Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-10-2011

Devika,
je vraagt of ik het nog een beetje vol hou, nou nee haha
het is dat het moet en dat het nu nog te vroeg is voor die kleine om al tekomen.
maar het kan me nu niet snel genoeg gaan.
Hou jij het nog een beetje vol?

De dagen van wesley komen inderdaad nu wel erg dichtbij.
ik ben er dag en nacht mee bezig, ik heb ook geen idee hoe ik die dagen doormoet komen.
ik durf nu ook niet veel meer naar het grafje te gaan, ik ben te bang dat ikstraks zijn zusje daar ook moet begraven. Bah. Moet er niet aan denken. Maar detranen rollen al over mijn wangen als ik nog maar op de parkeerplaats sta.
ik vind het moeilijk om er mee bezig te zijn, zeker nu ik deze kleine meid nogin mijn buik heb.
ik zal blij zijn dat die meid er straks uit is, dat ik zeker weet dat ze veiligin onze armen ligt. Dan denk ik dat ik me ook weer volledig kan concentreren opwesley als ik daar ben.

Gefeliciteerd met jullie trouwdag vandaag!
hoe was de groeiecho vandaag?

Noortje
het lijkt er toch wel heel erg op dat je gewoon echt zwanger bent he!
wow! Mogen we je alvast feliciteren!? Haha ga je nog bloed laten prikken voorde zekerheid?
ze zeggen inderdaad dat je extra vruchtbaar bent na een zwangerschap.
kijk maar naar ons, bij wesley hebben we er dik een jaar over gedaan, en nu wasik binnen 3 maanden weer zwanger.
het is jullie zo gegund meid!

Maria,
jij ook al met een ziek kindje thuis. Maar gelukkig is ze vrolijk.
slaapt ze wel goed?
oh ik zie je twijfels over het logeren, ik denk dat ik het ook zo moeilijk zalvinden.
het is maar 1 nachtje, maar liever blijf je gewoon bij je kleine meid haha.
dat wordfeud kende ik ook niet. Maar heb ook maar een hele simpele telefoonhaha.
dus kan er niks mee.

Hier is mijn lichaam druk bezig .
harde buiken en al een aantal dagen lichte kramp in mijn onderbuik.
zaterdag veel slijm verloren (vergeleken met de keren daarvoor) maar nu weereen aantal dagen niks. Ik herken dit niet van vorig jaar maarja, vorig jaar wasook wel een andere situatie.
morgen naar de gyn. Ik ben zo benieuwd.
de ene dag kan ik mezelf totaal niet gerust stellen en de andere dag weer wel.
gisteren was ze erg actief en kon er vannacht gewoon niet van slapen.
bij wesley ging het vorig jaar rond deze tijd waarschijnlijk mis, dus vind hetwel extra spannend.
als het goed is moet ze over het geboortegewicht van wesley heen zitten. Dat zalergens toch ook wel een beetje gerust stellen.

Meiden ik ga er weer vandaag. Moet vandaag echt even watdoen hier in huis.
anders blijf ik het uitstellen.

Denk aan jullie X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-10-2011

Nou, Noortje, het lijkt er toch wel sterk op dat je zwanger bent, meis! Ik ga je toch enorm feliciteren, wat is het een prachtig wonder! Natuurlijk is het dubbel. Thomas had nog in je buik moeten groeien. Het neemt je verdriet absoluut niet weg, maar er komt wel hoop bij voor een lief brusje. En wij weten maar al te goed hoe eng en kwetsbaar het is, maar wij weten ook dat alle mooie momenten gevierd mogen worden. En dus gaan hier de slingers voor je uit!!!:-D:-D:-D
Wanneer was je nod? vandaag? Wat vindt je man/vriend?

Cyn, wat is het moeilijk voor je nu. Ik zie helemaal voor me hoe je op die parkeerplaats staat...zo ontzettend verdrietig! Maar ik voel dat het dit keer helemaal goed zal komen. Over een paar weken mogen jullie genieten van Wesley*'s zusje. Heb je nog kunnen overleggen met je gyn over eventueel inleiden? Lieve Cyn, ik hoop dat de tijd snel voor je zal gaan.

liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-10-2011

Devika, wat fijn dat het kamertje zo mooi is geworden! En wat lief dat je man de babywas heeft gedaan. Hoe ging de echo?

Madelief, het klinkt alsof jullie kraamfeest echt een succes was! Dan waren jullie zeker wel heel moe? Wat goed van Maria dat ze al zo goed heeft geslapen, zeg! Kon je zelf ook even wat uurtjes pakken he? En jullie gaan al een nachtje logeren, stoer hoor (ik ben langzaam met die dingen). En je hebt in het openbaar gevoed? Vind ik ook heel stoer. Jammer genoeg voel ik me daar zelf niet gemakkelijk bij. Het zou me wel veel meer vrijheid geen als ik het gewoon wel zou doen.

Maria, gelukkig heeft Matilda er geen last van. En jij bent lekker thuis aan het werk, fijn dat dat kan! (kan je ook het forum bijhouden, hihi). Jammer, ik heb geen smartphone, dus kan geen spelletje spelen.

Laura, gelukkig knapt Semmy weer op! Ja, het is wel snel om straks weer voor een brusje te gaan, maar bij mij speelt mijn leeftijd ook mee en je weet nooit hoe lang het duurt voor het raak is.

Tam, druk aan het werk? Heerlijk dat Finn lekker thuis is. Hoe gaat het nu met hem en je zus? Wonen ze eigenlijk in de buurt?

Kim, hoe is het met jou en de kindjes?

Sabrina, hoe gaat het met jou, meid?

Tobias ligt lekker op mijn schoot te slapen. Vanmorgen was hij aan het spelen met zijn een knuffel (paarse olifant).Zo lief hoe hij dan naar hem lacht en helemaal opgewonden wordt!

knuffel vanuit Kersenland


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-10-2011

Hoi!

@ Noortje, dat is toch volgens mij een zwanger!!!! Oh, wat geweldig is dat! Gefeliciteerd! Zeker omdat je zegt dat de gyn heeft gekeken een tijdje terug en alles schoon was, heb ik er helemaal vertrouwen in. Oh, bij jullie dus ook slecht zaad bij je man. Bij ons was het nog net goed genoeg voor IUI, ongeveer 4 miljoen zaadcellen aanwezig. Maar dat is nog niks eigenlijk...

Cyn, hele dikke knuffel aan jou! Moeilijke dagen hoor! Maar echt, nog een paar weekjes en jullie meisje ligt in je armen!!

Devika, hoe was het vanmiddag?

Kersje, wat klinkt het toch altijd goed bij jullie! Jij bent echt goed in het genieten volgens mij. Ik merk dat ik nog slecht kan relaxen. Ik ben dan toch de hele tijd bezig met wat ik nog moet doen....

Inmiddels zijn we bij mijn ouders gearriveerd. De kleine Maria ligt heerlijk te slapen in de wagen. Vanavond gaan we lekker met haar in bad!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-10-2011

Noortje je kan mij veel vertellen maar ook ik ben er van overtuigd dat jij ontzettend zwanger zit te zijn!!! Wat ongelooflijk!!! Gefeliciteerd lieverd. En ja het is allemaal heel erg dubbel... Ik kan er zelf niet over mee praten hoe het voelt om een kindje te dragen terwijl je eigenlijk Thomas nog had moeten dragen.. Maar het lijkt me wel heel moeilijk.. Als ik jou was zou ik bij de arts voor de deur gaan liggen om bloed te laten prikken! En meteen een echo, als je daar toch ligt haha! Jeetje meis!!! Wat kan je dan plaatsvervangend blij zijn voor iemand he?!

Haha Kersje!! Kersenland hoe verzin je het?! En Uma poeslief!! Toch maar mazzel dat het een poes is dan! Maar idd het klinkt alsof jullie ontzettend genieten!!

Semmy is wel nog wat slomig maar gelukkig geen koorts meer. Hij was weer erg lief op het kdv! Trots op mijn bink!!

Cyn ik snap heel goed dat je er klaar mee bent! Je bent er ook zo aan toe om een kindje te mogen houden en verzorgen!! En begrijpelijk dat je zo met wesley* bezig ben.. Het is niet makkelijk allemaal he?

Devika hoe was de echo?? Was jullie kleintje weer mooigegroeid?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 11-10-2011

NOORTJE...Echt wel een dikke dikke YES!!!Jij bent echt zeker wel zwanger meid...
Ik Twijfel daar geen seconde aan...zeker niet de op en afbouw van jou ovulatietesten en het opbouwende resultaat..POSITIEVE resultaat van je zwangerschapstesten.

Ik zeg heel hard GEFELICITEERD!!!
Hartstikke goed nieuws meid...Geweldig.

Devika:Hoe ging het vandaag?

Kom op de rest nog terug!
Zit niet lekker in mijn vel..voornamelijk lichamelijk!
Vandaag spierverslappers gehad voor mijn rug en morgen bloedprikken voor, schildklier, bloedarmoede, suiker, Infectie, lever, hormonen enz.
Komt hier niets uit gaan ze voor verder onderzoek op postnatale depressie.
Kortom...gaat niet zo lekker, dus ben er niet zo veel de laatste tijd.
Hoop dat ze snel iets weten, zodat ik weer de oude word.

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-10-2011

Jeetje kim daar schrik ik wel van!! Hoe kan het dat je niet zo lekker in je vel zit? Komt jullie giel* steeds meer naar de voorgrond? Er is ook zoveel gebeurd in korte tijd he meissie? Doe maar rustig aan lieverd!! Ik denk aan je!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 11-10-2011

Ik weet het niet Laura...echt niet.De dokter zegt dat er na een bevalling een schildklier afwijkin kan ontstaan waardoor dit kan uiten.Ook een depressie kan eruit komen, maar vind dat raar omdat ik toch wel van mijn kindjes kan genieten. Giel* is wel weer veel naar boven gekomen,maar dat begint de laatste tijd wel weer rustiger te worden. Ben wel heel druk zo op de dag met werken, kindjes en het huishouden waardoor ik weinig eiegn tijd heb. Ook zit het even tussen mijn man en mij niet lekker, maar dat is weer omdat IK niet lekker in mijn vel zit.En dan mijn situatie met mijn schoonfamilie niet te vergeten.Maar of dit alles te maken heeft met dat het me niet lekker gaat...dat weet ik niet! Denk persoonlijk dat ik het gewoon te druk heb en mezelf soms voorbij loop. Maar we zullen wel zien wat eruit komt.Als het maar beter word..Toch!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-10-2011

sorry meiden, even geen puf om te reageren. Vandaag effe een klap in mijn gezicht, kregen een brief van de peuterspeelzaal dat onze dochter 2 geworden was en mocht komen oefenen en dat wij samen uitgenodigd zijn een kijkje te komen nemen. Pfffff. Mijn man bellen en die directuer begon over dat ze nog niet leerplichtig is ,maar wel al mag komen kijken. DAt zal niet gaan, want ze is dood.
Gelijk stil aan de lijn. Hij vond het vervelend, maar kreeg dit door vand e gemeente.
Mijn man bellen naar de gemeente, maar daar wisten ze ook niet hoe het kwam........foutje, want in de computer staat alles goed!
Nou..........dat ze dit maar goed uitzoeken en wat laten weten aan ons was zijn reactie.

Dit was wel echt even heftig en de tranen zijn zeker weer vol los gekomen.........sorry dus dat ik effe geen puf heb. Ik mis ze zo!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Jemig Tam! Cry wat rot voor je. Wat slordig dat ze hun administratie niet op orde hebben zeg. Wat zal je geschrokken zijn Confusedhock:, ik begrijp dat het je heel verdrietig maakte....bah. Liefs voor jou, dikke knuffel!



en Kim, wat naar dat je je zo ziek voelt...wat denk je zelf dat het is? wat zegt je gevoel? en krijg je die spierverslappers om je rugspieren te kalmeren? naar hoor med, het klinkt best heftig. Zorg maar goed voor jezelf. Liefs!

Devikaaaaaahhh hoe was het vandaag? (haar kennende is geen nieuws goed nieuws :-D)


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-10-2011

Matilda heeft nog steeds koorts trouwens Sad....ik vind het zo zielig zo'n ziek babytje.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-10-2011

Tam, wat naar. Wel erg slordig, kan me voorstellen dat je haar op zo'n moment weer heel erg mist. Voel je je nu weer wat beter?

Kim, vervelend allemaal dat je je zo voelt. Hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt door het bloedonderzoek. Maar het lijkt ook dat je wel wat rust kan gebruiken.

Gisteravond heeft de gyn me nog gebeld. Ze begon gelijk dat ze overlegd had met de fertiliteitarts en dat ik die vandaag mocht bellen om de cryo deze cyclus terug te kunnen laten plaatsen. Dus gezegd dat er wat tussen was gekomen, ze zei dat dit echt een nieuwe zwangerschap is, dus nu ben ik wel overtuigd. Ze vond het echt heel leuk voor ons. Ik mag met 5 of 6 weken voor een echo komen, afgesproken met 6 weken want dan is ze er zelf. En als er ook maar iets is, mag ik gelijk komen. Vandaag krijg ik de bloedverdunners, de uitslag van de stolling was er nog niet. Ze had ook nog met het zkh in Leiden gebeld, om te overleggen over die antistoffen, maar dat kon echt niet de doodsoorzaak zijn. Het onderzoek van de placenta is bijna afgerond.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-10-2011

Maria, wat zielig van Matilda, drinkt ze wel goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

Wauw Noortje!! Dus nu zelf ook overtuigd!! Onwijs leuk voor jullie!! Hoe voel je je er nu onder?

Maria wat sneu van Matilda! Hoe is het nu met der? We zijn toch weer een nachtje verder..

Devika hoe was het gister!!!!???? Idd meestal is geen bericht goed bericht bij der maar wil het toch dolgraag horen!

Tam ik zag het gister op je Hyves... Wat vreselijk zoiets!! Dat zijn fouten die niet gemaakt mogen worden...

Kim ja het zal best heel druk zijn met twee kindjes en nog een derde in gedachte erbij... Ik zelf merk dat 1 kindje best makkelijk te doen is. Maar dat zal voor mij ook wel anders worden als er ooit nog een kleintje bij mag komen. Probeer af en toe ook wat tijd vrij te maken voor je zelf he?? Als beide kindjes op bed liggen.. Ga dan in bad of lekker op bed lezen of je favoriete serie kijken of weet ik het.. Me-time is heel belangrijk voor een mama vind ik hoor!! Al heb ik er best een overdosis van... Doe je aan een sport? Want das ook pure ontspanning voor jezelf (zolang je de sport niet als verplichte sport ziet maar het echt te leuk vindt).. Ik hoop dat het snel beter gaat met je!!

Hier ligt semmy nog steeds te slapen.. De Slaapkop!! Gisteravond zat ie ineens te huilen in zijn bedje.. Heb hem maar een flesje warme melk gegeven. Daarna ging hij weer lekker slapen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-10-2011

He meiden,

@ Kim, ook ik schrik een beetje van je bericht! Meid, dat hoop ik dat er snel iets gevonden wordt. Sterkte tot dan en met alle onderzoeken...

@ Tam, dat meen je niet!!! Ongelofelijk wat slecht! Oh, wat erg. Het komt dan inderdaad als een klap in je gezicht en confronteerd weer dat die kleine Britt nu al 2 zou zijn en naar de speelzaal zou gaan!

@ Noortje, wat fijn die bevestiging!!! Oh, wat zul jij met dubbele gevoelens rondlopen zeg! Wat gun ik je dit geluk, maar wat weet ik ook dat het ook verdriet met zich mee brengt. De confrontatie is zwaar...

@ Maria, die arme Matilda! Ik hoop dat ze snel beter is!

@ Laura, hoe is het bij jou? Hoe is het met de ongi?

@ Devika, ik ben ook nieuwsgierig en duim voor goed nieuws.

Hier gisteren een huilavond gehad met Maria. Ik ga nu toch maar een week proberen echt een aantal dingen te laten staan. Wie weet helpt het. Ze is echt 2 uur aan het huilen geweest. Daarna heeft ze overigens na de voeding van 22:00 tot 2:45 geslapen, wat super was en daarna tot 6:30. Dus op zich een goede nacht. Dus het eerste logeerpartijtje is op zich goed gegaan! En gisteren is ze lekker met haar papa in bad geweest. Ze genoot echt! En vandaag ga ik. Daarnaast gisteren hier lekker in de sauna gezeten en dat was ook fijn om even weer met mezelf bezig te zijn. Ik ga even wat aan de studie doen nu!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

hallo lieve meiden!

jaaa!!De echo van gisteren was geruststellend! Onze ukkie is nog steeds klein maar is wel in zijn/haar eigen ritme blijven groeien!
Als de groei zo doorzet zal de baby klein zijn maar verder is dat prima. Volgens onze eigenberekening zal onze kleine bij de geboorte dan ongeveer 2500 a 2600 gram zijn. ( uitgaande van nog 6 weken). Nou daar heb ik wel vrede mee. Hij/zij ligt nog in de stuit. Pas met 35 a 36 weken wordt daar nogmaals naar gekeken en eventueel actie ondernomen.
Pfff! Dat is lang geleden dat ik met een gerust gevoel het ziekenhuis heb verlaten!!! Was een prachtige kado zo op onze trouwdag.
We kregen gisteren van mijn schoonzusje en kids een hele collectie knuffels voor de kleine. Echt heel lief.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Tam,

Ooh meid toch! heb zo met je te doen. Wat zul je je toch verdrietig gevoeld moeten hebben bij het lezen van die brief.
Wat een ontzettende slordige fout van de gemeente. Dit kunnen ze echt niet maken!
Je wist et al maar nu word je er nog meer op gewezen hoe oud Britt* nu zou zijn en wat ze allemaal zou kunnen…
Hoe is het vandaag met je? Een hele dikke knuffel voor jou!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Noortje!
JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Je bent gewoon hartstikke zwanger meid!!! WHOOEHOOEEE!!!!
Ooh wat ben ik toch ontzettend blij voor je meid!!!! Je verdient het zooo dubbel en dwars! Fijn dat je er zelf ook in gelooft!
En ooh wat ben ik blij dat dat stukje medische molen je bespaard is gebleven! Net zo’n wonder als bij Madelief!
Kan je het al een beetje bevatten?

Ooh ik vind dit echt zoo super voor je! Wat ben ik toch blij voor je meid!!
En natuurlijk heb je dubbele gevoelens hierover. Niet zo raar. Je had Thomas nog moeten dragen. En nu draag je ineens zijn brusje.
Heel dubbel he…en het maakt het verdriet om Thomas zeker niet minder, dat weten wij maar al te goed. Maar een nieuwe zwangerschap maakt het verdriet wel dragelijker.
En je zal ook wel dagen hebben dat je deze zwangerschap compleet vergeet en alleen maar kan en wil huilen om Thomas. Laat het toe! Want ook die periode hoort erbij.
Je zult merken dat intens verdriet en vreugde echt hand in hand gaan. Hele dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Maria,
He wat naar dat Matilda nog steeds koorts heeft. Arme liefje! Ben je nu lekker thuis met haar? Laat haar niet alleen hoor! Dan maar een dagje niet werken he!
Geef haar maar een extra kus en knuffel! Daar knapt ze zeker gauw van op!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-10-2011

Goedemorgen dames!

Noortje wat fijn te horen dat de gyn niet twijfelt, dat dit een nieuwe zwangerschap is!!!!! jeeeeeahhhhhhhhhhhh!!!!!!! :-D:-D:-D hoe voel je je? je zal wel tien keer per dag "checken" of niet? wanneer is/was je nod? Ik vind het nog steeds ongelofelijk, zo bijzonder dat jullie dit meemaken....wie had dat nou een maand geleden bedacht na al die ellende. Goed van je dat je je ei benut hebt! en niet zoals het advies voorschreef drie maanden rust hield. Heb je het al aan iemand verteld eigenlijk? Ongelofelijk dat je nu weer kan dagdromen over de komst van een kindje. Wat een rollercoaster he?

Madelief, wat vervelend dat ze echt uren huilt! Cry ik heb dat nog nooit meegemaakt maar het ik kan mij voorstellen dat dat zo erg is! zo zielig als je kleintje ontroostbaar is. Hoe laat geef jij de laatste voeding trouwens? en slaapt ze bij jou in de buurt? slaapt ze met een speentje? en heb je nagedacht over een puckababy? het was echt HET wondermiddel voor Matilda. Leuk dat jullie met haar daar in bad kunnen trouwens, wij doen dat ook als we bij de schoonouders logeren....ons volgende huis MOET een bad hebben! :-D

Cyn, slopende weken voor jou zeg....ik kan mij er niets bij voorstellen, hoe hou jij jezelf rustig? Ik vind je supersterk in ieder geval. Wat ik begrijp heb je nog geen datum staan, een uiterste bevaldatum zeg maar.....of wel? misschien geeft je het wel meer rust als die er wel is, dan kan je daar naartoe leven. Hoe gaat het lichamelijk nu? het zal wel een drukke dame zijn of niet? met ruim 30 weken gaat je buik echt alle kanten op :mrgreen:, heb je opeens een kont die uitsteekt enzo. Kom je aan je rust? Wanneer is je laatste werkdag?

Devika, ik lees uit je berichten dat je nog aan het werk bent, jij overloyale dame! :geek: Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het met je kleine (grote) baby is gegaan gisteren, is ze goed gegroeid? (Ja ze... ik denk nu een lief, lief klein meisje :mrgreenSmile.

Laura, wat een slaapkop is die Semmy! :mrgreen: lekker hoor. Matilda slaapt gelukkig ondanks ze ziek is ook goed door. Ik heb haar wel eergisteren 's nachts uit har bedje gehaald en bij ons in bed gelegd, ze was zo heet, ik kan die koorts nooit goed in de gaten houden als ze zo ver weg ligt.

Kersje, Kim, Elise en Sabrina (vergeet hopelijk niemand), denk ook aan jullie!

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-10-2011

woehoeeeee!!! ik lees nu pas je bericht Devika, wat goed zeg! ben zo blij!!!!!!! :-D jullie krijgen gewoon een klein poppeke!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-10-2011

Voor de dames die nog moeten bevallen trouwens, ik kreeg een goede tip van iemand die net bevallen was. Zij had erg veel knuffels gekregen die ze eigenlijk niet wilde (kindje had er gewoon TE veel gekregen). Je kan ze aan het ziekenhuis doneren, ze moeten wel nieuw zijn. Het ziekenhuis gebruikt ze voor kindjes die met spoed opgenomen worden en niets bij zich hebben, een knuffel werkt dan altijd kalmerend en het leidt af. Goed idee he?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Cyn,

Mmh, je houd et moeilijk vol lees ik. Ja hier lukt het nog prima moet ik zeggen. ( misschien omdat onze uk wat kleiner is?)
Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu veel met Wesley bezig bent. Et komt steeds dichterbij he…
En je durf niet naar zijn grafje te gaan… en deze kleine meisje komt straks lekker in jullie armen te liggen! Dat is een ding dat zeker is!
Weet je al wat je wilt gaan doen op de geboorte dag van Wesley?
Gisteren heb ik het eind van de avond ook weer even moeilijk gehad. Op onze trouwdag kregen we een mooie kaart van mijn schoonzusje en gezin. Met daarbij een hele collectie knuffels. Het kaartje was heel ontroerend. Hoeveel ze al van de baby houden en hoe welkom die is.
Achteraf maakte mij dat toch verdrietig omdat Kaylash dit alles moet missen. Ik had zo graag gewild dat deze woorden ook voor hem bestemd waren en dat de knuffels ook voor hem geweest zouden zijn. Op zulke momenten mis ik hem en besef ik weer eens dat hij zijn brusje nooit zal kennen…

Ik lees dat je lichaam druk bezig is! Meid toch, zo te horen zal het niet heel lang meer duren! Waw!
Ik ben hier ook stiekem aan het aftellen hoor. Vind dit allemaal zo spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Maria,
Haha, ik was maandag vrij, gisteren een halve dag. En dan nog de rest van de week werken dan begint mijn verlof!! Hihi.
Oh dat is een mooi doel, doneren van de overbodige knuffels!
Haha, en je denkt nu dat ik een meisje krijg? Haah, eerst dacht je dat het een jongentje zou zijn.
Nog even wachten om te zien of je gelijk heb! Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

@ Laura,
Aah Semmy is lekker aan het uitslapen lees ik. Heerlijk hoor! Zou je ook moeten doen!
Gaat het al wat beter met hem?

@ Kim,
Jee je zit niet lekker in je vel lees ik. Balen!
Zou het kunnen dat je het te druk heb thuis enzo? Lekker rustig aan doen meid en hopend dat ze toch nog iets goeds vinden uit het onderzoek wat te behandelen is. Dan ben er weer van af! oh en je schoonfamilie helpt ook al niet mee om je goed te voelen. Negeren die handel! Ben iig blij dat je wel lekker kan genieten van je mooie gezinnetje!
En natuurlijk het verdriet om Giel* maakt ook zeker dat je niet altijd even goed in je vel zit en soms alleen zin heb om te huilen.
Een schildklierafwijking? Zou best kunnen. Ik heb dat ook. Mijnes is wat traag, daar slik ik nu pillen voor. En ik heb er echt baat bij gehad.
Maar eigenlijk hopen we toch dat er niets uit het onderzoek komt en je het gewoon druk heb en wat rustiger aan moet doen.
Wanneer mag je prikken?


@ Kersje,
Wat een lief gezicht lijkt me dat, je kleine die zo reageert op een speeltje! Word er helemaal warm van.
En fijn dat Uma weer door de keuring is! SmileP


@ Madelief,
Ooh wat zielig een huilende Maria. Sad daar ga je zelf nog harder van huilen he..
Wat Maria ook zei, een puckababy schijnt echt ideaal te zijn! Misschien een idee om dat te proberen als ze weer onrustig is.

Elise en Sabrina, ik denk ook aan jullie.
Ben benieuwd hoe het met Elise is. Hoop dat het wat beter met je gaat meid.
Dikke knuffel voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

Kim,
balen dat je je zo rot voelt meid.
het kan best dat alles nu allemaal teveel wordt hoor, je hebt ook niet zomaariets meegemaakt.
misschien toch dat het te maken heeft met het verlies van Giel*. Je hebt je dieperiode alsmaar in moeten houden want Dana is er ook nog, dat is ook moeilijk! Dande spanning rond de zwangerschap van Ties, plus alles wat er daar omheen noggebeurd.
meid ik hoop dat ze snel weten wat het is zodat er wat aan gedaan kan worden.
dat jij ook weer een beetje rust krijgt want je moet ook echt aan jezelfdenken!
wanneer krijg je de uitslag van het prikken? Dikke knuffel voor jou

Tam,
@#$@# wat zullen jullie boos zijn over die brief!
ongelofelijk dat zoiets kan gebeuren. Snap dat je even van slag bent.
moet je vandaag nog werken of ben je alweer lekker thuis? Dikke knuffel voorjou!

Maria,
geef matilda maar een dikke knuffel! Hopendat de koorts snel zakt.
het wordt nu wel steeds zwaarder, ook lichamelijk. Ik mag straks naar de gyndus hoop dat er dan wat meer duidelijkheid komt. Ik weet niet of we een datumgaan krijgen.
werken doe ik al een maand niet meer hoor. Heb mijn vakantieuren opgenomen enzit nu in de 2
[SUP]e[/SUP]
week van mijn verlof.
’t dametje wordt inderdaad wel erg druk. Ik vind het wel heel erg dat ik meniet meer kan herinneren hoe druk wesley was rond deze tijd. Mijn buik gaatvaak tekeer of dat er een alien in mijn buik zit haha.

Het idee over de knuffels vind ik inderdaad super.
Noortje,
yes! Eindelijk zekerheid, je bent gewoon zwanger!!! Gefeliciteerd!
de eerste zwangere voor 2012, nu zal de rest snel volgen hoop ik. (go laura:geekSmile
voor wanneer ben je nu uitgerekend eigenlijk?
en je moet aan de bloedverdunners, heb ik deze zwangerschap ook. Krijg jetabletten of moet je prikken?

Devika,
jaaa, eindelijk goed nieuws. En het ziekenhuis kunnen verlaten met een gerusthart.
dan de kleine aan de kleine kant is is helemaal niet erg. Wanneer mag je terugom een evt. draaipoging te doen?

sorry voor mijn wat snelle reacties,
hoop dat ik alles een beetje heb gehad.
hier met een uurtje naar de gyn, ik ben benieuwd.

X




mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

cyn succes bij de gyn!

met semmy gaat he twel alweer wat beter ja maar is nog steeds niet helemaal fit hoor..

devika, jaaaaaaaaaaaaaaaaaa de echo was goed!!! zie je wel, uiteindelijk zal het met dit ukkie gewoon goed gaan komen! weten jullie zelf al wat het is? ik denk een meid!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-10-2011

over de draaipoging wordt nog niks gezegd. we gaan eerst even kijken of deze kleintje uit zichzelf draaid. zo niet, dan wordt er in week 36 meer over gesproken.
ik moet volgende week donderdag weer terug voor een groei echo en elke week wordt ook de toevoer vanuit de navelstreng geschekt.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

nou, net terug van de gynaecoloog.
ik vind hem niet meer zo leuk als dat ik dacht. we worden het niet eens.
gelukkig had ik mijn vriend mee die nogal los barstte met vragen.
zoals het er nu uit ziet gaat alles goed. vruchtwater was voldoende aanwezig,
kindje is opgemeten en zag er goed uit. buikomtrek iets groter dan verwacht maar nog niet boven het gemiddelde.
het wordt gewoon een flinke dame.
maar, wij willen het liefste dat dit kindje er is voor de dagen van wesley*.
hier werd snel een stokje voor gestoken, want dat is eigenlijk nog wel erg vroeg.
het ziet er dus naar uit dat we nog met een dikke buik de dagen van wesley* doorgaan.
dat is het beste voor dit kindje, zo lang mogelijk laten zitten tenzij er natuurlijk reden is om het echt te gaan halen.
de gyn denkt aan 39 weken, maar ik wil de 38,5 week niet over.
maar, mocht het uit zichzelf komen dan wordt dat vanaf nu niet meer geremd.

ergens snap ik zijn punt ook wel, deze kleine gaat nou eenmaal voor en als dat het beste is dan moet het zo.
maar de spanning wordt hier ook hoger en ik weet niet of ik dat nog zo lang vol hou.
over 2 weken mag ik terug. en dan kijken we verder.

dus... we blijven nog maar een aantal weken rond wachelen en proberen te genieten van de alien in mijn buik.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

cyn, ik snap idd ook wel dat hun zeggen dat dit kindje voor gaat, maar houden ze ook rekening met de stress die jouw lijf zal doormaken als jij nog met je kleintje in je buik de dagen van wesley* nadert?? want dat is toch ook echt niet goed voor je kleintje! maar gelukkig zag alles er nog goed uit!! laar maar komen over 2 weken!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

ja dat heb ik ook, laat maar komen met 2 weken.
maar als ze uit zichzelf komt remmen ze het niet meer he.
dus zal wel een handje helpen.. hart van een annanas eten helpt toch? haha:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

ja dat zeggen ze... of een orgasme... dus ik zou zeggen leef je uit!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

zal mijn best doen :geek: haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

ik geloof daar meer in dan in het hart van een ananas... bij een orgasme gebeurt er ook echt wat met je lijf en met je baarmoeder...
ik denk nog steeds dat dat bij semmy ook wat opgewekt heb hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

sterker nog, ik ben zelfs bang dat dat bij sonny* ook nog wel eens de oorzaak geweest kan zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

ach wie weet, we kunnen het altijd proberen.
nooit erg om te proberen toch haha.

maar dat kan toch niet zomaar dat dat ook zo de oorzaak is geweest van Sonny*?
hoever was je ookal weer bij Sonny*?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

24 weken en 6 dagen. maar het is wel zo dat zoiets eventueel weeen op gang kan brengen hoor. hoe ver je ook nog maar bent... en als het dan misschien al wat zwakker is, die baarmoedermond, dan is dat niet eens zo'n gekke gedachte...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

nee daar heb je ook gelijk in.
helaas zullen we die oorzaak nooit niet te weten komen.
speelde dat ook mee in de zwangerschap van Semmy?
ookal is het nooit bewezen dat dat er iets mee te maken kan hebben denk ik dat je onbewust toch 'voorzichtiger" bent of nie?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

tegen ons is idd gezegd dat wij erg uit moesten kijken! gevaar op infecties bij klaarkomen in mij en gevaar op verweking bij orgasme van mij...
dus wij hebben eigenlijk sinds ik zwanger was geen sex gehad.. maar op het einde wilde ik die baby eruit hebben!! dus kon het me niet meer schelen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

en zie het resultaat.. een geweldig manneke die volgens mij heel wat hartjes steelt! hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-10-2011

haha ja echt hoor!! het is een wijsneus!! begrijpt echt een hoop! en jij straks ook zo'n wonder!!

hij staat nu op zijn manier een heel verhaal tegen me te vertellen naast me! lach me rot!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2011

haha geweldig!

wij tellen hier gewoon de dagn nog even door..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-10-2011

wat een geklets hiero.......heerlijk hoor.
sorry dat het weer ff kort is, deze morgen oppas op mijn nichtje, daarna cursus in de middag en straks mijn tante op bezoek. Ze wou de kleine zien, maar heb haar na de dood van britt* nooit meer gezien.....heb haar duidelijk gemaakt daar boos op te zijn, maar geef haar maar een kans.........maar zie er wel tegenop.

cyn; ik snap het wel van de gyn,maar hoop dat hij jou ook wat snapt. Zit niks anders op.....laatste loodjes wegen zwaar en zeker zo in deze vervelende tijd.

noortje; hoe voel je je?

maria; de koorts al wat gezakt. Ik heb haar overlaatst in het ziekenhuis voor het eerst een zetpil opgestoken. Vond het maar eng haha. Gelukkig daarvoor nooit moeten doen.

devika; wat een goed nieuws lieverd en nu gewoon maar zorgen voor kleine maatjes kleertjes en alles gaat goed komen.

laura; thanks voor je reactie hoor.

kim, relaxen...........wat is dat? haha

madelief: zonde dat ze zo huilt. Dan voel je je zo machteloos, maar wel goed geslapen hoor. Ga je vaker naar de sauna? Hier nog een bon liggen van de schoonheidsspecialist, maar nog geen datum gepland.

verder hier wel weer wat tot rust gekomen na die brief, maar boos ben ik nog wel. Denk maar vast aan over 2 weken, dan gaan we een midweekje op vakantie naar een park hier (gewoon in zeeland, want mijn zus was uitgerekend en ik durfde niet ver weg dan., maar finn is gewoon eigenwijs haha).


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-10-2011

Vind het zo fijn om met jullie te kunnen praten. Soms gaat dat makkelijker met jullie als met mensen die ik ken. Ik vind zelf dat ik best stevig in mijn schoenen sta,maar soms is het wel fijn om een keer niet die sterke, zelfstandige Kim te zijn. Soms doe ik me bij de mensen die me liefhebben ( of me juist willen zien buigen) me sterker voor dan dat ik weleens ben. ook ik heb natuurlijk mijn momenten dat het even niet op een hoog pitje staat.
Voel me nu haast weer schuldig dat ik er de laatste tijd zo weinig voor jullie ben geweest, maar denk dat mijn hoofd en mijn dagen zo vol zaten dat er niets meer bij kon.

Lieve Tam: Wat word je dan ineens terug gegooid in de tijd hé meid! heb je een klein beetje rust gevonden en kan je weer wat meer genieten van alles om je heen, kruist er ineens weer iets je pad waardoor je toch weer "Eigenlijk" verplicht wordt om je klote te voelen. Is het nu alweer een beetje gezakt?


Maria:Hoe gaat het nu met Matilda? Wil de koorts ondertussen een klein beetje zakken. Wat kan je je daar ongerust over maken hé! of kan je er wel rustig onder blijven? Weet je waar het misschien door komt?

Ik durf zelf nog niet goed te zeggen waar mijn klachten op rusten. Het ene moment denk ik..misschien was ik inderdaad te druk..Misschien heb ik het niet goed verwerkt! En het andere moment denk ik...het ging me toch goed af...en denk ik , volgens mij heb ik het toch een goed plekje gegeven!Dan denk ik ook dat er wel iets uit het bloedonderzoek zal komen.ook denk ik wel een keer, misschien heb ik wel stress maar dan eerder door het haasten of de problemen die ik met anderen heb. het idee dat ik toch onbewust wat depressief ben geworden door een slechte verwerking,maakt me ietswat angstig. dat ik het dan zelf niet in de gaten heb gehad.Maar denk dat ook aan jullie hier op het forum. ik heb hier altijd alles eruit gegooid wat mij dwars zat.En volgens mij zat het helemaal niet zo slecht bij me. Toch?

Laura:Ik sport heel graag...Doe aan Zumba...lekker schudden met die heupen, alleen gaat het me zo na de bevalling nog steeds moeizaam om het mee te doen. Doordat ik lichamelijk zoveel klachten heb en de drukte, kom ik er amper aan toe om erheen te gaan. maar vind het heerlijk om daar even anderhalf uur met lege gedachten mijn best te doen.Ik ga dan eerst een kwartiertje fietsen, daarna lekker Zumba en dan een kwartiertje uitlopen op de band. daarna lekker in bad en dan heerlijk voldaan en moe mijn bedje in. Ik slaap dan echt super goed. Echt heerlijk.
Ik heb heel veel dingen die ik graag doe...Ik bak graag, ik knutesel graag en mijn grootste hobby is zingen. Maar helaas weinig tijd voor gehad de laatste maanden.

Madelief: Zijn het de krampjes bij Kleine Maria die haar doen laten huilen? Ik heb bij Dana met de borstvoeding veel venkelthee gedronken...Bij haar werd het toen echt heel duidelijk minder.Vind het niet echt lekker, maar merkte dat het haar heel goed deed! Ook masseerde ik bij beiden de buikjes. Een klein beetje huidolie op je handen en dan met de zijkant van je handen (pinkkant) van maag helemaal naar beneden wrijven..om en om met een klein beetje druk! Kan niet anders zeggen dat het hier echt perfect werkte.Misschien heb je er wat aan?Heeft ze ook last van harde ontlasting toevallig?

Devika: Echt heel fijn om te horen dat het goed gaat met het kleine moppie van jullie en dat het toch volgens schema goed gegroeid is. Ben blij voor je dat je eindelijk weer een keer met een goed gevoel naar huis mocht gaan. Laten we hopen dat je deze laatste weekjes alleen maar met een goed gevoel mag beleven.

Ik lees dat je een schildklierafwijking hebt. Kreeg je hier medicijnen voor? De huisarts zei dat het vaak voorkomt na een bevalling, dus zodoende dat ie dit wil laten onderzoeken. Ik ben vanmiddag bloed wezen prikken. morgen krijg ik als het goed is de uitslag!

Cyn: Laatste loodjes zijn zwaar..en zeker als er dan ook nog zoveel angst en onbegrip bij komt kijken. kan me echt goed voorstellen dat je echt die 38,5 week niet voorbij wilt gaan. Begrijp ook dat de Gyn. de kleine zo lang mogelijk wil laten zitten. laten we hopen dat de kleine meid zelf voor je beslist dat het sterk genoeg is om eerder te komen..al is het maar een dag of 2! wel een geruststelling dat ze het zo goed doet...al snap ik dat het voor jou geen zekerheid zal brengen.

Kersje: hoe gaat het met de kleine man en zijn mama? Ook een drukke mama?

Noortje: vind het echt top nieuws...echt een groot wonder! Maar dat lijkt hier op het forum echt allemaal wonderlijk te zijn! kan je ervan genieten? Voel een beetje dubbel en ongeloofwaardig denk ik of niet? is er al iemand op de hoogte?en heb je je man ook al wat durven vertellen en wat zijn reactie was willen we graag altijd weten!!!haha

Verder hier nu spierverslappers gehad...Jesus dat zijn echt super pillen haha. Voel me ineens een heel stuk beter..al reageer ik vaak best wat High op zulke medicijnen haha.
Ik heb al de hele week hulp van mensen om me heen over de vloer, omdat ik niet uit doe voeten kan. maar heb toch gevraagd ze morgen even een dagje niet te komen. Wel fijn extra hulp met de kleintjes, maar heb ook graag soms heel even het rijk voor me alleen. Als het echt niet gaat, dan trek ik wel aan de bel.
Ik ga nu heel even LOTR verder kijken en een half uurtje met de beentjes op de bank.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Slaap lekker meiden......Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-10-2011

Kim, echt heel vervelend hoe je je voelt. Ben wel benieuwd of er wat uit de bloeduitslag komt, wat het kan verklaren. Wel fijn dat die spierverslappers goed helpen, dat scheelt dan weer wat he? Mijn man weet het hoor, en is er erg blij mee. Ook wel voorzichtig natuurlijk, nu we weten hoe erg het allemaal mis kan gaan. Hij is vooral blij dat het zo gelukt is en we niet weer al die behandelingen hoeven. Daar kan hij erg slecht tegen. Bij de 1e punctie had ik zoveel pijn gehad, dat hij daarna heel erg bang was dat hij z'n potje niet kon vullen en dat het voor niks geweest was. Het valt ook niet mee om er maar naast te moeten staan denk ik. Had ook van 1 medicijn veel last van het inspuiten en die moest ik vrij lang gebruiken. Dus als het een beetje meezit hoeft dit allemaal niet meer. Maar ik had het allemaal zo weer gedaan. Verder vertellen we het nog aan niemand, eerst maar eens zien hoe het blijft gaan. Met Thomas wist iedereen het al heel vroeg, moest zo vaak naar het zkh dat we dat niet geheim konden houden. Nu lekker wel, zeker omdat we tegen iedereen gezegd hebben dat we 3 tot 6 maanden moesten wachten.

Tam, hoe ging het bezoekje van je tante, kan me wel voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten. Wel goed van je dat je haar een kans geeft. Lekker dat je bijna op vakantie gaat.

Devika, fijn dat je echo goed was, gewoon een klein kindje. Prima toch, als het maar gewoon lekker groeit en beweegt. Nog even volhouden en dan is het er.

Cyn, jammer dat je gyn niet mee wil gaan in wat jij wilt. Wie weet, een paar orgasmes...

Maria, hoe gaat het met Matilda, is de koorts alweer minder?

Gisteravond belde de gyn nog. De bloeduitslagen waren er en er is geen stollingsafwijking. Dus hoef gelukkig niet aan de injecties, wel tabletten die mag ik zo op gaan halen. Ze had de fertiliteitsarts nog gesproken, zij was ook blij verrast. Mijn gyn is volgende week op vakantie en als er iets is mag ik ook de fertiliteitspoli bellen om daarheen te gaan. Dat gaat makkelijker dan de poli bellen en misschien afgescheept te worden. Het is zo fijn dat ze zo meedenkt en het wat makkelijker maakt op die manier. Heb net nog een test gedaan, ging toch weer twijfelen. Maar streepje was weer donkerder, gelukkig. Het blijft wel moeilijk. Gisteren het ene moment moest ik huilen om Thomas en het andere moment weer een glimlach om dit nieuwe kindje.
Ga me nu maar eens aankleden om naar de apotheek te gaan,moet vandaag met die pilletjes beginnen. Mijn hb was al boven de 8, mag gelukkig met die pillen stoppen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-10-2011

Ooh meiden ik heb hier vanochtend zo in spanning gezeten!
Gisteren avond voelde ik de kleine heel weinig. Meestal wordt hij/zij rond middernacht even wakker. En daarna rond een uur of 3 uur.
Afgelopen nacht was het stil! overdag voelde ik wel heel veel bewegingen. Heb vannacht vanaf 3 uur wakker gelegen. Heel de tijd porren aan mijn buik, niks!
Om 5 uur sóchtends twijfelde ik toch om naar het ziekenhuis te gaan. Maar werd zo verdrietig van die gedachte… Sad
Bij Kaylash heb ik ook heel de nacht wakker gelegen….en rond 5 uur hebben we de ambulance gebeld… dat wilde ik niet nog een keer…
Die gedachte was zo verschrikkelijk dat ik ook rond die tijd naar het ziekenhuis zou moeten…en dan slecht nieuws zou krijgen…
Ik weet het jullie zullen nu heel boos op mij zijn dat ik niet ben gegaan. Maar ik kon het echt niet!
Uiteindelijk rond half 6 in slaap gevallen. Om 8 uur werd ik weer wakker. Nog steeds geen bewegingen. En ik kon mijn angelsound niet vinden.
Weer getwijfeld om naar het ziekenhuis te gaan. En toch weer niet gedaan. Op het werk voelde ik ook heel de ochtend niets.
Nu ineens wel!!!!!!! Deze kleine is gewoon een slaapkopje en heeft lekker lang uitgeslapen!! Ongelofelijk! Hoe ik ook tegen mijn buik aan duwde, hij/zij werd niet wakker!
Ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan waarom ik toch niet naar het ziekenhuis ben gegaan voor een echo. Weet niet waarom maar die extra stap lukt mij nooit….


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-10-2011

O, lieve Devika, wat zal jij een vreselijke uren gehad hebben! Ik begrijp best dat je niet naar het ziekenhuis durft. Je bent gewoon zo bang voor slecht nieuws, dat je liever helemaal geen nieuws krijgt. Nou kan ik wel gaan zeggen dat je toch echt beter naar het ziekenhuis kan gaan in het vervolg, maar dat doe ik niet, want ik denk niet dat het je helpt als ik dat zeg. Ik ben wel heel blij dat jullie kleine slaapkopje weer lekker wakker is. Ik hoop gewoon dat de tijd snel gaat en dat jullie kindje niet te vaak verstoppertje gaat spelen. Misschien toch die angelsound nog even zoeken, meis!

Doe rustig aan, je zult wel veel stress hebben gehad!

Extra stevige knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-10-2011

@ Kersje,

Dank je wel voor je lieve woorden. Ja, ik word achteraf ook weer boos op mezelf dat ik zo laks ben Sad
Ik moet me er gewoon overheen zetten en meteen aan de bel trekken als ik twijfels heb.
Ja de angelsound ga ik vanmiddag meteen opzoeken. Die heeft maanden op mijn nachtkastje gelegen en paar weken terug heb ik em opgeruimd. Weet alleen niet meer waar ik em nu gelegd heb nu ik et nodig heb. ppff.. nee hopelijk gaat deze kleine geen verstoppertje meer spelen dat trek ik niet nog een keer.

Zo nog tot morgen werken dan begint mijn verlof!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-10-2011

Lieve Devika, wat zal je ongerust zijn geweest! Confusedhock: ik ben zo blij dat de kleine later weer lekker wakker was...pffff!
Ik snap heel goed dat je bang bent om naar het ziekenhuis te gaan, bang voor slecht nieuws, dat is ook heel eng! Maar doe het volgende keer wel! (ja, ik ben gewoon streng vandaag),ik ben zo bang dat als je kindje wel in nood zou zijn en je bent dan niet gegaan....hoe moet je je dan wel niet voelen? dat vergeef je jezelf echt niet. Ik herken het wel, ik weet dat ik het ook erg moeilijk vond om naar het ziekenhuis te gaan, ik twijfelde zo....maar wat mij erdoorheen hielp was het feit dat als mijn kindje hulp nodig heeft, ik hem/haar moet helpen, je kindje is geheel afhankelijk van jou nu. Maar dat weet je allemaal al....toch wil ik je op je hart drukken bij minder beweging direct aan de bel te trekken, het kan best zijn dat je kindje/placenta het minder goed gaat doen, vooral in deze termijn en je kan er dan prima op tijd bij zijn, je moet het niet negeren meis!

wat een betoog van mijn kant he? sorry hoor :?.....wil gewoon dat het goed komt....wil dat je straks met een gezond kindje in de armen ligt. Wil niet dat je je nog rotter voelt, dat is niet mijn bedoeling. Knuffel!

x
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-10-2011

@ maria,

Zo die zit! Ik moet echt huilen van je betoog! Je heb ook helemaal gelijk hoor. Wat ben ik toch een muts!
Achteraf vind ik mezelf ook zo stom. Voel me er echt heel slecht onder, ik heb niet eens mijn man in vertrouwen genomen. Hij had mij wel zover gekregen om meteen naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb et hem net verteld en nu is hij heel boos op mij. Tja, ik kan et em ook niet kwalijk nemen…
Ik moet ook leren om verder te denken dan mijn angst en niet zo egoïstisch doen. Oh wat erg! Voel me nu echt heel schuldig Sad
Ik zal in het vervolg beter nadenken. En ooh wat ben ik voor nu dankbaar dat deze ukkie zooooo druk aan het doen is!
Ooh nog een paar weekjes!!! Wat zal ik blij zijn als die voorbij zijn en deze beeb gezond en wel in mijn armen ligt!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-10-2011

Jeetje Kim, het lijkt mij verwarrend als je zelf ook niet zo goed weet waarom je je zo voelt. Ik vind het zelf moeilijk in te schatten hoe je het verwerkt hebt...ik ken je alleen hier, en dat zijn gecontroleerde momenten. Naar mijn idee heb je het verwerkingsproces niet tegengewerkt, maar nogmaals, ik weet het echt niet. Jij weet denk ik het beste hoe het zit. Ik weet dat je erg veel problemen met je schoonfmailie hebt en dat lijkt mij werkelijk afschuwelijk. Ik weet hoe het is, ik heb zelf ook in zo'n schuitje gezeten. Maar ik wil zoiets nooit meer van mijn leven, het beheerste zo'n groot deel van mijn bestaan. Te veel negativiteit. ik denk ook dat afgelopen anderhalf jaar niet onderschat moet worden, ik denk dat dit de zwaarste tijd in je leven was. En nu je bevallen bent begint je eigen hormonenhuishouding weer zijn weg te vinden, dat gaat ook niet zonder slag of stoot! dan kan je je soms ook zo ellendig door voelen...is je cyclus al op gang eigenlijk?

Hey Noor, Ja koorts is weg nu gelukkig.
Fijn dat er geen stollingsafwijkingen zijn gevonden! goed zeg, wat een opluchting. Ben je nu als een gek begonnen met folium trouwens? :-D vind het nog steeds zo gek! Gek maar geweldig! :mrgreen: snap heel goed dat je weer een test hebt gedaan. Ik heb er geloof ik wel vijf gedaan voordat ik het echt aannam voor waarheid.
En ja, je bent verdrietig en blij....en verdrietig...en blij... Ik was ook bang om verdrietig te zijn, ik wilde dit nieuwe kindje alle kansen geven, en dat betekende dat ik niet te verdrietig moest zijn, niet te veel huilen want dat kon wel eens schadelijk zijn voor de ontwikkeling van dit kind (dat dacht ik dan). Daar zat ik dan met man en macht te proberen vooral niet verdrietig te zijn en te veel te huilen, stress is niet goed! met als gevolg dat ik er helemaal aan ten onder ging. Ik voelde mij zo slecht dat ik bij de psych in het zh ben gaan lopen, ik had in het begin wekelijkse gesprekken, daarna om de week tot de bevalling. Zij vertelde mij dat ik verdriet mocht hebben, ik was twee maanden daarvoor mijn kind verloren en nu weer zwanger. De nieuwe zwangerschap had het rouwproces "verstoord", ik had op een gegeven moment het gevoel dat ik in een sneltreinvaart alles moest verwerken. Ik kon het niet meer in het rustige tempo doen, deze zwangerschap was zo confronterend dat ik er niet omheen kon.
Ahhh ja....wil je ook niets aanlullen natuurlijk :mrgreen: maar moest opeens terugdenken aan toen ik net weer zwanger was....het was gewoon best zwaar. Prachtig, maar zwaar. Schroom niet om hulp te zoeken, het was mijn beste beslissing uit die tijd geweest, ik heb er zo enorm veel aan gehad. Het was trouwens een medisch psycholoog, ze begeleidde nog meer zwangere, ik had het gevoel dat ze het echt goed snapte.

Ik lees zo even verder wat er op de andere pagina's is geschreven.

dag!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-10-2011

oh Devika, niet huilen!!! Cry ik wil je niet aan het huilen maken!
Ik vind je voornemen heel goed!!! zit er maar niet meer over in, gebeurt is gebeurt! klaar.
Nu is er vandaag en morgen, en overmorgen en volgende week, focus daar maar op. En wat zal je trots zijn op jezelf als er weer iets gebeurt en je handelt wel! ik snap echt heel goed dat het supereng is en dat je je misschien afvraagt of je je niet iets verbeeldt of dat je je aanstelt? maar leg dat maar direct naast je neer, en focus alleen op je kindje en wat goed voor haar is.
Of anders schrijf je ons? dan ben je het kwijt, ligt het in de grep en schreeuwen wij wel heel hard dat je je gyn moet bellen :mrgreen:

Ohhh vind het zo spannend dat je kindje er bijna is!!!! je gaat bijna bevallen!!!! aaaaaaaahh! het wordt zo prachtig, zooooooo prachtig. Je bent volgens mij ook echt een hele lieve knuffelige mama, dit kindje gaat zich zo welkom voelen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-10-2011

Maria je bent een schat! :kus:

ooh ik verheug me zoooo op deze kleine!! ben gisteren aan het tutten geweest met mutsjes en kleertjes opleuken. vond ze nog net niet af de geboorte kleertjes.
volgens mij heb ik mezelf nu hartstikke verraden he! :mrgreen:ach, maakt et ook uit!
ben voor nu weer super happy!
e.e.a. ook uitgesproken met mijn man. hij was even boos maar snapte mijn gevoel ook wel. hij vond ook stom van zichzelf dat hij gisteren avond niet doorgevraagd heeft. anders had hij mij wel zover gekregen dat ik zou bellen met zh. maar ik heb mijn lesje geleerd! idd!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-10-2011

Tam,
Hoe was het bezoek van je tante? Viel het mee?
Oh ik zie dat je lekker een paar dagen er tussen uit gaat. Ach, om te ontspannen hoef je niet eens zo ver weg toch. Als je maar kan genieten.

Kim,
Heb je al een uitslag binnen of is dat nu al te vroeg?
Fijn dat je zoveel hulp krijgt van de mensen om je heen.
Al snap ik heel goed dat je ook wel eens even lekker alleen wilt zijn. Lukt het vandaag een beetje?

Noortje,
Wat fijn dat je bloeduitslag goed was.
En hoe voel je je? Is het grote nieuws een beetje bezonken of kan je het nog steeds niet geloven? Snap dat het hele dubbele gevoelens met zich mee brengt.
Eigenlijk had thomas* nog in je buik moeten zitten.

Devika,
Meid wat heb je het jezelf moeilijk gemaakt joh!
Je zat jezelf helemaal gek te maken terwijl die kleine uk gewoon heerlijk lag te pitten.
Maar de volgende keer moet je niet zo gek doen hoor! Gewoon bellen.
Klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar de volgende keer moet je niet meer zo lang afwachten hoor. En nu die angelsound zoeken haha.
En je man, oh meid je moet dat met hem delen, of het nou goed of slecht nieuws is.
Hij is niet voor niks je man, hij is er voor je. En kan je soms nog beter geruststellen dan dat je dat zelf kan doen. (bij ons is dat dan toch haha)
Maar ik snap jou punt ook wel hoor.

Nog een paar weekjes…. Tel je ook al af?
Ooohh ik kan niet wachten! Komen ze eind van de maand… of begin volgende maand…
Pff.. we dromen nog even verder he.


Hier:
Het nieuws van gisteren hebben we een beetje door laten dringen en we moeten ons er maar bij neer leggen. We gaan er maar vanuit dat de gyn weet wat hij doet en dat dit het beste is voor de kleine meid. Mijn vriend kon zich er wel een beetje druk om maken, heeft zich ook behoorlijk uitgesproken tegenover de gyn. Maar dat zal hij toch wel begrijpen.
Ik heb er al een paar keer over gedacht om het album van wesley* af te maken. Iets in me houd me tegen, maar aan de andere kant lijkt het me weer fijn om daar mee bezig te zijn aangezien ik me toch best schuldig voel dat ik niet naar het grafje durf.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-10-2011

devika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toen ik je bericht las werd ik boos op je!!! en tegelijkertijd kreeg ik een flashback naar mijn eigen zwangerschap rond jouw tijd nu. ik voelde de kleine ook de hele dag niet en durfde ook niet aan de bel te trekken. de volgende dag moest ik naar de gyn dus dacht maakt toch niet uit, morgen zien we of alles nog goed zit. dus ik zei het tegen de gyn en die werd zooooo kwaad op mij!!! ook al voel je je kleintje daarna gewoon weer, als het je opvalt dat het minder is moet je altijd bellen en ff een uurtje aan de ctg!!! foei foei foei devika!!!! maar het mag nu wel duidelijk zijn dat we gewoon erg bezorgd om jou en de kleine meid (jaja ik denk echt dat ik gelijk had) zijn!!!

verder niks onthouden... ben weer lekker de zeef aan het zijn...

zo nog ff een ovu testje doen. ik hoop dat ie inmiddels weer wat donkerder is dan gister!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 13-10-2011

@ Laura,

ja je heb ook echt helemaal gelijk hoor. Als een van de andere meiden zo laks was geweest was ik net zo boos geworden! stom he dat je dan wel zelf die fout maakt waar je anderen zo voor waarschuwd. ik schaam me diep!Sad
maar beloofd! ik zal het NOOIIIT meer doen! daarvoor is deze kleine mij te dierbaar!
oh verdorie waarom besef ik het op het moment zelf niet. Ongelofelijk hoe de angst dan overheerst he..
Maar goed, et zal niet meer gebeuren!! Promisse!
:geek:

en je gaat nu een ovutestje doen! jaaa! ik hoop dat ie wat donkerder kleurt!
de zwangere vrouwen raken hier op he! rijtje moet wel aangevuld blijven dus doe je best!:mrgreen:
geld ook voor Sabrina en Elise!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-10-2011

haha ja de zwangere vrouwen zijn schaars hier! maar gelukkig hebben we iig noortje die het weer opvult!! en wie weet volg ik binnenkort ook weer! en ik hoop idd voor elies en sabrina ook dat die snel volgen en dan hebben we kersje misschien over een paar maandjes!!

want nu hebben we zeker alleen cyn, noortje en jij nog zwanger rond waggelen? of vergeet ik nu iemand??


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-10-2011

Devika, wat zul jij in spanning hebben gezeten. Hoef er verder niks meer aan toe te voegen, ben het helemaal met de anderen eens. Maar begrijp je angst wel heel goed. Kleertjes opleuken... Meisje?

Cyn, je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je niet naar het grafje van Wesley durft. Je denkt toch aan hem, dat is echt genoeg. Het begint nu toch wel door te dringen dat het echt zo is, echt zo bijzonder.

Laura, heb je al een testje gedaan?

Maria, foliumzuur slikte ik al, moest dat na de curettage gaan gebruiken ivm de bloedarmoede. Kwam dus goed uit. Ben nu weer overgestapt op de zwangerschapsvitamines. Die verpleegkundige waar ik al 2 keer bij geweest ben, de gyn gaat met haar bespreken voor begeleiding nu ook tijdens de zwangerschap. Dat had ze toen zelf ook al een keer gezegd, dat ik dan bijv na een afspraak bij de gyn nog even bij haar kom. Is denk ik wel een goed idee.

Vanochtend bij de apotheek wilden ze me eerst iets heel anders meegeven, iets wat ik allang opgehaald heb. En toen maar moeilijk doen over die bloedverdunners, op het recept stond beginnen na positieve test. Zegt ze zo de kinderwens is toch voorbij? Stond daar met m'n mond vol tanden, stamelend dat het niet helemaal goed gegaan was.. Kreeg ze toen mee.
Heb de zo lekker geslapen vanmiddag, zowat de hele middag. Nu best misselijk, maar dat is een goed teken.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-10-2011

noortje... das ook weer wat... dat zijn dan echt van die onverwachte dingen waar je niet op voorbereid bent he? dat blijven echt moeilijke momenten hoor...

ja ik heb getest en dat streepje knalde zowat van die test af!! joepie!! ik heb mijn ei dus nog niet gemist!!! klussen klussen klussen!!! gister ook wel al gedaan maar goed, we zouden eigenlijk vanavond overslaan maar nu echt niet!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-10-2011

Hey meiden, hier even een kort berichtje, want ik zit met Tobias op de arm. Hij is onrustig (gisteren zijn prikjes gehad) en weigert in zijn bedje te liggen nu. Wil alleen maar bij mama. Vannacht gelukkig wel in zijn wiegje geslapen. Maar ik sliep zelf onrustig, omdat ik hem toch extra in de gaten houd na die prikken. Het ging eigenlijk net als de vorige keer: heel kort huilen na de prikjes, daarna in slaap vallen en na een paar uur ineens onbedaarlijk huilen, niet te troosten. Zetpil erin en dan vrij snel rustig, maar de volgende dag de hele tijd bij je willen zijn (en daar heeft hij toch al een handje van). Maar hij is zo zwaar: 6115 gram! Iets zwaarder dan gemiddeld. En hij is met 59cm ook iets kleiner dan gemiddeld, dus lekker mollig, haha. Dus Maria: Matilda en Tobias schelen maar een kilo!

Devika, goed dat je je man hebt verteld wat er aan de hand was. Hier moet je niet alleen mee blijven zitten. Hij kan je helpen om aan de bel te trekken bij twijfel. Hopelijk is het niet meer nodig en laat de kleine (meid?) veel van zich horen! Is vandaag nou je laatste werkdag voor je verlof? Ben het even kwijt...

Tam, veel plezier


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-10-2011

Kim heb je al uitslagen??

Kersje ach die arme Tobias... Maar knuffel maar lekker met hem!!

Devika jaaaaaa na vandaag verlof!!!!

Hier vandaag ook nog weer een ovu test gedaan en die was pas positief!!! Mozes!! Die streep was binnen een minuut al donkerder dan die controle streep!! Dus vandaag maar weer aan de bak! Gister niet want meneer kreeg het niet voor mekaar...
Echt niet leuk maar ja snap het ergens ook wel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-10-2011

hoi kletskousjes hihi

kim; het is nu wel weer wat gezakt met die brief. Vandaag belde de directuer van die school
nogmaals dat hij het zo erg vond en dat de gemeente echt heel laks is in deze dingen.
De reden waarom hij terugbelde was meer ook dat hij er achter was gekomen dat het om mijn
kind ging en ik dus een collega ben via dezelfde stichting. Mijn man zei ook dat dit helemaal
niet moet uitmaken....collega of niet. Afijn....we laten het verder maar rusten, maar wachten
nog wel op nieuws van de gemeente.
Wat vervelend meid van je rug. Heftig lijkt me. Heb je al eens een osteopaat gebrobeert?
Ik zweer daarbij ,maar dat is bij ieder anders. Ik hoop dat het vlug beter gaat.
En idd is het fijn dat we elkaar hierzo begrijpen. Dat vind ik ook,

noortje. mijn tante is nog geen half uur binnen geweest. Heeft haar jas niet eens uitgedaan.
zij is dan ook nog eens mijn mitje waar ik vroeger zo goed contact mee heb gehad. Het was een
ongemakkelijk bezoekje, maar ik heb mijn best gedaan....
Fijn dat de bloeduitslagen goed waren. Zo fijn voor je dat het goed gaat en ik blijf duimen.
En ook al blijft het moeilijk...je houdt van al je kinderen even veel. Dat merk ik nu.
Het ene sluit het andere niet uit meid.\

devika'; meid, wat een onzekerheid lees ik, oef. Maar ik lees dat de meiden je hier al
terrecht gewezen hebben hihi. Maar goed bedoeld hoor, dat snap je. Wij zitten ook met smart
te wachten op ons forum neefje/nichtje.

laura; druk klusweekend lees ik haha. Er is niks zo goed voor je liefdesleven als zwanger willen
worden haha (afijn....zo lang het nog niet beladen wordt dan..je snapt me wel)

kersje; arm ventje, die stomme prikken ook! Myrthe weegt nu 6800 en is 63 cm. Ook niet echt groot.
Mijn zus is tante geworden via haar man dan en die kleine woog bij de geboorte 4200 dus
dat is al een goed startgewicht haha

maria; ik las dat het beter was nu met de koorts? Hier nu ook weer druk met hapjes bezig geweest.
Gister brocolli en mango gemaakt. Vooral dat laaste vind ze heerlijk. Heb jij wel al eens pompoen
gemaakt? en vanaf wanneer deed jij aardappelen erbij? (weet dat het nu te vroeg is hoor, maar vroeg
het me af)

hier; vandaag gaan winkelen met mijn moeder en myrthe naar roosendael. Wat is ze braaf geweest.
Slapen...kletsen...lachen en de harten stelen van andere haha. En hiero lekker geslaagd.
nieuwe winterjas en nog wat truien en voor myrthe ook een winterjas.
Vanmorgen weer gaan zwemmen. Was 3 weken geleden vanwege haar ziek zijn.Ze vond het weer heerlijk
en was vollop aan het spetteren. De juf daar zei ook dat ze echt een watermeid is.
Ikke trots tuurlijk haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-10-2011

morgen: 15 oktober is het Engeltjesdag. Op die dag om 7 uur 's avonds zullen ouders van engeltjes of dierbare die meeleven over de hele wereld een kaarsje laten branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven. Engeltjesdag is afkomstig van een Amerikaans initiatief: 'Pregnancy and Infantloss Remembrance Day'. Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen , het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood...

hier branden de kaarsjes morgen voor mijn engeltjes................en die van jullie o.a.


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 15-10-2011

Heey meiden!

Lang geleden dat ik mijn gezicht heb vertoond hier, maar er is ook zooooveel gebeurd de afgelopen tijd.. Ten eerste natuurlijk de uitslag van de onderzoeken die niet goed waren, het is dus erfelijk en wij hebben een herhalingskans van 25% bij elke volgende zwangerschap.. Nu word het DNA van mij en Danny onderzocht en die uitslagen laten nog een maand of 2 op zich wachten, wij hebben dan ook besloten om weer aan de pil te gaan tot die uitslagen binnen zijn omdat ze (als we nu zwanger zouden raken) niets voor ons kunnen betekenen en het dan op goed geluk moet gaan.. Dat risico willen we niet lopen, vandaar de keuze om de pil te gaan slikken..

Ook ben ik mijn baan kwijt, 3 weken geleden had ik een gesprek met mijn baas en die deelde mee dat in de tijd dat ik ziek thuis was hun zijn gaan automatiseren en er nu dus geen werk meer is voor mij.. Ik was hier natuurlijk boos en teleurgesteld over, maar nadat het gevoel gezakt was ben ik er eigenlijk alleen maar blij mee.. Dan kan ik ook het stukje wat daar ligt voor mijn gevoel afsluiten! Ik heb daarentegen wel meteen gesolliciteerd om terug de zorg in te gaan en ik mag dus 26 oktober (op mijn eigen verjaardag haha) op gesprek komen, dus dat is helemaal super!

Ook het stukje verwerken van het verlies van Jaxy gaat erg goed, ik loop natuurlijk alweer een poosje bij een psycholoog en dat doet me erg goed.. Ik merk ook dat het verdriet langzaam plaats maakt voor trots en liefde.. Ik ben heel erg trots dat ik haar moeder mag zijn en dat het zo'n ontzettend sterk en mooi meisje was!! Dat geeft mij ook weerk kracht om door te gaan en ik heb dan ook besloten niet meer te kijken naar mijn verliezen, maar naar de lieve en mooie dingen die ik nog wel heb en ik weet zeker dat Jaxy dat ook zo zou willen voor haar mama! Op sommige momenten heb ik het wel nog rete moeilijk, over 10 dagen is daar de uitgerekende datum en ik zie er best wel tegenop.. Ook al weet ik dat het niet precies de dag is dat ze geboren zou worden, toch voelt het wel zo en dat vind ik moeilijk want ze is er niet meer.. Ik en Danny gaan dan ook samen naar het strand om een wensballon op te laten voor onze mooie meid.. Ze is dan niet meer op deze wereldbol, in onze harten zal zij altijd een plekje hebben!

Zodra wij de uitslagen binnen hebben gaan wij ook meteen stoppen met de pil en hopen we snel een gezond kindje in onze armen te mogen sluiten en tot die tijd gaan we gewoon genieten van elkaar en de mensen om ons heen!!

Nou meiden, ik ga me aankleden! Ik ga een bakkie doen bij een vriendinnetje en eens even knuffelen met haar pasgeboren zoontje.. Kan niet wachten om het ventje weer te zien!

Dikke knuffel van mij XXX


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-10-2011

Jeetje Elies... Je heb behoorlijk wat voor je kiezen gehad! Goed dat je bij de psych loopt en dat je het fijn vindt om dat te doen!! Ben trots op je! En je heb de positieve instelling stukje bij beetje terug! Geniet idd maar van wat je wel heb en koester je mooie dochter, ondanks dat ze er niet meer mag zijn... Klinkt mooi die wensballon oplaten voor haar! Stuur maar een mooi gedichtje voor der mee naar boven!
Wat fijn dat je op gesprek mag komen! Wat voor baan is het?
Ik denk aan jullie hoor lieverd en ik duim dat jullie tegen die tijd snel zwanger mogen zijn van een gezond kleintje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-10-2011

He meiden,

Ik loop erg achter! maar denk wel aan jullie hoor! Mijn man heeft vakantie, dus we genieten samen en iedere keer als ik even wil gaan zitten komt de kleine Maria voor voeding. Nu is het dus ook de vraag hoe lang ik kan typen....

OK, niet dus. Ze wordt net wakker nu ik het bericht van Elies zit te lezen... ik kom zsm terug!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-10-2011

lieve elies, wat klink je ontzettend sterk meid. Super van je al weten wij hier natuurlijk
ook dat het zo weer kan omslaan, maar dit is echt al een grote stap. Ik hoop echt dat het
geluk jullie toelacht binnekort. Ik hoop dat ik een voorbeeld mag zijn...heb ook bijna
2 jaar moeten knokken met ook een grote erfelijkheidskans......maar het kan wel!
En daar moet je je aan vast houden en dat doe je ook zo te lezen: KNAP!

madelief; geniet gewoon lekker met je man vand e kleine meid.......wij wachten wel hoor.
Dit zijn zulke speciale momenten.

hiero; de poets en strijk gedaan en zo naar mijn pa en ma. Gister met mijn zus gewandeld
met de wagen en finn......bijzonder zo samen. Fijne dag dames


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-10-2011

Hier vandaag weer een ovu test gedaan maar die is alweer stukken lichter dan gister en eergister! Dus de lh piek is geweest!! Vooralsnog loopt het zoals het moet lopen! Erg fijn! Nu hopen dat we goed genoeg ons best gedaan hebben! Gister en eergister geklust, is het dan nog nuttig om vandaag en of morgen ook te klusse ?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-10-2011

Hoi!

Volgende poging...

@ Laura, ik kluste altijd nog even door. De LH piek komt 24-48 uur voor je eisprong. En het eitje leeft ongeveer 24 uur. Nog even je best doen dus!

@ Elies, wat klinkt je bericht goed. Klinkt misschien raar, maar het lijkt of het steeds beter met je gaat. Ondanks dat ik vind dat je heel erg veel voor je kiezen krijgt zeg! Die uitslagen... Oh, dat traject is zo slopend! Ik hoop zo dat jullie snel meer weten. Wanneer verwacht je de uitslagen? En wat fijn dat je wat aan de psycholoog hebt. Ik duim zo voor goed nieuws over de chromosoomonderzoeken....

@ Tam, klinkt als een fijn shopdagje zeg! En Myrthe die de show steelt, wat zul jij trots zijn!

@ Kersje, wow, wat groeit Tobias goed! En wat zielig dat hij zo uit zijn hummetje is door de prikken. Hoe is het nu?

@ Noortje, oh, wat erg bij de apotheek! Je staat daar dan echt met je mond vol tanden... Ik herken het. Tot 2 keer toe kreeg ik iets niet mee omdat ik zwanger was volgens hun computer. NEEEEE Ons kindje is dood wilde ik dan schreeuwen. Sorry sorry kreeg ik dan te horen, maar de keer erna weer hetzelfde.... Zo slecht!

@Devika, oef, ik lees je verhaal over dat je zo lang niets voelde... Ben het helemaal met de meiden eens: WIL JE DAT NOOIT MEER DOEN!!!! zo, die is er uit. En je voorbereidingen klinken heerlijk! Lekker aan het tutten met de kleertjes voor jullie ukkie!

@Kim, ik hoop dat je je snel beter voelt! Hoeveel venkelthee dronk jij? Ik drink het af en toe. Op zich zijn het vaak wel krampjes waarom ze huilt, maar volgens mij droomt ze soms ook gewoon. Dan huilt ze heel hard in haar slaap, zonder echt wakker te worden. We houden haar gewoon heel veel bij ons.

Hier alles goed! De kleine meid doet het heel goed. Ik zal eens een [ATTACH=CONFIG]5955[/ATTACH]foto plaatsen! Ze lacht heel lief vaak. Huilen is minder gelukkig!

Oh, ben nog niet bij, maar moet nu echt gaan voeden! xxx Maria, Cyn, dikke kus aan jullie!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-10-2011

Wat een schatje Madelief! En wat kijkt ze helder!


Wat een mooie herfstdag, he? Wij hebben heerlijk op een terrasje gezeten met slapende Tobias. Ben nu helemaal rozig van de warmte. Als Tobias klaar is met drinken probeer ik even een dutje te doen!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-10-2011

O, Laura, wat Madelief ook zegt: nog even door klussen, meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-10-2011

Wat lekker Kersje! Wij hebben lekker in de tuin gezeten en Maria heeft echt super lang in de tuin liggen slapen. Nu net gevoed en ze ligt heerlijk in de wipstoel de mooiste lachjes weg te geven. Ik ga zo ook even dutten als ze weer gaat slapen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-10-2011

Madelief, wat een leuke foto van Maria.

Ben nu inmiddels wel een paar dagen overtijd, dus geloof het echt wel. Maar nu weer al die spanning, of het goed blijft gaan. Best vermoeiend, heb best veel last van afscheiding (vorige keer ook) en moet steeds maar checken of het geen bloed is...
Bij Thomas had ik tot 8 weken steeds wat bloedverlies, hoop dat ik dat nu niet krijg, was zo'n stress. Kan me ook niet eens voorstellen trouwens dat dit goed blijft gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-10-2011

Oh, lieve Noortje, het is ook zo spannend! Die eerste weken zijn zeker killing.... Maar dit kindje wil zo graag bij jullie zijn, dit moet goed gaan!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-10-2011

Het is best raar, nu had Thomas nog in mijn buik moeten zitten, zou morgen 36 weken geweest zijn. Ik had niks liever gewild dan dat hij binnenkort geboren zou worden. En toch ben ik nu zo bang dit kindje kwijt te raken, ik wil deze gewoon ook heel graag.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-10-2011

Heel herkenbaar! Ik telde dubbel... Het aantal weken dat ik zwanger was, maar ook het aantal weken dat ik zwanger had moeten zijn. Rond de uitgerekende datum was ik zo ontzettend verdrietig en angstig... Ik hoop dat je goede begeleiding krijgt uit het ziekenhuis. Wij hadden bijna iedere week een echo en die bevestiging was heel fijn. En ja, die gedachten herkennen we hier ook allemaal. Onze 2e kindjes zouden er niet geweest zijn als onze eerste niet overleden waren. Je had ze beide willen kunnen omarmen! Dat gevoel blijft... Het ligt er ook aan hoe je denkt over het spirituele. Ik geloof er heilig in dat zielen terug kunnen komen...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - kruimeltje - 17-10-2011

Lieve dames,

Kunnen jullie mij helpen.
Ik heb net gehoord dat een collegaatje na de 20-weken-echo te horen heeft gekregen dat haar kindje geen nieren had en dat de longen ook niet goed waren.
Omdat het kindje geen overlevingskans zou hebben is de bevalling opgewekt met medicijnen. Zij hebben dus na ruim 20 weken zwangerschap afscheid moeten nemen van hun zoontje.

Helaas weten jullie allemaal precies hoe dat voelt.
Nu wil ik een kaartje sturen met daarop een mooie tekst of een gedichtje, maar ik zou niet weten wat.
Hebben jullie misschien een tekst/gedichtje dat steun/troost kan geven in deze voor hun zo moeilijke tijd?

Alvast heel erg bedankt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-10-2011

@ kruimeltje, wat erg voor haar! Wat lief dat jij je best doet haar steun te geven. Ik heb zo even niets paraat. Het enige wat ik zou zeggen is: dat je haar laat weten dat je aan hen denkt is eigenlijk al genoeg. Met teksten en gedichten is het vaak zo persoonlijk. Als je haar laat weten dat je aan ze denkt, is al zo fijn. Ik voelde me ontzettend gesteund door alle kaarten die kwamen. Ook al stond er op: ik weet niet wat ik moet zeggen. En nog een tip: stuur er over een paar weken nog 1....En misschien over een paar maanden nog 1...

x Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-10-2011

Kruimeltje ik sluit me helemaal aan bij he voorgaande berichtje! Alleen al het feit dat je aan ze denkt is al ontzettend fijn!!
Erg lief van je!!! Dat soort mensen kunnen ze goed gebruiken!


mijn lieve, lieve kleine schat - kruimeltje - 17-10-2011

Dank je wel voor jullie antwoorden.
Hier kan ik ook wel wat mee.

Eerste kaart is al op de post.
Ik zal in mijn agenda zetten dat ik er over een paar weken nog één stuur, zodat ik dat niet per ongeluk kan vergeten.
Door de hormonen ben ik soms al behoorlijk warrig en vergeetachtig.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-10-2011

Doe je goed kruimeltje!! En voor jou duim ik dat deze zwangerschap goed blijft gaan voor je maar het ziet er voor nu iig goed uit!!


mijn lieve, lieve kleine schat - kruimeltje - 17-10-2011

Dank je shadylady. Het gaat nu inderdaad goed. Vanmorgen heb ik nog even met de doppler naar het hartje geluisterd omdat ik zo'n harde bal in mijn buik voelde en ik wilde weten of het mijn baarmoeder was of dat ik weer flinke obstipatie had. Maar gelukkig klopte er een sneltreinhartje in die harde bal. Woensdag inderdaad weer controle bij de VK. Misschien dat ik wel vertel van het verhaal van mijn collega wat mij weer onzeker maakt. Kijken of ze nu al iets van de onzekerheid weg kunnen halen door een echo te maken (ze hebben zelf echoapp. op de praktijk).


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-10-2011

@ Kruimeltje, echt, wat je doet voor haar is van grote waarde!

En meid, ik heb het al een keer eerder geschreven, dat ik heel erg blij voor je ben dat het nu goed gaat! Je onzekerheid kan ik me voorstellen als je zo'n verhaal hoort. Maar het gaat bijna altijd goed! En na de pech die jij hebt gehad, moet het gewoon goed gaan! Ik hoop dat de VK je een beetje gerust kan stellen.

Meiden, even een vraag aan de mama's. Maria wil echt niet inslapen in haar bedje. Als ze duidelijk moe is en loopt te gapen en haar ogen zakken dicht, leg ik haar op bed. Dan jengelt ze eerst, maar dat gaat over in hard huilen en overstuur zijn. Dat trek ik niet en vind ik ook erg zielig. Ik ben ook niet van het 20 minuten laten huilen tot ze zo moe is dat ze in slaap valt. Bij ons valt ze heel goed in slaap. Nu ligt ze ook te pitten in de draagdoek op mijn buik. Als ze dan slaapt, kan ik haar wel in haar bed leggen en slaapt ze zo 3 uur. Herkent iemand dit? Soms huilt ze ook heel hard in haar slaap. zonder echt wakker te worden. Zou ze zo eng dromen ofzo? Ik heb dus geen idee....

Krampjes zijn gelukkig veel minder! Doordat ik geen tarwe eet, het probioticum en nu ook veel venkelthee. Werkt goed dus! En douchen vindt ze heerlijk! het bad was niet echt een groot succes steeds, maar de douche, daar kan ze geen genoeg van krijgen. Daarna masseren we haar lekker met olie en geniet ze volop!

Hoe is het met iedereen? Cyn, Devika, de tijd gaat snel zeg! Nog even en jullie ukkies liggen in jullie armen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-10-2011

heb je al eens geprobeerd om haar op der zij te laten slapen? dat wil ook nog weleens verschil maken. bij ons sliep semmy vanaf vijf of zes weken oud al op zijn buik maar kan me voorstellen dat je dit eng zult vinden... zou het verder echt niet weten...

ff een ander vraagje, ik heb nu nog best wat slijm in mijn string zitten. dit duidt dan toch nog steeds op een vruchtbare dag? of niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-10-2011

kruimeltje, wat erg zeg........ik denk idd wat de meiden zeggen dat je beter iets kan zeggen (ook al zijn er geen juiste woorden voor) dan niks....sterkte gewenst voor haar van hier. Fijn dat het goed met jou gaat.

madelief; ,mijn zus heeft nu hetzelfde met finn. Ze gaat proberen om hem nu maar in de bak te doen ipv de wieg, want dat gaat beter. Verder sliep myrthe bij mij de eerste weken ook op haar zij (ik had daar zo'n vormpje voor).
Of misschien met een slaapzak? Omdat het geborgen van een doek ook helpt?

Hoop dat het vlug beter gaat meid, en ik zou ze ook niet zo kunnen laten huilen hoor.

liefs ook aan de andere, morgen meer.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-10-2011

Kruimeltje,wat ontzettend verdrietig voor je collega. Lief dat je een kaartje hebt gestuurd. Ik zou ook niet weten wat de juiste woorden zijn, die bestaan denk ik niet. Ik vond het zelf heel fijn toen een collega een heel klein bloemstukje stuurde met een kaartje erbij.
Wat fijn trouwens dat je weer zwanger bent!

Madelief, hier hetzelfde hoor met het slapen. Wel op schoot in slaap willen vallen maar niet in bed. Ik maak er geen probleem van en leg hem meestal slapend in de wieg, of bijna in slaap en dan nog even zijn speentje.
Ook het huilen tijdens de slaap herken ik! Ik denk zelf dat het te maken heeft met het verwerken van alle nieuwe indrukken of zo. Ik heb hier nu een jengelend mannetje op schoot, dus ik stop er maar weer even mee.

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-10-2011

@ laura, dat buikslapen doe ik ook! Ik vind dat niet eng. Maar als ze dan niet slaperig of moe genoeg is kruipt ze haar hele bedje door tot ze met haar hoofd tegen de bovenkant ligt. Maar we moeten echt een manier gaan vinden hoor, want dit is niet te doen. Voor haar en voor ons niet. Je ziet dat ze moe is, maar inslapen lukt haar niet...

En ja, dat slijm duidt op vruchtbare dagen!!! Klussen dus!

Oh, Kersje, bij jullie dus hetzelfde! Dus jullie moeten Tobias ook helpen met in slaap vallen? Huilt hij daar ook bij? Als maria dan eenmaal slaapt kan ik haar zo in haar bedje leggen. Maar niet als ze nog wakker is. Ja, ik denk ook dat het dromen/indrukken verwerken is!

Ik ga weer naar boven. Maria ligt te huilen bij papa...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-10-2011

Noortje,
Hoe voel je je nu de uitgerekende datum van thomas dichterbij komt?
Oh ik lees over je onzekerheid over deze zwangerschap.
Ik heb vorig jaar nooit bloedverlies gehad, maar ik keek deze zwangerschap iedere keer of ik geen bloed was verloren. Zowel in het begin als nu op het eind.
Meid, we gaan gewoon uit van het beste, dat dit keer alles goed gaat!

Laura,
Zo te lezen ben je druk aan het klussen haha.

Tam,
Vervelend dat het bezoekje van je tante zo ongemakkelijk was.
Wat moet dat een trots gevoel geven om samen met je zus en de kindjes op pad te gaan.
Dus de kleine Finn doet het goed?
Weet waar het is hoor.. haha kan er niet omheen.

Elize,
Wat fijn om weer even wat van je te lezen.
Wat goed dat jullie de keuze hebben gemaakt om tijdelijk weer even aan de pil te gaan.
Nog even wachten tot jullie de uitslag hebben.
Ik hoop dat de uitslag snel binnen zal zijn en dat jullie weer voor een brusje kunnen gaan.
Och meid, en dan je werk ook nog. Kan er ook wel bij.
Ben in ieder geval blij dat je snel weer ergens op gesprek kan.

Moeilijke dagen staan voor jullie te wachten. Gaat snel he? Over een paar dagen was je uitgerekend van Jaxy*. Ik zal aan je denken!

Madelief,
Wat een mooie meid hebben jullie toch!
Hoe is het verder met je? Ben je lichamelijk ook weer helemaal opgeknapt?

Kruimeltje,
Zoals al eerder is gezegd, het maakt niet uit wat er in het kaartje staat, al staat er maar dat je aan haar denkt in deze tijd. Dat kan zoveel goed doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-10-2011

maria, kersje, kim, sabrina, devika, en ieder die ik ben vergeten, ik denk aan jullie hoor.

Hier:
wat een week!
mijn vriend is niet helemaal fit, ik denk dat het komt door de stress.
maarja, huisartsen bezoekjes hoeven niet...

van het weekend lekker niks gedaan!
behalve dat ik dag in dag uit voel of er nog beweging in mijn buik zit.
afgelopen zondag heb ik wesley zijn spulletjes gepakt en ben begonnen met zijn album.
ik heb alle foto's uitgezocht en op volgorde gelegd.
de brief die ik aan hem heb geschreven en de gedichtjes die zijn voorgelezen heb ik er ook bij gedaan.
binnen 5 minuten kwamen de tranen boven.
maar ben wel doorgegaan. ik heb de brieven alleen niet opnieuw gelezen.
na een uurtje foto's plakken kwam ik erachter dat mijn plakkers op waren.
een beetje jammer, want was best lekker bezig.
gisteren dacht ik weer even verder te gaan met gedichtjes uitzoeken, maar dat werd me te veel.

oh ik kan niet wachten tot het zover is!
de gedachten dat ik de dagen van wesley door moet met dit kleintje in mijn buik die breken me echt.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-10-2011

Meiden ff een ego bericht... Wij zijn vanmiddag aanwezig geweest bij het rustige en vredige overlijden van de oma van mijn man... Ze was al ziek hoor, kanker door der hele lichaam... Maar ineens ging het heel erg snel en werden vanmorgen gebeld dat we moesten komen...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-10-2011

laura,
ookal weet je dat het slecht gaat met iemand of dat iemand ziek is, toch komt het overlijden onverwachts.
wel fijn dat jullie erbij aanwezig waren. gecondoleerd meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-10-2011

He meiden,

Laura, gecondoleerd. Ondanks dat je weet dat het er aan komt, is het toch heftig.... Sterkte...

@ Cyn, lief dat je vraagt hoe het lichamelijk gaat! Eigenlijk heel goed. Ik moet zeggen dat ik nog steeds bloed verlies, dat vind ik lang! Maar goed, ze zeggen tot 6 weken. Verder voelt mijn 'onderkantje' beurs als ik ver wandel, maar dat is ook geen ramp en logisch als je echt 1,5 uur stevig door gaat stappen. Ben wel wat moe, maar dat is logisch met de gebroken nachten en ik heb wat last van mijn rug door het dragen van de kleine dame. Zo het klinkt nu zo samen erger dan het is hoor! Ik ben in de wolken van ons meisje en zie deze kwaaltjes dus niet als een probleem.

Oh, meid, wat ben je liefdevol met Wesley bezig geweest. Dit is echt goed en mooi om te doen. Het is dan ook gedaan en je kunt er dan met een ander gevoel doorheen bladeren als je het fijn vind, niet met het gevoel dat je nog iets moet doen. En ik hoop dat je vriend snel weer beter is. Ja, de dagen waarin het mis ging met Wesley komen steeds dichterbij. Wat zal dat moeilijk zijn. Ik zag daar ook verschrikkelijk tegenop en ons meisje besliste gelukkig de zwaarste dag om te vormen tot de gelukkigste. Ik hoop zo dat jullie meisje dat ook doet!

Hier een hele fijne dag gehad. Na lekker lang keuvelen in bed zijn we om 12 uur naar de meubelboulevard en winkelcentrum gegaan. Maria heeft eerst 3,5 uur lang liggen slapen in de wagen, zo zoet! Daarna heb ik haar zitten voeden, gewoon onder het gesprek met de verkoper van de meubels die we hebben gekocht. Even verschoond in de wagen. Het ging echt soepel! Daarna heeft ze even gezellig op schoot gezeten toen we een bakkie deden en daarna weer verder geslapen. Thuis gevoed en nu ligt ze al weer uren in de draagdoek om mijn buik te slapen. Omdat dit de uren zijn dat ze normaal onrustig is, neem ik haar bij me in de draagdoek. Dan gaat het veel beter.

Borstvoedingsmama's, hielden/houden jullie schema's aan? Op het september mama's topic zijn heel veel meiden die flesvoeding geven. En een paar bv houden ook echt een beetje tijden aan. Maar ik voed echt op verzoek. Soms ook echt even een klein slokje als ze erg verdrietig is, dan is ze zo getroost. Over all komt ik op zo'n 7 voedingen. Overdag globaal om de 3 uur, 's nachts om de 4 a 5. Doe ik iets geks?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-10-2011

Madelief:Luister naar je hart meid zowel met de borstvoeding als met het slapen.
Mijn moeder zegt altijd...je kan een kindje nooit teveel verwennen met liefde alleen met materiële dingen. Ties slaapt bv voorbeeldig in na zijn laatste fles.Ik kan hem dan gewoon wakker op bed leggen, zonder commentaar.maar wanneer ik dit probeer overdag, dan breekt de hel los. Ik wieg hem dan lekker in slaap en leg hem in zijn bedje. Wanneer hij dan tocj even wakker dreit te worden dan houd ik zijn handjes bij elkaar en wrijf met mijn vinger over zijn voorhoofd..en dan ie hij vertrokken. Voel je niet minder als ze het anders doen als andere kindjes of als je iets meer moeite moet doen voor dingen.Elk kindje is anders en perfecte kindjes en ouders bestaan niet. je doet het hartstikke goed mama.

Kruimeltje:Wat ben jij een lieve vriendin...en ik weet van mijn vriendin dat het voor jou ook heel moeilijk moet zijn om dit verdriet te zien bij haar terwijl jezelf gelukkig zwanger bent.
Mijn vriendin schreef mij toendertijd een brief en schreef:

Ik weet niet wat jij voelt..
Ik weet niet wat te zeggen..
ik weet niet wat te doen..
ik voel niet jou pijn..
ik voel niet jou leegte..
ik voel alleen verdriet om jou verdriet..

Het was maar heel kort en ook niet met zoveel duidelijke woorden.
Maar door dit voelde ik dat ze met mij meeleefde en dat deed mij goed.

Laura:Ik hoop dat je eitje benut is lieverd...zou mooi nieuws zijn zo nog richting eind van het jaar.

Noortje:Tja meid dat dubbele gevoel. maar verdriet en geluk gaan in ons geval samen, daar kan je niet onderuit. Ook ik bleef dubbel tellen!drie dubbel eigenlijk, want ik telde ook de weken dat hij gestorven was en dus daarmee ook de zwangerschap van mijn neefje die practisch net zo oud was als het overlijden van mij zoontje.
Denk dat je dat toch blijft doen.

Voor wie ik niet heb beantwoord: sorry lieve dames.
Denk aan jullie, mar ga mijn bedje in.
Morgen trakteren voor Dana op school, dus moet vroeg op.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-10-2011

ow voor ik het vergeet...

Zouden jullie iets voor mij willen doen???

Please haha...

Mijn kindjes doen mee met bofkontje van het jaar en kunnen hier hele leuke prijzen mee winnen voor hun zelf.
Zouden jullie willen stemmen op Dana en Ties zodat zij een kans maken om misschien iets te winnen.

Stem op Dana via deze link : http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnbofkontje.aspx?Voornaam=&t=&Achternaam=&bofkontjeId=1982

En voor Ties via deze link: http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnbofkontje.aspx?Voornaam=&t=&Achternaam=&bofkontjeId=1923

Het zou ons al heel blij maken het idee als jullie willen stemmen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-10-2011

Ha meiden,

Kim, ik heb gestemd op je bofkontjes, hoor! Wat zijn het toch een heerlijke kindjes! En weet je waar ze het meest mee boffen? Dat ze zo'n ontzettend lieve mama hebben!

Laura, gecondoleerd. Lijkt me heftig om bij het overlijden te zijn.

Madelief, wat klinkt het fijn bij jullie! En gewoon voeden in de meubelzaak, dat vind ik stoer! Volgens mij doe je helemaal niks raars met voeden, meid. Ik hou ook geen vast schema aan. Ik voed ook op verzoek en dat is meestal om de 3 uur overdag. Als Tobias huilerig is voed ik eerder, daar ontspant hij lekker van. Hij heeft vanacht trouwens heel goed geslapen: van 21.00u tot 7.00u! Ik lag er zelf ook op tijd in, dus ben helemaal fris, haha.

Verder heb ik nog niet terug kunnen lezen, liefs voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-10-2011

Ik heb even snel wat verder terug gelezen: Cyn, heftig deze tijd voor jou en je vriend. Extra dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat de kleine meid snel komt.

Elize, lijkt me heel moeilijk te weten dat het erfelijk is! Gelukkig kunnen jullie wel geholpen worden bij jullie wens voor een gezond kindje. Maar nu eerst dus nog aan de pil. Je klinkt sterk, meid. En wat naar van je baan! knuffel voor jou.

Devika, hoe gaat het met jou?

knuffel voor alle meiden, ga uw ontbijten, beetje honger.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-10-2011

Kersje:bedankt voor je stemmen meid..ben er erg blij mee haha.En vind het super lief dat je mij een lieve mama vind:oops:...je bent een schat!

Ow ja voor ik het vergeet...(vergeet veel haha)
Jullie wilde de uitslagen weten!
Daar kwam dus niets uit...Vond het wel even raar dat alles goed was, maar natuurlijk ook wel weer fijn. Dus daar kwam de vraag!!
Ben ik dan toch depressief?
Na een gesprek met de dokter kwam er uit dat hij denkt dat ik niet depressief ben, omdat hij me daarvoor te opgewekt en open vind en dat ik toch redelijk alles wel op een rijtje heb qua het verlies van Onze Giel* betreft.
Wel denkt hij dat het een kleine burn out zal zijn en dat ik mijn dagen en prioriteiten aan moet passen haha. Dus wat mij stress oplevert, dat ik daar een weg in moet zien te vinden. Hij had het daarin vooral over mijn drukte in de dagindeling en de stress die ik heb van mijn schoonfamilie. Wanneer ik bv dagen ertussen heb zitten dat ik merk dat ik niet om kan gaan met hun gedrag..moet ik aan mijzelf gaan denken en zeggen "vandaag ga ik er niet heen of wil ik er niets van zien of horen".
Hij zegt dat dat best moeilijk is voor mijn man, maar hij ook moet kunnen snappen dat het voor mij niet goed is om dat allemaal op te kroppen en goed te vinden.
Dus op goede en sterke dagen, pas ik me dan aan aan mijn man en zijn familie en op slechte dagen moet het andersom om zo de beste verstandhouding te houden en mijn eigen rustige leventje terug te krijgen. Zo leer ik dan weer om me terug te kunnen trekken en de dingen die niet belangrijk zijn opzij te leggen om van het belangrijkste te kunnen genieten en me druk te maken over dingen die dus belangrijk zijn en dat is mijn gezin. Moet zeggen dat het me nu al veel makkelijker gaat.

Ow ja en ik moet beter eten en genoeg slapen hahaha(wat ik de laatste tijd niet heb gedaan en veel energie koste), dus kom ik snel weer terug en zeg ik nu..
weltruste meiden!xx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-10-2011

Kim toch wel fijn om te horen dat het geen depressie is!! En idd je moet meer aan jezelf denken! Jij en je gezin staan op 1!! Maar snap best dat dat moeilijk zal zijn...
Tot wanneer kan je stemmen op je kindjes? Want ik wil het ook doen maar kan niet via mijn tel dus moet dan echt ff de laptop erbij pakken.
Lieve Kim slaap maar lekker en hou je rustig meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-10-2011

Cyn, die uitgerekende datum komt nu wel erg dichtbij, heb er best wel moeite mee. Ik zou maandag 37 weken zijn, dan had hij al geboren kunnen worden zonder problemen. Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar dat valt niet mee. Ben je alweer verder gegaan in het boek van Wesley? Het is wel fijn om dat te kunnen doen he, ik vind dat tenminste wel, maar ben nu eigenlijk wel klaar met alles. Maar vind het wel fijn om steeds alles te bekijken. Ik hoop voor je dat dit kleintje nu snel zal komen.

Kim, ik heb op jouw kindjes gestemd hoor, wat een leuke foto's. Fijn dat alle uitslagen goed waren en dat je geen depressie hebt. Probeer wel goed voor jezelf te zorgen.

Laura, nog gecondoleerd, wel fijn dat jullie erbij konden zijn.

Madelief, ik heb natuurlijk geen ervaring met bv geven, maar zoals jij het doet zou ik het ook doen hoor.

Kennen jullie het liedje van Wieteke van Dort, Toch hoor jij er altijd bij? De tekst hiervan is voorgelezen tijdens de begrafenis van Thomas. Nu pas heb ik naar het liedje durven luisteren, alles komt gelijk weer terug dan. Maar het is wel een mooi liedje. Nog een week en dan de echo, ben de dagen aan het aftellen. Pff blijf maar tellen, weken, dagen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-10-2011

Laura:allereerst nog gecondoleert meid...wanneer is de begrafenis of crematie?

Het stemmen kan tot 19 november, dus nog alle tijd.x

Noortje:Ik zal het nummer eens luisteren, ik ken het niet.
Volgende week de echo...ik snap goed dat je aftelt en dit zal iedereen hier zeggen "je telt heel de zwangerschap en leeft naar de volgende week, echo, afspraak etc toe".