Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Oh, Tam, wat een verhaal! Je schrijft over dat je vertrouwen het erg moeilijk heeft en je bang bent en dat is helemaal niet gek zeg, wat een spanning! Ik hoop dat je rust kunt houden zo en dat die kleine meid het steeds zo goed blijft doen en vooral nog even blijft zitten. Heel veel sterkte, want plat liggen is ook een behoorlijke opgave.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-03-2011

Oooh lieve lieve lieve Tam!
Mijn hemel, zul je toch geschrokken zijn.
Met tranen in de ogen en echt kippenvel heb ik je verhaal gelezen. Meid wat heb jij veel op je bord gehad en nog steeds!
Ik voel echt elke emotie met je mee. Wat ben jij door een nachtmerrie gegaan.
Een grote troost is dat je niet ben bevallen dan dat met jullie kleine meid alles goed zit en dat ze geen last heeft van al deze narigheid.
Je angst is zoo voelbaar. Ik zal heel hard voor jullie bidden dat dit kleine meisje over een paar weken gezond en wel op deze wereld komt!
Dat zal ook echt gebeuren. Jij krijgt zeker niet nog een engeltje! Dit wordt een kleine prinsesje die over een aantal weken jullie nachten gigantisch gaat verstoren. Let maar op!

Ooh jeetje ik krijg zo de rillingen van je verhaal…ik hoor en zie mezelf praten…loeiende ambulance’s, bloed, weeën…bah….

Maar dit overkomt ons allemaal hier maar 1 keer! Echt waar! De volgende zwangerschap loopt goed af!
En wat ben ik blij dat je zo ver in je zwangerschap zit. Nog een paar weken en je kleine meid is er. Desnoods breng je die weken liggend op bed door!
Niemand die dat erg vind. lekker heeel veel uitrusten en je laten verwennen door je omgeving. En niet al te veel zorgen maken. Ook al is dat laatste makkelijk gezegd dan gedaan.
Ik wens je heeel veeel sterkte de komende tijd. Maar na regen komt zonneschijn. Over een paar weken kom je ons hier zeker weten vertellen dat je gezond en wel bent bevallen en hoe jullie kleine meid heet!
Veel liefs!



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2011

ja dat moet wel he devika? tam heeft genoeg ellende gehad dus nu is het klaar daarmee! we gaan gewoon aftellen. ze hoeft nog niet eens tien weken meer!! dat is toch al best snel tam! al zullen ze voor jou als een eeuwigheid voelen. en ik denk stiekem voor ons allemaal wel. want zoals je wel weet hebben we erg veel aan je gedacht en dat zullen we blijven doen. net zolang totdat jouw prachtige meisje in je armen ligt te krijsen omdat ze honger heb haha!
nogmaals sterkte lieve tam. ik denk dat jouw verhaal bij een aantal van ons wel weer wat herinneringen boven brengt. bij mij zeker. hoor voor een deel mijn eigen verhaal gewoon terug... en devika dus ook al. we snappen die angst echt heel erg goed hierzo. dikke knuffel voor jou en je mannetje en je kleine meisje!! we keep our fingers crossed!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2011

oh lieve Tam Cry moet helemaal huilen om je verhaal. Wat zul je geschrokken zijn!
En dan nog in de ambulance naar Gent moeten, mijn hemel....wat een hel!
Ik ben blij te horen dat de bloedingen minder worden, alleen oud bloed. Maar wat een onzekerheid...pffff.....kan mij zo voorstellen dat een gezond baby'tje in die mooie kamer van jullie zo ver weg lijkt nu. Maar ze komt er Tam, jullie tweede dochter komt daar gezond en wel te liggen.
Zorg maar dat je goed bijkomt nu, laat je pamperen, veel slapen. En volg je intuïtie, het gaat goed komen meid, nog tien weken, JE KAN HET!
En ik denk aan je, aan jullie.

liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-03-2011

Er is veel geschreven in een korte tijd.
Ga even terug lezen en proberen zoveel mogelijke te reageren.


Kersje,
Meid, wat een dag! Wat mooi dat je puck dr roosjes hebt gebracht.
Ik heb zo aan je gedacht vandaag.
Ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees hoe jullie meisje is overleden.
Nog 2 weken in je buik gezeten. Wetende dat het mis is. Dat zijn vast lange weken geweest.
Vind je het geen raar gevoel dat je rond dezelfde tijd zwanger bent als vorig jaar.
Ik heb me bij het idee neergelegd, en zelfs mijn huisarts zei dat het zo heeft moeten zijn.
Ik was van wesley uitgerekend op 8 november. Van dit wondertje ben ik 2 november uitgerekend.


Madelief,
Wat herken ik je gedachte over dit kindje.
Is het wel goed? Dat vraag ik me zo veel af. En de echo duurt nog zo lang!
Ik zei het gisteravond nog tegen mijn vriend.
ik ben vanaf deze week savonds en ’s ochtends behoorlijk misselijk.

Mijn vriend stelde me dan vanmorgen wel gerust, hij zei dat had je vorige zwangerschap ook!
Ik ben bang dat dit tot het einde door zal gaan.
En gewoon bellen naar die gynaecoloog.

Maria,
Ja mijn vriend denkt dat het een meisje wordt. (hij had het bij wesley ook al goed gegokt)
Dus wie weet. Maar ik heb geen idee.
Als het maar leeft!

TAM! Wat goed dat je weer thuis bent meid! Vandaar dat er zoveel geschreven is haha!
Ik lees met tranen in mijn ogen je bericht. Meid wat heftig!
Aan de ene kant wel goed dat je naar gent gebracht bent. Hoor daar toch veel betere verhalen over dan ons ziekenhuis! Meid wat was dat schrikken.
Zeker als je met gillende sirenes weg gebracht wordt.
Meid het waren zware dagen en gelukkig ben je weer thuis.
Laat je verwennen en neem veel rust. Dit is een vechtertje daarbinnen en die heb je met een aantal weken in je armen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-03-2011

Nou meiden, ben eindelijk gerust gesteld. Vandaag was echt een dramadag. Voelde me zo rot! echt paniekerig enzo. Mijn man uiteindelijk heel lief een Angelsound gekocht. En toen was het drama compleet, want we konden het hartje niet vinden.... In tranen wel een uur aan het zoeken geweest en toen uiteindelijk het ziekenhuis gebeld. Ik schaamde me zo... Maar we zijn er geweest en binnen een paar seconde zagen we een springende baby, hoorden we een hartje en konden we weer naar huis. Ze stelden me gerust dat het allemaal heel normaal was en dat we de Angelsound echt nog een paar weken in de kast moeten leggen omdat de baby nog erg diep zit. Pffff.... wat een dag. ben uitgeput!

Sorry, ben echt een beetje ego vandaag. Ik ga morgen voor mijn werk 2 dagen naar Antwerpen en ik beloof dat ik zaterdag de tijd ga nemen om even goed te lezen hoe het met jullie gaat en te reageren.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-03-2011

O, lieve Tam! Gelukkig ben je weer thuis, lieverd! Jeetje wat hebben we ons zorgen gemaakt. Wel heel lief dat je man ons een beetje op de hoogte heeft gehouden, hoor! Ben zo blij dat je weer thuis bent en je kindje nog in je buik zit...En nu rustig aan doen, meid, zodat je zelf weer een beetje bij kunt komen en je lieve meisje kan groeien. En ze blijft lekker nog even zitten, hoor!
Wat een verhaal, wat heb je toch allemaal weer mee moeten maken! Pfff ben er helemaal emotioneel van. Maar ook zo opgelucht om een berichtje van je te lezen!

Madelief, goed dat je toch een echo hebt gehad. Wel heel naar dat je eerst een uur hebt lopen zoeken naar het hartje...Maar nu weet je in ieder geval dat je kindje diep ligt en dat je nog een paar weekjes moet wachten om het hartje zelf op te kunnen sporen. En tot die tijd gewoon bellen voor een echo als je je rot voelt, hoor. Wat ontzettend lief van je man, trouwens, echt lief.

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes, doet me goed.

Slaap lekker voor straks, knuffel voor jullie en ook voor onze engeltjes en bengeltjes,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2011

madelief,

niets om je voor te schamen hoor! het is alleen maar fijn dat je nu echt gerustgesteld ben!! dat doet me goed. kan me zo goed voorstellen dat je erg ongerust was...
dus ik ben blij dat je uiteindelijk toch ff naar het ziekenhuis geweest ben.

verder erg moe hier dus ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken. die komt mij nou nooit eens opzoeken... raar he haha!

kersje, hoe is je dag geweest vandaag?

tam, we blijven het zeggen, doe rustig aan!!

devika en cyn, hoe gaat het met jullie? zwangere kipjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2011

kersje en maria, ik lees net de eerste paar pagina's van dit topic terug en het is zo 'grappig' om terug te lezen!! jullie snappen wel hoe ik het bedoel uiteraard. maar wat een verschil met hoe we er nu voor staan zeg! het enige trieste van alles is dat we begonnen met drie en inmiddels al met 7 of 8 meiden ofzo zijn hier..
nou meisjes, nu ga ik echt slapen!! doeidoei


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-03-2011

sorry als ik een beetje ego doe lieve meisjes maar ik zie et even allemaal niet meer zitten.
net weer gebeld met de gyno. er is nog geen oproep verstuurd. ze hebben nl de fax van mijn huisarts nog steeds niet gehad!
terwijl ik dinsdag met ha gebeld heb en de assistent zou meteen faxen.
waarom gaat et altijd mis bij mij!
de ha was vandaag alleen bereikbaar tot 11 uur.
gyno gaat morgen bellen met de ha waarom et steeds mis gaat...

ik weet dus nog helemaal niets! zucht....


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-03-2011

lieve meiden,

Jullie woorden doen me goed. Dank je.
madelief: ik kan me je angst goed voortstellen. Maandag hebben ze bij mij een kwartier moeten zoeken met de ctg (die kreeg ik elke dag) voor ze haar hartje hadden. Raakte al in paniek. Gelukkig is alles goed
devika: gaat het steeds mis tussen de organisaties? Ik heb niet alles teruggelezen, maar dat maakt het niet makkelijk.

Vanmorgen toch effe naar de gyn gebeld. Voelde me wat onzeker omdat ik zoveel oud bloed verlies. Mocht langs komen. Hij heeft effe gekeken met de echo. Alles zag er goed uit. Bloed kan hij moeilijk zien, maar dit kan nog dagen duren. Maandag heb ik een afspraak staan en gaat hij alles nog eens beter na en ook meten enzo.

Mijn suiker gaat ook goed. Alles stond prima zoals ik het nu doe. Voel me even een beetje geruster.

Nou lieverds, probeer zo langzaam aan meer te reageren maar vergeef me als ik wel eens iets mis.........maar denk vaak aan jullie hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-03-2011

He Tam, ben blij om weer wat van je te horen.
je klinkt nu wat relaxter. gelukkig maar. dat je nog steeds heel onzeker ben snap ik heel goed hoor.
ik zou idd steeds bellen met de gyno als je ook maar even twijfelt. gewoon zeker voor het onzekere.
en wat naar dat ze niet weten waar het bloed allemaal vandaan komt. ben wel blij om te horen dat jullie meisje het goed maakt!
nog een paar weken en je heb haar gezond en wel in je armen! zeker weten!
en doe voor nu lekker rustig aan. niets hoeft en alles mag!
dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-03-2011

devika,

jeetje wat vervelend dat die communicatie steeds zo misloopt! heel erg irritant en kan me voorstellen dat dat je frustreert!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-03-2011

lieve meiden, heb wat proberen terug te lezen. REageren op ieder kan ik niet...is te veel, maar wat lief hoe jullie aan me dachten. Kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik lees veel mooie, maar ook moeilijke momenten voorbij komen, maar we zitten nog in de race dames.
Las nu ook pas dat kersje een zoon krijgt. Gefeliciteerd meid, kan ie later rocken met zijn pa.

vraagje aan maria: toen jij van mathilda in het ziekenhuis lag....ik weet het niet meer precies, maar had jij toen bloedingen?

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-03-2011

Het spijt me zo lieve meiden...Ik lees alles wel mee, maar kom niet toe tot reageren.
en ik moet nog veel terug reageren.
Ik probeer zo snel mogelijk weer te komen kletsen, maar kom niet vooruit, heb totaal geen fut en ben eigenljki helemaal op en mijn lijf werkt niet mee terwijl ik nog zoveel wil doen!
Ik denk echt aan jullie hoor...
Ben er zo snel moelijk weer.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 17-03-2011

hey lieve Tam, ja, de eerste keer dat ik opgenomen werd (rond de 20 weken geloof ik) was de oorzaak een bloeding. Die begon opeens 'snachts. Ik had daarvoor wat buikpijn en ook die nacht had ik krampen. Ik zat al de hele tijd met tissues te checken, alsof ik wist wat er ging komen. Het was een flinke bloeding, toen ik uit bed stapte begon het echt te lopen. Het stopte toen we in het zh aankwamen. Toen oud bloed. Ik heb 'snachts nog een lichte bloeding gehad en later bij thuiskomst de volgende dag ook weer. Daarna nog twee dagen oud bloed. Na die twee dagen kreeg ik harde buiken en bleek dat mijn bmh korter werd, dus weer opname. Die bleef daarna stabiel dus mocht ik weer naar huis. Ik heb vanaf die bloeding tot ongeveer de 30 week veel harde buiken gehad.
Hoe is het nu met je? heb je nog harde buiken? nieuw bloed?

Devika, wat ontzettend rot dat ze zo slordig met je gegevens omgaan! grrrr!!! misschien moet je niet zo beleefd blijven, en ze even flink streng toespreken, stelletje mafkezen daar! ik geloof niet dat ze beseffen wat dit met je doet...

andere meiden, ik denk ook aan jullie, ga nu mijn bedje in.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-03-2011

Ja lieve tam, je zit nog in de race!!!!! En wat ben ik daar opgelucht om!!! Heb echt heel wat scenario's voorbij zien komen in de dagen van je afwezigheid... Zo zie je maar hoe een hecht clubje we geworden zijn!! Heel erg bijzonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-03-2011

Kim, kom jij maar ff lekker bij! Doe niets wat niet nodig is!!! Je heb een drukke tijd achter de rug meis! Nu is het mamatijd!! En kleine ukkepuk tijd! Die moet nog ff groeien voordat hij ter wereld mag komen en dan mag je volop genieten!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-03-2011

eindelijk een afspraak!
de gyno belde net, dat ze mijn hs eindelijk goed heeft kunnen laten faxen.
ik mocht meteen as maandag langs komen!
alleen, zondag gaat mijn man weg voor zijn werk en is pas donderdag terug. en in mijn eentje gaan wilde ik niet. ( stom he!)
dus heb ik de afspraak maar verzet naar vrijdag...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-03-2011

Laura, je hebt gelijk, Kim moet lekker rustig aan doen, even NIETS doen!

Devika, wat fijn dat je een afspraak hebt staan meid! jeahh! :-D wat spannend! nu aftellen naar volgende week.

hey Tam, ik zat aan je te denken net, hoe gaat het nu je thuis bent? maak je je nog erg ongerust? en hoe zit het met de buik, bloed het nog na?
Je zal nu wel thuis blijven tot je bevalling he?

nou meiden, ik ga even fietsen, dat heb ik al 7 weken niet meer gedaan...Confusedhock:


liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-03-2011

Tam, om je op te vrolijken een foto van Matilda, kampioen gekke bekken trekken:


[Afbeelding: 2rpvezb.jpg]

(en Devika en Madelief, voor jullie een Matilda in jurk en inimini maillot :mrgreenSmile


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-03-2011

aaahhhhhhhhhhhhh!!!! kijk nou!!! wat een schatje!!!!! ooh liefje toch ze heeft een jurkje aan! geweldig!
mijn dag is ook weer helemaal goed! wat een popje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-03-2011

Maria wat een mooie meid hebben jullie toch!

devika, eindelijk een afspraak! ik snap goed dat je niet alleen wilt hoor.
ik heb ook gekeken naar het rooster van mijn vriend. zodat hij wel mee kan.

nou ik kom net uit het ziekenhuis. gelukkig niet voor mijzelf maar mijn vriend.
die slimmerik heeft tegen een piepschuim box geschopt gisteren, en kroop 's avonds op handen en knieen naar de keuken.
vanmorgen ging het lopen wel, maar met veel pijn.
ik heb 'm dus toch kunnen overhalen om er even naar te kijken, en zijn bij rontgen beland vanmiddag.
gelukkig niks gebroken maar zwaar gekneusd.
1 voordeel, ik zit het weekend 's avonds niet alleen. want meneertje kan niet werken.

een fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-03-2011

Goedemorgen lieve dames,

Cyn, wat naar voor je vriend, wel fijn dat je nu niet alleen zit (tenzij hij erg veel klaagt natuurlijk, hihi). Ik zie dat je de 22ste je echo krijgt, wat spannend! :-?Ben je zenuwachtig of valt het (nog) mee?
Wie weet heeft je vriend wel gelijk (de mijne had het ook beide keren goed en was heel overtuigd) en wordt het een meisje. Wil je het weten, als ze het over een paar maandjes kunnen zien?Smile
Ik heb net als jij mij bij het idee neergelegd dat ik rond dezelfde tijd zwanger ben als vorig jaar en dat dit kindje wel eens op de uitgerekende dag van Puck zou kunnen komen. Ik weet dat het gek klinkt, maar ergens voelde ik van te voren dat het zo zou gaan. Ik had daarom bedacht dat ik in oktober weer zwanger zou raken en toen dit niet zo bleek, was ik helemaal van slag. En toen werd het november en bleek dat ik niet zo goed gerekend had, haha.

Devika, fijn dat het opgelost is en dat je vrijdag een afspraak hebt, meid.Smile En ik kan me helemaal voorstellen dat je wilt dat je man erbij is! Dit is niet iets om alleen te gaan doen, hè? Het voordeel is dat je dan alweer wat dagen verder bent en dat er iets meer te zien zal zijn op de echo. (“Ieder nadeel heb ze voordeel,”zegt Cruyff toch?:winkSmile

Tam, heerlijk om je stukjes weer te lezen hier. :-D Zo fijn dat je er weer bent, meid. En ik neem aan dat je nu niet meer gaat werken tot je verlof? Lekker rustig aan doen, je hebt het verdiend! Heb je nog steeds oud bloed? Het kon nog wel een tijdje duren toch?
Ja, onze kleine jongen kan later rocken met z’n oude pa, haha. En jouw kleine meid zeker taartjes bakken met haar papa, hè?
Fijn dat het met je suiker nu goed gaat.

Maria, Maria, Maria, wat een snoepie toch, jouw kleine Matilda!!! :-D:mrgreen:Geweldige foto, zeg.
En hoe ging het fietsen?

Kim, jij hebt het volgens mij zoooooo druk, let je wel goed op jezelf? De tijd van je krachten sparen is volgens mij al aangebroken, hoor! Het wordt straks nog druk zat met je kleine man erbij!:-D Hebben jullie al een naam? Ik vind dat best moeilijk, eigenlijk. Maar wij hebben nog effies de tijd om te brainstormen (hoewel ik de tijd snel vind gaan, zeg).

Madelief, hoe was het in Antwerpen? Niet te hard gewerkt, hoop ik?Smile En hoe gaat het met je zus en neefje? Zijn ze al weer thuis? Wauw, Madelief, alweer bijna 14 weken…Hoe voel je je?

Laura, hoe gaat het nu met je moeder? Kan ze al weer wat meer zelfstandig? Ja, als je de berichtjes van een jaar geleden terug leest, staan we er nu gelukkig heel anders voor, hè? En jij zat toen juist in die hele spannende periode, dat het bij Sonny mis was gegaan. Sad Maar je hebt je heel sterk gehouden. Ik zit nu bijna op de 22 weken en 2 dagen, (dat is de termijn waarop Puck geboren is). Ik merk dat ik dat een mijlpaal vindt, om daar overheen te gaan. Nog een paar dagen en dan ga ik een nieuwe fase in!

Nou, lieve meiden, bij ons wordt vandaag een muurtje geplaatst op de zolderverdieping, en daarna kunnen we gaan beginnen met de babykamer. Smile En we gaan vandaag ook nog even kijken voor een nieuwe kast. En vanavond vieren we de verjaardag van mijn schoonmoeder, dus het wordt nog een druk dagje. En Uma wordt weer krols…:-? maandag wordt ze gesteriliseerd, ten minste, als dat kan terwijl ze krols is! Er zat dus maar een week tussen het einde van de eerste krolse periode en het begin van de nieuwe, hè! Confusedhock: Het wordt duidelijk lente…
En de kleine jongen in mijn buik wordt steeds sterker, dat voel ik aan zijn schopjes, zo leuk. Kersjesman kan het ook voelen aan de buitenkant! :-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-03-2011

kersje.
wat een druk dagje.
wat heerlijk dat jullie kleine vent zich vaker laat voelen.
en dat kersjesman hem nu ook kan voelen!.

ergens ben ik wel zenuwachtig voor dinsdag.
er speelt zich steeds een vraag af in mijn hoofd. "zullen we een kloppend hartje zien?"
ik ben echt kotsmisselijk de laatste dagen. echt de hele dag door.
ergens vind ik dat niet erg, dan is het toch een teken dat er vanalles aan de gang is daarbinnen.

mijn vriend is er echt van overtuigd dat dit een meisje wordt.
wie weet, hij wist van wesley ook al te vertellen bij 9 weken dat het een jongen werd.
ik zou het geslacht zeker willen weten. kan niet wachten om weer te mogen shoppen voor dit kindje.

met mijn vriend gaat het wel, zeuren doet hij nog niet. haha
lekker samen thuis dit weekend. met een heerlijk weertje buiten. komt helemaal goed


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-03-2011

thanks maria, en wat een scheetje is jouw meisje toch. Prachtig. Ik blijf hopen dat ik ook zo mag genieten
van dit meisje...lijkt zo onwerkelijk op dit moment.
oei cyn, beterschap voor je man....maar elk nadeel heb een voordeel haha, zo is ie lekker bij je.
Ik snap je gevoel helemaal voor komende dinsdag. Zal duimen voor je. wij moeten maandag weer en ook ik vind
het spannend. Kunnen ze nog wat zien wat er fout is ofzo...
kersje; is nog steeds oud bloed ja. Zolang dat blijft moet ik rustig doen. Heb het idee dat het wel al
wat minder is of is dat gewoon hoop? Ja, deze meid gaat lekker bakken met haar papa hoop ik. Tegen die tijd
mag ik die lekkere dingen ook weer, want nu is het maar armoe-troef haha. Spannend , bijna met de babykamer
beginnen. Zit je al vol ideeen?
Voor de andere dames dikke knuffel.
Hier vandaag naar de woonbouleveard hier in de buurt. Wou er effe uit. En daar hebben ze een rolstoel.
Maar o wat was dat vermoeiend....en het was maar voor even. Maar wel lekker om weer even onder de mensen
te zijn. Als ik lang rustig moet blijven denk ik dat ik een rolstoel aanvraag via thuiszorg zodat ik buiten
wat kan komen....effe afwachten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-03-2011

Lieve meiden,

Pfffff.... wat een dagen. Ik ben dus 2 dagen weg geweest voor mijn werk en daar ben ik echt een beetje ziekig geworden. Heel veel hoofdpijn en snotteren. Vrijdag kwam ik thuis en kon mijn ogen niet eens meer open houden van de pijn. Snel in bed gedoken. Gisteren vol goede moed van alles gaan doen, maar heel snel alweer zo'n pijn. Uiteindelijk pijnstillers genomen en 's middags in bed gelegen. Gisteravond kwamen er vrienden eten en toen ging het weer. Nu gelukkig wel lekker geslapen en nog geen pijn.

Zo, eindelijk mijn reacties....

Cyn, nog 2 dagen en dan is de echo! Je bent al weer 7 weken en 4 dagen onderweg met deze uk! Jij hebt dus ook die gedachten van is het allemaal wel goed? Ben inderdaad bang dat we dat tot het einde gaan hebben. Al hoop ik dat het wel helpt als we onze ukkies gaan voelen.

Wel een geluk bij een ongeluk zeg, dat je mannetje nu lekker thuis is! Zit je niet zo alleen in de avonden. Gaat het inmiddels iets beter met hem? Lekker onhandig zeg, hihi!

En wat gek he, dat misselijkheid op de een of andere manier nu gerust stelt! Kan me voorstellen, dat je nadenkt over een kloppend hartje. Ik deed precies hetzelfde. Ging echt jankend de echokamer in. Was zo bang. Maar meid, wat een enorme last gaat er al van je afvallen als je dinsdag dat kloppende hartje ziet!

Kersje, hihi, hoe ik me voel? DIK!!! Oh, meiden, ik ben nooit een slanke den geweest. Maar ook niet dik. En nu? Oh, de paar kilo van de vorige zwangerschap zaten er nog aan. En nu vliegen ze erbij. Terwijl ik echt oplet wat ik eet en niets geks doe. Maar goed, mijn man roept steeds: het mag, er zit een baby in je buik! Ja, 14 weken alweer. Zo bijzonder, want de kleine in mijn buik is nu al groter dan Noach geweest is. Door groeiachterstand bleek ze achteraf zo groot als bij 13 weken. Daar zijn we nu dus overheen.... En het bijzondere is dat ik nu de kleine ook af en toe voel. Heel soms, een klein duwtje. het kan me niet snel genoeg gaan! Met mijn zusje en de kleine vent gaat het goed. Ze zijn thuis en het loopt allemaal erg goed. Ik had haar vrijdag nog aan de telefoon. Ineens in tranen: Het is zo eng.... Doe ik het wel goed? Dus ik: drinkt hij? ja! Plast en poept hij? ja! Slaapt ie lekker? ja! Huilt hij veel? Nee! Dan doe je het goed. Maar ja, die kraamtranen zullen er wel bij horen...

En jij vandaag op 22 weken. Lijkt me heerlijk om zo lekker over de helft te zijn! Wat heerlijk dat je mannetje nu ook de schopjes kan voelen! Geweldig! Wat moet dat heerlijk voor jullie zijn. En na het verplaatsen van het muurtje ga je dus beginnen aan de babykamer. Leuk zeg! Weet je al wat je wilt? heb je al dingen gekocht?

Laura, ben je inmiddels wat meer uitgerust? Ik las over het trieste van dat jullie hier begonnen met 3 en dat er inmiddels weer zo veel bij zijn gekomen. Ik heb dat ook met een ander forum waar ik toen het net was gebeurd wel eens wat op schreef. Nu keek ik daar laatst en waren er inmiddels 8 meiden bij gekomen die net zoiets hadden mee gemaakt. Dat vond ik zo erg! Dit houdt nooit op.... er zullen altijd weer kindjes veel te vroeg afscheid nemen....

Devika, het is bij jou wel een drama zeg, met die gyno! Kan daar nou nooit iets goed gaan? Het is voor jou nu zo belangrijk om ergens naar toe te kunnen leven! Alsof ze helemaal geen rekening houden met hoe het voor jou voelt! Yeeehhhh!!! Ik lees nu dat je een afspraak hebt! Vrijdag, oh, wat heerlijk dat je nu af kunt tellen! Dan ben je ruim 7 weken zwanger. Wat spannend!

Kim, lieve meid, neem zo veel mogelijk rust en tijd voor jezelf! Geen probleem dat je hier niet terug schrijft, jij en jullie kleine vent gaan voor!

Maria, ik lees nu over de bloedingen die jij had en de spannende tijd. Oh, wat zul je je zorgen hebben gemaakt zeg! En wat is het dan ongelofelijk fijn dat er nu een dame van ruim een maand bij jullie is. Maar wat een extra stress is dat geweest!

Maar wat een geweldige foto weer. Dat jurkje, oh wat schattig! En wat is ze een mooi meisje zeg! Hoe was het fietsen trouwens? Kan me voorstellen dat dat een beetje pijnlijk kan zijn....

Tam, ik las over dat ze in het ziekenhuis zo lang aan het zoeken waren voor de CTG. Oh, wat een stress voor jou zeg! Je wilt ieder moment van de dag eigenlijk zo veel mogelijk bevestiging. En dan zijn dit soort momenten een hel. Hele lange minuten... Ik lees dat je nog steeds oud bloed verliest. Ik hoop dat het snel minder wordt. Maar doe het echt zo rustig mogelijk allemaal he! Fijn dat je er wel even uitkon in de rolstoel gisteren. Dan heb je toch nog het gevoel dat je een beetje merkt van de rest van de wereld. Maar waarom vraag je die rolstoel niet gelijk aan? Al moet je 'm daarna weer snel inleveren, het is wel wat meer vrijheid voor jou! Sterkte meid, 31 weken vandaag, streep de dagen af, je gaat richting het einde.

Nou, wij gaan zo lekker een heel eind fietsen. Ik heb daar wel zin in. Even naar buiten. Ik moet eigenlijk studeren, maar kan me er niet goed toe zetten. Verder zie ik zo op tegen mijn werk. Oh, ik heb er echt geen puf voor. Ben ook erg moe en dat helpt helemaal niet.

Meiden, fijne zondag nog!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-03-2011

@ madelief,
Ooh meid ik lees dat je zo van slag was na het kopen van de angel sound. Wat jammer dat jullie er geen baat bij hebben gehad. Is het wel een die je vanaf 12 weken kan gebruiken? Sommige kun je nl pas na 20 weken gebruiken.
Wel weer fijn dat jullie meteen langs konden gaan voor een echo. Gewoon doen hoor als je je onzeker voelt. Is helemaal niet gek hoor, gewoon doen!
En je bent ziek na 2 dagen weg geweest. Meid doe je rustig aan. Gewoon lekker gaan uitrusten nu he en niet te veel hooi op je vork nemen.
En je voelt je dik las ik. Je man heeft gelijk, het mag! Er groeit een lekker chubby kindje in je! En die kraamtranen van je zusje, ja dat is idd normaal. De eerste dagen waren ook moeilijk voor haar. Wel blij om te horen dat ze nu eindelijk thuis is met haar kleine ventje!

@ Cyn,
Nog een paar dagen tot de 1e echo he! Wat spannend joh! Eindelijk kunnen jullie de kleine zien! Dat je zenuwachtig ben kan ik me zo goed voorstellen. Ik heb dat nu ook. Ik kan maar niet geloven dat we straks een hartje zien kloppen. Klinkt zo onwerkelijk..
Jouw vriend denkt dat jullie een meisje krijgen. Wat grappig. Mijn man denkt ook dat we een meisje krijgen. Gewoon een gevoel zegt ie. Maar goed de vorige keer zei hij ook al meisje. Ach maakt ook niet uit, een gezond kindje, dat is wat we allemaal willen he!
Ooh en beterschap gewenst aan je mannetje. Zorg maar lekker goed voor hem. Tis wel weer fijn dat hij nu een paar dagen thuis is.

@ kersje,
Ja ik mag vrijdag eindelijk voor de echo. Vind het het echt spannend hoor. Maar ook emotioneel. Denk niet dat ik het droog hou..ppff…
Wilde toch het liefs morgen al gaan, maar ja zonder hem vind ik er niets aan. Hij hoort erbij. Dus dit word een hele lange week…
Ooh heerlijk jullie zijn min of meer begonnen aan de babykamer. Wat leuk joh. Wat een fijne tijd is dat! En wat lief dat je jullie kleine mannetje echt voelt en dat je vriend hem ook zo duidelijk kan voelen! Heerlijk lijkt me dat!

@ tam,
Hoe gaat het nu met je meid? Doe je lekker rustig aan? Ik lees dat je een rolstoel wilt aanvragen. Zeker doen meid! Lijkt me een goed idee. Zo ben je tenmiste een beetje mobiel zonder je al te veel te vermoeien.

@ maria
Lekker gefiest? Is matilda ook meegweest? Kan toch in zo’n babydrager? Of is ze daar nog te klein voor. Het was vandaag trouwens heerlijk weer om met haar in de buggy te wandelen. Heb je vast ook wel gedaan. Lijk me heerlijk joh. Ik kan niet wachten tot wij onze babywagen van zolder mogen halen.

@ kim,
Hoe is het meid. Nog een paar weekjes voor jou he! Wat een heerlijk mooi vooruitzicht.
Rust je lekker veel uit. En heb je alles al klaar? Kammertje, tas enzo. Vast wel, je bent ervaringen rijker dan ons^^

@ laura,
Hoe is het met je ei enzo? Nog wat gevonden? Tis binnenkort passen he! Hahaha, dan kun je volop zoeken Smile



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-03-2011

Hier een beetje rotdag gehad. Mijn man moest vandaag al reizen. Vond het echt k?t toen hij wegging. In je eentje op een zondag thuis is niet leuk. Heb echt alleen maar jank neigingen. Uiteindelijk hele huis stof gezogen en daarna gestoomd-dweilt, douchen om 7 uur lag ik in mijn bedje.
Om 7 uur! Terwijl de wereld daarbuiten nog volop aan de gang is.
Hier af en toe ook nog een beetje misselijk en hele slechte eetlust. Gelukkig blijft het overgeven weg.
Gisteren kwam ik tijdens het surfen op de site van cryo-save.com
Kennen jullie dat? Over het bewaren van stamcellen uit de navelstreng voor je kind voor later. Ik las het en werd daar zo emotioneel van. Ik zei meteen tegen mijn man, dat wil ik voor ons kind! Hopelijk zullen we het nooit nodig hebben maar ik wil et wel laten bewaren. Kan ook zijn dat ik over emo ben…weet et niet.
Pppff tis nog geen 9 uur maar ben al back-off.

Slaap lekker lieve meiden!
Dikke knuffel!



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-03-2011

Nou. Dat ei hebben we volgens mij flink misgelopen...
Ben nu ongi maar niet zoals ik het gewend was dus ik heb geen idee hoe die cyclus nu gelopen heeft...
Ben erg moe dus ik ga nu lekker slapen! Ik hoop morgen te kunnen reageren op jullie allemaal...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-03-2011

Goede morgen meiden!

Zit weer op mijn werk, maar ben zo moe! Echt niet normaal meer!

Devika, ja, het is wel de Angelsound voor 12 weken. Maar goed, hij ligt nu in de kast tot ik het heel zeker weet om 'm te gaan bebruiken. Oh, meid, wat naar dat je zo alleen thuis bent. Zeker als je dan een beetje emotioneel bent, is het vervelend om alleen te zijn. Wel goed dat je zo aan het poetsen bent geweest! Ja, ik ken dat opslaan van stamcellen. Heb de details nog niet opgezocht. Ik zal ook eens kijken.

Laura, jammer, maar vooral omdat je cyclus zo anders lijkt. Het is fijn om er een beetje zicht op te hebben en dat heb je zo niet. Hoop dat dat snel beter wordt! Hoe voel je je vandaag?

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2011

goedemorgen meiden,

laura wat vervelend zo'n lange uitzichtloze cyclus. misschien is het wel onbewust de spanning erom heen.
maar idd wat madelief zei, juist nu zou ik alles in kaart brengen om te kijken hoe je cyclus verloop. uvu testen gebruiken enzo.
of temperaturen. of iig in de gaten houden wanneer je de witte slijmachtige afscheiding heb wat een naderende ei voorspelt.

@ madelief, oke je had wel de juiste dus. jammer dat je er nu niets aan heb. maar wat de gyno ook zei, jullie kindje ligt heel diep,dus dat verklaart ook waarom je he hartje niet kon vinden. hoop dat je em over een tijdje wel weer kan gebruiken. ik heb er destijds heel veel plezier van gehad.
en je bent moe lees ik. waarom ga je niet lekker eerder naar huis. lekker uitrusten zal je goed doen

hier vandaag een dagje thuis. heel slecht geslapen en had zo'n pijn in mijn buik en misselijk gevoel. buikpijn is echt eng Sad
uiteindelijk 6 uur sochtends overgeven en toen besloten om toch maar thuis te blijven.ppfff...wordt wel een hele lange dag zo alleen thuis.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-03-2011

devika, hoe is het nu met je? buikpijn al over??? buikpijn vind ik zelf ook altijd eng als iemand zwanger is hoor!
ja het ellendige is idd zo dat we geen inzicht in de cyclus hebben zo. maar goed, we hebben absoluut geen haast met een broertje of zusje voor semmy hoor. het is zelfs zo dat we genoeg van plan zijn in en om ons huis dus eigenlijk zou het niet eens verkeerd uit komen als we pas over een jaartje zwanger raken.
maar goed, we zullen eerst maar eens zien hoe de ongi's gaan lopen.
hoe is het verder met alle andere meiden?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-03-2011

Tam,
hoe was het vandaag bij de gyn?
Wat fijn dat je er van ’t weekend even uit bent geweest.
Al is het inderdaad maar per rolstoel, maar dan kan je ook nog wat zonnestraaltjes mee pikken.
Is misschien wel een goed idee om een rolstoel via de thuiszorg aan te vragen.
Zo kan je lekker een frisse neus halen, en je houd je rust.

Madelief,
Ik hoop zo erg dat we gerust gesteld worden morgen!
Ik droom de laatste tijd veel over de bevalling. En kan de hele dag door slapen.
Gelukkig hebben we eind van de ochtend een afspraak, dus hoef niet een hele dag te wachten.
Ik hoop inderdaad dat de tijd wat snel zal gaan, en dat ik me wat zekerder voel als ik die kleine voel.
Ik heb zitten denken over een angelsound, maar heb er bij wesley bewust niet voor gekozen.
Straks kan ik de hartslag niet vinden en dan is het dikke paniek hier.
Had ook jou verhaal gelezen! Meid wat moet je je rot gevoeld hebben op dat moment.
Nu denk ik er wel over om er een aan te schaffen. Maar ik slaap er eerst maar wat nachtjes over.

Devika,
Gisteren niet zo’n lekker dagje gehad lees ik.
Hoe voel je je nu? Oh ook niet goed zie ik.
En dan ben je nog alleen thuis vandaag?
Zie dat je zo misselijk bent! Hier nog een.
Hopelijk heb je je een beetje kunnen vermaken vandaag. Lekker rustig aan doen.
Ik hoop dat je snel weer opknapt.
Ook al zenuwachtig voor de echo? Hoelaat mag je?

Laura,
Wat vervelend dat je je ei niet vindt.!
Vorige keer had je dat toch ook, dat je ongi was maar dan anders dan dat je gewend was?


Hier is het ziek zwak en misselijk haha. Althans, zo voel ik me.
Ik ben niet vooruit te branden!
Ik slaap goed, en veel! Maar zodra ik opsta begint het gedonder.
Misselijk! Niet normaal, echt misselijk van de honger, zo voelt het.
Als ik wat eet, denk ik dat ik het niet binnen kan houden, maar het blijft nog binnen.
Tussendoor veel honger maar moet niet aan eten denken.
Heb crackers gevonden die wel wat vullen, en niet zo zwaar vallen.
Geef mij maar liever de periode “ moe zijn “…
Morgen de echo! Oh ik ben zo bang dat het niet goed is.
Nooit gedacht dat ik me er zo druk over zou maken.
Meisjes, ik ga een douche nemen, en lekker op de bank liggen.

Tot snel!



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-03-2011

cyn, wat super spannend morgen... hoelaat moet je heen?
ja vorige keer ook zo raar ongi maar inmiddels is het losgebarsten zoals ik het gewend was hoor... dus op naar de nieuwe ronde.. ach, het is toch niet zo erg als ik voorlopig nog ff niet zwanger raak!

heel veel succes morgen cyn! en laat het ons meteen weten he?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-03-2011

lieve dame's
maria; heb nog steeds oud bloed, vooral in de ochtend, maar dat kan lang duren. Last van harde buiken
niet echt moet ik zeggen....een stuk minder dan eerst, want met het werk had ik daar wel last van.
Hoe is het met mathilda? werken doe ik nu niet meer, had nog 4 weken gemoeten, maar ja....is wat moeilijk
als je zoveel mogelijk moet zitten en liggen zo met een klas koters hihi. Heb goed contact met mijn werk.
Kaartje van de kids gehad en ze er een terug gestuurd en net nog was er een collega.
madelief; voel je je al wat beter?
kim, goed uit rusten. Zag een foto van je met je buik...flinke toeter hihi. Geen last van?
laura; jammer van deze ronde, maar zoals je zegt....genoeg kansen nog. En het zal misschien ook effe duren
voor je je cyclus weer door hebt. hoe is het met semmy?
devika'hoe is het? Rottig he die buikpijn. Meestal is het gewoon van je darmen en dan wat spanning erbij.
maar ik snap je ongerustheid....wij hier allemaal denk ik. Doe maar rustig aan.
cyn, de symptomen zijn goed al snap ik dat je er ook niet op zit te wachten. Ik ga heel veel aan je denken
morgen en duimen meid. Komt vast allemaal goed. Ik hou het forum in de gaten.
kersje dikke knuffel voor jou en die kleine rocker in je buik hihi.
Hier vandaag weer naar de gyn geweest. Mijn suiker staat super dus vooral zo doorgaan. Fijn te horen.
Mijn bloeddruk heeft nog nooit zo mooi gestaan...rust doet dus wel degelijk goed! Ze is gemeten en ze
komen op 2100 gr ongeveer. Ze bewoog goed. Hij kan verder ook weinig vertellen over bloed ,maar oud is geen
probleem nogmaals. Gewoon op het gemakje doen. En we zijn idd al weer 2 weken verder. Hij zei ook dat we
de 40 weken niet afwachten, maar haar eerder laten komen eventueel. vind ik niet erg.De huisarts belde ook nog.
lief.....hij leeft met ons mee en mag zo vaak langs komen als ik wil als ik hartje wil luisteren dus daar hou ik
hem aan. Vandaag ook even ind e zon gezeten. Knapt een mens van op. Morgen komt de kraamzorg. En zo zijn we weer een
dag verder.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-03-2011

Hey lieve meiden,

Knuffel voor jullie allemaal!
Cyn wat zenuwslopend, de echo morgen. Ik denk aan je!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-03-2011

Ga zo mijn bed induiken, ben zo moe!

Maar even snel: Devika, ik hoop dat de buikpijn minder is!

Cyn, ik duim nu al voor een mooie echo morgen!

En Tam, goed om te horen dat alles goed gaat met de kleine. En ook dat je rustig aan doet!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-03-2011

bedankt voor jullie lieve woorden.
morgen moet ik om 10.40 uur in het ziekenhuis zijn. (en maar hopen dat het niet te veel uit loopt)
weet niet of ik vlak daarachter thuis kom, maar ik ga jullie het zo snel mogelijk laten weten.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2011

@ laura,
Mooi dat jullie toch niet echt haast hebben met zwanger worden. Kun je nu lekker nog volop genieten van semmy. En verbouwingen in en rond het huis. Ja dat is ook niet prettig als je zwanger bent. Geniet nu nog lekker van je “vrije “tijd en ondertussen af en toe klussen op het juiste moment.

@ cyn,
Ooh wat spannend dat je morgen de echo heb meid! Lekker in de ochtend uren dus. Gelukkig maar! Ooh ik kan me je zenuwen zo goed voorstellen! Ppfff.. ik word ook helemaal zenuwachtig als ik aan vrijdag denk. Gelukkig mogen wij al om 9 uur sochtends. Scheeld ook weer anders kwam ik mijn dag echt niet door.
Mmh..ook jij twijfelf over een angelsound? Ja slaap er nog even een nachtje over.
Zoiezo is het nu nog te vroeg, die dingen zijn te gebruiken vanaf week 12.
Maar, ik ben vandaag op zolder op zoek geweest naar mijn angelsound. Die van mij heet “happytone doptone”. Tis nog veels te vroeg, maar ik ben toch gaan proberen, en ik dacht echt dat ik het hartje hoorde… weet niet of het al kan, maar ik hoorde hetzelfde geluid als destijds bij Kaylash, maar dan iets lichter…zou het kunnen?
Mijn gevoel zegt van wel…

Ooh je ben heel misselijk! Jeetje! Ik ben dat af en toe. Maar hou wel alles binnen. ( oke behalve vanochtend) mijn eetlust is ook zo slecht. Honger gevoel heel de dag. Om gek van te worden! Ik lust juist wel hele gezonde dingen. Fruit enzo gaan er zo goed in. Ben ik wel heel blij om. Had ik ook bij Kaylash. Mijn zwangerschap tot nu toe verloopt hetzelfde als toen.
Maar brood enzo daar ben ik weer slecht in. Ppfff…moet er ook niet aan denken.
Ook heel de dag zo’n rare schuurpapier gevoel/smaak in mijn mond. Jak!

@ Tam,
Ooh ik lees dat je nog steeds oud bloed verliest. Jeetje, houd et dan nooit op Sad
Goed dat je iig niet meer werkt. Ja, we hadden ook niet anders verwacht natuurlijk. Wel lief dat je klasje zo meeleeft en kaartjes voor je stuurt. Lieve juf ben jij zo te lezen!
En wat goed om te horen dat je suiker mooi is! en je bloeddruk ook! Wat geweldig!
En jullie meisje maakt het ook goed. Wat een geruststelling allemaal. Zo kan je nog in alle rust verder zwangeren. En idd een goed idee om niet de 40 weken af te wachten maar jullie kleine halen zodra het al veilig kan.




Ja ik weet idd dat het mijn darmen zijn waar ik last van heb, maar soms doet dat zo zeer, dan ga je echt twijfelen. Zo precies rond mijn navel, tja, daaronder ergens zit de baby dus das wel eng. Ik vertel het mijn man ook niet meer nu hij weg is, die maakt zich continu zorgen. Ik baal zo erg dat hij juist nu weg moet. Heb hem ook verteld dat ik niet meer wil dat hij weggaat tot iig na de bevalling.

Vanmiddag bij Oprah, was een interview met een vader die zijn gezin had verloren.
Als een kind zijn ouders verlies, is hij een wees.
Iemand die zijn partner verliest, is een weduwe/weduwenaar.
Maar wat is iemand die zijn kind verliest? Daar is geen benaming voor….
Waarom?
Omdat een kind niet hoort te sterven voor zijn ouders…die volgorde klopt niet…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2011

kersje, kim en maria, een dikke knuffel voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 21-03-2011

Hoi Lieve Dames,

Ik heb alles een beetje proberen terug te lezen, maar wat heb ik veel gemist zeg en wat is er veel bijgeschreven!!
Ik ben volgens mij echt met de laatste loodjes al bezig, dus ga ook niet de poging doen om op ALLES te reageren.
Begin gewoon weer lekker met de laatste pagina's.

Kersje begin met jou.Gefeliciteerd meid...alles zo goed en een ZOON op komst. Hoe voelt dat?Had je dit graag gewenst?Of had je graag weer een meisje verwacht?Ik had het er erg moeilijk mee dat we weer een zoon kregen, maar tevens vond ik dat ik kreeg wat ik al had moeten hebben zodoende dat ik me afvraag hoe jij erover denkt!!

Madelief:Fijn dat je toch nog even een goede echo kreeg en 5 dagen verder, dat is mooi meegenomen toch!!!
Helemaal super. Hoe gaat het nu verder met je kleine neefje?Heb je het al wat kunnen laten rusten?
Ik had het op het begin erg moeilijk met ons nieuwe neefje...Nu heb ik er geen problemen meer mee!!
Ik zie het niet dagelijks zoiezo en merk dat ik meer zoiets heb van...het is niet belangrijk...Ik wil alleen met mijn eigen kindje bezig zijn....dat hij er over een paar weekjes bij komt.Dat geeft me rust.

Cyn:Morgen een echo meid!!!Die eerste echo die is zooooooo eng hé!Ze zijn trouwens allemaaal eng en spannend, maar als bij de eerste echo een hartje klopt weet je dat er weer meer hoop is...weer een nieuw punt!!
Heb je er een soort gevoel over?Wens je een goede nachtrust toe (al is dat misschien moeilijk) en hoop dat je morgen fijn nieuws krijgt...we horen het morgen en duimen..

Devika:Voor jou ook hetzelfde hé!!!Vrijdag jouw eerste echo...is wel echt heel fijn dat het zo vroeg is hé, want dat lange wachten duurt allemaal al lang genoeg.Hoe is het met je buik? Is het al wat rustiger? Soory dat ik het zeg, maar ben blij te horen dat je hebt overgegeven...Dat betekent meestal dat de hormonen goed werk doen.Hoe je taai meid!Ook voor jou duim ik voor een prachtig echo.Ik lees mee!

Tam:Nog steeds oud bloed?Dan toch je eigen rustig houden hoor....(hoor wie het zegt hé, ahum)Makkelijker gezegd dan gedaan hé, ookal weten we waar we het voor doen!!Ik betrap me er ook regelmatig op dat ik meer doe dan mijn lichaam eigenlijk toe laat, maar ik zit dan natuurlijk al wel met een overdosis nesteldrang. LUKT HET JE WEL OM ER EEN BEETJE MOED EN HOOP IN TE HOUDEN!!!Lijkt me echt verschrikkelijk en ik zou me echt hopeloos voelen.Nog heel even volhouden lieverd...Jij en jullie kleine meid hebben het verdient om van elkaar te mogen genieten straks en dat gaat zeker gebeuren...

Laura:Balen hoor die ongi..Zeker omdat je mar een paar pogingen hebt!Wel spannend weer dat jullie echt voor het echie ervoor gaan nu...echt serieus!Hoop voor jullie dat de pogingen die je hebt beloond worden.

Maria:Ons kersversje moederke....Hie gaat het met Mama en kleine mathilda? Heeft de kleine meid je al verrast met een mooi lachje?Wat zul jij heerlijk knuffelen met je meisje. Denk je nog veel terug aan de bevalling? Of ben je nu soms veel bezig met Olivia? Ik vraag me af wat het allemaal zal doen met me als ik hem straks vast heb!!Ik laat het maar allemaal op me af komen..

Hier is de babykamer helemaal klaar...De verbouwing is op zijn eind, alleen nog een kast bouwen en naar de stort rijden.
Mijn moeder heeft alle babykleertjes gewassen en gestreken en de laatste weken echt heeel erg veel voor me gedaan in het huishouden. Er zijn nu nog een paar kleine dingetjes die ik voor mezelf gedaan wil hebben en dan kan onze kleine vent komen.
Vanaf morgen ga ik me verplichten om zeker meer te rusten, want het begint echt verschrikkelijk zwaar te worden nu.
De echo's en ook nu de verloskundige zeggen nu dat ik 2 weken voorloop op wat het zou moeten zijn en de verloskundige vertelde me ook al voorzichtig dat het nu niet erg was als de kleine al geboren zou gaan worden, omdat hij dan al op goed gewicht zat. Toch hoop ik voor mijn gevoel dat de kleine man zoiezo blijft zitten tot 7 april..dan ben ik 37 weken.
Ik begin ook al wat vocht vast te houden, dus de ringen zijn ook uitgegaan vandaag.En dat op de dag dat ik 3 jaar getrouwd ben met de geweldige man naast me.
Over de naam!!!...Die stond al vast voor ik weer opnieuw zwanger was.Ik heb hem gister op het geboortebord gezet.
Ik kan n niet wachten hem uit te kunnen spreken....Alles staat verder klaar. Geboortekaartjes en koffertje om te mogen bevallen.Ow heb er echt zin in! De kleine man is trouwens al voor 2/3e ingedaald en maandag de 28e hebben we de liggingsecho!Hoop dat hij dan al vast ligt, want dat indalen is best een onprettig gevoel.

Nou dames...heb weer even genoeg getypt...ik ga weer plat. Wens jullie een herlijke nacht en doe mijn best alles bij te houden.
Ben er snel weer.xxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-03-2011

@ Cyn,
Heel veel succes vandaag bij de gyno maar vooral ook heeeeel veel plezier tijdens de echo!
Geniet van de mooie beelden van een kloppend hartje van jullie kleintje!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-03-2011

Inderdaad Devika, onze Cyn gaat vandaag voor de echo!!!!!
Cyn, heel veel succes! ik denk aan je, en dat je (zoals Devika al zegt) maar een prachtig kindje mag zien en een goed kloppend hartje! zet em op!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-03-2011

hee cyn, steeds aan je gedacht.....hoop dat alles goed was en je nu aan het genieten bent van het goede nieuws. Hoop het echt zo!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-03-2011

ja Cyn, ook ik hou de site al heel de dag in de gaten. ik hoop dat jullie nu ergens volop aan het genieten zijn van deze mooie dag en de mooie echo!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-03-2011

pppf, wat duurt een dag toch lang tegenwoordig. heb nu al geen energie meer. tis buiten lekker zonnig maar ik word daar zooo slaperig van!
en continu honger! ik lijk echt onverzadigbaar...ppfff...
vanvond een verjaardagfeestje, morgen ook weer...yeeeh! (not)
zucht...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-03-2011

@ Kim,
Haha, ik moest even lachen omdat je blij bent dat ik overgeef. Ja, ik was daar ergens ook een beentje blij mee. gelukkig is het wel bij die ene keer gebleven!
Ooh wat fijn dat de babykamer helemaal af is! Ooh nog een kast bouwen enzo lees ik. Als jij maar niets gaat lopen sjouwen en tillen he!
Hoop dat et gauw achter de rug is zodat je de laatste weken nog rustig door kunt zwangeren.
Lief van je moeder ja dat ze in de huishouding helpt. Ook weer vrije tijd voor jou.
Oohh de kleine is al geboorteklaar lees ik! Jeetje! Gaat hard!
Ooh en je wilt dat hij rond 7 april komt? Jaaa! Dat wil ik ook want dan ben ik jarig! Hihihi.
Wist je overigens dat 7 april wereldgezondheidsdag is. Mooie dag om geboren te worden toch! ^^
Ooh je ringen zijn op de dag van je trouwdag uitgegaan. Hoe raar is dat he. Maar geeft niets over een paar weken schuift je mannetje ze weer om je slanke vingers!
Ooh ja en van harte gefeliciteerd met jullie 3 jarig huwelijk! Nu op naar de 50!!
Ooh wat spannend joh, zo te lezen kan je eingelijk any time bevallen! Succes zo met de laatste loodjes. Rust maar lekker veel uit de laatste dagen. Zal je heel goed doen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-03-2011

Oohja dames, ik denk nu dus dat Kim op 7 april gaat bevallen!
Wat denken jullie? Hihihihi!



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-03-2011

een lange drukke dag! maar kon jullie niet eerder wat laten weten.
er is een kloppend hartje te zien!
oh ik was zo opgelucht!
1 nadeel, ik moet weer gaan prikken (bloedverdunners) heb toch een risico dat er weer een bloedstolsel vormt.
de gyn vertelde me dat dit echt niet de doodsoorzaak van wesley is geweest.
dat is uitgesloten.

en het wurmpje was nog kleiner dan verwacht.
volgens de berekening zit ik morgen op 8 weken. en nu was er te zien dat ik daar nog lang niet op zit.
hij gokt net aan 6 weken! tis nog maar 4 mm.

18 april de volgende echo en dan is pas beter te bekijken hoever ik ben.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-03-2011

Cyn, wat een goed nieuws! Wauw, een kloppend hartje!

Jammer dat je waarschijnlijk minder ver bent, maar goed, als het maar groeit toch? Vervelend van de bloedverdunners.

Geniet van je avond, zonder de zenuwen van gisteren!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-03-2011

dank je, dat ga ik zeker doen.
was vanmorgen zo misselijk van de zenuwen dat ik 10 minuten voor vertrek stond over te geven.

dan kom je in het ziekenhuis waar je 3 kwartier mag wachten..
en uiteindelijk was het dan zover!..
ben zo opgelucht.
ouders dolenthousiast, ik kan mijn ogen niet van die echo af houden..


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-03-2011

Cyn wat goed!!! :-D:-D:-D
Jaaah, dan zit je inderdaad naar die mooie echo te kijken, ik snap helemaal wat je bedoelt!
Ik had dat ook met de zwangerschapstesten, daar bleef ik ook naar kijken, steeds weer wegleggen en weer pakken..hahaha!:-D
Geweldig meid, ik ben zo blij voor je! Op naar de volgende mooie echo!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-03-2011

Joepie Cyn!!! WAT GOED :-D:-D:-D Heerlijk, een kloppend hartje! En wat een zenuwen dan van tevoren he? En nu maar verliefd kijken naar de echofoto...

knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-03-2011

He meiden,

Kim, fijn om weer wat van je te lezen! Gefeliciteerd met je trouwdag! Fijn dat de babykamer klaar is. Het begint bij jou ontzettend op te schieten zeg! En al helemaal als de kleine man gewoon 2 weken voor loopt! Ben zo nieuwsgierig naar de naam! Dus die stond bij jullie ook al vast. Leuk dat je 'm straks echt tegen een van de belangrijkste mensen in je leven mag gaan uitspreken en dat (hopelijk) je hele leven lang!

Fijn trouwens dat je niet meer zo met je neefje zit. Ik heb mijn neefje inmiddels 4 keer gezien. Vanmiddag ben ik weer bij mijn zusje geweest. En dan geniet ik onwijs van het kleine mannetje. heb hem de hele tijd op schoot gehad. Lag met grote ogen naar me te kijken. En zijn rode haartjes zijn zo lief! het gaat erg goed met hem. Maar ik heb er nog wel wat moeite mee. Alleen op de momenten dat ik hem zie niet, dan ben ik met hem bezig. Maar in de auto naar huis overvalt je dat gevoel: zo had ik moeten zitten met ons meisje. maar goed, het zal wel minder worden.

Devika, je hebt het lekker druk! Enne, die honger, heel herkenbaar! Dat wordt vanzelf minder na verloop van tijd. gewoon lekker gezonde dingen eten, de kleine groeit als kool nu! Je lijf heeft het super druk! Hoe is het trouwens met je buik? heb je nog last of is het af gezakt? Nog maar 3 nachtjes! Spannend hoor.

En trouwens, ik denk dat de kleine van Kim 12 april geboren gaat worden.

Cyn, lekker de hele avond naar dat mooie plaatje kijken! Oh, wat een geweldig nieuws toch!

Maria, ik kijk nog steeds naar die zwangerschapstesten, hihi, toch wel 1 keer per week. Echofoto's trouwens nog vaker dan dat... Verder alles goed bij jou?

Kersje, hoe is het met je?

Hier vandaag nog bij de huisarts geweest. Ik heb sinds een paar dagen last van ontzettend nare hartkloppingen. Ik was bang dat dat iets met mijn bloeddruk te maken heeft. Maar die was gelukkig goed. Grappig was dat ik pas door had dat ik echt de dokter moest bellen doordat ik gisteren in bed weer last had van hartkloppingen en toen dacht: ik pak de angelsound om naar mijn eigen hart te luisteren! Dat werkte erg goed en op die manier kon ik horen dat mijn hart echt raar deed. maar goed, bij de huisarts vanochtend was er natuurlijk niets. Nu wachten tot het weer gebeurd en dan luisteren. Als er wel een ritme in zit, komt het van de spanning. Is het echt heel raar, dan moet ik toch even naar de cardioloog, want dan kan het iets anders zijn.

Trouwens, ik heb de laatste dagen echt het gevoel dat er een steen in mijn buik zit! Zo gespannen en hard is mijn buik. Kan je al zo vroeg harde buiken hebben? Nee toch?

Ga relaxen op de bank met een enorme berg tijdschriften die ik van mijn zusje kreeg!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-03-2011

Cyn!!! Joehoe!!! Een kloppend hartje!!!

En ik zeg 17 april!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-03-2011

Hahahah jullie zijn al aan het gokken...

Devika 7 april dus...
En laura 17 april!

Ik ben benieuwd of er iemand gelijk gaat krijgen...Zelf heb ik al heel de zwangerschap de datum 2 april in mijn hoofd, maar dan ben ik nog maar 36 weken zwanger dus zodoende dat ik bedoel vanaf 7 april is hij welkom. Voor de lichamelijke klachten zou ik het niet erg vinden als het met de 37 weken mag zijn, maar voor hem hoe langer hoe beter. Zou het persoonlijk wel leuk vinden als hij op 14 april geboren word. Mijn opa is dan jarig n die heeft mijn hele leven bij ons ingewoont.Ik heb daar een speciale band mee, want voor mijn gevoel is hij niet alleen mijn opa, maar ok mijn tweede vader en broer! De laatste jaren gaat het slecht met hem en zit hij in een verzorgingstehuis. Langzaamaan takelt hij af en we weten niet hoelang hij er nog zal zijn.Ik zou het dus echt helemaal super vinden als zijn achterkleinzoon geboren word op zijn verjaardag.

Cyn:Echt super meid...een prachtig hartje te zien. En over de grootte van het kindje moet je je nog geen zorgen maken. Onze vent was bij de 1e echo ook kleiner en hoe verder we kwamen en nog steeds komen, hoe groter en verde rhij blijkt te zijn.xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-03-2011

En ik denk dus 12 april! Maar zoals je schrijft over 14 april, dat zou mooi zijn zeg. Dat moet je opa heel goed doen.

Meiden, ik heb zo'n ontzettende last van brandend maagzuur. Zo vervelend en pijnlijk! En nu al? Echt, ik eet hele kleine beetjes en dan toch. Heeft iemand een tip?

Devika, nog 2 nachtjes.... Is je man al terug? Hoe was het verjaardagsfeestje?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-03-2011

effe kort, cyn...........wauw, wat een goed nieuws. Ik kan me je opluchting zo goed voorstellen en we hopen gewoon dat het de volgende keer weer goed is. We gaan allemaal voor gezonde mooie kindjes net als laura en maria toch?

mijn zus moet straks voor haar echo, ben zenuwachtig in haar plaats. Hoe mooi zou het zijn als we kerst met 2 nieuwe koters zouden kunnen vieren eind dit jaar na alle ellende.

Hier bang bij alles wat ik wel en niet voel, maar probeer me in mijn hoofd rustig te houden. Wel slaap ik nog bij mijn ouders als mijn man werken is. Kan het nog niet aan alleen. Daar ben ik teveel van geschrokken. Onze meid voel ik wat minder. Dat is normaal zeggen ze tegen deze tijd en ze ligt ook met de rug naar voren. Ben helemaal happy als ik weer eens een schop krijg haha.

Vanmiddag komt de kapster speciaal effe langs. Vorige week kon ik dus niet en mijn grijs komt er door. Na de dood van britt* ben ik best grijs geworden hier en daar. En da's niet zo charmant met mijn leeftijd ahum.

Gisteren was ook de kraamzorg op bezoek. Dezelfde vrouw als met britt*. Ze was zo lief en begripvol. Britt* hoort er ook echt bij volgens haar. Fijn! Hadden we haar maar als kraam, maar zij doet alleen intake. Wel heb ik zo moeten huilen toen ze weg was. Er kwam weer zoveel boven als toen. Toen hoopte we ook heerlijk met haar te wandelen, een kraamtijd te hebben.................dat geloof is na wat er gebeurd is effe weg bij mij nu. Maar doe mijn best het terug te krijgen.

Fijne zonnige dag dames


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 23-03-2011

Tam:Ik hoop voor jou en je zusje ook op een goede echo meid.
Bergijp goed dat je het soms heel even niet meer trekt hoor!
Het komt ook totaal niet aangewaaid hé?
Denk aan je eigen lieverd en laat je vanmiddag maar even lekker onder handen nemen door die lieve kapster, misschien knap je daar een heel klein beetje van op.xx

Devika 7 april
Madelief 12 april
laura 17 april

Ik zal proberen het in een lijstje te houden....:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-03-2011

hee mijn zus stuurde net een sms.........mooi kloppend hartje. Ze is nu 8 wk en moet nog 2 weken door met hormonen spuiten, maar daarna mag ze daar ook mee stoppen. Ben heel blij voor haar echt. Hoop dat het nu allemaal wat mee gaat zitten voor ons gezin.


Enne kim, ik ben niet zo van het gokken...........de datum maakt niet uit als het maar een super gezond binkie is. MAar als ik dan toch een datum moet zeggen doe dan maar 18 april............mijn trouwdag. Dat is dan toch wel een mooie datum in april.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-03-2011

oh kim wat moeilijk! ik ben ook niet zo van het gokken, zit er altijd naast haha.
28e was je uitgerekend toch? ik ga voor 20 april. al heb ik ook een vermoeden dat het niet zo lang blijft zitten haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-03-2011

Tam wat een goed nieuws! Goed zeg! Ik hoop ook dat er gewoon 2 kleine ukkies aan het kerstdiner zijn bij jullie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-03-2011

tam wat een goed nieuws dat je zus ook een kloppend hartje heeft.
2011 is gewoon een beter jaar. het zal een spannend jaar worden, maar eind van het jaar zit iedereen met zijn of haar kleintje aan het kerstdiner!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-03-2011

@ Cyn,
Wat een opluchting cyn, zo’n mooi kloppend hartje! Ik kan me je opluchting zoo goed voorstellen. Ppfff….de zenuwen van te voren he…
Wel jammer dat er een risico is op bloedstolsel. Een troost, het is een risico, het hoeft dus ook niet zo te zijn. En een ander troost is dat dat niet de oorzaak is geweest van Wesley zijn dood….
Dat geeft ook weer veel hoop he. En jullie kleintje is kleiner dan verwacht. Ach je bent 2 weken terug gezet, zo’n ramp is dat gelukkig niet. Die 2 weken haalt jullie kleine zo weer in! En je kan je ogen niet van de echo afhouden. Geweldig!
Dat heb ik nu nog elke dag met de zw-test. Hahaha, 1e dag had ik die rechtop op mijn nachtkastje staan zodat ik scohtend zeker wist dat ik het niet allemaal gedroomd had. Nu heb ik em standaard in mijn tas zitten, erg he. Hopelijk mag ik die vrijdag vervangen voor een echo foto.

@ maria,
Aah dat zei ik net ook tegen cyn, dat ik mijn zwtest overal naartoe sleep om die ff te kunnen chekken als ik weer twijfel. Ben je vandaag lekker naar buiten geweest met ons popje. Was daar echt ideaal weer voor he!

@ madelief,
Mijn buik, ja die doet nu niet meer pijn gelukkig. Ppffff…bij pijn ga je toch steeds twijfelen he. Werd er gek van!
Ooohjeee je heb last van hartkloppingen! Nu komt je angelsound goed van pas he!
Kun je daar me ook opnemen? Met mijnes we. Misschien kun je bij twijfel je hartritme opnemen voor de huisarts?
Ik denk ook idd dat het bij jou allemaal door de spanning komt. Maar ja, niet stressen na wat wij hebben meegemaakt zit er ook niet in he. Bij het minste en geringste slaat je hart op hol.
Harde buiken, toevallig hoorde ik vandaag van een vriendin dat het idd kan zo vroeg in de zwangerschap. Dat komt door stress! Veel ontspannen en rust is het toverwoord!
Ooh en last van maagzuur, ja dat heb ik ook zo af en toe. Ppfff… lastig he.
Maar ik heb vaak gelezen dat je rennie wel mag hebben tijdens de zwangerschap. Die is veilig. Als je er heel veel last van heb zou je dat kunnen gebruiken. En anders melk schijnt ook te helpen.

@ Kim,
Ooh nu hoop ik voor je dat deze kleine op 14 april geboren word. Zou een mooi manier zijn om je opa te eren. Want een mooie band hebben jullie. Echt mooi hoor.
Gelukkig weet ik ook hoe het voel. Godzijdank heb ik beide opa’s en oma’s nog. Lieve mensen zijn dat.


@ tam,
Ooh gefeliciteerd met de mooi echo van je zusje. Wat een opluchting meid!
Ja dit worden nu alleen maar mooie tijden voor jullie gezin. En straks, aan het kerstdiner mogen ze 2 bordjes extra bijzetten hoor. Jullie baby’s doen zeker weten mee!
En wat goed dat je bij je ouders slaapt als je man er niet is. Zo kunnen zij je idd in de gaten houden. Laat je lekker door hun verwennen meid! Niemand kan dat beter dan ouders!
En de kapster is geweest. Je ziet er nu dus weer keurig uit! Hahaha met je grijzen haren.
Ja fijn he dat ook ander bevestigen dat Britt* er ook helemaal bij hoort. Altijd.
Dat is echt zo. De rest van jullie leven zal zij meetellen!
Ooh en dat dat gevoel even weg is…niet zo gek meid.
Herinneringen zitten in kleine dingen he…er hoef maar iets kleins te veranderen of te gebeuren en je bent alles weer kwijt. Maar het komt zeker goed meid. Deze kleine meisje blijft! Echt waar!

Kersje en laura, hoe is het?
Ik denk ook aan jullie. Knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-03-2011

Morgen, dan is mijn man eindelijk terug. Ooh hemel wat waren dit rotdagen!
Gisteren en vandaag waren de kinderen van mijn schoonzusje jarig. ( zusje van mijn man) heel leuk gehad maar vond zo erg dat hij er niet bij was. De kleine van 2 jaar vond het zo raar dat ik alleen kwam en vroeg mij continu waar zijn oom was. Lief hoe hij dat vroeg, maar ik kon er ook wel om janken.
En hoe anders had ik me ook deze verjaardagen voorgesteld. Met Kaylash erbij…
Eenmaal thuis weer echt een potje gejankt. Had het echt niet meer. Soms, dan komt het besef dat ik hem nooit meer zal vasthouden en knuffelen en zien, dat besef komt soms ineens keihard naar boven. In een andere topic vertelde ik vandaag in het kort over amerika. Wat voor nachtmerrie het was. In de bus naar huis dacht ik daar weer aan.
Nachtmerrie? Was het maar een nachtmerrie! Want dan kon ik nog wakker worden. Als je in het buitenland in het ziekenhuis beland, dat is een nachtmerrie. Maar als je dan ook nog je kind verliest, ooh mijn hemel! een nachtmerrie is zacht uitgedrukt!
Sorry als ik dingen ga lopen herhalen dames…maar dat gevoel komt weer helemaal naar boven.
Op het werk werd ik vandaag gebeld door de directeur. Die vroeg het met mij ging, of ik er nog veel moeite mee heb. Hoe lang het geleden is. Hoe mijn man eronder is. En dat hij trots op me is. Ik kon wel huilen, maar dat is zo raar met iedereen erbij. Ja het gaat steeds beter, en het komt wel goed vertelde ik hem. Maar ondertussen… hij moest eens weten hoe ik nog steeds elke dag vecht tegen alle verdriet…



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-03-2011

lieve meisjes, hoe is het met jullie?
mijn mannetje komt vandaag thuis. eindelijk! en morgen de echo. ppffff...
een mooie echo zou zo'n goed begin zijn van het weekeind.

Kersje, ik zag dat we morgen samen naar de gyno moeten he! gezellig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-03-2011

Wat spannend is het toch voor jou Devika! ben blij voor je dat je man thuis komt vandaag.

Ik zit op mijn werk en mijn hoofd loopt over. De prijzen voor de bouw van ons nieuwe huis vallen nu ineens weer heel erg tegen. Echt een groot probleem. Verder druk, maar zo moe...

Hoop later nog tijd te hebben om te schrijven.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-03-2011

Ooh jee Madelief! Zit ook niet mee met de bouw. Wat jammer, dacht dat jullie nu wel heel ver gevorderd waren.
En je bent ook moe lees ik. Niet te lang doorgaan he! Af en toe je rust momenten pakken is noodzakelijk!
Liefs,



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-03-2011

Ja, we waren inderdaad ver gevorderd. Maar nu blijkt de aannemer iedere keer de offerte aan te passen en zitten we nu al 75000 hoger dan de eerste indicatie. Veel te veel dus! Dat kunnen we gewoon niet betalen. Buiten dat wekt het weinig vertrouwen als er steeds nieuwe prijzen komen.

Ik probeer het inderdaad rustig aan te doen... Ik ga zo maar naar huis denk ik. Moet ook nog van alles doen voor het open huis. gelukkig morgen niet aan het werk.

Je zit trouwens alweer over de 7 weken! Gaat toch snel he!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-03-2011

ooh gedonder met de aannemer! ik hoor dat zoo vaak! mijn zus en zwanger zitten nu met hetzelfde probleem.
aannemer en uitvoerder die niet door een deur kunnen. pffff...kost handen vol geld!
jeetje, 75000 erbovenop! schandalig gewoon!
kun je daar niet tegenin gaan?

ja heerlijk 7 weken! maar voor mijn gevoel gaat dat nog niet snel genoeg. ach ja...komt wel...ben iig blij en dankbaar dat ik zwanger ben!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-03-2011

lieve davika, het is lief als mensen vragen hoe het gaat, maar hoe kan je zoiets uitleggen? Hoe kan je
uitleggen hoe het voelt? Daarom is het oa fijn dat we elkaar hebben, want met een half woord hebben we
genoeg. En weer verder gaan met het leven of niet meer dagelijks huilen wil niet zeggen dat er geen verdriet
is. er zijn zoveel verschillende vormen van verdriet. Fijn dat je man thuis komt vandaag. Knuffel hem maar
eens goed

madelief; balen zeg van die kosten met je huis, pffff. Het is ook allemaal wat. Hoop dat het allemaal goed
komt.

andere meiden, dikke knuffel.

Effe kort. Niet veel bijzonders, mijn leven is nu vooral rust-eten-rust enz. En ook genieten van het weer, jammer
dat het zo niet blijft haha. Heb gewoon al een kleurtje. En zit er heus niet steeds in, want dat is ook niet goed.
Maar ik was zo wit dat ieder kleurtje opvalt. Zeker nu mijn haar ook weer gekleurd is haha.
Vanavond weer naar pa en ma. Mijn man moet steeds de vroege doen. Lig al 3 dagen niet in mijn eigen bedje. maar het
geeft wel rust zo.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-03-2011

@ Tam,
Jaa en daarom ben ik zoo blij met ons clubje hier!
Nergens op de forum hier zijn ze meer betrokken als wij hier zijn. Dat merk ik als ik her en der lees.
Je heb helemaal gelijk, je hoeft niet elke dag te huilen om verdriet te hebben. Deze verdriet gaat veel verder dan tranen….
En wat heerlijk dat je zo veel rust! Zal je vast heel goed doen he! Geniet ervan! En je bent ook lekker bijgekleurd. Heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-03-2011

Devika,
Die zwangerschapstesten kon ik ook maar niet wegleggen hoor.
Ze liggen in de lade van de commode, waar zelfs de testen van de eerste zwangerschap nog in liggen. Ik kan er uren naar kijken..
Ik moet wel zeggen dat het geen duidelijk beeld is, een echo op 6 weken.
Is natuurlijk wel erg vroeg. Gelukkig krijg ik er weer een met 10 weken. Kijk daar nu al zo naar uit.

Meid, wat een gedachten die weer terug boven komen.
Dat is echt niet zo gek hoor! Ik heb het ook nog.
Zo maar ineens! Dan komt alles weer voorbij.
Het moment dat ik bij de huisarts zit, die geen hartslag kan vinden.
En dat ik mijn vriend ophaal om samen naar het ziekenhuis te rijden.
En dan dat moment dat we te horen krijgen dat het over is! Dan breek ik weer.
Krijg bijna weer tranen in mijn ogen als ik het er weer over heb.

Wat heerlijk dat je mannetje weer terug thuis komt!
En morgen je echo! Meid ga er van genieten!! Ik denk aan je

Tam, wat lekker dat je naar je ouders kan.
Gelukkig gaat het een beetje. Gewoon genieten van de rust, en je eten.. en het weertje!
Hoelang heeft je man trouwens vrij na de geboorte van deze dame?

Madelief,
Wat vervelend dat de bouw zo tegen zit.
Belachelijk eigenlijk, dat de prijzen blijven veranderen.
Jij hebt morgen ook lekker vrij zie ik. Geniet van je vrije dag!

Kersje,
Morgen weer controle bij de gyn, zie ik.



Hier een dagje gewerkt. Ben alleen de hele dag misselijk geweest.
Heb me versproken bij me collega, ze vroeg zomaar of ik zwanger was.
Ik had dat totaal niet verwacht, en wist echt niet hoe ik moest reageren.
Toen ik begon te lachen wist ze al hoe laat het was.
Ze houdt dr mond wel. Daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Morgen lekker een dagje vrij, heb vervanging geregeld.
Dus lang weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-03-2011

Hoi lieve meiden,

Sorry dat ik er zo weinig ben geweest van de week. Het was enorm hectisch op m'n werk. Echt een rotweek eigenlijk. Veel te druk gehad, dat kan eigenlijk echt niet meer. Ik merk dat ik daardoor ook begin te twijfelen over m'n baan en dat vind ik zo jammer, want ik was er zo blij mee...Het lijkt wel of er steeds meer verwacht wordt van de medewerkers. Te veel naar mijn idee. En stress wil ik eigenlijk zoveel mogelijk vermijden!
Maar goed, genoeg geklaagd.

Devika, heel veel succes morgen! Hoe laat heb je de afspraak? Ik zal aan je denken, hoor! Fijn dat je man er weer is, dan kan hij je een beetje opvangen. Het is ook moeilijk als je verdriet weer even in alle hevigheid van zich laat 'horen'.
Tam, goed dat je je rust pakt, meid. En lekker slapen bij je ouders!
Madelief, wat naar van die kosten! Levert vast wel wat stress op, of niet?
Cyn, o, jee, je hebt je versproken, gelukkig geen kletsgrage collega, begrijp ik! Vervelend dat je zo misselijk bent (maar ook wel goed natuurlijk).
Maria, lekker aan het kroelen met Matilda? En buiten in het zonnetje wandelen met de wagen? Heb ik ook zo'n zin in!
Laura, hoe is 't met jou en Semmy?
Kim en met jou? Lukt het jou om rustig aan te doen?

Wij gaan morgenochtend inderdaad weer naar de gyn voor controle. Zullen wel geen echo krijgen, denk ik. Ik maak me geen zorgen, voel veel leven in mijn buik en ook steeds steviger. Mijn lieve kleine sterk ventje! Oef, ben nu al zo verliefd en trots!:oops:

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Goede morgen!

DEVIKA!!!!! vandaag is de spannende dag! Weet dat ik aan je denk, vanochtend toen ik wakker werd dacht ik gelijk: vandaag echo voor Devika. Laat je snel weten of alles goed is! Ik duim voor je!

Ik ga hier maar eens aan het poetsen. Het huis moet er morgen super uit zien voor eventuele kopers, maar ik heb geen zin!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-03-2011

Devika lieverd, ik denk aan je! dat jullie maar een prachtige echo mogen krijgen zo meteen.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Tam, fijn om je berichtje te lezen. Ik lees tussen de regels door dat er wat meer rust is. Voel je je ook iets rustiger? En de dagen tikken door! Bijna 32 weken. Volgens mij blijft het weer nog best zonnig! Dus voor jou een geluk bij een ongeluk. Geniet maar van die zonnestralen.

Cyn, jij kunt dus ook zo genieten van die streepjes op de testen! Gek he, dat een streep je zo zou kunnen fascineren. haha, ik doe dat nog steeds regelmatig. Toch een beetje de eerste kennismaking met het idee dat we weer een ukkie gaan krijgen! Lekker dat je ook vrij bent vandaag. Ben je weer zo misselijk? Oh, als je die momenten van het nieuws over Wesley beschrijft, krijg er helemaal kippenvel van. Ik moet zeggen dat ik op het moment toen als een berg tegen de bevalling op zag, maar dat achteraf de bevalling ook mooi was en dat ik me vooral de pijn, wanhoop en verdriet herinner van dat ene moment waarop op de echo bleek dat het over was. Dan lijkt alles weer stil te staan.

Nou, het het hele huis gestoft. Ben echt van het poetsen in etappes. Ik ga nu de laatste was wegwerken. Vanavond de keuken poetsen, dat doe ik pas na het eten koken. Mijn man doet de badkamer en die stofzuigt dan nog net voor het open huis begint. En dan is het maar hopen dat er veel mensen komen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

Hoi meiden,

Ben ik weer…
Wat een drama allemaal…
We weten eingelijk niet goed waar we aan toe zijn..
Was zo misselijk vanochtend. 9 uur afspraak met de gyno. En ja hoor weer een half uur moeten wachten!
Uiteindelijk aan de beurt, bleek het een nieuwe gyno te zijn. een man! Ppfff…
Weer ons verhaal gedaan over de vorige zwangerschap en wat er is gebeurd.

Daarna de echo. Die was inwendig. De gyno zei heel de tijd niets. Werd daar zo bang van. Ik kon ook niet meekijken.
Uiteindelijk zei hij dat hij de beelden niet goed kon interpreteren.
Toen mochten we weer meekijken. Hij wist het niet 100% zeker, maar volgens mij zagen we toch echt een klein dooierzakje met heel klein iets constant in kloppen.
De kans is heel groot dat dat een kloppend hartje is zei hij.
MAAR! Hij zag nog 2 andere zakjes! Die zagen er leeg uit.
Maar hij wist niet goed wat dat was. Ik ben nl. niet 7 weken zwanger maar minder….
Of die 2 andere zakjes ook leeg zijn is niet met zekerheid te zeggen. Er is een kans dat ik zwanger ben van een 3-ling!
Ik dacht dat ik flauwviel toen hij dat zei! Ik zag mijn man ook echt wit wegtrekken!
Maar goed, het kan ook zijn dat die zakjes leeg zijn. want in een zagen we wel iets liggen en kloppen.

Eindstand, weten we dus helemaal niets!
Volgens de gyno ben ik wel degelijk zwanger. Maar van hoeveel baby’s? dat is de vraag.
Over 2 weken moet ik terug voor een echo. Dan weten we meer.
7 april mag ik weer langsgaan. Op mijn verjaardag.

Ik ben nu echt helemaal van slag! Ik voel me zo rot en ondankbaar, maar een 3-ling zou echt te veel zijn…
Hoop stiekem toch dat het 1 wordt. Die ene die we zagen.

Ppfff… ik ben opgelucht en eigenlijk ook weer niet…



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Oh, Devika! Allereerst ben ik wel blij voor jullie met dat ene kloppende hartje! Er groeit dan iig 1 levend kindje in je! Jeeehhhjjj!!!!! Ben toch wel heel opgelucht voor je daarover.

Maar wat een extra spanning zeg, 3-ling, wow, dat zou niet niks zijn zeg. Maar eigenlijk weet je dus nog niets over de andere 2? Dan worden dit 2 hele lange weken volgens mij.... Wat spannend zeg! Ga even rustig bekomen van deze schrik. Kan me voorstellen dat de zenuwen door je lijf gieren.

Hoeveel weken dacht de gyn dat het ukkie met het kloppende hartje nu was?

Sterkte meid...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

Dank je wel madelief!
Ik voel me zo schuldig dat ik niet 100% blij ben en kan genieten.

Volgens de gyno ben ik 5 of 6 weken zwanger. Maar zeker weten doet hij niet. Kon hij nl. niet zien.
Ja het is idd even schrikken. Hoop wel dat ik er gauw overheen ben en kan genieten. We hebben iig een kloppend hartje gezien! Dat is heel wat!


Kwam net op kantoor, en blijk dat ze hier intern aan het verbouwen zijn. er hang hier een lucht van lijm of verf oid en die is niet te harden!
Word er zo misselijk van! En ik kan et geeneens hardop zeggen! Ppff.



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Jeetje, maar ik kan me ook voorstellen dat je ondanks het kloppende hartje schrikt als hij zegt 5 of 6 weken zwanger. Ook al hoor je dat natuurlijk heel vaak. Bij Cyn is dat ook zo. Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook een week terug gezet. Innesteling kan gewoon langer duren blijkbaar.

Ga je niet schuldig zitten voelen. Ik denk dat iedereen die hoort dat je wellicht meer dan 1 kindje tegelijk krijgt even de tijd nodig heeft om bij te komen van de schrik. Als je voor kinderen kiest, heb je niet in je hoofd dat er meer dan 1 tegelijk komen. Je zult als het over 2 weken echt zo blijkt te zijn toch de tijd nodig hebben om aan dat idee te wennen. Geen schuldgevoel over hebben! heel normaal lijkt me.

Over die verflucht of lijmlucht. Dat is niet goed hoor! En je kunt best zeggen dat je er misselijk van wordt! Kun je niet ergens anders gaan zitten? of naar huis gaan?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

Ja idd ik hoor wel vaker dat je toch minder lang zwanger blijkt. De vorige keer was ik ook anderhalf week terug gezet.
Ik moet idd ff bekomen van de schrik. Gelukkig weet ik ook wel dat zodra ik gewend ben aan het idee dat ik me dan weer helemaal happy zal voelen.
Dit gevoel is tijdelijk. En liever 3 kindjes tegelijk dan geen.!

Over dat lucht, ik ben toch even gaan kijken, tis gelukkig geen lijm of verf. Ze zijn hout aan het zagen en daar komt een lucht vanaf. Daar wordt ik een beetje raar van.
Denk zoiezo niet dat ze hier zouden lijmen of verven want mijn andere collega is ook zwanger en iedereen weet het.
Haar zouden ze iig niet blootstellen aan dat schadelijke lucht van lijm of verf.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-03-2011

Lieve Devika, wat een ochtend heb je gehad meid! maar gefeliciteerd met het kloppende hartje! :-D hoera!!!!!!
Wat een onzekerheid allemaal, misschien wel een drieling? Confusedhock: wauw! Ik sluit mij geheel bij Madelief aan, je moet je vooral niet schuldig voelen over allerlei emoties die los komen bij zulk nieuws, ze zijn echt heel begrijpelijk. Neem alles stap voor stap. Eerst de volgende echo maar afwachten he? (maar DRIE!!!!! mijn hemel....ik weet ook niet hoe ik zou reageren....slik..)
Ik vind wel dat ze lang wachten voor een volgende echo eigenlijk...:?....kunnen ze volgende week niet even kijken? Ik zou gek worden om nog twee weken te moeten wachten, ik ben daar veeeeeeel te ongeduldig voor.

Zo.....wat zal jij je verward voelen nu.....sterkte meid, het komt goed, het gaat allemaal echt goed komen, echt!!!! Er is een kloppend hartje, dat is 1. De rest komt later.

Lieve andere meiden, ik ben veel afwezig de laatste tijd, het is gewoon zo druk met de kleine oliebol en visite en afspraken, en als ik dan een uurtje over heb ben ik kapot en wil ik alleen maar uitrusten. Ik denk wel aan jullie en lees wel mee. Ik moet gewoon in het ritme komen van mama zijn.
We gaan zo naar Brabant voor het weekend, even uitrusten en lekker wandelen enzo, heerlijk.
Jullie allemaal een heel fijn weekend alvast en ik kom uitgebreid op iedereen reageren als ik terug ben.

liefs!
Maria xxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

Dank je wel Maria.
Ja het was me een ochtend! Ppff..
maar we hebben iig een kloppende hartje mogen bewonderen. ( ik ga er nl van uit dat het echt een hartje was!)
vind alleen zo rot dat we zo lang moeten wachten voor we meer weten. Ppfff…ik doe steeds niets anders dan wachten…
en ja ik moet ook steeds weer slikken als ik aan 3 denk…maar goed, komt tijd komt raad!
Mijn man grapte vandaag dat we dan een grotere auto zouden moeten.
Hij vind het ook eng, maar hij zei ook als het er echt 3 zijn zijn ze alle 3 welkom! De schat!

Ooh jij hebt het heerlijk druk met matilda en de kraamvisite. Wat heerlijk joh! haha. En lekker met haar buiten wandelen enzo! Geweldig!
Ja dat het ook vermoeiend is snap ik heel goed hoor! Lekker uitrusten als matilda ook slaapt! Jullie hebben een weekeindje weg voor de boeg.
Heerlijk! geniet er van meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

oh ja ik heb me gisteren aangemeld bij Moeders voor Moeders.
kennen jullie dat?
ik heb maandag een intake gesprek


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Maria, natuurlijk heb je het druk met de kleine en wennen aan het ritme! Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen. Niet dat ik je hier niet mis, want dat doe ik wel! Maar goed, je hele leven is op z'n kop, dus daar moet je de tijd voor nemen. Geniet van het weekend, het wordt mooi weer, dus ga lekker wandelen!

Devika, hoe is het een paar uur later? Ja, 2 weken, pfoe, dat is lang nu zeg! Goed dat je je hebt aangemeld voor MvM. Ik ken dat zeker en heb de vorige keer ook keurig 10 weken lang mijn plasjes opgevangen. Maar ik kon het nu niet opbrengen eerlijk gezegd. Maar wel stoer dat jij het wel gaat doen!

Hier net weer een aankoop gedaan voor de kleine spruit! Snoozzz baby slaapwikkels. Ik had daar wat over gelezen. Dat je daarmee je kindje op z'n zij kan laten slapen zonder dat het dan om kan rollen. En dat wil ik graag. Nu op marktplaats een zo goed als nieuwe set gevonden. Erg fijn. Even staan praten met die vrouw, zei ze: heb je een babyfoon? Nee? Dan mag je de mijne hebben. Gratis en voor niks. Echt heel lief. Mooie kleine met lampjes en geluid, nieuw in de doos. Zij had 'm ook gekregen. Ben dus erg blij. Net lekker pannekoek als lunch op en nu wordt het tijd voor een dutje!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-03-2011

dame's

cyn; ik herleef die momenten soms ook zo. Op dit moment droom ik erg van Gent. Net of ik alles nog eens
afspeel. Op die momenten ging alles zo langs me heen. De kleine dingen: de kamer 3 verder waar ik lag van
britt* of de pastor die er liep die haar gedoopt had enz. Tja, dromen is verwerken toch?
Ik leef soms echt van dag op dag. Dat is soms maar het beste. Mijn man heeft over 2 weken een week vrij.
We zouden nog een midweek in een huisje gaan, maar dat heb we geanuleerd mbv het ziekenhuis dus kregen alles
wel terug. Het leek hun niet verstandig en mij al veel minder nu. Na de geboorte ligt het eraan. Je weet nooit
wanneer precies, maar als het goed is kan hij dan wel wat dagen krijgen en zowiezo is hij overdag vaak thuis.
De nachten zou mijn ma dan in het begin komen. In de zomer heeft ie nog 3 weken.
Helemaal niet gek hoor dat je je verspreekt. Je staat soms zo te popelen om ook eens goed nieuws te bregen niet?
Nog even en dan mag je het uitschrijven. Hoe is het met de gyn? Tevreden? De gyn die zo kort was toen en me naar gent
stuurde de laatste keer is onze grote vriend als je begrijpt wat ik bedoel.....dan weet je gelijk genoeg.

kersje; meid...neem je tijd. Je bent ook zo met de zw bezig en drukte op het werk kan je er niet bij hebben.
Ik herken het maar al te goed....ik ga ook steeds te ver. Ze sluiten niet uit dat de bloedingen daar van gekomen zijn.
Je jochie is het belangrijkste dus aangeven hoor!En het gaat me daar een stoere vent worden. Ik ben ook zo benieuwd
naar ieders beebs.

madelief; ben idd wel een stuk rustiger al is naar de wc gaan altijd weer een kruisje slaan hoor. Neem het echt dag
voor dag. En vandaag hier weer zo zonnig...lekker. Zit nu met de laptop buiten terwijl mijn man in de tuin aan het werken
is...goed verdeeld toch hihi. Nee hoor....mijn handen jeuken om ook wat te doen, maar over een paar weken kan ik genoeg doen toch?
Hoop dat er veel mensen komen, maar er moet er maar een zijn die ook het wil hebben en daar gaat het om.

devika; jee meid, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je even niet weet hoe of wat. Mijn zus zag met die weken nog niet eens een
kloppendhartje en nu wel. Dus ik heb een goed gevoel dat er zeker een gezond kindje zit. De rest is vreemd. En dan 2 weken wachten is
moeilijk lijkt me. Laat het even over je heen komen en hou je vast aan dat ene kloppende ukkie meid!
En ik ken er ook genoeg die terug gezet zijn. Je eisprong is soms ook niet altijd wanneer je zelf denkt hoor.

maria; mama zijn went.....geen mama mogen zijn is nog moeilijker wennen dus geniet maar aan dat wennen. Wij wachten wel hoor.
Geniet van je weekend weg met je gezinnetje...

hier vanmorgen de rolstoel gehaald dus kan ouwe doos gaan spelen haha. Zo kan ik eens wat verder weg of van het weekend eens langs
de zeedijk ofzo. Het voelt wel raar, maar dat is gewoon zo. Ik geniet van alles wat ik wel kan en mag en van de beeb. Het is zo'n wonder
dat ze er nog zit...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-03-2011

Heb net de enveloppen besteld voor de geboortekaartjes.....maar effe wat vaart achter zetten voor de zekerheid.
Wie het leuk zou vinden er een te krijgen mag me een pb sturen met adres, maar snap ook dat je er niet op zit te wachten. moet ieder voor zich weten, maar
ik doe het met liefde en plezier. Ik hoor het wel.

liefs tam


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-03-2011

Devika.
Ten eerste, gefeliciteerd, je hebt net nogmaals een bevestiging gekregen dat je toch echt zwanger bent meid!

En ik snap niet dat je een andere gynaecoloog had! Vind dat zo raar! Dan moet je eerst die man alles nogmaals gaan vertellen.
En je bent minder ver dan dat je dacht.. ja, join te club.
Bij mij werd er verteld dat dat komt door onregelmatige menstruaties en een te late eisprong.
Ik had ook een inwendige echo hoor, maar ik had boven me een scherm waar ik meteen mee kon kijken.
Meid! Wat zal je zijn geschrokken dat er misschien meerdere kindjes in jou buik groeien.
Hebben ze het kindje wat ze het beste zagen, ook opgemeten?
Laat het nieuws je rustig bekomen. Nog 2 weken wachten. Jeetje.
Ik denk aan je.

Moeders voor moeders ken ik wel, ik heb vorig jaar wel braaf meegedaan.
Dit jaar heb ik er geen behoefte aan, ik weet niet waarom.
Misschien toch de gedachte dat ik toen wat goeds deed voor een ander en ten slotte me eigen wondertje verlies.


Tam, ja ik weet precies wie je bedoelt.
Ik zat dinsdag in de wachtruimte en mijn collega zat er ook.
Toevallig liep hij voorbij en de verhalen die er toen verteld werden.. ik snap niet dat die man er nog rond loopt. Toevallig heb ik maandag radar gekeken op nl 1. daar ging het ook over een arts.. ik moest meteen aan onze “ vriend” denken.

Wat fijn dat je moeder in de nachten kan komen.
En het is wat je zegt, blijf maar lekker rustig thuis dat midweekje weg komt wel.
En dan mag je boeken voor 3!
Dus je man is binnenkort een weekje vrij, lekker! Kunnen jullie samen genieten van het mooie weer.
Wel lekker dat je een rolstoel hebt, dan kan je wat meer misschien, zonder te vermoeid te raken.

Kersje? Hoe was het bij de gyn?

Madelief, jij ligt nu vast een dutje te doen haha.
Ben je ook nog misselijk of is dat ver weg?
Wat leuk dat je een babyfoon hebt gekregen.
Heb je nog plannen voor het weekend?

Maria,
Een fijn weekend gewenst met je gezinnetje!

Hier een lekker dagje vrij.
Mijn ventje heeft vannacht gewerkt, en kroop vanmorgen heel stilletjes naast me.
Ben ’s ochtends erg misselijk, en blijf dan ook maar zo lang mogelijk liggen.
De rest van de dag gaat het wel, als ik maar eet.
Ik ga even douchen… heerlijk tijdstip van de dag haha.
Daarna even om boodschapjes en naar wesley en natuurlijk nog even een zonnestraaltje meepikken.
Meiden een fijn weekend!



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-03-2011

devika,

komen er trouwens meerlingen voor in jullie familie?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

@ Cyn,
nee in de nabije familie niet nee.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-03-2011

Hey lieve Devika,

Tjonge, wat een onzekerheid! Misschien zijn het er wel drie...daar zou ik ook van moeten slikken, hoor! In ieder geval 1 kloppend hartje, gelukkig meid. Ja, wij werden bij Puck 9 dagen terug gezet! Dit keer klopte het bij de eerste echo wel precies met mijn eigen berekening. En nu lopen we inmiddels wat dagen voor. Het is in zo'n vroeg stadium ook echt milimeterwerk he?

Nog twee weken in onzekerheid...zou je niet eerder weer willen laten kijken? Ik zou het denk ik wel heel lang vinden, hoor!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-03-2011

Hey meiden,

We hebben vandaag weer een echo gehad en alles zag er heel goed uit met onze kleine druktemaker! Ik kon de schopjes die ik op het scherm zag nu ook echt voelen, hihi. En je ziet sinds een paar dagen mijn buik soms ook echt bewegen, zo grappig!

Ik ben moe, ga even liggen.
Dag lieve meiden, tot gauw!

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 25-03-2011

@ Cyn,
Dank je wel voor de felicitaties!
Ja idd het is wel fijn om een bevestiging te hebben dat ik echt zwanger bent. Werd zo zenuwachtig toen de arts niets kon vinden en vroeg wanneer ik de test had gedaan en of die echt positief was. Kon wel janken toen hij dat vroeg!
Ja ik heb af en toe ook een onregelmatige cyclus gehad. Daar zou et aan kunnen liggen dat ik niet al te ver ben.
Nee, het kindje dat ze zagen heeft ie niet opgemeten. Was nog veels te klein. Heb ook geen echo meegekregen. Vond ik ook raar..maar goed…

Ik baal echt dat ik niet meer weet. Vorige zwangerschap begon ook net zo onzeker! Ppfff..
Vorige keer had ik me ingeschreven voor moeder voor moeders. Maar net voor de intake kwam bij mij een trage schildklier aan het licht.
Was zo van slag door de enge verhalen van de gyno. Kindje kon daardoor een achterstand hebben of een lage IQ en nog wat dingen die ook loos konden zijn.
Raakte zo van slag dat ik maar heb gecanseld bij MvM.
Uiteindelijk ging alles goed, Kaylash had er niets aan overgehouden…uiteindelijk is hij toch gestorven aan iets wat wij nooit zullen weten..heel wrang allemaal.

Ja ik kan me voorstellen dat je nu geen behoefte meer heb om mee te doen aan MvM. Je deed idd iets goeds en bleef toch met lege handen achter…

Ooh en ik lees dat je je versproken heb bij je collega!
Ja soms verrast zo’n vraag je he! Gelukkig dat ze haar mond nog even houd.
Nog een paar weekjes en dan mag je het zelf van de daken schreeuwen!
En je bent vandaag lekker een dagje vrij lees ik. Heerlijk! geniet ervan!

@ kersje,
Hoe was de controle vandaag? Heb je lekker naar het hartje kunnen luisteren?
Fijn dat je je geen zorgen maakt en de kleine zo vaak voelt. Zo geruststellend he!

Ooh ik lees dat alles goed was bij de controle! Wat fijn dat je ook echt de schopjes ziet en voelt!
En nee, eerder langs gaan bij de gyno had geen zin. Moet echt minimaal 2 weken wachten…

@ Madelief,
Een paar uur later ben ik af en toe nog steeds onderste boven hoor. Het is meer de onzekerheid die aan me knaagt.
Als er ook echt een 3-ling komt wil ik dat graag zeker weten zodat ik me ook daarop kan instellen en zodat het echte genieten ook kan beginnen ipv continu het onzekere gevoel.
Maar goed, dat duurt nog ff 2 weken..pffff..

Ooh je heb wat inkopen gedaan lees ik. Wat leuk! ja ik ken die dekentjes wel. Wil ik straks ook hebben.
En wat lief van die mevrouw dat je er een babyfoon toe kreeg!

@ Tam,
Wat fijn je hebt je rolstoelje! En nu de straten onveilig maken zeker! Haha!
Je heb helemaal gelijk hoor! Geniet van de dingen die nu wel kunnen en mogen. Daar knap je zo van op he!
Ooh ja wat lief dat je ons een kaartje wilt sturen!
Ik stuur je een pbjte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-03-2011

hee kersje, jij ook gefeliciteerd! Je zei nog dat je dacht dat ze geen echo zouden doen dus een mooi cadeautje. Lekker he dat je hem kan voelen schoppen. Begint bij mij nu weer minder te worden nu ze minder plek hebben. Voel wel dat ze af en toe de hik heeft en dat was de vorige keer op de echo ook.....gek!
Geniet van je weekend en je druktemakers (de kleine, de poes en de man? Of valt de laatste mee? hihi)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2011

Kersje wat fijn! Dat is weer goed nieuws en zo grappig dat je buik ook echt beweegt nu! Geniet er maar van!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 25-03-2011

Devika:Gefeliciteerd met je mooie echo meid...Kan me voorstellen dat je er een dubbel gevoel bij hebt, maar voor nu is het gewoon goed nieuws.

Aan het feit dat de gyn. je wat korter zwanger schat moet je je niet ophangen meid.
Mijn eerste echo had ik ook met de 6,5 week en toen zei hij ook dat ik een week of 5 zwanger zou zijn.(en dat met een kloppend hartje, wat normaal pas na 5,5 week te zien kan zijn) Bij de termijnecho was ik precies net zolang zwanger als ik zelf had uitgerekend en dus niet naar schatting van die gyn.Bij mij had hij toen ook niet opgemeten, alleen naar hoe het er uitzag. Nu loop ik zelfs volgens hun 2 weken voor. Ga daarom maar gewoon genieten van dat kloppend hartje, al kan ik me voorstellen dat je ondertussen wel ook nog andere gedachten erbij hebt ivm de meerdere zakjes die te zien waren.

Cyn en kersje:Fijn dat jullie echo er ook heel goed uitzag...het ziet ernaar uit dat ons forumclubje een lading geluk heeft gekregen.

TamBig Grinoe rustig aan meid..nog heel even volhouden

Voor de andere lieve dames...Ik kom snel weer meer kletsen...voor nuj...weltruste xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-03-2011

't is rustig op het forum.
iedereen geniet van het weekend.

gister avond kreeg ik telefoon van mijn vriendin, (die ook zwanger is) ze had gebloed.
helemaal overstuur.
ben samen met haar naar de HAP gereden.
hier werd er gezegt dat ze maandag moet bellen naar de verloskundige voor een vervroegde echo.
op dat moment kon er geen echo gemaakt worden.
ik vond het werkelijk belachelijk.
ze moest er ook maar rekening mee houden dat het mis was.
ik snap niet dat je iemand een heel weekend in spanning laat zitten.

nu belde ze vanmorgen, en ze is naar belgie geweest.
daar heeft ze hetzelfde verhaal verteld, en zonder aarzelen heeft ze een echo gehad.
gelukkig met een kloppend hartje.

als de berekeningen nu kloppen, schelen we maar 2 dagen. echt bizar.
zij 14 nov. en ik 16 nov.


gister middag ben ik voor het eerst in 5 maanden weer naar ons plekje geweest aan de zeedijk.
hier hebben we samen gelopen op de dag dat we te horen kregen dat het mis was met Wesley.
ik ben op het trappetje gaan zitten en heb een half uur voor me uit zitten staren.
de laatste tijd denk ik zo veel aan wesley. aan het moment dat het fout zat, maar ook de bevalling.
onbewust ben ik er toch veel mee bezig.

mijn spuiten heb ik ook maar eens opgehaald.
alleen vertrouw ik de bijsluiter niet zo. er staat een stukje over zwangerschap waar ik niet echt een gerust gevoel van krijg.
ik wacht nog even met spuiten, en ga maandag eerst even langs de huisarts.

nou, ik ga eens op de bank liggen en een filmpje kijken.

goed weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-03-2011

cyn, met verbazing lees ik je mail over je vriendin. Jeetje.....Ik vertelde het tegen mijn man. Die stond ook met ongeloof te kijken. Dat is niet normaal toch!

Ik woon zelf tegen de grens en merk zo de verschillen in de landen. Het ene is beter bij het ene land en het andere bij het andere, maar een ding moet ik wel zeggen.......je kan er altijd terrecht. Zelfs afspraken met een huisarts of osteopaat kan gemakkelijk nog om 21.00 bv. Wat voor kleine moeite is het om even te kijken met een echo of met alleen te luisteren van mijn part............ben blij dat het allemaal er goed uit ziet hoor bij je vriending. ZOu mooi zijn als jullie samen kunnen genieten van jullie kindjes over een paar maand.

Hier weer lekker zonnig. Vanmiddag karren met de rolstoel....ik ben alleen zo stijf. Door weinig te lopen zitten je heupen nog meer vast. Dat maakt oa het slapen niet echt lekker moet ik zeggen, maar ja.....Ik durf ook niet te veel rekken en strekken, bang dat er misschien een bloedvaatje springt ofzo....gek he!
Afijn, we zijn vandaag toch 32 weken.....dus wie weet over 6 weken?