Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-06-2011

je moet er gewoon op staan dat alle afspraken gewoon blijven staan!! wel erg raar dat het zo loopt hoor! maar meisje, laat je niet van de kaart brengen!! dat is het niet waard. wie weet wat voor leuke gyn je nu krijgt! maar ik snap je wel hoor. het vertrouwde gevoel is nu wel weg ja. voor zover je een vertrouwd gevoel kon hebben natuurlijk... jeetje wat lullig hoe dat loopt dan zeg!
maar niet overstappen naar de vk hoor!!! dat zou ik zelf ook nooit doen!
lieverd, we begrijpen maar al te goed dat je nu flink verdrietig bent! gooi het eruit hoor. maar nogmaals, maak je er niet te druk om.. dat is niet goed voor jou en die kleine smurf!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-06-2011

Thanks, lief van je. Goed dat je zegt: de gyn kan ook heel leuk zijn. En niet overstappen naar de VK. Ik begon daaraan te denken, maar ik voel me ook niet op mijn gemak bij de VK. Volgende week is er een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. We gaan daar heen en ik denk dat ik dan de gyn die er dan is, dit even voorleg. Gewoon ter bevestiging. Ik hoop dat dit onveilige gevoel gaat zakken, want ik zie ineens onwijs op tegen de bevalling!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-06-2011

madelief,
meid wat een gedoe daar in dat ziekenhuis.
ik snap best dat je je even rot voelt op dit moment.
je kijkt toch een beetje uit naar het vertrouwde gezicht.. en dan hoor je op deze manier dat die gyn er nog niet gaat zijn.
maar het is was laura zegt, wel bij de gyn blijven.
misschien voel je je bij deze ook op je gemak. en ik hoop dat dit een persoon is waar je alles tegen kan zeggen.
kan je anders niet het ziekenhuis bellen met de vraag of het zeker is dat de afspraken blijven staan. (wat is overigens wel denk hoor)
per wanneer zou je naar die gyn moeten dan? augustus?

laura,
ik heb hetzelfde gevoel hoor.
ik ben zelf echt blij met dit clubje. ergens helpen jullie mij zo goed met de verwerking.
al is het alleen maar om ervaringen te delen. en je verhaal kwijt te kunnen.
dit gevoel heb ik niet als ik met een "buitenstaander" praat.
het forum clubje van november ben ik eigenlijk niet eens aan begonnen.
ik spiek af en toe even maar voel me daar op de een of andere manier niet echt thuis.
en om hier alles bij te lezen en te reageren heb ik mijn handen al aan vol.

nou, na een uur in de wachtkamer te hebben gezeten was ik eindelijk aan de beurt.
vriendlief was niet mee, die had de nacht gehad en kon niet in slaap komen.
alles was goed, bloeddruk was goed en we hebben even een echo gemaakt
de kleine was flink gegroeid en zag er goed uit.
placenta lag netjes van achter. ik heb ook gevraagd of hij al kon zien wat het geslacht was.
hij heeft even zitten zoeken maar kon niet heel veel zien. hij heeft wel een gok gedaan.
maar dat hou ik even stil... voor het zelfde geld is het de volgende keer wat anders.
over 3 weken mag ik weer terug voor de 20 weken echo.

meiden, ik ga werken

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-06-2011

Ooh Madelief wat een drama!
Nee je stelt je niet aan hoor. Dat zeker niet.
Stom dat je nu een nieuwe gyn krijgt. Maar als de afspraken al gemaakt zijn moeten ze zich daar ook aan houden!
Als je iemand nieuw krijgt, sta erop dat ze de afspraken nakomen! Misschien is de nieuwe juist veel beter hoor!
Je heb nog iig een poosje om aan hem/haar te wennen. Tis niet leuk, weet ik maar het komt zeker goed!


Hier vandaag ook weer naar het ziekenhuis. daar aangekomen moesten we ineens in een ander kamertje! Ik paniek!!!
Onze huidige gyno was er wel en toch werd ik naar een vk doorgestuurd. Maar gelukkig een hele aardige vrouw.
Die luisterde naar het hartje. Geen echo gehad, vond ik wel jammer.
Maar ze was heel geduldig. Ze zei dat ik met 20 weken een bmh meeting krijgt. Toen ze zag dat ik twijfelde zei ze weet je wat, ik plan de meeting voor je in over 2 weken. Eerder dus. Dat was zo fijn! heb het nog een keer ook met haar over de behandelplan gehad. zij stelde ons gerust, als de bmh idd te kort is krijg ik een ring!
En ze bleef maar herhalen, bel zo vaak als je wilt! Als je ook maar even twijfelt bel dan even of kom langs.
Ging uiteindelijk wel met een gerust hart daar weg.
Over 2 weken dus de meeting en 1 week daarna de 20 weken echo. Spannend!


Madelief, ik vond het ook niet fijn dat ik bij iemand nieuw op poli moest maar het is reuze meegevallen! Ik hoop dat het bij jou ook zo toegaat!!


@ Cyn,
Jammer dat je alleen moest gaan vandaag. Maar jullie kleine is flink gegroeid! Wat een heerlijk gezicht he! fijn dat alles verder goed is!
En over 3 weken mag je voor de 20 weken echo! Wij ook over ongeveer 3 weken. Straks gaan we weer gezellig samen! Haha.


Meiden ik ga zo verder lezen en alles beantwoorden!


Liefs,
Devika



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-06-2011

Cyn, wij hebben idd op dezelfde dag de 20 weken echo!! 30 juni! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-06-2011

devika, die meting kan echt geruststelling geven weet je dat!? ik heb ze om de week gehad en ik was daar zo blij mee! na 24 weken stopten ze daar mee maar omdat mij dat geen goed gevoel gaf kreeg ik er met 25 weken nog eentje. het is bij ons natuurlijk precies in die tussenliggende periode toen mis gegaan dus ze snapte wel dat ik graag na die 24 weken en 6 dagen nog graag een meting wilde. echt heel fijn.
ben benieuwd hoe het zal zijn voor je over 2 weken. en die ring doen ze gelukkig pas als het echt nodig blijkt te zijn maar in de meeste gevallen is dit niet nodig.
ik ga voor je duimen dat alles gewoon zit zoals het moet maar ik denk het wel hoor. het gelukis nu ook voor jullie weggelegd. wij als engeltjes mama's hebben daar gewoon recht op!! (iedereen die dolgraag een kindje wil trouwens).


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-06-2011

cyn, super dat alles goed was met ukkepuk.
als je over drie weken meer weet over het geslacht, gaan jullie het dan bekend maken of niet?
ik wist het bij sonny* niet , bij semmy wel. maar dat was puur omdat mijn mannetje het wilde. die wilde het bij sonny* eigenlijk ook al.
als ik ooit weer zwanger mag zijn dan denk ik dat ik het weer niet wil weten! het is ook zo leuk om verrast te worden denk ik!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-06-2011


@ Laura, je ik ben ook heel blij dat ik die meeting krijg! Baat et niet dan schaad et niet he!
Ooh ik heb dus ook gevraagd om een extra controle en meeting in de periode dat het de vorige keer mis ging! Jij ook dus.
Ja, gewoon voor je eigen gemoedsrust he. idd, die ring doen ze pas als het echt nodig is. Hopelijk is dat bij mij niet het geval.
En ja, ik vind ook dat wij een gezond kindje dubbel en dwars verdienen! ( idd, net als elke vrouw die het graag wilt!)

Hoe is het met je ei? Nog wat van gehoord. Oh nee, jullie gingen niet op zoek, dat was et!
Maar wel stiekem rond die tijd klussen toh. Ik duim voor je!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-06-2011

@ Tam,
Geniet je lekker in de tuin en zwembad met dit mooi weer! En Myrthe kan er nog niet in maar mag wel even lekker in het zonnetje toch!
Heerlijk hoor! En ze heeft gelogeerd bij opa en oma las ik. Wat lief.
Oh jee een navelbreuk lees ik nu? Hoe is het daarmee? Niet al te veel last van hoop ik.
En je zit niet zo lekker in je vel. Ja zou kunnen dat je vitaminen te kort heb. Extra vitaminen kan geen kwaad zou ik zeggen!
Oh en hoe is het nu met je zusje? Nierbekkenontsteking? Jeetje. Hopelijk gaat het nu goed!
Mijn zus is van de week naar gent geweest. in juli krijgt mijn zwager de tese operatie. Hoop zo dat ze daar wat vinden.

En wat een lief gezicht, myrthe die buiten slaapt in haar zomerjurk. Dat wil ik wel met eigen ogen zien Smile
Ooh en ik lees nu dat het goed gaat met je zusje. Wat een geruststelling!
En je schreef over het opruimen van de zw-kleding. Heel emotioneel ja!
Maar ik weet zeker dat je die ooit nog een keer aan mag! Net als wij allemaal hier.
Ik deed van de week precies het tegenover gestelde. Mijn normale kleren inruimen en mijn zwangerschaps kleren eruit halen.
Vond ik ook heel emotioneel. Ik kwam mijn lievelings jurk tegen. Die had ik op vakantie voor het eerst aan, zwanger van Kaylash en er een prachtige foto mee gemaakt.
Dat jurkje brengt veel naar boven. Heb ik nu toevallig ook aan. Ik wil nu mooie herinneringen in hebben van deze kleintje.
Kwam ook het jurkje tegen waar ik in ben bevallen… die wil ik dit keer ook aan hebben heb ik me voorgenomen..



@ Madelief,
Ooh ik lees nu van je verjaardag vorig jaar. Dat je op je 30ste moeder wilde zijn.
Maar weet je, ergens is die wens wel uitgekomen. Je bent wel degelijk moeder op je 30ste. Moeder van een engeltje! Dat mag nooit vergeten worden.
Ik ken dat gevoel hoor. Vorig jaar waren er ook zoveel momenten waar ik aan dacht, oh ja dan en dan zal Kaylash geboren zijn en ben ik lekker mama.
Ben ik nu ook maar niet zoals ik dat graag gewild had…

Hoe is het nu op je werk? nog steeds druk? Nog een paar weekjes en dan ben je daar weg he. Wel een lekker vooruitzicht zo!
En je had 14 km gewandeld lees ik. Eeehh….ja dat is best veel ja…
Maar aan de andere kant, luister naar je lichaam. Als jij het nog kunt, gewoon doen. In beweging blijven tijdens de zwangerschap is alleen maar goed!
En je denkt dat de kleine eerder dan 40 weken komt. Dat denk ik hier ook. 40 lijkt me te veel. Ik denk met 38 of 39 weken.
En wat fijn dat je vriend straks 2 maanden thuis kan zijn! heeeerlijk!!!
Mijn man kan dan niet zoveel maar die zal wel proberen om zo vaak mogelijk vrij te zijn rond en na de bevalling. Doordat hij veel reist maakt hij ook veel overuren die hij zo kan opnemen. Ene kant wel fijn.


@ Maria,
Je bent lekker op vakantie met je gezinnetje! Geeft niks dat je niet heb kunnen reageren. Af en toe een kiekje en we zijn weer happy! geniet van jullie welverdiende bijzondere vakantie!!!


@ Cyn,
Een astra station? Dat is geen autotje meer! Dat is een auto!
Grappig, wij hebben ook een astra. Maar geen station, de heachback ( heet dat zo) versie.
Idd kan je de kinderwagen er straks staande in kwijt! Haha. ( bij wijze van dan he! )
Ooh en ik lees van je slijmpropje. Je bent zeker geschrokken he.
Maar het kan geen kwaad hoor! Ik heb wel vaker een beetje slijm. Volgens de gyno kan dat geen kwaad.
Tenzij het echt heel veel is, de hele dag door en een paar dagen lang. Dan moet je zeker aan de bel trekken. Voor de rest kan het geen kwaad.
En je heb gisteren je verjaardag gevierd lees ik.
Volgende week ben je jarig dus. En vakantie? Ga je nog wat doen?
En dat programma. Ja niet gek dat je daar verdrietig van wordt. Ik heb daar ook moeite mee. als ik stellen zie die wel normaal zijn bevallen, of kindjes die zo oud zijn als Kaylash ha moeten zijn…ppfff….
En idd vrouwen die zo makkelijk over zwanger worden denken. Erger me mateloos aan! Of die heel onvoorzichtig in de zwangerschap zijn.

Mrogen mag je weer naar het ziekenhuis. ja ik zou vragen om een echo hoor! Zeker al sje er nu niet gerust op bent!


@ Kersje,
Geroosterde beschuitbolletjes he! ik moet nu elke ochtend een boterham met kaas, en een glas melk. En dan mijn boterham stukjes dopen in de melk en dan opeten!
Hoezo raar. Haha. Doe het gewoon ook op werk. hihihi.
Je vroeg of ik veel verdrietig ben. Niet elke dag meer. Maar er zijn van die dagen dat het heel heftig terug komt allemaal.
Ergens ben ik wel blij dat ik nog steeds kan huilen om mijn mannetje. Dat zegt hoe veel ik van hem hou en mis..
Ik droom idd wel af en toe over Kaylash. Maar ook vaak in de vorm van een nieuwe baby.
Vind wel mooi dat ik nog steeds zo over hem droom. Door die dromen heb ik nu ineens het gevoel dat ik een jongetje draag. Voorheen dacht ik steeds aan een meisje.
Acht, maakt et ook uit. een gezond kindje! Dat willen we!
En je mag bijna met verlof he! heeerlijk!

@ Kim,
Je mannetje wordt vrijdag 30 jaar. Dat wordt dus heerlijk feesten met je gezinnetje! Geweldig! Geniet ervan morgen! Een groot feest hebben jullie zeker verdiend!



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-06-2011

Ja ik koester onze band hier ook erg hoor. Wat een fijne groep zijn we hier he. een halve woord is genoeg omelkaars gevoelens te begrijpen.
onze band is zeker bijzonder hier!

veel liefs allemaal!
xxx- devika en uk


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-06-2011

He meiden!

Jullie zijn lief!!!

Laura, op zich goed om te gaan temperaturen. Dat geeft goed inzicht in je cyclus en als je daarna eventueel naar de gyn moet, dan heb je dit al gehad. Anders wordt je weer naar huis gestuurd om dat eerst 3 maanden te doen. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig gaat zijn en je tegen die tijd een positieve test in handen hebt!

Cyn, dat vroeg ik aan de assistente en die zei: dat moet je met de gyn bespreken. Op zich logisch, zei kan dat soort dingen niet bepalen. Volgende week hebben we daar een open avond (kijkje op de kraamkamers van het nieuwe ziekenhuis) en dan vraag ik het misschien wel even aan de gyn die er dan is. Ja, vanaf de 36e week zou ik terug gaan. Ik heb nu de afspraak staan op 15 augustus, aan het begin van die week.

En wat fijn dat alles goed was! Super zeg, over 3 weken al weer de 20 weken echo! Spannend hoor, dat je het geslacht nog niet helemaal zeker weet! Ik denk dat jij een meisje krijgt. Waarom weet ik niet....

Devika, wat goed om te lezen dat ook bij jou alles goed was! En wat klinkt die VK fijn zeg, echt meelevend met hoe het voor jou is. Over 2 weken dus de meting. Goed hoor! Ik hoop ook dat het voor mij zo mee gaat vallen. Nu mijn man thuis is, voel ik me wat beter. Die zegt: wat we hebben afgesproken gaat gebeuren! Daar staan we op. En ik zie natuurlijk een beetje spoken... Misschien is ook gewoon alles goed overgedragen....

Ja, werk is nog druk, maar ik ben beter in nee zeggen geloof ik. Er komt op dit moment weinig meer bij. Dinsdag heb ik een afspraak met de directeur, ik hoop dat hij niet nog met van alles komt... Mijn man kan niet echt vrij nemen, hij kan het alleen zo sturen. Zij contract loopt af per 1 september. Hij kan nu heel hard gaan zoeken naar een baan per 1 september, maar het lijkt erop dat er een vervolg traject komt. Dat wil hij liever. Dat zal ergens in het najaar starten. Daar gaat hij op wachten. Het is een geluk bij een ongeluk, maar ook wel een gok hoor! Want wat als het nou niet door gaat? Daar moet ik even niet aan denken....

Ik lees dat je niet meer iedere dag verdrietig bent. Dat vind ik zo fijn om te horen!

Vanmiddag nog een bijzonder moment. Mijn man en ik zijn naar de gemeente geweest om de achternaam van ons ukkie te regelen. Mijn man heeft na het trouwen mijn naam aangenomen. Nu moesten we vast laten leggen dat onze kleine ook mijn naam krijgt. Heel bijzonder toch wel om dat officieel op papier te zetten. De akte zit nu in ons trouwboekje en dat pakken we pas weer uit de kast als mijn man aangifte mag gaan doen van de geboorte van hem of haar..... De tijd kan me niet snel genoeg gaan dat ik die kleine uk in mijn armen mag hebben!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-06-2011

madekief, het zijn idd stappen die je neemt. de grens van 100 dagen en voor je het weet is die ook weer
voorbij meid. Pff en nu idd afwachten met de gyn, maar ook dat komt goed. Maar ik snap dat je daar emo
van wordt. wel raar ook.

cyn; morgen naar het ziekenhuis voor je been. Suc6 meid. En de papa vond het oppasen heel erg leuk, ze is
meestal erg braaf bij hem....papa's kindje haha. En jij weer een goede echo. Zo fijn. Voor je het weet lig
je daar in die mooie kraamkamers (want ze zijn wel fijn he) met de kleine uk. Mijn zus heeft morgen weer een
echo.

laura; klinkt toch positief bij de ha. En hopen idd dat het binnen 3 mnd raak is. HEt stokje ligt klaar hoor
haha.En ik vind het ook erg fijn met jullie. We hebben samen veel meegemaakt en we begrijpen elkaar.
Dat is erg fijn.

devika, jij ook weer een mooi kloppend hartje. En fijn dat ze je wat gerust kunnen stellen. Zeker bellen
hoor als je dat wilt...ze zeggen het niet voor niets. Hier nu vitaminen en het helpt wel wat denk ik. Met mijn
zus gaat het goed. En jou zwager dus binnenkort....ik duim ook voor hen.

Hier id kaart aangevraagd. Wat een gedoe om een goede pasfoto voor de kleine te maken haha.
Hebben trouwens 3 juli de doop van haar. Ze mag dan de jurk aandoen die haar zus ook aan had op de doop
op de ic. Vind ik een mooie gedachte.
Verder gewoon veel gepoetst vandaag en nog effe naar de osteopaat met haar. Nog steeds last van darmen, maar
gaat al wat beter. Verder is ze braaf hoor hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-06-2011

Devika,
Wat fijn dat die vrouw je zo kon geruststellen.
Haha, wat toevallig dat we de 30e weer samen mogen.
En bijna dezelfde auto zie ik. Ja, is geen autootje meer he.
Ik ben eerlijk gezegd vergeten te vragen over dat slijmpropje bij de gyn.
Maar het was heel klein en heb het niet meer gehad.
Wel heb ik een afspraak gemaakt voor een pretecho.
Bij wesley hebben we dat ook gedaan, en was daar achteraf erg blij mee.
Maar het duurt nog even, is pas in augustus.
Met mijn vakantie ga ik niet veel bijzonders doen denk ik. Lekker uitslapen en ik zie wel wat er op mijn pad komt die week.

Laura,
Ja, ik wil het geslacht weten. En zal het ook wel verklappen.
Ik kan het toch niet voor me houden.
Bij wesley wisten we het ook, we waren gewoon te nieuwsgierig.

Madelief,
Wat mooi dat jullie naar de gemeente zijn geweest om de achternaam van de kleine te regelen.
Dat maakt het allemaal toch wel echt he? Nu komt het steeds dichterbij.
Ik zie dat je niet kan wachten tot je die kleine in je armen mag vasthouden.
Hier nog een hoor! De tijd kan niet snel genoeg gaan.
Haha jij denkt dat dit een meisje is.. mijn vriend en stiefmoeder zijn er ook zeker van dat het een meisje is.. met 3 weken weten we het!

Tam,
Haha, myrthe is een papa’s kindje. Leuk!
Lijkt me zo mooi om naar te kijken hoe je man met jullie kleine bezig is.
Ik kan daar nu al over fantaseren hoe mijn vriend er mee om zal gaan.
Ja, laat het maar snel oktober zijn, en die kraamkamers, zijn inderdaad wel mooi.
Ik weet dat wij best een grote kamer hadden toen ik was bevallen van wesley.
Ik ben stiekem wel benieuwd of ik in dezelfde kamer zal bevallen van dit kindje.

Wat een mooie gedachte om myrthe dezelfde jurk aan te doen als haar zus.
Wat zal dat een emotionele dag zijn..


Hier weer lekker klaar met werken.
Heb mijn ouders nog even opgebeld om even verslag te doen van mijn bezoekje bij de gynaecoloog.
En ik heb nog niet gezegd wat de gok was van de gyn. Hahah

Nu even wat opruimen en even wat eten.
Nog 1 nachtje alleen en dan ligt mijn ventje weer bij me.

Morgen vieren we de verjaardag van mijn broertje.
Mijn ouders bestellen een rijsttafel… mmm, heb dr nu al zin in.

Alvast een goed weekend meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-06-2011

cyn, in het ziekenhuis wisten ze nog in welke kamer ik bevallen was de vorige keer en nu hadden ze speciaal een andere genomen volgens hen. De vorige keer was het 7 en nu 2. Vond ik wel fijn eigenlijk, maar ik had ook mazzel dat er maar 2 kamers bezet waren hoor. Smakelijk eten morgen en nog gefeliciteerd met je broertje.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-06-2011

tam,
dank je wel,
ik weet niet of ze het nog zullen weten, het kamernummer weet ik niet eens meer.
ik zat recht tegenover het hokje waar het personeel zat.
ergens lijkt me het wel speciaal. maarja, we zien tegen die tijd wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-06-2011

wou ik nog even kwijt, afgelopen woensdag voor het laatst naar de psych geweest. Ik zie het niet als een afsluiting, maar meer als een begin...........

Fijne dag nog dames, ik heb lekker met myrthe gespeeld net en straks ga ik met ons drie naar St Nicklaas effe.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-06-2011

even snel tussendoor..

vanmorgen weer veel te lang in het ziekenhuis gezeten.
wachten wachten wachten... pff.. word daar zo moe van.
de arts vond dat ik een zwangerschapspanty moest gaan dragen!
ik draag nu alleen een kous aan mijn linkerbeen (trombosebeen) tot aan mijn knie.
omdat de trombose in mijn lies/bekken zat, wil hij het risico zo klein mogelijk maken.
ik schrok wel even.
de bandagiste kwam er later bij en zei dat dit wel erg warm is.
ik vroeg of dit echt noodzakelijk was, en of er geen alternatief was.
ze had het erover dat ik nu weer terug moet op een lange kous.
maar dit keer aan beide benen. pff.. ik baal echt enorm.
maarja, als dat is wat ik er voor over moet hebben dan moet het maar.
mijn benen zijn weer opgemeten en de kousen worden besteld.
mijn rechterbeen hoeft niet persee een hele dag met kous, als ik rustig thuis zit en niks doe mag deze uit.
toen ik later vroeg aan de arts tot wanneer ik dit zou moeten dragen gaf hij aan tot februari.
ik wist niet wat ik hoorde!
dit omdat er tot 3 maanden na de zwangerschap altijd nog verhoogd risico is op trombose.
nou, ik ben een beetje van me stuk vandaag.
daarnet nog even gaan liggen om alles te laten bezinken en te zorgen dat ik vanavond wat langer energie heb.

zo, moest even mijn verhaal kwijt hoor..

dames, een goed weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-06-2011


@ laura,
Het is idd een goed idee om je temperatuur in de gaten te houden en elke dag te tempen.
Maar weet je, als je dat doet, kan je net zo goed ook elke dag ovu testen. Dan weet je zeker of je wel of geen eisprong heb he.
Maar goed, temperaturen is natuurlijk goedkoper! En hopelijk is het ziekenhuis gedoe allemaal niet nodig en raak je spontaan hartstikke zwanger!!! Hihi

@ Madelief,
Je man heeft idd gelijk. laat ze alle gemaakte afspraken nakomen! In het zh zeiden ze dat ook tegen mij. Ook al hebben ze een nieuwe regel, omdat de dingen voorheen zijn toegezegd heb ik er nog recht op. Jullie ook! Idd je moet alles goed overdragen, dan komt het helemaal goed hoor!
En wat fijn dat jullie samen naar de gemeente zijn geweest om de achternaam van jullie kleine te regelen. Dat zijn de mooie dingen waar je je mee bezig kunt houden he! geeft ook weer vertrouwen en een goed gevoel om dat mogen doen he.

En je zit vandaag op nog 100 dagen!!!! Yeeeeh!!! Vanaf nu gaat het hard!

@ Tam,
Fijn dat de vitaminen helpen! Zo krijg je meer energie om te genieten!
Wat lief een pasfototje laten maken voor de kleine! En wat mooi dat ze straks de doop jurk van haar zus aan mag. Heel bijzonder hoor.
Vond het doopjurkje van Britt* echt schattig! Jullie zijn dus ook gelovig zo te lezen.


@ Cyn,
Ooh je heb al een afspraak voor de pretecho! Ja dat willen wij dus ook laten doen. Heb al gekeken waar et kan. Maar nog geen datum.
Ik wil eerst ver over de 22 weken heen zijn. oke jij gaat lekker uitrusten in de vakantie. Ook heerlijk!
Heb ook wel zin in een paar daagjes vrij. En dan alleen om te slapen! Slaap nog steeds af en toe slecht savonds. En heb dan overdag weinig energie. Ppff..
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je broertje. Geniet van de rijsttafel vandaag!

Ooh ik lees nu over je bezoek aan de zh. Oooh jee! Kan me voorstellen dat je hier allemaal van schrikt!
Maar weet je, je doet het allemaal ergens goed voor he! zo moet je maar denken. En met een broek aan ziet niemand het.
Wel fijn dat je de ene been niet de hele dag de kousen aanhoef. Doe je wel rustig aan!
Ja laat het allemaal even bezinken. Als het eenmaal is doorgedrongen zul je er minder moeite mee hebben. en deze kleine is het allemaal waard! Daar doe je het voor!


Meiden ik wens jullie alvast een fijn weekeind!
Mijn opa en oma ( wonen in suriname en zijn met vakantie in nederland) komen vandaag logeren tot en met zondag. Heerlijk!
Morgen samen koken en krijg visite. Beetje druk maar ooh wat ben ik blij dat maandag een vrije dag is. Anders trek ik het niet.



Veel liefs voor jullie allemaal!
Devika



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-06-2011

He meiden,

Even snel een bericht voor ik met barstende koppijn het bed in duik. We komen net uit het ziekenhuis. Vandaag steeds meer krampen gehad en pijnlijke buik en de kleine heb ik nauwelijks gevoeld terwijl het normaal wel een heel levendig ukkie is. Daarom naar de Vk geweest. Hartje klopte goed, maar ze vertrouwde het niet helemaal. Naar het ziekenhuis dus. Alles bekeken. Ukkie lag er prima bij, maar was wel rustig. BMH was 4,5 cm dus dat was keurig. Ze kon niet verklaren waar de pijn vandaan kwam, en heeft me op het hart gedrukt echt rustiger aan te doen en over 3 weken te komen voor een groeiecho. Ze wil het toch wat meer in de gaten houden. Ben best geschrokken. Ik hoop dat ons kleintje snel weer lekker aan het trappelen is, want het maakt me heel onzeker.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-06-2011

Madelief, alsjeblieft!!! Zie dit echt even als een teken van boven of weet ik veel waar vandaan maar ga jij eens ff lekker op je gat zitten of in je bed liggen en verroer je niet!!! Die bmh is echt mooi lang idd! Das wel fijn!! Maar nu word ik echt boos op je dus relax chill kalm no stress en rust!!! Dat zijn jouw sleutelwoorden voor nu! Begrepen???


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-06-2011

Lieve Madelief,

Wat zal je geschrokken zijn, meid! Gelukkig gaat het verder goed met je ukkie, ook al is hij/zij nu wat rustig. Grote kans dat ukkie weer drukker wordt als het je lukt om zelf rust te nemen (dat is bij mij tenminste wel vaak het geval). En die rust zul je nu vast wel gaan nemen na deze ervaring, toch? Misschien kan je je even een weekje ziek melden, dat kan al enorm schelen. En dan niet meer van die lange dagen maken, he. Je bmh is mooi lang, het komt vast helemaal goed. Zorg goed voor jezelf, meid.

liefs en een extra knuffel voor jou en ukkie,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-06-2011

Thanks lieve meiden! ja, het is me ook pijnlijk duidelijk dat het nu echt klaar is met mijn werk. In die zin dat ik me echt hou aan de uren (3,5 dag) en niet meer zulke lange dagen ga draaien. Ik ben net wakker. Mijn buik is beurs. Gelukkig heb ik al wel een schopje gevoeld. Maar goed, niet zo veel als normaal. Ik hoop dat het in de loop van de dag wel meer wordt. Ik ga iig heeeeeeel rustig aan doen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-06-2011

madelief; ik sluit me ook aan bij de meiden hoor. Ik lees ook zo dat je het druk op je werk hebt. Neem echt rust. Ik ben er bij mezelf ook nog steeds van overtuigd dat die bloedingen toen kwamen van de drukte toen met die carnavalsdag. Daarna verplicht rustig doen en alles was goed. Dit is gewoon een waarschuwing op tijd.
Dus maak je geen zorgen...ze volgen je goed.

cyn; balen meid. lijkt me niet handig met die kousen idd. Vervelend, maar zoals je zegt: wat moet moet.

devika: fijn weekend meid! Klinkt leuk en ja....de doopjurk is idd schattig en op mijn eigen manier ben ik wel gelovig ja. We wonen achter de kerk waar we ook getrouwd zijn en nu dus ook myrthe gedoopt.

Andere meiden: knuffel voor jullie.

hier; gisteren lekker even gewinkelend in het koopcentrum. Het was lekker rustig. Daarna naar mijn pa en ma x-factor kijken. Ik ben al een paar avonden alleen met myrthe dus zo was het wat gezelliger en ze was super braaf moet ik zeggen hihi. Toen kwam mijn zus die haar 20 weken echo had gehad. Die was goed (jahoe) en ze kwam vertellen wat het geslacht is.......kan het niet vertellen hier haha. Ze had een ballon en die moesten we stuk prikken en toen kwam er dus gekleurde confetti uit: blauwe of roze whaha. Verder vandaag de zolder op. Volgende week rommelmarkt in het dorp ( he cyn? Ga jij ook?) waar mijn man werkt en zus woont dus spullen uitzoeken. Heb ik geen zin in vandaag, maar tja...........moet gebeuren.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-06-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Even snel een paar woordjes van mij. Mijn vader is vandaag bij ons aan het klussen (plaatsen van een muurtje in de keuken). Ik ga straks even wat boodschappen doen en de lunch verzorgen, terwijl de mannen aan het timmeren en zagen zijn, haha. Arme Uma heeft zich boven verstopt. Ik was trouwens een beetje boos, want ze heeft vannacht mijn prachtige bos bloemen aangevallen (paar bloemen geknakt dus), die ik van mijn lieve Kerseman had gekregen om mijn verlof te vieren! Maar ja, het is een lief diertje, ze doet het niet om mij te pesten denk ik dan maar.:confused: O, het aardbeienplantje dat ze te lijf was gegaan leeft nog, maar niet echt van harte…

Madelief, goed dat je rust neemt, meid. Laat je lekker verwennen! Smile Weet je wat ook heel goed is? Iedere twee uur even een paar minuutjes op je rug gaan liggen met je benen iets hoger en dan een paar keer rustig en diep ademhalen (buikademhaling). Dan krijgt je kindje extra zuurstof en het ontspant je buik. Wij hebben dat op de ‘pufcursus’ geleerd. Ik doe het ook dagelijks. Vaak merk ik echt dat de kleine in mijn buik erop reageert (heb mijn handen dan ook op mijn buik liggen). Inademen door je neus en uit door je mond (je kent het vast van de yoga of gym-daar zit je toch op of heb ik dat verkeerd onthouden?).

Cyn, kan me voorstellen dat je een beetje van slag bent door het kousenverhaal. Sad Hopelijk wordt het geen al te hete zomer! Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat de gyn gezien denkt te hebben (jongen of meid), maar ik zal dus nog even geduld moeten hebben, hihi.

Tam, wat een leuke manier van je zus om het geslacht te verklappen en wat fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo (toch spannend hè).:-D Zo leuk ook dat de kindjes in leeftijd lekker dicht bij elkaar zullen zitten! Bij ons is er meer leeftijdsverschil (9 jaar met ons nichtje en 3 met ons neefje). Maar wie weet krijgt ons neefje nog eens een broertje of zusje (en wij ook nog een kleintje erbij), dan zou het zomaar ook dicht bij elkaar kunnen zitten. Maar dat is toekomstmuziek, eerst deze kleine maar eens gezond op de wereld zetten en genieten!
Succes met het uitzoeken van de spullen voor de rommelmarkt, inderdaad geen leuk klusje.

Er wordt nu heftig geboord beneden…:-o

Laura, wat was je heerlijk streng voor onze Madelief! Ik geloof dat ze de boodschap wel begrepen heeft, haha. Wat ga je toch met elkaar meeleven en je zorgen maken hier op het forum hè? Op een bepaalde manier zal ik er geloof ik pas gerust op zijn als we allemaal een gezonde kleine in onze armen hebben.:-? Maar dat gaat gebeuren en het duurt niet eens zo lang meer! En Semmy is bijna jarig, wauw! Goed dat je bij de huisarts bent geweest. Ik hoop dat de voorspelling klopt en dat je gauw een positieve test in handen hebt!

Devika, heel veel plezier met je opa en oma! Wat een feest dat ze er zijn! Ja, gelukkig ben je maandag vrij, kan je even bijkomen. En een pretecho in het vooruitzicht, heerlijk. Fijn dat alles goed was bij de controle. Dus jij bent nu gek op boterhammetjes met kaas in melk dopen, haha.Smile

Kim, was het feestje voor je man geslaagd? Nog gefeliciteerd trouwens! Je zult het er wel heel druk mee gehad hebben. Toen kerseman 30 werd heb ik ook een verrassingsfeest georganiseerd, zo leuk! Is alweer 7 jaar geleden…

Maria, jij hebt het vast heerlijk naar je zin op vakantie. Het is je zo gegund.:-P

Nou, meiden, afgelopen week was mijn laatste werkweekje: ik heb nu officieel verlof! :-D Ik moet nog wel wat administratie doen (maar dat doe ik vanuit huis), want dat heb ik niet af kunnen krijgen, omdat ik minder gewerkt heb de afgelopen tijd en een week eerder met verlof ben gegaan. Maar ik doe dat lekker rustig aan, geen stress. En heerlijk dat ik de auto niet meer in hoef en de tijd aan mezelf heb! Kerseman verraste me gisteren met een prachtige bos bloemen en een doos bonbons om mijn verlof te vieren, zo lief! Wat is het toch een geweldige vent. En wat zal hij een leuke lieve papa zijn voor onze zoon, daar kijk ik echt naar uit.
Ik ga me gauw douchen en aan de slag (ja, rustig aan natuurlijk:winkSmile!

Fijn weekend meiden,
Knuffels van jullie Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-06-2011

Kersje!! Joehoe lekker met verlof!!! Dat zijn toch allemaal maar mooie stappen in de goede richting!! Ga er maar lekker van genieten en voor je het weet zit je midden in de (nacht) poepluiers en de flesjes enzo. Of ga je eigenlijk bv geven?
Meis, je heb het echt getroffen met je mannetje hoor! Ik heb er hier ook zo eentje zitten! Wat een schatten!

Ja ik was misschien wel streng voor madelief maar ik maak me soms gewoon zorgen om haar en haar ukkie! En dat moet niet!! Maar gelukkig beseft ze zelf inmiddels ook dat ze wat rust moet nemen!

Ik heb zo een vrijgezellen feestje... Boerengolf in de regen ben ik bang.. En daarna op een tapas sloep drie uur rond varen ofzo... Zal mij benieuwen! Tot later meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-06-2011

Tam,
Ik lees dat het de laatste keer bij de psych was, kijk je er met een goed gevoel op terug?
Het is wat je zegt, een nieuwe start…

Wat fijn dat de 20 weken echo van je zus goed was! Leuk! Je weet nu of myrthe een neefje of nichtje krijgt.
Haha ja, volgende week rommelmarkt. Mijn werk doet eraan mee dus ben al druk met voorbereiding. De rommelmarkt zal ik vast ook wel even bewandelen.
Haha, toch grappig, wetend dat we elkaar misschien wel tegen gaan komen maar niet weten van elkaar wie wie is.

Devika,
Ik zie dat jij ook niet goed slaapt ’s nachts.
Ik heb dat ook hoor, die buik gaat in de weg zitten haha.
En dan heb ik inderdaad overdag weinig energie, vooral ’s ochtends denk ik alleen maar aan slapen!
Bij jou komt familie op bezoek. Gezellig.
Volgens mij ben jij echt een familie mens! Ik lees bijna elk weekend wel weer dat je familie op bezoek krijgt of naar familie toe gaat. Heerlijk! Gezellig weekend!

Madelief,
Dat wat vast even schrikken!
Ik denk inderdaad dat dit een teken is dat je nu echt aan jezelf en aan die kleine moet gaan denken. Meid neem je rust!
Ik hoop dat je snel weer kan genieten van de kleine als die wat meer actief wordt.
Dat komt vast wel goed.

Kersje,
Gefeliciteerd! Je verlof is begonnen! Weer een stap dichterbij.
Morgen zit je op 34 weken!
Hoe gaat het slapen?


Laura,
Ik hoop dat het waar is wat de huisarts zei, dat je met een paar weken met een positieve test in je handen staat.
Vanmiddag een vrijgezellen feestje zie ik. Gezellig! Ik hoop inderdaad dat het weer mee zit.
Veel plezier!

Hier weer een heftig dagje erop zitten,
Gisteren verjaardag gevierd van mijn broertje.
Eten wat heerlijk, ik zat weer propvol.
Helaas heeft mijn broertje niet zo’n leuk vriendinnetje. Ze heeft een kleine en kijkt daar dus niet naar om. Ze geeft haar dingen te eten die je een kleine van die leeftijd nog niet geeft.
Maarja, zulke mensen hebben zoete kindjes die nooit geen kik geven.
Gisteravond na het eten moest ze nogal veel spugen. Tot 2x toe lag alles eruit.
Ze heeft het meisje naar huis gebracht en in bed gestopt.
Terwijl het kindje spuugt gaat ze zelf dr kleren schoonmaken, en wij stonden haar kind uit te kleden. In plek van dat je even naar je eigen kind kijkt ipv naar jezelf.
Maarja, frustratie zat hoog.
Vanmorgen kreeg ik te horen dat t meisje is opgenomen,
Ze reageerde vanmorgen niet veel en dr lipjes werden wat blauw.
Arsten vermoeden dat het het rota virus is.
Al vind ik het wel een erg extreme variant. Hoop dat t kindje snel opknapt en dat moeders dr ogen een keer opent.

Hier druk aan de schoonmaak. Het is een zooitje thuis.
Vriendlief is ‘m gesmeerd. Dus die mag vanavond nog even helpen haha.
Morgen bezoek van mijn schoonzus met man en kind. Die wonen in Gouda dus hebben we al lang niet gezien.
Maandag mijn schoonmoeder jarig dus cadeautje heb ik vanmiddag ook al gehaald.
En dinsdag ben ik zelf aan de beurt. Gelukkig mag ik werken, dus doe er lekker niks aan.
Meiden, ik heb honger dus ga eens kijken wat ik te eten heb voor vanavond!

Fijn weekend! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-06-2011

He meiden!

Hier een wat uitgeruste Madelief! En wat levendiger ukkie in haar buik! Ik heb echt nauwelijks iets gedaan. Gisteren middag alleen naar een bruiloft geweest en even naar de borrel. Feest hebben we overgeslagen. We hebben gisteren op de bank een filmpje gekeken en zijn lekker om 22 uur naar bed gegaan. Mijn buik voelt weer wat normaler en ik werd een uurtje geleden gewekt door een harde schop van ons ukkie. Ik voel me gelukkig wat beter dus.

Kersje, je verlof is begonnen! Wat fijn zeg, nu full focus op jezelf en de kleine! Wat fijn dat er gisteren zo geklust werd! Hoe is het geworden? En wat een schat van een man heb je zeg, dat hij je zo verrast! Thanks voor de tip. Leg je dan echt je benen heel hoog, of gewoon op een kussen? Wij hebben op de yoga ook wel eens benen op een stoel gelegd. Ontspant ook, maar het is zo'n gedoe om dat thuis te doen. Gewoon op een kussen zou handiger zijn. Ik ga zo even mijn bedje weer in en dan probeer ik het!

Tam, jij hebt dus zelf ervaren hoe ver stress je lijf kan brengen.... En de rust deed jou heel erg goed kan ik me ook herinneren. Ik hoop dat het nu een stevige waarschuwing was hier en dat ik door rustig aan te doen, het een beetje kan keren.... Wat fijn dat bij je zus alles goed was! En je weet wat het wordt! Spannend zeg!

Laura, het ontroerd me een beetje dat je je zo'n zorgen om me maakt. Zo fijn dat jullie echt met me mee leven en voelen. Ongelofelijk dat we dit met elkaar hebben via een forum. Je hebt gelijk hoor, de schrik zit er bij mij goed in. Dit mag echt niet nog een keer gebeuren. Hoe was het vrijgezellenfeestje? Wij hadden gisteren een bruiloft met een borrel in de tuin. Pfff.... wat was het koud. Ik ben snel een plekje binnen op gaan zoeken. Was helemaal koud. Later ging de zon trouwens wel schijnen. Ik hoop dat jullie dat zonnetje ook nog hebben gezien!

Cyn, wat een verhaal zeg! Oh, wat zul jij je ergeren als zo'n moeder niet echt met haar kindje begaan is.... Hoe kunnen mensen zo zijn denk ik dan? Maar dat ze nu zo ziek is! oh, wat zielig! Hoe is het nu? Knapt ze al op?

En je bent bijna jarig! Je gaat het niet vieren lees ik. Ook niet met je mannetje?

Ik heb ook honger.... Ben steeds zo vroeg wakker! Mijn man ligt nog heerlijk te slapen. Kan daar zo jaloers op zijn. Maar het lukt me niet. En hoe langer ik wakker ben, hoe meer honger ik heb. Dus ik ga nu even wat pakken. Vandaag verder een lekkere luierdag. Misschien rijden we vanavond naar mijn ouders om daar te slapen. Morgen gaan we met de hele fam pannekoeken eten en daarna verjaardag van het dochtertje van een vriendin die 1 wordt. Verder lekker slapen en luieren!

Fijn weekend meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-06-2011

madelief.

mijn verjaardag vier ik met mijn ventje met een taartje op de bank.
ja, dat kindje ligt nog in het ziekenhuis, zolang ze nog blijft spugen en koorts heeft moet ze blijven.
is niet zo best. maar is wel stabiel.

vanmorgen bezoek gehad van mijn schoonzus met man en dochter.
vorig jaar konden we hun kinderwagen lenen. zij deden er al een tijd niks mee.
in december hebben we deze terug gebracht.
vandaag kwam ze met een andere kinderwagen. deze kregen we van hun cadeau.
we kregen zelfgemaakte koekjes met roze en blauwe muisjes. maar wij dachten dat dat voor onze kleine was.
toen we doorgingen over de kinderwagens gaven ze aan dat ze hun kinderwagen wel eens van pas zou komen,
met andere woorden, er is nog een neefje of nichtje op komst! ze is rond de kerst uitgerekend.
Totaal onverwachts dit nieuws, maar ben zo blij!
en de kleintjes gaan niet veel schelen met elkaar.

morgen een dagje langs mijn schoonouders, schoonmoeder is jarig.

ook heb ik trouwens een proefdruk besteld van een geboorte kaartje.
ben wel erg vroeg, maar nu we bijna 80% zeker het geslacht weten kon ik het niet laten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-06-2011

cyn, wat ontzettend leuk!!! een neefje of nichtje die niet veel gaat schelen met wesley zijn broertje of zusje!!!! helemaal toppie!

hier verder niets te melden. ik heb al sinds vrijdagmiddag geen stem meer dus ik ben heel saai... word er echt gek van!! en ik voel me ook hondsberoerd.
gister ook de hele dag op bed gelegen. nu wel iets beter maar nog steeds niet jofel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-06-2011

Hoi meiden,

Het muurtje in de keuken staat en moet alleen nog afgewekt worden. :-? Nu hebben we een echte keuken en een gang (je viel eerst bij ons met de deur in huis, zeg maar). We gaan zo even naar de Gamma. Ik ga alleen mee voor de gezelligheid, hoor.

Laura, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Sad Beterschap voor jou.
Je vroeg of ik borstvoeding of fv wil gaan geven: ik ga bv proberen. Ik hoop dat het lukt, maar anders doen we de fles, ook goed.

Cyn, gefeliciteerd met je aanstaande neefje of nichtje, wat een leuke verrassing! :-PVeel plezier bij je schoonouders. Kan je goed met ze opschieten? Wat leuk dat je al een proefdruk hebt besteld van het geboortekaartje. De onze is vorige week binnen gekomen en ik ben er heel blij mee. Nu alleen nog even de tekst bijschaven en adressenlijst maken en dan is het af.

Madelief, dat vroege wakker herken ik helemaal! Mijn vent ligt dan ook nog prinsheerlijk te dutten en ik zit beneden. Soms ben ik de halve nacht wakker… Ik probeer me er niet te druk om te maken. En nu ik verlof heb kan ik ook makkelijk overdag een dutje doen. Heb je vannacht nog een beetje kunnen slapen? Ik lees dat je lekker rustig aan doet, goed zo! De kleine beweegt alweer meer, gelukkig meid.:-D

Tam, hoe was het om de laatste keer naar de psych te gaan? Wij hebben ook een afspraak staan ergens in september om met z’n drietjes voor het laatst (en het eerst ook dus, haha) langs te gaan. Heb je een leuk pinksterweekend? Smile

Devika, was het leuk met je opa en oma? Kan je lekker bijkomen vandaag?

Kim, ook nog aan het bijkomen van het feestje van je man? Of lukt dat niet met de kindjes erbij?

Maria, zit je lekker naast het zwembad of met je voeten in de zee??? Matilda met een zomerhoed, heerlijk in de schaduw, ik zie het zo voor me! :geek:

Hier gaat het verder goed. Ik ben wel heel moe en moet echt nog een beetje bijkomen van de laatste werkweek. Was toch nog wel druk, hoor. Aankomende week hebben we een paar afspraken staan (pufcursus, afspraak gyn, rondleiding ziekenhuis) en ik moet nog administratie doen natuurlijk. Nou, ja, ik doe het gewoon rustig aan. Ik heb echt geen zin meer in stress! Uma doet nu voor hoe dat moet: languit op de bank relaxen!:mrgreen:

Dag lieve meiden,
Knuffels van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-06-2011

O, Madelief, vergeet ik helemaal te zeggen: ik doe de ademhalingsoefeningen meestal liggend op de bank of op bed. Ik heb mijn benen dan gebogen (met voeten op matras, zeg maar) of op de leuning. Bij het aanleren had ik ze ook in een hoek van 90 graden ongeveer op een stoel, maar dat vind ik teveel gedoe, zo gaat het ook.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-06-2011

@ madelief:
ik lees nu over je krampen en bezoek aan het ziekenhuis. jeetje wat schrikken!
maar met jullie kleine gaat het goed. dat is een hele gerust stelling!
rustig aan doen is idd een heel goed advies die je heb meegekregen. dat zeggen wij
hier ook vaker. het is echt nodig hoor.
en werk is maar werk. over een paar weken ben je er vanaf. dus om nu nog alsmaar te gaan uitsloven
heeft geen zin vind ik. je kindje gaat voor alles!
ik lees nu dat het veel beter gaat. en dat de kleine nu flink weer aanwezig is.
wat goede rust al niet voor je kan betekenen he!

@ Tam,
ben je al bezig met het het voorbereiden voor de doop van Myrthe.
of valt er niet veel voor te bereiden? ( bij de indiaase versie wel vandaar dat ik et vraag)
en wat leuk hoe je zusje het verteld heeft van het geslacht van haar kindje. origineel hoor!
ben nu wel benieuwd wat ze krijgt hoor. hihi

@ kersje,
oh er wordt geklust bij jouw thuis. is het muurtje al af? ooh en uma heeft aan je bloemetjes gezete.
nee ze doet het vast niet om je te pesten. hihihi.
aaaaahhhh je ben met verlof!!!! yeeeehhhh. wat heeeerlijk!wat lief dat je mannetje je zo verast
heeft met bloemen en chocola. idd een geweldige vent is het! en idd een nog geweldigere papa!!
@ Laura,
hihi, ja je was idd streng voor madelief. maar je heb gelijk hoor!
dat doe je alleen als je heel erg met iemand begaan bent en het beste voor diegeen wilt.
hoe was de vrijgezellen feest. lekker genoten?
en je was beroerd las ik. en geen stem meer? gaat het al wat beter?

@ Cyn,
ja dat heb ik dus ook. als ik wakker word kijk ik weer uit naar het moment dat ik mijn bedje
weer in kan kruipen!
ja ik ben idd een echte familie mens. groot familie en iedereen kent elkaar nog.
broers en zussen van mijn ouders hebben nog goed contact onderling en de kinderen daarvan ook.
en dat zijn er best veel. en beide opa's en oma's leven gelukkig nog. dus idd vaak op familie bezoek.
ooh wat erg van dat kindje van je broer. idd wat een stom mens je schoonzus!
ik haat zulke ouders die zo slecht voor hun kinderen zorgen en zichzelf op de 1e plek zetten.
hopelijk komt het gauw goed met je nichtje!
en wat leuk je word dus weer tante! en wat lief van je schoonzus dat jullie een
kinderwagen kado kregen. mooie manier ook om te vertellen dat er een neefje of nichtje op
komst is. idd jullie kleine en die van haar schelen dan maar een paar weken. ook leuk!
ooh en je bent echt aan de slag geweest met het geboorte kaartje lees ik. jee wat leuk!
ik popel ook echt om er mee aan de slag te gaan. maar eest even afwachten tot na de 20 weken echo

@ Kim,
hoe was de verjaardag van je man? lekker van genoten met je gezinnetje!

En maria lekker aan het uitwaaien ergens op een mooi strand met man en dochter. oohh wat heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-06-2011

hier heb ik nog steeds gigantisch last van neusverkoudheid. vooral sávonds zit het zo dicht.
ik mocht de neusspray maar 1 week gebruiken. heb laast aan de ha gevraagd of het kwaad kan.
nee het kan absoluut geen kwaad voor de kleine, alleen kan ik er verslaafd aan raken.
tja, dat moet dan maar want zonder doe spray krijgt ik geen lucht soms! en ademen door mijn mond is heel
vermoeiend.
zondagavond, toen was mijn spray op. heel de avond slecht geslapen. van alles geprobeerd niks helpt.
uiteindelijk zijn we om kwart voor 5 sochtends naar de 24 uur apotheek gereden voor een flesje neusspray.
ik probeer em niet zo vaak te gebruiken maar als ik dan weer slecht adem ben ik zo bang dat de
kleine niet genoeg zuurstof krijgt. Sad
dan maar verslaaf zijn aan dat spul toch??? ik heb ook de kinderverie gekregen, dus de allermildse versie die er is.
mijn opa en oma van moeders kant bleven dus as weekeind slapen. heb ze het hele verhaal van Kaylash verteld.
met foto en al. mijn oma begon te huilen. vond het zo verschrikkelijk dat een van haar kinderen zoiets heeft moeten doorstaan.
maar deze keer komt het goed zei ze. ik kreeg ook allerlei tips mee uit grootmoeders tijd.
heel fijn om dat zo met haar te delen.
vandaag is mijn neefje 1 jaar geworden. ben vandaag niet geweest. mijn zusje woont in almere
en mijn man moest vandaag naar brussel tot donderdag.en in mijn eentje heen en weer die kant op
is zo vermoeiend. verjaardag wordt zaterdag gevierd dus gaan we dan.
heb er ook echt zin in.
een goede vriendin is vandaag bevallen van haar 3e dochtertje.

mijn man is dus weer een paar dagen weg.donderdag is hij terug. en in juli ook weer 2x 4 dagen weg. ik baal als een stekker dat hij er niet is.
vind er echt niks aan. ik zal me vast aanstellen maar vind et dus echt verschrikkelijk dat ik juist nu alleen moet zijn.
pffff..in september moet hij nog een keer weg. maar daarna heb ik hem verboden om mij ook maar een uur alleen te laten!
nou meiden slaap lekker! ik ga het nu ook proberen.

liefs, devika en ukkie


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

hallo lieve dames,

wie herkent dit?
ik heb sinds vanochtend een beetje pijn aan de rechter kant van mijn buik.
rechts onder zeg maar. lijkt nu net of er een baksteen daar ligt! voelt een beetje zwaar en pijnlijk aan.
ik herken dit niet van de vorige keer. vooral als ik loop voel ik het heel aanwezig.
ik maak me nu een beetje zorgen. ppfff... Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-06-2011

Devika nee dat herken ik niet... En het klinkt ook niet zo goed eerlijk gezegd.. Even de vk bellen misschien?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-06-2011

Devika, als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen.
Pijn onderin de buik herken ik wel, hoor. Maar bij mij is het bandenpijn en dan voornamelijk rechtsonderin de buik en soms de hele onderkant van de buik. Maar ik heb eigenlijk altijd met name last aan mijn rechterkant (ook hoger, tot aan mijn ribben). Volgens mij heeft het te maken met hoe je kindje ligt (daar ligt bij mij het zwaartepunt).
Het 'baksteengevoel' wat je beschrijft herken ik niet direct. Laat je even weten hoe het met je gaat?

knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

Dat gevoel is nu weg!
Dat baksteen gevoel, volgens mij had Madelief er een keer over. dat zij dat ook zo voelde.
Kersje, ik dacht idd ook dat het met de ligging van de kleine te maken had. Dat ie aan een kant lag zeg maar.
Et voelde een beetje net of daar een hoofdje lag.
Ja soms heb ik ook pijn aan de hele onderkant. Dan zou dan idd bandenpijn kunnen zijn las ik.

Laura, ja ik wilde idd even de vk bellen. Maar even later was dat gevoel weer weg. Als het terug komt ga ik wel even bellen voor de zekerheid.
Ik was er wel even van geschrokken ja.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-06-2011

Gelukkig dat het gevoel weer weg is. Logisch dat je je zorgen maakt, hoor. Dat doen wij toch sneller door wat we hebben mee gemaakt he?
Ik denk inderdaad dat het aan de ligging van je kindje kan liggen. Maar als je je toch weer zorgen gaat maken kan je natuurlijk altijd even bellen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

ja ga ik zeker doen, bellen als het weer opkomt. ja idd bij het minste en geringste sta ik weer op scherp en ga ik me zorgen maken. ppff..
aach op dit soort momenten kan ik zo boos worden dat mijn man niet in de buurt is. en ik wil het hem ook niet vertellen want dan is hij weer ongerust.
gelukkig is hij morgen middag weer terug.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-06-2011

Ik weet wat je bedoelt, Devika. Je wilt je man niet nodeloos ongerust maken. Ik merk dat ik hem ook vaak in bescherming neem als ik mij zorgen maak. Maar soms is het beter om het toch te delen. Ze kunnen ons ook gerust stellen en daarbij wil mijn Kerseman zich betrokken kunnen voelen. Je sluit ze toch een beetje buiten dan. Maar toch vertel ik ook niet al mijn zorgen, hoor. Wel vaak achteraf trouwens.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-06-2011

Hoi!

Cyn, wat leuk zeg, een nichtje of neefje erbij wat straks met jullie ukkie kan spelen! En leuk hoor, die proefdruk. Vind het niet vroeg hoor! Ik ben er ook al tijden mee bezig. En proefdrukken aanvragen geeft echt een goed beeld. Sommige dingen lijken op internet heel mooi, maar dan op de proefdruk niet zo. Wij zijn er in middels wel uit.

Laura, voel je je inmiddels wat beter?

Kersje, hoe bevalt het verlof nu je een aantal dagen vrij bent? Ik lees dat er lekker geklust is bij jullie! Leuk hoor. Thanks voor de uitleg van je ontspanningsoefening. Wij hadden het op yoga ook gedaan met benen 90 graden op een stoel. Maar dat vond ik ook veel gedoe. Maar ik ga het zo proberen!

Devika, ik lees over de neusspray. Door mijn werk, weet ik daar ietsje meer van. Het is inderdaad verslavend. Het kan als je het langdurig gebruikt ervoor zorgen dat je neusslijmvliezen altijd gezwollen blijven en je dus niet meer zonder de spray kan. Maar meestal mag je het (zie bijsluiter) een keer of 6 per dag gebruiken voor een periode van 10 dagen. Dus 60x. Als je het dan alleen 1x per nacht gebruikt, kun je het dus veel langer gebruiken. Omdat je dan overdag niets gebruikt, geef je de slijmvliezen rust. Zeker in de kinderdosering zou ik me geen zorgen maken als je het alleen 's nachts gebruikt. Ik heb zo meerdere keren in mijn leven 1,5 maand hooikoorts doorgeworsteld en dat kan echt geen kwaad.

Gisteren dus je neefje 1 en je vriendin bevallen. Gefeliciteerd met beiden! Ongezellig dat je man er niet is. Goed dat hij na september thuis gaat blijven! Grootste nachtmerrie is toch dat je gaat bevallen zonder dat hij er is!

En die baksteen, ja die heb ik ook gehad, alleen dan wel midden in mijn onderbuik. Dus echt alsof mijn baarmoeder een steen was. Gek dat het bij jou rechts is. Ik zou het even navragen. Het kan bandenpijn zijn, maar die zit vaak lager. Fijn dat het nu weg is.

Kim, Tam, jullie zijn stil! Ik hoop druk met leuke dingen!

En Maria is al heerlijk 1,5 week weg! Oh, wat zullen die genieten!

Hier gaat het gelukkig wat beter. Sinds gisteren is ons ukkie weer op het oude niveau van bewegen. Dat heeft echt nog even geduurd. Ik had ook steeds nog wel wat buikpijn en voelde nog steeds minder. Maar het is inmiddels weer een feest in mijn buik. Gisteravond ging alles echt op en neer! Zo bizar, dat ik gewoon al 10 weken langer zwanger ben dan de vorige keer! Nog 14 weken te gaan... Het lijkt ineens toch snel te gaan. Helemaal omdat ik nog maar 4,5 week moet werken.

Gisteren het gesprek gehad met de directeur en hem gezegd dat ik er niets bij kan hebben. Het ging wonderbaarlijk goed. Hij vond het allemaal OK. Ik heb nog wel wat drukke dingen in de planning, maar het lucht al heel erg op dat er niets meer bij gepusht wordt nu. Vandaag lekker een dag relaxen. Ik ben aan de studie geweest en ga zo ook weer verder. Misschien ga ik wel beginnen met wat krukjes schuren die ik wil schilderen. Die wil ik kunnen gebruiken op de babykamer en voor kraambezoek. En dan schilder ik ook gelijk de houden letters van de naam van de baby! We hebben beide namen in hout besteld voor op de muur. Als de kleine dan geboren is kunnen we die gelijk ophangen. En ik ga zo zeker een dutje doen!

Fijne dag meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

ja ik vertel vaak zulke dingen niet. omdat ik weet hoeveel zorgen hij zich maakt.
in amerika is hij behoorlijk geschrokken toen hij mij zo zag bloeden. nu maakt ie zich bij elke krampje al zorgen.
het zou wel fijn zijn om hem meer te betrekken maar als ik dan zie hoe machteloos hij zich in zo'n situatie voelt, ja dan krijg ik het niet over mijn hart om het te vertellen...
hij kan mij namelijk niet gerust stellen. Ik moet hem gerust stellen dat het toch niet zo heel erg is.
heb me voorgenomen om het pas te zeggen als ik me echt serieus zorgen maakt en ik voel dat het echt mis is. * afkloppen*
maar voor de rest vertel ik hem liever alleen de mooie dingen. Hij vraag gelukkig wel elke dag hoe ik me voel en hoe met de kleine is. Dat is wel heel lief.
Dus op die manier is hij wel heel betrokken.

Ja idd ik vertel het vaak achteraf! De vorige keer met de bloeding, gelukkig moesten wij die dag ook naar de gyno dus heb ik het hem onderweg in de auto verteld.
Hij schrok wel maar de gyno kon hem toen gelukkig gerust stellen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-06-2011

en kersje? Hoe valt je verlof? Lekker zeker? En vaders aan de klus lees ik. Lekker hoor hihi.En wat lief
die bloemen van kersjeman......romatische ziel.
laura; hoe was de vrijgezellenfeest? al wat opgeknapt?
madelief; nog steeds wat uitgerust? En hoe waren d epannekoeken? Lekker zekers. o lees dat je gesprek
goed gegaan is. Fijn hoor.
cyn; wat bijzonder zo met die kinderwagen. WAt een geluk allemaal. Hoop dat ze heerlijk met elkaar kunnen
spelen later. En ook al kaartjes. Gaat goed meid! Geniet ervan.
devika; volgende week is een bijeenkomst voor de doop, maar ik denk niet dat er veel gedaan moet worden.
Wij houden het ook klein moet ik zeggen hoor. Alleen de naaste die er ook met britt* waren. En dat gevoel nog
weg? Kan idd aan de ligging liggen denk ik.
hier net bij bureautje geweest. ze zit aan de 4 kilo jahoe haha. Ze doet het goed. Idd wel een navelbreuk, maar dat
komt meestal vanzelf goed zeggen ze. Ze mag ook weer omhoog met de voeding. Gisteren lekker naar ikea geweest en
prenatal in breda. Vandaag nu in de tuin effe nu het droog is onkruid wieden en straks bezoek van mijn schoonzus
ahum.........niet meer gezien na de dood van britt* dus ben erg benieuwd en heb er geen zin in!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-06-2011

Jeetje tam je schoonzus zo lang niet bij je geweest?!?! Kan me voorstellen dat je er geen zin in heb! Succes!!

Hier nog steeds belabberd maar mijn stem lijkt ietsepietsie terug te komen!!! Joehoe!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

he laura nog steeds belabberd lees ik. ooh jee.
en semmy wordt bijna 1 hee!
as zaterdag vieren wij ook de eerste verjaardag van mijn neefje ( die was gisteren jarig)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2011

@ Tam,
Aahh je meisje is lekker gegroeid! Heerlijk! en met de navelbreuk komt het dus ook helemaal goed. wat een gerust stelling.
Oh jee bezoek van een schoonzus die je na Britt* niet meer gezien heb? pfff.. wat komt ze doen? Kan me voorstellen dat je daar geen trek in heb.

@ madelief,
Bedankt voor de uitleg over de spray! Ik gebruik het jammer genoeg ook overdag. Ja anders gaat ademhalen zo moeilijk. Sad
De masseuse op het werk adviseerde mij om even langs de homeopaat hier om de hoek te gaan. Zal ik zo even doen kijken of zij wat hebben.
Ja de pijn is weg. Maar ik voel al wel een tijd mijn baarmoeder heel aanwezig zeg maar. Er zit een soort druk daar. maar soms voel ik ook helemaal niets. Echt helemaal niet zwanger ofzo. Net of ik het soms vergeet en dan ineens denk, oh ja! ik ben zwanger!

Wat fijn dat jullie uk zo veel meer beweegt! Wat een geruststellende gedachte is dat!
Oh nog 14 weken te gaan. Ja dat klinkt wel heel kort zo! en nog een dikke maand werken en je bent vrij! Lekker hoor!
Fijn dat het gesprek op werk ook goed ging. En je wil al bezig in de babykamer. Echt leuk hoor! Ik wil ook nu al van alles doen maar mijn man wil niks overhaasten.
Hij wilt pas in september aan de babykamer beginnen. Ik ben nu dus alleen maar ideeën aan het verzamelen.
En jullie hebben beide namen al in huis! Waw!
Ja ik wil ook de namen van de baby op de muur hebben. maar dan in sierletters silver. Och kan niet wachten. Haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-06-2011

Nou, het hoge bezoek is geweest hoor ahum. Tja....wat zal ik zeggen......vreemd!

Verder hier net naar baby-boom gekeken en er komt wel wat emotie los. Ook een stel met een kindje met erfelijke ziekte en een vlokkentest. Er kwam weer veel boven....hoe spannend is mijn afgelopen zw wel niet geweest. Achteraf nog veel meer dan tijdens, maar als ik dan in dat wiegje kijk en die lieve kleine meid zie liggen dan kan ik niks anders zeggen dan dat het alles waard is. Dus zwangere dames.......hoe moeilijk het ook is......nog even en ik hoop dat dit geluk jullie ook deel mag zijn. Het neemt het verdriet niet weg........maar het maakt wel dat je weer kunt glimlachen door je tranen heen.

Hieronder nog een foto van mijn meisie.......wou ik toch effe trots laten zien. liefs.....

[ATTACH=CONFIG]3136[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-06-2011

Wauw Tam, wat een prachtige foto weer van jullie meiske. :-D Je hebt gelijk, als je je kindje eenmaal ziet, dan zal het alle spanning waard zijn geweest! Ik ben zo benieuwd hoe het zal voelen…

Devika, wat een gedoe met je verstopte neus, meid. Toch die spray maar niet teveel gebruiken, denk ik?

Laura, wat naar dat je je nog steeds beroerd voelt, meid!Confusedhock:

Madelief, wat heerlijk dat ukkie weer goed beweegt. Fijn dat het gesprek met de directeur goed ging! En nog maar 14 weken, joh…

Ik ben vandaag weer naar de gyn geweest (mijn nieuwe ‘eigen’ gyn dit keer). Wat een opluchting: een hele lieve, vakkundige vrouw. Gelukkig, hier heb ik vertrouwen in. Smile Wat wel heel jammer is: onze vent ligt nog steeds in stuit. Volgende week gaan we een draaipoging doen in het ziekenhuis, maar ik vind dat best wel spannend.Sad En als het niet lukt moeten we gaan kiezen tussen stuitbevalling en keizersnede. Nou, ja, eerst maar eens kijken of het draaien lukt…

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-06-2011

Lieve Meiden...

Baal als een stekker...Heb ik het niet druk, dan is het wel weer iets anders waardoor ik zo weinig met jullie kan kletsen.Begin er een beetje chago van te worden.
Nu ben ik weer ziek en kom ik niet vooruit, dus kom ik er helemaal niet aan toe meer.

Ff snel voor wat ik nog even heb gelezen.
Kersje:Fijn dat je Gyn je zo goed bevalt meid! das erg belangrijk.
DevikaBig Grinat komt bij mij bekent voor als bandenpijn!!!Je kan dat op verschillende plaatsen hebben in je buik.Een warme kruik of een lekker warm bad helpt vaak meteen.Helpt dat niet dan toch voor de zekerheid de vk bellen.

Voor de rest...denk aan jullie, kom snel terug.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-06-2011

Hey Kim,

Vervelend dat je ziek bent, meid! Maak je niet druk om ons, we zijn met genoeg om door te kletsen. :wink: Maar ik snap je wel hoor, dan wil je graag even op iedereen reageren en dat lukt dan niet. Voel je er niet rot over, dat heeft helemaal geen zin (zonde van je energie).Smile

Beterschap!

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-06-2011

Oh kim!! Beterschap meissie!! Doe maar rustig aan, voor zover dat lukt met twee kids! Ik lig ook nog steeds in mijn bed op de momenten dat semmy slaapt! Nu dus ook weer! Mijn stem is wel weer terug alleen vraag niet hoe! Lijk wel een vent van 80 die al 60 jaar flink gerookt heeft Whaha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-06-2011

Hey meiden, even een vraagje: wat is normaal qua harde buiken? Ik heb er de hele dag al last van en best vaak ook. Weet niet of ik me zorgen moet maken of dat het normaal is eigenlijk. Ik blijf maar even rustig op de bank liggen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-06-2011

Devika,
Ja, de proefdruk is binnen, het is een kaartje voor een jongen en meisje.
En aangezien we al bijna zeker weten wat het geslacht is kon ik bijna alles al invullen.
Lekker hoor zo’n grote familie. Het was dus een leuk weekend met je opa en oma.
Gefeliciteerd met de kleine van je vriendin. En je neefje natuurlijk!
Hey, lees net over dat rare gevoel in je buik. Ik krijg ook wel eens last onderin mijn buik maar dit zijn mijn banden. Zo’n zwaar gevoel als jij beschrijft ken ik niet.
Inderdaad maar even de vk bellen.
Oh, zie dat het gevoel weer weg is. Volgende keer toch even bellen he als je het niet vertrouwd. Kersje heeft wel gelijk hoor, dat het ook goed kan zijn om dit te delen met je man.
Ik moest dinsdag naar het ziekenhuis en heb mijn vriend meegenomen, in de auto was ik zo onrustig, het deed me goed dat hij naast me zat en me gerust kon stellen.

Hoe is het met je buik? Groeit het goed? Kan je trouwens die kleine uk al voelen?
Hier namelijk wel! Ik kan niet wachten tot mijn vriend ook mee kan genieten, want vanaf de buitenkant voel je nog niks.

Tam,
Hoe is het met jullie?
De kleine dame is weer aangekomen lees is. Goed zo.
En de voeding omhoog… gaat goed he.
Hoe was het bezoek van je schoonzus gisteren? Lijkt me wel raar als je iemand zolang niet hebt gezien. Misschien wel wat ongemakkelijk. Of viel het mee?

Wat een mooie foto van myrthe!
Zie dat jij ook babyboom hebt gekeken. Hier nog een! Met een keukenrol en een bak thee zat ik op de bank…

Kersje,
Wat fijn dat het goed voelde bij de gyn.
Dat is toch altijd nog maar even afwachten.
Wat jammer dat die kleine man nog niet is gedraaid. Daar was je al bang voor toch?
Eigenwijs mannetje! Ben benieuwd of het draaien lukt volgende week. Even afwachten dan maar.
Ik lees dat je zo’n last heb van harde buiken?
Ik zou je niet kunnen helpen want ik heb hier vorig jaar nooit last van gehad.
Volgens mij hoor je het vaker de laatste weken hoor.
Misschien even vk bellen?

Kim,
Beterschap! Hoe doet de kleine man het?
Ben je het al gewend? En is Dana het al gewend? Vind ze het leuk om te helpen enzo?
Lekker aan jezelf denken meid, snel opknappen en wij zien je vanzelf wel verschijnen.

Laura,
Hoe is het? Nog steeds naar je stem opzoek of heb je ‘m ondertussen al terug gevonden?
Oh ja, maar dan met een raar geluidje haha.
Druk met de voorbereiding van semmy z’n 1e verjaardag?


Nou, weer even wat bijgelezen.
Op mijn verjaardag zat ik in het ziekenhuis bij de vk.
Maandag avond duwde ik de wc deur weg, er stond alleen wat achter, dus de deur kwam met een rotgang terug.
De deurklink kwam nogal hard tegen mijn buik.
Het was wel wat hoog in mijn buik, dus niet op de plek waar de kleine zich bevind.
Heb ’s avonds even geluisterd en het hartje deed het super.
Dinsdag morgen werd ik wakker met een enorm blauwe plek gevoel, alleen er was niks te zien. Heb weer even geluisterd, en hartje was duidelijk te horen.
Toch kon ik mezelf niet zo gerust stellen, weet niet waarom.
Heb maar even de vk gebeld, en ik mocht meteen langskomen.
Ik mocht naar de kraamafdeling komen, en kwam in het kamertje terecht waar we te horen kregen dat wesley niet meer leefde. Best vreemd.
Maar de kleine voelde goed aan en hartslag was allemaal in orde. Gelukkig maar.

Mannetje heeft weer de nacht, gelukkig is het de laatste.
Morgen nog een dagje werken en dan is het weekend! Ben er aan toe.

Dames, ik ga mijn bedje opzoeken. Tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-06-2011

kersje; fijn dat de vk zo lief was. Dat scheelt veel hoor. Tijdens de bevalling had ik 2 verschillende,
maar ik had zeker een voorkeur ahum. En de kleine nog steeds in stuit? Is klein kersje wat dwars?
Dat belooft wat. Ik hoop dat hij vlug goed gaat liggen. Want anders een moeilijke keuze.
En heerlijk verlof meid, geniet ervan. Want over een paar weken kan het zomaar zover zijn en dan heb je
handen te kort kan ik wel zeggen hihi. Ik ben zo benieuwd. Ben er helemaal klaar voor om werderom
forumtante te worden.

kim; hoop dat je vlug wat meer energie hebt meid. Hoe was het feestje van je man?

laura; ook steeds niet lekker bah! en morgen nog wel zo'n belangrijke dag. Ik ga heel hard zingen voor
kleine Semmy hoor en denk ook zeker ook zijn grote broer die maar wat graag ook een kaarsje had uitgeblazen.
Heel veel genieten morgen...wij weten maar al te goed hoe bijzonder het is dat een kindje zijn verjaardag
kan vieren.

devika; hoe voelt het nu? Geniet van van het weekend, want die is weer al druk. Dikke knuffel van hier.

maria; oh........die is aan het genieten. Mijn zus zit nu in spanje met de kleine (2,5jr) en die is
helemaal gek van de disco al zal de kleine van maria daar nog geen zin in hebben haha

cyn; oei, schrikken weer al maar gelukkig is alles goed. EN dan op dat kamertje in het ziekenhuis(weet
goed welke je bedoeld). MAar denk maar zo: de confrontatie daar mee is nu geweest en de volgende keer
gewoon als je gaat bevallen van een gezonde zoon/dochter (ben toch wel nieuwsgierig hoor).

Hier: morgen rommelmarkt, maar ze geven regen af bah. Anders in de garage van mijn zus...we zien wel.
Myrthe ligt nu lekker in de box te spelen. Ze slaat naar de speeltjes en moppert af en toe als ze er niet
bij kan. HEt is wel een fel ding...dat zeiden ze bij het cb ook al. Dat beloofd wat haha. Ik zelf ook naar
de osteopaat geweest dus kan er ook weer even tegen aan. Gisteren met die regen even een dip-dagje. Ik miste
haar zus zo. Ze had er gewoon bij moeten zijn. BAH.
Ga stoppen : even naar die dame kijken die daar aan het zeuren is haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-06-2011

Oeh tam als het nu al een fel ding is... Bereid je dan maar voor! Hier ook zo eentje dus ik weet een beetje wat je te wachten staat haha!
Ik lig weer ziek in mijn bed... Vanmorgen wel naar mijn werk geweest maar ben om half twaalf weer gegaan... Ik wil wel fit zijn morgen!!!! Ggggrrr!!! Duim voor me he meiden?? Semmy verdient een geweldig eerste verjaardags feestje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-06-2011

@ Tam,
Aaah wat een mooie foto weer van Myrthe! Lief hoor!
En je heb gelijk hoor, ik geloof daar ook in, als de kleine eenmaal veilig in je armen ligt dan is het alle pijn en moeite dubbel en dwars waard geweest.

@ kersje,
Och ik en mijn spray. Ja steeds denk ik oke nu wil ik ermee stoppen maar dat lukt echt niet. ben dan alleen maar aan het worstelen met adem halen. Dat kan ook niet goed zijn Sad
Volgende week ga ik het even voorleggen aan mijn gyno. Kijken of hij raad weet.
Oh je bent ook laats naar de gyno geweest, dat was ook zo.
Gelukkig bevalt deze gyno goed!blij om te horen dat je vertrouwen in haar heb! en de kleine ligt nog steeds in de stuit. Oei.
Hopelijk dat de draaipoging van volgende week effect heeft. En anders, misschien kun je op internet even zoeken naar zo’n eehhh behandeling. Je heb ook van die mensen die dergelijke behandelingen kunnen. Net zoiets als een pufcursus of zwcursus achtig iets. Ik kom even niet op de term sorry.

Oh ik lees nu je vraag over harde buiken. Dat is iets wat ik echt niet weet. Nog geen ervaring mee gehad.
Maar wat ik hoor is idd rustig aan doen dat dat heel goed helpt! Hoor ook wel dat als je te druk bent geweest dat je daar harde buiken van kan krijgen.


@ Cyn,
Oh ja je weet dus bijna zeker wat het word! Ja dan kan je idd meteen aan de slag met de kaartjes. Ik kan niet wachten tot volgende week! Dan weten wij het hopelijk ook. Hihih.
Ja heel fijn he als je vriend ook mee kan naar het ziekenhuis! ja mijn man gaat altijd mee. ook al is het alleen maar om bloed te laten prikken. Wat dat betreft is hij wel heel betrokken gelukkig. Neemt ook speciaal vrij van het werk.
Nee de kleine voel ik nog niet echt. Paar weken gelden dach ik van wel, maar dat waren dus mijn darmen denk ik.
Nu voel ik dus wel af een toe een soort van druk, dat zal hem/haar wel zijn. want dat gevoel gaat ook weer weg.
Maar jij voelt het wel duidelijk dus! Wat heerlijk! ik kan ook niet wachten hoor!

Oh jee ik hoor nu over het ziekenhuis bezoek!
Jeetje deur tegen je buik aan. Gelukkig heeft jullie kleine er neits van meegekregen en gaat het goed met hem/haar.
Maar kan me zo goed voorstellen dat je daar van schrikt!


@ Kim,
Ooh jee je bent weer ziek. Geeft niks als je niet al te veel mee kan kletsen hoor. Als je een beetje op de hoogte blijft van onze doen en laten hier dan is dat ook prima.
Oke mijn symptomen doen jou denken aan bandenpijn? Ja dat dacht ik ook. Maar ik denk ook vooral dat het de kleine is.
Vanochtend voelde ik het in mijn onderbuik. In het midden. Net of de kleine daar met zijn/haar volle gewicht ligt en later weer weg zwemt. Want dat gevoel blijft gelukkig niet al te lang.

@ Laura,
Jij ook nog steeds niet helemaal fit! Oei! En morgen is de grote dag!
Hoop dat je gauw opknapt en heeel veel plezier morgen!


@ Madelief,
Alles goed daar? Met de kleine ook?



Aach meiden ik ben zooo moe!!! Ga zo lekker eerder naar huis. 3 uur.
Afgelopen 3 nachten echt om de 2 uur wakker geworden. Gisteren kwam mijn mannetje thuis, ook een beetje hoesten en grieperig.
Midden in de nacht eruit gegaan op zoek naar hoest siroop voor hem. En daarna niet kunnen slapen. Ben echt op.
Straks lekker vroeg mijn bed in kruipen. Morgen naar almere, verjaardag van mijn neefje. Heb er wel zin in! iedereen weer zien!
En zondag lekker lang uitslapen! Yeeh!


Alvast een fijn weekeind meiden!
Veel liefs!
Devika en uk!



mijn lieve, lieve kleine schat - Tinkerbell79 - 17-06-2011

Shadylady, gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Semmy!! maak er een mooie dag van
(was toevallig even aan het kijken hier en zie dat Semmy alweer 1 jaar is Big GrinBig Grin)

Liefs Tink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-06-2011

Hiep hiep hoera!!!


Semmy is jarig!!!


Gefeliciteerd en heel veel plezier vandaag:-D:razz::lol::-)CoolBig Grin

knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-06-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Nu is mijn verlof echt begonnen: gisteren heb ik de laatste administratieve dingen gedaan en nu is het echt klaar. Ik ben blij dat ik het goed af heb kunnen ronden. Per slot van rekening weet ik helemaal nog niet of ik nog wel terug ga na mijn verlof, maar dat zien we tegen die tijd wel. Ik ben er deze laatste week best nog wel wat uurtjes mee zoet geweest, maar eindelijk is het af (en binnen de deadline die ik mezelf gesteld had, haha). Nou nog even afkicken van het gevoel dat ik nog van alles moet…en écht gaan ontspannen. Met mijn dikke buik, hihi. Morgen 35 weken, ik kan het bijna niet geloven! :-D

O, jeetje Devika, je schrijft dat je zo moe was gisteren. Goed dat je wat eerder naar huis bent gegaan, hoor. Het is ook zo slopend als je steeds wakker wordt ’s nachts. Sad En ook beterschap voor je mannetje. Hij moet dus echt nog een paar keer op reis voor zijn werk, voordat de kleine geboren wordt, wat vervelend voor je. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij na september (was het toch?) nog weg gaat.
Dat gevoel in je buik zal vast je kindje zijn inderdaad. Ben je nu wat geruster? En wat spannend dat jullie volgende week misschien wel het geslacht zullen weten…
Nog even over de neusspray: ik gebruik dat ook altijd als ik verkouden ben (behalve tijdens de zwangerschap). Ik gebruik het dan volgens de voorschriften (niet langer dan 1 week) en toch moet ik altijd afkicken. Als ik dan stop weet ik al dat ik een nacht benauwd ga zijn, maar daarna slinken je slijmvliezen weer. Het is voor mij dan echt even doorzetten. Het is verslavend spul, hoor. Confusedhock:
Heel veel plezier vandaag bij de verjaardag van je neefje!

Laura, ben je nog een beetje opgeknapt? Ik heb heel de nacht voor je liggen duimen, hoor.
Hopelijk heeft Semmy een superdag vandaag (en jij en je man ook natuurlijk). Is het wel gelukt met je rokerige bejaardenstem om voor hem te zingen???:wink:

Tam, niet echt weer voor een rommelmarkt…En Myrthe is een fel ding, hihi. O, jeetje, dat wordt dan nog wat! Je had gisteren een dip dag en miste haar zus. Ik begrijp het. Heb ik ook soms. Dan zit ik aan tafel en ineens denk ik: er had hier een kleine meid van bijna een jaar bij mij moeten zitten lachen en kliederen. En dan komen de tranen. Cry Ik heb ook geprobeerd om haar liedje te zingen (wat ik altijd voor haar zong toen ik zwanger was) en kom dan niet zo ver door de tranen. Maar ik wil het eigenlijk ook graag voor haar broertje zingen. Dan zing ik het voor allebei tegelijk. O, nou komen er alweer traantjes, tja.
Ha, je bent er klaar voor om weer forumtante te worden. Ik ben er (bijna) klaar voor om weer mama te worden! Het zal niet lang meer duren (in ieder geval niet meer dan 7 weken).:-?

Cyn, het is eindelijk weekend, meid. Kan je weer even bijkomen.
Oei, wat schrikken van die deurklink tegen je buik. :-o Goed dat je het na hebt laten kijken, hoor. En dan ook nog in het kamertje waar je het nieuws van Wesley te horen kreeg, o jee. Gelukkig alles goed met je kindje! En je voelt de kleine goed, wat heerlijk. Nog even en je man kan mee genieten aan de buitenkant.:-D
En nog gefeliciteerd met je verjaardag, trouwens. Dat moet wel een rare dag zijn met je ziekenhuis bezoek. Heb je nog een taartje gegeten op de bank met je vent?

Kim, hoe is het nu, meid? Hopelijk weer iets aan de beterende hand? Heel veel beterschap!

Madelief, hoe is het met jou? Niet te druk gehad op je werk, hoop ik? Doe het rustig aan, hè. Werk is maar werk. De tijd gaat snel, joh, nog even en je hebt ook verlof (en dan nog even en je hebt je kleintje in je armen…)Smile

Maria, nog een weekje vakantie geloof ik: ik hoop dat je heerlijk aan het genieten bent. :-D

Hier zijn de harde buiken gelukkig een stuk minder geworden. Ik heb inmiddels begrepen dat het in deze fase van de zwangerschap veel vaker voor komt. Soms moet je het dan wat rustiger aan doen, maar het is ook een voorbereiding op de weeën. Nou hoop ik maar dat het ook echt ergens goed voor is (dat de kleine draait en ik ‘gewoon’ kan bevallen en geen keizersnee hoef). Ik ben wel bezig met een soort yogahouding die schijnt te kunnen helpen, maar tot nu toe geen resultaat. Nou, ja, misschien lukt het draaien volgende week.
Uma is net weer ondeugend geweest. Kerseman ligt nog te slapen (hij is gisteravond wat gaan drinken met een vriend, nou dan weet je het wel, die moet zijn roes nog uitslapen, ahum:confusedSmile. Ik hoorde Uma boven springen naar de deurklink (ze kan zelf deuren open maken) en het kan bijna niet anders of daar werd Kerseman wakker van…
De verbouwing is klaar, ik zit nu in een prachtige (dichte) keuken! En kan dus ook gewoon een muziekje draaien of wat ander geluid produceren zonder dat je dat door het hele huis hoort, heerlijk. Kerseman en mijn vader hebben een paar dagen hard gewerkt, maar het resultaat is er dan ook naar! En de schoonmaakster is gisteren geweest, dus de stofbende is gelukkig ook weer opgeruimd. En zo is het huis nu bijna klaar voor de komst van de kleine Kers. Nog wat puntjes op de i en dan kan hij komen hoor! Smile

Nou, meiden, fijne zaterdag (ondanks het weer).

Liefs van Kersje en Uma (ze zit naar buiten te kijken op de vensterbank)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-06-2011

Laura,

van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Semmy!
Hopelijk voel je je een beetje beter.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-06-2011

[Afbeelding: 1-jaar.jpg] Hoera voor Semmy, dat je maar een mooie dag mag hebben en Sonny* vol trots daarboven naar zijn kleine boertje kijkt.

verder reageer ik morgen ofzo. Lange ochtend rommelmarkt erop zitten (in de garage van mijn zus), goed verkocht maar zelf ook weer goed gekocht (stond iemand met mooie kleding naast me voor myrthe...zo goed als nieuw)..........myrthe zo ontzettend lief en mama nu zo ontzettend moe haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-06-2011

Meiden!!! Onwijs bedankt voor de felicitaties!!! En voor het duimen want het heeft geholpen! Voelde me stukken beter en de pilletjes waren dan ook totaal niet nodig! Joepie!! Semmy heeft echt een geweldig feest gehad en ontzettend veel gekregen!!! Wauw wat een dag! En ja confronterend is het ook wel maar ja, het draait nu gewoon allemaal om semmy met Sonny* in ons hart, ziel en gedachte! Zijn kleine broertje gewoon alweer 1! Pfff kan het nog niet goed bevatten..
Oh en zijn eerste kiesje is door!! Mijn mannetje groeit en ontwikkelt ook gewoon maar door... Zucht...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-06-2011

Laura, wat fijn dat het zo'n superleuke verjaardag is geweest!:-D
Zo te zien aan de tijd dat je berichtje geplaatst is, zal je wel moe zijn vandaag...:-?
Rust lekker uit (het is toch geen weer om erop uit te gaan).:mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-06-2011

Hey meiden,

Ik las in het uitgerekend in juli-topic (daar lees ik wel eens in mee, maar ben zelf niet actief) dat in het aug. topic iemand haar kindje is verloren bij ong. 30 weken zwangerschap. Ik vind het zo erg om zulke ontzettend verdrietige berichten te horen. Juist omdat je zelf heel goed weet welk verdriet het is. Ik zou willen dat niemand dat ooit mee zou hoeven maken, maar zo werkt het niet...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-06-2011

He meiden,

Ik schaam me heel erg!!! Gisteren niet online geweest en helemaal vergeten dat Semmy jarig was... Laura, alsnog van harte! Super hoor, zo'n mannetje van 1!!! Hoe was de verjaardag?

Voordat ik richting mijn papa ga voor vaderdag, nog even tijd om jullie te schrijven!! En ik loop weer lekker achter, dus het zal een heel verhaal worden!

Laura, hoe voel je je nu? Je bent lang ziek zeg, je zult het wel helemaal zat zijn! Ik lees dat de verjaardag super was! Tuurlijk is het ook gek... Die kleine man waar alles doorgaat, wat bij Sonny zo abrupt is gestopt.... Gelukkig dat je je weer beter voelt!!

Tam, wat een mooi meisje is Myrthe toch!! Wow, tuurlijk ben je super trots!! En hoe is de rommelmarkt geweest? Het heeft hier super hard geregend... ik hoop dat het bij jullie niet helemaal in het water is gevallen!

Kersje, ik ben erg blij om te horen dat het bezoek aan jullie 'eigen gyn' wel fijn was! Dat stelt een stuk meer gerust voor de komende weken toch? Balen van de stuit zeg, ik hoop dat hij nog gaat draaien! En vandaag 35 weken. Super zeg! Fijn dat je je werk voor je gevoel goed hebt afgesloten. Je schrijft dat je nog niet weet of je terug komt na je verlof. Wanneer loopt jouw verlof af? En wanneer weet je of je terug gaat? Ik hoop dat je nu echt lekker kunt gaan ontspannen.

Deze week was gelukkig minder druk op mijn werk en de komende is ook wel OK volgens mij. Ik merk dat ik me dan gelijk veel beter voel. Ik tel wel af hoor, nog 4 weken... Dan ga jij bijna bevallen!!!

Over de stuit. Een vriendin van mij had haar kindje ook in stuit liggen. En wat zij deed en wat ook echt hielp bij haar, was iedere avond rustig gaan liggen met lekker veel olie op je buik en met de klok mee draaien over je buik. Echt een half uurtje ofzo. Om de draaiing aan te geven aan de kleine. En die draaide dan ook vaak! Die draaide dan de volgende dag eigenwijs weer terug, maar aan het einde is ze ook echt zo blijven liggen. Misschien een idee?

Fijn dat de verbouwing klaar is! Lekker op tijd ook, nu kun je nog echt tot rust komen. Je hoort ook vaak van verbouwingen die in de laatste week klaar zijn... Ik zou daar toch echt onrustig van worden! Fijn trouwens ook dat de harde buiken minder zijn!

Kim, balen dat je ziek was!

Cyn, ik lees dat je op je verjaardag in het ziekenhuis zat! Op zich fijn dat je mocht komen, ook al hoorde je het hartje al. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je buik zo beurs voelt! maar gelukkig alles goed dus!

Devika, ben je wat bij geslapen? Zorg goed voor jezelf he! Spannend hoor, dat jullie nu waarschijnlijk binnenkort weten wat het wordt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger wordt! Maar goed, we moeten nog een week of 13 wachten...

Zo, geloof dat ik iedereen zo heb gehad. Ja, Maria niet, maar ik weet niet of je nu dit weekend al terug komt? Wat zullen jullie genoten hebben zeg!

Hier alles goed, behalve afgelopen nacht. Ik lag er rond 23:30 in en even later werd ik super misselijk. Dacht: heb iets verkeerds gegeten op de verjaardag waar we waren. Maar al snel ging het over in onwijze maagkrampen. Ik had het koud en toen weer warm, echt heel naar. Ben de hele nacht een beetje aan het spoken geweest, nu super moe dus. Zo naar mijn ouders voor vaderdag en dan naar vrienden voor een borrel. Maar ik hoop dat we lekker snel weer thuis zijn!

Afgelopen week wel intensieve dagen op mijn werk gehad. Ik heb training gegeven aan een aantal buitenlanders. Maar deze keer had ik de planning zo gemaakt dat het rond een uur of 4 gewoon afgelopen was. Dat hielp ontzettend. Daardoor kon ik me na de lunch opladen nog even door te pakken en was het dan ook weer snel klaar. Nog 3 zulke dagen de komende week en dan nooit meer die trainingen geven.... Gek hoor.

Verder zijn we donderdag naar het ziekenhuis geweest voor een voorlichtingsavond. Dat vond ik echt fijn. Even zien waar we ons moeten melden als de bevalling begint, de verloskamers bekeken, gehoord hoe alles werkt enzo. Ik wordt dan toch erg gerustgesteld als ik zie dat aan iedere verloskamer een kamertje is met alle toeters en bellen voor als er iets niet goed zou gaan. Dan ben ik heel blij dat ik voor het ziekenhuis gekozen heb. Uiteindelijk hoop ik daar ook weer snel weg te zijn, echt gezellig is het natuurlijk niet. En mijn mannetje kan ook niet blijven. Het fijne was, was dat er ook een gyn aanwezig was. Dus ik heb haar gevraagd hoe het nu ziet met die zwangerenpoli. Omdat ik daar nu een afspraak heb in plaats bij onze "eigen" gyn. Toen zei ze: nou, jullie gyn komt volgens mij wel terug hoor! Ik weet niet waar die assistente het vandaan heeft, maar volgens mij komt ze eind juli gewoon terug van verlof en gaat weer poli doen. Dus bel nog maar een keer, want het is het fijnst als je gewoon bij haar terecht kunt. Ik super opgelucht natuurlijk! Maar goed, eerst zien dan geloven. Ze gaf aan dat ik anders op de zwangerenpoli kom en dat ik als ik het daar niet fijn vind een afspraak bij haar mag maken. Dat stelt ontzettend gerust eigenlijk!

Gisteren ben ik weer de hele dag naar school geweest. Was wel super moe. De laaste keer voor de toets! over 2 weken eerste tentamen. Wel weer spannend, na zo veel jaren niet studeren! maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Als ik die gehaald heb, ga ik hard leren voor de toets van de eerste helft van het eerste jaar. Die heb ik op 10 september. Dat is de herkansingsmogelijkheid voor de mensen die afgelopen september zijn begonnen. Toen was ik er nog niet, ik ben pas in januari begonnen. Dus ik moet alles op eigen houtje doen. Ik hoop dat ik die dag ga halen. Mijn voorgevoel zegt dat ik dan al bevallen ben....

Nou, ik ga me klaar maken om te gaan! Fijne dag allemaal vandaag. Vaderdag.... Toch gek, al voelde moederdag veel gekker! Wat hebben jullie gedaan? Mijn mannetje heeft er niet zo veel mee. Wel met het vader zijn/worden, niet met de dag. Dus het gaat wat betreft ons engeltje een beetje ongemerkt voorbij en dat voelt prima eerlijk gezegd.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-06-2011

Ff snel een berichtje. Het was idd in het augustus topic en dat meisje was 32 weken en door laksheid van de artsen is het waarschijnlijk mis gegaan... Ben nu bij mijn ouders en zo bij schoonouders..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-06-2011

oh getver, weer iemand die mee moet maken hoe het is om een kindje te verliezen.
en door laksheid van de artsen, dat is helemaal erg!
krijg gewoon weer rillingen over mijn rug als ik er aan denk.

tam, het is dus nog gelukt op de rommelmarkt.
is wel makkelijk dat je het kon doen in de garage.
wat een weer! ik was van plan om vroeg een rondje te doen, maar ben maar blijven liggen.
wij zijn begin van de middag nog even geweest.

laura, gelukkig was het feestje geslaagd!
natuurlijk is de kleine man lekker verwend.

dames, ik kom later even terug.
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-06-2011

Oh, wat erg!!! Je hoopt zo dat het niemand meer gebeurd nadat je zelf deze nare kant hebt leren kennen....

Kim, ik zie dat ik in mijn mail niet erg veel naar je heb geschreven! Ben je inmiddels weer beter? En wat de andere meiden ook zeggen: maak je niet druk om ons, eerst beter worden, rust met de kleintjes, dat vinden we veel belangrijker!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-06-2011

kersje, wat klinkt dat fijn zo met de keuken, die mannen hebben hard gewerkt en nu is alles klaar voor de kleine vent. Lekker gevoel moet dat geven. Fijn ook dat het beter gaat met de harde buiken. Oh ik lees van weer een engeltje. Wat erg! Ik krijg daar gewoon kippevel van. Wij weten helaas maar al te goed wat ze door moet maken. Bah!

laura; wat een heerlijke dag met Semmy en gelukkig voelde je je ook beter. hijz al goed verwend zijn. Zet maar eens wat foto's op hyves hihi. En ja....wat gaat het snel he! Toen ik zwanger was kon het me niet snel genoeg gaan, maar nu is dat anders.

cyn; groot gelijk dat je lekker in je bed bent blijven liggen hoor, wat een rotweer. Ik vond er verder ook niet veel aan. wEl nog wat in de kinderkleding winkel gekocht met korting daaro.

Hier; gister de rommelmarkt viel mee. We zaten in de garage van mijn zus dus droog. We hebben veel verkocht. Geld gaat naar een lekkere bbq met zijn allen. Myrthe lag lekker in de wagen binnen bij mijn zus en de babyfoon mee. Ze was super braaf. Heerlijk. Verder zelf ook veel gekocht. NAast ons ging iemand staan met 2e-hands baby-kleding. Zo goed als nieuw. 62/68 heb ik op de groei gekocht. Een hele stapel van allerlei merken. Ben er blij mee.

Vaderdag. Tja...dubbel. Ik had een roze canvas doek en myrthe heeft daar 2 voetafdrukjes op gezet, ook een voor haar grote zus. En dan een tekst erbij. Verder had ze een myrthe loves papa shirt. Dus papa helemaal blij.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-06-2011

Hoi Lieve meiden...
Heb niet veel tijd maar probeer heel even een lekker berichtje te typen.

Tam:Lekker bewaren die zwangerschapskleding meid.Je durft er nu misschien nog niet aan te denken en misschien dat je het ook niet meer zult doen.Wie weet??Maar dat is tijd zat wanneer je dat zeker beslist hebt.Ik heb ze zelfs nog niet weggedaan en ben er eigenlijk zeker van dat ik er echt klaar mee ben!Hoe gaat het met kleine Myrthe?Ik zie zo'n prachtige foto's voorbij komen elke keer op hyves...smelt er gewoon van.Heerlijk is dat hé en ook het idee dat de rest hier aan het eind van het jaar ook allemaal mogen gaan genieten van zulke kleine wondertjes.

DevikaConfusedchandalig...lees net pas dat je weer tante bent geworden en dat je vriendin een kindje heeft gekregen.Gefeliciteerd nog meid ookal is het wat laat.Hoe gaat het verder met jouw buikje?Begint er al wat beweging te komen van de kleine Meid!!Weet niet of je het geslacht al weet, maar mijn gedachten zeggen bij jouw meteen een meisje...Ik kan me goed voorstellen dat je man wat voorzichtig is met alles.Het is ook niet gek na wat we allemaal mee hebben gemaakt.Als de babykamer maar klaarstaat met de 7 maanden dan is het tijd zat hé, maar snap wel dat je er eindelijk lekker mee bezig wilt zijn.Je wil toch ook wel proberen gewoon verder te gaan en een beetje ervan te genieten.

Madelief:Fijn dat je de kleine weer beter voelt.Dan gaat er echt een vreselijk gevoel door je heen in die tussentijd dat het rustig is.Spannend dat je niet weet wat het gaat worden...ik was veel te nieuwsgierig elke keer, maar snap ook best dat je het een verrassing wil krijgen.Lijkt me ook weer heel appart.

Kersje:Ow meid...Nog minimaal 13 dagen te gaan!!!Spannend...Ondanks dat ik er niet veel ben, wl ik graag weer forumtante worden en ben ik erg nieuwsgierig naar de kleine kers.Hoe voel je je?Hou je het een beetje vol die laatste loodjes?Is de kleine al gedraaid ondertussen dat je weet?

Shadylady:Heb niet zo veel te zeggen hahaha...Heb al veel gezegt op hyves en in je berichtje net.Sorry nog van dat geboortekaartje.Laat me maar weten als je hem nog wilt!!!

CynBig Grinat is schrikken geweest weer.Goed dat je toch even hebt laten kijken naar jullie kindje.Als de rust daardoor weer terugkomt is het altijd goed hé.

Hier ontzettend druk met de 2 kleintjes.Onze Ties heeft nog steeds wat last van dunne broeken en Dana is sinds 2 weken zindelijk, dus loop de hele dag te voeden, verschonen, Dana bezig te houden en naar de wc te rennen met onze meid.Ik ben zelf gelukkig weer opgeknapt en mijn man is ook aan de betere hand.Tussen het zorgen en het naar school brengen, nog even het huishouden bijhouden en nu ook nog naar mijn vriendin heen en weer, want die heeft brand gehad in huis!
Vaderdag was top...tenminste thuis en bij mijn ouders dan, want aan de andere kant is het nog steeds hetzelfde gezeik.Zal wel niet meer veranderen...
Deze week moet ik weer met Ties naar het Cb voor zijn 1e spuitje...Zie er enorm tegenop ondanks dat ik het allemaal al een keer heb meegemaakt.Een moederhart blijft toch verdrietig met dat soort dingen.

Nu ga ik mijn bedje in.Het is niet veel wat ik geschreven heb,maar hoop dat het even genoeg is.
Ik hou jullie bij en denk aan jullie.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-06-2011

He meiden!

Kim, tuurlijk is het genoeg!!! Lekker druk ben je, maar wat zul je trots zijn op Dana zeg, zindelijk! Super hoor. En die kleine Ties houdt je dus lekker bezig met volle luiers.... Doe waar je kan rustig aan en een beetje lief voor jezelf! Fijn dat je weer beter bent.

Tam, klinkt als een leuke dag, de rommelmarkt. Wat een schatje, die Myrthe dat ze zo lief was in de wagen!

Hier net voor controle naar de VK geweest en alles was goed. Ik maakte me een klein beetje zorgen. Ik voel me onwijs dik, maar iedereen zegt dat mijn buik zo bescheiden is. En dat klopt ook wel, echt veel steekt ie niet uit. Maar de grootte van mijn baarmoeder klopte keurig met de termijn en was goed gegroeid sinds vorige keer. Ze zei: je draagt je kindje helemaal in je lijf. Geen baarmoeder te vinden in de flanken, alles middenop en naar boven en naar binnen. Pfoe, dan is die buik ook weer verklaard! Bloeddruk was nog steeds wat hoog. En ik moet nog een keer zo'n glucose dagcurve doen! Blijf bezig, maar ze doen dat hier standaard met 24 en met ongeveer 29 weken. Weer 3x naar het bloedprikken.... Verder afgelopen nacht 12 uur geslapen! Om 19:00 kon ik niet meer gisteren. De nacht ervoor wederom nauwelijks geslapen, nu door een hele pijnlijke schouder. Gisteren moest ik wel werken omdat er weer een groep buitenlanders op me stond te wachten voor training. Maar toen ik eenmaal thuis was en wat gegeten had, was het echt op! Nu voel ik me weer een beetje normaal. Moet aan de studie, maar zit dus lekker naar jullie te schrijven.... lekker ontwijkend gedrag!

Hoe is het met de andere meiden? Alles goed?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-06-2011

Meiden, ik zat net nog ergens over na te denken. Ik weet eigenlijk niet of ik de naam van ons kindje straks wel op het forum wil melden. Het is echt een nauwelijks voorkomende namen en dat zou ik graag zou houden. Daarom is hier noteren misschien niet zo handig. Vinden jullie dat raar? Ik vind het wel heel leuk als jullie het weten via PB of geboortekaartje, maar ik wil het hier eigenlijk niet noteren dus....

Over geboortekaartjes gesproken, als je er 1 wilt ontvangen, zou je me dan je adres willen pben?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-06-2011

als jij dat niet wil madelief, dan moet je dat ook niet doen!! al zijn we wel heel benieuwd naar de naam uiteraard.
dus als we het via een geboortekaartje mogen weten, leuk!! ik ga je zo een pb sturen. fijn dat de controle goed was meis!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-06-2011

madelief,
dat vind ik ook hoor, als jij dat liever niet wil, dan doe je dat toch lekker niet.
al maak je me wel nieuwsgieriger naar de naam haha.
ik zal zo ook wel even een pbtje sturen.
ben blij dat het weer goed was bij de vk.
meid je gaat snel.. 27 weken alweer. hoe voel je je verder?
je hebt goed geslapen zie ik.. dan zal je het nodig hebben gehad.

kim,
fijn weer wat van je te lezen.
oei, je vriendin brand gehad in huis.. veel schade?
wat goed dat dana zindelijk is. nu wordt ze ineens echt groot vind je niet?
En Ties doet het ook goed! fijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-06-2011

tam,
wat een leuk cadeautje voor vaderdag!
zal wel een dubbel gevoel zijn geweest.


devika,
hoe is het met je? heb je de kleine ondertussen al gevoeld?

kersje,
het schiet op meid!
zie je er tegenop? de bevalling enzo?
heb je alles klaar?
een paar weken geleden leek het net alsof er nog een enorm lange tijd tussen jou en tam zat.
maar die weken zijn echt snel gegaan vind ik. nog even en jij bent aan de beurt!
als ik me goed herinner moest je deze week toch terug om de kleine te draaien of heb ik het mis?

maria,
jij zit nog lekker in de zon! niet zo heel lang meer toch? volgende week kwam je terug?
hoop dat je heerlijk aan het genieten ben van je gezinnetje.


Hier weer een lange dag en nacht gehad.
heb het 03.45 uur zien worden en om 07.00 uur stond ik weer op t werk.
tegen 09.30 uur even naar huis en daarna weer van 11 tot 18.00 uur gewerkt.
ben bekaf!
ik merk wel dat ik niet overal meer tegen kan. ik ben snel moe en moet niet te veel verkeerde bewegingen maken want dat heb ik al last van mijn rug. vorig jaar had ik nergens last van. dat is zo'n verschil.
misschien omdat een normaal mens maar 9 maanden zwanger is.. ik eigenlijk 18 .... haha

de proefdruk van t geboorte kaartje is ook binnen. weet niet zeker of ik dat al had verteld.
mijn vriend is al zeker van de naam, ik nog niet. maar we hebben de tijd.

nou ik ga snel even eten, want heb honger!

dames tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 23-06-2011

Hey meiden,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn verdriet, maar wilde wel even mijn (lange) verhaal kwijt. Ik zal bij het begin beginnen...

Vrijdag 10 juni hadden wij de 20 wkn echo, we vonden het heel spannend maar vooral leuk. We mochten weer naar ons meisje kijken! Alles leek goed, tot ze bij haar beentjes kwam. Ze kon ze niet goed in beeld krijgen de botjes leken krom. Mijn hart stond even stil. Er werd een afspraak voor ons gemaakt in Voorburg voor verder onderzoek. Dinsdag 14 juni waren we in Voorburg en uit die echo bleek dat haar armen en benen te kort zijn en de botjes in haar benen erg krom. Er werd met spoed een vruchtwaterpunctie gedaan en we zouden gebeld worden voor een afspraak in het Erasmus ziekenhuis.

Op dat moment zakte de wereld onder onze voeten vandaan. Hoe kan dit nou? En waarom ons mooie meisje? Intens verdrietig zijn we naar huis gereden en hebben we samen heel erg zitten huilen. Er gaat op dat moment van alles door je heen, maar toch waren we nog wel positief. Misschien valt het allemaal wel mee en hebben ze het gewoon niet goed gezien! Er kan vast wel iets aan gedaan worden als ze straks word geboren. Ik werd gebeld dat we vrijdag 17 juni een afspraak hadden bij een klinische genetica in Rotterdam en maandag 20 juni voor een uitgebreide echo in het Erasmus ziekenhuis.

Vrijdag hebben we 1,5 uur een gesprek gehad met de genetica, er werd bloed afgenomen bij mij en mijn vriend. Dit is ook voor het onderzoek wat ons meisje heeft. Ze heeft toen van alles uitgelegd en daarna konden we naar huis. Maandag moesten we voor de echo, de gyn heeft 1,5 uur naar haar gekeken en het bleek nog ernstiger dan wij dachten. Ze heeft een erge vorm van skelet dysplasie. Haar armen zijn 30% te kort en haar beentjes zijn zo krom dat ze in een kleermakershouding ligt en haar benen niet kan strekken. Ook is haar borstkas wat verwrongen, waardoor de longetjes waarschijnlijk niet goed zullen ontwikkelen en zij na geboorte met ademhalingsproblemen zal kampen. Uiteindelijke prognose van de gyn; Ze zal zwaar, zwaar lichamelijk gehandicapt zijn met een somber toekomstbeeld. Met deze informatie werden we naar huis gestuurd om na te denken wat we hiermee wilden gaan doen. Ook moesten we de volgende dag terugkomen voor een uitgebreide 3d echo om heel haar skeletje goed in beeld te brengen.

Uit die 3d echo bleek dat alles wat de gyn had gezegd waar was. De beentjes zijn zodanig krom gegroeid dat zij ze niet eens heel erg duidelijk in beeld kon krijgen. Wij hebben aan haar gevraagd of ze wat mooie foto's van het gezichtje kon maken zodat wij die mee konden nemen en dat heeft ze ook gedaan. En jeetje, wat is ons meisje toch mooi, prachtig en perfect! Na de echo hadden we een gesprek met 3 dokters en hebben we besloten dat we de zwangerschap gaan afbreken. Wij willen ons meisje een mooi leven bieden en dat zal zij nooit hebben met deze zware handicap. Haar leven zal bestaan uit ziekenhuisbezoeken, operaties en leven in een rolstoel die zij (door haar korte armen) niet eens zelf zal kunnen bedienen.

Gisteren hadden we een afspraak met onze eigen gyn in het ziekenhuis van Delft. De sneltest uitslagen van de vruchtwaterpunctie waren goed. Ze heeft dus geen chromosoom afwijking, het is alleen lichamelijk! We hebben de dag gepland dat ik word opgenomen en dat zal aanstaande maandag in Delft gaan gebeuren. Ik kreeg een tabletje mee om de baarmoedermond alvast te verweken en die moet ik zaterdag avond innemen. Ik zie erg op tegen dit moment, dat is het begin van het einde!

De afgelopen 2 weken zijn emotioneel heel erg zwaar geweest voor mij en Danny. We hebben veel gepraat, gehuild en vooral nog heel erg van ons meisje genoten. Sinds de 20 weken echo is ze zo vreselijk druk aan trappelen in mijn buik. Iedere avond kan mijn vriend haar voelen en dit is voor ons heel erg speciaal. Dit zullen de enige momenten zijn dat hij haar levend in zijn 'handen' heeft. De komende dagen zullen heel zwaar worden, maar ook heel mooi omdat we nog zo van haar kunnen genieten. Maandag zal zij geboren worden en direct overlijden, dan zijn wij haar pas écht kwijt. Gisteren hebben we nog een (pret) echo van een half uur gehad en wat heeft ze zich mooi laten zien. We hebben een dvd van een half uur waarop ze aan het zwaaien, lachen en drinken is. Deze dvd is voor mij nu al van onschatbare waarde, dit zijn de enige bewegende beelden van ons meisje nu ze nog leeft. Vanmiddag gaan we naar het gemeentehuis zodat mijn vriend haar nog zal erkennen. Het is zijn dochter, maar dan zal ze ook officieel zijn achternaam gaan dragen en dat is voor ons toch wel erg belangrijk.

Ik ben zelf nu ook al alles aan het regelen voor de bevalling en crematie. Zij zal het afscheid krijgen dat ze verdient en daarna hoop ik dat ze haar rust mag vinden en voor altijd vanaf boven over ons zal waken. Zij zal in ieder geval voor altijd in mijn hartje wonen, ons lieve mooie Vlindermeisje! De komende dagen zullen heel zwaar worden, maar wij willen het bewust meemaken, nog samen genieten en samen huilen. De tijd die daarna komen gaat zal nog veel zwaarder worden, maar samen komen wij er doorheen en ook voor ons zal uiteindelijk het zonnetje weer gaan schijnen!

Ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en over haar kan praten. Want hoe zij er ook uitziet, voor mij is ze de mooiste, liefste en meest perfecte!

Hele dikke kus,

Danny, Elize en Jaxy


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-06-2011

lieve elies,

ik ben "blij" dat je op mijn aanbod ingegaan bent en met ons mee komt kletsen... wij zijn hier allemaal een engeltje verloren... ik heb je in het augustus forum al een aantal keer sterkte gewenst. en ik doe dit hier nogmaals voor aanstaande maandag. het is afschuwelijk waar jullie nu doorheen moeten. maar ik vind het wel erg knap van jullie dat jullie nog veel mooie momenten hebben en die echo ook nog hebben! dat is straks zo ontzettend fijn.
maak ook foto's van jaxy als ze geboren is. daar zul je later ook nog heel erg veel naar terug kijken. jeetje wat vind ik dit erg voor jullie zeg... kan het me niet eens voorstellen... (ons verhaal is totaal anders).
kom met ons kletsen wanneer jij dat wil meis. we zullen er voor je zijn! en wij voelen wat jullie straks ook voelen. het verlies van je kindje... het is zwaar.. lieverd, sterkte... ik denk heel veel aan jullie de laatste dagen en zeker maandag... ik zal een kaarsje voor jullie branden...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-06-2011

@ Elies,

Oooh mijn hemel!!! Ik ben echt helemaal stil van je verhaal. Echt met tranen in mijn ogen en in een adem heb ik je verhaal gelezen.
Jeetje meid, wat een verdriet! En ooh wat een verdrietige beslissing hebben jullie moeten nemen. Ben er echt even van slag van.
Wij hier weten als geen andere wat zo’n keuze met je doet. Ik vind het heel moedig van jullie dat jullie deze keuze gemaakt hebben.
Ik wens je dan ook ontzettend veel sterkte de komende dagen. Geniet nog even van jullie mooie meisje in je buik. Doe alles wat je nog voor haar wilt doen.
Maak mooie foto’s zodra ze is geboren. En geef haar al je liefde mee die je in je heb..

Jeetje, ik snap je verdriet heel goed, maar ik probeer me ook steeds voor te stellen hoe het van te voren moet zijn.
Bij mij ging het binnen een dag mis. Geen tijd dus om “er naar toe te leven”
Bij jullie moet het nog gebeuren. Lijkt me zo’n enorm verdrietig nu de tijd steeds dichter bij komt.

Je kan hier altijd komen om er over te praten. Wij allemaal hier hebben een kindje verloren. En erover praten en samen huilen heeft ons hier allemaal geholpen.

Ik wens je echt ontzettend veel sterkte toe de komende dagen. Ik zal aan je denken!
Liefs,
Devika



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-06-2011

Ach jeetje!
Ik heb een paar dagen niet gelezen en nu zijn er 2 meiden die hun kindje verliezen??
Ik lees nu het berichtje van kersje over dat meisje die met haar kind verloor met 30 weken. 30 weken!!!!! Mijn hemel!
Ik wou dat niemand dit ooit meer meemaakt.. Sad


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-06-2011

Lieve Elize,

Met tranen heb ik jouw bericht gelezen. Wat vreselijk. Ik vind het heel erg dat jullie dit mee moeten maken. Wij kwamen er vorig jaar ook bij de 20 weken echo achter dat het helemaal niet goed was met ons meisje. Wat zakt de grond dan onder je voeten vandaan. Van een gelukkig zwanger stel naar leven tussen hoop en vrees en nu proberen je voor te bereiden op het naderende afscheid. Het is eigenlijk te moeilijk. Maar zoals ik het lees, doen jullie het samen heel goed. Je probeert bewust en waardig te genieten van de laatste momenten en je voor te bereiden op wat gaat komen (voor zover dat mogelijk is). Hou elkaar goed vast. Schrijf hier van je af als je dat wilt.
Ik heb trouwens heel goede verhalen gehoord over het ziekenhuis in Delft (een bevriend stel van ons heeft helaas ook hun dochtertje verloren en zijn daar bevallen). Jullie zullen goed worden opgevangen. Tip (als je het een fijn idee vindt natuurlijk en misschien heb je er allang aan gedacht): geef je mooie meisje een knuffeltje mee en een foto van haar papa en mama. En ik wil je waarschuwen voor de hormonen die na de bevalling zullen vrijkomen (deze zorgen voor de hechting). Je kunt je er niet echt op voorbereiden, maar dan weet je in ieder geval dat het gaat gebeuren.
Och meis, ik wens je heel veel sterkte en zal veel aan je denken.

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-06-2011

Kersje ik word weer helemaal verdrietig als ik jou reactie aan haar lees. Sad
komt weer zoveel naar boven he...wat een nachtmerrie is die periode geweest...
vind het trouwens zo'n mooi idee, het meegeven van een foto van haar mama en papa. ( dat hebben jullie dus ook gedaan neem ik aan)
ik wist wel dat Puck* een knuffel mee heeft gekregen. maar een foto erbij, wat mooi!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-06-2011

Elize,
Met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal.
Weer iemand erbij die een kindje moet missen.
Helaas kunnen wij hierover meepraten en weten maar al te goed hoe je je voelt.

Ik wil je voor maandag alvast veel sterkte wensen.
De dagen die komen gaan, wil je misschien niet aan denken.
De situatie verschilt met die van mij enorm.
Maar ik kan meepraten over het feit, dat alles nog moet gaan gebeuren.
Ons kindje was overleden in mijn buik en moest nog geboren worden, ik keek vanaf toen zo op tegen de bevalling, begrafenis enz enz.
Ik vroeg mezelf af hoe we die dagen zouden doorkomen.
Wij hebben ons zelf erdoor gesleept en alles bewust meegemaakt. Achteraf kijk ik nu terug op hele mooie dagen. (klinkt misschien heel raar).

Je beschrijft alles zo mooi, precies zoals jullie het als papa en mama willen.
Ik lees over de echo’s, Geef het een mooi plekje.
En inderdaad wat Laura al zei, maak foto’s. van alles… van jullie mooie meisje, maar ook van het afscheid. Je hoeft ze niet te bekijken als je er nu geen behoefte aan hebt, maar later kan je er misschien wel behoefte aan hebben.

Ergens komt er van alles in me op wat ik je wil zeggen, maar ik krijg het er gewoon niet uit.
Het haalt allemaal zoveel naar boven.

Ik ga deze dagen aan jullie denken.
En wat al eerder is gezegd, kom gerust je verhaal doen als je daar behoefte aan hebt.
Schrijf het van je af en deel je ervaring. Ik moet zeggen dat mij dat heel veel heeft geholpen in de verwerking.. naja, het helpt nog steeds.

Sterkte!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-06-2011

oh wat een ellende he meiden? alles komt bij iedereen weer naar boven, of het nou een soorgelijk verhaal is of niet... maar ik blijf ook maar aan elies en der vriend/man en hun kleine meisje jaxy denken... ik vertelde het vanmiddag tegen mijn oma en mijn moeder. kun je nagaan hoe betrokken we hier met elkaar zijn...
en dat lieve kleine meisje wat nu nog in der buik zit, geduldig wacht tot ze geboren wordt... zich van geen kwaad bewust en zomaar ineens een vlindertje zal worden... afschuwelijk..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-06-2011

Lieve meiden,

Ik had gedacht meer tijd te hebben voor het forum nu ik met verlof ben (en dat is ook wel zo), maar toch lijk ik het steeds druk te hebben met van alles... De dagen vliegen voorbij.
Ik zou graag even op iedereen hier reageren, maar het zit er vandaag niet in. Straks ga ik naar een borstvoedingsvoorlichting en morgenochtend worden we om 9.30u in het ziekenhuis verwacht voor de draaipoging. Ik ben wel een beetje zenuwachtig/gespannen.

Ik wil iedereen even een knuffel geven, want op sommige dagen hebben we dat gewoon even extra nodig volgens mij. En Elize in het bijzonder natuurlijk.

Dikke knuffel van Kersje.

p.s. ik laat jullie morgen weten hoe het is gegaan in het ziekenhuis.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-06-2011

kersje, suc6 morgen bij de draaipoging, ik hoop dat kleine kersje vannacht besluit zelf te draaien....wie weet hihi

eliza, sterkte meid. Verschrikkelijk......Morgen reageer ik meer op je verhaal. Moet nu weg........schoolkamp gr 8.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-06-2011

He meiden,

Ben behoorlijk stil van het bericht van Elize. Meid, wat verschrikkelijk voor jullie. Wat zullen deze dagen onwerkelijk voor jullie zijn. Je weet dat je over een paar dagen gaat bevallen. Dat het dan afgelopen is. Ik weet dat ik die dagen maar half leefde.... Ik hoop dat je de energie hebt om na de denken over wat je wilt. Tijdens en na de bevalling, het afscheid nemen enz. Het is heel belangrijk dat je er goed over nadenkt, want dit zijn de enige herinneringen die je nog kunt maken met jullie meisje. En wat Kersje schrijft is zo waar. Hormonen... Ze maken ook dat je apetrots zult zijn op jullie mooie meisje als ze straks geboren is. Maar ze maken ook dat je radeloos bent, want ze is er niet om voor te zorgen. Ik voel met je mee. Het is verschrikkelijk dat jullie zo gewenste kindje niet komt....

Wat je misschien herkent is het volgende. Ik voelde me heel naar over dat ik ons kindje blijkbaar niet heb kunnen beschermen tegen afwijkingen. Dat ons meisje zo veel mankeerde, terwijl ze zo warm in mijn buik groeide. Later ging ik beseffen dat je dat inderdaad nooit kunt voorkomen en dat het in deze gevallen nog veel belangrijker is dat je alle liefde hebt gegeven. Ga lekker douchen, geef je buik een massage, praat tegen haar, knuffel je buik. Zo kun je haar nog heel veel liefde mee geven voordat je haar los moet laten. Sterkte, ik denk aan je. En kom vooral hier mee schrijven als je je daar goed bij voelt! je bent welkom om je gedachten de komende dagen ook te delen hoor!

Het voelt bijna rot om nog iets anders te schrijven, maar ik doe het toch. Het is juist zo fijn dat we hier in alle fases met elkaar kunnen meeleven....

Kersje, klinkt goed dat de dagen voorbij vliegen! Ik ben benieuwd hoe de borstvoedingsvoorlichting is. Ik twijfel nog of ik zal gaan of niet. En die draaipoging morgen... Ik ga zo hard voor je duimen dat het werkt! Dat zou zo fijn zijn! Als die kleine eigenwijze vent van jullie de binnenkant van jouw buik eens andersom gaat bekijken.

Hier alles wel OK. Maar ik merk ook dat alles een beetje zwaarder wordt. Ineens, sinds een paar dagen. Als ik op sta voel ik mijn schaambeen en ik ben weer meer moe. Ik ben wel lekker bezig geweest voor de kleine. Ik heb de letters van de namen mooi geschilderd, dus dan kunnen ze opgehangen worden zodra we weten of het een jongen of een meisje is. Ik heb een aantal krukjes een nieuw verfje gegeven. Allemaal voor op de babykamer. En vandaag de hele dag gewerkt, morgen weer. Zaterdag mijn zusje helpen verhuizen. Wordt vast gezellig! Misschien vinden jullie het raar dat ik ook nog wat normale dingen schrijf na zo'n heftig bericht, maar ik merk dat ik probeer er niet helemaal in te duiken. Ik ben toch bang voor de gevoelens die bovenkomen...

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-06-2011

het is logisch dat je er niet helemaal induikt! het is ook veel te gevoelig dit. zeker voor de meiden die een soortgelijke ervaring hebben.
maar ik merk ook wel dat iedereen van ons er helemaal stil van is...

kersje, succes met de draaipoging!! ik zal aan je denken!

hier, ik heb me zojuist ingeschreven voor de mbo opleiding kraamverzorgster!!! whaaaaaaa!!! via de nha dus lekker thuis studeren. en pas over 16 maanden voor 8 maanden lang stage! joehoe! ik heb er zin an!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Bambi80 - 24-06-2011

kom hier even kijken hoor. Uit ons topic is iemand haar kindje verloren met 18 weken zwangerschap. Ben er echt van onder de indruk. Ook omdat in ons topic al 2 moedertjes zitten die hun kindjes later in de zwangerschap verloren zijn en nu opnieuw een spannende zwangerschap doormaken.
Iedereen hier heel veel sterkte en veel geluk toegewenst. Ik vind het heel wat wat jullie mee gemaakt hebben / meemaken.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Bambi80 - 24-06-2011

Elies nu lees ik jouw verhaal. Ik ken je uit het oktobertopic waar ik soms meelees en schrijf, maar ben uitgerekend in november. Heel erg veel sterkte. Ik vind het zo erg voor jullie, maar wat zijn jullie op een mooie manier bezig met afscheid nemen van jullie meisje. knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-06-2011

kim; hoe was het met zijn spuitje.Myrthe moet 5 juli.....ben benieuwd of ze er last van heeft qua ziek zijn.
Het spuitje zie ik zelf niet tegen op.
madelief; mijn zus heeft ook een stevige kleine voor de termijn, maar draagt ook meer naar binnen.
Dat zegt dus idd niks over het kindje. Blij dat alles weer goed is meid. Begint op te schieten he!
En van die naam dat snap ik hoor. zal je zo een pb sturen.
kersje; de draaipoging vandaag. Denk aan je meid. Laat wat weten.
cyn, ben je tevreden over het kaartje? Vond je het moeilijk om zo te zien...dan wordt het zo echter.
En wat een lange dagen. Ja, we zijn wel lang zwanger allemaal. MEt de dood van britt* en mijn 2 mk ben ik
lange tijd achter elkaar alleen maar zw geweest. Gek gewoon nu zo.
devika, druk weekend voor de boeg?
laura; zo.......kraamverzorgster. aMai. gaaf! wou je dat al langer?
Hier; gisteren een drukke dag. Naar de gyn op controle. Alles goed. Hij gaat met pensioen en we hebben
zoveel meegemaakt samen ook. Wie weet ooit een brusje? MAar niet meer bij hem dus. Daarna einde bij de
bedrijfsarts. alles weer normaal dus. Daarna gesprek over mijn ouderschapsverlof en in de avond naar het
kamp van gr 8...bonte avond. Mijn meisje dus wel moeten missen gister, maar vandaag dus normale dag.
Ze ligt in de box te kijken naar de mibile en te brabbelen tegen zichzelf....grappig te zien.
Fijn weekend dames.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-06-2011

lieve elies
meid, met tranen in mijn ogen en een brok in je keel lees ik je verhaal over jullie lieve jaxy* (wat
een bijzondere naam). fijn dat je dat wilt delen met ons en ook goed denk ik voor je.
Tja, voorbereiden op zoiets ergs kan niet, maar deze meiden weten idd allemaal al te goed hoe.
Mijn meisje heeft 5 dagen geleefd, maar de doktoren zeiden dat ze niks meer voor haar konden doen.
We moesten dus afscheid nemen en ze hebben de beademing eraf gehaald. Ze is in onze armen gestorven.
Naast het onmenselijke verdriet was het puur...zo samen dicht bij je kind en dit zijn onbetaalbare momenten.
Gek om te zeggen maar daar moet je van genieten. WAnt je bent moeder. En de tijd met je meisje is kort.
Wij hebben haar daarna gewassen en aangekleed. veel foto's zijn er genomen (je hebt ook zo iets als make
a memmory..die komen belangeloos foto's nemen.....maar ik kende dat toen niet). Samen geknuffeld,
voor haar gezongen enz. Ik heb een plukje haar van haar en een adruk van handje en voetje.
Afscheid was met de naaste. Iedereen heeft een boodschap op haar kistje gezet. En daarna hebben we roze
koeken gegeten.
Ik kan niks anders dan je sterkte wensen....hier kan je altijd je verhaal kwijt. Ik denk aan jullie als gezinnetje.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-06-2011

Hoi!

@ Laura, wat ontzettend leuk en spannend dat je voor de opleiding kraamverzorgster gaat! Hoeveel moet je naar school dan? Leuk hoor!

@ mariek, lief dat je even langskomt. Het is ook heel wat, het zet je hele leven op z'n kop.... Hier in het topic hopen we steeds dat als er iemand bijkomt, dat dat de laatste is, maar helaas... Geniet van je zwangerschap, het is een wonder!

@ Cyn, spannend zeg, het kaartje! Ben je tevreden?

@ Kersje, spannende dag voor jou! Hoe is het gegaan?

@ Tam, klinkt als een hele drukke dag gisteren! En jullie gyn dus weg. Gek is dat he? Dat je toch best veel hebt meegemaakt samen. Dat je denkt: als er een brusje komt zou je dat het liefste bij dezelfde meemaken. Maar dat kan dus niet meer. Hoeveel ga jij werken na je verlof? En wanneer moet je weer beginnen? Ga je ouderschapsverlof aan 1 stuk opnemen over iedere week een beetje?

@ Elies, ik denk aan je hoor!

Vandaag voor de allerlaatste keer training gegeven. Gek hoor, over 3 weken ben ik vrij! Helemaal vrij, want dan kom ik niet meer terug. Ze zijn volgens mij bezig met een afscheid, wel leuk dus. Donderdag 14 juli is mijn laatste dagje. En nu lekker weekend! Morgen ga ik op mijn kleine neefje passen en mijn man dan mijn zusje en zwager helpen verhuizen. 's avonds hebben we een groot feest van mijn werk, 70s 80s feestje. Ook wel zin in. Tot later meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 24-06-2011

Hoi meiden,
Ik kom van het uitgerekend in november topic en kreeg het advies om ook hier mijn verhaal op te schrijven.

Ik lees net het verhaal van Elies, het raakt me ontzettend. Ik lees het hardop voor aan mijn man en ook hij wordt er emotioneel van. Wat geweldig voor jullie dat jullie zo'n mooie echo hebben om naar terug te kunnen kijken. Heel veel sterkte en liefde gewenst. Zelf heb ik in de afgelopen week ervaren dat het zo belangrijk is om hier samen doorheen te gaan en een plekje te proberen te geven. En ik vind het heel mooi hoe jullie dit doen!

Vrijdag 17 juni hadden wij een afspraak bij de VK om het hartje te gaan luisteren. Eerst heeft ze mijn baarmoeder gevoeld en dat was allemaal prima op schema. Toen ging ze het hartje luisteren, onder, boven, links en rechts geen hartje te vinden. We werden doorgestuurd voor een echo en mochten even tussendoor. Ze kreeg geen goed beeld doordat er nog maar weinig vruchtwater in mijn baarmoeder zat. Ons kindje was dus overleden. Een klap die inviel als een bom. Dit hadden we absoluut niet gedacht. Het ging allemaal zo goed, ik voelde me goed en had vorige week het idee dat ik onze kleine voor het eerst heb gevoeld. We kregen die middag nog een afspraak in het AMC en ook daar werd een echo gemaakt en bevestigd dat ons kindje was overleden. Ze vertelden ons dat ik moest gaan bevallen en we kregen een afspraak voor zondag. Thuis moest ik zo erg huilen dat ik ervan moest overgeven. Waarom wij? en waarom nu nog in dit stadium? Zaterdag was een hel met veel spugen en hoofdpijn, bijna de hele dag heb ik op bed gelegen. Zondagochtend werden we in het ziekenhuis verwacht en ik moest tabletten nemen om de weeen op te wekken. De weeen waren verschrikkelijk. Ze hadden ons verteld dat het soms 2 of 3 dagen kon duren, maar ook dat de kans groot was dat de placenta zou blijven zitten en deze dan operatief nog verwijderd moest worden na de bevalling. Gelukkig is me dat bespaard gebleven en kwam alles in 1 keer eruit om 17:19 uur die zondag. Ik kreeg ons kindje op mijn buik op een doek en het is zo'n prachtig mooi mensje. Ze konden niet heel duidelijk zien of het een jongen of een meisje was, dus we hebben onze beide namen gegeven. Hannah Emile. Zelf denken we dat het een meisje is. Zo'n prachtig fijn gezichtje. Alles erop en eraan handjes met 10 vingertjes. Voetjes, alles helemaal compleet. We mochten haar mee naar huis nemen zondagavond en zijn ons gaan voorbereiden op de begrafenis. Dinsdag hebben we haar in besloten kring begraven en ze heeft een prachtige plek gekregen. Gisteren hebben we bloemetjes gekocht en op het grafje gezet. liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-06-2011

Lieve Sabrina,

de tranen rollen over mijn wangen als ik je verhaal lees.
gecondoleerd meid! ik dacht al, nee! niet weer iemand.
wat zal dat een klap zijn geweest om ineens te horen dat het hartje niet meer klopt.
helaas weet ik maar al te goed hoe dat is.
Bij ons is na 38,5 week zwangerschap het hartje gestopt met kloppen.
totaal onverwachts kreeg ik te horen dat ze het hartje van ons kindje niet meer konden vinden.
een moment waar de wereld even stil staat en de grond onder je weg zakt.
ik ben blij dat een hoop ellende bespaart is gebleven, doordat je die zondag bent bevallen en dat de placenta gelukkig mee kwam. wat mooi hoe je beschrijft hoe je jullie kindje op je buik heb gelegd.
ik hoop dat je terug kijkt op een dag waar je mooie herinneringen aan terug zal hebben.
hebben jullie ook foto's gemaakt? ik hoop dat de begrafenis ook zo is gegaan zoals jullie het wilde.

ik kan niet anders doen dan je nu heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.
ik hoop dat jullie bij elkaar veel steun kunnen vinden en dat jullie hier goed over kunnen praten met elkaar.
Als je wil mag je hier altijd je hart komen luchten. helaas zijn we met te veel die weten wat je doormaakt.

sterkte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-06-2011

Lieve Sabrina,

Oh, meid, wat verschrikkelijk... Helaas herken ik precies je ontreddering toen je hoorde dat jullie ukkie was overleden.... Wat moet je je nu ontheemd voelen. Wat is het mooi te lezen hoe mooi jullie Hannah Emile was en hoe ze liefdevol is begraven. Hoe voel je je lichamelijk? Heel veel sterkte nu. Heb je de mogelijkheid en ruimte even thuis te zijn? Is je man bij je thuis? Heel veel sterkte...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-06-2011

Lieve Sabrina,

Wat verschrikkelijk dat jullie dit mee moeten maken. En wat hebben jullie op prachtige wijze afscheid genomen van jullie kindje. Hoe gaat het nu met je (jullie)? Het is allemaal nog zo vers. Heel veel sterkte, meid. Als je hier vaker mee wilt schrijven ben je natuurlijk welkom. Mij heeft het enorm geholpen (en nog steeds) om met deze lieve meiden hier mijn gevoelens te delen.

Knuffel,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 24-06-2011

Hier is de draaipoging niet door gegaan! We zijn 2,5 uur in het ziekenhuis geweest (echo, CTG, infuus) en kregen toen ik al klaar lag voor de draaipoging - op het allerlaatste moment dus - van de artsen te horen dat het niet door kon gaan...Omdat ik nog aan de bloedverdunner ben en dan loop je extra risico op een bloeding. Ik was wel even verdrietig (had me er helemaal op voorbereid), maar ben blij dat ze er net op tijd achter waren gekomen. De arts had het over het hoof gezien in het dossier (doordat we zijn overgestapt van ziekenhuis en omdat mijn gegevens in een nieuw computersysteem zijn overgenomen, zagen ze het niet direct). Volgende week gaan we het nog een keer proberen (ben nu dus van de bloedverdunner af). Op mijn verjaardag poging 2! Met ons ventje gaat het trouwens heel goed, hij was lekker druk en we konden een half uur lang zijn hartje horen kloppen (en op de grafiek zien).
Kerseman en ik zijn samen gaan lunchen en de hele middag op pad geweest om de laatste dingen van ons lijstje te kopen. Nu hebben we dus echt alles in huis (op de babyfoon na, maar die bestellen we via internet). Daarna ben ik meteen mijn bed in gedoken (op klossen, die hadden we ook vandaag gehaald) en nu net gegeten en even lekker bijkomen op de bank.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-06-2011

He Kersje, wat balen! Helemaal omdat je daar helemaal klaar lag! Kan me voorstellen dat het even omschakelen is dan! Fijn dat alles goed is met de kleine vent. En dat jullie er helemaal klaar voor zijn!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-06-2011

Hi Madelief,

Ik had het nog niet gezegd, maar natuurlijk begrijp ik dat je de naam van jullie kindje hier niet wilt noemen. Tuurlijk zou ik heel graag een geboortekaartje krijgen! Zal je meteen even p.b.en.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-06-2011

Lieve meiden,

Wie wil er een geboortekaartje? Laat het me even weten.
Tam, Maria, Kim: jullie adressen heb ik.
Devika, Madelief, Cyn en Laura: die van jullie geloof ik niet. (pb maar als je een kaartje wilt)

xxx