Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Devika, ja dat is een mooie wens!! Daar bid ik dan ook voor!!

Weet je, ik ben ook al zoooooo dankbaar dat we semmy mochten krijgen! Ik heb soms wel eens de angst dat we er verder geen kindje meer bij sullen krijgen... Dan bedenk ik me weer even hoe blij en dankbaar ik ben met wat ik inmiddels heb! Maar we zullen zien wat de natuur voor ons in petto heeft!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 08-09-2011

ja ik ken dat hoor Laura, ik had eerlijk gezeg vorig jaar echt niet kunnen denken dat ik nu zwanger zou zijn en over een aantal weken mogen bevallen.
ben me dan ook elke dag bewust van dit kindje die nu in mijn buik groeit en ben er ook echt elke dag opnieuw dankbaar voor.
en net als jij zou ik er ook et liefs 4 of 5 willen hebben! ja, een prachtig groot gezin lijkt me zooo heerlijk. ik kom zelf uit een gezin van 5 kinderen. ( 4 meiden 1 jongen)bij mijn ouders thuis was het vroeger echt geweldig. we hadden het niet al te breed maar precies genoeg om het leuk te hebben en een warm knus huisje waar elke verjaardag gevierd werd met slingers en een slagroomtaart. heerlijk.
dat zou ik het liefs nu ook willen hebben. mijn man darentegen komt uit een kleinere luxere gezin. zo zou hij het et liefs ook willen. papa mama en 2 kindjes.
maar goed, we zijn onze eerste lieverdje al kwijt geraakt. voor nu ben ik al blij en vooral dankbaar dat zijn brusje onderweg is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Ja wij komen beide uit een kleiner luxer gezin maar ik vind liefde en saamhorigheid in een gezin toch veel belangrijker en mooier dan de luxe die er vroeger hadden! Hoop die wens te mogen vervullen!!
En jij dus ook een wens voor 4 of 5 kindjes!! Ja laten we eerst dit ukje maar verwelkomen en vertroetelen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-09-2011

Lieve meiden, wat is het toch fijn om op deze momenten bij jullie terecht te kunnen! Sorry als ik even niet kan geven en vooral neem...

@ laura, ja, ik heb even lekker geslapen. Maar weer even jankerig opgestaan... Oh, Semmy kwam dus heel snel? Ik hoop zo dat deze uk ook snel naar buiten komt, zodat ik tijdens de bevalling geen tijd heb om te piekeren!

@ Devika, ja, wat een verschil he, met een jaar geleden. Hoe anders staan onze levens ervoor. Helaas zijn Sabrina, Elies en Noortje erbij gekomen in het nieuwe jaar. Ik hoop net als jij op een positieve test voor hen! Dan gaan ze 2011 ook met een heel ander gevoel uit! En ook voor Laura natuurlijk!

Ik ga naar mijn mannetje...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-09-2011

Madelief,
Meid, het is niet gek dat je je zo’n zorgen maakt!
Maar probeer echt te denken aan de mooie dingen… (en nee natuurlijk lukt dat niet!)
maar voor je het weet heb je straks je kindje in je armen! Houd je vast aan die gedachte.
Ik hoop dat je een beetje kan slapen.. ik denk aan je! En duim heel hard voor je dat het snel zover mag zijn!

Noortje,
Wat vervelend dat jullie vakantie zo verlopen is.
Getver, ga je er juist even samen tussen uit en dan kom je in zoiets terecht.
Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd om samen even weg te gaan.
En nu weer terug thuis.. is toch moeilijk om dan weer terug thuis te komen.
Vond ik wel tenminste na de vakantie. Alles was zo leeg. Het kamertje stond er bij mij natuurlijk al, en dat was ook zo leeg..
Maar je bent nu wel lekker terug in de buurt van Thomas*. Dat geeft toch ook weer een fijn gevoel toch?

Devika,
Ja, het is moeilijk om je eigen vriend zo te zien. En het is wat je zegt,
Hij houd zich vaak groot en cijfert zichzelf weg.
Op bepaalde momenten heeft hij wel eens een bui dat hij alles eruit gooit.
En dat is zijn manier… dan denk ik, he he… eindelijk gooit ie eruit wat HEM dwars zit.

Ja terugkijkend op vorig jaar had ik nooit durven dromen dat het er zo uit zal zien als nu.
Ik weet nog goed dat we in december/ januari aan het hopen waren dat we snel zwanger zouden zijn, en moet je nu zien.
We lopen al tegen de laatste weken aan…
En voor 2012 … dan wensen we dat elies, sabrina, noortje en Laura snel met het mooie nieuws mogen komen.



Hier:
Vanmorgen naar de gynaecoloog geweest.
Dit keer alleen.. de 2e keer tijdens deze zwangerschap, maar mevrouw hierbinnen was duidelijk aanwezig in de wachtkamer!
Bloeddruk was goed, alleen de uitslag van het bloedprikken iets minder.
Heb wat last van bloedarmoede en moet aan de ijzertabletten.
Maarja, had het stiekem wel verwacht, want heb het vorig jaar ook gehad.
Buikje is opgemeten en zat goed op schema.
Mijn vriend heeft op me in zitten praten dat ik echt moest vragen hoe het zit met de stuitligging van madame.. die maakt zich daar zo’n zorgen om.
Dus ik heb braaf nagevraagd hoe dit zit en wanneer ze daar echt verder naar gaan kijken.
Daarna even voor mijn geruststelling de echo erop.
De gyn kon niet goed voelen hoe ze er nu bij lag, maar op de echo was te zien dat ze niet meer in stuit ligt. Ze ligt nog niet goed genoeg naar beneden, maar volgens hem is ze onderweg.
Over 3 weken mag ik weer terug en krijg ik weer een groei echo.
Gynaecoloog tevreden…. Ik ook tevreden.

Morgen mijn laatste werkdag! Heb nog een teamoverleg en dan is het tijd om alles over te dragen. Vind het wel moeilijk, geef niet graag mijn ding uit handen. Maar ja. Dan is het vakantie!

Nu ff snel een strijk wegwerken, eten op zetten en m’n foldertjes ondertussen doorbladeren.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Cyn wat voor werk doe jij ook alweer? Wel lekker hoor, alle tijd voor jezelf en je kleintje!!! Ga er nog maar ff van genieten want straks heb je het druk druk en nog eens druk! Nee hoor het valt best mee in het begin!
Fijn dat de echo goed was en dat ze onderweg is goed te liggen!! Manlief ook weer geruster!!

Ja semmy was super vlot! Vanaf 18 uur kreeg ik wel wat pijnlijkere weeën, om 19:30 in het ziekenhuis aan gekomen en nog geen twee uur later om 21:20 was meneer er al!! Op een spoedkamertje want alles was vol haha!! Ik kwam als laatste binnen en was als eerste bevallen en naar huis!! Heerlijk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-09-2011

oh laura wat heb jij een snelle bevalling gehad joh!
heb je iets tegen de pijn gehad of niet?

ja ik ga echt genieten van die vakantie.
maar er moet nog genoeg gebeuren in huis.
het kamertje staat nog niet. het bedje hebben we uit elkaar gehaald toen wesley was overleden en de kledingkast is ook leeggeruimd.
alles zit nog in een box. ergens vind ik het te vroeg om te gaan wassen en indelen..
misschien toch ergens die angst dat het weer voor niks is..
ach... ik heb nog tijd he.

ik werk in de kinderopvang. met name met 4 tot 12 jarigen.
buitenschoolse opvang dus eigenlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Nee ik heb niks tegen de pijn gehad. Wilde ik ook niet hoor. Maar heb ging zo razendsnel dat er ook niet eens tijd voor geweest zou zijn denk ik... En ach het is bij mij in korte tijd heel heftig geweest maar het heeft ook niet zo lang geduurd dus dat scheelt! En toch heb ik weer de gedahte gehad van dit wil ik nooooooit meer... Maar zeker wel hoor!! En op die manier zou ik het nog wel drie keer doen!!

Aha kinderopvang dus! Vind je het leuk? En doe je dat al lang?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Ja je heb nog ff de tijd voor het kamertje enzo! Maar het is ook wel leuk om het gedaan te hebben voor dit nieuwe kindje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-09-2011

knap hoor... maar herken het wel.
ik heb een ruggenprik gekregen maar die werkte pas toen ik was bevallen.
het ging allemaal wat sneller dan verwacht. haha
en op het moment zelf dacht ik ook .. noooooit meer!
maar nu denk ik laat maar komen, ik heb de eerste keer ook overleefd haha.

ja, is leuk werk hoor.
werk er nu 4 jaar en werk op 2 verschillende locaties waarvan ik er 1 heb helpen opstarten.
dus dat is dan toch wel een beetje "eigen" groepje. en dus wat moeilijker om nu de taken los te laten.

jij nog steeds naar je zin ? je draai al kunnen vinden?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-09-2011

Ja zeker naar mijn zin! Kheb op beide ochtenden een vast adres en sinds deze week de dinsdag middag ook een vaste dus nu alleen op vrijdag middag nog in de inval maar ga er van uit dat het snel ook een vaste zal worden! Is wel lekker hoor, dan weet je waar alles staat en hoe de mensen het gedaan willen hebben enzo. Op di middag is echt zo'n lief vrouwtje!!! Ze bleef maar zeggen hoe blij ze met me was enzo!! Zo leuk!!!

Ja iets zelf helpen opzetten is leuk!! Hoeveel dagen werk je nu en hoeveel werk je er straks als de kleine er is?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-09-2011

dat geeft weer voldoening in het werk wat je doet he.
wel lekker trouwens dat je je vaste adresjes heb.
en bij je oma maak je ook schoon toch?

ik werk nu weer volledig 5 ochtenden en 4 middagen.
maar heb veel vakantie uren dus laat veel diensten vervangen.
mijn uren moeten toch op een manier op..

ik heb wel aangegeven dat ik andere werktijden wil als de kleine er is.
dit is buitenschoolse opvang dus zijn veel gebroken diensten.
en ik moet een hele week werken om aan mijn contracturen te komen.
ik wil het liefst straks een combinatie met een heledagopvang groep. (0 tot 4 jarigen)
dan kom ik sneller aan mijn uren, ik heb straks toch ook opvang nodig.
en dat vind ik niet erg, maar ik ga mijn kind niet een volle week naar een opvang doen omdat ik andermans kinderen op moet vangen..

maar ik ga daar in januari pas voor kijken met mijn leidinggevende. dus ik maak me nog niet druk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-09-2011

laura; dank je wel voor je lieve woorden meid. Doet me goed. En britt* was idd een schoonheid he
Ik weet dat ik wel bevooroordeeld ben hoor haha

elies; nogmaals een dikke knuffel en je weet me te vinden he!

devika, wat klink je heerlijk positief meid. Ik weet dat dat ook ups en downs heeft, maar
fijn dat je zo lekker wel kunt toeleven naar dit kleine kindje. Lucht het wat op nu Kaylash*
zijn dagen voorbij zijn? Niet dat elke dag geen gemis is hoor, maar ik merk toch bij
mezelf dat het ook dit jaar weer hele gespannen dagen waren.

cyn; yes....het rusten kan komen en dan met name ook wat in je hoofd denk ik.
Geniet ervan meid.
En ik had na de curretage's van mijn kleine sterretjes er ook zoveel last van. Tja, teken
ook wel dat het allemaal werkt denk ik dan maar.

noortje; wat vervelend dat het zo tegenviel...na al dat verdriet zijn positieve mooie dingen
juist zo belangrijk. Ik neem trouwens altijd een speciale foto mee van britt* als wij weg gaan
(die we op de ic kregen), maar ben ook wel weer blij als ik bij haar ben...nou ja....bij haar urn.
Je begrijpt me wel......

madelief; meid......ik leef zo met je mee. Ik vond de laatste loodjes ook zo moeilijk en
o wat heb ik gehuild toen ik myrthe voor het eerst zag. TRanen van geluk....en ik heb zo britt*
bedankt toen.
Ik dacht dat mijn 2e bevalling wel makkelijker zou zijn ahum.....afijn, achteraf vergeet je dat wel
min of meer.Het belangrijkste is dat ze er gezond en wel uitkomen.
Bij britt* heb ik wel ruggeprik gehad vanwege mijn bloeddruk en nu met myrthe uiteindelijk ook natuurlijk
voor de keizersnede, maar daarvoor niet...

Hier; sorry dat ik niet altijd uitgebreid kan reageren. Heb niet altijd tijd en wil het wel goed doen.
Morgen weer babyzwemmen. Niemand is daar met zijn 2 en mijn man en ik gaan samen. Dan zie je ze wel eens
kijken van: moet dat? Maar dat is iets wat na britt* ook wel gekomen is. Het is niet dat we geen dingen
zonder elkaar doen hoor...juist wel, maar alles wat met de kleine te maken heeft willen we beide dubbel van
genieten als dat mogelijk is.

weet je: soms kijk ik naar britt* haar foto en dan zie ik ook zo myrthe daarin. Ook al zit er wel degelijk
verschil (en maar goed ook) .... het geeft me ook troost op een of andere manier.
Ik ben zo blij met jullie dame's wou ik nog zeggen.

weet je: ik was vroeger best een onzeker iemand, maar na britt* durf ik hardop te zeggen
dat ik een goede moeder ben!En daar ben ik trots op....wie had dat ooit gedacht dat ik nog eens trots op mezelf
zou zijn. Daar heeft dat kleine bijzondere meisje daarom wel eens mooi voor gezorgd!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-09-2011

tam,
natuurlijk mag jij trots zijn op jezelf!
zeker als je terug kijkt wat jullie hebben meegemaakt en hoe jullie daar doorheen zijn gekomen.
en kijk eens wat een prachtige kindjes jullie hebben!
het lijkt me heel bijzonder om Myrthe terug te zien in een foto van Britt*. echte zusjes!

het babyzwemmen heeft mijn vriend het ook al eens over gehad.
wij zaten een aantal weken geleden gordon en joling over de vloer te kijken.
en gerard joling ging babyzwemmen.. en mijn vriend had zoiets van ... dat wil ik ook doen met mijn dochter!
het is helemaal niet gek dat jullie samen gaan, je moet samen van die momenten kunnen genieten toch?
wat kan jou het schelen hoe een ander daar over denkt.
ik vind het ergens juist vreemd dat die mensen hun man daar niet in mee betrekken.

hoe is het nu op het werk? is het zwaar?
heb je je ritme alweer een beetje gevonden?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-09-2011

he meiden!

Meld me even! Hier alles z'n zelfde gangetje. Ik heb maar de strategie gekoze van druk bezig zijn, dan heb ik minder tijd om te piekeren....

@ Cyn, fijn zeg, dat alles goed was! En ook fijn dat ze niet meer in stuit ligt! En vandaag je laatste werkdag! lekker hoor!

@ laura, wat heerlijk om te lezen dat je zo veel plezier hebt in je nieuwe werk!

@ Tam, de tranen springen in mijn ogen als je schrijft over hoe het was toen je Myrthe voor het eerst zag! wat een geweldig moment moet dat zijn geweest. Ja, Britt* heeft daar zeker in geholpen! Ik kijk daar ook zo naar uit! En je mag inderdaad trots op jezelf zijn! Je bent een goede moeder als ik je verhalen hier lees, voor beide meiden! En ik zag de foto op hyves. Ik kan me zo voorstellen dat je aan de meiden ziet dat ze zusjes zijn. Dat is op die foto's ook al duidelijk te zien. Ik denk ook dat dat mooi is. Een ander meisje, helemaal Myrthe, maar toch ook iets van Britt*, het blijft haar grote zus!

Ik ga nu de deur uit. Met mijn man naar mijn ouders. Daar gaan we slapen vannacht. Hij gaat mijn papa morgen helpen en ik moet tentamen gaan maken. Ja, met 39 weken nog even een tentamen.... pffff....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-09-2011

madelief,
veel succes morgen met je tentamen. je kan het!
vind het knap van je hoor.. petje af... 39 weken...
vanaf zondag mag de kleine komen! haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-09-2011

Madelief!!! Heel veel succes voor morgen!!!

Ik hoop dat de kleine niet gaat komen tussen nu en morgen! Dan kan je iig dit tentamen maken! En hopelijk haal je hem ook!! Ik duim voor je!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-09-2011

suc6 morgen madelief; ik vind het zo knap van je echt waar!
Maar ik vind het dan wel een goed idee dat als beloning van het maken van dat tentamen de kleine besluit eruit te komen niet?

cyn; heb mijn rimte wel gevonden, maar ben nog steeds wat boos over het feit dat ze me zoveel meer laten opdraven dan de 2 dagen waarvoor ik betaald krijg en dat wil ik toch wel effe uitzoeken.

hiero; zit me toch wat dwars. |Ik heb al enkele weken enorm haaruitval. Dat schijnt wel normaal te zijn na de bevalling qua hormonen enzo, maar dit is niet normaal. Ik trek er hele bossen uit. Ik slik al vitaminen en neem olie om het aan te sterken. Woe komt de kaspster en ik zal het eens vragen, maar zit me toch wat dwars.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-09-2011

trouwens net wat aan het googlen geweest en zie veel over echt extreem haaruitval na de bevalling dus dat stelt me wel wat gerust.
Het is echt als ik mijn elastiek uitdoe dat er gewoon bossen haar aan zitten.
Kan ook mede erger worden door bloedarmoede. Nou heb ik dat toch flink gehad na mijn keizersnede. Tot twee maal toe een zak ijzer met infuus. DAarna ben ik er nooit meer op geprikt.........misschien toch maar nog eens laten doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-09-2011

Tam ik heb ook wel bossen haar in mijn handen gehad hoor! En ja het hoort er idd een beetje bij. De een heeft het erger dan de ander... Maar snap je zorgen wel hoor. Gelukkig groeien er elke dag weer weet ik veel hoeveel haren aan!!

Cyn nog ff reactie op gister. Nee ik werk nu nog niet bij mijn oma. Waarschijnlijk pas vanaf november, dan is haar huidige hulp pas weg.. Wel jammer hoor want ik heb er zin in !!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-09-2011

Madelief!!! Hoe is je tentamen gegaan?? Heb je hem zonder weeën ofzo kunnen maken?? Vanaf nu mag ukkepuk gewoon komen hoor!

Ik heb vanavond mijn verjaardag alvast voor de vrienden gevierd. Was echt super gezellig!!! We hebben enorm gelachen!
Nu ga ik slapen... Jullie hebben helemaal niet gekletst.. Vast van het mooie weer genoten!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-09-2011

He meiden!

Tentamen is goed gegaan en ik heb het echt wel gehaald denk ik. Dus dat is fijn!

@ Tam, naar van je haaruitval, maar het schijnt inderdaad veel voor te komen. Maar ik denk dat het wel goed is even je HB een keer te laten prikken. Kleine moeite en als je nog ijzertekort hebt, zul je je ook beter voelen als daar wat aan gedaan wordt.

@ laura, fijn dat je verjaardag zo leuk was! geeft altijd een fijn gevoel je vrienden om je heen te hebben! Ik krijg daar iig veel energie van, zulke avonden.

Hier echt al sinds vrijdagavond in de ban van behoorlijke krampen. Ze komen vaak, zijn extreem pijnlijk. Maar steeds is het een paar uur en dan zakt het toch weer. Ik hoop dat het nu eens door gaat zetten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-09-2011

Oh spannend madelief!!! De kleine heeft speciaal gewacht op je tentamen en nu komt hij er binnenkort zomaar ineens uitfloepen!!!
Fijn dat je tentamen goed gegaan is!! Blij ook dat je hem gewoon heb kunnen maken!
En ja het is zeker fijn om goede vrienden om je heen te hebben!
Ben nu wel brak hoor... Jeetje!! Manlief ligt al ff te slapen op de bank, ik zo denk ook ff een half uurtje...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-09-2011

Hihi, jullie lekker brak dus! Ja, ik hoop dat de kleine er straks ineens uit komt floepen, maar voorlopig is het weer rustig! Straks gyn afspraak om 10 uur en op de een of andere manier verheug ik me daar op.

Slapen lukt weer een niet...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 12-09-2011

Even een kort berichtje van hier..


IK BEN GISTEREN WEER ONGI GEWORDEN !!! Big GrinBig Grin Woehoeeeee.. Ik ben zó blij dat ik 'gewoon' mijn oude cyclus meteen weer terug heb.. 31 dagen na de laatste curretage geeft mijn lichaam het signaal dat ze het zelf weer oppakt!! Ik was zo toe aan een positief bericht en hier is het dan..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-09-2011

Elies, wat fijn dat je lichaam weer doet wat het moet doen. Ik zit er nog op te wachten, ongeduldig... Bij mij is het morgen 4 weken geleden dat ik gecuretteerd ben.

Madelief, fijn dat je tentamen goed is gegaan. Nu kan hij/zij komen he. Hoe was het bij de gyn?

Vrijdag over een week hebben we de afspraak bij de gyn, als het goed is zijn dan alle uitslagen bekend. Ik hoop zo dat we niet het bericht krijgen dat een volgende zwangerschap wordt afgeraden ofzo. Verder ben ik wel heel benieuwd naar de uitslagen. De donderdag ervoor heb ik een afspraak bij die verpleegkundige om te gaan praten. Heb net boven de boel schoongemaakt, huilend de babykamer gestofzuigd.. Het is alweer 5 weken na de bevalling en de leegte is zo groot. Verder gelukkig wel van alle lichamelijke kwaaltjes af. Nu wachten wanneer mijn cyclus weer op gang komt, ik wil zo graag weer zwanger worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

elies, ontzettend fijn dat je lichaam weer werkt naar behoren!! wat kan een ongi dan toch een vreugde zijn he? ik moet het woensdag weer worden... bleehh!! op mijn verjaardag nog wel! en de eerste danslessen weer, altijd lekker om dan ongi te zijn maar niet heus... maar als het goed is zijn ze niet meer zo heftig als dat ik ze gehad heb zonder aan de pil te zijn. zaterdag weer een strip leeg gemaakt. nog twee te gaan!!! jeetje, ook ik kan niet wachten hoor...

noortje, ik zie het helemaal voor me dat je zo aan het huilen ben in die babykamer. afschuwelijk... ik hoop dat er voor jullie ook snel weer mooie tijden aan mogen breken... sterkte meissie..

madelief, hoe was het bij de gyn? is er al wat gaande of zit alles nog potdicht? ik heb ingezet op vandaag of woensdag he???

vandaag dus drie jaar geleden dat wij sonny* leerden kennen en weer af moesten geven... het blijft een rare dag... ondanks dat ik er elke dag nog aan denk..
gelukkig heb ik mijn kennismakingsprogramma van mijn werk achter de rug en de vergadering gaat niet door vanmiddag dus ik ben al lekker thuis. semmy ligt op bed en ik ga ook maar lekker chillen denk ik. zo ff het eten klaar zetten en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011


Hallolieve meiden,



Netterug van het ziekenhuis. Ppfff…10 uur de uitgebreide groeiecho gehad. Ons kleintjelag lekker te springen en te spartelen. Alleen is het hoofdje en buikje is wataan de kleine kant. Heeft ook weer met de navelstreng te maken. We zitten ietsonder de normale marges. Voor nu hoef ik me volgens de echoschopist niet al teveel zorgen te maken. We worden goed in de gaten gehouden wat de groei betreft.Over 2 weken weer terug. Pfff, geen zorgen maken? Wat is dat? Hoe doe je dat? Hetwervelkolommetje konden ze niet goed bekijken. Te veel schaduw en de baby waste groot om dat allemaal goed te kunnen zien. Maar voor zover zag het er goeduit volgens de echoschopist. Ik weet het niet hoor, ik hou toch rekening met de2 blokjes in het wervelkolommetje…

Organenenzo kon ze ook niet goed zien, komt door de ligging van de baby en de groote. Maargoed, daar maak ik me geen zorgen om. Ik ga ervan uit dat dat allemaal goedzit, dat was de vorige keer ook zo. Daarna 11 uur bespreking van de echo gehad.Alleen die was niet echt naar mijn zin. Had nl een andere gyno dan mijn eigen. Over2 weken mag ik terug en ik heb nu bewust gevraagd om mijn eigen gyno. Wil danweer e.e.a. met haar bespreken. Zij zal vanaf nu ook de groei echo doen elke 2weken.

Bestvermoeiend al die bezoeken en gesprekken. Ben nu lekker de rest van de dagvrij. Zo maar ff een dutje doen.



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011

@ laura,
ik moest ook heel de dag aan je denken. vandaag is het 3 jaar geleden dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Sonny*.
je bent er vrij rustig onder lees ik. ja, je denkt natuurlijk elke dag aan hem. maar jullie hebben zijn mooie broertje Semmy voor terug gekregen. en die is het dubbel en dwars waard! geef hem maar een extra knuffel vandaag! en je bent lekker thuis lees ik. heerlijk hoor zo een dagje thuis met hem chillen. haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

oh lieve devika, ik wilde je nog een berichtje sturen vanmorgen om je succes te wensen voor vandaag maar ben het in alle haast vergeten.. maar je heb dus niet al te veel duidelijkheid kunnen krijgen... en nee, geen zorgen maken... zie dat maar voor mekaar te krijgen... wel goed dat ze het goed in de gaten houden met de groei echo's!

ja ik ben er idd vrij rustig onder. maar zoals ik al vaker zeg, het slijt echt wel na zo'n tijd. ik heb van mijn schoonouders net een witte roos gekrgen met een kaartje eraan dat ze hem nooit zullen vergeten. die zet ik straks bij zijn urntje neer. verder doen wij er nooit iets aan ofzo. omdat we er toch al elke dag aan denken.
en idd, de komst van semmy heeft ook echt een hoop goed gemaakt voor ons! we gaan het hem later wel vertellen trouwens. dat ie eigenlijk nog een grote broer had moeten hebben. gaan jullie dat ook aan de kids vertellen later? of nog niet over nagedacht?

ik ben een beetje moe, misschien moet ik maar ff mijn oogjes dicht doen voor een uurtje... maar ik moet ook nog boodschappen doen straks... pfff totaal geen zin in...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011

@ cyn,
Ja het is fijn he als ze af en toe zo’n bui hebben en er alles uitgooien! Ik weet nog vorig jaar, toen we net terug waren uit Amerika en thuis elke dag op depost zaten te wachten op het as van Kaylash. Er hoefde maar een auto voor dedeur te stoppen of iemand aan te bellen en we zaten recht overeind. Op een keerwas mijn man in de garage bezig. Ineens uit het niets stormde hij de woonkamer binnen. Verdorie zei hij, waarom komt zijn as maar niet thuis. Hij stond echtop het punt om in huilen uit te barsten. Dat raakte me zo erg. Wij toen meteen naar Amerika en de douane en postkantoor ect gebeld. 2 dagen later kwam hij dan eindelijk thuis.

He en wat fijn dat alles goed was tijdens de echo! De kleine meid heeft van zich laten horen/voelen. Haha. Fijn is dat he! Oh en je moet aan de ijzertabletten. Ja dat had ik vorig jaar ook. Dit jaar gelukkig niet. Alhoewel, ik moest vandaag ook prikken. Uitslag krijgen we volgende week. Maar denk niet dat er iets ergsuit zal komen.
Oh en ze is nu onderweg in de goede houding! Fijn hoor!
He,en je verlof is nu begonnen he! Jee!! Nu lekker concentreren op de kleine en de as bevalling!

En het kamertje staat er nog niet lees ik. Ja bij ons ook nog niet. Die hadden wij vorig jaar afgezegd…ergens wil ik ook zo graag weer alle kleertjes van zolder halen en beginnen met wassen ed. maar ergens vind ik het net als jij ook veelste vroeg…
Ja we wachten even het goede moment af he…

@ Laura,
Jee wat heb jij een super bevalling gehad! Ja zo wil ik em straks ook! Hihi. Fijn hoor.
Het is natuurlijk niet te vergelijken maar mijn bevalling bij Kaylash ging ook heel vlot. Eenmaal in de verloskamer heeft het 10 min geduurd voor hij er was. Maar goed,das een ander verhaal he…

Enje heb geen pijnbestrijding gehad? Knap hoor! Ik weet het nog niet zo metpijnbestrijding. heb ik vorige keer wel gehad. Deze keer maar even kijken ofhet nodig zal zijn.
Heen ik lees nu van de roos die jullie gekregen hebben van je schoonouders. Echt heel lief dat ze hem niet vergeten zijn. Toch wel fijn he dat hij na al die jarennog steeds herinnerd wordt door zijn familie.

Ennatuurlijk wil je Semmy laten vertellen over zijn grote broer. Ja dat wil ik zeker gaan doen. Kaylash zal altijd deel uitmaken van ons gezin. Hij is ons eerste kindje en dat blijft zo. Ik hoop dat zijn broertjes en zusjes hem later ook zo zullen koesteren.

@ Tam,
En of je een goede moeder bent! Daar twijfelt niemand aan hoor. Beide meiden van je zijn idd echt schoonheden! Ze lijken idd een beetje op elkaar. De echt kleine foto’s dan he. Vind de foto van Myrthe echt zooo lief!( waar ze omhoog kijkt) Omg, lijkt wel gephotoshopt hoor! Haha

Ja ik ben nu idd wat rustiger nu de dagen van Kaylash voorbij zijn. Hoewel ik wel steeds aan deze tijd vorig jaar denk hoor.ppff… wat heb ik toen gehuild…

Maar het gaat nu steeds beter. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Kaylash denk. En dat zal mijn leven lang zo blijven. Maar zijn brusje maakt zoveelgoed. Wat een lief kindje is dit toch!

En jullie zijn heerlijk gaan babyzwemmen met z’n allen. Ach joh mensen denken maar wat ze willen, ik vind het juist mooi dat jullie beide samen me Myrthe gaanzwemmen. Mijn man gaat nu ook echt overal mee. Zo betrokken en wilt echt niks missen. Voor anderen misschien overdreven maar voor ons voelt het goed.
Enje heb last van haaruitval. Meid ja dat is zo normaal! Et schijnt vooral als je borstvoedig geeft. Je moet je vitaminen nu delen he. Komt allemaal goed hoor.

In suriname kennen ze een bakkerspraatje, dat je haar gaat uitvallen zodra je kleine flink gaat brabbelen. Hihi, volgens mij is dat nu bij jou aan de hand. Niette veel zorgen maken hoor, hoort erbij en je haar groeit vanzelf weer terug!

@ Madelief,
Je loopt nog steeds rond lees ik. Haha. En wat fijn dat je tentamen achter de rugis! Jeeeee! Smile . nu lekker concentreren op de kleine en de as bevalling!
Hoewas je afspraak bij de gyn vandaag?

@ Elies,
Ooh meid je bent ongi geworden! Jeeeeeey!!! Ik ben zoooo blij voor je! Ja echt!!
Zo fijn he als je lichaam zijn ritme terug krijgt. Nu binnenkort aan de ovulatietest en dan klussen op het juiste moment. Ik hoop zo voor je dat het meteen raak is. Dat heb je echt verdiend!

@ Noortje,
Ik hoop ook voor jou dat je gauw je eigen ritme weer terug krijgt en gauw groenlicht krijgt om weer zwanger te mogen worden! Ja jij elies en sabrina verdienen het zo van harte. Ik gun het jullie echt! Samen met laura!

4 nieuwe zwangerschappen voor het einde van het jaar, wat zou dat mooi zijn! En binnenkort hebben jullie de uitslagen. Ik hoop zo voor je dat die allemaal positief voor jullie zijn. Oh en je heb huilend de babykamer schoongemaakt…die leegte die je dan voelt he…mijn hemel…ja huilen is niets anders wat je nu kunt doen. Geef eraantoe.

Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011

Maria en Kim hoe gaat het met jullie. drukke mama's! heerlijk hoor!

en Kersje, ik mis je ook hier hoor. ben je lekker aan het genieten van je mooie kleine mannetje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-09-2011

even snel..

laura, ik denk aan jullie gezinnetje vandaag.
alweer 3 jaar geleden dat jullie Sonny* hebben moeten loslaten.
ik zie dat je al lekker thuis zit vanmiddag. zo hoort dat ook.
lekker je rust pakken en niet te veel doen vandaag.

ik vind het een heel mooi idee om mijn kindjes later te vertellen over wesley.
wesley hoort er nu eenmaal bij. wij gaan dat zeker doen.


devika,
je hebt je echo gehad.
je klinkt er rustig onder meid. hoop dat je toch een beetje hebt genoten van die spartelende uk.
wanneer mag je weer terug?
wel vervelend dat je het gesprek had met een andere gyn.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-09-2011

He meiden,

@ Elies, fijn is dat zeg! Weten dat je lijf het gewoon weer 'doet'!

@ Noortje, meid, je zegt het is alweer 5 weken na de bevalling, maar ik vind dat echt nog maar pas 5 weken! Volgende week dus de afspraak bij de gyn. Ik hoop dat je dan duidelijkheid krijgt over hoe het verder gaat.

@ Devika, oh sorry! ik ben ook vergeten je sterkte te wensen. Oh, die opmerkingen van geen zorgen maken, tuurlijk doe je dat wel! Maar ik ben blij dat het er goed uit zag. Die groei houden ze dus goed in de gaten. Over 2 weken meer. Ik hoop dat ze dan wel meer kunnen zien. En fijn dat je dan ook je eigen gyn spreekt.

@ Laura, vandaag al weer 3 jaar geleden dat jullie Sonny moesten laten gaan. Je schrijft dat de tijd het toch meer laat slijten. Wel heel lief van die witte roos! En je denkt idd iedere dag aan hem! Jazeker, wij gaan onze uk zeker vertellen dat ze een zus had/heeft. Voor ons speelt het toch een belangrijke rol, ik vind dat broers/zusjes dat ook wel moeten weten.

Hier terug van de gyn. Barstte gelijk in huilen uit. Ik slaap nauwelijks van de spanning en de dagen tikken door met het gevolg dat de dagen waarin we ons dochtertje verloren ook steeds dichterbij komen. Dat breekt me nogal op. Wel goed gesprek gehad. Daarna heeft ze gekeken of ik al ontsluiting heb en dat is 1cm, dus al dat voorwerk heeft iig iets gedaan. Zegt nog niets natuurlijk. Daarna heeft ze getoucheerd en de boel voor zover het kon dus opgerekt. Dat doet gelijk zijn werk, want daarna aan de CGT ivm te hoge bloeddruk en daar waren weeen te zien. Ik voel ze ook, maar het is nog niet echt heftig. Nu weer thuis. Afwachten of het afzakt of dat het doorzet dus. Ik ga nu even een dutje doen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

dank jullie wel meiden!! voor de lieve berichtjes.

hier nog geen zwangerschap in 2011 hoor. zou wel willen maar vanwege de vakantie wil ik ook niet al te ver heen zijn. dus vanaf januari is met oog daarop vroeg zat. weet natuurlijk niet of ik weer die injecties enzo ga krijgen dus ja... maar stiekem wil ik gewoon deze maand al geen pil meer slikken en gewoon lekker zwanger raken... fuck die vakantie denk ik de hele tijd!! weet alleen niet hoe mijn schoonouders zullen reageren... ik vind dat ik wel alweer lang genoeg aan de pil geweest ben.. haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

oh madelief!!! kan me zo goed voorstellen dat je in huilen uitbarstte daar! je bent er zooooo aan toe om echt mama te worden! was je al maar je snapt me wel!
ben benieuwd of het nu ook gaat doorzetten. ik hoop het voor je!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011

@cyn,
Ja ik ben er nu wat rustiger onder maar vanochtend was het toch anders hoor. Pfff…mijn man had er meer vertrouwen in dan ik en die heeft mij daarna ook bijgepraat dat het echt goed komt.
Wat wel weer alles goed maakt is dat ik deze kleine al heel de dag voel! Hij/zij is al heel de ochtend en middag aan het spelen en schoppen. Zo lief. Dat was ook op de echo te zien.

@madelief,
Ja over 2 weekjes mogen we terug naar mijn eigen gyno. Mijn schoonmoeder probeerde mij nog gerust te stellen over de groei van de baby. Haar kinderen waren bij de geboorte ook niet al te groot. Net tegen de 5 pond aan en het is goed gekomen. Volgens haar komt het ook helemaal goed met de groei en gewicht van deze kleine.

Oh jeee je bent zo gespannen. Nee niet gek zo vlak voor de bevalling en ook nog de dagen van voor de bevalling van jullie meisje vorig jaar. Zoveel emoties komen ineens los he. Laat je maar lekker gaan meid, dat is het enige wat helpt. Huil maar als je daar zin in heb. Het mag!
En1 cm ontsluiting? Mmh…hoop zo voor je dat het een deze dagen echt zo ver is! het kan eingelijk elk moment wel beginnen/doorzetten he!!

@Laura,
Oh niet in 2011. Hihi. Ah joh het is ook zo weer januari en dan mag die pi ldefinitief de prullenbak in! En tot die tijd lekker genieten van semmy!


Oh ja mijn man wordt nu ook een beetje ongeduldig. Die vraag ook steeds, wanneer komt de baby nou. Ik wil ermee spelen. Zo lief! Hahaa. Maar voor hem hoeft hij/zij nog niet te komen hoor. Nog minimaal 8 weekjes zou ik prettig vinden. Waslaats op tv reclame van de sinterklaas show. Ik zei tegen mijn man, volgend jaar gaan we met de kleine ook naar de sinterklaas voorstelling. Bij hem op het werk hebben ze voor de ouders en kids altijd een sinterklaas feestje. Ik vroeg ook,ga je dan ook met de kleine volgend jaar. Tuurlijk zegt ie! Maar zou je dat welalleen kunnen dan, jij en de baby alleen. Waarom niet, het is toch ook mijn kind zegt hij! Werd echt helemaal emotioneel van dat beeld van hem die ons kleintje meeneemt naar zo’n voorstelling.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

meiden, ik ga jullie een geheimpje verklappen... ik heb net mijn man gesmst dat ik echt geen pil meer wil slikken en dat alleen die vakantie nog de reden was om het wel te doen... we gaan er gewoon weer voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hij zei: desnoods betalen we ons deel van de vakantie, pech voor hun!! joepie!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-09-2011

aaaahhhh super Laura!!! en gooi die strip maar meteen door de plee! idd, alleen een vakantie staat jullie in de weg.
nou, vakantie kun je altijd nog doen he! dat weegt niet op tegen een zwangerschap. denk dat je schoonouders er net zo over denken als je eenmaal zwanger bent!
en nu duimen dat het gauw raak is! yes!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-09-2011

Laura, wat goed!! Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken, zo'n fijn vooruitzicht. Ik zit maar vol ongeduld te wachten tot de boel weer gaat werken. Wel fijn dat je familie ook nog aan Sonny denkt, lief van die roos. Als ik ooit nog een kindje krijg, vertel ik hem/haar zeker over Thomas, hij hoort erbij.

Madelief, spannend nu zeg, dat zal toch nooit meer lang kunnen gaan duren.

Ik hoop zo dat het goed zal gaan met de cryo's, dat ze goed gaan ontdooien als ik zover ben dat het weer kan. Dat zou een kans zijn zonder hormonen spuiten en zonder die nare punctie. Maar als het niks wordt, gaan we gewoon het traject weer in. We hebben dan ook weer recht op 3 nieuwe behandelingen, zolang het niet teruggeschroefd wordt naar 1, hoop dat ze dat niet al in 2012 gaan invoeren.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-09-2011

@ Devika, zo ontroerend, het uitkijken van je man naar de kleine. Het is ook niet zo gek he. Je bent al zo lang in verwachting en nu ook al heel wat maanden zwanger. Maar het verlangen naar een kind om jullie heen is er al lang... Oh, ja! met Sinterklaas is jullie kleine er! Ik denk ook steeds aan kerst... Het idee van kerst met een kindje en niet een kerst vol tranen...

@ laura, YEEEHHHH!!! Jullie volgen gewoon je gevoel! Dan kun je alleen maar op de goede weg zijn volgens mij. Al die praktische redenen om te wachten terwijl je gevoel geen pil meer wil slikken is naar! Ik hoop zo voor je dat het snel gaat! We gaan weer aan het duimen voor je!

@ Noortje, ik hoop het zo voor je! Dat je zonder nieuwe hormonen en punctie zwanger kunt worden van een van de cryo's! Dat zou echt een onwijze opsteker zijn, ook zo mooi omdat dit uit de zelfde 'lichting' als Thomas is.

Hier net lekker geslapen. Ben erg blij met ieder uurtje wat ik nu kan pakken! Krampen en harde buiken zijn er nog steeds, maar het wordt niet erger. Ben bang dat het dus wel weer lekker doorrommelt, maar niet door gaat zetten....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-09-2011

Lieve Laura, ik heb vandaag wel aan je gedacht, alweer drie jaar geleden dat Sonny geboren werd. En wat lees ik voor fantastisch bericht? jullie gaan er weer voor? jeah!!!!! :-D wat goed zeg! wat een heerlijk besluit lijkt mij dat, weg met die pil! :mrgreen: Ik vnid het een prachtig besluit op deze dag.

Devika, vermoeiend zo'n echo! krijg je van alles te horen waar je dan vervolgens lekker over kan gaan zitten malen :?. Staar je maar niet blind op dat kleine verschil qua groei, het zit goed meid. Je ben vandaag trouwens precies 30 weken! je gaat vandaag het laatste trimester in! :-D jehoe!!!!

Och lieve Madelief, jij ook naar de gyn vandaag, ik kan mij zo voorstellen hoe je je voelt nu, ik zat de laatste afspraak ook huilend bij de gyn. Gelukkig had ik toen al 3 cm ontsluiting en mocht ik de dag erna gaan bevallen. Maar jij ook al 1 cm ontsluiting en wat weeën activiteit!, wat goed, het is aan het beginnen! het feit dat je je zo labiel voelt en huilerig is voor mij alleen maar een teken dat je binnenkort gaat bevallen, je kindje komt eraan!!!! oehh! :-D Nog even volhouden lieverd, ik zag dat je 's nachts ook loopt te dolen, dat hoort er echt bij, maar het is zo vermoeiend soms he? Hou vol meid, nog eventjes. Probeer zo veel mogelijk te dutten overdag, lekker magazines kopen en in bed lezen.

Elise, wat super dat je ongesteld bent geworden!!! :-D je lichaam heeft zich weer herpakt, wat goed! hoeraaaaaaaaaaaaaaa! :-D

Noortje, ik hoop ook dat je cyclus weer snel op gang komt, ik begrijp dat je heel erg graag weer zwanger wilt worden, ik had dat ook. Soms maakte ik mij zorgen wat andere mensen ervan zouden vinden, dat ze het "onverstandig" zouden vinden " te snel" omdat ik nog in zo'n rouwproces zat...heb jij dat ook? Mijn kinderwens was na het verlies van Olivia groter dan ooit. Ik wist opeens hoe het voelde om een mama te zijn, ik had er eventjes aan mogen ruiken en toen was het weg. Maar dat mamagevoel was zo enorm groot, ik kon aan niets anders meer denken dan zwanger worden.
En dan schrijf je dat je huilend zo staat te stofzuigen in zijn kamertje, och meid Cry, wat kan je je dan verdrietig en leeg voelen. Ik had in het begin echt mijn rituelen, ik kuste elke dag haar echo, zorgde dat er mooie kleine bloemetjes in het vaasje stonden. Ik heb haar as als een knuffelbaar pakketje verpakt, zo kon ik het vasthouden, tegen mij aan houden en knuffelen. Ik had dat echt nodig. Ik heb een herinneringsbox gemaakt, een prachtige doos waar mijn dierbaarste herinneringen en spulletjes van haar inzitten. Ik heb er ook een mooi notitieboekje in gedaan, ik schrijf daar nog steeds af en toe in, op dagen dat het mij te veel wordt en ik zo veel aan haar denk. Het lucht mij altijd op om dat te doen. Heb jij ook een herinnerings-iets voor Thomas thuis?

Tam, wat leuk dat jullie samen naar het babyzwemmen gaan, ik vindt dat juist heel lief en leuk dat jullie dat samen doen.
En ja! je bent een hele goede mama! :-D weet je dat ik na de dood van Olivia precies hetzelfde ervoer? Al die onbenulligheden, de onzekerheid of je wel een goede moeder zou zijn die waren weg! natuurlijk ben je een goede mama! en ja, het is wat je zegt, daar heeft je kleine meid maar mooi voor gezorgd! ik vind dat heel mooi.
wat je schrijft over je haar...hier precies hetzelfde! Confusedhock: je wil niet weten hoeveel haar ik nu verlies, echt bossen! en als ik het gewassen heb kan ik het er echt zo uittrekken. Maar het hoort erbij hoor! Als je zwanger bent verlies je namelijk geen haar, alles staat op een "hold". Je verliest dus nu eigenlijk de haren die je afgelopen jaar al verloren zou zijn. Dus komt goed!

Cyn, wat fijn dat ze niet meer in een stuit ligt, dat is fijn. Wel wat bloedarmoede lees ik, heb je daar ook last van? :?
Wat je een tijdje terug schreef trouwens, over dat je je man meer bij je zwangerschap wilde betrekken, ik snap dat wel hoor. Ik had dat gevoel ook soms wel eens, ik was gewoon zo erg met mijzelf bezig deze afgelopen zwangerschap, veel meer dan bij de eerste, heb jij dat ook? en ik merkte ook dat alle echo's, alle onderzoeken bij Matilda, het was minder leuk, niet zo spannend en onbevangen als de eerste keer. Je bent gewoon allebei meer bezorgd en minder open enthousiast. Niet te onbezorgd zijn als zou je lot tarten.....zoiets.

Ik heb verder niet meer terug gelezen, andere meiden, ik denk aan jullie.

Hier gaat het goed, Matilda eet al af en toe een lekker fruit of groentehapje. Ze vindt pastinaakpuree en pompoenpuree heel lekker. Ook is ze lid van de bibliotheek geworden, zo leuk! ik lees al vanaf ze twee maanden is voor, en ik ben door haar hele verzameling boeken heen (en die is al groot!). Bij ons in de wijk is een prachtige nieuwe bibliotheek geopend, zo'n mooie vestiging. Ze hebben een babyafdeling waar je babyboekjes kan lenen. De stoffen boekjes worden na inname weer heet gewassen zodat de volgende baby ze weer op kan eten...hoe leuk he? :mrgreen:
Om jullie te laten zien hoe groot ze alweer is geworden een foto:

[Afbeelding: 2ijtd2x.jpg]

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

oh wauw maria!!!!!!!!! wat een plaatje is het toch he?? en wat cool!!! ze is al lid van de bieb!! haha! maar leuk joh. semmy is geen kind om voor te lezen. nog niet iig. hij kan niet stil zitten en zich er niet op concentreren... maar dat komt wel. op het moment is ie heel driftig... hij was net boos op me, hij pakt mijn hand en wil er zo in bijten!! toen heb ik hem maar van mijn schoot afgezet en gezegd dat ik hem niet lief vind zo.
ja een prachtig besluit op deze dag vond ik zelf ook! ik heb afgelopen vrijdag mijn tweede strip leeg gemaakt en heb nu dus twee volle maanden pil geslikt. ik mag hopen dat dat voldoende is om mijn lijf weer op orde te krijgen. de dokter adviseerde toen namelijk drie maanden. nou ja we zullen het zien! nu woensdag ongi worden en daarna wordt het weer spannend! jeetje, ik ben er helemaal vol van!!!

madelief, fijn dat je ff geslapen heb! oh wat spannend ook weer voor jou!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-09-2011

Thanks Maria, voor je lieve woorden! Ja, die nachten zijn echt vermoeiend, kom niet in slaap en loop maar te piekeren... Ik hoop zo dat je gelijk hebt, dat de kleine er echt aan komt! Oh, wat moet jij toen blij geweest zijn met die 3 cm! Ik was al zo blij met die 1cm. Gewoon het feit dat het niet nog potdicht zit.

En wat een heerlijke foto weer! Iedere keer valt me op hoe de ogen van Matilda stralen, ze spreken echt door de foto! Dan kan ik me voorstellen dat dat in het echt helemaal zo is! Dat wordt wat als ze 16 is! ;-)

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-09-2011

Maria, ja dat gevoel ken ik wel, wat andere mensen ervan zullen denken als ik snel weer zwanger zou zijn. Maar ik wil het zo graag, wat anderen denken moeten ze dan zelf maar weten. En daarbij komt dat het bij Thomas heel lang heeft geduurd, mijn eerste afspraak bij de gyn was al in mei 2009. Nu kan het hopelijk wel een heel stuk sneller omdat we nu precies weten waar het probleem zit en we hebben natuurlijk nog de cryo's.
Wij hebben in de kamer 2 plekjes waar foto's van hem staan met een kaarsje erbij, ik kan er naar blijven staren... Zo'n doos heb ik ook staan en ben de afgelopen weken ook bezig om in een mooi boekje alles op te schrijven. Alles wat met hem te maken heeft, mooie gedichtjes die ik tegengekomen ben, mijn gevoelens voor hem, dat soort dingen. En ik heb een plakboek gemaakt met alle kaarten die we hebben gekregen van toen ik zwanger was tot erna, de schema's van de ICSI en dat soort dingen. Zolang ik met dit soort dingen bezig ben, gaat het enigszins.
Wat een mooie foto zeg, jee wat zal jij trots zijn op haar.

Madelief, nog even volhouden joh. Ik ben zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren, en wat het gaat worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-09-2011

kom vlug weer kletsen......sorry (stomme werkdagen haha), maar ondanks dat ik het al op hyves had gezegd wil ik madelief ook hier een hele dikke knuffel geven mede voor die lieve Sonny* en hoop voor jullie mooie gezinnetje dat er vlug uitbreiding mag komen.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-09-2011

Je bedoelt uiteraard niet madelief maar mij haha! Dank je wel lieve tam!!
Nog een dagje werken en dan mag je weer lekker thuis bij de kleine meid zijn!!

Kersje ik mis je!!!! Hoe is het met jou en je mannen??


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-09-2011

hihi, maar ik hou ook van knuffels! Hier echt plankharde buiken, nu al uren met af en toe een kramp. Ik hoop zo dat het gaat doorzetten!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-09-2011

Lieve allemaal,

Hier domweg gewoon weer geen tijd gehad om aan jullie te schrijven (wel om aan jullie te denken ;-).

Ik moet eigenlijk al in mijn bedje liggen, anders ben ik morgen weer zo moe, maar toch even gauw een berichtje:

Laura, vandaag is het drie jaar geleden dat Sonny is geboren en gestorven. Het blijft natuurlijk een bijzondere dag, ookal lacht het leven je nu gelukkig zo stralend toe. Een dikke knuffel voor jou. Wat een heerlijk nieuws dat jullie nu voor nog een brusje gaan! Weg met die pil.

Madelief, ik vind het zo spannend, hoop echt voor je dat het door gaat zetten! Ik moet veel aan je denken, zo die laatste spannende dagen voor je je kleintje in je armen mag houden... Ook voor jou een flinke knuffel.

Alle andere meiden, ook voor jullie een knuffel natuurlijk. Hopelijk kan ik snel weer eens rustig reageren op jullie verhalen! Met ons gaat het trouwens heel goed, maar de dagen vliegen echt om! Ik kom amper aan mezelf toe...maar dat maakt me niets uit, want ik ben echt een gelukkige mama.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-09-2011

Niet dus... Na heftige weeen bedenkt dit ukkie dat zodra papa en mama gaan timen hoeveel tijd er tussen weeen zit, ergewoon mee op te houden. Resultaat,heftige nacht, geen baby....

Ben er goed chagerijnig van...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-09-2011

wou effe spieken voor mijn werk hoe het met madelief was ................ balen meid! Kindje met een eigen willetje dus. Nou, dat hij/zij maar vlug naar papa en mama mag luisteren.

laura; sorry bedoel natuurlijk jou DUH! krijg je ervan als je vlug wat wilt typen................nogmaals sorry!

En, vanavond heb ik wel effe tijd om weer wat beter te reageren. Ga naar de kids op school (lekker druk zijn ze met die wind.....beloofd wat)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-09-2011

Jee madelief balen zeg!!! Maar de baby komt morgen!!! Let maar op!! Op mijn bday!!!
Sterkte ermee!! Oh wauw!! Je kleintje is er bijna!!! Maar wel vervelend dat zo'n heftige nacht dan niks oplevert...

Tam werk ze en geen punt meis, ik snapte dat je mij bedoelde!!

Kersje!!! Daar was je weer!!! Je heb het druk zie ik. Ja het leven van een mama is druk maar wel heel leuk!!! Groeit de kleine man goed??


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-09-2011

Madelief,
Hoe is het met je?
Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over je tentamen. Weer een zorg minder!
Oh en gisteren bij de gyn geweest zie ik. Je bent al over de 39 weken!
Meid, ik hoop voor jullie dat deze kleine uk zich snel gaat aankondigen. Laat maar komen!
Ik duim voor je!

Tam,
Misschien toch een goed idee om even te laten prikken.
En betreft het haaruitval, dat hoor ik vaker. Vaak na de zwangerschap.
Al trek ik nu soms ook bossen eruit als ik mijn haar heb gewassen.
Nog een dagje en dan ben je weer lekker thuis bij je meisje.

Elize,
Wat goed dat je weer ongesteld bent! Is een goed teken!

Noortje,
Getver, ik zie het beeld al helemaal voor me. Dat je daar staat met die stofzuiger in je hand.
Ja, alweer 5 weken geleden. De tijd tikt door… helaas….
Kan je je gedachten soms even op wat anders zetten of niet?
Hoe is het met je man? Hoe gaat hij er nu mee om.

Devika,
Ja die mannen he… die hebben toch wat te voorduren. Maar ze weten je wel altijd gerust te stellen. Dat is bij ons ook.
Ik zit vaak hyper in de auto en mijn vriend die praat onderweg wel even op me in.
Ik ben ook erg blij dat ik de kleine zoveel voel.
Alleen nu maakt ze bewegingen die niet zo leuk meer zijn voor mama.
ik kan soms niet eens meer recht op zitten omdat er een de boel aan het verbouwen is van binnen. haha


Laura,
Wat een goed nieuws! Weg met die pil! Haha
En je had geen mooiere dag uit kunnen kiezen om met dit besluit te komen.
Nu moet het zeker goed komen.

Maria,
Ja, last van bloedarmoede, maar dat had ik vorig jaar ook.
Heb er niet echt veel last van. Zo heel af en toe.
En ja, het ‘genieten’ van een echo is er niet echt meer bij. Gelukkig krijg ik elke keer nog een echo, en het eerst waar ik naar kijk is het hartje!
Vind het wat dat betreft wel moeilijk tegenover mijn vriendin, die weet niet beter en kan zo genieten! Dat gevoel zal ik nooit meer krijgen. Nu niet, maar bij evt. volgende zwangerschappen ook niet meer.
Oh wat een heerlijke foto! Wat is ze gegroeid!!

Kersje,
Wat fijn om te lezen dat je een drukke maar gelukkige mama bent!
Heerlijk. Geniet er lekker van.

Andere meiden, denk ook aan jullie maar heb niet te ver terug gelezen.

Vandaag de eerste echte vakantie dag! En heb nu al geen idee wat ik ga doen haha.
Begint goed zo! Heb vanmorgen mijn ventje weg gebracht en ga zo maar eens even op bezoek bij mijn ouders.
Er staan nog huishoudelijke klusjes te wachten maar heb daar nu niet zoveel zin in.
Heb slecht geslapen, die kleine meid is zo actief ’s avonds dat ik continue aan het draaien ben.
maarja, het is allemaal voor een goed doel zullen we maar denken.

x




mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-09-2011

oh Madelief meid toch!
ik keek gisteravond naar buiten en het was volle maan. ze zeggen dat bij volle maan de meeste baby's geboren worden.
die van jou komt er echt aan hoor! net als Laura denk ik dat jullie kleine meid ( ja ik denk een meisje) morgen geboren wordt.
veel succes lieverd, rust lekker uit en geniet ( voor zover dat kan) nog even van deze kleine nu nog inside.
nog even volhouden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-09-2011

Weet madelief eigenlijk zelf al wat ze krijgt?

Hoe is het met je madelief????


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-09-2011

cyn; ritme op het werk gaat wel. Even doorbijten begin van de week. Waar ik wel nog steeds
enorm van baal is dat ik veel uur teveel maak. Ik moet teveel bijscholing doen voor het aantal
uur dat ik werk...en dan zeggen ze gewoon dat het zo is en niet anders kan.

madelief; lees net dat het tentamen wel goed gegaan is. Echt zo knap van je.
Heeft die kleine gewoon op gewacht. Misschien is er wel al wat bezig????

laura; thanks dat je me de namenwisseling vergeeft hihi. En ik lees dat de pil toedeledokie
is....YES. Op naar een brusje! En bijna jarig ook nog toch?
Ik a.s. maandag.

elies; wat fijn dat je ongi bent. Ik weet nog goed hoe dat voelde...dat je blij kan zijn met je
ongi...DUH. De meeste meiden hier hebben geluk mogen ervaren en ik hoop dat jij echt gewoon
mag volgen.

noortje; spannend dat gesprek. WEns je alle kracht toe. Ik heb zelf een periode haar kamertje gesloten
gehad....ik kon het niet aan.

devika; fijn dat de echo goed was en ze je nu zo goed in de gaten houden.
EN ja....geen zorgen maken is iets wat wij niet meer kennen toch? Tja, iets onder de marge.
Ze kunnen dat nooit precies zien. Bij myrthe zeiden ze ook dat ze zo groot zou zijn en bij britt*
dat ze een wat groter hoofd had....beide was niet waar.
Dank je voor het compliment over mijn meisjes. Vind ze ook mooi , maar ben bevooroordeeld haha
De foto van myrthe is gemaakt op een wit laken in de box. Hij heeft er veel moeten nemen hoor voor die.
Maar er is niks aan gedaan hoor. Hij heeft een prof fototoestel...zit op fotoclub en heeft ook al meerdere
bruidsreportage's gemaakt dus...Wat een leuk gezegde over dat haaruitval en myrthe haar brabbelen.
Hoe meer ze brabbeld hoe meer er uitvalt? WAnt anders moet ik me echt zorgen gaan maken whahaha.
oh, en dan over sinterklaas...ik fantaseer wel wat hoe dat nu gaat zijn. Schoentje komt hier te staan hoor
haha

maria; pastinaakpuree.....amai. Vraag me ook af hoe dat smaakt haha. Hier het boek van opperdepop
geleend van mijn nichtje. staan recepten in. Nu eet ze alleen maar rijstenbloempapje.
Morgen naar cb voor haar prikjes en dan wil ik eens vragen hoe en wanneer. Wil wel met groenten beginnen.
Oh, en wat een mooie foto....en wat leuk dat die bieb dat zo doet. Hiero niet hoor.
Ik lees wel al lang voor. Elke avond nu jip en janneke. Ze zit er dan echt rustig bij en volgt mijn mond.
Soms brabbeld ze zelf ook wat mee. Ik hou van voorlezen. Doe het ook zo graag op school.
Ben iemand van de stemmetjes...en vind het heerlijk ze zo stil te krijgen. Nogmaals. wat een mooie meid heb je
toch. Ze staat goed met rood!

kersje; die rust komt wel weer meid. En jee....Tobias is weer al bijna 2 mnd. Wat gaat dat toch snel.

hiero; morgenmiddag nog werken, en morgen ochtend dus naar cb. Ben benieuwd hoeveel ze weegt.
Zo lekker naar bed. SLaap slecht de laatste tijd. Heb veel dromen op dit moment over mijn ziekenhuis
rit met myrthe en hoe ik haar bijna kwijt was.....heb dat nooit echt kunnen verwerken. Krijgt nog de rillingen
als ik een ziekenwagen zie..........ach.....daar komen we ook wel overheen.
Truste!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2011

Hey tam, hoe was het bij het cb? hoe zwaar is onze lieve Myrthe nu? :mrgreen: en de inentingen? ging dat goed? Wat leuk dat je haar ook elke dag voorleest, dat vindt ze vast geweldig, jij kan dat vast heel goed. Als wij naar bed gaan mag ze even bij ons in het grote bed en gaan wij de krant lezen, manlief of ik leest haar ook altijd het gedicht van de dag voor, het is zo lief, ze luistert echt aandachtig naar de woorden en beseft dat we het haar voordragen.
En hoe ging het slapen vannacht? beter? het klinkt a;sof je nog van alles aan het verwerken bent, dat is ook niet zo gek.
Matilda eet trouwens sinds kort ook een rijstwafel, ze werkt zo'n ding (zonder tanden!) in een minuut of tien naar binnen! Confusedhock: hahaha! :-D De rijstebloem meng ik trouwens soms ook door de groentenpuree heen, dat vindt ze heerlijk!

Laura gefeliciteerd met je verjaardag!!! :-D:-D:-D:-D:-D hoeraaaaaaaaahhhh!!!!!! (kuskuskus)
Madelief krijgt een jongetje (denk ik!), ze heeft nooit gezegd wat het wordt...Ik denk een jongetje, en hij wordt geboren op 19 september :mrgreen:
Heb je een leuke dag? leuke dingen gekregen?
En wat betreft voorlezen, Matilda kan ook erg onrustig en bewegelijk zijn als ze wakker is, maar je zal zien dat als je rustig met ze gaat zitten en met een rustige stem een verhaaltje voorleest dat ze vanzelf kalmeren (of juist heel erg opgewonden raken door het boek, maar dat is ook zo schattig!).

Cyn, ja dat zorgeloos genieten, dat is niet meer. Het is inderdaad soms confronterend om anderen dichtbij mee te maken die heel onbezorgd zijn. Ik heb precies hetzelfde. Na de 20 weken echo zei een vriendin van mij "zo, nu kan ik echt gaan genieten" , en ik moest er bijna van huilen, het gevoel van verdriet overspoelde mij echt. Ik dacht dat toen ook, ging er door mijn hoofd heen. Ik dacht dat het echte genieten ook kon beginnen.
Wel denk ik dat het bij een eventuele volgende zwangerschap wel rustiger in mijn hoofd zal zijn....ik weet niet waarom ik dat denk. Misschien omdat ik nu een gezond kind op de wereld heb gezet.

Kersje, daar ben je weer! :mrgreen: jij drukke mama, ik weet wat het is. Soms is er gewoonweg niet genoeg "ruimte" in je hoofd om te schrijven, heb jij dat ook? de tijd is er soms wel, de rust niet. Hoe is het de kleine man? waarschijnlijk al druk aan het lachen naar jullie! leuk is dat he?
Ik herinnerde mij laatst dat je sinds de dood van Puck niet meer bij de bakker/slager bent geweest (geen idee waarom ik daaraan dacht), heb je dat eigenlijk inmiddels al gedaan?
Nou, ben blij te lezen dat je een gelukkig mama bent, het is je zo gegund.

Noortje, jullie hebben natuurlijk voor de komst van Thomas al een heel traject gehad, dat maakt alles nog moeilijker vind ik. Het lijkt mij een troostend idee dat er nog cryo's zijn, dat is toch heel bijzonder. We gaan zo voor je duimen hier, hopen dat je cyclus zich goed herpakt en het ontdooien en terugplaatsen van cryo's een succes wordt.
Je hebt in je kamer twee plekjes met een foto en kaarsje, mooi hoor. Het voelt inderdaad goed om ermee bezig te zijn he? alsof je nog iets voor hem kan doen, zo voelde het voor mij. De leegte vond ik pas echt groot toen alle onderzoeken waren afgerond, de uitslagen bekend waren en ik nog thuis was. Ik voelde mij zo leeg. Niets om naar uit te kijken. Ik was in mijn hoofd alleen maar bezig met zwanger worden, ik kon aan niets anders meer denken. Heb je nog regelmatig gesprekken met iemand? die hielpen mij enorm.

Lieve Devika, hoe is het met jou? hoe voel je je? Ik moest laatst aan je zus denken, hoe is het daarmee?

Sabrina, Kim en Elise, ik denk ook aan jullie. Ik ga nu weer aan het werk....veeeel te lang gepauzeerd :?

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-09-2011

Hihi, ik weet inmiddels stiekem wat we krijgen, dus ik weet ook of jullie het goed hebben! Maria, ik hoop niet dat je gelijk hebt met 19 september. Het 'voorwerk' begint me hier op te breken. Zit iedere avond de weeen weg te puffen tot ze om de 6-7 min komen en ze abrupt stoppen. Ben klaar met de pijn en het daardoor niet slapen... Morgen gelukkig een afspraak bij de gyn. Ben benieuwd of de ontsluiting door al dit gedoe verder is...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2011

Ik vergeet de belangrijkste nu, MADELIEF! :mrgreen:

Je leest het, het wordt een jongetje en hij wordt geboren op 19 september. Ik herinner mij nu dat jij de geboortedatum en geslacht van Matilda ook goed had geraden...hihi :-D
Heb je goed geslapen? nog regelmatig harde buiken of valt het mee?
Telefoon opgeladen? fotocamera batterij opgeladen? geheugenkaart niet vol? alle telefoonnummers bij de hand? tandenborstel mee, sloffen, oefenen met de maxi-cosi in en uit de auto halen en kleingeld meeom de parkeerkosten mee te kunnen voldoen en een rolstoel te kunnen pakken. En niet te vergeten iets lekkers meenemen! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2011

al dat gerommel werpt echt zijn vruchten af hoor! ik had dat ook en je lichaam is duidelijk met de bevalling begonnen. Kwam hij maar he? (Hij ja....het is een hij!)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-09-2011

aaaahhh!! madelief je weet het??? whahha!
dan denk ik echt een meisje, want in een van je berichten heb je je versproken.:mrgreen: ik vond het al raar maar dacht dat het een vergissing was.
mmhh..zou het je het onbewust toch verklapt hebben?:p


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-09-2011

Madelief, nou nog niet bevallen?

Ben vanmorgen weer ongesteld geworden. De boel werkt dus nog. Ben er op zich blij mee, maar was ook wel weer confronterend, dat het echt voorbij is. Maar ja.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-09-2011

Noortje, ben blij dat je ongesteld bent geworden (klinkt dat cru he?) maar je begrijpt mij wel. Je lichaam herpakt zich weer, dat is goed. Ik kan mij herinneren dat ik die eerste paar keren ongesteld zijn ook best wel moeilijk vond, ik wilde geen bloed meer zien. Het is inderdaad wat je zegt, zo'n fysieke bevestiging dat het echt over is. Gelukkig is het ook een begin van iets nieuws. Hopelijk iets heel moois.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-09-2011

@ noortje,

Ook ik ben net als Maria heel blij dat je weer ongesteld bent al had natuurlijk liever dat je nu nog steeds hartstikke zwanger was.
Heel confronterend die 1e ongi. Ppff…ik weet nog hoe dat was…ging gepaard met veel huilen helaas…
Maar ergens was ik toen ik heel blij dat mijn lichaam het weer deed. Dat geeft toch hoop voor een nieuwe zwangerschap.
Idd, zie het als het begin van weer iets moois. Dikke knuffel!



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-09-2011

even snel, want ben net thuis en moet zo naar de kapper ..... wou effe speiken naar madelief haha. De 19e is mijn verjaardag..........zou wel trots zijn haha, maar hoop voor jou eerder hoor.

3e prikjes gehad. Weet niet wat er in zat? Lachmiddel? Ze lacht de hele dag zo ontzettend veel, hoop dat dit zo blijft en ze geen last krijgt.

Ze weegt nu 6500 gr en is 61 cm lang (kleintje dus haha). Ze doet het super goed en we mogen met groenten beginnen (jahoe). liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-09-2011

noortje, snap het meid...........herken het gevoel......het had zo niet moeten zijn.........knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-09-2011

Hoi!

@ Maria, haha, goed lijstje! Maar we voldoen overal aan. Tas staat in de auto, maxicosi ook. Batterij opgeladen, met lege geheugenkaart. Harde buiken en gerommel gaan de hele dag al door. Maar nog geen weeen.

@ Devika, haha, ben benieuwd wanneer ik dat bericht dan heb geplaatst, want ik weet het pas sinds maandag! We waren zo nieuwsgierig. Maar dat verspreken zou daarvoor wel kunnen omdat ik vanaf het begin het gevoel heb dat we een meisje krijgen. En of mijn gevoel het juist heeft, dat horen jullie snel!

@ Noortje, ben het helemaal met de andere meiden eens. Het klinkt raar, maar het is zo fijn dat je lichaam de cyclus weer oppakt. Maar het is ook zo confronterend. Ongesteldheid is iets wat je nog lang niet had willen zien. Iedere keer als je naar het toilet gaat wordt dat je weer even gezegd en dat is zuur. Sterkte de komende dagen. Wanneer hadden jullie nou de afspraak in het ziekenhuis? Vrijdag dacht ik...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-09-2011

Fijn Tam, dat ze het zo goed doet! Gezellig zo'n lachebekkie!!! En de 19e.... Oh, meiden, wat hoop ik van niet! Dat het dan al in mijn armen ligt!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-09-2011

@ Madelief,
Mmmmhh, waar blijft die kleine meid nou? Ik ben wel toe aan weer forum tante te worden hoor hihi! Nog even volhouden meid!
Ja vind het zo mooi als mijn man over de kleine praat. Zo lief is dat! Hij is er echt helemaal klaar voor.
Heeft zelf 2 linkerhanden als het om klussen e.d. gaat maar de kinderkamer wil hij wel zelf doen! Zelf verven zelf een schildering etc maken kastjes in elkaar zetten.
Vind dat echt geweldig dat hij zoveel over heeft voor deze kleine.
Ja wat zou dat mooi zijn he kerst met een kindje op schoot. Ik kijk daar zo naar uit! iedereen zwanger of een kindje op schoot met kerst! Zou dat niet geweldig zijn!

@ Laura,
Meid gefeliciteerd met je verjaardag!! Je heb em al gevierd maar vandaag is er vast ook nog wel een taartje toch? hihi

@ Noortje,
Wanneer mag je weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe poging om zwanger te worden?
Spannend hoor. Je bent iig op de goede weg. Nu ongesteld. En ik hoop zo voor jullie dat de ingevroren cryo’s mooi ontdooien en bruikbaar zijn!
Wat zou dat mooi zijn he, ze komen uit de zelfde eehh lichting als Thomas. Het klinkt allemaal iig hoopvol hoor!
Denk niet dat ze de behandelingen terug schroeven naar 1 hoor. 3 behandelingen, dan heb je tenmiste nog goeie kansen.
Hoop wel voor jullie dat het de 1e keer raak is!
En weet je, of je nu al meteen zwanger bent of over een paar maanden, mensen zullen altijd iets te zeiken hebben. luister naar je eigen gevoel. Als jij vind dat je nu zwanger wilt worden dan moet je daar ook zeker achteraan gaan. Het is iig een gevoel die wij hier allemaal kennen en meteen mee aan de slag zijn geweest.
Ik ken dat overigens niet, dat mensen dachten van wat snel. Ik werd juist veel gestimuleerd om meteen weer ter proberen zwanger te worden. Volgens mijn omgeving was zou dat goed voor mij zijn. is het ook geweest hoor. Ik was 5 maanden later zwanger. Maar die 5 maanden doorkomen vond ik zwaar. Elke keer de teleurstelling als het niet gelukt was.
Ik hoop dat dat jou bespaard blijft en dat het gauw raak is!

@ Maria,
Ja idd best vermoeiend hoor zulke echo’s. Ik kan er niet meer van genieten, zit juist met ingehouden adem en te bidden dat alles goed is. En bij elke aarzeling van de echoscopisch slaat mijn hart een slag over! ppfff…maar goed, we slaan ons wel doorheen. Dit kindje schopt nu zo vaak. Net of het wil laten weten, met mij is alles goed hoor, geen zorgen mama!
En wat een heerlijke foto van Matilda! Ze wordt met de dag mooier en mooier! Om op te eten! Hihi.
Haha en ze is dol op boeken! Onze intellectueel! Wat schattig dat je ook echt voorleest! Lijkt me heerlijk!
En wat grappig dat je ook voor baby’s boekjes kun huren. Wel fijn dat die ook weer gewassen worden voor het opeten! Haha
Met mijn zus gaat het z’n gangetje. Eind september heeft ze een intake voor KID. Ik hoop zo dat ze door mogen naar de volgende ronde. En dat er uiteindelijk ook een geschikte donor voor hun is. ( weet nl niet of er hindoestaandse/indiaase donors bestaan.) hopelijk kijken ze in een landelijke database.


@ Kersje,
Aah daar ben je weer even. Drukke mama! Geeft niks hoor, de kleine man gaat voor. Lees maar lekker mee en schrijf maar als je weer lekker een zondag ochtend vrij heb.
Tobias is al bijna 2 maanden!!! Waar blijft de tijd toch!

@ Cyn,
Lekker vakantie meid! en de kleine is aan het verbouwen? Hihi, nee daar heeft deze nog geen last van. De bewegingen zijn nog aangenaam.
Lag gisteren op bed, en de kleine was zo erg bezig, mijn man kon meegenieten. Je zag gewoon mijn buik vervormen. Echt leuk om te zien die voetjes!
Mijn man was echt verbaasd toen hij dat zag. Die is heel wat van plan daar binnen zei hij.

@ Tam,
Ppfff, nee geen zorgen maken komt niet voor in ons woordenboekje he…
Gelukkig laat de kleine heel vaak van zich horen. Dat is het enige wat mij een beetje gerust stelt.
He fijn hoor een broer die professionele foto’s maakt! Hihi, ik zou daar gretig gebruik van maken!
En Myrthe wordt ook voorgelezen! Ooh meiden toch wat lijkt me dat heerlijk! ik kijk echt uit naar die momenten!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-09-2011

@ madelief,
mmhh..je hebt het pas maandag gehoord? je berichtje waar je het verklapt was van daarvoor...haha...misschien toch een gevoel geweest.
nu ben ik echt benieuwd hoor! hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-09-2011

Tam,
Het is vervelend dat je ‘extra’ moet werken. Moet je dan langer blijven die dag of valt dat vaak op een andere dag.
Ach je werkweekje zit er weer op. Nu kan je weer volop genieten van Myrthe.
Hoe was het bij het cb? Oh goed zie ik.. gelukkig!
Ze reageert goed op de prikjes, beter op deze manier dan dat ze zo hangerig wordt.
Zie dat je zoveel droomt. Vervelend joh!
Misschien dat je daar tot nu toe geen tijd voor hebt gehad om te verwerken. En dat dat nu pas begint.

Madelief,
Je bent er nog..!
Ik zie dat je het geslacht weet. Wist je dat al eerder of hoor je het nu pas voor het eerst?
Oh zie het al. Vanaf maandag. Ben benieuwd of je gevoel juist was!
Het is allemaal al lekker aan het rommelen zie ik, maar zet niet door.
Nog even geduld meid! Je bent nu zo dichtbij! Voor je het weet ligt hij/zij in je armen!
Denk aan je en mocht het nu snel gaan beginnen, dan wens ik je super veel succes.

Noortje,
Zal wel confronterend zijn nu je weer ongesteld bent. Maar we moeten het bekijken van de positieve kant, je lichaam werkt weer goed!

Laura,
Gefeliciteerd met je verjaardag meid!
Leuke cadeautjes gehad?

Devika,
Jou kleintje houdt tenminste rekening met zijn/haar mama. Haha
Ja, mijn vriend kan ook zo verbaasd opkijken als mijn buik zo veel heen en weer gaat.
De kleine reageert nu ook op bewegingen van ons, als ze zo actief bezig is en wij prikken even terug, dan reageert ze daarop. Kan er zo van genieten.

Gisteren even langs mijn ouders geweest, even een peptalk gehad.
Had het even nodig, was nog geen 5 minuten binnen en de tranen braken al los.
Vanmorgen wakker geworden met een harde buik. Dit gebeurd nu steeds vaker, die harde buiken.
Ook voel ik de kleine super laag zitten, als ze zo actief is dan blijf ik richting wc lopen.

Vandaag een beetje huishouden gedaan.
Heb de box van wesley open gemaakt vanmiddag, heb alle kleding weer gesorteerd.
Heb alleen nog geen zin om te wassen. Dat komt wel.
Heb mezelf voorgenomen dat met 35 weken alles klaar staat. Dus heb nog even.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-09-2011

Jeetje meiden jullie hebben een hoop geschreven... Heb niet alles helemaal terug gelezen hoor...
Zag wel dat madelief nog rond hobbelt me haar meisje... Ook ik denk een meid!! Je moest vandaag bevallen!!! Zou het zo leuk gevonden hebben op mijn verjaardag!! Ja ik heb een leuke verjaardag gehad. Zaterdag voor vrienden gevierd en vandaag voor familie! Wel lekker hoor want nu was het beide dagen niet zo dat je de benen uit je lijf liep!! En ja ik heb leuke cadeaus gehad! Ben weer flink verwend! En ja we hebben weer lekkere taartjes gegeten!!
Vanavond mijn eerste twee Streetdance lessen weer gehad! Oh wat was het heerlijk om weer te dansen!! Jarig of niet, ik wilde per se heen!!
Tam wat vervelend van die dromen! Maar het is ook niet niks allemaal hoor meissie!!
Sorry meiden verder weet ik het echt ff niet meer...
Ik moet eigenlijk vandaag ongi worden maar zie nog niks.. Heel gek! Zwanger kan ik absoluut niet zijn dus zal morgen dan wel komen denk. Oh ik vind het weer zooooo spannend dat ik nu wel weer kans heb zwanger te raken!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-09-2011

Oh en nog bedankt voor de felicitaties!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-09-2011

meiden waar zijn jullie???? madelief, lig je te bevallen??? haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-09-2011

en trouwens, de eerste echte ronde is begonnen hoor!! gister na dansen kwam ik er achter dat ik ongi geworden was! dat was nadat ik mijn berichtje geplaatst had. ging eerst ff forum checken en daarna douchen. toen kwam ik tot de ontdekking. dus nog een paar dagen en dan gaan we aan de klus!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-09-2011

Madelief!! Yooeeehoee????

@ Laura,
yeeeh! ongi heeft doorgezet! joepie! ik maak ff een rond dansje hier! Smile
over 10 dagen aan de ovu test!!!!

het is hier zulk fantastisch weer! heb morgen spontaan een dagje vrij genomen met manlief.:mrgreen:
we gaan de logeerkamer leeg halen. savonds richting mijn zusje in almere. blijven daar slapen. de rest van mijn zussen en aanhang komen ook.
onze mannen gaan zaterdag naar de autoshow in frankfurt en ik ga met mijn 3 zussen en 2 kids lekker shoppen. hihi. heb er zin in!
zondagavond terug naar groningen en maandag lekker een dagje vrij!Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-09-2011

oh dat klinkt als een leuk weekend voor de boeg!!

haha een rondedans nog wel! ik heb wel beetje buikpijn enzo hoor... maar ja, nog een paar dagen, dan is dat ook weer over. en dan aan de klus!! heb er nu al zin in hihi!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-09-2011

haha, kan ik me voorstellen Laura, klussen is altijd leuk :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-09-2011

@Tam,
Oh ik lees nu pas over je slechte nachtrusten en vervelende dromen. Gelukkig is het maar een droom meid.
Maar ik kan me voorstellen dat je daar de rillingen van krijg. Ik moet zeggen ik herken ze wel. Heb af en toe ook van die hele rare dromen dat ik mijn kind kwijt raak.
Bah… een ambulance kan ik ook niet meer zien. Die is zo onlosmakelijk verbonden met het verlies van Kaylash.
Van de week werd een goeie kennis ook ineens opgenomen in het ziekenhuis. Haar dochter vertelde dat haar ouders een weekeindje Venlo gingen. Op een avond werd haar moeder onwel en is ze met loeiende sirene naar het ziekenhuis 5 min verderop vervoerd. Alleen haar vader erbij. Kinderen en fam wonen in Groningen, niet bepaald om de hoek.
Ja zit je daar in een ziekenhuis in een onbekende stad alleen met z’n tweeen. Geen dierbaren om je heen die je kan steunen en troosten.
Ik moest spontaan huilen toen ze het vertelde. Waar ik ken ik dit scenario van? Juist ja!

He en wat fijn dat Myrthe het zo goed doet! op naar de groente hapjes!!

@ Cyn,
Haha, ja dit is zoo’n lief kindje hoor! Is een en al genieten.
Fijn dat je een peptalk gehad heb van je ouders! Ja, dat is nodig he. ik merk het ook dat ik dat soms echt nodig heb. ff iemand die mij weer die extra energie kan geven.
Ooh harde buik? Jeetje… ik moet zeggen dat ik daar maar 1 of 2 keer heel even last van heb gehad paar weken terug.
Oh ja ik heb nu echt een abonnement op de wc! Niet normaal! Moet er altijd weer midden in de nacht uit. En kan dan daarna moeilijk in slaap komen waardoor ik sochtends weer moeite heb om op te staan. Best vermoeiend zo. maar goed, nog ff volhouden.
En je heb de box van Wesley erbij gehaald…confronternd he…ik heb dat vorige week ook gedaan..alles uitgehaald en weer sorteren…
Binnenkort wil ik alle kleertjes gaan wassen en ordenen…ja ik wil ook et liefs met week 35 alles klaar hebben.
Moet nog best veel gebeuren ppff! Morgen gaan we de logeer kamer helemaal leeg halen. En misschien maandag beginnen met verven.



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-09-2011

Laura,
Yes! Jullie gaan er weer voor.


Devika,
Wat heb je een heerlijk weekend voor de boeg.
Geniet er lekker van!
Wanneer ga jij trouwens met verlof?
Ja, met 35 weken staat alles klaar.
Vorig jaar was ik daar zo actief mee bezig, nu interesseert het me allemaal niet.
Ergens ben ik zo bang dat ik weet voor niks alles klaar moet zetten.

Wat een weekje,
Eerste vrije week en weet nu al af en toe niet meer wat ik kan doen haha.
Er is genoeg te doen, maar daar heb ik natuurlijk geen zin in.
Vandaag de ramen eens gezeemd. Ik kan weer naar buiten kijken! Haha
Daarna even om wat lekkers bij de bakker.. (ja tam, DE bakker hihi)

Het is inderdaad wel erg stil hier..

Madelief…. Zal het eindelijk begonnen zijn?
Ik ben zo benieuwd!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-09-2011

@ Cyn,
ik ga per 24 oktober met verlof. 4 weken voor de uitgerekend datum. ja wil zo lang mogelijk doorwerken zodat ik na de geboorte langer thuis kan blijven.
heb ook nog 4 weken vakantiedagen om op te maken. heb geregeld om die mee te nemen naar volgend jaar zodat ik lang thuis blijf. moet daar nog akkoord voor krijgen. lukt et niet om alles mee te nemen dan ga ik eerder met verlof. maar goed kijken hoe ik me straks voel. als het niet uit te houden is ga ik eerder hoor.

lekker ramen gezeemd. haha, hebben wij afgelopen weekeind gedaan met z'n twee. ik heb het idee dat niet ik maar mijn man lijdt aan nesteldrang! die is zoo aan het poetsen en doen! ongelofelijk! haha. ik wil alleen zo graag met het kamertje aan de slag. echt inrichten enzo. moet zoveel gebeuren en ik ben echt een pietje precies wat dat betref. alles moet matchen enzo. haha.
kan me wel voorstellen dat je er nu niet zo mee bezig wil zijn hoor. maar dit keer is het niet voor niets! deze kleine meid komt er echt hoor in november! bereid je maar voor!

vandaag ff kleertjes uitzoeken bij mijn schoonzusje. kon wat overnemen. en morgen bij mijn 2 zusjes in de kasten snuffelen. de een heeft een meisje van 1 jaar en de andere een jongen van 1 jaar. genoeg over te nemen dus. hihi. scheelt weer!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-09-2011

Devika,
zolang je lichaam het toelaat is het een goed idee om gewoon tot het eind door te werken.
en nog 4 weken na het verlof opnemen zal ook niet verkeerd zijn.
ik heb ook nog uren staan. zo heb ik straks na mijn verlof nog uren op te maken.
heb al toestemming gekregen van de directie dus dat is mooi.

haha ik wil ook een man met nesteldrang!
die van mij vind het allemaal wel goed zo.
ik heb de poetsbuien dus waarom zou hij dan nog meehelpen haha.
ik heb wel een klusjesman, hij kan best veel dus daar mag hij zich mee bezig houden.

weten jullie nou al het geslacht trouwens?
mijn schoonzus wil het niet weten, maar heeft het op laten schrijven op een briefje.
en dat envelopje ligt in de kast haha.
ga jij morgen maar leuke kleertjes uitzoeken!
handig he, die (schoon)zusjes


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-09-2011

Nee, helaas. ben super chagerijnig... Nu al bijna een week allerlei geoefen met veel pijn, zo vermoeiend! Zit er echt doorheen. Sorry...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-09-2011

Ik leef met je mee madelief!!! Denk aan je... Nog ff doorbijten.. Straks is ukkepuk er! En dan ben je dit weer vergeten!
Ik was het de laatste twee weken ook zoooooo zat...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-09-2011

Ik ook Madelief, ik was het net als Laura ook zo zat tegen die tijd! Confusedhock: veel pijnlijke scheuten, nauwelijks slapen en nerveus voor wat komen ging.......die laatste week is echt rot! Je voelt je soms echt doodongelukkig. Knuffel voor jou, lekker vaak en warm douchen, dat helpt.

Maria X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-09-2011

O, Madelief, snap best dat je erdoor heen zit! Hopelijk slaap je vannacht goed en dient de kleine jongen (?) zich morgen aan. Ik had de 10e gegokt, maar helaas...

Tobias is vandaag precies 2 maanden oud...niet te geloven! Hij heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, zo zielig, maar ja. Hij ligt nu op mijn schoot te slapen, de lieverd. Ik voel dat ik mijn eerste eisprong weer ga krijgen na de zwangerschap. Dus over een week of 2 ongi. Raar hoor, zo lang geleden. Maar ook fijn dat het allemaal weer werkt.

Ik heb verlof tot 1 okt. maar vakantie erachteraan tot 1 nov. Vind het allemaal nog veel te vroeg, ben nog steeds niet de oude. De zwangerschappen, keizersnee en het slaapgebrek hebben er goed ingehakt. En zoooooooooo blij met mijn mooie jochie! Ik wil gewoon bij hem blijven!

knuffel voor alle meiden en in het bijzonder voor Madelief,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-09-2011

Madelief, nog even doorzetten joh. Of is er intussen al iets gebeurd? Spannend.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-09-2011

cyn; dat extra werken is altijd op andere dagen. Meestal de woensdagmiddag,maar soms ook een
hele vrijdag. Heb nogmaals aangegeven dat ik het echt niet normaal vind, maar dan komen ze met
het feit dat dit bij andere scholen ook is....dat dit komt omdat mijn werktijdfactor zo laag is...
blablabla. zie dat je fijn een pep-talk gehad hebt. Dat heeft een mens af en toe nodig.
Ik kan dat ook altijd fijn bij mijn moeder. En ook gewoon lekker genieten van het niks doen hoor.
DE bakker is aan het oefenen met oliebollen. Mijn man had er een paar bij vandaag om te proeven haha
jammie!
laura; lekker weer aan het dansen geweest lees ik. En de ongi....ik vind het ook zo
bijzonder dat je op Sonny* zijn dag besloten hebt voor een brusje te gaan. Staat mooi zo in je banner.
devika; lekker weekend voor de boeg. Geniet ervan. Heerlijk zo die zussen (ik heb er 2 en 1 broer).
Is het wat gelukt met de logeerkamer? Hoe is het met je kennis in het ziekenhuis?
madelief; nog steeds mijn gedachten naar jou. Ik mail mee al jaren na de dood van britt* met een lijst
van ook ouders van engeltjes en gisteren is daar een gezond meisje geboren.
Altijd weer zo'n fijn nieuws.
kersje; hoe reageert hij op de prikjes? Hoop geen last. 2 mnd weeral. Ik snap dat je tegen werken opziet
ik had dat ook zo ontzettend (en nu nog hahaha soms). Heb jij ook zo'n pijn bij de eisprong? Ik wel, bah!
maria; ik moet steeds aan je pastinaakpuree denken en hoe dat smaakt haha. Wij beginnen vanmiddag met groenten.
Spannend! Worteltjes.........maar heb opperdepop liggen en ga binnenkort lekker zelf aan de slag.
noortje; dikke knuffel meid. Hoe is het met de ongi? Veel last van? (had ik wel toen)
hier; de kapster schrok van mijn haar. Was echt veel! Dus samen besloten het best kort te knippen. Staat wel mooi hoor,
maar wel raar, want ik had echt lang haar. Het voelt wel beter nu en nu kan het gaan " genezen" zegt ze.
Heel andere tam dus.
Vandaag een canvas gekregen van mijn man met myrthe en mij haha. Vind dat niks een canvas van mezelf, maar hij
wilde dat graag voor mijn verjaardag. en dat vind ik wel super lief! Morgen heeft hij nog een suprise voor me.
Ben benieuwd!
Net weer gezwommen. Ze was zo enthousiast. Was steeds aan het kletsen en gillen terwijl de juf aan het woord was haha
IEdereen kijken. Dat beloofd wat voor later hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-09-2011

Vraag me wel eens af hoe het met jazz is en of ze ook zo kan genieten.....................


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-09-2011

[ATTACH=CONFIG]5290[/ATTACH]Eerste hapje is binnen: worteltjes. En ondanks dat ze goed bleef dooreten sprak haar gezicht boekdelen hahaha. Tja.......eerlijk is eerlijk: moeders houdt ook meer van chipjes en ijs ahum.
Maar morgen gewoon weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-09-2011

Ja ik moest laatst ook aan jazz denken!!! Ben heel benieuwd!
Die heb een meid toch?
Ja ik vond het zelf ook een mooie gedachte om op die datum die beslissling te maken!
Ik heb gister zelf voor manlief een winterjas gekocht. Heb er bij gezegd dat het is omdat hij altijd achter me staat! Wat ik ook beslis. Vond ie wel heel lief!
Tam wat ziet ze er leuk uit met die worteltjes haha!! Ze vond het dus nog niet zo bijzonder... Semmy ook niet toen hoor! En nu vind ie groente heerlijk!! Vanavond eten we mie! Jummie!!

Madelief?!?!?!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-09-2011

hahaha!!! die foto!!!! :-D Ze kijkt echt van " wat doe je mij aan!!" wat is dit?"
Hahahaha! echt heel grappig :mrgreen:

Laura, wat lief dat je dat voor hem gekocht hebt, lief gebaar hoor.

Tam, worteltjes waren voor Matilda ook haar eerste vaste eten...ze had net zo'n frons als Myrthe, dat gezichtje met zorgenrimpeltjes...hahaha!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 16-09-2011

Hoi meiden,
Hoe gaat het hier? Ik volg jullie steeds wel hoor! Ik reageer alleen niet zo heel vaak. Ik weet gewoon niet altijd wat ik moet schrijven en dan lees ik alleen maar en reageer ik even niet. Ik vind het wel erg leuk om te zien/lezen hoe jullie van jullie kleintjes genieten! Wat een leuke foto's weer van de kleintjes van Maria en Tam!
En wat spannend Madelief, ik hoop dat je kleintje er nu al is of dat hij/zij er snel aankomt!!!

Oh en ik hoop zo dat die tijd ook voor ons snel aan mag gaan breken. Krijg nu even tranen in mijn ogen...
De tranen zijn wel een poosje weg geweest moet ik zeggen...
Volgende week wordt ik als het goed is ongesteld en dan mogen we er daarna weer voor gaan. Ik kan niet wachten en de gedachten maakt me ontzettend blij, maar ik vind het ook wel eng.

Ik ben nu in het huis van mijn zus aan het oppassen op mijn nichtje en neefje en blijf hier ook een nachtje logeren. Mijn nichtje is morgen jarig en wordt vier. Ze was helemaal door het dolle voor ze ging slapen, zo schattig. Gelukkig is ze wel in slaap gevallen! Ze wil dolgraag een trampoline voor haar verjaardag en ze krijgt er een van haar ouders. Ze hebben een gat gemaakt afgelopen week in de voortuin en de trampoline opgebouwd. Ik ben zo benieuwd naar haar reactie morgen. Ze heeft het natuurlijk wel al een beetje door (waarom wordt er anders zo'n groot gat gemaakt in de tuin?), tijdens het eten (haar ouders waren net weg) zegt ze tegen me, weet je wat ik krijg? Een trampoline! Dus ik zeg, denk je dat echt? Die zijn echt heel duur hoor, dat krijg je niet zomaar... Van wie denk je dat je die krijgt dan? Van Daantje zegt ze (is haar vriendinnetje van 5) haha, zo grappig! Die had gezegd dat zij wel een trampoline zou geven voor d'r verjaardag!
Mijn neefje is ook een schatje (hij is anderhalf), maar het verschonen ging niet zo succesvol! Haha! Ik ging hem nog even verschonen voor hij naar bed ging, hij had een poepbroek. Dat was nog geeneens zo erg, maar er zat nog maar 1 billendoekje in het pak. Ik zoeken in de commode, nergens billendoekjes verder in de lades. Toen dacht ik nou ja, dan moet hij maar in bad! Dus wilde ik het bad aanzetten ging de douche aan, wist ik niet hoe hij op de gewone kraan moest! Zo'n stunt! En hij stond in zijn blootje in de badkamer, dus ik dacht nou dan maar met een washandje schoonmaken. Plast hij staand op de grond, dat vond ie zo gek dat ie begon te huilen (normaal merkt hij dat natuurlijk helemaal niet met een luier!) Ik vond het wel zielig voor hem. Zo'n geklungel van zijn tante! Gelukkig is het uiteindelijk wel goed gekomen, we hebben nog een boekje gelezen en een liedje gezongen en hij is lekker gaan slapen.
Mijn zus en zwager zullen zo wel weer thuis komen. Ik ga nog even tv kijken en straks ook lekker slapen! Welterusten en een fijn weekend allemaal! Ik hoop dat ik de volgende keer mooi nieuws lees hier van Madelief!! Succes meis!!! Ik denk aan je!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-09-2011

Ik kom even spieken of er nieuws is van Madelief: nee dus...oeh wat spannend...zou het???


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-09-2011

Ik hoop het wel voor der... Maar het is niks voor haar om niet te posten dus heb er dit keer echt een goed gevoel bij!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-09-2011

ik hoop het zo voor haar.
nu even afwachten, hopelijk mag ze snel met het mooie nieuws komen dat de kleine er is


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-09-2011

Ik was ff wakker om te plassen en moest gelijk weer ff checken maar helaas... Nog geen nieuws... Spannend zeg!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-09-2011

Madelief???


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-09-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Ik ga even proberen om een stukje te schrijven vandaag! We hebben eindelijk een vrij weekend met z’n viertjes (mag Uma niet vergeten natuurlijk). Heerlijk om even niets te hoeven (geen bezoek, geen verjaardagen, geen verplichtingen). Het is ons eerste vrije weekend in lange tijd. Kerseman heeft het ontzettend druk met zijn werk. Hij is de afgelopen week geen dag en geen avond thuis geweest! Dat gaat al een tijdje zo ivm een groot project waar hij mee bezig is. Aan de ene kant is dat heel vermoeiend (voor hem omdat hij zoveel uren werkt en voor mij omdat alles thuis op mij neer komt), maar aan de andere kant is het ook heel fijn, want waarschijnlijk kan ik straks wat langer thuis blijven bij Tobias. Ik had onbetaald verlof aangevraagd, want ik wilde niet eerder dan januari weer gaan werken, maar dat is afgewezen. Nu lijkt het erop dat ik mijn baan op ga zeggen en nog wat langer thuis kan blijven bij mijn ventje.
Tobias ligt nog even uit te slapen (het is tenslotte zondag, haha). Zo schattig, zo’n klein ventje in zo’n ‘groot’ ledikant. Hij groeit al bijna uit zijn wiegje inmiddels…en dat vindt mama niet leuk, want het ledikant is te groot voor bij papa en mama op de slaapkamer. Dus als het wiegje te klein is, zal de kleine Tobias ook ’s nachts op zijn eigen kamertje gaan slapen (nu leg ik hem overdag vaak in zijn eigen kamer, zodat hij daar ook aan gewend is). Het gaat me nu al veel te snel soms. Geweldig hoe hij zich ontwikkelt en dat hij goed groeit, maar je wordt ook met je neus op de feiten gedrukt dat de tijd echt vliegt!
Ik ben nog steeds tot over mijn oren op Tobias. Iedere dag hou ik nog meer van hem (als dat mogelijk is)! We zitten vaak samen te kletsen (hij probeert terug te babbelen) en ik ben dol op zijn heerlijke lachjes (soms al met een beetje geluid). Hij straalt dan helemaal en ik ook! O, het leven is mooi. Hij begint nu een beetje wakker te worden (ik hoor hem geluidjes maken via de babyfoon). O, papakers heeft kleine kers uit zijn bedje gehaald en ze zitten nu heerlijk met elkaar te flirten op de bank. En Uma rent rondjes door de kamer, haha. Maar ik zal Tobias zo eerst maar even gaan voeden voor ik weer verder schrijf.

Tot later, dan zal ik op jullie verhalen reageren.

Liefs van ons kersjes


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-09-2011

Kersje dat klinkt heerlijk!!! Zo verliefd als je kan zijn op je kind he! Dat gevoel kennen we maar al te goed!! En papa kers is ook stapel dol op de kleine Tobias!! Logisch! En ja de tijd vliegt idd voorbij... Zucht...
Semmy vandaag alweer 1 jaar en 3 maanden... Dat betekent dat ie over 9 maanden gewoon alweer 2 jaar wordt!!!! Pfff nog maar ff niet aan denken!!
Geniet van de vrije zondag meis!! En de andere meiden ook! Wij liggen hier nog heerlijk in ons bed! Semmy hoor ik ook nog helemaal niet... Ook hij slaapt denk uit omdat het zondag is..
Straks gaan wij hier PSV-Ajax kijken en vanavond So You think en verder weten we het nog niet. Lekker chillen, het regent en onweert toch gigantisch buiten... Niks aan!