Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 29-04-2010

ja precies dat is me ook al verteld door de arts dat ik rekening moet houden met eerder stoppen, maar als ik veel eerder stop dan ga ik toch eerst de ziektewet in? mijn verlof gaat dan toch niet al in?


tweeling - mariana - 29-04-2010

hoi meiden wat leuk een tweeling forum.

ik/wij krijgen mischien een tweeling.
wij hebben 13-4, 2 prachtige embryos terug geplaats gekregen.
en nu ben ik zwanger we weten nog niet of het er 1 is of 2 die zijn blijven plakken.
hopenlijk zijn het er 2.
we hebben ons er helemaal op voorbereid, en gaan er gewoon alvast een beetje vanuit dat het er 2 zijn.
12 mei mogen we komen voor een echo, en dan weten we meer.


groetjessss mariana


tweeling - anita - 29-04-2010

@sylvia ja dan ga je de ziektewet in. Ik ben met 30 weken volledig de ziektewet ingegaan en b en uiteindelijk 3 weken te vroeg bevallen. Eigenlijk moest ik tot week 34 doorwerken dus heb 4 weken extra thuis gezeten, vrij wil ik het niet noemen want ik was niet echt meer mobiel.. :roll:

@mariana, welkom ben benieuwd of het er twee zijn, maar dat horen we vast zodra jij het weet. :lol:


tweeling - Nina28 - 29-04-2010

@ Mariana: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben heel benieuwd of het er twee zijn, spannend voor jullie.... Hoop dat je hier snel komt melden dat het er twee zijn!!

@ Sylvia: ook al beval je eerder, op je werk moeten ze uitgaan van de uitgerekende datum. Ik werk dus t/m week van de zwangerschap en ga dan met verlof. Als het eerder niet meer gaat dan ga je inderdaad in de ziektewet tot max. week 35.
Ook al beval je in week 38, dan heb je toch nog 10 weken recht op zwangerschapsverlof vanaf de uitgerekende datum. Dit betekent dus dat je dan 12 weken na de bevalling hebt (je hebt ook maar korter van te voren gehad)
En daarna heb ik met mijn baas afgesproken dat ik nog 4 weken vakantie neem Big Grin
Dat wordt dus ruim een half jaar verlof, maar dat betekent niet dat ik het rustig aan kan doen. Zal zeker zwaar zijn met 2 ukkies!


tweeling - Nina28 - 29-04-2010

Ik werk dus t/m week 34!


tweeling - Mila - 29-04-2010

ok, kijk die informatie is dan weer mooi om binnenkort mee te nemen in gesprek, want ik wist totaal niet hoe dat gaat Wink

en zo zullen er wel meer vragen komen Smile

nina, lees dat je vanmorgen weer bij de gyn. bent geweest, super!! heb je een echo, ben wel erg benieuwd hoe ze er met ruim negen weken uitzien.

anita, 3weken te vroeg bevallen dat heb je dan netjes gedaan, ik hoop dat mijn kleintjes ook zo lang blijven zitten.

mariana, spannend!! ik wist dat het er bij ons kans op een tweeling in zat en zelfd een drieling, maar toch ben ik uitgegaan van 1 en toen waren het er 2, dus nu weer even omschakelen :lol:


tweeling - Nina28 - 29-04-2010

@ Sylvia: Ik was vanochtend zo blij om de hartjes weer te horen..... Ik zal morgen de echofoto's plaatsen. Ga zo effe de stad in, effe lekker drankje (lees Icetea, of spa) op het terras...

Vanochtend hebben ze de echo uitwendig gemaakt, vorige keer inwendig. De foto's van nu zijn dus eigenlijk onduidelijker Cry Maar ze waren allebei weer geroeid. Je moet het trouwens niet gaan vergelijken met de groeikalenders die je overal ziet, die zijn gebaseerd op 1 kindje.
Uk 1 was 3,13 cm en uk 2 was 2,82 cm. Volgens de gyn was dit keurig e een normale ontwikkeling voor een tweeling!

Wens jullie allemaal een gezellige Koninginnenacht en -dag!


tweeling - Mila - 29-04-2010

nou ik vind beide rond de 3 cm erg mooi hoor!! die van mij waren gisteren ongevereer 9 mm (dacht ik) :lol:

veel plezier op het terras en een leuke koninginnendag morgen!


tweeling - Mila - 29-04-2010

anita, wat ik me afvraag is is je man/vriend al weer een het werk? en hoe doe jij dan het voeden en badderen in je eentje?
ik kan me daar nu al heerlijk druk om maken, ben zo bang dat ik het allemaal niet ga redden in mijn eentje als mijn vriend aan het werk is


tweeling - Nina28 - 30-04-2010

Dat lijkt me ook lastig, vooral het voeden van 2 kleintjes. Ik wil toch proberen borstvoeding te geven, maar niet volledig. Hoe kan je uk 2 nog aanleggen als je ukkie 1 al hebt aangelegd?
Als baby'tjes zo klein zijn hoeven ze niet elke dag in bad. Je zou dus om de dag de een in badje kunnen doen en de andere dag ukkie 2.


tweeling - Mila - 30-04-2010

ja precies dat zijn wel even praktische dingen die anders gaan dan bij 1 kindje Smile

pfff ik heb 2 dagen geleden de echo gehad en heb 2 goede hartjes gehoord en gezien, volgens de arts zaten ze op de juiste plek en waren ze qua grote erg mooi en nog ben ik soms bang dat er straks nog maar 1 zit ofzo.. had jij dat ook tussen de echo's door dat je dan weer onzeker werd? :oops:


tweeling - Nina77 - 30-04-2010

Hi meiden!

Marina, welkom!
Anita, wat leuk om te horen hoe het gaat! Alle informatie van ervaringsdeskundigen is welkom!

Het heeft bij mij even geduurd voordat het echt doordrong dat het er 2 waren maar ondertussen kan ik het me niet meer anders voorstellen. Ik heb af en toe nog wel momenten van lichte paniek als ik probeer voor te stellen hoe het straks allemaal moet (vooral als ik zie hoe vriendinnen hun handen vol hebben aan 1 kleintje Confusedhock: ) maar volgens mij hebben veel andere 'first time moms" dit ook. Het zal flink wennen zijn maar dat was met 1 kindje waarschijnlijk ook wel zo geweest. Ik heb toch geen idee waar ik aan begin Wink
Ik ga proberen beide kindjes borstvoeding te geven. Mocht het voor een bepaalde reden niet kunnen dan wil ik proberen te kolven. Als het uiteindelijk echt niet wil lukken of als ik er zelf echt van in de stress ga schieten dan heb ik echt geen moeite met flesvoeding. Ik weet dat als het eenmaal zover is dat ik er dan misschien heel anders over denk maar voor nu geven die opties me wel rust.

Wat betreft de onzekerheid tussen de echo's door...heel herkenbaar!
Ik kan ze nu af en toe voelen schoppen en dat is echt super gaaf. Alleen weet ik nooit wie ik precies voel Big Grin Het blijft dus gewoon afwachten en vertrouwen dat ze het goed doen.

Ik was van plan de rommelmarkt over te struinen vandaag maar het is hier echt rotweer...misschien dat het vanmiddag iets beter wordt. Fijne Koninginnedag allemaal!


tweeling - anita - 30-04-2010

ja mijn vriend is al weer een week aan het werk. Ik moet zeggen dat het best allemaal wel gaat hoor in je eentje. Ik geef geen borstvoeding dus dat scheelt denk ik wel, voeden doe ik omste beurt. Degene die het eerste wakker is neem ik mee naar beneden en als ik klaar ben ben (ongeveer een half uurtje alles) dan haal ik de ander. Als hij eerder gaat huilen dan moet hij helaas gewoon even wachten je hebt maar 1 paar handen. Het zelfde geldt voor badderen 1 voor 1.

Ik zal me daar nu nog niet druk om maken hoor dames, het komt allemaal wel goed de leuke momenten wegen zoveel zwaarder dan de niet leuke..hahaha. En een huilend kind daar wen je ook echt aan hoor, en ze krijgen er niets van als ze eventjes op hun beurt moeten wachten. Als ik straks op 5 voedingen per dag zit en de mannen zijn iets groten ga ik ze tegelijk voeden in de kinderstoelen (bloom met ligstand) Hoe dat gaat laat ik jullie uiteraard weten.

Succes met de zwangerschappen en veel plezier met alle echo's (want je krijgt er een hoop) :lol:


tweeling - Nina28 - 30-04-2010

@ Anita: Kijk dat soort praktisch ervaringen zijn handig om te lezen.... Ik heb ook geen moeite met flesvoeding maar wil wel borstvoeding (of kolven) proberen. We zien het tegen die tijd wel!
Die kinderstoelen van Bloom zijn gaaf ja...

@ Sylvia: Ik was tussen echo 1 en 2 ook heel onzeker en bang. Was daarom zo blij om te zien dat alles goed was daar kan ik wel weer een weekje op teren. 17 mei mag ik alweer, dus veel tijd om me zorgen te maken is er gelukkig niet!

Vandaag bij Babydump geweest. We twijfelen nog tussen de duowagen van Easywalker en Koelstra. Koelstra is 6 cm smaller en daarom toch ook het overwegen waard...


tweeling - mama1988 - 30-04-2010

dames las snel jullie berichten, toen mijn tweeling na 5 weken uit het ziekenhuis kwamen was mijn man 1 weekje thuis daarna zat ik alleen van s morgens half 8 tot 6 uur s avonds. Ik ben toen de meiden 6 weken oud waren gestopt met bv geven ik kolfde fulltime. Ik gaf ze beide tegelijk in hun wipstoeltje de fles met een kussen onder de fles.

Het badje deed ik eerst s avonds als me man er was maar dit was geen optie aangezien de kids moe waren.
Ik deed het gewoon omste beurt om hun kamer. eentje in de tummy tub en de ander in bed. en die kleede ik aan en zo deed ik de volgende. Hoe ouder ze worden hoe makkelijkere het gaat. En ritme tja dat duurt wel ff voordat je dat wel hebt met twee kids.

Niet druk maken vertrouw op je zelf. het komt goed je moeder gevoelens zullen je echt niet in de steek laten. succes dames!


tweeling - Nina28 - 01-05-2010

Nina77 schreef:Ik kan ze nu af en toe voelen schoppen en dat is echt super gaaf. Alleen weet ik nooit wie ik precies voel Big Grin Het blijft dus gewoon afwachten en vertrouwen dat ze het goed doen.

Ik was van plan de rommelmarkt over te struinen vandaag maar het is hier echt rotweer...misschien dat het vanmiddag iets beter wordt. Fijne Koninginnedag allemaal!


@ Nina77: Lijkt me fantastisch om de ukkies al te kunnen voelen? Gaaf zeg.... Hoe gaat het met je, voel je je goed?

Was inderdaad rotweer, wij zijn maar naar Babydump gegaan ipv de rommelmarkt... jij nog wat leuks gedaan?


tweeling - Mila - 01-05-2010

oh de babydump gaan wij ook heen, alleen wil ik eerst de volgende echo afwachten :oops:


tweeling - mariana - 01-05-2010

meiden bedankt voor het welkom heten.
zodra ik weet of het er 1/2 zijn laat ik het weten.

liefsss


tweeling - Nina77 - 01-05-2010

Uiteindelijk klaarde het wat op en ben ik met wat vriendinnen de markt over gelopen. Helemaal niks gekocht! Confusedhock: (behalve dan die hamburger, dat ijsje, oh...en de suikerspin..en achteraf nog een bakje nacho's in de kroeg :oops: )

We zouden vandaag twee ledikantjes en andere kleinere spullen gaan shoppen bij de Ikea maar m'n vriend kwam gisteren een beetje laat (zeg maar gerust "vroeg") thuis van een avondje kaarten en hij ligt nog lekker te snurken Wink Misschien dat we vanmiddag alsnog even gaan.

Hadden jullie al iets gekocht bij de babydump?


tweeling - mama1988 - 01-05-2010

babydump ben ik ook wel eens geweest maar vond er niet veel aan, en ook ver rijden voor ons. Nu bestel gewoon op hun website ook goede servies.


tweeling - Nina28 - 01-05-2010

hahaha Nina 77 dat snacken herken ik wel....

We hebben nog niets gekocht, eerst even orienteren. Wil de kinderwagen toch in het echt gezien hebben, kan ik daarna alsnog via de webshop bestellen. Morgen gaan we naar Nijmegen naar een babyzaak.

Moet kunnen toch dat je vriend een avondje doorhaalt, dat wordt straks misschien wel minder. Mijn vriend is nu nog solidair met mij... als ik naar huis ga dan gaat hij mee.... Dat zal hij straks ook niet meer doen en dat vind ik ook helemaal niet erg...

Heb vandaag m'n eerste positiekleding gekocht. Buik en boobs beginnen nu toch echt te groeien (die boobs is echt niet meer normaal, lijk wel Pamela :oops: )

Fijne avond nog! x


tweeling - mama1988 - 01-05-2010

nina28 welke kinderwagen heb je op het oog?
op marktplaats kun je ok goede wagens kopen, hebben wij ook gedaan scheelt zoveel geld.


tweeling - Nina28 - 02-05-2010

@ mama1988: Wij twijfelen nog tussen de Koelstra en de Easywalker. Natuurlijk is het op Marktplaats een stuk goedkoper, maar ik wil de kinderwagen toch graag nieuw kopen. Het kamertje nemen we wel van een familielid over en we bestellen een tweede bedje uit die serie. 2 nieuwe matrasjes en klaar....

En we krijgen de kinderwagen van m'n schoonouders, dus als zij dat graag voor ons willen doen dan ga ik niet weigeren.... Big Grin

Vandaag naar Nijmegen geweest naar een babyzaak. Op hun site stond dat ze op koopzondagen open waren. Nou het was vandaag dus koopzondag in Nijmegen, maar op de deur hadden ze een briefje hangen dat ze gesloten waren :x Snap niet dat ze dat niet even op hun website plaatsen. Daar zit je dan toch weer 3 kwartier voor in de auto, was nog rotweer ook!


tweeling - mama1988 - 02-05-2010

nin28 Okay nee dan zou ik het zeker ook niet weigeren als je de kinderwagenkado krijgt! Dat kregen wij niet dus was blij dat ik een complete wagen had voor 300 euro.. want het is duur genoeg.
Vriendin van me heeft de easy walker maar moet nog bevallen dus weet niet hoe die rijdt. Zelf heb ik een Urban jungle Ideaal zou niet anders meer willen ik heb die gekozen omdat je er ook 3 kindjes op mee kan vervoeren wat we nu dus nodig hebben. Dat kan bij de rest van de wagens niet.

Wle balen zeg dat die winkel dicht was!


tweeling - Mila - 02-05-2010

ik heb er op dit moment 3 op het oog, maar we willen eerst in de winkel kijken hoe ze rijden:
- koelstra twin
- duowalker sky
- mountain buggy urban jungle duo

mama1988, wij hebben een auto met een niet zo grote kofferbak, past die kinderwagen van jou in een normale auto? of heb je daar echt een stationauto voor nodig?


tweeling - Mila - 02-05-2010

oh ik zie nu dat de duowalker hetzelfde is als de easywalker :oops:


tweeling - mama1988 - 02-05-2010

sylvia22 schreef:ik heb er op dit moment 3 op het oog, maar we willen eerst in de winkel kijken hoe ze rijden:
- koelstra twin
- duowalker sky
- mountain buggy urban jungle duo

mama1988, wij hebben een auto met een niet zo grote kofferbak, past die kinderwagen van jou in een normale auto? of heb je daar echt een stationauto voor nodig?


nee helaas de urban jungel en alle duowagens zijn 75 cm en dat gaat niet in een normale auto.
Wij hebben een ford focus station uit 99 daar past die makkelijk in ook met de reiswiegen die hoefte ik niet eens los temaken. helaas moeten we nu een nieuwe auto omdat er geen drie auto stoeltjes achterin kunnen.
maar voor die wagen moet je echt naar een koffer ruimte kijken van 75 cm breedt of lang.

kangoo
ford focus of mondeo station
mpv
opel zaffarie (ofzo)
volvo v70
past het in


tweeling - Mila - 02-05-2010

pfff zul je zien moeten we nog een nieuwe auto kopen ook :o we hebben nu een peugeot 206 met airco uit 2005 en ben er zo blij mee!!! :twisted:


tweeling - Mila - 02-05-2010

nou ik heb even gemeten en hij is 115 cm breed en 50 cm diep, past dat dan wel of ook niet?
als je die kinderwagen ingeklapt hebt incl. die 2 bakken hoe diep en breed is hij dan?
als je dat weet natuurlijk hoor, je hoeft niet speciaal voor mij te gaan meten Wink


tweeling - mama1988 - 02-05-2010

sylvia22 schreef:pfff zul je zien moeten we nog een nieuwe auto kopen ook :o we hebben nu een peugeot 206 met airco uit 2005 en ben er zo blij mee!!! :twisted:

Ik had een grote golf met ruime achterbak maar ook daar paste de wagen niet in, toen de meiden 5 weken oud waren hebben de e station gekocht.. Waarom woon je? Wij hebben onze ford focus station te koop. daar past het allemaal in OOk twee maxi cosi's op de achterbank(sommige auto's die van me man passen de maxi cosi's niet op de achterbank)


tweeling - mama1988 - 02-05-2010

onze auto is 115 breed en 80 lang achterbak dan daar past die net in.

de urban jungle is 110 lang ingeklapt en 75 breed


tweeling - Mila - 02-05-2010

mama1988, ik woon in zutphen, maar ik heb nogal een wensenlijst w.b.t. auto's :oops:
wil graag zwart en het liefst ook airco en vanaf bouwjaar 2000 dus max. 10 jaar oud.

ik denk als de volgende echo goed is we maar eens langs de garages gaan en kijken naar 2e hands auto's en dan zal ik mijn auto moeten inruilen Cry Cry Cry
pfff dat is dan weer niet zo tof! we hebben deze auto nog geen 1,5 jaar geleden gekocht met het vooruitzicht op 1kindje en daar is deze wagen helemaal geschikt voor :? nou ja ga zo maar lekker douchen en dan maar eens rustig naar auto's kijken..
bah ik vind station lelijk!! :evil: zo nu weer genoeg gal gespuugd (sorry)


tweeling - mama1988 - 02-05-2010

ik woon in winterswijk onze auto is mooi blauw uit 99
ik zou geen gewone auto meer willen straks met al onze kids maar succes met zoeken


tweeling - Nina28 - 04-05-2010

@ Sylvia22: Wil jij eigenlijk weten of het jongetjes/ meisjes/ of van ieder 1 is? Ik wil dat wel weten, dus nog effe geduld hebben. Zelf denk ik dat het 2 jongetjes zijn.
Stiekem zou het allerleukste zijn: een jongetje en een meisje! Maar twee jongetjes vind ik ook hartstikke stoer!


tweeling - mama1988 - 04-05-2010

Nina28 schreef:@ Sylvia22: Wil jij eigenlijk weten of het jongetjes/ meisjes/ of van ieder 1 is? Ik wil dat wel weten, dus nog effe geduld hebben. Zelf denk ik dat het 2 jongetjes zijn.
Stiekem zou het allerleukste zijn: een jongetje en een meisje! Maar twee jongetjes vind ik ook hartstikke stoer!


Ik vind het altijd wel handig zeker met twee om te weten wat het is. Ik dacht ook heel strek ik krijg 2 jongens. Ik durfde niet eens naar roze te kijken ik had zo iets dat is niet voor mij (omdat ik heel graag een dochter of twee had)
met de 20 weken echo stond het al op beeld wat de geslachten waren 2 dames.

nu ben ik ruim 17 weken en we krijgen weer een meisje! we heben het al 2x gezien.. dus heb straks een huis vol dochters.


tweeling - Nina28 - 04-05-2010

@ mama1988: leuk zo'n huis vol met vrouwen, ook voor je man als ze straks puberen hahahaha Wink
Maakt mij niet zoveel uit of het jongetjes of meisjes zijn... toch denk ik 2 jongetjes, maar ik zou d'r net als jou helemaal naast kunnen zitten. De jongensnamen hebben we al bedacht, meisjesnamen denken we niet eens over na.... We zullen het zien over een aantal weken.


tweeling - anita - 04-05-2010

ik kan zeggen dat twee jongens echt heel erg leuk is hoor. :lol:

Wa betreft de auto, wij rijden een passat station en daar past alles prima in. Ook wij hebben flink moeten zoeken naar een auto waar de wagen goed inpast. :roll: Een station heeft ook niet mijn voorkeur qua uiterlijk, maarja je hebt het gewoon nodig. En niet eens alle stations zijn groot genoeg, mijn vriend wilde graag bmw 3 station rijden maar daar paste het allemaal niet in.


tweeling - Mila - 06-05-2010

Nina28 schreef:@ Sylvia22: Wil jij eigenlijk weten of het jongetjes/ meisjes/ of van ieder 1 is? Ik wil dat wel weten, dus nog effe geduld hebben. Zelf denk ik dat het 2 jongetjes zijn.
Stiekem zou het allerleukste zijn: een jongetje en een meisje! Maar twee jongetjes vind ik ook hartstikke stoer!

ja wij willen het ook weten en kan nu al niet wachten Big Grin mijn vriend is er van overtuigd dat het een jongen en een meisje is en ik zal dat net als jij ook erg leuk vinden, van allebei 1! maar ik heb nog geen idee eigenlijk..
mijn moeder denkt twee jongetjes..


tweeling - Nina28 - 06-05-2010

@Sylvia22: ja spannend he... het maakt mij eigenlijk helemaal niets uit. Nog een paar weekjes geduld.
En weet jij og het 1- of 2-eiig is? Ik dacht altijd dat ze dat op de echo wel konden zien, maar de gyn zei dat ze dat vaak pas na de geboorte met DNA test kunnen constateren.

Was jij nu via ziekenhuis zwanger geworden? Is kans bij jou dan groter op 2-eiig?


tweeling - Mila - 06-05-2010

nina, ik ben idd via het ziekenhuis zwanger geworden namelijk doormiddel van hormonen spuiten.
ik werd ook bijgehouden met echo's en we zagen toen dat er 3 eitjes aan het groeien waren. we kregen van de arts groen licht en zijn er voor gegaan, want volgens hem was de kans op een drieling heel klein, een tweeling wel wat groter, dus we zijn er voor gegaan met dit als resultaat Big Grin

mij hebben ze al gezegd dat het bijna zeker is dat het twee-eiig is maar, maar helemaal 100% kunnen ze dat niet zeggen, dat kunnen ze later in de zwangerschap zegt ze.. maar ik had 3 eitjes dus de kans dat het bij mij twee-eiig is is groter dan een-eiig! maar als het straks ene jongen en een meisje is dan is het zeker twee-eiig Wink


tweeling - boba80 - 06-05-2010

de kans op een twee-eiige tweeling is altijd al groter dan op een één-eiige tweeling.
maar 25% van de spontane tweelingen (dus zonder ivf, hormoonbehandelingen e.d. meegerekend) is één-eiig.

En 2 jongens is zeker verschikkelijk leuk...ik geniet elke dag van onze Bas & Wim :mrgreen:


tweeling - Mila - 06-05-2010

boba zijn jou jongens wel een-eiig?


tweeling - Mila - 06-05-2010

vraagje aan de meiden die al moeder zijn: lukt het een beetje om met de tweelingbuggy de winkels in te komen? of is alles te smal? ik hoor net van iemand dat die wagens niet overal in passen :roll:


tweeling - Nina28 - 06-05-2010

Ik ben heel benieuwd of het bij ons 1- of 2-eiig is. Is bij ons 'spontane' tweeling... En inderdaad met 1 jongetje en 1 meisje dan is een DNA test overbodig!

Duokinderwagens zijn gemiddeld 76 cm en een standaarddeu is 80 cm, dus het moet net kunnen. Maar op zaterdagmiddag met de duowagen naar het Kruidvat lijkt me niet echt tof! Maar dat vind ik ook alleen al een ramp, dus dat zal ik niet zo snel doen hahahaha...

Verder bij de kassa's opletten dat je de brede kassa neemt...


tweeling - Mila - 06-05-2010

nina, ik zie dat wij beide op 17 mei onze echo hebben Wink


tweeling - Nina28 - 06-05-2010

oh Sylvia, jij ook de 17e? Ik vind het wel weer spannend... Heb 2 goede echo's gehad, maar elke keer maak ik me weer zorgen of de hartjes nog wel kloppen. Ben zo blij als ik de 17e weer een goede echo heb, ben dan 12 weken zwanger en da's toch een beetje die magische grens he....

Is het voor jou de 17e de eerste keer bij de gyn? Of had jij sowieso al controle bij gyn?


tweeling - Mila - 06-05-2010

Nina28 schreef:oh Sylvia, jij ook de 17e? Ik vind het wel weer spannend... Heb 2 goede echo's gehad, maar elke keer maak ik me weer zorgen of de hartjes nog wel kloppen. Ben zo blij als ik de 17e weer een goede echo heb, ben dan 12 weken zwanger en da's toch een beetje die magische grens he....

Is het voor jou de 17e de eerste keer bij de gyn? Of had jij sowieso al controle bij gyn?

ik sta al zolang ik zwanger wil worden onder controle van de gyn.
de vorige echo had ik bij een echoscopiste in het ziekenhuis en 17 mei heb ik mijn eigen gyn.
ik vind het ook heel erg spannend.. hoop ook dat alles goed is.. jij bent dan mooi de 12 weken voorbij.. ik moet dan nog 1,5 week, maar als de volgende weer goed is ben ik iets geruster denk ik..


tweeling - Mila - 06-05-2010

ik zit nu te denken over het geslacht.. ik zal het heel erg leuk vinden als het een jongen en een meisje is, maar ik denk dat het voor de kinderen zelf leuker zal zijn als het 2 jongens of 2 meiden zouden zijn..
maar aangezien dat waarschijnlijk mijn enige zwangerschap zal zijn.. en ik zal 2 jongens krijgen dan zal ik nooit een dochter krijgen en als ik twee meiden zal krijgen dan krijg ik nooit een jongen en dat zal ik wel erg jammer vinden, dus als ik erg egoistisch mag zijn, lijkt het mij erg leuk als ik een jongen en een meisje zal krijgen :oops: maar voor de kinderen lijkt het mij leuker als ze beide hetzelfde geslacht hebben


tweeling - mama1988 - 06-05-2010

Dames over de duowagen

Ik gebruik hem nu 9 maanden, ik kan elke winkel in, de bruna bij ons moeilijkere omdat ze daar een trap midden in de winkel hebben zitte. Maar ook de kruidvat en de action xeons. Soms bij miss etam of andere kledingwinkels is het wat lastiger alles wordt vol gezet met rekken kleding en je wilt natuurlijk niet dat de kleding langs je wagen gaat en kans kan hebben dat het kapot gaat. Ik heb de urban jungle deze draait in een hand Hij draait om zijn as dus vrij kort heerlijk!
veel mensen gaan voor je aan de kant en anders vraag ik of ik er langs mag..

als ik ergens vrij moeilijk door kom zeg ik dit altijd bij de kassa ik zeg dan : ik hoef niet perse te winkelen met de kinderen in de wagen maar denk er om dat mensen in een rolstoel of scoot mobiel niet anders kunnen en er ook langs moeten!


tweeling - Nina28 - 06-05-2010

mama1988 schreef:als ik ergens vrij moeilijk door kom zeg ik dit altijd bij de kassa ik zeg dan : ik hoef niet perse te winkelen met de kinderen in de wagen maar denk er om dat mensen in een rolstoel of scoot mobiel niet anders kunnen en er ook langs moeten!

Ja helemaal mee eens.... niet echt klantvriendelijk voor mensen met een handicap. Zij kunnen hun levenlang niet goed door in bepaalde winkels. Voor ons is het maar een paar jaar met onze duowagens....
Daar zouden ze toch echt wat meer rekening mee moeten houden.


tweeling - Nina28 - 06-05-2010

@ Boba; Hoe gaat het met Bas en Wim, groeien ze goed? En trek jij het ook allemaal een beetje?


tweeling - kruimeltje - 06-05-2010

@ Nina, Bas & Wim groeien zeker goed. Ik had ze een maandje niet gezien en ik zie het verschil duidelijk.
Bas is nu ongeveer 3 kilo en Wim denk ik wel 4! Nog wel klein natuurlijk maar normaal zouden ze ook nog maar 6 weken oud zijn en ze hadden een groeiachterstand (zeker Bas).

Boba is nu hier aan het logeren met de jongens. Heerlijk hoor! Bezorgt mij wat afleiding na het slechte bericht van afgelopen dinsdag (helaas geen hartactie meer op de echo). Ook mijn man geniet met volle teugen van zijn neefjes. Hij is er een meester in om de knullen stil te krijgen als het ons soms niet eens meer lukt. Het lijkt wel of hij een magische invloed op ze heeft.

Zaterdag zijn we met de tweelingwagen (Easywalker Duo) de stad in geweest en we konden eigenlijk bij alle winkels wel naar binnen. Soms kun je niet door alle paden maar het was goed te doen hoor. Alleen bij de Blokker hadden ze als je de lift naar boven nam de winkel niet echt handig ingericht. Er stond daar veel te veel spul opgestapeld bij de uitgang. Maar een brutaal mens "verbouwt" dan gewoon de winkel en dan kun je er wel door.

Groetjes van Boba trouwens!


tweeling - mama1988 - 07-05-2010

We hebben het wel over winkels, maar wat denk je van de stoepen?

Als ik naar het dorp loop ga ik al niet op donderdags want dan staan de vuilnis bakken op de stoep en mensen zetten die zo raar neer dat je er gewoon dom weg (hier bij ons) niet langs komt..
Op dit moment moet ik een hele andere route nemen naar het dorp ze zijn de weg aan het vernieuwen en ook de stoepen, hier worden ze 2 a 3 stoeptegels breder dus heerlijk voor de duowagen want ook lantarenpalen staan hier midden op de stoep. mijn buggy is 3 stoeptegelrijen dik/breed


tweeling - Nina28 - 07-05-2010

@ Kruimeltje: Goed om te horen dat je afleiding hebt en dat je zo geniet van je twee neefjes! Zal je zus ook fijn vinden dat jullie haar helpen...
Ik ben zo geschrokken van jouw slechte nieuws....dat is de grootste angst van iedere zwangere.

Ik hoop dat je ondanks het slechte nieuws de draad straks kunt oppakken en dat ook jullie snel een wondertje in jullie armen hebben.

Ik wens je heel veel sterkte en geniet nog lekker van de 2 knulletjes!

Liefs Nina


tweeling - Nina77 - 07-05-2010

Hi Kruimel,
Goed om wat van je te horen/lezen!
Had in een ander topic gelezen dat ze je in het ziekenhuis (voor zover dat kan) hebben kunnen geruststellen. Wat fijn ook dat jullie nu ook zo kunnen genieten van je neefjes! Je komt op me over als een super sterke, lieve en wijze en positieve vrouw. Een hele grote knuffel voor jou en mr. Kruimel!
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 07-05-2010

kruimel, fijn om te lezen hoe het met je gaat en dat je nu lekker geniet van Bas en Wim!

ik heb vandaag een onzekere dag, ben weer erg onzeker of het wel allemaal goed gaat hier..
ben gewoon erg bang dat er straks maar 1 kindje nog zit, of helemaal geen een meer...
heb al deze weken enorme trek gehad en nu sinds 2 a 3 dagen neemt de trek af en eet ik minder, dat maakt me onzeker.. ik merk wel dat meer eten me tegen gaat staan, voornamelijk warm eten.
maar als ik veranderingen in klachten heb, wordt ik erg onzeker, bah!! nog 10 dagen tot de 2e echo..


tweeling - Nina77 - 07-05-2010

Hi Sylvia,
Mijn gedachtes gingen ook alle kanten op bij veranderende klachtjes. Misschien een kleine geruststelling, bij mij was (en is) mijn eetlust ook heel wisselend. Er gebeurt van alles in ons lijf en elke fase heeft weer z'n eigen gekke dingen. Zo werd ik vorige week opeens weer misselijk Confusedhock: terwijl het al heel lang weg was geweest. Ik hoop voor je dat de komende 10 dagen lekker snel voorbij gaan en dat je dan heerlijk kan genieten van een mooie echo!
Groetjes!
Nina


tweeling - Nina28 - 07-05-2010

@ Sylvia: Ik weet dat ik je onzekerheid niet kan wegnemen. Je wil het toch (17 mei) met eigen ogen zien...
Ook ik heb een tijdje ontzettende honger gehad... een uur na het eten knorde mijn buik alsof ik de hele dag nog niets had gehad. Dit hongergevoel heb ik sinds een aantal dagen ook niet meer....
Toch zaten er nog steeds 2 kindjes die goed groeiden....

Maar ik weet uit eigen ervaring dat je pas bent gerustgesteld als je het met eigen ogen hebt gezien. Hoop voor je (en voor mezelf ook Wink ) dat de dagen voorbij vliegen en het snel 17 mei is. Dan kunnen we allebei naar onze ukjes kijken. En dan zul je zien dat ze al veel groter zijn dan de vorige keer. En dan ben je weer een tijdje gerustgesteld. Maar ook daarna zul je weer onzekere dagen hebben.... Denk dat dat er nu eenmaal bij hoort...


tweeling - Nina28 - 07-05-2010

@ Nina 77: ik zie dat jij ook de 17e weer mag.... dan hoop ik voor ons 3-en dat de dagen voorbij vliegen! En dat we de 17e alledrie weer een mooie echo hebben Big Grin


tweeling - Mila - 07-05-2010

dank jullie wel, stelt me toch een beetje gerust dat jullie dit ook herkennen!

grappig alle drie een echo op 17 mei!! Big Grin


tweeling - Mila - 07-05-2010

nina77, is het bij jou twee eiig?


tweeling - Nina77 - 07-05-2010

Wat grappig dat we allemaal de 17e mogen Big Grin

Sylvia, bij mijn eerste echo zeiden ze dat de kans heel groot was dat het 2 eiig was (dikke tussenwand) en de gyn in het ziekenhuis zei dit ook. Maar 100% zekerheid geven ze niet. Ze hebben wel ieder hun eigen placenta en ik heb zelf ook het idee dat ze 2-eiig zijn. Maar we zullen het over een paar maanden zien!


tweeling - stiertje85 - 07-05-2010

hey meiden!

ik zit hier niet zo heel vaak meer, maar dit vind ik zooo grappig, dat moet ik even melden:
ik heb namelijk 17 mei de 20weken echo haha hoe toevallig!!
zie dat er wat nieuwe meiden bij gekomen zijn! leuk zeg!!
nina hoeist met jou meid?
hou je t allemaal nog wat vol?
heb je al 20weken echo gehad? (of heb je die ook de 17e?)
hier gaat alles super! kan gelukkig alles nog, moet alleen een stapje minder hard..
kindjes groeien goed, en tsja wat moet ik verder nog vertellen?
k heb de kinderkamer al, en vorige week hebben we een kinderwagen gekocht!
een firtwheels.
Nou ik ga het hier weer even in de gaten houden, want ik mis van alles zie ik wel..

liefs!


tweeling - Mila - 07-05-2010

raden jullie ook aan om kleren in maatje 44 te kopen? of gewoon maatje 50? dat vroeg ik me ineens af


tweeling - kruimeltje - 07-05-2010

Syvia, ik zou even afwachten hoe je zwangerschap verloopt. Je heb maatje 44 lang niet altijd nodig voor tweelingen.
Als de kindjes goed groeien tijdens je zwangerschap en je niet veel te vroeg bevalt kan maat 50 ook klein genoeg zijn.

Je kunt altijd aan het einde van je zwangerschap nog maat 44 kopen als het ernaar uit gaat zien dat je kindjes er klein geschat worden of te vroeg komen.

Of voor de zekerheid 2 pakjes maat 44 in huis halen en dan als je ze nodig hebt nog snel wat extra pakjes laten halen (bijv. bij de Prenatal).


tweeling - Mila - 07-05-2010

dank je wel kruimeltje.

hoe gaat het met jou?


tweeling - kruimeltje - 07-05-2010

@ Sylvia, het gaat hier best goed hoor. Het was dinsdag natuurlijk een flinke klap toen we te horen kregen dat het mis was ... maar ik begin er nu al wel aan te wennen. Ik ben ook blij dat ik a.s. maandag al in het ziekenhuis terecht kan voor een curettage zodat we deze zwangerschap kunnen afsluiten en weer aan de klus kunnen (na twee weken wachten op doktersadvies) om weer opnieuw zwanger te worden.

Ik hoop dat ik weer snel zwanger ben en dat het dan wel goed zal gaan. Ik voel me nu ook best weer goed. Maandag zal nog wel een spannende en emotionele dag worden denk ik. Verder ben ik voor volgende week ziek gemeld op het werk dus ik heb nog een weekje om bij te komen na de curettage.


tweeling - boba80 - 07-05-2010

@ Sylvia22 mijn jongens zijn inderdaad één-eiig...is ook wel te zien hoor.
Het is dat er nog steeds een kilo verschil in gewicht is, want soms heb ik wel moeite om te zien wie wie is (als ik er maar éétje zie).

Over de duo-wagen.
Ik heb de easywalker Duo en pas bijna alle winkels wel in, soms bij winkels die smalle gangpaden hebben kom ik er niet tussendoor, maar dan heb je vaak met een enkele wagen ook moeite.
Verder in de supermarkten is het tegenwoordig verplicht om een speciale rolstoel / kinderwagen vriendelijke kassa te hebben en daar past een duowagen ook gewoon langs.
tot nu toe ben ik niet tegen problemen aangelopen.
Als een winkel smallen paden heeft zet ik de wagen gewoon in de buurt van de kassa neer zodat de en vraag ik of de cassiëre een oogje in het zeil wil houden en ga ik snel de spullen pakken die ik nodig heb en loop weer terug naar de wagen.

En hier een mooie bewerking van Bas & Wim.
die door hun trotse oom en tante werden gebadderd (kruimeltje en haar man Wink )
[Afbeelding: 950703715_6_xgBP.jpeg]


tweeling - mama1988 - 08-05-2010

maatje 44 is heel erg schatig omdat het zo klein is maar toen ik zwanger was kocht ik gewoon maat 56 ik dacht mochten ze eerder komen liggen ze toch in een couveuse zo niet heeft het ziekenhuis of jij zelf wel een pakje en kan je man altijd even naar de winkel gaan om wat te halen in maat 44 of groter. De pakjes zijn vaak duur en hebben ze voor korte duur an.

Mijn meiden wogen bij de geboorte 1919 gram en 2180 gram 14 dgn na de geboorte kregen ze maat 44 aan toen nog te groot na 5 weken zaten ze al in maat 50. dus het gaat best hard.. ik deed ook weleens omdat de baby toch stil ligt met van dat tape plakband het truitje achter wat stof op elkaar leggen en dan de tape er over heen.


tweeling - Nina77 - 10-05-2010

stiertje85 schreef:hey meiden!

ik zit hier niet zo heel vaak meer, maar dit vind ik zooo grappig, dat moet ik even melden:
ik heb namelijk 17 mei de 20weken echo haha hoe toevallig!!
zie dat er wat nieuwe meiden bij gekomen zijn! leuk zeg!!
nina hoeist met jou meid?
hou je t allemaal nog wat vol?
heb je al 20weken echo gehad? (of heb je die ook de 17e?)
hier gaat alles super! kan gelukkig alles nog, moet alleen een stapje minder hard..
kindjes groeien goed, en tsja wat moet ik verder nog vertellen?
k heb de kinderkamer al, en vorige week hebben we een kinderwagen gekocht!
een firtwheels.
Nou ik ga het hier weer even in de gaten houden, want ik mis van alles zie ik wel..

liefs!

Hi Stiertje!
Kan geen toeval meer zijn dat we (bijna) allemaal een echo hebben op de 17e Big Grin
Hier gaat het goed, heb de 20 weken echo gehad en alles was goed! Blijft wel spannend als ze zo in detail alles gaan onderzoeken. Echt ongelofelijk wat ze allemaal kunnen zien Confusedhock:
De 17e mag ik voor een gewon controle. Denk dat ze gaan kijken naar de groei en ik krijg een prik voor ijzerwaarde. Ik krijg ook de resultaten terug van een bloedtest die ik vorige week heb laten doen. Ik kreeg een lichte griep/zware verkoudheid en gekke uitslag op mijn buik en zij. De arts zei dat het waarschijnlijk niets ernstigs is, mogelijk gordelroos. Ik ben zelf op internet gaan zoeken en alles past er wel bij. Het is een opleving van de waterpokken (komt meestal bij ouderen voor) maar gelukkig niet schadelijk voor de kindjes. Het breidt zich ook niet verder uit dus hoop dat het snel weg is. Verder is de griep/verkoudheid bijna over dus dat is ook wel fijn.
Wij hebben wel al een waslijst met spullen die we graag willen (ledikantjes, wagen, commode) maar nog niets in huis. Er moet nog flink wat verbouwd worden boven dus hoop dat de vergunning snel binnen is zodat we eindelijk kunnen beginnen. Wordt een beetje moe van het wachten! Wink

Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 11-05-2010

dames, ik heb vandaag een extra echo gehad, omdat ik gisteren bruinverlies had en ik me zorgen maakte maar alles was goed Big Grin 2 hartjes zien kloppen.

hier de echo, alleen is die echo niet zo heel mooi, dit omdat ik ze allebei op de echo wilde en dat lukt niet zo en appart had kregen we ze wel mooi in beeld maar die echo heb ik niet meegekregen:

[Afbeelding: 317bgqo.jpg]

maandag blijft de echo gewoon staan Big Grin


tweeling - Nina28 - 11-05-2010

@ Sylvia: Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Fijn dat je een echo hebt gehad en gerustgesteld bent. Ik ben blij als het maandag is en weer echo heb, maak me ook weer veel zorgen....


tweeling - Mila - 11-05-2010

nina, ik snap dat je je zorgen maakt het is ook allemaal spannend!!
ik heb net een echo gehad en 1 kindje was niet op te meten, want hij kreeg hem niet goed in beeld, dus nu ben ik al weer zenuwachtig voor maandag :oops: ondanks dat ik twee hartjes heb gezien :roll:


tweeling - Nina77 - 17-05-2010

Hi dames!
Zo, mijn echo zit er weer op. Alles was goed. Ze groeien mooi gelijk en netjes op schema. Ik stond binnen 3 minuten weer buiten 8-).
Ben vanochtend wel flink door m'n rug gegaan. Zo, wat doet dat zeer zeg! Ik kreeg mijn schoenen gewoon niet meer aan Confusedhock:. Ik heb vandaag op werk allemaal afspraken staan en moest toch naar het ziekenhuis voor de echo maar als het had gekund was ik thuis gebleven met een warme kruik op mijn rug...
Ik ben erg benieuwd hoe het met de rest van de echo's gaat vandaag! Laten jullie het weten?
Liefs,
Nina


tweeling - tweety1982 - 17-05-2010

gaaf dat jullie twee kindjes krijgen :-) gefeliciteerd

merkten jullie dat al eerder? bij mij lijkt wel of ik meer voel dan vorige keer toen ik 5 weken zwanger was. als ik buk voel ik echt in me buik (darmen) en rug..stiekem hoop ik ook dat miss twee zijn..maar dat merk je niet hieraan he?


tweeling - Mila - 17-05-2010

ik ben zwanger van twee en merk weinig, ik pas nog steeds mijn eigen kleren :?


tweeling - Mila - 17-05-2010

nina77, fijn dat alles met de kindjes goed was! vervelend dat je door je rug bent gegaan, rustig aan doen!


tweeling - tweety1982 - 17-05-2010

ok sylvia, grappig dat je nog niet voelt..dat komt nog wel als je 13 weken bent :-) gaaf he als het er twee zijn.


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

Hee meiden!
@ Nina77: fijn dat de echo goed was en de kids allebei goed groeien!! Minder dat je door je rug bent gegaan... rustig aan doen en anders misschien fysio (als je er lang last van blijft houden) Sterkte!
@ Sylvia: jij al geweest?

Ook hier een goede echo. Onze ukkies waren heel druk aan het bewegen en eentje bleef heel enthousiast naar ons zwaaien.... zo gaaf om te zien! Helaas passen ze niet meer samen op een foto! Als ik vanavond thuis ben, zal ik de echofoto's plaatsen!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste positiebroeken gekocht, want mijn eigen broeken begonnen toch wel te knellen.... en ooooooh wat zitten die broeken heerlijk!!!

Ben benieuwd naar alle anderen die vandaag echo hebben.... want dat waren er veel vandaag, niet alleen in dit topic!

Liefs Nina


tweeling - Mila - 17-05-2010

nina28, wat fijn dat de echo goed was.

nee ik moet om 14.30 en ben gewoon misselijk van de zenuwen.. ik hoop zo dat ze het allebei goed doen.


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

Sylvia, ik snap je zenuwen heeeel goed! Die had ik vanochtend ook. En toen ze mijn bloeddruk opnamen.... :o die was torenhoog....
Ik zei zelf misschien moeten jullie die nog een keer opnemen nar de echo want ik ben nogal zenuwachtig.... en ja hoor: na die super-echo was de bloeddruk perfect!

Heel veel succes straks!


tweeling - Nina77 - 17-05-2010

Hi Nina28, wat fijn dat de echo goed was! Gefeliciteerd! Big Grin
Sylvia, je zenuwen zullen nu wel op een hoogtepunt zijn maar ik duim heel hard mee voor een super echo!
Tweey, ik lees al een tijd mee in het gestopt in augustus topic (ben begonnen te lezen toen ik nog even aan de pil was) en vind het super voor je dat je nu weer een mooie positieve test in je handen hebt. Hoop dat het voor de andere meiden van het forum ook snel raak mag zijn. Ik had zelf geen klachten in het begin van mijn zwangerschap. Later wel iets maar niet veel meer dan wat ik over eenling zwangerschappen las. Voor ons was het een giga-verrassing dat het er 2 waren. Jij hebt binnenkort de eerste echo, toch? Ga voor je duimen dat het een pracht plaatje wordt!
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 17-05-2010

jaaaa alles was goed..
2 kindjes zijn nu 3,5 cm en zijn even groot.. hele mooie echo's gehad (zal ze er zo even opzetten)
heb weer heel veel informatie meegekregen en gelijk onderzoeken gehad..
voor de helezwangerschap allemaal echo's en controle vastgezet en alleen de 20 weken echo moet ik nog plannen..
over 4 weken mag ik (pas) weer en dan weer over 4 weken en tijdens die echo kan hij het geslacht zien
ik blijf bij mijn gyn. en heb met 28 weken een rondleiding door de verloskamers
volgens hem was de kans dat het nu nog fout gaat rond de 0.3 % dus we mochten het van de daken schreeuwen!!
Wel had hij liever gezien dat het er 1 was i.p.v. 2 i.v.m de risico's maar hij is natuurlijk heel blij voor ons.


tweeling - Mila - 17-05-2010

Ik hoop dat ze duidelijk zijn zo, want heb van de echo's een foto gemaakt

dit is ukkie 1:
[Afbeelding: 21x501.jpg]

dit is ukkie 2:
[Afbeelding: 261p3kk.jpg]

dit is een van de 2 vergroot:
[Afbeelding: 2uo5kdh.jpg]

de foto samen is niet mooi geworden, helaas:
[Afbeelding: 15pk5c2.jpg]


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

@ Sylvia: Super dat alles goed was... gefeliciteerd! En mooie foto's

Ik ga mijn foto's er ook op zetten als ik thuis ben (nu nog op het werk Cry )
Ik mag over 3 weken weer 7 juni Big Grin 14 juni gesprek met de verpleegkundige en 21 juni weer echo, dat wordt dus 3 weken op rij...
Ik hoop dat ze 21 juni al iets over het geslacht kunnen zeggen.... ben zooooo nieuwsgierig


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

Oh en bij ons was het de meest positieve variant (placenta's en twee vruchtzakken) en dat betekent dat TTTS volledig is uitgesloten.
Hebben ze aan jullie ook gevraagd of jullie mee willen doen aan een onderzoek? Ze doen onderzoek bij tweelingzwangerschappen hoe ze vroeggeboorte kunnen tegen gaan. Ze kunnen een soort van pessarium plaatsen bij zwangeren van een tweeling om te zien of degenen met een pessarium minder vroeg geboren worden.
Ze moeten de info nog toesturen, maar ik denk niet dat ik hier aan ga meewerken... tis al genoeg gedoe zo, plaatsen van zo'n ding is toch weer een ingreep.... Aan de andere kant, als niemand meewerkt zullen ze nooit weten of het effect heeft....


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

Hier ons zwaaiende ukje...
[Afbeelding: 14cr6vb.jpg]

En ons andere ukje...
[Afbeelding: 346x5sj.jpg]


tweeling - Mila - 17-05-2010

nina28, wat een mooie foto's!
ik heb pas weer over 4 weken de echo, maar denk niet dat ik zolang kan wachten en maak gewoon voor over 2 weken een afspraak bij de echobureau hier in de stad :lol:

we hebben nu 4-4-4-3-3-3-2-2-2-1-1-1 zo zien vanaf nu onze weken tussen de echo's eruit.. alles staat al vast :o
bij de 2e 4 ben ik 18 weken zwanger en verwacht de gyn. het geslacht te kunnen zien en tussen de 2e 4 en de 3e 4 moet ik nog de 20 weken echo plannen, dus dan heb ik om de 2 weken de echo.. snap je me nog? :lol:

ik hoop echt dat hij met de 18 weken het geslacht kan zien, want anders moeten we wachten tot de 22 weken en een geslachtsbepalende echo bij een echobureau moet je vooruit plannen..


tweeling - Mila - 17-05-2010

ohja hij wist bijna voor 100% zeker dat het twee-eiig was met alles appart.

hij maakte ook nog de opmerking dat hij liever had gezien dat het een kindje was i.p.v. 2 i.v.m. de risico's maar dat hij wel heel blij was voor ons :o nou lekkere opmerking dan...
hij was sowieso niet echt vrolijk vandaag en dat terwijl ik hem al 1,5 jaar als gyn. heb en ik heel blij met hem ben..


tweeling - Nina28 - 17-05-2010

sylvia22 schreef:ohja hij wist bijna voor 100% zeker dat het twee-eiig was met alles appart.

hij maakte ook nog de opmerking dat hij liever had gezien dat het een kindje was i.p.v. 2 i.v.m. de risico's maar dat hij wel heel blij was voor ons :o nou lekkere opmerking dan...
hij was sowieso niet echt vrolijk vandaag en dat terwijl ik hem al 1,5 jaar als gyn. heb en ik heel blij met hem ben..

@ Sylvia: ik las in een eerder bericht al de reactie van de gyn en ik wilde het al niet zeggen, maar vind het ook een hele lompe en vreemde uitspraak.... Je bent zwanger en nog wel van 2, dat is toch een geweldig mooi wonder!!! En daarbij.... echt een keuze hebben we niet gehad he, het zijn er nu eenmaal 2. Dan is het zooooo overbodig om zo'n opmerking te maken.... Maar goed hij heeft zijn dag misschien niet gehad Wink

Wat grappig trouwens dat ze bij jou zeggen bijna voor 100 % 2-eiig.... Bij ons hebben de ukkies ook alles apart, maar ze kan ( of wil :?: ) geen uitspraak doen over 1-of 2-eiig...

Het onderzoek waar ze bij mij over begonnen is bij jou niet ter sprake gekomen?


tweeling - Mila - 17-05-2010

Nina28 schreef:
sylvia22 schreef:ohja hij wist bijna voor 100% zeker dat het twee-eiig was met alles appart.

hij maakte ook nog de opmerking dat hij liever had gezien dat het een kindje was i.p.v. 2 i.v.m. de risico's maar dat hij wel heel blij was voor ons :o nou lekkere opmerking dan...
hij was sowieso niet echt vrolijk vandaag en dat terwijl ik hem al 1,5 jaar als gyn. heb en ik heel blij met hem ben..

@ Sylvia: ik las in een eerder bericht al de reactie van de gyn en ik wilde het al niet zeggen, maar vind het ook een hele lompe en vreemde uitspraak.... Je bent zwanger en nog wel van 2, dat is toch een geweldig mooi wonder!!! En daarbij.... echt een keuze hebben we niet gehad he, het zijn er nu eenmaal 2. Dan is het zooooo overbodig om zo'n opmerking te maken.... Maar goed hij heeft zijn dag misschien niet gehad Wink

Wat grappig trouwens dat ze bij jou zeggen bijna voor 100 % 2-eiig.... Bij ons hebben de ukkies ook alles apart, maar ze kan ( of wil :?: ) geen uitspraak doen over 1-of 2-eiig...

Het onderzoek waar ze bij mij over begonnen is bij jou niet ter sprake gekomen?

nee over dat onderzoek heeft hij het niet gehad


tweeling - Nina77 - 18-05-2010

Sylvia, ik vind ook een een vreemde opmerking van je gyn hoor... natuurlijk zijn er andere mogelijke complicaties met een tweeling maar in een eenling zwangerschap kan ook van alles gebeuren. En als ze alles apart hebben dan lijkt het mij juist een positief iets.

Nina, Over het onderzoek heb ik ook niets gehoord. Ik weet dat ze bij het LUMC (in Leiden) veel onderzoek doen naar tweelingen maar in het ziekenhuis waar ik naartoe ga heb ik verder geen informatie over extra onderzoeken gekregen. Ik denk ook niet dat ik het zou doen trouwens.

Stiertje, jij had toch ook een echo gisteren? Hoe ist ermee?

groetjes,
Nina


tweeling - Nina28 - 18-05-2010

En hier weer iets afwijkends.... ik heb de bloedgroep A Negatief, dat betekent dat ik injecties moet krijgen als de kindjes bloedgroep postief hebben. Anders ziet mijn bloed het bloed van de babis als indringer.... pffff dat weer.....


tweeling - Nina77 - 18-05-2010

Oh Nina, dat is wel balen. Maar wel goed dat ze dat nu al weten want volgens mij is er met die voorzorgsmaatregel dan geen risico meer, toch?


tweeling - Nina28 - 18-05-2010

@ Nina77: Nee is inderdaad geen risico na de injecties.... maar ik weet niet wanneer ze de bloedgroep van de babies weten, moeten ze dan punctie doen? (toch eng) en wanneer moet ik die injecties krijgen. Ga dat toch maar in het ziekenhuis vragen want ik wil er nu wel efe meer van weten....


tweeling - Nina77 - 18-05-2010

Volgens mij nemen ze(rond week 30) jouw bloed opnieuw af om te zien of je antistoffen hebt.
Had de volgende link gevonden: http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/zwa ... anger.html maar er is best veel over te vinden.
Ik lees nergens iets over een punctie maar ik zou ook het ziekenhuis vragen voor meer info.


tweeling - stiertje85 - 18-05-2010

hey iedereen!

hier alles goed!
heb idd gister de 20weken echo gehad, en ik verwacht 2 dochters!!
alles was verder goed, geen afwijkingen gelukkig!!

@nina28 ik heb bloedgroep o negatief, en ik krijg rond 30 weken een spuit daarvoor dat mijn lichaam geen antistoffen gaan ontwikkelen.. ook al is de vader van je kindje ook negatief (dan kan je nooit een positief kindje krijgen) dit omdat ze in het ziekenhuis er niet van uit kunnen gaan dat hij echt de vader is.. ( ik weet het, belachelijk, maar ergens ook wel een beetje logisch)

ben nu druk bezig om nog te proberen een pret echo te laten maken..

hoeist verder met jullie?
weten jullie de geslachten al? (Ik hou het verder geheim, maar ik ken hier toch niemand die iets door zou kunnen kletsen, dus jullie zijn de eersten en de enigen die het mogen weten!)
en alle verdere echo's gister goed gegaan?


tweeling - stiertje85 - 18-05-2010

ik las ff stukje trug.. maar ik ben nu 20,4 weken en ik pas ook nog steeds in mn eigen kleding..
ik voel de meiden ook nog niet echt volop bewegen, maar het komt vanzelf! me placenta ligt boven dus die kan niet meer in de weg zitten!


tweeling - mama1988 - 18-05-2010

Nina28 schreef:En hier weer iets afwijkends.... ik heb de bloedgroep A Negatief, dat betekent dat ik injecties moet krijgen als de kindjes bloedgroep postief hebben. Anders ziet mijn bloed het bloed van de babis als indringer.... pffff dat weer.....


meid geen zorgen maken ik heb die bloedgroep ook en mijn meiden ook.

In week 30 wordt er nog een keer bij jou bloed afgenomen en krijg je waarschijnlijk weer een anti D spuit in je been.
Als je bevallen bent en de navelstrengen van je kindjes zijn door geknipt dan nemen ze van dat stuk wat aan de placenta zit bloed af.. kindjes krijgen dus geen prik ofzo en jij ziet dit allemal niet. dit bloed wordt gelijk getest hebben ze jou bloedgroep gebeurd er niks hebben ze positief krijg jij nog een anti D spuit.


ALs je na 1 x bevallen bent en je bent ooit nog een keer zwanger dan krijg je geloof ik geen anti d meer.
dit is mijn 4de zwangerschap al verder hoef je geen zorgen te maken hoor ... deed ik in het begin ook maar is niet nodig


tweeling - Nina28 - 19-05-2010

mama1988 schreef:meid geen zorgen maken ik heb die bloedgroep ook en mijn meiden ook.

In week 30 wordt er nog een keer bij jou bloed afgenomen en krijg je waarschijnlijk weer een anti D spuit in je been.
Als je bevallen bent en de navelstrengen van je kindjes zijn door geknipt dan nemen ze van dat stuk wat aan de placenta zit bloed af.. kindjes krijgen dus geen prik ofzo en jij ziet dit allemal niet. dit bloed wordt gelijk getest hebben ze jou bloedgroep gebeurd er niks hebben ze positief krijg jij nog een anti D spuit.

ALs je na 1 x bevallen bent en je bent ooit nog een keer zwanger dan krijg je geloof ik geen anti d meer.
dit is mijn 4de zwangerschap al verder hoef je geen zorgen te maken hoor ... deed ik in het begin ook maar is niet nodig

Kan niet heel uitgebreid reageren nu (mag nu eenmaal niet op het werk he Wink ) maar mama1988 bedankt voor de reactie. Ik ben weer gerust gesteld. Tis ook allemaal nieuw en dan vertellen ze je iets en dan overvalt het me zo dat later de vragen pas komen..... Thankx!