Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-07-2011

O, en Tam, gefeliciteerd met de doop van je meisje, hopelijk een mooi moment, met Britt* in gedachten erbij natuurlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-07-2011

tam,
een moeilijke maar toch speciale dag vandaag.
oh, ik zie het al helemaal voor me hoe je daar alleen zit met pen en papier, midden in de nacht...
wat zal het vandaag veel emoties met zich meenemen.
ik hoop dat je een mooi stukje heb kunnen schrijven.
op dagen zoals dit zou je niet anders willen dan die lieve britt* ook bij jullie hebben,
meid, ze is bij jullie en ze kijkt met trots mee!
myrthe kreeg de doopjurk aan van Britt* toch?
ik hoop dat jullie een mooie dag hebben, Britt* heeft alvast voor het zonnetje gezorgd!

meid, ik denk aan jullie vandaag


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2011

He meiden,

Tam, hoe is het gisteren geweest? Vast heel mooi en bijzonder..

Maria, jij vroeg nog of ik al weet wat ik wil met bevallen enzo. Ik wil het het liefst met zo weinig mogelijk ingrijpen doen. Dus in principe wil ik geen ruggeprik. Dat komt doordat ik er daar toch wel bang voor ben. Ik weet uit mijn werk hoe mis dat ook kan gaan. Die kans is nihil natuurlijk, maar ik ben minder bang voor extreme pijn dan voor die ruggeprik! Maar goed, je weet nooit hoe het op het moment zelf is. Daarnaast heb ik met pijnstilling geen problemen. Wat ik wel graag wil is bewegingsvrijheid tijdens de weeen, maar ik ben bang dat dat beperkt gaat zijn. In het ziekenhuis vertelden ze dat als je bij de gyn bevalt je dan echt de hele tijd aan de CTG moet liggen. En daar zitten niet echt lange snoeren aan. Maar goed, we zien het wel! Had jij een heel plan?

Kersje, wat balen dat het draaien niet gelukt is! Woensdag dus gesprek over verdere plan. Ik ben benieuwd! Als het inderdaad een keizersnee wordt, weet je woensdag gewoon wanneer je gaat bevallen! Spannend hoor. Je bent wel druk zo te lezen. Rust je nog wel een beetje uit?

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-07-2011

hoi meiden,

Het was gister idd heel erg bijzonder. Na een moeilijke en verdrietige nacht kon ik er overdag wel tegen hoor. Eerst flink wat klaarzetten, want daarna kwamen de naaste (dat is toch een man of 20 met die grote fam van me haha) bij ons thuis broodjes eten. Gelukkig konden we naar buiten. Daarna kwamen ze naar ons en richting de kerk. Die is achter ons huis dus lekker te voet.

Het was wel wat rommelig, want er waren er nog 3 die gedoopt werden en er waren veel kinderen die heen en weer liepen, maar dat hoort er wel bij. Myrthe was voorbeeldig. Heel de tijd bij papa op schoot en niet gehuild. Ze had idd Britt* haar jurk aan wat heel mooi stond (stuur nog wel eens een foto) en mijn wikkeldoek van mijn trouwen als wikkeldoek. De pastor stak nog speciaal een kaarsje aan voor britt* en ik heb ook nog een gedicht gelezen. Een algemeen over overledenen...dat wel. Het gaat immers niet alleen om britt* als er andere bij zijn vind ik.

Afijn, we gaan weer over op de orde van de dag. De vakantie begint nu echt. morgen krijgt ze een prikje, hoop dat ze weinig last heeft en vrij vertrekken we voor een weekje.

madellief; ik kreeg ook een ctg in het ziekenhuis, maar dan die draadjes die naar binnen gaan zal ik maar zeggen en dan heb je nog redelijke beweging op je bed hoor. af en toe ging ik ook lopen naar de wc, gewoon omdat je anders zo'n houten kont krijgt van dat liggen. Het was wat onhandig, maar het ging wel. Maar dat zie je vanzelf wel meid.....dat moment bepaalt het zelf wel. Zie je er veel tegenop?

knuffel voor de andere meiden hoor


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2011

Klinkt mooi Tam! Ook hoe ze er uit zag, de doopjurk met een wikkeldoek van jouw trouwjurk, zo mooi!

Oh, ik hoop dat ik dat ook heb en nog even kan lopen dan! Nee, ik zie er niet tegenop. Doordat jullie hebben geschreven over de emoties is dat weer een beetje naar de achtergrond gegaan. Tegen de pijn zie ik niet op. Ik kijk alleen maar uit naar het moment dat we hem of haar eindelijk kunnen bewonderen! Maar het duurt nog echt lang....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-07-2011

Lieve Tam, ik heb helemaal niet beseft dat de doop echt gisteren was! dat was zeker een bijzondere dag, en wat heeft ze zich goed gehouden! (en jij ook!)
Wat heerlijk dat je nu vakantie hebt, lekker uitrusten! en jullie eerste vakantie met Myrthe!

Madelief, je die bewegingsvrijheid is er wel maar inderdaad wat Tam al zegt, die is beperkt. Ik lag aan het infuus dus kon er sowieso niet uit maar daarnaast had ook Matilda een elektron op haar hoofdje. Ik neem aan dat jij geen infuus krijgt dus dan kan je wel soms je bed in en uit. Ook kan je naast het bed zitten en wat lopen in de kamer. Ik heb echt niet de hele tijd aan de ctg gelegen, alleen het eerste uur!
Ik begrijp je gevoel over de ruggenprik, dat is ook best eng.
Ik had op zich niet een heel plan, ik wilde graag natuurlijk bevallen, zonder pijnmedicatie. Ook wilde ik mijn kindje direct na de geboorte op mijn buik. Dat is gelukkig allemaal ook zo gegaan, Matilda heeft de eerste 3 uur van haar leven bij mij op de buik/borst gelegen. Wel had de vp het 'druk', ze hebben mij pas na 2,5 uur en na herhaaldelijk vragen geholpen met het aanleggen, dat was te laat, Matilda sliep toen al. Dus als ik jou een advies mag geven, sta erop dat je kindje binnen het uur na de geboorte wordt aangelegd!
Ik moet je bekennen dat ik een eventuele volgende bevalling niet meer zonder pijnmedicatie ga doen, dat heb ik mijzelf al beloofd. Het viel mij gewoon tegen en ik wil dat niet meer.

Kersje, wat balen dat de draaipoging niet gelukt is! en nu woensdag verder praten over hoe en wat. Ik weet dat je met sommige soorten stuitliggingen toch natuurlijk kan bevallen, ik ben benieuwd of dat ook voor jou geldt.
Ik vind het jammer voor je dat het zo loopt Cry, ik gun je een probleemloze zwangerschap, die heb je verdiend. Maar hoe dan ook, het gaat goedkomen en jullie zoon komt eraan! en al heeeeel snel denk ik :-D. Je mag nu ook "officieel" bevallen trouwens! je bent over de 37 weken! jehoe!!! Ik denk trouwens dat je 21 juli gaat bevallen :mrgreen:.
En ja, deze week weer mijn eerste werkweek, morgen mijn eerste dag. Ik kijk er best tegenop, vind het gewoon een beetje eng. De crèche ging gelukkig goed, Matilda was er wel echt heel moe van, die heeft daarna twee dagen geslapen. Ik vond het wel even moeilijk, maar het viel mee. Ik denk dat het morgen zwaarder wordt, als ik dan ook echt moet gaan werken...Cry ik wordt al naar als ik er aan denk.

nou meiden, ik heb niet verder terug gelezen, weet niet wat er verder geschreven is. Voor iedereen een dikke knuffel.

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2011

Maria, fijn dat Matilda zo lang op je buik heeft kunnen liggen! In het ziekenhuis waar ik ga bevallen is het beleid, direct op de buik van de moeder, eerste 24 uur niet in bad en binnen een uur aanleggen. Dat is ook wat ik wil. Ik heb al met mijn man afgesproken dat als er iets met mij is, hij dan direct zijn buik moet ontbloten om ons kindje daarop te leggen. Ik hoop dat dat zo lang mogelijk kan. En inderdaad, binnen een uur aanleggen. Op zich zou ik niet echt iets tegen hebben op zo'n pijnstillings pompje. Maar de vorige bevalling had ik dezelfde instelling: als ik het niet trek wil ik dat. En ik heb de bevalling van Noach helemaal zonder pijnstilling gedaan. Ik vond het dan toch nog meevallen, de weeen. Dit zal wel veel zwaarder worden, maar ik laat het gewoon van het moment afhangen. Oh, ik kan soms niet wachten hoor!

Fijn dat het wel goed gaat met Matilda op de creche. Dan heb je daar geen extra stress over. Maar het is wel een drempel hoor, weer aan de slag! Geniet nog maar lekker vandaag van de hele dag bij haar zijn!

Kersje, ik zet mijn geld op 18 juli!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-07-2011

reageren doe ik later,

kersje, ik zet in op 22 juliSmile


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 04-07-2011

Hoi lieve meiden,

Ik heb niet meegelezen de afgelopen dagen, maar ben wel van plan dat te gaan doen. Ik wilde nu alleen 1 foto van ons gezin met jullie delen. Zodat jullie weten over wie ik het heb als ik over Jaxy vertel.

[ATTACH=CONFIG]3612[/ATTACH]

Dikke kus X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2011

Lieve Elize, wat een prachtig gezichtje... oh, wat ontroerend...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-07-2011

lieve elize,

wat hebben jullie een mooi meisje!
een mooie foto van jullie gezinnetje hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-07-2011

Lieve Elize, wat is ze mooi! en wat lief dat je haar foto met ons wil delen.
Word er helemaal emotioneel van, wat een mooie foto van jullie samen.

x Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2011

ooh Elies...wat een prachtige ontroerende foto van jullie gezinnetje...
wat een mooie meisje hebben jullie...ook ik word hier helemaal emotioneel van...prachtig...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2011

lieve andere meiden,

ik ga vandaag weer alles lezen en overal op reageren. ben weer een paar avonden alleen dus vanavond alle tijd om te schrijven.

veel liefs en een dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2011

Devika, 20 weken!!!! Joehoe!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2011

jaa!!!! jaaaa!!! jaaa!!!! op naar de volgende helft!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-07-2011

elies, ook hier nog weer een reactie(in het andere topic ook gereageerd).
wat een prachtige foto vind ik dit!! koester hem maar!! hij is echt heel mooi! en jaxy*, jeetje wat een mooie meid!! echt heel vertederend! hoe lang was ze?
ben er ook weer helemaal stil van! plus dat ik weer heel erg aan mijn sonny* moet denken... zal eens kijken of ik daar eens een foto van op kan snorren...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-07-2011

ja. dat heb ik ook Laura, het deed mij ook aan Olivia* denken...dezelfde grootte, en de herinnering aan hoe ze voelde zo op mijn arm, het gewicht, de geur, ze rook zo lekker.

Ik denk sowiezo veel aan haar de laatste tijd, a.s. zaterdag is een jaar na de uitgerekende datum, en zou ze 1 jaar zijn geworden. Ik ben er stiekem al de hele week mee bezig in mijn hoofd....niet omdat ik wil verzwelgen in verdriet, ik wil dat helemaal niet. Ik denk gewoon veel aan haar, het gaat vanzelf. Ik kus haar foto dan maar weer en ververs haar bloemetjes thuis en huil even, dan gaat het weer.
Ik heb gisteren een pottenbakker gemaild hier in Amsterdam trouwens, ik wil graag zelf een urntje maken en zelf glazuren en decoreren, zij wil mij daarbij helpen, dat is fijn.

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-07-2011

en Devika 20 weken! jeaaaahhhhhhh!!!!!! ik ben zo trots op je!
Je bent nu op de helft!!!!!!!!!! :-D :-D :-D woehoeeeeeeeiii!!!!
[Afbeelding: 2wrqkci.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2011

Maria, wat klinkt dat prachtig, een eigen urn voor Olivia* maken...waw...bijzonder hoor...
en nee, wij weten ook wel dat het geen zwelgen in verdriet is....dat verdriet hoort erbij...
die tranen om ons verloren kindjes zullen tot het einde der dagen vloeien...dat weet ik zeker...over 50 jaar zitten we hier allemaal met de kleinkinderen op schoot..en nog steeds zal er een traantje vallen voor onze engelkindjes....

ik moet zeggen ik ben de laatste tijd ook weer heel weemoedig...vandaag 20 weken...vorige keer was ik zooo in de wolken na de 20 weken echo...
maar na 1 week en 6 dagen ging het mis...ik vind dit nu ook best moeilijk...ik nader steeds DE week waarin het mis ging...

aan de andere kant koester ik ook de dagen tot aan de 22 weken...dan breekt voor mij pas echt een nieuwe fase aan..een die ik niet heb mogen hebben met Kaylash...
voelt heel raar, dubbel, verdrietig...maar ook onbekend.
ppfff... op de kop af 22 weken heb ik weer een uitgebreide echo...dan begint echt het nieuwe en onbekende...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-07-2011

elies; helemaal stil hier. Stil van de liefde die de foto uitstraalt. De liefde van een papa en mama voor hun kind. Ik heb ook zo'n foto van ons 3 waarop ze net overleden is en ondanks het verdriet straalt er alleen liefde vanaf. Die foto staat ook op de schouw. Wat een prachtig meisje. Zo helemaal af! Zo volmaakt, zo oneerlijk.
Heel veel sterkte meid, want het verdriet is nog maar net begonnen.

deviaka ; wow 20 weken. JAHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik snap dat je dit nog niet de echte grens vind,maar elke grens moet je vieren meid!

maria; spannend weer aan het werk. Ik ben er in mijn hoofd stiekem ook mee bezig. Al afspraken aan het maken. Zoeken naar een agenda. BAH! Ik moet er echt nog niet aan denken, maar weet ook wel zeker dat als ik eenmaal mijn draai hierin gevonden heb ik het ook wel weer fijn ga vinden. Maar nu spreken mijn hormonen nog whaha. Ik heb nog 7 wk dus. Laat je weten hoe het gegaan is? En die urn. WAt klinkt dat mooi. Geen wonder dat je er mee bezig bent. Ik heb dat ook op speciale momenten of gewoon zomaar. En dat hoeft niet altijd gepaard te gaan met tranen. Het is en blijft je kindje.

Hier: vandaag de vakantie echt begonnen met mijn man. Lekker naar de markt gegaan voor een vispannetje voor vanavond en daarna in de tuin gewerkt (buxus knippen haha). Vavond kraambezoek. Morgen myrthe haar eerste prikje. hoop dat het goed gaat. En de kapper voor mijn grijs weg te werken (ja, na de dood van britt* begon ik wat grijs te worden. Volgens haar kan dat van het verdriet. Hoe dan ook voel ik me daar nog wat te jong voor dus lang leven de verf).


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-07-2011

Devika 20 weken!!!! Joehoe!!! En ja straks de grens waar het toen mis ging maar daarna lekker het onbekende aangaan!! Ik vond het zo fijn om dat punt te bereiken!! Maar ja eerst moet je DE grens over... Snap dat je dat moeilijk vindt lieverd! Ik denk aan je!

Maria jeetje dat klinkt heel bijzonder! Zelf een urn maken voor Olivia*! prachtig!!

Meiden, ik ga per 15 aug in de thuiszorg aan de slag en dus morgen mijn ontslag indienen bij mijn huidige baas... Ben stik zenuwachtig daar voor! Maar ben het zo onwijs zat daar! Dus nu lekker 12 uurtjes per week poetsen bij mensen thuis en op die manier dus de opvang behouden voor de stage die ik over 16 maanden zal gaan doen! Jeetje wat een veranderingen zo!! Spannend!!!

Tam succes voor myrthe der prikjes morgen! Ben benieuwd hoe ze zich houdt! En hoe jij het ervaart!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-07-2011

even snel, myrthe heeft haar prikje gehad en is wat slaperig. Ze liet goed merken dat ze het er niet mee eens was haha.
Ze is vandaag 9 wk en weegt 4760 gr alweer bij 54,6 cm. Groeit gelukkig dus niet alleen in de breedte zoals haar moeder wahaha.

laura, benieuwd hoe het vandaag gegaan is meid. Spannend. Een nieuwe uitdaging voorlopig dus.

kersje, suc6 morgen meid.

alle andere meidenl denk aan jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-07-2011

Tam, hoop dat ze geen koorst krijgt! Matilda heeft de eerste twee inentingen koorts gehad, gelukkig bij de derde alleen wat hangerig.
Hopen dat Myrthe ze beter verdraagt! Ze is wel weer lekker gegroeid zeg, geweldig! Big Grin

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-07-2011

Lieve kersje, succes morgen!

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-07-2011

He meiden,

Laura, hoe is het vandaag gegaan bij je werk? Je hebt het goed geregeld hoor! Fijn dat je zo met je toekomst bezig kunt zijn en de dingen eromheen vormt!

Tam, wat wordt ze al weer groot! Super. Let je wel goed op haar? Ik heb het helemaal niet op inentingen... Lekker dat jullie nu vakantie hebben! ga je nog weg, of genieten jullie lekker van het thuis zijn?

Devika, wat een moeilijke dagen zeg. Dubbel ook. De vorige keer was je nu zo onbezorgd... het voelt nu zo anders. Ik hoop dat je de dagen goed doorkomt. Daarna komt er een hele nieuwe tijd. Een open tijd. Niet zonder zorgen, maar nieuw. Ik merk dat dat mij heel goed doet en ik hoop dat het dat bij jou ook doet!

Maria, ik ben zo benieuwd hoe je eerste dag werken was! Hoe voelde dat om weer terug te zijn? En hoe ging het om vanochtend op tijd de deur uit te komen? Hoe ging het met Matilda? Oh, bijna een jaar na de uitgerekende datum van Olivia. Gek ook, dat ze dan nu gewoon 1 zou zijn geweest... Mooi dat je een urn zelf gaat maken.

Hier een fijn dagje gehad. Veel buiten geweest. Wat gewerkt, ook gestudeerd, op mijn gemak de boodschappen gedaan, dutje gedaan. Ik zit in een fijne overgangsperiode naar mijn werk gedag zeggen. Ik doe al steeds minder. Mijn laptop is zo goed als leeg. Ik werk aan de overdracht. Dat is alles nog. Gezellig geluncht met mijn zusje. Vanavond partnerles van de yoga gehad. Ik merk dat ik ook steeds meer gerust ben op de bevalling. Ik kijk er steeds meer naar uit. Het is nog lang, maar ik denk: kom maar op, ik wil je zien! Dat voelt heel erg goed. Nu ga ik lekker mijn bedje in en zoals elke avond nog lekker even genieten van de schopjes in mijn buik!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-07-2011

En Kersje, succes morgen met het gesprek! Ik ben heel benieuwd!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-07-2011

Ff kort hoor meiden: het gesprek op mijn werk ging erg goed en per 15 aug begin ik bij de thuiszorg! 26 juli laatste werkdag en vandaag ook mijn studie binnen gekregen! Jeetje wat een stof!!! Heeeeeel spannend maar wordt echt pittig denk ik!! Maar ik ben blij dat ik het eruit gegooid heb op mijn werk. Sommige waren best aangeslagen want ik werk al tien jaar met ze... Maar ja, ik kies nu voor mezelf en sta hier volledig achter! Pfff wat een dag!!!
Sorry voor het ego berichtje maar ik zit nog ff mijn dag te herbeleven hierzo...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-07-2011

Wat fijn Laura, dat het goed is gegaan! Goed dat je voor jezelf kiest!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2011

kersje, hoe ging het? of heb je het gesprek nog niet gehad?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-07-2011

laura; blij te horen dat het goed ging en de beslissing nu openbaar is haha. Een nieuwe start. Volgens mij voelt het goed zo te lezen

madelief; heerlijk dat je zo geniet meid. En ook jij lekker afbouwen.

Hier: Myrthe was gisterenmiddag wat hangerig en alleen maar geslapen. Maar s' avonds was ze gewoon weer haarzelf en ook deze nacht helemaal nergens last van en nu ook niet. Gister alleen 37,9.......dus ik denk dat ze de eerste prik goed doorstaan heeft.
Hier net weer een shirtje gekocht...heerlijk die solden. En mijn man hoorde dat hij in de herfstvakantie vrij is dus boeken we een midweek in een park. Nog effe zoeken waar want we willen niet te ver weg aangezien mijn zus rond die tijd uitgerekend is en ik elk moment wil terug komen als het zover is.

kersje: denk aan je meid


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-07-2011

Tam, ik weet niet of er bij jullie een centerparcs in de buurt is, maar die geven beste goede korting voor jonge gezinnen!

Fijn dat Myrthe door de eerste prik heen is!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-07-2011

ja madelief, maar niet in de schoolvakanties volgens de kortingsbon. En ik ben daar toch aan gebonden helaas. THanks voor de tip trouwens


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-07-2011

Oh, dat is balen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2011

Tam lekker joh ff weg met het gezin!! Al is het nog wel ff weg... Maar goed vooruitzicht iig.
Ja het voelt idd wel goed deze beslissing maar toch gister wel ff een emo uitbarsting. Alles kwam er gewoon ff uit omtrent de hele omgooi van mijn leven! Het is ook niet niks, dat weet ik ook wel... Ach ga gewoon af en toe nog ff langs bij ze!! Vrijdag is semmy gewoon naar het dagverblijf en ga ik 's ochtends eerst ff de auto weg brengen voor de APK (zit ook zo goed als naast ons huis dus ideaal) en dan vervolgens ga ik een opzetje maken met mijn studie! Jeetje het gaat echt gebeuren!!! Sorry meiden dat ik niet veel anders zeg dan dit...
Kersje hoe is het met je????


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-07-2011

Hey lieve meiden, ff heel snel:

Keizersnee gaat door, we hebben een datum geprikt. Raar idee dat ik nu weet wanneer ik mijn zoon in mijn armen mag houden (tenzij hij zichzelf eerder aankondigt natuurlijk). Ik heb met Kerseman afgesproken om de datum geheim te houden, dus ik kan het niet verklappen, meiden!

Sorry dat ik hier zo weinig ben, word in beslag genomen door logee, slapen, ziekenhuisbezoek, etc. Hopelijk kan ik snel weer echt even bijkletsen met jullie!

Liefs en knuffels van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-07-2011

Kersje, wat dubbel! het is nu zeker dat het een keizersnee wordt en dat het dus geen 'normale' bevalling wordt, maar het is wel super om te weten wanneer jullie zoon geboren gaat worden! Oh, meid, wat spannend! Tuurlijk, lekker geheim houden! Dan is de verrassing des te groter!

Slaap lekker en let wel een beetje op jezelf he!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2011

Oeh wat spannend Kersje!! Nou we horen vanzelf wel wanneer wij tante geworden zijn van jullie kleine mannetje!! Zie je er tegenop?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-07-2011

@Kersje,
Hoe was de draaipoging? Hoop zo voor je dat het gelukt is.
Weet je ik vind het zooooo ontzettend spannend dat jij gaat bevallen! Het is altijdwel spannend maar bij jou iets extra. Jij bent de 1e geweest diezwanger werd toen ik hier kwam. Ik kan me de dag nog zo goed herinneren dat jezei dat de test positief was. En nu sta je op het punt om te bevallen! Waw!

En de kans zit erin dat het een keizersnee wordt. Oei!..maar weet je, je krijgt erzoooo iets ontzettends moois voor terug. Dat is echt wel een keizersnee waard.

Oh ja ik zie dat er hier ook weer geraden wordt naar de geboortedag van kleinekersje. Ik zeg 19 juli! ( dan is mijn lief jarig)

Ooh ik lees nu dat het echt een keizersnee wordt. Meid, zoals ik zei, het is evenpittig maar je krijgt er het allermooiste voor terug wat je je maar kuntbedenken!

Ende datum is geheim. Hihi, prima, wij blijven hier wel met z’n allen gissen!

En het geeft niks dat je er weinig bent. Je heb nu andere dingen aan je hoofd. Probeermaar te wennen aan het idee van de keizersnee. En de laatste dingetjes regelenvoor de bevalling. Jee wat spannend dit!

@Maria,
Aahik lees dat jij denkt dat ik een meisje krijg. Haha, dat denkt Kim ook. Ik wilhet zooo graag weten! Hahaha, kan niet wachten.
Enjij met de kleine in de bakfiets! Wat een lief gezicht moet dat zijn! Pictureplease!
Heerlijk genieten zo van je kleine meisje!

Ohik lees dat je intussen je 1e werkdag gehad heb. Bah, wat zal datwennen geweest zijn. Hoe ging het?


@Tam,
Ooh wat heb jij een emotionele zondag ochtend gehad lees ik. De doop van Myrthe. Endat brengt zoveel van Britt* naar boven. Vind het zo mooi dat het jurkje vanhaar grote zus aan had. Prachtig dat ze ook gedoopt is. Ik ben zelf heelgelovig en vind dit soort dingen echt heel mooi. Heel bijzonder ook dat ze hetjurkje van haar zus en het wikkeldoek van haar mama aan had. Mooi gebaar hoor!

Enje heb vakantie lees ik! Lekker!

Enja ik vind 20 weken wel een mooie grens hoor. Ondanks het verdriet ben ikdankbaar voor elke week die er bij komt. Stapje voor stapje komen we er welhe..

@Cyn,
Geniet je lekker na van de mooie echo! Vind je het wennen dat jullie nu een meisjeverwachten? Als het kindje maar gezond is he! Dat is het allerbelangrijkste.

Benje al lekker aan het shoppen voor jullie kleine meid? Ergens vind ik het jammerdat we nog niet weten wat het geslacht is. Ik had me zo voorgenomen deze weeklekker te shoppen enzo. Maar de kleine besliste anders. Ach ja, er zijn ergeredingen he.

Over minder dan 2 weken weten we het misschien. Op zich zou ik het volgende week donderdag al kunnen weten, dan heb ik de controle bij de gyno. Maar mijn man iser niet bij. Ik ga er met mijn schoonzus heen. Dus dat wordt em niet. Maar 4dagen later is de grote uitgebreide echo. Kijken of we dan meer weten.



@Kim,
Hoe is het met je? En met je lekkere drukke huishouding en je prachtige gezinnetje!

@Madelief,
Iklees nu wat je tegen maria zei over bevalling en pijn bestrijding.

Ja,ook ik ben eingelijk best bang voor een ruggeprik. Een nichtje van mij kreeg em verkeerd! en leeft nu dagelijks met chronische pijn. 28 jaar en arbeidsongeschikt verklaard. Ben nu ook echt huiverig als et op de ruggeprik gaat. Tochwil ik wel een andere vorm van pijn bestrijding. Morfine pomp ofzo.

De weeen bij Kaylash vond ik zo heftig. Ik kon ze echt niet aan. Maar het kan ookzijn dat het kwam omdat ik niet weet dat ik weeen had en dus niet konwegpuffen.

Deed verschrikkelijk pijn en ik kon niks anders dan huilen. Was echt helemaalverkrampt van de pijn. Gelukkig waren ze daar niet zuinig met pijnbestrijding. Juist daardoor heb ik de bevalling welbewuster meegemaakt. Dat zou ik deze keer ook zo wel. Maar wat je zei, idd alsik het niet meer trek dan.

Ochja ik kan ook niet wachten tot het zover is! De kleine gezond en wel in jearmen…wat een mooi toekomst beeld is dat he…

Enje mag bijna met permanent verlof! Jeeehhh!

Vind dat zo fijn dat je zo kan genieten van de schopjes van de kleine! Oooh dat wilik ook! Het begin nu een beetje te komen merk ik. Denk dat deze kleintjebinnenkort zij/haar eerste echte trap gaat uitdelen. Haha.

@Laura,
Ja die grens he…ppfff…vroeg of laat krijgen we daar allemaal mee te maken…

Maar als ik kijk naar jou en maria en kim en tam dan geeft mij dat heel veel moed envertrouwen!
Wij kunnen het hier allemaal!

En waw wat een ommekeer in je cariere! Geweldig dat je die stap durft te nemen na10 jaar werken. Petje af hoor!
Oh ik leest dat 26 juli je laatste werkdag is! Jeetje! Dan lekker nog even thuis en vanaf de 15e weer aan de slag.



Hier nog steeds last van hormonen en wat vaker huilbuien.
Wil zo graag dat de 22 weken achter de rug is. Vanmiddag had ik het niet meer.
Ik voelde en mijn buik was zo zacht…heb me echt een potje zorgen gemaakt.
Thuis gekomen en de angelsound erbij gehaald. Oooh wat een zegen is dat ding!

Sinds een paar dagen voel ik iets van heel licht schopjes. Nog niet echt duidelijk,maar weet bijna zeker dat dat de baby is. Beetje belleblaas gevoel. Dat is ookhet gevoel wat ik bij Kaylash had. Zijn echte duidelijke schopjes heb ik nooitmogen voelen.

Morgen komt mijn mannetje eindelijk thuis! Helaas moet hij volgende week woensdag ook weer weg, tot zaterdag. Daarna hoeft hij gelukkig pas in september weer.

Ik ben intussen ook weer een beetje bekomen van de schrik over de navelstreng.
Heb veel op internet gezocht naar ervaringen. Op de “dokters sites”vind je nog wel narigheden. Maar op forums lees ik alleen maar positieve bericht. Ik heb mevoorgenomen om naar de praktijk te kijken ipv theorie. Ja ik moet wel andersword ik echt gek van de onzekerheid. Sad

Vind de volgende uitgebreide echo wel spannend. Durf er niet aan te denken. Ppfff..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-07-2011

Lieve lieve Elise,
Ik heb zojuist gekeken naar de mooie site van Jaxy*. Wat een dierbare mooie foto’shebben jullie van haar…
En dat liedje, precios child….mijn hart brak toen ik die weer hoorde…
Dat is mijn liedje! Ik huil terwijl ik dit schrijf. Dat nummer maakt zooveel los..
Die heb ik van Tam gekregen toen ik pas hier kwam…dat liedje heb ik grijs gedraaid…mijn gevoel, verdriet en gebroken hart om mijn Kaylash ligt daarin. Zo’n dierbaar nummer….
Met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel ben ik door de site van Jaxy*geweest…
Wat een ongelofelijk mooi meisje hebben jullie! Zij scheelt precies 1 week met Kaylash….
Hoegaat het nu met je…beetje overbodige vraag weet ik ook wel…deze periode is een hel waar je doorheen moet… ik moet echt heel veel aan je denken.

Eenhele dikke knuffel!


Lieve Sabrina,
Hoe is het nu met je? Vind je het moeilijk om andere zwanger vrouwen te zien?
Of dames die uit de nov.topic? ( ik ben ook uit die topic net als Cyn)
Ik weet nog dat ik in het begin stiekem nog meelas. Maar elke keer weer huilen wegging. Ik gunde het die meiden maar vond het zo oneerlijk dat ik niet meer meekon doen. Deed me echt verschrikkelijk pijn. Ik hoorde er niet meer bij. Toen dekindjes daar werden geboren werd ik echt verdrietig.

Ongetwijfeld zal je dit ook herkennen. En het klinkt cliché, maar ook voor jou gaat op een dag de zon weer schijnen. Als je nu boos word dat ik dit zeg, het is je volsterecht!
Toen mensen dat tegen mij zeiden had ik et liefst een asbak naar hun hoofdgeslingerd!
En toch is die cliché echt waar. De rest van de meiden hier kunnen dat beamen.

Dikkeknuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-07-2011

En of we dat kunnen beamen!! Maar spannend blijft het vanaf nu altijd en onbezorgd zal je leven niet meer helemaal worden! We've gotta deal with that!! But we're strong women!! We'll survive!!
Ik denk soms ook weleens: misschien is het mij wel met een reden overkomen, soms kijk ik naar een bepaald meisje of vrouw en denk ik: nee jij zou veeeeel te zwak zijn om zoiets te boven te komen... Daarom is het mij overkomen. Ik red me wel... Klinkt misschien gek maar soms voel ik het zo... Gek he?

Jeetje Devika nog ff en dan weet je of kaylash een broertje of zusje krijgt! Spannend!!!
Hoe is het nu verder met je? Ik las dat je wel een beetje bekomen bent van de schrik! Daar ben ik blij om! Je kleintje maakt het vast gewoon goed en dan moet jij je niet onnodig druk gaan maken!! Is lastig, ik weet het...
En ja ik vind het ook best knap dat ik deze stap in mijn leven durf te nemen... Wel eng allemaal hoor! Veel nieuwe dingen op mijn padje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-07-2011

Elies en Sabrina hoe is het nu met jullie? Al begrijp ik dat het een beetje een stomme vraag is... Maar ja als ik het niet vraag vind ik dat nog stommer!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-07-2011

He Laura!
Ja alles gebeurd met een reden, dat denk ik ook. Weet niet of ik het ooit verteld heb, maar mijn oom had ooit voorspeld dat mijn 1e zwangerschap zo zou lopen. Ik met mijn stomme hoofd heb het allemaal genegeerd. Blijkt toch te zijn uitgekomen. Aan de andere kant maar goed ook dat ik het genegeerd had anders had ik nooit van die 22 weken zwangerschap kunnen genieten.
Nee die gedachte is niet raar wat je heb. ik heb dat ook maar dan bij mezelf en dan kwa leeftijd.
Soms denk ik dat als mij dit was overkomen toen ik begin 20 was zou het anders met mij zijn afgelopen. Toen was ik nog heel naïef en zou ik waarschijnlijk echt ingestort zijn.
Nu ben ik volwassenen en kan ik et beter aan. Maar goed, voor et zelfde geld klopt et allemaal juist niet wat ik zeg, weet et niet. maar goed dat we dat nooit zullen weten.

Ja verder gaat et hoor. De ups en downs, je kent et he…ja ik wil proberen me toch niet al te druk te maken om de navelstreng. Die dingen heb je toch niet in de hand. Ik heb mijn portie tegenslagen wel gehad en ga ervan uit dat het nu echt goed zit! Klinkt heel stoer he. maar soms maakt et mij nog steeds onzeker hoor. Ppffff…
Ja ik wil et zooo graag weten! Haha.
Idd echt knap hoor! En dat je nu ook echt een totaal andere weg inslaat! Echt top! Confusedmile:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-07-2011

Hey meiden,

Lieve Elise, ook ik heb jullie site bekeken en tranen met tuiten gehuild, het was erg mooi om de foto's te zien, hoe lief jullie kindje was en alle foto's met de familie erbij...heel liefdevol.
Ik voelde het verdriet, alle meiden hier denk ik ook, we weten hoe het voelt om je kindje zo vast te houden, het zal bij iedereen wel emoties losmaken denk ik.
Jaxy* zag er prachtig uit, wat een liefje. Wat zullen jullie trots zijn op haar en wat zullen jullie ook verdrietig zijn. Net als Laura en Devika vraag ik mij af hoe het met je gaat, hoe je ermee om gaat nu, hoe je je voelt. Denk je nog vaak aan de bevalling? dat zal wel....ik speelde alles als een film elke keer in mijn hoofd af, ik denk om echt te kunnen bevatten wat er was gebeurd, doe jij dat ook?
En is je man/vriend nu weer aan het werk of is hij nog bij je?
Nou meid, veel liefs voor jou, ook ik denk aan je.

Laura, ik snap je best hoor. Toevallig zei een collega van mij dat gisteren ook tegen mij (zij is haar eerste dochter verloren aan de gevolgen van trisomie 18).
Kijk jij toevallig naar Baby Boom? elke keer als ik dat zie moet ik huilen, wat een emotioneel programma! zo herkenbaar soms wat er voorbij komt, teleurstellingen, de vreugde.

Devika, volgende week weer een echo! en dan weet je een week of twee later of er een meisje of jongetje bij komt....spannend! :-D (weet je zeker dat je je in kan houden? hihi! weet je wat je ook kan doen? vragen of de gyn het volgende week op een briefje schrijft en deze in een envelop doet en dichtplakt. Dan kan je als je met je man thuis bent op een mooi moment samen de envelop open maken! :-D)
Kan mij zo voorstellen dat je moest huilen bij de site van Jaxy*, wat bijzonder dat het hetzelfde liedje was. Het is allemaal zo herkenbaar he? dan voel je alles vanbinnen weer, komt die baksteen in je maag te liggen. Pffff....wat een tijd was dat.
Ja, mijn eerste werkdagen. Ik zag er zoooo tegenop! Sad maar het is mij meegevallen. Het is best fijn al mijn collega's weer te zien. Ik kom wel met een enorme koppijn thuis elke dag, ik merk dat ik gewoon erg gestrest ben, moet nog even de balans tussen werk en baby vinden denk ik.
Je schrijft ook dat je de laatste tijd een beetje weemoedig bent, dat is zoooo herkenbaar! je nadert de week dat het vorige keer zo mis ging, dat is ook zo'n eng idee. Je neemt daarna afscheid van die fase en er breekt daarna een nieuwe fase aan, een onbekende. Ik kan je vertellen dat het een prachtige fase gaat worden! met een mooie grote ronde buik, en een heel druk kind dat op momenten dat jij rust heel druk tegen je ribben aan gaat porren, elke keer laat weten dat hij/zij er is (zij!!! :mrgreenSmile.
Ik had precies hetzelfde gevoel als jij nu hebt, ik was ook zo in de wolken na de 20 weken echo van Olivia*. Ze was zo druk dat ze haar amper op konden meten. Nooit....nooit gedacht dat ik een kleine 2 weken later zou bevallen van haar. Ik moest bij de 20 weken echo van Matilda ook eventjes huilen (en nu weer Cry), ik zag die beentjes, dat lijfje, de mededeling dat het weer een meisje was en alles er zo mooi uit zag, alles in orde, en ik, ik moest zo aan Olivia* denken. Ik was zo blij dat alles in orde was maar bedacht mij ook tegelijk dat het niet zegt, het geen garantie is.
Nou meid, ik weet dat het niet makkelijk is voor je nu, het zijn moeilijke weken, we helpen je er wel doorheen. Kus!

Kersje, een keizersnede! Confusedhock: oehhh, dat idee zal wel even wennen zijn denk ik. Hoe voelt het idee? Maar het belangrijkste is dat de kleine man gezond en wel bij jullie komt! ohh wat spannend! ik moet veel aan je denken, ik ben zo blij voor je dat je de geboorte nu bijna mee gaat maken, oh meid, het is zooooo bijzonder. Zo'n groot nat glibberig schreeuwend prachtig kind. Word er gewoon weer helemaal emotioneel van als ik aan dat moment denk. Prachtig! en nog prachtiger dat jij dat komende weken ergens mee gaat maken. Ben zo blij! :-D

Tam wat spannend dat je zus bijna gaat bevallen! weet zij eigenlijk wat het wordt?
En die kleine Myrthe heeft inderdaad de prikjes goed doorstaan, mooi! en ja, die sale overal is zeker heerlijk! gisteren ook nog een broek gekocht voor Matilda, voor 2 euro! :-o
Ja en werken, gelukkig mag je nog 7 weken lekker thuis zijn met Myrthe! :-D denk er nog maar niet aan, er is niets aan! haha. Je vindt inderdaad vrij snel je draai weer maar ik vond het wel een emotionele week, je sluit echt een fase af met je baby, van intiem samen zijn.....ik vond dat best moeilijk. Gelukkig vinden ze haar op de creche heel lief en huilt ze daar bijna niet en slaapt en drinkt ze goed. Ik moest alleen iets meer zien te kolven, mijn voorraad gaat erdoorheen, ze drinkt nu 200 cc per keer! Confusedhock:

Madelief , alweer bijna 30 weken OMG! Je klinkt relaxt, wat heerlijk! zo fijn dat je aan het afronden bent op je werk, ik ben zo blij dat je daar weggaat en niet tot je nek in de stress zit om dingen die moeten gebeuren en afspraken en deadlines die je moet redden. Dit is veeeeel beter voor je! :geek: Hoe gaat het met de kinderkamer? ik wil wel eens foto's zien! Ja, ook van jou kersje! :-D

Lieve Sabrina, hoe gaat het met jou? hoe voel je je? Je zal je vaak wel heel leeg voelen, en verdrietig. Ben je aan het werk eigenlijk?


Andere meiden, ik denk ook aan jullie, ik moet even Matilda voeden, die is wakker geworden :-?.


liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-07-2011

oh en meiden, even iets anders, Matilda krijgt alleen nog maar bv, ik lees op het Februari-mama's topic dat bijna alle kindjes al vast voedsel krijgen (fruit ed) Ik merk aan Matilda nog niet dat ze behoefte heeft aan fruit oid, ze toont er geen interesse voor. Ik merk dat er tegenstrijdige berichten zijn omtrent het wel of niet geven van fruit/groenten aan baby's vanaf 4 maanden. De ene site zegt dat vroeg beginnen juist goed is voor een kindje en de andere zegt weer dat 6 maanden alleen bv juist weer prima is.

Vooralsnog laat ik het aan Matilda over, als die mijn appeltje uit mijn handen gaat trekken weet ik hoe laat het is....Wat denken jullie ervan?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-07-2011

He Maria,
Oeeff…ja wat komt er veel naar boven he als je zo op de site van Elise kijkt. Ik heb er gisteren avond naar gekeken en het is lang geleden dat ik zo gehuild heb! omg!
Die tijd, mijn hemel! Alsof het echt nooit meer goed komt. Alsof je wereld hier echt ophoud met bestaan en het leven totaal geen zin meer heeft…vind het zo naar dat zij en sabrina nu middenin die periode zitten…
Ja en dat liedje, die stuurde tam een keer door. Zo’n mooi nr! die alles zegt….

Ja bij de 20 weken echo dus, de gyno merkte meteen op, wat een heerlijk bewegelijk kind! Mijn haren gingen overeind staan toen ze dat zei! Dat waren exact de woorden die wij ook hoorde bij de 20 weken van Kaylash. En net als bij jou, 2 weken later waren ook wij ons kindje kwijt.
Maar ik weet, dat gebeurd mij niet nog een keer! Dat laat ik niet toe!
Oh dat is inderdaad een idee om het geslacht op een papiertje te laten schrijven. Maar ik denk dat we toch geduldig blijven wachten. Want 4 dagen later is de grote echo, dan gaan we er samen naartoe.
Zal lastig worden om mijn mond te houden ja..
Ik kijk wel uit naar die nieuwe fase hoor! Lijkt me zo mooi. Al dat gepor tegen mijn ribben aan. Kom maar op!
Ik kan me er trouwens niet veel bij voorstellen hoe dat is. lijkt zo onwerkelijk allemaal. En helemaal dat dit kindje straks geboren wordt. Oohh ik kijk daar zo naar uit.
Ik fantaseer elke dag thuis weer hoe het zal zijn met zo’n kleintje. Een box in de woonkamer, knuffels en speelgoed op de vloer waar iedereen over struikeld…geweldig!

En jij bent weer aan et werk. wel blij om te horen dat het is meegevallen. Zo’n eerste dag is toch heel confronterend he…
En je komt elke dag weer met hoofdpijn thuis. Oh jee…Sad misschien moet je nog opbouwen en idd de balans zien te vinden tussen werk en Matilda.
Wel fijn dat Matilda het goed heeft op de crèche en zich goed gedraagt.
Hoeveel dagen werk je nu trouwens? Ik dacht iets vna 3 maar kan me ook vergissen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-07-2011

ooh Maria, ik denk zelf dat niks opweegt tegen borstvoedig! Matilda is nog klein en als ze nog geen fruit lust, dan niet doen!
ik heb zelf weinig verstand van borstvoedig, maar ik geloof wel heilig in moedermelk. je kleintje geeft zelf wel aan als er behoefte is naar meer denk ik zo.
kan me ook voorstellen dat je beetje gaat twijfelen over de tegenstrijdige berichten. overleg het anders de volgende keer bij de consultatiebureau,
en vertrouw op je moederinstinct!! alleen jij weet wat goed is voor je meisje!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-07-2011

Maria als jij alleen nog bv wil geven is daar niks mis mee!! Lekker doen wat jij wilt meissie! En jeetje balen dat je elke keer pijn in je hoofd heb na het werken... Denk je veel aan je kleintje als je daar ben? Ik had het dus bijna niet! Was blij dat ik wat afleiding had! Maar semmy is ook exht niet de makkelijkste geweest en nog steeds niet echt al gaat het steeds beter. Hij kan zich steeds beter alleen vermaken, wat een verademing!!
Maar ik snap wel dat je nog ff een balans moet vinden hoor. Hoeveel dagen per week werk je nog?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-07-2011

Ja, ik weet dat bv op zich prima is, en doe ook zeker wat ik wil maar was benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan...wanneer kreeg Semmy zijn eerste hapje eigenlijk?

Ik denk ook niet veel aan Matilda als ik aan het werk ben (ik werk 3 dagen trouwens), maar mis haar wel enorm als ik aan haar denk. Ik ben benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen, ze is namelijk echt een zoet kindje, ze huilt nog steeds bijna nooit en speelt lekker. Weet je dat ze nog nooit gehuild heeft als ik haar in bed leg 's avonds? bizar he?
Ben blij te horen dat Semmy nu ook beter alleen kan spelen en dat je daardoor ook wat tijd voor jezelf hebt, dat heb je goed gedaan!

nou, ik ga weer even verder hier, mevrouw is vandaag wel wat pieperig, ik denk dat dit door de twee dagen crèche komt...:? Er zijn daar ook zo veel kinderen aan het huilen soms, ik denk dat ze het daar wel oppakt Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-07-2011

Lieve elies en sabrina:Hoe gaat het nu met jullie?Telkens als ik jullie zie staan, dan denk ik aan wat jullie nu voelen.Het is allemaal nog zo vers voor jullie?Kunnen jullie het een plekje geven?Is moeilijk hé!!

Elies:Zijn jullie trouwens weer verder gegaan met zwanger worden van een brusje voor jullie engeltjes?Of durven jullie het nog niet aan?een prachtige foto heb je van jullie samen met kleine jaxy*.echt prachtig!

SabrinaTongueersoonlijk denk ik doordat ze het niet goed konden zien dat het een meisje zal zijn geweest.Ik heb het al vaker om me heen gehoord...oook met de geslachtsbepalingen dat ze dan terug moesten komen en er 9 van de 10 x uit kwam dat het een klein grietje was.
Wat denk je zelf?of ben je er bewust misschien niet zo veel mee bezig.
Ik begrijp dat goed hoor, want ik heb me na Giel* ook lang een muur voorgezet!
Weet je al wat je gaat doen met het inenten meid.Het lijkt me echt verschrikkelijk als je ook nog een moet wachten met je grote wens na zo'n onmenselijk verlies.Hoe ga je hiermee om?

Cyn:Wat super leuk meid...Je krijgt een dochtertje!Ik vind het zelf echt iets heel speciaals de band tussen moeder en dochter..vind het echt super dat je het mag gaan ervaren.Niet dat het met een jongetje minder is hoor, dat is ook net zo speciaal maar voor mijn gevoel op een andere manier. Gewoon omdat Dana straks dezelfde dingen mee gaat maken als ik zeg maar.Op onze Ties ben ik echt stapelverliefd hahaha!
Echt superleuk dat je je kaartje met het gedichtje nu kunt gebruiken...Moederinstinct zit er nu al weer in.
Ik heb inderdaad echt echt helemaal geen in te gaan werken.Ik mis mijn collega's soms wel, maar het werk zef mis ik echt niet en mis mijn collega's ook weer niet zoveel dat ik het niet erg vind om bij de kindjes weg te gaan. Nee vind het helemaal niet leuk om weer te gaan werken.Zit er behoorlijk tegenaan te hikken.
Ik vertel ook nooit tegen mensen die zwanger en gelukkig zijn hoe het hier allemaal gaat.Wel altijd tegen mijn man en mijn moeder.Behalve mensen die vaak van die stomme opmerkingen ertegenaan gooien.Die wil ik vaak wel eens op d'r plek zetten.Zo had ik vorig jaar iemand die zei:" Als het gehandicapt is dan laat ik abortus doen',dat deed me zo verschrikkelijk veel pijn!!!! Ik heb toen gezegt dat mensen zoals zij zulke dingen niet meemaken, omdat de kindjes die iets mankeren ook na hun dood een moeder willen hebben met een goed moederhart en dat zij dat niet kon geven.
Het was misschien wel niet zo netjes van me, maar kon het niet voor me houden.

Tam:Nog gefeliciteerd hé meid met de doop van myrthe...Echt prachtige foto's heb ik weer voorbij zien komen.Geniet er enorm van mee.Was het een leuke dag?Wat zal kleine britt* trots op jullie zijn geweest...
Ik begrijp je gevoel ook heel goed...het gemis op bepaald dagen.Ik had dit met moederdag heel erg.ontzettend trots en gelukkig nam ik alles aan van mijn man en kindjes.De kadootjes, de tekeningen met Kleine pasgeboren ties in mijn armen.
Toch denk je dan.."ik mis nog een kindje dat hierbij had moeten zijn'! toch denk ik voortaan vaak na zulke gedachten...mijn lieve giel* heeft mijn kleine lieve ties gestuurd en zonder zijn overlijden had ik mijn lieve kleine Tiesje nooit niet mogen leren kenn, want die had er dan nooit geweest.Ik ben dan op dat moment weer erg bewust van wat ik vast mag houden.

Madelief:wat doet het toch ook weer goed om hier te komen en te lezen dat alle kindjes in de buikjes het zo goed doen.Voor jou ook nog minimaal 8 weekjes lieverd...oe het gaat weer lekker spannend worden hier de komende tijd.
Ik had gen bevallingsplan.ik heb het alle e de keren gewoon laten gebeuren,maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wel wil ik zeggen...hou je niet te veel vast aan je wensen.Je bent dan als het anders verloopt nadrhand teleurgesteld en daar teveel mee bezig en geniet je niet optimaal van wat je vast hebt en vooral van wat je dik goed gepresteert hebt.

Devika:voor jou komt nu even een moeilijke tijd aan.Ik weet nog wel dat Maria en ik dat ook zo sterk hadden een paar weken voor de geboorte/overlijdingsdatum tot een aantal weken erna.je blijft het altijd houden helaas, maar die weken maakt het echt heel erg even weer.Ik kan je geen tips meegeven meid, want het blijft gewoon verschrikkelijk kl*te.
Toch ben ik wel heeeeeeeeeeel blij dat alles ook goed is met jullie lieve kleine kindje.Gelukkig ben je al over de helft en voor je het weet mag je heel je liefde geven aan het kleine hummeltje.
Bij ties werd ook wat gezien bij de bijniertjes...ik moest hiervoor met de 32weken terug en toen bleek er niets aan de hand, maar ik heb me ook druk gemaakt hoor meid.Is ook niet gek na alle ellende.

Maria:Je bent gelukkig en hebt een geweldig kindje in je handen, maar het blijven moeilijk momenten wanneer bepaalde datums voorbij komen. Ik denk ook vaak aan dat in september mijn lieve manneke zijn 1e verjaardag geviert zou worden als hij nog geleefd had.Zo heb ik enorm veel zin in ontzettend veel dingen.De vakantie en sinterklaas en kerst dit jaar bv, omdat Dana alles meer bewust gaat worden van alles...toch blijf je dat ene gevoel houden dat het anders had kunnen zijn geweest en dan je zo onbezonnen je leven door had gekund zonder dit verlies.Je mag verdriet houden lieverd...dat is een teken dat je van beiden net zoveel houd!
Over de vaste voeding???Dana at met 3 en halve maand zowat haar lip op als ze vast eten zag.Ik ben dus ook met 4 maanden begonnen met paar happen en dat vond ze heerlijk.Je moet gewoon naar je gevoel en je kindje luisteren vind ik persoonlijk.Ties krijgt straks ook weer vast voedsel wanneer ik erk dat hij het nodig heeft.luister naar je hart.

shadylady:je hebt helemaal gelijk...ik denk ook vaak dat ik sterker ben als anderen om me heen en het daardoor heb meegemaakt.Ook ben ik er nog sterker uitgekomen merk ik dan dat ik al was en ben ook met devika eens dat wanneer dit 5 jaar geleden of zo gebeurt was ik er ook volledig gebroken uit zou zijn gekomen.Dat had ik toen niet gered.Het vormt je wel allemaal!
Echt super trots ben ik op je dat je weer gaat leren...geweldig!Maar wat betekent dit voor de wens voor een brusje??stop je er een tijd mee of laat je het komen zoals het komt?

Kersje:Nog 9 dagen meid dan gaat het gebeuren haha Wink lukt het nog allemaal een beetje?lees over de draaipoging en het feit dat het een keizersnee word.Kan me voorstellen dat je het liever natuurlijk had gedaan, maar weet wel dat je zoiezo trots mag zijn op jezelf.Het is al niet niks om het weer aan te durven na zo'n verlies.en even als gein tussendoor(hoop dat je het kan waarderen)"mijn in en uitgang(zal ik het maar netjes houden haha) is na die bevallingen één groot rampgebied...laat die van jou nog maar lekker als van ouds blijven!!!!

Nou hé hé het reageren heb ik weer een keer voor elkaar.haha.

Afgelopen weekend mooie foto's laten maken van ons gezin.
zal er een paar opzetten!

[ATTACH=CONFIG]3713[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3714[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3715[/ATTACH]

Ik heb er nog 270 meer, maar dat word een beetje te gek héhaha.

Nou meiden...nu heb ik me toch een verhaal voor jullie!Ik weet zeker dat vooral jullie begrijpen hoe ik me gevoeld moet hebben!
Ik heb gister echt een hartverzakking gekregen...Dana moest naar de psz en ik had haar daar om 13.00 uur afgezet.
Ze huilde al een beetje toen ik ging, maar ik vertelde haar toen dat ik er snel weer was omdat er een feestje was voor het afscheid van 1 van haar peuterleidsters.
Ik ben toen boodschappen gaan doen en om 14.25 liep ik richting school.Ik vergat toen mijn fotocamera, dus ben even snel terug gelopen. Toen ik die gepakt had dacht ik, ach weet je ik zal eens via de andere kant lopen!
Dus ik liep en liep en ging het hoekje om richting de peuterspeelzaal. Daar kreeg ik echt een rotberoerte toen mijn kleine meid ineens voor me stond!
Ik dacht in eerste instantie dat ik gek geworden was...What the f*ck!!!Ik zei tegen haar "wat doe jij hier nou op straat"? Dana wil naar huis zei ze toen.Dus ik kijken of ze haar toevallig aan het zoeken waren, maar niemand te bekennen.Hoe dichterbij ik kwam hoe meer er door me hoofd ging wat er gebeurt had kunnen zijn en hoe kwader dat ik werd.Eenmaal aangekomen vroeg ik eerst nog heel rustig aan de juf of ze niemand gemist hadden!
" hoezo gemist zei de juf...wat bedoel je". Meiden wat ben ik toen kwaad geworden. ik heb geschreeuwd...gescholden...kwaad dat ik was echt van mijn kruin tot aan mijn tenen kwam het eruit.Ik was zo boos dat ik 2 juffen aan het huilen heb gekregen zo erg was het.Welke zot laat nou toch mijn kind...MIJN KIND zo weglopen!!
Stelletje onproffesionelen.Ik heb zooooo slecht geslapen vanacht...wist e totaal geen raad met heel dit gebeuren.
Wat nou als ze mijn kleine meid hadden doodgereden???...........
Na de dood van onze Giel* had ik dit echt niet aangekund. Mijn kleine meisje...
Ik kook nog steeds van binnen als ik er aan denk zo onverantwoord. Vanmorgen kreeg ik een gesprek met hun begeleidster en heb er een melding van gemaakt...Dit gaat niet nog een keer gebeuren, want dan breek er oorlog uit daar!
ik kreeg een bos bloemen en 100 maal excusses...pfff daar heb je wat aan of niet? mijn vertrouwen in die mensen is totaal weg.Gelukkig heeft ze nu vakantie en kan ik het even rustig laten bezinken. Maar ik zal regelmatig buiten staan om te kijken of ze er weer staat!!

Dit was het weer lieve dames...
Morgen begint weer mijn eerste weekend na mijn verlof...echt een rot gevoel is het!

Denk aan jullie en spreek jullie weer snel xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-07-2011

Dat meen je niet!!!!!!! Confusedhock: mijn hemel, wat erg!!!!!!!!
Wat een stelletje klungels! grrrrr!!!!!! :evil::evil::evil::evil: wat ongelofelijk dat ze zo weg kon lopen en dat niemand haar mist! hoe bestaat het? ik kan mij zo voorstelen dat je helemaal uit je plaat bent gegaan, ik zou ook woedend zijn! Hoe lang liep ze al buiten dan?
Ohhh, ik begin zelf al een beetje te borrelen als ik dit lees, ik kan mij alleen maar voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Wat ongelofelijk dat je daar net liep! ongelofelijk......echt.
Brrr....ben blij dat ze weer veilig thuis zit, laat het maar even zakken allemaal...pfff.

Begrijp ik dat je volgende week weer aan de slag moet trouwens?

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-07-2011

oh, en ik kan je foto's niet openen.....:?


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 07-07-2011

Heey meiden!

Hier weer even een berichtje van deze kant.. Ik kan niet op iedereen reageren omdat ik niet alles heb meegelezen, wat ik vanaf nu wel een beetje wil gaan oppakken!

@Ikkemikketje: Ja, zodra ik klaar ben met vloeien en ik weer een menstruatie heb gehad willen wij gelijk doorgaan voor een brusje! Het is allemaal wel heel spannend en een beetje eng, maar de kinderwens is nu zooooo groot.. En niets of niemand kan Jaxy* vervangen, maar wij willen heeeel graag een kindje wat gezond is.. Maar we willen er niet teveel mee bezig zijn, we zien wel hoe het loopt en wanneer het zover is..

@De rest: Hier gaat het zijn gangetje, heb mijn ups en downs! Ik kan ineens uit het niets in huilen uitbarsten terwijl ik het volgende moment weer om een goeie grap kan lachen.. Ik mis Jaxy* meer dan wat dan ook en ik vind het mega oneerlijk dat wij haar los hebben moeten laten.. Maar ik ben ook zo realistisch om te weten dat zij nooit een normaal leven gehad zou hebben en dat wij die keuze voor haar hebben moeten maken.. Soms weet ik gewoon even niet wat ik met al die emoties aan moet Sad
Ik probeer ook langzaamaan weer tussen de mensen te komen.. Ben vandaag even met mijn moeder een uurtje wezen winkelen in het centrum bij ons en vanmiddag na het rusten met mijn schoonzussen naar de braderie geweest.. Merk dan toch wel dat ik het supermoeilijk vind om zwangeren vrouwen en pasgeboren baby's te zien! Ik had dat potverdorie ook moeten hebben en dat hakt er dan wel in! Maar ik weet, ook dat heeft tijd nodig en zal een plekje moeten gaan vinden..

Ik wil iig hier meer actief mee gaan schrijven, dus als jullie het goed vinden haak ik vanaf hier weer in?

Kus Elies X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-07-2011

He meiden!

Ik begin al helemaal te wennen aan het andere ritme. Geniet echt. Vandaag appeltaarten gebakken met appels uit de tuin van de buren. Nu lekker aan de taart! Even lezen...

Devika, ooohhhh... ik lees over je pijn bij de bevalling. Ik hoop ook zo dat het anders is als we van onze ukkies gaan bevallen! Bevallen op het moment dat wij hier allemaal gedaan hebben, weeen voelen, daar ben je dan nog helemaal niet klaar voor. Ik had ook geen idee wat ik er mee moest. En in jouw situatie kan ik me helemaal voorstellen dat je in paniek raakt en dat door de verkamping het allemaal nog meer pijn doet. ga je nog op yoga ofzo?

Fijn dat je de kleine trouwens steeds meer voelt. En fijn dat je een angelsound hebt! Deze weken zijn ook heel moeilijk! Ik hoop dat de tijd snel gaat voor je. Fijn dat je man ook weer thuis komt. Dan heb je toch meer steun naast je!

Oh nee... Dat de echoscopist precies dezelfde woorden gebruikte als bij Kaylash! Dat voelt toch heel raar lijkt me. Maar dit is anders! Ik wordt ook wel blij als ik lees hoe je uitkijkt naar de nieuwe fase, naar de schopjes. Dat is allemaal nieuw dan. Dat is zo fijn!

Laura, je gedachten over dat het jou moest overkomen omdat je het aankan... Ik heb dat zo vaak gedacht, niet zo zeer in het algemeen, maar echt met betrekking tot mijn zusje. Tegelijk zwanger, een week uit elkaar uitgerekend. Ik denk dat ze het niet had kunnen dragen. Of ik weet het eigenlijk wel zeker. Als 1 van ons dit moest overkomen, dan mij. Ik kan het aan. Maar oh, wat ben ik vaak wel bijna kopje onder gegaan....

Maria, wat ben ik blij te horen dat het werken mee is gevallen! Tuurlijk moet je onwijs wennen! Hoe reageert Matilda als je haar 's middags weer ophaalt? Het kamertje is hier nog niet af hoor! maar ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen!

Je hebt gelijk hoor, het is zo goed dat ik weg ga. Nu ik er ook over na denk, weet ik dat het nooit mogelijk was geweest daar echt maar 3 dagen per week te werken, 4 trouwens ook niet. Gewoon omdat ik al jaren alle extra dingen op me neem, toch lastig nee kan zeggen en iedereen weet dat ze op je kunnen bouwen. Hoe had ik dat ooit ineens moeten veranderen....

En over vast voedsel voor Matilda. Ik dacht dat het altijd BV was tot 6 maanden. Volgens mij is dat ook goed om het systeem wat uit te laten 'rijpen' het duurt namelijk echt even voor darmflora ontwikkeld is. Maar blijkbaar dus niet iedereen houdt zich daaraan. Maar ik weet zeker dat het geen kwaad kan hoor! lekker BV blijven doen!

Wat klinkt het heerlijk, dat Matilda zo zoet is! Genieten zeg, zo'n ontzettend lief meisje!

Kim, ik ziet hier helemaal te shaken van jouw verhaal! Ongelofelijk zeg... wat er wel niet had kunnen gebeuren! gewoon het feit dat ze het niet eens door hebben gehad! Tuurlijk ben je onwijs uit je slof geschoten. Ik weet ook niet of ik nog wel vertrouwen zou kunnen hebben zeg.... Wat een stomme wijven! Oh, krijg helemaal de kriebels van zulke domheid!!!

Elies, fijn om wat van je te lezen! Tuurlijk is het verlangen naar een kleintje alleen maar gegroeid. Dat doet niets af aan dat Jaxy jullie eerste kindje is en er altijd bij zal horen! Ik kijk nu al uit naar de dag dat je hier komt vertellen dat je weer zwanger bent.

En die zwangere vrouwen en pasgeboren babys.... zo herkenbaar! Ik zag ze ook overal, werd overmand door verdriet als ik er een zag. Oh, wat moeilijk. Zijn er in je omgeving meiden zwanger? Hoe ga je daarmee om? Gun jezelf ook de tijd daarvoor. Tijd en ruimte om er iets beter mee om te kunnen gaan, want de pijn blijft best lang. Ik hoop dat het niet te confronterend is trouwens dat er hier ook zwangeren en kleine baby's zijn die besproken worden....

Tuurlijk, wat mij betreft haak je zeker weer aan! Ik heb hier altijd onwijs veel steun gehad en hoop dat dat voor jou ook kan gelden!

En nu een bezoekje aan jullie site... Oh, wat ontroerend de foto's. Wat geweldig dat iedereen met zo veel liefde Jaxy gedag heeft gezegd... Weet niet wat ik verder moet zeggen.... Heel mooi, hoe verschrikkelijk ook...

Hier alles goed. Ik begin steeds meer in het ontspannen ritme te komen. Ik werk wat, ik studeer wat, doe leuke dingen, kleine huishoudelijke klusjes, ga iedere middag een dutje doen. Heel fijn. Voor het eerst in jaren heb ik echt ruimte in mijn hoofd. Nog 1 weekje werken!

Fijne avond meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 07-07-2011

lieve meiden, ik denk aan jullie. Lees alles na mijn vakantie en ga dat een super lange mail mailen hoor hihi. Ik wens jullie het beste............jullie verdienen het beste.....jullie zijn het beste!

Amai, dat is goed geslijmd he voor mijn vakantie, maar bang dat jullie me anders gaan vergeten hihi (geintje). Sorry dat ik nu geen tijd meer heb.

liefs Tam en haar engeltje en bengeltje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-07-2011

haha, denk je dat! Tuurlijk vergeten we je niet! Maar excuses aanvaard hoor! Ga lekker op vakantie en mail ons daarna! Geniet ervan en stuur ons een mooie foto na afloop!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-07-2011

Goedeavond!

Het is al weer even geleden dat ik heb gereageerd. Dus ga er eens even voor zitten.

Maria,
Hoe is het met je? Deze week ben je begonnen met werken toch?
Hoe was het? Beviel het een beetje? En de combi werken en mama zijn zal ook wel even wat energie kosten.. of valt het mee?
Ik zie dat zaterdag de dag is dat olivia* 1 jaar zou zijn geworden.
Dat zal wel een bijzondere dag zijn. Je denkt veel aan haar.
Meid, dat is niet gek, zeker na de verhalen van sabrina en elize dat haalt weer een hoop emoties los denk ik.
Wat een mooi idee om zelf een urn te maken voor jullie kleine meid! Echt super.
Heb je al een afspraak staan?

Jij bent ook een kijker van babyboom zie ik. Ik kan het niet laten om er naar te kijken en zelfs mijn vriend kijkt mee. Het gaat toch over het jaar dat ik ook ben bevallen van wesley.
Van begin tot eind kan ik in tranen zitten. Sommige mensen die ik het zo gun! En andere mensen die er zo makkelijk over denken, daar kan ik me wel boos om maken.

Ik lees je vraag net over de borstvoeding.
Ik heb gehoord dat bv geen kwaad kan hoor.
Sommige kindjes eten inderdaad al fruit maar dat hoeft niet.
Zolang ze er zelf nog geen behoefte aan heeft, en voldoende heeft aan de bv zou ik dat lekker aan houden.


Devika,
Hoe voel je je? Groeit je buik al goed?
Ik merk in ieder geval wel dat ik nu dikker ben dan vorig jaar rond deze tijd.
Dat gaat nog wat worden in november haha.
Denk je veel deze dagen aan jullie mannetje nu je op een bepaalde periode van je zwangerschap bent? Je ziet er tegenop he?
Meid, dit kindje doet het goed! En die blijft lekker tot november in jou buikje zitten.

Tam,
De vakantie is nu echt begonnen bij jullie.
Heerlijk! Lekker samen thuis! Heb je veel plannen?
Myrthe heeft haar prikjes gehad zo te zien.
Hoe vond jij het? Moeilijk? Of viel het wel mee?

Ik vind het idee van madelief wel goed!
Jou vergeten we zeker niet hoor! Maar je maakt alles wel goed met een leuke mail als je terug bent en een super foto van ons forumnichtje! hihi


Laura,
Hoe is het met je?
Je bent een hele andere draai aan het geven aan je werk zie ik. Haha
Heerlijk! Als jij dat wilt, moet je dat vooral doen!
En volgens mij is de thuiszorg nu goed te combineren met semmy toch?
Een hele stof om door te nemen voor de kraamzorg. Jaja.
Maar als je het allemaal binnen hebt. Dan heb je wel een onwijs leuke baan!
Ik geloof inderdaad best dat het allemaal nogal wat met zich mee neemt.
Maar meid, jij mag zoveel hier over praten als je wilt. Dat zien wij echt niet als ego berichtjes hoor.

Het is niet gek wat je denkt over sommige vrouwen hoor, die het misschien niet aan zouden kunnen, wat wij hebben meegemaakt.
Ik had dat in het begin heel sterk als ik naar mijzelf keek.
Ik had echt iets van, wij komen hier samen doorheen! En zullen hoe dan ook niet uit elkaar groeien ookal hebben we ieder een andere manier van verwerken.
En als je dan een ander stel ziet, denk ik soms wel eens dat die dat misschien niet zullen kunnen.



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-07-2011

Madelief,
Ik lees over je overgangsperiode van je werk naar je verlof..
Goed zo! Die laptop is al bijna leeg! Haha
Nog een paar dagen en je zit op 30 weken. Je komt steeds dichterbij.

Kersje,
Oei wat komt de bevalling dichtbij!
Het wordt een keizersnede… dus toch. Zie je er tegenop?
Wel jammer, maarja, zolang jullie straks een gezonde zoon in jullie armen hebben maakt het allemaal niks uit.
Ik snap best dat je de datum niet wilt verklappen.
Wij gokken hier nog even door…. Hahaha

Kim!
Drukke mama hoe is het met jou en je gezinneje?
Ik snap dat je nog helemaal niet aan werk wilt denken.
Bij je kindjes zijn is veel leuker! Haha
Oh ik kan me daar ook zo boos om maken, ik heb ook al eens van iemand gehoord: als ik zwanger ben van een kindje met syndroom van down dan laat ik het weg halen.
Dan denk ik PARDON? Sommige mensen denken dat het net is als of je bij de supermarkt staat.. doe mij die maar!

Ik ben zo benieuwd naar de foto van jullie gezin… helaas opent ie het bestand niet!

Oh meid ik lees je verhaal over de psz!
Wat had er gebeurd als je niet via die kant was gelopen… daar moet je toch ook niet aan denken!
Ik snap heel goed dat je zo uit je dak bent gegaan. Ik zou precies hetzelfde doen!
Was het maar 1 leidster op de groep?
Je hebt er melding van gemaakt zie ik.. goed zo!
Maar is dat ook een officiële klacht? Anders zou ik dat doen hoor. Dat kan je toch niet maken.
Ik werk zelf in de kinderopvang en snap niet dat dit kan gebeuren.
Ik tel zelf zovaak het aantal kids wat ik die dag heb…
En het ergste vind ik nog wel dat ze dana niet eens miste…! Heb er geen goed woord voor over. Wat moet jij zijn geschrokken.



Elize,
Natuurlijk ben je welkom!
Ik hoop dat je hier een beetje je ei kwijt kan als je daar behoefte aan hebt.
De gevoelens zijn zo herkenbaar!
Ik vind het wel knap van je dat je je weer wat onder de mensen brengt.
Even wat anders doen dan thuis zitten.
Ik had het na de dood van wesley erg moeilijk als ik een zwangere vrouw tegen kwam.
Ik wilde er niks van weten!
Met baby’s heb ik minder moeite.. ik werk zelf in de kinderopvang en ik vond het op sommige momenten wel fijn om even de groep binnen te lopen van de kids van 0 tot 4 jaar.
Maar zo zijn er ook momenten geweest dat ik daar niet aan moest denken hoor.
Ik ben nu weer zwanger, maar nog heb ik er moeite mee als ik een zwangere vrouw zie.
Ik denk dat dat gevoel wel blijft totdat ik zeker weten een gezond kindje in mijn armen mag houden.

Hoe voel je je lichamelijk?
Ik heb op je vlindersite gekeken.. meid wat een mooi meisje!
En wat een mooie foto’s van jullie als gezinnetje. Ook met de familie.
Het liedje heb ik af moeten zetten want ik hield het hier niet droog.


Sabrina,
Hoe is het met jou?


Hier;
Een drukke week gehad! Gisteren van 7 tot 18.00 uur gewerkt.
Ik lag om 22.00 uur op bed en heb als een blok geslapen.
Vandaag ook een lange dag gehad, maar morgen om 11.00 uur heb ik weekend.
De zomervakantie is hier begonnen voor de kids dus dat worden lange dagen.
Gelukkig werk ik halve dagen dus dat is goed te combineren met genieten van het zonnetje.
Hebben jullie nog vakantieplannen?

Hier heb ik al van 2 mensen iets gehoord wat me ergens niet helemaal lekker zit..
Iedereen mag weten dat wesley een zusje krijgt.
Ik heb al 2x horen zeggen van iemand dat het misschien wel beter is dat dit een meisje is..
Zo is de vergelijking misschien niet zo groot. Anders zou het kindje misschien te veel lijken op wesley. En zou dat het alleen maar moeilijker kunnen maken.. zeker omdat het allemaal nog zo kort geleden is..
Wie herkent dit? En wat vind je ervan?

Nou dames, ik heb nu 3 a4 vol! Ga echt even wat te eten maken.

Ik denk aan jullie!!




mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-07-2011

Oh, Cyn, die mensen weten niet waar ze het over hebben! Als het wel een jongetje was geweest had je ook opmerkingen gekregen Zo van: dan komt er toch nog wat er had moeten zijn. Die heb ik ook al gehoord namelijk. Het lijkt tot veel mensen niet door te dringen dat onze kindjes ook echt onze kindjes zijn en een plek hebben, ongeacht hoeveel broertjes of zusjes ze nog krijgen... Ik ging eers tegen zulke opmerkingen in, nu denk ik; laat maar lullen...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-07-2011

Mensen zeggen inderdaad veel dingen zonder na te denken en ze hebben nog niet eens door hoe dom het in onze oren klinkt...
Ik heb zelfs te horen gekregen...nu heb je toch nog wat je wilde of misschien is het wel een reïncarnatie van Giel*
Nee onze Giel* was onze Giel* en onze Ties is gewoon zijn eigen apparte ik.
Het zou iets moois kunnen zijn ALS ik daarin zou geloven, maar ik vind het gewoon allebei kindjes appart.
Ik heb zelfs nog te horen gekregen..."dat je er nog aan begonnen bent..Ik zou tevreden zijn met wat ik heb"! Eej..dan ga je ook even door de grond hoor!!Net of Dana niet genoeg voor me was.Maar zo werkt het niet hé!!!

Ik heb er echt een officiele melding van gemaakt!Er worden nu ook maatregelen genomen, want ik pik dit natuurlijk niet...Ik begrijp heus wel dat niemand perfect is, want als ouders zijnde wil je ook wel eens even de controle kwijt zijn...Maar ik ga niet het risico nemen dat het nogmaals gebeurt.De volgende keer kan er wel iets gebeuren..

Ikzal even kijken wat ik fout heb gedaan met de foto's
Probeer het nog een keer hhaahaha

[ATTACH=CONFIG]3726[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3727[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]3728[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Sapé - 07-07-2011

=breek even in=

Devika, wanneer moet je voor de extra uitgebreide echo naar de gyn?
Kan het allemaal niet terug lezen vandaar!
Ben erg benieuwd namelijk...

=breek weer uit=


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-07-2011

Kim, wat een prachtige foto's!!!! Heel mooi!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 08-07-2011

Elies: Wat een prachtige foto van jullie drie. Erg mooi. Het huidje van Jaxy is ook echt mooi roze, bij Hannah Emile was het erg rood. Ze vertelden ons dat dat kwam omdat het huidvet (direct onder de huid) pas wordt aangemaakt twee maanden voor de geboorte (bij 7 maanden dus), maar bij Jaxy was het helemaal niet zo rood. Onze foto’s laat ik daarom maar niet aan iedereen zien, omdat mensen er misschien van schrikken.
Ik heb nog niet op jullie site gekeken nadat ik je verhaal heb gelezen, maar ik wordt wel nieuwsgierig na alle reacties hier. Hoe gaat het nu met je?

Devika heb je de echo al gehad of nog niet? Ik ben wel benieuwd of het een meisje of jongetje is.
Ik vind het trouwens niet zo gek dat je dat genegeerd had van wat je oom zei. Daar wil je toch helemaal niet aan denken! Je bent zwanger en heel blij, dan wil je alleen maar denken dat het goed gaat toch? Mijn collega zei de dag voordat we het hartje gingen luisteren tegen me, en wat nou als het hartje niet klopt? Toen zei ik gelijk tegen haar: Alsjeblieft zeg, daar wil ik niet aan denken! En de volgende dag bleek het zo te zijn. Ze vroeg zich af of ze het misschien had aangevoeld en was heel verdrietig dat ze dat zo tegen me had gezegd. Best eng vind ik dat soort dingen.
Het gaat wel goed met me, de ene dag wat beter als de andere.
Bij sommige zwangeren vind ik het wel lastig ja, vooral die dichtbij me staan.
Ik lees idd ook weleens stiekum mee bij het november topic, en wat je zegt ik gun het ook iedereen, maar het is wel pijnlijk dat ik niet meer mee kan doen daar. Er zeggen veel mensen dat we nog jong zijn en dat het wel goed komt, maar pff daar wordt het echt niet minder om! Mijn kleine nichtje van drie zei tegen me: Er zit geen baby meer in jou buik he tante Sabrina? De baby is dood he? Er komt wel een nieuwe baby hoor! Dat laatste had ze ook tegen David gezegd en ook tegen mijn moeder. Echt zo schattig!

Maria, heerlijk joh dat je zo geniet van je dochter! Lijkt me zo leuk met die fietskar door Amsterdam te crossen!
Gaaf dat je een urn wilt gaan maken! Wij willen zelf ook iets maken voor het grafje van Hannah Emile. Ik wil een kleine baby van brons maken en David gaat er een ronde vorm omheen smeden (vorm van een baarmoeder) en dat komt dan op een sokkeltje. Ik ben wel benieuwd of het gaat lukken, maar ik maak het in was dus kan ik er net zo lang aan werken tot ik tevreden ben en dan laten gieten. Afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken. Deze week was het maar twee daagjes dus dat was wel ff lekker om te beginnen, ookal kost het me best veel energie. De andere dagen ook niet stil gezeten trouwens. Ik moest naar Eindhoven voor een photoshoot van mijn afstudeerproject dinsdag en woensdag. En gisteren ben ik met mijn zus en haar kindjes naar Artis geweest. Ik heb een Artis de Partis gekocht! Die wilde ik graag kopen voor de babykamer. Nu heb ik hem alsnog maar gewoon gekocht en cadeau gegeven aan David. Hij was helemaal in tranen, samen weer even gehuild. Mijn zus was op vakantie op het moment dat ik moest bevallen. Ze had wel graag thuis gebleven, maar we wisten toen nog helemaal niet hoe lang alles ging duren en wat we precies wilden dus heb ik gezegd dat ze maar gewoon moesten gaan. Mijn zus zag ik afgelopen zondag dus pas weer voor het eerst. Maar ik heb het gevoel dat ze niet echt kan luisteren naar mijn verhaal. Ze luistert wel, maar wil ook erg graag haar eigen verhaal vertellen en daar heb ik wel een beetje moeite mee. Ze heeft zelf een aantal jaar geleden een miskraam gehad, met 11,5 week, het kindje bleek 6 weken te zijn geworden ( zwangerschap tussen haar twee kinderen in) en moest toen gecurreteerd worden. Ze heeft daar een herinneringsboekje over gemaakt en liet me dit dus gisteren voor het eerst aan mij zien. Toen vroeg ze wat ik er van vond. Nou ik wist gewoon even niet wat ik moest zeggen, ik had echt zoiets van waarom laat je me dit nu zien?? Waarom vergelijk je dit met mijn verhaal? Waarom interesseer je je zo weinig voor mijn verhaal en moet je me dit nu onder mijn neus houden? Dat heb ik natuurlijk allemaal maar niet gezegd om de goede lieve vrede te bewaren, maar het voelde gewoon echt niet prettig voor mij.

Ikkemikketje: Wat erg, je verhaal over de peuterspeelzaal, dat is toch ongelofelijk!!! Ik kan me voorstellen dat je uit je plaat ging, ik geloof dat ik haar daar niet meer naar toe zou durfen brengen. Echt schandalig. Dus maar goed dat je er een officiele melding van hebt gemaakt want zulke dingen mogen absoluut niet gebeuren. Heb je ook met je dochter gepraat erover?
Super mooie fotos van jullie gezinnetje!
We denken inderdaad dat het een meisje was, maar omdat ze het niet konden zeggen hebben we allebei de namen gegeven die we hadden bedacht. Gisteren toch de BMR prik gehaald. Ik heb het besluit genomen (in overleg met manlief uiteraard, maar hij liet het eigenlijk vooral aan mij over) omdat ik het gevoel heb dat het toch moet gebeuren. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik nu zwanger zou raken en er gaat iets mis doordat ik die rode hond prik niet heb gehaald (ookal is die kans heel erg klein). Ik zou het wel hebben geweten. Nu dus drie maanden niet zwanger worden. Het ene moment vind ik dat zo vervelend en wil ik het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn, maar het andere moment denk ik weer heel rationeel. En ja, wat zijn drie maanden nu?? Pff ik vind ze nu al lang duren...

Morgenochtend gaan we lekker naar Belgie samen. We hebben twee nachtjes in een hotel geboekt en we willen naar het plaatsje Spa, naar de thermen. Lijkt me echt heerlijk! Voordat we vertrekken willen we nog even langs het grafje en daarna door naar Belgie.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 08-07-2011

Kim, inderdaad, wat een mooie foto's! en wat een lieverdje is die Ties toch (en Dana ook trouwens!). Geweldige foto's.

Madelief, Matilda reageert blij als ze mij weer ziet, een smile van oor tot oor. Soms gaat ze daarna meteen weer stoïcijns verder met wat ze aan het doen was...hihi....en ik maar hoopvol naar haar kijken en verschrikkelijk blij zijn haar weer te zien :-D
Nog een weekje werken meid! heeeeeerlijk! en dan elke middag lekker slapen en tutten, shoppen en lekker koken...zo fijn!
Over 4 dagen een echo he?

Hey Sabrina, wat lief wat je nichtje tegen je zei! kinderen zijn zo heerlijk eerlijk en ze houden het simpel, dat is soms zo fijn! :-D Ik kan mij herinneren dat kort na mijn bevalling ik ook zoiets hoorde van een kleine kindje in mijn omgeving, ik vond het ook zo lief!
Wat een mooi idee trouwens om samen met je vriend iets van brons te maken, wat een goed idee zeg.
En je bent deze week weer begonnen met werken, spannend! Ik weet nog dat ik benieuwd was of iemand erover zou beginnen of niet....en wat ik dan zou zeggen, hoe ik zou reageren, of ik dan snel zou gaan huilen of niet...of ik alles wel aankon. Ik weet nog dat ik de eerste weken echt mijn hoofd er niet bij had, ik zat zo vaak in gedachte, voelde me eigenlijk nog erg verdrietig. Heb jij dat ook?
Maar je houdt jezelf goed bezig, een druk weekje! Goed van je dat je Artis de Partis hebt gekocht, hij is ook zooooo lief he! :mrgreen: vind het er goed van je dat je die voor de kinderkamer hebt gekocht, dat is vast niet makkelijk geweest.
Er is afgelopen maand een olifantje geboren in Artis, was die al te zien voor het publiek trouwens?
Wat je schrijft over de reactie van je zus is zo herkenbaar! ik had daar ook zo'n moeite mee. Het gaat volgens mij niet eens over het feit dat mensen hun eigen verhaal of pijn vertellen maar om het feit dat jij gewoon niet eens je verhaal kan doen zonder dat het binnen twee minuten om hun verhaal gaat. Ze zijn dan alleen met zichzelf bezig. Het is jammer dat je zus niet aanvoelt dat ze gewoon even moet luisteren, meer niet. Ik kan mij goed voorstellen dat je het niet euk vond het boekje op dat moment onder je neus te krijgen, dat is gewoon niet echt tactvol.....maar goed.
Wat heerlijk dat jullie er even tussenuit gaan morgen, geniet ervan! :-D

Cyn, jij kijkt dus ook met tranen naar BB! ..ben niet de enige gek hier :-?
Wat betreft wat je vertelde over de reactie van mensen op het geslacht van je tweede kindje, heel herkenbaar! Ik denk echt dat het onwetendheid is, ze weten gewoon niet waar ze het over hebben. Ik vond het vervelend moet ik je bekennen. Ik kreeg ook soms van mensen te horen dat dit nieuwe kindje niet als vervanging mocht dienen voor het overleden kindje Confusedhock:....wat??? ik heb het maar gelijk naast mij neergelegd, alsof een nieuw kindje je overleden kindje kan vervangen, het idee alleen al. Het getuigt voor mij van domheid als mensen dat denken en van gebrek aan empathisch vermogen als ze dat zo naar je uitspreken.
Maakt het voor jouw verdriet om Wesley uit dat dit een meisje is? wordt het verdriet er groter van? of kleiner? Ik denk dat het verdriet er gewoon zit, ongeacht het geslacht van je nieuwe baby. Ik denk dat iemand die geen kind verloren heeft dat misschien moeilijk vindt om te begrijpen. Of voel jij het anders?

liefs,
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 09-07-2011

@Sabrina: Ja Jaxy haar huidje was in haar gezichtje mooi roze.. Dat kwam pas na ongeveer een half uur nadat ze geboren was! In eerste instantie was ze een beetje donkerrood/paars, maar omdat ze nog 'geleefd' heeft is dat bijgetrokken.. Het gaat nu redelijk, heb echt me goeie en klotedagen! Gisteren had ik zo'n klotedag en nu gaat het wel weer.. De scherpe randjes zullen er nu vanaf moeten gaan en dat zal tijd nodig hebben! Ik ben nu ook best nieuwsgierig naar de foto's van jullie Hannah Emile.. Het was vast een prachtig kindje! En lekker gaan genieten van je daagjes met je mannetje in Belgie, maar dat zal vast wel lukken Wink

@De rest: Nog plannen voor het weekend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-07-2011

He meiden!

@ Sabrina, ik lees dat mensen tegen jullie zeggen: het komt wel goed, je bent nog jong... Oh, oh, wat moeilijk zeg! Net of het verlies en de pijn dan minder is! Wat een mooie reactie van je kleine nichtje. gewoon zoals het is... Hoe mooi kunnen kinderen toch tegen alles aankijken! En wat moeilijk van je zus. Dit is inderdaad niet het moment voor haar verhaal. En het is volgens mij ook helemaal niet vergelijkbaar... Maar goed, ik heb ook gemerkt dat er zo veel mensen denken dat dat het wel is. Ik kon daar ook niet mee om gaan. Negeerde het dan vaak maar. Maar goed, het is jouw zus. Hoe heb jij kunnen reageren? En je hebt de prik toch gehaald. Knap van je dat je die knoop hebt doorgehakt, maar kan me voorstellen dat het dubbel voelt. Ik hoop dat jullie genieten van België! En ik wil je nogmaals zeggen dat ik je echt super sterk vind klinken hier! Dat je ook weer aan het werk bent, je mag trots op jezelf zijn hoor!

@ maria, ik zie het helemaal voor me! Die kleine meid in de creche, helemaal blij om haar mama te zien! En dan vervolgens lekker doorspelen! haha. Trouwens, ik bekijk je onderschrift net en Matilda is al weer bijna 5 maanden! Wow, wat gaat dat toch snel zeg!!!

@ Elies, ook jij klinkt zo sterk... Tuurlijk zitten er klotedagen tussen, maar het feit dat er ook al betere dagen tussen zitten, ik vind het heel bewonderenwaardig hoor!

Hier alles OK. Lekker weekend aan het houden. Gisteren gezellig verjaardagsetentje van mijn zusje. Wel heel warm in het restaurant en ik had volgens mij echt te veel gegeten. (was niet veel, maar mijn maag zit zo in de knel) Daarna voor het eerst een harde buik. Kramp en keiharde buik. Ik moest echt mijn best doen om goed laag te blijven ademen zeg! Vanochtend stonden mijn lief en ik al om 8:15 op de markt in de stad om lekkere dingen te halen. Morgen komen er vrienden lunchen. Daarna meeting over ons nieuwe huis. De bouw gaat ook steeds dichterbij komen! En daarna wezen lunchen bij 'ons' restaurant. De plek van onze eerste date, nu 3 jaar geleden. Van ons huwelijksaanzoek, nu 2 jaar geleden. En vorig jaar waren we daar toen we net wisten dat we zwanger waren. Nu gaan we er volgend weekend ook een weekendje kamperen. Leuke was dat we nu een cadeautje kregen voor onze baby! hele schattige babyslofjes. Super leuk! Nu een beetje aan het poetsen geweest en ik ga zo maar eens eten koken!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 09-07-2011

@Madelief: Ik denk dat je wel sterk moet zijn.. Het leven gaat door, dus ik probeer ook door te gaan.. Wel met mijn eigen verdriet en gemis Sad Net weer even een potje zitten janken.. Vanavond hebben we een feestje van de vriendengroep, de eerste na Jaxy haar geboorte.. Ik vind het heel moeilijk om erheen te gaan, maar ik probeer het toch.. Ik weet zeker dat Jaxy wil dat ik probeer te genieten van de mooie dingen in het leven en vrienden zijn daar een deel van.. Ook al zal ik emotioneel uitgeput thuiskomen vanavond, ik ga toch proberen te genieten, al is het voor onze kleine meid! Nou, klinkt allemaal gezellig de dingetjes die je gedaan hebt en nog gaat doen! Wel lastig dat je maag zo in de knel zit zeg en zeker als je uit eten bent (dan is alles altijd zo lekker he Wink)


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-07-2011

Elies, ik ben heel benieuwd hoe het feestje was. Klopt, je moet wel sterk zijn, dat wil je ook voor je kindje! Misschien denk ik ook snel terug aan hoe lang het bij ons heeft geduurd. Dat hoeft voor anderen natuurlijk niet zo te zijn, want iedereen verwerkt anders. En je hebt ook gelijk hoor, zeker bij je vrienden zijn is een deel genieten, daarnaast heb je ook steun aan ze.

Maar op de een of andere manier heeft het bij ons heel lang geduurd voor ik echt weer een beetje op de been was. Als ik er aan terug denk, dan is het toch iedere keer heel heftig wat er allemaal is gebeurd in de afgelopen 9 maanden.... Iedere keer kwam er weer slecht nieuws over heen. Eerst overlijden van Noach. Toen ik op begon te krabbelen hoorden we dat de kans heel erg klein was dat we op de natuurlijke manier zwanger worden. En juist dan gaat je kindje dood.... Dat was een klap zeg! Wennen aan het idee dat we met IUI zouden gaan beginnen. En toen kwam het goede nieuws dat ik weer zwanger was! Zo maar, toch natuurlijk. Die blijdschap duurde 3 dagen. Toen hoorden we dat Noach was overleden aan een behoorlijk grote chromosoomafwijking en dat er een kans was dat dat uit ons DNA profiel kwam. Pfff.... dat maakte de zwangerschap gelijk zo onzeker. Ik was zo bang de kleine weer te verliezen. Dat heeft toen nog 2 maanden geduurd voordat we wisten dat er met ons DNA niets mis was en de kans dat dit nogmaals zou gebeuren heel klein was. Pas daarna ben ik langzaam uit het dal gekropen. Ik ben ook echt heel blij dat het nu zo goed gaat.

Nou, ik heb de hele avond in de keuken gestaan! Alles voorbereid voor morgen. Allemaal lekkere, maar ook erg gezonde dingen gemaakt! Morgen hebben we daardoor nog lekker een relaxte ochtend met z'n twee.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-07-2011

Madelief,

De verhalen gaan inderdaad het ene oor in en het andere uit.
Maar toch raakt het me wel, vind het toch vervelend.
Je bent druk bezig geweest in de keuken zie ik.
Veel plezier morgen!

Kim,
Het lijkt wel of sommige mensen niet snappen dat zulke opmerkingen ons juist dubbel zo hard kunnen raken.
Zo kan ik aan sommige mensen ook zien dat ze vinden dat ik te snel zwanger ben geworden.
Ze zeggen niks, maar sommige gezichten spreken boekdelen.
Het kan me niet schelen, laat ze me dan maar met rust laten denk ik dan.

Wel goed dat er een officiële melding van is gemaakt. Zoiets zou nooit meer mogen gebeuren.

Meid wat heb je toch een mooi gezinnetje! Echt prachtige foto’s!

Sabrina,
Hoe is het met je?
Wat apart dat je collega zoiets heef gezegd, en dat een dag voordat alles mis ging.
En dan de opmerkingen die je krijgt, en misschien nog wel gaat krijgen.
Sommige mensen kunnen vaak zulke stomme dingen zeggen.
Wat lief van je nichtje, die kindjes zijn er toch ook mee bezig.
Ik werk zelf in de kinderopvang, en de eerste dag dat ik terug was zei een jongentje van 5 tegen me: “, juf, jou kindje is gestorven he? Ik vind het wel erg voor u hoor”. hij gaf een knipoog en ging verder met zijn puzzel.

Wat mooi dat je het cadeautje voor je man hebt gehaald.
Vervelend trouwens dat jou zus niet helemaal reageert en luistert naar je zoals je het zou willen.
Oh, en dan dat herinneringen boekje, een beetje fout moment inderdaad.
Ik snap dat je je dan helemaal ongemakkelijk voelt.
Hoe was voorheen de band tussen jou en je zus?
Je bent ook weer gaan werken zag ik. Hoe ging het?
Ik was de eerste weken erg sterk, ik kon overal over praten en ging er helemaal voor.
Nu heb ik momenten dat ik niet meer wil werken, dat ik zo afwezig ben dat ik elk moment in tranen uit kan barsten. Collega’s moeten dan ook niet beginnen over wesley of over hoe het met mij is, want daar wil ik dan echt niet over praten.
Probeer wel rustig weer op te bouwen. Het kan namelijk ook wel eens tegenstrijdig werken als je weer zoveel hooi op je vork gaat nemen.

Meid ik hoop dat je een goed weekend hebt in Belgie!

Maria,
Oh zulke opmerkingen heb ik ook wel eens gehoord, niet letterlijk, maar het kwam er wel op neer. Dit kindje zou nooit een vervanging zijn voor wesley!
Het is precies wat je zegt, mijn verdriet wordt er niet meer of minder van nu blijkt dat dit een meisje is. Als het een jongen was geweest had ik net zoveel verdriet gehad als nu.
Sommige mensen snappen het gewoon niet. En zullen bepaalde dingen nooit niet snappen.

Elize,
Het is inderdaad moeilijk, maar jullie meisje zou niet willen dat jullie je afsluiten van de omgeving. Ookal is er zoveel verdriet, je mag ook wel wat leuks doen.
Even wat anders, en geniet ervan als je weer even onder je vrienden bent.

Hier even een down dagje.
Vanaf het moment dat ik uit mijn bed ben heb ik gewoon een rotgevoel.
Ik heb daarom ook maar niet veel gedaan vandaag. Beetje wassen en strijken.
Mijn ventje zit weer in de nacht, dus dat gaat een lange nacht voor mij worden.
Tegenwoordig slaap ik zo slecht als hij niet naast me ligt.
Morgen ga ik een dagje naar mijn ouders, heb geen zin om alleen thuis te zitten.

Ik ben van de week trouwens bezig geweest met een vlindersite voor wesley.
Ik had die van elize gelezen en vond het toch wel een mooi idee.
Misschien komt het daar wel door, alles komt nu weer boven.
De kleertjes van wesley hebben wij in een grote curverbox gedaan.
Vandaag heb ik voor het eerst de box weer open gehad. De traantjes rolde weer over mijn wangen.

Meiden, ik ga nog even wat tv kijken. En daarna lekker slapen.

Tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 10-07-2011

Hey meiden,

Wil toch even iets met jullie delen.. Feestje was erg gezellig, ben nu wel emotioneel op! Toch hebben ik en mijn vriend net weer voor het eerst sinds de 20 wkn echo sex gehad.. Dat was zo'n 5 weken geleden ongeveer en het voelde echt weer heel erg fijn om zo samen te zijn met hem! Weer dat vertrouwde gevoel terug te hebben geeft ook een rustig gevoel van binnen.. Hebben jullie dat ook zo ervaren? Ik ga nu toch maar proberen wat te slapen want morgen komen mijn zus, zwager, neefje en nichtje gezellig eten en dat kost weer een hoop energie.. Een peuter en een kleuter in huis Wink Tot morgen! Kus X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-07-2011

Lieve Elies,

Fijn om je bericht te lezen! Ik kan me nog herinneren dat ik dat moment ook heel bewust heb beleefd. Dat het bij ons ook een week of 4 duurde na de bevalling. Dat het dubbel was, maar ook heel fijn om weer zo samen te zijn. Uiteindelijk ben je dan zo ontzettend met z'n twee. Geen ukkie meer in je buik die er bij is, maar echt weer terug naar de basis. Jij en je lief.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-07-2011

Lieve Elies..

Bij ons heeft het na Giel ook weer even geduurt voor we vreeén. Ik weet nog goed hoe schuldig ik me voelde naar onze lieve kleine Giel toe en heb ook nog gehuild.
Vond dat toen erg sneu voor mijn man, maar ik kon het helaas niet tegenhouden.
Hij begreep dat wel en het voelde voor hem ook heel vreemd aan. Dat heeft een paar keer naderhand ook nog zo aangevoeld!Toch voelde we tijdens het vrijen juist wel weer meer liefde voor elkaar door wat er gebeurt was. Dat het heel bijzonder is om dan even zo sterk samen te zijn.Maar op een gegeven moment veranderde het weer meer in genieten en het samenkomen om een nieuwe leventje te maken en daar werd het weer fijner.
Wij begrijpen je gevoel heel goed meid...niets is raar bij ons,want we weten allemaal hoe het is.Hou je zeker niet in om te schrijven wat jij kwijt moet.Zelfs als je dingen anders aanpakt als wij of anders ervaart.Wij weten dat ieder het anders doet en verwerkt en dat niets wat anders is verkeerd is.Alles is goed zoals jij het wilt en doet...


Hier vandaag een verjaardag gehad. Was best gezellig moet ik zeggen. Ik blijf alleen zo op mijn tenen lopen met mijn schoonfamilie.Ik hoopte dat wanneer ik het een tijdje de kans zou geven of zou laten ruten het wel beter zou worden, maar ik heb er echt totaal geen fijn gevoel bij.het word juist alleen maar ongemakkelijker. Morgen moet ik voor het eerst werken en gaan de kindjes ook meteen de eerste dag naar mijn schoonouders.
Ik voel me echt zo beroerd bij dat idee!!Ze zijn goed voor de kindjes hoor niets van te zeggen, maar ik heb er gewoon buikpijn van.Zal het ooit nog wat minder worden !!!???
Of zal het juist tot zover komen dat ik zover kom dat ik er niets meer mee te maken wil hebben!!!??? Ik weet me soms echt geen raad...

Aan het eind van deze week gaan we wel lekker naar Harry Potter de laatste film hahah.
Ben echt ontzettend benieuwd.Zijn er nog meer meiden van jullie die dit leuke films vinden?

Nou ik ga ons Tiesje zijn laatste flesje geven en dan vroeg naar bed...Morgen zal ik wel flink moe zijn.Zwaar werk te doen wat ik al anderhalf jaar ook niet meer gedaan heb.
Dat word een heftige week voor me en ook nog eens het gemis van mijn kindjes!!

Weltruste lieve Dames..denk aan jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-07-2011

elize,
gelukkig was het feestje geslaagd.
en wat betreft de sex is herkenbaar hoor.
bij ons was de eerste keer na 2 of 3 weken, maar voelde nog niet goed.
ik denk dat dat kwam omdat ik nog niet helemaal hersteld was.
de keer daarna weet ik wel dat het weer was als vanouds. en erg vertrouwd.
en wat madelief ook zegt, met dubbele gevoelens

Kim,
ik wil je toch veel plezier en succes wensen morgn op je eerste werkdag.
het is alleen erg balen dat de band met je schoonouders zo tegenzit.
haha, de harry potter films ben ik geen fan van, sorry.
ik wacht op de nieuwe film van twilight! haha maar die komt pas rond november uit.

ik heb vandaag een super leuke roze knuffel gehad van mijn mama.
met een wit shirtje en een roze legging.
de eerste echte kleertjes speciaal voor ons meisje.

verder erg slecht geslapen vanacht, dus ik duik er nu maar snel in.

tot snel!
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 11-07-2011

@Ikkemikketje: Jaa, ik vind Harry Potter ook erg leuk Smile Alleen mijn vriend vind het echt vréselijk hahaha.. Dus ik zal de film pas zien als hij op dvd uit is, maar dat geeft niets! Ojee, dat klinkt niet goed met je schoonouders, zijn er nare dingen vooorgevallen in de familie dat het niet goed voelt?

@Cyn: Ja de sex voelde wel goed alleen wat jullie ook zeggen, wel een beetje met dubbele gevoelens.. De laatste keer dat we sex hadden was namelijk met Jaxy nog in mijn buik dus ik heb in gedachte wel sorry gezegd tegen haar.. Maar het samenzijn met mijn vriend voelde wel weer supergoed aan! Echt wel een beetje dubbel dus.. Leuk hoor al die cadeautjes haha en wat leuk dat jullie een meid krijgen!

Hier haat het redelijk, heb alleen gisteren in het ziekenhuis gezeten omdat mijn vader is opgenomen met een dubbele longontsteking Sad Hij was al 3 weken aan het kwakkelen met kuurtjes en de dokter, al 2 keer in het ziekenuis geweest, maar toch weer naar huis gestuurd en gisteren heeft mijn zusje toch maar 112 gebeld omdat hij bijna niet meer normaal kon ademen.. Dus we hebben gisteravond even kleren enzo voor hem gehaald en zijn we naar hem toegegaan.. Hij zag er slecht uit en was erg kortademig! Vond het zelf heel erg moeilijk om weer in een zh te komen na de geboorte van Jaxy en mijn vader lag onder hetzelfde dekentje als waar ik onder lag pffff.. Dat vond ik wel erg pittig! Vanmiddag gaan we weer even naar hem toe en dan horen we wat ze met hem gaan doen.. Dat kan er ook allemal nog wel bij zeg...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-07-2011

Lieve Kim, heel veel succes vandaag meid! wat ontzettend spannend dat je weer aan het werk gaat! Ik vond deze week ook erg zwaar, mijn hemel wat ben ik moe geweest! ik had er gewoon elke dag migraine van, niet normaal. Dus zorg goed voor jezelf meid, en vroeg naar bed :geek:.
Ik begrijp je gevoel t.o.v. je schoonfamilie heel goed, het lijkt mij nu helemaal niet leuk voor je de kindjes daar achter te moeten laten, die relatie is gewoon nog helemaal niet goed. Ik hoop voor je dat het niet escaleert, maar dat het misschien in de loop van de tijd ietsje beter en dragelijker wordt. Dat laatste scenario is voor iedereen beter, want als jij daar niet meer zou komen zou het pas naar voelen als je man en de kindjes daar wel heen zouden gaan, of nog slechter als ze hun grootouders helemaal niet meer zouden zien. Het kost je nu alleen wel veel energie denk ik zo....als je op eieren loopt en je ergert aan wat er gezegd wordt.....dat is gewoon erg moeilijk voor je.
Nou meid, ik hoop dat je eerste dag werken mee viel! ze zullen wel blij zijn dat je er weer bent he?

Ellies, wat naar van je vader zeg! hoe is het nu met hem? wel fijn dat hij nu in goede handen is, wat zullen jullie geschrokken zijn! en helemaal confronterend dat je weer in het ziekenhuis rondloopt, dezelfde geur, hetzelfde dekentje....bah Cry.
Wel toevallig, mijn vader werd een aantal weken na de geboorte van Olivia* ook opgenomen, heeft echt op het randje gebalanceerd en het wonder boven wonder overleefd. Ik vond het zh ook erg confronterend, net als jij nu, het is heel herkenbaar. Omdat ik voor hem moest "zorgen" kon ik mijn eigen verdriet even opzij zetten, op een of andere manier voelde dat wel fijn......heb jij dat ook?
Nou, ik hoop dat hij snel opknapt, het is maar niks in een zh liggen!

Wat betreft de eerste keer 'intiem" zijn na de bevalling van Olivia, ik vond dat net als de andere meiden hier ook wel fijn maar ook moeilijk, gewoon heel dubbel. Het laatste wat "daar" is geweest was ons kindje, ik kon het daaronder dus nog niet goed met seks associëren.....snap je wat ik bedoel? Maar het gevoel dat je omschrijft, het vertrouwde, en dat het je een rustig gevoel gaf, dat had ik ook. Ik vond ook het gevoel dat ik uiteindelijk weer zwanger kon worden een fijn idee, dat er een start mee was gemaakt...zoiets.

Cyn, beter geslapen vannacht? wat lief van je moeder dat ze wat spulletjes heeft gekocht!! echt super lief. Dat voelt goed he? heb jij al wat kleding gekocht eigenlijk? en het geboortekaartje, zijn jullie daar al over uit? Ik weet nog dat vriendlief en ik even op 1 lijn moesten komen wat betreft de vermelding van Olivia....hoe en wat.
Ik kan mij voorstellen dat je erg verdrietig werd van de kledingbox van Wesley*, alles weer in je handen hebben, het is gewoon zo verdrietig. En dat je aan zo'n vlindersite begonnen bent zal ook wel de nodige herinneringen boven brengen, wel goed van je dat je daar aan begonnen bent zeg! echt heel goed. Het zal je heel veel energie kosten om deze te maken denk ik maar het lijkt mij ook zo fijn als ie af is en je dat voor je kindje hebt kunnen doen. Ik had hetzelfde met het maken van Olivia haar boek, maar ben nu zo blij dat hij in de kast ligt en ik ernaar kan kijken.
Vind het wel zielig te horen dat je dit weekend zo verdrietig was Cry, knuffel voor jou meid!

zeg kersje meid, hoe gaat het met jullie? ik denk veel aan je, nu ruim 38 weken zwanger! slaap je nog een beetje?

Devika, je bent stil meid! gaat het goed met je?

Madelief, morgen weer naar de vk! leuk! en laatste weekje werken (toch?) :?

Laura, lekker weekend gehad?

Ik heb dit weekend familie ontmoet uit Canada (mijn vader is een Canadees), en dat voor het eerst in mijn leven. Het was de broer van mijn vader + aanhang. Ik vond het zo bijzonder! ben helemaal emotioneel dat ze weer naar huis gaan vandaag, het is een tak van mijn familie die ik helemaal niet ken, en ik vond het echt bijzondere mensen, een hele fijne ontmoeting. Dus daardoor een beetje weemoedig deze ochtend...Cry
Ik ga nu maar even douchen en aankleden en Matilda uit bed halen, die ligt al een kwartiertje heerlijk te kraaien in haar bedje.

dag meiden!
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-07-2011

Oh en Sabrina, ik hoop dat je een heerlijk weekendje in België hebt gehad! was het raar weer samen op pad te zijn? ik moest er soms even aan wennen, dat het 'gewone" leven weer door ging terwijl ik dat verdriet nog zo met mij mee droeg. Ik hoop in ieder geval dat jullie het fijn hebben gehad samen. We horen het!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2011

elies, wat heftig met je vader!! ik hoop dat hij snel beter is!

kim, jeetje wat zal jij het zwaar hebben nu zeg... maar heel veel succes en evengoed ook veel plezier weer! ben benieuwd hoe het achterlaten van je kindjes je bevallen is..

ja ik ook fan van harry potter!! wij gaan zaterdag heen!!

onze dansvoorstelling zit er helaas weer op.. ik heb echt ontzettend genoten. gister de hele dag op pad geweest met de schoonfamilie. we gingen naar beekse bergen. lekker hoor maar die kleine was het met het avond eten echt spuugzat. logisch ook. we waren om 8;45 de deur uit en stapten pas om 22 uur weer binnen... ik was ook helemaal gaar! druk weekend gehad. semmy slaapt nu dus nog steeds!! kheb zometeen ff een gesprek bij mijn nieuwe baantje! even een pasje aan laten maken en wat gegevens afgeven. en dan na mijn vakantie lekker aan de poets bij mensjes thuis. ik vind het prima hoor! en dan over twee jaar hopelijk de kraamzorg in! spannend!!!

gaan jullie vandaag nog wat leuks doen meiden? het is mooi weer!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-07-2011

He meiden!

Net bij de VK geweest en weer helemaal blij en opgelucht! Glucose uitslagen waren helemaal goed, HB was 7,3 dus keurig, bloeddruk was goed, kleine is mooi gegroeid en ik ben 1 kg aangekomen. Ofwel, nu 6,5 in totaal. Mijn lijf doet het goed. Ik merk dat ik dan bij het weg gaan toch een traantje weg moet pinken buiten. Dan sta ik daar buiten, helemaal gelukkig, terwijl die plek ook zo'n rotplek is geweest. Ik ben zo blij te zijn waar we nu zijn, maar het verdriet is dan toch nog niet weg.

@ Kersje, ik moet steeds aan je denken! Je bent al even niet hier geweest, zou je toch stiekem al bevallen zijn??? Ben zo benieuwd!

@ Kim, wat naar toch, de situatie met je schoonouders. Druk weekend had je trouwens! En hoe is het nu? Trek je deze week een beetje?

@ Cyn, wat leuk, de cadeautjes van je mama! Super leuk, de meisjesdingen mogen nu het huis in!

@ Elies, hoe is het nu met je vader? Confronterend zeg, om daar weer terug te zijn. Ik hoop dat hij snel beter wordt!

@ Maria, je schrijft over de vermelding van Olivia* in het geboortekaartje van Matilda. Hoe heb je dat uiteindelijk gedaan? Wat klinkt dat fijn zeg, de familie ontmoeten uit Canada. Toch bijzonder dat je ze dan na zo'n lange tijd ziet en dat er echt een klik is. Toch de bloedband?

@ Laura, dan wordt het nu helemaal echt met je nieuwe werk! Na je vakantie echt beginnen dus. Waar gaan jullie eigenlijk heen op vakantie? Misschien heb je het al geschreven, ben het helemaal vergeten!

@ Devika, hoe is het met je? Ik ben even kwijt wanneer de echo nou was.

Hier mijn laatste week werken. Maar ik heb eigenlijk alles al klaar. Alles is opgeruimd. Mijn mailbox is leeg, mijn computer is leeg. Mijn bureau is opgeruimd. Werk is overgedragen. Gisteren een presentatie gegeven aan de Board met mijn plannen en waar ze wat kunnen vinden en hoe nu verder. Dat is heel positief ontvangen. Dus daarmee was het al een beetje klaar. Ik moet nog 1 klein klusje doen. Donderdag naar kantoor. 's ochtends is er een afscheid georganiseerd. Geen idee wat. Dan ga ik lunchen bij de Mac met 1 collega. Dat zouden we al jaren een keer doen en dat hebben we nog nooit gedaan. Nu dus voor het eerst en laatst. Dan 's middags mijn exit gesprek. Mag ik lekker spuien. En dan lever ik mijn telefoon, computer, creditcard enzo in en dan is het klaar!

Ga maar eens aan de studie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-07-2011

Madelief wat fijn dat alles in orde was! :-D wat een heerlijk gevoel is dat inderdaad he?
En ja, vind het heel logisch dat het je ook ontroerd, het is ook zo bijzonder en er liggen zoveel herinneringen daar. Ik voelde mij ook altijd heel blij en dankbaar als ik eruit kwam maar van binnen altijd ook een beetje verdrietig, mijn lichaam en geest vergeet gewoon niet dat ik mijn eerste kind daar verloor. Het is heel normaal dat je dat zo voelt. Die plek blijft altijd bijzonder wat dat betreft. Alleen komt er zometeen bij dat jullie tweede kindje daar geboren gaat worden! dus er komt een prachtige herinnering aan die plek bij.

Wat betreft het geboortekaartje, wij hebben Olivia onder onze namen gezet, met een klein vlindertje erbij. Verder niets. We kregen van vrienden veel lieve reacties, ze vonden het fijn dat ze erbij stond. Ik heb me eventjes druk gemaakt over wat "men" ervan zou vinden maar heb dat direct weer naast mij neergelegd, het interesseert mij uiteindelijk helemaal niets wat iedereen ervan van vind.....ik wilde haar erop hebben, daar ging het om. Vriendlief vond het in eerste instantie geen leuk idee, hij maakte zich druk om de buitenwereld, wat mensen ervan zouden vinden. Toen we er samen over gingen praten en ik huilend vertelde dat het mij geen r**t uitmaakte wat iedereen denkt besefte hij dat het om ons ging, wat WIJ wilden.....niet wat je denkt dat men van je verwacht. Hij was binnen 5 minuten om, en was heel blij met hoe we het gedaan hebben.
Ik zal je via een pb een digitale versie sturen, dan kan je eens kijken...

nou, ik ga nu kolven, ik ben nu thuis. Ik werk in een echt vrouwenbedrijf maar een kolfplek hebben ze nergens georganiseerd :?, en ik ben al op 5 locaties geweest...tssss Sad.
Waanzin, echt.

Lieve kersje, denk ook aan jou en je mooie ronde buik! Als ik het goed onthouden heb liep de kleine een beetje voor op de groei...:? dat betekent dat ze de datum voor de keizersnede (waarom heet het eigenlijk KEIZERsnede?) wellicht voor de 40 weken trekken? (hihi....marialogoca!) dusssss......ik zeg ergens volgende week......op een donderdag wellicht? (gis gis) :mrgreen:


bye ladies!
xmaria


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-07-2011

Lieve meiden,

Ik heb helemaal niets meer gelezen wat er allemaal is geschreven hier.
Ben even helemaal van slag. Mijn lieve zusje en haar dochtertje hebben afgelopen weekeind iets afschuwelijks gruwelijks mee gemaakt.
Een prachtige zonnige familie weekeind eindigde in een nachtmerrie.
Ben er even helemaal kapot van. Ik kom gauw terug om hier te lezen.
Even alles op een rij zetten en ben veel met haar bezig.

Tot gauw..
Xxx Devika en uk



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-07-2011

oehhh Devika, dat klinkt niet best.... Cry ik weet niet wat er is maar het klinkt niet goed allemaal. Heel veel sterkte lieverd.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 12-07-2011

Hoi Meiden,

We zijn weer terug van ons weekend. Het was echt fijn om wat tijd samen door te brengen.
Zaterdag zijn we naar de thermen geweest in Spa. In de sauna en de hammam, echt zo heerlijk ontspannen.
Daarna door naar het hotel in Stavelot. Een schattig idillisch plaatsje midden in de belgische ardennen. We hadden een mooie kamer met een bad (hebben we thuis niet, dus voor ons echt vakantie).
We hebben weer veel kunnen praten samen en ook gehuild. Dit weekend hebben we ook weer voor het eerst gevreeen sinds de bevalling. Het voelde fijn om zo intiem te zijn samen, maar ik vond het ook een beetje spannend, bang dat het misschien pijn zou doen. Maar gelukkig was dat niet zo. We moesten wel condooms gebruiken omdat ik die BMR vaccinatie heb gehad. Dat is echt lang geleden dat we die hebben gebruikt. Aangezien het 1,5 jaar duurde voordat ik zwanger werd hebben we die dingen 2 jaar niet meer gebruikt. Dat was wel weer een beetje wennen.
Zondag hebben we een grot bezocht, wat ook wel heel leuk was. 1200 m lopen en 700 m met een bootje door de grot. Erg mooi. Maandag lekker uitgeslapen, ontbeten en in bad geweest samen. Daarna richting huis gaan rijden en nog even gewinkeld in Maastricht. David vond het wel lastig om weer te gaan werken vanochtend. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, dus heb nog even de tijd voor mezelf.

Cyn, wat mooi dat je een vlindersite gaat maken voor Wesley. Ik wil een boek maken met foto’s en herinneringen. Ik denk dat het heel waardevol is om zoiets te hebben.
Lief van je moeder dat je die kleertjes hebt gekregen!

ikkemikketje, wat jammer dat je geen fijn gevoel hebt bij je schoonouders en je kindjes daar naartoe te brengen. Hoe is het gegaan en je eerste werkdag?
Harry Potter vind ik wel leuk, maar ben niet zo’n fan dat ik gelijk naar de bios ga.

Elize, wat erg van je vader! Hoe is het nu met hem? Lijkt me inderdaad naar om weer in het ziekenhuis te moete zijn. Het is nog maar zo kort geleden dat je er zelf lag.

Madelief, Ik stel het me zo voor dat je bij de vk vandaan komt, lijkt me zelf zo moeilijk, moet er zelf nog echt even niet aan denken om daar weer naar toe te gaan. Gelukkig is alles allemaal goed!
Wat fijn dat je alles af kan ronden nu met je werk! Wat voor studie doe je eigenlijk?

Maria, wat bijzonder dat je de familie van je vader hebt ontmoet en dat het zo fijn was. Afscheid nemen is dan altijd lastig.

Devika, ik lees nu net je berichtje. Jeetje meid, het klinkt niet goed. Heel veel sterkte. Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-07-2011

Devika, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte, aan jou en je hele familie.

Maria, thanks voor het kaartje! Klopt, wij doen inderdaad ook lekker wat we zelf willen en het kan me niets schelen wat anderen daar van vinden mbt het kaartje. Maar mijn gevoel zegt nu: wel het gedichtje waarin we haar noemen, niet de naam. Maar dat kan ook maar zo veranderen! Ik laat het nog even liggen en over een paar weken beslissen we daarover!

Sabrina, wat klinkt het als en fijn weekend zeg. Goed dat jullie zijn gegaan. Lekker samen zijn, weg van huis met je gevoel, gedachten en elkaar. Hoe is het dan om weer thuis te komen?

Je schrijft dat je er niet aan moet denken om terug te gaan naar die plek. Inderdaad, zo voelde het ook voor mij. Daar heb ik toch het slechte nieuws gehoord. De eerste keer kon ik ook alleen maar huilen, maar iedere keer met goed nieuws werd dat minder. Wat Maria ook schrijft, je wordt dankbaar dat na al die regen ook weer zonneschijn kan komen op dezelfde plek.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-07-2011

Elize,
Hoe is het met je?
Is er al bekend wat ze met je vader gaan doen? Ligt hij nog in het ziekenhuis?
Veel sterkte ermee.
Het is moeilijk he, om weer terug te zijn in het ziekenhuis.
Ik had dat ook, ik moest regelmatig nog op controle voor mijn bloed, dan liep ik weer door die gangen en dan ging er vanalles door me heen.

Maria,
Ja, ik heb wat beter geslapen. Maar mijn buik zit echt al in de weg. Ik lig een hele nacht te draaien. Daar is vriendlief ook altijd erg blij mee haha.
Ik was erg blij met de kleertjes voor de kleine meid, zelf had ik nog niet veel gekocht.
Een wikkeldoek van nijntje en een roze boxkleed. (ik had ze wel al liggen, maar die waren blauw met groen).
Ik ga binnenkort eens met mijn vriendin shoppen. Zij is 2 dagen eerder uitgerekend.
Het geboorte kaartje zijn we bijna over uit.
We zijn het nog niet helemaal eens over de naam, de inhoud heb ik al een tijdje klaar en vriendlief was het er mee eens.
Ik wil inderdaad dat Wesley erbij vermeld staat. Hij is tenslotte ons eerste kindje en wordt grote broer. Ik moet wel zeggen dat ik het heel moeilijk vind hoe ik hem er het beste bij kan zetten.
Maar ik heb ongeveer een manier gevonden die ik wel vind passen.

Die vlindersite neemt inderdaad wat emoties met zich mee,
Nu zie ik steeds meer mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als wij.
Zomaar ineens, en dat zo laat nog in de zwangerschap. Pff..
De box was inderdaad ook even moeilijk om te openen. Maar ik kijk bewust naar de kleding die ik nog wil gebruiken voor dit kindje. Er zitten ook dingen in die van wesley zijn en die niemand anders zal krijgen.

Wat bijzonder dat er familie op bezoek was uit Canada.
Dat zal inderdaad wel even een indruk maken.
Je schrijft dat je die tak van de familie niet kent, had je voorheen ook geen contact via mail of brief?

Kersje,
Je bent zo stil meid..
Je zit toch niet al stiekem weeën weg te puffen he?
Hahah zullen we het lijstje eens opzoeken, want er waren al wat dagen opgenoemd.


Kim,
Hoe waren je eerste werkdagen?
En hoe is het gegaan met de kindjes? Je zal ze wel enorm gemist hebben.
Moest je veel aan ze denken tijdens het werk, of kon je je wel goed richten op je werk?

Laura,
Hoe ging je gesprek gisteren?

Madelief,
Wat fijn dat alles goed was met jou en de kleine!
Weer een stapje dichterbij meid.
En je laatste werkweek is aangebroken.
Is het een vreemd gevoel? Of heb je er wel vrede mee?
Dan is de week straks voorbij…en wat ga je dan doen…. Hahaha
Je bent altijd al zo’n bezig bijtje. Moet je trouwens nog veel aanschaffen voor de kleine?


Devika,
Oh jee, jullie hebben niet zo’n leuk weekend gehad zie ik.
sterkte ermee meid!

Sabrina,
Wat fijn dat jullie hebben genoten van jullie weekend.
Zie je er tegenop om weer te gaan werken?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-07-2011

nou,

ik ben 10 pagina's terug gaan zoeken naar de data voor kersje dr kleine oliebol.
verder ga ik niet hoor. haha

ik heb het volgende gevonden:

madelief: 18 juli
devika: 19 juli
maria: 21 juli
cyn: 22 juli

de rest heb ik niks van terug gevonden, of overheen gekeken.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-07-2011

Haha, als Kersje dus nu in het ziekenhuis is, dan hebben wij het allemaal mis!

Cyn, je slaat precies de spijker op z'n kop. Als donderdag voorbij is en mijn werk is klaar, wat ga ik dan doen? Dat vraag ik me dus ook af. Maar ik denk dat het wel goed komt! Ik heb al heel veel gepland staan. Dit weekend zouden we lekker een lang weekend gaan kamperen. Maar het weer wordt zo slecht dat we dat maar cancellen. We gaan nu een paar nachtjes naar mijn ouders en dan zondag de hele dag naar de sauna. Heerlijk! Volgende week een dagje dierentuin met een vriendin en haar kindjes. Over 2 weken gaan we 5 dagen op het huis van mijn ouders passen en daar lekker vakantie vieren. Het weekend daarna een weekend naar Duitsland. En dan is het half augustus en gaan we denk ik niet meer echt weg. Dan ga ik lekker thuis cocoonen. En shoppen! Want ik heb nog niet veel. Maar goed, eerst langs mijn zusje en schoonzusje, want die hebben nog van alles voor me liggen. Pas daarna ga ik shoppen.

Wat vervelend dat je al zo slecht slaapt trouwens! En jullie zijn al bijna uit het kaartje en de naam. leuk hoor!

Vanavond weer lekker yoga gehad. Ik ben moe en ga zo lekker vroeg naar bed denk ik. Morgen weer een dag!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-07-2011

Hey lieve meiden,

Ik was vandaag wel in het ziekenhuis, maar nog niet voor de 'grote gebeurtenis', hihi. We zijn nog steeds in voorbereiding van de keizersnee zal ik maar zeggen. Wat komt daar een hoop bij kijken, zeg!

Gaat het allemaal goed met jullie? Ik heb een hoop bij te lezen. Ik zag wel dat Devika's zus iets heel naars heeft mee gemaakt? Sterkte meid.

x Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-07-2011

Devika, jeetje het klinkt afschuwelijk... Als je er over wil praten... Kan hier altijd!! Sterkte meissie!!!

Wij hadden btw in ons geboorte kaartje staan:

Ons engeltje sonny heeft een broertje gekregen!
Wij noemen hem semmy
Enz enz

Dat was wel het enige waarbij we zijn naam noemden hoor! Verder niet bij onze adres gegevens zeg maar.

Verder heb ik niet echt gelezen dus ik kom binnenkort weer terug bij jullie.

Kersje al bevallen?!?! Spannend hoor, ze is wel stil maar ze is sowieso vaak pas in het weekend bij ons...

Mijn gesprek gister ging niet door dus moet nog ff afwachten..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-07-2011

Aha, Kersje nog niet bevallen dus! Wat moeten ze nu allemaal doen dan, voor de keizersnee? En ga je trouwens onder algehele narcose tijdens de keizersnee?

Laura, mooi om het zo op het kaartje te zetten. Wanneer is je gesprek nu?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-07-2011

Dat weet ik nog niet... Ik zou gister gebeld worden maar das niet gebeurd helaas...

Kersje was er dus toxh gister nog ff! Heb ik mijn bericht geplaatst zonder door te hebben dat zij hem
Ook geplaatst had... Hoe is het met je meissie?! Oh ben echt benieuwd wanneer jullie droppie geboren zal worden!!

Madelief, heb je al lekker de rust in je lijf zitten?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-07-2011

Yep, de rust komt steeds meer. Maar ook de nesteldrang neemt toe! Ben op het moment de koelkast aan het uitsoppen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-07-2011

Haha die madelief!!! Als je het maar met mate doet!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-07-2011

Doe ik! Ik doe iedere dag wat. Gisteren de badkamerkast, vandaag de koelkast. Ook heb ik bijvoorbeeld al postzegels gekocht voor de geboortekaartjes. Normaal ben ik echt van de last minute, maar nu helemaal georganiseerd! Ook mijn strijk werk ik iedere keer weg, vanavond weer een stapeltje. Ik ben ook allerlei boodschappen aan het doen. Normaal ben ik niet zo van de voorraadkast, nu puilt ie uit! Nesteldrang is hier ook doorgedrongen! Ben overigens ook heel hard aan de studie geweest vandaag, dus niet alleen aan het poetsen en ik ga nu een dutje doen!

Maar hoe is het met jullie allemaal meiden?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-07-2011

goed bezig madelief!!! en het klikt allemaal georganiseerd dus ik vertrouw er op dat je het met mate doet hihi.
jeetje je bent al over de 30 weken!! wauw!!

ik ga nu weer heel ff aan de studie! wat deed jij ook alweer?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-07-2011

devika hoe is het met jou? DE grens nadert ook steeds meer he??
en hoe is het met je familie?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-07-2011

Laura, ik studeer voor homeopaath. Is een langdurig verhaal hoor, nog 5 jaar te gaan... Maar heel leuk! Op 10 september hoop ik nog een toets te kunnen maken. Daar leer ik nu voor.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-07-2011

Hey lieve meiden,

Hier alles goed hoor. Ik vind de tijd alleen zo ontzettend snel gaan! De dagen vliegen voorbij voor mijn gevoel.

Madelief: lekker aan de poets, hihi. Ik vind ook steeds nieuwe klusjes om te doen, maar dan meer van het kasten opnieuw inruimen enzo. Ons huis is nog nooit zo georganiseerd geweest…Wat betreft de voorbereidingen voor de keizersnee: afspraak met gyn, afspraak met apotheker, afspraak met anesthesist, afspraak met verpleegkundige van de afdeling en ga zo maar door...We hebben het er maar druk mee. Maar het wordt natuurlijk alleen maar drukker als die kleine er eenmaal is. Je bent goed bezig met je werk afronden. Morgen je afscheid, hè? Veel succes, meid. Spannend hoor, zo’n nieuwe fase. O, ik krijg trouwens een ruggenprik bij de keizersnee, geen algehele narcose (dat doen ze alleen bij spoed). Ik kan dus alles mee beleven (of tenminste zoveel ik wil).

Cyn, je hebt een lijstje gemaakt van de genoemde bevallingsdata, haha. Hoe grappig dat ik nu al weet wie er het dichtste bij zal zitten, maar ik mag niets verklappen natuurlijk! Je bent bezig geweest met het geboortekaartje. Wij hebben ook even zitten peinzen hoe onze Puck te vermelden, maar ik ben heel blij met het resultaat (jullie zullen het binnenkort wel zien).

Laura, wat goed dat je een nieuwe baan hebt en straks weer een opleiding gaat volgen! Gaan jullie nog wel verder met een broertje of zusje voor Sonny* en Semmy? Of wil je even een pauze inlassen?

Kim, wat een verhaal van de psz! Wat zal je geschrokken zijn! En ik zie dat je weer aan het werk bent, hoe bevalt dat? En wat een heerlijke foto’s, meid… Echt prachtig!

Maria, wat leuk om je familie te ontmoeten! En nog zulke fijne mensen ook. En dan zijn ze ook zo weer weg. Vond ik ook raar met mijn "Amerikaanse moeder". Dan is het een week lang heel intensief en ineens is ze weer weg en het huis leeg. Ook wel lekker, hoor, weer even het huis voor onszelf. En ik lees dat het werken je zwaar is gevallen, dat je heel moe was en iedere dag migraine…O jee! Doe je rustig aan? Goed op jezelf passen, hoor. Wat mooi trouwnens dat je zelf een urn gaat maken voor Olivia. Heel mooi idee.

Devika, hoe gaat het met je? En je zus?

Tam is heerlijk op vakantie. Hopelijk ben je lekker aan het genieten met je gezinnetje!

Elies, hoe is het met je vader? En met jou? Ik vond de foto van jou en je man en Jaxy* echt prachtig. Jullie hebben ook een site? Daar heb ik denk ik overheen gelezen. Maar dit is voor mij ook niet het goede moment om ernaar te kijken, want ik zit zo dicht tegen de bevalling aan, dat ik merk dat ik nu minder goed tegen de herinnering aan het verdriet kan. En dat roept het toch op. Dus later zal ik graag een kijkje nemen. En je hebt gelijk, hoor. Jaxy* zou willen dat haar mama weer gaat genieten van de mooie dingen in het leven.

Sabrina, wat fijn dat jullie een weekend samen weg zijn geweest. En ook voor het eerst weer gevreeën. Ik vond dat ook een bijzonder moment. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en de vaccinatie hebt gehaald. 3 maanden is aan de ene kant niet lang, maar als je zo graag wilt natuurlijk wel. Je gaat vrijdag weer aan het werk. Heel veel succes, meid. Bouw het rustig op, hè? Er komt toch al zoveel op je af.

Ik zou nog wel verder terug willen reageren, maar ik heb helaas geen tijd: we gaan zo naar Harry Potter! Heb er echt zin in.
Nog even een Uma-anekdote: ze zat gisteren heel brutaal mijn vla op te eten (ik moest nog even wat pakken uit de keuken) en mevrouw keek niet op of om toen ik eraan kwam! De brutaliteit, hè?

Dag lieve meiden,
Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-07-2011

haha die uma!! veel plezier bij harry! ik zaterdag!! leuk hoor.
ik reageer later! heb zojuist van alles ingestuurd voor mijn opleiding. nu dus wachten op goedkeuring... spannend!! ben er druk mee. en nee we lassen geen pauze in voor een broertje of zusje. het is een thuisstudie dus alleen met de stage zal het ff lastig plannen worden maar het komt zoals het komt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-07-2011

Weinig tijd hier, dus ff snel snel...

Devika..sterkte meid..weet niet precies wat er gebeurt is met je zus en haar kleintje,maar dat horen we nog wel.Hou je taai

Hier geen goede datum geraden voor vandaag want kersje zit er nog hahhahah
Vandaag mijn petekind 1 jaar, dus vond het een mooie datum om weer forumtante te worden.....helaas!!!

Zo naar mijn petekindje, zaterdag groot feest.

Ben er snel weer meiden...hou het wel bij,maar kan niet vaak reageren sorry

xxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-07-2011

Hier nog steeds BIB hoor...(ik denk ik zal jullie even voor zijn, haha)