Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-04-2011

Lieve Devika, heel veel succes morgen! het is toch spannend voor je zeg...pfff. Ben blij dat je niet heel lang hoeft te wachten morgen, ik zal aan je denken in ieder geval!
Wat mooi trouwens om te lezen hoe je familie reageerde op het nieuws! dat ontroerd mij echt.....heerlijk! En wat een lieve zus heb je toch, ik hoop echt dat het ze gegund is en er iets uit de tese kan komen.

Cyn meid, ik begrijp heel goed dat je veel aan je mannetje hebt gedacht.. Ik denk dat de bevalling van Ties ook bij jou wel het nodige heeft losgemaakt. Het is wat Devika al zegt, als een van ons hier bevalt dan doet je dat gewoon terugdenken aan je eigen bevalling(en), met alle emoties die daarbij horen. Nou knuffel voor jou. En wat leuk dat je een angelsound hebt besteld! daar ga je nog een hoop plezier aan beleven denk ik.

Tam, nachtmerries? jakkes! Sad zijn we onze angsten aan het wegstoppen ofzo? :wink: (maria's huist-tuin-en-keukenpsychologie). Nee maar vervelend hoor, en dan die rare ernie! iehhh! ik vind het wel een mooie gedachte dat het Britt* is, ongeduldig om haar zusje te mogen verwelkomen. Hoe voel je je verder? is de buik verder rustig (op het duwen na)?
Dank voor de beschuit met blauwe muisjes trouwens :mrgreen: ik heb er mijn kiezen op gebroken maar ze waren heeeeeeerlijk!

Kersje, al ruim 27 weken zwanger! jeetje, wat zal je buik mooi zijn nu! :-D
Ja, die Jasmien, die naam Elisa, inderdaad bijzonder allemaal.....toevallig he?
Dat moment wat je omschrijft, dat je vriend dat nummer zong en dat het je zo ontroerde, ik werd er zelf gewoon ook emotioneel van toen ik je verhaal las Cry. Ik heb ook regelmatig de laatste maanden van de zwangerschap moeten huilen om dat soort momenten. Dat kon van muziek zijn, of iets wat ik gekocht had voor de nieuwe baby, en dan opeens beseffen dat ik dat ook zo graag voor mijn kleine meid had willen kopen. Het is zo'n nieuw deel van de zwangerschap die we niet met onze eerste kindjes hebben kunnen meemaken, dat besef doet veel met je denk ik. En is het is zo begrijpelijk. Ik heb het nog steeds. Ik had het net nog op de bank, zoals ze daar in mijn armen ligt, slapend, met zo'n lieve zachte roze pyjama aan, mijn hart loopt dan over van liefde voor haar en ik denk dan ook aan Olivia dat niet mee heeft mogen maken. Ik had haar ook zo graag in slaap willen wiegen. Zou dat gevoel ooit nog over gaan? Ik moet opeens aan mijn psycholoog denken, die zei dat ik mij (toentertijd) niet blootgaf aan grote emoties zoals heel hard lachen omdat als ik dat zou doen de "sluis" open zou staan voor de andere emotie die er zat, namelijk intens verdriet. Misschien is dat hier ook wel van op toepassing, dat op het moment dat jij je vriend dat zo mooi hoort zingen het een prachtige gedachte is dat jij daar staat en je kleine jongen zijn papa kan horen, en dat die emotie ook in het gebied van je hersenen komt waar het verdriet zit. Ze gaan dan in hand in hand.
Aaaahhh ja...hey trouwens, je kinderkamertje klinkt mooi! hebben jullie al een bedje gekocht? ik vond dat zelf zo gek, stond er opeens een bedje, ik kon mij niet voorstellen dat daar ooit een baby in zou komen te liggen.
Hoe gaat het nu op je werk trouwens?

Lieve Kim, ik ben zo benieuwd hoe het met jou en Ties gaat... lukt het met de bv? en ik hoop dat je een beetje kan lopen binnenshuis, je niet te veel schade hebt opgelopen tijdens de bevalling. En dat je natuurlijk heerlijk kennis aan het maken bent met je lieve kleine Ties, goed alle teentjes bekijken, kleur van zijn oogjes, haartjes...ik vind net geboren kindjes zo lief huilen, zo hoog en pieperig, het klinkt een beetje als knetteren :oops: ik zat van de week de video's van Matilda terug te kijken van de eerste dagen...ohhh zo lief!!

Laura, nog geen ei gespot? hoeveelste dag zit je nu?

Madelief, hoe is het met je? (ik heb twee pagina's teruggelezen maar zag niets van je staan of ben ik nou kippig? :?)
Volgens mij voel je je wel rustig, of niet? (of althans rustig-er) Nog een weekje en dan de 20 weken echo alweer! ben je daar zenuwachtig voor of valt het mee?

nou meiden, ik ga weer op de bank aardbeitjes eten, tot later!

x maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-04-2011

even devika suc6 wensen morgen...komt goed meid. Op de rest reageer ik later. Ga lekker naar mijn bedje. Ben moe ,want weer slecht geslapen (tja maria....ik gil gewoon in mijn slaap haha). Net de kapster geweest dus mijn haartjes weer helemaal in orde voor de foto op het kraambed (ahum).
Verder alles rustig en best een goede dag. Ben gewoon even gaan shoppen met mijn man (hij moest wat t-shirten) en ergens koffie drinken zonder rolstoel...jaja. Ik word nog lenig op mijn oude dag, whahaha.

Trusten en tot morgen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-04-2011

he meiden!

Devika, ik denk aan je morgen! hoe laat moet je? Spannend weer hoor, het blijft spannend denk ik, iedere keer weer!

Kim, hoe gaat het met de kleine Ties? En met jou?

Andere meiden, ik denk aan jullie hoor!

Hier helemaal bevangen door de hooikoorts.... Bah, wat ben ik het zat! Vandaag bij de ARBO arts geweest. Ik blijf tot mijn vakantie 60% werken, hoef niet meer. En als het te zwaar wordt, zelfs een stap terug. Wat een relaxte man zeg. Verder ga ik nu mijn bedje in duiken. Wat een berg berichten! Ik dacht, even kijken, maar het zijn ver zo veel, ik wil even rustig lezen en reageren. Ik vrees dat dat het weekend wordt, of in ieder geval vrijdag avond!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-04-2011

ben zo moe.. heb even geen puf om alles te lezen.
er is weer in korte tijd veel bijgeschreven haha.

wil toch even laten weten dat ik onze kleine heb gevonden!
wat een heerlijk geluid!

slaap lekker!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-04-2011

Oh Cyn wat heerlijk!!! Geniet van je geluksmomentje!

Ik zit inmiddels morgen alweer op dag 24 en het lijkt er op dat mijn ei nu dan echt onderweg is!!! Het streepje is donkerder dan voorgaande dagen dus ik denk over twee dagen dat het moment daar is!! Hij is nog niet zo donker als het controle streepje maar goed, even goed maar even klussen denk... Pfff... Niet altijd even veel zin in hoor.. Eergister nog en nu maar even verplicht haha. Kan jullie vertellen dat semmy daar ook uit voortgekomen is Whahaha!

Devika nogmaals succes morgen en we zijn zeer benieuwd!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-04-2011

Hey Cyn, super dat je het hartje hebt gevonden! :-D wat is dat bijzonder om te horen he?

en Laura, ein-de-lijk het ei in zicht! :-D:-D:-D jeahhhhh!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-04-2011

Hallo lieve meiden!

Daar ben ik weer.Heb een super mooie echo gehad!!!!
Ooh ik was echt misselijk van de zenuwen! Gelukkig werden we deze keer meteen geholpen!
We zagen maar [SIZE=3][SIZE=2]1 kindje [/SIZE]! Zelfde als van vorige keer. En wat was ie lekker gegroeid. Zo’n lief beeld, hij/zij lag lekker te trappelen en we zagen hem/haar ook nog even zwaaien…[/SIZE]
Oohhh….zooo’n mooie gezicht!
De 3 zakjes van de vorige keer waren er niet meer. De gynocloog vroeg nog of ik misschien bloed of slijm verloren had. Maar dat had ik niet. Als dat zo was dan waren dat de zakjes geweest waar ik een mk van had gekregen. Nou ben blij dat ik geen bloed had, dat zou ik niet overleven!
Nu zijn ze waarschijnlijk opgelost in het vruchtwater.
Ik ben ook terug gezet. Ongeveer 2 weken! Maar dat had ik verwacht. Ben nu 10 weken en 1 dag!
23 november ben ik uitgerekend.
Over 2 weken moeten we weer terug. Dan krijg ik een meting van de baarmoederhals en worden er kweekjes afgenomen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-04-2011

Wat fijn Devika! Oh, meid, dat is alles nu redelijk normaal voor die kleine uk in jouw buik! geen onzekerheid meer over de andere vruchtzakjes! Ben erg blij voor jou!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-04-2011

[Afbeelding: x1wpyc.jpg]

Devika wat een mooie echo!!!!! :-D:-D:-D:-D Ik ben zo blij voor jou (en je man!)
Je zal nu wel op een wolkje lopen, heeeeerlijk! geniet van je dag! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-04-2011

Oh Devika wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!
Die meting van de baarmoederhals heb ik elke twee weken gehad! Het fijne daar van vond ik dat ze ook altijd ff naar je kindje kijken! En die kweekbed hebben ze bij mij ook afgenomen! Je bent in goede handen hoor ik al!! Nu genieten he?!

Meiden, waar gister de test nog zei dat er een ei aan komt, lijkt het nu ineens dat ik ongi word... Snap er echt helemaal niets van!! Die cyclus van mij is niet goed hoor!! Hoe kan dat nou???


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-04-2011

wat raar Laura! :? is het misschien een ovulatiebloeding? http://www.gezondvgz.nl/%7B382d0ebd-0248-4cf8-aea8-50d5d5c87fa6%7D


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-04-2011

devika,

gefeliciteerd meid! eindelijk een mooie echo en wat meer duidelijkheid.
je bent dus 10 weken... dan schelen wij niet veel haha.
geniet ervan samen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-04-2011

Oh ik zie net dat er kweekbed staat maar bedoel uiteraard kweekjes...

Maria, hier staat dat de bloeding dan ongeveer op dag 14 moet zijn en ik zit op dag 24... Dus in principe zou ik iets te vroeg ongi worden, uitgaande van een normale cyclus... Maar ik vind het wel gek dat ik net als vorige maand ongi word op het moment dat de testen een ei aangeven...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-04-2011

Huh? Laura, wat gek weer! Als ik jou was, zou ik toch even de huisarts bellen ofzo. Het is wel vreemd dat je cyclus zo kort is, terwijl je geen eisprong opspoort! Ik ben trouwens wel erg benieuwd of het streepje dan vanavond weer dikker is.

Meiden, ben ineens weer zo onzeker. Ik voel al een week of 3 wat beweging in mijn buik. Af en toe ook echt een schopje. Maar het wordt niet echt meer of sterker. Daar wordt ik zo bang van! En nu is het zo rustig in mijn buik. Ik ga straks als ik thuis ben zeker proberen het hartje te vinden met de angelsound, want het zit me helemaal niet lekker. Maar mijn man is niet thuis en dan ben ik zo bang dat ik het niet kan vinden.... En dan denk ik ook nog: het hartje kan wel kloppen, maar als het niet groeit.... Oh, wat is het toch spannend allemaal....

Hoe was dat voelen bij jullie? Werd dat snel sterker? Of klinkt bovenstaande bekend?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-04-2011

Madelief,

Ja ik ga vanavond ook evengoed een testje doen want ik ben daar dus zelf ook heel erg benieuwd naar!!

En ja het klinkt mij wel bekend wat je schrijft! Ik was een weekendje weg en voelde daarvoor regelmatig wat maar tijdens dat weekend helemaal niet... Ik werd er steeds depressiever van en dus zeker niet gezelliger! Toen zijn we daar zelfs nog naar het ziekenhuis geweest en bleek alles gewoon in orde te zijn! Dus probeer niet teveel te stressen!! Al is dat ontzettend lastig, ik weet er alles van!! Maar ga jij maar wel lekker het hartje zoeken meid! Dat kan al veel rust geven!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-04-2011

devika, wat een ontzettend goed nieuws zeg. Ben zo blij voor je. Geniet ervan meid. En dan zo emotioneel
dit weekend om het te vertellen. Ik wens ook alle goeds voor je zus...Gent is best goed hoor. Jullie zijn
een close familie volgens mij.

Cyn; fijn dat de misselijkheid onder controle is. Hier wel effe blij met de regenbuien van vandaag.
Stuifmeel wat minder hoop ik zo en effe wat afgekoeld, maar dit weekend mag het wel weer mooi zijn hoor
voor ieders haha. En de angelsound: zo blij dat het gelukt is. Nog even en je voelt brusje bewegen: dat
is ook fijn. Bij een 2e voel je het meestal wel eerder.

laura; ja, er is zeker meer tussen hemel en aarde. Vervelend dat je het gevoel krijgt ongi te worden, maar
geen bloed geeft moed toch? Bij mij was het ook allemaal niet helemaal in orde de laatste rondes en toch
werd ik zwanger dus....wij duimen gewoon door hoor.

maria; heb ook zin in aardbeitjes als ik het zo lees. Heb net 2 ananassen gekocht. Ook lekker.
Ze zeggen dat het binneste de bevalling opwekt en ondanks dat ze mag komen ga ik daar maar niet aan
beginnen, bleh!

madelief; zit vast goed meid. Je voelt ze niet altijd even sterk. Misschien ligt hij/zij anders?
Maar ik snap dat de onzekerheid blijft...ik heb dat nu ook zo erg tegen het einde.

kim, ik denk aan je
kersje; ook aan jou hihihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-04-2011

[ATTACH=CONFIG]2059[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2058[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2057[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2060[/ATTACH]Hier effe wat foto's van haar kamertje zoals nog beloofd. Mooi he! Is er helemaal klaar voor. Ik weet dat het wiegje niet goed opgeschud is hoor.....is maar voor de sier zo. En de schommelstoel en kledingkast staat er niet op zie ik haha. Afijn...alles is klaar nu.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-04-2011

Tam wat een mooi kamertje voor jullie meissie!!! Wauw!!

En ik begin nu juist wat roze afscheiding te krijgen dus vandaar dat ik denk dat het er weer aankomt.. Ach we zullen wel weer zien! Ben benieuwd naar de test vanavond!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-04-2011

oehhh Tam, wat een lief kamertje!!! :-D krijg er helemaal een brok van in mijn keel, de gedachte dat jullie lieve meisje daar over een aantal weken in ligt! ohhhh!!!! :-D

En nee, doe die ananas voorlopig nog maar niet, nog eventjes wachten! ik had voor mijn bevalling een fles bitter lemon gekocht maar kreeg het niet weg..hahaha

Madelief, het klinkt inderdaad bekend. Het kindje is nog zo klein, dus die voel je niet altijd. Ga thuis maar lekker luisteren met je Angelsound, dan ben je vast weer even gerust. En maak je niet druk, er is geen reden aan te nemen dat je kleintje niet goed groeit, sterker nog, alles lijkt er op dat je kindje als kool groeit! geniet maar van je mooie buikje, straks is ie zo groot dat je niet meer weet waar je het zoeken moet :mrgreen:

Laura, raar hoor allemaal....ben benieuwd of het echt door zet vandaag :?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 28-04-2011

ooh Tam wat een lieve kamer! Prachtig!
en die tekst "voor mijn lieve zusje" krijg er spontaan tranen van! wat mooi!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-04-2011

tam wat een mooi kamertje.
zoals devika zegt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik lees wat er op het lakentje staat.

laura, wat een gedoe zeg.
ben benieuwd wat de test doet..

madelief,
dat je de kleine minder voelt is normaal hoor.
ik kan me herinneren dat ik wesley in het begin soms ook niet voelde.
een aantal dagen wel, en later weer veel minder.
het is wat de rest hier al zegt, je angelsound erbij zoeken, en genieten!
jullie kleine doet het vast goed!
over een aantal weken zou je misschien willen dat hij/zij het wat minder druk zou hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-04-2011

hier een ochtendje gewerkt.
vanmiddag ene hele dag niks gedaan! ventje is aan het werk en ik heb film gekeken.
ik denk de hele dag aan me mannetje. het is vandaag een half jaar geleden dat we te horen kregen dat wesley niet meer leefde.
wat gaat die tijd snel! ergens wil ik dat nog helemaal niet.
kan het ook de hele dag al niet droog houden.
bij een zielig reclame deuntje rollen de tranen al over mijn wangen. pff..

dames, ik ga een warme douche pakken.
liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-04-2011

Devika, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, meid! Wat zullen jij en je man blij zijn! Geniet er maar lekker van.

Geen puf om op iedereen te reageren. Hier weer een kwestie van 'overleven' tot het weekend is. Nog 1 dagje...

Liefs voor jullie allemaal,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-04-2011

Cyn lieverd sterkte... Ik heb hier net ook wat tranen gelaten om onze Sonny... En dat alleen maar omdat mijn mannetje vroeg of ik nog weleens een bepaald liedje luister wat we met zijn crematie gedraaid hebben... Toen brak ik weer even! En hij zei ook nog: er gaat gewoon geen dag voorbij zonder aan hem te denken he? Nou nee idd... Zal denk altijd zo blijven... Rustig aan meissie!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-04-2011

oh lieve Cyn, knuffel voor jou! Cry een half jaar geleden dat je dat vreselijke nieuws kreeg. Ik begrijp heel goed dat het een rare en nare gedachte is dat het alweer 6 maanden geleden is, alsof je steeds verder van je kind verwijderd wordt he? zo voelde ik het een beetje. Soms wil ik niet dat de tijd verstrijkt en ik minder verdrietig wordt omdat het verdriet het enige tastbare aan mijn kindje is nu, heb jij dat ook?
Nou, ik denk aan je in ieder geval, en aan jullie mooie mannetje Wesley*.

knuffel,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-04-2011

cyn, ook hier een dikke knuffel voor jou. Ik weet ook nog goed hoe ik in termijnen leefde en een half jaar is toch wat. Laat de tranen maar rollen....die zijn niet tegen te houden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-04-2011

pfff, wat een nacht. Voor het slapen gaan heel veel last van mijn buik....zo boven de navel heel erg gespannen en rugpijn. Kan je ook harde buiken hebben alleen aan de bovenkant?
Afijn, het werd minder en ik viel in slaap. En toen eng dromen weer dat het niet goed zat. Ik werd wakker en het voelde zo stil. Ik haar proberen wakker te maken maar niks. Niet gelijk in paniek geraken zei ik nog tegen mezelf. Maar ik was alleen thuis en de enge droom, die rare pijn eerder.....ik werd zo bang. Ik heb zo zitten huilen. En na lange lange tijd (zeker 3 kwartier ofzo) begon ze eindelijk wakker te worden en te bewegen. Ik was zo opgelucht. En doodmoe. En natuurlijk (geef haar eens ongelijk) bleef ze wakker waardoor de slaap moeilijk te pakken was.

Zat eerst te twijfelen of ik vandaag zou bellen naar de gyn ofzo, maar ze beweegt nu goed en die gespannen buik zal wel normaal zijn geweest. MAar een beetje rustig aan doen. Gelukkig is mijn man vrij deze nacht. Van mij mag ze komen hoor, want ik word soms gek van onzekerheid!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-04-2011

Onderstaande teksten heb ik gisteren en vandaag geschreven. Kan zijn dat sommige dingen niet meer kloppen of raar klinken/lopen. Excuus! Hihi



@ Cyn,
Wat fijn dat je angelsound het doet! Heerlijk! Ik ga die van mij vandaag ook weer proberen!
Heb em maar 1x in deze zwangerschap gebruikt maar durfde daarna niet meer. Vanavond wel!
Ja, je kan die van jou idd meenemen naar de gyn en vragen of ze je wegwijs maakt!
Ooh wacht ik lees nu dat je de kleine gevonden heb! geweldig!
En nee wij schelen niet zo heel veel he! Iets meer dan een week! Wel fijn hoor dat we zo bijna samen oplopen!

Ooh ik lees vandaag over je dag van gisteren. Dat je heel verdrietig ben om Wesley. Het is een half jaar geleden dat jullie het slechte nieuws te horen kregen…
Je mag echt huilen zoveel je wilt. Onze kindjes zijn dat allemaal waard. En wat Maria ook zei, herken ik ook weer… het gevoel dat je kindje met de dag steeds verder van je afdrijft.
Dat is soms zo verstikkend…je weet dat je daar geen grip op heb…dan is huilen het enige wat je kunt doen…

@ Laura,
Oei een naderende ongi… hee wat jammer.
Maar weet je, ergens hoop ik dat het toch doorzet, dan ben je van die “oude ei”af.
Met een “verse ei”is je kans groter he! ( had ik toch ook een cyclus heirvoor, ei kwam te laat en toen niet bevrucht en de volgende verse wel)
Ooh en jij had ook die meeting van de bmh. Ja ik vind het ook niet zo erg. Al moet ik iedere week voor controle dat heb ik ervoor over!
Ooh jij heb ook gehuild om jullie mannetje lees ik.. ja ik ken dat van sommige liedjes…ppff…
En inderdaad…er zal geen dag voorbij gaan dat we niet aan onze engeltjes zullen denken. Ik ben daar wel blij om moet ik zeggen..

@ Maria,
Ja het was idd ook heel ontroerend om het aan mijn familie te vertellen. Ja, ik hou echt verschrikkelijk veel van ze. De band thuis is veel sterker geworden sinds ik getrouwd bent.
We zien elkaar niet vaak. Dat maakt elke ontmoeting speciaal. Aan de andere kant wel jammer dat ik niet op elke gewenste moment ff langs kan wippen.
Maar goed, elke nadeel heeft z’n voordeel denk ik dan weer.
En ja ik loop zeker al heel de dag op een wolkje! Ben echt super blij met deze echo. Kan niet wachten tot over 2 weken dat we weer een echo hebben! hihihi

Wat je zei tegen Cyn, dat je niet wil dat de tijd verstrekt omdat daarmee soms het verdriet minder word.. zoo waar…ik wou ook dat ik de tijd kon stil zetten.
Soms voelt het net zand dat door je vingers glipt. Je probeert uit alle macht dat vast te houden maar et lukt niet…
Et klinkt raar, maar ik ben soms juist verdrietig en boos op mezelf om het feit dat ik soms minder verdrietig ben…ingewikkeld he…

@ Kersje,
Ooh jeee je bent aan het overleven tot het weekeind is… doe je rustig aan meid!

@ Tam,
Haha, ik lees dat je helemaal gekapt en gestyld bent voor je kraambed! Goed zo! dat worden knappe foto’s straks! Smile
En wat goed, shoppen zonder rolstoel!
En ja mijn zus mag nu 2 wken eerder naar Gent. Heb ook goede verhalen gehoord van daar. Hoop zo dat het bij haar straks ook raak is! Mijn geluk zou dan compleet zijn. ( voorzover het kan zonder Kaylash)
En het kamertje van zusje is zo lief he! Kan niet wachten tot ik die van ons ook mag inrichten! Ik zag dat je een schommelstoel heb. vind ik zooo leuk! die wil ik straks ook hebben.

Ooh ik lees nu over je panieke nacht..dat je bang werd omdat je haar niet voelde. Ooh meid toch!
Soms wou ik dat er naast een angelsound ook zoiets als een thuisecho bestond! Wat zou dat toch een uitkomst zijn he voor ons. Vooral in deze spannende tijden.
Anders is het misschien een idee om de angelsound te proberen als je haar even niet voelt. Het hartje klopt namelijk altijd! misschien dat dat je de volgende keer gerust stelt?
Maar nog heel even geduld dan is ze er eindelijk!!!


@ madelief,
He meid je heb last van hooikoorts! Wat naar joh!
En je werkt nu 60%. Wat een goed plan! Zo heb je lekker veel tijd voor jezelf en jullie kleine!
En rust maar lekker uit hoor. Reageer maar als je je weer beter voelt.
Ik mis je wel hoor hier!
Ooh ik lees weer een bericht van je van vandaag. Je bent onzeker over de schopjes? Ooh meid. ja probeer idd even met de angelsound.
Er is echt niets met jullie kleine aan de hand echt!
Bij Kaylash voelde ik hem met 21 weken ook heel licht schoppen. Heel af en toe. Maar op de echo bewoog hij volop! Bij de 20 weken echo zei de gyno dat hij een heel bewegelijk kind was. Terwijl ik daar amper iets van voelde. Denk dat jij dat ook heb! ik hoop dat dit je een beetje gerust steld. En anders toch maar bellen voor een echo hoor! Tis voor je eigen gemoedsrust! Doen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-04-2011

wat een gekke kleine letters!:-?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 29-04-2011



Ooh meiden ik ben zooo ontzettend opgelucht! Slapeloze nachten heb ik gehad om deze echo..Sad
De gyno (man)van de afgelopen keren ( ja die altijd laat was) was vandaag op een andere afdeling.
Ik kreeg dus een andere gyno(vrouw). ( die ik ook kende van de traject voor deze zwangerschap en die dus ook altijd te laat belde)
Zij belde meteen die gyno (man). Hij had haar gevraagd om hem te bellen als ik kom. Hij wilde er graag bijzijn.
Vond ik wel heel lief. Ik heb nu hem en de vrouwelijke gyno toegewezen gekregen. Eingelijk zijn ze best oke. Lieve man en vrouw.
Ik ga niet meer vragen om een andere gyno. Dit voelt toch wel vertrouwd aan.

Ik liep gisteren heel de dag op wolken.
Maar eenmaal thuis toen het allemaal gedaald was was ik toch weer verdrietig. Zoals deze kleine lag te spartelen en zwaaien, zo was Kaylash ook…
Word zo verdrietig als ik eraan denk hoe levendig hij in mijn buik was. En toch is hij er niet meer. Waarom mocht het nou niet zo zijn?
Af en toe ben ik nog steeds onzeker. Bij Kaylash had ik nergens last van en kon alles. Nu ook weer. Maar dat zegt dus helemaal niets.
De gyno vroeg gisteren ook aan mij hoe ik me voel. Misselijk, moe ofzo? Nee, voel me kiplekker zei ik. Maar zoals we weten zegt dat helemaal neits…
Ik hoop zo dat ik deze kleintje mag houden!

Mijn zwangere collega is nu ook net zo lang zwanger als dat ik was toen Kaylash werd geboren. Haar buik is zo confronterend…
Ik ben absoluut blij voor haar hoor dat ze zo een mooie onbezorgde zwangerschap heeft. Maar ik kan het niet altijd loslaten dat ik dat ook had.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-04-2011

devika, het is zo herkenbaar wat je zegt..
daarom ben ik blij dat die angelsound er is.. dan kan ik mezelf weer even gerust stellen als ik mezelf gekke dingen in mijn hoofd ga halen.

ik heb gisteravond laat nog even gekeken hier, en heb zo moeten huilen om de lieve berichtjes.
de kleinste zinnetjes raakte me al.
voel me af en toe echt een emotioneel wrak.

en maria, het is waar wat je zegt, het lijkt soms of ik er steeds verder vanaf dwaal.
af en toe op zo'n jank moment kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan als ik denk aan de leuke tijden die ik nu tussendoor heb gehad.
dat ik kan genieten van andere kindjes, en andere vrolijke gebeurtenissen.
pff.. morgen nog een dagje met een dip denk ik... (dan is het een half jaar geleden dat ik ben bevallen)

tam, ik lees dat je je nogal zorgen maakte.
heb je een angelsound? kan je altijd even luisteren.
ik hoop dat de kleine dame daarbinnen zich ook snel aankondigd.

ik heb trouwens een kaartje ontvangen van kim.
wat een leuk kaartje trouwens, en een heerlijk ventje om te zien!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-04-2011

mijn knip en plak werk ging even niet goed. laura je viel ervantussen.

laura, bij jou ook even een huilmomentje gisteren.
hoe muziek een mens kan raken he.. echt heel gek.

ik weet dat jan smit een nummer heeft uitgebracht voor zijn dochterje.
die hoorde ik een paar weken nadat wesley was overleden..
na 3 zinnen rollen de tranen al over mijn wangen. echt zo gevoelig dat alles ligt.


zo dames, het is weekend. eindelijk!
morgen koninginnedag, jullie nog plannen?
ik spring de douche in, en duik lekker op de bank.

tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-04-2011

Zo, ik zit helemaal klaar voor jullie berichten! Wat zijn we toch lekkere kletskouzen zeg, 6 pagina's vol sinds mijn laatste lange bericht!

Kim, hoe is het met je? De kleine Ties is al bijna weer een week oud! Ben zo benieuwd hoe het met jullie is.

Devika, je weekend klinkt fijn zeg. Lieve reacties van je familie. Voor je zus is het natuurlijk moeilijk. Jullie gaan zo meeleven en genieten als het bij hen gaat lukken! Wat bijzonder dat je familie het al aan voelde en er zelfs over gedroomd had.

Wat mooi de voetafdrukjes van Kaylash bij jullie trouwfoto. Het is fijn hem daar steeds te kunnen zien. Hij hoort bij jullie! Maar oh, wat confronterend, die mail van de collega van je man! Pfffff..... dat zou je toch eigenlijk niet willen lezen?? Het voelt alsof iemand anders in jouw vakantie rond loopt te stappen!

En ik lees nu nog een keer je bericht over de goede echo. wat heerlijk toch! ruim 10 weken alweer. Super zeg! En fijn dat je je zo goed voelt, maar dat maakt je soms ook weer zo onzeker. herkenbaar hoor. Als mensen nu aan me vragen hoe het is zeg ik: met de baby lijkt alles goed en lichamelijk voel ik me ook goed. Geestelijk wat minder. Zo is het ook echt. Mijn lichaam voelt super. Wel wat moe, maar dat komt door de hooikoorts. Maar ik voel me zo onzeker soms.

Cyn, je schrijft ergens in je bericht dat het bij jou met het UWV niet goed geregeld was. Bedoelde je dat je 45 minuten moest rijden? Of doen ze moeilijk over je afwezig zijn? Je schrijft dat je een Angelsound hebt besteld, terwijl je er bij Wesley niet aan wilde. Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik was zo bang dat ik er van in paniek zou raken. Maar het is echt geweldig! Iedere keer als ik me echt druk zit te maken luister ik even. Zo'n 2 keer per week. echt 2 tellen maar, als ik het hartje hoor, rollen er tranen over mijn wangen van opluchting. Het is zo fijn dat ik nu niet meer zo vaak naar het ziekenhuis hoef te rennen. Of je echt dagen lang op loopt te vreten. Ik hoop dat dit ook zo voor jou gaat zijn! Heb je 'm al binnen? Oh, ik lees van wel en dat je zelfs het hartje gehoord hebt! goed zeg, zo vroeg al! bij ons duurde het echt tot 16 weken dat we iets hoorden. Ik durfde ook niet vaak te zoeken, bang dat ik in paniek raakte. Maar sinds toen vind ik 'm iedere keer direct. Fijn dat je nu ook kunt luisteren!

Ik lees nu pas je berichtje dat het gisteren 6 maanden geleden was van Wesley. Oh, wat moeilijk. Helemaal niet gek dat je tranen lopen op die dag. Het is ook zo raar dat iets wat zo vers lijkt soms, dan in dagen al weer zo lang geleden is.

Maria, als ik lees hoe jij over Matilda in haar zachtroze pyama slapend op jouw arm schrijft.... oh, dan rollen de tranen over mijn wangen. Zo mooi. Zo'n puur gevoel van liefde voor die kleine meid! En dan verlang ik daar zo naar. Met de geboorte van Noach heb ik daar een heel klein beetje van mogen voelen. Dat je zo veel liefde voelt. En ik zou dat zo graag iedere dag voelen voor ons kindje straks. Ik kijk er zo naar uit!

Je vraagt of ik zenuwachtig ben voor de 20 weken echo. Ja! Ik ben toch erg bang dat er iets is. Maar ik hoop zo ontzettend vurig van niet! Ik hoop dat we daar te horen krijgen dat alles goed gaat met ons ukkie. Ben zo benieuwd hoe hij/zij er nu uit ziet. We hebben al bijna 3 weken geen echo meer gehad. Dat is echt het langst tot nu toe!

Hihi, als je schrijft over een dikke buik, moet ik lachen. Kan me er nog weinig bij voorstellen. Al merk ik dat ik echt ineens zo dik ben! Bijvoorbeeld bikinilijn scheren is echt al een opgave! En mijn teennagels lakken is ook iets ingewikkelder geworden. Dan merk ik ineens dat er echt iets in de weg zit!

Laura, kan me helemaal voorstellen dat je ei en je cyclus je echt een beetje in de war maken zeg! ik lees nu al je berichten nog eens achter elkaar. net als je denkt dat je ei er aankomt, wordt je ongi! huh? Toch gek. Enige wat me nog te binnen schoot. Als het bij weinig bloed blijft, zou je er ook een zw-sch-test tegenaan kunnen gooien. Ik heb wel gehoord dat meiden positieve ovulatietesten hadden en toen zwanger bleken.... Hoe waren de ovulatietesten daarna? Of zet de ongi echt door? Want roze afscheiding had ik toen ik zwanger was een op 10 dpo ook....

Tam, wat een prachtig meiden kamertje! Super mooi zeg! Zo schattig, heel ontroerend. Wat heb je die 3 borden met behang leuk gedaan! Jeetje, je bent gewoon bijna 37 weken! Wat een nacht heb jij gehad zeg. Naar dat je zo onzeker bent als je 's nachts alleen thuis bent! Bah, fijn dat ze nu goed beweegt! Hoe voel je je nu?

Hier alles wel OK. Weekend. Heerlijk! We gaan zo naar mijn ouders. Slapen daar een nachtje en dan morgen ochtend vroeg naar een kinderwagen kijken. Soms maakt het me bang, doe ik dit niet te vroeg? Maar ik had een oproepje op Marktplaats gezet. Wie een zo goed als nieuwe Joolz day in zandkleur heeft. En daar kreeg ik een goede reactie op. We wilden die wagen anders nieuw kopen, maar goed, een paar 100 euro minder er aan uitgeven is nooit weg. Ik ben benieuwd of we hem mooi genoeg vinden. Dan verder de rest van de dag bij mijn ouders. Mijn zusje komt nog met haar kleintje en ik moet de rest van de dag studeren. Mijn mannetje gaat mijn vader helpen in de tuin.

Verder heb ik net gehoord wat mijn werkgever me gaat bieden. Echt super goed. Ik krijg 4 maandsalarissen mee, nog een bonus en ga dan vanaf 16 juli vakantie houden. Uiteindelijk zijn vooral die maandsalarissen zo'n meevaller. Ik zou anders parttime gaan werken en echt minder per maand krijgen. Nu krijg ik er gewoon nog 4 fulltime mee! Per 1 januari ben ik dan uit dienst. Dan ga ik verder zoeken. Het voelt echt onwijs goed!

Gister avond toen ik uit mijn werk kwam direct het hartje op gezocht. En de kleine lag lekker te schoppen. Zo'n heerlijk geluid. Toch ben ik soms nog zo bang. Maar goed, we tellen af. Woensdag de 20 weken echo. Het kan me niet snel genoeg gaan! Nog 142 nachtjes!

Meiden, fijn weekend!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-04-2011

hey lieve meden, even kort voor Kim, ik heb vanmiddag het geboortekaartje van Ties ontvangen, wat een leuk kaartje! Ik heb ook op fb wat foto's van Ties gezien, wat een droppie! het is een lange jongen he? en wat lijkt hij op jou en Dana! dat neusje! hihi! echt een heerlijk jochie. Hele dikke knuffel voor jullie! geniet maar lekker van elkaar.

en nog eventjes voor Tam, ik denk aan je meid! hoe spannend dat jouw tweede dochter ook bijna komt.

lieve andere meiden, ik denk ook aan jullie maar ben nu een beetje gaar, ga even uitrusten.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-04-2011

devika; en...nog steeds een beetje op wolken? Ik snap dat je collega confronterend is, maar straks ben jij
ook zo ver en daarna nog veel verder, want jij gaat gewoon een gezond brusje krijgen. Daar gaan we gewoon van
uit meid.

cyn; ik heb geen angelsound. Ik was altijd bang dat ik daar juist alleen maar meer onzeker van zou worden.
Nu op die avond zou het wel van pas gekomen zijn idd, maar ja....nog even volhouden.Hier geen plannen vandaag
speciaal...mijn man is even over de rommelmarkt geweest, maar ik hou me wat rustig.

madelief; ben benieuwd of het gelukt is met de kinderwagen. Hier staat alles nog op zolder. Haal het pas naar
beneden als ze er is...te confronterend nog vind ik. En op je werk wel goed geregeld zo. Fijn.
O en woensdag de echo.......ga voor je duimen.

maria; al wat minder gaar? Jij woont wel mooi zeker met koninginnedag-activiteiten. Ga je nog wat doen?
De eerste ook van matilda...hihi.

laura; hoe is het? Ongi geworden? Hoop het niet meid.

kersje; ja weekend............

Hier vanmiddag misschien effe neuzen bij een baby-winkel hier net over de grens als ik me zo goed voel.
Gisteren was een gekke dag. Ik voelde zoiets raars...net of ze ineens zakte met een plof ofzo. DAcht gelijk
aan mijn vliezen, maar niks.....En ze beweegt verder gewoon. Pff, zal blij zijn als ik maandag naar de gyn
weer mag. Hoop dan weer wat gerust te zijn of een afspraak te maken voor in te leiden ofzo.
Stiekem hoopte ik op een koninginne-baby, maar dat zal het ook niet meer worden. Ik vind het zo spannend a
allemaal die laatste loodjes. Net nog bij mijn man op de rommelmarkt: hee...nog even en je wordt vader!
Nee hoor; zegt hij dan met een lachje. Ik ben al vader! Dan ben ik zo trots op hem!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-04-2011

o ja kim........snap dat je nu niet leest, maar heb idd ook je kaartje gehad. Heel mooi. Hangt vol trots op mijn magneetbord hoor. En wat een schatje....ik vind de naam ook zo goed bij hem passen....vind je dat gek als ik dat zo zeg?
Dat je maar lekker mag genieten meid.
Denk aan jullie......................


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-04-2011

tam, wat kan dat een trots gevoel geven he als je hoort wat je man heeft gezegt,
dat hij al vader is.
oh meid, bijna 37 weken. ik hoop dat je een afspraak kan maken met de gyn over het inleiden.
zal toch fijn zijn dat je niet te lang meer door moet.
wat je zegt over die angelsound dat ken ik.
ik wilde er bij wesley niet aan beginnen. wat nou als ik niks hoor, dan is het paniek.
maar ik ben nu zo onzeker, ik ben vorige week nog geweest bij de gyn, maar dat voelt als een maand geleden.
zolang ik niks voel vind ik het wel fijn om mezelf even gerust te kunnen stellen.
als je nog eens zo'n moment heb kom je 'm maar halen he haha je weet me te wonen;-)

madelief,
ja het uwv, hou er maar over op haha.
ik kreeg van de week weer een brief, dat ze begin maart telefonisch contact met me hadden gehad, en dat ze nu wel benieuwd waren hoe het met me ging, dus ze bellen me komende maandag.
ik heb maar even contact op genomen, want ik ben nog geen week geleden op gesprek geweest.
aangezien de communicatie daar niet zo soepel verloopt heb ik geen zin om weer me verhaal te doen aan iemand die van niks weet. en dan krijg je als antwoord, mevrouw, wij zijn dit verplicht en dit zijn 2 verschillende afdelingen.
dus ik heb even een boze mail gestuurd. haha

ik lees dat je al zeker 3 weken geen echo hebt gehad, en dat is de langste periode.
hoe een angelsound je al gerust kan stellen he.
oh over een paar dagen de 20 weken echo, meid dat zit allemaal goed.
jullie kleine vermaakt zich prima daarbinnen.

wat goed dat je werk je zo tegemoet is gekomen.
is weer een zorg minder toch?
vanaf juli lekker genieten van je buik en op het gemakje alles klaar maken voor de kleine.
vanmorgen ben je nog wezen kijken naar een kinderwagen zie ik, is het gelukt?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 30-04-2011

Goedemiddag lieve lieve forumtantes,

Ben ik eindelijk weer een keer. heb geprobeert een klein beetje terug te lezen hoe jullie de week door zijn gekomen, maar of ik op alles kan reageren pfoe...jullie hebben lekker veel getikt!

Devika: Wat ben ik blij voor je lieverd, dat het goed gaat met jullie kleine moppie. Misschien dat je wel een beetje moeite hebt met de andere verloren vruchtzakjes, maar er is gewoon een mooie kindje onderweg die zijn best doet om bij jullie te horen.
Net zoals cyn is het voor jou moeilijk om er vertrouwen in te houden natuurlijk. We kunnen daar allemaal over meepraten helaas. Denk dan soms maar heel even aan maria en mij...het is nog lang wachten, maar ook jullie kleintjes gaan er komen.

Cyn:Ik heb al in het andere topic gereageert op hoe je je voelt vandaag.Ik heb met je te doen meid!Ik weet nog goed hoe ik mesoms voelde in de zwangerschap en dan ook vooral op van die moeilijke dagen.Zelfs met het geluk van Dana en nu onze lieve Ties er is, zie ik op tegen 28 mei de sterftedag van onze Giel.Het blijft....en het blijft moeilijk.

Tam:Alweer bijna 37 weken...jehhhh...Nog heel even wachten en dan is zusje er!Duurt lang hé die laatste weken?Dat vond ik tenminste wel en zelfs dan geloof je het nog niet helemaal...#je hebt weer een kindje in je armen!!!# Hoe gaat het nu lichamelijk de laatste week?

Madelief:Lekker hoor dat extra geld...En gelukkig voel je je er ook goed bij. En woensdag al de 20 weken echo!!!
Spannend...Ben je zenuwachtig?Dat het maar snel woensdag mag worden en je met mooi nieuw mag komen. Wil je ook het geslacht weten?

Maria:Hoe gaat het met kleine matilda?Hebben jullie deze week nog lekker buiten genoten van het mooie weer!Zag de leuke foto van het paashaasje hahaha, wat een schatje.Is ze al flink gegroeid?Gaat echt snel hé...

Laura:Vervelend zeg die cyclus zo in de war.Kan me voorstellen dat je daar stapelzot van word.Je weet zo niet waar je aan toe bent.Misschien inderdaad wat er gezegt word een keertje een test tegenaan gooien voor de zekerheid.


Nou dat was me een heftige eerste paasdag hier zeg.pfff. Onze kleine vent vond echt werkelijk letterlijk en figuurlijk dat het paasei maar uit moest komen.
Zoals jullie weten braken midden in de nacht mijn vliezen.Ik he toen nog rond gelopen tot half acht en toen begonnen mijn weeén constant te worden, dus heb ik de verloskundige gebeld.Zij was er om half negen en toen had ik al het gevoel dat ik moest poepen zoals ze dat dan zeggen hé!Opa en Oma hebben toen Dana mee genomen en de verloskundige ging kijken hoever het was.Helaas....pas 3 cm ontsluiting, maar omdat ik al lichte persdrang had werd eigenlijkverwacht dat het best eens snel richting de 10 cm zou gaan.Zo'n uurtje heb ik de weeén al flink weg staan puffen en toen riep ik al dat ik het heel zwaar had, dus ging ze kijken hoe het vorderde. Zes cm kwam eruit.Pfff...dat was niet het nieuws wat ik had willen horen...ik wilde echt echt al heel graag persen.Nog even volhouden zei de verloskundige, want 3cm in een uur dat was toch wel snel.Nog een uur de weeén weggeperst en ik washelemaal op.Ze keek toen en ja 8 cm ontsluiting.We doen nog een half uurtje ons best zegt ze en dan verwacht ik dat je mag persen.Nou ikke maar op goede hoop een tandje erbij, maar liet toen al regelmatig een perswee door en raakte een beetje in een trance.na een half uur heeft ze weer gekeken en bleek er niets te zijn verandert.
Ne zoals bij de bevalling van dana kwam de laatste ontsluiting niet verder, dus moesten we naar het ziekenhuis want de hartslag van Ties ging achteruit.Eenmaal daar werder aan alle toeters en bellen getrokken,want de kleine had het zwaar.
D gyn heeft toen geprobeert het laatste beetje weg te masseren ,maar ook dat ging moeizaam. Ze vroeg me een beetje mee te persen, want dan kon het zijn dat het een beetje mee zou helpen.Geen verandering. Ik mocht toen 1 keer flink mijn best doen, anders werd het o.k. zei ze of net als bij dana weer een poging met de vacuümpomp.Dit gaf mij zo'n kracht dat ik hem voorbij het randje heb geperst en na 2 keer persen, mocht ik mijn zoon met beide handen uit mij trekken en hem in mijn armen sluiten.nu ik he opschrijf voel ik weer net als toen dat ik meteen besefte wat ik in mijn armen had. Hij was er...en hij huilde...en hij was zooooo mooi!!!Ons prachtige kereltje...en hij mag bij ons blijven.
De afgelopen week was erg zwaar.Lichamelijk was ik gebroken van heel de zwangerschap...de bevalling...het geestelijke van heet het afgelopen jaar!!Ook lichamelijk had ik flink wat beperkingen...mijn knip, alles wat beurs en de borstvoeding kwam niet op gang dus Ties kreeg niet genoeg vocht binnen met dat warme weer.Ik heb dus de beslissing moeten nemen de bv te laten voor wat het was en over te gaan op fles.Baarmoeder wilde niet zakken en de aambeien gingen er met trossen aan.
(Niet echt een lekker beeld maar goed hahah)Toch heb ik de kraamweek echt met volle besef en vreugde doorgemaakt.
Ik heb echt genoten en ben nog steeds aan het genieten van mijn 2 kleintje die ik om me heen heb.Ik heb veel aan Giel* gedacht, maar de vreugde overschaduwt het verdriet.Ik ben echt en gelukkig kraamvrouw en een dolgelukkige tevreden moeder!!!!!
Dana heeft op het begin wel moeite gehad met het feit dat de baby uit de buik was, maar begint langzaam te wennen en dat zal allemaal goed gaan komen.Zoiezo ben ik er ook bewust mee bezig ze zoveel mogelijk erin te sturen en ze te helpen wennen.

Nu ga ik er weer vandoor.Ik hoop nu weer wat meer met jullie te kunnen komen kletsen en weer de dagen met jullie te kunnen delen en jullie verder e steunen in jullie tijden. xxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-04-2011

lieve kim, wat een verhaal!
ik lees het met tranen in mijn ogen.
zo mooi hoe je beschrijft hoe Ties ter wereld kwam.
wel balen dat de laatste centimeters niet meer kwamen.
maar je mag trots op jezef zijn meid!
eindelijk is hij er! het mannetje waar je al die 9 maanden naar uit heb gekeken.

zoals je de lichamelijke klachten beschrijft heb ik het wel met je te doen.
en dan ook nog eens een bv die niet op gang komt.
ik hoop dat je deze week een beetje bij hebt kunnen komen,
en dat je dat komende tijd nog meer gaat doen.
lekker genieten van Dana en Ties en met je gedachte bij Giel* wat zal hij trots zijn op zijn kleine broertje.
laat je lekker verwennen. en geniet van je gezinnetje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-04-2011

cyn, haha dank je voor het voorstel voor de angel-sound. Ik snap je wel hoor. Trouwens....als het ooit zover is en we rijden naar het ziekenhuis dan toeter ik wel haha.

kim; met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal. Tranen omdat ik zo blij voor je ben omdat je zo gelukkig bent met je mannetje.....zoveel liefde. En tranen ook om je aambeien (haha, is maar geintje meid). Hoe je het omschrijft......prachtig. En zoveel emotie. Blij dat je langzaam opknapt. Het is ook allemaal niet niks geweest.
Andere vergeten misschien wel eens dat de hele zwangerschap voor ons toch vaak ook een worsteling is die energie kost. Maar Giel* is vast zo trots op zijn broertje en dana niet te vergeten...........................oh, ik wil ook haha.
En doe rustig aan, wij kletsen hier gewoon wel door. Ik heb nu alle tijd, maar hoop vlug ook niet meer haha. Dikke knuffel meid.

Hier: ze was lekker rustig vanmiddag zodat ik wat kunnen winkelen heb. Een prachtige slinger met vlinders en belletjes.......EN: een ijsje gegeten. Een suikervrij vanile en mokka ijsje van australian. JAMMIE!
De rust is nu voorbij en zusje is weer lekker aan het bewegen nu.
Zou ze de uitgang wel weten of zal ik maar een route-kaart maken haha................DUH!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-04-2011

Kim wauw!!! Het klinkt heel mooi zoals je zelf je zoon ter wereld heb gebracht!! Lijkt me heel bijzonder! Maar wel heftig dat die ontsluiting niet echt wilde vorderen... Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel gek werd... Dan heb ik het toch maar makkelijk gehad... En ik hoop dat je snel weer een beetje de oude bent en volop kunt genieten! En Dana is idd heel belangrijk om die zoveel mogelijk erbij te betrekken. Het is zo sneu als ze het gevoel krijgt er niet meer helemaal bij te horen! Maar dat komt helemaal goed met zo'n fantastische en lieve mama als dat jij bent.

Verder ff geen fut om te reageren maar de ongi zet nog niet exht door. Is een beetje licht roze nog zeg maar dus we zullen het wel weer zien... Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-05-2011

He meiden,

Tam, wat een geweldige man heb jij, dat hij zo mooi zegt dat hij al vader is. Ben je nog op pad geweest naar de babywinkel? Spannend hoor! Volgens mijn voorspelling houdt die kleine dame het nog een weekje vol! Ik ben benieuwd wanneer ze in gaan leiden. Denk je dat ze dat morgen zouden plannen? Ah, ik lees in je latere bericht dat je bent wezen shoppen. Leuk! En een heerlijk ijsje lees ik! Jammie! Die kleine maakt er dus weer een feestje van daarbinnen. Gezellig hoor! Hoe is het vandaag?

Ja, het is gelukt met de kinderwagen, maar we zijn wel zo oenig geweest een stuk te laten liggen... Moeten we nog een keer terug! maar goed, de wagen was mooi. Hier en daar wel een krasje of vlekje, maar heel weinig eigenlijk. Dus daar kunnen we nog prima een tijd mee doen. het is de wagen die we anders nieuw hadden gekocht.

Cyn, wat een verhaal bij jou, het UWV. Lekkere communicatie daar! Hier lijkt het nog steeds goed te gaan met het UWV, Ik moet eigenijk steeds een beetje lachen. Ik wordt alleen maar gebeld. Door een man uit Hengelo die ook praat met zo'n accent en duidelijk echt niets kan met mijn emotionele vrouwen praat. Reageert dan van: och, ja, och, nou, dan bel ik over 6 weken wel weer. In mijn geval gaat het dus heel makkelijk. Ik ga overigens wel netjes naar de arboarts. Maar ook die is vooral ondersteunend gelukkig.

Ja, Angelsound stelt me inderdaad gerust als ik geen beweging voel. Maar toch vind ik de echo woensdag zo spannend! de tijd kan me niet snel genoeg gaan. Nog 3 nachtjes!

Kim, wat een pachtig moment als je zo omschrijft dat Ties ter wereld kwam. Ik krijg er helemaal kippenvel van. Het klinkt wel allemaal heel heftig, ook je afgelopen week. Maar die vreugde klinkt ook uit je bericht. Dank voor je digitale geboortekaartje. Prachtig zeg, die foto's en wat een mooie tekst. Ik kan me voorstellen dat je hem helemaal plat knuffelt! Zo ontzettend gewenst, deze kleine man!

Laura, dat klinkt me nog erg hoopvol in de oren! Die roze afscheiding. Wat doen de ovutesten eigenlijk? Worden die weer lichter?

Hier de hele dag aan de studie geweest. Over psychiatrie. Pfffff.... wat je niet allemaal kunt hebben zeg. Herkende ook wel veel mbt depressie. Dat zijn echt klachten die ik het afgelopen half jaar toch wel veel heb gehad. Staat ook duidelijk bij dat dat van een trauma kan komen. Ik merk dat het wel veel beter gaat. Nu de zwangerschap vordert en mijn werk duidelijkheid geeft, ben ik rustiger. Dat is heel fijn. Nog een spannende hobbel is die 20 weken echo. En dan natuurlijk nog 20 weken zwangerschap. Ik kijk zo uit naar het einde! kan eigenlijk niet wachten! Ben moe en het soms zo zat.

Vandaag trouwens wel heel actief het dakterras schoongemaakt met de hogedrukreiniger. Het ziet er nu prachtig uit. En lekker veel wasjes gedaan. Die drogen nu buiten, wordt het zo lekker fris van. + een schoon bedje en dan voel ik me in ieder geval niet zo slecht over het niet schoonmaken van ons huis! ik zal blij zijn als de nesteldrang komt, dan leven we weer in een wat schoner huis, hihi!

Ik ga zo maar eens verzinnen wat te gaan eten. Fijne avond meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-05-2011

madelief,
ik snap dat je toch erg op kijkt tegen woensdag.
toch de 20 weken echo! je bent gewoon al op de helft.
dit is dan misschien nog wat de onzekere helft die je net bent gepasseerd.
weinig gevoel in het begin en een hartslag die je niet altijd kon vinden.
vanaf nu ga je de kleine steeds meer voelen! dat zal je misschien ook meer gerust stellen.
en wat meer rust, dat zal je ook zeker goed doen.

laura.
de ongi wil niet helemaal doorzetten zie ik.
misschien toch een kans? ik ga het hopen.

tam,
je toeterd maar hoor! misschien dat ik m kan horen haha
je zit al op 37 weken. wat snel!
heb je alles al klaar voor de kleine dame?
en hoe zijn jullie er zelf onder? er helemaal klaar voor?

hier eindelijk op 12 weken.
stelt me toch wel wat meer gerust.
toch luister ik wel elke 2 dagen even snel of ik wat kan vinden.
hier toch een emotioneel weekend gehad.
heb niks gedaan aan koninginnedag. ben wel even bij mijn mannetje op bezoek geweest.
even een kaarsje branden.

vandaag een dagje niks doen, uitslapen, uitgebreid douchen en een beetje op de bank hangen.

hoe was jullie weekend meiden?

ik ga even wat eten, x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-05-2011

En de ongi zet nog steeds niet door... De ovutest lijkt ook weer lichter te zijn dus mijn ei is gewoon echt foetsie!! Dit vind ik wel hatelijk hoor zo'n verwarrende cyclus! En ik kan me ook totaal niet voorstellen dat het stiekem wel raak zou zijn want ik voel helemaal niets!!! En bij beide zwangerschappen was ik me een partij moe... Nu ben ik ook wel moe maar dat komt puur omdat het best intens is met semmy dus het is niet de zwangerschapsmoeheid zeg maar. Nou ja... Het zet denk nog wel door en dan gaan we op naar de volgende ronde!

Cyn gefeliciteerd met de 12 weken!!! Erg fijn!!! Das de eerste mijlpaal!! Op naar de 20!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-05-2011

madelief; haha, begint de zw-dementie nu al dan? Maar je hebt nog tijd om datr stuk op te halen voor de
wagen.En lekker alles schoonmaken. Kan je zo van genieten toch als het weer schoon is dan.
cyn; alles staat klaar hier hoor. Dus daar zal het niet aan liggen. Het is dubbel. Ik heb er zin in: klaar
om dit meisje op de wereld te zetten, maar ben ook zo bang. Bang dat er iets mis gaat...
Mijn weekend was rustig. Kan niet veel meer. Mijn man is lekker de rommelmarkten afgeschruind en mei-markt
...dat lukt me echt niet. Maar dan had ie wel lekkere aardbeitjes bij voor me hmmm.
laura; geen bloed geeft moed! Maar snap je wel...Ik heb nooit met die ovu-testen gewerkt dus weet het ook
niet zo.
Hier: vandaag controle gehad. Alles prima voor alsnog. Ze is er klaar voor. spannend! Als ze deze week niet
komt maakt ie voor volgende week een afspraak. Dus wie weet? Zijn er nog dames met datums? haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-05-2011

Jaaaa ik denk op 12 mei!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-05-2011

dan ga ik voor 10 mei


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-05-2011

Net voor de zekerheid een zw test gedaan maar zoals ik wel wist niet zwanger. Er achteraan een ovu test gedaan en die leek nu wel weer donkerder dan gister... Pfff snap er niks van zeg!! Nou ja zolang er geen ongi is klussen we gewoon door!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-05-2011

@ Cyn,
Zo herkenbaar wat je schreef, dat je je af en toe voor je kop kunt slaan als er tussendoor van die leuke dingen gebeuren en je geniet.
Een soort van schuldgevoel komt dan naar boven he. Zo van het is nog maar zo kort geleden, hoe kan je dan nu al genieten van andere dingen. Dat je uberhaup kunt lachten om iets.
Zo herkenbaar. Maar ergens ben ik wel blij dat we toch weer kunnen genieten van de kleine dingen, ondanks het grote verdriet.
Dat verdriet zal er altijd en eeuwig blijven, zolang als we leven. Maar we moeten toch door… ik denk dat onze engeltjes graag zouden willen dat we weer genieten van het leven.
Maar ook dat we hun niet vergeten. Wat natuurlijk nooit zal gebeuren!

En je heb het over dat liedje van jan smit. Ja ook bij mij maakt dat veel los.
En ik werd juist een beetje boos dat hij zijn dochtertje een engel noemde. Wees blij dat ze geen engel is denk ik dan!
Ik kan ook een beetje boos worden als andere mensen hun kindje een engeltje noemen. Nee, mijn kind is een engel. Jou kind is gewoon een kind… wees daar blij om…
Maar goed, andere zijn zich daar natuurlijk niet bewust van.


@ Madelief,
Ja de reacties van de familie was zo mooi. Vind zo bijzonder dat bijna iedereen een soort van voorteken heeft gehad. ja en nu mijn zus nog, dan is de familie helemaal compleet ( voor zover dat kan zonder onze Kaylash )
Ja wat je zei dat gevoel ken ik ook. Lichaamelijk gaat het goed, geestelijk wat minder….ik denk dat dat heel de zwangerschap zo zal blijven…
Over 2 dagen heb jij de 20 weken echo he!!! Wat spannend meid! heerlijk naar jullie kleine kijken!
Ik kan ook niet wachten tot de volgende echo! Wil zo graag de kleine weer zien bewegen en zwaaien.

Ooh grappig ik lees dat je moeite heb met bikinilijn scheren en tenen lakken…mmhhh… ik kon dat soort dingen nog wel met 20 weken…hahaha…
Ooh en ik lees dat jullie weekeind naar je ouders gingen en een kinderwagen gingen kijken. Is het wat? Ook die zankleurige van joolz klinkt idd mooi!


@ Maria,
Ik heb die post waarschijnlijk gemist, waar je verteld over kleine Matilda, wiegend in je armen…ooh waw…raak helemaal ontroerd door dat beeld…
Ja…dat is waar wij allemaal hier zoo naar verlangen he. Oohh…kan niet wachten tot het zo ver is…

@ Kim,
Oooh meid ik heb echt ademloos je bevallingsverhaal zitten lezen! Ik voelde bijna wat je gevoeld moet hebben.
Kreeg echt tranen als ik er aan denk. Et ging dus even wat stroef maar daar was dan jullie lieve kleine huilende Ties! Wat een rijkdom!
En je heb ook veel aan Giel* gedacht, maar wat ben ik blij dat de vreugde overheerst! Geniet lekker van je gezinnetje! Dit hebben jullie zooo verdient! Na alles wat er is gebeurd.
Wat een rijkdom is dit dan he!
Wel jammer dat de borstvoeding niet op gang kwam. Kan het niet alsnog komen? ( ik weet niet precies hoe dat werkt hoor)
Maar ik ben zo blij dat jij een gelukkige kraamvrouw bent!

Oh en je vroeg of ik moeite heb met de andere verloren zakjes. Nee helemaal niet joh. ik heb me vanaf het begin af aan niet gehecht aan die lege zakjes. Heb me alleen gefocust op dat ene hartje wat we zagen kloppen. En heb vurig gehoopt dat iig dat hartje bleef kloppen. Als er meer kleintjes erbij zouden komen zou ik absoluut heeel blij zijn!
Maar omdat er bij de 2 eerste echo’s geen bij kwamen heb ik me alleen gehecht aan die ene kleine. 1 vind ik al een geschenk. meer was ook welkom maar ik vind het niet erg dat die er niet meer zijn.
Ja ik probeer hier idd net als de rest ook vertrouwen in te houden dat het goed komt. Ene keer gaat dat goed, maar de andere keer is vertrouwen echt heeeeel ver te zoeken!


@ Tam,
Volgende mama!!! Nog 20 dagen lees ik vandaag! Yeeeh!
Wat een kanjer is je man toch, ik ben al vader! Prachtig dat hij dat zo trots zegt. Wat zul je trots op hem geweest zijn!
En ja ik denk dat zusje nu de tomtom aan et instellen is. Hihi.


@ Laura,
Nog geen ei meid??

@ kersje,
Hoe is het meid? en met de kleine uma!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-05-2011




Hier een beetje verdrietig. Tante van mijn man is zojuist overleden. Terminaal kanker.
Wat een lieve vrouw was ze toch. Heel apart, op de dag dat Kaylash geboren is heeft zij te horen gekregen dat ze kanker had en ongeneselijk ziek was.
Nu 8 maanden later, ook op een maandag is ze overleden. En ik mag niet naar haar crematie. In mijn cultuur mogen zwangere vrouwen niet naar dergelijke gelegenheden..ppff....

Zo tis weer half 6. Heel gauw naar huis.
Ga morgen weer verder lezen en reageren meiden!

Veel liefs,
Devika




mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-05-2011

Jeetje Devika wat heftig!! Gecondoleerd meissie!! En wat vervelend dat je nu nie nog een laatste keer afscheid mag nemen... Heel veel sterkte!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-05-2011

He meiden,

Devika, wat droevig zeg. En eigenlijk maar zo kort ziek geweest. Naar dat je nu geen afscheid kunt nemen, maar in je gedachten ben je er wel bij, toch? Ik lees je stukje over engelen. Ik kan je opvatting volgen, maar ik heb wel het gevoel dat kinderen die wel op de aarde blijven ook engelen kunnen zijn. Voor mij wel in ieder geval. Dat is ook iets waar wij waarschijnlijk naar gaan verwijzen op het geboortekaartje van deze uk. Maar goed, dat is iets persoonlijks denk ik.

Ja, kinderwagen is gekocht! Echt leuk en spannend. Als ik die zie staan is het ineens zo echt. Zo gek dat het misschien nu wel gaat gebeuren. Ik hoop het zo...

Hihi, die bikinilijn en teennagels gaan nog wel, maar ik ben echt ineens zo dik! Die buik is er echt uit geplopt. Ik vrees dat als het zo door gaat, dat ik over een week of 3 echt een olifant ben....

Ik ben blij om te lezen dat je geen gevoel hebt op gebouwd voor de lege vruchtzakjes. klinkt gek misschien, maar ik ben er echt blij mee. Dat zou je ook weer als verlies kunnen ervaren. Maar je focus is super sterk! Die kleine groeit en dat is inderdaad al een wonder! Zo mooi!

Tam, wat spannend! Jullie geven haar nog een week de kans om zelf het startsein te geven, daarna krijgt ze een duwtje! Ja, ik had al een datum genoemd volgens mij.... Wat had ik nou gezegd? had jij een lijstje bij gehouden? Volgens mij had ik de 9e gezegd? Of is dit ook weer een gevalletje zwschdementie?

Laura, jij wordt een beetje voor de gek gehouden door je ei zeg! Nu ineens weer een donkerder streepje. Pfff... wat moet je daar nou weer van denken?

Baal trouwens een beetje. De geïnteresseerden in ons huis die zeiden een bod te gaan doen, al 3 keer zijn wezen kijken en een aankoopmakelaar hadden ingeschakeld hebben een ander huis gekocht. Omdat dat dichter bij de supermarkt is.... Pffff.... Dat hadden ze eerder kunnen weten. En trouwens, er zit er een hier aan het einde van de straat! Op 20 meter lopen. Maar goed, dat is niet een enorm grote. Nou, ik baal, maar hier is echt niets aan te doen. Afwachten tot er nieuwe mensen komen....

Ik ga koken, ik heb net asperges mee genomen uit Duitsland waar ik was voor mijn werk. Lekker vers, heb er zin in!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-05-2011

oh davika, wat ontzettend sneu meid. gecondoleerd. En je voelt je dan idd machteloos als je niet langs kan. MAg ik vragen waarom dat is? Gewoon uit intresse? Gezondheid is toch een kostbaar iets he meiden.

laura; tja...doorklussen kan geen kwaad, maar kan je voorstellen dat je je ei toch wel eens wilt vinden.

madelief; jammer van je huis....wat is 20 meter nu?!? tsss.
Eet lekker vanavond meid met je asperges.

Hier; vanmorgen inwendig onderzoek gehad. Bleek al 2 cm ontsluiting te hebben dus het begin is er haha, maar dat is wel normaal met een 2e en zegt niks.
Nu wel wat krampjes dus ze reageert er wel wat op. Ik zal de lijst eens opzoeken. Iemand had 8 mei en iemand 9 mei en laura 12 mei. Zal nog eens terugkijken anders.....want we moeten wel onze wall-of-fame bijhouden aangezien er al 2 goede gokken zijn geweest hiervoor.
En ja........gek hoor dat het dus nog maar even duurt. Komt ze niet vanzelf dan dus ergens volgende week............spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-05-2011

tam, wat spannend dat het nog maar een weekje kan duren.
en die week zal helaas heel langzaam voorbij gaan. (denk ik)
oh meid wat is dat spannend!

madelief,
wat vervelend van het huisje joh.
waar mensen wel al niet om kunnen zeuren he.. 20 meter lopenn...
haha zie net staan dat je over een week of 3 net een olifant bent.
hoe moet dat de weken erna wel niet zijn dan haha

laura,
balen van de test die negatief is.
maarja, met een verstopte ei kom je niet ver..
ik heb inderdaad zelf ook nooit met ovu testen gewerkt., maar klinkt wel raar dat ze zo veel verschil geven.
nu weer wat donkerder dan gistern?
maarja, zolang er geen ongi is...

maria,
hoe is het met jou en de kleine matilda?

kersje?
hoe is het met je buikje?

kim,
hoe is het met de kleine Ties? kan je lekker van hem genieten?
en hoe zit het nu met bv? of is het nu alleen maar flesvoeding?
hoe reageert dana op dr kleine broer?
giel* zal trots op jullie zijn! weet ik zeker

devika,
gecondoleerd meid. wat een vervelende periode.
en balen dat je niet mee kan om afscheid te nemen.
tam vroeg er volgens mij ook al naar, maar ben wel benieuwd wat daar de reden dan van is.

en ja, de engeltjes...
die hebben wij!
mensen beseffen dat vaak niet. dat is waar.
ik was er voorheen ook niet zo mee bezig, had er nooit eerder over gedacht eigenlijk.
helaas moet je het zelf meemaken tot je het beter beseft.

hier de buren ook van de week bevallen.
naja, afgelopen woensdag.. bija een week geleden.
een meisje, ondanks dat ik het zelf moet missen, ben ik wel erg blij voor ze.
af en toe kan ik er zo raar op reageren.
zwangere mensen (met name die ik niet ken) moet ik niks van hebben.
en baby's ... ja, ik moet ze niet zomaar vast houden, maar van een afstandje bekijken gaat prima.

meiden ik ga eten,
ventje is bezig met gehaktballetjes... mmm.. oma's recept,
is het enige wat hij echt goed kan maken ;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-05-2011

ik lig eingelijk al in m'n trainingsbroekje gesetteld op de bank..
maar krijg net het blad "wij jonge ouders" binnen.
ik blader 'm vaak even snel door, maar was toch wel even afgeleid door een bepaalde tekst.
een verhaal van iemand die d'r kindje moet missen.
toevallig had ik het er nog over toe ik het binnen kreeg, dat er altijd "goeie" verhalen instaan.
in deze dus niet... doet me toch weer even terug denken aan alles.

gisteravond keek ik het programma extreme home makeover.
dit kijk ik eingelijk nooit, maar gisteravond een keer wel.
en ja hoor, het ging over een vrouw die foto's maakte van (zieke) kindjes
een soort van make a memory. en natuurlijk kwamen er genoeg verhalen boven van ouders die een kindje miste.


nou dames,
ik ga verder met de folders. even iets bekijken waar ik niet over na hoef te denken.
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-05-2011

cyn, dat denk ik ook vaak....er staan alleen goede verhalen in. Als het goed is zal ik hem dan ook wel binnenkrijgen een dezer dagen. ALtijd heftig die verhalen. Sinds haar dood mail ik zelf mee met een mailinglijst waar ouders op zitten die hun kindje verloren hebben. Mensen komen en gaan daar...net in hoeverre ze behoefte hebben. Maar elke keer als er iemand bijkomt en ik het verhaal lees merk je weer zo: je bent niet alleen........................helaas!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 03-05-2011

Hier even snel, want ik heb ook nog geen datum gezegt volgens mij.
Heb niet echt een ingeving, maar vind 05-05-2011 wel een mooie!
Dus ik hou het op de 5e:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-05-2011

hey goedemorgen allemaal! :-D

Devika, gecondoleerd meid, wat verdrietig zeg! en wat vervelend voor je dat je niet naar de uitvaart kan....dan moet je op je eigen manier afscheid nemen he? hoe gaat het verder met je?

Tam, ik gok op 11 mei! :mrgreen: Wat heerlijk te horen dat thuis alles klaar staat, dat vind ik een ontroerend beeld, ik zie het zo voor me. Ja, tuurlijk ben je bang, dat zou ik ook zijn! ik begrijp het heel goed. Vorige keer kwam het ook zo uit de lucht vallen, het heeft je toen echt overrompeld....ik kan mij daardoor echt voorstellen dat het voor jou nu heel spannend is te bevallen, en te zien dat je kindje het goed doet en goed blijft doen.
Maar al 2 cm ontsluiting! ben zo benieuwd wanneer het gaat starten!

Cyn, ja, het is confronterend dat soort dingen op tv en in magazines te lezen. Wat er gezegd wordt is vaak zo herkenbaar, ik geloof echt dat bijna eke moeder hetzelfde voelt wat dit aangaat. Wat goed te zien dat je de 12 weken over bent! hoera!!!! :-D dat is dan weer een klein stapje verder he?

Madelief jij bent de 20 weken over! jeahhhh! :-D jemig de pemig wat gaat dat snel zeg. Deze week je 20-weken echo, willen jullie het geslacht weten eigenlijk?
En een mooie kinderwagen gekocht, leuk!, ik weet nog dat ik de eerste dag dat ik hem in huis had steeds rondjes in de huiskamer heb gelopen...hahaha! ik voelde mij zo trots en blij ermee.

Lieve Kim, ik moest helemaal huilen om je bevallingsverhaal! pfff! wat een klus, moest je nog helemaal naar het zh om dat de laatste centimeters niet vlotte...jeetje. Je hebt wel al je kracht erin gezet toen het een ok dreigde te worden he? zo knap van je! Je hebt het als ik het zo lees echt heel goed gedaan, ik ben zo trots op je! :-D
En hoe gaat het nu? lichamelijk zal je nog wel aan het herstellen zijn, heelt het goed? en de aambeien? wordt dat minder? Ik vond de foto's van Ties prachtig! wat een heerlijke gezonde grote jongen is dat. Hij woog op 5 gram na net zo veel als Matilda! :mrgreen: grappig he?
Nu is kraamzorg allang weer weg, krijg van familie hulp of is manlief nog thuis?
Nou, ik denk veel aan jullie de laatste weken, ben zo enorm blij voor je dat het gelukt is en je een gezonde zoon in je armen hebt gesloten. Wat een jaar was het he? daar moeten we zeker nog van bij gaan komen.....maar eerst lekker genieten van je mooie knul en je prachtige dochter.

Lieve kersje, hoe is het met je meid? ik heb ook veel aan jou gedacht afgelopen week, nu ruim 28 weken alweer. Hoe is het met de migraine? hopelijk is het niet meer op komen zetten. Ik heb migraine als ik te veel stress heb, is dat bij jou ook?
Nou, ik hoop dat het goed met je gaat en je niet over loopt in het werk (en als dat wel zo is gewoon iets minder gaan werken!) Zorg goed voor jezelf he?

Laura, wat een raaaaaaare cyclus heb jij toch nu! :? heb je vandaag al een ovutest gedaan?

Hier gaat het verder goed, Matilda haar eerste Koninginnedag inderdaad! :-D ik ben 'smorgens met een vriendin de stad in gegaan en 'smiddags met manlief en baby. Ik heb mooie kleertjes, boeken en speelgoed voor haar kunnen kopen...heel leuk.

[Afbeelding: ml4exi.jpg][Afbeelding: 2m3l4bo.jpg]

nou, ik ga haar even in bad doen. Tot later allemaal!

Liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

Dank jullie wel voor de condoleances. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik niet kan gaan. Gelukkig ben ik vorige week nog op het laatste moment nog even langs die tante geweest.
Ze was toen nog bij en ik heb uitgebreid met haar kunnen praten en afscheid nemen. Heb haar ook verteld dat ik weer zwanger ben. Ze was heel blij maar wist het al.Ze had een “boodschap”gekregen. Hoe bijzonder!
Oh ja waarom zwangere vrouwen niet naar dergelijke gelegenheden mogen gaan is ( volgens Surinamers/Hindoestanen) omdat het daar zou wemelen van de dolende geesten/zielen.
Ik en vooral mijn ongeboren baby zouden vatbaar kunnen zijn voor slechte invloeden. Of het echt kwaad kan weet ik niet, maar ik doe het niet. Dit is iets waar mijn beide oma’s voor waarschuwen dus daar luister ik wel naar.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

@ Madelief,
Wat fijn dat de angelsound je zo gerust stelt. En morgen de 20 weken echo he! Yeeh!!
En je kijkt uit naar het einde van je zwangerschap. Hier nog een! Duurt mij veeels te lang! Ppff.. als ik denk hoe lang ik nog moet..
Het voelt nu echt alsof ik nooit ben opgehouden met zwanger zijn. maar goed, geduld is een schone zaak.
En je heb beginnende last gehad van nesteldrang. Hihi. Heerlijk toch je huisje zo opknappen. Ja ik zit ook op die drang te wachten eerlijk gezeg, haha.
En heerlijk dat jullie de kinderwagen al in huis hebben. wat een fijn gevoel is dat he. Die van ons staat op zolder. Vind em zooo mooi.
Wij hebben een crèmekleurige van Stokke. Ooh kan niet wachten tot mijn kleintje daarin ligt en ik lekker lange wandelingen met hem/haar kan maken.
Haha, je bent ook blij dat ik geen gevoel heb bij de lege zakjes. Ja ik ook echt hoor! Wat er niet is daar kun je ook niet aan hechten denk ik dan he!
Ik zou het wel verschrikkelijk gevonden hebben als daar wel eerst kloppende hartjes te zien waren en later niet meer. Maar goed, gelukkig is dat niet zo.

En wat vervelend van jullie huis en de kopers die hebben afgehaakt. Hopelijk komen er idd gauw nieuwe mensen langs!


@ Cyn,
Aaahh je zit op 12 weken! Heerlijk de eerste trimester is voor bij voor jou!
En je buren zijn bevallen. Ben zo blij dat je daar niet al te verdrietig van wordt.
Ooh en je las de wij jongen ouders. Ja het valt mij ook op dat in die boekjes de laatste tijd ook vaker dat soort verhalen zijn…
Vorige week, aflevering van greys anatomie. Een van de dames kreeg een auto ongeluk. De baby moest veel te vroeg gehaald worden.
Omg! Dat beeld was echt heel confronterend. Heel klein mini meisje. Voor mijn gevoel was ze net zo klein als Kaylash. Ze werd ook zo beademend etc.
Ppffff…

@ kersje,
Ik mis je hier hoor meid. Alles goed verder?

@ Laura,
He meid, is het geen idee om langs de huisarts te gaan?
Wat jij heb had ik in het begin ook. Voor mijn 1e zwangerschap, heb 1 jaar lang een verwarde cyclus gehad. 1x medicatie gehad om een optrekkingsbloeding op te wekken.
Toen ging het even goed, toen weer van slag. En paar maanden later was het toch raak. Achteraf bleek mijn verwarde cyclus te komen door een trage schildklier.
Voor mijn 2e zwangerschap ben ik ook weer medicijnen gaan slikken voor mijn trage schildklier. Daardoor werd mijn cyclus normaal.
En nee, dat wil niet zeggen dat jij dat ook heb hoor. Bij mij dachten ze voor de trage schildklier ook aan pcos. Maar dat was het dus gelukkig niet.
Maar wat ik wil zeggen is, toch maar ff naar de huisarts. Dan heb je ook meer zekerheid he.

@ Tam,
Ik lees dat je toch bang bent dat et mis gaat. Dat zal echt niet gebeuren! Dit kleine meisje zal blijven en jullie lekker het leven zuur maken met haar attitude!
Oooh ik lees dat je gisteren 2 cm ontsluiting had! Hihi! Het is begonnen! Yeeeh! Ik zei 8 mei he! Moederdag!!! Wat zou dat een mooi cadeautje zijn he!!

@ Kim,
Hoe is het met jullie gezinnetje? En de kleine Ties? Slaapt ie lekker door savonds? Wat een heerlijk mannetje is hij toch. met van die lekkere wangetjes! Jummie!

@ Maria,
Ja ik vind het erg, maar op mijn manier heb ik vorige week al afscheid van die tante genomen. Het is goed zo.
En ooh wat een mooie foto’s weer van Matilda! Wat heb je toch een beeldschone dochter! En zo lief helemaal in het oranje! Wat een schatje is ze toch!
En je heb lekker voor haar geshopt lees ik . heerlijk!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

Tam ik heb ff een lijstje gemaakt. Hihi. :-D
Kim: 5 mei
Devika: 8 mei
Madelief: 9 mei
Cyn: 10 mei
Maria: 11 mei
Laura: 12 mei


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

is deze niet schattig!!! heel lang gezocht naar zo'n lampje. wil ik graag hebben voor de babykamer. en dan met Kaylash zijn knuffeltj in het mandje.
alleen mag ik em nog niet kopen van mijn man... niet te voorbarig zijn zegt ie... Sad

[Afbeelding: 7016_1_original_1.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-05-2011

Niet te voorbarig zijn? Confusedhock: Ik zeg niet te pessimistisch zijn! dit kleintje gaat er komen!
Dus kopen die lamp! :-D:-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

haha Maria! je hebt ook helemaal gelijk! hihi.
misschien dat ik em toch stiekem ga kopen. hahaa:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

Ict collega die laats vader is geworden vroeg net of ik live beelden van zijn kleintje wilde zien. Zoooo lief klein mannetje heeft ie!
Helemaal vertederend om te zien. En nee, ik voelde me niet verdrietig. Vond het juist heel leuk om te zien. Ik heb wel iets met de baby’s van mijn collega’s.
Ik ben namelijk altijd de gene die de kadotjes namens iedereen uitzoekt. Dan krijg je ook een soort van band met de kleine.
Any way, hij had dus een camera boven het bedje van zijn zoontje hangen. Ik weet dat mijn man ook met dat idee rondloopt. Ooh ik had me bijna versproken!
Niemand op et werk weet et nog. Volgende week wil ik het vertellen. Dan zit ik op 12 weken.
Weet alleen nog niet hoe.

Hoe hebben jullie het trouwens op je werk verteld?



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-05-2011

devika, gewoon kopen die lamp!
vind het een mooi idee met het knuffeltje van kaylash erin.
ik inderdaad eindelijk over de 12 weken grens.. en jij volgt ook snel.. nog een weekje!
ik zie dat je volgende week op het werk wilt vertellen over je zwangerschap.
hoe ik het heb gedaan, heel simpel ik heb het bij het teamoverleg gewoon in de groep gegooid. had ik meteen mijn vaste collega's bij elkaar. heb het niet op een speciale manier gedaan. ben je dat van plan?
wat bijzonder om te lezen wat de reden is waarom jij niet naar de uitvaart mag van die tante.
vind het wel mooi hoe je verteld dat je vlak voor haar overlijden al een beetje afscheid hebt genomen.
en dat je haar nog heb kunnen vertellen van de zwangerschap.

tam,
wat had je een mooi gedichtje uitgezocht trouwens.
ik zie het lijstje met de data dat de kleine dame vanaf donderdag mag komen.. haha


maria, wat een leuke foto's van matilda. echt een mooie meid!

nou, hier het uwv aan de lijn gehad, volgens mij was ik een beetje kortaf.....
maargoed, moeten ze me ook maar niet zo vaak bellen.
binnen 5 minuten was het gesprek klaar, nu weer 6 weken rust haha.
morgen naar de bedrijfsarts. ik ben benieuwd wat die te melden heeft.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2011

@ Cyn,
Ja ik wil dit lampje echt heel graag. Toen wij vorig jaar een begin maakte met de kamer van Kaylash zag ik dit lampje in een boekje.
Overal op internet gezocht maar kon em nergens vinden. Nu blijkt ie gewoon te koop bij babypark.
Ik wil zo graag aan de slag met de babykamer. Maar mijn man is daar zo huiverig voor. Bang dat et weer mis gaat.
Nu hebben we afgesproken dat ik een moodboard ga maken in onze slaapkamer. Zo kan ik alvast alle ideeën verzamelen wat ik wil doen in de babykamer.

Oh ik weet nog niet hoe ik het ga vertellen. We hebben nooit gezamenlijk meetings dus dat kan niet.
Ik ben laats jarig geweest. Maar had nog niet getrakteerd. Ik had mijn collega’s beloofd dat ik een surinaamse hapje zou maken. Maar is er niet meer van gekomen.
Nu wil ik volgende week pasteitjes meenemen. En dat uitdelen. Met een rose en een blauwe kokosschuimpje erbij. Hopelijk snappen ze het dan.
We zitten hier maar met 13 man, dus zoveel is het niet.

En wat vervelend dat de uwv zo vaak belt. Ja doe maar lekker kortaf. Dat zal ze leren! haha


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-05-2011

Lieve Madelief, heel veel succes morgen!!!!! ik zal aan je denken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-05-2011

Hey lieve meiden,

Ik heb verder niets terug kunnen lezen, maar wilde toch nog gauw even tegen Madelief zeggen dat ik aan je zal denken vandaag! Heel veel succes bij de 20 weken echo, meid. Weer een mijlpaal.

O, en Tam, ik denk 14 mei :-)

Ik moet nu weer gauw naar mijn werk (maar morgen ben ik vrij t/m maandag, jippie! Kan ik weer komen buurten bij jullie, hihi)

Liefs voor jullie allemaal,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

Madelief heel veel succes vandaag bij de 20 weken echo! Geniet ervan!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Madelief veel plezier met de 20 weken echo!!!! Laat ons weten hoe het was he?!

Ik ga nu naar mijn werk... Bleehh een extra half dagje maar ben strontberoerd... Zal blij zijn als het vijf uur is...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-05-2011

madelief, ik denk aan je vandaag


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

Laura, hoe is het met je cylcus?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-05-2011

He meiden! ben thuis!

Alles was goed! Pfoe, wat duurde dat lang! 3 mensen om mijn bedje en elke milimeter is opgemeten. Maar alles ziet er goed uit en de groei loopt keurig op schema voor de datum van 18 september. Helemaal opgelucht dus.

Enige was dat ze van het hartje wel een deel kon zien. (ofwel alle aders sloten op de juiste plek aan, kleppen werken goed, kamers zijn zoals ze horen) maar doordat ik wel een speklaagje heb en de baby er niet goed voor lag, kon ze niet met 100 % zekerheid zeggen dat er nergens een piepklein gaatje in de wanden zou zitten. Ze zei: die kans is enorm klein, maar ik moet het zeggen. Nog even met vriendin overlegt die VK is en die zei: dat hoor ik wel vaker. Ze dekken zich altijd in bij dingen die ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen. Maar die kans is nihil.

Dus voor 1 keer maak ik me daar niet druk om. Op de een of andere manier ben ik er zeker van dat het goed is met de kleine. Hij/zij lag lekker te schoppen. Mijn placenta ligt wel aan de voorkant, dus het kan zijn dat ik het allemaal wat later voel. Ach, ik ben al blij met alles wat ik voel!

We zijn het inderdaad lekker gaan vieren met een taartje!

Moet zeggen dat ik er echt niet van heb genoten. Wat was dat spannend zeg. Echt alles werd opgemeten en die 3 overlegden de hele tijd en die termen zeggen me weinig dus, dan denk je: wat betekend dat? Tot het einde toen ze zei: alles is goed, de kleine groeit goed en we hopen dat je nu wat meer ontspannen de rest van de zwangerschap door komt, was ik opgelucht. Barstte in tranen uit. Ben zo blij!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Psssttt hebben julle het grote nieuws al gehoord???


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Madelief!!! Wat goed dat het er goed uit zag!!! Wa een opluchting ! En dat van het hartje werd bij ons ook gezegd hoor maar ze zeiden ook honderd keer dat ik me er vooral geen zorgen om moest maken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-05-2011

Madelief wat fijn zeg! :-D:-D:-D:-D jeahhhhhh!!!!!!!!!!!!
En weten jullie het geslacht van de baby?


en Laura....welk groots nieuws? :? je maakt mij wel nieuwsgierig hoor....ben je zwanger??:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

Ooh Madelief, wat een opluchting dat alles goed is gegaan! Yeeeh!
En idd daar hoef je niet van wakker te liggen hoor, dat ze net dat kleine beetje niet gezien hebben. Met jullie ukkje zit het helemaal goed.!
Geniet daar lekker van hoor! Ben echt blij te horen dat je zekerder voelt nu! Goed zo hou dat vast!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

Laura!!! Kom terug!! Welke nieuws???? Kom terugggg!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Hahahaha nee niet zwanger...

Kijk maar op de Hyves van tam... Dat zegt genoeg he?! Maar weet niet of ze het erg vindt als ik de info al doorbrief hier...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

ooh K!! ik kan niet op haar hyves... Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-05-2011

Waaahhhhhh!!!!!!! Geweldig!!!!! Tam, de digitale tamtam heeft ons bereikt!!!! Gefeliciteerd!!!! oh, wat ben ik blij voor jullie!!!!!


x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-05-2011

whhhhaaaat????? ik kan ook niet op haar Hyves! pb mij even Laura!!! of Madelief!!!
ooohhhh is ze bevallen???? jaaaaaaaahhh?????? :-D:-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-05-2011

bevallen? yeeeeehhhh!!! hiep hiep hoeraaa!!!!
whahahah, niemand heeft het deze keer goed geraden! :-Dhahaha!
maar dat geeft niets, et blijft leuk!!! joeehoeee!:-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Ik ga even aan tam vragen of ze het zelf neer wil zetten of dat ik het mag vertellen... Het is een mooie naam iig en het gaat goed met ze! Ze moeten alleen nog een paar dagen blijven, denk door de keizersnede...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-05-2011

madelief,
wat een goed nieuws! een hele opluchting.

laura,
het eerste wat ik dacht was dat je zwanger was... haha
maar tam bevallen? ooohhhh..
verdorie, ik heb dr niet op hyves!

ooohh ik ben zo benieuwd!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Nee nog steeds niet zwanger Hihi maar dat geeft echt niet. Ik ben in de wolken door het mooie nieuws van tam! Kheb foto's op der Hyves gezien en het is een prachtige meid!!! Kheb gevraagd of ik meer mocht zeggen maar nog geen reactie... Dus ik zeg nog even niks.. Sorry meiden... Maar eerlijk het is een plaatje om te zien en een mooie naam. Ik hoop dat ze snel kans ziet om zelf het neer te komen zetten!

Hoe is het verder met deze topmeiden? Ik lig nu lekker in een heet bad en ben nog steeds niet ong. Kheb de hoop op een zwangerschap deze ronde laten varen en we zien het allemaal wel.

Maria meissie wat een prachtige foto's ook van jouw kleine meid in der oranje pakje!!! Heerlijk om te zien!!

Kim hoe gaat het met jullie en de kleine ties? Hoorde de meiden over het geboortekaartje maar ik heb hem niet... Had ik mijn gegevens niet aan je door gegeven?... Ben wel heel nieuwsgierig...

En de rest van de dames, hoe is het met jullie?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-05-2011

dan wachten we nog even op toestemming haha.

ik ben vanmiddag naar de arbo geweest.
wat een topvent.
er liep weer vanalles mis, want volgens zijn systeem zou ik al zijn betergemeld.
maarja. hij liet mij vooral mijn verhaal doen en wist echt de gevoelige snaar te raken.
ik heb hem wel verteld over mijn zwangerschap nu.
ik heb aangegeven dat ik gek wordt van het uwv.
hij begreep me volkomen. gelukkig!
toen ik het had over de toekomst, wanneer ik mijn werk ga opbouwen.. zei hij dat het prima is zo.
hij zei dat ik maar eens rust moet nemen en dat dat goed was voor mijzelf maar ook voor de kleine in mijn buik.
hij zei dat het een zware en stressvolle zwangerschap gaat zijn, dus waarom nog meer op me dak nemen?
ben zo blij. ik ga dit overleggen met mijn leidinggevende volgende week en hoop dat we er wel uitkomen.

vandaag langs mijn schoonouders geweest. nichtje was jarig en vierde het bij opa en oma.
tegen 8 uur thuis.
ook meteen een rondje gereden in de auto van de buurman, die wil zijn auto kwijt en ik wil een nieuwe!
nog niet helemaal zeker maar wie weet..

ik ga mijn ventje wakker maken, die ligt nog even in bed want die mag de nacht weer in.

tam.. ik heb je niet horen toeteren, maar was natuurlijk niet thuis!
ik had de kleine dame nu nog helemaal niet verwacht haha.
dan zat kim het dichtste bij zeker, die had 5 mei toch?

oh ik ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat!
hoop dat we snel meer horen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2011

Cyn lekker dat je een goed gesprek heb gehad met de Arbo! Die gasten van het UWV kunnen ook zo zeiken!!! Maar ik heb veel aan ze gehad nadat ze eenmaal inzagen dat mijn ziektewet wel degelijk ook met deze zwangerschap te maken had en niet alleen met de vorige!!! Ze deden toen helemaal niet meer moeilijk en heb bijna vijf maanden thuis gezeten! Heerlijk hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 04-05-2011

Tam:Ik heb het al op hyves gedaan, maar hier ook nog een keer.
Gefeliciteerd meid!Ik ga er verder nog niet te veel over zeggen, we horen snel wat meer van je en dan maken we er weer een feestje van.

Madelief:Super goed meid...een goede echo!Een opluchting weer hé?
aat helemaal goed komen...nog een halve zwangerschap te gaan en dan heb je jullie kleintje ook in je armen.

Laura:Het kan goed zijn dat ik ergens een foutje heb gemaakt hoor...Dacht dat ik hem toch wel mee verstuurd had.Ik zal eens kijken of ik je gegevens nog heb, dan stuur ik hem morgen nog op.

Hier gaat het allemaal goed.Lichamelijk voel ik me super, ben alleen nog wel moe en mijn hechtingen zijn nog aan het herstellen.
Verder is Ties een heerlijk gelukkig en tevreden kindje en Dana begint ook steeds meer d'r draai terug te vinden, al nog wel een tijdje duren voor ze het allemaal helemaal geaccepteerd heeft.Het is ook niet makkelijk voor die kleintjes heel die veranderingen.
Het is wel verschrikkelijk druk 2 van die kleintjes en een heel geplan om alles gedaan te krijgen...of om ergens op uur en tijd te komen...pfff.
Ik blijf proberen om me regelmatig te laten zien hier...het zal in de loop der tijd wel makkelijker gaan.In de tussentijd ben ik volop aan het genieten ookal is het druk.
Ik hou jullie op de hoogte.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-05-2011

Nog steeds geen Tam hier? We zijn nieuwsgierig naar de kleine meid hoor Tam! En natuurlijk ook naar hoe het met jou gaat!
Kom snel! Hihi. Dikke kus!


@ Cyn,
Wat fijn dat je zo’n goede gesprek heb gehad bij de arbo! Heerlijk he als iemand je zo goed begrijpt en adviseurt.
Neemt et ervan hoor. Hij heeft gelijk, neem je rust! Wij weten allemaal hoe belangrijk dat is na zo’n verleden…

En is het wat geworden met de auto van de buurman. Hihi.

@ Kim.
Jij heb deze ronde gewonnen he. Je zat et dichtsbij de geboortedatum van baby Tam.
Wat fijn dat je je helemaal goed voelt! Zo kun je lekker genieten van de kleine en van jullie prachtige gezinnetje!
En geeft niets hoor als je niet altijd tijd heb om te schrijven. Vind maar eerst even je draai in jullie druk maar gezellig gezinnetje!
Komt helemaal goed allemaal!



Ooh ik krijg toch zo de kriebels van alle bevallingen hierzo! Ppff…kon ik de tijd maar versnellen!
Maar ik moet wel zeggen de bevallingen hierzo halen veel naar boven. Onbewust ga ik steeds de mijne terug beleven..
Pfff..ik hou er maar over op voordat ik hier in janken uitbarst.

Dikke knuffel voor jullie dames!
Xxx
Devika



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-05-2011

Ja het lijkt me behoorlijk druk met twee van die kleintjes... Maar wel heel leuk! Je blijft iig bezig haha!!

Verder niks te melden... Ben moe..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-05-2011

devika,
ik heb hetzelfde hoor, krijg helemaal de kriebels nu er gelukkig steeds meer meiden bevallen.
ik ben dan ook zo enthousiast dat ik mijn vriend erover vertel.
die kijkt me dan soms nog wel eens raar aan en vraagt over wie ik het nu weer heb haha.
ja, konden we de tijd maar wat versnellen he..

laura,
nu hopen dat jij het stokje overneemt van tam..
heb je nog wat van dr gehoord?

pff, ik heb even geen puf om verder te reageren.
ik ben zo moe!

tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-05-2011

hihi, ik heb dat ook! En dan denk ik: eerst Kersje, en daarna ben ik aan de beurt! Het lijkt als je het zo bekijkt al erg dichtbij omdat ik het gevoel heb dat Kersje al bijna gaat bevallen! Dat is natuurlijk niet zo, maar het helpt het allemaal in stukjes te zien! Maar wat Devika ook schrijft, ik zou de tijd graag versnellen!!!!

Kim, ondanks dat je moe bent en het druk is, klinkt je opgewekt! Fijn om te lezen!

Cyn, wat super van de arboarts! Dat zal je vast erg opluchten! Fijn hoor!

Laura, ga maar lekker relaxen! is je ongi nu trouwens doorgezet?

Hier weer terug van een dag werken. Schoot voor geen meter op door allerlei kleine dingen die tussendoor kwamen. Iedereen is super verbaasd dat ik weg ga, maar ik hoor eigenlijk ook van iedereen dat als ze zelf de kans zouden krijgen, dat ze zelf ook zouden gaan! Mijn nare gevoel van de laatste tijd is er dus bij nog heel veel mensen. Bizar. het geeft met wel het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Verder voel ik de kleine steeds meer en is mijn buik nu pontificaal aanwezig. Ben nog zo blij met de echo van gisteren! Ik hoop dat ik me zo blijf voelen. Ik tel wel in alles af: nog 4 dagen tot volgende afspraak bij de VK, nog 10 weken werken, nog 20 weken tot aan de uitgerekende datum. Pffff..... Nog zo lang allemaal!

Nou meiden, fijne avond!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-05-2011

Oooooohhhh, is Tam bevallen? Wauw, wat een geweldig nieuws! Ga zo direct even op Hyves spieken, haha! Gefeliciteerd lieve Tam!!!

Madelief, en jij gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!!!

Hier is het druk (te druk al te lang). Ik heb besloten om morgen en overmorgen rust te nemen, waarin NIETS moet. Lekker even bijkomen.

Dag lieve meiden, knuffels van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-05-2011

Nee ik heb nog geen antwoord van der of ik meer mag zeggen...
En nee nog steeds geen ongi te bekennen... Ben vandaag wel zooooo moe dat ik even dacht: zal het dan stiekem toch?! Maar dat lijkt me heel sterk... Ach klussen zolang we geen bloed zien toch?

Madelief weten jullie nu ook of jullie een dochter of een zoon krijgen???

Hier ook steeds wild enthousiast over de bevallingen enzo hier hoor! Vertel het ook tegen mijn mannetje en mijn mama! Voel me erg betrokken bij jullie!

Morgen gaat semmy voor het eerst uit logeren... Vet gek hoor al die spullen inpakken voor hem! Wij gaan lekker uit eten en naar het casino met vrienden! Leuk leuk leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-05-2011

Kersje, goed dat je vandaag en morgen rust pakt! Heb je lekker lang geslapen?

Laura, wat een leuk avondje hebben jullie voor de boeg! Semmy wordt vast super verwend en heeft het dan ook naar zijn zin. Waar gaat hij heen? Toch nog spannend bij jou dus, want dit is toch voor jou al een best lange cyclus? Misschien was dat beetje bloed dan toch een innesteling? Ik duim voor je!

Hier lang geslapen, maar op de een of andere manier maakt dat niet dat ik minder moe ben bij het opstaan. Maar goed, er zit niets anders op dan aan de slag te gaan. Ik moet iets afmaken en daarna: WEEKEND!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-05-2011

Goedemiddag lieve meiden,

Toen ik vanmorgen begon te schrijven, zat ik weer heerlijk aan de keukentafel met een kopje thee. En jullie raden het vast al: Uma scharrelde om me heen. Ze was lekker druk aan het doen en heeft vannacht weer wat speeltjes in haar waterbak gegooid (ja, ze zullen wel een wasbeurt nodig gehad hebben:mrgreenSmile. O, nu zit ze weer met haar waterbak te klooien…ja, hoor, weer een flinke plas ernaast! Kon ze het maar zelf opruimen, hè? Dat probeert ze overigens wel, hoor. Ze probeert het onder te graven, maar ja, waarmee hè? Het komt er dus op neer dat ze met haar pootje over het laminaat staat te schrapen, haha.:-? En nu staat ze weer heel lief naar me te knipperen met haar oogjes, ach, zo vergeef ik het haar meteen weer (zou ze dat weten)?
Maar wat een geweldig nieuws dat Tam bevallen is!!!:-D:-D:-D Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal (net als jullie natuurlijk). Ik heb al wat foto’s gezien op Hyves en ja, hoor, een huilbui volgde. Ik hou dat toch steeds niet droog! En dan te bedenken dat ik de volgende ben…Confusedhock: Maar dat duurt nog eventjes. Hoewel de tijd wel erg snel gaat: morgen al 29 weken en nog 6 weken werken tot mijn verlof! Mijn laatste werkdag is 17 juni. Ik heb bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik pas op 1 januari weer wil gaan werken. Ze gaat uitzoeken of dit mogelijk is (natuurlijk is het mogelijk, want eerder begin ik toch niet:twistedSmile. En dan voor 24 uur. Volgens haar moet ik minimaal 28 uur werken in deze functie, maar kan ik dat met ouderschapsverlof oplossen (dan kan ik ongeveer een jaar lang toch 24 uur werken en daarna zien we wel weer). Ik weet niet eens of ik hier wil blijven werken, dus…:-?

Tam, ik ben zo benieuwd naar je verhaal! Maar je hebt het nu ‘eventjes’ druk met andere zaken, dat begrijp ik. :wink: We zien je vanzelf weer verschijnen. Ik hoop zo dat je enorm aan het genieten bent (hoewel deze dagen vast ook heel confronterend kunnen zijn met herinneringen aan het verlies van jullie lieve Britt*). Ik hoop dat je snel herstelt en dan samen met man en kind heerlijk naar huis!
O, het geboortekaartje wordt net door de postbode gebracht! Prachtig kaartje, heel mooie tekst.

Kim, je zult het inderdaad wel heel druk hebben met twee van die koters, haha.:-D Fijn dat Dana haar draai weer een beetje begint te vinden. Wat een enorme verandering zal het voor haar zijn! Het gaat goed, hè, met kleine Ties? Wat een heerlijk ventje en wat lijkt hij op zijn grote zus! Ook een heel leuk geboortekaartje, trouwens, nog bedankt! Volgens mij had ik dat nog helemaal niet gezegd…En wat heb je hard gewerkt bij de bevalling! En dan ook nog naar het ziekenhuis, maar je hebt op eigen kracht de eindstreep gehaald, wat ben ik supertrots op je! :-D

Laura, wat spannend dat Semmy vandaag gaat logeren…Confusedhock: voor hem én voor jullie, haha. Waar gaat hij heen? Fijn dat jullie een gezellig avondje uit gepland hebben. En daarna lekker uitslapen? Wat raar van je onduidelijke cyclus. Maar nog steeds geen bloed, dus inderdaad gezellig door klussen, haha. En je bent moe…ja, je weet maar nooit Laura! Maar goed, ik zal je niet gek maken, haha.:mrgreen:

Madelief, volgens mij wilden jullie niet weten of jullie een zoon of een dochter krijgen, toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Hoe gaat het verder met je? En ja, ik ben de volgende die zal bevallen en dan volg jij…:-DJe bent aan het aftellen.Voor je het weet is het zo ver, meid. Hoe voel je je verder?
Wat fijn dat je de kleine steeds beter voelt en dat je buik zo lekker groeit! Haha, ik lees dat je verwacht er binnenkort als een olifant bij te lopen :mrgreen:. Mijn buik is al best groot…en heel rond (geen puntbuik), maar wel heel mooi naar voren, haha. Het lijkt wel of ik een voetbal heb ingeslikt! En volgens mij begin ik nu ook een beetje te waggelen (probeer ik niet te doen, natuurlijk, maar je houdt het toch niet tegen, hihi).
Wat ontzettend spannend moet dat geweest zijn, die 20 weken echo! Zeker als ze pas aan het eind zeggen dat het goed is…Sad Ik heb een hele brutale vent die altijd alles meteen vraagt als hij onbekende termen hoort, haha. Best handig, hoor, als je zelf op zo’n ziekenhuisding ligt met je buik bloot, onder de indruk van alle medische poespas!
Wat jammer dat de kopers van jullie huis zich hebben teruggetrokken…om de supermarkt !?!
Hopelijk komen er binnenkort echte kopers!



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-05-2011

Cyn, wat fijn dat het goed ging bij de arbo-arts. Dat scheelt toch weer stress, denk ik! Lekker rustig aan doen, hoor. Ik wou soms ook dat ik niet 32 uur hoefde te werken. Ik merk dat het best zwaar is. ’s Avonds ben ik dan ook niet veel meer waard. :-?
En jij bent al bijna 13 weken, wat heerlijk! Je bent moe. Ben je ook nog veel misselijk?
Ik lees over het verhaal in dat tijdschrift en dat tv-programma. Ja, dat komt dan binnen, hè? Ik had er eigenlijk ook nooit zo bij stil gestaan hoe het is om dit verdriet mee te maken. Dat ‘moet’ je inderdaad mee maken om het te snappen.Cry Gelukkig maken de meeste mensen dat niet mee. Ik herken wat je zegt over je gevoel bij andere zwangeren en baby’s. Dat heb ik ook een tijd gehad. Nu ik zelf wat verder ben (sinds Puck en sinds ik weer zwanger ben) kan ik het beter hebben. Smile

Devika, je krijgt de kriebels van alle bevallingsverhalen en zou de tijd wel willen versnellen. Herkenbaar hoor. Ik lees ook dat je veel terug denkt aan de bevalling van Kaylash. Dat zijn momenten die je nooit meer vergeet, hè? En als er dan tranen komen, laat ze dan maar komen, meid.Cry Wel lastig als je dan net op je werk zit, hè? Ik ben ook regelmatig even naar de wc gelopen of even in de auto gaan zitten. Heb jij ook een plek waar je dan even tot rust kunt komen? Werk jij eigenlijk full time?
Ik heb het op mijn werk verteld door een traktatie neer te zetten in het keukentje, met een kaartje erbij dat het ter gelegenheid was van mijn zwangerschap. :-D Heel spannend was dat en het duurde dan ook maar een minuut voordat de eerste collega het had ontdekt. En je begrijpt: het nieuws ging als een lopend vuurtje, haha. Ik vind het een leuk idee van je om het met pasteitjes en schuimpjes je nieuws te vertellen. Kijken of ze het snel begrijpen, haha.:mrgreen:
Goed idee een moodboard. En zeker kopen die lamp!
Nog gecondoleerd met je tante. Sad Wel heel fijn dat je nog met haar hebt kunnen praten. Hoe bijzonder dat ze al wist van je zwangerschap. Ik begrijp zeker dat je niet naar de uitvaart bent gegaan. Weet je dat ik toen ik zwanger was van Puck een ontmoeting heb gehad met een vrouw (op het strand van Costa Rica), bij wie ik een heel naar gevoel kreeg? Alsof er iets slechts van haar uit ging (ik dacht: “de duivel zit in haar”, terwijl ik eigenlijk niet in zulke dingen geloof). Confusedhock: Ik heb later nog wel eens gedacht of dat iets te maken kon hebben met het mis lopen van de zwangerschap, maar het ook weer weggeduwd. Ik vind het zelf ook een beetje eng om zulke gedachtes te hebben.

Maria, wat een ontzettend lieve foto’s van Matilda in haar oranje pakje!:-D Echt om op te vreten, hoor (nee, ze is natuurlijk geen tompouce, hihi :mrgreenSmile. Wat zal je trots zijn op jullie prachtige kindje. En allemaal leuke dingen voor haar kunnen kopen, heerlijk!
Ik heb het inderdaad wat te druk de laatste tijd, op werk en privé-gebied. :oops: Dus ja, ik heb wel regelmatig wat stress. Ik probeer het in de hand te houden en heb op m’n werk mijn uren ook wat aangepast door niet meer van die lange dagen te maken. Verder zijn we heel druk geweest met de kinderkamer en de zolderkamer. Kersjesman heeft het meeste gedaan, hoor, maar toch vond ik het vermoeiend. Het slapen gaat ook niet zo super, dus dat helpt ook niet echt mee. En de zwangerschapskwaaltjes nemen gestaag toe natuurlijk. De migraine komt inmiddels wekelijks, vast ook door de drukte (en de hormonen). Maar goed, ik zal stoppen met klagen.:-D Ik ben allang blij dat ik deze kleine jongen in mijn buik mag dragen. En ik hoef nog maar 6 weekjes te werken en de tijd vliegt!

Nou, verder terug ga ik maar niet meer reageren. Het is nu alweer zo’n lap tekst…Hopelijk kunnen jullie je erdoor heen worstelen, haha. Jeetje, ik ben er de hele ochtend mee bezig geweest.:-o Net even wat gegeten en nu ga ik mijn bericht maar eens even plaatsen. Ik heb trouwens vaak honger en eet best veel, vind ik zelf. Ik ben dan in totaal ook al 8 kilo aangekomen (bijna allemaal in de laatste 3 maanden…). Ik zie het ook wel aan mezelf, hoor. Behalve een flinke buik, zijn mijn benen en billen (en borsten natuurlijk) ook wel wat gegroeid. Smile Over borsten gesproken: zo raar dat daar af en toe melk uit komt (meestal ’s nachts)! Moet ik echt aan wennen, haha.

Dag lieve meiden! Knuffel van Kersje, schopje van Kersekindje en miauw van Kersekatje, haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 06-05-2011

oh ik krijg ook net het kaartje van Tam binnen...hier ook de waterlanders! Cry
Ik ben zo blij en trots op onze Tam en hun kleine meid!!! :-D Ik moet ook zo aan de kleine Britt* denken...oh meiden, het is toch wat allemaal!
Wat een feest al die geboortes! ik kan niet wachten op de kleine kindjes van jullie, kersje, Devika, Madelief en Cin. Wat een feest! :-D