Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-05-2011

hey Kersje, ja, inderdaad dan ook weer vruchtbaar straks :? ik ga er wel op letten, ik gebruik namelijk nog geen anticonceptie. Iets in mij zou zo weer zwanger willen zijn, ik vind het hele proces echt heel mooi maar ik weet dat ik rust nodig heb om afgelopen anderhalf jaar te kunnen verwerken en even goed van Matilda te genieten. Als haar eerste verjaardag is geweest zien we wel verder :-D We willen allebei graag nog een kindje, en gezien mijn leeftijd gaan we er ook niet heel erg lang mee wachten. En jullie?

nog even een fotootje van vanmiddag, spelend op haar Fabeltjeskrantkleed :mrgreen:....ohhh ik vind haar zo lief!!! ik wil haar opeten!
[Afbeelding: 2rdjdr7.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-05-2011

@ Maria,
Weet je echt zeker dat dit jouw kindje is? Is het niet een of ander fotomodel baby die je van internet geplukt heb?
Wat een poppetje is ze toch! en wat grappig zo met je nieuwe gympen. Nog even en ze past erin! Hihi.
En je heb gelijk dat je zo streng was,..hihi… ik meot ook echt luisteren!
Oh nee wij hebben niet gekozen voor de nekplooi meting. Ze zouden de bmhals meten. Maar dat was niet nodig volgens de gyn.


@ Tam,
Wat is Myrthe toch ook een schoonheid! Wat een poppetje is ze!
En jullie zijn lekker een blokje om geweest. heerlijk met dit weer!

@ Kersje,
Jullie hebben een mooie echo gehad! jee! Lijkt me idd echt wonderlijk om zo naar je ukkie te kunnen kijken!
Nog ongeveer 10 weken voor jou he! Wat snel!

@ cyn,
Ik verlies nog een heel klein beetje bruin iets. Maar heb me voorgenomen om geen zorgen te maken.
Tis gelukkig geen bloed.!
Hoe is het met jou?

Madelief, Kim, Laura ik denk ook aan jullie!


Meiden ik wens jullie vast een goed weekeind!
Probeer gauw weer alles te lezen en te reageren.

Liefs,
Devika




mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-05-2011

Maria wauw wat een plaatje!!!!

Verder nog niet gelezen maar wilde jullie laten weten dat ik nu echt ongi lijk te zijn. Hoop dat het doorzet... Dan kunnen we verder!!

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-05-2011

Nou, Maria, wil je nu even stoppen met stiekem plaatjes van blozende knappe baby's van internet te pikken?:mrgreen: (Ik geloof er ook niks van, Devika:winkSmile Goh, wat is Matilda toch een knap dametje...Ik wil ook een hapje!
Jullie willen als Matilda ongeveer een jaar is er weer voor gaan, begrijp ik. Goed plan, hoor! Wij willen ook niet te lang wachten (ook om de leeftijd natuurlijk, maar dat is logisch want wij zijn even 'oud'). Maar eerst maar even afwachten hoe mijn lijf en geest zich straks gaan herstellen. Dan merk ik snel genoeg wanneer ik er weer aan toe ben. En dan is het ook maar afwachten wat de natuur doet, natuurlijk.:-?

Laura, het lijkt nu echt of je ongi bent geworden, gelukkig. Dan weet je tenminste weer waar je aan toe bent. Heeft het door gezet? Hoe lang was deze ronde uiteindelijk? Ik ga duimen voor een mooi vers ei! :-D

Devika, heb je een druk weekend gepland? Ga je nog leuke dingen doen? Ik ben vandaag alleen thuis (vriendlief heeft een zeilcursus). Morgen gaan we een nachtje naar een hotel in het oosten van ons landje. Daar heb ik zin in! Lekker uit eten en een beetje rond wandelen. Vandaag wat wasjes draaien en een beetje rust nemen (kreeg gisteren toch weer een lichte migraine). Goed dat je besloten hebt om je niet druk te maken, meid. Alles is goed! :-P

Tam en Kim, lekker genieten van jullie kleintjes!:-D

Madelief en Cyn, ook een fijn weekend voor jullie! Hopelijk gaan jullie nog wat leuks doen?:geek:

x van Kersje en Uma


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-05-2011

deze ronde duurt nu al 41 dagen en heb mijn twijfels of dit inmiddels echt dag 1 van de nieuwe te noemen valt... het lijkt nog niet helemaal door te zetten maar ja, ik denk wel dat het echt gaat gebeuren hoor.
ik merk het wel. had mijn hoop op een eisprong toch al laten varen dus het is geen schok voor me!

hoe is het met de meiden hier? wij hebben vandaag heel impulsief voor een nieuwe keuken gekeken en helaas zijn we ook verliefd geworden op een keuken maar hebben gewoonweg de centjes er nog niet voor... dus nog even doorsparen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-05-2011

Laura, ik hoop dat je ongi inmiddels heeft doorgezet, zodat je officieel aan een (de?) nieuwe ronde kan beginnen! 41 dagen is wel lang inderdaad.
Oei, jullie droomkeuken is nog een beetje te duur...Maar dan weten jullie iig wel waar jullie voor sparen! Hoe ziet die droomkeuken er ongeveer uit?

Wij gaan even ontbijten en dan inpakken en wegwezen naar de andere kant van het land! De weersvoorspelling is niet zo gunstig, ach we zien wel.

Liefs voor alle meiden van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-05-2011

Kersje veel plezier! :-D lekker wandelen en een hotel, leuk!

Wij gaan zo naar Brabant, even naar de schoonouders, maar eerst even thuis keuvelen en natuurlijk DE wedstrijd kijken :mrgreen:.

Maddie ligt heerlijk te slapen in de box. Manlief en ik zaten te bedenken dat onze harde schijven bijna vol zijn :?, ik heb alleen al van Matilda bijna 1400 foto's, en ze is pas 3 maanden oud! hahaha! dat zou betekenen dat ik er dan van haar gemiddeld 6000 per jaar zou schieten? hahaha! :-D Nou leve de externe harde schijf zullen we maar zeggen.

Devika, ik lees dat jullie niet voor de nekplooimeting hebben gekozen, ik snap die keuze wel. En ze doen ook geen meting van de bmh? ik dacht dat ze dat standaard deden bij als iemand een vroeggeboorte heeft meegemaakt :?...maar niet dus!
Begin je al je buikje goed te zien? :-D vast wel he? Ik vind trouwens jullie reacties op Matilda zo lief! :-D ik vind haar de mooiste en liefste van de wereld, en het voelt zo fijn dat met jullie te mogen delen.

Laura, nieuwe ronde nieuwe kansen!!! ik ga duimen voor je deze maand :mrgreen:

Kim, hoe gaat het met Ties en met jou? Is Ties al naar buiten geweest?

Tam, hoe is het met jou en de kleine lieve Myrthe? drinkt ze goed? en hoe is het om papa met haar bezig te zien?

Madelief, hoe is het met je mooi groeiende buik meid? :-D heb je al nieuwe bh's moeten kopen trouwens? bij mij groeide ze de pan uit! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

nou, ik ga douchen nu, tot later!
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-05-2011

Goede middag!

Eindelijk een beetje tijd gevonden om eens te komen reageren op iedereen hoor.
Ik heb geen idee wanneer ik voor het laatst heb gereageerd, dus ben gewoon 6 pagina’s terug gaan lezen.

Maria,
Hoe is het met je?
Ik lees dat je in juli weer mag gaan werken. Dat zal wel weer een hele omschakeling zijn.
Wat staat matilda toch altijd mooi op de foto’s!
Zie dat jullie het nog wel zien zitten, een broertje of zusje voor matilda en olivia.
Eerst inderdaad je lichaam even wat rust geven. Je bent tenslotte ook lang zwanger geweest.
Ik zag dat kersje het had over een leeftijd die misschien mee gaat spelen.
Haha ben nu wel benieuwd hoe oud jullie dan zijn haha?

Kersje,
Je hebt zo’n last van migraine zie ik.. bah!
En zie dat je zoveel mogelijk stress moet vermijden. Lekker aan jezelf en die kleine in je buik denken. Dat heeft nu wel even voorrang.
Zie dat jullie vandaag lekker naar een hotelletje zijn! Heerlijk wat tijd voor jullie samen.

Devika,
Hoe voel je je? Begint je buikje al zichtbaar te worden?
Ik zie dat jullie willen weten wat het wordt, wij ook!
Ik heb zelf alleen geen idee, mijn vriend en mama hebben gedroomd dat het een meisje wordt, zal er wel erg van staan te kijken als dat ook zo is.
Om het geheim te houden gaat mij niet lukken. Haha
Ik moest al zo’n moeite doen om mijn mond te houden toen ik net zwanger was,
Laat staan nu 20 weken stil te moeten zijn over wat het wordt haha.
Bij wesley hebben we het ook verteld, dus nu ook denk ik.

Oh meid wat herkenbaar! De tekst die je op het Moederdag kaartje hebt geschreven.
Het voelt aan of je een heel groot gezin hebt, en toch is het stil in huis.


Madelief,
Hoe voel je je? En je buik? Groeit het goed?
Zie dat je wat last heb van maagzuur. Ik heb dat de laatste weken gehad vorig jaar.
Rennie kan geen kwaad. Bij mij hielp het wel.


Laura,
Ik zie dat jij en je schoonzus maar 2 weken zouden schelen.
Heb je het in het begin niet verschrikkelijk moeilijk gehad toen je je neefje zag.
Die wel gezond en wel in zijn mama’s armen lag, en jou handen waren leeg?
Ik heb dat nu heel erg.. ik scheel 2 dagen met mijn beste vriendin, denk ook vaak aan wat nou als het weer mis gaat, kan ik haar en haar kindje dan nog wel zien…

Zie dat je ongi zich nu wel doorzet. Gelukkig! Nieuwe ronde nieuwe kansen!


Tam,
Hoe is het met je? En met de kleine myrthe?
Is je wond al aan het genezen? Heb je er nog veel last van?
Ik zie dat de kraam ondertussen ook is vertrokken.. en je man lekker een paar dagen vrij.
Nu even tijd voor jullie gezinnetje!

Kim,
Hoe is het met jullie?
Lekker aan het genieten van Ties? Hoe is het met Dana?
Doe inderdaad maar rustig aan hoor.. jullie gezinnetje gaat voor.
Ik zie inderdaad dat de datum van Giel* ook dichterbij komt. Ga je nog wat speciaals doen?


Hier is het een lekker weekend.
Gisteren een verjaardag gehad van de kleine van een vriendin.
Werd alweer 1 jaar.. jeetje wat gaat die tijd snel.
Verder is het hier erg rustig.
Mijn buikje begint al in zicht te komen. Dat geeft wel meer vertrouwen.
Gisteren weer even geluisterd en het klinkt goed daar binnen.
We zitten alweer op 14 weken. Op sommige dagen gaat het langzaam,
Maar als ik nu zo terug kijk, gaat de tijd toch wel vooruit.

Mijn ventje is begonnen aan een nieuwe badkamer.
Dat was eigenlijk vorig jaar al de planning, maar door te weinig tijd en daarna natuurlijk het overlijden van wesley kwam het er maar niet van.
Nu hopen we over een tijdje heerlijk te kunnen badderen in een nieuwe badkamer.

De misselijkheid is er nog heel soms, vooral als ik te actief of te druk bezig ben.
Ik kan ook niet alles meer eten. Wat ik wel veel heb de laatste tijd is dat ik ineens ergens zin in heb om te eten. En daarvoor rij ik dus speciaal naar de winkel.
Dat verschilt van yoghurt tot avondeten haha.

Ik merk dat ik nu meer bezig ben met een naam en geboorte kaartjes.
Terwijl ik hier vorig jaar nog niet zo vroeg mee bezig was. Herkennen jullie dit?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-05-2011

Ja dit is een serieuze ongi gelukkig!! Dus idd nieuwe ronde nieuwe kansen!! Joehoe!!!

En Ajax kampioen!!!!!!! Joehoe!!! We hadden gister nog gauw een Polo van Ajax voor semmy gekocht! Foto's staan op Hyves! Echt leuk! En we zijn blij voor "ons" clubje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-05-2011

Goede avond Lieve meiden,

Nog steeds ontzettend druk hier...pfff, merk dat er heel weinig Mama tijd over blijft hhaha, maar ik geniet met volle teug van mijn kleine wondertjes...Oh wat hou ik veel van ze:-D
Ik heb niet alles terug kunnen lezen van jullie allemaal...Ik merk dat als ze zo even een tijdje druk bent geweest, dat er echt veeeeeeeeeeel geschreven word.

Kersje:Ow meid...jij bent de volgende in het lijstje meid!Nog maar een paar maandjes te gaan en dan gaat jullie kleine vent ook bij jullie gezinnetje komen!:-D Je krijgt al wel de kriebels denk ik of niet?Nu je ziet dat het bij ons allemaal goed is gekomen?Of heb je nog veel te regelen?Zijn jullie al uit de naam voor de kleine man? Ik ben benieuwd!!!
We zullen binnenkort maar weer eens beginnen met een lijstje hé!!!kijken wie nude datum raad...

Laura:Bah wat een gedoe rond jouw cyclus zeg...gelukkig dat je zelf wel positief er mee om kunt gaan!Tenminste dat idee krijg ik...of heb ik het mis?Jammer dat Tam en ik het stokje niet over gedragen hebben!Misschien dat kersje het kan proberen, al hoop ik voor je dat je iets eerder geluk mag hebben.

Madeliefje!Jij bent ook al een heel eind op weg nu hé!Hoe voel je je?En ben je al bezig voor de babykamer, geboortekaartjes enz?Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad...dat vinden we altijd fijn om te horen hier hé!

Devika:Jij ook een goede echo!Echt super meid.En de bloeding, ja dat lijkt me inderdaad weer even schrikken zijn geweest.Wat moet je je onzeker hebben gevoeld!!!Gelukkig was het allemaal goed.Durf je al een beetje te hopen?

Cyn:Ik lees dat je nog zo lang misslijk bent geweest!Begint het al wat minder te worden nu?En hoe gaat het bij jou?Heb je ook net als devika gekozen geen nekplooimeting te doen?En krijg jij al een beetje vertrouwen in de zwangerschap?Probeer er een beetje van te genieten...Het is misschien moeilijk, helaas weten we daar ook alles van maar het gaat zo snel voorbij!!!!!

Maria:Jij geniet ook zo lekker van je meisje hé!Iedere keer zie ik weer een foto van kleine mathilda...wat gaat het snel hé?

Tam:Ook jij hebt echt een prachtig klein meisje op de wereld gezet zeg haha...ik geniet van de foto's die ik op hyves zie, wat doet ze het goed!!!

Hier gaat ook alles lekker!Onze vent ik alweer flink gegroeid en begint al wat meer rond te kijken en zelf dingetjes te willen doen.Alleen vind ie zelf dat hij alles al moet kunnen, maar mama vind dat ie maar lekker rustig aan moet doen. haha, het gaat toch allemaal al zo snel...dat zie ik nu zeker vooral bij Dana nu ties geboren is!!Ze lijkt ineens zo'n grote meid!Ties was afgelopen week bijna 400 gram aangekomen, dus mama was erg trots!Hij word net als Dana weer een heerlijk mollige baby.
We zijn al regelmatig lekker aan de wandel geweest en Dana wil dan heel graag laten zien dat ze een grote zus is en de wagen duwen. Ik geniet volop van mijn wondertjes, al is het soms echt een vol schema zo over heel de dag. Ties begint ook al wat beter de nachten door te komen, dus mama krijgt ook weer wat meer nachtrust!
Deze week wel veel gedacht aan onz lieve Giel*.
Afgelopen donderdag was het een jaar geleden dat we te horen kregen bij de 20 weken echo dat het mis was.Volgende week is de geboorte/sterftedag van onze Giel*.Ik zie er erg tegen op en weet eigenlijk nog niet wat ik met die dag wil doen!
Ik weet in elk geval wel dat ik die dag niemand wil zien en geen bezoek wil.Buiten mijn man en mijn kindjes moeten ze me die da gewoon met rust laten, zodat ik die kan indelen zoals ik dat wil.

Nu ga ik weer afsluiten.Morgen moet dana weer naar de psz na 2 weken mei vakantie te hebben gehad!Dat word dus even wennen en haasten denk ik met 2 van die hummeltjes om op tijd aan de poort te staan.

Ik denk aan jullie lieverds...ookal ben ik er niet zoveel.
Ow en voor ik het vergeet....bedankt voor de lieve leuke felicitatiekaartjes die jullie gestuurd hebben!Dat doet soms meer als van de mensen die zo dichtbij staan en het niet begrijpen...xxxxxxxxxxxxxxxx[ATTACH=CONFIG]2495[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2496[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-05-2011

kim, ja ik ben er idd heel positief onder hoor. het zal zijn redenen wel hebben en hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed! wauw wat een plaatje van je twee kids zeg! kan me voorstellen dat het erg druk is met twee kids in huis. maar je vindt er denk wel snel genoeg een weggetje in he?

hier niets bijzonders te melden. ik ben vanmorgen alweer erg poetserig geweest dus hoef nu bijna niets te doen! beter! semmy slaapt al anderhalf uur dus zal ook zo wel wakker zijn. eigenlijk moet ik nog ff vlees halen want anders hebben we alleen maar groente en aardappelen... ook niks aan..

hoe is het verder met de meiden hier?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-05-2011

haha ik zeg het net en ja hoor, ik hoor meneer al!!! wat een timing!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-05-2011

hey meiden, hoe gaat het hier?

Laura, heb je al wat voor bij de groenten gehaald? :mrgreen: en AJAX kampioen!!!!!!! jehoe!!! dat was wel erg leuk! :mrgreen:

Kim, fijn weer van je te horen! kan mij voorstellen dat het erg druk is voor je, lijkt mij echt zwaar om bij je kraambed nog zo'n dreumes te hebben rondlopen! maar wat geniet je van die twee he? zo leuk te lezen. En die Dana met haar broertje op schoot! awww..
Hij groeit lekker hard, goed zeg! Ik ben ook benieuwd hoeveel Matiulda nu weegt, ze moet morgen weer naar het cb.
Jeetje jij ook zo vlak na de geboorte van je kindje de geboorte/sterfdag van Giel*. Ik had dat net zo....ik wist ook niet goed wat ik met die dag aan moest. Ik weet nog dat mijn moeder aanbelde, ze had een hele mooi kaartje voor Olivia* gemaakt, ik vond dat zo lief. Ook een aantal vriendinnen en familieleden hadden er eraan gedacht en hadden een kaartje gestuurd. Ondanks dat ik niets collectief wilde doen op die dag vond ik dat toch erg fijn en troostend.

Hey Cyn, ja, we willen uiteindelijk het liefst nog een kindje maar ik forceer niets, ik moet er nu nog niet aan denken, ik geniet zo van Matilda. En je hebt helemaal gelijk, ik wil mij eerst weer helemaal goed voelen en een tijdje rust hebben gehad, mijn lijf is inderdaad erg lang zwanger geweest.
Ik ben trouwens 35 jaar (bijna 36) net als kersje, we schelen een paar weken. En jij?
Je bent lekker bezig lees ik, en je buik begint al ronder te worden, wat fijn! Ik was net als jij met Matilda veel eerder bezig met concrete dingen zoals geboortekaartjes. Ook kocht vanaf dag 1 al leuke babykleding als ik het zag...ik weet niet waarom ik dat nu eerder wilde doen, ik denk dat ik zo bestaansrecht wilde opeisen of zo....snap je wat ik bedoel?

Kersje, hoe was je weekendje weg? wel wat regen gehad he? hebben jullie nog wel kunnen wandelen? Hoe gaat met de kleding eigenlijk, pas je nog in je gewone jas?

andere meiden, ik reageer later weer, ik denk wel aan jullie Devika en Tam! maar moet zo weg, ik ga naar het theater, naar Plien & Bianca, heb er zin in! :-D

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-05-2011

maria,

ik begrijp inderdaad helemaal wat je bedoelt.
ik denk dat ik daar nu mee begin, terwijl ik er bij de zwangerschap van wesley totaal nog niet over na dacht.

haha, ik heb echt een heel beeld van jullie. ookal heb ik jullie nooit gezien en weet ik niet eens de helft..
maria, ik had echt niet gedacht dat jij al 35 jaar zou zijn. en kersje ook natuurlijk.
oh wat voel ik me jong dan! ik word volgende maand 24!

kim,
wat fijn om weer wat te horen.
een druk leventje nu met de 2 kids! maar je geniet ervan, dat is het belangrijkste.
wat een leuke foto's trouwens!
ik snap heel goed dat je op de dag van Giel* niemand wilt zien.
ik zou ook echt niet weten wat ik dan zou doen. ben bang dat de dag dan wel erg traag zal gaan.
je moet doen waar je je goed bij voelt meid.

dames, ik ga even snel eten, heb honger!

tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-05-2011

He meiden!

Ik ben er weer! Net terug van een geweldig weekend in de ardennen! Zo lekker geweest. Veel gegeten (te veel) geslapen, gekletst, gewandeld (oh en bergje op is echt al een stuk zwaarder) en geluierd Perfect weekend! ik scrolde even door alle berichten. Ik ga ze in de komende dagen goed lezen, want het zijn er veel!

Maar Maria, Kim en Tam, wat een heerlijke foto's!!! Super zeg, wat een liefies! En Devika, ben erg blij dat alles goed was op de echo. Verder dus niet veel gelezen. Sorry! Kom later in de week terug. Nu even wat eten maken. Honger!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-05-2011

hoi dames

Even een update. Mijn man ligt boven te slapen, moet zo werken (dus de nacht is voor mij haha) en Myrthe
ligt nu nog beneden naast me in de wieg.

Kersje: zozo, je kleine vent pesten om hem goed te leggen voor de foto? Weet wel dat je dat allemaal terug
krijg he. Dat ie jou pesten gaat door je wakker te houden ofzo na de geboorte haha. Dat onthouden ze wel hoor.
Blij dat alles goed gaat meid. Jij bent de volgend idd. Al over de 30 dus dan komt het steeds dichterbij.
Hoeveel weken moet je nog werken? o, ik lees 17 juni. Dat is niet meer lang. LEkker hoor. En hopen dan op
lekker weer.'En lekker op hotel. Geniet er maar van.

maria; wow , wat is matilda gegroeit zeg. Wat een mooie foto's. Ik moet zeggen dat we allemaal knappe kindjes
hebben hoor. DAt doen we goed haha. en leuk ook te lezen wat ze allemaal al kan en doet...weet ik al wat
me te wachten staat haha.

cyn;ik was nu ook wel al vroeger bezig met alles hoor. Wilde alles op tijd klaar hebben enzo. Heb je al
een idee wat je ongeveer wilt met kaartjes enzo? Kan je lekker op je gemak rondkijken.

laura; o een mooie keuken. Hmmm, jammer dat ze altijd zoveel kosten, maar als je zeker weet wat je wil dan
spaar je hem zo bij elkaar. start maar een: help laura aan haar droomkeuken-fonds ofzo haha. O en je ongi zet door.
jahoe, dat een mens daar nog om kan juichen haha. Op naar de volgende ei. Dat ie zich maar goed laat zien dan.
want ik heb hier een stokje voor je..........die kan je zo overnemen hoor!

kim; ja, de foto;s van je ventje volg ik ook goed hoor. Ze schelen niet veel maar op deze leeftijd is een paar
dagen al een heel verschil nietwaar? Fijn dat je geniet. Maar ook de moeilijke dagen van Giel*, laat het idd
gewoon over je heen komen met je gezin: goede keus van je.

madelief; lekker genoten dus en ja...........bergje op gaat moeilijk, maar is die buik al niet rond genoeg om
bergje af te rollen hihi geintje

devika; hoe is het meid? Is je zus al naar GEnt geweest?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-05-2011

Hier:

morgen is ze weer al 2 weken oud. Wat gaat de tijd toch snel. Gisteren is de navelklem eraf gevallen, stuk beter zo haha. Vandaag is het bureautje geweest. Was allemaal goed. Ze eet nog niet haar 100 op, maar ze is nog klein dus is dat niet erg. Ze komt gewoon goed bij dus. Ze heeft een redelijk vast ritme van eten. wel heeft ze veel en vaak last van de hik...is wel zonde. De tummy -tub vindt ze heerlijk, maar ze is ook al in de douche gegaan. Echte watermeid.

Met mijn wond gaat het goed. Ik kan al weer heel wat doen. Wasje...strijkje etc. alleen dingen tillen laat ik en stofzuigen ook nog (vind ik niet erg heb ik een hekel aan). Vandaag was mijn man vrij en heb ik wel even een tukje gedaan tussen de middag. Had ik even nodig, want ze heeft wat liggen spoken vannacht haha. Deze nacht ben ik weer alleen en dat is dan best pittig.

Myrthe is rustig, heel waakzaam met haar oogjes, maar als ze huilt: een echte dames-huil. Moet er soms gewoon om lachen. Niet netjes van me he haha.

Afijn, deze week krijg ik ook te horen wanneer en waar ik moet werken in aug. Spannend. moet er nog niet aan denken hoor. We zien wel. Ik mis britt* wel heel veel. Er komt veel boven. Weet je welk liedje ik wel eens voor myrthe zing: moet je eens op you-tube kijken : slaap mijn kind (bart herman). De tranen over mijn ogen...zo'n mooie tekst. Ze neemt het verdriet niet weg. Dat kan niet, maar ze droogt toch enigzins mijn tranen.

liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-05-2011

Hey lieve meiden,

Ik heb gauw een beetje bij gelezen (we zijn net pas thuis), maar heb geen tijd/puf om te reageren. Ik ga zo naar bed, want morgen moet ik weer werken. Het was in ieder geval heerlijk om er even samen met Kerseman op uit te zijn! We hebben het erg naar ons zin gehad (geen last gehad van de regen, trouwens).

Dag lieve meiden, x van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-05-2011

Hey meiden,

Wat is het hier rustig!!!
Wat zijn we allemaal aan het doen? Van Tam en Kim kan ik het wel raden, haha.

Ik zit nu thuis te werken. Dus hoog tijd om even te pauzeren en op het forum te spieken! De migraine komt nog steeds bijna dagelijks en dat neemt veel van mijn energie, waardoor ik het werken eigenlijk niet meer vol hou. Ik doe nu wat ik kan en dat is niet zo heel veel, helaas. Maar ja, mijn kindje is belangrijker. Ik ga nu niet lopen stressen, dat heeft helemaal geen zin.
Ondertussen is onze huishoudelijke hulp ons huis weer onder handen aan het nemen (ik voel me toch een beetje verwend), is Kerseman voor zijn werk een nachtje weg en is Uma druk met het begluren van de vogeltjes.

Tam, fijn dat het beter gaat met je wond! Kan me voorstellen dat het pittig is als je ’s nachts de zorg voor Myrthe alleen hebt. En ze heeft een echte dameshuis, ach gossie…En ze heeft vaak de hik, arm kindje. En mijn jochie pest me nu al regelmatig, hoor, door zijn koppie zo hoog mogelijk tegen mijn ribben aan te duwen (tenminste, ik denk dat hij dat doet). Dus een beetje plagen bij de echo mocht wel van mezelf.:mrgreen:

Madelief, jij bent heerlijk naar de Ardennen geweest, wat fijn! Ja, bergje op is nu toch wat vermoeiender, hè? Heb jij ook dat je soms naar adem moet happen (bij trappen lopen ofzo)?Confusedhock:

Cyn, fijn dat jij je nu jong voelt, maar ik voel me oud, haha, nee hoor. Goh, nog maar 23, meid! Dat had ik niet gedacht, hoor. Ik kan het ook maar moeilijk geloven dat ik alweer 36 word (en dus een ‘oude moeder’ ben). Ik voel me eigenlijk helemaal niet oud…:-?

Maria, wat leuk ‘Plien en Bianca’! Heb je ervan genoten? Hoe was het in Brabant?Smile
Het weekendje weg was heerlijk. Lekker terrasje gepakt (zondag scheen de zon), uit eten en een filmpje. En op maandag naar de dierentuin (waar het heerlijk rustig was, want het regende een beetje). Het leek wel een privé dierentuin! Geen last gehad van de regen, ik had gewoon een parapluutje bij me. En het was ook niet koud. Wat maar goed is ook, want ik krijg mijn jas niet zo goed meer dicht (nog net een knoopje dat dicht kan). En als ik soms mijn eigen reflectie zie, kan ik bijna niet geloven dat ik dat ben!

Kim, wat een heerlijk gezinnetje heb je toch! En wat zal je het druk hebben. Ben je erg moe of valt het mee?
Een jaar geleden heb je het slechte nieuws over Giel* gehoord en straks is het een jaar geleden dat hij geboren werd. Ik kan me voorstellen dat je veel aan hem denkt, meid. Cry
Hier gaat de tijd snel, nog even en dan is onze kleine kers-op-de-taart bij ons! We zijn er qua naam nog niet helemaal uit, ik twijfel nog. En wat het raden van de datum betreft: kom maar op!!!:mrgreen:

Laura, jammer van de ongi, maar goed dat je nu duidelijkheid hebt en er positief in staat! Ik blijf voor je duimen, hoor, go egg go!!!:-D

En Devika, hoe gaat het met jou? Niet te hard werken, hè! Ik heb even geen puf meer om verder terug te lezen, sorry.:oops:

Dag lieverds,
Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-05-2011

O, Tam, moet duimeshuil zijn natuurlijk (niet huis, hoewel, heeft ze een dameshuis???)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-05-2011

Kim:
De misselijkheid is wel minder nu. Al kondigt het soms heel onverwachts nog aan.
Wij hebben er inderdaad voor gekozen om geen nekplooimeting te doen.
Dit hebben we vorig jaar ook niet gedaan, dus ik vond dit nu ook niet nodig.
Vertrouwen in de zwangerschap heb ik niet hoor.
Ik vind het allemaal nog zo eng. Maar als ik dan weer een kloppend hartje vind dat kan ik daar weer wel van genieten. Gisteravond heb ik weer geluisterd. Dit keer was het zo duidelijk te horen.

Madelief,
Ik zie dat je een heerlijk weekend achter de rug hebt! Lekker!

Tam:
Nee ik heb nog geen idee wat ik wil qua kaartjes.
Er zijn er zo veel!
Misschien is het daarom maar goed dat ik er zo vroeg mee begin, heb ik nog alle tijd.

En heb je al gehoord waar je moet werken?
Ik geloof heel goed dat je je andere meisje zo mist. Zeker als je dan in het wiegje kijkt.
Zo had je Britt ook bij jullie moeten hebben.
Ik zie al helemaal een beeld voor me hoe je voor myrthe aan het zingen ben.
Het liedje zoek ik nu niet op.. ben aan het werk en weet zeker dat die waterval weer gaat stromen als ik ga kijken.

Kersje,
Jij bent helemaal geen oude mama!
Je bent zo jong als je je voelt zeggen ze toch.
Je bent wel weer lekker aan t kletsen he. Heb inderdaad geen idee waar de rest uitspookt haha.
Het is wel erg stil geweest.
Ik zie dat je zo’n last hebt van migraine. Daar heb je de laatste tijd toch wel meer last van, vergeleken met een aantal weken geleden?
Wanneer mag je met verlof?
Je zit al over de 30! Gaat je buik al goed in de weg zitten?

Zo dames,
Mijn pauze is ver voorbij ik moet weer wat gaan doen.
Nog 3,5 uur en morgen een ochtendje en dan is het weekend. Kijk er nu al naar uit
En met name het uitslapen, mijn bedje is nu mijn beste vriend. Ik kan slapen…. Niet normaal.
Avond eten staat ook al klaar, alleen even klaarmaken vanavond en ik kan languit op de bank.

Dames tot snel!



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-05-2011

kersje, wat vervelend die migraine meid. Mijn zus heeft daar ook vaak last van dus ik zie van dichtbij hoe rot dat is en je dagelijkse dingen soms wel bellemerd. Ik heb nu na de bevalling dagelijks hoofdpijnaanvallen. Maar ik denk dat dit allemaal met de hormonen te maken heeft. Heb ook af en toe opvliegers. Langzaam aan word het minder dus hoop maar dat het vlug helemaal voorbij is haha. EN ja....een echte dames-huil heeft ze. Krijsen soms niet normaal. En dan gewoon om te laten weten dat haar tuut gevallen is ofzo. Daar gaan we nog veel mee te doen hebben haha.

cyn; de groetjes aan je beste vriend. Geniet er maar van, want als de kleine er is dan kan je je beste vriend effe wat minder bezoeken merk ik wel haha.

Hier; myrthe heeft last van haar darmen. Ze laat scheten niet meer normaal. Vanmorgen in de tummy-tub, maakte ze er gewoon een bubbel-bad van. Haar poep is ook wat hard en groot dus ik snap dat ze moet huilen om het eruit te krijgen. Ik helpt wat mee met te tempen, want dat stimuleert. Als het er dan weer uit is dan is ze weer super braaf. Zou niet weten wat ik er verder aan kan doen. Ze drinkt gewoon goed haar flesje leeg, plast goed enz. Zal vast vlug weer beter zijn hopen we maar. liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-05-2011

hey there! :-D

Kersje, het is inderdaad erg stil hier!
Wat irritant dat je bijna dagelijks migraine hebt! dat is toch niet normaal? zou het met je bloeddruk te maken kunnen hebben? Ik hoop dat als je bevallen bent het ook meteen weg is!
Je weekendje weg klonk gezellig, en dat je schrikt van je eigen reflectie! hahahaha! ik had dat ook, voornamelijk tegen het einde zo'n paar weken voor mijn zwangerschap. Soms zag ik mijzelf even in zo'n grote winkelspiegel en dan wist ik niet wat ik zag! Confusedhock: Je ziet je buik alleen vanaf boven normaal gesproken dat "kleed lekker af" :mrgreen:.
Jullie zijn ook nog met namen bezig? hmm...moeilijk he? zitten jullie wel een beetje op 1 lijn hiermee? Een vriendin van mij is zondag bevallen van een zoon, Abel. Vind ik ook een mooie naam! Willen jullie het kersenkind ook een tweede naam geven eigenlijk?

Plien&Bianca was leuk! wel een hoog pies-poep-piemelgehalte maar we hebben ons vermaakt. Heeft manlief ook weer eens een avondje met Maddie.

Nou meid, nog een paar weekjes en dan mag je je zh-tas klaar gaan zetten! :-D:-D:-D
En van te voren oefenen met je Maxi-cosi! (anders loop je te hannesen met je newborn, dat is echt niet cool als je net bevallen bent).

Tam! hoe is het met jou en je kleine meid? slaapt ze goed? en jij? hoe gaat het lichamelijk met jou? herstel je goed?

Cyn, als ik het zo hoor ben je goed zwanger! :-D slapen en misselijk zijn...hihi!

Kim, lukt het een beetje bij te komen van alles met twee kindjes om je heen? Je bent vast heerlijk van je ventje aan het genieten. Hoop dat je goed hersteld...

Madelief, weer druk aan het werk? kan het werk je nog wel boeien nu? lijkt mij een raar idee als je weet dat je contract afloopt....en dan daarbij zwanger zijn, ik weet niet waar ik mijn motivatie vandaan zou moeten halen dan :?

Devika lieverd! ik denk aan je. Gaat het goed met jullie?

Laura, Hoe is het meid? gaan jullie nog op vakantie met Semmy deze zomer?

Nou, koorts van Matilda is weer gezakt gelukkig, ik heb vandaag bijna niets gedaan, lekker tv gekeken en thuis lopen pielen en trutten. Heerlijk.

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-05-2011

oh kersje, wanneer was je ook alweer uitgerekend van kersenkind? dan kan ik even een geboortedatum gaan voorspellen :-D

Ik heb wel al een geboortekaart voor de kleine man gevonden trouwens! :mrgreen:

[Afbeelding: 2qulkdd.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-05-2011

He lieve meiden! Ik denk wel aan jullie hoor! heel druk met werken! Morgen lekker vrij en nu dus nog maar 8 weken te gaan! Worden hele drukke weken, maar dan zijn ze denk ik zo voorbij! Ik moet nog steeds bij lezen. Morgen ga ik lekker shoppen met mijn zusjes en kleine neefje. Ik hoop 's ochtends nog even tijd te hebben, maar moet ook mijn auto naar de garage brengen!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-05-2011

Meiden... Hier ben ik ook weer ff... Weer weinig blijven hangen, ben nog steeds een zeef...

Morgen gaan wij lekker een weekend weg met onze vrienden en semmy en het kleintje van mijn beste vriendin! Zin in!!! En we gaan eind juli lekker twee weken naar Italië!!! Erg leuk dus!

Gister kreeg semmy de elf maanden prikken en heeft ze als een vent doorstaan! Eerste prik helemAl niks aan de hand, tweede beetje huilen maar viel echt mee! Hij is over de tien kilo!!!! Whiehoe!!!

Ik kom snel weer bij jullie terug hoor!

Geniet van de kleintjes!! In en uit de buik!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-05-2011

Zo! hehe, ik zit! Nu lezen!

@ Devika, jij denkt dus ook dat je een meisje krijgt! Ik vind het ontzettend gek om zo'n sterk gevoel te hebben. helemaal omdat ik het de vorige keer niet goed had. Maar goed, we weten het over ruim 18 weken!

Ik lees nu over je moederdag weekend en hoe moeilijk dat was. Het kaartje aan je moeder met daarop een heel gezin. Dat gezin heb je ook! Alleen niet in de normale vorm.... Je schrijft dat je weer meer huilt om Kaylash sinds je zwanger bent. Ik denk dat veel meiden de gevoelens hier erg herkennen. het is zo confonterend! Het brengt je in een emotionele rollercoaster van geluk en verdriet. En vooral het dubbele is heel ingrijpend en vermoeiend. Ik ben bang dat dat nog lange tijd zo zal blijven. Alleen moet ik wel zeggen dat in ieder geval in mijn geval er nu ook steeds meer rustige periodes zijn. Ik hoop dat dat ook voor jou komt. je voelt je dan wat stabieler namelijk.

En nu zie ik je bericht over het bloedverlies! Oh, wat ontzettend schrikken weer! En wat ben ik blij nu in een adem door te kunnen lezen en te weten dat alles op de echo goed was! En echt een positief bericht van de gyn dus! Ben heel blij voor je! Over 4 weken dus al weer terug. Jee, het gaat toch hard zeg, je bent al weer ruim 13 weken zwanger!!!

Laura, ik lees jouw berichtje over moederdag en dat je nu focust op Semmy en dat dat goed doet. Ik ben blij dat te lezen. Ik hoop ook dat dat door de tijd steeds meer gebeurt bij ons allemaal. Dat het verdriet er nog is, onze kindjes in ons hart, maar dat we ook echt kunnen foucussen op wat er wel is, zonder altijd pijn en angst.

Misschien gek om te schrijven, maar ik ben blij te lezen dat je ongi er nu wel echt is (of nu misschien al wel weer over is) duidelijkheid is dan echt fijn!

Maria, ik lees over hoe je huilde met Matilda op de arm en hoe je haar snikkend uitlegde waarom je huilden en haar begrijpende blik daarna. Wat de yoga-dame steeds zei was: je kindje begrijpt veel meer dan je denkt. Als je verdrietig bent, zeg het dan en vertel dat je niet huilt om het kind in je buik (of op je arm) maar om zijn/haar broertje of zusje. Dat baby's dat dan toch doorhebben. Ik doe dat nu ook als ik angstig of verdrietig ben. Vertel waarom. En als ik dan jouw verhaal van de blik van Matilda lees, denk ik dat het echt zo is. Wat mooi. (ik lees nu dat Devika ongeveer hetzelfde schreef!)

Haha, die foto met jouw gympen! Zo grappig, enorme schoen, klein meisje!
Tam, ik zie de foto's weer van Myrthe! Wat een lief meisje zeg! En ze groeit dus goed, fijn hoor! Ook al gaat die fles dan niet helemaal leeg, als ze groeit is het goed! Enne, wij hebben ook niet iedere dag evenveel trek toch? Hoe lang is je man vrij? lekker dat jullie nu samen kunnen genieten van de kleine meid!

Ik lees over je antwoord op de vraag van Kersje over anticonceptie. Dat iets in je graag weer zwanger zou willen zijn. Het is ook gek, dat je zo lang bezig bent geweest met zwanger worden, zijn, blijven en dan ineens anticonceptie moet gaan gebruiken! Maar die rust is ook belangrijk. Hoe oud ben jij als ik vragen mag? (lees nu 35!) je schrijft over je leeftijd namelijk. Mijn man en ik dromen al sinds we samen zijn over een groot gezin, 4 of 5 kinderen. Ik denk dat dat een droom zal blijven, we staan er niet al te goed voor natuurlijk. Maar dat maakt wel dat het volledig tegen mijn gevoel in zou gaan om anticonceptie te gaan gebruiken. We gaan dat ook niet doen en zien wel hoe het komt. De kans snel zwanger te raken is niet zo groot en die kans wil ik niet blokkeren met de pil ofzo! Maar goed, zo ver is het nog lang niet. Eerst hopen dat we dit ukkie nu wel warm in onze handen mogen krijgen.

Hihi, je tieten-vraag! Of ik al nieuwe bh's heb moeten kopen! Nog niet. Ze zijn wel erg gegroeid, maar ik had nog BH's van een wat dikkere periode uit mijn leven die nu weer helemaal pasten. Die waren nog zo goed als nieuw! Maar ik zou er wel eentje bij moeten eigenlijk. Maar ik heb het idee dat mijn borsten in het begin veel dikker waren en dat het nu weer minder is. Dat komt niet slecht uit hoor. Ik heb normaal een E-cup en nu dus F dus erg veel meer hoeft van mij niet! Ik houd je op de hoogte van het groeiverloop, haha! Enne mijn buikje is geen buikje meer te noemen! Het wordt echt dik zeg! Maar dat is leuk. Ik ben er echt trots op.

Kersje, wat heerlijk om te lezen van de pretecho! Die bolle wangen, cute!!! En je bent nog nieuwsgieriger geworden, logisch! Maar het gaat nu hard zeg, over de 30 weken! 1500 gram, al veel zeg! Ik lees over dat je benieuwd bent hoe het zal voelen om jullie kleine jongen in je armen te houden. Ik zat gisteren te dagdromen dat ons ukkie geboren, dat zo'n klein warm, nat kindje op mijn buik zou worden gelegd. Ik zat gewoon in de OK voor mijn werk, maar de tranen liepen uit mijn ogen. Zo ontroerend, zo mooi, ik kijk daar zo naar uit!

Je vroeg hoe het prikken was vorige week. Prima, gemene prikjes in je vinger zeg! uitslag krijg ik bij de VK op 30 mei. Als het niet goed zou zijn, denk ik dat ze wel zouden bellen. Nog niets gehoord, dus het zal weg goed zijn!

Cyn, over de 14 weken alweer! En je luistert regelmatig, geruststellend is dat he? Ik lees dat je de tijd soms langzaam vindt gaan, maar over all toch best snel. Fijn hoor! Je bent al zo lang 'in verwachting!' Je schrijft over vroeg bezig zijn met naam en geboortekaartjes! helemaal herkenbaar! naam hadden we de vorige keer ook al vrij snel. Maar ik was helemaal niet bezig met geboortekaartjes. En nu ben ik al vanaf het begin op zoek haar HET kaartje. Gisteren weer heel lang mee bezig geweest. Er komt weer een proefdruk. Ik hoop dat het naar onze zin is! Het is alsof het daarmee bezig zijn het allemaal nog echter maakt en dat vind ik fijn. Misschien is dat voor jou ook zo?

Jee, wat ben jij nog lekker jong! 24 heerlijk zeg! Grappig wat je schrijft. Dat je een beeld vormt van iedereen hier. Ik doe dat ook en had bij Kersje en Maria het gevoel dat ze ongeveer even oud waren als ik. Nou scheelt het niet heel veel, maar ik ben 30, dus toch wel wat. Grappig dat we elkaar hier zo vinden in hoe onze levens gaan op het moment en dat dat dus niets met leeftijd te maken heeft.

Kim, ik wordt zo blij als ik jouw berichten lees over hoe je geniet! Het moet ook geweldig zijn, die kleine Dana met haar mooie broertje! Ik zie het helemaal voor me, die wandelingetjes. En wat groeit Ties goed! Fijn hoor! Zo veel geluk en dan ook het verdriet extra nu het allemaal een jaar geleden is. Confronterend zo bij elkaar...

Heb helemaal bijgelezen tot 16 mei, maar nu komt mijn zus binnen met de kleine Cas en gaan we winkelen! Ik schrijf nog verder hoor!

xxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-05-2011

hallo lieve meisjes!
sorry dat ik jullie zo heb verwaarloosd. ik ga vandaag alles terug lezen en reageren.

ik heb zojuist aan mijn collega's verteld dat ik zwanger ben.
had chocolatjes gekocht in roze en blauwe verpakkingen.
en die uitgedeeld. ik stond zo te trillen dat ik bijna mijn schaal liet vallen.
kwam bijna niet uit mijn woorden. iedereen natuurlijk ontzettend blij voor mij.
aan het einde van het uitdelen ben ik in tranen uitgebarsten. vond dat zo erg. maar dat snapten ze gelukkig wel.
ooh wat ligt dit gevoelig. ben nu nog steeds huilerig achter mijn pc.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-05-2011

Devika, wat leuk dat je het aan je collega's verteld hebt! :-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-05-2011

even snel, devika............wat leuk meid. En idd ook dubbel maar wat fijn om goed nieuws te brengen en ieder is vast gemeend enthousiast.

maria, wat een leuk plaatje voor kersje-baby. Lachen. En lekker weg geweest. Gelukkig dat de koorst weg is, lijkt me zo zielig ook.
madelief: wat een verhaal meid....lekker bijgelezen en nog maar een paar weekjes werken. Mijn man was maar een dag of 4 vrij helaas, maar over een paar weken 3.
laura; italie....heerlijk. Mijn favo land. Waar ongeveer?

Hier net even gaan shoppen voor plantjes met mijn ma en een tractatie voor de kinderen op school (een waterfluit ?!?) en mijn man thuis met de kleine. Was lekker er zo even uit en heerlijk om weer thuis te komen bij ze.
Morgen avond heeft mijn man van zijn werk een barbeque en feest. Ik zou niet meegaan, maar twijfel. Zou het wel fijn vinden ieder even zo te zien....het is vlakbij en het zou maar voor 3 uurtjes zijn ofzo. Mijn ma zou er wel op letten zei ze, maar ik twijfel. Vind mezelf maar een slechte moeder als ik er nu al tussen uitpiep dus ik weet het nog niet.....


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-05-2011

Ben ik weer!

Ik zie nu dat ik bijna bij was!

Kersje, fijn dat jullie zo'n lekker weekend gehad hebben! lekker even samen er tussenuit! Jee, Ik schreef volgens mij al: je bent over de 30 weken, maar nu zie ik nog 65 dagen staan. Dat klinkt helemaal zo dichtbij! Wat ontzettend naar zeg, die migraine. Ik ben even kwijt of je dit nu ook had toen je niet zwanger was? Heel vervelend, je kunt er waarschijnlijk ook niets voor nemen? Goed dat je rustig aan doet, jij en je kindje zijn nu het belangrijkst!

Cyn, ik lees je opmerking over vertrouwen in de zwangerschap. Dat je geen nekplooimeting hebt laten doen. Zo logisch, we weten dat het allemaal helemaal geen garanties geeft. Het blijft lastig om steeds te schakelen tussen hoop en vrees. Zo anders dan onze vorige zwangerschappen. Vertrouwen is lastig nu. Fijn dat de misselijkheid minder is! Haha, ik zie dat je bed je beste vriend is! Slaap maar lekker hoor! Dat is goed voor je. Gewoon aan toe geven!

Maria, ik zie dat je vriendin is bevallen van Abel! Super leuke naam, heeft heel lang op ons lijstje gestaan. Maar we hebben nu al sinds ongeveer 10 weken bij de vorige zwangerschap de namen al vast staan. Soms wijken we er even van af, maar komen steeds weer terug. Daarom gaat dit het blijven! En over mijn werk. Die motivatie is echt geen probleem. Ik werk natuurlijk nog maar 3 dagen en daar haal ik het lang niet mee. Iedereen baalt zo dat ik weg ga, dat ze aan alle kanten aan me trekken. of ik dit nog wil doen, en dat en dat. Heel fijn nu is dat ik ook een beetje kan kiezen. Ik heb dus wel leuke weken voor de boeg. Het is wel aftellen hoor, maar ik doe mijn werk graag, zeker de leuke dingen. Nog 8 weken! Gek hoor, wat dan? Dan vrije tijd! Al jaren heb ik voor mijn werk geleefd. Veel gereisd, weinig hobby's. Want ik was altijd onderweg. Ik lees bijvoorbeel nu ook nog altijd mijn email. Ook 's avonds en in het weekend. Daardoor is werk de hele dag bij me. Zal wel heel gek zijn als er straks niets meer is. Ik ga een heel ander leven krijgen!

Laura, je zult dit wel niet meer lezen, maar ik hoop dat je een heel fijn weekend hebt!

Devika, wat emotioneel! Dat nieuws brengen aan je collega's. Wel fijn dat ze het nu weten! Kunnen ze ook meer rekening met je houden.

Tam, als jij zin hebt om naar die BBQ te gaan, zou ik zeker lekker gaan! Die paar uurtjes maken jou geen slechte moeder ofzo! Er wordt goed voor haar gezorgd en jij hebt een verzetje. Je zult vast een hele trotse moeder zijn daar op de BBQ. Doe wat je gevoel je ingeeft!

Nou, en nu een verslagje van hier.

Eerst het weekend. Oh, wat hebben we genoten! Zo fijn om met mijn mannetje weg te zijn. We hadden een heel schattig huisje in de Ardennen. We hebben veel gelopen en gekletst. Ook veel gegeten trouwens.... Maandag nog over Maastricht naar huis. Daar lekker geluncht met een vriendin. Was super leuk om haar weer eens te zien, want door de afstand zie ik haar niet vaak.

Daarna dus hard aan de bak voor mijn werk. Ik doe deze en komende weken een demo in een ziekenhuis. Wel leuk en de dagen gaan zo snel voorbij zo. hele dag operaties assisteren.

Vandaag ben ik wezen shoppen met mijn 2 zusjes en Cas. Hij is nu 10 weken oud. En groot! Hij is al 12 pond. Maar niet dik, wel lang en sterk. Ze heeft hem gewoon gevoed op het terras steeds. En hij maar lachen. Alle aandacht van zijn moeder en 2 tantes. Heel gezellig allemaal. Hij lacht de hele dag en maakt allemaal geluidjes. Ik heb nog 2 leuke zomerbroeken gekocht en een schattig setje in maat 56. Ik zag nog zo veel meer leuks, maar omdat we niet weten wat het wordt, moeten veel dingen nog wachten. Ik heb nu maar een verlanglijstje aan gemaakt op internet voor ons kindje. Daar kunnen dan mensen die er naar vragen op kijken. Zo veel leuks in roze of juist stoer blauw. Maar goed, ik ga niet gokken of dubbel kopen! Daarna nog lekker samen gegeten en nu echt helemaal gesloopt. Morgen moet ik weer de hele dag naar school. Leuk hoor, maar ik zou geen probleem hebben met een dagje niks!

Verder is het getrappel in mijn buik steeds harder en mijn buik groeit. Het komt vooral steeds verder omhoog! Zo grappig om te voelen. Ieder schopje stelt me gerust en dat helpt bij mij ontzettend. Nog 10 dagen tot de volgende controle bij de VK! Het lijkt nu toch steeds snel te gaan zeg! Hadden jullie dat ook? Dat hoe verder je komt, hoe sneller de tijd lijkt te gaan? Nou, ik ga lekker relaxen en vroeg naar bed!

Fijne avond en weekend meiden!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-05-2011

Oeh wat een lekker weertje.
Ventje slaapt dus ben lekker de stad in geweest.

Laura, je hebt het getroffen met het weer met je weekend!
Hoop dat je het naar je zin hebt..

Madelief,
Ik vind het ergens ook wel fijn om met geboortekaartjes bezig te zijn..
Het is wat je zegt, het maakt het allemaal echter.

Ik zie dat jou leventje zo drastisch gaat veranderen. Haha
Dan hoef je je gewoon niet bezig te houden met je werk.
Ik zie dat dat toch altijd een grote rol heeft gespeeld, dat zal wel even wennen zijn.
maar dan komen er weer nieuwe bezigheden.. genieten van je dikke buik!
En de laatste dingentjes regelen voor die kleine. Ik denk dat het je wel goed zal doen.
Lekker tijd voor jezelf.

Devika,
Wat fijn dat je je collega’s hebt verteld dat je zwanger bent.
Ik krijg ook op sommige moment nog een brok in mijn keel als ik bepaalde mensen vertel dat wesley een broertje of zusje krijgt.

Tam,
Ik zie dat je twijfelt over de bbq voor vanavond.
Ik weet zeker dat myrthe dr papa en mama dit gunt.
Je bent tenslotte maar even weg want die 3 uurtjes vliegen natuurlijk voorbij.
Je bent echt geen slechte mama hoor!
Als jij je lichamelijk er ook goed bij voelt, en myrthe is in vertrouwde handen.. waarom niet?

Kim, hoe is het met Ties?

Maria, hoe is het met jou kleine meisje? Is ze al wat op geknapt. Ik zag dat ze koorts had.

Pff, ik voel me vandaag niet helemaal zoals het moet zijn.
Er gebeurd te veel dit weekend.
Ik kwam gisteren een oud stagiaire tegen (die ik heel vaag ken).
Zij heeft pas geleden bij 32 weken haar kindje verloren. Ik vond het ergens wel fijn om er met iemand over te praten, maar aan de andere kan vond ik het ontzettend moeilijk.
Ook omdat haar situatie heel Anders was, en omdat ze me er erg mee overviel.

Vervolgens ga ik boodschappen doen, en laat mijn lichten aan.
Accu leeg! Damn, heb ik weer. Gelukkig kwam er een aardige meneer langs die me even heeft geholpen. Haha heb ik weer.

Vandaag spookt het gesprek van gisteren met de stagiaire steeds door mijn hoofd.
Ik weet dat zij het erg moeilijk heeft en weinig steun krijgt. Ergens wil ik haar wel opzoeken via hyves en een bericht sturen, maar zal ik dat nou wel doen?

Vandaag is ook de geboortedag van mijn “broer” het kindje van mijn ouders dat bij 26 weken is geboren en is overleden. Ik ben eigenlijk niet gelovig maar na wat er met wesley is gebeurd weet ik ergens dat er meer is. Ik heb vandaag ook het gevoel dat ze elkaar misschien wel gevonden hebben daarboven.
Pfff, tranen rollen weer over mijn wangen. Die rot hormonen!

Ik ga mijn gedachten eens op mijn avond eten zetten! Ga nu koken.
Tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-05-2011

lieve cyn, heftige dag gisteren meid. Nu met alles wat er gebeurd is komt het natuurlijk ook anders en harder aan. Je bent nu zelf moeder en weet helaas wat het is om je kind te verliezen en je ouders ook. Hoe gaan hun er mee om? Maakt dat het extra moeilijk om er over te praten met jou of juist niet? En dan ook die stagiair. Ook al is de situatie anders....het geeft ook een soort band. Snap dus goed dat dit blijft hangen bij je. Hier in de straat is een meisje geboren deze week en ineens was het bord uit de tuin. Ik maakte me zo zorgen die avond. Er zou toch niks aan de hand zijn? Maar de dag erop stond hij er...was blijkbaar nog niet af. Maar zo zie je maar hoe je situatie je gedachten beinvloed.

madelief; wat heerlijk dat getrappel meid. Geniet ervan. Ik mis het wel eens hoor. Je voelt je zo leeg naar de bevalling.

hier: gister nog geweest naar de bbq en was erg gezellig. Iedereen natuurlijk feliciteren. Myrthe deed het goed (tja toch mijn sms in de gaten houden) en was erg braaf bij oma, maar wel weer last van darmen (ze laat scheten niet normaal), daarna naar huis en gehuild tot half 1, pffff. Dat is zo erg dat je ze niet kan helpen. Daarna geslapen tot 7.00 en na de fles weer slapen tot 10.00 dus kon mama toch ook effe slapen hihi. Dinsdag gaan we naar de osteopaat. Effe kijken naar haar darmpjes.

Vandaag hier de uitgerekende dag van Myrthe. Gek he!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-05-2011

[ATTACH=CONFIG]2665[/ATTACH] lekker dutten bij papa .............. wou deze foto toch effe laten zien, want ik vind hem zo koddig.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-05-2011

Tam,
Je vroeg hoe mijn ouders omgaan met hun verlies.
Nou, mijn ouders zijn gescheiden en heb alleen nog contact met mijn vader.
Hij heeft mij er erg weinig over verteld, totdat bekend werd dat wesley niet meer leefde.
Hij had het erg zwaar en heeft me op zijn manier erg gesteund zonder zijn verhaal te doen.
Dit is al 26 jaar geleden, tijden waren toen zo anders.
Ik weet wel dat ik hem heb gezegd dat ik niet zeker wist of ik wesley wel kon zien en vasthouden. Tijdens mijn bevalling heeft hij een smsje gestuurd, wat mijn vriend heeft gelezen, maar later pas aan mij heeft laten zien.
Waarin stond dat ik goed afscheid moest nemen van mijn kindje, en niet dezelfde fout moest maken als hem, hij heeft het kindje namelijk maar heel even gezien. Daarna werd het snel bij hun weggehaald.
Mijn vader is geen man van verhalen, en laat heel af en toe maar wat los.
Maar ik merk wel dat het hem goed heeft gedaan door hem en mijn stiefmoeder volledig te betrekken bij het overlijden van wesley. Misschien voor hem ook een soort van afsluiting wat hij bij zijn eigen kind niet heeft gehad.
Nu is hij bij het gesprek geweest met de uitvaart, hij heeft wesley vastgehouden in het ziekenhuis en heeft hem 1 dag voor de begrafenis nog bezocht toen hij was overgebracht naar de uitvaart. Hij heeft tenslotte zijn kleinkind naar zijn rustplekje gedragen.
Pff.. ik loop weer helemaal vol.
Ik zie weer precies voor me hoe alles is verlopen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-05-2011

Jeetje Cyn wat een verhaal toch weer... Maar heftig ook dat je ouders zelf ook een kindje verloren zijn! Je zou haast denken dat het genetisch is dan. Gaat het verder wel weer met je?

En hoe gaat het met de andere meiden?

Ons weekend was top alleen was ik helemaal gesloopt... Had een waardeloos bed, semmy die bij ons op de kamer sliep en dat 's ochtends als hij wakker werd prachtig vond dus mooi niet meer verder ging slapen en wij zelf uiteraard veel te laat gingen slapen... Gister ook nog eens super misselijk en ja hoor gisteravond twee keer moeten spugen dus ik was blij dat we redelijk op tijd thuis waren. Maar het was mooi weer en we hebben echt genoten! Vrienden van ons zijn ook helemaal dol op die ukkies dus dat was alleen maar leuk! Zaterdag prachtig mooi weer gehad en gister helaas regen. Maar we hebben ons vermaakt. Semmy is wel helemaal van slag want die doet nu ineens twee slaapjes terwijl hij al over was op 1 slaapje. Nou ja geeft niets. Morgen weer werken en ik heb er helemAl geen zin meer in.. Collega heeft een gesprek gehad van de week waarin gezegd werd dat de regels heel strak gaan worden en het er dus niet leuker op wordt. Motiveert niet echt meer dus...

Madelief jeetje wat zal het voor jou idd een ander leven worden! Jij was stewardess toch? Lijkt me wel een heel leuk beroep hoor maar in combi met een kleintje is het niks.

Maria hoe is het met je oliebolletje? Krijgt ze al een beetje een kleurtje in haar gezicht? Semmy wordt serieus een beetje bruin! Echt leuk!!

Kim ik zie je www's steeds voorbij komen, net als bij tam, het gaat goed met jullie he?! Echt leuk om te lezen! Maria wNneer moet jij weer aan het werk eigenlijk?

Verder weet ik het ff niet... Ik ga nog even mijn hoofd neerleggen denk ik...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-05-2011

He meiden!

Mijn ogen vallen dicht, ik ga zo lekker mijn bed in! Maar eerst even jullie berichten lezen! Vandaag weer in de OK gestaan. Nu 2 OK's waar beide onze apparatuur getest ging worden. Pffff.... heb me suf gerend! Van de een naar de ander. Toevallig allemaal verpleegkundigen die er vorige week niet waren en er dus nog niets van wisten. de artsen gelukkig wel, die konden prima overweg, maar het installeren enzo, daar moest ik bij helpen. Ik heb echt geen tel kunnen zitten. Ik liep om 7:15 het ziekenhuis in en om 17:15 eruit. Nu kan ik alleen maar aan slapen denken....

Cyn, ik lees je bericht. Pfoe, wat heftig! Dat je ouders ook een kindje hebben verloren, wat moeilijk! En wat zullen zij een pijn hebben gehad toen ze bij jullie ook soortgelijk verdriet zagen! Over die stagaire. Doe wat je denkt dat goed is. Je moet het niet alleen voor haar doen. Als jij er geen behoefte aan hebt om contact te zoeken, doe het dan niet. Je hebt op dit moment ook genoeg aan jezelf. Tuurlijk is het super lief als je haar wilt steunen, maar je mag ook best aan jezelf denken.

Je schrijft dat je nu het gevoel hebt dat die 2 elkaar hebben gevonden. Dat zou zo maar kunnen! Mooi zou dat zijn. je broer die Wesley met open armen heeft ontvangen. 'Kom maar jongen, kom maar bij mij!'

Oh, nu lees ik je volgende bericht! Tranen rollen over mijn wangen over dat je vader Wesley naar zijn laatste rustplek bracht. Wat mooi hoe je omschrijft dat hij zo betrokken is bij het afscheid. De tijd is nu zo anders en je merkt dan dat zelfs 26 jaar later de pijn er nog is. Zeker als er geen echt afscheid is geweest.

Ik moet nu ook denken aan mijn eigen papa. Wij mochten Noach zelf begraven. Dat wilden we graag doen in de tuin van mijn ouders, onder 2 mooie kersenbomen. In de stromende regen graafden mijn man en mijn papa een diep gat. Het deed zo veel pijn hen te zien. Een vader en een opa, die een graf graven voor hun eerste kind en eerste kleinkind. Het doet me nog heel veel dit op te schrijven.

Tam, gisteren de uitgerekende dag van Myrthe! Gek zeg, dat was de dag waar je zo lang naar toe hebt geleeft! En nu heb je op de dag een meisje in je armen dat er al een paar weken is! Hihi, die scheten, grappig hoe die kleine baby's dat kunnen! Fijn dat je naar de BBQ bent geweest en dat het leuk was. Ik hoop dat de osteopaat kan helpen. Ik heb zelf altijd veel baat bij een bezoekje aan de osteopaat voor mijn rug. Echt super! Ik hoop dat hij ook veel voor Myrthe kan doen! En wat is ze een schatje! En wat een mooi koppie donker haar heeft ze al zeg!

Laura, klinkt als een leuk weekend! Maar wel vermoeiend zo bij elkaar. Ga lekker vroeg naar bed vanavond als dat lukt! Nee, ik ben geen stewardess. Ik stuur onze distributeuren in west europa aan. En daar moet ik regelmatig naar toe. Maar goed, ik ben al sinds in zwanger ben niet op pad geweest. Nu stuur ik ze aan via de telefoon en email en gek genoeg gaat alles nog steeds helemaal soepel!

Nou, ik ga mijn bedje in. Ongelofelijk vroeg, maar morgen weer zo'n dag voor de boeg. Vroeg op dus. En daarna Yoga en daarna een verjaardag. Lekker druk dus!

Fijne avond meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-05-2011

Oh dan dacht ik zeker gewoon zelf dat je stewardess was door het reizen haha!! Stom zeg!! Maar klinkt als een intensieve job! Knap hoor! Ik hoop dat je nu lekker aan het dromen bent en denk je wel een beetje om jezelf!?! Niet te druk doen hoor meissie! Je heb nog een kindje bij je!

Oh en dat verhaal over het grafje graven... Wat een vreselijk beeld is dat zeg! Daar krijg ik ook echt tranen en kippenvel van... Ik zie ze al staan... Afschuwelijk! Dat zijn echt hartverscheurende beelden!!

Ik ga nu slapen. Om half zeven moet ik er uit. Geen zin in mijn werk!!!!! Bleeehhh!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-05-2011

laura, hoe was je werkdag? Hoop dat het mee viel!

Gelukkig vandaag een korter dagje, maar super stressvol! Pfff alles ging mis. Ik heb echt met een super hoge hartslag 'm staan knijpen in de OK, van alles liep mis! Allemaal buiten mij om. Iemand sloopte per ongeluk ons apparaat door er heel hard met een bed tegenaan te knallen. Vervolgens bleek de voorraad van een artikel op wat we nodig hadden.... Maar goed, ik ben heelhuids weer thuis. Nu even lekker een dutje doen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-05-2011

Het was dus niet jouw dag... Heb je nog ff lekker kunnen slapen?

Mijn werkdag viel alles mee hoor. Het was erg rustig dus lekker zitten kletsen en tussendoor wat werk verricht haha!

Ga zo lekker eten en over een uurtje staat er alweer visite voor de deur...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 25-05-2011

Cyn, jee wat een verhaal ook van je ouders meid. Staat me wel iets van bij dat je zoiets wel eens verteld
had ,maar zo precies.....heftig! MAar wat fijn dat je vader dat wel zo tegen je zei. In die tijd was het
ook allemaal zo anders. Mijn oma is ook een kindje verloren en vroeger werd er gewoonweg niet over gepraat.
Praten is beter voor de verwerking, daar ben ik van overtuigd.
laura; je weekend klinkt leuk. Viel het werken daarna mee? En strakke regels...nee daar wordt het niet
leuker van.
madelief; al bijgekomen van die heftige werkdag? Dat kan zoveel energie vreten.
Andere meiden: hoe is het met jullie. Genieten jullie van het weer?
Hier: gisteren naar de osteopaat en idd zit er een beknelling in de darmen. Over 2 weken nog een keer, maar
dat kan ze goed verhelpen zodat ze minder pijn met poepen heeft. Vannacht en vandaag was ze ook zo super
braaf. Zou het aan het mooie weer liggen of zou het al helpen haha?
Ik wandel veel. Zeker een uur per dag. Lekker ook naar het bos vandaag. Goed voor de conditie.
Vandaag bezoek gehad en ze heeft een gaaf schommel-schaap gekregen. Zo leuk. En een mooie bos rozen voor
Britt*. Mensen die dus meeleven.
Heb ook mijn werk voor volgend schooljaar gekregen. Ga de maandag en dinsdag werken. De kleuters weer.
Dinsdag is mijn man vrij dus papa-dag. Maandagochtend past mijn moeder op en in de middag komt mijn man
haar dan halen. Goed geregeld dus tot nu toe, maar ik moet er nu nog niet aan denken...eerst maar genieten
want de weken gaan snel genoeg.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-05-2011

Ja ik zag je hobbel schaap op Hyves! Hij is leuk!!!!

Jeetje lekker hoor maandag en dinsdag werken. Ik werk ooktwee dagen per week en vind het ideaal!!
Maar zoals je al zei, eerst maar lekker genieten!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-05-2011

Heb ik een heel stuk getypt... is het weg!

Zat even te spuien over mijn werk. Iedereen trekt aan me of ik ze nog even kan helpen met van alles en nog wat. Maar ik heb geen tijd meer! Ik zit vol tot begin juli. Dan heb ik nog maar 2 weken. Het moet niet erger worden, dan meld ik me ziek namelijk!

Maar goed, ben nu weer thuis, morgen laatste werkdag deze week.

Laura, hihi, ja, dat dutje was lekker! Ik denk dat ik er nu maar weer even 1 ga doen!

Tam, wat fijn zeg, dat het allemaal geregeld is voor volgend jaar! Daar hoef je je niet druk over te maken, kun je het ook gelijk weer uit je hoofd zetten en lekker gaan moederen de komende weken! Nog een hele tijd te gaan toch? Jij begint toch pas weer met het nieuwe schooljaar?

Het is rustig hier zeg, waar is iedereen?

Gisteren was ik gelukkig vrij. Heerlijk dagje bij mijn ouders geweest. Mijn zusje was er ook met mijn kleine neefje. Zo leuk! Ik kan niet wachten tot ons ukkie er is. Ze schelen dan uiteindelijk 6 maanden ongeveer. Dat wordt vast leuk. Verder is het zo schattig hoe ons ukkie ligt te schoppen als ik Cas op schoot heb. Die voelen elkaar volgens mij gewoon! En gisteravond een mijlpaal. Voor het eerst voelde mijn mannetje ons ukkie schoppen! Placenta ligt voor, dus er was al gezegd dat het lang kon duren. Maar hij of zij is heel actief, ik voel het heel vaak. Maar mijn man nog niet. Nu wel dus! Zo leuk!

Ik ga even liggen, kom later nog wel even terug!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-05-2011

Hoi lieve meiden,

Even gauw een kort berichtje voor ik naar mijn werk ga, want ik laat veel te weinig van mezelf horen.

Madelief, neem je rust, hoor, heel belangrijk. Lekker dutten! Goed dat je je grenzen aan geeft op je werk nu iedereen nog zoveel van je wil! En 6 maandjes leeftijdsverschil tussen jouw neefje en jouw kindje is inderdaad heel weinig. Gezellig, kun je leuke dingen doen met elkaar!
Wat een hartverscheurend beeld, trouwens, van je man en je vader die het grafje voor Noach graven in de tuin. Pfff. Het zou niet moeten mogen.
Ik vind de tijd ook heel snel gaan. Je bent al bijna 24 weken! Wat heerlijk dat je man jullie kleine nu ook heeft kunnen voelen. Wat een magisch moment, hè?

Laura, wat heerlijk dat je 2 dagen werkt (zou ik ook wel willen straks, maar moet minimaal 3 dagen ivm de inhoud van mijn functie). Maar het rommelt een beetje op het werk? Is het niet meer leuk? Gelukkig klinken je berichten over je privé altijd heel opgewekt, dat is toch belangrijker!

Tam, fijn dat het al beter gaat met de darmpjes van de kleine! En jij bent gezond bezig, zeg, iedere dag een wandeling, wat goed van je. En straks de kleuters weer. Vind je dat een leuke leeftijd? Wel druk, hè? En de opvang op die dagen is ook al geregeld. Wat fijn dat het lukt zonder kdv! Maar eerst maar lekker genieten van het thuis zijn bij lieve kleine zus.

Cyn, wat een verhaal van je vader en Wesley. Wat een verdrietige momenten. Wel heel fijn dat hij zo betrokken is. En het verhaal van die stagiair kwam ook heel dichtbij. Je hoeft niets te doen wat je zelf niet wilt, meid. Als het voor jou teveel is om contact te hebben, niet doen.
Hoe gaat het verder met je? Hoe gaat het lichamelijk? Alweer bijna 16 weken, meid…

Devika, wat fijn dat je het hebt kunnen vertellen op je werk. Hoe gaat het verder met je, meid?

Kim, ben je heerlijk aan het genieten van je prachtige gezin?

Maria, wat een te gek geboortekaartje, haha! Dat wordt ‘m hoor! Ik ben uitgerekend op 24 juli, dus…
Matilda heeft koorts gehad, och arme meid. Alles nu weer goed?
Qua namen zijn we er bijna uit, maar ik blijf het moeilijk vinden, hoor. Ja, we willen ook een tweede naam geven.
Ben je lekker aan het genieten van je tijd samen met Matilda? Wanneer gingen jullie ook weer op vakantie?

Hier gaat het wel goed. Ik ben nog wel veel moe en die migraine blijft ook maar terugkomen. Waarschijnlijk toch een hormonale kwestie in combinatie met veel rust nodig hebben. Maar ik werk nu nog 50% en nog maar een paar weekjes, dus het komt goed.
Ik ben aan het oefenen met een ademhalingstechniek (Kersjesman en ik volgen een soort pufcursus) om de weeën straks op te kunnen vangen (hopelijk). Jeetje, het begint nu wel snel dichterbij te komen…Ergens kan ik het me nog steeds niet voorstellen!
Ik ben nu in totaal zo’n 10 kilo aangekomen, dus dat gaat ook lekker door, hihi. En die buik…wat een grote ronde buik heb ik toch! Kersjesman en ik hebben foto’s laten maken door zijn zus. Ik ben heel benieuwd hoe ze er uit zien!

Nou, meiden, ik ga gauw mijn halve dagje werken.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-05-2011

Ben ik weer. Ff alles met terug werkende kracht lezen Smile


@ Kersje,
Hoe is het nu met je migraine meid. ik las dat je er minder last van heb als je lekker rustig aan doet ipv opjutten op het werk.
Ben je weer aan het werk? nog minder dan een maand dan mag je lekker met verlof!!!!! Oohh wat een heerlijk vooruitzicht!
Een beetje laat maar je bent vorige week lekker weg geweest. heb je het leuk gehad?
Oh en de huishoudhulp komt ook al! Heerlijk! wat een luxe meid. kun jij lekker bijtanken. En werk ik maar werk he, niet te veel druk maken. ( moet je horen wie het zegt..oeps)
Ik lees dat jullie een soort van pufcursus volgend! Leuk! ik ben ook nu aan het kijken voor een cursus voor straks met z’n tweeen. Lijk me zo fijn om ook samen op die manier met de zwangerschap en de as bevalling bezig te zijn


@ Maria,
Ik las eerder dat je ook weer ongesteld bent geworden. Vind je dat erg? Aan de andere kant wel prettig om te weten dat je lichaam zijn ritme weer terug gevonden heeft en dat alles het nog doet!
En iets in je wilt gelijk zwanger worden. Haha, ja we zijn zo gewend aan het zwanger zijn dat het raar lijkt als je dat niet meer bent. Lijkt mij..
En na haar 1e verjaardag willen jullie voor een 3e kindje gaan! Geweldig! Ik zou dat ook willen. Meteen weer proberen zodra deze kleine een jaar is. Lijkt me heerlijk een groot gezin!
Oh ja wat je tegen Cyn zei, dat je bij Matilda veel eerder ben begonnen met het kopen van babyspullen enzo. Ja! dat heb ik dus ook!
Waar ik tijdens de zwangerschap van Kaylash steeds twijfelde omdat het nog vroeg zou zijn ben ik nu juist al geneigd dingen te kopen. bestaandsrecht opeisen! Ja dat is het!
Heerlijk!
En wat een leuke kaartje heb je gevonden voor baby kersje:mrgreen:
Wanneer gingen jullie ook weer op vakantie?


Oh je vroeg eerder over de meetingen enzo. Nee doen doen ze tegenwoordig niet meer standaard bij iemand die een vroegeboorte gehad heeft.
De gyno vertelde dat het allemaal achterhaald is. Vroeger deden ze dat idd. en een ringetje plaatsen al dan niet i.c.m. injecties voor een sterktere baarmoederhals. In 2011 is het protocol binnen UMCG veranderd. Bovenstaande doen ze niet meer omdat niet bewezen is dat het idd helpt. Onderzoeken hebben uitgewezen dat de het ook goed gaat zonder bovenstaande. Maar omdat mij deze behandeling was toegezegd nog voor de protocol was veranderd kan ik nog wel de meeting en/of ring krijgen.
Volgens mijn gyno is dat niet nodig. Ook de spuit niet. Hij zeg dat ik niet onnodig risico moet gaan lopen door een spuit te laten zetten. Et blijven medicijnen. En je moet liever zo weinig mogelijk medicatie willen in de zwangerschap. Hij zei ook als bewezen was dat et allemaal zou helpen zou je meteen van mij een ring en spuit en meting krijgen.
Maar ik word goed in de gaten gehouden. Daar moeten we het voor nu even mee doen.


@ Laura,
Is je ei al inzicht? Ik las dat je eindelijk serieus ongi bent! Yeeeaaah!!!

@ Cyn,
Je vroeg of mijn buik al zichtbaar word. Eehh..ja… maar niet alles is van de kleine vrees ik. Heb nl echt een behoorlijke eetlust. Haha.
En bij jou? Oh ik lees dat je nog steeds vaak misselijk bent. Maar je heb wel spontane trek lees ik. Helemaal goed!
Jullie willen ook weten wat het wordt? Haha, en je ben bang dat je het niet voor je kunt houden. Ach ja, dan schreeuw je het toch lekker van de daken! Heerlijk!
Ik zie wel of het ons lukt. Lijkt me wel leuk zo’n verrassing voor de omgeving.
Ik kijk nu ineens naar je ticker en zie bijna 16 weken!!!! Meid toch! waw! Waar is de tijd gebleven!
Ik zit op bijna 15 weken! Ben de laatste keer 4 dagen vooruit gezet. Ook lekker! straks ff mijn lopertje aanpassen.
Is de nieuwe badkamer al bijna af?
Oh ik lees dat jullie ook niet hebben gekozen voor de nekplooi meeting. Wij ook niet. Vorige keer ook niet en ik vind het nu ook niet nodig.
En je bent ook bezig met de kaartjes. Ja ik ook wel, in mijn hoofd. Heb een heel eigen ontwerp maar ik twijfel of het wel haalbaar is. Heb dergelijke kaarten nog nooit gezien. Maar goed, over een tijdje ga ik wel actief mee bezig.
Ooh en wat ben jij lekker jong! Bijna 24, hihi.
En ooh wat erg van die stagaire die met 32 weken haar kindje verloor. Krijg er kippenvel van. Weer iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. Ja daar schrik je toch steeds van he..
Ik zou haar wel een berichtje sturen als ik jou was. Ik weet dat ik alle aandacht welkom vond. Denk dat zij dat ook wel heeft. Vooral van jou omdat je als geen ander weet waar zij nu doorheen gaat.
Met een lotgenoot praten voelt fijn. En wilt ze dat niet, dan zal je dat gauw genoeg merken.
Ooh en ik lees over de geboorte dag van je “broer”. Ik kan me goed voorstellen dat het na al die jaren nu nog wat met je doet hoor!
Weet je, heel toevallig, toen ik het aan mijn oma vertelde dat ik weer zwanger ben. Toen hadden we het over kaylash. En mijn oma heeft ook 2 kidjes verloren met 7 en 9 maanden.
Ergens vond ik het ook fijn dat kaylash ook familie heeft daar boven. Ja ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde! Je gevoel begrijp is dus heel goed!
Ooh en ik lees nu hoe wat je vertelde over je vader en het afscheid van wesley. Jeetje wat emotioneel. Wel fijn dat je er zo goed met hem nu over kan praten en dat je alle steun krijgt.
Hij weet nl als geen ander hoe het is om je kind te verliezen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-05-2011

@ Madelief,
Ik lees dat je 30 bent! Haha, eindelijk iemand die een beetje mijn leeftijd is. Ben 29.
Hihi.
En ik lees dat bij jullie de namen ook al vaststaan. Fijn is dat! ik had mijn jongens en meisjesnamen al heel lang vast, nog voor ik zwanger werd.
Van de week kwam ik weer een hele mooie jongens naam tegen. Meteen opgeschreven. Kijken welke het wordt.
En nog 8 weken lees ik dan ben je vrij!!! Jeeetje! Zal wel even wennen zijn he. maar je doet het voor iets heel erg moois!
En jullie hebben een heerlijk vorige weekeind achter de rug lees ik. Wat fijn zo even weg !
En wat klinkt dat heerlijk zo’n dagje shoppen met Cas en zijn tantes! Ooh ik word er helemaal warm van als ik eraan denk.
Ik weet hoe dat is, wij gaan ook weleens met 4 zussen en de kids. Heerlijk is dat al die aandacht die de 2 kindjes krijgen en die je kunt geven.
En wat fijn dat je dat getrappel van de kleine steeds vaker voelt. Wat een gerust stelling he!
Ooh mijn hemel ik schiet helemaal vol bij het lezen over de begrafenis van Noach. Oohh die momenten he…die zullen wij ons leven lang niet meer vergeten…



@ Kim,
Ik lees dat je het ontzettend druk had/heb. maar je geniet lekker van je kleintjes. Heerlijk!
Je vroeg ook of ik al durf te hopen. Nou soms ben ik wel bang. Maar over het algemeen heb ik toch wel veel vertrouwen dat het goed komt.
Ik weet nu een beetje waar ik op moet letten. En vooral meteen aan de bel trekken als ik twijfel.
En Ties is alweer een maand oud! Jee, wat gaat dat ook hard! En hij wordt net als grote zus een lekkere volle baby! Wat heerlijk. nog meer Ties om mee te knuffelen!
En morgen is het een jaar geleden dat Giel* werd geboren. Jeetje meid, weer een moeilijke dag. Weet je al wat je morgen gaat doen.
Ja kan me voorstellen dat je die dag niemand anders dan je man en kleintjes wilt zien. Die dag breng je als gezin door. Veel sterkte hoor morgen!
En wat een lieve foto’s van Ties en Dana. Prachtig!

@ Tam,
Hoe is het meid. heerlijk genieten van de kleine Myrthe. Wat een rijkdom!
Oh mijn zus moet over 2 weken naar Gent. Oohh ben zo benieuwd. Hoop zo van harte dat ze daar goed nieuws krijgen.
En je wond heelt goed lees ik. Heerlijk dat je weer je eigen dingetjes in en om het huis kunt doen.
En ooh dat liedje wat je zingt voor Myrthe. Ik schiet er ook vol van. Prachtig nummer!
Ik zong tijdens de zwangerschap van Kaylash voor hem een indiaase kinderliedje. Ik fantaseerde ervan dat ik dat nr in het echt voor hem zou zingen.
De tekst ging iets van : slaap mijn lieveling, en ga mee naar het land van de dromen/paradijs. Daar waar de engeltjes wonen. Die komen jou halen voor een onvergetelijk avontuur.
Nu, moet ik alleen maar huilen als ik aan dat nummer denk. Mijn kindje is namelijk echt vertrokken naar het land van de engeltjes….ongeloofelijk hoe een onschuldig liedje nu een heel ander betekenis krijgt.
En je denkt nu heel veel aan Britt*. De dingen die je bij haar gemist heb doe je nu met haar zusje. Dat je daar soms verdrietig van word kan ik me zooo goed voorstellen.
En ooh wat een schattige foto weer van Myrthe!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 27-05-2011

Hier hebben wij het afgelopen weekeind aan de rest van de familie verteld! Op de 1e verjaardag van mijn nichtje.
Mijn opa en oma van moederskant zijn toevallig met vakantie in Nederland. Was heel mooi om het ook persoonlijk aan hun te vertellen.
Alleen nog enkele vrienden en kennissen die het nog moeten weten. Maar dat komt wel volgende keer.

Hier gaat het verder tja..wat zal ik zeggen. Ben heel de week beroerd geweest op werk. heb al een paar weken last van neusverkoudheid.
Gaat maar niet over. zo erg, dat ik sávonds niet normaal door mijn neus kan ademen. Word een paar keer wakker sávonds waardoor ik op het werk weer moe ben.
Gisteren toch maar naar de huisarts geweest. ik mag wel otrivin neusspray. Maar dan de kinderversie. En max 1 week lang.
Gebruik em nu alleen sávonds. Want ben er toch een beetje huiverig voor.

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekeind? Ik heb zin in een lekker slaap weekeind. Gewoon niets doen en lekker bijslapen.
Morgen avond een trouwerij van mijn buurmeisje. Even kijken of ik energie genoeg heb om ernaar toe te gaan.


Liefs,
Devika


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-05-2011

[Afbeelding: 126abk0.jpg]
Lieve Kim,
Vandaag alweer een jaar geleden dat je afscheid hebt moeten nemen van jullie lieve Giel*.
Wat een rare dag moet dit voor je zijn, dat gevoel van enorm gemis terwijl je je tweede zoon in je armen houdt. Dankbaar en verdrietig.
Ik denk aan jou en aan jullie lieve Giel*. Veel sterkte vandaag, ook voor je man.

liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-05-2011

Lieve andere meiden, ik denk ook aan jullie en lees ook regelmatig mee. Ik heb het gewoon erg druk met de kleine nu. Veel liefs voor jullie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-05-2011

Devika, tegen mij is toen juist gezegd dat die injecties wel helpen! Heb ook een brief met een hele percentage berekening en alles toen mee gekregen en ik persoonlijk ben er ook van overtuigd dat die injecties er bij mij voor gezorgd hebben dat semmy lekker 39 weekjes is blijven zitten! En bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik ook weer die injecties krijgen. Die ring doen ze idd pas als het dreigt mis te gaan want daar zitten meer infectie gevaren bij.

Leuk dat jullie het verteld hebben zeg!! Voelt vast heel goed!

Ik heb de afgelopen ongi niet echt een heftige ongi gehad maar wel duidelijk een ongi hoor. Ben nu ook niet meer met ovu testen in de weer. We hebben gewoon gezegd 2 dagen niet en 1 dag wel sex te hebben en dan zien we het wel! Zo blijft er voor mijn gevoel ook nog wel een beetje het sex-uit-liefde-gevoel bestaan ipv oh we hebben nu een positieve ovutest dus nu moet het. Er zit evengoed nog wel een stukje "moeten" achter maar toch op een andere manier.

Kersje lekker dat je nog maar een paar weken hoeft te werken zeg!! Je bent ook al 31 weken!!! Wauw!!! Gaat hard he?

Kim ik denk de hele dag al aan je hoor! Vind je deze dag nou moeilijker dan andere dagen? Ik besefte mij namelijk weer even dat ik elke dag nog het gemis voel en er dus nog steeds elke dag aan denk! Zal denk ook altijd zo blijven...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-05-2011

Zo daar zijn we weer.
Het is alweer even geleden dat ik hier heb kunnen lezen.
Nu eindelijk weekend.. rust..

Madelief, ik krijg de kriebels al als ik lees hoe jou vader en man samen het grafje in de tuin hebben gegraven. Maar vind het wel erg mooi. Zo is ze altijd “dichtbij”.
Wat klink je druk! Denk wel aan jezelf en die kleine daarbinnen he!

Tam,
Ik zie dat je weet welke klas je krijgt komend schooljaar.
Kleuters, leuk. Altijd al in de kleuterklas gezeten of ook hoger?
De opvang is voor de maandag en dinsdag ook prima geregeld zie ik.
Maar nu nog niet aan denken hoor. Voor je het weet is het weer zover.
Nu nog lekker volop genieten van je kleine meid!

Kersje,
Hoe is het met je? Je zit alweer bijna op 32 weken! Het schiet op he.
Ik lees dat jij en kersjesman op een pufcursus zitten. Leuk!
Nog even en dan heb je verlof!

Maria,
Hoe is het met jullie?

Devika,
Wat fijn dat je het de rest van de familie heb verteld.
En ik ben dus niet de enige die al bezig is met kaartjes enzo haha.
Namen zijn wij nog niet mee bezig, heel af en toe kijk ik eens in mijn namenboekje.
Ik denk dat dat pas begint als ik zeker weet wat het geslacht is.


Hier een drukke week achter de rug.
Ben zo blij dat het weekend is.
Ik ben donderdag met mijn moeder om plantjes en bloemetjes geweest voor in de tuin maar ook voor bij wesley.
Gistermiddag ben ik samen met mijn vriend het grafje wat gaan opfleuren.
Het was wel even nodig.
Vandaag eindelijk uitgeslapen en even langs de schoonouders geweest.
Waar ik af en toe ook gek van kan worden want ik heb het idee dat mijn schoonmoeder iedere keer over wesley begint. Ik kap het vaak een beetje af, ik vind het ook weer zo lullig om haar te zeggen dat ik er niet over wil praten.
Maar ja, daarna samen wat wezen eten op de plek waar wij elkaar hebben leren kennen, en samen hebben gewerkt..
De nieuwe auto is ook binnen. mijn autootje moest gekeurd worden en helaas was er weer heel wat aan mis. Maarja, als ik er niks aan laat doen krijg ik er ook niks voor.
Morgenmiddag gaan we de auto even testen door even langs schoonfamilie te rijden in Rotterdam, daarna even eten in leerdam bij mijn schoonbroer en dan op het gemakje weer terug.

Pff., mijn buik begint hier ook wel te groeien.
Al is dat niet alleen baby maar ook nog genoeg babyvet van de vorige zwangerschap haha.
De misselijkheid is nu goed te doen, ik moet alleen uitkijken met wat ik eet.
Ik begin wel wat last te krijgen van mijn onderrug als ik onderuit gezakt op de bank zit.
Daar moet ik wel even mee uitkijken,

Dames, een goed weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-05-2011

lieve kim,
Hoe is het met je?
vandaag staat alles in het teken van jullie kleine Giel*.
wat zal het een lange dag zijn vandaag, of kom je er wel goed doorheen?
weet dat ik vandaag aan jullie denk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-05-2011

lieve kim, ik heb het wel al via hyves gezegd, maar wil ook hier even laten weten dat ik vandaag extra aan je denk en aan die lieve Giel*. Een dag met een lach en een traan. Vreugde om wat ie is en was....verdriet om wat had kunnen zijn. Dikke knuffel.

Hier even geen tijd....vandaag met myrthe naar Britt* haar boom geweest. Zeer emotioneel moet ik zeggen. Ben effe op, maar typ vlug meer. denk aan jullie. liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-05-2011

Lieve dames...wat heb ik toch weer veel gemist pfff.Ik probeer het een beetje bij te houden, maar hoop dat jullie het niet erg vinden als ik iemand of iets oversla...alvast mijn excuses hiervoor!!

Ik zag dat jullie nieuwsgierig waren naar elkaars leeftijden.Ik zie dat het ook uiteenloopt van begin twintig tot midden dertig.
Maar een leeftijd staat eigenijk niet voor wanneer je moeder hoort je worden toch, vind ik niet.Het komt zoals het komt en goed zijn we er allemaal voor!!Ik ben trouwens 30..word in augustus 31!!

Maria:Ik las over een 2e kindje in de toekomst...Dat gaat helemaal goed komen meid.En grooot gelijk dat je eerst nog even optimaal wil genieten van mathilda.Moet je ook zeker doen hoor.Ik geniet nu ook van Dana en Ties, maar krjg er minder tijd voor als toen Dana alleen was want het is echt heftig druk!
Ik zag trouwens die foto van jou waarom Mathilda je flink had onder gespuugt...sorry,maar wat heb ik smakelijk zitten lachen!!!Ik vond het een superfoto.Ties heeft me nog niet onder gespuugt, maar wel al een paar keer verrast met een poepbroek tot aan zijn nek en bij in mijn gezicht geplast haha...
Hoe gaat het verder met Mathilda en met jezelf??
Ik lees ook over je verdriet om Olivia met kleine Mathilda in je armen...Wat is het dubbel hé Mama???Ik begrijp je echt ontzettend goed, want ik heb zo ook al vaak gezeten.Maar dat moet ook gewoon kunnen vind ik...het moet er toch uit om er optimaal voor je kindje te kunnen zijn.

Cyn:Je hebt een beeld bij ons zeg je hahahah...Ik heb dat ook met jullie allemaal!Ik zag laatst van Maria een foto op facebook en toen dacht ik ooooh had me haar heel anders voorgesteld (niet negatief hoor Maria :-D...Je lijkt op de foto net zo lief als ik me had voorgesteld.Dacht alleen dat je heel donker haar zou hebben..Vraag me niet waarom), maar dat zijn maar voorstellingen hé!!
Heb je ondertussen al leuke geboortekaartjes kunnen vinden??
Jij ook alweer 16 weken zwanger...nog een maandje tot de 20 weken echo.Heb je er de zenuwen voor?En wil je weten wat het geslacht is?Heb je een gevoel wat het word?
Ik lees over dat je ouders ook een kindje verloren hebben...moeilijk is dat hé?te weten dat je ouders hetzelfde verdriet hebben gehad en die nog steeds meedragen.Mijn ouders hebben voor mij ook mijn broer verloren met 5 maanden zwangerschap.Mijn moeder heeft het er nog altijd moeilijk mee, maar heeft wel wat meer vrede gevonden sinds Giel*.Ze weet sindsdien dat het echt ligt aan natuurlijke fouten.Toendertijd mochten ze die kindjes niet meer zien en werd erover gezwegen.Niets werd uitgelegd, dus zij heeft altijd gedacht dat de fout bij haar heeft gelegen.Ze heeft nu dus nog steeds verdriet van het manneke,maar weet door onze Giel* dat het fouten zijn die iedereen kan overkomen.Natuurlijk weet ik dat in sommige gevallen er wel genetische problemen zijn,maar zolang ons mam hier vrede door vind ga ik ze dat niet vertellen.
Als jij niet over Wesley wil praten..moet je dat gewoon zeggen tegen je schoonmoeder.Je kan dan uitleggen dat je wel aan hem denkt en van hem houd, maar dat je soms heel even over andere dingen wil praten en niet elke keer daar mee bezig wil zijn omdat er ook nog meer is.Dat is helemaal niet erg!!

Madelief:Alweer bijna 24 weken lees ik!!Nog minimaal 13 te gaan meid!!!Hoe gaat het met de voorbereidingen?en zijn jullie al uit de naam?Laat je nog een 3d echo maken misschien?Wat super dat je man de kleine ook gevoeld heeft...mooie momenten zijn dat!

Tam:Ja meid. ik volg jou en kleine Myrthe ook op hyves!Als ik even de tijd kan vinden dan spiek ik altijd even en ja inderdaad...een paar weekjes is al best een verschil om te zien, maar dat is alleen op het begin!Je had trouwens een mooie foto van jullie drietjes.Echt super mooi.Hoe doet de kleine meid het verder?Slaapt en eet ze goed?en met jezelf ook weeer wat beter?

Kersje:ooooooooooh een hh in huis, wat heerlijk!Kan ik ze niet een dagje lenen haha...nee je hebt ze hard zelf nodig nu..
Al bijna 32 weken lieverd,dat schiet wel op en dan is het al behoorlijk zwaar allemaal.Nog 2 weekjes werken ongeveer toch?
Of nee.zijn het er 3?Het begint te korten en dan lekker genieten en relaxen!!En de bekende grote buik haha...ik heb mijn spiegel een lange tijd moeten missen door de verbouwing!Toen ik dus bij de 34 weken de spiegel weer ophing en er voor het eerst weer volledig voor stond schrok ik me werkelijk bijna een volle broek.Wat een big belly pfff...
Jij hebt je pretecho ook achter de rug...wat een mooie ervaring is dat hé!!!Iik vond het jammer toen het alweer voorbij was...
wat klote van je migraine...ik hoop dat je na de zwangerschap er weer snel vanaf bent zodra de hormonen minderen..of liever vantevoren al!

Devika:Het klopt wat madelief schrijft over het verdriet over kaylash...We herkennen het allemaal en het komt telkens terug.
Zelfs met een gezond kind of in mijn geval met 2gezonde kindjes...blijven er fases komen waar je weer meer verdriet hebt dan anders en fases waar je denkt alles weer aan te kunnen.Maar we slaan er ons goed doorheen.
Ik lees nu ook weeer van je bloeding...meid dat moet schrikken zijn geweest weer.En dat ze ook niet ingrijpen met medicijnen, injecties en die ring das voor jou natuurlijk net of ze je niet serieus nemen of je laten stikken,maar wel fijn dat het niet nodig is en dat de echo goed was.Hoe is het nu met het bloedverlies?Is het helemaal weg?
En je hebt het verlossende woord eruit gegooit...Wat een heerlijk gevoel je te mogen uiten over een nieuwe zwangerschap hé meid...en daar mag best een traantje bij loskomen lieverd.

Vandaag inderdaad een jaar geleden dat onze Giel* Geboren en gestorven is en we hem af hebben moeten staan. Een dag met en verschrikkelijk dubbel gevoel...een ongemakkelijk gevoel ook.Wat doe je met zo'n dag?
Je hebt 2 prachtige kindjes bij je die het allebei geweldig goed doen en waar je van smelt als je ze ziet, maar toch komt er regelmatig die donkere wolk over je heen en die misselijkmakende golf door je lijf en pijn in je hart omdat er iets mist.
Ik ben daarom vandaag naar het ziekenhuis gegaan en heb daar het steentje opgehaald wat ik voor Onze Lieve Giel* vorig jaar daar neer heb gelegd. Het steentje ligt nu in de huiskamer naast zijn mooie foto. Het voelt nog steeds als een gemis en het doen echt flink veel pijn dat hij er niet bij kan zijn, maar dat steentje zorgt weer net iets meer voor dat ik het idee heb dat hij er een klein beetje meer bij is. ook hebben we samen een ballon in de vorm van een ster de lucht in gelaten en daar de datum van zijn sterfte/geboortedag op gezet en hebben dana en ik er met lippenstift allebei een kus op gezet.
Het doet me goed dat ik er toch een klein beetje mee bezig ben geweest. Mijn man die is heel nuchter en geeft er dan ook niet veel om om een hele dag te besteden aan dingen die voor hem niet belangrijk zijn.Hij zegt dat ie zo toch wel an het denkt en er verdriet van heeft op zijn eigen manier!Dat vind ik ook prima.ieder doet het zoals hij/zij het prettig vind.Hij heeft me vandaag wel vaker vast gepakt en even lief aangekeken, dus weet op die manier dat ie me wil bijstaan.

Verder gaat het met Dana en Ties ontzettend goed. Ik heb er wel wat nachten bij dat ik er soms uit moet, maar ik mag echt niet klagen.Nu moet ik gaan.Ik word net gebeld dat Dana thuis wil slapen, want die zou eigenlijk bij Opa en Oma logeren,maar ze wil niet meer.Ze huilt flink zegt mijn moeder, want ze wil in haar eigen bedje....dus ga ik maar gauw.

Ben er snel weer.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-05-2011

och die lieve dana! haal der maar lekker op idd en knuffel der maar een keer extra. zij zal ook de spanningen wel voelen denk!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-05-2011

Ow eh Kersje ik gok trouwens op 16 Juli...Heb niets met die datum, maar vind het gewoon een mooie datum :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-05-2011

Lieve Kim,

Wat heb je op een mooie manier de geboorte- en sterfdag van jullie lieve Giel* een plek gegeven. Het zijn moeilijke dagen. Wat je ook zegt over je man, dat ieder het op zijn eigen manier doet, dat herken ik ook. Ik doe wat mijn hart mij ingeeft en mijn Kerseman doet het op zijn eigen manier. En dat is goed. Lief dat je man je af en toe extra vast gepakt heeft en je aan heeft gekeken. Wat zijn ze toch geweldig die mannen van ons.

Was Dana snel rustig toen ze eenmaal door je werd opgehaald? Ze wilde bij haar papa en mama zijn en in haar eigen bedje slapen!

Knuffel voor jou,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-05-2011

Dana sliep meteen toen we ze opgehaald hadden.Alleen is ze vanacht ook nog uit bed gevallen...de kleine onrustige!!!Ze heeft dan nu ook een luie dag, maar dat mag dan ook wel een keer.Maken we er gewoon een lekkere luie zondag van :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-05-2011

hee kim, onze jongste schelen precies een week.........grappig


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-05-2011

madelief: Ja, ik begin idd met het nieuwe schooljaar. En wat leuk dat je ukkie maar zo weinig scheelt
met je kleine neefje. Mijn zus is nu zwanger en als het goed gaat schelen ze dan ook een half jaar.

kersje; kleuters is wel mijn ding ja, maar idd wel druk hoor. Maar ik ben een echte lees, zing en knutsel
juf dus haha. Ik heb ook wel ander groepen gedaan hoor. Elk jaar weer een surprise.En lekker foto's laten
maken van je ronde kerse-buikje. Die van mij hangt er maar wat verloren bij hihi. En wel balen van die hoodpijn.
Ik heb het eigenlijk nooit maar nu na de bevalling elke dat ook een paar keer en dat is niks vergelen met
migraine, maar ik baal er wel van. zal ook hier wel met hormonen te maken hebben of mijn rug, maar moet
nog effe wachten met de osteopaat.

devika; wat een mooie tekst van dat liedje en hoe anders vat je dat nu op: bizar. Spannend voor je zus, ik
hoop echt het beste voor haar.En wat mooi dat je het verder verteld heb aan de fam zo persoonlijk.
Ze waren vast ook super-blij. Hoop dat het vlug beter is met je verkoudheid, want dat kan zo vermoeiend zijn.

laura; wel fijn dat het gewoon een goede ongi is en idd...even ongedwongen "klussen". Daar komen de
mooiste kindjes van hihi.

cyn; ja, rond die weken gaat dat buikje groeien en bij de 2e gaat het gewoon sneller. Mijn zus is net
zo ver als jou ongeveer en je begint het nu ook wel te zien. Hoe is het met de auto? Goedgekeurd door
jullie dan?

kim; tranen in mijn ogen als ik lees zo van jullie kusjes met lippenstift. zie het zo voor me. Wat mooi.
Giel* zal trots op jullie zijn. Zo met liefde aan hem denken. Dat verdiend hij. Dikke knuffel meid. Kan trouwens
niet reken met die week verschil haha.......stomme zet van me.

maria: heerlijk aan het genieten meid? En kersje....al aan het waggelen? hihi

hier: gister dus naar de boom. Best emotioneel en een traantje gelaten. Daarna eten bij la place en myrthe
voor het eerst in het openbaar de fles. Mensen komen zo naar je toe om te vragen hoe oud ze is enzo.
Dan ben ik super trots. Vandaag nog wat emotioneel. Myrthe ook wat last gister van darmpjes en het ging
net een paar dagen goed. Kan je wel eens hebben.....


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-05-2011

hier net voor het eerst een lachje met een geluidje toen we aan het spelen waren. Het was maar even, maar ik ben zo trots!!!!!! Wou ik effe kwijt hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2011

Tam wat leuk! Zo mooi...

Ik moet nog bijlezen, maar wil even zeggen dat ik aan jullie denk! Ik probeer vorderingen te maken met mijn studie en heb weer drukke werkdagen voor de boeg. Ik moet me er even toe zetten wat te doen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-05-2011

tam oh wauw!!!! ik weet nog precies hoe dat voelde! geniet van je geluksmomentje meis!

madelief, jeetje druk hoor! denk wel om jezelf en mini you he? gaat het verder wel goed met je?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2011

Laura, lief dat je me even helpt herinneren! Je hebt helemaal gelijk.... Ik probeer ook zo veel mogelijk af te houden en te hopen dat de tijd zo snel mogelijk gaat. Iedereen zeurt aan mijn hoofd om van alles.... Nog 7 weken en dan ben ik van ze af!

Alles goed hoor! Ik voel me best goed eigenlijk. Vandaag controle gehad bij de VK. Keurige groei van de kleine, ik groei ook mee: 1 kilo aangekomen (nu totaal op 5) Glucose dagcurve uitslagen waren ook super, HB was 7,7 en dus ook goed. Kleine lag lekker te schoppen op de echo en het hartje klopte mooi. Ik was helemaal blij! Maar de tijd kan me niet snel genoeg gaan. Ik wil hem of haar zien! (over 16 weken dan he)

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-05-2011

Wil nu roepen: maar hoe is het met jou, maar ik heb nog geen bericht gelezen, dus het staat vast wel ergens te lezen! Ik kom zsm terug om bij te kletsen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-05-2011

ja laat die kleine nog maar ff lekker 16 weken zitten hoor meis! jij zit overmorgen op de periode dat ik opgenomen werd van sonny..

maar met ons hier alles lekker hoor. semmy is vreselijk ondeugend! klimmen en klauteren en overal aan zitten wat niet mag uiteraard. over minder dan drie weken wordt hij 1 jaar! jeetje, ik weet nog goed dat ik kwam melden dat ik bevallen was...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-05-2011

oh en fijn om te horen dat alles goed wat met jou en de ukkepuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-05-2011

madelief; wauw, weer goed nieuws.............zo gaat ie goed!

En laura, ja een jaar weer al bijna. Ik weet het ook nog goed. Ben je grootse dingen van plan voor zijn eerste verjaardag? Ik denk dat ik er die dag maar eens een lekker gebakje op ga eten. Vind ik wel een goed idee hihi.

Myrthe ligt nu lekker bij papa. De kleine dame kreeg het voor elkaar om met haar benen door de spijlen te zitten en vorige week was haar broek al uit. Ze rolt ook steeds van haar rug op haar zij. Ze ligt niet lekker op haar rug denk ik. Morgen moet ze gewogen worden ben benieuwd. Ik gok op 3500 gr, maar ze zal me vast weer doen verbazen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-05-2011

Kim,

Ik ben inderdaad al bezig met de geboortekaartjes. De inhoud weet ik al.
Met gedichtjes enz. alleen het kaartje zelf weet ik nog niet zeker.
Denk dat ik daar pas mee verder kan als ik weet wat het geslacht is van deze uk.
Ja, 16 weken alweer. Ik moet 9 juni weer naar de gyn. Ben benieuwd of er dan al te zien is wat het geslacht is. Anders is het wachten tot de 20 weken.
Ik wil wel weten wat het wordt. Alleen ik heb er nog helemaal geen idee van.
Mijn vriend is er bijna zeker van dat dit een meisje is.. we gaan het zien.

Ik krijg kippenvel als ik lees hoe je een ballon hebt opgelaten voor jou kleine giel*.
En ja, iedereen gaat er op zijn/haar eigen manier mee om.
Dat hebben wij hier ook. Ik kan nog heel wat af janken op sommige momenten.
En mijn vriend is best nuchter. Die heeft zijn eigen manier.
Wel lief dat je man je een paar keer lekker hebt vastgehouden. Dat zegt soms ook al genoeg toch.


Tam,
Ja, de buik komt in zicht! Haha.
De auto is goed gekeurd hoor. Hij heeft te trip gisteren overleefd haha.
Een actieve dame is die myrthe zo te lezen haha.
Hoe is het met je wond? al ver genezen of niet?


Madelief,
Wat fijn dat alles weer goed was bij de vk.
Jullie uk doet het gewoon geweldig! Laat m inderdaad nog maar zitten.
Maar snap dat je niet kan wachten. Ik kan ook niet wachten tot het oktober is….

Hier: gisteren naar Rotterdam en Leerdam geweest.
Even op bezoek bij 2 schoonbroers. De broer uit leerdam heeft een kleine van een jaar.
Oh, zo’n heerlijk ventje! Kan daar zo van genieten.
Vandaag weer wat gewerkt. De rest van de week veel vrij.
Moet alleen vrijdag nog een ochtend, en dan is het voor mij al weer weekend.

Hoe was jullie weekend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-05-2011

Hey lieve meiden,

Madelief, wat fijn dat het allemaal goed gaat met jou en de kleine! Denk er wel goed om dat je je niet te druk maakt, hoor. Jij en je kindje zijn veel belangrijker! Kan je nog goed slapen eigenlijk? Ik merk nu dat de druk op mijn blaas toe neemt, dus moet ik er ’s nachts uit om te plassen en kom dan moeilijk weer in slaap. Nog even en ik ben met verlof, dan kan ik overdag bij slapen, haha. Het is een hele verademing dat ik nu 50% werk. Halve dagen hou ik veel beter vol. Nog een paar weekjes en dan ben ik met verlof! Ik zit er nu aan te denken dat ik misschien wel helemaal niet meer terug ga komen bij deze werkgever. Mijn contract loopt af in juli en ik heb nog geen nieuwe. Misschien willen ze me wel niet meer omdat ik door de zwangerschap toch wat minder goed aan alle ‘eisen’ heb kunnen voldoen.Confusedhock: Ik zou het niet eens zo erg vinden eigenlijk. Ach, we zien het wel.
Heb je ook last van zwangerschapskwaaltjes of valt het mee?

Cyn, fijn dat je hebt kunnen genieten van je neefje. Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot het oktober is! De tijd gaat snel, voordat je het weet ligt je kindje in je armen.
Lekker dat je zo’n korte werkweek hebt. Heb jij nog veel last van kwaaltjes? Kun je alles al weer eten?
Mijn weekend was heel rustig. Ik heb vooral veel geslapen en uitgerust eigenlijk. Deze week maar een heel kort werkweekje. Ik heb gisteren een halve dag gewerkt en morgen ga ik dat ook doen en dan ben ik t/m maandag vrij.
Wat fijn dat je de inhoud van het geboortekaartje al weet. Wij zijn alleen nog maar met de buitenkant bezig geweest eigenlijk. We moeten bijna haast gaan maken, haha!
O, wat draag je toch bij je, een mooie vent of een prachtige meid…Ik ben benieuwd of je man gelijk heeft (ik denk het wel eigenlijk). Smile
Mijn kleine jongen is wakker en druk bezig in mijn buik. Hij zit nog steeds heel hoog en volgens mij nog steeds met zijn hoofdje tegen mijn ribben aan. Ik heb het gevoel dat hij in stuit zal blijven liggen, maar ik hoop het niet natuurlijk! Morgen krijgen we weer een echo en dan zullen we zien hoe hij ligt.

Tam, o, wat zal je hart smelten van Myrthe’s lach…Wat een geluk dat je huis en hart met deze mooie momenten gevuld mogen worden!:-D
Je vertelde dat je met Myrthe naar de boom van haar zus bent geweest en dat dat emotioneel was voor je. Was het de eerste keer dat je haar mee nam?
Wat is ze al sterk eigenlijk: nu al gaan rollen en broekjes uit doen??? Ik ben benieuwd hoeveel ze weegt! Hoe gaat het nu met haar darmpjes?
Of ik al aan het waggelen ben: ja, met name als ik moe ben, hihi.:geek: Ik blijf me af en toe verbazen als ik mezelf zie in de weerspiegeling van een ruit of zo. Een echte flinke zwangere vrouw! :-o
Wat vervelend dat je last hebt van hoofdpijn! Hopelijk zakt het snel weer af, meid. Nu ik minder werk gaat het wel iets beter met de migraine, gelukkig. En ik denk dat het na de bevalling nog beter zal worden.
Hoe gaat het met de zwangerschap van je zus?

Kim, fijn dat Dana meteen sliep toen ze thuis was. Oei, ze is uit haar bedje gevallen, arm kind! Was ze erg geschrokken? Hoe vindt Dana het om een klein broertje te hebben met wie ze haar papa en mama moet delen? Lijkt me best moeilijk voor zo’n kleintje.
O, jij denkt 16 juli. Mooie datum hoor. Ik zou het niet erg vinden als de kleine kersenjongen dan komt!
Jij wilt onze hulp wel een dagje lenen, nou dat kan ik me voorstellen hoor! Ik vind het huishouden zo’n stomme klus…
Ik moest erg lachen dat je je bijna een volle broek schrok toen je jezelf in de spiegel zag bij 34 weken!!! :mrgreen: Het lijkt me wel heel raar om een lege buik te hebben
na de bevalling…

Laura, wat klinkt Semmy als een heerlijke ondeugende kleine man en niet te geloven dat hij alweer bijna een jaar geleden werd geboren…:-o:-D

O, ik moet even stoppen met tikken, kom later terug. Ik hoor dat mijn vriend wakker is (hij is vandaag jarig, dus ik ga hem even feliciteren en een verjaardagsontbijtje maken)! Tot later.

Zo, daar ben ik weer. Smile

Devika, wat lastig die tegenstrijdige berichten over het nut van injecties en ring!Confusedhock: Wat vind je er nu van? Weet je al wat je wilt?
En hoe gaat het met de verkoudheid? Krijg je al wat meer lucht door de otrivin? Ik hoop dat je wat beter slaapt, meid. En is het nog gelukt om een slaapweekend te houden?
Nu weet bijna iedereen het wel van de zwangerschap, denk ik? Ik weet nog wel dat wij het de buren pas na de 20 weken echo verteld hebben. Maar dat kon ook makkelijk, want mijn buikje was goed te verbergen met een jas. Dat is in dit seizoen wel wat moeilijker, denk ik!

Drukke Mariamama, alles goed met jou en de kleine Matilda (die zo goed groeit als ik soms even spiek op facebook)? Knuffel voor jullie!:-P

Ik vind het nu toch wel steeds spannender worden dat mijn verlof en de bevalling steeds dichterbij komen. Ik oefen iedere dag met een ademhalingstechniek die moet helpen om de weeën op te vangen, dus het is ook wel logisch dat het nu wat ‘echter’ wordt allemaal. Ik vraag me ook af hoe het zal zijn om ons kleintje uiteindelijk op mijn buik te hebben liggen! Welke emoties er dan allemaal los zullen komen. En ik merk ook dat ik me kwetsbaarder en emotioneler voel dan ik gewend ben. Onzeker ook. Nou ja, ik geloof dat het er allemaal wel een beetje bij hoort? :-?

Nou, meiden, ik ga even de polonaise doen met Kerseman en Uma (feestmuts op).:mrgreen: Knuffels!!!!

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 01-06-2011

Kim,

Hoe is het nu met je meid? Wat een emotionele dag is de dag van Giel* voor jullie geweest.
Ik vind het wel heel mooi hoe jullie dat hebben doorgebracht.
Kan me je dubbele gevoel zo goed voorstellen. Vreugde en verdriet gaan echt hand in hand, dat bewijzen wij meer dan eens he.
Wat mooi dat jullie het steentje van Giel* hebben opgehaald. Zo heb je weer een stukje van hem dicht bij je.
Wat mooi van de ballon die jullie hebben opgelaten met kusjes erop. Klinkt echt heel emotioneel. Weer een stukje loslaten, zo voelt het aan..
Dat gevoel van je man herken ik ook. Mijnes is ook zo. Die wil ook niet continu met het verdriet bezig zijn. Die houd zich meer bezig met deze kleine ukkie.
Maar hij snapt mijn gevoel wel en is er als ik even een schouder nodig heb. Ik lees dat jouw man ook zo is. Ja, op hun manier gaan zij ermee om he. iedereen heeft zo zijn eigen ding.
Als hij maar klaarstaat als het even weer nodig is he. en het zit em vaak in hele kleine dingen he. heel fijn dat hij je af en toe vast pakt. Dat zegt zoveel he. meer heb je niet nodig.

En je heb helemaal gelijk hoor, moeder worden/zijn kent zeker geen leeftijd! De leeftijden hier verschillen veel maar toch heb ik het idee dat we allemaal op dezelfde niveau zitten.
Wel heel fijn!
Je vroeg hoe het nu is met het bloedverlies. Die heb ik gelukkig niet meer. Maar het was toen echt even schrikken. Ppff..heeft ongeveer een week geduurd.
Ja het ziekenhuis en de behandelmethode. Ik ga het vrijdag even overleggen met mijn huisarts en volgende week nog een keer met de gyno. En ik zit te denken aan een second opinion bij een ander ziekenhuis.


Laura,
Ja ik weet dat die injecties bij jou hadden geholpen. Ik had ook gehoopt dat ik ze zou krijgen.
Op internet las ik ook positieve ervaringen.
Eerlijk gezegd ben ik nu aan het twijfelen. Volgde week ga ik het nogmaals vragen.
Als ze hun protocol hebben aangepast, wat is nu dan de nieuwe behandel methode?
Maar je krijgt dus bij een volgende zwangerschap ook weer de injectie’s? oke, andere ziekenhuizen passen die methode nog toe.
Goed om te weten, wij wilden namelijk ook nog een second opinion opvragen bij een ander ziekenhuis.
Vrijdag moet ik naar de huisarts. Zal haar ook nog even vragen hoe zij erover denkt.

Oh en je bent toch nog redelijk ongi geweest lees ik! Mooi zo!
En je heb helemaal gelijk hoor dat je de ovutesten nog even laat liggen. en jullie gaan het toch om de 2 dagen proberen. helemaal goed.
Het is dan idd nog een beetje “moeten” maar ook weer niet zo. en met een beetje geluk is het gauw raak!
Je zou ook kunnen letten op de witte slijm afscheiding. En dan klussen. Hihi.
En semmy is bijna 1 !!! jeetje wat gaat dat hard! Ga je nog wat leuks doen?


Cyn,
He wij mogen volgende week samen naar de gyno zag ik!
Ga je dan al de geslachts bepaling laten doen? Met 16 weken kan et al he! spannend!
Wij gaan het niet volgende week vragen. Omdat wij het geheim wilden houden heb ik met mijn man afgesproken dat wij het in een latere stadium vragen. Dan hoeven we het maar kort geheim te houden. Want ben bang dat ik mijn mond voorbij zal praten. Haha. Ach ja we zien wel of we het volhouden of niet. J

Oh je vertelde dat je schoonmoeder steeds over Wesley wilt praten als jullie daar zijn. ja wat kim ook zie, probeer het haar idd duidelijk te maken dat je het niet steeds alleen maar daar over wilt hebben. aan de andere kant snap ik je schoonmoeder ook wel hoor. Het is ook haar kleinzoon die ze moet missen en waar ze nog steeds veel behoefte heeft om over hem te praten. Ik hoop dat jullie een mooie middenweg hierin kunnen vinden zodat iedereen tevreden is!

En jou buikje begint ook goed te groeien. Haha, ja hier ook. Mijn normale kleren passen niet goed meer. Ik moet nu al overstappen op wijdere of zwangerschaps kleding.
Haha, ja ik krijg ook last van mijn onderrug als ik uitgezakt zit! Bij mijn schoonzus thuis zit ik altijd op het puntje van de bank. Die is namelijk zo diep, en pijnlijk in de rug.
En je heb de misselijkheid een beetje onder controle! Gelukkig! Tis wel even opletten maar dat scheelt ook weer veel he.
Hoes met je autotje? Wat voor een is het geworden?


Tam,
Jullie zijn van de het weekeind met Myrthe naar de boom van Britt* geweest. ooh dat lijkt me zeker emotioneel.
En je bent lekker met Myrthe wezen “uit eten”hihi. Ooh ik voel hoe trots je geweest moet zijn toen iedereen naar de kleine Myrthe vroeg en naar haar keek.
Dat wil ik ook!!!!
En ze heeft je verrast met haar 1e lachje! Aaahhh wat lief! Zeker weten dat je daar trots op bent. Dat is zo bijzonder he!
Dat is waar we allemaal naartoe leven he. dit soort bijzondere momenten.
En wat een flinkerd is die Myrthe toch! nu al rollen en kattekwaad uithalen! Haha. Geweldig!


Madelief,
Ik lees dat je het drukjes heb op je werk?
En de controles waren goed! heel fijn om te horen. Jullie kleintje doet het ook goed! wat een gerust stelling allemaal.
En het gaat niet snel genoeg voor jou. Haha, hier ook niet. Ik wou dat de 9 maanden bijna voorbij waren! Deze zwangerschap duurt te lang.
Maar goed, geduld is een schone zaak.


Maria,
Mamammaria! Hoe is het daar? Geniet je lekker in het zonnetje van Mathilda. Lekker wandelingetjes maken. Heerlijk in dit weer!


Kersje,
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetje! Lekker genoten samen van het ontbijtje op bed? En de polonaise was ook weer leuk?
Ja idd tegenstrijdig wat de behandelmethode betreft. Maar ik overleg het dus vrijdag nog een x met de ha en volgende week met de gyno.
Haha, ja mijn slaap weekeind was heerlijk! zaterdag avond nog even op visite geweest en zondag lekker lang uitgeslapen en dvdtjes samen in bed gekeken. heeerlijk!
En jij heb nog een kleine 8 weken te gaan! Vind et zoooo spannend! Hihi. Wat volgen we elkaar toch wel snel op he!
En je denkt veel na over de bevalling en jullie kleine mannetje. Ja dat heb ik dus ook. Verlang zoo naar het moment dat dit kindje eindelijk geboren is!



Hier gaat het goed allemaal. Op de verkoudheid en moeheid na.
De neusspray helpt alleen tijdelijk. Alleen word ik savonds nog steeds wakker omdat alles vol of dicht zit. Of droog aanvoelt.
Ademen gaat dan echt lastig. Vrijdag toch maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hoop dat ze nu wat beters heeft. Ik word hier echt gek van!
Ben deze verkoudheid helemaal zat! Door de gebroken nachten ben ik overdag moe op werk. ppfff..
Maar verder gaat et prima. Ik denk soms dat ik de kleine voel. Maar et kan ook mijn darmen zijn. hihi.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-06-2011

Hey lieve meiden,

kersje, je hebt een echo vandaag, als je nog moet gaan veel succes!! ik hoop dat alles goed gaat met jou en kersenukkie! :-D

lieve andere meiden, ik lees wel mee af en toe maar merk dat ik niet genoeg rust n mijn kont heb terug te schrijven. Ik wil dan ook niet half reageren maar dan wil ik alles terug lezen maar dat is inmiddels veeeel te veel geworden Sad. Ik kom nog even verhaal doen voor ik op vakantie ga eind deze week, beloofd.


liefs,
Maria xx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 01-06-2011

Maria, geeft niks hoor! je heb je handen vol aan Matilda. reageer maar wanneer je er even tijd voor heb. en af en toe een fototje en wij zijn weer helemaal happy:mrgreen:
maar jullie gaan deze week op vakantie! lekkkkkeerrr!!! zooo bijzonder voor het eerst met jullie kleintje op vakantie. zucht...dat wil ik ook!
geniet ervan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-06-2011

Oh, oh, oh.... weer geen puf om te schrijven! Ik ben vandaag om 7:15 een ziekenhuis in gelopen voor mijn werk om op de Ok te werken en daar om 19:00 uit gelopen. Pffff.... ik kan niet meer! Gelukkig was mijn mannetje zo lief me op te halen, ook al is het een klein stukje met de metro. Maar ik kon echt niet meer op mijn voetjes staan. Nu net gegeten en ik ga dan ook nu mijn bedje in. Morgen vrij. Ga studeren en jullie schrijven1

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-06-2011

Madelief, moeten wij boos op je worden ofzo??? 12 uur werken tijdens een toch wel beladen zwangerschap is not done!!! Ik heb het zelf ook gedaan maar kort daarna belandde ik wel half in de ziektewet!

Devika ja toen zeiden ze wel tegen me dat ik die injecties weer zou krijgen maar toen was het nog geen 2011 natuurlijk... Weet zelf niks van een nieuw protocol hoor... Maar ik hoop toch dat ik wel weer een soortgelijke behandeling krijg want anders durf ik het echt niet aan...
Meiden, ik ben nu dus weer ongi... Vorige cyclus 41 dagen, nu 18... Ik word hier echt niet blij van... Wat zijn de opties nu??... Wil niet aan de pil ofzo omdat we natuurlijk gewoon zwanger willen raken... Heel frustrerend dit!

Weet niet meer wie zei te denken de kleine te voelen maar met 16 weken kan dat dus makkelijk! Ik voelde Sonny* met 18 weken en semmy met 14 al! Maar ja das ook zo'n druktemaker! Haha! We vieren zijn verjaardag net als onze eigen verjaardagen en uiteraard gaan de slingers en ballonnen opgehangen worden! De driewieler is al in huis!

Oh en ik heb nu ook Facebook dus voor degenen die het leuk vinden, naam is Laura de pagter.

Oh sorry meiden ik weet niks meer wat ik allemaal net gelezen heb... Moet het ook gewoon op de laptop doen dan kan ik veel makkelijker terug lezen en reageren. Zit altijd via mijn telefoon op het forum, ideaal vind ik zelf, maar ik moet vaak zo'n berg terug lezen en dan weet ik het niet meer...

Oh ja Kersje nog gefeliciteerd met je mannetje!! Leuke dag gehad!

Maria druk met je ukkie!! Wat een mooi leventje blijft het toch he?

En tam moest naar consultatiebureau toch? Hoe was het? (stond er toch nog niet?!!!)


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 02-06-2011

Hey lieve meiden,

Gisteren ben ik voor het eerst in het 'gewone' ziekenhuis hier in de buurt geweest ipv in het academisch ziekenhuis. Ik mocht overstappen omdat het allemaal goed gaat met deze zwangerschap en ik liever dichtbij huis wil bevallen. Nou, ik kreeg er wel spijt van...

De gyn maakte een echo en merkte op dat ik 'krap in het vruchtwater zit'. Dit kon betekenen dat 'er sprake is van placenta-insufficienty of dat de niertjes van het kindje niet helemaal goed werken'. Jeetje, wat kreeg ik het ontzettend warm!!! Confusedhock:
Mijn vriend natuurlijk meteen vragen hoe of wat (ik kon inmiddels geen woord meer uitbrengen) en toen nuanceerde ze het wel, want de hoeveelheid vruchtwater kan iedere keer verschillen, dat is eigenlijk helemaal niet raar. Ik hoef ook pas over 2 weken terug te komen en dan bij een andere gyn (die hopelijk wat tactvoller is). En als zij me ook niet bevalt ga ik gewoon weer terug naar het andere ziekenhuis!

Maar jeetje, wat schrok ik. :-o Eenmaal buiten het ziekenhuis kreeg ik een enorme huilbui, bijna een soort paniekaanval. Ik kan echt geen slecht nieuws verdragen, wil alleen nog maar goed nieuws! Later moest ik denken aan Tam en Maria en Devika met de bloedingen en dat dat toch ook goed is gekomen, maar wat een stress moet dat voor jullie geweest zijn! Ik was echt even helemaal de weg kwijt...

Ventje ligt trouwens nog steeds in stuit.Sad Ik heb helemaal niet het gevoel dat hij zelf nog gaat draaien, eigenlijk. Bij 36 weken probeert de gyn te draaien en lukt dit niet, dan moet je overleggen over een stuitbevalling of keizersnee. Ik hoop dat ik het mis heb, maar het zou me echt niet verbazen als dat gesprek gaat komen.

Kleine kers is trouwens weer goed gegroeid, dus ik moet echt maar proberen om me geen zorgen te maken en het allemaal weer even los te laten...:-?

Sorry voor mijn ego-berichtje, moest het even kwijt.:oops:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-06-2011

Oh Kersje wat kan ik me je schrik voorstellen zeg!!! Maar waarom dan niet in het academisch ziekenhuis blijven joh. Ik mocht ook terug naar het ziekenhuis hier om
De hoek, kan het lopend af maar ik ging toch echt elke week een half uur in de auto voor het AMC hoor! Voelde veel beter en wilde ook per se daar bevallen!
Kom maar lekker ff bij van de schrik en maak je niet te druk he lieverd? Hij was weer goed gegroeid en het is een heerlijk dwars ventje heb ik wel al door!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-06-2011

Laura,
He misschien krijg je de injecties nog wel hoor bij een volgende zwangerschap. Ik weet niet of dit protocol voor alle ziekenhuizen geld of alleen voor umcg.
Maar idd, kan je altijd nog vragen als het zover is. Ik kan het ook nog wel krijgen hoor, de gyno zei tegen mij omdat het jou destijds ( voor de nieuwe protocol) is toegezegd kan je die behandeling nog krijgen. Wel fijn dus dat ik nog optie’s heb. Maar ga toch even verder navragen doen enzo.
Je bent weer ongi? Mmhhh…misschien is je lichaam op zoek naar een ritme. Het kan heel goed dat je lichaam na deze ronde zijn draai weer terug vind.
En nee je moet zeker niet aan de pil hoor! Dan duurt et allemaal nog langer. Ontpillen enzo. Gewoon vrijen wanneer je je daar lekker bij voelt zoals je ook al aangaf. Met een klein beetje “moeten”hahaha.
Ik denk wel dat je binnen nu en 2 weken een ei zal hebben. Dus wie weet! Smile


Oh ik was het die dacht de kleine te voelen met nu 15 weken. Maar weet niet zeker of hij/zij het is of mijn darmen. Hihihi.
Oooh de verjaardag van semmy komt eraan he. lekker thuis dus met slingertjes en ballonnen. Ja dat zijn de leukste verjaardagen he! wat een mooi vooruitzicht!


Madelief,
Ooohh! Ook ik word een beetje boos hoor! 12 uur werken! Dat kan echt niet meer hoor! Zeker in dit stadium en zeker omdat je daar straks ook gaat stoppen.
Niet doen hoor! Ik ga ook streng doen!
Ook raar dat je werkgever en collega’s dat toelaten! Maar je bent vandaag vrij dus? Lekker uitrusten he!


Kersje,
Oohhh jeee! Ook ik schrik van dat nieuws hoor. Jeetje, krijg echt kippenvel.
Wat een naar mens ook dat ze zulke uitspraken doet terwijl het helemaal niet zo is!
Jeetje zeg ik ga er echt van huilen hoor. Ik weet als geen ander hoe zulk nieuws aankomt! Je paniek aanval, ja dat had ik dus ook bij de soort van bloeding.
Als deze gyno niet bevalt ga dan terug naar het academisch ziekenhuis. Dan is het maar iets verder rijden maar je weet zeker dat je in goede handen bent!

En jullie mannetje ligt in de stuit. Op zich ben je nog vroeg he, hij zou echt nog kunnen draaien! Je heb nog heel lang te gaan hoor.
Probeer idd een beetje te ontspannen. Te veel stressen, dat voelt de kleine. Het is moeilijk om los te laten maar dat zou wel het beste zijn.
Wel heel goed om te horen dat kleine kersje mooi is gegroeid! Hou je daar aanvast.
En als het uiteindelijk op een keizersnee aankomt, dan moet dat dan maar he. ik hoor juist vaker van vrouwen dat een keizersnee juist oplucht op het moment zelf.
Van te voren lijkt et eng maar et schijnt een welkome oplossing te zijn.

En nee je bent niet echo. Dit soort dingen moet je gewoon kwijt! En wij kunnen hier heeeeel goed luisteren! :-D

Dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-06-2011

Ooh dat wilde ik nog vertellen,
Ik heb zondag zooo mooi gedroomd. Ik droomde dat ik ben bevallen van een zoon!
Toen hij 2 dagen oud was nam ik hem mee naar huis. Opeens zei ik tegen mijn man, onze zoon heeft helemaal geen naam!
We besloten hem toen weer Kaylash te noemen. En nog een naam ( precies de 2 namen die Kaylash gekregen zou hebben als hij er nog was….)
Vond dat zo mooi. Zijn gezichtje kan ik me nog zo goed herinneren. Ik legde hem in mijn bed en gaf hem borstvoeding. Zoo’n mooi intiem moment!

Overigens denk ik dat dit kindje een meisje is, maar ik droom alleen over jongens!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 02-06-2011

een beetje verdrietig surfend op internet kwam ik dit zinnetje tegen...werd er helemaal stil van. zo waar...


Als je ouders sterven, sterft het verleden, als je partner sterft, sterft het heden, als je kind sterft, sterft de toekomst……


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-06-2011

Devika, ik ken hem ja........mooie zin. Zo heb je ook nog:

Als je ouder sterven ben je wees, sterft je partner ben je weduwe, sterft je kind....daar zijn geen woorden voor!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-06-2011

madelief; wat fijn dat het weer goed was bij de vk, dat geeft je weer even vleugels.
semmy bijna 1 laura; en maar overal klauteren. Je hebt vast ogen tekort. En dan die ongi. pff, weet het niet.
Misschien eens met de huisarts over hebben?
cyn; spannend het geslacht. Ik dacht bij ons een jongen, maar was ook niet zo. Kan alle kanten op (nou ja
2 eigenlijk haha). Mijn wond is goed genezen hoor. Gaat prima.
kersje; ja het is een echte wielenwater die kleine van ons, maar dat was in de buik ook al zo. Was idd
de eerste keer bij de boom. Is best een eind lopen en bij ons aan de overkant (tunnel door).
Met mijn zus was het schrikken gister. Ze heeft op de hap gezeten. Zoveel pijn en die dokter begon gelijk
over zw-vergifteging. Ze moest lang wachten op de uitslag en had het niet meer. Nu blijkt het nierbekken-
ontsteking te zijn. Heeft medicijnen gehad. Komt van een blaasontsteking af, maar het stomme is dat ze daar
net voor getest was en ze had het niet. Verder heeft ze ook wat weinig vruchtwater en moet wat rustig doen.
Afijn....zal blij zijn al de kleine er is ook. En bij jou op je werk: tja. Werk is echt op de achtergrond
bij ons allemaal. Dat valt wel op vind ik. Tja en de emoties na de bevalling. Ik heb zo gehuild. Niet normaal!
En de dagen erna ook zo emo. Was gewoon mezelf niet. Hoort er idd bij en o wat zal het ook genieten zijn.
o lees nu van je bezoek. Heftig meid. Schrijf maar van je af. Maar mijn zus had ook weinig en ze zeiden dat
je dat zo bij kan maken met wat rust. Het komt echt goed, maar het word ons alleen niet altijd makkelijk
gemaakt.
devika; kan de kleine best zijn hoor. Met een 2e toch sneller zeggen ze. Hier wel. En bah...nog zo verkouden.
maria; hoe is het met de rust in je kont? haha
Hier; lekker weer. Het zwembad staat op hier dus van het weekend lekker zwemmen (we hebben zo'n groter).
Myrthe nog niet hoor haha. Gisteren moesten we uit eten en myrthe even bij mijn pa en ma. ZO hebben we niks
en nu steeds wel. MAar het ging goed. Ze slaapt zo lekker, na de fles gelijk ogen dicht. Super gewoon.
Ze is nu 3700 gr dus dat gaat goed. Wel heeft ze waarschijnlijk een navelbreuk: dikke bobbel. Ze wisten
het niet zeker bij het cb dus volgende keer aan de dokter vragen.
Haar haar is een stuk lichter aan het worden valt ook op. Verder gewoon druk. Ik ben veel moe. Zit lichamelijk
niet lekker in mijn vel. ga maar eens aan de vitaminen denk ik. Misschien nog mijn ijzer?
Afijn, geniet van het mooie weer en de kids uit en in de buik. liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-06-2011

Goede morgen!

Zo, ik zit er helemaal klaar voor. Ontbijtje is op, thee staat hier naast me en ik heb ruim een uur voor ik de deur uit moet. Tijd voor jullie berichten! Vanaf vorig weekend heb ik niet bij kunnen lezen, dus het is een enorme berg. Daar gaan we...

Kersje, ik las ergens dat jullie er uit zijn met de naam, maar dat je het nog moeilijk vindt. Het is zo bizar dat je een naam kiest die je nu nog nauwelijks uitspreekt, maar het een naam zal worden die je super veel gaat gebruiken in je verdere leven. Dat maakt het spannend om te kiezen vind ik. We zijn er wel uit, maar het blijft lastig! Leuk dat je foto's hebt laten maken! Heb je ze al gezien? 10 kilo, dat is best OK toch? Mooi hoor, zo'n ronde buik. Die van mij bestaat helaas nog steeds uit 2 delen. (door een soort intrekking rond mijn navel na operatie aan navelbreukje heb ik dat altijd gehad. Maar nu valt het nog meer op. Ik hoop dat de baby het uiteindelijk allemaal naar buiten duwt!) Goed dat je 50% werkt trouwens. Rust maar goed uit in de tijd dat je niet hoeft te werken, zodat je niet helemaal uitgeput je verlof in gaat. Wanneer begint jouw verlof ook al weer?

Je schrijft dat je er steeds vaker uit moet 's nachts om te plassen. Vervelend! Hier is dat minder dan in de eerste 3 maanden. Maar ik lig niet echt lekker meer. Ik slaap veel lichter merk ik. Ik moet inmiddels echt een kussentje onder mijn buik leggen als ik op mijn zij lig. Anders trekt het nogal. En kwaaltjes? Eigenlijk alleen maagzuur. Hele irritant en jij?

Wat onzeker van je werk, goed dat je er zo ontspannen in staat! In juli loopt je contract af. Hebben ze nog niets gezegd over hoe het na je verlof gaat? Gek eigenlijk, want zo lang heb je niet meer. Ach, er komt dan vast wel iets anders op je pad! Dan zitten we in dezelfde schuit; op zoek naar een baan! Je schrijft dat je nadenkt over de emoties die loskomen als de kleine vent straks op je buik ligt. Oh, ik kan in huilen uitbarsten als ik aan dat moment denk! Dat er een warm, krijsend kindje op je buik wordt gelegd! daar kijk ik zo naar uit....

Wat een eikel van een gyn zeg!!!! Die weet toch je voorgeschiedenis! Dan gaat ie toch niet zulke opmerkingen maken als er eigenlijk weinig aan de hand is?? Wat een zak! Oh, ik kan me je tranen en enorme schrik heel goed voorstellen zeg! Bah, wat zijn er toch verschrikkelijk onhandige artsen! Maar gelukkig dat het allemaal goed bleek! blijf je toch daar? En die stuit. Als jouw gevoel zegt dat hij zo gaat blijven liggen, denk ik dat dat ook zo is! Ik heb wel goede verhalen gehoord over voetreflexmassage bij een specialist in draaien of acupunctuur. Wellicht iets om op te zoeken?

Devika, bijna 16 weken!! Wow, het lijkt zo snel te gaan! Leuk dat je buikje groeit! Enne, dat het niet allemaal van de baby is, is goed! je bouwt lekker reserves op voor die kleine uk! Je bent 29, klinkt nog zo heerlijk jong! Toen ik vorig jaar augustus 30 werd, voelde ik me super. We vierden groot feest en we kondigden die avond aan dat we een kindje zouden gaan krijgen. Toen had ik totaal geen moeite met 30 worden. Toen Noach vervolgens overleed, realiseerde ik me dat ik geen moeder meer zou worden op mijn 30e. Dat ik 31 zal gaan zijn.... Het maakt allemaal geen zak uit, maar toch. Ik stelde me die verjaardag voor met een ukkie van een half jaar. Zo is het iedere keer weer om gaan met andere verwachtingen...

Ik lees ergens in je bericht dat je soms bang bent, maar ook wel veel vertrouwen hebt. Wat fijn zeg! Super dat je die momenten hebt. Geniet daarvan! Voel je al wat in je buik trouwens? Ik lees nu dat je denkt van wel! Leuk hoor! Hoe was het bij de huisarts? Ik hoop dat hij/zij je kan helpen, want het is super lastig als je door zo'n volle neus niet kunt slapen. Zo vermoeiend!

Wat een mooie droom! Dat je ook het gezichtje van jullie zoontje zag. Bijzonder hoor! Je denkt dat jullie nu een meisje krijgen. Ben benieuwd! Hier denk ik ook een meisje. Maar vorige keer dacht ik een jongen, dus het zal nu wel een jongen zijn!

Laura, toch goed om te lezen dat je de ovutesten even in de kast laat liggen! Dat brengt meer rust lijkt me. Bij jou is het iedere keer weer een verrassing die cyclus tot nu toe. Misschien moet er nog wat rust in komen? Ik hoop natuurlijk dat het ineens raak is! Het klinkt zo leuk als je schrijft over een klauterende Semmy die ondeugend is! Moet echt gezellig zijn met die kleine vent! Bijna een jaar! jeetje, wat groot al! Enne, ik ga net als Tam die gelegenheid aangrijpen dat hij jarig is met een gebakje! En hij krijgt een driewieler, leuk! Goed dat je even boos op me wordt hoor, over die 12 uur achtereen werken.... Ik ben nu per 1 juni naar 70% werken gegaan. Daar gaat het bij blijven. 3,5 dag per week. Maar goed, met dagen van 12 uur is dat nog steeds fulltime. Komende weken heb ik mijn agenda beter af geschermd, al zal het even druk blijven. Ik moet hier echt even doorheen....

Cyn, mooi dat je het grafje van Wesley hebt opgefleurd met bloemen! Ik lees over dat je schoonmoeder steeds over Wesley begint. Moeilijk is dat he? Soms praten mensen er veel te weinig over, over ons verlies. Maar op andere momenten begint iemand er over terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt. Ik vind dat ook lastig, want eigenlijk ben ik ook altijd blij dat iemand de moed heeft er over te beginnen. Veel mensen negeren het onderwerp ook gewoon. Het is heel dubbel.

Je hebt een nieuwe auto! leuk hoor! Ik lees dat je een schoonbroer in Leerdam hebt. Ik ben daar vlakbij opgegroeid en heb in Leerdam op school gezeten. Grappig!

Kim, ik lees dat jij ook in augustus 31 wordt! We hebben er dus even veel jaartjes en maandjes opzitten! Je vroeg of we al uit de naam zijn. Ja, we hebben de namen nog van de vorige keer. Die stonden toen al vast. Toen we wisten dat ons ukkie overleden was, hebben we een andere naam van ons lijstje gebruikt, omdat we deze zo graag de rest van ons leven uit willen gaan spreken. 3D echo gaan we niet doen. We wachten toch. We denken er wel over een professionele fotograaf in een van de eerste dagen na de geboorte te laten komen om mooie foto's te maken. Dan geven we het geld van de echo liever daar aan uit. Maar het kriebelt soms nog wel hoor!

Ik lees over hoe je de dag dat Giel een jaar geleden uit jullie midden weg moest gaan. Wat mooi zeg. Hoe je schrijft over hoe je smelt van je 2 wondertjes om je heen en de aanwezige donkere wolk vaak. Mooi dat het steentje van Giel nu bij jullie is. Je man lijkt heel nuchter en dan vind ik het toch super lief dat hij je meer aandacht geeft op die dag!

Tam, Myrthe is vandaag al weer een maand! Wow, wat gaat dat toch snel! Als je schrijft over wat voor juf jij bent, dan smelt ik helemaal! Zo lief klinkt het! Ik hoop dat mijn ukkie(s) ook zo'n juf mogen krijgen! Ik lees dat je bij de boom van Britt bent geweest met Myrthe. Oh, wat moeilijk lijkt me dat ook. Dan is meteen zo pijnlijk duidelijk wat een contrast er is....

Jee, wat spannend van je zus! Oh, nierbekkenontsteking kan zo'n pijn doen! En ook nog weinig vruchtwater, laat haar echt rustig aan doen he! Hoe ver is ze nu?

Lekker dat jullie een zwembad hebben staan! geniet maar van de vrije dagen, rust in de tent nu! Je zit nog niet lekker in je vel schrijf je. Vitaminen kunnen helpen inderdaad! Fijn dat het wel heel goed gaat met Myrthe! Ze groeit dus goed. Vervelend dat ze misschien een navelbreuk heeft. Wanneer ga je naar de dokter? Zorg goed voor jezelf he, geniet van de zon, eet gezond, rust goed uit!

Maria, heerlijk, vakantie! Ga je vandaag al? Sardinie toch? Mocht ik niet meer langskomen voordat je gaat, dan wens ik je een hele fijne vakantie! Ga lekker genieten met Matilda en Mariaman! heerlijk zeg, wat een rijkdom, zo met jullie meisje op vakantie!

Goed dat jullie me er allemaal nog even extra op wijzen om rustig aan te doen. Ik heb toch de neiging iedereen tevreden te willen houden. Maar soms kan ik echt niet meer. De afgelopen dagen barstte ik om niets in tranen uit, mijn lijf is super moe en ik kan niets aan. Ik besef dan ook dat het helemaal de verkeerde kant op gaat. Gisteren hebben mijn man en ik daarom lekker ver gewandeld en lang op het terras gezeten. Mijn mama was helemaal verbaasd. We hebben ongeveer 14 kilometer gewandeld. Vinden jullie dat ook zo ver bij 24 weken? Het ging allemaal heel soepel en ik had met helemaal niet gerealiseerd dat dat misschien te veel zou zijn. Dat was het nu ook niet, maar misschien moet ik er rekening mee gaan houden dat het minder wordt.... Vandaag ga ik lekker een theetje doen bij een vriendin en dan bij mijn zusje in haar nieuwe huis kijken. Omdat mijn 18 jarige buurmeisje een feestje houdt, ga ik slapen bij mijn ouders. Ik ken haar feestjes inmiddels en ik lig dan de hele nacht wakker. Daar heb ik geen trek in, zeker niet omdat ik morgen de hele dag naar school moet. Ik heb mijn werk een mail gestuurd dat ik een aantal dingen niet meer ga doen. Op zich is daar OK op gereageerd. Nu nog 6 werkweken. Ik moet me er echt even doorheen slaan. Ik ben blij dat ik al met 31 weken vrij ben. Ik heb steeds sterk het gevoel dat dit ukkie eerder komt dan de 40 weken. En wil nog best veel aan het kamertje doen enzo. geen grote dingen, gewoon leuk maken. En ik ben blij dat dat nu wel op tijd kan.

Mijn mannetje is ontzettend druk. Maar het begint er op te lijken dat hij het zo kan sturen dat hij rondom de bevalling minimaal 2 maanden thuis zal zijn. Zijn project loopt 1 september af. Er lijkt wat nieuws aan te komen, maar misschien pas per 1 november. Zou echt een droom zijn, dat hij zo lang thuis kan zijn bij mij en de kleine. Unieke kans eigenlijk.

De kleine uk in mijn buik is hard aan het schoppen! echt een druktemakertje! Inmiddels zie ik sinds een paar dagen de schopjes ook aan de buitenkant goed! Zo gezellig!

Nou, ik ga mijn spullen pakken. Uurtje typen zit erop! ben weer helemaal bij! Meiden, fijn weekend, geniet van de ukkies om jullie heen en in jullie buiken!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-06-2011

Lieve meiden,

Ik heb de tijd niet gevonden! we vertrekken over een half uur en ik ben nog niet klaar SadNooit geweten dat een baby zo veel bagage heeft Confusedhock: hihi!

Dus voor iedereen een hele dikke kus, ik ben zo trots op jullie en jullie groeiende kindjes. Zorg goed voor jezelf en tot over een week of drie.

liefs,
Maria en Maddie.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-06-2011

zolang je maar een paar leuke vakantiekiekjes maakt voor ons zijn wij blij!
heel veel plezier en tot over een paar weekjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-06-2011

Kersje,
Hoe is het met je? Je zit al bijna op 33 weken joh!
Hou je het een beetje vol met die warme dagen?
Hoe is het met slapen? Lukt dat nog een beetje?
Hier gaat het wel goed, ik ben niet veel meer misselijk maar heb wel al last van kwaaltjes.
En dat had ik vorig jaar helemaal niet.
Ik heb soms een wat drukkend gevoel aan de zijkant van mijn buik. Is een gevoel wat niet echt te beschrijven is. Dit zouden mijn banden kunnen zijn.
Ik vind het wel fijn om met een buikband te lopen. Alleen met dit weer is dat soms best warm haha.
Oh en ik zie dat je weer een echo hebt gehad..

Jeetje. Wat een rotdag! Ik zou ook even niet weten waar ik het zoeken moet als ze me dat vertellen van zo weinig vruchtwater. Pff..
En dan pas over 2 weken terug? Blijf je nou bij dit ziekenhuis?
Zou je niet beter terug gaan naar dat andere ziekenhuis. Dat is misschien wel vertrouwder.
Gelukkig was de kleine man goed gegroeid. En hij ligt in stuit.
Haha dwarsligger. Hoop voor je dat hij zelf nog wil draaien.
Heb horen zeggen dat het niet erg fijn is als ze in het ziekenhuis moeten laten draaien.


Devika,
Ik zag net inderdaad dat we donderdag allebei op controle mogen.
Ja, ik ben wel erg benieuwd of er een jongen of meisje in mijn buik zit dus als de gyn het kan zien, wil ik het toch wel weten.
Jullie willen het proberen om geheim te houden he.
Dat is inderdaad wel slim, gewoon nog niet vragen wat het geslacht is, dan kan je je ook niet verspreken zolang je het zelf nog niet weet.
Wisten jullie trouwens bij kaylash dat het een jongetje zou zijn of niet?
Ja, wat mijn schoonmoeder betreft.. ik kan er best over praten. Maar niet elke keer als ik daar ben. Ik heb er nog niks van gezegt, ben er nog niet geweest. Maar zal dat wel doen als ze erover begint wanneer ik er echt geen behoefte aan heb.

Ja het autootje is gekocht hoor. Opel astra station. Rijd goed.
Daar kan tenminste nog wat in als we straks op pad willen met die kleine.

Ik zie trouwens dat je soms denkt dat je de kleine al voelt.
Ik heb dat ook hoor. Maar twijfel dan weer, of ik het me niet gewoon verbeeld.
En je droom, wat mooi dat je dat hebt gedroomd.
Ik droom laatste tijd ook veel over bevallingen.. hoewel het het meest nare moment is van de zwangerschap blijf ik erover dromen.. heel raar.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-06-2011

Madelief,
Wat ben je toch een druk dametje. Haha
Denk je wel een beetje aan jezelf? Dagen van 10 uur zijn veel te lang voor jou.
Ik ben het helemaal eens met Laura hoor.
Je zit alweer bijna op 25 weken zie ik. Leuk!
Wil je een pretecho laten maken? Ok ik zie net van niet.
Maar vind het idee van een fotograaf ook erg mooi vlak na de geboorte.

Oh ik zie dat je het had over je leeftijd.
De verjaardag, en met een vooruitblik op je volgende verjaardag, om dan mama te zijn!
Ik herken dat zo goed, ik zou mijn verjaardag over 2 weken als mama doormaken.
Ik ben dan eigenlijk wel mama, maar had het me zo anders voorgesteld met een kleine van dik 7 maanden op schoot.

Ik zie dat je nog 6 werkweken hebt. Deel je die wel wat rustiger in dan wat je nu allemaal doet haha.
Ik zie je bij iedereen zeggen dat ze rustig aan moeten doen en niet te veel werken.
En mevrouw werkt zelf van ’s ochtends tot ’s avonds hahah
Oh meid, een wandelingetje van 14 km. JA madelief, dat is toch iets te ver haha

En je denkt dat deze uk geen 40 weken blijft zitten ..
Ik vroeg me trouwens af, ook bij de rest, mogen jullie er ook voor kiezen om het kindje bij bijvoorbeeld 38 weken te halen? i.v.m. de vorige zwangerschappen.
Wij zijn wesley verloren bij 38,5week. En ik heb vanaf het begin al aangegeven dat ik die niet over ga. In overleg met de gyn komt dat wel goed is mij nu verteld.

Tam,
Zie dat het even schrikken was met je zus.
Jeetje, nierbekkenontsteking. Hopelijk slaan de medicijnen aan en voelt ze zich snel wat beter.
Laat die kleine inderdaad maar snel komen.

hoe is het met myrthe? ze is weer wat aangekomen zag ik.
en een navelbreukje, bah. ben je al naar de arts geweest?

kim hoe is het met jou en je gezinnetje?




mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-06-2011

laura,
hoe is het met jou?
je kleine ventje is bijna een jaar!
heb je al een leuk cadeau?
heb je een beetje leuk weekend? lekker weertje joh!

goh, ik ben zo moe!
heb gisteren ochtend gewerkt. en heb ook nog in de kroeg gewerkt 's avonds.
het was al 5 jaar geleden dat ik in de horeca heb gewerkt, dus was even wennen.
bruiloft feestje. we waren om 15.30 uur begonnen en waren rond 02.30 uur thuis.
ik kon niet meer op mijn beentjes staan.
ik ben in mijn bedje gerold en kwam niet verder!
heb heerlijk geslapen maar ben nu zo moe! heb vandaag ook maar niks gedaan.
even wat boodschappen en even op terras gezeten.
kan niet wachten tot ik weer naar mijn bedje mag haha.

gisteravond ging ik even naar de wc en zag een klein slijmpropje bij het afvegen.
heb dit nooit eerder gehad. weten jullie of dit normaal is?

pfff, mijn verhaal weer gedaan vandaag.
ik ga lekker douchen en daarna languit op de bank.
dames een fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-06-2011

hoi, even kort....sorry. Wou maria een fijne vakantie wensen ,maar dat zal ze wel niet meer lezen. DAt we maar mogen horen hoe het geweest is. Lijkt me heel bijzonder zo een eerste keer.

cyn; je kan stukjes van je slijmprop verliezen tussendoor. misschien is het dat. Dat maakt zijn eigen gewoon aan. of iets anders. Slijm komt veel voor met een zwangerschap. Zou me er geen zorgen om maken hoor.

Hier een heerlijke dag. Lekker thuis bbq en in ons zwembad en myrthe maar lekker slapen buiten in de wagen in haar zomerse jurkje. DAarna gaan wandelen hier vlakbij waar racoon optrad buiten dus heerlijk mee kunnen genieten van de muziek. Een hele fijne dag dus. Reageer vlug weer veder.
MEt mijn zus gaat het goed. De medicijnen slaan goed aan en haar buikje groeit goed. 19 weken ondertussen weeral.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-06-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Ik zit aan de keukentafel. Door het open raam komt een heerlijk fris windje (wat was het gisteren warm!) en ik heb net een geroosterde beschuitbol opgepeuzeld. Beschuitbollen zijn op dit moment mijn favoriete snackjes. Met een beetje boter en suiker, heerlijk!
Ik ga eens even bij lezen hoe het met mijn forumfamilie gaat, haha.

Maria is op vakantie, wat fijn! O, lekker naar Sardinië, dat zou ik ook wel willen…hoewel, niet op dit moment met mijn dikke buik. Ik hoop dat ze een geweldige vakantie heeft met Matilda en Mariaman. Lekker ontspannen.:geek:

Tam, oei wat schets je een heerlijke zomerdag met Myrthe in haar zomerjurkje, de bbq en het zwembad…Het lijkt ook wel vakantie, haha. :-D Wat fijn dat het weer goed gaat met je zus!
Mooi dat je wond van de keizersnee goed herstelt. Wel vervelend voor je dat je nog zo moe bent. Ja, misschien je ijzer of ook de emoties van de laatste tijd.
Heerlijk dat Myrthe zo goed groeit en bloeit, meid.

Cyn, ik heb ook wat slijm verloren een paar maanden geleden. Vond ik toen ook een beetje raar, maar het schijnt niet erg te zijn. Tjonge, wat vermoeiend om tot zo laat nog in de kroeg gewerkt te hebben! Kan me voorstellen dat je niet meer op je benen kon staan, meid. :-o Goed dat je gisteren even een rustdagje hebt genomen. En heb je vannacht ook nog lekker bij kunnen slapen?
Ik heb het eigenlijk nog niet met de gyn besproken of we ons kersekind bij een bepaalde termijn zullen ‘halen’. We zijn natuurlijk ook nog maar net overgestapt naar het andere ziekenhuis. Van mij hoeft het trouwens niet, hoor. Ventje mag komen wanneer hij er klaar voor is. Maar ik hoop natuurlijk wel dat dat niet bij 42 weken is…Tenzij het onverhoopt een keizersnee moet worden door de stuitligging, dan zullen we wel een datum afspreken. Maar het is bij mij ook anders dan bij jou en bij Tam. Jullie zijn jullie lieverdjes helemaal aan het eind van de zwangerschap / na de geboorte verloren en ik bij 5 maanden zwangerschap. Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet over de 38,5 week heen wilt, meid.
Voor nu blijven we nog in het nieuwe ziekenhuis. Het vruchtwater was aan de krappe kant, maar ze gaan zich daar pas zorgen over maken als de groei niet meer volgens de curve zou verlopen en dat is bij ons niet zo. Kersekind loopt nog steeds een klein weekje voor. Ik maak me daar op dit moment ook niet meer echt zorgen om. De volgende afspraak is op 15 juni bij de nieuwe ‘vaste’gyn (deze was een invaller) en ik vind het wel belangrijk dat ik me bij haar goed voel, zo niet, dan gaan we terug naar het academisch ziekenhuis. Als ik me in de tussentijd toch ongerust ga maken laten we tussentijds een echo maken. Maar op dit moment heb ik er weer vertrouwen in dat het goed gaat met dit kindje. Hij is ook zo lekker beweeglijk. En heeft zo vaak de hik (hij zal al het vruchtwater wel opzuipen, haha). Het was een momentopname, vruchtwater wordt steeds opnieuw aangemaakt en kan per keer verschillen (het was alleen leuk geweest als de gyn dit meteen gezegd had ipv mij ongerust te makenConfusedhockSmile.

Madelief, jeetje, 14 km gewandeld…petje af hoor! Ik probeer iedere dag een half uurtje te wandelen (wordt helaas steeds meer waggelen, geloof ik) en dan ben ik al blij als ik weer thuis ben, hihi.
En het is al gezegd, maar ik zeg het ook nog een keer: neem je eigen wijze raad aan en werk niet te hard! Het kan ten koste gaan van de groei van je kindje als je het te druk hebt. En voor je eigen lichaam is het ook niet goed. Ik begrijp heel goed dat je het allemaal goed af wilt ronden, hoor, daar heb ik zelf ook last van. Maar zonder jouw extra inzet draait de boel ook echt wel door.
Wat fijn dat je man waarschijnlijk twee maanden rond de bevalling vrij kan nemen! Wat een luxe, echt heerlijk. En wat bijzonder om de kleine ook aan de buitenkant te voelen. Daar word je vrolijk van hè?
Maagzuur is echt vervelend. :evil: Neem je er iets voor? Ik heb het ook, maar niet dagelijks gelukkig. En dan eigenlijk met name ’s avonds. Ik gebruik er eigenlijk niets voor zo lang het nog te doen is. Het slapen gaat hier wisselend. Ik herken wat je zegt over op je zij liggen en je banden. Waar ik eigenlijk het vaakst last van heb zijn mijn ribben (rechts), waar de kleine jongen met zijn hoofdje ligt. Daar voelt het echt beurs. Trekt ook door naar mijn rug. En twee nachten geleden kreeg ik ineens onwijze last van mijn rug, echt krampen…Ik ben op de bank gaan liggen om mijn lief niet te storen. Ik moest ze echt wegpuffen, gek hè? Na een half uurtje of zo was het weer over. Toen een paar uur later nog een keer en toen ben ik maar onder de warme douche gaan staan, dat hielp. Verder is het tot nu toe niet meer teruggekomen. Geen idee wat het was eigenlijk. Op een gegeven moment dacht ik echt dat het oefenweeën waren, maar dan in mijn rug. Ik weet helemaal niet of dat kan. :-?
Mijn verlof begint officieel over een week (omdat ik 50% in de ziektewet zit gaat mijn verlof met 34 weken in), maar ik had erop gerekend om met 35 weken met verlof te gaan, dus ik zal die laatste week nog wel gebruiken voor de afhandeling van de administratie. Dat kan gelukkig ook voor een deel vanuit huis, dus ik vind dat geen probleem.
Ik ben benieuwd of je buik ook een grote bol zal worden! Heb je nog last van die navelbreuk?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-06-2011

Devika, ja die uitspraak vind ik ook heel herkenbaar. Als je kind sterft, sterft de toekomst. Dat voelde ik ook echt zo. De verwachting van een beloftevolle toekomst en een nieuw leven was in één klap verdwenen.Cry
Hoe gaat het met je? Ben je nog veel verdrietig? Wat heb je een mooie droom gehad, meid. Ik droom de laatste tijd eigenlijk heel weinig over zwanger zijn en kinderen. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren.
Klopt dat ik nog wel even te gaan heb (hoewel ik de tijd wel heel snel vind gaan, nu al 33 weken…), maar wat ik heb begrepen zou de kleine kers nu toch wel aanstalten moeten maken om te draaien en in te dalen. En hij ligt dus echt al heel lang in deze houding. Ik heb er een hard hoofd in. Hopelijk heb ik het mis, haha.
Je hebt vast de kleine gevoeld! Dat kan best met 15 weken, had ik ook. Maar je weet pas achteraf dat het echt je kindje was, hè?
Succes met het uitzoeken wat je wilt mbt tot de injecties!
Dank je voor je troostende woorden. Echt lief.
Hoe gaat het nu met je verkoudheid en het slapen?

Laura, dank je voor je advies (over het niet te druk maken)! Het lukt me redelijk. Wat betreft het ziekenhuis: ik wacht het nog even af. Ik vind de reis naar het academisch toch wel steeds heel vermoeiend. Maar als ik niet meer vertrouwen krijg in dit ziekenhuis en de rust niet kan vinden, dan ga ik weer terug, hoor. :-?
En nu een hele korte cyclus, wat vreemd joh. Wil je het bespreken met de huisarts of wacht je het nog even af? Misschien dat deze ronde wat ‘normaler’zal zijn. Ik hoop het voor je!
En Semmy al bijna jarig…wat vliegt de tijd! Geweldig dat hij het zo goed doet. En wat een feest zal het worden!

Kim, ben je lekker druk met man en kinderen? Genoten van het mooie weer? Liefs voor jou.Smile

Nou, meiden, ik hou er weer mee op voor vandaag. Vanmiddag krijgen we visite en gisteren hadden we een logé, dus het is weer druk zat, maar wel heel gezellig.

O, en Uma is stout, ze probeert ons aardbeienplantje uit te graven op het balkon, daar moet ik me even mee gaan bemoeien!:-x:wink:

Knuffel van Kersje



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-06-2011

Heerlijk verhaal van Kersje en Uma weer!!! Geniet daar echt van haha!

Meiden, donderdag om 9 uur zit ik bij de huisarts voor mijn cyclus! Ben benieuwd!!!

Nu ben ik weg want we gaan gourmetten bij vrienden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-06-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Heb helaas weer niet veel bij kunnen houden de laatste week. Veel weg geweest met het mooie weer en nu ontzettend druk met de voorbereidingen voor mijn man zijn feest aankomende vrijdag.Hij is 30 geworden en ik wil hem een groot feest geven, want dat heeft ie wel verdient.Vorig jaar kregen we een paar dagen voor zijn verjaardag te horen dat onze giel* ziek was, dus hebben we het niet geviert!
Ik kom zo snel mogelijk weer bij jullie terug, maar wil daar wel de tijd voor nemen anders word het zo afgeraffelt.

Denk aan jullie.

xxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 07-06-2011

lieve kersje, bijna verlof meid. Moet je nog veel doen of kan je ook wat rust nemen? Mooie tijd wel voor
verlof. En met je ribben? al wat beter?
laura; do naar de huisarts. Goed zo! Hopenlijk word je wat wijzer.
kim; een lekker feestje vrijdag jahoe!!!!! Geniet ervan.
en devika, madelief en cyn..........lekker met de bolle buiken meiden. Ben zo trots op jullie.
Hoe zou het met maria zijn? Vast aan het genieten.
Hier gisteren met ma en zus gaan winkelen en veel gekocht. Had echt geen kleren meer. Ook iets moois
voor de doop van haar in juli. En de papa heeft opgepast ,lief he! Vandaag dus weer flink aan de bak
met de strijk enz. Waar komt het allemaal vandaan? En de zwangerschapskleren in een doos gedaan.
Dat vond ik nog best moeilijk. Zou ik ooit nog durven? Zou het ooit nog lukken? Daar denk ik nu niet aan
maar toch moeilijk om ze weg te leggen. Is dat gek?
Myrthe doet haar best lachjes te produceren. maar volgens mij kost het wat veel moeite haha. ze kijkt er
scheel van. Morgen naar de psych nog een keer en we moesten haar meenemen. Haha. Wil je erover praten myrthe?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-06-2011

He lieve meiden!

Maria, je bent nu aan het genieten van het zonnetje, je man en de kleine Matilda! Heerlijk moet dat zijn!

Cyn, morgen heb je weer controle! Vind je dat spannend of meer leuk? En een nieuwe auto! helemaal klaar voor de kleine op de achterbank. Leuk hoor! Je schrijft dat je over 2 weken jarig bent. Ja, Wesley had dan op je schoot moeten zitten.... Ga je het vieren? Ik vind het nog lastig hoor, zulke 'mijlpalen' Haha, je hebt gelijk hoor! Ik weet zo goed dat ik het rustiger aan moet doen en dat zeg ik ook graag tegen anderen. dat ze op zichzelf moeten letten. Maar het zelf doen.... oh, dat is zo moeilijk! Gelukkig morgen weer vrij!

Ik begrijp heel goed dat jij niet wilt wachten met dit ukkie tot de termijn dat het de vorige keer mis ging. je vraagt of het bij ons ook eerder gehaald kan worden. Ik weet het niet. Ik heb het nog niet concreet besproken met de gyn. Waar ik heel erg op hoop, is dat ze het wel willen halen als ik net over de 40 weken ben. Bij 40 en 2 dagen is de datum dat we vorig jaar hoorden dat Noach dood is. Ik wil op die dag niet met een kindje in mijn buik lopen! Ik zie daar erg tegenop. Ik hoop dus dat ze het daarvoor wel willen halen. Of dat het gewoon vanzelf komt. Maar ik weet niet of ze dat doen.

Jeetje, de hele avond achter de bar gewerkt afgelopen weekend! dat is lang zeg, zo op je benen te staan. Ben je lekker uitgerust het verdere weekend? En hoe is het nu?

Tam, fijn zeg, dat het goed gaat met je zus! 19 weken alweer! Leuk hoor. Ik wordt trouwens steeds wel blij van je vrolijke berichten over zwembadjes, wandelen, bbq enzo. Klinkt alsof je ook echt aan het genieten bent! Leuk dat je zo geshopt hebt! Je schrijft over het opruimen van de zwangerschapskleren. Helemaal niet gek dat dat moeilijk is! je sluit daarmee toch iets af, waarvan je niet weet of het ooit nog eens gaat gebeuren.... Daar hoef je nu ook nog niet over na te denken, maar dat schiet natuurlijk wel door je hoofd.

Kim, hoe staat de organisatie van het feest ervoor? leuk hoor, dat je hem daar mee gaat verrassen! Gefeliciteerd nog met je man.

Laura, morgen de afspraak bij de HA! Ik ben benieuwd. Goed dat je even gaat. Kan nooit kwaad. Je bent druk volgens mij! Wel met leuke dingen mag ik hopen?

Kersje, je bent over de 33 weken! Waaahhhh!!! Wat gaat het snel zeg!! Je schrijft dat je iedere dag probeert een half uurtje te wandelen. Goed zeg! Tuurlijk wordt dat steeds meer waggelen. Enne... die 14 km van mij, ik verwacht dat dat ook zeker minder gaat worden!!

Ja, ik gebruik wel Rennie voor het maagzuur, als het echt niet te doen is. Ik heb het eigenlijk de hele dag. Ik probeer het zo lang mogelijk te rekken. Ik neem als ik thuis ben een paar slokken hete melk. Dat helpt in de helft van de gevallen. Als het dan niet weg gaat en ik wil echt slapen, dan neem ik een Rennie. Ik heb nu in een week of 8 bijna 1 doosje leeg. Dus dat valt nog heel erg mee volgens mij.

Jeetje, wat heftig die krampen in je rug. Ik heb geen idee of het kan, dat dat oefenween waren, maar het klinkt voor mij best aannemelijk! En je verlof gaat nu echt bijna in. Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden, thuis zijn en wachten!

Mijn buik wordt steeds boller. Je ziet die navelbreuk wel zitten. maar echt last heb ik er niet van. Vind het gewoon jammer dat ik niet zo'n mooie ronde buik heb, maar een met een deuk...

haha, heb je trouwens de aardbeienplant kunnen redden?

Ik ga maar eens eten koken. Vandaag weer de hele dag operaties gedaan. vermoeiend! Vrijdag gelukkig voor het laatst. Dan nog 5 drukke weekjes te gaan, maar het aftellen is begonnen. En er komt voor ons een grote mijlpaal aan: we gaan bijna onder de 100 dagen te gaan naar de uitgerekende datum. woehoe!!

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-06-2011

Wauw bijna onder de honderd dagen!!!! Joehoe!!!

Ja ik ben druk maar niet echt me iets specifieks. Gewoon lekker in mijn huis aan het rommelen en ondertussen semmy van de trap af plukken en bij de plant weg halen enzo haha! Het is echt een ondeugend mannetje hoor! Hij gaat steeds vaker zelf los staan! En dan kijkt ie heel trots!! Mama dus ook!!!
Ja morgen naar de dokter. Denk alleen niet dat ze er wat mee kunnen. Ach we zien wel! En anders kijken we het gewoon nog maar eens aan! Ook geen probleem. Ik laat et nog weten!
Nu lekker badderen maar het is erg heet...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-06-2011

Madelief,
Ik begrijp heel goed dat je die 40 weken en 2 dagen niet over wil.
We hopen gewoon dat je op die speciale datum met een broertje of zusje in je armen ligt.
Ik heb inderdaad gezegd dat ik die 38,5 week niet over wil.
Maar als ik nu zo bereken, ben ik op 29 okt. 38 weken zwanger.
En dat is de datum tussen het overlijden en de geboorte van Wesley.
Het liefst beval ik voor die ellendige dagen.
Anders erna, maar ja, het kan ook zo uitpakken dat ik wel op zo’n datum beval.
En dan denk ik, dan heeft het zo moeten zijn.

Ik hoop dat je lekker kan genieten van je vrije dag morgen, verwen jezelf maar lekker.


Laura,
Morgen naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die ervan zegt.

Tam,
Ik zie dat je lekker inkopen hebt gedaan, heerlijk!
En ja, de zwangerschapskleding. Ik snap best dat dat even moeilijk kan zijn.
Inderdaad met de gedachte of je ze ooit nog aan zal mogen.
Wie weet, geniet lekker van jullie mooie meisje, en als jullie over een paar jaartjes denken aan een broertje of zusje dan zal dat vast wel goed komen.
We blijven gewoon positief denken.
Hoe beviel het oppassen voor papa?
Vandaag de naar psych geweest zie ik, en myrthe mocht mee.
Haha “wil je er over praten myrthe?”

Kim,
Hoe is het met deze drukke mama?
Lekker aan het genieten van je kindjes en je man.
En dan ook nog eens een feestje voor je man organiseren. Lukt het een beetje?
Ik hoop dat jullie samen genieten van het feestje vrijdag.

Devika,
Meid hoe is het?
Jij mag morgen ook weer! Spannend? Of toch leuk.
Ik kijk er erg naar uit, maar wordt nu toch wel wat zenuwachtig de avond van te voren.
Ik wilde eigenlijk vandaag even luisteren maar heb het niet gedaan, ik zat op de bank en dacht weer zachtjes wat te voelen dus dan is het goed.
Hoelaat mag je? Ik ben om 11.20 uur aan de beurt.
Maar het zal wel weer uitlopen.

Kersje,
Wat fijn om te lezen dat je toch kan genieten van de druktemaker in je buik.
Haha, daar was dat vruchtwater dus naar toe, hij had het gewoon te snel opgedronken.
Slaap je toch een beetje? Want als ik zo naar de tijden kijk van je berichten, lig ik vaak nog in coma. Haha
Komt uma ook vaker bij je zitten? Onze poesjes voelen aan dat ik zwanger ben.
Ze kruipen helemaal tegen me aan als ik alleen in bed lig wanneer mijn vriend nachtdienst heeft.
Vind het wel apart.
Nu wij zo terug keken op vorig jaar, bedachten wij ons dat 1 van de 2 poezen erg veel aan het mauwen was ’s avonds.. waarschijnlijk de avond voordat we te horen kregen dat wesley niet meer leefde.



Heb vandaag mijn verjaardag gevierd op mijn werk,
ik heb volgende week met mijn verjaardag vakantie.
Voor de kinderen was het weer geweldig, liedjes zingen en natuurlijk iets lekkers krijgen.
Volgende week doe ik zelf niks aan mijn verjaardag. Dat doe ik toch al nooit.
Maar nu vind ik dat er helemaal geen reden meer voor is dit jaar.

Morgen inderdaad weer naar de gynaecoloog.
En zal vast wel een echo krijgen, Zal hij het geslacht al kunnen zien? Ik ben zo benieuwd.

Vanavond heb ik weer lekker zitten janken.
Ik ben super emotioneel en kan om alles huilen.
Ik heb vanavond het programma babyboom gezien. Ook al is het best confronterend,
Wij hadden ook dat jaar moeten bevallen van een gezond kindje. Maar toch wil ik het zien.
Ik kan me irriteren aan mensen die denken dat zwanger worden allemaal zo gemakkelijk is.
Maar sommige verhalen die voorbij komen kunnen me erg aangrijpen.

Vrijdag mag ik weer naar het ziekenhuis voor mijn been.
Ik ga vragen waarom ze ervoor hebben gekozen om geen 2e echo te maken van mijn been.
Ze hebben een echo gemaakt om te zien of er een bloedprop bij mijn lies zat toen ik werd opgenomen. Maar daarna hebben ze nooit meer een echo gemaakt om te kijken of het er nog zat.
In die periode heb ik daar niet echt bij nagedacht, maar nu komen sommige vragen boven die ik nooit eerder heb gesteld.

Zo, ik heb weer een behoorlijk stukje neergezet.
Ik ga mijn bakje thee opdrinken en dan kruip ik in mijn bedje.
Gelukkig heb ik vervanging geregeld voor mijn vroege dienst morgen, dus de wekker gaat niet vroeger dan 09.30 uur, heerlijk!

Dames tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-06-2011

Meiden, ik ben bij de dokter geweest en zoals verwacht niet veel bijzonders. Moet mijn temp de komende drie maanden bijhouden en moest bloed prikken. Morgen de uitslag. Ze heb wel buik en baarmoeder onderzocht en dat voelde gewoon goed zei ze. Ben wel blij dat ik even geweest ben hoor. Maar door mijn geschiedenis mocht ik nu meteen dat onderzoekje en bloed prikken, normaal wachten ze een jaar. Over drie maanden terug komen maar eigenlijk verwacht ze dat ik dan wel met een posi test in mijn handen sta. We zullen het zien!

Cyn hoe was het bij de gyn??? Weet je al wat het gaat worden?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-06-2011

ik wilde ook nog even een keertje benadrukken dat ik zo blij ben met jullie meiden!! het juni forum is ook ontzettend leuk hoor maar jullie voelen wat ik ook voel. die leegte die niemand anders kan begrijpen dan wij...
dus dat wou ik nog ff melden!!
jullie zijn allemaal toppertjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-06-2011

Moet even mijn verhaal kwijt! Ik ben echt een beetje van mijn stuk! Met gyn hadden we in maart afgesproken dat we met 36 weken weer bij haar terug zouden komen. Ze zei: per augustus ben ik weer terug. Ook hadden we afgesproken dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen. Nu zou ik dus in juni bellen om die eerste afspraak alvast in te plannen.

Nu bel ik net, zegt die assistente: uw gyn is pas per 1 september terug en ivm haar specialisatie zal ze waarschijnlijk geen poli meer aan doen.... Ik was echt even van mijn stuk.... Dus heb ik nu een afspraak op de zwangerschapspoli voor risicozwangerschappen. Heb echt een potje zitten janken. Schiet ineens helemaal in de stress. Dat we dan weer een nieuwe gyn krijgen.... En mag ik dan nog steeds wel in het ziekenhuis daar bevallen? Staan de afspraken die we met haar gemaakt hebben nog steeds? Ik wordt er zo onzeker van en voel me helemaal niet veilig. Ik vind de bevalling nu ineens super spannend nu ik niet weet hoe en wat....

Ben misschien een beetje van de kaart door de hormonen, maar ik kan me hier echt verdrietig over voelen, dat ik nu nog 2,5 maand bij de VK loop en geen idee heb wat er daarna gaat gebeuren.....

Ik had zo gehoopt weer een vertrouwd gezicht te zien dan... Of stel ik me nu aan?