Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-02-2011

@ kersje, wat toevallig, die maan zag ik dus ook vanochtend!
in de hal hebben wij een grote raam en zag een mooie maan. ook ik was er even stil van....deze was anders dan anders.....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-02-2011

Cyn, weer wachten dus! maar goed, fijn dat je goede hoop hebt. Heeft ze wel de uitslagen verteld die ze al wel had? Of moet je wachten tot alles er in totaal is?

Devika, ben benieuwd wat de gyn zegt!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-02-2011

@ madelief,

ik weet nog niks, hoor het woensdag van de gyn.
nu maar hopen dat ze niet pas om 4 uur 's middags bellen.
ik denk dat ik zelf wel even voor die tijd aan de telefoon hang haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-02-2011

Madelief, wat een goed nieuws! Heerlijk!

Cyn, wat vervelend dat je tot woensdag moet wachten op de uitslag, pfffff!

Devika, hoe was het bij de gyn? Ja, bijzonder die maan vanmorgen, he?

xxx Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-02-2011

Ja, Devika, hoe was het? Hoe is het verder met je? Hoe voel je je?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-02-2011

Madelief wat een heerlijk nieuws! :-D gefeliciteerd!!!!!

Cyn, fijn dat je goede hoop hebt, dat heb ik ook voor je! we wachten vol spanning woensdag af...


andere meiden veel liefs voor jullie, ik hou het even kort vandaag.


kus,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-02-2011

lieve dames
hier is ik weer hoor, effe niet geweest, sorry, maar wel aan jullie dacht hoor!

laura: spannend, dag 1 van de ongi geweest. En jee, met je moeder is ook wel erg lang idd. Vervelend!

cyn; ik heb mijn spullen van angel symbols. Die hebben mooie dingen en dat vrouwtje heeft zelf haar zoontje
verloren dus weet goed waar ze over praat. Moet maar eens kijken op de site als je wilt...maar idd. Goedkoop
is het niet. Ons meisje bleek niet verzekerd te zijn en nu hebben we dat gelijk al in de zw geregeld. Tja,
wie denkt daar aan. En tijd is tijdloos die eerste periode na de dood. Alle besef van tijd is weg...heel
vreemd is dat he! LEes dat je nog tot woensdag moet wachten.pfff. Maar ik heb ook een goed gevoel meid.
Als het nieuws maar goed is dan is een paar dagen extra te doen. Denk aan je.

maria; oh wat is ze toch een dotje. Zo heerlijk. Hier echt een trotse forum-tante. En je doet het zo goed
meid, jammer van de bv, maar je kan niet meer doen dan je best. En die kleine heeft de beste start die
ze maar kan wensen met zulke ouders hoor. En olivia* is vast ook zo trots. En de koala....krijgt die nu geen
knuffels meer? hihi

kersje: Bij ons is het pas 7 mrt vakantie. Moeten op die stomme carnaval wachten haha. Effe doorzetten dus.
De verjaardag ging wel goed hoor. De 9 mnd beurs ook, maar was niet zo bijzonder. Wel helemaal blij met mijn
rose-bier haha. Dat lust ik graag en ze hebben het nu met 0,0% alcohol dus dat mag ik dan wel. Je weekend
klinkt leuk maar idd vermoeiend. En voor je het weet houdt je nichtje die kleine van jou vast...hoe bijzonder
zou dat zijn!

madelief: JOEHOE........super super super! En dat al met zoveel weken. Dat klinkt allemaal heel positief.
De weg die je bewandeld klinkt ook erg goed doordacht en slim meid. Komt allemaal goed, geloof erin...wij
geloven met je mee!

devika; hoe was het meid? Iets nieuws?

kim; hoe staat het met de baby-kamer. Al wat begonnen? Neem wel je rust he meid. Zag nog een foto van je
buik, wat heb jij een mooie buik zeg. Bij mij begint het nu ook ineens vlug sneller te gaan.
Wel eens moeilijk met werken. Je moet zoveel bukken bij die kleintjes...nou. Benen wijd en buik ertussen haha.

Hier vandaag weer een lange dag...vergadering enzo, bleh! Maar op zich ging het lichamelijk wel goed.
Ik moet wel zorgen dat ik goed mijn rust neem en woensdag heb ik een gesprek met de directrice over de komende
weken. Het staat zo vol in mjin agende terwijl ik officieel van de arbo maar 2 dagen mag werken. Tja...
dus moet er wel geschippert worden. Iets meer dan 2 vind ik niet erg, maar het moeten er geen 4 worden dan.
Ik doe ook al zoveel thuis werk.
Morgen dag vrij en naar de osteopaat. Hoop dat ze mijn bekken weer wat losser kan maken, kan ik weer effe
vooruit haha. Veel liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-02-2011

tam, ik ga zeker eens even kijken op de website.
en wij hebben hetzelfde probleem, wij waren ook niet goed hiervoor verzekerd.
er kwam maar weinig tegemoet. we hebben zelf heel veel bij moeten leggen.
maarja, wie denkt daar aan!
ik heb zelf ook gezegt, als ik zwanger ben, is dat het eerste wat ik doe!
de kans is klein, maar we weten dat de kans er is.

doe je wel een beetje rustig aan meid?
je klinkt nog steeds als een drukke zwangere juf Smile
ook aan jezelf denken he.
nog even en dan is het vakantie.. dan ga je met verlof toch?
dat is nog 2 weken.. die tel je vast en zeker al af...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-02-2011

hoi cyn, nee hoor, na mijn vakantie moet ik nog 3 weken. Valt effe tegen he haha. Maar ik let wel op hoor. Probeer zo min mogelijk te bukken of op de kleine kleuterstoeltjes te zitten. Al kan je dat bukken niet altijd uitsluiten natuurlijk...je kent dat wel hihi. Maar ze weten het ook wel hoor. Vandaag weer: juf: duw je op de schommel? Dan is het nu toch echt nee..........effe iemand duwen is geen probleem ,maar voor je het weet ben je de hele buitenspeel les aan het duwen. Afijn, het zijn maar kleine dingen. Maar ik merk wel het verschil toen met mijn vorige zw. Toen gaf ik les in hogere groepen waar ze toch wat zelfstandiger zijn en je meer op je stoel kan blijven zitten. Dat is toch echt wel een verschil.

Wij hebben toen idd ook een brief geschreven naar de verzekering van mijn man en hebben wel iets gekregen, maar dat was natuurlijk lang niet genoeg. Niet dat een mens zeurt over het geld.....dat kan en kon me gestolen worden, maar gewoon het hele idee erachter. Alsof ze zo niet meetelde ofzo. Ook wij wilde bij een volgende zw het meteen geregeld hebben en hoop ik uit de grond van mijn hart het niet nodig te hebben.
En weet je meid..................ik hoop dat je het vlug moet regelen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ga slapen hierzo. weltrusten


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-02-2011

Madelief!!! Super dat je echo goed was!! Al wisten we dat eigenlijk ook wel!
Ga nu langzaamaan maar wat meer genieten he?!

Kersje, bij 16 weken was semmy nog een meisje, bij 20 weken zei ze: ik weet niet wie jullie gezegd heb dat dit een meisje is maar het is toch echt een jongetje!! Huh??? Hoe kon dat nou?? Maar oh wat was ik stiekem toch erg blij!!! En de omschakeling was voor mij dan ook wel vrij makkelijk, heb stiekem altijd al een voorkeur voor jongetjes gehad plus dat we nu kregen wat we eigenlijk al hadden moeten hebben dus vond dat een hele mooie gedachte. Een meisje is ook zeker welkom hoor maar als ik mag kiezen... Dan kies ik nog twee keer voor een jongetje!!! Haha!!

Cyn, jeetje... Nog ff geduld dus... Hou je dat nog wel vol?? Lastig hoor maar ja, het is niet anders...

Verder weet ik het niet meer...
Ik ga slapen! Truste meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-02-2011

Laura, ik snap wat je bedoeld. Natuurlijk ben je met alle 2 blij. Moet ik ook weer denken aan mijn neef. Daar zeiden ze dat het een jongen was....alles zo ingericht, kindje geboren en is het een meisje. Hij vroeg nog aan de vk of er toch echt niks tussen haar benen hing haha. Maar ja, dat was gebasseerd op 1 echo geloof ik.

Hier lekker naar mijn bed, klaar maken voor weer een werkdag. Vandaag bij de osteopaat weer goed geholpen, maar ze zei me nog wel dat ik goed moest opletten met mijn werk aangezien je toch veel moet bukken enzo. Ga mijn best doen! En anders moeten de kids allemaal maar op de tafel gaan staan ofzo haha.

weltrusen lieve meiden, weltrusten engeltjes, weltrusen bengeltjes............


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-02-2011

sorry lieve meiden,

Heel mijn tijd word in beslag genomen door alles in huis...opbouw, babykamer en mijn kleine meid.Daarnaast slaap ik belabbbert, dus verschrikkelijk moe.
Ik weet dat ik ook wat rust moet hebben, maar als we nu even doorzetten, dan heb ik over een weekje of anderhalf echt...echt rust
en dus ook meer tijd voor jullie....:-D
Ik doe mijn best deze week bij te lezen en te reageren
Hoe dan ook denk ik aan jullie.x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-02-2011

Kim, je bent al weer 31 weken! Maar zo te lezen heb je het zwaar. Wat een drukte zeg. En voel je niet schuldig naar ons! Eerst voor jezelf zorgen en de kleine!

Hihi, die verhalen dat er eerst wordt gedacht dat het een meisje is en dan een jongetje blijkt. Moest er om glimlachen. Niet dat het leuk is, want ik kan me voorstellen dat het een omschakeling is. Maar ik wilde nooit weten wat ons babytje was omdat ik altijd het gevoel heb dat ze bij ons zo'n fout gaan maken. Dat die kleine dan geboren wordt en het een jongetje is terwijl je een meisje verwacht. Ik heb altijd zo'n voorgevoel dat dat mij zou overkomen. Maar ik weet niet of het nu ook gaat lukken. Met zo veel echo's ben ik eerlijk gezegd bang dat ik het zelf zie...

Devika, hoe is het geweest bij de gyn? ben zo benieuwd. En ook naar hoe je je voelt! Of je neemt wat afstand, of je hebt het onwijs druk! Ik mis je hier!

Cyn, spannende dag voor jou. Ik duim voor goed nieuws!

Tam, wat een lieve woorden aan mij! Ik moet ook zeggen dat ik me sterker voel over keuzes. Ik had gisteren de gyn nog aan de telefoon (ze belde met de uitslagen voor het zwangerenlab, allemaal goed) en daar zei ik het ook al tegen. Ik heb weer het gevoel dat we keuzes hebben. Dat ik zelf ook een stem heb en niet steeds overgenomen wordt door de artsen. En dat is fijn. Maar goed, dan moet de uitslag van het DNA van mijn man en mij wel goed zijn..... Anders komt die vruchtwaterpunctie er zeker wel.

Hoe was het gesprek met de directrice? Goed dat je je grenzen aangeeft hoor. Je hebt niet voor niets een advies van de arboarts gehad. let goed op jezelf!

Maria, hoe is het met jou en de kleine Matilda?

Hier wel OK. Ik ga zo lekker zwemmen. Even wat baantjes trekken. Er spookt nog steeds van alles door mijn hoofd, maar ik merk dat de echo me echt goed heeft gedaan. Ik kan weer een paar dagen geloven dat het nu in ieder geval goed zit.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-02-2011

kim, pas goed op jezelf meid......en daarna echt rusten hoor, hihi.

madelief; ik begrijp wat je bedoeld. Ik hoop echt dat een punctie niet nodig is hoor. En dan dat gevoel na een echo. Ik leef nu echt van echo naar echo (volgende wk dinsdag een bij de gyn en ma een 3-D) en daarna voel ik me idd altijd weer een paar dagen sterk.

Ik ga straks naar mijn werk. Heb nieuw thema inplannen vanmiddag en het gesprek met de directrice. Ik moet wel...ik heb net weer een mail bijgehad over een cursus. Alleen volgende week zou dat al op 4 dagen komen ipv 2, dat vind ik toch wel wat te gek hoor. En daarna wel vakantie, maar daarna de oudergesprekken dus daar moet ik in de vakantie aan werken. Ik wil graag alles zo goed mogelijk meemaken en afwerken, maar ik kan niet meer doen dan mijn best en ik wil toch echt aan dit kleintje denken. Ben benieuwd wat ze zegt........op zich mogen ze ook niet tegen arbo-advies ingaan. Ben ik ook niet bang voor, maar het is moeilijk om dan keuzes te maken wat wel en wat niet te volgen snap je?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-02-2011

ik krijg zojuist mijn allereerste beschuit met muisjes voorgeschoteld...
raar, maar het doet mij niets...gelukkig maar...
misschien omdat het rose zijn en geen blauwe...?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-02-2011

@ Cyn, heb je al uitslag gekregen? ik hoop dat je goed nieuws heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-02-2011

Tam, ik begrijp je helemaal, denk ik. Je wilt het eigenlijk stiekem ook voor je werk goed doen en dat kan niet allemaal tegelijk. Ik herken het wel. Arboadvies en mijn werk zijn heel duidelijk. Maar zelf denk ik dan toch vaak: oh, dat wil ik toch ook eigenlijk wel doen. Je gedachten zijn nog vaak zoals ze waren toen dit alles niet gebeurd was en ik niet zwanger was. Toen was ik echt een aanpakker en deed er van alles bij. Soms ga je automatisch denken in de modus en dan moet je jezelf bewust weer terug fluiten. Succes met het gesprek!

En jij leeft dus ook nog van echo naar echo.... Alsof ons dat een dosis pep geeft waarop we weer even door kunnen! jij volgende week dus weer. Wordt vast leuk, zeker de 3D!

Devika, ben blij te lezen dat het je weinig doet. Het blijft raar, maar dit zijn ook weer drempels die je over gaat. Sterkte meid!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-02-2011

@ Tam, wat leuk dat jullie volgende week de 3-d echo hebben! mogen wij dan ook foto zien van zusje? ^^
en wat vervelend dat je zo keuzes moet maken op het werk. maar je heb gelijk, deze kleintje gaat voor alles! niet te veel hooi op je vork nemen.
werken kan altijd nog he. nu moet je rustig aan doen en vooral naar je lichaam luisteren.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-02-2011

Madelief, ja ik denk dat ik beetje bij beetje wen aan het idee dat de wereld toch gewoon doordraait ook al sta je soms zelf stil.
maybe dat het me niet zoveel deed omdat ik nu op het bankje zit. de kans zit er nl in dat het deze ronde is gelukt.
maar goed, ik blijf realistisch...volgende week weten we meer..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-02-2011

wat een dag!
heb een hele nacht niet geslapen. ( ben er onbewust zo mee bezig)
om 15.00 uur vanmiddag had ik nog niks gehoord.
ik heb zelf gebeld. mijn dossier lag tussen de stapel met andere dossiers voor de gyn.
ik zou vanmiddag of anders morgen terug gebeld worden.
17.10 uur .. telefoon.
ziekenhuis, uitslag is bekeken maar de gyn. wil dit eerst nog overleggen met de internist.
hij heeft in overleg met haar besloten voor dit onderzoek, dus wil de uitslag ook even doornemen.
ik wordt komende dagen terug gebeld.
als ik halfverwege volgende week niks heb gehoord kan ik zelf bellen.

hier baal ik zo van! dit kan goed zijn, maar natuurlijk ook fout.
gisteravond maakte ik me nog niet zo'n zorgen, maar nu wel hoor.
en dan kan er nog een heel weekend overheen gaan..

ik haal me nu vanalles in mijn hoofd.
veel vragen komen voorbij en wordt gek als ik denk aan alle "negatieve" antwoorden.

voel me niet fit.. kan er ook nog wel bij.
heb n loopneus, oren zitten dicht en vanmorgen bijna een auto ongeluk gehad omdat ik met m'n kop heel ergens anders zat.
ben thuis op de bank gaan liggen en ben niet meer weg gegaan.
vanavond maar eens optijd naar m'n bedje. dan is het snel morgen.

dames, reageren doe ik later, ben nu niet zo in de stemming

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-02-2011

jeetje Cyn, wat naar!
Wat een onzekerheid, zit je de hele dag op een telefoontje te wachten....en dan weet je nog niets. Ik vind het heel vervelend voor je dat je nu ook geen concrete dag weet waarop je teruggebeld wordt, dan zit je weer zo lang in spanning. En natuurlijk haal je je van alles in je hoofd, is er goed nieuws? is het iets anders?
Hou vol meid, we hopen allemaal met je mee, dat je zo snel mogelijk gebeld wordt met goed nieuws. En tot die tijd goed opletten in het verkeer hoor! :geek:

liefs en knuffel,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-02-2011

Cyn, wat ontzettend naar. Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar van alles bij gaat denken, terwijl dat inderdaad niets hoeft te betekenen. Dit vind ik zo slecht van artsen! Weten ze wel hoe je hier op zit te wachten? Alsof het allemaal niet uitmaakt voor ze. Pfff.... Heel veel sterkte, ik hoop dat je je snel wat beter voelt iig.

Maria, nu mogen wij jou wijzen op je banner! Misschien een nieuwe die de leeftijd van Matilda aangeeft? Nu staat er namelijk dat je 41 weken zwanger bent....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-02-2011

lieve cyn, o wat balen meid. MAar dat wil niet zeggen dat het slecht is...echt niet! Ik weet nog goed toen mijn man belde naar het ziekenhuis voor de uitslag van de vlokkentest en de vrouw daar zei dat hij daar zelf voor wilde terug bellen. Dan denk je echt: dit zit niet goed! Maar dat was dus niet zo. Het is alleen de procedure die ze aanhouden en daar zijn ze stipt in....aan de ene kant wel goed.

Aan de andere kant kan ik ook altijd zo boos worden. Over de tijd die het kost. Snappen ze dan niet dat elke dag er een te veel is? Ik heb daar helaas ook al veel ervaring mee en kan daar slecht tegen. Je moet ze zo achter de vodden zitten. En dan ook nog eens niet lekker. Kruip er vroeg in, hou hoop meid! liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-02-2011

hier weer een hele middag achter de pc op school bleh. Mijn laatste thema voorbereid voor mijn verlof en mijn agende goed gevuld voor de laatste werkweken. Op zich is het wel goed verdeeld hoor, maar het is een strak schema. Ach....aan de andere kant doet het de weken ook wel sneller gaan hoor. Heb dan geen tijd om te piekeren.

Mjin laatste werkdag is het juffenfeest. Gaan leuke dingen doen en naar de kinderboerderij (zie je me al staan? 34 weken tussen de geiten? haha). En daarna.........hebben we een midweekje geboekt in een huisje. Lekker rust hoop ik.

Ga stoppen, mijn ventje is terug van de bouwmarkt, klussen gaat gewoon door, maar eh..........ikke niet! Ik geef gewoon instructie haha


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-02-2011

Ik zat er toevallig vanmiddag al aan te denken Madelief, en zie hier,...een nieuwe banner! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-02-2011

wow maria, gave banner! En natuurlijk de foto erbij...........wat een scheetje.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-02-2011

dank je wel lieve meiden,

de moed is nu wel erg tot in mijn schoenen gezakt.
mijn vriend wilde zijn nachtdienst al verzetten vanavond. is helaas niet gelukt.
maar zo kan ik wel even lekker optijd mijn bedje in.. naja, optijd... het is nu ook al niet zo vroeg meer.
ik hoop dat het maar een procedure is die ze volgen en dan we toch een beetje hoop mogen krijgen.
wachten duurt altijd zo lang! ik hoop dat ze een beetje meelevend zijn en me niet tot na het weekend laten wachten.

jullie horen er wel van.

slaap lekker x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-02-2011

Cyn, wat ontzettend naar dat je nu nog de uitslag niet hebt en dat je niet weet of je het vóór het weekend weten zult! Ik zou de neiging krijgen om iedere dag te bellen, om er zeker van te zijn dat ze je niet vergeten...Halverwege volgende week bellen als je nog niets hebt gehoord?!? Dat is een week later dan je eigenlijk de uitslag zou krijgen, toch? Ik maak me waarschijnlijk te druk, maar ik snap dat gewoon niet van het ziekenhuis.
Beterschap, Cyn en sterkte met wachten. Heb je nog een beetje afleiding?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-02-2011

Wauw, mooie banner, Maria! Hoe gaat het met Matilda en met de voeding?

Hier vandaag precies een jaar geleden dat we slecht nieuws kregen bij de 20 weken echo. Ik zie ons nog zo hand in hand naar het echocentrum fietsen. Wat een klap kwam er toen en wat een zwarte dag was het geworden. Ik kan er nog steeds niet goed aan terug denken (maar dat doe ik nu dus toch). Puck's sterfdag komt er ook aan. Maria, voor jou nog een paar dagen tot de 28ste...Hoe gaat het met je?

Liefs voor alle meiden (reageer later ivm tijdnood...),
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-02-2011

hey kersje,
Wat een raar idee dat het een jaar geleden is. Inderdaad, daar fiets je dan, onbezorgd, niet wetende hoe je leven gaat veranderen. Ik heb zelf het gevoel dat die dag mijn leven echt zo heeft veranderd, die dag was een omslagpunt.
Ik denk er net als jij ook niet graag aan terug maar het gebeurt toch he?. Ik ben er ook veel mee bezig de laatste dagen. Het speelt zich dan als een film in mijn hoofd af, elk woord wat gezegd is, ik weet alles nog..
Dit is voor mij de week dat ik haar niet meer voelde, zaterdag is het een jaar geleden dat ik naar de verloskundige fietste om naar haar hartje te luisteren, en het fatale nieuws kreeg.
Gisteren had ik een huildag (en nu weer trouwens Cry), de herinneringen grijpen mij gewoon enorm aan. De totale leegte die ik toen voelde.
Ja, ipv haar eerste verjaardag voor te bereiden ben ik nu met Matilda bezig, haar lieve zusje.
En het neemt het verdriet niet weg, het is niet minder. Stiekem had ik dat gehoopt.
Manlief is ook verdrietig en denkt er ook veel aan, ik merk het aan hem. Dat ontroerd mij ook.

Ik heb niets voorbereid voor de 28e...ik weet nog niet wat ik wil doen...ik weet niet of ik zin heb nu in allerlei rituelen. Ik wil nu alleen maar dat ze er is eigenlijk Cry
Misschien schrijf ik haar wel een brief, misschien is dat een goed idee.
Heb jij er over nagedacht? ga jij iets doen?

Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-02-2011

Ow Maria, Kersje, ik krijg tranen in mijn ogen als ik jullie berichten lees. het is zo herkenbaar. De laatste dagen denk ik ook weer steeds aan de dag dat we de slechte echo hadden. Onverwacht ging mijn mannetje mee, gezellig dachten we, dan kan hij de kleine ook weer zien! Nog zitten grappen met de vk over van alles. Dat ik me zo goed voelde enzo. En dan in een fractie van een seconde staat alles op z'n kop. Ik herken wat Maria zegt, dat op dat moment je leven is veranderd. Ik merk dat heel mijn kijk op het moederschap, werk en vriendschappen daarmee is veranderd. Ik heb wel het gevoel dat ik dichter bij wat ik zelf wil en fijn vind ben gekomen, maar toch, deze pijn had ik er nooit over over gehad.

Voor jullie dus echt de bewuste dagen, een jaar terug. Moeilijk hoor. Sterkte...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

Zooo ik heb ook weer ff alles gelezen en geprobeerd te reageren.


@ Maria,
Trotse mama! Hoe is het met je meid. Al een beetje genezen van onderen? Ik hoop het zo voor je! Mathilda is nu 1 week en 1 dag oud! Hoe lief!
Hoe gaat het nu met de borstvoeding? Hopelijk kan je gauw weer zelf voeden en hoef je niet te kolven.
Ooh en ik zie nu ook je nieuwe banner. Waw! Mooi hoor! En allebei je meisjes staan ook onderaan je banner.
De geboorte dag van Olivia komt ook steeds dichterbij he. Hoe ben je daaronder? Kan me voorstellen dat je daar tegenop kijkt.
Ik hoop toch op die dat terug kan kijken met een lach en een traan. De traan weet ik zeker, maar hoop dat de lach er ook een beetje zal zijn.
En je heb niets voorbereid voor die dag. Hoef ook niet. Je hart en ziel zal die dag bij haar zijn. dat is het allerbelangrijkste he. Meer heeft Olivia* niet nodig. Weet ik zeker.
Een brief schrijven is inderdaad ook een mooi idee. voor in haar herinneringsdoos.


@ Tam,
Wat een schattig lampje is dat! Heerlijk zo meisjeachtig. Is die toevallig van Xenos? Ik zag ze igg in de folder en vond ze ook heel leuk. ^^
Hoe was de 9mnd beurs? Genoten? Ik wilde er zo graag heen maar toch maar niet gedaan. Nee had geen zin om voor de 3e keer onzwanger daar rond te lopen.
Hopelijk volgend jaar met baby.
Hoe is het nu met je heupen meid? Nog steeds veel last van? Ja, niet te veel forceren he. Misschien moet je nu echt gaan afbouwen? En lekker veel uitrusten.
Je vertelde aan Cyn, dat jullie meisje niet verzekerd was. Maar valt dat allemaal niet onder jouw eigen uitvaartverzekering?
Ik weet nog, bij Kaylash, wij konden de kosten voor de crematie declareren bij mijn uitvaartverzekering ( werd ons verteld)
Uiteindelijk kregen we het terug via onze reisverzekering. Maar was het in ned. Gebeurd zou ik het via mijn uitvaartverzekering kunnen regelen.
Maar bij jullie was dat dus niet zo? Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor.

Ooh en juffenfeest, dat klinkt gezellig! Haha, een mooiere laatste werkdag kun je niet hebben! Ooh en daarna heerlijk een midweekje weg! Super! Heb je echt verdient!
Maar duurt nog een paar weekies he..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

@ Kim,
Ik las op 19 feb.dat je last had van indalings weeën. Jee dat is schrikken. Hoop dat het bij die ene keer is gebleven en dat je voorlopig geen last meer van zult hebben.
En je slaap belabbert las ik. Jeetje Sad
Ik hoop idd dat je over een paar weken echt echt rust heb! Smile


@ Kersje,
Ooh je zit al lekker op de 18 weken zie ik! Dat schiet echt op zo! Over 2 weekjes de 20 weken echo?
Haha, en hopelijk weten jullie het geslacht. Ook ik denk rose!!!
Ook voor jou komt de geboorte dag van Puck steeds dichterbij zie ik. Ben je daar veel mee bezig?
Ik hoop dat je die dag sterker bent en niet al te veel verdrietig bent.
Oh en ik las dat je kleine kersje al voelt schoppen! Waw! Geweldig! Wat een heerlijk gevoel.

Ooh en ik lees nu dat het vandaag een jaar geleden is dat jullie het slechte nieuws horen… wat verdrietig meid..
Dit zijn en blijven altijd de zwarte bladen in ons leven he…
Ook in sterf weer als ik aan die fatale dag terug denk. Rare is, tot voor het moment van zijn geboorte hadden we nog hoop.
Ik was zo naïef, dat ik nog tijdens het fikse bloeden, en ook in de ambulance dacht dat het nog goed zou komen, dat ik gewoon mezelf heb overbelast.
Dat ik straks een injectie krijg en de boodschap om verder goed uit te rusten…ppff…ik schiet ook nu weer vol als ik daaraan denk..
Ik hoop zo voor je dat je deze dagen een beetje goed doorkomt, dat je ondanks het verdriet toch ook een beetje gelukkig bent en kan genieten van dit mooie nieuwe kindje dat in je buik groeit!




@ Laura,
Is je ongi intussen op z’n retour? Dan zou je volgende week al kunnen beginnen met ovulatietesten he! Spannend hoor!
En wat jammer dat je moeder zo slecht opknapt.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

@ Madelief,
Oh ik las dat je gisteren een gewone controle met echo had. Alles goed gegaan? Ik hoop dat al die echo’s je nu gerust kunnen stellen.
Ooh en ik las ook dat jou man een goed gevoel heeft over dit kindje. Ik hoop zo dat hij zijn gevoel ook aan jou kan overdragen en dat jullie die samen kunnen delen.
Want zijn gevoel klopt! Dit kindje wordt em helemaal! Over een paar maandjes zal die jullie slapeloze nachten bezorgen! Haha
Ooh confronterend he die grote buik van je zusje. En ja je schoonzusje. Weet je, ik snap haar ook wel hoor. Die jaloezie die ze voelt als ze jullie beide zusjes zwanger ziet, ik kan dat wel begrijpen. Bekijk het ook uit haar oogpunt. Ze probeert ook al zo lang zwanger te worden, als ze nu naar jullie kijkt ziet ze alleen 2 zwanger vrouwen. Het verdriet wat jij heb doorgemaakt kan zij makkelijk wegdenken. Alleen 2 vrouwen die hartstikke zwanger zijn, dat kan voor haar een doorn in het oog zijn. ik denk zelf dat dat gevoel normaal is, elke vrouw heeft dat wel in zo’n situatie. Daar valt niet over te onderhandelen. Jou verdriet is dat je jouw kindje kwijt bent geraakt. Haar verdriet is dat ze geen kindjes kan krijgen.
Et een weeg niet op tegen het andere, maar voor haar is dit net zo’n groot gemis als het voor jou is.
Tis niet rot bedoelt hoor, ik probeer het alleen een beetje van haar kant te begrijpen.
Maar jou gevoel snap ik ook heel goed. Kan ook niet anders, wij hebben hier allemaal hetzelfde meegemaakt.
Afgelopen weekeind had ik een verjaardag. Een gezamenlijk vriendin van mij en mijn schoonzusje is ook hartstikke zwanger.
24 weken. Ze zoekt de laatste tijd heel veel contact ( wat ik leuk vind hoor).
Ik weet nog, op de verjaardag toen ik haar zag, die buik, ik kon mijn ogen niet van afhouden.
Ik voelde ook een beetje jaloezie ja. Ze is nu voor de 3e x zwanger van een meisje. Nou hoorde ik toevallig dat haar man een beetje teleurgesteld was.
Hij wilt graag een zoon. Ik kon hem echt wat aandoen! Wat een ondankbare mensen dacht ik.
Mijn man en ik hebben alles over voor een gezond kind, jongen of meisje maakt niet uit, en zij die het krijgen zijn ondankbaar!

En ooh nee ik neem geen afstand hier hoor dat niet. Idd beetje druk gehad op het werk, maar ook een beetje een verdoofd gevoel ( zie mijn volgende post)
Bij de gynocoloog afgelopen dinsdag niks nieuws. Was een nutteloos gesprek eingelijk.
Nieuwe voorplantingsdeskundige gehad. had ons dossier gelezen en vroeg e.e.a. toen hij over Kaylash sprak moest ik weer huilen. Hij vroeg ook hoe het met ons gaat en of we het goed verwerken. Tja…
Iig, hij zei dat hij voor nu even niets kan doen. Moeten afwachten of mijn ei is bevrucht of niet. Zo niet dan moet ik op dag 3 van mijn ongi terug om bloed te prikken. ( kan zijn dat ik pco heb. denk en hoop et niet, dat dachten ze de vorige keer ook maar ik raakte toch zwanger) als et pco is krijg ik hormonen voor een goeie eisprong.
Hopelijk is het allemaal niet nodig. Ik ben al die zh bezoeken een beetje zat. Ik wil gewoon zwanger worden, meer niet. Zucht…



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

@ Cyn,
Ik las even terug wat je eerder schreef. Dat er 2 in je omgeving zijn bevallen. Ik weet hoe moeilijk die momenten zijn. ik kan soms ook doodongelukkig worden van die gelukkige gezichten.. tis altijd vechten tegen de tranen. Deze week zal een collega vader worden en volgende maand nog een. Ik hou mijn hart vast. De ene keer kan ik er wat beter tegen dan de andere keer. En ik las een keer ergens, “ ik misgun het niemand, ik gun het alleen mezelf iets meer”. Daar kan ik me helemaal in vinden, en de rest hier ook denk ik.
Wat mooi dat je een grafmonument wilt voor het grafje van Wesley. Ik schrijf het en schiet ook weer vol…
Het idee is mooi, en toch hadden we het liever niet willen doen he… je zou liever een treintje of speeltje voor hem kopen ipv een monument.
Ik heb ook even op de site gekeken die Tam zei. Daar zitten ook hele mooi tussen.
En idd, als je in zo’n situatie zit valt et extra op hoeveel baby’s er geboren worden. In Amerika zag ik ineens overal kinderwagens opduiken. Op tv ging het nergens anders over.
Terug in ned, ook weer. Net of iemand dat express deed!
En wat je toen zei, dat je kindjes van 4 maanden vergelijk met Wesley. Dat hij nu ook zo oud zou zijn. ja…ook dat is herkenbaar..
Ook al was Kaylash maar met 22 weken geboren, ik kan ook niet loslaten dat hij nu 5mnd oud zou zijn…

Ooh Cyn, ik lees nu je post van gisteren. Wat kut allemaal!
Nog langer wachten voor alle uitslagen. Ik weet hoe slopend al dat wachten kan zijn. ik hoop toch dat je ergens een klein beetje afleiding heb. en niet van het negatieve uitgaan.
Ik weet zeker dat je een goede uislag zal hebben. En ooh je, je was er met je hoofd niet bij, bijna een botsing. Ooh meid doe je voorzichtig aub.
en geen zorgen, wij lozen je hier wel door de wachtdagen heen! dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

Ik heb zo ontzettend raar gedroomd vannacht. Echt heel vreemd. Droomde dat mijn man en ik ons huwelijk moesten verlengen omdat die bijna was afgelopen (??)
Net als bij een rijbewijs, dat je die 1x in de 5jr moet verlengen. Daarvoor moesten we weer naar het stadhuis, in bruidsjurk en al. Was mijn bruidsjurk thuis vergeten en vroeg mijn man die op te halen. Of ik kon een avondjurk lenen van mijn zusje. Meteen daarna droomde ik dat we afscheid namen van iemand die is overleden.
Weet niet wie et was maar zag een kist met iemand in liggen die zo de grond inzakte. Daarna zag ik nog net et laatste stukje van de kist die de zee in dreef (!?)
Later was ik een zwangerschapstest aan het doen en in 3 seconden was die hartstikke donker gekleurd en positief!

Geen flauw idee wat dit betekent maar ik dacht aan dit: nieuwe stap in ons huwelijk, afscheid nemen van het verdriet, en een positieve zwtest.

Dames, ik heb de afgelopen dagen een beetje een “verdoofd”gevoel gehad. En nog steeds.
Herkent iemand dat? Net of er helemaal niets is gebeurd. Ben ook weinig met Kaylash bezig geweest. Nee, ik ben hem niet vergeten hoor, dat nooit! Maar het is alsof ik niets meer voel. Net of ik probeer niet al te veel eraan te denken, want zodra ik dat doe voel ik het grote gemis weer.
Is dit verdringen? Of is het overleven? Ik weet et niet…

Nu ik het zo opschrijft komt het weer wel allemaal terug…

Kom net een collega naar mij toe. Ja, devika, jij regelt toch altijd de kraamcadeautjes. Regel je ook wat voor de cadeautjes voor de collega die net vader is geworden!
Regel je ook wat???? Ik stond bijna perplex!
Ja ik ben idd degene die dat soort dingen regelt hier, maar om dat zo te vragen. nee niet verdrietig hoor, ik werd juist boos!
Ik vind het niet erg om het allemaal te doen. Ik vond zijn vraag alleen zo lomp naar mij toe.
Ik zou idd de cadeautjes regelen voor de collega die eerder dit jaar vader is geworden. Maar tis er niet meer van gekomen. Omdat de rest van de collega’s er denk ik niet veel voor voelden aangezien deze nieuwe vader geen directe collega is. De collega die et wel vroeg is wel een directe van de nieuwe vader.
Maar goed, heb net toch even een mail rond gestuurd met de vraag wie er mee doen met een gezamenlijke cadeau.
Met het geld bestel ik van de week wel een kado via internet en laat het thuis bezorgen. Zo hoef ik niet zelf op pad. Want rare is, ik heb er de ene dag iets meer moeite mee dan de andere dag. Het schommelt zo gigantisch bij mij. Ene keer vind ik het idee om voor de kraamkadotjes te gaan shoppen helemaal geweldig, de andere keer barst ik in janken uit bij het idee. pff…

Die gezamelijke vriendin van mijn schoonzusje en mij wilt heel graag binnenkort samen ergens wat gaan eten. Ik heb ja gezegd. Idee lijkt me leuk. Hoop alleen wel dat ik er op het moment zelf ook nog leuk vind. ik merk nl dat ik de laatste tijd heel wispelturig bent kwa emotie’s…mijn gevoelens en doen en laten spreken elkaar soms zo gigantisch tegen he...ach ja..whats new he..



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-02-2011

Devika, ik hoop ook dat ik dat gevoel van mijn man op een dag meer kan overnemen! En wat je schrijft over mijn schoonzusje, ik snap haar helemaal, dat is het niet. Maar ze moet ook af en toe even volwassen genoeg zijn dat aan de kant te zetten. Ik vind het ook moeilijk om mijn zusje te zien met een hele dikke buik. En dat bespreek ik ook echt wel met haar. Maar op een verjaardagsfeest waar de hele familie en vriendengroep van mijn ouders is, is het niet gepast om zo te lopen zuren. Dat is wat me vooral irriteert. Haar pijn en verdriet krijgt van ons allemaal veel aandacht. We bellen haar, leven met haar mee, behandelen haar voorzichtig. Daartegenover mag ze ook respectvol met anderen om gaan.

Ow, die voorkeur van je schoonzus! Zo moeilijk! Ik las een heel artikel over vrouwen die er alles aan doen met een dieet de kansen op een meisje of een jongen te beïnvloeden. Zo onzinnig. Maar goed, voor die mensen heel groot.

Balen dat het bezoek aan de gyn eigenlijk zinloos was. Weer een keer naar het ziekenhuis. Bah. Maar nu afwachten dus. Ik moet steeds aan je denken. Probeer me te herinneren wanneer je schreef dat je je ei had..... Ik duim heel hard met je mee....

Wat een rare droom! Gekke aaneenschakeling van dingen zeg. Maar die test aan het einde, ik hoop dat dat echt gaat gebeuren!

Dat verdoofde gevoel waar je over schrijft herken ik. Voor mij is dat een overlevingsmodus als er te veel aan mijn hoofd is. Dan voel ik weinig meer en loop maar door. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Maar die wisseling van gevoelens die je omschrijft bij de kraamcadeaus kopen, dat lijkt me volledig normaal. Met pieken en dalen ga je steeds een stukje verder. Maar die terugvallen zijn niet te voorkomen. Ik hoop alleen dat het er steeds minder worden. Trouwens, wel ontzettend gevoelloos van die collega, om het zo bot te vragen. Had wel wat tactischer gekund. Maar mannen zijn soms niet zo tactisch.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-02-2011

Net gebeld door het Erasmus MC! Ze hebben ons nog besproken in het teamoverleg met de artsen en klinisch genetica, naar aanleiding van onze intake maandag. En ze hebben besloten om bij de combinatietest al een hele uitgebreide echo te doen. Ze hebben nieuwe technieken om al naar een kindje van 12 weken goed te kijken en dat willen ze doen. Gewoon om extra te controleren. Ik moets gewoon huilen toen ik het hoorde. Aan de ene kant zo fijn, aan de andere kan heel eng.... 10 maart gaat dat allemaal gebeuren....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

Madelief,
Je heb ook gelijk hoor, als je schoonzus zo gaat lopen zeuren waar andere erbij zijn, dan ben je er iid gauw klaar mee.
Ja, dan zou ik me er ook aan ergeren. Iedereen heeft er moeite mee, maar om er zo te koop mee te lopen, nee dat is niet netjes van haar nee.
Te veel zelfmedelijden is ook niet goed.

Oh nee, het is niet mijn schoonzus die een voorkeur had maar die gezamelijke vriendin van ons ( zij en haar man)
Ja, daar kan ik me echt aan ergeren. Dat doet soms pijn, dan denk ik, haar vent zeurt erom dat ze weer een meisje krijgen, en mijnes zou een moord doen voor een dochtertje…
Ja vreselijk mensen die zo hun voorkeur uitspreken.

Ooh mijn ei was op de dag dat Mathilda is geboren^^
Ik zei nog dat ik hoopte dat Maria het stokje had doorgegeven. Smile

Overlevingsmodus! Ja dat is het! Zo zie ik het idd ook. Als et te veel wordt schakkel je om he…
Ja die collega, idd niet echt tactisch. Kan ook zijn dat hij mijn situatie vergeten is. Is ook alweer een paar maandjes geleden.
Ach ja, ik verwacht ook niet van anderen dat zij zich dit soort dingen herinneren.
Alleen voor mij die er continu mee bezig is kwam et eff raar over… maar goed..


Ooh en ik lees over je telefoontje. Ik ben wel blij te horen dat ze al met 12 weken zo uitgebreid een echo kunnen doen.
Komt helemaal goed meid! Ik weet et zeker. En tis zo uitgebreid dat jullie vast het geslacht ook weten die dag!
Dat het eng is kan ik me voorstellen. Maar het komt goed! Weet ik zeker!
Dikke knuffel!!



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-02-2011

Oh, dus nog een weekje spanning bij jou....

Oh, gelukkig, dat het niet je schoonzus is! Maar toch, je ziet haar wel en het voelt naar als iemand zo ondankbaar lijkt.

Het geslacht willen we eigenlijk niet weten! Maar ik weet niet of dat gaat lukken hoor, ik ben best goed met de echo's kijken, dus ik ben bang dat ik het zelf zie. Maar goed, we zien het wel. We gaan er niet om vragen. Trouwens, volgens mij is 12 weken nog wel erg vroeg om het te zien.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

ja nog een weekje idd...
haha, idd volgens mij is 12 weken te kort om het geslacht te zien.
maar je ziet wel de mooie vormen van het kindje..zo lief!

maar jij bent goed met echo's kijken? haha
ik kan et echt niet. vorige keer ook bij de 20 weken echo, de arst liet ons zien. wij beide zo, ooh ja ik zie et.
later vroeg mijn man, zag je het echt? ik zo, nee, jij? nee ik ook niet SmileP hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-02-2011

Lieve kersje en maria,
Wat een rot dagen nu he.. alweer een jaar geleden.
De tijd gaat stiekem toch door ookal hebben wij het gevoel dat het stil staat.
Is het jaar voor jullie snel om gegaan? Ik merk dat het nu al bijna 4 maanden geleden is bij ons. Ergens vind ik dat snel, maar aan de andere kant voelt het soms als de dag van gisteren.

Maria, een brief schrijven aan jullie kleine olivia is inderdaad een mooi idee.

Madelief,
Wat spannend 10 maart.
Klinkt ergens nog zo ver weg.
Het is erg goed dat ze de technieken nu al hebben om al bij 12weken een uitgebreide echo te doen. Dit voelt misschien ergens wel goed, dat ze dit voor jullie doen.
Ergens ontzettend eng natuurlijk.. meid, zoals er hier werd gezegt dat ik de dagen hier door wordt gesleept. Doen we dat bij jou ook!
Komt allemaal goed,

Devika, ik moest lachen om de eerste zin die je schrijft.
Je huwelijk verlengen.. haha
Maar wie weet heeft die droom ook wel goede uitkomsten..
Ik hoop het zo voor je, het is jullie zo gegunt


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-02-2011

Cyn, hoe voel je je vandaag? Heb je een beetje goed geslapen? Kan me voorstellen dat je echt blijft malen over de uitslagen.... Terwijl wat Tam zegt ook klopt, het zegt allemaal nog niets...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

Dank je wel Cyn! Ja ik hoop ook zo dat het uitkomt. Ben echt toe aan de volgende grote stap.

Ik heb zojuist een babydeken gekocht. Een blauwe…voor Kaylash..
Ik zal hem dan nooit daarin kunnen wikkelen, maar hopelijk wel zijn broertje of zusje..
Heel lang getwijfeld. Ondanks dat ik vaak met het idee gelopen heb, heb ik nooit meer iets gekocht na Kaylash zijn overlijden…
Bang om het lot te tarten. Of voorbarig te zijn…
Maria vertelde dat zij het juist wel deed. Een soort van een zwangerschap afdwingen. Bij haar heeft het geholpen.
Ik hoop nu ook dat ik dit dekentje ooit mag gebruiken.
Heeft wel veel moeite gekost, ik heb nog net niet gehuild in de winkel. Maar ben trots op mezelf dat ik toch eindelijk iets gekocht heb ^^



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-02-2011

lieve dames

Cyn; ik hoop het ook meid dat je voor het weekend weet...en anders gewoon bellen. Ik ben er wel achter
gekomen dat je er vaak zelf heel goed op moet zitten. Niet normaal eigenlijk.

kersje en maria; pfff, voor jullie allemaal hele emotionele dagen. Ik weet ze nog goed: de eerste jaardag
van Britt* afgelopen zomer. De dagen ervoor waren erger dan de dag zelf moet ik zeggen, maar wij waren
er allebei heel erg mee bezig (logisch ook). Een beetje prikkelbaar kan ik wel zeggen. En hoe je er invulling
aan geeft is gewoon je gevoel volgen, dan kan het nooit verkeerd zijn. Een brief schrijven klinkt wel heel mooi.
Wij hebben ballonnen gekocht en ieder heeft toen een boodschap voor haar erop geschreven en we hadden ook belle-
blaas. Kippevel kreeg ik toen ze omhoog gingen,maar het gaf een heel warm gevoel moet ik zeggen. Wij gingen met
de naaste naar de boom van haar toe. En daarna zijn we naar de vlindertuin geweest en hebben we een stuk taart
gegeten. Ik vond het zo gek dat ik niet meer kon zeggen; vorig jaar was ik nog gelukkig snap je?
Wens jullie veel sterkte deze dagen...hier kan je altijd terrecht en ook wij denken heel veel aan jullie
engeltjes deze dagen.

maria: ja, geluk neemt verdriet niet weg. Het maakt het misschien draagbaarder. Zoveel mensen die nu denken ook
dat het verdriet bij ons wel minder is nu er geluk onderweg is (ik zeg altijd: onderweg is er nog niet zijn).
Ik begrijp dat niet. En vergeet niet dat jij ook midden in de kraamtijd zit. Je hormonen gieren door je lijf.

devika: nee die lamp is van karwei. Die van xenos heeft mijn zus toevallig gekocht. Is wel iets anders, maar het
idee is hetzelfde. Ben nu al wat aan het wassen (ik weet....is vroeg), is voor mij wel goed er bewust wat mee
bezig te zijn, maar dat brengt ook zoveel herinneringen naar boven! Ik was niet verzekerd by the way, mijn man wel
maar blijkbaar dekte die dat niet (hebben we goed uitgezocht...geloof me). En die 9 mnd beurs, wie weet volgend jaar met
de kleine (al zou ik er niet rond lopen met een heel kleintje hoor, veels te druk). Daar gaan we gewoon voor meid!
En dat verdoofde gevoel. Dat herken ik wel wat. Soms ben je gewoon moe van verdriet denk ik. Maak je daar geen zorgen om,
rouwen kent zoveel fases. Bijzondere droom trouwens. Jij bent ook wel een erge dromer he! Ik ook trouwens.
En over schoonzussen gesproken (die waar ik geen contact mee heb): die kluste zelfs met haar sokken aan omdat ze had gelezen
dat dit de kans op een meisje vergroote en na 2 jongens wilde ze een meisje (en ja hoor...kreeg ze nog ook). Sommige mensen....
Wat knap van je dat je die wikkeldeken hebt gekocht. De onze is meegegaan in haar kistje. Ik heb ook wel eens dingen gekocht in
de hoop voor een brusje, maar dan ook voor haar zelf. Ze kochten we een roze prinsessenstoel waar nu haar foto op staat en haar
knuffel. Mooi dat nu ooit haar zusje erop kan.

madelief:10 mrt...dan duimen we ook weer super. Wel goed dat ze erzo mee bezig zijn ook hoor. Ze denken zo wel mee.
kim en laura; knuffel van hier.

Hier net het kraamgesprek geregeld. Er lag een brief dat ik moest bellen. Eigenlijk komen ze niet langs bij een tweede, dat
wordt niet vergoed. MAar ze belde later terug dat ze het in ons geval wel wilde. Ze komen nu 22 mrt. Spannend wel!
Vandaag ook weer bloed moeten prikken voor hb. Horen we dinsdag bij de gyn. Denk niet dat het veel omhoog is. BEn veel moe,
zelfs vanmiddag een middagdutje gedaan.

Heb net ook een boek besteld voor in mijn verlof: sonny boy. Heb ik weer tijd om te lezen.
Moest vanmorgen wel lachen. Mijn nichtje van twee kwam hier en liep naar boven. Ze keek even raar omdat de baby-kamer
verhuist is. Gaat ze gelijk in het wiegje kijken: maar waar is baby nou? vroeg ze. haha. Die zit nog in tante haar buik.
Nou ja...dan moest de knuffel ernie er in. Ze is ook zo lief. Ziet ze de foto van britt*, noemt ze haar naam en geeft ze die
een kusje.
Meiden, ga mijn man eens helpen. is lekker zalm aan het maken. Tot later.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-02-2011

@ tam,
Klopt, bij de zwangerschap is het kindje meeverzekerd bij de moeder, van de vader tel niet meer ( heb ik me laten vertellen).
Raar is dat he. Maar goed. Over dit soort dingen denk je gewoon niet na. Ook ik weet nu beter.

En nee, het is niet te vroeg om te wassen hoor. Juist door die dingen te doen blijf je ermee bezig en werk je toe naar de bevalling. Is alleen maar goed denk ik.
Dat zijn de positieve dingen he^^
En ja volgend jaar op de beurs, ach ja, die beurs kan mij gestolen worden, als ik maar een kindje heb…
Moe van verdriet. Ja, dat is idd herkenbaar. Kost zoveel energie. Meer dan je je van bewust bent ben ik inmiddels achter..
Ik heb dat prinsessenstoeltje gezien. Ja die is heel mooi. Grote zus zal heel blij zijn als straks haar zusje op haar troontje mag zitten, weet ik zeker!
Ja dit dekentje is zoo lekker zacht. 100x opgepakt in de C&A en weer terug gelegd. Iets vandaag gaf mij de doorslag.
Ik was nl eerst op zoek naar kraamkados voor die collega. En werd even zo boos. Waarom moet ik shoppen voor een andermans kind. Waarom niet voor mij eigen?
Dat was de druppel, heb dat dekentje opgepakt en meteen naar de kassa voor ik me zou bedenken. Nu ben ik er blij om^^

Ooh spannend dat je straks de kraamgesprek krijgt! Goed te horen dat ze voor jullie een uitzondering wilden maken.
Ooh dat boek, Sonny boy, wilde ik laats ook halen. Gaat over een Surinaams jongen en nederlands meisje.
Als Surinaams meisje moet je dat gelezen hebben dacht ik Smile
Aah wat lief zo’n nichtje. Schattig ook, waar is de baby? Haha, nog even geduld!
De knuffel kan idd tot die tijd het bedje warm houden^^


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-02-2011

Madelief,
Ja, vandaag gaat het wel beter dan gisteren. ik kon er gisteravond niet van slapen.
ging pas om 3 uur naar bed vanacht, maar heb wel lekker uitgeslapen.
ik had gelukkig vervanging geregeld voor mijn vroege dienst.
het blijft in mijn hoofd malen, maar ga toch maar proberen te geloven dat het toch goed komt..

tam, die verzekering.. gek wordt je ervan.
wij zijn niet getrouwd en ik was verzekerd via mijn vader.
dit hebben we eigenlijk nooit over gezet. nooit aan gedacht.
zo kwam er voor wesley erg weinig vrij. helaas.
wij hebben rond 28 weken bij het gemeentehuis erkenning aangevraagd.
als we er nu aan terug denken, had wesley mijn achternaam gekregen als we dit niet hadden gedaan.

spannend, een gesprek met de kraamzorg. wel netjes van hun dat ze toch langs komen.
is wel lekker om 's middags ook even een dutje te doen he.
och nog een paar weekjes en dan heb je verlof. kijk je vast naar uit of niet.

devika,
goed van je joh! dat je een dekentje hebt gehaald.
wij hadden er 2. en eentje is met wesley mee gegaan.
dat was het enige wat ik was vergeten mee te nemen naar het ziekenhuis.
en ik wilde niet dat hij met zo'n doek van het ziekenhuis weg ging.
wij hebben die toen meegegeven aan de uitvaart verzorgers en toen wij 2 dagen later voor de laatste keer kwamen kijken had hij het om..
iemand die ik heb leren kennen heeft in juni haar kindje verloren.
zij heeft het geboorte pakje van haar dochtertje nog een keer gekocht en ingelijst.
vond dat ook wel een mooi idee.

net lekker een broodje gehaald, heb geen zin om voor mezelf te koken.
nu een was draaien en dan lekker languit op de bank.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-02-2011

Ja het boek en de film sonny boy... Dat confronteert mij dus weer heel erg met onze Sonny... Het verhaal is totaal niet hetzelfde maar zijn naam hoor je niet vaak en nu ineens overal... Bah!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-02-2011

lieve laura, sorry..dat was niet mijn bedoeling. Ik kan me dat goed voorstellen. En idd een naam die je niet vaak hoort (terwijl ik het een hele mooie naam vind maar dat terzijde). En nu ineens erg in de picture door met name de film natuurlijk.
Bij britt* is dat anders, maar nog steeds slaat mijn hart over als ik bv bel en een britt neemt op of als ik op school bij ons het schriftje nakijk van britt toendertijd.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-02-2011

Cyn, wat vervelend dat je zo slapeloze nachten had. Ik hoop dat je nu wat rustiger bent en beter slaapt.
Het komt inderdaad goed, let maar op! We hebben hier straks allemaal een happy ending!
En ooh die foto is zooo ontroerend mooi. Waaw…. Echt heel bijzonder… moet er bijna van huilen.
En van dat dekentje, ja mooi dat Wesley in zijn eigen dekentje lag. Kleine dingen maar zoooo onbetaalbaar he…
Ooh een pakje inlijsten is inderdaad ook heel mooi…mooie aandenken…

Dames, het dekentje die ik kocht is zooooo bijzonder he! Ik kwam thuis en bleek dus dat het knuffeltje van Kaylash exact dezelfde kleur is!
Stofje waar het knuffeltje van gemaakt is is hetzelfde als het dekentje. Als je die 2 naast elkaar ziet zou je zweren dat het uit een en dezelfde fabriek komt!
Dat is niet zo, zijn knuffel komt uit Amerika en het dekentje uit C&A. Maar zo mooi hoe die precies matchen…


@ Laura,
Ooh wat erg dat je zo geconfronteerd wordt met zijn naam…als moeder ben je daar dan extra allert op he..

@ Tam,
Ja, dat heb ik dus ook, mijn haren staan recht overeind als ik ergens Kaylash zijn naam hoor.
Nou is dat niet een naam die ik veel hoor, maar toevallig, de tempel waar ik naartoe ga, een van de jongens heet ook zo. nooit geweten, tot na de dood van Kaylash…
Ik kwam een keer in Rotterdam, wij reden ergens rond, zag ik een indiaase winkel. Met mega grote letters stond Kaylash geschreven…( naam van dat winkeltje)
Ergens vond ik het wel iets moois hebben…zijn naam zo groot..maar et blijft confronterend..



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-02-2011

dames, even snel een berichtje.
om mezelf lekker even op te fleuren heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt om een tatoeage te laten zetten.
ik ga eens gek doen en zet gewoon door haha.
donderdag ochtend kunnen we samen terecht.
heb er zin in!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 26-02-2011

oh cyn, cool! Heb je al wat een idee? Ik moet zeggen dat ik er nog steeds heel erg blij mee ben en zo trots ook. De kids in mijn klas noemen het: het sterretje van dora........maar ik weet wel beter hihi. Afijn de een koopt een lekker stuk chocolade of een nieuw paar schoenen om hem/haar op te fleuren, maar jij gaat voor de tattoo. Vind ik wel lachen............maar serieus, ik snap het idee erachter heel goed.

Hier het klokje rond geslapen. Hoezo ik had het nodig? De laatste dagen weer wat misselijk in de ochtend. Dus langzaam opstarten. Net naar de winkel, heb een rol pip-behang gekocht. Wilde het kamertje iets pittiger hebben. We gaan nu 3 houten platen behangen voor op de ene muur. We hebben nml overal glasvezel en wil daar niet overheen behangen en een hele muur met dat behang vind ik net iets te druk. Ben benieuwd!
Verder nu nog wat achter de pc voor mijn werk en vanavond naar de wok en dan bowlen. Nou ja...dat laatste doe ik niet mee hoor. kan ik net zo goed met mezelf bowlen. Het is met wat collega's van mijn man...ken ze niet zo goed dus heb niet zo heel veel zin. Maar misschien valt het wel mee, kan ik pas achteraf zeggen.

Nou dames, ik denk aan jullie en wat extra een maria en kersje voor wie het zulke moeilijke dagen zijn. liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-02-2011

Lieve tam, het was ook niet naar jou toe bedoeld hoor over Sonny boy enzo. Het is gewoon veel op tv geweest en alles. Ergens vind ik het fijn om zijn naam veel te horen, het schud je toch weer een beetje wakker, of iig je emoties worden weer een beetje naar voren gehaald en dan merk je toch wel dat je het eigenlijk (te) vaak wegstopt.
Hoe is het verder met je? Lekker geslapen las ik? Je zal het idd nodig gehad hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-02-2011

Oh en lees nu dat je wel met jezelf kan bowlen Hahahahaha!!! Ik zie je al gaan!!

Semmy heeft trouwens 39,2 koorts..
En mijn kleine neefje van 2 en halve maand heeft 38,4 dus die zijn nu met hem naar het ziekenhuis... Ben benieuwd hoe of wat..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-02-2011

Lieve meiden,

Hmmm, het was weer een beetje vroeg vanmorgen (4.30u klaarwakkerConfusedhockSmile. Na een half uurtje woelen ben ik maar opgestaan. Ach, ik moet toch mijn ‘huiswerk’ nog maken (op het forum schrijven dus, hihi).
Gekke Uma is een beetje wild vanmorgen! De waterbak heeft alweer een sightseeing tour van de keuken gekregen…Die kleine zwaan-kleef-aan heeft een steekje los, hoor. Zelfs als ik op de wc zit jengelt ze om erbij te mogen. Probeert ze zelf de deur open te maken. En het lukt haar nog ook…we hebben alle deurklinken in huis omhoog moeten zetten, haha. We zijn nu al aan het oefenen met een jengelende peuter!!!:wink:

Laura, wat naar dat de kleintjes zo’n koorts hebben :-o! Is de koorts al wat gezakt? Wat zeiden ze in het zh?
Raar om ineens Sonny’s naam zo vaak te horen, denk ik. Ik kan me voorstellen dat dat emoties op roept inderdaad. Heb je het idee dat je je gevoel weg hebt gestopt? Dat heb ik ook wel eens bij Puck. Maar ik denk dan maar dat het kennelijk nodig is om het soms weg te stoppen. Moe van het verdriet (ofzoiets). En dan gebeurt er iets en is het ineens weer zo dichtbij.
Oef, je moeder is al een tijd aan het tobben nu dan! Wat is de verwachting? Gaat de genezing nog lang duren?

Tam, je had je slaap even flink nodig, denk ik! Wat naar dat je je weer misselijk voelt. Hopelijk is het van tijdelijke aard!
Ik heb het pip behang even gegoogled: wat leuk zeg! Was het wokken en bowlen leuk? (heb je jezelf nog over de baan geslingerd, haha:mrgreenSmile Vielen die collega’s een beetje mee?
Tjonge, jij bent alweer 28 weken…
Ik ben zelf niet van het zetten van een tatoeage. Ik vind het wel een heel mooi idee. Ik heb gisteren nieuwe kleren gekocht om mezelf op te fleuren (werkt ook!). Ik was vol verbazing en bewondering over mijn groeiende buik…zo groot was ie bij Puck niet! In zw-kleding komt ie ook veel mooier uit! :-P
O, wat lief van je nichtje. Wat kunnen ze toch heerlijk uit de hoek komen, hè, die kinders?
Tam, wat leuk om het juffenfeest op je laatste werkdag voor je verlof te hebben! En daarna nog even saampjes ertussen uit met je Valentijn, oei wat fijn. Echt iets om naar uit te kijken!:-D

Cyn, wat spannend die tatoe! Weet je al wat je hebben wilt (misschien had je dat al gezegd, weet niet meer)?
Hoe gaat het nu verder met je, meid? Zit je erg in spanning over de uitslag? Kan je genoeg afleiding vinden en een beetje slapen? Ik hoop dat ze je dan in ieder geval morgen zullen bellen!

Devika, wat mooi van dat dekentje en wat goed van je dat je die gekocht hebt! Smile Ik ben ook alert op Puck’s naam. Je hoort hem ook niet zo vaak, maar als ik hem dan hoor of zie geeft het altijd een schok.
Dat verdoofde gevoel waar je het over had, dat herken ik zeker. Ik denk inderdaad dat het een overlevingsmechanisme is. Op een gegeven moment heb je rust nodig van je verdriet. Het is natuurlijk nog steeds aanwezig, maar het is niet gezond om het constant te voelen, denk ik.
Wat heb je weer bijzonder gedroomd, meid. En een mooie uitleg erbij!
Ja, ondanks dat het een moeilijke tijd is, lukt het me meer en meer om te genieten van deze zwangerschap. Het gespartel in mijn buik brengt me steeds terug in het hier en nu. Wat een geweldig gevoel! En ik ben ook zo trots op mijn buik…:-D
Hoe gaat het op het wachtbankje, meid? Spannende dagen zo dichtbij je nod! Ik ben weer aan het duimen gegaan, hoor (mag dat wel, of komt er zo teveel de nadruk op te liggen voor je :??) Dan moet je het zeggen, want dan duim ik wel in stilte, hoor!
Wij zijn ook net zo blij met een gezonde meid als een gezonde vent. Het maakt ons helemaal niets uit.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-02-2011

Madelief, ik zie op je banner dat je 10 weken en 2 dagen zwanger bent vandaag, wauw! :-D En op 10 maart de uitgebreide echo, wat ontzettend spannend, meid! Wat een wonder dat dat al kan dan, hè? Ik lees dat jullie je liever willen laten verrassen door het geslacht. Daar heb ik bewondering voor, hoor, ik ben veel te nieuwsgierig.:oops: Daarbij denk ik dat het voor mijzelf ook goed is om me voor te bereiden op nog een meid of juist een jongen.Smile
Ik herken wat je zegt over de dag van de slechte echo. Mijn vriend en ik waren ook aan het grappen met de echoscopiste. Dat doen we nu steeds pas nadat is gebleken dat het weer goed is en niet van te voren! Bij ons is er ook veel ten goede veranderd. We staan heel anders in het leven en dat is zeker niet slecht. Maar wat je zelf ook zegt: ik had het verlies van ons kind er nooit voor over gehad.Sad Ik heb nu wel het gevoel dat het geluk weer aan onze zijde staat. Maar ik weet ook hoe kwetsbaar het is. En ik weet hoe sterk we zijn! We nemen het leven zoals het komt en maken het mooier waar we kunnen.

Kim, geen last meer gehad van voorweeën hoop ik? Lukt het je om rust te nemen? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Maria, hoe gaat het met jou en je lieve meisje? Hoe gaat het voeden? Hoe gaat het van onderen? De kraamhulp is er niet meer neem ik aan? Kan je een beetje aan je rust toekomen?
Morgen is het de 28ste. Ik moet veel aan je denken. Gisteren was de dag een jaar geleden dat je hoorde dat het hartje niet meer klopte. Het valt niet mee, maar we MOETEN er doorheen, hèCry? Bij mij duurt het nog iets meer dan 2 weken voor de geboortedag valt, maar ik merk dat ik er veel mee bezig ben. Ik weet ook nog niet of ik iets ‘speciaals’zal doen die dag. Een brief schrijven vind ik een mooi idee en dat zal ik ook zeker doen in haar boekje. Ik schrijf en lees daar af en toe nog steeds in en zal dat wel blijven doen tot ie vol is (duurt niet zo lang meer, denk ik). Wie weet, begin ik daarna een nieuw boekje, haha. Waarschijnlijk is het mijn manier om de gedachte aan Puck levend te houden, om haar bij me te houden. Ik kom weinig op de begraafplaats en merk dat ik daar nu wel meer behoefte aan heb. Toch binnenkort weer even langs gaan en iets voor haar mee brengen.
Je vriend is ook verdrietig. Kunnen jullie het samen delen? Ik denk aan jullie.

Oooh, mijn kleintje deelt weer een schopje uit.:-D Het zijn zulke lichte beweginkjes, maar toch zo aanwezig! Ik word daar echt blij van. Ik ga nu ook meer praten met het kindje in mijn buik. Dat deed ik bij Puck al veel eerder, maar dit keer zo af en toe. Zingen doe ik dit keer niet. Misschien komt dat nog. Ik heb van mijn ouders een knuffel gekregen met een muziekje erin om op je buik te leggen, zodat je kindje het liedje herkent als het geboren is. Dat vind ik wel heel leuk.Smile Geen idee of hij/zij (ja, jullie denken bijna allemaal dat het weer een meisje is, maar ik weet het zo net nog niet, o de verrassing!) het al horen kan, maar dat komt natuurlijk vanzelf. En ik kom ineens ernstig aan (in gewicht bedoel ik): bijna 1,5 kilo in een week!:-o Dat is net zoveel als in al die maanden daarvoor bijelkaar…Ik heb ook veel meer honger. Ik moet toch even op gaan passen, denk ik, dat het niet te hard gaat (voor zover ik dat zelf in de hand heb, natuurlijk). Mijn vriend helpt ook niet mee, die wil dat ik heeeeeeeeeel dik word! :-? Dat is voor hem denk ik het bewijs dat dit kindje wél goed groeit (ja, en mama groeit mee:mrgreenSmile.

Nou, lieve meiden, ik heb mijn huiswerk weer gedaan.:wink: Tot de volgende keer maar weer!

Liefs,
Kersje




mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-02-2011

O, voor de heel oplettenden onder jullie: ik heb mijn ticker aangepast (liep eigenlijk een dagje achter, zag ik toen ik in mijn agenda ging kijken wanneer ik met verlof kan, haha:mrgreenSmile. Dus vandaag 19 weken ipv morgen!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-02-2011

Laura, wat rot dat Semmy zo'n koorts heeft! Is het wat gezakt nu?

Kersje, 19 weken vandaag! Gaat echt snel zeg! Leuk om weer te lezen van Uma! Gezellig hoor. En je was weer zo vroeg wakker! Ik ben niet zo vroeg wakker als jij, maar uitslapen (lees: langer dan tot 7:30) lukt helemaal niet

Wat leuk dat je wat leuke kleding hebt gekocht! Dat doet je dan goed he? je weer mooi aan te kleden en nu met kleren waarin je je buik mag pronken! Nu ik jouw woorden zo lees, ik zou ook eens moeten gaan shoppen. Heb dat al zo lang niet gedaan. En heel veel dingen in mijn kast kan ik niet aan omdat het niet over mijn buikje past. Die groeit namelijk super hard deze keer. En dan was mijn reservelaagje van de vorige zwangerschap nog niet weg....

Fijn zeg, dat je het gevoel hebt dat het geluk weer aan jullie kant staat. Ja, je weet nu hoe fragiel het is. Ik merk dat mijn geloof in het geluk nog wat wankel is. Ik ben bang voor alles wat er nog komt. Ja, vandaag al weer 10 weken en 2 dagen! het lijkt best snel te gaan. Nog even en het is minder dan 200 dagen....

Gisteren voor jou de dag van het slechte nieuws, een jaar geleden. Wat je schrijft klopt, we moeten er doorheen. Ik heb wel het gevoel dat die drempel, van dat alles een jaar geleden is, wel een hele belangrijke is.

Oh, en je voelt de kleine schoppen! Wat heerlijk moet dat zijn! Klets maar lekker. Kan me voorstellen dat het zingen een stapje te ver voelt. Ik hoop dat er een dag komt dat je dat wel doet. Gewoon uit je gevoel. Grappig he, dat die mannen die dikke buik als tastbaar bewijs voor goede groei daarin zien. De mijne heeft dat ook. Terwijl ik ontzettend veel aanleg heb dik te worden en dat merk ik dus nu ook Het vliegt er echt aan, terwijl ik niet meer eet dan voor de zwangerschap en zelfs minder dan het aanbevolen lijstje voor zwangeren. Maar dat kan echt niet in mijn geval, dan groei ik echt veeeeel te hard.

Maria, hoe gaat het? Die mooi Matilda is al weer bijna 2 weken oud! Hoe gaat het met haar, jou en jouw mannetje?


Tam, kamertje klinkt leuk! En hoe was de wok en het bowlen?

Devika, wat bijzonder dat het dekentje zo dezelfde kleur is! Fijn dat je het toch gekocht hebt zeg!

Hier verder alles wel OK. Gisteren een dag weer naar school geweest en 's avonds gezellig naar de film met mijn lief. Vandaag wat huishoudelijke dingen en vanavond komen er vrienden langs met hun kleine dochtertje. Wel gezellig. Ik tel verder echt weer af naar de echo van woensdag en stiekem ook naar die van 10 maart. Vooral die van 10 maart is zo spannend. Ik hoop zo dat het dan allemaal goed is....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-02-2011

hoi hoi

nou laura, ik ben niet over de baan gegaan als bal gelukkig haha, maar het voelde wel of ik er een ingeslikt had.
oei en semmy koorts en je neefje.....hoop dat alles vlug weer in orde is.

amai kersje, dat is idd een vroege weer.Vervelend dat je niet goed kan slapen. Maar je hebt je "huiswerk"
goed gedaan hoor haha. Het wokken was wel goed hoor, maar het smaakte me niet zo heel erg....ach, kan gebeuren.
Wat heerlijk dat je kleine kersje zo goed voelt, dat maakt het al zoveel echter. En trots laten showen die buik.
Verwen jezelf maar eens goed dan verwen je je kleine ook hihi. Ik merk dat ik wel praat,maar zingen doe ik ook niet
zo zoals ik voorheen deed. wel heb ik ook zo'n muziekknuffeltje wat ik laat horen. Enne, ik merk dat je de 2e keer ook
veel vlugger groeit hoor.

madelief; ook weer al over de 10. Lijkt net of het bij jullie sneller gaat dan bij mij haha. Gek he dat gevoel.

Meid, ik duim de woensdag weer en de 10e komt ook helemaal goed.

maria; hoe is het met ons kleine forum-nichtje? Sterkte alvast morgen, denk aan jullie en jullie olivia*

kim; kom je wat tot rust.

cyn; kon je nu woensdag weer bellen, pfff. moet dinsdag naar het ziekenhuis....zal ik ze al eens over hun
bureau trekken?

devika; meid hoe is het met je? Ik blijf zo duimen dat jij dat dekentje vlug kunt gebruiken.

Hier gisteren wel een leuke avond gehad, al hoeft dat baby-gepraat voor mij niet zo. Komt zo over alsof dit
mijn eerste is en alles nieuw is, maar zo werkt het niet. Afijn, laat het maar naaste me liggen.....Was gister
nog wel emotioneel. Ik kwam een stel tegen waar ik mee mail. Zij hebben op soortgelijke wijze hun dochter verloren.
Ik wist niet hoe hun er uit zagen, hij had een keer een foto van mij gezien en dan kom je elkaar tegen op een plek
waar je beide bijna nooit komt. Heel speciaal en emotioneel moet ik zeggen.
Vandaag zo naar mijn pa en ma en de blubs, morgen weer een lange werkdag en daarna gelijk door naar de 3-d
echo. Heb er zin in, maar ben ook wel wat bang. Bang ook voor de emoties weer ofzo...weet niet. Jullie horen er morgen
en anders dinsdag wel van. Fijne dag....liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-02-2011

Semmy had gisteravond 40 graden, vanmorgen om 8 uur 39,2 om elf uur 38,4 en net weer 39,1... Verder is hij gewoon redelijk zichzelf en eet en drinkt gewoon goed dus het zal wel weer over gaan! Hoop morgen want we moeten naar de tandarts morgen en ga liever niet met een kind wat koorts heeft over straat maar ja...
Mijn neefje heeft een of ander bronchiaal virus ofzo en heeft een antibiotica en een puffer mee en vanmorgen ging het al wat beter met hem!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-02-2011

Tam,
Wat heerlijk dat je zo lang heb kunnen slapen.
Je zal het nodig gehad hebben.
Leuk bowlen.. moet wel lachen om wat je zegt hoor, dat jezelf over die baan zal rollen haha.
Als je het maar naar je zin hebt gehad.

Ik kan inderdaad woensdag bellen, maar ga dat dinsdag al doen hoor.
Haha ja, mijn toestemming heb je om ze over het bureau te trekken haha


Wat apart dat je iemand die je niet kent ineens tegen komt.
Lijkt me inderdaad wel een emotioneel moment. Maar wel bijzonder misschien.
Morgen heb je je 3d echo. Meid, probeer er lekker van te genieten.
Je gaat nu gewoon zien hoe je kindje eruit komt te zien.
Ik moet zeggen dat ik Wesley wel uit de foto’s kon halen.

Kersje,
Meid, wat was jij vroeg op!
Maar je huiswerk is goedgekeurd hoor. Haha
Wat fijn dat je je kleine al zo lekker voelt schoppen.
en alweer 19 weken. Meid wat gaat dat snel..


Ja, die uitslag, ik wordt er gek van ik hoop dat ze snel wat laten weten.
Maar ben bang van niet, die houden er daar geen rekening mee dat ik hier de dagen weg zit te tellen..
Die tattoo, de afspraak staat, nu nog laten zetten haha
Ik kijk er wel naar uit. Wesley zijn naam en sterfdatum komen er in en een vlindertje erboven.

Laura, dat was vast even schrikken.
Gelukkig gaat het wat beter.
40 graden koorts is niet niks. Ik hoop dat ze beide weer snel opknappen.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-02-2011

hey meiden,

Cyn, wat bijzonder dat je een tatoeage laat zetten, dat je iets op je lichaam draagt dat altijd aan hem herinnert. Ik hoop dat hij mooi wordt. Wanneer laat je hem zetten? binnenkort?
Het zijn spannende dagen voor je, jemig. Ik hoop dat ze je dinsdag goed nieuws kunnen brengen.

Jemig Laura, die Semmy van jou is flink ziek! drinkt hij nog wel goed? en fijn dat je neefje al wat opknapt, die heeft het ook te pakken. Het is volgens mij de eerste keer dat Semmy zo ziek is he? lijkt mij wel raar voor je...

Tam, morgen je echo! spannend zeg... ik begrijp heel goed dat je bang bent voor de emoties die naar boven kunnen komen bij zoiets. Ik had dat ook bij de 20 weken echo. Ik heb gewoon gehuild terwijl ik keek. Er werd heel begripvol op gereageerd, en ik denk dat het bij jou niet anders zal zijn, laat maar lopen die tranen.
Ben wel heel benieuwd of ze op Britt* lijkt, lijkt mij voor jou dan ook heel gek om te zien, heel emotioneel in ieder geval. Nou succes morgen!!! ik denk aan je.

Kersje, gefeliciteerd met je 19 weken! bijna op de helft, jehoe!
En ja, wederom was je weer vroeg op, ik ben zo blij dat ik daar van af ben! hihi...
Ik word alleen nog maar van haar wakker nu, in de tussentijd lig ik weer als vanouds in bijna comateuze toestand te slapen....ohh how lovely!
Wat ontroerend dat je kleine zo lekker trappelt! awww....echt lief. Dat moet zo fijn voelen he? Fijn ook dat je lekker aan komt. Ik zou zeggen, gooi die weegschaal de deur uit en eet lekker wat je wilt, zo heb ik dat ook gedaan. Ik merk nu met de bv dat het er als een razende weer afvliegt dus no worry.
En ja, de kraamhulp is weer weg, ik heb veel aan ze gehad maar ben ook wel blij dat ze weer weg zijn, het huis weer van ons is. Manlief is t/m maandag vrij, moet daarna weer aan het werk, ik vind dat best moeilijk. Niet omdat ik denk dat ik het niet aan kan, maar meer het emotionele gedeelte, ik ben zo verdrietig de laatste week. Ik wil dan alleen maar hem om mij heen...hij troost mij het beste. Het zijn inderdaad moeilijk weken, ik heb laatst onze eerste correspondentie in dit topic terug gelezen, we zijn van ver gekomen.....wat een dagen, weken waren dat he?

Devika, wat goed dat je dat dekentje hebt gekocht! echt goed van je. En zo mooi te horen dat het zo prachtig bij de knuffel van Kaylash past, het moet gewoon zo zijn!

Madelief, wat fijn dat je buik zo lekker groeit! bij mij ging het de tweede zwangerschap ook veel harder, alsof mijn baarmoeder al wist hoe het uit moest zetten. Je hebt volgende week woensdag weer een echo, lekker snel weer, dat is fijn. Je klinkt best redelijk rustig, ik hoop dat je je ook zo voelt. Het zijn gewoon enorm spannende weken voor je, het zal fijn zijn als je een paar maanden verder bent he? nou, eerst woensdag maar, en dan de 10e.
Hoe was je avond met vrienden en dochtertje?

Kim, ik kon je niet terug vinden op de laatste drie pagina's, gaat alles goed met jullie? hoe voelt je buik? Ben jij eigenlijk al aan de bevalling aan het denken? of is het daar nog te vroeg voor?

Hier gaat het goed. Het voeden gaat stukken beter. Er is begin deze week een lactatiedeskundige langs geweest en daar heb ik veel aan gehad. Ze heeft mij en Matilda geobserveerd bij het aanleggen en gezien wat er mis ging. De tepels zijn geheeld en ik ben een dag of vier geleden weer langzaamaan begonnen met de borst geven ipv afkolven, en dat gaat goed! ik ben daar zo blij mee. Ik kolf nog wel maar probeer er elke dag 1 voeding bij te doen totdat ik alleen nog maar de borst geef. Ik merk aan Matilda dat ze de borst ook veel prettiger vindt, je ziet er echt genieten en ontspannen tijdens het drinken, dat is met het flesje echt minder.
Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst echt naar mij gelachen! ohhhhh....ik smolt weg! ik maakte haar wakker voor het voeden en ze strekte zich uit, en zag mij, en gaf zo'n heerlijke smile van oor tot oor, wat een lieverdje! :-D

En ja, ik ben wel erg met vorig jaar bezig, en wat Tam al zegt, die kraamhormonen werken ook niet mee geloof ik. Ik denk zo veel aan Olivia, zelfs 'snachts droom ik ervan en word ik er wakker van. Ik probeer mijzelf al dagen in te houden, ga douchen zodat ik even hard kan uithuilen. De diepe emoties die Matilda bij mij losmaakt zijn hetzelfde als ik voor Olivia voelde toentertijd. Ik heb gisteren de verpleegkundige die mij vorig jaar geholpen heeft met de bevalling van Olivia een briefje geschreven, ik heb er een foto bij gedaan waar ze voetafdrukjes van Olivia maakt, die is zo mooi. Ook een geboortekaart van Matilda erbij gedaan. Ze was zo lief en betrokken toen, en ik had nog niet de tijd genomen haar te bedanken daarvoor.

Nou, ik maak mij op voor morgen. Manlief en ik gaan een nieuw bed kopen. Verder ga ik mijn tweede brief aan haar schrijven, de eerste is het eerste bericht hier op het topic, de dag voor haar crematie. Ik heb een mooi notitieboekje gekregen van manlief, daar gaan de brieven in.

dag meiden, slaap lekker en tot snel.
Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-02-2011

lieve dames...

ben ik dan eindelijk weer een keer.
zoooooo druk hier echt niet normaal!
Het komende uur ga ik proberen zo veel moeglijk te reageren op alles...
Dus...tot zo xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-02-2011

Nou…Ben even een weekje terug gegaan met de berichten, dus kan zijn dat ik
Ergens dubbel op reageer of juist iets heb overgeslagen. Maar doe mijn best
Om weer even bij te komen

Cyn:Wat klote die onzekerheid meid…en je kunt er niks mee!De ene kant hoopt
Op goed nieuws en de andere kant is bang voor slecht nieuws..Ik hoop dat we deze
Week weer een gebakje mogen pakken en dan wel op goed bericht.

Laura:Toch de sprong in het diepen genomen?Ben benieuwd meid…je weet dat
Het kan, dat is één ding dat zeker is!Wanneer verwacht je je eerst ei?
Verschrikkelijk he als die kleintjes ziek zijn?Je voelt je dan zooooo K*T.
Hoop dat semmy snel beter is…

Maria:wat een moeilijk tijd is het nu hé!!!Je hebt zoveel om dankbaar voor te zijn
En zoveel vreugde om je heen,maar dat verdriet om je andere kindje is heel sterk hé?
Ik voelde me zo ook bij Dana op nhet begin en denk dat ik dat bij onze nieuwe vent ook
Wel weer zal gaan ervaren. Het blijft een teer en moeilijk punt lieverd.
Wat heb je toch een mooie meid!!!Doet ze het goed?En hoe gaat het met de onderkant?
Ik had er ook zoveel last van na Dana…Ben toen na een half jaar ook nog een keer gecorrigeert,
Dus weet nog heel goed wat jij van onder voelt. Is geen pretjes, That’s for sure!!
Morgen alweer de 28ste…Ik vind dit ook een moeilijke dag.Morgen is het voor jou alweer een jaar
Geleden! Dat word een moeilijke en dubbele dag meid!Mijn Giel*Is morgen ook alweer
9 maanden bij me weg. Merk dat ik moeite heb met sommige maanden en getallen.
Hij had 9 maanden bij me moeten blijven…nu is hij al 9 maanden weg.
Toch ben ik wel heel realistisch en verschrikkelijk blij met onze vent in mijn buik.
Je vraagt of ik al aan de bevalling denk…Ja…En hij moet nog even blijven zitten, maar ik
Ben er eigenlijk al zwaar aan toe en kijk er zlefs al naar uit om heerlijk bruut te mogen bevallen.

Madelief:Ik ben blij te lezen dat de echo zo mooi was en dat de kleine zo heerlijk gegroeid was.
Weer een nieuwe stap met een stukje zorg minder.Gaat echt helemaal goed komen meid.
Begrijp dat het moeilijk is voor je om je zus zo hoog zwanger te zien!!!Ik ben zelf nu bijna 32 weken
En mijn schoonzusje kan elk moment bellen dat ze bevallen is.Ik zie zo op tegen dat moment!!
Zeker omdat dat kindje bijna net zo lang in haar buik zit als mijn Giel*uit mijn buik is.Dat maakt
Het echt niet makkelijk.Buiten dat vind ik het ook nog een verschrikkelijk mens, maar dat was hier
Al langer duidelijk hahahahaha!!!

Kersje:Al bijna op de helft meid…Weer een nieuw punt bereikt dan!!Ben je al benieuwd naar
Het geslacht…of wil je een verassing? Tja die datums hé! Ik heb dat ook hoor…Mijn allerlaatste datum dat ik mag bevallen is 12 mei!Net als bij jou is dat de datum van onze 20 weken echo,
Waarop het slecht nieuws ons de grond inboorde. Het blijven punten die je je blijft herinneren..
Maar dat mag ook gewoon vind ik!

Tam:Ook al problemen met je rug meid??Let je wel een beetje op, want het is zwaar hoor allemaal!
Ik lees dat je deze week de 3d echo hebt!!Gaaf is dat hé…echt een prachtig iets wat je eigenlijk niet
Missen mag en buiten dat…ik heb er extra van genoten hoor deze keer!Het is zo bijzonder…

Devika:Ik hoop ook voor je dat je eerder zwanger bent meid…Het is allemaal al moeilijk genoeg,
Laat staan als je ook nog eens die mallemolen in moet. Ik zal voor je duimen…kan helaas niet meer doen.x..Dat verdoofd gevoel is heel normaal, das een zelfbescherming.Misschien dat dat je juist heel
Even gaat helpen om zwanger te worden.Helaas blijft dat doof gevoel niet en komt straks alles weer terug.Neem het zoals het komt, dat werkt vaak het beste.

De babykamer is hier bijna geschildert…Dus deze week kan het ingericht worden.Dan nog een weekje
Om de rest van het huis aftewerken en kunnen mijn moeder en ik eindelijk aan mijn nesteldrang toe
Gaan geven…wat kijk ik hier naar uit!Daarna nog een paar weekjes bijkomen en mag ik hopelijk een
Beetje op tijd gaan bevallen.Ben het ondertussen al best wel beu aan het worden en ik ben nog maar 7 maanden.
Verder heb ik vorig weekend hele mooie buikfoto’s laten maken(helaas moest mijn schoonzusje ze nu ook nog even op het laatste moment maken) en staat er vrijdag een babyshower voor me op de palnning…Donderdag weer een echp voor de kleine zijn nierbekjes, maar denk niet dat er veel mis zal zijn naar mijn gevoel.
Nou dames…nu ga ik naar mijn bedje!Morgenvroeg staat er weer een hele mooie vrolijke griet boven
Te roepen dat ze eruit wil hahaha.

Weltruste lieverds…spreek jullie snel weer.xxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-02-2011

Tam, spannend weer vandaag, de echo. Ik hoop dat je er van kunt genieten. Enne, je schrijft dat het lijkt of het bij anderen sneller gaat: dat gevoel heb ik ook! Dat jullie sneller gaan dan ik.... Gek eigenlijk, want het zijn allemaal evenveel dagen.

Laura, dat is naar zeg, dat die koorts er nog zo is. Maar goed, zo lang hij gewoon eet, drinkt en zichzelf is, lijkt het misschien door de koorts erger dan wat hij voelt.

Cyn, wat spannend zeg, de tattoo laten zetten. Mooi idee. Ben er zelf veel te schijterig voor, maar ik bewonder het wel bij anderen als het zo'n mooi symbolisch iets is. En morgen ga je bellen voor de uitslagen. Ik duim zo hard dat het goed is!


Maria, vandaag een hele moeilijke dag voor jou vandaag. Ik denk echt aan je. Ik lees dat je de laatste week erg verdrietig bent. Ik kan me ook zo voorstellen dat alles er nu nog meer uitkomt. Een soort climax. Matilda is geboren waar je zo lang naar uitkeek, maar ook een jaar geleden nam je afscheid van Olivia. Alles komt zo samen. Je schrijft over de diepe gevoelens die Matilda losmaakt en dat je dat ook herinnert aan wat je voor Olivia voelde. Goed dat je brieven schrijft. Ik hoop dat je dat rust geeft.

Maar ik smelt ook door de computer heen als ik lees over haar lach! En wat heerlijk om haar zo te zien ontspannen als je borstvoeding geeft. Fijn dat het beter gaat.

Je schrijft dat ik rustig klink. Dat ben ik soms wel, maar ook vaak niet. Maar ik ben er ook soms zo moe van om het op te schrijven. Ik weet dat ik het gevoel bij jullie kwijt kan, maar ben gewoon moe van mezelf. Dat ik gewoon niet rustig kan worden. Het gevoel heb dat ik alleen mijn bovenlichaam voel. Ik doe alsof de rest er vaak niet is. En ik merk dat het zo uitputtend is. je gedachten, de gevoelens, de pijn van het verdriet, de spanning van de komende uitslagen. Het is zo vermoeiend....

Avondje was gezellig, maar ze gingen we erg laat weg. Ik trok het echt niet meer! Maar het was erg gezellig, dus ik wilde het ook niet zeggen. Maar vanochtend kon ik echt mijn bed niet uit. Slecht geslapen, veel plassen en piekeren en dan dus verrot opstaan, helaas.

Kim, ik lees dat je het erg druk hebt. Doe je een beetje zuinig op jezelf en de kleine? Je schrijft over je schoonzusje. Raar dat die baby bijna geboren gaat worden. Het bewijs van hoeveel tijd er al overheen is dat jij afscheid nam van Giel. In die tijd is die kleine gegroeid. Confronterend zeg. En nog lastiger als je haar echt niet leuk vind. Je schrijft over die getallen en maanden. Ik heb daar ook zo iets mee. Noach is op 23 september geboren, op 23 september ben ik nu uitgerekend. Op 23 februari was het 5 maanden geleden dat Noach geboren werd en nog 7 maanden te gaan tot de uitgerekende datum. Maar op 23 maart zit ik voor mijn gevoel haverwege. Net zo veel van beide kleintjes af. De maand erna gaat Noach voor mijn gevoel verder weg en komt de kleine in mijn buik hopenlijk dichterbij. Zo raar.....

Fijn dat de babykamer bijna klaar is. Dan de inrichting dus deze week. Fijn dat alles dan klaar is. De rest van je huis nog en lekker nestelen. Maar zoek ook je rust he! Want ik lees babyshower, echo, foto's maken. Druk hoor!

Ik zit op mijn werk, maar mijn hoofd is nog thuis. Ben zo ontzettend moe. Van alles, van mijn werk, mijn lijf, mijn gevoel. Ik ga vanavond heel vroeg naar bed en hoop dat slapen gaat helpen. Maar ik vermoed eigenlijk van niet....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-02-2011

Madelief, jeetje wat vervelend dat je zo moe bent maar je vergis je niet, die eerste weken zijn ook zooooo vermoeiend!! Dat weet ik zelf ook nog heel erg goed...
Semmy zijn temperatuur gaat weer richting normaal gelukkig! Hij zat vanmorgen op 37,7 dus geen koorts meer!!! En ja dit was idd de eerste keer dat hij ziek was! Al heeft hij erg veel geslapen en zelf er volgens mij niet zo heel erg veel last van gehad! Gelukkig maar.
Maria, vandaag denk ik extra veel aan jou! Een jaar geleden alweer... Pfff... De tijd vliegt.. We kletsen dus ook al bijna een jaar met elkaar en moet je ons nu toch zien?! Kan me wel heel goed voorstellen dat er heel erg veel emoties naar boven komen bij je! Maar das alleen maar goed! Is een teken dat je lieve kleine Olivia een mooi plaatsje in je hart heeft! Om er vervolgens nooit meer weg te gaan! Sterkte voor vandaag lieverd en geniet van je prachtige meisje matilda!!
Kim, voor jou alweer negen maanden geleden... Ook jij erg veel sterkte! Druk bezig met de babykamer hoor ik? Geeft dat wel wat afleiding?
Kersje, wauw!! Bijna de 20 weken echo!!! Spannend maar ook wel leuk toch? Bij jullie was het toch met de 20 weken echo toen helemaal mis? Weet het ff niet meer zeker...
Tam, jij vandaag een echo!! Leuk hoor!! En we gaan uiteraard alleen nog maar van mooie echo's uit hier!
Devika, wanneer kan jij testen? Ik begin nu langzaam naar de vruchtbare dagen te gaan maar weet niet zo goed of se deze ronde al willen gaan proberen te benutten... Ik heb in juli nog een dansvoorstelling waar ik aan mee doe en wil niet het risico lopen dat ik dan al vijf maanden zwanger zou zijn... Vier is in dat geval voor mij echt de max! Dus beter nog ff een ronde af te wachten en dan toch echt serieus gaan proberen! Vanavond gaan we al beginnen voor de voorstelling als het goed is! Heb er zin in! Sinds deze week doe ik ook drie uurtjes per week in plaats van twee dus helemaal leuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-02-2011

Oh en madelief, ik lees je berichtje nu echt ff goed... Ik snap heel erg goed dat alles ontzettend vermoeiend is! He is allemaal niet niks en heeft echt zijn tijd nodig! En dat is voor iedereen anders, bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Ik wil je laten weten dat ik aan je denk... En als je geen zin heb om het hier neer te zetten snappen we dat ook heel goed! Meisje, doe rustig aan! Das goed voor jou maar ook voor je kleintje! Daar word ie groot en sterk van! En dat is wat we willen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-02-2011

Thanks Laura, het is ook zo moeilijk om te accepteren dat het zo veel tijd nodig heeft. het frustreerd gewoon. En die rust, jazeker, die moet ik echt zo veel mogelijk pakken...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-02-2011

Lieve Maria,

Hoe is het met je meid? Ik moet heel de tijd aan je denken.
Je emoties kan ik me zo goed voorstellen.
Een brief aan Olivia schrijven is heel mooi. Ik hoop zo dat je in het schrijven al je emoties los kan laten.
En wij zijn er hier allemaal voor jou he, vergeet dat niet!
En wat een mooi gebaar aan de verpleegkundige. Lief he als mensen zo betrokken zijn.

En wat een schatje is Mathilda toch. Wat een vertederende beeld van haar en haar eerste lachtje!
Ik zie het helemaal voor me. Om van te smelten…zucht…
En goed om te horen dat het voeden nu beter gaat en dat je niet meer veel hoeft te kolven.
Borstvoeding lijkt me ook het allerbeste. Die zijn zulke intieme kostbare momenten met je kleintje. Geniet ervan!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-02-2011

meiden, ik kom zo weer verder lezen en schrijven.
ik denk aan jullie!

veel liefs,
Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-02-2011

morgen is mijn nod. maar ik voel dat ik toch ongi ga worden.
pijn in mijn rug, buik en borsten. ppff...
afgelopen 2 keren waren dit ook de voortekens....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-02-2011

Oh, Devika, wat kl*te!! Ik zat stiekem zo hard mee te duimen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-02-2011

Potverdomme Devika!!! Het is je zooooo ontzettend gegund! Echt klote...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-02-2011

hoi lieve dames...

even iets anders!
wie van jullie vind het leuk een geboortekaartje te ontvangen?
laat dan even via een pbtje je adresgegevens bij me achter!
als je liever geen persoonlijke gegevens kwijt wil maar wel het kaartje wil zien, dan wil ik hem ook wel via het forum in een pbtje zetten.
Ik hoor het wel.
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-02-2011

Maria,
Ja, ik heb altijd gezegd dat ik een tatoeage wilde met de naam van mijn kinderen.
Nu ik mijn kindje niet bij me in de armen kan sluiten draag ik het toch op een speciale manier met me mee. Donderdag ochtend om 10.00 uur. Ben benieuwd haha.
Ja, morgen de dag dat ik mag bellen, eindelijk. Hoop zo dat ik goed nieuws krijg.

Wat goed dat de borstvoeding weer beter gaat.
Wat lief dat je de verpleegkundige van vorig jaar een foto en een briefje hebt gestuurd.
Wij hebben het geboorte kaartje (wij hebben alleen de inhoud van de kaartjes aangepast) op de afdeling afgegeven. Je wilt toch de mensen die erbij waren bedanken voor alles alleen ik kon het moment er niet voor vinden. Je bent dan met vanalles en nog wat bezig.

Meid, wat heb ik aan je gedacht vandaag. Zijn jullie de dag een beetje doorgekomen?
Het was vast een dag vol emoties.
Ik vind het een mooi idee om een brief te schrijven aan Olivia.

Tam, meid hoe was je echo? Flink wat traantjes laten lopen denk ik.
Ik ben benieuwd of ze een beetje op Britt* lijkt.

Kim,
Wat schiet het op, bijna op 32 weken.
Je bent er wel druk mee he zo te lezen.
Nog even en dan kan je de kamer inrichten. Wel een mooi vooruitzicht.
Wat mooi dat je buikfoto’s hebt laten maken.
Meid, wat gaat de tijd snel, bijna 32 weken zwanger en al 9 maanden geleden dat alle ellende begon. Het zijn geen leuke dagen.
Ik denk aan je.

Hier een rustig dagje,
Wat administratie gedaan op het werk, en 2 uurtjes op de groep meegelopen.
Bij thuiskomst heerlijk gekookt en daarna lekker op de bank.
morgen eindelijk bellen naar de gyn. ben benieuwd hoeveel verder we komen.

meiden, slaap lekker


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-03-2011

He meiden,

Cyn, ik denk aan je vandaag! Ik hoop zo op goed nieuws1

Tam, hoe was de echo?

Hier gaat het matig. Gisteren een heel naar gesprek op mijn werk waar ik nogal van overstuur ben. Ik merk ook dat ik weinig aankan. Maar goed, ik ben de rest van de week rustig thuis. Ik moet echt de prioriteit bij mezelf en het ukkie in mijn buik leggen en ze maar laten kletsen. Maar dat is zo moeilijk!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-03-2011

hey lieve meiden,

Madelief, wat rot dat je zo'n naar gesprek gisteren had, was het werk gerelateerd? Ja, op dat soort momenten merk je dat je nog niet de oude bent he? ik reageerde soms echt buiten proportie (en nog steeds trouwens), maakte mij veel te druk. Maar ben je nu de rest van de week vrij? dat is lekker zeg..
En ja, inderdaad de prioriteit bij jezelf en je kindje leggen, ik weet dat dat niet altijd makkelijk is.

Cyn, vandaag bellen! ohhh ik hoop dat er iets goeds uit komt!
En donderdag je tatoeage laten zetten, spannend zeg!
Gisteren ben ik redelijk goed doorgekomen, ik merkte dat ik de aanloop naar die dag nog erger vond dan de dag zelf. Ik heb een half jaar geleden van manlief een mooi notitieboekje gekregen om dingen in op te schrijven. ik ben daarin gaan schrijven gisteren. Het is fijn om het zo op een rijtje te zien staan, alsof je gevoelens en emoties een beetje geordend worden. We hebben ons overdag flink bezig gehouden met van alles dus had ook niet te veel tijd om na te denken. Mijn moeder kwam nog langs met een heel lief kaartje en bloemetjes voor Olivia, heel lief. Mijn zus had ook een hele mooie kaart gestuurd, en ook een aantal goede vrienden hebben eraan gedacht, dat was echt fijn. Ook het feit dat jullie allemaal zo meeleven doet mij echt goed, dan voel ik mij niet zo alleen in mijn verdriet, het werkt troostend.
Nou meid, hoop zo dat ze je iets kunnen vertellen straks, fingers crossed.

Kim, ja, ik wil heel graag een geboortekaart! zo spannend dat het al zo dichtbij komt he?
Inderdaad, voor jou was het alweer 9 maanden gelden dat je Giel* verloor, ze schelen precies drie maanden he? Wat je schrijft is waar, zoveel geluk en verdriet om je heen op zo'n dag, het is een rollercoaster aan emoties. Jij zal dat ook wel zo ervaren denk ik.
Fijn dat je zo uitkijkt naar de bevalling, nog maar even! dan mag jij weer.
Wat betreft de "onderkant", die heelt behoorlijk goed maar ik ben er nog lang niet hoor. Ik kan nog steeds niet lang lopen omdat het echt pijn gaat doen, het voelt verzwakt en zwaar aan. Ook kan ik niet lang staan. Zitten gaat wel al een stuk beter dus ik mag niet klagen.
Donderdag weer een echo voor je, en vrijdag een babyshower, wat leuk! heb je die zelf georganiseerd?

Tam, hoe was je echo??? ik ben zo benieuwd......vertel!

Devika, is je ongie nog gekomen? ik hoop van NIET!
Dank je wel voor je lieve woorden, wat fijn dat je aan mij dacht. Het zijn rare dagen, ik zal zo blij zijn als het weer lente wordt! alles rond deze maand herinnert aan haar. Ik hoop dat ik in de toekomst aan haar kan denken zonder zo verdrietig te zijn. Soms denk ik wel eens dat ik vast hou aan het verdriet zodat ik tenminste nog iets van haar voel, bang dat ik haar anders echt kwijt ben.....zoiets.....snap je wat ik bedoel?
Nou meid, hopen dat je ongie uitblijft, het feit dat je dezelfde symptomen als vorige keer had voor je ongesteld werd zeggen natuurlijk niets he? Smile

Madelief, fijn ook dat je aan mij dacht gisteren, dat doet mij goed! Je beschrijft het treffend, alles komt inderdaad samen dit jaar, het is een soort climax inderdaad, en tegelijkertijd een moment waarop ik mijzelf weer toesta om adem te halen, te ontspannen. Veel kraambezoek zegt tegen mij " nou, nu Matilda er is, is het gedaan met je rust!". Maar het is juist het omgekeerde, ik heb echt in een jaar niet zo lekker geslapen als afgelopen weken. Alsof er weer een soort inner rust heeft plaatsgevonden.
Ik begrijp helemaal hoe jij je nu voelt, ik had precies hetzelfde. Moe om weer op te schrijven hoe onzeker en rot je je voelt, hoeveel energie alles kost. Ik heb het met je te doen. Je zit nog midden in een rouwproces en bent weer zwanger, , verwacht wordt dat je "blij en dankbaar" bent. Dat ben je ook, maar het verdriet om je meisje, de onzekerheid van deze zwangerschap, het gebrek aan vertrouwen in je lijf, het kost gewoon heel veel energie. Daar kun je niet tegen op slapen. Zet het hier maar gewoon neer hoor, schrijf het ons maar. We weten hoe het is.
En als het op je werk niet meer gaat omdat je te moe bent of te gestrest, dan doe je een stapje terug, dan maar iets minder geven op je werk. Het gaat om om ruim een half jaar van je leven, een belangrijke, jij gaat voor alles meid.

Laura, dat jaar is inderdaad voorbij gevlogen... Ik heb wat oude correspondentie uit het begin nagelezen laatst, toen was je nog ruim 25 weken zwanger van Semmy, ongelofelijk dat hij nu alweer zo groot is he? en ik nu Matilda heb....het is onvoorstelbaar wat er in een jaar kan gebeuren, het is mooi.
Wat leuk dat je danst! ik deed dat ook voor mijn zwangerschap. Wat doe je precies?

Kersje, 4 maart komt steeds dichterbij! hoe ben je eronder? bij jou komen de zenuwen pas achteraf de hoek om kijken geloof ik he?
Heeft kersjesman de kleine al gevoeld trouwens?

Nou meiden, vandaag de eerste dag alleen met Matilda, manlief moet weer aan het werk Cry
Ze ligt nu lekker te slapen, het zoetje.

Hier twee fototjes, 'snachts gemaakt tijdens het voeden (of zijn jullie inmiddels fotomoe van mij...hihi)

[Afbeelding: 2hdab1e.jpg]

[Afbeelding: 2v9yknc.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-03-2011

Oh, Maria, wat een schatje!! Nee, ik ben zeker niet fotomoe! Ik wordt zo blij en gelukkig van die mooie foto's!

Ja, het conflict was zeker werkgerelateerd. Het komt erop neer dat we 2 weken geleden een goed gesprek hebben gehad over de inhoud van mijn functie na mijn verlof (als dat er komt....) ofwel, ik ga dan 3 dagen werken en wat andere dingen doen. Nu kwam gister de dame van HR naar me toe met de mededeling dat ik dan mijn leaseauto in moet leveren en ook mijn bonus bijna vervalt. Want de functie bestaat nog niet, maar ze vonden dan wel dat er andere voorwaarden aan zaten. Ik voelde me zo genaaid! Ook omdat er niet eens een gesprek over wordt gevoerd, niet eens overleg over de inhoud en de functiebeschrijving is geweest en het dan zo maar wordt medegedeeld. Ook omdat zij het me moest vertellen van de CEO en ik vorige week 3 uur met hem heb zitten praten over het plan van aanpak! Ik kan er echt niet tegen dat hij dan de ballen niet heeft het dan met me te bespreken. Maar goed, ik begon vrij snel te huilen. Gewoon van het machteloze gevoel. Ik was behoorlijk overstuur daarna. Ik weet nog niet eens of we dit kindje echt wel mogen houden en dan komen er dit soort dingen voorbij. Maar goed, mijn gevoel zegt nu sterk dat ze het maar bekijken en ik na mijn verlof wel wat anders ga zoeken. Niet zo zeer om de auto, want daar betaal ik tenslotte voor, en om de bonus, want het is maar geld, maar gewoon om de manier waarop. Bah, ben er helemaal klaar mee!

Goed om te lezen dat het schrijven je zo goed doet. En wat lief dat je moeder langskwam met bloemen voor Olivia! En het is inderdaad erg fijn dat anderen met je meeleven, haar niet vergeten zijn. Je voelt dan steun. Wel gek, dat je die dag nu voorbij bent. het is toch een datum geweest waar je naartoe telde. Ik ben benieuwd hoe dat gaat voelen bij mij als we over de uitgerekende datum zijn, volgende week. Ik heb ook het gevoel dat ik dan een drempel over ben.

Wat een lieve en treffende woorden over hoe de spanning voelt. Ik las het en dacht: ik moet iets, ik kan de spanning bijna niet aan. Ik heb direct de huisarts gebeld en ga zo bij haar langs. Ik weet niet zo goed wat ik zoek, maar hoop dat ze me kan helpen.

En vandaag dus jouw eerste dag alleen met Matilda. Ik hoop dat je rust hebt en kunt genieten van de mooie dingen. Want ondanks alle pijn en het verdriet zijn die er ook. Dat is juist zo lastig vind ik steeds, die tegenstrijdige gevoelens naast elkaar....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-03-2011

Madelief, wat goed dat je je huisarts gebeld hebt! Ze kan je vast wel helpen. Toen ik rond de 19 weken zat zat ik ook op een punt dat ik dacht dat ik zou knappen van de stress, het werd mij echt te veel. Ik ben toen begonnen met gesprekken met een medisch psycholoog in het ziekenhuis. Ik had toen in die crisistijd (zo noem ik het maar even) elke week een gesprek, tot ik gekalmeerd was en mijzelf weer een beetje onder controle had. Die wekelijkse gesprekken had ik echt nodig merkte ik, om terug te keren van een malend hoofd naar een mens met een lijf.

succes zo!

Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-03-2011

en laura, gaat het al wat beter met Semmy? oh ik lees gelukkig van wel. En dansen? WAt voor dans als ik vragen mag?
gaaf hoor en spannend.

Cyn, morgen de tattoo? Of is het alleen een eerste afspraak? Ben benieuwd hoor.

maria; oh wat fijn dat het beter gaat met voeden van die lieve kleine mathilda. Heel normaal hoor die emoties
en zeker rond olivia* haar dagen. Het eerste jaar is echt een grens over gaan vind ik. Hier ook steeds met
waterlanders. Ben effe emotioneel incontinent zal ik maar zeggen haha. En die foto's. prachtig. wat een dotje. Daar kan
je toch niet foto-moe van worden hihi.

kim, wat heerlijk zo met dat kamertje bezig zijn he. Daarna lekker wat rusten hoor. En die buikfoto's vond ik ook
zo ontzettend mooi. prachtig.

madelief; ik herken die vermoeidheid hoor. De onzekerheid, nog vollop in rouw ook. Verdriet kost zoveel energie.
Hoop dat je wat bij kan slapen, maar meestal is een nachtje daar toch niet genoeg voor. oh en dan ook nog eens je werk.
Hoop dat er vlug wat rust komt in alles.

devika, lieverd, ik hoop dat de ongi niet komt, maar hoop is helaas niet genoeg, maar het komt echt meid....

kersje; duim voor je vrijdag. En hopen dat het weer vlug weekend is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-03-2011

Hier effe een update van mij:
eerst gisteren:
na mijn werk gelijk door dus het was haasten haasten en konden het eerst nog niet vinden ,want het was
verhuisd. Het was gelijk al emotioneel toen we zeiden: oh jullie zijn verhuist. Wilde ze natuurlijk weten
hoe oud onze kleine was. Alles uitgelegd en foto's laten zien. Het is zo'n lieve vrouw. Was toen al met britt*
vandaar dat we daar terug wilde ook al is het helemaal aan de overkant.
Toen gingen we met de echo kijken, maar helaas.....een 3-D zat er niet in. Onze miss atitude (zo was het toch)
ligt al helemaal met haar hoofd diep in mijn bekken. (dat voel ik idd al een tijd goed) rechts. Ze probeerde het,maar
het ging echt niet en haar arm stak ze er wederom ook eens voor. Toen probeerde ze haar wat wakker te maken door te
duwen enzo, maar madam zag je lekker effe terug schoppen, maar maakte zich niet druk. Heb wel wat 2-D foto's, maar
maar een redelijke. Wel een dvd van bijna een uur waarop je haar bewegend kan zien dus. En ons hoort praten over britt*
enzo. Alles zag er goed uit verder, maar ze dacht dat ik wel iets verder was (iets wat Gent ook dacht) dus wilde ze weten
wat de gyn vandaag zou zeggen.
Emotioneel was ook toen ze naar haar gezichtje keek en zie dat ze zulke mooie volle bovenlipjes had en dat was bij britt*
ook heel erg duidelijk zo (echt van mijn man zijn kant)...Beetje teleurgesteld wel,maar belangrijkste is dat alles goed is
en ik hoop later een leven lang mooie foto's te maken. Mocht ze eventueel draaien kan ik haar altijd bellen en mag ik voor een
klein bedrag (moest nu niet veel betalen natuurlijk) er tussen, maar die kans is niet zo groot...en dan moet je het ook maar
net weten.Terug in de auto heb ik zoveel moeten huilen, er kwamen zoveel emoties los: heftig.

Vandaag:
naar de gyn. Wederom lang wachten. Eerst mijn bloeddruk, maar helaas was die wel iets verhoogd. effe in de gaten houden.
Daarna mijn bloed, maar...mijn hb is weer flink omlaag ondanks staalpillen dus weer bloed laten prikken vandaag om effe uit
te zoeken waar het nu vandaan komt en wat er aan te doen is (donderdag effe langs bij hem). Toen de echo.
Ook hij zag dat ze flink gegroeid was, al dik 1500 gram nu. Het zat nog wel in de goede curve, maar ik moet toch donderdag
nuchter bloed laten prikken om eventueel zw-suiker uit te sluiten. Het kan gewoon ook zijn dat ik idd al wat verder ben (zoals
Gent ook dacht), maar dat konden ze niet meer veranderen ofzo. Ik hoop gewoon maar dat het allemaal goed is.
Effe goed op mijn werk aangeven dat ik er niet meer bij kan dan ik nu doe. Zal allemaal wel goed zijn.
Was ook weer moeilijk te zien op de echo, want waar ze nu stil moest liggen was ze nu juist weer flink aan het bewegen.
Afijn, een pittig dametje hihi. Ik maak me nog niet gelijk zorgen hoor.
Nou.....dat was weer een heel verhaal.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2011

maria, foto moe worden we zeker niet!
echt een plaatje!

tam, wat een verhaal en wat een emoties gisteren.
zonde dat die eigenwijze tante daarbinnen zich niet goed liet zien.
maar het is wat je zegt, van deze dame kan je een leven lang nog foto's maken.
daar gaan we gewoon vanuit.

wat mooi dat de lipjes hetzelfde zijn als van britt*.
krijg al helemaal kippenvel als ik het lees.
ik heb ook moeten prikken toen voor zw suiker.. hoop voor je dat het goed is.
anders moet je 2 uur blijven om van dat suikerwater te drinken.. zo vies! haha


en heb je ze nog over het bureau getrokken haha
van mij mocht het.

ik belde vandaag en alles was binnen. maar mijn gyneacoloog was er niet.
"ik heb het op zijn bureau zien liggen". ja daar heb ik toch niks aan.
nogmaals mijn telefoonnummer doorgegeven en morgen gaat hij bellen.
(hopen we dan maar)
weer een slapenloze nacht gehad.. voor niks!

heb er wel bij gezegd dat dit belangrijk voor me is en dat het niet zomaar een bloeduitslag is.
volgens mij begrijpen ze dat niet zo. die hebben daar maar alle tijd van de wereld.
maar ik heb er een hekel aan als ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

morgen gelukkig een hele dag werken.
heb ik een beetje afleiding.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-03-2011

oh cyn, balen zeg. Ik hoopte zo dat je vandaag misschien al info kreeg. Mijn gyn over het bureau trekken is niet moeilijk, maar weet dat jij een ander hebt......denk dat ik niet sterk genoeg ben, maar ik heb wel eens boos gekeken hoor, ahaha. Nee. ik grap er neit over, want ik weet goed hoe het is om op info te wachten enzo. Het is zo belangrijk en dat snappen ze idd niet. Maar morgen heb ik alletijd om voor je te duimen. Heb cursus dus......mijn duimen zijn de jouwe meid.

En ja....ze vertelde al dat als het niet goed is je dat spul moet drinken en 2 uur moet wachten. Hoop idd van niet.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2011

dat is lief van je. dank je.
haha nee, moet je niet doen hoor, zo'n gewicht over het bureau trekken haha.
je moet het tenslotte nog even doen met die gyn.

ik had dat ook bij die gyn. hoor. dat ik me moest prikken op suiker.
ik weet dat ik 2 plastic bekertjes vol, leeg moest drinken.
ik moest toen 2 uur (nuchter) in het ziekenhuis blijven.
ik ben maar in de wachtruimte gaan zitten. weet nog wel dat ik echt niet goed werd.
maar mocht niet braken, anders mocht ik nog een keer.
ben toen in zo'n hokje op een stoel gelegd en heb daar mijn tijd uitgezeten.
1 tip: neem voor de zekerheid een boterham mee.
ik heb, na die 2 uur, nadat ik weer was geprikt meteen gegeten.

maar we hopen gewoon dat het bij jou goed zit!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-03-2011

ja cyn, neem voor de zekerheid een boek mee...hadden ze gezegd. Hoop ook dat het goed zit, want ik vind het wel eng. Britt* kon geen suiker opnemen en ookal heeft dit niks daarmee te maken leg je een link. STom natuurlijk, maar toch.....

Hier nog een echo van de meid: de enige die wat te bekijken is. Je ziet haar arm al omhoog gaan: no picture please!

[ATTACH=CONFIG]1224[/ATTACH]
[Afbeelding: pencil.png]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-03-2011

Ff een heel kort ego berichtje!
Ik ben vandaag begonnen op mijn nieuwe functie binnen het bedrijf en het is echt helemaal super!!!!! Ben zo blij!!!

Oh en ik doe Streetdance en jazzballet...

Doei lieverdjes


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2011

tam, ja ze zijn er streng op hoor. ik zat er niet veel naast maar mocht toen toch blijven.
ik snap inderdaad wel dat je het wat eng vind.
zeker omdat je toch de link legt met britt. is moeilijk he.
meid wat een leuke foto!

laura, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt met je nieuwe functie. super!
streetdance


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2011

verdorie, er gaat hier vanalles fout haha.
ben nog met mijn verhaal bezig en ben ineens alles kwijt.
zie ik later dat het bericht al is geplaatst. handig..

maar om mijn zin af te maken..
laura, streetdance en jazzballet leuk! doe je het al lang?
ik heb t zelf ook jaren lang gedaan


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-03-2011

Pfff semmy is al de derde nacht op rij in de weer... Goed voor de nachtrust haha!

Streetdance en jazzballet doe ik ondertussen alweer zeven jaar! De tijd vliegt echt... Alleen in de tussentijd dus al twee uitvoeringen moeten missen door uiteraard twee zwangerschappen... En egoïstisch als het klinkt wil ik toch proberen om een derde zwangerschap enigszins te "plannen" zodat ik niet nog eens een uitvoering moet missen...
Maar goed, grote kans dat dit mislukt en dat geeft ook niet, zet met alle liefde weer een uitvoering opzij, dat lijkt me logisch maar dit is de voornaamste reden om het nu naar voor drie maanden te proberen en anders pas volgend jaar deze tijd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Meiden, de echo was goed! Het was zo mooi! De kleine lag allemaal te zwaaien en te schoppen. Dat kleine lijfje bewegend. We hebben het hartje gehoord! En heel lang gekeken. Inmiddels is onze uk alweer ongeveer 4,6 cm. Het was lastig te meten, want hij/zij ging er niet stil voor liggen! Ben zo opgelucht. Had vannacht nauwelijks geslapen en was ontzettend gespannen. Ow en wat is het dan heerlijk om het ukkie zo levendig te zien.

Ik kom later terug om te reageren.

Maar even dit: Devika, hoe is het bij jou? Is de ongi er al??? Ik denk aan je!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

jeahhhh!!!! Madelelief wat goed!!!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Ben zo blij voor je!!!! :-D:-D:-D

Ik ga een gebakje eten vandaag, goed nieuws zeg! :mrgreen: (en goede smoes om gebakje te eten ofcourse)


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

Ja Devika, ik zat vanmorgen ook aan je te denken, hoe is het met je? :?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

ooh Madelief wat fijn, wat ben ik blij dat je zooo'n mooie echo had! heerlijk dat jullie kleine is gegroeid en dat je weer gerust ben gesteld!

Maria, wat een mooie foto van onze kleine Mathilda! en wij worden hier alles behalve fotomoe hoor! dus kom maar op met mooie foto's van haar!

Tam, miss addetude is ook weer mooi op de foto gezet, no picture please!. geweldig!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

met mij gaat het alle kanten op.
gister avond weer een potje stiekem gejankt.
ik ben nu alweer vergeten waarom precies...

ik weet eingelijk niet hoe het zit met mijn ongi. de vorige ronde was ik 2 dagen na mijn nod pas ongi geworden.
dat hou ik nu ook maar aan. mijn nod was gisteren. + 2 dagen is dus morgen...
dus ik wacht nog ff tot morgen....denk ik...
ik weet et niet dames... en ik weet wat jullie gaan zeggen...maar durf et nu nog echt niet..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Devika, vooral niet testen dan. Volg je gevoel, ik kan me helemaal voorstellen dat je wilt wachten om niet hetzelfde gevoel te hebben van verraad door je lichaam. Ik denk aan je!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

@ Cyn,
Hoe gaat het met jou meid? Als het goed is laat je morgen je tatoe zetten he. Of was het eerst alleen een gesprek.
Spannend hoor!
En ooh ik hoop zo dat je gauw goed bericht krijgt van de gyno. Wat duurt het allemaal lang he..
Hoe is het nu met het roken? Lukt het een beetje om te stoppen?

@ Tam,
Ooh ik lees nu dat mevrouwtje atitude heel diep lag en de 3-d niet is gelukt.
Maar niet getreurd je zal straks idd een leven lang mooie foto’s van haar maken! Wat mooi dat zusje zo op grote zus lijkt!
Prachtig…

@ Laura,
Goed te horen dat Semmy lekker is opgeknapt. En wat fijn dat je nieuwe baan je zo bevalt!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

dank je voor je begrip Madelief. ja ik ben de afgelopen tijd veels te vaak voor de gek gehouden door mijn eigen lichaam.
dat wil ik niet meer. dan is wachten ff de enige optie..
ik word daar wel moe van. ben steeds paniekerig als ik iets voel of als ik moet vegen...pff...
ik heb wel ten alle tijden een test in mijn tas zitten....voor het geval et wachten niet lukt..
maar ik wil volhouden tot einde morgen middag..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

@ Kim,
Ja ook ik zou heel graag een geboorte kaartje ontvangen! Wat lief dat je die aan ons wilt sturen!
Ooh en wat fijn dat de babykamer nu geschilderd is! Nu lekker inrichten. Dat zijn de leuke dingen he!
Ooh en je heb vrijdag je babyshower! Wat leuk! ooh ik vind dat altijd zo leuk he! Babyshowers.
Ik ben altijd de gene die voor alles en iedereen die zwanger is een shower organiseert.
Des te bitter vond ik toen de mijne niet doorging.. maar goed…misschien de volgende keer..
Geniet lekker vrijdag van jouw shower!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

@ Kersje,
Hoe is het? Ik las dat je flink geshopt word! Wat fijn J
Hahaha! Ik las over het muziekdoosje voor op je buik voor de kleine. Wat een leuk idee is dat!
Zou ik zeker vaak gebruiken ja!
en ja net als je vriend hoop ik dat je heeeeel dik wordt! haha, dan krijg je een heerlijke chubbykindje! met van die wangetjes! geweldig!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

lieve lieve lieve meisjes,

ik heb net de stoute schoenen aangedaan en een test gedaan.

Ik ben ZWANGER!!!!!!!