Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Mila - 14-06-2010

Nina28 schreef:Peugeot 307 is ook zeker mooi!

Welke kinderwagen hebben jullie gekocht? Of had ik dat al eens gevraagd :oops:
Onze kinderwagen, de Easywalker, wordt de eerste week van augustus geleverd Tongue
Ik denk ook wel dat hij in de Audi A4 past, maar toch even het zekeren voor het onzekere!

wij hebben ook de easywalker in het zwart.
welke kleur hebben jullie?


tweeling - Mila - 14-06-2010

woooh ik bel mijn vriend net op omdat ik een naam heb en voor het eerst zegt hij ineens JA!! zonder erover na te denken.. het is een wonder Big Grin
nu nog even een tijdje in mijn hoofd die naam zeggen om te kijken of ik het echt leuk vind :lol:


tweeling - Nina77 - 14-06-2010

(ik heb even terug gelezen en het kan zijn dat ik al eerder ergens op had gereageerd... ben het even kwijt! het is weer eens een heel verhaal geworden...)

@ anita, 36/37 weken is erg netjes voor een tweeling, toch? Moesten jullie nog (lang) in het ziekenhuis blijven liggen? En hoe verliep jou herstel na de keizersnee? Ik herstel in principe redelijk snel van operaties maar heb ook wel begrepen dat een keizersnee een flinke ingreep is...
Fijn om te horen dat het met jou ventjes zo goed gaat. Ik hoop dat mijn mannetjes ook nog lekker lang blijven zitten!

@ Nina28, lichamelijk gaat het tot nu toe wel goed. Geen last van bekken/rug/opgezette voeten en handen. Mijn buik groeit de laatste paar weken aardig door maar tot nu toe ben ik zo'n 6 kilo aangekomen dus het valt nog wel mee. Ik merk wel dat het nu iets zwaarder wordt (beetje stijf bij het opstaan als ik lang zit, kan niet te veel lopen/staan, etc.) maar heb nog geen last ervan. Ik klop het ook iedere keer af want ben erg blij dat het nog zo vlotjes gaat!
Over het werk, ik werk nog 5 dagen in de week maar doe het wel rustig aan. Ik heb een kantoorbaan en een baas die meedenkt dus soms kan ik ook vanuit huis aan stukken werken.
Die kinderwagen... ik weet al wel weke ik wil hebben (de easywalker duo in het rood) maar moet hem nog gaan kopen. Ik had ergens een adresje waar ze wagens op voorraad hebben dus hoop dat ze dan ook de rode hebben... ik kijk af en toe nog op Marktplaats maar denk dat ik toch een nieuwe wil hebben... wordt waarschijnlijk wel het duurste wat ik nieuw aanschaf. De bedjes gaan we bij Ikea halen en de commode is via MP. Er zit al een inbouw kast in de kamer dus dat scheelt.
Ik zie eigenlijk nog helemaal niet op tegen de bevalling. Ik probeer er rekening mee te houden dat het een keizersnee wordt (ook al hoop ik eigenlijk van niet) maar dan weet ik ook dat ik het gewoon over me heen moet laten komen. Als ze de kindjes mee moeten nemen voor extra controle dan moet ik me er ook bij neerleggen en ik vertrouw maar gewoon op de artsen. Als het toch natuurlijk kan dan hoop ik dat ik ook de rust kan bewaren. Ik probeer niet te veel na te denken over de pijn of andere nare bijkomstigheden omdat het uiteindelijk toch zal gaan zoals het moet gaan (dus ik steek ook gezellig mijn kop in het zand hoor!). Ik kan me soms wel wat druk maken over de periode na de bevalling... hahaha! Dan hebben we een huis vol, en zal het vast flink wennen zijn! Maar ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar ze.
Ik lees net over je personeelsuitje....klinkt echt heel naar! Vervelend ook als je je jezelf zo tegenkomt want eigenlijk wil je nog van alles maar merk je dat het gewoon niet gaat. Ik had dat ook een keer bij een 80's feest. helemaal opgedoft voor een avond dansen met vriendinnen en na anderhalf uur voelde het echt niet lekker meer. Je kon er nergens zitten en de muziek dreunde echt mijn buik in.. Ik baalde als een stekker want ik had er zo veel zin in maar voelde dat dit gewoon niet meer kon... Zorg goed voor jezelf en geniet van de dingen die je nog wel kan doen!!

@ Sylvia, ik heb ook veel van dat soort vragen hoor! helemaal niet gek, we doen het voor het eerst dus zullen we alles moeten ontdekken. Ik vond het zelf heel fijn om een uitgebreid boek te lezen over tweelingen (ik heb "het grote tweelingenboek. Opvoeding van meerlingen van zwangerschap tot volwassenheid"). Er staat meer informatie in dan ik nodig heb maar ik heb nu wel wat meer "rust" nu ik het gelezen heb. Uiteindelijk zullen we het in de praktijk toch op onze eigen manier doen! En het overzichtje van klussen in 5 dagen is wel fijn om te zien! Je hebt gelijk, als je eenmaal begint dan hoeft het ook allemaal niet zo lang te duren. Ik hoop maar dat we snel kunnen gaan beginnen!!
Oh, en na een (hormonale) ruzietje met m'n vent hebben we besloten om in de kinderkamer op 1 muur een fotobehang van een bos te plakken. Het laminaat is donker hout en de meubels houden we wit en/of hout. Voor een beetje kleur kunnen we dan groen en blauw gebruiken als accent denk ik (een beetje zoals de kleuren in jouw banner Nina28!)

Sylvia, leuk dat je een naam hebt die je vriend ook leuk vindt! Cool is dat he? Ik hoop dat je hem mooi blijft vinden!

Goed, het bericht is nu wel erg lang geworden... en het is bijna tijd voor voetbal... hup holland hup!
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 14-06-2010

hahahaaha idd een lang berichtje, maar ik hou wel van zulke berichtjes om te lezen Wink
dat fotobehang is ook heel gaaf!

over de naam tja het is nu een tweede naam, want mocht het een jongen en een meisje zijn dan gebruiken we deze niet, want hij past niet bij de meisjesnaam die we hebben en de eerste jongensnaam wel, dus we zullen deze naam alleen gebruiken als we 2 jongens krijgen, wat ik nu wel weer erg jammer vind, want vind hem echt erg gaaf, maar ja die andere naam past echt beter bij de meisjesnaam :roll:


tweeling - poohtje - 14-06-2010

Wij nemen ook de easywalker ivm het opklikken van de maxi cosi's. Wij hebben een honda insight, echt grote kofferbak) en het pas echt maar net. We hebben gepast bij de babydump en we moeten onze bodem laten zakken anders past het niet. Dus echt passen hoor voordat je auto koopt. Desnoods proefrit maken, langs babydump of andere winkel om te passen. Ze zijn echt groter dan het lijkt.


tweeling - Mila - 14-06-2010

poohtje, ik wist niet wat voor auto dat was, dus even opgezocht Wink maar die is idd ook erg ruim!
met het blote oog weet ik eigenlijk zeker dat hij ook in de 307 moet kunnen maar voor de zekerheid nog even op internet gekeken bij ervaringen:

wij hadden bewust voor de Easy walker gekozen, deze is relatief licht voor een tweelingwagen en de pluspunten waren voor ons dat je er de maxis op kon zetten.
Verder pastte deze ook in mijn auto (Peugeot 307)



tweeling - Mila - 14-06-2010

heb even de maten opgezocht van de easywalker als hij opgevouwen is:

zonder reiswiegen:
lengte: 89 cm
breedte: 76 cm
hoogte: 50 cm

de reiswiegen zijn:
lengte: 80 cm
breedte: 34 cm
hoogte: 56 cm

dus als je de hele kinderwagen in de auto wil dan moet je rekening houden met:
lengte: 89 cm
breedte: 76 cm
hoogte: 106 cm

dus ik neem een maatroller mee als ik woensdag ga kijken en ga lekker meten :lol:


tweeling - Mila - 14-06-2010

vraagje: hoeveel pakjes van welke maat hebben jullie gehaald voor de geboorte?
ik twijfel hoeveel pakjes ik in maat 50 zou moeten halen... en hoeveel in maat 56?
ik verwacht namelijk dat maat 56 in het begin veels te groot is bij een tweeling, maar een paar pakjes achter de hand is ook wel fijn lijkt mij.
maar hoeveel moet ik dan halen in maat 50? ben zo bang dat ik straks veel in maat 50 heb en ze dan straks toch maat 56 hebben ofzo.. :roll:


tweeling - Shiley - 14-06-2010

sylvia, ik had 4 pakjes maatje 50 voor de geboorte gekocht voor mijn zoontje. hij is geboren met 40+4 dagen. dus voldragen en was 48 cm. heeft ruim een maand maatje 50 aangehad en dan is het fijn om meerdere pakjes te hebben. met de bv toen lekte ik hem nogal eens nat, of hij spuugde.
denk ook wel dat jou kindjes straks maatje 50 passen hoor. misschien nog wel langer als een maand. dus je kan rustig maatje 50 kopen voor je kindjes. misschien dan 8 pakjes (4 per kindje?) en als je er dan niet genoeg hebt kun je je man/ vriend of 1 van de oma's pakjes bij laten halen. mijn moeder heeft ook nog een pakje bij gekocht.


tweeling - boba80 - 14-06-2010

Hoi meiden, hier even een reactie van mij (heb niet ver teruggelezen, maar toch).

Zag dat een aantal van jullie de easywalker hebben besteld..
Ik heb die ook (in het lime-groen) en ik kan hem jullie echt aanbevelen... wij hebben hier al veel plezier van de wagen gehad.
Hij rijdt heerlijk.

Over de kleding.
Het hangt er een beetje vanaf hoe groot je kindjes zijn bij de geboorte.
De mijne paste aan het begin in maatje 40, maar tja...die waren ook 6 weken te vroeg en ook nog eens te klein geboren.

Ik zou van maatje 56 diverse pakjes halen en van maatje 50 maar een paar... eventueel nog 2 pakjes maatje 44.
Als je kindjes echt te klein en/of te vroeg geboren worden moeten ze toch nog even in het ziekenhuis liggen en kan je nog meerdere setjes in de kleinste maatjes (laten) halen.
Het is zonde als je allemaal kleertjes in huis hebt die je niet gebruikt.

Mijn knullen zitten overigens nu in maatje 56 (Bas) en 62 (Wim)


tweeling - Nina77 - 15-06-2010

Hier ook nog een vraag over kleding...
Wat hebben kindjes de eerste dag/dagen aan? Alleen een rompertje of daarboven ook nog een pakje? En is het dan handig om een pakje uit een stuk te hebben of toch aparte broekjes en truitjes? En (het zal wel van het weer afhangen maar stel dat ze eerst even in het ziekenhuis moeten liggen) zijn rompertjes met lange mouwen of korte (geen) mouwen handiger?
Het enige wat ik echt zeker weet is dat we mutsjes moeten hebben. Haha!

Liefs,
Nina


tweeling - Shiley - 15-06-2010

als ze gewoon in een wiegje mogen liggen hebben ze kleding aan. in de couveuse liggen ze alleen in hun luier.
ik had losse broekjest en truitjes en sokjes.
vond dat ook makkelijker met het verschonen van de luier.


tweeling - Nina77 - 15-06-2010

Bedankt Mippie Big Grin


tweeling - Mila - 15-06-2010

dank jullie wel voor de antwoorden.
ik heb nu 3 pakjes maat 50 en 2 maat 50/56 (van Lief!) maar die valt wel uit als 56.
ik denk zelf ook dat mijn kinderen wel in maat 50 gaan passen in het begin of kleiner maar zeker niet gelijk in maat 56 Wink
ik ga denk ik voor beide 6 pakjes halen maat 50 ofzo en dan 4 pakjes voor beide maat 56.
dan heb ik beide maten op voorraad.
maat 44 haal ik neit, mochten ze die echt nodig hebben dan wil mijn moeder vast wel even de stad in om pakjes te kopen.

maar het valt mij op dat noppies er klein valt en Lief! weer erg groot. hoe zit dat met prenatal?


tweeling - Shiley - 15-06-2010

ik vind prenatal klein vallen. tot maat 62 in ieder geval. en de maat 68 is opeens 2 tot 3 cm langer :?

mijn mening:

lief valt groot
esprit valt wat kleiner
mexx valt ook redelijk groot
dirkje valt aardig goed
feetje valt groot
name-it valt redelijk groot/ ruim
bfc (babyface) valt aardig goed
babybasic (babydump) valt klein
noppies valt gelijk aan babyface en dirkje

pff, ken ik nogmeer merken?


tweeling - Mila - 15-06-2010

ok dank je voor je lijst Wink

vraagje hoe hebben jullie mannen het geregeld na de bevalling.. hoelang waren ze thuis? en was dat vakantie?


tweeling - Nina28 - 15-06-2010

Heb op mijn werk effe geen tijd om alles terug te lezen, maar mijn vriend neemt na mijn bevalling 3 weken vrij. Hij is zelfstandig ondernemer (samen met een compagnon) en is dus vrij flexibel. Hij neemt deze zomer geen vakantie zodat hij dat na mijn bevalling heeft. We moeten tegen die tijd natuurlijk effe kijken hoe het gaat, want misschien neemt hij 2 weken vakantie en gaat hij 2 weken halve dagen werken... ofwel het ligt helemaal aan de situatie, hoe het met mij gaat en hoe het met de kindjes gaat....

Wat ik hier eigenlijk kwam doen: Let op je werk goed op wat betreft ouderschapsverlof. Ze vertelden mij dat ik maar recht heb op 1 x ouderschapsverlof. Dit klopt voor het BETAALDE OUDERSCHAPSVERLOF, maar voor ONBETAALD OUDERSCHAPSVERLOF heb je wel degelijk 2 x recht op. Ik bedoel alleen te zeggen: informeer jezelf goed, want op je werk weten ze het ook niet al te goed en vooral omdat meerlingzwangerschappen binnen eenbedrijf niet zo vaak voor komt.
Dit is eigenlijk heel vervelend, want het voelt voor mij als ik om verlof aan het smeken ben, terwijl ik daar gewoon recht op heb. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.....


tweeling - Mila - 15-06-2010

nina, idd dat wist ik al van het verlof. wij hebben idd recht op 2x!

bij ons is het nog de vraag of mijn vriend uberhaupt vrij krijgt na de bevalling, behalve de 2 dagen kraamverlof..
hij heeft nog 2 weken vaknatie, die hij graag wil opnemen, maar of dat gaat lukken is de vraag.
en ouderschapsverlof moet je al ruim 2 maanden van te voren aanvragen en aangezien wij niet weten wanneer we gaan bevallen is dat ook al erg moeilijk en betaald krijg je dat ook niet en dan lopen we wel heel veel geld mis.


tweeling - Nina28 - 15-06-2010

Ik heb gelukkig 1 x recht op betaald ouderschapsverlof, overheid Big Grin en 2 x onbetaald...

Wat vevelend dat je nog niet weet of je vriend wel vakantie kan nemen als jij bevalt? Denken ze op zijn werk niet zo mee, of houden ze er geen rekening mee? Hoop dat het toch gaat lukken op zijn werk. Een kindje krijgen heeft al behoorlijk wat impact, laat staan 2!

Heb jij trouwens al een gesprek met de verpleegkundige gehad, of krijg je dat nog. Ik had dat vanochtend, wat een waardeloos gesprek. Informatie over wat ik wel en niet mocht eten.... alsof ik dat na 16 weken nog niet weet! Of ik borstvoeding wil geven of niet--> ja ik wil het proberen als het teveel stress is stop ik. Of ik daar een informatiebijeenkomst voor wil bijwonen.... en of ik aan het onderzoek wil meedoen om te kijken of een soort pessarium helpt tegen vroeggeboorte--> nee daar wil ik niet aan meedoen... of ik dan toch in gesprek wil met iemand die het onderzoek verder wil toelichten--> nee dat wil ik niet.... maar volgens onze richtlijnen moeten we deze procedure volgen--> da's dan jammer voor de procedure, ik wil dit niet en al helemaal niet meer onder werktijd of hij in de avonduren dan tijd heeft om bij mij langs te komen....Da's niet gebruikelijk :twisted: :twisted: :twisted: Ze willen gewoon dat ik aan dat onderzoek mee doe... nou dat doe ik dus niet! En toen moest mijn bloeddruk nog gemeten worden.... wonder boven wonder was deze perfect 110/70
Ben benieud of jullie ook zo'n gesprek krijgen?


tweeling - Mila - 15-06-2010

mijn vriend heeft nog geen gesprek gehad met zijn leidinggevende want zij heeft telkens geen tijd, dus we weten nog niet of zij er mee accoord gaat dat mijn vriend zijn 2 weken opneemt na de geboorte.
mijn vriend en ik werken allebei in de zorg en dus ook onregelmatig...

is de zorg ook de overheid?


tweeling - Nina28 - 15-06-2010

Volgens mij is de zorg wel overheid maar dan ligt het aan de CAO, ik werk bij een gemeente. Je zou dat even heel goed moeten navragen, zou zonde zijn als je er recht op hebt en niet van het bestaan weet....

Hoop dat de leidinggevende van je vriend jullie situatie begrijpt en dat hij gewoon vrij kan nemen...


tweeling - Mila - 15-06-2010

Nina28 schreef:Volgens mij is de zorg wel overheid maar dan ligt het aan de CAO, ik werk bij een gemeente. Je zou dat even heel goed moeten navragen, zou zonde zijn als je er recht op hebt en niet van het bestaan weet....

Hoop dat de leidinggevende van je vriend jullie situatie begrijpt en dat hij gewoon vrij kan nemen...

ik hoop het ook ze is tenslotte zelf een tweeling


tweeling - poohtje - 15-06-2010

Je hebt zowiezo 10 weken na je bevalling dus dan zit je toch ruim voor je 2 maanden. Kun je niet beter je vakantiedagen opnemen, dan krijg je nog betaald. Ik probeer een beetje dagen op te sparen Wink


tweeling - Mila - 15-06-2010

poohtje schreef:Je hebt zowiezo 10 weken na je bevalling dus dan zit je toch ruim voor je 2 maanden. Kun je niet beter je vakantiedagen opnemen, dan krijg je nog betaald. Ik probeer een beetje dagen op te sparen Wink

nee ik bedoel mijn vriend..


tweeling - Nina28 - 16-06-2010

@ Sylvia: ik zie net dat je vandaag om 11.00 uur echo hebt.... heel veel plezier met het kijken naar jullie ukkies! Big Grin


tweeling - Mila - 16-06-2010

was ik weer alles was weer goed!
de een was lekker aan het bewegen en de andere was lekker aan het slapen..
hij heeft de hoofdjes en buikjes gemeten en alles liep op schema.
bloedruk was goed 120/70 en weeg 61,3 dus ben maar 0,3 kilo aangekomen.

verder heeft hij mijn baarmoeder opgemeten en die zit al tot bij mijn navel.
en dat hoort bij 20 weken bij een eenling zwangerschap, dus volgens hem kon ik al klachten hebben die horen bij 20 weken en vandaar waarschijnlijk ook die klachten met mijn blaas.

ik heb net urine ingeleverd bij het ziekenhuis en krijg morgen de uitslag.. er zaten allemaal witte vlokken in wat dat is al sla je me dood, maar dat heb ik nooit gehad.
of is dat afscheiding?

nina, sliep er ook 1 bij jou? de vorige keer waren ze allebei lekker bewegelijk en nu lag er 1 stil, maar volgens de gyn. niets om me zorgen over te maken..


tweeling - Nina28 - 16-06-2010

Fijn dat weer alles goed was met de ukkies...Welke klachten heb je van je blaas?
Ik weet effe niet welke Nina je bedoelt 77 of mij.... maar mijn bij waren ze vorige week maandag allebei ontzettend beweeglijk, de gyn kon ze geen moment goed in beeld krijgen daarom heb ik van toen ook geen foto's Sad
Heb jij wel foto's gekregen?

Netjes hoor je gewicht! Ik ben helaas al wat meer aangekomen.... inmiddels al bijna 4 kilo :oops:


tweeling - Mila - 16-06-2010

nina28, ja ik bedoelde jou Wink

Ik heb telkens het gevoel te moeten plassen en niet goed uit kunnen plassen en soms bij een onverwachtse beweging heb Ik het gevoel dat ik bijna gewoon urine verlies.. dus vandaar nu ook de test op blaasontsteking.

verder zaten er allemaal grote witte vlokken in mijn urine, maar wat dat is???

hebben jullie ook last van hoofdpijn?


tweeling - Nina28 - 16-06-2010

Og gelukkig dat je mij bedoelde :lol:
Da's vevelend zeg dat je steeds het gevoel hebt te moeten plassen.... Geen idee wat die vlokken kunnen zijn.... had de gyn geen idee? Ik moet wel heeeel vaak plassen, echt wel 3 keer per uur... pffff

Hoofdpijn heb ik ook heel vaak last van... vandaag gelukkig niet!

Heb je foto's gekregen? Ben nl. heel erg nieuwsgierig naar jouw ukkies... geslacht was nog helemaal niets van te zeggen?


tweeling - Nina28 - 16-06-2010

Ik heb me gisteren het volgende bedacht:

Ik neem na mijn zwangerschapsverlof nog 2 of 3 weken vakantie op en begin dan weer op 1 maart 2011. Vervolgens neem ik eerst betaald ouderschapsverlof op voor 12 uur per week. Dit kan t/m november 2011 daarna ga ik onbetaald ouderschapsverlof opnemen... Omdat ik 2 kindjes krijg en het onbetaalde verlof wel voor 2 kindjes geldt kan ik dan onbetaald verlof opnemen t/m augustus 2013.
Ik hou dus wel mijn 36 uur contract, maar werk vanaf 1 maart 2011 t/m augustus 2013 24 uur per week.
Dan zijn de kindjes al bijna 3
Nog even nadenken of ik nog iets weet te verzinnen voor een jaartje, dan gaan de kids al naar school en kan ik gewoon mijn 36 uur contract houden hahahaha....

Heb personeelzaken ingelicht over mijn idee en zij gaan nader bekijken of het zo mogelijk is!


tweeling - Mila - 16-06-2010

nina28, oh dat is dan mooi geregeld met het verlof! netjes hoor.
ik werk nu al 28 uur en ik blijf dat ook werken.

ik heb 2 echo's maar die zijn niet duidelijk


tweeling - Mila - 17-06-2010

ik denk vandaag de linkerbaby te hebben gevoeld :mrgreen:


tweeling - poohtje - 17-06-2010

Kijk nina dat doe je slim Wink

Sylvia je baby gevoeld, leuk!!!!!!

Hier alles ok, echo was allemaal super goed. Helaas konden ze het geslacht nog niet zien. Nu pas over 5 weken weer.

xxxx


tweeling - Nina28 - 17-06-2010

Fijn Poohtje dat de echo goed was!!! Jammer he dat ze het geslacht met 15 weken nog niet kunnen zien.... 5 weekjes wachten nog voor jou, da's best lang. Ik mag maandag weer en hoop dat ze dan iets over geslachten kunnen zeggen, ben dan 17 weken en 3 dagen.

Wat gaaf Sylvia dat je een ukje hebt gevoeld! Ik voel nog steeds helemaal niets Sad Mijn placenta's liggen aan de voorkant dus dat kan dus nog wel effe duren.


tweeling - Mila - 17-06-2010

poohtje, wat fijn dat alles goed was.

nina, het voelde echt als plopjes alsof er belletjes knapte.
De linkerbaby (die ik waarschijnlijk ook gevoeld heb) ligt bij mij voor en anderaan en de rechterbaby ligt meer achter en bovenaan.


tweeling - Nina28 - 17-06-2010

hahahaha Sylvia, ik lees nu je bericht hier.... Heb net in een PB gevraagd hoe dat voelt en nu lees ik hier precies wat ik vroeg... nou nu ga ik echt slapen! Welterusten


tweeling - Mila - 17-06-2010

slaap lekker ik duik er ook zo in


tweeling - Nina28 - 18-06-2010

Vandaag al weer 17 weken!!! Big Grin
Moet vandaag nog een oranje outfit scoren... anders kom ik morgen niet binnen op het oranjefeest van m'n zus... straks maar effe de stad in. Kan ik ook meteen de ZwangerKadoos ophalen.... hebben jullie deze al? Ben benieuwd of er iets bruikbaars bij zit, of alleen troep en reclamezooi


tweeling - Mila - 18-06-2010

Nina28 schreef:Vandaag al weer 17 weken!!! Big Grin
Moet vandaag nog een oranje outfit scoren... anders kom ik morgen niet binnen op het oranjefeest van m'n zus... straks maar effe de stad in. Kan ik ook meteen de ZwangerKadoos ophalen.... hebben jullie deze al? Ben benieuwd of er iets bruikbaars bij zit, of alleen troep en reclamezooi

is dat van de etos?
nee daar heb ik nog niks van gehoord ook nog geen mail ofzo? ik vraag me af of bij mij de aanvraag goed is gegaan :roll:

leuk een oranje feest Big Grin
wij kijken morgen met zijn tweeen, morgen begint eindelijk onze vakantie, dus geen zin om morgen dingen te plannen Wink


tweeling - Mila - 18-06-2010

joehoe 17 weken ben je al Big Grin ik ben vandaag 15 weken, we schelen precies 2 weken
maandag heb je weer een echo, ik ben benieuwd of ze dan kunnen zien wat het wordt. theoretisch gezien moeten ze het kunnen zien Wink
mijn gyn. heeft telkens maar 10 min. dus de echo's zijn puur medisch, dus ik heb me er op ingesteld dat ik over 3 weken nog niks weet en echt zal moeten wachten tot de 20 weken echo :roll: ben zoooo nieuwschierig wat ik in me draag..


tweeling - Nina28 - 18-06-2010

Die is inderdaad van de Etos ja... ik heb deze week een brief gekregen dat ik hem kon ophalen, heeft ook bij mij heel lang geduurd. Denk dat jij de brief dan komende week krijgt als ze rekening houden met hoeveel weken je zwanger bent...

Jij al 15 weken ja Big Grin Inderdaad precies 2 weken verschil!
Ik heb me er ook al op ingesteld dat de gyn maandag nog niet gaat zeggen of het jongetjes of meisjes zijn....het zijn inderdaad medische bezoekjes en ze nemen er niet echt de tijd voor, da's wel jammer. Misschien dat ik dan komende week toch de zus van een vriendin van me vraag of ze een echo wil maken om te kijken of ze het geslacht kan zien Big Grin

Heb jij eigenlijk een voorgevoel, jongetjes of meisjes, of van beiden 1? Ik denk bij mij 2 boys.... geen idee waarom :?:
En ik denk dat jij 2 meiden krijgt, hahahah en waar baseer ik dat dan op???? Ik weet het niet....

Succes met je laatste werkdagje en geniet van jullie vakantie, lekker klussen (maar nu anders dan hahaha)
Ik neem vanmiddag lekker vrij!!


tweeling - Mila - 18-06-2010

lekker hoor nina, vanmiddag vrij! geniet ervan, want dan heb je al lekker weekend.

ik denk bij jou idd 2 jongens of van beide 1
ik heb bij mij zelf heel sterk het gevoel dat er sowieso een jongen tussen zit, dus bij mij worden het dan ook 2 jongens of van beide 1, maar volgens mijn moeder krijg ik 2 meiden en dat zal me ook niet verbazen, dus tja ook even afwachten.. ik wil het ook NU weten en niet nog 5,5 weken te hoeven wachten. dus ik twijfel of ik toch een echo regel bij het echobureau, want weet bijna zeker dat de gyn. het toch niet gaat zien (qua tijd)..en dan plan ik mooi een afspraak over 2 a 3 weken Wink (nog even met mijn vriend overleggen, want volgens mij vind hij dat onzin)

ik werd net gebeld door mijn leidinggevende omdat ik last heb van mijn blaasontsteking om te vragen hoe het was en hij gaf aan dat ik vandaag op het werk lekker rustig aan kan doen en achter de computer kan om dingen te regelen af te handelen voor de vakantie. dus dat is wel lekker Big Grin


tweeling - anita - 18-06-2010

Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie allemaal dames. Even een paar dingetjes die ik onthouden heb van al de reacties..lol

ook wij hebben de easywalker, houd er rekening mee dat als je de wiegjes ook mee wilt nemen je echt een hele grote kofferbak moet hebben. (wij hebben passat station dat gaat prima) , zonder wiegjes is het een stuk makkelijker. Ik heb vorige week mijn nieuwe fiat panda opgehaald en zelfs daar past de wagen rechtop in de achterbak!!!

Over ouderschaps verlof het volgende, je hebt recht op 26x het aantal uur wat je werkt in de week, per kind. ik werk 35 uur in de week, neem straks 10 uur per week op en kan dit dus doen tot april2012 en dat is dan pas voor 1 kind. Daarna kan ik dus nog een keer opnemen, hoe lang je dan kan nemen ligt aan je werkgever, ze kunnen namelijk zeggen maximaal 2 jaar aaneen gesloten op nemen. Ik heb gewoon nog niets gezegd en zie dan wel wat ik ga doen, april 2012 is nog heeeel ver weg hahaha. Ik wil uiteindelijk wel weer gewoon 35 uur in de week gaan werken. Er was iemand die zei niet te weten wanneer je verlof moet aanvragen, je weet toch wanneer je zwangerschaps verlof hebt??? Gelijk daarna kun je ouderschaps verlof in laten gaan, ik heb eerst nog 4 weken vakantie opgenomen en dan pas ouderschapsverlof. Toch nog even lekker een maandje volledig salaris.

Kleertjes hadden wij veel 50 en 56 maar dit was echt veel te groot in het begin (de mannen waren 45cm), ze hebben 2 weken maatje 44 aangehad, daarna een hele tijd 50 en nu zitten ze in 56. Wel merk ik dat broekjes vaak een maatje kleiner passen, van zeeman passen ze maat 50 nog prima, van shirtjes echter niet meer. (dus pas op met leuke setjes kopen) Van prenatal kunnen ze nu al shirtjes maat 62 aan dus het is allemaal heel verschillend. Hema vind ik wel goed qua maten, alles passen ze nu in 56.


tweeling - anita - 18-06-2010

owja, hoe lang partner thuis was na bevalling... Mijn vriend was direct na bevalling slechts 1 dag vrij. Ik lag toch nog in het ziekenhuis ivm keizersnee dus hij heeft gewoon gewerkt. Ik mocht op vrijdag weer uit het ziekenhuis en die week daarna had mijn vriend vakantie opgenomen, meer kon hij ook niet krijgen ivm drukte op zn werk. Mijn moeder heeft de eerste paar weken heel erg veel geholpen en dat is wel zo prettig hoor als je net een keizersnee hebt gehad. Mijn herstel ging erg voorspoedig maar je merkt toch dat je minder kan, sneller moe bent etc. Nu, bijna 11 weken verder heb ik eigenlijk nergens meer last van en ga ik morgen voor het eerst weer naar de sportschool, ben benieuwd,,,lol. Wel even lekker 2 uurtjes geen kinderen, gewoon even mij tijd, want dat heb je niet meer met 2 kindjes straksSmile :roll: :lol:

Voorkeur hebben wij ook wel een beetje helaas, maar gelukkig ik voor Dyllan en mijn vriend voor Dean hahaha, ik geloof niet dat ze er slechter van worden hoor 8-) :lol:


tweeling - Mila - 18-06-2010

ik zal het nog even uitleggen, want volgens mij ben ik niet goed begrepen over het ouderschapsverlof.
het gaat om mijn vriend, die wil na bevalling proberen vakantie op te nemen, maar mocht dit niet lukken, dan wil hij ouderschapsverlof i.p.v. vakantie, dus bijvoorbeeld 3 weken ouderschapsverlof.. alleen moet je dat 2 maanden van te voren aanvragen met de datum van het ingaan en we weten natuurlijk niet wanneer ik ga bevallen Wink


tweeling - poohtje - 19-06-2010

Ik heb toch een vraagje; ik heb donderdag echo gehad (helaas konden ze niet zien wat ze worden omdat ook bij meisjes de schaamplipjes naar buiten steken en dat verward kan worden met een piemeltje). Deze echo was weer helemaal goed. Maar de afspraken bij de gyn duren 2 minuten ofzo. Het enige wat een assistente doet is bloeddruk meten, hij verteld dat alles goed is (ja dat had ik ook al door) en dan kan ik weer weg. Mijn gewicht, mijn lengte, mijn buik is nog helemaal niet opgemeten en ook geen vragen of er gekke dingen in de familie aan de hand is. Wel bloedgeprikt. Is dit bij jullie ook zo?
Over 5 weken heb ik de 20 weken echo, ik hoefde ook geen controleafspraak te maken met de gyn dus echt alleen echo. Ik vind het allemaal toch wel een beetje vreemd maar ik kan er naast zitten.


tweeling - poohtje - 19-06-2010

oh ja ik heb de etos zwangerdoos ook al op mogen halen vorige week. Zitten wel leuke dingen in, alleen jammer dat het maar voor een kind is. Wink


tweeling - Mila - 19-06-2010

poohtje, ja dat is idd vreemd.. ik zal je even vertellen hoe het bij mij gaat, dan kun je vergelijken:
ik moet nu elke 4 weken, straks 3 weken, dan 2 weken en als laatste elke week naar de gyn. hij maakt echo's, meet de baby's en meet vanuit de buitenkant de baarmoeder.
voordat ik naar binnen wordt geroepen wordt mijn bloeddruk gemeten en wordt ik gewogen, ook dit gebeurd elke keer.
toen ik 10 weken was, heb ik bloed moeten prikken en dat hoef ik pas weer als er een vermoeden is dat er wat aan de hand is. hij vraagt ook elke keer hoe het gaat en of ik ergens last van heb.
het is idd wel vreemd dat je nu pas weer voor de 20 weken echo moet en geen nieuwe afspraak hebt moeten maken bij de gyn. anders zou ik gewoon het ziekenhuis bellen en kijken wat ze ervan zeggen..

hier net ook de brief van de etos dat ik de zwangerkadoos op kan halen, leuk leuk leuk

ohja wij hebben net besloten om als ik 17 weken ben een echo te laten maken bij het echobureau om naar het geslacht te kijken..


tweeling - Mila - 19-06-2010

2 juli hebben wij geslachtsbepaling dan ben ik 17 weken en volgens die vrouw moet het dan zeker kunnen..


tweeling - mama1988 - 20-06-2010

hallo dames ik ben weer terug van vakantie!!

Poothje: Fijn dat je echo goed was en jammer dat ze de geslachten nog niet kunnen zien maar dat komt vanzelf!
Ik zou als ik jou was het even in de gaten houden hoe de volgende afspraken gaan met gyn. Ik liep ook bij de gyn en was het ook bloeddruk meten en een echo en ik mocht weer gaan. (nu loop ik bij de vk en dat is totaal anders)
Als jij vragen hebt of je wilt iets dat ze meten bijv. je buik ofzo moet je het gewoon aangeven hoor bij je gyn. Ik heb
altijd het idee bij een gyn dat je een nummer bent en dat ze er zoveel op een dag moeten doen dus met andere woorden
ze hebben erg weining tijd voor je. Bij mij werd het nog gekker met 22 weken toen ik tts kreeg ik moest toen voor contrles naar Leiden en daar kreeg ik alleen uitgebreide echos'45 minuten per keer en naar mij werd helemaal niet meer gekeken geen bloeddruk gemeten niks niet. Ik voelde me goed dus makte er geen probleem van maar het hoort niet.

Anita: fijn dat alles goed gaat met je mannen! En het is toch wel eens lekker om even een uurtje of twee voor je zelf te hebben.. heb ik hier ook hoor en als ik terug kom geniet ik weer dubbel en dwars van me meiden!

Sylvia: Leuk dat jullie 2 juli geslachts bepaling hebben voor je het weet is het zo ver! En 2 meiden kan best. Wie weet heeft je gevoel gelijk (bij mij heeft die op dat punt altijd mis gehad hahah)

NIna: 17 weken alweer snel gaat het he. Voor je het weet zit op de helft.
ik ben nu alweer 24 weken en 2 dgn maar van 1 kindje zwanger zijn is echt totaal anders!!! dit was bij jullie allemaal jullie eerste kindjes toch?


tweeling - Mila - 20-06-2010

mama1988, was het lekker op vakantie? vast wel Big Grin
voor mij zijn dit idd de eerste kindjes.

poohtje, oh ja wat ik vergeten was te zeggen, je mag naast de gyn. ook naar een verloskundige he, die keus sta je vrij in..

hier al de eerste tegenvaller van de babykamer :|
er zat behang op 1 muur en ik haat behang, dus die wil ik er af hebben, zit er een houtenlak plaat onder, dus er is maar 1 oplossing: opnieuw behangen Cry en dan gewoon gladde witte behang en die meeschilderen, dan zie je er niks meer van..


tweeling - mama1988 - 20-06-2010

sylvia: ja het was lekker, goed genoten maar ook wel weer fijn om thuis te zijn, Ons hondje is ook weer thuis die was 2 weken uit logeren. nou de meiden en wij hebben hem wle gemist!

Wat balen zeg!! wij hebben in de woonkamer glasvezel behang dat is wit. en daarover hebben wij geschildert.
op de babykamer (waar de meiden nu nog slapen maar straks nummer 3) hebben we wit behang en op de grote meiden kamer zit een muur lime groen, met een muur wit met gekleurde bloemen. die behang hadden we 4 jr geleden al erop gedaan omdat we het leuk vonden, en nog steeds leuk is aangezien de meiden het toch niet uit maakt laten wij het nog lekker zitten (ook een hekel aan behangen) als de meiden straks ouders zijn mogen ze wel wat uit kiezen, maar ze krijgen straks ook na de verbouwing eigen slaapkamers.


tweeling - Nina28 - 21-06-2010

Zo, effe bijlezen weer... ben hele weekend amper op het forum geweest!

Sylvia: je hebt dus toch besloten om nog een echo te laten doen bij een echocentrum Big Grin ... snap ik heel goed, ik ben ook zoooo nieuwsgierig! Vervelend dat er houten platen onder het behang zaten... je weet helaas nooit wat je tegen komt als je gaat klussen.... Hele fijne vakantie nog en veel plezier met het klussen in de babykamer!! Ben nbenieuwd naar het resultaat!

Poohtje: Ook mijn gyn heeft me nog niet gewogen, niet gekeken naar de groei van mijn baarmoeder etc. Bij mij gaat het ook redelijk zoals jij het schrijft: Ze vraagt hoe het gaat, meet de bloeddruk, maakt een echo en that's it... Ze hebben de laatste 2 x zelfs niet eens gemeten hoe groot de uks nu zijn... als ik vraag of ze dat niet moeten doen, krijg ik als reactie dat doen we uitgebreid met de 20 weken echo....Vandaag heb ik een andere gyn, ben benieuwd of zij het wat anders doet. Hoop ook dat ze iets over geslachten kan zeggen, maar ben bang dat ze daar in het ziekenhuis niet heel veel moeite voor gaan doen om dat te zien...

Mama 1988: Fijne vakantie gehad? met je man en de meiden? Jij al ruim 24 weken zwanger, dat schiet ook al goed op! En je buik al flink gegeroeid? Ik leef echt naar de 20- weken echo toe... Maak me niet meer heel veel zorgen of het wel goed gaat, maar gisteravond sloeg de onzekerheid weer even toe, zouden ze wel gegroeid zijn etc... Moet zeggen dat die onzekerheid voornamelijk komt door opmerkingen dat mijn buik niet meer verder is gegroeid (en een ander zegt dan juist weer van wel) :evil: Dat maakt me toch wel een beetje onzeker. Vanmiddag gelukkig weer echo!

Hier afgelopen vrijdag flink geshopt: van flessenstartersset tot hoeslakens, moltons, badje, hydrofielluiers, haarborsteltje,veel spulletjes van Zwitsal (aanbieding Big Grin ) etc. Eigenlijk zo'n beetje alles, behalve kleertjes, badcape, dingen voor het kamertje. Daar wil ik toch effe mee wachten tot we wetn of het jongetjes of meisjes zijn, of van beiden 1 natuurlijk


tweeling - Mila - 21-06-2010

nina, veel plezier straks bij de echo! ben idd benieuwd of ze het kunnen zien Wink

hier, zo'n last van mijn rug.. niet normaal! kan wel janken..
zit ook echt rechts midden in mijn rug. zal wel met mijn blaasontsteking te maken hebben?!


tweeling - Nina28 - 21-06-2010

Sylvia: Pas maar op dat je geen nierbekkenontsteking hebt... dat heb ik een keer na een blaasontsteking gehad. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar hou het effe goed in de gaten. Het volede destijds of er allemaal messen in mijn rug werden gestoken, kon niet staan, zitten of liggen....

Hoop dat het snel beter gaat!


tweeling - Mila - 21-06-2010

nina, hoe was de echo?


tweeling - Nina77 - 21-06-2010

Ben ook benieuwd naar de echo NIna Smile

En beterschap Sylvia, ik hoop ook dat het geen nierbekkenontsteking is. Pas goed op jezelf!


tweeling - Mila - 21-06-2010

nina77, de pijn is inmiddels flink afgezakt eigenlijk zo goed als weg, dus denk dat het gewoon spierpijn is geweest
hoe gaat het met jou?


tweeling - Nina28 - 21-06-2010

Daar ben ik weer! De echo was prima, zag er allemaal goed uit... Alleen kon ze van het geslacht nog niets zeggen Sad Dan moest ze echt gaan gokken en daar hebben we natuurlijk niets aan...
Ik zal dus nog wat langer geduld moeten hebben. Misschien dat ik de zus van een vriendin van me bel, zij is verloskundige. Zij heeft al eerder aangeboden om een extra echo te maken....

Ik zal dus nog iets meer geduld moeten hebben...

@ Sylvia: gelukkig wordt de pijn al minder
@ Nina 77: Hoe gaat het met jou?


tweeling - Mila - 21-06-2010

nina, fijn dat alles goed was, wel jammer dat ze het niet konden zien..
ik zal dan gewoon die afspraak maken hoor Wink


tweeling - Nina77 - 21-06-2010

Fijn dat de pijn minder wordt. Spierpijn kan ook flink verveld zijn maar dan weet je wel dat het na wat afzien gewoon weer over is.

Hier gaat het goed. Ik merk wel aan mijn lijf dat mijn buik zwaarder wordt, al valt het volgens mij voor een tweeling nog best mee. Verder geen rugklachten of last van mijn bekken. Als ik een eind loop (in de stad bijvoorbeeld) dan voel ik dat ik een stapje terug moet doen maar dat hoort er volgens mij allemaal bij.
Morgen gaat mijn vriend een weekje weg naar Engeland en ik ben benieuwd hoe dat zal zijn. Vooraf kreeg ik van die "wat als" gedachtes (wat als ik opeens weeën krijg, wat als hij vanwege een stomme aswolk niet terug kan komen :roll: , etc.) maar ondertussen ben ik wel weer gerust gesteld. Het gaat nu gewoon lekker en in dat ene weekje zal er vast niks spannends gebeuren.
Wat wel nodig MOET gebeuren is de verbouwing Confusedhock: ! We hebben nog steeds niets kunnen doen op de 1e verdieping... en nu de vergunning is afgewezen moeten de tekeningen weer worden bijgesteld. Hopelijk krijg ik die een deze dagen en kunnen we een datum prikken voor het grote werk. Misschien dat ik zelf deze week al in de kamer ga beginnen met behang afhalen. dan is dat in ieder geval al gedaan. Over een paar weken ga ik met mijn moeder groot inkopen doen (aankleedkussen, badje, lakentjes, etc.). Ik neem die hele waslijst mee en ga pas naar huis als we alles hebben! Hahaha! Misschien dat het dan ook wat rust geeft. Als het mee zit kunnen we die dag ook gelijk gaan kijken voor een wagen. Of ik bestel hem alvast online (ik had gezien dat hij via een van die sites binnen 2 dagen gebracht wordt maar moet nog even navragen of dat echt klopt..).

Zoals je hoort, nog genoeg te doen 8-) maar gelukkig nog redelijk wat energie om er van te genieten.

Oh, Poohtje, bij mij zijn de controles ook redelijk basic hoor. Ik krijg de echo (geen foto's helaas) en dan 3 kwartier wachten op een gesprek met de gyn wat nooit langer dan 2 minuten duurt. Ze meten mijn bloeddruk, checken de echo en vragen hoe het gaat. De volgende keer moet ik wel weer voor ijzer laten prikken en ik wil dan ook vragen over de bevalling. Als het onderste kindje dan nog steeds in stuit ligt dan wordt het een keizersnee denk ik en daar wil ik nog best veel over weten! Ze wisselen bij ons wel af zodat we alle artsen, verloskundigen en verplegers een keer gehad hebben voor de bevalling. Wel handig maar de gesprekken met de verloskundigen zijn wel het fijnst Wink

Liefs!
Nina77

Oh Nina, ik lees net je berichtje! Fijn dat de echo goed was en jammer dat ze je niet het geslacht konden vertellen. Die nieuwsgierigheid is echt erg he! Ik zou ook niet kunnen wachten en gelijk al op de stoep staan bij die zus van je vriendin Wink


tweeling - Mila - 21-06-2010

nina77, knap hoor dat je nog zo veel moet doen. ik zal dan helemaal gestresst zijn :oops: wij zijn nu al begonnen :?
over een weekje is je mannetje weer thuis, maar ik snap dat het niet leuk is. ik heb daar ook moeite mee als mijn vriend niet thuis is 's nachts..

ik loop telkens bij mijn eigen gyn.. dus ik wissel niet van gyn of verloskundige, wat aan de kant wel jammer is, want ik kan me heel goed voorstellen dat de gesprekken met de verloskundige erg fijn kunnen zijn.
Hier krijgen we wel een foto, maar alleen als je erom vraagt en dan nog drukt hij gewoon op de print knop zonder te kijken of de foto ook echt mooi is :|

ben je je al een beetje aan het voorbereiden op een KS? ik wel, want dan zal de klap wat harder aan komen. over 2,5 week heb ik weer een echo en zal vragen hoe de placenta nu ligt (hopen dat hij omgaan is gegaan)


tweeling - Nina77 - 21-06-2010

Haha, ik kan me ook best druk maken om de verbouwing hoor. Alleen probeer ik dan te denken hoeveel tijd we echt nodig gaan hebben als ze echt beginnen. 1 week voor de dakkapel, 2 dagen behangen/schilderen, 1 dag vloertje leggen en klaar is de voorkamer. In theorie kunnen we binnen 2 weken doorschuiven en hebben we ongeveer 2 dagen nodig om de babykamer te behangen en schilderen. Dusss...moet lukken! Big Grin

Ik probeer me wel in te stellen op een KZ. Ook een beetje om mezelf in te dekken en teleurstelling te voorkomen. Ik vind het op zich niet heel erg als ik het hele proces van weeën/persen/inknippen niet kan meemaken (ik vind de geboorte daardoor niet minder indrukwekkend) maar het lijkt me een domper om de kindjes niet gelijk bij je te hebben als ze eruit zijn. En dat je daarna een tijd niet mag tillen dus zelf je kindjes niet kan optillen lijkt me ook wel zwaar. Maar ik weet er nog niet genoeg over om echt een beeld te kunnen vormen dus hou in mijn achterhoofd de gedachte dat het vooral gaat om het feit dat beide mannetjes het goed doen. Als dat betekent dat ze even apart moeten liggen dan moet dat maar. Hopelijk liggen ze dan in ieder geval samen (weer een voordeel van een tweeling Wink )

Ik zal met je meeduimen dat je placenta meewerkt en goed gaat liggen Big Grin
Liefs,
Nina


tweeling - poohtje - 21-06-2010

Een verbouwing in je zwangerschap, knap hoor dat je dat allemaal doet Big Grin

Ik ben blij om te horen dat julllie controles ook niet veel voorsteld, ik begon me al zorgen te maken.
Wel fijn dat je echo goed was!!!

Hier behang eraf en nieuw behang gekocht. Wij zijn gek op behang syl Wink. Nee hoor dat was gewoon het makkelijkste.
Het wordt lime groen met paars, witte meubeltjes met houtpanelen (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Wel leuk hoor om daar zo mee bezig te zijn!! Wordt er helemaal vrolijk van, nog beetje mooi weer en het kan niet meer stuk Big Grin


tweeling - Mila - 21-06-2010

poohtje schreef:Een verbouwing in je zwangerschap, knap hoor dat je dat allemaal doet Big Grin

Ik ben blij om te horen dat julllie controles ook niet veel voorsteld, ik begon me al zorgen te maken.
Wel fijn dat je echo goed was!!!

Hier behang eraf en nieuw behang gekocht. Wij zijn gek op behang syl Wink. Nee hoor dat was gewoon het makkelijkste.
Het wordt lime groen met paars, witte meubeltjes met houtpanelen (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Wel leuk hoor om daar zo mee bezig te zijn!! Wordt er helemaal vrolijk van, nog beetje mooi weer en het kan niet meer stuk Big Grin

toch geen winny the pooh? Wink
hier dacht ik 1 muur te moeten behangen, maar de andere muur is ook zoooo slecht dat we ook die gewoon MOETEN behangen, er is geen andere keus :roll: waarschijnlijk ga ik dan voor glasvezel behang en dat kun je overschilderen


tweeling - Mila - 21-06-2010

gaan jullie trouwens een cursus doen?
ik denk ik niet, maar vind het wel jammer..


tweeling - Nina28 - 22-06-2010

Leuk dat jullie al met de babykamer bezig zijn. Wel vervelend Sylvia dat die andere muur nu ook behangen moet worden...
Bedoel je met een cursus iets van yoga, of zwangerschapsgym? Ik heb me daar nog niet in verdiept omdat ik denk dat het niets voor mij is... maar misschien moet ik me toch eens informeren. Je hoort van veel mensen dat ze het met name voor de contacten doen (leuk daarna dat de moeders met de babies samen komen) Maar dat is voor mij nu eigenlijk geen reden. Praktische tips zijn natuurlijk wel handig, dus misschien dat ik iemand thuis laat komen. Ik zie niet zoveel in dat gezellig samen puffen en dat zweverig gedoe...

Succes Nina77 met de verbouwing!
Ik lees dat je vriend vandaag vertrekt naar Engeland... kan me voorstellen dat je dat niet zo leuk vind. Maar voor je het weet is hij weer terug! En binnenkort flink shoppen... leuk hoor! Ik heb afgelopen week heel veel via internetshop van HEMA besteld (sorry voor de reclame!) Is echt super handig als je geen zin hebt om de deur uit te gaan en in de winkels rond te neuzen...


tweeling - Nina77 - 22-06-2010

Goedemorgen ladies!

Ik ben wel een klasje gaan volgen, gewone zwangerschapsgym. Ik had al van vriendinnen gehoord dat de vrouw die het geeft lekker praktisch en nuchter is dus ik was niet echt bang voor zweverige gedoe. Ze noemt zichzelf ook juist de "anti-puff juf". Wink
Ik vind het wel prettig dat iemand alles een keer verteld en ik heb al best wat dingetjes geleerd. Of ik er straks in de praktijk aan denk weet ik niet maar ik voel me wel wat beter voorbereid. Ik denk dat haar belangrijkste les is dat je heel veel kan doen met ademhalen. Als je leert goed te ademen (rustig inademen tot onderin je buik maar vooral heel diep uitademen) dan leer je goed ontspannen en kan je veel meer hebben. Je lijf werkt dan ook beter mee. Ik pas het nu ook toe als ik harde buiken krijg of als ik midden in de nacht weer eens wakker lig. Hoe vaker ik het oefen hoe natuurlijker het gaat.
Ik doen het klasje ook verder niet echt voor de contacten. Het is wel leuk om tussen allemaal verschillende zwangere vrouwen te zitten maar ik denk niet dat we na de bevalling echt bij elkaar op de koffie zullen komen.

Over ademen en ontspannen gesproken... ik had net de aannemer aan de telefoon en hij gaat kijken of ze de dakkapel voor de bouwvak kunnen maken/plaatsen. Er is dus een kleine kans dat dit niet gaat lukken en dan hebben we wel een klein probleempje... :o Dan kunnen we weddenschappen gaan in nemen over wie eerder komt, de babies of de dakkapel... Maar goed hij ging zijn best doen en als het goed is belt hij vandaag terug. Fingers crossed!!

liefs,
Nina


tweeling - Mila - 22-06-2010

nina77, oh dat is nog even spannend dan!! heel hard duimen.

vraagje:moet je je zwangerschapsverlof vast laten zetten bij personeelszaken? ik moet straks na mijn vakantie namelijk een gesprek plannen met personeelszaken over mijn zwangerschapsverlof. Ik neem aan dat dat de normale gang van zaken is?


tweeling - Nina77 - 22-06-2010

Thanks!
Ik moest voor personeelszaken een formuliertje invullen om aan te geven wanneer ik zwangerschapsverlof wilde opnemen. Ze hebben in een gesprek ook gelijk versteld hoe het zat met ouderschapsverlof etc.


tweeling - Mila - 22-06-2010

Nina77 schreef:Thanks!
Ik moest voor personeelszaken een formuliertje invullen om aan te geven wanneer ik zwangerschapsverlof wilde opnemen. Ze hebben in een gesprek ook gelijk versteld hoe het zat met ouderschapsverlof etc.

ok dank je dan weet ik dat dat hoort Wink


tweeling - Nina28 - 22-06-2010

Ik had ook een officiele zwangerschapsverklaring van de gyn nodig om mijn zwangerschapsverlof aan te vragen...


tweeling - Mila - 22-06-2010

Nina28 schreef:Ik had ook een officiele zwangerschapsverklaring van de gyn nodig om mijn zwangerschapsverlof aan te vragen...

ok, die heeft mijn leidinggevende al, maar vraag er voor de zekerheid nog wel 1 voor PZ


tweeling - poohtje - 22-06-2010

jep uiteraard ook veel winnie the pooh sylvia haha.

Ik ga wel een zwangerschapscursus volgen, kans is toch ook redelijk groot dat ik wel op natuurlijke manier kan bevallen (gyn zag tot nu toe daar geen problemen voor) en ik woon hier nog maar 1,5jaar dus ik wil wel graag nieuwe mensen leren kennen. Lijkt mij wel gezellig, en het wordt vergoed door de verzekering dus why not. Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook wel heel leuk en goed voor conditie, toch?!!

Verder moet je minimaal 3 maanden voor je bevalling aan je werkgever doorgeven dat je zwanger bent en meestal hebben zij daar een zwangerschapsverklaring voor nodig.


tweeling - Mila - 22-06-2010

zoals het er bij mij nu voorstaat wordt het een keizersnee (wat toch nog moeilijk te zeggen is met 15 weken zwangerschap)
en dan vind ik het zonde om een cursus te gaan volgen wat bij mij niet vergoed wordt en het gaat voornamelijk over de bevalling lijkt mij en de kans is groot dat ik de cursus niet eens kan afmaken want ze beginnen hier met 28 weken zwangerschap ofzo en dan 10 keer dus tot 38 weken, dit vind ik erg krap gepland met een tweeling Wink


tweeling - Mila - 22-06-2010

is het zo dat je met een tweelingzwangerschap 8 weken voor de uitgerekende datum met verlof MOET?
nee toch?! het is ook bij ons toch gewoon 4 of 6 weken?


tweeling - Nina77 - 22-06-2010

Ik heb nog nooit gehoord dat je met 8 weken met verlof moet... Ik neem zelf 6 weken + 1 week vakantie erbij maar heb een vriendin (ook met een tweeling) die tot 4 weken ervoor heeft doorgewerkt. Ze beviel wel 2 dagen na het begin van haar verlof dus het is misschien niet aan te raden, maar het kan wel.


tweeling - Nina28 - 22-06-2010

Nee, ze kunnen je niet verplichten om met 8 weken voor de datum met verlof te gaan. Is inderdaad gewoon 4 of 6 weken... Als je eerder niet meer kan werken dan ga je in de ziektewet en moet je 6 weken voor de datum met zwangerschapsverlof.

Ik begrijp niet zo goed dat jullie gyn nu al iets kan zeggen over een natuurlijke bevalling of keizersnede? De kindjes zijn nu nog zo klein dat ze nog alle kanten op kunnen draaien. Na ??? weken (weet niet exact hoeveel, maar dacht rond de 30 weken) en de kindjes geen plek meer hebben om te kunnen draaien, kunnen ze iets zeggen of keizersnede of natuurlijke bevalling... Uiteraard kan je maar beter rekening houden met een keizersnede, maar hoeft niet natuurlijk!

@ Poohtje: natuurlijk is het leuk om nieuwe mensen te leren kennen, zeker als je nog niet zo lang in die plaats woont...
Sylvia: mij hebben ze aangeraden om eerder te starten met zwangerschapsgym of -yoga, inderdaad precies om de reden die jij noemt; het is anders erg krap... kan je niet eerder starten dan?


tweeling - Mila - 22-06-2010

nina, nee ik had voor de zekerheid informatie opgevraagd over de cursus samen bevallen, maar omdat ik in dec. ben uitgerekend zit ik ook met mensen in het clubje van dec. dus ik kan pas starten als ik 28 weken ben.. want het okt/nov. clubje zat vol :roll: en ik kon wel een cursus hier thuis doen, dan komt ze hier alleen thuis, maar dan betaal je net zoveel terwijl ze dan maar 3x komt en de cursus is 10x, dus dat vind ik krom..

mijn gyn. heeft er de afgelopen keer ook niets over gezegd hoor... ik wacht gewoon af totdat hij er weer over zal beginnen en dat zal wel zijn rond de 30 weken ofzo denk ik


tweeling - Mila - 26-06-2010

vraagje: hoe doen jullie dat/gaan jullie dat doen met voeden? gaan jullie voeden op tijd of op vraag?
en waarom?
qua rust en regelmaat denk ik dat ik wil gaan voeden op tijd, maar 's nachts vind ik dat lastig, want stel ze slapen zo lekker dan moet je ze wakker maken :? dus ik twijfel heel erg.
maar aan de andere kant, de rust voor papa en mama is ook erg belangrijk en als je ze op vraag gaat voeden heb je de kans dat ze langs elkaar heen komen, dus dan blijf je voeden en vooral 's nachts, dan slaap je helemaal niet meer :roll:


tweeling - Nina28 - 26-06-2010

Hee Sylvia!

Ik vind dat ook erg lastig, maar ik denk dat ik toch op tijd ga voeden... om zo te stimuleren dat de 2 ukkies htzelfde ritma krijgen... Den dat ik binnenkort een afspraak ga maken met een lactatiedeskundige, want ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ook het geven van borstvoeding ga ik denk ik niet heel lang doen. Als ik weer ga werken kan ik me namelijk niet voorstellen dat ik heel relaxed ergens sta te kolven....

Denk dat ik het allemaal op me af laat komen en kijk hoe het in de praktijk loopt...


tweeling - Mila - 26-06-2010

op dit moment denk ik idd ook op tijd en mijn vriend is daar al helemaal uit :lol: hij zegt onze rust is ook belangrijk en vooral ;s nachts en als ze langs elkaar komen, slaap je helemaal niet meer Wink

de borstvoeding roep ik nu heel hard nee, maar ben bang dat als ik het niet doe ik spijt krijg, maar aan de andere kant het lijkt mij zo intensief om 2 kleintjes met de borst te voeden en denk er zelf aan om ze met de fles te gaan voeden, ben alleen bang dat ik spijt krijg, puur omdat ik dan niet weet hoe het voelt om een kind met de borst te voeden, maar borstvoeding zal mij ook veel meer stress en onrust opleveren dan de fles. kortom nog genoeg om over na te denken.

wat gaan jullie lekker doen met dit weer? wij zijn bezig met de babykamer :roll: maar dat moet nu gewoon gebeuren


tweeling - Nina28 - 26-06-2010

Ik zit er precies net zoals jij in... denk wel dat ik het ga proberen...stoppen kan altijd nog!

Ik ga zo naar vrienden (met zwembad in de tuin) weet nog steeds niet of ik een duik zal nemen of niet... Ben nog niet helemaal gerust gesteld ivm met kans op vroeggeboorte door koud water...

Jij veel sterkte met het klussen in de babykamer... is natuurlijk wel heel leuk, maar met dit weer ook wel afzien!


tweeling - Mila - 26-06-2010

Nina28 schreef:Ik zit er precies net zoals jij in... denk wel dat ik het ga proberen...stoppen kan altijd nog!

Ik ga zo naar vrienden (met zwembad in de tuin) weet nog steeds niet of ik een duik zal nemen of niet... Ben nog niet helemaal gerust gesteld ivm met kans op vroeggeboorte door koud water...

Jij veel sterkte met het klussen in de babykamer... is natuurlijk wel heel leuk, maar met dit weer ook wel afzien!

ja precies proberen kan altijd en stoppen ook, dat is waar Smile hmmm nou dan nog maar eens goed over nadenken.

ja we doen rustig aan, we krijgen zo visite en daarna naar mijn ouders en vanavond verjaardag, dus vandaag wordt het hem niet.. morgen weer verder met de kamer.. mijn vriend wil in onze vakantie zo ver mogelijk komen, omdat hij hierna gaan vakantie meer heeftt totaan de geboorte :roll:


tweeling - poohtje - 27-06-2010

Ik ga voeden op vaste tijden, wel zo makkelijk met twee kleintjes als ze hetzelfde ritme hebben.
Hier druk bezig met het kamertje, morgen komen de meubeltjes en dan rustig aan beetje in elkaar zetten. Leuke gordijntjes gezien (verduisterend) dus ook die volgende week bestellen.


tweeling - Mila - 28-06-2010

hebben jullie de meubeltjes al? leuk hoor. ik moet nog 9 weken wachten voordat alles geleverd word :? wil ze ook wel graag nu hebben, maar onze kamer is nog niet klaar en het werktempo met dit weer ligt ook op een erg laag pitje :lol:


tweeling - Nina28 - 28-06-2010

Kijk, dankzij de tip van Sylvia kom ik er wel Big Grin

Leuk Poohtje dat jullie kamertje er al is! Hier wordt het kamertje de eerste week van augustus geleverd... begint op te schieten. Wij (lees: mijn vriend hahaha) moeten alleen nog het plafond schilderen. Als we over 2 weken weten of het jongetjes of meisjes zijn gordijntjes bestellen en dan kan het echte inrichten beginnen. Heb een hele leuke lamp gezien voor de kinderkamer; mooie kroonluchter met allerlei verschillende kapjes... echt super leuk! Ga alleen effe kijken of ik niet ergens anders een goedkope kroonluchter kan vinden en dan alleen de kapjes bestellen...
De taken zijn hier goed verdeeld: ik ga het kamertje helemaal stylen en de geboortekaartjes uitzoeken/laten maken en Vriendlief mag schilderen, een auto uitzoeken en het zware sjouwwerk doen.


tweeling - Mila - 28-06-2010

Nina28 schreef:Kijk, dankzij de tip van Sylvia kom ik er wel Big Grin

Leuk Poohtje dat jullie kamertje er al is! Hier wordt het kamertje de eerste week van augustus geleverd... begint op te schieten. Wij (lees: mijn vriend hahaha) moeten alleen nog het plafond schilderen. Als we over 2 weken weten of het jongetjes of meisjes zijn gordijntjes bestellen en dan kan het echte inrichten beginnen. Heb een hele leuke lamp gezien voor de kinderkamer; mooie kroonluchter met allerlei verschillende kapjes... echt super leuk! Ga alleen effe kijken of ik niet ergens anders een goedkope kroonluchter kan vinden en dan alleen de kapjes bestellen...
De taken zijn hier goed verdeeld: ik ga het kamertje helemaal stylen en de geboortekaartjes uitzoeken/laten maken en Vriendlief mag schilderen, een auto uitzoeken en het zware sjouwwerk doen.

hahaaha dat is ook een goede rolverdeling Big Grin


tweeling - Nina28 - 28-06-2010

@ Sylvia: ik zie net dat jij einde van de week echo hebt.... spannend! Ik heb gon geen afspraak gemaakt voor een extra echo, hoop dat het deze week nog lukt! Maar dan wacht ik toch de 20-weken echo af met shoppen... is natuurlijk altijd kans dat ze het verkeerd zien...


tweeling - Nina28 - 29-06-2010

Is jullie navel ook al zo ondiep... :o ben benieuwd wanneer dat ie er uit plopt


tweeling - mama1988 - 29-06-2010

heeey dames,

las julie berichten over voeden.

Als je fles of borst geeft maakt voor de tijden niet zoveel uit. Na de geboorte vaak een half uur ofzo er na dacht ik krijgen de kindjes voeding dan wordt er 3 uur bij opgetelt. Dat is als je thuis bevalt en in het ziekenhuis zo. Tussendoor worden ze niet gevoed. dus in feite heb je dan al enige ritme. Als ik jullie was zou ik echt dat tijdvoeden aanhouden is wel zo fijn en als je kindjes goed drinken kan het geen honger tussen door hebben. Langere hand wordt het dan 4 uur voeden en daar lbijft het verlopig bij.. de mijne zijn nu bijna 11 maanden en krijgen om de 4 uur iets te eten.

S nachts in het ziekenhuis kregen ze in het begin ook om de 3 uur voeding dit hebben ze gewoon nodig. Na 5 weken toen ze thuis waren deed ik keurig om die tijden de meiden voeden,. dat was toen om 1 uur s nachts en om 5 uur dacht ik..
al snel dacht ik bekijk het ik wacht wat de meiden doen, na een paar nachten werden de meiden pas rond 5 a 6 uur wakker en rekte ik de voeding tot 6 uur ofzo en vanaf daar 3 uur erbij op tellen, mijn meiden waren nog geen 2 maanden oud en kregen geen nachtvoeding meer. gewoon sa vonds 23,.00- laatste voeding en s morgend 6 uur soms half 7 weer..

toen ben ik gaan terug draaien naar 22.00 en binnen een week zat ik op 20.00 laatste voeding en om 7 uur s morgens weer.3 maanden oud en sliepen door.

nu krijgen ze om 18.00 avond eten en de volgende ochtend om half 7 weer brood met 100 cc melk
dan om half tien fruithapje, en om half 12 brood met 100 cc melk
en om 3 uur 150 cc melk en om 18 oo avond eten met toetje


tweeling - Nina28 - 30-06-2010

Vanochtend maar weer eens op de weegschaal gaan staan :o Ben inmiddels al zo'n 6 kilo aangekomen
Of zou ik met dit warme weer meer vocht vasthouden, want het scheelt bijna 3 kilo met afgelopen week.
Ook mijn buikomvang is ten opzichte van vorige week 3 cm gegroeid, zit nu op 106 cm Confusedhock: Eerst lijkt het of er weken lang niets gebeurd en dan ineens gaat het zo hard!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Last van het warme weer? Ik slaap alleen weer heel slecht, mijn voeten voelen wat vreemd maar verder gaat het best prima!


tweeling - poohtje - 30-06-2010

Mijn navel is ook ondieper dan normaal. Maar plopt er nog niet uit hoor haha.
Mijn omvang is 104cm. Soms is er ineens een paar cm bij in een week, wel apart


tweeling - Mila - 30-06-2010

mijn navel is ook ondieper, maar ik heb een vrij diepe navel van mij zelf dus ik denk dat hij er niet snel uit zal floepen.

ik ben in 2 weken tijd 2,3 kilo aangekomen en daar schrok ik al van :? volgens mijn vriend zit dat in mijn borsten :lol:

vanmorgen onverwachts in het ziekenhuis geweest i.v.m. bloed verlies voor het hele verhaal zie uitgerekend in december 2010 topic


tweeling - Nina28 - 30-06-2010

@ Sylvia: Net je bericht in december-topic gelezen... schrikken hoor! Goed op jezelf letten hoor en rustig aan doen! Gelukkig is alles goed met de kleintjes!


tweeling - Nina28 - 01-07-2010

@ Sylvia: gaat alles goed met je? Wilde je veel succes/plezier wensen met je echo morgen...

Ik heb net toch een extra echo afgesproken voor zaterdag, ze gaat net zo lang kijken tot ze kan zien of het meisjes/jongetjes zijn Big Grin


tweeling - Mila - 01-07-2010

Nina28 schreef:@ Sylvia: gaat alles goed met je? Wilde je veel succes/plezier wensen met je echo morgen...

Ik heb net toch een extra echo afgesproken voor zaterdag, ze gaat net zo lang kijken tot ze kan zien of het meisjes/jongetjes zijn Big Grin

heel goed, hoe laat meot je zaterdag? ben erg benieuwd!
ik hoop het morgen te weten en dan stuur ik je een PB, want wil het niet openbaar maken hier op het forum Wink


tweeling - Mila - 01-07-2010

oh ik zie nu 12.00 uur :oops:


tweeling - Nina28 - 01-07-2010

Oh Sylvia, ben erg benieuwd naar jouw echo morgen.... ga het goed in de gaten houden!!!! Spannend!!

Liefs


tweeling - Mila - 01-07-2010

zal even duren voordat ik op het forum ben, want ga gelijk een pakje halen en naar de gemeente om mijn vriend te erkennen