Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2011

haha, ook hier iemand die gelijk aan Maria moest denken. Ga ook zeker het forum in de gaten houden, maar kan me voorstellen dat ze effe geen tijd gaat vinden daar op te reageren,maar ze weet dat we aan haar denken. In de ochtend vrij, vanmiddag effe weg......maar die laptop blijft zoveel mogelijk aan hihi.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

OOh hier nog een die aan et nagelbijten is!
Maria heb heeeeel de avond aan je gedacht. eerste wat ik vanochtend dacht is, zou de baby er al zijn.
vind zoooooo spannend! heel veel succes gewenst lieverd! we denken allemaal hier aan je.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

@ Tam, wat ontoerend die mooie bos bloemen op valentijn! en wat zeg je dat mooi, valentijn is idd ook een dag van de onbereikbare liefde...
wij hebben er ook niets aan gedaan. wel kreeg ik een heel lief kaartje van mijn neefje 7 mnd. heel lief. ^^


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

@ Kim, wat een schattig mooi kamertje heeft dana nu! ^^
hoe bevalt het slapen haar daarin?
ik moet nog de rest even bijlezen. kom daar straks op terug.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-02-2011

Ook hier helemaal met mijn hoofd bij Maria....denk niet dat we vandaag al veel zullen horen van d'r, maar hou het voor de zekerheid toch wel even mee in de gaten Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-02-2011

ze slaapt geweldig goed devika...zelfs beter als op haar oude kamer!
Ik hou me vandaag een beetje rustig...het was allemaaal zo druk de laatste tijd!
Dana is met opa en oma weg, dus ik ga echt op de bank met een filmpje.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

Kim, goed idee dat je vandaag lekker rustig aan doet. heb je verdient hoor. ik heb echt het idee dat je de laatste tijd te druk bent geweest.
verbouwing, zwangerschap, nog een kleine die rondloopt en continu je aandacht nodig heeft ( wat volgens mij wel heeel leuk is!).
aaahhh ik zie je dat morgen 30 weken bent!!! oohh jee, dat schiet ook al op he! jij bent de volgende maria!!! hahaha, spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-02-2011

SPANNEND!!!!!!!!! Whaaaaaaa!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

@ Cyn,
Ja die rotperiode..soms steekt die weer even zijn kop op..
Wat je zegt herken ik zo goed. Dat je je kleintje nog even zou willen vasthouden en knuffelen.
Dat heb ik elke keer als ik naar Kaylash zijn foto kijkt. Dan denk ik jeetje, wat een mooi kind heb ik.
Mensen denken vaak dat een kind van 22 weken er een beetje bleek en waterig uit ziet. Echt niet. Hij zag eruit als een voldragen baby die net geboren was.
Perfectie tot in de puntjes. Alleen was hij kleiner, 26 cm. Als ik hem dan zo zie wil ik hem oppakken en knuffelen.
En het besef dat dat niet kan, daar breek ik ook weer van..

En ik ben trots op je dat bent gestopt met roken hoor! Petje af!
Ooh en wat je zei over een tatoeage zetten! Ik hoor mezelf praten!
Ik loop ook al heel lang met dat idee. ik wil een van Kaylash hebben. Een letter ofzo. Of teken.
Wil et graag maar ben bang voor die naalden etc. klinkt eng. Maar et idee lijkt me heel mooi.
Misschien moet ik et toch maar doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2011

haha, maria heeft goede suporters. Ik word gewoon al emotioneel als ik er aan denk wat er allemaal te wachten staat.

Ben hier mijn bhv aan het leren voor morgen, maar kan mijn gedachten er niet goed toe zetten bleh. Dat leren lukt me ook niet meer zo goed, maar op zich is het herhaling dus het moet toch nog wel ergens in mijn hoofd verstopt zitten....effe doorzoeken hihi.
Afijn, ga maar eens verder.....maar af en toe een pc-break mag vast wel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2011

enne davika, ik heb ook een tattoo laten zetten. Een sterretje. En dat viel best mee hoor. Ik zeg altijd maar: lichamelijke pijn is niks in vergelijking met de pijn waar wij doorheen moeten na de dood van ons kindje (maar ben wel blij dat ie niet groot is hoor haha).


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

ooh jij ook een tatoeage tam. wat mooi! je heb helemaal gelijk hoor. zulk pijn valt in het niet vergeleken bij wat wij nu voelen.
succes met het leren he. kan me voorstellen dat je hoofd er niet zo naar staat. af en toe een pauze is idd oke!

ja, ik werd gisteren ook emotioneel toen ik las dat Maria vandaag ingeleid wordt.
et idee dat alle meiden hier net zo gespannen zijn..die band...ik voelde dat gewoon..zo ver en toch zo dichtbij...
jee..word daar weer emo van.. een nieuw leventje dat straks begint!...waww! een geboorte blijft wonderbaarlijk he...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-02-2011

hier ook tattoage's van mijn kindjes!:-D is toch blijkbaar iets wat we altijd bij ons willen dragen.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

ooh jij ook Kim! haha, vele kiezen ervoor zo te zien.
ja iid het is iets blijvends en zichtbaar he.
ik heb al een tijdje een ontwerp in mijn hoofd. nu kijken of ik het durf uit te voeren.

Maria??????!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

Baby? :?Maria? Hallotjes?:?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2011

sprak net een collega uit een andere vestiging. Dacht dat zijn vriendin eind maart was uitgerekend. Vroeg vandaag aan hem hoe het met haar gaat. Goed, ze is over 2 weken uitgerekend. Stiekem werd ik daar toch jaloers op….ik gun het haar en alle andere vrouwen van harte hoor. Maar et komt even toch weer confronterend aan.. weer een bewijs dat het leven gewoon doorgaat….wat er ook gebeurd, de wereld draait gewoon door…of je nou meedoet of niet…


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-02-2011

Hey lieve meiden,

Ik ben thuis, hoor! En meteen even spieken, maar nog geen nieuws van onze Maria, he? Het lijkt wel of ze het druk heeft met iets anders...hihi:wink:

Go Go Maria!!!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2011

Ben zo benieuwd hoe het met Maria is! Maar ja, we zullen nog wel even moeten wachten op dat nieuws.

Devika, moeilijk is dat he! Ik heb met alle zwangere dat ik het bij hen zo snel vind gaan. Gek, want in alle weken gaan bij iedereen uren. Maar als iemand dan verteld een 20 weken echo te hebben, terwijl ze voor mijn gevoel net zwanger zijn, of iemand zegt met verlof te gaan, terwijl die bevalling voor mijn gevoel nog mijlenver weg ligt. Alsof je in je hoofd alles om je heen ook stil wilt laten staan.

De psych was vandaag wel erg jong, maar op zich wel goed. Ze pushte vooral op voor mezelf kiezen, niet meer gaan werken dan ik nu doe en ontspanning zoeken. Het was best een fijn gesprek. Daarna naar mijn werk en wonder boven wonder verliep dat heel soepel.

Het was ene gesprek met onze CEO en eigenlijk heb ik daarin aangegeven dat mijn huidige baan niet handig meer is, ook niet na mijn verlof vanwege het vele reizen en hem precies verteld wat ik graag zou willen doen. En hij zei.... dat het goed is! Het is echt een grote opluchting. Ik ga zodra er een vervanger is dingen overdragen en me nu zo veel mogelijk richten op het opbouwen van het trainingsprogramma. Ik blijf voorlopig op 50% staan en na mijn verlof kom ik voor 3 dagen terug (2 dagen ouderschapsverlof) en ga me dan hier verder op richten. Wel gek om nu al over deze periode te praten terwijl ik me daar nog geen voorstelling bij kan maken. Maar goed, mijn werk wilde dat wel heel graag. En eigenlijk is dat de baan die ik altijd wilde, dus ik mag heel erg tevreden zijn. Toch kan ik er niet blij van worden. Mijn prioriteiten liggen gewoon ergens anders...

Ga de aardappels schillen. Ik ga vanavond lekker ouderwets gebakken aardappeltjes, snijbonen en vissticks eten. Die laatste had ik zo lang niet op!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2011

lieve devika, knuffel van mij. Moeilijk is dat altijd weer....ik herken dat goed.

madelief; fijn dat je gesprek zo goed verliep. Klinkt alsof alles goed geregeld is zo en zeker met die rust. Prima meid! En smakelijk.....

Hier in de ochtend geleerd, in de middag boodschappen gedaan. Morgen een lange dag dus vroeg naar bed.

En maria, tja........die heeft het idd te druk met andere dingen hihi. We krijgen het vast allemaal wel te horen later. Maar blijf toch af en toe spieken hoor, want je weet maar nooit. Heb nml mezelf een gebakje beloofd bij de geboorte van oliebol en moet dan wel weten wanneer ik mijn man opdracht kan geven er een mee te nemen van de bakkerij haha. Mmm, denk dat ik nu ga voor een grote slagroomsoes ofzo.......maar dat kan nog veranderen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2011

Tam, succes morgen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2011

Oh en goed idee! Ik ga ook een gebakje eten als die kleine er is!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-02-2011

oh ben een hele dag weg geweest en vanaf vanmorgen al vroeg op pad.
nu eindelijk even tijd om te spieken.
heb vanacht gewoon NIET geslapen.. ja, om half 6 viel ik in slaap en om half 8 ging de wekker alweer.
pff, vermoeiend dagje dus. stiekem gaan de gedachten toch uit naar maria.
ookal kennen we elkaar alleen van dit forum, je leeft zo met iedereen mee.
heb er echt veel aan gedacht vandaag.. zal die oliebol er al zijn? of ligt ze nog te puffen haha.
hoop inderdaad dat er snel een berichtje komt, ben ook zo benieuwd naar de naam.
nu is het maar afwachten.. oeh wat duurt wachten lang haha.

vandaag heb ik de bhv gehad, heb veel gedaan via internet dus heb alleen praktijk gehad.
dus was maar een ochtendje bezig..beetje ehbo en brandjes blussen.
ik heb wel aangegeven dat ik geen baby poppen wil reanimeren.
ik kon er wel naar kijken maar niet aanraken.

ga nu even snel wat eten, heb honger!
tot snel


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2011

hee cyn, ga maar lekker vroeg slapen vanaaf. Wat goed da tje dat aangegeven hebt. Ik ga dat morgen ook niet doen hoor, maar wacht effe af ,want ze hebben hem niet elk jaar bij. Bij ons is het middag en avond. Wel herhaling hoor, dit is al zo mijn 6e jaar denk ik.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-02-2011

hey tam,
ga zeker vroeg slapen vandaag haha.
dit was voor mij ook weer herhaling. en zag de 3 koffers al staan dus heb het toch maar even gezegt.
ze gaven zelfs aan dat ik ook even naar buiten mocht als het over de reanimatie van een kind ging.
vond ik toch wel netjes.
succes morgen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-02-2011

hmmmmm....zo benieuwd.

Ga zo maar slapen...hoop morgen leuk nieuws te lezen:-D

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2011

Hey lieve meiden,

Ik heb heel goed nieuws: Maria is gisteren bevallen! Ik zal verder geen details geven, want dat wil ze vast zelf doen!:-D:-D:-D

Ik zat te twijfelen of ik het hier zou melden. Ik dacht nog even af te wachten of Maria zelf op het forum zou verschijnen, maar ze is denk ik toch weer druk met andere zaken, haha.

Dus ik hoop dat je het goed vindt, Maria, dat ik het de meiden al verklapt heb (ze zaten zo in spanning te wachten op nieuws :-?)! We zien je wel verschijnen wanneer je er aan toe bent. :-D

Heel veel liefs voor alle meiden (en voor de kleine oliebol in het bijzonder:-P),
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

Yeeeehhhhh!!!!! Wat een goed nieuws! Ik ben zo benieuwd!!! Ik hoop dat alles goed gaat en dan ze met de kleine oliebol snel naar huis mag! Ow, ben zo nieuwsgierig of het een jongetje of een meisje is, wat de naam is, hoe de bevalling is gegaan en bovenal, hoe Maria zich voelt!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2011

Jaaaaaaaaaaaa!!!!!!! De wereld is weer een wondertje rijker!!! Gefeliciteerd Maria en we zien je zodra je eraan toe bent!!! Wauw ik ben helemaal happy!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

EINDELIJK!!! onze oliebolletje is er! gefeliciteerd Maria!!!!
yeeeaaahhhh!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2011

Lieve meiden,

Ik ga me zo douchen, want over een uurtje vertrekken we naar het zh voor DE echo. Hopelijk krijgen we vandaag wat meer zekerheid...Ik begin wel zenuwachtig te worden. Nou, ja, het is wat het is en ik hoop dat het goed zit!

Fijne dag, liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

Meiden, ik heb ook een beetje goed nieuws. Ik heb gisteren mijn ei gevonden!!!!
Op de dag nauwkeurig dit keer!
Zou Maria het stokje hebben door gegeven?:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

Kersje heel veel succes en vooral veel plezier vandaag bij de echo! ^^
kom maar terug met een mooie echo van jullie ukkie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-02-2011

MARIA: joehoe..........................de rest lezen we later wel, het belangrijkste is dat alles goed is! Ben zo blij.

devika, bijzondere dag dan gister. Wie weet een geluksdag hihi

Veel suc6 straks kersje en jij komt vast ook met goed nieuws vandaag....we zetten de goede vipe gewoon door.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcSKWqSLmEkhDrTzdJU8mQG...TJFjB8pKrQ]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

[Afbeelding: vrolijke-hoera-een-baby.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

En ook: Hoera een ei!!! Devika, wat goed zeg, en lekker een beetje op tijd deze keer!!! laten we hopen dat Maria inderdaad het stokje heeft doorgegeven aan jou!!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

dank je wel Madelief en Tam. ^^
ben benieuwd hoe het nu met Maria is. die zit vast aan de beschuit met muisjes. maar wel kleur? hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2011

Haha ik zie het al voor me! Een ei op een stokje!!! Laten we hopen dat jij ook goed nieuws heb snel!

En Kersje, hoe was de echo?! Zoooooo spannend allemaal wat hier gebeurd!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

Oh, Kersje, ik zie nu je bericht pas! Wat spannend weer zeg. Ik hoop zo dat het goed is allemaal! Dan ben je weer door zo'n belangrijke fase heen, het eerste deel van de 20 weken echo! Ik duim voor goed nieuws....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

wahaha, ei op een stokje! Smile ziet er idd grappig uit!

kersje! kom je snel met mooi nieuws!

Madelief, hoe is het met je? kan je de zorgen een beetje van je afzetten?
ik hoop het! en kijk maar naar Maria, het is allemaal goed gegaan! jou staat etzelfde te wachten!!! ^^


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

ooohhh... wat zal het zijn? een jongen of een meisje voor Maria.
ooohh ben zoooooo benieuwd!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-02-2011

Lieve meiden, daar ben ik dan :-D

Gisteren om 15:58 is onze prachtige dochter Matilda geboren. Ze woog 3930 gram, een flinke meid!
Ze is zo zoet, wat een schatje. Ze slaapt veel en is nog een beetje misselijk van de geboorte maar dat doet het super. Ze heeft heel veel haar! lange krulletjes, net als manlief.
Ik vond de bevalling heftig, ik heb er uiteindelijk 6,5 uur over gedaan, best snel allemaal. Ik ben flink ingescheurd, oeff..ik kan bijna niet lopen. Dat valt mij nu wel even tegen, maar ze zeggen dat het met een week al bijna pijnvrij is, dat is een fijne gedachte.
Voel me nog een beetje slap, ben flink wat bloed verloren.

Ik heb net gedoucht, lig nu lekker in mijn bedje, even uitrusten.
Ik hoop dat het goed met jullie gaat meiden, ik heb niet alles teruggelezen. Ik weet dat Devika haar ei heeft gevonden, hoera! en kersje een belangrijke echo heeft vandaag, meid ik denk aan je!

Dikke knuffel van een blije en emotionele Mariamama
xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

Oh, lieve Maria, wat een geweldig bericht! Ik zit te huilen achter mijn computer, wat een blijdschap zeg! Matilda! Wat een mooie naam, voor ongetwijfeld als ik het zo lees een prachtig meisje. Fijn dat het snel is gegaan, vervelend dat je zo bent ingescheurd. ben je nog in het ziekenhuis. Oh, wat ben ik ontzettend blij voor jullie! Geweldig zeg! wat een feest! Ik ga vanavond een gebakje eten! Geniet, geniet, geniet van dit wonder!!!!!

Enne..... Ik had het goed! Zowel datum als meisje!!!! Yeeeehhhhh!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-02-2011

ooh lieve Maria, ik schiet helemaal vol!
waawww...ben er echt even stil van.
Je hebt een dochter! oh hemel! van harte gefeliciteerd!!!!! wat een wonder! wat een geschenk!
en wat een mooie naam, Matilda! ooohhh gefeliciteerd!
ik weet van gekheid even niets te zeggen!
eindelijk! het lange wachten is beloond!


mijn lieve, lieve kleine schat - Mutsie - 16-02-2011

-Breek even in!-
Maria, gefeliciteerd met jullie meisje Matilda! Hoop dat je je gauw beter voelt en lekker genieten van jullie prinsesje!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2011

Wauw Maria!!!! Wat zul je trots zijn op je meissie!! En nu lekker genieten he?! Heb je een leuke kraamhulp? Zo niet, wegsturen en een nieuwe vragen hoor! Je kraamhulp is heel belangrijk!
Ik heb net een heerlijke slagroomtruffel gegeten op je meissie!! Oh we zijn hier helemaal blij voor jou en je gezin!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2011

Lieve Maria,

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jou en lieve zoete Matilda! :-PWel ingescheurd (auauauSad), hopelijk heelt het snel! Mooie naam hebben jullie uitgekozen, zeg, echt heel leuk!

Ook bij mij kwamen de tranen meteen toen ik het goede nieuws las. Ik ben zo blij voor je!!!:-D:-D:-D

De bevalling ging nog aardig snel, dan? Ben je ingeleid of alleen je vliezen gebroken?
Komt de borstvoeding al een beetje op gang? O, al die vragen!!! Ik hou maar op, want je zult het vast veel te druk hebben om overal antwoord op te geven.:wink:

Knuffel voor jou en Matilda,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

Kersje, hoe was je echo????


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2011

Lieve meiden,

Ik kan het nog bijna niet geloven, maar ik heb heel goed nieuws: ALLES IS GOED met onze kleine!!! Hij/zij groeit goed (zelfs groter dan gemiddeld), de placenta ziet er goed uit en dit keer wel de 3 bloedvaten (ipv 2) naar de navelstreng. Dit kindje krijgt meer dan voldoende voeding! En ook genoeg vruchtwater dit keer. :-D

Ik heb flink zitten huilen in het zh. Ik begon al een beetje in de wachtruimte en toen we eenmaal geroepen werden hield ik het niet meer. Toen zijn ze maar snel gestart met de echo. Heel uitgebreid, ik heb daar wel een uur gelegen. Maar wat denk je? Dit apie is heel druk, maar de beentjes steeds stijf bij elkaar hoor! Het blijft dus nog even een verrassing of het een hij of een zij is, haha. :-D

Na het goede nieuws bleef ik nog een tijdje emotioneel. We zijn om het te vieren met mijn schoonmoeder, schoonzus en nichtje een gebakje gaan eten op het strand. Ik genoot ervan om even bij de zee te lopen, het zonnetje op onze bol. Smile Ik kan er nog niet helemaal bij dat ik nu kan stoppen met me zorgen te maken. Dit kindje heeft even veel kans als een gemiddeld kindje! Die knop zal nog wel om gaan. We zijn in ieder geval heel blij!!!:-D

Bedankt voor het mee leven, lieve meiden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-02-2011

oh maria!
van harte gefeliciteerd met je kleine meid! ook een leuke naam!
hoe voel je je nu?
kreeg net helemaal kippevel toen ik las dat je was bevallen.
echt super!

kersje, hoe was je echo meid?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2011

O, en Madelief heeft gewonnen met haar voorspelling!!!:-D

Wat heb je nou gewonnen eigenlijk? De Eeuwige Roem denk ik dan maar!:mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-02-2011

oh kersje, zie nu je reactie haha.
echt super dat je echo zo goed was.
weer even een opluchting he!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 16-02-2011

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....Maria GEFELICIT meid met jullie dochter....
En wat een leuke naam, past ook helemaal bij haar Zusje!!!
Ga er lekker van genieten lieverd en we horen binnenkort de details wel!!!

Kersje:Geweldig nieuws lieverd...Ben echt blij voor je...Ik weet precies hoe je je voelt nu!Er valt al weer meer als de helft van de zorgen van je af hé meid....Ga er langzaamaan van proberen te genieten, jullie kindje is op de goede weg:-D

Kom (hopelijk) straks nog even uitgebreid reageren....xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-02-2011

net terug van lange dag BHV, pfff en toch effe lezen.

[Afbeelding: een_meisje_1.jpg]
Oh, wat ben ik trots op je maria. Wat een mooie naam. Ik kan je duizend vragen stellen, maar geniet eerst maar effe. Het zal allemaal emo genoeg zijn. Enne....ik was ook heel erg ingescheurd en dat geneesde heel vlug hoor! Ik heb een brok in mijn keel en zeg straks tegen mijn ventje alsie gaat werken dat ie een lekker gebakje meeneemt dan vier ik het hier gewoon: HIEP HIEP HOERA.

En kersje...............wauw! HEt goede nieuws gaat door. Wat heerlijk. Dit kindje heeft alle kansen. Onwerkelijk he! Zo voelde het bij mij in ieder geval., nu gaat het besef komen en hopelijk ook het genieten meer.

Lieve dames, ik ga slapen. Ik ben trots op mezelf. Heb de kleine pop niet geranimeerd, de grote wel en heb alles meegedaan verder. Stoer mijn brandjes geblust, zelfs in een container waar ik een blusdeken over een brandende frietpan moest doen. Mijn meiden zijn vast trots op hun mama, hihi.
Nadeel is wel ontzettend veel rugpijn van lang moeten zitten..............maar morgen heb ik een dagje rust.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-02-2011

Yes! Kersje, wat geweldig! Wat een nieuws vandaag! Ik ben zo blij dat alles goed was bij jullie op de echo! Geniet lekker na van dit nieuws!

Maria, ik moet de hele dag aan je denken! Heb echt iedereen hier zitten vertellen dat je een dochter hebt gekregen. Was er zo vol van. Mijn moeder, vriendinnen en mijn man zijn helemaal blij voor jou! Slaap lekker, je 2e nachtje als mama van Matilde!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2011

Jaaaa ik heb ook tegen mijn mama en mijn beste vriendin vertelt dat je bevallen bent!!!! Zoooo leuk!!!

En Kersje, wat ontzettend fijn om ook van jou weer een goed bericht te lezen!!! Wat zal dit toch weer een rust opleveren voor je! Weer een stapje dichterbij een goede en gezonde bevalling na 40 weken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2011

Oh en Kersje! Bij jou lijken de weken echt heeeeeel snel te gaan!!... Jeetje 17 weken alweer!!! En haha de doerak houdt mooi de pootjes gesloten! Dan is het vast een jongetje... Zo ging het bij ons ook! Haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-02-2011

Ik krijg een brok in mijn keel van jullie reactie, wat zijn jullie ook lief!
Hier is een foto van onze lieve kleine meid, lekker bij papa. Is ze niet lief?

[Afbeelding: 34rd8ao.jpg]

Ik heb net even lekker gedoucht, ze ligt nu boven met papa te slapen. Ze heeft de hele nacht geen kik gegeven, ze heeft de hele nacht in mijn armen geslapen.
Borst voeding is nog niet echt op gang maar begin wel wat stuwing te krijgen nu dus zal niet lang duren. Ze heeft wel al aan de borst gelegen, wat een zuigkracht! Confusedhock:. Maar ze is zo moe, ze wil eigenlijk alleen maar slapen, dus ik laat haar maar. Ik moest haar eigenlijk vannacht elke 3 uur aanleggen maar dat heb ik niet gedaan, ze wilde slapen, dus ik doe wat mijn gevoel mij ingeeft.

De bevalling begon goed, mijn vliezen werden om 9:30 gebroken en er werd een elektrode op haar hoofdje geplaatst om de hartslag te monitoren. Ik kreeg toen een infuus met oxytocine en de weeën kwamen binnen een uur later vrij heftig op gang. De ontsluiting ging vrij vlot, ik had om een uur of 14:00 7 cm ontsluiting. Ik vond het vanaf toen erg zwaar worden. De weeën werden echt onhoudbaar pijnlijk vond ik, het enige wat hielp was een beetje meepersen zodat ze de bocht kon maken, maar dat gaat zo tegen je gevoel in omdat het gewoon zo pijnlijk is. Matilda deed het al die tijd erg goed, ze had een hele lage hartslag, ze lag gewoon te snurken! :-D gek kind.
De persweeën en daadwerkelijke uitdrijving vond ik echt wel zwaar moet ik bekennen, op een gegeven moment toen het hoofdje "stond" raakte ik echt bijna even in paniek, gelukkig had ik een hele goede verloskundige bij me, die heeft mij er erg goed doorheen gepraat. Ik moest namelijk op een laatste wee wachten om haar er echt uit te persen, ik vond het gewoon doodeng! Sad En toen die laatste wee, nog 1 pers en toen kwam ze..Cry
Toen werd een heel warm glibberig en huilend kindje op mijn buik gelegd en ik had het niet meer. Ik kon het niet geloven, ik kon niet geloven dat ze o groot was, zo af....dat ze van mij was...ik kon het niet geloven. Ik heb samen met haar heel hard gehuild (en nu weer). Hoe onwerkelijk allemaal.
Manlief heeft haar navelstreng doorgeknipt en toen hebben ze haar een minuutje nagekeken, ze had een apgarscore van 9/10.
Daarna heeft ze bij mij gelegen, 3 uur lang. Ondertussen hebben ze mij nog gehecht, ze zijn daar bijna een uur mee bezig geweest.
Mijn vader, moeder en zus zijn tussendoor nog even snel komen kijken naar de kleine lieverd.
Toen ben ik gaan douchen, dat viel wel even tegen! ik kon niet eens goed staan..hihi...ik was een beetje misselijk. Toen pyama aan en kort daarna naar huis, zo rond een uur of half tien denk ik.

Nou, manlief komt nu beneden met Matild, ik schrijf later weer even verder.

Nog even kort voor kersje, ik ben zo blij voor je! :-D wat een feest meid, wat een feest. Knuffel voor jou en kersjekindje.

en voor jullie ook lieve meiden, knuffel voor jullie allemaal, tot snel.

Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-02-2011

O, Maria, wat een heerlijk kindje! Zoooooooo lief! Ik ben helemaal trots, hoor!:-D Ik heb net weer met tranen je berichtje gelezen. Het lijkt wel of ik even niet meer kan stoppen met huilen. Bij het minste of geringste komen die waterlanders weer. Ik denk dat de sluizen open zijn gegaan toen we gisteren in het zh waren. :-? Ik kan de deuren even niet meer vinden, hihi. Ik heb vanmorgen ook besloten om niet te werken vandaag. Ik heb even een dagje nodig om weer tot mezelf te komen.

Wat lief dat Matilda in je armen slaapt…Ben jij dan zelf de hele nacht wakker?
En wat gingen jullie al snel naar huis na de geboorte! Wel heel fijn, denk ik, lekker naar je eigen plek. Dus je stond onder de douche een beetje te tollen op je benen…Je bent ook best veel bloed verloren, toch? Ik kan me dat ook nog herinneren van na de geboorte van Puck (stond ik ook trillend onder de douche). Wel heerlijk om dan weer lekker schoon te spoelen!

De bevalling klinkt heftig. Heb je het helemaal zonder pijnbestrijding gedaan? :-o En toen ze er eenmaal was, hebben jullie samen gehuild…Ben je helemaal verliefd op de kleine Matilda? Zo klink je wel, haha! En hoe bevalt de kraamhulp? Ik ga me vandaag maar gauw aanmelden bij de kraamzorg. Ik ben een beetje laat, maar ik durfde niet eerder…ik heb gisteren ook voor het eerst de agenda erbij gepakt en uitgerekend wanneer ik met verlof ga…durfde ik ook eerder niet. Maar nu wel, want nu moet ik echt even van alles gaan regelen! Want het gaat gewoon gebeuren (dat begin ik dus bij vlagen te geloven)! Is het geen wonder? Zo voelt het voor mij wel! Als een groot wonder…

Wauw, wat een emotionele tijd, zeg! Zo half februari 2011…

Ik ben zo blij voor jou en Mariaman en jullie prachtige meid. Het is jullie zo gegund. Hou elkaar maar lekker vast!:-D:-D:-D

Knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-02-2011

Ik zit hier heel hard achter mijn beeldscherm te janken op mijn werk! Maria, wat is het toch een wonder, wat is het ontroerend om het te lezen. De ontlading van het moment dat ze er was.... Het lijkt of het hier te voelen is. In wat spreekt er een verwondering uit je woorden. En die foto, wat een mooi meisje! Wat zul je trots zijn! Echt geweldig!

Kersje, ik wordt ook helemaal blij van jouw bericht. JA Het gaat echt gebeuren!!! Ga alles regelen, en snel, want voor je het weet is die kleine er! Ben zo blij dat alles goed is bij jullie! Nu kun je opgelucht ademhalen en gaan geloven dat het goed komt!

Ik wordt blij, maar soms ook bang van jullie verhalen. Ik hoop zo dat ik beide dingen mee mag gaan maken. Een goede echo met 20 weken en bevallen van een gezond kindje. Ben dan bang dat het weer niet gaat gebeuren. Maar het enige wat je kunt is wachten..... En proberen de tijd zo goed mogelijk door te komen. Gisteravond was ik ineens weer zo bang. Voelde een wat zware buik en denk daar gelijk van alles bij. Maar vanmorgen moest ik onwijs naar het toilet, dus het zijn gewoon mijn darmen geweest, gelukkig. Nog 4 nachtjes tot aan de volgende echo.....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-02-2011

oooh maria, wat een plaatje. Ook hier een emo-forum tante met tranen in haar ogen. Zo bijzonder. Zoals je het omschrijft is zoals ik het vaak ook droom: dat ik dan helemaal in tranen ben na zo'n lang proces. Maar ik weet nog goed dat gevoel dat britt* op me lag, warm en glibberig, zo'n heerlijk gevoel.

En wat een gekkie hihi. Zo lekker slapen steeds. Zal vast wel eens verandering in komen dus geniet maar van de rust hihi. Oh meid, geniet! Geniet met een hoodletter G en meer!

Mijn man komt zo thuis met een gebakje en vandaag eten we dat op de geboorte van jullie meissie: hiep hiep hoera, want ook mijn man vond het super nieuws (wie? oh, ja een van dat forum haha). Ik kan niet wachten tot het mei is...........ik wil mijn meisje ook! (maar eh....ze moet nog blijven zitten hoor dat snap je wel)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2011

Oh Maria,
hier nog een die met tranen in de ogen zit te kijken naar de foto van jullie mooie meisje.
en dan je verhaal.. pijnlijke bevalling zo te lezen maar zo'n geweldig resultaat!
je mocht inderdaad lekker snel naar huis. is wel fijn denk ik, lekker in je eigen omgeving.
hoop dat de kraamhulp een goeie is en dat je er wat aan hebt.
feliciteer natuurlijk ook man even van me. die zal ook erg trots zijn!
het is jullie zo gegund.
jullie waren al een "gezin" na de geboorte van jullie olivia.
maar nu is jullie gezinnetje toch echt compleet of niet? (eingelijk niet moet je zeggen, want olivia had ook zo bij jullie moeten zijn)
meid, ga lekker genieten met z'n 3tjes. en laat je lekker verwennen deze dagen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2011

oh mijn laatste zin staat er niet bij..
maar wil het toch even zeggen...

" Olivia zal trots zijn op haar papa en mama en haar kleine zusje"


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

Oohh Maria, wat een wonderbaarlijk mooie dochter heb je! Omg! Ik ziet hier in de vroege ochtend op mijn werk te janken.
Echt ben helemaal ontroerd… ooh wat hebben we met z’n allen lang uitgekeken naar haar!
Zucht! Wat is ze mooi!

En kersje van jouw bericht word ik ook helemaal blij!! Gefeliciteerd met met jullie mooie echo! Wat een opluchting he!

Na jullie mooie berichten heb ik gister avond heeeerlijk geslapen!
Volgens mij zitten we nu allemaal op het goede spoor he!
Laura en Maria een lieve kleintje, Madelief, Tam, Kersje en Kim hartstikke zwanger en mooie echo’s, ik mijn ei en Cyn mag iig van de medicatie af en hopelijk gauw beginnen met zwanger worden.

Wat een rust en vredige situatie....



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

Maria,

Ik lees nu je bevallingsverhaal. Ooh daar moet ik echt van huilen. Ik voel gewoon bijna hoe je je op zo’n moment gevoeld moet hebben.
Wat schrijf je het beeldend… zo ontroerend allemaal….

En wat een heerlijk kind is ze toch..oefff…
Lekker heel de nacht doorgeslapen! Geweldig!!
Je bevalling klinkt heel heftig! Maar je bent een kanjer dat je je daar zo goed doorheen heb geslagen!
Hoop dat de hechtingen gauw genezen en je volop kan genieten van jullie lieverdje!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

@ Madelief,
Gefeliciteerd met de eeuwig roem! Haha, jij heb voorspellende gave dus.!
En ja ook jij zal straks een mooie 20 weken echo hebben en een nog mooiere bevalling! Let maar op!
Na regen komt zonneschijn. Dat hebben Laura en Maria bewezen.
En ik tel met je mee tot de volgende echo!
Maandag dus? Hoe laat moet je er zijn? wij moeten maandag ook naar de gyno. Oriënterend gesprek over de vervolg behandeling.
Hopelijk zal dat niet nodig zijn.


@ Kersje,
Wat ben ik toch blij voor je meid met zo’n mooie echo! Jij krijgt straks ook een lekkere chubby kindje!
Ik hoop dat je nu idd gerust ben gesteld en volop kan genieten van de rest van je zwangerschap!
Je moet zoooveel inhalen kwa genieten! Doen!
Jammer dat we niet weten wat het wordt. Hahaha. Volgende keer dan maar!

@ Tam,
Ik beb ook trots op je hoor! De bhv is dus goed gegaan! Maar je heb er rugpijn aan overgehouden. Das minder..
Lekker uitrusten meid! Ooh ik lees dat je vandaag een dagje rust heb. goed zo! Lekker bijkomen van alles!

@ Cyn,
Hoe is het? Heb je al uitslagen van het laatste onderzoek?



mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-02-2011

Cry ow mijn lieve God Maria...Wat hebben jullie een prachtige dochter!!!
Het zullen wel de hormonen zijn, maar zit hier echt te snotteren niet normaal...
Lieverd wat moet je blij zijn...wat een opluchting en geluk zul je nu voelen!!
Je hebt het geweldig goed gedaan meid...ben ontzettend trots op je.
Hou ze lekker dicht tegen je aan en knuffel er heerlijk op los...je hebt het verdient.xxx

Devika:Ook al zo'n mooi nieuws over je ei...De zon die schijnt buiten en de vreugde heerst hier over het forum...Dus dit eitje heeft zijn goede portie gehad om een goeie start te maken.Begin maart vind ik het perfect om weer goed nieuws van jou te horen meid.

Madelief:Ik heb een goed gevoel bij jou en je kindje meid...Ook jij gaat deze keer niet met lege handen terecht komen en een gezond kindje verwelkomen en vasthouden.
Daar ben ik echt van overtuigd!!

Kersje:Je mag nu inderdaad lekker je hoofd op hol brengen door alles te regelen en ervoor te zorgen dat het klaar komt voor jullie, kleine frummel er is...Het gaat echt gebeuren hoor!

Tam:HHmmmm heerlijk zo'n lekker gebakje...dat zal ik vanmiddag ook eens gaan doen
en inderdaad wat je zegt...ik kan nu ook haast niet wachten...wij zijn de volgende en misschien zelfs wel tegelijk:-D

Cyn:Ik ben er zeker van dat devika gelijk heeft...het begin is nu gemaakt en 2011 gaat op dit forum het beste jaar worden...jij en devika gaan ons snel volgen en dan beginnnen we 2012 met een heerlijke gezellige ontmoeting samen met alle boefjes bij elkaar


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

ooh Kim ik raak helemaal ontroerd door je post aan maria en iedereen..
jeetje, wat een incontinetie heerst er hier toch! hahaha!
ik hoop idd dat je nu ook weer voorspelleden gaven heb!
wat zou dat heerlijk zijn he, wij met z'n allen over een tijdje met ons kindjes.... waaw...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-02-2011

Meiden, het lijkt wel of we ineens door de geboorte van matilda hier een heel hecht clubje geworden zijn... Dit waren we al maar nu ineens voel ik me nog sterker verbonden met jullie!
Ik ben zooooo blij dat nu Maria ook een voorbeeld voor ons allemaal kan zijn! Dit wereldwondertje doet ins toch weer geloven in de goede dingen he?
En jeetje Maria wat hebben jullie goed je best gedaan op dit prachtige meisje! Het is werkelijk een plaatje!!! Wauw!!!
Mijn slagroomtruffel was echt zalig en heb bij elk hapje aan jullie gedacht!
Je bevallingsverhaal klinkt mij best bekend in de oren! Door jouw verhaal te lezen ging ik weer ff terug naar mijn eigen bevalling... Jeetje, dat komt best aan!! Herken zo die emotionele momenten! Wel heel erg mooi hoor lieverd! En ja een bevalling is pijnlijk maar ik hoop dat je er nog heel lang heel positief op terug zal kijken.
Wauw!!! Ze is er eindelijk... Kan het af en toe nog niet helemaal beseffen... Hoe moet dat dan voor jou zijn?!

Kersje, is het geweldige nieuws al een beetje binnen gekomen bij je? Denk het wel he? Je begint wat positiever te klinken in ieder geval! Dat doet mij goed!!

Wij gaan stiekem toch de komende drie maanden aankijken wat er gebeurd als ik geen pil slik. Wil dan ook wel met ovulatietesten aan de slag zodat we de drie kansen die we hebben wel vol benutten zeg maar. Dus erg spannend! Nu eerst de ongi maar afwachten...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

Hee Laura, je heb gelijk. zo voelt het ook aan, die band!
Net of je iedereen persoonlijk kent he. Als een persoon verdrietig is zijn we dat allemaal. Zelfde geld ook voor gelukkig zijn! ^^

Aah jullie gaan stiekem de kansen benutten? Waw! Ik hoop toch voor je dat het raak zal zijn, en gauw!
Maar ongi afwachten? Wij waren samen ongi. Zou je dan niet nu in dezelfde fase moeten zitten als ik?
Zo ja, dan kan je ei of nog volgend of die is samen met die van mij geweest.



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-02-2011

Ja met mijn cyclus weet ik het af en toe gewoon niet... En als die al geweest is dan is ie nu iig niet benut haha!! Maar dat zeg ik, eerst ongi afwachten en dan zien we wel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-02-2011

He meiden,

Heb effe niet alles gelezen, maar Laura, wat spannend! Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn.

Enne, zat er ook over te denken hoe bijzonder het is. Het voelde echt alsof ik hoorde dat een goede vriendin was bevallen, zat ook gelijk te janken. Dan zie je wat het delen op het forum hier met ons gevoel doet. Ben blij met jullie hoor!

En Kim, wat een heerlijk positief bericht heb je geschreven. Ik hoop zo dat je gevoel gelijk heeft!

Zit hier echt de uren weg te kijken op mijn werk.... Heb echt geen zin!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-02-2011

laura, oke! hopelijk wordt je heel gauw ongi! en dan wordt het spannend!

madelief, ja dat gevoel, alsof er een vriendin die je elke dag ziet en spreekt is bevallen.
haha.
ooehh.. maria zit nu lekker thuis te knuffelen met haar kleintje..heerlijk...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-02-2011

Hey lieve meiden,

Volgens mij hebben we allemaal wat tranen gelaten achter onze beeldschermpjes, haha. Ik denk dat we de zakdoekjesbedrijven flink hebben gesponserd met elkaar! ;-) Tjonge, wat ga je met elkaar mee leven hè? En wat zijn we allemaal trots op onze Maria en lieve kleine knappe Matilda!

Dank jullie wel voor alle lieve reacties op mijn goede nieuws, doet me echt goed.

Madelief, hopelijk gaat het laatste werkuurtje wat sneller (kan je niet wat eerder naar huis?). Nog een paar dagen en dan hebben jullie de volgende echo. Het komt helemaal goed, daar ben ik van overtuigd. En jij krijgt straks ook een mooie 20 weken echo en een wolk van een baby! Big Grin

Laura, spannend zeg, toch even 3 rondes kijken wat er gebeurt…Wie weet:?:

Devika, wat fijn dat je ei zo lekker op tijd was dit keer (geen ‘oud ei’). Mag ik aannemen dat je er flink gebruik van hebt gemaakt? :roll: Ik hoop zo dat het raak is! Jammer dat het kersekind niet heeft verklapt een jongetje of meisje te zijn, hè? Dat wordt dus nog even wachten op de onthulling van het geheim! En het maakt me helemaal NIETS uit, vind het allebei geweldig.

Kim, je schetst een mooi beeld: wij allemaal met onze kindjes in 2012! Geweldig. Big Grin En jij en Tam zijn de volgende aan de beurt! Heerlijk idee dat we dan weer met elkaar de komst van de nieuwe forumkindjes mogen vieren (vast weer met vreugde en tranen)! Ik ben vandaag meteen aan het regelen gegaan, hoor: vk kraambedcontrole en kraamzorg zijn geregeld! Zo, dat voelt goed.

Tam, fijn dat de BHV goed ging, vervelend van je rug. Heb je wel een fijne vrije dag vandaag? Hoe smaakte je gebakje???:lol:

Cyn je hebt het mooi gezegd: “Olivia zal trots zijn op haar papa en mama en haar kleine zusje”.
Jij bent ook al zo stoer geweest bij de BHV! Knap, ben trots op je :!: Je hebt je grens goed aangegeven.

Dit dagje rust doet me goed, hoor.Smile Ik kan morgen weer vol goede moed aan het werk, haha. En dan is het alweer weekend! En wat schijnt het zonnetje toch heerlijk. 8-)

Dag lieve meiden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-02-2011

[ATTACH=CONFIG]1055[/ATTACH]

Nou lieve dames, hier een officiele proost op de kleine Matilda en haar trotse grote zus Olivia*. Ik wens haar alle goeds toe in dit leven en het leven hierna........
LANG LEVE ONS FORUMNICHTJE!
Hier de gebakjes die me vanavond lekker gaan smaken. Een ook voor mijn man, want die viert gewoon mee (jaja als het om iets lekkers gaat).

Ik ben gewoon trots op jullie allemaal en op ons al hecht forum-clubje. Proost hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-02-2011

[ATTACH=CONFIG]1056[/ATTACH]

Als ik dan toch met foto's bezig ben haha. Dit is die gave lamp die we gekocht hebben voor op haar kamertje....cool he!

Hier verder wel wat uitgerust vandaag. nog wat op de pc gewerkt voor school. Morgen er weer tegen aan en daarna gelijk naar de pscyh. Ben er wel weer aan toe moet ik zeggen, er gebeurt zoveel.
Wens jullie een fijne avond en zal vlug weer eens uitgebreid reageren hoor, liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-02-2011

Hier is net ter ere van Matilda en natuurlijk alle engeltjes die trots toekijken net een heerlijk sundae ijsje bij de Mc gehaald! Heerlijk! Want de bakker was al dicht toen ik eenmaal de file had getrotseerd!

Nu zo lekker Wie is de Mol lijken!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2011

Kim,
Ik hoop inderdaad dat het waar is wat devika zegt, dat alles maar uit komt.
Wij gaan gewoon al plannen voor 2012. dan hebben we allemaal een mooi kindje in onze armen.
Lijkt me trouwens wel erg bijzonder om dan iedereen echt te zien.
En natuurlijk allemaal met die kleintjes erbij..
Maar moet nog niet te ver vooruit denken,. Eerst allemaal maar eens zwanger worden haha

Laura,
Wat een goed nieuws dat jullie het voor 3 maanden gaan proberen..
Spannend!

Tam, wat zagen je gebakjes er heerlijk uit! Die hebben vast goed gesmaaktWink
Die lamp is ook erg leuk!

Maria,
Mama, hoe is het met je? Doet je meisje het goed? Slaapt ze ’s nachts veel door?
En met jou lichamelijk? Veel last?

De rest die ik even vergeten ben.. ik denk aan jullie!


Hier eindelijk weekend.
Ik kreeg een brief van de arbo.. moet op gesprek komen.
Ze zijn net overgestapt op het werk, dus heeft even geduurd.
Alleen nu moet ik naar bergen op zoom komen :S
heb de directie maar even verteld dat ik daar dus niet naar toe ga. Ze gaan nu aanvragen of het niet wat dichterbij kan.

Ik heb in mijn agenda geschreven dat ik volgende week de gyn kan bellen i.v.m. de uitslag van het bloedonderzoek.
Vandaag was ik zo benieuwd dat ik gewoon alvast heb gebeld.
Helaas kreeg ik het antwoordapparaat, op vrijdag zijn ze niet aanwezig.
Damn… dan maandag maar even bellen.

Ben weer veel te laat op.. (ventje zit weer eens in de nacht haha)
Uit mijn omgeving zijn er weer 2 bevallen afgelopen week.
Moet toch mijn traantjes even weg slikken als ik de foto’s zie van vrolijke ouders van een pasgeboren kindje.
Ik heb gisteren een bosje rode roosjes gehaald en even bij mijn mannetje gelegd.
Moest er gewoon weer even naar toe.

Vanmiddag weer wat uurtjes gewerkt, heb een goed gesprek gehad met mijn collega.
Hij heeft pas ook iemand verloren, als ik hem hoor praten zie ik mezelf…
Toen ik hem weer sprak na het overlijden van wesley heeft hij me veel verteld, ook over hoe hij zich toen voelde..
wat hij toen vertelde, maak ik nu zelf mee.

Ben trouwens gisteren gaan mailen, en heb wat brochures aangevraagd voor grafmonumenten.
Heb al heel wat mooie gezien.. en wat is dat duur zeg pff…
Nu eerst maar eens wat brochures afwachten.

Dames, ik ga mijn bedje opzoeken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-02-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Ik ben helaas al weer vanaf 5.30u wakker…Confusedhock: Het slapen is een tijdje beter gegaan, maar sinds een weekje of zo weer veel te vroeg wakker. Nou, ja, gelukkig kan ik lekker internetten!

Uma was twee nachten geleden trouwens erg stout…ze ging midden in de nacht voor de slaapkamerdeur rondspoken. Piepen en aan de deur krabbelen, mevrouw wou aandacht. Toen heeft ze de deur open gesprongen! :-o Wij waren niet zo gecharmeerd van deze spontane actie…We hebben haar streng toegesproken (jaja, ze mag veel, maar niet alles, hihi). Daarna heeft ze het niet meer gedaan, gelukkig.

Tam, wat een leuke lamp, zeg! Echt mooi. En die taartjes zagen er werkelijk uit om te smikkelen, mmmmmmmmmm!:-D Hoe was het bij de psych?

Madelief, een sundae is ook lekker!!!:-D (Volgens mij heb ik trek, haha). Maandag naar het zh, hè? Spannend, meid. Zit je je erg druk te maken of valt het mee?

Devika, je klinkt heel positief, meid, fijn. Hopelijk is er van alles gaande in je buikje! :-D

Kim, druk bezig in de jongenskamer?Smile

Cyn, moeilijk om die foto’s van het babygeluk te zien. Sad Dat is flink slikken, denk ik. Gaan jullie dan ook op kraamvisite? Ik wilde dat zelf niet (kon het niet). Ik begin me daar nu pas weer sterk genoeg voor te voelen, eigenlijk (en het is al bijna een jaar geleden sinds de bevalling van Puck).
Wat fijn dat je zo goed met je collega kan praten.
Wat jammer dat grafmonumenten zo duur zijn! Wat voor iets zou je graag willen?
Balen dat je de uitslag nog niet hebt, meid. Hopelijk maandag dan. En hopelijk een goede uitslag.
Is Bergen op Zoom ver weg? Hopelijk kan het wat dichterbij. Wel naar altijd, die gesprekken met de Arbo. Je moet maar net een aardig persoon treffen, met wat gevoel, zeg maar.

Laura, hoe is het eigenlijk met je moeder? Alweer helemaal op de been?Smile

Maria, hoe gaat het? Heb je al een luier verschoond???:mrgreen:

Wij gaan vandaag met ons nichtje en schoonzusje wat leuks doen. Ik heb er wel zin in, maar ben ook een beetje moe. Nou, ja, we zien wel hoe lang ik het vol hou, haha.:geek:

Fijn weekend, meiden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-02-2011

He meiden,

Kersje, wat ben je weer vroeg wakker! Ik wens je een leuke dag vandaag, doe je een beetje rustig aan als je te moe bent?

En ja, ik zit me verschrikkelijk druk te maken. Denk steeds dat ik minder misselijk ben (al is dat heel moeilijk te zeggen natuurlijk) ben steeds bang dat mijn borsten minder pijn doen.... Ofwel, de angst is zo groot dat die kleine in mijn buik niet meer leeft. Mijn maag draait om bij de gedachte daaraan. Ik kan bijna aan niets anders denken. Nog 2 nachtjes en ik hoop zo ontzettend dat die kleine uk gegroeid is en we nog een kloppend hartje zien.....

Cyn, wat spannend zeg, volgende week krijg je dus de uitslag. Ik duim zo hard met de anderen mee dat het goed nieuws is! Ow, moeilijk zeg, die bevallingen in je omgeving. het is zo confonterend.... Lief dat je rozen bij Wesley hebt gebracht!

Hier vandaag de verjaardag van mijn ouders. Ik zie er wel een beetje tegenop. Mijn zusje met een hoogzwangere buik wat ik moeilijk vind om te zien. Dan mijn schoonzusje die al de hele week tegen mijn ouders verteld dat ze er zo tegenop ziet omdat ik weer zwanger ben. Hoe kan ik nou normaal hier tussen bewegen? Dat kan dus bijna niet. Daarnaast is het natuurlijk door de echo maandag ook weer extra spannend.....

Maria, ben zo benieuwd hoe het met jou, Matilda en de kersverse papa gaat? hoe gaat de borstvoeding? Is ze nog steeds zo zoet of heeft ze haar keeltje al een paar keer goed gesmeerd? Hoe is de kraamhulp?

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-02-2011

Cyn:Er blijven moeilijke momenten ontstaan hé meid...Ik begrijp dat heel goed! Je gunt jezelf gewoon het meeste en dat mag ook.(toevallig heb ik dit gister nog tegen iemand gezegt)
Ik was in de winkel en die vrouw achter de kassa vertelde mij dat ze het zo moeilijk vond om mij zo te zien stralen, omdat ze in januari een miskraam heeft gekregen van een tweeling. Ze zei ook dat ze het bij andere moeilijker vond omdat ze bij mij weet wat er geespeeld heeft.Ik heb haar toen gezegt dat ik niet de enige ben waarbij zulke dingen zijn gebeurt en dat je nooit aan de buitenkant kan zien of ze werkelijk zoveel geluk hebben gehad of en keihard voor hebben moeten vechten.Ik zei ook tegen haar dat ik het heel goed begrijp...want(zoals ik ook tegen jou n u zeg)Je gunt jezelf gewoon het meeste en dat mag ook!!!Je bent gewoon zelf het belangrijkste!!!Een ander leeft met je mee, maar stapt wel de deur uit naar huis waar het geluk is.En jijzelf blijft ermee zitten dag en nacht, elke seconde minuut, uur van de dag en elke dag, week, maand van het jaar.Het is dus helemaal niet erg als je het klote vind dat een ander wel iets kreeg wat jij graag wilde houden. Begrijp ook goed dat je een herrineringspunt wilt maken voor wesley.Het is soms weleens fijn om even ergens naar terug te kunnen met je verdriet.

Het ging deze week lichamelijk niet zo lekker met me dus we hebben nog niets gedaan aan de babykamer.Als het goed is word ie vandaag leeggeruimd en kunnen we vanaf maandag aan de gang.Word ook tijd...ben aankomende week alweer 31 weken!!!

Kersje:erg hé dat slapen...Ik slaap al de hele zwangerschap niet meer zo als vantevoren.
Lijkt ook wel dat ik minder slaap nodig heb!!Alleeen merk ik wel dat ik de laatste weken toe ben aan middagdutjes en die schieten er regelmatig mee in met die kleine blonde die hier rondloopt.
Wat kunnen die gekke katten toch streken uithalen he hahahaha...en ze proberen vanalles uit.Hoe voel je je verder? Ben je alweer wat meer terug op die roze (ja roze denk ik) wolk?

Madelief:Ik hoor mezelf praten en denken als ik jou zo hoor.Ik was ook elke keer zo bang dat er iets niet goed zou gaan. Kijk nu hoe ver ik alweer ben!!!Over minimaal 6 en halve week mag ik mijn manneke vast gaan houden.ppfff als ik eraan denk dat brul ik al!
Het is verschrikkelijk moeilijk, maar probeer het jezelf een klein beetje leuk te maken en er vertrouwen in te krijgen.nogmaals...ik heb makkelijk praten, ik ben alweer een heel eind. Luister naar het diepste van je binnenin en wat dat zegt. Ga even lekker met je ogen dicht zitten of liggen, adem een aantal keren goed in en uit en wat denk je dan??
voelt het goed of voelt het fout? Nog heel eventjes dan heb je gelukkig weer een echo en hoop voor je dat er dan weer een beetje meer vertrouwen bij komt.xx

Tam en devika:Hoe gaat het bij jullie? Devika:een beetje vertrouwen in je ei? Tam:Hoe was het gesprek bij de psycholoog?

Maria:Lekker aan het genieten meid?Hoe gaat het herstel en hoe gaat het met kleine matilda?

Hier deze week veel harde buiken gehad...eergister last van weeën.Had er al een beetje de hele dag last van, maar de laatste 4 uur werden ze steeds meer...dus toch maar de verloskundige gebeld...Ze dacht aan indalingsweeën, dus moest ik in bad gaan zitten.
Gelukkgi hielp dit!Gelukkig ook maar, want hij moet echt nog even blijven zitten

Nou...dat was het weer...spreek jullie later weer.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-02-2011

Goedemorgen dames

cyn; ik hoop je maandag al wat meer weet meid.Moeilijk he dat babygeluk. ik weet nog goed, 2 dagen na
haar dood ik een geboortekaartje tussen de rouwkaartjes opende. Goh, ik scheurde het meteen kapot en
moest zo huilen...zo confronterend. En in deze straat werd de ene na de andere geboren daarna. Het
was niet dat ik het een ander niet gunde, maar waarom wij niet? Dat deed zo'n pijn. Pas een 2-tal mnd
terug heb ik voor het eerst een kraambezoek gedaan (daarvoor kon ik er nog wel onderuit) en voelde ik
pas dat ik er wat aan toe was...denk goed aan jezelf meid. En je lieve engeltje dat trots zal zijn op
zijn roosjes. Het is moeilijk he iets te vinden wat goed bij hem past...en de prijzen zijn idd niet normaal
meer. Suc6 ermee.

kersje, goh, het is te hopen dat kerse-kindje niet zo ondeugend gaat worden als Uma haha. Wat een pittig
katje is dat, maar moet er stiekum wel om lachen. ben benieuwd wat je gedaan hebt vandaag...veel plezier
in ieder geval. Was wel weer fijn met de psyc te praten, komt toch weer veel boven allemaal.

madelief; pff, veel suc6 met de verjaardag vandaag. Moeilijk he! Een hele moeilijke situatie zo. Ik voel
met je mee en dan maandag weer een echo. Elke echo brengt bij mij spanning mee....nu nog. Het is niet meer
zoals vroeger, maar gelukkig mag ik tot nu toe elke keer weer opgelucht weggaan en kan ik er weer effe tegen aan
Komt allemaal goed meid!

Kim, deze week het kamertje. Komt helemaal goed. Als ie zo mooi is al van je kleine meid. Slaapt ze er lekker
in by the way? en pas je goed op jezelf? Je bent een taaie hoor. Wat goed hoe je dat ook zo uitlegde tegen
die winkelmevrouw. Wijs van je. Je kan het idd niet aan de buitenkant zien. Het schiet ook al zo op bij je...
ik volg je in je schaduw, haha. Morgen 27 wk.

laura, meid....ik hoop voor je dat hte misschien toch wel raak is in die 3 keer. Het lot zal beslissen.
Dikke knuffel aan de kleine man.

maria; moet vaak aan je denken. Ik hoop dat je wat kun genieten meid. Ben zo trots op je!

Hier rustige dag vandaag. Heb ook zo'n last steeds van rug en heupen enzo. Flinke pijnscheuten. Werk wordt
steeds zwaarder, maar tel af. Volgende week naar de osteopaat en ze kan me wel goed helpen.
Vanmiddag ook naar de verjaardag van mijn schoonvader tja......niet echt zin in voor diegene die weten wat
voor band we hebben, maar we doen ons best. Vanavond vroeg naar bed en morgen heel misschien naar de 9 mnd
beurs. Maar dan wel vroeg en weer weg als het niet gaat dus we hebben de tijd aan ons eigen. Ik zie wel.
Fijne dag nog...............liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-02-2011

Weet niet meer wie het zei maar damn was het maar waar dat mijn moeder alweer helemaal op de been was... Het duurt nu al elf weken en daar komen er nog wel tien bij... Word er langzaam aan echt spuugzat van!! Drie dagen in de week ben ik gewoon daar en het is echt geen pretje meer inmiddels...

En ja de komende drie maanden worden spannend. Als ik het ff goed bekijk ben ik alle twee de keren binnen twee maanden zwanger geraakt dus het zou maar zo kunnen. De tweede keer heeft het meer dan een jaar geduurd maar dat kwam omdat mijn cyclus geen 28 maar 35 dagen was en daar kwamen we na een jaa pas achter bij de gyn... Zes weken na dat bezoekje was ik dus al zwanger! Haha! Dus ik hoop echt dat in de komende drie maanden weer een wonder mag gebeuren!

Madelief, ik kan mij goed voorstellen dat je erg uitkijkt naar je echo maandag! Jeetje wat spannend wordt dat toch weer! Maar we gaan gewoon van het goede uit hier hoor! De ellende moet nu toch voor ons allemaal voorbij zijn en alleen nog maar mooie dingen!!!

Kersje, die Uma van jou is wel een ondeugend ding he!! Heerlijk hoor zo'n beessie in huis! Wij hebben twee katten maar dat heb ik volgens mij wel al verteld toen ik nog zwanger was en die ene kat echt elke keer op mijn voeten bij me kwam liggen! Vond ik het zielig om haar eraf te gooien Whahaha!!

Maria, hoe is het bij jullie? Heb je een leuke kraamtijd? En geneest het allemaal al een beetje? Oh ik hoop zo dat jullie lekker aan het genieten zijn!!!

Kim, 30 weken alweer!!!!! Wauwie!!! Jij bent zeker de eerstvolgende? Spannend hoor meis en doe je wel een beetje rustg aan?! Ondanks de kleine blonde meid even goed af en toe je oogjes toe doen hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-02-2011

Kersje,
Nee ik ga niet op kraamvisite. Kan het wel, maar heb daar op dit moment geen behoefte aan eigenlijk.
Ja die grafmonumenten.. pff. Heb er een gezien van glas.. zo mooi! Maar zo duur haha
Eerst nog maar wat brochures afwachten.
Bergen op zoom is niet echt naast de deur zeg maar.
Dit is mijn eerste gesprek na alles wat er is gebeurd.
Omdat ze van mijn werk zijn overgestapt duurt het allemaal even wat langer.
Moet als het goed is in maart, maar krijg daar nog een bevestiging over.

Haha die uma is wel een dondersteen zo te lezen.
Wij hebben er ook 2 rondlopen. Met dezelfde streken!
Al moet ik er wel vaak om lachen hoor.
Ik heb er ook vaak troost van gehad.
Mijn vriend was weer snel aan het werk en als ik alleen was en voelde me zo klote kwamen ze bij me liggen.
Als mijn vriend in de nacht zit, ligt er minimaal 1 op het voeteneind van het bed te slapen.
En blijft net zo lang liggen tot me mannetje thuis komt.. gek he, die voelen dat aan denk ik.

Wat vervelend dat je zo vroeg wakker ben. Dan ben je aan het eind van de dag toch ook wel op denk ik.

Madelief,
Spannend he.. nog 2 nachtjes en dan mag je je kleine weer bewonderen.
Snap dat het veel spanning met zich mee brengt. Hoe laat moet je?
Oh de verjaardag van je ouders. Lijkt me inderdaad wel ongemakkelijk.
Hoe ver is je zus nu?

Kim,
Het klopt helemaal wat je zegt.
Je gunt een ander ook zoveel geluk, maar jezelf toch stiekem iets meer!
En mensen kunnen aan de buitenkant niks zien.
Hoor ook vaak zeggen dat k er goed uit zie.. dan denk ik bij mezelf, je moest eens weten…
Oh meid, alweer bijna 31 weken.
Wat gaat het toch snel.. hopen dat je deze week wat fitter bent.
En lekker aan de slag kan in het kamertje.
Hoe zit het met de geboorte kaartjes? Al wat leuks gevonden?
En de naam? Zijn jullie daar al over uit? Heb je alles al in huis of moet je nog wat spulletjes aanschaffen.
Wat vervelend dat je zo’n last hebt van harde buiken.
Gelukkig heeft het bad je een beetje goed gedaan.


Tam, het is inderdaad moeilijk, als je zelf je kindje net bent verloren,
Worden er zo veel kleintjes geboren om je heen.
Wij zagen dat aan alles, collega’s die gwoon bevielen van een gezond kindje,
Elke reclame op tv ging wel over baby’s.
Zo confronterend allemaal.
De kraambezoeken kom ik wel onderuit. Gelukkig.
Mijn beste vriendin is ook een aantal maanden geleden gestopt met de pil.
Ik hoop voor haar dat het snel raak is, maar voor me zelf ook weer niet.
Ik zal haar alle geluk gunnen. Echt waar. Maar het lijkt me zo moeilijk om haar te zien als ze zwanger zou zijn.
Dat haalt zo veel weer boven. Het is zo dubbel.
Wij hebben vanaf ons 16e gezegt, dat we samen zwanger wilde worden.
Ben zo blij dat dat niet het geval is geweest.
Dan had het bij mij fout gegaan, en de kleine van haar zou me dan zo vaak herinneren aan hoe wesley was geweest.

Ik heb nu ook vaak, als ik een kleine zie van bijna 4 maanden denk ik, zo had wesley ook geweest. Bijna 4 maanden.
Het lijkt allemaal nog zo kort geleden, maar we zijn alweer 4 maanden verder.
De tijd vliegt aan me voorbij.

maria,
hoe is het met de kleine meid? kan je er lekker van genieten?
ik denk dat het misschien toch ook wel veel gevoelens naar boven brengt of niet?
hoe is je kraamhulp?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-02-2011

Meiden!!!! Ik ben ongi!!!! Dus dag 1 van de cyclus is gestart!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-02-2011

Jeetje waar zijn jullie allemaal??? Lekker weekend aan het vieren?
Ik lig nu in bad! Lekker joh! Ben de hele dag druk in huis geweest en ging vannacht pas om half vier slapen dus vanavond lekker op tijd het mandje in!!
Gaat alles goed met jullie?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-02-2011

Laura, spannend!

Hier is de spanning echt enorm. Ik ben zo bang dat ons kindje overleden is. Geen reden om dat aan te nemen, maar ik ben gewoon zo angstig. Ik vind het echt heel moeilijk. Toen lag er ook nog een brief van de klinisch geneticus toen we thuis kwamen. Min of meer met een samenvatting van ons verhaal. Ik schrok daar zo van, als je alles leest..... Dan wordt ik zo bang voor onze risico's..... Ik zal zo blij zijn als het morgen is en er wel goed nieuws is...

Kim, klopt, uiteindelijk tikt de tijd door en jij bent nu al weer zo ver en ik zit over de 9 weken. Je schrijft over wat ik diep van binnen voel. Nou, weinig. Ik heb wel het gevoel dat we ooit een gezond kindje gaan krijgen, maar ik voel weinig of het nu wel of niet goed is. Ook omdat mijn ervaring me in de war maakt. Als ik angstig ben, ben ik dan ook weer bang dat dat komt omdat ik een voorgevoel ofzo heb. Maar dat is niet zo. Ik voel het gewoon niet. Ik hoop dat dat meer komt, zeker als ik onze kleine voel.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-02-2011

Haha, Laura, we zaten tegelijk te typen! Jij lekker aan het cocoonen dus! Geniet ervan! Ik ga ook vroeg het bedje in. We zijn vanaf vrijdag middag bij mijn ouders geweest voor hun verjaardagen. Vanmiddag terug gekomen en heel moe van al het gepieker....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-02-2011

Hey lieve meiden,

Daar ben ik weer even. Heerlijk genietend van onze lieve meid. Ik ben zo trots! :-D
Het zijn best heftige dagen geweest, nu zit er iets van een ritme in en is er meer rust.
De borstvoeding zat even tegen, ik had haar de derde dag niet goed aangelegd met als gevolg dat ik mijn tepels helemaal stuk waren. Ik voelde me toen even echt heel slecht, ik had al 4 dagen niet geslapen, mijn onderkant deed zo'n zeer, mijn borsten kapot, en een hongerig kind wat ik niet kon voeden Cry. Gelukkig kwam de verloskundige en de kraamzorg met een plan en duurde dat reddeloze gevoel maar een dag. Ik kolf nu tot mijn tepels het weer aan kunnen, baby blij en ik blij! :-D Ik kan ook weer iets beter zitten, het begint nu een beetje te genezen, er waren drie flinke scheuren dus ik moet even geld hebben. Soms denk ik wel "ohh als dat maar goed komt"....maar goed, ze hebben mij beloofd dat dit het geval zou zijn dussss...:geek:
Het is echt genieten van haar, ze is zo lief en rustig. En ja, iemand vroeg het mij al (Cyn?), er komen allerlei emoties langs vliegen nu, zowel ik als vriendlief denken veel terug aan Olivia en dat brengt een hoop emoties met zich mee. Alsof we nu echt beseffen wat we verloren zijn. Het feit dat zonder het afscheid van Olivia onze Matilda er niet zou zijn geweest maakt het extra verwarrend..
Ik denk veel aan de 28e...aan haar.
De komst van Matilda maakt mij ook bang, het krijgen van een kindje betekent dat je het ook van verliezen (afklop afklop), dat besef maakt mij nu even verdrietig, ik ben gewoon soms een beetje angstig. Ze ligt heerlijk snurkend in mijn armen en ik geniet dan zo, en dan meteen ook dat gevoel dat je het je ontnomen kan worden. Het heeft gewoon even tijd nodig denk ik. Ik moet even tot het besef komen dat ze blijft, dat ze er echt is.
Het is heerlijk haar met haar papa te zien, ze zijn zo lief samen, ik smelt dan gewoon.
Ze slaapt heerlijk door, is echt een ontspannen baby'tje. Ze huilt alleen een beetje als ze hongerig is, voor de rest ligt ze zoet te slapen, de schat.

Als trotse mama nog even wat fototjes van onze lieve oliebol:

[Afbeelding: 15k3g3.jpg][Afbeelding: 34xkpra.jpg]
[Afbeelding: v5hi0y.jpg][Afbeelding: 15fopdv.jpg]

Ik heb even snel door jullie berichten gelezen, Madelief meid, ik kan je angst zo voorstellen, en vind het zo naar voor je. Morgen je echo he?
Het is herkenbaar hoe je je voelt, het is ook zo eng allemaal, je hebt zoveel geduld nodig. Ik hoop dat je morgen vroeg al aan de beurt bent en niet een hele dag hoeft te wachten.
Ik heb er een goed gevoel over (en Kim en ik hebben voorspellende gaven! :mrgreenSmile, zet em op meid, dit kleintje zit gewoon goed bij je, lekker warm en groeit. Morgen kan je het met je eigen ogen aanschouwen. Liefs!

Kim, jeetje meid, je bent al bijna 31 weken! :-D Ik kan het niet geloven!!!! wat een heerlijk idee dat je kleine jongen er al bijna aan komt!
Hoe is het met je buik nu? wel eng dat het af en toe zo rommelt..Sad PAK JE RUST!
Het is nog een beetje vroeg voor indalingsweeën toch? :-?
Zijn jullie dit weekend nog bezig geweest met het kamertje?

Tam, ja de weken begin je nu wel te voelen he? het schiet op! heeeeeerlijk!!!:-D dat je last hebt van je heupen en rug vind ik wel herkenbaar, ik kreeg dat ook zo rond die tijd. Het bekken wordt weker, je begint het gewoon te voelen.
Hoe was de verjaardag vandaag? hopelijk was de taart lekker, dat is in ieder geval IETS :mrgreen:

Laura, jij mantelzorger! dat valt inderdaad niet mee voor jou en je moeder, jakkes zeg. Ik wens haar heel veel beterschap en jou veel sterkte, ik vind het erg lief dat je haar zo goed verzorgd.
Wat ontzettend spannend te lezen dat jullie er weer voor gaan. Kom je weer in de wereld van testen, wachten, spanning!

Cyn, moren weer bellen? spannend hoor Confusedhock:, vind je niet?
Ja, al die bevallingen om je heen, dat moet niet makkelijk zijn voor je, dat doet gewoon pijn, dat brengt je terug naar je eigen verdriet, gemis. Ik vind het goed van je dat je er concreet iets mee doet dan, dat je mooie bloempjes naar Wesley brengt. Ik hoop dat het je troost geeft op dat moment.
Je hebt wel fijne collega's erbij zitten he? mensen waar je goed mee kan praten, fijn is dat. Het is fijn als iemand je emoties begrijpt..
Nou, ik hoop dat je morgen het nieuws krijgt wat je verdiend, goed nieuws! dat is wat ik jullie gun en wat jullie verdienen. Zet em op morgen!

Kersje, kersje, wat ben toch een early bird! :-D vind je het gek dat Uma aan jullie deur staat te rommelen, die is gek op vogeltjes! :mrgreen:
Hey, morgen 18 weken zwanger!!!! jehoehh!!!!!!! alweer bijna op de helft! wauw.
Zijn jullie al bezig met het kamertje eigenlijk? of staat het nog vol met pc's en stofzuigers?
Hoe was je tripje met je familie? hebben jullie iets leuks gedaan?

Devika, ik ga ervan uit dat je je ei optimaal hebt benut! spannend hoor meid..Confusedhock: Wanneer is je nod? (of dat weet je niet precies he?, we zouden het LOS-laten herinner ik mij nu).
Hoe voel je je? kan je het een beetje loslaten? Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk dat kan zijn...

Nou meiden, ik ga even kolfen en Matilda voeden. Veel liefs voor jullie allemaal, ik lees af en toe jullie reacties terug op haar geboorte en moet dan ook heel hard huilen, ze zijn hartverwarmend.

Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-02-2011

Oh maria!!! Het blijft echt een plaatje om naar te kijken!! En ja heel herkenbaar over al je emoties die je nu voelt! Maar deze prachtige meid word je echt niet ontnomen hoor! Ze komt je het leven zuur maken haha!! Geniet lekker van je meisje en denk nog maar veel terug aan Olivia... Het is en blijft je eerste dochter en die mag niet vergeten worden, waar ik ook zeer zeker niet aan twijfel!
Nog een paar daagjes meis dan is de ergste pijn echt weg aan je onderkantje! En dan word het helemaal genieten!

Madelief, Pfff laat het maar snel morgen zijn voor jou! Hoelaat moet je heen? Oh wat spannend zeg!!! Laat je het wel meteen ff weten hier?! Ben erg benieuwd!! Het zal vast goed nieuws zijn! Kan en mag niet anders!

Kersje, 18 weken alweer!!! Wow!!! Voel je je goed? Je bent vast erg nieuwsgierig naar het geslacht! Ik weet het nog goed, vorig jaar deze tijd zeiden ze dat het een meisje was... Vier weken later, VERRASSING!! HET IS EEN JONGEN!!! Joehoe!!! Wat was ik nóg blijer zeg!! Weten jullie het nog Hihi!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-02-2011

Laura,
‘t was wel erg laat bij jou he. Haha
bij jou is het tellen nu dus begonnen.

Madelief,
Meid wat een onzekerheid.
Ik hoop voor je dat je vanavond nog een beetje kan slapen.
Morgen is de dag. En we bekijken het van de positieve kant.
Jij gaat gewoon een mooi levendig kindje zien morgen.
Ik denk aan je

Maria,
Wat jammer dat het de eerste dagen wat minder ging.
Lijkt me inderdaad erg pijnlijk als je tepels kapot zijn.
Zeker als heel je lichaam zo gevoelig is werkt dat alles niet zo mee.
Gelukkig is kolven een juiste oplossing. Mama blij, matilda blij
Meid wat heb je een heerlijk oliebolletje.. ze heeft van die lieve bolle wangetjes.
Zo schattig. Echt geweldige foto’s!

Morgen ga ik eindelijk bellen naar de gyn. ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-02-2011

Madelief, ik hoop op een prachtige echo voor jou! Ik denk aan je, meid.

Cyn, succes met bellen, hoop op goed nieuws!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-02-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Dit heb ik vanmorgen geschreven toen ik net wakker was:
"Ik zit op de bank en heb uitzicht op de maan (wat is ie mooi deze ochtend)! Ik zie hem vlak boven de daken en hij heeft een oranje gloed. Nog even en hij zal weg zakken achter de huizen. Het gaat zo snel dat ik hem ZIE zakken! Nu zie ik ineens de gelijkenis met het hoofdje op een echofoto, hihi. Zo’n heerlijk rond bolletje. O, nog een laatste streepje en ….WEG. Gelukkig kan ik blind typen, anders had ik het gemist, haha. Wat kunnen de dingen toch in rap tempo veranderen. Je hoeft maar met je ogen te knipperen en alles is anders…Dat weten wij sterrenhemelmeiden maar al te goed. "

Madelief, ben benieuwd hoe laat je afspraak is en of je vannacht nog een beetje hebt kunnen slapen. Ik kan me je angst goed voorstellen, ik vond de aanloop naar de tweede echo ook heel moeilijk. Je bent gewoon zo bang dat het niet meer goed zit. Maar, meid, je bent al zo ver gekomen met jullie wonder, dat gaat goed komen. En bij iedere echo groeide bij mij het vertrouwen, dus dat hoop ik natuurlijk ook voor jou! En als je over een paar weken eenmaal het verlossende woord gehoord hebt, dat je kindje gezond is, dan wordt het leven weer een stukje mooier en je hart maakt een sprongetje van blijdschap! Bij mij heeft het wel een paar dagen geduurd voor het echt tot me door drong, maar ik kan nu zeggen dat ik steeds meer vertrouwen krijg en blijdschap en liefde voor dit kindje voel. Wat een geluk! Ik wil dit ook zo graag voor jou, meid. Dus…ik duim voor je!
Wat confronterend om zwart op wit te zien wat er met jullie lieve meisje Noach aan de hand was, meid.Cry En wat een rot timing ook, want je bent al op van de zenuwen. Hoe gaat je man er mee om? En hoe was het verjaardagsweekend? Was het moeilijk?

Cyn, ben je vrij vandaag of moet je op je werk bellen? Ik hoop dat je lekker thuis bent, is toch fijner. Hoe was jouw weekend?
Ik kan me voorstellen dat je aan Wesley denkt wanneer je andere baby’tjes van bijna 4 maanden ziet. Alweer bijna 4 maanden verder, meid. Ja, de tijd vliegt, maar onze tijdsbeleving is toch veranderd, hè? Wij denken altijd in voor en na.
4 maanden na de bevalling van Puck was ik eigenlijk van haar uitgerekend. Dat was ook een rare tijd. Ik was heel sterk gericht op zwangere buiken. Had ook het gevoel dat er ineens zoveel zwangeren waren!
Ik hoop voor je vriendin dat ze snel zwanger is, maar jij nog net even eerder! Dan kunnen jullie toch samen zwanger zijn!
Ja, de katten geven troost, hè? Dat kunnen ze heel goed! Ben echt heel blij met Uma.

Laura, ik kan me jouw kattenverhalen ook nog herinneren. Dat ze in de hitte van de zomer bij jou op je benen lagen en dat je het dan zielig vond om ze weg te sturen, hihi. :mrgreen:
Bij Semmy hadden ze het geslacht eerst verkeerd gezien? Joh, je hoort het inderdaad wel eens. Lijkt me raar om je daar dan op in te stellen en dat het dan weer verandert…Jeetje, ik hoop wel dat het heel duidelijk zal zijn bij ons! Bij hoeveel weken hadden ze gezegd dat je een meisje kreeg dan?
Je ongi is begonnen, joehoe! Nou gaat het weer spannend worden, hè? Confusedhock: Ben benieuwd hoe lang je cyclus nu zal zijn. Je was van plan om ovulatietesten te gebruiken, toch?
Wat naar dat je moeder nog niet beter is! Het kost jou wel heel veel tijd en energie om haar te helpen, lijkt me! Wat fijn dat je dat voor haar kunt doen, maar wel zwaar voor jou.
Ik voel me goed, begin wel (nu al?!?) wat last van mijn rug te krijgen. En wat bandenpijn natuurlijk, maar geen grote kwalen. Heerlijk. En ik begin nu toch echt wel een zwangere buik te krijgen! En ja, ik ben heel nieuwsgierig naar het geslacht van deze kleine!

Maria, wat een mooie foto’s van Matilda (weet je dat mijn moeder’s tweede naam Mathilde is? En mijn oma (van vader’s kant) heette Mathilda). Komt de naam ook in jouw familie voor of vond je het gewoon een mooie naam? Wat ligt ze toch heerlijk met haar oogjes dicht. Ze ziet er zo tevreden uit! Heerlijk dat ze zo ontspannen is. Dat kan toch ook niet anders met zo’n ontzettend lieve mama die je de hele tijd in haar armen houdt?:-P En een sterke papa die ook dol is op knuffelen?
Wat naar dat je tepels kapot zijn en dat je zo slecht geslapen hebt en last hebt van je onderkant!Sad Gelukkig dat het kolven een goede oplossing is! Heb je vannacht een beetje kunnen slapen? Ik kan me je angst om dit heerlijke kindje te verliezen goed voorstellen. Maar ze gaat bij je blijven, hoor. Dat weet ik zeker.
De 28ste komt steeds dichterbij. Wat ligt verdriet en vreugde dicht bij elkaar. En wat je zegt: als Olivia was blijven leven, zou Matilda er nu niet geweest zijn. Maar dan had je niet geweten wat je had gemist (Matilda) en nu weet je juist dondersgoed wat je met Olivia hebt gemist. Moeilijk. Gaan jullie nog iets speciaals doen op de 28ste?
We zijn nog niet bezig met het kamertje. Er staat inderdaad nog van alles in! Over een paar weken begint bij ons een kleine verbouwing en dan kunnen we daarna aan de slag om er een mooi kamertje van te maken!
Moest lachen om je opmerking over Uma en haar liefde voor vogeltjes, hihi.:mrgreen: Dat zal het zijn! Ze staat nu naast me te ‘stampen’ op de leuning van de bank. Het motortje loopt weer luid te spinnen.

Tam, wat naar van je rug en je heupen! Pijnlijk. Sad Probeer het zo rustig mogelijk aan te doen, hè? Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent tot je verlof! Hopelijk helpt het om naar de osteopaat te gaan. Is het nu vakantie? Of volgende week? Zijn jullie nog naar de 9 maanden beurs geweest? Hoe was de verjaardag bij je schoonvader?
Op zaterdag zijn we met mijn nichtje en schoonzusje naar Delft geweest, was leuk. Wat is het toch een lekker grietje. Niet te geloven dat ze in mei alweer 9 wordt!:-? Ik kan me nog zo goed herinneren dat ze vlak na haar geboorte in mijn armen lag. Wat vond ik dat ontroerend, zo’n lief kleintje. Wij stonden op de gang in het ziekenhuis te wachten toen ze geboren werd. Goh, wat spannend was dat!
Gisteren bezoek gehad van mijn ouders en wat gegeten bij mijn andere schoonzusje en neefje (peuter in de peuterpubertijd, je lacht je rot). Dus een flink familieweekendje geweest! Wel gezellig, maar ook wel vermoeiend. Maar, vannacht goed geslapen en wel tot half zeven!

Kim, ik schrok wel een beetje van je berichtje. :-o Gelukkig hielp het om een bad te nemen. Let je aub wel heel goed op jezelf? Die kleine moet nog even een paar weekjes blijven zitten, hoor! Hoe gaat het nu?
Haha, of ik al wat meer terug ben op die ‘roze’wolk. Zou ook zo maar een blauwe kunnen zijn, hihi. Ja, ik begin wel meer plezier in deze zwangerschap te krijgen. Dat voelt fijn. Ook Kersjesman is meer ontspannen en begint mijn buik meer te knuffelen en er tegenaan te kletsen/zingen. Daar geniet ik van. Zijn we toch weer ‘in verwachting’. En ik voel deze druktemaker af en toe al flink bewegen, dat is ook fijn en een bevestiging dat het goed gaat met hem/haar. Smile

Devika, hoe is het met jou? Heb je een goed weekend gehad?

Liefs voor jullie allemaal,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-02-2011

Meiden, het was goed!!!! De kleine was dubbel zo groot geworden, het hartje klopte mooi en hij/zij zwaaide af en toe. Ik ging echt weer jankend en bijna hyperventilerend die kamer in. Ik was zo ongelofelijk bang. Maar ik zag gelijk dat de kleine bewoog op de echo. We zijn super opgelucht.

Volgende week woensdag gewone controle met echo in ons eigen ziekenhuis. En dan 10 maart weer naar het Erasmus voor de nekplooi meting. We hebben toch besloten dat te doen. Mede omdat het ons kan helpen de keuze voor wel of geen vruchtwaterpunctie te maken. Ofwel, als nekplooi en bloed goed zijn én ons DNA blijkt geen fouten te hebben, dan denk ik niet dat we de vruchtwaterpunctie gaan doen. Dat risico op miskraam daardoor wil ik dan niet lopen. Als de combinatietest een verhoogde kans laat zien, is dit een extra reden wel een vruchtwaterpunctie te doen.

Ik ga even bijlezen en reageren....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-02-2011

Maria, wat een heerlijk meisje!!! Erg ontroerend de foto's zeg. En jouw trots spat inderdaad van je berichtje af. En terecht! Balen dat het borstvoeding geven even wat hobbels kende.

Ik twijfelde of ik je deze tip wilde geven, misschien weet je het al. Als je gaat kolven met als doel later weer borstvoeding te gaan geven, is het belangrijk ook 's nachts een keer te kolven. Ik weet niet of je dat doet. Maar een vriendin van mij had precies hetzelfde en met lactatiedeskundige toen bepaald dat ze een week ging kolven om haar tepels te laten herstellen. Ze vond het heerlijk dat ze 's nachts door kon slapen, ook al waren haar borsten dan 's ochtends erg vol. Maar toen ze na een week weer borstvoeding wilde gaan geven, kwam het niet meer op gang. De productie liep enorm snel terug door het overslaan van die nachtvoeding. En het is daarna niet meer gelukt om BV te geven. Misschien zit je al iedere nacht aan het kolfapparaat, maar anders misschien een overweging waard.

Ik zat helemaal te dromen bij hoe jij schreef over Mariaman met de kleine Matilda. Het klinkt zo schattig en ik weet zeker dat ik ook helemaal zou smelten als mijn man met ons ukkie in de weer zou zijn. Ik hoop zo dat dat geluk wat jij voelt bij ons allemaal mag komen!

Over Olivia. Moeilijk hoor, ook de gedachte dat Matilda er niet zou zijn als Olivia er wel was. Dat schreef Laura ook al eens. Dat maakt het heel lastig om je gedachten te ordenen lijkt me. Want je zou beiden willen, maar je weet ook dat dat niet zou hebben gekund. De 28e komt dichterbij. Ga je iets speciaals doen?

Cyn, ik ben zo benieuwd! heb je al gebeld?

Kersje, 18 weken! joehoe!!!! geweldig zeg! Wat een mooi stukje over de maan vanmorgen. Klopt, in een oogknipper verandert de wereld volledig.... En dat kan positief en helaas ook negatief zijn....

Vannacht had ik super slecht geslapen. Eigenlijk maar heel licht. Ik was steeds wakker. Ook door veel hooikoorts. Daar heb ik altijd last van, maar nu kan ik er niets tegen innemen. Fijn om te lezen dat bij jou het vertrouwen groeide met elke echo. Ik denk dat dat bij mij ook wel gaat gebeuren. Nu is het al zo fijn dat die kleine uk in 2 weken goed gegroeid is. Dat geeft al zo veel meer hoop!

Tja, mijn man heeft een gevoel dat dit kindje helemaal goed is. Hij weet het zeker zegt ie. Hij zegt het vanbinnen te voelen. Ik ben best jaloers op dat vertrouwen en soms vind ik het ook moeilijk. Dan denk ik: hoe naief! Maar hij steunt me ontzettend als ik verdrietig of angstig ben. Hij leeft mee en probeert me te troosen. Dat is fijn.

het verjaardagsweekend was best leuk, maar ook moeilijk. Mijn zusje is echt super dik. Staat echt op knappen. Je denkt dan toch de hele tijd: ik had ook zo'n buik moeten hebben. Dat is erg moeiijk. Aan de andere kant is er mijn schoonzusje die eigenlijk alleen maar zeurt over hoe moeilijk ze het nieuws van onze zwangerschap vind. Ik trek dat erg slecht. Ik begrijp dat ze even nodig heeft om het te verwerken en dat het confronterend is. Maar als ze goed na denkt, weet ze ook dat ze echt niet mee zou willen maken waar wij allemaal inzitten. En dat jaloezie hier niet zo op z'n plaats is. Maar er waren veel lieve mensen die interesse toonden. Dat maakte het ook ontzettend vermoeiend. Steeds je verhaal vertellen.....

Hoe is het verder met jou? Ben je nu lekker allerlei dingen aan het regelen?

Meiden, ik ga een dutje doen. ben echt gesloopt. Bijna niet geslapen en dan komt nu alle spanning er even uit.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-02-2011

YES! madelief,
zie je wel.. een goede echo meid.
oh wat zal er een last van je schouders vallen vandaag.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-02-2011

Ja! Heb jij al gebeld Cyn?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-02-2011

Madelief! wat een opluchting! heerlijk zulk goed nieuws! waw! gefeliciteerd!

Maria, wat een schatje is Mathilda toch...zucht en zwijmel! wat een poppetje! geniet lekker van haar, jullie hebben het dubbel en dwars verdient!

Cyn, heb jij al gebeld voor de uitslag?

ik mag over een half uur richting gyno. denk niet dat het nuttig zal zijn. ik had nl een afspraak gemaakt omdat ik ervan uit ging dat deze cyclys weer te lang zou duren. maar mijn ei was dus mooi optijd. maar goed, afspraak staat er toch dus kan ik alsnog langsgaan..
waarschijnlijk weer bloed prikken. en ik vraag of ze naar mijn schildklierwaardes wil kijken.

ik kom later terug om de rest te lezen dames!

veel liefs!
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-02-2011

ik heb gebeld...
zit in de zenuwen.. niet normaal.
de uitslag was binnen op 1 ding na.
asistente kon mij niet vertellen of dit de uitslag was die de gyneacoloog wilde zien.,
ik wordt woensdag terug gebeld..

maar ik moet wel zeggen, ik ergens toch wel goeie hoop


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-02-2011

ooh jee cyn, nu wachten tot woensdag! schiet niet op he zo. Sad
ik hoop dat je gauw bedaard en afleiding heb tot woensdag!