Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

ooh kan et nog steeds niet geloven! ben hier echt helemaal aan et trillen.
mijn man weet et nog niet. de baterij van mijn telefoon is leeg. weet niet hoe ik em moet bellen.
en mailen vind ik zo stom. mijn desk tel. kan ik niet gebruiken anders weet iedereen et.OMG!
ik ben gewoon ZWANGER!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

ik moest het kwijt dus heb ik het ook net tegen die collega verteld die ook zwanger is.
we gingen toevallig vandaag shoppen voor de kraamkados voor die andere collega die net papa is geworden.
was heerlijk shoppen!!
heb voor mezelf bruine babyslofjes gekocht en een romper met "mijn papa is de best"
die zijn voor mijn man. hij weet nog van niks. wat duurt de dag ineens lang!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 02-03-2011

Confusedhock: WAT???? DEVIKA........

:-DJAAA JAAAAAAA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

o Meisje wat ben ik blij voor je!!!! snif snif...je brengt me aan het brullen hahaah.
Ow wat een mooie zonnige dag met mooi geweldig nieuws....
Lieverd laat ons straks weten hoe je man reageert...vind dat heerlijke verhalen.
Ow echt de tranen over mijn wangen.....waaaaaaaaaaaahahahahahaaaawawawaw
ZO GOED!!!Ga er lekker van genieten meid...ow wat geweldig:-D

GEFELICITEERD LIEVERD...Kaylash zit nu met een brede glimlach...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

dank je wel Kim! hehe ik ontplofte hier zowat! ik zit echt met een grijns van oor tot oor achter mijn pc!
ik kan et nog steeds niet geloven joh.

ja, ik hoop dat mijn lieve Kaylash van boven meekijkt.
vind het zo bijzonder, het is vandaag op de kop af 6 maanden gelden dat Kaylash is geboren en overleden...en nu, precies 6 maanden later sta ik met een positieve test in mijn hand...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 02-03-2011

ja die getallen en datums dat zijn moeilijke dingen meid....en dat zal nog lang zo blijven!
MAAAR er is weer hoop nu...en dat moeten we natuurlijk vieren met???
EEN GEBAKJE hahahahah, dus daar gaat vanavond weeer een tompoes tegenaan

ik denk aan je meid!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

YEEEEHHHHH!!!!! Oh, wat ben ik blij!!!! Devika, geweldig!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

Dank je wel madelief!!!! Ik ben er nog steeds onderste boven van!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

@ Kim, ja er is weer hoop...en hoop doet leven...
ik weet ook al dat ik thuis een stevige potje zal janken...nu met alle drukte op het werk komt et niet..
heb wel even net weer na een hele lange tijd naar de foto van Kaylash gekeken...toen schoot ik wel weer vol...

een gebakje! dat is een goed idee! hahaha! wij doen tegenwoordig niets anders dan gebakjes eten he! geweldig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Zit hier te huilen achter mijn scherm! Devika, wat een hoop, wat een feest, het is zo ver!!!! Ben zo blij voor je! Ga nu even je berichten lezen, want ik heb het nog niet eens echt gelezen...

Een half jaar geleden dat je Kaylash moest laten gaan, en nu nieuwe hoop die zich aandient! Wat heerlijk. Maar wat een spanning bij jou! Je man weet het nog niet! Lekkere timing dat je telefoon nu leeg is, hihi! Ik zit gelijk aan het dekentje te denken dat je hebt gekocht. Die drang om dat te doen.... Die kleine in je buik wilde daar misschien al iets mee zeggen. Wat mooi. Ben zo blij voor je! We willen een banner!!!!

Tam, ik moest zo lachen om die kleine dame van jullie die zich verborgen hield en gewoon terug schopte doen de echoscopiste haar in beweging probeerde te laten komen. Haha, dat wordt een pittig dametje. En wat wordt ze al groot! 1500 gram, echt al een heel meisje daar in jouw buik! En wat je schrijft is goed, dat je op je werk aan gaat geven dat er echt niet meer bij kan. Accepteren ze dat? Heb je nu trouwens vakantie?

Cyn, ik had nog helemaal niet gereageerd op jouw bericht, sorry. Wat naar dat je gisteren nog geen uitslag kreeg! Ook zo zeggen: ik heb het zien liggen.... pffff daar krijg je toch de kriebels van! Dat het er wel ligt en jij het niet weet! Ik hoop dat je het vandaag hoort. Morgen je tattoo! Hoe laat ga je?

Laura, wat fijn dat je nieuwe functie zo leuk is! En hoe is het met Semmy?

Maria, hoe is het bij jou? Hoe is het om alleen de hele dag met Matilda te zijn? Hoe gaat de borstvoeding?

Ik voel me vandaag fijn. De echo was zo mooi. Echt ontroerend mooi. Dan heb ik mijn pepmiddel weer voor even gehad en ik heb uren zitten staren naar de fototjes. Daarna alles gepoetst in huis. Want zo meteen komen er kijkers voor ons huis. Ik hoop zo dat het wat wordt. En dan ook nog het goede nieuws van Devika! Ow, wat een mooie dag!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

Oh Devika meid!!!!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D Ik zit hier dus net als Kim met tranen achter mijn pc, oh mijn hemel.....ja ja ja ja ja jaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaylash krijgt een broertje of zusje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D:-D

kus voor jou!
Mariaxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-03-2011

[Afbeelding: vrolijk-hoera-zwanger.jpg] JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wauw, devika, wat een ontzettend goed nieuws. Ik heb een glimlach van oor tot oor hier haha. Zo zie je maar................hoe ga je het je man vertellen?
Het gebakje laat ik effe ivm met mijn suikertest morgen. Kan toch moeilijk uitleggen dat ik steeds gebak moet eten vanwege al dat goede nieuws hier hahaha.

JAHOE! Heb er verder effe geen woorden voor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Ik zie nu, bij jou was het ook ronde 4 na de bevalling!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-03-2011

madelief; super van je echo trouwens. Geweldig ook. Kan me voorstellen dat dit je weer effe kracht geeft. Een mooie dag dus weero hier.
Ik heb nog geen vakantie, volgende week. Ben net terug van een cursus (gaap). En vrijdag een drukke dag; carnavalsviering.

Ik wacht even af wat te testen morgen zeggen wat ik op mijn werk zeg hoor. Ik werk nu meer dan dat de arbo aangegeven heeft dus in principe kan dat geen kwaad ,maar ik moet wel taken overdragen en je moet wel alles goed afsluiten. Heb na de vakantie ook nog oudergesprekken dus moet in de vakantie ook nog aan de slag daarmee. Afijn, nog even.....Net maakte ze een nieuwe afspraak na de cursus voor de volgende en die is in mijn verlof: dus deze dame liet haar agenda lekker in de tas liggen haha. Heerlijk gevoel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-03-2011

lieve cyn, ik denk aan je. Ben benieuwd naar de uitslagen meid. liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

Same here, ik ben ook benieuwd wat ze je hebben verteld Cyn, ik hoop echt op goed nieuws!

Tam, jammer dat je kleine meid al zo verstopt lag! wel goed teken dat ze er al zo goed bij ligt vind ik. Ik kan mij voorstellen dat je flink wat traantjes gelaten hebt, je zal veel aan je lieve Britt* gedacht hebben... Nou knuffel voor jou. Ik ga straks nog even goed naar die foto kijken van de echo, gisteren kon ik er geen wijs uit worden, misschien ben ik vandaag wat frisser en vlotter :-D

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-03-2011

@ Madelief, ja na het lezen van jullie reacties heb ik het ook niet meer droog gehouden. Ik moet et echt nog beseffen.
Kan niet wachten tot ik het aan mijn man kan vertellen.
En je heb helemaal gelijkt van het dekentje! Zo had ik het nog niet bekeken! Het heeft mij 6maande gekost voor ik echt iets kon kopen.
En vorige week deed ik het ineens. Ja…dat kan geen toeval zijn…
Ja idd ronde 4 na de bevalling. ( ronde na de bevalling niet meegeteld)

Ooh ja ik ga zo een nieuwe banner maken!
Ja het voelt ook zo fijn, iedereen heeft mooi nieuws vandaag. Ik hoop dat Cyn ons ook gauw blij maakt.


@ Maria,
Dank je wel!!! Hihi, toch het stokje doorgegeven he! Deze kleintje is verwekt op de dag dat Mathilda geboren is.
Ooh kreeg tranen toe in las Kaylash krijgt een broertje of een zusje….wat klinkt dat mooi…
Alleen jammer dat hij zijn nieuwe brusje nooit zal kennen…maar hij heeft hem/haar vast geselecteerd daar boven en naar ons toegestuurd..

@ Tam,
Jij ook bedankt voor het mooie plaatje en de lieve felicitaties. Ooh je mag geen gebakje. Ik begrijp het wel hoor. Oke, een likje van de slagroom, dat zal vast geen kwaad kunnen.
Weet niet precies hoe ik het mijn man ga vertellen. Ik heb dus dat rompertje met “mijn papa is the best”gekocht. Ik wilde nog een speen van papa maar kon die zo snel nergens vinden. En heb babyslofjes meegenomen. En alles als kadotje verpakt. Die geef ik hem zo in de auto als hij mij komt ophalen.



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-03-2011

Jeetje Maria heeft echt der stokje doorgegeven aan Devika!!!! Wauw!!! Meissie, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!! jeetje wat een goede berichten hier allemaal!!! Kan je het al een beetje bevatten?

Zl ik dan wachten op het stokje van tam? Haha!!

Oeh ik word echt blij van de goede echo van madelief en Devika die gewoon zwanger is!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Oh wat bijzonder ook weer! Dat die kleine uk in jouw buik verwekt is toen Matilda haar eerste dagje buiten de buik van Maria had! Enne, geweldig, die banner! heerlijk!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-03-2011

Devika,
wat een super goed nieuws!
vond het al zo raar dat er zoveel was geschreven... ik had gisteravond nog gekeken haha.

wow!! echt geweldig.
en inderdaad zo bijzonder, net dat dekentje gekocht, en nu een positieve test!
wanneer kan je het je man vertellen?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-03-2011

ben n beetje teleurgesteld.
ik weet nog NIKS.
heb gebeld om 14.00 uur. "de gyn heeft het stapeltje uitslagen meegenomen naar zijn kamer"
"hij belt je zelf terug"... "ja dat kan vandaag"...

het is nu 18.30 uur en ik heb nog niks gehoord.
stelletje.. ##@@!#!#...

maarja, eerst maar eens richten op morgen, 10.00 uur...

ga nu even eten maken, ik rammel!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

Jee Cyn, wat stom! Sad waarom bellen ze nou niet terug? ik vind dat echt zo slordig....bah.
Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg......jemig.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

hey Madelief, hoe was het gisteren bij je huisarts eigenlijk?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-03-2011

oh balen cyn......dat is toch echt niet normaal. Nu maar hopen dat je geduld beloond wordt met goed nieuws toch? Blijf gewoon voor je duimen.

Willen jullie duimen dat morgen alles goed is met de tests? Vind het toch wel spannend! liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-03-2011

Dat meen je niet! Cyn, ik zou ook echt op ontploffen staan! Wat een eikels! Dat ze niet een beetje nadenken over de spanning van zo'n uitslag voor jou!

Maria, lief dat je het vraagt. Goed eigenlijk. Het was fijn om even van een prof te horen dat het allemaal zo normaal is wat ik voel. Dat ze niet anders had verwacht. En dat het niet gek is dat ik niet kan ontspannen. Dat de enige manier om afleiding te zoeken nu is afleiding zoeken bij andere mensen, omdat die je dan meeslepen. maar dat ik niet moet verwachten dat ik met een boek op de bank me fijn ga voelen. En dat ik me niet schuldig moet voelen naar mijn werkgever, dat is nou eenmaal ondernemersrisico. En dat kindjes er eigenlijk niet zo veel van mee krijgen als de mama zo gestesst is volgens haar. Ik heb heel hard zitten huilen en ze heeft me echt wel een beetje gerust gesteld. Ik zit nog steeds onwijs in over mijn werk. Doe echt niets, kom niet verder. Volgende week een afspraak bij de arboarts en dat vind ik onwijs spannend.

Hoe is het bij jou? Hoe is het alleen thuis overdag met die kleine dame?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-03-2011

ja tam! we gaan zeker voor je duimen.
komt allemaal goed.

en als je moet blijven om dat spul te drinken zegt dat nog niks!
ik denk aan je


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-03-2011

Tam!!!! Hier draaien de duimen alweer hoor!!!
Maar het kan toch niet anders dat jij morgen ook gewoon goed bericht krijgt?!?! Daar ga ik wel vanuit natuurlijk!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-03-2011

Tam, ik denk zeker aan je! ik kan mij indenken dat je het spannend vindt, maar het is vast allemaal goed! het kan niet anders. Zet em op morgen!!!


Madelief, het is inderdaad fijn te horen dat de gevoelens die je hebt normaal zijn, het neemt ze alleen nog niet weg he...ik vind het fijn te horen dat ze je een beetje heeft kunnen geruststellen.
Ik begrijp goed dat je het gesprek met je arbo-arts spannend vindt, ik had dat ook. Ik was bang dat hij mij een aansteller zou vinden, negatief....zoiets. Ik heb tot laat in mijn zwangerschap een inner-loyaliteitsconflict (nieuw woord :?) gehad naar mijn werk toe. Ik zat voornamelijk mijzelf in de weg eigenlijk....ik heb mij constant schuldig gevoeld dat ik niet aan het werk was. Achteraf gezien was dat misplaatst, de rust die ik nam van het werk werd mij gegund en egenlijk door iedereen gesteund. Resultaat van mijn misplaatste loyaliteit was dat ik op een gegeven moment na gewoon maar doorwerken zo op was, zo enorm gestrest, dat ik helemaal niet meer kon werken. Ik had gewoon minder moeten gaan werken toen het slechter met mij ging. Maar misschien is het voor jou heel anders, dat weet ik niet.
En inderdaad, ik heb mij ook druk gemaakt dat al die stress zo slecht voor mijn kindje zou zijn, ik voelde mij zo rot dat ik mij rot voelde en dat misschien een negatieve uitwerking op mijn kind zou hebben. Ik heb er veel over gelezen en het blijkt dat je met name stress in het laatste trimester moet voorkomen, want dan blijkt het kindje er echt last van te krijgen.
Misschien is een medisch psycholoog ook wel wat voor jou? via het ziekenhuis...

Ja, inderdaad home alone met Matilda, ik vond het wel even erg dat hij weer moest werken, ik miste hem zo erg!
Inmiddels wel mijn draai gevonden, het is best druk met zo'n kleintje, ik ben ongemerkt de hele dag met haar bezig. Ik heb vanmiddag wel lekker een uurtje met haar geslapen, heerlijk! in ons nieuwe bed, een heel groot heerlijk bed met afstandsbediening zodat het hoofdeinde omhoog kan...oehhhh! :-D Borstvoeding gaat echt goed nu, ben ik zo blij mee.
Vanmiddag is er nog een vriendinnetje gekomen om haar te bewonderen, en vanavond met manlief naar het stemlokaal gegaan..nu even aan het chillen op de bank.
Ik ga haar zo even voeden en dan vroeg naar bed.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-03-2011

Tam ik duim! Hoe laat moet je?

Maria, wat je schrijft.... het voelt precies zo! Ik voel me zo schuldig naar mijn werk dat ik steeds maar over mijn eigen grenzen ga. Op een bepaald moment trek ik dat niet meer en stort ik in. Dan ben ik weer terug bij af. Maar ik voel me zo schuldig dat ik niet genoeg werk en er weinig ben! En wat je zegt over de arboarts. Ik ben ook bang dat hij zegt: hup, aan het werk, stel je niet aan. Maar ik kan het gewoon niet. Ben zo gestresst en moe. Hoeveel heb jij uiteindelijk gewerkt tijdens de zwangerschap? Vanaf wanneer was je 100% thuis?

Die medisch psycholoog heb ik een paar weken geleden gesproken. En dat klikte niet. Dat meisje (want zo voelde het) was volgens mij nog jonger dan ik. Ze had geen uitstraling dat ze me wel ging helpen. Ik vulde eigenlijk alles zelf in. het was fijn mijn verhaal een keer kwijt te kunnen, maar ik heb geen behoefte aan vervolg. Nu hoorde ik dat zij nieuw is en dat er ook een ervaring psych is. Daar ga ik toch maar naar vragen.

Fijn dat je je draai gevonden hebt! Het is ook druk! Je bent toch heel vaak aan het voeden en verzorgen. Ook al slaapt ze vast veel, het is maar kort.

Hier schijnt de zon en dat doet me goed. Ik ga nu een paar uurtjes aan het werk en dan vanmiddag met mijn moeder winkelen. Ik pas nauwelijks meer iets uit mijn kast, alleen de paar zwangerschapskleren die ik al had. Ik wil er ook weer eens leuk uit zien! Dus vanmiddag lekker naar Utrecht. Helemaal zin in.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-03-2011

Hey Madelief,
Ik heb eigenlijk vanaf de geboorte van Olivia niet meer met hart en ziel gewerkt. Ik werkte wel 100% maar gaf maar 50-75%. Ik ben drie maanden na de bevalling van Olivia aan het werk gegaan, ik bleek toen ook weer zwanger. De stress kwam tot een hoogtepunt toen ik een week of 16 zwanger was, ik ben toen niet minder gaan werken maar heb wel hulp van een psycholoog aangevraagd en gekregen. Toen ik rond de 19 weken was kreeg ik een placentabloeding en ben ik twee keer opgenomen geweest, ik heb daarna niet meer gewerkt. Ik was met 22 weken lichamelijk misschien wel weer in staat te werken maar geestelijk niet.
Achteraf gezien had ik met 16 weken even thuis moeten blijven of minder moeten gaan werken.
Ik snap nu achteraf niet waarom ik mij zo druk heb gemaakt....mijn collega's vragen steeds naar me, komen langs, mailen mij, sturen kaarten. Ze laten weten dat ik gemist word en dat ze blij zijn als ik straks weer terug ben. Ik was bang dat ik "overbodig" zou worden, dat ze mij zouden vergeten of dat ze mij een aanstellerige ziekmelder zouden vinden....zoiets. Maar zelfs al zou dat gebeuren, wat dan? dan zat ik waarschijnlijk toch niet op mijn plek daar en moet ik gewoon op zoek naar iets anders.
Het gaat maar om een half jaar in je leven Madelief, en echt, iedereen zal begrijpen dat je nu voor jezelf en dit kindje kiest. Je bent je eerste kindje verloren, iedereen zal begrijpen dat je extra zuinig op deze zwangerschap bent.
Hey, cool dat je kleding gaat shoppen! :-D dat is zo leuk! Ik pas nu weer bijna in mijn eigen kleding en dat is ook weer zoooooo fijn!

Tam, ik vraag mij af hoe het gegaan is!

Devika, hoe reageerde je man? :-D ik vind het nog zo'n geweldig nieuws!!!!!! word er helemaal blij van. Dat was wel even anders wakker worden vanmorgen he? met zo'n kleine frummel in je buik.......hoe spannend!!!!!! :-D

Nou meiden, ik ga vanmiddag naar het cb met Matilda, naar het weegspreekuur, even kijken of de borstvoeding geeft wat ze nodig heeft. Eerst even de markt over.

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-03-2011

hey Kim, ik zie dat je vandaag een echo hebt in het zh, succes meid! ik denk aan je.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-03-2011

Oh, Maria, leuk! dan kun je zien hoe snel zo'n kleine frummel groeit! Over je werk. Jij bent dus ook behoorlijk over je eigen grenzen heen gegaan. Van die placentabloeding, wat spannend zal dat geweest zijn. Ik was toen nog niet hier aan het schrijven. Ik maak me precies druk over de dingen die jij schrijft. Maar eerlijk gezegd heb ik soms ook heel sterk het gevoel dat het mijn plek niet meer is. Ik ben zo ontzettend veranderd. Ik pas er eigenlijk niet meer. Maar ja, ik moet ook inkomen houden. En nu ontslag nemen slaat nergens op. Ik weet ook dat er wel leuke dingen zijn, maar die zie ik nu niet. Ik hoop gewoon dat de arboarts een beetje begrijpend is. Ik val echt om van de stress namelijk. Maar het lastige is, ik vind de afleiding van mijn werk ook wel heel fijn af en toe.

Dat jij je eigen kleding al weer past! wow, wat snel! Ben bang dat dat bij mij nog heel lang gaat duren. Die paar kilo van de vorige zwangerschap zaten nog lekker op mijn buik geplakt. Daar stapelt nu een mooi laagje bovenop. Dat wordt echt bikkelen om weg te krijgen volgens mij.....

Devika, hoe reageerde je mannetje? Vast helemaal blij! Hoe voel je je nu?

Kim, spannend, echo vandaag!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-03-2011

Madelief, ik had precies hetzelfde, voelde het hetzelfde. Ik vroeg mij echt serieus af of ik wel op mijn plek zat daar. Mijn psych raadde mij aan om even geen grote beslissingen te nemen. Ik kon namelijk niet goed meer relativeren (door de hormonen en door de stress/rouw), ik had echt bijna geen relativerend vermogen over, is dat bij jou misschien ook? want dan zou ik even niets doen meid, ik voel mij nu ze geboren is al zo veel beter, kan opeens weer bedenken waarom ik mijn baan leuk vond..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-03-2011

Hallo Lieverdjes!

Ja mijn man was heel emotioneel. Ik gaf hem het cadeautje. Hij zag eerst het rompertje met “ mijn papa is the best”
Hij durfde niet te hopen dat het echt zo was. Toen de test gewezen. Weet je het zeker vroeg hij. Ja, echt we zijn weer zwanger!
Hij is natuurlijk heeeeeel blij. Maar ooh zo voorzichtig. Hij zei wel dat hij heel bang is dat het weer mis gaat. We hebben al een kind verloren, dat mag niet nog een keer gebeuren zij hij. Ooh ik schiet weer vol als ik eraan denk hoe hij dat zei. Maar hij is heel blij maar staat met beide benen op de grond. Ik ben dan allerlei plannen aan het maken maar hij wilt eerst afwachten tot de echo’s enzo.

Vanochtend met het ziekenhuis gebeld. Wat een drama, ik loop sinds vorig jaar bij het ziekenhuis. Mijn gyno zei dat ik meteen moet bellen als ik weer zwanger ben.
Ze gaan dan kijken of ik een bmh-ring moet. En nog andere testen. Ik dus net bellen, kom ik er bij de telefoniste niet doorheen. Nee, vraag maar een verwijzing van je huisarts.
Mijn huisarts? Wat heeft die hier nou mee te maken. Nee ik moet echt terug naar mijn ha en een briefje vragen.
Ha gebeld. Na half 11 zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar op donderdag! Heb ik weer!
Dus wachten tot morgen.

Ik heb ook een trage schildklier. Slik daar medicijnen voor. Ook die arts moest ik bellen zodra ik weer zwanger ben. Gebeld, ook die is onbereikbaar. Ik word terug gebeld…

Maar goed, ik heb alles over voor een gezonde zwangerschap en een gezond kindje. Mij krijgen ze niet klein! Ik zal vechten voor dit kindje.
In november wil ik hem/haar gezond en wel in mijn armen hebben….



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-03-2011

oh ja, mijn man was meteen daarna toch wel enthousiast. De vorige keer, net voordat ik was bevallen van Kaylash, had mijn man een zwangerschaps app ondenkt op zijn i-phone. was ie heel blij mee. die heeft hij nauwlijks kunnen gebruiken. gisteren heeft hij die app weer ingesteld. die zal hem nu elke dag vertellen hoe groot de baby is, wat ie allemaal kan etc etc. lief he! ^^


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-03-2011

Oh, wat klinkt dat ontroerend! Hij is gewoon super voorzichtig, logisch hoor! Maar devika, wat naar dat die telefoniste je zo afscheept als je dat met de gyn hebt afgesproken! Dat kan toch eigenlijk niet! En goede instelling zeg, dat je er voor wilt knokken om deze kleine in november in je armen te hebben! NOVEMBER!!!! YEEEEEHHHH dit jaar nog!!!

Maria, ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb echt het gevoel dat ik overal vanaf wil en onder de dekens wil kruipen. Misschien komt dat inderdaad door de hormonen en de stress.... Ik neem dat advies van jouw psych ook maar even aan: geen grote beslissingen nemen dus.... Fijn dat jij je nu al wel veel beter voelt!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-03-2011

@ Cyn,
Dank je wel meid! Ik hoop zo van harte dat ik jou heel gauw ook zo mag feliciteren! Ja echt, dat hoop ik echt!
En wat jammer dat je nog niets weet. Wat een gedoe bij de gyno. En ook omdat je weet dat het echt daar ligt.
Pak em even op en lees voor wat erin staat denk je dan he! Ik snap niet dat mensen daar geen rekening mee houden. Je wacht al zo lang.
Ik hoop voor je dat het verlossende woord heeel gauw komt!

@Laura,
Dan je wel Laura!
Ja goed idee! We vragen Kim om haar stokje over te dragen aan Cyn en daarna vragen we Tam die van haar aan jou te geven!
Ooh wat zou dat heerlijk zijn joh als we allemaal zo ver waren.


@ Madelief,
Haha, ja ik zei het die dag, en et kwam nog uit ook! Hoop dat Kim en Tam ook zo hun stokje doorgeven. Hihi.
Ja die banner, ik werd daar gister wel emotionele van. Dit is dezelfde die ik destijds ook voor Kaylash had gemaakt.
En wat goed dat de arts je zo heeft kunnen gerust stellen. Je gevoel is zeker helemaal normaal hoor. Ik denk dat ik dat straks ook zal hebben.
Ik bevat het nu nog steeds niet. Kan het soms nog steeds niet geloven dat er echt een kleintje in mijn groeit. Ik weet ook niet hoe ik die weken door moet komen.
Mijn man zei dat hij het even voor ons wilt houden. Niemand mag het nog weten. Hij is bang. Pas na 12 weken.
Maar ik zei ook tegen hem, dat is zo’n kromme gedachte…wij moeten juist beter weten. Vorige keer hebben we het ook pas na 12 weken verteld..uiteindelijk ging het 10 weken later mis…maar goed, ik zie wel hoe lang we het volhouden.

Ooh jij gaat straks lekker kleren shoppen! Heerlijk! Ik zat stiekem ook al te kijken naar zwkleren…ik overdrijf…ik weet het…maar kan niet wachten tot ik wat verder ben…
En ja, als alles goed gaat beval ik dit jaar nog. Vind dat zo mooi…dus toch een kindje in 2011. Zoals het had moeten zijn…ik hoop zo dat het echt zo mag zijn!


@ Tam,
Ja we duimen voor je dat de test vandaag goed gaat! Krijg je meteen uitslag?
Ik hoop zo anders moet je steeds in spanning wachten he.

@ Maria,
Dat inner-loyaliteitsconflict ( wat een duur woord! ) die je voelde is heel normaal hoor.
Ik weet dat ik bij mijn vorige zwangerschap, toen ik ook vaak naar het zh moest, dat ik me ook steeds schuldig voelde. Et mocht allemaal in de tijd van mijn baas gelukkig.
Vonden ze prima. Maar ik had ook even last van schuldgevoel. Maar wat je zegt, dat is zo misplaatst. Je doet het voor jou, voor je kleintje. Die is alles waard!

En jij bent tegenwoordig alleen thuis met Matilda. Kan me voorstellen dat het voor jou en je vriend wennen is. Hij blijft natuurlijk liever 24/7 bij zijn meisjes!
Wat heb je een heerlijke bed! Lekker in kroelen met je meisje. Zo fantaseer ik dat ook. Straks in ons grote bed met ons kleintje. Ik zei tegen mijn man dat ik ook een grotere bed wilt zodat de kleine straks altijd bij ons kan slapen..hihi..
Ooh hemel je past alweer in je eingen kleren!!!!! Hoe kan dat? na 2 weken al. Dat doe je goed! Hahaha, lekker hoor!
Ooh en straks lekker met Matilda naar buiten. Heerlijk! geniet ervan!

@ Kim,
Hoe was je echo meid! Kom maar op met je mooie nieuws en foto’s!!!

@ Kersje,
Waar ben je meid? Alles goed?



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-03-2011

hee lieve dames, hier ik even kort. Heb wat hoofdpijn. Tja...hele morgen niet mogen eten oa. Helaas wees de test uit dat ik idd zw-suiker heb. Op zich natuurlijk niet het einde van de wereld, maar ik ben er heel emotioneel over...gewoon omdat het met stofwisseling te maken heeft. Britt* kon juist geen suikers opnemen en dit kindje dan weer te veel? Afijn, het heeft niks met elkaar te maken maar toch.
Ik heb volgende week een afspraak bij de diabetici om te leren hoe te prikken....moet dan 5 keer per dag prikken om mijn waarde in de gaten te houden en daarna naar een dietist. Mijn eetpatroon aapassen, naar met name vaker eten op een dag. Ik hoor het wel.

Typ vanavond meer, even nog wat slapen................liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-03-2011

hey Tam, wat een rotnieuws zeg Sad
Ik kan mij voorstellen dat je er verdrietig over bent, dat het je aan Britt* doet terugdenken.
Ben wel blij dat ze erachter zijn gekomen moet ik bekennen, nu kunnen ze je goed behandelen.
Ik vind het rot voor je meid, ik had het allemaal onbezorgder voor je gewild.

liefs en knuffel,
Maria
(en piepklein kusje van Matilda)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-03-2011

Ooh Tam wat een rotnieuws.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar emotioneel van wordt. De ene kindje kon geen suikers uit haar voeding halen en jij heb nu een overdosis.
Zo oneerlijk allemaal he.
En wat heftig dat je straks 5x p/d moet prikken.
Een troost, als het alleen tijdens de zwangerschap duurt het nog maar maximaal 12 weken dat je moet prikken.
En die zijn zo voorbij. Een hele hele hele dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-03-2011

een goede avond.
heb telefoon gehad van het ziekenhuis.
de gyn. moet mijn uitslag eerst overleggen met de internist.
en hij krijgt haar niet te pakken. dus we moeten gewoon wachten.
ik heb stiekem toch goede hoop, als er echt wat mis was, hadden ze me niet zo lang laten wachten. (toch?)

vanmorgen een tatoeage laten zetten op mijn enkel.. potver wat deed dat zeer haha
maar het staat! ga een poging doen om een foto hier te zetten. heb alleen geen idee hoe
dus moet dat nog even uitzoeken.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-03-2011

[ATTACH=CONFIG]1237[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

Devika!
Wat een geweldig nieuws!!!! Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
Hier ook traantjes van blijdschap/ontroering, weet ik veel!!!!

Jeetje, moet even zuchten, hihi. Ga gauw alles bijlezen, ben zo benieuwd hoe je je voelt!!!

Hele dikke knuffel voor jou en 't kleintje in je buikie:-D:-D:-D

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

Hey lieve meiden,

Pffff, heb het meeste nu geloof ik bij kunnen lezen…ja, ik heb het misschien iets te druk gehad deze week. Nou, ja, nu is het weekend. Straks naar het ziekenhuis voor controle. Ik was vandaag wel weer errug vroeg wakker, maar ja. :-?

Devika, wat een heerlijk nieuws om te lezen. :-D En begrijpelijk hoe je man reageerde. Mijn vriend zei gisteravond nog tegen me dat hij toch heel bang blijft. Dat merk ik verder niet echt aan hem (stoere mannen ook altijd), maar ik vind het wel heel logisch hoor. Eerst maar eens zien en dan geloven, ofzoiets. Kijk, ik voel ons kindje nu heel veel (bijna de hele dag door soms, hihi:-P) en dat stelt mij echt gerust (bij Puck had ik dat bijna niet namelijk). En dat vertel ik hem natuurlijk, maar het is anders dan het zelf te voelen. En mijn buik groeit ook flink, dat is voor mij ook een teken dat het goed gaat. En de goede echo vorige keer was natuurlijk ontzettend belangrijk!
Ik hoop voor jou dat de tijd snel zal gaan en dat jij en je man gerust gesteld zullen worden. Wat naar en raar trouwens dat je eerst weer langs de huisarts moet voor een verwijzing? :-oVolgens mij klopt dat niet hoor. En wat vervelend dat je de arts ivm je schildklier niet kon bereiken. Hopelijk lukt het vandaag.
Maar o, wat een fijn nieuws toch! Ik ga er ook een gebakje op eten, hoor! :-D

Cyn, wat is de tatoo goed gelukt! Ja, lijkt me heel pijnlijk op je enkel, stoer van je! Is het bij je man ook mooi geworden? Waar heeft hij hem laten zetten?
Meid, ik kan gewoon niet geloven dat ze jou zó lang laten wachten op de uitslag. Ik vind dat persoonlijk dus echt NIET kunnen! :evil: Ik hoop echt dat je vandaag dan de uitslag krijgt!!!

Oei, Tam, toch zw-suiker…wat een vervelend nieuws…Zou dat ook een reden zijn van je vermoeidheid (buiten ijzertekort dan)? Misschien een idee om toch op je werk al wat gas terug te nemen? Wat zegt je man ervan? (de mijne is nogal streng wat dat betreft, hihi, hij vind dat ik rustiger aan moet doen). Succes met de carnavalsviering en dan eindelijk even rust!
O, wilde nog even zeggen dat jullie kleine miss-attitude haar reputatie dus waar maakt, hihi. :mrgreen: Little miss diva. En wat ontroerend dat ze hetzelfde lipje heeft als haar zus…Tuurlijk ging de kraan open! Wat een emotionele tijd, hè?

Madelief, ben je nog geslaagd in Utrecht? Ik loop al de hele week in mijn nieuwe kleren rond (ja, ik heb meteen een hele zwik gekocht, ik draag niet iedere dag hetzelfde, haha:geekSmile! Ik krijg nu ook veel opmerkingen over mijn buik (dat ie zo mooi en gegroeid is natuurlijk). Wat heerlijk dat je echo weer goed was. En wat schiet het al op: 11 weken al! Jullie wondertje uit Lapland. :-D
Vervelend dat je je zo rot voelt over je werk, meid. Volgens mij heeft Maria je goed advies gegeven om nu geen grote beslissingen te nemen. Over een tijdje voelt het misschien wel anders. Ik heb dat probleem nu niet (ik heb het erg naar mijn zin op het werk). Maar het is wel een hele drukke baan en ik merk dat het ergens mijn eer te na is om een stapje terug te doen? Dus ik ben wel heel vaak moe. Maar verder gaat het eigenlijk heel goed en heb ik ook niet het idee dat het niet goed is voor mijn kleine kersje (anders zou ik minderen). Maar het kan natuurlijk dat het nog zwaarder gaat worden, dat realiseer ik me maar al te goed. En dan is het jammer voor de baas, maar dan gaat mijn spruitje voor! En dat lijkt me ook heel normaal. Tuurlijk zou ik het ook moeilijk hebben (wil absoluut mijn werk niet in de steek laten). Maar wat moet dat moet (als het moet). Kan je me nog volgen of is het wartaal geworden, haha?Confusedhock:


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

Maria, wat klinkt dat heerlijk. Saampjes op stap met Matilda. :-D Lekker over de markt struinen en naar het CB. En kroelen in het grote bed! Ik heb daar ook zo’n zin in…Nog een paar dagen en dan zit ik op de helft! En dan nog ongeveer 3,5 maand werken en dan gaat mijn verlof in…Ben wel benieuwd of mijn contract verlengd gaat worden (loopt af op 4 juli). Zo niet, dan zou ik dat heel jammer vinden. Aan de andere kant vind ik het ook helemaal geen naar vooruitzicht om wat langer thuis te kunnen blijven bij mijn kind. :-? We zien het allemaal wel. Wat fijn dat je collega’s zo meelevend zijn! Jammer dat je je zo druk hebt gemaakt om het werk, maar ook heel logisch hoor. Dat doe je toch. Dan moet er eerst een knop om, denk ik, voordat je geaccepteerd hebt dat het niet anders is en dat het niet uit maakt of iemand het je kwalijk neemt (wat ze niet doen gelukkig).
Fijn dat de borstvoeding nu goed gaat! Hoe is het nu met je onderkantje eigenlijk? En je past al bijna weer in je normale kleren? Wauw! :-o Dat gaat bij mij echt niet zo zijn, vrees ik (er zit weer een kilo aan, haha)!
Heerlijk dat je je draai met Matilda hebt gevonden. Ik kan me voorstellen dat je je vriend wel erg miste, toen hij weer ging werken. Gelukkig is het bijna weekend en kunnen jullie weer samen met Matilda het leven vieren!

Kim, hoe was je echo? Alles goed met de nierbekjes? En hoe gaat het met het kamertje? En met jou? Vandaag de babyshower toch? Heel veel plezier!:-D

Laura, jij wilt straks het stokje van Tam wel overnemen? Ik vind dat een goed plan! Smile Hoe gaat het nu met Semmy en jullie neefje?

Ben trouwens benieuwd hoe het met Jasmien gaat. :-? Hoe ver zal ze nu zijn? Hoop dat het allemaal goed gaat met haar. Maar ik denk dat ze niet meer mee leest. Misschien dat ze nog wat laat weten als haar kleintje geboren is?

Nou, meiden, ik hoop dat ik niets en niemand vergeten ben…Confusedhock:
Met mij gaat het eigenlijk best goed. Wel druk dus, maar het is nu weekend (voor mij, want ben vandaag vrij) en hoop ik weer een beetje tot rust te kunnen komen. De kleine is beweeglijk en tovert vaak een glimlach op mijn gezicht. Smile Ik heb zin om hem/haar straks weer even te mogen bewonderen. En dan volgende week alweer (deel 2 20weken echo)! Vandaag een ‘gewone’ controle. Gewoon zal het wel nooit meer worden, denk ik, maar goed, toch fijn dat we zo goed in de gaten worden gehouden. Vanmiddag nog even langs bij mij schoonmoeder en natuurlijk nog even een taartje smullen op het goede nieuws van Devika!:mrgreen:
Morgen gaan we eten bij mijn schoonvader en zondag ga ik high tea-en met twee vriendinnen. Leuke dingen dus in het vooruitzicht! Gaan jullie nog wat leuks doen?
Uma…wat zal ik eens zeggen over Uma…ze is dol op eierkoeken van de bakker, maar het is ook zo leuk om een stukje eierkoek in je drinkbakje te gooien en dan te kijken wat er gebeurt…:-o En ze babbelt en babbelt maar! Waar ze het toch allemaal over heeft??? Poezengeklets (gezwets).

Liefs van mij en een schopje (of zwaaien?) van kleine Kersje,
Kersje



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-03-2011

@ Cyn,
ooh wat een mooie tatoeage!! ooh hij is echt heel mooi!
en wat naar dat je nog geen uitslag heb. maar als ze willen overleggen, tja..
niet van het ergste uitgaan he! alles komt goed.
dikke knuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-03-2011

@ Kersje,

dank je wel!!!! haha, ik ben er nog steeds ondersteboven van!
rare is, ik heb maar 1 test gedaan van kruitvat. en ik geloofde het meteen. terwijl de vorige keer heb ik 4x getest!
mijn man is nu ook een beetje geland, hij vind het geweldig natuurlijk. af en toe durft hij weer te dromen. maar hij blijft wel zeggen dat we niet moeten overhaasten en voorzichtig moeten blijven.


en wat heerlijk dat kleine kersje zo heel de dag schopt. bijzonder hoor Kaylash schopte niet zoveel. dus het echte werk heb ik niet echt gevoeld. voelde hem af en toe.

ooh en je heb vandaag een echo! spannend! dan weten we straks ook het geslacht he..hihihi.
oh en je heb een lekkere weekeind voor de boeg zo! hige-tea, koekjes eten. geniet ervan! laat je lekker verwennen!
en wat een verwend nest die Uma. eierkoekjes! hahaha! geweldig! ook een diva!

@ Kim,
hoe was de echo meid? en veel plezier vandaag op je babyshower! geniet ervan!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-03-2011

ik heb vandaag een lekkere vrije dag! ben nu even thuis. straks naar de tempel. ik ben lid van de vrijwillegersclub in de tempel. en eehh coordinatrice in de keuken. vanavond vieren we heel groot een indiaase feestdag. maar overdag moet er eerst gekookt worden. ga ik zo naar toe. heb er echt zin in. morgen weer een heerlijk dagje vrij. misschien even naar rotterdam. mijn moeder komt vandaag terug van vakantie. ooh wat heb ik haar gemist!( 5 weken vakantie is toch belachelijk! hahah)

gisteren waren we op visite bij mijn schoonzusje. mijn schoonouders waren er ook. ik voelde me net of er heel groot op mijn voorhoofd " zwanger "stond! haha.
en volgens mij zijn mijn borsten echt een maat gegroeid. of zit tussen mijn oren maar ze zagen er gisteren verdacht groot uit. of et kwam door mijn top. ik dacht steeds, straks merken ze dat op. hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

O, Devika, je borsten verraden je, haha!
Ik heb zaterdag nieuwe bh's gekocht (zit veel beter nu). Ik durf de maat niet eens te vertellen...hou het maar op XXXL...:oops:

Ga je het je moeder ook nog niet vertellen? Moeilijk om je mond te houden, he?

Veel plezier in de tempel vandaag!:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2011

lieve meiden,

ik moet jullie wat vertellen.
de uitslag is nog niet binnen maar ik wacht nu maar af en ga er niet achteraan blijven bellen.

gisteren, op de dag dat wij een tatoeage hebben laten zetten van onze wesley...
heb ik mijn vriend 's middags meegenomen naar de begraafplaats.
bij het grafje van Wesley heb ik hem mogen vertellen dat Wesley een broertje of zusje krijgt.

meiden, IK BEN ZWANGER!

de eerste test gisterochtend was erg onduidelijk, na een uur zag ik toch 2 strepen.
's middags werd ik gek, ik kon het niet geloven.
ik heb een test gehaald en die was meteen duidelijk.
ik kan het maar niet geloven!
en het gekke is, ik ben een week eerder uitgerekend dan dat ik van wesley was uitgerekend.
naja, het had misschien zo moeten zijn .. kan niet anders


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-03-2011

Ah nee maak me gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
CYN!!!!!!:-D Ik zit weer te grienen achter de laptop OH MEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben zo blij voor je, zo blij!!!!!!!!
Oh je lieve jongetje krijgt een broertje of zusje, wat bijzonder, wat prachtig!!!!
Net als bij mij schelen ze dan bijna een jaar, heel raar en heel bijzonder inderdaad.

oh meid, dikke knuffel voor jou, ik gun het jullie zo. HOE GEWELDIG!:-D:-D:-D:-D:-D

ahhhhhh.....slik....

Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-03-2011

We zijn allemaal zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en ik geweest)\

jeahhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-03-2011

JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH wat een nieuws! Gefeliciteerd:-D:ugeek:Confusedhock:Smile:-D:geek::mrgreen::-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-03-2011

Oh, meiden, hier ook tranen! Wie had dat kunnen dromen. Cyn, wat geweldig! Oh, wat een feest! Allemaal weer zwanger of geweest! En bij jou ook zo'n bijzondere uitgerekende datum. We willen een mooie banner!!!!! Wanneer ben je uitgerekend?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-03-2011

Zit hier helemaal te snotteren. Door hooikoorts deed ik dat al, maar met dit nieuws erbij blijft het hier lopen! haha.

Even bijlezen...

Cyn, vergeet door al het mooie nieuws bijna te zeggen dat je tatoo erg mooi is! Oh, deed veel pijn dus. Maar hij staat! En hoe! Mooi hoor. Wat ontzettend suf van die uitslagen. Dat ze daar niet wat meer moeite voor doen. Maar goed, jouw hoofd zit nu waarschijlijk even bij andere dingen! Dus dan gaat de tijd sneller!

Tam, ik lees jouw nieuws nu pas. Jee, wat naar zeg. En confronterend. Ook al heeft het niet met elkaar te maken, het brengt toch herinneringen en gevoelens boven. hoe voel je je vandaag?

Kersje, fijn dat je er weer bent! je bent dus lekker druk geweest. Nu weekend, geniet van de rust! ja, we zijn er goed geslaagd. Ik heb echt een paar mooie dingen gekocht. En allemaal geen positiekleren. Die kon ik echt niet leuk vinden. Maar hele leuke gewone jurkjes met veel rek! Daar kan die buik in groeien! Maar mijn buikje is echt al dik! Ik heb 'm vanochtend weer gemeten en ik ben al 3 cm dikker! wow, dat gaat snel zeg! Kan me voorstellen dat je de hele week al in nieuwe kleding loopt! het is fijn om je weer mooi te voelen!

En ik ben stiekem wel jaloers als je schrijft over je werk. Dat je er zo blij mee bent. Ik heb dat nu helemaal niet. En of het nu door de situatie komt of het werk, ik trek het dan gewoon helemaal niet. En goede instelling hoor, dat die kleine voor gaat! Ik hoop dat je op de momenten dat het er op aankomt, ook die keuzes kunt maken. Ik heb daar namelijk ontzettend veel moeite mee....

Oh, en die schopjes! Ik verlang er zo naar! mooi dat die mini-kersje je zo laat weten dat hij/zij er is. Volgende week al 20 weken! En 2e deel van de echo. Spannend hoor! En dan, dan komt deel 2 van je zwangerschap! Waarbij je alle uitslagen hebt gehad! Heerlijk!

Kim, hoe was de echo?

Maria, leuk hoor, kroelen in het grote bed! Ik verlang ook zo naar zo'n klein warm hummeltje bij ons! En over de markt met haar. Hoe was het bij het CB?

Nou, meiden, ik moet echt aan de studie. Zit hier maar te lummelen achter de computer!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2011

als ik het ff snel uitreken kom ik op 2 november. (wesley zijn uitgerekende datum was 8 november)

devika, meid, wanneer ben jij uitgerekend? denk dat wij erg dicht bij elkaar zullen zitten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

Ooooooooooooooooooooooo, lieve Cyn,

Wat een [SIZE=7]geweldig nieuws!!![/SIZE]

Jeetje, ik ben er helemaal emotioneel van (en had net mascara opgedaan...)

Wat een mooie verrassing! Echt super!

Nou, dat wordt nog een taartje (en die buik maar groeien en ik maar roepen dat het door de baby komt)!!!

Dikke knuffel voor jou en je kleintje,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-03-2011

En Cyn, ik zit me net nog iets te bedenken. Het had bij jullie toch best lang geduurd voor je zwanger was van Wesley? Oh, dan is het nog mooier dat het nu al zo snel weer raak is!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2011

madelief,

ja dat klopt daarom had ik er nog helemaal niet op gerekend.
bij wesley duurde het precies een jaar.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2011

oh, de banner heb ik al. heb alleen geen flauw idee hoe ik die erop krijg haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-03-2011

net terug van carnaval en effe snel lezen....reageren later zo eerst eten, maar kan het niet laten. Ik zit hier met tranen in mijn ogen , mijn man komt bezorgd naar me toe en vraagt wat er is: Ik ben zo blij.........................onze cyn er nu ook bij. Jee, heb er geen woorden voor. En tranen alleen van vreugde. Meiden: onze engltjes daarboven hebben elkaar vast allemaal ontmoet en afgesproken dat het zo allemaal moest zijn. Allemaal voor een bengeltje na ons engeltje en voor Laura gaan we gewoon voor het 2e bengeltje...haar 3e kindje.

Ik vind het zo bijzonder, wij kunnen ons verdriet hier delen en nu hopelijk ook onze vreuigde. CYN: JOEhOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-03-2011

lieve dames,

Kan niet meer op alles reageren, maar doe mijn best.

devika: wat ontroerend hoe je het je man verteld hebt. Bijzonder. dat je dat verhaal later maar vaak mag
vertellen aan deze kleine. En wat rot hoe het ziekenhuis doet. Ze kunnen soms zo %*#$ zijn! maar zoals je zegt:
ze krijgen je niet klein! Wij hebben al genoeg meegemaakt en zijn echte vechters. Kan je het al wat beseffen?
Ook wel bijzonder als zo weinig mensen het weten niet? Je hebt het idee dat je straalt ofzo. En ja de boobs, haha
Ik ben na britt* een maat groter gegaan en nooit meer terug. Deze zw zijn ze wel een stuk gevoeliger dan de vorige keer.
Kan soms echt pijn in mijn tepels hebben. Ach...de mannen klagen niet denk ik dat ze groter zijn haha.

maria; als ik je hoor praten over MAthilde en je bed....dat is ook zo vaak wat ik fantaseer joh. wij hebben ook
nog niet zo lang een nieuw bed en zeg vaak tegen mijn man dat er ruimte genoeg is tussen ons voor heel veel kids.
En wat een heerlijk weertje ook om met de kleine te wandelen nu.

Cyn; meid, ik ben zo blij voor je. Een echt wondertje. Het moet zo zijn....al zal het ook wel spannend zijn.
Daar kunnen we allemaal over meepraten. En dan niet die ontzettend mooie tattoo. Krijg er kippevel van hoe alles
samenvalt. En ook jij al zo'n mooie manier van het je man vertellen. Ontroerend. Ik wens jullie ook echt het aller
aller beste.

kersje; ik denk dat de vermoeidheid meer komt door mijn hb, want die staat best laag. Maar ja. De weken tellen ook.
En heerlijk in je nieuwe kleren gelopen. Fijn he! En ja, met de weken die je hebt zal je idd wel al een buik hebben.
Gaat het ook sneller dan bij de eerste? En wat ga je leuke dingen doen allemaal. You go girl! Je klinkt heel goed in je
vel moet ik zeggen (ondanks die kilo's hihi of misschien juist daardoor)

madelief: de kleine gaat voor werk (hoor mij dat zeggen die daar ook niet naar luister). En lekker ook weer nieuwe
kleren. Ik heb niet zoveel gekocht deze keer moet ik zeggen. Had nog veel van de vorige keer.
Hier echt zo moe. Verkleed als boerin (ja, alle lk, sexy he haha) met een bolle buik onder haar schort carnaval gevierd.
Nou is dat niet echt zo mijn ding. En de raad van 11 maar zeuren dat ik moest hossen, want dan kwam die kleine er vanzelf wel
uit, grr. Ik heb gedanst met mijn bovenlichaam haha en op tijd gaan zitten af en toe. MAar dat houdt niet tegen dat ik echt over
spierpijn heb. Lekker op tijd naar bed. Na de vakantie moet ik nog 4 weken en ik heb mijn dag van vr naar di kunnen verzetten.
Dan heb ik een stagiaire en heb ik dus wat ondersteuning en tijd om op het gemak te eten en prikken. DAt betekend wel 2 volle dagen
achter elkaar, maar dat moet voor die 4 weken wel te lukken zijn hoop ik.

Gisteren had ik het echt gehad na het nieuws. Heb een hele dag moeten huilen. Er komt zoveel angst boven. Er is zoveel gebeurd.
Vandaag zie ik het wel wat zonniger. Het komt allemaal wel goed.

Deze week is een bijzondere week qua zwangerschappen. Heb ook nog een nieuwtje. Ik heb wel eens verteld over mijn zusje. Ze heeft
vorig jaar 3x een mk gehad. Daarna zijn ze in de mallemolen gekomen. tEsten voor zaad...hormoon spuiten en deze maand zouden ze gaan
beginnen met ivf of iui, maar ze vertelde ons gisteren dat ze zwanger zijn. een week of 6 nu.
Is nog geheim, maar jullie kennen haar toch niet hahaha. Heel bijzonder en emotioneel dus. Ook weer effe een wondertje toch?
En ze is niet eens in lapland geweest hihi.
meiden, kruip op de bank. Het goede nieuws van cyn geeft me net weer wat kracht. We zijn toch wel een bijzonder stelletje hier toch?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-03-2011

Even snel:

Vandaag geen echo gehad, maar een 'gewone' controle (bloeddruk en hartje luisteren). Ik vond het niet erg, vond het wel fijn om even 'gewoon' te zijn, haha.
Hartje was meteen te vinden (had hem/haar ook net gevoeld, dus geen zorgen). Volgende week deel 2 20 weken echo. Zullen we dan weten of we een jongen of een meid krijgen? Ik hoop het!

Liefs, (o, het is dit keer een moorkop geworden, had ik al jaren niet meer gegeten),
slaap lekker allemaal,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2011

Kersje,
De tattoo was wel even pijnlijk op sommige moment.
Ben wat dat betreft ook erg kleinzerig. Haha
Mijn vriend heeft een andere tattoo. 2 openslaande handen met daarin een hart.
En de naam en datum erbij. Erg mooi trouwens.

Nog even en dan zit je op 20 weken!
Spannend, volgende week weer een echo. Ben je er erg mee bezig?
En, ga je het geslacht bekend maken. Of ga je ons net als Maria zo lang in spanning houden?
Zie dat vandaag je weekend al is begonnen. Heerlijk!
Geniet er maar lekker van.


devika,
Heerlijk maar ook nog zo onwerkelijk… dat zwanger zijn.
Ik kan het soms echt niet geloven.
Zit ook met een glimlach van oor tot oor volgens mij.
En dan nu mijn mond maar houden. Mijn beste vriendinnetje weet altijd alles
Dus die heb ik gisteren ook als eerst gebeld. Verder hou ik het stil.


Ik voel deze zwangerschap bijna niet aan.
Ik kon al een paar dagen niet goed op mijn buik slapen, is altijd al heel gevoelig geweest.
Dat was wat vreemd, maar dacht dat het kwam omdat ik ongesteld zou worden.
Vorig jaar waren mijn borsten echt super gevoelig, en nu totaal niet.
Ja, en dan toch uit nieuwsgierigheid maar een test gehaald haha.
Ik ben super emotioneel, tranen rollen over mijn wangen als ik jullie reacties lees haha.
Maar ook met een glimlach hoor.

Tam, hoe voel je je?
Zie dat je het nu wat hebt laten bezinken, en het wat “zonniger” bekijkt.
Meid ik snap die angst zo goed! Ik denk aan je
Wat fijn dat je na de vakantie een dag kan ruilen, en dat je een stagiaire hebt.
Dat scheelt vast een hoop.
Wat gaat dat snel joh. Je verlof is gewoon al in zicht

Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje.
Ook al uit zo’n mallemolen.. ik hoop dat hun ook een mooie zwangerschap gaan krijgen.


Hier is alles nogal onwerkelijk.
Heb al vaak de testen uit de kast gepakt en nogmaals bekeken.
Ik ben zo blij dat we deze kans hebben gekregen. En zo onverwachts!
Ik heb met kerst gewenst dat ik volgende kerst echt wil vieren met mijn eigen gezinnetje.
Kan het nog steeds niet bevatten dat het gewoon uitkomt.
Ook wel erg bang, het wordt van begin tot eind spannend.
Ik weet wel dat ik de 38,5 week niet over wil, dus denk dat het toch oktober gaat worden hier.

De huisarts die bij wesley was betrokken wil ik zelf het nieuws brengen.
Ze is alleen niet aanwezig. Ik kan dinsdag pas bij haar terecht.



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-03-2011

Whaaaaaaaaaaaaa!!!!! Ik dacht ik ga nog ff bijlezen en wat zie ik nu toch weer?!?!?!?! Cyn!!!!! Onwijs gefeliciteerd!!!!!!!
Jij kon gewoon niet wachten op het stokje van Kim!! Nou, dan wil ik die wel graag overnemen!!!
Wat een geweldig nieuws!!! Ga genieten he?!

Hier wel weer voor de zekerheid geklust maar de ovulatietest gaf nog geen eisprong aan dus zal wel weer een langere cyclus hebben... Kweet het ook niet hoor... Maar goed ik hou jullie op de hoogte van mijn ei...
Ben nu de enige zeker nog die wel weer een zwangerschap wil?
Pfff dat kan toch allemaal wel gek lopen he?! Jeetje wat een geluk hier ineens!!!
En weet niet meer wie het was die der zusje of schoonzusje nu ook zwanger is maar ook die van harte!!!!
Allemaal mooie nieuwe wondertjes onderweg!! Leuk leuk leuk!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-03-2011

yeeeehhhhh!!! jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Cyn!!! gefliciteeeerd!! wat een geweldig nieuws!! we zijn nu samen evenlang zwanger! fantastisch!!!!:-D:-D:-D

ooohh ik ben zoooo blij voor je meid! echt zoooooo blij!!! wat een fantastiche week is dit toch!! geweldig!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-03-2011

volgens mijn eigen berekeningen kom ik ook uit op 2 november! maar volgens inet berekeningen op 9 nov. ach ja we zien et wel straks bij de gyno.

2011 is zooooo ons jaar! geweldig meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-03-2011

laura, we gaan wel proberen te genieten.
't is gewoon een toverstokje geworden. haha
nu nog even wachten op jou ei en hoop dat je je snel kan aansluiten.

devika,
wat gek he, rond dezelfde tijd. haha mijn week kan niet meer stuk


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-03-2011

zo Devika en Cyn, is het prachtige nieuws al een beetje geland? :-D
Ik vond die eerste dagen van zwanger zijn altijd zo onwerkelijk, alsof ik een beetje zweefde.
Cyn, het wordt inderdaad spannend, voor jullie allebei trouwens. Ik kan mij voorstellen dat het voor jou helemaal tot het einde van de zwangerschap toe spannend wordt....en je hebt helemaal gelijk als je zegt dat je die 38,5 week niet over wil, ik snap dat helemaal.
Jeetje meiden, wat spannend he? ook zo bijzonder dat we (op Laura na die vorig jaar beviel) allemaal ons kindje in 2011 in onze armen mogen sluiten, na al dat ongeluk vind ik dat we ook wel geluksvogels zijn, dat het ons allemaal weer gegund is, en gelukt is, dat is toch heel bijzonder.
Zijn jullie aan de foliumzuur? en nu weer de filet americain, rauw-melkse kazen en alcohol laten staan......hoe heerlijk! :-D

Kersje, fijn dat je "gewoon" bij de verloskundige was, geen ingewikkeld gedoe, een goed kloppend hartje en goede bloeddruk, you go girl!

Tam, gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus, wat ontzettend fijn voor haar zeg! en wat bijzonder dat het net voor de mmm gebeurt. Ik hoop dat ze een goede, fijne en vooral gezonde zwangerschap en kindje krijgt.
Hoe gaat het met jou nu? is het nieuws van de suiker inmiddels een beetje bij je geland? hoe voel je je eronder nu?

Ik lees de rest even later terug, ik ben een beetje gaar. veel liefs voor iedereen!

Mariaxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-03-2011

He meiden,

Zo, Cyn en Devika, dat is echt super dicht op elkaar! Als Laura zich nog aansluit wordt 2011 echt een jaar met allemaal kleintjes hier!

Tam, wat geweldig voor je zus. Dat ze toch nog zwanger is geworden voor de behandelingen. Wat zullen ze blij zijn zeg!

Hier wel redelijk, maar ik ben zo moe! En dat maakt het humeur er niet beter op. Door hooikoorts en extreem veel plassen 's nachts ben ik zo vaak wakker en lig daarna te malen. Donderdag nekplooimeting...... misschien uitslag van de DNA testen...... mijn werk..... alles komt in die uurtjes voorbij. Wordt echt gek van mezelf. Vandaag wel een leuke dag. Mijn man en ik zijn op pad geweest voor onze nieuwe keuken. En inmiddels een prijs gekregen die gelukkig wel mee viel. Daarna samen naar de markt. En ik ben allemaal lekkere dingen aan het maken. net Tiramisu gemaakt en tomatenchutney. Lekker straks bij een stukje kaas. Vanavond ook weer lekker wat koken. Heb daar nu de tijd voor!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-03-2011

hoi dames,

cyn, ja....de eerste stap is gezet met zwanger worden ,maar dan ben je er idd nog niet. Ze zeggen wel eens tegen mij: het zal wel over zijn als je haar gezond in je armen hebt. EN dan knik ik maar eens en denk dan: ik had britt* ook in mijn armen en ze leek ook gezond dus ik denk dat het nog wel even langer zal duren. Vannacht werd ik wakker en voelde ik zo'n gestommel in mijn buik niet normaal. Ik dacht: jee...zit dat wel goed. Volgens mij is ze de boel aan het verbouwen en wat als er dan iets ergs gebeurd? Daarna gaan slapen en gelijk allemaal enge dromen. Bah, stom he dat je dat niet onder controle hebt. En dan ongeveer gelijk met devika. oh ik hoop zo dat 2011 ons jaar mag worden.

Hier is het vollop carnaval in het dorp...zie ze steeds voorbij lopen, maar doet me niks haha. Ik ga straks lekker eten met mijn ventje. Gisteren was het weer al 5 jaar geleden van onze eerste date. Heb er zin in, gezellig. En ik moet di pas naar de dietiste dus weet nu toch niet wat ik wel of niet mag haha (nee hoor ik pas op en ga trouwens dan altijd voor vis voor de zekerheid). Ben verder nog wat in de kinderkamer bezig geweest. Ook altijd leuk en een week vakantie voor de boeg. Kan ik hier ook lekker kletsen.

Afijn, dames, wens jullie ook een fijne avond. Kus voor de engeltjes en bengeltjes....................liefs tam

en madelief lekker shoppen voor een keuken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-03-2011

haha madelief, mijn zin naar jou heeft zijn eigen weg gekozen, maar je snapt me wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-03-2011

tam, ja dat is raar he.
mensen komen soms net zo over dat als je dit kindje in je armen hebt dat alles goed is.
de pijn is er altijd! ik denk (en hoop) dat een 2e kindje dat wel gezond is (en leeft) de pijn doet verzachten.
maarja, we gaan stapje voor stapje vooruit.
eerst maar eens de eerste echo afwachten hier. denk dat ik het dan pas geloof haha

lekker een weekje vakantie! geniet ervan meid.
ik mag weer werken in de vakantie, maar zijn geen lange dagen gelukkig.

maria, hoe is het met de kleine meid? doet ze het goed?
slaapt ze 's nachts goed?
foliumzuur nog niet mee begonnen, ga maandag even naar de apotheek.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-03-2011

Tam, Cyn, heel herkenbaar wat jullie schrijven. Echt iedereen zegt dat. Ik denk dat de spanning minder wordt, maar het verdriet gaat niet weg. Maar die spanning kan nog heel lang duren en overheersend zijn. Zeker bij jouw, Cyn, omdat je al eens zo ver was en ook in jouw geval Tam, zal het na de geboorte ook nog spannend zijn. Het is gewoon in 1 klap allemaal verandert voor ons.

Hier vandaag weer zitten piekeren over vriendinnen. Ik heb met sommige vriendinnen echt niets meer sinds het verliezen van Noach. Daarvoor verwaterde er al wat contact. Maar daarna had ik er echt geen behoefte meer aan. En je merkt dat sommige mensen dan denken: ah... ze heeft het zwaar, laat ik maar bellen. dan gaat mijn telefoon, zie de naam in het scherm en heb gewoon geen enkele zin om op te nemen. Ook omdat het zo'n enorm verhaal is. Nu inmiddels is er al zo veel gebeurd! Sommige heb ik niet gesproken sinds het gebeurd is. En dan moet ik nu gaan vertellen dat ik weer zwanger ben. Ik voel me daar slecht bij, want dan heb ik het gevoel dat ik hele stukken oversla. Dat doe ik niet, maar goed, zo voelt het. Toch weet ik dat ik vroeg of laat wel moet melden dat ik zwanger ben. Maar ik stuur nu het liefst gewoon een mail en lees daarna de reacties niet eens. Erg he? Maar gewoon omdat ik het gevoel heb dat iedereen denkt: oh, ze is weer zwanger dus nu is het weer goed. En dat is het helemaal niet. Ik voel me vaak veel rotter dan daarvoor. Maar wat moet je hier nou mee? Er komt ook nog eens bij dat ik genoeg lieve vrienden en vriendinnen heb om mee af te spreken. Die weten hoe het met me gaat, wat belangrijk voor me is, wat er in mijn leven omgaat en die weten ook allen al heel lang dat we weer zwanger zijn. Met hen heb ik al moeite om regelmatig af te spreken. Ik zit eigenlijk niet te wachten op meer. Maar hoe maak je dat anderen duidelijk? Het eens zeggen? Gewoon geen contact meer zoeken of telefoon opnemen? ben benieuwd wat jullie vinden.

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-03-2011

oh madelief wat moeilijk he.
ik ben 7 jaar geleden verhuisd. ik leerde toen pas mijn echte vrienden kennen.
bepaalde vrienden spreek ik weinig, we wonen een eindje uit elkaar en bellen af en toe.
maar ik weet van hun dat ze er altijd voor me zijn.
sommige die laten gewoon nooit iets weten, af en toe een telefoontje en dan niks meer.
dat zijn volgens mij ook alleen maar vrienden als het hun uitkomt.
mag het al niet eens meer vrienden noemen denk ik.
ik merkte ook na het verlies van wesley erg goed wie er voor me was en wie niet.

ik zit er ook al over na te denken wie ik het wel vertel en wie niet.
meid, volg je gevoel. als jij er geen behoefte aan hebt moet je het gewoon niet doen.
ik zal het ook niet aan iedereen vertellen. de rest komt er vanzelf wel achter.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-03-2011

Madelief, het enige wat ik je kan zeggen is volg je gevoel!! Ik heb dat ook net zo ervaren!

Een meisje waar ik vroeger echt "hartsvriendin" mee was heb ik gebeld om te vertellen dat ik de eerste keer zwanger was! Ik wist ook van hun dat ze ermee bezig waren maar nog niet gelukt. Hele enthousiaste reactie, erg leuk!
Vervolgens hoor of zie ik der niet meer... Bij een ander op verjaardag tref ik der, ondertussen ik dus bijna zes maanden zwanger, en ze vraagt helemaal nergens naar!! Elf dagen later beval ik dus helaas al van Sonny...
Toen een week erna belde ze me! Ik mooi niet opgenomen.
Toen een sms gekregen dat ze dan en dan graag langs wilde komen. Ja toen hoefde het van mij niet meer en heb dan ook terug gestuurd: je was er niet in de goede tijden dus nu hoeft het ook niet in de slechte tijden. Ik heb der nog veel geluk gewenst en zei dat ik hoopte dat ze zelf snel zwanger mocht raken.
Geen reactie uiteraard meer. Wat was ik boos toen zeg!!
Tijdje later ging ik naar mijn werk om daar de eerste confrontatie na de bevalling weer aan te gaan, tref ik haar moeder!
Waarom ik zo'n bot en lullig sms'je had gestuurd en dat op de dag dat ze er zelf achter was gekomen zwanger te zijn... Alsof ik dat weet en alsof dat voor mij belangrijk was op dat moment!
Uiteindelijk nog wel een keertje langs geweest toen haar kleintje geboren was en zij is ook nog bij semmy komen kijken maar sindsdien nul komma nul contact meer en dat hoeft van mij dus ook niet meer... Zo, het is weer een heel verhaal denk.
Maar bedoel hier gewoon mee te zeggen dat je niet zozeer aan een ander moet denken maar
Vooral moet doen wat jij denkt dat goed is! Mensen waar je niks aan heb hoef je ook niet om je heen te houden en te betrekken in je leven. Het interesseert ze toch niet echt! Pas als er "sensatie" is hoor of zie je ze weer. Das mijn ervaring..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-03-2011


Goedemorgen lieve meiden, op deze prachtige zondag (en dan heb ik het niet over het weer).:-P

Wat een bijzondere tijd is het toch! Ik ben zo blij met alle zwangerschappen! :-D Ik vind het echt een wonder. En het betekent inderdaad niet dat we nu met z’n allen op die roze wolk kunnen gaan zitten (ook al zouden we dat best willen, misschien). Maar weer zwanger zijn is wél de eerste stap naar een gezond kindje in je armen. Ieder moet zijn eigen weg vinden, maar alle steun die je maar wensen kunt is hier te vinden. En we proberen elkaar door de moeilijke periodes heen te slepen. En juichen bij al het goede nieuws!

Uma heeft het op haar manier ook moeilijk (ten minste, dat vul ik op mijn mensenmanier voor haar inConfusedhockSmile. Ze is zo krols als wat! Hemeltje, wat is de natuur sterk. Ze loopt miepend en jammerend door het huis te krioelen, met haar staartje in de lucht, o jee. :oops:Ze heeft vannacht in de berging geslapen, want ze laat ons gewoon niet met rust…Binnenkort moeten we haar dus laten steriliseren. Ik krijg al pijn in mijn buik bij het idee, maar ja, we ontkomen er echt niet aan.

Madelief, moeilijk hé, van die vrienden waar je nu geen behoefte meer aan hebt. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik zelf iedereen ‘geschrapt’ heb, die niet meer in mijn leven past. :-? En dan bedoel ik die mensen waar ik geen warm en veilig gevoel bij heb. Ik verspil er geen energie meer aan. Ik heb ‘gewoon’ geen contact meer gezocht. En wanneer er sporadisch nog een poging tot contact komt, ligt het aan de toon of ik erop reageer of niet. Meestal niet dus. Gelukkig heb ik met de meeste vrienden juist een heel fijn contact, dus het is voor mij geen probleem. Mijn advies: geen energie aan verspillen (maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, haha)!
Naar dat je zo slecht slaapt en dan gaat liggen malen. Dat zijn van die moeilijke momenten. Blijf je dan liggen of sta je op? Een beetje afleiding wil mij nog wel eens helpen. Het is alleen lastig als je de volgende dag moet werken, hè? Dan hoop je toch dat je snel weer in slaap valt, want je bent al zo moe…
Wat fijn dat jullie een redelijke prijs voor de keuken hebben gevonden.Smile En je bent al weer zo fijn aan het kokkerellen (nog niet eens in je nieuwe keuken, dat wordt helemaal een feest)! Wanneer gaat de bouw van jullie huis eigenlijk starten (of is dat al begonnen)?
Het wordt weer een spannende week met de combinatietest en de DNA-uitslagen. Ik duim voor jullie, meid.

Cyn, hoe voel je je nu meid? Heb je het nieuws geheim kunnen houden? Wanneer wil je het gaan vertellen? Wel heel fijn dat je beste vriendin op de hoogte is! Wij hebben het deze keer bij bijna 8 weken verteld aan naaste familie en mijn beste vriendin. De rest heeft het rond 12 weken gehoord. Ik merkte dat het mij hielp om het te vertellen. Het werd weer even iets feestelijks. Het enthousiasme deed me goed. Mijn vriend was wat huiverig om het te vertellen. Hij wilde eerst zeker weten dat het goed zat, deze keer. Maar dat duurde mij veel te lang en daarbij heb je geen zekerheden. En als het niet goed was gegaan, hadden we ook steun nodig gehad.
Heb je nog wat leuks gedaan dit weekend?
Ik kan me voorstellen dat je de 38,5 week niet over wil en daar zullen ze denk ik ook alle begrip voor hebben. Dan wordt het een oktoberkindje voor jou, heerlijk. Wat fijn dat je kerstwens uit mag komen en zo onverwacht ook! :-D
Ik ben niet heel erg bezig met de 20 weken echo, ik denk omdat we deel 1 al gehad hebben bij 17 weken. Toen konden ze nog niet alles zien, maar het leek er goed uit te zien, dus daar hou ik me aan vast. Maar best mogelijk dat de spanning toch toe zal nemen, hoor. En als we het geslacht weten, hou ik het niet geheim voor jullie! Dat vind ik veel te leuk om te delen. En daarbij zou ik denk ik steeds bang zijn om mijn mond voorbij te praten (knap van Maria dus)!
Die tattoo van je man klinkt ook mooi, zeg. Mijn schoonmoeder heeft vorig jaar ook een hele mooie afbeelding gemaakt van 2 handen met een hart, met daarin de echofoto van Puck. Die heb ik op Puck’s herinneringsdoos geplakt. Smile



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-03-2011

Tam, ik herken wat je zegt over dat de mensen denken dat ze weten wanneer het voor jou ‘over’ zal zijn. Het gaat denk ik niet over. Maar dat is niet iets om dan aan die mensen uit te gaan leggen, hè? Maar de pijn wordt hopelijk wel zachter. En het vertrouwen steeds iets groter, naarmate jullie kleine meid het goed zal doen. Dat hoop ik tenminste.
Zijn jullie uit eten gegaan? Was het lekker? Wij hebben gisteren bij mijn schoonvader gegeten (heerlijke pompoensoep en één of ander oosters gerecht, wat goed smaakte. En vers fruit met ijs toe, jammie.) En we hebben gepraat over deze zwangerschap en over Puck. Ik merkte dat het me goed deed om het uitgebreid over haar te hebben. Smile
Ik ben benieuwd wat de diëtiste zal zeggen, dinsdag! Hopelijk niet een te streng dieet…Ja, en ga dat maar eens uitleggen van al die taartjes, hihi.
Wat een goed nieuws van je zus! Hopelijk zal het dit keer allemaal goed gaan. Hoe voelt ze zich?
Ik voel me zeker goed in mijn vel, dat heb je helemaal goed! En wat mijn buik betreft: ja, die is sneller gegroeid dan de eerste keer en nu ook toch al een stuk groter dan hij bij Puck ooit is geworden (ze was ook zooooooo klein). Dit kindje is al groter dan zij was, ook al is ze bij 22 weken geboren. Maar ik kan er gelukkig van genieten dat ik groei! Want dat betekent dat mijn kleine kersje groeit.

Maria, hoe gaat het met je? Las dat je een beetje gaar bent. Hoe gaat het met de kleine Matilda? Eet ze goed? Slaapt ze goed? Doet ze je hart nog meer smelten met haar lieve lach?:-D
Mijn kleine kersje doet het volgens mij heel goed. Hij/zij is zo beweeglijk, echt heerlijk. Dat zie ik dan maar als een goed teken! En vrijdag deel 2 van de 20 weken echo. Maar ik weiger om me daar druk over te gaan maken (voor zover ik dat zelf in de hand heb, hihi). Ik wil nu proberen dit gelukkige gevoel vast houden.
Hoe was het eigenlijk in het consultatiebureau? Groeit de kleine meid goed? (of heb ik daaroverheen gelezen…)
We zijn nu al bezig met het ontwerp van het geboortekaartje! Mijn schoonmoeder heeft op onze aanwijzingen al iets heel moois gemaakt. Ik heb gisteren het concept gezien en werd er meteen erg blij van, haha. Smile

Devika, hoe voel jij je nu meid? Heb jij het nieuws nog gedeeld of heb je het geheim kunnen houden? En ergens begin november ben je uitgerekend, wat een feest!:-D En samen met Cyn, wat een wonder, hè? Ik heb 1 moorkop gegeten met beide zwangerschappen in gedachten, want ik werd een beetje misselijk bij het idee van 2 op te moeten eten, hihi. :-? Heb jij al last van beginnende kwaaltjes, eigenlijk? Heb je de artsen nog kunnen bereiken? Hoe was het feest (en de voorbereidingen) vrijdag?

Laura, wat een heerlijk nieuws op het forum, hè?:-D Nou jij ook nog even aansluiten en dan is iedereen blij! Het volgende stokje is duidelijk voor jou…Je gebruikt ovulatietesten, las ik. Ik vind het erg handige dingen. Was ook meteen zwanger toen ik ze voor het eerst gebruikte, hihi…toeval??? Hopelijk binnenkort een positieve test en tot die tijd ook lekker doorklussen toch? Dan staat er in ieder geval een welkomstcomité klaar, haha:wink:! Hoe lang is jou cyclus nu gemiddeld?

Kim, was je babyshower leuk? Als ik goed heb teruggekeken heb jij het goede nieuws van Cyn nog niet gelezen, o, wat zal je opkijken als je het ziet, hihi! Je hebt vast weer een druk weekend, hè? Hopelijk ook een leuk weekend! Smile

Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger! Op de helft, jeminee zeg!!!:-D:-o:-D
Dag lieve meiden, ik ga vanmiddag high-tea-en (weer niet zo goed voor de lijn, maar o, zo lekker)!
Fijne zondag, liefs,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-03-2011

Cyn, je hebt ook gelijk. Ik moet daarin ook mijn gevoel volgen. Maar het voelt soms raar. Want sommige mensen zijn ooit voor je gevoel wel goede vrienden geweest. Raar dat dat zo kan veranderen.

Laura, wat een verhaal van die vriendin. Ik bewonder je erg, dat je zo'n sms stuurt, want in mijn hart zou ik dan naar een aantal heel graag willen doen. Dat maakt het duidelijk. Maar dat vind niemand leuk natuurlijk. Dan kies ik vaak de weg van niet opnemen en niets laten horen, maar dat voelt ook raar. Maar goed, net na de geboorte van Noach heb ik me voorgenomen dat ik niets meer doe waar ik zelf geen zin in heb. Dat moet ik dan hier ook volgen!

Kersje, Vandaag 20 weken!!!! Yeeehhhhh!!!! je bent gewoon op de helft!!!! Wat grappig dat die Uma gewoon met ons mee doet! Die wil ook kleintjes krijgen! En jij ook al zo sterk en rigoreus voor jezelf gekozen bij vrienden waar je geen goed gevoel bij hebt!

De bouw zal ergens in augustus-september starten. Dan loop ik als het goed is dus hoogzwanger rond! En tegen het einde van mijn verlof wordt het opgeleverd! Lekkere timing dus!

Geniet van je high tea vanmiddag!

Ik ga me nu echt ergens toe zetten. Studeren denk ik maar. Ik kom maar niet van mijn plaats....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 06-03-2011

hey meiden, wat een prachtig weer vandaag! :-D ik heb net lekker met manlief en de kleine buiten gelopen, heerlijk!

Madelief, ik herken wat je zegt, en denk er eigenlijk hetzelfde als kersje over. Ik heb ook de vriendschappen "geschrapt" die niet meer in mijn leven passen. Sinds de dood van Olivia ben ik ook minder tolerant merk ik, ik kan niet meer met oppervlakkige vriendschappen omgaan, heb er geen behoefte meer aan. Net als kersje spendeer ik er gewoon geen energie meer aan, heb die contacten dus een beetje laten doodbloeden. Ik besef alleen ook dat ik ook hierin minder goed kan relativeren nu dus neem geen overhaaste beslissingen, ik reageer ook alleen als het goed voelt, als ik er toevallig zin in heb, op intuïtie.
Ik heb mijn beste vrienden mondeling verteld dat ik zwanger was (al in de eerste week!) en de rest van mijn vrienden die ik soms zie een mail geschreven. De vrienden waar ik geen goed gevoel meer bij had heb ik niets laten weten, die kwamen er later zelf achter of vernamen het na de geboorte via een kaart.
Ik begrijp je gevoel hierin, het is best moeilijk. Ik schrijf het nu heel zwart-wit op maar weet ook dat het best een moeilijk proces is......je voelt je soms in de steek gelaten door mensen, had meer van ze verwacht....ze dan uit zomaar uit je leven schrappen is dan best moeilijk. Daarom steek ik er net als kersje gewoon nu even geen energie meer in. Wie weet komt er een dag dat het contact met die paar individuen wel goed voelt, je weet het niet.

hmmm...ik wou ook op de rest reageren maar we moeten zo weg naar een verjaardag, en ik moet eerst Matilda nog even voeden. Ik kom later vandaag of morgen wel weer terug.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-03-2011

Kersje,

Ik voel me prima, het is alleen wel moeilijk om mijn mond te moeten houden.
Net als bij de zwangerschap van wesley hebben we allebei 1 iemand gekozen om het tegen te vertellen haha. Ik wil het volhouden tot de eerste echo.
Rond 9 weken denk ik, dan vertellen we het de ouders.
Ben alleen nog een leuke manier aan het bedenken. (heb al wel wat in gedachte maar tips zijn altijd welkom haha)
Het geslacht houden wij ook echt niet geheim.
Ik vind het al moeilijk om nu stil te houden dat ik zwanger ben. Dus bij 20 weken gooi ik het er gewoon uit. En inderdaad, Maria, petje af hoor haha
Wat mooi van die tekening voor op de herinneringsdoos van Puck.

Madelief,
Ja ik snap dat het raar is. Maar je moet ook denken dat het niet altijd van jou kant moet komen he meid.


Ja mijn weekend verloopt wel rustig.
Vrijdagochtend bezoek gehad van ons nichtje van 4 en mijn schoonbroer.
Ze was erg geïnteresseerd in Wesley.
Ze mocht wat foto’s bekijken en knuffels die in de kamer liggen.
Ze had bij oma een tekening gemaakt voor wesley. Deze was geplastificeerd.
Ze wilde op het eind dus naar het grafje.
Is wel schattig om te zien hoor. “zijn al die bloemen voor wesley?”
Alles was zo interessant.

Gister niet veel gedaan, ik slaap weer slecht, mijn ventje zit weer in de nacht.
Wel komt elke avond 1 van de katten bij mij op het voeteneind liggen als mijn vriend er niet is. Mijn ventje moet zo weer werken, dus ga hem zo wakker maken en ga met hem mee.

hier volop carnaval. maar ik heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan.

tam geniet van je vakantie meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-03-2011

Weet niet meer wie het vroeg maar ik denk dat ik net als bij semmy een cyclus van 35 dagen heb ipv 28... Ga vandaag weer ff checken met een ovulatietestje of mijn ei er al aan komt haha! En anders heb ik hem gemist maar dat geeft ook niet zo erg. Het heeft geen haast maar is wel zeer welkom! Dit voelt zo anders dan de manier waarop ik bezig was zwanger te raken van semmy! Daar zat echt een soort van dwang achter, dit is (vooralsnog) gewoon lekker in de afwachtende modus! Maar je weet nooit hoe het zal zijn tegen de tijd dat ik ongi moet worden en dus zou kunnen testen en wie weet hoe teleurgesteld ik dan zou zijn als het nog niet raak is.. Maar vooralsnog ben ik er heel simpel in!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 06-03-2011

Ik ga nu even reageren op alles meiden
het zal wel weer lang wordne want ik heb flink wat gemist.
Ook een paar heftige dagen meegamaakt...
tot zo


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-03-2011

Cyn:Begin maar met jou!!!!Ik lees hier over een mooie tatooage en........ONGELOOFLIJK...ben ik een paar dagen even niet komen neuzen zeg!!!!Je bent gewoon zwanger meid!!!!Wat denk jij, die muts die zal ik eens even flink op d'r neus laten kijken hahaha.
Neeeee....van harte gefeliciteerd meid...prachtig nieuws gewoon!!!We zijn allemaal zwanger nu of hebben na ons verdriet weer een kindje in handen net als maria en laura.En laura...nog even en dan sluit jij je aan met weer een nieuwe zwangeschap!
Yeeeeeeh 2012 beginnen we met een leuke ontmoetingdag meiden...voel het aan mijn water hahaha

Tam:geweldig he die 3d echo's...echt op en top!Wat leuk ook om te zien dat er een gelijkenis is tussen de kindjes he
Ik vond dat ook helemaal geweldig.Wat klote dat je zwangerschapssuiker hebt lieverd...kan me voorstellen dat dat nieuws je weer even minder laat genieten van alles.Hoop dat je er snel wat mee kunt.
Leuk dat je zusje weer zwanger is...hoop dat alles goes gaat voor jullie.xx

Maria:wat fijn dat het zo goed gaat met matilda en dat de bostvoeding ook goed verloopt...dat geeft alweer meer rust he!
Je werk is maar gewoon werk zeg ik altijd....er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Kersje:alweer 20 weken meid!!nu gaat het snel hoor let maar op...Al benieuwd naar het geslacht

Devika:hoe voel je je?heb je het al aan iemand verteld?

Madelief:fijn dat de echo zo goed was...,geeft je weer even een oppepper he!
Soms denken mensen echt heel raar...weet precies wat je bedoelt met dat als je zwanger bent alles weer gewoon normaal moet zijn.Het word nooit meer normaal....het is nu eenmaal anders.

Nou er waren een aantal dingen die jullie graag wilde weten hahahah...
DE BABYKAMER:Hij is bijna klaar!Nog niet helemaal, maar dat is nog een kwestie van dagen..hier alvast een klein voorproefje[ATTACH=CONFIG]1273[/ATTACH]

DE ECHO:Alles was dik in orde met onze kleine vent...echt super!Hij loopt qua groei wel 2 weken voor...dus of ik ga op tijd bevallen(waar ik echt al aan toe ben) of we krijgen een echte lekkere dikke baby hahaha..Hij weegt nu al rond de 2270 gram.
De kleine was gedraaid en ligt gelukkig nu met zijn hoofd naaar benden...hij was ook al flink richting indalen aan het gaan.

DE BABYSHOWER: Die was echt buitengewoon geweldig...ik heb zo'n super geweldige avond gehad!Echt ontzettend genoten.
Hier natuurlijk weer een foto van haha

[ATTACH=CONFIG]1274[/ATTACH]De buikschildering...

Verder vandaag echt een verschrikkelijke klote dag...
Ik ben vandaag tante geworden van neefje Kaj...en je zou zeggen oooooooooow leuk geweldig....nou vind het verschrikkelijk!
Ik vind het heel erg om te zeggen, maar voel er totaal niets bij...
Ik doe wat ik doen moet en reageer normaal, maar heb veel gehuild vandaag.
Eerst zwanger geworden net een paar dagen na de bevalling van onze giel* en nu is het ook nog eens een jongen!!
En ja...ik ben zelf zwanger en krijg weer een zoon, maar het voelt bij mij gewoon echt niet lekker aan..
helaas doet dat kindje mij niets(terwijl het manneke er natuurlijk ook niets aan kan doen en gewoon welkom is)
Had het zo graag anders gezien....

Nu ga ik slapen meiden...hoop op iedereen gereageert te hebben.

kom zo snel mogelijk terug bij jullie.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-03-2011

kim,
ja je hebt behoorlijk wat bij te lezen! haha
en die dag in 2012 gaat er komen.. hebben onze kindjes daarboven voor gezorgd.
wat een leuk kiekje in de babykamer.
en een fantastische buikfoto!

wat fijn dat die kleine vent daar binnen het zo goed doet.
och nog even en je zit op 33 weken. meid wat gaat dat hard.

lees net dat je vandaag geen leuke dag heb gehad.
meid wat moeilijk he. zeker als het je zo doet denken aan giel*
dat ventje kan er inderdaad niks aan doen.
misschien dat dit gewoon wat tijd nodig heeft.
richt jij je nu maar lekker op die kleine uk in je buik. en jezelf natuurlijk.
hoe voel je je verder?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-03-2011

Oh Kim!!! Sorry!!! Ik heb je heel enthousiast gefeliciteerd op Hyves maar nu lees ik dat je het er behoorlijk lastig mee heb... Kan me er heel goed wat bij voorstellen hoor! Maar wat je zelf ook al zegt die kleine kan e niets aan doen... Misschien komt het goede gevoel vanzelf... Als het een beetje doorgedrongen is bij je of als je zelf ondertussen ook je kleine heb of misschien gewoon niet.. Dat kan ook.. Sterkte lieverd, ik denk aan je!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-03-2011

he meiden,

Kom later terug om wat meer te schrijven, maar ik plaats toch even een echofototje! 1e is onze uk met knuistjes voor zijn\haar gezichtje, 2e op de rug gezien, links hoofdje, rechts billen. Laatste is gezichtje met handjes en voetjes! Bij 10 w 5 dagen gemaakt, uk was 4,6 cm groot. Ik zat er net nog naar de kijken en ben dan zo verliefd op dit ukkie, ik dacht, dat wil ik jullie niet onthouden! x
[ATTACH=CONFIG]1288[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-03-2011

Super madelief!!!! En wat gaat het allemaal al snel zeg!!! Wowie!!! Genieten hoor meissie!! Echt leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-03-2011

madelief, wat heerlijk om naar te kijken


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

@ Maria,
Haha, ja hier ook aan de foliumzuur ja. Ja die kaasjes laten we allemaal staan.
Hoe is het met onze kleine forum schatje. En hoe was het bij de cb?


@ Tam,
Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje! Wat een heerlijk nieuws! Allemaal zwanger!
En little miss diva was de boel aan het verbouwen zaterdag? Haha, die heeft meer ruimte nodig en was even de boel aan het oprekken daar binnen. Geen zorgen hoor! Met haar zit het helemaal goed. Wel naar dat je dan eng gedroomd heb.
Ooh ik lees dat je vandaag langs de dieetist moet. Spannend hoor. Ooh gefeliciteerd met jullie date-jubleum!

@ Madelief,
Ik las dat je al 3 cm dikker ben! Yeeaaah!
En wat je vertelde over het piekeren over vriendinnen. Dat heb ik dus vandaag ook gehad.
In nood leer je wie er echt voor je zijn he! Ik heb dus ook idd dat als een van hen belt, dat ik geen zin heb in een babbeltje.
Mijn allerbeste vriendin, die ik al 15 jaar ken, die weet niet dat ik weer zwanger ben. Lief en leed heb ik met haar gedeeld. Altijd klaar gestaan. Maar toen het mis ging, is ze geen ene keer langs geweest. terwijl zij precies het zelfde heeft meegemaakt. Als ze belt gaat het alleen maar over haar nieuwe vriend. Of ze hem wel of niet moet vertrouwen. Dan denk ik, stik erin! Zij was het dus ook die zo achterloos op mijn hyves melde dat ze maybe zwanger was. Et was niet zo, maar dat deed ze om de ex van haar vriend ff jaloers te maken.
Terwijl een andere vriendin, die ken ik alleen via mail en telefoon. Lang geleden zat ze bij mij op school. Jaren later ben ik haar op hyves tegengekomen. 2 jaar lang heeft ze elke dag lief en leed met mij gedeeld( via mail, hyves en tel), zonder mij ooit gezien te hebben. Toen ik beviel van Kaylash en terug was in ned. Was zijn een van de eerste die bij mij op de stoep stond. Ik krijg weer tranen als ik daaraan denk. Ze is niemand van mij, en was er toch altijd voor me. Dat is pas een vriendin. De rest van mijn “vriendinnen”zijn alleen maar bezig met zelfverrijking.
Dat gevoel wat jij beschrijf is niet raar, dat je nu anders tegen die meiden opkijk. Zij denken dat het nu allemaal weer koek en ei is nu je weer zwanger ben. Dat is niet zo.
Wat je zou kunnen doen? Tja, lastig. Ik zou alle gesprekken luchtig houden. En niet overal op ingaan.

Ooh wat een lieve echo foto’s!!! ik moest echt even slikken bij de 1e foto weet je dat…
Zo zag de 2e echo van Kaylash eruit.. 1e was helemaal leeg. 2e, toen wisten we echt van zijn bestaan af…de gyno zei nog, kijk, dat is jullie hummeltje…
Als ik nu deze echo zie meot ik daar weer aan denken..jeetje..schiet weer helemaal vol…
Maar ik ben zooo blij voor je meid dat alles goed is! Heerlijk he als je weer even onbezorgd adem kunt halen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

@ Cyn,
Heerlijk zo samen tegelijk zwanger joh! ik geniet echt van die gedachten!
Ik wil het ook zoo graag aan mijn beste vriendinnetje vertellen, maar die is op vakantie. En via sms vind ik zo stom.
Woensdag komt ze terug. Voor de rest weet alleen mijn man het. Hij wil het koste wat koste nog even stil houden. Maar ik vind dat wel moeilijk hoor.
Ik voel deze zwangerschap ook niet. Ben verder echt kiplekker. Hahaha.
Ja mijn borsten waren de vorige keer ook heel gevoelig. Nu niet.
Ik bewaar de test in mijn tas! En moet steeds even kijken, is het echt waar? Eerste nacht heb ik em op m’n nachtkastje gelegd zodat dat het eerste zou zijn wat ik zou zien als ik wakker werd.
Ooh en ik lees dat je niet over de 38.5 week wil… ja dat kan ik me goed voorstellen hoor..
Ik “zit vast”aan dat 21 weken en 6 dagen gevoel…. Ik wou dat ik die tijd voorbij was… maar duurt nog zo lang..
Ik ben ook aan het verzinnen hoe ik het aan iedereen zal vertellen. De vorige keer waren onze naasten zo ontroerd. Ik wil dat zelfde speciale gevoel weer bij ze terug brengen.
Al zal het deze keer dubbel zo gevoelig zijn. althans voor mij.



@ Kersje,
Deze week deel 2 van de echo he!.
Wat heerlijk dat iedereen straks kan meepraten over echo’s en zo. geweldig!
En de schoppende kleine tovert een glimlach op je gezicht. Heerlijk! ook ik word daar blij van!
Wat je vertelde aan Cyn, over met hoeveel weken jullie het veteld hebben aan de rest van de wereld. Zo herkenbaar.
Mijn man is er ook huiverig onder. Terwijl ik het et liefs aan nu al aan ons naasten verteld. Dat zou mij zoveel rust geven. Maar net als jou vriend wil ook mijn man eerst zekerheid hebben dat het goed zit.

@ Kim,
Wat een mooie buikschildering foto! Heb je het leuk gehad? en wat een mooie babykamer! Lief hoor! Wat goed dat die bijna af is!
En wat jammer dat je je zo vershrikkelijk voelde toen je tante werd. Maar voel je niet schuldig hoor, dat gevoel is volgens mij heel normaal.
Dat gevoelloze snap ik. Je verdriet om het verlies van Giel* komt weer hevig om het hoekje kijken. En dan zie je zo’n kleine jongetje liggen, kan me voorstellen dat je daar dan verdrietig om wordt. Ik heb dat ook. Als ik jongens baby’s zie…helemaal als ze net zo oud zijn als Kaylash zou zijn..
Is dat trouwens die schoonzusje van je die is bevallen waar je het over had? Dan kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Die band met haar was al niet goed en zij raakte zwanger toen jullie Giel* verloren ( toch?)


@ Laura,
Ik hoop zo dat jij het stokje van Kim krijgt! Wat zou dat geweldig zijn! ja wat een geluk hier he, 2011 wordt het jaar van de nieuwe baby’s!!!
Ooh en ik lees nu je verhaal over die vroegere beste vriendin. Ja, ik ken dat, dat sommige mensen alleen maar opduiken als er sensatie is! Ze moeten iets te vertellen hebben aan de rest. Zo van ja zielig he wat haar is overkomen. En dan erop los fantaseren wat er allemaal gebeurd kan zijn en wat ik beter wel en niet had moeten doen. zo iritant. ppff..





mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

Meiden, als ik tegen jullie praat voel ik me helemaal fantastisch en zwanger!
Maar buiten de forum om niet…zo raar… ik heb verder geen symptomen. Ja af en toe gevoelige borsten. En soms denk ik ook dat die nu een cupmaat groter zijn.
Mijn man vind het helemaal geweldig dat we weer zwanger zijn. Maar hij is ooh zo bang… we mogen niet te veel fantaseren. En niemand mag het weten.
Soms word ik moe van hem. Juist omdat het de vorige keer mis ging wil ik het nu zo graag aan iig mijn schoonouders en ouders vertellen. En wederzijdse broers en zussen.
Zodat als er iets is, dat zij dan rekening met ons kunnen houden. Maar hij wil per se wachten tot na 12 weken. Zo krom…dat wilde we de vorige keer ook…en toch ging het 10 weken daarna mis…
En de tijd gaat zo langzaam… ik wou dat ik nu veel verder was…want voor mijn gevoel ben ik al zoooooooo lang aan het zwangeren…..en toch zit ik maar pas op net geen 5 weken…beetje raar gevoel is dat…voor mijn gevoel is dit geen 2e zwangerschap maar een verlengde van de 1e…et klinkt een beetje raar…ik weet het…misschien dat ik het later anders zal zien…

Ooh ja, vrijdag, in de tempel. Na de dienst, toen kwam er een oude man naar mij toe. Mag ik je wat vragen zei hij, ben je soms in verwachting?
Ik keek hem echt met hele grote ogen aan. Dat kan hij niet weten! Ja zei ik. Dat heb ik gevoeld zei hij, toen je net voor mij stond.
Vond dat zoo bijzonder! Heb wel gezegd dat hij het niet verder moet vertellen omdat niemand het nog weet. Vertelde het meteen aan mijn man, die vond het ook bijzonder. Later ging die man mijn man nog even feliciteren. Wij vertelde hem toen dat het de vorige keer mis ging. Dat had hij ook gevoeld. Hij kon ons ook vertellen wat het geslacht is, maar dat wilde we niet weten. Hij zei tegen mij, dat ik vooral moet genieten van deze zwangerschap. Maar nog geen kamer moet inrichten. En het komt allemaal goed.
Was dus echt behoorlijk onder de indruk van.

Vrijdag belde de schildklier arts.(vervanger van mijn vorige arts). Ze kreeg mij niet te pakken en sprak voicemail in. Dat ze maandag terug belt.
Nog steeds niets gehoord! Ben et zo zat! Ze moet mij wel spreken want ze weet nu niet hoeveel tabletten ik slik en naar hoeveel die verhoogd moet worden.
Als ze even mijn dossier gelezen had had ze dat wel geweten! En kon ze via voicemail laten weten wat de verhoging is! Moeilijk doen om niets! En niet bellen!



mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 08-03-2011

Lieve Dames...breek even snel in!!!
Ik heb onze tam op hyves en dit bericht stond er net.
Wil niet voor haar spreken, maar weet ook niet wanneer ze weer zal verschijnen!!

Tam:::nu even geschrokken met sirene naar Gent gebracht . Ivm bloedingen en weeen . Nu weeen gestopt en bloedingen verminderd . Met de kleine gaat alles goed , een echte vechter . groetjes Jan

Hoop dat het allemaal goed blijft gaan...xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

ooh Kim ik krijg echt de rillingen van je bericht. Ik hoop zo dat alles goed is met Tam en de kleine.
Tam, we denken aan je meid! en ik hoop en duim en bid voor je dat alles goed is!
veel liefs en een dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-03-2011

Oh nee!!! Tam, als je dit leest, ik denk aan je! Zet 'm op! Sterkte!!!

Kim, fijn dat je het toch opschrijft. Zo kunnen we wel met z'n allen meeleven!

Meiden, hoop vanmiddag de puf te vinden om even te lezen en te schrijven aan jullie. Ben moe, verdrietig en leeg. Ruzie met mijn papa en mama, mijn zusje staat op bevallen en morgen onze uitgerekende dag....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

@ Madelief,
Wat erg dat je zo verdrietig en moe bent. Maar ik begrijp het hoor…de uitgerekende datum is morgen al…hoe anders had het voor jullie moeten zijn he.
Ik denk aan je! Deze dagen zijn heel moeilijk, ik weet het…
Weet je al wat je morgen gaat doen? Ja wat kun je doen op zo’n dag he..behalve veel huilen…
Hoop dat je zusje het iig nog langer volhoud en niet morgen bevalt.
Dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-03-2011

oh nee tam!!
ik denk aan jullie! hoop zo dat die kleine meid daarbinnen door blijft vechten.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-03-2011

Mijn arts belde maar niet, dus vanochtend zelf gebeld en haar laten oppiepen met spoed! Dat zal ze leren hun afspraken zomaar te vergeten!
Geen excuses niets. Ik mag mijn dosis verhogen naar 1 tablet meer per dag. Zelfde dosis als tijdens de vorige zwangerschap. Over 4 weken mag ik prikken en dan op gesprek.
Waarom zijn dokters zo nalatig? Dat kan toch niet. Ik word hier zo verdrietig van. Voel me echt machteloos.
Ook de oproep van mijn gyno heb ik nog niet gekregen. Oke tis wel vroeg, maar ik wil gewoon dat ze vaart maken. Voor week 12 moeten er een aantal onderzoeken gedaan worden en de eventuele behandelplan moet opgesteld worden. Dat kan toch niet als iedereen loopt te niksen en maar wachten op mekaar…
Ik moet misschien een bmh-ring en/of wekelijks spuiten voor een sterkte bmhmond. een infectie/bacterie test moet nog afgenomen worden, mijn schildklierfunctie moet goed geregeld zien te worden, moet waarschijnlijk ook ijzer tabletten ( vorige keer ook), prikken op antistoffen voor eeh..ben et ff kwijt.
Zoooveel te doen en niemand doet wat!!
Ik ben vast een aansteller maar ik maak me echt zorgen. Ben zo bang dat er straks iets gebeurd..
In de november topic zijn er al 2 meiden die een mk hebben gehad. ben daar zo van geschrokken. Laat dat alsjeblief nooit meer gebeuren.
Ik kan maar met vlagen genieten van deze zwangerschap. Ik voel me verder prima, geen kwaaltjes. Maar dat had ik bij Kaylash ook niet…
Dat zegt dus helemaal niets..


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-03-2011

oh nee Tam Cry wat schrik ik hier van!
Ik hoop zo dat het goed met jullie gaat, lieverds ik denk aan jullie.


dank je wel Kim dat je het even hebt laten weten....


Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-03-2011

Devika jij zwangere dame! :-D, ik begrijp heel goed dat je je onzeker voelt, en dan bellen ze ook nog eens niet terug...grrr...zo vreselijk irritant! Maar het komt goed meid, het gaat helemaal goed komen met je lieve baby, heb daar maar vertrouwen in.
Het lijkt mij moeilijk voor je dat je man het zo stil wil houden tot de 12 weken. Ik had eigenlijk hetzelfde als jij, ik wilde het ook van de daken schreeuwen, en heb dat ook gedaan, vanaf de positieve test.
Ik had geen zin in negativiteit, had geen zin om uit te gaan van een slecht scenario. Ik was weer zwanger en deze baby ging er komen. En buiten dat, is het na 12 weken dan wel zeker? zit je dan "veilig"? Wij weten als geen ander dat niets vanzelfsprekend is.... Ik zou nog eens met je man gaan praten, het gaat ook om jou hierin, toch? Ik heb er veel aan gehad dat ik het meteen met een aantal mensen (goede vrienden en familie) kon delen, het gaf mij steun en vertrouwen om te geloven in deze zwangerschap.
Het ging goed bij het cb trouwens, madam was 300 gram in 9 dagen aangekomen dus dat doet ze goed :mrgreen:. Donderdag ga ik haar weer even wegen daar.

Madelief, jij krijgt een arm om je heen, dit moet echt een rotweek voor je zijn. Morgen je uitgerekende datum van je lieve kindje, je zal de laatste tijd veel aan haar gedacht hebben denk ik.
Ik denk ook aan Noach*, aan het kleine meisje dat ergens deze maand ter wereld had moeten komen, gezond en wel bij haar papa en mama. Het is vreselijk verdrietig dat het niet zo heeft mogen zijn en jullie zo vroeg afscheid van haar hebben moeten nemen.
Dikke zoen voor jou en kusje richting hemel voor je meisje Noach*.
p.s. wat een lieve echofoto's!!!! :-D oehhh....wat een lieverdje al.

Kim, wat een mooi kamertje hebben jullie gemaakt! wauw! en die buikschildering is echt heel lief, wie heeft dat voor je gemaakt?
En je bent tante geworden, ik vind het verdrietig te lezen dat het zo veel negativiteit met zich meebrengt, zo veel nare emoties voor je. Ik hoop dat het beter wordt, wat je zegt, die kleine kan er niets aan doen.....en ik zat te denken, je kan wel goed met je broer omgaan, of niet? het is tenslotte ook een kindje van hem... Maar ik weet er ook niets van, weet niet hoe het voor jou voelt, het is duidelijk dat het echt heel zwaar voor je is. Ik moet weer terug denken aan toen ze net zwanger was, het is zo jammer dat ze niet gewoon meteen eerlijk tegen je is geweest he? pfff...moeilijk hoor....maar je een taaie, het komt goed meid. Geef het maar de tijd.

Laura, goed te lezen dat het zwanger worden dit keer veel meer relaxed is! heb je je ei inmiddels gevonden?

Cyn, jij zwangere vrouw! :mrgreen: hoe voel je je? was je eigenlijk misselijk tijdens de zwangerschap van Wesley? Ik lees dat je slecht slaapt, waar komt dat door?
En? al begonnen met het foliumzuur vandaag? en je huisarts, die heb je vandaag kunnen bellen, was ze blij voor je?

kersje, hoe was je high tea? ik denk wel lekker! :-D
Ja, je bent nu officieel over de helft meid! hoeraaaaahhh!
Over drie dagen je echo, deel 2. Gaat manlief altijd met je mee trouwens? vast wel he?
Is de kleine nog steeds zo druk? ohhhh jaaa! je gaat ook achter het geslacht komen deze week he! :-o hoe leuk! :-D Ik vind het fijn te horen dat je je niet enorm opwindt over de echo's, dat je zo bewust aan het genieten bent....goed zo!
Met de kleine Matilda gaat het goed, de borstvoeding gaat ook super, dat is heel fijn. Vannacht heeft ze zelfs 7 uur doorgeslapen! Confusedhock: mijn borsten stonden op knappen tegen de ochtend...hahaha! Ze komt goed aan, dus ik mag niet klagen.
Wat leuk dat je schoonmoeder het kaartje ontwerpt, wat bijzonder (en lief van haar).
En wat betreft dat ik in mijn gewonde kleding zou passen, ik pas daar nog niet allemaal in hoor! :-D ik ben nog zo'n 11 kilo zwaarder als voorheen :-o. Maar kan al wel wat andere kleding aan...en dat is wel fijn na 6 weken in dezelfde zwangerschapsbroek moeten lopen omdat NIETS anders meer lekker zat de laatste weken voor de bevalling...hihi.
Hey die gekke krolse Uma, het lijkt mij inderdaad moeilijk om haar te laten helpen....ieuw...dat wil je zo'n beestje eigenlijk helemaal niet aan doen..

Tam, nog even een knuffel voor jou en je kleine meisje, ik hoop zo dat het goed gaat.. xxxxx


Vandaag had mijn meisje voor het eerst een jurkje aan, met een innie-mini maillotje.
Ohhhhhh! ze is om op te vreten!

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-03-2011

Oh neeeeeeeeeee tam!!!!! Hopelijk gaat alles verder gewoon zoals het moet... Ik duim hier weer als een malle!!!
Hoever is ze nu???
Krijg er ineens een heel onheilspellend gevoel bij... Ik heb gezegd: Cyn neemt Kim der stokje over en dan ik die van tam... Cyn is zwanger dus hoeft geen stokje meer te krijgen maar mijn ei zit er aan te komen... Ik hoop nu dus niet dat mijn woorden waarheid worden want dan zou tam veeeeeel te vroeg bevallen volgens mij...