Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Nina28 - 28-05-2010

We zullen gewoon nog effe geduld moeten hebben....
Ik ga slapen ben echt doodmoe! Welterusten!


tweeling - mama1988 - 29-05-2010

sylvia22 schreef:ik heb altijd begrepen dat je bij de eerste zwangerschap de baby vaak pas voelt met 20 weken en bij een tweede zwangerschap al wel eerder


dat zegt men wel maar bij iedereen is het anders.
Ik voel de meiden met 13 weken al, eerst was het een kriebeltje en rond 18 weken waren het duidelijke schoppen. met 20 weken kon mijn man het voelen. Nu bij de 3de voelde ik het ook rond 13 a 14 weken.. met 20 weken voelde mijn man het ook nu ligt de placenta voor (bij de meiden niet) dus de schopjes die ik nu voel zijn heel zacht... en bij de meiden niet..

Gewoon wachten het geschopt komt van zelf.. bij de meiden op het laatste had ik zo iets van pfff het mag wel klaar zijn want het kan ook heeelijk pijnlijk zijn!

En ehm dames gefeliciteerd met de 12 weken grens!!


tweeling - Mila - 30-05-2010

ik ben me ook totaal nog niet bewust van het feit dat ik zwanger ben.. de groei gaat neit hard en ik voel natuurlijk nog niks, dus het besef van zwanger zijn is er nog niet echt.. zal waarschijnlijk wel komen als mijn buik duidelijker word en als ik getrap voel straks..


tweeling - mama1988 - 30-05-2010

sylvia22 schreef:ik ben me ook totaal nog niet bewust van het feit dat ik zwanger ben.. de groei gaat neit hard en ik voel natuurlijk nog niks, dus het besef van zwanger zijn is er nog niet echt.. zal waarschijnlijk wel komen als mijn buik duidelijker word en als ik getrap voel straks..

oh meis dat komt vanzelf wel als je de schopjes voelt en alle echo's ziet en de groei van je buik.
Maar toen ik bevallen was en nog steeds kan ik niet geloven dat die meiden van mij in mijn buik hebben gezetten.
zo raar... gisteren zag ik op rtl8 een doc. over tweelingen en andere meerlingen. En dan denk ik tja ik voelder er ook altijd eentje de andere begon dan ook.. zo apart dat je dit dan kan zien.

Ik weet trouwens niet of je dat terug kanz ien op rtlgemist ofzo is wel erg boeiend vond ik, wie heeft het nog meer gezien?


tweeling - Mila - 30-05-2010

mama1988 schreef:
sylvia22 schreef:ik ben me ook totaal nog niet bewust van het feit dat ik zwanger ben.. de groei gaat neit hard en ik voel natuurlijk nog niks, dus het besef van zwanger zijn is er nog niet echt.. zal waarschijnlijk wel komen als mijn buik duidelijker word en als ik getrap voel straks..

oh meis dat komt vanzelf wel als je de schopjes voelt en alle echo's ziet en de groei van je buik.
Maar toen ik bevallen was en nog steeds kan ik niet geloven dat die meiden van mij in mijn buik hebben gezetten.
zo raar... gisteren zag ik op rtl8 een doc. over tweelingen en andere meerlingen. En dan denk ik tja ik voelder er ook altijd eentje de andere begon dan ook.. zo apart dat je dit dan kan zien.

Ik weet trouwens niet of je dat terug kanz ien op rtlgemist ofzo is wel erg boeiend vond ik, wie heeft het nog meer gezien?

ik heb die docu ook gezien. idd erg intressant.
het gekke is ik heb al 3 echo's gehad en als ik dan die echo zie kan ik niet geloven dat het in mijn buik zit het is alsof ik naar een ander scherm kijk ofzo.. snappen jullie mij


tweeling - mama1988 - 30-05-2010

oh ik snap je heel goed...

Gisteren in die doc zag je die vrouw die beviel van de tweeling. Ik ben ook gewoon spontaan vaginaal bevallen en kan me niet meer voorstellen hoe het was. Dat moment wat er gebeurde.. het is nog mar kort geleden 10 maanden maar het lijkt al langer. De echte pijn en wat je echt allemaal voelt ben je echt vergeten. Straks als ik weer zal bevallen zou ik denken tja dat was het... maar nu, en dan kijk ik naar mijn meiden naar hun voetjes (die zijn nog zo klein maatje 17 hebben ze) en dan geloof ik niet dat die in mijn buik hebben geschopt. Nu stappen ze er op rond de tafel.. heel vreemd maar zo mooi dat het kan..

geniet, maak veel buikfoto's heb ik bij hun wel gedaan want als je eenmaal weer slank bent kan je niet geloven dat je ooit zo'n buik hebt gehad..


tweeling - Mila - 30-05-2010

even ter vergelijking een foto van vorige week 11w2d met truitje aan:
[Afbeelding: 2j3la48.jpg]

en dan nu met 12w2d met truitje aan, als ik dit zie zie ik toch wel in dat mijn buik gegroeid is Confusedhock::
[Afbeelding: 2n6pzo.jpg]


en met blote buik 12w2d, maar bij deze denk ik weer van ben ik echt wel gegroeid?:
[Afbeelding: 5expcn.jpg]


tweeling - mama1988 - 31-05-2010

Sylvia22: Soms lijkt dat inderdaad zo dan denk ben ik wel gegroeit. Meestal met dit aantal weken groei je nog niet extreem hard. En ook niet eerdere keer evenveel. Aan je buik omvang kun je het meten. En je buik komt echt wel.
Als de kindjes het maar goed maken.
Ik vind wel dat je verschil kan zien. Mijn advies maak foto's altijd rond vaste tijde 1x in de week.. na het eten of voor het eten. Snapje.

Ben je al voor de 12 weken echo geweest? of heb ik daar over heen gelezen?


tweeling - Nina28 - 31-05-2010

Hier lijkt het stil te staan.... voel me nog steeds prima, merk helemaal niets. Laatste echo is al 2 weken geleden en volgende echo heb ik pas volgende week. Er gebeurt voor mijn gevoel dus helemaal niets, ook mijn buik lijkt niet meer gegroeid....
Ik zal wat meer geduld moeten hebben....

Vannacht gedroomd dat we een jongetje en een meisje krijgen.... Slapen gaat gelukkig eindelijk beter! Wordt nog maar 1 x wakker 's nachts en slaap dan meteen weer in...


tweeling - Mila - 31-05-2010

mama1988, ik heb beide foto's precies een week na elkaar gemaakt en ook op hetzelfde tijdstip.

ik heb met 10,5 een termijnecho gehad en nu hoef ik pas met 14 weken weer naar de gyn. maar dat vond ik te lang duren, dus heb ik woensdag een echo bij een echobureau.


tweeling - Nina28 - 31-05-2010

@ Sylvia: zie echt wel verschil in jouw foto's hoor! Toch wel gegroeid!

Snap wel dat je naar een echobureau gaat, duurt ook lang... Volgende keer zit er bij mij gelukkig maar 2 weken tussen en de keer daar op wel weer 3. Zus van een vriending van me is verloskundige. Misschien dat ik haar de volgende keer toch vraag om tussendoor een echo te maken....


tweeling - Mila - 31-05-2010

Nina28 schreef:@ Sylvia: zie echt wel verschil in jouw foto's hoor! Toch wel gegroeid!

Snap wel dat je naar een echobureau gaat, duurt ook lang... Volgende keer zit er bij mij gelukkig maar 2 weken tussen en de keer daar op wel weer 3. Zus van een vriending van me is verloskundige. Misschien dat ik haar de volgende keer toch vraag om tussendoor een echo te maken....

dat zou wel fijn zijn ja als je daar dan een echo mag maken.
bij mij zit de volgende keer 3,5 week tussen, ben nu al benieuwd hoe ik dat vol ga houden :oops:

vannacht ineens een hele felle steek in mijn buik met opdraaien, zijn dat de banden?

nina, jij bent al weer 14 weken, hoe voel je je verder dan?


tweeling - Nina28 - 31-05-2010

Ik voel me helemaal prima! Geen last van bijwerkingen van ijzertabletten... soms heel veel honger, andere dag juist helemaal niet... Ik word wel een beetje onrustig omdat er voor mijn gevoel niets gebeurd....

Die steken heb ik afgelopen week ook gehad, ik weet niet wat het was maar denk misschien inderdaad de banden...
Het rekt bij ons natuurlijk wat extra omdat er 2 ukje groeien met ook nog ieder hun eigen placenta en vruchtzak...
Op de buik liggen vind ik trouwens nu al niet meer prettig....


tweeling - Mila - 31-05-2010

ik snap dat je bevestiging wilt dat alles goed is, volgens mij houden we dat de hele zwangerschap.

ik slaap nog wel heerlijk op mijn buik, alleen mijn borsten zitten nu in de weg :roll:

als ik dan zo'n steek heb, denk ik gelijk :o als het maar goed gaat daarbinnen..


tweeling - mama1988 - 31-05-2010

Toen ik zwanger was in het begin van mijn meiden had ik ook pijn steken. Later zelfs met lopen als ik liep ik het dorp wilde me buik gewoon vast houden en omhoog duwen zodat de pijn wat minder werd. Mijn gyn zei toen dit komt inderdaad door dat je baarmoeder Mega moet oprekken voor twee kindjes.. Nu ben ik 21,5 week zwanger van eentje en nog geen last gehad maar ja mijn baarmoeder is natuurlijk al helemaal uit zijn verband geweest.

Nina ik zou zeggen wees blij dat je goed voelt en niks voelt.. ik voel nu en deze hele zwangerschap heb ik niks gevoelt bij de meiden wel.. pas met 15 weken werd ik beter en met 22 weken moest ik weer rusten ivb het tts dus ook zorgen enzovoort.. Geniet van je zwangerschap en zolang je alles nog kan doen..

Syvlia hahhaha je kon niet wachten. Had ik bij de meiden ook hoor maar meer om het feit omdat hun tts hadden. Of alles wel goed zou zijn. Toen ik net zwanger was van ons 3de meisje had ik zoiets van mijn god maar 2 echo's in 40 weken tijd hoe overleef ik dit? ik heb nu een echo met 7 weken gehad om te kijken of het er een of twee zouden izjn met 9 weken (ivb verleden met miskramen enzo) en met 12 weken termijn echo.. ik moet zeggen het wachten gaat me goed af het is gezond en goed dus dan is dat wel een geruststelling, met 16 en 17 weken had ik een geslachts echo dus kon ik me meisje weer zien, en natuulijk vorige week mijn 20 weken echo gehad. Verder krijg ik geen echo's meer of ik moet het zelf gaan betalen netzoals bij 16 en 17 weken. maar we zien wel...

ik heb gisteren dat bv magzine gelezen, echt zo anders 1 kindje dan met twee. ook na de geboorte enzo en zie er nu al naar uit naar de bevalling en de kraamweek... ook ben ik aan het kijken voor geboorte kaartjes men wat een keuze!! en ook duur bij de meiden was ht heeel makkelijk had zelf wat gedaan omdat ik er geen leuke 2ling kaarten tussen vond..
ook het gecihtjehadden wij zelf gedaan toen... nu is alles zo anders..

nou ik ga weer achter mijn kinderen aan rennen ze lopen langs mijn boeken kast in dat loopstoeltje gaat denk ik niet helemaal goed...


tweeling - mama1988 - 31-05-2010

ohja ik had toen ook nog wat ik was toen der tijd 30 weken zwanger van de meiden en kreeg ik midden in de nacht mega kramp in mijn beeen! Men ik schreeuwde het uit oh mijn man was zo snel zijn bed uit niet normaal ik zat dus aan de rand van het bed en te schreeuwen kramp kramp.... hij wilde naar het zh bellen omdat hij dacht dat ik weeen had!! hahah het was kramp in mijn been.. dat hoofd van mijn man! geweldig.

Kramp in je been kan ook veel voorkomen, dan ben je te druk geweest die dag met lopen of iets anders maar dan heb je niet voldoende gerust...


tweeling - Nina28 - 31-05-2010

mama1988 schreef:Nina ik zou zeggen wees blij dat je goed voelt en niks voelt.. ik voel nu en deze hele zwangerschap heb ik niks gevoelt bij de meiden wel.. pas met 15 weken werd ik beter en met 22 weken moest ik weer rusten ivb het tts dus ook zorgen enzovoort.. Geniet van je zwangerschap en zolang je alles nog kan doen..

Maar ik ben ook blij dat ik me zo goed voel hoor... Tis alleen dat je daardoor nog niet zo bewust bent van je zwangerschap! Dat bedoel ik met: lijkt stil te staan....

Die kramp in je been kan inderdaad zo pijnlijk zijn. Ik had dat voorheen wel eens als ik alcohol had gedronken (voor mijn zwangerschap dus Wink )


tweeling - Mila - 01-06-2010

morgen de echo.. eigenlijk weet ik dat de kans dat het niet goed is heel erg klein is, ook de gyn. gaf dit aan, maar toch vind ik het erg spannend!
heb nu ook last van mijn rug en een zeurderig gevoel in mijn buik, maar dat zullen de banden wel zijn?!
ach we zien morgen wel.


tweeling - Guppie20 - 01-06-2010

Haaaai dames!!

IK had een vraagje....
Ik ben nu bijna 4weekies zwanger

Maar vanmorgen last van bloed
En 15min later was het weg en is het alleen nog maar rolze agscheiding??

Weet iemand hoe dit kan of wat dit kan zijn?

XxX Gup


tweeling - poohtje - 01-06-2010

Misschien is het een innestelingsbloeding dan kan bij 4 weken. Je hebt dus deze week positief getest ga ik vanuit??
Waarschijnlijk bestaat er al een forum dat over bloedverlies gaat, misschien kun je daar eens kijken. Ik heb er namelijk geen ervaring mee.


tweeling - Mila - 01-06-2010

guppie, ik heb er ook geen ervaring mee, maar als je bijna 4 weken zwanger bent, kan het ook een menstruatie zijn, helaas.

ik ben zooo blij, heb zwkleren besteld en nu al binnen en alles past Big Grin dat gebeurt haast nooit dat gelijk alles past..


tweeling - poohtje - 01-06-2010

Leuk he die zwangerschapskleding!!!


tweeling - mama1988 - 01-06-2010

Guppie20 schreef:Haaaai dames!!

IK had een vraagje....
Ik ben nu bijna 4weekies zwanger

Maar vanmorgen last van bloed
En 15min later was het weg en is het alleen nog maar rolze agscheiding??

Weet iemand hoe dit kan of wat dit kan zijn?

XxX Gup


is het helder rood of donkerbruin bloed?


tweeling - Guppie20 - 01-06-2010

mama1988 schreef:
Guppie20 schreef:Haaaai dames!!

IK had een vraagje....
Ik ben nu bijna 4weekies zwanger

Maar vanmorgen last van bloed
En 15min later was het weg en is het alleen nog maar rolze agscheiding??

Weet iemand hoe dit kan of wat dit kan zijn?

XxX Gup


is het helder rood of donkerbruin bloed?

Beetje donker rood...


tweeling - mama1988 - 02-06-2010

Guppie: Ik verloor tijden deze zwangerschap ook af en toe wat druppels donker rood/bruin bloed soms leek het veel omdat het in mijn afscheiding zat. Mijn vk en ook de echovrouw zei dat mijn baarmoeder wat gevoelig was en als je dan wat te druk was geweest of keihard moet hoesten (wat in mijn geval toen was 3 weken lang) kan dat er dus uitvoort komen.

Dus ik weet niet of je voor je zelf kan aangeven of het veel is of niet.. snapje? Het engiste wat je kan doen weet niet precies hoever je bent begin pas toch? Of wachten... met 6 weken a 7 weken kunnen ze een echo maken mocht dit nodig zijn. Je kunt wel vast naar een vk in de buurt bellen om je aan te melden.. (meestal wachten vrouwen daar nog even mee pas met 7 a 8 weken) maar verder kun je er weinig aan doen.

Ik denk altijd als het mis zou moeten gaan dan gaat het mis je kunt het niet tegen houden hoe jammer en erg dat ook is
(ik heb een kindje in de buik met 12 weken moeten verliezen, en een mk gehd met 6 weken) Het had zo moeten zijn denk ik achteraf. NU heb ik een tweeling en ben ik op nieuw zwanger. Snapje ik hoop uiterraar dat alles goed mag blijven gaan.

Je kunt ook volgende week ofzo nog een keer een zwangerschapstest doen om te kijken of die nog steeds positief is. Meer kan ik je niet helpen. succes meid..


tweeling - Nina28 - 02-06-2010

Oh leuk Sylvia vandaag weer echo! Nog een paar uurtjes wachten. Ik snap wel dat je het toch weer spannend vind, ik vind het ook nog steeds spannend, mag maandag weer Big Grin
Leuk he zwangerschapskleding, ik ben zooooo blijk met m'n broeken die ik gekocht heb, nu nog een paar jurkjes/rokjes scoren... waar heb je besteld als ik vragen mag?


tweeling - Mila - 02-06-2010

bij bellyfashion binnen 2 werkdagen heb je het in huis Big Grin

tja over die echo.. weet je ik voel me zwanger en met 1 gaat het wel goed denk ik, maar vind het gewoon erg spannend of ze het allebei goed doen :roll:


tweeling - Nina28 - 02-06-2010

Ze doen het vast allebei hartstikke goed. Je ziet ze straks gewoon allebei lekker spartelen en zwaaien, zo leuk! Er zijn toch geen redenen om te denken dat er iets niet goed is... jij hebt toch ook 2 placenta's en vruchtzakken.... dat is de meest positieve variant die er is! Komt helemaal goed. (Zo en nu heb ik niet alleen jou overtuigd, maar ook mezelf Wink )

We moeten positief denken, ben erg benieuwd naar je echofoto's van vanmiddag.
Veel plezier vanmiddag en probeer je niet teveel zorgen te maken... Liefs Nina


tweeling - mama1988 - 02-06-2010

syvlia: gewoon lekker kijken vanmiddag en mocht het toch niet goed zijn je kan er niks aan doen. Je moet maar zo denken dat alles gewoon goed is. Te veel zorgen maken is ook niet goed. dat levert stress op. En wat nin28 zegt jullie hebben de positieve variant Wink


tweeling - Mila - 02-06-2010

Nina28 schreef:Ze doen het vast allebei hartstikke goed. Je ziet ze straks gewoon allebei lekker spartelen en zwaaien, zo leuk! Er zijn toch geen redenen om te denken dat er iets niet goed is... jij hebt toch ook 2 placenta's en vruchtzakken.... dat is de meest positieve variant die er is! Komt helemaal goed. (Zo en nu heb ik niet alleen jou overtuigd, maar ook mezelf Wink )

We moeten positief denken, ben erg benieuwd naar je echofoto's van vanmiddag.
Veel plezier vanmiddag en probeer je niet teveel zorgen te maken... Liefs Nina

doe mijn best Wink nee weet je ik loop ook steeds tegen mijzelf te zeggen dat ik al 3 goede echo gehad en de laatste echo was zo goed volgens mijn gyn. dat de kans dat het nog fout zou gaan 0,..% zou zijn en dus te verwaarlozen en dat zeg ik nu ook steeds tegen mijzelf Wink maar kan nog steeds geloven dat wij het gelukkig hebben om 2 kindjes te mogen krijgen na zolang wachten en dan ineens 2, dus het is denk ik ook meer ongeloof dan angst.


tweeling - mama1988 - 02-06-2010

sylvia dat denk ik ook, je bent al 12 weken en verder.. en weetje 100% zekerheid heb je nooit! Niet in de zwangerschap niet met de geboorte(kan ook nog van alles gebeuren) en niet als je ze eenmaal thuis hebt..
Het is een wonder en ik geloof als het je gegunt is dan krijg je het gewoon..


tweeling - Nina77 - 02-06-2010

Sylvia, ook van deze Nina nog een dikke knuffel!
Ik hoop dat je een prachtige echo te zien krijgt en dat je daarna weer even heerlijk zorgeloos kan genieten van het grote wonder.
Liefs!
Nina77


tweeling - Guppie20 - 02-06-2010

mama1988 schreef:Guppie: Ik verloor tijden deze zwangerschap ook af en toe wat druppels donker rood/bruin bloed soms leek het veel omdat het in mijn afscheiding zat. Mijn vk en ook de echovrouw zei dat mijn baarmoeder wat gevoelig was en als je dan wat te druk was geweest of keihard moet hoesten (wat in mijn geval toen was 3 weken lang) kan dat er dus uitvoort komen.

Dus ik weet niet of je voor je zelf kan aangeven of het veel is of niet.. snapje? Het engiste wat je kan doen weet niet precies hoever je bent begin pas toch? Of wachten... met 6 weken a 7 weken kunnen ze een echo maken mocht dit nodig zijn. Je kunt wel vast naar een vk in de buurt bellen om je aan te melden.. (meestal wachten vrouwen daar nog even mee pas met 7 a 8 weken) maar verder kun je er weinig aan doen.

Ik denk altijd als het mis zou moeten gaan dan gaat het mis je kunt het niet tegen houden hoe jammer en erg dat ook is
(ik heb een kindje in de buik met 12 weken moeten verliezen, en een mk gehd met 6 weken) Het had zo moeten zijn denk ik achteraf. NU heb ik een tweeling en ben ik op nieuw zwanger. Snapje ik hoop uiterraar dat alles goed mag blijven gaan.

Je kunt ook volgende week ofzo nog een keer een zwangerschapstest doen om te kijken of die nog steeds positief is. Meer kan ik je niet helpen. succes meid..


Dankjewel voor de info meid!

IK ben al aangemeld bij een VK heb ik gelijk gedaan toen ik 3keer positief teste Big Grin

Hoop dat alles prima is want heb nu wel erbij gekregen dat ik missenlijk ben en af en toe last van me linker boven been heb

Maar wel weer rood bloed gehad heel eventjes....
misschien door stress??

Kus Gup!


tweeling - mama1988 - 02-06-2010

sylvia en en hoe was je echo?!


tweeling - Nina28 - 02-06-2010

Ik ben ook zo nieuwsgierig naar de echo van Sylvia....


tweeling - Mila - 02-06-2010

hahahaha ja idd zit nu bij mijn ouders.

het was zoooo bijzonder alles was goed en ze waren lekker aan het rondspringen en bewegen.
ze zijn nu beide ong. 6.50 cm.
ik ben zooo blij dat ik deze echo heb laten maken, het zou een kwartier duren maar we hebben daar 25 min. binnen gezeten 4 foto's en een dvd met geluid.. zo bijzonder! en dat voor maar 30 euro
de gyn. maakt echt niet zulke uitgebreide echo's want dat is alleen puur medisch en dit was zo uitgebreid en hij heeft alles laten zien en uitgelegd, geslacht was niet te zien (te vroeg en ze lagen er verkeerd voor)
wel gaf hij aan dat bij mij de placenta voor de uitgang ligt en dat de gyn. dit waarschijnlijk in de gaten zal gaan houden, want anders kan ik niet op een normale manier bevallen, dus dat is jammer.. maar ach we hebben nog alle tijd.

de echo was heel mooi, de dvd is heel mooi, maar de foto's zijn wat donker, maar ik zal ze nu proberen op de foto te zetten en ze dan hier neer te zetten


tweeling - Nina28 - 02-06-2010

Sylvia: gefeliciteerd met je goede echo!!! En nu lekker gaan genieten en proberen je niet teveel zorgen te maken!


tweeling - Mila - 02-06-2010

Nina28 schreef:Sylvia: gefeliciteerd met je goede echo!!! En nu lekker gaan genieten en proberen je niet teveel zorgen te maken!
ik ga nu zeker genieten Wink jij ook he meid?! Smile bij jou zit ook alles goed hoor.. echt waar!!!


tweeling - Mila - 02-06-2010

hier de foto van ukkie 1. je ziet heel goed de beentjes en met zijn handje zit hij met zijn neusje te spelen:
[Afbeelding: 5jxog9.jpg]

dit is ukkie 2 en die ligt lekker eigenwijs naar ons toe met de rug ( op deze foto, want later was hij weer gedraaid):
[Afbeelding: znvh3.jpg]

hier liggen ze met de hoofden tegen elkaar:
[Afbeelding: 29xd9q1.jpg]

hier ligt de een met de kont tegen de ander aan Smile:
[Afbeelding: 35l6wxh.jpg]


tweeling - mama1988 - 02-06-2010

syvlia: al je zorgjes zijn voor niets geweest, prachitge foto's en wat is bij jou de tussenscheiden van de kinderen goed te zien! Ach weetje met die placenta je bent nog zo vroeg wie weet wordt die nog een klein stukje verplaats door de tijd. Je hebt nog tijd zat. En het is normaal hoor dat je de geslachten niet kan zien, bij 16 weken kan dat pas als je mazzel heb. Pas rond 15 weken ofzo wordt het allemaal 'gemaakt'' ingedaald' hoe noem je dat... dus komt helemaal goed!

Geniet van je dvd en foto's!


tweeling - Mila - 02-06-2010

weet je de hartslag van jou meiden nog en van deze meid?

bij mij hadden ze een hartslag van 154 en van 164 per min. en dat met bijna 13 weken.
ben benieuwd of dat wat zegt over het geslacht


tweeling - Nina28 - 02-06-2010

Hele mooie foto's Sylvia!! En wat mama 1988 zegt... met die placenta komt misschien nog wel vanzelf goed... en ze houden je goed in de gaten dus dat gaat helemaal goed komen...

Ik ben ook weer wat positiever... lijkt echt dat ik mezelf ook heb overtuigd. Nog een paar daagjes wachten en dan kan ik ook trots de nieuwe foto's van onze ukjes hier plaatsen Big Grin

Fijne avond nog x


tweeling - mama1988 - 03-06-2010

sylvia22 schreef:weet je de hartslag van jou meiden nog en van deze meid?

bij mij hadden ze een hartslag van 154 en van 164 per min. en dat met bijna 13 weken.
ben benieuwd of dat wat zegt over het geslacht


Ik wou dat ik het je kon vertellen, nee ik weet het niet meer.
Ik heb toen der tijd zoveel info gekregen met de bloeddoorstromen in de navel streng, blasje die wel of niet gevuld waren enzovoort ik heb toen wel de lengtes en gewichten op geschreven elke controle maar de hartslag nooit. Die klopte altijd goed dat wel.. En bij dit kindje ook geen idee.

Mijn gevoel zijn bij beide zwangerschappen worden jongens: en heb uiteindelijk 3 meiden straks.
Veel dingen zijn fabels. Net zoals naar voren dragen wordt een jongen. Ik droeg de meiden helemaal naar voren en het zijn op en top meiden!! hihi...

Als ik jou was zou ik gewoon rond 16 a 17 weken een geslachts bepaling laten doen.. Dan weet je het misschien..
maar alles is toch leuk (snap dat je nieuwsgierig bent was ik ook) maar gezondheid is het voornaamste.
en bij jou kan alles he want je hebt de mooie variant Wink je kan ook een jongen en een meid krijgen! Spannned!!


tweeling - Mila - 03-06-2010

wij hebben met 18 weken een echo in het ziekenhuis, dan wou de gyn. een poging wagen als ze er goed voor lagen.


tweeling - poohtje - 04-06-2010

Ook ik heb gisteren een echo gehad (nekplooimeting) echt super leuk want ze bewogen behoorlijk en super tof om dat te zien zeg en echt raar dat je daar nog niets van voelt. Nekplooien waren 1,7 en 1,2 en dat is netjes. De officiele uitslag komt nog want er moeten in het VUMC nog berekeningen gemaakt worden etc. Ruggetje was dicht, buikje is dicht, hersentjes waren goed aangelegt voor het aantal weken, maagje gevult en alle beentjes en armpjes zitten eraan. Wel heel fijn idee dat het tot nu toe allemaal goed is. Mijn placenta's liggen aan de achterkant dus dat is mooi.
Ik ben echt zo benieuwd naar het geslacht maar nog ff geduld hebben helaas. Verder waren ze 7cm alweer, ik vond dat best alweer groot


tweeling - mama1988 - 05-06-2010

Dit wilde ik ff laten zien vond er eentje terug.
Dit was 1 dag voor mijn bevalling
dus 32 weken en 6 dagn Wink
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEXRYJKC.jpg

Maar eerlijk is eerlijk dit heb ik er tien maanden later voor terug!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXSLNPNG.jpg


tweeling - Mila - 05-06-2010

mama1988, staat mijn zo'n buik te wachten Confusedhock: je ziet idd wel dat er 2 in zitten jah Wink
en wat een schatjes heb je toch!

poohtje, wat fijn dat alles goed was!! Jij ook al zo benieuwd naar het geslacht.. ik ook Wink


tweeling - poohtje - 05-06-2010

Wow die foto is best wel even heftig hoor, schrok me wild wat een buik. Dat is ook allemaal weer goed gekomen?
Echt niet lullig bedoeld, je weet dat je een grote buik te wachten staat maar als je er dan mee geconfronteerd wordt is het wel ff schrikken. Maar idd als ik zie wat je ervoor terug krijgt is het wel helemaal super hoor.


tweeling - Mila - 05-06-2010

mama1988, misschien een rare vraag en het duurt nog heel lang bij ons, maar volgens jaar tijdens deze warmte hebben wij 2 hummeltjes en nu is mijn vraag hoe heb jij dat gedaan of ga je dat doen met je 2 meiden? ga je gewoon naar een openlucht zwembad? en neem je dan een tentje mee ofzo?
hahahah ben er nu al mee bezig (maf ben ik soms hoor)


tweeling - mama1988 - 05-06-2010

poothje schrikken he die buik, toen der tijd wist ik wel dat die groot was maar toch als ik de foto's terug zie schrik ik zelf ook iedere keer weer! En alles is goed gekomen. Was ondanks de grote maar 9 kg aangekomen die waren er meteen weer af.. na 2 maanden droeg ik gewoon mijn spijker broeken weer en had ik mijn oude figuur helemaal terug! Alleen de strepen/striemen zijn gebleven en wat los vel :lol: maar goed heb twee gezonde meiden daar gaat het me om ook al ben ik nog maar 21.

sylvia: Wij gaan aankomende vrijdag op vakantie in een huisje, daar is een binnen zwembad en een strandje.
Ook neem ik een badje mee voor buiten bij de terras deuren. Ik laat mijn meiden nu dus 10 maanden niet pal in de zon zitten. Als ik boodschappen ga doen ook al is het maar tien minuten lopen naar mijn plus om de hoek ik smeer ze de blote delen helemaal in met Zwitsal factor 50. Schoentjes aan (denk om de voetzolen) en een hoedje op.

Vandaag met dit weer zitten ze buiten in gesmeerd en wel op een zitzak onder de parasol maar ook geen uren hoor, ze vinden het zelf ook helemaal neit fijn die warmte, moet zeggen met dit soort weer slapen ze meer dan anders (ook wel lekker voor ons haha) verder geef ik ze veel drinken, en wat fruit, af ent oe een lik van een ijsje. Zo komen wj de dag door. Maar voor de grote gedeelte zijn ze gewoon binnen tuurlijk is het warm maar wel het veilgste. Volgend jaar zomer zijn ze 2 dus dan spelen ze ook buiten dan meer wee rkijken hoe we dat gaan doen...

vorig jaar waren mjn meiden in augustus geboren maar die 5 weken later lagen ze nog in het ziekenhuis dus die warmte hebben ze niet mee gemaakt...


tweeling - Nina28 - 06-06-2010

Mama1988: dat is inderdaad een behoorlijke buik (en dat is nog een understatement!) Maar als je daar 2 gezonde kinderen voor krijgt is het toch allemaal de moeite waard!!!
Tja striae komen we denk ik allemaal niet onderuit.... ik smeer al vanaf het begin, maar volgens mij is er straks niet tegenop te smeren...

Poohtje: gefeliciteerd met de goede uitslag van de nekplooimeting.... een zorg minder lijkt me zo.

Morgen mag ik na 3 weken eindelijk weer op controle bij de gyn... ben zo benieuwd hoe groot onze ukkies inmiddels zijn. Voor het geslacht is het helaas wat te vroeg... misschien over 2 weken.

Even een vraagje aan de ervaren moeders: zijn jullie eigenlijk gaan zwemmen toen jullie zwanger waren? Heb gelezen dat koud water mogelijk kan zorgen voor een vroeggeboorte... ik durf dus eigenlijk niet zo goed.


tweeling - Mila - 06-06-2010

nina, voor dat ik het vergeet: veel plezier morgen!! en wie weet misschien kunnen ze het geslacht al wel zien Wink
ik ben wel van plan om deze zomer te gaan zwemmen denk ik, want de voorspellen een hete zomer..


tweeling - poohtje - 06-06-2010

Nina heel veel plezier morgen met de echo!

Ik denk ook dat je gewoon kan zwemmen hoor, heb er ook nog nooit van gehoord dat het een vroeggeboorte kan opwekken.

Ja idd blij met de uitslagen maar het is nog even afwachten want officiele uitslag moet nog komen. Wel even spannend dus.

Hoor net dat mijn neefje de 5e ziekte heeft, heb hem vrijdag uitgebreid gezien. FF googlen dus want het is niet goed voor zwangeren vrouwen die het zelf nog nooit hebben gehad. En dat weet ik niet.


tweeling - Mila - 06-06-2010

poohtje, wanneer krijg je de uitslag?

hebben julie een rare eetverslaving? ik eet sinds 4 dagen echt 3 a 4 twix ijs per dag :lol: HEERLIJK!!


tweeling - Nina28 - 06-06-2010

@ Poohtje: wat is de vijfde ziekte? Ik hoorde gisteren wel iemand over de 6e ziekte, hoge koorts en uitslag...

Ik wilde eigenlijk gaan zwemmen vandaag, vrienden van me hebben een zwembad en daar gaan we vanmiddag naar toe... Ik twijfel heel erg. Ga ik morgen ook maar aan de gyn vragen...

Ik heb eigenlijk geen vreemde eetgewoontes. Er zijn wel steeds meer dingen die ik niet meer lekker vind terwijl dat eerst heerlijk vond. De augurken met slagroom zijn aan mij nog niet besteed Wink
Ik eet wel eel yoghurt met verse aardbeien, maar dat is gelukkig heel gezond!!

Fijne dag allemaal!


tweeling - Mila - 06-06-2010

Nina28 schreef:@ Poohtje: wat is de vijfde ziekte? Ik hoorde gisteren wel iemand over de 6e ziekte, hoge koorts en uitslag...

Ik wilde eigenlijk gaan zwemmen vandaag, vrienden van me hebben een zwembad en daar gaan we vanmiddag naar toe... Ik twijfel heel erg. Ga ik morgen ook maar aan de gyn vragen...

Ik heb eigenlijk geen vreemde eetgewoontes. Er zijn wel steeds meer dingen die ik niet meer lekker vind terwijl dat eerst heerlijk vond. De augurken met slagroom zijn aan mij nog niet besteed Wink
Ik eet wel eel yoghurt met verse aardbeien, maar dat is gelukkig heel gezond!!

Fijne dag allemaal!

idd dat is gezond.
hier ook geen augurken met slagroom Wink
wel lust ik geen koffie meer en heb ik moeite met warm eten. brood gaat prima, maar warm eten, bleh!!


tweeling - poohtje - 06-06-2010

Vijfde kinderziekte is een kinderziekte die gepaard gaat met vlekjes. Voor de 20e week kan het een miskraam geven. Maar ik heb het met mijn zus nog even besproken en ook met de huisartsenpost en het is waarschijnlijk de 6e ziekte en die kan geen kwaad. Verschil is heel lastig maar ik ben er vrij zeker van dat het de 6e is. Aangezien ik bij een huisarts werk wil ik eigenlijk mijn antistoffen laten bepalen op de 5e ziekte gezien er heel veel zieke kindjes langs mijn balie etc komen. Als ik antistoffen heb hoef ik me daar ook niet zo zorgen om te maken. Antistoffen op waterpokken wordt toch standaard naar gekeken tijdens je zwangerschap? Dat dacht ik tenminste. FF navragen morgen.

Rare eetgewoontes,hmmmmm niet echt. Heb alleen vorige week op de markt zure haringen gekocht, had ik zo trek in Big Grin


tweeling - mama1988 - 06-06-2010

over zwemmmen: in sommige zwembaden hebben ze speciale zwangerschaps zwemmen dan is het water warmer.
Ik heb er 1 les aan mee gedaan met 21 weken was dat toen, daarna kreeg ik het tts syndroom en mocht ik dat allemaal niet meer doen. Volgende week zijn we op vakantie en ga ik gewoon zwemmen ben dan 23 weken.

Nina succes met de echo!

En smeren heb ik ook gedaan tot 3 weken voor de bevalling ik de striemen kreeg, ja ach niemand ziet het alleen me man en die vind het niet erg.. heb er wat moois voor daar gaat het om.

pas op he dames met wat jullie naar binnen eten, veel dingen zijn lekker maar heeft je kindjes niks aan en daar kom jij van aan. Ik at veel komkommers .. en nu niks


tweeling - Nina28 - 06-06-2010

@ mama1988: ik zie dat ze bij jullie al 2 x hebben gezien dat jullie nu weer een dochtertje krijgen.... Wanneer was de eerste keer dat ze het konden zien. Ik heb morgen echo en ben dan 15 weken en 3 dagen, het zal wel te vroeg zijn, maar ga toch vragen of ze eventueel al iets kunnen zien...

Met zwemmen bedoel ik inderdaad zwemmen in kouder water, verwarmd kan geen kwaad. Heb vandaag toch niet gezwommen, de zon was in 1 x weg. Ik heb Cry toch op verschillende plekken gelezen dat het vroeggeboorte kan opwekken. (lees KAN, hoeft dus helemaal niet het geval te zijn) Denk dat ik het toch niet ga doen, dus dat wordt een warme plakkerige zomer... Morgen toch aan de gyn vragen...

Gisteravond naar een 90's party geweest, was super leuk, maar merk nu wel dat ik toch wel moe ben...

Jullie een lekker weekend gehad? Helaas morgen weer werken


tweeling - mama1988 - 06-06-2010

nina28: Ja wij hebben het nu 3x gezien (moet het nog aanpassen) de eerste keer was met 16 weken en 1 dag. Vanaf 16 weken kon het zei die vrouw en toen zagen we een meisje. Voor de zekerheid mochten we een weekje later terug komen omdat de navelstreng op dat moment ook tussen beide beentjes liep. Met 17 wken was het nog steeds een meisje (heel duidelijk te zien) Ik heb een 20 weken echo gehad op 26 mei toen was ik 20,5 week en nog steeds duidelijk een meid!

Je kunt het morgen altijd vragen of ze al wat kunnen zien, natuurlijk. Nee heb je en JA kun je krijgen.
Veel succes en kijk plezier.


tweeling - Mila - 06-06-2010

nina, veel plezier morgen, hoe laat moet je? en als je weet wat het is, maak je het dan hier bekend?

wij hebben met 14,5 weken weer een echo en weet bijna 100% zeker dat ze het niet kunnen zien, maar vraag het toch Wink
nee heb je idd en ja kun je krijgen.


tweeling - Nina28 - 07-06-2010

Ik mag om 11.30 uur voor de echo... Ik vind het spannend, maar ik ben niet meer zo zenuwachtig als vorige keer!
Als ik wat weet, maak ik dat zeker bekend! Niet alleen hier, maar ook bij familie en vrienden. Ik kan wat dat betreft mijn mond toch niet houden...
Hoop dat ze iets kunnen zien en anders over 2 weken, dan heb ik echo met 17 weken en 3 dagen...


tweeling - mama1988 - 07-06-2010

Nina28 schreef:Ik mag om 11.30 uur voor de echo... Ik vind het spannend, maar ik ben niet meer zo zenuwachtig als vorige keer!
Als ik wat weet, maak ik dat zeker bekend! Niet alleen hier, maar ook bij familie en vrienden. Ik kan wat dat betreft mijn mond toch niet houden...
Hoop dat ze iets kunnen zien en anders over 2 weken, dan heb ik echo met 17 weken en 3 dagen...
spannend meid succes en veel kijk plezier!


tweeling - Mila - 07-06-2010

nina, met ruim 17 weken moeten ze het volgens mijn gyn. (als ze er wel goed voorliggen natuurlijk) kunnen zien.
ik heb zelf weer een echo met 17.6 weken en dan gaat de gyn. kijken Big Grin
nogmaals heel veel plezier vanmiddag


tweeling - Nina28 - 07-06-2010

Dank je wel! Heb er zin in!!


tweeling - Nina77 - 07-06-2010

Nina, ik lees net dat je over een paar minuten een echo hebt.
Heel veel plezier!


tweeling - Nina28 - 07-06-2010

Zoooooo, net terug van de echo... ben weer helemaal happy! Was weer erg leuk om te zien en de ukjes waren druk en beweeglijk, ze kon ze daarom niet opmeten en ook helaas geen foto's mee gekregen omdater dan niets op te zien zou zijn...
Tsja, geslacht was sowieso te vroeg, maar daar waren ze ook te beweeglijk voor... Ben benieuwd over 2 weken!

Wanneer hebben jullie weer echo's?


tweeling - Mila - 07-06-2010

nina, leuk dat je weer hebt genoten van de echo Smile

ik heb over 9 dagen de echo.


tweeling - Nina28 - 07-06-2010

Was trouwens wel een beetje sneu voor m'n moeder. Zij was vandaag ook mee naar de echo. Omdat de ukjes zo druk aan het bewegen waren, kon de gyn eigenlijk niet zo goed dingen laten zien. Het was dus moeilijk te onderscheiden allemaal. Ze mag van mijn volgende keer wel weer mee en dan hoop ik dat ze dan wel meer kan zien. Hopelijk zelfs het geslacht!


tweeling - mama1988 - 07-06-2010

nina28: Wat fijn om te horen en te zien voor jullie dat alles goed is met jullie kindjes! Heerlijk he dat bewegelijk!
Wel jammer voor je moeder dat ze niet alles kon zien en jullie natuurlijk ook maar ik weet zeker dat je moeder het mooi vond om te zien haar kleinkinderen en zeker als ze zo aan het bwegen waren!
Geniet ervan!


tweeling - Nina77 - 08-06-2010

Hi ladies,

Even een update na de echo. Beide mannen doen het goed! Big Grin Ze liggen qua groei nog steeds gelijk en op schema. Ze hebben alle twee lange benen! Hun buikjes waren iets kleiner (in verhouding) maar nog netjes binnen de marges.

Ze liggen nog wel in dezelfde houding (onderste in stuit en bovenste overdwars) maar volgens de gyn bepalen ze pas rond week 33 of het een keizersnee wordt. Ik probeer me er al wel een beetje op in te stellen want volgens mij is de kans dat ze "goed" gaan liggen erg klein omdat ze nu al heel lang zo liggen. We merken het wel!

Verder ook op bezoek geweest bij de lactatie deskundige van het ziekenhuis. Ze kwam lekker nuchter en praktisch over en volgens mij past hun beleid ook wel bij mijn gevoel. Gewoon proberen (afhankelijk van de omstandigheden) en het mezelf niet te moeilijk maken. Ze zei "Je krijgt het al druk genoeg met twee dus het heeft geen zin dingen te forceren."

Na het gesprek en de echo ook nog langs geweest bij de gyn maar (na 3 kwartier in de wachtkamer wachtkamer) stonden we na 2 minuten weer buiten omdat het allemaal prima verloopt tot nu toe. Bloeddruk in orde en geen gekke klachten.
Vanavond ook nog een rondleiding over de verloskundige afdeling en dan heb ik mijn portie ziekenhuis wel weer gehad voor de komende 3 weken.

Liefs,
Nina


tweeling - anita - 08-06-2010

@ nina, klinkt bekend, 2 mannen een in stuit de ander dwars. Dit was bij mij ook het geval vanaf week 24 en dit is niet meer veranderd. Met 36 weken en 6 dagen zijn mijn mannen geboren met een keizersnee.

Spannende tijden voor jullie hier al die echo's!!! Leuk hoor geniet er maar van. Wat betreft die enorme buik die ik voorbij zag komen, die had ik ook dames dus daar kom je niet onder uit. Totaal was ik 18kg aangekomen en nu 8 weken verder is er al weer 13kg af zonder enige vorm van sportSmile dus het komt allemaal wel weer goed.

Met de mannen gaat het erg goed, zitten op 5 voedingen per dag, slapen van 22.00 uur tot 0500 uur door en wegen allebei al 4kg!!!


tweeling - Nina28 - 08-06-2010

@ Nina77: fijn dat alles goed gaat met je 2 uks. Misschien draaien ze nog wel, zoniet tja dan is keizersnede enige optie....
Ook fijn dat de lactatiedeskundige er zo praktisch over denkt en dat dat ook bij jou past. Ik denk er precies zo over: ik probeer het, maar is het een ontzettend gedoe en levert het meer stress op, dan stop ik ermee!

Voel je je ook goed? Niet veel klachten zoals bekken, rug etc.?

@ Anita: wat heerlijk dat je jongens al doorslapen van 22.00 - 5.00 uur. en dat ze al zo flink gegroeid zijn!
Maare, 2 jongens verzorgen is toch ook ontzetende topsport Wink


tweeling - Mila - 09-06-2010

vraagje he, straks met die 2 kleintjes, kunnen die ook gewoon overdag beneden in de kinderwagen/box slapen?
en leg je ze pas na de laatste voeding van ong. 23.00 uur in bed? of al eerder?

soms komen er ineens hele rare vragen in me naar boven :oops: ze zeggen al vanaf het moment dat je zwanger bent voel je je al moeder hahaahaha nou idd ik wil straks alles goed doen en vind het dood eng


tweeling - mama1988 - 09-06-2010

sylvia22 schreef:vraagje he, straks met die 2 kleintjes, kunnen die ook gewoon overdag beneden in de kinderwagen/box slapen?
en leg je ze pas na de laatste voeding van ong. 23.00 uur in bed? of al eerder?

soms komen er ineens hele rare vragen in me naar boven :oops: ze zeggen al vanaf het moment dat je zwanger bent voel je je al moeder hahaahaha nou idd ik wil straks alles goed doen en vind het dood eng


Meid je moet straks doen wat jou het beste lijkt! Ze adviseren om je kindje(s) gewoon op hun eigen kamertje of op jullie kamer te laten slapen ivb rust, reinheid,regelmaat. Maar je hoeft echt niet meteen na iedere voeding hupa weer in bedje te leggen hoor sommige kindjes zijn eventjes wakker na de voeding dan kun je lekker knuffelen met ze of even in de box leggen.

Bij mij hebben ze veel in hun wipstoel geslapen. Iedaal en kon ik ze in de gaten houden. Ik woon in een drive inwoning dus mijn kinderwagen kon niet in mijn woonkamer staan dus daar hebben ze nooit in geslapen. bedenk wel in hun bedje hebben ze een dik matrasje en in de box en kinderwagenreiswieg niet. Netzoals de wippers. Maar af en toe kan dit helemaal geen kwaad.

Wij deden ze altijd eerder op bed leggen dan de laatse voeding maar toen de meiden eenmaal 7 weken waren huilde ze alleen maar boven dus hebben wij ze gewoon maanden lang iedere avond beneden gehad in de wippers bij de bank.
op een gegeven moment zijn we de flessen gaan vervroegen en uit eindelijk liggen ze hoog uit half 9 in bed met 10 maanden maar dat komt nu door het weer normaal is het 7 uur a half 8.


tweeling - Nina28 - 10-06-2010

Ik heb ook af en toe van die hersenspinsels: zo bedacht ik vannacht dat ik het heel erg zou vinden als ik een lichte voorkeur zou krijgen voor een van de kindjesals ze er eenmaal zijn... :oops:
Zou dat kunnen gebeuren? Is natuurlijk niet alleen zo bij tweelingen, maar ook als ouders een tweede kindje verwachten... Ik vraag me af of dat niet kan en dat veel mensen daar niet voor uitkomen, omdat het natuurlijk niet iets is wat je graag van de daken schreeuwt...


tweeling - Nina77 - 10-06-2010

Confusedhock: Ik keek net in mijn agenda en zag dat ik nog maar 5 weken werk voordat ik met verlof ga...
Ik heb 6 weken voor de uitgerekende datum verlof genomen met vooraf nog een week vakantie maar het komt nu wel heel dicht bij!! Heerlijk natuurlijk, maar toch voor nu ook lichte stress... ik moet (wil...) nog zo veel doen en de tijd gaat zo hard!! Slik.

Nina, ik denk daar af en toe ook wel aan, hoe het straks is om je liefde een aandacht te verdelen over twee kindjes. Het valt me nu zelfs al op. De bovenste voel ik erg goed (en al redelijk snel) en de onderste voel ik een stuk minder omdat bij hem de placenta aan de voorkant ligt. Als de bovenste flink aan het uitsloven is leg ik vaak mijn hand erop en toen bedacht ik me dat ik misschien de onderste te weinig aandacht gaf.. Whahaha! Waar je je al niet druk om kan maken he? In de praktijk lig ik thuis heel vaak met mijn handen laag op mijn buik (bij de onderste in de buurt) dus ik weet dat die gedachte niet reëel is, maar toch... Wink

Ik heb in een van de boeken gelezen dat het helemaal niet erg is om een lichte voorkeur te hebben. Deze voorkeur is vaak tijdelijk (omdat een tijdelijk meer aandacht nodig heeft of juist omdat hij/zij wat makkelijker is) en vaak wisselt het ook per ouder. Ik ga er van uit dat de kindjes zelf ook wel de aandacht zullen vragen die ze nodig hebben. En het feit dat we er ons al druk over maken is ook alleen maar een teken dat we nu al van ze houden, toch?

Liefs,
Nina


tweeling - Nina28 - 10-06-2010

@ Nina77: wat heerlijk dat je nog maar 5 weekjes hoeft te werken! Dat schiet al behoorlijk op! Gaat het goed met je en het werken gaat ook nog allemaal prima? Ik las ergens dat het verstandig is om met 20 weken misschien al wat minder te gaan werken.... maar dat ben ik toch echt niet van plan! Ligt er waarschijnlijk ook aan wat voor werk je doet...

Het ene kindje heeft inderdaad misschien wat meer aandacht nodig dan het andere, maar ik zal van alle twee toch vast evenveel houden....

Weet jij ook wie wie is als je ze voelt in je buik? Mijn gyn vertelde dat dat wel eens lastig kons zijn, omdat de een met zijn handjes zit waar de ander met z'n voetjes zit.... Ik voel ze trouwens alletwee nog niet. Is misschien ook wat vroeg? Wanneer ging jij ze voelen?

x Nina


tweeling - poohtje - 10-06-2010

Bijna verlof lekkerrrr!

Hier voel ik wel regelmatig gerommel in mijn buik vooral als ik op mijn rug lig maar of dat de kindjes zijn lijkt me sterk.


tweeling - Mila - 10-06-2010

nina77, lekker hoor bijna verlof!!

nina28, heel herkenbaar mijn vriend en ik zijn beide erg bang dat we straks de aandacht niet goed verdelen ofzo en dan 1 kindje meer aandacht geven als de ander..


tweeling - poohtje - 11-06-2010

Hier uitslag van de nekplooimeting binnen. kindje 1 1:1500 en kindje 2 1:3800. Hele mooie uitslagen dus jeeeeh Big Grin


tweeling - Nina77 - 11-06-2010

@ Poohtje, gefeliciteerd met de mooie uitslagen! Lijkt mij erg spannend om daarop te moeten wachten.

@ Nina en Sylvia, ik vind het nu nog best confronterend dat het verlof er al "zo snel" aankomt... Ik weet wel dat als het eenmaal zo ver is dat het heerlijk is maar ik denk nu aan al die dingen die eigenlijk voor het verlof klaar moeten zijn (inkopen zoals bedjes, badjes, wagen, etc, zaken op werk maar ook nog een verbouwing thuis) en dan is 5 weken erg kort... Het stomme is is ook dat als ik denk aan verlof dan denk ik aan vrouwen die al echt "ver" zwanger zijn en zo voel ik me nog helemaal niet. Al zal dat over 5 weken wel anders zijn want mijn buik groeit nu aardig door Big Grin
Het is waarschijnlijk gewoon even wennen aan deze nieuwe fase in de zwangerschap die eraan komt maar als het aan mij ligt mogen die 5 weken wel eventjes duren Wink

Wat betreft het voelen wie wie is in de buik, het is niet altijd even duidelijk maar als ik iets helemaal boven of onder voel dan weet ik wel welk kindje het is. Bij de laatste echo lagen ze met hun hoofden rechts bij elkaar en hadden ze hun handjes tegen elkaar aan. Te lief! Dus alle bewegingen in het midden kunnen van een van beiden komen. Nu ik er zo over schrijf merk ik dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar beide mannetjes. Hoe zien ze eruit en welke karaktertjes hebben ze.. misschien toch een teken dat ik onderweg ben naar die laatste fase en grote kans dat ik over een week of 7 roep dat ik wel klaar ben om te bevallen! :lol:


tweeling - Nina28 - 11-06-2010

@ Nina77: ja, dat idee dat je nog zoveel moet doen dat ken ik wel. Ik hou al weken een lijstje bij van dingen die nog moeten gebeuren. Dat gaat van texen, tot geregistreerd partnerschap, ander auto aanschaffen, alle spullen kopen, kinderopvang regelen, kraamhulp etc, etc. etc.... Elke week wil ik wat van het lijstje afstrepen, maar elke week komt er ook wel weer wat nieuws bij.... pffff.

Maar als je weet wat je wil, zijn de spulletjes zo aangeschaft hoor! Heb je het kamertje en de kinderwagen nog niet besteld? Ik weet niet hoe het zit met levertijden... wij moeten best effe wachten. En dat je op je werk nog veel moet doen, dat zal je op een gegeven moment toch los moeten laten. Natuurlijk wil je nu nog zoveel mogelijk doen, maar er zal waarschijnlijk ook werk bij blijven komen wat jou vervanger straks toch moet overnemen.

Zie je op tegen de bevalling? Ik denk daar nu nog helemaal niet aan,waarschijnlijk omdat ik er ook een beetje tegenop zie.... en voor wij is het ook nog wel heel vroeg om me daar mee bezig te houden. Dus ik steek mijn kop liever nog effe in het zand!


tweeling - Mila - 11-06-2010

heeel herkenbaar dat er alleen maar dingen bij komen i.p.v. eraf gaan op het lijstje.
nog 1 week werken dan hebben we vakantie en dan gaan we beginnen aan de babykamer, maar er moeten ook nog zoveel andere dingen gebeuren in die vakantie :roll:
maar ach als ik dan denk dat je ook zo een kamer geverfd heb krijg ik weer rust Wink
1 dag leeghalen
1 dag schuren en gaten dichtmaken
1 dag grondverfen
1 dag houtwerk schilderen
1 dag de muren verfen

dus in 5 dagen kan de kamer klaar zijn Smile


tweeling - Nina28 - 12-06-2010

Hier weer een slapeloze nacht.... word er helemaal gek van. Lag al wakker vanf 1.00 uur, dus om 3.30 uur ben ik maar opgestaan... grrrrrr. Gelukkig is het weekend en kan ik straks weer proberen te gaan slapen....

Vandaag personeelsuitstapje gehad.... 36 km gefietst :o met steile bergen en behoorlijke afdalingen en toen we de afdaling helemaal af waren kwamen we erachter dat we verkeerd zaten en moesten we de berg weer op!
Ik kon wel janken, of sterker: ik heb gejankt.... Ben mezelf zo tegen gekomen. Ik kan gewoon veel minder als voor mijn zwangerschap, heb echt totaal geen conditie meer. En met veel druk op de trappers deed het ook gewoon zeer in mijn buik...mijn banden doen dan echt zo'n pijn... was dus niet zo'n succes vandaag!
Denk dat de zware dag ook de reden is dat ik nu niet kan slapen, terwijl ik toch echt doodmoe ben...

Poohtje: gefeliciteerd met de goede uitslagen van de nekplooimeting!
@ Sylvia: leuk dat jullie bijna aan het kamertje gaan beginnen! Heb je al inspiratie opgedaan voor het kamertje en weet je al welke kleur de kamer gaat worden?


tweeling - Mila - 12-06-2010

poohtje, wat fijn dat de uitslagen goed waren!

nina28, we gaan de muren wit doen, met 1 muur grijs en de aankleding: grijs/zilver en misschien nog een beetje roze/blauwe afhankelijk van wat het wordt, maar over het algemeen redelijk neutraal..ik hou persoonlijk niet van helemaal roze of helemaal blauw.

ik zou vandaag een meeting hebben van een ander topic, alleen er kwamen steeds meer afzeggingen dus erg jammer.. dus heb nu ook afgezegd want zag het niet zitten om 1,5 uur alleen te reizen met de trein..


tweeling - poohtje - 12-06-2010

Jammer dat de meeting niet doorging, wij1980 forum, hebben er een in september. Ben benieuwd of het doorgaat.

Jammer dat je uitje niet gelopen is als verwacht. Je kijkt er toch naar uit. Ook ik merk dat mijn conditie veel minder is. Echt niet leuk!

Hier gaan we deze week of volgende week ook beginnen met het kamertje. Wij houden het ook neutraal. Alleen de kleuren zijn we nog niet helemaal uit. Maar behang moet er eerst af dus we hebben nog ff tijd.
Vandaag eindelijk weer een zonnetje, daar wordt ik nou vrolijk van Big Grin


tweeling - Nina28 - 12-06-2010

Hier in het zuiden geen zonnetje te bekennen Sad
Jammer inderdaad Sylvia dat de meeting niet doorging, is toch leuk om elkaar in 'real life' te zien...

Leuk he, om zo bezig te zijn met de kinderkamer... hier wordt het ook neutraal en afhankelijk van het geslacht brengen we er kleur in met accesoires. Als het nou 1 jongetje en 1 meisje is vind ik donkerpaars met zilver denk ik wel mooi.... Binnenkort ga ik inspiratie opdoen in een hele leuke winkel in Breda....maar dan wil ik eerst de geslachten weten...


tweeling - Mila - 12-06-2010

Nina28 schreef:Hier in het zuiden geen zonnetje te bekennen Sad
Jammer inderdaad Sylvia dat de meeting niet doorging, is toch leuk om elkaar in 'real life' te zien...

Leuk he, om zo bezig te zijn met de kinderkamer... hier wordt het ook neutraal en afhankelijk van het geslacht brengen we er kleur in met accesoires. Als het nou 1 jongetje en 1 meisje is vind ik donkerpaars met zilver denk ik wel mooi.... Binnenkort ga ik inspiratie opdoen in een hele leuke winkel in Breda....maar dan wil ik eerst de geslachten weten...
ja precies donker paars vind ik idd ook erg leuk!!
de meeting is wel doorgegaan maar met 3 meiden en aangezien het niet bij mij om de hoek is zag ik het niet zitten..
volgende keer beter.


tweeling - poohtje - 13-06-2010

idd ander keertje dan maar.

Hier willen we ook graag paars met groen maar ik weet niet of dat te druk wordt en paars voor een jongen, kan dat??
Ik twijfel enorm. Misschien idd ff wachten tot we weten wat het is.


tweeling - Nina28 - 13-06-2010

Ik vind dat paars voor een jongetje wel kan... Maar ik wacht ook tot we weten of het jongetjes of meisjes zijn!
Maar stel het is een jongetje en een meisje dan vind ik paars wel mooi, want daar past baby-blauw ook mooi bij en zachtroze.... en dan met zilveren accesoires. Heb zo'n zin om te beginnen... nog een paar weekjes geduld...

Over 6 weken wordt de babykamer al geleverd, dat begint op te schieten Big Grin


tweeling - Mila - 13-06-2010

lekker is dat he, dat je straks met de babykamer bezig kan..
ik kan ook niet wachten totdat alles klaar is Big Grin


tweeling - Nina28 - 13-06-2010

Ben al een tijdje op zoek naar gordijnen, maar dt vind ik nog erg lastig.... misschien toch maar een verduisterend rolgordijn en daar leuke lange gordijnen in een leuk stofje overheen??? Ik vind dat zo lastig.... hebben jullie al enig idee?


tweeling - Mila - 13-06-2010

Nina28 schreef:Ben al een tijdje op zoek naar gordijnen, maar dt vind ik nog erg lastig.... misschien toch maar een verduisterend rolgordijn en daar leuke lange gordijnen in een leuk stofje overheen??? Ik vind dat zo lastig.... hebben jullie al enig idee?

ik heb gisteren al verduisterende rolgordijnen gehaald en dan wil ik ook nog verduisterende gordijnen..
de rolgordijnen zijn wit/creme en de gordijnen wil ik grijs


tweeling - Mila - 13-06-2010

heb een auto op het oog Big Grin nu straks kijken wat mijn vriend ervan vind Wink
en dan nog hopen dat de autodealer er ook mee accoord gaat met de inruilwaarde van mijn auto nu :lol:


tweeling - Mila - 13-06-2010

was ik weer 3e berichtje op rij Big Grin
hebben jullie dat ook soms dat jullie aan het piekeren zijn over wat en hoe en straks...
pfff dan denk ik ik moet geen stress hebben, maar het is toch normaal dat je daar mee bezig bent? en dat van alles gaat denken en bedenken..
maar ja stress is ook niet goed :? nou ja echt stress is het ook niet :lol:
( ben ik nog te volgen)


tweeling - poohtje - 13-06-2010

yep ik volg je nog hoor hahaha.
We twijfelen over verduiseringsgordijntjes. Is dat echt nodig? Ja hoor sylvia hier nog een die over alles twijfelt echt erg maar goed.
Bij ons wordt het kamertje eind van de maand opgeleverd dus we gaan deze week behang krabben, leuk!!!! Voor gordijntjes ga ik kijken bij de kwantum die heeft altijd super veel keus. ik wil eigenljk heel graag iets met winnie the pooh


tweeling - Nina28 - 14-06-2010

Hier nog een die heel erg veel bezig is met hoe het straks zal gaan... de bevalling, maar ook als de kindjes er straks zijn... ook veel piekeren en fantaseren hoe de kindjes eruit zien... Maar stress heb ik niet.
@ Sylvia: welke auto heb je op het oog? Wij zijn ook voor een andere auto aan het kijken, maar wil eerst de kinderwagen hebben, zodat ik zeker weet dat de kinderwagen er makkelijk in past. We denken nu aan een Audi A4, hopen dat dat goed past!


tweeling - Mila - 14-06-2010

oh de audi a4 is zeker mooi!!
wij gaan voor de peugeot 307 break en gaan woensdag kijken..
het is bij ons eigenlijk een onverwachtse uitgave, dus we kunnen niet heel veel bijleggen en daardoor heeft de nieuwe auto wel meer kilometers gemaakt dan onze auto nu, maar ze zijn even oud..
maar moet ook zeggen dat de auto die we nu hebben erg weinig kilometers op de teller heeft hoor.

We hebben in de winkel de kinderwagen opgevouwen dus ik weet zeker dat hij in de 307 past.

nou je stress is het ook niet, maar dan ben ik aan het piekeren en dan denk ik oh komt alles wel goed straks en ook met het verlof van mijn vriend enz. enz. enz....


tweeling - Nina28 - 14-06-2010

Peugeot 307 is ook zeker mooi!

Welke kinderwagen hebben jullie gekocht? Of had ik dat al eens gevraagd :oops:
Onze kinderwagen, de Easywalker, wordt de eerste week van augustus geleverd Tongue
Ik denk ook wel dat hij in de Audi A4 past, maar toch even het zekeren voor het onzekere!