nemen. hebben jullie een bakfiets of een gewone fiets en dan 2 stoeltjes???


tweeling - Mila - 29-05-2012

anita, ik kan me je idd nog herinneren. leuk dat je weer mee praat.

poohtje, ga jij makkelijk in je eentje weg met 2 kids? ik vind het lastig, omdat Nyna nog niet loopt