Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-02-2011

@ Tam,
eerste wat ik lees zijn je verdrietige woorden over het het verhuizen van Britt* haar kamer.
et zijn allemaal dingen die je moet "loslaten" he. ik kan me er zo veel bij voorstellen hoe je je gevoeld moetst hebben..
wij hadden vorige week logees. mijn tante en nichtjes en zus bleven slapen.
we zaten met z'n allen in de logeer kamer op het bed. ik zat er en werd stiekem een beetje verdrietig. dit had onze droombabykamer moeten zijn. wij zouden hier niet moeten zitten, hier zijn zijn mooie bedje moeten staan. logee's zouden nu op zolder moeten slapen of in de andere logeerkamer.
ik hoop wel dat je ook geniet van het inrichten van het kamertje van kleine zusje.
hoe is het nu met je verkoudheid? ik hoop dat je gauw opknapt meid, zo kan je niet genieten van je mooie zwangerschap.
ooh wacht ik lees nu dat je hartstikke beroerd ben. wat vervelend joh. idd lekker onder de wol kruipen en soepjes eten en je lekker laten verwennen door meneer de bakker!
 
@ Maria,
nog geen olibolletje?
haha, ik las nog even je post over de pijnlijke wandelingen en dan je dan even stopt en intesant op je tellie kijkt.
haha, ik zie et helemaal voor me! ja je moet wat he.
en oooh wat klinkt haar poppenkamertje toch lief!! ik zie het helemaal voor me, zo'n knus kleine lief babykamertje. schiet het al op met het inrichten ervan? alle kleertjes ook gewassen en je tas aan de kant? en wat een mooie droom had je over de bevalling en jullie kleintje die zo lief lachte...aahhhhh...
ooh je vroeg ook wat ik bedoel met "oude ei". tja, ik weet et zelf ook niet. ik dacht meer iets in de richting van, mijn ei heeft er zoveel weken over gedaan om te springen enzo...maybe dat de kwaliteit achteruit was gegaan ofzo. keb geen flauw idee..je moet wat denken he..en dat kwam in mij op..
en wat goed dat je niet laat inleiden maar de natuur z'n gang laat gaan.
whahaha, jou girltalk! whahah. ja dat scheren word zo lastig ja. haha, maybe met een shaver?
en wat Cyn zeg, op het moment zelf kan het je idd niks schelen.
ik ben een ijdeltuit en ga nooit de deur uit zonder smink. maar toen wij naar het zh moesten, ik had mijn slaapjurk nog aan, mijn haar helemaal warig, ogen rood van het huilen. ik zat nog even te denken, zal ik me ff opfrissen, maar kon me uiteindelijk allemaal niet meer schelen hoe ik erbij liep.
je vertelde aan Cyn over het gevoel dat andere om je heen verder zijn..
en het verschil in het rouwproces van jou en je vriend. ik vind dat soms zo iritant. dat hij veel verder is als ik. hij is er ook mee bezig, maar wat je zeg, op een ander niveau.
maar nu denk ik net als jij idd ook, ik ben zijn moeder, en dat ik nog hier ben en de rest vooruit...het is goed zo...
het geeft ook wel weer troost, dat ondanks mijn omgeving heel ver op mij vooruit loop, af en toe kijken ze ook even om, om te kijken of ik niet al te veel achter raak...dat is ook weer fijn.
en de geboorte datum van Olivia komt steeds dichterbij... veel mensen zullen het misschien vergeten, maar wij hier niet! wij weten als geen ander wat zo'n dag met je doet...en je zal die dag niet alleen zijn. met haar brusje zul je die dag aan Olivia denken....
over brusje gesproken, ik vind dat je wel heel rustig bent over de naderende bevalling!
weet je , ik vind het zoooo spannend he! dat je gaat bevallen! hahaha..ja echt! jij bent de 1e die ik hier mee maak die gaat bevallen.
 
@ Madelief,
dat wilde ik je nog vertellen, ik kreeg van mijn masseuse een boek te leen, heet "wie was mijn kind".
gaat over verschillende verhalen over heel de wereld van kinderen die zich hun vorige leven herinneren. vond ik zo mooi om te lezen. over regressietherapie en reincarnatie etc. ik las een van de verhalen van een klein meisje dat terug kwam als haar eigen zusje. heel bijzonder om te lezen.
oh ja je vroeg ook nog waarom mijn zus aan de ivf moet. haar vriend heeft een aangeboren afwijking waarbij 1 testikel is achtergebleven in de lies en dus niet werkt. kwaliteit van zijn zaad is heel sterk achteruit gegaan. vandaar ivf. ik hoop zo voor haar dat het gauw lukt.
ja ze is aan de ovu testen enzo. en ze heeft zich nu aangemeld bij maasstad. hopelijk mogen ze gauw starten.
ooh en ik lees wat je tegen laura zei over de obductie. dat jullie er wel voor gekozen hebben. krijg echt kippenvel bij het idee dat je zoiets moet beslissen. dan ben ik blij dat wij ook weinig tijd hadden, in een vreemd land zaten en niemand die ons over de streep kon trekken om het wel te doen. maar je zegt dat ze jullie kleintje goed behandeld hebben en dat ze er mooi uitzag. dat is een hele gerust stelling. en ik zie het helemaal voor me hoe ze in een dekentje met hartjes gewikkeld lag. wij kregen Kaylash na de reanimatie in een dekentje met gele babyeendjes. zo lief...die heb ik bewaard.
oooh en wat je zei tegen cyn over jullie vakantiefoto's. ik hoor mezelf praten! ik kan er niet naar kijken en mijn man vind ze juist mooi omdat we daar zo gelukkig waren...
wij vrouwen zien dat geluk niet meer hee....wat wij zien is het verdriet en gemist waar het allemaal in is veranderd.
die ooh zo gelukkige zwangere vakantie foto's lijken nu een droom. zo'n ver van mijn bed show.
het plaatje was TE compleet...en alles waar te voor staat kan nooit goed zijn...
hoe was je gala afgelopen trouwens? nog alles veilig geheim kunnen houden?
en wat een opluchting meid dat je echo goed was en dat julie een mooi hartje gezien hebben kloppen. hou vast aan die gedachte!
hoe is het trouwens met je zusje? is die al bevallen? vast nog niet anders had je dat zeker hier gemeld he.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-02-2011

@ Kim,
hoe is het met de verbouwing? klinkt soms wel heel vermoeiend als ik het zo lees. en verbouwen, en zwanger zijn, en nog een lieve kleine die energiek rondloopt.
werk je trouwens ook nog?
en wat schattig, de liefdesverklaringen van Dana.
en in de toekomst afspreken met z'n allen en onze kindjes vind ik een geweldig idee!
gaan we zeker doen.
en bedankt ook voor het duimen!!! hopelijk helpt dat deze ronde!
 
@ Kersje,
he je vertelde dat je het vermoeiend vind, 4 dagen werken. is het geen idee om alvast te gaan minderen? kun je lekker rustig aan doen en genieten voor 2 van deze zwangerschap!
haha, ik lees over kersjesman en zijn sexy pants. en? nog meiden flauwgevallen? haha
wat heerlijk ja, een man die kan zingen! mijnes komt niet verder dan zijn badkamerkwaliteit. haha.
ik lees ook over je mooie echo! wat een opluchting he!
weet je trouwens al wat het wordt? hihi, ben wel benieuwd.
en heerlijk zo'n verwen weekeind bij je ouders! wat knapt een mens daar lekker van op he!
ooh was Uma niet mee?
 
@ Laura,
ik lees dat je lekker ben afgevallen! netjes! en 65? jeetje, voor mij is dat jaren geleden dat ik zoveel woog.!
ik herken trouwens veel in jouw situatie. jullie hebben volgens mij ook geen reden waarom het mis ging. wij ook niet. je vertelde ook dat jullie bewust niet gekozen hebben voor een obductie. hebben wij ook niet gedaan. wij wilden ook niet dat ze zomaar in ons kleintje zouden snijden ed. en ook wij gooien et steeds op een foutje van de natuur...
die hormoon injectie's, ja ik heb het vermoeden dat ik die ook zal krijgen als het zover is.
maar dat heb ik ook voor over. ook al moet ik iedere dag een halen.
en wat een lief gezicht, semmy die nu stapjes zet...zwijmel zwijmel...
ooh ik las paar dagen terug dat je in de laatste ongi dagen zat. we lopen dus gelijk op. ik ben ook weer klaar. gaan jullie deze ronde bewust klussen? i hope so!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-02-2011

vandaag kreeg ik een geboorte kaartje van de dochter van mijn collega in handen...
prachtig mooi kaartje...maar ik moest wel even slikken. we waren met z'n 5en zwanger. eest ik, dan 3 vrouwen van 3 mannelijke collega's, en dan een vrouwelijke collega..
het besef dat hun zwangerschappen wel gewoon door zijn gegaan, en hun kindjes wel zijn geboren of dat binnenkort worden...gaat je niet in je koude kleren zitten..
en laat uitgerekend ik nou degene zijn die altijd zorgt voor het ophalen van de bijdragen en alle kraamkadotjes uitzoekt. maar goed, eenmaal over dit gevoel heen kan ik wel weer genieten van het kraamkadoshoppen...
hopelijk zal iemand dit ooit voor mij doen.
deze geboorte kaartje had trouwens echt geen week eerder moeten komen want dan was ik echt ingestort.
verder, ik had nog een heleboel te vertellen maar ben et weer eens kwijt.
val een beetje om van de slaap. eindelijk!!!


welterusen lieve meisjes!
dikke knuffel en tot morgen/straks/later

heeeeeeeeeeeeeel veeeeel liefs -------->----@ ( = roos)
devika



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-02-2011

Zo Devika, jij was nog laat wakker! :-D
Zo'n geboortekaartje ontvangen is ook best confronterend, ik herinner mij dat ik ook een kaartje van een collega kreeg zo rond de tijd dat ik ook bevallen had moeten zijn, ik moest er ook om huilen. Je gunt het je collega natuurlijk en bent heel blij voor ze maar het doet je ook zo aan je eigen verlies denken he?
Wat zeg je dat mooi trouwens: "ondanks mijn omgeving heel ver op mij vooruit loop, af en toe kijken ze ook even om, om te kijken of ik niet al te veel achter raak...dat is ook weer fijn". Je hebt helemaal gelijk, zo is dat bij mij ook.
En geschoren of niet, met slaapjurk aan en haar als een suikerspin op je hoofd, het maakt allemaal niets uit als je gaat bevallen, het wordt bijzaak inderdaad. Wat lief trouwens dat je het spannend vindt dat ik ga bevallen Smile, ik ben er redelijk rustig onder maar niet de hele tijd hoor... Ik ben er ook best emotioneel onder, ik moet erg veel terug denken aan mijn eerste bevalling vorig jaar. Ik vind het ook best eng. Ik heb een paar dagen geleden een brief aan mijn vriend geschreven en die ergens gestopt in huis. Een brief voor het geval ik de bevalling niet overleef (afklop afklop). Het klinkt heel dramatisch maar dat is het niet. Ik weet gewoon dat het leven soms rare sprongen maakt en ben op alles voorbereid, althans, ik probeer mij op alles voor te bereiden. Ik merk aan dit soort dingen dat ik er heel anders mee om ga dan de meeste vrouwen die gaan bevallen, tenminste, dat denk ik...dat komt door wat ik mee heb gemaakt vermoed ik.

Tam, arme meid Sad, ben je zo ziek? bah! hoe gaat het vandaag met je? gaat het de goede kant op? heel veel beterschap voor jou!

Madelief, hoe voel je je? is het goede nieuws een beetje geland inmiddels? ik hoop dat je goed slaapt en wat meer vertrouwen hebt. Wanneer is de uitgerekende datum van jullie meisje* eigenlijk? dat is volgens mij ook binnenkort...

Laura, jullie zijn druk thuis zeg! :-D fijn hoor. Heb je je kledingkast al ingericht?

Kim, ben je toch weer heel druk???? FOEI! (met wijzend vingertje) :-D hoe is het met de buik? de harde buiken? worden ze minder?

Lieve kersje, hoe is het met jou? volgende week weer een echo...maak je je nu al druk daar om of valt het mee? En je misselijkheid, die zal nu toch inmiddels ook wel weg zijn, of niet?
Heb je je collega's verteld dat je zwanger bent eigenlijk? (of heb je dat allang gedaan?) :? Ik vroeg mij ook af of ze inmiddels van Puck* afweten...ze begrijpen waarom deze zwangerschap extra spannend is voor jou.
Je weekend n Drenthe klonk heerlijk! lekker ontspannen, dat is fijn en dat konden jullie ook goed gebruiken denk ik. Hoe was je gesprek bij de psych gisteren? heb je het gevoel dat je er wat aan hebt?
Je bent alweer ruim 16 weken, wat gaat het hard, nog even en dan de 20-weken echo....het is toch wat, dan zit je alweer op de helft! :-D

Cyn, wat een fijne collega heb jij (die zwangere), het is inderdaad zo fijn als iemand de naam van je kindje noemt, ik begrijp het helemaal als je zegt dat het je een warm gevoel geeft. Mijn moeder of vader hebben allebei nog nooit de naam van mijn kindje gebruikt weet je dat? ik weet niet waarom...ik vind dat soms moeilijk. Ik blijf haar maar gewoon stug noemen elke keer, in de hoop dat zij er ontspannen mee om kunnen gaan en op een dag haar bij haar naam noemen. Volgens mij is het geen onwil maar een vorm van er niet mee om kunnen gaan, niet weten of ze mij ermee kwetsen ofzo? ik weet het niet.
Dat je man het digitale fotolijstje heeft aangepast, het is goed dat je de foto's eruit heb gehaald die voor jou te veel emoties los maken, die komen er nog wel in, alles op zijn tijd he? Hoe zit het met de spulletjes van Wesley nu? is het meest nu "opgeruimd"? het lijkt mij best moeilijk als ik nu zie hoeveel je voor een baby nodig hebt, het hele huis staat vol met spulletjes....bewaar je die dan? of verkoop je wat spullen? meubeltjes? het lijkt mij moeilijk voor je in ieder geval, die keuzes maken. Jeetje meid, wat zal jij je kleine ventje missen...nu ik in dezelfde week loop als jij toen, ik moet gewoon veel aan jou en Wesley denken de laatste tijd.

Nou, ben zelf net terug uit het zh, bloeddruk zit weer op het randje maar er nog niet overheen. Als ik mij slecht ga voelen willen ze dat ik meteen langs kom. Volgende week maandag weer een afspraak....als ik dan nog niet bevallen ben althans. Ik wordt wel ongeduldig merk ik....sinds die nacht met weeën eigenlijk.

Ik heb wat foto's van het babykamertje gemaakt, ik zal ze er zo opzetten. Het is een heel simpel kamertje geworden. Het is gek dat we bij Olivia allebei veel meer drive hadden om veel energie in de kamer te stoppen en dit keer hebben we tot het laatst gewacht en het nog heel simpel gehouden...het is allemaal bijzaak, zoiets. Zolang deze lieverd maar gezond en wel bij ons komt, het heeft naast onze liefde en kusjes en knuffels (en melk) niet veel nodig....zo voelt het een beetje.

nou lieve meiden, ik ga naar mijn Indiase curry kijken...die prutteld al heel zachtjes de hele middag...jammie!

liefs en tot snel,
Mariaxx



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-02-2011

nog even het kamertje! Smile
Op de laatste foto zie je een beetje hoe het zit, dit kamertje "hangt boven de huiskamer zoals je ziet...

[Afbeelding: 2czorjo.jpg]

[Afbeelding: 300cv83.jpg]

[Afbeelding: 11lpidl.jpg]

[Afbeelding: wc1v9y.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-02-2011

er zit opeens een hele boze smiley bij mijn laatste bericht....najaaaaa


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-02-2011

He meiden!

Devika, ik lees je bericht en moet er van huilen. Het begin wat je schrijft naar Cyn over dat je iedere dag in de eerste weken eenzaam tranen liet achter je pc. Zo rot. Ach, je schrijft dat je misschien gevlucht bent, maar voor jou voelde het goed. Je kunt het maar op 1 manier doen en als je gekozen hebt, zul je nooit weten hoe de andere manier zou voelen. Maar je groeit verder. Je stukje over het boek. Zo bijzonder zijn dat soort verhalen. Het bijzonder is wel dat mijn moeder me jaren geleden vertelde dat toen ikzelf net goed kon praten ik haar ook vertelde dat ik niet uit haar buik kwam maar ergens anders vandaan. Het was er wit met veel bloemen, de zon scheen en het was mooi. Dat heb ik haar meerdere malen verteld. Inmiddels weet ik dit zelf niet meer, maar ik vind het toch bijzonder. Hoe kan een meisje van ruim 2 dit verzinnen?

Over je zus, OK, dus ook slecht zaad. Ik hoop zo dat ze net zo veel geluk hebben als wij en dat het anders snel met IVF lukt! Weten ze al wanneer ze echt met de eerste poging beginnen?

Over beslissen over de obductie. Dat was ook verschrikkelijk. Het ging zo tegen mijn gevoel in! Maar mijn man en moeder konden me overtuigen dat als ik het niet deed, dat er dan later nog meer spanning zou zijn in de zwangerschap. En nu we alles weten, ben ik ook blij dat we het gedaan hebben. We weten de doodsoorzaak van ons kindje en dat geeft je iets om naar de zoeken in deze zwangerschap. Het geeft me toch een gerust gevoel dat we weten waar we moeten kijken. En dat terwijl ze ons steeds vertelden dat ze in 90% van de gevallen helemaal niet kunnen ontdekken waaraan het kindje overleden is. Hier zitten we dus weer bij het kleinere percentage....

Nee, mijn zusje is nog niet bevallen. Ze is 2 maart uitgerekend. een week voor mij.... Morgen zou ik met verlof moeten gaan.... Maar mijn zusje is heel erg dik en ze verwachten een 7 of 8 ponder. Dus dat wordt nog wat.

Gala was gezellig, maar ik was zo moe! En toen ik om doorbakken vlees vroeg, riepen er wel vrouwen: ben je al weer zwanger? Ik heb er maar een beetje omheen gekletst. Ik weet alleen weer zo zeker dat ik dat nooit meer ga roepen als iemand geen alcohol wil of doorbakken vlees. Het is gewoon niet netjes. Al de zwangere het wil vertellen, doet ze dat wel. Ernaar vissen is zo irritant!

Oh, ik heb het met je te doen met dat geboortekaartje van je collega. En moeilijk hoor, om dan weer jezelf beet te pakken en op zoek te gaan naar een kraamcadeau. Maar dat gaat zeker ook voor jou gebeuren!!! Wanneer komt je man weer thuis? Kom je je avonden een beetje door met wat afleiding?

Maria, wat een schattig kamertje! Echt een plaatje! En wat leuk, dat jullie ukkie straks zo boven de woonkamer slaapt. Ik gok toch dat het een meisje gaat worden..... Aan de kleuren te zien! Je schrijft dat jullie het simpel hebben gehouden. Ik vind het een heel mooi sereen kamertje geworden. Echt prachtig! En je zult zien met die kleine erin, zit straks de ziel in de kamer!

Heb je nog last van voorweeen gehad?

Meid, ik krijg zo'n kippenvel van de brief die je naar je vriend hebt geschreven! Ik kan me voorstellen dat je het leven niet meer vertrouwd, maar dat mag echt niet gebeuren hoor! Jullie zijn klaar voor die kleine, jullie samen, jij en je vriend! Ja, we zullen er allemaal heel anders in staan dan normaal denk ik. Je bent je veel bewuster van de risico's denk ik en van het wonder. Oh, het is zo spannend dat je er bijna bent! Ik verheug me zo op jouw bericht van de geboorte!!!

Ja, die uitgerekende datum is inderdaad over 4 weken. 9 maart.... Is toch wel gek hoor! Ik voel me wel OK. Niet ongeremd blij, het blijft heel gereserveerd eigenlijk. Maar ik ben wel trots op onze uk. Dat het al weer zo ver is gekomen, zonder dat iemand het verwachtte. Ik hoop dat dat gevoel van trots en het vertrouwen iedere keer gaat groeien.

Vandaag een heel gesprek gehad op mijn werk. Wel moeilijk hoor. Over hoe de komende 6 maanden door. Ik wil niet te veel reizen en ze zullen dus vervanging moeten gaan zoeken voor mij. Maar wat ga ik dan doen? Daar over gehad. Was op zich wel goed. Maar ik wil me vooral concentreren op de kleine en het kan me voor een deel dus geen zak schelen. Volgende week gesprek met de directie. Dat vind ik wel heel spannend.

Ga maar eens koken.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-02-2011

Devika,
Ik zal eerlijk zeggen, ik voelde me vooral in het begin erg schuldig als ik een dag niet naar de begraafplaats was geweest. Na een paar weken wisselde ik het af met mijn vriend.
Als hij was geweest, vond ik het oke en ging ik de volgende dag weer.
Nu ga ik eigenlijk 2 keer per week. En ik heb er eigenlijk wel vrede mee.
(Al kan ik me soms wel eens voor me kop slaan als ik meer dan 4 dagen niet ben geweest hoor)
ja de dromen, ik droom eigenlijk nooit over Wesley, mijn stiefmoeder wel.
Ze verteld me meestal wel wat ze heeft gedroomd. Ik vind het toch wel erg bijzonder.
Ik heb een foto van ons 3tjes laten afdrukken op linnen. Ik vind het niet moeilijk om naar te kijken. Vind het ergens wel fijn.
Vind het wel een mooi idee om een schilderij te laten maken van jullie Kaylash.
Wat betreft het zwanger worden.. ik wil wel maar misschien moeten we maar eerst op de uitslag wachten.
Zie wel erg tegen de maanden op hoor. Het heeft een jaar geduurd tot ik zwanger werd van wesley. Elke maand weer zo’n tegenslag. Een tijdje overtijd en weer negatief testen.
Vaak werd ik dan diezelfde dag nog ongesteld. Pff..
Naja, ik vertel jou op het moment natuurlijk niks nieuws. Wij zien wel waar het schip strand.
Wat werk betreft, dat beschrijf je precies goed.
Ik wilde eigenlijk thuis blijven.. maar was bang dat ik dan helemaal in een hoekje zou kruipen.
Nu ben ik gaan werken, en moet toch uitkijken dat ik mezelf niet voorbij loop.
En dat ik ook niet voor mijn gevoelens weg loop.

Meid,
Het besef dat andere zwangerschappen wel “gewoon” doorgaan en “goed” gaan.
Dat gaat zeker niet in de koude kleren zitten.
Ik had het daar zo moeilijk mee. Ik durfde vaak niet te reageren. Of mensen te feliciteren.
Vind je het niet moeilijk om te shoppen voor de kraamcadeaus?
Ik liep vorige week in de hema en mijn vriendin moest even kijken voor kleding voor dr neefje.
Ik kreeg een brok in me keel toen ik tussen die schappen liep..


Maria,
Ik denk de laatste tijd inderdaad veel aan jou.
Het is wat je zegt, je bent net zo ver als dat ik was van Wesley.
Moeilijk he, dat ze je kindje niet bij de naam noemen,
Mijn ouders doen dit gelukkig wel.
Al moet ik wel zeggen dat ik dit in het begin ook niet deed.
Mijn vriend corrigeerde me telkens weer.
De meubeltjes slaan we op. En de rest van de spulletjes ook. Er gaat niks weg.
De commode staat in de woonkamer. Met kaarsjes en knuffeltjes van wesley.
Het bedje enzo is wel al uit elkaar gehaald.

oh meid wat een leuke foto's!!
nog heel even wachten...

tam,
hoe is het met je?
voel je je al wat beter dan gisteren of is het niet veel beter?
beterschap meid


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-02-2011

Maria, wat een onwijs leuk huis en een prachtige kamer voor mini!!!
Nog geen bevalling gaande???

Wij hebben van onze kleine Sonny een heel mooi foto album op Hema.nl gemaakt toen. Echt prachtig! Foto's dat ik nog in het zieke huis lag met mijn dikke buik, foto's dat hij nog leefde en later dus foto's dat hij overleden was en van de crematie! Mijn ouders en schoonouders en zwager en toen zwangere schoonzusje zijn meteen naar ons toe gekomen en hebben Sonny ook allemaal nog even vast gehouden...
We hebben Sonny in onze slaapkamer in een mooi klein urntje staan met wat vlinderwaxinelichtjes er omheen. Ben persoonlijk erg blij dat we hem niet uitgestrooid hebben of ergens op een begraafplaats hebben. Nu kan ik altijd even naar hem toe maar juist omdat hij zo dichtbij is doe ik dat nooit eerlijk gezegd.. Het is gewoon heel fijn om hem in huis te hebben. Ik heb voor Moederdag in 2009 een hanger gehad met een foto van hem erin! Normaal heb ik die elke dag om maar nu met semmy is een ketting echt even een ramp! Toevallig vandaag had ik hem wel om en semmy stopte hem gelijk in zijn mond! Haha de doerak!

De uitslag van het nieronderzoek was positief! Ze zien dat het minder wordt en dat zijn urine gewoon goed doorstroomt dus in augustus nog weer een echo maken en ze verwachten dat het dan toch echt over moet zijn. Jullie horen het tegen die tijd!

Ik weet trouwens nog niet helemaal zeker of wij er deze ronde alweer bewust voor gaan! Wil het wel heel graag maar aan de andere kant willen we ook nog van kleine semmy genieten! Hij is zo leuk!! Tand nummer zeven is al op komst!! Pfffff!
Morgen weer naar consultatiebureau dus ben benieuwd wat meneer weegt enzo!

Het is hier erg rustig trouwens... Waar zijn jullie allemaal???


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 08-02-2011

Pfff. waar moet ik beginnen??er is zoveel getypt...
Ik zal proberen nog zoveel mogelijk terug telezen en te reageren.

Maria:Nog maar heel eventjes hé meid...en je hebt al veel last van voortekenen. Alleen maar goed meid haha.
Wat betreft het scheren!!!hahaha ik kan nu al niet meer kijken wat ik aan het doen ben en weet nog goed dat ik het bij Dana de laatste weken echt constant bijhield...wilde absoluut niet met een stoppelpoes binnen komen hahah.Ik deed het toen en nu ook op gevoel Big Grin
Ik hoop morgen wakker te worden en hier te lezen dat jullie kleine meid geboren is....Echt een prachtige kamer is het...

Devika:Hoe gaat het nu met je meid??En met de buikpijn?Hoe voel je je de laatste dagen?

Kersje:Het is gek hoe je je elke keer vast pint op die punten die je herkent van de vorige zwangerschap hé?
Ik had dat ook hoor en zelfs toen we die 23 weken voorbij waren en er niets meer was om aan terug te denken omdat het daar gestopt was ging het nog een aantal weken door.Toen voelde ik me juist onzeker en eenzaam, omdat ik me niet meer omhoog kon trekken aan de foute momenten en punten die de vorige zwangerschap meebracht.En dat terwijl ik de zwangerchap van mijn dochter gezond en wel heb uitgedragen met een geweldig resultaat.Over een aantal weekjes gaat het bergopwaarts let maar op...dan ga je er echt echt van genieten...
Nog maar dik een weekje en dan heb je al een deel van de 20 weken echo!Hoe voel je je eronder?
Heb je er vertrouwen in of zie je er tegen op?
Het gaat wel rap nu he meid???

TamBig Grine kinderkamer al lekker geverft...meid ik ben een beetje jaloers op je hahahah!!Wij kunnen volgende week)op het vroegst dit weekend) pas beginnen aan de kamer van onze vent!Ik ben er zooooooooo aan toe haha...
Laat je straks net als maria een leuke foto ziden als het klaar is?
En heerlijk naar de kapper geweest...Echt fijn is dat soms hé!Je hebt het dan ook weer even nodig...
Wat balen dat je nu zo'n lage weerstand hebt hé meid...Ik had dat bij Dana ook de hele zwangerschap door.
Weet nog goed dat ik net van de griep af was toen ik ging bevallen.

Madelief:Ik ben zo blij voor jullie en het kloppend hartje van jullie nieuwe wonder!Voel je je al wat zekerder nu?
Wanneer heb je de volgende echo?is dat de termijnecho?

LauraBig Grineze maand voor het echie toch?Ben benieuwd hoor!Big Grin

Cyn:Hoe gaat het met jou?Wen je al een beetje aan de extra uren op je werk?Doe wel rustig aan hoor...

De trap is vorige week gekomen en staat nu in de grondverf...als het allemaal een klein beetje mee wil zitten, kan Dana zaterdag voor het eerst op haar nieuwe roze kamertje slapen en kunnen we gaan beginnnen met de blauwe kamer van onze vent!Hier verder een drukke week achter ons...pfff.de echo, mijn moeders verjaardag, personeelsfeestje en de doop van mijn petekind!!!Deze week niet zo druk als vorige week, maar helaas toch weer genoeg te doen ivm de laatste dingetjes voor de kamertjes!Morgen naar ikea voor wat spulletjes, maar donderdag heb ik lekker een gezichtsbehandeling bij de schoonheidsspecialiste.
Buiten de verbouwing aankomend weekend lekker rust.Geen feestjes enz, dus lekker thuis.
We moeten trouwens nog een keer terug voor een nieuwe pretecho...alles was goed, maar toen we thuiskwamen was de dvd niet in orde dus krijgen we met de 30 weken een nieuwe pretecho.Nog iets meer dan een weekje en dan zit ik alweer op de 30 weken...dan gaan mijn laatste 10 weken in als het goed isBig Grin
Verder met de buik op en af...ik heb nog wel soms harde buiken en last van mijn rug.Toch lijkt het (ondanks de moeheid) dat het me deze week allemaal wat beter gaat.
Nu a ik er weer mee stoppen!Lekker richting mijn bedje!
weltruste en tot morgen..xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

Maariiiaaa!!! wat een lieve poppetjeskamer!!!!
en heb je jezelf hier niet mee verraden? dit is toch een hartstikke lieve kleine meisjeskamer...hihihi....ik zie hartjes en bloemetjes.dat zegt genoeg!!
maar wat een leuk kamertje. daar zou ik als baby maar
al te graag in willen wonen. schattig zo boven de woonkamer.
en ik kan me goed voorstellen dat je juist nu veel terug denk aan de bevalling van Olivia.
ooh jee...ik krijg echt tranen toen ik ik las van de brief die je geschreven heb. ik klopt het100x af. die brief zal jou vriend nooit te lezen krijgen!
maar je gevoel en gedachte erachter snap ik ook heel goed hoor. ik weet nog dat mijn man later aan iedereen vertelde dat hij ondanks alles blij was dat mij niets was over gekomen. we hebben dan ons kind verloren maar ik ben er nog. vond dat zo raar om te horen als hij dat zei. mijn moeder zei het ook, wat zouden we doen als het jullie kindje het wel gerend had maar jij was er niet meer. wat moeten we dan met dat kind. ook dat laatste vond ik raar dat ze dat zei. maar goed, ik snapte het ergens wel. ik wilde mijn kind niet verliezen, maar mijn moeder denk ook zo over haar kind.
en ja je heb gelijk hoor, door wat wat je heb mee gemaakt kijk je anders tegen bepaalde dingen aan. absoluut!
je zegt ook dat jullie veel meer energie gestoken hadden in het kamertje van Olivia. en nu hou je het simpel.
ook dat herken ik. bij Kaylash hebben wij alles tot in de puntjes uitgezocht. mooiste van het mooiste hebben wij destijds voor hem uitgezocht. wij wilde perse het geslacht weten om zo een kamer op maat te maken.
nu denk ik, het is allemaal materieel. dat doet er allemaal niet toe. in een bedje van de leenbaker zou hij net zo lekker slapen. idd, liefde, warmte veel kusjes en melk! dat is het allerbelangrijkste! en oh ja een luier en een dekentje. hahaha
lekker indiaas gegeten jij?
ik heb het moeten doen met een kom soep en brood. ook lekker.
geen zin om te koken voor 1 persoon.
nog 7!! daagjes!!! jeeeemig!!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

@ Madelief,
ooh wat bijzonder dat je als klein meisje tegen je moeder zei dat je ergens anders vandaag kwam!
dat zijn dus idd de verhalen die ik ook in het boek gelezen heb. van kinderen die nog niet goed kunnen praten maar dit soort dingen in duidelijke taal vertellen. zo bijzonder...
en ja die eerste weken op het werk...je doet wat je denkt dat goed is hee...alleen thuis zitten, zouden echt alle muren op me af komen. en de 1e weken waren ook op therapie basis dus niets was verplicht.
nee mijn zus en zwager moeten nog de intake krijgen. weten dus niet wanner ze mogen starten, ik hoop zo gauw mogelijk...
en ik begrijp heel goed hoor dat jullie voor een obductie gekozen hebben. goed dat jullie ook dierbaren om je heen hadden die jullie op het voordeel ervan wees. dat geeft vaak de doorslag he. als je dat alleen moet beslissen is het antwoord steevast nee.
ik moet zeggen dat ik er eingelijk geen spijt van heb dat wij daar niet voor gekozen hebben. mijn gevoel zegt dat met hem alles goed was. de fout lag bij mij. volgens de artsen was dat waarschijnlijk ook zo. de placenta gaf een verkeerde signaal door waardoor de bevalling in gang werd gezet. ik had een paar dagen van te voren ook mijn slijmprop verloren wat dus wijs op een natuurlijk op gang gezette bevalling. en had ook weeen.
maar goed, ik zal zo altijd blijven gissen....ik zie het allemaal wel bij een volgende zwangerschap...
ik begrijp ook wel dat jullie er wel voor gekozen hebben en dat je nu ook een idee heb in welke hoek je moet zoeken..
maar de kans dat het goed gaat is zoooooo gigantisch groot! ik weet zeker dat dit kindje gezond en wel op de wereld komt!
morgen/vandaag zou je met verlof gaan. vind je dat niet moeilijk? ik keek daar zoooo tegenop destijds.
dagen van te voren heb ik afgeteld en me klte gevoeld..
ik hoop dat dat gevoel bij jou wat minder is.
en wat vervelend ja al die vrouwen die lopen te vissen! zo iritant! ik vraag het zelf ook nooit hoor. ik weet hoe ongemakkelijk dat kan zijn. mijn zus vroeg het ook een x. ze wist dat we zwanger probeerde te worden de vorige keer. "mag ik je wat vragen en beloof je dat je niet boos word, maar ben je zwanger"
NEE! Ik ben gewoon dik! riep ik. gewoon puur uit frustratie. et lukte nl niet zo gauw en dan krijg je dit soort opmerkingen.
een kennise van ons ging nog een stap verder. voor de zwangerschap. wij kochten een autotje voor mij en gingen bij die kennise langs om mijn autotje te showen. zegt de vrouw, waar iedereen bij zit, "ik weet het, jullie komen ons goed nieuws brengen!! " ( want ja waarom koop je anders een 2e auto)
OMG! ik kon haar wat aandoen! ik was helemaal niet zwanger, en dan komt zoiets hard aan.
oh spannend volgende week heb je dus gesprek op het werk. maar je heb gelijk hoor als je werk nu even op een lagere pitje komt te staan. dit wonderkindje gaat voor alles!
oh mijn man komt trouwens donderdag weer terug, nog 2 nachtjes slapen.
 



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

@ Cyn,
wat je zei over de schuldgevoel die je had als je lang niet bij Wesley was geweest, dat had ik ook als ik een paar dagen niet naar zijn foto keek. in het begin moest ik er elke dag naar kijken..
rare is, nu kan ik dat niet meer. als ik hem zie denk ik steeds, wat zonde! zoooo'n mooi kind...en dat is er niet meer..
ja je vertelde dat je een foto heb laten afdrukken van jullie gezinnetje. dat lijkt me idd na een tijdje juist fijn om naar te kijken. ook dat heb ik met zijn foto. soms vind ik het fijn...en soms weer pijnlijk..tis afwisselend...
maar ben zeker wel blij dat ik zijn fotos heb. oooh...die zijn zo dierbaar...
ja dat schilderijtje, dat idee heb ik van Tam. die heeft een mooie schilderij van Britt*. vind ik zo mooi, zo een wil ik ooit ook laten maken...
ja dat zwanger worden..kan me voorstellen dat het soms dubbel is. ik heb er destijds ook een jaar over gedaan. steeds dat verdiet bij een negatieve test. maar ik hou me maar voor, het is mij een keer gelukt, waarom geen volgende keer. en ik weet zeker dat het bij jou ook gauw zal lukken zodra je er echt voor gaat. hoe lang moet je nog wachten op de uitslag?
ja wat werk betreft, ik was ook bang om ervoor weg te lopen...misschien heb ik dat ook onbewust gedaan.
maar ik deed ook maar wat ik dacht dat goed was.
en dat shoppen voor kraamkado's..tja ik doe nu wel stoer...maar weet niet of ik dat echt aan zal kunnen.
ik zie het wel en anders bestel ik iets via inet.
ik liep vandaag in de kruitvat en zag 2 hele schattige winnie the pooh babyboeken. jongen en meisje
beide opgepakt en in gekeken. over babys 1e jaar. ik wou zo graag dat ik ze kon meenemen..
heb lang getwijfeld... en ze uiteindelijk niet gekocht...en zo zie ik steeds weer dingen...maar durf ze niet te kopen... ik wil niet al te voorbarig zijn.
mijn zusjes wilden dit jaar ook weer naar de 9mnd beurs. ik heb afgebeld. ik had me voorgenomen om alleen mee te gaan als ik zwanger zou zijn.ben ik niet en heb daar dus niets te zoeken.
vorig jaar ook daar rond gewandeld met mijn zwanger zusjes en ik met mijn lege buik.
dat wil ik mezelf dit jaar niet meer aandoen.
ooh kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen als je zo in de hema met die vriendin loopt tussen alle baby kleertjes door..
tegenover mijn werk zit de C&A. als ik daar ben loop ik ook vaak even naar de baby afdeling..kijken, aanraken maar niet kopen..
wat mooi trouwens dat je ouders wel Wesley bij zijn naam noemen. lijkt me zo bijzonder he..
bij ons heeft iedereen het over baby. of jullie baby. niemand noemt zijn naam. ik wel soms.
maar denk dat et vaak ook meer ongemak is bij andere.
 
[SIZE=2]
[/SIZE]



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

@ Laura,
wat mooi dat jullie een hele fotoalbum hebben met fotos van Sonny.ook heel mooi dat jullie naasten hem ook hebben kunnen vasthouden. dat is wel een ding wat ik soms jammer vind dat wij dat niet zo hadden. maar goed, elke nadeel heeft zo z'n voordeel denk ik maar...
en wat mooi dat jullie zijn as in de slaapkamer hebben staan. zo is hij nog altijd bij jullie.
wij hebben Kaylash zijn as uitgestrooid maar heb daar geen spijt van. ik vond het juist goed. dat hoort in mijn cultuur en dat wilde ik hem graag ook zo meegeven. ik heb er wel vrede mee.
ook mooi zo'n ketting met zijn foto erop.en wat een goed nieuws van de uitslag. kan me voorstellen dat je nu opgelucht ben dat het goed gaat met zijn niertjes.
en je heb gelijk hoor geniet maar eerst lekker van jullie kleine ventje voordat je weer aan een volgende zwangerschap begint. ( oke dat heb je nie in de hand maar voor zover je dat zelf kunt bepalen)
en tandje nr 7 al! gaat hard!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

@ Kim, haha jij denkt ook dat maria een meisje krijgt! hihii.
ooh buikpijn is alweer over. had er deze keer maar 1 dag echt last van pijn. gelukkig niet langer.
ooh zo te horen schiet het verbouwen bij jullie thuis al aardig op! oh mazzel dat jullie voor een nieuwe pretecho mogen!
heerlijk babykijken!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

hier gaat het verder z'n gangetje. gisteren zo'n raar gevoel gehad heel de dag.
mijn man ging dus weg. zoiezo sinds de bevalling vind ik het niet fijn als hij weg moet. en al helemaal niet als hij moet vliegen.
gister vloog hij voor de 2e keer sinds we terug zijn. vond et zo eng...ik denk dan weer aan ons terug reis de vorige keer.
en blijf dat steeds ongerust totdat hij belt.
verder, daarnet een lekker lavendelbad genomen met een glas wijn. tja, ben toch niet zwanger, dan maar een wijntje.
had de radio aan staan en hoorde ineens een mooie surinaamse liedje. over een moeder-zoon relatie.
de omroeper zei dat het een nr was speciaal voor alle mama's. het was een ode aan alle moeders...mijn hemel!!!
de tekst,de woorden het gevoel...moest daar weer even van huilen...waarom moest het allemaal zo aflopen...
gisteren weer een dosis ovutesten ontvangen.binnenkort maar weer aan beginnen.
meiden, vinden jullie het erg als ik het niet over mijn ei wil hebben. ik wil nl proberen om het lost te laten.
de vorige keren zat ik er zo bovenop. dat haalt allemaal niet veel goeds uit. nu wil ik er niet continu mee bezig zijn.
ik heb me laten vertellen dat ik moet loslaten...dan komt et wel... ik hoop dat ik jullie op een dag zomaar kan verrassen met mooi nieuws...ik hoop dat jullie dat een beetje begrijpen.
de afgelopen keren was ik er zo mee bezig, de teleurstelling is dat zo groot als het weer niet raak is..
 



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

Tam, hoe is het met je meid? nog steeds ziekjes? ik wens je heel veel beterschap! hoop dat je gauw opknapt. je moet nog zoveel genieten van je zwangerschap!

Kersje, hoe is het meisje? ik denk ook aan jou. jij heb ook weer volgende week een echo dacht ik. spannend! weet je dan al het geslacht van kersjebaby? Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-02-2011

Devika, we zullen je niet bestoken met vragen over je ei!! Ik snap je heel goed!! Alleen pech voor jou dat wij wel gelijk opgaan waarschijnlijk dus ik kan je wel een klein beetje in de peiling houden.. Maar echt, ik zal nergens naar vragen!

Zal Maria der kleine meisje al in der armen hebben????? Het zou zomaar kunnen!!

En ik snap heel goed dat je het vreselijk vindt als je mannetje weer weg moet.. Zou ook niks voor mij zijn hoor!!

Nu ga ik echt slapen!
Truste!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-02-2011

Meisjes, meisjes, wat zijn jullie nog laat wakker!!!
Ik slaap zooooo slecht....aaargh. Zit bijna elke nacht uren beneden een beetje te pielen op mijn pc, ik vind het zo saai dat wachten!

maargoed, BIB dus! en volgens jullie allemaal een meidenkamertje? hahaha! :mrgreen:
we'll see....

Ik moet mij even aankleden nu :?, de schoonmaakster komt zo (jeuhh!)

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

Maria? :-? tik tak? hallo? :-?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-02-2011

ooh wahahha, ik zie dat je al gereageerd heb! SmileP


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-02-2011

Haha, het eerste wat ik 's ochtends denk ik is ook: zou de baby van Maria er al zijn? Maar nee, dus, vandaag nog niet.... Vandaag 39 weken!!!! wow, wat lijkt het toch snel te gaan....

Vandaag een beetje een raar gevoel. Ik zou vandaag mijn eerste verlofdag hebben....

Kim wat fijn dat het einde van de verbouwing in zicht is! Wat zal Dana blij zijn met haar nieuwe kamer! En dan dus het babykamer project. Fijn hoor! Oh, volgende week nog een echo dus! Is ook wel leuk. Ja, en dan al weer 30 weken. Ik hoop dat je je inderdaad wat beter gaat voelen en dat dat blijft.

Tja, je vraagt of ik meer vertrouwen heb. Een heel klein minibeetje. Ik denk nog steeds: als het hartje over 2 weken ook nog maar klopt... Nog 12 nachtjes slapen en dan kunnen we weer naar ons ukkie kijken. Want dan hebben we de intake bij de prenatale diagnostiek en dan maken ze ook een echo. Dan op 2 maart weer naar onze eigen gyn. Dus de komende weken zit er gelukkig steeds maar korte tijd tussen de geruststelling en ik hoop dat het vertrouwen dan iedere keer wat groeit.

Devika, je bent al weer een dagje dichterbij de terugkomst van je mannetje! Moeilijk he, die gedachten over je bevalling. Dat je nu achteraf weet dat je de slijmprop verloor enzo. Zo kun je honderden keren opnieuw alles afspelen in je hoofd. En denken: wat als. Bij een volgende zwangerschap zullen ze je zo goed in de gaten houden! Daar ben ik zeker van.

Klopt, de kans dat het goed gaat is zo veel groter. maar ja, dat was de vorige keer ook zo. het zegt me niets meer eigenlijk, kansen en statistieken.... Ik schrijf later verder, buurvrouw komt eraan! Even echo foto's opruimen waaaahhhh!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-02-2011

hee lieve meiden, sorry dat ik niks van me laat horen. Probeer mee te lezen, maar nog geen puf om te reageren. Het gaat wel al iets beter, maar dat is met vlagen. Morgen naar de gyn...ook wel weer spannend. Heb best last van gespannen buiken...misschien het ziek zijn? We zullen het horen.

En maria.....steeds effe koekeloere of het bub is, maar nog steeds bib. Wat een prachtig kamertje trouwens. Helemaal niet poppenkast hoor. Een kamertje om verliefd op te worden voor een kindje om verliefd op te worden.

Op de rest reageer ik nog wel...wil alleen laten weten dat ik jullie niet vergeet hoor.................liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-02-2011

Tam, fijn dat je je iets beter begint te voelen! Spannend hoor, morgen weer naar de gyn. Kan me best voorstellen dat jouw ziek-zijn die gespannen buiken veroorzaakt.

Devika, even verder reageren op jouw bericht. Die opmerkingen over zwanger zijn terwijl je dat niet bent, te erg gewoon! Die kennis die dacht dat het autoshowen een teken was. Genant! Ik zal de rest van mijn leven mijn tong afbijten in deze situaties, want het is echt niet fijn voor de niet of wel zwangere.

En je moet doen wat voor jou goed voelt. Als je het los probeert te laten en ons niets zegt over je ei, of als je het wel wilt delen, het maakt me niets uit. Het gaat om jou gevoel. Ik leef met je mee en denk toch wel aan je! Of je het nu wel of niet over je ei hebt hier. En loslaten is zo moeilijk..... Ik hoop dat je ons inderdaad zo maar ineens verrast met goed nieuws!

Maria, zo balen dat je slecht slaapt! kan ook bijna niet anders met zo'n dikke toeter natuurlijk. Enne, zo wen je alvast een beetje aan de nachten als de kleine meid (hihi) er is. Ik hoop dat de bevalling snel komt hoor!

Vanavond ga ik weer naar Groningen. Nu tot vrijdag avond. Morgen avond ga ik mijn broer en zijn vrouw vertellen dat ik zwanger ben, die wonen in Drenthe, dus ben toch in de buurt. Wel moeilijk, want zij proberen al 2 jaar zwanger te worden en dat lukt nog niet. Er is geen oorzaak gevonden, alles lijkt goed te zijn. Ondanks dat ik zeker weet dat ze het me gunnen, zal het ook pijn doen bij ze, zeker bij zijn vrouw. Maar goed, liever nu vertellen dan over ruim een week op de verjaardag van mijn ouders.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-02-2011

Devika,
Het lijkt me inderdaad erg moeilijk om kraamcadeaus te halen.
Als het te veel is laat je het toch aan een ander overSmile
Wij moeten nog 3 weken wachten op de uitslag.. ergens hoop ik dat de gyn. Eerder zal bellen, maar denk niet dat dat gaat gebeuren.
Oh die 9mnd beurs.. lijkt me zo leuk! Maar inderdaad dit jaar niet.
Vorig jaar liep ik het net mis, en dit jaar begin in er ook niet aan.
Goed van je dat je dit keer niet gaat hoor.. al had ik het je zo gegund..

Meid, wat goed dat je het probeert los te laten..
Ik heb dat vorig jaar ook gedaan.. iedere maand zat ik er zo bovenop..
En op een gegeven moment ben ik het van me af gaan zetten..
Klinkt heel simpel, maar ik had zoiets van “ komt het, dan komt het, en zo niet, volgende keer beter”. Je kan jezelf er namelijk zo gek mee maken he

oeh, maria wat maakt die oliebol van je het spannend.


hier net even vrij van het werk.
morgen weer vroeg op en vanmiddag gelukkig vrij.
auto eens uitgeruimd. is af en toe net een rijdende vuilnisbak haha
ook net eens wat onkruidt uit de tuin gehaald.. had ik ineens zin in.. vraag me niet waarom?
pff.. Ben tijdens de zwangerschap gestopt met roken.
en ik vond dat ik een hele goeie reden had om weer te beginnen.
nu dik 3 maanden later heb ik besloten dat ik ga stoppen.
toen kon ik het ook, dus waarom nu niet.
toen had ik een reden.. ik was zwanger..
de reden die ik dit keer in m'n hoofd haal is maar zwanger worden denk ik...
vanaf zondag nog maar gestopt .. maar gaat wel lukken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-02-2011

Hoi lieve meiden,

Ik kon me er vandaag niet toe zetten om naar kantoor te gaan…Confusedhock: Gisteren heb ik een te lange werkdag gehad (om 8.00u de deur uit en om 19.30u weer thuis). Dat trek ik momenteel niet zo goed. Ik was erg moe en toch weer duizelig. Ik ben vanmiddag wel naar een huisbezoek gegaan en dat ging ook goed. Ik had eerst nog even geslapen en dat hielp.
Uma ligt lief bij me op de bank. Maar ze gaat steeds breder liggen en duwt de laptop steeds verder weg…En maar spinnen! :razz:

Tam, zo naar dat je weer ziek bent. Sad Gelukkig gaat het bij vlagen wat beter. Morgen weer naar de gyn dus. Toch altijd weer spannend, hè? Vervelend dat je steeds harde buiken hebt. Misschien toch iets te druk of het ziek zijn inderdaad? Hopelijk ben je snel weer helemaal opgeknapt, meid!

Maria, nog steeds BIB. Wel spannend hoor, dat je al 39 weken bent!!! :-D Hoera, wat goed, hè? Binnen nu en max 3 weken heb jij de kleine (meid, hihi, ja, die babykamer verraadt het toch ook volgens mij:winkSmile in je armen! Ik ben zo benieuwd! En wat een lief kamertje, zeg. Echt geweldig. Mooi huis, hoor. Hebben jullie verder nog meer slaapkamers (behalve je eigen dan)? Of zullen jullie in de toekomst moeten verbouwen/verhuizen als deze kleine groter wordt (en/of nog een broertje of zusje krijgt)? (Ik loop een beetje op de zaken vooruit, ik weet het!):mrgreen:
Ik begrijp best dat je een brief geschreven hebt voor je vriend. Het is een eng idee, maar voor de zekerheid wil je alles gezegd hebben. Weet je vriend dat er een brief is? Ik ga er vanuit dat het allemaal niet nodig is, natuurlijk! Het zal helemaal goed komen.
Ik was laatst helemaal vergeten om op het plaatje van die rockbroek te reageren! Moest echt lachen toen ik het zag! Gelukkig hebben we niet zo’n broek gekocht (maar een mooie donkere jeans), hoewel het natuurlijk een plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje van een broek is…
Hoe voel je je verder? Zit je buik erg in de weg? Het slapen gaat niet zo goed, hè? Ben je je al aan het voorbereiden op de nachtvoedingen of zo :-?? Ik hoop dat je nog even een paar goede nachten zult hebben voor de kleine zich aankondigt!


Madelief, lieverd, een moeilijke dag. Cry Je zou nu verlof moeten hebben. Wat een rotmomenten zijn dat toch. Ik vond dat zelf ook zo raar. Ik ging juist weer werken toen ik eigenlijk verlof zou moeten krijgen. We hadden het zo anders gepland hè? Zo anders in gedachten.
Je schrijft dat je een heel klein beetje meer vertrouwen hebt, nu je het hartje hebt zien kloppen. Ik hoop dat het vertrouwen bij iedere echo mag groeien. Het laat zich niet dwingen. En dus hoop ik maar dat de tijd snel zal gaan en dat jullie na de vruchtwaterpunctie opgelucht adem mogen halen. En een feestje mogen gaan vieren! Ik begrijp wat je zegt over statistieken. Ik kijk daar nu ook anders tegen aan dan “voor Puck”. Toch heeft het mij wel geholpen toen de psych mij erop wees dat de kansen niet anders liggen en dat de kans dat het dit keer goed gaat vele malen groter is dan dat het weer verkeerd gaat. Ik was wel heel erg aan het doemdenken namelijk. Maar goed, dat is ook een proces. En je kent mijn methode: stapje voor stapje, van echo naar echo, op naar de finish (wat een groot feest zal zijn)!
Wat spannend dat je volgende week met de directie in gesprek gaat over je toekomst bij het bedrijf. Deze zwangerschap gaat uiteraard voor. Goed dat je daarvoor vecht. Het zal binnenkort wel duidelijk worden wat de mogelijkheden voor jou zullen zijn in het werk. Dat zal hopelijk ook een stuk rust geven.
Doe rustig aan in Groningen (niet te hard werken, he?). Morgenavond ga je het nieuws aan je broer en zijn vrouw vertellen. Het zal vast moeilijk zijn, maar ik vind het lief dat je ze dit nieuws alvast vertelt, zodat ze er niet door verrast worden op de verjaardag volgende week. Succes met vertellen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-02-2011

Devika, tuurlijk hoef je hier niet te vertellen over je ei. Doe waar je je goed bij voelt, meid. Verras ons maar! :-D
Je schreef over de logeerkamer, die babykamer had moeten zijn. Het klopt niet, hè? En toch is het zo. Ik hoop zo voor jullie dat jullie dit jaar een kamertje voor een lief baby’tje in mogen richten en in gebruik mogen nemen! Ik kan me voorstellen dat je niet naar de 9 maanden beurs gaat. Ga lekker de volgende keer als je zwanger bent of een kleintje hebt! Veel leuker dan toch?
Ja, volgende week weer een echo. Het zou best kunnen dat ze dan het geslacht kunnen zien. Ik begin er de laatste tijd wel meer over na te denken en wil het graag weten. Smile
Vervelend dat je man weer weg is. Ik kan me voorstellen dat je nu angstiger bent als hij moet vliegen. Blijft hij lang weg?
Moeilijk hoor, shoppen voor een kraamcadeau! Wil je het zelf graag doen? Of zou iemand anders het kunnen overnemen? Of anders inderdaad misschien via internet wat bestellen.
Ja, ik zou best alvast minder willen gaan werken, maar dat kunnen we financieel op dit moment niet bolwerken. :-? Mijn vriend is zijn eigen zaak aan het opzetten en het begint goed te lopen, maar mijn salaris is nog steeds heel belangrijk!

Cyn, wat knap dat je bent gestopt met roken!Weer zwanger willen worden lijkt me een heel goede reden, toch? Nog 3 weken en dan krijgen jullie de uitslag. Hopelijk goed nieuws, meid.
Ik vind het ook nog moeilijk om in een winkel langs de babyspullen te lopen. Het wordt wel iets beter, maar zolang ik niet weet hoe het met deze zwangerschap gaat, durf ik niet echt te kijken. Ik heb ook nog steeds niets gekocht (of gekregen) voor dit kindje. Ik wil dat toch wel binnenkort gaan doen. Een knuffeltje kopen of een rompertje. Smile
Mijn ouders noemen Puck ook bij naam. Ik deed het, net als jij, in het begin ook niet. Ik moest er zelf erg aan wennen om haar naam te gebruiken. Maar nu gaat het vanzelf.
Doe rustig aan, meid. Het werk is een goede afleiding, maar het kan ook teveel zijn.

Kim, jij hebt een drukke week gehad, zegConfusedhock:! Deze week iets rustiger, maar toch nog wel genoeg te doen met het inrichten van de kamertjes en de laatste verbouwingsloodjes. Donderdag laat je jezelf verwennen met een gezichtsbehandeling, dat heb je wel verdiend! Wat fijn dat het iets beter gaat met je rug en harde buiken. Hopelijk blijft dat zo, meid. Alweer bijna 30 weken, wat vliegt de tijd…Ja, bij mij lijkt het ook zo snel te gaan. Volgende week de echo die ons laat weten hoe het er echt voor staat. Ik kijk er naar uit om goed nieuws te krijgen. Ik hoop echt dat het zo zal gaan. Er zou zo’n last van mijn schouders vallen. Een onbezorgde zwangerschap zal het nooit worden, maar ik zou het zo fijn vinden om te horen dat dit kindje een normale kans maakt!

Laura, wat heerlijk dat jullie goed nieuws hebben gekregen over de nier van Semmy! :-D Gelukkig maar. Ik moest lachen toen ik las dat Semmy jouw ketting in zijn mond stopt. Wat fijn dat jullie familie Sonny nog vast hebben kunnen houden en dat jullie een mooi fotoboek hebben laten maken. Bij ons heeft niemand Puck gezien, behalve wij zelf. Ze was al een paar dagen overleden voor ze werd geboren en ik wilde niet dat iemand haar ‘eng’ zou vinden. Dat moment hebben we dus voor ons zelf gehouden en de foto’s ook. Behalve een foto van haar handje in mijn hand, die heeft iedereen mogen zien. Ik vond haar zelf prachtig, trouwens. Maar dat zal mijn moederhart zijn.
Wanneer jullie er aan toe zijn zullen jullie voor de derde gaan. Ik kan me voor stellen dat je nu met heel je hart geniet van Semmy. Ik ben benieuwd wanneer jullie er weer voor zullen gaan. Maar dat horen we vast van je als het zover is, haha.:-D

Nou, meiden, hier laat ik het maar even bij!

Liefs en knuffels,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2011

Wispelturig als we zijn hebben we gisteravond besloten om pas over een jaartje voor een volgend kindje te gaan! We vinden het ook wel lekker om nu van semmy te genieten en hem ff lekker alleen te hebben. Geeft echt veel rust bij mij te weten dat ik dit jaar in ieder geval ff geen zwangerschap en alle gedoe eromheen zal hebben! Gewoon even lekker genieten zo! De eerste pil heb ik dan gister ook alweer ingenomen. En ik had er helemaal geen raar gevoel bij! Goede keus dus!!

Maria??? Al tekenen??


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2011

baby??:-?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2011

@ Tam, hoe was de echo vandaag?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-02-2011

Hee dames, nogmaal sorry dat ik de afgelopen dagen zo weinig gereageerd heb. Nu wel al iets fitter, maar nog wel een flinke kou. Morgen weer werken en o wee als er een kleuter mijn richting op hoest, haha

maria; zoals ik al eerder zie vind ik je kamertje top. Zodra die van ons meer af is zet ik er ook een foto op hoor, maar dat is nog effe. Enne? BUB? Elke dag weer spannend, ik ben zo benieuwd.......

laura: tja, niks zo veranderlijk als een mens hihi, maar ik begrijp jullie beredenering goed. Zolang je er beide maar achter staat en je heerlijk geniet van die lieve Semmy, en wie weet wat de toekomst brengt.

devika; ik vind je keuze wel knap om niet zo met je ei bezig te zijn, onbewust doet een mens dat al genoeg. Soms moet je even een stap terug nemen om een stap vooruit te zetten snap je? En duimen voor je doen we toch in ons gedachten......de tijd komt echt meid!

madelief; nog helemaal happy van de goede echo? Oei, en dan net het begin van je verlof....moeilijk. Tja, vooruitkijken, maar ook achteruitkijken...beide is onderdeel van ons leven. Goed dat je op je werk goed gaat praten wat nu in deze zw voor werk. Hoop dat jullie eruit komen.

kersje, de weken beginnen bij jou ook te tellen. Goed dat je effe rust nam, hoe is het met je bloeddruk? En probeer gewoon iets te kopen voor deze kleine. ik weet dat dit een moeilijke stap is.....maar daar hangt het niet van af.

cyn, goed van je dat je stopt met roken hoor. Een goede basis voor de toekomst. Kan er niet over meepraten, heb nooit gerookt, maar zie bij mijn zus dat het niet altijd makkelijk is, terwijl het met haar zw toen geen probleem was dus ze kan het wel! NEt als jij. En tja, die babyspullen. Ik liep in het begin gewoon om als ik een kinderwagen zag....liep langs een andere ingang de hema in zodat ik niet langs de babyspullen kwam enz. Maar met mezelf maakte ik een afspraak. pas ook met dat LIEF!-winkeltje. Ooit ,ooit kan ik daar weer naar binnen voor een brusje.....en vorige week heb ik dat ook gedaan. Maar ja....jammer dat alles zo moeilijk moet he.

Hebben jullie trouwens gisteren de aflevering 10 jaar jonger in 10 dagen gezien, ging over een stel dat ook hun kindje verloren had. Heftig, maar o zo herkenbaar. Heb met tranen gekeken.

Hier vanmorgen een echo gehad bij de gyn en wat hij zag was allemaal goed, maar ze is gewoon zo dwars. Van Britt* had ik zoveel mooie echo foto's, maar zij wil maar niet. Ze draait, schopt (je zag haar voeten gewoon schoppen haha), hopelijk eind feb bij de 3-D wel. Tja en mijn weerstand? Hoort er allemaal bij. Deze zw kost veel energie zowel lichamelijk als mentaal en ben je gewoon vatbaarder. Niks aan te doen. Over 3 weken weer en daarvoor weer effe bloed laten trekken voor mijn hb. Kijken of die omhoog is.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2011

@ Tam,
dat wilde ik idd hier ook vragen, of jullie die aflevering van 10jaar jonger in 10 dagen gezien heb. ik dus ook
ja, ook ik vond het heftig en heb echt met tranen in mijn ogen zitten kijken....zoo herkenbaar..de strijd die ze voeren...ik hoorde soms mezelf praten...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2011

@ Tam, ik krijg er zo'n warm gevoel van als ik denk aan jullie meisje en hoe ze schopte met haar voetjes. want een vertederende blik is dat!zooo blij om te horen dat je een mooie echo gehad heb. haha, maar deze miss heeft dus attitude! hahaha, heerlijk zo'n prinsesje!



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2011

Hahahaha Miss attitude!!! Leuk!!
Ik heb die aflevering niet gezien... Ging dat ook al mis vroeg in de zw?
Semmy is echt een leuk ventje hoor! Hij ligt nu alleen ff te zeuren in de box.. Maar heel ff in de negeerstand anders gaat hij eraan wennen dat hij meteen aandacht krijgt!
WAAR IS MARIA?!?!?!?!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-02-2011

hier ben ik BIB..

Tam, meid wat fijn dat de echo goed was! en wat een klein eigenwijsje is het al! hihi!

Die aflevering van 10 jaar jonger in 10 dagen heb ik net online gekeken en moest zo huilen, het is inderdaad zo herkenbaar he?
Ik werd erg emotioneel van het gegeven dat de moeder op een bepaalde manier vast hield aan de pijn, een soort van boete doen. Ik herken dit, ik heb dit ook een beetje. Ik wil het niet maar ik heb het ook. Ik merk dat ik de laatste week erg worstel met het feit dat ik ga bevallen en dat door die gebeurtenis Olivia naar de achtergrond verdwijnt.
De geboorte van haar was het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, het gevoel, de liefde die ik voor haar voelde. Die wordt straks overrompeld door de komst van de andere baby. Iets in mij wil dat niet, wil vasthouden aan het gevoel, de emotie, aan haar.
Rationeel gezien weet ik dat mijn liefde voor Olivia niet naar de achtergrond verdwijnt maar waarom voelt het toch als zo'n naderend afscheid? ik ben er al dagen emotioneel van.
Hoe heb jij dat ervaren Laura?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2011

Oohh Maria toch! Zooo herkenbaar wat je schrijft! Ik meen het echt!
Dat gevoel dat je denk dat Olivia naar naar de achtergrond verdwijnt nu de nieuwe baby eraan komt.
Maar dat zal nooit gebeuren. Je zal de rest van je leven elke dag aan haar denken. Bewust of onbewust.
De wereld zal/mag vergeten maar een moeder vergeet nooit!!!!
Dat weet ik zeker, omdat mijn oma, die is nu 77 jaar oud, die praat nu nog steeds over haar 2 kinderen die ze verloren heeft.
Ze huilt niet meer om hun, maar af en toe zegt ze wel, nu zouden ze zo oud zijn etc etc.

Maar dat gevoel waar je mee worstelt kan ik me zo goed voorstellen.
Ik ben daar ook bang voor. Bang dat er een dag komt dat ik van iemand anders meer zal houden dan van mijn kleintje.
Ik vergelijk het dan steeds als een relatie. Je heb mensen die stapelverliefd worden, trouwen en elkaar eeuwige trouw beloven.
En dan gebeurd er iets, vreemdgaan ofzo, gaan ze scheiden en raken elkaar kwijt. Ik snap dat niet, ooit waren dat mensen die alles voor elkaar betekende.
Ineens wordt dat vervangen door een ander liefde… en hou je ineens meer van de nieuwe liefde…
Dat gevoel komt bij mij naar boven…
Ik leg het vast heel raar uit maar zo voelt het een beetje.

Al weet ik ook diep in mijn hart dat alle liefde vergankelijk is behalve moederliefde. Volgens mij bestaat er geen sterkere gevoel dan dat.

Die aflevering heeft mij ook echt diep geraakt. De emoties van de vader vond ik ook zo aangrijpend.
Hij zei, ik had tranen in mijn hart…
Deze stel was al veel verder dan wij hier zijn. hun 1e kindje was overleden, daarna kregen ze een gezonde zoon, en nu zwanger van de 3e.
En toch, na al die jaren telt hun 1e kindje net zoveel mee. vond ik heel bijzonder.



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2011

Maria, ik begrijp je angst heel goed en ik had dat precies zo! Maar toch keek ik juist ook heel erg uit naar het moment dat semmy daadwerkelijk bij ons zou zijn! Ik zag het als een bepaald stukje van verdriet afsluiten en niet afscheid van mijn kindje nemen. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik nog elke dag aan mijn Sonny denk! Maar het verdriet om hem is veel minder geworden sinds semmy er is. Hij brengt gewoon zoveel vreugde met zich mee! Ook al kan het een draak zijn, het feit dat hij wél leeft en wél bij ons bleef is al elke dag een feestje waard!
Probeer van je mooie momenten te genieten! Ik begrijp heel erg goed dat je dit lastig vindt, dat vond ik ook! Maar ik heb wel min of meer mijn Sonny los gelaten en geaccepteerd dat hij er niet meer is en ook nooit zal zijn... Het klinkt misschien alsof ik er niet meer om huil en alleen maar positief ben, zo is het ook niet altijd hoor. Nogmaals, ik denk elke dag aan hem maar ik laat wel mijn geluk boven mijn verdriet! En wat ze zeggen is ook waar, naarmate de tijd voorbij gaat wordt het makkelijker te dragen. Het zal alleen wel altijd een last blijven.. Maar bij ons heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger raakte van semmy dus ik ben best lang ik het verdriet blijven hangen en keer op keer de teleurstelling van het niet zwanger zijn, wij hebben het na de positieve test vrij snel achter ons gelaten en vonden dat hét moment om te gaan genieten en blij te "mogen" zijn.. Het was een nieuw kindje met een nieuwe start!
Semmy zijn grote broer zullen wij never nooit vergeten, altijd in ons hart maar semmy verdiend wel die eerste plaats! Snap je wat ik bedoel?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-02-2011

Devika, je omschrijft het mooi en je hebt helemaal gelijk, moederliefde is iets dierlijks, en instinctmatig zal je nooit vergeten, nooit minder liefde voelen voor je kindje. Die gedachte troost mij wel..
Mooi wat je verteld over je oma, ze telt de verjaardagen nog, als een echte moeder..mooi.
En inderdaad, die vader en zijn verdriet greep mij ook erg aan, ik had hetzelfde als jij. Ik vond zo mooi dat ze echt symbolisch afscheid namen van de pijn van het verlies. Geen afscheid van je kindje maar van de pijn die het met zich meebracht...Voor mij is de naderende bevalling een soort van symbolisch keerpunt, ik wil een stuk verdriet en gemis achter mij laten. Ik hoop dat dat lukt, dat dat zo werkt.



Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Laura, net als ij kijk ik ook enorm uit naar de komst van dit kindje, het gaat gewoon hand in hand. Ik geniet zeker van de mooie momenten, ik denk dat het voor mij misschien ook anders is. Ik was nog geen 3 maanden na mijn bevalling weer zwanger, rouw en vreugde zijn zo hand in hand gegaan...Ik merk ook dat de tijd van jaar meespeelt, ik zie de bolletjes op mijn terras weer opkomen en ze doen mij aan vorig jaar denken, aan die tijd, die ellendige, verschrikkelijke tijd. De naderende bevalling, de maand februari, alles doet mij denken aan Olivia. En ja, ik denk met veel plezier aan de bevalling van deze kleine, ik heb er ook veel zin in, kijk er zo enorm naar uit, ik ervaar gewoon beide kanten nu.
Ik geloof dat je zegt dat Semmy je veel vreugde brengt en dat hij het verdriet om Sonny heeft verzacht, ik hoop ook dat ik het zo mag ervaren straks, dat lijkt mij heel fijn. En ja, dit kindje zal nummer 1 zijn zo meteen, daar twijfel ik niet aan. Daar zit het verdriet denk ik ook, iets in mij wil Olivia op nr.1 houden. Raar werkt de geest soms he? Ik ben niet het type dat jaren wil verdoen en verzwelgen in wat je verloren bent, ik besef wat ik heb, ik zie de rijkdom en zal het omarmen, ben er immens dankbaar voor, het heeft gewoon tijd nodig denk ik...wat je zal zegt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-02-2011

lieve maria.....ik denk dat je van al je kinderen evenveel houdt. Je kan bijna niet geloven dat er nog een kindje is waar je net zoveel van houdt als van je eerste kindje, maar dat is gewoon echt het moeder gevoel. Misschien zouden we dit ook wel denken als onze eerste kindjes geen engeltjes waren...dat weet ik niet. Maar jij bent mama van 2 kinderen: olivia* en dat lieve oliebolletje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-02-2011

en idd tam, we houden van al onze kindjes evenveel. alleen aan onze engeltjes kunnen we het niet laten weten. niet fysiek in ieder geval. uiteraard zullen ze op ons neer kijken en voelen dat we altijd aan ze denken en van ze houden. ooit zullen we ze weer tegenkomen en dan ga ik dat mannetje zo uitgebreid vertellen dat ik van hem hou en dat ik hem al die tijd erg gemist heb. er komt een tijd dat ik het goed kan maken met hem...
maar voor zolang dat niet kan, geef ik semmy al mijn liefde.

maria, ik hoop echt voor je dat je het net als ik zal ervaren, dat de tijd de wonden een beetje heelt en dat je wat minder verdrietig zal zijn. overigens vind ik het heel erg logisch dat de tijd nu ook niet echt meewerkt in het verwerken. of juist wel. net hoe je het wil zien. maar je zult zoveel herkenning zien en toch zoveel verandering... ik wil je veel sterkte wensen voor de komende tijd. je zal een emotioneel heftige periode tegemoet gaan. neem dat maar van mij aan. met vele mooie momenten maar ook zeker met verdrietige momenten.
toen semmy echt geboren werd en begon te huilen, toen had ik het niet meer! ik barstte in tranen uit. dat was hetgeen waar we zo naar uitkeken. het huilen. dat deed sonny dus niet. en semmy wel!! wauw! wat een heftig moment was dat! maar ook een prachtig moment!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-02-2011

Het klopt inderdaad...van al je kindjes hou je evenveel!!
Toen ik onze Giel* vanhield voelde ik meteen al wat ik voor Dana voelde...
Je kan het alleen aan geen enkele kant uiten!Normaal kijk je naar je kindje...wat het allemaal doet en kan, hoe mooi het is, hoe wijs het is en als je dan je hart vol voelt schieten met warmte en liefde knuffel je je kind, zeg je dat je ervan houd en kust het.
Het houden van is er net zoveel...maar je kan het gewoon niet kwijt.
Het even minder denken aan je overleden kindje is niet erg..dat zegt niets over het vervagen of het minder houden van.
Klein voorbeeldje:Ik houd van mijn dochter van het kruintje van mijn hoofd tot aan mijn grote teen...Toen ik voor het eerst alleen weg ging zonder haar, voelde ik me schuldig en niet op mijn gemak.Belde ik om het half uur en was ik blij weer thuis te zijn.Hoe vaker dit gebeurde, hoe beter dat het ging!Ik dacht nog constant aan haar, maar smste een paar keer om te vragen hoe het met haar ging en voelde me dan weer beter.
Als ik nu weg ga, sms ik nog wel een paar keer maar zijn er zelfs momenten dat ik een half uur n iet aan haar denk.Ik besef me dan...ze heeft het goed en er zijn ook nog andere dingen die leuk en voor jouzelf op dat moment belangrijk zijn!
Het staat allemaal los van de hoeveelheid liefde voor je kindje...kindjes!
En het blij zijn met je andere kindjes of het heel even niet stilstaan bij je overleden kindje, betekent niet dat je van de één meer houd als van de ander...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2011

Mariaaa????????


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-02-2011

jaaahhhh hier ben ik hoor....bib Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2011

hahha, nog steeds bib! die heeft et lekker naar haar zin daar binnen he! ^^


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-02-2011

jaaahhh...ik vermoed dat de keine ook niet uit zichzelf gaat komen voorlopig, zo voelt het tenminste. Ik besluit maandag of ik mij in laat leiden.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2011

ooh! meen je dat nou! inleiden....
ik hoop stiekem dat dat niet nodig zal zijn. ze heeft et lekker naar haar zin daarbinnen :lol:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-02-2011

Ik wil sowiezo niet over de 41 weken heen. Dat is iets wat ik besloten heb na februari vorig jaar. Voorheen had ik de instelling van: laat een kindje zo lang zitten als het zelf wil, als het er met 41 weken nog niet is dan is het er waarschijnlijk nog niet "klaar" voor. Daar ben ik op terug gekomen. Laten ze deze spruit maar halen als het gezond is, volgroeid en nog leeft.

Bij mijn laatste controle zeiden ze dat mijn hoge bloeddruk voor hun al genoeg reden is om in te gaan leiden volgende week.
Ik moet bekennen dat de laatste week mij geen goed doet, ik maak me steeds drukker en drukker. Ik wordt niet positiever. Waar ik nog een paar weken gelden vol optimisme de bevalling tegemoet ging, zo onzeker wordt ik er nu van. Ik kan fysiek nu echt heel weinig dus zit veel thuis en heb veel te veel tijd om na te denken.
Ik vind het idee dat ik met weeën om de 4 a 5 minuten naar het zh moet geen fijn idee. Zit je midden in je bevalling moet je opeens opstaan en naar de auto lopen en een ziekenhuis doorkruisen voor je weer in bed ligt...bah, dat trekt me voor geen meter.
De inleiding vorig jaar is mij erg goed bevallen (letterlijk), het ging heel goed en het voelde goed. Ik weet dat dit geen garantie is dat het nog een keer zo zou gaan maar ik kijk er niet tegen op ofzo...het lijkt mij eerlijk gezegd nu juist fijn dat ik met een rustig gevoel richting zh kan gaan en dan een bevalling kan gaan starten daar. Die gedachte vind ik fijner dan met weeën de straat op gaan...

maargoed, eerst maar het weekend doorkomen Smile, het is heel dubbel, als de kleine zich komende dagen aandient dan zou ik dat ook fijn vinden, dan kiest de baby voor het moment, dat is uiteindelijk toch de meest natuurlijke en ook goede weg......het is gewoon heel dubbel....ik weet het ook niet echt meer. Ik neem het gewoon per dag. Ik kijk als ik maandag nog niet bevallen ben hoe ik mij voel en neem dan een beslissing.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-02-2011

Ik vind het wel heel spannend allemaal... Confusedhock:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-02-2011

ooh ja nu snap ik het! helemaal gelijk hoor maria!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-02-2011

oeh maria, nog even en je bent mama!
vind het zo spannend, ik moet toch elke dag even komen kijken of je die dag wel heb gereageerd.
dan weet ik dat je nog thuis zit haha.

tja, inleiden, ik heb dat niet gehad dus weet niet hoe dat is.
ik was meer het type, met heftige weeen nog even de auto in stappen, en zo snel mogelijk die lange gang van het ziekenhuis door wachelen haha.
ik snap inderdaad wel dat je niet zo lang meer wil wachten.
deze oliebol komt gewoon levend en gezond ter wereld! zeker weten
ik hou het hier in de gaten Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-02-2011

haha devika, miss atitude, lachen!
maria, dat snap ik helemaal hoor. Ik denk dat ik dat ook erg ga hebben. Vond het de vorige keer al zo spannend, maar
doordat ze toen vroeger kwam was het toch ineens een surprise. En toen wist ik nog niet wat ik nu weet. Meid, ik denk
dat inleiden echt geen kwaad kan. Je kindje heeft een goed gewicht...heeft de weken goed uitgezeten en in het ziekenhuis
houden ze je zo in de gaten. Maar ik snap dat je het weekend afwacht, wie weet komt hij/zij vanzelf. Wij leven met je mee,
maar puffen moet je zelf doen hihi. Komt allemaal goed meid. Olivia* is bij je.....de beste beschermengel ever!
liefs
Heb ik trouwens al gezegd dat we een kaartje als proef hebben laten komen. Ik kon er steeds geen vinden en was er ook
nog niet zo mee bezig tot ik op een site een nieuwe lijn kaarten zag met de naam van ons eerste meisje als voorbeeld.
Als vanzelf ga je kijken als je die naam ziet en tot mijn verbazing is dit precies het kaartje waar ik naar zocht...precies
wat ik in mijn hoofd had. Kan toch geen toeval zijn? hihi. maar definitief weten we nog neit hoor, tijd zat.
Op het werk ging het wel vandaag. Maar het wordt toch wel zwaar met die buik. Je zit niet echt stil in een klas en er
waren weer een aantal zieken met oa oorontsteking. Loop de hele dag mijn handen te wassen voordat ik weer iets oppik.
Sommige ouders sturen hun kind ook half ziek naar school....snap dat soms niet hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-02-2011

Toeval bestaat niet Tam, ik denk dat het kaartje zo moet zijn! wel bijzonder hoor.
Leuk dat je een proefdruk ontvangt binnenkort. Ik zit met smart op onze tweede proefdruk te wachten, hoop dat deze morgen met de post komt anders wordt het wel heel kort dag! we zijn overal net te laat mee begonnen besef ik nu Smile. Maar goed, als het kaartje ietsje later komt is er ook geen man overboord. Jij bent er in ieder geval op tijd bij Tam! :-D

En ja, inleiden kan geen kwaad he? ik zie ook geen grote bezwaren..en Olivia is inderdaad bij me, die gaat mij wel helpen daar. Misschien krijg ik wel dezelfde kamer als vorige keer :?.
Kan mij voorstellen dat je buik steeds zwaarder wordt, bij jou schiet het ook al behoorlijk op! Jouw beroep lijkt mij behoorlijk vermoeiend als je zwanger bent moet ik bekennen.
Vroeg naar bed elke dag Tam!

Cyn, hoe gaat het met jou? wat lief dat elke dag even kijkt Smile hier hoe het ervoor staat.

Ik heb niet alles teruggelezen nu, dus reageer even op wat ik alleen op deze pagina zie staan, vergeef mij meiden Smile

Ik zie wel dat Kim vandaag een echo gepland had staan.....hoe ging het Kim?

Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-02-2011

He meiden!

Ben net helemaal kapot terug gekomen uit groningen. Pffff wat ben ik moe zeg! Mijn ogen zakten echt dicht in de auto. Mijn man had lekker gekookt en dat heb ik net op. Ben echt nog maar een half uur thuis. zo'n lange dag! Maar ik dacht in de auto: snel kijken of de baby van Maria nog steeds warm in haar buik zit! Dus toch even spieken. Ik heb vluchtig gelezen en nee.... nog niet.... Ik ga zo lekker vroeg mijn bed in en kom morgen terug om even bij te schrijven!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 11-02-2011

Maria:Jij nog steeds niet in 2en gevallen meid hhahaha...
Word tijd voor je meid...hooop dat het dit weekend voor je mag gebeuren!
Wat het inleiden betreft..het kan inderdaad geen kwaad voor je kindje, maar denk er nog goed over na meisje!Ik heb bij Giel een inleiding gehad en dat was echt heftig...
Ik heb bij de bevalling van Dana 5 uur persweeén gehad en daarna werd ze nog met de vacuüm geboren, maar vond dit nog minder heftig als de inleiding. Maar goed die keuze is geheel aan jezelf en als je denkt dat je het aankunt moet je het doen...

Ik had een echo vandaag...moest wel naar de vk.Alles was weer in orde, alleen lag de kleine weer in een stuithouding.Blijkt toch na heel die echo's en onderzoeken duidelijk te worden dat dit zijn favoriete houding is.Hoop dus dat hij over een weekje of 5/6 liever met zijn koppie omlaag gaat liggen.Als hij zo blijft liggen, word het namelijk voor ons deze keer een keizersnede!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-02-2011

Hey lieve meiden,

Hier nog zo'n spiekerd...Maria nog steeds BIB!Smile
Ben benieuwd wat je besluit maandag (als het dan nog steeds BIB is natuurlijk). Snap trouwens dat je de voordelen ziet, hoor. Doe waar je je goed bij voelt. Kleine oliebol is er echt wel klaar voor!:-D

Ik ga ook mijn bedje opzoeken. Wat een drukke week weer zeg. Ben blij dat het weekend is!:-?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-02-2011

Tam,
het is wat maria zegt, dat kan geen toeval zijn.
dat je nu het juiste kaartje heb gevonden zoals jij het in gedachte had.
mja, en op school, zo vervelend als ouders hun kinderen toch brengen.
zelf doe je er vanalles aan om zelf niks over te pakken.
wij hebben ook heel wat kuchende en koortsige kindjes rondlopen.
maarja, wat doen we er aan.
oeh, jij gaat ook al bijna richting de 26 weken.. hoe voel je je?

kim,
weer een goeie echo! goed zo.
die kleine bij jou ligt dus wel lekker zo..
maar je hebt nog een paar weekjes.. dus wie weet draait hij vanzelf nog wel..
hoe voel je je?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-02-2011

Morning girls!

Zo, even mijn kopje thee gedronken en vast een boterhammetje gegeten (als ik te lang wacht met eten word ik misselijk in de ochtend. Voor de rest is de misselijkheid trouwens helemaal voorbij! Ik ben nog steeds geen fan van de warme maaltijd, maar als ik niet teveel op schep, kan ik genoeg eten. :-? Bij de aanblik van een overvol bord hoef ik al niet meer, hihi.) En ik ben toch weer wat aangekomen, dus nu al bijna anderhalve kilo!!!
Umaatje ligt lekker bij me te spinnen. Als ze niet op past gaat haar motortje oververhitten, haha! Sinds we terug zijn van ons weekendje Drenthe (Uma was alleen thuis met een grote bak voer en water) is ze zooooooo lief! Het lijkt wel of ze ons gemist heeft??? Maar ze is nog steeds even ondeugend, hoor. Ze gooit nog steeds graag haar speeltjes in haar waterbak :-o en ze besluipt en bespringt ons dat het een lieve lust is. Ik moet er wel altijd om lachen. Rare grollen. O, Uma valt van de leuning van de bank! Kleine gek, daar is ze alweer. (Ja, ik ben even naar de bank verhuisd, want ik had geen zin om lang aan de keukentafel te zitten. Die stoelen beginnen mijn stuitje weer een beetje te pesten.) Niets aan de hand, geen gewonde kat, zelfs geen geschrokken kat. Wel een lachende Kersje, hihi. :mrgreen: Ze is soms gewoon een beetje onhandig? Het motortje is niet eens uit gegaan…Zo, ik zal eens even een slokje van mijn dagelijkse aspirinewatertje nemen (heerlijk, hoor, met van die witte vlokjes…ach ja, alles voor mijn kind…)

Maria, nog steeds BIB? Ik werd vanmorgen om 4.00u wakker en moest ineens aan jou denken…stel dat het nu begonnen is? Ik vind het erg spannend, hoor. Je schreef dat je je steeds drukker begint te maken. Je hebt teveel tijd om na te denken en je bloeddruk is hoog. Sad Nou, vooral niet te lang zo rond blijven lopen, lieve Maria. Nog even en je hebt deze lieve kleine in je armen.
Ik las dat je het gevoel hebt dat je afscheid neemt van Olivia wanneer je bevalt van je oliebolletje. De bevalling van Olivia is tot nu toe het mooiste moment uit je leven. Zou het niet zo kunnen zijn dat de bevalling van Oliebolletje op een gedeelde eerste plaats komt? En dat je beide kindjes samen je even lief zullen zijn? Ik denk niet dat Olivia naar de achtergrond verdwijnt, daarvoor is ze te belangrijk voor jou. Maar misschien dat het verdriet en het gemis wél steeds wat minder scherp zullen voelen? Mettertijd? En dat de liefde dan over blijft? Deze kleine oliebol zal Olivia niet vervangen, maar je kunt wel je knuffels en kusjes eindelijk een goede bestemming geven! Want die had je zo graag aan Olivia willen geven. Maar indirect ontvangt zij ze ook wanneer je je oliebolletje knuffelt. Dat geloof ik tenminste.
Lukt het slapen nog een beetje? Of was je ook weer zo vroeg wakker?Sad
O, bij de psych ging het trouwens goed (had ik nog niet gezegd, geloof ik). Toch altijd fijn om even met iemand te praten die je helpt om heel nuchter alles op een rijtje te zetten en helpt om je gedachten/gevoelens te verwoorden. Het was fijn te merken dat Kersjesman en ik goed wisten van elkaar hoe we ons voelen. Dat we elkaar goed aan voelen en met elkaar kunnen praten. Hoe gaat het eigenlijk met Mariaman? Neemt hij vrij als de baby geboren is?

Madelief, hoe was het in Groningen? Ben je erg moe? Hoe gaat het verder met je? Last van kwaaltjes? Jij bent ook alweer 8 weken zeg! Lijkt het voor jou ook snel te gaan of kruipen de dagen voorbij? Hoe ging het vertellen aan je broer (of heb je dat al geschreven en heb ik erover heen gelezen)?

Kim, je kleine vent ligt in stuit…:confused: O, jee, een dwarsliggertje, haha. Hopelijk laat hij zijn voorkeurshouding voor de bevalling nog varen, want een keizersnee lijkt me helemaal niet fijn! Het duurt dan veel langer voor je weer een beetje lichamelijk bent opgeknapt. Maar als het niet anders kan is het toch fijn dat de mogelijkheid er in ieder geval is, toch?
Wat beschrijf je de ‘liefde op afstand’ mooi, met het voorbeeld van Dana. Het maakt niet uit hoe vaak je aan je kindje denkt, de liefde blijft onverminderd groot. Smile



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-02-2011

Tam, wat mooi dat Britt* je de weg wees naar het juiste kaartje! Helpt ze haar mama toch mooi weer uit de brand, hè?
Gelukkig voel je je weer wat beter, meid. Maar let je wel op dat je goed uit ziekt? Anders heb je zo weer wat te pakken met al die snotterende en proestende kids om je heen! Raar dat ouders hun kinderen ziek (of halfziek) naar school of kdv sturen, zeg. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen, denk ik.
En je had gelijk, Tam, het werd tijd dat ik iets ging kopen voor deze spruit. Heb ik ook gedaan! En ik kreeg even een brok in mijn keel (terugdenkend aan toen ik voor Puck iets wilde kopen om aan haar mee te geven na de geboorte), maar toen ik eenmaal de drempel over was, merkte ik dat ik het heel fijn vond! Ik heb meteen 3 dingen gekocht, haha, het hek is van de dam! Een knuffeltje, een knuffeldoekje en een polsspeeltje. Ik was helemaal tevreden en heb het vol trots aan Kersjesman laten zien. Hij was ook trots, hoor.
Wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad! En wat een klein eigenwijsje in je buik, een beetje schoppen naar de camera, foei! Voor straf straks heel veel foto’s als ze is geboren, haha! :wink:
Mijn bloeddruk is wisselend. Bij controle altijd goed (maar ik ben dan ook best gespannen, dus ik vind dat dat wel een beetje een vertekend beeld geeft, hihi). Met name in de ochtend soms duizelig of als ik het wat te druk heb gehad. Maar als ik dan even rustig aan doe, gaat het wel weer.
Heb jij het nog over je harde buiken gehad met de gyn?

Devika, ik moet lachen als ik lees hoe je Maria in de gaten houdt, hier! Ze ‘moet’ zich natuurlijk wel voldoende melden, hè? Mag best een paar keer per dag, vind je niet??? Anders gaan wij stuiteren met z’n allen! Haha.:lol:
Hoe gaat het verder met jou, meid? Wat mooi dat je oma nog steeds aan haar twee overleden kindjes denkt. Ik denk dat wij dat allemaal ook nog doen als we 77 zijn! Je hebt gelijk: alle liefde is vergankelijk behalve moederliefde. Die is zo sterk!
Is je man alweer terug of blijft hij lang weg?

Laura, wat mooi hoe je beschrijft dat je Sonny ooit weer tegen zult komen en hem dan gaat vertellen dat je van hem houdt en hem gemist hebt. Hij zal het allang weten, natuurlijk, maar het idee dat je het dan aan hem kunt vertellen en hem vast kan houden geeft mij een brok in de keel.
En wat je zegt: de eerste tijd na de geboorte van een tweede kindje (of derde in geval van Kim-ik hoop dat je vindt dat ik goed tel, Kim, want je heb natuurlijk ook nog twee miskramen gehad en Tam trouwens ook-) zal emotioneel zijn. Confronterend en prachtig tegelijkertijd! Hoe je ook beschrijft wat het met je deed toen Semmy huilde, ik kan het me zo voorstellen!

Cyn, hoe gaat het met het stoppen met roken? Heb je het zwaar of valt het mee? Mijn vader rookt al 45 jaar en heeft een paar pogingen gedaan, maar het is hem nooit gelukt om te stoppen. Wat is het toch ontzettend verslavend! Mijn schoonvader daarentegen is helemaal gestopt (en Kersjesman ook al jaren). Ik heb zelf nooit gerookt, dus zou het zelf niet weten.

Nou, meiden, dit was weer mijn verhaal…
O, voor ik het vergeet, moet ik toch nog even wat recht zetten:wink:: Ik ben geen groupie, haha! Wel heel trots op mijn zingende man, maar toen ik hem leerde kennen, was hij geen zanger! Het is zelfs mijn schuld dat hij is gaan zingen bij de band. De drummer was namelijk op zoek naar een zanger voor zijn band. En de drummer is toevallig de man van mijn beste vriendin. En ik wist natuurlijk door het prachtige badkamerzingen van vriendlief dat hij een geweldige stem heeft en heb dat even doorgegeven aan de drummer…Ja, en toen kwam van het één het ander! En nu moet ik toekijken hoe andere vrouwen zwijmelen met mijn vriend bij een optreden, haha. :mrgreen: Ik kan er wel om lachen, hoor, voel me niet bedreigd. Wat dat toch voor een aantrekkingskracht is, hè? Dus nu weten jullie het verhaal.

Fijne zaterdag, meiden!
Maria, zet ‘m op, mocht het zo ver zijn!:-D

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-02-2011

Nog steeds geen mini Maria....


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-02-2011

mini-me zit nog steeds in mijn buik..Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-02-2011

Kersje':Voor mijn gevoel zijn het er inderdaad 3...vind het misschien heel hard om te zeggen, maar na de dood van mijn lieve giel*, vallen die 2 miskramen een beetje in het niet bij me! Ik heb toen veel verdriet gehad en ik heb inderdaad wel 2 sterretjes extra, maar het voelt nu toch anders.Al had ik ook die 2 kleintjes graag leren kennen en bij me gehad natuurlijk...

Maria:pffff hahaha....Ik denk dat je voor jullie kleine meid moet gaan zingen"het is tijd...de hoogste tijd"! HAHAH...ach we wachten maar af hier hé, maar voor jou duurt het nu alleen maar langer.

Hier is het eerste punt klaar...KLAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!
Dana ligt nu voor het eerst in haar mooie nieuwe kamertje te snurken haha..heerlijk en ben zzzzzzzoooooooooooo trots en blij...
Zet de fotootjes hieronder neer.
Heb verder niet veel tijd...ben beetje op en heb mijn petekindje ook nog om op te passen pfff..Morgen gaan we buikfoto's laten maken die op het geboortekaartje moeten komen.
Spreek jullie dus morgen verder.xxx

[ATTACH=CONFIG]1013[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1014[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1015[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1016[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]1017[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-02-2011

en nog een paar:d[ATTACH=CONFIG]1018[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1019[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1020[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1021[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-02-2011

Kim, wat een leuke kamer!
een echt prinsessenbedje echt super.
wat een leuk idee om een buikfoto te plaatsen op het geboortekaartje.
hebben jullie voor de kleine spruit al bijna alles binnen of moet je nog wat dingen halen?
zijn jullie het al eens over een naam?
nog een paar dagen en dan zit je op 30 weken.. pff, gaat snel joh


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-02-2011

Kim, wat een prachtige meisjeskamer! Hoe vond Dana het om in haar nieuwe kamer te slapen? Is ze er blij mee?

Maria, moet veel aan je denken. Ben benieuwd hoe het met je gaat.

Liefs voor alle meiden!

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2011

He lieve meiden!

Maria, je bent ook de eerste aan wie ik denk zo op zondag morgen! Ik zei net tegen mijn man, even kijken of er al wat gebeurd bij Maria. Hij huh? wie? Zo grappig dat je helemaal met iemand mee kunt leven die je alleen via het forum kent!

Ik lees net je stuk over je zorgen van de laatste dagen. Dat het weinig kunnen je niet zo goed doet. Nou, dan zou ik de kans grijpen! Die kleine is er echt wel klaar voor hoor! En als het inleiden je de vorige keer goed is bevallen, dan weet je al wat je kunt verwachten. Ik ben heel erg benieuwd wat je besluit gaat zijn. En trouwens ook hoe je bloeddruk er morgen voor staat. Succes met beslissen!

Kim, wat een prachtig kamertje voor Dana! Wat fijn zeg, dat het af is en wat zal ze blij zijn met haar roze kamer! Leuk dat jullie foto's gaan laten maken voor het kaartje. Veel plezier!

En de kleine dus lekker eigenwijs in een stuit. Ik hoop dat hij gaat draaien! Of zou je wel een keizersnee willen? Het lijkt me niks, maar ik weet dat sommige vrouwen het heel graag willen.

Kersje, ik herken inmiddels helemaal wat je schrijft over 's ochtends eerst wat eten. Ik lig nu in bed met laptop en ik voel al aankomen dat dat geen goed idee is. Dan blijf ik eigenlijk de hele ochtend misselijk. En ook de warme maaltijd, ook al vind ik het wel lekker, ik kan er maar een beetje van op. Ach, ik heb genoeg vet-reserve voor die kleine hihi!

Zo wat een vragen! Groningen was wel OK. Gewoon werk. Ik merk dat ik de spirit echt kwijt ben. het kan me gestolen worden. En dan ben ik toch liever thuis en is Groningen bizar ver rijden als je moe bent. Mijn ogen zakten echt dicht op de terugweg. Gaat hier redelijk. Ik ben wel vaak misselijk en moe, maar voel me lichamelijk wel goed. Ik moet zeggen dat ik me geestelijk wel ook minder betrokken voel. Ook al geeft mijn lijf signalen, als ik echt eerlijk bij mezelf te raden ga, heb ik niet het gevoel dat er een baby in mijn buik zit. Ik sluit me er een beetje voor af lijkt het. Ik voel me wel met de dag weer angstiger worden, maar over ruim een week is er weer een echo en ik hoop dat we dat halen zonder al te diep terug te zakken. En dat het dan goed is natuurlijk... Ik moet zeggen dat de dagen best snel gaan nog. Ben nu inderdaad ruim 8 w. En dat lijkt toch sneller gegaan dan de vorige keer. Het vertellen aan mijn broer was leuk en heftig. Mijn schoonzus had het er echt ontzettend moeilijk mee en was zo eerlijk dat ook te zeggen. Ik voelde me best een beetje schuldig. Bij ons is er 1-2% kans om zwanger te worden en dat gebeurd 2x in 7 maanden, bij hun is alles goed en er gebeurd helemaal niets in 2 jaar! Best lastig om dan weer te vertellen dat je zwanger bent. Maar ze zijn heel blij voor ons en vinden het geweldig dat het toch zelf is gelukt. Maar het is ook confronterend voor hen. Het was goed dat ik geweest ben en het niet over de telefoon of pas op de verjaardag van mijn ouders heb verteld. Nu kunnen ze even aan het idee wennen.

Wat grappig zeg, dat jij je man aan het zingen hebt gekregen! En geen groupie dus.... Ik zag je al alle concerten afrennen om te proberen een glimp van de zanger op te vangen..... haha.

Maar hoe voel jij je verder? Morgen ben je 17 weken! Je hebt toch deze week deel 1 van de 20 weken echo? Fijn zeg! En wat klinkt Uma toch als een schatje! Ik ben zo benieuwd hoe ze op de kleine gaat reageren! Dat gaat vast ook voor leuke taferelen zorgen!

Tam, wat bijzonder van het geboortekaartje dat je gezien hebt zeg. Inderdaad, dat is niet toevallig lijkt me. Dat is een teken aan jou! Ik lees dat het zwaar is, je werk. Ik heb er ook echt bewondering voor dat je iedere dag voor de klas staat. Wat je schijft over dat ouders een kind half ziek naar school sturen, vindt ik zorgelijk. Alsof de juf dat maar op moet lossen, want zij moeten werken.... Met hoeveel weken ga jij met verlof? Want je moet nog heel wat weekjes zeg en die buik staat natuurlijk ook niet stil.

Cyn, ik lees wel berichtjes van je, maar eigenlijk niet echt hoe het met jou gaat en hoe je je voelt. En ik ben benieuwd hoe het me je is!

Laura en Devika, knuffel aan jullie! Ik zie dat jullie steeds spieken of het BUB of BIB is, maar ben niet zo ver terug gelezen dat ik langere berichten tegen kwam!

Ik ga namelijk nu echt ontbijten. gelukkig heeft mijn man net een appeltje op bed gebracht, want de maag protesteert hier! Ik moet nu echt een boterham gaan eten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-02-2011

madelief;ik had dat ook hoor in het begin van de zw. Het was zo onwerkelijk en op een of andere manier wilde
je als zelfbescherming toch niet echt erin geloven. Je hoofd nam het wat over, maar dat veranderd wel hoor
meid. Hoop dat je vlug weer goed nieuws hebt om het allemaal wat werkelijker te maken. Dit iis-land kindje
is nu al een wonder en dat moet gewoon goed gaan. Ik ga met 34 weken met verlof. En tussendoor nog een week
carnavalsvakantie, dus dat is 7 weken werken. Deze week woensdag wel een lange dag tot in de avond, herhaling
bhv. Ik vond dat vorig jaar ook zo moeilijk, vooral dat reanimeren op een baby=pop. Dan moet ik zo aan mijn
meisje denken (hebben ze bij haar in de ambulance ook gedaan). Vorig jaar paniekeerde ik en ben effe weggelopen.
Zie er dus wel tegen op.

kersje; die verhalen van Uma, ik lig altijd in een deuk. Wat is dat toch een heerlijk katje. Enne...ik
zag je niet als groupie hoor hihi. Maar voor je het weet heeft die man van je er wel , zeker als je sexy
broeken koopt (geintje hoor). Voor je het weet zingt hij een liedje voor die kleine van jullie. Wat goed
trouwens dat je iets gekocht hebt voor de kleine. Dubbel maar toch voelt het wel goed. Het is een soort
besef voor jezelf ook denk ik. Over de harde buiken zei de gyn niet veel. We hebben een goede gyn, maar met
kwaaltjes moet je niet teveel bij hem aankomen...tja, dat hoort erbij zegt hij dan. Ik heb ze vaak ook alleen
na mijn werk of als ik een eind gelopen heb en als het niet vaak is kan het geen kwaad. Al hou ik het goed
in de gaten hoor.

kim, wat een prachtige kamer heb je voor je meisje gemaakt. Het ziet er heerlijk fris en meiden-achtig uit.
Nu wil ze zeker niet meer van haar kamer af? hihi. Ook ik vergelijk mijn 2 mk niet met mijn britt*, bij mij
waren ze natuurlijk erna. Maar ik denk nog wel eens aan ze. Aan hoe het had kunnen zijn en voor mijn gevoel
zijn ze wel samen daarboven. En ze hebben ook hun eigen plekje in de tuin, kan niet wachten tot de bloemen
weer gaan bloeien daaro.

cyn; jij bent nog laat op. Ik lag er hier al vroeg in. En maar snurken volgens mijn man, haha met die verkoudheid.
Dus mijn ventje is nu maar lekker aan het uitslapen.

laura; hoe is het met je moeder?

maria; heb effe niks te zeggen tegen jou, hihi. Alleen dat net als de andere meiden ik ook ontzetted meeleef.
Ik hou het hier goed in de gaten en wat je ook belist....het is jullie beslissing en het komt allemaal goed
met het olie-bolletje.

Hier een rustig dagje. Mijn energie wat sparen. Gisteren heeft mijn man nog plinten gezet en de lamp opgehangen.
zal hier wel eens een foto zetten van de lamp. Zo cool: een witte kroonluchter met kapjes in rood.roze.blauw met
bollen enzo. Net wat met de kleine gespeeld: zo grappig. DAn duwt ze en duw ik terug en krijg gelijk weer een duw.
Lachen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2011

Tam, wat schattig dat ze al zo reageert op je duwtjes! En fijn dat je al af kunt gaan tellen. 7 weken, je zult zien dat het zo voorbij is! Je hebt ook gelijk hoor, dit babytje is al zo'n wonder, dat zou goed moeten gaan. Maar soms wil ik daar wel in geloven, maar neemt mijn verstand het inderdaad over. Zo van: pas op, het zegt niks...

Ben hard aan de studie. Wel grappig. Het hoofdstuk gyneacologie. Net het stuk doorgenomen over de vrouwelijke cyclus. Allemaal zeeeeer bekend na het temperaturen, ovulatietesten ed.

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-02-2011

Kim, wat een lief kamertje! hoe is de eerste nacht gegaan? ze was waarschijnlijk wel vroeg wakker denk ik :-D. Heel mooi gedaan hoor! dat bedje is echt lief, hebben jullie dat zelf gemaakt of zo gekocht?
En wat cyn al zegt, je bent alweer bijna 30 weken, wat gaat dat snel!!! Confusedhock: wauw...

Tam, 26 weken alweer! jehoe!!!!!! :-D
Lekker met de kleine aan het spelen? dat heb ik vanmorgen ook gedaan, zo leuk! :-D ik weet alleen niet waarmee ik aan het spelen ben, de knuistjes of de voetjes...die van mij ligt zo dubbelgevouwen en vacuüm dat ik alleen de billen en rug nog goed herken.
En ja! maak maar een foto van de lamp, ben wel benieuwd!

Madelief, fijn dat je weer lekker thuis bent. Ik herken wat je zegt over je gevoel afsluiten, dat je je soms helemaal niet zwanger voelt, het kindje er niet echt zit. Ik had dat ook. Bij mij had dat gewoon tijd nodig, mijn buik moest groeien, ik moest de kleine gaan voelen schoppen, toen pas kon ik echt met hart en hoofd zeggen "ja, ik ben echt zwanger". En toen heeft het mij bij mij nog maanden geduurd voordat ik echt geloofde dat dit kindje er ook echt zou komen. Ik geloofde toen wel inmiddels dat ik zwanger was maar hield nog steeds een enorme slag om de arm of ik het ooit vast zou kunnen houden, verzorgen. Dat gebeurde pas in het laatste trimester denk ik. Ik denk dat het een hele logische ontwikkeling is, zelfbescherming misschien? Wel goed te lezen dat de tijd voor je gevoel toch snel gaat, en inderdaad meid, je bent al ruim 8 weken!!!! :-D fantastisch.
Ik begrijp heel goed dat de spanning alweer oploopt voor de volgende echo...er hangt ook zoveel van af he, zo'n moment.
Heftig om het je broer en schoonzus te vertellen trouwens, dat moet inderdaad niet makkelijk voor haar zijn nu. Ik kan mij niet voorstellen hoe het voelt al twee jaar vruchteloos bezig te zijn, dat lijkt mij ontzettend verdrietig. Wat fijn dat ze blij voor jullie zijn, en goede keuze van jou om het ze persoonlijk te komen vertellen, dat scheelt een hoop frustratie voor ze denk ik. Maar kan mij goed voorstellen dat het voor jou ook wel moeilijk was Sad.

Kersje, wat ben je weer heerlijk vroeg op! :-D het gaat goed hier, heb wel een rotnacht gehad weer, zo'n last van mijn maag...bah. Manlief snurkte, ik ben gewoon erg moe.
Klaag, klaag...hihi :-D
Ik vind morgen spannend, ik ben benieuwd wat ik ga doen en wat de afspraken worden...ik heb mijzelf voorgenomen er nu niet te veel over na te denken maar op het moment zelf een besluit te nemen. Volgens mijn berekeningen ben ik trouwens morgen uitgerekend, valentijnsdag....how romantic.
Gisteren naar de film geweest, Black swan, ik vond hem erg mooi. Het geluis was voor de beeb alleen soms te hard, die reageerde echt heftig soms, vond het wel zielig eigenlijk...:?
Wat goed dat je wat spulletjes voor je beeb hebt gekocht! :-D is fijn he? gewoon mee doorgaan meid! ik deed het ook en het deed mij echt goed, het werd allemaal wat reëler.
Misschien is dat ook wel wat voor jou Madelief? heb jij al wat gekocht?
En wat betreft mijn gevoelens voor Olivia versus dit andere kindje, ik heb het nooit zo bedoelt dat ik van een meer zou gaan houden dan de ander, dat hoorde ik ook een aantal andere meiden opperen, misschien heb ik het niet goed gezegd...het is meer dat ik besef dat het nieuwe kindje gewoon een hoop "ruimte" en gevoel gaat innemen komende tijd, en dat voelt als een tijdelijk "afscheid" van Olivia. Ik weet natuurlijk dat ze nooit uit mijn hart en gevoel zal zijn, nooit. En haar geboorte zal mij altijd dierbaar blijven, er komen alleen nieuwe mooie beelden bij. Ik mis Olivia alleen heel erg de laatste weken, alsof ik nu pas echt besef wat ik verloren ben nu ik een voldragen kindje ga baren straks. Maar inderdaad, je zegt het mooi, alle kusjes en knuffels die dit kindje krijgt zijn ook voor Olivia, zij is erbij.
Fijn dat het gesprek met je psych goed was, is kersjeman daar altijd bij eigenlijk? ik ging altijd alleen, hij is 1x mee gegaan.
Mariaman is trouwens 2 weken vrij als de kleine geboren is, dat vind ik echt heel fijn :-D.

Laura, wat je omschrijft over het moment dat Semmy geboren werd, ik krijg er een brok van in mijn keel! ik denk veel over dat moment na, dat de kleine echt gaat huilen, leeft! ik fantaseer vaak over dat moment...wonderbaarlijk lijkt het mij.
En ja, ik denk dat ik er net als jij straks rustiger naar kan kijken, dat de wonden een beetje geheeld zijn. Ik merk dat het al zoveel beter is dan een half jaar geleden, echt veel beter. De bevalling brengt alleen weer een hoop zeer naar boven, dat is logisch denk ik. Ik moet er even doorheen.
Hey, fijn dat de niertjes van Semmy het goed doen trouwens! :-D super nieuws!

Cyn, meid wat knap dat je gestopt bent met roken! :-D echt heel goed van je. Dat zal vandaag dan een week zijn? hoe gaat het daarmee?
Hoe voel jij je verder?

Devika, goed plan van je om minder met je ei bezig te zijn, lukt het ook een beetje? of zit je in je hoofd toch weer te malen en te denken erover? ik vond dat "loslaten" in ieder geval best wel moeilijk! heb je nog iets leuks gedaan dit weekend?

nou meiden, ik ga weer even een kopje thee inschenken. Beebje zit al een half uur tegen mijn ribben aan te beuken...hihi, ik zit denk ik te veel dubbelgevouwen hier op de bank.
Ik zeg de laatste dagen steeds hardop dat ie best mag komen nu......KOM OP BEEB! kom maar bij ons, papa en mama staan klaar voor je.
nu moet ie nog leren luisteren....:?.......:-D

Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2011

Weer studie aan het ontwijken....

Maria, nee, we hebben nu nog niets gekocht. Dat durf ik echt nog niet hoor! Misschien na de volgende echo, maar ik denk dat ik echt ga wachten tot na de 20 weken. Ben zo bang dat de stapel babyspulletjes groeit en we weer afscheid moeten nemen.

haha, ik hoop dat ie gaat luisteren en dat er vanmiddag of vanavond weeen gaan beginnen! Een valentijnskindje zou wel mooi zijn. Geboren op de dag van de liefde, hoe mooi!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-02-2011

Zit jij een beetje studie ontwijkend gedrag te vertonen? :geek: haha! ik kan het je niet kwalijk nemen...

Weet je dat k na de dood van Olivia eigenlijk niet gestopt ben met dingetjes kopen? ik heb dat vrij snel weer opgepakt. Ik werd er enerzijds een beetje verdrietig van maar het deed mij op een andere manier ook zo goed...als of ik wilde afdwingen dat ik weer zwanger zou worden en dat dit kindje mocht blijven....zoiets. Maar ik snap jouw gevoel ook heel goed hoor.

Ik ga even naar de Hema, heb een plantenspuit nodig. Lekker kneuterig he? :-D
Even extra stevig doorstappen, kijken of de beeb er genoeg van krijgt en naar buiten wil :?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-02-2011

madelief; foei wel doorleren hoor, haahha. Geintje.

Maria ik zie dus nog bib. zou wel mooi zijn een valentijnskindje. Ik heb mijn man morgen 5 jaar geleden leren kennen toen ik met de kids naar de bakker taarten ging maken voor valentijn, wel romantisch toch?

Afijn, ik ga zo ook naar de Hema en daarna naar mijn pa en ma zoals vaker op zondag. Enne oliebolleke van maria: wel naar je mama luisteren he! je hebt daarna nog een leven lang om er niet naar te luisteren hihi (het is te hopen dat ie wel luistert hoor).

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-02-2011

Tam,
Toevallig, de herhaling BHV moet hier ook weer gebeuren.
Ben dinsdag dus weer aan de beurt.
Wat je verteld over reanimatie op die baby pop.. getver!
Ik weet dat ik vorig jaar er een in mijn handen kreeg geduwd.. verstikking.
Ik ga wel aangeven dat ze me dat dit jaar niet moeten flikken.
Denk dat ik dan hard wegloop en niet meer terug ga.

Oh wat leuk dat die kleine al zo op je reageert.
ik kon zo uren met mijn buik spelen.. zo'n goed gevoel.
ja, gisteren nog erg laat op. mijn vriend is net de nacht uit en was nog een film aan het kijken.
die moet nog even terug in het gewone ritme komen.
het was dus weer laat, maar heb vanmorgen wel tot 12.00 uur op bedje gelegen.. (erg he) maarja, daar is het zondag voor.
wat romantisch! morgen dus 5 jaar geleden dat jullie elkaar leerden kennen.
ga je nog iets speciaals doen met valentijn?


Madelief,
Zo te lezen was het een heftig bezoekje aan je broer en schoonzus.
Kan me voorstellen dat het voor hun moeilijk is als ze al 2 jaar zonder resultaat bezig zijn.
En als blijkt dat er niks mis is.
Ik vind het wel knap dat je het verteld hebt, ik denk dat hun dat ook erg waarderen.
Ook voor jou zal dat niet makkelijk zijn geweest. Maar het voelt misschien nu toch wel als een soort van opluchting?
Heb je het nu verteld aan iedereen die je het wilde vertellen?

Maria, waar blijft die baby! Haha
het zou wel heel mooi zijn als ze zich morgen zal aankondigen. (sorry de gedachten gaan hier uit van een meisje)
ik lees dat je nooit echt bent gestopt met spulletjes kopen.
vind dat wel erg knap van je. ik zal dat niet kunnen.
ik merkte het al toen ik vorige week met mijn vriendin langs die schappen liep in de hema.

Hier gaat het iets minder dit weekend.
voel me niet fit en denk de hele tijd aan ons mannetje.
ben er ook continue mee bezig.
ik ben begonnen met een digitaal fotoalbum, maar die durf ik niet af te maken.
nu inderdaad een week gestopt met roken.
oh wat een afkick verschijnselen! haha
toen ik zwanger was, was ik een paar dagen ziek, toen had ik er gewoon geen behoefte aan.
zo ben ik ook niet meer begonnen.
dit is veel anders en dus ook veel moeilijker. maar vind het knap van mezelf dat ik nog geen pakje heb gekocht.
mijn vriend rookt ook, maar hij stimuleert me wel om niet meer te beginnen.
ik moet nu proberen om niet sneller naar een koekje of chips te grijpen. want dan zitten de kilo's er wel erg snel weer aan.
ik heb besloten om een tattoo te laten zetten.
heb dat altijd al gewilt maar nooit een idee gehad, wat ik wilde laten zetten.
ik vind nu dat ik een goeie reden heb, de naam en datum van overlijden van ons ventje.
ben nu even over internet aan 't crossen of ik niks moois kan vinden wat erbij past.
maargoed, meiden ik ga eens even naar de winkel.
anders heb ik geen eten voor vanavond. liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2011

hihi, Maria, hielp het harde trappen? Snapte de kleine de hint? Op zoek naar de plantenspuit.... Nou, jij bent er klaar voor hoor, als dat geen extreme nesteldrang is!

Jij bent dingetjes blijven kopen. Zoals je het omschrijft kan dat ook heel mooi zijn. Mijn man zei altijd toen ik nog niet zwanger was: we zijn nog steeds in verwachting. En daar past dingetjes bij kopen wel goed natuurlijk.

Tam, wat waanzinnig romantisch die ontmoeting, 5 jaar geleden! ik zie dat helemaal voor me. Kinderen hangen aan de lippen van de lekkere bakker, jij doet lekker mee!

Cyn, wat waanzinnig knap van je zeg, dat je nog steeds gestopt bent! Wees trots op jezelf. Rot dat je mindere dagen hebt. Maar het is ook goed er soms weer meer mee bezig te zijn, hoe alles was, zou zijn enzo. En wat mooi, dat je nu een tattoo wilt laten zetten. Wesley gaat altijd met jou mee in je hart en dan laat je dat ook op je huid zien. Mooi.

Je vraagt of het als opluchting voelt het verteld te hebben tegen mijn broer en zijn vrouw. ja, dat klopt. Ik vind het ook zo verdrietig voor hun en gun het ze zo. Daardoor voel je je ook schuldig. Aan de andere kant weet ik dat ik de afgelopen maanden heel erg naar vond als iemand me dit soort nieuws veel later bracht om me te beschermen ofzo. Net of je er later dan toch niet achterkomt. Daarom wilde ik het ze ook vroeg vertellen.

We moeten het nog aan veel mensen vertellen, maar de belangrijkste hebben we nu even gehad. De rest volgt wel. Oh, mijn schoonfamilie moet ook nog. Maar mijn man staat niet te trappelen en ik dus ook niet. Dat komt de komende weken wel.

En nu maar weer aan de studie....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-02-2011

he meiden!

Wat is het hier stil! Ik denk daar natuurlijk van alles bij (mn natuurlijk voor huize Maria, MiniMaria en Mariaman)

Ben net zo geschrokken. Ik ben uiteindelijk wel mee gaan schrijven in het uitgerekend in september topic. Toch ook voor de afleiding om een 'gewone' zwangere te zijn, al lukt dat maar matig. Daar was 1 dame van volgens mij 41 die al jaren bezig was zwanger te worden en waarbij zowel IUI als IVF niet aansloeg. Tijdens een vakantie is ze toen dus na jaren proberen ineens zwanger geraakt. Wat een wonder en wat was ze blij. Ik voelde met haar mee eigenlijk. 2 weken geleden had ze een goede echo met een kloppend hartje bij 6w2d. Vrijdag klopte het hartje niet meer. Oh, wat verschrikkelijk voor haar zeg. Ben er echt verdrietig om. Maar direct daarna komt dan de angst. Zo van: jaha, dat kan ook nog gebeuren. Ook al klopte het een week geleden bij bijna 8 weken, het kan nog steeds mis gaan. En ik hou al zo veel van dit kleine ukkie, we zijn er al zo aan gehecht! En de angst, ik zou niet weten hoe ik me bij elkaar zou moeten vegen als het mis zou gaan..... gelukkig straks naar een vriendin voor wat afleiding!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

Maria???


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-02-2011

Haha! Devika, jij denkt helemaal hetzelfde als ik! Spannend he?

Hoe is het met jou? Is je man weer lekker thuis? Hoe was je weekend?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

He Madelief,
ik kan me zo goed voorstellen dat je daarvan schrikt meid. het leven is zo onzeker he..
toch moet je proberen dat los te laten en genieten van deze kleine en je zwangerschap. gelukkig gaat het vaak, heel vaak ook goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

hey Madelief,
Ja, ik las het ook net......ik vond het ook zo verdrietig te lezen, wat zal ze zich rot voelen.
Maar laat je niet gek maken Madelief! misschien niet te veel lezen komende weken.
Ik heb ook geprobeerd in het begin van mijn zwangerschap niet te veel te lezen over andere prille zwangerschappen....ik kon gewoon niet goed tegen de slecht nieuws-berichten.

Jouw ukkie doet het goed! die kleine smurf gaat er gewoon komen, mark my words. Er letten heel veel lieve engeltjes op je. En dan alle forum-tantes hier ook nog! :-D
Je beeb heeft afgelopen week armpjes en beentjes gekregen weet je dat? :-D jehoe!

Cyn, je schreef dat je je dit weekend helemaal niet zo goed voelde, wat rot voor je meid...en dat je veel aan Wesley denkt. Ik heb net een fotoboek van Olivia gemaakt, ik weet hoe zwaar dat is. Ik vind het heel knap van je dat je aan het digitale foto-album van Wesley bent begonnen, dat is echt moeilijk. Heb maar geduld met jezelf, als de tijd rijp is dan ga je er wel weer mee verder. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je lieve jongen, hoe hij eruit zag.
Stoppen met roken is inderdaad heel erg zwaar, helemaal voor jou nu. Toen je zwanger was had je een stok achter de deur, die is er nu misschien ook wel, maar minder denk ik. Maar ik ben trots op je! ik heb zelf ook 12 jaar gerookt wist je dat? bah...echt vies. Ik ben nu al een jaar of vier gestopt. Maar dat heeft wel bijna mijn relatie gekost, mijn hemel. Maar het is de beste beslissing ooit geweest! :-D Ik ben zooooo blij dat ik van die troep af ben. Ik ben gestopt zodat ik serieus over kinderen kon gaan nadenken, voor mijn gevoel kon ik dat niet goed met een sigaret in mijn mond. Maar zet hem op meid, je kan het! het is zo veel fijner als je straks weer zwanger bent dat je je lekker met je zwangerschap bezig kan houden ipv stoppen met roken, je zal je energie daar echt voor nodig hebben.
Bijzonder dat je een tatoeage wilt gaan laten zetten, heb je iets gevonden dit weekend?

Tam, happy 5th anniversary! wat heerlijk romantisch dat je je koekenbakker op die dag hebt ontmoet! :-D geweldig!

kersje, nog twee dagen tot je echo! trek je het nog een beetje?

Devika, je bent stil meid, gaat het goed?

Liefs voor jou Kim!

Ik ga nu even valentijnsgebakjes halen voor mijn liefste :mrgreen:
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

lieve meisjes, dank jullie wel voor alle begrip rondom mijn ei. Ja ik had me nl bedacht, hoe minder ik me ermee bezig hou hoe minder ik gestrest zou zijn. hopelijk helpt het allemaal..
Mijn man had voor afgelopen zaterdag kaarten gehaald voor de bollywoodshow ( Indiase dansshow ). Heb een geweldige avond gehad, maar toch, ik kon het maar niet uit mijn hoofd krijgen dat ik hier eigenlijk niet hoor te zitten. Als Kaylash er zou zijn zou ik nu thuis zitten, met hem…
Gister avond ook weer van alles zitten denken. Ik vraag me de laatste tijd veel af of we het toch niet anders hadden moeten doen.
Wordt er steeds weer verdrietig om als ik weer bedenk dat wij zo weinig keus hadden daar ver weg.
Gisteren bedacht ik me ineens, Kaylash is ochtends geboren. En meteen die middag hebben wij definitief afscheid van hem moeten nemen….zucht….
Ik mis mijn kleintje…Sad
Dit zijn weer eens van die dagen…

ik kom zo terug om verder te lezen en schrijven.




mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

@ maria,
heb je al over nagedacht of je ingeleid wil worden?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

Lieve Devika,

Volgens mij hebben jullie al het mogelijke gedaan daar, jullie hebben het heel goed gedaan. Er was geen keus, het overkwam je allemaal, en je hebt gedaan wat het beste was, het beste voelde.

Dikke knuffel voor jou meid, het valt niet mee het gemis van Kaylash. Je hebt inderdaad van die dagen...volgens mij hangt het in de lucht of zo, ik heb het ook al een week, ik kan aan niets anders meer denken dan aan haar.
Maak jezelf maar geen verwijten, je hebt het goed aangepakt daar, ik lees uit je verhalen wat een lieve mama jij bent. En je lieve jongentje weet dat ook.


xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

Nee, ik heb om 13.45 een afspraak in het zh. Ik weet het nog niet, ik voel me zo emotioneel, dat wordt een leuk gesprek.. :?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

Ja Maria, ergens weet ik ook wel dat wij het goed hebben gedaan zo. over het algemeen heb ik er vrede mee.
maar soms dan heb ik van die zwakke momenten...ja..die hebben we allemaal wel eens..heel vaak...

het is valentijn vandaag maar het doet me helemaal niets! of wel, et maakt me boos. er valt niets te vieren denk ik dan.
ik heb mijn man ook verboden eraan te denken. laat staan dat hij met iets komt aanzetten.
dit jaar kan mij gestolen worden. mijn lief heeft het vanochtend moeten doen met een boterham met pindakaas en een bordje havermout.

ooh spanned straks naar het zh. ik kan me zo goed voorstellen dat je daar emotioneel van word. et zijn de laatste dagen van je zwangerschap.
et begin van iets moois. maar ook een soort afsluiten van een verdriet. niet helemaal natuurlijk, maar in zekere zin wel...
dat je nu veel aan Olivia denkt is niet meer dan normaal. haar geboorte dag komt ook steeds dichterbij...dat lijkt me idd ook moeilijk..ik weet niet hoe ik zal reageren als het 30 aug. is...word nu al verdrietig als ik daaraan denk...
wat doe je op zo'n dag? ik hoop dat jij op de geboortedag van Olivia behalve verdriet ook de vreugde van dit nieuwe kindje voelt. je zal iig niet met lege handen staan die dag.

dikke knuffel en veel succes straks in het zh!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2011

Jeetje Maria! Die kleine smurf van je zit wel goed denk?! We worden hier heel nieuwsgierig hoor!!!

Devika, hou je rustig he lieverd? Maar laat je verdriet ook zeker toe! Is soms zo'n opluchting! Sterkte meissie!!

Verder niet echt wat te melden.. Vandaag zijn mijn zwager en schoonzusje in ondertrouw gegaan dus daar gaan we straks heen. Helemaal leuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-02-2011

Maria, je bent een schat! Wat een lieve woorden aan mij, dat er een hele boel engeltjes opletten doet me goed. En jullie sturen ook alleen maar positieve vibes! Ja, we lezen steeds over wat er nu gebeurd in mijn buik. De kleine had bij de echo al duidelijk stompjes voor armpjes en beentjes. Ik ben zo benieuwd hoe die er volgende week uit zien!

Ik ben zo benieuwd wat je hebt besloten! En als je voor inleiden hebt gekozen, of ze het dan gelijk gaan doen. Weet dat we aan je denken hier! je zit de hele dag in mijn hoofd!

Lieve Devika, ik voel je pijn door je bericht heen. Al die vragen in je hoofd. Ik zou ze zo graag bij je wegnemen. want ook al zijn ze niet te stoppen, ze brengen je ook niet verder. Het is allemaal in een flits aan jullie voorbij gegaan, zo ver van huis. Dat maakt het heel lastig los te laten volgens mij. Ik bedacht me, zou je hier geen hulp voor willen zoeken? Iemand die je mee aan de hand neemt de dingen nogmaals door te nemen en daarna meer los te laten? Misschien vindt jij het niks, maar misschien kan het je wel heel erg helpen.

En lieve meid, de liefde tussen jou en je man is wel wat Kaylash hier heeft gebracht! De liefde bindt jullie samen! Zonder hem is het leeg in huis! Ik kan me voorstellen dat je Valentijn niet wilt vieren. Maar geef die man van je een dikke kus en zeg hem dat niet zonder hem kunt! Dat is genoeg! Want nu lijkt het alsof je halstarrig valentijn wilt vergeten....

Laura, veel plezier bij het ondertrouw feessie!

Meiden, ik heb net weer zo zitten janken. Voor het eerst weer sinds de echo vorige week. Ik was bij een vriendin die zei dat ze hoopte dat ik toch ook wat meer zou genieten. dat haar zwangerschappen zo mooi waren en dat ze nu baalde dat het nooit meer terug kwam. Dat dit kleine ukkie ook een gelukkige moeder nodig heeft. Over dat genieten moest ik toen zo huilen. Ik zou dat zo graag willen, maar weet echt niet hoe. Als ik dan denk aan hoe gelukkig is was de vorige keer, hoe fijn ik me voelde en dat vergelijk met nu, oh wat een hemelsbreed verschil. Ik ben nu bang, gestresst en tel de dagen af. Vorige keer ging ik fluitend door de dagen en genoot van alles. Ik ga morgen weer naar een nieuwe psycholoog. De oude is weg. Ik hoop dat zij me kan helpen....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-02-2011

Madelief, je heb helemaal gelijk hoor. Ik probeer Valentijn idd te vergeten. Maar dat heb ik met alle feestdagen.
Mijn trouwdag vorig jaar, sinterklaas, kerst, vandaag. Allemaal van die dagen dat je gelukkig hoort te zijn etc etc.
En ik ben niet gelukkig, zoals ik dat zou willen, dus die dagen vieren vind ik ook niets aan.
En ja, ik maak het vandaag wel goed met mijn mannetje. Mijn held.

En hulp zoeken. Weet het nog steeds niet joh… misschien hebben jij en de rest van de meiden die het steeds zeggen wel gelijk hoor.
Maar ik zie nu even het nut er niet van in. Kan et niet. Wil et niet.
Waarom? Weet ik niet. Mijn verdriet is mij te dierbaar. Dat kan ik niet met iedereen delen. Zo voelt dat voor mij.
Alleen mensen die met mij mee kunnen huilen, die mogen mijn verdriet zien en mijn mooie herinneringen van en aan Kaylash delen.
Maar ik kom er wel joh. Niet te veel zorgen maken. Ik huil veel. Maar dat doet me ook weer goed.
Dat wij hier allemaal veel huilen is alleen maar goed. Onze engeltjes zijn onze tranen dubbel en dwars waard.

Oh en ik lees dat je niet durf te genieten van je zwangerschap. Ik snap het. Wat je heb meegemaakt is er goed ingehaakt.
Onbewust ga je van het slechte uit. Ik zou net zo panisch zijn hoor de volgende keer. Weet ik zeker.
Dat je met een spygoloog praat, is heel goed. Al doe ik dat niet, ik weet dat het wel helpt! ( ervaring van vroeger)
Niet te veel hooi op je vork nemen, stapje voor stapje proberen te genieten. Ik hoop dat je op een dag alle vertrouwen weer terug krijgt!


@ Tam, gefeliciteerd met jullie 5jarige jubileum! Wat een mooie dag om elkaar te leren kennen!

@ Laura: veel plezier bij het feeesie van het ondertrouwen.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

Lieve meisjes,

Ik word morgen ingeleid! :-D
Ik had al bijna 3 cm ontsluiting en ze liet de keuze verder aan mij. Morgen is mijn eigen gynaecoloog in huis, dat vind ik ook wel fijn.
Ik moet morgenochtend om 6.30 bellen of er ruimte is op de verloskamers (spoed gaat natuurlijk voor), en dan moet ik er om 7 uur zijn. Dan worden mijn vliezen gebroken en wordt een aantal uur gekeken of de weeën op gang komen. Indien ze niet komen dan krijg ik via een infuus weeënopwekkers.

ohh....vind het zo spannend Confusedhock:...mijn hemel


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

Ik heb het lijstje even opgezocht :mrgreen:

Kim: 3 februari
cyn: 12 februari
Devika: 14 februari
madelief 15 febr indien meisje en 24 febr indien jongen
kersje: 18 februari


Dat betekent dat als het een meisje is, Madelief er met de Eeuwige Roem vandoor gaat! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-02-2011

Owwww..... Wat spannend! Het gaat echt gebeuren! Oh, ik ga de hele dag aan je denken! En nu zeker, nu ik die eeuwige roem kan bereiken! Heel veel sterkte, succes, geluk en mooie momenten toegewenst morgen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-02-2011

ooh madelief, wat erg voor die vrouw. Ik voel zo met haar mee, ik snap dat je daar bang van wordt, maar dat moet
je niet doen (makkelijk gezegd door iemand die dat ook doet). Het gaat gewoon goed komen, dat moet gewoon!
Wij zijn niet de makkelijkste tantes hoor, haha

cyn, hoop dat je je wat beter voelt meid. En moeilijk he....je wil zoveel dingen opschrijven en doen voor je kindje
maar het doet ook zo'n pijn. Maar helaas moeten we door die pijn heen. Denk aan je.

maria; thanks! We doen niks aan valentijn. Vorig jaar kreeg ik nog een kleine kopie van onze trouwtaart (ahhh),
maar we hebben afgesproken niks te doen. wel dikke tranen toen ik thuis kwam en een bos rozen zag met een kaartje.
Van mijn moeder voor Britt*. Zo ontroerend. Ze staan mooi bij haar urn. Tja, valentijn is ook het feest van de
onbereikbare liefde en dat is ook wel zo met onze engeltjes.

devika, tja je hebt van die dagen. wij waren bezig met onze verzekering om ook dit kindje te verzekeren, want dat
bleek de vorige keer niet goed geregeld te zijn bij ons meisje. Zeggen ze aan de telefoon: oh waarom?
ligt het gevoelig ofzo. Mijn man schoot eens uit. Arme vrouw aan de foon, maar snap hem helemaal. Wel fijn dat je
genoten hebt van de show. Beetje bij beetje gaat dat genieten naast het verdriet beter meid, geloof me, maar
het kost helaas tijd.

laura, gefeliciteerd met de ondertrouw, bijzondere dag!

oh, nu lees ik het MARIA, Meid! Morgen ga je gewoon weer mama worden....en anders toch de dag erna. Lieverd, ik
ga hier echt een kaars voor je branden, heel veel aan jullie denken en vragen of Britt* ook effe een oogje in het zeil
houdt. Ik vind het ook zo spannend. Het voelt net alsof ik echt tante word, hihi. Gek he! Geef je vent maar eens een dikke
knuffel deze avond en maak elkaar sterk! Je kunt het, je bent een topwijf! GO MARIA!!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-02-2011

Madelief,
Oh wat een vreselijk verhaal op dat forum.
Ik denk inderdaad dat het beter is om daar nog niet al te veel mee te lezen hoor.
Zo maak je jezelf soms zo gek.
Meid, jij krijgt een mooie echo met een kloppend hartje.

Maria,
Hoe voel je je? Die kleine draak zit daar wel lekker vanbinnen he?
Vind mezelf echt super goed dat ik kan stoppen met roken. Haha (ego!)
Vind het trouwens super dat jij ook na 12 jaar ben gestopt. Goed joh.
En ja, die fotoalbums blijven er maar liggen he. Ik wil het zo graag afmaken maar het doet zo veel pijn als ik er aan begin!
Misschien maar rustig aan en anders nog even ermee wachten.
Je schrijft trouwens dat je benieuwd bent naar hoe wesley eruit zag.
Als je wil stuur ik je privé wel een foto.
Wat betreft de tatoeage, ik heb wel wat in gedachte maar laat dat lekker aan de beste vriend van mijn vriend over. Die weet daar wel wat moois van te maken.

Devika,
Wat een rotperiode weer.. jij had inderdaad lekker thuis moeten kunnen zitten met jullie kaylash.
Ik snap dat je hem zo veel mist.
Ik mis mijn mannetje ook nog elke dag,, en er zitten dagen tussen dat ik even niet meer weet hoe ik nu verder moet nu hij er niet meer is.
Wij hebben wesley ook niet lang bij ons gehad. Maar wel wat langer dan jullie.
Ik ben om 16.07 uur bevallen en de volgende ochtend tegen 11.00 uur zijn wij weg gegaan uit het ziekenhuis.
Ik heb nog zo vaak dat ik hem nog een keer wil vasthouden. Zijn vingertjes om mijn vinger kunnen leggen en een kusje kunnen geven op zijn zachte neusje… helaas kan dat niet meer.
En dat idee breekt me wel eens op sommige momenten.
Ik snap zo goed hoe je je voelt.

Laura,
Veel plezier op het feestje

Tam,
Gefeliciteerd meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-02-2011

Oh! maria
wat spannend!!

ik ga morgen echt de hele dag aan je denken.
zet m op meid je kan het!

denk maar aan het moment dat je eindelijk je kleine ukke puk mag vasthouden

ik hoop snel weer wat van je te horen.
mijn gedachten zijn morgen bij jullieSmile


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-02-2011

Lieve lieve lieve Maria...
Heel veel sterkte morgen meid!!
En ehm 3 cm zei je???Kan goede zijn dat de inleiding dan niet eens hoeft lieverd...misschien begin je vanacht of morgen wel uit jezelf!
En als je al 3 cm hebt, dan heb je al bijna de helfr van je bevalling erop zitten hahaha.
Succes meid...zal aan je denken...je kunt het!!!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-02-2011

we puffen morgen gewoon met je meeWink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-02-2011

O, Maria, wat spannend! Ik ga morgen de hele dag aan je denken, hoor! En al 3 cm ontsluiting, wauw. Ik word een beetje emotioneel als ik bedenk dat het niet lang meer duurt voordat jullie je lieve kleine oliebol mogen knuffelen en bewonderen…Zet ‘m op, lieve Maria! :-D:-D:-D

liefs en knuffels van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-02-2011

Lieve meisjes dank jullie wel! :-D
Ik word zelf ook helemaal emotioneel als ik eraan denk, ik denk dat ik niet veel slaap vannacht Confusedhock:, ben een beetje hyperdepieper.

veel liefs en tot snel!


mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-02-2011

Hoi lieve meiden,

Vandaag is het Valentijnsdag en dat roept inderdaad gemengde gevoelens op. Zo ook bij mij. Ik moet steeds aan mijn Puckje denken als ik langs bloemenwinkels loop en die mooie boeketjes zie met hartjes erin.Cry Dan wil ik het voor haar kopen, maar ik heb het niet gedaan, omdat ik er niet steeds verdrietig van wil worden als ik er naar kijk. Woensdag wil ik weer even naar de begraafplaats gaan, nadat we in het ziekenhuis zijn geweest. Ik hoop zo dat ik haar goed nieuws kan brengen en niet dat ik de plek ga bezoeken waar haar broertje of zusje ook komt te liggen (afkloppen). Ik weet het, het is een macabere gedachte, maar hij zit af en toe toch in mijn hoofd. Zullen we woensdag dan eindelijk duidelijkheid krijgen? Ik kan het bijna niet geloven dat er een einde komt aan deze onzekerheid. Ergens hou ik dan ook een slag om de arm en stel ik me voor dat ze het niet zullen kunnen zien en dat we toch nog een paar weken moeten wachten…Ik heb morgen expres een heel drukke dag, zodat het gauw woensdag zal zijn en ik niet teveel tijd heb om me druk te maken. Maar daar heb ik nu een beetje spijt van, want ik zal met moeite het forum bij kunnen houden voor een update van Maria (mocht ze die morgen al kunnen geven natuurlijk).

Devika, je hebt het moeilijk op deze ‘feest’dag.Sad Het is geen feest. En ook de leuke dingen (zoals die voorstelling) zijn moeilijk, omdat het niet ‘hoort’. Kaylash had hier moeten zijn en jij had thuis moeten zijn bij hem. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zo blij was dat ik weer zwanger was met de feestdagen, want anders had ik mij ook extra verdrietig gevoeld. Het nieuwe leven in mijn buik en de kans op een mooie toekomst hebben mij erg geholpen. Nou heb je daar niet veel aan op dit moment, denk ik. Ik hoop dat je geen feestdagen meer mee zal hoeven maken op deze manier. Hopelijk ben je binnenkort weer zwanger en zal het voor jou ook anders aanvoelen (ook al levert het natuurlijk een ander soort stress op, de eerste tijd).
En lieverd, ik vind ook dat je het goed hebt gedaan toen Kaylash werd geboren. Je had maar zulke beperkte tijd om beslissingen te nemen en om hem bij je te hebben. Wij waren dan wel niet in een ander land en hebben ons nog enigszins voor kunnen bereiden (er zat een weekend tussen de beslissing om de bevalling in gang te zetten en de daadwerkelijke geboorte van Puck), het blijft zo’n onwerkelijk gevoel, dat ik nog steeds wel eens twijfel of we het goed hebben gedaan. Je leeft toch in een soort roes op zo’n moment. Maar meestal heb ik er vrede mee. Een knuffel voor jou, meid.

Cyn, wat knap dat je nog steeds gestopt bent met roken! En wat een mooi idee om een tatoo te laten zetten ter ere van jullie lieve Wesley. Smile
Misschien is het nu te moeilijk om het fotoalbum af te maken. Op een ander moment lukt het je vast weer. Het is ook zo verdrietig om die foto’s te zien, ook al zijn ze ook mooi. Het confronteert je toch met je gemis. Ook zo ontroerend hoe je schreef dat je Wesley nog zo graag even vast zou houden en een kusje zou willen geven.Sad Heel herkenbaar voor ons allemaal hier, denk ik zo. Ook voor jou een dikke knuffel!

Tam, wel heel romantisch hoor, dat je je man op Valentijnsdag hebt leren kennen! Lief dat je moeder die bloemen en het kaartje voor Britt* heeft gebracht. Wel heel emotioneel, natuurlijk. Ik merk dat ik zelf soms wel even ‘klaar’ben met mijn verdriet. Alsof ik het er dan niet bij kan hebben… Alsof ik het gewoon even niet meer wil? Ik kan het niet zo goed uitleggen. En het is ook niet een gevoel dat je aan of uit kunt schakelen, ook al zou ik dat wel eens willen. Soms heb ik er gewoon zo’n genoeg van! En dan schaam ik me bijna dat ik dat voel…Want dan is het net of ik mijn lieve Puck zou willen vergeten en dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ach, ik weet het ook niet. Laat mij maar kletsen.:-?
Ben je alweer helemaal boven Jan? Niet weer iets opgepikt van de kindjes op school?
Knuffel voor jou!

Madelief, wat verdrietig voor die vrouw, dat ze het hartje niet meer zagen kloppen…Cry Ik heb zelf expres niet veel mee gelezen met het forum ‘uitgerekend in juli’, omdat ik bang was voor dit soort verhalen. Het komt zo dichtbij, hè? Maar zoals al gezegd is, jullie kindje maakt een heel goede kans. Het is al zo’n wonder, dus het gaat goed komen. En wat je vriendin betreft: lief dat ze je ‘het genieten van je zwangerschap’toe wenst, maar ik zal je vertellen dat dat naar mijn idee een omogelijke opgave is op dit moment en voel je alsjeblieft niet schuldig dat het nu niet lukt. Straks, als je je wat zekerder voelt, komt dat echt wel. Alles op zijn tijd. Stapje voor stapje.
Ik hoop dat je nieuwe psych een prettig persoon is, waar je wat aan hebt. Ja, ook voor jou een flinke knuffel!

Laura, was het leuk op het feestje?

Kim, spannend, hè, dat we morgen (of overmorgen) weer forumtantes worden! Hoe is het met jou? Nog bezig geweest met de slaapkamer van de kleine jongen?

Maria, ik hoop dat je vannacht toch nog een beetje rust kunt pakken! Je zult het morgen best kunnen gebruiken, haha. Ja, ik ben zenuwachtig voor woensdag, maar nu eerst nog veel zenuwachtiger voor jou (op een goede manier hoor, vind het zo leuk dat het bijna zover is)! Dus thanks voor de afleiding (had echt niet gehoeven, hoor, aangezien Madelief er met de grote overwinning vandoor gaat…:winkSmile

Slaap lekker straks, lieve meiden, ik zie jullie morgen wel weer op het forum als we wachten op het Grote Nieuws van Maria!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-02-2011

Wauw Maria!!!! Wat spannend!!! Geloof ook wel dat je weinig zult slapen vannacht maar probeer het evengoed! Je hebt je krachten nodig om vervolgens heerlijk met je kleine op je buik uit te rusten en te genieten!! Jeetje ik ga morgen echt vaak forum checken ben ik bang! Al zit ik op mijn werk, maakt me niks uit!!! Toi toi toi lieverd en oh wat zijn we benieuwd naar die kleine meid der naam!!

Rest, het feestje was gezellig! Verder heb ik ff geen fut meer om te reageren, ik ga slapen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-02-2011

Lieve Maria,

Ben zo benieuwd of er plek was in het zh! Misschien ben je er al...

Ik zal veel aan je denken vandaag en proberen om tussen de bedrijven door het forum in de gaten te houden! (tussen 13 en 18u zal dat niet kunnen, want dan ben ik op pad - huisbezoeken- en ik heb geen internet op mijn mobiel, jammer :-|)

Zet 'm op lieve Maria! Hopelijk is vandaag de dag dat kleine oliebol geboren wordt!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2011

Oh wat een spannende dag! Vanochtend toen de wekker ging, dacht ik gelijk, Maria is nu in het ziekenhuis! Ik heb eigenlijk geen idee of je ons wel wat kunt laten weten via mobiel ofzo? Misschien horen we echt pas wat als je weer thuis bent. Nou, we gaan gewoon lekker allemaal meeleven vandaag geloof ik! Ik kijk zo uit naar je volgende bericht!

x