Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-10-2011

even snel,

@ Tam, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Finn, wat een leuke naam!
@ Kersje, aaahhh eindelijk foto's van Tobias! aaah wat een mooie mannetje is hij toch! heerlijk!!!

de rest van de meiden, ik kom heel gauw terug om verder te lezen!

moet zo naar het ziekenhuis. ben al heel de ochtend zo zenuwachtig. ik knijp em echt hoor.pppffff...
misschien maak ik er ook meer van dan et is maar ik vind et dus echt heel eng. heb steeds et idee dat daardoor een vroeggeboorte opgewekt kan worden.
moet er niet aan denken...maar goed, ff doorbijten he....

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-10-2011

Lieve Devika,ik hoop dat je dit nog leest, heel veel succes zo meteen meid! ik zal aan je denken, het is zo spannend voor je! Tuurlijk denk je aan alles dat kan gebeuren, maar het gaat helemaal goed, geloof mij maar. Heel veel succes straks en knuffel voor jou.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-10-2011

dank je wel Maria! ik moet er over een uur zijn.
ik voel de kleine al heel de ochtend bewegen. zou hij/zij het aanvoelen en daarom zo aanwezig zijn.
vind het trouwens wel prettig hoor, die bewegingen continu. stelt mij wel gerust. de gyno zei dat ik de bewegingen in de gaten moet houden. als die veel minder zijn/worden moeten we meteen terug. dit is dus goed zo.

ooh, wat een mooie woorden aan Olivia* zijn dat Maria. Ik zal je altijd blijven dragen..
prachtig gezegd!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-10-2011

Devika, sterkte met de punctie, ik denk aan je.

Kersje, wat een leuke foto's van Tobias, een mooi mannetje. Weet je, die droom vond ik toch wel bijzonder, het leek zo echt. En ook al weet ik dat het niet echt was, toch had ik het gevoel dat hij eventjes bij me was. Tja, die eisprong.. Het zou theoretisch kunnen, maar die kans is bij ons zooo klein. En toch ga ik erop hopen en als het niet gelukt is zal het toch weer een tegenvaller zijn. Bijzonder van dat vlindertje. Fijn om te horen dat je naast het gemis van Puck ook zo van Tobias kunt genieten, dat geeft mij weer een beetje hoop.
Leuk dat jullie voor nog een kindje willen gaan, altijd weer spannend en bijzonder.

Tam, gefeliciteerd met je neefje.

Donderdag heb ik weer een afspraak met die verpleegkundige. Dat vind ik wel fijn, weer over Thomas kunnen praten met iemand die het begrijpt. En dan kan ik ook even bij het vlindertje gaan kijken. Ik zit erover te denken om toch te gaan vragen of we in oktober al voor een cryo kunnen gaan, dit is nu zo zinloos dat wachten. Lichamelijk gaat het eigenlijk wel weer goed en m'n cyclus is weer als vanouds. En als ik weer een eisprong heb, is het toch alweer 10 of 11 weken na de bevalling.
Er is toch nog een vrij grote kans dat de cryo's niet goed ontdooien (50% geloof ik) en dan wil ik gelijk weer een nieuwe behandeling opstarten als dat zo zou zijn (hoop ik niet natuurlijk), dan moet ik vanaf dag 21 weer gaan spuiten en dan is de punctie alweer in november. Als we al tot november moeten wachten wordt het alweer december. En m'n geduld is gewoon op, we zijn al zolang bezig. Kom nu al vanaf mei 2009 bij de gyn.
Vandaag is ons nichtje 1 jaar geworden, maar die verjaardag sla ik ook over. Dat kan ik echt nog niet aan, ook al vind ik het jammer om haar 1e verjaardag te missen. Maar ik zie het gewoon niet zitten, balonnen, zo'n kindje dat cadeau's uitpakt, iedereen feliciteren terwijl ik mijn kind zo erg mis. Nee, dit jaar maar niet.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-10-2011

devika,
heel veel succes vandaag.
denk aan jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-10-2011

Devika, ik loop de hele dag al aan je te denken! Ik kan me voorstellen dat het toch allemaal erg spannend is! Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-10-2011

kersje; wat een mooie foto's. Wat een heerlijk mannetje met mooie blauwe ogen. Die van myrthe zijn
heel donker...ik zelf heb ook blauwe. En heerlijk aan het denken aan kersjebrusje? Mooi hoor.
Mijn hartje wil ook, maar met de risico's bij ons.......mijn verstand is nog niet mee.

noortje; mijn nichtje werd ook 1 na britt* haar dood en kon het ook niet. Heb gevraagd of ze wilde filmen
en zo kon ik het zien wanneer ik er aan toe was. Ben wel nog appart geweest. Fijn dat je nog een goed
gesprek hebt deze weken. Praten is helen!

devika; denk ook zo aan je meid. Knuffel.

cyn; ik had ook veel dromen hoor over de bevalling enzo....dat is denk ik wel normaal. Begint idd op te schieten.
Hoe is het met de raamsticker? Oh ja....mijn zus haar huis zal je wel zien. In hoofdstraat vlak bij kerkhof.

madelief; volgens mij is datg wel normaal hoor met die poepluier. Wanner heb je afsrpaak met cb?

dame's; sorry voor mijn snelle mail. zulke hectische dagen gehad. pfff. Nu slaapt myrthe gelukkig weer en moet ik\
alleen nog morgenmiddag werken. Hoop dat ik wat tot rust kom. Na mijn werk bij finn gaan kijken. Wat een mooi mannetje.
kan met niet voorstellen dat myrthe zo klein was terwijl dat nog maar 5 mnd geleden is.
Hij kan al wat eten en de antibiotica is eraf. kinderen mogen er nog niet bij. Hoop dat het vlug beter gaat, maar ze
zullen nog wel een wk moeten blijven.
ik moest wel huilen. Zo een kindje in een opencouveuse......zoals britt*. pff. Wat had ik graag gezien dat britt* haar neefje
mocht leren kennen. Tja.............dat zal altijd blijven.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-10-2011

Tam, zulke momenten zijn moeilijk, bij elke gebeurtenis ontbreekt er iemand... Wel goed idee van dat filmen van je nichtjes 1e verjaardag om dat later toch nog te kunnen zien. Waarschijnlijk gaan ze vanavond ook wel filmen en anders zijn er vast wel veel foto's. Dan kan ik het over een poosje ook nog zien. M'n man is er nu wel even heen, voor een uurtje. Hij vond het niet erg om alleen te gaan, gelukkig kon hij wel begrijpen dat ik het niet kan nu. We kunnen weer wat beter met elkaar praten hierover, het is even wat minder geweest.

Devika, hoe gaat het met je?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-10-2011

Ben er ff snel!

Tam gefeliciteerd met neefje finn!! Heb ook een neefje die zo heet alleen schrijf je die als vin.
Hoop dat alles goed gaat met ze!!

Maria hier ook Wordfeud freak!! Mijn naam is shadylady313!! Heel verrassend!! Nodig me rustig uit als je wil! Leuk!!

Devika hoe was het in het ziekenhuis?

Hier nog steeds ongi... Wil nog een ongi afwachten om te kijken of ie dan misschien weer op orde is en anders maar weer naar de Ha..


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-10-2011

Ben ook wel benieuwd naar Devika :? maar alles is vast goed gegaan..

Maria X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-10-2011

Ja, ik ben ook benieuwd naar Devika. Alles goed gegaan, meid?
x Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-10-2011

hiero nog eentje.............sluit me aan.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-10-2011

De-vi-kaaaaaaahhh! :geek:


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-10-2011

hallo lieve meiden!

Ja ik heb gisteren overleefd...ppfff... was echt misselijk van de zenuwen toen we er heen gingen. Natuurlijk moesten we weer een half uur wachten! Bah!
Prik viel op zich toch wel mee. Was even pittig maar toen ging het wel. De kleine lag lekker te spartelen. Vond het wel een eng idee want de naald kwam precies tussen zijn/haar handjes! Ik dacht heel de tijd blijf alsjeblief stil liggen. Straks prikken ze nog in mijn baby!

Vrijdag krijgen we een deel van de uitslag. Die gaan ze versneld aanvragen. En over 2 weken de rest van de uitslag. Mijn hemel het wachten daarop is zo slopend!
Moet er niet aan denken… Sad
Mijn gevoel zegt dat het allemaal goed zit. Maar ik word steeds bang als ik de gyno en de echoscopische ( maar liefs 3 bemoeiden zicht er gisteren mee!) beginnen over termen als chromosomen, en trysomie en syndromen etc. ooh ik word daar zo naar van Sad

Mijn gyno zei vorige week dat er een klein kans bestaat dat er een vroeggeboorte optreedt na de punctie. Maar de kans is klein.
Ik heb daar verder niet over nagedacht. Maar gisteren na de punctie vertelde een van de echoscopisten dat ik nu naar huis mag. Ik moet het heel rustig aan doen en als de vliezen breken moet ik meteen terug komen. Vliezen breken!!!!! Hoezo vliezen breken?? Ik dacht dat ik flauw viel toen ze dat zei! Echt een stomme muts!
Ze zei er niet eens bij dat de kans klein is. Ben ook weer met een naar gevoel naar huis gegaan. Heb mijn man gevraagd om voor alle zekerheid toch een plastic hoes boven mijn mantras te leggen. Elke krampje hebben we nauwlettend in de gaten gehouden! Gelukkig heb ik er verder geen last van gehad. ppff…

Ongelofelijk hoeveel een prik teweeg kan brengen. Maar goed, allerbelangrijkste is dat deze kleine er nog zit en heel de tijd aan het bewegen is. Dat is zo’n geruststelling en het enige wat nu nog telt.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-10-2011

Oh devika wat een spanning! Confusedhock:
Wat lijkt het mij een raar gezicht die naald, kon je op de echo meekijken hoe hij de buik in ging? Kan mij voorstellen dat je nu echt op elk pijntje en gevoeltje denkt "oh het zal toch niet!" . We prettig dat jullie vrijdag al wat uitslagen te horen krijgen, doen ze dat per telefoon of moet je naar het zh komen?
He bah meid, wordt er helemaal naar van Sad, ik vind het echt heel rot voor je dat je komende dagen nog zo in spanning moet zitten.
Het is fijn dat je gevoel zegt dat het goed zit, hou daar maar even aan vast.
veel liefs voor jullie!

Mria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-10-2011

Hey Devika, zat er net nog even over door te denken, bij je 20-weken echo dachten ze aan het Vater-syndroom, is dat nog steeds ter sprake? en die wervelafwijking? hebben ze het daar nog overgehad? en nog iets, de navelstreng van dit kindje heeft toch 2 ipv 3 vaten? soms loopt het kindje daardoor toch ook een kleine groeiachterstand op?
Wat een vragen he? hoop dat je het niet erg vind dat ik dit allemaal vraag..

knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-10-2011

och jeetje devika... het wordt ook helemaal niet echt genieten zo op deze manier he? gelukkig voel je de kleine goed bewegen enzo.. wat zal jij toch dubbel opgelucht zijn als dit kleintje gewoon gezond geboren is! nog ff niet natuurlijk maar ik kan me zo voorstellen dat je wilt dat de zwangerschap voorbij is en je eindelijk mag gaan genieten. jeetje wat heftig toch elke keer! ik denk aan je hoor lieverd.

ik heb vanmorgen toch nog maar de dokter gebeld maar ze zijn morgen voor het laatst aanwezig want daarna hebben ze twee weken vakantie... dus of ik moet morgen om 8 uur bellen om morgen misschien nog heen te kunnen of ik moet die twee weken maar afwachten.. ik wil helemaal niet meer wachten. ik wil dat ze hier wat aan gaan doen!!! stomme gelul met die cyclussen! ik ben zo toe aan een kindje erbij!! wil niets liever!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-10-2011

Maria en Laura,

Dank je voor jullie lieve reacties!

Ja ik krijg vrijdag telefonisch de uitslag. Kan ook heel laat in de middag zijn zei ze. Vind zo stom dat ze dit soort dingen telefonisch doen!
Morgen heb ik ook weer een uitgebreide groei echo.

Maria, ja over dat vater-syndroom, daar heeft niemand het meer over gehad…e.e.a. moet na de geboorte blijken.
Over het wervelkolommetje, daar heb ik bij de laatste grote echo ook naar gevraagd maar dat kon de echoschopiste niet goed zien omdat onze ukkie veels te groot voor het scherm was en ze steeds schaduwen zag van de botjes en water etc. Ook de ligging van de kleine was niet gunstig om er goed naar te kijken.
Vorige week heeft mijn gyno er niks over gezegd. In de echo van gisteren is ook niemand over begonnen. Heb et toen maar gelaten…
Ik vraag er morgen nog een keer naar.
Ik heb al zeker 5x een grote echo gehad. En elke keer zijn het weer andere echoscopisten. En geen van hen leest ons dossier, ze doen allemaal klakkeloos wat op hun briefje staat.
Dat is zo vermoeiend om het steeds dan te gaan uitleggen hoe onze situatie in elkaar zit. Vandaar dat ik het ook maar gelaten heb.
Mijn gyno’s zijn wel goed op de hoogte. Aan hem en haar om e.e.a. in goede banen te lijden.
Ik merk nu dat ik steeds alles over me heen laat komen. Wil je dat ik vwp onderga? Prima, plan maar in. Elke week uitgebreide echo? Je zegt et maar ik kom wel opdraven….
Ja wat moet je anders he…
En idd, dat ons ukje wat aan de kleine kant is heeft idd met de navelstreng te maken. Dat die 2 vaten heeft ipv 3…
Oh ja ik kon idd mee kijken op het scherm hoe dat ding naar binnen ging! Hoe luguber he!

Oh de kleine is ook nog eens gedraaid en ligt nu in de stuit… daar moeten we het morgen ook nog over hebben.
Maar goed, dat vind ik niet het allerergste. Als ik daardoor via een keizersnee moet bevallen, het zij zo..

Laura, wat vervelend van je cyclus! kan me zo goed voorstellen dat je weer toe bent aan een nieuwe zwangerschap!
Ik hoop dat je morgen alsnog terecht kan bij de ha! 2 weken wachten is niks! Kan je anders niet naar de vervangende ha?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-10-2011

ook nog eens in een stuit!! jeetje wat een dwarsliggertje die kleine van jullie haha! ik ben blij dat je het maar een beetje over je heen laat komen meis! dat is misschien wel de beste instelling die je kunt hebben nu!

en nee ik wil niet naar een vervanger.. heb zelf zo'n leuke ha! en die zijn ook helemaal op de hoogte van ons hele verleden. dus ik wacht wel braaf. dan kan ik ook meteen zien of ik in die twee weken tijd nog weer gekke dingen zie! je weet het bij mij maar nooit...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-10-2011

Jeetje Devika, wat een gedoe heb je eigenlijk deze zwangerschap he? en dan gaat die kleine eigenwijs ook nog eens in een stuit liggen! foei!
Het is wel heel irritant voor je dat je steeds een andere echoscopist krijgt, dat is echt niet fijn zeg :? Ik had de mazzel met Olivia en Matilda dat mijn gyn tevens ook echoscopist was.
Bizar dat je mee kon kijken vandaag, dat lijkt mij inderdaad een beetje luguber! wel fijn dat je je kleine smurf weer kon zien he? daar wordt je als mama dan wel weer blij van. Doet je buik zeer van de prik of valt het mee? Tam had er ook eentje kan ik mij herinneren, het lijkt nog maar zo kort geleden allemaal....en nu heeft ze alweer een kindje erbij. Kan mij de dag nog herinneren met het fantastische nieuws dat alles goed bleek te zijn met Myrthe, ik heb echt een traantje gelaten.
Nou meid, we gaan duimen voor jou en je lieve kindje, dit kindje gaat er gezond komen, let maar op.

Morgen weer een echo, ze houden je wel bezig he? Hoe heb je het nu op je werk geregeld? ik hoop dat je je rust neemt.
Nou spannende week hoor.......echt...pffff

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-10-2011

Lieve Devika, fijn te lezen dat de prik zelf mee viel. Maar wat een gedoe toch steeds weer! Ook ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed is met je kleintje. Dat moet gewoon! En nu ligt je kindje ook nog in stuit, net als Tobias. Nou, ja, ik zou zeggen dat een eventuele keizersnee nog het minste van je zorgen is nu. Als je kindje maar gezond is, he? Nou, meis, hopelijk gaat de tijd snel en kan je dan opgelucht adem halen!
knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-10-2011

devika, wat een gedoe allemaal he.
meid ik moet zoveel aan je denken, ik hoop dat alles gewoon goed blijft gaan.
daar gaan we gewoon vanuit.
Het is wel vreemd dat ze de uitslag telefonisch doorgeven.
maar nog even en het is vrijdag.
en dat die dwarsligger in stuit ligt is inderdaad nog de minste zorg.
als hij/zij straks maar veilig in jullie armen ligt!
nog een paar weekjes meid dan hopen we dat het zover is!


laura,
ik hoop voor je dat je morgen nog even langs je huisarts kan.
2 weken wachten duurt ook weer zo lang he.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-10-2011

cyn hoe gaat het met jou en de kleine eigenlijk? ik hoor je eigenlijk nooit echt klagen ofzo! dus denk dat alles wel goed zit bij jullie.

ja ik hoop ook morgen nog ff snel langs te kunnen wippen! maar ja we zien wel. en anders wacht ik rustig af hoor... kan toch niks anders dan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-10-2011

laura, hoop ook voor je dat je vlug langs kan ..... snap je best.

devika; pfff. Wat moeilijk allemaal voor jullie, maar wat ben je sterk. Echt een goede mama hoor! Hoop dat het allemaal meevalt.....echt. Ik weet met de vlokkentest ook nog hoe eng dat naaldje zo te zien....en dan was ze nog niet eens zo groot. Meid, nog even...........en dan hoop ik dat je na een zorgelijke zwangerschap gewoon een zorgenloos leventje met de kleine krijgt.

Hier de werkweek weer voorbij. Met myrthe gat het goed. De kinderarts belde nog. Wat ze had gehad was blijkbaar experimenteel (best boos dat ze dit niet gezegd hebben). ?Het medicijn was hetzelfde, maar de manier van toepassen anders. Normaal doen ze het via de luchtwegen met een inhalator en stomer, maar dat duurt best lang. Nu dus via pil via de voeding. Voordeel is dat het sneller werkt. maar de vraag was dus OF het ook werkte. Bij myrthe en een ander was het zo gedaan en hij was dus tevreden. Hij waarschuwde wel dat het mogelijk is dat ze dit een paar keer in het winterseizoen kan krijgen. Hoeft niet, maar kan. Dus dan moet ze weer. Hoop het niet.
Verder is ze alleen maar aan het lachen en gekke geluiden maken.

Met finn gaat het goed. Hij mocht al uit de couveuse en drinkt zelf nu. Ze stonden versteld in het ziekenhuis. Hoop dat myrthe hem vlug mag zien.

Andere meiden: denk aan jullie.................liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-10-2011

Devika, ben blij dat het meeviel voor je en ik duim voor een goede uitslag. Maar dit heb je vast achter de rug. Ik had niet meegekeken toen ik die vruchtwaterpunctie kreeg, vond het zo'n naar gezicht ons dode kindje, maar was toch bang dat de naald hem zou raken. En ik kreeg tijdens de punctie een enorme wee, gelukkig dat jij dat niet hebt gehad.

Ben zo moe, vanmiddag al even geslapen op de bank maar blijf moe. Ook weer duizelig geweest. Morgen moet ik naar het zkh en wil dan gelijk vast bloedprikken, maar gelijk vragen of m'n hb nog een keer geprikt kan worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-10-2011

He meiden!

@ Cyn, hihi, nesteldrang bij jou is gewoon de woonkamer schilderen! Stoer wijf! En het bedje staat klaar... Ja, het komt dichtbij nu! Natuurlijk ben je zenuwachtig... bij jou is deze fase toch dubbel moeilijk! Maar meid, je mag straks die droom echt gaan beleven! Je mag je vader gaan bellen...

Je vraagt hoe het is zonder kraamzorg: heerlijk! Ik geniet echt. En doe ook nog wat in het huishouden en gek genoeg geniet ik daar ook van. Vandaag wat was gedaan en de badkamer en toilet goed gepoetst. Ik probeer iedere dag iets te doen, maar neem vooral veel tijd voor knuffelen met maria!

@ Tam, gefeliciteerd met je neefje! Toch wel een mooi gewicht voor deze termijn toch? Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag!

@ Kersje, wat een mooi ventje!!! Echt een stoer kereltje zeg! En die spuitpoep: check! Die hadden we van het weekend! Net op kunnen vangen voor de witte gordijnen... Ik ben begonnen met ABCdophilus van Solgar, een probioticum voor zuigelingen. Dat gebruiken we nu 5 dagen en het gaat veel beter! Daarnaast van de homeopaat de bevestiging gekregen dat Maria niet tegen tarwe kan. Dus dat moet ik echt laten staan. Nu deed ik dat al een aantal dagen en eet nu alleen spelt. Dat gaat dus goed. Ze heeft nog nauwelijks krampjes. Ze huilt ook zo veel minder! Je schrijft dat jij nog niet veel op pad bent, nou ik ben jaloers op jou! Ik zou zo graag wat meer rust in mijn kont hebben! En mooi ritme heeft Tobias al zeg, daar zou ik ook voor tekenen als Maria dat over 2 maanden heeft. Vannacht had ze na de voeding van 22:30 pas om 3:30 weer honger en daarna kwam ze pas om kwart voor acht, dat vond ik ook al heel goed!

En je schrijft over het moederschap, dat je dat zo goed bevalt. Hier nog zo een! Voor het eerst heb ik ontzettend het gevoel dat wat ik aan het doen ben, de bedoeling is van mijn leventje! Echt bizar hoe het voelt. Zo fijn! De afgelopen jaren heb ik vaak gedaan wat verwacht werd, niet waar mijn hart lag! En jullie in januari dus voor een brusje! Spannend!

@ Noortje, dat je zo'n verjaardag overslaat is zo logisch. Dat is gewoon te veel. Ik ben zo benieuwd hoe de afspraak morgen is. Ik hoop dat ze snel tot stappen over willen gaan. Ik kan me voorstellen dat het als zinloos tijdverlies voelt, herkenbaar. Ik wilde zsm aan de IUI na de bevalling... Ieder maand leek zinloos. Ik zou daar ook echt op aandringen als ik jou was, dit is psychisch super zwaar voor je!

Oh, er staat bezoek voor de deur, mijn schoonouders... Ik ben nog niet bij gelezen! Kom morgen terug!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-10-2011

Ze zijn al weer weg! Pfff.... ik heb gewoon heel weinig met die mensen. Ze komen nooit en nu is Maria geboren en willen ze ineens iedere week komen? Van mij hoeft dat echt niet.. maar goed, waar was ik gebleven...

@ Devika, ik lees je bericht over de punctie. Fijn dat de prik op zich mee viel. Maar oh, wat een spanning toch! Let maar goed op jezelf hoor! En ik ben zo blij te leze dat jouw gevoel zegt dat het goed zit. Ik hoop ook zo dat jullie snel weten dat alles goed is! Dan kun je eindelijk opgelucht ademhalen en op naar de laatste etappe!

En vrijdag dus het telefoontje... oh, wat een zenuwslopende dag gaat dat worden!

Ik lees je latere bericht. Je klinkt inderdaad gelaten in je berichten, alsof je het over je heen laat komen wat ze willen. Maar ik vind echt dat ze je niet netjes behandelen! Ze mogen wel wat meer zorg aan je besteden zeg! Niet steeds wisselen van personen enz. Ik moet zeggen dat het ook echt anders kan. Onze gyn hadden we (tenzij ze er niet was) altijd, ook voor echo's. We kregen zelfs een hele lieve persoonlijke kaart van haar. Het kan echt anders. Misschien een idee om eens aan te kaarten dat je het zat bent dat het steeds wisselt? Dat ze zich niet eens inlezen? En een stuit... ik hoop dat de kleine gewoon nog gaat draaien!

@ Laura, die cyclus van jou, wat naar zeg!

@ Tam, wat fijn dat het zo goed gaat met Finn! En dat ze gewoon een experimentele behandeling bij Myrthe hebben gedaan, ongelofelijk dat ze je dat niet verteld hebben! ik hoop dat het niet weer terug komt...

Hier gaat het goed. Ik ben zo trots en blij als ik Maria zo gelukkig zie! Ze is heel vaak heel tevreden, ligt lekker rond te kijken. Vandaag zijn mijn man en ik boodschappen wezen doen voor al het bezoek komend weekend. Ze lag lekker in haar maxicosi rond te kijken in de Albert Heijn en had heel veel bekijks! Daarna zijn we haar gaan laten wegen op het CB. Ook daar stal ze de show met haar lange benen! Uitekleden en aankleden? Geen probleem! Ze lag er gelukkig bij! En het fijne is: ze is goed gegroeid! Geboortegewicht was 3690, ze was af gevallen tot 3400, vorige week donderdag was ze 3600 en nu 3840! Die borstvoeding doet goed zijn werk! Ik ga nu lekker naar boven. Ze zal zo wel voor voeding komen!

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-10-2011

kon ff niet op het forum.........raar doet dat hoor. Afijn, we zijn er weer. Madelief, ik snap je helemaal wat je zegt over je schoonouders hihi. Ik heb zelfs hier familie di zich na britt* nooit heeft laten zien en nu ineens wel na myrthe wil komen kijken. Ja, ik was achteraf ook best pissig dat die arts niks gezegd had daarover.....mocht ik hem nog eens zien zal ik dat zeker nog eens vernoemen.
Wat heerlijk zo'n meid met lange benen. Myrthe heeft juist korte haha. Ze is nu 63 cm en weegt 6800.
En dan heerllijk samen shoppen. Wat heerlijk is dat he als mensen zo naar haar kijken...................ik glim volgens mij nog steeds van trots. Fijn dat ze zo tevreden is en het goed loopt.

hiero; myrthe is zo gek als een deur haha. Ze wil steeds naar haar eigen geluidjes luisteren (helaas ook om 3.00 in de nacht zucht). En goed nieuws FINN is thuis. Dit hadden ze niet verwacht, maar met wat goede regels vonden ze het verantwoord. Hoop dat myrthe hem dit weekend mag zien....zucht.
Was helemaal trots toen iemand aan mijn vader vroeg hoeveel kleinkinderen hij had en hij 4 zei (britt* dus meegerekend)..........dan zie je de mensen kijken joh!
Maar ze hoort er gewoon bij; punt-amen-uit


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-10-2011

Eindelijk het forum is weer open.

Laura,
Hier gaat het goed hoor, probeer me zoveel mogelijk te storten op de dingen die nog moeten gebeuren, aangezien wij in verbouwing zitten is er genoeg te doen. al kies ik natuurlijk wel de klusjes uit die ik op dit moment kan.
De zenuwen slaan enorm toe. Maar probeer er niet te veel aan te denken.
De kleine doet het goed, ik voel niet meer de actieve dame die eerst heel de boel op stelten zette maar krijg af en toe een paar flinke trappen bij mijn ribben en heb wat last van harde buiken. Gisteren heb ik na lange tijd weer even naar het hartje geluisterd. Doet me toch weer goed.
Kon je nog terecht bij de huisarts?

Tam,
Ben blij dat myrthe weer is opgeknapt.
Leuk zo’n experiment met de medicatie :S vind het wel erg vreemd dat ze daar niks over hebben gezegd.
Oh en de kleine Finn is uit de couveuse, gelukkig! Is er al bekend wanneer hij mee naar huis mag?

Madelief,
Wat fijn dat je zo bezig bent, zelfs al in het huishouden. Goed hoor.
Maar zeker heel veel tijd nemen voor jullie kleine meid!
Ja, het is allemaal erg dubbel deze weken. Vind het wel moeilijk hoor.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt!

hier hebben we gisteren de box opgezet en de laatste lakentjes gewassen.
Op verzoek van de kraamzorg hebben we de box vol gelegd met ballonnen.
Want dat is allemaal veel te interessant voor onze katten natuurlijk.
Het werkt wel, (ff afkloppen) want ze lopen er met een grote boog omheen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 06-10-2011

Lieve Devika,

Wat een moeilijk tijd ga je door!
En je hebt je zo goed gehouden tijdens de vruchtwaterpunctie meid...ben trots op je.
Duurt lang hé dat wacten op de uitslagen...ik weet nog goed hoe ik helemaal op was van de zenuwen voor de uitslag van onze Giel* ookal wist ik voor mezelf al wat daar uit zou komen.
Mijn maag draait om bij het lezen, chromosomen, syndromen, maar vooral Trisomie!
Het neemt me weer even terug in de tijd en herinnert mij aan een grote hel.
Toch ben ik ervan overtuigd dat het met jullie kleintje goed zal komen.
waarom?weet ik niet..gewoon een gevoel.
Misschien, omdat mij toen verteld is dat kindjes vanaf de 26 weken pijn gaan voelen en als er dan iets met ze is ze minder gaan bewegen en jou hummeltje beweegt goed. Dus ook voor dat ruggenwerveltje denk ik dat het goed komt, anders zou hij/zij niet met de beentjes kunnen spartelen...of denk ik te positief.
Sterkte morgen meid...mij belden ze ook pas laat op, een zenuwslopende dag.
Hou er voor de zekerheid rekening mee dat het een latertje zal worden...mochten ze dan eerder bellen, is het alleen maar beter!Ik duim voor goed nieuws.xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-10-2011

Tam, wat een goed nieuws dat Finn al weer thuis is! Ik hoop dat ze lekker aan het genieten zijn!

Cyn, je bent bijna 35 weken!!! Wow, wat kijk ik al uit naar jouw bericht dat de kleine meid er is!!! En ik moest lachen om die balonnen in de box! Werkt dus wel?

Ik ga het bed in. Ben moe!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-10-2011

Tam, kan me goed voorstellen dat het fijn was om te horen dat je vader Britt gewoon meetelt als zijn kleinkind, zo is het ook. Fijn dat Finn thuis is, heeft Myrthe hem nu al gezien?

Cyn, wat gaat het opschieten voor jou zeg, echt heel spannend, wel een goed idee van die balonnen in de box. Ik zie dat het van Wesley bijna een jaar geleden is, ben je er veel mee bezig?

Madelief, wat gaat het goed zo bij jullie, echt goed om te lezen. Weet nog zo hoe het vorig jaar ging, bij het iui topic. Het geeft echt hoop om door te gaan.

Gisteren was ik echt helemaal kapot. Voor het eerst weer autogereden, want ging alleen naar het zkh, sinds 10 weken. Moest echt moeite doen om m'n hoofd erbij te houden, en het was toch 3 kwartier rijden gelijk. Ging goed, tot ik bijna thuis was en toen miste ik bijna de laatste afslag.. Ben even bij het vlindertje gaan kijken, er hing er weer 1 bij, van 4 oktober, wel naar om te zien. Wel weer een goed gesprek met de verpleegkundige gehad en toen gelijk maar bloed gaan prikken voor de stolling en ook hb, ben de laatste paar dagen weer duizelig, waren 7 of 8 buisjes en ik ben al zo moeilijk te prikken. Ik had nog wat vragen aan mijn gyn, oa dat we eerder weer verder willen in het traject, en dat had ik opgeschreven, ben zo vergeetachtig de laatste tijd. Toen ik dat gesprek had heeft de gyn het gelezen, hoefde er geen belafspraak voor te maken, ze zou me volgende week vanuit thuis bellen. Ben benieuwd. Heb alvast een kopie van de obductie gekregen, dus die heb ik later zitten lezen, met medisch woordenboek erbij.. Ik vond het toch wel moeilijk om daar alleen heen te gaan, dacht dat het wel mee zou vallen. Was thuis zo moe, heb de rest van de dag op de bank gelegen.
Nog een week wachten, dan weten we of het deze ronde wel of niet gelukt is, maar die kans is zo klein. En toch hoop ik erop.

Laura, kon je nog bij je ha terecht?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-10-2011

Devika, je kreeg toch vandaag al een uitslag? Ik hoop zo dat het goed is, ik duim voor je.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-10-2011

Devika, ik moet veel aan je denken vandaag. Meestal bellen ze laat, maar ik hoop dat je al gebeld bent, meid. Het is zo vreselijk om in onzekerheid te zitten!
Ik ben heel hard voor je aan het duimen!
knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-10-2011

Madelief,
Ja het begint hier nu ook op te schieten.
Haha, de ballonnen werken prima. (tot nu toe dan he)

Noortje,
Ik ben er elke dag mee bezig. Ik denk elke dag aan m’n mannetje maar nu toch heel anders.
Ik mis hem zoveel meer, kan echt elke dag wel huilen.
Oh meid, je bent alleen naar het zh geweest.
Vond je het moeilijk om daar weer binnen te stappen?
Wanneer krijg je je bloeduitslag binnen?

Devika,
Ik denk aan je vandaag.
Ben zo benieuwd of je al wat meer weet.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-10-2011

Devika hoe is het???

Nee ik ben nie naar de Ha geweest... Werd te laat wakker.. Van het weekend ga ik voor alle zekerheid een testje doen om het gewoon uit te sluiten want je weet het maar nooit! Maar ik weet toch wel dat ik niet zwanger ben hoor.. Ach over twee weken kan ik de dokter pas bereiken dus in de tussentijd gewoon maar even zien wat er gaat gebeuren! Gek lijf van mij...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-10-2011

Nee ben nog niet gebeld…word daar nu ineens behoorlijk nerveus van hoor..pff…Sad
Ik ben ook een keer om 8 uur s avonds pas gebeld over een uitslag…zal toch niet weer zo zijn.

Overigens heb ik gisteren geen groei echo meer gehad.
De gyno/arts/echoscopiste, wat ze ook was ( ja weer een vreemde!) vond een groei meeting te vroeg. Het zou te kort zijn op de vorige keer om een goede meeting te doen.
A.s. dinsdag krijg ik de groei meeting. Wel werd ik gisteren 45 min aan een aparaat vast gemaakt die de hartslag van de kleine en volgens mij de druk in de baarmoeder in de gaten hield. Dat was wel fijn moet ik zeggen, ook al zat ik er zo lang aan vast, we hebben al die tijd naar de hartslag van de kleine geluisterd en iedere keer als hij/zij bewoog schoot het metertje even omhoog. Gelukkig was dat allemaal dik in orde. Daarna nog een echo om de werking van de placenta en navelstreng te controleren. Ook die was helemaal in orde.
De kleine was echt heel druk aanwezig. Alleen werd ik toch weer even bang over de uitleg van de punctie en wat er mis kon gaan. Bah! Dat ze dat vertellen…
Nu dus nog steeds afwachten…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-10-2011

voel me echt heel schuldig meiden dat ik het alleen maar over mezelf heb Sad
maar ik lees wel mee hoor, ik kom heel gauw terug om verder te reageren. jullie zijn elk moment in mijn gedachte!

liefs,
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-10-2011

oh meid, je hebt wel wat andere dingen aan je hoofd nu en dat begrijpt iedereen hier wel.
vind het raar dat ze zo lang wachten met bellen.
volgens mij kijk je de minuten weg op de klok.
ik hoop dat ze snel gaan bellen.
wel fijn dat ze je gisteren even in de gaten hebben gehouden met dat apparaat.
we wachten nog even af, alles komt goed. weet het zeker!

dikke knuffel voor jou


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-10-2011

Hey Devika, pffff....wat spannend! Confusedhock:
Ze gaan je toch niet vergeten he? (staat mij bij dat je dat al meerdere keren hebt meegemaakt in dat zh). En anders gewoon brutaal zijn en zelf bellen hoor :geek:

Ik denk aan je!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-10-2011

dank je wel lieve meiden!

owe al ze mij vergeten!!!
nee gisteren legde de andere echoscopiste ( ze waren met z'n 2, beide onbekend) uit dat normaal gesproken hebben ze 2 weken nodig voor de uitslag goed bekend is. voor ons is een spoed procedure aangevraagd. omdat ze vandaag nog heel de dag nodig hebben om te testen duurt et zo lang en kan ik die pas einde (na)middag verwachten...
tja...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-10-2011

TEST IS GOED!!!!!!!!! Smile Smile Smile !!!
ben net gebeld! deel 1 van de test was allemaal normaal! chromosomen e.d. zag er goed uit! van trysomie 13 en 18 is ook geen sprake. geen downsydroom gevonden.
ppffff, pak van mijn hart! ooh ik kan nu wel huilen!

over 2 weken krijgen we deel 2 van de uitslag. maar daar maak ik me niet druk om. dit was de belangrijkste gedeelte, als er iets mis was zou dat uit deze uitslag moeten blijken.

oh meiden ik ben zoooooooo opgelucht en blij ik kan wel janken!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-10-2011

JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! DEVIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeetje meis!!! toch een keer wel met goed nieuws komen!!!!!!! oh ik ben zo blij voor je!!!!!!!!!! zit hier te juichen achter mijn laptop!!!!!!!!!!!!!!!!

joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-10-2011

Jeaahhhh!!! Devika wat goed!!!!!!! jeetje ik ben zo blij voor je! wat een opluchting meid! Confusedhock:

WOEHOEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!:-D:-D:-D:-D


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-10-2011

oh devika,
wat een opluchting meid!
zie je wel! dit kleintje doet het gewoon super goed.
nu kan je met een gerust hart je weekend in! geniet ervan.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 07-10-2011

wou even kijken of devika al wat wist. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE meid wat zal je opgelucht zijn. En ik ook! Pfffff. Wat een heerlijk goed nieuws.
Laat die weken nu maar vlug voorbij zijn..............en dat je vlug je gezonde kindje in je armen mag hebben.
knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-10-2011

PFFF Lieve Devika...

Wat EEn OpluChting!!!! Ow meid jij zal eindelijk vanacht misschien goed slapen.
Laten we het inderdaad erop houden dat hummeltje zo klein is door de navelstreng en over een paar weekjes heb je dat kleine moppie heerlijk in je handen..
Echt geweldig goed nieuws...dat was even nodig hé!
Mag ook onderhand wel...Nu een lekker gebakje..om het een beetje te vieren.


xxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-10-2011

Devika, wat goed zeg, jee wat een opluchting voor jou. En zo te lezen houden ze alles goed in de gaten.

Cyn, die bloeduitslag krijg ik in ieder geval de 14e, dan heb ik weer een afspraak bij de gyn voor de laatste uitslagen. Maar was toch in het zkh, dus heb maar vast geprikt. En voor het geval dat het toch al eerder gelukt zou zijn... Maar daar ga ik niet vanuit.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 08-10-2011

O, lieve Devika, wat een opluchting, meid! Ben zo blij voor je! Het komt helemaal goed.
Knuffel, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-10-2011

even een vraagje,
ik verlies af en toe wat slijm, dit was een aantal weken geleden maar 1 keer per week ofzo.
de gyn heeft de afgelopen keer nog even gekeken maar er was niks aan de hand.
nu gebeurt het wat vaker dat ik wat slijm verlies, en vandaag toch wel meer dan normaal.
en meerdere keren op de dag. moet ik me zorgen maken? kan dit kwaad?
ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet eigenlijk.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 08-10-2011

Cyn:Ik had ook zo vanaf de 30 weken meer slijmverlies. Je kan je slijmprop als werkelijk 1 grote prop verliezen, maar ook in kleine beetjes. Ook drukt alles nu op de onderkant en daardoor komt er ook meer vrij. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken...mits het een hele onaangename geur of kleur afscheid! Maar verder is je lichaam zich gewoon klaar aan het maken voor het grote werk straks. Slaap lekker voor zo..x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-10-2011

kim, dat stelt me toch wel weer een beetje gerust. dank je!
ik herken dit totaal niet van vorig jaar dus zat me alweer vanalles in mijn hoofd te halen.
het is geur en kleurloos dus zal dan wel niet erg zijn.
zal zeker nu wel beter slapen haha.
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-10-2011

YEEEEEEEEHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! Devika, wat een geweldig nieuws!! Oh, ben zo blij voor jullie! Ik loop al 2 dagen aan je te denken, maar het is hier zo druk dat ik nog geen tijd had gehad om in te loggen! Meid, wat een opluchting zeg, geweldig!!!! Wat zullen jullie genieten van dit nieuws!!!

Hier het kraamfeestweekend. Gisteren een leuke dag geweest. Veel bezoek, veel cadeaus. En iedereen vindt Maria heel lief en mooi! Ze is ook echt heel lief geweest, ondanks krampjes. Vandaag dag 2!! We verwachten nog veel meer mensen vandaag... Ben benieuwd hoe we ons vanavond voelen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-10-2011

Jeetje Madelief, wat een drukte! Wel heel veel plezier gewenst natuurlijk!

Cyn, ik herken dat ook, van de slijmprop bedoel ik. Niks om je zorgen over te maken. Het wordt steeds spannender he? Nog even vol houden en dan heb jij je mooie meisje in je armen.

Liefs voor alle meiden, fijne zondag!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Cyn wauw je lijf is zich gewoon echt aan het voorbereiden!! Het gaat nog lekker volgens het boekje bij je! Spannend hoor want de volgende stap is de bevalling!! Joehoe!! En dan is het genieten geblazen!!

Hier voor de zekerheid toch ff een testje gedaan en zoals ik al wist was ie negatief. Ben ook niet teleurgesteld. Kijk vol goede moed uit naar de volgende klusperiode en hopen dat die cyclus dan weer normaal doet! We zitten inmiddels op dag 8...

Madelief jeetje wat een druk weekend zul je hebben dan! Waarom in tweeën? Heel veel plezier gewenst voor vandaag!!
Ps ik heb geen kaartje ontvangen van je.. Mag ik hem digitaal zien dan? Ben benieuwd naar je meisje...

Devika hoe gaat het met je?

En hoe gaat het verder met alle meiden hier? En de kids?

Semmy had gister 39,3 koorts... Maar inmiddels weer gezakt. Zal vanmiddag of vanavond nog wel weer wat stijgen..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-10-2011

Ik ben een beetje in de war. Ik had de laatste dagen wat symptomen die me erg bekend voorkwamen... Maar aangezien de kans zooo klein is dat ik op een normale manier zwanger kan worden heb ik gistermiddag maar even een test gedaan, om me uit de droom te helpen. Wel een paar dagen te vroeg, maar ik dacht dat als ik nu al klachten heb, dan zal het hormoon ook wel goed aanwezig zijn. Al heel snel kwam een lichte, maar duidelijke 2e streep. Ongeveer hetzelfde als bij de 1e test die ik de vorige keer had gedaan. Maar ik kan het niet echt geloven, het zou wel die klachten verklaren, maar toch. Zou het nog kunnen zijn dat ik nog hcg heb van de vorige zwangerschap?? Voordat ik blij ga worden, doe ik eerst dinsdagochtend nog maar een test.
Had vannacht weer over Thomas gedroomd, leek weer zo echt. Nu had hij me aangekeken en naar me gelachen, ook naar mijn man. Lijkt of hij weer eventjes bij me is geweest, gek he?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Hoelang is het precies geleden nu van Thomas?
Want het zou wel helemaal te gek zijn als je zwanger zou zijn meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-10-2011

Maandag is het 9 weken geleden.. Stomme rottest, ik wil het zo graag.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-10-2011

Week later nog gecuretteerd, al heel snel daarna voelde ik me absoluut niet zwanger meer. Nergens meer last van. Ik was tot het eind misselijk geweest, gelukkig wel vanaf de 18e of 19e week een stuk minder en dat begon al voor ik mocht testen. Nu ben ik weer behoorlijk misselijk steeds...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Wauw... Het klinkt als een wonder wat hier weer gebeurt... Kan me voorstellen dat je twijfelt hoor maar het klinkt wel alsof je gewoon zwanger ben...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-10-2011

Noortje,
Wat bijzonder dat je zo droomt over Thomas.
En die test.. wow! Ik weet niet hoe lang het duurt voordat dat hormoon helemaal je lichaam uit is, maar wat zal dat een mooi nieuws zijn zeg!
Misschien voor alle zekerheid even bloed laten prikken? Dan weet je het helemaal zeker!
Elize had dat toch ook? Een positieve test maar toch niet zwanger?
Oh meid, ik hoop voor je dat het echt zo is! Ik ga voor je duimen


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-10-2011

Jeetje Noor! Confusedhock: wat een bericht! Ik voelde mij helemaal blij worden toen ik het bericht las, zou het echt zo zijn? Je zegt dat de tweede streep al vrij snel kwam, meid, dit geeft hoop! ohhh wat spannend. Welke test heb je gebruikt als ik vragen mag?
En heb je na je curettage toevallig een test gedaan om zeker te weten dat die placenta er helemaal uit was? (ik kan mij herinneren dat ik daar behoefte aan had in ieder geval).

Jemig meid, wat spannend. En je gaat dinsdag dan weer testen? Wel stoer dat je dat volhoudt....ik ben zo'n ongeduldige die dan elke dag test...hihi

En Thomas is weer even bij je geweest in je droom, wat lijkt mij dat fijn zeg, dat is toch heel bijzonder.

Lieve andere meiden, ik denk aan jullie maar ben even sloom niets aan het doen nu. Ik hoop dat het goed met jullie gaat.
Ga even verder met Laura inmaken op Wordfeud :mrgreen:

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 09-10-2011

ohja, Cyn, dat slijm heb ik zelf niet gehad...dus ik kan er niets zinnigs over zeggen :-?. Heb je het al met je gyn besproken?
Het klinkt bij mij alsof je lichaam zich inderdaad klaar aan het maken is voor de bevalling, sommige vrouwen verliezen de prop pas tijdens de bevalling (ik) en anderen die verliezen van te voren wekenlang telkens een beetje...maar als je ongerust bent gewoon bellen hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Ja jeetje Maria je maakt me echt helemaal in!!! Er komt zeker een rematch hoor!!

Hier net een ovu test gedaan en die is alwee aardig duidelijk! Dus het lijkt er wederom op dat mijn cyclus keurig zou moeten zijn maar ja dat dachten we vorige keer ook...

Bij Elies was het toch al zes weken na de bevalling? Ik duim echt voor je Noortje!! Zou idd ook ff bloed laten prikken als ik jou was!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Ik voel ook gewoon alweer in mijn lijf dat er een eitje zich klaar zit te maken voor de grote sprong! Nu aan de rechterkant! Echt grappig, vorige keer voelde ik alles links!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-10-2011

laura,
ik moet zo lachen hoe je verteld dat je eitje zich aan het klaarmaken is voor de grote sprong.
haha geweldig.

maria,
Ik ben wel al wat gerust gesteld nu. vandaag valt het namelijk wel mee.
Ik zat gisteren wel erg te twijfelen om even te bellen, maar het is weekend en ik heb niet zo'n leuke ervaringen gehad met de weekend artsen.
Zij weten van niks, en heb geen zin om alles weer uit te leggen.
Ik mag woensdag weer naar de gyn, dus ik denk dat ik dat even af wacht. anders kan ik altijd van de week even bellen.

hier is het echt weekend. mijn huishouden is al gedaan en heb alleen maar een was hoeven draaien vandaag.
net een heerlijk broodje gehaald, mmm smaakt naar meer haha.
ventje gaat straks voor me koken dus ik ga met mijn beentjes omhoog op de bank.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Cyn zit je nog lekker met je pootjes omhoog?? Lekker van genieten hoor!! Ben blij dat je zelf wat geruster ben! En idd je kan altijd van de week nog ff bellen! Beweegt ze nog wel goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-10-2011

nee ben alweer mijn was aan het strijken enzo haha.
kan niet lang stilzitten.
bewegen is wel anders nu. maar denk dat het ook komt omdat ze minder ruimte heeft.
heb wat vaker harde buiken en ze kan behoorlijk tekeer gaan onder mijn ribben.
onbewust hou ik toch wel bij hoevaak ik haar voel op een dag hoor.
en anders hang ik gewoon heel snel aan die telefoon haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Ik heb vanmiddag alle tien de kledingstukken die er lagen weg gestreken!
Ja logisch dat je in de gaten houdt hoeveel ze beweegt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-10-2011

hoi hoi
cyn, denk dat het idd wel normaal is met dat slijm. Bij britt* verloor ik met 35 wk een
groot deel van mijn slijmprop en pas bij de bevalling de rest dus het wil zeker niet zeggen
dat er iets aan de gang is hoor. Zei de gyn toen ook. Bij myrthe had ik het niet dus iedere
zw is anders.
madelief; wel origneel zo een kraamweekend. Je moet vast veel mensen kennen hihi.
Heerlijk al die cadeaus.......en vooral de aandacht.
laura; zonde dat semmy wat koorts had,maar gelukkig weer al wat beter en op naar het volgende
eitje.
noortje; spannend meid. het zou kunnen...je weet maar nooit. En dat dromen: had ik ook erg.
Ik heb zelfs de naam gedroomd van myrthe na haar dood. Zei gelijk dat als ik ooit een meisje
zou krijgen ze ook zo zou heten.....zo zie je maar.
maria; kom ik van mars als ik zeg dat ik wordfreud niet ken? Wat is dat?
hiero, naar mijn bedje toe......zo moe steeds. zal het najaar wel zijn. Truste


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-10-2011

Semmy heb sinds begin van de avond alweer 39,5... hij is echt niet lekker... Arm ding!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-10-2011

Goedemorgen lieve meiden,

Even gauw een berichtje, want kleine Tobias ligt even te slapen, maar ik verwacht dat hij zo honger krijgt en om zijn mama gaat huilen!

Noortje, wat spannend! Misschien ben je wel zwanger, jeetje. Ik ga voor je duimen in ieder geval! En wat een mooie droom weer van Thomas. Hij is weer even bij zijn papa en mama geweest.

Laura, wat zielig dat Semmy niet lekker was. Arm kereltje. Is hij alweer een beetje opgeknapt? En je wordt ingemaakt door Maria, haha. Speel je wordfeud op je mobiel of kan het ook met de laptop? Want ik heb een heel eenvoudig mobieltje (ik kan er nog net mee bellen en een foto'tje maken, hihi). En je eitje groeit alweer. Hopelijk dit keer niet zo'n korte cyclus en een hele productieve!

Cyn, je doet in ieder geval je best om het rustig aan te doen, lees ik, haha. Toch weer aan de strijk. Maar verder klinkt het alsof je een fijne zondag hebt gehad. Geen zorgen verder meer over het slijm?

Verder weet ik even niet meer wat ik gelezen heb, sorry!

Hier gaat het allemaal goed. Tobias is wel een beetje huilerig geweest, misschien maakt hij een sprongetje (leuke uitdrukking). Hij is al zo groot aan het worden...Vanmorgen heeft hij papa bijna onder geplast bij het aankleden, hihi. Ze hebben heerlijk samen gedouched. Kerseman heeft het eindelijk wat rustiger op zijn werk, dus hij kan wat meer bij zijn gezinnetje zijn!
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Dat verbaast me, want ik meende mijn ei gevoeld te hebben. Nou, ja, waarschijnlijk zat ik er naast en was het wat anders. Door de borstvoeding kan het langer duren voor je ongi wordt toch? Van de gyn moest ik bij haar terug komen als ik na 4 maanden nog niet ongi zou zijn (dat is nog een week of 6). Ik hoop eigenlijk dat het allemaal weer een beetje op gang gaat komen, want we zouden toch wel graag vanaf januari voor een brusje gaan. Nou, ja, dat duurt nog eventjes. Heel stom misschien, maar ik heb nu alweer zin om zwanger te zijn (ondanks alle spanningen van een zwangerschap). Ik kan echt met verlangen naar foto's van mijn dikke buik kijken...

Nou lieve meiden, fijne maandag!
Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-10-2011

Wow, Noortje, wat hoop ik dat dit zo is!!! Dit zijn de wonderen waar we zo op hopen! Wat zul jij het spannend vinden zeg! ik duim heel hard met je mee!

Hier in totaal 100 mensen op visite gehad dit weekend. ging super, het was erg leuk. Nu bijkomen, mijn man heeft 2 weken vakantie, we zijn net uit bed en genieten enorm van de kleine Maria. Ze heeft gisteren echt de show gestolen en we hebben zo veel mooie cadeaus gehad!!!

Kom snel weer langs..

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-10-2011

madelief,
dan vind ik het een heel goed idee dat kraamweekend als je zoveel mensen verwacht haha.
wat heerlijk dat jullie samen thuis zijn.

kersje,
wat fijn te horen dat alles zo goed gaat.
en papa heeft lekker tijd voor xzijn gezinnetje heerlijk.
en jullie willen graag voor een brusje in januari, wow! erg leuk!
wat betreft de ongi kan idd wel even duren als je borstvoeding geeft.

laura,
hoe is het met semmy? is de koorts al wat gedaald?

tam,
ik kom van dezelfde planeet als jij, want ik ken dat wordfeud ook echt niet haha

hier stijgt de spanning per dag.
gisteren was ik zelf erg onrustig en kon mezelf niet geruststellen ookal voelde ik d'r goed bewegen.
ik merk dat het bij mijnn vriend ook te veel wordt, ookal geeft hij dit niet echt toe.
ik ben zo benieuwd wanneer het eindelijk zover gaat zijn! over 2 weken, of over 3, misschien wel 4 weken.....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-10-2011

zo ik heb even terug gelezen.

@ sabrina,
Ik heb even terug gelezen. Je heb de hepatitis B vaccinatie gehad en moet nu 2 maanden wachten met zwanger worden lees ik. Jeetje wat een domper meid…nog lang wachten.
Maar je klinkt ook heel sterk. En die 2 maanden weeg niet op tegen het risico he. Nu kan je iig de komende tijd je cyclus in de gaten houden en je eisprong peilen. Als je straks weer groen licht krijg weet je iig wanneer ongeveer je beste dagen zijn. En hopelijk is het meteen raak!

@ Noortje,
Ik lees dat je veel droomt over Thomas. Wat bijzonder! Ik heb vorig jaar ook af en toe gedroomd over Kaylash. de dromen waren soms zo echt, ik kon zijn mooie gezichtje en zijn lieve lach echt heel duidelijk zien. Koester die momenten!
Alleen wel weer verdrietig dat je daarna wakker wordt en besef dat het maar een droom was…
Ik lees dat jullie meteen deze ronde voor de cryo’s willen gaan. Goed plan hoor meid. Dat wachten schiet je niks mee op. En lukt et nu niet met de cryo’s dan kun je meteen door naar de volgende behandeling he. Ooh ik lees nu dat je een lichte 2[SUP]e[/SUP] streep had. Meid zou het echt zo zijn! Ooh wat gun ik je het zoooo! Denk nl niet dat het nog hcg van de vorige zwangerschap is hoor. Zou echt kunnen dat je nu weer zwanger bent. Maar goed, ik zal je geen valse hoop willen geven. Je wilt wachten tot dinsdag met testen? Waarom? Een digi test van clear blue zou ook veel kunnen vertellen nu he…

en je trip naar het ziekenhuis was ook weer vermoeiend. Weer een vlindertje erbij..et houd maar niet op he. Ik vind dat ook steeds verschrikkelijk als er hier iemand bij komt…

En de verjaardag van je nichtje heb je overgeslagen. Ja dat begrijp ik heel goed. Juist op dat soort momenten mis je je kleine he en wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt dat je die momenten nooit zult hebben met je kind. Ik vond dat ook heel moeilijk. Dit jaar werden ook 2 neefjes 1 jaar. Kindjes van mijn nichten. Ik had me eerst voorgenomen om niet te gaan. Uiteindelijk raakte ik zwanger en was toen 7 weken in verwachting. Dat gaf me veel moed om er toch heen te gaan. Maar ook dat viel zwaar, mijn 2 zusjes en 2 nichten waren aan het poseren met hun kindjes. Dat deed pijn, want ik had daar ook tussen moeten staan. Mijn Kaylash is in het zelfde jaar geboren als die kindjes en hij was er nu niet bij. Dat komt wel even keihard aan… en ik voelde ook alle ogen medelijdend naar mij kijken. Dat is zo naar. Terwijl ik op dat moment ook weer zwanger was, alleen niemand wist het. We zijn toen maar vroeg opgestapt daar.

@ Maria,
Wat een lieve foto van Matilda is dat weer. ( die van 1 okt.) volgens mij had ik daar nog niet op gereageerd. Wat een schatje is ze toch met haar mooie lachje!!
Ik las ook nog iets over een volkstuintje. Al wat gevonden. Haha en je voelt je een koetje! Hihi. Fijn dat Matilda nu ook vast voedsel eet. En ze vindt het heerlijk lees ik! Kun je nu lekker experimenteren haha. Ik kan ook niet wachten tot ik mijn kleintje van alles kan voorschotelen. Ben een kookgek en heb nu al de lekkerste dingen in mijn hoofd, haha. Maar borstvoeding gaat voor hoor, daar heb ik absoluut een grote voorstander van. Ik zou et liefs minimaal 1 jaar borstvoeding willen geven straks.

@ Kim,
Hoe is het nu met kleine Ties? Ik las dat hij verkouden was. Kan me zo goed voorstellen dat je daar bezorg om bent. Ooh hemel, laatste wat je wilt is een kindje dat ziek is he.
Hopelijk knapt hij gauw op!
En ja pff, ik kwam de laatste tijd steeds met een naar gevoel uit het zh.
En bij de puctie moest ik ook heel de tijd aan jou denken. Ik weet dat Giel* iets met trysomie ( 18 volgens mij he) had. Ik weet dus hoe het kan aflopen als ze iets dergelijks hadden gevonden. Jeetje ik wil er niet meer aan denken. Ben zooo opgelucht dat de uitslagen normaal waren. Deel 2 moeten we nog krijgen maar deel 1 was iig goed.
Ik probeer nu idd ook rust te houden zoveel als het kan


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-10-2011

@ Madelief,
Is het gelukt met een huurwoning vinden meid? Oh ik lees nu dat het misschien wat is geworden! Vind je het niet vermoeiend? Net bevallen en nu ook op huizenjacht, straks verhuizen enzo. Wel rustig aan doen he en zoveel mogelijk hulp inschakkelen.
En wat fijn dat Maria zo lekker gegroeid is. En ze heeft veel bekijks, ja wat wil je met zo’n schoonheid! He en wat naar van je schoonouders dat ze voorheen niet kwamen en nu van elke week. Pppfff, van die mensen die je alleen ziet als et goed gaat.
En ik lees nu over de kraamfeestweekeind. Jeetje wat een drukte meid. 100 man totaal over de vloer? Wel fijn en heerlijk dat jullie zo genoten hebben en lekker verwend zijn! Jullie hebben dat zoooo verdiend!

@ Laura,
He meid wat naar dat de test toch neg. Was. Je had et wel verwacht maar hoop toch wat anders he. Maar je bent sterk en gaat vol goede moed de volgende ronde in! Goed zooo! En nu heel hard duimen op een pos. Ovutest en straks een nog positiever zwangerschapstest! Ooh jee Semmy had koorts? Hopelijk zakt et gauw weg en knapt hij gauw op. Oh ik lees nu over je ei die zich klaar maakt voor de sprong! Haha, ik hoop echt dat het zo is!!!

@ Tam,
Hoe is het nu met je zusje en je neefje? Zijn die al lekker naar huis. En hoe reageerd Myrthe op haar nieuwe neefje?
Oh ik lees nu dat Myrthe een experimenteel medicijn kreeg. Mag dat zomaar? Wat erg dat ze dat niet aan jullie vertellen. Heb je er wat van gezegd? Wel fijn dat ze zo lekker is opgeknapt. Hopelijk blijft dat zo meid en heeft ze er verder geen last van!
Oh en ik lees dat Finn lekker thuis is! Wat een opluchting! Nu kan Myrthe wel vaker langs haar neefje he. Ooh prachtig dat je vader Britt* nog steeds meetelt. Ja, ze blijft altijd zijn kleinkind he en ze blijft altijd meetellen!

@ Kersje,
Oohh had ik al verteld dat ik de foto’s van Tobias zo schattig vind! Wat een heerlijke bolle toet heeft ie ook! En hilarisch van de schoonmaakster en uma die bang voor elkaar zijn, haha. Ik vind het zo fijn om te lezen hoe heerlijk je kan genieten van het moederschap en de kleine Tobias. Ik blijf maar zeggen, dat wil ik ook! En wat bijzonder van dat vlindertje die voorbij kwam toen je aan Puck dacht. Ik geloof echt dat er meer is hoor, dit is zeker een teken van haar geweest!
En jullie willen gauw voor een brusje gaan. Doen! Wat een mooi vooruitzicht is dat! Ik hoop dat je gauw weer zwanger raakt.
Oh ja een vraagje, bij hoeveel weken kreeg jij ook weer een draaipoging? Ik moet dat soort dingen nu ook gaan bespreken met mijn gyno’s denk ik. De baby kan nog draaien heb ik gehoord maar als dat niet gebeurd wil ik nu wel e.e.a. weten. En idd een keizersnee vind ik nog het mist erge. Als dit kindje maar gezond is, dat is het enige wat telt!

@ Cyn,
Hoe gaat het meid? Nog even dan zijn wij aan de beurt he! Hou je het nog een beetje vol? Oh ik lees over je vraag over het slijm
verlies. Volgens mij betekend dat idd nog niet dat je aan het bevallen bent maar wel dat je lichaam zich aan het voorbereiden is! De vorige keer verloor ik mijn slijmprop 3 dagen van te voren. Maar dat merk je dan ook echt. Ik had 3 dagen heel veel helder wit slijm. Die hou ik nu ook in de gaten.
En wat goed dat de raamstikker toch terecht is, haha!
He en de geboorte/overlijdens dag van Wesley komt ook steeds dichterbij he…ben je daar veel mee bezig? Ik vond de weken ervoor heel emotioneel. Ik hoop dat jij die dag met een gezonde zusje van Wesley in je armen zit meid!
Je wilde ook eerder bevallen he. Weet je daar al meer over? Wordt je nog ingeleid of laten ze het op de natuurlijke weg allemaal gebeuren.

Oh en ik heb idd ook last van veel bevallingsdromen de laatste tijd! Vooral vorige week toen alles zo onzeker was heb ik zeker 3x per nacht gedroomd. Ppfff, na vrijdag niet meer gehad. Denk dat het dan toch door de stress en onzekerheid komt.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-10-2011

Hier lekker een dagje vrij. Weekeind was heerlijk rustig aan. Wat waren we opgelucht vrijdag! Heb toen zo in de spanning gezeten, bah!
Zaterdag nog even baby shopping gedaan met mijn man. Laatste dingen die we nog nodig hebben voor et kamertje, kleertjes en voor mijn koffer. Moet wel zeggen dat lang shoppen viel wel tegen. Na 2 uurtjes was ik het zat! Daarna lekker samen ergens wat gegeten en toen naar huis. Ik een dutje gedaan en mijn man ging nog aan de slag in de babykamer. Ooh meiden wat is die toch mooi geworden!!! Echt het aller aller mooiste kamertje die ik ooit gezien heb. Haha, ben er helemaal verliefd op. En zo trots op mijn man dat ie dat zelf gedaan heeft. Alleen een tekening moet hij nog maken. Dat komt morgen.

Vorige week is het niet gelukt om de wasjes te doen. Gisteren samen met mijn man alle kleertjes erbij gepakt en gesorteerd en hij heeft de babywas gedaan!
Was wel weer heel emotioneel, we kwamen de mooie kleertjes van Kaylash tegen die we speciaal gekocht hadden in amerika…
Zijn dekentje zat onder de vlekken. Beetje van de geboorte en grote deel van het inkt van zijn voetadrukje. Maar ik wilde em nooit wassen. Nu is die toch gewassen en helemaal schoon. Vond ik wel raar..maar goed ik ben blij dat ik die heb, straks kan zijn brusje erin liggen. Ga zo de droge was strijken en dan et kastje inruimen.
De kinderwagen en babystoel staan nu in onze slaapkamer.
Die verhuizen binnenkort naar beneden. As weekeind brengen mijn ouders de wiegje langs. Die komt in de slaapkamer te staan.
Zo ga nu even een dutje doen.

Oh ja morgen hebben we de groei echo. En bloed prikken voor de schildklier.
Hoop zo dat we mooi nieuws krijgen dat deze kleine goed gegroeid is vergeleken met de vorige keer. Dat zou een prachtige cadeau zijn, morgen is namelijk ook ons trouwdag!

Veel liefs,
Devika en baby


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-10-2011

ja wordfeud is een spelletje voor op een smartphone... heel verslavend!! maar maria en ik zijn begonnen aan een rematch!! ze had echt dik gewonnen van me... maar wel echt leuk om tegen iemand van dit forum te spelen!

semmy zijn koorts is weg!! joehoe!! hij is nog wel wat suffig maar ja.. drie dagen koorts gehad..

jeetje kersje, wat willen jullie snel alweer voor een brusje gaan! maar wat onwijs leuk!! zal wel heel druk zijn met twee van die hele kleintjes. maar wij zijn gewoon super mama's dus wij kunnen dat!! haha!! gaat alles goed met tobias?

devika, ja ik kan me indenken dat het wel ff heftig geweest is met al die kleertjes en dat dekentje...
succes morgen met de groei echo!! laten we duimen dat ukkie goed gegroeid is! en alvast gefeliciteerd met je trouwdag!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-10-2011

He meiden,

Hier een fijne dag gehad! Maar de kleine Maria heeft nu even haar huilmoment zeg... Ze ligt lekker bij haar papa. We zijn vandaag lekker even de stad in geweest. Een heel mooi wollen slaapzakje voor haar gekocht. Zelfs met lange mouwen, want ze ligt altijd met haar mouwen boven de dekens. Ik vind dat nog moeilijk hoor! Goed inschatten hoeveel kleertjes ze aan moet om haar goed op temperatuur te houden! En we hebben lekker een kop koffie gedaan en ik heb haar daar gevoed. Vond het toch wel stoer van mezelf!

Devika, het klinkt emotioneel, maar ook heerlijk. het kamertje en de kleertjes. Alles aan het klaarmaken voor het brusje van Kaylash!

Kersje, ik kan het me nu al voorstellen dat je er naar verlangt weer zwanger te zijn! Ik heb het nu soms al en Maria is nog geen 3 weken oud!

Noortje, ik denk aan je morgen vroeg!

Ik ga weer naar mijn lieve mannetje en mooie dochter!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

en noortje? heb je nog getest? :?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-10-2011

Maria, ja heb net maar getest. Het streepje is veel donkerder dan zaterdag. Zelfs stuk donkerder dan de 1e test bij Thomas, terwijl ik nu vroeger getest heb. Misschien?? Durf het nog niet echt te geloven.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-10-2011

oooh Noortje! een streep is een streep he! ik denk toch dat ik voorzichtig mag gaan juichen. de hcg van de vorige keer zou allang uit je lichaam moeten zijn meid.
ooh ik wil zooooo graag juichen!!! wanneer ga je voor de bloedtest?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-10-2011

Wauw Noortje... Als het streepje zelfs donkerder is dan zaterdag dan denk ik toch echt dat we weer enorm blij mogen zijn... Maar ik snap je voorzichtigheid ook wel... Zou hier wel zsm mee naar een arts gaan hoor!! Spannend!!!!!

Devika gefeliciteerd en succes met de echo straks!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

wauw Noor!!!! :-D oh mijn god wat zal je verward zijn nu! en opgewonden en blij en onzeker!
Ik weet nog dat je schreef dat je ongesteld was geworden, was dat een gewone menstruatie? niets vreemds?
En dat de streep ook donkerder is!!!! aaaaargh! ik vind het geweldig nieuws, ik hoop zo dat het echt een zwangerschap is en niet overgebleven placenta ofzo. Twijfel jij?
Waaaaah! :mrgreen: ze zeggen dat je vruchtbaarder bent na een bevalling, zou het dan toch? Ik hoop het zo meid, ik hoop het zo.
Wanner ga je contact opnemen met je gyn of huisarts?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-10-2011

dank je wel Laura!

He Maria, dat denk ik dus ook! volgens mij is ze hartstikke zwanger! ooh wat zou dat geweldig nieuws zijn he!!! Weer een zwangere in ons midden!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Ja dat zou echt fantastisch zijn!!!! ik vroeg mij ook af Noortje, je had eind deze maand een knalpositieve ovulatietest schreef je, heb je dat ei "aan zien komen?", ik bedoel, heb je ook een negatieve ovulatietest gehad de dagen ervoor of erna?

Lieve Devika, succes zo! hoe laat moet je?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-10-2011

mmhh, eerst een positieve ovu test, en nu een postieve zwangerschapstest! 1+1 is toch echt 2 hoor!

dank je maria, ik moet om 14.30 uur zijn. daarna lekker de rest van de dag vrij. maak me voor vandaag geen zorgen. mijn gevoel zeg dat deze kleine smurfje lekker is gegroeid. wat zou dat een mooi kadotje zijn voor vandaag! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-10-2011

YES!!! Ik hoopte er al zo op! Noortje, super nieuws zeg, maar ik zou als ik jou was een arts gaan bellen! Laat ze maar een bloedtest doen en een vroege echo! Zeker in jullie geval is het heel spannend. Oh, wat zou dit geweldig zijn! Bij jullie ook al een wonder.... Wat ik me nog af vroeg, wat is de reden dat het bij jullie niet lukte? Of is die nooit gevonden? (wij hadden 1-2 % kans op een natuurlijke zwangerschap, ook dat gebeurde gewoon toch!)

Devika, van harte met jullie trouwdag! Koester je huwelijk meid, jullie hebben al zo veel met elkaar mee gemaakt, dit is je basis en dit is de basis van jullie gezin! Ik duim met je mee voor een mooi aantal grammen erbij vanmiddag!

Hier na veel gehuil gisteravond een hele goede nacht gehad. Maria sliep gewoon na de voeding van half 11 tot half 5 door. In haar eigen bedje! Na de voeding weer tot half 8 in haar bedje geslapen. Nu ligt ze te slapen bij haar papa. Die geniet enorm!

We gaan vandaag voor een volgend uitstapje. Naar mijn ouders en blijven nu een nachtje slapen! Ben benieuwd!

Laura, was jij nou nog naar de dokter geweest? Sorry, ik loop achter geloof ik...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-10-2011

Hey lieve meiden,
Hier ben ik weer even gauw (ik doe alles tegenwoordig ff gauw, behalve mijn kindje knuffelen;-)
O,jee, paniekerige huil, want meneertje is zijn speentje verloren...zo die zit er weer in!

Devika, de draaipoging was bij mij gepland bij 35 weken 5 dagen. Deze kon toen niet doorgaan, omdat ik een bloedverdunner gebruikte. Een week later hebben ze het alsnog geprobeerd, maar dit was dus vrij laat en is ook niet gelukt. Ik vond de draaipoging erg mee vallen. Heb je gehoord van moqsa (of zoiets) bij de acupuncturist? Ik was daar te laat mee, maar als je zsm een afspraak maakt kan je dat volgens mij ook nog proberen. Een keizersnee is een goed alternatief hoor, maar qua herstel na de geboorte is een vaginale bevalling denk ik te prefereren.

Noortje, wauw meid, dat klinkt hoopvol! Wat ga je nu doen? Naar huisarts of gyn?

Ik moet weer mijn moedertaken vervullen, dag meiden,

Liefs voor allemaal!

Kersje

P.s. Uma heeft net haar jaarlijkse prik gehad en is weer helemaal apk goed gekeurd. Ze was poeslief bij de dierenarts, haha.
Tobias krijgt donderdag weer zijn prikjes...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Ja inderdaad Devika, we hopen dat je kindje goed is gegroeid! ik ben erg benieuwd. Vaak zit je gevoel wel goed, ik ga uit van goed nieuws straks!

Madelief, ze heeft lekker doorgeslapen zeg! spannend dat jullie gaan logeren! Ik zat er net aan te denken Matilda volgende maand een keertje bij oma te laten overnachten, we hebben een feestje en het is lekker als we rustig aan kunnen doen en niet op een bepaalde tijd thuis hoeven te zijn. Daarentegen weet ik niet of ik een nacht zonder haar kan nu, erg he? maar zo voelt het wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Hey kersje, zie nu je bericht pas :-D fijn dat Uma weer door de keuring is gekomen. Hoeveel weegt je kereltje nu trouwens? Martilda woog vorige week op het cb 7,1 kilo, het is echt een lichtgewicht!

Zit net als Laura met een ziek kindje thuis, Matilda kreeg gisterenavond koorts, ze is verder heel vrolijk dus ik denk echt dat dit haar tandjes zijn, de twee onderste breken nu door namelijk. Dus een thuiswerkdagje voor mij vandaag.

Wie vroeg nou wat Wordfeud was, was jij dat Tam?? dat is scrabble maar dan online op je smartphone of Tablet. Ik speel het met familieleden, vrienden en dus nu ook met forumvriendinnetje. Hebben jullie een smartphone? en hou je van Scrabble? instaleren dan!

Laura, is de koorts bij Semmy als weg eigenlijk?


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

installeren met dubbel l dus...:geek:


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-10-2011

Maria, die vorige menstruatie leek heel normaal, eigenlijk net als voor de icsi, alleen dagje korter ofzo. Ik had een week na de curettage nog een afspraak bij de gyn en toen heeft ze nog een echo gemaakt omdat ik nog wat buikpijn had. Dat zag er toen helemaal schoon uit, er zat niks meer... En die ovulatietest heb ik een stuk of 5 gedaan, eerst hele lichte streepjes, toen iets donkerder, toen heel donker en daarna weer lichter en toen ben ik ermee gestopt, was het zat. Volgens mij heb ik wel m'n ei gevoeld. Zou dus kunnen, maar toch geloof ik het niet echt. Maar ja, die test was vanochtend zo overduidelijk. Geen idee wat ik er nu van moet denken.

Madelief, de reden voor de icsi was het slechte zaad van mijn man, een keer 1,6 en 2 miljoen en slecht beweeglijk. We hebben na de 1e mislukte icsi wel wat geprobeerd om het te verbeteren, speciale vitamines, meer fruit, stamppot en acupunctuur. De 2e icsi was al een beter resultaat, de 1e keer maar 2 embryo's van de 8 eicellen die bevrucht konden worden, 1 tp en de andere was niet goed genoeg om in te vriezen. De 2e icsi had ik maar 4 rijpe eicellen, maar wel 3 goede embryo's. Een ervan was Thomas, de andere 2 zijn ingevroren. Weet niet precies hoe klein de kans is dat het op de normale manier zou lukken, maar het was niet eens goed genoeg voor ivf.. Maar toen ik zaterdag ging testen, dacht ik dus aan jouw verhaal, kon me nog herinneren dat bij jullie de kans ook erg klein was en dat je ook symptomen herkende en vroeg had getest. Dacht toen, probeer het ook maar gewoon.
Goh, wat heeft Maria goed geslapen zeg. Dat is wel fijn, kom je zelf ook een beetje aan je nachtrust.

Devika, succes met je echo. Maar als je er zelf zo'n goed gevoel over hebt, zal het ook wel goed zijn.

Wacht het nog maar even rustig af, kan natuurlijk zo weer mis gaan. De gyn zou me deze week nog bellen dus dan kan ik het even aan haar vragen. Moet toch ook bloedverdunners gaan slikken. Gelukkig had ik vorige week alvast laten prikken voor die stolling. Heb ook veel last van afscheiding en dat had ik toen ik zwanger was ook zo erg. Maar ik ga me nog niet al te blij maken, eerst maar kijken wat er gebeurt. Maar ik zou er wel heel blij mee zijn, als het echt zo is en als het goed blijft gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-10-2011

Heb net even foto van de testen op m'n computer gezet en vergeleken met de test toen ik net 4 weken zwanger was van Thomas. De test van zaterdag was lichter en die van vandaag donkerder. Weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen, anders konden jullie ook even kijken..

[ATTACH=CONFIG]5806[/ATTACH] Toch gelukt.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-10-2011

[ATTACH=CONFIG]5807[/ATTACH] Speciaal voor Maria, de verhoudingen Wink Rechts van de pony zie je de eend. De ganzen hebben we niet meer, werden beetje agressief.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Noortje noortje noortje.......je bent gewoon zwanger!!!!!!! :-D

WAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!!

Je bent niet de eerste, kijk naar Madelief! ook ik was ook na 2,5 maand weer zwanger en zo waren er meer heel snel, Kim ook!!!


Ik ben gewoon heel blij, volgens mij ben je "gewoon" zwanger! :-D Je hebt ook zo veel over Thomas gedroomd, dat komt natuurlijk ook door die hormonen! (of sla ik nu door)

Oh ben er helemaal blij van, wat fantastisch.......wat geweldig noor!!!! :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

hahaaa! die foto! :mrgreen: die eend is inderdaad huge! Ik heb ooit iemand gekend die een waakgans had, dat beest was agressiever dan menig hond, je kon zijn tuin niet in zonder dat die gans je aanviel :-?....gekke vogels zijn dat hoor


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-10-2011

Die ganzen waren best waaks, alleen jammer genoeg ook naar ons. Toen ze eenmaal over het hek heen konden vliegen, moest ik met een bezem door de tuin om ze van me af te houden. Was niet zo leuk.

Werd een beetje blij van jouw reactie, maar toch durf ik het nog niet te geloven. En het voelt ook zo tegenstrijdig, ik had Thomas nog in m'n buik moeten hebben. Dat vind ik best moeilijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Ik snap dat er nu van alles door je hoofd gaat, je bent natuurlijk blij en hoopvol met die positieve test in handen, aan de andere kant lijkt het haast te mooi om waar te zijn. Ik vond blij zijn in het begin ook tegenstrijdig, het verdriet om mijn eerste kind was nog zo vers, ik had het nog helemaal niet verwerkt. Het kwam juist in alle hevigheid boven toen ik zwanger bleek te zijn. Het ging hand in hand. Ik heb in die tweede zwangerschap heel veel aan Olivia gedacht. Mijn liefde voor haar voelde tien keer groter dan het nieuwe leven dat in mij groeide. Dat kwam niet omdat het tien keer groter was, maar doordat ik Olivia in mijn armen had gehad, dat maakte voor mij een wereld van verschil.
En ja, je had Thomas nog moeten dragen, je had je nu moeten voorbereiden op zijn komst, het kamertje in orde moeten maken, je kraampakket moeten bekijken en babywasjes moeten draaien. Het is gewoon hartverscheurend dat dit nu niet kan. Ongeacht een zwangerschap of niet.
Maar was zou het fijn zijn als je de uitgerekende datum en met kerst met een broertje of zusje in de buik zit he? het si gewoon zo raar, het neemt het verdriet niet weg maar er komt blijdschap bij.....dat maakt het allemaal gewoon wat dragelijker. Je hebt weer iets fantastisch om naar uit te kijken.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

ohhh ben zelf gewoon ondersteboven van het nieuws.....dit is een heeeeeeeeel vruchtbaar forumonderdeel....:mrgreen: het is echt waanzinnig hoe snel iedereen hier weer zwanger is geraakt. Ik vind dat heel mooi.