Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 29-05-2012

ikke, wij hebben 2 fietsen met beide een zitje voorop, dus ik kan op dit moment niet alleen met ze weg! later als ze achterop kunnen zitten wil ik zo'n verlengstuk erop zetten zodat ik 2 zitjes erachter elkaar kan plaatsen.

wanneer hebben ze bij het Cb een gehoortest?


tweeling - poohtje - 30-05-2012

Mila ik ga op zich wel alleen weg maar blijft toch een hele onderneming hoor. Toen Jason nog niet liep was het moeilijker dus ik snap helemaal dat het voor jou lastiger is. Kinderwagen gaat altijd mee incl luiers, etc. Maar boodschappen doen etc gaat eigenlijk altijd wel goed. Ik zie er altijd erg tegenop maar meestal valt het allemaal wel mee.
Ik heb sinds vorige week een stoeltje achterop mijn fiets gezet, een voorop en een achterop dus, gaat heel goed en ze vinden het erg leuk. Hiervoor de fietskar gebruikt met babyschelpjes ook altijd heel goed gegaan, met 6 maanden (ongeveer) konden ze lekker mee en was ik een stuk mobieler. De fietskar is nu dus overbodig, op marktplaats zetten dus maar Big Grin. We hadden btw een harde kunststofbak met een buizenframe, geen "ik vlieg bij een zuchtje wind weg"kar. Ik had er echt een veilig gevoel bij. Bakfiets wel overwogen maar erg duur en fietst enorm zwaar volgens mij. Mijn man heeft ook een fietsstoeltje voorop dus als we samen fietsen nemen we er allebei een. Ik heb trouwens een moederstuur aangeschaft omdat mijn fiets nog heel goed was en om dan een moederfiets aan te schaffen vond ik zonde, echt heel erg blij mee en enorm veel ruimte tussen het stoeltje en je zadel, aanrader dus!! Stoeltjes ook via marktplaats aangeschaft, aangezien je er dan twee nodig hebt scheelt het veel geld! Nu lijkt het net of we krap bij kas zitten als ik het zo lees hahaha. Weet je, wat ik kan besparen geef ik graag weer uit aan andere leuke dingen Wink


tweeling - Mila - 30-05-2012

op mijn werk hadden we ook een bakfiets, wat een drama zeg, idd erg zwaar en moeilijk sturen in strakke bochten!
Ik kan idd binnenkort ook wel eens gaan kijken naar een zitje achterop, want volgens mij kan Tess best al achterop zitten. maar hoe krijg je 2 kinderen alleen op de fiets, ben je niet bang dat de fiets opvalt als je de 2e erop zet?? Nu fietsen zij dus alleen nog maar als we beide samen thuis zijn en hoe doe je dat dan met de buggy's achterop de fiets? met 2 kids?
Wij hebben trouwens dat buggystandaard nog nooit gebruikt, want vaak als we gaan fietsen gaan we vaak rond fietsen door het bos of ergens wat drinken en dan hebben we buggy's niet nodig en als ik ze wel nodig heb pak ik toch snel de auto.
dan hebben wij al het volgende probleem, wij hebben een kleine auto en de duowagen past wel hoor, maar dat is zo;n geprop dat wij eigenlijk altijd de 2 losse buggy's mee nemen, dus als ik alleen weg ga, ga ik ergens heen waar ik geen buggy nodig heb of wandel naar de stad ipv met de auto... zo is er dus voor alles weer een oplossing Wink de boodschappen doe ik 1x in de week voor de hele week en dat doe ik alleen.

hahaha ik ben ook van mp hoor Smile waarom duur kopen als het ook goedkoop kan. alleen wij hebben wel een moederfiets en zitjes in de winkel gekocht, maar dat was puur, omdat ik het gewoon toen gelijk wilde hebben en tja met MP moet je geduld hebben hahahah de fiets van mijn man hebben we van mijn vader gekregen dat is zo'n fiets met een bak voorop dus de bak eraf en een zitje erop, past prima!

poohtje, jullie hebben dus 2 zitjes voor en 1 achter? Is 2 achter ook een optie?


tweeling - 19ikke84 - 30-05-2012

Bij een mamafiets heb je toch zo een aparte standaard. Die is dat de fiets niet omvalt.
Dus ik ben niet bang als ik het 2e kind op de fiets zalzetten.

Ik heb ook 1 voorop en 1 achterop. Die steoltjes zijn vanaf 9 maanden en ook die voor achterop. En dan verstelbare riempjes.
Nou is het dus afwachtt5e tot ze zelf kunnen zitten.


tweeling - leeuwinnetje - 30-05-2012

wij hebben alleen fietskar, geen zitjes.
vaak wandel ik met de wagen naar het centrum om boodschappen te doen, is net zo handig, kunnen de meiden lopen en als ze moe zijn, gaan zitten.
als we in de winkel zijn, zet ik ze vaak wel in de buggy, want alles trekken ze alles uit de rekken, en dat is niet echt handig Wink

mila: 2 losse buggy's is dan idd niet handig als je alleen bent. je hebt toch ook van die koppelstukjes, dat je ze aan elkaar kan zetten?
hier pas de grote wagen ook niet in mijn wagen, wel in mijn man zijn auto. dus in mijn wagen, ligt de tweelingbuggy


tweeling - anita - 30-05-2012

hier ook geen fiets met zitjes, winkelcentrum is op loopafstand en verder ga ik vaak weg met de auto. Heb daar een tweelingbuggy in liggen dus dat is altijd makkelijk. Hebben de jongens nog nooit op de fiets gehad, vriend heeft er namelijk geen en aangezien alles hier goed te lopen is nooit een punt van gemaakt. Als we op vakantie gaan huren we wel vaak twee fietsen en gaan dan lekker fietsen met de boys, dat vinden ze erg leuk. Uiteraard nu alweer zo groot dat ze allebei achterop de fiets moeten, volgens mij mag voorop eigenlijk maar tot 12kg.


tweeling - poohtje - 30-05-2012

Ik heb ook een dubbele standaard erop gezet en het is ff oefenen maar je moet eerst de achterste erop zetten en vervolgens de voorste. Diegene die voorop mag zitten zet ik klem tussen mijn benen zodat hij niet weg kan Wink haha. Ik ga alleen met de fiets weg als ik geen buggys etc nodig heb. Dus even naar de winkel (zet ze dan in een karretje), gewoon stukje fietsen of naar mijn ouders ofzo. Ik denk dat twee zitjes achterop net zo onstabiel is als een voorop en een achterop en dat het dan ook even oefenen is om ze erop te zetten. Je gewicht komt natuurlijk geheel op de achterkant dus die kan ook achterover klappen als ik het zo bedenk. Geen idee hoor, ik heb geen ervaring, maar dat lijkt mij. Ik heb ook gevraagd voor een veer om het stuur recht te houden. De fietsenmaker vond dat ik dat niet moest doen omdat ze snel uitlubberen en dan heb je er toch niets meer aan, zijn woorden hoor Big Grin. Met de fiets ben ik nu een stuk mobieler en dat is wel fijn. Wij hebben een auto (okee en twee moteren) dus als mijn man hem mee heeft naar zijn werk kan ik nergens een bakkie doen ofzo en nu kan ik lekker fietsen. Ik vind het heerlijk,ze zeggen ook al wat woordjes dus als ze een koe, eend, paard etc zien gaan ze wijzen en noemen wat het is, zo leuk <3 <3 haha.
Oh ja ik heb dus een zitje voorop en een achterop en mijn man een voorop voor als we samen gaan fietsen!


tweeling - leeuwinnetje - 30-05-2012

Hier zijn de winkels ook op loopafstand, daarom ga ik sneller met de wandelwagen, akn je ook wat boodschappen meenemen.
met de fietskar, kan dat eventueel ook, maar als je alleen zitjes hebt niet.
Lijkt me wel leuk, als je met ze kan fietsen in een zitje, heb je toch meer contact als met een fietskar.
Maar aangezien, ik toch vaker de wandelwagen pak, schaffen we ze niet aan. de fietskar passen ze nog makkelijk in, dus zet ze ook nog niet op marktplaats.

hier ook 2 auto's, dus dat is wel fijn, ben je idd wat mobieler, als je ergens naartoe wil.

wat leuk dat ze meer gaan kletsen poohtje.
hier in de taalontwikkeling erg laat op gang gekomen, ze waren bijna 2 jaar, toen de eerst woorden kwamen, op papa en mama na dan.
ze krijgen nu ook wekelijks logo, om het te stimuleren.
maar sinds hun verjaardag zijn ze een hoop vooruit gegaan, kan ineens snel gaan.


tweeling - Mila - 30-05-2012

Maar straks als ze wat ouder zijn moet je wel 2 zitjes achterop.. Ze mogen toch niet altijd voorop blijven?

Ik ken iemand die heeft ook een mamafiets met dubbele standaard en toch is de fiets omgevallen, dus geen garantie.


tweeling - poohtje - 30-05-2012

Nee dubbele standaard is zeker geen garantie!!! Als de straat scheef loopt staat ie echt niet stabiel hoor. Tis een handige hulpmiddel maar idd geen zekerheid. Nee niet heel lang maar toch wel tot een jaartje of 3?!


tweeling - zonnebloempje - 31-05-2012

he meiden, ik heb geen tweeling, maar wel een kleine meid die nog te klein is voor het stoeltje.
de maxi-cosi achterop vind ik persoonlijk niks.
wij hebben dus wel een bakfiets aangeschaft, maar dan wel een twee wieler van babboe, erg wendbaar en trapt erg licht.
daarbij heeft ie ook nog trapondersteuning. echt een aanwinst hoor!!


tweeling - Jess78 - 01-06-2012

Wij hebben afgesproken dat degene die de kids heft, ook de grote auto heft zodat de easywalker ook me kan.
Hebben jullie naast de tweelingwagen ook een (tweeling)buggy? Koolstra?

Ik heb een mamafiets van mp met zitje voor en achter. Daarnaast heb ik nog een fiets met een zitje voor zodat we ook beide gezellig samen met een kindje kunnen fietsen. Fietstassen zijn wel handig voor je eigen tas en wat extra luiers. De standaard is stabiel maar je moet idd dan niet te ver weg van de fiets lopen. Omdat ze nog niet lopen is het tot nu toe alleen nog fietsen naar vrienden of familie thuis. Verder weet ik eigenlijk ook nog niet waar ik heen zal fietsen.

Met het warme weer hebben de kids ook buiten gespeeld met water. Heel leuk en gezellig maar ik vond het toch wel lastig met de harde tegels. Daarna weer wassen, afdrogen aankleden. Dat blijft toch lastig als je alleen thuis bent.


tweeling - anita - 01-06-2012

@leeuwinnetje, ook hier begonnen de boys laat met praten. Bij het 18 maanden onderzoek op CB (ze wwaren toen al 21 maanden) kwamen ze ook maar krap aan de norm van 3 woorden naast papa en mama. Nu gaat het echter als een trein, iedere dag hoor ik weer nieuwe woorden, beginnen nu ook met zinnen . Nou ja zinnen twee woorden na elkaar ahaha en sinds een paar dagen noemt Dyllan zichzelf ook Dyllan en niet meer Dean andersom nog niet voor Dean zijn ze gewoon allebei Dyllan haha wel schattig om te horen hoor. Hij wijst iedereen aan, papa mama opa oma broer dyllan en zichzelf ook dyllan.
@iedereen, wat doen jullie ozal met de kids als het de hele dag regent?? Ik merk hier als het een beetje mooi weer is zijn we bijna de hele dag buiten en vermaken de kids zich prima. Als ze de hele dag binnen zijn moet ik ze echt bezig houden anders gaan ze ruzie maken. Dit is wat we allemaal al doen: tekenen met waskrijtjes, kleien, uiteraard spelen met duplo/blokken/houten trein af en toe een dvdtje. Merk alleen dat ze na een minuut of 20 (of soms nog sneller) uitgekeken zijn op wat ze aan het doen zijn. Iemand nog leuke ideeen om te doen met je kids binnen???

Leuk feitje: het woord van de week is hier opeens "billen" haha en leuk dat de jongens het vinden hoor het ongeveer 10 x per uur hahaha.


tweeling - anita - 01-06-2012

@jess78, wij hebben sinds kort rubber tegels in de tuin gelegd, 5 x 3 (tegels 50x50cm) dus dat is een mooi stukje, daarop staat normaal de glijbaan met het mooie weer hadden we daar het badje opgezet.


tweeling - leeuwinnetje - 02-06-2012

@anita: hier zeide ze idd met 18 maanden ook niet veel, papa, mama, bal en beer misschien. en daarna heeft het lang stil gestaan, rond 2 jaar begonnen ze meer te praten. Maar vooral Gwen is soms erg moeilijk te verstaan. had ze bij de logo ok al opgemerkt. komt wel goed, ze hebben al weer grote sprongen vooruit gemaakt en we proberen elke dag te lezen en natuurlijk benoemen, wat we gaan doen en met ze te praten, enz. voor de rest kan je ook niet meer doen

als het regent, doe ik idd dezelfde dingen die je al opschrijft: spelen met duplo, tekeken, kleien, hier spelen ze ook vaak met de pop of het keukentje. Ze vinden het ook leuk om te puzzelen, of kralen te rijgen.
sinds een paar weken, heb ik ook het spelletje domino of memorie gedaan. Memorie echt heel simpel, eerst maar met 4 kaartjes ofzo, en zelf elke keer de verkeerde pakken, terwijl je wel weet waar het ligt, haha. maar anders is het spel ook zo snel uit. Wink
Maar denk dat ze bij jou nog net iets te klein voor zijn. had het hier ook een half jaar terug geprobeerd, maar toen werd het nog niets. nu vinden ze het wel leuk. of ze het helemaal snappen, dat betwijfel ik. Maar reageer heel enthousiast als ze dezelfde kaartjes hebben gepakt, of het juiste dominoblokje hebben aangeschoven en dat vinden ze geweldig.
Domino snappen ze beter als memorie.
Ik ga ook wel eens met ze liedjes zingen of dansen.
jan huigen in de ton, liedje van kabouter plop of hoofd schouders, knie en teen, vinden ze ook leuk!


tweeling - anita - 03-06-2012

@leeuwinnetje, wanneer heb je besloten met ze naar de logo to gaan?? Twijfel hier of ik dat ook moet doen namelijk.


tweeling - leeuwinnetje - 03-06-2012

met 2 jaar had ik bezoek aan cb en toen vroeg ze hoe het ging met praten, ze hoorden eigenlijk 2 woorden achter elkaar te zeggen, maar dat was nog erg weinig. dus we hadden besloten nog even af te wachten en had met 2,5 jaar weer een afspraak bij cb. toen waren ze al wel heel veel vooruit gegaan, maar hadden we toch besloten voor de zekerheid test te doen bij de logo.
en bij de test kwam uit, dat de taalbegrip wel goed is, ze begrijpen het wel.
en de woordjes spreken was ook goed, alleen met zinnen liepen ze een half jaar achter. dus daarom krijgen ze sinds een paar weken logo.


tweeling - Anne - 05-06-2012

hey meiden,
Handig al die reacties over de fietsen! hier heb ik namelijk ook lang over getwijfeld en nagedacht! :-)
Bij ons is de keuze toch ook een bakfiets geworden. we hebben een babboe big aangeschaft. dit is de driewieler variant. hij is inderdaad wat zwaarder, maar heeft 5 versnellingen dus ik heb er gene moeite mee. 2 babyschalen erin, hond erbij en gaan! :-) ook voor de winter ideaal omdat ik altijd erg bang ben om te vallen in de gladheid. de driewieler is wat dat betreft veel stabieler. en tot de kleintjes erzijn gebruik ik hem heerlijk om met de hond weg te gaan, aangezien hij niet zo heel ver mee kan rennen :-) en de bbq past er ook in voor als we gaan picknicken bij het meer.. haha dus tot de kleintjes erzijn heb ik er al veel voordeel mee :-)

Maar de bochten zijn idd wat lastiger omdat je langer bent als een gewone fiets. maarja heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd :-)

Hier een spannende week.. donderdag de GUO.. ben benieuwd of alles goed is.. en natuurlijk ook naar het geslacht! tot nu toe gaat alles echt super.. al beginnen de kwaaltjes nu een beetje te komen.. nou vind het perfect aangezien ik de afgelopen 20 weken door heen ben gefietst zonder serieuse klachten.
en ik voel ze sinds een week.. zoooo bijzonder! wat een drukte met 2 in je buik..vergeleken met begin vorige week en nu voel ik ook echt dat het toeneemt in kracht en frequentie.. dus ben benieuwd wanneer de slapeloze nachten gaan beginnen hihi.

Groetjes!
Anne


tweeling - anita - 05-06-2012

denk dat hetzelfde hier het geval is. Wij hebben helaas met 2 jaar geen afspraak meer bij cb dus dat wordt pas met 2,5. Hier ook alles goed begrijpen en losse woordjes gaat de laatste tijd erg goed maar van zinnen is helemaal nog geen sprake. ach we zien het in oktober dan wel, wie weet wat er tot die tijd allemaal verandert is niet waar.


tweeling - poohtje - 06-06-2012

Anne ben heel benieuwd, wat zegt je gevoel? Hahaha ik zie je al helemaal gaan met je fiets en de hond en de bbq die uitsteekt hihi. T-plas of niet? Heerlijk daar maar ik durf het nog niet met de mannen, veel te bang dat ik ze kwijt raak of dat ik er de hele tijd achteraan aan het rennen ben.
Gisteren bij CB geweest en ze zijn weer goedgekeurd. Torentje bouwen, minimaal 3 woordjes spreken etc allemaal geslaagd. Michael is nu 81cm en 10,1kg en Jason is 79cm en 10,7kg. Big Grin Nog drie weekjes en dan voor het eerst met ze vliegen, whoeee ben heel benieuwd maar heb super veel zin in de vakantie.


tweeling - Jess78 - 07-06-2012

Mila: Hoe was de uitslag gisteren?
Poohtje: fijn dat ze weer door de keuring zijn gekomen. Knap dat je met ze durft te vliegen! Het lijkt me zo'n gedoe omdat je zoveel moet meenemen. Wij vertrekken de 20e snachts maar de auto is helemaal vol geladen en dat met skikoffer, fietsdrager en al.
Anne: Leuk dat je ze nu in je buik voelt. Als ik snachts naar de wc moest en weer ging liggen dan duurde het zeker een kwartier voordat zij ook weer hun plekje hadden gevonden, daarna kon ik zelf weer inslapen. Leuke plannen met de hond, bbq, kids en fiets! Hopenlijk is alles goed vandaag...


tweeling - Tica - 09-06-2012

hey meiden, hier ook weer eens een reactie. Ik lees wel altijd met jullie mee, erg leuk om al die ervaringen te lezen!

Anne, leuk dat je ze nu ook kunt voelen! Ik voel onze kleintjes eigenlijk al een hele tijd, begon ze een beetje te voelen vanaf 13 - 14 weken en nu de laatste weken ook steeds duidelijker, erg bijzonder! Ook spannend dat jullie bijna het geslacht zullen weten, en natuurlijk ook zien of alles goed is!

Ik ben hier helemaal in de wolken op dit moment, we hebben vanmiddag een echo gehad, wat het medische gedeelte betreft zag alles er helemaal goed uit, en we krijgen twee meisjes! Smile


tweeling - meisjeP - 09-06-2012

Tica, wow gefeliciteerd met je twee meiden! En wat fijn dat ook alles goed was!!! Weer eens tijd om lekker van te genieten!!!

Anne, en weet je al wat het is geworden?? En was alles goed???

Mila, weet je al meer?

bakfiets, ook hier staat ie op het verlanglijstje! Maar daar wacht ik nog wel ff mee, volgend jaar zien we wel weer!

wij hebben as maandag de 20weken controle bij de gyn en as woensdag de 20 weken echo bij een andere gyn... Ik ben erg benieuwd! Wij willen trouwens niet weten wat het gaat worden! Maar hoop wel dat alles goed is, ondanks dat ikook al een hele tijd leven voel, en de laatste week vrij duidelijk heb ik een raar gevoel... kan het niet beschrijven, maar ben bang dat er of iets mis is met de kindjes of dat het er nog maar 1tje is... Zal zo blij zijn als het maandag is!


tweeling - Mila - 09-06-2012

Tica wat leuk 2 meisjes!Anne, en? Hoe was.de.echo?Nyna wordt over 4 weken geholpen!


tweeling - Tica - 09-06-2012

MeisjeP, spannend jullie 20 weken echo de komende week, hoop echt dat alles gewoon goed is met allebei jullie kleintjes en dat de ongerustheid voor niets is geweest!! Ik was ook een beetje ongerust de afgelopen week, want daarvoor voelde ik meestal erg duidelijk dat één ukje onderin m´n buik aan het bewegen was, en de andere wat hoger rond m´n navel, maar de afgelopen week had ik alleen maar beweging helemaal onderin m´n buik gevoeld en niet meer bovenin. En toen bleek dus bij de echo gisteren dat ze allebei gezellig samen onderin lagen Wink Hoe voel jij je nu?

Myla, ook spannend voor jullie dat Nyna over 4 weken geholpen wordt, hoop dat alles goed gaat!!


tweeling - Tica - 09-06-2012

sorry, bedoelde natuurlijk Mila Wink


tweeling - Anne - 13-06-2012

hey meiden.
sorry voor de heeeele late reactie!
Bij de GUO was alles goed! we krijgen 2 gezonde kleintjes!! we zijn zo blij!!
Het liep wel erg uit dus echt tijd voor geslachtsbepaling hadden ze helaas niet. maar bij eentje was het overduidelijk een jongetje!! dus we krijgen in elk geval een zoon!! bij de andere was er geen piemel te zien maar ze mocht dan niet zeggen dat het een meisje was.. .erg vaag dus.... (alsof er nog een andere optie is)
ik heb over 3 weken een pretecho in gepland, maar heb gevraagd of ze voor die tijd een klein gaatje hebben om alleen te kijken naar geslacht van de andere hihi.. en ja hoor!! morgen hebben ze even een kwartiertje tijd dus dan gaan ze even tussen door kijken hihih.. lekker spannend dus! de gyn heeft voor 70 procent laten blijken dat het een meisje is maar mag het niet zeker zeggen... omdat het erg lastig ervoor lag. dus nu nog een poging bij normaal echobureau hihi..
Dus misschien een koningkoppel.. zou echt geweldig zijn!!

en vrijdag weer controle bij gyn. want mn bloeddruk is te hoog geworden.. dus stapje terug voor mij... maar wordt goed in de gaten gehouden!

Tica, Jij ook gefeliciteerd met je goede uitslag! helemaal gezong en 2 meiden!! leuk leuk leuk!
Meisjep; hoe is het onderzoek bij jou gegaan?? was je ongerustheid voor niets? ik voelde me soms heel erg leeg en was ook bang dat het niet goed zat.. maar ze zwemmen zo enorm rond daar binnen.. dan denk je dat je er maar eentje voelt, maar liggen ze idd lekker boven op elkaar. dat tussenschotje heeft heel wat te verduren hihi.

Poohtje: Ja idd naar T-plas :-) kan me voorstellen dat het een onderneming is om alleen te gaan.. ik ben vanaf nu de middagen vrij dus als het mooi weer is en je wilt eens gaan.. FB me dan even, dan help ik je met achter je mannetjes aanrennen :-)
Gaaf dat je met ze gaat vliegen! lijkt me een nog grotere ondernemening! waar ga je heen? lekker genieten in elk geval!

Groetjes! Anne


tweeling - meisjeP - 13-06-2012

Hier helaas geen mooie echo ( om te showen) , wat een stomme arts! Hij was echt heel zakelijk en kort, stuk chagerijn! Maar goed, onze kindjes maken het goed en dat is al wat telt! Alles zat er op en aan, alles werkte goed en ze hebben allebei een gesloten gezichtje/lipje (we waren bang voor schizis omdat dit in de familie zit!) Dus mn mama-hart klopt vol trots, en deze trotse mama maakt morgen gewoon een afspraak bij een echobureau om wel mooie kiekjes van de kids te scoren! Haha

k reageer morgen ff op de rest, moet zo naar pufclub!


tweeling - Tica - 13-06-2012

@Anne: fijn dat alles goed was bij jullie echo! En dus misschien een jongen en een meisje, leuk! Ook fijn dat je morgen nog even terug mag komen om het dan zeker te weten Smile

@Meisje: ook fijn dat bij jullie alles er goed uit zag! Wel vervelend als je zo´n chagerijnige arts hebt, maar inderdaad is het belangrijkste natuurlijk dat alles goed is, en idd gewoon ff langs bij een echobureau voor mooie foto´s - hebben we hier ook gedaan omdat we bij het ziekenhuis sowieso nooit foto´s meekrijgen, dus afgelopen vrijdag was de privé-echo in 3D en met foto´s, en vandaag de 20weken echo gehad op het ziekenhuis (in 2D en zonder foto´s - maar alles zag er wel weer prima uit, dus hier ook een trotse mama Smile )


tweeling - Anne - 14-06-2012

Jeeeeejjjjj hier is het bekend! Een jongen en een meisje!!!!!! Ben zooooo happy!!!
Ze lag er nu goed voor! Dus was snel te zien!

Liefs Anne


tweeling - meisjeP - 15-06-2012

oeh dat zijn er al twee van de drie! met een jongen en een meid... jullie maken me ook nieuwsgierig, maar we willen het niet weten... dus nog ff volhouden!

Anne, gefeliciteerd met jullie koningskoppel!


tweeling - Jess78 - 15-06-2012

Leuk, dat doet me weer denken aan mijn eigen echo's.
Toch knap dat ze al die organen kunnen zien, wij zagen er zelf niet zo veel in.
Wij hebben de geslachten alleen voor ons zelf gehouden zodat we een beetje meer wisten hoe de kamer en het kaartje eruit zou gaan zien. Ik vond het niet moeilijk om het voor me te houden omdat ik toch altijd in meervoud praatte over "deze en die", "baby a en baby b".
Veel plezier dames met het fantaseren over de mooie, drukke en gezellige toekomst.


tweeling - 19ikke84 - 15-06-2012

@Anne: gefeliciteerd met je koningskoppel.


tweeling - Mila - 15-06-2012

anne, wat leuk een koningskoppel!

Wij wisten ook wat het werd, maar hebben het ook voor ons gehouden.. vind het wel bijzonder, dat wij het wisten en verder op een paar mensen na niemand. en met een tweeling praat je idd al snel over hun, zij, die enz.. dus snel verspreek je je niet..


tweeling - Tica - 16-06-2012

Anne, wat leuk een jongen en een meisje, gefeliciteerd!! Smile

Hier hebben we het al wel bekend gemaakt, ´t is hier in Costa Rica ook niet echt gebruikelijk om dat geheim te houden. Daarnaast is het hier toch ook makkelijker om je te verspreken - in het spaans praat je over "gemelos" of "gemelas" als je het over een tweeling hebt - in ons geval dus gemelas, en dan is het meteen duidelijk dat het twee meiden zijn Wink

Gisteren ineens een onverwacht bezoek gebracht aan het ziekenhuis, had last van pijn/druk in m´n bekkenbodem en ondanks dat dat wel meer dingen zou kunnen betekenen vertrouwde ik het toch niet want ik wist dat het ook op het lijstje stond van alarmsignalen voor evt. te vroeg beginnende weeën… dus toch maar even naar het ziekenhuis geweest, meteen onderzocht en gelukkig was alles goed met de kleintjes en de klachten komen waarschijnlijk door een blaasontsteking, maar ze wilden geen enkel risico nemen vanwege de tweeling en dus medicijnen meegekregen en nu een week volledige bedrust (veel liggen en soms zitten, en mag alleen m´n bed uit als ik naar de wc moet en 1x per dag douchen). Hopelijk blijft het voorlopig even bij een week – ik had er al wel rekening mee gehouden dat ik waarschijnlijk wel op bedrust zou moeten tegen de laatste weken van de zwangerschap vanwege de tweeling, maar toch niet zo snel al… Maar goed, ‘t is voor een heel goed doel natuurlijk! Smile @Mama's van tweelingen: hebben jullie ook bedrust moeten houden tijdens een (klein of groot) gedeelte van de zwangerschap?


tweeling - Mila - 16-06-2012

Tica, nee ik heb geen bedrust gehad. Ja pas in het zh toen ik was opgenomen, maar daarvoor niet.


tweeling - 19ikke84 - 16-06-2012

@Tica: Ik heb vanaf een week of 16- 17 bedrust gekregen. Ik had vanaf week 14 ongeveer een bloeding en die is mety 20 weken gestopt. Toen is het 3-4 weken weg geweest. Toen heb ik weer een maandverband vol verloren, was 1malig. En toen is het 2 weken weggeweest en toen heb ik weer een bloeding gehad en toen werd ik opgenomen (zaterdag) en maandag ben ik bevallen met 27 weken.
Ik lag/zat heel de dag op de bank. kwam ervanaf om naar de wc te gaan/douche/naar bed gaan, om 5 uur liep ik naar de keuken, ging aan de tafel aardappelen en groente schoonmaken. En zetten dan het eten op en ging met de stoel achter het fornuis zitten om vlees om nte draaien en de pitten laag te zetten. Had een rolstoel om toch buiten de deur te komen. Poetsen, boodschappen en hond uitlaten deed mij moeder.
Maar als de bloeding weg was, kwam ik wel eens van de bank, maar zoals je kunt lezen was dat ook geen succes want het kwam gewoon weer terug

Ik hoop dat ik je niet bang maak met mijn verhaal, maar kan het niet mooier maken


tweeling - Mila - 17-06-2012

Wij hebben dit jaar een gesprek aangevraagd en gehad met de gyneacoloog die mij tijdens het zwanger worden en.zwanger zijn heeft begeleid. Ik had nog zoveel vragen en ook een deel boosheid. Mijn belangrijkste vraag.was waarom ik met 16 weken (toen kreeg ik mijn.eerste.bloeding) geen bedrust heb gekregen en gewoon door mochtbwerken (wel 50 %) hij gaf als reden op, dat er onderzoek naar is gedaan of bedruat daadwerkelijk helpt aan uitstel van geboorte. Hij gaf aan dat de uitkomst was dat bedrust niet veel meer zal helpen en het risico op gezondheidsproblemen zoals trombose juist groot zou toenemen. Hij zegt dus tja waar kies je dan voor. Ik heb dit antwoord voor kief genomen, maar als ik jet nu zo weer typ ben ik het gewoon niet met hem eens! Dus pak je bedrust want ik ben van mening dat bedruat wel degelijk helpt (al ben ik geen arts)


tweeling - Jess78 - 17-06-2012

Ik heb zelf met 21 weken 1 dag verlof per week genomen om zaken te gaan regelen en het rustiger aan te doen. Met ongeveer 25 weken ben ik op het werk 2x per dag een half uurtje gaan rusten (hier heb je ook recht op) op het ehbo bedje en met 28 weken ben ik met verlof gegaan (schrijft gyn. bij tweelingen voor). Mijn vervangster belde mij hierna wel nog bijna dagelijks met vragen. Toch zijn ze met 31 weken onverwachts gekomen. De vrijdagavond was ik nog carnaval aan het vieren en zondagnacht waren we opeens ouders. De artsen kunnen geen redenen bedenken waarom het zo is gegaan. Zelf zou ik toch meer rust nemen tussendoor en meer gegeten hebben (ik heb mijn gewone porties gegeten en achteraf heeft iedereen die vitaminen hard nodig). Van de andere kant heeft het zo moeten zijn en ben ik blij dat ik in Veldhoven terecht ben gekomen.
Als zwangere vrouw mag je van de arbo veel rust hebben, neem deze dan ook maar en geniet van de voorbereidingen. Daarna zit je toch in een flow en ben je helemaal niet meer met jezelf bezig. Sterkte


tweeling - 19ikke84 - 17-06-2012

Ik uitteindelijk ook in veldhoven terecht gekomen. Ben zaterdagmiddag om 13.00 in helmond opgenomen en van zaterdag op zondag 06.00 lag ik in de ambu op weg naar veldhoven en van zondag op maandag 05.55 ben ik bevallen.
Mij gyn heeft het nooit verzwegen dat ik vroeg zou bevallen. Het enige waar ik me nu achteraf aan stoor is dat ik dus heel de zondag dus weeen heb gehad en mss is het om mij dan niet bang te maken, maar er heeft geen 1 zuster iets van gezegd. Tijdens het bezoekuur was een vriendin bij mij terwijl ik aan de ctg lag en mij vriendin zegt nog tegen die zuster dat bij haar de lijntjes ook zo waren, en dat dat dus weeen waren. Nee, zegt die zuster. Het bezoekuur was voorbij en ik ging naar de wc, was ik dus die slijmprop verloren. Zelfs toen zei ze: O. dat is heel normaal, hoort erbij. Weet ik veel wat dat is. Mij buurvrouw werd van de kamer gehaald, met het excus dat zij aan een of andefre pomp mloet./ Nou volgens mij moest ze weg voor mij. Om 00.00 uur heb ik de zuster gebeld voor een slaappil, toen had ze een kruik voor me gemaakt omdat ik buuikpijn had en werd ik weer aan de ctg gelegd en een uur later kwam er een arts en had ik 6 cm ontsluiting en kreeg ik dus geen slaappil.

Nou terug kijkend op alles, ben ik ondanks dat ze zo vroeg zijn wel blij dat ik dus eigenlijk niet wist dat de bevalling al in gang was gegaan en heeft het in mij beleving dus maar geduurd van 01.30 tot 05.55.


tweeling - Mila - 17-06-2012

Ik ben.in zwolle.bevallen en daar hebben ze mijn weeen en pijntjes telkens heel serieus genomen gelukkig.


tweeling - 19ikke84 - 17-06-2012

ik werd om de 2 uur aan ctg gelegd en steeds zeiden ze dat alles er goed uitzag
Maar goed. kan het niet meer terug draaien, als dat wel kon, dan was mij vriend niet om 21.00 naar huis gegaan, maar bleef bij mij slapen in het zkh.
Ook al zoiets, ze hebben hem gewoon na het bezoekuur naar huis laten gaan, terwijlk ik die slijmprop al verloren was. weet niet hoelang het normaal duurt als je de prop verlies en de bevalling komt.


tweeling - meisjeP - 18-06-2012

Och meiden, wat een verhalen! dat zet me toch wel een beetje aan het denken hoor... Moet zeggen dat het dit weekend toch al wel door mijn hoofd speelt, k heb namelijk veel last van mijn buik, ik kan m echt van vorm al zien veranderen als ik op bed lig en dat resulteerde gisteravond in een half uur behoorlijke pijn in mijn rug! Deze heb ik echt een beetje weg moeten blazen. En als ik dan nu jullie verhalen hoor... Ook allemaal al behoorlijk vroeg bevallen... Ik ben best wel een controlefeak, dus het niet wetende hoe het allemaal gaat lopen, maakt me soms wel eens nieuwsgierig (zou angstig willen zeggen, maar dat ben ik absoluut niet voor de bevalling)


tweeling - meisjeP - 19-06-2012

ha meiden,

ff een praktische vraag, waar hebben jullie je geboortekaartjes besteld? Via internet of bij een locale drukkerij? Vind de keuze op internet erg beperkt voor een tweeling... hoe hebben jullie dit aangepakt?


tweeling - Mila - 19-06-2012

Meisje, wij zijn naar de.drukker gegaan en hebben daar een kaartje uitgezocht. Wij hebben van een eenling kaartje een tweelingkaartje laten maken, door iets aan te passen


tweeling - Tica - 19-06-2012

@Mila, Ikke, Jess: bedankt voor jullie reacties! Wel fijn om jullie ervaringen te lezen, ook al zijn ze niet allemaal positief en zijn veel van jullie toch echt heel vroeg bevallen. Ik ga hier zeker m´n volledige week bedrust nemen zoals de arts heeft voorgeschreven, en daarna ook gewoon zoveel mogelijk m´n rust blijven pakken – en hopelijk duurt het nog een hele tijd voor onze meisjes geboren worden! Gelukkig heb ik in mijn geval geen last van weeën of bloedingen op dit moment, deze bedrust is eigenlijk alleen uit voorzorg voor een paar klachten die waarschijnlijk door een blaasontsteking komen – maar het is natuurlijk altijd beter om geen risico te nemen!


tweeling - Erica-J - 19-06-2012

Jeetje wat een verschillende ervaringen zeg. Als ik het zo lees is mijn verhaal wel positief.

Ik ben met 30 weken moeten stoppen met werken, nadat ik een nachtje in het zh heb doorgebracht vanwege pijnlijke harde buiken. Advies was toen inderdaad om het rustig(er) aan te doen. Tot dat moment heb ik gewoon 32 uur gewerkt (kantoorbaan, dat dan wel).
Met 36 weken begon mijn vruchtwater wat minder te worden, dus met 36 +6 is toen gekeken of ik inleidbaar was. Dat bleek het geval, en omdat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was mocht ik direct blijven en zou ik met 37 weken rond ingeleid worden. Die nacht dachten de frummels zelf al, we zijn er klaar voor, en zijn de weeen toen al begonnen. Bleek achteraf; want ik classificeerde ze toentertijd gewoon als pijnlijke harde buiken en rugpijn. De volgende ochtend bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben, maar waren de weeen wat afgezakt, dus kreeg ik toch om 9 uur een infuusje met weeenopwekkers. Om 11 uur zat ik toen al op 8 cm. Maar omdat ik alleen rugweeen had, met nauwelijks tot geen pauze tussentijds heeft mijn ventje me toen overgehaald ja te zeggen tegen een pompje remifentanil. Dat was errug aangenaam moet ik zeggen, haalt net de scherpe kantjes eraf.
Tegen 15u kreeg ik persweeen en om kwart over mocht ik gaan persen. Wilde in eerste instantie niet zo vlotten (lag volgens de gyn aan mijn hobby; paardrijden, schijn je te strakke bekkenbodemspieren van te krijgen) maar na een knip is toen onze meis om 16.29u geboren en snel erna om 16.36u volgde haar broer. De eerste dagen erna wilde ik dat nooit meer, maar als ik er nu op terugkijk zou ik het zo weer doen. Alleen nog een beste poos last van de hechtingen en een schaafwond gehad, en nog een aantal dagen wiebelig op mijn benen, maar verder is het me enorm mee gevallen.
Onze meis heeft nog wel twee weekjes op de kinderafdeling doorgebracht, zij was 2160 gram en had wat opstartprobleempjes (moeite met warm houden haar glucoseniveau en met drinken). Maar ons mannetje deed het met zijn 2380 gram uitstekend. Ze waren wel de ukkies van de zaal, en nog steeds niet heel groot, maar ze zijn nu 6 maanden en mannetje drinkt nog steeds bij me. Voor meis kolf ik alle voedingen af.
Het kan dus ook allemaal prima gaan, gelukkig Smile


tweeling - meisjeP - 20-06-2012

Erica-J, dank je wel voor jouw positieve verhaal! Dat geeft gelukkig wel weer een beetje moed! Fijn dat je er ook zo op terug kijkt de afgelopen periode!

Meiden nog een vraag, ik sprak gister een moeder van een tweeling, die me ontzettend waarschuwde voor de roze wolk... Ze zegt dat er echt wel mooie momenten waren, maar dat het haar ook zwaar tegen viel... Bah ik baal zo van dit soort verhalen... Maakt het soms wel moeilijk om te genieten, al weet ik dat je niks vooruit kan kijken, maar wil er zo graag positief ingaan! Hoe hebben jullie dit ervaren? En hebben jullie nog goede tips voor de eerste periode? Qua slapen, kraamvisite etc...


tweeling - Erica-J - 20-06-2012

Meisje, mijn nummer 1 tip is, pak je rust waar je kan. Maak optimaal gebruik van de kraamhulp en later evt familie en/of vrienden om ook even hier en daar tussendoor een tukje te doen. Want helaas is het wel waar, met name de eerste periode, met 7 of 8 voedingen per kindje per dag is het gewoon best heel veel.
En wat bij ons heel goed werkte, en nog werkt, is je man/vriend er zoveel mogelijk bij te betrekken. Zoveel mogelijk samen doen, de taken verdelen, twee kindjes twee paar handen.

Geniet ervan dat je je kleintjes nu nog lekker voor jezelf hebt, en probeer straks niet bang te zijn wat uit handen te geven. In het begin had ik het er heel moeilijk mee als een ander met mijn kindje bezig was, voor mijn gevoel hoorde ik dat zelf te doen en stak het me dat dat niet lukte. Maar feit blijft gewoon dat we niet alles alleen kunnen, en je kindje heeft veel meer aan af en toe een flesje van iemand anders en een wat meer uitgeruste mama dan een oververmoeide mams met stress en een kort lontje omdat ze alles zelf wil doen Smile

En w.b.t. kraambezoek, mijn huisarts gaf me de tip om een kraamfeest te houden, dan heb je alles in een keer gehad en heb je geen continue aanloop van bezoek. Maar al kies je daar niet voor, voel je in elk geval niet bezwaard om ook eens nee te zeggen als iemand wil komen (of zelfs al op de stoep staat!) en het komt niet goed uit of je bent eigenlijk te moe.
Maar vooral; genieten, want het cliche is niet voor niets een cliche, voor je het weet zijn ze groot!


tweeling - Erica-J - 20-06-2012

Oh, en ik las verder terug iets over fietsen? Ik wilde ook wel graag een bakfiets, maar die kan ik hier nergens veilig neerzetten (kan niet de tuin in) dus wij hebben recent tweedehands een Max Pack duo van de fietsfabriek aangeschaft. Een mamafiets met verlengde achtervork en bagagedrager met twee stoeltjes achter elkaar


tweeling - Mila - 20-06-2012

miesje, ik vind het ook veel zwaarder dan ik had kunnen denken.. ik was juist wel degene die er in ging met de gedachten van oh 1 of 2 wat maakt het verschil, dat doen we wel even! nou soms krab ik me zelf wel eens achter de oren en denk dan wat is het toch zwaar pffff.. MAAR er zijn zoveel mooie momenten die alle zware momenten weer goed maken.
Pak idd in het begin alle hulp aan die je maar krijgen kan. laat mensen je helpen met voeden en het huishouden, alle handen kun je goed gebruiken.
als je kan slapen ga slapen, want met 2 kinderen is de kans kleiner dat je zelf kan slapen.
Ik heb ze na 6 maanden bij elkaar van de kamer gehaald. ze maakten elkaar wakker! sindsdien slapen ze beter,
Tja verder, laat het op je afkomen, een tweeling is zo mooi! Nu helemaal als ik zie dat je ook echt beseffen dat ze samen zijn en samen gaan spelen enz.. Maar ik zou nooit meer zeggen: "dit doen we wel even".. het is allemaal wel zwaar!


tweeling - Nina77 - 20-06-2012

Ik heb het allemaal redelijk op mij af laten komen en vanaf het begin heeft mijn man de zorg taken met mij gedeeld. De jongens kregen de fles dus misschien dat het daardoor ook wat makkelijker te doen was. Het waren (en zijn) geen moeilijke kindjes en ik riep altijd dat twee van zulke kindjes vast makkelijker was dan een huilbaby. Het viel mij eigenlijk dus wel mee, en toch waren die eerste 3-4 maanden pittig. Ik heb meerdere keren huilend op de bank gezeten omdat het weer donker werd (in het daglicht is het zo veel makkelijker om met oververmoeidheid te dealen) en ik heb huilend boven de wiegjes gestaan omdat ik niet wist wat er nu weer aan de hand was en ik alleen maar wilde slapen. Het huil uurtje (zeg gerust uurtjes) wisselden ze altijd af (nu nog, als bij de een zijn pinda niet lekker zit, dan is de andere meestal heel easygoing, en omgekeerd). Aan de ene kant fijn want dan kan je je aandacht redelijk verdelen, aan de andere kant leek het soms nooit op te houden. Ik was zo moe. ZO MOE! Mijn man heeft een keer voorzichtig gevraagd of ik niet naar de huisarts moest Confusedhock:. Maar wat mij op de been hield was dat het normaal was, het zou vanzelf overgaan, ik moest gewoon door die moeilijke uurtjes heen zien te komen. Mijn moeder was ook (over)bezorgd en ik werd er alleen maar pissig om. Ik wilde alleen horen 'het hoort erbij, het komt goed'. Ik at nog, kon nog lachen (en zeker ook genieten!), sliep goed (als het even kon) dus ik was niet bang dat het verkeerd ging. Ik vond het heerlijk als goede vrienden/familie over de vloer kwamen. Extra paar handen waren goed te gebruiken. In die eerste paar maanden hebben een aantal mensen ook veel voor ons gekookt (en mee gegeten), dat was heerlijk! AL met al was het voor mij een bijzondere periode. Zwaar maar zeker te overleven :-)


tweeling - meisjeP - 20-06-2012

ha meiden dank je wel voor jullie verhalen! Erg fijn!!!!! Ik hoor idd dat ik ook anderen moet toestaan, en daar zal ik het wel moeilijk mee krijgen, want niemand kan het zo goed als ik:-D haha nee grapje!:oops: Ik heb gelukkig best veel schoonfamilie in de beurt wonen, die nu al graag zouden helpen in het huishouden... denk dat we dan maar eens wat moeten afspreken! Ik heb nu hele dagen de tijd om alles te verdelen en te doen, maar dat is straks heel anders natuurlijk... Ik snap dat het ook heel erg afhankelijk is van wat voor kindjes we krijgen! dus dat wordt toch nog afwachten, maar ik ben heel blij met dit topic om ook eens jullie verhalen te horen, want op zo'n verjaardag dan komen de meest verschrikkelijke ongenuanceerde verhalen boven tafel...


tweeling - 19ikke84 - 20-06-2012

Ik heb het ook öp me af laten komen. De eerste maanden (dus wanneer ze de meeste voeding moeten hebben) lagen ze in het ziekenhuis. Heb ze mee gekregen met om de 3 uur een voeding. en 1 nachtvoeding. Deze was er na 1 maand vanaf. Verder zijn het hele makkelijk kindjes. Sem moet meteen als ie wakker is eten en fleur wacht haar beurt af. Is ook fijn.
Verder hielp mijmoeder de eertse maanden in huis. Nu heb ik dus thuiszorg en samen met haar doe ik het huishouden.
maar wat ik volgens mijal eerder zei, ik weet niet hoe het is als je er ook nog bij werkt. Ik zit nog steeds thuis.
Maar ik ben van mening als je eenmaal de draai gevonden heb, gaat het vanzelf. En mij kinderen kruipen nog niet, dus ik denk wel dat zo gauw ze zich voortbewegen het wel drukker zal zijn

Waar ik wel doodmoe van wordt is mensen die zeggen, zal wel druk zijn. Of jij liever dan ik, leuk bij een ander.
Daar ben ik nu wel klaar mee.


tweeling - Mila - 20-06-2012

Ikke, Waarom heb je thuiszorg?

Ik moet idd zeggen dat hoe ouder ze worden hoe drukker. Ze slapen nog maar 1x per dag en klimmen overal op, in of onder. Heb soms dagen dat ik de hele dag achter ze aan loop te vangen en nee niet doen loop te roepen. Maar verder zijn ze wel erg makkelijk (geweest), ze hebben nooit veel gehuild (ze hadden wel hun huilerige periodes), sliepen.na.6 weken al de.nachten door enz. dus mag niet klagen.
Maat soms hebben ze dagen dan hebben ze allebei hun dag niet. Nou dan kun je mij opvegen aan het eind van de dag..
Nyna is ook thuis gekomen met sondevoeding en dat vroeg veel energie


tweeling - meisjeP - 20-06-2012

ikke, ik ben nu bij huis... en wil zo in januari beginnen als gastouder... maar dat staat nog enigsinds... ligt er aan of er een gezin is... k zie wel! Ik denk dat ik mijn schoonzusje ga vragen om te helpen, vooral met de huishouding enzo! Zij mag dat graag doen, heeft geen kleine kinderen meer en werkt niet!

Als er een stuk zorg bij komt zal het idd wel zwaarder worden, naar het zkh etc... Daar kunnen we nu niet anders dan afwacchten!

Waarom heb je nog steeds hulp in de huishouding? Lichamelijke klachten?


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

Ik heb gespecialiseerde thuiszorg. Ik heb pss (posnataal stress syndroom/deprssie). Ik heb nergens energie voor/zin in. Dus alles blijft een beetje liggen. Zij komt 2x in de week om mij van de bank te krijgen dat ik toch weer dingen ga doen. veel praten zodat ik me verhaal/gevoelens kwijt kan.
Daarom is het geluk dat ik gewoon 2 hele makkelijke kinderen heb.


tweeling - Mila - 21-06-2012

oh dat is echt vervelend! Hoe is staat je man er op dit moment in? Hij had er ook moeite mee toch? gaat het tussen jullie wel goed nu?

meisje, wat het soms zwaar maakt, is dat alles x2 moet.. 2 kinderen die huilen, je hebt er 1 getroost en dan moet de volgende. 1 is ziek en zodra ze eindelijk beter is , wordt de volgende ziek. 1 in bad, volgende in bad.. soms denk ik wel eens als ik 1 kindje had gehad was ik nu klaar geweest en nu moet er nog 1.. dus alles kost 2x zoveel tijd zeg maar. en vooral de nachtelijke uurtjes x2 maakt het zwaar.. de ene is eindelijk stil, slaapt net, je stapt met 1 been je bed in en de volgende wordt wakker AARRRGGGGHHHHH of midden in de nacht 2 huilende kinderen drama! dat zijn de momenten die zwaar zijn, maar verder zijn er ook heeeeeeeeel veel leuke dingen


tweeling - meisjeP - 21-06-2012

och ikke, wat vervelend zeg! Ik heb zelf een dps (dwangmatige persoonlijkheid stoornis), al heb ik deze op he t moment heel goed onder controle, ik weet hoe lastig het is om nergens energie voor te hebben! Dikke knuffel meis!

tsja idd alles keer twee, maar ook twee keer zoveel geluk? Ach we wachten gewoon af, wie weet krijgen we hele moeilijke kinderen en voor hetzelfde geldt valt het mee... ik ben wel blij met jullie eerlijke verhalen! Deze komen realistischer over dan de drama verhalen die ik op verjaardagen hoor!


tweeling - Mila - 21-06-2012

Ja zeker 2 keer zoveel geluk!!! Het is ook zo mooi!
wat is precies een DPS?? heb je dwangen? in de zin van alles rechtzetten etc?


tweeling - meisjeP - 21-06-2012

Mila, gelukkig 2x zoveel geluk!

mijn DPS, uitte zich in dwangmatig lijstjes maken en deze afwerken (qua huishouding bv), mijn kleding vouwde ik op met een gelamineerd A4tje zodat alles even groot opgevouwen werd, mijn huis moest tiptop in orde en schoon (zo stond ik 's avonds om 23.00 nog wel eens de keuken af te nemen of de kledingkast uit te soppen), kleding ligt op kleur en dan een stapeltje hempjes, korte mouw en dan lange mouw... Donkere kleuren onderop en dan naar licht. Etc etc etc... dit kon niet langer, en daarvoor heb ik meerder therapieën gevolg. Daarnaast vroeg ik mij continue af wat anderen van mij dachten en of ik wel goed genoeg was... Tsja dat maakt het leven niet makkelijker. Het gaat nu gelukkig heel goed, ik strijk lang niet meer alle kleding, ben flexibeler in het schoonmaken (lukt het niet dan niet) al hoor ik wel dat ons huis schoner en opgeruimder is dan het doorgaande huis... Ik kan weer rustig een avond op de bank zitten, en lap ook niet meer elke weer de ramen...! haha owh klinkt wel heel erg nu... Maar ja zo was het en ik voel me nu een stuk beter en kan de mening van anderen beter naast me neer leggen, ik doe wat ik doe en wat jij daar van vind is jouw ding. Gelukkig helpen de hormonen mij heel goed om sterker te zijn! Iets waar ik heel blij mee ben! haha

Owh meiden, ik heb net een aanbod gekregen van een fotograve... een fotoshoot van de twee voor de helft van het geld! Ze had nog niet eerder een pasgeboren tweeling gedaan, haha! Echt super gave foto's heeft ze dus ik ben helemaal blij!!!


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

ik had dus ook dat ik mij huis spik en span moest hebben. Zo gauw ik ook maar ergens stof zag, begon ik dus alles te poetsen.
Nu heb ik dat dus totaalniet. Dus het omgekeerde.
Verder heb ik ook niet de energie om met de kinderen bezig te zijn. Dus spelen, maar ookk fruit-groente-brood geven.
Verder slapen ze gewoon uit tot half 9-9 uur. terwijl mij wekker om half 8 al gaat, blijf ik gewoon liggen tot 1 van de 2 gaat huilen.
Dus een goed voedingschema heb ik ook niet. Het liefts zou ik ze om 8 uur op zijn laatst de eerste fles te geven en dan kan ik ze 's avond ook eerder naar bed doen.

Alles kost me gewoon moeilte.
Ik heb gister bedacht dat ik appelflappen vandaag wil gaan maken, mijn appels zijn verrimpeld, dus dan maar appelflappen
Nu heb ik dus bladerdeeg uitgelegd en alles klaar gezet. Alleen wat ben ik nu weer aan het doen?? Juist zit weer achter de computer.
In mijn hoofd loopt alles door elkaar,ik neem me vanalles voor om te doen, en het komt er gewoon niet van.\
Alles wat ik voor mijn bevalling heel goed kon, kan ik nu totaal niet. Ik heb het gevoel dat ik nu totaal iemadn anders ben


tweeling - meisjeP - 21-06-2012

ikke, krijg je inmiddels wel professionele hulp? Ik heb destijds een oa cognitieve therapie gevolgd... Ook hielp het me om mijn gevoelens op papier te zetten, zo kon ik er realistischer naar kijken ipv dat mijn brein er al weer mee aan de haal ging...

dikke knuffel!!!


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

ja heb prof. hulp. Loop bij een psycholoog waar ik mijn verhaal/gevoelens kwijt kan. En bij een andere psycholoog krijg ik emdr. Deze heb ik 2x gehad. De laatste x had ik een black-out
Alleen beide dames gaan ergens anders werken. Nu willen ze mij naar ggz sturen. Moet wo naar de ha en dan hoor ik wel hoe en wat.
Maar krijg de noidige hulp.
En morgen komt mij moeder weer terug van vakantie en dan heb ik ook weer wat hulp.


tweeling - Mila - 21-06-2012

jeetje meiden, wat heftig allemaal!
Ikke gaat het tussen jou en je man wel goed?
Gaan Sem en Fleur naar de opvang overdag of heb je ze ook de hele dag om je heen?


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

de opvang is mijn moeder. Maar aangezien ik nog niet werk, zijn ze altijd bij mij. Alleen als we een feest hebben gaan ze logeren, maar verder niet
Tussen mij vriend en mij gaat het ook op en af. Hij begrijpt niet hoe ik me voel en wqat mijn probleem is. heb het hem al eens proberen uit te leggen, maar snapt het gewoon niet


tweeling - Mila - 21-06-2012

Kan je ze.overdag niet een keer naar je moeder laten gaan? Ik vind het heerlijk om soms even weg te gaan zonder kids, even alleen thuis te zijn of te werken. Misschien kan dat je iets helpen?


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

ja dat kan ik wel vragen. zou ze alleen maar leuk vinden


tweeling - Mila - 21-06-2012

Moeder zijn is een.zware baan, maar het is voor jou helemaal zwaar omdat je niet lekker in je vel zit. Dus idd een goed plan om ze een dagje weg te brengen en misschien zelfs ook te laten slapen Wink en dan samen met zijnb2en een nachtje weg! Wij doen dat ook en is voor ons erg belangrijk even geen papa en mama


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

ja mss moeten we dat gewoon vaker doen.
nou hebben we dat 2x gedaan, maar dan hadden we een feest en dan gingen eerst samen wat eten.


tweeling - meisjeP - 21-06-2012

mannen begrijpen geloof ik sowieso niet zo goed hoe wij ons voelen, als ik naar die van mijn kijk dan is het altijs zo van : "kom op, stel je niet aan, het valt allemaal wel mee, komt goed!" en dat zijn nou juist de dingen die je dan niet helpen! Ik zou iid ook proberen overdag de kinderen een keer uit te besteden, zodat jij ook even tot rust kan komen! En plan dan echt wat voor jezelf...


tweeling - 19ikke84 - 21-06-2012

toen ik zwanger was, was hij na mij idee wel meelevend. Maar zelf toen hield ik me groot en deed mij moeder ook veel.
Ik ben ook iemdan die niet wil klagen. En vind het moeilijk dingen uit handen te geven. Wil de regie hebben.
Als ik vriendinnen van mij bekijk toen die zwanger waren en nu ze moeder zijn. Dan heb ik toch vaak medelijden met die mannen.
Mij vriend hoeft niks te doen, alleen die ene keer dat ik het vraag, heeft ie ook nog commentaar. En daar kan ik niet tegen

en van de psycholoog en die thuishulp moet ik elke dag gaan wandelen dat ik toch buiten kom
's middags moet ik rusten. En eigenlijk gewoon rustig aan doen.
Dus ik zit veel op de bank.
Mij vriend meent dat ik heel de dag bezig moet zijn. Gister was ik naar de winkel geweest en om 17.00 uur ben ik de hond wezen uitlaten.
Dat is dan voor die psycholoog genoeg. Komt mij vriend gister toen de ,kindjes op bed lagen, dat ik wel de onkruid uit de achtertuin kan halen, dan doe ik ook wat.
Dan voel ik me weer k*t. In het weekend als hij dus heel de dag thuis is heb ik het idee dat ik dus heel de dag bezig moet zijn, met het gevolg dat ik dus maandag en disndag kei moe ben
Dat heb ik met de thuiszorg besproken en zij heeft dat met mij en mijn vriend besproken. Toen zei hij juist dat ik helemaal niks hoef te doen in het weekend. En nu begint hij over die achtertuin
Nou heb ik dat wel weer gedaan, maar dan krijg ik weer zo een dip-gevoel.


tweeling - Tica - 23-06-2012

Meiden, wat fijn om al jullie verhalen/ervaringen te lezen! Ik laat het denk ik ook een beetje op me af komen, kan me goed voorstellen dat het soms erg zwaar zal zijn met twee, maar aan de andere kant ook weer erg mooi… Hier wel een beetje een nadeel dat mijn familie aan de andere kant van de wereld woont, en m´n schoonmoeder is een paar jaar geleden overladen na lang ziekbed, dus niet echt naaste familie hier waar ik op kan rekenen voor hulp, maar goed, we zullen zien hoe het loopt allemaal, gaat vast goed komen! Ik ben van plan om straks parttime te gaan werken (werk nu full time), werk wel thuis dus da’s al een voordeel, en mocht het echt niet gaan dan zou ik het ook niet zo erg vinden om er evt. helemaal mee te stoppen, in ieder geval voor het eerste jaar of voor een paar jaar ofzo…

@MeisjeP: wat leuk van die fotoshoot! Hier een beetje geinformeerd naar fotoshoots voor zowel tijdens de zwangerschap als straks voor pasgeboren tweeling, maar de prijzen waren erg hoog (vooral van juist die fotografen met de mooiste foto´s natuurlijk, haha) dus uiteindelijk gaat een vriendin van mij een paar “fotoshoots” doen tijdens de zwangerschap en als ze straks geboren zijn, zij is geen professionele fotograaf maar heeft wel fotograferen als hobby, ben erg benieuwd maar dat wordt vast erg leuk!

@Ikke: lijkt me heel moeilijk voor je! Gelukkig krijg je wel hulp nu en hopelijk is dit toch op de een of andere manier een tijdelijk iets zodat je op een gegeven moment weer wat meer energie krijgt en dingen weer kunt gaan oppakken

Hier ondertussen weer van m´n bedrust af sinds vandaag! Gaat een stuk beter nu dan vorige week, maar ik blijf het nu wel heel wat rustiger aan doen natuurlijk, hopelijk kan ik dan zo nog een tijdje verder voor ik evt. weer op bedrust moet.


tweeling - meisjeP - 30-06-2012

[INDENT]hier ff een paar echo's van gister:[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11176&d=1341035612&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11177&d=1341035618&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11178&d=1341035621&thumb=1] de 1e 2 zijn van het ene kindje (volgens de echoscopiste, de dominatere van de twee...) en de laatste was wat schuwer en draaide zich elke keer weg als er een echo werd genomen!

Hier was alles goed met de kleintje, dit keer 34 echo's mee gekregen, waaronder een aantal 3d... ze was erg enthousiast en kreeg die er gratis bij! Normaal vbetaal je daar extra voor! Ik praat in de hij vorm dat is het makkelijkst, maar we weten nog steeds niet wat het word!!! Nr 1 ligt met zn koppie links en met z'n ruggetje naar beneden, hij neemt veel ruimte in en ligt dan ook lang gestrekt. Nr 1 ligt qua groei verder goed en woog nu 524 gram... Nr 2 ligt met zn koppie rechts, en met z'n ruggetje richting mijn borsten. Doordat nr 1 zoveel ruitme in neemt lag nr 2 er helemaal opgevouwen bij! Dit kindje was ook wat schuwer, liet zich niet goed zien voor de 3d en draaide zich elke keer weg! De kleintjes waren goed in beweging en veel in reactie op elkaar, dit was heel mooi te zien!!!! Nr 2 is wel een stukkie kleiner, woog 460 gram, er zat ruim een week verschil tussen 1 en 2 qua groei... Volgens haar was dit heel gewoon en niet zorgelijk! Het was heerlijk om d ekleintjes te zien en dan ook die 30 euro volledig waard!!! Ben zo blij, doe de hele dag niks anders dan naar de echo;s kijken!!! haha

Tica fijn dat je je beter voelt, en je weer van je bedrust af bent! Wel rustig aan blijven doen hoor! Ik moet zelf helaas ook meer rust houden, ivm harde buiken dus weet hoe rot het is! [/INDENT]


tweeling - Jess78 - 30-06-2012

Wat een mooie foto's.

Wij hebben het kaartje (prinses/ridder) via internet besteld (www.lilalein.nl). Je krijgt op pdf een proefdruk zodat je nog wat kan verbeteren en 2 dagen later heb je ze in huis. De adressen had ik vooraf al op stickers geprint, postzegels kan je ook al in huis halen. Je moet alle kaartjes zelf vouwen en in elkaar zetten dus ik zou geen strikjes of zo nemen. Verder moet je je trouwboekje niet vergeten bij de aangiftes als je getrouwd bent, dus die kan je ook al zoeken en in de tas stoppen.

Wij hebben meerdere kraamborrels gehouden met begin en eindtijd (collega's, familie van moeders kant, van vaders kant, voetbal, vriendinnen). Mijn moeder/vader/zusje verzorgde de koffie, thee en beschuit,cake. Zo konden zij ook met elkaar praten en hoefde ik maar 1x per dag mijn verhaal te doen. Directe familie en vrienden hebben we 1x per dag al eerder laten komen. Zeg maar de Daggasten van de bruiloft die konden ook naar zh of eerder komen.

Iedereen die op bezoek kwam plande ik zo in de agenda zodat ze mij konden helpen met een voeding als manlief werken was, daarna waren ze zo lief om nog in het huishouden iets te doen. Iedereen wil je tenslotte wel helpen en weet dat je me bent. Manlief heeft en doet nu nog superveel in het huishouden (poetsen, boodschappen, koken, voor kids zorgen), wat een schat. Je moet idd wel tevreden zijn dat het gebeurd maar dat het op een andere manier is dan dat jij zelf zou doen. Leg je erbij neer dat de vouw van de theedoek anders is en probeer van je rust te genieten dat je het niet zelf hoeft te doen. Na een paar maanden als je meer rust en energie hebt kan het weer op je eigen manier of doe je het zelf op die manier. Succes verzekerd.

Ik heb de kids ook wel eens een nacht of dag weg gebracht naar opa/oma om zelf bij te slapen of te shoppen. Zij vinden het ook leuk om de kids even voor zichzelf te hebben. Ik werk nu 3 dagen en dan heb ik dus een papadag, een oma dag en een schoonoma dag. Voordat ik naar huis ga, kan ik nog even boodschappen doen of naar tandarts of zo. We blijven ook meestal bij de oma's eten zodat we dat zelf die dag niet hoeven te doen.

We hadden trouwens 1 huilbaby die dus veel aandacht vraagt. Deze had ik dan vaak overdag in een draagzak zodat ik toch 2 handen vrij had om iets te doen of de ander te pakken. Inbakeren helpt ook.


tweeling - Mila - 30-06-2012

wij hebben 2 kraamfeesten gegeven en dat was heerlijk!!

http://www.lacarteinternet.be/geboortekaartjes/nl-BE/geboortekaartje.php?id=14347 dit geboorte kaartje hadden wij en dan ipv 1 naam en datum hadden we:

Nyna
&
Tess

IN het witte vlakje staan


tweeling - 19ikke84 - 30-06-2012

Wij hebben gewoon krambezoek gehad. Ik merk wel doordat de kleintjes zolang in het ziekenhuis hebben gelegen zijn veel mensen die wij een kaart hebben getuurd niet geweest. Mocht ik het over kunnen doen, dan zou ik ook een kraamfeest gegeven hebben

http://www.postxl.nl/geboortekaartjes/?do=HtmlPage&page=kaartdetails&collectionitemid=688 Dit is ons geboortekaartje.
Wij hadden er ingezet dat wij bezoek fijn vonden maar wel als fleur en sem thuis zijn.
Ook hier als ik het overzou kunnen doen, dan zou ik de kaartjes pas verstuurd hebben toen ze thuis waren. Nu had ik ze 2 weken na de geboorte verstuurd.


tweeling - Tica - 02-07-2012

@MeisjeP: mooie echofoto´s! En leuk ook dat je zoveel foto´s meegekregen hebt Smile En ja hoor, ik doe het zeker wel rustig aan nu, neem wel vaak rustpauzes - heb sowieso het voordeel dat ik thuis werk dus kan m´n tijd redelijk flexibel indelen en rustpauzes nemen wanneer ik dat nodig heb, dus da´s wel handig.


tweeling - leeuwinnetje - 02-07-2012

hey dames, ben hier een tijdje niet geweest, door vakantie en drukte.
heb wel tussendoor soms wat gelezen, maar niet meer gereageerd.

mooie echofoto's meisje

ikke: wat heftig, dikke knuff

probeer weer wat actiever te reageren en mee te lezen.

Hoe gaat het met alle moeders, kindjes en zwangeren??


tweeling - poohtje - 03-07-2012

Mooie echo's hoor!!
Hier ook een kraamfeest gehad, echt ideaal. We hadden een zaaltje gehuurd 6 weken na de uitgerekende datum. Te laat komen ze ws toch niet en als ze eerder komen heb je nog ff de tijd om zelf aan alle hectiek te wennen. Familie en hele goede vrienden waren uiteraard in die tussentijd welkom. Als ik het over kan doen doe ik het weer zo.
Geboortekaartjes was bij ons ook goed geregeld. Mijn schoonouders hebben een drukkerij dus dat was bij ons zo geregeld. Zelf kaartje ontworpen, echt heel leuk. Anne ik weet dat je in de buurt woont bij deze kan ik je 10 % korting op drukkosten en op het kaartje aanbieden Big Grin Voor de rest geldt dat natuurlijk ook maar dan moet je me maar ff pb-en.
Hier net terug van een vliegvakantie met de jongens. Pffff heavy hoor maar we hebben het doorstaan. Tja vakantie vieren is er natuurlijk niet bij want je bent continue bezig met achter je kids aan rennen maar het vliegen ging heel goed, ze hebben zich super gedragen Big Grin Trots op ze.


tweeling - meisjeP - 10-07-2012

[INDENT][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11309&d=1341940975&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11308&d=1341940908&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11310&d=1341941043&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11306&d=1341940773&thumb=1][Afbeelding: attachment.php?attachmentid=11307&d=1341940841&thumb=1]Zo de foto's van de babykamer...

Poohtje, wat lekker dat jullie een fijn e vakantie hebben gehad en dat de jongens zich zo goed hebben gedragen![/INDENT]


tweeling - leeuwinnetje - 10-07-2012

meisje: wauw, hele mooie kamer

poohtje: fijn dat het vliegen goed was gegaan, wij gaan dit jaar ook voor het eerst vliegen met de meiden, ben benieuwd.
je bent idd druk bezig he, met de kids op vakantie, moet ze toch bijna constant vermaken en bij jou zitten ze nog net in de leeftijd, ontdekken en weglopen, denk ik? Hier is dat gelukkig weer iets minder, elke jaar word gelukkig makkelijker. Wink Ze kunnen steeds meer en kunnen ook steeds meer alleen. ik merkte alweer groot verschil als vorig jaar. Vorig jaar moesten we ze bij de speeltuin constant helpen bv, en nu kunnen we rustig gaan zitten en gaan ze zelf spelen. :-D

Hier stapelbed gekocht, komt morgen binnen.
de bedden kunnen ook los van elkaar, dat is wel fijn. dat gaan we ook eerst doen, zodat ze kunnen wennen. Pff, weer een nieuwe fase, ben benieuwd hoe het gaat.
En als het allemaal goed gaat, gaan we de stapelbed neerzetten.
we hebben ook leuke fietsjes gezien van 12 inch, gaan we geven met de verjaardag. over 2 maanden worden ze alweer 3 jaar, gaat hard zeg.


tweeling - Tica - 11-07-2012

@Meisje: hele mooie kamer!! Smile
@Poohtje: fijn dat de vliegvakantie zo goed is gegaan, lijkt met toch inderdaad wel spannend, eerste keer vliegen met de tweeling!
@Leeuwinnetje: jullie ook op vliegvakantie met de meiden dit jaar, hopelijk zal dat ook prima verlopen! En leuk een stapelbed, ben benieuwd of ze er snel aan kunnen wennen.
Hier alles prima, vandaag weer controle gehad bij de gyn en alles was goed, moet vanaf nu wel iets vaker op controle komen, tot nu toe was het steeds elke maand maar moet nu over 3 weken alweer terug komen. M´n buik wordt echt een stuk zwaarder nu, maar de meiden groeien prima dus helemaal blij! Smile


tweeling - leeuwinnetje - 11-07-2012

tica: fijn dat alles goed gaat en ze goed groeien.
ze redden het ook om met de auto naar Frankrijk te rijden, is een lange dag, dus die paar uurtjes vliegen, zal vast wel goed komen. maar ben wel benieuwd, hopelijk hebben ze niet teveel last van het drukverschil in de oortjes.


tweeling - Anne - 12-07-2012

hey meiden,
poohtje: wat fijn dat de vliegreis goed is verlopen! ja drukte zal je zeker gehad hebben op vakantie! maar hoop dat je toch zelf ook een beetje hebt kunnen genieten!
een kraamfeest lijkt mij ook een heel handig idee! alleen vind ik het zo lastig wie er dan wel eerder buiten het feest om "mag" komen en wie moet wachten tot het feest.... als ik er zo over nadenk dan vind ik het lastig.. ik zou ook een weekend kunnen doen en dan thuis.. dus zaterdag en zondag kunnen mensen komen. maarja dan heb je altijd mensen die dan niet kunnen en dan weer later komen.. dan ben je nog zo aan het plannen lijkt me.. of vergis ik me daarin?
fijn van de geboortekaartjes!! lief van je! en goed dat je het zegt want daar hebben we nog helemaaaaaal niet over nagedacht! haha moet ook nog geregeld worden idd. eerst maar eens even adressen verzamelen.

Meisjep, mooie kamer!! qua stijl lijkt tie erg op die van ons. alleen hebben wij de kleuren paars/grijs. en de meubels ook strak en wit.
leuk he om zo in het kamertje te staan en te denken.... goh hier liggen straks 2 kleintjes in... zo bijzonder!

wij hebben gisteren de geboortepakjes gekocht hihi.. maatje 44.. echt zo schattig.. moet eind deze maand mijn koffertje klaar hebben staan. dus dan maar rustig aan beginnen.
alleen dacht ik slim te zijn en de rompertjes bij de hema of h&M te halen maar begint echt vanaf mt 50 pas.. dus wordt toch weer terug naar prenatal..
Verder stop ik 9 aug met werken en ben dan klaar tot 7 januari! heerlijk!! ben al aan het aftellen. misschien ben ik toch nog mobiel met 29 weken en kunnen we nog een weekje met de caravan weg.. maar ik heb geen idee..het begint erg zwaar te worden nu allemaal dus moet het nog maar zien hih. lekker rustig aan dus.

vandaag lekker vrij en met dit weertje nestel ik me lekker op de bank!

fijne dag meiden!


tweeling - meisjeP - 12-07-2012

Ha Anne, wat klein he die maatjes 44?! Wij hebben pas ook een setje gekregen, moet er ook nog rompertjes bij hebben, alleen bij de Prenatal bij ons in de buurt hadden ze m niet meer... dus dat moet ik gewoon blijven proberen! Is in 1e instantie 1 pakje goed genoeg? Mijn moeder woont vrij dicht bij een prenatal, mocht ze echt zo klein zijn dan is er gauw genoeg nog een setje gekocht toch? Ik vind het ook wel erg jammer dat alleen Prenatal maatje 44 heeft... Maar ja!

Vluchtkoffer, ik heb m nog niet klaar staan maar al wel wat toiletspulletjes enzo... Zal er volgende week ook eens mee beginnen! Goed idee!

Zwaarder, ik vind de zwangerschap nu ook zwaarder worden...Ben gauw moe, buik trekt soms enorm, kindjes zijn soms erg druk... moet steeds meer plannen en mijn energie goed verdelen! maar goed dat is niet zo erg...


tweeling - Mila - 12-07-2012

in principe is 1 pakje maat 44 genoeg hoor.. het is idd zo bijgehaald als ze echt maat 44 nodig hebben.
er is nog een winkel volgens mij de V&D waar ze ook wel maat 44 verkopen, dacht ik.
en anders even op internetwinkels kijken.

en je kan ook nog kijken op neomaatje.. daar verkopen ze ook maat 44! daar heb ik voor Nyna en Tess toen de tijd maat 38 gekocht.

wow wat een mooie kamer zeg. Wij hebben ook grijs/wit en de accesiores zijn roze, maar dat hebben we pas gedaan toen we wisten dat het 2 meiden werden


tweeling - leeuwinnetje - 13-07-2012

schattig, die kleine pakjes. wij hadden nog geen eens maat 44 zelf gekocht. pas toen ze waren geboren, heb ik als kraamkado 2 pakjes maat 44 gevraagd. Misschien heb je maat 44 nog geen eens nodig. als je de 38-39 weken of meer haalt, kan het best zijn dat maatje 44 al te klein is.
En als ze te vroeg komen, gaan ze vaak toch eerst in de couveuse om te groeien. Hier Hadden ze vaak in de couveuse alleen een rompertje aan.
Een pakje is altijd zo gekocht.


tweeling - Jess78 - 14-07-2012

[INDENT]Wij zijn 9 dagen naar een stacaravan in Frankrijk geweest. Ze hebben van de 7 uur rijden maar 3 kwartier geslapen! Er is niet veel klein speelgoed voor dreumessen dus had ik zelf wat kleine dingen verzameld als een fietslichtje, een fietsbel, fluitjes en een oude telefoon. Ook was Bumba op de DVD achterin de auto een goede zet.

De camping was niet echt dreumesvriendelijk. Met een gevaarlijke smalle trap van 2 tredes moesten ze de caravan uit/in kruipen. Daaronder lagen allemaal scherpe kiezels waar je niet over kon lopen en al helemaal niet over kon kruipen. Ze hebben dus veel in de kofferbak van de auto gespeeld. De loopautotjes was ook een goede zet om mee te nemen. Er waren geen kinderstoelen bij de restaurants en het zwembad was pas om 2 uur open ivm laagseizoen en dat terwijl ze weer om half 4 naar bed moeten. Ik heb ook geen wipkip of schommel gezien alleen speeltoestellen voor oudere kinderen.

Het was een intensieve vakantie voor ons. We raden het niemand aan om met kruipende of pas lopende kids naar een camping te gaan. Wij gaan volgend jaar maar weer naar een huisje en het jaar daarop zien we wel weer. De auto met dakkoffer was ook propvol, knap dat jullie alles mee hebben gekregen in het vliegtuig.[/INDENT]


tweeling - Jess78 - 14-07-2012

Leuke kamertjes trouwens!

Wij hebben het kastelenthema gebruikt. Nu slapen ze niet meer samen, dus moet ik de andere kamer eigenlijk ook nog opnieuw inrichten.


tweeling - 19ikke84 - 14-07-2012

ik zat te denken, ik heb geloof ik een week voor ik ging bevallen voor ieder 2 pakjes gehaald. Toen zei de gyn dat ik wel rekening moest houden dat ze eerder kwamen.
En heb van 3 mensen als kraamkado ook nog 44 gekregen. Dus totaal had ik 5 pakjes. Dit zijn ook de enigste kleertjes die intensief gedragen zijn. Ze kregen wel pas met 34 wk (dus toen waren ze alweer 7 wk) voor de eerste keer kleren aan.


tweeling - Tica - 16-07-2012

@Anne & MeisjeP: heel herkenbaar jullie verhalen, hier begint het ook steeds zwaarder te worden. Ben vaak wakker ´s nachts en ook veel last van m´n rug en snel moe, dus probeer maar zoveel mogelijk te rusten.

@Maatje 44: hebben we hier ook nog niet, weet sowieso niet of dat hier wel te krijgen is (zou niet weten waar), dus anders nog maar even iets via internet bestellen…

@Vluchtkoffer: hier ook nog niet klaar staan, ook binnenkort maar eens even een keer gaan doen, je weet maar nooit…


tweeling - leeuwinnetje - 16-07-2012

tica: bij prenantal hebben ze maatje 44

jess: leuk kamertje, slapen ze nier meer samen, ging het niet goed?
Of wilden jullie liever dat ze apart gingen slapen?
hier worden ze over paar maanden 3, slapen nog steeds slapen, gaat ook goed. wil ze pas over een paar jaar apart leggen.

jess: wat balen, dat de vakantie zo intensief was en een beetje tegen viel? wat ik uit je verhaal opmaak?
wij hebben een eigen caravan en toen de kids 1 jaar waren, hebben we gekampeerd. wel in nederland het eerste jaar, om te kijken, hoe het ging. En dat ging helemaal goed. 1e jaar was ook wel vermoeiender, als nu, omdat ze nog meer zorg nodig hebben, maar word steeds makkelijker.
2e en 3e jaar weer naar buitenland geweest met de caravan en ging helemaal goed.
we hadden ook een hele leuk camping, van yelloh village, leuk zwembad en speeltuin voor de kids.
http://www.yellohvillage.nl/camping/domaine_du_colombier hier zaten we in juni dit jaar
http://www.yellohvillage.nl/camping/le_serignan_plage en hier vorig jaar. was ons erg goed bevallen!!


tweeling - meisjeP - 16-07-2012

leeuwinnetje, was dat goed te doen? met die kleintjes in de auto? vooral 's avonds gereden en een extra overnachting? Wij zijn echt vakantiegangers... en missen nu de vakantie dan ook enorm, kijken dan ook enorm uit naar volgend jaar! Al besef ik me heel goed dat het heel anders is dan voorheen, maar we willen er echt uit! Hoop echt dat onze kindjes wennen aan het autorijden, want we gaan er graag op uit...


tweeling - leeuwinnetje - 16-07-2012

het eerste jaar waren wij niet naar het buitenland gegaan, omdat we het teveel gedoe vonden. Maar misschien was het dan wel makkelijker geweest met autorijden, aangezien, ze dan nog veel slapen. Wink
Hier ging het autorijden erg goed. oke, ze worden wel eens op momenten vervelend. maar dan proberen we ze te vermaken, met leuke liedjes, zelf zingen, ze aandacht geven. ze hadden ook speelgoed en we hebben sinds dit jaar ook dvd-schermpjes.
Regelmatig stoppen is ook belangrijk. En ik ga ze hier ook gewoon boterham in de auto, drinken niet. maar dan zijn ze weer even bezig. Vorig jaar deden we dat ook niet. Maar nu zijn ze weer 1 jaar ouder en dat word ook makkelijker.

wij gaan ook graag op vakantie en tuurlijk is het met kids ook anders. Wij zoeken een leuke, kindvriendelijk camping, waar onze kids iets aan hebben. het is natuurlijk cliche, maar wel waar: zolang de kids zich vermaken, is het voor ons al snel goed.

Wij zijn dit jaar rond 5 uur 's ochtends vertrokken en zijn rond 20.00 uur ergens op een camping gaan staan. maar met een caravan ben je natuurlijk toch al langer onderweg. je moet wel zorgen, dat je de 1e dag het meeste kilometers maakt, want heb wel gemerkt, dat ze de 2e dag vaak vervelender zijn, en dat is ook logisch. vaak wil je zelf dan ook zo snel mogelijk op de bestemming zijn.

gaan jullie dit jaar niet op vakantie? ivm je zwangerschap?
hier met zwangerschap rond de 22 weken nog op vakantie geweest, naar oostenrijk. zijn toen nog redelijk acties geweest, veel wandelen en fietsen.


tweeling - Tica - 16-07-2012

@Leeuwinnetje: ik woon in Costa Rica, helaas geen Prenatal hier… Maar Amazon doet vaak wonderen wat betreft spullen die hier niet (of niet makkelijk) te krijgen zijn! Wink


tweeling - meisjeP - 17-07-2012

Leeuwinnetje, dat zijn idd nuttige tips voor volgend jaar, we willen echt weg!!! Haha nee dit jaar niet meer op vakantie, mijn man moet nog 2 weken voor hij vakantie heeft ben dan 27 weken... ben zowiezo erg moe (ik slaap iig de middag en soms zelfs de ochtend erbij) voor ons is vakantie iig lekker weer, maar als het nu te warm wordt kan ik er niet zo goed tegen, dus het buitenland werd het al niet... We gaan nog wel een weekend naar Groningen en we hebben wat dagjes gepland, alleen gaat de rolstoel wel mee... dus vandaar! We kijken gewoon uit naar volgend haar!

tica, ja dat lijkt me dan idd erg lastig... dat wordt dan idd bestellen!


tweeling - Mila - 17-07-2012

wij gaan volgend jaar naar een camping in Italie.
we gaan dan met het vliegtuig en huren daar een auto, ik zie het niet zitten om 14 uur met 2 kids in de auto te zitten.
ze hebben soms van die dagen dat een half uur in de auto al een drama is, dus nee die gok nemen we niet.
vliegen is maar een uurtje, dus helemaal super.
dan staat daar een auto klaar en dan moeten we nog een uurtje naar de camping prima dacht ik zo hahahaha
we huren daar een mobile home, dus luxer als een stacaravan.
alleen zitten wij dan met een ander probleem... die mobile homes zijn zo ingericht dat er gewoon 2 bedden in 1 slaapkamer zitten. die bedden zitten vast aan de muur, dus er kunnen geen campingbedjes staan Sad hoe zouden jullie dat doen? Ik zit er aan te denken om volgend jaar in het voorjaar hier thuis al over te gaan op echte bedjes zodat ze kunnen oefenen?


tweeling - meisjeP - 17-07-2012

Mila, dat is iid ook een mooi oplossing, al lijkt me vliegen ook wel een behoorlijke onderneming! MMMh, bedjes dat is wel lastig, maar goed dan zijn ze al bijna 3 jaar... dus op zich zou een gewoon bed al wel kunnen!


tweeling - Mila - 17-07-2012

officieel zijn ze dan bijna 3, maar gecorrigeerd net 2,5 jaar.
nou het vliegen wordt ons makkelijk gemaakt. Mijn ouders gaan ook mee op vakantie (ander huisje, want mijn zusje woont volgend jaar daar), dus hun gaan wel met de auto en nemen onze koffers allemaal al mee, dus we zitten niet met koffers te hannessen en kunnen ons alleen focussen op de kids,dat is dan wel net zo fijn Wink we vliegen met Ryanair dus dat zijn altijd rustige vliegvelden en we gaan nog ruim voor de zomervakantie, dus ook geen vakantiedrukte, ach voor beide kids een dvd speler mee of ipad en dan kunnen ze een uur lang filmpjes kijken en als ze huilen is een uurtje beter dan 14 uur in de auto Wink