Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Nina77 - 25-02-2010

Hi ladies,

Wie heeft nog tips voor goede boeken over tweelingen?
Ik hoorde van Kruimeltje dat Boba een goed boek had. Boba zou je een keer de titel kunnen posten? Wel wanneer je de tijd hebt natuurlijk want met die twee prachtige mannen erbij zal je je handen voorlopig wel vol hebben Big Grin
As er verder meer tips zijn voor leesvoer dan hoor ik het graag. Af en toe krijg ik van die momenten dat ik me afvraag hoe het straks allemaal moet en misschien geeft het wat rust als ik er wat meer over heb gelezen. Op internet staat ook wel een hoop maar echt praktische kennis mis ik nog.

Liefs,
Nina


tweeling - jep - 25-02-2010

@boba: super dat Wim al thuis is! Echt snel! En hopelijk komt Bas er snel achteraan...
@Nina: ik vind ´het tweelingenboek´ van lenny duijvelaar ea heel goed om te lezen, en ik kijk er nog wel eens in, mijn meiden zijn alweer 10 maanden!


tweeling - anita - 02-03-2010

@ boba, wat een goed nieuws dat wim al thuis is!! Fijn om te horen dat het ook goed gaat met bas, hopelijk groeit hij lekker verder en mag hij ook snel naar huis om weer herenigd te zijn met zijn broer!


tweeling - sannie1978 - 02-03-2010

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier. Zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Sandra, ben 31 jaar oud en moeder van Colin* die helaas bijna 6 maanden terug na 30 weken zwangerschap is overleden. Nu zijn we weer zwanger, morgen ben ik 7 weken. Het is allemaal heel dubbel, we zijn super blij maar ook heel terughoudend na alles wat met Colin is gebeurd.
Nu kreeg ik vorige week woensdagmiddag een flinke bloeding van helderrood bloed...schrok me dood en heb de vk gebeld. Ik kon gelukkig na 3 kwartier al terecht. Had in mn hoofd al afscheid genomen van de zwangerschap maar we kregen een aangename verrassing....er bleken namelijk niet 1 maar 2 hartjes te kloppen!!!
Gister moest ik naar het Radbout ziekenhuis omdat ik voor 2 maanden terug het zogenaamde Priusonderzoek heb ondergaan, dit is een onderzoek voor vrouwen die pre-eclampsie of HELLP hebben gehad in een zwangerschap. En de gyn wist nog niet dat we zwanger zijn van een 2-ling. Gelukkig reageerde hij positief...ik word nauwlettend in de gaten gehouden. En we kregen nogmaals een echo en godzijdank deden ze het allebei nog....we hebben ze gezien en gehoord!!

Zijn er meer die een bloeding in het begin van de zwangerschap van een 2-ling hebben gehad en zo ja hoe is dat afgelopen? Iedereen heel veel suc6 met de zwangerschap. Liefs


tweeling - jep - 02-03-2010

@ Sandra: Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap, bijzonder en mooi, he? Wel moeilijk lijkt me inderdaad nadat jullie afscheid hebben moeten nemen van Colin.
In het begin van mijn zwangerschap (met 6 weken) heb ik ook wat bloedverlies gehad. Verder een hele goede zwangerschap gehad en 2 gezonde dochters gekregen.
Hoop dat het bij jullie ook goed mag gaan.

@anderen: wat ook een aanrader is, is om lid te worden van nvom, vereniging voor ouders met meerlingen. Ze hebben een erg leuk kwartaalblad!


tweeling - naatje83 - 07-03-2010

@Boba wat fijn Wim alvast lekker thuis is. Hopelijk volgt Bas snel hebben ze daar nog iets
over gezegd dat hij een bepaald gewicht moet hebben misschien?
@Nina ik heb het tweelingenboek van Lenny Duijvelaar in mijn kraampakket van
het CZ gehad weet niet waar jij verzekerd ben maar anders zou ik nog even wachten
met het kopen van het boek.
@Anita 32 weken alweer voor jou gaat aardig opschieten zeg.

Hier alles wel aardig oke behalve dat ik onderhand een abbonnement op het ziekenhuis
heb zit er nu twee keer in de week omdat de een van de dames al helemaal ingedaald is
en mijn baarmoedermond te kort aan het worden door de voorweeen die ik heb. Niet heel
prettig allemaal maar we hebben het er graag voor over de dames zelf groeien perfect en
daar zijn we enorm blij om ze wogen afegelopen vrijdag 1352 gram en 1300 gram dus dat
natuurlijk uitstekend was op dat moment 29 weken en 3 dagen zwanger. Nu kunnen we alleen
maar hopen dat ze lekker blijven zitten en nog even doorgroeien.


tweeling - leeuwinnetje - 07-03-2010

@Sannie: wat ene bijzondere verassing, gefeliciteerd en geniet ervan

@naatje: dat is vervelend dat eentje al helemaal is ingedaalt, hoop voor jou ook dat ze nog even blijven zitten.


tweeling - Nina77 - 08-03-2010

Bedankt voor de tip Naatje! Ik was alleen van de week ietwat hebberig en ben een boekenwinkel ingedoken. Heb nu Het Grote Tweelingenboek van Coks Feenstra gekocht.
Heel veel succes de komende weken! Ik hoop dat je meiden nog even lekker binnen blijven zitten.
Liefs,
NIna


tweeling - boba80 - 08-03-2010

Hoi meiden hier ben ik weer even.

@ leeuwinnetje...ik ga zelf 1 keer per dag naar het ziekenhuis, als er overdag iemand is die mij samen met Wim kan brengen ga ik overdag en anders gaan manlief en ik s'avonds samen...Wim gaat dan ook mee.
En die geef ik dan vaak z'n voeding ook in het ziekenhuis...zodat we wat langer kunnen blijven bij Bas.

@ Nina...ik heb het tweelingenboek van leny duivelaar...heb hem zelf gekocht.
Verder ben ik ook lid geworden van de NVOM...je krijgt daar nu een leuk welkomstpakket bij waar ook een meerlingenboekje in zit...erg leuk om te lezen
Verder klets ik mee met een groepje meerling-moeders op een ander forum...waar ik ook veel tips van krijg.
Ik zat daar samen met nog 5 meiden die ook in Maart waren uitgerekend van hun tweeling en verder zitten er ook meerdere ervaren tweeling-moeders...
Je kan ook nog mee kletsen op twinsite dat is een tweelingen-forum.

@ Sandra...welkom.
Ik heb ook een bloeding gehad aan het begin van m'n zwangerschap, alleen was dat met 3 weken...ik dacht toen ook dat ik ongesteld was geworden en dus niet zwanger was...toen de bloeding na 5 dagen ophield en het mij opviel dat het minder heftig was dan bij normale menstruaties...en ik mij ook echt anders voelde dan anders heb ik een test gedaan en bleek ik zwanger te zijn.
En bij de 12 weken echo zagen we dan dat het er 2 waren.
Ik heb wel vaker over bloedingen bij een tweeling-zwangerschap gehoord en meestal als er al duidelijk 2 kloppende hartjes te zien waren liep het ook gewoon goed af.
Veel succes met je zwangerschap.

@ Naatje...wat balen dat je nu zulke klachten heb....ga heel hard voor je duimen dat je meiden nog lekker een tijdje in je buik mogen zitten (bij mij heeft al dat medeleven en duimen heel veel goeds gedaan...dus houd je daar aan vast).

@ Hier...gaat alles goed.
Wim doet het prima thuis en zit nu boven de 2500 gram.
Hij drinkt goed zowel aan de borst als uit de fles (afgekolfde melk).

Bas doet het ook super en zit nu al boven de 1750 gram.
Zaterdag is hij voor het eerst in de tummytub geweest en is zijn couveuse ingeruild voor een gewoon bedje.
Vandaag is hij naar 8 voedingen overgegaan (zat nog op 12 voedingen) dus al met al vooruitgangen die hem weer een stapje dichter bij huis brengen.
Hij ziet nog wel wat witjes en had een te laag hb (ijzergehalte) dus krijgt nu een ijzerdrankje.
Hij moet boven de 2000 gram zitten, al z'n voedingen zelf drinken en zich goed op temperatuur kunnen houden voor hij mee naar huis mag.
Hoop dat hij over 2 weken lekker thuis is en we niet meer elke dag heen en weer naar het ziekenhuis hoeven.
Verder kunnen we dan eindelijk gaan wennen aan het feit dat we toch echt 2 mannetjes erbij hebben...ben erg benieuwd hoe dan alles zal gaan.


tweeling - stiertje85 - 09-03-2010

Hey iedereen!

Hier ff een update van mij!
Inmiddels weet de hele familie van mijn tweeling-zwangerschap..
En iedereen reageerde heel leuk en verbaasd..
Moet donderdag na de gynaecoloog (spannend!!)
Maar hoe vaak moesten jullie daarheen?
Nina, hoe gaat t met jou meid??
Hou jullie op de hoogte!!

liefs!


tweeling - boba80 - 09-03-2010

stiertje85 schreef:Hey iedereen!

Hier ff een update van mij!
Inmiddels weet de hele familie van mijn tweeling-zwangerschap..
En iedereen reageerde heel leuk en verbaasd..
Moet donderdag na de gynaecoloog (spannend!!)
Maar hoe vaak moesten jullie daarheen?
Nina, hoe gaat t met jou meid??
Hou jullie op de hoogte!!

liefs!

Ik moest elke week naar de gynaecoloog, de ene week voor een groei-echo en de andere week voor controle bij de gynaecoloog zelf en dan keken ze met de echo nog eens extra na de hoeveelheid vruchtwater van beide, naar de blaas en maagvulling (dit ivm met het risico op TTS (tweeling transfusie syndroom).


tweeling - Nina77 - 10-03-2010

@ boba, bedankt voor de tips over het boek en de website! Ik had ook al een andere website gevonden (meerlingen.nl) maar daar is het redelijk rustig. Ik ben waarschijnlijk de gezellige kletsers van de topics op dit forum gewend Wink

@ stiertje, hier gaat ie goed! Misselijkheid is bijna helemaal weg. Ik heb opeens wel een afkeer voor gekookte groente (eigenlijk warme groente in het algemeen...) en ben ook nog wel moe maar ietsje minder dan de voorgaande weken. Ik heb ook een vol snot hoofd en daardoor ook best vaak last van hoofdpijn maar probeer geen of zo min mogelijk paracetamol te nemen.
Ik heb tot nu toe 1 afspraak bij de gyn gehad. Ze heeft toen ook gelijk een echo gemaakt. De volgende is pas 5 weken later (wordt 23 maart). Misschien dat na 20 weken de afspraken vaker worden maar tot nu toe zag alles er goed uit. Leuk om aan mensen te vertellen he? Big Grin
Wanneer gaan jullie beginnen met spulletjes te kopen? Ik denk zelf zo rond de 20 weken (we moeten in het huis ook nog best veel verbouwen ConfusedhockSmile maar ik wil ook weer niet te lang wachten..

Is het trouwens zo dat je met een tweeling sneller iets kan voelen (zelf)? Heel soms heb ik het idee dat wat ik van binnen voel niet m'n darmen zijn maar dat zou waarschijnlijk echt veel te vroeg zijn....

Liefs!
Nina


tweeling - stiertje85 - 10-03-2010

Hier begint de misselijkheid pas Sad
Heb vannacht alles eruit gegooid..
idd gekookte groenten ed dan hou ik het ook niet binnen.. en gatver wat stinkt dat haha
ik heb al wel een aantal spulletjes gekocht. paar kleertjes, maar echt grote aankopen doen wij pas later.
moet hier idd ook best nog wat gebeuren, gelukkig heb ik vorig jaar alles een nieuw behangetje gegeven :lol:
maar nu moet t hele kamertje leeg.. dat wordt nog wat!
cker leuk om aan iedereen te vertellen!
ga vanmiddag met een vriendin de stad in en zij is de enige die t nog niet weet..
dat boek heb ik inderdaad ook gekocht is wel een interessant boek!
naast dit forum zit ik nog op babybytes.nl is ook wel een leuke site!
ben beetje zenuwachtig voor morgen... :lol:

xxx


tweeling - stiertje85 - 11-03-2010

alles was goed!!!
ze waren mooi aant kopje duikelen!
we verwachten een 1 eiige tweeling, dus ik mag over 2 weken weer terug komen!
hoeist met jullie?

liefs!


tweeling - mama1988 - 11-03-2010

nieuwe zwangere gefeliciteerd!!!

wij moesten heeel veel terug komen met onze 1 eigg tweeling maar die hadden het tts syndroom
NU ben ik zwanger van 1 kindje vanmorgen weer echo gehad alles is goed ben nu, 9,5 week

onze tweeling is 14 maand als ik beval van de derde best hevi maar lijkt me wel erg leuk!


tweeling - leeuwinnetje - 12-03-2010

stiertje85 schreef:Hey iedereen!

Hier ff een update van mij!
Inmiddels weet de hele familie van mijn tweeling-zwangerschap..
En iedereen reageerde heel leuk en verbaasd..
Moet donderdag na de gynaecoloog (spannend!!)
Maar hoe vaak moesten jullie daarheen?
Nina, hoe gaat t met jou meid??
Hou jullie op de hoogte!!

liefs!

Ik moest om de 4 weken (net als bij een normale zwangerschap), omdat ze hier beide een eigen placenta en vruchtzak hadden, was er minder kans op complicaties, als bij een 1-eiige tweeling
Wat vervelend dat je zo misselijk bent, hopelijk word het snel minder


tweeling - leeuwinnetje - 12-03-2010

boba80 schreef:Hoi meiden hier ben ik weer even.

@ leeuwinnetje...ik ga zelf 1 keer per dag naar het ziekenhuis, als er overdag iemand is die mij samen met Wim kan brengen ga ik overdag en anders gaan manlief en ik s'avonds samen...Wim gaat dan ook mee.
En die geef ik dan vaak z'n voeding ook in het ziekenhuis...zodat we wat langer kunnen blijven bij Bas.

Zaterdag is hij voor het eerst in de tummytub geweest en is zijn couveuse ingeruild voor een gewoon bedje.
Vandaag is hij naar 8 voedingen overgegaan (zat nog op 12 voedingen) dus al met al vooruitgangen die hem weer een stapje dichter bij huis brengen.
Hij ziet nog wel wat witjes en had een te laag hb (ijzergehalte) dus krijgt nu een ijzerdrankje.
Hij moet boven de 2000 gram zitten, al z'n voedingen zelf drinken en zich goed op temperatuur kunnen houden voor hij mee naar huis mag.
Hoop dat hij over 2 weken lekker thuis is en we niet meer elke dag heen en weer naar het ziekenhuis hoeven.
Verder kunnen we dan eindelijk gaan wennen aan het feit dat we toch echt 2 mannetjes erbij hebben...ben erg benieuwd hoe dan alles zal gaan.

Wij gingen zelf 2 keer per dag, maar bij ons mochten ze ook tegelijk naar huis.
lijkt me wel een gedoe, om elke keer Wim mee te nemen, maar ja, dat kan natuurlijk niet anders.
Maar ik las goed nieuws, dat Bas morgen ook mee naar huis mag, heel fijn meid, kunnen jullie eindelijk thuis gaan genieten van jullie gezinnetje


tweeling - anita - 23-03-2010

nou nou wat is het stil hier op het tweelingenforum, hoe gaat het met alle dames???

hier de laatste loodjes, afgelopen donderdag weer in ziekenhuis geweest, mannetjes wegen nu ongeveer rond de 2500 gram dus dat is hartstikke mooi. Maar natuurlijk wel erg zwaar voor mij, kan echt bijna niets meer doen, ook niet in huis dus dat is wel lastig. As vrijdag weer naar het ziekenhuis en dan gaan we keizersnee plannen, de mannen liggen namelijk nog steeds dwars en daar zal dus wel geen verandereing in komen. Ben erg benieuwd wanneer het zover is.


tweeling - mama1988 - 23-03-2010

Antia. Wou wat een mooie gewichten hebben je boys!! en je bent al 35 weken zeker mooi!
Hier gaat alles goed behalve dat de meisjes verkouden zijn maar dat gaat wel weer over!
Ze groeien goed 7 kilo nu met 7,5 maand! En zijn zo druk als was heb me handen er vol aan.
Met mij gaat het ook goed ben 3 maandjes zwanger nu van 1 uk! Straks termijnecho weer..

Spannend anita een keizersnede plannen succes!


tweeling - leeuwinnetje - 26-03-2010

@anita: mooie gewichten, spannend ene keizersnede, ben benieuwd wanneer ze worden gehaald.
EN doe het rustig aan na de keizersnede, heb zelf ook een keizersnede gehad en is niet niks.
Voel de wond nu nog wel eens, als ik een te snelle beweging maak

@mama: beterschap met de meiden


tweeling - Nina77 - 29-03-2010

Hi ladies!

Ik hoop niet dat dit wordt gezien als reclame maken maar ik zag op een andere site (http://www.meerlingenforum.nl) de onderstaande link naar een nieuw boekje over tweelingen. Je kan hem tot 1 juni gratis downloaden via http://www.allesdubbel.nl.

Ik ben er vandaag in begonnen en als "first time mommy to be" en toekomstige tweeling-mama vind ik het heel fijn om alle tips en trucs te kunnen bekijken!

groetjes,
Nina


tweeling - Mila - 31-03-2010

hallo meiden,

ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben en aangezien ik zwanger ben geworden met 3 eitjes zit er een grote mogelijkheid in op een meerling. Nu ben ik dus heel erg benieuwd naar jullie wat jullie zwangerschapsklachtjes waren, waarin jullie konden zien dat dat jullie zwanger zijn van een meerling?


tweeling - Nina77 - 31-03-2010

Sylvia gefeliciteerd!!
Spannend, wanneer krijg je je eerste echo?
Ik had zelf geen idee dat het er 2 waren. Wel een beetje misselijk geweest en ook wel moe maar vergeleken met andere verhalen die ik had gelezen viel het reuze mee. Pas bij de echo kregen we het nieuws te horen Big Grin


tweeling - Mila - 31-03-2010

Nina77 schreef:Sylvia gefeliciteerd!!
Spannend, wanneer krijg je je eerste echo?
Ik had zelf geen idee dat het er 2 waren. Wel een beetje misselijk geweest en ook wel moe maar vergeleken met andere verhalen die ik had gelezen viel het reuze mee. Pas bij de echo kregen we het nieuws te horen Big Grin

ik ga morgen bellen voor de eerste echo Big Grin ik denk dat die zal zijn over 3 weken, dan ben ik 7 weken.


tweeling - mama1988 - 01-04-2010

sylvia : Van harte met je zwangerschap! En spannend hoor hoeveel het er uit eindelijk zullen zijn!

Ik heb eerst een 2 miskramen gehad en was amper misselijk
Bij mijn tweeling was ik voor dat ik wist dat ik zwanger was al misselijk en dat is gebleven tot week 16.
Nu ben ik 3 maand zwanger van 1 kindje en ben vrij wel niet misselijk..

Onze gyn zei toen je kunt het aan de misselijkheid herkennen maar dat vind ik niet. Vriendin van me was de eerste 3 maand niet misselijk en na de 3 maand is dat pas gekomen en met de 3 maanden echo kwamen ze er achter dat het een tweeling was!

Ik zou gewoon even afwachten, tot je echo hebt gehad. Succes


tweeling - Mila - 01-04-2010

ik heb jou een beetje gevolgd mama1988, want ik zat eerder in het clubje uitgerekend in oktober 2009 en jij in september, dus las ik mee Wink helaas kreeg ik ook een mk (dat was er 1).
ik ben nu weer zwanger en veel me duidelijk anders en meer zwanger.. ik heb nu klachten en dat had ik de vorige keer niet.

ik heb 28 april de echo, dus het blijft even spannend.


tweeling - mama1988 - 01-04-2010

Spannend de echo, en vooral om dat je weet dat er meerdere eitjes zijn geplaatst
Dat hadden wij niet dus ik dacht niet eens na over een tweeling.. maar het is onwijs leuk!!!

En nu de 3de er achteraan, gelukkig is dit wel eentje!

Laat je ons weten hoe de echo was tegen die tijd, en doe rustig aan.


tweeling - Mila - 01-04-2010

mama1988 schreef:Spannend de echo, en vooral om dat je weet dat er meerdere eitjes zijn geplaatst
Dat hadden wij niet dus ik dacht niet eens na over een tweeling.. maar het is onwijs leuk!!!

En nu de 3de er achteraan, gelukkig is dit wel eentje!

Laat je ons weten hoe de echo was tegen die tijd, en doe rustig aan.

ze zijn niet geplaatst, er zaten er 3 Wink


tweeling - mama1988 - 02-04-2010

oh god! sorry!! ik dacht dat er geplaatst stond!! oeps..

Nou spannend meid...


tweeling - leeuwinnetje - 02-04-2010

sylvia: gefeliciteerd met je zwangerschap


tweeling - finaly87 - 09-04-2010

sylvia gefeliciteerd! Hoe weet je eigenlijk dat er 3 eitjes zaten?? heb je een vroege echo gehad ofzo?
fijne zwangerschap!


tweeling - naatje83 - 09-04-2010

@Anita zag dat ze een keizersnede gingen plannen voor je. Waarschijnlijk is die
ook al uitgevoerd maar kan ik het nergens terugvinden. Hopelijk gaat alles goed met je.

@Sylvia gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier alles wel redelijk veel last van buikpijn. Al een paar keer in het ziekenhuis gelegen.
Heb onder andere aan de weeenremmers gelegen en heb spuiten gehad om de longetjes
wat sneller te laten groeien. Ben inmiddels wel gewoon thuis omdat ik de 34 weken voorbij
ben n de natuur nu zijn gang mag gaan.


tweeling - mama1988 - 09-04-2010

hoi naatje

Wat gaat het snel 34 weken alweer.
Wat balen dat je al in het ziekenhuis hebt gelegen, maar goed dat je de longrijpings spuiten al hebt gehad.
Ik kreeg ze pas toen mijn vliezen waren gebroken en die spuiten hebben 2 dagen nodig zijnde ze tegen mij.
Bij mij heeft die maar 1 dag gewerkt want de volgende dag had ik de meiden al.

geniet van de laatste dagen/weken voor je het weet heb je ze in handen.


tweeling - leeuwinnetje - 09-04-2010

@naatje: alweer 34 weken, dat heb ik nooit gehaald, ben met 32,5 week bevallen
succes met de laatste loodjes


tweeling - Mila - 09-04-2010

finaly87 schreef:sylvia gefeliciteerd! Hoe weet je eigenlijk dat er 3 eitjes zaten?? heb je een vroege echo gehad ofzo?
fijne zwangerschap!

omdat ik via het ziekenhuis zwanger ben geworden, dus we vlak voor de opgewekte eisprong hebben gezien dat er 3 grote follikels zaten en toen heb ik pregnyl mogen zetten om ze te laten springen, dus vandaar..


tweeling - mama1988 - 10-04-2010

sylvia22 schreef:
finaly87 schreef:sylvia gefeliciteerd! Hoe weet je eigenlijk dat er 3 eitjes zaten?? heb je een vroege echo gehad ofzo?
fijne zwangerschap!

omdat ik via het ziekenhuis zwanger ben geworden, dus we vlak voor de opgewekte eisprong hebben gezien dat er 3 grote follikels zaten en toen heb ik pregnyl mogen zetten om ze te laten springen, dus vandaar..


Spannend!! Weetje al wanner je een echo hebt? met 6 weken of 7 weken kun je al een echo krijgen he.
Ik had deze zwangerschap met 7 weken al een echo omdat ik wilde weten hoeveel het er waren, gelukkig eentje dit keer.


tweeling - anita - 10-04-2010

succes met de laatste loodjes naatje!!!!

ik ben inmidddels bevallen met 36 weken en 6 dagen. De jongens Dyllan en Dean doen het best goed, afgelopen maandag ben ik bevallen en nu zijn we lekker allemaal thuis ze hebben nog wel wat moeite met een en ander maar het gaat met de dag beter, eten en op temperatuur blijven blijft een beetje lastig maar de kraamhulp houd alles goed in de gaten. De eerste gerboken nacht is achter de rug en we leven nog hahaha, slechts 2,5 uur geslapen maar dat zijn we nu al weer vergeten wat een zegen twee van die mooie knulletjes in huis!!!!


tweeling - finaly87 - 10-04-2010

sylvie oke wat bijzonder.. kan het dan ook een 3 ling zijn? of zeg ik nou gekke dingen.. :?

anita gefeliciteerd met je 2 jongens! Fijn dat je zo "laat" bent bevallen en je de kleintjes al lekker thuis hebt.. dan kan ook heeel anders gaan bij 2-lingen zoals ik hier vaak hoor.. super voor je.. geniet ervan.


tweeling - mama1988 - 10-04-2010

Anita gefeliciteerd met je 2 zoons.
En wat fijn dat jullie allemaal al thuis zijn dat is het fijnste onze lagen 5 weken in het ziekenhuis pfff.

Met warmhouden hadden de onze nooit moeite ze hadden 1 ochtend 1 kruik en die is toen ook al weg gehaald.
Hoop dat ze gauw op temp. kunnen houden.
Mag ik vragen hoe het kan dat je maar zo weinig hebt geslapen?
voor voeding maakte wij ze beide tegelijk wakker zodat we niet heel de nacht in de weer waren. en veder huilde ze in het begin ook wel maar dat kwam door dat het wiegje niet lekker lag voor ze. Na 2 weken heb ik ze in het ledikantje gedaan en ze slapen vanaf 3 maand door.

Succes en vooral genieten meid!!


tweeling - leeuwinnetje - 10-04-2010

@anita: gefeliciteerd met jullie zoons, wat fijn dat ze thuis zijn.
hier hebben ze 5,5 week in het ziekenhuis gelegen en dat was best zwaar.
Toen ze thuis kwamen hadden ze ook moeite om op temperatuur te blijven, dus heb ze zeker de eerste 1,5 week met kruik en muts in bed laten slapen, daarna heb ik de kruik eraf gehaald en hebben ze nog ene tijdje met mutsje in bed geslapen, omdat het hoofd het snelste afkoelt.
geniet ervan, ik vond het in het begin ook zwaar, want je bent dan vooral bezig met voedne en luiers verschonen en door het slaapgebrek, is het best heftig soms, maar dat komt allemala goed en straks gaat het alsmaar beter, gaan ze beter drinken, en de nachten langer slapen, zodat jullie ook je rust krijgen.
succes en lekker genieten van je mannetjes!!


tweeling - Mila - 10-04-2010

mama1988, ik heb met 7,5weken een echo alleen ga maandag bellen of ik eerder mag, maak me namelijk nogal zorgen.

finaly, ja dat kan idd, maar dat denk ik niet hoor.. we zullen zien.


tweeling - mama1988 - 11-04-2010

sylvia22 schreef:mama1988, ik heb met 7,5weken een echo alleen ga maandag bellen of ik eerder mag, maak me namelijk nogal zorgen.

finaly, ja dat kan idd, maar dat denk ik niet hoor.. we zullen zien.

Waarom maak je zorgen meid?


tweeling - Mila - 11-04-2010

omdat ik het gevoel heb dat ik niet zoveel voel en als ik even helemaal niks voel (dus de klachten die ik heb, weg zijn) dan ben ik bang. had ik namelijk de vorige keer ook en toen was het mis.. de vorige keer is het mis gegaan rond week 5 en kwam ik er pas achter met week 9, en nu zit ik in week 5, dus ook angst door de vorige keer denk ik.


tweeling - kruimeltje - 11-04-2010

Ik breek hier even in hoor.

@ Sylvia, ik heb net een echo gehad met iets meer dan 5 weken, maar daar konden ze nog heel weinig op zien. Ze konden zelfs niet zeggen of het er één of twee zijn (twijfelgevalletje). Nu moet ik 2 weken later weer terugkomen om nog eens te kijken. Ze zagen zelfs nog geen hartje(s) op de echo omdat het nog te vroeg was.

Ik begrijp dat je ongerust bent hoor, maar ik weet niet of je nu al gerust gesteld kan worden, want als er nog niets te zien is, kun je daardoor ook weer gaan twijfelen.

Succes met alles.


tweeling - mama1988 - 13-04-2010

Sylvia : ik snap hoe je voelt, zelf was ik de eerste keer zwanger van 1 kindje dat zagen we met 8 weken en 5 dagen en 2 dagen later was het overleden niemand bevestigde dat maar ik wist het diep van binnen. 3 weken later met de 12 weken echo zagen we het dus dat ons kindje dood was inderdaad met 9 weken. Dus ook ik heb 3 weken lang met een dood kindje rond gelopen. Vreselijk.

Ik wilde hier na ook verlopig niet zwanger raken omdat ik bang was dit was in mei 2008.
In november 2008 kreeg ik 1 dag voor mijn verjaardag weer een miskraam met 6 weken. Ik wist niet wat me overkwam!
Een maand later bleek ik alweer zwanger te zijn. En voordat ik de test deed wist ik het al. En jahoor zwanger maar voor hoelang? na 9 weken kreeg ik een echo de eerste echo en dat was de tweeling dolblij verliepen de 3 maanden snel niks aan de hand wel klachtjes en kwaaltjes maar verder ging het wel. Op naar 15 weken en 20 weken echo, 22 weken was ik zwanger en kreeg ik tts syndroom de meiden dan, ik werd gelaseerd op de placenta en de rvaag was of beide meisjes wel geboren levend zouden worden uiteindelijk 33 weken beviel ik van 2 gezonde meisjes.


Ik wil alleen maar zeggen, de klachtjes en kwaaltjes hoeven niks te beteken als het weg is.
Luister ook goed naar je gevoel en met 6 weken kun je nog niks voelen. Klinkt misschien heeel stom maar ik ben nu 14 weken zwanger van de 3de en nu voel ik pas wat kriebels.. verder niet echt miselijk geweest niks niet. heb eigelijk niet eens het gevoel dat ik zwanger ben maaar het is er toch.
Ik had van deze zwangerschap met 7 weken echo dan zie je alleen een rondje met een hartje.. ik denk net wat kruimeltje zeg eerder zie je niet zo veel en blijft het spannend. Het blijft zowiezo heel e zwangerschap spannend.

meid ik hooop dat je gezond wel wel zwanger bent van 1 of 2 of zelfs 3 kindjes..


tweeling - Mila - 13-04-2010

anita, gefeliciteerd met je boys!!

kruimeltje, als ik eerder voor een echo zou gaan, dan zou ik 6.5 weken zwanger zijn en dan is er al wel wat te zien. maar ik heb besloten om niet eerder te gaan.. ik wacht gewoon keurig af Wink


tweeling - Nina77 - 13-04-2010

@ Anita, gefeliciteerd! Big Grin Ben super benieuwd naar je ervaringen straks!

@ Sylvia, wat is dat afwachten irritant he? En elke keer als je weer een grens voorbij bent komt er weer iets nieuws bij. Maar kan me voorstellen dat je door eerdere ervaringen graag zekerheid wil. Ik hoop dat je geduld straks beloont wordt met een prachtige echo op 7,5 week. Dan kunnen ze als het goed is al wel een hartje zien toch? Het blijft dan nog spannend tot de 12/13 weken en daarna natuurlijk weer voor de 20 weken (en daarna weer afwachten of ze lekker lang knus blijven zitten). Hopelijk wisselen de onzekere dagen wat af met fijne dagen en voor je het weet vliegt de tijd!
(Ik zie net dat je een nieuw berichtje hebt geplaatst en zie dat je niet eerder een echo laat maken. Volgens mij helemaal goed! Dan heb je er gelijk weer een hele week bij Big Grin )

@ mama1988, jij hebt ook best wat meegemaakt zeg! Fijn dat je meiden zo goed door het hele traject zijn doorgekomen!

@ hier, we zijn gisteren voor een pretecho geweest Big Grin We krijgen 2 jongetjes! Het was geweldig om te zien hoe ze al op elkaar reageren en we hebben een dvd en een hele rits aan foto's meegekregen. In grote lijnen zag alles er prima uit dus ik hoop dat ik straks zonder te veel gestress naar de 20 weken echo ga. Het blijft natuurlijk wel spannend omdat ze dan echt alles gaan bekijken maar na wat ik gisteren heb gezien heb ik er het volle vertrouwen in dat het goed gaat! Hoop dat dit gevoel aanblijft Wink
Nu nog 2 stoere namen bedenken! Big Grin

Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 13-04-2010

Wat stoer, 2 jongens!!! Gefeliciteerd!

ik ben ook zo benieuwd of ik er 1 of 2 krijg Big Grin


tweeling - kruimeltje - 13-04-2010

Hebben jullie ook enig verstand van echofoto's?
Dit is een afdruk van de echo ... de echoscopiste zei dat het linker stipje (met pijltje erboven) een vruchtje met zwangerschapsring was en ze twijfelde of het rechterstipje (met pijltje) ook een vruchtje is.

Wat denken jullie? Ik denk dat het er twee zijn en mijn man denkt dat het er één is. Op onze site heb ik een poll geopend.

[Afbeelding: misschien2.jpg]


tweeling - mama1988 - 13-04-2010

oeff kruimetlje heb wel heeel veel echo's gehad ivb het tts bij de meiden maar die waren allemaal vanf week 9.
Met 7 weken zagen wij een stip. En niet eens een vruchtzakring of zo tenmiste niet op de echo foto
met week 9 zag je kindje met daarboven direct de zak zitten.

Met onze echo van de meiden was met week 9 duidelijk 2 mini mensjes te zien.
Ik weet niet wat nu bij jou het is maaar ik denk dat de vruchtzak of hoe dat ook heet heel dicht bij je kindje moet zitten dus denk ik ook twee.


tweeling - Mila - 13-04-2010

ik vind het eruit zien als 2, als je heel goed kijkt ze je ook bij die tweede een zwangerschapsring..

ik heb ineens een heel sterk voorgevoel bij mij en ik denk dat het er 1 is.. nu nog 15 dagen wachten Smile


tweeling - leeuwinnetje - 14-04-2010

@kruimeltje: ik zou ook denken 2, maar zoveel verstand heb ik e rniet van..

@sylvia: wat vervelend die onzekerheid, ik hoop voor je dat je gevoel niet klopt en dat alles goed en gezond is

@anita: leuk dat je 2 boys krijgt, van harte gefeliciteerd!!


tweeling - mama1988 - 14-04-2010

Sylvia, ook al zou het er maar eentje zijn je moet maar zodenken als het maar gezond is.
Dat is het belangrijkste... en hoe meer kids hoe meer ze meoten delenWink wodt hier nog wel eens lastig hoe klein ze ook zijn ze pakken alles van elkaar af! en ik ben dan mama vs poltieagentje hahah.


tweeling - anita - 18-04-2010

de boys zijn 2e paasdag geboren!!! :lol:


tweeling - leeuwinnetje - 19-04-2010

anita schreef:de boys zijn 2e paasdag geboren!!! :lol:

hihi, goed uitgekozen! Wink
gefeliciteerd en geniet ervan!!


tweeling - Nina28 - 19-04-2010

Vandaag eerste echo gehad en het waren er overduidelijk 2!
Ik wil dus graag meekletsen hier, want we zijn er uiteraard heel blij mee, maar ook nog een beetje in shock


tweeling - Nina28 - 19-04-2010

@ Kruimeltje: jouw echo ziet er wel anders uit dan die van mij, maar de echo van jou is ook eerder dan die van mij. En er is natuurlijk ook nog verschil tussen 1-eiig en 2-eiig. Ben benieuwd of jij ook een tweeling krijgt, wanneer moet je weer voor een echo?


tweeling - kruimeltje - 19-04-2010

Nina wat leuk dat je er twee krijgt. Weet je ook of het één-eiig of twee-eiig is?

Ik heb woensdag mijn echo. Dus ik ben benieuwd. Ben jij al erg misselijk want ik hoorde dat je met een tweeling meestal meer misselijk bent. Ik ben nog niet misselijk, ik heb alleen minder eetlust dan normaal.


tweeling - Nina77 - 19-04-2010

Gefeliciteerd Nina! Big Grin
Ik heb er een avond flink van in de stress gezeten (hoe moeten we dat doen? Hoe gaat dat passen? Kan ik het wel?) maar ondertussen kan ik het me niet meer anders voorstellen. Het is zeker een bijzondere ervaring om een tweeling te dragen!
groetjes,
(een andere) Nina Wink


tweeling - mama1988 - 19-04-2010

nina28 welkom hier meid en van harte met 2 wondertjes in je buik!
Het is ontzettend mooi en bijzonder (vond ik altijd) om zwanger te zijn van 2 kinderen te gelijk.
Zijn het jullie eerste kindjes?

Als dat zo is scheelt het wel vond ik zelf je bent dan nog niks gewend en dus pak je alles gauw makkelijk op
en als mensen vragen of het druk is dan antwoord ik meetsal tja wat is drukker weet niet beter zijn me eerste!


Kruimeltje: spannend je echo!

Ik heb zaterdag een echo ben ik 16 weken en 1 dag (van 1 kindje)


tweeling - Nina28 - 20-04-2010

Meiden!

Ik ben een beetje bekomen van de schrik.... Ja het is natuurlijk een ontzettend groot wonder.
Nina: wij zaten gisteren en vannacht ook ontzettend in de stress met gigantische huilbuien van mij.
Van schrik, trek ik dat wel, hoe gaat dat passen in een appartement!!, financieel en noem maar op. Het zijn allemaal praktische zaken waar we wel een oplossing voor vinden.

Maar ik begin er nu eindelijk van te genieten....
Ze konden nog niet zien of het 1- of 2-eiig is, dus dat moeten we afwachten en het zijn inderdaad onze eerste kindjes.

Ik vind het nu allemaal wel nog iets spannender en enger, want 2 is natuurlijk ook wat meer risico's. Hoe gaan jullie hier mee om? Ben zo bang dat het mis gaat....

@ Nina, grappig hoor 2 Nina's met een tweeling. Weet jij al of het 1 of 2 eiig is?
@ Mama 1988:Zijn jouw kindjes 1- of 2-eiig en zijn het jongetjes, meisjes of van ieder een?


tweeling - Nina28 - 20-04-2010

Oh sorry, en Kruimeltje: spannend hoor. Zou wel leuk zijn als jij net als je zus ook een tweeling krijgt....


tweeling - Nina77 - 20-04-2010

Heel herkenbaar Big Grin Toen ik mijn zusje belde net na de echo had ik een soort hysterische huilbui met de slappe lach... ik wist gewoon niet waar ik het zoeken moest Confusedhock:
Gelukkig is mijn vriend heel rustig en toen ik hem in paniek vroeg "maar hoe gaan we dat doen dan!!??" zei hij heel kalm "nou, gewoon net als met een, alleen wordt het ietsje drukker.."
Mijn grootste angst was dat ik al bang was dat ik het leven van 1 kindje zou verprutsen en nu zou ik er misschien 2 verknallen.. maar zodra ik dat hardop had gezegd wist ik ook wel dat dit niet klopt en viel die angst gelijk weg. Toen was de grootse schrik voor mij ook voorbij en kon ik echt beginnen met genieten. Mijn vriend en ik schoten een paar weken daarna af en toe nog wel eens spontaan in de lach als we bedachten dat het er 2 waren. En het vertellen aan anderen is ook erg grappig. Surprize 1: ik ben zwanger.... surprize 2: het zijn er 2!!
Ze zagen bij mijn echo wel een duidelijke wand tussen de 2 kindjes en de echo mevrouw (en later de gyn) zeiden dat ze waarschijnlijk 2-eiig zijn. Vorige week zag ik bij de pretecho ook dat ze ieder een eigen placenta hebben dus is de kans dat het 2-eiig is wel groter. Maar we zullen het pas na de bevalling voor 100% zeker weten denk ik.
Wat betreft complicaties... ik heb wel veel gelezen en heb gelijk een boek over tweelingen gekocht. Ik probeer gewoon te genieten en we worden goed in de gaten gehouden. Mocht er iets niet helemaal goed gaan (wat natuurlijk ook bij een eenling zwangerschap kan) dan is er dan nog genoeg tijd om me er druk over te maken. Eerlijk gezegd vind ik het wel een fijn idee dat ze alle twee een eigen vruchtzakje en placenta hebben en dat ze tot nu toe nog mooi op schema groeien. Misschien maakt dat het ook makkelijker om het goede gevoel vast te houden.

@ Kruimeltje, morgen een spannende dag! Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt en lekker kan blijven genieten. Las wel dat de moeheid een beetje was ingeslagen. Neem je rust en zorg goed voor jezelf!

Liefs,
Nina


tweeling - Nina28 - 20-04-2010

Oh Nina, wat grappig als ik je verhaal lees. Ik belde mijn moeder meteen toen we bij de verloskundige vandaan kwamen en had ook de slappe lag en tegelijk ontzettend huilen.
De verloskundige dacht bij mij ook dat ze ieder hun eigen vruchtzakje hebben en eigen placenta. Dus ik dacht meteen dan is het toch 2-eiig, maar dat hoeft dus niet....

Hoe ver ben jij Nina? en mag ik is dat boek over tweelingen handig met tips en zo en over de ontwikkeling van een tweeling? Als jij het een goed boek vindt, hoe heet het dan ga ik dat ook halen om me wat meer in te lezen...


tweeling - Nina28 - 20-04-2010

oh wat stom van mij, ik zie nu dat je bijna je 20 weken echo hebt en dat jullie 2 jongetjes verwachten.... gaaf zeg!


tweeling - Nina77 - 20-04-2010

Hoi Nina,
Ik ben nu 19 weken zwanger. Overmorgen de 20 weken echo, dus weer spannend Big Grin
(lees net je laatste berichtje Wink )
Het boek dat ik heb gekocht is 'Het grote tweelingenboek' van C. Feenstra.
(linkje met meer info:http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-grote-tweelingenboek/1001004006832578/index.html)
Ik had al een algemeen boek over zwangerschap en ik vind niet dat er in dit boek heel veel meer over in stond maar alle extra beetjes informatie was welkom. Wat ik wel erg leuk (handig) vind aan dit boek is dat het ook verder gaat over de ontwikkeling van de kinderen na de geboorte. Wat voor opvoedkundige dingen kan je tegenkomen en wat zijn de tips en adviezen. Ergens op dit topic had ik ook een keer een link gezet naar een gratis online boek met ervaringsverhalen van tweelingouders. Je kon hem een tijdje gratis downloaden van een andere site. Mocht je hem niet terug kunne vinden dan kan ik kijken of ik de PDF via een PBtje kan toesturen. je kunt hem helaas niet uitprinten maar het is niet echt een dik boek.
Er zijn ook mensen die van hun verzekering een boek krijgen over tweelingen (staat ook ergens in dit topic) maar dit is bij mijn verzekering niet het geval.
groetjes!
Nina


tweeling - mama1988 - 20-04-2010

nina28: Ik heb een 1 eigge meisjes tweeling 8,5 maand nu. Super leuk..
Bij ons konden ze het de eerste keer ook niet met duidelijk heid zeggen of het 1 of 2 eigge was. Met 10 weken was het duidelijk 1 eigg. Wel hebben mijn meiden het tts syndroom gehad. 2 eigg kan dit niet voorkomen bij 1 eigg wel. Hou daar wel in de gaten,
Als je een tweelingeboek wil HET TWEELINGENBOEK, ik heb er eentje hoor en heb hem niet gebruikt.
Dus als je hem over wilt nemen moet je maar even een pb berichtje sturen.

Toen wij het aan iedereen vertelde had iedereen zo iets van huh 2 ?
(mijn man zei 2 weken voor de echo, het zijn er lekker twee schat... ik zei ik doe je wat wil niet achtere zo'n lompe kinderwagen lopen enzovoort) jahoor hij had gelijk..

Tip kinderwagen kijk op marktplaats staat heel veel goede tussen voor stukke minder geld!

En toen de gyn zei het zijn er twee toen wij dat voor het eerst zagen op vrijdag de 13de.. dacht ik shit hoe moet ik bevallen en mijn man dacht we moeten een nieuwe auto!
hahahah


tweeling - Nina28 - 21-04-2010

Hebben jullie een combinatietest laten doen? Voor ik wist dat het er 2 waren neigde ik naar nee, maar ik meen gelezen te hebben dat er bij een tweeling een iets verhoogde kans is op down.... Maar aan de andere kant: ik zou de zwangerschap nooit afbreken.....
Wat waren jullie afwegingen om het wel niet te doen?


tweeling - Nina77 - 21-04-2010

@ Mama, :lol: dat ook waar mijn vriend gelijk aan dacht: een nieuwe auto!

@ Nina, voordat ik zwanger werd zei ik altijd dat ik wel de tests wilde doen. Niet omdat ik de zwangerschap zou afbreken maar omdat ik me dan tijdens de zwangerschap kon voorbereiden. Toen ik zwanger was dacht ik er opeens heel anders over! Ik had het gevoel dat het bij mij alleen maar meer stress zou geven, vooral omdat het een kansberekening blijft en je geen zekerheid krijgt. Mijn vriend dacht er toen wat zakelijker over na dus hadden we besloten te wachten tot de 1e echo (dan zou het voor hem misschien ook iets "echter" worden). Rond dat moment beviel een vriendin van mij. Bij haar was nooit iets opgevallen bij alle test en echo's maar het kindje bleek achteraf een flink probleem te hebben met zijn slokdarm. Gelukkig hebben ze het goed kunnen opereren en het gaat nu heel goed met hem, maar ik had het idee dat er (naast down) nog zoveel kan gebeuren (tijdens en na de zwangerschap), dat de combinatietest niet zo veel zou toevoegen. Gelukkig dacht mijn vriend er na de echo ook zo over dus hebben we besloten het niet te doen. De 20 weken echo laten we wel doen. Als ze dan iets tegenkomen kan het juist handig zijn om het voor de bevalling te weten (i.v.m. specialistische ziekenhuizen etc.). Ik vond het hele keuzeproces wel pittig. Het is een van de eerste dingen die je als ouder beslist voor je kindjes. Ik denk daarom ook dat alle keuzes goed zijn, als je maar een bewuste keuze maakt..
groetjes,
Nina


tweeling - Nina77 - 21-04-2010

Oh, en ik heb ook een keer de keuzehulp test gedaan op http://www.prenatalescreening.nl/keuzehulp.php


tweeling - Mila - 21-04-2010

Nina gefeliciteerd met een tweeling!!
Heb je een echofoto? ben eigelijk wel heel benieuwd heo het er dan uitziet Wink


tweeling - mama1988 - 21-04-2010

nina koop geen andere auto wanneer je de kinderwagen nog niet hebt... in vele auto's passen de duo wagens niet.
let daar goed op.


tweeling - finaly87 - 21-04-2010

wanneer weet kruimeltje of het er 2 zijn??


tweeling - Mila - 21-04-2010

ze had om 15.15 de echo.


tweeling - finaly87 - 21-04-2010

ow vandaag dus Smile spannend hoor Wink


tweeling - Nina77 - 21-04-2010

Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze rond 15.00 uur de echo had maar misschien was het later... Spannend!


tweeling - Nina28 - 21-04-2010

Dank je Nina voor jouw redenatie. Is ook zo lastig om die keuze te maken. Dan denk ik we doen het wel dan hoef ik me daar niet meer druk om te maken, en dan denk ik weer 'het is maar een kansberekening' of 'wat als het verhoogd risico er is, ik breek het toch niet af'. Tja lastig.... Volgende week gelukkig weer echo bij de gyn, kan het er met haar nog over hebben. Maar de uiteindelijke keuze moeten we toch zelf maken.

Ben ook erg benieuwd naar de echo van Kruimeltje... spannend!

@ Sylvia: ik heb wel echo foto's, maar ben niet zo handig met computer en zo.... zal vanavond thuis eens een poging wagen. Eentje zie je heel duidelijk en de ander zie je eigenlijk helemaal niet zo. Kwam omdat ie achter de ander lag. Dus ik beloof, ik doe vanavond een poging op de foto's hier op het forum te krijgen!!


tweeling - kruimeltje - 21-04-2010

Ik zal jullie niet langer in spanning laten ... het is er één!

Vanmiddag hebben we weer een echo gehad om te kijken of het er nu één is of toch stiekum twee. En nu was het wel heel duidelijk te zien. Het is er ééntje.

[Afbeelding: 21-04-2010-echo-1.jpg]

En we konden het hartje ook al zien kloppen! De echoscopiste zei nog dat ze de vorige keer echt twijfelde of het er geen twee waren maar nu was heel duidelijk te zien dat er echt maar één kleine op komst is.
En dat is ook wel zo rustig. Een tweeling is natuurlijk heel leuk, maar ik zou niet weten hoe we in het kleine slaapkamertje twee ledikantjes kwijt zouden moeten staan.
Met één kleine kan het hier in het appartement nog wel, maar met twee zou het wel heel erg passen en meten worden.

[Afbeelding: 21-04-2010-echo-2.jpg]

De donkere vlek op deze foto is de vruchtzak en het rondje erin is het kindje.
Het witte vlekje in het rondje is het hartje en dat zag je op de echo een beetje knipperen (de hartslag).
Het kindje zit ook op de goede plek in de baarmoeder (bovenin) volgens de echoscopiste, dus alles ziet er heel goed uit.

Over twee weken mogen we weer terugkomen om te meten hoe ver de zwangerschap nu is.
Het lijkt erop dat ik net iets minder ver ben dan de 7 weken die we hadden uitgerekend.

Op http://baby.slagers.org hebben nu ook een nieuwe poll geopend.
Wordt het een jongetje of een meisje … wie zal het zeggen??


tweeling - Mila - 21-04-2010

mooie echo kruimeltje..

nu op naar mijn echo over 7 dagen Big Grin zal het bij mij 1, 2 of 3 zijn :?


tweeling - Nina28 - 22-04-2010

@ Kruimeltje:mooie echo!
Heb gisteren niet meer achter de computer gezeten, was doodop na m'n werk.... Dus ik ga vanavond een poging wagen om de foto's hierp te krijgen!!

Fijne dag allemaal!


tweeling - mama1988 - 22-04-2010

Kruimeltje: gefeliciteerd meid als nog mooie echo en fijn dat je het hartje hebt kunnen horen Geniet ervan!


tweeling - Nina28 - 23-04-2010

Kan iemand vertellen hoe je foto's toevoegt? Ik ben zo'n dummie wat dat betreft... :oops:


tweeling - Nina77 - 23-04-2010

Kruimeltje, ook hier nog gefeliciteerd met jullie kruimel!
Leuk dat je een topic voor echo foto's hebt gestart. Ik zal er binnenkort ook iets op zetten!

Sylvia, spannend het afwachten tot de echo! Ben ook erg benieuwd hoeveel het er zijn!

Nina28, ik gebruik zelf http://www.tinypic.com. je kiest je bestand, kiest verkleinen (volgens mij 'website/e-mail'), uploaden, selecteert de IMG code (voor forums) en plakt deze in je berichtje. Succes!


tweeling - Nina28 - 23-04-2010

Hier dan de eerste echo-foto's van onze 2 ukjes! Met 8 weken en 3 dagen! Als ik heel eerlijk ben zie ik bij nr 2 niets hoor, maar was overduidelijk te horen. Uk 2 lag verder naar achter...

[Afbeelding: wvbv35.jpg]

[Afbeelding: mtl4rd.jpg]

IMG]http://i44.tinypic.com/2415t1t.jpg[/IMG]


tweeling - Nina28 - 23-04-2010

[Afbeelding: 2415t1t.jpg]

En hier uk 2!

Thanks Nina 77 voor de tip!


tweeling - Nina28 - 26-04-2010

Heb me dit aangemeld voor de NVOM (Nederlandse Vereniging voor ouders van meerlingen) Hoop zo wat meer informatie te krijgen en praktische tips over de zwangerschap, borstvoeding, maar straks ook over de opvoeding. En als ik het dan bekijk... och wij krijgen er maar 2, er zijn mensen die er 3, 4 of meer tegelijk krijgen....

Ben benieuwd wanneer ik het welkomst/informatiepakket ontvang....


tweeling - anita - 26-04-2010

@nina, een tweeling is echt heel erg leuk en bijzonder natuurlijk. Maar in het begin wel zwaar hoor, onze jongens zijn nu 3 weken oud en ik moet zeggen papa en mama zijn best wel moe. Hahaha ben al blij met 3 uurtjes slaap achter elkaar :roll: :roll: Als je die ukkies dan ziet ben je al die moeheid weer vergeten hoor want het is zo schattig samen!!!! :lol: :lol:
Geniet maar lekker van je zwangerschap en rust lekker uit 8-) 8-)


tweeling - Nina28 - 27-04-2010

mama1988 schreef:Als je een tweelingeboek wil HET TWEELINGENBOEK, ik heb er eentje hoor en heb hem niet gebruikt.
Dus als je hem over wilt nemen moet je maar even een pb berichtje sturen.

Beetje late reactie :oops: Maar ik heb me aangemeld bij de vereniging voor ouders van meerlingen en daar krijg ik een tweelingenboek in het welkomstpakket, ook nog 4 tijdschriften per jaar, informatieve bijeenkomsten over borstvoeding, bevalling, opvoeding etc. Lijkt mij toch wel erg handig want alle andere tijdschriften gaan uit van 1 kindje en 2 is toch net effe anders...

Hebben jullie trouwens ervaring met duokinderwagens? Ik zou graag een duo wagen willen waar je 2 maxi-cosi's op kan plaatsen en 2 reiswiegen (niet tegelijk natuurlijk :lol: )
Nu kom ik er alleen maar tegen waar je 2 reiswiegen op kan plaatsen en de mogelijkheid voor 1 maxi-cosi. Maar geen 2 dus...
Vrijdag gaan we naar winkels om te informeren, maar misschien hebben jullie nog suggesties op tips???


tweeling - jep - 27-04-2010

@Nina: de duowalker van easywalker! Kan 'em van harte aanbevelen! Is trouwens ook te koop via de rentepuntenwinkel van de ING. Scheelt de helft. Weet niet of je zelf een internetspaarrekening hebt bij ING of iemand die je kent?

Jep


tweeling - finaly87 - 27-04-2010

sylvia22,. morgen je echo???


tweeling - Mila - 27-04-2010

finaly87 schreef:sylvia22,. morgen je echo???

ja om 13.00 uur


tweeling - Nina28 - 28-04-2010

jep schreef:@Nina: de duowalker van easywalker! Kan 'em van harte aanbevelen! Is trouwens ook te koop via de rentepuntenwinkel van de ING. Scheelt de helft. Weet niet of je zelf een internetspaarrekening hebt bij ING of iemand die je kent? Jep

Goed om te horen dat je positief bent over de easywalker.... die hadden we op internet gezien, maar altijd goed om ervaringen van anderen te horen. Heb zelf geen rekening bij de ING, maar ik ga eens informeren bij familie/vrienden. Zeker de moeite waard als ie daar voor minder te koop is. Thanks voor de tip!


tweeling - anita - 28-04-2010

ook wij hebben de easywalker, erg fijne wagen!!! Weet alleen niet zeker of hij nog te krijgen is via ing, wij hebben hem ook daar vandaan maar volgens mij is hij niet meer te krijgen, dat moet je maar even kijken. In ieder geval een zeer fijne wagen die ik van harte aanbeveel!!


tweeling - Mila - 28-04-2010

ja ik ben er weer


het zijn er twee!!we hebben de hartjes gezien en gehoord!!!
vanavond zet ik de echo's erop!! moet even wennen!


tweeling - Nina77 - 28-04-2010

Sylvia wat leuk!!!
Gefeliciteerd Big Grin


tweeling - Nina28 - 28-04-2010

@ Sylvia: Wat leuk meid! Gefeliciteerd!!! En ja, wennen dat begrijp ik..... Ik ben er nog niet helemaal aan gewend...


tweeling - Mila - 28-04-2010

Ik hoop dat het lukt zo!

dit zijn ze allebei samen:
[Afbeelding: t9xhth.jpg]

dit is ukkie 1 met rechts heel mooi de dooierzak:
[Afbeelding: 10yggif.jpg]

dit is ukkie 2:
[Afbeelding: rsg5qo.jpg]

dit zijn ze weer samen, maar deze is uitwendig gemaakt en daardoor minder duidelijk:
[Afbeelding: 28mlf9g.jpg]


tweeling - Mila - 29-04-2010

vraagje: hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie gewend waren aan een tweeling?
wat hebben jullie eraan gedaan om sneller te wennen?

moet ik nu ook meer foliumzuur slikken, want ik heb er tenslotte 2 in mijn buik en ik slik voor 1?

mama1988, jij weet nu het verschil tussen een tweelingzwangerschap en een eenlingzwangerschap en mijn vraag is heb je met een tweelingzwangerschap ook meer hoger dan bij een?


tweeling - Nina28 - 29-04-2010

Ben vanochtend voor het eerst bij de gyn geweest... Onze ukkies zijn goed gegroeid en de hartjes klopten mooi! Zo'n geruststelling weer!!

@ Sylvia: ik heb ook aan de gyn gevraagd of ik nu niet te weinig folium en vitaminen slik maar dat is niet zo.
Wel moet ik vanaf week 12 extra folium en ijzer gaan slikken. Niet voor het kindje, maar voor mezelf. Folium voor de kindjes zou dan nl. niet meer nodig zijn. Maar de gyn schrijft dit voor op recept...

Verder heb ik afgelopen week enorme honger gehad, echt niet normaal... nu is het eigenlijk weer normaal.
17 mei mag ik weer terug voor controle.... ik vind dat eigenlijk wel een prettig idee, lekker vaak naar onze ukkies kijken!


tweeling - anita - 29-04-2010

@sylvia, ik kreeg ook vanaf 12 weken van de gyn foliumzuur en ijzer tabletten op recept. Met de ijzer ben ik redelijk snel gestopt want mijn ijzergehalte was erg hoog dus ik had dat niet nodig.
Ja het is even wennen een tweeling, al moet ik zeggen dat wij er na een weekje toch wel aan gewent waren hoor. En aan het einde van de zwangerschap begonnen de zenuwen weer een beetje, hoe moet dat straks, red ik het allemaal wel etc. De jongens zijn nu alweer ruim 3 weken oud en ik moet zeggen je red het prima...hahahaNatuurlijk zijn we wel moe en is het allemaal erg druk maar je doet het gewoon voor twee van de lieve ukkies. Als je er 1 hebt is het ook allemaal druk en zwaar in het begin, maar dat gaat vanzelf over ook met een tweeling hoor. Je moet tijdens je zwangerschap alleen wel rekening houden met het feit dat je waarschijnlijk eerder met verlof gaat en dat je tegen het eind gewoon weinig meer kan want je buik zal flink worden :roll: :lol: :lol: