Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-11-2011

hier; vandaag is myrthe 6 mnd oud. Heb lekker gezongen en ze heeft een mooie tuut gekregen hihi. Ik vind het toch speciaal. Ik weet nog goed toen britt* een half jaar zou meoten zijn. Toen had ik het zo moeilijk.

Verder druk want de rapporten komen eraan. Mijn man neemt haar zaterdag een dagdeel mee naar zijn pa en ma en heb ik het huis alleen om eens door te werken, want anders komt het niet goed.....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-11-2011

meiden,
ik heb even jullie raad nodig,
Ik had Devika beloofd om via de mail het geboorte kaartje digitaal te sturen.
Nu heb ik een heel stuk terug gelezen en ik kan maar niks over haar vinden.
Ik hoop zo dat alles goed gaat.
zal ik het geboorte kaartje gewoon mailen of zal ik toch even wachten tot ze hier wat van zich laat weten.
vind het een beetje moeilijk.
wat zouden jullie doen?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-11-2011

Lieve meiden, ik had gisteren een stuk geschreven, maar toen viel de verbinding weg...tekst weg aaaahhhrg!
Ik had geen tijd meer om te schrijven. Vandaag ook al geen rustig moment, maar wil jullie even laten weten dat ik aan jullie denk. Ik maak me ook zorgen om Devika. Ik hoop maar dat geen nieuws goed nieuws is, dat ze het nu veel te druk heeft. Cyn, ik zou het kaartje sturen, meis. Mooi kaartje trouwens (had ik gisteren ook geschreven). Recht uit het hart!

Liefs voor alle meiden en al onze kindjes (in onze handen en in onze harten)'

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-11-2011

Ik hoop idd ook dat geen bericht goed bericht zal zijn... Devika!!! Laat je heel ff zien hier please?!?!

Mijn werkdag zit er weer op. Nu thuis nog ff aan de poets en dan semmy weer halen!!

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-11-2011

Ook hier steeds kijken of er iets van devika staat .......... helaas. Geen nieuws is goed nieuws hoop ik echt maar.

Mijn man is nu met myrthe naar zijn pa en ma...........ik kan de hele morgen voor school rapporten gaan invullen (bah) en deze avond gaan we bij vrienden eten. Dat was het wel zo'n beetje. Ga aan de slag....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-11-2011

Devika!!!! Hoe is het meissie???

Tam lukt het allemaal met de rapporten??

Ik heb koppijn... Zou wel ff mijn oogjes willen sluiten voor een uurtje...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-11-2011

Oh, meiden, jullie denken hetzelfde als ik! Ik hoop zo dat ze het gewoon waanzinnig druk heeft met de kleine! Devika, we denken aan jullie!

Cyn, ik snap dat je twijfelt. Misschien een mailtje sturen dat we aan haar denken? Misschien leest ze haar mail eerder dan dat ze hier kijkt? Ik zou ook twijfelen over het kaartje, maar ik kan me ook herinneren dat ik het naar vond dat iedereen soms te voorzichtig was in spannende tijden. Moeilijk dilemma, doe wat je gevoel je ingeeft.

Hier een goede dag! We zijn vanochtend bij een magnetiseur geweest. Ze heeft van alles gedaan en gevonden bij Maria en vandaag gaat het echt goed! Daarnaast logeren we weer bij mijn ouders en vannacht heeft ze bij hen op de kamer geslapen en ze hebben haar gekolfde melk in de fles gegeven. MIjn man en ik hebben kunnen slapen dus. Ik moeste wel om 5 uur kolven, want mijn borsten stonden op springen! Vannacht gaat ze weer bij hen op de kamer, maar ga ik wel zelf voeden. Alleen zorgen zij dat ze slaapt. Weer even bijtanken, want we zijn behoorlijk kapot van het vele huilen. Ik heb net ons 'dagboek' bij zitten werken. Oh, wat zij het veel huiluren! Ik hoop dat het snel verbetering laat zien!

Laura, je bent een schat! Je hebt zo gelijk! Het is ook tijd voor ingrijpen. Ik ben dan ook afgelopen donderdag uiteindelijk zelf boodschappen wezen doen en mijn man is thuis gebleven bij Maria. Oh, wat heb ik genoten van in de supermarkt lopen! Gek he? En nu nemen mijn ouders dus veel over. Vandaag zijn we ook naar school geweest en dan hoef ik alleen maar te voeden. Tussendoor ga ik naar de les. Ook daar kom ik wat tot rust. Doordat de fles vannacht goed ging met gekolfde melk, hebben we besloten dat ik volgende week gewoon alleen naar school ga en mijn man met Maria thuis blijft met gekolfde melk. Net heb ik hier in de sauna gezeten en lekker gedouched. Maria slaapt. Je hebt gelijk, ik moet ook af en toe aan mezelf denken...

En bij jou staan de klusdagen weer bijna voor de deur! Ik hoop zo dat het deze ronde raak gaat zijn! En wat klinken je berichten over Semmy toch altijd vrolijk! Fijn dat het goed met hem gaat. En wat spannend dat je misschien toch door gaat met de opleiding! Als je zo enthousiast bent, dan is het wel lastig om die droom nog zo uit te stellen!

Noortje, prachtig die ketting. Zo heb je altijd iets tastbaars bij je van Thomas. Wij hebben in mijn trouwring een diamantje laten zetten, dat staat voor Noach. Recentelijk is er een diamantje bij gekomen. Mijn twee briljantjes, Noach en Maria, altijd bij me. Het gaf met al zo veel steun toen het er 1 was, ik hoop dat dat voor jou ook zo is! En je angst. Meid, zo herkenbaar! Ik kan je niet helpen in dat opzicht.... De tijd uitzitten en proberen zo veel mogelijk de rust te bewaren. Ik was ook alleen maar bang. Zelfs ver na de termijn waarop het mis ging, was ik bang haar te verliezen, zelfs aan het einde. Maar de tijd tikt door en uiteindelijk heb je straks dit wonder in je armen! Echt waar, ik geloof daar heilig in! Dit kindje wil zo graag bij jullie zijn, zo graag het zusje voor Thomas zijn!

Nou, ik ga eens bij de kleine dame kijken!

x

Tam, wat een prachtig meisje heb je toch! Ik zag net haar foto op hyves, zo ontroerend!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-11-2011

Devika, ik denk ook aan je, hoop dat alles goed gaat.

Madelief, wat goed van je dat je wat tijd voor jezelf neemt. Fijn dat je ouders je helpen. Het lijkt me echt moeilijk als zo'n kleintje zoveel huilt. En wat mooi, die diamantjes in je trouwring, ik vind het echt fijn om het kettinkje te dragen.

Cyn, ben je lekker aan het genieten van Joëlla? Hoe gaat het voeden nu? Zou ik ook een kaartje mogen? Ben er wel heel benieuwd na, na de reacties van de anderen.

We gaan straks even naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, de rest van de visite komt vanmiddag pas. Ik denk dat ik het zo wel trek. Gisteren opeens weer veel om Thomas moeten huilen, mis hem nog zo erg. Maar morgen weer een echo, ik hoop zo dat het nog goed zit. Nog 1 nachtje slapen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-11-2011

Noortje spannend dus weer!! Maar uiteraard zit het gewoon nog goed!! Je hebt het dubbel en dwars verdient dus het moet gewoon!!!

Madelief goed te horen dat je dingen wat anders aan gaat pakken! Het zal je wat meer rust geven om nu ff niet 24/7 met Maria bezig te zijn! En daar hoef je je absoluut miet schuldig over te voelen want het komt jullie beide en misschien zelfs jullie alledrie alleen maar ten goede!! Hopelijk is het huilen snel minder of zelfs over! Ik weet hoe het kan zijn om overdag alleen nog maar met een gillend kind op je armen te lopen... Ik heb met je te doen want het is echt zwaar!! Sterkte meissie!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-11-2011

op alles reageren lukt even niet, maar ik lees tussendoor wel mee hoor.
Joëlla is nu een week en 1 dag oud en 't dametje doet het goed.
ze komt steeds meer aan en de voeding loopt goed.
ik heb vanaf woensdag geen bv meer gegeven maar kolf wel om de 2.5 uur.
door de narcose en ruggenprik kwam het laat op gang nu begint het heel langzaam te komen.
vandaag was alles redelijk genezen dus vanmorgen heb ik haar toch even aangelegd.

ik heb devika toch gemaild.
heb ook gezegd dat we hier veel aan haar denken en dat we hopen dat ze het gewoon heel druk heeft.
en dat geen nieuws goed nieuws is.

noortje,
natuurlijk mag je een kaartje.
digitaal of per post? stuur maar een pb'tje met je mail of anders je adres.

[ATTACH=CONFIG]6458[/ATTACH] even een foto van ons meisje, 1 week en 1 dag oud

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-11-2011

Oh Cyn wat een mooie meid!!! Smelt!!! Geniet maar lekker van der!! Ze zijn zoooooo snel groot... Zucht...

Hier vanmorgen ff een jankbui.. Was de kast aan het opruimen en kwam daar de echo foto's en het prachtige foto album van hem tegen.. Dat was wel ff heftig!! Maar het luchtte wel ff lekker op!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

O, Cyn, wat is je meisje een schatje! Heerlijk hoor. Fijn dat ze goed groeit. Is het aanlegggen nog pijnlijk? Gebruik je een tepelhoedje? Hier voed ik nu 1x per dag zonder tepelhoedje en dat gaat goed (Tobias pakte mijn tepel niet goed na de geboorte, vandaar dat ik met een hoedje ben gaan voeden). Hoe doet Joëlla het verder qua slapen/huilen?
Wat het kaartje voor Devika betreft heb je het naar mijn idee goed opgelost. Hopelijk horen we snel goed nieuws van haar.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

Laura, ik kan me voorstellen dat je moest huilen toen je de foto's van Sonny* tegen kwam. Dan word je weer even flink geconfronteerd met je verlies. Want hoe heerlijk het ook is dat er broertjes en zusjes geboren worden van onze engeltjes, we missen ze toch. En soms krijgt dat gevoel van verdriet even de overhand. Maar dat mag toch ook, denk ik. Zo blij als we zijn met onze kindjes die mogen blijven, zo verdrietig zijn we om de kindjes die we moeten missen. Maar hoe fijn is het om dan je kind even lekker vast te kunnen houden, he? Het verzacht wel. knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-11-2011

Cyn, wat een schatje is het! :-D wat een poppetje. Hoe ging het aanleggen? was het voldoende genezen? geen zeer? doe maar rustig aan hoor, kolf zo lang nodig is.
Goed van je dat je Devika hebt gemaild, ik begin mij ook zorgen te maken.

Noortje, van daag weer een echo toch? hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht, geen enge dromen :?. Ben heel benieuwd hoe het gaat straks, veel sterkte en succes!

Laura, wat kan verdriet je soms ineens vervallen he? Ik snap heel goed dat je ineens heel verdrietig werd. Als je die foto's dan terug ziet komt dat hele gevoel uit die tijd weer terug, voel je het weer. Knuffel voor jou!

Kersje, hoe gaat het met jou? welke maat heeft Tobias nu eigenlijk? hij zal wel al gestart zijn met lekker brabbelen of niet? Matilda heeft gisteren voor het eerst "mama" gezegd :-D ik was zo trots en blij!

Ik moet Matilda even terugfluiten, ze trekt de gordijnen naar beneden :?, tot later!


Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Haha die Matilda!!! Het is al een echte doerak aan het worden he?

Noortje succes met de echo vandaag!!!

Devika???

Tnx voor de lieve berichtjes meiden!! Het heeft wel opgelucht hoor gister!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

Noortje, succes meid! Ik leefde tijdens de zwangerschap van Tobias echt van moment naar moment, van echo naar echo. Verder vooruit kijken kon en durfde ik niet. Maar al die 'stapjes' maken samen een zwangerschap van 9 maanden. Met uiteindelijk het wonder van een gezond kind! Hoe gaat het nu met jou?

Maria, wat een heerlijke ondeugende meid heb jij! En ze heeft mama gezegd! Wat moet dat een geweldig moment zijn...Tobias heeft echt zijn klets en kraaimomentjes, zo lief. Maar wat ik nog het allermooist vind is zijn schaterlachje. Hij gooit dan echt zijn hoofd in zijn nek, haha. Hij draagt nu maat 62/68. En hij begint eenkennig te worden, de stakkerd. Hij zette het op een gillen toen oma hem op wilde pakken (arme oma). Ook zijn oompje moest niet onverwacht te dichtbij komen. Ik wist niet dat dat op deze leeftijd al kon eigenlijk. Ik voel me echt verwend met zo'n ontzettend lief kindje. Hij is bijna altijd vrolijk en ontspannen. Hij huilt weinig, zeker nu de krampjes en het zuur over zijn. En hij slaapt de nachten goed door (de wintertijd gooide even roet in het eten, maar nu weer rond 7uur wakker). Ik leg hem nu rond 20.00u op bed (dan heeft hij zijn laatste voeding net gehad). Ik maak hem niet wakker voor een voeding. Als hij honger heeft komt hij zelf wel! En ik begin eindelijk mijn handen weer een beetje vrij te krijgen, want Tobias heeft nu een babygym in de box en dat vindt hij heel leuk (dus hij kan zichzelf een beetje vermaken en ook in de box in slaap vallen). Ook zit hij graag in zijn wipstoeltje als we aan het eten zijn. Kortom, hij zit niet meer aan me vast gekleefd, haha! Natuurlijk knuffelen we wel nog heel vaak en het borstvoeden vind ik ook heerlijk intiem. Ik vind het zó fijn om moeder te zijn en dat ik thuis kan blijven vind ik echt een geschenk. Ik voel me heel ontspannen. Ga je vandaag nog iets leuks doen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

Laura, fijn dat het heeft opgelucht!

Madelief, wat prettig dat je ouders jullie zo goed ondersteunen. Je hebt toch echt je rust nodig. En die arme Maria moet zoveel huilen. Ik heb het echt met je te doen hoor. Het kost zoveel energie en het lukt dan ook niet goed om zelf weer op te laden. Dus heel fijn dat je hulp hebt! Zie je nog verschil na jullie bezoekje aan de magnetiseur?

Kim hoe gaat het met jou? Nog veel last van de burn-out?

Tam, jij zit weer in je werkdagen hè? Ik zal ook eens even spieken op hyves!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

Zeg borstvoedingsmama's, wanneer werden jullie voor het eerst weer ongesteld na de bevalling? Hier nog steeds niks te bekennen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

O, Tam, wat heb je toch prachtige meiden gekregen...

Devika, ik denk aan je en hoop met heel mijn hart dat het goed gaat!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-11-2011

zo daar ben ik weer :-D

Matilda heeft inmiddels goed door als ze iets doet wat niet mag, twee weken geleden begon ze voor het eerst te huilen toen ik voor de tweede keer zei dat ze de laptopstekker niet op mocht eten :mrgreen:

Kersje, ik werd na drie maanden weer ongesteld, mijn cyclus is vanaf die dag weer constant geweest. Wel uitzonderlijk geloof ik, de meeste die borstvoeding geven die ik ken menstrueren nog niet.
Wat geweldig hoe je beschrijft hoe Tobias schaterlacht!!! :-D het is zo grappig een kleine baby zo te zien lachen he? ik kom niet bij als Matilda de slappe lach krijgt. Ze kan nu al heel goed kruipen en ze vindt het geweldig als ik haar ga "pakken", dan gilt ze het uit! :-D
Bijzonder dat hij opeens eenkennig is geworden he? het zal wel iets met zijn ontwikkeling te maken hebben, Matilda heeft het ook eventjes gehad. Ik betrhet lijkt mij een stuk zwaarder als je kindjeapte haar er ook op dit weekend dat ze bij binnenkomst bij vrienden haar hoofd probeerde weg te stoppen onder mijn arm, dat was ook voor het eerst! zo schattig.
Jjij slaar de late voeding over nu, wat goed! ik geeft haar vaak voor ik ga slapen nog even de borst maar ze is gewoon te moe merk ik, heb het gisteren ook overgeslagen, en dat gaat prima inderdaad! ga het ook maar invoeren denk ik. Fijn dat hij het zo lekker doet, we zijn inderdaad gezegend met zulke lieve kindjes! Ook lekker dat hij zichzelf een beetje kan vermaken nu, dat scheelt een hoop. Maakt hij al aanstalten om te draaien?
Het is leuk te horen dat je zo geniet van het mama zijn, wat een geluk is het he? ik ervaar het net zo, ik wordt er gewoon soms emotioneel van als ik naar haar kijk, kan niet geloven dat we zo'n mooie en lieve dochter hebben gekregen. Ik ben wel een beetje "klaar" met borstvoeding moet ik bekennen, wil nou wel weer mijn lijf terug. Ik kolf minder nu, ik moet namelijk een paar keer kolven voor ik die 200cc flessen van haar gevuld heb. Ik kolf nog maar 1x op mijn werk en nu ben ik bijna door mijn voorraad heen. Ik heb op de creche afgesproken dat ik 1 fles meegeef en als ze toch nog behoefte aan meer melk heeft ze kunstvoeding geven. Tot nu toe is het nog niet nodig geweest omdat ze 'smiddags goed warm eet. Ik wil ernaar toe dat ik alleen 'smorgens en 'savonds nog voed (en als ik vrij ben kan het vaker). Dat tandje dat ze heeft maakt het ook niet leuker, ze heeft mij al een paar keer flink gebeten, de boef! grrrr..
Vandaag een drukken dag, huis is een zooi en moet was doen. We gaan vanmiddag naar een huis kijken in Amsterdam Noord, ben benieuwd! ook is mijn moeder jarig en gaan we daar vanmiddag heen. Vanavond komen twee vriendinnetjes eten (elke maandag) en gaan we sporten (dansen).
Nu ligt Matilda knockout in haar box te pitten, ik ben wat hapjes aan het koken voor komende dagen voor haar. Karbonaadjes met hutspot (zonder ui) en courgette/aardappelprut haar favoriet. En wat ga jij doen?

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-11-2011

ik typ te snel zonder te checken, sorry voor de spel-en gramm. fouten :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Lees ik er gewoon overheen dat Matilda mama gezegd heeft!!! Wat onwijs leuk!!

Kersje fijn dat het je goed doet dat je lekker thuis blijft bij je mannetje!! Erg goed om te horen!! Ik zou het ook kunnen hoor maar voor nu vind ik het fijn dat ik nog twee dagen per week werk! Tobias klinkt als een heerlijk zoet kindje!! Wauw!! Wat een genot! Semmy is nooit zo makkelijk geweest en nog steeds niet hoor. Box vond hij geen zak aan en eigenlijk was altijd alles maar voor tien minuten goed... En dat heeft ie nog wel.. Kan heel vermoeiend zijn! Maar ja hij heeft gewoon een sterk aanwezig eigen karaktertje! Nu zit ie heerlijk met een folder te spelen! Daar geniet ik dan echt van!!

Noortje hoe was de echo? Of moet je nog heen?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Maria gefeliciteerd met je mama!!!
En je bent druk in de week heb ik door! Ik doe het meeste als semmy slaapt maar dat is natuurlijk nog maar 1 meer per dag.. Straks gaat hij weer lekker zijn bed in!! Kan ik ff zuigen en dweilen iig en misschien ook nog ff de badkamer en wc's ! Kheb ook nog genoeg was liggen om te wassen maar ook om te vouwen staat er nog een volle mand! Ik zal me niet vervelen denk ik zo...


mijn lieve, lieve kleine schat - Bambi80 - 07-11-2011

Kwam even kijken hoe het met de uitgerekend in november Mama's gaat. Cyn gefeliciteerd met je dochter.

Ben ook benieuwd hoe het met het kleine poppie van devika gaat. Zal vast druk zijn door de zorg die zo'n heel kleintje vraagt. Hoop dat het allemaal goed gaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-11-2011

He meiden,

Cyn, wat een schatje! Hoe gaat het nu met de bv? Ik wil je even een complimentje geven voor je doorzettingsvermogen! Het is niet makkelijk he?

Noortje, spannend voor jou vandaag! Ik hoop dat de spanning je niet al te veel uit je slaap heeft gehouden en jullie vandaag weer kunnen genieten van mooie beelden!

Laura, oh, wat kan het je dan ineens weer aanvliegen he! Maar huilen kan inderdaad opluchten! Fijn dat het dat heeft gedaan bij jou.

Wahahaha! Maria, ze heeft mama gezegd! Oh, wat zul je smelten!!! Super leuk, wat een geweldig mama moment! En toch ook leuk dat ze zo haar grenzen aan het opzoeken is en ondeugend is! En je bent klaar met de bv, je hebt het al echt super lang vol gehouden! Lekker hoor, al die happen voor Matilda, goed dat je altijd lekker vers kookt! En hoe was het huis? Spannend hoor, op huizenjacht!

Kersje, dat klinkt ook zo goed bij jou! Het gaat dus echt goed met Tobias. Oh, en die eenkennigheid, dat is even wennen, maar ook een soort van schattig! hij wil gewoon bij jou zijn!

Hier wel OK. De magnetiseur heeft wel degelijk effect volgens mij! het gaat ietsje beter! Dat wil zeggen, dat ze minder lang huilt. En dat is al fijn zeg! Gisteren alleen een dramadag. We gingen naar de verjaardag van mijn schoonzusje in Drente. En de hele weg daar heen heeft ze gehuild.... 2,5 uur met een huilende baby. Ze is niet langer dan 5 minuten stil geweest. Steeds stoppen en haar troosten of voeden en dan was ze stil, maar als we weer reden was het weer raak. Zo zielig! uiteindelijk heeft ze daarna 3 volle poepbroeken geproduceerd, dus ze heeft echt buikpijn gehad. Gelukkig heeft ze de hele terugweg geslapen. En we hebben een auto gekocht! Pfoe, even wennen hoor, mijn eerste eigen auto. Ik heb altijd mooie leaseauto's gehad. En nu een tweedehands Ford Focus station. heerlijk veel ruimte, maar het is wel even een ander soort auto. Maar ik ben er ook blij mee. Dit is de tijd voor ons gezin, de tijd van de blitse baan is voorbij! En ik ben mama!

Tot later!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Madelief wat voor blitse baan had je dan??
En jeetje ik weet hoe het voelt met een jankerd in de auto... Als er iets vreselijk op de zenuwen en humeur werkt is dat het wel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-11-2011

Erg he!? Dat is zo rot! Het liefst wil je haar in je armen nemen, maar dat mag dan niet...

Haha, ik vloog voor mijn werk iedere week naar allerlei steden in Europa. En dat was een luxe leven. Allerlei privileges op schiphol, altijd in dure hotels, super lekker uit eten, allerlei extra's en zo af en toe ook nog eens wat sightseeing. Ook hard werken hoor, maar de luxe was ook groot! En privé geef ik aan een hele week vakantie zo veel uit als ik voor mijn werk af en toe aan een nachtje slapen uitgaf. Dus dat komt nooit meer terug!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Nee idd.. Klinkt wel luxe ja!! Mis je dat helemaal niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-11-2011

Het zag er allemaal goed uit op de echo. De vorige keer was ie 2,2mm en geschat op 5,5 week terwijl ik al 6 weken moest zijn. Daar maakte ik me toch een beetje zorgen om. Maar vandaag was ie 13,1mm en precies de termijn, nu 7 weken en 4 dagen. Dan zou ik 21 juni uitgerekend zijn. Dus hij/zij was goed gegroeid en het hartje klopte, we waren zo blij. Volgende week een termijnecho en dan ongeveer iedere 2 weken mag ik komen en maakt ze een echo, dat is wel fijn. Dan hoef ik niet zo lang steeds in onzekerheid te zitten. Maar had vannacht wel weer slecht geslapen, veel gedroomd, maar ben nu opgelucht dat het nog goed gaat.

Ik krijg soms tranen in m'n ogen als ik jullie verhalen over jullie kindjes lees, echt zo wonderlijk na alle ellende bij iedereen. Durf het nog nauwelijks te geloven dat er in mij weer een kindje groeit dat misschien levend geboren wordt. Maar de gedachte daaraan maakt me blij en geeft me een reden om door te gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-11-2011

Lieve Noortje, ook bij jou gaat dat gebeuren!!! Je kindje groeit goed! Wat een geweldig nieuws weer. Wat zul je gerust gesteld zijn en nu opluchting voelen. Goed dat je iedere 2 weken mag komen, dat was ook ongeveer de tijd dat ik de spanning nog wel vol hield! het is fijn om steeds bevestiging te krijgen. 21 juni, dat wordt een mooie zomer!

Laura, ik weet het niet of ik het mis. Soms wel een beetje, maar het is het me allemaal waard. Ik heb er met volle teugen van genoten en nu is het tijd voor andere dingen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-11-2011

Noortje goed nieuws meissie!!! Oh wat ben ik blij voor je!!! Ga er lekker van genieten en elke twee weken een echo!! Super!!! Dat is echt heel erg fijn!!! Had ik ook!

Madelief ja het is het zeker waard maar het is een behoorlijke ommezwaai dacht ik zo! Kan me voorstellen dat dat soms best lastig zal zijn maar je klinkt er positief over!! Goed zo!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-11-2011

Noortje, wat fijn dat de echo goed ging! En iedere twee weken ongeveer een echo had ik ook. Het blijft natuurlijk ontzettend spannend iedere keer, maar wel fijn dat het kan. Stapje voor stapje kom jij er ook, hoor!

Laura, ja ik heb echt een heel zoet kindje. Maar als hij iets wil of niet wil dan laat hij het wel merken hoor! De eerste maanden heeft hij ongeveer aan mij vast gekleefd gezeten, haha.

Maria, wat een drukke dag, maar wel leuke dingen (op het huishouden na dan ;-). Goh, dus jullie zijn op zoek naar een ander huis? En je bent wel een beetje klaar met de borstvoeding. Ik kan het me voorstellen, hoor. Dat gedoe met kolven op het werk en zo. Ik ben blij dat ik dat niet hoef! Ik heb vandaag niet zoveel gedaan eigenlijk. Lekker geknuffeld met Tobias in ons bed. Ik had hoofdpijn en heb hem maar mee naar bed genomen. We hebben nog even gedut.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-11-2011

Zo.. m’n meisje ligt lekker te slapen, mijn huishouden is weer een beetje aan kant dus heb even een momentje voor mezelf.
Dus even tijd om hier even wat bij te lezen en te reageren.

Laura,
Ik zie dat je de stof van de studie gewoon aan het maken bent. Begint het toch wat te kriebelen? Weet je al wat je er mee wilt doen of ben je er nog niet helemaal over uit?
Zie dat je de foto’s tegen kwam van Sonny*. Kan wel eens lekker zijn.
Ik moet huilen bij elke foto die ik zie, maar blijf toch kijken. Gek he.

Noortje,
Meid het is alweer 3 maanden geleden dat je afscheid moest nemen van thomas*.
Wat gaat de tijd stiekem toch snel he?
En ik zie dat je verlof bijna verlopen is. Hoe voet het? Ben je er aan toe om te werken?
Of helemaal niet? Denk aan jezelf meid. Doe wat je gevoel je ingeeft.
Je kaartje heb ik gisteren op de bus gedaan hoor, ik hoor wel wanneer je ‘m binnen hebt.

Kersje,
Wat fijn om te lezen dat je zo kan genieten van je 2 mannen en umaWink

Madelief,
Allereerst bedankt voor je lieve kaartje.
Hoe is het met de kleine Maria?
Wat las ik nou, ben je vanaf 1 januari fulltime mama? Heerlijk. Als het financieel lukt, gewoon doen! meid ik kan me nog herinneren dat je een paar maanden geleden niet wist wat je moest doen in die vrije momenten van je verlof. Haha het werkpaard word een huismusWink
Maar daar moet je heerlijk van genieten. Ik geef je groot gelijk.
bedankt voor je tip over het tepelhoedje. Deze is ook van medela.
Joëlla legt haar onderlipje er alleen niet goed om. Nu gebruik ik het even een minuutje zodat mijn tepel goed staat en dan leg ik haar zonder hoedje aan.
Dit doe ik sinds zondag nog maar 1x per dag omdat alles net een beetje geheeld is.

Maria,
Wat een heerlijk meisje heb je toch. Zo mooi!
Ja mijn petekindje is er ook, 4 dagen na ons meisje. Hij heet lars en ben van de week al even 20 minuten wezen kijken. Voor het eerst het huis uit, en zonder me meisje.
Papa is ook thuis, die heeft vrij tot 21 november dus dat is heerlijk.

Kim,
Ik moest ook bijna huilen toen ik hoorde van het 5 maanden oude kindje uit het zwembad.
Zou er niet aan moeten denken! En dat door zo’n grote fout!
Hoe voel je je?

Tam,
Is het gelukt met de rapporten? Je drukke dagen zijn na vandaag voorbij toch?
Bedankt voor je lieve kaartje, ik kreeg tranen in mijn ogen.

Bambi80, bedankt!



Ben ondertussen alweer een uur verder, en heb nog niet alles terug gelezen.
Dat is voor vanavond of morgn haha.

Hier is de kraamhulp sinds zondag weg. Nu staan we er echt alleen voor hha.
Meisje doet het goed. Zondag zat ze op 2820 gram. Dus het kruipt weer omhoog.
Zit ongeveer aan 70 cc per voeding en mevrouw zuipt alles weg haha.
Soms wel erg snel dat ze er van moest spugen. Dus ik houd even wat rustmomenten tussendoor.
Maar ik geef later een verdere update.
Ik ga mijn meisje in bad doen!

Tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-11-2011



Maria,
Hoe was het huis waar jullie naar zijn wezen kijken?
En nog gefeliciteerd met je moeder.

Madelief,
Borstvoeding gaat nog niet goed.
Ik leg haar 1x per dag aan en de rest kolf ik.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik het vandaag nog maar 1x heb gedaan.
Ik zat er even doorheen. Heb wel voor de bv of kolven een neusspray gekregen.
Ik kolf overdag en ’s avonds krijgt [B]Joëlla de bv die ik opgespaard heb.


Noortje,
Wat fijn dat je een goede echo heb gehad!
Meid wat is dat herkenbaar. Iedereen hier heeft dat gehad.
Ik durfde eigenlijk ook nooit te geloven dat het deze keer echt goed zou komen.
En elke keer weer een echo, en elke keer was het weer even spannend.
Genieten konden we niet zo, de eerste blik werd gericht op het hartje.
Het lijkt nu nog zo ver weg, maar de tijd gaat toch best snel.
En hoe verder je komt, hoe meer vertrouwen je erin gaat krijgen.
Ik weet nog dat ik net zwanger was, en hier een hele wachtlijst was met baby’s die geboren moesten worden. Ik stond als een van de laatste op het lijstje.
En kijk nu, ze is er eindelijk.
21 juni ben je uitgerekend. Dan gok ik op 14 juni, want dan ben ik jarig haha.

Zondag avond werd het me wel een beetje te veel.
Het besef dat we er echt alleen voor staan.
En dat ze echt van ons is! Het is nog zo onwerkelijk.
’s Avonds lag Joëlla in mijn armen te slapen en ze lag er precies zo bij als wesley*.
Het was zo confronterend. Ik keek naar de foto van wesley* en kreeg kriebels toen ik naar Joëlla keek.
’s Avonds slaapt Joëlla goed door, rond half 12 krijgt ze de laatste voeding en dan komt ze tussen 4 en half 5. daarna pas rond 8 uur.
Vanmorgen waren we allebij een beetje op.. Joëlla werd wakker rond 8 uur en we zaten te bedenken wie uit bed ging voor de voeding. Toen we tussen ons in keken lag mevrouw weer heerlijk te slapen. Dus wij zijn ook nog even blijven liggen.
Joëlla ziet nog een beetje geel maar het begint langzaam weg te trekken.
Het gewicht zit nu op 2880 gram dus we zijn tevreden.

Zo, nu denk ik dat ik toch op de meeste dingen heb gereageerd.
Sorry voor de Dames die ik ben vergeten.

Nu weet ik pas hoe het is, ik moet nu echt even tijd vrij maken om wat te kunnen lezen haha.

Ik ga eten koken, nu kan het nog nu mevrouwtje lekker ligt te slapen.

x




[/B]



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-11-2011

Cyn dat klinkt als een op en top kersverse mama!!! (je snapt me wel, ik vergeet echt niet dat je al mama was)!
Ja het leven is een stukje drukker en meer planner uithangen he? Maar wij zijn goede sterke mama's!! Wij kunnen dat!!
Het klinkt als een tevreden dametje wat jullie hebben! Lekker hoor!!

Hier nog steeds geen ei gespot.. Vorige ronde op dag 16 en 17 knalpositieve ovu test maar vandaag, dag 16, nog steeds een vrij licht streepje... Snap er niks van! Voel ook helemaal geen ei naderen ofzo..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-11-2011

cyn; de lieve woorden waren gemeend hoor meid. Fijn te lezen dat je meisie weer wat beter
drinkt en aankomt. Voor je het weet zijn ze niet meer te tillen hihi. Je klinkt zo heerlijk
rustig en genietend. Super hoor. Ik ben dit weekend wel een stuk verder gekomen met de rapporten
maar nog lang niet klaar. Dat is zo'n werkje bah. Over dik 2 weken zijn de ouderavonden dus heb
nog effe, maar toch....En ja. Het is idd druk en ook spannend soms, maar het gaat jullie
gewoon goed lukken. Ik vond het ook wel fijn dat de kraam weg was. Ik moet zeggen dat ik er toen
echt wel aan toe was.
Ik kon toen vooral zo genieten van het feit dat ze gewoon lekker op mijn buik lag of in mijn armen.
heerlijk....nu ligt ze niet meer zo vlug stil haha.
laura; ei nog niet in zich? Gewoon op gevoel doen joh hihi.O en die foto's van je lieve sonny*.
Alles wat we nog van onze engeltjes hebben. die huilbuien overvallen mij ook. Het had zo anders moeten
zijn. Mijn gezin had compleet kunnen zijn. Maar die tranen luchten idd op.
maria; mathilda dus door dat ze haar zin wel eens niet kan krijgen? haha. Dan beginnen de
regeltjes hihi. En lekker aan het kruipen. Dan is niks meer veilig. Ik herken dat gevoel dat je ineens
emotioneel wordt als je beseft wat een geluk een gezond kindje is. Heb dat ook. De tranen in mijn ogen.
Dan geef ik ze zo'n dikke knuffel en zeg dat ik zo veel van haar hou. Vertel haar ook vaak over haar zus hoor.
Dat is ook wel emotioneel. En op zoek naar een ander huisje? moeilijk lijkt me. Zeker in het amsterdamse.
Die prijzen daar zijn niet te doen joh. Dan heb je daar in zeeland toch wel wat meer mazzel mee.

madelief; dit is idd een andere fase in je leven. Misschien minder blits, maar wel zo mooi.
En wij weten allemaal dat een gezond kindje onbetaalbaar is.
Lukt het wat met de verhuis daaro?
Oh ik lees dat het wel iets geholpen heeft met die magnetiseur? Maar nog steeds zo'n last.
Wat erg. Ik ben met myrthe 2x naar de osteopaat geweest en heb homeopatische poeder voor de darmpjes
en sindsdien gaat het goed. Ik hoop dat ze er doorschiet ofzo meid.
kersje; dank je wel voor je reactie over mijn meisjes. Het zijn idd prachtige meiden al zeg ik het zelf.
Het is alleen wel zo dat iedereen zegt dat ze zo op mijn man lijken ahum. Geen compliment voor mij haha.
Myrthe heeft nu 68 en in sommige dingen 62. Ze is niet zo groot. Lekker dat ze wat meer kunnen spelen toch?
Myrthe kan zich ook goed bezig houden moet ik zeggen meestal. Ze is nu vooral voor de geluidjes.
Hier op zoek naar een autostoel alvast zo langzaam aan (duurt nog effe hoor maar toch). Kindjes kosten
wel centjes haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-11-2011

morgen naar het cb. ben benieuwd hoeveel ze weegt. Wij gokken altijd. Ik denk rond de 8 kilo, mijn man meer ............hmm. We zullen zien wie gelijk heeft.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-11-2011

Cyn, bedankt voor het kaartje, ik heb hem gisteren gekregen. Ik vond het echt een mooie tekst.

Heb even niet veel puf om te reageren verder, ben erg moe en voel me lusteloos..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-11-2011

Niemand nog iets van onze Devika vernomen??

Sabrina en Elies hoe gaat het met jullie meiden??

Hier dag 17 en er lijkt een duidelijkere streep op de test te zijn dan voorgaande dagen!! Jeej!!! Mijn ei dus toch in aantocht!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-11-2011

He meiden!

Cyn, dat klinkt goed met het tepelhoedje om je tepel wat naar buiten te laten komen! En dat het kolven je af en toe opbreekt, kan ik me helemaal voorstellen. Petje af hoor! Ik vind je een bikkel. En wow, wat heb jij het goed voor elkaar zeg! Dat je huis aan kant is en dat je nu al zo veel tijd hebt om ons te schrijven! Haha, inderdaad, tijdens mijn verlof verveelde ik me soms. Maar nu heb ik het super druk! Een huilend meisje en dan ook nog veel studie. Mijn huishouden is verre van aan kant! Ik hoop dat er uiteindelijk veel rust komt. Mijn studie kost ongeveer 28 uur per week, dus daar vul ik mijn tijd wel mee!

En jee, dat gevoel van zondag van jou. Ongelofelijk is dat he! Ze is echt van jullie en ze blijft! Zeker als ze dan zo op Wesley lijkt is dat echt tranentrekkend. En ze heeft al een mooi ritme zeg!

Tam, haha, Myrthe lijkt dus ook op jouw man! Hier ook een ukkie wat precies op haar papa lijkt. Ik vind het niet erg hoor, ik vind mijn man mooi, en mijn kindje ook! Jee, Myrthe nog in 62. Hier is 56 eigenlijk al te klein. Vooral te kort eigenlijk. Vandaag heb ik weer laten wegen bij het CB. Ze is nu 4850 gram. Niet extreem groot ofzo, maar ze is zo lang!

Laura, fijn! Jullie dus weer bijna aan de klus!

Ik ga naar de kleine Maria. Zo voeden en dan een vergadering vanavond. Mijn mama past op!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 09-11-2011

Hoi meiden!
Weer even een berichtje van mij.
Het gaat goed met mij gelukkig. Wel met ups en downs natuurlijk. Afgelopen weekend was er een herdenking in het AMC, dan komt alles weer even goed naar boven. De dag daarna gelijk een doopdienst van mijn nichtje (mijn schoonzus was 6 weken verder dan ik was). Was ook even moeilijk voor ons, maar ook ontzettend mooi! Ik heb de hele middag met het kleine meisje op schoot gezeten, ze was in slaap gevallen bij me, heerlijk hoor! Maar ik ben blij dat ik qua werk etc. niet steeds geconfronteerd wordt met zwangere vrouwen en kleine baby's, dat scheelt enorm, anders had ik het niet getrokken denk ik! En ik heb afleiding genoeg, heb het mega druk de laatste tijd. Dat is ook de reden dat ik hier zo weinig ben en ik kan ook niet iedereen hier goed volgen, sorry daarvoor. Ik moet ook zeggen dat het op het moment even beter is voor me. Ik vind het best moeilijk, de uitgerekende datum komt dichterbij (19-11) en dat wij steeds moeten wachten door al die entingen enzo. Maar nog eventjes geduld hebben en dan mogen we ook weer voor een brusje gaan. Vorige week heb ik mijn laatste enting gehad voorlopig, nu nog 1 menstruatie afwachten en dan mogen we weer voor een brusje gaan. Ik wilde eigenlijk ook gelijk geopereerd worden. Er zit namelijk nog een pen in mijn linker onderbeen, door een gecompliceerde botbreuk in 2010. Ik dacht, dan heb ik gelijk alles gehad. Maar als dat betekent dat we het zwanger worden nog weer langer moeten uitstellen, dan doe ik het niet. Ik heb geen zin meer om nog langer te moeten wachten.

Cyn ik ben super blij te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie kleine meisje, heerlijk, echt fantastisch!
Noortje, ook zo fijn dat de echo goed is en dat je elke twee weken mag komen! Ik hoop dat dit kleintje zich goed vast houdt en mag uitgroeien tot een gezond kindje!!
Devika, ik maak me wel zorgen, ik zou graag iets lezen van je. Meid ik denk aan je en hoop zo dat het goed gaat met jou en je kleine meisje!!!
Shadylady: Spannende tijd! Hopelijk raak je snel zwanger!
Kersje, Kim, Maria, Madelief en Tam, Fijn om jullie verhalen te lezen en dat jullie zo heerlijk kunnen genieten van jullie kleintjes, natuurlijk ook wel met de nodige ups en downs, maar jullie genieten gelukkig ook enorm! Ik lees zo nu en dan wel jullie verhalen, maar zoals ik al schreef, ik hou niet alles goed bij op dit moment, heb er gewoon de puf niet voor op dit moment (naast alles wat ik doe, maar ook wel emotioneel merk ik). Ik hoop zo dat die tijd voor mij ook nog een keer is weggelegd... Krijg weer even tranen in mijn ogen nu, het ene moment zie ik het positief in voor de toekomst, maar het andere moment kan het ook weer zo ongelofelijk leeg voelen!

Dikke kus voor jullie! Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-11-2011

Laura, wat goed dat er weer een ei aankomt!

Sabrina, jij was dus een paar dagen na mij uitgerekend, ik de 14e. Zie er ook wel tegenop, alleen dat er een broertje/zusje onderweg is verzacht het wel. Voor jou gaat het al opschieten dat jullie er weer voor mogen gaan, dat is wel fijn. Ik hoop echt dat het dan ook snel lukt en goed blijft gaan. Wij hebben trouwens volgende week woensdag een herdenkingsavond in het ziekenhuis.

Madelief, het huishouden is nu niet het belangrijkste toch, lekker van je (lange) meisje genieten. Wordt het huilen al wat minder?

We hebben besloten om het maandag te gaan vertellen aan onze ouders als de echo weer goed is. Ik kan echt mijn mond niet meer houden, en al die vragen van mijn moeder... heb echt moeite om het niet gewoon te zeggen, maar we wilden nog even afwachten. Eigenlijk tot kerst ofzo, maar dat houden we niet vol. Vorige week op de verjaardag van mijn schoonmoeder, zei ik nog tegen haar dat we hopen op een broertje of zusje en ze begon gelijk weer te snotteren. Mijn moeder is dinsdag jarig maar wil haar verjaardag niet vieren, iedereen heeft nog verdriet om Thomas. Misschien wordt het iets minder als we dit goede nieuws gaan vertellen. Vandaag precies 8 weken, echt ongelofelijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 10-11-2011

Hey meiden!

De laatste tijd wel meegelezen, niet meegeschreven.. Sorry!

Ondanks dat het erg goed gaat met me heb ik even totaal afstand genomen van alles wat met zwanger worden/zijn te maken heeft.. Ik kan het nog niet helemaal goed accepteren dat wij nog moeten wachten en iedereen om ons heen zwanger lijkt te worden.. Vorige week een vriendin op visite gehad, zij kwam vertellen dat ze nu 12 weken zwanger zijn en dat doet me dan toch wel verdriet.. Niet omdat ik het haar niet gun, maar omdat wij het zelf ook zo vreselijk graag weer zouden willen proberen!

Ik heb een nieuwe baan, ben klaar bij de psycholoog en we hebben een nieuw huis gekocht! Allemaal superleuk natuurlijk en ik ben daar ook mega dankbaar voor.. Alleen hetgeen wat wij het liefste zouden willen kan nog niet en dat is best wel moeilijk.. Ik weet dat het allemaal goedkomt en de tijd vliegt dan ook voorbij, maar de hele wereld lijkt zwanger en dat is elke dag opnieuw vreselijk confronterend!! Ik blijf natuurlijk meelezen en zodra wij weer groen licht krijgen om het te gaan proberen zal ik weer wat actiever mee gaan schrijven, maar voor nu zal ik alleen meelezen omdat ik het gewoon even niet aankan! SORRY LIEVE MEIDEN..

Dikke kus en knuffels van mij XXX

PS: Voor alle meiden die zijn bevallen of zwanger zijn natuurlijk ontzettend GEFELICITEERD!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-11-2011

Wauw, noortje, 8 weken! Super zeg! Ja, ik kan me helemaal voorstellen dat je het wilt gaan vertellen. Iedereen is verdrietig met jullie mee en dan voelt het gek om zo'n geheim te hebben. Wij hebben het eigenlijk direct verteld, om die situatie zo kort mogelijk te laten duren.

Sabrina, fijn te horen dat het naar omstandigheden goed gaat. En wat zul jij de dagen aftellen tot je er weer voor mag gaan!

Elies, daar hoef je geen sorry voor te zeggen! Als het voor jou goed voelt wat afstand te hebben, is dat wat wij ook willen! Jee, wat een hoop nieuws bij jou. Nieuwe baan, nieuw huis, spannend allemaal. Ja, zulk nieuws van een vriendin is zo moeilijk! Heel erg herkenbaar. Ik weet nog dat week na week na week er wel iemand in mijn omgeving vertelde zwanger te zijn. Iedere keer die schok en ook een raar gevoel omdat je wel blij voor hen bent. Maar je wilt het zelf ook zo graag. Hoe lang moeten jullie nog wachten op uitslagen?

Hier wederom een nacht met een lang slaapje van Maria! Ik had om 23:00 gevoed en om 5:30 kwam ze weer, daarna nog geslapen tot 10 uur! Er lijkt echt verbetering in te komen! En dat doet me goed. Ik voel me beter en Maria ook, want die lacht alleen maar!

Ik ga aan de studie, met de kleine dame in de draagdoek op mijn buik!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2011

elies, lieve meid, helemaal begrijpelijk dat je ff afstand neemt van ons! en wat madelief al zegt, als jij dat wil, dan willen wij dat ook!! wauw!! een nieuw huis en een nieuwe baan, klaar bij de psycholoog! het klinkt allemaal heel erg mooi, maar niets kan tippen aan die ene mega grote wens... en dan ook nog eens iedereen om je heen die maar zwanger is en wordt... lastig hoor meissie. je moet jezelf er echt door heen slepen en dat is niet makkelijk... sterkte en we hopen hier dat jullie snel groen licht krijgen en dat het snel mag lukken!!!

madelief, ik heb echt diep respect voor jou met je studie!! ik heb de mijne toen natuurlijk opgezegd en laatst zo'n opleving gehad dat ik braaf bezig ging maar nu heb ik er weer helemaal geen zin in dus ik doe er ook niks mee op dit moment! maar echt, respect!! hoe gaat het met je kleine meisje??

devika, kom alsjeblieft even je eigen melden meis... maak me echt zorgen om je... het gaat toch nog wel goed met jullie kleine meid he??

hoe gaat het met de andere dames?

ik ga straks weer ff een ovu testje doen. ben benieuwd of ie alweer donkerder gaat worden, want aan mijn lijf voel ik helemaal niets van een naderend ei ofzo...
ik heb net ff wat huishoudelijke taakjes gedaan en heb me nu lekker op mijn bed geinstalleerd met mijn laptop op de schoot, ff lekker forummen. haha! wat een woord! schrijf mee in drie topics waarvan er eentje heel erg druk is! dus moet er echt ff voor gaan zitten. semmy slaapt lekker dus kan nu mooi! verder niet echt wat te melden...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-11-2011

lieve meiden,

ik heb nunet een mailtje terug ontvangen van devika!
hieronder de kopie!

lieve lieve lieve cyn. Allereerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je mooie dochter! Geniet van haar en je mooie gezinnetje! Ik heb me de afgelopen weken zo schuldig gevoeld omdat ik me helemaal niet meer heb laten zien op het forum maar vooral omdat ik de laatste weken van je zwangerschap niet heb "meegemaakt" en de geboorte van je mooie dochter heb gemist. Maar ik kom echt niet toe aan internetten. Vanaf mijn mobiel kan ik niet reageren op het forum. En af en toe lees ik mail. Ik reageer nu ook via mijn mobiel dus sorry voor het gebrekkige taal. Shivani ligt nog steeds in het ziekenhuis. Maar het gaat steeds beter met haar. Ze is sinds een paar dagen uit de couveuse en ligt in een warmte bedje. Ook alle apparaten zijn nu weg en alle draadjes. Ze heeft nu alleen nog een sonde slangetje waar ze een deel van haar voeding door krijgt. Andere deel krijgt ze via fles en borst. Ze is nu 1930 gram en 44 cm. Misschien dat ze over 2 weken naar huis mag. We brengen nu nog steeds hele dagen door in het zh. Heb echt nergens anders tijd voor joh. Komen alleen thuis om te eten slapen douchen kolven. Ik kom gauw weer op het forum om te schrijven. Heb zoveel te vertellen! Wil je de meiden ook vertellen dat het goed gaat en dat ik veel aan ze denk. En knuffels voor allen meiden! Heel veel liefs voor jouw en je mooie dochter. Xxx devika en shivani




mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-11-2011

oh ik ben zo opgelucht! begon me eerlijk gezegt al wat zorgen te maken.
ik heb devika al terug gemaild en gezegd dat ze de kleine meid maar een dikke kus moet geven van haar forum tantes haha.

heb geen tijd om verder te reageren, meisje heeft honger.
tot snel!
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-11-2011

Ach gos Devika! Ben zo blij via Cyn te mogen lezen dat het goed gaat! Voel je toch niet schuldig meis. Ik weet zeker dat niemand hier je ook maar iets kwalijk neemt! Je wordt nu gewoon echt geleefd en komt natuurlijk verder nergens aan toe. Dat komt vanzelf wel weer hoor. Zorg maar goed voor je meisje en jezelf. Heel fijn om goed nieuws te krijgen! JOEPIE HET GAAT GOED!!!

heel veel liefs voor jou en Shivani van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-11-2011

Wat geweldig om te horen! Ben heel blij voor Devika, haar man en Shivani, want ook ik maakte me zorgen! YES! gelukkig alles goed en zijn ze gewoon druk!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-11-2011

sabrina en elies 'een dikke knuffel. Neem jullie tijd. Ik kan alleen hopen op goed nieuws.
Bij ons leek het ook uitzichtloos. Maar daar heb je nu niks aan...
.
oh en wat slaat mijn hart over bij het berichtje van devika. Wat ben ik blij dat het goed gaat.
Ik maakte me zorgen. Ik hoop zo dat ze het goed blijft doen en ze over 2 weken kunnen genieten
op een "normale" manier. Wat is ze toch een sterkte meid!

hier; nu druk bezig met mijn rapporten (laptop op schoot) bij te werken. Maar wou effe
het cb nieuws doorgeven.
Ze is nu 65 cm en 7770 gr. Prima dus. Vandaag begonnen met aardappeltjes bij de groenten.
Ze is een lekkere eter. Heeft ze van haar moeder hihi.
o en mijn nichtje is 3 geworden vandaag......wat gaat de tijd snel
Fijne avond.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-11-2011

Oh meiden wat een opluchting om te horen dat het gaat goed met ons lieve kleine forum nichtje shivani!!!! Ben echt zo blij!!!!! Ik doe gelijk een vreugde dansje!!! Heb een taartje gegeten vanavond, die was dus voor shivani!!!

De ovu test van vandaag was dus weer lichter dan gister.. Begrijp er echt helemaal niks meer van.. Voel ook totaal niks in mijn lijf.. We testen gewoon door!

Slaap lekker meiden maar dat gaat nu wel lukken na dit goede nieuws!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-11-2011

Wat fijn dat het goed gaat met Devika en Shivani, ik werd ook al een beetje bang dat er iets gebeurd was. Gelukkig maar dat Cyn iets van haar gehoord heeft.

Laura, wat raar van die ovu testen, lijkt me erg frustrerend.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-11-2011

Lieve dames, ook ik ben blij dat Cyn een bericht van Devika heeft gehad! :-D heerlijk dat het goed gaat, hopelijk mag ze snel naar huis want het lijkt mij maar zwaar elke dag in het ziekenhuis te moeten zitten. En ook voor Shivani is het veel beter lekker bij papa en mama in bed te liggen knuffelen.

Laura, wat raar die testen! misschien komt het doordat je wat meer gedronken hebt?

Gefeliciteerd met je nichtje Tam! en jullie hebben al een flinke dame zie ik, ze groeit goed! Heb je al spierballen? :mrgreen: Matilda is nu rond de 9 kilo en ik merk dat mijn armspieren echt sterk zijn door het constant optillen en spelen met haar.

Sabrina, ik kan mij nog goed herinneren die uitgerekende datum. Dat is niet makkelijk. Ik zat echt bijna de dagen af te tellen. Ga je nog iets speciaals doen op die dag? Het is bijzonder te lezen hoe verschillend wij allemaal omgaan met het verlies. Je schrijft dat je blij bent dat je geen zwangere oid op je werk hebt lopen nu. Ik vond dat zelf helemaal niet erg, het herinnerde soms wel aan mijn verdriet maar een zwangerschap van collega's of vrienden genoot ik juist enorm van. Ik vond daarentegen juist zwangere vrouwen op straat (die ik niet kende) confronterend.
Het is goed dat te horen dat je over 1 ronde weer mag gaan proberen, goed zeg! dat worden weer spannende tijden. Voor deze maand, veel sterkte en kracht voor jou, de maand dat je kindje had moeten komen.

Ellies, goed weer van je te horen. Je hebt het maar druk met je nieuwe huis, gefeliciteerd!!! Ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen en weer voor een bruusje mogen gaan. Hou je taai!

Noortje, wat gaat het goed! ik ben zo blij dat je al zo ver bent! en wat super dat jullie het gaan vertellen. Ik snap zo goed dat je je mond bijna niet kan houden, en waarom zou je? zodat je de 12 weken voorbij bent? ik denk dat wij dames hier geen "magische" 12 weken grens meer hanteren dus vertellen! hup!!! :mrgreen: en oh.....wat zal ze blij zijn! loop je al te fantaseren dat je het vertelt? :-D
En wordt het niet eens tijd voor een banner? ik wil wel zien hoe ver je bent als ik inlog :geek: Ik herinner mij nu net dat ik ook een banner aangemaakt had na een week of 8 zwanger te zijn van Matilda. Ik heb toen de "goodbye" banner van Olivia verwijderd en een nieuwe zwangerschapsbanner aangemaakt, ik weet nog dat ik mij schuldig voelde, alsof ik Olivia te kort deed? pffff....Maar ik bedacht mij dat ik die banner niet nodig had, de banner zit in mijn hart, zij zit in mijn hart.

Cyn, het huis was leuk! we zijn vandaag voor de tweede keer gaan kijken.....wie weet??? :geek:
Hoe gaat de bv? goed laten helen eerst voor je haar aanlegt hoor!!! anders is er echt niets aan en doet het alleen maar pijn, dat is niet leuk.

Tam, Matilda is van de week voor het eerst gaan staan! (leunend op mij), geweldig! ook kan ze sinds deze week zelf gaan zitten, wat een vooruitgang! Hoe staat het met de rapporten? zijn ze af? :geek:

Madelief, als ik lees hoe lang Maria kan huilen dan schrik daar van, ik weet echt niet wat ik zou moeten doen met zo'n huilende baby in de auto! Manlief en ik zaten afgelopen week met Matilda in de auto onderweg naar huis en toen begon ze even te huilen, een minuut of twee, wij werden helemaal gestressed ervan. Laat staan als ze 2 uur zou huilen! Confusedhock: Respect voor jullie hoor, het lijkt mij voor jullie soms echt heel zwaar.
Je lost het wel goed op door af en toe wat tijd voor jezelf in te plannen, goed hoor!

Ik heb niet verder gelezen dames, maar Kim, Devika, kersje, ik denk uiteraard ook aan jullie. (vergeet ik niemand?)

dagdag!
Mariax

p.s. Ik kolf nu niet meer op mijn werk.....ik kolf helemaal niet meer. Wat een ver-a-de-ming na 9 maanden zeg :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-11-2011

ohja, vergeten te vragen, Noortje jij was toch ook in november uitgerekend van Thomas? hoeveelste was dat?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-11-2011

Maria, ik was de 14e uitgerekend. Die dag wordt nu zo anders... We hebben 's middags die termijnecho, als dat goed is gaan we het vertellen. Ja die 12 weken stelt niks voor. Eerst had ik zoiets van ik vertel het wel als het eenmaal levend geboren is, zeg wel dat ik gewoon teveel gesnoept heb. Maar we willen het nu echt wel gaan vertellen. Bij Thomas hadden we het meteen na de test verteld, maar iedereen wist van de behandeling en omdat het de 2e keer was, wisten ze ook hoe snel we het konden weten. Als ik er aan denk dat ik het vertel, krijg ik al tranen in m'n ogen.
Ik heb nog voor iedereen (ouders, schoonouders, broers en zussen) een cd gemaakt met de liedjes voor Thomas en een kaart met wat foto's en gedichtjes. Die willen we dan ook gelijk geven, het was toch zijn dag. Nu is het een dag om tegenop te zien en naar uit te kijken, heel raar. Het had allemaal zo anders kunnen zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-11-2011

Ff ego... Ben weer ongi... Cyclus van 18 dagen!! Ben heel verdrietig en voel me in de steek gelaten door mijn lijf...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-11-2011

he Laura, wat K*t! Cry ik begrijp heel goed dat je je verdrietig voelt, stom lijf ook. 18 dagen slaat nergens op.
Dikke knuffel voor jou!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2011

O, laura, nee toch! Ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt! Ook een knuffel van mij


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2011

Noortje, een bijzondere dag morgen met veel dubbele gevoelens. Wat kan het toch raar lopen in het leven. Een dag van Thomas en ook van zijn brusje. Ik zal aan je denken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2011

Lieve meiden, ik had een heel verhaal geschreven op de laptop, maar die is weer moeilijk aan het doen. Ik heb dus even de ipad van kersevriend gepikt om toch een kort berichtje te plaatsen. Elies en Sabrina, doe wat goed voelt. Voel je nooit verplicht om van je te laten horen, dat is niet de bedoeling van het schrijven hier. Als je de behoefte hebt laat je een berichtje achter en als je liever gewoon mee leest is dat ook prima. En als je helemaal even afstand neemt is dat ook goed! Alles is goed, echt waar. Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer zwanger mogen zijn, zodra het weer 'mag'. Ik kan me voorstellen dat de verhalen hier soms moeilijk zijn om te lezen, ook al is het fijn om te merken dat de meeste meiden hier het geluk van toch nog een gezond kindje hebben mogen ervaren. Ik kan me nog goed herinneren dat het bij mij 8 rondes duurde voor ik weer zwanger was en dat heel moeilijk vond en dat ik bang was als enige over te blijven zonder kind. Gelukkig is het goed gekomen en dat zal bij jullie ook zo zijn, dat geloof ik echt. Maar ik begrijp het ook als je daar op dit moment niet zoveel mee kunt. Knuffel voor jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-11-2011

Liefs voor alle meiden xxxxxxxxxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-11-2011

ik kom weer even snel een stukje meelezen.
maar heb niet zo veel tijd.

de pc is kapot en mijn vriend zijn netbook is te klein om hele verhalen te tikken haha.
dit weekend een weekendje vol visite maar ook lekker om even uit te slapen.
joëlla krijgt vaak om 23.45 uur dr laatste fles en komt daarna pas rond 04.00 uur.
vanmorgen kwam ze weer om half 8 en daarna zijn wij ook nog even terug ons bedje in gekropen.
Joëlla zit over haar geboorte gewicht! eindelijk. ze weegt nu 3110 gram.
ik kan gewoon nog niet geloven dat ze echt van ons is. als ik naar haar kijk lijkt het allemaal een droom!

lieve noortje.
wat een dubbele gevoelens. morgen een dag dat je was uitgerekend van thomas* maar nu ook een dag waar je mag vertellen dat hij een broertje of zusje krijfgt. oeh!
morgn ging je het de familie vertellen toch? ik had dat ook hoor. dat de tranen in mijn ogen sprongen wanneer ik dacht aan het moment dat ik mijn vader mocht vertellen dat wesley een broertje of zusje zou krijgen.
en zelfs aan het einde van de zwangerschap huilde ik al als ik aan het moment dacht dat ik mijn vader mocht bellen dat zijn kleindochter gezond en wel in onze armen lag! ik was zo bang dat het weer mis zou gaan,
en kijk nu. gisteren was ik eigenlijk uitgerekend van ons meisje en nu ligt ze al 2 weken in onze armen.
meid, juni klinkt nog zo ver weg, maar stiekem gaat de tijd best snel.
geniet van je echo morgen en van het moment dat je je familie het goede nieuws mag vertellen.
ik denk aan je morgen, en aan jullie kleine mannetje thomas*.

laura,
dat is behoorlijk kl*te, snap goed dat je daar flink van baalt.
maar we blijven elke ronde gewoon weer hopen. hoop dat je er je weekend niet door hebt laten verpesten.

heb niet te veel terug gelezen. maar moet nu weer gaan,
even voor ons koken, voordat onze dame zich aankondigd. haha

denk aan jullie!
x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-11-2011

Meiden ff snel...
De ongi lijkt toch niet door te zetten maar heb ook nog steeds geen posi ovu test gehad en zit inmiddels op dag 21... Dus snap er ff helemaal niets meer van...

Ben weer weg. Wij gaan eten!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-11-2011

hoi hoi

maria: ja, dat tillen is best zwaar soms. Zeker met de maxi-cosi, maar daar is die van jou
bijna uit zeker? Wat goed trouwens van haar dat ze al zich zelf staande houdt. Wat gaat
die ontwikkeling toch snel he. Myrthe kan ook steeds beter zitten op schoot. Wiebelt niet meer
zo.En ik wil effe zeggen dat ik het super knap vindt hoe lang jij bv hebt gegeven hoor.

noortje; morgen een dubbele dag meid. Ik denk aan jullie. Wij hadden ook een cd gemaakt en dat
is nog steeds een heel mooi iets. Sterkte meid. Aan de andere kant hoop ik op goed nieuws van
het kleine ukkie in de buik. Laat je wat weten?

laura; meid, wat ontzettend naar. bah. Ik snap dat je baalt en hoop vlug op een goede ronde.
Er liggen genoeg stokjes klaar om overgegeven te worden. Oh lees dat de ongi niet doorzet. hmm

cyn; yes, de kleine meid groeit goed. Ook hier is het nog steeds zo onwerkelijk. Ik denk werkelijk
waar dat door wat wij allemaal meegemaakt hebben we echt dubbel genieten! We weten hoe kostbaar het is.

hier; net terug van het feestje van mijn nichtje dat 3 werd. Wat kan myrthe het goed met haar vinden.
schattig. En kleine finn erbij. Een echte grote familie, maar besef me ook zo hoe we britt* missen.
Verder had myrthe haar schoen gezet en kreeg een potje fruit haha.
De werkdagen komen er weer aan. Bleh. Nog een week en dan ook de ouderavonden. Pfff.
November en december zijn zulke drukke maanden op het werk. Zie er gewoon tegen op.
En die kinderen altijd mega-druk rond de sint. Ach....effe doorzetten.
liefs aan ieder


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-11-2011

He meiden!

Hier een hele zondag in bed! Met Maria lijkt het echt wat beter te gaan. de krampen worden minder, ze lacht steeds meer, we hebben vandaag zo genoten!

@ Tam, wat wordt jullie kleine meid al weer groot! Ze groeit goed zeg! Klinkt inderdaad fijn met de fam bij elkaar, maar ook moeilijk om Britt te missen dan. Het confonteerd toch! En er komen drukke dagen aan voor jou. Ouderavonden en sinterklaas,heftige tijd lijkt me!

@ Laura, meis, wat klote! Nu weer ongi, hoe kan dat nou? Zou je niet een afspraak maken met de gyn? Dit is echt gek. ook omdat die ovutesten dan wel donkerder worden, maar je dan ineens ongi wordt? Dit is te naar om iedere maand mee te maken... Oh, nu lees ik dat ie niet doorzet. Vaag!!! Ik hoop zo dat het snel een beetje duidelijk wordt bij jou zeg! Het is tijd voor goed nieuws bij jullie!

@ Maria, dat kan ik me voorstellen! De verademing van niet meer kolven! 9 maanden, wow, knap gedaan hoor!!! En je zegt dat je het knap vindt hoe we met het huilen van Maria om gaan. Weet je, ik wordt er ook gestresst van. MAAR je hebt geen keuze. Je wilt alles doen om je kindje te helpen en rustig blijven is dan het belangrijkste. maar het is wel moeilijk hoor! Maar zoals ik al zei, het lijkt echt minder te worden! vandaag heeft ze nog geen krampjes gehad zelfs. Ze huilt alleen voor het slapen gaan en dan max een minuut of 10 en niet eens de hele 10 minuten. Ze wil nog steeds niet gaan slapen in haar bedje. We moeten haar echt in slaap helpen en dan wegleggen.

@ Noortje, oh, de 14e, morgen al. Wat een dubbele dag gaat dat worden! Je keek zo lang uit naar die dag, nu is ie confronterend. Maar er is ook zoiets moois nu op die dag! De termijnecho. meid, ik ben zo ontzettend blij voor jullie! Wat een wonder is het toch, jullie ukkie komt er echt aan!

@ Cyn, wat heerlijk dat het zo goed gaat! Op haar geboortegewicht, een mijlpaal! En fijn dat de nachten ook goed gaan!

Vandaag even heel hard zitten huilen. Ik was spullen aan het inpakken en kwam de foto van de echo tegen waarop Noach overleden was in mijn buik. Oh, de aanblik van dat kleine ukkie, in elkaar gekropen in mijn buik, verschrikkelijk. Ook al ligt er dan boven een prachtig meisje te slapen, de pijn is er dan nog steeds zo...

Oh, te vroeg gejuicht. Ik hoor haar bij mijn man op schoot weer heel hard huilen, het echt krampen huilen. Ik ga even kijken!


x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2011

Lieve Noortje,
Vandaag een verdrietig dag voor jullie, de dag waar jullie al die maanden zo naar toe hadden geleefd, de dag dat je kindje veilig en wel in je armen had moeten liggen. Zo'n datum die je van je leven niet meer vergeet.
Ik vind het heel mooi dat je muziek hebt uitgezocht voor hem, dat zal je familie heel fijn vinden om te krijgen denk ik.
Ik hoop dat jullie vanmiddag een prachtige echo te zien krijgen, met een gezond kindje dat schopt en springt in de buik. Ik krijg nu al kippenvel als ik eraan denk dat je het je ouders en naasten vertelt.
Heel veel sterkte vandaag, ik denk aan jou, Thomas en je kleine spruit.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2011

Lieve Noortje, ik wil je heel veel sterkte wensen voor deze moeilijke maar toch ook mooie dag!!
En toch ook heel veel plezier gewenst met de echo en het mooie en spannende nieuws vertellen!!
Ik denk ook aan jou en Thomas maar ook zeker aan zijn broertje of zusje!
Sterkte meissie


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-11-2011

Lieve Cyn!

Ik had je al even snel gefeliciteerd via mail maar nogmaals alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je mooi dochter Joëlla!!
wat een mooie meisje is het toch! zie nu pas haar foto! wat heerlijk dat ze er al is en het allemaal zo goed gaat!
geniet van haar! en bedankt voor de geboorte kaartje van haar! wat en mooi ontoerende tekst ook!
Weet je, wij hebben precies hetzelfde gedichtje!! die van Wesley voor Joëlla die hebben wij ook voor Kaylash voor Shivani.
Ik had al een vermoeden dat jij hetzelfde gedichtje had. mooi is ie he!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-11-2011

@ noortje,

een hele bijzondere dag voor jou vandaag. je was vandaag uitgerekend. heel confronterend he. maar ik ben zooo blij voor je dat je op deze dag ook zwanger bent! en dat alles goed gaat! ik wens je heel veel sterkte voor vandaag. vreugde en verdriet gaan vandaag echt hand in hand he. maar dat zal altijd zo zijn. dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-11-2011

Dag lieve meiden,

Ik heb verder niks gelezen, sorry. Had vandaag heel even tijd voor de pc tijdens het kolven dus dacht ik stuur jullie even een foto van mijn prinsesje.
Gaat goed met haar. Ze is vandaag 4 weken! Maar helaas nog steeds niet thuis…
Ze doet het wel heel goed. Ze heeft afgelopen week in een warmte bedje gelegen en mag vandaag in een gewone bed!!! Deze week horen we wanneer ze naar huis mag. Hangt vanaf hoe ze het in de normale bed doet. Ze moet haar warmte goed vast kunnen houden, alle flesjes leeg drinken en volledig aan de borst kunnen drinken. En dat doet ze gelukkig ook. Borst gaat goed. Ben ik sinds 2 weken mee begonnen ( mocht niet eerder omdat het te veel energie koste )en ze wist meteen hoe het moet! Pakte in een keer beet. Dat was zoooo’n mooi gevoel. Dat ondanks de weinige contact ( ze mocht toen maar max 1.5 uur per dag uit de couvese en bij mij op schoot) en de 2 weken die er tussen zaten wist ze hoe ze aan de borst moest drinken. Nu mogen we 2x per dag buidelen en dan drinkt ze ook 2x bij mij. Ze is gegroeid! 2005 gram en 45 cm!!! Jullie zullen het vast schrikbarend klein vinden maar voor ons is dat zo’n mijlpaal. Gaat de goede kant op met haar. Ze is ook zo flink. Ze huilt alleen als ze een schone luier heeft of honger heeft. Of als ze geprikt wordt.
Mijn man is vandaag voor het eerst weer gaan werken. Ga vanochtend dus alleen naar shivani. Papa gaat vanavond weer mee. Ooh meiden ik kan niet wachten tot ze thuis is. We hebben zoooveel in te halen. We hebben zo ontzettend vee tijd zonder haar verloren. Ik word steeds weer verdrietig als ik daaraan denk. De eerste weken van haar leven is ze niet bij ons thuis. Maar goed ik troost me dan weer met de gedachte dat zij er wel is. Zij mag blijven! Het doet wel iedere avond pijn als ik haar weer alleen in het ziekenhuis moet achterlaten. Vooral als ze soms nog wakker is, krijg ik het niet over mijn hart om weg te lopen. Wij blijven dan ook altijd wachten tot ze in slaap valt. Ze is zo’n ontzettende lieverdje! Wij kunnen echt uren naar haar kijken en met haar knuffelen. Zucht, zo’n mooi klein meisje is ze. Ik ben echt helemaal verliefd op haar! En haar papa nog meer! Die is niet bij haar weg te slaan! Ik denk dat ze 21 november, de dag dat ik uitgerekend was, naar huis mag. Maar eerder zou nog mooier zijn natuurlijk.

Nou meiden ik kom gauw weer terug. Heel veel liefs voor jullie allemaal. Ik vind het zo ontroerend om te lezen dat jullie je zo’n zorgen om ons gemaakt hebben. Wat is onze band toch zo mooi warm en bijzonder….

veel liefs van Devika en Shivani

mijn prinsesje!
[ATTACH=CONFIG]6586[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2011

Oh wauw Devika wat is ze mooi!!!!!!! En ik vind der helemaal niet klein!!! Ja ze is wel klein uiteraard maar ze doet het super!! Ik zie het! Ze ziet er echt goed uit meissie!!! Wat zal het moeilijk zijn haar elke keer weer achter te moeten laten... Maar denk maar zo, binnenkort is ze lekker bij jullie thuis en kun je pas echt optimaal gaan genieten!! Wauw!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 14-11-2011

Oh Devika, wat fijn van je te horen! en wat een mooie dochter hebben jullie! wat heerlijk dat we een foto van haar mogen zien! :-D
Je klinkt als een een trotse mama, en terecht! Ze is al goed gegroeid zeg, super! Ik moet je bekennen dat ik mij best zorgen maakte toen ik hoorde hoe klein ze was, ik ben zo enorm blij dat ze zo goed drinkt en slaapt! En de kleine lieverd huilt bijna niet, wat een stoere dame zeg! (lijkt op haar mama).
Wat zou het heerlijk zijn als ze straks mee naar huis kan he? wat een feest wordt dat! hoe zijn je zussen eronder? zijn zo ook helemaal verliefd op je kleine meisje? vast wel! :-D
Zal best raar zijn geweest vandaag om alleen naar het ziekenhuis te gaan, zonder je man. Hoop dat het meeviel voor je.
Nou, dat je kleine Shivani maar lekker zo door mag groeien en snel naar huis mag. Heel veel liefs voor jou Devika, ik hoop dat jij lichamelijk ook een beetje bent opgeknapt. Ik vind het super dat de bv zo goed gaat trouwens, heerlijk voor je!

Madelief, zo herkenbaar als je een echofoto tegenkomt van Noach, en wat dat met je kan doen. En dan de tegenstelling gezien het feit dat er een ander kind van je gezond en wel in haar bedje ligt te snurken....heel raar soms! ik heb dat ook, dan overvalt het verdriet mij even, voel je weer die vreselijke dag waarop je dat hartverscheurende nieuws kreeg. Ik moet je zeggen dat ik het steeds minder heb, mijn dag zit zo vol met deze dame dat ik bijna niet kan stilstaan bij wat er gebeurt is, en dat voelt prima zo.

Laura, ik ben een beetje verward....is je ongie nou doorgezet? zo niet was het wellicht een innestelingsbloeding? wie weet??? hoe voel je je verder?

Tam, ja Matilda groeit echt bijna uit haar maxi-cosi, we gaan langzaam op zoek naar een groter autozitje binnenkort. Wat knap dat Myrthe al zo goed kan zitten op je schoot, maakt ze ook aanstalten van buik naar rug te rollen? (Matilda doet dat nog weinig trouwens).
En dat je verteld dat al siw kinderen zo hyperdepieper zijn in de deze maand...hahaha! ik zie het helemaal voor me inderdaad, het is ook enorm spannend voor ze. Maar druk voor jou....je zal wel toeleven naar de kerstvakantie, de eerste kerst met Myrthe....zo bijzonder he?

Dames, ik dacht eerst het er helemaal niet over te gaan hebben maar ik moet het kwijt, ik ben een beetje verdrietig. Ik heb vorige week tot mijn verbazing en verrassing positief getest, ik was zwanger. Helaas is het afgelopen weekend fout gegaan. Ik vind het stom en niet eerlijk. Ik weet dat het erbij kan horen en ja, er zijn ergere dingen weten wij allemaal....maar voor nu baal ik gewoon enorm. Het is bizar te merken hoe je in een week kan focussen op de komst van een kindje, het is even omschakelen als dat er opeens niet meer is Cry.

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2011

Oh lieve Maria toch... Wat vervelend meissie!! Kan me voorstellen dat je hier verdrietig van wordt!! Waren jullie alweer bewust voor een kindje gegaan? Sterkte meis!!

Ja ik ben zelf ook verward want het lijkt nog steeds niet door te zetten.. Maar een innesteling kan ik me niet voorstellen! Heb nog helemaal geen posi ovu test gehad en we hebben heeeeeel weinig geklust. Alleen op dag 8, 13 en 17... Ga zo weer een test doen en ben benieuwd wat deze zegt. Af en toe lijk ik wel wat eisprong steekjes te voelen maar geloof er niet meer zo in deze ronde...

Devika ook ik maakte me behoorlijk zorgen om jou en je meisje!! Maar jeetje wat een opluchting dat het goed gaat!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2011

Nou meiden... Ik voel dus blijkbaar goed aan wat mijn lijf doet.. De ovu test is donkerder dan gister!!! Nog steeds niet posi maar wel een duidelijke streep!! Zou er dan toch over een paar dagen een eitje springen???


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2011

@ Noortje, wat een dag vandaag. Een dag die je nooit zult vergeten. Ik hoop dat vandaag uiteindelijk ook een hele mooie dag wordt met herinneringen aan de termijnecho en het vertellen van het goede nieuws.

Wat een geweldig bericht! YEEEEHHH!!! Devika, ben zo blij van je te horen! En het gaat goed! Wat hoop ik dat jullie haar snel mee naar huis mogen nemen, wat zal dat een zegen zijn! En wat is ze mooi! Ze groeit goed en wat fijn dat ze zo goed aan de borst drinkt! meid, geniet van alle momentjes samen! het is jullie zo gegund!

Maria, jij herkent het dus, dat het je kan overvallen. En gelukkig heb je het bijna niet meer. Het wordt ook steeds minder moet ik zeggen. Ik denk er wel vaak aan, maar dan ik helemaal in tranen ben en de pijn weer zo voel, dat is echt lang geleden.

Oh, meid! Wat naar! En dat MOET je hier vertellen hoor! Dat je dat niet wilde doen, je kunt het hier kwijt! Oh, wat rot. De blijdschap van de positieve test en dan gaat het mis. bah! Hoe ver was je? Ik kan me voorstellen dat het omschakelen is. De verrassing en dan toch niet.... Sterkte lieverd!

Laura, wat een onzekerheid! Daar wordt je toch ook niet goed van lijkt me. Nu toch weer een donkerdere test. En je kunt niet al zwanger zijn? Dan kun je ook een positieve ovutest hebben.

Hier een fijne dag! Vannacht heeft Maria na wat huilen en krampen geslapen na de voeding van 22:30 tot 6:15! En daarna moest ik haar om 10:15 wakker maken voor haar badje. Kreeg bezoek namelijk. Daarna heeft ze gezellig zitten lachen en weer geslapen en zijn we vanmiddag samen de stad in geweest. Ze lacht zo veel! Ik zal proberen vanavond weer foto's van de camera af te halen en hier eentje te posten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-11-2011

noortje,
ik ben erg benieuwd hoe je dag is geweest vandaag.
hoe je je zal voelen en hoe je familie heeft gereageerd natuurlijk.
bedankt voor je kaartje.

devika,
lieve schat wat hebben jullie een prachtig kindje! en wat fijn dat je er weer even bent.
ik krijg kippenvel als ik lees dat jullie hetzelfde gedichtje hebben.
ik las het gedichtje toen ik bijna 20 weken zwanger was, toen wisten wij nog niet dat we een dochter zouden krijgen.
maar vanaf dat moment dacht ik,dat wordt het! (tenzij het een jongen zou worden natuurlijk)

maria,
meid wat zal jij je rot voelen!
en ja! natuurlijk moet je daar over kunnen praten.
was het een verassing dat je weer zwanger was of gaan jullie er echt weeer voor?
ik denk aan je. dikke knuffel voor jou
trouwens, erg bedankt voor je lieve kaartje

laura,
wat een rare cyclus heb je toch. maar de test wordt donkerder toch? zou er dan toch nog een kans vrij komen deze dagen?
blijven klussen haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2011

O, Devika, wat een mooi poppeke! Lijkt ze op Kaylash*? Wat geweldig dat ze het zo goed doet en wat fijn dat de borstvoeding goed gaat! Jullie hebben straks heel wat in te halen als Shivani eindelijk mee naar huis mag...lekker veel knuffelen! Ik ben trots op je, meid.

Madelief, het klinkt of je een fijne dag hebt gehad met Maria. Gelukkig huilt ze minder en lacht ze veel. Prettig voor het moederhart, haha. En wat heeft ze goed geslapen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2011

Noortje hoe is het gegaan vandaag?

Cyn, je meisje is alweer ruim twee weken, wat gaat het hard!

Maria, zo blij en dan zo verdrietig...knuffel voor jou

Laura, je ei komt er toch nog aan! En nu maar gebruik van maken!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2011

Tam, het klinkt inderdaad als een drukke tijd! Fijn dat Myrthe zo goed groeit! Wij moeten donderdag weer naar het cb. Ik ben heel benieuwd hoeveel Tobias gegroeid is. Wel vervelend dat hij weer prikjes krijgt, maar ja.

Kim, hoe gaat het met jou?

Elies en Sabrina, knuffel voor jullie.

Hier gaat het goed. Ik weet niet hoe het mogelijk is, maar iedere dag hou ik nog meer van de kleine man. Als ik 's ochtends in zijn wiegje kijk stroomt mijn hart over! Soms ben ik even bang dat dit geluk me weer ontglippen zal, maar dat gevoel probeer ik niet teveel ruimte te geven. Uma is trouwens erg lief. Als ik zit te voeden gaat ze vaak achter me liggen op de leuning en legt dan haar pootje op mijn schouder.

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2011

Kersje, ik geloof dat dat zeker kan! Ik wordt ook iedere dag gekker op de kleine dame! Hier de beloofde plaatjes![ATTACH=CONFIG]6594[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-11-2011

[ATTACH=CONFIG]6595[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-11-2011

Ahhhhh, wat een scheetje, Madelief! En dat kuiltje in haar wangetje...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-11-2011

Wauw madelief!!! Wat een poppetje!!! Echt een mooie meid!!! Dit forum heeft alleen maar mooie kindjes!!! Echt hoor!!

Zojuist geklust dus als er een ei komt dan liggen se klaar om aan te vallen!! Maar de test was nog niet knallend hoor.. Kijk nu al uit naar mijn test van morgen... Erg toch eigenlijk wat een testje al niet met je kan doen?! Maar goed we wachten rustig af wat er staat te gebeuren hier...


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-11-2011

Laura, fijn dat je ei gearriveerd is, hopelijk wordt het een mooie maand voor je.

Madelief, wat een schatje hebben jullie! :-D, ik kan mij voorstellen dat je verliefd op haar bent, wat een mooie dame! :-D:-D:-D

Noortje meid, hoe is het gegaan gisteren? was de nekplooimeting o.k.?

Ik moet nu aan het werk, moet mij nog aankleden maar heb helemaal geen zin....blegh.
Als antwoord op de vragen, manlief en ik waren nog niet aan het "klussen". Ik heb geen zin in anticonceptie omdat ik (net als kersje) vanaf begin volgend jaar weer voor een kindje wilde gaan, had geen zin om voor die paar maanden te gaan hannesen. We wisten dus dat het kon gebeuren. Het was daardoor best een verrassing toen het raak was. Ik was ongeveer 5 weken zwanger.
Ik bloed nog en ben daardoor nu niet zo vrolijk. Volgende week donderdag moet ik naar het zh om te bekijken of de baarmoeder "schoon" is.

Oké, nu ga ik mij maar even heel snel aankleden, ik kom te laat.

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-11-2011

Maria, wat rot voor je zeg. Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee was en dan moet je weer helemaal omschakelen.

Devika, wat een mooi meisje hebben jullie. Ik hoop zo voor je dat ze snel naar huis mag, maar zo te lezen doet ze het erg goed. Maar ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt om haar achter te laten. Maar het belangrijkste is dat ze blijft leven.

Laura, pff die cyclus van jou, daar kan je toch geen touw aan vastknopen. Hopelijk heb je vandaag een positieve ovu test.

Madelief, ook al zo'n schattig meisje. Fijn te horen dat het huilen minder wordt.

Gisteren toch de dag redelijk goed doorgekomen. Zaterdagavond hadden we het er eigenlijk moeilijker mee. Was weer erg zenuwachtig voor de echo, maar het zag er nog steeds goed uit. Het was nu 18,9mm en er komt al wat meer model in. Het bewoog zelfs al een klein beetje. Daarna zijn we het aan mijn moeder gaan vertellen, mijn zusje was daar ook. Ze waren helemaal blij, hadden dit nog totaal niet verwacht. Mijn moeder was gelijk helemaal de kluts kwijt. Mijn vader kwam thuis voor we weggingen dus konden we het ook aan hem vertellen, het duurde even voor het doordrong. Toen we weer thuis waren, heb ik mijn broers en andere zus gebeld om te vertellen. Iedereen verbaasd en blij. 's Avonds zijn we het aan m'n schoonouders gaan vertellen, daar was het ook weer huilen. Vanavond nog aan m'n schoonzussen en dan weet iedereen het. We waren 's avonds echt zo moe, toch wel weer veel spanning geweest denk ik. Vanochtend lekker uitgeslapen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-11-2011

Noortje, wat emotioneel om het te vertellen (ook voor mij om te lezen moet ik toegeven). Ik kan me wel voorstellen dat de familie erg verrast was van jullie nieuws! En je moeder helemaal de kluts kwijt joh. En de echo was goed, fijn! Logisch dat je erg zenuwachtig was. Heb je een prettige gyn eigenlijk? Ik kan me herinneren dat ik de dagen voor de uitgerekende dag van Puck*verdrietiger was dan op de dag zelf. Op de dag gingen we namelijk naar de begraafplaats. De zon scheen, er vloog een vlindertje en we hadden een boeketje en nog wat kleine dingetjes bij ons. Ik had een plan en een doel op die dag, het was haar dag en dat gaf me een prettig gevoel (voor zover je daar van kan spreken). Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes?

Maria, confronterend dat je bloedt! Bah, dat stomme bloed! Hopelijk stopt het snel. En hopelijk is je baarmoeder schoon volgende week. Heb je nog buikpijn? O, ik lees dat je te laat bent voor je werk. Nou, ja. Jammer dan.Even je hart luchten is belangrijk. knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-11-2011

Vandaag is Tobias precies 4 maanden (en Matilda dus precies 9 maanden). Gisteren testte ik precies een jaar geleden positief en was ik eindelijk weer zwanger (o, wat had ik daar voor mijn gevoel lang op moeten wachten). Ik heb een beetje terug gelezen op het forum. Ook over de uitgerekende dag van Puck (geïnspireerd door Noortje en Thomas*). Mooi om het allemaal weer even terug te kunnen halen. Bijzonder dat het allemaal opgeschreven is. Het forum is bijna een dagboek. Wat had ik toen nog veel tijd om te schrijven! En wat ben ik blij dat ik het nu zo druk heb met Tobias. En wat ben ik blij dat er alweer zoveel prachtige kindjes geboren zijn! ik hoop voor onze "nieuwste meiden" dat jullie over een tijdje ook zo terug kunnen lezen. x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 15-11-2011

Kersje wat zeg je dat mooi, ik hoop ook dat de "nieuwe" meiden over een jaar hun verhalen ook zo terug kunnen lezen. Ik heb ook even (na inspiratie van jou) terug gelezen, november vorig jaar. Wat is er inderdaad een hoop gebeurt! en wat zijn er een hoop lieve baby'tjes geboren sindsdien! een bijzonder dagboek inderdaad.

Ik heb gelukkig bijna geen buikpijn meer, bloed nog wel erg. Wat zijn de ervaringen hier? Kim, Tam? hoe lang bleef het bij jullie nabloeden?

Noortje, wat een goede echo! jeah!! hoe ver ben je nu precies? (ik schreef nekplooimeting maar daar moet je nog even op wachten denk ik).
Wat heerlijk om te lezen de reacties op het goede nieuws van jullie familie.....heel bijzonder. En ja, wat zal je moe zijn geweest! die afgelopen halve week zal je enorm veel energie hebben gekost. Ben zo blij voor je dat alles goed was. Nu kan je weer even verder dagdromen over van alles. Willen jullie met 20 weken weten welk geslacht de baby heeft eigenlijk?

En Devika, toen ik de verhalen terug las van vorig jaar schreef je dat je de kinderwagen van Kaylash nog op zolder had staan. Ga je deze nu voor Shivani gebruiken? wat zal het heerlijk zijn als ze eindelijk bij jullie in de kinderwagen mag liggen he? nog een paar weken meid...hou vol!

Ik ga weer verder werken nu, dag!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2011

Maria meisje ik heb echt met je te doen.... Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dat kleintje zich goed vast houdt!! Sterkte!!
Je zei iets over mijn ei die gearriveerd was maar helaas is die er nog niet.. Ik hoop dat die morgen ofzo springt maar ik moet eerst vandaag nog maar eens een testje wagen.. En duimen dat die een stuk donkerder gaat zijn!! Hoop het echt!!! Zal echt ff een domper zijn als ie lichter blijkt te zijn dan gister..

Noortje wauw... Je heb aan iedereen verteld van de nieuwe spruit op komst.. Wat emotioneel is dat dan he?? Ik was ook helemaal van slag toen ik opnieuw zwanger bleek te zijn! Maar gelukkig groeit dit kleintje goed en mag je weer ff opgelucht ademhalen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2011

Kersje wauw Tobias alweer vier maandjes!!! Wat vliegt de tijd!!
Ja ik weet nog goed hoe leuk jij mijn zondag ochtend altijd maakte met de mooie anekdotes over Uma!! Mis dat stiekem ook wel een beetje... En wat je zegt, voor jou was het forum altijd een soort dagboek!! Heel leuk om terug te lezen!! Nou ja leuk is niet het juiste woord maar wel mooi!!
Gaat het allemaal goed met je kleine mannetje?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-11-2011

Kersje, ik heb wel een hele fijne gyn, ze is echt heel aardig en begripvol. We kennen haar intussen ook al weer ruim 2 jaar... Wij zijn gisteren bij het grafje geweest van Thomas, vorige week had ik al bloemetjes neergezet en die stonden nog heel mooi dus er was geen plaats voor nieuwe. Vandaag voelde het wel pijnlijker aan dan gisteren, voor mijn gevoel is nu die zwangerschap echt voorbij nu, ook alle onderzoeken zijn voorbij. Ik weet niet zo goed wat ik met dit gevoel aanmoet, voelt toch weer erg leeg. Kwaaltjes vallen heel erg mee moet ik zeggen, de vorige keer was ik vanaf het begin tot de 18e week heel erg misselijk, nu af en toe maar. Wel wat last van mijn buik en heel erg moe, maar ben toch nog thuis dus ga ik 's middags gewoon een poosje slapen. Ik kan zo weer tranen in m'n ogen krijgen van alle reacties gisteren. 's Ochtends had ik hier nog even gelezen en moest alweer huilen van jullie woorden, maar het hielp me wel om de dag door te komen. Goh, bij jou alweer een jaar geleden dat je positief testte, en nu zo gelukkig met de kleine Tobias, dat geeft wel moed om positief te blijven.

Maria, wat vervelend dat bloeden, gelukkig dat de buikpijn nu meevalt, moest echt steeds aan je denken vandaag. En wij doen geen nekplooimeting. Het is een kansberekening en ik wil geen vruchtwaterpunctie. Zie het echt gebeuren dat we een verhoogde kans zouden hebben, een punctie laten doen. Dan is de uitslag goed maar wel een miskraam als gevolg. Moet daar echt niet aan denken, en ik geloof ook nooit dat ik de zwangerschap af zou laten breken. Dus we doen het gewoon niet. Ik ben nu trouwens 8 weken en 5 dagen. En we willen het geslacht zeker wel weten, ben erg benieuwd of mijn gevoel juist is (denk zelf een meisje), al maakt het echt niet uit wat het is.

Laura, heb je al een test gedaan vandaag?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2011

Nee nog een uurtje wachten...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-11-2011

Hier net een ovu test gedaan en die is weer erg licht.. Ga er vanaaf nog eentje doen met wat geconcentreerde urine want ik heb erg veel gedronken vandaag... Hoopdat dat het probleem geweest is en heb ook geen vier uur maar drie uur gewacht.. Moest echt te nodig plassen..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-11-2011

madelief; ik lees dat je het moeilijk had toen je de foto zag van noah*. Meid, dat zal altijd
blijven. Sommige denken dat als je een gezond kindje hebt het beter gaat. NEE, ze geeft me een
reden om te lachen en genieten, maar ze neemt niet het verdriet weg.
En dat is maar goed ook, want onze engeltjes zijn niet vervangbaar.En wat een mooie foto's ook van je
kleine meid. Ze kijkt alsof ze een heerlijk leventje heeft hihi. Dat zeiden ze op het cb over myrthe.
Een echte lachebek. Zo; die is tevreden met haar leventje! JAzeker. Ik denk dat wij als ouders de beste
zijn op onze manier.

devika; meid, wat ben ik blij wat van je te horen. Wat klink je heerlijk verliefd op je kindje.
De warmte spreekt uit je bericht. En wat is ze mooi. Echt! WAUW, ze ziet er goed uit.
Een echt poppetje en ik hoop dat ze het zo goed blijft doen zodat jullie gauw naar huis mogen
en kunnen genieten. Dat verdienen jullie!!!!

kersje; ik herken het gevoel dat je elke dag weer zo vol liefde stroomt. Het moment van uit bedje
halen vind ik zo bijzonder. Hoe lang heb ik daar wel niet van gedroomd? Dit zal nooit gewoon zijn,
maar altijd speciaal.
O en wat zeg je dat idd mooi. Een dagboek. Hoop dat er steun uit gehaald mag worden en hoop dat geluk
ook weggelegd is voor engeltjes mama;s. Ik denk ook vaak aan een jaar terug. Toen kregen we rond
deze dag de vlokkentest van myrthe. O wat was dat spannend. Bijzondere dag dus.

maria; oh wat erg meid. Dat moet je idd hier zeker zeggen. Dit is een kindje wat ook erg gewild was.
Ik weet nog goed hoeveel verdriet ik had bij onze miskramen. Ik weet dat het vaker voorkomt, maar
daardoor is het gemis niet minder. BAH. Ik leef met jullie mee en hoop dat alles schoon is dan.
(bij mij waren het geen spontane miskramen, maar missed abortion dus dat zagen ze pas op
de echo). dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!! over het bloeden. Tja.
Bij onze 1e mk kwamen we met 8 wk bij de echo erachter dat het net gestorven was en de dag erop ben
ik gecurreteerd.
Bij onze 2e mk kwamen we er met dik 9 wk achter dat het niet goed was. Ik heb toen een medicijn genomen
om het kindje af te stoten, maar een week later bleek mijn baarmoeder niet schoon te zijn en ben ik gecurreteerd.
Bij de 2e bloedde ik meer dan de eerste en dat was best heftig. Echt met vlokken.
Mijn zusje heeft 2 vroege mk gehad rond de 5 weken en die bloedde ook wel een paar dagen geloof ik hoor.
Dat is wel normaal denk ik. En misschien alleen maar goed dat alles eruit is. Wel is je lichaam van slag natuurlijk.
Hormonen zijn er toch wel al. Hoe zit het met krampen?

noortje; wat fijn he om eindelijk goed nieuws te kunnen vertellen na al dat verdriet aan de mensen
die jullie zo na staan. Ook ik vind het emotioneel om te lezen. En dat jullie ukkie goed groeit.
Dat hij/zij maar mooi groot en sterk mag worden. Thomas* is in ieder geval een prachtig beschermengeltje.

Laura; mijn duimen draaien meid. echt! Heb geen ervaring met ovu testen, maar volg je gevoel.
Ik voel sinds mijn curretage's mijn eispron heel goed. Heb hem vandaag. Voel zelfs rechts of links en het doet
best pijn. BEst vreemd.
Ik weet niet of wij het aandurven voor een brusje te gaan met onze kansen, maar ik droom er wel steeds van moet ik
toegeven.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-11-2011

Heb weer even wat tijd gemaakt om eens voor jullie te gaan zitten hoor.
Pff, ik krijg het niet voor elkaar om zoveel terug te lezen en te reageren zonder gestoord te worden haha. Daarom blijf ik tussendoor wel meelezen zodat ik een beetje bij blijf.


Had van de week een heel verhaal getikt maar ben het kwijt!
Nu ligt Joëlla lekker te slapen en heb ik net een uur aan de telefoon gehangen met mijn vriendin.
En het is nog steeds stil in de wieg, dus heb maar even mijn laptopje op schoot gepakt.


Tam,
nog gefeliciteerd met je nichtje van 3.
wat is myrthe weer lekker gegroeid. En ze eet nu ook aardappeltjes bij de groente. Goed joh. Vind ze het lekker?
Ja, ik heb echt het idee dat ik dubbel van Joëlla kan genieten.
Ik kan zo een uurtje met haar op de bank liggen knuffelen. Zij valt dan heerlijk in slaap en ik kan alleen maar naar haar kijken. Het is toch waar we zo lang op gewacht hebben.
Ik besef me wel steeds meer wat ik met wesley* moet missen en dan wordt het me vaak even te veel. Dan ligt Joëlla in mijn armen te slapen en ik kan dan alleen maar huilen.
Op die momenten mis ik mijn ventje zo!
Ik ben ook al te lang niet naar het grafje geweest. De laatste keer was 1dag voor de bevalling.
Ik voel me zo schuldig, maar ergens durf ik niet.


Maria,
het huisje viel dus wel in de smaak. En je bent nog een keer gaan kijken.. is toch wel een erg leuk huisje dus haha.
Al lange tijd op zoek naar een huisje? Blijf je in de buurt of gaan jullie wat verder weg van waar jullie nu wonen.
Hoe voel je je?


Madelief,
oh meid, ik snap goed dat je het even moeilijk had bij het zien van die echofoto.
Ik heb het ook nog steeds als ik naar de foto van wesley* kijk. En dan kijk in in de wieg, en dan komen er tranen van vreugde. En ben ik zo blij en trots dat het geluk ons toch wel wat gegund is.
Oh ik zie net je foto van maria! Wat een mooie meid!


Devika,
hoe is het met je? Hoe is het met ons forumnichtje? Gaat het goed in een gewoon bedje?
Heb je al gehoord wanneer ze mee naar huis mag?
Wat is ze goed gegroeid! Voor ieder om jullie heen is het nog steeds een klein meisje maar natuurlijk voor jullie weer een stap verder.
Vind het zo rot voor jullie dat het zo moeizaam gaat, zeker na wat jullie al hebben moeten doorstaan. Maar aan de andere kant, jullie meisje is er! En ze doet het goed!
Jullie zijn volgens mij erg sterk samen en kunnen dit echt wel aan. Je klinkt zo sterk!


Kersje,
jullie kleine man is al weer 4 maanden! Vind je het snel gaan?
Wat heerlijk om te zien dat je zo van elk moment geniet.
Is uma ook zo nieuwschierig? Onze kat vind het allemaal maar wat interessant hoor.
Bijzonder is dat he, om de berichten van een jaar geleden terug te lezen.
Wie had toen gedacht dat we een jaar later er zo bij zouden zitten.
Een jaar geleden zaten wij rond deze tijd in curacao. Hadden we alles even achter ons gelaten en probeerden we te genieten van elkaar en om te gaan met de situatie.
Pff... en nu, ligt er een jaar later zo'n mooi wondertje in de wieg...




Noortje,
fijn is dat he? Dat je eindelijk dat mooie nieuws met je familie kan delen.
Hoe voel je je eigenlijk? Moe en misselijk of valt het mee?




Hier:
wat leef ik toch in een droom, vind het allemaal nog wat onwerkelijk.
Ik kan uren naar Joëlla kijken en kan zo genieten van de momentjes dat ze bij me ligt.
Vriendlief had 3 weken vrij, er zijn er al 2 voorbij maar deze week is gevraagd of hij echt niet kan komen werken. Dus sta er nu echt alleen voor. Over 2 weken heeft mijn vriend zijn vrije week tegoed dus dat is ook wel lekker.
Ik heb mijn ritme al wel aardig te pakken. Voel me echt een huismus! En vind het heerlijk haha.


Gisteren is de wijkverpleegkundige langs geweest. Ze was tevreden over ons meisje. Ze drinkt genoeg, en weegt nu 3200 gram. Over 2 weken moeten we voor het eerst naar het cb.
Wat vond ik het een vervelend mens zeg! Ze deed heel lief en meelevend, maar maakte de verkeerde opmerking waardoor ik haar niet zo geweldig meer vond.
Ze zei dat het misschien maar goed was dat ons 2e kindje een meisje was anders zou je te veel worden herinnerd aan wesley*. ONZIN! Als het een jongen was geweest was ik ook blij. En Joëlla herinnert me ook genoeg aan wesley* ergens is dat toch mooi? Dat laat toch zien dat het echt broer en zus zijn.


Gistermiddag zijn we voor het eerst op pad geweest met onze kleine meid.
Even op bezoek bij haar nieuwe kleine vriend.
Samen in de box gelegen en natuurlijk heel wat foto's gemaakt.


Ben ondertussen alweer een tijdje bezig, dus ga eens een fles klaarmaken want onze dame mag zo weer eten.


Tot snel!
Denk aan jullie
x


even een foto van Joëlla met d'r vriendje in de box:
[ATTACH=CONFIG]6637[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-11-2011

He meiden!

Even 1 tel om wat te schrijven! Ben lekker druk aan het pakken en moet nu echt gaan koken, maar Cyn, wat een schatje! En het genieten klinkt zo mooi door uit jouw berichten! Super om dat te lezen!

Noortje, heftig he! Inderdaad, voor je gevoel is de zwangerschap van Thomas nu voorbij. Dat is weer een afscheid voor je gevoel. Maar echt, het gaat ook ruimte geven. Nu tellen de weken ook weer door, voor het mooie nieuwe leven in jouw buik!

Tam, klopt helemaal. Het prachtige leventje van onze dochter neemt het verdriet om het verlies van onze eerste dochter niet weg. Ze laat me ontzettend genieten, blij zijn en dankbaar, maar de tranen blijven soms komen!

Laura, ik hoop heel stiekem dat je gewoon ineens zwanger blijkt te zijn! ook al heb je weinig geklust... Die meevaller mag zo onderhand wel eens!

Hier echt vrolijk! Het gaat zo goed! Af en toe heeft maria nog wat krampen, maar het gaat verder zo goed! Ze is super vrolijk! Gisteren zijn we zelfs uit eten geweest met z'n drie. Leuk! En daarna voor het eerst weer gevreeen! Gelukkig geen pijn. Ik was daar toch wat bang voor. Maar het was als vanouds. Fijn! En vervolgens trakteerde ons kleine meisje ons van 23:00 tot 5:15 op slaap! Heerlijk!

nou, ik ga koken, tot later meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-11-2011

Lieve meiden,

Ik ben helemaal van slag! Vanochtend op het consultatiebureau zagen we dat Tobias maar 100 gram is aangekomen in een maand! Dat is echt heel weinig! Nou moet ik hem vaker aanleggen en volgende week terug komen. Ik maak me zo'n zorgen, moet de hele tijd huilen. Wat is dat hele voeden op verzoek dan voor gel*%#? Als ik dit had geweten had ik hem vaker aangelegd dan hij zelf aangaf. Het kan ook zijn dat er te weinig voedingsstoffen in de borstvoeding zitten. Dan moeten we gaan bijvoeden. Pffff moest het even kwijt.

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-11-2011

Kersje jeetje dat is idd erg weinig in een maand... Hoop voor je dat er gewoon genoeg voedingsstoffen in zitten en je dus lekker door kan gaan met bv geven!! Kan begrijpen dat je van slag ben! Dikke knuffel voor jou!!

Ik kan de foto van Joëlla niet zien!!! Ook niet leuk...

Madelief wat fijn dat het nu zo goed gaat met Maria!!

Weet niet meer wie het zei maar idd ik hoop ook dat ik stiekem ineens zwanger zou zijn maar geloof er niet zo in.. Dit is dag 25 en nog geen ongi te bekennen maar de ovu testen blijven elke dag even licht/donker... Om kwart over zes ga ik er weer eentje doen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-11-2011

Ik zit nu al de hele middag het internet af te struinen op zoek naar informatie, maar natuurlijk word ik daar niet veel wijzer van. Dus nu heb ik mezelf maar even geprobeerd moed in te spreken: ik ben een goede moeder, ik weet dat het goed gaat met Tobias. Hij drinkt goed, slaapt goed, is vrolijk en ontspannen, ontwikkelt zich goed. Dus het gaat gewoon goed! Ik heb besloten dat ik in de avond een voeding extra ga aanbieden, kijken hoe dat gaat. En verder proberen om mezelf niet gek te maken. Hij zit nog steeds op gezond gewicht. Ik ga gewoon 1 keer per week even langs het cb om te wegen. En als ik het niet vertrouw trek ik zelf wel aan de bel. Pfff, voelde me niet bepaald gesteund door de vp van het cb. Ik werd er erg verdrietig van...nou is dat niet haar schuld...ik ben overgevoelig voor groeiachterstanden en aflopende curves door het hele proces met Puck. Dus ook wel logisch dat ik zo in de stress schiet. Maar nu hou ik er weer mee op want dat werkt alleen maar averechts. Ik ga mijn mannetje maar weer eens voeden!:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-11-2011

Ik moet rennen, want nog voeden en heb om 19:00 een lekkere massage!

Maar kersje! Wat heftig! Ik kan me voorstellen dat je er om huilt. Maar je zegt dat zijn gewicht nog steeds gezond is. Dus hij loopt over het geheel niet achter? En inderdaad, leg hem vaker aan en ga vaker wegen. Nog niet bijvoeden zolang je vaker aan kunt leggen. Misschien een lactatiekundige om raad vragen? Sterkte meid!

x