Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-05-2011

@ Tam,
Ooh ben zo benieuwd naar jullie kleine meid!!!!

@ Madelief,
Ja als je zo denk dat lijkt et allemaal heel snel he. Jij volgt vlak na Kersje!
Mijnes lijkt juist zo lang. Ik ben als laatste aan de beurt!
Ach ja…in de tussentijd lekker genieten van de zwangerschap he. Voor zover dat mogelijk is!
Wat fijn dat je collega’s je keuze om op te stappen toch begrijpen! Je heb zeker een goede keuze gemaakt hoor als ik het allemaal zo lees!
Nog 10 weken werken dus voor jou. Heerlijk!
En je buik is lekker aanwezig! Genieten zeg! Met dit weer kun je leuke zwangerschapsjurkjes enzo aandoen. Hihi.
Heb ik echt zin in, lekker tutten met allerlei zwangerschaps dingetjes. Lieve jurkjes en rokjes enzo..
Zucht…

@ Cyn,
Je zit alweer op bijna 13 weken zie ik! Haha…beetje beetje komt et toch wel dichterbij he!
Ooh ik fantaseer echt over het moment dat de kleine echt geboren is! Lijkt me zo mooi, een eigen gezinnetje.
Die hebben we natuurlijk al met Kaylash. Maar deze kleine maakt het compleet…( voor zover je onze situatie compleet kunt noemen)

@ Laura,
Ooh Semmy die gaat voor het eerst logeren. Jee…hoe bereid je je daarop voor?
Lijkt me wel spannend hoor de 1e keer zonder hem weg.
Maar jullie hebben dus een leuke uitje staan! Geniet ervan!


@ Kersje,
Wat een schatje is die uma toch. heb haar verhalen gemist hoor! ^^
Ooh nog maar 6 weken werken voor jou! Gaat ook heeel hard! En ja jij bent de volgende!
En ja kriebels van al die bevallingen hier! Ik kijk zo uit naar mijn eigen bevalling.
Allen is het soms wel dubbel hoor, want enige referenties die ik heb is dus mijn eigen bevalling in Amerika.
Tja…dat was toch wat anders…als ik aan een bevalling denk zijn dat toch de beelden die naar boven komen….ppfff..
Oh ja ik ren ook vaak genoeg ff naar de wc als ik het niet meer uithou achter mijn pc… gelukkig zit ik een beetje verscholen achter mijn schermen zodat het niet opvalt.
Ja ik werk fulltime. 40 uur. Zelf vind ik dat wel fijn hoor. Ik hou van mijn werk en het heeft mij oa ook doorheen geholpen in de moeilijke tijden. Werk is toch mijn afleiding geweest.
Maar als de kleine er eenmaal is ga ik wel wat minder werken hoor. Mijn man en ik gaan beide 1 dag minder werken. En de andere 3 dagen per week gaat onze kleine naar oma en opa. Misschien dat ik 2 dagen ga minderen. Lijkt me ook wel heerlijk!

Ooh wat leuk hoe je het op het werk verteld heb door een traktatie!! Ja ik ga het denk ik volgende week vertellen.
Heb er wel zin in. anders moet et allemaal steeds zo stiekem. De rest van de familie ( ooms tantes neven nichten enzo) gaan we het volgend weekeind vertellen op een verjaardag.

Ooh en dat gevoel dat je bij die mevrouw op het strand kreeg. Bah… ik begrijp het wel hoor..
Ja net als jij geloof ik ook weer niet dat het mis is gegaan door zoiets.. bij mij was et nota bene voorspeld door mijn oom..
Gelukkig zei hij dat het daarna ook weer goed zou komen…zijn worden stellen mij wel gerust ( niet altijd hoor, soms twijfel ik nog steeds)

En is de kinderkamer al af? Ooh en ik lees dat je nu wekelijks last van migraine heb. he wat vervelend joh… heb je daar ook middeltjes tegen?
En je bent dik geworden? Ach meid! kan et wat schelen. Je bent lekker zwanger! Heerlijk toch al die extra babykilo’s!
Ik heb dat ook hoor. Ben net over de 11 weken heen maar enkele van mijn jurken passen niet meer! Ppfff…
Ach ja, ik heb dan ook een behoorlijke eetlust. Wat ik lekker vind gaat er dubbel in!



Lieve meiden, hoe kijken jullie op tegen Moederdag?
Ik moet zeggen het zit mij niet in mijn koude kleren….
Ppfff… moet alweer bijna janken als ik daaraan denk… heb er steeds al die tijd tegenop gekeken…
Dit zou mijn allereerste Moederdag moeten zijn… ik schrijf dit en schiet weer vol…

Nou meiden ik ga ervan door. De crematie van tante is zo om 4 uur. Ik ga zelf niet maar heb aangeboden om op de kinderen van mijn schoonzus te passen zodat zij wel kan gaan.


Fijn weekeind lieve meiden!
En ik wens jullie allemaal een hele fijne en bijzondere Moederdag toe!!
Veel liefs!
Devika!



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-05-2011

ooh ik zie dat sommigen al een kaartje hebben ontvangen van tam.
ik ben zo beniewd. en zit hier nu op het werk, de tijd weg te kijken tot 18.00 uur. haha

devika,
moederdag... ja.
vorig jaar was ik zwanger op moederdag, en nu weer.
ergens voel ik me mama, ergens ook weer niet.
ik zie er tegenop als ik eerlijk ben.
ik wil geen moederdag cadeutjes halen voor mijn moeder en schoonmoeder.
ik heb mijn vader er al over gesproken, dat ik waarschijnlijk niks aan moederdag doe.
dan maar een andere datum kiezen waar mijn mama en schoonmama iets krijgen.

oh kersje hier nog iemand die je lange verhaal hebt gemist.
haha, iik ga thuis eens uitgebreid lezen.

pff.. hier weer eens kotsmisselijk.
gisteren al de hele dag een raar gevoel in mijn maag, en dat kwam er gisteren allemaal uit.
vanmorgen weer.. ik had eigenlijk gehoopt dat het over zou zijn.. maarja.
nog even doorbijten..

meiden, ik ga de kids hier eens vermaken.
wat ze zijn nogal vervelend!

tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-05-2011

He meiden!

Oh, Maria, jij ook al aan het huilen bij het kaartje! Ik heb brullend de tekst aan mijn man voorgelezen. Ben zo blij voor ze!!! En dan raakt het toch ontzettend. Het grote verlangen dat wij over een paar maanden ook zo'n kaartje mogen sturen. Dat het ook echt kan gaan gebeuren. Ik hoop het zo....

Kersje, die Uma, moet er steeds zo om lachen! leuk om weer zo'n lang bericht van jou te lezen! Goed dat je op je strepen staat over wanneer weer te gaan werken. Lekker zeg, per 1 januari! Dan moet ik ook weer werk gaan zoeken... Maar goed, ik beval 2 maanden later, dus jij hebt straks heerlijk lang met jullie mannetje! En die 24 uur kunnen ze inderdaad niet weigeren. Echter, ze kunnen je wel vervangend werk geven. Dus een andere functie. Maar dan wel met hetzelfde salaris enzo. (tja, ik zit er helemaal in nu!)

Inderdaad, we willen het niet weten! Mijn gevoel zegt sterk een meisje. Ik heb gewoon het gevoel een meisje bij me te dragen. Maar goed, de vorige keer dacht ik echt zeker te weten dat het een jongen was. Dat was een meisje, dus dan zal het nu wel een jongen zijn. Het gaat best goed hoor. Ik heb er steeds meer vertrouwen in. Maar ik ben nog steeds wel erg moe en dat brandend maagzuur maakt me gek af en toe. Maar ik draag het allemaal met liefde!

Zo te lezen heb je een prachtige buik! Hier is ie eigenlijk niet zo mooi. Hij bestaat een beetje uit 2 delen. het deel onder en het deel boven mijn navel. Waarschijnlijk door een buikoperatie aan mijn navel toen ik baby was, heeft mijn buikje altijd een beetje uit die 2 delen bestaan. Maar goed, dat valt iedereen nu pas op, nu die zo naar buiten gekomen is. Soms vind ik dat wel jammer, maar het wordt steeds minder. Hoe meer de buik groeit, hoe minder de 'scheiding' te zien is!

Jeetje, melk uit je borsten! Dat moet gek zijn de eerste keer, of niet? Nog 6 weken werken meid, die gaan omvliegen! Ik nog 10 en dat voelt al heel kort met alles wat ik nog te doen heb, laat staan jouw 6 weken! Geniet van je rustdagje morgen!

Devika, grappig dat jij het gevoel hebt dat ik net achter Kersje kom! Voor mijn gevoel loopt ze lichtjaren voor! En zit ik met jullie in 1 schuitje. Ach, we hebben het keurig verdeeld! Iedere keer weer een hoogtepunt met een bevalling eens in de zo veel maanden!

Je schrijft over rokjes en jurkjes. Dat is het bij mij alleen maar op het moment. Mijn broek en ook spijkerrokjes zitten helemaal niet lekker. Alles met een band, hoe laag ook knelt en zit vervelend. Daarom zo veel mogelijk stretch. Lang leve de mode met tricot dit jaar!

Over moederdag. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken.... We zouden allemaal moeder moeten zijn op die dag..... Ik herken erg wat Cyn zegt: ergens voel ik me moeder, ergens ook weer niet.... Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet en dan steek ik mijn koppie maar in het zand....

Cyn, naar zeg, die misselijkheid! Nog een paar weekjes en dan zou het echt over moeten zijn!!

Nou, vandaag een halve dag gewerkt, boodschappen gedaan, gepoetst en de was weg gewerkt. vanavond gezellig uit eten met vriendinnen. Morgen naar school. Zondag naar mijn fam. Wel een druk, maar leuk weekend voor de boeg. En er zit weer een week op! ben bijna 21 weken zwanger.... En nog maar 10 weken werken!!!

Fijn weekend allemaal, zeker aan Laura, veel plezier voor vanavond!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-05-2011

ja, ben thuis hoor.
mijn vriend belde al met het bericht dat er een geboorte kaartje binnen lag.
heb hem dan ook maar gevraagd hoe ze heet. ik kon niet wachten.
meiden, ik ga lezen en reageren .. tot zo


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-05-2011

Laura,
Ik zie dat je het gedonder ook kent bij het uwv.
Helaas doen ze hier ook moeilijk, terwijl ze we hebben toegegeven dat dit echt komt door het verlies van wesley.
Maar ik moet wel zeggen dat ze niks afweten van mijn 2e zwangerschap.
Vond het nog te pril om toen al te vertellen, en dan nog…
Daar gaat het niet over nu. Dus vond het niet nodig haha.

Hoe is het met je? En met de kleine semmy?
Hij gaat voor het eerst logeren zie ik. Leuk! Maar ook erg spannend lijkt me.
Veel plezier!


Kim,
Wat goed om te horen dat jullie zo lekker kunnen genieten.
Wel druk, maar dat geeft niet.
En als je af en toe even hoi komt zeggen vinden wij het allang goed.
Kom jij maar eerst even in je ritme.
Wat goed om te horen dat je je lichamelijk zo goed voelt. Nog even en dan heb je van de hechtingen ook geen last meer.

Devika,
Nou over de auto twijfelen we nog. Er zat toch wel een minpuntje aan.
En als het is wat we vermoeden neem ik m niet. Is te veel om te repareren.
Dan kijk ik liever even verder.
Jij kan dus ook al lekker fantaseren over hoe het is om deze kleine al vast te hebben!
Ik ook hoor! Ik fantaseer nu meer over wat het geslacht is.
Heb jij een voorgevoel? En wil je het weten?

Kersje,
Wat heb je weer een heerlijk stukje geschreven.
Ik ga daar meestal helemaal voor zitten haha.
Die uma, dondersteen… water is erg interessant.. daar hebben die van mij ook last van.
Oh en je zit al bijna op 29 weken!
Hebben jullie trouwens gekozen voor een pretecho?
Nog even een paar weekjes en dan heb je verlof. Daar kijk je vast al naar uit!
Ik zie dat je het zo druk hebt op ’t werk. En privé.
Denk goed aan jezelf he!

Maria,
Hoe is het met je? En met de kleine matilda natuurlijk!
Wat hebben jullie een prachtige dochter!
Hebben jullie nog plannen dit weekend? ’t Wordt goed weer volgens mij ..

Madelief,
Ik ben blij dat je je goed voelt.
En inderdaad, lekker genieten nu!
Het klinkt nog allemaal ver weg. Maar ik denk echt dat de weekjes stiekem wel voorbij vliegen. Voor je het weet staat jou verlof voor de deur!
En je buik groeit! Lekker van genieten. Die groeit alsmaar meer en meer ;-)

Tam.
Meid wat ben ik blij dat je eindelijk jullie meisje in jullie armen mogen sluiten.
Ik kreeg kippenvel toen ik het kaartje las.
En wat een mooie naam! Vind het erg passen bij Britt*.
Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen. En dat wij natuurlijk je verhaal mogen horen.

Hier eindelijk weekend.
Zou tot 18.00 uur moeten werken, maar hoopte dat ik wat eerder naar huis kon.
Niet dus! 18.20 uur zat ik pas in de auto.
Was gisteren de hele dag misselijk, vandaag ging het iets beter.
Pff.. wordt er zot van, maarja nog even.
Vanmorgen voor vertrek een wasje buiten gehangen, deze zal ik nu maar eens binnen halen.
Daarna wat eten, wat het is al weer veel te laat zo te zien.

Een goed weekend! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-05-2011

ieve meiden, even een korte update, sorry dat ik nog niet gereageerd heb maar heb geen tijd gehad en kans, want er was geen internet in het ziekenhuis.
Dinsdag 3 mei ben ik om 15.57 bevallen van een mooi zusje voor britt* genaamd MYRTHE.
Die maandag was ik nog naar de gyn zoals jullie weten en de bedoeling was a.s. zondag ingeleid te worden (dat wou ik geheim houden voor jullie hihi sorry), maar die zelfde avond braken mijn vliezen. Om 00.30 waren we in het ziekenhuis en langzaam begonnen de weeen. Het schoot niet op dus om 9.00 kreeg ik weeen-opwekkers. Het was zwaar...had veel weeen....maar ze waren niet sterk genoeg en om 15.00 had ik nog maar 5 cm. Aangezien ik op was mentaal en fysiek en ook de baby haar hartje het moeilijk had werd besloten tot een spoedkeizersnede. Dat was effe heftig, maar het eindresultaat is een gezond meisje van 3020 gr. en 49 cm lang (hoezo zware baby?).
We zijn van vandaag thuis, maar moet goed rusten met de wond. De kleine doet het goed. Moeders is tweemaal zoveel bloed verloren als normaal dus ijzerinfuus gehad en volgende week weer. Maar we genieten dubbel. Het is best moeilijk...ze lijkt zo op haar zus. Vandaag ook zoveel waterlanders....het weggaan met haar uit het ziekenhuis...heb daar zo lang over gedroomd.....thuis komen. Maar o wat zijn we trots. Zodra ik meer fut heb mail ik weer mee....denk aan jullie allemaal en wou het jullie zo vlug mogelijk laten weten.
liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-05-2011

[ATTACH=CONFIG]2259[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2258[/ATTACH] Hoi lieve forum-tantes en forum nichtjes en neefjes...............hier ben ik dan: MYRTHE!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-05-2011

lieve tam,

met tranen in mijn ogen lees ik je bericht en kijk ik naar de foto van de prachtige myrthe!
wat een gevoelens zullen er bij jullie wel niet boven komen deze dagen.
en ze lijkt zo op Britt*. ik weet zeker dat Britt* vol trots daarboven op dr wolkje zit!

geniet samen lekker van jullie mooie meid!
we horen je snel weer.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Friend - 06-05-2011

Hoi Tam,

Ik wil je van harte feliciteren.
Je kent me misschien niet, maar ik heb je verhaal wel gelezen en hier af en toe meegelezen en ben zo blij voor je dat alles goed gaat Smile

Overigens wil ik iedereen hier die weer zwanger is van harte feliciteren en de andere dames een hart onder de riem steken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-05-2011

Tam, wat fijn dat je weer thuis bent! Wat is Myrthe een prachtig kindje en inderdaad, wat lijkt ze op Britt*...Ik kan me voorstellen dat het veel emoties op roept. Deze kleine zus mochten jullie mee nemen naar huis!
Kom maar lekker bij van de bevalling. Je bent best veel bloed verloren, meid. Laat je je lekker verwennen? En heerlijk Myrthe bewonderen. Wat zal Britt* trots zijn op haar zusje en op haar papa en mama! Ik ben ook een ontzettend trotse forumtante. :-D:-D:-D

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-05-2011

wat een weertje, wat een weertje,
het is zo rustig hier, denk dat iedereen lekker aan het genieten is van het weekend.
ik heb al een tijdje de kleine niet goed gehoord.
dat kan, weet ik... maar toch probeer ik steeds weer.
en ja hoor.. nu net.. luid en duidelijk! dit was vast mijn moederdag cadeautje. haha

gaan jullie nog wat doen met moederdag?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 07-05-2011

lieve meiden,

Even kort. Hoop deze week wat meer te reageren, maar het is best heftig allemaal. Deze nacht veel pijn gehad aan mijn wond. Toch wat teveel gedaan. Maar met Myrthe gaat het goed. voor het eerst lekker in bad gedaan hiero. Haar eerste nachtje thuis. ze zit al bijna weer op haar geboortegewicht. Ze heeft ook zo'n echt drama-queen huiltje haha, maar gelukkig laat ze die niet vaak horen hoor.

Wou jullie allemaal een knuffel geven voor moederdag. Een speciale en dubbele dag. Voor sommige de eerste zonder hun engeltje, voor andere de eerste met hun bengeltje. Maar hoe dan ook zijn wij moeder........en hele speciale moeders vind ik! Dus ondanks verdriet en gelukkig ook hoop voor vele hier wil ik toch zeggen:
HIEP HIEP HOERA voor ons moeders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-05-2011

Tam, fijn dat het goed gaat met de kleine Myrthe! Doe rustig aan met je wond, meid. Hopelijk zal je er snel minder last van hebben.
Ik sluit me aan bij je lieve woorden voor alle meiden hier, want we zijn allemaal moeders.

Cyn, wat fijn dat je het hartje luid en duidelijk gehoord hebt! Een mooi moederdagcadeau.
Ik denk dat we morgen even bij mijn schoonmoeder op visite gaan en misschien even langs onze Puck op de begraafplaats. Mijn ouders zijn op vakantie. Ga jij nog wat doen?

Ik zie een beetje op tegen moederdag. Ik ben een beetje verdrietig, mis mijn meisje. Toch weer een beetje het moeilijke gevoel van een kindje te hebben gekregen en nu nog eentje onderweg, maar niet echt moeder kunnen zijn? Ik kan het niet zo goed uitleggen merk ik.
Vandaag kwam er nog een narekening van de zorgverzekeraar over 2010. Stond in dat we nog 18 euro moeten betalen van de rekening van het ziekenhuis (van ruim 1400 euro)op de datum van de geboortedag van Puck. Ik neem aan dat dit de kosten van de bevalling waren. Ik vond dit toch ook weer heel confronterend, zo op de dag voor moederdag. Ik had zoveel liever een moederdagkaart gekregen...

Nou lieve meiden, moeders, ik wens jullie allemaal een goede moederdag toe.

Liefs en een knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-05-2011

Lieve meiden,

Tam, wat fijn dat het goed met Myrthe gaat! en pas maar goed op jezelf hoor, niet te veel doen, je moet echt goed helen eerst! ik reageer later wat uitgebreider. Ik ben in ieder geval zo blij voor je, je kleine meid is er gezond en wel. En wat een lieverdje om te zien! ohhh om op te vreten (doe ik niet hoor :-D).

Even voor allemaal, inderdaad morgen moederdag, een dag met gemengde gevoelens. Ik herken wat je zegt kersje. Ik merk dat ik ook verdrietig ben. Verdrietig en dankbaar.
Voor alle mama's hier: Tam, Kim, kersje, Laura, Devika, Cyn en Madelief, ik denk aan jullie morgen, en aan jullie lieve kindjes die er niet meer zijn en de kindjes die wel mochten blijven. Moederdag zal voor ons altijd een extra betekenis hebben, de gedachte en liefdevolle herinnering aan onze kindjes die niet konden blijven.
Dat volgend jaar op moederdag maar voor alle meiden hier een mooie dag mag worden, met allemaal een lief kindje in de armen en een lief kindje in het hart.

veel liefs en sterkte voor jullie allemaal.
kus, Maria x


[Afbeelding: 346lrb9.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-05-2011

Sorry voor mijn afwezigheid de laatste dagen maar ik ben druk...

Nu ook ff een kort bericht voor jullie, de lieve forum mama's!!!
Er valt eigenlijk niet echt meer wat toe te voegen aan de voorgaande berichten maar ook ik denk aan al onze engeltjes en gelukkig ook een paar bengeltjes en dan ook nog eens een paar die nog lekker warm en veilig bij mama in de buik zitten.
Voor de meiden die het zwaar hebben vandaag wil ik jullie heelveel sterkte wensen. Ik weet hoe het voelt, dit is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik met dit gevoel liep maar het blijft altijd lastig.

Tam heel erg bedankt voor je mooie kaart! Echt leuk en Britt* wordt er ook zeker niet in vergeten! Heel bijzonder en mooi!! Ga jij nu maar ff rustig aan doen want dan kan je sneller lekker genieten van je prachtige drama-queen haha

De rest van de meiden, denk aan jullie maar heb nog niet alles (4-5 pagina's) goed gelezen om echt te kunnen reageren... Sorry lieverds! Maar ik wens jullie allemaal een hele mooie dag toe ondanks dat ie ook zwaar zal zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-05-2011

He lieve meiden!

Tam, wat fijn dat jullie thuis zijn! Oh, en je bevallingsverhaal, ook hier tranen! Heftig zeg, maar ook zo mooi dat Myrthe nu eindelijk in je armen kan liggen! Natuurlijk is het heel druk en heftig, dat snappen we allemaal, dus voel je vooral niet verplicht om hier wat te komen schrijven als je daar eigenlijk geen puf voor hebt! Dat komt wel weer! En neem echt rust he, een keizersnede is niet niks, die wond heeft alle tijd nodig om te herstellen. Fijn dat Myrthe weer bijna op haar geboortegewicht is! Super! Geef je BV? Gaat het goed?

En ik krijg tranen in mijn ogen als je zegt dat we hoe dan ook moeders zijn. Zo voel ik me ook. Maar niet zo zichtbaar voor de buitenwereld. En toen mijn man vanochtend lekkere broodjes aan het maken was en zei dat hij volgend jaar zeker gaat vingerverven met ons ukkie voor een prachtig moederdag cadeau, hield ik het niet meer. Ik kijk daar zo naar uit. Dat kleine warme ukkie tussen ons in op zondagmorgen. Heerlijk moet dat zijn. Ondanks de pijn, de gebroken nachten en alles wat er bij hoort, het verlangen is enorm zeg!

Kersje, je schrijft dat je verdrietig bent, zo de dag voor moederdag. Heel logisch en helemaal als je zo'n confronterende rekening krijgt. Moeilijk hoor.... Hoe voelt het vandaag? Je bent moeder van een heel lief engeltje dat nu over jou en de kleine jongen waakt! Daarnaast ben je alles, eigenlijk veel meer dan een moeder voor de baby in jouw buik. Daar mag je toch trots op zijn.

Maria, dank je wel voor de mooie woorden over moederdag. Ik realiseer me door je woorden dat het inderdaad nooit 'gewoon' moederdag zal zijn. Het is voor ons altijd anders. Want een van onze kindjes is niet in onze armen of later even op de thee. Er is er een die niet groter wordt ieder jaar. En toch zijn we zijn of haar moeder....

Thanks Laura! Jij ook een knuffel voor deze dag. Ondanks dat je een prachtig jongetje om je heen hebt, is er ook 1 die er niet bij is. Dubbel!

Cyn, ik ben heel blij te lezen dat je de kleine gisteren hebt gehoord. Dat stelt toch gerust! Ik zou al lang naar het ziekenhuis zijn gerend van paniek!

Devika, heb je een fijn weekend?

Kim, hoe is het bij jou? Hoe voelt het vandaag als moeder van 3 kinderen? Met 2 in je armen?

Nou meiden, hier eindelijk verbetering mbt hooikoorts. De kleine korreltjes die ik van de homeopaath had gekregen helpen! En hoe! Ik kan weer buiten zitten, op het terras eten, wandelen, normaal slapen! Geweldig! En wat me ook blij maakt is dat ik sinds een paar dagen de kleine echt over de hele dag heen goed voel. Ieder uur wordt ik wel even wakker geschud. Ik zit in jouw buik! Zo mooi, zo fijn, ik voel me eindelijk fijn in mijn zwangerschap. Want ondanks onzekere momenten voel ik me dus ieder uur wel een keer op en top zwanger! En weet ik dat er een klein persoontje in mijn buik zit. Daar ben ik heel blij mee!

Ik ga nu naar mijn ouders voor moederdag!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-05-2011

lieve meiden, dit gedichtje kreeg ik vanmorgen via een ander en wilde ik even met jullie delen: het gaat over moederdag van een engeltje.

Hoe moeder ben je, als je moeder bent
van een kindje dat niet kon blijven.
Je bent moeder, zoveel moeder,
niet met woorden te beschrijven.

Je bent moeder, maar niet mama,
hij is vader, maar niet papa.
Maar dit is ons kindje klein
en zal dat voor altijd zijn.

Hoe moeder ben je, als je moeder bent
maar de wereld wil het niet weten.
Je bent moeder, zoveel moeder
hoewel anderen dat vergeten.

Je bent moeder, maar niet mama,
hij is vader, maar niet papa,
maar veel anderen willen niet weten
dat je moeder, zoveel moeder bent
en dat jij nooit zult vergeten.

Hoe moeder ben je,
als je geen mama bent;
Je hebt een liefde zoals geen ander kent.

Je bent moeder, als je moeder bent
van een kindje hoog daar boven.
Een kind die jouw geheimen kent
en in jou blijft geloven.

Je bent moeder.
Zoveel moeder

Ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Wij zitten nu thuis met Myrthe, maar mijn ouders en fam. zijn nu naar Britt* haar boom een roze ballon ophangen....laten weten dat we ook haar niet vergeten. Dat is zo'n mooi moederdagcadeau..................hoop vlug zelf ook even te kunnen.
Lieve meiden, dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-05-2011

oh tam, wat een mooi gedicht.
de tranen rollen over mijn wangen.
en wat een mooi gebaar dat je ouders naar het boompje van Britt* zijn om een ballon op te hangen.
krijg er kippenvel van.

had je ooit zo'n moederdag verwacht?
waarbij je myrthe al in je armen had.

hoe is papa eronder? kan hij er ook volop van genieten?
en je kraamzorg? zijn ze een beetje lief voor jullie? haha

voor de andere meiden,
ik denk aan jullie vandaag! en natuurlijk aan onze kindjes!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Hoi meiden,

Is iedereen moederdag goed doorgekomen? Het viel mij mee. Ik was alleen 's ochtends een beetje verdrietig, maar bedacht me dat mijn kindjes vast liever een blije moeder hebben op moederdag. En ik heb een prachtige bos bloemen gekregen van Kersjesman, heel lief. Hoe is het bij jullie gegaan?

Cyn, ik zag net op het lijstje dat jij vandaag een echo hebt! Ik weet niet hoe laat je aan de beurt bent (misschien ben je al geweest), maar wil je even laten weten dat ik aan je denk.

Madelief, jij hebt geloof ik een afspraak bij de VK? Bloeddruk meten en hartje luisteren, denk ik? Vind je dat spannend of ben je nog ontspannen door de mooie 20 weken echo?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-05-2011

hey kersje,

Ik ben ook even verdrietig geweest. Ik heb toen haar as vastgehouden en nieuwe bloempjes bij haar foto gezet en heb wat in haar boekje geschreven. Daarna was het prima.

Ik heb genoten van Matilda, ze had samen met papa nieuwe gympen voor mij gekocht! :wink: helemaal leuk. Wat lief trouwens dat kersjesman bloemen voor je had gekocht, lief dat hij daar aan denkt.

Ik ben net pas mijn bed uit trouwens, lui he? Na de eerste voeding om half 7 ben ik er weer in gegaan en hebben we tot 10:15 geslapen.

Ik zie er enorm tegenop weer aan het werk te gaan merk ik.....gadverdamme...Cry ik wil haar helemaal niet achterlaten CryCryCry

Cyn, succes vandaag en Madelief ook! vandaag mogen jullie de kindjes in je buik weer gaan bewonderen, hopelijk zwaaien ze naar jullie! :-D

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Ha Maria,

Wat heerlijk dat je lekker uitgeslapen hebt!

Je bent verwend met gympen, wat een leuk moederdagcadeau. :-D
Je was ook verdrietig lees ik, maar het heeft geholpen om de as van Olivia even vast te houden en bloemetjes voor haar neer te zetten en in haar boekje te schrijven. Mooie rituelen.

Ik heb vanmorgen in het boekje van Puck geschreven. Hoe verder ik kom in deze zwangerschap, hoe meer ik met haar bezig ben, lijkt het. Broertje zit trouwens weer op zijn favoriete plek te duwen (rechts onder mijn ribbenkast). Wat zal hij daar toch doen? Zich uitrekken of met zijn billen of bolletje duwen??? Morgen weer een echo, misschien kan hij het dan even voor doen, hihi.

Oei, ik kan me voorstellen dat je ertegen op ziet om weer te gaan werken...Confusedhock: wanneer ook weer? Juli geloof ik?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-05-2011

He meiden,

Tam, wat een prachtig gedicht! Moederdag.... het is weer voorbij. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar. Dan hoop ik echt een kindje in mijn armen te houden! Gisteren toch een bijzonder moment. We waren bij mijn ouders. Mijn zusje vroeg of ze me iets persoonlijks mocht vragen. We liepen de tuin in en ze begon gelijk te huilen. Ik schrok. Toen zei ze: als ik en mijn man er niet meer zouden zijn, wil jij dan voor ons kindje zorgen? Ik natuurlijk ook tranen. Ze hadden lang nagedacht en geloofden dat ik hun zoontje het bij mij en mijn man goed zou krijgen. Ik hoop dat het nooit gebeurd, maar als het zo is, zal ik voor hem zorgen alsof het ons eigen kind is. En hem alle liefde van de wereld geven. Het voelde goed om haar dat te kunnen beloven. Ze gaan dit vastleggen bij de notaris om eventuele discussie mocht er iets gebeuren te voorkomen.

Kersje, wat lief van Kersjesman! Mooie bloemen dus voor jou. En je hebt gelijk, onze engeltjes en bengeltjes hebben meer aan een blije moeder! Meid, je bent over de 29 weken. Nog 76 dagen te gaan! Wow, het komt echt al dichtbij zeg!!!

Ik denk inderdaad dat het hartje luisteren en bloeddruk meten is. Op zich zie ik niet op tegen het onderzoek. Wel om weer naar de praktijk te gaan. De herinneringen zijn daar slecht. En dat maakt me weer onrustig. Maar mijn man gaat gelukkig mee.

Maria, heerlijk toch? Dat nog genieten van lui KUNNEN zijn! Leuk die gympen! Wanneer moet je weer aan het werk? Hoeveel dagen ga je nu weer werken en hoe heb je de opvang van Matilda geregeld?

Ik ga maar eens wat in het huishouden doen. Ik ben net al aan de studie geweest, 2 uurtjes. Nu ramen lappen. Dat is het enige wat nog even moet gebeuren, rest is al gepoetst dit weekend. Lekker, een schoon huis!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Wow he en ik moet zo ongeveer alles nog doen in huis... Kheb de stofzuiger klaar staan maar heb nog zo weinig zin...

Degenen die een echo hebben vandaag heel veel plezier!!!

Ik besef me net dat semmy het enige jongens bengeltje is tot nu toe! Maar bij Kersje komt er ook een jongen iig! De meiden zijn beduidend in de meerderheid zeg!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Madelief wat ontzettend bijzonder van je zus der vraag! Hoop idd ook niet dat het ooit zo ver zal komen maar jeetje wat een eer zeg!!

En ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer naar die praktijk te gaan... Maar denk maar zo, je heb er de vorige keer ook goed nieuws gehad!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Wauw Madelief, wat ben je goed bezig: studeren en schoon maken...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste paar dagen echt een sport heb gemaakt van lui zijn (ik was even vergeten hoe dat moest, maar ik weet het weer :mrgreenSmile. Ik heb zelfs al een paar nachten goed door geslapen! Daar knapt een mens van op.

Fijn dat je man mee gaat naar de praktijk. Hoe vaker je daar komt en goed nieuws krijgt, hoe beter het vast zal gaan.

Hmmm, ja een schoon huis is heerlijk. Ik voel me dan ook erg verwend met de hulp die sinds kort iedere donderdag komt schoon maken...:oops:

Nou, ik heb nu toch echt een taak voor vandaag bedacht: Uma knuffelen. Ga ik meteen doen, want ze zit nu lekker tegen me aan te spinnen op de bank. Smile

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Maria ja het is niet leuk je kindje voor het eerst achter te laten maar het is ook wel weer lekker om er ff uit te zijn hoor. Tenminste dat vind ik. Wanneer moet je weer werken? En waar gaat je meisje naartoe dan? En hoeveel dagen blijf je werken?

Ik ben nog steeds niet ongi meiden... Wou ik jullie toch ff van op de hoogte houden.
Ik ga nu maar stofzuigen en dweilen. Dan is dat maar weer gedaan...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

O, Madelief, vergeet ik nog te zeggen hoe mooi ik het voor je vindt dat je gevraagd bent door je zus om voor je neefje te zorgen in geval er iets gebeuren zou (hopelijk niet natuurlijk!!!). Echt bijzonder he? Kersjesman en ik zijn ook gevraagd door mijn schoonzusje en broer, toen zij hun kindje kregen. Ga ik andersom ook doen en vast laten leggen bij de notaris.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Jeetje Laura, nog steeds niet ongi? Op welke dag zit je nu van je cyclus?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-05-2011

Laura, nog niet ongi? Duurt nu wel lang zeg! Was dat beetje bloed dan toch geen innestling? Ik hoop het zo!

Ik lees dat jij ook niet zo'n poetser bent! Ik ook niet hoor! Mijn man en ik zijn er erg slecht in. Dus verdelen we en spreiden we uit over heel veel dagen. Ofwel, vrijdag heb ik de was weg gewerkt en gestofzuigd. Zaterdag hij de badkamer en keuken goed gepoetst. Nu vandaag ik dus de ramen gezeemd. En ja, na een weekend met deuren open en pluisjes buiten, zou ik weer kunnen beginnen met stofzuigen. Maar dat laat ik nog even zitten!

Kersje, heerlijk zeg, een hulp in huis! In ons nieuwe huis ga ik er ook een zoeken. Ik heb jarenlang allerlei hulpen gehad, maar hier in R'dam zijn ze tot nu toe niet zo betrouwbaar gebleken....Geniet van het knuffelen van Uma!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Madelief, ja een goede hulp vinden is lastig! Wij hebben deze via via gevonden (de meest betrouwbare manier, denk ik). Ik ken niet zoveel mensen in Rotterdam, dus ik kan je helaas geen tip geven!

Laura, jij ook al zo goed aan de schoonmaak! Weet je trouwens zeker dat je niet zwanger bent?:wink: Ik bespeur toch wel een beetje (zwangerschaps?) dementie, hoor...Ties is toch ook een jongens-bengel, hihi.:confused:

Kim en Tam, hoe gaat het met onze nieuwste forumkindjes??? En met jullie natuurlijk?

En Devika, hoe is het met jou? Ben je op je werk?

x Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

4 april was de eerste dat van de laatste ongi... Dus zit op dag 32 ofzo denk?? Weet het niet...
Nee ben echt geen poetser maar hou wel van schoon... Zo dubbel haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Hey Laura, volgens mij zit je dan nu al op dag 36...

Ik ga zo even een dutje doen (ben een beetje duizelig). Hopelijk kan ik even slapen, want ze zijn aan het klussen bij de buren!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-05-2011

Hier ook de moederdag weer voorbij.
Ik heb niks gedaan gisteren. Ik had zin in shoarma dus ben daar even om gereden.
Mijn ventje ging op dat moment een eindje fietsen.
Voordat ik naar de winkel ben gereden ben ik even langs wesley gegaan.
Alles een beetje water gegeven en daarna kon ik alleen maar kijken…
Vervolgens zag ik iets bewegen in mijn ooghoek. En papa kwam aanfietsten.
Voelde toch ergens wel goed om samen bij ons ventje te zijn op deze dag.


Madelief,
Wat een bijzonder gebaar dat je zus zoiets vraagt. Echt lief!
Hoe was het bij de verloskundige?

Meid wat heb je dat goed verdeeld, die schoonmaak taken.
Hahha, hier ben ik meestal degene die alles mag doen, tenzij meneer in een poetsbui is.
Ik merk wel dat ik de laatste tijd alles erg veel heb laten liggen.
Ik deed werkelijk niks! Ik zei pas nog tegen me ventje dat het tijd wordt dat ik tegen de 30 weken zwanger ben, dan poets ik namelijk alles! haha


Kersje,
Wat fijn dat je een aantal nachten al goed hebt geslapen.
En je zit alweer op 29 weken joh!
Zijn jullie het al eens over een naam?

Laura,
Wat een rare cyclus heb je toch weer.
Nu duurt het behoorlijk lang he.
Ben benieuwd… zit niks anders op dan afwachten denk ik.
Of er eind van de week toch nog een testje tegenaan gooien.
(mijn eerste test was heel vaag! Die middag heb ik een tweede gedaan en die was duidelijk)

kim,
hoe is het met de kleine Ties? En met Dana?
Voel je jezelf al wat beter? Begint het allemaal al een beetje te genezen?
Moet je op deze momenten veel denken aan Giel*?

Tam,
Lekker aan het genieten van de kleine myrthe?
Laat je lekker verwennen hoor!



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-05-2011

en we zijn natuurlijk naar de gyn geweest vanmorgen..!

we hebben een dansende baby op de echo gezien!
de ene hand op zijn/haar hoofd, en de ander in de zij!
de bloeddruk was goed, en de gyn was tevreden.
binnen 10 minuten stonden we buiten. dus dat ging goed.
over 4 weken mogen we weer terug.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-05-2011

ik heb het lijstje weer even bijgewerkt.
mijn nieuwe afspraak staat erbij.

kersje, morgen ben jij aan de beurt!
en devika donderdag.

tam, myrthe staat ook op het lijstje. ze hoort er helemaal bij


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-05-2011

Cyn, wat goed, wat fijn! Yes! heerlijk zo'n kort bezoekje, dan is alles gewoon goed!

Laura, dag 36??? huh? Zou jij niet nog een testje doen?

Ik ga zo naar de vk....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Oh wat erg!!!!!! Hoe kan ik de lieve kleine ties nou toch vergeten?!?! Oh Kim sorry meis!!!!

Nee geloof echt niet in een zwangerschap dit keer hoor.. De ovu testen worden ook positiever dus denk het echt niet.

Goed nieuws van de echo!!! Joepie!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-05-2011

inderdaad Laura, ik zou als ik jou was ook even een testje er tegenaan gooien...:? dat is anders wel een heeeele lange cyclus.

Cyn, wat fijn dat de kleine zo lekker aan het dansen was! :-D:-D:-D

Madelief, succes zo!

Ik moet inderdaad vanaf juli weer werken, ik ga drie dagen werken, ze gaat dan twee dagen naar de crèche. Manlief heeft ook nog 1 dag met haar, die is 4 dagen gaan werken, wat op zich bijzonder is, want het is eigenlijk not done in de advocatuur. Hij merkt ook dat het best moeilijk is, je moet dan eigenlijk 5 werkdagen in 4 proppen, daar komt het vaak op neer...tja.
Kersje meid, ik snap dat je steeds meer met Puck bezig bent, je komt ook steeds dichter bij de bevalling. Word je er verdrietig van? We hadden natuurlijk ook zo'n mooie grote buik willen hebben met onze eerste kindjes, ze willen voldragen. Het is ook moeilijk nu, zo dubbel allemaal.

Matilda ligt nu in haar box met een retro Activity Center van Fisherprice te spelen, zo lief! :-D Ze loopt er tegenaan te rammen, van fijne motoriek is nog geen sprake zie ik :mrgreen:

Ik ga eens even opruimen, het huis ziet eruit alsof het ontploft is Confusedhock:. Gelukkig kan ik de schoonmaak ook aan iemand anders overlaten, zij komt woensdag weer....heerlijk!

dag lieve meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-05-2011

hmmm...maar Laura, ovulatietesten worden ook steeds positiever als je zwanger bent hoor....hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-05-2011

hihi gewoon testen laura;-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Huh? Ovu testen ook steeds positiever bij een zwangerschap? Nee toch?
Vorige week heb ik getest en toen was het niet zo...
Voel me wel moe en af en toe denk ik ook echt dat het wel zo is maar als ik de ovu testen zou moeten geloven dan Ou het dus niet moeten kunnen. Jullie zitten me wel een beetje gek te maken nu hoor...
Oh ik voel me zo lullig dat ik ties gewoon vergeten was... Wat erg zeg!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Misschien doordat jullie me zo aan het twijfelen maken ga ik wel zo testen...
Al denk ik het antwoord toch al te weten hoor


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Laura, ga je nou nog testen???:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-05-2011

ja echt! ovutesten laten vaak ook een tweede streep zien als je zwanger bent!

testen! testen! :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2011

Getest maar zoals ik al dacht negatief... Snap er helemaal niets van meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Cyn, wat leuk: een klein dansertje of danseresje! :-D Fijn dat het allemaal goed was.
Wat mooi dat je man gisteren aan kwam fietsen toen je bij Wesley was.

Madelief hoe was het bij de VK?

Maria, o, jee, een bom ontploft :-? en de fijne motoriek van Matilda is nogal niet ontwikkelt...:mrgreen:
Ja, soms word ik er verdrietig van dat ik met Puck niet mee kon maken wat ik nu bij de zwangerschap van haar broertje beleef. Ik had natuurlijk zo graag gehad dat ze ook zo goed was blijven groeien. Maar het wisselt per dag (vandaag ben ik niet verdrietig). Maar die momenten zullen wel blijven komen, denk ik.
Lijkt me wel heel vermoeiend voor Mariaman om 5 dagen werk in 4 dagen te proppen. Je hoort wel vaker dat dat het probleem van deeltijdwerken is. Goed van hem dat hij toch een dag minder is gaan werken, terwijl dat niet de norm is op zijn werk!
In juli moet je weer werken, o, dat duurt nog wel even, maar we weten natuurlijk hoe de tijd vliegt...Sad Moeilijk hoor! Ga je dan kolven of bv afbouwen?

Dag meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2011

Nou, Laura, wat gek zeg! Dan toch nog maar even door gaan met de ovutesten? En gezellig doorklussen? Heb je wel een hele lange ronde deze keer!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-05-2011

hey kersje, ja, het zal inderdaad per dag wel wisselen, die hormonen maken het soms ook heftiger denk ik.
Ik heb voor mijn gevoel met Matilda alleen deze maand nog. In juni gaan we op vakantie dus dan heb ik niet meer dat intieme wat ik nu met haar beleef. Ik wil volledig bv blijven geven straks, even kijken hoe dat gaat....het kolven lukt niet altijd namelijk. Ik baal gewoon zo enorm dat ik moet gaan werken, het voelt zo tegennatuurlijk een kindje wat qua voeding nog compleet afhankelijk van je is achter te laten...Cry

hey Laura, wat raar! zou je ei dan op dag 40 komen ofzo? :? dat is echt raar!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-05-2011

He meiden,

Alles was goed bij de VK! Mijn bloeddruk was keurig gedaald, nu in totaal ongeveer 3,5 kilo aangekomen, dus dat is ook netjes. Mijn baarmoeder maakt een groeispurt en we hebben de kleine weer mogen bewonderen op de echo. Zo leuk! Hij/zij lag lekker te drinken. De tranen lopen dan gelijk over mijn wangen. Ik wordt er zo gelukkig van! Over 3 weken weer. Moet wel voor glucose prikken, 3 keer op een hele dag. Dat doen ze nu standaard. Maar eens even in gaan plannen denk ik...

Maria, ik moet lachen om het beeld van Matilda in het activity center, lekker haar grove motoriek aan het trainen! Fijn hoor, dat je man ook een dagje minder gaat werken. Stoer van hem! Het is inderdaad vaak not done, maar het is zo fijn voor hem om haar ook wat meer mee te maken dan alleen het weekend!

In juli ga je dus weer aan het werk. Ik snap dat je daar nog geen zin in hebt! ik lees steeds dat je zo geniet van samen met haar thuis zijn. Moeilijk en dubbel om haar dan achter te gaan laten. Ik hoop dat het kolven soepeler gaat tegen die tijd. Dat helpt ook weer om haar makkelijker achter te laten. Dat ze nog wel al het goede van jouw voeding krijgt!

Laura, balen! Wel echt een hele lange cyclus dan. En wat Maria al zei, het kan echt dat ovutesten donkerder worden bij zwangerschap. Ze schijnen ook op HCG te reageren. Maar goed, als de zw sch test negatief is..... logisch dat je er weinig meer van snapt!

Kersje, moeilijk die wisseling van gevoelens. Soms denk ik: nu gaat het beter en dan daarna ben ik weer boos en verdrietig om alles wat er is gebeurd. Ik heb het gevoel dat wat Maria zegt wel klopt: de hormonen helpen ons ook niet!

Ik ga koken. Echt op een enorm vroeg moment, ben dat niet gewend. Maar door het brandend maagzuur wil ik echt vele uren voor het naar bed gaan gegeten hebben. Anders weet ik niet hoe ik moet liggen.

Fijne avond meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-05-2011

madelief,
wat fijn dat alles goed was bij de vk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-05-2011

Madelief, alles was goed bij de VK, dus weer een goede ervaring verzameld, mooi zo! :-D
Goh, moet je voor glucose 3x op een dag prikken? Dat is bij ons niet zo.
Netjes, 3,5 kilo! Ik zit al op zo'n 8,5 dus...Maar dat is volgens mij ook goed met 29 weken. Ik hou het zelf bij, de gyn is niet zo geinteresseerd in mijn gewicht, hihi.
Straks moet ik weer naar het zh voor een echo. Het is dit keer al best lang geleden (bijna 4 weken), ben benieuwd! Mijn buik is iig mooi gegroeid en broertje was gisteren weer lekker druk. Toch gaan er dan soms even angstige gedachten door mij heen ("ik zal toch wel genoeg vruchtwater hebben en alles zal toch wel goed zijn?":-o). Het blijft toch spannend.
Ik kan ook niet laat eten. Dat komt bij mij niet door maagzuur, maar door een benauwd gevoel als mijn maag vol zit.Confusedhock: Alsof ik dan minder lucht krijg. Ik voel me in de ochtend en middag trouwens sowieso veel beter dan 's avonds.

Maria, ja, het zal met de hormonen te maken hebben dat het soms moeilijker is dan op andere momenten.
Hmmm, de tijd samen met Matilda gaat wel heel snel...Het is wat je zegt: voelt tegennatuurlijk om haar achter te laten. Sad En je bent al een tijd uit het werk, dus dat zal ook niet mee helpen, denk ik? Heb je nog een beetje contact gehouden met collega's?
Het kolven lukt niet zo goed? Och, jeetje, straks moet je steeds naar het kdv om haar te voeden! Dan kan je beter nog even thuis blijven.:wink:

Hier gisteren tegen de avond toch weer migraine.:evil: Dus maar naar bed gegaan. En nu voel ik me alsof ik overreden ben door een truck (dat heb ik altijd de day after), terwijl ik zo heerlijk ontspannen 5 dagen vrij ben geweest! Nou, ja...

Fijne dag voor alle meiden en kroost,
Liefs en een knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2011

Kersje, wat naar dat je migraine had gisteren en nog vervelender dat er dan zo'n nasleep is! Spannend hoor, de echo vandaag. De kleine vent zal wel weer heel hard gegroeid zijn!

Ja, van dat glucose vertelde ze dat ze dat nu standaard doen. Omdat ze daar toch regelmatig zwangerschapssuiker mee opsporen die niet echt verwacht was of ook niet te vermoeden aan de hand van de eerste keer prikken. Waarschijnlijk ga ik het morgen doen. Want daar ben ik dus weer een dagje mee zoet....

Die maag zit gewoon in de knel! En dat kan ook op je longen drukken. Vervelend, maar zo logisch allemaal. 8,5 kg klinkt mij ook netjes in de oren!

Nou meiden, ik ga aan het werk!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-05-2011

hen het nu even druk lieve meiden...Kleintjes en ik moeten zo allemaal in bad en daarna nog wat boodschappen doen.Vanmiddag zie ik een kansje om even te relaxen, dus dan kom ik weer even bij kletsen.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2011

Gezellig Kim! Succes en veel plezier met badderen!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-05-2011

Hey kersje, ik ben weeeeeer niet vroeg op :-D, dus ik hoop dat je dit nog leest, veel succes zo bij de gyn!

Wat je verteld over het benauwde gevoel, dat is best naar! Ik had dat ook nadat ik gegeten had en voor al 'savonds als ik niet liep en rechtop zat maar een beetje voorovergebogen op de bank hing. het hoort er echt een beetje bij nu, je longen zitten ook behoorlijk in de verdrukking inmiddels, je hebt echt minder longcapaciteit. En ik maakte mij ook soms een beetje zorgen over het vruchtwater, het leek op een gegeven moment wel of mijn hele buik baby was en geen water! zo voelde het echt...maar dat bleek ook bijna elke moeder zo te voelen...hihi :-D
Maar bij alles denk je twee keer na "zit dat wel goed?" het is zo logisch dat dat door je hoofd gaat. Het gaat wel ongelofelijk snel vind je niet? je gaat alweer bijna met verlof! nog eventjes en die kleine man ligt huilend op je buik en dan heb je een heerlijk lief baby'tje om voor te zorgen.....wauw! Confusedhock:
Wat betreft werk trouwens, ik heb toevallig vanmiddag een lunch met collega's, ben benieuwd hoe het voelt weer op mijn werk te zijn...:?
hmm... Ik moet gewoon de loterij winnen had ik bedacht...dan kan ik er met gemak een jaar tussenuit gaan om voor Matilda te zorgen en daarna iets voor mijzelf gaan doen :mrgreen:

Madelief, wat fijn dat alles goed gaat met de kleine uk! :-D wat goed te horen allemaal! hoeraaaah! en wat ben jij nog netjes weinig aangekomen zeg! wauw. En kersje ook trouwens, netjes hoor!

Hey Kim, goed van je te horen meid! hoe gaat het met je kleine Ties? doet hij het goed? geef je bv eigenlijk? staat mij bij van niet maar ik weet het niet meer. Hoe gaat het verder lichamelijk? kom je er een beetje van bij? het is wel bijzonder he, zo'n kleintje bij je in bed, ze zijn zo vreselijk lief en afhankelijk van je, ik vond dat zo ontroerend om te zien.

Tam, moeders! hoe gaat het met jou? is de wond een beetje goed aan het genezen? en kraamzorg? was het een leuk persoon? en geef je bv of kv?
Ben benieuwd hoe je je voelt, je zal best moe zijn denk ik...ik hoop dat je lekker veel in bed ligt met je mooie dochter, lekker knuffelen en slapen. Knap maar snel op!

Ik wil meer foto's zien! :mrgreen: van Ties en van Myrthe, ze veranderen de eerste weken echt van dag tot dag!

Devika, ik heb je al een paar dagen niet gehoord hier, hoe is het met je meid?

Cyn, hoe is het met jou nu na moederdag? dat zijn nu zware dagen, vooral het eerste jaar nadat je je kindje moet missen. Hoe gaat het met je buik? groeit hij hard?

Laura, ben je nu nog elke dag een ovutest aan het doen eigenlijk?

Nou meiden, ik ga even de straat op met de kleine druif, tot later!

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-05-2011

Hey lieve meiden,

Alles was goed bij de gyn. Bloeddruk nog steeds heel netjes (125-70). Buik goed gegroeid en kleine jongen prachtig gegroeid, helemaal volgens de curve (hij loopt nog steeds een beetje voor):-D. En ja hoor, zijn bolletje lag tegen mijn ribben aan (rechts).Confusedhock: Dat voel ik dus steeds! En het vruchtwater was ook prima. Niets om mij zorgen over te maken, dus, maar dat hoort er nou eenmaal bij...Toen de gyn hoorde van de migraine heeft ze me gezegd om rustig aan te doen en zoveel mogelijk stress te vermijden, want dat is niet goed voor baby (en mama):-?. Ik heb dus maar mijn afspraken voor vanmiddag afgezegd en ben mijn bedje ingedoken voor een dut. Ik was zo moe! Ach, ja, alles voor mijn kind, he! :-P

We gaan overstappen naar een ziekenhuis dichter bij huis (wat heel goed bekend staat). Ik moet nog een afspraak maken, dus ik weet nog niet wanneer ik weer een echo heb (over een week of 2/3 zal dat zijn). Dat scheelt een hoop reistijd, hoor, fijn!

Madelief, hard aan het werk?
Maria, lekker hoor uitslapen! Hoe was de lunch met collega's? Ik hoop dat je de loterij wint!Smile
Kim, heerlijk gebadderd?
Tam, hoe gaat het met je meid?
En Devika, alles goed? En Cyn, hoe is het met jou?

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-05-2011

wat fijn dat de kleine kersebaby zo lekker doorgroeit! :-D Maar begrijp ik nou dat de baby met zijn hoofd nog omhoog ligt? tegen de ribben aan?
Goed van je gyn dat ze je geadviseerd heeft rustig aan te gaan doen, stress te vermijden, vooral in het laatste trimester is stress inderdaad niet goed voor je baby, die reageert daar echt op. Ik merkte soms als ik mij heel boos maakte in het verkeer dat zij daarop reageerde, zodra de adrenaline bij mij omhoog schoot reageerde zij binnen een paar seconden door wild te schoppen, bizar he?
Fijn dat je wat dichter bij huis naar het zh kan! vind je het niet vervelend dat je dan een andere gyn krijgt? (vast niet he? anders zou je het natuurlijk niet doen :-D)

nou, ik ga madam even voeden....ze pruttelt al een paar minuten :?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-05-2011

Ach gos, pruttelt ze al een paar minuten...Smile

Ja, de kleine man ligt met zijn hoofd omhoog. Er is nog tijd om te draaien, hoor en hopelijk gaat ie dat ook doen! (Kersjesman lag ook in stuit, dus misschien is het erfelijk bepaald dat ze de weg niet weten, hihi):mrgreen:

Wat betreft de gyn: we hebben bijna iedere keer een andere, dus nee, dat maakt mij niet uit! Wel een raar idee om in een ander zh te bevallen dan waar Puck geboren is.

Hoe was de lunch?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-05-2011

Ja dat lijkt mij inderdaad een raar idee...misschien is het ook wel fijner in een ander zh? het heeft denk ik zijn voor en tegens. Nu blijft dit eerste zh een hele speciale plek, waar puk is geboren en waar je deze kleine frummel voor het eerst gezien hebt.

De lunch was leuk! mijn collega's vonden het zo gezellig dat ze geen zin meer hadden te gaan werken :-D dus zijn we even gaan wandelen. Ik heb er uiteindelijk de hele middag gezeten, ze vonden Matilda allemaal heel erg lief. Het was leuk er weer te zijn. Matilda heeft een enorme poepbroek gekregen daar :?...hahaha! ze poept nog maar 1x p/w en zal je net zien dat het uitgerekend daar is! :mrgreen:

nou, ik ga even uitrusten nu, liefs voor jou en je frummel en niet te hard werken morgen he?
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-05-2011

Puck met ck bedoel ik he? :oops:


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2011

Kersje, wat fijn dat alles goed was! keurige bloeddruk ook!

Maria, natuurlijk vonden je collega's Matilda leuk! Ze is ook geweldig en dan ken ik haar nog alleen maar van foto's!

Hier net terug van de eerste les met partner van de yoga. ben helemaal blij met mijn mannetje. Hij vond het super fijn! Ging helemaal op in zijn taken. Ik heb daar heerlijk ontspannen allerlei oefeningen gedaan. Hij is zo blij met zijn kindje en daar wordt ik weer helemaal blij van.

Heel ontroerend moment vanmiddag toen er een proefdruk voor een geboortekaartje kwam. Toen we de namen zo bij elkaar zagen staan die we bedacht hadden. Dat een van die namen echt ons kind gaat worden. dan staat het daar zo. Met gedichtje en al.... Ik kan nog volschieten als ik er aan denk. Ik hoop zo dat het echt gaat gebeuren!

Devika, had jij nu morgen of overmorgen de echo... ik weet het niet meer! iig, Spannend! succes en geniet ervan!

Ik ga lekker op de bank! Fijne avond meiden!


x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-05-2011

Sorry Dames,

Het is er weer bij ingeschoten vandaag...bah vind het echt vervelend.
Morgen doe ik weer een poging meiden...Ik wil nu wel reageren, maar dan ga ik het weer afraffelen en ik wil goed op julllie allemaal reageen.Doe mijn best morgen.xxx
(zal dan meteen proberen een recente foto erbij te zetten.xx)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-05-2011

Kim jeetje meis, voor jou is het ook alweer bijna een jaar geleden dat giel* jullie verliet... Zie je er erg tegenop? En hoe is het met je kleine ties? Dana is volgens mij een trotse grote zus voor hem!

Devika waar zit je??? Gaat het goed met je?

Kersje joepie!!! Weer een goede echo!!! Daar word ik toch steeds zo blij van!!! Alleen maar goed nieuws wil ik hier horen!!

Maria haha die matilda!! Lekker een poep luier daar produceren!! Leuk dat je het zo gezellig gehad heb! Heb je nu weer iets meer zin om te werken of dat niet?

Hier: vandaag heerlijk gewerkt! Het was wel hollen of stil staan maar dat geeft niet. Nee ik heb niet meer getest maat denk vandaag mijn ei gevoeld te hebben dus voor de zekerheid maar weer geklust.... Jeetje klus nooit zo vaak haha!! Maar wel gek hoor, kan me toch niet voorstellen dat ik dus nog twee weken niet ongi zou moeten worden... Dus misschien heb ik het wel helemaal verkeerd gevoeld maar voelde een soort van steek rechts onderin mijn buik... Weet absoluut nie lt hoe het voelt dus misschien kan iemand me een beetje uitleg geven. En ach anders op naar de volgende ronde hoor.

Ik ga nu maar proberen te slapen. Semmy wordt echt een lang end joh... Hij lag net languit in zijn bedje en had even weer het besef van: jeetje wat groei je toch snel! Over vijf en halve week alweer een jaar oud!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-05-2011

Madelief, ik ben toch wel heel erg blij dat je lekker met de geboortekaartjes bezig bent enzo! Dat geeft toch maar aan dat je er van binnen best wel vertrouwen in heb! Oh en ik ben zo benieuwd naar de naam!!! Maar
Voorlopig ben je nog niet aan de beurt dus we wachten nog even geduldig!!
En lekker dat je mannetje ook zo ontspannen was en zo blij is met de komst van jullie tweede kindje!! Deze gaat er gezond en wel komen hoor lieverd! Het is ook voor jullie bestemd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-05-2011

huh? :? ik ben net ongesteld geworden! hoe kan dat nou??? ik geef volledig borstvoeding.
Ik voelde mij afgelopen dagen al niet goed, ik had gisteren ook echt buikpijn, maakte mij al zorgen omdat het een beetje als hele lichte weeën aanvoelde.

nahjaaa...Sad....hoefde van mij nog helemaal niet eigenlijk...vraag mij af of dit gevolgen voor de bv gaat hebben :?. Weet iemand dat?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-05-2011

Maria, volgens mij niet hoor! Het is niet zo dat het door ongesteld te zijn, minder zou worden. Er zijn vrouwen die 2 kinderen voeding geven! Gewoon lekker doorgaan! Maar ik dacht ook dat als je volledig borstvoeding geef, je cyclus nog niet op gang kwam. Ach, je lijf heeft blijkbaar een eigen plan!

laura, zo, al bijna een jaar! pfoe, dat gaat snel zeg! Ja, wat je zegt klopt. Ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in. Enerzijds door de goede 20 weken echo, anderzijds echt door de schopjes te voelen.

Nou, ik ga rennen, moet weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken. 3 keer vandaag, voor glucose!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-05-2011

jeetje, madelief wat een gedoe.
3x op en neer om te prikken.
wat fijn dat jullie je zo goed voelde bij de yoga.
en wat mooi dat je zo lekker bezig bent met het geboorte kaartje.
dat zal wel een hoop emoties oproepen denk ik.

Maria,
wat balen dat je weer ongesteld wordt.
ik heb geen idee hoe dat eigenlijk zit als je bv geeft.
zal wel weer wennen zijn na al die maanden. getver.
wat fijn dat de lunch met je collega's zo gezellig was.l
moest wel even lachen toen ik las wat matilda geproduceerd had haha

devika,
meid hoe is het met je?
morgen je echo toch?

laura,
Semmy alweer bijna een jaar, jeetje wat gaat dat snel.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-05-2011

En vandaag nog steeds geen ongi...

Nee volgens mij heeft dat geen gevolgen voor de bv maar ik vind het wel gek hoor...

Verder niets te melden nu. Semmy slaapt al sinds 14:20 dus hij doet vandaag een slaapje maar wel meteen een flinke! Lekker hoor! Had ik mooi ff tijd voor wat huishoudklusjes! Badkamer en beide wc's schoongemaakt, slaapkamer gepoetst, wasje in de machine en een was opgevouwen en ik had het eten al klaar staan om te koken! Goed bezig!! Nu al heerlijk een uur aan het chillen op de bank! Heerlijk dagje zo!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-05-2011

@ Tam: Een beetje aan de late kant, ik weet het maar van harte gefeliciteerd met de geboorte van Myrthe!!! En wat een prinsesje is ze ook! Net als haar grote zus!
Wat lijkt ze ook veel op Britt*. Prachtige foto!
En je bevalling, wat heftig een spoedkeizersnee. Maar ooh wat hou je daar toch iets bijzonders mooi aan over! Jullie kleine meid is het helemaal waard!
Hoe is het nu met de wond. Genees je goed? Lekker goed uitrusten en je laten verwennen, dan komt het allemaal goed.
En lekker genieten van Myrthe!
Hoe heb je deze Moederdag doorgebracht?

Oooh en wat een prachtig mooi gedicht over moeders. De tranen rollen ook bij mij over mijn wangen bij het lezen.
Dit is precies zoals ik me ook voel. Moeder maar geen mama…..
Ik heb ooit overwogen om een boek te schrijven…dan zou dit de titel zijn. en nu lees ik ineens een gedicht daarover…



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-05-2011

Even terug lezen vanaf vorige week vrijdag.

@ Cyn,
Ooh ik was dus vorige jaar ook zwanger op Moederdag..dit jaar ook weer…
Je zegt dat je je ergens mama voelt en ergens ook weer niet. Zo herkenbaar dat gevoel.
Ik zeg altijd tegen mezelf, ik voel me moeder, maar geen mama…. Dat is echt hoe ik me voel…
Ooh ik las dat je weer misselijk was. Jeetje, dacht dat die periode al voorbij was…
Oh ja, wij willen straks wel weten wat het wordt. Jullie? Maar ik wil proberen om het voor onze omgeving geheim te houden.
Kijken of dat lukt.
Mijn gevoel zegt meisje. Maar dat zal wel niet, dat dacht ik nl. de vorige keer ook. Haha
En je heb heel duidelijk het hartje gehoord van jullie kleine! Jaa! Wat een mooie moederdagcadeau is dat dan he!
Oh en ik lees nu dat jullie naar Wesley zijn geweest met Moederdag. Wat mooi. Ja, waar wil je die dag anders zijn dan bij je kind he..in welke vorm dan ook..
En nu lees ik dat jullie een dansende baby hebben gezien op de echo! Yeeeh!!! Ik hoop dat ik er morgen ook een mag zien.


@ Madelief,
Ik lees dat je gevoel zegt dat jullie een meisje krijgen! Ik denk dat zelf ook van mezelf.
Weet niet waar het vandaan komt. En et klopt vast ook niet want dat dacht ik de vorige keer ook. Ach ja, als de kleine maar gezond is he!
En je heb last van brande maagzuur las ik. Ooh meid. ze zeggen dat melk drinken zou helpen. En anders als het te erg word mag je ook gerust een rennie nemen.
Ik heb meerdere keren gehoord dat dat veilig zou zijn tijdens de zwangerschap.
Oh ja we hebben het idd keurig verdeel he kwa zwangerschappen. Hihi. Alleen Cyn en ik zitten heel vlak achter elkaar. kunnen we mooi wedstrijdje houden. Haha. Grapje.
En je heb je hooikoorts onder controle! Wat heerlijk. kun je lekker in de tuin zitten.
En ooh wat fijn dat je de kleine nu elke dag vaker voelt. Heerlijk gevoel lijkt me dat! geniet ervan!

Ooh ik krijg echt kippenvel over wat je vertelde wat je zusje aan je vroeg. Natuurlijk willen jullie voor hun kindje zorgen mocht dat ooit nodig zijn.
Maar afkloppen! Hopelijk zal dat nooit nodig zijn en kunnen ze zelf voor hun kindje zorgen. Maar wel heel lief dat ze het aan jou vroeg. Daar ben je toch zussen voor denk ik dan.

Ik lees nu ook dat je een mooie echo gehad heb! wat een opluchtig!!! Geniet van dat moment en beeld!


@ Kersje,
Ik lees dat jij ook opzag tegen Moederdag.
Ooh wat begrijp ik je gevoel! Je hebt een kindje gekregen, en eentje onderweg…en toch geen moeder zijn…wat een nare rare gedachte is dat he…
En wat confronterend dat je juist nu een narekening krijgt… ooh mijn hemel!
Ik had het je zo gegund dat je een moederdagkaart kreeg ipv die stomme rekening.
Oh en wat een lief gebaar van kersjesman, een bos bloemen op Moederdag. Lief dat hij daar aandacht aan besteed heeft!
En je ben nog steeds verdrietig dat je dit alles moois niet mee mocht maken met Puck…. Ooh.. wat zou dat toch fijn geweest zijn he als al die engeltjes mochten blijven…
Maar ik denk dat ze elkaar boven ook hebben gevonden. En zoals wij nu praten, dat zij dat ook doen. Weet ik zeker. Lijkt me een fijne gedachte.
Zo van hoera, ik krijg een brusje! Hihi.


@ Maria,
Dank je wel voor de mooie Moederdag woorden!
Je heb gelijk, Moederdag zal altijd een extra betekenis hebben. En volgende jaar met Moederdag hebben we allemaal minimaal 1 kindje in ons armen! En Kim 2 natuurlijk, en Laura hopelijk ook 2 ^^
En onze engeltjes, ja die blijven eeuwig in ons hart!
En je bent lekker verwend met Moederdag. Nieuwe gympen van je meisje. Wat lief!
en je bent ook verdrietig geweest om Olivia*. Wel fijn dat je haar as in huis heb en dat je haar toch even kan vasthouden als je dat wil. Dat zijn toch de mooie dingen van onze engeltjes he!
En je gaat vanaf juli alweer werken! Jeetje wat snel! Je gaat 3 dagen werken lees ik. Dat scheelt. Ben je lekker nog steeds 2 dagen met haar thuis.
En wat een heerlijke luxe dat ook jij een schoonmaak in huis heb! lekker hoor! Iemand anders had er ook al een he.
Ppff…kmoet alles zelf doen..gelukkig ontwikkeld mijn mannetje steeds meer nog een rechterhand…hihi.
Oh en ik lees dat je nog steeds bv wilt blijven geven, ook als je werk. ben trots op je! Ik hoop zo dat het kolven steeds beter gaat.
Je zou ook nu alvast een vries vooraadje kunnen aanmaken he. Deed mijn schoonzus ook en werkte prima op de dagen dat ze minder kon kolven.
Is de creche ver van je werk? anders heb je het recht om volgens mij2 uur per dag aan je kind te besteden onder werktijd.
Dus om te kolven of om je kind te voeden.

@ Laura,
Ik lees dat je ei/ongi verstoppertje met je speelt!
Meid, ik denk dat je deze keer een hartstikke lange cyclus heb. wacht het maar even af tot je ongi wordt. En let op, volgende ronde duurt korter en dan is het hartstikke raak!!
Precies zoals het dus bij mij is gegaan. En je zit nu op rond de 35 dagen? Troost je, ik zat op 52 dagen! Hihi, ik heb stiekem het gevoel dat bij jou helfde zal gebeuren als bij mij.
Alleen hoop ik niet dat je ook rekt tot 52 dagen. Hoe minder hoe beter Smile


@ Kim,
Hoe is het met je meid! geniet je lekker van de 2 kleintjes thuis! Heerlijk wandelingen maken met Dana en Ties.
Daar is het zooo heerlijk weer voor!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-05-2011

Hoe was jullie Moederdag. De mama’s met een bengeltje, zijn jullie lekker verwend op deze bijzondere dag.
En de mama’s met een engeltje en ukkie in de buik. Hoe was het voor jullie?

Ik heb er toch behoorlijk veel moeite mee gehad moet ik zeggen. Vorig jaar met Moederdag was ik zwanger…dit jaar ook…
Waar zijn mijn kinderen dan? Dat deed wel pijn.
Ik stuurde mijn moeder een bloemetje met kaartje. In dat kaartje schreef ik veel liefs namens mij, mijn man, Kaylash en baby.
Dat voelde aan net of ik een heel groot gezin heb. en toch is ons huis leeg…
zondag zijn we wezen bbqen bij mijn schoonouders. Was heel leuk. de kinderen van mijn schoonzus waren lekker aan het stoeien in de tuin.
Af en toe zat ik er een beetje afwezig bij. Ik droomde steeds weg bij het idee dat Kaylash nu ook hier moest zijn.
Ik zag em lekker in de tuin liggen in zijn campingbedje genieten van het zonnetje. En iedereen die weg is van mijn knulletje van net 4 maanden.
Ik kan mijn tranen steeds niet bedwingen als ik daaraan denk. Dat zou mijn Moederdag moeten zijn.
Ik huil sinds deze zwangerschap steeds vaker om Kaylash. Voorheen had ik vaak lange “rustmomenten”
Nu is het bijna iedere dag raak. Overdag geniet ik ontzettend van deze zwangerschap en deze lieve ukkie in mijn buik.
Maar savonds ben ik dat gevoel weer kwijt en huil ik stiekem onder de douche om Kaylash en om wat er allemaal is gebeurd.
Ja stiekem want ik heb geen zin om mijn man hier lastig mee te vallen. Die is zo happy met onze zwangerschap.
Soms voel ik me heel schuldig tegen over beide kinderen. Tegenover deze kleintje dat ik vaak verdrietig ben om Kaylash.
En tegenover Kaylash dat ik vaak gelukkig ben met zijn brusje.
Rare gedachte, ik weet het. Het liefst had ik ze allebei bij me gehad.

Vandaag in de pauze een buggy speeltje gekocht voor ons kleintje. Ondanks alle verdriet en schuldgevoelens enzo dank ik de hemel op mijn blote knieën voor dit lief klein kindje in mijn buik. Ooh wat is die welkom!

Ik moet nog 2 pagina’s bij lezen meiden. Ga ik morgen doen en weer reageren!
Fijne avond meiden!
Dikke knuffel voor iedereen!
Lief,
Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-05-2011

Ik zit inmiddels op dag 38! Geloof ergens ook niet meer zo in een eisprong want heb op internet zitten speuren en daar lees ik heel veel dat er bij zo'n lange cyclus geen eisprong plaatsvindt... Hoop dan maar op een ongi en dan weer verder kunnen!
Hier niks voor Moederdag gehad omdat ik dit niet wilde. Vind het zo uit zijn verband getrokken en vind het ook pas echt leuk als semmy wat maakt op school voor me! Daar draait het bij mij om!

Devika fijn dat je weer terug bent! Vroeg me al af waar je uit hing!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-05-2011

En logisch dat je af en toe afwezig was! Jullie kaylash had er ookgewoon bij moeten zijn maar helaas... Ik heb dat ook met mijn neefje hoor! Ik was toen zwanger samen met mijn schoonzus en het zou maar twee weken moeten schelen tussen Sonny en vin(neefje) maar zo blijven we er altijd wel mee geconfronteerd worden.. Hoe spijtig ook! Mis hem ook verschrikkelijk hoor! Hij had nu 2 en half moeten zijn... Een echte peuterpuber... Maar ja ik focus nu puur op semmy en dat doet mij goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

He Laura, wat het allemaal zo lang joh met je cyclus. Toch denk ik dat je ei nog moet komen.
Dat had ik dus ook. Bij de cyclus van 52 dagen kwam die rond dag 40. Wel geklust toen maar is niet gelukt. Waarschijnlijk was het eitje te “oud”
Maar de ronde daarna was het raak. Ik voorzie het zelfde bij jou. Echt, nog heel even geduld! Smile
En je heb ook gelijk wat de gedachte over Moederdag betreft. Niets is mooier om te krijgen dan zo’n eerste gekraste velletje papier met allerlei kleurtjes erop van je kleintje!
En gelijk heb je ook, dat je je nu vooral het meest focust op Semmy. Die verdient het meer dan wie dan ook. Het gemist zal altijd blijven, maar we moeten idd met z’n allen weer door.
Ik blijf nog wel huilen, maar ik weet gelukkig ook wel van mezelf dat ik ondanks alle verdriet sterk genoeg ben om verder te gaan. Vooral voor deze kleine.
Net als alle dames hier he! Ik ben echt trots op ons allemaal hier hoe we het doen!
Verdriet en blijdschap gaan prima samen. Hebben wij weer eens bewezen he!

Kan Semmy trouwens al lopen? Het zoontje van mijn zusje scheelt 4 dagen met Semmy. En ooh de leeftijd wat ze nu hebben, om op te vreten he!
Weet je ook al wat jullie gaan doen met zijn 1e verjaardag? Is ook al binnenkort he!



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-05-2011

Hey Devika,

Blij weer wat van je te lezen, meid. Ik kreeg vandaag wel tranen in mijn ogen bij je berichtjes. Zwangerschapshormonen? Of gewoon omdat het zo herkenbaar is allemaal? Vooral dat stiekem huilen onder de douche...En je schuldgevoel naar beide kleintjes (wat natuurlijk helemaal niet nodig is, maar toch gebeurt).
Succes vandaag bij de echo (ik weet niet hoe laat je aan de beurt bent)! Hopelijk gaat jouw kleine ook naar je zwaaien. Ik heb vanmiddag een pretecho (raar woord, want ik geloof niet dat ik een echo ooit nog als 'prettig' ga ervaren). Maar ik ben zo nieuwsgierig naar onze spruit. Ik hoop dan ook dat hij zijn gezichtje laat zien en zich niet verstoppen gaat, haha. Hij zit nu weer op zijn favoriete plekje met zijn hoofdje tegen mijn ribben aan geparkeerd...

Liefs en een knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

Kersje,

Ik denk dat het beide is. Hormonen en herkenbaar.
Ja ergens weet ik ook wel dat al die schuldgevoelens niet nodig is. Maar dat gebeurd toch..
Pfff..

Ik heb pas om kwart over 3 de echo.
Vind et zo spannend. Ben al heel de ochtend op van de zenuwen. Afgelopen dagen steeds slecht geslapen.
En mijn buik doet een beetje raar. Af en toe krampjes en steekjes. Weet niet of het door de spanning komt of omdat et daar binnen allemaal oprekt.
Vind et ook wel eng als het pijn doet. De laatste keer dat et pijn deed ging et mis. Daar wil ik nu niet aan denken..ppff..
Ik hoop zo dat het allemaal goed zit met deze kleine. Nog een paar uurtjes..

Jij heb vandaag een pretecho. Kan me voorstellen dat het “pret”een beetje raar klinkt. Toch hoop ik zo dat jullie een mooie echo hebben en dat jullie kleine mannetje volop zwaait en een show weggeeft! J en vooral ook dat jullie zijn mooie gezichtje kunnen zien! Wat een heerlijk vooruitzicht is dat!
Ooh hij zit te bonken tegen je ribben? Oei.
Mijn zusje die heeft gekneusde ribben overgehouden aan haar zwangerschap. Mijn nichtje vond het heel fijn om steeds op dezelfde plek te schoppen.
Hopelijk is het bij jou niet zo erg! Smile
Heel veel plezier vandaag bij de echo! Hoe laat moet je?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-05-2011

Lieve Devika, wat fijn dat je er weer bent! Net als kersje raakte jouw bericht mij ook, het is zo herkenbaar wat je voelt. Dat enorme gevoel van gemis soms en dat niet willen uiten thuis omdat je niet "negatief" wilt zijn of iemand het gevoel geven dat je deze zwangerschap niet waardeert, of dat je je partner er gewoon niet mee op wil zadelen elke keer.
Ik voelde mij zo schuldig t.o.v. Matilda ook, net als jij nu. Al dat gehuil en verdriet kon toch niet goed zijn voor mijn groeiende baby? Maar het zit er nu eenmaal, het moet eruit he?
Ik had op moederdag op een gegeven moment Matilda vast toen ik heel erg moest huilen, ze keek mij aan en ik legde het kort snikkend uit aan haar, zei dat ik moest huilen om haar zusje. Ik had het gevoel dat ik mij moest verantwoorden voor mijn verdriet en Matilda keek mij alleen maar aan van " dat geeft niet hoor!" , het zag er zo lief uit.
Ik vind het heel logisch dat je juist nu erg veel aan Kaylash denkt, je kleine lieve schat. Het is allemaal nog zo kort geleden.
Nou succes zo meid bij je echo! hopelijk kom je er heel blij vandaan! :-D

Kersje, jij ook veel plezier zo, wat bijzonder een pretecho! :-D is het zo'n 3D-ding?

liefs,
Maria xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

Ooh jee Maria, nu moet ik huilen om jou berichtje…
Dat beeld hoe je tegen Matilda sprak op Moederdag. Wat ontroerend…
Ik weet zeker dat ze het ergens ook begrijpt… babys voelen dat aan he.
Zo mooi hoe je dat aan haar verteld heb…
Jij voelde je ook schuldig tegenover Matilada. Ik denk dat wij dat allemaal ergens wel hebben he…
Soms verbaasd et me wel hoe beide gevoelens gewoon samen gaan…
Ik denk dat onze engeltjes en bengeltjes en ukkies in de buik dat wel begrijpen…
Ergens ben ik ook wel blij dat ik nog steeds kan en mag huilen om Kaylash. Meer heb ik niet van hem. En het lucht ook allemaal op.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

Help! Ben nu even helemaal van slag.
Net op de wc bij het afvegen een beetje bruinachtig bloed gehad. Wat is dat??????
Dat had ik vanochtend ook! Maar toen was het bruinachtige slijm. Nu leek et op bloed? Niet helderrood maar bruinrood.
Et zal toch niet zo zijn dat et mis is….wat moet ik nu doen?
Hebben jullie dit ook gehad? Ik vertrouw het niet!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

Devika,
oh meid. even schrikken! krijg gelijk kriebels in mijn buik!
ik heb er geen last van gehad, zou je niet even bellen voor de zekerheid?
wat je nu misschien al wel hebt gedaan nu ik de tijd zo bekijk.
pff.. weet even niet wat ik verder hierop moet zeggen.
laat je straks even wat weten als je meer weet, of je echo hebt gehad?
we gaan er vanuit dat die kleine daarbinnen het nog prima naar zijn/haar zin heeft.

kersje, veel plezier bij je "pret"echo.
ik weet nog hoe ik vorig jaar van dat beeld heb genoten.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

nee ik heb nog niet gebeld. durf et niet..
ik moet er toch over een kleine 3 uur zijn.
moet echt heel de tijd huilen. vind dit zo eng!
heb nog steeds links en rechts aan de onderkant steekjes. niet ondragelijk pijn, maar ik voel wel steeds iets van krampachtig.
hoop zo dat je gelijk heb dat het helemaal goed zit met de kleine.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

maar die krampjes heb ik ook wel eens.
zal je niet gewoon even bellen, nu gaat die tijd helemaal niet vooruit.
en jij maakt je drukker en drukker.
durf je te luisteren met je angelsound? of vind je nog niet altijd de hartslag?
we hopen gewoon het beste meid!
ik denk aan je en duim vandaag voor je!
dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

oke de krampjes zijn dus "normaal". heb je ook af en toe een beetje rugpijn? heel laag in de rug. want dat heb ik nu ook.:?
dat is al een hele gerust stelling. ben net nog een keer gaan kijken. papier was op 1 druppel bruin na droog. hopelijk blijft dat ook zo.
nee ik heb nog niet gebeld. nog 2 uur dan heb ik de echo.
heb mijn man ook niets verteld. straks gaat hij nog lopen druk maken op het werk.. Sad
de angelsound heb ik 2 dagen geleden gebruikt. ja, ik kan het hartje wel vinden. duurt even maar het lukt wel steeds gelukkig.

kan ook zijn dat ik me te veel druk maak om de echo. maar de aanloop naar is ook altijd zo slopend Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

ja heel laag onder in mijn rug.
af en toe ook wat gevoelig bij m'n stuitje.
meid ik ga aan je denken! succes!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

oohh je heb dat dus ook. ppff.. ben een beetje gerust gesteld!
nog een half uur dan mag ik weg. wat kruipt de tijd vandaag...

ik hou jullie op de hoogte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-05-2011

O, Devika, meid, wat schrikken! Als het goed is heb je nu de echo gehad en hopelijk is alles goed en ben je gerust gesteld...
Ik heb zelf geen bloedverlies gehad bij deze zwangerschap (bij de vorige ook niet), maar wat ik zo begrepen heb van andere vrouwen, komt bloedverlies wel vaak voor en is het dan toch goed. Ik duim dat het bij jou ook goed zit.

knuffel voor jou,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

mijn vriendin heeft het wel gehad bij 7 weken,
net zoiets als wat jij beschrijft. maar gelukkig paniek voor niks.

ik hoop inderdaad dat je nu gewoon van je echo zit na te genieten.
hoop snel wat te horen.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-05-2011

devika meid, ik hoop dat alles goed is. Ik heb bij Myrthe dat ook gehad. BLeek een geirriteerde baarmoedermond te zijn. Hetzelfde wat jij omschrijft dus het hoeft zeker niet fout te zijn. Ga voor je duimen en laat vlug wat weten meid.
knuffel.

Andere dames ook een knuffel. De kraam is weg nu en mijn man een paar dagen vrij. Heb ik misschien wat tijd om te reageren hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-05-2011

Jeetje Devika, wat naar dat gerommel! Sad hoe was de echo meid? is alles goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

hallo lieve meiden!

echo is gelukkig goed gegaan! onze lieve ukkie is heel mooi gegroeid. hij/zij zwaaide heel lief naar ons! ben zoooo opgelucht.
heb me zo'n zorgen gemaakt vanmiddag. echt allerlei doemscenario's kwamen in mij op.
wat zoiets met een mens kan doen. ben zo geschrokken van het bruinige bloed en slijm en de pijn. ik dacht echt dat ik ook dit kindje kwijt was. zo erg dat ik mezelf weer in een ziekenhuis bed zag liggen en afscheid nam van dit kindje. ooh hemel, daar wil ik niet meer aan denken!

een meting van mijn baarmoederhals was volgens de gyno niet nodig. ook een ringetje zou overbodig zijn. evenals de injecties om de bmh mond sterker te maken. volgens hem zag het er allemaal keurig uit van binnen. over 4 weken mag ik terug komen.
en mocht in de tussentijd toch twijfelen en wel een meeting willen kan ik altijd bellen.
dat stelt me wel gerust.

we hebben het goede nieuws lekker gevierd met een ijsje!
oooh wat ben ik opgelucht! dan je wel voor jullie lieve steunende woordjes!

liefs,
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

@ kersje,
hoe was de pretecho? ik hoop dat je er toch ontzettend veel plezier aan heb beleefd!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

oh ik zie dat je net hebt gereageerd..
ik was me stiekem toch een beetje zorgen aan het maken omdat je nog niet was geweest.

maar meid wat ben ik bij dat alles goed is.
waar kon dat bruinige bloed vandaan komen dan?
dat was vast en zeker een ijsje waard!

en als je twijfelt gewoon bellen he! echt doen!
ik snap niet hoe je die uren hebt volgehouden vandaag. haha

geniet ervan!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-05-2011

@ cyn, ja het zou oud bloed kunnen zijn. of toch de afstoot van de 3 vruchtzakjes. ( dan zou dat wel erg aan de late kan zijn)
of een adertje dat geknapt is van binnen en dat even is gaan bloeden. geen idee. maar een beetje bloedverlies kan geen kwaad en kan zelfs normaal zijn. jaja..
niet voor ons dus, alle alarmbellen gaan meteen rinkelen.
ja de uren op werk leken eindeloos! heb steeds op internet gezocht naar wat et kon zijn.

fijne avond verder meiden. ga nu lekker een douche nemen.
tot morgen!
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-05-2011

Hoi dames
devika, wat ben ik blij dat alles goed is meid en ik kan me zo goed voorstellen hoe je je moest voelen.
Toen met mijn bloedingen dacht ik ook dat het echt allemaal voorbij was..zoals je zegt: bij ons is niks
meer normaal. Maar ukkie doet het goed, jahoe en dat is zeker een ijsje waard.
kersje; ben erg benieuwd naar de pret-echo. zal ook erg emotioneel zijn. Hoop dat ie wat beter lag dan
dat onze myrthe lag haha.
madelief; wat emotioneel wat je zusje aan je vroeg en zo een eer. Wauw. Dat komt gewoon omdat jullie de
beste ouders zijn.
laura; hier had myrthe ook nog geen tijd om te knutselen voor moederdag haha. En je ei....nou moet ie
zich echt wel eens laten zien hoor, want anders CSI inschakelen. Nee, echt vervelend meid.
maria; ook al zo emotioneel op meoderdag. Herkenbaar. Ik was vannacht voor haar aan het zingen om haar in
slaap te krijgen en bedacht hoe ik voor britt* nog zong het moment voordat ze stierf en moest ineens zo
huilen. Ze keek me echt zo aan van: mama....niet huilen, maar ja......tranen laten zich niet bepraten.
cyn; hoe is het met jou? Ik moest aan je denken toen wij in de nacht naar het ziekenhuis reden. Ik zei nog
tegen mijn man: eigenlijk moet je toeteren? Keek ie me vreemd aan haha.
kim; aan het genieten meid. Ik las dat Ties ook zo goed groeide. Grote jongen. hoe is het met Dana. Is ze
het al wat gewend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-05-2011

sorry dat het maar kort is, de dagen gaan zo snel.

Vandaag laaste dag kraam. Myrthe eet niet haar hele fles leeg, maar was gewoon in een dag 70 gr aangekomen dus....zorgen maken ze zich niet. Daarnet moest ze
wel veel spugen en ze heeft vaak de hik. Effe in de gaten houden. Vandaag al een blokje om gewandeld. gaat al iets beter met mijn wond en ook de zak ijzer van gisteren in het ziekenhuis maken me iets fitter. Heb heel veel zin in de komende dagen. Lekker vrij met mijn man. Al moet ik ook wel veel gaan ruimen hier, want[ATTACH=CONFIG]2401[/ATTACH] eh....wil gewoon alle dingen goed in plekje geven in de kast enzo. Maar alles op het gemakje.

Nog effe foto's van de kleine meid..........

[ATTACH=CONFIG]2400[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-05-2011

O, Devika, meid, wat fijn dat de echo goed was! Lekker hoor, een ijsje op de goede afloop.

Tam, wat een heerlijk wijffie! Je verhaal over het zingen voor Myrthe wat je terug deed denken aan het zingen voor Britt* zorgde wel voor een traantje hier...Ik zie het dan zo helemaal voor me. Ik ben blij dat je goed herstelt en nu lekker samen met je man en Myrthe, heerlijk!

De pretecho was fijn. Onze kleine jongen lag in een zeer onhandige houding (met zijn beentjes voor zijn gezicht, net als de navelstreng). Dus we moesten hem een klein beetje gaan plagen om hem in een andere houding te krijgen, wat uiteindelijk een beetje lukte, dus we hebben toch nog wel wat kunnen zien. En ja, emotioneel was het zeker. Zo wonderlijk om dan je kindje te kunnen zien (zonder op een medische manier te kijken). Hij is nu ongeveer 1500gr en heeft al bolle wangetjes. En hij ligt nog steeds een kleine week voor qua groei (dat komt overeen met wat de gyn heeft gemeten). Ik vond het fijn om hem even te zien. Maar ik geloof dat ik nu nog nieuwsgieriger ben geworden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

even heel snel reactie..

jeetje wat wordt er weer veel gekletst haha.

tam, je had best mogen toeteren hoor, alleen ik slaap nogal vast dus had ik toch niet gehoord.
wat hebben jullie een mooie meid! echt een knapperd!

kersje, wat fijn dat de echo zo mooi was.
hij verstopte zich nogal zo te lezen.. haha nu kijk je er nog meer naar uit.
voor je het weet is het zover.

devika,
ben blij dat het nu allemaal goed is.
heb je nu vanavond nog wat verloren of niet?
gelukkig is het "normaal".. en hoef je je geen zorgen te maken.
nu weer terug genieten


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2011

madelief, kim, laura en maria ik denk ook aan jullie.
ik kom snel verder reageren


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-05-2011

oh lieve Devika wat fijn dat het goed met jullie gaat en de echo goed verlopen is! :-D:-D:-D
Volgende keer als er weer zoiets gebeurt gewoon meteen met je gyn bellen hoor! (strenge maria :geekSmile better safe then sorry. Niemand vind het raar als je dat doet, echt niet. Als het niets blijkt te zijn dan is dat mooi en anders ben je er wellicht op tijd bij.....toch?
Heb je vandaag ook je nekplooimeting gehad eigenlijk?

Kersje, de boef lag verstopt! :mrgreen: wat bijzonder inderdaad om de kleine man eens niet vanuit een medisch oogpunt te bekjken, dat lijkt mij inderdaad iets meer ontspannen. En al 1,5 kilo baby! :-D geweldig! ohhh nog een week of tien, dan ben je er! ik vind het zooooo spannend!:-D

Tam, je hebt al buiten gewandeld! bikkel! en wat een dropje is het!!! ohhhh....ze is echt prachtig! Ik kan mij ook zo voorstellen dat je moest huilen toen je voor haar zong, de laatste keer dat je voor je kindje zong was met Britt*, een hele andere situatie, een ander kindje maar met dezelfde moederliefde.....ja...je zal veel aan Britt* denken, of niet?
Nou, ik vond de foto's prachtig in ieder geval, ik ben een zeer trotse forumtante, geef haar maar een dikke zoen van mij.

andere dames, ik denk ook aan jullie! Ik ga even uitrusten.
Hier nog even een fotootje van mijn nieuwe moederdaggympen :mrgreen:
[Afbeelding: 2q9wex5.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-05-2011

Whaaahahaha, begint dat nu al Maria (dat die kleine meid je spullen ‘leent’)? Ze past ze al bijna, hoor! :mrgreen:Wat een leuke gympen, zeg! En wat is ze weer gegroeid!
Ja, nog een week of 10 en dan kan ik mijn kindje echt bewonderen (in plaats van al dat gegluur in de buik-dit was trouwens inderdaad in 3D. Apart gezicht hoor. Misschien kan Kerseman mij helpen met een fotootje).
Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit zal zien en hoe het zal voelen om hem in mijn armen te houden…Soms kan ik me er nog zo weinig bij voorstellen. Ondertussen ligt hij nog steeds hoog en in stuit, maar dat kan allemaal nog goed komen heb ik mij laten vertellen. Een voordeel is dat ik ’s nachts beter door kan slapen, omdat ik geen druk op mijn blaas heb. Ik bekijk het maar van de zonnige kant. Gisteren zei ik nog tegen Kerseman, dat ik me geen zorgen maak over de stuitligging of het feit dat kleine Kers wel eens een flinke jongen kan zijn tegen de tijd van de bevalling. Ik vind alles best, want Puck was zo klein en ik ben gewoon blij dat deze baby zo lekker groeit. We zien wel hoe de bevalling dan gaat.
Goh, je bent weer ongesteld geworden! Confusedhock: Dat is een tijd geleden, hè? Zal wel even wennen zijn! Dan lijkt het me dat je dus ook een eisprong hebt (en dus ook weer vruchtbaar bent). Letten jullie daarop? (niet dat ik nieuwsgierig ben natuurlijk…:lolSmile

Cyn, ja de tijd gaat zo snel, nog maar een week of 10…Bij jou gaat het nu ook snel, alweer bijna 14 weken (of voelt dat voor jou anders?). Hoe gaat het met je? Is de misselijkheid al verdwenen of nog niet?Sad Ik was zo blij toen dat bij mij over was…Dan voel je je zoveel beter!

Devika, ik ben het met Maria eens (met dat strenge): bellen als je je zorgen maakt en niet wachten omdat je al een afspraak hebt staan! Zo naar als je zo in de stress zit, meid! Bloedverlies is een gegronde reden om te bellen, hoor. Zo, nou heb ik ook genoeg streng gedaan.:mrgreen: Ik ben heel blij dat je zo opgelucht bent. Heb je nog bloed gezien of is dat nu helemaal over? Ik ben tegen mezelf ook streng geweest: ik zit nu een paar dagen in de ziektewet. Even geen werk, geen stress. Ik was mezelf toch wat teveel aan het opjutten. Rust is belangrijk! Ik heb nu ook al een paar dagen geen migraine gehad, dus dat gaat goed. Volgende week ga ik weer rustig aan het werk en dan ga ik een planning maken om mijn werk zo goed mogelijk af te ronden voor mijn verlof. Ja, want de tijd gaat snel: 17 juni is mijn laatste werkdag! Weet jij al hoeveel uur je wilt gaan werken als de baby er is en hoe je de opvang gaat regelen?

Tam, ik kan me voorstellen dat de dagen snel voorbij gaan en dat je minder op het forum te vinden bent, hoor. Je hebt het gewoon druk met je heerlijke kleine meid en met je herstel. Dus neem die tijd lekker. Af en toe een foto en wij forumtantes zijn tevreden, hoor! :-D Ik hoop dat Myrthe niet meer zoveel hoeft te spugen, die lieverd. En rustig aan met ruimen, hè, je zei het zelf al: op het gemakkie! Eerst goed herstellen, hoor.

Kim, dat geldt ook voor jou. Ga alsjeblieft niet proberen om alles hier bij te houden (lukt toch niet:winkSmile. Jij hebt echt wel belangrijkere dingen te doen. We weten toch dat je met ons mee leeft, joh. Neem jij ook lekker de tijd voor je gezin en voor jezelf. En gooi ons soms een foto toe en wij zijn blij, haha.

Madelief, hoe is het met jou? Hoe is het prikken gegaan? Heb je de uitslag al?Smile

Laura, hoe gaat het met jou en het ei-mysterie? Worden de testen al wat duidelijker of blijft het een vreemde zaak? Ben je normaal wel regelmatig eigenlijk?:confused:

Nou, meiden, heel fijne dag en jullie krijgen allemaal een flinke knuffel van Kersje!:-D