Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 19-05-2010

stiertje, gefeliciteerd met 2 dochters, wat leuk!!

de ervaren tweelingmam's hier: hebben jullie tips voor mij. Ik ga volgende week babyspullen uitzoeken en nu vroeg ik me af hebben jullie aanraders van haal er daar 2 van of dit staat niet op een standaard lijstje, maar wel erg handig met een tweeling?
EN hoe voeden jullie de twee kinderen tegelijk als je allee thuis bent? ik ga namelijk fles voeding geven en ben erg benieuwd of jullie ze na elkaar voeden of tegelijk en zoja hoe voed je ze tegelijk?

jajaja er komen soms ineens heel veel vragen in me op Big Grin


tweeling - anita - 19-05-2010

hoi sylvia, ik geef ookm fles voeding. Tot nu toe doe ik het nog na elkaar, als de eerste wakker is krijgt hij de fles en daarna de ander. Als hij nog slaapt maak ik hem wakker, als hij eerder al gaat brullen, helaas dan moet hij even wachten ik heb maar 1 paar handen. Heb ze wel al een enkele keer tegelijk gevoed, in een voedingskussen, kussentje op de buikjes en daar de fles opleggen, gaat erg goed...lol..Je kunt zelf zelfs even weg lopen zolang de flessen maar goed liggen hahaha. Ook hebben wij de kinderstoelen van bloom gekocht als ik deze in ligstand doe kan ik ook allebei de jongens tegelijk eten geven, dit ga ik straks ook doen.

Wat je allemaal moet kopen valt ook wel mee hoor, wij hebben niet echt veel meer als voor een eenling, met uitzondering van de bedjes, wagen, kinderstoelen en maxi cosi's. Wat betreft kleding koop echt niet te veel, je krijgt een hoop. Verzorgingsspullen hebben wij hetzelfde als voor 1 muv hydrofiele luiers daar hebben we er echt iets van 30 van en ik moet zeggen erg handig. Gebruik ze erg veel.


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

nina 28, klopt ik was de eerste keer zwanger, 2.5 jaar geleden en toen kreeg ik ook te horen dat ik die bloedgroep had. Schrok me rot! Onze vk zei ook nog niet veel mensen hebben die bloedgroep ik ben toen gaan rond vragen, mijn oma had hem mijn vader heeft hem, mijn buurvrouw en jij .. en nog meer mensen dus we zijn zeker niet de eerste. Tegen mij zeiden ze hoe vaker je zwanger bent dus hoe meer kinderen je op de wereld brengt hoe slechter het soms kan met een afwijking of zo bij je kindje? Nou ik ben van mening dat iedere kind wel een afwijking kan krijgen of je nu negatief of een positieve bloedgroep heb. Dit is mijn 4 de zwangerschap al, heb 2 mk gehad maar heb tot nu toe gezonden kinderen. (mijn oma had 4 gezonden kinderen en mijn vader 2 en mijn buurvrouw 3!)

Verder hoef je er niet bij na te denken, in week 30 wordt er gewoon weer bloed afgenomen mocht dit niet gebeuren zeg het dan zelf even maar het zou een fout zijn als dit gewoon niet gebeurd want het staat in je gegevens.


tweeling - Mila - 19-05-2010

ok dank je wel voor je antwoord..
ik zat zelf te denken om ze of samen op een groot kussen te leggen en ze dan zo te voeden of wipstoeltjes op de ligstand en ze daar in leggen en dan samen voeden, maar heb geen idee of dat mogelijk is, maar ach dat zien we dan wel weer..

ik heb net kraamzorg aangevraagd en de 20 weken echo :mrgreen: nu wordt het wel echt hoor.


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

Sylvia22 ja dan wordt het echt he zo dacht ik ook altijd, en nu mag ik woensdag al voor de 20 weken echo. ben over morgen 20 weken gaat zo hard!

Ik heb mijn meiden altijd te gelijk gevoed ik had zoiets van anders ben ik heel de dag bezig omdat ze toen ze net geboren was 8 voedingen op een dag kregen. Ik hield ook vaste tijden aan om te voeden zo had ik nog 3 a 4 uur tussen de voedingen ziten en kun je nog ff naar de winkel of wandelen met ze. Ik maakte ze altijd wakker voor de voeding om ze dus tegleijk te voeden. die van mij zijn nu 9,5 maand en kunnen nu in de wipper of de box zelf hun fles vast houden maar voor heen deed ik er gewoon een kussen van de bank onder hun fles! super! ook het avond eten en fruithapje koekje en andere drinken krijgen ze nu te gelijk als ze zien dat de ene het eerder heeft dan de andere kunnen ze al boos worden dus ik blijf ze maar gewoon alles te gelijk geven! hihi

Over der aanschaf van alles.

4 kruiken ipv 2 (ik heb ze nooit gebruik maar van de kraamzorg moet er 2 in iedere bedje)
2 bedjes ik had dan 6 lakens setjes omdat ik zovaak hun bedje verschoonde. nu hebben beide 2 dekbed overtrekken
ik heb geen 30 hydrolfiel luiers.. nee geen idee hoeveel het er zijn wel een hoop maar 30 denk ik niet. ik was ze vaak..
1 commode en 1 of 2 kasten voor de kleertjes (nu zijn de mijne 9,5 maand en gaan naar 2 kasten omdat de kleren ook steeds groter worden raakt de 1 kast echt te vol)
kleertjes zou ik gewoon doen 14 pakjes dus elke dag een schoon pakje voor iedere
rompers net zo.
ik heb te weiing hydrofiel washandjes daar zou ik er wel wat meer van kopen.
ik heb altijd 4 fopspenen en 6 flessen.
6 slaapkzaken heb ik
en gewoon 1 borsteltje en kam, shampoo en badspul ook allemaal maar 1 fles.
2 wippers, ik heb 2 boxen 2 loopstoelen, 2 kinderstoelen (kun je na gaan hoe vol de woonkamer hier is )

nee je moet gewoon op je eigen gevoel af gaan en sommige dingen zijn wel dubel nodig en andere dingen niet.
iedereen zegt tegen mij 2 loopstoelen?1 ja mijn meiden vinden ze allebei mooi en wil dat ze allebei plezier er van hebbem dus geen gezeur en geruzie.. weetje wel iedere heeft zijn eigen ding ook

iedere geval heel veel succes met inkopen EN EN bij winkels om korting vragen hoor als je 2 de zelfde dingen koopt!!


tweeling - Mila - 19-05-2010

wij gaan naar de babydump in helendoorn dus ben benieuwd.. daar krijgen we bij een kinderwagen een maxicosi en ik heb er al 1, dus dan is dat al opgelost.
bij een babykamer krijgen we een box, maar ik heb al een box, dus ik vraag of ik voor dat geld wat anders mag uitzoeken


tweeling - Shiley - 19-05-2010

meiden gefeliciteerd met jullie tweeling zwangerschap.
ik vond 1 kindje al bijzonder maar 2 kindjes zijn helemaal bijzonder.
geniet van de zwangerschap.

sylvia, bij de babydump doen ze daar voor zover ik weet niet moeilijk over hoor. ik heb bij babydump gewerkt en meestal kan er wel iets geregeld worden.
ze doen daar idd ook aan tweeling korting. hoef je als het goed is niet te vragen om de korting. jij besteld 2 bedjes en hun berekenen dan gelijk die korting (kans dat het niet gelijk op je bon verrekend word maar dat ze dat op kantoor doen, waar je bestellings bon naartoe gestuurd word)

ze verkopen daar ook tweelingboxen. misschien ook een idee voor meiden die nog geen box hebben?


tweeling - Mila - 19-05-2010

ik heb een box, alleen een eenling box, maar helemaal in het begin passen ze daar prima in lijkt mij.

oh mooi dat ze daar ook aan tweelingkortingen doen.. is dat bij alles? als ik bijvoorbeeld 2 wipstoeltjes en 2 eetstoeltjes haal, krijg ik ook daar de korting op? en wat is die korting? Wink


tweeling - Shiley - 19-05-2010

je krijgt 15% korting op elk 2e artikel dat je voor je tweeling nodig hebt.
hier een link waarin dat kort staat:
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... oep_id=214
ga er wel vanuit dat dat dan ook telt op wipstoeltjes en kinderstoel enzo. je koopt er 2.
moet het wel tegelijk kopen.
heb dat nooit echt meegemaakt want meestal had ik de klanten die voor een kamertje kwamen dus had ik alleen de dubbele autostoel en bedje. maar als ik het goed gelezen heb moet het daar ook op gelden. ook op matasj en dekentje en lakentjes (als je maar 2 dezelfde neemt)


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

Ik zou GEEN tweelingbox nemen.. Deze zijn vaak niet al te veel groter dan een 1ling box.
Ik heb tot de meiden 5 maanden waren ze beide in 1 box gehad toen begon het geprik naar de oogjes en slaan op hun heen dus heb ik een tweede box gehkocht. dit werkt prima. De ene slaapt in de box en de andere er naast speelt. Ze kunnen elkaar zien maar niet aanraken (nu heb ik het geluk dat ik straks de box weer kan gebruiken)

een tweelingbox hoor ik van moeders in gebruik toch niet zo fijne verhalen over.. hij is wel wat langer en brede maar nog kunnen de kindjes bij elkaar komen en slaan met speelgoed.. (oeff als je de mijne soms bezig ziet) ook heb je loopboxen of hoe noem je dat dan zet je alsware met hekjes in de woonkamer een stuk af.. ook dit zou ik niet doen..

bij sommige winkels is er geen standaard korting maar vaak als je het vraagt krijg je het wel..


tweeling - Shiley - 19-05-2010

okey, de ervaringen met die tweeling box ken ik niet. maar toch leuk om nu ervaringen te lezen. werk dan niet meer bij babydump maar toch. als iemand in mn omgeving een tweeling krijgt kan ik het wel doorgeven.

vind het best wel raar dat sommige winkels het alleen doen als je er om vraagt.
als t goed is bij babydump niet.


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

Mippie1987 schreef:okey, de ervaringen met die tweeling box ken ik niet. maar toch leuk om nu ervaringen te lezen. werk dan niet meer bij babydump maar toch. als iemand in mn omgeving een tweeling krijgt kan ik het wel doorgeven.

vind het best wel raar dat sommige winkels het alleen doen als je er om vraagt.
als t goed is bij babydump niet.


bij prenatal ook niet, daar krijg je ook op bepaalde (dure) dingen 20 % korting dacht ik uit mijn hoofd.

Bij ons zit een mega dure babyzaak en ik moest 2 matrassen voor de ledikantjes heben 100 euro per stuk.
Hun hadden geen kortings regeling ofzo. dus ik zeg tja wordt wel weer 200 euro krijg ik hier korting op? nou nee dat was niet de bedoeling ik zo okay dan ga ik naar een ander waa rik wel 20 % korting op krijg en ja toen kreeg ik ook bij die dure baby zaak 20%korting.

Mijn advies: altijd vragen nee heb je ja kun je krijgen, (leven is al duur genoeg zullen we maar zeggenWink )


tweeling - Mila - 19-05-2010

ik kreeg net de afspraken kaart van het ziekenhuis via de post met alle data voor de echo's

ik kreeg er vanaf nu tot aan 30 nov. nog 15 echo's en heb er 3 gehad dus dan zit ik op 18 echo's!!


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

sylvia22 schreef:ik kreeg net de afspraken kaart van het ziekenhuis via de post met alle data voor de echo's

ik kreeg er vanaf nu tot aan 30 nov. nog 15 echo's en heb er 3 gehad dus dan zit ik op 18 echo's!!


Normaal zou ik zeggen leuk dat je echo's krijgt maar met een tweeling ben ik altijd iets vorozichtiger ivb mijn voorgeschiedenis bij mijn meiden. Ik had ook om de 2weken een echo maar dat was om te kijken of ze wel leefde en hoe hun toestand en gewicht was. Het is wel fijn zeker met twee dat je zo vaak kunt kijken omdat ze straks beide gaan schoppen weetje in het begin nog niet wie wie schopt en of ze het allebei wel doen..

En als alles gewoon goed mag gaan wat ik echt jullie gun dan lekker genieten als na de echo blijkt dat het goed is...
ik wist wie wie was in mijn buik en het klopt precies heb 1 drukke dochter en 1 wat rustigere was in de buik net zo.
ook weet ik bij mij wie de donor was en de ontvanger van het tts syndroom


tweeling - Mila - 19-05-2010

mama1988, dat is erg vervelend dat je dat hebt mee moeten maken, bah wat zullen jullie angstige momenten hebben gehad.
de gyn. wist bijna 100 % zeker dat die 2 van mij twee-eeig zijn en dat vermoeden heb ik ook als ik de echo's zie.

nog een vraagje over de babydump.. ik zie dat je de grote spullen kan laten leveren, maar kun je wel gelijk de kleine spullen meenemen naar huis?
ik vraag me eigenlijk af wat een gemiddelde babyuitzet kost voor een tweeling


tweeling - Shiley - 19-05-2010

je kunt ervoor kiezen om alles te bestellen, ook de kleine dingen en deze worden dan in 1x met de grote spulen bij je geleverd.
je kunt ook alleen de grote spullen bestellen en de rest gelijk meenemen. dit betaal je dan direct in de winkel en kan zo mee naar huis. is net waar je voor kiest.

je hoeft trouwens geen aanbetaling te doen. kan wel, mag ook, maar is zeker niet verplicht!

en wat t kost. pff dat is een goeie.
kinderwagen al snel tussen de 750 en 900 euro denk ik
kamertje compleet (bed, commode, kast) tussen de 699 en 1099 (ligt er aan welke je kiest)
2e bedje erbij (ligt aan de kamer, die je kiest niet elk bedje is even duur)
kijk anders eens op de site. kun je zo kijken bij wagens, kamertjes, matrasjes, badset enz. wat het kost. je hebt namelijk losse badsets maar ook een complete. die zijn meestal neutraal en de losse kun je meer variatie kiezen en afbeeldingen erop enzo. vind je allemaal op de site.
http://www.babydump.nl
als je daar de catalogus aanvraagt krijg je deze thuis gestuurd met een paar witte babysokjes en een bon voor de cadeaudoos. deze krijg je mee als je de bon inleverd in de winkel. in die doos zit een cadeaubon van 5 euro op kleding (positie en baby)


tweeling - Mila - 19-05-2010

dat boekje heb ik al thuis en zit net even me te verdiepen over de spullen op de site en de prijs van alles.
wij krijgen gelukkig de babykamer van mijn ouders en de tweelingwagen van mijn schoonouders en dat scheelt al enorm.
voor de overige spullen zullen we nog gauw 2000 euro kwijt zijn pfff wat een geld he allemaal :?
volgende week zaterdag ga ik er heen met mijn vriend en mijn moeder, dus zal wel zien of ik schrik van de uiteindelijke prijs :lol:


tweeling - Nina28 - 19-05-2010

mama1988 schreef:Bij ons zit een mega dure babyzaak en ik moest 2 matrassen voor de ledikantjes heben 100 euro per stuk.
Hun hadden geen kortings regeling ofzo. dus ik zeg tja wordt wel weer 200 euro krijg ik hier korting op? nou nee dat was niet de bedoeling ik zo okay dan ga ik naar een ander waa rik wel 20 % korting op krijg en ja toen kreeg ik ook bij die dure baby zaak 20%korting.

Mijn advies: altijd vragen nee heb je ja kun je krijgen, (leven is al duur genoeg zullen we maar zeggenWink )

Is die dure babyzaak toevallig in Breda (volgens mij hebben ze ook nog een vestigings ergens anders...) misschien Kids Factory? Daar wil ik binnenkort eens gaan kijken....

Tis inderdaad fijn om vaak echo's te hebben, wordt je vaker gerust gesteld (als alles goed gaat) Wat naar dat je TTTS (je kids dan) hebt moeten meemaken. Nu gelukkig alles goed? En wat super dat je je 20 weken echo al bijna hebt......


tweeling - mama1988 - 19-05-2010

ik heb een engel gehad om mijn schouders tijdens de zwangerschap van de meiden, ze zijn dan 7 weken te vroeg geboren maar gezond en nu 9,5 maand en tot nu toe geen achterstand (ja wel met lenge en gewicht maar dat is normaal)
ze praate al wat woordjes na, lopen al mee stapjes aan de hand en kunnen goed los zitten.
Dus helemaal super godzijdank want het loopt zovaak anders af met kindjes van tts.

Onze babykamer en spullen hebben niet super vele gekost ik wilde dat gewoon niet. Ik had al een babykamer 2de hands gekocht voor 500 euro. heb er een bedje van Ikea bij gehad van mijn oma. Ik had ook al een wipper die koste toen 50 euro en 2de hands dezelfde erbij gevonden. Kinderstoelen heb ik ook 2 dehands 2 voor 60 euro (normaal 1 80 euro)
kinderwagen heb ik ook 2dehands en wa sook niet duurde dan 300 euro. boxen heb ik ook 2de hands totaal 50 euro.
hebgewoon erg veel mazzal gehad, maxi cosi is eentje van me schoonzusje en eentje heb ik zelf gekocht scheelt ook een hoop.

Op marktplaats bij tweelingen kun je echt super veel krijgen, veel mensen willen alles nieuw maar dat hadden wij niet. en dan scheelt het je een hoop geld.


nee die babyzaak is in aalten. achterhoek.


tweeling - stiertje85 - 20-05-2010

jeetje wat zijn jullie duur uit met de tweedehands spullen!
ik heb babykamer voor 150 euro (2 ledikantjes en kommode) precies dezelfde, en ziet er nog prachtig uit!
kinderstoelen hebben wij nieuw gekregen 2 voor 70 euro bij blokker met de dukaten actie (zijn meegroeistoelen, dus die kunnen mooi lang mee), kinderwagen hebben wij zgan voor 200 euro..

ik snap alleen vrij weinig van het beddengoed, voor een ledikantje.. wat mag nou wel en wat mag niet??
en wat moet ik precies aanschaffen, want dat verschilt ook weer per lijstje..


tweeling - Shiley - 20-05-2010

stiertje, voor de ledikantjes heb je nodig, molton hoeslakens (ik heb er 2 voor 1 kindje)
gewone katoene hoeslakens (heb er ook 2, zou ik ook zeker doen, ivm een keer spugen in bed)
een duo deken (dekbed mag nog niet voor een baby)
en ik heb dekbed overtrekjes. je kunt ook ervoor kiezen om geen duo deken te pakken maar 2 gekleurde dekentjes en dan met een lakentje.
verder nog een matras beschermer voor onder het matrasje.
ik zou geen bedzeiltje nemen, deze worden er door de kraamhulp gelijk uit gehaald ivm de kans op wiegendood.


tweeling - Mila - 20-05-2010

zijn jullie ook extra moe en futloos tijdens de zwangerschap van een tweeling?


tweeling - mama1988 - 20-05-2010

toen mijn kinderen 4 maande oud waren heb ik ledikant dekbedjes gekocht voor ze, bij ons in bed sliepen ze ook onder het dekbed en zo konden ze slapen onder het laken sliepen ze slecht er op een of andere manier.. de mijne hebben vanaf het begin af aan het dekbedje van hun af geslagen als die bij hun hoofd kwam maar maakte hen altijd op tot onder de schouders. je moet zelf kijken wat jij het beste vind er mag tegenwoordig zoveel niet.


tweeling - Nina28 - 20-05-2010

sylvia22 schreef:zijn jullie ook extra moe en futloos tijdens de zwangerschap van een tweeling?

@ Silvia: dat heb ik niet. Voelde me een aantal dagen iets minder, maar nu ik sinds 2 dagen extra ijzer en folium slik, gaat het weer stukken beter. De gyn had dat voorgeschreven vanaf week 12. Weet niet of die van jou dat ook heeft gedaan. Anders misschien effe aangeven dat je futloos bent, kan zijn dat je ijzerwaarden zijn gedaald...


tweeling - Mila - 20-05-2010

Nina28 schreef:
sylvia22 schreef:zijn jullie ook extra moe en futloos tijdens de zwangerschap van een tweeling?

@ Silvia: dat heb ik niet. Voelde me een aantal dagen iets minder, maar nu ik sinds 2 dagen extra ijzer en folium slik, gaat het weer stukken beter. De gyn had dat voorgeschreven vanaf week 12. Weet niet of die van jou dat ook heeft gedaan. Anders misschien effe aangeven dat je futloos bent, kan zijn dat je ijzerwaarden zijn gedaald...

ik slik nu ook sinds 2 dagen ijzer en foliumzuur en hoop me ook snel fitter te gaan voelen


tweeling - Nina28 - 20-05-2010

@ Silvia: dan hoop ik dat je je heel snel beter voelt!

Ik was afgelopen woensdag bij een bijeenkomst in het ziekenhuis voor mensen die een meerling verwachten. Eigenlijk heb ik niet veel nieuwe info gehoord, maar het was wel leuk om met alle andere zwangeren te praten die een tweeling verwachten.... En dan realiseer ik me dat ik zoveel geluk heb dat ik me zo goed voel. Een aantal meiden is/was zo beroerd dat ze een aantal weken helemaal niets konden doen.


tweeling - Mila - 20-05-2010

dat is idd helemaal niks als je je zo beroerd voelt..
dat is wel leuk om op die manier andere tweelingmama's te leren kennen.

ik heb hier ook dat ik de eerste ben die zwanger is, de eerste in mijn familie, in de familie van mijn vriend en bij mijn vriendinnen en zijn vrienden, dus verder helemaal geen baby's dus ben wel blij dat ze met zijn 2en zijn hebben ze toch elkaar.. Big Grin


tweeling - Nina28 - 20-05-2010

Da's waar, onze kids hebben altijd iemand om mee te spelen (of ruzie maken)
Je bent dus de eerste in je omgeving die zwanger is, hartstikke leuk toch! Ik ben in onze vriendengroep zo;n beetje de laatste.... kan ik wel veel info vragen bij de rest!

Heb trouwens vandaag weer gemaild met NVOM. Ze zeggen dat ze het welkomstpakket al 2 keer hebben verstuurd en 2 keer retour hebben ontvangen. Maar het adres klopt gewoon, dus beetje vreemd! Of ik ee ander adres wilde doorgeven. Nu wordt het dus naar mijn ouders gestuurd.... en als het dan niet lukt dan hoeft het voor mij ook niet meer... wat een gedoe zeg!


tweeling - Mila - 20-05-2010

Nina28 schreef:Da's waar, onze kids hebben altijd iemand om mee te spelen (of ruzie maken)
Je bent dus de eerste in je omgeving die zwanger is, hartstikke leuk toch! Ik ben in onze vriendengroep zo;n beetje de laatste.... kan ik wel veel info vragen bij de rest!

Heb trouwens vandaag weer gemaild met NVOM. Ze zeggen dat ze het welkomstpakket al 2 keer hebben verstuurd en 2 keer retour hebben ontvangen. Maar het adres klopt gewoon, dus beetje vreemd! Of ik ee ander adres wilde doorgeven. Nu wordt het dus naar mijn ouders gestuurd.... en als het dan niet lukt dan hoeft het voor mij ook niet meer... wat een gedoe zeg!


is wel heel bijzonder hoor dat ik de eerste ben, maar ik heb niemand die ik kan vragen of samen met de kinderen leuke dingen kan doen, snap je.. mijn vriendinnen zijn allemaal nog "studenten".. de 1e is wel net getrouwd, maar kinderen duurt nog wel even. Ik had het wel erg leuk gevonden als ik mensen in mijn omgeving had met kinderen..

oh heel goed dan ga ik ze ook maar eens mailen.


tweeling - Mila - 21-05-2010

nina28, ik heb bericht van het NVOM en ze zeggen dat ze vaker deze klachten binnenkrijgen dat mensen nog geen pakket hebben ontvangen :mrgreen: maar volgens haar gaan ze vandaag op de post, dus dan zullen we ze morgen of maandag/dinsdag ontvangen, ik weet niet of op zaterdag pakketjes worden bezorgd.


tweeling - Nina28 - 22-05-2010

sylvia22 schreef:nina28, ik heb bericht van het NVOM en ze zeggen dat ze vaker deze klachten binnenkrijgen dat mensen nog geen pakket hebben ontvangen :mrgreen: maar volgens haar gaan ze vandaag op de post, dus dan zullen we ze morgen of maandag/dinsdag ontvangen, ik weet niet of op zaterdag pakketjes worden bezorgd.


Hahaha... ben benieuwd! Zal mijn ouders maar even inlichten dat ze (mogelijk, eventueel, met enige kans) iets kunnen ontvangen...


tweeling - Mila - 22-05-2010

hahahahah heel goed..
gisteren op het werk aan een aantal verteld dat ik zwanger ben van een tweeling.
als eerste is het 2 Confusedhock: daarna wat leuk en gefeliciteerd, maar veel zeggen: dat had ik nog niet bij je verwacht..
hoe oud ben je eigenlijk en dan zeg ik 24 als de kinderen er zijn nog net geen 25 en mijn vriend is 31 :lol:

maar ze reageerden wel allemaal leuk, dus dat vind ik wel fijn.


tweeling - Nina28 - 22-05-2010

Fijn dat ze het op je werk nu ook weten. Ik denk dat er dan toch meer begrip is als het een dagje niet zo goed gaat.... Leuk he, die reacties! Hier reageert ook bijna iedereen verrast maar wel heel leuk... Ook wel een paar vervelende reacties gehad, maar daar trekken wij ons helemaal niets van aan, want wij zijn helemaal happy!!

Leuk toch om zo jong moeder te zijn! Mijn ouders zijn ook nog vrij jong en ik vind dat perssonlijk wel fijn!

Ik ga zo shoppen voor de kinderwagen, nog een babybedje, maxi-cosi's... leuk, leuk, leuk. Heb d'r zin in!

Fijn weekend!


tweeling - Mila - 22-05-2010

veel plezier met shoppen! Smile


tweeling - Mila - 22-05-2010

ik heb nog een vraagje aan alle mama's hier:
hoe hadden jullie mannen het verlof geregeld na de bevalling? gelijk verlof of eerst nog een paar dagen werken..
wij twijfelen namelijk nog al en wil graag jullie ervaring weten of wat jullie als erg fijn hebben ervaren.

wij weten namelijk ook niet hoe de bevalling gaat verlopen: normaal of keizersnee en of de kinderen nog in het ziekenhuis moeten verblijven na die tijd..
krijgen mannen dan bijzonder verlof als de kinderen in het ziekenhuis moeten verblijven? of is daar helemaal niets voor geregeld in de wet?
wij twijfelen dus of mijn vriend 3 weken vakantie op neemt gelijk na de bevalling of pas vanaf het moment dat wij met zijn allen thuis zijn, maar dan mist hij de kraamvisite en sta ik er voor mijn gevoel in het begin alleen voor...
maar als hij gelijk al vakantie opneemt en de kinderen komen pas later thuis of ik moet ook langer in het ziekenhuis liggen dan is zijn vakantie op als wij thuis komen en dan sta ik er thuis alleen voor.. dus hoe hebben jullie dat gedaan en hoe hebben jullie mannen dat met hun werk geregeld?


tweeling - poohtje - 22-05-2010

Ik kom me ook maar eens aanmelden voor dit forum, hey silvia jou kennen we al hahaha Big Grin .


tweeling - poohtje - 22-05-2010

Sylvia hele goede vragen ook ik worstel wel met die vragen.

Nina, vervelende reacties, vertel es dan kan ik me er evt op voorbereiden


tweeling - mama1988 - 22-05-2010

poohtje Welkom meid DUBBEL gefeliciteerd!!

Sylvia22: Je hebt het goed hoor dat je het gewoon van je af vraagt. Zo zaten wij ook bijna 10 maand terug. Want beval je op tijd of veel te vroeg je hebt geen idee! Gelukkig heeft mijn man fijne collegea's en een baas die zelf ook een tweeling 10 jaar geleden heeft gehad. Iederen leefde mee en was ook erg makkelijk met vrije dagen opnemen. Na de bevalling was mijn man 2 weken vrij omdat het in zijn zomervakantie gebeurde!! hih daar hadden we mazzel mee. Toen de meiden na 5 weken naar huis mochten was mijn man een weekje vrij (die week had hij resevere staan anders na mijn bevalling) dus mijn man had 2 weken na de geboorte (in het ziekenhuis waren we steeds) toen was ik 3 weken alleen op en neer naar het ziekenhuis en toen ze thuis waren was me mannetje nog een weekje thuis en daarn amoest ik het alleen doen.

Ik had geen kraamhulp, had nog wel recht op couveuse nazorg maar dit wilde ik niet. Na die 5 weken wist ik het wel en wilde gewoon alleen zijn met mijn kids en man! Nu kan mijn man gewoon vrij nemen een uurtje als we naar het cb moeten want in je eentje is dat erg lastig met het aan en uit kleden en vast houden (bijons mag de buggy niet mee naar binnen)


tweeling - Mila - 22-05-2010

poohtje, welkom :mrgreen:

mama1988, dan hadden jullie idd geluk met het feit dat de meiden in de zomer kwamen, die van mij komen waarschijnlijk in november en dat is dus eind van het jaar dus mijn vriend is nu al uren aan het sparen en zijn vakantie in september vervalt omdat die uren mee te nemen


tweeling - leeuwinnetje - 22-05-2010

@sylvia: hier zijn ze 7,5 week te vroeg geboren en hebben 5,5 week in het ziekenhuis gelegen
en gelukkig heeft mijn man ook ene fijne baas.
Vaak ging hij ;s ochtends mee naar de meiden ze te bezoeken en 's avonds weer.
en mijn ouders gingen 1 dag en mijn schoonmoeder ging 1 dag mee, ik was nl ana het herstellen van een keizersnede en dan mag je de eerst 3 weken niet zelf autorijden en daarna had ik nog last van de wond, dus heb de eerste 5 weken geen auto gereden.

@nina: idd niets van anderen (reacties) aantrekken, als jullie erachter staan en blij mee zijn, dat is het belangrijkste

@poohtje: gefeliciteerd!!


tweeling - leeuwinnetje - 22-05-2010

sylvia22 schreef:stiertje, gefeliciteerd met 2 dochters, wat leuk!!

de ervaren tweelingmam's hier: hebben jullie tips voor mij. Ik ga volgende week babyspullen uitzoeken en nu vroeg ik me af hebben jullie aanraders van haal er daar 2 van of dit staat niet op een standaard lijstje, maar wel erg handig met een tweeling?
EN hoe voeden jullie de twee kinderen tegelijk als je allee thuis bent? ik ga namelijk fles voeding geven en ben erg benieuwd of jullie ze na elkaar voeden of tegelijk en zoja hoe voed je ze tegelijk?

jajaja er komen soms ineens heel veel vragen in me op Big Grin

Ik heb ze de eerste maanden wel apart gevoed, maar zoals mama al zegt, dat kost heel veel tijd, was heel de dag bezig en daarna nog aan het kolven.
daarna ben ik ze samen gaan eten geven, zelfde als mama, alleen doe ik het hier in de wandelwagen, omdat daar de leuning ook wat schuin kan en dna met een kussen eronder. je kan evt ook op de bank gaan zitten en dan de hoofdjes van je kindjes op je schoot laten rusten en dan tegelijk de fles geven (anders moet je even kijken bij het forum clubje tweelingmama's, daar heeft iemand een foto staan.
Voor de rest heb ik maar 1 box, in het begin hebben ze daar samen in gelegen en nu leg ik er 1 in de box en 1 op de grond onde rene baygum (die heb ik wel 2)
heb maar 1 wipper en gebruik die niet zo vaak. wel 2 eetstoelen. heb ook 2 aankleedkussen, een ligt beneden en 1 boven op hun kamer.
ik heb ook 6 lakentjes, 4 slaapzakjes, 18 hydrofiele luiers, 4 flessen
Ook voor beide meiden voor 1 week kleren


tweeling - Mila - 22-05-2010

Dank je wel voor je antwoorden leeuwinnetje.

ik wil geen twee kinderen gelijk of na elkaar geen borstvoeden, dus nu zit ik toch te denken om 1 kind de borst en 1 kind de fles en dat om de voeding afwisselen, zo kan mijn vriend ook helpen en heb ik er meer vetrouwen in.. maar ook hier moet ik nog even over na denken Wink

poohtje, zijn ze van jou twee-eiig of een-eiig?

is het zo dat gemiddeld een een-eiige tweeling eerder worden geboren dan twee-eiige tweelingen of is dat onzin?


tweeling - mama1988 - 22-05-2010

Sylvia 22 : Nee dat is onzin.

Mijn gyn zei ooit een baarmoeder is er niet voor gemaakt om twee kindjes 40 weken te dragen..
soms gebeurt dit wel maar dit is niet goed voor moeder en kinderen daarom worden kindjes ook eerder gehaald mocht het niet vanzelf komen. Meestel met halen wachten ze na 37 weken.

1 eigge tweelingen hebben kans op TTS Syndroom dit is wel een vergroote kans dat ze veel eerder worden geboren.

Ik heb dan een 1eigge was met 33 weken bevalling ivb tts, leeuwintje heeft twee mooie dochters maar 2 eigg (toch?) en die beviel al voor de 33 weken met 30 of 27 weken toch leeuwinnetje?? dus het zegt niks!

Weetje wat ik altijd heb gezegt(ik was nooit bang voor vroeg geboorte) als je kindje of kindjes klaar/grijp zijn dan komen ze van zelf.
Ik heb twee gezonde meiden & leeuwinnetje ook! en je ziet niet echt aan ze dat ze zo vroeg geboren zijn van ons beide.


tweeling - Nina28 - 23-05-2010

poohtje schreef:Sylvia hele goede vragen ook ik worstel wel met die vragen.

Nina, vervelende reacties, vertel es dan kan ik me er evt op voorbereiden


Poohtje: welkom hier! De meeste reacties zijn leuk hoor!
Maar hier een aantal vervelende die we hebben gehoord:
Met stip op nummer 1:

- Een tweeling.... dat gun ik mijn veearts nog niet!
- Nou, jij liever als ik!
- Dat ga je toch nooit redden alleen (alsof mijn vriend er nooit is en ik alleenstaande moeder ben :evil: )
- Het zal je maar gebeuren!
- Nou moeten jullie zeker wel verhuizen
Nou is die laatste 1 x niet erg, maar wel als je die 10 x hoort op een dag!
We wonen in een appartement en staat al een jaar in de verkoop.... we willen niet kopen voor we verkocht hebben. Dus ja natuurlijk willen we graag verhuizen, maar is nou eenmaal effe niet zo. De kindjes krijgen samen een kamer van 17 vierante meter, dus niet echt klein. Eigenlijk kan het dus prima hier. Eigenlijk heeft het zelfs veel voordelen.

Maar goed, gelukkig vooral hele positieve en enthousiaste reacties!


tweeling - Nina28 - 23-05-2010

Ben ook een beetje bang voor vroeggeboorte, maar daar probeer ik nu nog niet aan te denken... kan alleen maar goed voor mezelf zorgen, goed eten en voldoende rusten.... Dus dat zie we tzt wel...

Gisteren hebben we de babaykamer, kinderwagen, maxi-cosi's en de box besteld Big Grin Liefste had ik alles meteen mee naar huis genomen, maar nu komt het in de eerste week van augustus!

Oh en Silvia: je gelooft het niet.... het pakket van de NVOM is gisteren bij mijn ouders aangekomen!!! Straks effe ophalen...

Fijne dag allemaal! Liefs Nina


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

lieve lieve zwangere tweeling mama's in spe wen maar vast aan de opmerkingen die mensen om je heen maken..
Straks als je vol trots achter je duo wagen loopt wordt het alleen maar meer en meer.
En hoe ouder ze worden des de leuker men het vind des de meer opmerkingen.

Ik woon in de achterhoek heel veel duitsers hier ik vermijt woensdag en zaterdag om het dorp in te gaan.
vooral die duitsers zijn heeel erg met hun opmerkingen.
In het begin dacht goh wat leuk al die aandacht maar nu bijna 10 maand laten ben ik het ook zat.

ik heb hier de plus om de hoek zitten soms ben ik andere half uur onderweg omdat iedereen me aanspreekt.
Sommige zeggen niks die kijken alleen maar (dat vind ik het ergst)


Ik heb twee roze voetenzakken van de winter met roze mutsjes en jasjes en nog vragen mensen
zijn het jongens? of wat is het?
soms vragen zijn het er maar twee? ik zo nee de andere 3 heb ik thuis gelaten!

ik vind het niet normaal je hebt gewoon twee kinderen net zoals heel veel mensen alleenw ij hebben ze van de zelfde leeftijd.
ik ben bang of niet bnag maar bij mij zal het alleen maar erger worde. ik heb stras namelijk een reiswieg link op mijn duowagen eentje er naast en eentje ervoor in een gmg zitje....
dus dan moet je mensen zien kijken..


tweeling - Mila - 23-05-2010

nina28, ik heb gisteren dat pakket ook gehad, wel grappig zo'n pakket.

tot nu toe nog geen vervelende reacties gehad, wel mensen die als eerste reageerde met: zoooo Confusedhock: 2 en dan gelijk gefeliciteerd en wat leuk! en die reactie kan ik me wel voorstellen want zo zat ik ook in de stoel van de gyn. Wink
maar andere reachties niet alleen maar leuke tot nu toe :oops:


tweeling - poohtje - 23-05-2010

Sylvia wij hebben een 2 eiige tweeling, ik heb namelijk hormonen gebruikt dus er was een kansje op een tweeling dat wisten we maar hadden het nooit durven hopen.

Nina dat zijn idd wel nare en vreemde opmerkingen. Ik zou het maar op jaloezie houden ik zou het anders niet kunnen verzinnen waarom je zoiets raars zegt.
Whaa 1,5 uur bezig om boodschappen te doen, nou dat wordt nog lachen dan haha.


tweeling - Mila - 23-05-2010

poohtje schreef:Sylvia wij hebben een 2 eiige tweeling, ik heb namelijk hormonen gebruikt dus er was een kansje op een tweeling dat wisten we maar hadden het nooit durven hopen.

hier hetzelfde ik heb ook hormonen gebruikt en deze ronde had ik 3 eitjes :? dus het was zelfs even de vraag toen ik zwanger was of het er geen drie waren Confusedhock: maar gelukkig zijn het er 2 Big Grin


tweeling - Mila - 23-05-2010

hier is het weer foute boel en weet zeker dat het komt door de ijzertabletten.. ik spuug nu telkens nadat ik die ijzertabletten heb ingenomen en die hebben ook als bijwerking: misselijk, dus ik neem ze niet meer en bel dinsdag wel het ziekenhuis. misschien hebben ze ijzerspuiten ofzo?

waren jullie ook misselijk en overgeven door die tabletten?


tweeling - sannie1978 - 23-05-2010

Sylvia 22 Ik slik ook ijzertabletten en heb t/m week 17 ook wisselend gespuugd. Ik neem ze altijd tijdens de maaltijd in (als je ze een half uur voor de maaltijd neemt wordt je er gegarandeerd misselijk van) en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet....dus vraag me af of het van de hormonen komt of van de tabletten. Weet wel dat het heeeeeeel belangrijk is om ze te nemen dus zou er niet zo mee stoppen!!! Zou de misselijkheid even op de koop toenemen en als je gyn iets anders voor kan schrijven dan pas stoppen.....maar goed je moet het natuurlijk zelf weten. Suc6!


tweeling - Mila - 23-05-2010

sannie1978 schreef:Sylvia 22 Ik slik ook ijzertabletten en heb t/m week 17 ook wisselend gespuugd. Ik neem ze altijd tijdens de maaltijd in (als je ze een half uur voor de maaltijd neemt wordt je er gegarandeerd misselijk van) en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet....dus vraag me af of het van de hormonen komt of van de tabletten. Weet wel dat het heeeeeeel belangrijk is om ze te nemen dus zou er niet zo mee stoppen!!! Zou de misselijkheid even op de koop toenemen en als je gyn iets anders voor kan schrijven dan pas stoppen.....maar goed je moet het natuurlijk zelf weten. Suc6!

dank je wel voor je antwoord.. ik heb de hele zwangerschap niet lopen spugen en nu ik die ijzertabletten neem spuug ik pas, dus heb zelf het vermoeden dat het daar van komt.
ik heb ze vandaag ook na het eten ingenomen i.p.v. ervoor, maar nog spuug ik dan.


tweeling - Mila - 23-05-2010

vraagje, van wie krijg je straks een voedingsschema over de hoeveelheid flesvoedingen en hoeveel cc enz.
krijg je dat van je kraamverzorgster? of krijg ik dat van mijn gyn.? want ik lees dat je dat vaak van je verloskundige krijgt, maar die heb ik niet Wink

zijn er ook tweelingmama's die flesvoeding zijn gaan geven?


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

sylvia22 schreef:vraagje, van wie krijg je straks een voedingsschema over de hoeveelheid flesvoedingen en hoeveel cc enz.
krijg je dat van je kraamverzorgster? of krijg ik dat van mijn gyn.? want ik lees dat je dat vaak van je verloskundige krijgt, maar die heb ik niet Wink

zijn er ook tweelingmama's die flesvoeding zijn gaan geven?


Dit staat allemaal vermeld op de pakken fles voeding..
het gaat om het gewicht de eerste 6 maanden daarna vanaf maanden.
Ook het cb begeleid je hier in.

geen zorgen.


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

poohtje schreef:Whaa 1,5 uur bezig om boodschappen te doen, nou dat wordt nog lachen dan haha.


ja even snel iets doen bij de winkel zit er niet meer in voor mij, maar ja met twee kids even snel wat doen is toch al haast uitgesloten hoor.... sta je op het punt weg te gaan alles is klaar kids hebebn de jassen, schoenen aan je hebt de tas al in de auto poept er eentje in de broek of spuugt even... dus tja niks gaat meer zoals voor heen!


tweeling - Mila - 23-05-2010

maar de kraamverzorgster helpt je hier toch ook bij? en helpt je een eindje op weg als zij weg gaat?


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

sylvia22 schreef:maar de kraamverzorgster helpt je hier toch ook bij? en helpt je een eindje op weg als zij weg gaat?


Een kraamverzorgster is voor mij ook nieuw, bij de meiden had ik daar geen recht meer op. De aantal dagen dat jij in het ziekenhuis ligt en je kids worden er vanaf getrokken de mijne lagen er 5 weken dus had er geen recht op. Wel had ik recht op 2 dagen couveuse nazorg maar dat hebben wij niet genomen.

Mijn meiden hadden van uit het ziekenhuis een schema om de 3 uur voeding en begonnen met 65 cc en moest ik steeds opbouwen.. of dat deed het ziekenhuis. Toen ik ze naar huis mee nam dronken ze 80 en een week of 2 later moesten ze bijv 100 cc of 90 cc gaan drinken.. Ze zaten toen gelijk aan het pak voeding informatie.. snapje?

Als je kindjes worden geboren krijgen ze even na de geboorte de borst of fles, en dan tellen ze er 3 uur bij op dus heb je automatisch een schema. En de hoeveel heid gaat per gewicht.

Als je een kraamverzorgster in huis heb neem ik aan dat ze je de eerste dagen helpt maar al gauw weet je het hoor.
moeder gevoel is zo strek... want als ze dan groter zijn willen ze meer en meer ik heb nooit naar het cb geluisterd of vertelt wat ik doe. Heb altijd mijn gevoel gevolgt en heb twee super vrolijke dames. die nooit huilen alleen als er echt wat is, ze zijn bijna 10 maand eten met de pot mee en lusten alles watwij eten. Komt vanzelf goed.

Ga je borst voeding proberen of gewoon meteen flesvoeding?
ik gaf bv gekolft 5 weken lang daarna vond ik het wel welletjes.


tweeling - Mila - 23-05-2010

alle drie met 11 weken en 2 dagen van een twin Big Grin

met truitje aan:
[Afbeelding: 2lks2nk.jpg]

met blote buik is het beter zichtbaar:
[Afbeelding: 2581fs4.jpg]

nog een keer een blote buik:
[Afbeelding: bdther.jpg]


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

Mooi buikie silvia22.
Je draagt nog je eigen broeken? heerlijk zeg ik had met week 9 al zwangerschapsbroeken aan na de bevalling was ik blij dat ik mijn eigen kleding weer aan kon. Deze keer draag ik vanaf het begin zwangerschaps broeken.. zit toch een stuk fijner en zit thuis ben huis moeder dus niemand die het ziet Wink


tweeling - Mila - 23-05-2010

mama1988 schreef:Mooi buikie silvia22.
Je draagt nog je eigen broeken? heerlijk zeg ik had met week 9 al zwangerschapsbroeken aan na de bevalling was ik blij dat ik mijn eigen kleding weer aan kon. Deze keer draag ik vanaf het begin zwangerschaps broeken.. zit toch een stuk fijner en zit thuis ben huis moeder dus niemand die het ziet Wink

wel met de knopen open en een elastiekje Wink zaterdag ga ik positiebroeken kopen


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

sylvia22 schreef:
mama1988 schreef:Mooi buikie silvia22.
Je draagt nog je eigen broeken? heerlijk zeg ik had met week 9 al zwangerschapsbroeken aan na de bevalling was ik blij dat ik mijn eigen kleding weer aan kon. Deze keer draag ik vanaf het begin zwangerschaps broeken.. zit toch een stuk fijner en zit thuis ben huis moeder dus niemand die het ziet Wink

wel met de knopen open en een elastiekje Wink zaterdag ga ik positiebroeken kopen

oh hahha okay

Ik had mijn de meiden weining gekocht en nu is mijn vriendin 3 weken geleden bevallen ook van een tweeling, en nu heb ik al haar positie kleding dus hoef weer niks te kopen dat scheelt wel.. Draag nu heeel veel rokjes .. van mamalouis ofzo dat merk en ik moet zeggen dat vind ik heerlijk zitten fijner ook qua band dan van de miss etam... moet je maar eens het verschil voelen de bovenstukken van de kleding van miss etam zijn dikker met een rand elastic die van mamalouis is gewoone de bovenstuk helemaal dun elastic.

maar heel veel shop plezier!!


tweeling - Mila - 23-05-2010

dank je gaat wel lukken Wink

is wel handig dat je kleren hebt kunnen lenen..


tweeling - Nina28 - 23-05-2010

mooi buikje Sylvia! Ik draag wel al positiebroeken.... heerlijk!
Heb nu een normale spijkerbroek, een witte spijkerbroek en een hele lichte 3/4 spijkerbroek... Verder heb ik 2 tuniekjes, shirtje, hemdje en poloshirtje... Moet van de week wel wat shirtjes gaan kopen....


tweeling - mama1988 - 23-05-2010

Nina28 schreef:mooi buikje Sylvia! Ik draag wel al positiebroeken.... heerlijk!
Heb nu een normale spijkerbroek, een witte spijkerbroek en een hele lichte 3/4 spijkerbroek... Verder heb ik 2 tuniekjes, shirtje, hemdje en poloshirtje... Moet van de week wel wat shirtjes gaan kopen....


Ik dacht altijd waarom een positie tshirt? ik heb ze nooit gekocht, en nu na wat zwangerschappen ben ik er achter waarom ik ze WEL had moeten kopen (en dus van de week mijn eerste heb gekocht) Ik droeg altijd en nog steeds mijn eigen t shirts ook bij de meiden, alleen met lopen kruipt je eigen trui t shirt omhoog als je buik dikker en dikker wordt en een positie t shirt blijf mooi en keurig om zijn plek zitten! Ik ben ook een fan van positie jurkjes..

mijn tip zou niet te veel kopen je hebt het maar 9 maanden aan en je wast natuurlijk ook steeds zougewoon veel combineren.Ik dacht en nog steeds zo ik koop weiinig zoudat ik na me bevalling als ik me weer goed voel lekker nieuwe kleding kan kopen.


tweeling - Nina28 - 23-05-2010

@ Sylvia: Vervelend dat je zo misselijk wordt van de ijzertabetten. Ik weet niet wat je voor ijzertabletten slikt... maar je hebt ook bruistabletten. Ik heb Losferron (of zoiets) bruistabletten en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Misschien beetje last van maagzuur af en toe, maar niet noemenswaardig....
Hoop dat je gyn een alternatief kan bieden....


tweeling - mama1988 - 24-05-2010

Nina28 schreef:@ Sylvia: Vervelend dat je zo misselijk wordt van de ijzertabetten. Ik weet niet wat je voor ijzertabletten slikt... maar je hebt ook bruistabletten. Ik heb Losferron (of zoiets) bruistabletten en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Misschien beetje last van maagzuur af en toe, maar niet noemenswaardig....
Hoop dat je gyn een alternatief kan bieden....
Van ijzertabeletten heb ik ook geen verstaand nooit gebruikt,
maar met maagzuur (hoe verder ik kwam hoe meer last ik er van kreeg) rennie's mag je gewoon nemen.
mocht het daarvan NIET over gaan moet je het aan je gyn zeggen die hebben er een drankje voor die je ook mag hebben
en daar gaat het wel van over.. (dames om me heen hadden dat drankje) Ik silkte gewoon heel wat rennie's op een dag.
Ik vermijde al vet eten enzo maar het bleef. mijn meiden zaten hoog..

Ik weet niet of jullie het wisten maar op buikbanden.com heb je leuke tweelingbuikbanden! Ik was toen erg happy met mijn twee zwitsal hoofdjes op een buikband.


tweeling - Nina28 - 24-05-2010

mama1988 schreef:Ik weet niet of jullie het wisten maar op buikbanden.com heb je leuke tweelingbuikbanden! Ik was toen erg happy met mijn twee zwitsal hoofdjes op een buikband.

Ja leuk zijn die buikbanden! Ik heb die ook met de Zwitsalhoofdjes. Nu moet mijn buik nog groeien zodat ik de banden ook om kan....


tweeling - mama1988 - 24-05-2010

Nina28 schreef:
mama1988 schreef:Ik weet niet of jullie het wisten maar op buikbanden.com heb je leuke tweelingbuikbanden! Ik was toen erg happy met mijn twee zwitsal hoofdjes op een buikband.

Ja leuk zijn die buikbanden! Ik heb die ook met de Zwitsalhoofdjes. Nu moet mijn buik nog groeien zodat ik de banden ook om kan....


Ik had die buikband ook gekocht en toen ik 10 weken of 11 weken zwanger was en mijn vader jaardag was had ik hem omgedaan had toen al een klein buikje maar niemand wist het dus was erg benieuwd wanneer de Hint zou opvallen.. Heeft even geduurt hoor dat mensen het echt begrepen & zagen. Hahhaha

Ik heb hem nu nog in de kast liggen bewaar hem, voor de rest heb ik wat 1 kleurige buikbanden mar haast niet gedragen en nu nog niet...


tweeling - Mila - 24-05-2010

ik heb ijzertabletten van F.... weet de naam zo even niet.. ze zijn klein en bruin en je krijgt er zwarte ontlasting van :lol:
nee even zonder gekheid ik heb ze tot nu toe nog niet genomen vandaag en voel me hardstikke goed, dus waarom zou ik dan misselijkheid gaan opwekken door 1 pilletje :? dus ik neem ze niet vandaag en morgen en dan bel ik morgen de gyn.
voor een andere soort ofzo.
het kan voor de baby's geen kwaad toch als ik ze nu ineens niet inneem? hun pakken toch wel wat ze nodig hebben, als het voor iemand kwaad kan is het voor mijzelf? maar ik had geen bloedarmoede, het was bij mij puur ter voorkoming.

die buikbanden.. die twee zwitselhoofdjes wil ik ook graag kopen en heb ook nog een andere leuke gezien,
namelijk: 1 + 1 = tweeling Big Grin


tweeling - poohtje - 24-05-2010

Goh sylvia je hebt een mooi beschaafd buikje zeg. Ik gebruik geen ijzertabletten wel moest ik doorgaan met vitaminetabletten met foliumzuur. Verder ga ik geen borstvoeding geven, dat gefriemel aan mijn borsten is mijn ding niet. Ik vind het heel mooi dat een ander dat doet maar mij niet gezien. En ik vind flesvoeding bij twee handiger, dan kan paps of andere visite mooi even helpen haha.


tweeling - Mila - 24-05-2010

poohtje, precies ik ga ook geen borstvoeding geven hoor, om dezelfde reden als jou.. ik vind dat gefriemel aan mijn borsten ook niks..
hoe ziet jou buik eruit dan? ben wel benieuwd nu :lol:


tweeling - poohtje - 24-05-2010

een buik van 16 weken volgens mij haha.
ik zal de omvang een meten.


tweeling - mama1988 - 24-05-2010

hahha hoe jullie dat beschrijven dat gefriemel.

Zelf was ik 20 toen ik beviel en borsten tja dat zijn toch echt vrouwen dingen en voor de sex dacht ik ook altijd.
Alleen had ik borstvoeding in overvloed was gewoon niet leuk dus heb gewoon gekolft. Is toch het beste de eerste druppels zeggen ze. Maar aangezien ik genoeg had en het super makkelijk ging heb ik gewoon 5 weken lang gekolft zodat papa ook een fles kon geven. S avonds in het ziekenhuis legde ik er altijd eentje aan om ste beurt of te gelijk best een gedoe.. maar ook een mooi momentje... intiem. Na die 5 weken was ik het ook spuugzat en ben ook gestopt. Nu dan flesvoeding.

Nu bij de 3de weet ik nog niet wat ik ga doen, ik heb flesvoeding sowieso in huis vanwege de meiden. (had laatste nummer 1 gekocht ipv 2 dus heb een pak staan) als de bv wel goed loop ga ik dat weer even doen..


tweeling - stiertje85 - 25-05-2010

mama's, hoe hebben jullie het met luiers??
ik wou katoenen dingen gaan proberen, maar zie er eigenlijk wel tegenop met 2 kids..
niet alleen met wassen, maar ook met het aankrijgen van die dingen..
maar aan de andere kant, als ik zie wat een pak luiers kost!
hebben jullie tips? of ervaring met katoenen luiers?

Ik wil ook zeker borstvoeding gaan geven, misschien samen met flesvoeding, maar dat hangt er nog vanaf!
stel ze willen straks niet aan de borst, dan is het niet anders, maar ik wil het zeker proberen!


tweeling - mama1988 - 25-05-2010

stiertje85 schreef:mama's, hoe hebben jullie het met luiers??
ik wou katoenen dingen gaan proberen, maar zie er eigenlijk wel tegenop met 2 kids..
niet alleen met wassen, maar ook met het aankrijgen van die dingen..
maar aan de andere kant, als ik zie wat een pak luiers kost!
hebben jullie tips? of ervaring met katoenen luiers?

Ik wil ook zeker borstvoeding gaan geven, misschien samen met flesvoeding, maar dat hangt er nog vanaf!
stel ze willen straks niet aan de borst, dan is het niet anders, maar ik wil het zeker proberen!



oh meid ik zou zeker geen katoenenluiers proberen waarom wil je dat doen goedkoper ben je niet hoor!
je moet alle luiers kopen, het water van je wasmachine betalen de stroom je moet plek hebben om alles te drogen en meid geloof me met 2 babies heb je al meer dan genoeg was als je kantoenen luiers gaat gebruiken moet je elke dag wassen want het gaat stinken enzo..

ik gebruik de luiers van het kruidtvat, heb je 96 luiers (voordeel pak) voor 12 euro..
in het begin gebruik je veel luiers omdat je veel de fles geeft maar later (mijne zijn bijn 10 maand) gebruik ik nog maar 10 op een dag,

ik zou op luiers echt niet besparen,


tweeling - poohtje - 25-05-2010

Hey sylvia nou ik heb mijn buik gemeten hoor en het is 100cm rond haha. Veel he. Ik heb normaal rond de 80cm.


tweeling - Mila - 26-05-2010

ik heb geen idee wat mijn buikomvang is :? zal wel eens gaan meten ben nu ook wel benieuwd..


tweeling - Nina28 - 26-05-2010

Dan ga ik vanavond ook mijn buiopvang meten.... heb eerlijk gezegd geen idee wat dat was voor ik zwanger werd....


tweeling - Mila - 26-05-2010

ik heb mijn buikopvang ooit een keer gemeten en ik dacht ook iets van rond de 80 maar helemaal zeker weet ik dat niet meer..


tweeling - Nina28 - 26-05-2010

@ Sylvia: Heb je al een alternatief gekregen voor je ijzertabletten?

Ik ga straks bij een vriendinnetje eten... Hoop dat het eten vanavond weer eens goed gaat. Zo genant om bij anderen kokhalzend boven het eten te zitten... als ze maar geen brocolli maakt, dat gaat zeker mis!


tweeling - Mila - 26-05-2010

ik mag er gewoon mee stoppen en word gewoon goed in de gaten gehouden tijdens de zwangerschap qua ijzer


tweeling - Mila - 26-05-2010

ik ben en beetje bang gemaakt door iemand die ook een tweeling heeft en die kinderen hebben een ontwikkelingsachterstand en zijn nu 9 jaar oud en gaan naar speciaal onderwijs..
ze gaf al gelijk veel tips, om ze ook regelmatig uit elkaar te halen en individueel dingen te doen enz..
maar nu denk ik hoeveel tweelingen houden op latere leeftijd een achterstand erop na.
ik weet dat tweelingen later zijn met veel dingen, maar dacht dat het altijd wel weg zou trekken, maar nu ben ik wel een beetje bang en kan er niks over op internet vinen over % enz..
wie kan me even geruststellen of uitleg geven ofzo :oops:


tweeling - mama1988 - 26-05-2010

sylvia22: waarom zouden jou tweeling of andere allemaal kans hebben op een achterstand?

mijn meiden hebben tts gehad, zijn 7 weken te vroeg geboren zijn nu bijna 10 maand maar eigelijk zou ik die 7 weken er af mogen trekken met hun doen en laten.. maar dat hoeft niet want ze lopen niet achter. Ze zeggen al dingen na. De ene zet al stapjes enzo.. bij ons is er totaal geen sprake van achterstand.

Ik denk niet dat het opmoet zoeken hoe en wat je weet het noooit van ten voren maar zover ik weet heeft eent weeling niet standaard een achter stand. Geen zorgen maken geniet van je zwangerschap.


tweeling - daphne1984 - 26-05-2010

Hoi meiden breek even in!

Lees hier zo nu en dan wel eens met jullie mee. Sylvia ik denk niet dat je je zorgen moet maken hoor. Ik ben juf en had vorig jaar en dit jaar een tweeling in de klas (nouja 1 vd 2, ouders hadden ervoor gekozen om ze niet bij elkaar in de klas te zetten). Met beide tweelingen gaat het prima hoor! Geen achterstand qua ontwikkeling! Ook mijn buurmeiden zijn tweeling en ook daar gaat het prima mee. Wel 1 logopedie, maar goed daar moeten vrij veel jonge kinderen naar toe.
Dus meid, geen zorgen geniet. Er kan altijd wat mis zijn maar daar moet je niet vanuit gaan!

Breek weer uit!


tweeling - Mila - 26-05-2010

dank je wel voor jullie berichten!! maakt me al iets zekerder..
ook hoor alleen maar spookverhalen en die moeten mensen mij neit vertellen :roll:


tweeling - poohtje - 26-05-2010

En de buiken al gemeten?? Ben nou ook wel benieuwd naar jullie buiken. Big Grin


tweeling - Mila - 26-05-2010

poohtje schreef:En de buiken al gemeten?? Ben nou ook wel benieuwd naar jullie buiken. Big Grin

ik kan geen centimeter vinden en om de hele schuur door te gaan zoeken heb ik geen zin in, dus zal mijn vriend even laten zoeken Big Grin zodra ik het weet, meld ik het


tweeling - poohtje - 26-05-2010

Haha daar heb je idd je partner voor he. hahahaha


tweeling - Nina28 - 27-05-2010

hahaha, hier hetzelfde probleem; kon ook geen meetlint vinden. Vanavond vriendlief vragen waar dat ding ligt...

Verder niet teveel naar spookverhalen luisteren. Ik mijn omgeving zijn ook een aantal negatievelingen die elke keer wel iets verzinnen om me bang te maken. Ik wimpel het weg nog voor ze hun verhaal kunnen doen. Ik weet wie de negatievelingen zijn en aan het toontje kan ik al horen dat het weer zover is. Mijn standaardreactie: 'Dat zien we tegen die tijd wel, daar ga ik me nu nog niet druk om maken....' Verhaal afgekapt.....


tweeling - mama1988 - 27-05-2010

nina28 : dat doe je goed hoor meis... ik vind ook altijd mensen weten of denken te weten dat ze veel weten en willen tegenwoordig alles delen met je. En dat hoeft niet. Mocht er problemen komen de artsen zijn er om je advies te geven en om te helpen. Veel mensen hoor half dingen en vertellen het weer door uiteindelik heb je hele rare verhalen in de wereld.

nou ik ga met de meiden de teletubies kijken Confusedhock:


tweeling - Nina28 - 27-05-2010

Hahahaha.... Groeten aan Tinkywinky!
Ik ga toch maar eens aan het werk, vind het zo moeilijk om me te concentreren. Had gehoopt dat dat nu toch wel weer wat beter ging....


tweeling - Mila - 27-05-2010

mijn omvang is 88 cm... ik had eigenlijk verwacht dat hij dikker was :roll:


tweeling - Nina28 - 27-05-2010

Hier ook omvang 100.... :oops:
Ben benieuwd wat de omvang op het einde zal zijn....


tweeling - Mila - 27-05-2010

Nina28 schreef:Hier ook omvang 100.... :oops:
Ben benieuwd wat de omvang op het einde zal zijn....

jullie zijn ook verder dan mij he Wink nina28, jij bent 2 weken verder!
en vraagje waar meten jullie? ik rond mijn navel, is dat goed
en sinds ik zwanger ben eet ik nog minder, dus kom ook niet echt aan zeg maar..


tweeling - Nina28 - 28-05-2010

Ik heb ook rond mijn navel gemeten.... en ja ik ben inderdaad 2 weken verder, maar misschien was ik voor ik zwanger was ook wel dikker dan jou Wink
Nog ruim een week wachten op de volgende echo... duurt zo lang. Moet er maar op vertrouwen dat het nog steeds allemaal goed zit!
Wanneer hebben jullie weer volgende echo?


tweeling - Mila - 28-05-2010

ik heb woensdag weer de echo en ben nu 12 weken, dus ook erg spannend.. toch een check of ik echt de 12 weken heb gehaald.


tweeling - poohtje - 28-05-2010

Hier ook de 12 weken gepasseerd joehoeeeeeeee.
Ik ook 100cm op de navel, zie je ik ben te dik whaaaaaaaaa. Nou ja moet het er maar mee doen haha.
Ik heb mijn volgende echo pas 17 juni, nog wel ver weg hoor vind ik zelf maar goed ook daar moet ik het maar mee doen.
Verder alles goed, veel minder misselijk aan het worden en dat vind ik wel fijn hoor. Ik kan ook beter doorslapen, wordt nu nog maar 2x per nacht wakker ipv 6x dus daar zit verbetering in.
Sylvia gefeliciteerd met je mijlpaal meis, goed gevoel he.


tweeling - Mila - 28-05-2010

poohtje, jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal Big Grin
hier nog steeds wel moe hoor en het eten gaat ook nog niet beter, maar hoop verder wel dat het snel beter gaat!! vooral de groente 's avonds is een ramp.


tweeling - Nina28 - 28-05-2010

@ Poohtje en Sylvia: gefeliciteerd met de 12 weken!! Op naar de 20 weken!!

Ook hier gaat het slapen gelukkig beter! Eten helaas nog niet...
In het november-topic voelen veel meiden de baby al. Ik nog niet, maar volgens mij is dat ook nog wel heel vroeg. Als ik dan lees dat anderen met 14 weken de baby wel al voelen, maak ik me toch een beetje zorgen, al weet ik dat dat niet hoeft... Kijk uit naar de echo van 7 juni....


tweeling - Mila - 28-05-2010

ik heb altijd begrepen dat je bij de eerste zwangerschap de baby vaak pas voelt met 20 weken en bij een tweede zwangerschap al wel eerder