Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - meisjeP - 17-07-2012

Mila, owhja tuurlijk ivm de vroeggeboorte... Dat scheelt wel ja, dat je je niet druk hoeft te maken over de koffers... En idd, een DVD met bumba of wat dan ook mee en ze zijn zo een uur zoet!


tweeling - Mila - 17-07-2012

ja precies Wink dvd's zijn altijd een uitkomst Wink zal gewoon op je babyuitzetlijst moeten staan whahahaha


tweeling - meisjeP - 17-07-2012

haha verplicht item ja:-D k sprak hier de buurvrouw, heeft een meisje van bijna 2... die hebben 4 DVD's illegaal van Bumba en elke DVD duurt 3 uur haha... ze wilde deze wel voor ons branden tzt... en ze waren nu bezig met een serie van t Zandkasteel.....


tweeling - leeuwinnetje - 17-07-2012

tica: dat word dan idd lastig.

mila: dat is idd niet handig, dat je de bedden niet kan verplaatsen. Zou denk ook, net voor de vakantie al beginnen met thuis in bed slapen. moet dan toch wel lukken? je hoort wel eens vaker dat kids rond 2 jaar of eerder in grote bed slapen.
Dat is wel handig dat je ouders alles meenemen

heb een hekel aan bumba, haha. de kids vinden het hier ook leuk. maar ik vind het niet echt leerzaam. zandkasteel is veel leuker en leerzamer :-D


tweeling - Jess78 - 21-07-2012

Lijkt me idd lastig als de bedden aan de grond vast zitten. Nu leggen we ze meestal op elkaar en leg ik daar de kleren en het aankleedkussen op. Ze bewegen ook veel in bed, vooral tegen het hoofdeinde aan. Als ik ze dan onverwacht in een groot bed leg, zullen ze me er zo uit rollen, denk ik. Misschien had ik het logeerbed dan op een bed zonder matras geplaatst of zo??

Leeuwinnetje; Ze hebben ongeveer 7 maanden bij elkaar geslapen. Daarna hielden ze elkaar wakker omdat de een sneller in slaap valt dan de ander en die ook weer vroeger wakker is. Zelfs bij de oma's slapen ze nu op een andere kamer. We hebben het in januari nog eens geprobeerd maar toen werden ze wakker van elkaars gekreun waardoor ze als een sirene op elkaar reageerden. Misschien lukt het nog wel een keer als ze maar 1 slaapje overdag hebben.

Onze vakantie was idd niet een heel succes en toch heb ik weer zin om volgend jaar te gaan. Yellowvillage kon ik nog niet, bedankt voor de site.


tweeling - leeuwinnetje - 24-07-2012

dank kun je ze idd beter uit elkaar houden, als de een langer slaapt, of ze elkaar wakker houden.
Hier gaat het goed, natuurlijk is het wel eens zo dat de een iets eerder wakker is, maar het gaat over het algemeen best goed. En meestal als ik ze op bed leg, gaan ze eerst nog even kletsen, voordat ze gaan slapen, maar ja, dat is niet erg.
Zolang ze de boel niet afbreken Wink haha.
Ze liggen nu sinds een week in een groot bed, maar zelf eruit stappen doen ze nog niet, pas als ik de kamer binnenkom, komen ze uit bed.
Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb nu wel wat speelgoed op de kamer staan, daar kunnen ze mee spelen.
Ze kunnen bij ons ook nog niet bij de deurklink, best handig, dus ze gaan niet zelf de slaapkamer uit.


tweeling - Mila - 24-07-2012

misschien ook een tip: wij hebben de traphekjes niet bij de trap maar in de deurpost van de slaapkamers.. zo kunnen ze hun kamers niet uit Wink


tweeling - leeuwinnetje - 24-07-2012

mila: dat kan ook, hier zitten de traphekjes wel bij de trap, ga het niet meer verplaatsen. Wink
hier kan de deurklink ook nog een halve slag omhoog, hebben we nog niet gedaan, dus duurt nog wel even voordat ze zelf de kamer uit kunnen.
hoe gaat het met jullie?


tweeling - mama2be - 25-07-2012

hey meiden,
ik spiekte hier zo nu en dan even mee... leek me altijd zo leuk een tweeling en had ook altijd het voorgevoel dat ik ook ooit een tweeling zou krijgen en zojuist is dit bevestigd! ik ben nu namelijk 10wkn en 2dgn zwanger van ons 2de en 3de kindje!! vind t ontzettend spannend en kan t nog niet echt geloven maar ze spartelden mooi rond en er klopte 2 hele mooi hartjes! waarschijnlijk is het 2-eiig maar dat word deze of volgende week nog even goed bekeken door de gyn... er spookt nu van alles door mijn hoofd! we hebben een zoontje van nu 13mnd en ik weet dat t ontzettend zwaar gaat worden daarbij dachten we alleen een nieuw bed en kledingkast voor ons zoontje aan te hoeven schaffen maar daar komen nu dus heel wat andere dingen bij...
ben benieuwd wanneer t nieuws gaat landen Wink en t lijkt me leuk hier mee te kletsen!

liefs mama2be


tweeling - meisjeP - 25-07-2012

mama2be, welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Voel je je goed? En klets gezellig mee! Het nieuws valt snel genoeg haha, tenminste dat hadden wij wel! Al blijft het onwerkelijk die twee kleintjes in je buik, bij elke beweging bij elke echo...


tweeling - mama2be - 25-07-2012

@ meisjeP: dankjewel! Ik voel me super! heb weinig klachten tot nu toe in het hele begin wel een klein beetje misselijk geweest maar dat was in combi met erg veel last van hooikoorts en de week daarop een luchtweginfectie dus denk dat t meer met het ziek zijn te maken had dan met de zwangerschap... het enige waaraan ik merk dat ik zwanger ben is mijn super snel groeiende buik, constante honger en zo nu en dan bandenpijn moet zeggen dat ik een stuk minder last heb van mijn borsten dan bij mijn vorige zwangerschap maar misschien komt dat nog wel... de vk belde net en ik kan vrijdag al terecht bij de gyn voor de volgende echo! spannend!! dit weekend hebben we een verjaardag van mijn zwager dus gaan we iedereen ons grote nieuws vertellen!


tweeling - Tica - 25-07-2012

@mama2be: gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap & leuk dat je hier mee komt kletsen! Fijn dat je je zo goed voelt en dat je een mooie echo hebt gehad. Denk inderdaad dat het nieuws wel snel zal landen, misschien al bij de volgende echo of anders over een paar weken ofzo... Maar zoals Meisje zegt, het blijft een beetje onwerkelijk en natuurlijk ook ontzettend bijzonder om twee van die kleine wondertjes in je buik te hebben! Smile


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2012

mama2b: welkom en van harte gefeliciteerd met 2 wondertjes in je buik.
Fijn dat je je zo goed voelt, geniet ervan


tweeling - mama2be - 29-07-2012

meiden wilde even melden dat de echo van vrijdag er goed uit zag! ze zijn inderdaad 2-eiig met beide hun eigen vruchtzak en vlies ze hebben dus niks met elkaar te maken! wel lijkt de bovenste baby wat minder vruchtwater te hebben dan de onderste maar daar hoefden we ons nog geen zorgen om te maken...

nog wel even een vraagje of eigenlijk 3... tot hoeveel weken hebben julie gewerkt?? en hoe hebben jullie t gedaan na de bevalling?? is het wel lekker om wat langer thuis te zijn of zijn jullie met 3mnd alweer gaan werken??


tweeling - meisjeP - 29-07-2012

mama2be, gelukkig dat alles er goed uitzag, en dat je geen zorgen hoeft temaken over het vruchtwater... Is inmiddels het nieuws een beetje geland?

ik ben sinds mijn 9e of 10e zwangerschapsweek al bij huis, in eerste instantie vanwege het vele spugen en afvallen, daarna ivm de groeiachterstand van de kindjes en de vermoeidheid... inmiddels blijf ik in de situatie waarbij de gyn het afraad om te werken dus... Voor na de zwangerschap heb ik besloten om als gastouder aan de slag te gaan! (Dit door geen contractverlening economische crisis)


tweeling - mama2be - 29-07-2012

@ meisje: wat grappig ik stop juist eerst als gastouder Wink zie t niet zitten om naast de drukte van mijn zoontje en de tweeling ook nog eens voor andere kinderen te moeten zorgen... wie weet denk ik er na een half jaar anders over, maar ik denk dat ik dan toch wat buiten de deur ga zoeken... maar wat balen dat je niet mag werken zeg! lijkt me wel erg vervelend om zo lang thuis te moeten zitten maar ach voor de kindjes heb je t graag over neem ik aan...


tweeling - Mila - 29-07-2012

Mama2be gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat bijzonder ook dat je altijd al een voorgevoel had.

Ik ben rond de 22 werken minder gaan werken en ben met 25 werken al bevallen.
Toen de meisjes na 3 maanden ziekenhuis thuiskwamen, moest ik na 6 weken alweer werken.


tweeling - meisjeP - 29-07-2012

mama2be, hoe ga je dat dan doen met oppas? Daar zit ik namelijk mee... wij hebben in de omgeving geen mensen die voor vast op willen passen zonder 'vergoeding' dus zit ik al vast aan de kinderopvang... ik vind het voor 2 kinderen nog wel veel geld, wat ik dan elke maand weg breng! Ik weet je krijgt nog wel geld terug van de belasting maar dan nog... Daarnaast heb ik een SPW4 opleiding, waar op het moment gewoon geen vast werk is, en flexibel werken met een tweeling in combi met kinderopvang zie ik echt niet zitten... ik wil metname heen werken voor de leuke dingen, babyzwemmen, weekendje weg, zomervakantie, extra cent op de spaarrekening mocht er een andere auto ofzo moet komen... Maar vind het nog wel lastig allemaal, hoe doen jullie dit meiden, en hoevalt het jullie elke maand?


tweeling - Mila - 29-07-2012

Meisjep, mijn man en ik werken ook beide in de zorg (gehandicaptenzorg)
Dus onregelmatig. Hij werkt 36 uur en ik ben net terug gegaan van 29 uur naar 20 uur doormiddel van ouderschapsverlof. Minn man is elke vrijdag vrij, ik elke woensdag en donderdag. Op de maandag past mijn sm op en op dinsdag mijn eigen moeder zonodig. De weekenden lossen zich ook altijd wel weer op.
de meisjes gaan sinds deze maand wel elke dindsagmiddag en donderdagmiddag naar het kdv, maar dat is niet omdat het moet, maar omdat ik dat wil. Vaak ben ik dan ook thuis en.breng en haal ik ze ook zelf


tweeling - Tica - 29-07-2012

@mama2be: fijn dat jullie echo goed was! Wat betreft je eerste vraag, ik heb morgen een controleafspraak bij de gyn en ga het dan over m´n werk hebben, want ik heb wel het gevoel dat het in de komende paar weken tijd wordt om te stoppen met werken, want het wordt erg moeilijk nu. Ben nu 26 weken – hopelijk kan ik rond de 28 weken ofzo stoppen met werken, maar even afwachten dus wat de gyn er van zegt morgen.

Wat betreft je 2de en 3de vraag: daar kan ik je nog geen antwoord op geven nu Wink Gelukkig heb ik hier (ik woon in Costa Rica) wel een maand langer verlof (dus 4 maanden na de bevalling), en daarna ben ik van plan om part time te gaan werken (werk nu full time), maar ik denk dat ik pas echt tijdens die 4 maanden kan gaan bekijken en definitief beslissen of dat inderdaad gaat lukken om na die 4 maanden al weer part time aan de slag te gaan.


tweeling - Anne - 30-07-2012

Hoi Mama2b welkom hier en bijzonder dat je het altijd al gevoeld hebt! gefeliciteerd dus met je 2ling zwangerschap!
heb je leuke reacties gehad afgelopen weekend? las dat je het grote nieuws dan ging vertellen?
Volgens mijn gyn. wordt er aangeraden om met een tweelingzwangerschap tussen de 28 en 30 weken te stoppen met werken.
dit zijn ook de weken dat het echt zwaarder begint te worden. en vaak beval je eerder dan de 40 weken.. vooral als je hier kijkt... ik "ken" meer mensen die voor de 34e week zijn bevallen dan die erna zijn bevallen.. dus vroegtijdig stoppen is echt verstandig.
ik ben nu in week 28 aangekomen en ik heb volgende week mijn laatste werk weekje.. .ik moet zeggen dat ik er nu ook echt wel aan toe ben!
als je eerder stopt op aanraden van de gyn, wordt je eerst ziekgemeld ten gevolge van zwangerschap en op de officiele verlof datum start je zwangerschapsverlof pas ( 16 wk) dus je bent dat zoiezo al wat langer thuis. als ik volgende week stop ben ik tot 7 januari vrij! heerlijk! kan ik nog even rusten en daarna genieten van mijn kleintjes..

in januari ga ik voor 28 uur werken waarvan 3 dagen op kantoor en 4 uurtjes vanuit huis. mijn moeder en schoonmoeder passen elk een vaste dag op. ( als het aan hun lag de hele week hihi) en mijn man neemt ook een pappa dag zodat hij ook kan genieten van dit wonder.. en misschien doe ik ze toch na anderhalf jaar een dagje naar de kdv ivm sociale contacten e.d.

Meisjep en Tica,
Aangezien we alle 3 een week na elkaar zijn :-) hoe is het met jullie? beginnen de serieuze kwalen al? bij mij wel.. krijg nu echt last van mn bekken en rug, en ook is mn buik vaak hard ( hoorde dat harde buiken meer een krampachtig iets is, dus dat is het niet.. gewoon een mega harde opgeblazen basketbal ;-)) en de nachten zijn drama.. krijg het bij elke houding benauwd.. ook even op de bank liggen is er niet echt meer bij.. na 5 minuten op mn rug al erg benauwd. volgens de gyb komt dit omdat ik mn buik erg naar voren draag ( als ik met mn rug naar je toesta zie je niet dat ik zwanger ben) en dat is erg mooi maar een nadeel als je zo klein bent als ik :-) al het gewicht van de vruchtzakken komen dan op mn longen.. kan geen kwaad verder gelukkig maar is wel erg vervelend.

maargoed! 8 aug laatste werkdagje en dan lekker genieten van al het moois wat komen gaat!

Groetjes!
Anne


tweeling - meisjeP - 30-07-2012

dat scheelt wel als je familie hebt die op kan passen... Dat is hier helaas niet zo! Mijn sm is al voorbij de 70 en die ziet een tweeling niet zitten, mijn moeder heeft erge rug klachten en zou 1kindje nog niet uit de box kunnen tillen! Dus daar gaan al 2 opties... Ach moet zeggen dat ik gastouder als een mooie tussenoplossing zie...

Anne, pff k herken het wel hoor! Vind het nu ook echt zwaarder worden, buik is groot en zwaar... Dit heeft weer werking op je rug en bekken. Harde buiken, niet normaal meer pff pijnlijk!!! En de nachten, gaan op en af... op m'n zij vinden de baby's niet altijd aangenaam, op mijn rug krijg ik bijna geen adem! Maagzuur dat steeds meer en erger wordt, tsja we moeten onze tijd maar uitzitten he :-D we krijgen er straks wat moois voor terug!!! Succes nog ff met de laatste werkdagen!!!


tweeling - mama2be - 30-07-2012

Bedankt voor de info dames!

@ mila: ik heb toen dr tijd je verhaal van je bevalling wel mee gekregen volgens mij zat ik toen net hier op t forum en dan spiek je overal nog even mee Wink maar heftig hoor heb je ze eindelijk thuis moet je na 6wkn alweer werken!

@ meisje: hoe ik t moet doen straks met oppas weet ik ook nog niet... hier vallen de opties moeder en schoonmoeder ook beide uit mijn moeder woont 150 km verder weg en mijn smoeder wil geen vaste oppas zijn dus tja... ik denk dat ik de gehandicaptenzorg vaarwel moet zeggen ivm de onregelmatige diensten en op zoek ga naar iets heel anders (van mij part bij de hema achter de kassa) en dat de kleintjes dan naar een gastouder gaan vind t wel moeilijk want heb mijn zoontje nog nooit bij vreemden achter gelaten maar tja t is niet anders... op t moment werk ik heel af en toe in het weekend nog wel bij de gehandicapten dit hou ik eerst wel aan dat er tenminste nog iets binnenkomt en ik zo heel af en toe ook even weg kan zijn... merk dat ik daar nu ook behoefte aan heb af en toe even collega zijn ipv alleen maar mama...

@ tica: wow lekker op costa rica! en een groot voordeel dat je een maand langer verlof hebt!

@ anne: hier is de optie papa dag helaas geen optie... mijn man is uitvoerder in de bouw en dan is het een stuk lastiger een dagje vrij te nemen... zie trouwens dat je een jongen en meisje krijgt wat leuk!!


tweeling - leeuwinnetje - 30-07-2012

mama2b: fijn dat alles goed was met de echo.
Hier tot 29 weken fulltime gewerkt, daarna 50% en rond 32 weken zat ik helemaal thuis.
toen zijn de meiden met 32,5 week gekomen.
Ik zou wel proberen om ouderschapsverlof of vakantie na je verlof op te nemen. Vond de eerste maanden best zwaar, omdat je in je ritme moet komen, nu heb jij het natuurlijk al een keer meegemaakt.
Maar hier waren het de eerste 2, dus vond het toch best wennen, allemaal. veel voedingen, ivm vroeggeboorte, dus had mijn handen vol.
Dus was blij dat ik na mijn verlof vakantie had opgenomen. en daarna zelf nog 1 dag in de week oudersschapsverlof.

Hier ook geen opa en oma die oppassen, dus ze gaan na kinderdagverblijf


tweeling - Tica - 31-07-2012

@Anne: fijn dat je laatste werkdag in zicht is! Hier ook, ben gisteren bij de gyn geweest en heb volgende week donderdag (9 augustus – dus 1 dag later dan jij Wink ) m´n laatste werkdag – ik ben dan precies 28 weken. Ik ga dan inderdaad ook eerst de ziektewet in, m´n verlof begint officieel pas op 1 oktober (of eerder in het geval onze meisjes voor 1 oktober geboren zouden worden). Verder begint het hier ook wel moeilijker te worden nu, herken veel van wat je zegt! Veel meer last van m´n rug en bekken nu, en ´s nachts ben ik elk uur / anderhalf uur zo ongeveer wakker, dus echt goed slapen is er niet bij. Op je rug liggen is ook niet aan te raden nu, omdat al het gewicht van je baarmoeder dan op de bloedvaten in je rug drukt en dan heb je een minder goede doorbloeding en daar kun je erg benauwd van worden! Ik kan sowieso niet meer op m´n rug liggen nu, alleen maar op m´n linker- of rechterzij. Dan nog ben ik vaak benauwd als ik net ga liggen ´s avonds, maar vaak gaat dat gelukkig wel over na zo´n 20-30 minuten ofzo. Heb nu ook veel meer last van m´n handen en armen – m´n handen waarschijnlijk omdat ik vocht vasthoud en m´n armen denk ik omdat ik ´s nachts constant op m´n zij lig en dus eigenlijk altijd bovenop één van m´n armen lig – dus als ik wakker word moet ik dan ook echt van zij wisselen om dan maar weer even op m´n andere arm te gaan liggen. Harde buiken / oefenweeën heb ik wel vaak, eigenlijk sinds week 20 al, in ieder geval meerdere keren per dag en ik kan echt merken dat het veel meer wordt als ik teveel doe op een dag, afgelopen zaterdagavond had ik er na een erg lange dag zelfs op een gegeven moment 7 of 8 in een uur! Maar gelukkig absoluut niet regelmatig, dus toch echt gewoon een teken van m´n lichaam dat ik het even rustiger aan moest doen – en toen ik even een uurtje gelegen had hield het inderdaad op. Ik kan me voorstellen dat het vast steeds moeilijker gaat worden in de komende weken / maanden, maar ‘t is voor een heel goed doel natuurlijk, dus heb het er graag voor over! Smile En na volgende week dus eindelijk extra rusten en proberen om straks hopelijk toch bij dat groepje te horen waarvan de tweeling wél na 34 weken pas geboren is – al zullen onze kleintjes natuurlijk toch zelf gaan beslissen wanneer ze het genoeg vinden daar binnen en wel eens wat meer van de wereld willen zien Wink

@oppassen: hier helaas ook geen familie die kan oppassen, m´n schoonmoeder leeft niet meer en m´n moeder woont aan de andere kant van de wereld, dus ook niet echt handig Wink Maar gelukkig werk ik thuis en volgend jaar maar 20 uur per week, en op een gegeven moment zal het ook wel een keer een aantal uur per week kinderdagverblijf worden, misschien na het eerste jaar ofzo.


tweeling - meisjeP - 01-08-2012

[Afbeelding: 2yo758k.jpg]ff m'n buikje showen... deze is van 27+1


tweeling - mama2be - 02-08-2012

mooi buikje meisje!!
hier morgen de eerste mijlpaal: 12 weken Big Grin heerlijk om uit die spannende fase te gaan en nu op naar de geniet weken ;D

Morgen vertrekken we voor 10 dgn naar brabant even lekker eruit Big Grin dus ik spreek jullie na die tijd wel weer!

Liefs!


tweeling - Mila - 02-08-2012

Wow wat een.mooie.buik

Ik had ook zo'n mooie buik al zeg ik hetzelf


tweeling - Tica - 03-08-2012

Mooie buik Meisje! Smile Volgens mij ook flink gegroeid de laatste tijd, toch? Kan me tenminste herinneren dat ik in het buikfoto's topic een keer een foto van je voorbij zag komen waar je buik nog een stuk kleiner was, en dat was volgens mij niet zo heel lang geleden...

@Mama2be: fijn die mijlpaal van 12 weken, nu inderdaad lekker gaan genieten!


tweeling - Mila - 03-08-2012

Hoe oud zijn jullie allemaal?
Ik ben 26


tweeling - 19ikke84 - 03-08-2012

Ik weet niet wie wat allemaal gezegd heeft dus doe het zo maar even:

Mooie buik

Ik ben 27

Ik zou idd na de bevalling toch vakantie pakken. Het is allemaal wel wat drukker
Ik ben te vroeg bevallen en ik moest toen fleur thuis kwam 1 week later weer beginnen.
Ik ben met 14 wk al gestopt met werken omdat ik bloedingen had, dus moest plat/rusten

Ik ben nog niet aan het werk, zit nog in de ziektewet. maar ik ga voor 24 uur werken. Moeten wel bezuinigen, maar ik wil mij kinderen niet meer dagen weg brengen. Mijn moeder gaat oppassen.
Op dit moment krijg ik gewoon volledig loon. Zald us wel wennen zijn als ik van 40 naar 24 ga. Mocht het echt niet haalbaar zijn, dan ga ik iets van thuiswek doen. Ik ben ieman, we zien wel en er is altijd wel een oplossing te bedenken

Verder weet ik het niet meer


tweeling - Mila - 03-08-2012

ikke, neem je ouderschapsverlof op?? Dan krijg je ook ouderschapsverlofkorting van de belastingdienst


tweeling - Anne - 05-08-2012

Hey,
Meisje idd mooie buik! Bij mij is deze iets groter maar ook soortgelijk. Wel fijn te zien, want ik hoor zo vaak van mensen dat ik zo.n klein buikje heb voor een tweeling dat je bijna gaat twijfelen.
Zijn we naar mooi mee gezegend met zo.n mooi buikje ;-)
En smeren smeren smeren hè :-) ik heb er al 2 flessen bio oil opzitten. En geen streepje te bekennen. Erg fijn spul is het ook.

Ik ben afgelopen week al gestopt met werken. Heb te veel laat van m'n rug en benauwdheid.
Kan vanuit huis nog wat dingen doen komende week en dan is het klaar.
Nu lekker bezig met kleertjes wassen en koffertje klaar zetten.
Moet ook gebeuren hihi heb het gevoel dat m'n Nesteldrang er aan gaat komen. Alles wat ik Zie wil ik schoonmaken!!! En ik HAAT schoonmaken hihi.

Ik ben trouwens 29.

Groetjes!!


tweeling - 19ikke84 - 05-08-2012

@Mila: Nee, neem geen ouderschapsverlof op. Ik heb het op het werk nagevraagd,maar kreeg zo een wazig antwoord dat ik het idee heb, dat ik er dan alleen maar slechter van wordt

[ATTACH=CONFIG]11514[/ATTACH] Dit was mijn buik met 26.4 wk


tweeling - 19ikke84 - 05-08-2012

@Mila: Nee, neem geen ouderschapsverlof op. Ik heb het op het werk nagevraagd,maar kreeg zo een wazig antwoord dat ik het idee heb, dat ik er dan alleen maar slechter van wordt

[ATTACH=CONFIG]11515[/ATTACH] Dit was mijn buik met 26.4 wk.


tweeling - Mila - 06-08-2012

Nee joh... Je wordt er.nooit slechter op! je gaat sowieso qua salaris achteruit, maar met oudetschapsverlof krijg je geld van de belasting terug.
Ik ben terug gegaan van 29 naar 20 uur. Als ik gewoon zoals jou terug zou gaan zou ik 400 euro per maand minder gaan verdienen.
Maar nu neem ik ouderschapsverlof op en krijg ik 300 euro per maand van de belastingdienst terug dus ga er door alleen maar ouderschapsverlof aan te vragen i.p.v. 400 maar 100 euro per maand op achteruit.
dus is echt de moeite waard.
Waarom je.werk waarschijnlijk zo reageert is omdat veel werkgevers je ook een deel vergoeden.
Mijn werkgever betaald het 1e jaar 25%
je werkgever mag je.verlof ook niet wijgeren


tweeling - leeuwinnetje - 07-08-2012

meisje: mooi buik

mila: word volgende week 31

hier ook 1 dag in de week ouderschapsverlof, werk nu 16 uur en ga straks als de meiden naar school gaan 24 uur werken


tweeling - 19ikke84 - 07-08-2012

Ok, dan is het wel de moeite waard. Ik ben daar allemaal niet in thuis. En mijn werkgever had zo een wazig verhaal, dat ik er geen hout van snapte en dus bang ben om het te doen.
Maar ik zal mijn belastingadvisuer eens bellen


tweeling - 19ikke84 - 07-08-2012

en voor hoelange tijd kan ik dat opnemen,. Daar zit toch een max aan of niet????


tweeling - Mila - 07-08-2012

Mijn ouderschapsverlof loopt ook af als de meiden naar school gaan, dus heb nog ruim 2 jaar Wink
maar dan is de bedoeling dat ik ook weer terug ga naar 29 uur.

Vandaag opnieuw een oproep gehad voor Nyna voor de operatie.
volgende week woensdag wordt ze al geholpen


tweeling - Mila - 07-08-2012

ikke, ja die zal ik zeker eens bellen.. heel veel informatie kun je vinden via google.
Hoeveel uren je precies krijgt is een hele berekening, die kun je ook vinden via google. het is afhankelijk van je contracturen die je nu werkt.
Hoe meer uuur je nu werkt hoe meer verlof je kan opnemen.
Ik neem 8.8 uur per week op en heb dan voor 2 kids 3 jaar en 4 maanden verlof


tweeling - mama2be - 07-08-2012

@ mila: waarvoor moet Nyna geopereerd worden?? ik gok dat je dat vast verteld heb voor mijn tijd Wink
Ik ben trouwens 24 word 7 sept 25!

verder geld voor mij ouderschaps verlof en dergelijke niet... ik zit straks thuis want ben gastouder en dat zie ik niet zitten met mijn eigen twee ukjes.. bovendien kreeg ik vandaag te horen dat 1 van de vraagouders ook zwanger is (grappig detail toen ik zwanger was van jona was zij 2 weken voor mij uitgerekend van de 2de en nu is ze weer 2 weken voor mij uitgerekend van de 3de Wink) en ik denk dat de andere ook dit jaar wel weer zwanger zal raken en als gastouder mag je maar 2 kinderen onder de 0 incl eigen kindjes dus t mag ook niet...
daarnaast heb ik een 0-uren contract in de gehandicaptenzorg en die houd ik wel (krijg is nog iets van geld tijdens mijn verlof) maar dan heb ik t over 1 of 2 diensten in de maand dus niet veel maar dan kan ik wel even `ontsnappen` van het mama bestaan Wink


tweeling - meisjeP - 07-08-2012

Owh Mila, heel veel succes met Nyna voor volgende week alvast!


tweeling - Mila - 07-08-2012

Nyna wordt geholpen aan een open ductus, ze noemen het een hartcatheresatie.


tweeling - 19ikke84 - 07-08-2012

ik heb nog een contract van 40 uur. Zit nu voor 40 uur in de ziektewet.
Ik zal eens op google kijken. Maar wordt daar dan niet over 1 kind gesproken??? Moet ik dat dan x2 doen????


tweeling - Mila - 07-08-2012

ja idd op internet wordt over 1 kind gesproken en dat moet jij allemaal x2 doen..
wow 40 uur, dan heb je best wat verlof Wink
maar het is wel verstandig om per kind aan te vragen, dus eerst voor 1 kind en als die bijna afloopt voor het 2e kind, omdat als je van baan wisselt ben je je verlof kwijt. tenzij je ontslagen wordt, dan behoud je je verlof.


tweeling - Maggie - 08-08-2012

Hallo allemaal, het is alweer een tijd geleden dat Tica me op dit draadje wees, maar ik zou me graag willen aansluiten als dat mag? Ik shrijf ook mee in uitgerekend januari 2013 maar lijkt me erg leuk om hier ook mee te schrijven met jullie.
Ik ben 31 jaar, en moeder van twee meiden van 8,5 jaar en 5 jaar. In oktober 2011 is na 23 weken zwangerschap ons zoontje geboren en hij is helaas direct overleden. En nu ben ik alweer ruim 19 weken zwanger van dus een tweeling! Zo bijzonder! Mijn man en ik vonden het direct geweldig, hij had het voor de eerste echo al gedroomd en ik ging er zelf gevoelsmatig ook al van uit dat het er twee zouden zijn. Heel bizar, toen ik naar de eerste eho op de fiets zat dacht ik zelfs, "volgens mij ben ik straks teleurgesteld als het er maar één blijkt te zijn".
Al met al geniet ik volop van het leven dat ik nu al regelmatig voel, maar ik vind het emotioneel een zware zwangerschap, ik heb wel een preventieve cerclage gekregen maar ben bij elk pijntje ofzo ontzettend ongerust. Zeker nu het er twee zijn, toch twee enorm dierbare schatten die je bij je draagt!
Aanstaande dinsdag heb ik de 20 weken echo, ik kan niet wachten! Vooral omdat we dan definitief horen wat het zijn!


tweeling - Jess78 - 09-08-2012

Hallo meiden; mooi die zwangerschapsbuiken. hoe was jullie laatste werkdag? Alles druk moeten afronden of hebben jullie er nog iets gezelligs van gemaakt?

Mila; Spannende operatie die Nyna krijgt. Ik duim voor je. Ben je al bezig met de voorbereidingen van hun verjardag?

Maggie; Welkom en proficiat met je tweeling zwangerschap! Ik heb het volgens mij ook altijd geweten dat ik een tweeling zou krijgen. Is het goed te doen, zwanger zijn en 2 andere kinderen om je heen?

Ik ben alweer 34.
Ik heb van de 36 uur 16 uur ouderschapsverlof per week voor 1 kind. Dit is onbetaald maar idd met belastingvoordeel. In maart neem ik denk ik voor het volgende kind al op omdat dit me eigenlijk wel bevalt. Hierna zie ik wel of ik 24 of 28 uur ga werken.

Ryan kan soms een paar passen zelf maken maar heeft meerendeel geen zin om zelf te lopen. Het is wel zo makkelijk als er iemand mee loopt. Dana heeft beide armen met lopen nog echt nodig. Dus ik kom letterlijk een lange arm te kort!! Als mama aanwezig is hebben ze ook alleen maar oog voor mij, papa is dan niet meer interessant. Ook het inslapen s avonds gaat de laatste tijd minder. Dana wil bijna een uur bij me liggen maar ik weet niet of het een fase is of dat ze er dalijk aan gaat wennen. Een drukke periode dus.
We hebben overdag gelukkig nog 2 slaapjes en ik denk dat ze die ook nog nodig hebben maar wanneer ga ik eigenlijk over naar 1 slaapje? en hoe regel je dan je schema in met samen boterham eten en jezelf douchen (doe ik nu in 1e slaapje)?


tweeling - Mila - 09-08-2012

Maggie, welkom en gefeliciteerd! maar oh wat spannend zeg voor jou omdat je al eens met 23 weken bent bevallen.
een cerclage ken ik, wordt je ook vanaf 32 weken opgenomen of dat niet?


tweeling - Mila - 09-08-2012

Ja de voorbereidingen zijn al in volle gang hahah
De uitnodigingen zijn al de deur uit en de taart is al besteld Wink
kado's zijn al in huis, dus eigenlijk is alles al klaar hahaha

Wat grappig dat veel al wisten dat ze ooit een tweeling zouden krijgen.. ik heb dat NOOIT geweten en heb ook nooit een tweeling gewild Wink
mijn vriendin wilde heel graag een tweeling en ik riep altijd alsjeblieft he, ik echt niet! zou er niet aan moeten denken! hahah
en wat krijg ik? Juist ja een tweeling.. nou ben er onwijs blij mee hoor, maar had dus nooit gedacht, verwacht of gehoopt.
en op sommige dagen, zou ik graag 2x een eenling willen..
begrijp me goed. ik zou ze voor geen goud meer willen missen of kwijt willen, maar van mij hadden ze ook na elkaar mogen komen en dan wel dezelfde meiden natuurlijk, want ben onwijs blij met ze!


tweeling - Mila - 09-08-2012

Ik heb ook meer uren dan ik nu per week opneem, maar daardoor kan ik het langer uitspreiden zeg maar


tweeling - Mila - 09-08-2012

Jess, ik douche 's avonds als de meisjes op bed liggen. voor hun douchte ik ook 's morgens, maar dat lukt mij nu niet meer..
Hier hebben beide meisjes echt hun eigen ritme, dus regelmatig slapen ze ook niet tegelijk overdag.
Dat van 2 naar 1 slaapje gaat vanzelf ineens willen ze niet meer 2x slapen en blijven ze 'smorgen langer op.. maar de eerste dagen zijn ze dan nog wel moe en vervelend.
Hier slapen nog maar 1x per dag 1,5 uur gemiddeld en dan vaak van 11.00 uur tot 12.30 uur en de ene keer lunchen ze voor de slaap en de andere keer erna afhankelijk of we wat gaan of moeten doen die dag enz..
"s avonds gaan ze vaak tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en slapen 's morgen tot gemiddeld 7 uur (soms 6 uur, soms 8 uur)
Nyna slaapt langer uit 's morgens dan Tess.
Hier ook periodes dat ze moeilijk inslapen of niet doorslapen.. wij zijn er net weer doorheen, maar die fase heeft hier de laatste keer 4 weken geduurd.. sliep maar 3 a 4 uur per nacht, want zodra de ene net weer sliep werd de andere wakker en andersom GAAP, maar ik merk dat elke keer als ik het niet meer ga trekken en me afvraag of dit een nieuwe gewoonte is, dan is het al snel over, dus komt goed Wink
Als ze niet willen slapen 's avonds, leg ik ze wel altijd eerst op bed ,maar als het echt niet wil houd ik ze op totdat het wel wil.. en INEENS slapen ze wel weer 's avonds, dus maak me niet meer druk en ga niet 100x op en neer lopen om een hysterisch kind in bed te willen houden omdat de "regels" van de bevolking is.
je moet doen waar jij je goed bij voelt en dan is het altijd goed


tweeling - Maggie - 12-08-2012

@ Jess, dank je! Ik vind het best heel goed te doen hoor met twee kinderen om me heen! Ik vind deze zwangerschap wel veeeeeel zwaarder dan bij de andere kinderen, maar al met al gaat het prima zo. Scheelt wel dat mijn dochters al wat groter zijn waardoor ze minder hulpbehoevend zijn en ook wat kunnen helpen hier en daar. En wanneer ik echt even moet liggen gaan zij heel zoet op hun kamer spelen dus daar bof ik enorm mee! Nu hebben ze nog lekker vakantie maar als de school straks weer begint is het wel zwaarder denk ik, elke dag vroeg op en op en neer naar school waggelen :mrgreen:
Wat betreft de slaapjes, bij mijn dochters ging dat heel geleidelijk eigenlijk; ze waren steeds wat later echt moe genoeg om naar bed te gaan, totdat ze zo laat hun eerste slaapje deden dat het tweede slaapje kwam te vervallen. Dan hadden we nog zo`n overgangsperiode dat ze eind van de dag te moe waren maar dat gaat vanzelf over als ze aan het nieuwe ritme gewend zijn... Middagboterham probeerde ik altijd voor het slaapje zodat ze niet met een lege maag op bed lagen, dan na het slaapje wat fruit ofzo. Zelf douchen doe ik ook altijd `savonds.

@ Mila, mooie naam! Zo heet mijn oudste dochter ook :-D Nee, ik hoef niet opgenomen te worden gelukkig, gewoon heel erg rustig aan doen. Ik heb ook twee zwangerschappen tot ruim 39 weken voldragen dus ze gaan ervan uit dat het bij mijn zoontje "gewoon stomme pech" is geweest... Toen had ik ook vanaf week 14 al heftige bloedingen en dat heb ik nu ook niet gelukkig dus ik ga er gewoon van uit dat het nu goed gaat. Hoe moeilijk dat ook is.
Jouw meisjes zijn ook heel vroeg geboren zeg! Wat fijn dat dat goed is gegaan! Was er bij jou een duidelijk oorzaak voor dat ze zo vroeg zijn geboren?


tweeling - meisjeP - 12-08-2012

welkom Maggie!


tweeling - Maggie - 12-08-2012

Dank je, MeisjeP!


tweeling - Mila - 12-08-2012

Maggie, ik heet zelf geen Mila Wink
Maar vind het wel een leuke naam. Mijn kat heette daarom zo Wink


tweeling - mama2be - 13-08-2012

We zijn weer thuis Big Grin 10 heerlijke dagen achter de rug in brabant! extra genoten omdat dit de eerste vakantie is met Jona en omdat we hoogst waarschijnlijk volgend jaar weer overslaan ivm de komst van de tweeling... Jona slaapt nog 1x dus heb je nog wel wat tijd over om `s morgens wat te doen en met 2 van die ukkies erbij die 2x slapen blijft er weinig tijd over dus kunnen we net zo goed lekker thuis blijven! Verder gaat t prima maar wat groeit mn buik toch hard zeg!! zal vrijdag even een foto maken bij 14 weken en dan zal ik m even plaatsen Wink

er spookt al een hele tijd een vraag door mijn hoofd en jullie als zwangeren en ex-zwangeren van een tweeling moeten daar mij antwoord op kunnen geven want is t nou zo dat je met 2 kindjes gemiddeld ook eerder leven voelt of is dat nog steeds tussen de 18 en 22 weken???

@ maggie: welkom!!

@ mila: zo dat is best een heftige operatie heel veel sterkte ermee! en geniet van hun verjaardag over 2 kleine weekjes!!

@ jess: wat betreft dat overstappen naar 1 slaapje is hier net achter de rug... Jona had een periode dat hij echt huilde als ik hem `s morgens op bed legde en toen ben ik daarmee gestopt en kreeg hij rond 11 uur een boterham en dan op bed dat is een week goed gegaan en toen had hij een periode dat hij echt weer 2 slaapjes nodig had maar sinds een week of 3 doet hij t weer prima op 1 slaapje! hij heeft dan rond half 11 wel een instort momentje maar dat duurt misschien een kwartier en dan is ie er weer hij ligt nu meestal rond half 1 op bed en slaapt dan wel dik 3 uur soms zelfs 4! als hij minder slaapt word ie rond 5 uur echt super vervelend en kunnen we er aan tafel echt niks meer mee hoop dat dat snel overvliegt...
op vakantie heeft heeft t begrip `Brabantse nachten zijn lang` een andere betekenis voor Jona gekregen hij sliep namelijk van 8 tot minimaal half 9!! thuis is t toch echt wel klaar rond half 8/8uur en nu heeft hij t zelfs 2x volgehouden tot half 10 en dan sliep hij `s middags ook nog zo een 3,5 uur!


tweeling - meisjeP - 13-08-2012

Mama2be, ik voelde achteraf gezien al wel eerder de bekende 'plopjes' zo met 16 weken... Met 18 weken zwangerschap waren wij bij de musical 'We will rock you' in Londen, nou daar gingen ze me te keer! Zo erg dan zelfs manlief ze goed kon voelen... Dit is mijn ervaring...

Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad!


tweeling - Maggie - 13-08-2012

@ Mila, ow tis niet je echte naam :-D Naja, ik vind het ook een erg mooie naam in ieder geval! Jee wat pittig zeg dat je kleine meisje geopereerd moet worden! Wanneer gaat het gebeuren?

@ Mama2be, fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad! Ik voelde met 12 "iets" en daarna ook nog af en toe maar het duurde nog tot ca 18 weken voor het echt overduidelijke dagelijkse bewegingen waren! Pfff duurde mij veels te lang :mrgreen: zeker omdat ik verwacht had dat het bij een tweeling wel eerder zou zijn. Ik moet zeggen dat het me wel meevalt hoe druk het is met twee, maar misschien dat als ze groter en sterker worden, het wel drukker in mijn buik wordt...

En hier... Ik ben me toch zenuwachtig voor de 20 weken echo morgen!!! Gevoelsmatig heb ik wel gewoon vertrouwen dat alles goed is, maar door mijn ervaring bij mijn vorige zwangerschap ben ik toch wel heel erg gespannen... En los daarvan ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wat het zijn! Met 14 weken hebben de gyn en een zeer ervaren echoscopiste samen uitgebreid gekeken en ze dachten te zien dat het twee jongetjes zijn, in ieder geval van één dachten ze het zeker te weten. Maar ja, dat was nog zo pril, t kan nog alle kanten op natuurlijk :mrgreen:


tweeling - Jess78 - 13-08-2012

Mila; Ik ben nu idd echt blij als ze overdag in bed liggen om zelf ook weer energie op te doen (Voor mij vaak een chocolade moment en voor papa een biertje moment haha). Douchen zal ik dan ook 's avonds gaan doen maar dan moeten ze dus wel gaan slapen... Sinds dit weekend gaat het weer wat beter.

Mama2be; Ik besef nu pas dat Jona van 2011 is! Loopt hij al? Dat wordt een tweelingwagen met staplankje of hoe ga je dat doen?

Maggie; Veel geluk morgen met de echo.

Ik voelde de kids pas rond 19 weken maar toen was het ook meteen flink aan het borrelen. Ik moest er echt aan wennen...


tweeling - Tica - 13-08-2012

Hoi dames, ben er even een tijdje niet geweest, maar heb even teruggelezen dus zal weer proberen te reageren!

Weet niet meer wie vroeg naar de leeftijd, maar ik ben 30

Mila: fijn dat Nyna al zo snel geholpen kan worden, hopelijk verloopt alles goed! Veel succes!

Maggie: leuk dat je hier ook komt meekletsen! Succes morgen bij de 20 weken echo, hopelijk ziet alles er goed uit, en kunnen ze nu wel goed zien of het inderdaad twee jongetjes zijn!

Mama2be: ik heb onze meisjes voor het eerst voelen bewegen toen ik 13 weken zwanger was – het duurde toen even een paar dagen voordat ik zeker wist dat het inderdaad beweging van de ukjes was en niet iets anders Wink Dus je kunt zeker wel eerder beweging voelen dan bij een eenlingzwangerschap! Echt duidelijke bewegingen voelde ik vanaf een week of 16 – 17.

Hier nu eindelijk aan het uitrusten, heb afgelopen donderdag m´n laatste werkdag gehad en zit nu in de ziektewet totdat officieel m´n zwangerschapsverlof begint. Was er ook echt wel aan toe om te stoppen met werken, want het werd wel erg zwaar nu. Ook in huis kan ik vrijwel niks meer doen, bij de kleinste dingen ben ik al meteen erg moe en krijg last van harde buiken, dus ondanks dat ik van de dokter nog niet op bedrust hoef op dit moment probeer ik toch maar het grootste gedeelte van de tijd liggend en zittend door te brengen, want ik kan merken dat ik echt niet meer te veel moet doen. Gelukkig heb ik nog genoeg te lezen dus zal me nog niet zo snel vervelen Wink En heb het er natuurlijk ook graag voor over, hopelijk houden onze meisjes het op deze manier nog even vol en wachten ze nog even een tijdje, zou fijn zijn als ze niet eerder dan oktober geboren zouden worden – maar goed, we zullen zien!


tweeling - meisjeP - 14-08-2012

owh meiden,

sorrry ik kom ff klagen. Heb het namelijk echt helemaal gehad! Zit er best door heen, de nachten zijn verschrikkelijk op het moment, als ik even slaap dan droom ik heel heftig (vooral enge scenario's), ben heel kortademig en raak daar soms van in paniek. Ik heb geluk als ik 1,5 uur acher elkaar kan slapen en dan lig ik zo 3/4 uur wakker... De kindjes zijn de afgelopen dagen echt mega druk in mijn buik, voelt soms of ze dwars door mijn huid willen... Ik kan inmiddels amper mijn schoenen nog aan en uit krijgen (lang leve de slippers), niet van het vocht (daar heb ik gelukkkig nog geen last van) maar omdat de buik in de weg zit... Ik kan iet lang lopen/staan/liggen in dezelfde houding dan krijg ik het enorm in mn rug... Ik kan niet eens door het centrum lopen (en dat stelt bij ons niks voor, want wij wonen in een vrij klein plaatsje), dus dan gaat de rolstoel al weer mee, en hoewel dat fijn is voel ik me BLEGH... Ik ken mezelf niet meer terug, de vlotte spontane vrouw met graag wat om handen altijd druk in de weer, en voor iedereen klaar stond! Als ik nu 1 afspraak heb op een dag dan is het gewoon helemaal gebeurd... Owh sorry voor dit ego berichtje, maar heb het gewoon even helemaal gehad...


tweeling - mama2be - 14-08-2012

@ meisje: even een dikke digi knuff!! lucht je hart gooi t er maar uit daar is dit forum voor toch???? mag best eens ego zijn Wink

@ jess: Jona is inderdaad nog maar 14 maanden dus t gaat heel pittig worden... toen ik ontdekte dat ik zwanger was kwam ik op internet een buggy tegen die je vast kan klikken aan je wagen echt super handig maar ja geen optie om nog eens aan een tweelingwagen te klikken Wink enige optie is een plankje maar ik hoorde ook al dat de voetensteuntjes op de easy walker ook prima dienst doen als zitting dus eerst eens kijken hoe dat lukt... hij loopt bijna kan wel wat stapjes zetten maar t wil nog niet echt opschieten wel bizar als je bedenkt dat hij al vanaf 11 mnd langs de tafels loopt...

@ maggie: ben heel benieuwd hoe je echo was! of als ie er nog aankomt succes en veel plezier Wink


meiden kom ik weer met een vraag ik kom net bij de vk vandaan en die raadde me aan lid te worden van de Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen (NVOM) nu kijk ik net op de website en zie dat t 20euro per jaar kost maar wel met leuke extraatjes ik vroeg me af hier meiden zijn die er lig van zijn en of het de moeite waard is?? niet dat ik me druk maak om die 20 euro maar als t niks is is t natuurlijk wel 2 pakken luiers die ik weggooi aan geld Wink

verder helemaal goed gekeurd bij de vk weer een echo gehad en 2 kloppende hartjes gezien Big Grin en bloeddruk was ook prima! wij zijn voor de komende weken dus weer gerustgesteld Wink


tweeling - Maggie - 14-08-2012

YeahYeahYeah, hier een prachtecho!!! Geen bijzonderheden of gekke dingen gelukkig! En we krijgen definitief twee jongens!!! Ik dacht het al natuurlijk, maar zooooooo leuk om het nu zeker te weten!
De twee lieten allebei hun gezicht niet zien hihi! Ze heeft zitten duwen en porren en zoeken maar ze draaiden steeds weg of hielden hun handjes ervoor haha! Nu al lekker eigenwijs. Ze zijn natuurlijk te knap om zich zomaar te laten bewonderen
Naja, ik ben helemaal gelukkig, en nu kan ik lekker gericht gaan shoppen en kleertjes die unisex zijn uitzoeken van de meiden.
Ow ja, de een was een paar daagjes voor op groei en de ander een week voor dus dat is, zeker bij een tweeling, heeeeel erg gunstig!


tweeling - mama2be - 14-08-2012

Wauw Maggie gefeliciteerd wat super dat alles er goed uit ziet!! enne leuk alles blauw Big Grin ze zeggen dat jongens makkelijker zijn dan meisjes dus je hebt geluk Wink geniet ervan


tweeling - Maggie - 14-08-2012

Haha Mama2be nou, ik heb twee enorm pittige meiden, dus ik geloof graag dat jongens makkelijker zijn :mrgreen:
Wil jij weten wat het zijn?


tweeling - mama2be - 14-08-2012

@ maggie: we twijfelen nog heel erg... als het er 1 was geweest wilden we t sowieso niet weten maar met 2 is t wel een stuk makkelijker... ik neig nu dus steeds meer naar wel willen weten maar ik weet t nog niet helemaal zeker...


tweeling - meisjeP - 14-08-2012

Maggie, gefeliciteerd met de goede echo!


tweeling - leeuwinnetje - 14-08-2012

maggie, super, fijn dat alles goed was, geniet ervan!

meisje: klagen mag altijd, lucht ook op, het is niet altijd even makkelijk, al die vervelende kwaaltjes, dikke knuff voor jou

tica: fijn dat je verlof hebt, doe lekker rustig aan!

mila: spannend morgen, hoop dat het allemaal goed gaat, sterkte


tweeling - Mila - 14-08-2012

hahahaha ik heb 2 pittige meiden, dus geloof gelijk dat jongens makkelijker zijn whahaha

Maggie, gefeliciteerd met je goede echo!

Ik ben lid van de NVOM en het blad is wel leuk om te lezen, maar merk weinig van de extra's.... ja 1x per jaar is er meerlingendag


tweeling - Mila - 14-08-2012

MeisjeP, lucht je hart!! mag hier altijd.


tweeling - Tica - 16-08-2012

@MeisjeP: balen dat je je zo rot voelt en het even helemaal hebt gehad, natuurlijk mag je hier je hart luchten en af en toe een egoberichtje plaatsen, daar is het forum ook voor!! Veel van je klachten zijn wel heel herkenbaar voor mij op dit moment, ik slaap ook erg slecht nu en moet minstens 1x per uur of anderhalf uur naar de wc, kan ook niet lang in dezelfde positie liggen, kan vaak niet slapen door maagzuur en/of honger en heb ´s nachts ook veel last van m´n handen/vingers (waarschijnlijk door vocht), maar gelukkig lukt het me op de één of andere manier nog wel om een redelijk aantal uren te slapen in totaal – als ik midden in de nacht wakker ben en kan niet meer liggen of slapen, haal ik meestal even een glas melk en wat koekjes of fruit en ga ik een half uur zitten lezen, en vaak val ik daarna wel weer in slaap. Schoenen staan hier nu ook ongebruikt in de kast, inderdaad: lang leve de slippers Wink En ik kan inderdaad ook niet lang meer staan of lopen, dus breng het grootste gedeelte van de dag zittend en liggend door. M’n energie is ver te zoeken, wat natuurlijk ook logisch is omdat de meisjes zo ongeveer al m´n energie nodig hebben om goed te blijven groeien! Dus ik probeer elke dag nu in ieder geval één ding te doen (naast zitten/liggen, slapen, eten, lezen etc. Wink ) , al is het maar een kwartiertje heel licht schoonmaak- of opruimwerk in huis, of even met manlief een paar laatste dingetjes kopen die we nog nodig hebben, en verder is het dan ook wel gedaan met m´n energie voor de rest van de dag. Maar toch voel ik me nog vrij goed nu, zeker omdat ik er wel een beetje vanuit was gegaan na de week verplichte bedrust rond week 20, dat ik op een gegeven moment wel weer op volledige bedrust zou moeten – maar gelukkig is dat tot nu toe nog niet zo en ik ben al 29 weken vandaag, dus we gaan de goede kant op! Ik denk dat die verplichte bedrust en alle gelezen informatie over risico’s van vroeggeboorte bij een tweelingzwangerschap ook wel hebben geholpen voor mij om gewoon nu te accepteren dat ik niet veel (of bijna niks) meer kan doen, en dat het voor onze meisjes gewoon het beste is om zoveel mogelijk rust te houden. Natuurlijk wil je soms graag weer dezelfde persoon zijn als voor de zwangerschap en weer meer dingen kunnen doen, maar dat komt ook allemaal wel weer over een tijdje – het belangrijkste is nu de gezondheid en goede groei & ontwikkeling van de kleintjes! Hopelijk kun je dat voor jezelf ook accepteren, zodat je je dan toch wat beter voelt en hopelijk toch ook nog een beetje kunt genieten van deze laatste weken/maanden van de zwangerschap, ondanks alle vervelende kwaaltjes!

@mama2be: fijn dat jullie controle weer goed was!

@Maggie: gefeliciteerd met jullie prachtecho & de bevestiging dat het toch echt twee jongetjes zijn!! En inderdaad erg gunstig dat ze allebei iets voor liggen qua groei! Grappig dat ze verstoppertje aan het spelen waren Wink

@Leeuwinnetje: dankjewel, zal het zeker rustig aan doen!

@Mila: hoe is de operatie van Nyna verlopen? Hopelijk alles goed!


tweeling - Tica - 16-08-2012

hier ff een buikfoto-update (van vandaag - 29 weken)

[Afbeelding: aakgar.jpg]


tweeling - meisjeP - 17-08-2012

Tica, fijn dat je het herkent... al die kwaaltjes! Moet echt zeggen dat ik 98% van de tijd positief kan blijven, maar zat er maandag gewoon echt even doorheen... Qua levensstijl lijken we inmiddels geloof ik wel op elkaar, want zo verlopen de dagen hier ook... Begin alleen wel meer last van nesteldrang te krijgen en dat in combi met rusten is lastig haha :-D ik mag het van mezelf alleen in de ochtend en dan ook in etappes... Zo ga ik nu zo een beginnetje maken aan onze kledingkast! haha Je hebt trouwens een schitterende buik! Echt mooi in een punt

Meiden bedankt voor jullie reacties, inmiddels ben ik er weer helemaal overheen... Soms heb ik gewoon ineens zo'n dagje... Waarschijnlijk lekker gesteund door alle hormonen :mrgreen:

Mila, hoe is de operatie vergaan? Hoe gaat het met jullie meiske?


tweeling - mama2be - 17-08-2012

@ tica: wauw wat een mooie buik! tjee die zal al flink in de weg zitten zeker??


@ mila: hoe is het met je kleine meisje??

hier weinig bijzonders alleen dat ik zo intens droom en enorm vroeg wakker ben... vannacht heb ik een uur liggen draaien waardoor ik vanmorgen ontzettend vast sliep terwijl ik droomde over mn zwager die een dierentuin heeft gekocht waar de tijgers los lopen dus dat moest eerst opgelost (hoe raar kun je dromen) maar goed ik moest er kwart over 7 uit omdat in mijn agenda staat dat ik 8 uur oppas kindjes zou krijgen maar ze zijn er nog steeds niet dus t zal wel niet kloppen :S
gister de eerste dingen voor de tweeling durven kopen: 2 truitjes maat 50 1 met I love papa en 1 met I love mama en 2 rompertjes en 2 paar slofjes (van die konijnen slofjes van de babydump een echte aanrader maar 3,95 en waren de enige slofjes die jona niet uitschopte) en nog wat extra hydrofiel luiers... ook even bij de wagens gekeken en ik gok dat we voor de easy walker gaan... heb ook de bugaboo donkey bekeken maar ik vond de zitjes erg tegenvallen qua breedte wel jammer want t is wel een mooie wagen! de abc zoom ook nog bekeken volgens mij een hele goede wagen met mooie grote bakken en zitjes maar helaas daar past geen meerijplankje achter want de achterste bak zit te ver naar achter dus die valt ook af...
hoe zijn hier de ervaringen met de easy walker??? en hebben jullie m nieuw of via marktplaats??? ik wil graag een nieuwe omdat ik denk dat ik m heel intensief zal gebruiken en dan wil ik gewoon dat t goed is en er nog garantie op zit maar goed misschien is jullie ervaring dat je daar toch geen gebruik van maakt en dat je m net zo goed van marktplaats af kan halen... bovendien hier nog een discussie met mn man die wil echt geen nieuwe kopen vind hij onzin als ze ook via mp te krijgen zijn...


tweeling - mama2be - 17-08-2012

@ meisje: fijn dat t weer wat beter gaat en je weer wat positiviteit voelt als je je zo belabberd was blijven voelen zouden t nog lange laatste weken worden...


tweeling - 19ikke84 - 17-08-2012

@tica; Mooie buik
@Mila: Hoe is de operatie gegaan
@Mama2be: Ik heb een nieuwe easywalker. Ik ben er heel tevreden over. Alleen had de frabikant ipv een rubber duwstang is anders kunnen bedenken. Mijn duwstang ziet er niet meer uit door het in en uit de auto te doen. Ik heb in de buggystand er voetzakken in gehad en heb de kinderwagen dus andersom in de auto gelegd en daar kon die rubber niet zo goed tegen. Gelukkig heb ik nog een nieuwe op de zolder liggen, dus als ik hem weer verkoop doe ik die erop. Is ie weer als nieuw Smile


tweeling - Tica - 17-08-2012

@MeisjeP: fijn dat je je weer wat beter voelt, er zitten inderdaad van die dagen tussen dat het allemaal gewoon even wat moeilijker is! En oppassen met je nesteldrang inderdaad, proberen om elke dag een klein beetje te doen maar niet te lang of te zwaar werk zodat je wel genoeg rust krijgt!

@mama2be: ja, m´n buik zit inderdaad nu wel flink in de weg! Vooral ook omdat ie heel erg zwaar is, dus zelfs omdraaien in bed is al heel erg moeilijk nu, laat staan (trap)lopen of lang staan, of dingen oprapen die ik heb laten vallen (vooral erg lastig omdat ik ook echt bijna alles laat vallen nu, haha). Maar goed, moet maar gewoon accepteren dat ik veel dingen niet meer kan doen nu, dat is natuurlijk toch maar tijdelijk en voor de goede groei van onze meisjes heb ik dat graag over! Leuk dat je de eerste dingetjes voor de tweeling gekocht hebt!

Hier vandaag weer eens even helemaal geen energie, dus ga zo m´n bed maar weer eens in...


tweeling - meisjeP - 18-08-2012

Mama2be, wat gaaf he? de eerste spulletjes x2? Ik kon er wel uren naar kijken!!! En dat dromen ken ik ook hoor, mn hele zwangerschap door... Zo droomde ik laatst dat ik vreemdging met Guus Meeuwis... En een dag later kwamen de kindjes ,a ls een kip uit een ei, uit mijn buik... haha slaat dus helemaal nergens op! Sorry heb geen ervaring met die kinderwagen, wij hebben de bugaboo...

Tica, dan maar op tijd je bed in meid... draai jij je ook om in bed met je hand om je buik om je om te draaien? haha ik wel dan moet mijn man zo lachen!!!

oei, kippevel... wij waren donderdagavond even om een terrasje, wij zaten vlak bij de bar. Opeens kwam er een man van rond de 70 op mij aflopen en zegt: " dag meisjes..." ikke helemaal verbaasd: "hoezo meisjes, hoe weet u dat? En er zitten wel 2 kindjes in..." "Ja zegt die man, dag meisjes..." en voor ik het wist was ie weer weg... nou we zijn er allebei wel een half uur stil van geweest... Zou het zo zijn?


tweeling - 19ikke84 - 18-08-2012

MeisjeP: Miss heeft die man gelijk. Jij wil niet weten wat het wordt he?
In het dorp bij mijn schoonzus woont ook een man en die kan ook van die dingen zien. Hij wist te vertellen dat mijn dochter geen klompvoeten had. Ze zou geboren worden met scheve voeten en daar kon nog iets aan gedaan worden. En inderdaad. Mijn dochter is geboren met hele scheven voeten. Nu als ze gewoon ligt moet je heel goed kijken en als ze dalik gaat lopen moet het goed komen. Ze zet met optrekken haar voeten wel recht, maar als je met haar een paar stapjes aan de had gaat lopen zet ze de rechter voet helemaal naar binnen. En die man wist ook dat ik een meisje en een jongen zou krijgen. En dat ik te weinig vruchtwater had. En hij voelde ook dat ik me heel druk maakte.
Raar he, dat er zo'n mensen rond lopen... En deze man wist ook dingen over mijn schoonzus te vertellen. Over iets wat ze kwijt was, hij kon zeggen waar het lag,. Hij wist precies hoe het binnen in huis eruit ziet (meubels, dingetjes aan de muur)


tweeling - meisjeP - 18-08-2012

owhjoh ikke, wha dat is wel helemaal een kippevel verhaal! Ben helemaal niet zweverig aangelegd, maar dit bewijst volgens mij wel dat er meer is tussen hemel en aarde... nu nog even afwachten of ie goed zat haha... Maar de 3 staat er bijna voor!!! Nog even volhouden haha!


tweeling - leeuwinnetje - 18-08-2012

tica: niet leuk al die kwaaltjes en vermoeidheid, hoort erbij, en is voor een goed doel, maar is natuurlijk niet altijd even makkelijk. wel goed dat je aan jezelf denkt en goed rust neemt.\
mooi buikje

mama2b: je kan idd raar dromen he, leuk dat je al wat dingetjes hebt gekocht
hier ook de easywalker. vond het erg handig dat de maxi-cosi's erop konden. en wij gebruiken hem nog steeds, want hij rijd zo fijn.
behalve als ik met mijn auto weg ga niet, want hij past niet in mijn achterbak, is nogal een groot ding, dat is wel balen. maar de wagen rijd zo veel fijner als de buggy.
hier nieuw gekocht, koop niet zo snel op marktplaats. maar er kunnen natuurlijk best goede dingen zijn op mraktplaats, en het kan tegen vallen, moet je maar net treffen, natuurlijk.
maar goed, wij kunnen het betalen en koop dan toch liever nieuw.

meisje: wat bijzonder van die man. ben benieuwd of hij gelijk heeft...??

ikke: ook al zo bijzonder

Mila: hoe gaat het met Nyna?


tweeling - Tica - 23-08-2012

Hey meiden, ff snel berichtje met een update van hier. Afgelopen zaterdag zijn hier de weeën begonnen, ben naar ziekenhuis gegaan en daar meteen opgenomen, had weeën elke 4-5 minuten en 1cm ontsluiting , baarmoederhals verweekt en nog maar 14 mm lang. Meteen injecties gekregen om de longen te laten rijpen en aan het infuus met weeënremmers. In het begin werden de weeën alleen maar sterker, maar gelukkig zijn ze na zo´n 14 uur toch gestopt en deden de remmers dus toch hun werk. Heb een paar dagen aan het infuus in het ziekenhuis gelegen, toen overgegaan op weeënremmers in tablet-vorm, en toen dat goed bleek te gaan mocht ik dinsdagavond naar huis. Vanaf nu elke dag weeënremmers blijven innemen en volledige bedrust om zo te proberen de bevalling nog een tijdje uit te stellen. Hopelijk willen onze meisjes nog een aantal weekjes bij me blijven wonen!

Naar omstandigheden gaat het nu goed hier, heb geen weeën meer gehad (wel regelmatig harde buiken waar ik dan weer even van schrik, maar als ik dan weer ga liggen zijn ze weer weg dus gelukkig zijn het geen weeën), ik merk wel dat ik echt het grootste gedeelte van de dag moet blijven liggen, kan af en toe wel even zitten maar dan na een tijdje krijg ik weer harde buiken dus dan toch maar weer liggen. Ik zal dus waarschijnlijk niet zo heel veel / heel vaak reageren hier op ‘t forum omdat ik niet zo vaak/lang achter m´n laptop kan zitten, maar zal jullie natuurlijk wel op de hoogte houden (in ieder geval zo lang ik thuis mag blijven – in ´t ziekenhuis heb ik geen internet) en ik lees wel gewoon elke dag met jullie mee vanaf m´n telefoon, want dat kan ik wel makkelijk liggend doen! Wink


tweeling - Maggie - 23-08-2012

Tica meid, wat een schrik zeg! Wat fijn dat de remmers werken, elke dag erbij is mooi meegenomen! Doe maar lekker heel rustig aan en zorg goed voor jezelf (of laat goed voor je zorgen eigenlijk) en sterkte met de bedrust, geef je er maar gewoon aan over...
Heel veel liefs!!!


tweeling - Mila - 23-08-2012

Tica, wat een schrik! Goed bedrust nemen nu.
Ook harde buiken mogen niet met regelmaat komen en geen pijn doen.

Ik kom vanavond als de kids op bed liggen even terug om over nyna te vertellwn


tweeling - Mila - 23-08-2012

Met Nyna is alles goed gegaan..
ze zijn ruim 2 uur bezig geweest.
Verder doet ze alles goed. Alleen verwachten ze niet dat haar slechte groei van de ductus komt, dus het kopje dietiste, kunnen we nog niet afsluiten.
volgende maand daar weer een afspraak staan.

wanneer moet je kids eigenlijk inschrijven voor de basisschool?


tweeling - meisjeP - 23-08-2012

Lieve Tica, k had ook al in een ander topic op je gereageerd! Maar ook hier nogmaals hou je rustig en heel veel sterkte met de bedrust! Hopelijk kan je de meisjes nog ff op hun plekkie houden!

Mila, fijn dat de operatie goed is verlopen!!! Mmm dus nog afwachten iv, de groei... Hadden ze misschien een idee waar het dan aan ligt? Pff naar de basissschool, geen flauw idee... Misschien ff een belletje wagen aan de betreffende basisschool?


tweeling - leeuwinnetje - 23-08-2012

tica: dat is schrikken meid. gelukkig helpen de weeënremmer, hoop dat de meisjes nog even blijven zitten. dikke knuff

Mila: fijn dat de operatie goed is gegaan.
hoop dat de diëtiste iets voor jullie kan betekenen. wel naar allemaal hoor voor Nyna en jullie, dat ze zo slecht groeit. dikke knuff

Wij zijn een paar maanden terug wees te kijken bij een basisschool en ze zeiden dat we begin 2013 moeten inschrijven, in sept 2013 worden de meiden 4 jaar.
maar is ook per school verschillend, volgens mij..


tweeling - mama2be - 23-08-2012

@ tica: wat spannend allemaal! laat je inderdaad maar goed verzorgen die meisjes moeten echt nog even blijven zitten! sterkte en een knuff!!

@ mila: wat fijn te horen dat de operatie goed is gegaan! ben benieuwd wat de dietiste in de planning heeft!


tweeling - Tica - 27-08-2012

hoi meiden, ff weer berichtje, alles gelukkig nog rustig hier! Geen weeën meer gehad, en we zijn alweer meer dan een week verder sinds de weeën begonnen zijn Smile Het bedliggen wordt wel een beetje vervelend maar probeer er het beste van te maken en toch overdag nog allerlei dingen te doen die ik liggend of af en toe even zittend kan doen (vooral veel lezen, geboortekaartjes ontwerpen Smile, etc.), en het is natuurlijk voor een heel goed doel, dus hopelijk kunnen we het nog een aantal weken langer volhouden!

Anne & MeisjeP, jullie lopen ongeveer gelijk met mij, hoe gaat het met jullie??


tweeling - meisjeP - 27-08-2012

Tica, fijn te horen dat het nu stabiel is bij je, en geen weeën meer! Moet vaak aan je denken, dus fijn weer even van je te horen! Tsja zo moet je idd je dagen maar vullen... Alles voor het goede doel he?

HIer alles wel goed hoor, zo af en toe last van een enorme schoonmaak-aanval! Moeilijk om me dan rustig genoeg te houden... Maar goed alles is verder klaar, dat vind ik een heel fijn idee! Zelfs de proefdrukken zijn binnen en inmiddels goed gekeurd, koffer staat al een tijdje klaar... Heb trouwens wel vrij veel last van harde buiken, het gekke is dat het niet uit maakt of ik me rustig hou of in de weer ben dus zolang het wil doe ik m'n ding en rommel een beetje aan!

Anne hoe staat het idd met jou???

En de nieuwe dames, is het nieuws van de tweeling die komt al helemaal gezakt???


tweeling - mama2be - 28-08-2012

@ tica: yes fijn dat de bedrust zijn werk doet en de meisjes nog op hun plekje zitten!! vind t knap van je dat je zo positief klinkt maar ja aan de andere kant heb je weinig keus dus ja dan kun je wel bij de pakken neer zitten maar daar heb je ook niks aan! enne straks verlang je naar een dagje niks hoeven doen Wink

@ meisje: fijn dat alles goed gaat en heerlijk dat alles klaar is!

hier inmiddels al helemaal gewend aan t feit dat t er 2 zijn al moet ik eerlijk bekennen dat ik me er nog niks van voor kan stellen dat ze straks echt met zn 2tjes in de box liggen... merk alleen nu al een nadeel van een tweeling zwangerschap heb voornamelijk veel buikpijn :S als ik een blokje omloop doet de onderste helft van mijn buik gewoon zeer heb t idee dat mijn buik gewoon te hard groeit en daar de pijn vandaan komt en zojuist kreeg ik t in mn hoofd dat de box weg moet dus box leeggehaald, opgeklapt en weg gezet (kwam erachter dat ie toch wel wat te zwaar is om te tillen dus hij staat nog ergens halverwege Wink) en daarna moest en zou ik nog even goed alles stofzuigen inclusief hoekjes en plafond en nu zit ik eindelijk rustig maar door de vreetaanval die ik daarvoor had heb ik t ontzettend zuur en voel aan alles dat ik t beter niet had kunnen doen... en ik had me nog zo voorgenomen deze middag even op bed te gaan... het blijven rare dingen die hormonen....
afgelopen weekend was ik aan het werk met verstandelijk gehandicapten tijdens de koffiemoment die morgen dacht ik laat ik ook maar een bakje nemen (sinds ik zwanger ben staat t me zo tegen...) ik voelde de hoofdpijn alweer opkomen dus dacht baat t niet dan schaad t niet en wonder boven wonder geen hoofdpijn! sindsdien drink ik dus 2x daags koffie en heb ik geen hoofdpijn meer Big Grin ik ben er achter dat ik vers gezete koffie beter weg krijg dan senseo dus dan maar iets meer werk ik doe t graag als die koppijn maar niet terug komt voel me een stuk prettiger en vrolijker zo!


tweeling - mama2be - 29-08-2012

meiden nog even een vraag ik wil nog wat meer positie kleren en zie op al die sites van die perfecte buikjes in de shirts en als ik dan bedenk dat ik vast een stuk groter word vraag ik mij af of ik wel alle positiekleding pas of moet ik een maat groter nemen of zijn er merken die ik wel of niet moet nemen?? oftewel hebben jullie voor mij wat positiekleding tips????


tweeling - meisjeP - 29-08-2012

mama2be, ik heb gewoon alle kleding aangeschaft in mijn 'gewone' maat van dat moment... Ik heb nu 1 broek die qua rekbare gedeelte wat te kort was en dus wel eens af wil zakken, maar voor de rest pas ik overal nog gewoon in hoor! en shirtjes heb ik een paar positie, maar ik draag ook nog gewone hempjes (van de LSting) deze waren toch op denduur aan vervanging toe. Heb al wel nieuwe liggen voor na de bevalling maar tot die tijd heb ik gewoon de oude nog aan en dat kan prima hoor! Ik vind positiekleding nog wel een dure grap, dus heb niet zoveel aangeschaft dan maar wat vaker wassen en ze vaker aan!

Wel vervelend dat je zoveel last van je buik hebt, helaas is het heel herkenbaar vooral met het lopen enzo... Wat grappig koffie tegen de hoofdpijn, nou als het helpt dan heb je groot gelijk!!! Ik had juist voor ik zwanger werd vaak last van hoofdpijn en nu helemaal niet, hopelijk blijft dat zo!


tweeling - Tica - 29-08-2012

@Mama2be: wat kleding betreft, dat is volgens mij voor iedereen verschillend... Ik heb zelf hier in Costa Rica een paar positiebroeken gekocht toen ik zo´n 4 maanden zwanger was en die zouden tot aan het einde van de zwangerschap goed moeten zitten, maar helaas pastten ze me ongeveer een maand later al niet meer! Verder ook tijdens een werkreis naar Chili in mei positiekleding gekocht en die broeken passen nog wel prima, denk dat het beste is om op je gevoel af te gaan en kijken of je denkt dat een bepaalde broek nog veel meer kan uitrekken en nog fijn kan zitten als je straks een veel grotere buik hebt of dat je denkt dat ie nu nog wel goed zit maar later misschien niet meer. Ik ga er maar vanuit dat ik die broeken die ik nauwelijks aan heb gehad in de eerste maanden na de bevalling wel weer kan gebruiken, dan heb ik ze in ieder geval niet helemaal voor niets gekocht! Wat shirtjes betreft, ik heb vrij lang nog gewone shirtjes gebruikt die meerekten of gewoon iets wijder waren, maar op dit moment past echt bijna niks me meer, alleen nog die 2 broeken uit Chili, 1 jurkje, een aantal (positie)shirtjes en dat was het wel zo ongeveer. Maar goed, omdat ik nu toch bedrust moet houden ga ik uiteraard verder geen kleding meer kopen - manlief gaat alleen nog even 1 of 2 extra zwangerschapsnachthemden halen van hetzelfde soort die ik nu ook al heb, en dat samen met het jurkje en een aantal shirtjes moet genoeg zijn voor de komende weken!
Wel fijn dat je hebt ontdekt dat koffie helpt tegen je hoofdpijn! Hier hetzelfde als bij MeisjeP: ik had voor de zwangerschap nog al eens last van hoofdpijn / migraine-aanvallen, maar sinds ik zwanger ben niet meer gehad! @MeisjeP: ik ben wel bang dat dit een tijdelijk voordeel is tijdens onze zwangerschap en niet zo blijft na de bevalling! Maar hopelijk heb ik het mis... Wink


tweeling - meisjeP - 29-08-2012

Tica, we blijven positief! haha geen hoofdpijn meer ook na de bevalling/zwangerschap!!! Kun je het nog een beetje volhouden, met de volledige rust?


tweeling - Tica - 30-08-2012

Ja, ik kan het nog wel volhouden - vandaag gelukkig alweer 31 weken, we gaan de goede kant op! Gisteren controle gehad in het ziekenhuis, met de meisjes alles goed en ze lagen netjes allebei met hun hoofdje naar beneden, hopelijk blijven ze zo liggen! Voor de komende 2 weken heel veel onderzoeken gepland dus volledige bedrust gaat niet helemaal lukken: echo, fetal monitoring, urineonderzoek en een extra lang glucose-onderzoek (a.s. dinsdag ´s ochtends vroeg bloedprikken in het ziekenhuis, dan een zoet drankje drinken en dan tijdens 3 uur elk uur bloed prikken - ben benieuwd of ik dat ga volhouden omdat ik niks mag eten voor en tijdens het onderzoek!).


tweeling - Mila - 30-08-2012

Tica, waarom heb je die onderzoeken?


tweeling - meisjeP - 30-08-2012

Wow wat een onderzoeken, Tica... Dit allemaal ivm de vroege weeën? Of is dat standaard? Nee zo kom je idd niet echt aan de bedrust... Laat je in iig rondrijden met een rolstoel, scheelt iig weer :-D Sterkte!


tweeling - Jess78 - 31-08-2012

Tica; succes met je onderzoeken. Sterkte

Als het zover zou zijn geef dan goed aan wat jij wilt. Je kan je bevalling niet nog een keer overdoen. Ik vond het fijn dat ze heel even na de bevalling op mijn buik mochten liggen (ookal was het maar 10 sec) ook vond ik het fijn dat mijn man de navelstreng mocht doorknippen. Laat je lichaam het werk doen en vertrouw op de artsen. Mijn man is met de kids meegegaan zodat hij zag welke testen ze met de kids deden na de geboorte. Verder kan je met je man afspreken dat jullie samen de familie bellen na de geboorte (mijn man was zo enthousiast dat hij iedereen al gebeld had en ik hun reactie dus niet heb gehoord).

Ik heb het afgelopen weken druk gehad met werken maar heb nu 2 weken vrij. Maandag gaan we midweek naar Kempervennen.
Ryan loopt sinds 16 augustus (ik heb dus weer een arm vrij) en Dana is deze week zelf zonder hulp gaan staan, met lopen heeft ze beide handen nog nodig.
We hebben een doorverwijzing gekregen voor de logopedist omdat ze beide eigenlijk nog niets zeggen naast "die, ohooh en bumba". Ik ben benieuwd welke trucs zij hebben want we praten toch de hele tijd al tegen hun.
- Basisschool zou ik niet weten. Ik dacht 1 of 2 jaar tevoren, maar wij willen ook nog gaan verhuizen binnen 3 jaar dus welke school weten we nog niet.
- Easywalker hebben wij nieuw gekocht. Wiegjes, maxicosi en adaptors hebben we 2ehands en ook alweer doorverkocht. Een vriendin heeft de enkele grijze maar ze vind hem snel vies, zelf heb ik de zwarte.