Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - JR - 06-11-2012

Wil nog even zeggen dat de groeiecho afgelopen week goed gegaan is! De kindjes wegen nu beiden zo'n 1200 gram. Dat is iets onder het gemiddelde, maar dat is niet raar bij een tweelingzwangerschap.
Over 2,5 week weer een groeiecho om te kijken of ze goed gegroeid zijn.


tweeling - Tica - 07-11-2012

@JR: fijn dat alles er goed uit zag op de echo!

Voor wie het misschien leuk vindt om te lezen: ik heb gisteren m´n bevallingsverhaal geplaatst in het uitgerekend in november topic!


tweeling - Mila - 08-11-2012

Meisjep hoe gaat het met jou?


tweeling - Jess78 - 29-11-2012

Hoi Tica; Wat een bevallingsverhaal! is nog spannend geweest met N. voor jullie! Ik heb ook heel erg gebibberd, blijkbaar is dat de adrenaline die in een keer vrij is gekomen. Fijn dat je meiden nu zo goed groeien, slapen en lachen.
De meeste mobiles zijn te krap voor 2 kindjes, ik had 2 riemen aan elkaar gespannen bovenin over de breedte van de box en daar speeltjes aan gehangen.

Mijn kids zijn vanaf de herfstvakantie tot afgelopen weekend verkouden (dus lastiger en vermoeiender) geweest. Ze willen zelf lopen en niet meer zo veel in de kinderwagen. Winkelen zit er dus niet echt meer echt in. Luisteren doen ze ook niet altijd meer (lopen door elke plas water, ieder stoepje op/af gaan, iedere oprit uitproberen). D. is ook nog steeds erg aanhankelijk naar mij als ik in de buurt ben. Als ik er niet ben, kan ze wel lief spelen. R. is fan van de stofzuiger en de wasmachine. In de winkel pakt hij zo de dweil of stofzuiger om te gaan spelen.

Nu het vaker regent en kouder is vind ik het ook moeilijker om iets overdekts te verzinnen. Bij de Intratuin hebben ze al 3 kerstballen kapot gemaakt en in de bieb pakken ze ook boeken uit de andere rekken. Kijk mama, hier is ook een boek, en hier nog een.. en nog een (zoek dan maar eens waar ze terug moeten, dus het personeel is ook niet zo blij met ons). Met in de stad lopen, maken we ook geen vrienden met het personeel want op alle etalages staan hun vingerafdrukken en lopen ze door de klantenteller heen waardoor ze weer meer winst moeten maken die dag. Maar iedereen die er geen last van heeft vindt ze o zo schattig en lief en leuk.
Rondjes om de bank achter elkaar aan rennen en verstoppen blijft leuk. Ook gaan ze elkaar nu kietelen, heel leuk om te zien.

Hoe is het verder met jullie allemaal?


tweeling - leeuwinnetje - 29-11-2012

wat een boefjes. heb hier wel het geluk, dat de meiden best rustig zijn. natuurlijk hebben ze ook wel eens hun streken en zitten ze in de winkel overal aan. maar ze hebben best wel lang in de wandelwagen gezeten.
Laat ze nu ook meehelpen in de winkel. met fruit of groenten, mogen ze dan afwegen bv. en soms laat ik ze ook kiezen, welk fruit of groenten ze willen eten.
maar vooral als je alleen bent, en ze zitten overal aan, is dat erg lastig, dan heb je handen tekort

hier verder alles goed, Gwen is al goed ebzig met zindelijkheid, plassen gaat super. maar op de wc poepen vind ze eng eng
Esmee zijn we nu ook deze week mee begonnen. eigenlijk gaf ze nog helemaal niet aan, dat ze moest plassen. maar volgend mij is ze nogal van het gemak, haha.
want nu ze een paar dagen zonder luier heeft gelopen, heeft ze toch al een aantal keren op de wc geplast. dus ze weet het volgens mij wel, dus die luier nu maar zo vaak mogelijk uit laten. Wink


tweeling - mama2be - 12-12-2012

@ mila: volgens mij zie ik net in het meerlingen magazine jouw meiden stralen of niet?? wat een super foto en wat zul jij trots zijn op die 2 vechtertjes!


tweeling - Mila - 12-12-2012

Mama 2be, jaaaa wat leuk! Ik heb idd ooit een foto ingestuurd. Heb het blad zelf vandaag niet gekregen, dus hopelijk morgen. Zou je andets een foto ervan kunnen maken en door willen sturen naat mij?


tweeling - leeuwinnetje - 12-12-2012

wat leuk, Mila, ben benieuwd, heb het blad ook nog niet gehad


tweeling - Jess78 - 19-12-2012

Hoi Mila,
Heb je het NVOM blad nu ontvangen? Wat een vrolijke meiden heb je. En wat een leuke kasteel taartjes. Heb je die zelf gemaakt? Ik wil ook nog een workshop gaan volgen voor de verjaardag van de kids in maart. Lijkt me best wel moeilijk en niet in 1 uurtje klaar.


tweeling - Jess78 - 24-12-2012

Fijne feestdagen allemaal en tot volgend jaar!


tweeling - leeuwinnetje - 24-12-2012

wij wensen ook iedereen gezellige feestdagen!


tweeling - Maggie - 29-12-2012

Hoi allemaal ik heb me ooit aangesloten hier maar nooit echt tijd gevonden om ook hier actief mee te schrijven... Hopelijk mag het nu nog steeds?
Op 14 december zijn onze jongens Lars en Levi geboren, resp. 3420 en 3060 gram. Ik werd ingeleid omdat ik 38 weken was maar na 40 minuten persen zijn ze helaas via een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Het ging niet omdat Lars een sterrenkijker was en zijn hoofdje was te groot... Op zich een enorme tegenvaller dat het een ks werd maar ze zijn er gezond en wel en dat is het belangrijkste!


tweeling - leeuwinnetje - 29-12-2012

tuurlijk mag je mee komen kletsen en nog van harte gefeliciteerd met jullie mannen! Mooie gewichten en leuke namen.
wat balen dat het een keizersnede is geworden, vooral omdat je al bezig was met de bevalling
Hier ook een keizersnede, maar dat kon niet anders, had het ook liever anders gewild, maar jammer genoeg heb je het niet altijd zelf in de hand.
Hoe doen de mannen het verder en hoe gaat het met jou met je herstel?
Geniet ervan, het gaat zo snel allemaal, hier inmiddels alweer 3 jaar. Voor ik het weet zitten ze op school, moet er toch nog even niet aan denken...nog even genieten...

Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?


tweeling - Maggie - 30-12-2012

Dank je wel! Op zich gaat het heel goed, omdat ik in t verleden een borstverkleining heb gehad en ze niet verzadigd zijn na de borst, krijgen ze eerst borst en een flesje toe. Met twee weken zaten ze al ca 250 gram boven geboortegewicht dus het gaat goed;-) Overdag zijn ze voorbeeldig, savonds en snachts zijn ze ontroostbaar en lijkt het alsof ze onverzadigbaar zijn en dat vind ik heeeeeeel zwaar, dan kom je met een tweeling echt handen tekort... Na de voeding van rond 3 uur snachts slapen ze weer heerlijk door... Iemand herkenning of tips?? Verder ben ik een beetje zoekend wat een voedingsschema betreft. Ik wil ze iets vaker aanleggen om de productie op te voeren. Nu krijgen ze elke 3 uur borst met ca 60 ml fles erna. Ik wil ze nu elke 2 uur aanleggen en dan elke andere voeding een flesje van 70 na geven. Dus 12 keer borst en 6 keer fles... Ben benieuwd of ze het daar mee eens zijn...
Met mij gaat het qua herstel erg goed! En ik ben nu, twee weken later, al ruim 21 kilo kwijt!
Jeetje zeg, alweer bijna naar school, grote stap! Heb je nog meer kinderen?


tweeling - leeuwinnetje - 30-12-2012

Dat maakt op zich niet uit combinatie van fles en borstvoeding. Hier begin wel borstvoeding gegegeven, kolfde veel, maar vond het best zwaar, ben toen ook overgestapt naar flesvoeding.
Maar 12 voedingen geven, vind ik best veel. Hier hebben ze omdat ze te vroeg geboren waren ook 12 voedingen gehad, maar dat was omdat ze zo klein waren. Maar na de 2 kilo kregen ze 8 voedingen.
Dus zou persoonlijk niet om de 2 uur voedingen. Zou overleggen met cb, je hebt toch ook speciale voeding, zodat ze langer verzadigd blijven?? Of iets meer geven per keer. Maar zou niet 12 keer gaan voeding.
Over dag gaat het toch goed met om de 3 uur?? Dan zou ik dat aanhouden, misschien iets meer geven en dan 's avond of 's nachts een keer meer voeden.
Wat vervelend dat ze 's avonds en 's nachts zo onrustig zijn.
Idd een grote stap naar school, erg spannend. Hier niet nog meer kids, alleen de twins


tweeling - Jess78 - 30-12-2012

Hoi Maggie; Gefeliciteerd met je jongens! Onze neef heet Lars en heeft nu een zoontje Levi gekregen, Toevallig dezelfde namen als jou jongens.
Ik vind het knap van je dat je zoveel energie hebt om borst en fles te geven en dit zelfs nog vaker wil gaan doen. Ik zou ook de 3 uur ertussen proberen te houden. Je kan wat Nutriton proberen toe te voegen aan de flessen melk (kan je gewoon bij drogist krijgen). Dit is een dikmaker waardoor ze niet veel terug spugen maar waardoor ze ook verzadigder zijn. Je kan idd ook meer geven zoals Leeuwinnetje zegt maar dan moet je even kijken of ze niet te veel krampjes krijgen.

Wij hebben ook alleen onze twins en daar hebben we onze handen vol aan. Het is wel erg gezellig in huis en ze kunnen het goed met elkaar vinden.


tweeling - 19ikke84 - 30-12-2012

@Maggie: Als nog gefeliciteerd met de jongens.
Ik vind het ook knap dat je zowel borst als fles geeft en ook nog wilt ophogen.
Ik zou idd ook de avondfles wat verdikking in doen.
Ik heb hier flesvoeding gedaan. Dát vond ik ideaal

Hier gaat alles goed met de kids. Ze beginnen nu los te staan. Sem draait gewoon in een keer om en denkt dan dat er wel iemand is die hem opvangt. Helaas, dat is niet altijd. Dus dan valt ie.
Rond de tafel lopen ze al rap rond. Denk dat het niet heel lang meer duurt of ze lopen zo aan.

Fleur had een spalk voor haar voetjes., Die moest ze 's nachts om. Ben vorige week op cvontrole geweest en die mag waarschijnlijk in Maart weer eraf.

Volgende week moeten we weer naar de ka en dan kan ik ook melden hoe groot en zwaar ze zijn. Denk dat er nu wel een groot verschil tussen fleur en sem zit. Fleur voelt echt al zwaar aan en als je sem op tilt denk ik echt "o, ikheb een veertje vast'

Nou iedereen een prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2013


tweeling - mama2be - 31-12-2012

wat leuk al die updates van de twins!!

hier alles redelijk goed... ik ben alweer ruim 33 weken zwanger en nog steeds weinig te klagen al heb ik vandaag de zwaarste dag tot nu toe... kan bar weinig door een pijnlijke plek op mijn buik ik denk zelf dat t een spier is die ik heb verrekt vanmorgen bij het naar de wc gaan... zitten en opstaan moeten echt op bejaardentempo en ik waag me maar niet meer aan lage stoelen vandaag want omhoogkomen lukt dan bijna niet... sinds anderhalf uur is de pijn wel iets minder maar nu doet mijn schaamstreek weer zeer t is net alsof ik op de stang van een fiets terrecht ben gekomen niet echt prettig dus... vanavond hebben we de vriendengroep op bezoek iedereen maakt een gang en gelukkig heb ik een vent die wel veel wil doen en zelf weten de vrienden alles ook wel te vinden dus ik laat mij maar bedienen Wink hoop dat t morgen wat beter is anders worden de laatste loodjes wel heel zwaar met een dreumes van 1,5!


tweeling - Jess78 - 05-01-2013

sterkte mama2be, nog even vol houden. Laat je maar lekker verwennen.


tweeling - mama2be - 16-01-2013

hey meiden,

hier inmiddels alweer bijna 36 weken zwanger en naast de normale kwaaltjes gaat t eigenlijk prima! van de spier die ik oudejaarsdag verrekte heb ik geen last meer gehad en sindsdien ook niet meer zo een rotdag gehad als toen... wel is de ene dag zwaarder dan de andere en merk ik de laatste dagen dat ik niet meer uitgerust ben en dat terwijl ik best goed slaap `s nachts maar ach t zal wel bij die laatste loodjes horen in combi met een dreumes die uitgerekend nu aan zijn peuterpubertijd begint Wink de kindjes lijken t nog steeds prima te vinden daarbinnen en werden vrijdag geschat op 2200 en 2500 gram volgens de gyn 2 kleintjes maar prima gewichten voor een tweeling! ze liggen helaas nog steeds in stuit maar volgens de gyn is een natuurlijke bevalling niet onmogelijk ik ben nu op zoek naar ervaringen maar kan niet veel ervaringen vinden met beide kindjes in stuit... en de dingen die ik vind lopen erg uiteen ik weet dus echt nog niet wat ik moet doen... hebben jullie toevallig tips of ervaringen???


tweeling - Tica - 19-01-2013

Maggie, als eerste nog gefeliciteerd met de geboorte van Lars en Levi! Jammer dat het uiteindelijk een ks werd, maar wat goed dat ze gezond zijn en dat ze met zulke mooie gewichten geboren zijn en pas bij 38 weken zwangerschap!! Ook fijn dat ze goed groeien en het met jouw herstel goed gaat. Slapen ze ondertussen ´s nachts al iets beter? Hoop het wel voor je!

Mama2be: alweer 36 weken, wat goed zeg! Fijn dat het tot nu toe allemaal zo goed is gegaan en je je nog vrij goed voelt! Mooie gewichten ook, inderdaad prima voor een tweeling. Onze meiden waren 2130 en 2235 gram bij hun geboorte. Geen ervaring hier met kindjes in stuit, onze meiden lagen allebei met hun hoofdje naar beneden en heb dus gelukkig een natuurlijke bevalling kunnen doen – hopelijk is dat voor jou ook mogelijk. Heel veel succes alvast!

Hier alles prima met onze meiden, een aantal moeilijke weken gehad in december/januari, eerst omdat ze veel moeite hadden met drinken (erg lang over de fles doen, huilen/gillen, fles wegslaan, hoofdje wegdraaien, etc.), waarschijnlijk door verborgen reflux, maar dat gaat gelukkig nu weer een stuk beter en de laatste weken drinken ze weer erg goed. Daarna een paar weken gehad waarin ze overdag constant huilden en ook ´s nachts vaak wakker waren, wist soms even niet meer waar ik het zoeken moest met twee huilende en ontroostbare baby’s tegelijk. Maar ook dat is nu gelukkig weer een stuk beter, ze hebben nog wel een aantal huilmomenten op een dag maar toch veel minder, en de meeste nachten kunnen we nu doorslapen!! Ze worden echt al erg groot, ik denk dat ze al wel rond (of boven?) de 6 kilo zitten en zo´n 60 cm allebei, dus echt niet meer te vergelijken met die kleine frummeltjes toen ze net geboren waren. Ook beginnen ze steeds meer te spelen, lachen en interesse te krijgen in alles om hen heen, en ze beginnen ook steeds vaker met elkaar te “praten” – wat leuk is dat!! Smile Over een paar dagen zijn ze alweer 4 maanden oud – wat gaat de tijd snel!


tweeling - leeuwinnetje - 20-01-2013

mama2b: wat gaat het hard 36 weken, Hier lagen ze dwars in mijn buikd de twins, dus natuurlijk ging niet, daarom keizersnede. Dus hier geen ervaring met kindjes in een stuit? Kan je niet met ziekenhuis overleggen, wat hun voor ervaringen hebben?
Mooie gewichten van de kids

tica: vervelend dat de meiden moeilijk weken hebben gehad. Hadden ze nog medicatie ervoor gehad?? Fijn dat het nu beter gaat. Moeilijk als ze zoveel huilen en je weet niet precies wat er aan de hand is.
Leuk he, als ze steeds meet beginnen te brabbelen, elke leeftijd heeft iets bijzonders!

Hier 2 zieke kindjes, heerst echt he, is wel zielig, maar komt wel weer goed.


tweeling - mama2be - 21-01-2013

@ tica: lijkt me inderdaad lastig die moeilijke periodes met 2 kindjes... gelukkig gaat het bij jullie de goede kant op en morgen dus alweer 4 maanden t gaat inderdaad erg hard! fijn dat ze lekker door slapen `s nachts!

@ leeuwinnetje: beterschap met de kids!

Afgelopen donderdag ben ik bij de vk in het ziekenhuis geweest en zij heeft mijn zorgen wat betreft natuurlijk bevallen van 2 stuitkindjes wat weg weten te nemen... daarbij is mij nu al een aantal keer gezegd dat een gyn echt geen natuurlijke bevalling voorsteld als hij denkt dat t niet mogelijk is dus heb ik besloten dat ik het via de natuurlijke weg wil gaan proberen en mocht het niet lukken lig ik ook zo op de OK is me verzekerd Wink donderdag weer naar de gyn ben benieuwd of hij er nog hetzelfde over denkt en ik hoop stiekem op een uiterlijke datum... het einde is in zicht maar die laatste loodjes worden met de dag zwaarder en nu hier in friesland uiteindelijk toch ook sneeuw ligt kan ik geen kant meer op dus wil mijn eigen lichaam wel weer terug Wink


tweeling - leeuwinnetje - 23-01-2013

mama2b: fijn dat het een goed gesprek hebt gehad met vk, hoop dat natuurlijk gaat lukken en niet alsnog kz.
sterkte met de laatste loodjes


tweeling - 19ikke84 - 25-01-2013

Heb niet bijgelezen. Sorry.

Maar kom even doorgeven dat bij de ka alles goed was.
Fleur woog 7800 gr en is 77 cm. Sem woog 7315 gr en is 75 cm

Verder heeft fleur vandaag haar eerste 3 stapjes gezet. Toen werd ze enthousiast en begon te lachen en viel weer om. Dit is zo een paar keer doorgegaan. Dus ze moet even concentreren en niet lachen dan zal ze wel verder komen met lopen.


tweeling - leeuwinnetje - 27-01-2013

ikke: fijn dat alles gaat! Wat leuk de eerste stapjes, meer een mijlpaal, super!!
Gaat steeds beter, voor je het weet rennen ze overal naartoe. Wink


tweeling - Jess78 - 28-01-2013

ikke; Wat leuk dat Fleur haar eerste stapjes heeft gemaakt. Mijn kids gingen idd eerst oefenen met leren staan en een paar pasjes maken maar het echte lopen deze ze pas een maand later.

mama2be; succes met de laatste loodjes. Laat je maar flink verwennen nu en de eerste weken dat de kids er zijn.

zelf moet ik even klagen: Pffff, wat is het soms toch zwaar en vermoeiend.
Ik heb het gevoel dat ik soms niet gered krijg en alleen maar loop te klagen dat iets niet mag. De ene dag is het gezellig en zijn ze lief, de andere dag lopen ze alleen maar te zeuren en dingen te doen die niet mogen. Ze vermaken zichzelf nog steeds niet echt lang en praten ook nog niet dus gaat dat vaak met zeuren gepaard.
In de 1,5 uur dat ze slapen 's middags moet ik eigenlijk rustig aan doen om weer nieuwe energie te krijgen maar dan heb ik eigenlijk nog huishoudelijke klusjes en andere dingen op stapel die ik wil doen. Ik zie er nu al tegenop dat ze straks in de middag helemaal niet meer slapen.
Ik werk 20 uur maar dat komt meestal neer op nog 4 uur extra overwerk of thuiswerken zo druk is het en blijft het. Ik heb me aangemeld voor een training Time management en efficienter werken en half maart gaan ze 2 middagen naar de peuterspeelzaal. Ik hoop dat dat iets rust geeft en dat ze daar niet alleen maar slechte dingen van andere kinderen overnemen.


tweeling - leeuwinnetje - 28-01-2013

jess: meis toch, klagen mag best, het is niet altijd even makkelijk. En hier zit er ook wel eens doorheen. En dan kunnen ze hier wel praten, toch als ze er boos en/of verdrietig zijn, dan kunnen ze gillen als de beste en krijg ik ze moeilijk stil (ook al probeer ik natuurlijk wel te zeggen, dat ze moeten proberen te uiten wat ze dwars zit)
Het is gewoon niet altijd even makkelijk, hier ook van die dagen dat ze absoluut niet luisteren en het een na het andere lopen uit te dagen. En dan ben je eerst met de ene bezig en dan begint natuurlijk de ander oo nog even mee te doen of na te doen.
Het is natuurlijk niet altijd een roze wolk. Gelukkig kunnen ze ook heel lief zijn en dat maakt heel veel goed.
Dikke knuff voor jou x


tweeling - Tica - 02-02-2013

Leeuwinnetje: Vervelend dat je kindjes ziek waren, hopelijk heeft het niet te lang geduurd! Even antwoorden op je vraag: nee, onze meiden hebben geen medicatie gehad – het ging eigenlijk net weer wat beter toen we een afspraak bij de kinderarts hadden (door kerst en oud&nieuw kon dat allemaal niet zo snel) en toen dus geen medicatie meer. En inderdaad, elke leeftijd heeft iets bijzonders! De afgelopen dagen hebben ze allebei ontdekt hoe ze kunnen omrollen van buik op rug en van rug op buik – dat is ze allebei al een paar keer gelukt nu (en soms lukt het ook niet en dan kunnen ze flink boos op zichzelf worden, haha).

Mama2be: hoe gaat het, ben je al bevallen? Hoop dat alles goed is verlopen en dat alles goed gaat met jou en je kindjes, en hopelijk heb je een natuurlijke bevalling kunnen doen!

Ikke: bijzonder lijkt me dat, de eerste stapjes! Smile

Jess: dikke knuffel en hopelijk geeft het inderdaad iets meer rust als ze straks naar de peuterspeelzaal gaan!

Hier alles prima, sommige dagen gaat het heel goed, andere dagen niet zo (nauwelijks slapen, veel huilen)... Ik vind het erg zwaar en weet soms echt niet waar ik de energie vandaan moet halen, en moet er nog niet aan denken dat ik over een paar weken weer aan het werk moet, maar tegelijk is het ook zo bijzonder om twee van die prachtige meiden te hebben en als ze lief / vrolijk zijn dan word ik daar ook blij van Smile


tweeling - mama2be - 05-02-2013

Hallo meiden,

een beetje laat maar afgelopen donderdag zijn dmv een keizersnede met 37+5 onze meisjes T.e.ssa (2535gr 46cm) en L.o.tte (2940gr en 48cm) geboren afgelopen zondag mochten we al naar huis en t gaat super! helaas wil lotte `s nachts niet slapen en dat maakt t erg zwaar vooral omdat mijn hb behoorlijk aan de lage kant zit... gelukkig hebben we super kraamhulp en krijg ik overdag veel de tijd om bij te tanken! later meer eerst maar wat aansterken!


tweeling - Maggie - 06-02-2013

Mama2be, van harte!!! Geniet er van!


tweeling - Jess78 - 11-02-2013

mama2be; Gefeliciteerd met je meiden. Leuke namen. Hoe bevalt het de grote broer ?
Sterkte met de gebroken nachten.


tweeling - leeuwinnetje - 17-02-2013

tica: wat leuk dat omrollen. Elke keer lere ze weer iets anders en nieuws, zo bijzonder!
Het is ook niet altijd makkelijk hoor. Vond het eerste jaar ook best zwaar, gebroken nachten. Als ze huilen, kunnen ze je ng niet vertellen, wat er aan de hand is. En in begin ben je druk met voedingen, enz. Dat wordst allemaal steeds makkelijker. Kunnen ze straks zelf lopen, en zelf eten. Maar dan krijg je weer nieuwe uitdagingen als moeder, waar je mee te maken krijgt. Niet luisteren, brutaal, enz.
hihi, soms heb je dagen, dat je blij zijn dat ze op bed liggen, en de andere dag, zijn ze weer zo lief, dat hoort er allemaal bij Wink

mama2b: gefeliciteerd, geiet ervan!


tweeling - inge231182 - 21-03-2013

breekt in

sorry dames dat ik hier zo kom binnen vallen maar vraag me al een hele tijd af hoe het met meisjep gaat? Weten jullie iets meer?
Denk er toch geregeld aan, ik hoop dat alles goed gaat...

breekt terug uit


tweeling - Jess78 - 25-03-2013

nee, niets meer gehoord. Het is zoiezo stil op deze site. Iedereen is druk met de kids.


tweeling - mama2be - 26-03-2013

hey meiden,
hoe is het bij iedereen??

hier even een kleine update want onze meisjes zijn overmorgen alweer 8 weken oud! ze doen het echt super goed we hebben niks te klagen! ze zijn heel tevreden en huilen gelukkig niet veel alleen als er echt wat is (honger, vieze broek, krampjes) en zijn dan ook makkelijk te troosten. Gister bij het cb geweest en Tessa is nu 53cm en 4315gr en Lotte is 53,6cm en 4200gr. ze krijgen nu 6x120 + 4 schepjes en Lotte krijgt er ook nog een schepje nutriton door meestal liggen ze 23uur met een volle buik in bed en komen dan weer rond 3 of 4 uur en dan rond 7uur weer we krijgen dus ook voldoende slaap want tussen de voedingen door slapen ze als roosjes! gister hebben ze ook gelijk hun eerste prikjes gehad heel sneu en ze hebben er ook best last van (zere beentjes, koorts, ontroostbare huilbuien) ben dus benieuwd wat deze dag ons gaat brengen...

hoop dat het bij de rest ook allemaal goed gaat!!


tweeling - mannie - 18-12-2013

Jeetje mama2b je meiden zijn al bijna weer 1 jaar!! Voor mijn gevoel voorbij gevlogen! Lukt t een beetje met een peuter en een tweeling? Want jou oudste is 2 maanden ouder als mijn oudste maar lijkt me behoorlijk pittig om er een tweeling bij de hebben!


tweeling - mama2be - 24-12-2013

hey Mannie,
het valt wel mee hoor wat pittig betreft Wink we hebben het echt getroffen met 2 makkelijke meisjes en ja soms is grote broer wat dwars en op het moment kan hij wel een beetje jaloers zijn wat zich dan weer uit in omduwen, slaan, bekogelen met speelgoed of `per ongeluk` op de handjes staan maar over het algemeen is hij best wel lief voor zijn zusjes of gaat hij lekker zijn eigen gang. nog maar een paar weekjes en dan vieren we inderdaad alweer de 1ste verjaardag van de meisjes! het is inderdaad omgevlogen, maar als ik terug kijk is het me enorm meegevallen!