Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-11-2010

Lieve Maria, wat naar zeg! Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is als je van zo dichtbij mee maakt dat het niet goed gaat. Voel je de steken nu nog? Of is het nu weg? Als ik jou was zou ik bellen naar de gyn als het er nog is. Anders loop je je nog 24 uur druk te maken. Beter een keer te veel dan te weinig en heel veel stress hoor! Ik denk aan je, sterkte!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-11-2010

lieve maria, he bah, wat vervelend voor je vriendin. komt het ook weer zo dichtbij. Kan goed zijn dat het stress is meid, dat speelt wel parten. Waarschijnlijk is het iets onschuldigs....of idd een spier, maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid bellen. Beter een keer teveel dan een keer te weinig. Doen hoor! Want anders komt er nog meer stress.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-11-2010

hey Tam, ik zie nu je bericht pas, wat fijn dat jullie ukje er zo goed bij lag! hoera! :-D
En nu inderdaad die slopende week wachten, we slepen je wel door de dagen heen meid. We doen het gewoon samen. Ik heb er nog steeds een erg goed gevoel over. Ik heb een paar dagen geleden gedroomd dat ik een heel blij bericht aan jou aan het typen was, in dat bericht feliciteerde ik je met de goede uitslag. Nou....als ik er zelfs over droom! :mrgreen:

Dank je Madelief voor je berichtje, de steken zijn inmiddels wat minder maar er zit nog steeds een zeurend pijntje. Maar weeën voelen wel heel anders :-?, dat is het denk ik niet.
Ik ben ook zo'n paniekvogel geworden! mijn hemel.

Ik las je bericht van vanmorgen net, dat je zo veel zw-symptomen hebt, wat verwarrend moet dat voor je zijn zeg. Helemaal omdat je al die dingen ook voelde toen je zwanger bleek te zijn van jullie meisje. Ik kan heel goed begrijpen dat je aan niets anders meer kan denken, vooral ook omdat je temperatuur hoog blijft.
Mijn ervaringen van de eerste cyclussen na de geboorte van Olivia is dat ik net als jij zwangerschapsklachten had, mijn lijf heeft me zo enorm in de maling genomen... Cry
Ik hoop zo dat je dinsdag fantastisch nieuws hebt, ik hoop het zo voor je. Iets in mij wil je behoeden voor teleurstelling, maar ik weet dat het zo niet werkt. Het is je lijf, je voelt van alles, alles wat bij een zwangerschap hoort. Iedereen kan lullen als Brugman, dat gevoel wordt er niet minder om. En ook ik geloof in wonderen, dus we gaan ervoor. Ik ga met je aftellen.....nog 5 dagen tot nod!

Liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-11-2010

Maria, het is helemaal niet gek hoor, dat je bezorgd bent. Ik weet zeker dat wij dat hier allemaal zouden zijn! Let goed op jezelf!

Ik weet het en dat frustreerd ook zo. Ik weet dat mijn lijf me voor de gek kan houden en dat ik dinsdag gewoon ongesteld wordt. Tussen die 2 gedachten wordt ik dan ook continu heen en weer geslingerd: ik ben zwanger, nee tuuuuuurlijk niet, ik ben zwanger, neeeeeeee toch niet.... Pfff wordt gewoon heel moe van mezelf en doordat je van alles voelt wordt je er de hele tijd aan herinnert. Maar we tellen gewoon af... Nog 5 dagen te gaan idd.

Over dagen gesproken: Maria, jij nog 90 te gaan!!!!!

Ik ben trouwens net thuis van mijn werk. Dat ging al beter dan dinsdag. Minder gehuild en het voelde gewoon beter. Ik heb ook over de opbouw gepraat (ik ga nu 2 dagen in de week 3 a 4 uur werken vanaf volgende week) en wat daarna. Ben blij dat ik gewoon mijn oude baan ga houden. het enige wat er is besproken dat mocht ik zwanger worden en daarna niet meer willen reizen dan hopen ze dat ze me een andere plek kunnen geven, maar mocht dat niet kunnen, dan zouden we afscheid moeten nemen. Dat willen ze liever niet en daarom wilden ze me nu al een plek geven zonder reizen. Maar ja, dat wil ik dus niet. Ik vind het heel fijn. Dan is het gewoon aan mij, dan mag ik kiezen. Ik denk dat ik niet meer wil reizen als ik moeder ben en dan zou ik dus op zoek gaan naar iets anders. Maar zo ver is het nog lang niet!

Nou, ik ga even liggen voor een dutje. Ook al was het maar 3 uurtjes op kantoor, ben zo moe van mijn verhaal steeds vertellen!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-11-2010

maria, laat morgen weten hoe het geweest is ok?

madelief: fijn dat het al wat beter ging vandaag op je werk. Ik herken dat heel erg. De energie die je kwijt bent om daar gewoon te zijn en je verhaal te vertellen. Heftig allemaal, maar langzaam aan wordt dat beter. Rust lekker uit meid. Wat betreft de symptomen. Ik hoop ook met je mee echt! Maar moet zeggen dat ik maria haar verhaal wel herken hoor. Bij mij was alles in de war. Voelde ook van alles. Al moet ik ook zeggen dat ik na een menstruatie weer zwanger ben geraakt na de bevalling dus het kan wel snel natuurlijk. Na de curretage's was het nog meer in de war. Afijn, meer dan hopen kan ik niet voor je helaas.....

hier lekker schoongemaakt. Mocht jullie van de week nog wel zeggen dat mijn man nooit iets lekkers meenam van zijn werk, komt hij vandaag thuis met twee grote soezen. Hmmmm. Gewoon omdat we elke klein stapje moeten vieren wat te vieren is. Ontzettend lief toch! Hoop dat er nog veel te vieren gaat komen.
liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-11-2010

Lieve Devika, ik moest net aan je denken, hoe is het meid? je bent stil...ik hoop dat je niet verdrietig bent.


en kersje, ik ben ook wel benieuwd hoe jij je voelt, gaat het goed met jou en je kleine frummel? je moet nog lang wachten op je echo he? Ik moest nog veel aan je goede nieuws denken afgelopen dagen. Elke keer als ik daaraan denk moet ik weer glimlachen! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-11-2010

He meiden!

Wordt helemaal gek van mezelf en tijd lijkt hier dubbel zo langzaam te gaan. Ik heb steeds meer het gevoel dat mijn lijf me inderdaad voor de gek houdt. Maar zeker weet ik dat pas als ik ongi wordt en dat duurt echt nog 4 dagen.... Pfffff.....

Ga vandaag naar de kapper. En dat voelt heel raar, want daar was ik 2 dagen voor Noach overleden bleek te zijn. Daarna heb ik de moed nog niet kunnen vinden om terug te gaan. Gisteren toch maar een afspraak gemaakt....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-11-2010

hey lieve Madelief,

Goed van je dat je naar de kapper gaat, ik kan mij voorstellen dat dat moeilijk is. Vorige keer zat je met zo'n ander gevoel daar op de stoel he? weten ze ervan eigenlijk?
Bij mij was de kapper mijn eerste publieke onderneming nadat zij geboren was. Gelukkig heb ik een hele lieve en warme kapper want ik heb het niet droog gehouden die middag. En dat terwijl ik mij zo had voorgenomen NIET te gaan huilen. Maar succes zo, ik hoop dat ze er wat moois van maken! Smile

en ja...het valt niet mee dat wachten, ik had zo'n hekel aan die laatste wachtweek! bah. En dan voel je van alles, je haalt je van alles in je hoofd...maarrrrrr......nog 4 dagen! het is er al eentje minder! :mrgreen: who knows????

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-11-2010

Je bent lief Maria! Nee, de kapper wist nog van niets. Is een vrij jong meisje.... Maar ik vrees dat ik het toch ga vertellen. Ik ben niet zo in de mood voor kletsen en kan dan niet anders dan even eerlijk zijn.

Ging jij niet vandaag naar de gyneacoloog?? En hoe voel je je?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-11-2010

ja, ik ga zo om half twaalf...Ik voel me wel goed eigenlijk. Ik voel wel rare dingen onderin mijn buik, daar ga ik het straks even over hebben.
Vriendlief gaat voor het eerst niet mee, er gaat wel een vriendin mee. De laatste keer dat hij niet meeging was de keer dat ze erachter kwamen dat ons liefje overleden was....(hoezo slechte timing?) ik hou mij daar al de hele ochtend mee bezig Confusedhock:. Gelukkig is de kleine erg druk in mijn buik dus ik vermoed dat alles nog goed gaat :geek:.

en ja die kapper.. als er aan je gevraagd wordt "hoe gaat het" dan kan een mooi rooskleurig verhaal ophouden, of inderdaad vertellen hoe je je echt voelt. Ligt vaak aan je dag en hoe je je voelt hoe je daar op reageert he? nou, sterkte daar.
Nog 3,8 dag!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-11-2010

Maria, wat spannend zeg.... En wat een rottiming was dat! Maar nu die kleine al lekker laat weten aan je dat er volop gespeeld wordt in je buik, krijg je er weer een andere ervaring bij. Dat je lief er niet bij is en dat het wel allemaal goed is!

Je bent nu denk ik nog in het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het was!

O en ik barstte gelijk in huilen uit toen ze vroeg hoe het was. Maar dat luchtte echt wel op en dat is fijn. Die drempel hebben we ook weer genomen. Ik heb gelijk weer een afspraak gemaakt voor de week voor de kerst. Dan ga ik er dan niet zo tegenaan zitten hikken.

Kersje, hoe is het met je? Ik denk steeds aan je! Dat het zo fijn is dat je na al die maanden goed nieuws hebt!

En Devika? Ik denk ook aan jou!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-11-2010

Hoi Meiden,

Zit een paar dagen te tobben. Vandaag moet ik toch maar reageren vond ik.
De vlagen van verdriet komen steeds vaker merk ik.
Optimisme duurt steeds korter. Ik word er zo moe van. Dit vreet zooooooveeel energie!
Gisteren toen vroeg mijn oudste zus of ik mee wilde betalen voor de sinterklaas kadotjes van mijn nichtje en neefje. ( de kindjes van onze 2 jongere zusjes)
Ik stond perplex! Hoe kan je dat nou vragen dacht ik!
Ppff… en nog meer van dat soort dingen..

Heb all 100x gemaild met de gemeente in Arizona. Onze aanvraag is niet aangekomen.
Nogmaals opgestuurd per mail. Moet toch nog een x betalen. Ja hoe dan? per post wordt et geld toch gestolen ( want dat vermoed ik)
Nou per credit card dan maar. Mijn man was er huiverig om, maar kheb et toch maar gedaan. in de hoop nu eindelijk zijn aktes te ontvangen.
Ik heb me voorgenomen, ik wil op 5 januari naar de gemeente gaan om Kaylash bij te schrijven in onze trouwboek…
Die dag mag niet zomaar voorbij gaan….

Maar ik blijf nog wel positief, volgende week dinsdag verwacht ik mijn ei.



@ Madelief:
Ik las je berichtje over je 1e werkdag. Ik zag mezelf weer. Ik zag gewoon hoe je daar zat te huilen en elke keer vol schoot als iemand vroeg hoe het gaat.
Echt, ik hoor mezelf praten!
Volgende week dinsdag is voor jou dus ook een spannende dag! Ik hoop zoooo voor je dat je dan door mag schuiven op het bankje ipv terug! En dat je straks helemaal opstaat en je bijvoegt bij de rest van de meiden hierzo. Ik WIL namelijk alleen op dat bankje zitten. En na mij niemand meer!
Dat zou mooi zijn!
Haha, je bent niet de enige die geobsedeerd is door boobs! Hier nog een.
De vorige ronde hield ik ook elke pijntje en steekje in mijn borst in de gaten. Ppfff..
Heb je al mooie reactie’s gekregen op de kaarten?
Ik zie nog steeds tegenop de kerstdagen. Maar we gaan toch op familie bezoek ed. Ik denk nl dat et moeilijker is als we alleen zijn.
Wel heb ik besloten dat we dit jaar geen kerstkaarten sturen. Dat wil ik gewoon niet. En ik doe dit jaar ook niet aan cadeautjes.
Je heb ook gelijk, dat herken ik helemaal, 2 stappen vooruit en 1 terug..maar zo komen we er ook…
Hoe was het gisteren op het werk?

Ben je trouwens al naar de kapper geweest? meid je lijkt mij wel!
De laatste x dat ik naar mijn vaste kapster ging ( nou ja vast ik was er 2x eerder geweest), was toen ik net 10 weken zwanger was. ze vroeg of ik kids had en vertelde haar enthousiat dat ik zwanger was! daarna ben ik niet meer naar de kapper geweest.!
Nu dus, vorig week moest ik eindelijk weer gaan. ik zat heel de tijd te tobben of ik haar zal bellen of niet.
Uiteindelijk ben ik maar naar een andere kapper gegaan..
Wat je dus verteld over terug gaan…ik begrijp dat maar al te goed…


@ Maria,
Leuk! de kinderwagen! Nu wordt het allemaal zo echt he! geniet er van meisje!
ik hoop dat je zo terug komt met goed geruststellende nieuws!
Trouwens wat erg van die vriendin die zo vroeg een mk kreeg…
Alles komt dat weer naar boven he..als ik dat bij andere lees/hoor…moet ik ook steeds aan mijn eigen ervaring denken..
En dat je een paniek vogel ben is niet raar hoor…na alles wat je heb meegemaakt…dat gaat je niet in je koude kleren zitten…
Tis makkelijk gezeg dan gedaan als ik zeg probeer et rustig aan te doen..


@ tam:
Wat lief dat jullie kleine zo leuk zwaaide! Hij/ zij had idd een boodschap voor jullie, het komt goed!
Fijn te horen dat de placenta nu achter ligt. Hoop voor je dat je binnenkort de baby voelt!


@ kersje:
Hoe is het meisje. ben je al een beetje geland? Haha.. hoeft nog niet hoor. zweef jij maar heerlijk op een rose wolk de komende 9 maanden!!


@ Laura: heb je al gordijnen uitgezocht! Haha. Vind ik ook mooier hoor..oops..
Wij hebben van die plafond hoge tot aan de vloer. Ooohh zooo mooi he..hihi..
Streetdancen! Toe maar, als je daar niet van afvalt!
Ik ben ook weer een beetje begonnen met lijnen. Niet extreem. Gewoon gezonder caloriearm eten en niet snoepen.
Ik ben nl de zwangerschaps kilo’s nog niet kwijt. Integendeel, ik ben op een gegeven moment juist gaan snoepen. Et interesseerde mij allemaal ff niet meer.


@ kim:
Hoe is het nu met kleine Dana?
Vind je het niet vermoeiend al dat verbouwen thuis nu je zwanger bent?
ik vond nl destijds alles te zwaar en te veel.ppf..



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-11-2010

trouwens...wat zeggen jullie als iemand vraagd of je ook kinderen heb?
ik was laats ergens op visite. iedereen kletsen over kids. waren ook onbekende bij.
en ik zat vurig in mezelf te bidden, zo van vraag me aub niet of ik kinderen heb...
het is nl geen ja maar ook geen nee....
technisch gezien is het nee..maar gevoelsmatig wel...
leg dat maar eens uit aan een vreemde...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-11-2010

hey Devika,
Het is inderdaad moeilijk als mensen je vragen of je al kinderen hebt, helemaal als het mensen zijn die je niet kent. Laura gaf maanden geleden het goede advies om van te voren rustig te bedenken wat je hierop gaat zeggen, zorg dat je je korte verhaaltje of paar zinnen in je hoofd hebt zitten. En sluit af met iets positiefs zodat mensen zich niet opgelaten voelen dat ze het gevraagd hebben. Ik vond dat een goed advies.
Persoonlijk voel ik dat ik technisch gezien en gevoelsmatig een kind heb, ze is alleen niet meer bij ons. Als iemand mij dus vraagt of ik al een kindje heb dan zeg ik "ja". Als ze doorvragen over hoe oud het is o.i.d., dan antwoord ik dat we een dochter hebben en dat we haar tijdens de zwangerschap zijn verloren en ze helaas niet meer bij ons is. Daarna leg ik de focus weer op deze zwangerschap, hoe spannend en bijzonder deze zwangerschap mede daardoor is. Maar het blijft moeilijk, soms denk ik net als jij soms "vraag het niet, vraag het niet". Dan heb ik gewoon zo'n dag dat ik geen zin heb om het uit te spreken.
Wat verdrietig dat je je niet zo fijn voelt, dat je veel verdriet hebt. Ik herken het ook wel. Het heeft echt even tijd nodig meid.
Het vreet inderdaad zo veel energie, dan heb je geen fut meer om iets anders te doen en voor je het weet zit je in zo'n spiraal van moe zijn en niets of weinig willen doen en ondernemen.
Dat gedoe om de juiste papieren uit Arizona te krijgen is wel vervelend voor je zeg...nu hopen dat ze na de betaling actie gaan ondernemen en ze voor januari alles geregeld en opgestuurd hebben. Hoe gaat het op je werk?

Madelief, is het goed geknipt? :geek: Goed dat het meteen eruit kwam, dan "hangt" het er tenminste niet de hele tijd he? Je lijkt mij wel, mij overkwam precies hetzelfde toen...
Maar goed dat je geweest bent!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-11-2010

Het ging goed bij de gynaecoloog trouwens! heel fijn.
De vriendin die eergisteren een "slechte" echo had was mee vanmiddag. Lijkt raar he? ze wilde het zelf heel graag, en ik was blij dat ze mee was, het was heel bijzonder. We zijn daarna taart gaan eten.

Mijn bmh is ook weer opgemeten (ivm de klachten van afgelopen dagen) en die was nog keurig lang dus dat is fijn. Kindje en vruchtwater waren ook in orde.

We zagen echt heel mooi het gezichtje van de baby, zo lief! het kindje heeft gewoon al chubby cheeks!
[Afbeelding: af81s3.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-11-2010

@ maria,
Hoe was je bezoek bij de gyno trouwens! Heb je je dikkerdje nog gezien.

Ja doe ik iid ook een verhaal van te voren instuderen.
Maar soms wil ik het idd ook niet tegen vreemde vertellen. Tis mij gewoon te dierbaar om het met een vreemde te delen die mij toch maar afscheept met, ach, je bent nog jong!
Want dan krijg ik echt de neiging om te gaan slaan als mensen met dat soort antwoorden komen!
Net of het dan minder erg is..
Maar goed, voor de buitenwereld heb ik het verder prima onder controle.
Ik merk wel dat als ik een bekende tegenkom die ik na de drama nog niet gesproken en die vraagt hoe het gaat, dan ik dan wel volschiet..
Oh op werk gaat het gelukkig prima. heb weer voor 90% mijn draai gevonden. Tis lekker druk en heb ik dus veel afleiding.
Mijn collega’s zijn zo geweldig he. nog elke dag word ik in de gaten gehouden.
Gisteren kwam toevallig de ouders van de directeur langs. ( fam.bedrijf is het. Niet mijn fam.hoor)
Zijn moeder kwam ff naar mij toe, vroeg hoe het gaat, gaf mij een kus op de wang, zei iets en ging meteen weer weg.
Ik was zoo overrompeld en kreeg meteen tranen.Maar ze bedoelde het goed.
Weet niet precies wat ze zei maar ik verstond, na een misser komt een wisser..
Dat is een term die haar moeder altijd zei.
Wel heel lief.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-11-2010

Mariaaa!!!!! wat een mooie echo!!!!
ik moest echt ff goed kijken hoor!
kheb de echo ff gekopieerd, opgeslagen, omgedraaid, vergroot, en toen pas zag ik het!
iddd wat een prachtige chubby cheeks!! en het gezichtje is zoo herkenbaar!
net een echte pop die op z'n kant ligt! dit is zeker taart eten waard!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-11-2010

Maria wat een schatje!!!! Wat een mooie echo zeg! Inderdaad, een lekker koppie!

Devika, fijn om van je te horen! Rot zeg, dat je je zo verdrietig voelt. Ik kom later terug om te schrijven!

Ik moet nu even een vertaalklusje voor mijn moeder doen. En ja, mijn haar is mooi geworden! maar heb daar wel heel hard zitten huilen toen ze vroeg: hoe is het? Hield het echt niet droog....

Tot later lieve meiden!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-11-2010

Dag lieve dames
Devika, fijn weer wat van je te horen, maar je bent niet verplicht hoor. Ik vind het jammer te horen dat het verdriet nog zo groot is, maar helaas ook zo herkenbaar. En dan dat gedoe in amerika, pfff, dat je dat er dan ook nog bij moet hebben. Hoop dat dit vlug wat opgelost is meid. Tja, en dan je zus….vast niet verkeerd bedoeld,maar wel zo aangekomen. Het blijft toch altijd moeilijk als mensen het zo niet doorhebben. Hoe reageerde ze op je verder? Begreep ze het wat? Dinsdag je ei waarschijnlijk en nieuwe kansen, wij duimen gewoon weer mee. Ik zeg ook vaak gewoon dat ik kinderen heb en pas als ze doorvragen zeg ik eerlijk dat ze dood is. Maar soms heb je ook gewoon geen zin in al dat gedoe, bv bij een enquette ofzo en dan zeg ik maar gewoon nee. Maar gevoelsmatig wil ik ja zeggen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat haar naam altijd op een kaartje staat wat wij sturen, maar dan wel met een sterretje erachter en dat zal ik ook altijd blijven doen.
Maria, wauw, wat fijn dat het weer goed is met die kleine. Nog steeds wat een dikkertje? Haha. Tja, en dan mama lekker taart eten. Heerlijk toch! Wat ontzettend sterk van je vriendin trouwens. Zo knap van haar. sterk hoor. Hoop voor haar dat ze het geluk ook vlug weer mag meemaken. Heerlijke foto ook. Wat kan je toch zo lekker van je kleine houden he!
Madelief: moeilijk he zo die eerste confrontatie weer met sommige (in dit geval je kapper). Wij hebben een thuiskapster. Ik vond het toen ook heel erg moeilijk, temeer ook dat ze 3 mnd na mij uitgerekend was en ook een meisje heeft gekregen. Ze is een naamgenoot en een andere naamgenoot van me had 2 weken na me een meisje (kreeg haar geboortekaartje in de bus tussen de rouwkaarten)………..3 dames met dezelfde naam………..3 dochters………..2 mochten er blijven leven. Moeilijk hoor. Maar knap dat je het gedaan hebt. Denk daar maar aan elke keer als je in de spiegel kijkt en je nieuwe haren ziet: hier staat een sterke trotse mama.
Kersje: je zal wel blij zijn dat het weer weekend is zeker? Effe bijtanken!
Laura: hoe is het met semmy? En zijn tandjes?
Hier een lekkere dag gewerkt moet ik zeggen. De kids waren erg braaf. Alleen steeds zo moeilijk om mijn buik te verbergen. Wijde kleren aan en wat voorovergebogen haha. Mijn stagiair was ziek en dat was op zich niet erg….zo hoefde ik me niet druk te maken in de klas zelf. Die kinderen zien dat toch niet. Die denken dat dat allemaal komt van de zandtaartjes en de pizza uit de poppenhoek haha. Morgen lekker met de fam naar Antwerpen naar de japanner. Gezellig. En daarna naar de film: Harry potter (tja eenmaal aan de serie begonnen dan maar afmaken). Heb er wel zin in. Doet de dagen wat sneller gaan. Zit steeds te denken: misschien weet ik het volgende week deze dag al…..zou ik dan feesten!? Hoop het zo! Fijne avond nog



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-11-2010

Goedemorgen, lieve meiden,

Het is gelukkig weer weekend, ik mag uitslapen…Maar ja, ik ben zwanger en nog steeds iedere ochtend heel vroeg wakker…Vandaag eerst om 4.00u en toen om 5.00u en na een uurtje woelen ben ik maar opgestaan. Ik ga vanmiddag wel een dutje doen!:-?
Ik hou eigenlijk ook wel van die vroege ochtenduurtjes, waarin de hele wereld nog lijkt te slapen, alleen de vogeltjes roepen al: “Opstaan, het is weer een nieuwe dag!” :-D
Gisteravond was ik helemaal op. Het was weer een drukke week en om het nog iets drukker te maken zijn we donderdagavond naar het concert van Prince geweest in Arnhem. Mijn broer is al jaaaaaaren fan en ik ken daardoor heel veel nummers, maar ik was zelf nog nooit geweest. Dus toen hij vroeg of we mee wilden, vond ik dat eigenlijk wel heel leuk. Ik wist toen ik ‘ja’zei alleen nog niet dat ik zwanger was, anders had ik toch vriendelijk afgeslagen, omdat het zo vermoeiend was. Maar het was behalve vermoeiend, ook heel erg leuk, dus ik heb zeker geen spijt.

Madelief, die kapperverhalen doen mij ook terug denken aan de eerste keer dat ik weer ging. Ik heb het toen best lang uitgesteld, omdat ik op zag tegen het kappersgebabbel. Ik kon helemaal niet meer babbelen en wilde het ook niet meer!:evil: Na een aantal maanden durfde ik het aan, maar ik vond het wel echt een mijlpaal. Goed van je dat je gegaan bent, hoor. En is je haar leuk geknipt? Bij onze groenteman en bakker ben ik nog steeds niet geweest sinds de bevalling…en die was in maart!:-o Ik ga daar pas weer heen met een heeeeeel dikke zwangere buik of een kindje in de wagen. Beetje raar, ik weet het, vooral omdat het zulke lieve mensen zijn. Ik heb dat zo in mijn hoofd en dus doe ik het maar zo.
Je nod is dinsdag, he? Ik duim voor je hoor. Ja, je lichaam kan je enorm voor de gek houden, maar het zou toch ook raak kunnen zijn. Zo moeilijk dat wachten!
Je bent weer een paar uurtjes op je werk geweest. Moeilijk lijkt me dat (ik had zelf geen baan, dus ik heb dat niet mee gemaakt). Wel heel fijn dat je zelf mag bepalen of je nog wilt reizen. Dan ligt de keuze bij jou en is het dus helemaal niet zo dat ze je kwijt willen!

Tam, je gaat naar Antwerpen, lekker eten en naar Harry Potter, heerlijk! Wij gaan ook snel naar HP, heb er helemaal zin in! :-D
Je bent druk bezig je buik te verbergen. Dat zal wel steeds moeilijker gaan, niet? Fijn dat de kinderen in ieder geval denken dat het door de zandtaartjes en de pizza komt, haha.
Je kindje heeft heerlijk naar jullie gezwaaid, hoe schattig. Geweldig. Meid, ik hoop dat je gauw de uitslag krijgt en dan gaan we allemaal een rondedansje doen! En je man heeft helemaal gelijk: alle goede dingen moeten gevierd worden! (grappig dat hij nu net met soezen aan komt zetten, alsof hij aanvoelde wat je gezegd had, hihi:-D)

Devika, ja, moeilijk als mensen vragen hoe het gaat of of je kinderen hebt. Ik heb sinds Puck heel vaak de vraag gekregen of ik kinderen heb, omdat ik een paar maanden na de bevalling aan een nieuwe baan ben begonnen. Dus kreeg ik vragen van nieuwe collega’s en cliënten. Het is vaak de eerste vraag die mensen stellen, is me opgevallen. En ik zeg altijd ‘nee’. Maar ik denk ‘ja’. Ik vind het te persoonlijk om te vertellen. Ik heb wel nagedacht of ik Puck niet verloochen op deze manier, dus ik heb het wel van te voren met haar ‘overlegd’ (klinkt raar:-?) en ik denk dat ze het goed vindt. Ze ‘weet’ hoe het zit. Gisteren nog kreeg ik de vraag van een cliënt (haar tienerdochter is zwanger, een paar weekjes verder dan ik). Toen ik ‘nee’ antwoordde vroeg ze of ik ze graag zou willen. “Heel graag”, heb ik toen geantwoord. En dat is ook zo. En het feit dat ik nu zwanger ben vind ik dan een heerlijk geheimpje. Het heeft mij (en nog steeds) geholpen om van te voren na te denken wat ik wil antwoorden als iemand de vraag stelt.
Fijn dat het goed gaat op je werk en dat ze zo lief voor je zijn.
Wat lastig dat het steeds niet lukt met de aktes! Contant geld komt inderdaad niet aan, denk ik. Hopelijk lukt het nu wel en kan je in januari jullie lieve Kaylash* in je trouwboekje bij laten schrijven.
Je schrijft dat de vlagen van verdriet steeds vaker komen. Je hebt ook zoveel te verwerken, meid. Neem de tijd, het verdriet moet er misschien nog uit? Als je het gevoel hebt dat het niet beter wordt, zou ik je aanraden om een gesprek met een psycholoog aan te vragen. Mij heeft dat goed geholpen, maar iedereen is daar anders in natuurlijk. Ik hoop dat je je snel weer wat beter zult voelen. En je verwacht je ei dinsdag (als ik het goed heb onthouden), wie weet komt daar wel iets heel moois uit, lieverd. :-D

O, Maria, weer een goede echo gehad, wat heerlijk! Ik moet je eerlijk bekennen dat het me niet lukt om je kleine dikkerdje te onderscheiden en ik ben ook niet zo handig met draaien en vergroten en zo…Confusedhock: Maar ik begrijp dat er chubbywangetjes te zien zijn en daar ben ik heel blij om! Ik ben gek op chubbywangetjes!
Wat naar dat je steekjes in je buik voelde. Sad Natuurlijk schrik je daar van, meid. Gelukkig is je dikkerdje heel beweeglijk en laat hij/zij zo aan je weten dat het goed gaat! Volhouden, nog 88 dagen! Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik ook een kindje in mijn buik ga voelen, zelfs nu ik zwanger ben kan ik daar niet bij, gek hè? Het is toch nog heel onwerkelijk, merk ik. Ik leef echt bij de dag en denk zo min mogelijk aan de komende maanden. Ik pas de kop-in-het-zand-strategie met groot succes toe. Ik ben helemaal bekwaam in de methodiek, haha.
Wat naar voor je vriendin en wat knap dat ze toch met je mee is gegaan en je goede echo met je heeft kunnen vieren! Hopelijk gaat het snel toch goed komen voor haar.
Hoe gaat het nu met je vriend? Wat lief dat hij zo bezig is met je baby-in-de-buik. Smile Kersjesman durft niet te geloven dat het dit keer goed kan gaan, hij houdt een flinke slag om de arm (en ik ook trouwens, dus dat sluit goed op elkaar aan). Maar hij is wel heeeeeel verzorgend nu. Hij kookt iedere dag dingen die ik lekker vind en ik mag niks doen in huis. Als ik maar eet en mijn rust neem, is hij blij (die kilo die ik kwijt was zit er nu alweer aan…het maakt me niks uit, ik wil ook graag een dikkerdje in mijn buik!) Hij maakt zich zo bezorgd, is bang voor meer verdriet. Hopelijk mogen we gaandeweg vertrouwen gaan krijgen. Ik voel me verder trouwens goed: weinig misselijk, af en toe wat steken in mijn borsten. Wel moe natuurlijk en ik slaap niet goed door, maar al met al mag ik nog helemaal niet klagen!
Ga je nog wat leuks doen dit weekend?

Kim, hoe gaat het met Dana? Is ze nog ziek of is ze weer opgeknapt (ik hoop het!)? Hoe voel jij je? Fijn dat het goed gaat met de verbouwing, meid. En wat was jouw gekleurde berichtje leuk verzonnen! Ik werd daar ook vrolijk van.

Laura, hoe gaat het met Semmy? Hoest hij nog zo lelijk? Hoe gaat het met de reflux eigenlijk? Is dat nu helemaal over? En jullie gaan nieuwe gordijnen uitzoeken, leuk hoor! (of had je dat al gedaan, ben het even kwijt)
Je klinkt zo gelukkig, meid, heerlijk!:-D Ik ben heel blij om te weten dat dat echt kan: het geluk vinden na zulk groot verdriet.

Jasmien (mocht je dit lezen), ik hoop dat het goed met je gaat en dat je geniet van je zwangerschap!

Fijn weekend allemaal, meiden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-11-2010

zo kersje, jij was weer vroeg op! Confusedhock: wauw...
Ik vind die vroege uurtjes inmiddels ook wel wat hebben, je went eraan he? Als ik soms 'snachts op sta en even beneden ga zitten dan bedenk ik mij dat iedereen die mij lief is nu lekker ligt te slapen, veilig in hun bedjes. Dat vind ik een fijn en mooi idee.
Wat cool dat je naar "The Artist Formerly Known as Prince" bent geweest! ik las gisteren in bed de recentie in de krant en die was zo lovend dat ik baalde dat ik er niet bij was. Er stond nog een foto van Paradiso bij, daar stonden honderden mensen voor de deur omdat er gespeculeerd werd dat hij na het concert daarheen zou komen voor een afterparty...hihi niet dus. Dat deed mij denken aan mijn tienertijd. Het gebeurde regelmatig dat als we uit waren er opeens een roddel gonsde dat Prince in de stad was en dat hij bijv. naar de Roxy zou gaan. Wij met z'n allen stante pede daarheen om vervolgens te concluderen dat het elke keer niet waar was Sad....:-D....ahja.....goedgelovige tieners he? Maar cool dat je er was! leuk hoor, de muzikale basis is er bij je frummel nu al ingestampt. (oh nee, dat had kersjesman al gedaan he?)

Ik vind het heel begrijpelijk dat je je niet voor kan stellen dat je dit kindje straks in de buik gaat voelen, dat is nu nog ver weg he? ik denk wel da je het eerder gaat herkennen, je weet nu hoe het voelt! ik zei gisteren nog tegen de gyn dat ik pas sinds een paar weken echt geloof dat ons kindje gaat komen, ik hield ook zo'n slag om de arm. Maar mijn vriend dus niet, die had er vanaf dag 1 vertrouwen in.. De haptonomiesessie is hem heel goed bevallen trouwens, hij vond het echt heel leuk en weet nu hoe hij bijv. kan zien hoe het kindje nu ligt, hoe hij de buik kan aaien en het contact met het kindje kan maken zodat het ook echt reageert op hem, zo leuk! echt een aanrader. Ik vind ook het feit dat deze cursus 1 op 1 is erg fijn, vooral na wat er afgelopen jaar gebeurd is. Het was heerlijk om 1,5 uur alleen met elkaar en ons kindje bezig te zijn, echt heel bijzonder. Ik was bang dat het misschien te zweverig zou zijn maar dat is mij 100% meegevallen.
Wat lief dat kersjeman zo verzorgend is, wat een lieverd! geniet er maar van. En gewoon niet teveel op die weegschaal staan (ik sta er gewoon nu helemaal niet meer op), en dat is veel rustiger! :-D
Volgende week de echo he? spannend hoor...ben heel benieuwd. Fijn dat je (nog) niet misselijk bent!
Ik heb vandaag een vrijgezellenfeestje van een vriendin die gaat trouwen volg. week. We gaan o.a. een patisserie workshop doen, leuk! voor de rest weet ik het nog niet...en jij?

Trouwens, die echofoto, op het buikfoto-topic staat een iets grotere. Het kindje ligt op zijn/haar rug en kijkt je aan zeg maar. Je ziet voornamelijk het hoofd (precies in het midden van de foto). Je ziet aan de linkerkant het handje tegen de kin aan.

jemig, wat praat ik veel...:-?, ik zit al een half uur te typen! oke, ff kort nog:

Devika, nog 4 dagen tot ei!!!

Madelief nog 3 dagen tot nod!!!!

Tam, wat een leuk weekend heb jij gepland staan! heel veel plezier!!!

Kim, volgens mij is het droog dit weekend, gaan ze dan verder met de verbouwing? heel fijn weekend meid!

Laura, je bent lekker actief bezig, vandaag de gordijnen he?

trouwens meiden, omdat ik mij soms zorgen maakte het ik Jasmien gemaild, het gaat goed met haar! misschien komt ze binnenkort weer op het forum, maar belangrijkste is dat het met haar en de frummel goed gaat! :-D

oke, ik ga thee zetten voor manlief, die is vannacht pas laat zijn bed in komen rollen (stinkend naar sigaretten en drank haha!), maar dat was wel een keer nodig, hij werkt zo hard mijn liefje. Ik ga hem even lekker verzorgen.

fijn weekend!
MARIA XXX


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-11-2010

Goedemorgen dames,

Ik heb zowaar vandaag uitgeslapen tot 7.30u! :geek:

Maria, ik heb op het buikentopic gekeken naar de echo foto en ik snap hem nu! Wat lief, zeg! Wat heerlijk dat je er in begint te geloven dat het echt gaat gebeuren. Fijn ook dat je vriend er vanaf het begin vertrouwen in heeft gehad. Smile

Haha, ik zag helemaal voor me hoe je vroeger achter de geruchten aan bent gegaan om Prince te zien optreden! Volgens mij noemt hij zich gewoon weer Prince, want hij zei letterlijk: “My name is Prince!” Het was inderdaad een gaaf concert. Ik was op een gegeven moment wel erg moe en wilde wel dat het concert snel op zou houden, want hij bleef maar terugkomen…Toen zei hij: “I don’t wanna go home,” en ik dacht: “Ja, maar ik wel! Go home!!!” Haha, ondankbaar van mij, hè? :mrgreen:

De haptonomiesessie klinkt wel heel fijn, dat ga ik onthouden.

Was het vrijgezellenfeestje leuk? Lekkere taartjes gebakken? :-D

Gisteren hebben we boodschappen gedaan en daarna was ik weer eens behoorlijk moe en dus heb ik ongeveer de hele middag geslapen… Daarna eten gekookt en op de bank gehangen tot ik vond dat ik wel weer naar bed ‘mocht’, haha.

Vandaag gaan we het huishouden maar eens doen en vanavond krijgen we mijn schoonvader en zijn vriendin te eten. We gaan pasta met zalm maken. Niet echt een wintergerecht, maar wel heel lekker! Vooraf soep met stokbrood en kaasjes (waar ik de helft niet van mag, dus even opletten) en een lekkere salade erbij met pijnboompitjes.

Morgen gaan we misschien wel naar Harry Potter. (Heerlijk om vrij te zijn op maandag):-D

Fijn dat het goed gaat met Jasmien! Goed idee van je om haar even te mailen.

Hmmmm, de zon schijnt!:-D

Fijne zondag voor alle meiden,

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-11-2010

kersje: goed van je joh, dat zijn weer een paar slaapuurtjes meer, haha. Heb dat ook met vlagen hoor en als ik wakker lig ga ik piekeren en dat is nou ook weer niet bevorderend voor de nachtrust. Wat is je kerse-mannetje lief zeg. maar bereid hem er maar op voor dat dit dan wel 9 mnd zorgen is voor je hoor, want alles komt gewoon goed! Maar ik snap dat je het moeilijk vind je daar aan over te geven. Dat heb ik ook steeds. Ik hoop dat ik goed nieuws heb van de week en dat het dan wat beter zal gaan, maar ik denk dat het voor ons allen gewoon nooit meer helemaal de onbezorgde roze wolk zal zijn. Gaaf ook hoor Prince. Heb in het verleden (oh wat klink ik oud) ook graag naar concerten gegaan. Nu is dat wel iets minder. Is vaak ook allemaal zo ver weg en dat is dan wel rottig.Alhoewel Prince volgens mij hier in antwerpen ook geweest is dus dat had ik best kunnen doen. Afijn, geniet nog maar lekker van een dagje met lekker kokkerellen en dan morgen misschien ook iets leuks doen.

maria, die haptonomiesessie klinkt wel heel bijzonder. Ook zo dat je man er zo bij betrokken is. Het is voor ons mannen ook wel eens moeilijk. Zij delen hetzelfde verdriet, maar beleven het ook heel anders. Dat zei mijn man ook nog deze week. Hoe trots hij was hoe goed ik me hield bij de test en dat hij ook zenuwachtig is, maar dat ik het toch allemaal lichamelijk ook moet ondergaan. Het voelt soms zo hulpeloos. Ik herken trouwens je verhaal over dat je man toen niet mee was naar de echo. Toen het met onze dochter niet goed ging was mijn man net weg uit het ziekenhuis om de kaartjes te gaan bestellen en haar aan te geven bij de gemeente. De eerste angstige momenten heb ik dus alleen moeten doormaken tot hij terug kwam (ik had hem gebeld maar dan moet je rustig blijven, want zeg je wat er is dan zou ie nog een ongeluk krijgen). hij voelde zich daar zo rot over. Onzin natuurlijk, maar ik snap het wel. voor mijn gevoel is het fijner dat we nu samen zijn bij zulke dingen....maar ja....dat zal ook niet altijd kunnen gaan. Nou, jij ook nog een fijne zondag gewenst.

Hier laat in mijn bedje (2.00), niet meer zo gewensd, haha. De jap was heerlijk. WAs lang geleden. Alleen moet de komende twee dagen niemand in mijn buurt komen, want ik ben een en al knoflookgeur, is niet tegen te tandenpoetsen haha. Hoop dat de kleine er wat van houdt. De film was wel leuk. Een beetje langdradig af en toe, maar het was niet normaal druk. Zo had ik het nog nooit gezien. Was eigenlijk niet leuk meer, maar als je eenmaal zit dan merk je dat niet meer zo. Maar is ook wel een mega-bios ook daar hoor en meestal ga ik door de week moet ik zeggen omdat het rustiger is.

Ga me maar eens omkleden. Loop nog steeds in mijn duster, haha. Lekker toch? Elke dag is een dag minderen tot het nieuws. zo spannend. Deze dagen zijn echt slopend hoor. Maar mede dank zij jullie kom ik er wel dooheen. Ga stoppen nu. Hoor dat mijn man ook wakker is en de rolluik omhoog doet en het raam open.......zal ie ook last hebben van de knoflook? whahahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-11-2010

Lieve meiden,

Gordijnen zijn er nog niet van gekomen... We zijn gisteren onverwachts begonnen met een kleine verbouwing aan de wc! Donderdag avond besloten en nu dus al bezig! Hadden we zo ineens zin in haha! En in het nieuwe jaar ook de wc boven aan de beurt! Leuk!!
Gister ben ik naar Harry Potter geweest! Wie van jullie is er nou ook al geweest? En hoe vond je het?

Semmy hoest nog steeds zo erg dus morgen met hem naar de dokter... Ik laat het wel ff weten. Kheb niet alles bijgelezen dus weet ook niet alles wat er gezegd is..

Maria jij had een goede echo he? Super meid!!! Geniet ervan! Nog 13 weekjes zeker?!

En wie heeft nou dinsdag der nod? Madelief toch?! Ik duim zoooo voor je!!!

Rest weet ik echt ff niet meer... Oh ja kersje naar prince geweest toch?! Vermoeiend hoor maar wel leuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-11-2010

He meiden,

Ik zit er echt helemaal doorheen. Zit echt weer in een emotionele achtbaan. Ik schrok gisteren enorm toen ik dacht dat ik een ienimienie beetje roze afscheiding zag. Helemaal in tranen: het is niet gelukt deze maand. Vervolgens natuurlijk afvegen en niets.... tot nu toe ook niets. Gewoon weer witte afscheiding (sorry voor de details) ik wordt daar zo gek van! En nog steeds van die rare randen om mijn tepels, enorme honger en een hele hoge temp. Ben mijn lijf zo zat! Dit zijn dingen die ik nog nooit heb gehad, alleen toen ik zwanger was. Daar kan ik dus ook niet meer op bouwen..... Ik baal dus vooral heel erg en zie heel erg op tegen morgen om weer te gaan werken.

@ Laura, Lekker impulsieve verbouwing zeg! Wat gaan jullie doen? Succes morgen met Semmy bij de dokter. Lief dat je duimt!

@ Tam, heerlijk de Jappanner! En die knoflook is alleen maar goed voor de kleine! Die schijnt het te kunnen proeven in het vruchtwater en zo al te wennen aan smaken en daar een makkelijke eter van te worden, zeggen ze...... Lekker zeg, zo'n luie ochtend. En ja, iedere dag kom je dichter bij het nieuws! En we gaan voor het goede nieuws! Wanneer was het nou? Kreeg je het nou vrijdag te horen? Ik tel mee af en duim!

Trouwens, wat onzettend moeilijk die toeval van jouw 2 naamgenoten die ook een dochter kregen. Dat je denkt: dat had ik moeten/kunnen zijn! Dat heb ik dus zo erg met mijn zusje....

@ Devika, oh wat rot dat je je vaak zo naar voelt en dat het positivisme meer lijkt weg te zakken. Ik herken het, Ik ben de laatste dagen ook zeer negatief en zie het licht even niet meer. Wat kunnen we doen? Ik heb soms het gevoel dat het enige wat ik kan doen wachten is. Wachten op betere tijden. Ik hoop dat die beter tijden voor jou ook snel weer komen!

Wel goed om te lezen dat je op je werk weer meer je draai hebt. En fijn zeg, zulke lieve collega's die op je letten! Moeilijk he, als mensen vragen hoe het met je gaat. Ik schiet dan ook gelijk vol. Ook al zou je er niet steeds over willen praten, het is zo moeilijk. De standaard vraag die je krijgt: Hoe is het? Kun je dan haast niet beantwoorden. Ik moet wel zeggen dat ik tegen iedereen, ook al zijn het vreemde mensen wel zeg dat we een kindje hebben wat er niet meer is. Ik ben altijd vrij open en ik kan het niet voor me houden. Maar ik besef me al te goed dat dit niet handig is. Brengt echt rare situaties. Maar ja, ik kan het gewoon niet anders. Wat Kersje ook schreef, bedenk voor jezelf wat je wilt zeggen als er naar wordt gevraagd. Dan gaat het misschien makkelijker.

En je bent lief, dat je die wachtbank in je eentje wilt, maar ik denk dat ik er gewoon weer bij kom. En dan zijn we iig weer samen! Ik denk dat het toch IUI gaat worden. Maar ik heb besloten het ziekenhuis deze week te gaan bellen voor een afspraak de laatste week van december. Ik trek het echt niet om de eisprong van de maand januari te laten gaan.

Ja, we hebben heel veel hele lieve reacties gehad. Dat is zo fijn. Mensen vinden het echt een prachtig kaartje.

Ik begrijp wel dat je geen kerstkaarten stuurt! Daar had ik nog niet eens aan gedach en ik ga het dus zeker ook niet doen. Die hele feestdagen mogen mij gestolen worden, laat staan dat ik vrolijk iedereen van alles ga wensen! Volgend jaar hopenlijk een beter gevoel.... En over die sinterklaascadeautjes, kan me voorstellen dat je daar echt van schrikt. Gewoon je gevoel volgen hoor!

En jij dus ook al zo'n rotgevoel bij naar de kapper gaan.

@ Kersje, doe maar wild! uitslapen tot 7:30! haha. Is je huis weer aan kant? En klinkt lekker, dat koken voor vanavond! Ik ben vanavond ook lekker bezig geweest. Risotto met paddestoelen en wilde eendenborst. Heerlijk! Lekker trouwens dat je morgen vrij bent. Geniet ervan.

Wat leuk! Dat je naar Prince bent geweest. Kan me voorstellen dat het vermoeiend was. Maar ook lekker nostalgie zeg! En jij durfde de kapper dus ook lang niet aan. Maanden zelfs. dat kan bij mij niet hoor, ik heb kort haar. het zag er nu al niet uit. Maar ik ben geweest en ze was heel lief. Ik zat gelijk te janken toen ze vroeg hoe het ging. Maar ik zie er nu wel een stuk beter uit!

@ Maria, 87!!!! Ik zag gelijk hoe die kleine van jou op de foto stond! Ik ben dan ook vanuit mijn werk wel wat echo dingen gewend. Dan is het net als met van die 3D foto's. Als je eenmaal weet hoe je moet kijken. lijkt het veel makkelijker te gaan. Die haptonomie klinkt heerlijk. Fijn om zo lekker met z'n drieen bezig te zijn. Hoe vaak ga je?

Nou ik ga maar So you think you can dance kijken zo. Verstand op nul en de avond door. Lekker tegen mijn lief aan kruipen en vroeg naar bed....

Ben blij dat ik zo mijn verhaal bij jullie kwijt kan en ik hoop dat er ook momenten komen waarop jullie steun aan mij hebben. Voel me nu wel een beetje: De zwakste schakel....

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-11-2010

Hey madelief, wat rot dat je je zo voelt. Allemaal symptomen die je had toen je ook zwanger was....wie weet??? :confused: en dan de gedachte dat je je misschien om niets helemaal gek zit te maken. Tuurlijk word je heen en weer geslingerd, dat kan ook niet anders....
Het zal ook niet meevallen dat je morgen weer naar je werk moet, dat is ook echt niet makkelijk, ik weet het. Je zit ook zo met je hoofd ergens anders nu. Ik zag er ook zo tegenop die zondag ervoor....blegh. Als je er eenmaal bent valt het weer reuze mee maar daar heb je nu niets aan. Nou nog 1,2 dag meid, dan is je nod. Ik hoop zo op goed nieuws voor je. Goed idee van je trouwens om je ei van januari (indien nodig) niet te laten schieten, goed idee!!! ik snap dat helemaal. Waarom zou je die maand extra wachten eigenlijk?

En ja, nog 87 dagen voor mij, wat tel je goed mee! :-D haha! lief hoor. Die haptonomiecursus begin je gewoonlijk zo rond de 20e week en bestaat uit 6 sessies van een uur. Ik heb mijzelf pas met 27 weken aangemeld dus wij krijgen iets langere sessies, van anderhalf uur, en waarschijnlijk maar 5 sessies. Ik ga ervan uit dat jij je volgend jaar aan gaat melden (en Devika ook), dan zal je zelf aan den lijve ondervinden hoe bijzonder het is. We krijgen alemaal een 2011 baby!

Ik reageer later even op de rest...fijne avond meiden!
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-11-2010

Oh lieve Maria, ik hoop het zo! Ik hoop zo dat we allemaal een 2011 baby krijgen....

Wat fijn dat je nu langere sessies krijgt, dan mis je toch niets van de haptonomie. De folder ligt hier boven in de la, ik wilde ook zo graag....

Ja, ik ga dat inderdaad niet laten schieten. Eigenlijk zei de gyn dat we in de eerste week van januari af zouden spreken en dat de eisprong daarna dan IUI zouden gaan doen. Alleen heb ik nu zitten rekenen en heb ik die eerste week al mijn eisprong. Als we dan pas voor de intake gaan, gaat er niets meer gebeuren voor februari. Daarom wil ik dus eerder. Maar ik wacht even tot ik echt ongesteld ben geworden, dan kan ik het redelijk precies uittellen. Want als het nog iets eerder komt, zitten we nog in lapland. En dan lukt het ook niet. Lekker ingewikkeld dus......

Enne: ik tel met jou mee, jij met mij! Thanks!!!

Ga zo mijn bedje in.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-11-2010

Nou meiden, temperatuur is gezakt en dat wijst er op dat de ongesteldheid er aan komt. Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Alsof ik stiekem hoopte dat we een kans hadden en nu weer realiseeer dat het geen zin heeft. Ik heb net gelijk het ziekenhuis gebeld en voor 24 december een afspraak gemaakt. Ik trek het echt niet langer....

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-11-2010

vandaag ben ik in een ubergoede bui Smile
papieren in amerika zijn eindelijk gelukt! nou ja eindelijk, ze zijn vandaaruit al op de post gedaan!
mijn schoonzus gaf mij vrijdag de tip om toch maar een contact op te nemen met onze reisverzekering.
schijnt dat wij onze reissom terug kunnen krijgen. had ik helemaal niet bij stil gestaan.
mmhh, ook lekker als dat lukt.
zaterdag lekker uit geweest samen. was heel happy maar ben wel even "gestruikeld".
waren op een feestje waar een jongen rondliep die ook Kaylash heette..oohh toen ik iemand zijn naam hoorde roepen...
even blijven "zitten" en toen weer "opgestaan" en "doorgelopen"...
gisteren was ik heel vrolijk. heerlijke zondag met z'n 2en gehad.
ik was happy omdat ik volgends de maanstanden ( lees ovulatie test :-D) vandaag een positieve test moet hebben!!!Smile
i hope soo..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

oh devika wat goed om te horen dat je wel happy bent nu!!! en wat fijn dat er weer een kans aankomt voor jullie! ik duim!!!

madelief, potverdorie meis!! ik heb echt mijn best voor je gedaan en het is jullie zo ontzettend gegund... goed van je dat je meteen het ziekenhuis gebeld heb! wat gaan ze dan precies doen meis?

hier, we gaan de hele wc vernieuwen. hangtoilet erin, nieuwe tegels aan de wanden en op de vloer en een nieuw fonteintje en allemaal nieuwe assecoires!! was wel echt duur vond ik, een zeepdispencer was 30 euro!!!! maar wel gekocht hoor! wordt echt mooi!!!
woensdag om 8:20 met semmy naar de dokter dus weet nu nog niks helaas..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-11-2010

am:
Hoe was de japaner en het familie uitje.
Jij bent dus een juf! Haha, lijkt me wel vermoeiend om nu achter de kindjes aan te rennen.
De eerst weer op het werk na je dochter..vond je dat niet heftig? Met al die kinderen?
Ik had al moeite met 1. Jij had een hele klas!
En wat verdrietig wat je verteld van de 3 meisjes, dat er maar 2 mochten leven..
Die gedachte heb ik ook steeds als ik denk aan de kindjes van mijn zusjes.
Dan denk ik, mijn ouders hebben dit jaar 3 kleinkinderen gekregen, waarvan 2 allen door mochten…
Oh mijn zus snapte het trouwens dat ik niet aan sinterklaas wilt doen.
En wat mooi dat je ook de naam van je dochter in elke kaartje vermeld die jullie sturen.
Ik wil dat ook doen maar ben soms bang dat het bij andere raar overkomt..
Ik heb dat wel gedaan in de bloemen en bedankkaartje aan mijn schoonzus.
Maar verder niet. bij elke kaartje die ik schrijf twijfel ik weer…misschien moet ik dat wel doen, het voelt namelijk wel goed…dat wel..

En wat heerlijk dat het steeds moeilijker wordt om je buik te verbergen J . hahaha!
Nog even en dan mag je het van de daken afschreeuwen!

@ kersje:
Jeetje zo vroeg al op!!! en dat in het weekeind, meid je heb zin!
Wat leuk trouwens een concert van prince! Haha, geniet ervan hoor, dat soort dingen kunnen straks niet meer. ( denk ik, of wel?)
Oooh en wat je verteld he, als mensen vragen of je kinderen heb.
en dat je je dan afvraag of je Puck niet verloocht. Dat heb ik dus ook.
maar dan denk ik weer, nee dat doe ik niet. Kaylash is mij te dierbaar om het met jan en alleman te delen.
Het is inderdaad te persoonlijk om het aan iedereen te vertellen. In mijn hart leeft hij voort dus is er eigenlijk van verloochen geen sprake..
En wat een geweldig geheimpje heb je! Heeeeerlijk!!! Ik hoop dat ik straks mee mag doen..hihi..
Oh ja jou tip over de psygoloog. Ja, ik heb er wel eens over nagedacht, maar dat lijkt me toch niks.
Mijn verhaal aan iemand vertellen die alleen maar zijn werk doet vind ik niks.
Ik merk dat het helpt om er hier over te praten! Dank je wel meiden!
En met degene die naast mij gelopen hebben in de moeilijke tijden. En huilen. dat werkt zooo goed! Dat lucht ook weer op.
Maar ook de vooruitzicht naar mijn eitje… als het goed is vandaag dus….
En wat heerlijk om te horen dat kersjesman zo lekker verzorgend is. geniet ervan! Dat je in het begin nog niet helemaal gerust ben is niet gek hoor..
Hoop voor jullie dat jullie gaandeweg minder bezorgd zijn en met volle teugen kunnen genieten van deze zwangerschap!

@ Maria:
Wat klinkt dat toch heerlijk die haptonomiesessie! Dat lijkt me zoo intiem he dat je man ook echt contact kan leggen met de baby en dat die ook terug reageert.
Ik had daar destijds ook aan gedacht om samen te doen… volgende keer…
Vanavond ei!!!!

@ Laura:
Vandaag dus me Semmy naar de dokter. Veel succes meid!


@ madelief,
Ooh meid wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Ik heb veel aan je gedacht van het weekeind.
Die acht baan dus, ja niemand zet em uit/af hee…. En ach die details, maakt niet uit hoor, zo snappen we et beter.
Vind het heel erg voor je dat je daar zo verdrietig van wordt…die symptomen kan ook veelal door stress komen he..
Maar goed, dit is ook een stressvolle periode waar je doorheen moet…
Ben je nou vandaag wel naar het werk gegaan of niet? gewoon lekker thuis blijven hoor als het even niet gaat…
En ja wat je zeg,..wachten…dat is idd het enige wat je kunt doen…
Ik kan me voorstellen dat je nu al wilt starten met IUI. Geen enkele kans onbenut laten! Elke eisprong moet een nieuwe kans zijn.
Dat geeft ook het gevoel dat je niet blijft stilzitten he! ik blijf ook voor jou doorduimen tot het echt raak is!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-11-2010



@ madelief:
Oohh wat vind ik dit erg voor je dat je ongi toch verwacht wordt…. balen!!!!
Kan me voorstellen waar je nu doorheen gaat.. L
Wel goed dat je meteen gebeld heb met het ziekenhuis. 24 december. Jeetje nog een maand wachten dus…L
Wachten…ja wij doen niks anders he…
Toch hoop ik stiekem dat je toch niet ongesteld word…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-11-2010

@ laura,
woensdag pas? mocht je niet vandaag met semmy naar de hh?
let goed op je mannetje hoor!
en de wc verbouwen. geweldig! straks een frisse nieuwe wc en ruimte.
wij willen dat ook nog steeds doen. wc beneden verbouwen..maar als ik aan al die troep denk heb ik geen zin meer.
misschien toch maar binnenkort aan geloven...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

lieve madelief,

ik moet echt de hele tijd aan je denken... wij hier weten allemaal dat een kindje krijgen niet zomaar iets vanzelfsprekends is maar jij bent helaas ook nog eens het voorbeeld dat een kindje verwachten al niet eens vanzelfsprekend is... IUI dus, maar de 24e, gaan ze dan al gelijk met de eerste behandeling aan de slag of heb je eerst nog intake of wat dan ook?

en met semmy kon ik helaas niet vandaag nog terecht, zat al helemaal vol. maar ik vrees niet ofzo hoor. buiten zijn hoestje is hij verder niet ziek ofzo. dus het zal wel goed komen. alleen ik denk wel dat er een kuurtje ofzo nodig is om hem van dat hoestje af te krijgen.

ik ben niet goed bezig met afvallen... woog vanmorgen zelfs 69,1....

en devika, die wc, ik zou het gewoon doen hoor. je zit heel ff in de troep, al vind ik het nu nog best meevallen. maar uiteindelijk ben je er zo blij mee!! de ergste troep is hier overigens al geweest. dus het valt echt mee!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-11-2010

Lieve meiden! Ben heel blij met jullie. Ik kom net thuis van mijn eerste ochtend werken. Ik ga nu een dutje doen en daarna me zetten tot een les bikram yoga. Ik vind dat ik weer aan het sporten moet. Misschien dat het helpt. Maar ik heb nog helemaal geen zin....

Even snel: Devika, ik ben zo blij te lezen dat jij je goed voelt vandaag! Ik lees later de rest en schrijf je terug.

Lieve Laura, jullie hebben allemaal zo geduimd en dat voelt heel goed. We zouden de eerste week van januari naar het ziekenhuis gaan voor bespreken hoe IUI gaat en dan eerst eisprong IUI doen. Maar ik zat te tellen en die eerste eisprong is in de eerste week van januari. Als ik dan pas naar het ziekenhuis ga, missen we die kans en wordt het weer februari. Daarom heb ik nu al de afspraak gemaakt voor de 24e. Dus dan intake en dan hoop ik de eerste week van januari het jaar goed beginnen!

Ga nu slapen, kom later terug....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

slaap lekker meis en laat ons weten hoe je eerste werkdagje ging...

ik ga echt zo hopen dat je meteen het nieuwe jaar mag beginnen met een wonderlijke gebeurtenis!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

oh en meiden,

misschien heb ik helemaal niet op zitten letten ofzo hoor maar waar is onze lieve jazz???


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-11-2010

Hey lieve meiden,

En vandaag uitgeslapen tot 8.00u! Wel even wakker gelegen rond 5.00u, maar toch weer in slaap gevallen! Wat een feest, haha. Ik ben nu een kopje thee met honing aan het drinken, want ik heb last van keelpijn. Ik heb wel van die keelpastilles in huis, maar in de bijsluiter staat dat het wordt afgeraden voor zwangere vrouwen. Dus ik doe ouderwets. Wel zo lekker eigenlijk. Honingthee in mijn berenbeker (die beker heb ik jaren geleden van mijn vader gekregen toen ik op kamers ging). Het is mijn lievelingsbeker.

Madelief, wat ontzettend jammer dat je temp weer is gezakt (ik heb daar geen verstand van, maar ik begrijp dat je daarom je ongi verwacht). Heb je verder al ongi-tekenen? Cry Ik kan me helemaal voorstellen hoe verslagen je je voelt, meid. Goed dat je meteen het zh hebt gebeld voor een afspraak!
Jij bent helemaal geen zwakke schakel, hoor. Wij hebben allemaal die verdrietige periodes mee gemaakt (en soms nog). Fijn dat het je oplucht om je verhaal te doen, want hier kan je je hart luchten. En natuurlijk gaan we ‘gewoon’ voor 2011 baby’s voor ons allemaal! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk wilt starten met IUI. Ik hoop echt dat je snel zwanger zult zijn, meid.
Heb je een lekker dutje gedaan en je gewaagd aan yoga???Hoe was het op je werk?

Laura, je kan woensdag pas met Semmy bij de dokter terecht? Jeetje, wat een drukke praktijk dan! Maar het is geen spoed, begrijp ik van je. Hopelijk is Semmy snel van zijn hoest af.
Poe, zeg, even een verbouwinkje begonnen, haha! Het klinkt alsof jullie er flink werk van gemaakt hebben! Wordt vast heel mooi.
O, Maria schreef dat ze een mailtje had gestuurd aan Jasmien en ze heeft geantwoord dat het goed met haar gaat. Ik weet niet waarom ze niet op het forum is geweest, maar er is dus niets aan de hand, geloof ik.
En Laura, wat maken die paar kilo’tjes je uit? Straks ben je weer zwanger en vliegen ze er weer aan, haha!Smile

Tam, jij bent bezig geweest om de omgeving te vergassen? Haha! Fijn dat het leuk was in Antwerpen. Wij zijn vanmorgen naar Harry Potter geweest (lekker rustig en goedkoop op maandagochtend, hihi). Was leuk.Wel jammer dat het pas deel 1 is, want het is toch het leukst als je het hele verhaal ziet, vind ik. Maar deel 2 komt geloof ik pas in de zomer uit (dan hoop ik een hele dikke buik te hebben)!
Hou je het nog een beetje vol, meid? Ik hoop dat je gauw de uitslag hebt! Zenuwslopend! Confusedhock:

Devika, fijn dat je je goed voelt vandaag. Het is dus gelukt met de papieren (in ieder geval is er een grote stap gemaakt). En jullie kunnen waarschijnlijk geld terug krijgen van de reisverzekering, dat is heel fijn.
Wel heel moeilijk dat je de naam van Kaylash hoorde roepen. Volgens mij heb je je heel sterk gehouden. Ik ben trots op je hoor.
En vandaag je ovulatie? Go for it girl!!!

Maria, hoe is het met jou? Nog druk bezig geweest in de kinderkamer of leuke dingetjes gekocht? Of lekker gekookt of naar theater geweest of zo? Of mooie foto’s gemaakt of een goed boek gelezen? Haha, ik noem maar wat! Als je je maar geen zorgen hebt gemaakt en lekker aan het genieten bent, dan ben ik heel blij. Nog 86 dagen!:-D

Ik begin verkouden te worden, daar ben ik niet zo blij mee. En ik ben nog steeds moe, maar moet morgen weer werken. Daar zie ik dus een beetje tegen op. Nou, ja, ik probeer maar om iedere dag vroeg naar bed te gaan en dan is het hopelijk weer snel weekend…:?

Dag lieve meiden,

Een knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-11-2010

Hoi hoi
Laura, klinkt al erg mooi die wc. Weet ook alles van verbouwen. Ons hele huis is van boven tot beneden gedaan. Even een flink werkje, maar je hebt wat (en hopelijk kunnen we er weer effe tegenaan). Zal vast mooi worden. Wel lachen dat het zo spontaan ging haha. Ik hoop dat ik binnenkort nog mag klussen, want als alles goed is met de kleine willen we onze dochter haar baby-kamer verhuizen naar de andere kamer. Hoop dat het met kleine Semmy al weer wat beter gaat trouwens.
Madelief: oh meid, leef zo met je mee. De hoop en dan weer de reden die praat. Maar nog geen bloed geeft moed zeggen ze wel eens. Goed dat je de afspraak gezet hebt. Dan is er meer duidelijk dit jaar en kun je vol beginnen in 2011. Met hopelijk goede resultaten. Dikke knuffel van hier. En je bent helemaal niet de zwakste schakel. Wij hebben allemaal op ons eigen manier in onze eigen tijd de hel meegemaakt , wij zijn juist allemaal de sterkste schakel: jij ook!
Maria; pff, dat aftellen lukt me niet hoor. Moet misschien een kruislijstje hier hangen net zoals we op school voor de sint hebben. Elke kruisje is een dagje dichter bij Maria haar baby, hihi. Wanneer heb je weer een groei echo?
Devika; wat een fijn nieuws dat er schot zit in het amerika verhaal. En geniet effe van je goede gevoel. Moet moeilijk zijn op dat feestje met die naam. Herken dat. Na haar dood zijn we met zijn twee “gevlucht” naar de canarische eilanden. Een hotel waar eigenlijk niet echt kinderen zouden zitten, effe een week samen zonder alles, proberen weer wat grip op het leven te hebben. Zat daar een koppel met een klein baby-meisje. Die zaten eigenlijk in een ander hotel ,maar er was een omboeking. Elke dag zaten ze ook aan het zwembad. En geloof het of niet, maar dat meisje had dezelfde naam als mijn dochter. Ik kon mijn ogen niet van haar af houden. Soms neemt het lot je goed beet! Enne…ben gewoon happy met je mee hoor met de maanstanden (leuk woord). En ja….heb lang gedacht of het me ooit nog zou lukken met kinderen werken. Heeft wel even geduurd en ben nog niet helemaal full zoals toen, maar het gaat de goede kant op. Maar het heeft zeker zijn moeilijk momenten. En wat de naam op kaartjes betreft. Niet denken aan wat een ander raar vind of niet, gewoon doen wat jij wilt en fijn vind. Misschien anders een krulletje met een sterretje…dat zie je ook wel eens.
Kersje; wow wat een uitslapen. Hoe was het eten gister nog? Vind je het moeilijk om je zw te verzwijgen voor andere? Ik wist dat niet eens hoor van die keelpastiles. Goed van je. En honing met thee is zeker goed (met rum ook haha, maar dat mag dan weer niet). En lekker naar de film. Vond het ook wel wat gek zo….voelt als stoppen midden in een verhaal. Ik moest heel erg huilen bij de laatste scene (stop met lezen voor wie hem nog wil zien)…..dat dobby stierf in zijn armen. Het is geen vergelijking, maar mijn dochter is ook in mijn armen gestorven en ik weet niet……vond het gewoon effe emo.
Jazz; ben blij te horen via Maria dat het toch goed met je gaat. Dat is het belangrijktste.
kim; hoe is het daar met de verbouwing? En het buikje? WAnner heb je 20 weken echo?
Hier een ontzettend drukke dag op het werk. Hoe dichter bij de sint hoe drukker ze worden en dan ook nog allemaal besprekingen. Had amper tijd om te eten. Weet het: is niet goed maar ja….verder thuis heel erg moeten huilen. De spanning wordt me soms wat veel. Ik heb goede moed, maar de gedachte aan dat het niet goed zou zijn is al zo erg soms. Ik hoop zo dat we het voor het weekend weten…….en dat het goed is! Maar dan heb ik het weer gehad en kunnen we weer verder. Net lekker in bad geweest met kane op de cd en nu aan het typen met een konijn aan mijn voeten haha. Die kroeler mocht weer eens lopen. Maar eist ook zijn aandacht. Morgen met mijn ventje naar Intratuin…heb er zin in. Dag dames…..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

Oeh ik lig nu in bad!!! En ik had net een heel verhaal getikt en toen was mijn batt leeg dus alles weer weg...
Weet dus ff niet meer zo goed wat ik te melden had.. Ik zit eraan te denken om toch mijn spw weer op te gaan pakken.. Heb dit al meerdere keren in mijn kop gehad en kan het toch steeds maar niet los laten.. Lekker irritant zeg!! Haha! Al zit ik nu ook echt wel op mijn plekje op mijn werk.. Lastig allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-11-2010

Lieve meiden,

De opbouw gaat hier razendsnel en het ziet ernaar uit dat we over een paar weken de kamer van dana al helemaal af zullen hebben!Ik ben dus daardoor sávonds ook totaal afgebrand.Tussen het zorgen voor de hulp en Dana door, moet ik ook mijn rust proberen te vinden voor mijn rug en dat gaat niet altijd zoals gehoopt.Nu kan ik ook mijn droger niet gebruiken en moet ik mijn was bij mijn moeder kwijt...pfff wat een gedoe.
Ik kom zo snel mogelijk terug bij jullie om weer te antwoorden op jullie reacties, maar ik ben blij als ik aan het einde van de dag in mijn bedje lig.

Tot snel.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-11-2010

He Meiden,

Ben helemaal kapot, maar wil jullie echt even terug schrijven. Ik heb mijn eerste ochtend werken gehad en vanmiddag voor het eerst dus naar bikram yoga. Een hel eigenlijk! In een zaal van 40 graden 90 minuten yoga..... pfffff.... maar nu voelt het wel goed. Ik heb weer gesport!

En mijn werk. Jullie vroegen al zo lief hoe het was. Het was niet leuk. Op zich werken vond ik niet erg. Maar de dingen waar ik me altijd al aan ergerde maar een modus vond om ze van me af te laten glijden vallen nu des te meer op. Dat was erg frustrerend eigenlijk. Ik ben 4 uur geweest. Bijvoorbeeld: ik zit om 12 uur met de secretaresse een planning te maken voor een training die ik ga geven voor buitenlandse collega's in de eerste week van december. Ik zeg tegen haar dat ik 7 december niet kan omdat ik dan een afspraak bij de psycholoog heb. We zijn halverwege de planning en zij moet naar een vergadering. Ik spreek af dat ik morgen ochtend terug kom om de rest in te plannen. Vanmiddag een mail op mijn blackberry: Beste allemaal, hierbij de planning in het attachment. En ja hoor: op 7 december geef ik de hele dag training. Pfffff...... nu schrijft iedereen al alles in zijn agenda en moet alles dus weer om gegooid worden.... Dit soort dingen dus, aan de lopende band.... Morgen weer een halve dag. Ik probeer maar in mijn hoofd te houden dat ik uiteindelijk opstap....

Kim, doe rustig aan en zorg goed voor jezelf!!! Fijn dat de opbouw zo rap gaat, dat is alleen maar goed. Hoe sneller, hoe minder lang jij in deze stress zit. Sterkte meid!

Laura, dat is een lastige ja! Want die twee dingen kun je niet naast elkaar doen? Is er geen deeltijd SPW? En wat voor werk doe je nu? Geniet van je bad! Wat je schrijft. We zijn ons hier allemaal al zo bewust van het wonder van een kind krijgen. Ik moet zeggen dat ik voordat ik het nieuws kreeg dat onze kansen zo klein zijn, me ook een heel stuk zekerder voelde. Ik had veel hoop op een goede toekomst. Dat is nu zo veel minder. En wat ook zo naar is, iedereen weet alles van je. Ondanks dat we het een beetje voor onzelf wilden houden lukt dat niet. Iedereen zegt namelijk: we hopen dat je snel weer zwanger bent. Dan barst ik in tranen uit. Want dat gaat zo maar niet! En ja, dan vertellen we het toch maar....

Hoe probeer je af te vallen? Pijnig jezelf niet zo met al die gewichten onderaan je handtekening, meid! Gewoon het hoogste opschrijven. Kan het alleen maar beter worden!

Kersje, Zo, zo, uitgeslapen? Haha! En ik lees dat je ziek aan het worden bent, vervelend zeg! Zorg goed voor jezelf he, vroeg onder de wol, gezond eten, enz. Want je zorgt nu voor 2!!! Wat is het inderdaad een geweldig geheim dat jij bij je hebt! Kan me er helemaal iets bij voorstellen!

Tam, lieve meid, ik vind het helemaal niet gek dat je moet huilen van de spanning! Ik tel met je mee af, want het komt steeds dichterbij! Ik hoop ook dat je voor het weekend goed nieuws hebt. Wat zullen jullie dan een heerlijk weekend gaan hebben zeg! Succes ook op je werk, kan me helemaal voorstellen dat het nu een hele drukke tijd is.



Devika, en? Heb je de positieve test? Ga ervoor he? Ik bewaak in mijn eentje die bank wel! Ga jij maar over naar het andere cluppie. En zo lief van je dat je blijft duimen! Ik moet ook zeggen dat mijn geduld aardig op de proef wordt gesteld. Nog steeds geen ongesteldheid te bekennen namelijk. Maar ik heb eigenlijk geen hoop meer. Maar op zich mag de ongi nog wel een dagje langer duren. Des te meer kans hebben we dat we in januari terug zijn van vakantie als mijn ei komt! Anders is het ook weer niet handig....

Nou, ik ga mijn bed in. Morgen mijn NOD. Ik ga niet testen, heb ook geen test in huis. Ik verwacht dat het morgen begint, al is er nu nog steeds niets. Maar de hoop is weg. Ik ga aftellen naar 24 december en de eerste IUI in januari. Tenminste, ik hoop dat ze gaan doen wat ze beloofden en dan dus ook echt beginnen.

Dag lieverds!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

Das een goede tip van je over mijn gewicht... Ik deed een logici met Sonja bakker maar das alleen maar honger lijden en daar heb ik dus geen zin in..
Ik doe nu admistratief werk en op zich heb ik het erg naar mijn zin maar het blijft zo in mijn hoofd spoken van de spw.. Ja hij is er wel via nti of loi maar dan moet je ook stage lopen en dat zie ik dus niet zo zitten ook nog eens twee dagen in de week! Dus denk dat we maar door blijven gaan zoals nu!

Ja wat naar dat mensen denken dat je gewoon maar vanzelf zwanger zult raken... Ik duim erg voor je dat de IUI aanslaat!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-11-2010

he laura, moeilijk keus idd. Ik heb voor mijn lerarenopleiding ook spw gedaan. Maar stage is idd een groot onderdeel ervan. Het is via spw dat ik interesse in het onderwijs kreeg. Neem aan dat je niet typt op de laptop in bad ofwel, haha. Zou dat toch knap vinden.

madelief: pff, heftig op je werk. Voelt het net alsof ze niet luisteren. Ga lekker slapen meid, morgen hopelijk weer een betere dag. En bedankt dat je zo met me meeleeft. Ja, als er goed nieuws is dan is het een weekend feesten. Zou zo mooi zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-11-2010

Haha nee tam!! In bad ben ik op mijn iPhone aanwezig op het forum!! Haha ik zie mezelf al gaan met de laptop!!
Hoe is het nu met je tam?!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

Dan nog Laura! met je Iphone in bad! Ik zou 'm zeker laten vallen! haha.

Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat je niet meer hele maanden stage zou willen lopen. Aan de andere kant, als het is wat je echt wilt, dan is dat de zure appel....

Tam, inderdaad, luisteren doet niemand hier echt.... Ik zit nu ook op mijn werk, maar was even nieuwsgierig of jullie geschreven hadden.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-11-2010

Hier nog geen ei… Sad
Ik had em gisteren verwacht….hopelijk komt ie vandaag..
Pff…vanochtend toch een beetje een ongemakkelijk gevoel gehad.
Kwam vanochtend een collega tegen uit een ander filiaal.
Die had ik voor et laats gezien toen ik hartstikke zwanger was.
Na het drama kreeg ik van hem en zijn vrouw een hele lieve brief.
Daarna heb ik hem wel telefonisch gesproken.
Maar als je zo iemand dan toch weer face to face ontmoet is best vervelend..
Wist me echt geen houding…en ik zit heel de tijd zo van vraag me aub niet hoe et met me gaat…
ik doe hartstikke mijn best om het allemaal te verbergen maar bij die vraag val ik toch weer steeds door de mand..



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

Oh Devika, wat moeilijk! Maar waarom wil je het perse allemaal verbergen? Dan schuift dat gevoel misschien wel steeds op naar de volgende keer dat je die collega tegen komt en dan blijft het.... Natuurlijk is het heel rot om steeds te huilen, maar het kan ook opluchten....

En balen van je ei! Hopenlijk vanmiddag een positieve test!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-11-2010

@ madelief,

ja verbergen...pfff...weet et niet...
ik was er (dacht ik) klaar mee op het werk. voor mij was dat een van de gebieden die al was "veilig gesteld" zeg maar..
huilen enzo doen we thuis wel dacht ik.
op werk had ik iedereen al gesproken en mee gehuild dus dat zou al verledentijd moeten zijn..
helaas werkt dat niet zo...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

He bah.... ben ongesteld geworden. Is eigenlijk een beetje te vroeg! Komt het allemaal niet zo lekker uit in januari. Balen dus.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-11-2010

ooohh madelief...Sad
vind het zo erg dat je ongesteld bent geworden... ik had stiekem zooo voor je gehoopt joh...
ik weet ff niet wat ik moet zeggen...behalve dat ik het heel erg voor je vind...Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-11-2010

Hey meiden,

Ik had gisterenochtend een heel verhaal geschreven, was er al 30 minuten mee bezig en toen sloot ik de pagina per ongeluk af (appeltje Q ipv appeltje C) aaaargh! Sad ik was zo gefrustreerd dat ik maar wat anders ben gaan doen. Dus nu nog maar een poging! :-D

Madelief, wat rot dat je ongesteld bent geworden, ik had anders voor je gehoopt. Waarom is het trouwens in januari een slechte timing? valt je ei dan precies op 1 januari oid?
Het is balen dat je werkzaamheden, ondanks je hebt aangegeven niet te kunnen, toch op die dagen worden gepland. Moet alles weer omgezet worden, irritant! Ik kan sinds de geboorte van ons meisje niet echt veel meer hebben op dat gebied merk ik, het moet vooral volgens mijn plan gaan....als het afwijkt dan raak ik meer gefrustreerd dan voorheen. Ik kan er slecht mee om gaan als mensen niet goed luisteren....slechter dan voorheen althans. Misschien omdat ik een soort van "no bullshit"modus zit....ik heb gewoon geen zin in onverwachte negatieve zaken, daar heb ik al mijn portie van gehad dit jaar....zoiets.....herkenbaar voor sommige hier?
Maargoed.....laat je net gek maken daar, werk is maar werk. Ik vind het al heel stoer dat je aan de slag bent gegaan, als het niet gaat doe je gewoon een stapje terug, jij bent het belangrijkste nu.

Devika, het is inderdaad moeilijk na alles wat er gebeurt is sommige mensen weer onder ogen te komen he? het is soms moeilijk te zegen dat het niet "goed" gaat. Weet je wat ik vaak zei als mensen mij vroegen hoe het ging? dan zei ik "steeds beter" zo wisten ze dat ik nog aan het herstellen was en dat het gewoon nog niet "goed" ging. Het ligt er ook aan wie het vraagt he? bij de een durf je je makkelijker open te stellen dan de ander. Ik heb ook gemerkt dat er mensen in mijn omgeving waren (zijn) die liever niet horen dat het niet goed met je gaat. Ik heb door deze hele ervaring daardoor echt gemerkt wie er toe doen in mijn familie en vriendenkring, Welke mensen "for better and for worse" er gewooon voor je zijn, en soms waren de uitkomsten heel verrassend.
Wat betreft de psycholoog, het is natuurlijk ook heel persoonlijk of je dat wilt gaan doen of niet. Ik zag er erg tegenop om met iemand die ik niet kende te praten, maar kan nu achteraf zeggen dat zij wel degene is geweest die mij afgelopen maanden op de been heeft gehouden. Gewoon door mij simpele maar effectieve dingetjes aan te leren, zoals een aantal ontspanningsoefeningen, ademhalingstechniek en dat soort dingen. Ook vond ik het feit dat ik mijn hart compleet kon luchten, inclusief alle dingen waar ik mij voor schaamde, of liever niet uit wilde spreken naar bekenden, vond en vind ik echt heel fijn.

Kim, let op je rug meid? :geek: wel een slechte timing van je droger om er nu de brui aan te geven!! hoe is het met je buik? voel je al meer beweging, gebubbel? nog een week of drie tot de 20-weken echo he? wauw....het gaat hard.... staat de datum hiervoor al?

Laura, jij net als ik dus ook al een heel verhaal getikt en toen ook kwijt, wat een troost! :wink:
Wat zijn jullie lekker aan het verbouwen zeg, net als Kim...
Hoe is het het kleine zeehondje Semmy? hoest hij nog zo?

Kersje, wat heb je maandag lekker uitgeslapen zeg! :-D dat werd een keer tijd he? Ik heb zondag ook tot 9 uur geslapen Confusedhock:, ik lag er wel pas tegen 2-en in....dus dat telt eigenlijk niet. Vrijgezellenfeestje was erg leuk, allemaal leuke dingen gedaan. Die patisserie workshop was erg leuk, we hebben allemaal een citroen-merinque taartje gemaakt en een chocoladetaartje. En leren decoreren met marsepein, roosjes maken etc. Manlief en ik hebben de taart nu bijna op.....er is nog 1 stukje....:?. Was wel kapot toen ik naar bed ging, mijn hemel. De baby heeft de hele zondag erop heel stil in mijn buik gelegen en amper bewogen, volgens mij was hij/zij er ook behoorlijk moe van. Gisteren kwam de smurf weer tot leven :-D. Ik kan mij voorstellen dat jij bij de 20.000 encores die Prince gaf (volgens Het Parool) ook gedacht hebt van "please go home!" hahaha.
Ben je zondag nog naar Harry Potter geweest eigenlijk? wij zijn zondag gaan wandelen, het was echt heerlijk weer.

Hey Tam, ouwe knofloookbol! :mrgreen: kom je de week een beetje door? het wordt nu wel spannend he? hebben ze een tijd afgesproken waarop ze jullie vrijdag gaan bellen eigenlijk?

Jasmien, ik denk aan je hoor!

Hier gaat het wel goed! wel last van mijn maag zeg...pfff Sad Moest vannacht bijna overgeven Confusedhock:.
Ben nu lekker ouderwets rode kool aan het maken, het hele huis stinkt ervan! hihi
en nog.....85 dagen! de kleine trappelde mij wakker vanmorgen, ik weet nou niet of het de knuistjes waren of de voetjes die ik voelde. Maakt ook niet uit, ik vond het gezellig.
Vanmiddag heb ik wat basic positiekleding geshopt en wat accessoires gekocht. Donderdag heb ik een bruiloft. Ik kan mij nog net in een (niet-positie) leuk ballon polkadot jurkje proppen, had alleen wat moois voor in mijn haar of een broche nodig. Ik hou van trouwpartijen! :-D

Nou, ik ga even een couch patato spelen, tot later meiden!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

Devika, je bent lief!

Maria, jij had ook al zo lief mee zitten hopen. Ik baal ook vooral van mijn lijf. Ik heb deze ronde echt dingen gehad die ik in alle 9 maanden voordat ik zwanger was en ook vorige ronde niet heb gehad. Vooral die blauwe borsten. En dat had ik toen ik zwanger was. Nu dus het bewijs dat dat niets zegt. Pffff.... wordt een beetje gek van mijn lijf. En ja, dat ei in januari. We komen op 2 januari terug uit lapland. Als ik nu komende ronde weer een korte cyclus heb, is mij ei er op die dag! En kan ik dus niet naar het zkh voor IUI. Het is dus heel hard hopen dat mijn ei deze ronde wat later komt, dan heb ik voor januari meer kans. Ik herken zo wat je zegt, dat dingen moeten gaan volgens jouw plan, anders kun je het niet handelen. En door het van jou te lezen, weet ik dus dat dit nog niet zo maar over is..... Vandaag heb ik weer een halve dag gewerkt. Ging op zich wel OK en ik ben wel blij met de invulling van mijn dag. Maar mijn mantra was de hele ochtend: het is maar werk, maak je niet druk, het is maar werk, er zijn andere dingen in het leven. Dat is een hele omschakeling!

Maria, wat klinkt het heerlijk, die kleine die jouw wakker trappelt of bokst! Ik ben jaloers! Geniet ervan he, nog maar ongeveer 85 daagjes en dan heb je hem/haar in je armen! Dan ga je ook genieten natuurlijk, maar weer op een andere manier! Geniet van die couch en van de rode kool!

Ik heb net de was gedaan en zit een beetje verdoofd te wezen. Geen baby in augustus.... Zo tel ik steeds verder 2011 door en dat doet pijn. Ik wordt er soms wat wanhopig van. Morgen gaan we naar het ziekenhuis voor de klinisch geneticus en ik heb een naar gevoel. Gewoon omdat we steeds slecht nieuws bovenop het andere krijgen. Ik trek niet nog een slecht bericht eigenlijk. Ook gaan we morgen naar een dame die iets met bioresonantie doet, waar we via via een goed verhaal over hoorden mbt het uitvinden van de oorzaak van slecht zaad. Daar doen ze namelijk in het ziekenhuis niets mee. Ze accepteren dat het slecht is en starten IUI. Maar eigenlijk zou je het willen verbeteren natuurlijk. In het kader van baat het niet dan schaad het niet, gaan we daar dus heen. Ik zal jullie morgen verslag doen!

Verder zit ik allemaal te denken aan het starten van een studie naast mijn werk. Ik wil misschien natuurgeneeskunde of homeopathie gaan doen. Ik ga misschien zaterdag as wel naar een open dag en heb net op 11 december een proefles af gesproken. Ik vind dat allemaal erg interessant en zou daar graag meer over leren. Nou, ik houd jullie op de hoogte!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 23-11-2010

Madelief:Wat verschrikkelijk vervelend dat je na heel die spanning en loze klachten toch nog ongesteld bent geworden.Het zijn echt rot momenten als die rode duiveltjes weer de hoek om komen kijken ipv die blauwe positieve test.Ik hoop voor je dat je toch nog zwanger word voordat je naar het ziekenhuis moet.Ik kan me goed voorstellen dat die hoop nu een beetje ver te zoeken is, maar laat mij dan maar een beetje hopen voor jou!

Kersje:Hoe gaat het meid?Besef je het allemaal al een beetje??Heb je veel last van kwaaltjes?Ik moet weer even denken hoever je nu bent!Iets meer als 5 weken???heb ik het goed of niet!!!En wanneer was de eerst echo ook alweer?Ow wat erg dat ik het vergeten ben..ik schaam me diep!
Met Dana gaat het beter...het bleken de waterpokken te zijn en is nu aan de betere hand sinds vandaag.Ik moet wel even zelf opletten of ik het zelf niet krijg, want dat is niet erg goed voor de baby!

Devika:Positief blijven is erg moeilijk...de maand duurt ook altijd zo lang.Eerst de teleurstelling, dan het wachten tot je menstruatie over is, daarna de klusweek en dan twee moeilijke weken wachten of je weer teleurgesteld moet gaan worden met alle ergenissen erbij!Nog geen positieve ovulatietest lees ik, ik zal voor je meeduimen dat het snel komt en dat je precies op tijd klaar staat om te klussen haha.Ik ben blij voor je dat alles nu rond het overlijden van Kaylash rond is.Ik zou me ook vreselijk voelen als mensen hiermee achterlatig zouden zijn.Het gaat wel om je kind!
Wat de verbouwing betreft gaat het wel.Ik kan vrij weinig doen omdat het werkzaamheden zijn waar ik niet aan mee kan helpen en zeker niet met mijn rug.Gelukkig heb ik mijn moeder om me heen en ondanks haar eigen gebreken helpt ze me enorm!
Tja de bekende vraag over hoeveel kinderen je hebt!Het ligt bij mij een beetje aan wat voor dag ik heb.Op sommige dagen vermeid ik alles om er maar over te moeten praten, dus dan vertel ik alleen dat ik Dana heb.Andere dagen ben ik heel strijdlustig en tolereer ik het niet dat mijn zoon er niet bij hoort!Dan laat ik uit alle macht weten dat ik niet alleen een dochter heb, maar ook een hele mooie zoon die helaas niet bij ons is.Het blijft een moeiljk onderwerp.Ik denk er vantevoren niet over na hoe ik ga reageren.Ik doe altijd alles op gevoel en tot nu toe heeft mijn gevoel me gelukkig nog overal goed doorheen getrokken, dus ook met dit!Meisje, wat moet het moeilijk zijn geweest toen je zijn naam hoorde roepen.Dan slaat je hart even een tel over.Voelde je je niet licht worden in je hoofd???Ik zou ook even rustig zijn blijven zitten tot ik weer op aarde terug was.

Maria:Jammer is het hé dat je ondanks dat je merkt en ziet dat alles goed gaat met de kleine in je buik en je telkens de vervestiging krijgt dat het deze keer waarschijnlijk anders gaat, je toch steeds onzeker blijft.Ik merk het ook aan alles in mijn lichaam dat ik ondanks het vele geniete...bang blijf!!De baby in mijn buik(stampertje noem ik hem voortaan)is lekker druk.Ik denk dat het niet zo heel lang meer zal duren voordat mijn man hem ook heerlijk voelt trappelen.Hij is zo druk!
Ow maria wat een lekkere bolle toet heeft jouw hummeltje al...zwijmel...Echt ontzettend fijn dat alles goed was.En de complimenten aan je lieve vriendin, dat moet een heel appart gevoel zijn geweest!Wat leuk een trouwfeest!Hopelijk slaag je voor een leuke jurk of zo.Ik heb bij wehkamp een leuke positiejurk besteld van mama licious voor de feestdagen.Misschien iets voor jou??Mijn droger is niet stuk hoor...ik kan hem alleen nu niet gebruiken ivm dat de pijp doorgetrokken moet worden door de opbouw!Maar als het goed is kan ik hem morgen weer gebruiken!

Tam:Pff dat moet moeilijk zijn om je buik te verbergen meid...Hopelijk krijg je snel goed nieuws zodat je het bekend kunt maken!Hoe gaat het nu?Kun je de zenuwen een beetje onder controle krijgen.Verschrikkelijke tijd is dat hé meid!!!Die ongezonde spanning...Wanneer weet je uiterlijk of het goed is of niet?Ik wens echt voor je dat het allemaal goed is met de kleine uk...je verdient het gewoon!

Laura:Hoe gaat het met de wc?En met semmy?Ga je morgen nog naar de ha of is het niet meer nodig?

Verder vandaag weer naar therapie geweest en ze heeft me flink zeer gedaan.Rustig aan doen dus de aankomende dagen.
Morgen krijg ik een stageloopster hier in huis.Meisje woont hier in de straat, een lieve griet is het!Studeert voor verzorgende en moet hier komen leren hoe het werkt met een kindje in huis.Ik kan haar hulp goed gebruiken nu dus komt goed uit.
Mijn 20 weken echo staat gepland op 15 december om 16.30 uur.
Nu ga ik eten maken...spreek jullie snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-11-2010

Ohja Madelief, dat schreef je inderdaad, jullie gaan naar Lapland......wel cool hoor! maar dat geeft met een korte cyclus inderdaad wel problemen voor een iui in januari.
En ja, tuurlijk baal je van je ljf....het is ook zo ontzettend vervelend als je van alles voelt en je dan zo teleurgesteld wordt. Je kan dus blijkbaar niet goed op je lijf rekenen, het speelt soms een spelletje met je. De symptomen van een naderende ongesteldheid en een menstruatie lijken ook zo op elkaar vind ik. Nou maar hopen dat je ei laat is volgende keer, even lekker lang uitslaapt!
Ik kan mij voorstellen dat je weemoedig wordt van het feit dat een kindje volgend jaar augustus dus ook al voorbij gaat.....het lijkt soms allemaal zo ver weg he? de problemen stapelen zich op en je ziet dan even niet waar het wel goed kan gaan, de dag dat je wel een positieve test in handen hebt. Maar die dag komt lieve Madelief, waarschijnlijk sneller dan je denkt. Het is alleen enorm moeilijk geduld op te brengen, de kinderwens is na wat wij allemaal hebben meegemaakt vaak groter dan voorheen....geduld is dan ver te zoeken.

Vind je het vervelend of moeilijk als ik over mijn trappelende kindje begin eigenlijk? ik moet wel aan jou en Devika denken als ik dat opschrijf....ik wens jullie ook zo een mooie zwangerschap toe. Tegelijkertijd weet ik dat ik ook erg met mijzelf bezig ben, met wat ik voel in deze zwangerschap, letterlijk en figuurlijk. Ik wil jullie ook niet kwetsen in deze moeilijke tijd.

Nou sterkte morgen, ik ga ervan uit dat je geen slecht nieuws krijgt morgen bij de geneticus, jullie hebben genoeg slecht nieuws gehad. En wat goed dat jullie ook naar die bioresonantie dame gaan, ik vind dat een heel goed idee. Ik ben benieuwd wat zij te zeggen heeft :geek:.

Nou, niet te veel zorgen maken over morgen, wat het ook wordt, het komt goed, er komt gewoon een kindje voor jullie.

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

Oh, Maria, ik zit te huilen bij je berichtje. Heel lief van je geschreven. Dat er onderaan je mail staat dat er een kindje voor ons komt, dat ontroerd me zo. Ja, ik zou het zo graag willen. Mijn man en ik dromen al sinds we samen zijn van een groot gezin. We richten ons hele leventje in op die wens. En nu hebben we zo veel hobbels te nemen. Die kinderwens is zo gegroeid door het verliezen van ons mooie meisje. En ik hoop zo dat je gelijk hebt, dat de dag dat wij ook een positieve test in onze handen hebben sneller komt dan ik nu denk. Het ziet er nu gewoon donker uit in mijn hoofd.

En over vertellen over jullie kleine, NEE!!!! geen rekening met mijn houden. Ik kan niet voor Devika praten, maar ik ben heel erg blij voor jou, Tam en Kim dat jullie een kleine hummel in je buik hebben. Daar geniet ik mee van en laat me dromen over de momenten dat het misschien bij mij en mijn lief ook gaat gebeuren. Daarnaast, we zijn er hier om met elkaar mee te leven, ook met de mooie momenten! Dus vooral blijven vertellen!

Kim, ik ben blij om te horen dat het beter gaat met Dana! En let goed op jezelf he? Met je rug, maar ook dat je niet ziek wordt. En 15 december de 20 weken echo! Dan ben je op de helft. Spannend hoor! Lief van je dat jij blijft hopen voor mij. Soms is dat inderdaad ver te zoeken hier.

Ik ga koken. Tel ook af naar morgen. Ik hoop op goed nieuws, maar ben wel zenuwachtig!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-11-2010

pff, ik ben er ff een dagje niet en jullie lullen alweer best wat af...

madelief, wat een klotezooi!!!! die stomme rotduivels ook! ik zie je ook gewoon verdoofd op de bank zitten met je gevoel over weer geen kindje op komst... wat een vreselijk beeld meis! ik hoop echt voor jullie dat de eisprong in januari gunstig uit zal pakken.

maria, wat heerlijk dat je je kindje lekker voelt trappelen zeg! ik mis dat zo!!!! wat komt het al dichtbij voor jou he?! al kan ik me heel goed voorstellen dat elke dag er een teveel is om nog te moeten wachten. je wilt ondertussen wel dat die dagen voorbij zijn denk ik!

kim, goed om te horen dat de verbouwing goed verloopt. wel zwaar hoor met een kleine meid rond dartelen en dan nog eens zwanger ook! maar je slaat je er wel goed doorheen heb ik het idee.

tam, wanneer heb jij een echo ofzo? ben zooooo benieuwd hoe het gaat met je!!!

kersje, gaat het ook een beetje goed met jou? lijkt me nog erg onwerkelijk allemaal voor je...

devika, ik hoop voor je dat je vandaag je ei zult hebben en er ff flink tegenaan gaat haha!! bevruchten die handel!! het zou zo leuk zijn om nog voor het einde van het jaar goed nieuws te kunnen hebben!! succes meis. daarna komen weer die afschuwelijke wachtdagen...

hier, semmy is nog steeds een zeehondje inderdaad en heb morgen om 8:20 een afspraak bij de dokter met hem. zal mij benieuwen.
verder staat de wc nu ff stil want onze klusser kon alleen in de weekenden. dus zaterdag is hij er weer. gaat helemaal goed komen. hij is erg snel dus misschien is het aankomend weekend wel al af. geen idee hoor.. maar het zou mooi zijn.

fijne avond lieverdjes!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-11-2010

effe kort, heb geen puf, maar wil effe tegen madelief zeggen dat ik het balen vind. Maar we hopen gewoon verder. Ik ken dat: dat je lichaam je verraad. Bij mijn tweede mk had ik zoveel kwaaltjes.....dat moest wel goed zitten dacht ik en bleek het een leeg vruchtzakje te zijn. Een die gewoon al bijna 10 weken doorgroeide en had ik geen echo gehad had ik nog weken in de waan gezeten. maar ook bij jullie komt het: wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht is al verloren!

Andere dames, denk ook aan jullie hoor, morgen mail ik wel weer. dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-11-2010

Lieve allemaal,

Ik heb geen puf om op iedereen te reageren, maar wilde even tegen Madelief zeggen dat ik het zo ontzettend balen voor je vind dat je ongi bent geworden, meid. Cry Ik hoop en duim mee dat je snel zwanger zult zijn. Zo moeilijk om te wachten, ik weet het. Veel liefs voor jou.

Tam, trek je de spanning nog een beetje? Ik denk aan je, hoor.

Ook een knuffel voor de andere meiden, natuurlijk!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-11-2010

Jullie zijn lief! Hier net onwijs boos en verdrietig geweest! Wetende dat het op z'n vroegst september gaat worden in 2011 voor wij een kindje krijgen. En dan zou het ook nog eens zonder IUI moeten lukken. Dan ben ik geen 30 meer als ik moeder wordt.... Geen baby in het voorjaar, zoals we verwachtten met Noach...... Geen kerst met een dikke buik..... Geen moeder worden samen met mijn zusje.... En geen kindje krijgen door een lekkere vrijpartij maar door een spuit in het ziekenhuis.... pfffff.... Wat een klere zooi!!!!

En ik wil ook vechten, maar soms zakt de moed me in de schoenen....

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-11-2010

ja, al die dromen en verwachtingen, alles blijkt anders he? ik voelde het net zo.
Achteraf bekeken dacht ik er misschien te licht over? als ik ergens mijn schouders onder zette dan lukte het wel, ik was niet voorbereid op het feit dat ik hier totaal geen zeggenschap in had, dat het totaal uit mijn handen was.
Een kindje krijgen, het is en blijft een geschenk. Ik had dat van te voren nooit echt goed beseft..ik had het ook anders voor ogen. Ik had het plan in mijn gedachte al uitgetekend. Alles ging anders.
Hou maar goede moed, even lekker heet douchen en vroeg naar bed.

Maria xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-11-2010

Madelief meisje, ik vind het verschrikkelijk om je zo verdrietig te zien L
Ik denk echt elke dag aan je, hoe verslagen je je moet voelen…
Dat boos en verdrietig kan ik me zooo goed voorstellen. Alle dromen die je had…
Dat je soms geen moed meer heb, dat is niet raar…huil maar zoveel je wilt…
Wij meiden hier moeten vechten voor ons geluk!
Hoe donker deze tunnel ook is, heeeeel ver, aan het einde ervan zie ik toch een lichtpuntje…ook voor jou!
Ik hoop dat jij die ook heel gauw zult zien!
Tis allemaal cliché ik weet het, maar er zijn toch echt meer wegen naar Rome..of waar je naar toe wilt!
De meeste mensen gaan via de verharde snelwegen. Wij moeten via de kleine omweggetjes, bossen doorkruizen en zeeën oversteken…
Maar uiteindelijk komen we er wel! let maar op!

Een dikke knuffel !!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-11-2010

@ maria,
vertel ons vooral over je lieve kleine trappelende dikkertje! ik vind dat heerlijk om te lezen! ja echt!
jullie zwangere supermeiden hier zijn voor mij echt het bewijs dat de zon weer kan schijnen na een storm!
jullie geven mij echt veel hoop en zijn absoluut mijn grote voorbeeld!
dus niks moois voor mij achterhouden oke! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-11-2010

mijn ei is er nog steeds niet...
ik snap het niet meer...
hoe werk dat nou? de vorige keer had ik em precies 2 weken na ongi. op 26 en 27 oktober.
nu, 2 weken na ongi is die er nog steeds neit..
of moet ik wachten, een maand na de vorige ei? als dat zo is zou ie dus nu 26 en 27 nov zijn? dan is et nog te vroeg?
ppffff...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-11-2010

Gisteren bedacht ik me ineens iets..

Kaylash is geboren op 30 augustus.
Op 27 aug was mijn 20 weken echo gepland. Wij wilden op vakantie, toen heb ik gevraagd om een andere datum.
Maar goed ook want ik bleek iets langer zwanger te zijn waardoor ik eerder een 20 weken echo moest.
Op 19 aug. Heb ik die gehad.
Achteraf denk ik nu, als we niet op vakantie waren geweest, had ik die datum van 27 aug niet verschoven. ( omdat ik niet echt door had dat ik langer zwanger was)
Als ik niet verschoven had, misschien had de gynocoloog dan op 27 aug. Kunnen merken dat de bevalling al in gang was gezet…of misschien hadden ze iets kunnen zien…
Mijn hart stond even stil toen ik dat besefte!

Wat ik ook raar vind, bij de 20 weken echo, op 19 augustus. Toen kon de gyno Kaylash zijn hoofdje en vooral zijn gezichtje niet goed zien.
Omdat hij met zijn hoofdje heel diep naar beneden lag..
Nu denk ik…kan best zijn dat hij toen al zo danig aan het draaien was om precies goed te liggen voor de bevalling…
Want volgens mij is het niet normaal dat de baby al met zijn hoofdje al zodanig ligt…
Een paar dagen voor de bevalling voelde ik hem al indalen ( nu achteraf gezien hoor, op dat moment niet). ik verloor de slijmprop ed..
Of ben ik gek aan het worden? Tis allemaal achteraf…weet ik ook wel…maar toch…



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-11-2010

huh devika, nog geen ei??? hoe kan dat nou weer?

vanmorgen met semmy naar de dokter geweest. we krijgen niks tegen zijn hoest maar we moeten hem wel goed in de gaten houden. zodra hij erg benauwd gaat worden moeten we meteen met hem heen, er hangt een rs virus ofzo in de lucht. dan kunnen ze ineens heel erg benauwd gaan worden dus maar ff goed in de gaten houden. als die hoest over anderhalve week nog niet weg is dan ga ik gewoon weer bellen hoor. maar ik maak me niet zo druk dus we zullen zien.

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-11-2010

hey Devika,

Ik zou je maar niet te druk maken om je ei, die komt echt wel. Soms is je cyclus net even langer, dat gebeurt. Uit hoeveel dagen bestaat jouw cyclus eigenlijk?
Want die twee weken kan je alleen aanhouden na je ei, de luteale fase (dus van ei tot menstruatie) is bij de meeste vrouwen rond de 14 dagen. Maar de proliferatieve fase (vanaf 1e dag menstruatie tot ei) duurt 7 tot 21 dagen, dat is bij elke vrouw anders.
Dat ei komt wel hoor....geduld...:-D

Wat je omschrijft over de 20-weken echo....dat zijn moeilijke dingen he? wat als??? Ik denk persoonlijk dat ze niet veel hadden kunnen zien. Ze doen een uitwendige echo, daarop zien ze niet of de baarmoedermond al verstreken is o.i.d. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar mee bezig bent, met de vraag of het voorkomen had kunnen worden, ik heb dat ook nog steeds.
Wat betreft dat het hoofdje zo laag lag, ik zou dat gewoon aan je gynaecoloog vragen. Zij weet dat vast wel. Wat ik even zo op het internet heb gezien komt het vaker voor en betekent het niet dat er iets niet goed gaat. Maar ik zou het navragen bij je gyn. als ik jou was.

Hey Laura, fijn dat Semmy zonder medicatie weer mee naar huis kon. Goed in de gaten houden inderdaad..

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-11-2010

hey Madelief, hoe ging het vandaag?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-11-2010

Lieve meiden,

Thanks voor jullie lieve berichten! Nou, dat is me nogal een verhaal en ik ben er niet echt positiever van geworden. Ik zal beginnen bij het begin. We gingen naar een dame die bioresonantiemetingen doet. Als je niet van alternatieve geneeskunde enzo houdt, sla dan de volgende alinea over!

Ze begon met het doormeten van mijn man zijn lijf. Alle organen, alle delen van zijn lijf, alle cellen werden bekeken op hoeveel energie er in zit. Dat wil zeggen: gezonde cellen hebben een bepaald energie niveau. Te laag is niet goed, te hoog ook niet. Dat kan weer duiden op tumoren enzo. Hele lijf door gemeten. Heel apart wat er dan uit komt: dat hij bloedarmoede heeft (en dat heeft hij ook, weten we door bloedprikken kort geleden) en wat allergisch is voor een aantal dingen (dat vermoedden we al door continu loopneus) maar vooral rondom zijn geslachtsorganen kwamen er wat dingen uit. Wat natuurlijk zeer interessant is, als je weet dat zijn zaad heel slecht is. Wat blijkt: in zowel zijn teelballen, prostaat als zaadcellen zijn 2 virussen te vinden die er niet zouden horen zitten. Daarnaast was het energie niveau in de teelballen en de prostaat veel te laag. Voor beide heeft ze iets gegeven om dit direct op te gaan krikken. Daarnaast heeft hij een soort pleister gehad die hij 4 weken op moet plakken die het energiepeil ook wat omhoog moet brengen. Ik hoop dat het helpt! Het was wel bizar dat het computersysteem met de metingen juist op die plekken van alles vond! Daarnaast moesten we een potje sperma mee brengen zodat ze kon kijken of ik allergisch ben voor mijn man zijn zaad. En ja hoor, mijn lichaam ziet het als iets onbekends en stoot het af. Ook daar kon ze direct iets aan doen, door mijn lijf via dat apparaat te laten wennen aan deze stoffen. En ook kreeg ik een pleister. Ik ben zo benieuwd. Ze gaf aan dat ze al meerdere keren goed nieuws kreeg dat iemand zwanger was geworden na het verhelpen van die allergie. het klinkt allemaal wat zweverig, maar het kan ook geen kwaad, toch? Ik hoop lekker dat het helpt en we gingen dus ook redelijk positief op weg naar de afspraak bij de klinisch geneticus.

Maar oh, oh, wat ben ik daar verdrietig vandaag gekomen. Er zijn aanwijzingen gevonden dat er misschien een erfelijke afwijking was bij ons dochtertje. Ze weten het nog niet zeker en moeten daar nog van alles voor uitzoeken. Ook zijn ze nog bezig het dna op te kweken om hier meer info uit te halen. Maar het komt erop neer dat als dit zo is, de kans op herhaling er is en deze afwijking manifesteerd zich in allerlei vormen. Van het ontbreken van een nageltje, tot het ontbreken van hele ledematen, of hartafwijking. Dat wil dus zeggen dat bij een volgende zwangerschap een hele uitgebreide echo in week 16 duidelijkheid moet geven of en in hoeverre deze afwijking er is. Ze gaan nu verder onderzoeken en geven ons dan een kans dat dit nogmaals kan gebeuren.

Maar ik ben hier weer zo door uit het veld geslagen. Alsof het allemaal niet genoeg is zeg, gaat dit ook nog eens over hele belangrijke dingen. Een heel spannende zwangerschap met onzekerheid en dan nog de onzekerheid in hoeverre de afwijking dusdanig is dat er wel of geen leven mogelijk is. De onzekerheid is killing. Ze hebben aangegeven dat we zeker niet moeten wachten met zwanger worden. Ze zoeken verder en de 16 weken echo is dan heel belangrijk. Het is dus nog allemaal heel onzeker, maar alleen dit gesprek al maakte me zo bang.....

Devika, balen van je ei! Maar gewoon door blijven zoeken. Wat Maria ook zegt, de variatie in de lengte van je cyclus komt door de variatie in de lengte van de fase tot aan de eisprong. Daarna is het altijd ongeveer even lang. Ik temperatuurde al 6 maanden voor ik zwanger werd en daardoor kon ik dan goed zien. Bijvoorbeeld, mijn ei kwam op dag 12,13,14 of 15 en daarna kwamen er nog 14 dagen. Gewoon doorgaan met de ovutesten dus! En inderdaad, we zullen heel wat binnendoorweggetjes moeten pakken hier! Jullie weten dat maar al te goed. Uiteindelijk hebben we er voor gevochten en vaak zou ik willen dat ik de klok een minuutje 5 jaar verder kon draaien om te kijken hoe ik er dan bij zat. Gewoon omdat ik hoop dat ik dan gelukkig ben met kindjes. Maar het kan helaas niet. Je moet blijven geloven in de toekomst. En dat vind ik op het moment gewoon heel moeilijk.

Meid, wat je schrijft over de echo.... Verschrikkelijk om die gedachten te hebben! Het gevoel dat er misschien een ander scenario was.... mbt de 20 weken echo, ik zou dat vragen. Gewoon om te weten hoe het zit. Dan heb je niet steeds die wat als gedachten. Kun je geen telefonische afspraak maken met de gyn? Je kunt deze vraag stellen toch? Of de baby toen al aan het indalen was?

Laura, hou Semmy inderdaad in de gaten! Kenissen van ons hebben een kleinkind dat met het RS virus in het ziekenhuis heeft gelegen. Is echt heel heftig. Dus als het erger wordt, gelijk aan de bel trekken hoor!

Maria, ik herken wat je zegt. Ik kreeg ook alles voor elkaar, als ik er maar in geloofde en er voor ging. Over dit alles ben ik volledig de controle kwijt en het lijkt of ik nergens invloed op kan uitoefenen. Dat is zo moeilijk.....

Ik ga een beetje bijkomen van deze heftige dag. Kan het nog niet allemaal bevatten....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-11-2010

Lieve madelief,

Wat een slopend nieuws meid!Ik denk dat ik me heel goed kan inleven in jouw verhaal, omdat mijn zoontje ook een afwijking had.Gelukkig voor ons kwam er uit niet erfelijk, maar de kans is wel hoger als bij anderen!Hebben ze verteld om wat voor afwijkingsziekte het gaat? Onze Giel* had trisomie 18 en had ook een verschrikkelijk grote hartafwijking.Ook waren sommige ledenmaten vergroeit. Ondanks dit alles ben ik er toch weer voor gegaan.
En ja ik zeg eerlijk soms zijn er momenten dat ik echt echt heel bang ben op een herhaling, maar je moet weten dat ze je echt heel goed begeleiden en in de gaten houden in het ziekenhuis meid.Zo bekijken ze elke echo extra goed en bij elk onderzoek worden andere dingen mee in de gaten gehouden.Omdat het niet standaart is en zeer zeldzaam zijn ze de eerste keer niet zo oplettend en zien ze vaak dingen over het hoofd, maar ik merk nu dat nu we het al een keer hebben meegemaakt er op de kleinste dingetjes word gelet.Het is geen troost en een zwangerschap op een roze wolk zal e niet meer zijn, maar zeg eerlijk "zou het dat al niet meer zijn"? Na zo'n gebeurtenis is het al niet meer herzelfde. Het enigste wat ik me voor heb genomen is: "Al is het maar weer voor 23 weken...ik ga van elk moment van deze zwangerschap proberen te genieten". En soms laat de dag het niet toe en zijn er inderdaad momenten dat de positieviteit ergens ver in een hoekje vast zit, maar ik doe mijn best!
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik banger was dat het heel lang ging duren voor ik weer zwanger was, dan dat het misschien weer mis zou gaan.Eens moet toch alle pech van de wereld op zijn voor jou????????
Maar ik begrijp je best!Ik heb me ook druk gemaakt om de erfelijkheid.Niet op de manier zoals jij, want ik had zoiets van: als het erfelijk is dan ben ik blij met het kindje wat ik al heb. Maar die erfelijkheid kon ook mijn dochter bij zich dragen...en dat idee dat zou me echt genekt hebben.Het idee dat ik iets aan mijn dochter had meegegeven dat zij nooit een gezond kindje zou kunnen krijgen later.Of dat er nog iets in haar zat wat later tot uitting kon komen, waardoor ik haar ook nog zou kunnen gaan verliezen.Gelukkig was geen van alle aan de orde, maar kan me wel voorstellen hoe het dan had gevoelt als er uit kwam dat het wel erfelijk zou zijn geweest.Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat je toch de moed en het lef kunt verzamelen om het aan te durven. Het is makkelijk gezegt natuurlijk, maar wat je niet probeert zul je nooit weten of het werkelijk nooit goed was gekomen!Denk er nog eens rustig over na....heel veel sterkte xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-11-2010

hee madelief,

zoals kim ook al zegt is dit idd weer een erg slopend bericht van jou!... maar toch wil ik je proberen het positieve ook in te laten zien. zoals ze nu die pleisters meegegeven hebben en juist de plekken aanduidde waar problemen waren, dat lijkt me wel heel bijzonder en ik heb zomaar het gevoel dat het dan voor jullie ook gewoon op de natuurlijke manier weggelegd zal zijn. ik heb er hele goede hoop bij en laat jij dit nu allemaal maar even bezinken, maar keep your head up!! tuurlijk, het was niet allemaal positief, dat weet ik, en dat je heel angstig zult zijn wat betreft het erfelijkheidsverhaaltje, dat snap ik maar al te goed. maar denk maar zo, als je het niet probeert weet je het ook niet. en het is wel zo dat eens de ellende op moet houden dus laat dat dan maar beginnen bij een nieuwe zwangerschap. ik hoop voor jullie ontzettend dat het zal gaan lukken en dat ook jullie in 2011 een gezond kindje mogen krijgen. voor nu wil ik tegen je zeggen dat je je verdriet wel de vrije loop moet laten. als dat er uit is vind je misschien de kracht om die positiviteit in je omhoog te halen. je bent een sterk persoon, dat weet ik! en dat weet je zelf ook wel... alleen nu is je kracht even weg. vind het terug en ga ervoor meis!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-11-2010

jeetje Madelief wat een nieuws Sad

Wat betreft die bioresonantiemeting, dat klinkt wel bijzonder, ik ken het helemaal niet. Had ze van te voren helemaal geen medische informatie over jullie te horen gekregen? dat is dan wel bijzonder zeg. Hoe kom je bij zo iemand eigenlijk? ken je iemand die daar geweest is?
Wel fijn dat ze jullie denkt te kunnen helpen. Hoe loopt zo'n traject eigenlijk? wanneer moeten jullie weer terug komen?

En bij de klinisch geneticus, bah.....ik kan mij voorstellen dat je daar verdrietig en gedesillusioneerd vandaan bent gekomen. Ze weten het nog niet zeker he? er zit dus nog een kans in dat er niets aan de hand is.
Ik kreeg tijdens de eerste obductieresultaten van Olivia te horen dat er trombose in de placenta was gevonden. Er moest nog meer onderzoek gedaan worden hiernaar. Ik was hier zo verdrietig van, mjn lichaam had gefaald. Ik zat al te bedenken en te zoeken op het internet wat de gevolgen voor een tweede zwangerschap zouden zijn, hoe we hier mee om moesten gaan. De volgende keer dat ik langs moest komen in het zh kreeg ik te horen dat de trombose na haar overlijden is ontstaan, er was niets aan de hand dus. Weken van mijzelf opvreten voor niets...
Ik wil hier niet mee zeggen dat er waarschijnlijk niets aan de hand is bij jou, ik baal alleen voor je dat ze nog niet klaar zijn met de onderzoeken, want dan pas kan je met zekerheid een uitspraak doen en kan je er zelf ook iets mee....nu is het alleen maar gissen en speculeren. Ik vind het feit dat ze tegen je zeggen dat je niet hoeft te wachten met zwanger worden wel hoopvol....je gaat er gewoon voor. Wat komt, komt.
Heb je enig idee wanneer je de definitieve uitslag kan verwachten eigenlijk?
Nou meid, vind het wel rot voor je hoor Cry.....had je echt goed nieuws gegund vandaag. (hoewel ik de bevindingen van die bioresonantiedame wel hoopvol vind trouwens).
Kop op, het gaat goed komen, echt.

Liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-11-2010

devika, hoop dat je ei vlug komt, maar dat houdt je toch niet tegen van het klussen hihi

madelief: pfff, wat een heftig nieuws. Qua erfelijkheid kan ik helaas maar al te goed met je meepraten. Ik was er kapot van. Allerlei emoties niet normaal en de onzerkerheid in ons geval of ze wel de mutatie zouden kunnen vinden , want anders was het pas duidelijk na de bevalling. Geluk bij een ongeluk dat ze de mutatie gevonden hebben, maar dat veranderd niks aan de erfelijkheid. 25% kans hebben wij. O.k. 75% is groter, maar onderschat 25% niet. Dit duurt echt even om te verwerken meid. Ik moet zeggen dat het me ook zwaarder valt nu in de zw dan ik gedacht had. Al zal iedereen die een kind verloren heeft de angst goed kennen, want die blijft ook als het niet erfelijk is, maar gewoon weten dat er zo'n grote kans is................ik had en heb het daar nog steeds heel moeilijk mee, maar helaas. Dat veranderd niks. We moeten doorgaan. En jij ook.......en dat kan je. Dat zal even duren, maar dat kan je. Wij zijn er voor je zo goed als we kunnen.

Hier druk op het werk, moet zo weer verder met werken. Effe pauze gehad omdat de kapper kwam. Ben weer fris en fruitig voor hopelijk goed nieuws. Vandaag naar de arbo geweest. Hij wil me niet meer zien, haha. Positief dan hoor, want uitgaande dat het goed is mag ik tot mijn zwangerschapsverlof mijn uren neit uitbreiden van hem (hmmm, moet eens weten dat ik deze week al aan het dubbele zit). geeft wel wat rust. Tot morgen. Dikke knuffel allemaal. Sorry dat het wat kort is.......begraaf me nu maar wat in het werk om niet te veel stil te staan bij de angstige momenten.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-11-2010

Kim, ja, je blijft een bepaalde angst houden in de zwangerschap he? maakt niet uit hoeveel bevestiging je krijgt. Ik denk dat we allemaal ook een ander soort angst ervaren. De een is angstig voor de resultaten van een onderzoek naar een mogelijke afwijking, ik ben weer angstig dat mijn kind zomaar opeens sterft. Het zijn angsten die naar mate de zwangerschap vordert ietsje minder worden, maar ze zijn er wel, altijd. En ik denk dat ik dat bij alle zwangerschappen die wellicht nog komen zal houden. Ik heb het afgelopen keer met mijn psych gehad over die angsten, de vraag wat mij zou geruststellen, elke dag een echo? elk uur een echo? en na de geboorte, is die angst dan weg? nee dus...ik leer er naar te kijken en het te begrijpen en mijzelf toe te staan soms gewoon angstig te zijn en er ook weer uit te komen en te kalmeren. Maar het is soms niet makkelijk he?
Fijn dat je kindje zo druk is! :-D en ja, het zou leuk zijn als je man het kleine stampertje ook goed kan voelen. Fijn dat er nu een datum staat voor je 20 weken echo! Krijg jij nu ivm Giel extra onderzoek naar de trisomie of hoeft dat niet?
Nou meid, let op je rug, fijn dat je een hulp in huis hebt!

Devika, meid, is je ei al terecht? of morgen weer even testen?

Kersje, hoe is het met je keel? ik hoop niet erger, keelpijn kan echt pijnlijk zijn Sad.
Wat stom trouwens dat Harry Potter uit twee delen bestaat! dat wist ik niet...Ik kan daar niet zo goed tegen merk ik. Ik wacht wel tot het tweede deel uit, dan downlad ik ze wel in 1 keer. Ik was ook zo teleurgesteld in de nieuwe boeken van Murakami 1Q84, het bestaat uit twee delen, geef er vijftig euro aan uit en kom er na de laatste bladzijde achter dat het verhaal nog niet "af" is, er komt een deel drie. Aaaaaargh!!! Confusedhock: (overigens waren de twee delen ook wel erg mooi hoor)
Ik ben nu bezig met een animatiecursus trouwens, erg leuk. Verder inderdaad aan het rommelen in de kinderkamer, ik heb alles nu geschilderd. Moet nog even een rolgordijn ophangen en het verder inrichten. We moeten ook serieus gaan nadenken over namen :confused:, we hebben hier al maanden niet aan gedacht.

Tam,ik heb in week 30 (over twee weken) weer een groeiecho, en dan in wk 34 weer. In wk 33 nog een extra algemene controle. Hoe gaat het met jou meid? het is alweer woensdag....brrr...spannend he? nog een paar daagjes meid. Hoe vol!!!

Volgende week moet ik naar de bedrijfsarts, op de 30e (kersjes echodag!) Ik ga denk niet meer aan het werk. Ik ben zo blij dat ik mij na al die maanden eindelijk weer een beetje mens voel. Ik slaap nog wel elke nacht slecht. Maar ik wil het zo houden, vooral in het derde trimester is stress voor kindje echt niet gezond. Ik ben veel te onstabiel om te gaan werken merk ik.

Kindje was vandaag weer erg rustig, leve de Angelsound anders zou ik gek worden! Confusedhock:
Het is zoals Kim al zei, er zit zo'n diepgewortelde angst dat het mis kan gaan. Er is elke dag wel een moment waarop ik denk dat mijn kindje overleden is, dan vind ik de vorm van mijn buik opeens anders, of hij voelt anders, of ik heb krampen....ik stop het meteen weg, of controleer de hartslag en ga verder maar het is er altijd, elke dag.
Het is helemaal niet gek dat ik de dagen aftel, ze kunnen mij niet snel genoeg gaan! :-D

Ik ben vandaag trouwens officieel in het derde trimester aangekomen, een mijlpaal!
daarom voor iedereen een tompouce, jaaahhhhh!!!!

[Afbeelding: vqmhol.jpg]


liefs,
Mariaxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-11-2010

Whaaahahahahaha die tompouce!!! Daar moet ik erg om lachen!! Maar gefeliciteerd met het behalen van het derde trimester! Kom maar op met die laatste loodjes straks!! Joehoe!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-11-2010

Hoi lieve meiden,

Ik heb jullie berichtjes gelezen en ik zit toch wel even met tranen in mijn ogen. Cry Het verdriet, de onzekerheid, maar ook het proberen te geven en hebben van hoop. Meiden, wat maken we toch veel mee. En nee, het krijgen van kinderen, daar hebben we geen invloed op. We kunnen alleen hopen dat het goed komt.
Soms overheerst de angst, soms het verdriet en het gemis, soms de wanhoop en soms de hoop en blijdschap als er toch weer een stap is gemaakt, een punt is bereikt. Het is een achtbaan aan emoties en we slaan ons er zo goed en zo kwaad doorheen als we kunnen. En soms lukt dat gewoon even NIET. En dan is de wereld zwart en kunnen we de zon niet meer voelen.Sad Maar de zon geeft niet op. Stiekem proberen de stralen door de wolken heen te breken. En dan ineens zal een straal je raken en voel je je iets beter. Maar dat voel je pas als het gebeurt. Ik wou dat ik die zonnestraal kon zijn voor jullie, wanneer jullie verdriet hebben. Maar dat kan niet. Wij roepen wel met z’n allen: “Kom op zon, laat je toch weer even zien!”, maar de zon heeft zijn eigen agenda. Wij leven met elkaar mee en hopen en duimen voor elkaar, proberen troost te geven, tot de zon er weer is. Eigenlijk proberen we samen een minizonnetje te zijn, licht te geven. In de hoop dat het een klein beetje mag helpen. Smile

Madelief, wat een ontzettend K...nieuws van de geneticus! Jij staat nu in het donker, ik hoop dat je snel weer een zonnestraaltje zult voelen, want het is zo moeilijk om in het duister te staan. Hoe gaat het met je man/vriend? Kunnen jullie elkaar steunen? Het dondert en bliksemt buiten. Het universum laat van zich horen. :evil:

Maria, ik zie helemaal voor me hoe je de angelsound gebruikt om jezelf ‘gerust’ te stellen. De dagen kunnen niet snel genoeg gaan!
Gefeliciteerd met het derde trimester! En nou wel snel een naam bedenken, hè! Stoute papa en mama hebben hun huiswerk nog niet gedaan, haha. Lekkere tompouce, trouwens, thanks. Lief dat je trakteert. :-D
Dinsdag heb je weer een gesprek met de ARBO. Zie je ertegenop? Is dinsdag voor ons beiden een spannende dag?Confusedhock:

Tam, het is al donderdag, je zoekt afleiding in het werk. Nog even volhouden, je bent sterk. Straks mag de kurk van de (kinder)champagne! En niet TE hard werken, hè. Hoe gaat het met je man? En je bent weer een knappe mama geworden?:-D

Laura, hoe gaat het nu met Semmy? Je houdt hem goed in de gaten, natuurlijk. Hopelijk valt het mee en is zijn hoest snel over.

Kim, wat fijn dat het goed gaat met de verbouwing. Smile Wel heel vermoeiend. Hoe gaat het nu met je rug? En hoe gaat het met Dana op de speelzaal? Is ze (ben jij) al een beetje gewend? Ik vind het geweldig van je dat je iedere dag probeert te genieten van je zwangerschap, hoe lang het ook mag duren (en het zal 40 weken zijn!).0020 (die cijfertjes heeft Uma getypt, ze springt net op schoot).

Devika, heb je je ei al gevonden? Was bij mij deze ronde ook laat, op dag 19 (normaal bij mij op 15 of 16). Gewoon doo rtxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Uma weer, sorry) door testen tot je hem gevonden hebt!:-?

Ik ben nogal verkouden geworden. Ik lag gisteren al om 20.30u in bed en was om 6.00u wakker vandaag. Ik ben erg benieuwd naar de echo dinsdag. Ik hoop echt dat het er goed uit ziet, voor de termijn dan (want het is nog heel pril natuurlijk). De spanning valt tot nu toe mee, maar ik verwacht dat ie nog wel wat gaat stijgen naarmate de dag dichterbij komt. Het blijft allemaal nog onwerkelijk, hoor, met een hoog –eerst-zien-dan-geloven- gehalte. Geeft niet, stapje voor stapje!Smile

Dag lieve meiden, ik moet me gauw gaan douchen en weer aan een nieuwe werkdag beginnen!

Liefs,
Kersje en Uma


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-11-2010

Madelief meisje…wat een ellende allemaal…
Vind het echt k*t voor je!
Maar weet je, ik geloof in alternatieve geneeskunde!
En ik heb gelukkig in mijn omgeving ook gezien dat het werkt! Ik ben wel blij te horen dat jullie daar ook mee aan de slag gaan.!
Je kan nu namelijk 2 dingen doen, of bij de pakken neerzitten of terug vechten!
En ook al zit het zo vaak tegen, ik weet dat je een vechter bent en dus voor het laatste zal kiezen.

En wat betreft de aanwijzingen voor de afwijkingen.
Weet je, aanwijzingen betekend nog niet dat het ook echt zo is he!
En als het zo is, wilt dat nog niet zeggen dat het de volgende keer ook zo zal zijn.
Ik weet dat het allemaal cliche klinkt. Maar toch is het echt zo.
Gelukkig is de wetenschap hedendaags zo ver dat ze dit soort dingen in een vroege stadium kunnen ontdekken.
Een vriendin van mij, bij haar 1e zwangerschap kwamen ze ook achter dat het kindje een afwijking had.
Met 24 weken hebben ze besloten om de zw af te breken. Zij zat er ook heel erg mee dat de volgende zw ook zo zou eindigen.
Nu heeft ze een gezonde dochter van bijna 1.
Een mooie voorbeeld dus dat het niet altijd slecht hoeft af te lopen.
Ik duim en hoop heeeel hard voor je dat de alternatieve geneeswijze aanslaat! En dat je eerstvolgende ei bevrucht wordt! en dat ook jij een 2011 baby krijgt!!!



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-11-2010

Lieve meiden,

Nou, vannacht heb ik best OK geslapen, heb alleen onwijze hoofdpijn. Ik zou zo graag eens wat goed nieuws krijgen. Ik hoop nu des te meer dat we misschien deze ronde meer geluk hebben. Dat lichtpuntje kunnen we wel gebruiken.... Maar het duurt nog 11 dagen tot mijn ei, dus voor nu tel ik alleen maar richting de vakantie....

En heel fijn om te lezen dat jullie zo hoopvol voor me zijn. Jullie zijn tenslotte al wat fases verder, ik ben het groentje hier! Dus ik trek me daar wel een beetje aan op.


@ Kim, jullie hebben dus ook zulk naar nieuws gehad.... Trisomie 18 ken ik inderdaad, heel heftig, maar gelukkig voor jullie niet erfelijk. Fijn om te horen dat ze in het ziekenhuis zo goed naar de echo's kijken steeds. Nee, ze weten nog niet om welke afwijking het gaat. En ze weten ook nog niet of ze het wel kunnen vinden. Over 6 weken bellen ze weer. Het zal er zeer waarschijnlijk op neer komen dat het hopen wordt dat het goed gaat en tot de 16 weken weten we weinig. Ik vind het zo knap van jou dat je kunt zeggen: ik ga van ieder moment van deze zwangerschap genieten. Dat bewonder ik echt. En je hebt dus best veel vertrouwen, als ik lees dat je zegt dat je banger was dat het lang ging duren dan dat het mis zou gaan. Wat je schrijft, ik hoop ook dat de pech op is! En wat ik me nu wel realiseer is dat de klinisch geneticus heel duidelijk zei dat we echt niet moeten wachten met zwanger worden. En dat neem ik van haar aan en we gaan maar weer door. Er is weer een nieuwe ronde, ik zit weer op dag 3 en we gaan er maar weer voor. Je zou zeggen dat er een keer juist goed nieuws zou moeten komen....

@ Laura, nou jouw advies heb ik ter harte genomen! Gister avond eigenlijk de hele avond aan het janken geweest. Moest ik vanochtend naar de dokter omdat ik oorpijn heb, zit ik naast een piepklein babytje in de wachtkamer: janken natuurlijk. Binnen vraagt de huisarts hoe het gaat: heel hard huilen. Ga ik naar de apotheek om een zalfje op te halen zegt die dame: dit mag jij niet omdat je zwanger bent: huilen!!! En alleen maar aan het janken. Maar ik hoop zo wat jij schrijft. Dat er in 2011 een babytje bij ons mag komen! Enne ik zie dat je al die kwellende gewichten in je handtekening weg hebt gehaald! Goed zeg, gewoon van voor af aan beginnen. Ik weet dat ik eigenlijk met je mee zou moeten doen, maar ik heb er echt de puf niet voor....Succes!

@ Maria, ze wist wel iets, wat kwamen voor de darmklachten van mijn man. Althans, daar hadden we de afspraak voor gemaakt. Maar inmiddels hadden de artsen in het ziekenhuis eindelijk gevonden wat dat was en hem daaraan geholpen. Nu kwam er dus ook uit dat er niets meer met zijn darmen is. Een vriendin was daar een keer geweest en raadde het aan. Heel bijzonder. We hoeven in principe niet terug. Dit was het en ze vroeg ons haar op de hoogte te houden als we zwanger waren. En als we het gevoel hebben dat we dit nog eens willen, dan terug komen. Ik ben benieuwd.

Wat een verhaal over die trombose in de placenta! Ongelofelijk zeg. Ik moet ook zeggen dat ik nu denk: waarom hebben ze me gisteren van alles verteld als ze het nog niet zeker weten? Dan kan er inderdaad hetzelfde gebeuren als bij jou. Dat er uiteindelijk geen gevolgen zijn. Eigenlijk zouden ze voorzichtiger moeten zijn met dat soort uitspraken toch? Over 6 weken bellen ze ons en dan hopen ze meer te weten. Overigens hoeven we niet te wachten met zwanger worden, dus dat is fijn.

Je bent over de 28 weken heen! Gefeliciteerd! ieder mijlpaal vieren we toch! Thanks voor de tompouce! En die spanning als je iets voelt of juist niets voelt. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Fijn dat je jezelf met de angelsound gerust kan stellen zeg. En fijn dat je je een beetje beter begint te voelen.

@ Tam, ja, ik moest al aan je denken. Jij zit er midden in natuurlijk. Inderdaad, 25% kans is heel moeilijk. Maakte het dat jij twijfelde? En nu de weken van het wachten op de uitslag voor jou zullen heel moeilijk zijn zeg. Spannend hoor. Ik hoop zo voor je op goed nieuws! En ja, ik moet ook door en er voor gaan. Het werpt alleen weer even een schaduw.... Ik hoop gewoon dat ik in 2011 moeder wordt...

@ Kersje, wat heb je dat ontzettend mooi omschreven. Mijn man zegt steeds: soms bedekken wolken de zon, maar vernietigen kunnen ze haar niet. Dat houd me soms op de been. De hoop dat ik ooit weer echt gelukkig kan zijn. Of misschien nog niet eens echt helemaal gelukkig, maar weer die warmte van de zon een klein beetje kan voelen. Dat zou me zo veel moed geven! En ja, met mijn man en mij samen gaat het erg goed. Hoewel we soms elkaar niet begrijpen zijn we echt een gouden duo en is ons geloof in elkaar en de liefde voor elkaar groter dan ooit. Hij maakt zich wel heel veel zorgen om mij. Hij zegt steeds dat hij mijn stralende ogen zo mist... die hebben al ruim 2 maanden niet meer gestraalt....

En voor jou tel ik mee af naar dinsdag! Spannend hoor! Wat je schrijft, stapje voor stapje.

@ Devika, en? Is je ei er al? Ik hoop het voor je! Dat lange wachten is echt niet leuk!

Meiden, ik ga denk ik even mijn bedje in. Ik heb zo'n hoofdpijn. Ik kruip even diep onder de dekens in de hoop dat ik een beetje kan slapen en straks met minder hoofdpijn wakker wordt.


x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-11-2010

Lieve Devika, ik lees nu je berichtje! Je hebt gelijk, we proberen inderdaad terug te vechten. Door alles aan te grijpen wat we kunnen, zoals het alternatieve. Ik hoop ook zo dat het helpt. En dat die 2011 baby er voor jou en mij ook komt!

En je hebt gelijk. Het moeilijke van al die genetische dingen is dat het ook kan zijn dat alles goed gaat. Maar doordat het je het allemaal weet, ga je er over nadenken. Jaren geleden wist niemand iets en hoefde je er ook niet aan te denken. Nu wel en dat brengt veel goeds, maar ook veel onzekerheid. De kunst is nu voor mij om het iets makkelijker van me af te laten gaan en hoopvol te blijven.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-11-2010

Ik heb nog geen ei…
Geen flauw idee waar die blijft..

Gisteren, kregen wij eindelijk de papieren uit amerika….
In eerste instantie was ik heel opgelucht.
Heb eerst zijn geboorte akte gelezen…wat was dat mooi om een bewijs van geboorte te hebben, met zijn naam erop!
Mijn naam en de naam van mijn man ingevuld te zien bij de gegevens van de ouders…
Maar meteen erachter aan zat dus de akte van overlijden. Verdorie! Ik heb nu weer een brok in mijn keel als ik eraan denk.
De aktes in ned bestaat alleen uit naw.
Deze akte was uitgebreid. Hoe en waar hij is overleden, die de aangifte deed, waar hij gecremeerd is, door welke instelling….
Ik ben nu op het werk en moet vechten tegen mijn tranen als ik dit opschrijf…
Dit is het bewijs dat mijn kleintje er echt niet meer is…



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-11-2010

Oh, Devika wat ontzettend heftig om dat zo te lezen op papier..... Ik zou een arm om je heen willen slaan daar..... x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-11-2010

oh devika, meid,...............ben blij voor je aan de ene kant dat de papieren binnen zijn, dat was al een hele strijd, maar het brengt ook zoveel emoties mee. Om het dan zo zwart op wit te zien. Heel veel sterkte en laat je tranen maar gaan hoor....anders na je werk.
Ons meisje is aangegeven bij de gemeente, want alles was toen nog goed. Ingeschreven in ons trouwboekje en een paar dagen later komt er dan op die laatste bladzijde bij overleden kinderen wederom haar naam te staan. Heel moeilijk. Kregen een paar dagen na haar dood nog een brief van de gemeente dat ze zo blij waren met de nieuwste inwoner en dat er een cadeau klaar lag voor haar...........tja, hoe anders had het kunnen zijn.

Lijkt me ook erg heftig om al die details te lezen. En ja.......het is een bewijs dat je kleintje er niet meer is, maar.........het is ook een bewijs dat je kleintje er wel degelijk was en meetelt! En dat is ook zeer belangrijk.

Ga naar mijn werk meiden........effe weer wat afleiding. Mijn darmen zijn van de zenuwen van streek. Er is een kans dat ze vandaag bellen........of morgen. En anders moeten we zelf morgen bellen,maar wie weet hebben ze het nog niet en moeten we wachten tot na het weekend........pfff.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-11-2010

madelief,

ja zo heb ik ook jouw advies aangenomen! mijn ticker staat nu op mijn huidige gewicht, al was dat vanmorgen al een halve kilo minder, en sinds vandaag bezig met dr frank dieet. en ik heb als ontbijt eieren met spek moeten eten. heerlijk was het!! en ik heb nu nog steeds geen honger maar mag zo aan de mozzarella met tomaat!! beter!!
ik vind je berichten echt heel ontroerend om te lezen maar meisje, we blijven wel hoop houden he? ik snap dat het je soms erg diep in de schoenen zakt om door te gaan en al die rotdingen die je tegen moet komen... zoals de apotheek enzo... vreselijk! ik wil je nogmaals erg veel sterkte wensen lieverd! ik denk aan je en mijn duimen draaien hier continu. voor jullie allemaal trouwens hoor.

devika,

jeetje meis, nu is het wel echt heel officieel he dat je mannetje er niet meer is?.. heftig om te lezen ook. ik hoop dat jullie je er een beetje doorheen slaan samen..en als het op het werk ff niet meer gaat, lekker naar huis gaan he meis?

dit is voor zover het enige wat weer is blijven hangen bij me... zal zo nog eens een poging doen om het terug te lezen..


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-11-2010

Lieve meiden,

Ik ben net terug van de bruiloft, ik ben erg moe en heb een harde buik, dus even kort:

Tam, heel veel succes morgen meid, ik denk aan jullie, dat er maar heel goed nieuws mag komen. Het moet gewoon.

andere meiden, ik denk aan jullie, schrijf morgen weer even.

dikke zoen,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 25-11-2010

Even snel reageren op alles, anders ga ik weer achter lopen!!

Devika:Soms he je zo'n moment dat je ineens beseft wat er de laatste tijd allemaal gebeurt is en overvalt de werkelijkheid je even. Neem het zoals het komt, dan ziet het er even later(kan een paar dagen duren) weer wat kleurvoller uit!

Madelief:Ik ben me ervan bewust dat dit waarschijnlijk mijn laatst zwangerschap zal zijn!Ik ben al voor de 5e keer zwanger en heb er alleen tot nu toe mijn dochter aan over gehouden.Wat overigens het mooiste is in mijn leven hoor!!Ik heb nog van geen enkele zwangerschap optimaal kunnen genieten.Bij mijn dochter duurde het heel lang door voorgaande miskramen, voordat ik wilde geloven dat ze er echt ging komen dus echt genieten heb ik toen ook niet gedaan.Bij Giel* Zat er een soort van gevoel in de weg(achteraf een voorgevoel), waardoor ik eerst maar een wilde zien of alles in orde was. Nu denk ik dat natuurlijk ook vaak, maar dat is echt door wat er met hem gebeurt is...niet door een naar voorgevoel want als ik eerlijk moet zijn heb ik een soort van rust over me heen die eigenlijk zegt dat het goed is.Dat neemt niet weg dat elk onderzoekje verschrikkelijk zenuwslopend zijn en er zeker wel momenten voorbij komen met angst. Zo zie ik ontzettend op tegen de 20 weken echo, maar dit meer omdat ik weet dat dat een soort van verleden met zich mee zal brengen.Een gevoel van verdriet, maar ook een soort van afsluiting. Daar is alle ellende begonnen en als nu alles goed is, gaat daar een nieuw geluk verder en dat is best een moeilijk moment.Ik ben dus bewust bezig met alles aan te pakken om te kunnen genieten, omdat dit de enigste keer zal zijn dat dat nog kan.Soms is het niet erg makkelijk,maar ik vind dat ik het verdient heb...

Tam:Heel veel succes voor de uitslagen meid...Ik hoop dat er duidelijkheid uit is gekomen en dat we het weekend in gaan met goed nieuws.Krijg je dan alle uitslagen?

Misschien wel een leuk idee dat wanneer Tam morgen met goed nieuws mag komen, dat we allemaal een heerlijk gebakje samen eten op een bepaald tijdstip????Idee???Of niet???

Maria:Gaat alles nog goed?Nog minimaal 9 weken te gaan meid!!!Dat moet een heerlijk gevoel zijn...ow als ik eraan denk dat ik bijna op de helft ben van het genieten, vasthouden, liefhebben, het moederschap van een nieuw wonder dan begin ik al weer bijna te brullen!Wat ben ik toe aan dit nieuwe leventje...
Wat betreft de extra controle...Bij de termijnecho en de nekplooimeting hebben ze al een soort van kleine 20 weken echo uitgevoert en extra gelet op punten die kunnen wijzen op dezelfde afwijkingen. Alleen een vruchtwaterpunctie of vlokkentest kan 100% zeggen of dit kindje ook trisomie 18 heeft, maar omdat er geen enkele aanwijzing is hiervoor hebben ze het ons afgeraden en wachten we gewoon op de 20 weken echo.Ook die gaan ze weer extra nauwkeurig uitvoeren, zodat eigenlijk met zekerheid kan worden gezegt dat alles goed kan zijn!

Nu wens ik jullie een hele goede nacht toe...tot snel xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 26-11-2010

Hey lieve meiden, na heeeeeeeeeel lang weer even een teken van leven van mij.

Kersje van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben verschrikkelijk blij dat jij nu ook zwanger bent en dat je in 2011 ook weer mama gaat worden! Hopelijk ben je snel van je zere keel af.

Maria, al de 28 weken gepasseerd. De angst dat het nog mis kan gaan zal nooit verdwijnen dus de Angelsound is echt een prachtige manier om je gerust te stellen. Doe het rustig aan hoor en ik blijf aftellen voor jouw bevalling!

Tam, een spannende periode voor jou...hopelijk hoor je gauw het positieve nieuws. Succes hoor.

Kim, Devika en Madelief ik zal morgen verder lezen en ook op jullie reageren want ik ben alweer vergeten wat ik allemaal heb gelezen. Sorry lieverds :oops:

Met mij gaat het wel goed hoor. De afgelopen periode was toch wel zwaar voor mij vanwege ziekte van mijn ouders. Nu gaat het weer een beetje met ze en voel ik mij rustiger. Met mijn kleine gaat het ook goed, het is een echt druktemakertje. Erg fijn om de bewegingen te voelen. Ik ga een spannende periode tegemoet, want ongeveer tegen deze tijd begon het mis te gaan bij de vorige zwangerschap. Ik kreeg toen last van hoge bloeddruk en opgezette voeten, benen en handen. O, ja ik ben nu 21 weken zwanger.

Okee lieve dames, sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen. Vanaf nu wil ik graag weer met jullie meepraten. Een fijne nachtrust verder en tot morgen.

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-11-2010

Lieve Tam,

Zet 'm op vandaag! Hopelijk krijg je de uitslag en kunnen we feestend het weekend in! Ik denk aan je en hou het forum in de gaten zoveel ik kan (erg drukke dag vandaag).

Jasmien, wat fijn dat je er weer bent, meid. En dat het goed gaat met je zwangerschap, ondanks dat het ook voor jou nu ook een spannende periode is. Wat naar dat je ouders ziek zijn geweest! Nogmaals, wat fijn om van je te horen!

De andere meiden: ik heb geen tijd meer om te reageren, moet echt vaart gaan maken nu! Maar ik denk ook aan jullie, hoor! In het weekend ben ik er weer.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-11-2010

Lieve meiden! Ik kom ook later terug. Maar wilde even snel lezen en Tam laten weten dat ik aan je denk vandaag!

O ja, en hier ben ik echt wat rustiger sinds gister avond. Ik ben toch gewoon weer aan het aftellen naar de volgende eisprong. Ik kan niet anders dan toch weer vooruit kijken....

Tot later!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-11-2010

Hoi! Ik zit hier steeds maar te kijken of er al een bericht van Tam is. Ik zit de hele tijd aan je te denken meid!

@ laura, hoe gaat het vandaag met Dr Frank? Thanks voor die draaiende duimen van je!

@ maria, hoe was de bruiloft? Ik hoop super leuk. Zag je er mooi uit? Heb je trots je buik kunnen laten zien in je jurk?

@ Kim, ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op je woorden over je gevoelens nu. Wat moeilijk zeg. Het bewuste gevoel dat het voor het laatst zal zijn. De spanning naar de 20-weken echo. Ja, je hebt het zeker verdiend. Staat de afspraak voor de 20 weken echo al?

En ja, Ik ga het zeker mee vieren als Tam goed nieuws heeft!

@ Jasmien, fijn om van je te lezen. Je was voor mij de onbekende afwezige hier, haha. De andere meiden schreven wel over je, maar ik schrijf hier nog maar een paar weekjes mee en had dus nog niet direct wat van jou gelezen. Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. 21 weken al, maar ik lees dat het nu spannende weken worden. Ik hoop dat die kleine lekker druk blijft en jij verder geen klachten krijgt! En wat een rottijd zeg met je ouders.

Nou, ik ga weer even verder met werken. Het gaat wel OK, zo thuis is het lekker rustig, zeurt er niemand aan mijn hoofd. Maar de tijd dat ik geconcentreerd kan blijven is erg kort! Verder begin ik steeds hoopvoller te worden naar deze ronde. Over een dag of 10 mijn eisprong en ik merk al weer dat ik daar gewoon positief naar kan vooruit kijken. Dat is al fijn. Eerst maar eens zwanger zien te worden, dan daarna de volgende zorgen....

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-11-2010

goedemiddag lieve meiden!

Tam, ik heb als eerste gekeken of er al een bericht van jou in stond, maar nog niet....ik wacht vol spanning af! ..........moet al de hele dag aan je denken.

Madelief, goed te horen dat je weer iets gekalmeerd bent.

Kersje, nog 1 dagje werken, de dag van de echo komt steeds dichterbij, nog 3 dagen! ga je daarna een mooie zw-ticker uitzoeken? :-D
Je kan bijna weekend gaan vieren, gaan jullie nog iets leuks doen?

Jasmieeeeeen!!! daar is ze dan! fijn je hier weer te zien meid. Het worden inderdaad spannende weken voor je, lukt het om er een beetje rustig onder te blijven? Ik moet je bekennen dat ik rond het termijn dat het misging vorige keer erg upset was, ik was behoorlijk gestrest eronder. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar dat was dus niet het geval. Fijn dat het met je ouders wat beter gaat, is er nu duidelijk wat er aan de hand was met ze?
Maargoed, je bent alweer 21 weken, al over de helft! ik ben zo blij voor je meid!

Kim, wat een goed idee! ja laten we simultaan een gebakje gaan eten bij het goede nieuws van Tam (ik ga van goed nieuws uit!) , ik ben voor! :-D
Goed te horen dat ze bij de 12-weken echo al goed hebben gekeken, als ze dat straks bij de 20-weken echo nog een keer uitgebreid doen dan kan je met een gerust hart verder de zwangerschap in. Fijn dat er geen vruchtwaterpunctie oid gepland staat.
Wat je trouwens zegt, nog minimaal 9 weken voor mij, wat klinkt dat dichtbij als je dat zo stelt!!! :-D daar word ik helemaal blij van! Ik werd net wel weer helemaal onzeker van het nieuwe bericht in het sterrehemeltopic van een dame die haar zoontje met 38,5 weken zwangerschap verloren is......ik kreeg het er helemaal benauwd van. Dat sort berichten zijn nu niet goed voor me merk ik. Ik heb het erg met haar te doen.

Devika meid, wat moet dat moeilijk geweest zijn die papieren door te lezen.....wel fijn dat ze eindelijk binnen gekomen zijn maar ook zo verdrietig he? zo confronterend om te lezen allemaal. Hoe voel je je verder? heb je voor jezelf eigenlijk rituelen voor Kaylash? ik bedoel dingetjes die je dagelijks doet ter herinnering aan hem, een foto, zijn spulletjes aanraken....zoiets? het hielp mij wel echt als ik heel verdrietig was.

Madelief, ja de bruiloft was erg mooi! we hebben alleemaal hard gehuild, het was ontroerend en liefdevol. Het was inderdaad leuk met zo'n mooie buik te lopen, iedereen reageert daar ook op, dat is echt leuk. Er werd wel 20x gevraagd of het de eerste was :?, ik heb gewoon "nee" gezegd, het is de tweede. Gelukkig was er niemand die verder vroeg.
We zgen er allemaal lekker guitig uit, mooie jurkjes, schoenen, mooie haarversiersels in. Het was echt een feestje. De bruid zag er ook zo mooi uit! wauw.
Wat je omschrijft rondom concentreren dat vind ik wel herkenbaar. Ik had ook zo'n kleine concentratieboog, ik merkte dat ik op mijn werk erg de neiging had de monotone klusjes op te pakken die klein, behapbaar en simpel waren. De echt grotere projecten en klussen liet ik tot het laatst liggen, ik kon gewoon moeilijk de concentratie houden ze af te maken. Ook de motivatie om ze aan te pakken ontbrak een beetje. Maar fijn dat je nu naar je volgende eisprong uit kan kijken, en dat je je ietsje minder zwaar voelt.

Laura, je banner is veel beter zo! :mrgreen: Hoe is het met de hoest van Semmy?

fijne dag nog meiden!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-11-2010

Tam! mijn duimen draaien hier aan een stuk! Dat je maar snel gebeld mag worden met goed nieuws!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-11-2010

Nog geen nieuws van Tam... ik kijk straks weer even.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 26-11-2010

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lieve lieve meiden, een spannende dag. Bij elk telefoontje gaat je hart sneller. Mijn man belde om 10.00 naar Gent, maar daar zeiden ze dat de arts het zelf wilde vertellen en ze die middag zouden terug bellen. Meteen was de angst bij hem dat het niet goed zat. Hij durfde dit niet te laten weten op mijn werk dus sms-te dat de uitslag bij het lab lag en ze die middag zouden bellen. Wat moet dat moeilijk voor hem geweest zijn. Ik was er ook helemaal niet bij met mijn gedachte. Zong alles sinterklaasliedjes verkeerd enzo haha. De hele middag elk telefoontje en sms in de gaten houden......zo moeilijk dat je dan niet samen kan zijn omdat je moet werken. Na school effe naar de koffiekamer samen wat drinken zoals normaal als de kids naar huis zijn en mijn collega riep: het is je man.....het is dringend. Ik rennen naar de telefoon, maar die lag er gewoon op. Nee het was mijn man op de gang die persoonlijk met een dikke bos bloemen daar stond. Wat er dan door je heen gaat. Ik heb zo ontzettend hard moeten huilen. Niet normaal. alle spanning gleed van me af.
Het kindje is voor zover ze weten gezond. Niet de ziekte die onze dochter had. Wel drager, maar dat kan geen kwaad. DAt ben ik ook en daar heb je geen last van en de kans dat je iemand later treft met dezelfde fout is 0.002% ofzo. Ook alle chromosomen zijn bekeken op de meest voorkomende chromosoomafwijkingen en alles was goed! Ik kan je niet vertellen hoe gelukkig ik ben. Ben gelijk naar huis gegaan met mijn man waar mijn ma er al was en fijn gehuild en geknuffeld. Wederom een mooie bos bloemen. Dit kindje heeft gewoon alle kansen zoals bij een "normale" zwangerschap. Ik durf weer te hopen.

Enne.................rarara welke kleur bloemen het was?????

roze, want we krijgen weer een meisje................................onze tweede dochter!!!!!! En hopelijk een bengeltje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry dat het even ego is hoor, even laten zakken dit bericht. Het is zo onwerkelijk na alle verdriet het afgelopen jaar. Reageer vlug weer hoor. Eerst kijken vanavond en morgen om het tegen wat naaste zelf te zeggen. Mijn man heeft nog niet eens geslapen. Moest gisterenavond om 11.00 beginnen en na zijn werk de hele dag vol adrenaline en telefoon en vanavond moet ie om 2.00 weer. Het is een kanjer die vent van me.......net als mijn twee meiden.

Dikke knuffel voor jullie.........jullie steun, jullie warme woorden. Jullie zijn super!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-11-2010

Tranen met tuiten hier achter de computer.... Tam, ik ben zo ontzettend blij voor jullie! Gefeliciteerd zeg! En een dochter, heerlijk allemaal!

En zulk goed nieuws geeft hoop!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-11-2010

nou same here...zit te huilen achter de computer Cry:-D:-D
oh wat goed, wat een goed nieuws, en een meisje! ooohhhh! Cry Tam, gefeliciteerd!!!!!
Ook natuurlijk voor je man moet dit een geweldige dag zijn.

een hele dikke knuffel meid, ik ga de mascara even van mijn wangen vegen, wat een fantastisch nieuws.

een hele blije en emotionele Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-11-2010

Oh hier ook tranen!!!!! Wat moet je gelukkig zijn meis!!! En wij dus ook!! Helemaal top lieverd! Ga er lekker van genieten saampjes!! En weer een meisje! Voelt dat goed? Ik zag het zelf zo, weer een jongen, dus toch nog krijgen wat we al zouden moeten hebben!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 26-11-2010

Lieve lieve lieve tam

Tranen van blijdschap zorgen voor een wazig beeld bij me...wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!Wat een super super super leuk en geweldig nieuws meid!!!
Voelt het dubbel dat je nu weer een meisje verwacht of voelt het juist zo dat het zo heeft moeten zijn???Wat moeten jullie opgelucht zijn met het nieuws dat ze dezelfde kansen heeft als een kindje zonder drager te zijn!!!
Ga je het nu ook vertellen aan de mensen???Ow wat spannend allemaal...ow en ik weet zeker dat britt* nu een vreugdedansje maakt en haar mooie spulletjes graag wil laten gebruiken door jullie mooie nieuwe meisje.Ze zal zeker heel trots zijn!!!
Ga er van genieten meid...je hebt nu voorlopig even genoeg spanningen gehad....joehoeeeeeee


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-11-2010

O, lieve Tam, wat geweldig! Zit hier ook met tranen, vind het zo super voor jullie! Geniet geniet van het goede nieuws, meid.

Liefs en knuffels,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-11-2010

Lieve Tam, Ben zo blij voor jullie! Ik ben vanmiddag helemaal huilend van blijdschap naar mijn mannetje gerend. Die dacht dat ik verdrietig was en ik maar: Nee, het is goed nieuws voor Tam! Hij: huh, wie? Nou, hele verhaal verteld natuurlijk. En hij zij: zie je nou, het kan goed gaan! Het kan bij ons ook goed gaan!!!

Hoe is het nu bij jullie? Vanavond een feestje aan het vieren zeker? En dit weekend? Had je plannen?

Devika, hoe is het met je? Heb je je ei al gevonden?

Verder hier alles wel OK. Vanavond een klein dipje. Ben naar buiten gegaan en heb een rondje gelopen. Dat was even goed. Ik merk dat ik ook steeds meer hoop begin te hebben voor deze ronde. Ik tel al weer af naar mijn eisprong. Ik weet ook dat ik dan weer heel teleurgesteld kan raken, maar liever met hoop de dagen door dan alleen maar met verdriet.

Ik ga lekker douchen, maskertje doen, lekker scrubje en eens mijn benen keurig scheren! Ofwel, even netjes zijn op mezelf!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 26-11-2010

en dames???hoelaat eten we dat lekkere gebakje hahahah???