Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-12-2010

Hee maria,

Ja ik bedoel het absoluut niet zo zwart wit als ik het opschrijf hoor.
Ik was gewoon even boos op die vriendin. Tis geen misgune, dat zeker niet, tis meer boosheid.
Zij is al jaren mijn allerbeste vriendin. Door dik en dun heb ik haar gesteun. Ik ben eigenlijk boos dat ze maybe zwanger is van een vent die haar bij de vorige zwangerschap 9 maanden in de steek heeft gelaten en liggen rommelen met een andere, nu is hij nauwelijks 2 maanden terug en maakt ze weer diezelfde fout!
Dan denk ik, geniet eerst van deze kleine die je nu heb. En ze heeft ook nog een oudere zoon van 3. Die verdienen het.
Dan denk ik ook, probeer ff eerst je leven op het goede spoor te krijgen voordat je weer aan een 3e begint….
Maar goed, wie ben ik om te oordelen… als haar vent straks weer weg is mag ik weer klaarstaan om de boel bij elkaar te rapen.
Maar goed, daarvoor ben ik ook haar vriendin. En ik doe et met alle liefde, zij is mij heel dierbaar..
Maar juist ook daarom ben ik ook weer boos om de manier hoe ze het mij verteld van haar eventuele zwangerschap.
Mijn zusjes en andere vriendinnen hebben dat ook gelezen en vinden dat ronduit respectloos naar mij toe.
Deze vriendin heeft jaren geleden ook een mk gehad met 6 maanden. Zij vertelde dat ze bijna een jaar lang verdrietig werd van het aanblik van zwangere vrouwen, baby’s etc etc,
En dat ze er niks over wilde horen. Nu sta ik in haar schoenen en wat doet ze? 3 maanden na mijn verdriet krijg ik doodleuk een krabbel op mijn hyves dat ze maybe weer zwanger is… het is niet eens zeker! Dat verteld ze zo maar even tussen neus en lippen door…niks belangrijks, maar ik ben misschien wel weer zwanger…
Dat is precies diezelfde hyves waar mensen mij nog steeds condoleren met mijn verlies, mij moed inspreken, en waar ik mooie gedichten schrijf voor Kaylash.
Ik ben er boos om dat het op zo’n respectloze manier moet zonder rekening te houden met mij en mijn naaste…

En ik gun iedereen een prachtige zwangerschap hoor. Ik wou alleen heel graag dat alle kindjes net zo gewenst zijn als mijn Kaylash.
Dat alle papa’s en mama’s hun kindje net zo’n goede basis en liefde en warmte konden geven als dat ik en mijn man dat kunnen..
Maar goed, dan leven we ook weer in een perfecte wereld he!
En een perfecte wereld bestaan nou eenmaal niet….



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-12-2010

Wat gaan jullie trouwens doen met de kerstdagen?

Wij gaan er toch even uit. 1e kerst met de schoonfamilie. Niet te veel gedoe. Lekker eten en tv kijken en spelletjes spelen.
2e kerst samen koken en eten met een groepje vrienden.
Onze omgeving heeft besloten dat wij niet alleen mogen zijn met de kerst. Eerst zag ik daar tegenop, maar ik moet nu zeggen, ik verheug me toch wel op de etentjes.
We gaan proberen er toch iets leuks van te maken. En ik mag klussen met kerst. Wat een fijne gedachte dat ik weer kansen heb!

Oh ja en daarna lekker een weekje vrij! Zouden eerst een week weggaan maar dan doen we toch maar niet. Dit jaar is zo eng geweest dat we het niet aandurven op vakantie te gaan…. ( mijn schoonzus en man en kids zijn paar weken terug ook terug gekomen van een horror vakantie. Zij waren gestrand enzo, en een vogel in de motor van het vliegtuig)
2 vakanties die verpest zijn… Ik zie dat als een waarschuwing…
Dus lekker thuis blijven. Een dagje shoppen met lief en een paar dagen familie opzoeken in randstad, voorzover dat mogelijk is met dit weer. Smile



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-12-2010

sorry dat ik effe niet reageer, ben nu echt ziek. Koortsig....grieperig noem maar op, zelfs mijn wimpers doen zeer, haha. Nee echt, leuk is het niet. Ik durfde eerst niet maar toch maar een paracetamol gepakt. Op de gebruiksaanwijzing stond dat het geen kwaad kon, maar vind het wel eng. Het helpt even, maar meer niet......hoop echt dat ik vlug wat opknap, want dit is echt niks. Voor mijn hoest slik ik iets homeopatisch.....de apotheek heeft gezocht maar er is niet veel dat je mag als je zwanger bent. Helaas....uitzieken dus. Maar ik baal wel moet ik zeggen............kom vlug weer eens kijken, sorry hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-12-2010

Tam, beterschap lieverd! Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Paracetamol kan geen kwaad, is mij verzekerd. Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik ben er nu ook voorzichtig mee.

Madelief, succes straks en ik wens je heel veel hoop toe (dat klinkt een beetje raar, maar je begrijpt vast wat ik bedoelSmile)!

Alle anderen, ik heb jullie berichtjes gelezen en zal later vandaag of morgen wat uitgebreider reageren (zoals jullie inmiddels wel van mij gewend zullen zijn, hihi:-?). Wees voorzichtig met de gladheid en succes met de laatste kerstvoorbereidingen, lieverds.

Ik heb vannacht niet zo goed geslapen (goh, hoe kan dat nouConfusedhockSmile. Ik ben nog aardig rustig en hoop er maar het beste van straks. Niet ongerust zijn als het even duurt voor ik wat kan laten weten, deze dag is weer aardig vol gepland...Smile

Een knuffel voor jullie,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Kersje, ik denk aan jou straks! Ik duim voor een mooie echo! Zit hier met een knoop in mijn maag aan het ontbijt. Spannend....


Kom later reageren!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Hee tammie toch! Wat is dat meid, ziek zo vlak voor de feestdagen!
Ja nee als zelfs je wimpers pijn doen is het behoorlijk serieus. Gelukkig heb je nu lekker vakantie. Kun je thuis lekker uitzieken.
Doen hoor! Je rust nemen enzo! Heb idd ook gehoord dat een paramolletje geen kwaad kan. Maar snap et hoor dat je het eng vind.
En voor de hoest? Ja, mijn moeder gaf mij thee met honing, of honing met een beetje nootmuskaat of gember met honing. Of het allemaal helpt weet ik niet maar in de Surinaamse cultuur zweren ze erbij.. Proberen kan altijd, tis allemaal homeopathisch.
Veel beterschap!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Madelief en Kersje!
Jullie allebei veel succes straks!
Madelief, dat je mooie positieve hoopvolle berichten krijgt vandaag!
En Kersje, ik hoop dat je een mooie echo krijgt waar je kleine kersje mooi op kunt zien.
Hihi, en hopelijk krijgen wij kleine kersje ook te zien…


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Meiden, goed nieuws!!!! Of goed, nou ja, hoopvol in ieder geval. Thanks voor de lieve berichtjes!

We komen net bij de gyn vandaan. Toch fijn om haar weer te zien, ze was ook bij de bevalling. We gaan beginnen met IUI! Eerst even besproken hoe het er nu voor staat. Zaad was dus de laatste keer erg slecht. Het is te hopen dat het goed genoeg blijft om IUI te doen. Maar ze wil toch eerst echt dat proberen omdat het veel minder ingrijpend is. IVF is nog zwaarder en als we dat kunnen voorkomen is dat beter. Mijn cyclus is mooi regelmatig, dus dat ziet er goed uit. Ze is wel echt positief. Zolang het zaad niet onder de ondergrens komt hebben we per poging 20% kans om zwanger te worden. Dat is dus ongeveer gelijk met ieder normaal gezond stel en vele malen meer dan de 1-2% die we nu hebben!

Ze heeft toen gelijk een verpleegkundige erbij gehaald van de IUI die ons wat meer uitleg kwam geven en dingen af heeft gesproken. Als ik half januari ongesteld wordt moet ik bellen. Dan op dag 10 gaan ze een echo maken om te kijken hoe het er voor staat. Als dan de eisprong is moet mijn man een potje inleveren (dit is nog het moeilijkste van alles want dat moet daar in zo'n kamertje en dat is niet echt bevorderend volgens mij en hij ziet er ook nogal tegenop) dan moeten we naar het lab en die maken het zaad klaar voor inseminiatie. Dan brengen ze dat bij de IUI afdeling in en dan moet ik een kwartiertje blijven liggen en dan 2 weken afwachten..... Als ik dan ongi wordt begint het weer overnieuw....

Ofwel, er is een plan, er zijn kansen en dat geeft hoop. Natuurlijk maken we grappen over een baby 'Made in Lapland' maar als dat niet lukt krijgen we in ieder geval in januari meer kans! Ben blij, opgelucht dat er geen slecht nieuws was en ook blij dat er gewoon nu vaart achter wordt gezet.

We zijn nog even naar de verloskamers gelopen. Was gek om daar weer te zijn. We hebben een kaartje afgegeven voor de verpleegkundigen die ons zo lief hebben begeleidt bij de bevalling. Zelfs de dame aan de balie herinnerde ons nog en vroeg hoe het ging. Heel lief, want het is toch al 3 maanden geleden dat we haar zagen. Het voelde wel goed. Ik heb hoop daar uiteindelijk een keer met een gezond kindje weg te gaan......

Ik ga nu even bijlezen en reagere, Kersje ik duim!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Oooh Madelief!
Wat ben ik toch blij voor je met zulke positief nieuws!
Ik voel je hoop en leven weer door je berichtje weet je dat!
Echt heel fijn.
En oke, tis dan niet op de natuurlijke weg, maar het leid allemaal uiteindelijk naar iets moois!
20% per poging is heel veel! Idd, zelfde als bij een natuur poging.
En het voordeel van IUI is dat ze die elke cyclus kunnen doen he! Dus je heb vanaf nu elke ronde een kans.
Hou daar aan vast!
Ik hoop dat we straks samen op dat bankje zitten! En doorschuiven he!
oh ja we nemen Cyn ook mee! J

ooh ben zoo blij voor je meid! Ik ga daar een lekkere kop koffie op drinken! *proost! *


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Zo, en nu jullie!

Tam, wat naar dat je nog zo ziek bent! Ik hoop zo dat je je snel wat beter voelt, net nu je vakantie hebt! En paracetamol mag inderdaad. Ik heb dat toen ik zwanger was nog nagevraagd en het kan gewoon. Maar voor hoest, dat is echt lastig ja. Uitzieken..... maar dat duurt nu wel erg lang bij jou! Lief dat je zo met me mee leeft, doet me goed!

Cyn, lieverd, moeilijk he, die feestdagen. Je gaat dus 1 dagje naar familie. Heb je wel steun aan je familie? Verder samen met je mannetje dus. Die feestdagen had je je zo anders voor gesteld..... En voor het eerst ongesteld geworden, dat is zo confronterend! Ik hoop voor je dat het snel wat minder wordt. En die bloedwaarden die je noemt, is dat de stollingsfactor van je bloed? Dat is dus erg laag... Vervelend dat je daar allemaal dingen voor moet slikken, maar het is zo belangrijk.... Ik hoop dat het snel beter wordt!

Lieve Devika, ja, ik heb met na een paar dagen wat kunnen herpakken en nu na het bezoek aan het ziekenhuis is het nog beter. Ik vind dat echt wel heel moeilijk, dat opkrabbelen na het slechte nieuws van een ongi. Ja, we zitten nog samen in het schuitje, het schuitje van hoop & vrees..... En ik heb ook het gevoel dat we in hetzelfde schuitje van frustraties zitten. Veel zwangere, kerstkaarten, bladen, het waarom van dit verlies, we lopen een beetje tegen dezelfde dingen aan. Ik hoop voor ons beiden dat er momenten komen waarop we dat wat meer van ons kunnen laten glijden. Dat zou echt veel rustiger zijn.... En je zus, wat naar dat ze ook nog moeten wachten. 2 maanden lab dicht? Wat gek, zo lang! Aftellen, de dagen tot ze kansen krijgen dus.... Ik hoop ook dat 2011 voor haar een goed jaar wordt! En wat je schrijft dat je liever later zwanger bent dan zij, is heel logisch. Dat ultieme geluksgevoel waarvan je schrijft dat het er niet zal zijn, meid, ik ben bang dat het er nooit meer gaat komen. Door wat je hebt mee gemaakt. En ik weet zeker dat jouw zus het jou zo gunt om zwanger te worden. Ook jij hebt het verdient na al het verdriet....

En over die vriendin, ja, dat is wel een erg nare manier. Hoe kan ze.... Een krabbel op de hyves! Ongelofelijk. Kan me voorstellen dat het vooral gaat om de manier waarop. Ze had best iets voorzichtiger met jou om kunnen gaan. Ga je haar dat zeggen?

Fijn om te lezen dat je nu toch wel uitkijkt naar de etentjes met de kerst. Lief dat je fam jullie steunt. En ja, het vooruitzicht van klussen tijdens de kerst geeft hoop! Ik hoop dat je een lekkere week vrij hebt. Dat je een beetje op kunt laden enzo. Op naar het mooie jaar 2011!

Maria, ja! We gaan vanavond al op schiphol slapen. Heb er ontzettend veel zin in. Ik ben zo blij dat we vanmorgen de afspraak hadden. Ik merk dat het me echt goed doet en ik met een ander gevoel naar de vakantie kijk. We gaan genieten, met z'n twee. Een nieuw jaar inluiden en vieren dat we een jaar getrouwd zijn en dat we ondanks ontzettende tegenwind nog steeds heel blij zijn dat we samen zijn. Dat doet me goed. Het wordt alleen heeeeeeeeel kou. -29 als we aankomen....

De lekkage gaat gelukkig al beter. Doordat het water nu weer weg kan van het dak, is het lekken gestopt. Er moet nog wel een en ander gebeuren van schilderen enzo om het weer echt goed te maken, maar het wordt in ieder geval niet erger nu.

En nog maar 54 dagen! Het lijkt zo hard te gaan! Voor mijn gevoel schreef je vorige week over de balon met 100 erop! Hoe voel je je? Slaap je nog een beetje?

Kersje, ik ben even kwijt hoe laat je ook al weer moest. Volgens mij nu ongeveer. Ik denk aan je!

Laura, hoe is het met jou? En de kleine?

En Jasmien, bij jou tellen de weken ook door! Hoe ver ben je nu? Hoe gaat het met je?

Oh en Devika, thanks! Ik proost terug met een bak thee! Ja, ze kunnen het iedere ronde doen, zolang het zaad maar goed genoeg blijft. Daar hopen we dus maar op! En inderdaad, laten we hopen dat we in 2011 doorschuiven op die bank en dat Cyn zodra ze van de medicatie af is bij ons komt zitten!

Ik ga de laatste dingetjes inpakken, was wegwerken, bed verschonen (is zo lekker als we terug komen) en wat relaxen. vakantie is begonnen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-12-2010

Madelief, wat een fijn nieuws! ik kan mij indenken dat je zo veel lekkerder op vakantie gaat nu. Dat zijn trouwens goede percentages (kansen) met de IUI trouwens, wat goed! ik wist dat niet.
Nu inderdaad lekker inpakken en bedje verschonen (ik doe dat ook altijd voor ik wegga! :-D)
en dan een heerlijke vakantie zo meteen, daar zullen jullie wel aan toe zijn....wat en jaar is het voor jullie geweest he?

Heel veel plezier daar, pak je goed in! ,want -29......OMG! Confusedhock: ......:-D


liefs,
Maria xxx



ps.s ben ook wel erg benieuwd naar kersje.....:?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Madelief, meid -29!! OMG! Hoe verzin je het!
Maar kan ook lekker koosie zijn zo bij het hardvuur met je lief!
Heerlijk! Geniet ervan meid! Jullie hebben het hartstikke verdiend!
En ook alvast een fijne feestdagen en een mooie trouwdag jubileum toegewenst!
Geniet ervan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Oh ja je vroeg of ik het die vriendin zou vertellen.
Nee dat doe ik niet. Ze snapt het als het goed is vanzelf wel.
Het was idd vooral de manier waarop waaraan ik me geërgerd heb.
Dacht eerst dat ik me aanstelde maar als je het ook van andere hoort dat ze de manier waarop gewoon kwetsend vinden…tja..
Any way, nee ik zit er niet mee. Heb hier lekker stoom kunnen afblazen en ben et nu dus kwijt.
Op de een of ander manier ben ik hartstikke energiek vandaag!!! Zooveel hoop zooooveel leven!
Hihi, wat nieuwe kansen met je kunnen doen he…

Ooh ja, mijn man kreeg gisteren een mooie attentie van zijn werk.
De overheid heeft een soort van sociaal fonds voor zijn werknemers die iets tragisch hebben meegemaakt.
Zijn collega’s hebben hem aangedragen bij dat fonds.
Mijn man kreeg een mooi bedrag aan vvv-bonnen. Lief he…
Ik kreeg echt even een brok in mijn keel toen ik het berichtje erbij las… heel warm en lief…maar heb niet gehuild…
We hebben besloten om van dat geld iets moois te kopen voor ons toekomstige kleine…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

ik praat veel he...
maar ik heb vandaag zeeen van tijd op het werk...:?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Hihi, nou, ik heb het onwijs druk (not) Mooi dat je hier stoom hebt af geblazen en er nu niet meer mee zit. Dat is fijn, anders blijft het aan je vreten. Wat lief zeg! van die bonnen. En een persoonlijk bericht erbij doet soms zo goed! Koop er inderdaad iets moois voor.

En we gaan zeker lekker tegen elkaar aankruipen en het laatste eitje voor de IUI proberen te benutten! Ik laat de ovulatietesten thuis, we zien het wel.

Ik ga verder strijken!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-12-2010

madelief; wat een fijn gesprek en wat geeft dat weer hoop, zo fijn net voor die dagen. Het gaat gewoon goed komen echt!

Hier sinds vannacht ook flink aan het overgeven dus dat is niet zo fijn. Moet ook steeds zweten, maar dat is goed toch zeggen ze! Maakte me eerst zorgen om onze kleine meid die ik niet voelde, maar deze morgen was ze weer druk aanwezig....en dat is het belangrijkste. sorry dus dat ik weinig reageer, maar wou madelief en kersje toch effe goed in de gaten houden hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010

Ohjee overgeven! Hopelijk blijft het daar bij.
Zweten is idd ook heel goed heb ik begrepen.
Laat je lekker verwennen meid.
Ooh en ik kan me voorstellen dat je ongerust werd. Jeetje..
Maar wel heel fijn dat je haar weer voelt schoppen enzo. Wat een mooi geruststelde gevoel is dat he!



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2010

oh madelief wat een positief nieuws. nu kan je hopelijk een beetje van je vakantie gaan genieten.
er lekker even uit.
kan wel; goed doen. wij zijn 2 weken nadat alles was gebeurd een weekje naar curacao geweest.
ik wilde eerst niet zo ver weg, maar ben blij dat we toch die stap hebben genomen.
even wat tijd voor z'n 2, en even weg van thuis. deed ons toch wel goed.
hoop dat jullie een goeie vakantie hebben.

dames, ik kom later op de rest reageren. ik ga proberen om naar 't dorp te komen met de auto.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-12-2010


Lieve dames,


Ik wens jullie alvast hele fijne warme kerstdagen en een heel goed Nieuwjaar toe!
Maak er wat moois van, geniet ervan. Moge er alleen maar mooie gezonde kindjes geboren worden in 2011!

En dank je wel voor alle steun en lieve troostende woorden van de afgelopen tijd. Jullie zijn allemaal kanjers!
Heb veel bewondering voor jullie allemaal. Deze topic heeft mij veel troost geboden en nog steeds.

Tot gauw dames!

Heel veel liefs en een dikke knuffel
Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - Tinkerbell79 - 24-12-2010

Lieve dames,

Soms lees ik wel eens een stukje hier. Ik vind jullie zo'n bijzondere meiden. Wat jullie schrijven, hoe jullie elkaar steunen, ik vind het meer dan geweldig. Ik wil jullie veel sterkte wensen in deze toch wel moeilijke(re) tijden, maar ook fijne dagen en vooral een mooi nieuwjaar. Dat jullie wensen uit mogen komen....

veel liefs Tink


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

He meiden! Fijn zeg, die positieve reacties van jullie. Ik ben blij en heb hoop en het is heel leuk te merken dat jullie dat met me mee zijn.

Tam, klote!!!! Nu ook aan het overgeven. Je treft het wel zeg! Ik duim heel hard dat je snel beter bent!!! Fijn dat de kleine wel lekker laat weten dat ze er is!

Cyn, thanks! Ik hoop dat het effect van onze vakantie ook zo is!

Devika, graag gedaan! het is geheel wederzijds!

Kersje, ik duim nog steeds! Ik hoopte dat ik voor dat ik op vakantie ging hoorde hoe het met de kleine kersje is!

Tinkerbell, lief dat je zo'n berichtje komt brengen! Het voelt ook ontzettend goed hier!


Dus aan allemaal:

Lieverds, ik wens jullie goede kerstdagen laten we hopen dat we in 2011 er een hele boel lieve kleintjes bij komen die bij ons mogen blijven. Ik ben blij dat ik jullie 'ken' ook al is het via een forum, jullie zijn veel in mijn gedachten en ik merk aan jullie berichten dat jullie echt geven om hoe het met mij gaat. Dat is bijzonder om te voelen.

Ik ga de laatste dingen doen en dan op vakantie. Ik meld me weer op 2 of 3 januari!!!!

xxx Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-12-2010

Fijne vakantie madelief, mijn goede gedachten gaan gewoon met je mee hihi.
Dames, kijk morgen weer ,ga proberen toch effe naar mijn ouders te gaan....voor zover het gaat. Er is alleen nog maar een witte boterham met pindakaas in gebleven ahum. En ja...we moeten toch de taartjes brengen die mijn man mee heeft van zijn werk.....alleen voor beide van ons niet, want mijn man is ook ziek. Fijne avond (kersje hoop morgen goed nieuws te lezen, knuffel aan jou)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Tam, thanks! Sterkte meid, wat naar zeg, dat alles eruit komt!

Kersje, ik zit de hele tijd aan je te denken! Ik hoop zo dat je gewoon bent gaan vieren dat je een goede echo hebt en daarom nog niet hier bent geweest. Ik denk in ieder geval aan je en als ik ergens de kans heb een computer te vinden in lapland, kom ik langs om te kijken!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-12-2010

Madelief, ik hoop dat je dit nog leest en anders misschien wel vanuit Lapland (brrrrrrrr, wat koud, dat wordt lekker tegen elkaar aan kruipen, hihi:oopsSmile...

Wat heerlijk dat je zo goed nieuws hebt, meid! Ik word er helemaal blij van! Geniet van je vakantie, en natuurlijk van elkaar.:-D

Kerstknuffel van Kersje (en kleine Kersje Smile)


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-12-2010

Lieve meiden,

Ook van mij goed nieuws, echo zag er goed uit! :-D Ons kerjeskind lag lekker te bewegen en is goed gegroeid, 9 weken en 4 dagen. Weer een stap in de goede richting.

Over 2 weken de combinatietest, dan nog een echo op 21-1 en dan deel 1 van de 20 weken echo bij 17 weken op 9-2. Dat wordt een hele spannende.

Maar dat zien we dan wel. Eerst zijn we blij met deze dag en hopen op vele blije dagen in de toekomst. En dat hoop ik ook voor jullie allemaal, lieve meiden. :-D

Een kersjes-kerst-knuffel,
Kersje en Kersjeskind


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2010

Yeeeehhhhh! We zijn net ingecheckt en moest natuurlijk even kijken of je geschreven had. Ben blij dat het goed nieuws is! Inderdaad, nu blij zijn van deze echo en voor je het weet is het al weer 21 januari voor de volgende echo.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2010

oh meiden,

wil jullie een fijne kerst toewensen, ookal is het soms met wat dubbele gevoelens.
en een super goed nieuwjaar natuurlijk. ik hoop dat we in 2011 allemaal weer wat geluk terug krijgen.
dat de zwangeren een mooi gezond kindje mogen krijgen en dat de rest maar zwanger mag worden! en misschien ook nog in 2011 een mooi kindje zullen krijgen.

er zijn al een aantal meiden die hetzelfde hebben gezegt, maar toch doe ik het nog een keer.
ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen. en meiden heb gevonden die weten hoe ik me voel.
ik haal hier toch veel kracht uit om alles weer op te kunnen pakken en om met bepaalde dingen om te gaan.
bedankt daarvoor.

ik ga nu maar eens slapen, morgen eerste kerstdag, kijken hoe we die doorkomen.

tot snel! x cyn


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-12-2010

lieve kersje, wat een goed nieuws. Fijn dit nog te lezen. Denk aan jullie dames en alle engeltjes..


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-12-2010

[Afbeelding: qq4ajd.jpg]

Kerstje, ik had gisteren ook een erg druk programma, was pas heel laat thuis. Maar wat een goed nieuws meid! ik ben zo blij voor je dat je kleine spruit lekker is gegroeid, nu met armpjes en beentjes te zien he? :-D heb je nog een mooie echofoto meegekregen?
Nou, prachtig nieuws voor jullie zo voor de kerstdagen, ik ben zo blij voor je.


Lieve meiden, ik kom later uitgebreid op iedereen reageren, maar voor nu wens ik jullie allemaal een Merry Christmas en voor iedereen een mooi en vooral gelukkig 2011.
Een jaar waarin nog een hoop verdriet zit wat verwerkt moet worden, maar waar ook hoop is op een goede zwangerschap en mooie gezonde kindjes. Ik hoop dat de dromen die jullie voor het nieuwe jaar hebben allemaal uit mogen komen.

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-12-2010

Goedemorgen lieve meiden, op deze tweede kerstdag,

Ik zat gisterochtend klaar om te schrijven en toen kwam er een hoop lawaai uit de woonkamer…onze Uma had getracht de kerstboom te beklimmen en deze was onder luid protest ter aarde gestort…:-o Dat was even schrikken. Nou, ja, scherven brengen geluk, zeggen ze toch? (er waren nogal wat ballen gesneuveld, net als de piek)
We zijn wel een tijdje bezig geweest om de boom weer zijn trotse uiterlijk te geven en een stabiele plek (met touwen aan de verwarming). Toen kwam het er niet meer van om jullie te schrijven!

Maar nu nieuwe dag, nieuwe kansen: Uma is bij mij in de keuken, dus ik kan een oogje op haar houden. En ik zit klaar met mijn glaasje water en appeltje (ochtendritueeltje) om jullie en jullie geliefden een zalig kerstfeest te wensen een een geweldig 2011, waarin ieders dromen uit mogen komen! :-D (Ik heb wel een vermoeden welke dat zijn!) En ik blaas een kus de hemel in voor onze engeltjes…En wanneer deze dagen je verdrietig maken, sla ik een virtuele arm om je heen!

Ik hoop dat Madelief geniet van Lapland. Ik ben blij dat ze met hoop en een blij hart is vertrokken.:-D

Tam, hoe gaat het nu met je? Sad Ben je alweer een beetje opgeknapt? Wat vervelend om zo ziek te zijn, meis, en je man ook! Ik hoop dat jullie je weer wat beter voelen, en anders wens ik jullie veel beterschap!

Devika, ik moest lachen om jouw opmerking: “Ik praat veel, hè, maar ik heb zeeën van tijd op het werk.” :mrgreen: Wat fijn dat je dan tenminste iets nuttigs kan doen (met ons kletsen)!
Wat een mooi gebaar die VVV-bonnen!
Meis, in mijn ervaring weten mensen NIET uit zichzelf dat ze iets hebben gedaan dat niet helemaal in de haak zit en ik vraag me af of dat voor jouw vriendin ook niet geldt. Als je dingen niet uitspreekt, kan het zo blijven ‘sudderen’. Maar goed, dat is mijn ervaring. Ik denk trouwens dat jij een heel lieve vriendin bent. Ik had ook een vriendin bij wie de verhouding nogal scheef lag (ik gaf veel, zij nam veel). Sinds het hele gebeuren met Puck zie ik haar niet meer. Ik ga er geen energie meer aan verspillen.
Wat lief dat je familie en vrienden jullie niet alleen willen laten deze kerst. Helpt het? En hoe gaat het klussen, hihi? :oops:

Cyn, hoe gaat het? Trek je deze dagen een beetje? Je zult Wesley* wel erg missen, meid. Cry
En wordt je ongi al wat minder? Volgens mij was het bij mij na de bevalling ook behoorlijk heftig. En wat naar dat je bloedwaardes nog helemaal niet goed zijn! Meid, ik hoop dat het snel verbetert.

Maria, hoe zijn jouw dagen? Ik hoop dat je het naar je zin hebt, lieverd. Nog 52 dagen!!! O, dat schiet echt op. Maar het is ook nog lang als je zo slecht slaapt. Wat ontzettend vervelend, meid. Kan je overdag een beetje bij slapen? Of lukt dat ook niet?
Ik merk dat het slaapgebrek mij af en toe wel moeite kost hoor (komt dat zombiegevoel misschien ook wel vandaan). Op mijn vrije dagen slaap ik veel tussendoor. Gisteren heb ik geloof ik meer geslapen dan dat ik wakker ben geweest, leuke kerst, hè:?? Het was niet erg, hoor. We hadden geen plannen, behalve ons huis gezellig maken en stoofpeertjes koken. En we hebben gisteravond nog een lange wandeling gemaakt in de sneeuw, bij het licht van de maan. Vandaag komt de familie van beide kanten bij ons borrelen. Wij gaan lekkere hapjes maken en mijn ouders nemen soep en rollade mee (ik kan nu niet tegen de kooklucht, haha). En straks ga ik voor het eerst van mijn leven een chocoladetaart bakken! :-D
Ik vond mezelf vrij vlak in mijn gevoel sinds ik weer zwanger ben. Alsof ik niet echt leef. Maar sinds een dag of twee begin ik soms te huilen. Misschien dat ik wat meer bij mijn gevoel kan komen, óf de hormonen beginnen zijn werk te doen…Die echo was natuurlijk ook wel weer erg spannend. Volgens Kersjesman zijn de sluizen geopend!:confused:
O, Uma ligt aan mijn voeten. Dat klinkt lief, hè? Maar ze is in mijn slof aan het bijten :twisted: (ach, dat is ook lief, hihi, wat een softie ben ik ook). Wat is er zo aantrekkelijk aan mijn grote teen? Au! Scherpe tandjes!
Lieve Maria, ik begrijp wat je zegt over je gevoel dat je niet mag klagen over je zwangerschap. Van mij mag je dat wel, hoor! Het is heel zwaar om al zo lang zwanger te zijn en dan ook nog de lichamelijke nare dingen die er bij komen en het slaapgebrek en dan hebben we het nog niet eens over de hormonen…Confusedhock:Het beheerst je leven al zo lang. Ik hoop dat de laatste loodjes snel mogen gaan en dat je straks een heerlijk kind in je armen mag houden, om de rest van je leven te mogen blijven knuffelen! :-D
Ik had het er gisteren nog over met mijn vriend, dat ik denk dat het voor mij goed is geweest dat er een half jaar tussen de zwangerschappen zit, want het valt me nu ook weer zwaar, terwijl ik nu toch aardig ben bij gekomen van de eerste zwangerschap (geestelijk en lichamelijk). Ik moet er niet aan denken hoe ik me anders had gevoeld, als het al heel snel raak was geweest. En dat was bij jou natuurlijk wél het geval.
En nu ben ik alweer bijna 10 weken zwanger, wat vliegt de tijd. Het lijkt inderdaad veel sneller te gaan deze keer! Hoe kan dat nou? Ik zou eerder het tegenovergestelde verwachten…:-?
Hey, Maria, ik heb ook fortune cookies gekocht, leek me leuk naar aanleiding van jou verhaal. Ga ze vandaag uitdelen aan de familie (en er zelf ook eentje open maken natuurlijk).

Kim, hoe is jouw kerst, meid? Lukt het je om ervan te genieten? En hoe vindt kleine Dana het? Vindt ze de kerstboom mooi? Lukt het je om een beetje rustig aan te doen? Oppassen met die harde buiken, hoor! Het lijkt me lastig om rust te nemen met die kleine lieverd die door het huis rent!Smile

Laura, hoe is het met jou? Zit je eigenlijk nog in Drenthe? Ik hoop dat jullie een heerlijke kerst hebben met elkaar!:-D

Jasmien, ook voor jou hoop ik dat je fijne dagen hebt, meid. Smile

En als afsluiter nog even een korte ‘kwaaltjes-anekdote’: Kersjesman en ik gingen donderdagavond de kerstinkopen doen: OOOOOOOOO, wat was ik misselijk in de winkel! Ik heb de helft van de tijd bij de toiletartikelen gestaan (daar kan ik wél tegen) en aanwijzingen gegeven vanaf de zijlijn! Wat een gedoe (ook wel grappig als ik het na vertel). Ik stond praktisch te kokhalzen bij de kassa…:-o

Dag lieve meiden,

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-12-2010

Lieve Tink,

Dank je voor je lieve woorden en mooie wens voor ons!:-D
Ook voor jou fijne dagen en alle goeds in 2011.

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-12-2010

hebben jullie een beetje een fijne kerst?
oh kersje wat een leuke kat heb jij.. gelukkig blijven die van ons van de boom af.

maria, hoe voel je je? het schiet op he meid!

tink, bedankt voor je berichtje. we wensen jou ook een fijne kerst toe!

hier gaat het wel oke.
gisteren bij mijn ouders wezen eten. had t leuker voorgesteld.
heb namelijk nogal een bijdehand zusje die denkt dat de hele wereld om haar draait.
zat me zo te irriteren. maar mocht er van mijn vader niet veel over zeggen.
heb me daarom maar rustig ingehouden.

heb van mijn stiefzus een ring gehad.
wij hadden aan de geboorte kaartjes van wesley een vlindertje gehangen.
deze heeft zij laten verwerken in een ring. echt zo lief.

nu 2e kerst en heb nog niet veel gedaan. m'n ventje moest nog een paar uurtjes werken dus ik ga zo maar eens even de keuken in om me daar maar bezig te houden met het eten.
ben nog even bij wesley z'n grafje geweest. er lag nog wel sneeuw maar alle bloemetjes en plantjes waren nog goed te zien.
had me de kerst zo anders voorgesteld. maarja.
voor mij is de kerst al voorbij. dit voelt als een gewone zondag. niks speciaals aan.

meiden ben benieuwd hoe jullie kerst is verlopen.
ik lees het wel.

groetjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-12-2010

Goedemorgen meiden,

Hoe was jullie kerst?

Cyn, het viel een beetje tegen bij je ouders door het gedrag van je zus? Wat jammer. Knap dat je je hebt ingehouden, hoor. Ja, kerstmis, peace on earth en zo, valt niet altijd mee!Confusedhock:

Wat een ontzettend lief en mooi cadeau van je stiefzus! Zo fijn als mensen een mooi gebaar maken.Smile

Je bent nog naar het graf van Wesley geweest. Hoe anders had je het graag gezien. Ik word verdrietig van het beeld van jou in je eentje bij zijn grafje met kerst.Cry Ik hoop echt dat je de kerst volgend jaar vol geluk en blijdschap zult mogen beleven.

Ik ben vrij deze hele week. :-D Hoef pas volgende week dinsdag weer te werken! Ik ga lekker even bijkomen van het kerstweekend. Het was heel gezellig met de familie, gisteren. We hadden wel een ongelukje bij de voorbereidingen: de chocoladetaart zou nét in de oven gaan en viel op de grond…:-o springvorm zat niet goed dicht…Ik janken natuurlijk! Vriendlief is in de auto gesprongen en heeft de ingrediënten nog een keer gehaald en toen alsnog de taart gebakken en hij was heerlijk! Maar onze planning was wel een beetje in de soep gelopen inmiddels. Dus haast-je-rep-je, maar allemaal gelukt. En belangrijker nog: het was een vrolijke boel. :-D Dat had ik twee maandjes geleden niet eens durven hopen. Het helpt mij dat er een kleintje aan het groeien is in mijn buik. Vannacht had ik even een rare sensatie en dacht hem/haar te voelen, maar dat is veel te vroeg. Zullen mijn darmen wel geweest zijn, hihi. En dan heb ik nog niet eens een wijntje op…:-?

Dag lieve meiden,

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-12-2010

kersje, wat zonde van je taart!
maar zo lief van je man om nieuwe ingrediënten te halen.
wat fijn om te horen dat je kerst zo goed is bevallen.

ik geloof inderdaad dat het een goed gevoel is nu er een kleintje in je buik groeit.
alweer 10 weken joh! wanneer is je volgende echo?



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-12-2010

tam, ik heb je site bekeken hoor.
zo mooi!

en wat een mooie meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-12-2010

dank je cyn.
Ik wil zo graag reageren op jullie maar hier is het gewoon but. Voelde me gisterenavond iets beter en dacht iets wat mee te kunnen eten, maar zit nu weer aan de diaree. Heb het goed te pakken die griep. En heb mijn ma ook aangestoken geloof ik, want die ligt ook al de hele kerst in bed. Ik kan wel janken, voel mezelf helemaal zielig, maar dat mag toch wel? Hoop vlug wat op te knappen...liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-12-2010

Kersje:Ondanks dat ik mij had voorgenomen er met de kerst het beste van te maken en ik er echt van wilde proberen te genieten zonder onze Giel*...is dit niet gelukt!
We lagen hier(en nog steeds)Met zijn allen in bed met de griep met de kerst. Ik baal er ontzettend van.Had ik me goed positief opgesteld...dacht het is toch niet anders...worden we ziek.En ik vind het zo sneu voor Dana.Gelukkig heeft ze wel kunnen genieten van de kadootjes al was dat het enigste.Heb met mijn man afgesproken dat als we aan het eind van de week wat opgeknapt zijn met zijn drietjes, we dan een gezellige dag gaan maken als goedmakertje voor de kerst.

Nu ga ik er weer mee stoppen.Jullie horen me weer als ik beter ben.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-12-2010

Ach, lieve Kim en Tam, jullie kerst is in het water gevallen door de griep!Sad Heeeeel veeeel beterschap voor jullie! Ik hoop dat jullie je snel weer wat beter zullen voelen, is zo naar als je ziek bent!

Cyn, ik vond het ook erg lief van Kersjesman! Ja, alweer 10 weken, ongelooflijk. Volgende echo is op 12-1.

Dag lieve meiden, ik ga weer door met op de bank hangen (heb de halve dag geslapen...:-?)

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-12-2010

hey lieve meiden,

nou, ben weer thuis! Smile Afgelopen dagen waren best druk, maar zeker ook gezellig. Manlief is afgelopen vrijdag ziek geworden (het heerst he?), die lag met koorts op bed. Hij was gisteren pas koortsvrij dus konden we wel naar mijn schoonfamilie om kerst te vieren. Kerstavond en 1e kerstdag heb ik bij vrienden en bij mijn familie gegeten, alleen. Na het eten meteen naar huis om bij hem te zijn...zo sneu dat hij ziek was, maar het had ook geen zin om thuis te zitten de hele avond, hij sliep toch veel.
We zijn schandalig verwend door de kerstman, de baby heeft ook enorm veel leuke en nuttige dingen gekregen, zo lief!
Tam en Kim zo ziek ook! wat balen zeg! Sad heel veel beterschap meiden! ik vind het echt zo zielig voor jullie.....knuffel!
Kersje, wat heerlijk dat je vrij bent nu! en wat een verhaal van die chocoladetaart...Confusedhock: echt balen! ik zou ook in janken uitbarsten denk ik Cry, doe je zo je best en dan net voordat hij de oven in gaat.....pats! aaaargh!!! wel lief dat kersjesman nieuwe eieren en chocolade heeft gehaald. En die Uma, mijn hemel! hahaha!!! wat een boefje! ik denk dat ze wel twee keer nadenkt voor ze weer in de kerstboom duikt. Dat doet mij denken aan een filmpje, ik zal de link even opzoeken....
hier is ie!
http://www.dumpert.nl/mediabase/1246691/4cf79278/maandagochtend_cartoon.html

Wat bijzonder trouwens dat je al iets meent te voelen in je buikje, wie weet voel je het wel goed en is het al je kindje......wie weet! ik voelde het dit keer ook veel eerder.
Het slapen gaat bij mij trouwens de laatste week echt een stuk beter, en bij jou? er zijn nachten bij die erg lang duren en ik mij niet goed voel, ik probeer dan overdag niet te slapen zodat ik daarna echt moe ben. Jij ligt wel lekker veel te snurken als je vrij bent he? gelijk heb je....het lijkt mij best zwaar om zulke lange dagen te werken soms.
Vandaag ben je 10 weken zwanger!!!!! :-D:-D:-D:-D jeahhhh!!(een roze 10 omdat ik denk dat jij een meisje krijgt :mrgreenSmile misschien dat je daardoor ook wat emotioneler wordt, de placenta gaat de voedseltoevoer over een paar weken echt overnemen, dat proces is nu al op gang natuurlijk, en dat betekent een switch van hormonen. Als je dan moet huilen, waar huil je dan om? is dat om lopende zaken of gaat het om Puck?
Ik denk trouwens dat je gelijk hebt als je zegt dat het goed voelt dat er een half jaar tussen de geboorte en deze nieuwe zwangerschap zit. Er op terugkijkend had dat voor mij ook echt "beter" geweest. Dingen lopen hoe ze lopen en er zal geheid ook wel weer een reden zijn geweest dat ik zo snel weer zwanger was maar het heeft mij achteraf gezien erg veel gekost, zowel mentaal als fysiek. Ik durf het de dames hier bijna niet te zeggen merk ik, althans, ik vind dat moeilijk. Ik weet hoe het voelt om een kindje te verliezen en ik weet ook hoe het voelt om weer zwanger te willen zijn....elke maand is er dan 1 te veel he? je kinderwens is na zo'n verlies vaak groter dan ooit. Verstandelijk gezien wil ik ze behoeden voor wat ik meegemaakt heb en wil ik ze adviseren rustig aan te doen en de tijd te nemen, maar ik weet ook dat dit gevoelsmatig een contradictie kan zijn....het werkt gewoon niet zo simpel.....het is zo'n diepgeworteld verlangen, daar kan geen "verstand" tegenop.
En ja, die tweede zwangerschap lijkt sneller te gaan he? bizar eigenlijk....ik dacht hetzelfde....:? Ik vind het ook onvoorstelbaar dat ik nog maar een week of 7 moet....bizar idee he? Hey trouwens....wat leuk dat je fortune cookies hebt gekocht! :mrgreen: wat stond er in die van jou?
En die misselijkheid trouwens....zo vervelend als je boodschappen oid aan het doen bent!Confusedhock: Ik heb trouwens in het begin van deze zwangerschap preventief aan mijn gyn tabletjes gevraagd tegen de misselijkheid, ik ben maar 2x echt misselijk geweest en die dingen deden fantastisch werk! dus misschien toch even navragen...

Lieve cyn, wat bijzonder dat je die ring van je stiefzus hebt gehad, wat een ontroerend gebaar van haar....echt lief. Het was een beladen kerst voor jou, ik kan mij voorstellen dat je naar Wesley zijn grafje bent geweest, zo raar lijkt mij dat....sta je dan. Ik wou net als kersje dat je niet alleen was geweest, we hadden inderdaad graag gezien dat iemand een arm om je heen kon slaan daar..het beeld dat je daar alleen staat voelt inderdaad verdrietig Cry. Maar wel fijn dat z'n mama er even was, dat is toch het belangrijkste.
1e kerstdag was niet zo'n succes lees ik...soms is het moeilijk met familie, ik weet het. En als je al verdrietig bent is het moeilijk relativeren vind ik....ik kan irritant gedrag dan ook niet zo goed van mij af laten glijden...normaal ben ik daar dan veel beter in.
Als ik het zo lees heb je je echt goed door deze dagen heengeslagen meid, ik ben trts op je. Ik hoop echt met heel mijn hart dat 2011 een mooi jaar voor jullie gaat worden, een rustig en mooi jaar.

Hey Devika, ik snap best dat je boos was op je vriendin om hoe ze haar leven leidt en dat zo onpersoonlijk en blasé bij jou presenteert....dat is gewoon egoïstisch inderdaad.
Het is fijn dat je wel andere lieve familie en vrienden om je heen hebt, hoe waren de kerstdagen voor jou? was het gezellig? je bent nu lekker een week vrij.....heerlijk! en je ei, die was toch een dezer dagen? heb je hem al gespot? :mrgreen: nieuwe kansen!!!!! jeah!

Madelief, ik hoop dat jij het naar je zin hebt, ik hebt zo'n gevoel van wel! ik hoop het in ieder geval!

Nou meiden, ik ga even afsluiten, manlief vraagt of ik mijn "roman" al af heb, ik zit namelijk al een uur naast hem te typen :oops: hihi!
Take care allemaal en tot snel,

Mariaxxxxx


Lieve Tink, dank je wel voor je lieve berichtje, dat doet mij goed! ik hoop dat jij ook lekkere dagen hebt gehad en wens jou en je gezin ook een heel mooi 2011 toe.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-12-2010

Een hele goedemorgen!

Maria, wat heb je weer een fijne roman geschreven, haha. Wat heerlijk dat je wat beter slaapt!:-D
Ik heb me toch lang geslapen vannacht…wel 9 uur achter elkaarConfusedhock: (en gisteren ook al de hele middag…)! En nu voel ik me wel goed, eigenlijk! Wel heel onrustige dromen vannacht.

Hoe voel jij je nu? Je buik zal wel flink zijn! Zit ie erg in de weg? Voel je je kindje vaak bewegen?

Och, is Mariaman ook al ziek geworden? Sad Jeetje, het heerst inderdaad! Voelt hij zich al wat beter nu? Jij bent op kerstavond en 1e kerstdag dus noodgedwongen in je eentje op pad gegaan. Nou, ja, in je eentje…samen met je kleintje-in-de-buik-die-steeds-groter-wordt! Gelukkig gisteren toch ‘met z’n allen’ op pad én jullie zijn schandelijk verwend deze kerst, wat heerlijk. :-DHet is toch niet te geloven dat jullie kleine (ja, volgens mij krijg je weer een meid, dat gevoel delen we) over een paar maandjes mee gaat in de wagen en heerlijk geknuffeld gaat worden door de bewonderaars?

Ohhhhh, wat een schuddebuikenfilmpje van die stomme kat! :mrgreen: Wij hebben de kerstboom verankerd sind het ‘incident’, maar ik heb inderdaad sindsdien niet meer gemerkt dat Uma een poging tot beklimming heeft gedaan. Ze laat nu zelfs de kerstballen hangen…

Ik heb niets meer gevoeld in mijn buik, sinds die ene keer. Ach, ik wacht het wel af. Wanneer voelde jij beweging dit keer?

Het huilen is om lopende zaken, niet zozeer om Puck. Maar ik vraag me af of het allemaal weer terug gaat komen, hoe verder we komen in de zwangerschap. Ik zie wel op tegen de komende echo’s, waarin we zullen weten of het nu wél goed is, of (Godverhoede) weer mis (afkloppen). Sad Ik vind het soms ook raar om zo bijna gelijk op te lopen met vorig jaar (kerst en oud en nieuw in het 1e trimester). We waren toen wel in het buitenland, dus de herinneringen zijn anders, dat scheelt.

Wat betreft het wel of niet wachten met weer zwanger worden, dat valt inderdaad niet echt te sturen, omdat het verlangen naar een kindje zo groot is. Ik wilde zó graag heel snel weer zwanger zijn en was zo verdrietig als het weer niet gelukt was. Maar ik had echt niet willen stoppen met proberen. Ik kón niet wachten, voor mijn gevoel. Maar de natuur heeft er voor gezorgd dat ik moest wachten. En achteraf is het goed zo, denk ik. En iedereen moet daar zijn eigen weg in vinden, we kunnen niemand behoeden. En voor iedereen is het misschien ook weer een beetje anders? Ik weet het niet.

Jeetje, ik wist niet eens dat er tabletjes bestaan tegen de misselijkheid!:-? Ik hoop eigenlijk dat het na deze week beter wordt (het schijnt in week 10 op zijn hoogtepunt te zijn, geloof ik). Ik moet maar even bellen met de gyn, denk ik, want ik woon helaas niet vlak bij het ziekenhuis (wel eén ziekenhuis, niet hét ziekenhuis, haha). Misschien kan ik ze dan wel bij de apotheek in de buurt ophalen.

Voor de zieken: Beterschap!Smile
Voor alle meiden: een knuffel!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-12-2010

hey kersje, lekker dat je al die uurtjes geslapen hebt, als ik veel slaap dan ga ik ook altijd onrustig dromen..
Ik voel me best goed eigenlijk, mijn buik is inderdaad echt groot nu Confusedhock:, ik merk dat ik 'savonds als ik naar bed ga soms echt niet meer weer hoe ik liggen moet, niets ligt goed! Ik heb vannacht echt slecht geslapen, was zo veel wakker, zo'n nacht dat je wenst dat het ochtend wordt...blehhh. Zo zie je maar, er is geen pijl op te trekken nu.
De baby is erg druk, vooral 'savonds, overdag slaapt het veel. Maar ik voel het altijd wel, zelfs als het kindje slaapt. Nu ligt de kleine frummel ook te duwen en te bewegen, het voelt lekker. Het kindje ligt met het hoofdje naar beneden, ik voel rechts de rug en bovenin de billen, de beentjes en armpjes voel ik links de hele dag.
Soms speel ik met de knuistjes, dan probeer ik ze te pakken als ze worden uitgestoken en ik merk dat de baby daar echt op reageert, ik voel dan het hoofdje in mijn bekken meebewegen als ik dat doe, de baby wordt dan heel alert en bewegelijk, zo lief! je kan er gewoon al mee spelen! :-D Ja, jij denkt ook een meisje :mrgreen:, nog een paar weekje kersje, dan ga ik het je vertellen! ga je ons over een paar weken eigenlijk verklappen wat het wordt?
Goed dat uma van de boom afblijft trouwens :-D, ze leert snel.
En ja, wanneer voelde ik deze nou voor het eerst? ik geloof dat ik iets met 15 weken meende te voelen...zoiets.
Het is voor jou inderdaad erg raar zo weer in het eerste trimester te zitten aan het einde van het jaar...het kan best zijn dat je dit komende maanden best gaat voelen, er zullen toch een hoop herinneringen boven komen vermoed ik. En ja die echo's, die zijn gewoon eng meid, ik keek er ook zo tegenop, ik was zo bang slecht nieuws te krijgen. Het werd wel beter elke keer moet ik zeggen, het wordt elke keer iets minder eng. Misschien ook omdat het kindje groter en sterker wordt. Praat gewoon veel over je angsten, en over je onzekerheid, mij hielp dat echt. Soms zaten de tranen zo hoog voor een echo, ik liep dan al dagen verdrietig rond, ik wist niet waarom ik mij zo voelde, besefte niet eens dat het door die stomme echo kwam...ik keek daar gewoon zo tegenop....door het uit te spreken naar manlief (en heel hard te huilen) kon ik tenminste goed slapen de dagen ervoor.
Maar wat betreft die misselijkheid, ik had de tabletjes Emesafene gekregen, die kon ik na telefonisch consult via mijn gyn bij de apotheek ophalen. Ze kunnen vanaf het zh het recept naar je apotheek faxen trouwens, dan hoef je daar niet eerst langs.

Hier moeten we echt aan de slag met een aantal zaken, we moeten bijvoorbeeld echt een naam gaan kiezen, dat is moeilijker dan we dachten! Smile en een geboortekaartje uitkiezen. En de babykamer afmaken en verder inrichten....nog genoeg te doen! Vanaf half januari krijgen we gelukkig weer een hulp in de huishouding, ik merk dat het nu al moeilijk voor me wordt om goed te stofzuigen, vooral onder het bed e.d. wordt het lastig met zo'n buik. Ik merkte het ook bij het koken voor mijn familie 1e kerstdag, dat deed ik samen met mijn zus. Normaal gesproken ga ik in 1x door, nu moest ik elke 1,5 uur even gaan zitten omdat het te zwaar werd....het is even wennen dat je niet alles meer kan! :mrgreen:
Vanavond ga ik een maxi cosi ophalen in de buurt, zitten ook adapters bij voor op de bugaboo...mooi. Manlief en ik hebben net een rolgordijn in de kinderkamer opgehangen, met veel gevloek en getier en jankpartij van mijn kant........aaaargh, klussen is soms echt stom...hihi.
We hebben het meteen weer goed gemaakt, dus alles weer peace on earth hier gekukkig :mrgreen:.

nou, ik ga weer even verder met nixen hier..manlief is deze week ook vrij. Gaan jullie nog iets leuks doen deze week? of moet kersjesman werken?
Wij gaan morgen lekker wandelen in de duinen en 'avonds naar het Nationale ballet, naar een klassieker, the sleeping beauty. Ik heb hem al zo vaak gezien, maar het blijft een adembenemende voorstelling vind ik. Ik las in de krant dat het de grootste productie is van het Nationale ballet trouwens, er doen zoveel dansers mee....heb er zin in!

liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-12-2010

Kersje:even een kleine tip meid...je pbtjes komen niet meer aan omdat je box vol zit.
Even leeggooien dan kan je er weer ontvangen!!!:-Dxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-12-2010

Hey Kim,

Ik heb mijn mailbox leeg gegooid, hoor!:mrgreen:
Hoe gaat het met je? Al een beetje opgeknapt?

x Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-12-2010

Ha Maria,

Bedankt voor de tip van de Emesafene. Het gaat bij mij niet zo makkelijk, helaas. Sad Ik heb gisterochtend het ziekenhuis gebeld en ik werd in eerste instantie doorverwezen naar mijn eigen huisarts (als het niet lukte, mocht ik terugbellen voor een telefonisch consult met de gyn). Dus ik de huisarts bellen. Ik heb mijn verhaal gedaan bij de doktersassistente, krijg ik zo’n reactie: “Ja, mevrouw, misselijkheid hoort er nou eenmaal bij, hè, en daar kunnen we niets voor geven tenzij de groei van uw kindje in gevaar komt, want de middelen hebben een negatief effect op het ongeboren kind.” :evil: Met andere woorden: of ik niet zo wil zeuren en mijn kind niet in gevaar wil brengen. Maar ze zou het doorgeven aan de huisarts en hem vragen mij terug te bellen. Nou, hij heeft niet gebeld, hoor. Ik moet echt een andere huisarts gaan zoeken, want ik ben al een tijd niet tevreden. Ik ben aan het eind van de middag naar de apotheek gelopen en heb daar informatie gevraagd. Ik kreeg toen inderdaad te horen dat je Emesafene kunt gebruiken en dat dit geen schadelijk effect heeft op het kindje. Maar het is alleen op doktersrecept te verkrijgen. Dus, óf ik krijg alsnog de huisarts te pakken óf ik moet de gyn proberen te bellen (ze hebben het onwijs druk in het ziekenhuis door bezuinigingen, dus dat is nog niet zo makkelijk). En het stomme is dat het gisteren eigenlijk wel mee viel met de misselijkheid, zul je net zien, haha:geek:. Als het weer erger wordt ga ik toch de gyn maar bellen. Ik wacht het even af.

Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat om met je kindje te spelen! :-D Zo lief! En jij wilt weten wat het wordt? Nou, dat is ook niet eerlijk, hè, laat je mij maaaaaaaaanden in onzekerheid en wil je het van mij wel gewoon wetenConfusedhock:…Haha. Ik ga het niet geheim houden, denk ik. Misschien kunnen we het elkaar ongeveer tegelijkertijd vertellen, want deel 1 van de 20 weken echo hebben wij op 16 feb…(zou 9-2 zijn, maar is weekje verzet, anders was het te vroeg). Het wordt afwachten of we het dan kunnen zien, natuurlijk. Ik zie liever dat de placenta zijn werk goed doet en dat alles verder in orde is! En of het dan een jongen of een meid is, ach, kan mij het schelen!:-D

Zo, jullie hebben het nog druk met de voorbereidingen, hè? En er was sprake van een rolgordijndrama? :-o Ach, dat stomme klussen ook! En jullie hebben het alweer goed gemaakt, hihi. En de naam is moeilijk! Vinden jullie allebei wat anders mooi? Fijn dat je straks hulp krijgt in de huishouding. Dat lijkt me heel prettig! Ik roep ook al de hele tijd naar mijn vriend dat hij iets harder moet werken, dan kunnen we iemand inhuren, haha.:mrgreen:

Ontzettend vervelend als de nacht een eeuwigheid lijkt te duren! Nog even volhouden en dan heb je zat dingen te doen in de nacht (verveel je je tenminste niet)!Smile

Vóór de echo’s lijk ik steeds de rust zelf en erná komt de spanning eruit met een huilbui (getriggerd door iets triviaals). Nou, ja, geeft ook niet. Het moet er toch uit, denk ik.

Heel veel plezier vandaag in de duinen en bij het ballet! Klinkt geweldig. Vroeger ging ik ook nog wel eens naar een balletvoorstelling, maar dat is al zooooo lang geleden! Prachtig, hoor.
Kersjesman moet wel werken, maar niet iedere dag. Misschien dat wij vandaag ook iets leuks kunnen gaan doen. Eens kijken of er een goede film draait, ofzo. Smile

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-12-2010

lieve meiden, sorry dat ik zo heb af laten weten de afgelopen dagen, maar ik ben gewoon flink ziek geweest en dat hakt erin. lukt me niet om op alles terug te reageren, maar probeer het vanaf nu wat bij te houden. Ben nog niet helemaal je van het, maar dat zal nog wel effe nodig hebben. Al met al dus geen fijne kerst gehad.

las net nog wel kersje haar verhaal. Ik heb bij mijn vorige zw ook die pillen gebruikt (wel via de huisarts idd) maar er is niks gezegd over dat het schadelijk zou zijn ofzo. Ze kwamen er zelf mee dus beetje raar. Maar hoop dat het zonder gewoon goed gaat, want dat is natuurlijk altijd beter.

Gisteren hier wel effe bij een vriendin langs die spulletjes voor ons had. Ze heeft 5 jaar geleden haar dochter verloren aan het eind van de zw dus kan goed met haar praten erover. Ondertussen heeft ze 2 gezonde dochters en dat is goed zo voor haar. Ze deed dus allemaal spulletjes weg en we hebben dozen vol gehad. Wel lief. Ook heb ik haar dochtertje van 4 mnd op schoot gehad. Voor het eerst weer en ik was bang dat ik het heel moeilijk zou vinden, maar gelukkig niet. maar ja....daar heb ik wel wat maandjes over gedaan.

Afijn, ga wat proberen schoon te maken hier, want dat is wel nodig na dagen niks kunnen doen. niet echt mijn idee van mijn vakantie beleven, maar ja.....Ik voel ons meisje ook effe wat minder en daar baal ik wel van, maar ja.....die zal ook wel moe zijn misschien?
Nogmaals sorry voor het niet mailen met kerst, maar ik ga vanaf nu gewoon mee het oude jaar uit met jullie....op naar een beter jaar.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-12-2010

Tam meis, wat een ellende dat je zo ziek bent geweest! het is inderdaad vervelend als je de kleine wat minder voelt, ik vond dat ook zo irritant! Sad Jij had toch ook een Angelsound, of vergis ik me?
Heb je al een beetje schoongemaakt? er zijn leukere dingen te bedenken als je vrij bent inderdaad... Manlief en ik zouden gaan wandelen maar hij is weer niet echt lekker, dus ben maar alleen naar buiten gegaan. Stomme virussen ook! ;-)

kersje, wat een stomme reactie van de assistent van je huisarts, alsof je zomaar belt. Hebben ze je inmiddels al teruggebeld? zo niet inderdaad lekker een andere huisarts nemen, ik vind het echt belangrijk dat je volledig serieus genomen wordt door je huisarts en dat je je op je gemak voelt bij hem of haar. Weg ermee! :mrgreen: heb ik ook met mijn eerste gyn gedaan, ik merk dat ik sinds Olivia met niets minder meer genoegen neem, ik vind dat een prima ontwikkeling moet ik bekennen! ik gun mijzelf gewoon het beste en ga er ook achteraan...het gekke is dat je dan bijna alles voor elkaar krijgt.

Ja natuurlijk wil ik weten wat het wordt! hahaha! en het is inderdaad niet eerlijk, ik weet het :oops:. Maar ik geloof dat er mensen meelezen die mij kennen (althans dat zou zo maar kunnen) en aangezien alleen manlief en ik het geslacht weten wil ik dat graag nog eventjes zo houden. Ga jij het als je het weet ook meteen aan familie vertellen eigenlijk?
En ja, we kunnen het elkaar bijna tegelijkertijd gaan vertellen!!! :-D dat is leuk. En welk geslacht het is, het was mij ook worst (verleden tijd van het zal mij worst wezen :?), het gaat erom dat alles naar behoren werkt inderdaad. Ik was ruim een week terug nog in het zh, alles zag er nog goed uit, goede bloeddruk ook, dat was fijn. Maandag a.s. heb ik weer een groei-echo, ik ben zo benieuwd hoe het ervoor staat! aan mijn buik te zien moet het goed zijn, mijn navel is vorige week geplopt! :mrgreen: en zit nu bijna binnenstebuiten.

Ja de naam, de opties waar hij mee aankomt vind ik echt vaak 3x niets...we kunnen het wel enigszins eens worden over de namen die ik aandraag.

Wat typisch trouwens dat de stress er bij jou na de echo pas uitkomt, bij mij is die dan juist helemaal weg, alsof ik 10 kilo lichter ben ineens....wat een verschil per mens he?

Nu je het over de film hebt, manlief en ik waren gisteren naar de film, naar De Eenzaamheid van de Priemgetallen. Ik had het boek een tijd terug al gelezen maar dat was echt beter, wat een baggerfilm! hahaha! :-D maar we hebben ons wel vermaakt met ons zakje m&m's, het is nog altijd beter dan thuiszitten. Nou hopelijk gaan jullie vandaag of vanavond nog iets leuks doen, we horen het nog wel!

Kim lieve meid, voel je je al wat beter?

Devika, je bent stil, gaat het goed met je? de uitgerekende datum komt eraan binnenkort, dat zal je toch wel veel bezighouden denk ik...althans, dat kan ik mij voorstellen. Wil je iets bijzonders op die dag doen?

Cyn, hoe is het met jou?


nou meiden, manlief is erwtensoep aan het maken, het hele huis ruikt lekker Smile
Ik ga weer verder hier.

kus!
maria


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-12-2010

oh maria, wat schiet het op he!
ik voelde wesley ook voornamelijk 's avonds. dan werd hij erg actief.
kon er soms nachten niet van slapen en wist niet hoe ik moest liggen met die buik.
ken het gevoel.. maar over een paar weken lach je erom!
wat fijn dat je hulp krijgt in de huishouding! is niet makkelijk he met die buik.
ik merkte het zelf toen ook vaak met stofzuigen en dweilen.
vanavond naar de ballet voorstelling. leuk! veel plezier!

en het kiezen van een naam.. zo moeilijk he.
worden jullie het een beetje eens met elkaar of heeft ieder een heel andere mening?
ik moet zeggen dat wij elke 3 maanden in een namen boek keken.
daar allebei 3 leukste namen opschreven. en een tijd later keken of we die namen nog steeds wel zo leuk vonden.
Moet wel zeggen dat Wesley niet eens op het lijstje stond haha Wink
ik vond de geboorte kaartjes ook zo moeilijk! er is zoveel keus! succes dus maar..
Het inrichten van de kamer vond ik het leukste!
toen de kleding kast er stond heb ik met veel plezier de was gedaan. (ook voor het eerstWink)
en elk kledingstuk stuk voor stuk gevouwen en in de kast gelegd. kon mijn ogen er niet vanaf houden.

kersje, hoe voel je je?
de misselijkheid al wat weg?
wat een gedoe zeg bij jou huisarts.. als je niet tevreden ben gewoon overstappen hoor.
is raar he.. in het ziekenhuis vertellen ze dat je je kindje niet in gevaar mag brengen, maar bij de apotheek zeggen ze dat het geen kwaad kan.. loopt ook lekker op een lijn.

tam, hoe voel je je? nog steeds zo ziek?
wat fijn dat je een vriendin hebt waarmee je je dingen kan delen.
heb dat ook met mijn vader. (heeft voor mijn geboorte 2 kindjes verloren bij 24 en 26 weken)
nu komen er verhalen naar boven die ik nog nooit heb gehoord.
en wat ben ik blij dat de tijden zo zijn veranderd. vroeger was dat echt nog een taboe en werd het kindje gewoon weggehaald.
lijkt me zo erg!

wat jammer dat je je meisje niet zo veel voelt.
misschien doordat je zelf ook niet helemaal fit bent.
al bijna op de 20 weken joh.. bijna op de helft.


Hier alles wel oke.
slecht geslapen, lag om 3 uur vanacht nog tv te kijken.
maarja, m'n ventje is volgende week jarig. dus even snel de stad in.
vind het zo moeilijk om wat te verzinnen! pfff..
lang over nagedacht maar ben er toch wel uit.
heb een ring gehaald. deze laat ik graveren met mijn naam en die van Wesley.
de ring heeft hij al gezien, moet wel zeker weten dat ie past.
hij weet alleen niet wat ik erin laat zetten.
dus morgen weer even terug naar de juwelier, en dan kan ze 'm graveren.

groetjes



en wat lief dat je een doos met spullen heb gekregen.
zag je er erg tegenop dat je die kleine van je vriendin zou zien?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-12-2010

pff.. staat er weer goed op.
de laatste zinnen zijn nog voor tam, ging iets mis geloof ik haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-12-2010

Lieve meiden,

Tam, gelukkig ben je weer wat opgeknapt! En dan ook meteen aan de schoonmaak (ja, dat blijft dan toch liggen, hè?) Ik vind dat altijd zo’n stomme klus. :confused: Je kunt wel bezig blijven! Tuurlijk kon je niet echt schrijven, joh. Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen, hoor!
Hoe gaat het nu? Voel je je kindje al weer wat meer? Ik hoop het. En is je man ook weer wat opgeknapt? En je moeder?
Wat lief dat je die spullen hebt gekregen van je vriendin. En je hebt haar dochtertje vast kunnen houden en dat ging goed. Heel fijn. Smile Zo zie je maar dat we steeds wat sterker worden (met vallen en opstaan en weer vallen en weer opstaan).
Ja, raar, hè, van die pillen. Ik geloof de apotheker eerder dan de doktersassistent, hoor. Ik vond het niet fijn dat ze zo veroordelend was (althans, zo kwam het op mij over). En ze had nog ongelijk ook. Ik zou dat eigenlijk moeten melden, hè, want misschien stuurt ze wel meer zwangeren met een kluitje het riet in. Maar daar heb ik dan weer geen zin in…erg hè?
Gisteren is het ook best goed gegaan qua misselijkheid. Als ik maar zorg dat mijn maag niet te leeg is en dat ik kleine beetjes eet, en als we maar NIET KOKEN (vooral geen vlees of vis)! Dan red ik het best. :-D

Maria, je vriend voelt zich ook nog niet lekker, ach wat vervelend. In België is nu een griepepidemie, las ik gisteren. (Zit jij vlakbij, hè, Tam?) Ik hoop maar dat ie niet over waait naar Holland, maar dat zal toch wel gebeuren, vrees ik. Ik wil nu echt niet ziek worden, doe al zo mijn best om geen gewicht kwijt te raken (ja, de omgekeerde wereldSmile).
Je bent maar alleen gaan wandelen! Heb je het dan wel naar je zin? Je bent ook niet alleen natuurlijk, met die kleine in je buik! Praat je veel tegen hem/haar? Ik merk dat ik dat nog helemaal niet doe. Alsof dit kleintje er nog niet is. Ik aai ook weinig over mijn buik, terwijl ik dat bij de eerste zwangerschap vaak deed. Ik hoop dat het nog wel komt, dat ik die dingen weer durf te doen. Ik ben gewoon bang om me te hechten en dan alsnog te verliezen, denk ik (alsof je dat kunt tegen houden, maar goed).
De huisarts heeft niet gebeld. :evil: Slordig vind ik dat. Ja, ik moet echt een andere nemen, het probleem is alleen dat ik niet weet welke…ik wil er natuurlijk wel op vooruit gaan (nou is dat in dit geval niet zo heel moeilijk…Foei, Kersje dat is wel een beetje vals!:twistedSmile
Ik denk wel dat we het geslacht aan de familie zullen vertellen, maar dat moet ik nog wel overleggen met vriendlief. Misschien is het ook wel leuk om het nog even geheim te houden. Dus het geslacht was jou ook worst, haha! Fijn dat alles in het zh goed was vorige week. En toch weer spannend, hè, die groeiecho maandag! Maar als je navel ongeveer binnenstebuiten zit, noem ik dat een goed teken, hihi. Dat lijkt me trouwens zoóóóóóo raar! Ik heb een hele gevoelige navel en kan me niet voorstellen dat ie zou ploppen…Confusedhock:
Ha, ha, “de opties waar hij mee komt vind ik vaak 3x niets”! :mrgreen: O, gelukkig kan hij de jouwe enigszins waarderen! Nou, ik ben benieuwd wat DE NAAM zal zijn. Hebben jullie al wel een top 3?
O, wij hebben ook nog zitten twijfelen over die film (van die priemgetallen), maar zijn gisteren uiteindelijk naar ‘Haar naam was Sarah’ gegaan. Ik had het boek niet gelezen (mijn moeder vond het een prachtig boek), dus ik durfde wel. Meestal is het zo’n domper als je eerst het boek hebt gelezen, tenzij er alweer een paar jaar tussen zit of zo. Ik vond het een mooie film. Wel heel dramatisch verhaal (maar dat wisten we gelukkig wel van te voren).
Het was een leuke dag, gisteren. :-D We zijn eerst gaan shoppen voor Kersjesman (was echt nodig) en dat gaat toch altijd leuker in de uitverkoop (qua prijzen, dan:-?). En na de film zijn we uit eten gegaan (jawel, dames, jullie lezen het goed:-o!) en dat ging prima! We zijn tapas gaan eten. We zaten vlakbij de ingang (lees: kleine hapjes, frisse lucht en geen kookluchtjes). Ik heb tomatensoep gegeten (erg lekkere) met brood, een paar garnalen en een paar aardappeltjes. En NIET misselijk. Ik denk dat we gewoon vaker uit eten moeten gaan, haha. En thuis als toetje natuurlijk een heerlijk waterijsje.:mrgreen:
Hoe was de balletvoorstelling? Ben je daar wel samen met Mariaman naar toe geweest? En was de erwtensoep lekker?

Cyn, wat je vertelt over de naam: wij hebben Puck gekozen, terwijl deze naam niet op ons lijstje stond. Mijn vriend noemde de naam en ik moest spontaan huilen. Dus dat werd ‘m. Gek, hè, hoe dat dan gaat. Aan de geboortekaartjes zijn wij nooit toe gekomen en het kamertje was nog lang niet af. Maar ik herken wat je zegt, dat gevoel van het kleertjes wassen en in de kast leggen. Wij hadden nét de kledingkast gekocht, toen het allemaal mis ging.
Wat ga je je man een mooi cadeau geven, meid. Hij zal het vast prachtig vinden!

Devika, hoe gaat het met jou, lieverd? De uitgerekende dag komt inderdaad dichterbij (wat Maria opmerkte). Een knuffel voor jou.

Kim, voel jij je al wat beter? Ik hoop het voor je, meid!

Laura, waar ben je? Heb je geen internet of geen tijd? Hopelijk heb je het veel te druk met leuke dingen om op het forum te komen kijken! Smile

Jasmien, knuffel voor jou.

Fijne dag meiden,

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-12-2010

Hoe zal Madelief het hebben in Lapland???:geek::mrgreen::-D

En hoe lang blijft ze eigenlijk weg? Tot na de jaarwisseling toch? 14 dagen?:?

Ik ben lekker een fruithapje aan het maken (dat bestaat dit keer uit een banaan, sinaasappel en peer met yoghurt en wat vruchtensap). hmmmm Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 30-12-2010

kersje, wat ben je heerlijk fruitig bezig! ik was lui en heb in de supermarkt vanmiddag een kant en klare fruitsalade gekocht (dat doe ik al de hele maand trouwens :?..hihi)

Ja die Madelief, het staat mij bij dat ze rond de 10e weer in het zh moest zijn? dus ik denk dat ze er volgende week nog is en dat weekend terug komt ofzo? Ik weet het niet zo goed eigenlijk...

Net als jij praatte ik in het begin niet met dit kindje, ik maakte er ook veel minder contact mee dan met Olivia, het is wel herkenbaar wat je zegt. Maar dat komt vanzelf wel hoor, althans, zo ging het bij mij. Ik hield inderdaad ook een bepaalde afstand, ik probeerde dat niet maar het was gewoon zo. Olivia was veel tastbaarder aanwezig bij mij, dit kindje was nog zo'n abstract gegeven. Ik denk dat het pas na de 20 weken een beetje begon, toen alles in orde bleek te zijn en ik het geslacht wist. En toen dit kindje eenmaal begon te schoppen en te bewegen werd het nog echter allemaal. Nu heeft dit kindje echt een prominente plek dagelijks, ik praat er nu veel mee, ik klop op de billetjes en vraag het van alles (en ik krijg dus NOOIT antwoord! :mrgreenSmile. Ik vind het ook al erg lief, dat had ik mij de eerste maanden niet voor mogelijk gehouden (wat klinkt dit cru, maar zo bedoel ik het niet).
Ja die stomme huisarts van je.....wat je ook kan doen is je gynaecoloog vragen met welke huisartsen ze uit jouw buurt goed contact hebben, met wie de communicatie goed is.
En die navel trouwens, hij is maar voor de helft geplopt :confused:, alleen aan de bovenkant. Het gaat gelukkig heel geleidelijk, hij plopt niet ineens hoor..hihi. Mijn navel is ook supergevoelig maar sinds die bui zo groot is geworden gaat dat hele gevoelige eraf. Wel is de huid van mijn buik nu heel gevoelig, ik dep het droog na het douchen, wrijven doet zeer. Het staat ook zo strak! Confusedhock:
Wat betreft de namen, we hebben wel een stuk of drie namen die we mooi vinden, maar niet eentje die eruit springt zeg maar....maar wel dus een soort van top 3.
Leuk dat jullie nog naar de film zijn gegaan, wij gaan misschien vanavond ook weer. Lijkt mij ook wel een mooie film die je gezien hebt...ik heb het boek ook nog niet gelezen.
Wat heerlijk dat je uit eten kon met kersjesman zonder dat je misselijk werd! fijn is dat. Inderdaad gewoon elke week doen!
Ballet gisteren was heel mooi trouwens, ik was inderdaad met manlief. Het decor en de kostuums waren zo prachtig, en de muziek vanTchaikovski is ook zo mooi.Het duurde 3 uur dus onze kleine frummel vond het op een gegeven moment ook te lang duren en die begon te wiebelen en te drukken in mijn buik, echt grappig (maar wel pijnlijk). Ik merk dat dit soort lange voorstellingen nu wel vermoeiend worden (lichamelijk gezien), ik moet kortere activiteiten ondernemen. En ook is het zo dat als die kleine wakker wordt, ik er niet meer met mijn hoofd bij ben, ik mis dan een stuk film of voorstelling oid.

en ja, de erwtensoep was heeeeerlijk, vanavond eten we het weer! :mrgreen:
Fijn dat je vrij bent trouwens, ik vind het heeeeeerlijk dat je weer zo veel op het forum bent :-D.

hey cyn, dat was best een goed idee van jullie om elke 3 maanden drie namen uit te zoeken, goed bedacht! En je zegt dat Wesley niet op het lijstje stond? hoe zijn jullie er uiteindelijk bij gekomen hem die naam te geven eigenlijk?
Je schrijft dat je het inrichten van de babykamer het leukst vond, dat vind ik ook. En dat je de was deed en zijn kleertjes in de kast weg legde....als ik dat lees word ik opeens heel verdrietig dat je dat niet meer voor hem kan doen Cry, ik vind het zo vreselijk verdrietig voor je.
Heb je vannacht beter geslapen? je bent ook aan nachtbraken lees ik...:?
En ben je nog bij de juwelier geweest? wat heb je er uiteindelijk inlaten zetten? ik vind het een supermooi cadeau voor je vriend trouwens.

nou alle andere meiden, hoe gaat het met jullie? jullie zijn stil. :?
Wat gaat iedereen met oudjaar doen eigenlijk? wij gaan met oliebollen en appelbeignets op de bank hangen dit jaar, heb niet zo'n zin erop uit te gaan.

liefs en tot later!
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 30-12-2010

:evil:Nu heb ik al tot 2x toe een heel verhaal getypt en het gaat telkens fout.
Eerst gistermiddag en nu vanavond weer!
Ik heb even geen zin om weer opnieuw te beginnen.
Ik probeer het misschien vanavond nog een keer, anders morgen weer met frisse moed

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-12-2010

Maria,

Mijn vriend is op de naam van Wesley gekomen.
We hadden het over namen en hij riep ineens ik vind wesley ook wel wat hebben.
en gek genoeg was ik het toch best snel met hem eens.

het inruimen van de kinderkamer was inderdaad geweldig.
kon me er echt uren mee bezig houden.
achteraf gezien krijg ik nog steeds de kriebels als ik er aan terug denk.
en met het leeghalen van de kleding kast komt inderdaad het gevoel naar boven van waarom!!

Ik zit qua slapen in een nacht ritme. maar als ik eenmaal slaap slaap ik als een blok.
Mijn stiefmoeder vertelde vanmiddag dat ze al een aantal nachten droomt over wesley.
heel gek.. zelf heb ik dat niet.
Ik droom vast wel wat. maar kan me dat zelden nog herinneren.

Ik heb de ring vanmorgen teruggebracht.
deze word nu op de juiste maat gemaakt en laat mijn naam graveren en die van wesley.
ik wilde er een hartje tussen hebben maar dit kon niet:S
als het er nog in past doen ze de datum van wesley's overlijden er ook in.
Overal in de papieren staat 30 oktober. omdat hij toen geboren is.
maar de 28e werd echt bevestigd dat hij niet meer leefde. we houden die datum dus eigenlijk aan.
als het goed is is het volgende week vrijdag klaar. precies op m'n ventje zijn verjaardag.

Met oud en nieuw doen wij niks.
een oliebol, chipje, drankje. en natuurlijk hopen op de jackpot van de staatsloterij haha Wink
om 12 uur hoef ik ook niet naar buiten, want de buren hoef ik geen gelukkig nieuwjaar te wensen.
die hebben de afgelopen weken wel laten weten hoe erg ze meeleven.. (not!)
vuurwerk hoeven we ook niet te halen. Wij kijken naar buiten en er is de hele avond genoeg te zien haha.

hopen dat het snel voorbij is.. dan zijn de feestdagen voorbij en begint het "gewone" leventje weer.

tot snel!
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-12-2010

Hoi lieve meiden,

Het is de laatste dag van het jaar. Een jaar waarin we allemaal heel veel hebben mee gemaakt. Voor sommigen van ons wint de zon het van het donker. Voor anderen (nog) niet. Ik hoop dat 2011 een jaar mag zijn waarin we allemaal weer de mooie dingen van het leven mogen vieren. Onze kindjes vergeten we natuurlijk nooit. Die dragen we in ons hart, zó met ons mee, 2011 in. De liefde die je voelt voor je kind blijft altijd bij je.

Maria, het doet me goed te horen dat het in contact staan met je kindje bij deze zwangerschap ook wat later gebeurde en dat het nu helemaal goed voelt! Misschien zal dat bij mij ook zo gaan. Het is waarschijnlijk ook wel logisch dat ik dat nu nog niet zo voelen kan. “Stapje voor stapje,” zeg ik weer tegen mijzelf. Wel flauw dat je kindje nooit antwoord geeft, hoor, haha. Misschien klop je wel te stevig op de billetjes :confused:! Wat heerlijk dat je je kindje al zo lief vindt, :-D daar word ik helemaal blij van (vind ik niet cru dat je dat eerder niet voor mogelijk kon houden, begrijp ik heel goed).
Wat betreft de zoektocht naar een goede huisarts: het ziekenhuis staat niet in onze woonplaats, dus ik weet niet of de gyn advies kan geven. Maar ik kan het altijd vragen natuurlijk.
Aha, het ploppen der navel gaat geleidelijk. Weer wat geleerd! :-? Ja, de huid van je buik zal wel heel strak staan, nu!
Ik ben benieuwd wat de naam zal worden! Straks moet je nog de naam uit een hoed gaan trekken ofzo, hihi.Of misschien moet je eerst je kindje zien en dan weet je het! :mrgreen:
Haha, de kleine vond de voorstelling te lang duren, wat grappig. En mamamaria kan zich meteen totaal niet meer concentreren door het gewiebel! :-?
Jullie zijn heftig aan de erwtensoep, nou dat is heel gezond, hoor. Wij hebben met kerst erwtensoep gegeten (door mijn ouders gemaakt) en dat ging er ook goed in, hoor! Veel lekkerder dan uit blik, dan vind ik het altijd een beetje scherpe smaak hebben.
Hier gaat het eten wel aardig. Het lukt me in ieder geval nog steeds om niet af te vallen. Maar ik zou het wel heel fijn vinden als de weegschaal eindelijk aan geeft dat ik groei! Het is nog wat te vroeg, natuurlijk.
Mijn vakantieweekje vliegt wel om, helaas. :-o Ik slaap ook heel veel, dus ik slaap mijn vakantie een beetje weg?!? Maar ja, het is wel even nodig, denk ik. Ik kan echt praktisch ieder moment van de dag een tukkie doen…En het forum lekker bijhouden inderdaad! :geek:
Wij gaan vanavond oud en nieuw vieren met vrienden. Tot 12uur bij een vriendin thuis en daarna hebben we kaartjes voor een feest in de stad. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat feest ga redden, normaal lig ik rond 21.00u al voor pampus…Maar we gaan met de auto (mag toch niet drinken) en ik kan ook naar huis gaan i.p.v. naar het feest. Ik zie het nog wel even.
Vorig jaar waren we met oud en nieuw in Cuzco in Peru (vroegere Incahoofdstad). Dat was echt een belevenis! Iedereen op het centrale plein feest vieren. Bijzonder om mee te maken.

Kim, wat vervelend dat je berichten steeds weg zijn! :evil: Ik schrijf mijn stukjes tegenwoordig altijd in word en kopieer ze dan naar het forum, dan kan ik het ook niet kwijt raken als het forum hapert. Hoe gaat het met je, meid?

Cyn, wat bijzonder dat je schoonmoeder over Wesley heeft gedroomd. Wat droomt ze dan? Ik heb zelf ook weinig gedroomd over Puck. Wel één keer een mooie droom gehad, toen zag ik haar als peutertje (ik zie het nog zo voor me). Ik denk dat ze er later zo had uitgezien. Ze stond in de draaideur van het ziekenhuis en keek naar me op. Ik zag in haar blik (mooie grijze ogen) dat ze nooit mee naar huis zou komen. Deze droom had ik toen ze nog in mijn buik zat en we inmiddels wisten dat ze niet goed groeide. Ach, mijn lieve meisje. Sad
Sterkte vanavond, samen met je man.

Alle meiden, sterkte en/of plezier gewenst (het zijn dubbele gevoelens) vanavond. Moge het komend jaar veel goeds brengen! Smile Ik zal op jullie allemaal en al onze lieve kindjes proosten vanavond met mijn glaasje cassis.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-12-2010

Hoi dames,
Nog even op de laatste dag van het jaar. een dag waar je met gemengde gevoelens terugkijkt en een dag waarop je ook
weer vooruit probeert te kijken. Ikzelf vind dit altijd moeilijke dagen, maar ja.....is elke dag dat eigenlijk niet?
maria; zo bezig met namen? Ik moet eigenlijk zeggen dat het bij ons geen probleem was, maar alleen met meisjesnamen.
Met jongensnamen zijn we niet zo eensgezind haha. Ach...ineens komt het misschien. En je navel geplopt? Heb ik niet gehad
toen, ziet er altijd zo gek uit, maar hoort er ook wel bij. Maak er maar mooie foto's van.
Cyn, wel fijn dat je er met je vader over kan praten, maar wat erg wat hun ook hebben meegemaakt. Vroeger was dat idd
allemaal heel anders. mijn oma had 15 kinderen, maar heeft haar eerste dochter aan een ziekte verloren met een jaar of 4.
Ze heeft daar nooit over gepraat. Dat was toen niet zo, je moest maar door. Veel is wel naar boven gekomen na onze dochter
haar dood. Mijn oma is al overleden dus kan er niet met haar over praten, maar ben in het begin wel vaak naar haar graf
geweest. Net of je een soort herkenning zoekt. Die vriendin heb ik pas leren kennen na haar dood. Ze nam contact met me
op en dat was op een moment dat ik het heel erg nodig had. Zal het ook nooit vergeten. Wat een mooi cadeau van die ring
trouwens. Heel speciaal...iets om te koesteren. Ik heb ook een sierraad en dat geeft me veel troost.
kersje: hier wel al wat opgeknapt maar nog niet helemaal. Blijft er lang in zitten. Mijn man veel last van hoesten. Ligt
nu te slapen...heeft er een dienst van 11 uur opzitten van oliebollen bakken dus....laat hem maar rusten. Mijn ma is opgeknapt,
maar nu begint mijn pa...we houden het in de familie. Zie er wel tegen op maandag weer te beginnen als ik nog niet fit ben, maar ja
dat is een probleem voor dan. Ik voel mijn meisje wel weer al meer, maar het is gewoon wat gespannen allemaal. Wat spierpijn
ook daar beneden. maar probeer me er geen zorgen over te maken. En ja, in Belgie heerst de griep. wij wonen er ehm, 1 minuut van af, haha
Reserve-belgen dus. Vind het ook heerlijk als je komt kletsen hier wat meer. Je kunt alles zo levendig vertellen.
Zie het allemaal zo voor me haha. Hoop dat het wat redelijk blijft met de misselijkheid. Hier keert ie wat terug in de
ochtend. wat een bijzondere nieuwjaar vorig jaar trouwens...
kim, balen van je mail. Ik typ hem soms maar in kladblok eerst, maar nadeel is dat ie wel eens verspringt dan.
Lieve dames, ik wens ieder het beste. Vorig jaar hebben we oud en nieuw niet gevierd. Dit jaar gaan we naar mijn pa en ma
pokeren haha. En nee, geen sprippoker. Dat zal ik maar niemand aan doen. Daarna hebben we een wenspijl die we opsteken.
DAarin kan je eens wens stoppen. Ik ga niet zeggen welke, maar ik denk dat je die wel kan raden. Schiet hem omhoog
richting onze engeltjes zodat ze het goed kunnen lezen.....ik had nog een stukje op mijn blog geschreven wat ik met jullie
wil delen. Typ dat hierna wel, want dat is voor iedereen.
liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-12-2010

Terwijl we leven in de kantlijn van 2010 denk ik terug aan een bewogen jaar.
Zo vol hoop begon ik dat jaar, zwanger na het verlies van ons meisje. Maar toen ik 5 januari op de ontwaakkamer lag na een curettage van een kindje wat niet mocht zijn hoorde ik iedereen elkaar het beste wensen voor het jaar 2010. Ik zie het nog zo voor me. Wat moest ik met dat jaar? Gaf mij maar 2009, want ondanks dat het grootste verdriet dat jaar zich in mij wortelde, was het ook het jaar van intens geluk van het moeder mogen worden. En 2010 begon ook weer met zoveel verdriet. Ze zeggen altijd dat je in een nieuw jaar vooruit moet kijken, maar wat als je dat niet wilt? Wat als je nog zo wanhopig achteruit wilt kijken om datgene wat je achter hebt moeten laten vast te klampen met elke vezel van je lichaam. Wat als je liever wilt leven in een illusie i.p.v. in een fantasie, omdat je daar gewoon nog niet aan toe bent?

Nee, 2010 is geen gemakkelijk jaar geweest. Als je denkt dat je alles wel gehad hebt laat het leven je genadeloos zien dat zoiets als: alles gehad.niet bestaat. In mei kwam weer de klap van het verlies van nog een zo gewenst kindje. Daarnaast zijn ook dit jaar een aantal mensen gestorven die als een rode draad deel maakte van mijn leven en ook dat gemis is groot.

En dan heb ik het nog niet over jezelf. Met Britt* ben ik ook voor een groot deel gestorven. En waar je andere op een of andere manier nog wel uit de weg kan gaan zit je dagelijks met jezelf opgescheept. Jezelf niet meer herkennen en worstelen met het dagelijkse leven.stap voor stap..en beetje bij beetje onthulde het jaar 2010 zich voor me. Wie vecht kan verliezen! Maar wie niet vecht is al verloren , dit staat op mijn krijtbord en elke dag geeft me dat kracht. En ook de mensen die je niet laten vallen hebben. Die de nieuwe Tam lieten zijn voor wie ze was. Mijn lieve man en het vertrouwen dat mijn kindjes*** nog gewoon om me heen zijn.

Dan in augustus een nieuwe zwangerschap. Een nieuw leven en nieuwe hoop.
Maar ik hoef niet uit te leggen dat dit alles hand in hand gaat met een ontzettende spanning, angst! Het goede nieuws dat dit kindje niet de ziekte van haar grote zus had en we wederom een meisje zouden krijgen. Wat er dan door je heen gaat. Maar ondanks grote hoop en vertrouwen toch nog altijd die angst. Ik leef nu niet meer in die illusie...ik leef in de fantasie, ik leef nu in 2010 en ga op naar 2011. Een jaar waarin ik hoop dat geluk zijn weg mag vervolgen op ons pad. Dat geluk naast verdriet kan leven..hand in hand!
Het verleden en de toekomst...hand in hand! Ik met mijn 2 meisjes, een engeltje en een bengeltje...hand in hand!

En voor ieder hier hoop ik dat 2011 een jaar mag zijn waarin fantasie werkelijkheid mag worden en illusie gekoesterd wordt in het mooiste plekje van je hart!




mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 31-12-2010

heel even snel hier...heb het druk druk druk!

Het is alweer bijna het einde van een moeizaam en moeilijk jaar!Een jaar dat waarschijnlijk en eigenlijk ook hopelijk het zwartste jaar in ons leven zal wezen. Een wisselvalllige dag vandaag met veel dubbele gedachtes en gevoelens. Blij dat we het verschrikkelijke jaar achter ons mogen gaan laten, maar ook met het gemis en de teruggaande herinneringen van onze lieve kindjes. Ook ik heb gemerkt dat deze dagen toch ontzettend veel met me doen...al merk ik wel aan mijzelf dat ik sterk in mijn schoenen sta. Ik vier het oud en nieuw en vier hiermee het geluk van onze aankomende zoon...die voor mijn gevoel is gestuurd door mijn verloren zoon die ik in 2010 op zijn plekje moet gaan laten. Het heeft zo moeten zijn en beide zoontjes hebben gewild dat ik nu ben waar ik sta...toch zitten geluk en pijn nu heel dicht bij elkaar net als 2010 en 2011 elkaar zullen gaan kruisen, zo kruisen Mijn Giel* en ons ventje elkaar ook.

Ondanks alles...wil ik toch zeggen dat ik hoop dat de jaarswisseling goed mag verlopen voor iedereen...dat het vuurwerk alle ellende met zich mee mag nemen en veel geluk zal sturen voor 2011. En dat onze engeltjes...samen met ons mogen genieten van het mooie vuurwerk dat hun kant op word gestuurd.xxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 31-12-2010

moet een beetje huilen om jullie berichten Cry

Wat een jaar inderdaad...nu ik erover nadenk wordt ik er enorm verdrietig van.
2010 was mijn mooiste en verdrietigste jaar. Prachtig omdat ik moeder werd van ons lieve meisje en zo verdrietig omdat ik haar meteen weer af moest geven. Ik vond haar geboorte het mooiste van 2010, ik denk er met veel trots en liefde aan terug.

Ik ga ook met dubbele gevoelens het nieuwe jaar in, intens blij omdat we over een paar weken ons tweede kindje in onze armen mogen sluiten en verdrietig omdat onze kleine Olivia hier fysiek geen deel meer van is.
Maar de dankbaarheid regeert, dankbaar voor mijn lieve vriend, die zo'n enorme lieverd voor mij is geweest, mijn redding en mijn steun. Met name dit jaar heeft hij mij laten zien en laten voelen dat hij onvoorwaardelijk en intens van mij houdt, mijn liefde voor hem is groter gegroeid dan ooit.

Ik denk ook aan Devika, Madelief en Cyn, nog zo kort geleden hun lieve kindje verloren. Alle drie hadden nu zo'n beetje moeten bevallen of al een hele kleine spruit moeten hebben. Deze tijd is enorm zwaar voor jullie en als ik iemand een mooi en gelukkig 2011 gun, zijn jullie het. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie snel zwanger mogen zijn en gezond en wel een kindje op de wereld mogen zetten.

En voor kersje, kim, tam en jasmien, mijn zwangere lotgenoten, wie had dat gedacht? dat we 2010 zwanger mochten afsluiten? wat een wonder voor ons allemaal.
Ik ken jullie nu bijna een jaar, jullie hebben mij begin dit jaar door de donkerste dagen heen geholpen, met grote dankbaarheid denk ik daar aan terug. Lieve meiden, jullie hebben allemaal een plekje in mijn hart veroverd.

Op ons allemaal! dat het maar voor iedereen een mooi jaar mag worden.
[Afbeelding: 33c6xea.jpg]
liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-12-2010

oh jeej,

Ik lees de laatste berichten en zit er gewoon bij te brullen.
tam, zo mooi geschreven.. en maria, een lief berichtje, kan het niet droog houden hoor.

kersje, mijn moeder had gedroomt dat wesley over haar wang aaide en met zijn vinger op haar hoofd tikte.
Gisteren waren de pakketten binnen. een foto van wesley op linnen af laten drukken. voor beide ouders.
toen ze die foto gisteren kreeg zei ze dat het helemaal compleet is.
de dromen, de gedachten en de foto van onze wesley.
Heb m gewoon in kleur laten afdrukken want hij ligt er zo lief bij. alsof hij slaapt.

tam, Ik zie dat je een reserve belg bentWink Kan je de hand schudden denk ik, ik woon 10 min. van belgie afSmile


Ik kijk terug op 2010 met geen goed gevoel.
er gingen veel dingen mis, en het enige lichtpuntje was dat ik in maart te horen kreeg dat ik zwanger was.
die zwangerschap heeft me het jaar door gesleept.
dan kwam de opname in het ziekenhuis in juli, ivm een trombose been.
ik mocht en kon niks, maar wist toen precies wie onze vrienden en familie waren.
en dan 28 okt. de grote klap. Wesley leefde niet meer.
als ik daaraan terug denk springen de tranen in mijn ogen, daar liep ik bijna 2 dagen met een levenloos kindje in mijn buik.
dat was zo moeilijk en zo zwaar.. zo confronterend.
toch is de geboorte van Wesley de mooiste dag uit mijn leven.
de pijn van de bevalling was zo snel vergeten, en wat hebben we samen genoten van ons mannetje.
we hebben er uren naar gekeken.
daarop teruggekeken hebben we goed afscheid van hem genomen.
veel herinneringen die altijd bij ons zullen blijven.

Nu gaan we 2011 in en hopen dat dit een beter jaar gaat worden.
het jaar waarin ik langzaam mijn werk weer ga oppakken.
het jaar waarin ik zo snel mogelijk van die medicatie af wil zijn.
het jaar waarin we mogen hopen op een broertje of zusje voor wesley als we daar aan toe zijn.

Ik wens jullie ook een geweldig nieuwjaar.
dat alle zwangere dames een mooi gezond kindje mogen krijgen.
en dat de niet zwangeren de moed niet zomaar op zullen geven.
dat ze snel positief zullen testen en een nieuwe zwangerschap aan mogen gaan.

vanavond steek ik geen vuurwerk af.
vanavond steek ik een kaarsje op en denk dan aan alle kindjes die niet meer bij ons mochten zijn.

Ik wens jullie een fijne avond.
en tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-01-2011

lieve dames allemaal.....niet mijn eigen woorden, maar niet minder gemeend:

Als ergens geluk voor het oprapen lag zou ik daarheen gaan op deze nieuwsjaardag Handen vol opgooien, hoog in de lucht dwarrelend met de wind in vogelvlucht Langs de sterren en de maan zou het dan jullie kant op gaan Al was het een klein beetje maar geluk voor jullie in dit nieuwe jaar



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 02-01-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Dank jullie voor jullie ontroerende woorden. In het afgelopen jaar, het moeilijkste uit mijn leven, heb ik jullie leren kennen als ontzettend lieve sterke meiden, die er voor elkaar zijn in moeilijke tijden, maar ook luid mee juichen als het geluk zich ten goede keert. Wij steunen elkaar. Ik weet niet hoe het nu met mij zou zijn als ik jullie niet had leren kennen. Ik weet wel dat het forum een onmisbare plek in mijn verwerking is (geweest). Dus heel erg bedankt, lieve meiden. Ik hoop nog lange tijd lief en leed met jullie te delen!

Tam, wat kan je toch mooi schrijven, meid. “Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht is al verloren.” Lieve Tam, je draagt een prachtig wondertje, het lieve zusje van Britt*. Het tij is gekeerd, je hebt alle kansen om het geluk weer te vinden. En daar ben ik zó blij om! Jij en je man samen met jullie twee meisjes, je engeltje en je bengeltje, hand in hand.
Ja, je bent een reserve-Belg! Hoe gaat het nu met je en met je man? Morgen moet je alweer werken, hè? Gaat dat wel lukken, meid? Misschien moet je nog even wat langer uitzieken? Aan je vakantie heb je eigenlijk ook niets gehad! Ach en nu heeft je vader het ook al te pakken! Doe rustig aan, lieve Tam. Zorg goed voor jezelf. Ik wens jou en je geliefden alle goeds voor 2011, want het is tijd voor een vreugdevol jaar. :-D

Kim, vreemd, hè, oud en nieuw met al die dubbele gevoelens. OUD en NIEUW. VERDRIET en HOOP. Onze STERREKINDJES en onze KINDJES-IN-DE-BUIK. We zijn een nieuw jaar begonnen, waarin we hopen dat we veel geluk zullen kennen en onze kindjes gezond en wel in onze armen mogen houden. En onze lieve sterrekindjes horen bij 2010, maar ook bij 2011 en alle jaren die we mogen leven. Want ze zijn een deel van ons. Wij laten zelf ook een deel achter in 2010, dat deel dat met onze kleintjes is gestorven. En de rest, al onze liefde en kracht, nemen we mee, ons leven lang. Zullen onze engeltjes het vuurwerk mooi hebben gevonden?
Ik hoop op een jaar vol vreugde en geluk voor jou, je man, lieve Dana en haar kleine broertje.Smile

Maria, ik deel met je dat de geboorte van je kind het allermooiste is. En het verdriet dat volgde…wat een donkere tijd. En nu, een nieuw jaar, de liefde voor je vriend is sterker dan ooit, de liefde voor Olivia zal je nooit verlaten, de liefde voor de kleine druktemaker in je buik is nu al enorm! Nog een week of 6 en je zult hem/haar in je armen mogen sluiten en bewonderen en koesteren. Ik kijk uit naar dat moment, word stil bij die gedachte…Wat een wonder en wat een groot geschenk! Ik verheug me nu al op het eerste berichtje dat je dan achter zult laten…Ik wil zo graag dat het leven je weer toe lacht, want dat heb je echt verdiend! :-D

Cyn, wat een mooie droom van je moeder. En wat mooi dat het nu helemaal compleet is met de lieve foto van Wesley. Alsof hij slaapt. Ach, die lieve kleine man.
Lieve Cyn, het is een ontzettend zwaar jaar voor je geweest. Ook bij jou was de geboorte de mooiste dag en heb je van hem genoten, samen met je man. Wat is dat toch een wonder, hè? Hoe we verliefd zijn op onze kindjes, ook al slapen ze hun diepste slaap.
Ik hoop dat 2011 een beter jaar voor jou zal zijn, waarin je je leven weer een beetje op de rit krijgt en waarin je mag hopen op een nieuwe zwangerschap, wanneer jullie eraan toe zijn. Smile

Devika en Madelief, voor jullie hoop ik op een jaar vol vreugde, de vreugde van een nieuwe zwangerschap en een mooie toekomst.Smile

Jasmien, voor jou hoop ik dat je je kindje gezond en wel in je armen mag sluiten. Een jaar vol mooie momenten. Vreugde in plaats van verdriet.:-D

Laura, voor jou hoop ik dat het geluk zich voort mag zetten en dat je wensen voor een broertje of zusje voor Semmy uit mogen komen. Smile

Meiden, ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar ik slaap steeds beter (en ben dus niet meer zo ontzettend vroeg op het forum)! Echt heerlijk.
Uma heeft me verbaasd met oud en nieuw. Ik verwachtte dat onze held-op-sokken zich in een hoekje zou verstoppen, maar niets was minder waar: ze werd baldadig van het vuurwerk!:twisted: Kleine dondersteen is het (maar wel een hele lieve). Het nieuwste speeltje is een lege schoenendoos. Daar gooit ze haar balletje in en kruipt er dan zelf lekker bij, haha. :-D

Fijne zondag, dames.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-01-2011

Lieve lieve meiden! vanaf het vliegveld van Helsinki wil ik jullie alvast een heel goed 2011 wensen! Mijn grootste wens is dat we allemaal moeder mogen worden in dit jaar! Ik hoop dat deze wens voor ons allemaal uit mag komen.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Onze vakantie was heerlijk. We zijn nu op de terugreis en ik ga morgen jullie berichten lezen en bijschrijven. Moet zeggen dat ik veel aan jullie heb gedacht. Bijzonder hoe jullie een plekje in mijn leven hebben gekregen!

Meiden, de vakantie hier was super. Het was zo mooi, overweldigend, koud en fijn samen. Het was echt goed voor ons. Vandaag zijn we 1 jaar getrouwd en ik ga met een erg goed gevoel over ons als stel ons 2e huwelijksjaar in.

Tot later, ik ga even een drankje doen met mijn mannetje!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-01-2011

lieve meiden,

allereerst happy new year en dat onze wensen maar allemaal uit mogen komen!!

ik ben erg druk en heb dus weinig gelezen de laatste tien pagina's ofzo... ik zag wel dat er twee goede echo's zijn geweest!!! joehoe!!!! gefeliciteerd!
hier gaat alles toppie hoor, semmy heeft inmiddels vier tandjes... sinds eergister.. hij heeft er veel last van gehad.
verder natuurlijk veel bij mijn moeder in huis en dat duurt ook nog wel ff.
een hele leuke kerst en oud en nieuw gehad en vol goede moed het nieuwe jaar in. helemaal leuk. ik hoop op net zo'n goed jaar als dat 2010 voor mij geweest is. al geld dat voor vele van ons helaas niet...

ik ben weer weg maar ik wilde jullie laten weten dat ik aan jullie denk!!
maria, jij gaat trouwens lekker he?!?!?! ruim 33 weken alweer!! top!!!

dikke kus voor jullie allemaal meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-01-2011

lieve laura, fijn weer wat van je te horen en ook hoe goed het met kleine Semmy gaat. ondanks dat ie last heeft van de tandjes,,,maar dat hoort erbij. Hoop dat het met je moeder ook al wat beter gaat.

madelief: o wat heerlijk te lezen dat je zo genoten hebt met je vakantie. DAt verdiende je zo. Nu zijn jullie helemaal klaar voor de volgende stap. En heel erg gefeliciteerd met je 1-jarige huwelijk. Hiep hiep hoera!

kersje, wat fijn dat je wat beter slaapt. Dan heeft een mens ook weer wat meer energie. Ik slaap ook super veel op het moment, soms het klokje rond, maar dat is gwoon door niet fit te zijn. morgen dus weer aan de slag. Ben gister al effe op school geweest om wat klaar te zetten. Het zal tegen vallen denk ik. Vandaag effe de stad in en merke dat mijn energie vlug op was (wel bijgevuld met een wafel met slagroom haha). Maar ik pas goed op en zet mijn stagiair maar wat meer aan het werk. De kou is er wel uit nu, maar ontzettend veel tandpijn en dat vind ik vervelender ,ik hoop dat het op houdt, want als ik ergens bang voor ben dan is het de tandarts wel (erg he).

Vandaag trouwens precies op de helft: 20 weken! Toch wel weer een mijlpaal. En mijn meisje vond dat ook, want ze heeft zich goed laten voelen vandaag en dat maakt me weer wat geruster. Ik vind jullie ook fantastisch. WAt een lieve woorden komen hiervoorbij. We begrijpen elkaar met een half woord en dat is erg fijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-01-2011

hey lieve meiden!

Tam gefeliciteerd meid! 20 weken alweer! :-D je zit op de helft! Ik vind het echt bizar hoe snel de tijd gaat, heb jij dat niet? ik ben zo blij voor je!
Je slaapt veel lees ik, je bent ook nog herstellende van die griep denk ik. En hopen dat die tandpijn wegtrekt he! Sad

Madelief, wat heerlijk te horen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! :-D en gefeliciteerd met jullie 1-jarige huwelijksdag! het is heel fijn te horen dat je met een goed gevoel het nieuwe jaar ingaat.

En die Semmy, ongelofelijk dat je kleintje al 4 tandjes heeft Laura! het lijkt zo kort geleden dat hij geboren werd...

Cyn, dank voor je mooie en eerlijke woorden. Ik denk dat 2011 een beter jaar gaat worden voor je, ik wil dat al je mooie dromen uitkomen.

Devika, waar zit je meid? ik vraag mij af hoe het met je gaat :confused:

kersje, wat goed dat je beter slaapt! ik ook de laatste dagen, dat is zo fijn! Zijn jullie nog naar het feest gegaan met oudjaar? ik hoop dat je een gezellige avond had in ieder geval. Wij hebben lekker relaxed scrabble en rummikub gespeelt (doen we al de hele week trouwens :mrgreenSmile en natuuuuuuurlijk veel oliebollen gegeten.

Kim, net als jij (e.a.) deden de laatste dagen van dit jaar mij ook erg veel. Ik had een flinke huilbui op nieuwjaarsdag. Ben je inmiddels helemaal beter? en je meisje ook?

nou meiden, ik hou het even kort, mijn hoofd doet zo'n pijn! Sad ik weet niet waar die hoofdpijn opeens vandaan komt...blech.. Misschien dat ik mijzelf toch onbewust zit op te fokken voor de echo morgen :-?, ik zou niet weten wat het anders kan zijn.

Ik ga zo het Spaanse schaep kijken, dat vind ik leuk :-D fijne avond meiden!

Mariaxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2011

tam,
ik ben net al kersje onder de indruk van de zin "wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren".
heb er verder niks aan toe te voegen haha.
hey, alweer 20 weken! je zit al op de helft. echt super.
lekker gevoel he, dat bewegende mensje in je buik.
kersje,
wat fijn dat je wat beter kan slapen.
die Uma van jou is maar een dondersteen he haha.
onze dondersteen hier kruipt ook in doosjes. hoe kleiner hoe beter.. klinkt dus erg bekend haha
devika,
Hoe is het met je? je bent al even niet meer geweest, ben je de dagen een beetje doorgekomen?
madelief,
lekker aan het genieten van de vakantie! leuk even wat van je te horen vanaf helsinki.
en gefeliciteerd met je 1 jarig huwelijk he!
maria,
succes met je echo morgen! toch weer even geruststellend om weer even naar binnen te kijken.

Oud en nieuw is gelukkig weer voorbij.
we hebben er weinig aan gedaan. lekker samen op de bank een filmpje gekeken.
om 24.00 uur m'n ventje een gelukkig nieuwjaar gewenst en de tranen vloeide weer.
het jaar echt afsluiten.. en hopen op een beter jaar.
staatsloterij was ook niet zo gul haha. jackpot is hier niet gevallen haha.
postcode loterij is hier vlakbij gevallen, 1 miljoen.. ben misschien toch in de verkeerde woonplaats gaan wonen haha.

m'n ventje zit in de nacht, dus kruip zo lekker alleen in m'n bedje.
't is alweer veel te laat.
morgen weer vroeg op.

meiden tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2011


Lieve meiden!

Ik wens jullie ontzettend veel geluk, liefde en warmte in het nieuwe jaar! En heeeeel veeeel mooie gezonde kindjes!
Jullie zijn zulke kanjers allemaal die het dubbel en dwars verdienen!

Een dikke kus en knuffel van mij!

Ik kom zo terug om bij te lezen en te schrijven…



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2011

Sorry lieve dames als ik weer egoïstisch doe…
Maar ik moet even een en ander kwijt.

De kerstdagen, die zijn gelukkig voorbij!!
Heb er destijds heel erg tegenop gekeken.
Kerst is wel leuk geweest…maar de nodige tranen waren er ook….
Maar ik ben helaas niet de enige hier he…
31 december, in de avond uren heb ik alle kaarten opgeruimd….
Zijn knuffel en gelukspoppetje en de schelpen en een foto van mij en mijn man staan er nog..
Tijdens heb opruimen zelf heb ik niet gehuild. Heb me groot gehouden. Omdat mijn man erbij zat. Had geen zin om te huilen waar hij bij was.
Heb de kaarten meegenomen naar zolder. En daar een flink potje zitten janken bij al zijn spulletjes…
Eenmaal weer beneden zag de woonkamer er zoo leeg uit… het dressoir…de aanblik ervan is zoo triest.. ik kan daar maar niet aan wennen…
De afgelopen maanden stonden daar zijn speelgoed en zwkaarten, daarna alle rouwkaarten…
Nu…niets meer…behalve zijn knuffel( en de 3 ander dingen)….
Any way, verder niets gedaan met oudjaar. Geen vuurwerk niks.
Mijn schoonouders kwamen op visite en we hebben samen op de bank gezeten met koffie.
Rond 10 voor 12 kreeg ik echt een soort van hartkloppingen….zo van nog een paar minuten dan is het gedaan met dit jaar…
Zooveel emoties kwamen naar boven en los..echt onvoorstelbaar…

As woensdag…dan zou/was ik uitgerekend…
Ik kan dat maar niet loslaten…ook de afgelopen dagen niet…
Ik blijf maar steeds fantaseren hoe het zou zijn…mijn Kaylash zou nu geboren zijn….

En mijn ei is er nog steeds niet!!!
Dat maakt et allemaal ook moeilijker…
10 december was ik ongesteld. Mijn ei zou er dus allang moeten zijn..
Zit nu al op dag 24!!!

As woensdag gaan we samen naar de gemeente. Ons kleintje inschrijven in onze trouwboekje…


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2011

He lieve meiden!

Ben thuis en ziek. Of eigenlijk niet meer zo ziek als gisteren, maar vond het toch beter even uit te zieken vandaag. Dus lekker lang geslapen en nu de tijd om bij te lezen en te schrijven. Zal wel een lange worden!

@ Devika, ik heb tranen gelaten bij jouw bericht. Zo moeilijk om alles op te ruimen. Kan me voorstellen dat dat veel pijn doet, iedere keer dat je de lege plek ziet. En woensdag jouw uitgerekende datum. Ik voel de pijn als ik me probeer voor te stellen hoe het is. Ik voel al pijn als ik aan mijn uitgerekende datum denk en die is nog 2 maanden weg. Goed dat jullie Kaylash bij gaan schrijven. Hij hoort bij jullie! En wat balen van je eisprong zeg! Ik hoop dat ie snel komt. Dat wachten daarop is zo naar! Sterkte meid, ik denk aan je!

@ maria, bijna 34 weken alweer! het lijkt zo snel te gaan! Voor jou waarschijlijk helemaal niet... Het wordt waarschijlijk steeds zwaarder voor je. Hoe slaap je?

Wat je schrijft over dat het achteraf beter was dat er meer tijd tussen het verlies van Olivia en je volgende zwangerschap zou zitten. Je schrijft dat je het bijna niet durft te zeggen tegen ons. Nou, dat mag best hoor. Maar je schrijft ook gelijk het gevoel wat het bij mij oproept er al bij. Iedere maand lijkt er een te veel. Mijn verlangen is zo groot, dat is niet te stoppen met verstand. Daarnaast is het nu alweer mijn 4e eisprong geweest, dus snel is het volgens mij niet meer. Op de hyves waar ik schreef was er 1 zwanger zonder uberhaupt ongesteld te worden. En ik denk dat het altijd moeilijk blijft. Maar ik hoop bovenal dat het voor mij ook gaat gelden wat jullie schrijven, dat het sneller lijkt te gaan! Dat zou zo fijn zijn!

Wat een heerlijk stukje om te lezen hoe jij met je kindje speelt in je buik en hoe goed je het voelt liggen en bewegen! Je schreef over dat je met 15 weken je kindje voelde, Kersje dacht nu al iets te voelen. herinneringen komen weer boven als ik dat lees. Op maandag voelde ik ons kindje voor het eerst goed bewegen. Ik was 15 weken zwanger. Op zaterdag weer. En op maandag was ze overleden. Zo raar en dubbel. Aan de ene kant kun je het dan niet geloven aan de andere ben ik blij dat ze me heeft laten weten dat ze er was en nog niet heel lang dood was.

En die voorbereidingen voor het kamertje enzo klinken heerlijk! En je hebt de naam nog niet! Heb je wel een short list? Wij weten het al heel lang. Dat viel ons ineens in en dat is zo gebleven. Ik hoop dat we ze mogen gaan gebruiken.

Goed dat je schrijft dat de Eenzaamheid van de Priemgetallen niets was. Ik heb het boek ook gelezen en vond het erg goed. Ga dus zeker niet naar de film.

Ik moet huilen bij het lezen van jouw woorden aan Devika, Cyn en mij in je berichtje op de laatste dag van 2010. Het doet nog zo'n pijn de hoop niet te hebben. Ik merk dat er bij jullie "zwangeren" nog zo veel verdriet is, maar toch ook hoop. En die hoop helpt je verder. Ik zwalk voor mijn gevoel wat rond en kan geen houvast vinden. Soms heb je een sprankje, maar meestal niet. Ik hoop dat die hoop snel bij ons komt, in de vorm van een nieuwe zwangerschap.....

Hoe laat heb je de echo vandaag? Naar dat je zo'n hoofdpijn had. Kan inderdaad van de spanning zijn, ik hoop dat de hoofdpijn dan ook weer snel weg is na de echo!

@ Kersje, ik heb zitten lachen om het verhaal van Uma en de kerstboom! Hihi, arme boom! Lief wat je schrijft, dat je hoopte dat ik met hoop en een blij hart vertrokken was. Ja, dat was ik zeker. En die hoop is er nog steeds. Mijn man heeft veel hoop voor deze ronde, ik vooral voor de IUI. Voor mij is het meer wachten op de ongi en dan beginnen met IUI. Hij heeft het gevoel dat hij zo zijn best heeft gedaan dat het best nu weleens raak kan zijn! Haha, we zullen zien!

Ik lees dat je zo moe was met de kerst. Hoe is dat nu? En wat je schrijft over de kwaaltjes van de zwangerschap, dat Maria daar zeker wel over mag schrijven, ben ik met je eens. Het is ook zwaar, een zwangerschap is altijd zwaar en zeker als het zo beladen is, of je er al zoveel maanden bij op kunt tellen door wat wij mee hebben gemaakt. Dus vertel gerust!

Moest lachen om het chocoladetaartverhaal! lekker zeg! Ons kersdiner was Kebab in Helsinki. Met kerst gaat alles dicht in Finland, iedereen viert kerst thuis. We hebben wel gelachen. Ik eet bijna nooit shoarma, laat staan op kerst.

En wat een verhaal van je huisarts. Of eigenlijk je assistente. Die zijn zo naar! jij hebt een vraag aan de huisarts en zij gaat oordelen. Ze heeft daar helemaal geen opleiding voor! Je wilt de huisarts spreken en dat zou ze moeten regelen. Als ik bel, vertel ik de assistente nooit waarvoor ik bel. Ik wil een arts spreken en daar heeft zij niets mee te maken. Maar als het dan nog niet werkt, kun je inderdaad beter een andere huisarts zoeken. ik hoop dat je misselijkheid snel beter wordt.

Wat je schrijft over de spanning rondom de echo's. Ik heb daar nu al dromen over! En ik ben nog niet eens zwanger. het gevoel van de echo waarop zonder enige aanleiding ons kindje dood bleek te zijn, is het naarste moment uit mijn leven. Die spanning ga ik nog vaak voelen denk ik. Maar iedere goede echo bevestigd weer, zo moet je nu maar denken. 12-1 heb je er toch weer 1? en alweer 11 weken!

En je schrijft dat Puck niet op jullie lijstje stond. Wij hadden het ook ongeveer zo. We wisten onze namen al. Maar toen onze kleine overleden bleek wilden we die namen bewaren voor de dag dat we deze echt uit kunnen gaan spreken. Daarom verzonnen we een andere naam. Noa voor een meisje, Noach voor een jongen. We dachten een jongetje te hebben gekregen en het werd dus Noach. Toen we hoorden wat de naam betekende (troostgever) vonden we het nog mooier.

Wat fijn dat je beter slaapt trouwens!

@ Tam, wat ontzettend naar dat de griep je zo lang bezig houdt! Je hele kerst ook ziek. Bah! Ik lees over het bezoekje van die vriendin. Wat lief dat je die spullen over kan nemen! En haar kleine op jouw schoot. Fijn dat het te doen was. Is weer een drempel die je over bent toch?

Hoe was je eerste dag vandaag? Trek je het een beetje weer te beginnen?

En wat een prachtig stuk heb je op je blog geschreven zeg. heel mooie overdenking van het gevoel van dit jaar voor jou. Wat een bizar bewogen jaar voor jou en wat een tegenstellingen zeg, in 1 jaar.

20 weken alweer! Over de helft! Leuk dat die kleine een feestje heeft gebouwd in jouw buik!

@ Kim, jij ook al zo ziek met de kerst! balen zeg! Hoe voel je je nu? En alweer ruim 23 weken zwanger! yeeehhhh! Je schreef heel treffend dat we het jaar 2010 eindigden, wat waarschijnlijk het zwartste jaar uit ons leven zal zijn. Dat voelt inderdaad zo. En ik wiebel nog naar 2011. Ik hoop zo dat dit jaar meer geluk gaat brengen, maar ik voel het nog niet. Ik voel me nog niet geraakt door het geluk. het ongeluk hangt nog rond..... Ik hoop dat het ook snel bij ons mag komen, dat geluk.

@ Cyn, wat ontzettend lief, die ring die je van je stiefzus hebt gekregen. Dat is echt heel attent om zo het vlindertje te verwerken. Naar trouwens dat je zo'n zusje hebt wat weinig gevoel heeft voor haar omgeving. Knap dat je je zo inhoud, ik had dat nooit gekunt....

En wat een mooi cadeau voor me mannetje!

En ik lees ook jouw mooie woorden op de laatste dag van het jaar. Heel ontroerend, ik hoop ook dat jouw wensen voor dit jaar uit gaan komen!

@ laura, fijn om wat van je te horen en helemaal fijn dat het goed gaat! Semmy met alweer 4 tanden! Dat gaat toch snel zeg.

Nou, dat was heel veel bijlezen! Ik zit volgens mij al meer dan een uur te lezen en te typen. Ben nu weer bij en kan weer lekker meeschrijven.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2011

Nou dan een kleine terugblik op onze vakantie. Het was echt fijn om de kerst over te slaan. We hebben er weinig van mee gekregen. We zaten in Helsinki op eerste kerstdag en 2e onderweg naar Lapland. We hadden een geweldig appartementje. Heel fijn echt. Onwijs gelachen met mijn mannetje. Beetje gek verhaal maar ga het toch vertellen. We hadden een sauna in het appartement. Heerlijk natuurlijk, maar funest voor zaad en dat van mijn man is al slecht natuurlijk. Toen waren we op het idee gekomen een koelelementje mee te nemen. Dan kon hij wel lekker de sauna in, maar bleef het fabriekje toch wat koel. Ik heb met echt bescheurd om hoe trouw hij iedere keer dat ding van het balkon haalde (was -24 dus koud!) en daarmee de sauna in ging. ben benieuwd of het wel heeft geholpen. We zullen het weten bij de IUI. Afgelopen donderdag heb ik mijn eisprong al gehad. Weer op dag 12 en we hebben ons best gedaan. Waren lekker relaxt en rozig van de kou, dus mijn man heeft veel hoop.

We hebben echt leuke dingen gedaan. Het hoogtepunt voor mij was wel de sleetocht met de huskys. Wat geweldig was dat. Die honden hebben zo'n enorme lol! Zijn echt niet te houden, helemaal gek van plezier als ze mogen gaan rennen. Schattig echt. En ook zo leuk dat je zelf met z'n twee op zo'n slee kunt. Ik heb daar echt van genoten en heel hard gelachen van plezier. Zo had ik me in tijden niet meer gevoeld.

het skieen was minder. Ik kan best OK skieen, maar was deze keer zo bang. Door alle pech die we steeds hebben gehad in de afgelopen maanden was ik erg bang om hard te vallen en iets te breken. En dat komt het tempo niet ten goede en ook het plezier niet. Ik heb alles maar gewoon heel rustig aan gedaan. Genoten van het prachtige uitzicht.

Oud en nieuw was raar. Ik heb enorm gehuild om alle verdriet van dit jaar. Om het verlies van ons dochtertje, om het verlies van de hoop om op een normale manier zwanger te worden. En ook nog eens de onzekerheid over hoe nu verder. Ik hoop zo dat ik snel weer zwanger mag zijn. Ik heb het gevoel dat ik zo instabiel ben, mijn weg niet weet en niet weet hoe ik vooruit kom. Geen houvast of punt om naar uit te kijken. Ik hoop dat dat snel weer komt.....

Verder nu dus gisteravond thuis gekomen en ziek. Mijn man was al de laatste dag van de vakantie ziek, bij mij begon het te komen. Morgen ga ik weer aan het werk. Ik zie er wel een beetje tegenop, maar het moet maar. Ik hou me maar vast aan dat het afleiding kan geven, maar mijn hart ligt er niet meer in. Dat is moeilijk. Voor mij voelt het als een doodlopende weg. Ik weet niet zo goed wat dan, maar toch, nu voelt het onzeker.

Meiden, ik hoop dat we nog lang samen blijven schrijven. Ik heb veel steun aan jullie!

xxx Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2011

Madelief! Wat ben ik blij dat je ondanks alle verdriet toch zo’n mooie vakantie heb gehad!
En ooh wat heb je een gedisciplineerd mannetje! Petje af hoor! Hahaha!
Heerlijk als een man zo meewerkt he! Ik hoop dat het klussen geholpen heeft en dat je nu hartstikke zwanger bent!!!
Je vakantie klinkt heel romantisch weet je dat! Heerlijk met z’n 2en in de sneeuw…oeff!

Jou verdriet met oud en nieuw…zoo herkenbaar…
Ik denk dat we hier allemaal massaal om 12 uur een brok en tranen gehad hebben!
Maar ook dat klinkt fijn..samen huilen…
Ik heb om 12 uur aan jullie allemaal gedacht! Ja echt! Wetende dat iedereen nu vast een traan aan het laten is…ook met kerst!

En wat naar dat je zo tegen je werk aan kijkt…
Hopelijk kijk je er morgen toch anders tegenaan.
Ik kon juist niet wachten om weer naar het werk te gaan….zo heeft mijn leven juist een klein beetje structuur en ben ik niet heel de dag bezig met zwanger worden en mijn verdriet.
Want thuis doe ik niets anders heb ik gemerkt.




mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2011

Je hebt helemaal gelijk! Thuis zitten is ook niets. Je bent alleen maar aan het denken en het malen en dat is ook niet goed. Daarom is het ook zo dubbel. Ik wil wel de afleiding, alleen niet de stress en druk van dit werk. Zo moeilijk.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2011

Devika,

Wat fijn weer even van je te horen.
Moeilijke dagen achter de rug zo te lezen.
Wel een mooi gebaar dat Kaylash in jullie trouwboekje wordt ingeschreven.
Is een rot gevoel he zo’n lege ruimte.
Het had er allemaal nog moeten staan, en je had Kaylash zo graag in je armen willen hebben.
Heb zelf ook moeten huilen toen de klok 24.00 uur sloeg hoor.
Is toch een gevoel van het jaar los moeten laten.
Ergens ook een gevoel van opluchting. Een nieuw jaar en nieuwe kansen!
Dat al onze mooiste dromen dit jaar maar uit mogen komen.

Woensdag een moeilijke dag voor je.. ik ga aan je denken.

Madelief,
Wat fijn dat je een goeie vakantie heb gehad.

Wat je schrijft aan kersje. Zo herkenbaar.
Het dromen over de echo’s terwijl je nog niet eens zwanger bent.
Ik denk dat als je zwanger bent, je inderdaad tegen de echo’s op ga zien.
Ben bang dat dat ook niet weg zal gaan die 9 maanden.
Ik denk dat ik dat zelf ook zal hebben hoor.
Ookal werd het bij mij pas bij 38,5 week bevestigd. Ik denk dat ik vanaf de eerste echo al in de stress schiet.
Maar daar moeten we allemaal weer doorheen.
Hoop zo dat je weer snel zwanger bent!
Moest ook erg lachen over het verhaal van je man en de koelelementen haha.

Wat goed dat je weer gaat werken.
Herken het dubbele gevoel. Je wilt afleiding, maar niet alle druk en stress die het met zich meebrengt.
Als het te veel wordt kan je het dan niet wat aanpassen dat je niet gelijk alles weer gaat doen?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2011

@ cyn,

Ja dat opgeluchte gevoel na 24.00 uur herken ik ook.
Moeilijk om het jaar los te laten, maar aan de andere kant weer fijn een nieuwe jaar vol nieuwe kansen!!!
En we gaan allemaal ons uiterste best doen om die dromen uit te laten komen!


Met kerst, bij het etentje met vrienden, een ander stel was net kort na mij bevallen.
Zij hadden hun dochtertje van 3 maanden mee. Ik moest wel even mijn tranen wegslikken. Maar heb wel met haar gespeeld en geknuffeld.
En weer moest ik aan een aantal mensen ons ervaring in amerika vertellen. En ongelofelijk, maar dat ging zo op de automatische piloot!!
Mensen schrokken van onze horror vakantie. Dat wij er alleen met z’n 2 tegen hebben moeten vechten, geen troost geen familie, plus nog een autorit van 10 uur en een vliegrit van 12 uur. Ik vertelde heb net of ik een film gezien had.
En als ik erover nadenk, kan ik het mij echt niet meer voorstellen dat ik en mijn man dat meegemaakt hebben.
Het is lijkt zo’n ongelofelijke slechte foute nachtmerrie waar wij in zaten en zitten! Het kan niet dat een mens zoiets meemaakt!
Waarom toen? Waarom zo ver? Hoeveel toeval kan het zijn???
Iemand opperde ineens van wees blij dat jullie aan land waren.
En toen dacht ik ooh jee! Wat als we een paar dagen later op vakantie waren of het was een paar dagen eerder gebeurd want in beide gevallen zaten we dan in het vliegtuig…
Dan schiet ik weer in de stress…terwijl die scenario helemaal niet geweest is…
Om moe van te worden.. zucht…..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2011

ja, maar goed dat jullie aan land waren,
moet je ook verder niet over nadenken hoor, wat als jullie in het vliegtuig zaten of wat dan ook.
het is inderdaad een nachtmerrie, en helaas worden we niet zomaar ineens wakker.
het is helaas echt gebeurd.
en dat je over jullie (horror) vakantie verteld is erg herkenbaar.
ik begin ook automatisch het hele verhaal te vertellen.
heb daar ook geen moeite meer mee, heb het al zo vaak verteld.
wel goed van je dat je met die kleine van 3 maanden heb gespeeld en geknuffeld.
ergens loop je er niet voor weg, maar denkt wel steeds ik had zo met mijn eigen kindje moeten spelen en knuffelen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2011

@ Cyn, ja, dat probeer ik wel. Ik pak nu weer enkele dingen over van mijn collega. Maar het probleem zit 'm in het reizen. Al mijn werk is in het buitenland. Als ik dus weer dingen ga doen, betekend dat alleen op reis. En daar zie ik zo tegenop. Volgende week donderdag ga ik een dag heen en weer naar UK, gelukkig met een collega. Dan een week daarna 2 dagen naar Barcelona. Ik moet een stuk of 7 trips inplannen naar UK. En dan doe ik nog maar een fractie van mijn echte werk.... Lastig, want ik wil het reizen nog niet opgeven. Misschien duurt het jaren voor ik weer zwanger ben en ik zou zo ongelukkig worden op kantoor. Al is dat nu wat ik het liefste zou doen. Maar ik weet dat als ik meer in mijn normale doen kom, het gaat kriebelen om te reizen. Ik hoop er maar het beste van.

Jij gaat toch ook weer langzaam beginnen?

En jij denkt dus nu ook al aan die echo's. Sommige mensen zeggen dat: als je maar voorbij die 16 weken bent, dan durf je er vast meer in te geloven. Maar ik ben bang van niet. Ik weet nu zo goed dat van de ene op de andere seconde een kindje zonder aanleiding dood kan gaan. Dat besef maakt me bang.... En trouwens, bij jou zou die grens op 38,5 weken liggen, dat is praktisch aan het einde. Dus dan gaat dat helemaal niet op. Het wordt hoe dan ook spannend. Maar we steunen elkaar hier!

Devika, kan me helemaal voorstellen dat je het verhaal wilt vertellen. En dat mensen er ontzettend van schrikken. Iedereen kan zich een heel klein beetje voorstellen dat dat een nachtmerrie moet zijn geweest. Wat je schrijft heeft geen zin, lieverd, er is geen als het een paar dagen eerder ofzo..... Het is zo gegaan en het geeft je nog achteraf meer stress om te bedenken wat er gebeurd was als het in het vliegtuig was gebeurd. Ik wou dat ik die pijn bij je weg kon nemen....

Ik voel me gelukkig ietsje beter. Het lange slapen heeft me goed gedaan. Vanavond komen mijn ouders even langs, ons een gelukkig nieuw jaar wensen. Verder nog wat dingen doen voor ons nieuwe huis. Donderdag moeten we het volgende ontwerp inleveren. Want dit is ook het jaar dat we beginnen aan het bouwen van ons droomhuis! En dat is wel weer fijn. Ik hoop zo als we daarheen verhuizen dat we dan 3 bedjes klaar mogen maken....

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2011

lieve dames ik heb een uberlange antw voor jullie getik. maar die post ik wel morgen.
kwil eerst al jullie berichten gelezen hebben en een antw daarop tikken.

dikke knuffel voor jullie allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2011

madelief,
ja met dat reizen maakt dat alles wel wat lastiger.
ik hoop dat langzamerhand de "zin" in het werken weer een beetje terug komt.
Ik ga zelf ook weer deze week beginnen.
ik werk op 2 locaties. a.s. woensdag werk ik op een locatie waar het allemaal wel mee zal vallen.
vrijdag begin ik op de groep die ik zelf heb opgestart. de kinderen daar zijn er toch wat meer bij betrokken geweest.
denk dat dat wel zwaar zal zijn. zeker de oudste kinderen kunnen wel met vragen komen.
ja, die echo's.. we moeten er toch aan geloven maar is inderdaad een dubbel gevoel.
alle echo's die ik bij wesley heb gehad waren goed, hij was zo actief daar binnen.
ik denk inderdaad dat ik wel tot het einde er mee bezig ben.
Er is me wel verteld door de gyneacoloog dat we samen in overleg gaan als er een 2e kindje op komst is.
om te kijken of het verantwoord is om die al bij 38 weken te halen.
ergens geeft dat toch wel een fijn gevoel.

waar ik wel van baal is dat ik mijn 9 maanden dagboek op het einde niet meer bij heb gehouden.
de laatste weken had ik er niet veel zin meer in en dacht, och straks wordt het geboren...
maar ja, dat is wat anders verlopen.
wel heb ik alle echo's van wesley bewaard.
en de dvd van de pretecho heb ik ook nog. ben achteraf zo blij dat we die wel hebben laten maken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-01-2011

Hoi meiden
maria, ja 20 weken. soms lijkt dat wel snel en soms lijkt het ook zo langzaam. Ik kan niet wachten tot het mei is.
Je had vandaag toch een echo? Hoe was ie? Het wordt voor jou ook steeds zwaarder. Lichamelijk maar ook psycisch denk ik.
Nog effe volhouden meid, wij zijn er voor je.

Devika; dank je voor je lieve woorden en wensen. Voor jou ook een hele moeilijke tijd nu. Heftig hoor. En oud en nieuw
vond ik ook zoveel moeilijker dan kerst. Het is een achteruit en vooruit kijken. Wel heel bijzonder dat jullie
woensdag jullie mooie mannetje gaan inschrijven. Heel symbolisch op die dag. Wat knap ook dat je met dat dochtertje van
vrienden gespeelt hebt. Echt meid: dikke schouderklop van mij.

madelief: niet echt fijn dat je je wat ziek voelt en je man ook. Bleh! Hoop dat het niet verder doorzet, want je kan er
effe zoet mee zijn weet ik helaas. Je vakantie klinkt zo super mooi. Wat fijn dat jullie naast het verdriet ook zo
konden genieten en gewoon het samen zijn is ook zo belangrijk. En die honden ook zo lief!En wat heb je een lieve vent. Hoe hij ook er zo mee
bezig is. En dan je werk. moeilijk hoor. Ook heftig dat het allemaal in het buitenland is. Laat het over je heen komen, neem
het nu effe dag voor dag en plan niet te veel. Komt vanzelf wel. De eerste stappen zijn al het moeilijkst. O, en een droomhuis
lees ik. Wauw, daar kan je ook veel energie in kwijt en daar komen zeker een heleboel bedjes bij hoor.

Cyn: fijn he die pretecho. Hebben we van ons meisje ook. Maar ik heb er nog niet naar durven kijken. Terwijl ik wel naar de filmpjes
kijk na de geboorte. Ik weet ook niet waarom. Komt nog wel. En dan ook jij je werk: ik werk ook met kinderen en was ook wel bang
voor de vragen, maar gek genoeg waren die er niet veel. Tja, een zei: juf, je moet niet blijven verdrietig zijn, ooit komt er wel
een kindje van je en gaat je bloed door! Tja........wat een antwoord. Was het maar zo makkelijk. Maar ja...kinderen zijn eerlijk.

kersje: ook weer begonnen? Ging het wat?

Hier weer gewerkt. Ging wel redelijk. ze waren braaf en we hebben vandaag lekker met verf gekliederd. Ben wel moe nu dus zo op de bank.
Nog steeds veel tandpijn, bah! En mijn ventje klinkt als een troep zeehonden haha. Het is zonde. Zal hem maar eens gaan verwennen!
liefs meiden


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

@ Kersje

Oooh meid je zit al op 11 weken! Wat heerlijk!
En wat grappig Uma in de boom met kerst! Hihihi. De kat uit de kerstboom kijken kwam in mij op J
Ik vind je ochtend ervaringen en berichten heerlijk om te lezen! Hahaha, wat maak jij veel mee op zo’n vroege ochtend!
En dat op een vrije dag! Ik moet eerlijk bekennen, dat doe ik dus echt niet. Op onze vrije dag liggen we minstens tot 12 uur op bed…*bloos*
En ooh dat je zo misselijk was in de winkel. Wat zielig, maar ik vind het ene kant ook wel grappig ja, dat idee dat je zo aanwijzingen gaf vanaf de zijlijn..haha gelukkig vond je et ook grappig om te vertellen. SmileP
En ook ik kreeg echt kippenvel van de droom die je had en waar je over verteld aan Cyn.
Over Puck..dat je haar zag als peuter..ook ik zie het voor me als je het zo verteld…
He en ik merk dat je beter slaapt! Hihihi! Goed hoor.
Moet je er ook zo vaak savonds uit om te plassen? Moe werd ik daarvan joh!
Op vakantie, overal waar ik een wc zag kreeg ik een drang om te plassen.
We liepen op monica beach in LA, in een uur tijd was ik 3x geweest. voordat we weg gingen moest ik nog even.
En ik wist dat eenmaal thuis zou mijn man daar een grap over maken bij mijn zusjes en zwagers. Zo van, die zus van jullie, overal waar ze een wc ziet moet ze een donatie doen.
Op dat moment lachte ik erom..nu moet is soms janken omdat hij dat grapje nooit heeft kunnen maken…
Tis iets heel kleins maar toch..

@ Tam,
Oooh meid je zit al op 20 weken!!!! Wooowww!! Geweldig!
En ik lees dat je goed ziek geweest ben. Meid, gaat het wat beter nu?
Hoop dat je heel gauw opknapt en lekker kunt genieten van het kleine meisje in je buik!
En wat lief van die vriendin dat je zoveel van haar kreeg kwa spulletjes.
En wat fijn dat je zo met haar kan praten. Vooral omdat ze het zelfde mee heeft gemaakt.
Je verteld ook over je oma die ook vroeg een kind verloren heeft. Mijn oma heeft helaas ook hetzelfde meegemaakt. 2x.
Toen het bij mij gebeurde heb ik veel steun aan haar gehad. Vroeger werd er idd niet over gesproken, dat zei ze ook. maar mij heeft ze wel moed ingesproken gelukkig.

En oooh Tam, ik heb met kippenvel en tranen in de ogen jou berichtje over je terugblik op 2010 gelezen…prachtig hoe je dat zo opsomt…en ook wat een verdriet heb jij moeten doorstaan…
Jou lijfspeuk geeft ook net als de ander meiden hier, mij ook kracht!
En wat mooi dat je een wenspijl heb afgestoken. Wat heb jij toch mooie ideeën!!
En wat een mooie woorden op 1 jan. Prachtig gewoon! Ik krijg daar echt een warm gevoel bij. Dank je wel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

@Cyn,
Wat naar dat je zusje zo bijdehand deed met kerst. Sommige mensen staan er niet bij stil he…
En wat een mooi gebaar van je stiefzus. Heel lief, dat ringetje! Bijzonder is dat he als mensen zulke mooie gebaren maken.
Je hebt het over de geboorte kaartjes van Wesley. Heb je die dan ook verstuurd als ik mag vragen.
En het aanblik van jou bij het grafje van Wesley met kerst, ik krijg spontaan tranen…zie het gewoon voor me, jij met kerst bij hem, het sneeuwt…
En hoe anders het had moeten zijn…

En wat bijzonder ja dat je schoonmoeder over Wesley gedroomd had!
Ik droom zelf ook weinig over Kaylash.
Mijn jongste zusje vertelde laats dat ze vlak na de geboorte van Kaylash over hem gedroomd had. Maar ze wilde het voor zich houden om te kijken of het uitkomt.
Ik heb het zowat uit haar geslagen toen pas vertelde ze wat ze gedroom had.
Zij heeft dus een dochtertje van 7 maanden, Meera. Ze droomde dat Meera iets meer dan een jaar was, kon lopen en dat ze aan haar handje Kaylash vast had.
Ik moest spontaan huilen toen ze dat vertelde. Dat beeld was zo schattig.

En je heb helemaal gelijk hoor, ik moet niet denken aan andere doemscenario’s.
Toch heb ik wel heel lang last gehad van het “wat als”gevoel…
Maar ik denk dat iedereen daar wel een beetje last van heeft. Ik probeer dat niet meer te doen hoor..alleen zo af en toe..dan steekt er weer even een “wat als”op..
Ik merk idd ook dat ik mijn horror ervaringen nu zonder moeite kan vertellen. Heb et ook al zeker 100x verteld. Dan wordt et steeds makkelijker.
Ik merk idd ook dat ik wel gewoon met baby’s kan spelen. Ik merk wel dat mijn omgeving daar voorzichtiger in is.
De vader van het kindje, die keek mij even heel lang aan voordat hij mij zijn dochter gaf. Zo van kan je het wel aan.
Ergens snap ik het ook wel. Maar ik heb toch liever dat mensen gewoon normaal doen.
Zo ook, toen dit kindje geboren werd, dat was 3 weken na Kaylash.
De vader is een goede vriend van mijn man. Maar we kregen geen geboorte kaartje in de bus.
Een andere vriend had het afgeraden om ons een kaartje te sturen. Omdat het voor ons te pijnlijk zou zijn.
Dat vond ik wel jammer. Ik had wel graag een geboorte kaartje van hun gekregen. Zo goed kennen we elkaar wel..
2 maanden later heb ik toch nog een geboorte felicitatie kaartje gestuurd. In de hoop alsnog een geboorte kaartje te ontvangen. Ook niet..
Dat vond ik heel jammer. Dat mensen ons zo ontzien. Goed bedoeld, maar zo voelt het niet.

He en ik lees dat je een dvd heb van de pretecho. Vind je het niet moeilijk om daar naar te kijken?
Wel mooi dat je die heb. Lijkt me wel heel mooi dat je bewegend beeld van hem heb.




mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

@ Maria,
Van jouw berichtje over verlies en zwanger worden en het diepgewortelde verlangen…
Daar moest ik echt van huilen…meid wat sla je toch spijkers met koppen…
Oh ja en die vriendin, tja.. die is niet egoïstisch maar hypocriet.
Voor mijn gevoel is dat nog erger. Vooral omdat ze ook in mijn schoenen gestaan heeft en mij destijds haar diepste gevoelens vertelt heeft. En ik ook toen het mij overkwam..
Je zou denken dat juist zij als lotgenoot weet wat wel en niet kan…maar goed, tis niet meer belangrijk..

En wat heerlijk al die verhalen over jullie kleintje! Hihi, ik kan haar chubycheeks maar niet vergeten. Ja, ik zeg haar omdat ik denk dat je een meisje krijgt…
En die echo foto met die chuby cheeks was zooo schattig, dan denk je automatisch aan een meisje..hihi..
Wat heerlijk joh dat jullie kleintje zo reageert op je aanrakingen! Lijkt me een heerlijk gevoel dat je zo met hem/haar kan spelen!
En je zegt dat je het moeilijk vind met namen. Hoop dat jullie er samen uitkomen!
Wij hadden dat destijds ook. Mijn man kon niks verzinnen en ik had maar 2 jongensnamen die ik mooi vond.
Op de dag van de 20 weken echo, toen we erachter kwamen dat we een jongen kregen vertelde ik mijn namen aan mijn man. Hij vond ze meteen mooi!
Maar 12 dagen hebben we kunnen genieten van het feit dat we een zoon kregen en hoe hij zou heten…

Ooh en je zei dat 2010 je mooiste en verdrietigste jaar was…dat gevoel herken ik!!!
Ik heb in 2010 het toppunt van geluk mogen ervaren…maar ook het dieptepunt van verdriet…heel raar hoe dat allemaal in een paar maanden tijd kan…
Uit heel mijn leven is 2010 een jaar die ik nooit zal vergeten… het mooiste en het meest pijnlijke heb ik in dat jaar ervaren…

En wat heerlijk dat je nu lekker bezig kan zijn met het inrichten van de babykamer. Wat lijkt me dat toch geweldig! Geboorte kaartjes uitzoeken, bedankjes. Heerlijk!
Geniet ervan meid! Tis je zooooo gegund!


@ Kim,
Ook aan jou heb ik veel gedacht met kerst en oud en nieuw.
Hoe is het met je? En jeee!! Je zit al op bijna 24 weken! Wat heerlijk!
En wat een mooie woorden, jou berichtje van 31 dec. Dat Giel* jullie een nieuwe kindje heeft gestuurd.
Ja dat geloof ik ook hoor!


@ Laura,
Ooh semmy al 4 tandjes! Wat gaat dat hard joh!
En echt waar, wat vind ik het fijn om te lezen dat 2010 een mooie jaar voor jou is geweest!
Bij jou is het allemaal goed gekomen, en hopelijk wordt 2011 voor ons wat 10 voor jou is geweest!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

@ Madelief,
Wat je zegt over de echo’s en het aantal weken. Dat mensen soms zeggen dat je de volgende keer gerust adem kunt halen als die aantal vertreken is.
Ik denk idd ook niet dat het zo is hoor…
Iedereen zei dat de eerste 12 weken cruciaal zijn.. mijn zw was er een om jaloers op te worden. Ja echt!
Kon alles eten, nooit overgeven of misselijk, vol energie. Ik liep op torenhoge pumps, kon alles nog doen als voorheen.
En toch ging het mis…bij 22 wkn. Je toestand of duur van de zw zegt dus helemaal niets he…
Ik denk dat ik de volgende keer 9mnd lang paniekerig zal zijn. Of niet.. weet et niet..
Maar weet iig dat met een gerust hart genieten er niet in zal zitten…ergens zullen we allemaal toch alert blijven he.
Maar goed, dat ziet we dan wel. Eerst zwanger worden!!!
Maar dan moet ik eerst een ei hebben! En die is er nog steeds niet!! Aaarggghh!

Mooi dat jullie dit jaar aan Julie droomhuis kunnen werken! Wat heerlijk! Dat zijn ook mooi dingen he!
Ik hoop en duim voor je dat als jullie verhuizen, dat je idd ook de babykamer op orde moet maken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2011

Meiden, net zo'n erg verhaal gehoord.... Ik belde het reisbureau om een trip voor mijn werk te boeken. Die meiden spreek ik iedere week wel om iets te boeken en toen ik bevallen was, stuurden ze ook heel lief een bos bloemen. Nu belde ik dus weer voor het eerst om een trip te gaan boeken. Sprak ik 1 dame en ze zei: ik heb zo aan je gedacht, ik heb ook 2 keer een kindje verloren na 3,4 maanden zwangerschap. Dus ik: oh wat erg. Wat zul je een pijn hebben gehad dit 2 keer mee te maken. Even gekletst. Toen vroeg ik: heb je daarna gezonde kinderen gekregen? Zij: nee, daarna ben ik direct in de overgang geraakt en kan ik dus geen kinderen meer krijgen. Wist niet wat ik moest zeggen..... zo erg voor haar....

@ Tam, gelukkig heeft het niet zo dramatisch doorgezet als bij jou en zijn mijn man en ik wel weer beter. Nog niet helemaal fit, maar wel OK. Wat je schrijft ga ik proberen. Het gewoon dag voor dag te nemen. Ik ben vandaag aan het werk en het gaat wel OK. Wel een beetje druk, maar dat is ook goed. Ik ben weer van alles aan het plannen en dat helpt ook om vooruit te kijken. De weken gaan sneller dan, als ik reis en dan komen we ook sneller bij meer kansen!

Wat naar dat je nog steeds niet helemaal fit bent en dat je man nog zo hoest! Zorg maar goed voor hem!

@ Devika, ik lees je verhaal aan Cyn over het niet krijgen van het geboortekaartje van vrienden. Wat onwijs moeilijk zeg. Dat wil je helemaal niet. Hoe pijnlijk ook, je wilt ook niet buitengesloten worden....

Jij had dus ook zo'n makkelijke zwangerschap. Ik ook. Goede echo's, niet misselijk, maar klein beetje moe, verder niets! Ik riep alleen maar: als het zo voelt kan ik er wel 6 baren! Je weet gewoon dat het zomaar mis kan gaan. Ik denk dat ik vooral rond de echo's heel bang zal zijn. Dat was ik vorige keer ook al. Misschien een voorgevoel? Maar we slepen elkaar hier er doorheen!

En jou ei, waar is ie mee bezig zeg! Heb je weleens vaker zo'n lange cyclus? Of kun je 'm gemist hebben?

Nou, ik ga weer aan het werk. Ik baal een beetje. Ik moet morgen een dag training geven. De presentatie daarvoor, een powerpoint van 150 pagina's was al af. Nu is het bestand beschadigd en kan niet meer geopend worden.... Nu moet ik een hele boel opnieuw doen. Daar had ik dus echt geen zin in!!!!

Bedenk me nu: Maria, jij had toch gisteren een groeiecho? Hoe is het gegaan? Of heb ik het nou mis?

Fijne dag meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

Madelief, wat erg joh van dat meisje van de reisbureau… jeetje zo vroeg in de overgang… ja, wat doe je dan..
Wat ik wel jammer vind is dat mensen het dan toch erbij laten zitten. Terwijl je ook kan kiezen voor een donor eicel.
Oke, je moet wel iemand hebben die er een wilt afstaan en je moet weer door de medische molen…Maar dan kom ik weer op die mooie lijfspreuk van Tam!
Maar goed, iedereen heeft daar zo zijn mening over he.
Ik moet wel zeggen, ik lees daar zo af en toe iets over, over vervroegde overgang. Daar schrik ik ook van ja.
Hopelijk overkomt dat niemand!!

Mijn ie, tja… voor de zwangerschap was ik iid onregelmatig en had ik lange cyclussen.
Bij Kaylash vond ik mijn ei pas op dag 24 of 25.
Vandaag zit ik op dag 24…ik hou maar aan vast dat et de vorige keer ook zo gelukt was met die elle lange cyclussen…
Hoewel, na de zwangerschap…de 2 cyclussen daarna waren mooi op tijd…
Pffff…..
Ik heb nog 3 ovu testen thuis…
En anders ga ik maar weer een afspraak maken met de voortplantingsdeskundige..voor een eisprong analyse..zucht…

ja de geboortekaarten dus… ja vind et jammer. Hoe pijnlijk het ook is, ik had heel graag een kaartje gewild..
maar goed… tis meer onwetendheid van andere he. Hun bedoelingen waren iig goed.

En meid wat een reizen moet je maken. Je lijkt mijn man wel. Hahaha, ik noem het zijn minivakatie’s. Want daar lijkt et soms ook op.
En jeetje wat balen van de presentatie! Heleboel opnieuw doen. Zucht he!

Ooh ja dat riep ik dus ook, als zwanger zijn zo aanvoelt wil ik ook wel draagmoeder worden!
Wat voelde dat fantastisch. Ik zou mijn leven lang wel zwanger willen zijn!
Ppff….



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2011

Oh jee, wat naar zulke lange cyclussen! maar ik hoop gewoon dat het deze maand met een laat ei raak is, dan heb je er geen last meer van! Want anders is het lang wachten zeg...

hihi, waren het maar minivakanties. Ja, je zit op mooie plekken en reist altijd comfortabel, maar het zijn zulke lange dagen! Ben altijd helemaal gebroken. Maar dat gaan jullie allemaal mee krijgen, want als ik reis, mail ik ook, dus krijgen jullie vast wel een hoop geklaag te horen vanuit allerlei oorden. Hihi!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2011

devika,

Ja wij hebben de geboorte kaartjes gewoon verstuurd.
Wesley was tenslotte toch geboren. maar hij leefde niet meer.
die kaarten lagen al zo lang te wachten.
ik heb toen zelf de inhoud veranderd. deze heb ik er toen ingeplakt en alles alsnog opgestuurd.

dat "wat als" gevoel heb ik vaak hoor.
wat als wesley nog wel had geleefd., en overleed bij de geboorte.
denk dat dat ook een enorme klap is.. nu was ik er voor de geboorte op voorbereid.
wat als wesley nog wel leefde na de geboorte.. misschien had hij maar een paar dagen geleefd.
of was het mannetje getekend voor het leven met iets ergs. dat weten we niet.
misschien nog erger, want dan heb ik hem echt leren kennen..

je kan jezelf er zo gek mee maken he. maarja. denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft.

wat vervelend van dat geboorte kaartje, en dan van goeie vrienden..
wij hebben dat ook gehad met een collega van mijn vriend zijn werk.
we waren bijna tegelijk zwanger. en we ontvingen geen kaartje.
ergens begrijp ik het wel.. maar aan de andere kant denk ik.. je moet niet voor mij gaan denken.
je weet niet wat er in me om gaat dus behandel me niet als iemand die zelf geen beslissingen kan maken.
ze hadden op z'n minst kunnen vragen of we daar wel op zitten te wachten.
en uiteindelijk wordt er voor jou besloten...
is ergens heel lief, maar zooooo iritant

de pretecho heb ik wel, en heb ik toen wesley leefde echt vele malen gezien.
maar sinds zijn dood niet meer,. ik durf er niet naar te kijken.
misschien dat dat nog komt... of misschien durf ik dat pas als er een broertje of zusje in mijn buik groeit.

wat je zegt over je zwangerschap heb ik ook gehad hoor.
gewoon normaal, zonder bijzonderheden.
van week 6 tot 10 misselijk.. van week 10 tot 15 moe .. en toen kon ik heel de wereld aan.
nooit ergens last van gehad.. maarja, dat zegt helaas niks he.


maria,
Hoe is je echo gegaan gisteren?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

ja dat wachten, dat is het is ergste idd.
ik moet zeggen ik raak steeds weer gewend aan de teleurstellende negatieve ovu testen...
elke dag denk ik weer..oke...weer neg..morgen weer proberen..klinkt erg auto.piloot he..

haha, ja ik weet dat geen vakanties zijn nee. mijn man maak idd ook lange dagen. vind et soms zelf zielig. als ik rond 7 uur al gegeten heb en ik bel hem zit hij nog in een overleg. avond eten enzo is dan pas om 9 a 10 uur.
maar goed, aan de andere kant ben ik ook wel trots op hem dat hij die kansen krijgt in zijn baan. ik denk dat jou man daar ook zo over denkt he!
en geklaag is neit erg hoor! kom maar op met al je avontuurlijke belevenissen! hihi!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

@ Cyn,

Ja ik denk idd dat iedereen met dat “wat als” loopt of heeft gelopen.
Het is zo raar he..jij zegt dat je de klap erger zou vinden als Wesley bij zijn geboorte zou overlijden.
Ik heb juist het omgekeerde.. Kaylash is levend geboren. Daar ben ik blij om. Ik heb hem zien bewegen en ik heb zijn hartje zien kloppen onder zijn huidje...
Ik zou het erger vinden als hij al voor zijn geboorte was overleden.
Maar ik denk dat iedereen dat anders ervaart he…op de een of ander manier heb je “vrede”met de manier van…
Het tegenover gestelde zou erger zijn…
Maar ik zou het denk ik ook erg vinden als hij een paar dagen na zijn geboorte alsnog was overleden…dat lijkt me erger…
En nu moet ik heel erg aan Tam denken….

Wel heel mooi dat je de geboorte kaarten alsnog heb opgestuurd….verdrietig dat je de inhoud heb moeten aanpassen….
En het ontvangen van kaarten…jullie hebben dus ook geen kaartje van de andere geboortes ontvangen..
Ja dat dacht ik dus ook, je moet niet voor mij gaan denken…idd lief…maar ook heel irritant…

Wat je zegt over de pretecho…dat je die niet meer durft te kijken…
Ik heb dat met de foto van Kaylash..ik heb een hele mooi in mijn telefoon staan.
De eerste paar weken na zijn geboorte heb ik er elke dag naar gekeken..
Nu durf ik dat niet meer… toen huilde ik alleen maar en was ik verdrietig als ik zijn foto zag..
Nu, nu huil ik niet iedere keer maar voel ik een enorme leegte….wat mij uiteindelijk weer aan het huilen maak..
Tis bijna een maand geleden dat ik naar zijn foto keek. Ik kijk en praat nu tegen zijn knuffel. En in mijn gedachte..

Ken je die reclame van wereldnatuurfonds ( denk ik) met dat kleine zeehondje die over het strand kruipt…een beetje een verwonde baby zeehondje..
Die reclame raakt mij in mijn hart…als ik dat baby zeehondje zie moet ik aan Kaylash denken…..
Weet niet waarom…
Het heeft zo’n schatig koppie…wat Kaylash ook had…en ik had Kaylash in mijn handen vast…zijn beentjes over elkaar gekruist…doet mij dan ook weer denken aan de
eehhh benen ( onderkant richiting staart) van dat zeehondje…
Heel gek…




mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-01-2011

Onze meid is op maandag geboren. Dinsdag is ze met spoed naar het andere ziekenhuis gegaan, maar er was nog zoveel onzeker. We besloten de geboortekaartjes gewoon op de bus te doen die donderdag voor we naar het ziekenhuis gingen. Ik had er wel een briefje bij gedaan dat ze in het ziekenhuis lag en bezoek dus effe niet ging, maar dat we hoop hielden. 2 uur na het op de bus doen van de kaarten wilden de artsen met ons spreken en zeiden ze dat ze niks konden doen. Gek genoeg was ik zo blij dat de kaarten op de bus waren al kreeg je dus eerst : hoera kaarten en daarna rouw kaarten.

maria, ik mis je. Wil zo graag horen dat het allemaal goed zit me tje echo.

Vanavond reageer ik verder, ben de kerstspullen aan het opruimen op het gemakje...........liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2011

Ja, ik maak me een beetje zorgen! maria, ik hoop zo dat alles goed met je is!

Kom later terug...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2011

ja tam,
Toen ik het tegen devika vertelde over wat als wesley nog wel had geleefd..
moest ik gelijk aan jou denken.
jullie hebben een mooi meisje op de wereld gezet wat op het eerste gezicht gezond was.
lijkt me inderdaad zo zwaar..
je leert elkaar net kennen.. en een paar dagen later moet je er voorgoed afscheid van nemen.

wel mooi dat je de kaartjes nog heb opgestuurd.
wij hebben daar erg over zitten twijfelen. maar hebben toch besloten het te doen.
achteraf ben ik zo blij dat ik daar zelf nog aan heb gewerkt.
ik was goed en wel bevallen, en ik deed alles weer. waaronder de kaarten afmaken.
het was toch het laatste wat ik nog voor ons mannetje kan doen.

devika,
wel apart van die reclame. dat dat je doet denken aan jullie kaylash.
ook wel een mooie gedachten.

hoelaat moest maria eigenlijk voor die echo?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-01-2011

hey lieve meiden, geen zorgen hoor...sorry dat ik nog niet gereageerd had :oops:
De echo was goed, de kleine oliebol weegt zo'n 2,5 kilo nu, precies in het midden van de groeicurves dus we verwachten dat het met de geboorte zo'n 6,5 pond is. Dat is geloof ik ook het gemiddelde geboortegewicht in Nederland.

In verband met bloeddruk die weer net iets hoger was dan vorige keer en wat andere klachten is mijn urine en bloed gecheckt gisteren, ik hoorde 's avonds dat het in orde was. Er is wel wat eiwit in mijn urine aangetroffen maar het is nog binnen de normen.

Ik ga morgen alles nalezen en reageren, ik ben een beetje druk vandaag.

liefs voor jullie allemaal!

Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2011

gelukkig dat die kleine oliebol goed groeit!
ben blij te horen dat het goed gaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

yeeehhh! Confusedmile:een lekkere oliebolletje dus! heerlijk dat ze zo gemiddeld is! wat een opluchting he. goed zo maria! Confusedmile:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-01-2011

nu heb ik zin in een oliebol!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2011

hihi! ben blij! maria, ik zat net in de auto en dacht: als ze morgen nog niet heeft geschreven is ze aan het bevallen! Gek he, ben er dan toch de hele tijd mee bezig. Maar ben erg blij te horen dat het allemaal goed gaat.

Had net een enorme aanvaring op mijn werk met een inflexibele pummel. Pfffff. stond echt te koken. En dan merk ik dat ik nog echt niet de oude ben. Kon wel in janken uitbarsten van kwaadheid. Dat doe ik normaal echt niet. Ben blij dat ik thuis ben. Voelde me heel naar in de auto. Ik wil me niet zo opwinden over zo iemand.

Zo naar de kapper. Is weer nodig. De tweede keer....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-01-2011

En over oliebollen, die hadden wij dus gemist door de vakantie. Zag ze gisteren liggen in de supermarkt en er toch maar een zak van mee genomen. Mijn ouders kwamen gisteravond even langs. Toen dus lekker 1 oliebol op. Ik had het toch een beetje gemist, maar die behoeft is nu weer lekker weg! Tot volgend jaar....


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-01-2011

oh maria, wat fijn. Ik moest zo aan je denken vandaag. Op een of andere manier dacht ik ook al dat je moest blijven omdat de bevalling begon ofzo. Beter nog dat het oliebolletje nog effe wacht. 2,5 klilo, amai. Mijn meisje woog 2760 gr bij geboorte dus daar zit je al bijna aan hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-01-2011

Hoi meiden,

Madelief en Devika, fijn dat jullie weer mee schrijven!

Maria, wat fijn dat de echo goed was! :-D Alles goed met de kleine oliebol en met jou gelukkig ook.

Ik ben al een paar dagen niet lekker, erg duizelig. Ik ben niet gaan werken. Ik denk morgen maar even naar de huisarts (joepie, echt zin in :evilSmile, als het vandaag niet beter gaat.

Liefs,
Kersje