Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

hmmm madelief, ja, eerst maar zien dat alles goed gaat he? inderdaad, zo voel(de) ik het ook....het wordt een spannende tijd voor je, dat kan ik je wel vertellen.
Niet zwanger zijn vond ik verschrikkelijk maar er zat ook een "rustige" kant aan het feit dat ik niet zwanger was. Ik voelde me namelijk nog erg verdrietig over Olivia, en toen ik weer zwanger werd voelde ik dat gemis nog steeds plus de angst en blijdschap van het zwanger zijn. Het was al met al erg druk in mijn hoofd! Confusedhock: hihi.
Ik hoop en pray dat het goed zit en goed blijft gaan Madelief, dat heb je na afgelopen jaar toch echt wel verdiend.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-01-2011

Oh ja Tam en Kersje hebben vandaag beide een echo he!!!
Meiden kom maar op met jullie goede nieuws over de echo's!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-01-2011

ik denk zelf dat ik een deze dagen mijn eitje vind.
mijn borsten staan zowat op springen. ( wat ik meestal heb rond mijn ovulatie of ongi zelf)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-01-2011

maria nog 35 dagen!!! jeeetje!! wat gaat dat hard joh!! een maand nog!
ben je al helemaal ready to go!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

Fijn dat je lichaam een beetje signalen laat zien dat het ei onderweg is Devika! is je man wel thuis de rest van de week trouwens???

Ja bizar he al 35 weken.....Confusedhock: vind het zelf nog onvoorstelbaar moet ik bekennen..kan niet geloven dat het al bijna zover is. Die tweede zwangerschap gaat zo snel! althans, zo voelt het. Ik ben benieuwd of jij dat straks ook zo ervaart....
Ja, we zijn er wel klaar voor hoor, we verlangen allebei enorm naar dit kindje, om het vast te houden, te bekijken, te knuffelen. Toch is het ook nog heel surrealistisch.....maar misschien heeft elke zwangere vrouw dat wel....


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

ik denk: ik zal vlug eens even naar de meiden mailen en wat lees ik daar:

HOERA [ATTACH=CONFIG]566[/ATTACH] zit met zo'n brede smile dit wonderlijke nieuws te lezen! Wat heeft die vakantie goed gedaan! Zo zie je maar, wonderen bestaan. Oh, wat is dit een goed gevoel......de eerste stap is gezet. En cyn en davika gaan gewoon volgen....ik voel het. Wij volgen elkaar hier goed op, hihi.
Ik weet van gekheid even niet wat te zeggen: johoe.....................


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

kersje, ik hoop dat de echo super goed is.......denk veel aan je.
EN maria: 35 weken, wat een mooi getal
kim, die heeft gewoon voorspellende gave haha


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-01-2011

tam hoe was de 20 weken echo!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

ok, zal hier dan maar effe mijn verhaal neerzetten haha.
We moesten om 9.20, maar zoals ook mijn voorspellende gave al zei haha, liep het erg uit voor we aan de beurt waren. De zenuwen weer door mijn keel en mijn hartslag kon zichzelf niet meer bijhouden geloof ik.
Daarna eerst mijn bloeddruk en die was ontzettend mooi 130/78. Niet te geloven bijna dat dit bij mijn vorige zw zo;n gevaar was.
Maar dan....de echo. JE zit daar naar het beeld te staren, maar ontspannen kan je niet. Pas na lange tijd en alleen maar positieve dingen kon ik me wat relaxen. Ons meisje was duidelijk kiekeboe aan het spelen, want ze dook elke keer weer goed weg, haha. De gyn lag ook helemaal in een deuk, maar ja.....ze wil nu al niet naar mama luisteren. Hij kon niet alles heel goed zien (zoals aangezicht enzo) maar de belangrijkste dingen heeft hij allemaal goedgekeurd. Ze woog nu ongeveer 455 gr. Prima dus...gemiddeld. Ze was steeds maar met haar handjes bezig en volgens hem stak ze bijna haar middelvinger op (tsss de jeugd van tegenwoordig).
Voetjes 4 cm dus nog effe wachten met schoenen kopen haha. Afijn, alles zag er goed uit en hij was tevreden. Over 4 weken weer en dan steeds met 3 wk ertussen. Heb nog wel bloed moeten laten prikken voor mijn hb dus nog effe afwachten voor dat.

Opgelucht zijn we lekker effe een soepie gaan eten bij la place. Wij hebben een groot woonwarenhuis hierzo vlakbij met la place en daarna naar het babygedeelte waar we lekker gezwijmeld hebben (nog niks gekocht...ik heb eigenlijk alles al , en pas als de kamer verhuisd is kan ik zien wat ik nog erbij wil ofzo. Maar het wag gewoon lekker relaxed. Kan dus weer effe rustig ademhalen. Weer een hele stap verder dus. Tam is blij! (en tamme-man ook haha)


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

jeahhhhhh Tam, wat een goede echo!!! :-D:-D:-D:-D wat heerlijk dat alles er goed uit zag en ze lekker gegroeid is! wat een opluchting he? pfffff!!! Confusedhock:

tot nu toe een superdag!!! nu ons kersje nog! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

ohja Tam, ik wil die kleine wel even zien! heb je een foto meegekregen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

maria, ik ga vanmiddag naar mijn ma en vraag aan mijn broer of ie even wil inscannen. Ik heb niet echt een mooie foto van haar helemaal, maar wel een hele leuke van haar handje......we gaan nu ook een afspraak maken voor een 3-D echo over een paar weken en hoop dan wel een mooie echo te hebben van haar. Tja, dat krijg je ervan als ze kiekeboe spelen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-01-2011

Yeeehhhhh!!! Een goede echo van de kleine meid van Tam!!! Het gaat super met goed nieuws vandaag! Ben blij voor jullie. Grappig zeg, die kleine die kiekeboe speelt!

Maria, jij werd dus ongeveer tegelijk zwanger. Nou, het bizarre is dat ik het nog niet doorhad, maar ik ben uitgerekend op de dag dat onze kleine Noach is geboren..... Mijn man zei het ineens. 23 september volgens de berekening. En op die dag ben ik bevallen. Kan geen toeval zijn voor mijn gevoel.

Maar mijn man snapte er niets van! Kon het helemaal niet geloven en is nu super blij! Heeft heel baldadig een biertje gepakt. Hij dronk al tijden geen alcohol, voor de zekerheid. Nu mag hij weer en moet ik het rustig aan doen.

Lieve Devika, ik vind jouw reacties echt super lief! Ik snap helemaal dat het dubbel is, ik zou ook verdrietig en blij tegelijk zijn. Ik hoop zo dat je snel volgt! En je ei lijkt in aantocht! Dat is mooi!

Verder heb ik echt een probleem met mijn werk. Ik wil echt niet iedere week 2 keer het vliegtuig in. Stewardessen hebben ook meer kans op miskramen. Ik moet echt iets anders gaan doen. Ik wil nu alle focus op deze kleine..... Dus met mijn man besloten mijn baas gelijk in te lichten. Morgen ga ik namelijk weer vliegen. En dat vind ik nu heel spannend....

Meiden, ik kan het nog steeds niet bevatten....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

awwww...je hebt een mooie nieuwe banner! :-D

en ja, wat een bijzondere datum Madelief.....hoe bizar he? inderdaad geen toeval, het moet gewoon zo zijn. Ik ben ruim een week voor Olivia haar geboortedag uitgerekend, vind dat ook zo bijzonder. Kersje bevalt weer bijna op de datum dat ze uitgerekend was van Puck. Soms kan je niet meer aan toeval denken dan he?

Wat leuk dat je man een biertje heeft gepakt! :mrgreen: good for him! hij zal wel geschrokken zijn toen jij in 1x zo voor hem stond, of niet? hihi! hij heeft dat biertje wel verdiend hoor!

ja en wat je werk betreft, doe wat goed voelt, en zet jezelf en je kindje op nummer 1.
Ik vond dat zelf erg moeilijk moet ik bekennen, dacht vaak dat ik mijn werkgever, collega's te kort zou doen maar heb dat toch doorgezet. Resultaat is dat ik al vanaf week 19 niet meer werk maar ik heb dat puur uit intuïtie besloten, het was echt nodig om dit kindje en mijzelf goed door de zwangerschap heen te dragen.
Jij en je kindje, daar gaat het nu even om. Ik wilde nooit meer denken "had ik maar", dus ik deed alles vanuit het perspectief dat ik dit kindje de best mogelijke kans wilde geven. En als dat betekent dat ik dan dus een half jaar niet werk, dan zij dat zo. Ik vond dat proces wel moeilijk omdat ik steeds conflicterende gevoelens had, een loyaliteitsprobleem naar mijn werk toe...maar ik heb doorgezet en ben daar nu zo blij mee. Zo snel weer zwanger zijn na de geboorte en dood van je eerste kindje is niet niks meid, zorg goed voor jezelf!

p.s. mijn kindje heeft de hik nu, aww...Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

Tam, een handje vind ik heel lief om te zien hoor! :-D leuk dat je het in laat scannen, ik ben benieuwd!

ik vraag me wel nu af hoe het met kersje gaat.....:?
Kersje, waar ben je meid?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-01-2011

Confusedhock:...WATTTTTT!......Wat gebeurt hier allemaal als ik even weg ben????????
Mijn ogen komen bijna mijn hoofd uit Hahahahahah. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh
MADELIEF.......Helemaal geweldig joh! HAHAHA...Ik zit hier echt met de rillingen over mijn lijf en de tranen in mijn ogen...meid wat ben ik blij voor je dat je die mallemolen niet in hoeft...
Ow echt geweldig super!!!Wat een geweldig mooie dag...en dan ook Nog TAM...Super gefeliciteerd met je echo lieverd!Ik had er al wat van opogevangen op hyves...
Nu wil ik nog goed nieuws van Kersje!!!

En Devika..... Ik wil van jou ook goed nieuws meid...Het liefste ook een positoeve zwangerschapstest en dat je je ei gemist hebt en anders nog even een paar dagen voordat de ovulatietest positief word...Ook voor jou komgt het goed schat, voordat ik mijn zoon in mijn armen heb verwacht ik bij jou nog een nieuwe zwangerschap, hou moed...

Jeh man!!!Ik had wel gelijk hé hahahaha, samen met Onze Maria:-D:-D
Zijn wij goed of zijn we geweldig hahahaha!!!
Ow ik ga even lekker nagenieten van dit prachtige nieuws allemaal.
Dat is alweer nummer 1 van 2011...tada!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-01-2011

Kim, jij had ook gelijk!!!! En inderdaad, vooral dat we dat hele gedoe in het ziekenhuis niet hoeven, wow wat fijn. Maar ik blijf het bizar vinden. het zaad was echt steeds slecht. Ze gaven ons 1% kans. En nu is het de eerste keer na 9 rondes gelukt en nu na 4.... Toch wel een wonder.

Maria, inderdaad, toeval lijkt niet te bestaan he, met deze dingen. Ja, ik ga mijn gevoel volgen. Dat is: geen risico's nemen.

Morgen ga ik met mijn baas naar Engeland. Ik heb hem net gesproken en hij geeft ook aan: neem geen risico's. Morgen is maar 45 min vliegen, maar hij zei al; trip van volgende week naar spanje cancellen we wel met een smoes. Ik ga morgen met hem verder praten over wat we nu willen. Over 3 weken echo en dan mag van mij iedereen het weten en kunnen we dingen concreet maken.

Daarnaast sprak ik net de bank en de financiering van ons nieuwe huis is rond! Echt een hele goede dag dus!!!

Kersje, ik duim dat jij er zo nog even een schepje bovenop komt doen!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-01-2011

O my god, wat een geweldig nieuws, Madelief! Je bent zwanger!!! Hier ook traantjes van blijdschap voor jou en je man! Echt super goed nieuws, zeg!!!:-D Wauw, ben helemaal opgewonden...Confusedhock::mrgreen: Een kindje gemaakt in Lapland, wat ontzettend leuk!

En de 20 weken echo van Tam was goed, ook super goed nieuws, meid!:-D

Mijn echo ging ook goed. We waren helemaal ontroerd. Hij/zij lag lekker te bewegen, maar liet zich ook heel mooi filmen/fotograferen! Smile En wat lijkt deze kleine hummel ontzettend veel op onze Puck...Ik heb net de echofoto's met elkaar vergeleken en stond echt versteld van de gelijkenis. Hetzelfde neusje en kinnetje, echt bijzonder. De nekplooi was trouwens goed. Bloeduitslag was iets in mis gegaan, dus daar krijgen we nog bericht van.

Een knuffeltje van Kersje (zeker ook voor Devika en Cyn, jullie zijn als volgende aan de beurt en je weet het...we volgen elkaar hier op op het forum!)


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

wat een emo-dag zeg! Confusedhock:

kersje, moet ook weer bijna huilen omdat het bij jullie ook goed ging vandaag. Wat ontroerend te horen dat dit kindje op Puck lijkt, wat mooi. Ik moest ook even huilen bij onze 20 weken echo....onze tweede spruit leek qua profiel ook zo op onze Olivia, dat besef en het besef dat het goed gaat met je kindje is een ingrijpend moment vind je niet? er komen zoveel herinneringen boven als je een echo hebt, vooral in het begin.
En nog een goede nekplooimeting ook....goed zo! weer een stapje verder he? wanneer mag je weer? met een week of 16?
Ik wil jullie kleine spruit zien! :-D laat kersjesman die foto op het www zetten!!! :mrgreen:

liefs en vele tompouces,
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-01-2011

oh wat heerlijk! ook bij Kersje prachtig nieuws!!! Ben zo blij voor je! En ongelofelijk dat deze kleine spruit op zijn/haar zus lijkt! Dat dat nu al te zien is!

Ik ga jullie even wat uurtjes verlaten. vanavond op pad voor ons huis (niet dat ik ergens anders aan kan denken dan die paar cellen in mijn buikje) en dan morgen naar Engeland. Tot vrijdag!

Devika, extra knuffel voor jou!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

ooh, meiden, het wordt me bijna allemaal te veel hoor.....deze emotioneel incontinente vrouw en dan al dat mooie nieuws, haha.
Kersje........super meid. Ook ik stond vandaag versteld....ik zag haar neusje en die leek zo op britt* haar neusje. Misschien zag ik het verkeerd, maar het vertederde me wel. Alleen laat deze meid zich niet mooi echo-graferen haha. En een mooie nekplooimeting. Wanneer vertel je het aan de buitenwereld?

Idd nummer 1 van 2011, want er gaan er nog volgen. Ik heb daar zo sterk een gevoel over. Een kwestie van tijd.
Enne madelief:.........een wonder? Wie weet heeft die lieve Noach* daar wel voor gezorgd, want onze engeltjes zijn zo dicht bij ons.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2011

[ATTACH=CONFIG]576[/ATTACH] ik krijg hem niet duidelijker, maar hier zie je haar handje waar ze naar ons zwaait. Verder heb ik vooral echo's van hoofdomtrek...buikomtrek etc. Ook wel een van de voetjes trouwens.
Ik luister nu veel naar het liedje: aanzoek zonder ringen van blof. Je moet maar eens naar de tekst luisteren of lezen.....zo toepasselijk. Ik vraag ook niet om haar hand, maar om haar vingers die me wijzen op mezelf......die me mezelf weer leren kennen, die me weer laten genieten. Word gewoon emo van dat liedje op dit moment. Afijn.........


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-01-2011

ahhh tam, wat een lief handje! :-D ik zwaai terug! schattig hoor.
Ik ga morgen op youtube het liedje eens opzoeken waar je het over had.

en nu naar bed, ik ben moe!

dag lieve meiden, slaap lekker.
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2011

Jeetje wat een onwijs goed nieuws hier allemaal!!!

Madelief!!!!! Ik weet niet wat ik lees!!! Ontzettend gefeliciteerd!!!! Je moet je vast heel bijzonder voelen nu! Je zegt: geen risico's nemen, helemaal mee eens! Maar wel een kleine toevoeging: hoe moeilijk het ook is, GENIET!!! Want voor jullie is het wel een extra wonder!! Slecht zaad?? Amehoela!!!

Kersje en tam!!! Joehoe!!! Beide een goede echo!!! Wauwie!! Blij te horen dat het allemaal voorspoedig verloopt!

Wij willen over een maandje denk ik weer serieus klussen om zwanger te raken! Dus wie weet hier ook wel een zwangerschap in 2011 al vind ik dat cyn en devika eerst mogen!!

Verder gaat met ons alles erg goed. Semmy is alweer bijna zeven maanden en het leek vanmiddag wel of hij mama zei... Maar ik zat op de wc en hij zat ff bij mijn moeder op schoot die continu mama tegen hem aan het zeggen is haha! Maar het leek echt of hij het ook een keertje zei... Als dat zo is, SMELT!!!

Slaap lekker allemaal lieve meiden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2011

Ik kom op het forum (wat ik vanmorgen vroeg nog even bijgelezen had)
En ineens zoveel meer berichten.. pff.. veel te lezen.
Maargoed daar gaan we…

Madelief,
Wat een super goed nieuws!!!!
Gefeliciteerd meid! Je verdient het zo!
(waren die koelelementen toch nog ergens goed voor)
en word het toch nog een 2011 baby!!
vind je het niet een raar idee dat je op dezelfde dag uitgerekend bent als de geboorte van jullie Noach?
Wat fijn dat je baas zo meeleeft. En dat de vlucht naar spanje gecanceld wordt
Ook nog een financiering die goed is! Jou dag kan helemaal niet meer stuk vandaag haha

tam, wat fijn dat je jullie meisje weer even hebt mogen bewonderen.
Goed nieuws! Super
En wat een geweldige foto.

Kersje, wat bijzonder dat deze kleine hummel zo op jullie puck lijkt.
Geeft vast weer een fijn gevoel om ‘m nu weer even te hebben gezien.
En gelukkig een goeie nekplooimeting.

Devika, wij gaan snel volgen meid! wij mogen ons ook snel aansluiten bij deze zwangere dames!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-01-2011

Cyn en devika, het is jullie ook zo ontzettend gegund!! En de mooie tijden gaan voor jullie ook aanbreken en ik hoop snel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2011

heb vandaag mijn leidinggevende gesproken.
ik mag maar 15 uurtjes per week werken gemiddeld. en zal op 1 groep nog boventallig blijven staan.
ergens geeft dat wel wat rust, het idee dat hun er ook zo mee bezig zijn.
en gelukkig mijn gevoelens goed kunnen begrijpen.

gisteravond werd het me een beetje teveel.
samen met mijn ventje op de bank een film gekeken die op tv was.
first mission. een mooie film maar zo emotioneel.
gaat natuurlijk net weer over iemand die in het begin zwanger is.
dat gaat dan mis, en vervolgens kan ze geen kinderen meer krijgen.
ze is arts en moet helpen bij een bevalling.
het kindje word dood geboren en dat zie je ook in beeld.
het werd me allemaal even te veel. het beeld dat ik wesley in mijn armen had zag ik meteen voor me.
mijn lieve vriendje wilde de film meteen over zetten en had het zo met me te doen.
vandaag ook niet helemaal op en top.
ben lekker naar m'n vriendin geweest en heb daar film gekeken.
3 delen achter elkaar, dus 6 uur aan een stuk film gekeken. en verder lekker niks.
nu net thuis, het eten staat op en m'n ventje is onderweg.

dames, een fijne avond!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-01-2011

lieve cyn, verstandig met je werk zo. Ik vind het al knap genoeg. En dan die film. Zou je daar wel naar kijken naar zulke films? Dat zou ik denk ik niet meer kunnen, maar misschien is het bij jou juist andersom.

laura; ik smelt met je mee hoor als die kleine vent dat zegt hihi. Jullie zijn hem in ieder geval goed laten oefenen.

Hier niet veel bijzonder. Bij mijn ma op de koffie. mijn nichtje was er en moest haar voorlezen. Gaat ze met haar hoofd op mijn buik liggen en zegt: baby snurkt, haha. Vond dat een grappig moment. Verder een afspraak gemaakt voor een 4-D echo zoals we toen ook bij ons eerste meisje hebben gedaan...eind februari. Ik ben nog steeds zo dankbaar dat ik die heb van britt* en wil dit graag weer. op tijd naar bedje vanaaf, want morgen weer een drukke dag op mijn werk en helaas mijn stagiair nog steeds zoek, bleh.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-01-2011

Tam, ik zwaai ook terug! Wat prachtig zeg, al die vingertjes! En dat liedje, inderdaad, toepasselijk en mooi. Je schrijft over dat kleine Noach voor dit wonder heeft gezorgd. Heel gek, zo voelt het inderdaad. Maar ik heb echt het gevoel dat de ziel van ons kindje weer terug is. het is maar net waar je in geloofd en ik geloof dat dat kan. En gek genoeg heb ik nu het gevoel dat ik zwanger ben van hetzelfde kindje. Dat had een medium ons ook gezegd. Ben benieuwd of me dat sterkt deze zwangerschap...

Schattig zeg, je nichtje. Is een 4D echo met geluid enzo? Ik was nooit van dat soort dingen, maar ga er nu toch over nadenken.

Laura, thanks! Geweldig! Semmy die aan het praten gaat. 7 maanden.... dat is geen kleine baby meer! En bij jullie dus ook plannen om te gaan voor een 2011 zwangerschap! Ik hoop dat Devika, Cyn en jij volgen inderdaad. Ik voel me heel apart. Kan het soms niet helemaal geloven.

Cyn, Thanks! Wat goed dat je met je leidinggevende hebt gesproken en dat ze zo goed rekening met je houden. Fijn dat het rust geeft voor jou. Oh, lieverd die film gisteravond! Wat moeilijk, kan me zo voorstellen dat je dat allemaal te veel wordt! Fijn dat je vandaag een ontspannendere film hebt gekeken. Even verstand op nul. Fijne avond.

Devika, ik hoop dat je ei nog zit! Wanneer komt je man ook al weer terug? Hoe is het trouwens met je zus?

Nou, ik ben vandaag voor mijn werk heen en weer naar Engeland geweest. Was goed, want ik kon zo met mijn baas even rustig praten. Maar ik voel me zo raar! Het lijkt net als in de dagen dat we net wisten dat ons kleintje dood was. Alleen dan precies het omgekeerde. Toen werd je wakker en dacht: er is iets ergs, wat was het ook al weer? Nu wordt ik wakker en denk: is het echt zo? Soms lijkt het of ik het allemaal heb gedroomd. Toen ik net thuis kwam, moest ik echt even de testen checken.

Verder dus afgesproken dat dit mijn laatste vlucht was. Als de echo over een paar weken goed blijkt, ga ik het de directie vertellen. En stellen we voor dat ik ander werk ga doen. Als ik na mijn verlof terug zou komen, zien we dan wel weer wat dan. Nu is alles gericht op rust en ontspanning voor mij. En dat voelt goed. Ben best opgelucht, ook al voelt het raar dat ik werk ga doen wat ik niet leuk vind. Maar ja, het is makkelijk, ik kan het vanuit huis doen en niemand controleert me echt. Dus met andere woorden: eigenlijk ideaal.

Heel soms denk ik even: het zal nu toch wel goed gaan? Ik heb morgen om 10 uur een belafspraak met de klinisch geneticus. Dat vind ik ook wel spannend hoor. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.

Ben trouwens misselijk. Vorige keer nergens last van, nu al wel. Ik was dit weekend al misselijk en dacht dat het van de griep was. Maar ik heb het nu nog. En ik voel dat mijn baarmoeder bezig is op te rekken, is nogal aanwezig. Best gek, want ik ben pas bijna 4 weken! En dan al zulke klachten. Dacht even: het zal toch geen tweeling zijn? Ach, ook dan zijn ze beiden welkom!

Nou, ik ga lekker bankhangen met mijn mannetje! Fijne avond meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2011

tam, ik wist van te voren niet waar de film over ging.
daar kwam ik later in het verhaal pas achter.

madelief,
ik raad een pretecho wel aan hoor.
is zo leuk. en ben achteraf zo blij dat we dat hebben gedaan.
wij hebben een half uur op beeld en een cdtje met foto's.

is allemaal nog een beetje onwerkelijk he.
maar je bent toch echt zwanger.. geeft vast een lekker gevoel.
ik denk dat er nu toch wel een hoop spanning van jullie afvalt.
niet meer elke maand die stress en zenuwen.. geniet ervan meid


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

Hallo lieve dames,
ff reageren met terug werkende kracht Smile
 
@ Cyn,
wat een mooie gebaar, die ring voor je man/vriend. vindt dat zo emotioneel mooi..
ik loop ook al een hele tijd rond met het idee om onze trouwringen te laten graveren.
met Kaylash zijn naam en geboorte datum. zo hebben we ook beide iets van hem.
mijn man en ik dragen ook hetzelfde gouden armbandje. die gaat er nooit uit. nu wil ik voor mijn armbandje een hangertje kopen met een K erin. binnenkort gaan we even langs bij een vriend van mijn man die juwelier is.
en wij staan nu beide aan deze kant he...de rest is gelukkig overgestoken!he...hopelijk krijg jij gauw groen licht om zwanger te worden. en vind ik gauw mijn ei..pfff...wat een zoektoch is het inmiddels geworden...
en ooh je werd verdrietig van die film. jeetje, ik zou ook gaan janken hoor als ik die gezien had...
wat emotioneel allemaal he..alles kom dan weer naar boven...
wat lief dat je vriend dan aan je denk door de tv over te willen zetten...
 
 
@ Kim,
ik lees nu dat je destijds je dagboek heb weggegooid uit woede...ik kan het me heel goed voorstellen..
ik wou het liefs ook van alles wegdoen...wat moest ik ermee als mijn kind er niet meer is.
en een ander kindje voelde concurerend aan. tot mijn man zei dat ik het niet zo moet zien.
een volgende kindje is niet zomaar een kindje maar het broertje of zusje van Kaylash. en hij zou er trots op zijn als zijn broertje of zusje zijn speeltjes en spulletjes kreeg..
oh ja wat je zei tegen Cyn over het wel en niet ontvangen van zwangerschapskaarten.
en dat diezelfde mensen idd hameren over het loslaten, maar zelf zogenaamd niets durven.
ik kan daar ook boos om worden.
hoorde van de week van mijn schoonzus dat een gezamelijke vriendin zwanger is. ben blij voor haar hoor. het deed mij verder geen pijn. mijn schoonzus wist neit hoe lang ze zwanger was.
kom ik die vriendin eergister tegen, met een toeter van een buik!! 18 weken! heb haar natuurlijkgefeliciteerd. afgelopen tijd veel met haar gemaild enzo. maar nooit heeft ze verteld dat ze zwanger is. ze wist niet hoe ze het mij moest vertellen en was bang mij te kwetsen.
erge is, ik ben eerder gekwets om het feit dat ze al zover is en niets verteld heeft.....
en maar tegen mij over de mail lullen dat ik verder moet en pos. moet blijven etc etc...pppff!
any way, wat lief dat Dana zo met haar broertje speelt. wat een lief gezicht is dat. hoe ze tegen de baby praat enzo. schattige leeftijd ook, 2 jaar, om op te eten!
en nee, bij mij heb je geen voorspellende gave...wat jammer... ben niet zwanger..
wel hoop ik dat je gelijk heb, dat ik en Cyn binnenkort aan de beurt zijn..
OOh wat zou dat mooi zijn he. alle dames weer zwanger....
 
 



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

@ Tam,
wat heb jij een heerlijk bed! en wat een mooie vooruitzicht dat je straks in dat grote bed lekker met je meisje zult knuffelen. raak helemaal ontroerd van dat beeld.
en wat ben ik blij om te horen dat je 20 weken echo goed is gegaan.
wat een schattige foto van haar handje. ook ik zwaai terug! wat lief!
weet je al wanneer jullie voor de 3D echo gaan.
en dat nr van Blof. heb em meteen opgezegt. wat een mooi nummer! zoo herkenbaar...
ik snap waarom je daar emo van wordt.....ik heb dat steeds met dat liedje "precios child"
die kreeg ik van jou. ken em nu zowat uit het hoofd. wat een mooi nummer..geeft helemaal mijn gevoel weer...
deze vind ik ook mooi... http://www.youtube.com/watch?v=156-q3rjZY4&feature=related
 
@ Maria,
ik lees nu dat je 18 kilo bent aangekomen! wat zal jou kleintje er lekker uitzien straks.
heerlijk zo'n kleine dikkertje met chubbywangetjes waar je lekker je tanden in kan zetten..oepps..hihi
en ach beetje sporten en op je voeding letten en die kilos ben je weer kwijt.
ik lees dus ook dat je een week voor de geboorte dag van Olivia* bent uitgerekend...wat bijzonder....
zou je willen dat je op haar geboorte dag bevalt?
na de geboorte van Kaylash heb ik zoo graag gewild en gehoopt om de volgende keer weer op die dag te bevallen. en dan van een gezond kindje...zo zou die dag extra bijzonder zijn ipv een zwarte bladzijde in ons leven...
maar goed, nu heb ik die gedachte laten varen...30 augustus is niet meer haarbaar..



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

@ Kersje,
wat ben ik blij dat je echo goed was. wat een opluchting he.
en wat mooi dat deze kleintje zo op grote zus Puck. ech heel bijzonder!
en de nekplooimeting was ook goed. wat kan je nu lekker gerust adem halen he.
en jij zit al ruim over de 12 weken. jeetje, wat gaat dat ook bij jou hard!
weet de buitenwereld het al?
 
@ Madelief,
Ik moet steeds aan je denken meid. over hoe gelukkig je je nu zult voelen.
en natuurlijk ben je ook een beetje ongerust, dat hoort erbij. maar kan me zo goed indenken wat voor moois er nu door je heen gaat.
en wat bijzonder dat je op de geboorte dag van Noach ben uitgerekend. dat kan idd geen toeval zijn!
je zegt ook dat je het gevoel heb dat je weer zwanger bent van hetzelfde kindje en dat hetzelfde zieltje terug is. ik geloof daar ook in!
zoals ik een x hier eerder gepost heb geloof ik in wedergeboorte.
ik ben van indiaase/hindoestaandse afkomst. wij geloven in reincarnatie. in mijn geloof zeggen ze ook dat baby's die te vroeg sterven dat die terug komen....
ik herken dus echt het gevoel die je heb!
en wat ben ik blij dat je minder gaat vliegen! idd beetje gas terug nemen. werk is maar werk.
allerbelangrijkste zijn nu jij en je kleintje. wees daar heel zuinig op.
en wat mooi dat je je banner meteen heb aangepast. zo zie ik ze graag!
jullie mogen dit jaar een extra kamertje inrichten...wat een mooie vooruitzicht!
oh je vroeg hoe het met mijn zus is. ja die hebben vorig week voedings adviezen gekregen. wat wel en niet gegeten mag worden. ze kunnen nu verder nog even niets doen. lab is pas in maart weer open dan mogen ze beginenn met ivf.
ik hoop zo dat het bij haar ook snel raak is.
ben blij om te horen dat dit je laatste vlucht was! ook goed dat je op het werk even over stapt naar wat anders. vooral je rust bewaren en rustig aan doen he. en zoals laura ook zie, probeer te genieten van deze mooie bijnzondere wonderbaarlijke zwangerschap!
en je denkt een tweeling. wauw! wat zou dat geweldig zijn he!!
 
@ Laura,
jullie willen nu voor een 2e gaan. Doen! en wat lief dat het leek of Semmy mama zei.
en 7 maandjes is die alweer. wat een schattige leeftijd he. de kindjes van mijn 2 zusjes zijn 7 en 8 maanden. jeemig, om op te eten! zooooo cute!!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

[SIZE=2]hier nog steeds geen ei te bekennen... en nee ook niet zwanger...de test was negatief..
word hier zo moedeloos van...
ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders terug naar de gyno..
sorry lieve meisjes als ik hier de sfeer verpest...er hangt hier zo'n mooie roze wolk en ik voel me heel schuldig als ik nu over mijn eigen ding begin...
heb het heel de dag volgehouden maar nu lukt dat ff niet meer...
was vanavond weer even op zolder geweest...wilde de babyspulletjes netjes ordenen enzo..
ik kwam mijn zwangerschapskaarten tegen...tegen beter weten in ben ik ze weer gaan lezen..
ik snap ook niet waarom ik dat doe...weet dat ik huilend ga eindigen, maar toch...kon het niet laten...
wat een lieve kaarten had ik gekregen...heb echt keihard gehuild...en was toch niemand die het kon horen dus dan kan je je ook lekker laten gaan...
het klinkt heel zielig allemaal, sorry, maar heb me dus echt hulpeloos alleen gevoeld...
hoe anders had het nu moeten zijn...ik had nu thuis moeten zijn met mijn Kaylash...ik wil mijn kindje terug!
voel me echt machteloos...er is echt niets meer waar ik aan kan vasthouden.... geen ongi, geen ei geen zwangerschap.....hoe moet dit verder...
ik had nu op een roze wolk moet zitten...maar ben in een regelrechte hel beland!
 
sorry als het allemaal dramatisch klinkt....denk ook dat het komt omdat ik moe ben.
afgelopen 3 dagen heel slecht geslapen. steeds om de paar uren wakker. merk dat ik steeds slecht slaap als mijn man weg is...want dan haal ik weer van alles in mijn hoofd....morgen is hij gelukkig weer terug.
ik zei laats tegen hem dat we misschien even tussenuit moeten.soms wordt het allemaal te veel.
maar door drukte op zijn werk kunnen we pas in april gaan...kan niet wachten...
heb nu een beetje hoofdpijn van al dat gehuil. ppfff...
ga maar proberen te slapen.
welteruste lieve meiden!
dikke knuffel!
[/SIZE]
 



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-01-2011

Lieve Devika,

Een knuffel voor jou! Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen en dat je je wat beter zult voelen vandaag.

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-01-2011

Lieve Devika,

Voel je alsjeblieft niet schuldig als je je het met ons over je verdriet hebt meid, de "roze wolk" doet niets af aan het verdriet dat jij en anderen hebben, het is er nog steeds, elke dag, en voor jou en cyn de laatste dagen waarschijnlijk nog meer dan normaal kan ik mij zo voorstellen.
Het is echt naar alleen thuis te zijn als je zo verdrietig bent he? ik wou dat er gisteren iemand bij je was om je troosten. En ja, dan ga je de spulletjes doorlezen, de zwangerschapskaarten....ik heb het ook gedaan. Ik werd er ook zo verdrietig van maar ik wilde ze aan de andere kant ook echt lezen en zien, gewoon iets tastbaars voelen denk ik, en de hartverwarmende dingen die vrienden en familie soms schreven waren ook zo mooi...

Het is inderdaad heel machteloos allemaal, je zit met al het verdriet om Kaylash en voor de rest inderdaad nu niets tastbaars om vooruit te kunnen kijken, dat lijkt mij heel zwaar voor je nu, ik begrijp dat je daar enorm verdrietig van wordt.
Het is een goed idee er even met je man tussenuit te gaan, april is wel ver weg hoor! kunnen jullie voor die tijd niet ergens samen een weekend een hotel pakken? soms kunnen twee dagen samen weg al een enorm verschil maken.
Ondanks je ongie wegblijft en je ei verstoppertje speelt heb ik er een goed gevoel bij Devika, ik verwacht dat je binnenkort weer zwanger zult zijn. Ik weet dat je niets aan die woorden hebt maar ik zeg ze toch maar gewoon, ik denk echt dat het geluk binnenkort weer aan jouw kant staat (en aangezien Kim en ik voorspellende gaven hebben! :mrgreenSmile.

Ben blij dat je man vandaag weer thuis komt, je zal wel moe zijn he? na al die dagen zo slecht slapen.....hoe hou je het werken vol meid? Confusedhock:
Veel liefs voor jou, arm om je heen en een knuffel. Hou nog even vol, voor jou gaat dit een heel mooi jaar worden, dat weet ik zeker.

liefs,
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

@ Kersje,
Dank je wel voor de knuffel! Ja ik voel me vandaag weer beter hoor…
Was een beetje in een emo bui gisteren..


@ Maria,
Dank je wel..
Idd…ik zocht gisteren ook iets tastbaars…
Ik denk dat ik deze ups en downs zal hebben zolang ik nog niet zwanger ben…er is nu even niets om naar uit te kijken, dan grijp je naar het verleden…
Ik hoop dat je voorspellende gave uitkomen! Ik moet zeggen dat ik daar ook in geloof hoor…
Ik geloof er wel in dat het binnenkort raak zal zijn. Die gedachte brengt gelukkig ook weer rust.

En ja we zijn idd ook af en toe een paar dagen weg geweest hoor. Maar dan in ned. Zelf.
Ik wil et liefs even ver weg….
Plannen waren om in december te gaan. Maar uiteindelijk vonden we het toch eng. 2010 was een raar jaar..en we wilden geen risico’s meer nemen.
En nu kan et ff niet. Maar goed, tis zoals het is. We gaan nu met mijn verjaardag in april een weekje weg.

En ooh wat ben ik blij mijn mannetje straks te zien. Haha.
Morgen gaan we gezellig logeren bij mijn ouders. Het etentje van oktober die niet meer doorging gaan we morgen alsnog doen.
Kijk daar echt al weken naar uit. Lekker uiteten met mijn ouders,broertje, zussen en aanhang en kindjes.
Zie morgen mijn neefje en nichtje van 7 en 8 maanden. Heb daar echt zin in. Wat een lieverdjes zijn het toch!
Word helemaal blij als ik eraan denk hun weer te zien!


Gaan jullie nog wat leuks doen meiden?



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2011

Gisteren avond. Kon niet slapen. Tijdens heb zappen kwam ik langs de astro tv.
Ik dacht ik stuur toch maar zo’n sms.
Kreeg de volgende voorspelling terug:

Voor 2011 de kaart zwaarden 10.
2011 brengt voor jou een heel nieuw begin maar daarvoor dien je wel eerst dingen af te sluiten.
Zet je angsten hier voor overboord en geniet van al het moois op je pad. Een frisse start voor een energiek nieuw jaar!


Wow! Hoe toepasselijk heee!! Werd er even heel stil van..



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-01-2011

Goede morgen meiden!

Cyn, thanks voor je advies. Ik denk dat ik het ook wel graag wil, die echo. Maar mijn mannetje niet.... Maar ja, we zijn nog niet zo ver.

Devika, wat een berg heb je geschreven! Ik ga even lezen en reageren....
Wat mooi, dat armbandje en je idee er een K aan te laten hangen. Ik merk dat ik heel blij ben met het diamantje in mijn trouwring. Het is echt bijzonder zoiets bij je te hebben.

Oh, wat moeilijk van die vriendin! Dat je haar gewoon over de mail hebt gesproken en dat ze niets zegt over haar zwangerschap! Wat denkt ze dan? Dat je daar nooit achter zou komen? Kan me voorstellen dat je gekwetst bent. Ik moet zeggen dat ik al een beetje gekwetst was door mijn nicht (een tijd geleden) en een vriendin. Die belden heel erg veel, pepten me iedere keer op en belden veel vaker dan normaal. En dan bellen ze ineens: ik ben 12 weken zwanger. Alsof ze zo naar me om hadden gekeken uit schuldgevoel! Misschien is dat niet zo, maar ik voelde me daar wel rot over.

Wat moeilijk he, om dat soort dromen te laten varen als dat je hoopte op 30 augustus te gaan bevallen.... Het is iets in je hoofd, waar je van droomt en je ook aan vast houdt. En dat loslaten is klote. Zo wilde ik steeds nog op mijn 30e moeder worden... Dat gaat niet meer lukken en toen ik dat zeker wist, heb ik daar een paar dagen last van gehad. Terwijl je rationeel ook wel weet: een gezond kindje is het belangrijkst. Maar toch, gevoel laat zich niet sturen....

Je bent een schat! Dat je zo blij voor ons bent, dat is zo lief! Jij gelooft dus ook dat een ziel terug kan komen. Bijzonder he, voor jou kan dat ook gaan gebeuren! Ik hoop ook zo voor je zus dat ze snel zwanger mogen zijn nadat ze gestart zijn met IVF. Het zal zwaar zijn voor ze zeg. Ik heb er erg veel over gelezen de afgelopen tijd, om te weten wat ons misschien te wachten stond. En hoewel ik niet twijfel of ik IVF zou willen, is het een behoorlijke belasting. Geef haar een knuffel van mij!

HOU OP!!! Je verpest hier de sfeer niet! Ik moet steeds aan je denken, leef echt met je mee. En gooi hier alles uit wat je denkt. We kunnen het samen delen en je zo steunen. Dat je ei nog steeds niet van zich laat horen, kl*te zeg! De gyn bellen lijkt me een heel goed idee. Ze kunnen dan zien aan je eierstokken waar je zit in de cyclus en hoe het er voor staat. Dat kan wel veel duidelijkheid geven. Nu is het alleen maar wachten....

De tranen lopen over mijn wangen als ik lees over je zwangerschapskaarten, en je gevoel dat jullie kleine vent er nu zou moeten zijn. Het doet je zo ongelofelijk veel pijn. Ik zou zo graag een stukje van je overnemen. Weet dat ik echt veel aan je denk, ben erg begaan met je. Je schrijft altijd dingen die mijn gevoel lijken te omschrijven, zo apart.

Goed dat je wel een plan maakt om er even tussenuit te gaan. Ook al is het nog heel lang wachten, je hebt iets om naar uit te kijken. Jullie samen weg, tijd voor elkaar en tot rust komen. Alleen al weten dat je gaat helpt.

Ik lees nu je bericht van deze morgen en ben blij te lezen dat je leuke plannen hebt voor het weekend. En dat je man vandaag terug komt! Dat helpt ook zo! Klinkt als een fijn weekend wat jullie voor de boeg hebben!

Oh, die sms! Inderdaad, erg toepasselijk. Er komt een nieuw begin meid, een nieuwe zwangerschap in dit jaar! Ik geloof er echt in!

Je vraagt of we leuke plannen hebben. Morgen ga ik met mijn zusje lunchen. Weet nog niet of ik het nieuws voor me kan houden. Verder morgen bij vrienden eten en dan de verjaardag van mijn schoonmoeder (geen zin in die verjaardag) dan gaan we lekker logeren bij mijn ouders. Op zondag organiseer ik een familiereunie. Er komt ook allemaal familie uit het buitenland dus dat is leuk. Ik moet er nog even een taart voor bakken, nog even verzinnen wat voor taart. Verder lekker samen met mijn man.

Kersje, hoe is het met je? Hoe voel je je en hoe is de misselijkheid?

Maria, hoe gaat het slapen bij jou? En hoe gaat het met de voorbereidingen?

Hier een emotionele ochtend. Na het douchen heb ik mijn buik en borsten weer in gesmeerd, net als ik de vorige keer trouw deed. De tranen stroomden over mijn wangen bij het gevoel en de geur van de aandacht voor die plekken op mijn lijf. Herinneringen komen dan boven en dat is zwaar. Maar ik ben zo blij met de kans...

Verder net de klinisch geneticus gesproken. Ze weten nog niets. De informatie is nog niet allemaal binnen. We moesten wel een afspraak maken voor een intake in het Erasmus bij de prenatale diagnostiek. Daar moeten we bij 16 weken heen voor een hele uitgebreide echo. Dat vind ik nu al heel erg spannend. Ook omdat ik buiten die echo's eigenlijk nog niet weet of ik nekplooimetingen ed wil. Vorige keer wilden we dat niet. Mijn gevoel zegt nog steeds van niet. Maar het spookt wel door mijn hoofd.

Ik heb zo meteen een afspraak bij de schoonheidsspecialiste. Heb er veel zin in!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-01-2011

Devika,
Wat mooi dat jullie beide hetzelfde hebben.
Een hangertje met de letter K is ook erg mooi.
Enja, nu wij nog haha.
Maar dat komt wel, heb er alle vertrouwen in!

Wat je verteld tegen Maria is zo herkenbaar.
Ik zat laatst ook nog te denken..
Dat ik zwanger zou raken en uitgerekend zal zijn rond dezelfde tijd als Wesley.
Lijkt me ergens heel gek. Maar toch ook wel heel bijzonder.
Maarja, ik denk dat dat ook aan mijn neus voorbij vliegt.
Want dan moet ik wel erg opschieten haha.
En meid, je verpest de sfeer echt niet hoor.
Eigenlijk gek he, je komt die kaartjes tegen en weet gewoon van jezelf dat je in huilen uitbarst als je ze leest.
Een toch ga je ze lezen. Dat heb ik zelf ook hoor!
Wij hebben familie en vrienden in een boekje laten schrijven toen wesley was overleden.
Ik kan alles nu lezen zonder te huilen.
Tot ik op de bladzijde kom waar mijn vader heeft geschreven.
Bij de eerste zin komen de tranen al te voorschijn. En toch bleef ik het lezen.

Ik hoop dat je vanavond een beetje kan slapen meid.
Dat breekt best op he, als je al een aantal nachten niet goed slaapt.

En wat een toeval van dat smsje van astro tv. Komt vast uit!
Wel een lekker vooruitzicht… even samen weg!
Wie weet joh! Madelief heeft ook een “vakantiebaby” haha
Al hopen we natuurlijk maar dat het toch misschien wat eerder gebeurd.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-01-2011

Cyn wat bijzonder zal dat zijn, de woorden van iedereen over Wesley. Kan me voorstellen dat je het niet droog houdt! Hoe is het verder met je?

Devika, weer lekker samen met je man?

Hier vandaag de moed bijeen geraapt en mijn zwangerschapsdagboekje gepakt. Daar wat in gelezen en onwijs gehuild. Maar daarna een nieuw stukje geschreven. Ik vind het toch fijn om daar verder te schrijven. Verder ben ik toch best bang aan het worden. Ik ben misselijk, maar voel ook steeds een beetje druk in mijn buik. Ik kan me herinneren dat ik dat de vorige keer ook had, maar weet niet precies meer wanneer. Maar ik ben nu zo bang dat het mis gaat, dat ik op alles zit te letten.... Probeer te genieten en de blijdschap is er echt wel, maar de angst groeit...

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-01-2011

oh madelief,
het geluk is je zo gegunt. en ik hoop echt dat je toch nog een beetje kan "genieten".
natuurlijk is het spannend en soms wel eng.
en het is niet gek dat je bang bent om dit kindje te verliezen.
was het maar al zover dat je een echo krijgt he.
denk dat dat ook wel een stukje rust geeft. dat je zelf ziet dat er een bewegend mensje in je buik zit.

en je moet je niet te ongerust maken over die misselijkheid hoor.
dat is bij iedere zwangerschap weer anders he.

wel knap van je dat je je boekje erbij hebt gepakt.
en er zelfs al in durft te schrijven.


hier gaat het verder wel goed.
moest vanmorgen vroeg me laten prikken. ivm die trombose.
eindelijk doen de medicijnen z'n werk goed. ik zit op het gemiddelde.
het was alleen weer veel te vroeg.
ik moest er voor half 9 zijn, en schrok om 08.25 uur wakker.
heb maar rustig aan gedaan en ben maar naar het ziekenhuis gereden om te prikken.
haha dat kan tenmiste zeker tot 10.00 uur.
daarna even op het werk geweest. even wat rotzooi opgeruimd.
administratie bijgewerkt en daarna naar huis.
er was een nieuwjaarsborrel.. maar daar was ik niet zo voor in de stemming.

nu lekker languit op bed tv kijken. (er is alleen niks leuks..)

goed weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-01-2011

Goede morgen! Volgens mij begint bij mij te komen wat een aantal van jullie ook hadden: vroeg wakker zijn! Ben al vanaf 6:15 wakker en heb liggen lezen. Toen nog maar een test gedaan en echt een super donkere streep, donkerder dan de controle streep. Het is dus echt zo.... Nu lekker theetje, krantje en wachten tot mijn mannetje ook wakker wordt voor een ontbijtje. Al geeft mijn maag en de misselijkheid aan dat ik wel iets moet gaan eten.....

Cyn, ik kan me helemaal voorstellen dat je hoofd echt niet staat naar een nieuw jaarsborrel! Goed dat je gewoon rustig aan hebt gedaan voor het bloedprikken en niet bent gaan stressen toen je zo laat wakker werd. Fijn dat de waarden nu normaal waren! Hoe lang moet het normaal zijn voor je af kunt gaan bouwen?

Nou, fijn weekend allemaal!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-01-2011

Goedemorgen lieve meiden!

Het is weer weekend, gelukkig. :-D Maar uitslapen lukte me niet (ben de laatste paar dagen toch weer steeds erg vroeg wakker). Maar vandaag maakt het niet uit, ik ben lekker vrij en kan terug mijn bedje in wanneer ik maar wil!

Madelief, jij bent ook al zo vroeg wakker! :-? Hoe voel je je, meid? Ik word nog steeds zo blij als ik eraan denk dat je weer zwanger bent! Ik kan me voorstellen dat je bang bent, dat lijkt me niet meer dan normaal. Je wilt het zo graag en moet er niet aan denken om dit kindje te verliezen. Ik was ook bang in het begin. Na de eerste echo (toen ik zag dat het hartje klopte) werd dat wel steeds wat beter. Ik hoop dat het voor jou ook zo mag gaan, lieverd. Ik duim voor je! Smile
Ja, die nekplooimeting hebben wij de eerste keer ook niet gedaan, maar nu wel. Ik blijf het lastig vinden, omdat het een kansberekening is en mensen vaak onnodig ongerust worden als de kansen groter zijn op een kindje met Down of een hartafwijking. Maar omdat de gyn ons zei dat ze in het bloedonderzoek wat bij de combinatietest hoort zouden kunnen zien of de placenta zijn werk begint te doen, hebben we het toch gedaan. Die uitslag hebben we trouwens nog niet, krijgen we hoop ik vrijdag. Confusedhock: Heel spannend dus. De uitslag van de combinatietest mbt de kans op een kindje met Down hebben we wel binnen: 1 : 4878. Schijnt een goede uitslag te zijn. Maar goed, het blijft een kansberekening. Maar tegenwoordig omarm ik al het goede nieuws, dus dit ook! Weet jij al wanneer je de eerste echo hebt? Heel fijn weekend, meid (en sterkte op die verjaardag, haha). Ben benieuwd of je het goede nieuws voor je kunt houden!
O, vergeet ik bijna te zeggen: Goed van je dat je het met je baas meteen hebt kunnen regelen dat je niet meer gaat vliegen! Fijn dat hij zo met je mee denkt. En wat heerlijk dat de financiering van jullie nieuwe huis rond is!

Cyn, je had je verslapen, o, jeetje! :-o Gelukkig kon je toch nog gaan en was de uitslag goed! Wat fijn voor je. Ik hoop dat je snel mag beginnen met afbouwen van de medicatie, meid.
Het is wel heel bijzonder dat ik praktisch op dezelfde datum als van Puck ben uitgerekend. Bij de laatste echo kwam de meting uit op 21 juli (is aan de hand van de eerdere echo’s 24 juli, dus dat laatste houden we aan) en van Puck was ik uitgerekend op 18 juli. Maar het is ook vreemd om dezelfde weg nog een keer te bewandelen (zo voelt het soms). Ik hoop maar dat het nu anders uitpakt en dat we dit jaar in juli een gezond kindje mogen krijgen.
Wat mooi dat iedereen wat geschreven heeft in het boekje. Ik kan me voorstellen dat de tranen rijkelijk vloeien als je het stuk van je vader leest. Cry
Je hebt het goed geregeld op je werk. Rustig aan weer beginnen is heel belangrijk.

~ Ik neem net een hap van een heerlijke sappige pruim en loopt het sap zo mijn mouw in, jak!:confused:~

Devika, wat een mooie voorspelling voor 2011! :-D Is je man weer terug? Je was zo verdrietig van de week, hoe gaat het nu met je? En heb je je ei nog kunnen spotten? Ik denk dat je gelijk hebt dat je terug grijpt naar het verleden zolang je nog niet verder kunt (door geen ei en geen zwangerschap). Een ei geeft hoop en dat heb je gewoon nodig. Blijf schrijven over je verdriet, meid. Dat mag hier! We delen lief én leed. We duimen voor je dat je snel hoop mag hebben en zwanger mag zijn!
Goed idee om er in april even saampjes met je man tussenuit te gaan, lieverd. Weten jullie al waar naar toe? Kersjesman en ik zijn ook van plan om in het voorjaar nog even samen ertussen uit te gaan. Maar waarschijnlijk niet ver weg, omdat ik liever in de buurt blijf deze zwangerschap.
Je vroeg of de buitenwereld al weet van mijn zwangerschap. Alle belangrijke mensen weten het inmiddels. Gisteravond hebben we het verteld aan de laatste vrienden die het nog niet wisten. Maar mijn collega’s weten het nog niet. Ik ga het denk ik volgende week vertellen, want mijn buikje begint zich te laten zien en ik weet niet hoe lang ik het nog kan verhullen. Daarbij is het ook wel gewoon tijd, vind ik. Ik wil deze zwangerschap ook kunnen vieren. En door het niet te vertellen is het net alsof ik het niet vier. Het is ook iedere keer zo fijn om te merken hoe blij iedereen is! Dan word ik zelf óók blij. En dat verdient dit kindje ook, de vreugde! Ik hoop dat jij dat ook snel weer mag maken.
Heel veel plezier tijdens het etentje, geniet van je neefje en nichtje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-01-2011

O, Tam, de baby snurkt, haha!:mrgreen: Net als mama…Jullie gaan een pretecho laten maken, wat leuk! Dat lijkt me ook leuk om te doen. Hoe is het op je werk gegaan? Maak je je niet te druk?
Wat een lief handje. En de kleine meid laat zich niet fotograferen, haha. Lekker eigenwijs, hoor. Ach, straks als ze in je armen ligt kun je honderden foto’s van haar maken! Als ze een beetje op haar grote zus lijkt, zal ze een schoonheid zijn. Ik kan nu al bijna niet wachten om de eerste foto te zien, ben zo benieuwd…Op de echo leek haar neusje op die van Britt*. Ik heb dat ook hoor, het gevoel dat ik het misschien niet goed zie, misschien wíl ik de gelijkenis wel gewoon zien! Ach, hoe dan ook, ik vind het een fijn idee dat ze op hun grote zussen lijken.
En jij bent emotioneel incontinent? :-o Hier doen de hormonen ook zijn werk en de traantjes komen ineens veel sneller!

Laura, wauw, kleine Sem is al aan het oefenen met ‘mama’zeggen! :-D En jullie gaan binnenkort voor de volgende zwangerschap, wat leuk en spannend! Hopelijk is 2011 een vruchtbaar jaar voor alle forumdames.

Maria, sinds ik de laatste echo heb gezien, wordt het allemaal steeds meer werkelijkheid. Ik ben nu al helemaal weg van dit kindje en hoop zo dat hij/zij goed zal groeien! Ik ben ook veel emotioneler nu. Ik denk ook meer na over de toekomst en ben tegelijkertijd bang dat het weer niet gaat gebeuren…Maar ik probeer hoop te hebben. Na de 20 weken echo weten we meer en als dat goed is, nou, dan gaan de vlaggen uit hier hoor!:mrgreen::-D En dan ga ik me toch een partij inkopen doen en blij zijn en me verheugen! Ik verheug me op het verheugen, haha.
En bij jou schiet het ook echt op nu, hè? Je gaat ook voor de borstvoeding. Hopelijk lukt het, je hoort daar wel eens horrorverhalen over. :? Goed idee om direct een lactatiedeskundige in te schakelen als het niet soepel gaat. Ben je verder al ver met de voorbereidingen?
De volgende echo hebben we volgende week alweer (op vrijdag, met 13 weken en 4 dagen) en dan daarna bij 17 weken weer. Het wordt steeds spannender of ze al iets van de placentafunctie kunnen zeggen!Confusedhock:
Kersjesman heeft me geholpen met de echofoto inscannen, maar de internetverbinding haperde, dus we konden hem nog niet op het forum plaatsen. Maar dit weekend gaat het lukken (hij ligt nu nog te slapen, dus het zal in een volgend berichtje zijn). Kersjesman heeft gisteren opgetreden met de band en is daarna gaan stappen, dus ik verwacht dat hij wel een beetje brak zal zijn…We hebben het nieuws gisteren verteld aan de andere bandleden en hun vrouwen, echt leuk! (de drummer wist het al, maar dat komt omdat zijn vrouw mijn beste vriendin is, dus die hadden we het al verteld)

Kim, hoe gaat het met jou, meid (waarzegster, haha)? Wat geweldig, hè, dat Madelief zwanger is! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.:-D
En hoe gaat het met Dana en de kleine jongen in je buik? Wat lief hoe Dana bezig is met haar kleine broertje! Heerlijk dat je zo van haar en de kleine jongen kunt genieten (ook al lukt dat niet elke dag natuurlijk). Fijn dat je een beetje durft te dagdromen! Zijn jullie al bezig met namen?
Wat ontzettend naar dat je zo’n last hebt van je rug! Goed dat je hulp in gaat schakelen straks, met het poetsen. Hoe gaat het nu met de verbouwing?
Wanneer ben je begonnen in je dagboek? Wat een mooi idee! Ik durf dat nog niet zo goed. Soms schrijf ik een stukje in het boekje van Puck, maar dit kindje heeft nog niet zijn/haar eigen boek…Misschien ga ik toch maar de stoute schoenen aantrekken!

Jasmien, ik mis je hier. Lees je nog wel eens mee? Ik hoop dat het goed met je gaat, meid. Ga je nog verhuizen naar Nederland?

Mijn maag rommelt, ik ga zo maar wat eten…Verder is het nog heel stil in huis. Uma is met haar favoriete bezigheid bezig: vogeltjes kijken. Hoewel ze ook erg van spelen in de badkamer houdt, ze wil altijd mee naar binnen. Weet je dat ze me ’s morgens altijd staat op te wachten? Ze hoort dat ik opsta en komt dan voor de slaapkamerdeur liggen en wil meteen geknuffeld worden. Wat een lieverdje! En weet je waar ze mee speelt in de badkamer? Met een tampon!:oops: (een schone natuurlijk, hihi) Dat vindt ze zó leuk! Ik vind dat wel een goede bestemming voor een tampon eigenlijk, ik heb ze nu toch niet nodig, haha!

Nou, lieve meiden, veel plezier dit weekend!

Liefs en een knuffel,Smile
Kersje en Uma


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-01-2011

Lieve meiden,
Jee...een hoop geschreven weer. Doe mijn best op alles goed te reageren.

madelief; we hebben van britt* een dvd met een half uur bewegende beelden toen ze ongeveer 28 wk was in de buik.
We kregen ook een boel "gewone" echo foto's en dan ook 3-D foto's. Zien er op zich wat raar uit hoor...net van die
modderkindjes, maar je ziet ze wel al goed. Omdat mijn placenta toen voor lag, waren het niet de beste foto's.
We willen dit nu weer...voelt gewoon goed. Misschien ook omdat ik bij de echo's niet echt kan genieten, ben steeds
zo gespannen en hoop bij deze wel gewoon te kunnen genieten. Misschien ook wel door alles wat er gebeurd is dat ik
zoveel mogelijk beeld-materiaal wil. Ik weet niet.
En jij...goed wat je met je werk bespreekt. Je weet wat je wil! en een nog dikkere streep. Ik vind het nog steeds
zo'n wonder. En die uitgerekende dag: heel bijzonder.
De eerste keer dat ik zwanger was na britt* was ik een dag na haar uitgerekend. Helaas mocht het niet zo zijn. Die kans
is erg klein dus hou je daar niet mee bezig. BAng ben je toch wel, dat hoort erbij.Een roze wolk, maar met een zwart
randje. Dat is nu eenmaal zo. Dus vechten we ons er doorheen en krijgen kracht uit de positieve momenten.
Ook al had ik veel verdriet toen: ik had met mijn meisje een afspraak gemaakt:
als dit kindje ook jouw ziekte heeft laat het dan in het begin fout gaan, laat ze niet dat mee moeten maken wat jij
meegemaakt hebt. Zo probeer ik het maar te zien.Dat geeft wat troost.
Was het fijn bij de schoonheidsspecialiste?

Devika; jee, ook weer zo'n tranentrekker dat liedje. Jij haalt ook veel kracht uit liedjes en teksten he! Ik heb het
wel eens eerder verteld, maar ik heb een cd gemaakt voor haar na haar dood. Met allemaal liedjes op die bij haar hoorde
of die me kracht gaven. Ik zet deze met regelmaat op, het zijn haar liedjes. Voel je ook niet schuldig
over je verdriet...dat nooit. Vergeet ook niet dat het bij mij pas een jaar na haar dood was voordat wij wat positief
nieuws hadden. Zo lang zal het bij jou niet zijn...echt niet! Jij had toch ook een bijzondere horoscoop?
Ik merkte pas een kleine paar mnd voordat we weer zwanger werden van dit kindje nu dat ik wat krachtiger werd, het meer
"verwerkt"had ...voor zover dat kan en dat heeft me sterk gemaakt. Ben blij daarvoor, het voelt dat ik daardoor
deze spanning nu beter aan kan, alsof ik er klaar voor ben.
En ja, weggaan! Dat hebben wij ook gedaan. Zelf 4 weken na haar dood! Misschien een soort vluchtgedrag, maar het deed
zo goed. Samen praten...huilen, weg van hier. Kan het alleen maar toejuichen.

maria; pff, je draagt wat extra kilo's mee, maar ik heb ooit eens een foto van je gezien en je kan het hebben hoor, haha
bij britt* ben ik maar 7 kilo aangekomen, maar eh....ik heb al genoeg van mezelf dus dat was niet erg haha. Mede ook
doordat ik bij haar zoveel overgegeven heb hoor waardoor ik zeker in het begin veel afviel.

Cyn, ja, soms zoek je het verdriet op. Alsof het zo allemaal wat tastbaarder wordt. ik heb en had dat ook. En na een tijd
kan je dingen lezen en zien zonder de tranen, maar soms komen ze wel. In het begin op haar kamer komen vond ik moeilijk.
STap voor stap ging dat. soms ging ik er gewoon effe zitten, haar mobieltje aan...het dekentje waar ze onder lag om
me heen kijkend in haar kast vol kleertjes. Na een paar mnd was het gewoon onderdeel, kwam ik binnen om de ramen open
te doen alsof het zo normaal was. Rouwen is een vreemd proces! Wat fijn dat de medicijnen goed hun werk doen, ik hoop
ook dat je er vlug mee kan stoppen.

kersje, weer vroeg wakker! Ik heb het tegenovergestelde. Doe niks anders dan slapen haha. Of ligt dat aan mijn nieuwe
bed? Wat doet kersjeman bij de band? Is hij de nieuwe voice of holland of juist met instrumenten? Hoe voelt het om
het mensen te vertellen? Ik vond het zo fijn om ook eens een keer goed nieuws te delen na al dat verdrietige.
Enne,....kan Uma straks met het kraamverband gaan spelen hihi
Hier belde gister de gyn met mijn bloeduitslag. Alles was goed behalve mijn hb. Was wel te verwachten. Stond de vorige
keer al op de rand en bij mijn vorige zw had ik er ook veel last van. Aangezien ik maagpijn krijg van tabletten heb ik
weer om de bruisvorm gevraagd. We zullen zien of het helpt. Misschien helpt het wat met de hoofdpijn, want ik heb dat
al een hele week...rottig!

Vandaag is mijn man jarig. Hij heeft het moeilijk. toen ik hem vroeg wat hij voor zijn verjaardag wou had hij tranen in
zijn ogen. Er is maar een ding wat ie wou...een tekening van zijn britt*. Doet me zo'n pijn te zien wat voor verdriet
hij ook heeft. Hij slaapt nu na zijn werk en vanmiddag gaan we naar haar boom toe een ballon hangen voor papa zijn
verjaardag. Vanavond uit eten. Hoop dat ik hem volgend jaar een mega-tekening kan geven van dit kindje. Zal haar voeten
en handjes onder de verf doen en dan stempelen...haha. Laten we hopen!
liefs en fijn weekend


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-01-2011

Ik heb geen stem om voor je te zingen
Ik heb geen handje om de jouwe te schudden
Ik heb geen mondje om je te kussen
en heb geen lach om je te schenken.

Wel heb ik mijn onvoorwaardelijke liefde
Een "houden van" voorbij de tijd!
En laat je zien in de meest kleine dingen
....je bent me nooit of te nimmer kwijt.

Want ik ben bij je met je verjaardag,
maar ook iedere andere dag.
Ik zit voor altijd in je hart....in elke vezel
en je voelt me bij iedere traan en iedere lach.


Dit zijn mijn meisje haar woorden.....maar door mij vertaald. Ik weet zeker dat ze het zo bedoeld had.



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-01-2011

Prachtig, Tam!

Knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2011

Jeetje kersje jij was weer erg vroeg vanmorgen!!!

Semmy zijn vijfde tand is door en nummer zes staat op punt van doorbreken!!...
Het gaat zoooooo snel!

Hoe staat het met alle lieverdjes hier?
Ik zie vreugde en verdriet voorbij komen... Lieverds, ik denk aan jullie!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2011

Lieve meiden,

Ik wilde jullie een uitgebreide reactie gaan schrijven, maar moet echt wat te eten gaan maken. Ben heel erg misselijk en heb zo'n vol weekend gehad dat ik kapot ben. Maar wil laten weten dat ik aan jullie denk!

Hele dikke kus van mij!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2011

Hoi lieve meiden,

Het is weer nogal vroeg, maar ja, kan echt niet meer slapen. Was weer om 5.00u wakker…Dan maar even op het forum kijken, hè! :mrgreen:

Madelief, je bent misselijk en moe, o, jee. Confusedhock: Hopelijk wordt het niet te erg, want het is niet fijn om je zo te voelen. Heb je goed geslapen vannacht? Bij mij wordt de misselijkheid wel steeds minder erg nu (met af en toe een uitschieter, natuurlijk). En dat vind ik heel fijn! Je hebt een druk weekend gehad. Hopelijk had je het naar je zin. Heb je het goede nieuws nog voor je kunnen houden? Moet je vandaag werken?

Laura, jeetje, wat gaat dat snel met die tandjes! O, wat zal Semmy hard groeien. Hoe gaat het verder met jou? Bevalt je werk nog? En hoe gaat het met je moeder?

Tam, nog gefeliciteerd met je man. Hopelijk heeft hij toch een leuke verjaardag gehad, ondanks het gemis van jullie lieve Britt*. Cry Het verdriet van je lief is heel moeilijk om te zien, dat deel ik met je. Hoe was het bij haar boom? En ja, volgend jaar krijgt hij een prachtig kunstwerk van dit kindje wat nu in je buik aan het groeien is! Misschien helpt haar grote zus dan wel mee om er iets heel bijzonders van te maken.Smile
Kersjesman is de zanger van de band. Maar aan Voice of Holland wil hij niet mee doen, hoor! Ik denk wel dat hij het ver zou schoppen, hij heeft zo’n mooie stem.
Ik merk dat ik het ook heel fijn vind om goed nieuws te brengen. Het is fijn om te zien hoe blij iedereen is. Maar de onzekerheid of het dit keer goed mag gaan, blijft wel bij mij en Kersjesman. We willen eigenlijk niet te vroeg juichen. De komende maand wordt gewoon heel spannend voor ons. Ik hoop zo dat de placenta dit keer zijn werk goed doet en dat dit kindje tot een sterke en gezonde baby mag groeien! Hoe dikker mijn buik wordt, hoe meer ik me weer mama begin te voelen. Ik kan en wil dit kindje niet ook afstaan!
Je hb is dus te laag. Hopelijk helpen de bruistabletten en gaat je hoofdpijn over! Bij mij was de hb toch goed. Ik ga maar vrolijk door met de appelstroop en de spinazie, hihi.
Uma aan de haal met het kraamverband, dat lijkt me wel heel grappig, maar ook nogal rommelig… Dan vinden we overal watten, denk ik, vooral op haar snoet!:geek:

Andere meiden, leuk weekend gehad?

Wij hebben gisteren een strandwandeling gemaakt en warme chocolademelk in ons favoriete restaurantje gedronken. En we hebben met elkaar afgesproken dat we daar samen gaan eten als we goed nieuws mogen krijgen over deze zwangerschap!

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-01-2011

lieve meiden,

ik wilde ff zeggen: ik heb mijn ei gevonden!!!
afgelopen zaterdag.
super happy!!! hihihi!


ik kom zo terug om verder te lezen en te praten.

dikke kus voor jullie allemaal!
xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-01-2011

hey goedemorgen meiden,

Ik ben een beetje afwezig geweest de laatste dagen, in mijn hoofd was het te druk voor lange berichten....die naderende bevalling kan ik toch niet echt loslaten merk ik, ik vind het gewoon erg spannend.

Kersje, wat ben je weer vroeg op zeg! Confusedhock: wauwie! dan heb je wel wat aan je dag, dat is wel heel fijn. Ik ben vandaag ook vroeg op, eer zijn werklui bezig een tweede balustrade aan te brengen voor de trap. Straks met die kleine moet ik veilig op en neer kunnen. Helaas gaat het hele "luchtige" van de huiskamer er wel mee verloren ben ik bang....het is nu zo'n mooie open trap naar boven.
Fijn te lezen dat je misselijkheid minder wordt, dan ga je je een stuk beter voelen vermoed ik. Het is een spannende maand voor jullie, cruciaal dat die placenta zijn werk gaat doen. Ik benijd je niet, ik vond die eerste maanden erg zwaar en soms onzeker.
Maar je bent best stoer, je slaat je er wel doorheen. Het is toch fantastisch dat ze de doorbloeding van de placenta kunnen meten, ze kunnen het heel goed in de gaten houden.
Wat leuk dat je vrienden het leuke nieuws hebt verteld vorige week! dat zijn echt leuke dingen he? en je collega's....deze week?
Je schrijft over de toekomst, dat je fantaseert erover maar tegelijkertijd dat je bang bent dat het niet gaat gebeuren, dat is zo herkenbaar! ik heb dat nu een paar weken voor de geboorte nog steeds. Ik zei het gisteren tegen vriendlief toen we een stukje aan het fietsen waren...ik zat te fantaseren over hoe het volgend jaar zou zijn als we samen met de kleine hier zouden fietsen, maar durf het niet uit te spreken naar hem toe omdat ik "het lot zou tarten" of omdat ik gewoon bang bent dat het niet gaat gebeuren. vorige keer fantaseerde ik namelijk wel hardop en het gebeurde niet....die droom ging niet door.
Alsof ik ook maar enige invloed erop zou hebben (not!)....het brein werkt raar soms he?

Madelief, ik heb veel aan je gedacht afgelopen dagen, is het nieuws al een beetje geland? het zal soms nog zo onwerkelijk voelen he? fijn te horen dat je misselijk bent! ik vind het natuurlijk ook rot dat je je dan niet lekker voelt maar vind het tegelijkertijd ook zo fijn dat je merkt dat die hormonen flink hun ding doen!
Ik vind het nog steeds zo ongelofelijk dat je zwanger bent, wat een mooi geschenk, zo bijzonder. Ik heb vorig jaar gemerkt hoe onwillekeurig de natuur kan zijn, hoe grillig soms, en dat de wetenschap soms dan ook niet kan verklaren waarom iets zo mis gaat, ik had daar zo'n moeite mee toentertijd. Jouw zwangerschap laat daarentegen weer zien dat de natuur nog net zo onwillekeurig kan zijn, maar ten goede! en dat de wetenschap het ook niet kan verklaren maar dat het niet uit maakt, het is goed, mooi en prachtig! ik vind dat zo'n fijn idee.....snap je een beetje wat ik bedoel of ben ik vaag? hihi
Ik begrijp heel goed dat je angst groeit, dat is normaal. Goed dat je bent gaan schrijven over deze zwangerschap, dat heeft mij ook geholpen. Deze zwangerschap zal best wat energie gaan kosten dit jaar, zorg maar goed voor jezelf en voor elkaar. Zo goed van je dat je (huilend) je buik weer in staat te smeren....ik heb nooit meer mijn buik zo ingesmeerd weet je dat?
Niet te ver vooruit kijken als dat je onrustig maakt, gewoon van week tot week. Wij vieren nog altijd dat er weer een week voorbij is weet je dat? deze slinger hangt al vanaf dag 1 in de huiskamer, we passen elke week het weeknummer aan, en benoemen en vieren dat gegeven.
[Afbeelding: 2z89f9e.jpg]

Laura, zes tandjes alweer! die Semmy. Wat ontzettend leuk te lezen dat jullie binnenkort voor een tweede gaan, ik hoop zo dat het het je weer heel snel gegund is meid.

Tam, ik moest zondagochtend een beetje huilen om je bericht, over wat je man voor zijn verjaardag wilde. Ik ben natuurlijk gefocust op jullie en wat jullie voelen. Soms hoor ik wat de mannen voelen en zeggen en het raakt mij, het verdriet van de man om zijn kind...dat gaat door merg en been, vind je niet? Mijn liefste man heeft dan verdriet om mijn liefste bezit ooit, ik vind dat moeilijk te verwerken.
Leuk dat jullie een 3d-echo gaan doen! heb je al een afspraak staan of moet je die nog maken? wij hebben doordat we de spruit elke 2 weken al op de echo zagen en maar vanaf gezien.

Cyn, wat mooi dat jullie een boek hebben waar familie en vrienden na de dood van Wesley iets in hebben geschreven, dat vind ik een heel mooi idee. Het lijkt mij fijn om zoiets te hebben en na te kunnen lezen.
Hoe gaat het nu emotioneel gezien met je? voel je je elke dag wat beter of voelt het anders?

Devika, hoe was je weekend? de logeerpartij? en de kleintjes konden weer lekker knuffelen met hun tante, heerlijk! en hoe zit het met je ei? is hij al terecht in inmiddels? ik hoop het zo!

Jasmien, hoe is het met je? je buik zal al heel mooi rond zijn nu!

Kim, ik heb aan je gedacht, hoe gaat het met je? wanneer moet je weer op controle eigenlijk?
we hebben eigenlijk een lijstje nodig, met wie wanneer wat heeft....ik vergeet te veel de laatste tijd merk ik...nou, ik denk aan je in ieder geval. Doe je rustig aan?

nou, hier gaat het wel goed, ben een beetje huilerig, het wordt gewoon allemaal erg spannend die laatste lootjes...ik kan sinds februari iets minder goed met spanning omgaan merk ik. Ik reageer gewoon heftiger dan ik voorheen deed....maar dat sommige van jullie ook....dat geeft weer troost :mrgreen:.

Nou, ik ga verder opruimen hier, hoezo nesteldrang?

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-01-2011

jeahhhhhh!!!!
[Afbeelding: dnycux.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-01-2011

haha maria! ik moet zo lachten van het eitje! zoo cute!
mijnes was dus verstopt bij mijn ouders thuis. haha!

mijn hemel, hoe blij kun je worden van een ei! zooooooooooooooooooooooo blij dus! yeeeeeaaaahhh!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2011

YEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHH eindelijk!!!!!!!!!!! Ben zo blij voor je!!!! Ben zo blij dat ie toch is geweest, dat je 'm niet hebt gemist en ik twijfel er niet aan of je hebt hem goed benut!!!

Ik zit hier kotsmisselijk achter mijn computer op mijn werk. Schrijf later meer, eerst maar even werken....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2011

Madelief!!! Wat goed om te horen dat je zo misselijk bent! Niet dat ik je dat gun hoor maar je bent wel echt HARTSTIKKE ZWANGER!! oh zo leuk!!

Devika, joehoe!!! Je ei gevonden!!! Nu weer afwachten of je ei bevrucht zal zijn... Ik ga echt voor je duimen meis!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2011

En wat ik ff wil zeggen, ik weet dat jullie het niet zo bedoelen maar wij zien het zelf echt zo: wij willen weer voor een kindje gaan maar dit wordt dan niet onze tweede naar onze derde... Nogmaals ik weet dat jullie het niet zo bedoelen maar wilde het toch ff kwijt...

Fijne dag lieverds!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-01-2011

@ laura, dank je wel! ik hoop dat het helpt!

ik weet niet precies wat er is gezegd, heb de overige posts nog niet gelezen, maar wat je zegt is waar.
de volgende wordt niet jou 2e maar je 3e kind!
zo zie ik dat ook! Kaylash zal altijd mijn 1e kind blijven. als ik nu zwanger zou zijn zou dit mijn 2e kindje zijn. ^^
ik denk dat iedereen er wel zo over denkt!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-01-2011

Madelief, eingelijk ben ik ook echt heel blij dat je kotsmisselijk achter de pc zit! ja echt! ik moet er van lachen!
wat heerlijk! je bent gewoon hartstikke zwanger!!!

ik reageer zo op de rest van alle berichten hier.

xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2011

Wauw, Maria nog 30 dagen!!!:-D

Wauw, Devika heeft haar ei gevonden!!!:-D

Wauw, Madelief is misselijk (niet zo leuk, maar de reden is wel heel leuk)!!!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-01-2011

[ATTACH=CONFIG]624[/ATTACH]
Hoi lieve meiden,

Hier is ie dan, de echofoto van ons kindje!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2011

Prachtige echofoto!!!! Geniet ervan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-01-2011

oohh wauw! kersje toch! wat een prachtige echo!! en zooooo duidelijk! en dat met 13 weken! jeetje!
gewoon waaaww!!! wat een snoepje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2011

Nou, ben lekker thuis uit mijn werk, dus nu tijd om te schrijven!

Kersje, je schrijft dat de angst bij jou iets minder werd toen je een kloppend hartje had gezien. Ik hoop dat ook zo, want ik merk dat de angst met de dag groeit. Ik maak me echt veel zorgen. Over wat ik voel of niet voel. Ben soms heel misselijk, soms is dat ineens weg. Dan wordt ik bang. Daarnaast voel ik niets aan mijn borsten en dat maakt me ook bang. Maar het zegt natuurlijk helemaal niets en ik kan alleen maar afwachten....

Wat een mooie echo foto! Wat is het toch bijzonder zeg, dat het al zo vroeg in de zwangerschap helemaal een mensje is! Wauw!

Jullie hebben dus de nekplooimeting wel gedaan en met een goede uitslag! Goed zo, al het goede nieuws mag gevierd worden! Ik weet het echt nog niet. In principe zeg ik nog steeds van niet. Een kindje met Down ga ik niet weg laten halen. Maar je kunt je wel beter voorbereiden natuurlijk. Ik vind het nog lastig.

Ja, de afspraak heb ik net gemaakt! 7 februari, vandaag over 3 weken. Hij stond eigenlijk voor volgende week woensdag, dus veel eerder. Maar dan ben ik pas 5 w 5d en dan is er best een kans dat als ik iets achter loop dat er nog geen hartje klopt en dat zou zo veel stress geven. Daarom is ie op mijn verzoek verzet. Maar de gyn was er die week erna niet en ze wilde het heel graag zelf doen. Daarom de 7e.... Nog 21 nachtjes slapen dus.....

En je gaat het dus deze week op je werk vertellen. En verder weet iedereen het eigenlijk al. Die zijn vast super blij voor jullie!

Goed dat jullie zo veel echo's in de planning hebben. Dan kunnen ze echt alles in de gaten houden. Dan krijg je steeds een bevestiging. Je schrijft dat je meer over de toekomst nadenkt en tegelijk bang bent dat het niet gaat gebeuren. Ik herken dat. Door te weten dat ik zwanger ben, durf ik ook weer te denken aan dat we over 8 maanden een baby hebben. Aan de andere kant zegt er dan een stemmetje: je weet dat het fout kan gaan.... Moeilijk zijn die dubbele gedachten zeg.

Schattig zeg, die Uma die op je wacht in de morgen. ben zo benieuwd hoe ze op de kleine baby gaat reageren! Dat kan ze toch zien als een beetje een indringer! Of ze is juist heel lief!

nee, ik heb helaas vannacht heel slecht geslapen. Veel liggen dromen en praten in mijn slaap. Volgens mij man heb ik een aantal keer geroepen dat het mis ging. Maar ik weet van niets. Ja, ik hoop inderdaad dat de misselijkheid niet erger wordt... Fijn dat het bij jou al minder wordt!

Tam, wat je schrijft over de echo's, vooral dat je bij de echo's zo gespannen bent en niet kan genieten zet me aan het denken. Ik moet echt mijn man om zien te praten, want ik vrees dat ik ook niet kan genieten en zo'n filmpje achteraf kan dan wel in rust terug gekeken worden. Wil het eigenlijk toch wel graag....

Wat een mooie afspraak had jij met je dochter. Ik kan me voorstellen dat je dat op sommige momenten echt ook wat vertrouwen gaf.

De schoonheidsspecialiste was fijn, maar ze was veel aan het kletsen en daar hou ik niet van. Ik wil graag ontspannen als ik daar ben! maar ik zie er weer keurig uit.

Oh, Tam, ik lees nu je bericht pas helemaal. Je man was jarig! Alsnog gefeliciteerd. Moeilijk en confronterend zulke dagen. Je had je ze zo anders voor gesteld. Ik hoop dat jullie wel een fijne avond hebben gehad.

En dat gedichtje... zo mooi!

Laura, inderdaad, het klinkt zo van een afstand of jij ons bijna iedere dag groeiberichten komt brengen van kleine Semmy. Hoeveel weegt hij nu trouwens? We leven allemaal toe naar de geboorte, naar het in onze armen houden van een gezond babytje, dat soms gewoon het wonder wat daarna komt nog niet in mijn gedachten is. Dat een baby dan in rap tempo gaat groeien en ontwikkelen. geniet ervan!

Je hebt zo gelijk! Bizar he, dat net wij, die dat toch zouden moeten weten, toch de fout in gaan en zeggen: tweede kindje. Sorry daarvoor. Natuurlijk is het jullie 3e!!!

En ja, dat misselijk zijn maakt mij ook blij, steeds als het er is. Maar als het dan weg is, maak ik me weer zorgen... Pfffff....


Maria, het is ook super spannend! Het is iets waar je zo lang naar uitkijkt, maar ook iets wat je nog nooit in deze vorm eerder hebt mee gemaakt. dat is toch ook eng, onbekend en heel spannend.

Ja, het nieuws voelt super onwerkelijk. Maar ik merk dat nu de dagen verstrijken, het een beetje landt en ik banger wordt. Ik maak me zorgen, ben gewoon bang voor de angst. Voor ieder krampje in mijn buik.... Het is zwaar zeg... Maar ook zo hoopvol en mooi!

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Het overlijden van onze kindjes voelt soms als of het gewoon toevallig bij ons aan de deur heeft geklopt. Zo voelt het nu ook met zwanger zijn. Het is niet helemaal te verklaren, statistisch bijna niet mogelijk, maar toch gebeurd. En dat is positief nu!

Die slinger, heel mooi om zo iedere week te vieren. Ik heb net op ons krijtbord weer hokjes gemaakt, 21 stuks tot aan onze eerste echo. Eerst maar van echo naar echo tellen....

En nog maar 30 dagen! Yeeeehhhh! ook al ben je huilerig, emotioneel en is het spannend, het einde is in zicht en dat geeft je vast ook kracht! je bent nu zo dichtbij! En die buik, die is dus ook over een paar weken al weg. Is dat niet gek?

Devika, ik ben zo blij dat je ei zich heeft gemeld! Dat is weer het startschot van 2 spannende weken, maar ook van 2 weken waarin je mag hopen! En voor mij ook het startschot voor heel hard duimen voor jou!

Hoe is je weekend geweest?

Ik ga maar even een dutje doen. Merk dat ik meer moe ben en slechter slaap. Vroeg wakker en slaap heel lastig in. Tot later!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-01-2011

kersje, wat een lieverd!! :-D hahaha! geweldig om te zien zeg! ik zeg nog steeds een MEISJE!

Laura meid, je hebt helemaal gelijk, ik schaam me dood voor mijn vergissing. Natuurlijk zou het je derde worden, zo voel en zie ik dat ook...sorry!:oops:

Madelief, nog 3 weken tot je echo, dat is lang wachten he? Confusedhock: kon je maar meteen even een kijkje nemen!
en ja, het is een heel raar idee als mijn buik straks weg is....het is heel dubbel. Ik geniet enorm van die buik maar vind het soms ook zo zwaar, dan zou ik even mijn oude lijf terug willen. Ik kijk er naar uit dat ik weer aan mij lijf kan gaan werken straks en het weer allemaal wat makkelijker voelt, maar besef ook dat je nooit weet of dit je laatste zwangerschap zal zijn, de laatste keer dat je zo'n wonder in je buik mag voelen krioelen....ik ben mij daar ook van bewust. En het feit dat mijn kindje daar nu zo veilig en dichtbij zit voelt ook heerlijk, het voelt heel gezellig zo met z'n tweeën.....vooral als ik 'snachts wakker word en de kleine ook wakker is, dat zijn fijne momenten.

Devika, super dat je je ei hebt gevonden!!! woehoeee!!!!nou hopen dat het lange wachten wordt beloond!

Ik heb net (met hulp van mijn moeder) de berging opgeruimd....pfff! wat een werk, maar zo fijn dat er nu ruimte is! en orde.....heel veel orde :mrgreen:


liefs,
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2011

Lieve meiden, geen zorgen om de "verkeerde " uitspraak hoor! Daarom zei ik ook: ik weet dat jullie het niet zobedoelen maar wilde het wel gezegd hebben.. Anders bkijft het zo knagen he en daar hou ik niet van!
Jeetje nog maar 30 dagen!!!!! Ik weet nog hoe zat ik het toen was! Toen mocht die druktemaker van mij wel al komen! Maar ondertussen heb ik die buik ook al meerdere malen ontzettend gemist! Idd je weet niet of het de laatste zal zijn..
Ben je er wel al helemaal klaar voor Maria?
Kersje, wat moet ik toch altijd lachen ok je verhaaltjes en Uma! Het lijkt me een heerlijk diertje!
En idd wat een duidelijke echo voor 13 weken!! Zou zeggen dat het minstens 17 weken moet zijn voor zo'n duidelijke echo! Maar echt prachtig meis!!
Madelief, ik kan me die angst heel goed voorstellen! Maar weet je, leef bij de dag en geniet van elk moois! Angst hoort erbij maar laat het niet overheersen! Ik weet hoe moeilijk dat is maar ik weet ook hoe belangrijk het is om te genieten! Kijk nu heel positief op mijn zwangerschap terug en uiteraard heb ik mijn angstmomenten gehad..
En ja, semmy lijkt met de dag wel dingen te ontdekken, hij weegt inmiddels 8,2 kilo en is 70,3 cm lang! Echt niet normaal hoe snel alles gaat...
Mijn cyclus is trouwens helemaal van slag.. Slik nu drie maanden ofzo geen pil meer en was twee weken geleden nog ongi en nu ineens alweer!! Hatelijk!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2011

JA!!! Maria, het is zo lang wachten!!! Echt lastig, want ik ben zo bang....

Het klinkt zo fijn! Die kleine in je buik! Soms realiseer ik me dan weer dat ik maar 2 weekjes later dan jij uitgerekend was en dat nu ook had moeten voelen. Ik laat die gedachten dan ook zo snel mogelijk weer gaan, want daar schiet ik niets mee op. Kan me voorstellen trouwens dat het zo dubbel is. Aan de ene kant zit die buik in de weg, aan de andere kant is het zo bijzonder. Dat dat kleine mensen wat straks zal groeien op deze wereld nu zo lekker beschermd in jouw buik zit.

Laura, fijn dat jij positief kunt terug kijken op je zwangerschap, ondanks de momenten van angst. Geweldig, 8,2 kilo, een heel mannetje al zeg! En balen van je cyclus!

Morgen moet ik heel vroeg op, dus ik ga heel rustig aan doen vanavond. vannacht zo slecht geslapen, ik hoop dat dat vannacht beter gaat.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-01-2011

lieve meiden

Laura, jee....die Sem gaat goed met zijn tandjes hihi. Grappig zich is dat he! Ik snap wat je bedoeld met je 3e kindje.
Vandaag vroeg een nieuwe moeder van een kijkkindje aan me: zo, je hebt het nog zwaar een paar weken. is dit je eerste
kindje? Ik zei ja, het was op een rotmoment en had geen zin in uitleg, maar ik heb me er zo rot om gevoeld. Heb gewoon
mijn excusus aan mijn meisje aangeboden en verteld waarom ik het zei. Gek he! Maar net zoals je zegt: dan lucht het
wel op.

kersje; je was weer met de vroege...Het was zaterdag toch nog een speciale dag. We zijn naar haar boom geweest waar
we een mooie ballon gehangen hebben. Daarna lekker ergens koffie drinken en heerlijk geklets. Toen naar de speelgoed-
winkel waar we nog een keuken voor haar poppenhuis hebben gehaald en s'avonds lekker uit eten. Heerlijk scampi's!
Je maakt me wel nieuwsgierig hoor naar kersjeman zijn stem hihi. Dus jij bent het meisje dat met de bandzanger gaan
lopen is, haha. Ik hoop ook dat de staal tabletten helpen. Vorige zw ook niet echt veel moet ik zeggen.
Ik eet ook veel waar ijzer in zit, maar ik heb van nature al een redelijk laag hb dus met zulke dingen gaat het snel.
Kindje heeft er geen last van, maar ik denk dat mijn hoofdpijnen daar wel eens vandaan kunnen komen.
En meid...ik hoop dat je het nog zoveel mensen mag zeggen. Ik herken zo je onzekerheid! Niet makkelijk hoor en heel
natuurlijk. En voor je het weet ga jij lekker eten in dat ene restaurantje hoor! 13 weken ook weer al, amai!
Lijkt net of het bij jullie sneller gaat dan bij mij, haha. Maar dat kan natuurlijk niet.Wat een mooie echo. Hij/zij
ging er goed voor liggen. Heerlijk! Moet je in een lijstje doen
.
Devika: you found your egg! YES! Was al bang dat we allemaal langs moesten komen om te zoeken. Nee , grapje. Dit is
weer een zorgje minder en elke zorgje minder is meegenomen toch?

Maria: ik kan het me helemaal voorstellen. Ik ben nu ook best bang voor de bevalling en toen was ik dat niet. We weten
gewoon te veel. Kan je er goed over praten met andere? Hier kan je altijd praten hoor, want wij snappen je. Daar kwets
je niemand mee. Wat een prachtig plaatje van de vlag.Zo bijzonder. Krijg er een brok van in mijn keel!
Ons meisje staat in een urn op de haard en elke avond voor het slapen gaan blaas ik een kusje en zeg nu; weltrusten
grote zus! Hoe moeilijk het ook is voor ons...niks is voor ons vanzelfsprekend en dat maakt de kleinste dingen voor ons
groots en heel bijzonder. We hebben de 3-D echo eind februari.

madelief: goed hoor die symptomen...al voelt het voor jou wel minder, maar je snapt me wel. Ook ik vind het nog zo
bijzonder. Zonder details en namen heb ik globaal je verhaal aan mijn zus verteld die nu ook in onderzoeken zit en
lagere kansen enzo....dit geeft echt hoop aan andere.

kim; En 100 dagen nog te gaan! FEESIE!

cyn; hoe is het met jou? Het is ook nog maar zo kort geleden bij jou. De eeste periode bevat je het amper. Gaat het wel
wat op je werk met de kindjes? Vind je zo'n dapper persoon. Wou ik effe zeggen.

LAnge werkdag hier, pfff. Nu lekker niks er morgen weer cursus. Trouwens gisteren nog een verlaat verjaadagcadeau van zusje:
mijn man voelde haar voor het eerst! een heel bijzonder moment. Trots dat ie was! Op school heb ik steeds een meisje
dat over mijn buik wrijft, haha. Fijne avond nog dames!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-01-2011

Lieve Dames,

Ik kom alleen maar heel even snel om te zeggen dat ik morgen mijn best ga doen weer te reageren...ben zo moe nu, dus ga echt een keer op tijd slapen...
Denk aan jullie en wens jullie een heerlijke nachtrust toe..xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-01-2011

Madelief,
Haha zaterdag dus nog een test gedaan. Je kan het volgens mij nog steeds niet geloven he meid.. maar het is waar!
Ik zou een halfjaar bloedverdunners moeten gebruiken.
Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en van haar mag ik stoppen.
Morgen neemt ze contact op met de internist en als die toestemming geeft mag ik stoppen en hoef ik niet eens af te bouwen.
Wel goed van je dat je de echo heb verzet.
Ik denk inderdaad dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je zo vroeg gaat en nog geen hartslag kan zien. Je geduld wordt beloond! Ben er zeker van!

Kersje,
Je vertelde dat je nog niet echt durft te schrijven in een dagboek.
Je kan altijd beginnen op de pc. Dan kan je het later altijd nog overnemen in een dagboek.
Wat een geweldige foto trouwens van jullie kleine!

Tam,
Bedankt voor je lieve woorden
Klinkt bekend hoor. Dat je zo veel mogelijk beeldmateriaal wil hebben.
Is apart he die 3D echo. Vind het zo apart.
Wij kunnen wesley er echt goed uithalen.
Wat mooi trouwens, van de cd die je hebt gemaakt voor jullie meisje.
Ik lees dat jullie 4 weken na het verlies zijn weg gegaan.
Ergens voelt het als weglopen. Maar achteraf zo blij om even samen weg te zijn.
Wij zijn 2 weken later naar curacao geweest. Op uitnodiging van mijn schoonbroer.
Zo fijn.. ’s avonds samen op het balkon samen huilen en veel praten.
De eerste avond dat we buiten zaten zagen we een vallende ster.. toeval?
Wat vervelend dat je hb niet goed was. Ik hoop dat de bruistabletten gaan helpen.
nog gefeliciteerd met je man trouwens.
Oh, wat breekt m’n hart als ik dat stukje lees van je man.
Ik brak zelf ook even toen mijn vriend zo emotioneel werd op zijn verjaardag.
Hij had het anders moeten kunnen vieren!
Wel een mooi gebaar om een ballon te hangen in jullie boom

Devika,
Wat super dat je ei weer is gevonden haha.

Maria,
Wat moet ik de laatste tijd veel aan je denken.
Die buik die maar blijft groeien en je komt steeds dichterbij!
Voor je het weet is het zover echt spannend.
Weet je wat ik raar vond na de bevalling van wesley..
Dat mijn buik weg was. Die zakte ineens in.. ik durfde het in het begin bijna niet aan te raken. Is zo’n raar gevoel.
Het ene moment zit er nog een klein mensje in, en het andere moment is het weg.
Moet je nog veel dingen doen of ben je al bijna klaar?
Zijn jullie het ondertussen al eens over een naam?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-01-2011

hier is het verlof officieel afgelopen.
ik begin met 12 uur vast te werken. de rest valt nog onder mijn ziekteverlof.
is een beetje te veel van het goeie om alles weer te gaan doen.
de huisarts was vanmorgen erg tevreden. was blij om me weer te zien.
nu is het even afwachten of ik mag stoppen met de bloedverdunners. hoop van wel.
vandaag mijn bedklossen ingeleverd bij het ziekenhuis.
en natuurlijk vanmiddag weer gewerkt. ging goed.
er is een vader van 2 kindjes die telkens bij me aan tafel komt zitten als hij zijn kids komt halen.
hij zegt niet veel maar dat is al genoeg.
hij laat op zijn manier weten dat hij blij is dat ik weer terug ben, maar ook voorzichtig moet zijn.
geeft toch wel een goed gevoel.
mijn ventje zit weer in de nacht. morgen nog 1 en dan ligt hij weer 4 dagen naast me 's nachts.
morgen op gesprek bij de gyneacoloog. ben benieuwd.

slaap lekker!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-01-2011

Kim, gefeliciteerd! Nog maar 99 dagen! Onder de 100!!! Yeeehhhh!!! Ook bij jou begint het op te schieten zeg!

Cyn, wat fijn dat je waarschijnlijk gelijk mag stoppen! Wat een goed nieuws zeg. Controleren ze je dan wel? Nee, kon het inderdaad nog niet geloven.

En wat lief van die vader dat hij op zo'n manier laat weten dat hij zo met je mee leeft. Dat kan goed doen he, zonder woorden. Doe je wel rustig aan met het opbouwen van je werk?

Hier weer heel onrustig geslapen. Ik moet nu gaan werken, dus moest al om 6:15 op. Maar mijn man zei net dat ik weer heel erg had liggen dromen. Ik droom steeds dat het fout gaat. Ik wordt er zo bang van. Gisteravond in bed ook een potje liggen janken van de spanning. Maar ik droomde vannacht dat mijn ei wegvloog door de kamer. En riep dus tegen mijn man dat het daar vloog en dat dat onze kans was die nu weg was. Echt erg. Ik weet niet hoe ik goed kan ontspannen....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-01-2011

Lieve Madelief,

Wat naar dat je zo gespannen bent, meid. Heb je er met name 's nachts last van of ook overdag? Misschien helpt het om een warm bad of douche te nemen voor je gaat slapen. Mij helpt het om te wandelen met mijn lief en dan tijdens het lopen te praten. En verder: afleiding zoeken, jezelf bezig houden. Dan gaat de tijd sneller. Je kunt ook ontspanningsoefeningen doen. En wat mij ook helpt: ik vergeef mezelf voor de spanning die ik voel. Het is niet meer dan logisch en we moeten erdoor heen. Stapje voor stapje, niet te ver vooruit kijken.

Geen idee of je er iets aan hebt, lieverd.

Werk ze vandaag en hopelijk vind je wat ontspanning.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-01-2011

Ik begin maar weer gewoon ergens, want er is weer zoveel bijgeschreven:oops:

Madelief:Ik lees dat je twijfels hebt over de nekplooimeting ivm downsyndroom...Ook ik zou nooit een kindje weg laten halen met het downsyndroom, maar...als wij bij onze Giel* een bekplooimeting hadden laten doen hadden we wel meer voorbereid geweest op wat er ging komen!!Met de nekplooimeting kunnen ze namelijk ook andere syndromen ontdekken!!! Mensen kennen namelijk vaak alleen het syndroom van down, maar sinds januari dit jaar testen ze met de nekplooimeting ook de trisomieén 18 en 13 en dat zijn de niet levensvatbare trisomieén...denk er nog eens over na meid.

Cyn:Kan me voorstellen dat je geen zin had in die nieuwjaarsborrel...het jaar had heel anders moeten beginnen en dan valt het allemaal een beetje rauw op je dak...

Kersje:Goed dat de uitslagen van de nekplooimeting zo positief waren...dat is dan alweer een stukje verder hé!!En jij ook alweer 13 weken...wat gaat het hard allemaal!!!pfff, we volgen elkaar wel heel mooi op.Ik ben vrijwel heel snel al begonnen met een nieuw dagboek voor onze kleine vent!Omdat ik wel voorzichtig was, ben ik het gaan maken op de computer en het begint er leuk uit te zien.De naam stond eigenlijk al vast voordat we weer zwanger waren...We hebben hem gehoord op vakantie!
De verbouwing staat nu een beetje stil..we wachten op de trap!Zodra die komt en hij geplaatst is, is het nog maar een kwestie van ruim een week voordat Dana boven ligt en we kunnen gaan beginnen aan de babykamer..ik kijk er echt naar uit om beide kamers op en top klaar te maken.

Tam:Wij hebben ook weer een afspraak staan op 3 februari voor een 3d echo..Dana heeft er ook eentje en dus wil ik dat onze vent dat straks ook van zichzelf heeft. Soms vind ik het heel erg dat wij de 20 weken echo niet mee hebben gekregen van onze Giel*, Omdat er medisch niet in orde was hebben ze hem gehouden. Ik zou best nog soms eens naar hem terug willen kijken, ookal was hij daar al ziek!Dat van de liedjes voor je kindje, snap ik helemaal...Ik heb ook bepaalde nummers, die mij meteen aan onze Giel* Doen denken en die ook speciaal voor hem zijn.We moeten ook allemaal iets zoeken om ons aan op te trekken, want anders komen we niet verder.Een prachtige tekst heb je je man geschreven..zo zie je maar dat ook onze lieve sterke mannen het er verschrikkelijk moeilijk mee hebben hé!!!

Das alvast 1 deel ...zo de rest weer


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-01-2011

Devika:::jaaa...eindelijk een ei!!!Big Grin Dat willen we horen, nu nog een anderhalve week wachten dan ongeveer tot je weet of dit ei jullie geluk zal brengen.Het voelt vanuit hier in elk geval goed aan!!

Maria:Morgen alweer 36 weekjesConfusedhock: wow meid wat gaat het snel...wat goed!Over een weekje mag je in principe al gaan bevallen...voelt het goed?Wat je aan kersje verteld over het fantaseren, maar niet goed durven.Ik snap goed wat je bedoelt, vaak dan ben ik ook weer heel even in de wolken en durf ik heel even te hopen.Daarna krijg ik een soort van ongemakkelijk gevoel en denk ik...als ik hem in mijn handen heb dan is het pas zeker.Ik denk dat dit zal blijven tot het einde toe.
Hier gaat het niet zo heel geweldig meid haha...Ik wil alleen niet graag zeuren!
Gister moest ik toevallig op controle...Met onze kleine vent gaat het buitengewoon goed, hij is zelfs wat aan de grote kant dus ik ben super trots op hem.Met mijn rug gaat het wel een stuk beter, alleen heb ik weer last gehad van harde buiken en wat vervelende steekjes onderin mijn buik bij mijn bekken.Het is dus het één of het ander haha!
Wat voor lijstje wil je hebben meid???Gooi het maar in de groep wat je erin wilt hebben dan maken we er één!!Big Grin

Kersje:wat een prachtig (meisje) heb je in je buik hahaha...Ik ga ook voor een mooie meid.

Madelief:Ook ik ga mee met de andere dames...Jammer dat je zo misselijk bent, maar je bent gewoon heerlijk ZWANGER haha.
7 februari, nou dat moet helemaal goed komen meid...dat is een geweldige datum want dan is mijn moeder jarig!Gaat helemaal goed komen.

Laura:Natuurlijk word dat jullie 3e kindje...dat is heel begrijpelijk, zo voel ik dat ook.Best stom eigenlijk, omdat ik vantevoren ook die miskramen heb gehad.Voel me eigenlijk zelfs schuldig als ik nu zeg dat dat wel als mijn kindjes voelde, maar ik nu echt onze giel* als 2e zie.Klinkt heel hard of niet??

Lieve Tam:Ook ik heb momenten dat ik dan zeg dat het mijn 2e is...soms ben je gewoon even op en wil je het niet de hele tijd oprakelen, ook niet voor je nieuwe kindje want daar wil je weer voor genieten.Ook heb ik er tijden bij dat ik het juist hard en direct zeg dat het de 3e is en dat ik al een zoon heb.Het zijn momentopnamens en ik denk dat onze kindjes het ons niet kwalijk nemen, want je denkt op dat moment nee maar je zegt ja en dat nee denken is al waardevol genoeg.
Ik las al op hyves over het geweldige moment van je vader en jullie meisje...dan voel je je weer heel even van de grond af getilt worden hé!!!

Zo hier het tweede deel hahaha...dadelijk de laatste pagina en dan ben ik weer bij hahaha
eerst even koken voor mijn schatjes.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-01-2011

Kersje, thanks, lief van je. Dat wandelen en de douche (helaas hebben we geen bad) ga ik vanavond proberen. Jezelf de spanning vergeven.... Ook een goede want ik voel me steeds onwijs schuldig tegenover dit kindje. Hij of zij mag ook gewoon enthousiasme krijgen en dat kan ik bijna niet. En ik heb er vooral 's avonds en 's nachts last van. Vooral als ik wakker word in de nacht eigenlijk. Ik hoop wel dat het minder wordt hoor...

Kim, thanks voor de opmerking over andere afwijkingen. Op 21 februari hebben we een intake bij het Erasmus over de 16 weken echo en dan kunnen we dit nog eens bespreken.

Vandaag hard gewerkt. Heb helemaal geen zin om ook nog maar iets te doen. En moet eigenlijk gaan koken natuurlijk. Bah, geen zin.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-01-2011

Cyn:Als je van de bloedverdunners af bent, mag je dan weer gaan proberen zwanger te worden???Ow dat zou echt goed nieuws zijn!!!Ik hoop dat je goed nieuws krijgt...Wat lief van die vader..Soms heb je geen woorden nodig om te merken en te weten dat iemand met je meeleeft.En dat is toch wel wat ons soms weer even verder helpt hé?

Lieve madelief...wat een klote tijd is dat hé...als ik eraan terug denk weet ik het nog zo goed hoe ik me op het begin voelde.Alsof de zware zwarte wolk weer over die mooie zo heen trok.Soms kwam de zon weer even tevoorschijn, om vervolgens weer te verschuilen.De zon blijft zich nu nog wel eens achter een wolk verschuilen bij mij, alleen is de wolk niet meer zo zwart en niet vaak meer aanwezig. Het word beter meid!!!

Nou ik heb geloof ik alles zo'n beetje gehad...

Dan hier een update van hoe het hier allemaal gaat....Ik ben voorzichtig aan wat dingetjes aan het kopen voor mijn kleine vent.Toch voelt het soms een beetje ongemakkelijk.Ik hoop dat het echt gaat voelen zodra ik aan de babykamer mag gaan beginnen.Het duurt nu een beetje te lang voordat alles klaar is boven.Ik merk dat ik er soms even behoefte aan heb om de nieuwe babykamer(nu nog in gedachten) in te lopen en op mijn mooie schommelstoel even stil te staan bij alles wat gebeurt is, wat ik heb en wat gaat komen.Natuurlijk heb ik mijn geluk al rondlopen, maar ik wil toch ook graag bezig zijn met ons nieuwe ventje.Het wachten is nu op de trap, dus we liggen nu even stil.Maar dat vind ik niet erg, want ik heb geloof ik al een week of 7 geen rust om me heen gehad.Dus nu even een paar dagen heerlijk alleen met mijzelf en mijn kleine meid.Denk dat dat wel wil helpen, want zit er eerlijk gezegt een heel klein beetje doorheen qua energie!
Verder weer het oude liedje hier.Nog steeds problemen met de kant van mijn man...
Gister naar de verloskundige geweest...Te horen gekregen dat ik het rustiger aan moet doen en ook bij de therapie kreeg ik hetzelfde te horen.Ze hebben me niet eens gebeld hoe het is gegaan!!!Totaal geen interesse krijg ik vanuit die kant.Vanmorgen kreeg ik een berichtje van mijn schoonmoeder, dat mijn schoonzusje (nu 33 weken zwanger) vandaag naar het ziekenhuis moest ter controle want die had gister harde buiken en weeén gehad en die was bang dat ze vroeger ging bevallen.
Ik kon het niet...Ik kon het gewoon niet om ongerust te zijn of in elk geval ongerust te reageren.Voelde me eigenlijk wel schuldig, maar aan de andere kant gaf ik er geen zak om.Buiten dat was het eerste wat ik dacht(en wat achteraf ook weer zo is geweest)..."ze heeft altijd wel weer iets" 'En het is zo'n flauwe muts, het kunnen makkelijk gewoon voorweeén zijn zoals iedereen ze krijgt".En mijn gevoel had dus ook gelijk!Ze had gewoon voorweeén!!!
Ik voel me soms zo'n trut als het om hun gaat, maar ik voel me zo aan de kant geschoven.
Ik heb het een tijdje kunnen negeren, maar het lukt me nu even weer niet.
Ik loop al weken met een buikband om mijn harde buiken te onderdrukken...3 weken!!En ik ben nu bijna 26 weken!!!
En ik krijg gewoon geen reacties, maar ik moet wel klaar staan voor hun.
Soms denk ik dat ik overdrijf...maar krijg dan gelukkig van anderen te horen dat ze er hetzelfde over denken!
Wat vinden jullie...ik vind het zo moeilijk!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-01-2011

cyn, ik vond het toen erg fijn dat we weggegaan zijn. Ook al was het misschien een vluchten. We waren echt samen daar, konden praten, ook lachen en veel huilen. Voordeel van huilen in het zwembad is dat ze denken dat je chloor in je ogen hebt haha. We hadden bewust gekozen voor een hotel waar geen kinderen waren (nou ja, zo min mogelijk). Er was echter een stel dat eigenlijk in een ander hotel zat, maar dat was dubbelgeboekt en ze zaten dus enkele dagen bij ons in het hotel. Een klein meisje hadden ze. Kon mijn ogen er niet van af houden. En weet je hoe ze heette: britt. Bijna niet te geloven toch........ELke avond zat er op de beaulevard een cowboy te zingen emt gitaar. Een man met een mooie stem. En elke avond zong hij het lied: tears in heaven..........ondanks het verdriet waren dat ook mooie momenten.

madelief: die onzekerheid is zo herkenbaar. Leef gewoon dag voor dag. Hoop dat je toch nog wat lekker gegeten heb. Ik kwam van cursus en mijn man had lekkere verse pizza gemaakt dus ik bofte.

kim; bedankt voor je woorden. Ik droom ook al van haar kamertje. We gaan het verhuizen naar de andere kamer, maar er moet nog zoveel gedaan, pfff. langzaam aan wordt het een beetje werkelijker. Tja en je schoonouders/zus. Ik ben niet de juiste persoon daarvoor. Ik heb geen contact meer met mijn schoonzus en broer en moeders zwijgt er nu wel over gelukkig, maar duidelijk is wel welke kant ze kiest. Je zou bij mijn schoonouders eens binnen moeten komen. Alleen maar foto;s van de andere bijna. Zegt wel genoeg. Afijn, ik hoop echt dat je er wat rust in kan vinden. Ze weten gewoon niet beter.

Hier steeds zo ontzettend moe, maar ook gewoon druk op mijn werk enzo. Morgen lekker vrij en ga met mijn mannetje winkelen. We gaan om een nieuwe maxi-cosi. Heb er zin in.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-01-2011

kim
ik ken het ergens wel hoor.
de vriendin van mijn schoonbroer is ook zo'n zeikerd.
vorig jaar was ze zwanger en om elk dingetje ging ze naar de arts.
en och wat stond ze weer in de schijnwerpers.
ze heeft het zelfs een keer zo ver gekregen om te zeggen dat wij geen interesse toonden naar hun.
toen heb ik me even laten gaan, ik lag verdorie in het ziekenhuis met trombose en was 25 weken zwanger.
arsten keken alleen naar mij. en mijn kindje dan? ze vonden mij belangrijker! dan heb ik wel even wat anders aan mijn hoofd dan over hun na te denken.. maarja
wij hebben zelfs een periode gehad dat we niet langs mijn schoonouders gingen omdat hun kwamen.
erg eigenlijk.. maar ik weet van mezelf dat er een moment komt dat ik alles eruit gooi.
nu moet ik wel eerlijk toegeven dat na alles wat er bij ons is gebeurd, ze erg is teruggetrokken.
ze ziet toch wel in dat wat er bij ons is gebeurd, toch wel wat erger is dan haar dingetjes.

is moeilijk, voor je man wil je het toch wel proberen. het is toch zijn familie.
maar ondertussen...
zeker als ze van jou kant wel interesse verwachten en zelf totaal geen interesse tonen.
hoe kijkt je man tegen de familie aan? heeft hij daar ook zo'n moeite mee?
maar je overdrijft echt niet hoor!

werk je veel per week?
misschien toch wat minder gaan werken anders. je moet wel echt je rust pakken hoor!
even denken aan jezelf en aan die kleine in je buik.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-01-2011

nou weer wat beter nieuws hier!
ik mag vanaf vandaag stoppen met de bloedverdunners!
ben zo blij!
vanmiddag naar de gynaecoloog geweest, weer even terug gekeken op de afgelopen weken.
hij was tevreden, over de manier hoe we er mee omgaan, dat we goed kunnen praten en langzaam aan weer de draad proberen op te pakken.
ook weer even onderzocht, en alles zag er goed uit.
over 2 weken wordt ik geprikt op een stollingsafwijking. (op verzoek van de gyn) aangezien er niks uit de obductie is gekomen.
3 weken later kan ik bellen voor de uitslag omdat het naar Amsterdam gestuurd moet worden.
ik mag al proberen om zwanger te worden.
ergens wil ik het zo graag, maar aan de andere kant vind ik het nog zo kort geleden.
misschien wachten we nog even tot de uitslag binnen is. wie weet.

nu ga ik maar slapen, morgen mijn eerste vroege dienst na een half jaar!
7.00 uur beginnen. heb er zin in


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-01-2011

Cyn...Ookal moet je nog even voor jezelf beslissen wat je wilt, ben ik verschrikkelijk blij voor je dat je dit heerlijke nieuws hebt mogen ontvangen...Het geeft toch weer wat meer lucht vind je niet?:-D

Tja het is mijn man zijn familie hé, dus hij vind het ook heel moelijk wat ie er nu mee moet.
Ik merk wel aan hem dat hij zich steeds meer terugtrekt van alles.Hij zal niet uit zichzelf bellen of langs gaan!!!

Ik vind het jammer dat het allemaal zo moet.En helaas heeft mijn schoonfam. niets geleerd van het verlies van onze Giel*...Ze durfden toendertijd zelfs mij de schuld te geven, dat mijn schoonzus zich schuldig voelde zwanger te mogen zijn.Dat lag aan mij!!!
Dat hun hebben liggen vozen toen ik zowat nog aan het bevallen was, daar hadden hun geen schuld aan...
Maar goed dat is weer oude koeien uit de sloot halen natuurlijk, maar het blijft wringen.
Het had gewoon zo leuk kunnen zijn nu...Zelfs na wat er met onze vent gebeurt is.
Heb het toen ook aangegeven dat we vanzelf die pas weer zouden volgen, maar dat was niet snel en niet goed genoeg. Nu lukt het me niet meer om op hun pad te komen, voel me daar te trots voor...begrijp je dat???
Ik voel me zo fijn en gelukkig als ze niet in de buurt zijn!!! Das toch absurd...

Morgen ga ik lekker op bezoek bij een kennis van me...ondanks dat ik die weinig zie(en zij familie is van vrienden van mijn schoonouders) is ze mij blijven steunen de hele tijd.
Haar 2e kindje..ook een meisje is 2 maanden ouder als Dana, dus kan dana ook lekker met haar samen spelen...Moet helaas eerst wel weer langs de arboarts.
Ik werk al een aantal maanden niet door mijn bekkeninstabiliteit!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-01-2011

kim, dat heeft mijn man ook....ik zie dat hij het ook moeilijk vindt. Idd ook zoveel minder belt dan vroeger en spontaan langsgaan ook al niet meer...stel dat ze er net zitten. Maar meid, je hebt er al meer over geschreven en ik vind dat je er echt wel goed mee omgaat. Je doet je best, slikt af en toe eens een opmerking, maar laat ook niet over je heen lopen.....knap hoor. Al blijf ik hopen dat het wat anders gaat worden.

cyn; jahoe......dat is goed nieuws. Een hele stap vooruit. Ben echt heel blij voor je..........enne..ook wij zijn trots op je! hihi, maar toch ook fijn te horen wel van zo'n gyn niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-01-2011

Meiden, ik kom later alles even lezen en terug schrijven, maar ik wil gewoon even laten weten dat ik echt goed heb geslapen. Gisteravond een lekkere warme douche gepakt, daarna heeft mijn man mijn rug, nek en voeten gemasseerd. Daarna heel rustig en ontspannen in slaap gevallen en werd zonder heftig te dromen vanmorgen om 8:30 wakker. Voel me zo veel beter!

Fijne dag, tot straks!
x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

Cyn, wat een goed nieuws!!!!! zo heerlijk dat je die troep niet meer hoeft in te nemen!
En wat Tam al zegt, wij zijn ook trots op je, trots op hoe je het verlies draagt, je ermee omgaat en zowaar alweer aan het werk bent (en vandaag wel heeeeel vroeg op trouwens!).
[Afbeelding: rjp7o7.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-01-2011

He meiden,

Ben ik weer. Vanochtend even een uurtje gewerkt om wat mails weg te werken. Rest van de week ben ik net als gisteren de hele dag op de OK om een demo te doen in een ziekenhuis. Dus dat zijn meer dan genoeg uren. Daarna de badkamer gepoetst en boven stof gezogen (of gestofzuigd, huh? geen idee... klinkt beiden niet). Ben echt laks met poetsen de laatste tijd! Nu even lekker de tijd voor een kop thee en jullie berichten.

@ Kim, wat een enorme berichten! je bent lekker lang aan het typen geweest volgens mij. Alleen de trap nog voor jullie verbouwing dus. Tja, dat is wel essentieel! En dan kun je in gaan richten. Ik lees dat het shoppen voor de kleine vent nogal ongemakkelijk voelt. Ik hoop dat dat anders gaat voelen zodra je meer de kamer in kan gaan richten. Het is ook een heel groot deel van de voorpret om echt een plekje te gaan maken voor je kindje. Maar ik ben bang dat het altijd wel een beetje dubbel blijft voelen.

En als zowel bij therapie als bij de VK wordt gezegd dat je het rustiger aan moet doen, zoek dan ook echt rust! Je schrijft dat je er een beetje doorheen zit. Fijn dat er nu een paar dagen niet geklust wordt. Verwen jezelf, lekker rommelen met Dana.

Over je schoonfam, oh wat rot! En nee, je overdrijft niet, dit is jouw gevoel en dat kan niet overdreven zijn. Blijkbaar is je schoonzus een beetje een aansteller zo te horen. Ik kan me voorstellen dat dat verschrikkelijk kan irriteren. Logisch na alles wat je hebt mee gemaakt en nu nog mee maakt. Logisch ook dat je het even niet op kunt brengen nu weer ongerust voor haar te zijn, terwijl er toch weinig aan de hand is. Enige wat ik denk is: besteedt er geen energie aan, want die heb je nu heel hard voor jezelf nodig. Laat het gaan, maak je er niet druk om. Ze veranderen toch niet. Maar dat is zo moeilijk....

Ik lees nu je volgende bericht. HUH??? Was jij schuld aan dat zij zich schuldig voelde tijdens haar eigen zwangerschap? Wat een rare kronkels maken sommige mensen toch. Net of jij daar invloed op hebt. Het is haar eigen zwangerschap en haar eigen gevoel. Pffff....

Succes bij de arbo arts!

Tam, jouw verhaal over de vakantie kort na het overlijden van Britt. Ik moest grinniken om de tranen in het zwembad, maar oh wat moet het pijnlijk geweest zijn haar naam steeds te horen bij een gezond meisje. Dat is ook gewoon te toevallig. Of het omniversum je even extra wil pesten. Maar ik herken wat je zegt. Dat samen weg gaan helpt. Even los van alles, even samen praten en huilen. het helpt toch echt.

Ik probeer dat inderdaad, dag voor dag. Iedere ochtend streep ik een hokje weg, nu nog 19 nachtjes tot aan de echo... En ja, ik ben toch maar aan het koken gegaan. Heel gezond, gegrilde groenten met couscous. Was erg lekker. Als ik dan eenmaal bezig ben, is het ook weer fijn om even wat anders te doen. Hmmmm zelf gemaakte pizza! Lief dat je mannetje dat klaar had staan toen je thuis kwam! Leuk trouwens, je gaat vandaag winkelen voor een nieuwe maxi cosi. Geniet van de vrije dag!

Cyn, bij jou ook al zo'n moeilijke situatie in de fam. Dat verhaal over toen jij in het ziekenhuis lag! Pffff... sommige mensen denken echt dat de hele wereld om hen draait. Ik herken het allemaal wel. Mijn schoonfamilie is ook echt niet geinteresseerd. Maar ja, zoals je schrijft klopt, het is toch de familie van je man. We moeten het er maar mee doen, maar ik probeer er zo min mogelijk energie aan te verspillen.

Wat een geweldig nieuws! Dat je al zwanger zou mogen worden! Dat het nu jouw keuze is wanneer je er weer voor wilt gaan en je niet afhankelijk bent van het ziekenhuis om deze beslissing te nemen! ben zo blij voor je!

Die onderzoeken zijn nog wel spannend lijkt me. Nog een paar weken en je hebt meer duidelijkheid of het nu nog gevolgen heeft.

Ik hoop dat je werkdag vandaag goed was.


Ik ga maar eens aan de studie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

zo meiden, dat ben ik weer even.

Madelief, wat een lieve vent heb je toch dat hij je zo goed verzorgd! heerlijk dat je vannacht lekker doorgeslapen hebt, dat doet goed he?
Ben je nog aan het studeren gegaan?
en ja, dat schoonmaken, onze dame is vandaag weer geweest, ze is net weg. Het hele huis is schoon, bedje verschoond...ohhh heerlijk wat een verademing. Misschien ook wel wat voor jullie?

Kim, ik snap dat het hele gedoe met je schoonfamilie je echt opvreet soms, dat kost een energie....bah. Het is zo jammer dat ze niet een beetje meer geduld hebben kunnen opbrengen vorig jaar, wat meer inlevingsvermogen...ik weet eerlijk gezegd ook niet of het bij mij echt goed zou komen als er na zo'n enorme traumatische ervaring niet geduldig en respectvol zou worden gereageerd door mijn familie. Het is iets wat je echt bijblijft, het zijn van die momenten in je leven waarin je echt ervaart en leert wie er voor je zijn, zonder voorwaarden en met geduld.
Je zit al een tijd in de troep thuis he? wat zal het lekker zijn als dat geklus eindelijk klaar is! dat je even heel gericht met dit kindje bezig kan zijn..
Fijn dat je laatste controle goed was trouwens, het is al een flinke jongen! :mrgreen: wat goed!
en wat die harde buiken betreft, daar is het echt nog een beetje te vroeg voor hoor, ik had ze ook veel vanaf een week of 20, en vanaf week 30 namen ze weer af. Maar het is echt een teken dat je nog rustiger aan moet doen. Als ik het zo lees ben je een druk baasje, neem echt je rust Kim, laat anderen iets meer overnemen. Die harde buiken moeten minder gaan worden anders wordt forumtante Maria pas echt streng! :mrgreen:.
Ik merkte dat stress bij mij voornamelijk de harde buiken veroorzaakte....is dat bij jou ook? of is het vooral bij lichamelijke inspanning? want als het een mentale oorzaak heeft is het misschien verstandig met iemand onafhankelijk over die toestand met je schoonfamilie te praten? dat gezeik geeft je zoveel stress denk ik, misschien kan iemand je de tools geven dat je het makkelijker van je af kan schudden als ze weer raar doen.
En ja, wat lijstjes betreft, een lijstje met wanneer wie naar de gyn en zh moet, dat zou ik wel handig vinden, maar dat moet iedereen wel leuk vinden natuurlijk..

Tam, heb je lekker gewinkeld? hebben jullie een maxi-cosi gevonden? jij moet ook goed je rust pakken meid, je voelt je ook erg moe he? lekker op tijd naar bed elke dag!
Spulletjes voor je kleine kopen is leuk he? ik geniet er zo van. Ik heb vorige week voor het eerst luiers gekocht, ik voelde me zo trots en blij.....en billendoekjes, ik heb wel tien minuten voor het schap gestaan, wikken en wegen welke doekjes en luiers het beste waren voor de billetjes van onze kleine oliebol :mrgreen:.

Cyn, wat je omschrijft van die buik na de bevalling, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, het lijkt mij echt raar als hij opeens leeg is! zo'n lege zak....
Ik kom net uit het zh, had een controle. We hadden het over de vorige bevalling, ik moest ook aan jou denken. Wij (en wat andere meiden hier) hebben een "stille" bevalling gehad, een bevalling van een kindje dat niet meer leeft, dat is ons referentiekader, onze herinnering... ik vind het idee dat ik straks van een levend kindje ga bevallen zo gek...snap je wat ik bedoel? ik kan het mij gewoon niet voorstellen allemaal...voor mij is een bevalling onlosmakelijk verbonden met een stil kindje.
Nou, om even positief af te sluiten, ik ben nog steeds in een jubelstemming dat je van de bloedverdunners af bent, en dat je, als jullie er klaar voor zijn, kunnen gaan nadenken over opnieuw zwanger worden. Het idee dat je nu verder kan, ongeacht of je er nu klaar voor bent, moet toch een fijn gevoel zijn....of niet?

nou ik ga straks weer even verder, ik moet weer even naar het zh, een badjas naar een vriendin brengen, ze wordt vandaag aan haar amandelen geholpen.

later!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-01-2011

hallo lieve meisjes!

ik ben nog ff bezig met antwoorden met terugwerkende kracht :bloos:
hihi..komt dus gauw terug!

ff voor Cyn, wat ben ik blij voor je meid dat je van de bloedverdunners af mag!
dat wil dus zeggen groen licht om zwanger te worden!! yeeaah!!
ik hoop dat het bij jou en mij en Laura gauw raak is!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-01-2011

@ Maria, ja! Dat is zeker lief van mijn mannetje. daarentegen sta ik alweer een uur in de keuken om lekker voor hem te koken. Dus zo zorgen we goed voor elkaar.

En zeker, een poetsdame zou het einde zijn. Als ik iemand zou weten, zou ik haar gelijk aannemen. Maar ik weet niemand. En mijn vorige ervaringen zijn niet zo fijn. Ik ben er bijna nooit als de poetsdame kwam. En de eerste 2 werden vrij vlot zwanger en kwamen nooit meer terug. De laatste verdween met geld en sleutel. Ook nooit meer gezien. En mijn buurvrouwen hebben er 1 waar ze óf niet tevreden over zijn óf die bijna met pensioen gaat. Niet echt handig dus. Ik heb vanochtend keurig de badkamer en de bovenverdieping gepoetst. Nu eigenlijk de keuken nog, maar die laat ik nog even zitten. Ik ga zo wel even stofzuigen. Dan toont het weer wat netter.... En ja, ben zelfs nog aan de studie gegaan. Maar toen ik wat krampjes in mijn buik kreeg ben ik gaan slapen. heb 2 uur liggen tukken!

Wat lief van jou dat je nog even richting ziekenhuis gaat voor die vriendin! Maar hoe was je eigen controle?

En een lijstje is een goed idee, maar zo lastig bij te houden. Na wat berichten raakt het achterop. Misschien een idee om belangrijke data in het onderschrift te zetten?

Nou, ik ga even stofzuigen!

x

Maar fijn dat bij jou alles


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

hey Madelief, ik lees dat je je moeilijk kan ontspannen, je droomt er ook zo over. Ik had dat in het begin ook, ik droomde er vaak over. Kersje heeft je denk ik wel goede tips gegeven, ikzelf kon mijzelf pas ontspannen toen de psych mij een paar oefeningen had meegegeven, maar dan nog....het eerste half jaar is gewoon heel erg moeilijk, zo kijk ik er nu op terug tenminste. Ik vind het heel normaal dat je angstig bent, hoe kan het ook anders? je kindje stierf zonder waarschuwing, zonder signaal...ik merkte dat dit gegeven de eerste 6 maanden bij mij tot grote angst heeft geleid. Er ging van alles door mijn hoofd, is er is iets wat ik nu kon doen of juist laten wat van invloed had kunnen zijn? zou ik het (afklop afklop) overleven als het ons nog een keer zou overkomen? hoe ga ik om met het feit dat iedereen om mij heen wil dat ik "geniet"? ik voelde mij schuldig dat ik niet kon genieten in het begin, ik voelde mij soms waardeloos en negatief. Het besef dat het o.k. is om angst te hebben heeft mij een hoop rust gebracht. Het is o.k. om niet op die roze wolk te zitten, je bent niet minder blij met de zwangerschap, niet minder dankbaar.....de angst regeert alleen even, en dat mag. Kersje zegt het heel mooi "ik vergeef mezelf voor de spanning die ik voel".
Wat betreft het slechte slapen, ik weet niet of jij bedtime rituelen hebt, de mijne is bijv. een boek lezen. Ik had toen ik net zwanger was weinig zin en weinig rust om een boek te lezen, dus las ik de krant, folders en magazines. Dit deed mij achteraf bezien geen goed. Ik was al van slag en nu was mijn naar-bed-gaan-ritme ook eens verstoord omdat ik geen boeken meer las. Het heeft mij geholpen hier weer aandacht aan te spenderen en weer te gaan lezen.
Is het trouwens niet gek voor je dat jij ongeveer gelijk met mij had moeten bevallen? ik kan mij voorstellen dat mijn verhalen soms allerlei emoties bij jou teweeg kunnen brengen..

hey Devika, ben benieuwd hoe gezellig jouw ei het heeft :?, ik hoop dat ie een vriendje heeft gevonden, alleen is ook maar alleen he? :mrgreen: spannend hoor, nu zit jij op het wachtbankje. hoe is het nu met je?

kersje, hoe voel je je? ben je nog misselijk geweest de afgelopen dagen of valt het mee? het slapen gaat weer minder goed he? bij mij ook.....zou het misschien met de maanstand ofzo te maken hebben? :confused: Ik doe nu overdag (te) veel zodat ik bijna comateus in slaap val van vermoeidheid. Maar dan nog gaat om 4 uur een knopje om en ben ik wakker. Ik wil ook een Uma! dat is gezelliger dan een babykoala die niets zegt...


Nou meiden, vandaag dus in het zh geweest voor een controle, ik heb de bloeddruk van een jong meisje zeiden ze! hihi, heel fijn. Het kindje ligt nog niet ingedaald, maar het is nog vroeg. We hebben het over de bevalling gehad en hoe ik daar tegenaan kijk, het was fijn om het daarover te hebben. Ik heb vertrouwen in het zh en het personeel daar, dat stelt mij enigszins gerust. Het is gewoon heel spannend.
Ik ga deze week de babykamer verder inrichten en beginnen met wassen van kleertjes en lakentjes e.d.
Gisteren was ik trouwens naar het theater, naar Theatergroep Carver, was erg goed. Wel moeilijk je hoofd erbij te houden als ik die kleine steeds voel friemelen..:-D
Vanavond komt een vriendinnetje eten, ik heb net lekkere turkse linzensoep gemaakt, turks brood erbij gehaald en verse humous gemaakt...jammie!

Ik ga nu even op de bank liggen, ik ben moe.....

liefs en fijne avond meiden,
Mariaxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-01-2011

he maria,
ja op het wachtbankje idd...
ppff....dat wachten is soms zenuw slopend..
op het werk denk ik er weinig aan...maar thuis...als ik ff niets te doen heb gaat et alleen maar over het eitje...
ik weet eingelijk niet zo goed wanneer mijn nod is... iemand?
mijn ei was er op dag 37. ipv tussen dag 20-25...schuift de nod dan ook zolang op?
sorry als ik heel dom overkomt...

oohh...ik hoop zo dat het deze ronde raak is...laat het alsjeblief raak zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-01-2011

Hee en wat goed om te horen Maria dat de controle goed is gegaan. Bloeddruk enzo oke! Netjes ja!
Ben blij dat je zoveel vertrouwen heb ik het zh personeel. Dat is een hele gerust stelling he!

Aah jij eet Turks vandaag. Lekker.
Ik ga zo zoetzure vis maken. Met roerbak groenten er rijst. Heerlijk!

Ooh ja volgende week ben ik weer een paar dagen alleen..pff…kijken hoe dat verloopt..
Ik raak er steeds meer en meer aan gewend…maar soms zitten daar van die dagen tussen…pfff..




mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-01-2011

madelief ben blij dat je eindelijk goed heb geslapen! ik zou zeggen maak er een dagelijks terug kerende ritueel van! Smile

ben nog ff bezig om uitgebreid te reageren! kom gauw weer terug

kusjes
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

Hey Devika, je nod schuift inderdaad ook op. Die is gemiddeld 14 dagen na de eisprong. Dus dat zal voor jou volgende week zaterdag zijn? Mijn nod was trouwens altijd 13 dagen na eisprong.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-01-2011

Oh, nog een meer van Maria! Yeeehhhh! Even lezen...

Ja, ik lees normaal ook voor ik naar bed ga. Dat doe ik nu ook. Meestal wordt ik dan wel moe. Nu gebeurt dat eigenlijk niet of pas heel laat en dan ga toch proberen te slapen. En dan ga ik liggen malen. Ik denk dat ik vanavond weer voor de warme douche ga. Dat maakt me toch rozig. En de gevoelens die je omschrijft, zo herkenbaar. Ik voel me schuldig tegenover dit kindje. Dat ik niet de leuke onbezorgde moeder kan zijn. Maar tegelijk weet ik dat ik niet anders kan.

Maar weet je wat je ook zo onzeker maakt? De kwaaltjes. Mijn borsten waren de vorige keer zo gespannen! Kon nauwelijks mijn BH aan doen of het deed al pijn. Nu zijn de tepels wat donkerder en gevoelig, maar verder niet. En de misselijkheid heb ik ook niet iedere dag. Vanmiddag had ik ook weer wat krampjes. Dat maakt me gewoon bang. Zou het nu al afgelopen zijn? Aan de andere kant, ik verlies geen bloed, dus dat is wel weer goed. Je kunt er ook niets mee.... Het is wachten en proberen te ontspannen.

Soms is het inderdaad gek. Maar meestal lees ik jouw verhalen gewoon als jouw verhalen en denk ik er niet bij na. Maar heel af en toe bedenk ik me inderdaad dat we nu in hetzelfde schuitje zouden moeten zitten. Maar dan laat ik dat ook snel weer los.

Fijn dat alles weer goed was in het ziekenhuis. En fijn dat ze ook met je praten over de bevalling. Helpt ook om voor te bereiden om het er echt met de mensen over te hebben die er straks bij zullen zijn. Grappig dat je in het theater zat en dat die kleine dan gewoon lekker een feestje bouwt vanbinnen! Kan me voorstellen dat de schopjes enzo nu ook wel redelijk krachtig zijn.

Lekker, ik ben ook aan het koken, maar ik ben jaloers op jouw maaltijd! Lekker zeg! veel plezier vanavond!

Devika, ik hoop het zo voor je!! Ik duim zo hard met je mee! En over je NOD. Het ligt er een beetje aan hoe lang na je ei je normaal ongi wordt. Meestal is dat tussen de 12 en 16 dagen later en bij de meeste vrouwen is dit aantal dagen iedere maand gelijk (bij mij altijd 14). Die tel je op bij de dag dat je eisprong was, dan weet je je NOD. Ik hoop zo dat dit JOUW!!! ronde wordt! (overigens, het is ronde 4 voor jou.... bij mij bracht ronde 4 ook geluk....)

He, net voor je NOD dus weer een paar dagen alleen? of gaat je man aan het begin van de week weg?

x madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

hmmm...:?
http://www.nu.nl/gezondheid/2426646/antioxidanten-maken-mannen-vruchtbaarder.html


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-01-2011

Nou, de vitamine pillen staan hier klaar voor als we voor een volgend kindje willen gaan! Of als dit niet goed gaat....

Heb de hele dag al zo'n drukkend gevoel op mijn buik. Heb geen idee meer of dit de vorige keer ook was, maar ik zit er natuurlijk weer onwijs over te piekeren.....

Oh ja enne Maria, je bent al 36 weken!!! wat gaat het toch snel! Ik kijk uit naar de dag dat je hier schrijft dat jullie kleine er is!!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2011

Madelief, mijn zwangerschap nu is totaal niet te vergelijken met de vorige. Ik had bijna geen klachten dit keer, was niet misselijk....ik maakte mij ook zorgen, net als jij.
Weet je wat ik heb gedaan? ik heb die digitale testen van cb gekocht en bekeken of er nu "zwanger+3 weken" stond...zo wist ik dat het hcg in ieder aan het stijgen was t.o.v de vorige keer. Is dat misschien wat voor jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-01-2011

Hier weer te moe, dus ff snelle reactie!Morgenvroeg is Dana op de psz dus dan kom ik uitgebreid kletsen...Wil alleen even snel zeggen:Madelief...Ik heb ook gedaan wat Maria zei over die digitale test en daardoor was ik weer heel even gerustgesteld!!!xxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-01-2011

Goede morgen meiden!

Thanks voor de tip, maar dat durf ik echt niet.... als ie nu minder aangeeft ben ik komende week in de stress.... Ik zie dat al helemaal voor me. Dat ie 1-2 aangeeft. Maar ook dan wil het niet zeggen dat het niet goed is. Ik moet gewoon wachten..... wachten..... wachten..... Vandaag werken en dat helpt me de dag door.

Vannacht gelukkig wel goed geslapen.

Kim, doe je rustig aan?

x Madelief