Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-11-2010

Tam, fijn om je bericht te lezen! Gelukkig is er geen bloeding meer geweest. En inderdaad, doe rustig aan! Morgen weer een dag!

Hihi, nou het zou wellicht ook beter zijn als ik mijn mond zou houden over eisprongen enzo tegen mijn man. Dat heb ik ook wel geprobeerd... Maar hij is te nieuwsgierig en ik wil het te graag zeggen. Als hij weet dat ik bijvoorbeeld een ovulatietest moet doen om 3 uur, smst hij om 5 over drie: Wordt het wat vanavond? Haha. Maar voorheen hadden we er nooit problemen mee. Wat je schrijft over de zaadkwaliteit. ja, het is een moment opname en het kan zeker beter worden. Alleen het gat tussen het zaad van mijn man en normaal zaad is wel erg groot. Dus het is gewoon hopen dat het allemaal net wat beter is als ik nét een eisprong heb!

@ maria, thanks! Je bericht helpt me om niet aan mezelf te gaan twijfelen.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2010

Madelief, je bent erg sterk!! Knap dat je niet in woede uitgebarst bent toen diegene zei dat ze precies wist wat je voelt...
Niemand kan het echt weten, zelfs wij niet helemaal. Ja wij tot op zekere hoogte maar elk geval hier is anders en ieder mens is uniek dus iedereen heeft zijn eigen gevoel!
Bij mij zei een jongen ook da hij precies wist wat ik doormaakte. Dus ik zei heel voorzichtig: heb jij ook je kindje verloren dan? Nee zei hij, mijn moeder vroeger, een tweeling! Hij was toen nog niet eens geboren en toch durft hij te zeggen dat hij elke dag nog die leegte voelt!!!!! What THE fuck!!! Ik zei meteen daarna: ik moet weer verder met mijn werk hoor, ben echt heel druk! Aan zo iemand ga ik verder geen energie verspillen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-11-2010

even een ego-bericht. Morgenvroeg bellen naar de arts. Wederom een klein stolseltje bij mijn plas en wat bloedverlies. Pfffffffffff, ben bang, maar probeer effe rustig te slapen. hou jullie op de hoogte en hoop mee dat er niks ergs is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2010

Oh tam!!! We duimen massaal voor je en zodra je nieuws hebt horen we het hè lieverd?
Hou je taai... Is lastig dat snap ik maar probeer idd ff een beetje te slapen...
Sterkte meis!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-11-2010

he Tam, wat irritant zeg! is het oud bloed? ik hoop het maar. He bah! wat rot.
Ik wou dat ik je kon geruststellen meid, maar het blijft klote zoiets, ik weet het. Ik kan alleen maar zeggen dat er nu zoveel in je buik gebeurt, ik heb deze zwangerschap zo veel bloed verloren en de kleine dikkert doet het nog steeds erg goed, dus kop op meid, ik hoop dat je ondanks alles toch goed kan slapen.
Laat je weten hoe het bij de arts gaat morgen?

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2010

Ja jij bent voor tam denk ook wel een beetje een houvast in dit geval Maria! Bij jou was ik toen echt bang voor een foute afloop en moet je nu toch zien!!! Nog maar 98 daagjes te gaan!

Ik ben vandaag gestart met Sonja bakker en mijn eerste dag is wel goed verlopen moet ik zeggen! De avond was alleen wel zwaar.. Ik kwam thuis na een uur intensief dansen en dacht dus dat ik nog wel een eierkoek ofzo mocht maar de woensdagavond was streng!! Pfff dat was een tegenvaller! Keek er erg naar uit en heb de hele avond al lekkere trek maar niet toegegeven!! Lig nu in mijn bed dus morgen mag ik weer wat eten haha! Zoals ik dit nu zeg lijkt het wel een obsessie... Ergens is dat het nu ook wel een beetje maar wil zo graag die acht kilo kwijt!! Dus ik moet ff doorbijten nu!
Heel verhaal weer...

Weet niet of ik het hier al gezegd had maar semmy had maagzuurremmende medicijnen en sinds vandaag mee gestopt! Dus erg spannend hoe dat zal gaan! Vandaag ging het iig erg goed! Hij heeft bloemkool uit een potje gegeten en hij vond het heerlijk!!

Tam, ik hoop op een rustige nacht voor je! En we horen snel van je he?!

Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Tam! Ik hoop zo dat je goed hebt geslapen en geen bloed meer verloren hebt.... Wat een enorme spanning voor jou zeg. Ik denk aan je en duim zo dat net als bij Maria alles van binnen gewoon door gaat!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Laura, had Semmy dus last van reflux? Dat is zooooo zielig.... Ik hoop dat het nu zonder de medicijnen goed gaat!

En toen jij schreef: dat je niet in woede uit gebarst bent, bedacht ik me pas dat ik dat ook had kunnen doen! Ik ben blij dat ik zo rustig ben gebleven. En dat verhaal van jou van die gast die het wist... pfffff.... Wat is dat toch met mensen. Dat ze denken dat je je beter voelt als ze roepen dat ze weten hoe jij je voelt? Ieder mens is verschillend, ook in hoe hij/zij zich voelt, al heeft hij/zij met precies dezelfde omstandigheden te maken. Ach, ik probeer maar een gladde rug te hebben en mensen in mijn omgeving te kiezen waar ik wel energie van krijg.

We hebben gister avond alle kaartjes geschreven. Ik had er al een paar naar mijn werk gestuurd en daar kreeg ik gister hele positieve reacties op. Dat iedereen het heel mooi vond het handje van Meisje Noach te zien en de tekst zo mooi vond. Nu liggen ze hier dus klaar om naar iedereen te sturen. Was wel even emotioneel om alles te schrijven. Maar nu is het klaar. Ben heel erg benieuwd naar de reacties.

Tam, ik denk aan je!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-11-2010

Sorry dat ik lang niks meer van me heb laten horen.
Zit er nu ff helemaal doorheen. De klapt kwam toch, hoe kan et ook anders!
Ppff… 4 dagen optimistisch blijven is toch veels te veel gevraagd..
Gisteren weer eens een huil dag gehad…. Niks zit mee!
3 weken geleden heb ik een brief naar Amerika gestuurd om de geboorte en overlijdens akte van Kaylash op te vragen.
Met geld en al er in. Nog steeds niks ontvangen! Gisteren een mail gestuurd naar dat kantoor. Ze gaan nu kijken of ze mijn aanvraag ergens kunnen vinden.
Verdorie! Is er dan niks dat goed gaat??
Er is te veel verdriet de laatste tijd. En mensen moeten nu even ophouden met doodgaan!!! Ja echt, ik ben het helemaal zat!!!
( na mijn oom is ook een oom van mijn man overleden vandaar)

Ik weet me soms dus echt geen raad meer met mijn emoties…
Huilen en vloeken blijkt toch de enige medicijn te zijn… oh ja en praten..
Zucht…

Ik kom zo terug op jullie mooie berichten!




mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Devika, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik aan je denk. Ik heb met de afgelopen weken al veel afgevraagd waarom dit soort dingen allemaal bij dezelfde mensen neer worden gepleurt. Hoe kun je nou omgaan met een opstapeling van zulke gebeurtenissen? Inderdaad, huilen en schelden en praten, maar of het helpt als het zo veel is? Ik denk aan je meid!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

devika,

jeetje meis, wat een ellende toch allemaal op jullie pad!... ik hoop dat je er een beetje doorheen weet te komen! blijf positief denken he? uiteindelijk zul je hier alleen maar sterker door worden. jammer alleen dat je daar op dit moment gewoon niets aan hebt.. sterkte lieverd.

madelief,

semmy had eerst idd reflux maar omdat ze er niks aan gedaan hebben en mij pas na vier telefoontjes serieus hebben genomen is het uiteindelijk doorgeslagen in refluxziekte... hier komt onder andere ook zijn voorkeurshouding vandaan waar we een aantal weken lang fysio voor hebben moeten doen. gelukkig is zijn hoofdje weer recht gegroeid want het was echt heel scheef aan het groeien. maar nu dus zonder die medicijnen. hij is deze ochtend wel erg zeurderig maar of dat daardoor komt, geen idee.

tam,

is er al wat bekend bij jou? we zitten hier met smart op een berichtje van je te wachten! we denken aan je!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-11-2010

Och lieve Devika, Ik dacht al dat je je misschien verdrietig voelde, je was ook zo stil hier. Je hebt ook wel veel op je bordje liggen, al dat verdriet van de familie erbij. En als je dan probeert de laatste zaken voor je kindje te regelen en dat lukt niet.....ik kan mij voorstellen dat je daar verdrietig en boos van wordt.
En ongesteld worden na een geboorte zoals jij hebt meegemaakt is gewoon best heftig, er komen zoveel emotie bij los, althans dat vond ik.
Kom maar lekker hier schrijven als je je verdrietig voelt. Soms weet ik mij ook helemaal geen raad met wat ik voel, ik voel dan zo veel door elkaar. Hou je voor jezelf een dagboekje oid bij? soms helpt dat echt op dat soort momenten.
Nou ,veel liefs voor jou meid, knuffel!

Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

waar blijft onze lieve tam dan toch met een berichtje?? hopelijk met een goed berichtje... tam, ik begin me nu echt zorgen om je te maken meis...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

oh en madelief,

heel bijzonder die kaartjes! kan me voorstellen dat dat erg emotioneel geweest is om ze te schrijven..
ben heel benieuwd wat voor mooie reacties erop zullen komen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Ik kwam ook al kijken! Tam, ik hoop zo dat je met goed nieuws komt...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-11-2010

Lieve Tam,
laat aub wat van je horen. ook ik maak me een beetje zorgen. Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

ze zou toch meteen vanmorgen vroeg gebeld hebben?? er zal toch niks mis zijn he??? oh ik ben zo aan het duimen hier!!!!!.... krijg er nu wel echt een heel naar gevoel bij meiden...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-11-2010

Mijn hemel!
Ik kreeg net een reactie terug uit Amerika over mijn aanvraag naar de aktes.
Mijn stukken kunnen ze daar nog niet vinden en het ziekenhuis blijkt de aangifte van geboorte nog niet gedaan te hebben!
Ik dacht dat ik geen lucht meer kreeg toen ik het las!!!!!!!!!!!
Hoe kan dat??? We zijn meer dan 2 maanden verder!

Voel me echt machteloos en kan alleen maar janken…
Het laatste wat ik nog wilde doen was mijn kleintje bijschrijven in onze trouwboekje…

Niks gaat goed vandaag!
Mijn gycocoloog zou vandaag moeten bellen om 12.15 uur. Ook niet gebeurd! Is al de 2e keer dat ze niet op tijd belt!
Waarom houden mensen zich toch niet gewoon aan hun afspraken!!!


Sorry voor mijn getier en geraas… ik weet ff niks anders..





mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Devika, verschrikkelijk zeg! Dat ze zo onzorgvuldig om gaan met iets wat voor jullie zo belangrijk is. namelijk jullie kindje nog meer een plek geven door hem in te schrijven in je trouwboekje.

En super irritant van de gyn. Waarom zou ze bellen? Wacht je op uitslagen?

Ik maak me ook zorgen om Tam.... Check iedere keer hier in de hoop dat er goed nieuws is...

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

jeetje devika!!!! ik denk aan je hoor lieverd!! je heb er alleen helemaal niks aan... gooi je verdriet en je woede er maar wel goed uit. pfff het zit jou ook echt niet mee nu...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-11-2010

devika, even voor jouw een extra knuffel

Verder even ego, sorry. En sorry dat ik niet eerder gemaild heb.....de kans niet gekregen. Vanmorgen vroeg gebeld en kon tegen half 2 naar de huisarts. Hij wilde het zelf eerst zien alvorens hij mij eventueel doorstuurde. Dindag had ik iemand anders, want mijn huisarts was toen vrij. Onze eigen arts ken ik super en is tevens (een van de weinige nog hiero) verloskundige. Als ik niet bij de gyn was dan zou hij mijn begeleiding doen. Heeft er dus veel verstand van. Mijn moeder heeft me vroeg opgehaald vanmorgen zodat ik niet alleen was (zat er wat doorheen) en omdat mijn man gaan werken was en de auto bij de garage en met de fiets is geen optie met dit weer.

Afijn, mijn moeder heeft me ook gebracht naar de huisarts en is weer naar huis gegaan, want mijn man zou direct uit zijn werk ook naar daar komen en gelukkig was hij op tijd. mijn uitleg gedaan (hij had al overlegd met de arts van di) en eerst maar eens luisteren naar het hartje. Oh, wat duurde dat lang. Ik kreeg het zo benauwd. Hij al aan mijn pols voelen, want eerst dacht hij de kleine te hebben, maar dat was ik die zo tekeer ging. MAar na een tijd heel duidelijk! Heel krachtig en goed! Even lekker lang luisteren zei hij. Daarna wederom de kwak-kwak (eendebek, maar mijn nichtje noemt eend kwak -kwak). Aangezien ik nogal een gekantelde baarmoeder heb was het echt passen en meten en flink opschroeven. En toen zag hij het, Een geirriteerde baarmoederhals, dit kan komen door inwendige echo's, irritatie etc. En omdat met deze weken de baarmoedermond zo doorbloed is extra gevoelig daarvoor. Met een doek haalde hij er ook wat af. Het is ook ouder, slijmerig bloed met stukjes zoals ik ook gehad heb. Het kan geen kwaad. Ik kan verwachten dat (zeker nu er dus weer al in gereuteld is) er nog wat afkomt (tot nu toe niet), maar het is niks ergs (liet ook plaatjes ervan zien in een boek).
WEl moet ik het maandag zeggen, want misschien dat ze daardoor via de vagina een test doen, maar dat weten ze daar wel.

Meiden, ik ben opgelucht. Het was een heftige week met alles. zat er gewoon effe doorheen en het leek allemaal fout te gaan. Maar we zijn nog in de running. Heel veel bedankt voor jullie medeleven. Zei tegen mijn man: eerst naar het forum toen ik thuis was, want die meiden leven zo mee. Ga lekker effe niks doen, mannetje gaat lekker tagliatelli met scampi's maken. morgen weer een gewone dag, tot later


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-11-2010

oooh tammie toch!
ook ik ben zooooo opgelucht door je berichtje! wat was et heftig allemaal he! toch nog goed nieuws!
ik vind het trouwens wel raar dat ze nu nog steeds inwendige echo's bij jou deden! vanaf 10 weken kunnen ze dat al uitwendig goed zien toch?
( denk ik hoor) ik ging bij 11 weken ook automatisch mijn kleren uittrekken toen de gyno lachte en zei nee hoor we doen et gewoon uitwendig.

maar ik ben echt super blij voor je! ik vergeet spontaan mijn eigen ding!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-11-2010

dank je wel meiden voor het meeleven.
@ madelief,
mijn gynocoloog ( een nieuwe die we na de bevalling toegewezen kregen in het umcg) die zou vandaag bellen.
de laatste x dat ik naar de gyno ging, toen zei ze dat ze met haar expert collega's zou overleggen of ik de volgende keer een baarmoederhalsring nodig zou hebben.
ze denkt het zelf niet omdat volgens haar mijn bevalling een natuur proces was. als ik een zwakke bmh had zou ik eerder een mk krijgen..
voor de zekerheid wilde ze dat aan haar collega's voorleggen.
2 weken geleden zou ze bellen. afspraak 12.00 uur. belt ze pas om 18.00 uur. want ze had haar collegas niet gesproken.
dus afspraak verschoven naar vandaag. 12.15 uur. ik wachten. niks!
belt ze om 15.00 uur pas. WEEER geen overleg gehad met haar collega's! ( door omstandigheden etc)
afpsraak is weer verschoven naar 2 weken later..
ik vroeg ook kan je die afpraak niet laten voor wat et is en dat we er verder naar kijken als ik eenmaal zwanger ben.
nee zegt ze, want als ik een ring moet dan moet dat tussen week 11 en 13.
dan is het handig als we dit soort dingen al hebben vast gelegd..
oke tis goed bedoelt, maar bel mij dan ook zoals afgesproken!!!

ja, dus dat..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-11-2010

grrr devika, ik ken het helaas wel dat van de kast naar de muur gestuurd worden door artsen. kan je zo gefrustreerd van worden en dat is iets wat je er net niet bij kan hebben. Het is allemaal al zo heftig ook bij jullie. Ik leef echt met je mee meid. Ik herken dat alles effe tegen zit. Na mijn dochter haar dood was het hier ook effe het een na het ander. Wij een mk, mijn zus een mk, mijn oom overleed, vader van mijn beste vriendin etc. Er leek geen eind aan te komen, maar soms komen sommige dingen allemaal samen. Vanaf nu gaan we voor goed nieuws meid, daar ga ik gewoon voor duimen en moet je zeggen dat duimen hier op het forum het vaak goed doet haha.
Ze hebben bij mij na dik 9 wk ook geen inwendige echo meer gedaan hoor. maandag was ook uitwendig, maar kon nog zijn van de vorige keer en natuurlijk di ook weer met de kwak-kwak....afijn het belangrijkste is dat het wat gaat stoppen en wat rust krijgt.
Dikke knuffel voor je meid (en alle andere waar ik sorry nog niet op gereageerd heb, maar denk ook aan jullie)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-11-2010

Yeeeeehhhhh! Tam ik ben zo blij!!!! Zat er echt over in zeg! Maar gelukkig, jullie kleintje merkt waarschijnlijk helemaal niets van alle heisa en groeit lekker verder. Wow wat een opluchting.

Devika, Ik heb even na zitten denken of ik dit moest zeggen. Maar ik doe het toch. Ik heb contact met een paar meiden die ook iets soortgelijks mee hebben gemaakt via een hyves groepje. Daar zijn er 2 met cervixinsufficientie, die bij een termijn van 22 weken en bij 24 weken bevallen zijn. kwam vanzelf op gang. Bij hen gaat de volgende keer een ring geplaatst worden. Jij schrijft dat de gyn zei dat je bij een zwakke bmh een miskraam zou krijgen. Ik schrok daarvan, want dat hoeft dus niet. Dat kan ook later pas gebeuren. Dring dus aub aan op dat ze alles uit de kast halen en laat je niet afschepen! Ik hoop niet dat ik je bang maak ofzo, ik wil je alleen maar helpen.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

Bij mij hebben ze ook ter voorkoming van cervixinsufficientie hormonen ingespoten! Dit houdt de bmh sterk en werkt tevens weeenremmend! Misschien is dat ook nog een optie!

Tam!!!!! Jaaaaaaa!!!!! Wat fijn dat alles nog goed zit!!! Elk uur wat voorbij ging werd ik banger en banger voor je komende berichtje... Maar heel fijn dat je ukkie gewoon nog lekker warm binnen zit!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-11-2010

Want ik geloof echt dat door die hormoonbehandeling deze zwangerschap goed gegaan is! Bij mij kwamen de weeën toen ook zomaar ineens opzetten...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-11-2010

Fijn Tam!!! :-D wat een spannende dag weer voor je zeg! ik ben zo blij dat het goed met jullie gaat!!!! hoera!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2010

Hoi lieve meiden!

Even gauw een berichtje voor Tam: fijn dat alles goed is lieverd! De uitleg van je arts klinkt heel logisch, dat was het vast. O, en wat een spanning als hij eerst het hartje niet kan vinden, dan ga je toch door de grond? Maar gelukkig, luid en duidelijk!:-D En nu maandag nog een keer proberen voor de vlokkentest. Hou vol, het komt goed. Ik duim gewoon weer verder hoor.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2010

Hoi lieve meiden,

Het was weer een hectische week, waarbij ik ’s avonds uitgeteld op de bank lag, geen energie voor het forum of waar dan ook voor. Iedere nacht slecht geslapen, gespannen, vroeg wakker. Confusedhock: Dus ik maar steeds op tijd naar bed om toch wat uurtjes te maken! Ik heb op mijn werk wel het forum af en toe even stiekem gevolgd (wil niet dat collega's per ongeluk zien dat ik op deze site zit, natuurlijk). En was heel blij te lezen dat het goed gaat met Tam. Smile

Inmiddels is het weer weekend, gelukkig! Ik zit 1 dag voor mijn nod en het rommelt in mijn buik. Ik weet niet zeker welke kant het op gaat, maar ben natuurlijk bang om ongi te worden. Ik probeer niet steeds obsessief de wc-papiertjes te onderzoeken en ik moet zeggen dat dat tot nu toe aardig lukt. Maar ik zal blij zijn als ik het weet (wel of niet), want ik word moe van de spanning (van mezelf dus eigenlijk, haha). Nog max 24 uur en dan weet ik het. Nog even volhouden. :-o

Devika, ik las dat je het moeilijk hebt. Wat een gedoe, hè, als mensen hun afspraken niet nakomen! En wat een verdriet in de familie.Cry En dan ook nog die ongi natuurlijk. Dat hakt er in. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, meid. Lukt het je om de stress kwijt te raken? Ik heb zelf bijv. een beeldje geboetseerd van een verdrietige vrouw (heel eenvoudig hoor, ben geen kunstenares), maar het hielp mij om gericht met mijn verdriet bezig te zijn. En gedichten schrijven of tekeningetjes maken. Ik heb ook een heel mooie doos waar ik van alles van Puck in bewaar. Ik vond het zelf erg prettig om deze doos mooi te maken en te vullen met dierbare herinneringen. Bloemetjes planten heeft mij ook geholpen. En zo heeft ieder denk ik zijn eigen manier? Maar het allermeeste heeft mij nog het praten op dit topic geholpen! Dus gooi alles er maar uit, het lucht op.

Laura, hoe gaat het nu met Semmy? Lukt het zonder de medicatie of heb je het idee dat hij toch weer last heeft? Sad Ik hoop dat het goed gaat met je kleine grote vent! En jij bent aan het Sonjabakkeren, knap hoor! Ik ben zelf sinds een paar weken wat minder aan het snoepen en ik ben een kilootje kwijt daardoor (alle beetjes helpen, hihi). Nog steeds niet op mijn oude gewicht, trouwens, moet nog zo’n 3 kilo. Maar eerst maar even afwachten of ik zwanger ben, want dan wil ik alleen maar aankomen dit keer! :-D

Madelief, je hebt alle kaartjes geschreven. Ja, dat is zeker emotioneel. Cry Heb je nog meer reacties gehad? Ik vond het zelf heel ‘prettig’ om zo gericht met ons kindje, met haar bestaan en haar afscheid bezig te zijn. Moeilijk en mooi. Zo fijn ook om het handje van Meisje Noach met alle lieve mensen te kunnen delen. Zo klein en zo teer, hè? Ik hoop dat je veel lieve reacties hebt gekregen / zult krijgen.
Je man voelt zich onzeker, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Het lijkt me heel moeilijk voor hem. Hij wil je natuurlijk zo graag nog een kindje ‘geven’. En hij is nieuwsgierig wanneer de eisprong is, dat heeft mijn vriend ook heel sterk. Aan de ene kant vind ik dat leuk, maar aan de andere kant legt het inderdaad een extra druk op die dagen rond de eisprong, want dan ‘moet’ het ook echt gebeuren. :-?
Wat naar dat je nichtje zo bot is. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook zo’n nichtje heb en ik heb haar sinds de bevalling niet meer gesproken. Ik heb er geen behoefte aan, doe mezelf dat niet aan. Ooit kom ik haar vast wel weer tegen op een verjaardag of zo. Zie ik dan wel weer. Gelukkig is onze familie niet zo close (van die kant dan).
Hoe gaat het verder met jou? Heb je nou maandag het gesprek met je baas?

Maria, hoe gaat het met jou en kleine dikkerd, haha? Allebei lekker aan het groeien, zeker! Tjonge, ik wist niet dat jij al zo lang zo slecht slaapt! Ik heb het nu een weekje en het breekt me al op…
Nog 95 dagen en dan ben je uitgerekend (klopt toch?) :mrgreen: en nog 1 dag tot mijn nod!

Kim, de verbouwing begint vandaag toch? Spannend, hoor, zeker met dit herfstweer! Gelukkig waait het niet meer zo hard…Hoe is het van de week gegaan met de speelzaal? Heb je het nog moeilijk gehad?

Jasmien, knuffels voor jou uit Holland!:-D

Fijn weekend allemaal!

Liefs en knuffels,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-11-2010

Goede morgen!

Kersje, jij was er vroeg bij! Tam, het is al weer bijna maandag! Ik duim alvast....

Ik werd vanochtend wakker met een naar gevoel. Het gevoel overvalt me steeds dat ik misschien wel nooit meer zwanger wordt. Waar moet ik op hopen? Waar moeten we voor gaan? Zeker nu in de week na de eisprong. Dat je toch heel stiekem hoopt op een wonder denk ik steeds: wat heeft het voor zin? Zo moeilijk en ik weet dat het ook nog niet zo ver is dat we helemaal geen kinderen kunnen krijgen. Maar toch, die gedachten schieten maar door mijn hoofd en lijken niet op te houden....

Ik ga maar naar de markt. Even wat gezonde dingetjes halen voor het weekend.

Fijn weekend meiden!

X Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-11-2010

Oh en MARIA!!!!! NOG 95 DAGEN!!!!! YEEHHHH wat klinkt dat goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-11-2010

Hee maria, wanneer komt er een nieuwe ballon? Of maak je een kruisjeskalender net zoals je kids van de sint hebben haha

kim; pff wat een weer om te verbouwen. En jij maar de slikpootjes schoonmaken achter ze zeker? Maar het resultaat mag er vast zijn.

devika: gaat het wat meis? leef met je mee, je hebt echt een uitje nodig of iets waar je je effe kan ontspannen.

madelief: tja, dat wakker worden. DAn kan alles je ineens zo aanvliegen. Ook s'' nachts met piekeren vind ik altijd. in het donker (en met slecht weer) lijkt alles nog veel erger. Hoop dat je niet te verregend terug bent van de markt met lekkere verwendingetjes en vitamintjes.

kersje; ik duim zo voor je mee meid, snap je zo goed. Op een gegeven moment wil je het ook weten: ja of nee, want onzekerheid maakt je gek (heb ik nu ook voor diet uitslag). Ik wacht gewoon een mooi berichtje af, geluk ligt op de hoek te wachten. knuffel!

Hier rustig aan, geen bijzonder heden. Morgen naar de verjaardag van mijn nichtje (2), toch ook wel weer slikken anders zou mijn meisje ook lekker mee gaan. En in mijn omgeving weer een boel kids geboren. denk deze periode ook weer veel aan mijn tweede mk. Zou voor december zijn. Mijn buik groeit waar ik bij zit. Gisteren via gehoord dat de roddels al gaan dat ik zwanger ben.........tja, ze krijgen toch niks te horen terwijl ik het zeker weet. Roddelen doen ze toch wel. EN mensen roddelen het liefst over slecht nieuws heb ik wel al begrepen dus hoop dat ze dan vlug uitgeroddeld zijn over 3 weken haha.
Fijn weekend lady's, een knuffel aan jullie en onze engeltjes en bengeltjes


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-11-2010

hihi, ik zie nu dat net voordat ik mijn bericht plaatste Kersje er nog een had geplaats met dat Maria nog maar 95 dagen te gaan heeft! Daar zat ik dus ook net aan te denken.

En Tam, zo'n afkruiskalender, ik heb ze nu doorlopend. Dagen tot aan de afspraken in het ziekenhuis, tot aan mijn eisprong, tot aan mijn NOD... Ik kruis iedere dag minstens 1 hokje weg.

Kersje, wat spannend zeg! Want dat rommelen kan van alles betekenen. Ga je morgen testen? Ik ga morgen vroeg gelijk inloggen om te kijken of er goed niews is! Ik hoop het zo voor je! En ja, we hebben al wat reacties gekregen. Hele lieve, ook veel geemotioneerde reacties aan de telefoon. Huilende tante op het antwoordapparaat dat ze het zo mooi vond enz. Dat voelt heel erg goed! Jij dus ook al zo'n nicht. Goed dat je geen contact hebt en je dat jezelf niet aan doet. Geeft rust toch? Ik ga haar ook niet meer opzoeken als het niet nodig is. Ja, lief dat je het vraagt. Ik heb maandag het gesprek met mijn werk. Onze CEO, mijn baas en de dame van HR komen naar mijn huis. Ik ben erg benieuwd waar we toe komen, hoe we nu op gaan bouwen en invulling aan mijn werk gaan geven. Wel spannend hoor! Heb je vandaag leuke dingen te doen? Dan geeft het wat afleiding!

Tam, ik ben gelukkig niet verregend en heb heerlijke dingen mee genomen van de markt! ben helemaal los gegaan. De markt is hier zo fijn! Ga lekker culinair doen de komende dagen. Heb wilde eend, coquilles, lekkere kaas enz gekocht. Ach, het zit een beetje in me. Ik houd heel erg van lekker koken én eten. En het is echt een hobby die me lekker af kan leiden. Dat is fijn nu.

Maar, meid wat een gedachten voor jou zo bij elkaar. Van alles wat er gebeurd is komen er dan delen boven. Het voelt dan heel raar om naar zo'n verjaardag te gaan. Want óf je had daar met een kindje moeten zitten óf hoogzwanger..... Zet 'm op he? Want je zit daar nu met een kleintje in je buik! Een mooi geheim voor al die roddelende mensen!

Ik zit mezelf trouwens al weer een klein beetje gek te maken.... Mijn buik krampt een beetje. Het is nu 4 dagen na mijn eisprong, dus geen idee wat het zou kunnen zijn. Maar sinds gisteren ben ik me constant bewust van mijn baarmoeder. Maar ja, dit zullen wel weer de dagen zijn dat ik mezelf helemaal gek maak met zoeken naar aanwijzingen en dan toch weer teleurgesteld wordt....

Nou, ik ga even een boterham maken!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-11-2010

lieve madelief; ik hou ook van lekker eten, maar niet lekker koken, haha. Klinkt heerlijk. Ja, sommige dingen doen je echt even je gedachten verzetten en dat zoek je dan bewust op. Ik hoop ook voor jou mee, je gedachten kunnen je echt gek maken ja.
Wat mooi van die reacties van zoveel mensen. Heb je thuis een plekje voor je meisje? Met een foto of andere dingen die dierbaar zijn? Suc6 maandag met je gesprek.Laat je niet gek maken door dingen te gaan doen waar je nog niet klaar voor bent he, want wij zijn hier heel streng hoor haha. Wij passen allemaal goed op elkaar!
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-11-2010

Lief van je Tam! Het is ook goed, om elkaar een beetje te beschermen. Dat voelt fijn!

Ja, we hebben een herdenkplekje. Ik vind het heel mooi. Naast onze trouwkaars staat een waxinelichtjes houder met gaatjes in de vorm van een vlinder. Deze brand altijd, zodra deze uit is, steek ik een nieuwe aan. Daarvoor ligt een steentje met '23-9-2010 Noach' en daarachter staat een heel mooi plaatje van de ark van Noach met allemaal dieren en de regenboog + het kaartje wat we naar iedereen hebben gestuurd. Ik vind het fijn om het zo in huis te hebben.

Ik moet lachen om jou: ik houd wel van lekker eten, maar niet van koken! haha, is ook veel slimmer, want dat kost niet zo veel tijd! Ik ben net echt heel lang bezig geweest amandelkoekjes te bakken om te geven aan de vrienden waar we vanavond gaan eten. Ach, het is ook therepeutisch...

Hoe is het bij jou? Alles rustig?

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-11-2010

hee madelief

Hier rustig ja, net klaar met mijn schoolwerk (oudergesprekken komen eraan dus rapporten en registratie) dus helemaal een gaar hoofd van de pc. Zo maar effe wat anders doen. Lekker hoor amandelkoekjes. Ik heb een man die bakker is dus ik laat ze bakken haha.
Je plekje klinkt heel mooi. Ook haar naam verbonden aan de ark van noach is ook bijzonder natuurlijk. Zo is ze toch aanwezig al is ze in je hart altijd aanwezig.
Een fijne avond gewenst.
Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-11-2010

hey meiden,

Zit nu even lekker op de bank. Vriendinnen zijn snert komen eten en zijn net weer de deur uit. Vanmiddag net als Madelief met een vriend de markt over geweest, wat heb je lekkere dingen gekocht Madelief! leuk hoor. Ik kook ook graag. Ik had al zo veel in huis wat op moet dat ik alleen veel fruit heb gekocht. Ik heb mooie stoofpeertjes gemaakt net, en het kookvocht ingekookt tot een mooie dikke siroop. Die ga ik morgen in een taart verwerken, heb van middag al een lekker deegje gemaakt. Koken werkt inderdaad therapeutisch! :-D
En ja nog 95 dagen!!! :-D wat lief dat jullie ook meetellen...hihi gekke meiden.

En Tam, is je man bakker? wauw...Confusedhock: dat wil ik ook!!! is het nou zo dat hij elke dag lekkere dingetjes meeneemt? (in mijn fantasie doet de bakkerman dat, alle left-over tompoucen en moorkoppen gaan dan mee naar huis....jammie!).
Morgen verjaardag van je nichtje, zit je dan met je kleine frummel in je buik, en zonder je dochter..het zijn rare dingen he? confronterende dagen.

Je plekje voor Noach thuis klinkt mooi Madelief, inderdaad fijn om zo'n plekje in huis te hebben he? vind ik ook. Inmiddels wordt dat "plekje" bij mij op de kast wel steeds groter:?, als ik bijv. gewandeld heb dan neem ik weer een mooi steentje mee wat ik vind, of een mooie kastanje. Ondertussen wordt het steeds meer en meer....
Je buik rommelt een beetje he? je zal je inderdaad nu wel erg bewust zijn van je buik en alles wat je daar voelt....dan duren twee weken best lang he? Ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is je gedachten te verzetten nu. Ik snap dat je onzeker wordt van de gedachte of het ooit nog wel weer gaat lukken, het is gewoon een onzekere tijd, dat is niet makkelijk voor je denk ik.

Kersje! hoe gaat het? ik hoop zooooo dat je morgen en overmorgen en over-over-morgen en over-over-overmorgen en alle over-over-overmorgens de komende 9 maanden geen ongie tegenkomt! hoe voel je je?

Meiden, ik heb niet alles teruggelezen, ik ben zo gaar. Ik moet even uitrusten, ben al vanaf 13 uur bezig, heb nog niet echt gezeten. Beebje zegt ook "hallo!" nu, jullie krijgen een heel liefje schopje van hem/haar, de kleine is een marathon aan het lopen in mijn buik.

Veel liefs, ook voor Devika (meid, hoe voel je je?, ik moest ook aan jou denken vandaag), Jasmien, Kim en Laura.
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2010

Lieve lieve lieve meiden,

Heel erg bedankt voor het duimen! Eindelijk mag ik ook het goede nieuws melden: vanmorgen getest en meteen een dikke vette streep…

IK BEN ZWANGER!!!!:mrgreen::-o:-DConfusedhock::mrgreen:

Joehoe! We zijn erg blij en gaan het vandaag vieren (hoe het verder loopt zien we wel weer, één dag tegelijk)!

Heel veel liefs van een ontzettend gelukkige en beetje emotionele,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-11-2010

yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

met spanning opende ik het forum naar benedende scrollende hopende en duimende dat kersje met goed nieuws kwam. WAUW! Dit doet een mens goed zeg! Ontzettend gefeliciteerd. Neem idd dag voor dag, maar dit is al een hele grote stap!
Zit hier met een dikke grijns achter de pc zo blij ben ik...........ik voel het gewoon, wij krijgen allemaal 2011 kindjes, dat moet gewoon en ik word wederom forum tante: JOEPIE!


mijn lieve, lieve kleine schat - sonja2009 - 14-11-2010

kersje ik lees hier altijd stiekem mee en ik maakte gewoon een sprongetje van de bank gefeliciteerd


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2010

YEEEEEEHHHHHHH!!!!!! Toen ik vanmorgen wakker werd, dacht ik gelijk aan je! En had een heel goed gevoel!!!! Oh, wat geweldig voor jullie! Van harte gefeliciteerd! Geniet vandaag, inderdaad, neem het dag voor dag! Vandaag is het feest bij jullie!!!!

Oh, wat een geweldig nieuws!!!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2010

oh kersje!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Ik zit hier gewoon te huilen achter mijn pc, oh mijn hemel, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik was vannacht (zoals gewoonlijk) wakker en zat even te kijken op het forum en hoopte zo dat het raak zou zijn, ik heb er zo aan gedacht zo in het donker vannacht om 3 uur. En nu is het gewoon zo!!!!!!!!!!! OMG!!!!!

JEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik ben er helemaal shaky en emotioneel van. Ik ben zo blij voor jou, en zo blij voor kersjesman!

oh meid...Cry:-D:-D:-D:-D wat een goed nieuws op deze zondag!!!!

hele stevige knuffel van een hele blije Maria!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2010

Meiden, ik zit mezelf hier sinds gisteren toch wel een beetje gek te maken. Heb een drukkend gevoel in mijn onderbuik en jeukende tieten. Het is zo moeilijk daar niet van alles bij te gaan denken. Ik weet dat ik dat niet moet doen, want het zegt allemaal niets. Maar je wordt er steeds zo aan herinnert...

@ Maria, heerlijk! Taart met stoofpeertjes. Ik vind taarten maken ook zo leuk! Maar het opeten is dan regelmatig een probleem. Als er bezoek komt niet natuurlijk, maar ik bak er vaker een en dan eet je die echt niet op met z'n tweeen. Nu geef ik vaak maar de halve taart aan de buren. Enne, geef die kleine een lief tikkie terug van ons! Nog 94 dagen!!!

@ Tam, geweldig zeg, een man die bakker is! Altijd vers lekkers!!! Misschien niet zo gezond... Daar las ik een heel leuk stuk over. De oprichter van de beroemde banketbakkerij Holtkamp in Amsterdam viel gewoon 25 kilo af toen hij zijn banketbakkerij over deed aan zijn schoonzoon. Gewoon omdat hij niet meer proefde van alles wat hij maakte.... Wow, 25 kilo! Bizar. Nou, ja, dit was even off topic..

Ik ga maar eens een ontbijtje maken. Ik heb in bed lang liggen lezen in Geen kleine voetjes in het zand. Moet er wel steeds bij huilen...

Enne, Kersje, nogmaals: GEWELDIG ZEG!!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2010

Wat een lieve reacties, doet me echt goed, thanks!:-D

O, en al die praat over eten maakt dat ik zin krijg in taartjes...:-?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2010

kersje, he is jouw dag...kies maar!
[Afbeelding: a0e6w2.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2010

Hahahahaha,

Nou, dan neem ik van allemaal een hapje! Lekkerrrrrrrrrr!!!!:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2010

hahaha! het mag vandaag! of deze dan:
[Afbeelding: iqehyo.jpg]

bijna zonde om op te eten! :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2010

Lieve Madelief,

Ik had de eerste keer na de bevalling van Oliva ook zo'n raar gevoel in mijn buik en lijf....laat je niet gek maken hoor (ik wil natuurlijk dat het raak is voor je, maar je lijf kan je ook zo in de maling nemen!) Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is zo moeilijk! je voelt van alles! negeer dat dan maar eens...:? , dat is onmogelijk vind ik.
Je bent nu "geen blote voetjes in het zand" aan het lezen, ik heb dat boek ook gelezen, erg mooi en ingrijpend inderdaad, ik heb ook zo gehuild om de verhalen, vele zijn zo herkenbaar. Ik vond het wel heel fijn om te lezen. Ik heb het een tijd terug ook aan een collega gegeven, ze is haar dochter 24 jar geleden tijdens de bevalling verloren. In die tijd werd er niet over gepraat, ze heeft haar kind niet eens vastgehouden of gezien. Ondenkbaar he? Ze heeft dat boek ook gelezen en was er ook echt emotioneel van, het deed haar veel, na al die jaren een stukje herkenning, het gevoel dat je erover mag praten, en dat veel vrouwen dit meegemaakt hebben en je er niet alleen in staat.

Nou Madelief, nog een dag of 11 tot nod (of zoiets toch?)we slepen je er wel doorheen, het is heel logisch dat je van alles voelt en er van alles aan gaat hangen, ik zou dat ook doen. We hopen op het beste over een kleine 2 weken, we hopen op fantastisch nieuws.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2010

hihi, die taarten!!!

Maria, je hebt gelijk hoor! Maar de eerste ronde na de bevalling had ik nergens last van en wist gelijk; het is niet gelukt. Het enige wat ik kan doen is afwachten en hopen! Enne... het is nog 9 nachtjes!!! haha, ik tel af op het krijtbord hier in de keuken. Iedere ochtend 1 hokje.. Met jullie support kom ik er wel!

Ja, dat boek. Het is echt bizar hoeveel herkenning je ziet in die verhalen over wat je zelf voelt. Het geeft me in ieder geval het gevoel dat het niet raar is hoe ik me voel of gedraag. En dat is heel fijn. Net als dat met jullie praten ook zo veel herkenning geeft en daardoor ook rust brengt.


Ik zit me net te bedenken, de enige die nog niet zwanger zijn (geweest), zijn nu toch Devika en ik? 2 te gaan dus....

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2010

Zo, ik heb me even aangekleed (gisteren wat nieuwe kleding gekocht, dus ik heb een nieuw rokje aan Smile). We gaan zo lunchen in een restaurantje aan zee, waar ze heerlijke brownies hebben (kijk, daar heb ik zin in)! Die taart van die zwangere buik is trouwens ook leuk, zeg!

Madelief, ik herken wat je zegt over al die zwangerschapskwaaltjes die je voelt na de eisprong, ik had dat bijna iedere keer. Ik heb zelf het idee dat deze verschijnselen bij mij erger zijn geworden na de bevalling van Puck, maar het kan ook zijn dat ik er veel meer op gericht was en daardoor meer voelde. Geen idee. Maar ik hoop natuurlijk dat het raak is voor je, dat zou geweldig zijn! Nog 9 dagen tot je nod, we tellen mee. Ja, nou jij en Devika nog en dan zijn we compleet, haha.

Fijne zondag meiden, ik ga het vieren met wat lekkers!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2010

Geniet ervan!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-11-2010

madelief, jullie komen ook nog aan de beurt hoor. wij volgen erlkaar hier gewoon op.....heb het boek trouwens ook gelezen, heel emo.

kersje, ben nog aan het glunderen, vind het zo fijn. moeilijk kiezen welk taartje. maria maakt het er niet makkelijker op. Heb hier trouwens een mega-grote taart in de koelkast van hello kitty.......stukje? haha, nee is vanmiddag voor mijn nichtje.

mijn man is brood-bakker en ook wel koffiekoeken, maar zijn collega's kunnen lekkere taartjes maken. Of ie vaak iets meeneemt? Nope, in het begin dat we verkering kregen ja.....liefde gaat door de maag haha. Nu wel als ik het vraag, maar anders zou ik nog ronder worden. Bof wel dat ik vaak vers brood heb en een man die niet naar zweet ruikt na zijn werk maar naar de bakkerij (al was ik bij mijn dochter maanden misselijk waardoor ik niet tegen die geur kon whahaha).

Hier iets minder gespannen voor de test dan vorige week. Misschien omdat ik er weer geweest ben enzo. MAar die zenuwen zullen wel morgen komen. Moet iets over 11.00 pas. Je moet daarna rustig doen, niet tillen, niet persen bij naar de wc gaan.........denk dat ik zelfs bang ben om te niesen. Maar wie weet kunnen ze het weer niet morgen....tja, ze zeggen altijd: de zorgen zijn voor morgen, effe letterlijk. Vandaag is het gewoon genieten van kersje haar goede nieuws.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-11-2010

Lieve kersje:

Kippenvel op mijn armen heb ik ervan...wat een super super super heerlijk goed nieuws meid...helemaal geweldig.Ga het lekker vieren meid er is alweer 1 zeer elangrijk stressvol punt wat je achterwegen kan laten...het zwanger worden!
Daar moet een heerlijk glaasje sap op gedronken worden:-D

Ik kom straks nog even terug hoor.......

Dan reageer ik weer even op de rest, maar ik moest echt even snel onze lieve kersje feliciteren! Woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2010

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! kersje!!!!!!!!!!! dit was dus jouw ronde!!!!! onwijs gefeliciteerd meis!!! ik wist dat het goed zou komen met je!!! ga er lekker van genieten, en ja, die taart heb je dubbel en dwars verdiend!!! oh wat zijn we blij hier voor je!!!!

ik word er zelf bijna jaloers van dat jullie bijna allemaal weer zwanger zijn haha! maar ik heb ff mijn mannetje gepolst en die wilt toch liever nog ff niet opnieuw. die wil eerst effe flink van semmy genieten. en dat wil ik uiteraard ook wel maar nog een broertje of zusje erbij zou toch heerlijk zijn! ach, over een maandje of twee nog maar weer ff polsen bij hem haha!

kersje, ik ben zoooooooooo blij voor je meis! zei ik net ook al maar ik kan het denk niet vaak genoeg zeggen! joehoe!!!!!

dit doet de rest van de meiden volgens mij ook wel weer ff goed. of niet dan?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2010

Hey lieve meiden!

Ik word helemaal blij van jullie reacties (was al blij natuurlijk, maar nóg blijer dan)!:mrgreen::-D Kersjesman en ik hebben heerlijk gelunchd en genoten van onze feestelijke brownie. Daarna was ik behoorlijk moe (was ook al wakker vanaf 04.00u vannacht...), dus ben ik vanmiddag lekker terug gegaan naar mijn bedje. Lekker een paar uurtjes geslapen.

Ik merk al wat kwaaltjes... toch weer wat minder trek in eten (behalve taartjes dan, haha). Ik hoop niet dat ik net zo misselijk word als de vorige keer, maar ja, als het wel zo is, dan is dat maar zo. Gespannen boobs, Confusedhock: het vroege wakker worden, dat had ik de vorige keer ook. En het wat warmer hebben, beetje zweethandjes enzo... :confused:

En verder voel ik me zo rustig! Kersjesman voelt de spanning meer dan ik op dit moment. Het lukt me tot nu toe goed om van het moment te genieten en de zorgen even te laten voor wat ze zijn. Ik word wel schandelijk verwend nu, maar daar zal ik maar niet over klagen, hihi.:oops:

Laura, je man wil nog even wachten en jij zou wel meteen weer willen, haha. Je kunt hem vast over een paar maandjes wel overtuigen...:geek:

Tam, was de verjaardag van je nichtje leuk? Nog dubbele gevoelens gehad? Heel veel succes morgen, hopelijk lukt het dan wel! Ik ga voor je duimen, hoor.

Kim, lekker geproost met een glaasje sap:-D! Hoe gaat het met de verbouwing, meid?

Ik ga Uma even flink knuffelen, ze heeft het nodig (of ben ik dat?!?:-?),

Liefs voor jullie allemaal,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2010

kersje meid, hoe is het nu? is het nieuws al een beetje geland?
Jij dus ook al zo vroeg wakker? hoort ook een beetje bij zwanger zijn he? Dacht je al dat het raak was eigenlijk? je was wel erg moe afgelopen weken he?
Ik ben heel benieuwd of je weer zo misselijk gaat worden. Ik hoor van een hoop moeders dat het bij de eerste vaak erg heftig is, en bij een tweede veel minder of niet, dus we gaan voor het laatste! ik moet je bekennen dat ik het een veel fijnere start vond dit keer, het is zo veel fijner als je je niet zo ziek voelt..
Jeetje meis, zwanger! er zit gewoon een frummel in je buik....en die ovulatietesten, die hebben ook erg goed hun werk gedaan!!! wel bizar dat het meteen raak is dan he?
Moest je vandaag veel aan Puck* denken of viel het mee? ik moest wel even terugdenken aan het moment dat ik van haar positief testte...

Wat schattig dat kersjesman helemaal er zenuwachtig van wordt! hihi! hebben jullie die test samen gedaan? Ik weet nog wel dat ik in de begin van de middag positief testte, het duurde in mijn beleving een eeuwigheid voor hij thuis was! :-D heerlijk voor jullie dat een heerlijke luie zondag was, dan heb je lekker de tijd om het nieuws te laten zakken en ervan te genieten.
Wanneer ben je nu ongeveer uitgerekend? ergens eind juli denk ik? (veel vragen stel ik he? :? :-D)
Nou meid, laat je maar schandelijk verwennen, je hebt het verdiend!

voor alle meiden, slaap lekker voor straks!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2010

Haha kersje! Zo blij!!!!!

En ik kan jullie mededelen dat mijn man vanmiddag ineens zei het er wel mee eens te zijn om er vanaf januari/februari weer voor te gaan! Hoe kan dat toch ineens weer omgeslagen zijn!! Maar helemaal leuk dus! Wie weet hier dus ook nog weer een 2011 baby! Maar goed, alles op zijn tijd! Eerst jullie allemaal maar zwanger, das wel zo leuk! Kan ik op jullie allemaal jaloers zijn haha!

Oh ik ben echt nog steeds zo blij dat het bij vele van jullie alweer raak is! Nog twee te gaan idd!
Zijn jullie daar ook wel al serieus weer mee bezig allebei? Ja toch? Ik gun het jullie zo ontzettend!!

Slaap lekker lieve meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-11-2010

Goedemorgen lieve meiden,

Nou, ik was om 10 voor 5 alweer klaar wakker hoor…Confusedhock: na een uur woelen ben ik maar opgestaan en heb thee gezet. En dan het forum even bekijken, hè? Dat kan gelukkig op ieder uur van de dag (of nacht)!

Laura, nou, je man is ook snel ‘om’! Leuk, joh. Kunnen jullie over een paar maandjes ook weer gaan proberen. :-D

Maria, het gaat goed, hoor. Het nieuws is nog niet helemaal geland, merk ik, want daar voel ik me eigenlijk te rustig voor? :-? Ik verwacht binnenkort stiekem nog een emo-douche-partij. En vlak voor de eerste echo zul je me waarschijnlijk op kunnen vegen van de spanning. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Ik ga straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken. Dat vind ik dan wel weer spannend, want dan wordt het toch wat meer werkelijkheid. Ik merk wel dat ik niet vooruit durf te kijken. Ik durf niet te dromen over een kindje in de zomer. Ik ben blij met wat ik nu heb en probeer het bij de dag te nemen. Ik ben volgens mij uitgerekend op 24 juli. Van Puck was ik uitgerekend op 18 juli. Dicht bij elkaar, hè?
Ik hoop dat ik tot de gelukkigen behoor die minder misselijk zijn bij de tweede! Zou ik erg fijn vinden. Ik wacht het maar af.
Tja, die ovulatietesten…mijn vriend en ik zeiden ook meteen tegen elkaar: we zijn misschien wel steeds te vroeg gestopt! Maar het kan ook toeval zijn natuurlijk. Zegt ie: “Nou, dan weten we het voor de volgende keer, want ik denk dat we maar niet te lang moeten wachten met nummer 3, als dit allemaal goed gaat!” (Dus, Laura, dat is alvast geregeld dan, haha.):mrgreen:
Ik moest zeker aan Puck denken. Ook omdat de datum er zo dichtbij is. Ik denk dan terug aan waar we vorig jaar waren en hoe het toen was, toen we positief testten. Ik denk dat Puck blij voor ons is. Misschien geeft zij me de rust die ik voel. Mijn vriend en ik hebben inderdaad samen getest. Ik lag al uren wakker en hij werd om 6.00u wakker en toen ben ik gaan testen. Hij lag nog in bed en ik deed de test in de badkamer. Hij zou de tijd bij houden, maar ik zag vrijwel meteen al een vaag streepje verschijnen, dus ik kon meteen het goede nieuws brengen, haha. En na 5 minuten zijn we samen gaan kijken en toen was het een VETTE streep. :-D Hij ligt nog steeds op het plankje bij de spiegel en die laten we daar lekker even liggen! We hadden wel van te voren al besproken dat we het zouden gaan vieren als het raak was (ik had al zo’n donkerbruin vermoeden inderdaad, maar durfde er niet op te vertrouwen). En dat hebben we dus gedaan. Het was een heerlijke luie dag.

Hoe gaat het nu met jou, meid? Hoe voel je je?

Knuffels voor alle meiden,

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-11-2010

Extra knuffel voor Tam: Succes straks, meid!

liefs en stevige knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-11-2010

Tam, heel veel sterkte vandaag!

Kersje, wat een heerlijk blije berichten! Die lekkere luie dag van jullie gister klinkt heerlijk. O ja, je was inderdaad net begonnen met ovulatietesten! Nou, bij jou dus een succes! Ik hoop voor je dat je minder misselijk bent. Ik moet zeggen, dat is heerlijk. Ik ben helemaal niet misselijk geweest en voelde me prima. Het maakt het allemaal een stuk makkelijker, al zou ik het er ook graag voor over hebben hoor! Wat maandjes boven de pot, als het dan maar goed gaat!

Hihi, Laura, wat spannend! Maar.... wacht maar niet op mij!

Hier een beetje zenuwachtig voor het gesprek zo meteen. Om 9:00 staat mijn werk hier op de stoep voor een gesprek over hoe nu verder. Het maakt me behoorlijk nerveus.... Ik houd jullie op de hoogte!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-11-2010

succes zo om 11 uur lieve Tam!!!! spannend hoor....laat je ons weten hoe het was?

en Madelief, jij ook sterkte zo met je gesprek, ben je er voor jezelf al uit hoe je het komende tijd wilt doen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-11-2010

Tam:Succes voior straks meid...ik zal voor je meeduimen.

Sorry dames dat ik er zo weinig ben.Buiten de opbouw zitten we hier ook allemaal met buikgriep.Inclusief mijn kleine meid, dus ik heb mijn handen er vol aan de hele dag.
Ik kom zo snel mogelijk terug xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

@ kersje:

SUUUUPPERRRR!!! ECHT GEWELDIG NIEUWS!!! dit maakt mijn dag helemaaal goed!
OOhh gefeliciteerd meid! dit is jou zooooo gegund!
Meisje toch wat ben ik blij voor je!! *dikke knuffel*


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

@ Tam: ook mijn duimen draaienn vandaag weer overuren voor jou!!! veel succes, en ik wil vandaag ook goed nieuws van jou!
dikke knuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-11-2010

Hoe is het met jou Devika?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2010

tam,

succes voor zometeen!!! we wachten 'geduldig' hier op een berichtje van jou!!! dikke knuffel ook van mij!

kersje, wat moet je in de wolken zijn zeg! en kan me ook wel voorstellen dat het nieuws nog niet helemaal doorgedrongen is... wat bizar dat die datums zo dicht bij mekaar liggen... dat lijkt me wel moeilijk. zeker tegen de periode dat jullie puck zijn verloren... maar kop op meid, elke zwangerschap is weer anders en ze zullen je goed in de gaten houden! ben echt zooooooooooooo blij!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-11-2010

Devika, hoe is het met je?

Maria, thanks! Het gesprek.... nou het is al voorbij. Morgen ga ik 2 uurtjes naar kantoor theedrinken. Vanaf maandag ga ik weer een beetje beginnen.

Maar wat ik ga doen? Dat is dus nog onduidelijk. Ze kwamen met een voorstel waar ik helemaal niet blij mee was. Ze richten zich toch een beetje op: ze wordt toch weer snel zwanger. Maar ik heb ze nu ook gezegd dat het misschien wel jaren gaat duren. Dan trek ik het echt niet om werk te doen waar ik geen plezier in heb en wat veel minder interessant is dan wat ik nu deed. Ik snap ze ook wel, ze willen continuiteit. Ik voel me er best klote over. Ben toch nog best labiel. Maar voor alsnog ga ik weer wat dingen oppakken en in december een training geven voor een aantal nieuwe mensen. Zodat ik nog even lekker intern kans werken voordat ik weer in contact ga met klanten. En dat voelt wel goed. Ook heel spannend. Verder is het dan nog even afwachten wat het definitief gaat worden.

Tam, jij ben nu aan de beurt in het ziekenhuis.... Ik duim!!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

Zoo, vandaag ff proberen iedereen te antwoorden. Is weer lang gelden.
Mmhh..waar zal ik beginnen. Nee, waar was ik gebleven:



@ tam:
Je vertelde dus dat je nog niet iedereen verteld heb over je zwangerschap. Ja begrijpelijk dat je nog eerst alle testen wilt afwachten.
Als je naasten het maar weten! Ik kan me goed voorstellen dat je soms ontroerd raakt van je nichtje van 2.
Dat heb ik dus ook. als ik de kinderen van mijn zusjes zie…
Ik zal dat altijd hebben denk ik.. maar goed.
Ja, de knuffels hebben ze nog allemaal bewaard. Als ik weer zwanger raak wil ik die knuffels weer gebruiken om het te vertellen.
Iets in de verlengde daarvan. Bv, of ze nog wat langer op de knuffels willen passen ivm vertraging. Iets in die zin. lijkt met leuk..


@ maria:
Hoe is het meid. Ik zie dat je heerlijk op 26 weken zit! Ooohh stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor. maar tis gezonde jaloezie, haha,
En ooh wat heftig dat je vertelde dat jullie je meisje zelf in de oven hebben moeten doen..omg! dat lijkt me verschrikkelijk!
Het is denk ik ook een beetje hetzelfde idee als toen wij Kaylash los moesten laten in de zee…je weet dat dat het laatste is wat je nog heb..
Maar achteraf weet je ook wel dat het goed is zo…
Pff… wat een emotie’s..
En wat grappig van de ballon met 100 erop! Hihi, heerlijk aftellen voor jou he!
En dat je verdrietig wordt van de kadotjes en kleertjes van Olivia die je dan tegenkomt…zoo herkenbaar..
Die verdriet zal denk ik altijd blijven..
Op zolder heb ik ook alle spullen van Kaylash staan. als ik zijn spulletjes ziet…daar wordt ik echt verdrietig van.
Alles met zoooveel zorg uitgekozen. Zijn mooie kinderwagen. Ik stelde me altijd voor hoe ik in de winter als het sneeuwde met hem naar buiten zou gaan, lekker warm aangekleed eff savonds een stukje wandelen in de wijk… zucht..
Maar jij moet nu lekker genieten van deze dikkertje. Haha heerlijk, bijna een kilo aan baby!


@ madelief:
Ik denk heel veel aan je meid! Nu jij en ik nog he! ik hoop dat wij ook gauw zo’n mooie wonder mee mogen maken.
Maar jij zit nu dus op het wachtbankje! Spannend, ik duim ook heel hard voor jou. vanaf volgende week zal ik je gezelschap komen houden.
Mijn afgelopen cyclus was zoo keurig, hihi, ik zou dus volgende week dinsdag een positieve ovulatie test moeten hebben.
Ooh je vroeg ook waarom ik naar de zh ging voor de zwangerschap.
Nou, toen wij eenmaal besloten hadden om zwanger te worden veranderde mijn cyclus van de een op andere dag. Eerst was ik netjes elke maand, nu maar 1x in de 2 of 3 maanden!
Dat heeft een jaar geduurd. Op aandringen van mijn schoonmoeder zijn we toch naar de voorplantingsgeneeskundige gestap. Mijn schoonmoeder heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we daar werden aangemeld. ( ze werkt zelf ook in het zh)
Achteraf gezien ben ik daar wel blij om. In maart hadden we de 1e gesprekken en cyclus analyse. En gingen we op zoek naar mijn ei.
Een paar weken later was ik zwanger, gelukkig op eigen houtje. Ik was net 6 weken zwanger toen we eingelijk slecht nieuws kregen.
Ik moest met spoed terug omdat ik een trage schildklier bleek te hebben en het vruchtzakje was leeg. We moesten ons emotioneel voorbereiden op een miskraam.
Zo gezegd zo gedaan. na 12 dagen bleek toch dat de gyno het mis had en zagen we een mooi kloppend hartje. Die omschakeling was zo raar, we waren helemaal in de band van een mk.. uiteindelijk is het toch mis gegaan…
Dat gevoel wat je besschrijft, dat je zo onbezorgd gelukkig kunt zijn. en dat je nu denk hoe kon ik toch zo naïef zijn.
Ja! dat herken ik zoooo goed. Ook ik heb dat. Als ik nu terug denk aan de gelukkige tijden… dan denk ik, een mens kan nooit zo voor 100% gelukkig zijn…
En toch hoop ik dat het wel kan en dat ik het nog een x mag ervaren.. en afmaken die 9 maanden..
En al dat reizen, ja voor de thuisblijvers is het altijd iets moeilijker ( lijkt mij).
Je baan klinkt wel heel leuk. het is wel mooi dat je zoveel voor je werk mag en kan reizen. Zo zie je nog wat van de wereld.
Normaal vind ik het ook prima als mijn man weer weg moet, is zijn werk en daar ben ik best trots op. allen deze periode vond ik er helemaal niks aan.
Als het goed is heb je dus vandaag een gesprek met je baas. Spannend, ben benieuwd wat eruit komt! Halve dagen starten is idd een goed idee.
Ik ben destijds best snel weer aan het werk gegaan. Na 3 weken zat ik er al..maar dat wilde ik graag. Want alleen thuis zitten, daar zou ik geheid depressief van worden.
En dan zou het ( voor mijn gevoel) nog langer duren voor ik weer zwanger durfde te worden. ik dacht ook meteen de dingen weer oppakken. Mijn Kaylash, daar blijf ik toch aan denken, of ik nou thuis ben of op werk. ik heb toen 2 weken op therapie basis halve dagen gewerkt. Deed me heel goed. Er werd niks van mij verwacht en alles was goed.
Daarna heb ik me beter gemeld en ben ik volledig aan de slag gegaan. Ik heb een hele leuke baan en dat gaf vooral veel afleiding.
Wat mooi trouwens dat je aan kersje vertelde dat je Noach thuis kwam ophalen! Wat een toeval dat je juist met de eisprong naar huis ging.
Maar toeval bestaat dus niet he…et had zo moeten zijn…


He en wat naar joh dat je man zich zo voelde. Ik kan me zijn gevoel heel goed voorstellen dat hij een deuk heeft opgelopen in zijn ego..
Tis toch een bepaalde trots. Aan jou om hem daarvan af te praten. Hij kan het wel, want jullie hebben we samen een pachtige meisje Noach gehad!
Kan me ook goed voorstellen dat je schrik over de drachtige vermindering van zijn zaad kwaliteit.
Raar is dat he, hij heeft wel 2.4 miljoen bewegende. En er is maar 1 nodig! hoe kan dat nou te weinig zijn zou je dan denken he..
Goed nieuws is iig dat ze voor IUI minimaal 1 miljoen nodig hebben. geeft veel hoop!

En wat een mooi idee van de kaartjes met het handje van meisje Noach erop..waw!
Maar vertel je nu dus ook aan mensen dat jullie een dochtertje hadden ipv en zoontje?
Kan me heel goed voorstellen dat je emotioneel wordt als je de kaarten uitschrijf.
Wij hebben destijds aan broers en zussen en ouders van beide kanten een mooie bos bloemen en een kaartje gegeven. Als dank.
Het waren dan gewone bedankkaartjes, maar toch heb ik gehuild toen ik ze schreef…. Ook toen ik de bloemen kocht..
Toen dacht ik, ik wou dat het niet nodig was geweest..dat idee..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

@ kim:
Wat een prachtige wonderbaarlijke verhaal van je die vriendin! Prachtig hoor!
En binnenkort dus de kamers inrichten van je prinses en nieuwe kindje. Heerlijke vooruitzicht!!

@ laura:
Inderdaad een mooie spreuk!
En ooh zo waar! Ik probeer dat ook aan te houden en idd te genieten van wat we wel hebben…
En waarom pas in jan. Mee stoppen? Als die wens er is zou ik vandaag nog dat doosje met pillen de prullenbak in mieteren! Haha!
Gewoon doen!
Ben echt blij om te horen dat je weer je balans gevonden heb. idd, wat je zegt als je zo lang in het donker gezeten heb waardeer je het licht des te meer.
En dat je je de gelukkigste vrouw op aarde voelt, is ook echt waar. Jij heb je strijd gestreden, en gewonnen! Nu wij nog!
Ik hou van dit soort positieve verhalen. Dat geeft alleen maar meer hoop!

@ kersje:
Dus meisje, ik beb echt super blij voor je!!! Heerlijk genieten van de komende 9 maanden!
En dat gedichtje die je geplaats heb, zooo mooi! echt prachig, ik heb hem 2 x gelezen om het goed te begrijpen.
Hele mooi hoe je zeg dat je kindje daar op jullie heeft gewacht om dan mee te reizen..
Dat gevoel heb ik ook, maar dan andersom…dat wij speciaal naar Amerika moesten omdat Kaylash daar geboren moest worden…
Hoe is het met de kleine Uma. Trouwens, is ze een hij of een zij? Ik vermoed een zij!
Uma betekend trouwens vrouw in het Surinaams.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2010

Devika,

de keus om in jan/feb te stoppen is bewust. ten eerste wil ik in januari eens zien wat de financiele kosten allemaal doen. alles gaat natuurlijk omhoog en ben dan voornamelijk heel benieuwd naar de kosten van de kinderopvang... het moet wel leuk blijven natuurlijk. dus dat is punt 1.
punt 2 is dat wij voor eind juli begin augustus al een vakantie geboekt hebben, mijn ouders betalen die overigens. dus als ik meteen zwanger zou raken dan kan ik niet op vakantie en dat willen we dus wel heel graag. ik weet dat je een zwangerschap niet kunt plannen maar wij hopen een kindje te mogen krijgen aan het eind van 2011. dat komt met de vakantie dus gewoon wat beter uit. haha. en aangezien wij tweetjes nogal vruchtbaar zijn ben ik zomaar 'bang' dat we weer met twee maanden zwanger zullen zijn... en met bang snappen jullie natuurlijk wel dat ik me erg gezegend voel dat we zo vruchtbaar mogen zijn! al is het nog maar de vraag of er uberhaupt van de natuur nog een ukkie mag komen maar goed, we will see. dat zijn in ieder geval onze beweegredenen.

hoe is het nu verder met jou devika? ik ga echt voor jou en madelief duimen dat er snel weer een kleintje mag komen. en dan dit keer in goede gezondheid en pas na 9 maanden!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-11-2010

Madelief, volgens mij best wel een goed gesprek als ik het zo hoor...ben je er klaar voor om te gaan werken maandag? of twijfel je?
Ik snap wel dat je geen zin hebt "aangepast" te werken omdat je eventueel op kort termijn weer zwanger zou kunnen zijn, ik snap je werkgever ook wel, maar het is inderdaad belangrijk dat jij iets doet waar je plezier in hebt, werk wat leuk en uitdagend voor je is.
Ik kan mij voorstellen dat je het weer spannend vindt om aan het werk te gaan...ik had dat ook. Ik vroeg mij af hoe iedereen zou reageren als ik weer terug was, zouden ze het ter sprake brengen? of juist negeren? en ik voelde mij ook nog behoorlijk labiel, dan is het zo moeilijk inschatten wat het met je gaat doen he? hoe je op alles reageert..
Nou eerst morgen maar he? even theedrinken, de sfeer proeven.

Vraag me trouwens af hoe het met Tam is....:confused:.....Tammieeeehhhhh, ben al terug???

Kersje, je was weer vroeg uit de veren meid! ik was ook om 5 uur wakker maar ben maar blijven liggen...heb mijzelf gedwongen in bed te blijven...haha!
Fijn dat je je rustig voelt, ik had dat ook. De eerste maanden was ik zo kalm! Het nieuws leek gewoon sneller te zijn geland dan de eerste keer. Ik was natuurlijk super-superblij maar niet euforisch, zoals met Olivia. Alle gevoelens waren wat rustiger, in balans zeg maar..(maar dat was bij mij een stilte voor de storm :winkSmile
En jeetje ja, die data liggen inderdaad dicht bij elkaar! wat bijzonder....het zou zo maar die datum kunnen worden, gek idee he? Heb je het ziekenhuis al gebeld trouwens? ik ben benieuwd wanneer je mag komen...ik met 6 weken in ieder geval.
Ik snap heel goed dat je het moeilijk vindt ver vooruit te kijken, ik herken dat wel.....ik heb nu pas na bijna 27 weken het gevoel dat het dus ECHT gaat gebeuren....ik hield voor die tijd een soort slag om de arm, vond het te eng om er al vanuit te gaan dat het kindje in februari echt zou gaan komen. Ik denk ook dat dat helemaal niet erg is, gewoon per dag kijken, elke dag is er eentje. Het is wel anders wakker worden he? :mrgreen: , opeens weer het besef, er zit gewoon een klein mensje in mijn buik! zo'n geweldig gevoel, alsof je een beetje jarig bent, maar dan 9 maanden lang.
Ja, die ovulatietesten, wie zal het zegen he? toeval of toch een goede timing daardoor?
En die kersjesman ziet al meteen en derde voor zich! Confusedhock: hahaha! heerlijk! nou wie weet???
Ik heb besloten dat ik na de bevalling toch echt even een pauze wil, ik ben voor mijn gevoel gewoon dan al anderhalf jaar zwanger. Maar niet te lang inderdaad....leeftijd, leeftijd! :geek:. En ik kan mij ook voorstellen dat als je bevallen bent en alles gaat weer lekker, het meteen weer kan gaan kriebelen (Laura!:mrgreenSmile.
En dat testen, zit je dan op zo'n vroege zondagochtend om zes uur met een vet positieve test in handen! zo leuk! :-D fijn dat het verder zo'n relaxte dag was, lekker brownies gegeten...jammie!
Heb je het al aan iemand verteld? je moeder ofzo? ik heb het dezelfde week nog aan mijn familie verteld en aan mijn lieve vriendinnetjes. Ik had zo geen zin het voor me te houden!

Nou hier gaat het verder o.k, ben nu lekker appelmoes aan het maken (er zijn weer mooie goudrenetten!) en er is een timmerman bezig met het plaatsen van een trapleuning aan onze trap in de huiskamer (ehmm..ja, we hebben een trap in de huiskamer :?).
Ik ben vanmorgen begonnen met het witten van het kinderkamertje, en ik moet om 15 uur naar mijn psych. in het zh.

Morgenavond gaan we voor het eerst naar een zw-haptonoom trouwens, ik ben benieuwd!
Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder is de kleine lekker druk, gisterenavond was echt grappig, ik kon echt de twee voetjes aan de rechterkant van mijn buik voelen trappelen, zo klein zijn ze nog! maar zo sterk! oh, ik geniet daar zo van. Slapen gaat wel steeds moeilijker, het is moeilijk een lekkere houding te vinden. Misschien toch maar eens dat voedingskussen gaan gebruiken wat ik heb liggen :?.

Nou, ik ga de appeltjes even doorroeren....tot later meiden!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

Met mij gaat et nog steeds up en down!
Ongeloofelijk!

Afgelopen vrijdag kreeg ik weer een reactie uit Amerika. De aangifte blijkt toch wel gedaan te zijn door het zh. Ze hadden gewoon niet goed gezocht.
Wat een opluchting. En nu maar hopen dat ze mijn aanvraag ontvangen hebben, anders mag ik die nog een x doen…

Vrijdag was ik best verdrietig..zaterdag zou nl mijn babyshower zijn….heel de week keek ik op tegen die dag.
Manlief had als afleiding kaarten gehaald voor een toneelstuk. Was wel leuk met heel de fam. naartoe gegaan.
Toch heb ik me af en toe echt kl*te gevoeld..ik zat heel de tijd te denken, dit wil ik niet! ik zou hier nu gezellig moeten zitten met allemaal meiden etc etc in mijn mooie jurkje ipv naar een toneel kijken… na de toneel was er ook een dansavond maar daar had ik helemaal geen zin in…
Klinkt behoorlijk depresief he… toch heb ik wel genoten van die avond..met af en toe een dip..

Ff denken, waar hadden we het nog meer over:
Oh ja de BMH-ring.
Volgens mijn gyno zou et niet nodig zijn omdat ik destijds flink bloede maar ook echt weeën had.
Als ik alleen zou bloeden en geen weeën zou dat duiden op een zwakke baarmoederhals. Met weeën erbij is het volgens haar een natuurproces.
Toch zou ze het dus navragen bij haar collega’s. ppff… volgende week belt ze haar bevinden met die collega’s door.
Mijn man was daar echt boos om. Dit is de 2e x dat ze haar belafspraken niet nakomt. Mijn man stelde voor naar een andere zh te gaan. Maar dat wil ik niet.
Ze kennen hier onze medische achtergrond, en ergens anders mijn verhaal op nieuw doen heb ik geen zin in..
Ik zie et wel te zijner tijd. Ik vind alles best, wel of geen ring, maak mij niet uit, als ik maar een gezond kind krijg! Dat is het enige wat telt. Daar heb ik alles voor over!

Zondag ochtend werd ik heel raar wakker. Ik droomde dat ik zat uit te rekenen hoe lang ik zwanger ben! en ik kwam er maar niet uit.
Ik zat te denken aan de bevalling, en wanneer ik daarna een ei had, en hoe lang ik nu dan zwanger zou moeten zijn en wanneer uitgerekend. ik schrok wakker en was even in de war tot ik besefte dat ik helemaal niet zwanger ben… L… ik had toen behoorlijk medelijden met mezelf..

Zoiezo heb ik nu overal wel moeite mee. vaak gaat het goed hoor en ben ik lekker optimistisch. Maar soms…oohh hemel…ben ik weer terug bij af….
Ik kan maar niet loslaten hope lang ik nu zwanger zou zijn..hoe mijn buik eruit zou zien..hoe ik zou waggelen als een eend..
Ppff… mijn uitgerekende datum komt steeds dichterbij… 5 jan..
Maar ik had altijd gedacht dat Kaylash met de kerstdagen geboren zou worden…
Ik zie wel hoe ik die tijd doorkomt..

Oh ja de glas is toch wel halfvol hoor! ik ben donderdag lekker naar de kapper geweest met manlief. Was echt nodig, ik moet echt weer beginnen mezelf te verzorgen.
Dit is een goede stap. J
Toch nog een lichtpuntje: ik denk dat ik volgende week dinsdag mijn ei heb! iig moet ik volgende week ovuleren.
Nieuwe ronde nieuwe kansen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-11-2010

@ madelief:
Goed te horen dat je gesprek al is geweest. Al verbaasd het me wel dat ze met zo’n voorstel kwamen..
Tuurlijk hoop ik dat je gauw zwanger wordt, liever gisteren dan vandaag, maar dat ze ook met die instelling jou iets aanbieden…
Denk er maar eens goed over na hoor wat je wilt. werk is niet alles… dan weten wij hier meer dan wie dan ook…
Carrière maken kan altijd nog! Kinderen eerst!
Die eerste dag zo op werk is best confronterend. Ik kwam heel zelfverzekerd binnen maar dat heeft maar 1 min. Geduurd!
1e persoon die vroeg het et met me is, ben ik meteen in janken uitgebarst. Ik zit met 13 man op een zaal dus iedereen zag et ook gebeuren.
Zat ik daar, jankend als een klein kind en iedereen erom heen. Gelukkig heb ik wel hele meelevende collega’s.
Ja dat labiele herken ik dus maar al te goed.! Maar stapje voor stapje kom je er wel.
Eerst morgen ff lekker thee drinken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-11-2010

i am back!
jee, wat een geklets dames, heb snel wel wat gelezen, maar helemaal antwoorden lukt me effe niet sorry.
Effe verslag: het is gelukt! Ik was minder zenuwachtig dan vorige week. Toen ze met de echo ging kijken (jeee, weer een lekker lief ukkie die het goed doet) zag ze dat het nooit via de buikwand zou kunnen. Mijn baarmoeder (dat wist ik al) is wat naar achter gekantelt en dan moet ze gewoon door te veel heen zal ik maar zeggen. De enige kans was dus vaginaal. Op een of andere manier leek me dat enger, maar ze verzekerde dat het geen extra risico was.
Dus wederom met de kwak-kwak erin (jee, ze hebben de afgelopen week daar al genoeg in gezeten), goed ontsmetten zowel van buiten als vanbinnen en dan de naald erin. (jee, die was echt lang). Tegelijkertijd wordt er een echo gemaakt zodat ze goed kan zien waar ze de naald steekt. Heb toen effe niet gekeken moet ik zeggen, bang dat ik dat eng zou vinden ofzo, mijn man wel. Daarna door de naald dus de vlokken opzuigen als het ware.
Even kijken of ze voldoende had (yes) en klaar. Het voel me heel veel mee. Wat ongemakkelijk en vervelend ,maar niet pijnlijk (al scheelt het dat ik al bevallen ben zei ze). Ze vond ook dat ik het super deed. was heel ontspannen en dat maakt het voor hun veel makkelijker.

Ze zag idd dat mijn baarmoedermond wat geirriteerd is en nu zal dat nog meer zijn door alles dus kan verwachten dat er nog bloed komt. Verder wat krampjes, maar dat is ook normaal. Moet echt heel rustig doen vandaag (wat raar is, want je voelt je niet ziek ofzo) en wordt lekker verwend. Mijn ventje is naar de markt voor lekkere verse vis en mijn ma komt zo de was halen.......lekker hoor haha.
en nu 2 weken wachten...................moeilijk hoor. Donderdag hier naar de gyn. Misschien de laatste keer dat ik mijn ukkie zie, maar we gaan uit van niet. Het moet nu maar eens goed nieuws zijn!

Dank je meiden, knuffel voor jullie en zal vlug weer reageren


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-11-2010


Nou Daar ben ik dan even...ga weer even terug lezen en reageren op de stukjes die geschreven zijn!!!

Tam:Ja dat roddelen dat is echt verschrikkelijk...Ik denk voortaan maar bij mezelf "Kom maar terug wanneer jij zo perfect bent". En het feit dat sommige makkelijk kinderen krijgen, wil nog niet zeggen dat ze meer zijn als jij :integendeel: Ik heb de laatste tijd echt veel te horen gekregen...hoe trots mensen zijn op hoe ik me overal doorheen sleep en dat ze daar respect voor hebben. Ik krijg dan ook meteen erachteraan te horen, dat andere daar veel van zouden kunnen leren en dat ik aan mijzelf moet denken...aangezien anderen dit ook doen! Het is fijn om te weten dat er mensen zijn die hun ogen niet in hun zakken hebben zitten. Dus lieverd, sta er lekker boven en dan gaan wij samen met jou ervoor dat je volgend jaar een pracht van een baby kunt tonen aan de hele wereld"gezond en wel".

by the way:We willen eigenlijk wel weten hoe het met je gaat nu meid??hoe was het onderzoek verlopen??

Devika:Verschrikkelijk hé die controle die allemaal loopt via het ziekenhuis.Ik heb ondertussen (tussen de 20 weken echo van onze Giel* en nu) al 11 verschillende mensen gesproken en aan mijn lijf gehad. En dat wachten op telefoontjes, tja ik denk voortaan maar gewoon "als ze maar bellen!" Dan ben ik al tevreden. Ik mag na deze 20 weken echo terug naar de verloskundige en ik zeg heel eerlijk ik ben blij als het zover mag komen en als het zover is!!!


Madeliefje: hoe gaat het nu meid?Heb je alweer een beetje vertrouwen terug dat het allemaal toch nog goed kan gaan komen?Het is soms moeilijk hé om die hoop erin te houden...ik weet dat nog heel goed. Al heb jij er nog een extra reden voor om de moed soms te laten zakken.Geef het niet op meisje...als jij vind dat je hier op de wereld bent gezet om voor een kindje te zorgen, dan gaat dat ook vast wel gebeuren.
Hoever zit je nu in je cyclus trouwens meid?Ik dacht nog ongeveer een weekje voor je Nod of niet? Klachten willen niet zo heel veel zeggen, toch hoop ik dat de jeuktietjes en de onderbuik voor jou betekenen dat het raak is.Ik wil hier één groot vruchtbaar topic zien Big Grin

Laura:Ja bij mannen gaat dat allemaal wat anders al bij ons...Als die even de kans hebben gehad om na te denken, draaien ze vaak wel weer even bij.Leuk voor je als het weer zover mag komen, we zullen afwachten en dan horen we het vanzelf wel!

Kersje:Moeilijk is dat hé als die datums zo dichtbij vallen.Ik ben nu 28 april uitgerekend en precies een maand later op 28 mei is onze lieve Giel* 1 jaar overleden.Dat ligt dan nog wel verder uit elkaar als bij jou, maar ik merk ook dat het me moeilijk valt als ik daaraan denk.Heb je al gebeld voor de afspraak?Weet je wanneer je je eerste echo kan verwachten?Probeer te genieten meid, ik weet het het zal niet heel gemakkelijk zijn.

Maria:Wouw die taart van die yummy mummy buik ziet er super geweldig uit...Lekker om op te smullen!Jullie met die taartjes allemaal, ik krijg er lekkere trek van!Alleen zal ik me daar nu maar niet aan wagen, aangezien ik al dagen op de wc zit...ahum!Hoe voel je je eigen maria?Merk je nu hoe verder dat je komt, dat je rustiger word?

Nou dat was mijn verhaal weer meiden.Het weekend heeft de verbouwing echt niet mee gezeten, dankzij het weer!
Het is jammer dat we niet eerder konden beginnen met de opbouw, want hij had er al lang hebben moeten staan. Door de tegenwerking van de gemeente en wat er met Giel* gebeurt is, is het helaas uitgelopen. Toch zijn ze vandaag echt serieus begonnen en ik moet zeggen het verloopt echt soepeltjes.Ze zijn al verder dan ze verwacht hadden, dus dat is goed nieuws. Ik kan helaas zelf niet veel doen ivm de zwangerschap en mijn rug natuurlijk.Daar komt ook bij dat ik al de hele ochtend zoet ben met de poepbroeken van Dana, omdat ze echt buikloop heeft.
Waarschijnlijk zal ik de aankomende tijd vaak van zulke lange verhalen schrijven als ik even wat tijd over heb.

Maar ik zal jullie zeker niet vergeten!!! Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-11-2010

Had de rest nog even niet gezien haha...Maria:wat heerlijk dat je die trappelvoetjes had meid...Die heeft geweten dat sinterklaas in het land is(TRIPPEL, TRAPPEL, TRIPPEL, TRAP).

Devika:Het blijft moeilijk...we weten het allemaal maar al te goed!Weet dat er ooit een tijd komt dat het beter zal gaan, al besef je je dat nu nog niet en denk je dat er nooit meer een zonnestraaltje zal verschijnen.have faith!!!

Tam:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gelukkig!!!Dat is in elk geval weer achter de rug...nu is het aan ons om onze duimen lam te draaien en de muren en plafonds zwart te stoken met kaarsjes.Nog 2 weken vol met stress lieverd...en dan vind ik dat we goed nieuws mogen kunnen verwachten!!!!Blij dat dit al is meegevallen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-11-2010

Wat fijn Tam!!!! Je klinkt inderdaad erg rustig. En zoals je het schreef was het inderdaad redelijk snel gepiept. En dat je jullie kleintje weer lekker hebt gezien! Nu afwachten, 2 weken.... We gaan voor goed nieuws!

Meiden, ik neem later de tijd terug te schrijven! Er is zoveel bij gekomen!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-11-2010

Lieve meiden, kijk ik even een paar uurtjes niet op het forum (ja, ik lag een middagdutje te doen op mijn vrije maandag) en is me d'r toch een lap tekst bijgekomen! Ik kan niet uitgebreid op iedereen reageren nu (heb de laptop van vriendlief eventjes ingepikt, maar die heeft 'm zo zelf weer nodig), maar wil toch even dit kwijt:

Tam, wat fijn dat het goed is gegaan en dat je je goed voelt. Laat je maar lekker verwennen!

Devika, dank je voor je enthousiasme, doet me goed! Jij volgende week weer ovuleren en wie weet? Je hebt het af en toe moeilijk, ik herken het, meid. Het valt allemaal niet mee. Wij denken aan je hoor.

Madelief, wat naar dat het bezoek van je baas je zo tegen is gevallen. Succes morgen bij het thee drinken.

Kim, fijn dat het goed gaat met de opbouw! Beterschap voor jullie!

Maria, lekker hoor, eigengemaakte appelmoes. Wat een keukenprinses ben je toch! Geen wonder dat je een dikkerdje in je buik hebt trappelen, haha! Wij hebben trouwens ook een trap in de woonkamer.

Laura, ik begrijp je verhaal over weer starten met proberen in januari. Voor de zekerheid dan nog maar even wachten, he? Ach, het is zo januari!

Ik heb gebeld met het zh: over 2 weken de eerste echo... 30-11 om 10.00u. Ik probeer er nog maar niet aan te denken, want ik vind dat dus toch wel heel eng. Ik negeer het nog even.

Liefs voor jullie allemaal,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-11-2010

Lieve meiden,
Wat doet het me goed hoe jullie meeleven. Echt super!
Kersje: spannend hoor die eerste echo, maar we loodsen je ergewoon doorheen. Wij zijn hier goed in duimen draaien. Over die misselijkheid, bij mijn dochter was ik ontzettend misselijk. Ik viel veel af (wat geen kwaad kon hoor met mijn reserves) en het was echt rottig. Deze zwangerschap wel iets misselijk geweest, maar goed te doen. Nog geen een keer moeten spuugen. Kan dus heel anders zijn. Ben nog steeds zo blij met je nieuws……echt super!
Kim, bah….buikgriep. Doe maar lekker rustig aan. En wat een vrolijk gekleurd maitlje, dat kunnen wij goed gebruiken haha. Beterschap meid.
Laura: haha, die man van je heeft niet veel overtuiging nodig. Hoe kan het ook anders, want zo’n tweede Semmy kan toch niemand weigeren?
Maria: en? Ons klein trappertje lekker genoten van verse appelmoes? Die van mij heeft lekker zalm uit de oven op, hmmmm. We moeten ze wel verwennen niet? Haha. En de kamer gewit. Welke kleur zei je nou dat er nog bij kwam? Blauw of roze? Hahaha
Davika, tja al die data. Dat blijft moeilijk. Ik weet nog goed de datum dat ze gedoopt zou worden of de datum van de babyborrel. Vandaag een kaartje van mijn nicht in de bus van haar kleine en ook een babyborrel. Ik ga niet. Dat kan ik niet en daarnaast heb ik van iedereen alleen ene kaartje gehad na haar dood, niks meer (nou ja van de meeste dan he), ga ik daar niet lopen alsof er niks aan de hand is. Lief dat ze toch dingen doen om je gedachten te verzetten al lukt dat nooit helemaal. Maar wij duimen voor je deze ronde. De: zwanger worden duimen…..gaan nu nog naar jou en madelief dus procentueel hebben jullie dan meer kans haha.
Madelief: denk aan je meid. Tja, je werk……….kan er ook over meepraten helaas. Hoe ze ook zeggen mee te leven, ze denken vooral organisatorisch. Soms te begrijpen, maar soms ook zeker niet.
Jazz: meid, ik mis je? Waar ben je?
Hier me lekker laten verwennen, mijn man boodschapjes, mijn ma de was op komen halen. Moet ontzettend veel plassen en beetje krampjes, maar verder o.k. Oh ja, en heb last van puistjes niet meer normaal, haha. Morgen ook nog rustig. Gelukkig is mijn ventje vrij dus dan gaat de dag wel sneller. Maak daar nog maar wat “mis”gebruik van. Lieve meiden, liefs van mij
Oh ja, de verjaardag ging wel. Had een ballon erbij gedaan van onze dochter en dat was het leukste speelgoed dus zo was ze er ook wat bij.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-11-2010

Ik had inderdaad even een kleurrijke bui hahaha.
Ik heb trouwens de kleuren gebruikt voor onze lieve engeltjes.paars of roze voor de meisjes en blauw of groen voor de jongens.
Alleen voor olivia heb ik de kleuren uit het onderschrift gebruikt....:-D

Laat je maar lekker verwennen tamara...dat is niet misbruiken, dat is het gewoon waard!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2010

meiden,

ik vind jullie echt supermeiden!!! dat wou ik nog ff tegen jullie zeggen!

slaap lekker lieverdjes!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-11-2010

Hey Tam, ik heb gisteren nog even gelezen hoe het gegaan is maar had echt geen puf meer achter de pc te zitten. Maar goed te horen dat de punctie goed ging zeg, en het klonk alsof je het redelijk "ontspannen" onderging, heel goed van jou!
Ik kan mij moeilijk voorstellen hoe het is nu twee weken te moeten wachten op de uitslag van zo'n test....hoe voel je je eronder? is er al een datum waarop je kan bellen? of gaat zoiets face tot face?
Maargoed, fijn te horen dat uk er ook goed bij lag, heerlijk! :-D
En jaaaa, de appelmoes was heerlijk, ik heb heel veel gemaakt, ik kan het de hele week elke dag eten als ik wil :mrgreen:. Hou je je echt rustig trouwens? wel doen he? :geek:

Kim, wat een leuke kleurtjes! hahaha, in de kleuren van Olivia, wat lief! :-D
Hoe is het met jullie buikjes, is het al wat rustiger? I hope so, goed bijdrinken hoor!
En ja, ik merk hoe verder ik kom, hoe rustiger. Ik voel me sinds een week echt een stuk beter, rustiger. Het helpt enorm dat hij/zij lekker trappelt en echt aanwezig is. Ook het feit dat het kindje goed groeit geeft mij meer vertrouwen. Ik begin nu echt te geloven dat dit kindje in februari gezond en al gaat komen. We kijken er enorm naar uit, manlief ook, hij is heel erg met mijn buik en de baby bezig, praat er veel tegen, echt heel lief. En jij? he sta jij er nu in?

Devika, wat bizar dat de aangifte toch gedaan is door het zh, fijn te horen. Ik kan mij voorstellen dat je tegen de vrijdag op zag, de dag dat je babyshower had moeten zijn, dat is ook een verdrietig idee. We heel lief van je man dat hij een avondje uit heeft geregeld, ook al heb je er misschien niet optimaal van kunnen genieten omdat je met je gedachten ergens anders zat, het is fijn dat je toch je gedachten een beetje hebt kunnen verzetten.
Ik vind het trouwens schandalig dat je gynaecoloog je zo laat zitten en de afspraken niet nakomt. Ik zou het tegen haar zeggen volgende keer. Je zou denken dat ze wel secuur zou zijn gezien wat jullie meegemaakt hebben. Ik vind het echt belachelijk.
Ik herken je gevoel van soms optimistisch kunnen zijn en soms enorm verdrietig. Ik had dat in het begin (en nog steeds soms) ook. De uitgerekende datum vond ik erg verdrietig, ik kan mij voorstellen dat je daar tegenop ziet. We helpen je er wel doorheen!
Wel goed van je dat je naar de kapper bent geweest! :-D goed zo!!! dan zie je er helemaal knap uit voor je ei volgende week! :mrgreen:

Madelief, hoe was het theedrinken? vond je het confronterend weer op je werkplek te zijn of viel het mee?

Kersje, de 30e is de dag! oehhh....spannend! hoe voelt je buik?
Gek idee, dat de doos met zwangerschapaskleding straks weer uit de kast mag komen he?
Ik weet nog dat ik de kleding echt heel ceremonieel heb ingepakt, heel netjes, zeepjes ertussen....ik wilde de dag dat ik deze weer uitpakte dat het heerlijk zou ruiken en er mooi uit zou zien, dat het mij een blij gevoel zou geven....zoiets.

Laura, je bent lekker aan het afvallen zie ik, good for you!

Nou meiden, ik heb vandaag een kinderwagen gekocht! via mp een bijna nieuwe buggaboo. Ik ben er helemaal blij mee. Hij staat nu even in de huiskamer, ik vind het zo'n raar idee dat ons liefje daar in komt te liggen straks. Nu ligt de koala erin...:-D hihi.
Mijn moeder had de wagen voor Olivia gekocht, hij werd geleverd op de dag van haar crematie. Gelukkig nam de fabrikant de wagen terug.

Nou zo meteen naar de haptonoom, ben benieuwd!
dag meiden, tot snel!

Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-11-2010

He lieve meiden!

Hehe, eindelijke even de tijd en de aandacht om jullie te schrijven. Vandaag ben ik voor het eerst 2 uurtjes op mijn werk geweest. Wat was dat zwaar zeg! In de auto er heen barstte ik al in huilen uit toen ik me bedacht dat ik de laatste keer dat ik daar kwam nog gewoon zwanger was! En op kantoor moest ik huilen bij iedereen die vroeg hoe het met me ging. Maar het was ook fijn om te vertellen en te merken dat iedereen echt met me mee leeft. Ik ben nog niet eens aan een half rondje langs collega's toe gekomen. Donderdag ga ik terug, weer 2 uur theedrinken.

Het voelt allemaal heel dubbel hoor. Collega's zijn lief en ik ben blij dat ik nu de stap heb gezet te gaan. Maar ik heb nog een behoorlijke aversie tegen weer werken. Ik heb zo veel en veel te hard gewerkt de afgelopen jaren. Dat wil ik niet meer. En dat is nog zo moeilijk....'

Nu eerst even reageren op alle verhalen!

@ Devika, ik ben blij van je te horen!!! Ik moest steeds aan je denken toen je hier zo stil was. Inderdaad, nu wij nog! Volgens mij gaan wij elkaar steeds afwisselen op dat wachtbankje. Volgende week dinsdag is mijn NOD en rond die dag ga jij het bankje op toch? Ik moet zeggen dat ik zo verschrikkelijk zit te hopen dat het raak is hier, niet normaal meer. Ik ben vooral geobsedeerd door mijn borsten, haha. Voel ik al wat, doen ze pijn, zijn ze gespannen? Al is het nog een week voor mijn NOD en dus nog erg vroeg om van alles te voelen. Ik wil het zo graag.... Ik wil zo graag NIET aan de IUI!

Wat een verhaal zeg, van jullie ziekenhuis bezoek. Wat een enorme omschakeling als je denkt afscheid te moeten nemen van deze zwangerschap en dan zie je een kloppend hartje op de echo! En wat verschrikkelijk dat het dan toch niet zo mocht zijn.... Maar jouw cyclus was dus behoorlijk van streek. Ik ben dan wel erg blij te horen dat die nu redelijk goed gaat!

Wat je schrijft over halve dagen op therapeutische basis werken, dat ga ik dus vanaf volgende week ook doen. Het klinkt bij jou ook als fijn, vooral ook dat er niets van je verwacht werd.

Je vraagt of we nu vertellen dat Noach een meisje was. Ja, dat zijn we gelijk gaan doen. Ook omdat wij het echt over Meisje Noach hebben en zij/haar. Dan is alles maar duidelijk. Wat je omschrijft is ook zo moeilijk! je schrijft een kaartje naar de familie om ze te bedanken voor steun die je zo graag helemaal niet nodig had gehad! Het is heel dubbel.

Je schrijft dat het met jou nog steeds met ups en downs gaat. Dat is ook niet zo gek toch? Het is allemaal nog best kort geleden. Fijn dat de aangifte trouwens wel is gedaan. Ik hoop dat ze 'm snel vinden en dan alles naar je opsturen! Dan kun je dat stukje ook voor jezelf afsluiten.

En je verhaal over afgelopen zaterdag klinkt helemaal niet depressief! Och meid, het is toch verschrikkelijk hoe groot de tegenstelling is tussen een vrolijke babyshower en wat er nu is. Dat is bijna niet te bevatten. Super lief dat je man zorgt voor wat afleiding. En ook al wordt dat nooit een hele vrolijke avond, je hebt afleiding en kunt deels genieten.

Over de BMH ring. Dat zou kunnen hoor, ik geloof ook dat die andere meiden niets hadden gevoeld en ineens gingen bevallen. Maar die arts die steeds haar afspraak verzet, daar moet je iets van zeggen hoor! Ze kan niet zo met jullie omgaan! Je kijkt uit naar dit soort afspraken, het geeft jou belangrijke informatie. Verzetten is echt heel vervelend. Ik zou ook niet zo snel van ziekenhuis wisselen. Maar misschien een andere gyn vragen?

Oh ik lees over je droom en je gedachten over hoe ver je nu zou zijn.... zo herkenbaar en zo moeilijk. Ik doe dat ook de hele tijd. Mijn man zegt steeds: niet de weken tellen, het doet je zo veel pijn! En dat is ook zo, maar ik kan niet stoppen... 5 januari, dat komt inderdaad al snel zeg. Wat zijn je plannen voor kerst en oud en nieuw? Kun je een manier vinden die je zelf prettig vindt?

En nu lees ik je verhaal over hoe jouw eerste dag was! nou, het ging dus precies zoals jij omschreef. Ik zat ook gelijk te janken! En je hebt helemaal gelijk: kinderen eerst, carriere komt daarna wel weer. Maar ik denk ook steeds, ik heb al zo veel carriere gemaakt! Ik heb gedaan in 6 jaar waar anderen 25 jaar over doen. Dus ik heb wel een paar jaartjes over. Maar het is moeilijk hoor, want als ik niet zwanger wordt, wil ik nog wel leuk werk houden....

Nou meid, ik hoop dat je ups steeds meer worden dan je downs... Ik denk in ieder geval veel aan je, wij zijn ook echt niet zo ver uit elkaar bevallen. Ik moet zeggen dat ik dus veel herken in wat je schrijft, maar ik vind jou ook ontzettend sterk! Wees trots op jezelf over waar je al bent! het gaat nou eenmaal met 2 stappen vooruit en eentje terug volgens mij!

@ laura, wat spannend zeg, jan/feb weer beginnen en wat heerlijk dat het bij jullie steeds zo vlot ging met zwanger worden. Ben echt jaloers!!!! Ik hoop dat de natuur nu ook zo goed mee werkt. Ja, de veranderingen in de politiek hebben zeker invloed op de financien mbt kinderopvang. Maar denk jij echt dat je het verlangen naar een tweede opzij zou kunnen zetten ivm financien? Ik zou het knap vinden, maar het is op gevoels niveau een lastige lijkt me. Lief berichtje trouwens! Ik moet zeggen dat ik me hier ook heel erg thuis voel in dit groepje! ook al ben ik er nog maar even.

@ Maria, je vraagt of ik twijfel om weer te gaan werken. Ja, ontzettend. Maar ik weet ook dat dat er vooral mee te maken heeft dat ik het nogal zat ben om zo ontzettend hard te werken. Ik wil het echt niet meer. Ik ben op zich wel weer toe aan werken. Maar er moet een behoorlijke rem op. Ik loop mezelf namelijk al een paar jaar voorbij. En dat is nu gewoon genoeg geweest. Ik ga eens wat meer aan mezelf denken! Maar wat je schrijft over de gedachten voordat je naar je werk ging. hoe iedereen zou reageren en of ze er naar zouden vragen. Daar zat ik ook steeds aan te denken. Maar het was zo fijn allemaal. Dus dat is in ieder geval heel erg mee gevallen.

En wat heerlijk om jouw verhalen te lezen over de trappelende kleine! vanavond ga je dus naar de zw haptonoom. Daar hadden wij ook heen gegaan als het goed was gegaan. Het leek me zo bijzonder! Je klinkt trouwens echt rustig en blij in je berichten! En ja meid, het gaat echt gebeuren! je bent al bijna 27 weken yeeeehhhhh!!!!! En die ovulatietesten van CB, ik heb ze deze ronde ook gebruikt.... Hoop zo dat het geholpen heeft!

Heerlijk, zelf gemaakte appelmoes! ik zei toevallig gister tegen mijn man: zal ik weer eens zelf appelmoes maken? Ik heb dat zo lang niet gedaan en het is zo makkelijk en lekker! Geniet er lekker van, die kleine smult vast lekker mee!

En wat fijn dat je nieuwe wagen er is! Relaxed dat je een bijna nieuwe via MP hebt kunnen kopen en fijn dat Koala het plekje even warm houdt!

@ Kim, wat een heerlijk vrolijk bericht! Jeetje zeg, wat naar al die verschillende handen aan je lijf! Jij bent dus erg blij dat je straks naar de VK mag. Maar dat gaat al rap zeg! over ruim 3 weken zit je al op de 20! Je vraagt of ik een beetje hoop heb. Nou, heel vaak wel en ook heel vaak niet. Ik wordt op dit moment alleen maar bezig gehouden met 'is het deze ronde gelukt of niet?' Maar over de hoop in het algemeen wisselt het nogal eens. Soms ben ik heel verdrietig en denk dat we nooit meer kinderen kunnen krijgen, soms denk ik: Jawel het komt goed! Het is zo dubbel... Maar wat je schrijft heb ik zeker. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik moeder ging worden van veel kinderen. En dat denk ik soms nog steeds.... Ja, het is nog precies een week tot mijn NOD. Ik tel af: nog 7 nachtjes!

Jee, meid, hoe is het met de kleine Dana? Is ze weer wat beter? En wat fijn dat er een goede start is gemaakt met de opbouw. Klinkt goed! En natuurlijk kun jij niet helpen! Maar je kunt wel voor koffie enzo zorgen. heb altijd geleerd dat dat voor bouwvakkers minstens zo belangrijk is!

@ Kersje, hoe voel je je vandaag? Landt het nieuws al wat meer? Wat is het toch geweldig! Ik ben zo blij voor je! En de afspraak voor de echo staat dus. 30-11, snel al zeg! Niet te veel aan denken, dan ben je er voor je het weet. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt als je er aan denkt. Niet te veel doen dus!

@ Tam, hoe is het vandaag met je? Wordt je nog steeds verwend? lekker laten gebeuren hoor! hihi, dat Devika en ik nu meer kans hebben omdat er meer duimen draaien! Inderdaad, al die positiviteit van jullie helpt!!!! Oh en wat je zegt klopt helemaal. Ze denken uiteindelijk organisatorisch en juist daarom ben ik zo bang dat ze me eruit zetten. ook al zijn ze altijd erg blij met me geweest, ik ben nu toch lastig voor ze, ben ik bang. En ik moet echt mijn baan behouden omdat we nog een hypotheek af te sluiten hebben op mijn salaris.... Dat maakt de druk er ook niet minder op.

Nou, even denken, heb ik verder nog iets te vertellen. Morgen komt er gezellig een vriendinnetje naar Rotterdam om te lunchen in de stad. Donderdag ga ik dus weer naar mijn werk. Verder is er dit weekend een etentje hier. Een running dinner en ik moet een hoofdgerecht koken voor 6 personen in het thema Amerika. Ik weet dat we hier een aantal liefhebbers hebben, dus meiden: hebben jullie suggesties? Iets wat goed voor te bereiden is en mooi in het thema past?

Verder ben ik echt in de ban van mijn boobs. Steeds als ik me aan of uit kleed bestudeer ik ze in de spiegel (tja, beetje gek misschien) Toen ik zwanger was had ik hele opvallende aders vooral rond mijn tepels. Die heb ik nu ook steeds meer. Soms heel erg, soms iets minder. Maar verder zijn ze nog niet zo gevoelig als de vorige keer, dus ik denk dat die twee een beetje een spelletje met me spelen! Ach ik zit mezelf gewoon gek te maken. Ik zou het zo graag willen....

Jammer genoeg is mijn mannetje nog lang niet thuis. Ik heb een heerlijk maaltje voor bereid, maar ik verwacht hem hier echt pas tegen 20:30. Ben benieuwd of ik zo lang mijn snaaitrek kan bedwingen!

Nou lieve meiden, fijne avond!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-11-2010

Hey lieve meiden,

Ik ben te moe om uitgebreid te schrijven vandaag.:-? Ik had vandaag een drukke dag op mijn werk en dat hakt er nu extra in. Ik was vanmorgen weer om 5.00u wakker, dus ik duik straks lekker vroeg mijn bedje in!

Maar het gaat goed, ik voel me goed. Ik ben vandaag niet misselijk geweest en heb goed kunnen eten.Smile Uma ligt lekker bij me (het is inderdaad een ‘ze’). Met haar gaat het ook heel goed, ze groeit als kool en is en blijft een ondeugend schatje. Vooral als je lief tegen haar gaat praten gaat ze terug ‘praten’en je heel lief aankijken. Ahhhhhhhhh!

Met m’n buikie gaat het goed, maar ik vind een spijkerbroek nu al niet meer lekker zitten (de druk voelt niet lekker), dus ik draag lekker een rokje. Het zullen de beroemde darmen wel zijn! Confusedhock:

Ik probeer niet te veel te denken aan de echo (al over 2 weken) en te genieten van het moment.

Kersjesman en ik hebben besloten om eerst de echo af te wachten voordat we de familie en beste vriendjes/vriendinnetjes gaan vertellen over de zwangerschap. Voor nu is het nog even ons geheimpje.

Lieve meiden, sorry voor mijn ego-berichtje vandaag! Ik ben zo blij met al jullie lieve reacties, dat wil ik nog maar even zeggen.

Liefs en een knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-11-2010

Slaap lekker Kersje! Ben blij te lezen dat je je goed voelt!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-11-2010

Ik aan het afvallen??... Was het maar zo!! Ik kom alleen maar aan... Weeg sinds de bevalling al tussen de 68 en de 69!! En we zijn al vijf maanden verder! Had toch al minstens 64-65 kunnen wegen!! Ben nie goed bezig!

Nu slapen want ik ben moe! Ik lees denk morgen ff uitgebreid de berichten terug! Vooral die van madelief was erg lang... Dus morgen denk wel een reactie van mij op jullie berichtjes!

Slaap lekker lievies!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-11-2010

hihi, ja sorry hoor, het is inderdaad een lap geworden! Maar er was ook zo veel van jullie om op te reageren!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-11-2010

dag lady's

Kim: hoe is ie? AL wat beter? Bij ons zijn er een hele boel met de buikgriep (ma, zus, schoonbroer etc) en heb ieder natuurlijk lang gezien van het weekend dus hoop echt dat ik er ook niet mee kom, maar denk dat het dan wel al geweest is. Kan je je zo beroerd van voelen. En de opbouw? Afijn, we horen het wel als je effe tijd hebt, want kan me voorstellen dat je wel wat anders aan je hoofd hebt.

maria: joepie! Een kinderwagen. Oh, ik hoop dat je daar lekker heerlijke lange wandelingen mee gaat maken met die kleine van je. Wandelen wij in gedachten mee. Ik heb op zolder een maxi-cosi kinderwagen staan. Dat en nog meer spulletjes natuurlijk. Hoop echt dat ie in mei weer naar beneden kan. Als we volgende week vrijdag niks gehoord hebben moeten we zelf bellen, maar ik heb wel al eens begrepen via via dat ze het soms niet zo nauw nemen met de uitslag en dat er best nog een weekend overheen kan.....hoop het niet. Elke dag is er weer een van spanning! ik hou al zo van dit ukkie.

laura; vind je wel goed bezig hoor haha. die kilo's is iets waar je niet altijd mee bezig ben. Gewoon genieten enne........volgend jaar komen er weer bij hoor toch? haha

madelief: ik herken je zo van je werk. De eerste keer weer over de drempel heb ik zoveel gehuild, niet normaal. Ik werk nog steeds niet mijn normale uren en ik betwijfel of ik dit ooit nog kan of wil. Ik heb eerst veel gewerkt op school, maar niet voor de klas. Je kan voor een volle klas kinderen niet instorten. Sinds dit schooljaar heb ik wel weer 2 dagen een eigen groep, maar het kost zoveel energie. Het is ook nog zo vroeg voor je.....pas goed op jezelf. STap voor stap zal het beter gaan. Je gewoon richten op de toekomst.........ach, gewoon.........niks is meer echt gewoon voor ons toch?

devika; hoe was het bij de kapper? Weer helemaal beautiful? En met jou, al wat meer rust? Is natuurlijk weer een heftige periode geweest met al die sterfgevallen.

kersje: en? Nog niet misselijk? Tja, die vermoeidheid is zo kenmerkend voor het begin. Heb je uma al verteld dat ze straks de aandacht moet delen haha? Ben nog steeds zo blij voor je.

Hier net collecte aan de deur. Voor sinterklaar in het buurthuis. Kon het niet nalaten wat hardop te zeggen waarom wij voor de sint moeten betalen aangezien engeltjes geen schoenen hebben en hij ons huisje toch voorbij rijdt. Tja.....soms flap je er wel eens wat uit. MAar mijn man gaf netjes met een stalen gezicht haha.
Het gaat hier wel goed. |Ik voel me goed al kan ik heel weinig eten en heb ik toch steeds honger. Deze nacht ook om half 4 met een appel op bed. Wel irri, maar dat hebben we er voor over.
Net even naar buiten geweest na 2 dagen binnen pfff. Hebben gelijk een nieuwe slaapkamer besteld, kassa! Waren we al lang van plan en hup: de knoop doorgehakt. Dat was dus centjes uitgeven.

Verder morgenvroeg naar de gyn. Spannend toch weer wel. Doet de kleine het nog goed na de test? Hoop niet dat het de laatste keer is dat we hem/haar zullen zien, want dat spookt toch soms in mijn hoofd.
Fijne avond nog.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2010

niet zo gek doen hoor tam!!! het zit nu gewoon goed! daar gaan we wel vanuit iig. hoelaat moet je morgen naar de gyn?

madelief, hoe groot is bij jullie de kans dat jullie via de natuurlijke weg zwanger zullen raken? ik ga zo voor je duimen!!! laat die aderen maar flink aanwezig zijn op je borsten whahaha!!

hier, semmy is nog steeds niet echt lekker. hoest nog steeds erg lelijk. maar goed, daardoor slaapt hij ook wel weer veel en dat geeft mij weer genoeg tijd om de keukenkastjes helemaal te reorganiseren en al semmy zijn spulletjes er ook in kwijt te kunnen ipv teveel dingen op het aanrecht. ben helemaal blij met mijn ruimte in de keuken haha!

van het weekend gaan we ff voor nieuwe gordijnen voor in de woonkamer kijken. hebben nu vitrages maar daar wil ik echt vanaf... vind het niet zo mooi. zeker niet bij wat jongere mensen. maar das mijn mening natuurlijk.

zometeen weer lekker ff streetdancen. al heb ik tot nu toe nog totaal geen fut... pfff!

gister wel weer heerlijk gewerkt moet ik zeggen. kheb echt zoveel werk joh, niet normaal. eigenlijk zou ik er nog wel een derde dag bij moeten pakken om het in mijn uppie af te kunnen krijgen. maar ik ben geen gekke gerrit.. haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-11-2010

He meiden,

Ben eigenlijk net pas terug van een heerlijke lunch met een vriendin. Die heeft me vanmiddag even in de watten gelegd met te trakteren op een geweldige lunch. Het was erg gezellig. We hebben gelachen, ik heb ook veel over Meisje Noach gepraat. Was erg fijn.

Tam, meid, ik duim zo hard dat die zorgen die je hebt totaal ongegrond zijn! Dat je je kleintje nog zo vaak mag zien dat er een tijd komt dat je de kleine wel een schop onder de kont kunt geven!!!! Als puber bijvoorbeeld! Goed dat je het zo rustig aan hebt gedaan en fijn dat je morgen weer gecontroleerd wordt.

Laura, die kans is 1 à 2%. Weinig dus.... Maar ik hoop het zo....

He, wat zielig voor de kleine Semmy dat hij zo ziekjes is. Maar fijn dat je zo lekker aan het organiseren bent geweest! Daar heb je weer weken lol van. (al komt er bij mij altijd weer een moment dat je denkt: Had ik het nou op geruimd?) Fijn trouwens dat je het zo fijn hebt op je werk. En druk zijn zorgt er meestal voor dat de dagen sneller gaan. Werk je nu 2 dagen?

Nou, ik ga maar eens eten voor bereiden voor mijn mannetje. Ik heb nog weinig trek, maar hij heeft natuurlijk die lunch gemist!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2010

ja 2 dagen idd. meer dan zat vind ik hoor. is erg goed te combineren met het mama zijn! kom tenminste in huis ook gewoon overal aan toe en heb daarnaast nog meer dan genoeg tijd over voor mezelf. als ik meiden in ons topic hoor dan hebben die het veel drukker.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-11-2010

Fijn zeg, dat je zo'n goede combinatie hebt gevonden! En zo kun je ook lekker veel van je kleintje genieten.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2010

Ja zeker weten!! Een heerlijk leventje zo hoor! Maar ik wil daar niet al te vrolijk over doen in dit topic... Vind et zo als een steek overkomen naar jullie toe... Al weet ik da jullie dat niet zo opvatten...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-11-2010

Dat is heel lief van je, dat je rekening met ons houdt, maar ik vind het ook fijn om te horen dat na zo veel verdriet er ook zo veel geluk kan zijn. Dat helpt mij in ieder geval ook om dat te zien!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-11-2010

Net heel bericht getypt is het weg!

Kersje, hoe is het nu? Dringt het waanzinnig fijne nieuws al tot je door?

Tam, kom je de daagjes een beetje door? Succes straks met weer die weg naar het ziekenhuis.

Meiden, ik maak mezelf hier helemaal gek. Vorige ronde had ik geen enkele aanleiding te denken dat ik zwanger was, nu heb ik van alles wat ik ook had toen ik zwanger was van Noach. En dat maakt dat de spanning voor mij niet te harden is. Dinsdag is pas mijn NOD. Maar: mijn temperatuur is de afgelopen dagen nog verder omhoog gegaan, ik heb steeds ongelofelijke honger, vooral als ik 's ochtends wakker wordt, dan moet ik echt snel aan het ontbijt. Mijn borsten zien er blauw uit van de aders, vooral rond mijn tepels en mijn buik rommelt. Tot overmaat van ramp droomde ik ook nog eens dat ik zwanger was. Ik kan het bijna niet van me afzetten en ben zo gespannen! En ik weet dat het bijna niet zo kan zijn, dat het echt een wonder zou zijn als het gelukt is. Maar wat zou mijn lijf me voor de gek houden omdat er echt dingen precies hetzelfde zijn....

Vandaag ga ik weer 2 uurtjes naar mijn werk. Ik ben benieuwd hoe het nu voelt.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-11-2010

Goffer...Heb ik een heel bericht getypt valt ie weg:evil:

Madelief:ik begrijp je wel hoor meid.ik kon ook nooit wachten tot de nod.Ik bestelde daarom de vroege testen van matcare.4 of 6 dagen vantevoren kon je dan testen.Ik teste er elke keer vroeg positief mee.Maar als je denkt dat je kunt wachten, dan moet je gewoon lekker wachten.Succes met de spanningen.

Hier al vanaf 05.30 uur wakker met Dana.ze kwam aan met koorts, dus ben eruit gegaan met haar en heb een zetpil gezet.Ik hoop dat het eenmalig was, want ik voel me altijd zo klote als ze ziek is.Ze is ook veel te lief om niet lekker te zijnCry

Verder gaat het met de opbouw wel goed.Het geraamte staat er al en morgen gaat het dak erop.ze verwachten begin volgende week alles waterdicht te hebben.

Nu ga ik even lekker met mijn schatje in bad, misschien dat ze daar nog iets meer van opknapt! spreek jullie snel

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-11-2010

madelief; suc6 vanmiddag op je werk.

kim; het is zonde, hoop dat ze vlug wat beter is. Bij ons in de fam is het de een na de ander. mijn ma, zus, schoonbroer, nichtje en nu mijn pa aan de buikgriep. Ik ben daar dus al een paar dagen niet geweest, probeer het zo maar wat te ontlopen, haha. Ben wel niet echt lekker zo met vlagen dus er broeit wel wat, maar misschien zet het niet door.

Net terug uit het ziekenhuis. Met ons ukje is alles goed, een hele geruststelling zo na de test. Hij was ontzettend beweeglijk. En toen zwaaide die eerst met zijn rechterhand en daarna met de linker....zo lief! Net of hij wilde zeggen: alles komt goed. Heb genoten van de echo. laten we hopen dat er nog heel wat volgen!!!
Mijn bloeddruk was ook goed (blij want bij ons meisje moest ik pillen tegen te hoge bloeddruk) en de placenta ligt nu achteraan. Wel fijn, bij onze dochter lag ie vanvoor. Op zich niet erg, maar nu heb ik de kans de kleine wel al vlugger te voelen en feller. Ben benieuwd.
Onze gyn gaat er achteraan of ik in aanmerking kom voor een uitgebreide 20 wk echo voor ons gemoedrust. Zou fijn zijn. Maar eerst nog een lange week wachten.....die onzekerheid is zo erg. maar elke dag is een dag minder wachten tot hopelijk goed nieuws.

Ga hier maar eens wat schoonmaken. NA wat dagen rust mag dat ook wel weer haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-11-2010

Tam, succes zo meid!

Even een egobericht meiden, ik heb geen oog dicht gedaan vannacht, ik heb totaal denk ik maar drie uur geslapen. En vanmorgen hele harde steek onderin mijn buik en sindsdien linksonder steeds krampjes. Ik weet nou niet wat ik moet doen.... ik werd opeens bang dat het weeën waren. Nu is het ietsje afgezwakt maar ik voel die kant nog steeds, misschien een spier verrekt? :?
bah! ik word hier zo onzeker van Sad...maar goed, morgen heb ik een afspraak met de gyn staan. Als het niet erger wordt vandaag dan vraag ik het dan wel na.
Misschien zit ik mij gewoon druk te maken....een goede vriendin is net zwanger, ze had gisteren haar eerste echo met 9 weken en het is helemaal niet goed, vruchtje leeft niet meer.....ben er zo verdrietig van Cry. Misschien loop ik gewoon te veel te stressen daardoor, het was gisteren een emotionele avond hierdoor. Ik vind het een beetje eng dat ik steeds zo fysiek op stress reageer, het trekt meteen naar mijn buik.

liefs,
een onzekere Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-11-2010

Tam wat fijn! Geweldig dat die kleine lekker aan het wuiven was naar jou!

Kim, sterkte zeg, met Dana. Het is zo zielig als zo'n kleintje zo ziek is! Ik hoop dat het snel beter gaat.

x