Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - naatje83 - 11-12-2009

Ook wij weten wat jut en jul worden. Joepie


tweeling - finaly87 - 11-12-2009

wat leuk!! Maar jullie gaan t niet verklappen?? Tongue


tweeling - naatje83 - 11-12-2009

Jwel hoor wou jullie even in spanning houden :lol: het zijn twee meiden.
We zijn zo ontzettend blij.


tweeling - finaly87 - 11-12-2009

wat leeeeuuuk!! Big Grin Had je dat al gedacht of nog geen idee??

(ff wat anders: er staat onderin, eerste wondertje nooit vergeten.. heb je een kindje verloren eerder??)


tweeling - naatje83 - 11-12-2009

Heb de eerste keer een mk gehad en ben 3 weken later gecurreteerd. Had toen al het
gevoel dat dat ook een meisje zou zijn. Nu had ik het gevoel een jongen en een meisje.


tweeling - finaly87 - 11-12-2009

oowh oke.. erg hoor een mk.. maar goed, nu een gezonde tweeling in je buik! Neem aan dat alles goed gaat toch?? weet je of ze 1 eiig zijn of niet??
het heeft alle 3 zijn charmes he, 2 meiden, 2 jongens of 1 jongen 1 meid.. t lijtk me allemaal even geweldig


tweeling - naatje83 - 11-12-2009

Het is een twee eiige tweeling en ze zijn helemaal gezond moeten natuurlijk
de 20 weken echo nog krijgen maar we gaan ervan uit dat het allemaal goed
is.


tweeling - leeuwinnetje - 12-12-2009

@Wat leuk Naatje: 2 meiden!!! Smile


tweeling - boba80 - 12-12-2009

naatje wat leuk 2 meiden....wie weet wel wat leuks voor mijn 2 jongens straks Wink

Hier weer een korte up-date
Gisteren een echo gehad en die was goed (lees: niet verslechterd) en vanochtend ook weer een goed CTG gehad.
Nu zit ik lekker thuis op m'n eigen bank want ik mocht een nachtje met weekendverlof.
Morgen ochtend moet ik weer terug naar he ziekenhuis.
Wel lekker hoor, want ik had verwacht pas weer thuis te komen als de jongens geboren zouden zijn.


tweeling - leeuwinnetje - 12-12-2009

@boba: gelukkig is het niet verslechterd.
wat fijn dat je even naar huis mocht.
sterkte


tweeling - naatje83 - 13-12-2009

@Boba wat goed dat de situatie niet verslechterd is. Ben erg blij voor jullie
laat de boys maar lekker zitten en dan kunnen ze over een paar jaar op stap
met mijn meiden. Geniet van je nachtje thuis breekt toch even de week die
je weer tegmoet gaat.


tweeling - mama1988 - 17-12-2009

naatje wat leuk 2 meiden, heb ze zelf ook heerlijk lekker met tutten..

bobo: dus alles is nog het zelfde, hopelijk blijft het nu stabiel en kun je vaker thuis zijn dan in het ziekenhuis.


tweeling - boba80 - 17-12-2009

heb weer een nieuwe update op onze web-site gezet http://tweeling.kikkuh.nl
ff geen puff om alles te kopiëren.


tweeling - mama1988 - 18-12-2009

Begrijpelijk, deed ik ook op hyves hier... enzovoort. Ik ga het even lezen.

Ik weet niet wie dat van jullie vroeg een foto van mijn meiden toch (al een hele tijd geleden?)
Hier komt die dan,

http://www.mijnalbum.nl/Foto-COCRPQGJ.jpg
links Elena & rechts Isabella (1eiig)


tweeling - Bambi80 - 18-12-2009

Kennissen van mij zijn met 36 weken bevallen van een gezonde jongen van 2470 gram en een gezonde meid van 2900 gram. Ik vroeg me even af wat jullie van het gewicht vinden bij zwangerschapsduur en het feit dat het een tweeling is. Puur uit nieuwsgierigheid.


tweeling - mama1988 - 18-12-2009

Mariekepiek schreef:Kennissen van mij zijn met 36 weken bevallen van een gezonde jongen van 2470 gram en een gezonde meid van 2900 gram. Ik vroeg me even af wat jullie van het gewicht vinden bij zwangerschapsduur en het feit dat het een tweeling is. Puur uit nieuwsgierigheid.


Best 'zwaar' ik ken hun sitauti natuurlijk niet maar wij hebben tts syndroom in de zwangerschap gehad.
Elena was 1919 gram en Isabella 2180 gram en beide 37 cm lang en hun zijn geboren precies met 33 weken.
Dit vonden de artsen ivb tts syndroom best 'zwaar' als ze maar gezond zijn denk ik dan maar!


tweeling - Bambi80 - 18-12-2009

zij heeft lang met hoge bloeddruk thuis gezeten en diabetes in de laatste 1 a 2 maanden. Dat laatste schijnt ook invloed te hebben. Maar ik vind het erg netjes met 36 weken bevallen als ik de verhalen hier op het forum lees hoor! Maar het is dan ook geen eeeige tweeling natuurlijk. Die hebben geen last met tts toch?


tweeling - mama1988 - 18-12-2009

Mariekepiek schreef:zij heeft lang met hoge bloeddruk thuis gezeten en diabetes in de laatste 1 a 2 maanden. Dat laatste schijnt ook invloed te hebben. Maar ik vind het erg netjes met 36 weken bevallen als ik de verhalen hier op het forum lees hoor! Maar het is dan ook geen eeeige tweeling natuurlijk. Die hebben geen last met tts toch?


klopt alleen 1eigge kunnen tts krijgen hoeft niet.. wij hebben het dan wel gehad ben ook gelaseert met 22 weken zwangerschap.. en heb tot 33 weken gelopen.. Had van mij ook niet langer gehoeven ik was op, kindjes waren gezond en nog steeds dus wat willen we nog meer. Hoe voel je je zelf, zag aan je banner dat je bijna 20 weken zwanger bent. Op de helft. Spannend.


tweeling - Bambi80 - 18-12-2009

ik heb je verhalen toen gelezen ja! wat fijn dat het zo goed met ze gaat zeg!!! en jullie gaan nu voor de 3de toch?

met mij gaat het nu wel weer aardig. Maar heb 5 x in het ziekenhuis gelegen vanwege extreem overgeven. Ook nog een echo gehad toen omdat het dan mogelijk een tweeling is. Maar nee bij mij is het er echt maar 1. Ik had toen echt zoiets van nee!!!!!!!!!!! ik wil een tweeling (beetje gekheid natuurlijk Big Grin, want ben blij dat ik sowieso zwanger mag zijn)want ik wil niet nog een keer zo ziek worden....Kans is groot dat het de volgende zwangerschap weer is, maar moet zeggen dat ik het er toch wel voor over heb hoor. Het kindje doet het zo goed en dat maakt het voor mij ook te doen!!! Hij is bovengemiddeld qua groei en is op dit moment helemaal fanatiek aan het trappelen in mijn buik. Zo trots!!! Hou nu al van hem.


tweeling - mama1988 - 18-12-2009

hahaha kan me voorstellen dat je schrikt hoor als ze zeggen het zijn er 2 of we denken dat het er 2 zijn.

Toen ik 7 weken zwanger was stond mijn man achter me in de badkamer, hij legde zijn handen op mijn buik en zei : het zijn er lekker 2!! ik riep zowat ik doe je wat, 2 weken later met 9 weken hadden we onze eerste echo ivb meerder miskramen en jahoor 2 boontjes, ik zag het gelijk hij niet. Ik zag de gyn zo zoeken ik zo geen 3 toch nou zei ze... ik dacht nou.. dat wil ik niet hoe moet ik dat doen?! antwoord: oh nee zijn er MAAR 2..

Ik moest erg wennen maar al gauw kreeg ik bijna iedere 2 weken een echo en algauw went het idee en wi je niet anders als het maar goed en gezond gaat en wordt. En nu wil ik ze niet meer missen!! Wink

Ja wij willen dolgraag een derde. Deze maand zou het niet worden we hebben het niet gedaan op de 'juiste' dagen we willen gewoon plezier en niks moet. In 2010 zien we wel verder. IK heb ook al gezegt praktischer is om nog ff te wachten.

Had vorige week iemand opbezoek met een zoontje van net een 1. hij kon niet praten, niet lopen en toen dacht ik ik heb er 2!!! laat staan als ik daar een kleintje bij heb ik kan niet fietsen niks niet dus toen schrok ik wel ik had het me zo niet voorgestelt namelijk.. dus deze maand niks gedaan op de juiste dagen en ik denk dat ik er nog over na denk wil echt een derde maar wil er wel van genieten.als je begrijpt wat ik bedoel.


tweeling - Bambi80 - 18-12-2009

het zou wel makkelijker zijn als deze dan kunnen lopen en niet meer van die handenbindertjes zijn he?!
ik wil waarschijnlijk ook 3 kinderen. Eerst maar eens kijken hoe deze zwangerschap blijft gaan en een evtuele volgende.


tweeling - mama1988 - 19-12-2009

Mariekepiek schreef:het zou wel makkelijker zijn als deze dan kunnen lopen en niet meer van die handenbindertjes zijn he?!
ik wil waarschijnlijk ook 3 kinderen. Eerst maar eens kijken hoe deze zwangerschap blijft gaan en een evtuele volgende.


Ja dat is wat makkelijkere klopt, ik heb een urban jungle duo en daar kun je een 3de zitje op krijgen maar van de week had ik een zak potgrond onder de wagen en toen was het duwen en de stoep optillen al zwaar. Topen dacht ik ook al straks kan ik helemaal niet meer makkelijke weg en dat benauwd me dan.. en ben pas 21 nu net een maand dus nog tijd zat maar ik zou het heel mooi vinden als ik nog een keer zwanger mocht raken (van eentje Wink )


tweeling - naatje83 - 20-12-2009

Ik wou ook altijd drie kindjes. Mijn vriend maar een dus we hebben nu de gulden middenweg :lol:
De gynaecoloog zei ook tegen ons dat als we de volgende keer weer zwanger zouden raken dat
de kans op weer een tweeling erg groot is dit omdat twee eeiig erfelijk is en dit in onze beide
families voor komen. Maar laten voorlopig deze zwangerschap maar tot een goed en gezond
einde brengen dat is het belangrijkste.

@Boba ik hou je site in de gaten hoor. Ben je niet vergeten kom alleen niet meer zo vaak op het
forum.


tweeling - mama1988 - 22-12-2009

Naatje: bij ons niet. Bij mijn mans kant op 2eiige ook wek voor maar goed dat kan hij niet meebrengen aan mij Wink Onze meiden zijn 1eige dus tja als wij nog een keer zwanger zijn en het zijn er weer twee dan hebben we toch echt puur mazzel.
Het maakt ons niet uit of het nu weer 1 of 2 wordt.. Wij praatte wel eens over 4 kids. dus we zien wel.

Maar waar ik benieuwd naar ben, hebben jullie al naar kinderwagens gekeken of misschien al wel gekocht en welk merk dan?

Ik heb zelf eerst de Mountain Terrain duo gehad deze wagen vond ik niks, de wielen voor zaten vast en het was moeilijk om een bochtje te maken je moest het steeds optillen ook was het een wagen uit 2003(2dehands) en moest ik de wiegjes met beugels vast maken du sgeen clicksysteem. Nu heb ik sinds 3 maand de Urban Jungle duo met wel zwenkwielen voorp en clicksysteem voor de reiswiegjes, iedaaal en het rijdt en draait super. Mijn meiden zijn bijna er aan toe om in de wandelwagen zit te gaan ligggen omdat de bakjes te klein worden. Nu heb ik 2 losse reiswiegje en in het alle begin had ik 1 grote duo reiswieg. Ook heb ik 2 losse Quinny zapps voor de maxi cosi (maar dat zal ik nooit meer kopen, ik pak liever de duo wagen en die is ook snel uit geklapt en in geklapt)


tweeling - boba80 - 22-12-2009

@ mama1988 wij hebben de easywalker duo gekocht. 30 december wordt hij bij ons thuisbezorgd.
samen met de babykamer, box, maxi cosi's, badje enz.
Wij hebben bij de easywalker gelijk ook 2 reiswiegjes en 2 Maxi-cosi adapters besteld.
We hebben voor de easywalker gekozen omdat hier dus 2 reiswiegjes op kunnen en ook 2 maxi-cosi's.
Verder vonde we de wagen prettig rijden, mooie groote zwenkwielen...en hij kiepert niet zo snel om.

Hoop dat we er straks veel plezier van gaan beleven....op het tweelingen-forum waar ik ook schrijf zag ik dat heel veel tweeling-ouders deze wagen hebben...en over het algemeen zijn alle ervaringen positief.
Mag ook wel....was wel een dure wagen....maar tja...liever een goede wagen dan dat we straks na een paar maanden een andere wagen moeten kopen omdat we niet tevreden zijn.

Overigens is bij mij alles nog steeds stabiel...met de kerst lekker 2 daagjes naar huis...moet dan wel tussendoor terukomen voor het dagelijkse CTG maar lekker 2 nachtjes in m'n eigen bed slapen bij m'n mannetje.
Vanochtend nog een extra echo gehad omdat ik het grote kindje wat minder voelde, maar gelukkig was alles nog steeds netjes.
donderdag hebben we weer een dopler-echo (waarbij ze uitgebreid kijken naar de doorbloeding van de navelstreng en hersentjes).


tweeling - leeuwinnetje - 23-12-2009

@Boba: Fijn dat alles stabiel is en wat heerlijk dat je met ekrst thuis mag slapen.
Hier ook de easywalker en hij rijd echt super!!


tweeling - anita - 26-12-2009

hier ook de easywalker besteld met alles erop en eraan. Wij hebben hem alleen besteld via ing rentepunten, dan kost alles maar de helft!!!! Wagen was dus alles bij elkaar maar ergens rond de 500 euro das toch een mooi prijsje. Verder hebben wij de adapters en maxi cosi's van een kennisje overgenomen, zij heeft een tweeling van nu 9 maanden en gebruikte het allemaal niet meer dus dat is mooi meegenomen.
Zijn nu druk aan het werk op de zolder zodat we de kinderkamer leeg kunnen gaan halen, wat een werk allemaal zeg ben blij dat mijn mannetje erg handig is haha.


tweeling - naatje83 - 28-12-2009

Wij hebben de flexxo twin van koelstra bestel heb daar mee gereden in de winkel
en hij reed perfect en hij is niet al te breed wat ons wel erg goed uitkomt aangezien
wij in een oud huis wonen waar de deuren niet heel erg breed zijn.

@Boba ik hoop dat je twee heerlijke dagen hebt gehad en ben blij dat het nog steeds
goed gaat met ukkie en pukkie.


tweeling - mama1988 - 30-12-2009

Leuk om jullie ervaringen te lezen over de wandelwagens. Niemand een Urban Jungle duo?
Ik zeer bij die wagen ook al kunnen er geen maxi cosi;s op.. Ik woon vlak bij het dorp dus wandel altijd.

Gisteren zijn we met de auto gegaan we moesten verschillende winkels hebben (ook aan het andere kant van het dorp)
en dan nemen we de 2 Quinny zapps mee met de maxi cosi erop. Ook handig. En zometeen kunnen die weer aan de fiets.

Zijn jullie eigelijk van plan (of weet je het niet) om een duo buggy te kopen (zo'n paraplu buggy voor 2ling) Ik niet.
de hijs net zo breed als een gewone duo wagen en de gewone vind ik toch net even fijner lopen dan een buggy met van die kleine harde wieltjes.


Bobo fijn dat alles nog stabiel is, en hoe waren je kerstdagen thuis?


tweeling - naatje83 - 01-01-2010

Allemaal een heel gelikkig nieuwjaar!


tweeling - mama1988 - 01-01-2010

Ja het zelfde, lekker genieten van jullie kindjes die nog gaan komen dit jaar! De mijne worden dit jaar 1... mijn god waar blijft de tijd...


tweeling - leeuwinnetje - 02-01-2010

ook van ons een gelukkig nieuw jaar!
geniet nog heerlijk van jullie zwangerschap en van jullie baby's die worden geboren, het is zo bijzonder.


tweeling - naatje83 - 03-01-2010

Ga ik zeker doen nog even de laatste maanden genieten van mijn dikke buik :lol:
want zoals mama1988 zegt de tijd vliegt voorbij.


tweeling - finaly87 - 04-01-2010

ben benieuwd heo t nu met boba gaat..


tweeling - mama1988 - 04-01-2010

finaly87 schreef:ben benieuwd heo t nu met boba gaat..
volgens mij was het met de kerst ook allemaal nog stabiel... volgens mij heb ik dat gelezen in het buikentopic. maar goed we zijn alweer ruim een week verder dus ik ben ook wel erg benieuwd.

lijkt me ongelovelijk zwaar zo vaak naar het ziekenhuis moeten en blijven voor controles.. je wilt toch het liefst thuis zijn.
Meid vol houden straks heb je 2 mooi kindjes in je armen. Oh ja wat ik me af vroeg welk ziekenhuis sta je onder behandeling? en waar moet je bevallen?

Ik moest steeds naar Leiden toe naar het lumc en moest daar ook bevallen (vind het ondanks dat ik daar niet voor gekozen had een super ziekenhuis met heel vriendelijke persooneel)


tweeling - finaly87 - 04-01-2010

heb op haar site gekeken en t gaat goed.. als je bij haar berichtje kijkt zie je onderaan de naam van haar siute staan, kun je al die info opzoeken.. D&Dtwins..


tweeling - boba80 - 04-01-2010

Het gaat goed hier hoor dames...tenminste voor zover je het in mijn situatie goed kunt noemen.

lig inmiddels alweer 4 weekjes in het ziekenhuis en de boys zitten nog lekker in m'n buik.
morgen weer een nieuwe echo.
De kerst en oud&nieuw heb ik lekker thuis door mogen brengen.
30 december laatste echo gehad (groei-echo + dopler) en de doorbloeding van de navelstreng van Ukkie was wederom minimaal.
Wonder boven wonder was Ukkie wel netjes gegroeid...200 gram ten opzichte van de echo 1,5 week eerder.
Ukkie werd nu op 862 gram geschat en zit daarmee op de 4% lijn in de groei-curve... (50% is gemiddeld)
Pukkie had zelfs een enorme groeispurt gemaakt en werd op 1266 gram geschat...hij zit daarmee op de 70% lijn in de groei-curve.
Het is nu dus klein duimpje en de grote reus in m'n buik :mrgreen:

Verder blijven de boy's het gewoon goed doen....ik moet wel opgenomen blijven om ze goed in de gaten te kunnen houden...maar het toekomstbeeld ziet er steeds beter uit.
Inmiddels ben ik alweer 29 weken +1 dag zwanger....dus de kritiekste periode hebben we inmiddels achter ons liggen.

Heb dagelijks een CTG en die blijven ook heel netjes...vanochtend zelfs goed.
De boy's zijn lekker bewegenlijk.

Wel moet ik me rustig houden want anders krijg ik gelijk last van harde buiken...merk ook dat m'n buik stees zwaarder wordt.
Zeker als ik even een stukje loop of tijdens het douchen heb ik soms echt het idee dat er een bowlingbal ofzo in m'n buik zit.

thuis is inmiddels het kamertje gearriveerde...en de kinderwagen, box, maxi-cosi's enz.
Helaas waren er wel wat beschadigingen, maar manlief heeft gebeld met de baby-dump en er worden nieuwe meubels besteld en deze worden vervangen door hun zodra ze binnen zijn...tot die tijd mogen we de meubels die we nu hebben staan gewoon gebruiken.

en het kamertje wordt echt onwijs gaaf...ben helemaal blij me de keuzes die we hebben gemaakt.


tweeling - mama1988 - 04-01-2010

bobo: fijn om te lezen dat je nog niet bevallen bent en je mannetjes lekker actief zijn.
Er zit veel verschil in hun gewichten maar er worden steeds meer kindjes geboren met dat soort getallen als gewicht.
Gelukkig heb je tegen woordig goede verzorging als ik dan naar mijn eigen keek met het tts enzo.

Is het bij jou geen tss? Wij hadden ook verschil met vruchwater en gewicht maar gewicht niet zo heel veel.
Mijn ene dochter had het vliesje al over haar gezicht liggen ik ben dus gelaseerd en zo doende heeft ze ook meer
vruchtwater gekregen.. (nu slaapt ze altijd met een doekje op haar gezicht anders slaapt ze niet zo grappig) ik weet precies wie wie was in mijn buik..

En fijn dat het kamertje en alles binnen is jammer dat het niet inorde was met de meubels maar fijn dat ze er niet moeilijk over doen. Wij hadden het kamertje al half van de eerste dus heb ik er steeds wat dingen bij gezocht. Ik ben zo typ koop iets en bij dat ene moet alles passen en dus ben ik hele avonden op internet geweest om alles uit te zoeken veel 2dehands ook. hhahha ik vond het niet leuk om uit een boekje een kamer te bestellen.
maar dat is precies ik

we houden je berichten weer in de gaten


tweeling - boba80 - 05-01-2010

@ Mama1988 het is bij mij geen TTTS maar unequeal (placenta) Sharing...door veel artsen wordt dit beeld wel verward met TTTS en dat is gevaarlijk omdat er bij mij wel voldoende vruchtwater is bij beide kindjes en ook de maagjes en blaasjes goed gevuld zijn.
Maar toch heeft Ukkie de kans om ineens in te storten.
Bij uneauel sharing kan ook alsnog TTTS optreden...dus dat houden ze ook heel goed in de gaten.

Als het wel TTTS was geweest bij mij had ik ook doorgestuurd geworden naar Leiden om te laseren...maar helaas is er aan Unequel sharing niets te doen dan alleen de kindjes heel goed in de gaten houden en hopen dat ze het goed blijven doen en een mooie termijn halen.

Gelukkig heb ik 2 wonderboy's in m'n buik zitten die het boven alle verwachtingen in heel goed doen.
De artsen hadden niet verwacht dat ik uberhaupt de 26 weken grens zou halen...laat staan 29 weken zou redden.
en dat Ukkie ook nog eens zo goed gegroeid was hadden ze niet durven hopen.


tweeling - finaly87 - 05-01-2010

ik vind het echt super voor jullie boba dat t zo goed gaat tegen verwachtingen in.. schrok toen echt van je bericht want niets is erger dan een kindje verliezen! Hoop dat ze nog even een tijdje blijven zitten en dan vol gezondheid ter wereld mogen komen Big Grin


tweeling - petek983 - 10-01-2010

Hallo Dames,

Ik ben er een tijdje niet geweest. Allereerst een gelukkig nieuwjaar.
Ik had het even gehad op het forum en was ook niet echt lekker.
Ik ben erg misselijk geweest. Gelukkig voel ik me nu veel beter.
Ik ben bijna 19 weken en voel sinds 2 januari mijn kindjes.
Ze kriebelen heel de dag door.
Wij hebben ook de Urban Jungle duowagen gekocht. Hij rijdt echt makkelijk.
We hebben de kamer ook al besteld en maxi cosi´s gekocht.
Hoe is het met iedereen? Ik las dat Boba in het ziekenhuis ligt.
Veel sterkte meid. Hoop dat het goed gaat met je kleintjes.


Veel liefs


tweeling - anita - 10-01-2010

fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat petek. Leuk he dat je je kindjes voelt... hahah ik wordt het af en toe wel een beetje zat hoor, tis bij mij geen kriebelen meer maar gewoon vechten met elkaar hahaha. en dat terwijl ik net ff rustig tv wil gaan kijken of zo hahaha niet altijd even prettig kan ik je vertellen.
Verder alles onder contrle hier, net even een weekje thuis geweest vn werk, moest even wat rust hebben. Veel harde buiken en erg last van mijn rug, moet zeggen dat een weekje rust echt goed geholpen heeft, heb iig geen harde buiken meer (had het af en toe wel 10 keer per dag op het werk) en voel me ook wat meer uitgerust. Heb nu officieel een weekje vakantie en daarna ga ik weer aan het werk, 4 dagen van 7 uur eens even kijken of dat wel goed vol te houden is of dat het nog wat minder moet gaan worden.

@Boba, hoe gaat het nu met jullie????


tweeling - naatje83 - 12-01-2010

@Boba gefeliciteerd met je 30 weken grens. Dat is erg gunstig voor de boys.
Ben erg blij voor jullie. Laat ze nu nog maar een paar weken zitten.


tweeling - anita - 13-01-2010

Wat fijn dat de boys nog steeds blijven zitten boba!!!!
Hoe is het verder met iedereen, beetjes stil hier. Ik heb gister mijn 2e les zwangerschaps gym gehad, moet zeggen was erg gezellig, vooral nu je de andere dames wat beter gaat leren kennen. Denk dat ik hier nog wel een paar leuke vriendinnen aan over ga houden, haha om lekker thee mee te leuten tijdens verlof hahaha.
Verder gaat het wel weer wat beter hier, de afgelopen paar dagen echt het idee gehad dat mijn buik ging exploderen zo strak stond mijn huid. Volgens mij hadden de jongens weer eens een groeispurt (en ze zijn al ver boven gemiddeld). Confusedhock: Confusedhock: Zo te voelen valt het vandaag wel weer mee, ben wel al 1,5 weken thuisff bijtanken, vanaf maandag ga ik weer aan het werk dan 4 dagen van 7 uur en maar kijken hoe dat gaat. Begin nu echt wel te merken dat het erg zwaar wordt hoor, een half uurtje lopen en ik moet weer uitrusten. Ja en die buik he die begint behoorlijk in de weg e zitten hahaha maar dat zullen jullie ook wel hebben, mijn buik is echt zoooooveeel groter dan bij alle andere dames van de gym... lol en de meesten zijn toch drie weken verder dan ik...lol :roll:


tweeling - mama1988 - 13-01-2010

Hallo 2lingmama's in spe

Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie.

Het is zeker rustig, maar ik heb dan ook niet veel te kletsen ik ben niet meer zwanger van een 2ling. Bij mij zijn ze bijna alweer 5,5 maand oud.

ik voelde ze met 13 weken al en mijn man met 20 weken.


tweeling - boba80 - 13-01-2010

Begrijpenlijk hoor dat het nu zwaarder wordt Anita...met 25 weken kon ik ook bijna niets meer (kwam toen ook in het ziekenhuis te liggen)

@ Peteke leuk dat je je kindjes nu ook voelt...geniet ervan.

@ hier
Vandaag 30 weken en 3 dagen..en de knullen zitten nog steeds warm bij mama in de buik.
Gelukkig maar.
Gisteren weer een uitgebreide echo gehad.
De navelstreng doorbloeding is gelukkig stabiel gebleven en ook het vruchtwater was bij beide nog voldoende (vorige echo leek het erop dat Ukkie minder vruchtwater kreeg maar nu leek dat weer beter).
Wel zijn de 2 wat minder hard gaan groeien.
Ukkie werd op 996 gram geschat (dus net geen kilo) en valt daarmee buiten de groei-curve.
Pukkie werd op 1380 gram geschat en zit daarmee net onder het gemiddelde.
De gynaecoloog vond het wel fijn dat Pukkie ook niet meer zo hard groeit, want als hij wel goed was blijven groeien had dat toch een teken van TTTS kunnen zijn.
Verder waren beide knullen tijdens de echo erg bewegenlijk.
Vorige echo lagen beide knullen nog in stuit, de echo daarvoor beide in hoofd en nu lag Ukkie in hoofd en Pukkie in stuit.
Ze hebben dus nog alle ruimte en energie om lekker te draaien.
Volgens mij zijn ze vanochtend tijdens het CTG ook allebei weer anders gaan liggen.

komend weekend mag ik weer met verlof (van zaterdag ochtend na het CTG tot zondagochtend).

Verder is m'n buik nog steeds hard aan het groeien en inmiddels zit ik ook onder de stria.
Ze jeuken echt verschikkelijk...word er s'nachts zelfs wakker van.
Heb nu een mentho zalfje van de gynaecoloog gekregen en dat biedt gelukkig wat verlichting.

Morgen ochtend komt de kraamzorg bij mij langs in het ziekenhuis voor het intake-gesprek.
Wel fijn kan ik gericht vragen stellen...ze is al op de hoogte waarom ik in het ziekenhuis lig en zal ook uitgebreid ingaan op de verschillende scenario's die nu kunnen gebeuren.
(te vroeg geboren -> dus couveuse nazorg , op tijd geboren maar te klein dus wel opname in het ziekenhuis -> waar heb je dan recht op, en wanneer ze toch snel mee mogen naar huis).


tweeling - mama1988 - 13-01-2010

ik had ook recht op couveuse na zorg maar wilde dit niet na 5 weken dat mijn meiden thuis kwamen vond ik het wel welletjes met medische mensen ik heb het vanaf dag 1 zelf gedaan en nog steed ben zo trots als een pauw ben net 21.


tweeling - anita - 14-01-2010

Goed om te horen dat ukkie en pukkie nog even bij je willen blijven zitten, nu nog een paar weekjes eraan vast knopen. 996 gram van ukkie is inderdaad wel klein, ik ben met 24 weken geweest en toen werden ze geschat op 885 en 795 gram, maar goed dit zijn ook reuzen hoor, ver tegen de bovenlijn van de groeicurve. Gyn denkt dat het wel eens twee flinke 7 ponders kunnen gaan worden.. Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:. Als het goed is stagneert de groei met een week of 31/32 wat meer omdat dan de ruimte echt te beperkt wordt en dan zullen ze wat meer naar de middelllijn van de curve gaan.
De 27e mag ik weer voor een groeiecho en misschien nog een keer glucosedagmeting laten doen (ligt eraan hoeveel ze weer gegroeid zijn) dan ben ik alweer 28weken, het begint nu toch wel op te schieten hoor!!!!


tweeling - naatje83 - 14-01-2010

@Boba wel fijn dat de kraamzorg langs kot in het ziekenhuis. Dan kan je inderdaad
gericht vragen gaan stellen.

@Anita bij mij waren de ukkies vorige week allebei zo'n 25cm en 400 gram dus er is er een iets
groter dan de ander maar echt verschil is er niet. En inderdaad de tijd begint nu echt te vliegen voor
ons ook we zijn volop aan het verbouwen en dan gaat de tijd helemaal zo hard. Maar probeer
ondertussen ook wel te genieten hoor!


tweeling - boba80 - 14-01-2010

Mooie gewichten hoor Anita en Naatje.

Vandaag het gesprek gehad met de kraamzorg.
en alles is nu duidelijk.
Eigenlijk moeten we gewoon afwachten hoe en wanneer de kleintjes geboren worden en dan kunnen we pas kijken op welke zorg we recht hebben.
Ik ben nu geindiceerd voor 65 uur, maar een ziekenhuisopname wordt daar dan weer vanaf getrokken.
We zien allemaal wel.
Wel is het mogenlijk om de kraamzorg als ik zonder de knullen thuis kom op zo min mogenlijk uur te zetten en die uren op te sparen voor wanneer de knullen thuis komen.

Ze wilde me ook nog voorlichting geven over de borstvoeding, maar dat vond ik niet nodig omdat ik hier in het ziekenhuis ook al een paar gesprekken met de lactatiekundige heb gehad.


tweeling - mama1988 - 15-01-2010

boba80 schreef:Mooie gewichten hoor Anita en Naatje.

Vandaag het gesprek gehad met de kraamzorg.
en alles is nu duidelijk.
Eigenlijk moeten we gewoon afwachten hoe en wanneer de kleintjes geboren worden en dan kunnen we pas kijken op welke zorg we recht hebben.
Ik ben nu geindiceerd voor 65 uur, maar een ziekenhuisopname wordt daar dan weer vanaf getrokken.
We zien allemaal wel.
Wel is het mogenlijk om de kraamzorg als ik zonder de knullen thuis kom op zo min mogenlijk uur te zetten en die uren op te sparen voor wanneer de knullen thuis komen.

Ze wilde me ook nog voorlichting geven over de borstvoeding, maar dat vond ik niet nodig omdat ik hier in het ziekenhuis ook al een paar gesprekken met de lactatiekundige heb gehad.



Fijn dat alles nu duidelijk is, ook heb je waarsschijnlijk recht op couveuse nazorg moet je ook maar eens vragen of missschien weet je het al en ik dacht als je een keizersnee hebt gehad dat je ook recht op meer zorg.Maar dat weet ik niet zeker.

Hoe is het verder met je?


tweeling - boba80 - 16-01-2010

Het gaat nog steeds goed hoor met mij.
Het begint nu wel zwaarder te worden...m'n buik blijft een mooi bolletje maar voelt wel erg zwaar...als ik loop moet ik hem echt aan de onderkant ondersteunen anders heb ik na een paar stappen het idee dat die uit elkaar wordt geschuurd.
Verder erge jeuk van de stria die nu vollop aanwezig zijn...maar gelukkig heb ik van de arts een mentholzalfje gekregen wat erg veel verlichting geeft.
Ik ben nu weer een dagje thuis...mocht weer met weekendverlof...dus dat is wel even lekker.
Kon ik eindelijk zelf zien hoe de baby-kamer eruit ziet met alle meubeltjes in elkaar.
Verder heb ik samen met m'n mannetje alle kleertjes e.d. uigezocht en hij is die nu aan het wassen en strijken.

Gelukkig heb ik verder nog geen klachten zoals hoge bloeddruk of iets dergelijks opgelopen..ook houd ik gelukkig nog geen vocht vast.
Daar ben ik wel erg blij mee.

Gisteren avond nog even kunnen genieten van een net geboren meisjes tweeling....een bekende van m'n kamergenote had net een keizersnede gehad en haar man kwam vol trots z'n twee wolkjes van dochters showen.
zo lief...beide dames hadden een net gewicht...de ene 2400 (en een beetje) en de andere 2600 (en een beetje).
Ze lagen heerlijk samen in zo'n glazen baby-wiegje (zo'n bakje) met hun ruggetjes tegen elkaar.


tweeling - leeuwinnetje - 16-01-2010

@Boba: Fijn dat alles goed gaat en dat je de 30 weken grens hebt bereikt, hoop dat ze nog veen blijven zitten.
Fijn dat je ene gesprek hebt gehad met kraamzorg en dat je meer duidelijkheid hebt.
Wat een mooie gewichten van de damestweeling.

Ik heb wel couveusenazorg gehad en vond het wel fijn. hier hebben de meiden 5,5 week in het ziekenhuis gelegen, en je leert wel heel veel in het ziekenhuis. Maar ik vond het wel fijn toen ik thuis kwam, dat er nog 12 uur hulp (verdeeld over 4 dagen) kwam, zo kon ik toch nog de laatste dingen vragen en kon ze nog tips geven.


tweeling - jep - 27-01-2010

@boba

Volg je zo af en toe op je website en zag dat je de 32 weken hebt gehaald! Super! Hopelijk blijven ze zo lang mogelijk zitten. Succes in het ziekenhuis!

Jep


tweeling - boba80 - 27-01-2010

@ jep...thanx

zal hier weer even een up-date geven
Inmiddels alweer 32 weken en 3 dagen zwanger (wie had dat durven hopen)
Gisteren heb ik weer een groei-echo gehad.
Ukkie werd nu op 1260 gram geschat en valt daarmee nog buiten de groei-curve (is dus echt te klein).
Pukkie werd nu op 1860 gram geschat en zit daarmee rond het gemiddelde.
Verder is de navelstrengdoorbloeding van Ukkie zo'n beetje op dezelfde waardes gebleven, maar wel is nu af en toe de flow afwezig (even een onderbreking in de doorbloeding).
Dus het beeld gaat wel achteruit.
Ik moet nu ook 2 keer per dag aan het CTG om ze nog beter in de gaten te houden.
Verder hebben ze vandaag tijdens het grote overleg tussen de gynaecologen en de kinderartsen besloten dat als de boy's het zo blijven doen als ze nu doen ze met 36 weken (dus over 4 weken) d.m.v. een keizersnede gehaald zullen worden.
De 2 boy's zijn gelukkig nog wel erg bewegenlijk en dat is uiteraard alleen maar goed.
Ukkie ligt overigens al een paar weken in hoofdligging als 1e en de kans is klein dat hij nog gaat draaien.
Pukkie ligt nu ook al een paar weken in stuit..maar hij zou zomaar nog een omwenteling kunnen maken.

Ik moet het zelf nu alleen wel nog rustiger aandoen.
Mag alleen nog maar op de afdeling lopen en zodra ik even mee wil naar de hal moet ik in de rolstoel.
Ook zitten de weekendverloven er niet meer in.

Ik hoop dat de boy's het vol blijven houden tot 36 weken...dat had ik echt nooit durven hopen.
2 maanden geleden zag het er allemaal zoveel somberder uit.


tweeling - mama1988 - 28-01-2010

bobo

fijn dat je nog rond loopt met je buik, maar je bent al ver hoor
en je boys zijn strek die halen het wel als ze nu mochten komen tuurlijk hoop je
dat ze zolang mogelijk blijven zitten maar ik zeg altijd maar zo mochten ze toch spontaan komen
dan zijn ze er klaar voor. Ik ken 2lingmama's die hun kindjes met 29 of 30 wekene hebben gekregen
zelf ben ik dan met 33 weken geboren en pukie weegt toen net zoveel als mijn dochtertje

doe rustig aan en ondanks alles geniet er toch van,


tweeling - jep - 28-01-2010

@Boba

Spannend als ik het zo hoor..! Maar al super dat je inderdaad zo ver bent gekomen.
Lijkt me heel heftig zo´n zwangerschap. Ik heb echt een super zwangerschap gehad voor een tweeling. Ze zijn nu alweer 9 maanden en het is zo genieten!
Succes nog in het ziekenhuis, en over 4 weken zijn ze er dus! Je weet waar je het voor doet..!


tweeling - finaly87 - 28-01-2010

succes boba! klinkt goed allemaal.. denk dat t ook helemaal goed gaat komen omdat het er nu zo goed uit ziet.. en wat mama88 ook zegt, haar tweeling is ook vroeg geboren maar dat zijn 2 prachtige gezonde meiden, dus jouw 2 kanjers komen er ook wel!
liefs


tweeling - naatje83 - 04-02-2010

Hey allemaal,

Hier even een update van mij ben namelijk niet zo vaak meer op het forum. Het gaat lichamelijk
niet helemaal lekker heb erg veel last van harde buiken. Ben vandaag bij de gynaecoloog geweest
en daar is gebleken dat mijn baarmoedermond in een twee weken tijd een heel stuk korter is geworden.
Dit houdt in dat de bevalling zich waarschijnlijk veel sneller aan gaat dienen dan de bedoeling is.
Moet morgenochtend vroeg weer terug naar het ziekenhuis en dan krijg ik te horen of ik opgenomen
wordt ja of nee. Hoop dat ik gewoon lekker naar huis mag want in het ziekenhuis valt niet erg veel
te beleven he! De meiden doen het verder wel goed dus dat was wel een hele geruststelling ze zijn
momenteel allebei 30 cm en 780 gram en 810 gram. Ik hoop dat ik morgen nog een berichtje kan posten.
En anders moet de laptop maar naar het ziekenhuis komen.

@Boba ben blij dat de boys nog lekker in je buikje zitten.


tweeling - finaly87 - 05-02-2010

hey naatje, wat heftig meid!
Hoop voor je dat je idd niet opgenomen hoeft te wordne, maarja als dat beter is voor jou en de meiden moet je daar "maar" aan toegeven..
Veel succes en sterkte! Hopelijk kun je nog wat posten om te laten weten hoe t gaat.. maar doe maar rustig aan!


tweeling - naatje83 - 07-02-2010

@Allemaal mocht vrijdag na onderzoek weer naar huis maar moet nu wel wekelijks terug komen
en zodra er iets is moet ik bellen. Vrijdag is me wel alverteld door de gynaecoloog dat als mijn
baarmoedermond verder gaat krimpen ik opgenomen wordt. Dan ga ik aan het infuus met weeenremmers
want dit schijnt ook harde buiken tegen te gaan en als dat niets opleverd krijg ik medicijnen om
de longentjes van de dames wat sneller te laten groeien en wordt ik over gebracht naar het Sophia
kinderziekenhuis. Hier zijn ze toch vee gespecialiseerder dan in een normaal ziekenhuis en dan moet
ik daar blijven tot aan de bevalling maar laten we hopen dat ik voorlopg lekker thuis mag blijven.


tweeling - kruimeltje - 08-02-2010

Dames, ik kom even inbreken om te melden dat mijn zusje, Boba80 gisteravond om 23:19 uur mama is geworden van twee gezonde jongens. De oudste en kleinste van de twee is Bas. Hij weegt 1280 gram. Wim de jongere maar grotere broer, die binnen een halve minuut na zijn broertje werd geboren, weegt 1930 gram.

Welkom BAS & WIM!!!

Debora was gisteren niet lekker en haar bloeddruk steeg. Uit bloedonderzoek bleek dat ze een zwangerschapsvergiftiging ontwikkelde. Daarom zijn de jongens met een spoedkeizersnede gehaald. Het gaat goed met zowel moeder, vader als kinderen. Ik ga straks in Rotterdam bij ze op bezoek. We proberen om vandaag of morgen de eerste foto's op de website (http://www.basenwim.nl of als die het nog niet doet http://tweeling.kikkuh.nl) te zetten.

Groetjes van een trotse tante. Big Grin


tweeling - leeuwinnetje - 08-02-2010

@kruimeltje: van harte gefeliciteerd, trotse tante!! ben benieuwd naar de foto's!!

@boba: van harte gefeliciteerd, las het vanaochtend al op hyves! Fijn dat alles goed gaat met jullie!!
Geniet ervan!!

@Naatje: heftig hoor!! Hopelijk blijven ze nog even zitten en mag je voorlopig nog thuis blijven, sterkte


tweeling - Eva_697 - 08-02-2010

Boba, van harte gefeliciteerd! wat goed dat ze het zo goed doen Big Grin !

Kruimeltje, natuurlijk ook van harte, geniet van de twee neefjesBig Grin


tweeling - jep - 08-02-2010

@Naatje: heftig verhaal, joh! Hoop voor je dat de meiden nog lekker blijven zitten. Veel sterkte!

@Boba: van harte gefeliciteerd met Bas en Wim!

Jep


tweeling - anita - 08-02-2010

Boba van harte gefeliciteerd met je boys!!!!

Naatje, das geen leuk nieuws, rustig aan doen, ik had ook veel last van harde buiken en werk nu gewoon nog maar 2 x 5 uurtjes in de week en dan gaat het een stuk beter. Denk aan jezelf en je meiden hoor das op dit moment het belangrijksts. Dan maar thuis zitten nixen het is niet anders als dat werkt is het altijd beter dan in het ziekenhuis liggen.


tweeling - mama1988 - 08-02-2010

Bobo: Gefeliciteerd meid met 2 gezonde jongens! Fijn dat alles goed is. Geniet er van!
Kruimeltje: jij ook van harte met je zus! geniet er ook van trotse tante!

Naatje: Doe rustig aan meid, sterkte.


tweeling - anita - 09-02-2010

@mama 1988.... :o wat lees ik nou, ben je weer zwanger???? wat leuk zeg gefeliciteerd!!!


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

anita schreef:@mama 1988.... :o wat lees ik nou, ben je weer zwanger???? wat leuk zeg gefeliciteerd!!!
Ja klopt ben weer zwanger, dankjewel.


tweeling - Nina77 - 10-02-2010

Hoi allemaal,

Ik kom graag in jullie topic meekletsen als dat mag Big Grin

Ik ben nu voor de eerste keer zwanger en kwam er gisteren bij de echo achter dat ik zwanger ben van een tweeling! Het komt in mijn familie helemaal niet voor en ook niet in die van mijn vriend dus het was een flinke shock. Nu, een dag later, ben ik weer met beide benen op de grond en merk ik dat het idee langzaam begint te wennen. Ik vraag me nog wel af hoe we het in hemelsnaam allemaal gaan doen maar ik zou het erg fijn vinden om hier met andere ervaringsdeskundigen mee te kletsen.

Liefs,
Nina


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

Nina: meid van harte met je zwangerschap en twee wondertjes!
DUs als het niet in jou of je vriends familie voorkomt hebt je een 1 eigge tweeling. Heb ik zelf ook.

Hoever ben je precies,
Je mag hier alles vragen..

liefs mama


tweeling - Eva_697 - 10-02-2010

het kan dan toch ook nog gewoon twee-eiig zijn hoorTongue

Gefeliciteerd Nina, heel bijzonderBig Grin!!! snap dat het even een shock isWink Geniet ervan!


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

Eva_697 schreef:het kan dan toch ook nog gewoon twee-eiig zijn hoorTongue

Gefeliciteerd Nina, heel bijzonderBig Grin!!! snap dat het even een shock isWink Geniet ervan!

2eiggi moet in je familie voor komen omdat dat heeft te maken met een dubbele eisprong.


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

Of je moet bevrucht zijn met ivf ofzo dan kan het ook natuurlijk.


tweeling - Eva_697 - 10-02-2010

uuh ja maar zij kan ook een dubbele eisprong hebben ondanks dat het niet in de familie voorkomt.. eens moet de eerste zijn niet waarTongue en in de familie komt het misschien wel voor, is het nooit tot uitig gekomen, 2 eisprongen tegelijkertijd wil niet standaard zeggen dat er ook een tweeling ontstaat..


tweeling - Nina77 - 10-02-2010

Hi!

Bedankt voor het warme welkom!
Ik ben donderdag (morgen alweer :o ) 10 weken. Dus nog een paar spannende weken te gaan maar de echo was goed dus ik ga uit van het beste.

De echo dame zei dat het waarschijnlijk 2-eiig is omdat er een duidelijke "wand" tussen zat. Ze heeft er een aparte echo van gemaakt voor de VK. Ik heb verder geen ivf of andere mmm invloeden gehad. Het is wel zo dat ik net was gestopt met de pil (2 maanden). Had ergens gelezen dat je dan meerdere eitjes kan hebben die springen. Het kan ook als je wat ouder bent maar ik ben nu 32 (voor mijn gevoel niet echt oud, hahaha!)

In de familie zijn er helemaal geen tweelingen (ook niet heel ver terug) maar tot mijn moeders generatie had je pas bij 20 weken een echo dus het kan zijn dat er een paar waren die vroegtijdig een mk werden... geen idee eigenlijk!

liefs,
Nina


tweeling - naatje83 - 10-02-2010

@Boba van harte gefeliciteerd met je jongens ben blij dat alles goed met jou en de jongens gaat?
Geniet van ze meid je hebt erg je best gedaan om ze lekker bij te houden.
@Nina77 van harte gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
@mama1988 volgens mij had ik jou al gefeliciteerd met je zwangerschap maar weet het niet zeker meer
dus bij deze van Harte gefeliciteerd!

En ze kunnen bij mij ook niet zeggen of het een of twee eiig is ze gaan ervan uit dat het twee eiig is omdat
ze allebei een eigen vruchtzak en placenta hebben maar helemaal met zekerheid zeggen kunnen ze het nooit
tenzij het een jongen en een meisje zijn natuurlijk. Het klopt wel dat twee eiig erfelijk bepaalt is bij mij en mijn
vriend komt het allebei voor.


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

de mijne hadden wel een eigen vrucht zak heel erg dun maar geen eigen placenta..

ja het kan op verschillende manieren dus maar NINA let op dat je geen tts syndroom krijgt of je kids dan.
ik heb dat gehad mijn meisjes dan en het is geen pretje dus alles wat je niet vertrouwd naar de gyn gaan hoor!

en voor de rest lekker genieten!

doe ik nu ook met bijna 6 weekjes zwangerschap hihi


tweeling - jep - 10-02-2010

@Nina: van harte gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap!

Lijkt wel een beetje op mijn verhaal. Kwam bij ons ook niet in de familie voor en ook een twee eiige tweeling. We hebben twee dochters gekregen, echt totaal verschillende meisjes. Ze zijn alweer 9 1/2 maand. En het is echt genieten.
Twee eiig is wel gunstig, omdat je dan geen kans hebt op het tts syndroom en minder kans hebt op complicaties.
Ik heb een hele voorspoedige zwangerschap gehad en ben bevallen dmv een geplande keizersnede met 38,5 week (ivm dubbele stuitligging) van 2 dochters dus van 5 en 6,5 pond. Heel netjes dus.

Geniet ervan (je krijgt veel echo´s: leuk elke keer even kijken)!

Als je vragen hebt: vraag gerust!

Janneke


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

Janneke: wat een mooie gewichten hadden je meiden bij de geboorte

Ik ben zelf met 33 weken spontaan vaginaal bevallen mijn ene dochtertje woog 1919 gram en de andere 2180 gram en 37 cm groot. Wij hebben wel het tts syndroom gehad. Pff heb nu 2 gezonde meiden van 6 maand. Wat een geluk.

Hoe kan dat dan toch 2 eigg?


tweeling - jep - 10-02-2010

Hoe dat kan? Dubbele eisprong gehad... Het ligt dus aan mij Wink


tweeling - mama1988 - 10-02-2010

jep schreef:Hoe dat kan? Dubbele eisprong gehad... Het ligt dus aan mij Wink


oh okay ja kan ook niet anders natuurlijk domme vraag van mij..


tweeling - Eva_697 - 10-02-2010

haha het is wel zo dat een eiige tweelingen bv niets met erfelijkheid te maken heeft. 2 eiig kan wel erfelijk zijn, dus komt het in de familie voor, heb jij ook meer kans. Heeft jouw moeder of tante of whatever een een eiige tweeling, maakt bij jou te kans op een eiig niet groter...

vandaar de verwarring denk ik dat twee eiig erfelijk MOET zijn, maar dat is het niet, het kan erfelijk zijnWink

desalnietemin meiden, geniet van de tweelingzwangerschap, heel bijzonder en indd extra veel echo'sBig Grin


tweeling - anita - 11-02-2010

ook bijons in de fam komt het niet voor en toch ben ik zwnager van een 2eiige tweeling... Maar het kan natuurlijk heel ver terug zitten neef van opa of zoiets dergelijks....
in ieder geval welkom hier nina, zoals je kunt lezen zijn de meesten van ons nog zwanger dus heel veel ervaring hebben wij ook niet... hahaha.
@yep, dubbele stuitligging..... hhhm daar begint het bij mij ook op te lijken. Ben nu de 29 weken gepasserd en allebei liggen ze nog gezellig met de benen helemaal naar beneden en zo liggen ze al een wek of 6, maar goed wie weet draien ze nog. Zo niet dan niet dan wordt het ook een keizersnee we zien het wel, kan er toch niet veel aan veranderen.

vanmorgen bij de gyn geweest, alles goed mannen groeien nog steeds prima, allebei iets meer dan 1300 gram nu. Bloed laten prikken en ook daar geen byzonderheden dus ik ben weer blij. Morgen nog een paar uurtjes werken en dan volgende week nog twee keer 3 uurtjes en dan ga ik er mee stoppen. Even tijd om aan mezelf en de kids te denken, alles wordt echt gewoon te zwaar nu.


tweeling - finaly87 - 11-02-2010

het is ook niet altijd erfelijk, je hebt ook toevaltreffers!! heeele leuke toevaltreffers Wink wij maken wel kans op tweeling zwangerschappen, maar dat was dit keer niet zo, wie weet een volgende zwangerschap hihi..

geniet van jullie zwangerschap, want meestal duurt die korter dan een een-ling zwangerschap, en DIE tijd vliegt al, laatst staan de tijd voor jullie


tweeling - Nina77 - 12-02-2010

Ik zie dat de meesten al een flink eind onderweg zijn met de zwangerschap.
Spannende tijden Big Grin !

Hier begint het eigenlijk nog maar net. Ik ben nu, een paar dagen na de echo, wel van de schok bekomen en vind het echt al een heel leuk idee. Ik moet lachen om al die dingen die ik vroeger dacht (veel Sweet Valley High gelezen en zelf ook een tweeling willen zijn, de band die ik heb met mijn zusje van 5 jaar jonger en de hoop dat mijn kinderen later het ook zo goed met elkaar kunnen vinden, de gedachte aan het begin van de zwangerschap over wanneer ik dan voor een 2e zou willen proberen want ik wilde ze niet te dicht op elkaar maar ook weer niet te lang wachten...) En zo zie je maar weer! :lol:

Aanstaande dinsdag de eerste afspraak bij de gyn. Heb geen idee hoe het dan verloopt... Krijg je dan gelijk weer een echo? Gaan ze kijken of het echt 2-eiig is of zijn er veel andere dingen die ze controleren? Krijg je altijd om de 3 weken een echo of alleen als er complicaties zijn? Ik heb even gezocht op de rest van het forum maar kon het zo snel niet vinden bij "onderzoeken".. sorry voor al mijn vragen :oops:
liefs,
Nina


tweeling - anita - 12-02-2010

hoi nina, ik kreeg bij ieder bezoek aan de gyn een echo, de ene keer wat uitgebreider dan de andere keer. Maar toch leuk om om de 3 weken je kindjes even te zien hoor dat had je bij een 1ling niet gehad!!! Bij ons was de eerste afspraak meer een kennismakings gesprek, wat je allemaal kan verwachten etc.
Ik he nu om de twee weken een groeiecho en dat is echt heel erg leuk om te zien, ze groeien ineens zo hard nu (wat ook wel aan mijn buik te zien is) Denk in ieder geval goed om jezelf en de kids, je zult merken dat het ineens heel snel veel zwaarder gaat worden. Ik ben nu 29 weken en een paar dagen en volgende week werk ik nog 6 uurtjes (over twee dagen) en daarna ga ik met verlof lekker uitrusten, tijd voor mezelf nu het nog kan..... :roll:


tweeling - mama1988 - 12-02-2010

Nini weet niet meer of ik je gefeliciteerd hebt! dus bij deze doe ik het gewoon weer Gefeliciteerd!

De eerste echo van mijn 2ling was met week 9 bij de echopraktijk. Toen ontdekte we dat het er twee waren en werden we door gestuurt naar de gyn, met 10 weken was ik bij de gyn voor een echo, 1 eigg dun tussenshootje. Toen zei ze ook elke 3 weken echo's om te kijken hoe en wat. Wij vonden het maar al te fijn!

14 weken echo,
16 weken echo
18 en 19 weken echo
20 weken echo
22 weken echo ontdekte tts syndroom
23 weken echo
24 weken echo
26 weken echo
28 weken echo
30 weken echo

31 wekwn echo
en 32 weken wecho

33 weken bevallen wij hadden zoveel echo's altijd voor een uur omdat mijn meisjes tts syndroom hebben gerhad


tweeling - jep - 12-02-2010

@Mamma1988: domme vragen bestaan niet, hoor! Gewoon vragen!
@Anita: Bij mij lagen ze ook heel lang in stuit. Maar uiteindelijk is in de laaste week (38ste) de kleinste nog gedaaid. Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet, maar toen ze een laatste echo gingen maken een dag voor de geplande keizersnede zagen ze het. Gelukkig lag het andere meisje voor, en die lag nog in stuit, anders had ik misschien wel terug naar huis gemoeten, terwijl je dan helemaal hebt ingesteld op de volgende dag een keizersnede..!
@Nina: Ik had inderdaad ook elke keer bij de gyn een echo. Vaak probeerde hij dan ook te schatten hoe zwaar ze zouden zijn. Ik vond het erg leuk ze ze vaak te zien. Ik nam ook wel eens iemand mee, mijn ouders zijn een keer mee geweest en mijn schoonmoeder, die vonden het ook erg leuk, en mijn man hoefde niet altijd mee, je krijgt er zo veel!
Geniet ervan!

Jep


tweeling - boba80 - 13-02-2010

boba80 schreef:Hallo meiden...hier eindelijk een berichtje van mij.

Bedankt alvast voor alle felicitaties

Ik ben nu eindelijk na al die weken ziekenhuis weer thuis.

Zondag ging het ineens heel snel, begin van de middag kreeg ik last van m'n bovenbuik (dacht dat ik gewoon erg last had van brandend maagzuur), maar zelfs na een extra slokje antagel zakte de pijn niet.
Deze straalde door naar m'n bovenrug tussen m'n schouderbladen.
Toen manlief zag dat ik echt geen houding meer kon vinden van de pijn heeft hij mij gedwongen toch maar de verpleging te roepen.
Die schok toen ze mij zag...ze heeft gelijk m'n bloeddruk gemeten die 160/95 was en met de gyn overlegd.
Ik heb een tabletje losec gekregen voor de maagpijn, maar dat deed niks.
Na een half uur was m'n bloeddruk nog steeds torenhoog en werd ik aan het CTG gelegd.
Gelukkig deden de boy's het prima, wel had ik enorm veel harde buiken maar door de pijn voelde ik die niet eens.
Er werd bloed bij mij afgenomen en de ass. gynaecoloog kwam langs.
Zij heeft eerst gekeken of ik geen ontsluiting had van alle harde buiken (dat was niet zo) en vervolgens heeft ze nog even met de echo gekeken hoe het met de knullen ging...maar dat was helemaal prima.
Ze zou overleggen met de gynaecoloog en kwam na 10 minuten terug om te vertellen dat het er op leek dat ik zwangerschapsvergiftiging had gekregen en ze op korte termijn een keizersnede zouden doen.
Manlief werd gezegd dat hij beter nog even kon blijven.
Het was inmiddels alweer half elf en toen kwam de gynaecoloog zelf ook nog even kijken...en vertellen dat de knullen zo snel mogenlijk gehaald zouden worden...ik vroeg nog doodleuk...morgenochtend zeker?....nee zei ze vanacht al...waarschijnlijk zelfs vandaag nog.
En toen ging het snel...er werd een infuus geprikt, catheter ingebracht, Ok-jasje aangedaan en ik mocht al naar de OK.
Daar heb ik pas de magnesium via het infuus kunnen krijgen (tegen de vergiftiging).
Gelukkig waren mijn trombo's op dat moment nog hoog genoeg om via een ruggeprik de verdoving te krijgen, dus manlief mocht er bij zijn en zelf was ik ook gewoon wakker.
Om 23.19+10sec werd Bas (voluit: Bastiaan Dennis)geboren en om 23.19+40 sec volgde ook Wim (voluit: Willem Harry).
Bas begon al te huilen toen hij nog boven mijn hoofd hing...Wim had wat meer moeite met opstarten...maar al vrij snel hoorde ik ook hem huilen.
Bas was 1280 gram bij de geboorte en Wim woog 1930 gram.
Bas heeft geen ondersteuning nodig gehad met ademhalen...zelfs geen zuurstof.
Wim heeft t/m dinsdag wat ademhalingsondersteuning d.m.v. C-pap gekregen en hierna nog heel even een neusbrilletje....woensdag was dit ook al niet meer nodig.

Het gaat nu goed met de boy's, voorlopig moeten ze nog wel een poosje in het ziekenhuis blijven.
Dinsdag zijn wij met z'n drieën overgeplaatst van het Sophia Kinder Ziekenhuis naar het SFG dat nog dichter bij ons huis is.
Daar had ik helaas geen internet meer zodat ik geen berichten kon plaatsen.

Gisteren mocht ik lekker naar huis.
Eerst zijn we nog even bij de boy's langs gegaan en heb ik geprobeerd om Wim aan de borst te leggen...alleen snapt de kleine man nog niet wat hij met dat ding moet.
Vervolgens heb ik hem voor het eerst een flesje met afgekolfde melk gegeven.
Ik ben maandag-ochtend gelijk begonnen met kolven en inmiddels is de melkproductie goed op gang...en heb ik genoeg om beide kerels volledig te kunnen voeden.
Bas krijgt nog hele kleine porties via de sonde en ook extra voeding via het infuus omdat z'n maagje nog maar weinig verdraagt.
Wim krijgt 8 voedingen van 20 cc die hij probeert zelf te drinken en wat hij niet weg krijgt wordt via de sonde gegeven.

Ik ga nu thuis rustig een beetje bijkomen van alles....want ik ben echt nog lang niet de oude.
Ga nu genieten van al het eten wat ik de afgelopen maanden niet mocht.
Gisteren als eerste een broodje filet american en s'avonds een biefstukje gegeten.
Vanavond staat er stokbrood met gerookte zalm en hollandse garnalen op het menu...

Gelijk ook maar even foto's plaatsen.
[Afbeelding: samen-in-de-couveuse-300x225.jpg]

Dit is Bas die bij mij aan het buidelen is (geloof ik dinsdag gemaakt)
[Afbeelding: DSC_0023-300x199.jpg]

en dit is Wim (hier nog aan de C-pap ademhalingsondersteuning, inmiddels heeft hij dit ook niet meer)
[Afbeelding: DSC_0016-300x199.jpg]

@ Naatje...hoop dat je niet opgenomen hoeft te worden, maar als het dan toch moet dan is het Sophia echt een goede plek om te zijn. Ze zijn daar inderdaad erg deskundig en ook onwijs aardig (en ik kan het weten na ruim 9 weken Sophia Wink )
Hopenlijk blijven je kleintjes gewoon nog even zitten waar ze horen (in je buik)

@ Nina welkom hier en gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap.


tweeling - leeuwinnetje - 13-02-2010

@Nina: gefeliciteerd met je zwangerschap.
Hier kondern ze ook niet tijdens de zwanerschap zeggen of het een-eiig of twee-eiig was, dat hebben ze pas gezegd na dat ik bevallen was.
Ik kreeg gewoon, als bij een eenling zwangerschap, om de 4 weken controle en echo, en later om de 3 weken, en na 30 weken: kreeg ik om de 2 weken controle en groei-echo's.

@boba: wat een mooie mannetjes.
vervelend van de zwnangerschapsvergiftiging, maar gelukkig konden ze snel ingrijpen.
Fijn dat de bv goed op gang is gekomen.
Hoop dat je snel herstelt van je keizersnede, en dat je mannen snel mee naar huis mogen, zodat jullie thuis kunnen gaan genieten van je gezinnetje.


tweeling - stiertje85 - 24-02-2010

ook ik mag me op dit forum aanmelden!

weet sinds gister dat het ook een tweeling wordt..
Ze hebben ieder hun eigen vruchtzak en hun eigen dooierzakje, Dat was al wel te zien, maar ik heb geen idee hoe het zit met de placenta. We zagen al wel dat de navelstreng aan het groeien is, maar hoe en wat weet ik niet..
11 maart mag ik naar de gynaecoloog dan horen we meer...

Ik las hier iets over erfelijkheid, maar in mijn familie komt dit helemaal niet voor, en mijn vriend zn oom heeft wel een tweeling, maar dat is ook het enige.
Ook las ik iets over bloedverlies, en dat heb ik inderdaad ook gehad. Het was steeds een klein beetje maar toch!
En heftige buikkrampen, maar ik heb van de vk vernomen dat dat komt omdat de baarmoeder ineens 2 x zo snel groot wordt..
Ik hoop hier wat dingen van jullie te leren, want dit is de eerste keer zwangerschap en dan meteen een tweeling..

En hoe gaat t hier met jullie?
Jullie zijn denk ik bijna uitgerekend?


tweeling - Nina77 - 24-02-2010

Leuk dat het topic hebt gevonden stiertje!


tweeling - anita - 24-02-2010

welkom stiertje!!

ja voor mij schiet het nu wel op hoor, officieel nog 62 dagen zegt mijn banner maar met een tweeling weet je het maar nooit. Heel veel kan ik je niet vertellen, je moet het gewoon meemaken het is echt heel bijzonder vooral als je wat verder in de zwangerschap bent en de kleintjes meer gaan bewegen is het echt heel erg leuk en spannend. 1 ding weet ik wel, ga ervan uit dat je buik echt enorm wordt...lol.... ik ben nu 31 weken en het lijkt wel alsof ik op het punt sta te bevallen van een flinke baby...hahaha. Verder is alles gewoonweg echt zwaarder dan met een eenling (hoor en denk ik) en je zult merken dat je sneller tegen beperkingen aan gaat lopen, uiteraard de ene meer dan de andere.

Bij ons in de fam ook geen tweelingen hoor dus dat is niets gek, hoe voel je je verder????


tweeling - leeuwinnetje - 24-02-2010

Welkom stiertje, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier niet meer zwanger, de meiden zijn 5 maanden. het is echt zo geweldig, 2 wondertjes.
heb in het begin wel erg moeten wennen, want was erg zwaar, de slapeloze nachten en we hebben lang 7 voedingen gegegevn, omdat ze zo klein waren met de geboorte. Maar nu kan ik echt genieten, van het brabbelen en lachen, echt dubbel genieten. Big Grin

@Anita: wow alweer 31 weken, red je het allemaal nog ene beetje?
Vond het op zijn laatst ook zwaarder worden, was echt veel sneller moe.
En er zijn natuurlijk 2 kindjes die energie vragen, dus dubbel zo vermoeiend. Wink


tweeling - stiertje85 - 24-02-2010

bedankt voor jullie leuke reacties!

Ik voel me goed!
Heb eigenlijk bijna nergens last van..
Ben af en toe een beetje misselijk en heb maagzuur en als ik op mijn buik lig heb ik wat kramp, maar daar is ook alles mee gezegd!
Ik merk nu al dat mijn buikje groeit.. Hij is vooral keihard..
De schrik moet eigenlijk nog een beetje bezinken, bevat het nog niet helemaal..
Ik ben benieuwd wat ik allemaal mee ga maken... Wink


tweeling - leeuwinnetje - 24-02-2010

dat buikje zal alleen nog maar meer gaan groeien. Wink
En ik kreeg ook al rond de 30 weken opmerkingen van je hoeft niet lang meer he?
nu heb ik ook maar de 32,5 week gehaald, maar je hoort ook tweelingmamam's die wel de 40 weken passeren.
weet je ook hoe ver je nu bent?


tweeling - stiertje85 - 24-02-2010

leeuwinnetje schreef:dat buikje zal alleen nog maar meer gaan groeien. Wink
En ik kreeg ook al rond de 30 weken opmerkingen van je hoeft niet lang meer he?
nu heb ik ook maar de 32,5 week gehaald, maar je hoort ook tweelingmamam's die wel de 40 weken passeren.
weet je ook hoe ver je nu bent?

zekers ik ben nu 8 weken en 5/6 dagen
Over 2 weken mag ik naar de gyn, dus ben benieuwd hoe het dan gaat..


tweeling - boba80 - 25-02-2010

@ Stiertje...gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap...het is echt iets heel bijzonders.

Zelf ben ik niet meer zwanger, mijn knullen zijn nu 2,5 week oud.
Ze zijn met 34 weken geboren via een spoedkeizersnede omdat ik het Hellp-syndroom kreeg.
Verder zit er ook een flink verschil in groote omdat ze de placenta ongelijk verdeeld hadden en Bas een slechte navelstrengdoorbloeding had.
Hij is geboren met een gewicht van 1280 gram en z'n broertje Wim woog 1930.

Gisteren is Wim thuis gekomen.....nu kan ik pas echt een beetje gaan genieten van het moederschap.
Bas moet nog wat langer in het ziekenhuis blijven.
Hij weegt nu 1465 gram, maar doet het verder prima.
Hij ligt nog wel in de couveuse, maar verder heeft hij alleen nog maar een maagsonde omdat hij nog niet al z'n voedingen zelf mag/kan drinken.
Hij krijgt nu 12 x 18 cc.

Wim zit nu aan de 8 x45 cc....vanacht dus onze eerste gebroken nacht gehad.
Maar wat was het heerlijk.....heb echt zitten genieten in bed met de kleine op m'n arm.
Ik zit nu te wachten op de kraamzorg (zou er om 8.00 zijn).
We krijgen in totaal 20 uur couveuse-nazorg en hebben dit in tweeën verdeeld.
Nu 3 ochtendjes van 3 uur en als Bas straks thuis komt de overige uren.


tweeling - leeuwinnetje - 25-02-2010

@boba: wat heerlijk dat Wim nu thuis is, maar lijkt me wel moeilijk om Bas achter te moeten laten.
Hier zijn ze samen thuis gekomen, na 5,5 week ziekenhuisperioden. Hier gingen ze met 7 x 45 ml naar huis.
maar de eerste week thuis hebben we ook 8 voedingen gegegeven, omdat ze altijd 's nachts kwamen, daarna ben ik mee gestopt, omdat ik zoiets had van in het ziekenhuis kregen ze ook maar 7 voedingen. Dus toen gaven we ze het speentje, als ze ;s nachts kwamen.
Lekker dat je nog couveusenazorg hebt, heb dat ook gehad, is wel fijn, kan je nog wat dingen vragen, wat je wilt weten.
Maar je kan natuurlijk ook altijd bij ziekenhuis nog vragen.
Hoe vaak ga je nu naar het ziekenhuis?
gaan je dan alleen of met zijn 2-en? Neem je Wim dan ook mee naar Bas?