Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-10-2011

ik heb gestemd op je wondertjes hoor kim!! ben het gelijk maar ff gaan doen toen ik de laptop erbij had gepakt!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-10-2011

de crematie is dinsdag pas! echt heel laat. dan is ze al een week overleden... maar ja. het is niet anders. vandaag even bloemen besteld. hoop dat het een mooi stuk wordt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-10-2011

He meiden,

Nou, de day after de fijne shopdag was minder! Gisteren was ze de hele dag overstuur. Ik ging gewoon denken dat ze ziek was! Ze lachte helemaal niet en huilde steeds voor en na de voeding, sliep nauwelijks. Zo zielig. Gelukkig vannacht een goede nacht en begon ze al lekker te lachen. Vandaag overdag ook heel goed. Ze slaapt lekker en is vrolijk. Vandaag bij het CB geweest. Nou, die BV doe ik blijkbaar goed, want ze is inmiddels 4350 gram! Dus in 500 gram aangekomen in de afgelopen 2 weken. Prima dus! Ze is gecheckt door de arts en alles was goed met haar. Fijn! Nu zijn we weer bij mijn ouders. Gaan hier nog lekker even vakantie houden. Sauna, badje en alle ruimte. Thuis hebben mijn mannetje en ik de hele tijd toch van alles te doen. Hier wordt er lekker voor ons gezorgd en genieten we volop van ons meisje.

@ Kim, ook ik heb gestemd! Liefies hoor! En er kwam dus niets uit... Ja, je hebt ook behoorlijk veel hooi op je vork. Ik hoop dat het inzicht je helpt, maar het is moeilijk om daar dan wat aan te doen!

@ Noortje, oh, die data doen zo'n pijn. En wat kan zulke muziek binnenkomen he! Wanneer heb jij de eerste echo? Ik moet steeds aan je denken. En dan ook over hoe ik me voelde toen ik net zwanger was. Het is zo dubbel allemaal.

@ Kersje, thanks! Helpt me toch als je bevestigd dat ik niet zo veel geks doe met de BV.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-10-2011

madelief; wat een prachtige foto van je kleine meisje...wat is ze al weer gegroeid.
Nu ik die kleine van mijn zus zie (bijna 3 wk) naast myrthe...jee, wat gaat het snel.
Oh, en ik lees dat ze zo goed groeit. geweldig. Vandaag ook al 1 mnd oud.
Geniet van de dagen bij je ouders....klinkt als verwennen.

kersje; lekker op het terras met de kleine. Leuk he! Toen wij van de zomer met myrthe lekker
zaten liet ze ineens een harde scheet haha. Je kan er niet mee buitenkomen ahum.

cyn; wat kunnen de tranen weer komen he als je bezig bent met de spulletjes van je engeltje.
Ik herken dat heel erg. Ook nu kan het me ineens heel erg overvallen. Dan schrijf ik wat op
haar site en moet even muziek luisteren en ontzettend huilen.
Nee, om het huis van mijn zus kan je niet heen in het dorp, haha Wat moet het ook moeilijk zijn
zo dicht bij de bevalling en dicht bij Wesley* zijn dagen. Heftig meid. Bij mijn eerste mk
was ik de dag na britt* uitgerekend. Vond dat moeilijk en speciaal tegelijk.

laura; gecondoleerd met de oma van je man. Welke leeftijd hetis...het is een gemis.
Ik heb al lang geen opa en oma meer en mis ze wel. STerkte dinsdag meid.
Ik vind ook altijd dat bij een begrafenis het verdriet van je engeltje ook weer extra
naar boven komt. ERvaar jij dat ook zo?

kim, mijn stem hebben ze hoor die lieve kleine schatten. Wat een genot is het toch.
En het klinkt dat je idd goed voor jezelf moet zorgen. Dat is moeilijk hoor, maar moet je wel doen.
En dat gaat je vast ook lukken!

noortje; ken het liedje niet. Muziek doet veel. Ik heb een cd gemaakt met liedjes die bij britt*
horen en aan de naaste gegeven. Andere hebben er ook veel steun aan. Britt* haar liedje is
Sweet Goodbey van Krezip.

maria; ga morgen pompoen hapje maken. Ben benieuwd. moet altijd aan joud enken als ik met
hapjes bezig ben haha. Jij klinkt zo crea. Vandaag heeft ze mango op en courgette.
Ze krijg 2x klein hapje. 1x groente en 1x fruit. ze is een echte vretzak haha

hier; vandaag bij de ha gezeten, dacht dat myrthe spruw had. Maar hij twijfeld. Omdat we ma
op vakantie gaan heeft hij een receptje uitgeschreven mocht het wel doorzetten.
Verder aan het aftellen voor de vakantie.
En: myrthe kan rollen. Eindelijk! haha. Was net op mijn werk, maar papa had het gefilmd, maar
nu doet ze niets anders.
Zal van het weekend nog kort wat typen, maar vanaf ma dus paar dagen niet aanwezig,maar mijn gedachte
zijn altijd bij jullie.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-10-2011

[ATTACH=CONFIG]6116[/ATTACH] hier nog eens een foto van ons lachebekje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-10-2011

Cyn:Ik heb ookstaan huilen toen ik Ties zijn kamer aan het indelen was. Ik kwam toen allemaal pakjes tegen die ik voor Giel* had gekregen en spulletjes die ik voor hem had gekocht en gemaakt. Ik heb het zelfs nu nog wel eens als ik naar Ties zijn geboortebord kijk die op zijn kamer hangt. deze had ik gemaakt voor Giel* en heb hem zelfs nog na de slechte echo met blauw afgemaakt. Ik hield mijzelf toen voor dat alles goed zou komen, maar helaas was dat niet zo. Ik heb er niets aan verandert alleen Ties zijn naam op gezet. Maar ben ook trots dat Ties zijn spulletjes kan gebruiken. Maar snap heel goed dat het moeilijk is voor je. Hou je taai meid...

Niet zolang meer en dan heb je je grote geluk en wonder in je armen.

Tam:Hmm twijfels over spruw...dat is minder! Hoop voor Myrthe dat het niet zo is en als ze het wel heeft dat de medicijnen snel aanslaan. Die kleintjes kunnen er veel last van hebben.

Madelief:lekker rustig aan gedaan bij je ouders...goed gedaan meid! Soms moet je jezelf wat rust gunnen(en dat komt uit mijn mond hé ahum)
Kleine maria doet het goed zo te lezen...echt super!
Fijn dat de bv het zo goed doet, mag je trots op zijn meid...mijn bv is niet gelukt en vind dat nog steeds jammer, maar goed het gaat zo ook prima natuurlijk.
lekker genieten van jullie moppie.

Zo blij dat jullie stemmen hahah.We hebben er al weer een aantal bij gekregen vandaag.

Hier volop bezig met Dana's verjaardag...mijn kleine grote mooie kleine meid word maandag alweer 3. Och als ik het typ brul ik bijna..je zou mijn hart moeten voelen nu.
Wat gaat de tijd snel...weet nog goed de dag dat ik ze in mijn armen kreeg.
En tiesje is die dag ook precies een half jaar oud. Soms gaat het me echt te snel.
Zaterdag feestje voor de kindjes..heb er ontzettend veel zin in.
Allemaal verkleed moeten ze komen en ik doe schminken.
lekker spelletjes spelen en lekker eten..wat zal ze een leuke dag hebben!

Het is weer bedtijd dames..tenminste voor moi dan.
Good night en tot snel.x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-10-2011

Ja het verdriet om Sonny* komt idd weer behoorlijk naar boven.. Zeker toen ik hoorde dat mijn man in der oor gefluisterd had of ze hem een kus van ons wilde geven.. En zijn naam staat natuurlijk op de rouwkaart en op het lint aan het bloemstuk.. Ja hij hoort er evengoed bij met dit soort dingen.. Op een kerstkaartje ofzo schrijf ik hem er niet bij maar met officiële dingen zeker! Maar ja... Je doet er niks aan en het verdriet laat ik ook lekker toe hoor. Niemand die aan mij ziet of ik om zijn oma huil of om mijn kleine schat!!

Jeetje Kim dana alweer bijna drie!!! Ongelooflijk!! Nog een jaartje en dan gaat ze naar school!!! Whaaa!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-10-2011

Tam, ik heb ook een cd met liedjes voor Thomas, ben er nu mee bezig om deze ook voor de naaste familie te maken, met zijn foto op de voorkant. Er was een liedje die we uitgezocht hadden vlak nadat we te horen kregen dat we niet op de normale manier kinderen konden krijgen en dat het wrs ivf ging worden. Toen waren we naar het strand gereden, intussen waren we liedjes aan het uitzoeken voor ons huwelijk en toen hoorden we nothing's gonna stop us now van starship en deze vonden we zo toepasselijk. Dus die staat erop, en ook een mooi liedje over het niet kunnen krijgen van kinderen. En slaap maar van marco borsato, vond ik ook heel mooi. En nog een aantal, vertelt echt het verhaal.
Heb net even naar het liedje van Britt geluisterd, kreeg gelijk tranen in m'n ogen, zeker met de gedachte erbij wat zo'n liedje dan voor iemand betekent, vond hem mooi. En wat een leuke foto van Myrthe, grappig dat ze aan het rollen is.

Laura, best heftig allemaal, heel logisch dat er dan zoveel naar boven komt. Wat goed dat Sonny's naam er ook bij komt, hij hoort er inderdaad ook bij he?

Gisteren had ik hier een diep beledigde pony lopen, de dierenarts was geweest voor de inentingen. De ene vindt het prima,hoe meer aandacht hoe beter, maar die ander vindt het helemaal niks, hij moet ook niks van vreemden hebben dus het was even een worstelpartijtje. Hij was daarna nog hevig verontwaardigd, maar na een paar snoepjes trok het weer bij. Straks nog even hun wormenkuur en dan kunnen ze er voorlopig weer tegen.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-10-2011

Net gehoord dat mijn vader in het zkh ligt met een longembolie. We gaan er vanavond heen, hetzelfde zkh als waar we te horen kregen dat Thomas niet meer leefde, zie er wel tegenop...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-10-2011

Oh Noortje!! Veel sterkte... Dikke knuffel vanaf hier!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-10-2011

noortje, sterkte meid................denk aan je, liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-10-2011

Heb net even snel wat terug gelezen maar geen tijd om uitgebreid te reageren. sorry!

noortje, wat moeilijk he, die maandag waarin je eigenlijk weer een weekje verder zou moeten zijn.
ik moet veel aan je denken deze tijd, zeker omdat ik op zaterdag weer een week verder ben.
en omdat ik vorig jaar toen ik zwanger was van wesley op maandag weer een week verder was.
ik vind het inderdaad fijn om bezig te zijn met wesley. maar aan de andere kant ook weer niet.
toen wesley was overleden was ik er heel actief mee bezig, alsof ik alles optijd af moest hebben.
op een gegeven moment heb ik het naast me neer gelegd en heb nu een hele periode gehad dat ik er geen behoefte aan had.
nu twijfel ik soms, het boek is nog niet af, maar wil mezelf niet dwingen.
zeker nu de dagen van wesley voor de deur staan, volgend weekend is het een jaar geleden.
oh zie dat je vader in het ziekenhuis ligt, hoe was het om weer in het ziekenhuis te zijn? had je het erg moeilijk?
longembolie, is niet zo best. hoe gaat het nu met hem?

tam, wat een heerlijk meisje hebben jullie toch. zo tevreden!
ik hoop dat je nu op het gemakje je spullen aan het inpakken bent en straks heerlijk een weekje kan gaan genieten!

kim, ik heb op je prachtige kindjes gestemd hoor.
gelukkig heb je geen depressie. maar zoals er al werd gezegd, wel goed voor jezelf zorgen hoor.
goed eten en (als het lukt) genoeg slapen...!
maandag is dana alweer 3 jaar wow! kan me voorstellen dat je even emotioneel wordt als je terug denkt aan 3 jaar terug.
kleine meisjes worden groot.
vandaag heb je het feestje voor de kindjes als ik me niet vergis. zal een drukke dag worden.
zolang het feestvarken een geweldige dag heeft is het goed toch Wink

madelief,
wat de bv betreft denk ik dat je het goed doet meid, doe wat jou gevoel je ingeeft.
och je had nog een heel stuk geschreven maar kan het me niet meer herinneren erg he!
oh ja, je was bij je ouders, lekker hoor even ontspannen!

hier tel ik de dagen met moeite weg.
als het weer avond is ga ik eten, douchen, tv kijken en dan naar bed want dan is de dag weer voorbij.
eigenlijk geen doen zo.. maar ja.
ik doe 's nachts bijna geen oog dicht. mijn gedachten zitten alleen maar bij volgende week.
hoe kom ik hier doorheen?? en zeker met een dikke buik.
ik wil die dagen het liefst alleen met wesley bezigzijn. maar dat kan niet met dit kindje in mijn buik.
ik ben zo bang dat ik zijn zusje naast hem moet leggen ... tranen schieten alweer los bij die gedachten.
volgende week even een bloemstuk bestellen. ik wil een stukje in de vorm van een hart, gevuld met rode rozen.
met in het midden een 1 van witte rozen.

nou dames, ik ga weer even wat doen hier. mijn wasmachine is klaar.
het is lekker weer, dus alles kan naar buiten.

hoop dat ik niet te veel ben vergeten,.
andere dames ik denk ook aan jullie! x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2011

Wow Cyn!!! De mijlpaal van 37 weken is bereikt!!! Nu dus flink aan de sex jij om die weeën op gang te krijgen en je kleine meisje geboren te laten worden!! Dan kan jij lekker de volgende week in gaan met je meisje in der bedje! Mooi idee dat hart met die 1 van witte rozen!! Het zal volgende week een lastige week worden maar ik denk dat het weinig uit maakt of zusje al geboren is of niet.. Je zal je die dag toch vooral focussen op wesley dus misschien is het juist maar beter als ze nog lekker in je buik zit en je alle aandacht voor wesley kan hebben. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2011

Noortje hoe is het met je papa meis? En met jou zelf??


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 22-10-2011

Dag lieve meiden,

Op maandag 17 oktober was het ineens zover. Onze mooi dochter Shivani is geboren!

In het kort, afgelopen maandag ochtend last van buikpijn gehad. Meteen naar zh. Aangesloten op de hartmonitor. Bleek dat ik beginnende weeen had en ons meisje haar hartslag daalde bij elke wee. Werd met spoed naar de ok gereden en kreeg een keizersnee. Shivani had even moeite met ademhalen maar ging gelukkig gauw weer goed. Ik ben donderdag uit het zh ontslagen, zij lag tot gisteren op de intensive care. Nu is ze over gebracht naar de verpleegafdeling. Ze is aan de kleine kant, 40 cm 1600 gram en moet dus nog een paar weken in het zh blijven. Best heftig. Donderdag huilend het zh verlaten. Nu gaan we 2x per dag haar opzoeken. Ben hier lang niet meer gweest heel druk gehad en emotioneel is het best zwaar. Lichaamelijk ook wel. Kan nog niet fatsoenlijk lopen ivn de wond enzo. Maar gaat wel steeds beter. Met Shivani gaat het gelukkig allemaal goed. Ze is een heel pittig meisje en doet het hartstikke goed! Ben zo trots op haar.

Kom gauw weer verder schrijven.
Veel liefs
Devika & Shivani ( spreek uit Shiewani)

Ps, mijn man en ik hebben 2 trouw data’s. 11 okt. Zijn we traditioneel getrouwd en 17 okt. Voor de nederlandse wet. Shivani is op onze trouwdag geboren!!! Een mooiere cadeau konden wij ons niet wensen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2011

Wauw Devika!!! Ik krijg kippenvel van je verhaal maar onwijs gefeliciteerd met je kleine meisje!!! En wat een bijzondere en mooie naam!!! Ook gefeliciteerd met je huwelijk! Heel speciaal dat shivani op die dag geboren is! Gelukkig doet ze het goed maar idd een kleintje zeg!! Ga eerst maar genezen en genieten! Het zal wel pittig zijn dat ze nog in het ziekenhuis moet blijven maar zij blijft tenminste bij jullie en dat moet je maar in je achterhoofd houden!! Nogmaals gefeliciteerd lieverd!!!

Wauw we zijn weer tante geworden meiden!!! Jullie ook gefeliciteerd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-10-2011

oh devika!

YES!!! ik zit met tranen in mijn ogen je berichtje te lezen.
gefeliciteerd met je dochtertje meid!!! woow! (en ik maar denken dat ik eerder zou zijn haha)
zo te lezen wel erg heftige dagen gehad. maar goed te zien dat ze van de IC af is.
laat de artsen maar goed voor haar zorgen. wow! kan het niet geloven dat ze er al is!!!
en laat je mannetje maar een beetje voor jou zorgen, zal niet niks zijn met zo'n wond.
geef jullie kleine meisje maar een dikke kus. ik denk aan jullie!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-10-2011

Devika, gefeliciteerd!!!! Jeetje, nu al. Moest juist vanmiddag even aan je denken, had je hier al even niet gezien en dacht zou ze al bevallen zijn. En wat een mooie naam. Ben echt blij voor je. Wel rot dat je haar niet mee naar huis kan nemen, maar er wordt wel goed op haar gelet en dat is het belangrijkste. Laat haar nu maar lekker groeien en doe zelf rustig aan.

Cyn, nu jij nog. Ik snap je angsten heel goed. Nu ik weet dat ik weer zwanger ben, ben ik iedere keer als we bij zijn grafje komen zo bang dat het plekje ernaast ook voor ons is. Echt afschuwelijk die gedachte, maar spookt toch door mijn hoofd. Klinkt trouwens heel mooi het bloemstuk wat je laat maken. Ik moest wel lachen om de opmerking van Laura, wie weet helpt het.

Met mijn vader gaat het wel redelijk. Hij heeft niet veel pijn en krijgt bloedverdunners. Vorig jaar dachten ze dat hij een longontsteking had maar nu denken ze dat hij toen ook een longembolie had, had zelfde klachten. Als dat zo was, heeft hij veel geluk gehad dat het goed ging. Maar ik zag in gedachten de volgende begrafenis al... Het viel trouwens heel erg mee om weer daar te zijn, maar was natuurlijk wel een andere afdeling.
Nog 5 dagen en dan de echo, ben zo bang dat het misgaat. Ook al had Thomas nog in mijn buik moeten zitten, dit kleintje wil ik ook heel erg graag.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-10-2011

Noortje fijn dat het redelijk gaat met je papa.. Ja dan zie je in gedachte toch ales al gebeuren he?! Pfff moet je maar niet aan denken lieverd! Hij is er gelukkig gewoon nog!! De dagen zullen wel slopend langzaam gaan voor je denk? Jij heb je echo op de dag dat ik kan testen!!! Spannende dag dus!! Maar ik duim meer voor jou hoor!! Gun het je echt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-10-2011

[Afbeelding: 1648.jpg]

oh devika, wauw...............met een brok in mijn keel. Wat ben ik blij dat je kleine meisje er is. Ze is idd nog fijntjes, maar ze is daar om goed groter te groeien. Misschien geen fijne start, maar het gaat erom dat je een leven samen hebt. Dus nog effe doorbijten.
Wat ben ik trots...........een trotse forumtante, wauw!!!!!!!!!!11 En fijn dit te mogen lezen voordat ik op vakantie ben. Neem je tijd en met der tijd horen we wel hoe het gaat. Ik ga duimen dat ze vlug goed groeit meisie.

En wat een mooie naam (betekend het iets?)...................het klinkt echt mooi. Mama van een engeltje en een bengeltje. Welkom op de wereld.

dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Prinses88 - 22-10-2011

Breekt even in..

Devika, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid.. Wat een prachtige naam heeft ze!! Rustig aan met het herstel, en super om te horen dat ze het goed doet.. Geniet ervan!

Breekt weer uit!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 22-10-2011

Wow Confusedhock: Devika meid...Je bent weer Mama geworden.

OMG..ik denk ik ga heel even neuzen...

Lieve Devika, Van Harte gefeliciteerd meid met je dochtertje en een prachtige naam.
Echt kippevel via mijn rug, maken zo mierentietjes op mijn armen hahah.

En de kleine meid gaat het zeker goed doen hoor let maar op.
Meiden zijn heel sterk.
Ikzelf was ook maar net 3 pond bij de geboorte en 42 cm...(wel iets groter dus, maar dat maakt niet uit) Pittige kleine meisje zijn vechters

Ow wat een prachtig nieuws..

En begrijp heel goed dat je haar graag mee naar huis had genomen lieverd..geen enkele moeder gaat graag zonder kindje naar huis en zeker niet moeders die ze hebben achter moeten laten om ze nooit meer terug te mogen zien.

Geniet ervan meid..Ben ervan overtuigd, dat dit mooie prinsesje jullie nog veel mooie en ondeugede momenten gaat geven.x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-10-2011

O, lieve Devika, je dochtertje is geboren! Wauw, ben er helemaal stil van, had dit prachtige nieuws nog niet verwacht! Ontzettend gefeliciteerd, meis. Ik ben zo blij voor je! Nu allebei goed aansterken en hopelijk mogen jullie haar snel mee naar huis nemen.
Veel liefs van trotse forumtante Kersjeo


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-10-2011

devika, heb de hele nacht lopen denken aan je meid. Gek he! je verhaal heeft gewoon indruk gemaakt. wat zal dat spannend geweest zijn allemaal.....poewee. Maar ze is er.....en met wat tijd mag ze lekker mee naar huis.

Ben gewoon zo blij voor je........ondanks wat we mee gemaakt hebben hebben de meeste op dit forum ook weer geluk mogen ervaren (en de rest moet gewoon volgen)

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-10-2011

WAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! Devika, Shivani is er!!! Van harte gefeliciteerd, wat ben ik blij dat het goed met haar gaat! En wat een klein hummeltje is ze, maar wat fijn dat het zo'n pittig meisje is! Wat heftig ook allemaal.... Zo onverwacht, zo snel en zo anders dan je gedacht had, maar wat geweldig dat ze er is en leeft!!!!! Oh, tranen hier, want de opluchting als ze dan ademt en beweegt, wat zal die groot geweest zijn bij jullie! Moeilijk hoor, dat je nu thuis bent en zij nog een paar weken moet blijven. Ik hoop dat je ondanks dat jij het lichamelijk nog echt moeilijk zult hebben, wel kunt genieten van de momenten dat je met haar bent!

Cyn, over de 37 weken, ik ben blij voor je, maar besef me ook dat de dagen voor jou wegtikken richting het cruciale moment.... Het zal zo dubbel zijn en ik hoop zo hard voor je dat ze snel komt!

Noortje, fijn dat het wel goed gaat met je papa. Oh, nog 4 dagen tot de echo... Dit is zo spannend! Dit kindje is zo'n wonder, dit moet bij jullie blijven! Ik herinner me die eerste echo nog zo goed... Ik kon alleen maar huilen de uren ervoor. Puur van spanning en angst. Ik wilde zo graag dat dit kindje wel bleef! Wellicht voel jij je ook zo en dat is zo heftig. Ik denk aan je meid, zoek afleiding, dan gaan de dagen het snelst. (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan)

Hier alles OK, gisteren voor het eerst naar school geweest met man en Maria. Zo kon ik steeds tussendoor voeden. Ging goed, maar oh, wat waren we moe! Die nacht ervoor nauwelijks geslapen door krampjes. Maar wat is het dan heerlijk om bij mijn ouders te zijn. We zijn gisteravond om 20:00 naar bed gegaan en zij hebben voor Maria gezorgd en mij steeds wakker gemaakt als ik moest voeden. 1 x stonden mijn borsten zo op springen omdat er al 6,5 uur (!!!!) voorbij was dat ik zelf naar hun kamer ben gegaan. Liggen ze daar, opa en oma, bijna 60, Maria op de buik van oma heel lekker te slapen en Cas naast hun bed in het ledikantje. Die logeerde hier ook. Zo lief! En daardoor hebben wij echt eens bij kunnen slapen. Heel fijn! En Maria geniet zichtbaar van alle extra warmte die ze van opa en oma krijgt. We blijven lekker nog een nachtje. Helaas is de vakantie van mijn man morgen voorbij. Zal we wennen zijn. Maar goed, ik ga lekker genieten en relaxen met ons kleine dametje!

En Kim, ik zag de foto's van het feestje van Dana, wat leuk! Gezellig hoor. Wat een hele meid al weer, 3 morgen! Geniet ervan!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 23-10-2011

Wow, Devika, je bent al bevallen! Van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Wel ontzettend heftig je verhaal! Zoveel spanning, maar ze is er! En ze blijft er!!! Nog even aansterken in het ziekenhuis en dan mee naar huis! Fijn hoor!

Noortje, spannende tijd voor je. Echt bijzonder joh! Ik hoop zo ontzettend dat het allemaal goed gaat!

Kim, ik heb ook gestemd op je kindjes!

Het spijt me meiden dat ik hier zo weinig kom en reageer. Zo nu en dan kom ik even lezen, maar heb zo weinig tijd de laatste tijd.
Vandaag bij het grafje geweest, tot twee weken terug lag er nog niemand naast Hannah Emile* en hadden we een 'eigen' plekje voor haar. Nu is er een grafje naast gekomen, wel heftig om te zien. Het zat er natuurlijk in dat het een keer ging komen en het heeft nog best even geduurd. Maar vond het toch wel even slikken. Een kindje van 7 maanden ligt er naast.
Vannacht is een nicht van mijn man bevallen van een zoontje. Ze was 6 weken verder dan wij. De bevalling begon thuis, maar ze moest naar het ziekenhuis omdat de hartslag van het kindje daalde. Moest dus met spoed bevallen, met de vacuumpomp is de kleine gehaald. Volgens mij moest hij ook nog aan de beademing. Kreeg koude rillingen toen ik het hoorde, maar gelukkig is nu alles goed met moeder en kleine.

Deze week ben ik weinig thuis, want mijn werk staat tentoongesteld en daar ben ik de hele week bij. Na deze week wil ik weer proberen wat meer hier te komen en te reageren op jullie.

Veel liefs xx Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-10-2011

Oh Devika! zit met tranen achter mijn computer, gefeliciteerd!!!!!! :-D:-D:-D:-D ik had het helemaal nog niet verwacht! oh heb helemaal in shock alles zitten lezen. Ze is er!!!!!!!!!! jeahhhh!!!!!!!! je lieve kleine Shivani is bij jullie......oh...Cry.....wat geweldig.
Het lijkt mij nu erg moeilijk voor jou, zo zonder je meisje thuis. Maar je hebt voor hetere vuren gestaan Devika, je slaat je er wel doorheen.

pffff...Ik ben helemaal van slag van het nieuws Confusedhock: Ik ben ontzettend blij dat ze er is. Rust maar goed uit lieve Devika, ik ben zo trots op je.

Kus voor jou en je lieve Shivani,
een hele blije Mariax


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-10-2011

Sinds ik het blije nieuws heb gelezen zit ik steeds te fantaseren hoe klein Shivani is, 1600 gram en 40 cm, wat een klein poppeke! Ben zo blij dat ze het goed doet. En zo goed van je Devika dat je die maandag aan de bel hebt getrokken toen je buikpijn had! zo zie je maar weer.
Wat heftig voor je, elke dag heen en weer naar het ziekenhuis met zo'n zere buik. Mag je haar aanraken of vasthouden eigenlijk? en krijgt ze borstvoeding, gaat dat?

Jeetje, en nu ben jij de volgende Cyn, jouw kleine meid komt er ook bijna aan! ...wat spannend.

Ik kom later wat uitgebreider reageren op iedereen. Ik heb een hele drukke week gehad, met allemaal leuke dingen, dat wel Smile
Ik heb morgen wel tijd denk ik. Moet nu eerst even de komst van Shivani laten zakken, wat een feest! :-D

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-10-2011

mensen, denk aan jullie deze week............vertrekken straks voor een paar daagjes. Mijn gedachten gaan vooral naar devika........net zoals maria moet ik ook steeds aan haar kleine meid denken. Gek he dat je zo kan meeleven met iemand die je niet kent. Oef, en dan met een keizersnede al heen en weer..........dat is pittig.
Maar het belangrijkste is dat het goed gaat............

en cyn, die kleine meid van jou de volgende. Zucht..............wat een wondertjes.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-10-2011

Lieve Tam veel plezier! jullie eerste vakantie samen! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-10-2011

tam veel plezier meissie!!! geniet er maar lekker van!

kim, gefeliciteerd met je mooie kleine grote meid!! drie jaar alweer!!
dit jaar had sonny* eigenlijk ook drie geworden... zucht...

weet niet of ik het al gemeld had maar hier lijkt de ongi een feit... het zijn nog wel druppels maar het komt er iig wel aan.. jammer maar ja, liever een cyclus van 25 dagen dan eentje van 16 dagen!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-10-2011

tam, een fijne vakantie meid! geniet ervan.

devika, mijn gedachten zijn bij jou en je gezinnetje. geef de kleine meid maar een dikke kus.
hoe voel je je lichamelijk?

laura, wat jammer dat het niet gelukt is deze keer.
maar het is wat je zegt, beter een cyclus van 25 dagen dan van 16.

hier net van de gyn vandaan.
heb bijna geen tijd om verder te reageren. (schaam!)
we hebben een datum wanneer ik ingeleid ga worden!
het is nu nog wat vroeg dus moet nog even doorbijten.
vind het zo spannend.

denk aan jullie! ik kom snel terug om verder te reageren


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-10-2011

Cyn, wat spannend dat je nu een datum hebt, ik hoop voor je dat het niet te lang meer duurt. Echt heel spannend hoor, nog even volhouden.

Tam, fijne vakantie, je zal al wel weg zijn nu.

Laura, jammer dat het niet gelukt is deze keer. Was die begrafenis nou morgen? Heel veel sterkte in ieder geval.

Sabrina, wat erg dat er weer een kindje naast ligt. Het plekje naast Thomas is leeg, maar eens zal daar ook een kindje liggen. En dan weet je door wat voor hel die mensen gaan. Het blijft gewoon zo oneerlijk.

Devika, hoe gaat het met je en met je kleine meisje?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-10-2011

Cyn wat spannend!!! Maar ik neem aan dat dit dus wel voor de 38,5 week zal zijn!! Wow!!!

Ja morgen is de crematie... Vanaaf de condoleance.. Zal ook wel vermoeiend zijn..

En ik bedenk me dus dat ik nu dus een cyclus van 24 dagen heb.. Het schiet ook voor geen meter op zo hoor.. Maar ja we sullen wel weer zien wat de volgende ronde doet!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-10-2011

laura, nieuwe ronde nieuwe kansen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-10-2011

Devika, hoe is het met jullie? Oh, wat de andere meiden schrijven had ik ook al bedacht. Ik kijk dan naar Maria en stel me voor hoe jullie meisje er uit moet zien. Hoe klein! Dat zal me een poppetje zijn.... Ik hoop dat jullie wel veel bij haar mogen!

Cyn, wat fijn! Dat is in ieder geval een datum om naar af te tellen, dat geeft toch duidelijkheid. Neemt niet weg dat het hele moeilijke dagen voor je zullen zijn...

Laura, balen, maar ik ben ook wel weer blij voor je, want dit klinkt als een veel normalere cyclus! Vindt jij 24 dagen te kort dan?

Hier een moeilijke dag... Maria heeft zo veel buikpijn. Ze laat enorm veel windjes en poept veel. Ze heeft er duidelijk veel last van. Ik ben al de hele dag met haar in de weer, want ze slaapt alleen maar hazeslaapjes.... Blijkbaar heb ik weer iets op waar ze niet goed tegen kan...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-10-2011

En Tam, fijne vakantie!

Verder ben ik het een beetje kwijt. Ben echt een zombie...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-10-2011

Ach die arme kleine Maria!!! Gaat het wee wat beter nu?

Nou ja 24 is wel redelijk kort toch? Maar hij valt wel binnen de normale marges dus das wel weer fijn!! En dan beginnen we ook weer sneller aan een volgende ronde haha!! Maar ik snap het niet want ik heb op dag 16 ongeveer mijn ei gespot dus daar zou je dan 14 dagen bij op moeten tellen lijkt mij... Of ik snap er gewoon helemaal niets van, dat kan ook!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-10-2011

het is al weer veel te laat, maar ik kan zoals gewoonlijk weer geen oog dicht doen.
bedankt voor jullie lieve reacties trouwens.
we hopen dat de dagen een beetje sneller gaan en dan we snel ons meisje in onze armen mogen houden.
vandaag na ons bezoekje aan de gyn ook nog even aan de ctg gelegen.
niet met een speciale reden, het was meer voor mijn geruststelling.
daarna met de uitdraai even langs de gyn gelopen en hij vond het er goed uit zien.

gistermiddag stonden we met pech in de polder. dat kon er ook nog wel bij!
gelukkig was de schade niet groot en zijn we weggesleept door mijn vader die gelukkig vanmiddag de auto weer heeft kunnen maken. dat scheelt toch weer een garage bezoekje.
ook heb ik vanmiddag het bloemstuk besteld. ik kan er vrijdag om.
samen hebben we besproken wat we vrijdag gaan doen. de dag dat het een jaar geleden is dat we te horen kregen dat wesley niet meer leefde.
we gaan samen eerst het bloemstuk ophalen in de stad.
van daaruit halen we broodjes en wat te drinken en gaan we naar de zeedijk hier vlak bij.
naar het plekje waar we vorig jaar een heel stuk hebben gelopen.
daarna gaan we samen naar het grafje om het bloemstukje te brengen.

het komt allemaal wel dichtbij hoor.. bah! dat doet me weer beseffen dat het alweer zo lang geleden is.
wat is dat jaar snel gegaan!

sorry voor mijn ego berichtje. maar moest het even kwijt.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Minoes - 25-10-2011

Hey hallo Devika,

Lang nie gesproken. En wat lees ik? Je hebt een mooie dochter Shivani gekregen.
Wat geweldig nieuws! Van Harte Gefeliciteerd, meid!

Ik wens jullie heel veel geluk toe saampjes en een snel herstel voor jullie allebei.

En raad eens .... wat ik hier kom doen? :-D

Wij zijn opnieuw zwanger .... hoe is het mogelijk, hè?

Heel veel liefs van
Minoes


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-10-2011

laura,
sterkte vandaag.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 26-10-2011

Morgen de echo, zie er zo tegenop. Ben echt bang dat het niet goed is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-10-2011

Noortje probeer rustig te blijven!! We gaan massaal duimen dat het wel goed zit!!! Het moet gewoon!!!
Succes en hopelijk veel plezier meissie!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-10-2011

noortje, dat komt wel goed! daar gaan we zeker van uit.
we hopen gewoon dat je morgen met een gerust hart het ziekenhuis verlaat.
hoelaat moet je trouwens?

laura, hoe was het?

devika,
meid hoe is het met je? en hoe doet je kleine meisje het?
het zal best zwaar zijn om steeds naar het ziekenhuis te moeten,.
en om haar daar weer achter te laten.
is het ver bij jullie vandaan?
nog heel even en dan mag ze thuis bij jullie in dr bedje komen liggen.
heb je al enig idee wanneer dat zal zijn?
oh ik denk echt veel aan jullie.
maar we moeten maar zo zien, ze houden haar goed in de gaten en zorgen goed voor haar.

hier:
vandaag een dagje met mijn ventje op pad, ik kan niet meer alleen om boodschappen.
het wordt allemaal wat te zwaar.
ook hebben we samen bloemetjes gehaald voor wesley zijn grafje.
zodat alles er vrijdag mooi bij ligt.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-10-2011

hoe is het met de andere dames?
het is zo rustig hier haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-10-2011

Noortje, ik denk aan je! nu en morgen, want het is super spannend! Hoe laat moet je?

Laura, hoe was het gisteren?

Cyn, de dagen tikken door. Mooi dat jullie bloemen hebben gehaald. Hoe voel je je? Denk je veel terug aan hoe het vorige keer was in deze dagen?

Hier heel hectisch. Maria huilt weer heel veel. Ben er echt de hele dag mee bezig. Ik zit zelfs steeds met haar in de draagdoek op de toilet... Dat zegt genoeg toch? Ik tel af naar de 3 maanden eerlijk gezegd, die krampjes zijn killing, vooral voor haar. Zo zielig. Terwijl ik ook zo geniet van de momenten tussendoor. Dan lacht ze, is vrolijk en kletst al een beetje. Maar dan komen die gemene krampen weer en is het weer huilen. Moeilijk hoor!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 26-10-2011

Cyn, ik moet morgen om half 11. Maar het kan later worden want mijn gyn heeft dan de spoeddienst. Om 11 uur heb ik weer een afspraak bij die verpleegkundige, dat kan evt eerder en dan daarna de echo,net hoe het loopt. Zal blij zijn als het achter de rug is en hoop dat het goed is.

Vanochtend is mijn vriendin geweest. Ze had bloemen bij zich en die hebben we bij het grafje van Thomas gebracht. Ik hoef niet zonodig bloemen en bij hem stond het weer mooi.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 26-10-2011

Madelief, wat zielig voor Maria dat ze zo'n last van haar buikje heeft. Ik hoop dat het snel minder wordt.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-10-2011

Lieve meiden, ik laat echt schandalig weinig horen, sorry! :oops:

Noortje, ik lees dat je morgen je echo hebt, jemig de pemig wat spannend! Confusedhock: Ik snap dat je bang bent voor wat je gaat zien en horen. Ik hoop dat het een hele mooie echo wordt voor jullie. Die angst hoort er echt bij, je vertrouwen heeft zo'n knauw gekregen. Zet em op morgen meid!
Hoe is het met je vader trouwens? wel schrikken zeg! pffff....wederom lijkt het weer zo op mijn verhaal! Mijn vader is ook 2 maanden na de geboorte van Olivia* opgenomen met een (gescheurde) aneurysma, hij heeft het maar ternauwernood overleefd...op een of andere manier voelde ik mij heel sterk toen. Ik kon mijn eigen verdriet even opzij zetten en daarop focussen....zoiets, heb jij dat ook? nou heel veel sterkte voor hem.


Madelief, die arme Maria (en arme jij!), zo vervelend dat haar buikje zo zeer doet, wat moet dat ook frustrerend voor jou zijn. Laat je haar na een borst even boeren? (vast wel...ja, ik zeg ook maar wat). Wat betreft je vraag over de borstvoedingen (alweer een paar dagen geleden), je doet het volgens mij prima! je zit rond de 7 voedingen, dat is prima toch? Ik gaf 8 voedingen, ook zo om de drie uur. Ik deed eigenlijk nooit een voeding tussendoor. Als ze huilde dan was oppakken voldoende. Ze kwam soms wel eerder, zo om de 2 uur, dan hield ik dat aan, ik voedde dus ook op verzoek. Maar ik heb nooit een "troost" voeding gedaan.
Hoe gaat het met jou verder? voel je je goed? happy? En wat een mooie foto van Maria, wat een drolletje is het! zo lief!

Cyn, vandaag 37 weken en 4 dagen zwanger, je bent er bijna meid!!! :-D je zal wel echt de dagen aan het aftellen zijn he? Ik denk dat je 4 november gaat bevallen :mrgreen: (heb ik het goed? heb ik het goed?) Wat zal er veel in je hoofd omgaan deze week...ik hoop dat het toch een beetje rustig in je hoofd is, niet alles als een film wordt afgedraaid... Heb je alle spulletjes al bij elkaar gezocht? geboortepakje klaar? batterijen opgeladen? :-D

Laura, gecondoleerd nog meid, hoe was de crematie gegaan?
Balen trouwens van je ongie Sad, kan je het goed naast je neer leggen?

Tam, volgens mij vroeg jij over het eten, of ze al aardappelen at? (heb ik het goed?) Z eet in ieder geval vanaf een maand of 7,5 aardappelen en ben toenook met een boterham begonnen (broodkortsje). Sinds 8 maanden eet ze ook rijst. Ik geef haar ook thee, dat vind ze erg lekker (kamillethee). Ze vind aardappelen met courgette het lekkerst, en aardappelen met pompoen. Ook gepureerde doperwtjes vindt ze heerlijk.
Ze krijgt nu 2x per dag warm eten thuis en een boterhammetje (op het kdv komt trouwens elke dag een kok langs om te koken, chique he?) en ze krijgt nog 5x borstvoeding en nog heeft ze honger! Confusedhock: en nog steeds heeft ze niet heel veel spek aan haar lijf....het is raar.
Hopelijk heb je het nu naar je zin, heerlijk op vakantie met je baby....heerlijk! en ze kan rollen! hahaha! geweldig he? moet je opeens je kamer kritisch na gaan kijken en veel beter gaan opletten...hihi. En die foto van Myrthe, wat een heerlijk vrolijk kind! ze is echt prachtig.

Devika, hoe gaat het lieverd? hoe voel je je? lukt de borstvoeding? ben heel benieuwd hoe het het je kleine Shivani gaat, of ze goed drinkt en groeit en poept en plast. En ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet....foto! foto! :mrgreen:

Lieve kersje, wij zijn echt te weinig op het forum, ik moet wel regelmatig aan je denken als ik hier lees. Hoe gaat het met je? je zal wel een goed ritme hebben nu. Slaapt hij een beetje door nu? En hoe voel jij je? slaapt hij al in zijn eigen kamertje eigenlijk? (bij ons niet!)

Kim, las ik nou dat Ties niet lekker was? ahhgossie! Cry Hoe voel jij je nu? gaat het de goede kant op of heb je het gevoel dat je er niet echt grip op krijgt? Ik zag trouwens foto's van Dana's feestje, wat een lief clowntje zeg! :mrgreen: heerlijk!

Oke, ik moet nu naar bed, morgen weer werken.
Ik kom later terug!

liefs!
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-10-2011

Maria,
ja het is net alsof je geleefd wordt deze week. er komt zoveel op me af, en wil nog zoveel doen.
we hebben juist deze dagen wel wat dingen gepland zodat we wat afleiding hebben en de dagen geen eeuwen duren.
rustig ben ik niet, denk dat ik pas wat rust in mijn lijf heb als die kleine er straks eindelijk is.
alles staat klaar hoor. tas en maxicosi staan al in de hal haha.
4 november.. wie weet! haha

hoe is het met matilda? groeit als kool zeker haha.
ze is gewoon al 8 maanden! tijd gaat snel, vind je niet?

noortje,
ik ga aan je denken morgen ochtend!
wat lief dat je vriendin bloemen bij zich had. en bij Thomas* staan ze weer mooi toch.
dat hebben wij ook altijd gedaan hoor. wij hebben hier 2 katten en daar overleven de bloemen het niet zo goed mee.
dus als wij bloemen krijgen dan breng ik ze meestal ook naar Wesley* of maak er een leuk boeketje van.

madelief,
wat zonde dat kleine maria zo veel huilt.
heb je niks tegen de krampjes wat kan helpen?
is best heftig als je continue met haar bezig bent. of kom je soms nog wel aan een momentje voor jezelf?
ik denk inderdaad veel terug aan vorig jaar.
en zeker de dagen voor het overlijden van Wesley*, dan probeer ik me te bedenken hoe veel ik hem voelde.
ik voel nu ook extra veel aan mijn buik en tel echt de momenten dat ik haar voel bewegen.
ookal heb ik geen rust in mijn lijf, toch probeer ik wel een momentje te zoeken hoor.
die spanning is ook niet goed voor die kleine.
ach ja, we tellen de dagen tot het weekend af en maken er maar een mooie dag van.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-10-2011

Heb zo slecht geslapen, steeds over allemaal dode baby's gedroomd. Het huilen staat me nader dan het lachen. Ga zo even tanden poetsen en dan ga ik maar vast (het is toch 3 kwartier rijden). Als ik erg vroeg ben kan ik nog even bij het vlindertje gaan kijken. Ben op van de zenuwen..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-10-2011

Goede morgen! Nou, na heel veel gehuil gisteravond is ze om half 1 gaan slapen en kwam pas om 5:45 weer. Daarna is ze na de voeding ook lief gaan slapen tot 9 uur. En nu slaapt ze weer... Laten we hopen dat we een omslagpunt te pakken hebben!

@ noortje, jij zult al wel onderweg zijn. Ik denk aan je meid! ik kijk zo uit naar een positief bericht van je! De spanning zo voor de echo is verschrikkelijk. Ik hoop dat de tijd snel gaat en je niet lang daar hoeft te wachten!!!

@ Devika, hoe is het met jou? En de kleine Shivani? Oh, wat zal het hectisch zijn, zij in het ziekenhuis en jij thuis. Maar ik hoop zo dat je ook geniet! En inderdaad, we willen een foto zien! Meid, ik denk aan jullie!

@ Maria, OK, dat klinkt als ongeveer hetzelfde. Ik voed inderdaad ook wel eens na 2 uur al weer. En soms zit er veel langer tussen. Ja, boeren doe ik na iedere borst. Ik verschoon ook tussendoor, omdat ze vaak in slaap valt aan de borst. Dan laat ik boeren, verschonen, weer even rechtop en dan 2e borst aanbieden. In totaal ben ik zo'n 30-40 minuten bezig met dat alles, dus dat is wel OK. Hoe deed jij het met het opbouwen van een voorraadje met kolven? Wanneer deed je dat?

En het klinkt heerlijk als je schrijft over wat Matilda al allemaal aan het eten is! Wordt al een hele meid! En ze slaapt nog bij jullie op de kamer. Ik lag er toevallig vanmorgen aan te denken dat ik me nog helemaal niet kan voorstellen dat we haar naar haar eigen kamertje zouden brengen. Ik vind het heel fijn zo eigenlijk.... Ben benieuwd!

@ Cyn, je schrijft dat je wordt geleefd deze week. Raar om een week te hebben waarin je herdenkt en veel herbeleeft, maar waar je ook de dagen aftelt tot jullie kleine dame in je armen ligt! oh, de maxicosi staat klaar! Je bent er bijna!!! Ze is bijna bij jullie! Wat zal je een opluchting voelen als ze straks in de maxicosi mee naar huis mag... Ik heb op dat moment zo veel tranen gelaten! Heftig trouwens dat er bij jou ook een kans is dat ze komt op de dag dat jullie afscheid moesten nemen van Wesley...

Ja, ik probeer van alles tegen de krampjes. cinababy hebben we een tijd gedaan, geen verschil. Probioticum gedaan, dat hielp wel iets, maar toen waren we een paar dagen weg en het vergeten en werd het weer erger. Dus snel weer gehaald en begonnen. Nu ook aan de Infacol, maar dat moet je even gebruiken voor het gaat werken. En ik moet heel erg opletten wat ik eet. En daar ga ik ook nog wel eens de mist in. Heel soms heb ik een momentje voor mezelf. Dan ben ik meestal hier even te vinden. Verder is het vooral huishoudelijk dan. Was wegwerken, vaatwasmachine leegruimen enz. En zaterdag ga ik weer naar school. Dan kan ik tijdens de les even tot rust komen en zorgt mijn man voor haar. Maar goed, voeden doe ik dan wel tussendoor daar.

Ondanks alles is het een genot om mama te zijn! Ik ben zo blij met haar. Want tussendoor is ze zo schattig en vrolijk! Het is duidelijk een vrolijk meisje met veel buikpijn. Maar haar lachjes zijn het einde en ook als ze lekker ligt te slapen kan ik met tranen in mijn ogen boven haar wieg hangen. Heerlijk!

Ik ga snel de was doen! Ik neem de kans nu ze slaapt!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-10-2011

De echo was goed gegaan, er was een heel piepklein mensje te zien. Eerst dacht ze dat het hartje nog niet klopte, maar ik zag toch iets bewegen en toen zag ze het ook, het hartje klopte wel al. Ben er erg blij mee. Net na de echo belde toevallig de patholoog. Ze zijn er nu uit dat de placenta toch niet helemaal goed aangelegd was en hierdoor is hij doodgegaan. Nu is het plaatje wel compleet. Heb het verslag van de placenta meegekregen. Over 1,5 week mag ik alweer terugkomen voor de volgende echo. Vanaf 12e week gaan ze het bloed in de gaten houden ivm de antistoffen. En va 20 weken elke 2 weken een groeiecho, wrs al vanaf 16 weken. Een herhaling is mogelijk maar niet heel waarschijnlijk. Als het toch gebeurt, gebeurt dit bij de 2e vaak in een later stadium en kan de baby dan gehaald worden. Maar door de bloedverdunners kan het nu ook goed gaan. Ze houden het in ieder geval goed in de gaten.
Daarna nog een gesprek met de verpleegkundige gehad, zij blijft me ook tijdens deze zwangerschap begeleiden, dat is wel fijn. Hierna ben ik iets voor deze baby gaan kopen, ik wilde iets speciaal voor dit kindje, want ik ben hier toch ook wel erg blij mee. Heb een knuffelkonijn en een rompertje gekocht. Straks nog even langs het grafje van Thomas en verder lekker niks meer vandaag.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-10-2011

YEEEEEEHHHH Wat geweldig! Kom later terug, nu voeden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-10-2011

noortje wat fijn dat de echo goed was!
en een kloppend hartje! gelukkig maar.
wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. stelt toch elke keer weer gerust zo'n echo.
we gaan er gewoon voor dat met een paar maandjes een kindje in jullie armen ligt.

hier even naar mijn vriendin geweest.
even de buiken vast gelegd op foto! dat gebeurd natuurlijk nooit meer.
en het kan bij ons allebei elk moment gebeuren, dus zal zonde zijn om dat niet vast te leggen.
daarna even langs wesley* samen met mijn ventje even het grafje opgeknapt.
we waren er allebei al zo lang niet meer geweest.
nu staat het er weer netjes bij.
pff... morgen een jaar geleden dat we te horen kregen dat hij was overleden. vind het toch een raar idee hoor.
ga nu ff snel koken. heb honger!

tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-10-2011

Lieve meiden, ben een paar dagen niet op het forum geweest, wat vliegt de tijd toch!
Noortje, wat fijn dat de echo goed was, gefeliciteerd, meid. Wat goed dat je ook voor dit kindje iets gekocht hebt. En wat is het toch een wonder dat je zonder hulp zwanger bent!
Cyn, heel veel sterkte morgen, wat een beladen dag.
Madelief, wat zielig die krampjes! Ik heb verder helaas geen tips. Wij gebruikten infacol en volgens mij hielp dit wel.
Verder terug heb ik nog niet gelezen, ga ik nu nog even doen. Ik zit nu in bed met de ipad van kerseman. Ga lekker vroeg onder de wol vandaag, want ik ben moe. Tobias ligt ook heerlijk te slapen in zijn wiegje. Ik hoor hem zuchten, de lieverd.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-10-2011

Devika, ik ben benieuwd hoe het met jou en Shivani gaat! En ook ik ben heel nieuwsgierig naar je kleine meiske.
Laura, hoe was de begrafenis? Wat je schrijft over de dagen na je ei: volgens mij is het gemiddeld 14 dagen, maar bij sommigen is dit iets langer of korter. Maar dan is dat in iedere cyclus zo, dacht ik. Misschien wordt dit wel jou ronde. Ik duim voor je!
Tam, ik hoop dat je het naar je zin hebt, meid!
Kim, hoe gaat het met jou? Zorg goed voor jezelf he?
Maria, wat eet Matilda goed, zeg. En een kok op het kdv, poepoe! Hier gaat alles goed. Tobias heeft een prima ritme. Vanmorgen pas weer om 7u wakker! Mama is trots.
Sabrina, alles goed met jou?
Elize en met jou?
Ik hoop dat ik niemand vergeet en anders: sorry!
Meiden, ik heb vandaag mijn baan opgezegd. Ik had het er al eerder over gehad, maar nu is de kogel echt door de kerk...raar idee toch. Maar ook wel bevrijdend. Ben ik nu dan officieel huisvrouw???


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-10-2011

Cyn, ik denk aan je vandaag.

Kersje, lijkt er wel op he, soort van huisvrouw. Wel lekker dat je nu alle tijd voor Tobias hebt. Als deze baby ooit levend geboren wordt, raak ik mijn baan kwijt. Maar ik kan er niet mee zitten.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-10-2011

Hey allemaal!

Noortje....JEAHHHHHHHH!!!! :-D wat een goed nieuws! en er was al een hartslag te zien, jeetje wat bijzonder! wat is het dubbel allemaal he? dat je meteen ook nieuws over Thomas kreeg. wat vind je van het nieuws over de placenta?
Leuk te horen trouwens dat je iets leuks gekocht hebt voor deze kleine daarna, dat voelt goed he? ik heb tijdens de zwangerschap van Matilda ook veel meer gekocht, ook in een vroeger stadium van de zwangerschap, dat voelde gewoon goed. Ik wilde gewoon met het goede scenario aan de slag.

Cyn, ik denk aan je vandaag, wat een rotdag. Het lijkt nog zo kort geleden dat je bij ons kwam schrijven, je net bevallen was van Wesley. Dikke knuffel voor jou vandaag.

Kersje.....wauw!!! Confusedhock: ontslag! wat een stoer besluit zeg. Het zal wel als een opluchting voelen, het hing zo boven je hoofd...je was er al een tijdje mee bezig inderdaad. Jeetje, huisvrouw inderdaad! :mrgreen: koekjes bakken met een gezellig schort om, elke dag bepalen wat er gegeten wordt enzo (ja, even alle cliche's uit de kast trekken he?). Voelt het onrustig of juist rustiger?
Fijn dat Tobias zo lekker snurkt! hij zal wel groot zijn geworden....foto! foto!!
Ga je nu trouwens op zoek naar een andere leuke baan? of eerst nog even lekker met Tobias thuis zijn? (oehhh ik zou het wel weten)

Madelief, wat betreft je vraag over kolven en een voorraad aanleggen. Ik moet even goed terug denken :?...hmmm...ik had de eerste maanden een voorraad omdat ik al meteen kolfde, ik kon haar namelijk de eerste twee weken niet aanleggen omdat mijn tepels moesten helen. Daarna kolfde ik wat zij niet dronk, dus als ze 1 borst dronk dan kolfde ik de tweede. Ook begon ik na de eerste voeding 'smorgens te kolven, dan is je productie het hoogst namelijk. Zij dronk dan aan twee borsten en dan kolfde ik ze meteen daarna nog even, dan kolfde ik tussen de 50/100cc. Maar als je dat drie ochtenden per week doet heb je toch twee voedingen erbij.

Wat betreft je kindje op de kamer, ik vind het ook veel te gezellig allemaal. Ik besefte gisteren opeens ook dat het ook wel onrustig is voor mij. Ik slaap heel licht, word van alles meteen wakker. Ik check meerdere keren per nacht of ze nog leeft. Ik hoor dan wat en dan luister ik even, hoor ik nog een ademhaling? ik heb dan het gevoel dat als ik hoor dat haar adem stokt, ik haar nog kan redden. Ik sta dus op scherp. Ik dacht dat het minder werd, maar ik besefte gisteren opeens dat ik er nog heel erg mee bezig ben. Het is zo verweven en normaal geworden dat ik er niet eens meer bij stil sta. Misschien is het voor mij dus uiteindelijk wel beter als ze naar haar eigen kamertje gaat...:?

Nou meiden, ik ben vrij vandaag, ik ga nu even lekker met Matilda naar buiten. Het wordt al een echt mensje met haar winterjas en muts aan, wordt er helemaal weemoedig van dat ze zo snel groeit!

[Afbeelding: jrfus8.jpg]
veel liefs voor iedereen!
Mara x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-10-2011

meiden ik heb jullie verwaarloosd... heb vluchtig terug gelezen maar niet echt goed...

zag dat noortje een goede echo had!!!!!!!!! wauw!!!!! geweldig nieuws!! en zelfs al een hartje!!! goed zo!! en fijn te weten dat kans op herhaling dus klein is!! hou je daar maar aan vast meis!

madelief, wat ik tegen jou wil zeggen is: ga eens naar een kinderarts... misschien heeft ze wel reflux of zoals semmy toen, de verborgen variant! hier huilen ze de hele dag door! heb semmy ook gehad. na medicijn gebruik is dit verholpen en kreeg ik een heel ander kind!!!

cyn, jeetje, de dagen zijn geteld voor je!!!! spannend!!!

hier vanmiddag met semmy naar de dokter geweest omdat hij zo bleef gillen de afgelopen dagen. echt alsof ie pijn had. en dat is dus het geval. hij heeft vocht achter zijn trommelvlies... nu moeten we zijn neus goed sprayen met zoutoplossing en dan moet het met een paar dagen veel beter gaan. het arme kind... maar het is voor ons ook echt vermoeiend... al een paar nachten flink gebroken geslapen door semmy en hij zelf dus ook...

verder kan ik het redelijk naast me neer leggen dat ik ongi werd. ik zie gewoon de voordelen van uitstel maar jeetje, ik baalde wel hoor want ik ben dus ook weer zo super heftig ongi. moet gewoon weer kraamverband om zo erg!! loop echt leeg... sorry voor de uitleg haha maar het komt er met stralen uit. pfff...
dus ik kan niet wachten om zwanger te zijn, al is het alleen maar om niet meer ongi te worden haha! nee ik wil het dolgraag maar ben allang al blij als ik een fatsoenlijke cyclus heb. helaas heb ik ook de ervaring dat ie van 24 dagen zo ineens weer naar 18 dagen kan gaan dus elke ronde is het eerst duimen voor een mooie cyclus, en daarna duimen op bevruchting...

oh en meiden, ik ben ondertussen gewoon de stof aan het maken van die studie die ik eigenlijk stop gezet had. ik had de stof voor de eerste acht maanden al binnen gekregen natuurlijk en die moet ik ook gewoon betalen, dus ik dacht,dan kan ik het net zo goed gaan maken ook. en stiekem heb ik dus ook wel weer de motivatie gevonden om toch door te zetten dus misschien doe ik dit ook nog wel... ik mag mijn opleiding hervatten wanneer ik wil dus ik heb zelf alles in de hand!

sorry voor de meiden waar ik niet op gereageerd heb, ik heb gewoon niet alles gelezen...

oh en de crematie was heftig maar mooi. onze sonny werd ook nog genoemd in de kerk door mijn schoonmoeder dus dat was wel heel fijn!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-10-2011

oh maria!!!!!!!!!!!!! wauw!!!!!!!!!!! wat een plaatje is het toch ook he???!!!

daar wou ik nog ff mijn reactie op geven hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-10-2011

even snel........we zijn weer thuis van een paar daagjes weggeweest en myrthe was super braaf. Natuurlijk zoals altijd ook onze foto van britt* mee.

Wou even tegen noortje zeggen dat ik blij ben dat de echo goed was. Wat zal dat spannend geweest zijn. En maria......dat mutsje heb ik voor myrthe ook hihi

Verder reageer ik later wel........ga naar mijn bedje toe. Morgen gaat myrthe naar opa en oma en gaan mijn man en ik naar britt* haar boom. Het is de jaarlijkse onderhousdag (snoeien en de dijk winterklaar maken). Vorig jaar was ik net zwanger en durfde niet. Mijn meoder is toen meegegaan en we hadden de afspraak gemaakt dat het jaar erop zij zou oppassen en ik kon gaan .......... wat een wonder dat die afspraak door kon gaan.

tot snel............liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 29-10-2011

Maria, wat ziet ze er toch schattig uit zeg. Ik weet niet goed wat ik van dat nieuws van de placenta moet vinden. Wel fijn dat er een oorzaak gevonden is, dat wel. Nu weten we wat er met hem is gebeurd. Maar ik was het verslag over de placenta thuis aan het lezen (met m'n medisch woordenboek erbij...) en waar het op neerkwam is dat hij zuurstof tekort gehad heeft, ze spraken over verstikking. Daar werd ik wel heel verdrietig van, geen idee of zo'n kleintje er iets van merkt maar ik vind het zo erg. Dat ik ook niks voor hem kon doen.

Laura, wat goed dat Sonny ook genoemd is. Altijd fijn als je merkt dat anderen hem nog niet vergeten zijn. En wat irritant zeg, die cyclussen van jou en dan ook dat hevige vloeien, laat je maar snel zwanger worden. Hoe gaat het nu met Semmy?

Voel me echt een beetje futloos nu, alweer een paar nachten slecht geslapen. Lig veel te denken aan Thomas en deze nieuwe baby, ben bang het alweer kwijt te raken. Droom ook heel veel, de meest rare dingen. En nu ook nog lekker verkouden. Ga nog een paar laatste dingetjes in huis doen en dan even op de fiets naar de begraafplaats, beetje frisse lucht scheelt misschien weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-10-2011

Hoi lieve meiden,
Ik zit weer op de ipad te klooien, want mijn laptopje heeft kuren. Maar dat typt toch minder makkelijk. Ik hou het dus maar even kort.

Lieve Cyn, vandaag is het precies een jaar geleden dat jullie lieve Wesley* ter wereld kwam. Ik denk aan je meid. Ik heb een lieve groet naar de sterren gestuurd, naar waar onze kindjes met elkaar spelen (dat stel ik mij dan zo voor). Hoe gaat het nu met je? Je bent ook over de 38 weken nu, he? En je weet wanneer je ingeleid gaat worden...ik denk dinsdag 1 nov. Nog even volhouden.

Devika, ik denk veel aan jou en je dochtertje. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat! Knuffel voor jullie!

Tam, fijn dat je er weer bent, meid. Was het leuk? En hoe ging het gisteren op de dijk?

Noortje, moeilijke gedachten over Thomas* en de placenta. Lieverd, je hebt heel goed voor je kindje gezorgd. Het is heel erg dat de placenta niet goed functioneerde en dat je daardoor afscheid van hem moest nemen. Probeer je niet schuldig te voelen, meis, of je zorgen te maken over hoe het voor Thomas was. Ik denk dat hij nog zo klein was dat het enige dat hij voelde zijn mama's liefde was. Mijn situatie lijkt op de jouwe. Ook bij mij deed de placenta zijn werk niet. Uiteindelijk heb ik mijzelf vergeven, het was mijn schuld niet, net als het de jouwe niet was. Wij hebben met alle liefde onze kindjes gedragen en meer konden we helaas niet! Als we het hadden gekund, dan hadden we het gedaan! Het is waar dat de kans op herhaling heel klein is. Ik begrijp dat je daar bang voor bent, was ik ook. Het zal bij jou deze keer ook goed gaan, dat geloof ik echt. Het is al zo'n wonder dat je alweer zwanger bent! Ik heb bij de zwangerschap van Tobias aspirine geslikt voor betere doorbloeding van de placenta. Heb jij dat ook? Ik begreep van de gyn dat sommigen dit wel voorschrijven en anderen niet. Maar zijn visie was dat het mogelijk zou helpen en in ieder geval geen kwaad kan. Knuffel voor jou.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-10-2011

Laura, ach arme Semmy! Gaat het al wat beter? En wat stoer dat je toch bezig bent met de lesstof! Fijn dat Sonny* genoemd werd bij de crematie. Hij hoort erbij.

Madelief, ik vind het ook heel stoer van jou dat je alweer in de schoolbanken zit, jeetje petje af hoor! Wat heerlijks dat je zo'n lieve man hebt trouwens. Hoe gaat het nu met de krampjes van Maria? En met jou? Ik kolfde altijd na de eerste ochtendvoeding, want dan heb ik de meeste melk. Ik deed dat een tijdje ieder dag, nu af en toe nog, want ik voed toch meestal zelf.

Maria, wat staat die muts leuk bij Matilda! Wat is het toch een knap kind! Ik wil graag thuis blijven tot Tobias 1 jaar is en dan weer een baan zoeken. Tenzij ik dan weer zwanger zou zijn (dan zou ik langer thuis blijven, tenminste als de financien het toe laten). Het is dus even afwachten wat de toekomst in petto heeft. Ik voel me heel ontspannen nu de kogel eenmaal door de kerk is en ik heb opgezegd. Ik geniet van mijn leven met mijn twee mannen en gekke Uma.

Kim, hoe gaat het met jou, meis? Lukt het allemaal nog een beetje? En hoe gaat het met de bofkontjes?

Meer heb ik niet onthouden. Knuffel voor alle meiden, ook wie ik niet genoemd heb. Jullie zijn allemaal geweldig.
X kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-10-2011

Cyn, sorry... ben gisteren vergeten een bericht voor je achter te laten. Ik heb wel aan je gedacht hier! Hoe is het met je? Hoe zijn de dagen geweest? Wat zullen er gemengde gevoelens door je heen gaan. Ik hoop zo dat de kleine dame snel in je armen ligt! Hele dikke kus van mij!

Meiden, ook ik verwaarloos jullie... Al mijn aandacht gaat naar Maria op het moment. Ik hoop zsm tijd te hebben om te komen schrijven!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-10-2011

Hai Madelief, haha, natuurlijk heb je het druk nu en minder tijd voor het forum. Heel herkenbaar. Waar is toch die tijd gebleven dat ik in alle rust aan de keukentafel mijn verhalen schreef??? Ik ben heel blij dat ik het nu zo druk mag hebben met mijn schat. En ik ben ook heel blij dat jij het zo druk hebt!:mrgreen:

Maar inderdaad, hoe gaat het met Cyn?
En Devika?

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2011

lieve meiden,
ik ben weer terug van weggeweest.

op zaterdag 29 oktober is om 11.49 uur onze gezonde dochter Joëlla geboren.
met 3026 gram en 48 cm zijn we trots op ons prinsesje.

ik kom later verder reageren. ben namelijk vanaf vandaag pas thuis.[ATTACH=CONFIG]6392[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2011

whaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! cyn!!!!!! van harte met je prachtige prinsesje!!!!! oh ze is er meis!!! wat een feest!!
hoe voel je je? moet wel raar zijn zo een dag voor wesley zijn geboortedag... maar gelukkig toch ervoor!!!
ongelooflijk!! dus nu hebben we zeker nog maar 1 zwangere in ons midden?
meissie, ga lekker genieten van je wondertje!! en je andere wondertje voor altijd in gedachte!!!
we horen snel je verhaal! als jij er aan toe bent!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-10-2011

Wauw!!!! Wat geweldig cyn!!! Oh, meid, wat zullen jullie blij zijn! Van harte gefeliciteerd zeg, wat is ze mooi! Super nieuws!!! En de dagen die zo verdrietig waren vorig jaar, zijn nu ook zo blij! Dubbele gevoelens op die dagen. Heel herkenbaar! Ik hoop dat alles goed gaat! En als je het even moeilijk heb, kijk naar je dochter, wat een wonder!!!

Kersje, inderdaad! De tijden dat we alle tijd hadden van alles te tikken zijn voorbij, maar met een hele goede reden! Die reden hangt nu op mijn buik in de draagdoek! En dat kolven doe ik nu ook na die eerste voeding. Maar ik vind de opbrengst nog best tegenvallen zeg! Maar goed, zo bouwen we een voorraadje op. Ik hoef ook niet zo veel. Als ik voor een paar voedingen heb staan is het genoeg. En Infacol gebruiken we nu een weekje en ik heb het idee dat het helpt.

En ik lees het grote nieuws over het opzeggen van je baan! Wat goed!! je hebt je gevoel gevolgd! En begrijp ik goed dat je daarmee kiest voor voorlopig niet werken en voor Tobias zorgen? ja toch? Ik kan alleen maar zeggen: ik weet precies waarom je het doet en hoe het voelt. Ook ik ben vanaf 1 januari huisvrouw. (haha) en de enige reden waarom ik weer aan het werk zou moeten gaan is als we het echt financieel niet zouden trekken. Maar anders blijf ik thuis om voor Maria te zorgen. En het voelt als een grote bevrijding en zegen dat ik dat kan doen. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is.

@ Noortje, ik lees je bericht van 2 dagen geleden, dat je je futloos voelt en veel droomt. Zo logisch. Meid, een nieuwe zwangerschap is fantastisch, maar brengt ook de angsten weer dubbel en dwars terug hebben de meesten hier ervaren. Het is echt een tijd van aftellen en de confrontatie soms aangaan. Hoe voel je je nu?

En wanneer is jouw uitegerekende datum? Hoe ging het verder bij de echo trouwens? Moest je lang wachten? En kon je je zenuwen een beetje de baas? Goed dat je iets bent gaan kopen. Het maakt het toch soms echter en vrolijker. Ik durfde dat pas na de 20 weken en ben toen ook helemaal los gegaan!

@ Tam, fijn dat jullie zulke goede dagen hebben gehad! Hoe was de dag op de dijk? Wat mooi zeg, dat je die afspraak met je mama had gemaakt en ze nu inderdaad op mocht passen!

@ laura, goed dat je naar de dokter bent gegaan, arme Semmy! helpt de spray? En knap van je dat je ook de voordelen van uitstel ziet nu je ongi bent geworden, maar je gevoel zal echt wel anders zeggen. Meid, ik hoop zo voor je dat het snel gaat, ik gun het je zo! En wat een positieve instelling om toch aan de stof te gaan beginnen! Goed hoor! Dank voor je tip van de kinderarts. Maar met reflux zou je toch meer huilen hebben als ze ligt en niet als ze rechtop is? Of heb ik het mis?

@ Maria, wat heb je toch een knappe dochter!!! Wow, wat een plaatje zeg! Ik lees je stukje over dat je toch wel heel licht slaapt en checkt of ze nog ademt. Dan komt het jouw nachtrust niet echt ten goede.... Komt ze nog 's nachts voor voeding? Zo niet, waarom probeer je het anders niet eens haar op haar kamer te laten slapen? Ik moet zeggen dat ik Maria niet of nauwelijks hoor, ook al ligt ze naast me. Pas als ze echt wakker wordt, wordt ik ook wakker. Wellicht ook omdat ik zo moe ben en echt nog steeds weinig uren maak per nacht. Thanks voor je kolfverhaal. Ik heb ook ongeveer zo'n opbrengst net na de voeding en dacht dat het weinig was. maar dan klinkt het toch wel normaal.

Hier lijkt het eindelijk beter te gaan! Vandaag heb ik zowaar echt een keer genoten van de hele dag. Ik schaam me een beetje dat ik het zeg. Want ik geniet iedere dag super vaak van momentjes. Maar nu was het echt een super dag. Lekker met haar gedoucht, daarna gemasseerd, de tijd genomen voor voeden, ze was lekker aan het lachen. Daarna heeft ze heerlijk liggen slapen en heb ik wat aan mijn studie kunnen doen. Daarna gevoed en zijn we heerlijk gaan wandelen. Daarna hebben we samen nog een dutje gedaan en nu hangt ze bij me in de draagdoek.

De afgelopen dagen schrijven we heel precies op hoe laat ze huilt enzo. Om een beetje inzicht te krijgen. dat was toch wel confronterend zeg! Want het gaat echt veel beter, ik denk dat het huilen gehalveerd is, maar het is nog steeds ruim 3 uur per dag! Wow.... Ik moet zeggen dat ik het beter aankan, maar mijn hart breekt iedere keer als ze me aankijkt tijdens het huilen. Zo van: mam, help me nou! Morgen ga ik naar een osteopaat en zaterdag naar een magnetiseur. Beiden gespecialiseerd in baby's. Ik wil er echt alles aan doen haar te helpen. Verder is ze tussendoor super tevreden en vrolijk. Begint gelijk te lachen als ze me ziet en maakt steeds meer geluidjes. Als ze zich goed voelt ligt ze vrolijk in de box te spelen en het gevoel wat ik op die momenten heb is onbeschrijfelijk! Wat ben ik trots, dat we zo'n mooie dochter hebben mogen krijgen. Haar blauwe ogen, wow, haar mooie gezichtje, haar kuiltjes in haar wangen... Sorry voor deze lofzang, ben gewoon echt verliefd op onze kleine meid! Nou, even weer terug naar de werkelijkheid, ik ga eten koken! Ben trouwens erg benieuwd hoe het met Devika is! En Kim, hoe is het met jou?

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-10-2011

cyn. wauw [Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcQiqaogKLcE_moHVXHFIkA...MDu3IVNebQ] gefeliciteerd met jullie dochter.

Ik wil vlug weer reageren, maar heb gewerkt en moet vanavond weer tot laat en dan morgen weer..........daarna heb ik weer tijd. Maar wat vind ik dit mooi om te lezen..............krijg kippevel. Wat een geluk na al dat verdriet en rond de dagen van wesley*...............heftig.
Maar geluk kan naast verdriet bestaan, ze gaan hand in hand.

Geniet en hoop met de tijd wat meer te lezen (en als ik in de buurt ben rij ik wel eens langs voor de slingers te zien hihi).

dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-10-2011

trouwens wat een mooi meisje...............prachtig al met die oogjes. Wie weet ligt ze in het zelfde wiegje als myrthe lag hihi. SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-10-2011

En Cyn. wat een mooie naam!!!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2011

dank jullie wel!

tam: ik lag op suite 3Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-10-2011

er is tegen ons gezegd dat ik niet voor de dagen van wesley ingeleid zou worden.
we zijn er tegenin gegaan, maar hadden ons er maar bij neergelegd.
maandag 24 okt. mochten we naar de gyn. hij heeft gekeken en ik zat op 2 cm ontsluiting.
uit het niks zei hij ineens dat hij het weekend dienst had.
het eerste wat we dachten was, oh jeej, dat is wesley zijn weekend.
maar we hebben zo vaak aangegeven dat we willen dat ze eerder wordt gehaald.
met de gedachte: nu leeft ze nog. haal maar!

hij gaf aan dat hij me de 29e wilde inleiden,
we moesten vrijdag de 28e terug komen omdat hij evt. een ballonnetje in wilde brengen.
maar daar aangekomen bleek dat ik al 3 cm ontsluiting had en had die ballon geen nut.
we moesten zaterdag om 08.00 uur aanwezig zijn.

vrijdag avond last van weeen maar het zette niet door.
zaterdag kwam ik binnen met bijna 4 cm. ik heb van 8 tot 9 aan de ctg gelegen.
daarna hebben ze een electrode aangebracht op het hoofdje.
tegen half 10 zijn mijn vliezen gebroken. ik zat al snel op 5 cm en kon de weeen makkelijk aan.
toen ik op 6 cm zat moest ik besluiten of ik een ruggenprik wilde, vorig jaar had het niet geholpen.
maar toen ging alles zo snel! dat gebeurd vast geen 2e keer dachten we.
ik heb toegestemd met een ruggenprik, de weeen werden erger. en voor het zelfde geld blijf je steken op 7 of 8 cm en dan heb ik straks spijt.
maar de prik was gezet en de weeen bleven komen.
voor ik het wist mocht ik mee persen en om 11.49 uur is ons meisje geboren.
en weer werkte de ruggenprik niet!
de placenta kwam alleen niet los. mijn gyn, kwam even langs en wilde nog even afwachten.
na 50 minuten is er besloten dat de placenta onder narcose werd verwijderd. het zat muurvast.
Joëlla is bij papa op zijn blote borst gelegd en ik ben naar de OK gereden.
na een half uurtje was ik terug en werd wakker op de kamer.
daarna is onze meid pas aangekleed en gewogen.

omdat ik onder narcose ben geweest mocht ik pas na half 4 bezoek ontvangen.
en moesten we een nachtje blijven.
Joëlla was nogal misselijk van de bevalling en heeft 's nachts veel gehuild.
ook ging de borstvoeding niet zo vlot.
Zondag ochtend ben ik geprikt op ijzer en ons dametje was goedgekeurd door de kinderarts.
om 15.30 uur kreeg ik te horen dat ik nog een ijzer infuus kreeg.
daarna mochten we naar huis. maar maandag ochtend was ook niet erg.
we hebben voor dat laatste gekozen, omdat de eerste nacht niet goed verliep.
en als er wat zou zijn, hadden we in iedergeval hulp.
vanmorgen is ze nogmaals bekeken door de kinderarts. en de voeding gaat iets beter.
ze is nog wel wat misselijk maar heeft gelukkig geen spoeling nodig.

oh ik ben zo trots!
maar had het gisteren wel erg moeilijk. 30 okt. 2010 lag ik in het ziekenhuis met wesley in mijn armen,
en 30 okt 2011 lag ik in het ziekenhuis met Joëlla in mijn armen.
vind het een gekke gedachte op de dag dat wesley 1 jaar zou worden, was joella 1 dag oud.
maar we zijn van mening dat er meer is tussen hemel en aarde, en het heeft vast zo moeten zijn.

nou dames, ik ga nu even genieten van me meisje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-10-2011

Wow Cyn je verhaal klinkt mooi en snel gegaan!! Heb het idee dat je het allemaal goed doorstaan heb!! Respect voor jou!!
Bizar he precies een jaar later met wesley zijn zusje in de armen liggen!! Maar wel heel mooi. Hij is vast heel trots op jullie en zijn zusje!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 31-10-2011

Oh Cyn!!!!:-D ik krijg helemaal tranen van je verhaal. Gefeliciteerd!!!!! zit met kippenvel te lezen en zie die prachtige foto van jullie meisje, en wat een prachtige naam heeft ze!!! :-D
Wat heerlijk dat ze er is en dat het goed met jullie allebei is. WAT HEERLIJK! JEAHHHH!!! Het is gelukt!!!!!!!!!! :-D:-D:-D

Ik vind het heel ontroerend dat je een jaar na dato met je prachtige tweede kind in je armen ligt, wat moet raar voor je zijn geweest...echt heel raar.
Ze is ook geboren op mijn vaders geboortedag trouwens :mrgreen: dat vind ik leuk. Dan zal ik elk jaar even aan haar denken.

Wauw....ik ben zo blij meiden.....ik ben zo trots op Cyn en haar kleine Joëlla....zo trots! :-D

Kus!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 31-10-2011

Ow mijn hemel...Lieve cyn gefeliciteerd met jullie kleine meid!
Wat fijn dat het achter de rug is en alles goed gaat.
Moeilijk, dubbel, maar ook zeker wonderlijk dat de kleine meid nu heerlijk bij jullie is.
En inderdaad het heeft zo moeten zijn, anders had je misschien dit weekend heel erg tegen de geboorte van jullie kleine meisje aan moeten hikken.
Nu kon je genieten van jullie mooie meisje en ook met een gerust hart het verdriet om wesley toelaten, want anders had je misschien toch met alles in je achterhoofd gezeten.
Ben zo blij voor jullie en ook super blij dat het goed gaat met jullie prinsesje.
Ga heerlijk genieten meid...we horen en zien je graag weer komen als het weer wat rustiger is om prachtige verhalen te vertellen.
xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 31-10-2011

ow en wat een dotje is het...vind het gek om te zeggen, maar ze lijkt een beetje op mijn moppies toen ze net geboren waren hahaha. zwijmel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 01-11-2011

Cyn, gefeliciteerd met je mooie meisje, wat geweldig dat je haar nu in je armen hebt. Geniet maar lekker van haar.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-11-2011

Oh, wat is het toch geweldig! Ook Cyn heeft haar meisje in haar armen!!! en ja, ik geloof ook dat er meer is, dat wordt steeds weer bevestigd door zo'n verhaal hier. Het is wel vlot gegaan zeg! en ik hoopte zo dat jullie meisje ook zou beslissen te komen voor de dag van Wesley.... en dat is gelukkig gebeurd!! naar dat de placenta niet kwm.

Hoe is de eerste nacht thuis geweest?

en ik ben zo benieuwd of devika al thuis is!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 01-11-2011

Lieve lieve Cyn, wat een geweldig nieuws!!!:-D:-D:-D Ik ben zo blij dat je prachtige dochter er is!!! Ik heb net even een paar traantjes weggepinkt. Wat is ze mooi, zeg. Wat kijkt ze helder uit haar oogjes! En een heel mooie naam hebben jullie haar gegeven. Jeetje, wat mooi dat ze zelf op tijd is gekomen. Lijkt ze op Wesley*? Hij is vast trots op zijn zusje. Fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik hoop dat je een fijne kraamhulp hebt en samen met je dochter lekker kunt bijkomen van de bevalling.

dikke knuffel van trotse forumtante Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-11-2011

ik kom even snel spieken, anders moet ik straks zo ver terug lezen haha.
de eerste nacht thuis verliep niet helemaal vlot.
de kleine meid pakt de borst verkeerd, ze legt haar onderlipje niet genoeg om de tepel.
met als gevolg dat ze meer sabbelt. nu een erg branderig gevoel aan beide kanten.
een beetje jammer, toch moeten voeden vanacht en dat deed erg zeer.
heb het idee dat het nog niet goed op gang komt.
nu is ze wel afgevallen en mag eigenlijk niet te veel meer afvallen.
nu geef ik de borst, en bied daarna nog wat nutrilon aan. daarna zet ik de kolf er op om het verder op gang te laten komen.
heb ook iets van de huisarts voor het op gang brengen van de voeding dus hopen dat het gaat helpen.

ze is wel een popje hoor! erg tevreden.
wel wat last van haar maagje maar als dat over is, en ze een schone broek heeft kan ze zo tevreden in dr bedje liggen.
af en toe gaan die mooie blauwe oogjes eens open en dan smelt ik helemaal weg!

ik weet niet meer wie het vroeg, maar ze lijkt inderdaad op haar broer!
als ze op een bepaalde manier ligt dan is het erg goed te zien dat het het zusje is van wesley.
wel erg bijzonder om te zien hoor.


ik heb wel wat terug gelezen maar kan niet veel over devika vinden.
meid, ik hoop dat alles goed gaat met jullie en je kleine meisje.
ben zo benieuwd of je al thuis bent. denk aan je!

andere meiden, bedankt voor de leuke reacties!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-11-2011

lieve cyn. Ik vind het echt bijzonder dat ze een dag voor wesley* geboren is. Ik weet zeker dat hij nog rondom jullie is. En wat zal hij trots zijn op zijn zusje.
Als ik naar foto's van britt* kijk dan herken ik myrthe er ook zo in. Dat vind ik wel bijzonder moet ik zeggen. Zou ik anders ook trots op geweest zijn. Hoop dat het goed gaat met de voeding meid. Dat kan moeilijk zijn.

De dagen gaan zo snel en de eerste zijn zo heftig Geniet ervan , myrthe wordt weer al 6 mnd deze donderdag. Pfff. Ik mis dat kleine wel (als is dit ook geweldig natuurlijk.

Ook mijn gedachten gaan hier zo naar devika............hoe zou het zijn?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-11-2011

Cyn maak je maar niet te druk, zolang die kleine meid van je tevreden is doe jij het fantastisch!!! Op naar de tweede nacht thuis! Die gaat vast al beter dan vannacht!! Ik kon vannacht niet slapen en heb dus veel aan jou gedacht.. Hoe jouw gedachten en emoties heen en weer geslingerd moeten worden... Ik hoop dat je lekker kan genieten! Heb je een leuke kraamhulp?

Devika ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met jullie gaat!!! Doet de kleine meid het goed???
En hoe voel jij je?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-11-2011

Tam jeetje myrthe alweer een half jaar donderdag!!! Wat gaat het hard!!!!! Ongelooflijk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-11-2011

gisteren middag begonnen met bijvoeding.
elke 3 uur. ons meisje heeft wel veel last van krampjes maar is verder een tevreden kindje.
ze drinkt en slaapt goed.
vanacht om 23.30 de laatste voeding gehad, en om 00.45 uur lag ze goed en wel in dr eigen bedje te slapen.
om 4 uur vanacht de wekker gezet, maar om 5 minuten voor 4 ging ons levende wekkertje al af haha.
ze is wel veel gezakt in gewicht dus blijkt toch dat de borstvoeding niks is.
nu kolf ik elke 3 uur om het te stimuleren. aanleggen doe ik even niet want mijn tepels zijn helemaal kapot.

vanacht ben ik peettante geworden van de kleine van mijn vriendin.
ze is bevallen van een zoontje.

ben nu snel even een wasje vouwen, want kan ieder moment een hongerig huiltje horen haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-11-2011

hey Cyn, wat naar dat je tepels stuk zijn! Sad ik had dat ook, precies hetzelfde, ook zo in de eerste week. En dat afvallen hoort er echt bij hoor. Goed dat je bent gaan kolven hoor! ik heb dat twee weken gedaan tot ze echt helemaal geheeld waren. Toen weer begonnen met 1x per dag aanleggen en zo langzaam weer opgebouwd.

Je klinkt wel goed moet ik zeggen, voel je je ook goed? en gefeliciteerd met je petekind! wat fijn dat hij geboren is en het goed met ze gaat. Hoe heet hij? en hoe is het met het kraambezoek, heb je het druk? en is je man nog thuis?
Vind het zo'n bijzonder idee dat je nu heerlijk met je kindje ligt..

veel liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-11-2011

Ik vraag mij trouwens ook af hoe het met Devika en haar meisje gaat, ik hoop goed...ze was zo klein, ik hoop dat ze het goed doet.

Madelief, nee, Matilda komt niet meer voor een voeding 'snachts. Ik moet haar inderdaad eens richting eigen kamer gaan brengen maar heb er gewoon geen zin in, ik vind het zo gezellig naast mij, dat heerlijke lachende koppie als ik wakker word :-D. Misschien straks.
Wat fijn te horen dat je laatst zo'n goede dag met haar had, dat alles zo lekker liep, fijn! En jullie hebben haar gedrag een beetje bijgehouden om inzicht te krijgen, goed plan zeg. Drie uur huilen...poeh! Confusedhock: ik zou gillend gek worden moet ik je bekennen....knap dat je nog zo rustig bent. Maar er zit vooruitgang in, dat is goed! Ben je nog met haar naar de osteopaat geweest?
En dat je overloopt van trots, zo herkenbaar! ik heb dat ook zo erg! :mrgreen: soms moet ik gewoon uitkijken dat ik haar niet fijnknijp, zo hard wil ik met haar knuffelen.

Laura, hoe is het met zijn oortjes? minder gehuild? dat kan zo zeer doen! arm kind...Cry
En wat goed dat je de stof van je opleiding weer hebt opgepakt, goed zo! wie weet waar het toe leidt? en is de verschrikkelijke ongie over inmiddels? :evil:

Noortje, ik begrijp heel goed dat het nieuws over de placenta verwarrend is, wat moet je daar nou van vinden? het is een verdrietig gegeven dat je kindje daardoor overleed. Wat je schreef, ik moest gelijk aan kersje denken, de gevoelens die jij omschrijft, kersje beschreef die toen ook ongeveer zo. Het is zo'n verschrikkelijk idee dat je kindje geleden zou hebben en dat je er niets aan kon doen. Ik heb dat ook zo gevoeld. Ik vond het ook heel moeilijk dat ik het moment van overlijden niet gemerkt heb, niet gevoeld. Ik troost mij met de gedachte dat ze bij mij was, warm en dichtbij, bij de enige waar ze moest zijn, bij haar mama. Cry Het is een raar gegeven he? zijn hartje begon met kloppen in jouw buik en stopte met kloppen in jouw buik. Denk je veel aan Thomas? en hoe gaat het verder met je? heb je al wat symptomen van de zwangerschap? en wanneer moet je weer terug komen eigenlijk?
Ik denk dat je trouwens weer een jongetje krijgt, vraag mij niet waarom. Wat een heerlijk idee dat je weer zwanger bent. Het is echt een bijzonder forum dit. Te bizar voor woorden hoe snel (bijna) iedereen weer zwanger was.

Kim, hoe gaat het met je meid? je rug en bekken willen niet zo he? Die Ties van jou is wel snel hoor! al twee tanden, kruipen en staan.....wauw! Matilda is nog niet zo ver hoor! :-D

Tam, Myrthe heeft hetzelfde mutsje? leuk! ze eet wel goed he? jij hebt ook al zo'n kleine vreetzak...hihi Ik heb geen idee waar Matilda het laat, er zit nog weinig spek aan en dat terwijl ze nog voledig borstvoeding naast de maaltijden krijgt Sad wat doe ik fout?

Kersje, ik wil wel weer een foto van je mannetje zien hoor! volgens mij is hij enorm gegroeid! zit hij in een goed dagritme nu eigenlijk? slaapt hij op vaste tijden? en de borstvoeding, gaat dat nog goed? Wel relaxed dat je nu niet op je werk hoeft te kolven....echt fijn!

Nou, ik hoop dat we nog wat van Devika horen, ik hoop zo dat het goed gaat.


Ik ga nu naar de kapper.

kus!
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-11-2011

He meiden! Heb echt weinig tijd, maar wilde even spieken naar nieuws hier!

Cyn, 1 tip: haal tepelhoedjes van Medela, Ik weet dat kraamverzorgsters en vk's er vaak niet weg van zijn, maar ik zweer erbij. Omdat Maria veel afviel moest ik ook bij gaan voeden, ze hapte niet goed. Tepelhoedje erop en hoppa: vanaf toen kwam ze weer aan. Het is voor haar gewoon veel makkelijker. En ik heb totaal geen last van mijn tepels, het beschermt ook. Mijn zusje heeft ook 8 maanden gevoed met tepelhoedje. Misschien het proberen waard? En verder klinkt je rustig en genietend, fijn!

Maria, zit je haar weer goed? Ja, stiekem wordt ik er ook wel gek van hoor, maar wat kun je? Geduldig blijven tot ze rustig wordt en zo lang ik ook vaak een lachend en kletsend meisje heb, houdt dat me op de been! Ja, we zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Die vond veel spanning in haar nek, hoofd en rug. Alles losgemaakt en het lijkt of ze iets rustiger is. Maar de krampjes zijn er ook nog wel. Hopelijk wordt het snel beter!

Verder is mijn mama vandaag wezen helpen. Zo fijn! De was is weg gewerkt, er is gestofzuigd en mijn hele kledingkast is uitgemest. Over ruim een maand moeten we verhuizen en omdat ik 24 uur per dag bezig ben met Maria kom ik niet aan inpakken toe. Soms vliegt het me echt aan hoor! Hoe krijg ik alles voor elkaar? maar gelukkig is er dan een mama die helpt!

Ga nu weer naar ons meisje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 02-11-2011

Hoi Lieve meiden...

Even een heel groot ego bericht!
Ik weet dat ik er niet zoveel ben, maar jullie zullen dit goed kunnen snappen.

Hier in Tilburg gister een groot tragisch ongeluk gebeurt met moeder en baby in het zwembad. Moeder en meisje van 5 maanden oud kregen twee grote luidsprekerboxen op hun hoofden terecht terwijl ze lekker zaten te spetteren in het peuterbadje. Kindje is met een traumahelikopter naar het AMC gevlogen, maar helaas is ze vandaag toch overleden. Mijn hele maag draait al vanaf gister compleet om. Voel me er zo beroerd onder. Heb heel Hyves en facebook al afgezocht naar bekenden en mensen afebeld.
Gelukkig tot nu toe nog geen bekenden die het waren, maar wat heb ik met de moeder van het kleine meisje te doen...echt!!Ik kan er nie over uit. Voel me ook kwaad, aangezien het kindje gewoon gezond was en achteraf door bezuinigingen van de gemeente hier het kindje nu niet meer leeft. Gelukkig was het kindje meteen buiten bewustzijn en heeft ze er gelukkig niets van geweten, maar het maakt me echt verdrietig. Zo'n klein hummeltje!

Sorry meiden moest dit heel even kwijt en denk dat jullie dat wel kunnen begrijpen.


Lieve Cyn: Gefeliciteerd met je Petekindje...Peettante zijn is een hele grote eer vind ik. Ik hoop ook nog vaker Peettante te worden ( misschien als mijn vriendin me nog een keer kiest...volgend jaar zelfs, want denk dat ze weer zwanger is hahah)
Zo'n tepelhoedje blijkt inderdaad goed te werken...Misschien een ideetje om te pijn te verzachten?

Maria: Elk kindje doet het op zijn/haar eigen tempo.Onze Ties is snel, maar dat is ook niet altijd even leuk. Ik ben ontzettend trots als hij weer nieuwe dingen doet, maar hij gaat voor mij even veel te snel. Ik wil graag genieten van mijn laatste kleine hummeltje en hummeltjes worden al zo snel groot,maar hij zet er echt vaart achter.
Geniet er nog maar van dat Matilda het lekker op haar gemak doet...het gaat toch al zo snel.

Ook ik wil weten hoe het met devika gaat!!Laat je even horen meid!!

Ik heb verder niet veel gelezen,maar denk ook aan de rest hoor..
Ik ga nu nog even kijken of ik wat kan vinden of het al bekend is wie het zijn geweest. Ik heb er geen rust bij.

tot snel.xx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-11-2011

kim ja ik heb dat idd ook gehoord. afschuwelijk he??? kan er ook niet bij dat dit gewoon door een domme fout van de gemeente of whatever gebeurd is hoor!! die arme moeder... wat zal ze het zwaar hebben!
hoezo denk je dat je vriendin weer zwanger is? is dat dezelfde als waar je vorige keer ook peettante van geworden bent? (jari toch?)

cyn ontzettend bedankt voor je geboortjekaartje!!! prachtige tekst erin!! en wesley* werd ook genoemd! heel mooi!!! gaat het goed met jullie?

devika, ik ben echt heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat? elke dag heen en weer naar het ziekenhuis zal best zwaar zijn... groeit de kleine meid goed? en hoe doet ze het verder? ik denk aan jullie hoor!!

hier heb ik weer genoeg gedaan in huis, en ik heb zelfs nog ff een beetje aan de studie gedaan ook!! ben weer lekker bezig! vanavond weer lekker genieten in bad! over een paar dagen staan de vruchtbare dagen weer voor de deur dus we gaan weer aan de klus!! vorige ronde had ik een knal positieve ovu test op dag 16 en 17. ik zit nu op dag 11 dus we hebben nog ff dacht ik zo. vandaag heb ik ff een paar slofjes voor semmy gekocht voor op het kinderdagverblijf. zo schattig!! het gaat verder goed met semmy. het is echt een malle jongen hoor. hij kan zo gek doen!!! heerlijk ventje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 03-11-2011

Kersje, ik slik nu ook aspirine voor de placenta, ik hoop dat hiermee problemen voorkomen kunnen worden.

Maria, het blijft gewoon moeilijk allemaal, maar probeer er ook maar aan te denken dat hij in ieder geval dicht bij me was, lekker warm. Ik vind het ook rot dat ik niet weet wanneer hij precies doodging, ik voelde af en toe wel wat beweging, maar had het idee dat hij alleen wat heen en weer schoof. Volgens de gyn is het al heel snel na de echo waar de groeiachterstand toen werd gezien gebeurd. Ik denk echt nog heel veel aan hem, maar gelukkig ook aan dit nieuwe kleintje. Maandag mag ik weer komen voor een echo, ben de dagen weer aan het aftellen. Jij denkt een jongetje, zelf heb ik al vanaf het allereerste begin het idee dat het een meisje is, maar kan er helemaal naast zitten. Maakt ook niks uit, als het maar blijft leven..
Zit je haar weer goed? Ik ben deze week voor het eerst weer bij de kapper geweest, bleef het maar voor me uit schuiven, zag er gewoon heel erg tegenop om te gaan. Gelukkig was het geen erg spraakzame kapster, dus dit viel wel weer mee. Maar wel weer een stapje vooruit.

Cyn, vervelend van die kapotte tepels, lijkt me erg pijnlijk. Leuk dat je peettante geworden bent.

Kim, ik had het gisteren ook op het nieuws gehoord. Echt onvoorstelbaar, op zo'n manier je kind kwijtraken. Dit had wel voorkomen kunnen worden. Moet je maar mee zien te leven..

Maandag hebben we het hangertje opgehaald dat is gemaakt met een klein stukje van het voetafdrukje erin. Het is erg mooi geworden. Morgen is mijn man vrij en dan gaan we een kettinkje erbij kopen en dan kan ik het gaan dragen. Ben er erg blij mee. Verder komt nu die uitgerekende datum erg dichtbij, maandag over een week al. Zie er best wel tegenop. Verder ben ik nog best bang dit kindje ook kwijt te raken. Gelukkig mag ik maandag weer voor een echo. Begin nu ook wat meer misselijk te worden, dus dat lijkt goed te gaan. Bij Thomas was ik tot de 18e week erg misselijk, daarna wat minder. Het is zo jammer dat je alleen maar af kan wachten tot de controles om te zien of het nog leeft. Mijn verlof eindigt over ruim 3 weken, weet niet of ik er al aan toe ben weer te gaan werken.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 03-11-2011

Laura, wat doe je voor studie? Heeft Semmy helemaal geen last meer van zijn oortjes? Spannend weer die komende eisprong, wie weet is het deze ronde raak!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-11-2011

noortje, je moet wel positief blijven denken hoor meis! maar ik snap je angst maar al te goed.. .wij allemaal hier wel.. maar neem een voorbeeld aan ons allemaal! wij hebben inmiddels ook een kindje wat wel mocht blijven! (op sabrina en elies na)
hoe kan het dat je verlof al bijna voorbij is? kreeg je niet de volledige 16 weken? ik kreeg dat namelijk wel en ik ben eerder bevallen dan jij ( 24 weken en 6 dagen) dus je zou gewoon recht moeten hebben op de 16 weken! en ik kan me niet voorstellen dat het alweer zo lang geleden is.. toch?? mooi dat je een hangertje heb!! nog heel ff wachten en dan mag je hem dragen!! voor altijd! ik heb een hangertje met een foto van sonny* erin! die kreeg ik op de eerste moederdag na het overlijden van sonny* van mijn ouders! dus ik ben de volgende dag ook meteen voor een ketting naar de winkel gerend!!

oh en ik doe de opleiding verzorgende ig uitstroom kraamhulp! maar ik had hem al opgezegd... was er nog maar net mee bezig hoor... dus zit echt nog in de begin fase! maar ik had de lesstof van de eerste 8 maanden binnen gekregen in 1 keer en dit moet ik ook gewoon betalen. dus ik dacht, dan kan ik het net zo goed gaan maken en inleveren ook en nu ben ik dus weer zo gemotiveerd!! wie weet zet ik hem toch nog door! mag ik zelfs over een jaar ook nog beslissen dus die keuze is wel lekker! maar vond het ook wel weer zonde van het geld als ik er niets meer mee deed. moest toch bijna 800 euro dokken voor die eerste periode!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 03-11-2011

Laura, heb volledig verlof gekregen, maar het is echt alweer zo'n tijd geleden... Maandag 13 weken alweer. Wat speciaal, dat je op moederdag dat hangertje gekregen hebt, wat lief dat je ouders daaraan gedacht hebben. Wel lekker dat je tijd genoeg hebt om te beslissen of je evt door wilt gaan met je opleiding, idd een hoop geld. Wat doe je nu voor werk?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-11-2011

jeetje is het echt alweer 13 weken geleden?? voor mijn gevoel is het een week of zes... maar ja de tijd gaat ook zo ongelooflijk snel...

ik werk nu in de thuiszorg twee dagen per week als assepoetser!! maar de ochtenden heb ik mijn eigen oma dus dat is echt leuk!! dat is eergister ingegaan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-11-2011

@ Cyn, wat een prachtig kaartje!! En wat hebben jullie het gevoel dat dit geeft goed verwoord zeg! Ik heb heel wat traantjes gelaten vanmiddag. Dank!

Meiden, hier echt een moeilijke dag. Het begint me op te breken. Ben zo verschrikkelijk gek op dit meisje, maar mijn lijf begint gebreken te vertonen. Mijn rug doet overal pijn en ik val om van de slaap. Maar ik wil haar zo graag troosten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-11-2011

Lieve madelief, een mama moet zelf ook goed uitgerust en fit zijn om der kindje alle liefde en aandacht te kunnen schenken... Dus denk aub eerst een beetje om jezelf en laat je mannetje of iemand anders ff de zorg over nemen!!! Roep jezelf even een halt toe!!! Geloof me, ik weet er alles van! Semmy heeft zes weken lang non stop gehuild en mijn vader heeft hem toen ff overgenomen en ik ben met mijn moeder boodschappen wezen doen. Wat een verademing!!! Simpel boodschappen doen luchtte al enorm op! Dus ik zou zeggen, ga ff lekker zonder se kleine naar de kapper of schoonheidsspecialist! Of iets anders wat je leuk vindt!! Maak me zorgen om je...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-11-2011

cyn; gefeliciteerd met je petekindje. Wat heerlijk zo dicht bij elkaar. En ik lees dat ze het
goed doet...al is het toch effe wennen.
meid, wat een ontroerend kaartje van je. Kippevel die tekst die erin staat. Zo mooi en puur.
WAUW!

maria; soms vind ik het wel eens moeilijk wat ze allemaal mag eten. Zeker nu na de 6 mnd er
ineens meer mag. Volgende week is vragen op het bureautje hoor.
Ze vindt pompoen erg lekker en deze week heb ik meloen geprobeerd, maar wel met banaan, want
anders vond ik het zo waterig. Ze smekt en smakt alles lekker op haha.
Maar ze groeit ook goed, en zeker die onderkin hihi.

madelief; veel gedaan lees ik. Lekker. Wat zijn moeders toch onbetaalbaar he!
Jee en over een maand verhuizen. Hectisch. Maar ook wel spannend en fijn.

kim; oh jee meid, ik heb ook zo de kriebels van dat drama in het zwembad. Weet je al iets
meer over of je ze kent? Vroeger als je zo iets hoorde vond je het erg, maar je stond er
verder niet bij stil. Nu is dat anders. Ook die 2 kindjes die het water in gegaan zijn.
Hoe kom je daar ooit bovenop. BAH! Ties is idd een snelle haha. Myrthe ook niet zo. Die is
vrij rustig van karakter en vind alles wel vlug goed geloof ik.

laura; jij bent ook iemand die lekker kan genieten van een bad he. ik ook...komt er veel
te weinig van. Maar gister wel lekker.....lekker meezingen met muziek....heerlijk.
Enne.......ik ook verslaafd aan wordfreud nu ahah. Krijg je ervan als je nieuwsgierig bent.

noortje. speciaal die ketting. Mooi hoor een dierbaar bezit. Ik heb ook een ketting en ik doe
hem nooit af.
Meid, en dan de uitgerekende datum. Niet gek hoor dat je je zo voelt. Wij hebben toen een wensballon
opgelaten. WIl je iets gaan doen?
En dat enge blijft hoor van echo naar echo, maar als je straks je kindje voelt is dat wel meer een
bevestiging hoor.
Positief ook al is het moeilijk..........hoop dat jij na al je verdriet ook het geluk mag hebben zoals
wij in dit forum.