Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-03-2011

Och het zal toch allemaal wel goed blijven gaan voor tam he?!?! Gatver krijg er echt een rot gevoel bij!!! Maar we blijven duimen voor der!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-03-2011

Zie net dat ze pas 29 weken is...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-03-2011

ja 29 weken is nog wel erg vroeg he.
we kunnen niet anders doen dan duimen en hopen dat dicht vechtertje nog even blijft zitten


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-03-2011

Devika,
Wat een gedoe allemaal in dat ziekenhuis.
Ik kan erover meepraten. Want ik wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd.
Lijkt soms wel of ze je als nummer behandelen. En niet nagaan wat er allemaal in het verleden is gebeurd.

Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest. Heb haar het goede nieuws verteld.
Ook heb ik daar aangegeven dat ik vind dat ik in het ziekenhuis aan het lijntje wordt gehouden. Ze vertelde dat ze zelf contact op ging nemen omdat ik nu dus zwanger ben en de uitslag nu wel erg belangrijk is.
En ja hoor, om 5 uur telefoon, de huisarts. Ze heeft het voor elkaar.
De internist heeft en naar gekeken en zag geen afwijkingen!
Dan denk ik, is dat nou zo moeilijk?!

Maria,
Ja voel me prima. Bij wesley was ik tot de 10e week ’s ochtends misselijk.
Nu heb ik nergens geen last van. Maarja, wat niet is kan nog komen.
Foliumzuur ben ik inderdaad al mee begonnen.
Vind het nog allemaal wel onwerkelijk hoor.
Oh meid, ik zie het al helemaal voor me dat meisje van jullie in een ini mini jurkje!

Heb vandaag nog meer goed nieuws gekregen.
Vind het klote om te vertellen nu, zeker nu het met tam niet goed gaat.
Maar ik roep al bijna 8 jaar dat ik samen met mijn beste vriendinnetje zwanger wil worden.
Haast onmogelijk.. maar het is toch zo.
Zij heeft vanmorgen positief getest. We schelen gewoon maar anderhalve week.
Echt zo bizar allemaal.
Heb in de stad vanmiddag een 9 maanden dagboek gekocht.
Voor haar en voor mijzelf. Heb wel besloten dat ik pas ga schrijven als ik over de 12 weken ben. Waarom.. misschien meer zekerheid. En heb dat bij wesley ook gedaan.

Madelief,
Wat een moeilijke tijd voor je! Morgen is de dag toch?
Ik ga zo aan je denken morgen.

Tam, ik hoop dat alles goed is met jou en met die kleine meid.
Ik denk er de hele dag al aan. Ik duim voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-03-2011

He meiden,

Eindelijk even puf om bij te schrijven.

Tam, ik denk aan jou/jullie!

Cyn, wat fijn! Geen afwijkingen gevonden! Oh, ben zo blij voor je! Wel ongelofelijk zeg, dat ze je dus zo aan het lijntje houden en dan ze het dus eigenlijk allemaal al wisten. Ik lees het verhaal nu over jullie nichtje van 4. Wat mooi he, dat zo'n klein meisje zo bezig was met Wesley. Heel schattig.

En nu tegelijk zwanger met je beste vriendin! heel bijzonder!

Kim, schattig het kamertje! Mooi hoor! En de kleine man dus al aan het indalen! En je loopt 2 weken voor, pfoe! Als je het dan tot 40 weken moet redden is die man wel groot lijkt me! Klinkt goed zeg, de babyshower. De babyshower die ik ooit heb gehad bij een vriendin vond ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd. Maar bij jou te horen was het bij jou het tegenovergestelde!

Oh, wat moeilijk het nieuws van je neefje! Ook al kan het ventje zoals je schrijft er niets aan doen, ik kan me zo goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt! Ik herken het zo.... morgen is mijn uitgerekende dag en mijn zusje haar weeen zijn inmiddels begonnen. De kans is ontzettend groot dat de baby dus morgen geboren gaat worden. Daar zie ik zo tegenop! En in jouw geval ligt het moment van zwanger worden zo kort na de geboorte van Giel, dat is zo dubbel!

Devika, wat een lieve vriendin zeg, die op je stoep stond toen je haar nodig had terwijl jullie elkaar daarvoor niet zo heel vaak spraken. Maar wat ongelofelijk suf, dat je allerbeste vriendin om de ex van haar vriendje te pesten zo op de hyves schrijft dat ze misschien wel zwanger is! Dan heb je toch helemaal geen rekening gehouden met jouw gevoel? Die heeft er niets van begrepen.... Ik kreeg vandaag een mailtje van een jaarclubgenootje. Ik merk dus dat ik met een groot deel van hen niets meer heb. Geen zin meer heb om contact te zoeken en al helemaal niet om hen te vertellen dat ik zwanger ben. Dat heb ik dus ook nog niet gedaan. Maar de mail bevatte 2 zinnen: Hoi Madelief, ik heb heel leuk nieuws, ik ben zwanger! Misschien lastig voor jou om te horen. Ik hoop dat het goed met je gaat. En dat was het. Ik heb haar niet gesproken sinds de bevalling. Maar blijkbaar vindt men het dan wel nodig om even zulk nieuws te brengen. Heb geschreven dat ik haar feliciteer en dat ik hoop dat ze er van geniet en verder niets. Ik steek er geen energie meer in. Ik heb gewoon niets met haar! En dus ook met een paar anderen. Ik hoef haar ook niet te schrijven hoe het met me is, of mee te gaan leven met haar zwangerschap. We zijn in wezen onbekenden met een deel gedeeld verleden. Voor mij is het klaar!

Oh, mijn echo foto's hebben je aan vol laten schieten. Ik hoop dat je er niet te veel ontdaan van was. Wel herkenbaar hoor, wat zulke foto's met je doen. Ik heb maanden niet naar echofoto's van Noach kunnen kijken. Moest daar ook zo bij huilen! Daar leefde ze nog, daar waren we vol vertrouwen en onwetend over wat er kwam. Ik vind het trouwens wel heel fijn om te horen dat je je goed voelt en heel zwanger als je bij ons op het forum schrijft! Dat is mooi! Want het is lastig genoeg dat gevoel uberhaupt te krijgen! Maar wat je schrijft is ontzettend herkenbaar. Ik voel me ook alsof we al zo lang zwanger zijn. En ik ben nog niet eens bij de 12 weken! Mijn man zegt ook steeds: we zijn nu al sinds juni vorig jaar in verwachting en jij bent straks 13 maanden zwanger voor 1 kindje. Ik hoop zo dat het laatste ook waar is......

En die man in de tempel! Wat ontzettend bijzonder! Oh, daar krijg ik echt de rillingen van. Dat hij zo veel ziet! Wat zul jij met je mond vol tanden hebben gestaan!

En fijn dat je nu wel weet wat te doen met de medicatie voor je schilklier. Ongelofelijk wat een laksheid toch bij die artsen.... Kun je niet gewoon een afspraak in laten plannen door een assistente?? Ik zou zeggen dat je toch zeker met 7 weken langs moet komen voor een vroege echo en dat ze je daarvoor al een plan geven voor medicatie!

Maria, dat die kleine meid 300 gram is gegroeid in 9 dagen! Fijn zeg! Oh, Matilda in een jurkje! Ik zeg: foto!!!

Dank je wel voor je lieve knuffels. Ja, het is echt een hele erge rotweek. Weet soms niet hoe ik 'm door moet komen. Zeker nu mijn man echt veel weg is. Ik baal daar zo van! Vanavond, morgen en vrijdag is hij er niet. Net terwijl ik hem erg nodig heb.

Laura, ik lees wat je zegt over het stokje doorgeven.... kan me voorstellen dat je daar over zit te malen. Maar nee hoor! Die kleine van Tam moet echt nog blijven zitten!!! ik hoop zo dat de weeen afzakken. Wel heel naar en schrikken zeg, voor haar. Trouwens, net nu ze vakantie heeft! Weer geen relax tijd voor haar... Ik hoop zo dat het goed gaat....

Hier gaat het dus echt minder. Ik zit er behoorlijk doorheen. De een na de ander die maar verteld dat ze zwanger zijn. Pffff..... Mijn zusje heeft weeen en de kans is dus groot dat haar baby morgen geboren wordt. Dat zou ik zo erg vinden! Dan heb ik de rest van mijn leven ook nog een verjaardag op die 9 maart. Oh, wat hoop ik dat het tot net na middernacht morgen blijft zitten. Maar goed, het moet wel te doen zijn voor haar. Ik ben verdrietig, voel me heel erg alleen. Mijn man is veel weg, dat is toevallig zo. En ik merk ook dat de dag van morgen voor hem helemaal niet zo beladen is. Voor hem is Noach 23 september geboren en heeft morgen niet zo veel gevoel meer voor hem. Daarnaast ben ik steeds zo bang. De een na de ander zwanger zonder problemen om me heen. je zult zien dat het bij ons dan weer mis gaat. Vannacht droomde ik dat we een slechte uitslag van de combinatietest hadden. De nekplooi was 4,7 mm en de kans op een afwijking 1 op 10. Ik wordt zo bang van zulke dromen. Ik wil zo graag dat het goed gaat mt dit kleintje. Maar ik ben als de dood voor slecht nieuws. Morgen afspraak met de ARBO arts. Zie er tegenop. Maar ik ben ook bang dan ik alleen maar kan huilen morgen. Nou, ik zal stoppen, want ik vertel toch weinig nieuws. Ik ga zo maar naar bed denk ik.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-03-2011

Madelief, niet zeggen dat je gaat stoppen omdat je alleen maar slecht nieuws ofzo brengt!!! Je mag hier altijd maar dan ook echt altijd je hart luchten en al zeg je duizend keer hetzelfde, we leven erg met je mee!!! Wel spannend allemaal voor je zus maar ik ga duimen dat haar kindje niet op de 9e maar op de 10e gaat komen! Al hoop ik ook wel weer voor je zus dat ze een voorspoedige bevalling zal hebben...
Nee ik ga er verder niet over malen.. Bij tam moet het gewoon goed blijven gaan!!! Zeker nog tien weken wachten met bevallen!!! Lieve tam we denken hier aan je hoor lieverd!! En we duimen dat je kleine meisje erg sterk is!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 08-03-2011

O, nee, wat schrikken van het nieuws over Tam! Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat...Ze is sterk, haar kindje is sterk...het MOET goed gaan, dat moet gewoon.

Lieve Tam, ik denk aan je, meid.

Knuffels van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 08-03-2011

Madelief, wat een moeilijke tijd voor je. Morgen de uitgerekende dag...en je man is er niet om je te troosten, wat naar voor je. Ik zal aan je denken. Hopelijk wacht je zus nog eventjes met bevallen. Liefs voor jou!

Andere meiden, ik ben te moe om nu op iedereen te reageren, maar ik denk aan jullie, hoor!

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-03-2011

Ik moet steeds terugdenken aan mijn laatste zwangerschap, ik had toen ook een placentabloeding en daarna weeënactiviteit, ik was zo bang toen...Cry
Lieve Tam, zit al de hele avond aan je te denken! ik ga gewoon van het beste uit, dus dat je heel erg geschrokken bent en snel weer naar huis mag en alles goed is. Dat moet gewoon.

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-03-2011

Ja ik kan het me van jou ook nog goed heugen Maria!!! Wat heb ik toen ontzettend veel aan jou gedacht en meegeleefd!! Laten we idd hopen dat het voor tam net zo zal verlopen!!

Ik heb hier de hele tijd al rare steekjes in mijn buik, onderin maar toch een beetje aan de zijkant. Zou dit mijn naderende ei zijn?!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-03-2011

Lieve meiden, waar ik al zo bang voor was is gebeurd. Vandaag, op 9 maart, is mijn zusje bevallen van een jongetje, Cas. Oh, wat is dit moeilijk zeg! Ik ben blij voor haar, dat alles goed is gegaan. Maar waarom nou net op 9 maart? Het voelt raar hoor. Ik zal straks bij ze gaan kijken en me wel groot houden denk ik. Maar van binnen doet het zo'n pijn. Waarom moet ik me zo rot voelen deze maanden? Terwijl je rond deze dag een kleine meisje in onze armen hadden moeten hebben! Vol geluk en hoop en nu ben ik alleen maar bang en gestresst. Ben het zo zat, ben zo moe van de zorgen en het verdriet. Ik zou ook zo graag willen genieten. En vanmorgen lig ik dan des te meer met mijn handen op mijn buik en de gedachten: leeft het ukkie daarbinnen nog wel? Het maakt me zo bang....

Tam, ik hoop dat het goed met je gaat, dat de weeen en bloeding onder controle is!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-03-2011

Oh madelief.... Ik denk aan je! Even goed wel gefeliciteerd met je neefje maar ik kan me je gevoel zo goed voorstellen... Je hoeft je niet groot te houden, heb ik ook niet gedaan bij mijn schoonzusje en zij ook niet trouwens!
Ik wil je veel sterkte wensen voor vandaag. Het zal beslist geen makkelijke dag zijn voor je.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-03-2011

Ooh Madelief toch!
Ik wil je eerst toch wel feliciteren met de geboorte van je neefje!
Maar kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk voor je is. Dit zou de geboortedag van jullie meisje moeten zijn…
Als je dan een andere baby ziet die die dag geboren wordt…

Maar weet je, ik denk dat je op een gegeven moment deze dag wel loslaat hoor… 9 maart zal straks alleen maar de geboorte datum van je neefje zijn.
Jullie meisje is geboren op 23 september. Dat is de dag die bij haar hoort.
Voor nu heb je er moeite mee…maar ik weet dat dat gevoel straks verdwijnt…
En nu nog niet hoor, nu mag je het daar moeilijk mee hebben en verdrietig om zijn. Want ooh wat had ik je het gegund dat jullie dochtertje vandaag geboren werd ipv in september Sad

Maar deze nieuwe kindje in je buik, die wordt straks gezond en wel geboren! Deze ukkie leeft hoor!
Misschien kun je een angel sound kopen. Zodat je naar de baby kunt luisteren als je je zorgen maakt. Ik denk dat dat een stukje rust zal geven.
Ik heb het destijds ook gekocht en er veel baat bij gehad.
Ik denk aan je lieverd!

Tam, ik denk ook heel de tijd aan jou. Kom ons aub gauw vertellen dat het allemaal goed gaat met jou en zusje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-03-2011

Lieve madelief:Ik weet precies wat je nu voel meisje!Het is allemaal zo dubbel..
Toch bij deze gefeliciteerd met je neefje! Lieverd, jullie kleine schat heeft het goed bij jou binnen.Het hummeltje heeft jou uitgekozen als mama en steunt je nu en geeft je warmte nu je het zo hard nodig hebt. Denk daar maar aan als je straks op kraam bezoek gaat!
"Mama...Ik ben bij je"!

Sterkte meid.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-03-2011

echt kut! ( of misschien ook niet)
ik lees net op de hyves van mijn buurvrouw dat ze de 20 weken echo gehad heeft,
we wonen tegenover elkaar, zien haar en haar man vaak maar nooit geweten dat ze zwanger is!
de buurman hebben wij in feb. over de vloer gehad en nog een paar keer gezien. gevraagd hoe het thuis gaat. ja gaat goed.
nooit verteld dat ze een 2e verwachten!
vind dit soort gedrag zoooooo achterbaks he! ooh hier kan ik me echt over opwinden!
ze zullen et vast niet veteld hebben om ons "leed" te beparen. ppff...
mensen moeten echt ophouden om voor ons te denken! dit is al de zooooveelste die een zwangerschap geheimhouden voor ons.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-03-2011

Lieve Dames...
Hier weer een berichtje vanuit Tam uit:

Hallo hier met Jan
We zijn ons allemaal behoorlijk geschrokken maar als het goed is mag Tam morgen naar huis als alles verder goed gaat .
Ik moest dat van de week van Tam op hyves zetten met de hoop dat iemand van het forum het zou lezen want ik kan er niet op en in Gent heeft Tam geen computer .
Als ze thuis is laat ze wel iets weten op het forum maar kan jij dit laten weten op het forum . Want ik weet niet wie ze op hyves heeft die ze van het forum heeft . Alvast bedankt daarvoor .
Groetjes Jan



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-03-2011

Jeetje Tam, ik vraag mij wel af hoe het met je is, of alles goed met jullie is...Sad
Kim, zie jij nog iets nieuws bij haar hyves taan? of kersje, jij kan ook op haar hyves...toch?
Maak mij best wel ongerust....Cry


Lieve Madelief, ik ga je ook feliciteren lieverd, met je kleine neef. Wat dubbel dat hij net op deze dag geboren moet worden he? echt te bizar voor woorden.
Maar jouw zus heeft niet voor deze datum gekozen, je neefje ook niet.....ik sluit mij bij Devika aan, het heeft tijd nodig. Ik kan mij voorstellen dat het voor jou een verdrietige dag is vandaag, je veel aan je meisje denkt. Ook is het een feestelijke dag, je neefje is gezond en wel op de wereld gekomen, en jij bent zijn lieve tante geworden (is het trouwens de eerste keer dat je tante wordt?). Dikke knuffel voor jou en maak je niet ongerust meid, je kleine doet het hartstikke goed en is echt goed gegroeid zo lekker warm bij zijn mammie. Heb maar vertrouwen in je kind en in je lijf.

Lieve andere meiden, ik denk ook aan jullie xxx

Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-03-2011

oh gelukkig!!!! :-D:-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-03-2011

He meiden,

Wat een heftige dag. Even een snel berichtje. Dank voor jullie felicitaties. Ik ben net bij hem geweest en het is een mooi mannetje met een enorm punthoofd van de vacuumpomp. Zo zielig. Maar ik hou me daar groot en ben ook blij. Verder voor we daar heen gingen nog een echo gehad in het ziekenhuis. Ik was zo in paniek en onzeker en bang. Ik belde de gyn en we mochten direct komen. En de kleine was weer groter, inmiddels 6,2 cm (vorige week 4,6 bizar!) dat goede gevoel van 10 minuten naar ons springende kindje kijken maakte me echt weer sterker. Maar het voelt allemaal zo dubbel! Ben ook zo moe van het verdriet en het malen. Ik ga zo even slapen. En vanavond nog een keer naar mijn neefje kijken. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar dit is van mijn familie de eerste keer dat ik tante ben geworden. Aan mijn man zijn kant ben ik dat al 3 keer. Maar dat voelt toch anders.

Oh, wat fijn dat we zo iets van Tam weten! Gelukkig, dan lijkt het goed te gaan als ze waarschijnlijk naar huis mogen. Ben daar erg blij om.

Devika, kan me voorstellen dat je dat verschrikkelijk naar gedrag vindt. Ik zou daar ook heel boos over worden! net of je daar nooit achter komt! Pffff....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-03-2011

ooh wat een opluchting Tam! ben blij dat je gauw naar huis mag!
kom maar hier heel gauw vertellen hoe het met je gaat en met onze little miss diva.
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-03-2011

Ooh Madelief ik ben blij dat het iets beter met je gaat. En ben trots op je dat je naar je neefje bent wezen kijken!
Goed dat je onderweg ook nog een echo heb gehad. dat geeft weer bevestiging he! Hou dat vast. Met deze ukkie gaat het alleen maar goed hoor!
Van jou kant is het de 1ex dat je tante bent geworden. Dat is toch heel bijzonder! Ik weet zeker dat je in de loop der tijd een speciale band opbouwt met dit neefje.
Hij is voor jou op een bijzondere datum gebeuren, dat zal hem altijd speciaal voor jou maken. Op een dag zal je aan deze dag alleen maar terug denken als zijn geboorte dag en niet meer als jou uitgerekende dag. Ik ben iig zooo blij dat je nu zwanger bent op deze dag. Ik denk dat het anders nog veel erger was geweest.
Ik kan het weten..ik had veel moeite met 5 jan… vooral ook omdat ik niet zwanger was…straks met Kaylash zijn geboortedag ben ik gelukkig wel zwanger. ( hopelijk, als alles goed blijf gaan, ik hoop het!!)

En mijn buurvrouw, tja..ik ga geen felicitaties uitbrengen op haar hyves…
Zolang ze zelf niets zeggen ga ik ze niet feliciteren. Ik vertik het!
Verder doet het mij weinig meer hoor. Was alleen maar boos dat et zo moet.



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-03-2011

even snel...
Madelief,
Klinkt heel dubbel maar toch gefeliciteerd met je neefje meid.
Lijkt me wel een vreemd gevoel. Maar ergens misschien ook wel speciaal.
het is allemaal nog zo pril... en zo pijnlijk..
Meid hoe is je dag vandaag geweest. Kon je de dag een beetje doorkomen?
Wat fijn trouwens dat je meteen terecht kon voor de echo.
Zal wel even geruststellend zijn. Zeker als je naar je neefje gaat kijken.
devika,
moeilijk he. Mensen die toch nog vanalles voor je achter houden.
Mij wordt ook een hoop niet verteld.
En zal inderdaad ook niet schijnheilig “ leuk “ reageren. Ze vertellen mij toch niks..
Ik kwam vanmiddag een collega tegen die 20 weken zwanger is.
Natuurlijk kwam het op het onderwerp wesley.
Ze zei: ooit komt er een moment dat jullie het weer aandurven..
Ik dacht bij mezelf je moest eens weten haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-03-2011

oh wat lief dat tam er aan denkt om wat te laten weten.
rare meid, ze heeft wel wat anders aan dr hoofd.
hoop zo dat ze morgen lekker naar huis mag en dat alles goed mag gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-03-2011

O, gelukkig dat er bericht is over Tam en dat ze waarschijnlijk morgen naar huis mag!
Pffff, wat een spanning he? Ik ben zo blij dat het mee lijkt te vallen...

Ik heb een hele drukke dag gehad, beetje gaar nu.

Liefs voor jullie,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-03-2011

Lieve meiden,

We hebben zulk goed nieuws!!!! We zijn net terug uit het ziekenhuis en hebben ook de DNA uitslagen! Het DNA van mijn man en mij is volkomen normaal! Dat Noach zo'n grote afwijking had is een foutje van de natuur..... En de kans op herhaling is daarmee heel erg klein! Daarnaast de nekplooimeting en de bloedtest. Deze gaven een uitslag waar we alleen maar van hadden kunnen dromen. De kans op een kindje met het syndroom van down is 1 op 12000, kleiner kan niet met dit systeem berekend worden. Super goed dus! Ook trisomie 18 en 13 gaven 20 keer kleinere kans dan op basis van mijn leeftijd normaal is. Dit was zo fijn!

Daarnaast hebben ze al een hele uitgebreide echo gemaakt, waarbij ze het grootste deel van de 20 weken echo al hebben gezien. Bovenkaak was mooi gesloten, ruggetje ook, buikje ook, bloeddoorstroom naar navelstreng was goed, hersenen, buikje, maagje, nieren, hartje alles kwam voorbij en zag er super uit! natuurlijk is het nog klein en zullen ze bij de 20 weken beter naar de organen kunnen kijken, maar een groot deel is nu al gezien! We gingen stuiterend naar buiten. Zou het ons dan toch gegund zijn? Het was zo mooi. Ons ukkie lag te slapen aan het begin. Daardoor ging het meten heel soepel, want hij heeft echt van alles opgemeten. Maar toen werd hij/zij wakker. Dat was lachen zeg, ging zich helemaal uitrekken en springen, mondje open en dicht, gaf echt een hele show weg! We zijn zo blij en opgelucht!
Ook de termijn hebben ze nu goed kunnen bepalen op basis van alle metingen. We zijn 5 dagen verder! nu 12 weken en 4 dagen. De uitgerekende datum is nu gezet op 18 september en daar zijn we heel erg blij mee!

Jullie zullen begrijpen dat we helemaal door het dolle zijn!

Enige nare randje van deze dag is dat ons kleine neefje gisteravond laat is opgenomen op de kinderafdeling in de couveuse. Hij heeft een infectie en ze weten nog niet wat. Hij reageert wel op de medicijnen en ze hopen dat het snel beter gaat. Maar hij en mijn zusje blijven nu zeker nog tot woensdag in het ziekenhuis. Het is dus nog even spannend daar.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-03-2011

jeahhhhh Madelief wat een super goed nieuws!!!!!
[Afbeelding: 34njlat.jpg]

Jeetje meis, wat zullen jullie opgelucht zijn, en wat een prachtige uitslagen! wauw!
Leuk dat ze een uitgebreide echo hebben gedaan, zo fijn om te horen dat alles er goed ziet he?
Sneu van je neefje zeg, en rot voor je zus. Ik wens ze heel veel sterkte, dat het kleine knulletje maar snel op mag knappen en lekker met zijn mama en papa naar huis mag.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

Yeeeaaah Madelief! Wat een heerlijk nieuws! Wat een opluchting! Wat een feest! Ben zo blij voor je! Geniet van dit goede nieuws.
En elke keer als je weer niet lekker in je vel zit, denk dat terug aan deze dag!

Wel jammer dat je neefje nu in het zh ligt. Hopelijk knapt hij heel gauw op en mag hij gauw naar huis!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

@ Maria,
Ik lees even terug van de afgelopen dagen. Wat lief, zo’n ieniemienie jurkje en een iniemienie maillotje!
Ik weet hoe schattig dat eruit kan zien. Had ze ook schoentjes aan? En ooh en zo’n speldje in haar haar?
Wat lief ja! Zwijmel zwijmel!

Oh ja mijn man wil nog steeds dat we ons mond houden tot 12 weken. Zucht…
As zaterdag zie ik mijn moeder en zussen. Ik kijk wel of ik mijn mond hou..
Het is wel een beetje dubbel…ene kan wil ik het vertellen…andere kant toch ook weer niet..raar he…
Omdat ik ook nog geen echo gehad heb. weet ook niet wanneer ik die krijg. Heb nog steeds geen oproep gehad..zucht..
Als er vandaag geen brief op de mat ligt bel ik morgen meteen.

En wat je vertelde dat jij dat ook heb meegemaakt, een placenta bloeding. Jeetje…ik weet dat nog zo goed..
Ik kwam toen net die dag “hier binnen”en dat was mijn 1e kennismaking met jou….ik weet nog dat ik zoo bang was en zoo hoopte dat het goed zou komen met jou.
En gelukkig kwam het helemaal goed met jou. En met Tam komt het ook helemaal goed!

@ Laura,
Hoe is het met je ei meid?
En nee ik hoop ook niet dat tam nu bevalt zodat ze het stokje aan je overdraagt. Nee, jij wordt wel zonder stokje van iemand zwanger hoor!
En onze Tam, die is kwa bevalling pas aan de beurt in mei.


@ Cyn,
Wat fijn meid dat je eindelijk de uitslag kreeg via je huisarts. Vervelend he dat de internist zo iets kleins niet even de tijd neemt. Voor haar even 5 min, werk, voor jou een hele last van je schouders. Mijn internist was/is dus ook zo nalatig, heb nog steeds geen brief gekregen wanneer ik langs mag komen.
Haar voorganger was juist helemaal stipt! Zo’n fijne vent die echt meeleefde. Jammer dat hij nu ergens anders aan de bak is.

Ooh en gefeliciteerd met de zwangerschap van die vriendin van je! Heerlijk, dat jullie nu samen zwanger zijn en alles kunnen delen.
Ben je trouwens helemaal gestopt met roken? Vast wel! Gaat goed?

@ Madelief,
Ik lees even terug. Acht dat mailtje van dat clubgenootje, wat een rotmens!
Ik snap niet dat sommige mensen dat zo argeloos kunnen zeggen. Gewoon even tussen neus en lippen door, niks belangrijks hoor. Ook geen rekening houden met andermans gevoelens. Ik ben daar echt klaar mee! mijn allerbeste vriendin weet niet dat ik zwanger ben. Onze gesprekken gaan nog steeds over haar vriend, en zijn ex en haar problemen. Mijn man is daar heel boos om geweest. hij vind dat ik niet meer al te veel met haar moet omgaan. Ik heb niets aan haar en zij kent mij alleen als het haar uitkomt. Ben bang dat hij gelijk heeft.
Die andere vriendin, die dus voor mijn deur stond, die heb ik het vandaag verteld. Ze probeert zelf al 2 jaar zwanger te worden, lukt niet, maar is zoo blij voor mij.
Dat is pas een echte vriendin. In lief en leed. Daar bel en mail ik elke dag mee.

Ja wat jouw man zeg dat jullie straks 13 maanden zwanger zijn, dat gevoel ken ik ook. Voor mijn gevoel ben ik dat ook al 14 maanden!
En van de week was je zo verdrietig om het vooruitzicht van de testen die zouden komen. En zie vandaag kom je met zulk goed nieuws!

@ Tam, ik denk aan je meid! kom ons gauw vertellen hoe goed het met jou en zusje gaat!


@ Kim en kersje, hoe is het met jullie? Kesje je zit lekker over de helft he! Heerlijk!!!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

ikke
Ik word een beetje heen en weer geslingerd.
Ik ben super blij dat ik zwanger ben. En toch, de laatste paar dagen word ik savonds steeds wakker en lig ik te malen..
Ik moet veel aan Kaylash denken…
Gisteren avond weer…ik dacht iets heel raars…ik hoop niet dat jullie mij een freak vinden.
Maar ik zat te denken, Maria en Tam hebben beide een placenta bloeding gehad. Net als ik zijn ze met spoed naar het zh geweest en weeën gehad.
Uiteindelijk is het met jullie beide goed gekomen. Ik had ook hevige bloedingen en weeën. Ik wou zo graag dat het bij mij ook een placenta bloeding was geweest.
Hoe pijnlijk het ook is, ik wou dat dat het was geweest. want dan was mijn Kaylash er nu nog geweest. en was ik niet te vroeg van hem bevallen en was hij niet overleden.
Tis een bizarre gedachte ik weet het….

Ik denk dat het onzekere gevoel nog even blijft zolang ik geen echo heb gehad. Sad
Rare is, gisteren had ik een beetje last van maagzuur. Maar was daar zo blij om. Ik heb nooit last van maagzuur, alleen wel tijdens de vorige zwangerschap.
Dat is dan tenminste iets wat erop duid.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-03-2011

hey Devika, ik vind het op zich geen bizarre gedachtes hoor....tuurlijk had je gewild dat er vorige keer iets minder ernstigs aan de hand was, ik denk dat die gedachte voor alle meiden hier geldt. We hadden allemaal liever gezien dat ons kindje was blijven leven.
Ik begrijp dat je nu veel aan Kaylash denkt, ik merkte dat ik erg veel aan Olivia moest denken als ik onzeker of gespannen was, dus voor echo's was het altijd extra vaak.
Goed idee om morgen zelf even te bellen en een afspraak voor een echo te maken. Leg maar gewoon uit hoe je je voelt en dat je je zo druk maakt soms, dan mag je vast snel komen..

hey, goed van je maagzuur trouwens! :-D

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

He Maria, dank je wel dat ik niet raar ben!
ja in 2 erge situatie's zou je voor et minst erge willen kiezen. niet dat er wat te kiezen valt.. maar goed...

aan de andere kant heb ik er soms weer heel veel vertouwen in. de vorige keer bijvoorbeeld moest ik 4x een test doen om te geloven dat ik echt zwanger was.
nu vertrouw ik op 1 test. raar is dat. maar ik weet dat et echt zo is.
ik ben net ff bij de kruitvat geweest voor nieuwe vitamintjes. mama compleet met foliumzuur, visolie, omega nog wat. hahaha.
voelt goed! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-03-2011

Devika, vind die gedachten ook helemaal niet raar! Je denkt automatisch nu meer aan Kaylash en dan gaan je gedachten ook naar als-dan scenario's. Wat Maria ook zegt, in alle gevallen hoop je dat het minst erge gebeurd en wij hebben allemaal mee gemaakt dat juist het ergste waarheid wordt. Ik merk dat ik wel veel aan Noach denk, maar haar echt zie als doort van beschermengel en toch echt wel geloof dat het kindje in mijn buik met dezelfde ziel terug komt. We steken ook vaak een kaarsje aan als we bijvoorbeeld voor een echo gaan. Het is denk ik ook heel goed om aan onze overleden kindjes te denken. Zo krijgen ze steeds meer een vaste plaats. Ik merk dat door die gedachten ik ook orden waar Noach voor mij staat. En dat dat niet meer dat wankele plekje is van alleen maar verdriet, maar ook van vaak heel warm gevoel.

Ik heb net even geslapen en dan wordt ik zo blij als ik wakker wordt! oh, wat een geluk op 1 dag!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-03-2011

Madelief,
Allereerst gefeliciteerd! Wat zal dat een opluchting zijn vandaag.
En wat fijn dat dit kleintje geen afwijking heeft.
Wat goed dat ze al zo veel konden bekijken. Dat stelt je vast al gerust.
Haha je hebt er 5 dagen bij mogen tellen. Zou ik ook wel willen.
Dan gaat het wat sneller. Op naar de 18 september!

Oei, wat vervelend dat je neefje is opgenomen. Hopelijk knapt hij snel op

Devika,
Ja ik smokkelde nog wel eens af en toe met roken.
Ik had het zo moeilijk! Maar vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben ben ik gestopt en heb er totaal geen moeite mee! Gek eigenlijk …

Oh meid, ik lees je berichtje en het is zo herkenbaar!
Voor mij komt de zwangerschap echt als een verassing.
Ik was zo verbaasd maar zo blij! Heb er ook dubbele gevoelens bij.
Denk vaak terug aan wesley en zeker nu er niks bekend is.
Ik hoop zo erg dat ze het goed in de gaten kunnen houden en dat ik dit kindje gezond en wel vast mag houden! Ik wil niet nog een kindje begraven!
Ik heb soms ook nog het idee dat ik elk moment ongesteld kan worden. Maar er gebeurd niks.
Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik mag 22 maart naar de gyneacoloog. Ben zo benieuwd!
Meid, ik hoop dat ze je snel bellen, en anders morgen lekker zelf bellen hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

Madelief, ja, vanaf begin af aan heb ik die gedachte van jou gedeeld! Over zieltjes, en het terug komen daarvan!
Zo zie ik het ook hoor. Ik bid ook heel veel dat Kaylash zijn zieltje terug komt. Dat geeft mij heel veel kracht om door te gaan.
Zo voelt het niet helemaal als een einde.
Wat fijn dat jullie een kaarsje aansteken. Dat doe ik ook, elke maandag. Dat geeft heel veel rust, dat merk ik ook.
Ik weet ook zeker dat er meer is tussen hemel en aarde. Van de week heb ik dat boek uitgelezen die in van mijn masseuse kreeg.
Heb gehuild op het einde. Zooo mooi. De 2 allerlaatste verhalen ( waargebeurd) ging over 2 gezinnen waarbij de kinderen in het zelfde gezin terug kwamen.
Vond ik zoo bijzonder. Zij herinnerde zich ook hun vorige leven. Vond dat zo mooi om te lezen.
Op het einde werd ook precies verteld hoe ik me voel. Hoe om te gaan met het verlies e.d.
Ik heb dat boek gisteren terug gegeven aan mijn masseuse, maar toen ik eenmaal thuis was voelde dat als een gemis.
Ik kreeg het van haar te leen toen ik haar vertelde over Kaylash zijn overlijden. Al die tijd lag dat boekje op mijn nachtkastje.
Nu wil ik em ook zelf kopen. Als aandenken. Voor bij Kaylash zijn spullen. Lezen in dat boekje is een van de dingen die ik gedaan heb in mijn rouwperiode.

Wat fijn dat je zo happy bent! Heerlijk! Denk maar vaak terug aan deze dag als het even tegen zit. Dat zal je kracht geven!
Ooh ik kan niet wachten tot de 1e echo!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-03-2011

Ooh Cyn, dat je toen smokkelde, ach..je zat ook in een rotperiode!
Ben wel blij en trots op je dat je nu helemaal gestopt bent! En wat goed dat je ook geen moeite mee heb! goedzo!
Ooh nee meid, jij gaat zeker niet nog een kind begraven. Niemand hier! Deze kindjes worden allemaal gezond en wel geboren!!
Ooh ja, dat gevoel heb ik soms ook. Dat je elk moment ongesteld kan worden. Hoop zo dat dat de komende 8 maanden niet gebeurd!
Ooh wat fijn dat je de 22e naar de gyno mag! Ik denk dat ik ook een oproep krijg in die week. Maar dat zal ik dan moeten verschuiven. Mijn man is er dan niet van 19 tot 25 maart. Echt balen. En ik wil absoluut dat hij meegaat. Ik vraag wel of ik dan eerder kan gaan. Hopelijk ligt er vandaag een brief op de mat.



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-03-2011

Devika, ja had het toen best moeilijk. en nu nergens geen problemen mee.
nu doen we het voor een goed doel!
ja, een enge gedachte steeds en denk dat die gedachte pas weg is als ik dit kindje veilig in mijn armen kan sluiten.
wat balen zeg, hoop echt dat je snel weet wanneer je naar het ziekenhuis kan


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-03-2011

hey Tam meid.....ben je al thuis? ik hoop het.
liefs voor jou, hoop dat het goed met jullie gaat.

Mariaxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-03-2011

Goede morgen meiden!

Tam, ik hoop zo dat je al thuis bent! Ik denk steeds aan je en hoop zo dat het goed gaat...

Hier echt lekker geslapen en fijn wakker geworden. Dat je bij het wakker worden nu eens niet gelijk de zorgen in je hoofd hebt, maar goed nieuws!

Cyn, ik lees over je dubbele gevoel bij de zwangerschap. Dat je niet nog eens een kindje wilt begraven. Die angst, zo herkenbaar. Ik dacht ook steeds: als ik dat nog een keer moet doen, weet ik niet hoe ik mezelf ooit weer op de been moet krijgen. Het is het ergste wat je meemaakt en dat is de grootste nachtmerrie dat nog een keer mee te maken. Maar dat mag niet gebeuren! Over 11 dagen heb je de echo! Spannend zeg! Ik zie dat je een mooie ticker hebt gemaakt, leuk!

Devika, wat kunnen zulke gevoelens troost geven he. Ik voel me ook gesterkt door de gedachte dat uiteindelijk de ziel bij ons zal komen die dat al eerder wilde. Klinkt misschien gek voor de anderen als je dit niet echt geloofd. Maar voor mij is het gevoel van: dan klopt het toch, ondanks alle hobbels die we hebben moeten nemen.

Welk boek is dat? Ik ben benieuwd namelijk. Misschien wil ik dat ook wel lezen.

Cyn, Devika, jullie waren toch op dezelfde dag uitgerekend? Jullie tickers zeggen dat jullie 1 week uit elkaar zitten... huh?

Maria, hoe is het met jou? Hoe gaan de dagen? Je bent vast super druk met Matilda! Wordt het niet eens tijd voor een foto? :-)

Kim, hoe is het met jou?

Met mijn kleine neefje lijkt het iets beter te gaan. Hij is dus uit de couveuse. Borstvoeding gaat matig, vooral omdat hij de kracht niet heeft te drinken. Daarom krijgt hij er sondevoeding bij. Zo zielig dat hij niet eens kan zuigen, terwijl dat de eerste uren prima ging! Het was zo'n krachtig ventje! En nu is ie zo ziek. Gelukkig zakt zijn koorts. Mijn zusje is erg ontdaan van alles. Dat ze nog tot woensdag in het ziekenhuis moet liggen doet haar veel pijn. Ze wilde naar huis met haar mannetje en genieten! Echt moeilijk voor hen.

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-03-2011

Madelief,
nee we zijn niet dezelde dag uitgerekend.
ik vertelde het een dag nadat devika met het goede nieuws kwam.
ik was al een week overtijd, maar dat gebeurd wel vaker dus vandaar dat ik niet eerder getest heb


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-03-2011

Oh, ben ik lekker kippig geweest! Jee, je bent al over de 6 weken! Fijn hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-03-2011

aaah Cyn, wat een leuke banners! ooh en ik zie dat je een week voor loop!
ik heb even gerekend, klopt het dat je banner loopt tot 38.5 weken?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-03-2011

Madelief wat fijn joh dat je zo goed slaapt en heerlijk wakker wordt! Heerlijk he als je zo gerust gesteld ben!
Ooh dat boek heet : “wie was mijn kind”van Carol Bowman
Ik weet zeker dat je je erin kunt vinden. Staan zooveel mooie verhalen in van kinderen. En ook uitleg, hoe dat kan, hoe je het kunt herkennen etc etc.
Et mooie vond ik zelf dat het vooral ging over kinderen uit Amerika ( is een Amerikaans boek vandaar). Dat vond ik zo mooi. Ik herkende het, en voelde mee met die moeders.
Omdat mijn kindje ook Amerikaans is. Tis gek, hij is er alleen maar geboren, maar sindsdien heb ik een heel emotionele band met dat land.

Tis heel gek he. In Amerika zijn we ook naar LA geweest. Hollywood, al die dure wijken, madam tussauds en al die chique plekken die je normaal in de film ziet.
En ik voelde me zo rijk toen ik daar rondliep. Niet rijk in geld, dat niet, maar in geluk. Ik liep hier in een wereldstad rond met de man van mijn dromen en ons kindje in mijn buik.
Nu als ik iets over Hollywood zie, of LA zelf, moet ik zo janken. Toen we net terug waren ontdekte ik op tv de kanaal “E Entertainment” . over het rijke Hollywood leven.
Als ik dat nu zie denk ik, ja daar ben ik ook geweest, toen ik zo gelukkig was. Ik kan echt janken nu als ik ernaar kijk.
Alles heeft een andere betekenis gekregen. Als ik nu op tv een Amerikaanse saloon zie, kan ik ook janken. De volgende dag na de bevalling toen we op doorreis moesten, stopten we ergens aan de highway in the middel of nowwhere, zo’n wegrestaurant binnen om even wat te eten. En ik voelde me zo gigantisch ellendig. Dat gevoel komt steeds weer naar boven als ik zo’n Amerikaanse wegrestaurant zie.

En toch verlang ik er echt naar om weer terug te gaan. Diezelfde plekken maar dan met allebei onze kindjes. Kaylash in ons hart en zijn brusje in een buggy ^^
Ooh ik word helemaal blij van die gedachte. Ik zei tegen mijn man, als deze kleintje een paar maanden oud is gaan we terug. Kijk daar echt naar uit. Wat zou dat mooi zijn…

Ja mooi he, de gedachte van wedergeboorte. Dat geeft idd heel veel kracht om door te gaan. Dat is ook mijn kracht geweest om destijds doorheen te komen.
Anders was ik denk ik echt ingestort.

Ooh je neefje ligt nog steeds in de couveuse. Ja ik kan me zo goed voorstellen dat je zusje daar heel verdrietig om is.
Net bevallen van een gezond kindje, en ze mag hem nog niet mee nemen naar huis. Maar een troost, voor je het weet is het woensdag.
Gelukkig zijn de vooruitzichten goed en is ze over minder dan een week thuis lekker aan het genieten van haar mannetjes!


Oohja Maria idd, ik vind ook dat het tijd is voor een foto! En dan et liefs in dat ieniemienie jurkje met ieniemienie maillotje! Hihihi



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-03-2011

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekeind meiden?
Ik heb zo’n zin in het weekeind! Morgen 1e verjaardag van een achterneefje.
En blijven dan lekker bij mijn ouders slapen. Savonds komen ook al mij zussen met kids en aanhang.
Zei ook mijn kleine neefje en nichtje weer. En zondag is mijn vader jarig. Dan is iedereen er ook weer.
Heerlijk familie weekeind, heb daar zo’n zin in!
Maar ik moet wel mijn mond zien te houden! Ppff.. zal wel lastig worden..
Maar we zien wel. Als iemand mij wat vraag zal ik iig niet ontkennen..hihi..



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-03-2011

Devika,
ja het is me gelukt om ze erop te zetten.
nee heb het niet berekend tot 38.5 week.
ben uitgerekend voor 2 november.
maar wil niet de 38,5 week over, dus het zal half oktober worden.

wat een mooie gedachte,
om over een tijdje terug naar amerika te gaan.
de plaatsen bezoeken waar je je zo gelukkig voelde een paar maanden geleden.
en dan met een gelukkige man en baby! en natuurlijk kaylash die overal mee naar toe gaat.

ik wil dat ook doen. in de periode dat wij naar curacao zijn geweest was ik zo kapot van alles wat er was gebeurd.
heb echt van een aantal dingen niet kunnen genieten.
als dit kleintje er is wil ik volgend jaar misschien zeker nog eens terug.

zie dat je een heerlijk weekend voor de boeg hebt.
leuk! geniet ervan. lekker met de familie.
weten je ouders trouwens al dat je zwanger bent?

mijn weekend wordt rustig.
mijn ventje is lekker 5 dagen vrij dus we gaan samen lekker even uitwaaien aan de zeedijk denk ik.
verder geen plannen. ja, 1 ding.. het huishouden wat ik al een week uitstel haha.
't wordt misschien wel lekker weer, misschien gaan we de tuin eens doen.
(wel met handschoenen natuurlijk!)

ik kreeg vandaag een brief van het UWV.
dat ik over 2 weken op gesprek moet komen in Goes. (ligt hier (volgens anwb) 46 km vandaan)
2 weken later in april moet ik ook al naar goes. maar dan naar de bedrijfsarts.
vind het allemaal lekker handig. krijg het niet eens allemaal vergoed.

gelukkig kan ik niet naar het uwv want dan heb ik mijn echo. en die ga ik echt niet afzeggen! haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 11-03-2011

Lieve Tam...waar blijf je meid, maak me ongerust!Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-03-2011

Hey lieve meiden,

Verder nog geen nieuws van Tam, zie ik. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat...Ik hou me er maar aan vast dat het met Maria goed is afgelopen.

Madelief, wat heerlijk dat je zo'n goede echo hebt gehad, meid! En nog verder dan je dacht ook!

Devika en Cyn, vind het nog steeds zo fijn dat jullie ook weer zwanger zijn!

Kim, hoe is het met jou?

Maria, en met jou en Matilda? Wat schattig zo'n klein jurkje en maillootje...ahhhhhhhh

Hier alles goed. Vandaag deel 2 van de 20 weken echo gehad en het zag er allemaal heel goed uit, zijn echt blij! En zoals je misschien wel ziet aan mijn hint... we krijgen een zoon! :-D:-D:-D

Dag lieve meiden,
ik ga even op de bank hangen en knuffelen met Uma!

xxx Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-03-2011

Yeeeeehhhhhh!!!! kersje wat goed! Dat alles goed was en dat jullie een jongetje krijgen! Geweldig! Ik mis je trouwens hier wel veel hoor! heb je het druk? Geniet van het bankhangen!

Devika, geniet van je leuke weekend! Ik ga morgen de hele dag naar school en daarna door naar vrienden. Daar blijven we slapen en dan zondag op de terugweg nog langs mijn zusje. Wel een leuk weekend dus!

Cyn, leuk dat je vriend lekker 5 daagjes vrij is! Geniet ervan.

Tam, ik hoop zo dat je snel weer thuis bent....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-03-2011

kersje,
een zoon! geweldig.
ben blij dat de echo er goed uit zag


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-03-2011

Hey lieve meiden,

Ja, het is weer errug vroeg...was om 2.00u wakker :-o en kon niet meer in slaap komen (ik vind dat eigenlijk niet eens vroeg te noemen, maar gewoon midden in de nacht, haha).
Mijn kleine vent is ook wakker, ik voel hem bewegen. Wat een mooie echofoto hebben we trouwens mee gekregen...ben helemaal verliefd op ons kindje! Het gaat heel goed met de groei. We lopen een dag of vier voor op het gemiddelde. Ik ben zo trots op ons manneke! :-D Ik zit nu echt te peinzen over een leuke naam. Ach, komt tijd komt raad!

Sorry dat ik zo weinig schrijf door de week (ik lees wel zoveel mogelijk mee). Het komt door de combinatie zwangerschap en baan. Wanneer ik na het werk thuis kom heb ik nog net genoeg energie om wat te eten en daarna plof ik neer op de bank om dan in slaap te vallen en meestal vertrek ik rond 20.30u al richting bed...Voor mijn lieve Kerseman ook al niet zo gezellig, maar ja. Nog een maandje of 3 (en een half misschien) en dan heb ik verlof...En daarna begint het nachtbraken en de vermoeidheid pas echt, hihi!:-?

Maar ik ga nu ook maar niet beginnen aan mijn wekelijkse bijdrage, want het is verstandiger om zo weer terug mijn bedje in te duiken. Dus die houden jullie nog te goed!
Wat trouwens niet betekent dat ik niet aan jullie denk, hoor! Ik hou het forum wel altijd zoveel mogelijk in de gaten (zeker nu met Tam, hopelijk horen we snel goed nieuws van haar).

Dag lieve meiden,

Knuffel van Kersje en Uma (maakt niet uit hoe laat of vroeg, zij houdt me trouw gezelschap!)


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-03-2011

HOERAAAAAAAHH!! EEN JONGEN!
[Afbeelding: 2pys2o0.jpg]
Lieve kersje, wat leuk! :-D:-D:-D:-D
Hoe is het voor jou? is het iets waar je aan moet wennen of voelt het niet zo?
Ik vind het in ieder geval super leuk dat je een knulletje krijgt :-D:-D:-D

Je slaapt wel beroerd he? echt zooooo irritant dat 'snachts wakker worden....ben enorm blij dat ik daar van af ben. Gelukkig heb je Uma, die houdt je gezelschap.
Ben wel benieuwd naar je echo-foto! en die kleine jongen loopt zelfs een klein weeekje voor op de groei!, wat goed zeg! En ja, namen.....het is zo moeilijk! het gekke is dat manlief en ik dus wel drie jongensnamen hadden....alleen meisjesnamen was een probleem...hihi.
Nou heerlijk dat je echo zo goed was en je kleine het zo naar zijn zin heeft, super!!!
Ik hoop dat je leuke dingen gaat doen dit weekend, het was vandaag ook zulk heerlijk weer.

Tam meid, waar zit je? :?

Cyn, wat heerlijk dat je even vrij bent, dat had je ook wel even nodig, of niet? Ik hoop dat je leuke dingen gaat doen.

Devika, wat een heerlijk vol weekend heb jij gepland staan! lekker hoor Smile)

Kim, Madelief, Laura, ik denk ook aan jullie drie! heb de rest van de pagina's niet helemaal teruggelezen...ik hoop dat jullie een goed weekend hebben.
Madelief, ik hoop dat jij je rustiger voelt...en hoe is het me je kleine neefje?

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-03-2011

oh, en omdat jullie mijn trouwste fans zijn :-D, weer wat fototjes van onze liefste oliebol:

[Afbeelding: juuuqs.jpg]
[Afbeelding: 33lf19j.jpg]
[Afbeelding: 21azm9w.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-03-2011

Zou Tam nog in het zh liggen? zal wel he? anders zou ze wel wat laten weten....Sad
Bah....duurt wel een beetje lang....Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-03-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Uma kwettert gezellig naar de vogeltjes. Heerlijk dat het alweer zo vroeg licht wordt.

Nog geen nieuws van Tam. Ja, ik denk ook dat dat betekent dat ze nog in het ziekenhuis ligt. Laten ze haar maar goed verzorgen en in de gaten houden daar! En dan mag ze hopelijk snel weer naar huis, met haar kleine gezond en wel nog in haar buik!

Maria, wat een prachtige foto’s weer van jullie meisje! Zwijmel zwijmel hier hoor…Zo’n heerlijk mollig kindje, deze trouwe fan vindt het echt geweldig! Wat moet dat geweldig zijn om haar iedere dag weer te mogen knuffelen. Is ze nog steeds zo tevreden en slaperig? :-D En hoe gaat het met jou? Is je onderkantje alweer geheeld? Ben je gisteren nog lekker naar buiten geweest in het lenteweer?
Dank je voor de felicitatie! Ja, it’s a boy! Had Kerseman toch echt gelijk (hij dacht het al vanaf het begin). Ik dacht eigenlijk eerst een meid, tot ik de 12 weken echo zag en het eerste wat door me heen ging was: “maar dit is een jongetje!” En ze waren toen niet aan het inzoomen op iets hoor! Haha, veel te vroeg dan ook.Smile
Dus ik was niet verbaasd toen ik bij de 20 weken echo te horen kreeg dat we een kleine jongen verwachten. Wat er wel door me heen ging was een besef dat ik nog weer een beetje meer afscheid nam van onze dochter. Het betekent zeker niet dat ik niet blij ben met onze kleine flinke jongen, hoor, in tegendeel zelfs. Ik ben heel blij en trots! Het was denk ik ergens toch ook weer een klein beetje een afscheid van ons meisje tegelijkertijd…Ik kan het niet zo heel goed uitleggen, merk ik. Maar ik vind het fijn om het nu te weten, want ik heb het wel nodig om me voor te bereiden op de komst van onze vent en bij het verwerken van het verlies van onze Puck. Pfff het blijft toch een emotionele achtbaan soms. :-?
Na de echo zijn we een babywinkel in gedoken en hebben voor het eerst samen iets uitgezocht voor ons jongetje (blauw natuurlijk, haha). Een rompertje, mutsje en slofjes, zo lief! En een stoere/lieve speen met rockbaby erop! :mrgreen:
Ik heb vandaag een relaxdag ingelast om even tot rust te komen. Lekker aanklooien en niets moet! Lezen, tv, forum, Uma knuffelen en in mijn badjas rondscharrelen, haha. O, ik hoor Kerseman opstaan, ik ga even een lekker ontbijtje versieren! :-D

Tot straks, xxx Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-03-2011

ik heb echt zo'n onrustig en ongemakkelijk gevoel over Tam.
Ik maak me echt zorgen!Hoop zo dat alles toch goed gaat.:?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-03-2011

Kim, same here... Het zit mij ook echt niet lekker...wat zou er toch aan de hand zijn?
Ik hoop zo dat alles goed met ze is...Cry


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-03-2011

Oh lieve meiden, ik heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen dagen...

Kersje hoera een jongen!!!!! Leuk joh!! Ik weet natuurlijk niet hoe et is om een meisje te hebben maar een jongen is fantastisch!!!! Ben zelf ook meer een jongens mama! Zie mezelf echt niet met een meisje maar wie weet ooit.. Hoe voel je je verder? Jeetje alweer op de helft jij!

Tam, het gaat toch allemaal nog wel goed met je en met je kleine meisje?! Maak me zorgen!!!!

Madelief, Joehoe!!! Je kindje is in orde!!!! Wat een ontzettend fijn nieuws toch allemaal!! En je kleine neefje, das wel ff schrikken he?! Hoe is het nu met hem? Of heb je dat toevallig al neergezet? Want dan heb ik er overheen gelezen...

Maria, jeetje wat een plaatje van een meisje is het toch!!! Geniet maar lekker! Hoe gaat het nu met jullie al gezin?

Cyn, wauw je bent zelfs al verder dan Devika! Maar wat superleuk allemaal!!! Voelen jij en Devika zich goed of zijn jullie erg moe?

Hier, ik snap niks meer van mijn cyclus... Ik zou recent mijn eisprong gehad moeten hebben maar donderdag zag ik ineens het begin van een ongi opkomen... Maar het gekke is dat het nog steeds niet doorzet... Het blijft een beetje bij dat bruinige... Begrijp er echt helemaal niets van! Kan het ook zijn dat je een kortere cyclus dan 28 dagen heb of vindt er dan gewoon geen eisprong plaats? Wie weet dit? Want dit is wel frustrerend, ondanks dat er geen druk achter het zwanger worden zit wil ik wel gewoon graag weten wanneer mijn kansen zijn en die ook volop benutten maar zo lijkt dat niet erg te lukken...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-03-2011

Oh en ik vergeet Kim helemaal... Sorry meis!!!
Hoe is het met je? Ben je al helemaal klaar voor de komst van je kleine mannetje? Zie je erg tegen de bevalling enzo op? Ik denk dat ik nu wel iets meer tegen een bevalling op zou zien dan na de eerste keer... Heel gek want de weeën zijn er echt niet minder om geweest bij Sonny maar semmy was natuurlijk een flinke en dat heeft wel indruk gemaakt op me hoor! Al zou ik tekenen voor nog zo'n snelle bevalling!... Dubbel zeg!
En Kim, ik maak me ook echt zorgen om tam...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-03-2011

Hey meiden,

De dag is alweer om gevlogen, zeg! Beetje lezen, beetje de was doen, even in het boekje van Puck schrijven en alweer een paar uur verder…

Laura, ik heb net het boekje ‘Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’ van Kluun gelezen en dan denk ik “jeetje, wat staat me straks te wachten bij de bevalling!” Jij hebt de bevalling van Semmy wel als heftig ervaren, begrijp ik? En onze jongen ligt nu al voor op de groei (zijn vader was 9 pond bij de geboorte, o jee). Nou, ja, we zien het allemaal wel. En anders maar lang leve de ruggenprik, hoor. Wel heel fijn dat ik me nou druk kan gaan maken om de bevalling, in plaats van me druk te maken of ik dit kindje dan wel mag voldragen.
Ha, ik weet eigenlijk niet of ik een jongens- of een meisjesmama ben!:-?
Wat je cyclus betreft: op welke dag in je cyclus zit je nu? Korter dan 28 dagen kan zeker, maar het bloedverlies kan natuurlijk ook wat anders zijn (reactie op stoppen met de pil, bloedvaatje geknapt of ovulatiebloeding. Maar bij die laatste zou je wel een positieve ovutest verwachten.)

Madelief, jouw weekend klinkt leuk en druk! Was het gezellig? Alweer 13 weken joh! Wat naar dat je zus en neefje nog in het ziekenhuis liggen! Woensdag mogen ze pas naar huis? Sad
O, wat fijn dat je zonder zorgen wakker wordt! Heerlijk, hè? Ik geniet daar ook zo van. :-D

Devika, jij ook al zo’n fijn weekend gepland! Heb je je mond nog kunnen houden, haha? Moeilijk hoor, als je met zo’n geheim rond loopt, hè?
Je wilt graag terug naar Amerika, met jullie kindjes. Ik kan me dat goed voorstellen, hoor. Dat zou geweldig zijn! Ik wil ook graag terug met mijn gezinnetje. Het is het land waar onze Puck verwekt is en met ons is mee gereisd. En waar we erachter kwamen dat ik zwanger was. Ik heb het daar zo ontzettend naar mijn zin gehad! Ik wil het graag delen met haar broertje.
Hoe gaat het met je? Nog andere kwaaltjes ontwikkelt dan maagzuur en grote borsten, hihi?Smile
Weet je al wanneer je naar de gyn mag? Het gaat bij jullie toch anders hè? Ik kon gelijk bellen toen ik een positieve test had en kreeg meteen een afspraak voor de eerste echo bij 6 weken!

Cyn, en nog het huishouden en de tuin gedaan? Of lekker relaxen met je vriend?
En jij moet helemaal naar Goes voor UWV en arbo? :-o Jeetje! Ja, de echo gaat voor hoor!
En over een jaartje wil je misschien weer op vakantie naar Curaçao, maar dan met je gezinnetje. Goed idee!
Hoe voel jij je verder? Ik kan me je gevoel voorstellen, dat je niet nog een kindje wilt begraven. En dat je ook niet over de 38,5 week heen wilt. Het is allemaal heel dubbel. Blij met een nieuwe kans op een gezond kind in je armen en bang dat het mis gaat. Ik ben nu eigenlijk over het kritieke punt heen van onze vorige zwangerschap (toen hoorden we bij 19,5 week dat het mis was). Puck is uiteindelijk geboren bij 22 weken en 2 dagen. Die weken dat ze nog in mijn buik zat en ik eigenlijk al afscheid moest nemen, waren heel verdrietig en onwerkelijk Cry. En nu zit ik in diezelfde weken, maar hebben we het grote geluk dat ik geen afscheid hoef te nemen. Maar tegelijkertijd herbeleef ik de laatste weken van mijn zwangerschap van Puck (ook nog precies dezelfde tijd van het jaar). Woensdag is het een jaar geleden dat ze ter wereld kwam. En over een week gaat de teller van deze zwangerschap verder, waar hij vorige keer stil bleef staan. Het is allemaal heel dubbel.

Maria, leuke zondag gehad?

Kim, hoe gaat het met jou? En met kleine Dana? Is ze zich ervan bewust dat ze straks een broertje krijgt? Bij jou gaat het ook opschieten!

Tam, meid, we maken ons allemaal zorgen. Ik hoop dat we snel goed nieuws van je horen!

Nou, hier is de dag echt snel gegaan (ook omdat ik een middagdutje van 3 uur heb gedaan…:-?).
Vanavond hebben we een lekker gehaktballetje (nou ja, ‘tje’:mrgreenSmile gegeten. Heerlijk samen staan kokkerellen.

Dag lieve meiden, doe rustig aan.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-03-2011

he meiden,

Ik kom net thuis en wilde snel kijken of er een bericht is van Tam. Maar nee..... ik denk echt dat ze dan nog in het ziekenhuis is. Ik hoop zo dat het goed gaat. Kim, jij keek toch op haar hyves? Is daar nog iets geplaatst?

Kim, hoe is het verder met je?

MARIA!!!! Wat een schatje! Zou er op slag verliefd op worden denk ik! Wat een mooi meisje!!! Het gaat zo te zien echt goed met haar! Met mijn neefje gaat het ietsje beter. Ik ben er vandaag nog geweest en lekker met hem in de weer geweest. Hij drinkt heel goed, groeit goed en de antibiotica slaat dus goed aan. het is echt een schatje. Wat zo leuk is, er zit een webcam aan zijn bedje en we kunnen dus vanuit huis nog even naar hem kijken. Zo schattig. Met mijn zusje gaat het minder. Ze hebben het zwaar te verduren. Nu heeft ze een beginnende ontsteking aan haar baarmoeder en is zij weer opgenomen op de kraamafdeling en ligt ook aan het infuus met medicijnen. Gaat lekker dus!

Kersje, goed dat je een relaxdag had! 21 weken alweer. Geen wonder dat je moe bent van het vele werken. Goed dat je dan veel toegeeft aan die moeheid. Maar inderdaad, kersjesman moet dat natuurlijk een beetje bezuren. Die heeft dat vast allemaal over voor zijn ZOON!!!!

Hier ga ik mijn bedje induiken, Weekend was super leuk, maar ook zo vermoeiend. heb het gevoel dat alle moeheid van de afgelopen maanden eruit komt! Kan wel blijven slapen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-03-2011

Maria,
wat een heerlijke foto's van je meisje!
echt een plaatje.

kersje, je was weer lekker optijd vanmorgen.
wat fijn dat je eindelijk weet dat jullie een jongetje verwachten.
ergens misschien een raar gevoel, en snap dat je zegt dat het een soort van afscheid nemen is van Puck.
lekker is dat he, nu je weet dat het een jongen wordt lekker voor jullie ventje kunnen shoppen.

het lijkt me nu inderdaad wel een moeilijke tijd voor jullie.
bij puck wisten jullie rond deze tijd van de zwangerschap dat het mis was.
gelukkig is het bij deze kleine wel allemaal goed.
de weken dat ze bij jou in je buik zat, toen je wist dat het mis was, leefde ze toen nog?
als ik het goed lees ben jij zwanger op dezelfde tijd als dat je van jullie meisje zwanger was, of niet?
hoe kijk je tegen woensdag aan? zie je er erg tegenop?

madelief,
een goed weekend gehad?
hoe voel je je?
wat vervelend dat het met je zus niet goed gaat.
hopelijk knapt ze snel een beetje op.

Hier is het een rustig weekend geworden.
in de tuin werken kwam het niet van, ik vond mijn bedje te lekker liggen.
ben zo moe 's ochtends.
ik kan ook niet goed op mijn buik liggen dus heb met een kussen tegen mijn buik gelegen vanacht.
verder vind ik het idee dat ik zwanger ben erg vreemd.
ik was erg verrast en blij, maar toch nog zo bang en voorzichtig.
ik voel nog niks, en heb dit kleintje nog niet gezien, ben zo bang dat het niet goed is.
maarja, nog anderhalve week en dan eindelijk een echo.
volgens mijn vriend wordt het een meisje, haha ja dat weet hij nu al te vertellen.


tam, ik moet zo veel aan jullie denken.
ik hoop dat jullie goed verzorgd worden en dat het snel beter gaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-03-2011

he gatver, ik moet steeds aan Tam denken, ik wordt er niet goed van...ik baal dat ik haar telefoonnummer niet heb Sad

ik reageer later even op de rest. Slaap lekker iedereen!

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-03-2011

Oh lieve Kersje, ik wil je niet bang maken ofzo hoor! Kijk dat een bevallin pijnlijk zal zijn weten we allemaal.
Maar mijn bevalling kwam gewoon echt opzetten vanuit het niets en ging zo razendsnel dat het me een beetje overviel... Maar eerlijk waar, ik zou tekenen voor een soortgelijke bevalling! Dus zo erg is het nou ook weer niet! Haha! Wij vrouwen zijn er voor gemaakt zeg ik altijd! Maar doordat het zo snel ging heb ik echt een weeenstorm gehad, niet normaal!! En dat is hetgeen wat ik als heftig ervaren heb plus dat semmy er gewoonweg niet doorheen paste en ze pas na 40 minuten een knip ging zetten, twee persweeen later was hij er dus mijn bevalling had gewoon nog sneller gekund... Ik bleef maar persen zonder ook maar enigszins het gevoel te hebben dat het nut had dus was uiteindelijk erg blij met de knip! En geloof me, die voel je echt niet! Ik wist heel precies wanneer ze hem ging zetten maar de weeën overheersen dus mocht je de angst voor een knip hebben, laat die maar los want nogmaals je voelt het niet!!!
En wat je zegt, je kan altijd kiezen voor een ruggenprik. Ik ben alleen blij dat ik het op eigen kracht gedaan heb. Maar ja het ging ook zo snel!
Half acht in het ziekenhuis en nog geen twee uur later lag semmy op mijn buik!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-03-2011

oh jee, de bevallings verhalen.
ik moet inderdaad zeggen dat ik ook een snelle bevalling had.
en ik kreeg wel een ruggenprik,. maar dat werkte pas toen wesley er al uit was.
dus als het allemaal zo snel gaat, heeft het geen zin.
ik ben zelf niet geknipt, maar het is was laura zegt, je voelt er niks van.
kersje, zie je al zo tegen de bevalling op?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-03-2011

maria,
het is raar he, je kent elkaar alleen maar vandit forum.
en toch zou je willen dat je, zeker in een situatie als deze, wat meer gevens van iemand hebt.
ik weet dat ze hier niet ver vandaan woont maar meer weet ik niet.
is jammer inderdaad dat we geen email adres ofzo hebben,
we moeten maar gewoon afwachten en hopen dat het goed is!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-03-2011

Bevalingsverhalen hahaha ja inderdaad..ze zijn niet altijd even mooi!Ik heb maar 6 uurtjes hoeven doen over Dana en dat was voor de 1e x redelijk snel. Toch vond ik dat toen een hele heftige bevalling, omdat het niet verliep zoals in het boekje...5 van de 6 uur heb ik persweeén gehad en ben geeíndigd met de vacuúmpomp en dus ook met een knip.
(half jaartje naderhand zelfs weer opengemaakt, omdat de knip slecht herstelt was.

De bevalling van onze Giel verliep in principe ook snel.Ook maat 7 uurtjes over gedaan, maar vond deze toch zwaarder omdat het emotioneel te veel met zich mee bracht.

Ondanks dat het dus 2 zware ervaringen waren...ben ik er nu echt heeeeeeeeeelemaaaal klaar voor. Ik ben er zo aan toe om te bevallen!!Om er met elke wee naartoe te leven dat ik dan mijn kleine vent vast mag houden. Zou ook zeker heel graag natuurlijk bevallen.
Dat gevoel...dat natuurlijke gevoel, dat jouw kindje jouw lichaam verlaat en bij je komt...
Ik kijk er zooooo naar uit.

Lieve kersje:Hoe dichterbij je komt, hoe meer je de angst zal laten vallen.(voor de bevalling zelf dan hé)...Ik denk dan maar elke keer!Bevallen doet maar even ontzettend pijn, maar de pijn die we over onze kindjes bij ons dragen is verschrikkelijker en duurt ons leven lang...xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-03-2011

Dat heb je mooi gezegd dat Kim!!! En zo is het ook! Ik deel jouw mening over natuurlijk bevallen! Het is zoiets wonderlijks en als het echt ondraaglijk zou zijn zou het niet de natuur geweest zijn... Wij vrouwen hebben die oerkracht!! En niks ten nadele van de vrouwen die voor pijnbestrijding kiezen hoor, ieder zijn eigen keus gelukkig!! En dat snap ik ook helemaal! Waarom zou je jezelf pijn laten lijden als het niet per se hoeft! Zo is het ook weer!
Vandaag is mijn mannetje jarig dus vanaf 1 uur krijgen we visites... Zal blij zijn als het weer voorbij is!!!

Tam, lieve tam, hoe is het met jullie?...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-03-2011

Dames...Ik heb even contact proberen te zoeken via hyves en kreeg dit van de man van Tam:

Met Tam gaat het lichamelijk redelijk goed en met de kleine ook goed ze ligt nog in Gent maar morgen weten we meer .
Elke dag heeft ze wel verschillende testen ctg-scan bloeddruk enz .
Ze spuit nu ook insuline ivm zwangerschapsuiker en dat gaat goed .
De bloedingen zijn wel over maar ze willen geen risico nemen in Gent .

groetjes Jan en bedankt voor de belangstelling


Zelf persoonlijk erg moe, dus kom snel weer voor de rest!!!!!xxx Kim


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-03-2011

Oh wat fijn om te horen dat ze iig niet bevallen is of weet ik het wat! Super dat je contact heb weten te krijgen! We blijven door duimen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-03-2011

kim,
oh wat super dat je wat meer weet.
ze is in goede handen. gelukkig gaat het goed met tam en de kleine.
laten ze haar daar maar goed in de gaten houden.

ben zo blij dat we wat meer weten


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2011

Wat fijn om te horen zeg! Goed dat je contact hebt gezocht Kim. Pak van m'n hart, ik was ook zo bang dat ze bevallen was!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-03-2011

ooh wat goed om te horen dat het goed gaat met Tam. Jeetje wat waren we hier ongerust meid!
Hoop dat je snel opknapt en naar huis mag om rustig verder te zwangeren!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2011

Devika, 6 weken al weer!!!! Weet je al wanneer je voor een echo mag??

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-03-2011

oh gelukkig Tam! ik zat elke dag al een neiuw scenario te bedenken en ze werden er niet beter op. Fijn dat ze je daar houden, het zekere voor het onzekere nemen. Ik hoop dat het snel stabiel en veilig is weer naar huis te gaan voor jullie.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2011

Maria, ik zie aan je banner dat die kleine dame van jullie al weer 1 maand is! Ongelofelijk zeg, wat gaat die tijd snel! Hoe is het met jullie?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-03-2011

@ Cyn,
Ik zie net dat wij precies 6 dagen schelen! Yeeh!
Ooh ik lees dat jullie ook ooit weer terug willen naar Curacao met jullie kleintje.
Ik ken dat gevoel heel sterk ja. Wil ik ook zoo graag doen. Zoals het zou moeten zeg maar……er zal altijd een randje aan zitten maar oke..
Jij heb ook een lekker rustig weekeindje gehad lees ik. Lekker vrij met je mannetje. Heerlijk hoor!

En weet je, dat wat je zei he, dat gevoel dat je het vreemd vind dat je nu zwanger ben.
Ik heb dat ook. Tis zo onzeker allemaal. Ik ben ook niet altijd even gerust. Wat je zei, ook omdat ik nog niks gezien heb,geen echo enzo.
Ppff.. duurt zooo lang voor de 1e echo! En je vriend zeg dat jullie een meisje krijgen! Haha, over een aantal weken weet je het he!

@ Kersje,
Yeeeh een zoon!!!! Wat geweldig! Je krijgt een jongetje! Gefeliciteerd! En wat heerlijk dat de 20 weken echo helemaal goed uitzag!
Weer een hele gerust stelling he! En wat heerlijk dat jullie ventje zo goed groeit.
En je zit te peinzen om een leuke naam. Ach jee, wat een luxe probleem he! Hahaha. Kun je nu nog even lekker puzzelen met leuke namen.
En ik snap wat je bedoelde hoor wat je vertelde aan Maria, dat je na het zien van de echo van jullie ventje, steeds weer een stukje afscheid neemt van Puck.
Dat gevoel dat je dan krijgt. Ja dat is herkenbaar..
Ik merk dat ik dat ook heb. Nu ik weer zwanger ben. Soms heb ik er even moeite mee. Dit kindje is meer dan welkom.
Maar soms word ik wel weer verdrietig dat dit kindje komt omdat ik Kaylash heb moeten laten gaan. Was hij niet gegaan, dan was dit kindje er nu niet geweest.
Is een beetje dubbel…
Dit zijn ook weer woorden die ik gehoord heb bij Laura en Maria. Ik denk dat iedereen dat wel heeft of zal hebben straks..
En ja die achtbaan…we blijven er met z’n allen hier nog heel lang in zitten denk ik…
Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben wel blij dat ik nog steeds verdrietig kan zijn om Kaylash en alles wat er gebeurd is.
Klink raar he…. Maar ik zou het erger vinden als ik geen emotie’s meer om hem had..

Ooh ik zie dat je het boekje “help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt”gelezen. Geweldig boekje he! Die had ik voor mijn man gekocht de vorige keer.
Na de vakantie zou hij erin gaan lezen..is er nooit meer van gekomen. Dit keer wil hij het wel lezen.
Maar je bent dus bang geworden om wat er komen gaat…. De bevalling enzo..
Maar weet je, wat Kim zei, daar sluit ik me helemaal bij aan. De pijn van de bevalling duurt even, de pijn van het verlies van ons engeltjes, dat duurt een leven lang.
Ook ik vergelijk het idd zo. ik praat mezelf steeds in, als ik de pijn en verdriet om Kaylash heb overleefd, dan overleef ik alles.
Geen pijn in de wereld is te vergelijken met dat.

En gelukkig kun je tegenwoordig ook kiezen voor pijn bestrijding. Idd lang leve de ruggenprik!
En jij wilt ook terug naar Amerika waar Puck verwekt is. Ja ik ken dat gevoel die je dan met dat land heb. jij ben daar achter gekomen dat je zwanger was van Puck.
Dat is heel bijzonder he! Ik weet zeker dat jullie ooit een keer samen met het hele gezin terug kunnen gaan. En Puck gaat gezellig mee, in jullie hart!

Ooh en morgen is de geboortedag van Puck… wat moeilijk joh.. weet je al wat je gaat doen morgen..


@ Maria,
Wat een schatje is Matilda toch! Wat een lieve foto’s weer. Hoog zwijmel gehalte hoor! Hihihi.
Ooh jij bedacht dus ook steeds van die eehh…doem scenario’s...ja dat had ik dus ook…als je niets van Tam hoord ga je steeds rare dingen denken he.
Gelukkig is ze niet bevallen.! Dat scheelt!


@ Madelief,
Hoe is het nu met je zusje en je neefje? Morgen mogen ze naar huis he!
Wel goed om te horen dat de medicatie bij je neefje aanslaat. En wat naar dat je zusje een ontsteking heeft. Maar je zeg dat het beginnende is, dus daar zijn ze vroeg bij! Gelukkig maar. Hopelijk slaat het bij haar ook goed aan en mogen ze morgen echt samen naar huis.


@ Laura,
Mmhh, je cyclus is in de war. Jeetje..
Weet je wat het beste is. Afwachten tot je weer ongi wordt, en daarna vanaf dag 10 ovulatie testen doen. Dan weet je wanneer je je eisprong heb.
Kun je als indicatie gebruiken voor als jullie voor het eggie gaan.


@ Kim,
Ooh wat goed dat je even verhaald bent gaan halen bij de man van Tam. Gelukkig gaat het goed naar omstandigheden en is ze niet bevallen.
En ik lees dat jij er helemaal klaar voor bent om te bevallen. Weet je, ik zit maar op net 6 weken, maar ik wou dat ik nu op het einde zat! Ja echt, omdat ik kwa gevoel al eeuwig aan het zwangeren ben.

@ Tam,
Meid we denken aan je! Ben iig blij dat je niet bevallen bent. En dat ze je nog even in het ziekenhuis houden, is alleen maar goed denk ik zo.
Zo kunnen ze je heel goed in de gaten houden. Laat je maar lekker verwennen daar en neem vooral je rust!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-03-2011

ooh ja ik zie et ook, onze prinses oliebol is 1 maandje!!! waw! wat gaat dat hard! heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-03-2011

Ikke:
Mijn weekeind was zo heerlijk! Maar ook weer zo dubbel.
Zaterdag, op het verjaardagsfeestje van een neefje. Mijn 2 zusjes en een nichtje en schoonzusje gingen poseren met hun kindjes ( 4 baby’s uit 2010)
Even kwam dat wel aan hoor…ik kon et maar niet laten om steeds te denken, daar hoor ik ook tussen!
Ik moest steeds denken aan wat mijn schoonzusje vorig jaar tegen mij zei. Ik vertelde dat ik 5 jan2011 uitgerekend was.
Zegt ze grappend, nou als je heel hard je best doet kan je nog zorgen voor baby nummer 5 van 2010. Nou! Haar woorden kwamen uit! En hoe..

Zondag waren we heel laat thuis, nou dat heb ik maandag echt gemerkt hoor op werk. geen energie! Nu ook weer, ben gisteren vroeg mijn bedje ingekropen maar ben nu nog moe.
Dat had ik de vorige keer ook. Probeer vandaag wat eerder weg te gaan van werk.

Gisteren ben ik voor het eerst sinds de deze zwangerschap weer naar de zolder geweest waar Kaylash zijn spullen liggen. Heb weer even in zijn dekentje gekeken met de spullen uit het ziekenhuis. het kaartje met zijn voetafdruk ligt daar ook in.
In de woonkamer hebben we een mooie trouwfoto van ons hangen. In een hoekje onderaan wil ik in dat zelfde lijstjes de voetjesafdruk van Kaylash zetten.
Lijkt me heel mooi.

Zaterdag, onderweg naar Rotterdam, heb ik mij even toch heel gelukkig gevoeld. En toch ook weer emotioneel.
Ik voelde me rijk, dat ik hier in de auto zat, met mijn man, en ik weer zwanger van ons kleintje.
Maar tegelijkertijd dacht ik ook, ik had hier met Kaylash moeten zitten. Als ik nu achterom zou kijken zou hij lekker moeten liggen spelen in zijn maxicosi.
Maar toen bedacht ik me ook, volgend jaar, rond deze tijd zal het echt zo zijn. dan zal er echt een kindje in een maxicosi op de achterbank liggen.

Ik heb het trouwens aan niemand verteld van mijn zwangerschap. Dacht eest dat ik mijn mond niet zou kunnen houden tegen mijn ouders en mijn zussen.
Maar dat lukte met gemak. Ik durfde het niet te vertellen. Ik dacht steeds, wat als er weer iets gebeurd. Nee toch maar wachten tot de 1e echo.
Mijn man heeft toch wel gelijk bedacht ik me ook. Toch wachten tot 12 weken. En ik wil het samen met hem vertellen, en ik wil dat mensen zien wat het met ons doet als ik het vertel.
Zo stiekem, dat wil ik niet. Ik kan het niet uitleggen, maar er was een gevoel dat niet wilde dat ik het vertelde…

Ik weet nog steeds niet wanneer ik naar de gynocoloog mag! Zo iritant! Gisteren weer gebeld met het ziekenhuis.
Ja, ze wachten nog steeds op het faxbericht van mijn huisarts! Die was 2 weken geleden verstuurd! Nee, niet gekregen.
Huisarts gebeld, ja hoor die hebben wij meteen gefaxt! Aaaarrrggghhh!
Ze gaan het nogmaals faxen. Hopelijk krijg ik deze week bericht...zucht...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-03-2011

O, gelukkig zit de kleine van Tam nog veilig in haar buik!
Pak van m'n hart, zeg! Hopelijk snel alles goed genoeg om naar huis te mogen en tot die tijd de goede zorgen van het ziekenhuis.

Liefs voor jullie allemaal (en in het bijzonder voor Tam en haar meiske en voor onze Matilda - alweer 1 maand oud, joepie)

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2011

He meiden,

Morgen schrijf ik even wat langer, nu zo lekker mijn bedje in. Maar even een klein fototje van mijn neefje. Een jongetje met prachtig rood haar! Inmiddels 1 week oud. Morgen mogen ze eindelijk naar huis.

x

[ATTACH=CONFIG]1381[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-03-2011

madelief, wat een lief mannetje!
en wat fijn dat hij en zijn mama morgen lekker naar huis mogen.

devika,
ja we zitten zeker dicht bij elkaar.
jij zit 1 dag later dan de datum dat ik van wesley was uitgerekend.
vind dat toch ergens wel raar hoor dat ik weer in november ben uitgerekend.
ergens wel blij dat ik misschien met 38 weken al beval.
dan zit ik nog niet op de datum dat wesley is overleden of begraven.
het lijkt me wel een heel dubbel gevoel als dat op dezelfde dag zou vallen,

meid wat vervelend dat je nog niks verder ben.
ik krijg met 8 weken trouwens een echo (bij wesley had ik op 9 weken mijn eerste echo)
heb jij al een idee of het bij 8 of 9 weken zal zijn?
hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt.

wat goed van je dat je nog niks hebt verteld tegen de familie.
ik ga express niet te veel langs, dan kom ik ook niet in de verleiding haha.
ga je het op een speciale manier vertellen? of met een cadeautje? of heb je nog geen idee.

ik heb 2 flesjes gekocht. deze heb ik gevuld met roze en blauwe muisjes en heb er mijn uitgerekende datum op geplakt.
deze geven we de ouders op de dag dat we de echo hebben gehad.

ik heb de rest wel gelezen, maar niet op iedereen gereageerd.
ik denk wel aan jullie hoor! maar ben momenteel een beetje "op".
vanacht slecht geslapen, kan steeds minder op mijn buik liggen.
de eerste zwangerschapsjeans is binnen. kan hier nog een riem op aan, want om mijn buik is het nog veel te ruim haha.
ik had vorig jaar ook al snel andere broeken aan. moet niks op mijn buik hebben, dat is veel te gevoelig.

ga nu lekker slapen,
ventje is werken, dus heb het bedje voor mij alleen.. heerlijk!

dames, slaap lekker


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-03-2011

Maria, nog op de valreep!! Matilda alweer een maand!!!!.... Het is niet te geloven hoe snel dat gaat!! Wauw!!

En Kersje, hoe is je dat vandaag geweest? Zwaar denk? Ik denk aan je hoor meissie!!!
Ook aan de rest hoor maar nu te moe om te reageren! Ongi zet nu ook door gelukkig dus op voor het eggie!! Haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-03-2011

Oh sorry zie net dat het morgen een jaar geleden is van Puck... Sterkte voor morgen lieverd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Kersje, het zal een rare dag voor je zijn. 1 jaar geleden... Ik denk aan je/jullie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Meiden, de hele week heb ik me redelijk gevoeld, vanochtend bij het wakkerworden was het ineens terug. De gedachte; oh, dit kindje leeft misschien al niet meer.... ik wordt echt gek van mezelf, want het duurt nog 2 weken voordat er weer een echo komt. Herkennen jullie dit? Maak me nu zo druk. En ik durf ook echt niet de gyn te bellen, daar zat ik vorige week ook al zo...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2011

Lieve kersje,

Ook ik denk aan jullie, en aan jullie lieve kleine kersemeisje, en aan dat wonderschone en tevens verdrietige moment dat ze vorig jaar 'snachts geboren werd.

knuffel,
Maria xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2011

hey lieve meiden,

Ja! ze is alweer een maand, wat vliegt de tijd zeg! :-D

Madelief, gewoon bellen meid! ik weet niet hoe het bij jou in het zh zit maar ze vertelde mij toen ik een keer een extra echo wilde omdat ik mij zo onzeker voelde dat ik morgen ook weer mocht komen, en overmorgen ook, en de dag erna ook, dat ze het begrepen en voor mij klaar stonden daar. Dat was zo'n fijn gevoel! ik denk dat ze bij jou ook heel goed beseffen hoe je je voelt en dat dit gewoon moeilijke weken zijn, nu je kindje nog zo klein is en je het nog niet voelt. Ik weet niet wie het zei maar een Angelsound is ook een goed idee hoor! ik heb er toen ook eentje gekocht, het kost je drie tientjes en ik heb er zo veel aan gehad! vooral in die weken waar jij nu in zit.. Ik heb dat ding zelfs op het eind nog gebruikt als ik haar minder voelde, het gaf mij zo'n geruststelling elke keer. Als je naar Amsterdam wil rijden mag je de die van mij ophalen, ik ben thuis :mrgreen:.
Maargoed, laat je niet gek maken meid, het gaat goed met je kindje, herinner je je dat spartelende lijfje op de echo nog vorige week? je kindje groeit als kool, eet maar goed, lekker vroeg naar bed, het zit echt goed met je kleine fruttel, probeer maar vertrouwen te hebben, het is moeilijk, ik weet het.
Hey, wat een lief neefje heb je gekregen trouwens! :-D oehhhh...wat een droppie! ik hoop dat hij en zijn moeder snel naar huis mogen, dat was echt geen leuke start voor ze zeg.

Devika, wat stom dat je via je huisarts naar de gyn moet! Bij mij was dat niet zo, ik heb gewoon direct de gyn gebeld, mijn huisarts wist het pas toen ik bevallen was.
De gevoelend die je omschrijft gedurende je weekend begrijp ik heel goed. Dat van die maxicosi in de auto, ik heb er nu een maxicosi staan en heb nog steeds dezelfde gevoelens, dat daar mijn eerste dochter in had moeten zitten (en mijn tweede ernaast!), het is een raar gevoel. Je hebt volgens mij een hechte familieband he? dat is fijn. Ik begrijp dat je het ze nog niet verteld hebt, die dag komt wel, als het goed voelt.
Heb je een beetje goed geslapen vannacht? beetje uitgerust?

Cyn, ik lees dat jij je ook onzeker voelt over de zwangerschap, of alles wel goed zit. Ik denk dat dit heel normaal is, was die echo morgen maar he? het is dan zo lang wachten.
Maar jouw vriend denkt dat het een meisje is? en jij? wat denk jij ervan?

Lieve Tam, ik heb zo veel aan je gedacht, dikke knuffel en get well soon voor jou!

Laura, hoe is het? hoe zit het nou met cyclus? ik had er iets over gelezen vorige week, maar weet niet meer precies wat....:? sorry.
Lijkt mij wel weer zo spannend als je zwanger bent!!!! iehhh!

Kim, wat fijn dat je contact met Tam/Jan heb gezocht, kunnen wij weer een beetje slapen!
Hoe vorderen de "afronderingen" voor je echt, echt ECHT mag gaan uitrusten? :mrgreen:

Nou meiden, hier gaat het goed hoor, ik geniet met volle teugen van onze lieve meid. Nu is de schoonmaakster net binnengekomen, dus ik vlucht even de deur uit. Vanmiddag komen er collega's van mij, leuk! en vanavond collega's van vriendlief, wordt dus druk!

tot later!

kus,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-03-2011

Hoi meiden,

Vandaag is het de 16e, een jaar geleden dat onze Puck geboren is. Gisteren vorig jaar was de dag van het inleiden en de weeën. Ze is ’s nachts om 1.30u geboren. Ik merkte gisteren dat ik in gedachten weer terug ging en vond het moeilijk. Cry Ik heb bij de bloemist een mooi boeket gekocht met Puck’s roosjes en een vlindertje (op de uitgerekende datum hebben we een boeketje met dit soort roze roosjes laten maken en naar de begraafplaats gebracht. Sindsdien zijn dit voor mij Puck’s roosjes). Daarna ben ik naar huis gegaan (was aan het werk). Daar heb ik samen met kersjesman terug gedacht aan vorig jaar en aan ons bijzondere meisje. Ik was eigenlijk vrij rustig in de aanloop naar deze dag en het verdriet kwam toch nog een beetje onverwacht naar boven. En ’s avonds een migraine-aanval. Dat zal wel geen toeval zijn. Ik heb de ochtend vandaag vrij genomen en ga vanmiddag wel werken. Ik voel me nu rustig.

Madelief, het is niet raar dat je je extra zorgen maakt. Als het je helpt om het hartje even te horen of een echo te laten maken, dan zou ik toch de gyn weer bellen, hoor. Dat zal je gyn best begrijpen, ook al zat je daar vorige week ook zo! En die angelsound waar ik de meiden wel eens over hoor, is dat niet wat voor jou? Of heb je die al?
Wat is je neefje een heerlijk ventje! Fijn dat ze vandaag eindelijk naar huis mogen!Smile

Cyn, wat een leuke manier van vertellen aan je ouders! Wij hebben het ook na de eerste echo verteld, maar die kregen we al met 6 weken.
Vervelend dat je zo moe bent en slecht slaapt, meid. Wel goed dat je een zw.broek hebt aangeschaft, zodat je buikie lekker de ruimte krijgt. :-D Ik heb de mijne bij een week of 9 uit de kast gehaald. Ik vond het ook een naar gevoel, de druk op mijn buik van mijn gewone broeken.
Ja, toen ik bij Puck wist dat het mis was heeft ze nog 2 weken in mijn buik geleefd. In het weekend voor de bevalling is ze in mijn buik overleden. We wisten dat het kon gebeuren, want haar hartje had het heel moeilijk, dat was op de echo te zien. Haar hartje heeft zo hard gewerkt, dat ze een sporthartje (vergroot hart) had gekregen. En we zijn nu inderdaad ongeveer even lang zwanger als vorig jaar rond deze tijd. Ik was uitgerekend van Puck op 18 juli en nu van deze kleine man op 24 juli. Bij jou zit het ook heel dicht bij elkaar, hè?

Devika, je hebt een leuk weekend gehad, maar wel met dubbele gevoelens. Ja, vreugde en verdriet gaan hand in hand.
En je hebt je geheim nog niet verklapt! Heel knap van je. Fijn ook dat je daarin nu wat meer op 1 lijn zit in je gevoel met je man en dat jullie samen eerst de 12 weken willen afwachten. Vervelend dat je nog steeds geen datum hebt voor je echo, meid.:evil: Raar hoor, dat er eerst een fax gestuurd moet worden, die dan vervolgens weer kwijt raakt…Ouderwets!
Is het gisteren nog gelukt om wat eerder weg te gaan van je werk? Vermoeiend, hè, die eerste weken/maanden van de zwangerschap. Hoe voel je je verder?

Kim, fijn dat je contact hebt kunnen leggen met de man van Tam. “Gelukkig” ligt ze nog in het ziekenhuis, met haar kleintje in haar buik. Hopelijk mag ze snel weer naar huis en komt ze ons zelf weer bijpraten op het forum.
Hoe gaat het verder met jou? Het begint nu ook aardig op te schieten, meid! En je bent mentaal al helemaal klaar om te bevallen!Smile

Laura, hoe gaat het met jou? Hoe staat het nu met je cyclus/bloedverlies? Al een beetje een idee wat het was?

Maria, hebben jullie Matilda’s eerste maand nog gevierd gisteren? Ben je nog van de tompoucen???Smile

Tam, ik hoop je snel hier weer te zien, meid! En dat alles dan helemaal goed is natuurlijk, met jou en je kindje-in-de-buik!

Alle meiden, ik geloof dat het overkwam alsof ik erg met de bevalling in mijn maag zit…Confusedhock:dat is eigenlijk niet zo, ben er nog niet zo mee bezig. Die opmerking kwam doordat ik net dat boekje van Kluun had gelezen. Wel grappig hoe dat dan kennelijk overkomt, haha. Ik zie het allemaal wel, hoor. Ik krijg wel steeds meer zin om dit ventje vast te mogen houden! Maar ik zal nog geduld moeten hebben, zit ten slotte nog maar net over de helft. Eerst Kim en dan Tam en dan ik pas. Dan Madelief, Cyn en Devika (en misschien doet Laura ook nog mee dit jaar, als ze heel erg haar best doet, hihi).:-D

Dag meiden, ik heb weer honger, ga even mijn tweede ontbijt of voorlunch nemen, hihi.:mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Oh, meiden, nou weet ik het helemaal niet meer. Durf de gyn echt niet te bellen. Toen dacht ik aan de huisarts, die heeft ook een echoapparaat. Maar die is er niet. En Angelsound, ik zat er ook aan te denken. maar zowel man als mijn moeder zeggen; niet doen, dan maak je je alleen maar druk als je het hartje niet kunt vinden. Konden jullie het hartje rond deze termijn al horen kloppen daarmee? En is het wel eens gebeurd dat je het niet kon vinden?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-03-2011

Madelief,

Ik heb geen ervaring met de Angelsound, dus kan je daar niet bij helpen, sorry.
Wat maakt dat je de gyn niet durft te bellen?

x Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Dat ik vorige week ook al heb gebeld. Ik wil niet de zeurkous zijn.... Maar ik bedacht me ook net dat mijn man de auto mee heeft en ik dus helemaal niet bij het ziekenhuis kan komen. Dus ik hoef iig niet meer aan de gyn te denken....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-03-2011

Lieve Kersje,
Wat een moeilijke dag voor jou en je man vandaag. Een jaar geleden dat Puck geboren werd.
Ik heb heel de tijd aan je gedacht en wens je ontzettend veel sterkte deze dagen.
En wat een mooie gebaar, dat je haar roosjes voor haar gekocht heb. Ik krijg er tranen van. Wat mooi!
Puck zal daar zeker weten heel erg blij mee zijn!
Ik denk zelf dat al ons engeltjes elkaar daar boven ook kennen. En stiekem lezen ze hier ook mee wat er allemaal over hun gezegd wordt.
En vandaag zitten ze allemaal in een kringetje en is het Puck haar bijzondere dag ^^
Zo stel ik me dat soms voor.
Ik wens je heel veel strekte vandaag lieverd!


Madelief, nee je stel je niet aan. Je gevoel is heel begrijpelijk.
Als ik jou was zou ik gewoon de gyno bellen. Ik weet van mijn nichtje, die net zo onzeker was als jij, zij belde om de haverklap.
In totaal heeft zij 21 echo’s gehad. Het kan dus echt! Je kunt je gyno ten alle tijden bellen als je twijfelt of bang bent.
De Angel Sound vind ik een goed idee! Met 12 weken had ik die van mij gehaald. Je kunt het hartje al vanaf week 12 goed mee horen.
Tis echt een aanrader! En hoe verder je vordert in de zwangerschap, hoe sneller en makkelijker je het hartje kunt horen. Tis echt iets voor jou!
Als ik in de buurt woonde had ik echt hoogstpersoonlijk mijn angels sound voor je langs gebracht. Om er zeker van te zijn dat je dan echt gerust gesteld bent!
Koop em! Echt, je zal er geen spijt van krijgen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Jullie overtuigen me toch wel... Alleen waar koop je die? Welke winkels hebben 'm? Dus niet via internet?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-03-2011

madelief, ik het er een van de mediamarkt voor 40, - te gebruiken vanaf week 12


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2011

Madelief, ik kreeg ook van anderen te horen dat je de Angel sound om die reden beter niet kon kopen. Maar ik heb er goede ervaringen mee! Alleen de eerste keer, toen duurde het 45 minuten Confusedhock:! voor ik het hartje gevonden had, ik was toen een week of 14 geloof ik.
Nu weet ik hoe je moet zoeken, dat scheelt een hoop. Laat maar weten als je er eentje aanschaft, dan zal ik je wat praktische tips geven die echt helpen het hartje te vinden.

Ik heb hem zelf bij een winkel voor medische apparaten gekocht, vlakbij het zh. Dezelfde winkel verkoopt hem ook online: http://www.voshealthshop.nl/N_frame.html?http://www.voshealthshop.nl/N_art_122.html


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2011

Lieve kersje, wat mooi dat je haar roosjes hebt gekocht, en ja, dat verdriet kan je inderdaad zomaar overvallen. Het is fijn dat de aanloop naar deze dag rustig verliep, dat het beter met je gaat, met je verdriet gaat. En dan ineens is het er weer, voel je het weer, zonder dat je het aan zag komen. Ik heb soms dat ik bijv.in de keuken bezig ben, en dan even in een kookboek iets op wil zoeken oid en naar de boekenkast loop. In de boekenkast staat haar herinneringsdoos, haar echo, wat kaartjes, bloemetjes... en dan overvalt het verdriet mij soms, uit het niets.
Vorig jaar waren heftige dagen voor jullie, ook voor kersjesman, het is zo fijn dat jullie het er goed samen over kunnen hebben, de dag dat jij een mama werd en hij een papa. En dan 'savonds een migraine-aanval...jakkes! op zich niet gek maar wel heel naar...goed dat je vanmorgen rustig aan kon doen en vanmiddag gaat werken.
Het zijn toch moeilijke dagen....ik hoop dat ze elk jaar iets minder verdrietig worden, dat hoop ik.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2011

Kersje, vandaag denken we extra veel aan jullie lieve Puck! Knap van je dat je gewoon gaat werken hoor! Ik was blij dat 12 september 2009, een jaar na sonny zijn geboorte, in het weekend viel!
Sterkte meissie! En prachtig dat jullie haar roosjes gekocht hebben!

Maria, woon jij in Amsterdam?! Dan wonen wij niet zo gek ver bij elkaar vandaan! Ik woon in Beverwijk!
Liep jij onder controle dan in het AMC? Ik wel namelijk! Vind het hele lieve mensen daar!

Madelief; wat vervelend om te horen dat je zo onzeker bent meissie! Ik zou gewoon echt bellen om een afspraak voor morgen of vrijdag te maken en lekker ff die kleine bespioneren! Dit is toch geen doen voor nog twee weken?!

Mijn cyclus, tja, gister dacht ik: nu word ik dan eindelijk gewoon echt ongi maar vandaag lijkt het weer alleen bruinig. Maar het komt er wel binnenkort aan hoor en dan is dat mooi het begin van de eerste echte officiële ronde!!! Dan zou ik op zijn vroegst eind december uitgerekend zijn, is ook erg mooi! Was van Sonny toen 27 december uitgerekend.

Ik hoor semmy huilen dus ik ga jullie verlaten meiden!
Tam we denken aan je hoor! Zelfs mijn moeder vraagt: hoe is het met het forum meisje wat in het ziekenhuis ligt?! Schattig he?!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-03-2011

Taaammm!!!! je bent er weer!! yyeeaahh!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-03-2011

en nou is ze weer weg Cry


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-03-2011

lieve dames
Hier even een klein berichtje van mij, sorry dat ik even niet op de andere kan reageren of teruglezen.
Ik ben van gisterenmiddag weer thuis, maar zonder zorgen is het nog niet. Ik ben terug wat bloed gaan
verliezen, maar vooralsnog is het oud bloed dus hoeft dat niet meteen een reden te zijn terug te gaan.
Wel lig ik nu zoveel mogelijk plat en pas als het bloeden gestopt is mag ik langzaam weer proberen wat
te lopen. Deze nacht heb ik bij mijn ouders geslapen. Mijn man moest werken en ik durfde niet alleen.
Daarbij heb je steeds hulpt nodig om spullen te halen dus alleen is ook niet haalbaar. Ik was zo doodmoe
van emotie gisteren en ook de lange terugweg. Want uit Gent moesten we eerst naar het ziekenhuis bij ons
om mijn prikspullen op te halen aangezien dat in nederland heel anders werkt en ik moet toch steeds vinger
prikken voor mijn waarden en tot 4x toe per dag insuline.
Nu zit ik eindelijk thuis. Het eerste wat ik deed was naar britt* gaan en zeggen dat mama en zusje thuis waren,
een emotioneel moment. Ik ben nog niet onbezorgd zolang de bloedingen blijven, maar ik kan niks anders dan rust
houden en als het vers bloed wordt bellen, want dan word ik waarschijnlijk weer opgenomen en dat is ook
waar ik zo bang voor ben. Het ziekenhuis bij ons kan geen kindjes opvangen onder de 34 weken dus dan is het weer
gent. Ook al zijn ze daar kundig....het is zoveel anders dan hier. Een ander land, andere gebruiken, een 45 min
rijden van mijn man en fam. en toch ook de plek waar britt* gestorven is.
Ik kan niet uitleggen hoe ik geschrokken ben. Ik kreeg toen van zaterdag op zondag bloedingen met stolsels en we
zijn toen naar het ziekenhuis gereden. Op de ctg was de hartslag goed, maar ze zagen weeeen-activiteit.
Ik kreeg weeen-remmers, maar daar gaat je hartslag nogal van te keer. Mijn bloeddruk stond gevaarlijk
hoog. De dokter werd opgebeld en hij kwam naar me toe. ondertussen hadden ze ook al infuus geprikt en heb ik
prikken gehad voor de longrijping. De dokter brabelde wat en zei toen: je moet je pas zorgen gaan maken als ik me
zorgen maak. Dus ik vraag: dokter, maakt u zich zorgen? Ja, eigenlijk wel!
Toen kreeg ik het helemaal. Zeker ook omdat hij me vertelde dat ik naar Gent werd gebracht wat voor mij toch een
erg beladen plek is. De ambulance kwam me ophalen en met gillende sirenes werd ik overgebracht.Ik kan niet uitleggen
hoe die rit was. Als een nachtmerrie. Mijn bloeddruk bleef stijgen en ik kon alleen maar denken dat ik ook dit meisje
weer zou moeten verliezen. Ik kan je nml zeggen dat het eerste wat ik mee naar het ziekenhuis nam een fototoestel was:
stel je voor dat dit meisje ook zou sterven dan zou ik in ieder geval heel veel foto's maken.
Daar aangekomen kreeg ik langs alle kanten onderzoeken. Heel gaotisch. Gelukkig was het met ons meisje goed. En de weeen
waren ook gestopt dus hoefde de weeen-remmers ook niet. Er was ook geen ontsluiting. Ze konden echter niet zeggen waar het
bloed vandaan kwam. Daarna naar de kamer. Zo heb ik de dag erop ook nog bloedingen gehad, maar verder stopte ze. Ik had wel
volledige bedrust, mocht alleen plassen en met zo'n infuus op wielen was slapen en omkleden enzo niet handig.
Wel controleren ze je goed. Elke dag een ctg, bloeddruk 3 x op een dag en temp (die was de hele tijd goed daar), bloedtesten,
urine testen. Di of woe mocht mijn infuus eruit en mocht ik langzaam wat meer uit bed. Ik kon me eindelijk gewoon douchen ipv
op bed gewassen worden: heerlijk! Het ging goed en donderdag mocht ik naar huis, maar terwijl ze dat kwam vertellen verloor ik
net wat bloed en moest ik dus over het weekend blijven. Op de echo zagen ze nog steeds niet waar het bloed vandaan kwam. Wel
zagen ze heel veel oud bloed zitten en mijn navelstreng ligt voor de uitgang wat goed ik de gaten gehouden moet worden ivm bevallen
want dat kan gevaarlijk zijn, maar het kan ook dat die nog verplaatst. Het viel me tegen dat ik moest blijven, maar helaas.
Ondertussen werd het prikken opgestart. Ik moet 4x per dag insuline spuiten en dieet. Dat gaat goed nu. Ondertussen ben ik gister
dus opgestart in nederland en kan ik hier verder.
Afijn, nu ben ik thuis. Gister nog een echo gehad, maar het blijft gissen naar de bloedingen en ze kunnen dus niks zeggen over hoe
of en wanneer het terugkomt. Misschien is het de rand van de placenta, misschien is het een bloedvat...maar vooralsnog heeft de kleine
er geen last van.
Toch ben ik heel erg bang dat het terugkomt. Ik heb veel voor mijn meisje over, maar vraag me vaak af: waarom kan het nu niet gewoon eens
goed gaan? Ik kijk dan naar haar kamertje dat klaar staat en kan even niet geloven dat ik daar een gezond kindje in mag hebben. Dat vertrouwen
is even weg en de angst is zo groot...misschien komt dat met de tijd weer. Eerst even dat bloeden stoppen dan voel ik me al geruster.
Ik heb al heel wat tranen gelaten. Had de foto van britt* naast me staan in het ziekenhuis. Vertelde ook tegen de arts: zie je dat meisje?
Dat is mijn engeltje...aub laat me niet nog een engeltje krijgen....ik wil een bengeltje.
Dus blijven duimen, blijven hopen. Maar o wat zou ik blij zijn als we een paar weken later zijn en ik haar gezond en wel in mijn armen heb.
Ik wist het al: dit is een wonder, maar met dit erbij ben ik me daar nog veel meer van bewust.
liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2011

oh jeetje tam... wat zul jij geschrokken zijn!!! en jouw verhaal komt erg in de buurt met het mijne van sonny alleen bij mij was het met bijna 25 weken... maar lieverd, doe ontzettend rustig aan, dat helpt echt!!! dit kindje gaat echt gezond ter wereld komen hoor, dat moet gewoon!!!!!! gelukkig zit je wel al op de 30 weken dus dat stelt mij wel heel erg gerust, plus dat meisjes echt vechtertjes zijn, dus ik heb er nu meer vertrouwen in dan de afgelopen dagen.
jeetje, meissie, we hebben ons zo zorgen gemaakt om je, en nog steeds hoor! de komende tien weken zullen erg spannend gaan worden. we leven ontzettend met je mee en hopen dat de komende weken heeeeeeel snel voorbij zullen zijn!! dan heb jij een heerlijk bengeltje in je armen.
nogmaals, doe heel rustig aan. daar groeit je kleine meisje ook goed van!
fijn dat je ons een bericht stuurde via je mannetje! doet ons goed.
lieverd, we duimen!!!!