Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-09-2011

Meiden, ik besef mij net dat ik in mijn droom het volgende bericht van madelief heb zien staan:

Meiden, ik ben afgelopen zaterdag, 16 september om 14:33 bevallen van onze zoon Joey-Lee! We zijn dolblij!

Whahahahahaha!!! En dat terwijl ik zelf denk dat ze een meisje krijgt!!! Gek toch?!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-09-2011

Hahahaha! gekke Laura!!! :-D wie weet heb je een voorspellende gave waar je nog niet vanaf wist en komt het allemaal uit :mrgreen:

Begin wel heeeeel nieuwsgierig te worden naar Madelief, ik moest gisteren ook zo aan haar denken, ik denk echt dat ze bevallen is. Oh wat zou dat geweldig zijn.

Kersje, welkom back! het is precies wat Laura zegt, het klinkt heerlijk! Fijn dat je wellicht straks langer thuis kan blijven. En wat achterlijk dat ze je geen onbetaald verlof geven zeg! :? ik neem aan dat je hier ouderschapsverlof mee bedoelt? dat mogen ze toch niet weigeren? nou ja....hoe dan ook. Het is heel fijn dat je straks wat langer bij je kleine man mag blijven. Heerlijk!

Ik moet nu ook even Matilda voeden, ze is ziek Cry heeft koorts, de kleine lieverd.


tot later!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-09-2011

even spieken ook hier voor een berichtje ........... moet er nu toch eens van komen: spannend!

kersje; heb ook gedonder met mijn werk, bah! Daar wil je je energie helemaal niet in steken.........ik voel me er zo rot over. Werk er al 10 jaar. Morgen nog maar eens een goed gesprek. Hoop dat jullie ook een oplossing vinden waar je achter staat.

Volgende keer klets ik verder: krijg bezoek voor mijn verjaardag alvast. En dan mijn 2 werkdagen weer op papier en dan woensdag extra (wat ze maar normaal vinden ) van 13.00 - 21.00 .......... hoezo ouderschapsverlof? grrrr

sorry voor mijn ego-berichtje (en laura....als je gelijk hebt kan je er mee bijverdienen haha)


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 18-09-2011

Ben ook heel nieuwsgierig naar Madelief...

Ouderschapsverlof mogen ze niet weigeren, maar ze doen dat soms toch gewoon. Als alles anders was gelopen wilde ik een dag minder gaan werken, maar dit kon absoluut niet geregeld worden. Had nog een jaarcontract en dit wilden ze alleen verlengen als ik beloofde geen ouderschapsverlof op te nemen. Nu is mijn contract dus beeindigd na mijn zwangerschapsverlof. Heb ook geen idee of ik nou wel of niet zonder werk zit. Kan me nu niet zoveel schelen, maar zal toch ooit weer verder moeten...

Gisteren hadden we een verjaardag van mijn zusje, we zijn gegaan maar binnen 10 minuten zat ik al huilend boven. Kan het gewoon niet aan. Het is ook zo raar dat alles gewoon maar doorgaat alsof er niets is gebeurd. Toen zijn we maar weer naar huis gegaan. Samen thuis dan gaat het nog wel, maar de buitenwereld kan ik nog niet aan. De drukte benauwde me, kon ook alleen maar aan Thomas denken. Vannacht ook veel gedroomd, allemaal rare dingen en het had allemaal met hem te maken. Was echt weer doodmoe wakker geworden. Zie ook op tegen de uitslagen vrijdag, stel je voor dat de kans heel groot is dat het nog een keer gebeurt, wat dan?
Maar we willen zo graag nog een kindje, de ovulatietesten liggen al klaar. Al heeft het bij ons weinig zin, we proberen het deze cyclus zelf en misschien kunnen we dan volgende maand een cryo terug laten plaatsen. Echt zo spannend allemaal. Zit ook te denken dat als ze een andere toen gekozen hadden om terug te plaatsen, lag Thomas nu in de vriezer. Echt zo raar allemaal. Maar ik wil gewoon een baby, eentje die bij ons mag blijven.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-09-2011

Oh lieve Noortje toch... Wat kun je je dan ellendig voelen he? Ik snap je maar al te goed! Kon de familie wel begrijpen dat je naar huis wilde en ging?
Meisje, heel veel sterkte... Het is echt allemaal niet makkelijk.. Ik hoop echt dat je snel weer zwanger mag zijn... Ik duim echt voor je!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-09-2011

Wat absurd om te horen dat werkgevers je zo onder druk zetten om iets waar je gewoon recht op hebt....wat vreselijk oneerlijk! :evil: grrrr.

Noortje, de verjaardag bij je zus gisteren, ik vind het al heel stoer dat je gegaan bent, echt. Je probeert het en dat is al heel knap van je. Ik begrijp heel goed dat je nu alleen maar aan Thomas kan denken, en zo'n verjaardag, al die smalltalk, het voelde zo leeg en eenzaam vond ik toen ik ertussen zat vorig jaar. Zit je dan te glimlachen, de rest lacht om elkaars grapjes en dan besef je pas echt dat jij de enige bent die dag en nacht aan je kind denkt, ik had het gevoel dat niemand begreep hoe verscheurd ik van binnen was. Het voelde gewoon eenzaam en ik was ontzettend verdrietig, net als jij nu. Dus nogmaals, petje af dat je toch naar die verjaardag gaat, heb maar geduld met jezelf. Dat is iets wat ik echt moest leren, geduld hebben met het verdriet, iets in mij kon het uitstaan dat ik er zo'n enorm verdriet van had, ik wilde het niet. Je bent er 'snachts ook nog erg mee bezig lees ik, dat is ook niet zo gek....maar wel irritant als je weer moe wakker wordt. Dan wordt het zo'n vicieuze circel van moe en verdrietig zijn.
En ja, ik zou ook opzien tegen vrijdag, ik begrijp dat heel goed. Iets in je kan niet wachten tot het vrijdag is maar je weet niet wat je te wachten staat en dat maakt het angstig. Ik weet nog dat ik alle scenario's door mijn hoofd liet gaan, zodat ik niet verrast zou zijn als we daar zaten, ik wilde geen verassingen meer, ik wilde mij kunnen voorbereiden op wat er gezegd zou kunnen worden....heb jij dat ook? Ik denk dat het komt omdat Olivia mij zo plotseling ontglipt is, totaal niet op voorbereid en ik zag het niet aankomen. Ik wilde "control" houden.....onmogelijk natuurlijk :?. Wat zegt je gevoel erover? heb je een idee?
Ik zal aan je denken vrijdag, en hopen dat er geen (nieuwe) structurele problemen zijn die de komst van een gezond kindje in de weg kunnen staan.
Liefs voor jou!

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-09-2011

Ok nu ben ik echt nieuwsgierig aan het worden....


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-09-2011

oh ben zo nieuwsgierig! :-D Ma-de-lief!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-09-2011

ja, ik ben ook zo nieuwsgierig of joey-lee al is geboren, haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Hahahaha!!!! Nou die is echt wel bevallen hoor! Nu alleen nog ff melden bij ons!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Tam gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!! Vier je het ook nog vandaag?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-09-2011

Gefeliciteerd, Tam! hiep hiep hoera!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-09-2011

kwam even snel spieken of er al wat meer bekend was over madelief,
maar helaas.
ik denk inderdaad dat ze bevallen is, ben benieuwd!

tam, gefeliciteerd met je verjaadag!

ik kom later terug om verder te reageren x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

[ATTACH=CONFIG]5378[/ATTACH]

deze wilde ik jullie niet onthouden... vond hem zelf zo leuk!! dit was vorige maand trouwens


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-09-2011

mooie foto laura

Dank je wel voor de lieve reacties.......heb vandaag helaas gewoon moeten werken haha. Wel mooie bos rozen van mijn meisjes gehad. Kom morgen weer verder kletsen hoor, maar effe spieken voor nieuws............zou het de 19e geworden zijn? Want dan heb ik gelijk hahaha!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-09-2011

Laura wat leuk om je gezicht eens te zien :mrgreen:, wat lijken jullie op elkaar, geweldige foto!


lieve Tam gefeleiciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd! (ik ben nog NET op tijd he? hihi) :-D
Jammer dat je moest werken joh, het was een mooie zonnige dag.
Hey ik had ook de 19e gezegd! hahaha een jongetje op de 19e. Ohhhh hopen dat alles goed is gegaan.

liefs voor iedereen!
Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-09-2011

kom maar op met die Joey-Lee Madelief.....kommaarkommaarkommaar


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Hahahaha gekke Maria!!!

Maar ik denk echt zaterdag hoor!!

En ja ik dacht laa ik mezelf nu maar eens onthullen haha!!
Hoe is het met jou en je ukkie?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Waaaaaatttt???? Die van jou is alweer zeven maanden oud!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-09-2011

die meid bedoel je! wie is hier nou gek, jij of ik? :mrgreen:
Matilda kruipt sinds een paar dagen! we zijn zo trots!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Oh echt??? Wat cool!!! Jeetje wat gaat ze hard zeg... Zucht...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

ben ik weer....

nou ja...weer...ach ja bekende verhaal he voortaan zowat!!!

nog steeds druk druk druk, maar heb nog wel elke dag even mee gespiekt hoe het met onze madelief gaat..
Helaas nog geen nieuws, maar denk inderdaad net als jullie dat de kleine al geboren is!
ontzettend benieuwd.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2011

Zie op der Hyves ook nog steeds niks...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

Elies:Echt super fijn voor je dat je cyclus weer op pijl is meid...aan de ene kant moeilijk natuurlijk, omdat je het eigenlijk nu niet had moeten zijn..maar weet ook nog goed dat ik het toen echt zag als een nieuwe start...nieuwe hoop en zeker omdat je lichaam dan weer goed zijn werk doet...hoop voor je dat het een teken is en dat je volgende maand met prachtig nieuws mag komen.

Noortje:Alles is nog zo vers bij jou...en zo'n 1e menstruatie is dan zeer confronterend na alles ellende. Je voelt je leeg en machteloos. ook zeker bij jou zit daar ook nog aan vast dat het ook nog eens niet allemaal makkelijk gaat met het zwanger worden...begrijp goed dat je denkt dat het leven echt oneerlijk is.
Snap je heel goed meid...wij hebben ook jarenlang gevochten.Niet op dezelfde manier als die jij en je man hebben gehad, maar weet ook hoe zwaar het wachten is en de teleurstellingen die het met zich mee brengt. Ik ben wel elke keer natuurlijk zwanger geworden, maar voor Dana 2 maal een miskraam gehad en dat duurde elke keer weer een half jaar voor we weer zwanger waren. Na die 2 miskramen besloten we om te gaan trouwen, omdat de kinderwens elke keer weer zoveel problemen mee bracht. 5 weken voor ons trouwen kwam ik er weer achter dat ik zwanger was en daar is gelukkig Dana toen gekomen.Maar voor die gezonde zwangerschap was het ook anderhalf jaar afzien.Elke keer weer iemand anders zwanger en het leven ging gewoon door, zonder dat mensen eigenlijk begrijpen hoe je je eigen voelt.En maar slikken!!Een jaar nadat dana geboren was, raakte ik opnieuw zwanger...deze keer was het meteen raak en en volgde geen miskraam. Dan denk je dat alles eindelijk een keer helemaal goed gaat....Ik was zo trots dat het eindelijk een keer meteen gelukt was. En dat ik die risicovolle maanden gered had.Toen kwam de klap met onze Giel*.Ik moest bevallen van mijn zoon en hem afgeven.Op dat moment was mijn vriendin 34 weken zwanger van een jongetje...Ontzettend zware tijd was dat.Elke keer als ik haar zag had ik het er verschrikkelijk moeilijk mee.Zeker ook nog omdat ze zwanger was van een ongelukje!Soms gaat de gedachten dan door je hoofd dat je denkt "de één moet er zo hard voor vechten en de ander krijgt het voor niets'.Ze beviel...en hoe zwaar ik het ook vond, ben ik meteen naar het ziekenhuis gereden om een blijk te werpen op mijn allereerste petekind...Die dag ben ik peettante geworden van een geweldig mooi en vrolijk ventje,maar dacht toen ook meteen"over 10 weken had ik opnieuw mama moeten worden van mijn 1e zoon". 2 dagen later vertelde mijn schoonzusje dat ze 7 weken zwanger was. Ik ben toen ook even ingestort. Je kan je eigen niet altijd groot blijven houden helaas...en dat is me ook ERG GENOEG niet in dank afgenomen. Wat voor anderen een heel normaal iets is...is voor jou soms een last. Anderen vieren feest...jij viert feest zonder je kindje. Anderen doen hun dagelijkste dingen zonder nadenken...jij doet ze met een leegte. De mensen zien alleen jouw buitenkant en misschien soms een gemaake lach, maar vanbinnen is je hart gebroken en is alles heel somber en duister...want alleen jij weet hoe het is om je kindje te verliezen. Dus huil wanneer je wil huilen...kruip in je cocon wanneer dit nodig is...en laat de hoop en moed je leiden om door te gaan voor je dromen en wensen


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

Klopt shadylady...Heb ze al even niet meer gezien

Maar goed, maakt niet uit hoe lang het nog duurt...als we maar goed bericht krijgen....snel hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

ow Laura...meid...sorry dat ik er niet was op de dag van Sonny* zijn geboorte/sterfdag. Ben je de week een beetje doorgekomen?Sommige momenten blijven moeilijk hé?...zeg maar gewoon zwaar. Ik denk er ook nog dagelijks aan...soms zelfs als je juist iets leuks van je kindjes ziet. Aankomende tijd zou onze Giel* ook ergens een jaar zijn geworden. 25 september vorig jaar zou ik uitgerend zijn. Ik blijf er ook nog veel aan denken, ookal ben ik echt gezegend met mijn kleine hummeltjes.

Wij zijn heel open naar Dana toe en willen dat straks ook naar tiesje zijn. Dana weet dat Ties niet dezelfde baby is als er eerst in mijn buik heeft gezeten. Ik ga er nooit niet veel over door, maar laat ze zo zelf bepalen wanneer ze willen horen hoe het werkelijk zit. Op een moment zullen ze dan vanzelf te horen krijgen wat er met hun broertje is gebeurt.

Ik vind het onzettend leuk voor je dat je weer bezig bent met zwanger worden. En precies zoals je zegt...Je kan wel blijven wachten en uitstellen voor alles, maar je hebt ook niet voor niets je opleiding opgegeven. Go girl...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

Devika: Klote zeg dat je geen duidelijkheid hebt gekregen met je vorige echo...zit je toch weer 2 weken lang in spanning..pff heb met je te doen meid.Het is allemaalwel voor een goed doel, maar een beete rust en genieten moet toch ook onderhand wel mogen niet!!

En een prachtige Datum om met verlof te gaan heb je...Dana word die dag 3 jaar. Dus een perfecte datum...

Wanneer moet je weer terug naar het ziekenhuis???


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-09-2011

Kom morgen op de rest reageren meiden...ben gebroken.Hard gewerkt vandaag en een druk weekendje gehad...

Kom zeker terug morgen.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2011

maaddeeliieeefff???? Joeeehoooeee!!!!
nou ben ik echt benieuwd hoor!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2011

@ Tam, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! heb je een leuke dag gehad?
en aahh het gezichtje van Myrthe spreekt boekdelend hoor! hihi. maar ze blijft een prachtige meid!

@ Laura,
wat een knap mannetje heb je!!! zooo!! lekker hoor! mooie foto!

@ Maria,
zoo, ik schrok ook hoor! Matilda 7 maandjes al!!! weet je dat zeker? vergis je je niet in de datum? haha, waar is de tijd gebleven.
ze groeien als kool!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-09-2011

Hey [Afbeelding: 2j1qty0.jpg] !

Heb je al een [Afbeelding: 2r5x79i.jpg] in je armen?

:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-09-2011

Maria, voor vrijdag, m'n gevoel zegt niet veel. Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten, maar probeer wel op alles voorbereid te zijn.. Het is wel een fijn gevoel dat jullie begrijpen hoe het was, weer naar zo'n verjaardag. Had daar op dat moment echt het gevoel dat niemand me begreep, dat niemand meer aan ons kindje dacht. Iedereen gaat gewoon verder. Maar ze hadden niet eens verwacht dat we zouden komen, mijn zusje zei nog, ik ben nog vaak zat jarig, dan kom je gewoon elke keer 5 minuten langer. Maar was wel blij dat we weer gewoon samen thuis waren, het was nog wat te vroeg hiervoor. Over 2 weken zijn er weer 2 verjaardagen, zie het op dit moment nog niet zitten.

Laura, wat een leuke foto van Semmy.

Tam, je was jarig geweest gisteren? Nog gefeliciteerd, al is het een dagje te laat.

Kim, het is inderdaad zwaar, dat wachten en die teleurstellingen, zeker als je ziet dat het bij zoveel anderen zo gemakkelijk lijkt te gaan. Maar we gaan het gewoon weer proberen, het lijkt of we terug zijn bij af maar dat is natuurlijk niet helemaal zo. We weten nu precies waar het probleem ligt en daar kunnen we nog iets mee. Het zaad van mijn man is heel erg slecht, we kwamen hiermee direct in aanmerking voor ivf en het werd zelfs icsi. Maar toch, de 2e cyclus dat ik gestopt was met de pil ben ik volgens mij heel even zwanger geweest. Ik was een paar dagen overtijd, terwijl ik altijd heel regelmatig was, ook voor ik aan de pil ging en ik had een zwangerschapstest gedaan die een heel vaag 2e streepje aangaf. Alleen na een paar dagen kreeg ik wat bloedverlies en binnen een week zette dat echt door. En ik heb vaak zat testen gedaan, en hoe ik ook keek, nooit ook maar iets dat op een streepje leek, behalve dan met Thomas. En we hebben dan ook nog de cryo's, al is de kans ook groot dat ze niet goed ontdooien, maar wie weet.

Ik ben zo benieuwd naar Madelief, ze moet nu toch wel zijn bevallen... Hoop dat alles goed gaat met haar en de baby.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-09-2011

laura; je hebt een lieve man volgens mij hoor haha. Al helemaal klusklaar? hihi
Mooie foto hoor. Je geniet echt. En myrthe vindt de worteltjes heerlijk. Ze eet smakkend
haar bakje leeg. Overmorgen gaan we naar een andere groente over. Moet zeggen dat ik nu
nog kant en klaar gebruikt heb, maar volgende week wil ik zelf wat bakjes gaan maken.

sabrina; meid...lees gewoon mee en we duimen hiero gewoon dat voor jou de zon ook gaat
schijnen. Wij hebben allemaal in die situatie gezeten helaas. Bij mijn duurde het een jaar
voordat we wat geluk hadden. Hoop bij jou niet hoor...vast niet.
Je bent sterk....het is een lange weg en moeilijk. Maar moeilijk gaat ook!

kersje; wat geniet ik van je verhalen. Je schrijft zo beeldend ,zie het helemaal voor me.
Soms ben ik zo nieuwsgierig naar mijn forum neefjes en nichtjes....maar dat is tante eigen toch?
haha/ En dan die lieve Uma. Hoort er ook helemaal bij.

maria; hoe is het met de kleine? Nog koorts? Hoop het niet. Myrthe is hier wel flink verkouden.
Dat zal ze wel vaker worden, maar gossie....zo zielig ook, al blijft ze lachen/

noortje; zo herkenbaar van die verjaardag. Ik ben lang niet naar verjaardagen geweest.
En zelfs een jaar na haar dood (het was een kinderverjaardag) kreeg ik nog een paniek aanval.
Ook nu nog hoeven verjaardagen niet zo van me. Samen is gewoon fijn....je man begrijpt precies wat je
voelt.....en die buitenwereld. Tja....dat is een gevecht op zich.

kim; knuffel meid..........je hebt het ook zo druk met die schatjes. Ik merk ook dat werk me opslokt

cyn: kan je je wat bezighouden?

madelief; joehoe.............baby??????

hiero; morgen nog werken van 13.00 - 22. 00 (bah) en dan weer effe niet.
Heb voor mijn verjaardag bos mooie bloemen van mijn meiden gehad. Roze. Uit hun eigen
spaarpotten (ja britt* heeft er ook een).....was er emotioneel onder. Zo bijzonder.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-09-2011

devika, thanks (mijn pv viel uit....stroom op). Hoe is het met je? Ook al weer 31 wk voorbij. Ik vond de 30 wk grens toen wel belangrijk (al lach ik in het ziekenhuis toen) .... hoe is het met het shoppen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

Cyn:jij ook alweer 32,5 week...wat gaat het nu lekker snel!Heerlijk.Dat is nog minimaal 4,5 week wachten en dan is het zover. Wanneer begint jouw zwangerschapsverlof?Het poetsen moet je lekker laten zitten als je er geen zin in hebt...wanneer je dadelijk genoeg vrije tijd hebt, komt dat wel goed. Het is ook niet gek hé dat je er soms geen vertouwen in hebt en het even niet ziet zitten. Wij hebben dat al heel erg gehad, maar voor jouw is het nog moeilijker denk ik want je hebt Wesley gewoon voldragen en hem nog af moeten geven. jij zal helaas pas echt geloven dat je kindje bij je mag blijven als het hummeltje een paar dagen in je armen ligt!...oh..ik lees nu dat je al vrij bent!!!Is dat je vakantie?En plak je daar meteen het verlof achteraan?

Kersje:Ook een heerlijk drukke mama...maar soms best vermoeiend hé!Heel veel tijd...heerlijke tijd met je kindje, maar weinig mama tijd.Ik ben sávonds ook echt helemaal op hoor.En dan durf ik niet over het huishouden te beginnen...pfff, dat is echt een ramp op dit moment.Zoek echt gaatjes om IETS gedaan te krijgen,maar goed alles op zijn tijd!Hoe gaat het verder met kleine Tobias?Al wat leuke fases gehad?Wat heerlijk hé dat genieten van zo'n klein nieuw leventje!Ik geniet ook zo van Ties zijn kunnen en zijn stralende gezichtje. Ook van Dana kan ik nu heerlijk genieten.Ik merk nu dat ze echt veel van me gemist heeft is heel die tijd van de zwangerschappen en natuurlijk rondom het verdriet. We kunnen nu weer lekker knuffelen samen, lachen en jaaaa ook weer lekker stoeien zonder dat die dikke buik in de weg zat en ze op moest passen dat ze mijn buik niet raakte. Het word nu echt weer mijn vrolijk pareltje dat mijn hele dag verlicht.Ben wel een beetje jaloers hoor hahaha...je kan straks heerlijk thuisblijven bij je kindjes...ow lijkt me echt super fijn.Ik zit nog steeds op de staatsloterij te wachten hahaha, maar hij waait elke keer over!Hoop in elk geval snel ergens leuk werk te kunnen vinden waardoor ik maar 2 dagen van huis af moet...alleen dan al zou ik ontzettend tevreden zijn!

Tam:Ja ik hou alles van je bij op Hyves hé...net zoals van Laura!en van Maria op facebook.Ik heb ook een tijdje dromen gehad toen Ties een maand op 2 was.Het werd alleen maar erger en erger.Ik ging op een gegeven moment zelfs dromen dat er dingen gebeurde met de kindjes...verschrikkelijke angst had ik de hele dag.Begon ook echt een overbeschermde moeder te worden, maar achteraf was dat echt nog de verwerking die er uitkwam van onze Giel*.Was het toen ook echt helemaal beu en heb er alles uitgegooid.Ik maakte van mijzelf gewoon een lopende tijdbom!Had ook teveel opgekropt heel het jaar door.Heb toen laten merken dat ik niet altijd die sterke was en dat ik nog steeds heel veel verdriet had, ookal had ik mijn 2 verschrikkelijke grote wonderkindjes!Mijn andere wonderkindje is nog steeds elke dag in mijn hart en mijn gedachten.Ben toen ook met de schoonfamilie gaan praten en heb ook bij hen alles eruit gegooid.Niet elke reactie was geweldig, maar voor mij genoeg om me er niet meer druk over te maken. Het enigste wat voor mij nu belangrijk is en telt is dat ze Giel* niet meer wegstoppen en dat ik mijn leventje kan leiden met mijn gezinnetje en het leventje van mijn neefje van dichtbij mee kan maken. Nadat ik mijn frustraties eruit heb gegooid en alles als het ware heb uitgekotst zijn de nachtmerries langzaamaan minder geworden. Ik begrijp goed dat je met sommige dingen bv als met zo'n ambulance kippenvel krijgt en je van alles weer terug haalt. Geluk en verdriet werkt bij ons nu eenmaal niet appart...zelfs bij de meest geweldige dag is er altijd even een klein donker wolkje dat voor de zon kruipt....En dat mag ook!!Gaat goed met myrthe hé meid....Echt super fijn dat ze het zo goed doet.En wat is het leuk hé..die eerste hapjes. Heeft ze er lekker van gesmuld?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

Maria:Je bent ook zo'n super geweldige genietende mama...het is een genot om te lezen hoe het met Matilda gaat...En wat is het toch een practige meid ook. Heeft Mama heel mooi afgewerkt hoor haha..En ik las dat kleine Matilda is gaan kruipen hahah...wat zal je weer trots zijn geweest! er komt een zware maar geweldige tijd voor je aan nu. Overal achteraan sjokken en haar weghalen bij dingen die ze niet mag pakken, maar dat is tevens zooooooo'n genieten. dat zijn echt de mooie dingen, waar je sávonds in bed nog over nageniet en er heerlijk mee in slaap valt.


Sabrina:Ik lees vol bewondering hoe goed je je er doorheen slaat meid...Je houd je echt heel goed vind ik.Je zal natuurlijk ook net zoals wij hebben gehad het moeilijk hebben met het verlies, maar heb echt respect voor dat je zoooo goed met je neefje en nichtje overweg kan. Vaak zijn dat toch wel de moelijkste momenten, maar wat ik zo van je lees kan je echt wel van die doerakken genieten. Echt klasse meid! En het verhaal van de poepbroek en plasongelukje brengt mij echt ontzettend aan het lachen haha...zal je een geheimpje verklappen...(waarschijnlijk hebben de papa en mama ook al vaak voor zulke situaties gestaan hoor hhaha) wij hier tenminste wel!!! En er blijven altijd van zulke verassingen komen...
Ben blij voor je dat je binnenkort weer kan gaan proberen voor een brusje...ik denk ook wel dat het eng en moeilijk zal zijn, maar ook dat je er wel weer aan toe bent. Nogmaals..je klinkt sterk, dus weet zeker dat je met je kracht er doorheen komt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

Hier ook een heerlijk genietende mama...Druk, maar zeker zeer gelukkig.
afgelopen weekend feestje geviert voor Dana en mij samen...dat was wel weer even een heftig weekendje, maar ja de dagen zijn tegenwoordig toch al overvol dus dat an er nog wel even bij haha. Ik ben afgelopen augustus verjaard en Dana is in oktober jarig. Aangezien er altijd zo'n 50 man over de vloer komt vieren Dana en ik het samen en mijn man en Ties samen, want anders word het echt te gek.Ties zijn 1e verjaardag word uiteraard wel appart geviert en de kindjes krijgen dan voortaan wel een appart kinderfeestje. Heb leuke taarten gemaakt afgelopen week...zijn ook best goed gelukt al zeg ik het zelf.
Dana heeft ontzettend leuke cadeautjes gehad en ook echt dingen waar ze weer wat van kan leren. ben er echt blij mee want ze begon een beetje verveeld te raken. het is echt een heerlijke meid en ze heeft echt wat uitdaging nodig. wel een heel scherp en sterk karaktertje hoor, dus ben op dit moment ook echt soms een hele strenge moeder. Maar ze heeft het gewoon nodig als basis, anders gaat ze straks uit de gooi.
En onze kleine Ties...ohhhh...mijn hart slaat over als dat manneke lacht.Wat is het toch een heerlijk ventje. En mama is helemaal in de wolken, want onze kleine vent is helemaal gek op knuffelen en kussen. als ik met mijn gezicht voor hem verschijn, dan pakt hij met zijn kleine knuistjes mijn wangen en kust me echt bewust terug. ik smelt gewoon waar ik sta of zit.Hij vult mijn hart echt met liefde. Hij is wel ontzettend snel..soms vind ik het jammer dat hij zo rap gaat. Hij is nog geen 5 maanden oud en als je ziet wat hij allemaal al kan!!! Hij rolt de hele box door, begint al wat klanken te brabbelen, wil al gaan kruipen en staan en sinds eergister was een tandje in zicht die vanacht is doorgekomen. Ik ben ontzettend trots op de kleine vent, maar soms gaat het me net iets te vlug voorbij. Ik zeg dan vaak tegen hem "Niet te snel gaan Ties de man, want je bent Mama's laatste"!

Nu stop ik er weer even mee...
Zal nog proberen om de foto's van mijn taartjes erop te zetten en voor wat recente foto's van mijn hummetjes, maar ben daar noooit niet zo'n kei in hahaha.

xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-09-2011

en het is zo makkelijk kim!!! ik had al een taartje voorbij zien komen idd! zag er leuk uit!

ik ga afsluiten.. verwacht madelief toch vanaaf niet meer hier...waar ben je met je goede nieuws meis???????????????


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

[ATTACH=CONFIG]5423[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5424[/ATTACH] Hier de de foto's van de taarten


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

[ATTACH=CONFIG]5425[/ATTACH] En een leuke foto van mijn Moppies


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-09-2011

Maak je ook Taartjes Laura?Misschien nog wat meer tips??


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-09-2011

meiden, ze is er! Na een hele nare laatste week is na een goede bevalling onze dochter geboren. 3690 gram, 54,5 cm en lange benen en vingers en uiteraard mooi! haar tweede naam is maria, naar haar oma, overgrootoma en tante en ik zal haar hier zo noemen. haar eerste naam zien julli op het kaartje of pb anders even! ik voel me goed, maria is misselijk, zo zielig. we zijn super trots en helemaal verliefd!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Lucky - 21-09-2011

* Breek in*

Lieve Madelief, ik wil je vanharte feliciteren met de geboorte van jullie dochtertje. Ik ben zo ontzettend blij voor je.
Geniet van deze ow zo bijzonder tijd.

Liefs Lucky

* Breekt uit *


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-09-2011

thanks Lucky!

wat ik nog vergat. vorig jaar was 20 september voor ons verschrikkelijk. de dag van het slechte nieuws. nu een prachtige dag! wij vinden dit zo bijzonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - Lucky - 21-09-2011

* sorry breek nog 1x in *

Madelief dit had waarschijnlijk zo moeten zijn meis. Ow ik ben zo gelukkig voor je.
Kreeg gewoon kippevel van je berichtje hier.

Liefs Lucky

* Breek weer uit *


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-09-2011

Jaaaaaaa eindelijk goed nieuws van ons madeliefje!!!! Gefeliciteerd me jullie dochter!!!! Ik dacht het idd al, een meid ! Helemaal te gek lieverd!! Ik hoop dat het Goes gaat
Met jullie! Oh ga lekker genieten!!!
Volgens mij had ik mijn adres opgegeven dus ben heel benieuwd naar het kaartje!!!
Wauw!!! Weer een prachtige meid erbij!!! We waren zo benieuwd joh!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-09-2011

Madelief, wat fijn!!! Gefeliciteerd, wat leuk een meisje. Ben echt heel blij voor je.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2011

krijg hier helemaal kippevel.............wat bijzonder 20 september. GEFELICITEERD met jullie mooie dochter maria (wat zal haar forumtante daar ook trots op zijn whahaha).
De rest zie ik wel op het kaartje waar ik met smart op wacht.

Oh ik ben zo blij voor je. Wat een geluk! En wat een lange meid.........(myrthe was 49 cm haha). prachtig!
Echt.....als je me kon zien zitten glunderen hihi.
Geniet! Geniet! En met der tijd horen we je verhaal graag aan, maar eerst nogmaals GENIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2011

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcTfPCy2OvE8TVdVqIkUCdm..._khxwj7cGw]

En nu................nu mogen we eindelijk beschuit met muisjes hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Friend - 21-09-2011

Madelief, van harte gefeliciteerd meid Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2011

zat me ineens te bedenken: de jongens en meisjes wisselen elkaar hier mooi af

zat me ineens te bedenken; wat een wonder het al was dat madelief zwanger was zo op vakantie toen

zat me ineens te bedenken hoe blij ik voor haar ben

zat me ineens te bedenken hoe speciaal we het hier samen hebben toch?

wat ben ik toch trots op onze engeltjes die ons zo steunen weer gelukkig te zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-09-2011

Jaaa!!!Waw!!! Madelief!!!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooi dochter Maria!!! Wat een mooi naam, ik ken een forumtante die ondertussen ook glundert van trots! Haha.
Ooh wat heerlijk meid. Ik ben zoooo ontzettend blij voor jullie! Een meisje!! Waw! Ja dat had ik altijd al gedacht.
Ooh zucht ik zit hier helemaal in tranen. En dat op mijn werk.
Wat bijzonder dat ze op 20 september is geboren. Die dag die een jaar geleden voor jullie zo verdrietig was… en nu, nu een jaar later op die dag is het kleine zusje van Noach* geboren! Ooooh wat bijzonder meid. Jeetje, ik moet hier echt van huilen. ( 20ste vorig jaar ging ik voor het eerst weer naar het werk, oh hemel wat heb ik gehuild toen). Maar nu is het alleen van blijdschap hoor!
Ben heel benieuwd naar de rest van haar namen. Overigens, volgens mij heb ik het gemis waar je vroeg naar onze adressen.
Ik zal je zo een pb sturen. Ooh meid wat ben ik toch trots op je!
Dikke knuffel voor jou en kleine Maria!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-09-2011

@ Tam,
Meid toch, zulke mooie woorden zijn echt funest voor een incontinente zwangere als ik. Wat heb je dat toch mooi gezegd!
Zo voelt dat ook echt aan. Zwangerschappen en geboortes zijn altijd bijzonder. Maar die van ons hier extra!
Ik besef ineens dat of ik of Cyn de eerst volgende aan de beurt zijn!!! Mijn hemel! Ik zou best de volgende in het rijtje kunnen zijn!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-09-2011

[SIZE="5"]Wauw, Madelief, gefeliciteerd met jullie dochtertje!!![/SIZE]Wat een geweldig nieuws! Ik ben zooooooo blij voor je! En hoe heerlijk dat jullie nu eindelijk jullie kindje kunnen knuffelen en kussen. Ik weet nog goed hoe magisch ik het vond (en nog natuurlijk). Die eerste seconden, minuten, uren en dagen zijn niet in woorden te vatten eigenlijk. Wij hebben die echt in een heerlijke verliefde roes beleefd...Och, meid, hier ook traantjes voor jullie. Ik zit vol vragen, maar ga ze nu niet stellen, dat komt allemaal wel. Geniet maar heerlijk van je gezinnetje. Wat zal meisje Noach* trots zijn! En ik ook, samen met de andere forumtantes natuurlijk.

Heel veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-09-2011

ik moet huilen van jullie! wat is het bijzonder hoe jullie mee voelen! zo fijn! xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-09-2011

Lieve Madelief,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
ik ben zo blij voor jullie! eindelijk is ze daar dan!
ik hoop dat je niet een te zware bevalling hebt gehad.
Nu kan je EINDELIJK genieten van je kleine meid!
oh ik krijg helemaal een goed gevoel!
dikke knuffel voor jou en je gezinnetje.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-09-2011

Ik ben zo erg opgelucht. De gynaecoloog belde net, ze had nu eindelijk de uitslag van het vruchtwater binnen. Ze had ons beloofd te bellen als ze meer wist in de tussentijd, ook al hebben we vrijdag weer een afspraak. En in de chromosomen is helemaal niks afwijkends gevonden, alles is zo uitgebreid mogelijk bekeken. Ik was zo bang dat hier iets gevonden zou worden, waardoor een evt volgend kindje ook dood zou gaan. Het bloed was ook niet de doodsoorzaak, met die antistoffen. Thomas was wel rhesus positief, maar ze zou het vrijdag allemaal uitleggen. Ze ging vandaag nog bellen met de patholoog om nog een keer goed naar de placenta te kijken, dat is de laatste informatie die nog ontbreekt. En dan krijgen we vrijdag alles te horen verder. Morgen heb ik die afspraak bij die gespecialiseerde verpleegkundige en zij zit ernaast en dan zou ze nog wel even langs komen om te horen hoe het gaat.
Ik was zo bang dat we vrijdag te horen zouden krijgen dat we geen levend kind kunnen krijgen, ben echt zo blij dat ze heeft gebeld. Het enige waar ik op dit moment voor door kan gaan, is het vooruitzicht nog een keer misschien zwanger te worden. Dit is gelukkig nog steeds mogelijk. Ik hoop zo dat de kans op herhaling heel erg klein zal zijn en dat het nog een keer gaat lukken om zwanger te worden. Misschien dat ik dan weer een beetje blij kan worden.
Ben net weer even naar het grafje geweest en een kaarsje aangestoken en een beetje tegen hem gepraat. Doe ik eigenlijk elke ochtend als ik alleen thuis ben, voel me dan heel even wat minder eenzaam.
Ik ga vrijdag weer beginnen met de ovulatietesten, hoop dat ik nog steeds net zo regelmatig ben als voorheen. En vrijdag ook maar aan de gyn vragen of we al gelijk weer kunnen beginnen met de cryo's.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-09-2011

JAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH Madelief!!!!!!!! :-D daar is ze dan, jullie mooi dochter!!!!!:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D wat leuk een meisje!!!!!

Oh ben zo blij! en wat geweldig dat haar tweede naam Maria is :mrgreen:, dat is zoals de meeste van jullie weten ook mijn tweede naam, en ook ik ben naar mijn oma vernoemd.

Ben zo benieuwd naar haar eerste naam en hoe ze eruit ziet en hoe het met jou nu gaat Madelief! en hoe de bevalling is gegaan? maar dat komt allemaal wel.

Lange meid ook zeg! Confusedhock: wauw, ze is vast heel mooi en heel lief. Oh ben zo blij!!! wordt er helemaal emotioneel van. Ongelofelijk, vorig jaar was zo anders, dit geeft de mens hoop.
AAAAhhhh zucht. geweldig! :-D

Gefeliciteerd meid, ook voor je man en de rest van de familie, we zijn supertrots op je!
Rust maar goed uit.

liefs en knuffel,
die andere Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-09-2011

Noortje, dat is goed nieuws meid! wat een pak van je hart he? ben zo blij voor je. Nu hopen dat er vrijdag verder geen gekke dingen gebeuren en dat je je weer een beetje op de toekomst kan gaan focussen. Hoewel dat ook geen makkelijk proces zal zijn, ik was zooooo ongeduldig na haar dood Sad ik vond het echt verschrikkelijk steeds weer ongesteld te worden. De teleurstelling nekte mij soms een beetje. Als ik dan ongesteld werd dan kwam het verdriet om haar weer in alle hevigheid boven. Maar het gaat goed komen, dat moet gewoon. Kijk naar Madelief, hoe bizar snel het kan gaan allemaal. Vorig jaar zat ze in bijna dezelfde situatie als jij nu en nu houdt ze haar dochter vast. Ik hoop dat je snel met nieuwe behandelingen mag gaan beginnen. Maar eerst vrijdag maar he? ik ben benieuwd of ze nog iets in de placenta vinden, een oorzaak oid. Nog een paar dagen wachten...:?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-09-2011

Maria, ja ik hoop dat het bij mij ook net als bij Madelief zal vergaan. Dat ik ook nog een keer een kindje mag krijgen dat ik mag houden, hoop het zo erg. Ik merk ook dat ik nu al ongeduldig begin te worden. Maar ik weet ook dat ik niet teveel kan verwachten als we het normaal proberen. Ik weet nog dat vorig jaar het steeds een hele grote teleurstelling was als het weer niet was gelukt. Toen we eenmaal te horen kregen waarom het niet lukte, was de teleurstelling toch makkelijker te verwerken. Het duurde toen nog iets van 5 maanden voor we echt met de icsi gingen starten. Ik weet nog wel toen de 1e poging mislukt was, dat ik het daar heel moeilijk mee had. Ook omdat het andere embryo wat was ontstaan, niet goed genoeg was om in te vriezen en is vernietigd. Voor mijn gevoel was het toch ons kindje en hadden ze dat weggegooid, heb het daar best moeilijk mee gehad. Nu zijn er gelukkig nog 2 bewaard, al is het idee gewoon bizar. We hebben 1 kindje onder de grond en 2 in de vriezer, moet er maar niet teveel over nadenken. Hoop zo dat ik er binnenkort weer 1 in mijn buik mag krijgen en dat hij/zij daar dan blijft... Hoop dat we vrijdag wel antwoorden krijgen waarom hij dood ging en of het weer kan gebeuren en of het te voorkomen is, dat soort vragen. Maar ben zo opgelucht dat er niks met de chromosomen was en ook dat hij niet dood ging door de antistoffen. Had een beetje het gevoel dat ik door die antistoffen mijn eigen kind had doodgemaakt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-09-2011

noortje, wat een fantastisch nieuws!!! en wat fijn dat ze je gebeld hebben!! nu idd hopen dat er vrijdag ook geen gekke dingen naar voren komen! en meisje, ik snap je schuldgevoelens hoor, maar jij kan er echt niets aan doen dat jullie thomas* niet bij jullie mocht blijven...
en kijk naar madelief, daar zeiden ze ook dat ze niet op de gewone manier zwanger konden raken, en die heeft nu een wolk van een baby in der armen!!
dus de wonderen zijn zeker de wereld nog niet uit!!!

oh madelief, we zijn hier zo dolgelukkig voor jullie!!! ben heel benieuwd naar het kaartje!!

hier, ik heb eens ff goed gekeken naar de nieuwe kinderopvangtoeslagen maar word daar toch niet vrolijk van.. als het waar is wat ik nu aan info gevonden heb op internet dan gaan wij van 160 euro per maand naar ruim 300 euro per maand!!! is toch niet meer normaal?? maar dan stop ik met werken en ga ik lekker fulltime mama zijn hoor. wat wil de overheid nou eigenlijk?? vrouwen die werken, of juist niet?!?!?! snap er niks van hoor...

verder gaat het goed hier. semmy praat op zijn manier alle woordjes na en doet ook alles na... heel lachwekkend soms! maar het is een wijsneusje hoor. heerlijk ventje! nu ligt ie lekker te slapen en had ik mooi ff forum tijd!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-09-2011

Kersje,
Tobias al weer 2 maanden oud! Gaat snel he?
Ik zie dat je nog lekker vrij bent tot november. Lekker hoor.
Hoe langer je bij je mannetje thuis kan zijn hoe beter toch!
Oh zie trouwens nu pas over je verlof aanvraag die is afgewezen. Dat is raar!

Tam,
DE bakker heeft heerlijke oliebollen meegenomen.. oeh! Wat zullen die hebben gesmaakt!
Zie dat je een nieuwe “coupe” hebt. Ben je het al een beetje gewend?
Oh wat hebben de worteltjes gesmaakt bij myrthe! Haha geweldige foto joh
Nu heb je lekker tijd voor je meisje! De woensdag is bijna voorbij.
Belachelijke tijden ook trouwens, van 13.00 tot 21.00 uur. Pff..

Devika,
Nog leuke kleertjes bij je zussen mee kunnen nemen?
Heb je een leuk weekend gehad?
Nog even en wij zijn aan de beurt joh!

Sabrina,
Hoe is het met je? Ik zie dat jullie er binnenkort ook weer voor mogen gaan.
Zal ergens toch een raar gevoel geven of niet?
Was het verjaardagsfeestje van je nichtje nog leuk? Zal vast dolenthousiast zijn met d’r trampoline! Haha

Maria,
Ik zie dat matilda een beetje ziekjes was van ’t weekend. Is ze al wat opgeknapt?
En ze kruipt! Wow!

Noortje,
Meid, wat word je toch hard met je neus op de feiten gedrukt he. Voor jezelf staat de tijd stil! En de rest om je heen gaat gewoon door!
Ik had af en toe wel eens de neiging om even te schreeuwen. HALLO!?
Ik voelde me vaak ook zo alleen.. juist omdat niemand wist wat er in me om ging.
En tot op de dag van vandaag heb ik dat nog wel eens hoor.
Vind het wel super knap van je dat je toch naar de verjaardag bent geweest.
Ookal was het maar voor 10 minuten.
Neem je tijd! Niemand zal jou dat kwalijk nemen.
Vrijdag krijg je de uitslag. Ik ben zo benieuwd meid!
Oh ik zie dat je bent gebeld. Wat zal dat een hoop spanning wegnemen nu.

Laura,
Wat een leuke foto van jou en semmy!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-09-2011

Kim,
Wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven haha.
Ik heb inderdaad nu nog vakantie, volgende week nog een weekje en dan begint mijn verlof.
Ik zit nu lekker thuis tot februari.
Oh wat kan je heerlijk vertellen over je gezinnetje! Zie het al helemaal voor me.
Oh en die foto! Geweldig om te zien. Wat wordt ties groot he!

Madelief,
Ik ben zo blij voor je! Ik hoop dat je lekker ligt te genieten van je meisje.
En laat je maar lekker verwennen hoor!


Hier:
Een druk weekend gehad.
Schoonvader ligt in het ziekenhuis met een gebroken heup. Maar hij maakt het gelukkig goed.
Verder druk aan het klussen, er moet toch nog wel wat gebeuren haha.
Ik merk wel dat ik op tijd vakantie heb opgenomen. Ik moet er niet aan denken om nu rond deze tijd nog te moeten werken. Krijg steeds meer van die momenten dat het allemaal te veel word. Ik maak me druk om te kleinste dingen. En slaap zo slecht!
Ik heb nu ook geen behoefte om naar t grafje te gaan van wesley. Ik voel me echt zo schuldig! Maar bij de gedachte dat ik daar heen moet begin ik al te huilen.
Herkennen jullie dit?
Heb gisteren gehoord dat mijn collega is bevallen.
Er werd gevraagd of ik mee ga op kraambezoek maar heb geweigerd.
Ik kan het niet. Ik kan niet “vrolijk” naar een pas geboren baby gaan kijken zolang ik zelf nog met een dikke buik loop.
Vandaag bezoek gehad van de kraamzorg. Dat maakt het allemaal toch wel weer echt he..
morgen even de laatste dingetjes in huis halen.

x



mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 21-09-2011

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

ZE IS ER!!!oh ik denk even snel spieken en YES...

Van harte gefeliciteerd meid met jullie dochtertje...

En ook hier de tweede naam van mij is Maria en ook vernoemd naar mijn Oma.
Geweldig allemaal....
Ga er lekker van genieten meid...je hebt het dik dik dik verdient.

Stuur je ook een pbtje, want weet ook niet zeker meer of ik je gestuurd heb.
Weer geweldig nieuws vandaag!!!!!!!!!!!!!!!


En nog meer geweldig nieuws...Noortje meid wat ben ik blij voor je dat je zo'n opgelucht nieuws hebt gekregen...ik heb er nu al helemaal vertrouwen in dat ook bij JOU aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalles goed zal gaan komen...
En er zijn er je al veel hier voorgegaan waarbij het een dood eind leek, maar waarbij het helemaal is goed gekomen...


En al dat goede nieuws op de dag dat ik 3 en half jaar getrouwd ben...dat word een extra taartje!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - ruthje - 21-09-2011

Jaaaaa madelief!!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!
Top!!
Ik zou graag willen weten hoe ze heet, als je het ook met mij wilt delen dan ontvang ik graag een PB.
Geniet meis, van jullie vast prachtige dochter!!

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 21-09-2011

YEeeeeee!!! Madelief, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Ze is er eindelijk!! Wat heerlijk voor je, lekker genieten meis!!
Mijn tweede naam is ook Maria, ook vernoemd naar mijn Oma en net als Kim zie ik!!

Ik kom later nog even reageren op jullie meiden!! Komend weekend een weekendje naar Terschelling met een vriendin, dus hoop dat ik voor die tijd nog even tijd zie! En anders wordt het begin volgende week. Dikke kus!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-09-2011

noortje, o wat ben ik blij voor je. Dit is echt al een hele stap....op naar de toekomst....het zal een lange moeilijk weg zijn, maar geluk is waard om voor te vechten. EN hier kan je je ei kwijt en helpen we je vechten.

Jee.........zo blij voor madelief. En geloof het of niet: deze week ken ik nog 3 andere vrouwen die na een engeltje een bengeltje hebben gekregen. Bijzondere tijd dus!

Schrijf later meer.........net terug van school....lange dag. Ga slapen!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

huh? alles is is opeens roze.....:?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

Oh dat is voor de kleine Maria natuurlijk! :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2011

Waarom deze niet naar deel twee? Is toch eigenlijk altijd boven de 300 pagina's?

Flitsend hoor dat roze! Alleen de tijd is heel slecht te lezen...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

Ik vind het juist heel fijn dat er geen deel twee is....nu komen er soms meiden bij en verwijs ik ze naar de eerste 50 pagina's, daar vinden ze dan alle begin correspondentie van ons, die is juist zo kostbaar voor ze vind ik. Die is heel herkenbaar en waardevol.


mijn lieve, lieve kleine schat - ruthje - 22-09-2011

Juist daarom gaat ie niet dicht, ik was wat te over enthousiast in mijn nieuwe functie...:oops:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2011

Oh ok! Das wel beter idd!! Wordt deze dan helemaal nooit gesloten?


mijn lieve, lieve kleine schat - ruthje - 22-09-2011

Nee, inderdaad!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-09-2011

@ Ruthje,
geweldig hoor! Ben echt blij dat deze topic door mag blijven lopen op deze manier. Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-09-2011

dat roze is mooi maar zo iritant om te lezen. en ik zie ook geen tijd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

Ruthje dat vind ik fijn om te horen! :-D geweldig!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

Ik kan de tijd ook niet lezen....:?
Devika, hoe is het met je?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-09-2011

Is inderdaad fijn dat deze niet wordt gesloten, ik heb er in ieder geval steun aan om eens een stuk terug te lezen. Zo voel ik me gelijk weer wat minder abnormaal soms.

Heb net een gesprek in het ziekenhuis met die verpleegkundige gehad en dat was wel fijn. Om over Thomas te kunnen praten met iemand die kan begrijpen hoe het allemaal is. Over 2 weken ga ik weer en dan morgen naar de gyn, ben toch nog wel heel benieuwd, blijf me maar van alles afvragen over het hoe en waarom. En dan vooral of dit voorkomen had kunnen worden en of ik iets verkeerd heb gedaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-09-2011

Hoop Maria's hier trouwens...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-09-2011

leuk hoor dat roze, maar de tijd en datum is inderdaad niet te lezen.
wel fijn dat dit topic open blijft.

sabrina,
veel plezier met je weekend weg. even uitwaaien!

noortje,
wat zullen er nog veel vragen in je hoofd rondspoken,
maar geef jezelf er de schuld niet van he.
van wat moet je nu nog de uitslag binnen krijgen? placenta toch?
ik hoop dat je morgen antwoord krijgt op je vragen.

hier mag de kleine van mij al komen.
mijn buik zit in de weg en die kleine houd me wakker als ik 's avonds in bed lig.
de wasmachine draait nu voor het eerst een was met kleding voor deze uk.
ik kan niet wachten om het te kunnen strijken en in het kastje te leggen.
Gisteravond werd ik weer even terug in de tijd meegenomen.
mijn vriend doet nu dezelfde opleiding als dat ik heb gedaan, de eerste 2 jaar dan.
dus meneer kwam met zijn 'huiswerk', haha kwam zo bekend voor. voelde me weer helemaal student.
oh, waterkoker is klaar, ik ga een bakkie thee zetten. tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2011

cyn laat die kleine aub nog maar ff een paar weekjes zitten hoor!! snap wel dat je het zat bent. ik was dat ook zo zat de laatste weken!! maar ja, nu kan ik me weer niet voorstellen dat ik het zo zat geweest ben. nu wil ik maar wat graag weer zwanger zijn!!... gek he hoe mensen kunnen denken...
geniet je lekker van je thee? of is die inmiddels allang al op? kan niet meer zien hoelaat je dit geschreven heb... IRRITANT!!!!

devika, hou jij het ook nog wel een beetje vol?


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 22-09-2011

hey meiden!

hier wéér een kleine tegenslag Sad

we hebben vanochtend een gesprek gehad met de klinische genetica en er waren uitslagen.. alleen niet de uitslagen waar we op gehoopt hadden! het type OI dat jaxy had blijkt erfelijk te zijn en dat moeten ze nu dmv dna onderzoek op mij en danny gaan bevestigen.. dit proces kan 4 mnd tot een jaar duren!! pas als die uitslagen er zijn kunnen er maatregelen getroffen worden in een volgende zwangerschap.. ik en danny hebben dan ook besloten dat ik (tot de uitslagen er zijn) weer de pil ga slikken.. ik wil geen risico lopen dit weer opnieuw mee te moeten maken! hopelijk zijn de uitslagen er snel en tot die tijd ga ik genieten van mijn lieve vriend en de andere mooie dingen in het leven die ik wél heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-09-2011

lieve elies, wat zul jij je ellendig voelen... het wil ook niet mee zitten voor jullie he?
ik vind je instelling wel heel goed moet ik zeggen. dat is misschien ook wel de verstandigste keuze die je nu zou kunnen maken. lekker genieten van alles wat je wel kan doen nu. jullie tijd komt hopelijk echt wel!! en ik duim voor jullie dat dat zo snel mogelijk mag zijn!! ik denk aan jullie! en aan jullie prachtige meissie jaxy*
sterkte voor jullie! samen staan jullie wel sterk denk ik he?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-09-2011

laura,
thee was lekker hoor haha.
je kan de datum en tijd zien door te selecteren dan wordt het zichtbaar. is inderdaad wel irritant.
ja, laat de kleine nog maar even zitten ik ga maandag weer naar de gyn en zal daar wel weer losbranden met vragen.
alleen denk ik niet dat hij me nog te veel antwoorden gaan geven.


elize,
meid wat een tegenslag weer. wat positiever nieuws was ook welkom geweest.
ik hoop voor jullie dat het niet nog een jaar hoeft te duren.
misschien is het wel een verstandige keuze om weer even aan de pil te gaan. ookal wil je dat natuurlijk liever niet.
je klinkt wel heel sterk, heb ik echt respect voor.
ik hoop dat je de vervelende tijden een beetje door kan komen en inderdaad zoals je zegt, kan genieten van de mooie tijden.
meid ik denk aan je. en er komt zeker weten een moment dat je ons hier mag vertellen dat er een brusje op komst is.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-09-2011

Elies, wat een tegenvaller voor jullier, het is allemaal al zo moeilijk. Ik hoop voor je dat het geen jaar gaat duren, 4 maanden lijkt al zo lang. Je klinkt idd sterk, knap van je.

Cyn, ja, de uitslag van de placenta was nog niet helemaal compleet en krijgen we morgen te horen. Verder uitleg over dat bloedonderzoek hoe het nou met die antistoffen zat.
Wat voor opleiding is je vriend aan het doen?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-09-2011

Elies, wat een nieuws zeg Confusedhock:, dat is even slikken zeg, mijn hemel. Je staat er positief in, dat is fijn om te horen, maar ik begrijp dat het onzekere tijden voor jullie zijn. Irritant dat het onderzoek zo lang duurt he? Je geduld wordt echt op de proef gesteld, het enige wat je kan doen is inderdaad genieten van elkaar en focussen op de dingen die je wel hebt. Maar wij weten dat dat soms helemaal niet zo makkelijk is. Sterkte hoor, ik vind het best heftig nieuws.

Oh Cyn, de eerste was voor deze uk! :-D leuk!!!! zal wel veel herinneringen met zich meebrengen, of niet? Je bent er bijna meid, wat zal het spannend zijn voor je nu...ik kan het helemaal indenken dat je denkt "kom maar op!" die laatste maand is gewoon zwaar, en al helemaal voor jou. Ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat, het lijkt allemaal nog zo kort geleden dat we het over hele andere dingen hadden.

Noortje, fijn dat je een goed gesprek had vandaag, fijn is het om over je kindje te praten he? met iemand die ervan weet, het snapt of het gezien heeft.
Spannend hoor morgen, ik ben benieuwd. Ik heb mij ook zo afgevraagd of het niet mijn "schuld" was. Mijn eindconclusie een jaar na dato is dat het nooit je schuld kan zijn...Het woord schuld geeft aan dat er opzet in het spel zou zijn en dat is allesbehalve waar..maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb mij zo vaak afgevraagd of ik niet zo hard had moeten fietsen die dag....of minder gestrest had moeten zijn, of die thee niet had moeten drinken, of dat mijn placenta het misschien niet goed gedaan had? dan was het ook mijn "schuld" geweest.
Ik hoop dat je morgen antwoord krijgt op je belangrijkste vragen. Hoe laat moet je er heen?

Kleine Matilda kreeg op de markt net een banaan cadeau van een groenteman, leuke dingen zijn dat :-D

tot later meiden,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-09-2011

maria,
ja, het lijkt of ik alles nog een keer opnieuw beleef.
natuurlijk omdat het dezelfde tijd is als vorig jaar, maar ergens heb ik ook weer een beetje hoop.
heel raar, het ene moment heb ik zo'n dip. en het andere moment kan ik niet wachten om te beginnen met alles klaarzetten voor deze uk. nog even wat weekjes doorbijten...

noortje,
ik ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen. zie je er tegenop?
mijn vriend doet nu sociaal agogisch werk, en werkt o.a. met volwassenen met psychische en verslavings problemen.
dus die gaat nu de komende 3 jaar 1x in de week naar school.

hier zit ik heerlijk te genieten van de kleertjes die voorbij komen.
alles is gewassen en ga nu mijn laatste hoopje strijk wegwerken.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

lieve Madelief,

Het is vandaag precies een jaar geleden dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Noach*....Cry een dag met dubbele gevoelens. Het verdriet om het verlies van Noach* en het grote geluk dat jullie vandaag met haar kleine zusje Maria op schoot zitten.
Hoe gaat het met je meid? Ik moet al heel de dag aan je denken. Je bent vast aan het lachen en huilen tegelijk. Ik denk aan je meid, en ik ben echt super super trots op je!

hele dikke knuffel,
Devika en baby


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

lieve andere meiden. ik denk ook aan jullie hoor. kom gauw weer terug om verder te lezen en te reageren.
dikke knuffel voor jullie allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

@ Laura,
Mooi gebaar hoor, z’n jas voor je man. Ja die verdient het he! staat ook altijd voor je klaar. Oh en je vroeg of ik het nog volhou. Ja nog prima joh. Afkloppen, maar heb nog nergens echt last van haha. Had verwacht dat ik wat meer afgetakeld en minder mobiel zou zijn rond deze tijd.

@ Kim,
Drukke mama! Heerlijk hoor zo’n drukke kinderhuishouding!
Oh ja mijn echo, pfff… ik heb me voorgenomen om niet meer al te veel van die echo’s af te laten hangen. Ik moet vertrouwen op mijn lichaam en deze lieve kleintje die door zijn/haar bewegingen en schopjes volgens mij wilt laten weten dat het allemaal goed zit. Ik ben wel altijd steeds even van slag na zo’n grote echo. maar dat komt weer goed als ik alles weer op een rij heb. blijft wel spanend tot het einde hoor want na de geboorte moet weer blijken hoe en wat…ppff..
Aahh Dana wordt straks alweer 3! Zal ik onthouden, zo op mij verlofdag! Oh ja volgende week donderdag heb ik weer een groei echo.

@ Sabrina,
Ja ik weet zeker dat jullie tijd ook heel gauw komt!
Je word binnenkort ongesteld las ik. En dan meteen beginnen met testen en klussen!
En je zeg dat de tranen een poosje weg zijn geweest. ja ik ken dat, maar die komen ook weer onverwacht terug he..
Dat zal altijd zo blijven. Huilen zul je op een gegeven moment niet meer elke dag doen. Maar je zal wel elke dag aan jullie kleine meid denken.
Aah wat leuk dat oppassen bij je zus thuis! Ook wel weer confronterend he als je die 2 kinderen zien.
Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je nichtje! Leuke dag gehad?


@ Elies,
Oh meid wat een rot nieuws! Wat een onzekerheid. He ver*&&^!!
En je mag 4mnd tot een jaar niet zwanger worden. Jeetje… maar wel fijn dat als het zover is dat ze goede maatregelen kunnen treffen. Dat is iig een troost. En je klinkt ook heel sterk vind ik, dat je je nu gaat richten op andere positieve dingen. Goed zo meid! We slepen je door de tijd heen hoor! Jij komt op een dag ook met mooi zwangerschaps nieuws! Weet ik zeker!



@ Noortje,
He ik lees over het bezoekje aan je zusje en dat je vrijwel meteen in tranen zat. Ik kan me daar alles bij voorstellen hoor. Ja je kunt er niet bij dat de wereld gewoon doordraait he terwijl die van jullie stilstaat… dat mensen ook weer gewoon verder gaan met leven alsof er niks aan de hand is. ja daar had ik heel veel moeite mee destijds.
Vlak na het overlijden van Kaylash vorig jaar, 2 en 3 weken later was de doop(indiase versie) van mijn neefje en mijn nichtje. Het grote feest hebben mijn zusjes afgelast maar wel in het klein thuis met de familie gevierd. De band met mijn zusjes is heel sterk maar op beide doopdagen zijn mijn man en ik niet geweest. Dat kon ik niet opbrengen. Zo’n feest gaat gepaard met zang en dans en vrolijkheid bla bla, dat kon ik niet aan. ik was net mijn kind verloren en om dan gezellig te gaan doen bij andere, nee dank je.
Die dagen heeft mij wel veel verdriet gedaan. Dat iedereen daar aan het feesten was en ik zat thuis op de bank te huilen om mijn verloren kind. Mijn zusjes begrepen het gelukkig wel dat wij niet kwamen. Dat de buitenwereld je benauwd begrijp ik ook. Wij sloten onszelf ook thuis op. thuis kun je je laten gaan en mogen de tranen komen wanneer ze komen he..
Een week later was mijn broertje jarig. Toen zijn we wel naar mijn ouders geweest. ook dat vond ik toen heel moeilijk. Veel fam. was aanwezig en ook mijn neefje en nichtje van toen nog 3 en 4 maanden oud. Iedereen was weg van ze. de baby’s lagen op de grond op een speelkleed en iedereen om hun heen die hun bewonderden en knuffelden en fototjes maakten. Dat heeft mij best pijn gedaan. Ik stond echt op het punt om te huilen maar heb me ingehouden. Wilde niet losbarsten waar iedereen bij zat. Het deed mij pijn dat mijn Kaylash daar niet tussen lag. Daar hoorde hij wel bij. Uiteindelijk heb ik stiekem in de kamer gehuild. Daarna wel weer gespeeld en geknuffeld met de babys.
Jullie krijgen vandaag uitslag lees ik. Die zullen vast en zeker positief voor jullie zijn! daar duimen we voor!
En ja zeker deze ronde proberen met ovulatietesten en op de natuurlijke weg! Kijk maar naar madelief, die had ook een kans van 1% om op de natuurlijke wijze zwanger te worden en toch is het gelukt! Ik duim en hoop en bid dat het voor jullie ook zo mag zijn! iig geen kansen verspillen! En jullie krijgen zeker een baby die echt mag blijven!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

@ Cyn,
Haha ja heerlijk hoor een man met nesteldrang! Ik poets zelf ook wel maar hij kan er tegenwoordig ook wat van!
Oh ja wij weten het geslacht hoor! Maar dat is een verrassing voor onze omgeving Smile dus ook voor jullie hier! Smile
En je schoonzus wil het geslacht niet weten? Knap hoor dat ze ergens thuis een briefje heeft waar het geslacht op staat en die ze ongeopend laat!
Vind het zo spannend, jij en ik zijn gewoon de eerst volgende die uitgerekend zijn! Ooh het komt zo dichtbij en gaat echt gebeuren!

He en je vertelde dat je niet meer naar het grafje van Wesley bent geweest en dat je moet huilen als je eraan denk weer te gaan. Weet je ik begrijp dat!
Ik heb het in een andere vorm. Ik durf niet meer naar de mooie foto van Kaylash te kijken. Dat deed ik eerst elke dag. Nu gaat er zo een maand of anderhalf voorbij…net of het nu meer pijn doet om te zien wat voor moois ik ben kwijt geraakt. Is ook een beetje een schuldgevoel dat hij moest gaan en zijn brusje hier levendig in mijn buik zit.
Ik probeer er ook niet lang bij stil te staan anders vreet ik mezelf op door schuldgevoel.
Maar weet je, ook al ga je niet naar zijn grafje, in je hart is hij er altijd! Er gaat geen dag voorbij dat je niet aan hem denkt. En dat zal altijd zo blijven.

Mmhh, je stel kraamvisite nu even uit. Ja, dat heb ik ook weer. Mijn buurjongen is al een maandje oud maar we zijn nog steeds niet langs geweest. Het kaartje heb ik ook al gekocht maar nog niet in de bus gedaan. Geen idee wat me tegenhoud…

Oh en ik lees dat de kleine van jou al mag komen. Mmmhhh…nee doe maar nog even niet aub. laat haar nog even lekker een paar weekjes doorgroeien.
En ze houd je savonds wakker lees ik en je buik zit in de weg..dat is minder ja..
Nog even volhouden meid! Ik moet zeggen dat ik dat niet ken. Deze kleine wordt 1 keer wakker savonds. Maar mijn slaapgebrek komt meer omdat ik savonds uit moet om te plassen en dan niet gauw in slaap meer kom. Mijn buik zit (nog) niet in de weg.

@ Kersje,
Daar was je weer!
Tobias 2 maandjes alweer! Wat groeien die kindjes toch hard hierzo!
En de prikjes zijn goed gegaan lees ik. Blijft spannend he hoe ze erop zullen reageren.
Jee je verlof is al bijna afgelopen. 1 okt! Wat snel! Wel fijn dat je er meteen vakantie achteraan heb.
Ik moet nog 4 weekjes werken en dan begint mijn verlof. Misschien ook wel minder dan 4 weken. Lijkt me heerlijk!
Je eisprong komt eraan! Wat fijn dat je lichaam z’n vertrouwde ritme weer terug krijgt he!
En he wat naar dat je geen onbetaald verlof kunt krijgen. Jammer dat sommige werkgevers niet meewerken he…
En je wilt dan waarschijnlijk je baan opzeggen. Oei best een grote stap, maar ik kan dat zo goed begrijpen! Alles voor dat lieve kleine mannetje van jullie!
Werken kan altijd nog he!
Oh en Tobias groeit uit zijn wiegje! Haha, gaat hard he! en je klinkt zo heerlijk verliefd op hem! Word er helemaal warm van als ik aan jullie samen denk. Ja, dat wil ik ook zoooo graag! Kan niet wachten tot deze kleine is geboren!

@ Tam,
Ja die vriendin/kennise is weer uit het ziekenhuis maar moet het rustig aandoen. Hoge bloeddruk enzo. Bah. Was wel even schrikken want was echt kantje boord.
Heb je een leuke verjaardag gehad? wat mooi zo’n canvas van jou en myrthe. Mooi kado van je man hoor! En mooi hoor zo’n bos bloemen op je verjaardag van je meiden! Heel bijzonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

Hier gaat het goed. Vandaag lekker een dagje thuis gebleven.
Meiden, 16 september vorig jaar kregen wij het as van Kaylash thuis. 18 september hebben wij zijn as uitgestrooid.
Dit jaar, op die data’s was ik zo met deze kleine bezig dat ik het gewoon vergeten ben! Kwam er pas maandag achter! Heb zo genoten van het afgelopen weekeind enzo dat ik geen moment aan gedacht heb. voelde me toen echt heel schuldig.. Sad
Terwijl ik wel aan Kaylash gedacht heb hoor, dat doe ik iedere dag. Heb ook over hem gesproken met mijn zussen, maar dat stukje was ik gewoon vergeten.

Zojuist definitief de geboorte kaarten besteld. Ik ben er zo blij mee. Hoe graag had ik ook zo’n mooie kaartje voor Kaylash willen bestellen…
Morgen begint mijn man met verven in de babykamer. Volgende week vrijdag wordt het kamertje bezorgd. Eindelijk….


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-09-2011

@ Maria,
wat lief Matilda die een banaantje kreeg op de markt! haha, ze gooit nu al haar charmes in de strijd.
gaan jullie nog wat leuks doen van het weekeind. lekkern genieten van je gezinnetje!
ja hier gaat et nog prima hoor. lichaamelijk dan. is nog goed vol te houden. alleen ben ik gisteren de stad in geweest en veel gelopen. had dat niet van te voren gepland en dus verkeerde schoenen aan ( met een hak). nou ik liep op et einde echt te wagelen!
geen energie meer, mijn voeten deden pijn en moest nog naar het werk van mijn man lopen zodat ik mee kon naar huis. ben halverwege maar bij een halte gaan zitten en gevraagd of ie mij daar maar ophaalt.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-09-2011

Lieve madelief,

het is vandaag de dag dat het een jaar geleden is dat jullie jullie meisje hebben moeten afstaan.
wat zal deze dag moeilijk zijn, met dubbele gevoelens.
het verdriet om noach* is zo groot, maar het geluk staat zo dichtbij met dit mooie zusje in jullie armen.
weet dat ik vandaag aan jullie heb gedacht.

liefs voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-09-2011

Gisteren weer een heel gesprek gehad, weer veel info gekregen. In ieder geval hebben de antistoffen hem geen kwaad gedaan, Thomas was wel rhesus positief maar de titerbepaling van de antistoffen was zo laag dat hij geen bloedarmoede gehad kon hebben. Bij de obductie hebben ze ook niks afwijkends gevonden, er is door een kinderpatholoog naar gekeken en ook door iemand van de genetica. Het enige was dat het niet heel goed gezien kon worden omdat hij toch al een week dood was. Uit het vruchtwater was gelukkig ook niks gevonden, normaal worden alleen de 46 chromosomen bekeken maar bij Thomas is het uitgebreid en hebben ze 400 punten bekeken, alles normaal. Hij was dus een gezond kindje. Ook niks aan zijn hartje ofzo. Het enige was de placenta, daar is toch iets mee aan de hand geweest, maar er is niet duidelijk iets naar voren gekomen, wel dat er een moment geweest is dat hij het minder goed kreeg. Nu is de placenta nog naar het EMC voor een second opinion, de kinderpatholoog die de obductie heeft gedaan gaat er ook nog een keer goed naar kijken. In ieder geval is er niks gevonden dat een kans op herhaling geeft. Wel moet ik bloedverdunners gaan slikken ivm de placenta en de groeiachterstand. En nog een bloedonderzoek bij mij voor de stolling, mocht daar iets mee zijn moet ik ook nog fragmin injecties gebruiken bij een volgende zwangerschap. Vanwege de complicaties na de bevalling adviseert ze toch 3 maanden te wachten met een volgende zwangerschap, hiervan zijn wel al ruim 6 weken voorbij. Ik moet nu 14 november, dit is de dag dat ik uitgerekend was..., terugkomen en 2 weken daarvoor bloedprikken. Dan zijn de laatste uitslagen bekend en dan gaat ze ook gelijk met de fertiliteitarts bellen dat we ook meteen weer het traject inkunnen en er een cryo ontdooit kan worden.
Het was op zich wel een goed gesprek, wel weer confronterend. Nog over gehad of dit voorkomen had kunnen worden, of er toch eerder ingegrepen had moeten worden. Maar hij was te klein om een kans te maken, zijn gewicht was te laag, dan hadden ze ook geen infuus kunnen prikken oid. Als hij die woensdag nog had geleefd, was ik wel al 25 weken en was ik meteen doorgestuurd naar het EMC, dan was er een kans geweest, maar hoogstwaarschijnlijk is hij een dag na de echo daarvoor al overleden, dus ongeveer met 24 weken en 4 of 5 dagen.
Het is zo moeilijk te bevatten, een gezond kindje wat dan toch zomaar dood gaat. Maar bij een volgende zwangerschap gaan er veel meer groeiecho's gemaakt worden en de gyn zei dat dit eigenlijk nooit een 2e keer weer gebeurt. Ze had nog een hele serie echofoto's van de 20 weken echo en die krijgen we ook nog, van alle metingen enzo. En een kopie van alle uitslagen, er is zoveel verteld dat ik niet alles precies meer weet. Nu weer wachten, nog 7 weken...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-09-2011

Jeetje noortje, wat een verhaal Cry voel de tranen branden, onze verhalen lijken op elkaar. Het brengt herinneringen boven.
Wat goed nieuws dat het niets met de rhesus te maken heeft gehad, en dat er geen andere afwijkingen zijn gevonden bij Thomas. En goed dat er een second opinion komt op de placenta. Het voelt waarschijnlijk wel dubbel he? ze hebben niets concreets, geen concrete aanwijzing waarom het mis ging, hij was gezond, dat is wrang.
Bij mij zeiden ze ook dat dit vrijwel nooit een tweede keer gebeurt (afklop afklop), en ik geloof dat ook. Ik ben blij dat ze wat voorzorgsmaatregelen nemen bij jou volgende keer, om de werking van de placenta wat te ondersteunen? En moet je nou drie maanden wachten ivm die curettage achteraf? (ik had dat ook namelijk en mocht daarna gelijk weer aan de "bak" :?).
Het lijkt mij fijn voor je om alles doorgesproken te hebben, de scenario's als hij wel levend geboren was, hoe zou dat zijn gegaan....dat zijn toch dingen die door je hoofd spoken en waarvan je je afvraagt of hij een kans had gehad, of hij het gered zou kunnen hebben. Het is inderdaad moeilijk te bevatten allemaal, zo'n groot kindje al, gezond. Ik vond (vind) dat zelf nog steeds ook erg moeilijk te verwerken.
Je zal de weken nog wel doortellen he? (ik deed dat wel), en nuheb je op de uitgerekende datum je vervolgafspraak...ben benieuwd of ze nog iets van een bloedstollingsprobleem vinden. Op een of andere manier is het mooi dat je op die verdrietige dag die afspraak hebt, vind je niet? Hopelijk brengt die dag iets moois, het begin voor iets nieuws en iets moois.
Bijzonder dat je nog echo's krijgt trouwens, dat zijn toch waardevolle dingen van Thomas.
Nou.....je zal wel gaar zijn geweest na dat gesprek gisteren :?, ik hoop dat je goed hebt geslapen en je je ei goed kwijt kan thuis. Dat laatste zit wel goed denk ik he?

liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-09-2011

madelief,
wat ligt er een prachtig kaartje in de bus hier.
en wat een mooi kindje! en een geweldige naam!
bedankt

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-09-2011

ohhh ik ga de brievenbus checken! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-09-2011

Ja! het kaartje was binnen!
ohhhh Madelief, wat een mooie en bijzondere naam heeft ze :-D, alles aan haar namen voelt en klinkt bekend, ik krijg het er warm van.
En wat is ze mooi!!! die lipjes! Ik vind haar echt heel mooi. Dat maakt deze zonnige dag nog zonniger....je bent vast een hele trotse mama Madelief!

Kus van een hele trotse forumtante,
Maria