Zwanger Worden .NU forum [Archief]
tweeling - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Mama zijn (https://archief.zwangerworden.nu/forum-7.html)
+--- Forum: Mama van een meerling (https://archief.zwangerworden.nu/forum-31.html)
+--- Topic: tweeling (/thread-1502.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


tweeling - Nina28 - 01-07-2010

dan zal ik geduld moeten hebben... wat voor pakje? Kledingsetje voor de babies?

Ik kreeg vandaag een telefoontje dat ze het kamertje, box, kinderwagen en maxi cosi's 20 juli al komen leveren Big Grin Ruim 2 weken eerder als verwacht!!!


tweeling - Mila - 02-07-2010

wij weten het geslacht, als je het wilt weten moet je me even een pb sturen, want wil het niet openbaar maken


tweeling - Nina28 - 03-07-2010

Ja Sylvia.... je had gelijk! Wij krijgen een jongetje en een meisje Big Grin
Super blij mee... ben helemaal hyper!!!

Fijn weekend! x


tweeling - Mila - 03-07-2010

Nina28 schreef:Ja Sylvia.... je had gelijk! Wij krijgen een jongetje en een meisje Big Grin
Super blij mee... ben helemaal hyper!!!

Fijn weekend! x

Big Grin geweldig, gefeliciteerd!! SupeR!!


tweeling - poohtje - 04-07-2010

Wauw leuk joh!! nou wil ik helemaal weten wat ik krijg
Ws twee jongens aangezien de andere combi's al in gebruik zijn hahaha Big Grin


tweeling - Mila - 04-07-2010

2 jongens zijn er ook al.
nina77 krijgt 2 jongens en anita heeft 2 jongens,
mama1988 2 meiden en nina28, van beide 1 en wat ik krijg is geheim Wink


tweeling - poohtje - 04-07-2010

oh ja das waar ook nou dan weet ik het niet meer. Heb ook niet echt een voorgevoel maar wel voorkeur maar goed we gaan het zien.


tweeling - Mila - 04-07-2010

poohtje, wat is je voorkeur dan?


tweeling - Nina28 - 04-07-2010

Hee meiden, thanks voor de felicitaties... nou nog afwachten of de 20-weken echo goed is en of zij ook zegt 1 jongetje en 1 meisje. Maar dat lijkt me wel want het was vrij duidelijk Big Grin
Dit weekend de dekentjes en lakentjes gekocht voor de ledikantjes.... zoooo schattig! Denk dat ik m'n pinpas beter bij vriedlief kan inleveren, want de spulletjes die er zijn zijn allemaal zooo leuk...

Poohtje, wanneer heb jij je 20-weken echo ook alweer? En ga je het ook bekend maken hier? Benn benieuwd hoor!!

Jammer dat het weekend er weer op zit, was erg druk maar ook erg leuk!!! Op naar het volgende weekend Wink


tweeling - Nina77 - 05-07-2010

Hi!

Ben een tijdje minder online geweest en lees net het leuke nieuws!
Nina, gefeliciteerd! Een jongen en een meisje, wat leuk! Lever die pinpas inderdaad maar in want je kan nu alle leuke dingen voor jongens EN meisjes gaan aanschaffen Wink
Sylvia, als jij nou toevallig 2 meiden krijgt zijn we in balans! Big Grin Hoewel er volgens mij best een aantal tweelingmama's zijn die een paart maanden geleden zijn bevallen waarvan ik niet precies weet of ze jongens of meisjes hebben. De zus van Kruimel (kan even niet op haar namen komen..) heeft in ieder geval ook 2 jongens.

Hier gaat het goed. Mijn buik blijft groeien en zit af en toe iets meer in de weg, al blijft het relatief gezien wel een bescheiden bultje. Ik heb gelukkig niet echt last van de warmte maar in alle eerlijkheid doe ik het ook heeeel rustig aan allemaal. Vorige week de kinderwagen besteld en ontvangen. Het is echt een giga-ding als hij opeens in je huiskamer staat Confusedhock: En dan te bedenken dat de Easywalker een van de kleinere modellen is... Het zal wel wennen denk ik. Beetje bij beetje wordt het hele huis overgenomen door baby-spullen Wink en als de box en het kamertje straks ook staan dan valt die wagen ook niet meer zo op.
Afgelopen donderdag voor controle geweest en het onderste kindje had zich (na al die maanden) een beetje gedraaid! Als hij netjes blijft liggen dan zit een natuurlijke bevalling er misschien weer in! Over 3 weken heb ik weer controle en dan gaat de gyn de bevalling met ons bespreken. Spannend! Verder groeien ze nog gestaag. Ze zitten beiden netjes op de curve en mijn bloeddruk en ijzer was helemaal goed. Yoeppie!
Volgende week de verbouwing boven, over 3 weken stoppen met werken en dan komt het allemaal opeens echt dicht bij.... Voor nu nog maar per dag genieten van het gedraai in mijn buik en van de heerlijke vrije uurtjes dat ik op de bank kan liggen niksen. Dat wordt straks nog wel anders Wink

Meiden, fijne week nog en ik ben benieuwd naar de komende echo's!

Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 05-07-2010

nina77, je hebt pb


tweeling - Mila - 05-07-2010

nina28, ik haal nu ook al van alles voor mijn ukkies en krijg van alles in de juiste kleuren, maar soms denk ik stel het klopt toch niet dan heb ik veel van alles wat niet klopt :? maar de echoman was er 95% zeker van, dus tja dan moet ik het maar gaan geloven


tweeling - mama1988 - 05-07-2010

nin28 Gefeliciteerd een jongen en een meisje super leuk!!
En inderdaad er is zoveel leuks te koop maar denk er om alles is leuk en tegenwoordig prijzig koop het hoog nodige. want maatje 56 hebben ze aan maar ook 62 enzovoort. Ik het begin kocht ik ook alles wat ik mooi vond nu doe ik het niet meer ik koop wat ik mooi vind en wat ik echt nodig heb. Mijn meiden zitten inmiddels in maat 74 a 80 het gaat zo snel met die kleertjes..

Nina 77 wat leuk dat je wandelwagen binnen hebt! Ja groot he, maar dat went heeel snel!
Ook in het gebruik in de winkels enzo het went echt en als je hem een paar weken gebruikt wil je niet meer anders!
ik heb n.l ook een kleine parapolu duobuggy met plastic wieltjes pfff dat wil ik niet graag mee lopen geef mij maa rmijn duo grote lompe urban jungle.!Big Grin


tweeling - Mila - 05-07-2010

mama1988, hoelang hebben jou meiden in maatje 50 gezeten en in maatje 56? en hoe groot waren ze bij de geboorte?
ik heb nu 3 pakjes per kind in maat 50 is dat genoeg?


tweeling - leeuwinnetje - 05-07-2010

nina28: wat leuk dat je ene jongen en meisje !

nina 77:wij hebben ook de easywalker en vind hem erg handig en hij rijd erg fijn, en ja de groote is idd even wennen.

er zijn veel leuke kleertjes te koop, maar het gaat idd zo hard, mijn meiden hebben lang met maatje 50 gedaan, ze waren maar 40 cm met d egeborte, dus eigenlijk moest ik maatje 44 kopen, maar daar had ik voor beide maar 1 pakje van en toen heb ik ze maatje 50 aangegeven en de mouwen en pijpjes omgeslaan. ik vind dat z evan kleinere maatjes vaak weinig keus hebben, met ene iets groter maatjes, heb je meer keus.
hier vanaf 4,5 maand naar maatje 56 gegaan en met 7 maanden naar maatje 62 en nu zitten ze in maatje 68. (9maanden)


tweeling - Mila - 05-07-2010

hoeveel wogen jou meiden bij de geboorte?


tweeling - mevrouw bril - 05-07-2010

Omdat ik het zo leuk vind om over jullie tweelingen (in aanbouw Wink ) te lezen, lees ik hier regelmatig mee.

Ik heb vorig jaar voor een vriendin een heel klein pakje besteld voor haar prematuur geboren babietje op deze website en dan op online shop klikken .
Veel van de kleertjes worden door de eigenaresse van de website zelf gemaakt en je kunt dus vele kleurtjes bestellen. Ik kan zelf ook naaien en ben nogal veeleisend en precies, dus ik was heel erg benieuwd hoe mooi het zou zijn. Maar het ziet er echt heel verzorgd en schitterend uit! Bovendien zijn de kleertjes volgens mij ook een stuk goedkoper dan dat je in de winkel kan kopen. Ze werkt ook heel snel, zeker als je haar even belt, dan probeert ze het de volgende dag in je brievenbus te hebben liggen.

Maar ik hoop vooral dat jullie babietjes allemaal lekker lang blijven zitten en dus veel te groot zijn deze mini-kleertjes!


tweeling - leeuwinnetje - 05-07-2010

sylvia: ze wogen 1510 en 1400 gram

mevrouw bril: leuke pakjes op de site!


tweeling - mevrouw bril - 06-07-2010

@leeuwinnetje: Maar die van jou zijn daar allang veel te groot voor Wink Big Grin


tweeling - Nina28 - 06-07-2010

mama1988 schreef:nin28 Gefeliciteerd een jongen en een meisje super leuk!!
En inderdaad er is zoveel leuks te koop maar denk er om alles is leuk en tegenwoordig prijzig koop het hoog nodige. want maatje 56 hebben ze aan maar ook 62 enzovoort. Ik het begin kocht ik ook alles wat ik mooi vond nu doe ik het niet meer ik koop wat ik mooi vind en wat ik echt nodig heb. Mijn meiden zitten inmiddels in maat 74 a 80 het gaat zo snel met die kleertjes..

Hahaha kleertjes heb ik nog niet eens gekocht, maar wel dekentjes en lakentjes en accesoires voor de kinderkamer..... Kleertjes koop ik inderdaad niet veel. Ik wacht sowieso nog tot oktober, want we krijgen best veel (de oma's kunnen nu ook eindelijk los met shoppen en dat wilden ze al heel lang) en volgens mijn komt tegen die tijd ook de wintercollectie!

@ Nina 77: Fijn dat je ukkie zich nog heeft kunnen draaien! Hopelijk blijven ze allebei zo liggen... Nog maar 3 weekjes werken voor jou :o dat begint echt al op te schieten!! Leuk dat je de Easywalker al hebt, zal inderdaad echt wennen zijn zo'n ding in je huis! Bij ons komen ze het kamertje, box, kinderwagen over 2 weekjes al brengen Big Grin ben zo benieuwd!
Ik wens je heel veel succes met de verbouwing en de laatste weekjes werken en dan genieten van je verlof en voorbereiden op de komst van jullie 2 ukkies... hebben jullie de namen al definitief?


tweeling - Nina28 - 06-07-2010

sylvia22 schreef:nina28, ik haal nu ook al van alles voor mijn ukkies en krijg van alles in de juiste kleuren, maar soms denk ik stel het klopt toch niet dan heb ik veel van alles wat niet klopt :? maar de echoman was er 95% zeker van, dus tja dan moet ik het maar gaan geloven

De echoman.... :mrgreen: :mrgreen:
Er is natuurlijk altijd een kans dat ze het mis hebben... heb ook nog geen kleertjes gekocht hoor. Als ze volgende week maandag bevestigen dat het 1 jongetje en 1 meisje is dan geloof ik het toch echt wel. Dan hebben 2 verschillende mensen het bekeken en de zus van een vriendin van me heeft wel 3 kwartier gekeken en kon zich niet voorstellen dat ze het mis had...
Hoe is het met jou? Weer aan het werk? Cry


tweeling - Mila - 06-07-2010

Nina28 schreef:
sylvia22 schreef:nina28, ik haal nu ook al van alles voor mijn ukkies en krijg van alles in de juiste kleuren, maar soms denk ik stel het klopt toch niet dan heb ik veel van alles wat niet klopt :? maar de echoman was er 95% zeker van, dus tja dan moet ik het maar gaan geloven

De echoman.... :mrgreen: :mrgreen:
Er is natuurlijk altijd een kans dat ze het mis hebben... heb ook nog geen kleertjes gekocht hoor. Als ze volgende week maandag bevestigen dat het 1 jongetje en 1 meisje is dan geloof ik het toch echt wel. Dan hebben 2 verschillende mensen het bekeken en de zus van een vriendin van me heeft wel 3 kwartier gekeken en kon zich niet voorstellen dat ze het mis had...
Hoe is het met jou? Weer aan het werk? Cry

De echoman :mrgreen: zei: als ik het fout heb sta ik stijl achterover.
heb dus al wel kleertjes gekocht Wink

vandaag weer begonnen met werken en had er ook wel weer zin in hoor, dus heb ook heerlijk gewerkt Wink


tweeling - Mila - 06-07-2010

even spammen met mijn buik

17w4d:

[Afbeelding: dpzr6r.jpg]


tweeling - leeuwinnetje - 06-07-2010

mevrouw bril: haha, dat weet ik dat ze te groot zijn, had ik eigenlijk eerder moeten weten, maar was wel even nieuwschierig, daarom heb ik even gespiekt, erg schattige pakjes.

sylvia: mooi buikje


tweeling - Mila - 07-07-2010

vraagje, toen jullie kindern in de couveuse lagen en jij weer thuis was, kreeg je partner dan zorgverlof ofzo om toch met jou naar het ziekenhuis te kunnen? want ik neem aan dat jij na 4 dagen nog geen auto kan rijden


tweeling - Nina28 - 07-07-2010

Mooi buikje Sylvia! Ik heb net toegezegd om een buikfoto te plaatsen als de 20-weken maandag a.s. goed is. Ik vind dat zo vreemd :oops:

Denk inderdaad dat na 4 dagen autorijden geen goed idee is! Ik ga er nog steeds vanuit dat onze ukkies gewoon lekker 38 weken blijven zitten en niet in de couveuse hoeven... en als dat wel zo is dan hoop ik dat ik ook in het ziekenhuis kan blijven (als ze beiden) in couveuse liggen....


tweeling - Mila - 07-07-2010

ja dat hoop ik ook, maar stel ik moet wel naar huis, dan heeft mijn vriend toch ook recht op zorgverlof?

ik ben benieuwd naar je buikje.


tweeling - Nina28 - 07-07-2010

Volgens mij wel Sylvia! Bij de overheid ( gemeenten) in ieder geval wel. Jullie werken beiden in de zorg toch? Volgens mij geldt daar zo'n zelfde soort regeling....


tweeling - poohtje - 07-07-2010

Sorrie sorrie voor de late reactie.
Hier alles mwa, ik merk dat alles moeilijker en zwaarder aan het worden is. Last van vocht in enkels en maagzuur.
Ik heb mijn 20 weken echo op 22 juli dus ook dan pas weet ik wat het gaan worden, ik wilde heel graag eerder maar ze hadden bij pretechobureau's geen plek voor eind augustus. Dat wordt wachten dus Cry
Tis helaas niet anders.
Verder kinderwagen besteld en maxi-cosi's, wel leuk hoor. Ga het toch steeds meer beseffen dat het er twee worden Big Grin


tweeling - Nina28 - 07-07-2010

Jammer Poohtje dat je niet eerder terecht kan voor een echo, nog effe geduld hebben dus (en wij ook Wink )
Is moeilijk te beseffenb dat je 2 ukkies krijgt he.... Ik verspreek me nog heel vaak! Ik weet dat we 2 kindjes krijgen, maar echt beseffen doe ik het nog steeds niet geloof ik. Gisteren ben ik gaan shoppen en heb toch een aantal kleertjes gekocht, toen ik thuis kwam heb ik 2 setjes naast elkaar neergelegd incl. mutsjes en sokjes... dat vond ik raar Confusedhock:

Ik hoop dat ik het meer ga beseffen als straks het kamertje geleverd wordt en ik 2 bedjes zie staan en alle kleertje in de kast kan inruimen....

Succes met aftellen tot je 20 weken echo!


tweeling - poohtje - 07-07-2010

Bij ons zijn de meubeltjes geleverd en intussen hebben we het ook in elkaar. Idd heel vreemd om dan die twee bedjes te zien staan en dat je de spulletjes in de kast verdeeld. Ik weet dat we er twee krijgen maar idd het besef is er echt nog niet helemaal. Volgens mij voel ik de smurfen lekker schoppen, net of ze met een echoapparaat langs de binnenkant van je buik gaan, heel vaag.


tweeling - leeuwinnetje - 07-07-2010

sylvia22 schreef:vraagje, toen jullie kindern in de couveuse lagen en jij weer thuis was, kreeg je partner dan zorgverlof ofzo om toch met jou naar het ziekenhuis te kunnen? want ik neem aan dat jij na 4 dagen nog geen auto kan rijden

ik heb een keizersnede gehad, dus mag je zelfs 4 weken geen auto rijden.
Mijn man heeft geen zorgverlof opgenomen, maar kon wel flexibel werken, zijn baas was heel begripvol, hij kon veel thuis werken en anders kon hij later beginnen of eerder naar huis, dat was wel fijn. Mijn ouders en schoonouders reden overdag beide 1 keer in de week en de andere dagen en ;s avonds reed mijn man.


tweeling - Nina28 - 09-07-2010

poohtje schreef:Bij ons zijn de meubeltjes geleverd en intussen hebben we het ook in elkaar. Idd heel vreemd om dan die twee bedjes te zien staan en dat je de spulletjes in de kast verdeeld. Ik weet dat we er twee krijgen maar idd het besef is er echt nog niet helemaal. Volgens mij voel ik de smurfen lekker schoppen, net of ze met een echoapparaat langs de binnenkant van je buik gaan, heel vaag.

Leuk Poohtje dat jullie de meubeltjes al hebben staan, ik kan niet wachten....
Volgens mij heb ik m'n ukjes afgelopen 2 dagen ook gevoeld, hoop dat het vaker gebeurt zodat ik zeker weet dat het de ukjes waren


tweeling - Mila - 09-07-2010

nina, leuk dat je je waarschijnlijk de baby's hebt gevoeld.

gisteren de voorlichting gehad en pfff wordt alleen maar banger voor de bevalling, dus het heeft mij geen rust gegeven.
en mijn vriend is ineens helemaal tegen borstvoeding hahahaaha


tweeling - Nina77 - 12-07-2010

Poeh, wat is het benauwd...
Nina, jij hebt vandaag je 20 weken echo toch? Succes en ben benieuwd naar de buikfoto!
Sylvia, wat jammer dat je door de voorlichting alleen maar meer tegen de bevalling op ziet. Is het omdat het opeens allemaal zo echt wordt? Ik had dat wel een beetje maar ik merk dat ik nu steeds meer bezig ben met het idee van bevallen. Het blijft nog iets abstracts maar ik ga er van uit dat alles op zijn tijd went. Net als de kinderwagen :-) waar ik ondertussen ook al weer aan gewend ben (ook al is het een joekel).
Mevrouw Bril, wat handig die site! Ik hoop dat mijn mannetjes nog lekker een tijdje blijven zitten maar altijd goed om te weten dat er een plek is waar je juist die mini kleertjes kan vinden.
Groetjes,
Nina77


tweeling - Nina28 - 12-07-2010

Vandaag de 20 weken echo gehad. Was een behoorlijke uitdaging voor de echoscopiste... de een ging de hele tijd voor de ander liggen en het meisje lag de hele tijd in een onmogelijke houding. Na ruim anderhalf uur is het uiteindelijk toch gelukt om alles in beeld te brengen, zodat we niet nog een nieuwe afspraak hoefden te maken. En alles zag er gelukkig goed uit....
Die buikfoto komt er deze week, dat heb ik nou eenmaal toegezegd....

@ Nina 77 het begint voor jou nu echt op te schieten zeg... al bijna 32 weken! Gaat snel ineens...


tweeling - Mila - 12-07-2010

nina, wat fijn dat alles goed was! lijkt me toch wel spannend zo'n echo.


tweeling - Nina28 - 14-07-2010

Hee meiden, hoe is het met jullie? Zijn jullie dat warme weer ook zo zat... ik trok het echt niet meer! Ben blij dat het zo tekeer ging vanavond, hopelijk blijft het nu effe koel...

Nog 1 dagje werken morgen en dan heerlijk weekend! Ik heb me voorgenomen om gewoon meer vrije dagen op te nemen, want fulltime werken wordt toch wel zwaar nu merk ik.... Mijn rug wil gewoon niet meewerken en ik kan me heel slecht concentreren. Merken jullie ook dat werken zwaarder wordt?


tweeling - Mila - 15-07-2010

nina, ik heb dagen dat het werken zwaarder word, maar dan voornamelijk komt dat dan door de vermoeidheid, een andere dag heb ik weer alle energie, dus dan werk ik weer prima. gelukkig heb ik "makkelijk" werk en kan ik redelijk mijn rust pakken. wel moet ik rekening houden met sommige act. die ik met de kinderen ga doen, want daarin moet ik wel mijn tempo aanpassen.
verder na een lange dag lopen en druk zijn geweest last van mijn rug, maar verder geen klachten eigenlijk.

waar blijft je buikfoto Wink


tweeling - poohtje - 15-07-2010

Ik merk ook dat ik het zwaarder krijg, opstaan vanuit stoel wordt lastiger en vaak erg moe. Als het druk is pijn in mijn buik. Ik ga per 1 augustus halve dagen werken (ziektewet) vond mijn baas beter, ik ook en het ziekenhuis had mij al verteld dat ik daar rekening mee moest houden.


tweeling - Nina28 - 15-07-2010

Zag je buikfoto Sylvia, mooi buikje hoor!! Morgen maak ik een foto (21 weken) en daarna ga ik hem ECHT plaatsen...

Poohtje: heel goed dat je halve dagen gaat werken vanaf augustus. Ik zou willen dat mijn baas dat ook zelf zou zeggen of de gyn, want ik vind het erg moeilijk om dit zelf aan te geven. Ik zie wel hoe lang het nog gaat zo. Neem nu wel veel vrije uren/dagen op...

Ga weer liggen, gaat niet zo best de afgelopen dagen


tweeling - Mila - 15-07-2010

de behoefte om minder te gaan werken heb ik hier nog niet, maar merk wel dat trappen lopen moeilijker gaat op het werk hahahaa loop als een oma de trappen op Wink, verder met opstaan uit een stoel nog geen last wel als ik druk ben geweest mijn buik zich aanspant.
maar zodra ik merk dat het werken me meer moeite gaat kosten dan ga ik ook minder werken hoor.


tweeling - poohtje - 16-07-2010

Let je wel op dat het je niet teveel vrije dagen kost nina. Als het niet gaat gaat het niet he!!!


tweeling - Mila - 18-07-2010

vraagje aan de moeders hier: hadden jullie 2 fleswarmers in huis of deden jullie het met 1 flessenwarmer?
hebben jullie een tip voor welke flessenwarmer ik moet aanschaffen? ik wil er graag 1 waar alle soorten flessen in kan..


tweeling - mama1988 - 18-07-2010

syvlia: ik heb nog nooit een flessen warmer gehad.

Ik deed en doe het zo als ik 200 cc voeding moet hebben in totaal kook ik water dan giet ik dat heet gekookte water tot 50 cc in de fles, en dan vul ik die tot 190 cc koudwater uit de kraan 6 schepen poeder erbij schudden of roeren in een glas en je hebt de melk op hand warme temp.

Je kunt de fles of bv melk op opwarmen in de magnetron.

Succes


tweeling - mama1988 - 18-07-2010

sylvia22 schreef:vraagje, toen jullie kindern in de couveuse lagen en jij weer thuis was, kreeg je partner dan zorgverlof ofzo om toch met jou naar het ziekenhuis te kunnen? want ik neem aan dat jij na 4 dagen nog geen auto kan rijden

Ik had het geluk dat onze meiden precies in de zomervakantie van mijn man werden geboren, ik had dus 2 weken lang mijn man mee naar het ziekenhuis,daarna ging hij aan het werk. Normaal had ik dan met de auto gegaan maar op dat moment was mijn auto verkocht en had nog geen nieuwe. een week na mijn 2ling bevalling vaginaal kon ik weer fietsen hoor niks aan de hand (terwijl ik ook gehecht was) dus heb ik 3 weken naar het ziekenhuis 2x op een dag heen en weer gefietst en bv geven ik was heeeel wat kilo's lichter!


tweeling - Shiley - 18-07-2010

heb weer meegelezen met jullie, zo mooi dat je gewoon zwanger kan zijn van 2 wondertjes.

ik doe t water voor de flesvoeding in de magnetron opwarmen. gaat prima.
borstvoeding mag niet in de magnetron opgewarmd worden. dit kun je beter au bain marie doen of met
een flessenwarmer.
de flessenwarmer van philips avent is best uitgebreid. kunnen dacht ik meerdere soorten flesjes in, maar ook
de bakjes waarin je borstvoeding in kan vriezen (die bakjes gebruik je ook als je de avent kolf hebt. erg handige bakjes)
en waarin je zelfgemaakte babyvoeding in kan vriezen passen daar in.
je hebt verschillende standen (kamer temp, koelkast of bevroren)
http://www.prenatal.nl/shop/product.aspx?category=Babyflessenenspenen&subcategory=Flesaccessoires&productid=45523


tweeling - leeuwinnetje - 19-07-2010

Ik had eerst 1 flessenwarmer van een collega gekregen en die gebruikte ik altijd, omdat ik ze omstebeurt de fles gaf. daarna hebben we ene flessenwarmer erbij gekocht.
En op ene gegeven moment ben ik die magnetron gaan gebruiken, want datis veel handiger, veel sneller klaar, met ene flessenwarmer duurt het vaak 10 minuten en met magnetron 30 sec.


tweeling - leeuwinnetje - 19-07-2010

weet je wat misschien wel een tip is om aan te schaffen een magnetronsterilisator, aangezien je dagelijks alle flesjes moet uitkoken. in een pan vond ik dat best een gedoe en zo;n sterilisator is erg handig en binnen 5 min klaar.


tweeling - mama1988 - 19-07-2010

oh ik had er ook eentje van avent een magnetronsterilisator. Maar ik heb niet lang alle flessen elke dag uit gekookt, ik deed het 3 x per week en later maar 1 x en toen alleen maar als de fles nieuw was en met de speen ook zo, om de 6 weken gooide ik de spenen weg en kocht ik nieuwe. Vond het veelste veel gedoe om alles steeds uit te koken en me meiden zijn nooit ziek!


tweeling - Mila - 19-07-2010

ik krijg een magnetronsterilisator en flessenwarmer van mijn nicht, dus dat scheelt weer..


tweeling - leeuwinnetje - 21-07-2010

ik heb ook van avent.
ik deed het in begin vaak wel 2 keer per dag en heb het heel lang nog elke dag gedaan, heb hem egr veel gebruikt.
Nu steriliseer ik ze nog vaak 1-2 keer per week.
En de speentjes ook regelmatig vervangen.


tweeling - Mila - 21-07-2010

vraagje aan jullie.. ik moet doorwerken tot 34 weken, dan heb ik verlof, maar weet zeker dat ik dat niet ga redden..
hoe hebben jullie dat gedaan??
wanneer zijn jullie thuis komen te zitten/ minder gaan werken??? via welke weg gaat dat? moet de gyn. een brief uitschrijven of geef je het zelf aan? en wat geef je aan dan?

ben ook wel een beetje bang dat de kinderen eerder komen dan 34 weken en ik gewoon geen rust heb gehad voor die tijd, wanneer raden jullie aan om alles klaar te hebben: babykleertjes gewassen, geboortekaartjes uitgezocht enz..?


tweeling - Nina77 - 22-07-2010

Hoi Sylvia,
Ik ben vandaag 33 weken en ben net aan mijn laatste werkdag voor mijn verlof begonnen. Ik heb 6 weken opgenomen en heb er zelf ook nog een week vakantie aan vooraf geplakt. Dit heb ik gedaan omdat ik ook niet het risico wilde lopen dat ik na 2 dagen verlof al zou bevallen :-) Drie weken geleden ben ik ook begonnen met de vrijdag vrij nemen (vrije dagen) en dat was heerlijk. Zo heb ik het best goed kunnen volhouden. Nou heb ik het geluk dat ik die vrije dagen heb, dat ik een bureau baan heb, dat mijn baas goed mee denkt en dat mijn lijf redelijk heeft meegewerkt, maar ik ben er nu wel echt aan toe om te stoppen.

Volgens mij kijk je gewoon steeds met de gyn hoe het gaat en het is wel handig om vooraf met je baas al het gesprek aan te gaan. Vertrouwen ze het erop dat jij het aangeeft als het niet meer gaat en zijn ze bereid je minder te laten werken als het nodig is? Als het echt niet meer gaat dan kom je geloof ik in de ziektewet vanwege zwangerschap (en krijg je een gesprek met de arbo arts denk ik) maar je werkgever wordt gecompenseerd dacht ik.

Maar goed, wat bij mij erg hielp was dat ik zelf de ruimte kreeg om aan te geven als het niet ging en als ik een keer iets eerder naar huis ging was dat ook geen probleem.

Succes!
groetjes,
Nina


tweeling - Nina77 - 22-07-2010

Oh.. en onze babykamer is nog niet klaar (hopelijk over een week), de kleertjes zijn nog niet gewassen en we moeten nog bedjes en wat kleine spullen halen bij de ikea... De gebroortekaartjes zijn wel uitgezocht maar ik moet nog even de teksten verzinnen en ze bestellen.
Maar misschien ben ik niet echt een goed voorbeeld van goede voorbereiding.. hahaha! Ik hoop dat het binnen een of twee weken wel helemaal klaar is maar de verbouwing gaat nu zo snel dat ik denk dat het wel lukt.

groetjes!


tweeling - mama1988 - 22-07-2010

sylvia: ik heb daar geen ervaring mee ik zat met week 22 al thuis dat moest. Maar daarvoor deed ik een opleiding dus ben gewoon van school af gegaan. Dus had geen baas ofzo dus ik kan je niet helpen.

en nu ben ik 29 weken maar ik ben huismoeder dus heb er weer geen ervaring mee.
Wij zijn ook druk met de kamer van de meiden, de babykamer hoeft alleen de meubels in en inrichten. Heb gistere het wiegje opgehaald bij me schoonouders. moet alleen even nieuwe bekleding maken ervoor.


tweeling - Mila - 22-07-2010

nina, netjes hoor dat je het zo lang volhoud.
Ik merk dat het bij mij nu al zwaarder word, zere rug, last van mijn benen enz..
Ik werk in de zorg en moet zeggen dat ik voor de term zorg een makkelijke baan heb hoor.. ik kan mijn rust pakken wanneer ik dat wil Wink en de kinderen zijn allemaal erg zelfstandig en helpen me zelfs als ik dat vraag. Ik heb laatst alleen van de 8 dagen 7 dagen gewerkt en dat trek ik niet meer, maar daarover heb ik binnenkort een gesprek met mijn leidinggevende, want hij vond het fijn dat ik dat aangaf en wist wel hoe het op te lossen, dus ben benieuwd.. denk dat hij met kantoorwerk aankom, maar dat wil ik ook niet :oops: kantoorwerk is niks voor mij en groepswerk wel, dus ik wil gewoon wel op de groep blijven, maar we zullen zien.

vandaag gesprek met personeelszaken over mijn verlof, dus straks weet ik wanneer mijn verlof in gaat. Alleen heb ik geen vakantiedagen meer, dus ik zal echt door moeten gaan tot 34 weken.

geniet van je verlof!!


tweeling - Nina28 - 22-07-2010

Hee meiden!!

@Nina77: Je laatste dagje voor je verlof lees ik net.... en hoe gaat het? Denk je dat je het werk even achter je kunt laten? Lijkt mij heel vreemd om je computer af te sluiten en dan ruim 4 maanden niet meer op je werk te komen. Geniet lekker van je verlof en dat je ukkies nog maar een aantal weken in je buik mogen blijven zitten... hoe langer hoe beter!!! Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap, maar ook van de verbouwing!!

@ Sylvia: Het is volgens mij inderdaad zoals Nina77 zegt. Als je het niet redt tot 34 weken door te werken, dan kom je in de ziektewet... Afhankelijk van hoe het gaat is dat gedeeltelijk of helemaal. Je werkgever krijgt inderdaad gecompenseerd door het UWV als ik me niet vergis...
Mijn baas denkt gelukkig ook mee... en ik heb ook een kantoorbaan en da's af en toe toch makkelijker te regelen dan in de zorg als er een groep kindjes op je zit te wachten, of patienten... Ik mag vanuit thuis werken en dan kan ik dus gaan liggen wanneer dat nodig is. Ik neem tussendoor veel vrije dagen op (heb er ook nog heel veel, dus dan kan dat). Zo hoop ik het vol te houden tot week 32. Dan neem ik 2 weken vakantie op en aansluitend begint mijn zwangeschapsverlof met 34 weken...


tweeling - Nina28 - 22-07-2010

@ Nina77: weet jij eigenlijk al of het een natuurlijke bevalling wordt of keizersnede? Ik weet dat ze me ooit verteld hebben dat dat afhankelijk is van hoe de kindjes liggen bij week???? Daarna hebben ze geen ruimte meer om te draaien dus kan je je al instellen op KS of natuurlijke bevalling. Ben benieuwd of jij dat al weet?


tweeling - leeuwinnetje - 22-07-2010

sylvia22 schreef:vraagje aan jullie.. ik moet doorwerken tot 34 weken, dan heb ik verlof, maar weet zeker dat ik dat niet ga redden..
hoe hebben jullie dat gedaan??
wanneer zijn jullie thuis komen te zitten/ minder gaan werken??? via welke weg gaat dat? moet de gyn. een brief uitschrijven of geef je het zelf aan? en wat geef je aan dan?

ben ook wel een beetje bang dat de kinderen eerder komen dan 34 weken en ik gewoon geen rust heb gehad voor die tijd, wanneer raden jullie aan om alles klaar te hebben: babykleertjes gewassen, geboortekaartjes uitgezocht enz..?

Ik heb dus geen verlof gehad!
Heb tot 28 weken fulltime gewerkt, toen werd het me echt te zwaar, moet veel lopen voor mijn werk en het was erg druk. Dus ik had het al heel lang volgehouden. Toen ik aan mijn werkgever aangad dat ik fulltime niet meer redde, vondne ze dat ik vakantieuren moest opnemen, dat heb ik niet gedana, heb de gynaecoloog gebeld en die zei dat ik 50% de ziektewet moest ingaan. Vele gezeur gekregen van mijn baas, die vond dat gynaecoloog niet kon bepalen en was het e rniet mee eens, maar heb me toch 50 % ziektewet. Met 32 weken ben ik helemaal de ziektewet ingegaan, ook door gezuer van mijn baas en wat denk je toen waren na 2 dagen mijn vliezen gebroken,heb dus helemala geen verlof gehad.
Vind het zo en zo oneerlijk met ene tweeling, je hebt 2 kindjes, maar krijgt gene extra verlof, vind eigenlijk dat ze van tevoren en na de bevalling bij ene tweeling meer verlof moeten geven.
Vooral als ze te vroeg geboren zijn, en je moet telkens na ziekenhuis en daarna als ze thuis komen, zit je veel langer met meerdere voedingen, als bij een normala kindje en je hebt er ook nog eens 2.
Dus vind het verlof echt slecht geregeld, maar ja niks aan te doen.
Nu heb ik ook vanaf juli t.m dec 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen, (hoef nog maar 2 dagen per week te werken), vond baas ook niet leuk, ook gezeur gehad.
Maar nu denk ik eindleijk eeens aan mezelf en aan d ekindjes. wil van ze genieten, het gaat allemaal al zo snel.
meer werken kan straks ook nog, als ze naar school gaan.


tweeling - Mila - 23-07-2010

[Afbeelding: 1zmcd9h.jpg]

20 weken


tweeling - Nina28 - 23-07-2010

Mooi buikje Sylvia!! En 20 weken zwanger, weer een mijlpaal... Gefeliciteerd!!!

Voel jij je ukkies al goed? Ik nog steeds niet en nu begin ik me weer zorgen te maken of het wel goed gaat. Gelukkig maandag weer een echo!
Voor jou is woensdag DE dag of niet?


tweeling - Mila - 23-07-2010

nina28, ja woensdag de echo vind het wel spannend/eng hoor :-? als alles maar goed is.
heb jij al een buikfoto?
ik denk de linkerbaby te voelen, maar zeker weten doe ik dat niet en de rechterbaby voel ik niet..


tweeling - Mila - 23-07-2010

wat voor flessen en spenen raden jullie aan om aan te schaffen? en raden jullie het aan om verschillende flessen en spenen in huis te halen?


tweeling - mama1988 - 23-07-2010

sylvia : mooi buikkie!!

ik voelde mijn meiden al met 13 weken, eerst van die plopjes en later al vrij snel goed. Met 20 weken kon mijn man het voelen.
Enbij deze zwangerschap het zelfde. Bij iedereen is het anders als je echo's goed zijn zal ik me geen zorgen maken hoor meiden. Het is ook zo dat je bij een eerst zwangerschap langer duurt voordat je het voelt..

ik zou niet van alles aanschaffen hoor met flessen. Ik zou voor 1 merk kiezen en gewoon 2 (dus 4 intotaal ) kopen.
Ik heb vanaf de geboorte ( nou ja vanaf dat ze 5 weken waren) de kruidvat of hema flessen gehad de goedkoopste met de goedkoopste spenen!
Daar dronken ze het fijnst uit, ooit heb ik difrax flessen gehad maar vond het niet echt wat.
Je moet de flessen toch steeds schoonmaken dus echt veel heb je niet nodig.


tweeling - Mila - 23-07-2010

ik voel nu aan de linkerkant ook steeds plopjes en vooral als ik rustig zit als ik loop voel ik niets, maar aan de rechterkant voel ik helemaal niets, ook dat vind ik eng.


tweeling - leeuwinnetje - 23-07-2010

sylvia: zou ook niet alles gaan aanschaffen, ik had eerst avent geprobeerd, maar daar dronken ze hier veel te snel uit en verslikte ze zich telkens.
Nu grbuik ik difrax en dat gaat goed. Heb ook 4 flessen (2 voor ieder)
Mama: ik dacht dat jij difrax ook goed vond?
Sylvia: kan ook best zijn dat je de ene baby beter voelt als de andere, dat had ik ook.
Bij mij was het ook zo, dat van de ene baby de placenta aan de voorkant zat en van de andere baby aan de achterkant. en als de placenta ana de voorkant zit, voel je het trappen niet zo snel.


tweeling - mama1988 - 24-07-2010

bij ons was het ook isabella voelde ik beter dan elena, maar als je ziet isabella is ook de drukste.
in het begin toen mijn meiden zoveel spuugde vond ik difrax fijn maar ik gaf ze altijd de fles met een kussen er onder en daarvoor vond ik ze niet fijn voor omdat je wel de s vorm stand moet houden.. de spenen van die fles vond ik vanaf het begin niks ik deed in die dure flessen de goedkoopste spenen.


tweeling - Mila - 24-07-2010

ik heb idd 1 placenta aan de voorkant en 1 aan de achterkant, maar weet niet bij welke baby ik hem aan de voorkant heb liggen.. waarschijnlijk dan van de baby die ik niet voel Wink zal het woensdag bij de echo eens vragen. weet wel dat hij zei dat de rechterbaby achter ligt en de linkerbaby voor, maar of dat ook wat zegt over de placenta??? misschien ligt de rechterbaby achter omdat de placenta voor ligt?


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2010

vraag maar eens na woensdag, ben benieuwd
en woensdag de 20 weken echo, spannend hoor!!


tweeling - Mila - 25-07-2010

ja vind het doodeng! eigenlijk wil ik helemaal niet meer naar die echo..


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2010

ben je bang dat er iets mis is dan?


tweeling - Mila - 25-07-2010

nee dat niet, maar vind het gewoon te spannend.. bang dat er misschien wel wat is, dat weet je maar nooit


tweeling - leeuwinnetje - 25-07-2010

het is natuurlijk ook spannend, en je weet natuurlijk nooit, maar gelukkig is het meestal allemaal wel goed en je bent nog jong, dus ook minder kans op complicaties.


tweeling - Nina77 - 25-07-2010

Sylvia, sterkte met het wachten! Dat is meestal het ergste.... Het komt vast goed maar het is zeker spannend! Ik was ook blij toen het voorbij was. Vind alle echo's daarna iets minder spannend maar het blijft altijd afwachten. "Wat gaan ze nu weer zien? Doen ze het goed?".
Hier is ondertussen de verbouwing weer een paar stappen verder. Ramen met dubbelglas en dakkapel zitten erin en in een week hebben we onze nieuwe slaapkamer helemaal af kunnen maken. Vanavond wordt onze eerste nacht in de nieuwe kamer! Deze week gaan we verder met de kinderkamer en hopelijk lukt het om die volgend weekend af te hebben. Kan ik eindelijk spulletjes gaan inruimen en klaarzetten! Yoeppie!
Morgen het intake gesprek met de kraamhulp. ben benieuwd wat ze van ons klus-huis vindt ;-) En daarna weer voor controle naar het ZH. Hoop dat beiden kindjes nog goed aan het groeien zijn!
Meiden, fijne avond.
Liefs,
Nina


tweeling - Mila - 26-07-2010

nina77, fijn dat het opschiet met de verbouwing en dat je staks lekker kan beginnen met de babykamer.
Heb je nog een buikfoto van nu met 33 weken? ben erg benieuwd??


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

@ Nina77: fijn dat de verbouwing opschiet nu! Ben ook wel erg benieuwd naar jouw buik... weet ik wat me ongeveer te wachten staat :wink:

@ Sylvia: 20 weken echo is ook heel spannend...Ik was ook heel zenuwachtig daarvoor. Gelukkig hoef je niet meer heel lang te wachten...


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

[Afbeelding: 3466x3p.jpg]

[Afbeelding: sy32n8.jpg]


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

Hier dan eindelijk mijn buikfoto met 22 weken en 2 dagen... M'n buik mag wel wat zonlicht zien!


tweeling - Mila - 26-07-2010

mooie buik hoor nina!! en wat een leuk kamertje. heb je daar meer foto's van?
grote kamer of niet?


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

Heb nog niet echt foto's van het kamertje, want het is nog niet klaar...Die komen dus nog!
Wij wonen in een appartement met maar 1 slaapkamer, maar een hele grote woonkamer. Een deel van de woonkamer wordt dus babykamer. Moet dus nog een muur/of ander oplossing komen....
Ons appartement staat al meer dan een jaar te koop, maar wilden ons leven niet langer laten leiden door het feit of het appartement wel of niet verkocht wordt. Liever hadden we nu natuurlijk een huis gehad, maar het is gewoon niet anders! En het is inderdaad een behoorlijke kinderkamer. En eigenlijk heeft een appartement ook wel voordelen met 2 kleintjes... geen trappen wat ook fijn is mocht keizersnee het geval zijn.

Hoe is het met jou Sylvia, behalve de spanning voor woensdag? Ik had vanochtend weer echo en vond het fijn om die 2 kleintjes weer te zien spartelen aangezien ik ze nog niet voel!


tweeling - Mila - 26-07-2010

een appartement maakt toch niets uit, heeft ook zeker zijn voordelen.
de kinderen hebben straks zeker een lekkere ruime kamer.
fijn dat vanmorgen weer alles goed was, heb je gevraagd aan de gyn. waarom je nog niets voelt?

ik voel er nog maar 1, de ander voel ik ook niet.


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

1 placenta aan de voorkant... zal waarschijnlijk wel komende 2 weken ergns zijn dat ik ze ga voelen.

Lijkt me ook moeilijk te bepalen wie je voelt. Bij mij liggen ze namelijk niet links en rechts, maar meer achter elkaar.
Ik hoop dat ze nog ontdekken dat ze meer ruimte hebben als ze ieder op hun 'eigen' helft blijven...
Ze zitten allebei op dezelfde plek met de voetjes, dus wie ik zou moeten voelen. :confused: Ben benieuwd hoe ze bij jou liggen?


tweeling - Nina77 - 26-07-2010

Leuke foto's Nina!
Bij de controle vandaag waren beide kindjes lastig te meten maar blijkbaar hebben de artsen alle vertrouwen want ik hoef pas over 2,5 week terug te komen.
Heb even snel wat foto's gemaakt van vandaag.
[Afbeelding: s1m1b8.jpg]
[Afbeelding: 2qd4tjk.jpg]
Hoop dat het lukt!


tweeling - Nina77 - 26-07-2010

gelukt, maar wel op giga formaat :-)


tweeling - Mila - 26-07-2010

nina77, mooie buik hoor!

nina28, bij mij praten ze telkens over links en rechts. de linker baby ligt echt links en tegen de voorkant aan en helemaal beneden in bij de uitgang.
de rechterbaby ligt meer achterin de buik, richting de rug en ligt hoger en er overdwars in.. ben benieuwd hoe ze woensdag liggen.
ik heb ook 1 placenta voorliggen, dus ik denk dat dat de placenta van de rechterbaby is, omdat ik die nog niet voel. (maar dat is mijn eigen theorie)
ik ga dat allemaal woensdag vragen, hoe ze liggen, waar de placenta's liggen en waarom ik de rechterbaby niet voel.


tweeling - Mila - 26-07-2010

maar dit was de ligsituatie met de 12 weken echo, dus kan inmiddels heel goed zijn veranderd... we zullen het woensdag zien


tweeling - Mila - 26-07-2010

sylvia22 schreef:[Afbeelding: 1zmcd9h.jpg]

20 weken

dit was die van mij 3 dagen geleden, wel in de ochtend, dus dan is hij altijd minder groot Wink


tweeling - Nina28 - 26-07-2010

Mooie buiken Nina 77 en Sylvia! Wel lekker duidelijk zo'n giga afbeelding!! ;-)
Nina 77: je zal er wel gek van worden, maar ik vind het een bescheiden buik voor 33 weken.... (en dan reageer ik zelf naar mensen... alsof je een walrus moet zijn als je een tweeling krijgt :twisted: hihi)

Mensen vinden mijn buik (met kleren) ook bescheiden, maar al ik hem dan zelf zie denk ik toch: wat een enorme buik!

Als de ukkies maar goed groeien, da's het belangrijkste. En als je pas over 2,5 week hoeft terug te komen moet het wel prima zijn toch!!


tweeling - Nina77 - 26-07-2010

Ook een mooie buik Sylvia!
Nina, ik hoor het inderdaad best vaak, dat het een bescheiden buik is. ;-) Vind het ook niet heel erg want ben zelf ook wel blij dat het zo meevalt, helemaal aangezien we er zelf niets over te zeggen hebben denk ik. Ik eet niet veel minder ofzo... Als ik mijzelf soms in een winkelraam/spiegel zie dan vind ik zelf ook dat ik best groot ben en ik baal wel als zwagerschapsbroeken (die ik in het begin heb gekocht) niet meer passen, maar het zal er wel allemaal bij horen. Nu mijn verlof is begonnen verwacht ik wel dat ik wat harder ga groeien maar ik merk het dan wel. Voor nu voel ik me nog goed dus probeer er vooral van te genieten. Het lijkt me trouwens nog irritanter als je zwanger bent van 1 kindje en iedereen aan je vraagt wanneer je uitgerekend bent omdat je buik zo groot is. Je voelt je waarschijnlijk al niet het meest elegant en dan krijg je dat ook nog, haha! Ach, het is allemaal niet voor niets, toch?
Goed, ik ga even de stad in, ik heb nog wat dingen op mijn kraamzorg lijstje staan en wil ook nog wat spulletjes voor de babykamer kopen. Ik ben bang dat al die vrije tijd niet echt goed zal zijn voor mijn bankrekening... hahaha!
groetjes!


tweeling - poohtje - 27-07-2010

zo hehe ben ik ook weer eens. Mooie buiken allemaal hoor, echt leuk om te zien.
Hier alles goed. Baby's groeien goed. Volgens metingen lopen ze wat voor maar zegt volgens mij nog niet veel. Li zat op 21 weken en 3 dagen en re zat op 20 weken en 3 dagen terwijl ik precies bij 20 weken echo had. Groeit goed dus! Verder kijk ik uit naar volgende week lekker halve dagen werken (gedeeltelijk ziektewet dus). Dat vonden de gyn en mijn man beter voor me dus had zelf niet zoveel te vertellen haha.
Sylvia spannend morgen hoor ff checken of het geslacht nog klopt, toch?


tweeling - Mila - 27-07-2010

ja, idd dat ga ik zeker even checken Wink

fijn dat alles goed gaat poohtje.
Ik heb donderdag gesprek met mijn leidingevende.
Ik wil maar max. 3 a 4 dagen achter elkaar en dan 2 dagen vrij, dat is mijn belangrijkste eis en het liefst dagen van 4 a 6 uur en geen 8 uurs dagen meer. ik zal dit ook aan gaan geven bij mijn gyn. over 2 weken.

poohtje, gaat jou werk er zo mee accoord?? ik ben bang dat mijn werk dat niet gelijk zal accepteren en dat er dan allemaal gesprekkken zullen volgen met een bedrijfsarts of een arts van het UWV en wat moet je dan zeggen: tja ik ben zwanger van een tweeling en ben onwijs moe, zere rug, zere benen ben dan altijd bang dat dat voor hun niet genoeg is ofzo.. ik weet het niet.. ben altijd bang dat ze je niet zomaar met ziekteverlof laten gaan


tweeling - Mila - 28-07-2010

ja de 20 weken echo was goed en het geslacht klopt ook nog Wink


tweeling - Nina77 - 28-07-2010

Gefeliciteerd met de goede echo Sylvia!!


tweeling - Mila - 28-07-2010

even een verslag in het kort:

alles was goed.
De linkerbaby voel ik idd trappen placenta ligt aan de achterkant, gezichtje was moeilijk in beeld te krijgen, met veel moeite toch gelukt, maar geen duidelijke foto helaas eerst lag het handje voor het gezicht en toen lag het gezicht tegen het hoofd van de andere baby aan.. uiteindelijk wel een foto, maar niet heel duidelijk.
de linkerbaby is vanaf nu baby 1 en ligt mooi met het kopje naar beneden, blijven liggen dus zo!

de rechterbaby is dus baby 2 en die voel ik dus niet omdat de placenta ervoor ligt. ook hij/zij ligt met het hoofdje naar beneden, dus ook zo blijven liggen.
de uitgang is helemaal vrij, dus geen placenta meer [Afbeelding: icon_e_smile.gif]

ze liggen met de hoofdjes tegen elkaar aan, heel schattig.
ze waren lekker druk, wat het soms voor die vrouw wel wat moeilijk maakte.
de groeilijnen vallen ze beide mooi binnen, dus lopen nog steeds op schema van een eenling.
baby 1 weegt 360 gram en baby 2 348 gram, dus beide prima.
de lengtes kloppen ook, allen hebben ze beide een groter hoofd [Afbeelding: icon_e_wink.gif] de benen en buikjes zaten op 20,2 weken en de hoofdjes op 21,0 weken, maar ook dit viel binnen de lijnen en volgens haar was dat keurig!! ik schrok namelijk al [Afbeelding: icon_e_wink.gif] zag al een kind met een waterhoofd voor me hahahahaaha nee grapje maar dat zij aangaf dat dit normaal is, heeft mij wel gerust gesteld en anders hebben ze gewoon veel hersenen

zal vanavond even een foto uploaden van beide ukkies


tweeling - mama1988 - 28-07-2010

sylvia heerlijk zeg dat je echo goed was lekker van genieten!


tweeling - Nina28 - 29-07-2010

Hee Sylvia!

Gefeliciteerd met je goede 20-weken echo!! Op naar de volgende mijlpaal!
Die ukjes van ons liggen steeds weer anders, stuit, hoofdje naar beneden, dwars... nog weinig van te zeggen dus! Maar ik hoop zeker voor jou dat ze zo blijven liggen! Een ukje van ons had ook een heel groot hoofd. Alle punten lagen op de lijn van het gemiddelde, maar het hoofd van 1 ukje lag boven de bovenste lijn :-o
De echoscopiste vertelde dat we ons geen zorgen moesten maken, want waarschijnlijk kwam dat omdat ze dat hoofdje niet heel goed kon opmeten omdat ukje niet meewerkte...
Volgende week heb ik een groei-echo, dus ben benieuwd of ze dan op schema liggen en of ze het hoofdje nu goed kan meten!

Hier erg veel last van maagzuur, straks toch maar iets tegen halenSad


tweeling - Mila - 29-07-2010

de hoofdjes vielen bij mij wel binnen de lijnen, dus onder de bovenste lijn, dus hoef ook niet terug te komen.
maar ik had niet alles op de middelste lijnen sommige punten er ook iets onder, maar wel weer boven de onderste lijn, dus alles binnen de lijnen.

ja ik weet dat ze nog kunnen draaien, maar ik hoop het niet Wink


tweeling - mama1988 - 29-07-2010

maagzuur had ik bij de tweeling oook heeel erg nu bij deze minder maar heb het wel, ik neem rennies
mocht je echt super veel rennies op een dag nodig hebben meld dit dan bij je gyn dan krijg je een drankje voor je maagzuur.


tweeling - Nina28 - 29-07-2010

sylvia22 schreef:de hoofdjes vielen bij mij wel binnen de lijnen, dus onder de bovenste lijn, dus hoef ook niet terug te komen.
maar ik had niet alles op de middelste lijnen sommige punten er ook iets onder, maar wel weer boven de onderste lijn, dus alles binnen de lijnen.

ja ik weet dat ze nog kunnen draaien, maar ik hoop het niet Wink

Nee, ik hoef ook niet terug te komen, maar die groei-echo's zijn hier in het ziekenhuis standaard met 24-25 weken en met 30 weken. Is een aparte ruimte waar ook de 20 weken echo wordt gedaan. Want met de apparatuur in de kamers van de gyn kunnen ze dat blijkbaar niet... Ben benieuwd of het hoofde dan wel 'normaal' is... Lijkt me anders niet fijn bij de bevalling...

Heb nog geen rennies gehaald, hoop nog steeds dat het vanzelf minder wordt. Ik weet wel dat Rennies mogen, maar ik doe het liever niet, zijn toch medicijnen.... als het echt niet anders kan moet het natuurlijk, maar ik blijf het uitstellen