Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-12-2011

Hallo meiden,

gisteren naar de cardioloog geweest met Shivani. Het andere gaatje is idd kleiner geworden!! yeeh!! het is nu 100% zeker dat ze niet aan haar hartje geopereerd hoeft te worden!!!
we mogen ook beginnen met het afbouwen van haar medicijnen . zondag heeft ze haar laatste medicijntje en dan is het klaar.
we zouden ook nu mee mogen stoppen zei de arts. maar voor ons eigen gemoedsrust is het beter om het af te bouwen.
moesten binnenkort ook een afspraak met de chirurg krijgen maar dat gaat steeds mis. ppfff, die arts is op de een of ander manier niet te boeken.
maar daar gaan ze nog even achteraan. et scheelt dat deze operatie geen haast heeft.

met shivani gaat het gelukkig verder heel goed. ze is nu 50 cm en 2970 gr. bijna het dubbele van wat ze was bij geboorte !
hier nog een fototje van mijn popje.
ze wordt nu wakker, ga haar gauw even voeden.
ik kom gauw weer terug om verder te lezen meiden.
dikke kus,
mama en shivani

[ATTACH=CONFIG]7452[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-12-2011

oh ja dat wilde ik nog even laten zien, haar kamertje,
dit is em! lief he!!!
het neusje van kitty was hier nog niet af, die moeten jullie erbij denken.

[ATTACH=CONFIG]7453[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7454[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7455[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7456[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-12-2011

hoi dame's

sorry dat ik jullie zo verwaarloos, maar het is gewoon even druk. Vanavond kerstmarkt en morgen borrel en daarna 2 weken vakantie dus dan kan ik weer goed bijkletsen.

Wel fijn te lezen dat er goede echo's zijn (jahoe), eitjes die benut worden en schattige bengeltjes. Madelief haar verhuizing achter de rug (heftig hoor) en een prachtige foto van ons wondertje Shivani.
Heerlijk hoor......wat we kunnen best geluk en positiviteit gebruiken.

Kom vlug weer uitgebreider reageren, liefs mij


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-12-2011

devika wat een goede berichten over shivani!!! je dacht het al he van der hartje!! goed mama instinct dus!! en wauw wat heb ze een lief kamertje! en een mooie dame is het hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-12-2011

He meiden!

Devika, wat een super nieuws!!! Zo fijn dat ze dus niet geopereerd hoeft te worden! En wat is het een mooi meisje, zo'n fijn koppie!! En ze groeit echt goed. Ik ben het even kwijt, maar geef jij nou borstvoeding?

Noortje, wat fijn dat de echo weer goed was. En wat ontzettend lief dat je vaker mag komen. Ik herken dat helemaal. Je kunt wel een week teren op een goede echo, maar daarna gaat het weer knagen. Fijn dat ze daarop inspelen met de afspraken.

kersje, ja sorry van die kleine letters! Ik had in word getypt en toen gekopieerd, maar dat ging niet helemaal goed. Jij schrijft dat je hoopt dat ze beter gaat slapen.... dat lijkt toch echt te gaan gebeuren, iig 's nachts. Vannacht heeft ze van 23:30 tot 5:45 geslapen en daarna tot 9:45 weer! Yes!

Nou, ik ga snel wat aan mijn studie doen. Vanochtend een spenen drama. Op de een of andere vage manier is de speen van Maria kwijt, terwijl ik haar die vannacht nog gegeven heb. En ik had geen reserve meer! Dus met een krijsen meisje in de auto naar de winkels om een nieuwe te halen... pffff heb gelijk een voorraadje gekocht!! Nu slaapt ze lekker, gelukkig!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-12-2011

Devika, wat fijn dat Shivana niet aan haar hartje geopereerd hoeft te worden, dat zal een hele opluchting zijn. En wat een schattige foto weer, en dat kamertje, echt een meisjeskamer, leuk hoor.

Kersje, we hebben echt een hele fijne gyn. Ik kom alweer ruim 2 jaar bij haar, maar zou geen andere willen. Hoe gaat het met Tobias met groeien, groeit hij nog steeds goed? Jammer dat je cyclus nog niet op gang is, ik hoop voor je dat je er niet te lang op hoeft te wachten.

Tam, bijna vakantie, lekker hoor. Kun je weer even bijkomen van alle drukte.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-12-2011

Nog even wat plaatjes van ons schatje!

[ATTACH=CONFIG]7457[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7459[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 21-12-2011

Madelief, wat is ze lekker aan het lachen op de foto. Haha, had ze haar speen verstopt, maar goed dat je nu een voorraadje hebt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-12-2011

oh en noortje fijn dat de echo weer goed was!! ik snap je angst wel heel goed hoor! maar blijf positief he meissie?

zal jullie ff een foto laten zien van mijn ovu test van vandaag!!
[ATTACH=CONFIG]7461[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-12-2011

madelief wauw!!!!!!!!!!! wat kijkt ze ook wijs he??? mooie meid hoor!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-12-2011

@ Noortje, ja het is ook echt een lachebekje!

@ Laura, thanks! Ben super trots en jij hoef de komende 24 uur maar aan een ding te denken:

Klussennnnnnnnn


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-12-2011

hahahahahahahaha!!! ik zelf heb het gevoel dat die test morgen nog een stukje meer knalt dan vandaag hoor maar we zullen zien. iig klussen vanaaf!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-12-2011

Madelief wat een schat!!!! wat is ze al gegroeid zeg, wat een grote meid al! en ik zie dat ze "muis" in haar handen heeft, wat grappig! Matilda was namelijk ook onafscheidelijk met dezelfde muis:
[Afbeelding: 169mh4x.jpg]

En Laura, super die test!!!! wat fijn zeg!!! hup, aan de slag! :mrgreen:

Ik lig nu met buikgriep op bed....blegh! weer ziek! dus hou het even kort. Liefs voor iedereen!


xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-12-2011

Ahhhhh, ik smelt hier weg bij de foto's van Shivani en Maria en Matilda! Kijk ik een paar uurtjes niet en bam ineens allemaal foto's haha!

Tam, gelukkig bijna vakantie. Je zult er wel aan toe zijn!
Maria, wat vervelend die buikgriep...beterschap voor jou. Lekker laten verwennen door Mariaman!
Devika, joepie! Geen hartoperatie nodig, wat een opluchting, meid.
Laura, ik weet wel wat jij gaat doen vanavond, haha....Zet 'm op!
Noortje, je boft wel met je gyn hoor, wij kregen steeds een ander, niet leuk. Uhm, ik ben niet meer naar het cb geweest met Tobias om te wegen, maar als ik zo naar hem kijk is hij wel goed gegroeid. Hij ziet er tenminste weldoorvoed uit! Ik geef nog wel steeds een extra voeding voor ik ga slapen. Dan drinkt hij altijd goed en ik vind het eigenlijk ook wel heel gezellig. Nog even met z'n allen op het bed (Kerseman gaat dan ook meestal mee) en dan lekker slapen.
Madelief, wat fijn dat Maria een goede nacht heeft gehad (en jij ook)! Hopelijk de nieuwe trend. Haha, wat een speengedoe. Ik herken dat wel hoor, heb hier ook altijd een speen bij de hand en 2 reservespenen. Als Tobias onrustig is werkt het meteen en hij slaapt er ook snel mee in. Zou ook liever niet zonder zitten.

Meiden, ik voel me al een paar dagen niet helemaal fit. Ik heb hoofdpijn, ben ook een beetje down. Ik zou bijna denken dat mijn ongi eraan komt, haha. Of ik heb de winterblues, ik weet het niet. Ik kom ook maar niet in beweging op de een of andere manier. Nou, ja, zal wel weer over gaan.

liefs voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-12-2011

hihi, Maria, Matilda dus ook met die knuffel! Tam schreef op mijn hyves dat ook Myrthe er fan van is. De kleine Maria sabbelt het liefst de hele dag aan de oren van de lappenpop zoals wij 'm noemen.

Kersje, jij hebt dus ook een spenenvoorraad! Dat was mijn mamaleermoment van vandaag. Balen dat je je niet zo lekker voelt. heb je al weer een beetje een cyclus? En geef jij nog volledig BV?

Hier net lekker gegeten en zo aan het relaxen denk ik. Morgen ga ik winkelen met mijn mama en mijn zusjes en Maria gaat ook mee. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-12-2011

Madelief, hoeveel spenen heb je ingeslagen? Je hebt er nooit genoeg (tenminste, bij ons is er altijd wel eentje kwijt)!
Ik geef nog steeds volledig borstvoeding inderdaad. Zo'n 6 á 7 voedingen per dag. Als Tobias 6 maanden is gaan we met bijvoeding beginnen. Hoe gaat de borstvoeding bij jou?Ik dacht een tijdje geleden iets van een ei te voelen, maar denk dat het mijn hechtingen waren (onderhuids) die ik een beetje had overbelast. Dus nee, nog geen cyclus. Jij toch ook nog niet, denk ik?
Heel veel plezier morgen!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-12-2011

Laura, wat goed weer een ei in aantocht!! Veel plezier ermee.

Kersje, meestal komt je cyclus weer op gang als je niet meer volledig bv geeft toch? En je moest toch 6 mnd wachten, dus misschien kun je er dan meteen tegen aan, ik hoop het voor je. Als Tobias er goed uitziet en hij is tevreden zal hij vast wel goed groeien. Ben wel blij dat we steeds bij dezelfde gyn zijn, zij heeft ons toen ook heel goed begeleid nadat Thomas doodging.

Maria, beterschap. Ook weer een leuke foto van Matilda.

Madelief, veel plezier met winkelen vandaag, gezellig met de kleine Maria erbij.

Straks weer naar het zkh, heb weer een afspraak met die verpleegkundige voor een gesprek dus moet op gaan schieten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-12-2011

Hè meiden!

Kersje, nee, hier inderdaad nog geen cyclus. Wel relaxed! Al een jaar niet ongesteld nu! Vorig jaar gingen we nu op vakantie naar Finland en daar is ons ukkie verwekt! Maar bij jou dus ook niet. Jij wacht dus ook echt tot 6 maanden met bijvoeding. Ik hoor vaak dat dit toch eerder gebeurd, maar wij gaan ook zeker zo door tot 6 maanden.

En het winkelen was leuk! Ben echt goed geslaagd voor mezelf, maar helemaal voor Maria. Zulke leuke dingen gekocht! Maar het was wel vermoeiend zeg! We zijn van negen tot negen van huis geweest. Ze heeft het super lief gedaan, ging echt prima. Alleen vannacht natuurlijk onrustig na zo'n dag.

Nu ga ik naar mijn oude werk om mijn auto in te leveren. Dan is dat echt afgesloten!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 23-12-2011

Goedemorgen meiden!

Madelief, hoe ging het auto wegbrengen? Ik heb toevallig zelf gisteren afscheid genomen op mijn 'oude' werk (was er al een half jaar niet geweest, maar wilde toch nog even face to face afscheid nemen van mijn collega's). Ik moet nog wel even mijn telefoon inleveren op het hoofdkantoor, ook nog een exitgesprek geloof ik, en dan is het echt klaar. Prima!
Fijn dat het winkelen leuk was. Wel een lange dag dan zeg. Wij moeten ook nog even wat laatste dingetjes halen voor de kerst. Kerseman lag gisteren op bed met een buikgriep, maar vandaag is hij gelukkig al een heel stuk opgeknapt (hoef ik niet alles alleen te doen, hihi).
Ongelooflijk he, hoe Maria vorig jaar verwekt is op vakantie! Ik kan me nog herinneren hoe je schreef over de sauna en hoe je man de 'zaak' koel probeerde te houden, haha. En het heeft gewerkt, en hoe! En nu een jaar verder is het leven zoooooo veranderd...gelukkig maar.
Ja, ik wil echt wachten tot 6 maanden met bijvoeding. Ik merk wel dat Tobias belangstelling gaat krijgen als ik wat eet of drink. Hij kijkt dan met grote ogen naar me, hihi. Nog een paar weken en dan mag hij gaan proeven!

Laura, en is het klussen nog gelukt? :wink:

Maria, ben je alweer wat opgeknapt? Kerseman was hier ook geveld door de buikgriep.

Noortje, hoe was het gisteren bij de vp?
Ja, die cyclus komt vanzelf weer op gang. Het is eigenlijk ook wel lekker rustig nu (niet ongi en niet zwanger kunnen zijn). Ik laat het op zijn beloop. Hoe gaat het nu met jou? Nog last van misselijkheid of andere kwaaltjes?

Tobias ligt nu lekker in de box te slapen. Hij was heel druk aan het 'babywerken' (geluiden maken en alles enthousiast onderzoeken) en is nu weer aan het opladen voor de volgende ronde. We boffen dat hij zo heerlijk kan slapen hoor. En zo heerlijk kan spelen en zo heerlijk kan knuffelen! Hij begint nu zelf ook mijn gezicht te aaien (soms ook haren trekken, auau) en probeert kusjes te geven, zo lief! Het zijn hele natte kusjes, want met open mond, haha. Ik vind ze heerlijk.

Liefs voor alle meiden, fijne dag!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-12-2011

klussen is zeker gelukt!! gister en eergister!! gister was mijn test echt super knal positief en zometeen om acht uur ga ik er nog eentje doen. denk dat ie nog steeds erg donker zal zijn maar we gaan het zien!

madelief, vond je het niet gek om je auto in te leveren? je ben denk allang blij dat je gewoon thuis ben of niet?

ik heb net echt een onwijs mooie armband van mijn mannetje gehad!! een gouden slaven armband met steentjes erin! echt zooooooooooooo lief!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-12-2011

lieve meiden

kerst.....voor sommige de eerste zonder hun engeltje, voor sommige de eerste met hun bengeltje. Hoe dan ook dagen waarin we blij mogen zijn met wat we hebben, maar ook best verdriet mogen hebben over diegene die we missen. In ons hart zijn ze erbij. Als de mooiste ster aan de hemel, de kerst-ster.

Ik wens jullie warme dagen toe, want de liefde die wij in ons hart hebben voor onze kinderen kan een hele wereld verwarmen. Ach.....en is dat niet de kerstgedachte?

Veel liefs,
Tam

[ATTACH=CONFIG]7497[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 24-12-2011

lieve meiden!

afgelopen week is het erg druk geweest en heb daarom niet mee kunnen kletsen. Ik ga na de kerst even alles teruglezen!

Ik wil jullie allemaal een hele fijne kerst wensen. Ik denk dat voor iedereen hier de kerst nooit meer hetzelfde zal zijn door het gemis van onze engeltjes. Maar toch wil ik me helemaal bij tam aansluiten en proberen te genieten van de mooie dingen die wel wel hebben. We weten allemaal dat onze kindjes in onze harten bij ons zijn en dat ze die plek nooit zullen verlaten.
Voor de meiden die dit jaar opnieuw een kindje hebben gekregen wens ik jullie heel veel plezier met jullie eerste kerst samen!
Laten we met z'n allen positief vooruit proberen te kijken en uit te gaan van al het goede in ons leven en laten we weer kunnen hopen op goede en mooie momenten die in de toekomst nog mogen komen.
Ik denk aan jullie en jullie engetjes en bengeltjes!

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Bedankt lieve meiden dat jullie er zijn!

liefs Femke


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-12-2011

Mooi gezegd Tam, mis Thomas heel erg maar ben toch ook blij met het nieuwe kindje in mijn buik. Toch zal ik blij zijn als de kerst voorbij is..
Maar wil jullie ook allemaal fijne dagen wensen.

Laura, wat goed dat je een positieve test hebt gehad, je moet wat meer geduld hebben maar nu toch weer een ei, ik hoop voor je dat dit hem wordt. Wat lief van je man van die armband.

Kersje, heb wel een goed gesprek gehad, ze heeft na afloop gelijk nog even naar het hartje geluisterd en dat klopte goed. Had het deze keer nog niet eerder gehoord omdat er iedere keer een echo gemaakt wordt dus dat was wel weer een mooi moment. En de misselijkheid is al een week nauwelijks meer aanwezig, terwijl de vorige keer duurde het tot de 18e week ofzo en daarna pas wat minder. Wel erg moe/slaperig maar dat is niet zo erg.

Begin trouwens alweer een beetje een buikje te krijgen, pas niet al mijn broeken meer. Dat is wel weer leuk. Merk wel dat ik de laatste dagen meer met Thomas bezig ben.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2011

Lieve, lieve meiden,

Hier nogal druk met de kerstvoorbereidingen, dus even kort.

Kerst.... Een mijlpaal. Vorig jaar waren sommigen van ons heel erg verdrietig, anderen hoopvol zwanger, weer anderen hadden een kleintje in hun armen. Dit jaar weer hetzelfde, alleen zijn we wat 'opgeschoven' als je zo verdrietig bent als ik vorig jaar, kun je je niet voorstellen dat de zon weer gaat schijnen. Toch is het zo.... Nu geniet ik van onze Maria, die lacht en vrolijk naar de kerstboom kijkt. Wat voel ik me dan gezegend! Wat is het een wonder een gezond kindje te mogen krijgen, een groot geluk om als moeder ook echt te mogen zorgen. Ik wens jullie een hele mooie kerst toe. En als je nu de zon nog niet ziet, weet dat die achter de wolken ook al voor jou schijnt....

Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-12-2011

meiden, ik wens jullie hele fijne feestdagen, ondanks het gemis van onze engeltjes.
ik moet zeggen dat ik er zelf erg rustig in ben. maar dit wordt al het derde jaar zonder onze sonny* en het tweede jaar met onze semmy!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2011

Lieve meiden.


Pff.. de feestdagen staan voor de deur.
Eerlijk gezegd zie ik er tegenop.
De eerste kerst met Joëlla, maar de tweede kerst zonder Wesley*.
We zijn niet thuis deze dagen, dus afleiding genoeg.


Heb even vluchtig terug gelezen, wat is er weer veel geschreven.
Ga proberen toch wat te reageren...


Noortje,
wat fijn dat je toch momenten heb dat je van deze spruit kunt genieten.
Stelt toch weer gerust he, zo'n echo.
Het is fijn dat je gyn zo met je meeleeft en je vaker laat terug komen voor een echo.
Wat lief dat de familie zo aan jullie thomas* heeft gedacht.
Hij hoort er natuurlijk gewoon bij!


Devika,
wat een goed nieuws!!!
ze doet het goed he, super joh.
En weer een geweldige foto. Mooie meid hoor!


Madelief,
de drukte van de verhuizing weer voorbij?
Och wat hebben jullie toch een mooie meid! Geweldige foto


laura,
flink aan de klus zo te lezen haha.
De test zegt genoeg he haha


maria,
ook al zo'n mooie foto!
En de muis is hier ook bekend, heb m voor joëlla ook liggen haha
ben je al een beetje opgeknapt.?


Kersje,
ook al niet zo fit? Veel knuffelen met je mooie mannetje..!
voel je je stukken beter door haha


tam,
wat heb je dat weer mooi gezegd!
Geniet lekker van je vakantie!
Bij jou ook al zo'n leuke foto!


Voor iedereen waar in niet op heb gereageerd sorry maar heb niet verder terug gelezen.


Meiden, ik wil jullie een fijne kerst wensen.
Ik steek deze dagen een kaarsje aan voor onze engeltjes.
Denk aan jullie!
En ik denk wat extra aan de mama's die de eerste kerst zonder hun kindje door moeten.




Hier ook nog even een foto van onze meid!

[ATTACH=CONFIG]7524[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2011

[ATTACH=CONFIG]7525[/ATTACH]we kunnen lachen!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 26-12-2011

Cyn, wat kan ze lekker lachen, echt leuk.

Was gisteren best moeilijk, we gingen 's ochtends naar het grafje om kaarsjes aan te steken en moest best huilen. Het had zo anders moeten zijn.. 's Avonds bij mijn ouders geweest en dat ging op zich wel, ook daar was nog een cadeautje voor Thomas, en ook voor de nieuwe baby. Vanavond komen mijn ouders en schoonouders hier eten en dan is deze kerst gelukkig voorbij. En dan morgen voor het eerst paar uur werken..

Fijne dag allemaal.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-12-2011

Hè meiden!

Cyn, wat een schatje!

Noortje, dubbel zo de kerstdagen voor jullie.

Hier eigenlijk nauwelijks tijd om echt na te denken. Maria heeft weer een behoorlijke terugval, veel huilen dus. Het enige waaraan ik in bed moest denken was dat ze nu al een kwart jaar bij ons is en het meer tijd moeilijk heeft dan zich goed heeft gevoeld. Dat vind ik zo naar, ik weet echt niet wat we er aan moeten doen.....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 27-12-2011

hey meiden!

Allereerst even een recatie op de foto's! Wat hebben jullie toch allemaal prachtige kindjes :-) wat een lekkere koppies!

Hoe was jullie kerst?

@ noortje.. Ik snap dat de afgelopen kerst erg dubbel voor je is geweest. Aan de ene kant zo blij dat je weer een wondertje in je buik draagt, aan de andere kant zo zwaar dat je engeltje er niet mocht zijn. Dit had nu zijn eerste kerst moeten zijn! Toch wel lief dat je ouders nog een cadeautje voor Thomas hadden maar wel weer confronterend.
Hoe was het gisteren met je schoonouders?
en vandaag weer aan het werk? ik hoop dat je het een beetje vol kan houden! Ben benieuwd hoe het ging.

@ Laura... wat fijn dat je je eitje weer hebt gehad! Ik hoop voor jullie dat het raak is deze ronde! Wat lief van je vriend dat hij je een armband heeft gegeven! :-)

@ madelief.. Ik ben achteraf wel blij dat we niet meteen mochten bevallen van Collin en dat we ook nog even afscheid konden nemen terwijl hij nog in mijn buik zat maar aangezien we na te weten dat hij is overleden uiteindelijk nog een week moesten wachten totdat we zouden bevallen had ik echt niet gewild. Het feit dat hij al een week overleden was maakte dat Collin zijn huidje wel erg kwetsbaar was geworden. Als hij een paar dagen eerder zou zijn geboren had hij er nog wat beter uitgezien. Ondanks dat zag hij er eigenlijk nog heel mooi uit maar toch..
Het was heel zwaar om die tijd te moeten wachten tot de bevalling.. als ik daar achteraf aan terug denk pffff.... 7 dagen....
ik werk idd op therapeutische basis (bij mijn vaste baan) en doe eigenlijk al best wel weer veel maar dat komt ook omdat ik zelf moeilijk kan loslaten. 1 februari begin ik echt weer voorledig te werken. Verder werk ik als zzper in een gezin (10 uur ondersteunende begeleiding) . Als ik daar niet heen zou gaan zou ik daarvan ook geen inkomen hebben dus ben ik daar zowieso aan het werk. Tot nu toe vind ik de afleiding erg fijn, dan gaat de tijd snel. Maar als ik echt geen zin heb bij mijn vast werk dan ga ik niet.. dat voelt ook fijn.
Wat lijken me die eerste 16 weken van je zwangerschap zwaar als ik je verhaal lees. Het feit dat jullie meisje een chromosoomafwijking had maakt het voor jullie nog moeilijker en onzekerder. en wat bijzonder dat je zwanger bent geraakt zonder mm, het moest gewoon zo zijn! Fijn dat je uiteindelijk toch wel hebt kunnen genieten en dat alles met jullie tweede kindje goed was! nu lekker genieten van je meisje. Je engeltje zal altijd bij jullie zijn!
Jeetje, bij jullie ook dezelfde datum, wel heel bijzonder zeg! Kan me voorstellen dat het echt heel dubbel is. Hoe voel je je daarbij?
Wat is het voor jou een heftige tijd geweest zeg! Jeetje, hoe heb je het allemaal voor elkaar gekregen. je mag echt trots op jezelf zijn! Nu echt even een tandje terug hoor en ook aan jezelf denken! Nu is het tijd voor jezelf! Wel fijn dat je zoveel hulp had.
Nu lekker genieten van jullie mooie huisje!
en... wat een prachtige meid hebben jullie!

@ Devika.. meid wat fijn dat shivani niet aan haar hartje geopereerd hoeft te worden! super nieuws! Wat zal dat een opluchting voor jullie zijn! Wat is het toch een popje! mooie meid hoor! prachtig kamertje ook!

@ Tam.. ben je lekker aan het genieten van je vakantie?

@ maria.. wat een poppie!

@kersje.. hoe gaat t met je? voel je je al weer helemaal beter?
Fijn dat je het op je werk helemaal hebt afgesloten.. ik ben hier nog maar even dus ken niet het hele verhaal.. ik hoop niet dat het al te vervelend was/ is..
Tobias klinkt echt als een heerlijk mannetje..Geniet maar lekker van al die lieve kusjes en knuffeltjes

@Cyn.. ben je de kerst een beetje doorgekomen ondanks dat je er zo tegenop zag? Ik hoop dat ze snel voorbij zijn gegeaan en dat je toch nog wat mooie momenten hebt gehad.
Wat een lekker lachebekkie zeg! :-)

Hier ging de kesrt wel redelijk.. we zaten de dagen lekker vol! Bij het grafje tijdens kerst hadden wel hel echt wel even heel moeilijk.. we hadden kerst zo anders voor ons gezien dit jaar, met een heeeeele dikke buik en mijn vriend dacht zelfs dat Collin met eerste kerstdag geboren zou worden. En dan is het ineens zo anders gelopen. We hoefden elkaar niets te zeggen tijdens dat moment, we dachten en voelden ons precies hetzelfde, daar zijn geen woorden voor nodig. gelukkig konden we ons ook wel weer goed hervatten en hebben we het beste ervan proberen te maken.

hier valt het allemaal erg tegen.. mijn eitje dat groeide bleek dus een cyste te zijn grr.. we hadden al best weer goede hoop.. Zoals ik eerder al verteld had moest ik van onze oude gyn maar gewoon wachten op mn menstruatie tot de cyste weg zou gaan... (dat kan bij mij dus heeel lang duren) Ik heb gelukkig daarna contact met mijn eigen gyn gehad en haar het verhaal voorgelegd. Van haar mag ik volgende week als ik niet ongi ben geworden beginnen met provera (wekt ongi op) en dan wordt ik 2 weken later ongi en dan maar heel hard hopen dat de cyste dan weg is zodat we weer echt kunnen beginnen. dus nog even wachten .. en wachten..

zaterdag hebben we een loopband gekocht voor op de zolder. We hebben die net helemaal opgeknapt alleen nog laminaat leggen. We hebben al een crosstrainer en zon buikspierstoel. Als de loopband is bezorgd kunnen we lekker thuis sporten.. heerlijk! even weer een beetje fit worden en een mooie afleiding.

fijn dagje meiden!

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-12-2011

femke,
jullie waren goed volgepland met de kerst.
is best lekker, even wat afleiding.

wat vervelend van die cyste! wel fijn dat je al zo snel mag beginnen met de provera.
hopen dat die cyste snel verdwijnt!

noortje.
hoe was je kerst meid?
en je eerste werkdag? viel het allemaal een beetje mee?

hier een paar moeilijke dagen.
de dag voor kerst zijn we met joëlla bloemen gaan brengen naar wesley*.
eerste kerst hebben we bij mijn schoonfamilie gezeten. de tijd ging snel.
helaas kwam het onderwerp wesley* ook naar voor. had helemaal geen behoefte om erover te praten.
tweede kerst naar mijn ouders geweest, lekker gegeten en weer genoten van joëlla.
helaas wel op deze dag tehoren gekregen dat het heel slecht gaat met mijn tante.
ze moet binnen een maand geopereerd worden en dan hopen dat dat zal slagen.
als tijdens de operatie blijkt dat het kwaadaardig is dan is het afwachten hoe snel het achteruit gaat.
pff... wil er niet aan denken en hoop maar dat alles wel goed gaat!

vandaag naar de gyn teruggeweest.
aangezien ik niet meer aan de pil mag hebben we besloten om een spiraaltje te laten zetten.
dit is vandaag gebeurd. had verwacht dat het niet erg aangenaam was om te laten zetten, maar het viel gelukkig reuze mee.
nu lekker op de bank met m'n laptopje op schoot.
Joëlla slaapt nog dus heb nog even tijd voor mezelf..

hoe was jullie kerst?
en ook al plannen gemaakt met oud en nieuw?

kim je bent al lang niet geweest meid. ik hoop maar dat alles goed gaat met jullie
en dat jullie de feestdagen hebben kunnen genieten van jullie gezinnetje.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-12-2011

hoi dame's

Ik hoop dat ondanks het gemis jullie allemaal warme dagen hebben gehad.

femke; ja...kerst had anders moeten zijn. Maar je klinkt heel hoopvol en wij hopen met je
mee dat 2012 een positief jaar mag worden. Wij zijn hier erg goed in duimen namelijk hihi
En sportief aan de slag. Knap hoor. Iets te doen hebben kan idd helpen je gedachte te verzetten.

cyn; ja soms heb je wel behoefte te praten en soms niet. Herken dat. Wat erg van je tante. Hoop het
beste meid. oh, en wat een mooie foto. Wat een mooie lach...daar kan je uren naar kijken.

noortje; heel normaal dat de tranen komen bij het grafje. Wij hebben dat niet....britt*
is thuis, maar wij gaan naar de boom en merk dat ik ook wel weer behoefte heb.

laura; druk aan het klussen geweest met kerst? hihi

kersje; hier ook zo een die graag aan haren trekt au....wat ze er leuk aan vinden?

maria; hoe is het met de kleine meid? Gaat niet lang meer duren of ze is 1.

kim; knuffel hoor, hoe is het met je rug?

madelief; beetje tot rust gekomen in het nieuwe huis....? Al wat gewend. DAt duurt altijd wel
ff vind ik.

devika; wat fijn dat jullie nu lekker thuis kunnen zijn met de kerst he!

hier; ik dacht dat ik wel sterk was met die dagen, maar dat viel wel tegen. Kerstavond werd myrthe
ziek (39,8 koorts) en ik maar huilen. Ik wilde het zo graag leuk hebben voor haar en nu was ze ziek?
Was gewoon de spanning die er ff uit moest. Na een zetpil en thuis in bed was het de volgende dag weer goed.
Ze heeft mooie cadeaus gehad en ook britt* kreeg symbolisch wat. 2e kerstdag zijn alle kleinkinderen op de
foto gegaan. dAt vond ik wel moeilijk, maar had er een vlinder bij gedaan als symbool.
Verder heerlijk gegeten en ook myrthe had kalkoenstoofpotje haha en wij echte kalkoen.
de 1e keer vlees voor haar, want dat hoeft voor mij nog niet zo.
Nu dus lekker vakantie. Morgen naar het pannenkoeken huis.
WEl vreemd....dit was de 1 na 3 kersten dat ik niet zwanger was (britt*, 1e mk en myrthe) dus nu wel lekker
een wijntje...smaakte goed hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 28-12-2011

@ cyn.. Wat fijn dat het spiraaltje laten zetten je meeviel... lijkt me een vervelend behandeling! Waarom mag je eigenlijk niet meer aan de pil? Ik ben hier natuurlijk nog maar net ;-) Heb je er nu nog last van?
Wat een naar bericht van je tante! wat heftig zeg! wat hoor je het tegenwoordig toch veel... Weten ze inmiddels al wanneer ze geopereerd wordt? Ik hoop dat het snel gebeurt en dat het niet kwaadardig is! Waar zit het precies? Is de operatie zelf ook nog geveaarlijk? Ik wens jullie heel veel sterkte in deze spannende tijd!
Dat zal dan toch wel weer een dubbele kerst zijn geweest samen met de gedachte aan Wesley en dan ook nog het nare bericht van je tante! Dikke knuf!

Hier blijven we samen thuis met oud en nieuw... we zouden eerst naar vrienden gaan maar kunnen het eigenlijk niet opbrengen om vrolijke de schijn op te houden. Oud en nieuw vinden we normaal altijd de leukste avond van het jaar en nu is er niets om vrolijk te zijn.. Ik was 2 januari uitgerekend en we hadden een heel ander idee bij oud en nieuw! Nee.. we gaan samen lekker thuis eten, een beetje tv kijken en dan lekker op tijd het bed in prison break kijken.. en dan in gedachten 2011 heel snel achter ons laten! Het kan mij niet snel genoeg weer voorjaar zijn!

@ Tam .. bedankt voor je lieve woordjes :-) gaat helemaal goed komen!
Ja straks weer lekker sporten, mooie afleiding!

Wat vervelend dat je meisje ziek was kerstavond! Gelukkig knapte ze snel weer op... vervelend dat je zo moest huilen maar ook wel goed denk ik dat al die spanning er even goed uit kon.. af en toe moet dat gewoon echt even..
Dat moment met die foto lijkt me moeilijk ja.. wel mooi dat jullie er een vlinder aan hebben toegevoegd, zo is je engeltje er ook bij! Wat fijn dat ze ook aan Britt hebben gedacht met kerst.
Vanavond lekker naar het pannekoekenhuis! Gezellig! Veel plezier!

Hier nog steeds stom aan het wachten om met de provera te beginnen.. snap het waarom van het wachten niet zo goed.. heeft geen enkel nut nu met die cyste.. Ik denk er dan ook aan om gewoon een paar dagen eerder met de provera te beginnen. Daarna is het nog weer ruim twee weken wachten voordat de menstruatie komt..

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2011

femke,
wat mijn tante precies heeft weet ik niet.
het zit niet goed bij haar galblaas. dus ze zag helemaal geel.
nu hebben ze iets geplaatst wat het afvoert, maar dit slaat niet aan.
nu moet ze binnenkort weer terug om wat anders te plaatsen wat hopelijk wel helpt.
en binnen een maand moet ze naar leiden voor de operatie van daaruit weten ze pas precies wat er is.

ik mag niet meer aan de pil omdat ik tijdens de zwangerschap van wesley een trombose been heb gehad.
en aangezien de oorzaak niet bekend is mag ik niet aan de pil, is bloedverdikkend.
ik heb daarom ook tijdens de zwangerschap van joëlla bloedverdunners moeten prikken.
sinds deze week ben ik klaar met de bloedverdunners! eindelijk mag ik stoppen.
ik heb gisteren alleen wat last gehad van lichte kramp. zelfde als menstruatie pijn zeg maar.
maar ik was ook super ongesteld dus merkte niet veel verschil want had toch al buikpijn haha.
merk wel dat het nu al is geminderd, heb nu vandaag nergens last meer van.

moeilijke dagen staan voor jullie weer voor de deur.
snap dat je lekker thuis wil zijn met oud en nieuw en het jaar 2011 achter je wil laten.
hoop voor jullie dat 2012 een mooi jaar mag worden!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-12-2011

Femke, wat jij schrijft over het huidje van Collin, dat het er niet zo heel mooi meer uitzag herken ik wel. Thomas was ook al ruim een week dood voor ik bevallen was en zijn huidje was ook behoorlijk verweekt. Had jij ook dat je hem niet goed meer kon aanraken omdat het huidje los ging laten of viel dat mee? Kan me voorstellen dat je geen zin in oud en nieuw hebt, met die uitgerekende datum in het vooruitzicht. Het had allemaal zo anders moeten zijn.

Tam, wat vervelend dat Myrthe ziek was, is ze alweer helemaal opgeknapt? Fijn dat er ook nog steeds aan Britt gedacht wordt. Kan me voorstellen dat het moeilijk was, alle kleinkinderen op de foto, er had er nog eentje bij moeten zijn.

Cyn, wat naar van je tante, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Gelukkig maar dat het meeviel, dat spiraaltje plaatsen. Het kan heel pijnlijk zijn, maar het scheelt wel als je al een keer bent bevallen.

De kerst zijn we uiteindelijk aardig doorgekomen, maar ben wel blij dat het voorbij is. Ik hoop zo dat het volgend jaar anders zal zijn, al wordt het nooit meer hetzelfde. Het werken viel behoorlijk tegen. Ik dacht dat het alweer best goed ging en dat ik best wel weer halve dagen ofzo kon gaan werken. Heb het 2 uurtjes volgehouden, maar eigenlijk ging het niet goed. Ik voelde me zo ellendig daar. Nu maar afgesproken dat ik volgende week dinsdag weer paar uurtjes kom proberen. Eigenlijk baal ik er wel een beetje van dat ik blijkbaar nog niet normaal kan functioneren. Zie ook alweer op tegen vrijdag, weer een echo, en tegelijkertijd kijk ik er naar uit. Wordt weer even spannend..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-12-2011

hee meiden,

hier ben ik ook weer ff...
wij hebben hele gezellige kerstdagen gehad! en nee we hebben met kerst niet meer geklust! ik had vorige week woensdag en donderdag mijn twee meest posi ovu testen en die twee dagen hebben we dan ook geklust. de dag erna, vrijdag dus was de test al duidelijk lichter maar we konden het beide niet meer opbrengen om te klussen. we wilden gewoon lekker slapen! dus we zullen het wel zien.. nog maar een week, dan ga ik testen!! tenzij ik eerder ongi word uiteraard... manlief heeft vandaag zijn kwakje ingeleverd bij de gyn.. ze denken niet dat dat de reden is waarom ik nog steeds niet zwanger ben hoor maar dit hoort nou eenmaal bij het proces waar we nu in zitten. ik hoop gewoon dat ik 12 januari bij de gyn gewoon al lekker met goed nieuws kan komen!!

cyn, wat erg van je tante!! ik ga erg hard voor der duimen!!
mijn schoonzusje zei idd ook dat een spiraaltje helemaal niet vervelend is om te laten plaatsen. ben je er blij mee? en willen jullie niet op korte termijn weer voor een kleintje gaan?

femke, je gaat een aantal lastige dagen tegemoet lees ik... sterkte meissie! ik snap heel goed dat je nu ff geen zin heb om leuk en gezellig te doen..
wat vervelend van die cyste... moet je nog langer wachten??!! balen hoor meis! maar dan begin je idd toch gewoon een paar dgaen eerder? het nut van wachten... tja, daar valt niks zinnigs op te zeggen denk ik.. maar meis, het komt echt goed voor jullie!

tam hoe gaat het met myrthe? is ze alweer wat opgeknapt? zielig he voor die kleintjes als ze ziek zijn?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2011

laura,
de klusdagen zijn weer voorbij haha. kan je nu even bijkomen.
en hoop dat het deze ronde raak is meid!
fijn dat jullie de feestdagen goed door zijn gekomen.

ik ben inderdaad wel blij met het spiraaltje.
dit was de enige oplossing. (aangezien ik condooms helemaal geen succes vind)
wij willen inderdaad niet op korte termijn voor een kleintje gaan.
ik ben net bijna 2 jaar zwanger geweest. ik merk het ook aan mijn lichaam. (merkte ik al wat tijdens de zwangerschap van joëlla)
niet alleen lichamelijk maar ook die spanning en stress is niet goed geweest.
we hebben natuurlijk behoorlijk heftige maanden achter de rug. we moeten eerst maar eens in wat rustiger vaarwater komen.
misschien dat we over 2 of 3 jaar er weer klaar voor zijn, dan kan ik het spiraaltje er altijd uit laten halen natuurlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 30-12-2011

Dag lieve meiden!
Sorry dat ik niet meer geweest ben hier.
Heeeeel druk gehad afgelopen dagen. Sinds vrijdag visite en loge gehad.
Mijn ouders broer zussen en aanhang en kids. Kerst werd dit jaar bij ons gevierd dus bleven 13 man logeren.
Door de weeks ook visite en ziekenhuis.

Hoe was jullie kerst meiden? Voor sommige van ons is het een hele moeilijke kerst geweest.
Eerste kerst zonder je kindje....vooral aan elies, sabrina,noortje en Femke heb ik verlies moeten denken.
Wij weten als geen ander hoe verdrietig deze tijden zijn. Oooh ik wordt weer verdrietig als ik aan vorige haar denk...
Maar ook voor jullie gaat op een dag de zon weer schijnen! Beloofd!
En de meiden die dit jaar voor het eerst kerst met hun bengeltje gevierd hebben.
Hoe anders wad het vorige jaar hè. Nooit kunnen denken dat ik ooit weer zou kunnen genieten van kerst.
Ooooh wat waren het mooie dagen thuis met shivani. Maar wel heel dubbel. Iedereen genoot van haar en ze us lekker
Verwend. Maar des temeer besef ik dat ik ditnooit met kaylash zal meemaken.
Sommige kraamvisite vragen hoe het nu gaat met het verdriet van kaylash. Ik zeg dan maar dat ik het een plekje GEB gegeven en dat het goed gaat. Maar dat is niet helemaal waar. Ik denk nog elke dag aan hem. Brand nog steeds kaarsjes voor
Hem en huil nog steeds om hem. Maar dat zeg ik er niet bij. Want dan krijg je steeds weer dat ik blij moet zijn met een
Gezonde dochter etc etc. En dat ben ik ook maar dat staat los van kaylash.

Anyway we hebben het leuk gehad en als ik naar vorig jaar kijk voel ik me gezegend met dit lief klein meisje op
Schoot. Wat een rijkdom denk ik dan!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 30-12-2011

Gisteren gesprek gehad met de chirurg. De datum van de optatie is bekend,
10 januari.... Ik zie hier zo tegenop meiden....
9 januari wordt ze opgenomen. Ik moet echt huilen als ik daaraan denk.
Weer moet ik mijn meisje een paar dagen achterlaten in het ziekenhuis.
Ze moet langer blijven dan we dachten. Een week tot 10 dagen.
En het is nog niet zeker of ik kan blijven slapen. Hangt ervan af waar ze komt re liggen.
De kinderarts zei dat hij haar de eerste dag na de ok het liefs naar de intensive care wil sturen zodat ze extra in de gaten gehouden wordt. Als dat zo is dan mag ik niet blijven slapen.
Als ze daarna naar de afdeling gaat waar ze eerder ook lag dan kan ik ook niet blijven. De afdeling waar ik wel mag blijven slapen daar is er weer geen 24 uur personeel in de buurt. Die komen dan alleen als het nodig is.
Ik zit een beetje in een tweestrijd. Wil graag 24 uur bij haar zijn. Maar aan de andere kant, haar goede zorg en belang gaat voor. Volgende week horen we wel wat de mogelijkheden zijn.
Pfff weer een spannende tijd. Hoop zo dat januari gauw voorbij gaat dan hebben we dit ook weer gehad


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-12-2011

Devika jeetje heftig meis!!!! 10 januari wordt weer erg spannend... En dan moet je der ook nog weer missen... Maar ik zou je wel willen adviseren wat je zelf ook al zegt om haar zorg en belang voorop te stellen... Sterkte lieverd! Hoe is je mannetje eronder? Hebben jullie veel steun aan mekaar?

Hier nog geen ongi!!! Dag 27 nu dus gaat nog goed!!!
Meiden ik heb mijn baan op gezegd! En maandag ga ik een dag proef draaien bij de slager Hier in de buurt! Spannend!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 30-12-2011

Devika, wat naar dat zo'n kleintje alweer naar het zkh moet. Hoop voor je dat je toch bij haar kan blijven en dat ze de beste verzorging krijgt. Laat januari maar snel voorbij gaan.

Laura, spannend van die nieuwe baan. En ook spannend wat je cyclus uit gaat spoken dit keer, maar ik hoop voor je dat de ongi wegblijft en dat je zwanger bent...

Vanochtend weer bij de gyn geweest, alles gaat nog goed gelukkig. De baby was weer druk aan het bewegen en ook weer gegroeid. Ze heeft de bloedvaten bekeken en alles ziet er voor nu goed uit. Nu mag ik volgende week weer voor een echo en die week erna bij haar controle. Want een week gaat het goed en dan ga ik me weer van alles in mijn hoofd halen, dus ik hoop dat ik nu wat rustiger blijf. Ze zei ook dat ik stress moest vermijden en veel rust nemen. Heb ook nog bloedgeprikt om te kijken hoe agressief de antistoffen zijn, duurt 2 weken voor de uitslag er is want het moet opgestuurd worden. Ben net gebeld door uwv en die doen gelukkig niet moeilijk over werken nu, gewoon op therapeutische basis en dan bellen ze over een maand weer hoe het gaat. Ik had het er nog even met de gyn over omdat het toch niet zo goed ging deze week en ze zei dat ik echt naar mijn lichaam moet luisteren, als het niet gaat dan maar niet. En dan kan de bedrijfsarts haar altijd bellen, dus dat is wel fijn. Had echt gedacht dat het wel zou lukken, maar helaas. Ook nog besproken dat als het gaat gebeuren dat deze baby ook niet goed blijft groeien, word ik gelijk opgenomen. Ze nemen geen enkel risico en gaan ook niet te lang wachten met de baby te halen als het weer mis zou gaan. Dus dat is wel weer een geruststelling, dat ik niet weer zo'n week thuis in onzekerheid moet gaan zitten. Ik hoop dat alles goed blijft gaan natuurlijk, maar ik wilde dit nu toch wel alvast bespreken want ik maakte me daar toch zorgen om. Ze denkt trouwens dat ze de volgende keer het geslacht wel kan zien, nu twijfelde ze nog. Dus dat is ook weer spannend, maar wel leuk. Ben heel benieuwd..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-12-2011

jeetje noortje, wat spannend allemaal.
gelukkig heb je een goede gyn die je volgens mij wel begrijpt en er alles aan wil doen om jou wat gerust te stellen.
wat fijn dat de kleine weer zo actief aan het bewegen was.
gelukkig doet het uwv ook niet zo moeilijk, is weer een zorg minder.
bij mij is dat helaas wel anders geweest.

devika,
hoe is het met de kleine shivani?
en met papa en mama natuurlijk? slaapt ze goed? gaan de nachten ook goed?
ik snap dat je op ziet tegen januari. maar meid, je moet maar zo denken, er wordt goed voor haar gezorgd en extra op haar gelet.
wel jammer dat ze een week tot 10 dagen in het ziekenhuis moet blijven. maar jullie moeten hier even doorheen.
(klinkt natuurlijk zo simpel) maar samen zijn jullie sterk! en jullie meisje is ook sterk!
kijk maar terug op een paar weken geleden, zo werd ze geboren met een laag gewicht, een ini mini mensje...
en nu zit ze goed op gewicht! ze komt steeds weer wat meer bij en doet het zo goed!

ik herken de vragen die je vaak krijgt.. of alles wel goed gaat.
ik zeg ook altijd ja, maar ondertussen schreeuw ik vanbinnen nee!
er wordt deze tijd veel gevraagd naar wesley* ik kap dit vaak af. ik wil er niet over praten!
in het begin wilde ik alleen maar praten over ons mannetje, nu kan ik al janken als ik aan m denk.
het gemis is zo groot. zeker nu ik weet wat ik mis! we genieten elke dag en elk moment van Joëlla.
maar ik had dat ook zo graag gehad met wesley* Joëlla groeit zo hard en veranderd nu echt.
ergens vind ik het wel jammer, ze leek in de eerste weken zo op haar broer. maar ze krijgt een boller toetje en veranderd steeds meer. ik vraag me ook vaak af hoe wesley* zou zijn geweest.

hier wat moeilijke dagen, denk veel terug aan wesley* en mis hem zo erg!
ik heb zijn album afgemaakt. ook heb ik een map gemaakt waar alle kaartjes ingeplakt zijn die we hebben gekregen.
vorige week heb ik Joëlla d'r geboortealbum gemaakt. ik geniet echt als ik dat album doorblader. maar had er ook zo graag een voor wesley* gemaakt.

woensdag ben ik met joëlla naar de kinderarts geweest.
ze weegt 4855 gram. ze doet het goed.
we merken wel dat ze met dr hoofdje vaak naar links ligt. ze ligt 's avonds vaak naar het licht, dus ik heb dr bedje omgedraaid.
ook heeft joëlla 2 kleine grote tenen. de teen aan haar rechtervoetje heeft een mini nageltje.
de teen aan haar linker voetje heeft geen nageltje en is nog kleiner. deze is iets onder ontwikkeld.
ik heb hier nogmaals naar laten kijken maar volgens de kinderarts is het niks om zorgen over te maken.
hij verwacht ook geen problemen als ze zal gaan lopen. zolang ze er zelf geen last van heeft ben ik gerust gesteld.

ik ga eens een flesje maken, want het is tijd voor onze dame om te eten.
dan kunnen wij daarna eten, anders word het weer zo laat.

lieve meiden, ik wil jullie allemaal een fijne jaarwisseling wensen.
wij tellen af tot twaalf uur, en als buiten het vuurwerk wordt aangestoken steken wij een kaarsje op voor onze kindjes die we zo missen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-12-2011

ik kom vlug weer langer reageren.maar voor nu:

Voor het nieuwe jaar wens ik jullie:
Tijd om van de kleine dingen te genieten
Rust om stil te staan bij mooie momenten
Sterkte om tegenslagen te overwinnen
Vriendschap om je hart te verwarmen
Humor om wat somber is te kleuren
Een glimlach om elke dag mee te beginnen.
Fijn 2012 voor al jullie sterkte mama's...............


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-12-2011

noortje, wat fijn dat het allemaal nog goed gaat met de kleine!!!! altijd weer een opluchting he? en ze twijfelde over het geslacht zei je.. kon ze niet echt zeggen wat ze nu dacht dat het was? en deel je het ook met ons als jullie het weten?
wat goed ook dat het uwv helemaal niet moeilijk doet!! en de gyn denkt ook goed met jullie mee!! oh wat fijn!!!

cyn je denkt weer extra veel aan wesley*... ik snap dat heel goed, zeker met deze dagen... ze hadden zo anders moeten zijn... helaas moeten wij ons neerleggen bij het feit dat dit nooit meer zal zijn zoals we hadden gewild.. en dat je niet over hem wil praten kan ik ook wel begrijpen. soms ben je er gewoon ff 'zat' van.. je moet vooral doen wat voor jou goed voelt hoor meis! sterkte...
ik lees dat joella het goed doet!! wat fijn! en dat van die teentjes, wisten jullie dit bij de geboorte ook al of niet? zolang de kinderarts zegt dat je je geen zorgen moet maken, moet je dat ook vooral niet doen! geniet maar lekker van dat kleine wondertje met der kleine teentjes.. hihi!

verder wens ik jullie allemaal een goede jaarwisseling en om middernacht zal ik stil staan bij al onze kleine engeltjes up there!! misschien zijn ze wel lekker aan het spelen met elkaar...en snappen ze niet waarom wij ons zo bezig houden met het missen van die schatjes!
ik spreek jullie weer in het nieuwe jaar.. dat het maar een mooi jaar mag gaan worden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-12-2011

noortje; jee meid, het is ook niet niks om weer aan het werk te gaan. Neem echt je tijd hoor.
Dat komt allemaal wel weer. Oh lees dat het uwv gelukkig ook zo denkt. Die deden bij mij ook
echt heel schappelijk (schappelijker dan mijn baas). En weer mooi nieuws van je ukkie.
Jee, 15 weken weer al. DAt lijkt zo snel ta gaan al zal het voor jou misschien niet zo voelen.
divika, meid, wat zal dat moeilijk zijn om je meisje weer naat het ziekenhuis te moeten brengen.
Maar je weet nu wat een vechtertje het is. En nu is het gewoon belangrijk...je hebt eigenlijk geen
keus. Weet dat wij er hier zijn om je verhaal aan te horen meid. En te duimen dat je meisje daarna
weer vlug naar huis mag. Knuffel haar nog maar eens extra.
cyn; oh wat groeit jullie meisje goed zeg. En wat lief dat je een kaarsje aansteekt.
Ik heb vanavond bij de herinneringsminuut ook extra aan mijn, maar ook jullie engeltjes gedacht.
laura; jee wat een verandering zeg. Dat 2012 maar een goed jaar mag worden met hopelijk heel vlug
goed nieuws van een brusje
femke; meid....ik snap dat wachten moeilijk is. Maar wat klink jij wel sterk. Knap hoor.
hier; kleine meid nu snipverkouden....zal blij zijn als het weer lente is hoor. BAH.
Trouwens een mooie vakantie geboekt in een huisje in zuid-frankrijk in het voorjaar jahoe....
Morgen steek ik een wenspijl op (nou ja laten dan, want ik ben niet zo van het vuurwerk), en
mijn wens gaat dan hoog naar mijn engeltje.....al weet ik dat mijn grootste wens geen wens meer is
en niet uit kan komen, maar er zijn nog mooie wensen genoeg.
Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 31-12-2011

@ cyn.. Ik hoop dat je tante snel geholpen worden en dat er dan duidelijk wordt wat er precies aan de hand is en dat ze dan een oplossing vinden!
Fijn dat je nu van de bloedverdunners af bent... nu snap ik warom je niet meer aan de pil mag. Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer de voorkeur geven aan de pil, het is eigenlijk maar troep hoor!
Ik snap dat je nog even wil wachten met een volgende zwangerschap.. het zijn zulke heftige jaren geweest en je lichaam kan best een beetje rust gebruiken! Nu lekker genieten van jullie kleintje! Als het weer zover is mag zijn komt dat vanzelf :-)
Moeilijk af en toe het dat die vragen blijven komen en de ene keer kan je er beter mee omgaan dan de andere keer. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je er niet zoveel meer over wil praten omdat het elke keer weer zo'n verdrietig gevoel en leegte naar boven brengt.. je moet gewoon doen wat voor jou goed volet. Het lijkt me wel moeilijk om te zien dat Joella nu echt haar eigen ikje krijgt en dat ze niet meer zo op Wesley lijkt. maar ergens ook wel weer goed.
Je wil zo graag weten hoe hij nu zou zijn geweest, dat is denk ik een vraag die altijd zal blijven.. dat blijft moeilijk.. Goed dat je zijn album hebt afgemaakt.
een hele dikke knuffel voor jou!
Maak je maar niet druk om de kleine teentjes van je meissie! Als de arts zich geen zorgen maakt moet jij dat ook niet doen. Wel goed dat je het aangegeven hebt, hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld. Die kleine teentje horen gewoon bij haar! :-)

@ Tam wat een mooie woorden meid! thx

pff.. hier best wel een moeilijke slapeloze week gehad.. het komt nu allemaal zo dichtbij.. over twee dagen was ik uitgerekend.. en vanavond oud en nieuw.. geen reden om voor ons een feestje te vieren. Ben blij al deze dagen voorbij zijn en we 2011 achter ons kunnen laten. Wat mis ik ons kleine ventje.. meiden die met me samenliepen qua zwangerschap hebben hun kleintje nu lekker in hun armen. Gisteren zag ik bij de drogist zo'n verstrooide gelukkige vader van een van die meiden die een heel lijsje mee had met maandverband etc.. pff wat is dat moeilijk.. maar gewoon doorgaan... t komt goed!
gisteren begonnen met de provera.. had er echt schijt aan.. ben dat wachten om niets zat! hopelijk met twee weken ongesteld en nog meer hopen dat die cyste dan weg is en dat we met de clomid verder kunnen gaan.. nieuw jaar nieuwe kansen!

lieve meiden

2011, een jaar van geluk, hoop, liefde verdriet en verlies vliegt bijna voorbij.
Bijna alemaal vonden we het geluk van zwanger zijn of een kindje krijgen, dat geluk moeten we niet vergeten ondanks ons verdriet.
Onze kindjes die overleden zijn hebben ons ook hele mooie maanden van geluk en mooie herinneringen gebracht. sommigen hebben ons voor het eerst mama gemaakt, een dankbaar geschenk om mee te mogen maken en ook om bij stil te staan omdat dit lang niet voor iedereen is weggelegd. Laten we ons daar aan proberen vast te houden.

2012 een nieuw jaar om te leren, te ervaren, te accepteren, verdriet te hebben maar vooral liefde te hebben.
2012 een jaar waar onze engeltjes nog altijd diep in ons hart zullen zijn en dat voor altijd zullen blijven
2012 een nieuw en hoopvol jaar met nieuw leven, nieuwe ontwikkelingen en nieuw geluk!
2012 een nieuw jaar om naar uit te kijken.
2012 een nieuw en hoopvol jaar voor ons allemaal! Ik wens jullie dan ook al het geluk van de wereld toe want dat hebben jullie allemaal stuk voor stuk verdiend!

Laat hoop, liefde en vertrouwen dit jaar voorop staan!

een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!





@devika.. wat spannend voor jullie, 10 januari al! pff je meissie moet dan na de operatie wel lang in het ziekenhuis blijven maar dan weet je in ieder geval zeker dat ze in goede handen is. Maar ik snap dat het ontzettend moeilijk is om haar die tijd niet 24 uur dichtbij je kan hebben en dat je weer zolang in het ziekenhuis moet zijn. Ik hoop voor je dat je veel bij jullie veel bij jullie meisje mogen zijn die dagen... en ik zou echt alleen maar 24 uurs zorg bij mn kindje willen..
Nu nog heerlijk 10 dagen van jullie kleintje thuis genieten! Rust samen goed uit, dan kunnen jullie er beter tegenaan 10 januari..
pff meid.. zo te horen heb je het erg druk gehad met kerst!!

@noortje.. jah idd as het huidje van Collin ook al behoorlijk week maar ik kon hem nog wel aanraken zonder dat er wat afging maar ik was wel heel bang dat dat zou geneuren omdat er al wel twee plekjes waren die waren losgelaten maar dat is tijdens de bevalling gebeurt. Wij (mijn vriend en ik) hebben hem ook alleen vastgehouden en zo voorzichtig mogelijk gedaan. Met aankleden was ik ook zo bang om zn tere lijfje zo te moeten bewegen.
Ik snap dat de kerstdagen voor jou dubbel waren, ik hoop voor je dat je de kerst volgend jaar beter doorkomt met een tweede kindje in je armen, heb vertrouwen, het komt goed!
Wat vervelend dat je je nog zo slecht voelde op je werk. Goed dat je nog even wacht met werken, je moet echt naar je lichaam lusiteren. Je hebt iedereen achter je staan dus dat is wel erg fijn. Probeer goed te rusten en rustig te blijven zover dat lukt. Je moet nu echt aan jezlef denken!
Wat spannend dat je volgende week misschien al kan zien wat het wordt :-) heb je zelf een voorgevoel? Spannend hoor twee weken wachten op de uitslagen.

@Laura.. whoehoe.. spannende dagen voor jullie! Ik hoop zo voor je dat je ongesteldheid 9 maanden uitblijft! :-) moeilijk he dat wachten! Ik duim voor je! ga je testen of wacht je het rustig af?
een nieuwe job! Wat goed! Hopelijk vind je het leuk daar!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-12-2011

Lieve, lieve meiden, ik hoop later nog meer tijd te hebben om te reageren, maar als dat niet lukt wil ik jullie wel een goede oud en nieuw gewenst hebben! Ik denk dat er bij veel van ons vanavond om 00:00 wel een traan rolt. Van verdriet, of van geluk! Of een beetje van allebei. Dat het nieuwe jaar voor ons allemaal maar heel mooi mag worden en dat onze wensen uitkomen in 2012!

Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 31-12-2011

laura,
gefeliciteerd met je nieuwe baan!
wij wisten inderdaad al van de kleine teentjes. daar kwamen we een dag na de geboorte achter.
maar toen viel het nog niet zo op, alleen de nageltjes.
nu beginnen de andere tenen wat te groeien en zien we het verschil wel goed.
als dat het enige is, en het kan geen kwaad, ben ik tevreden. vind het wel schattig.
we hebben met kerst afdrukjes gemaakt voor de opa's en oma's. van de voetjes natuurlijk, want die zijn zo speciaal. haha

tam, wat mooi gezegd!
wat zonde dat de kleine meid zo verkouden is.
goed dat je een vakantie hebt geboekt, dan heb je weer wat leuks om naar uit te kijken. heerlijk.

femke,
een moeilijke week... zeker vanavond zal ook wel even moeilijk zijn lijkt me.
het is inderdaad even slikken als je mensen zien rondlopen die gelijk met jou waren uitgerekend.
hun hebben wel een gezond kindje in de armen of lopen nog rond met een dikke buik.
en zelf sta je eigenlijk met lege handen.. zo voelde ik me.
ik had een kindje, maar had die moeten achterlaten. ik kon hem niet meer vasthouden, knuffelen, bekijken er was niks meer oom naar uit te kijken.
zo liep ik samen met een oud klasgenootje, we hadden elkaar weer terug gevonden via facebook en waren samen zwanger, zij uitgerekend voor oktober, ik november.
af en toe stuurde we elkaar eens een bericht om te kijken hoe het was.
na het verschrikkelijke verlies van wesley ben ik lang niet op het internet geweest.
toen ik weer eens op hyves of facebook kwam, kwam ik erachter dat haar kindje op 28 okt was geboren..
de dag waarop wij te horen kregen dat wesley was overleden. moet af en toe nog wel even slikken hoor als ik haar spreek.
maar het hoort erbij, helaas moeten we die confrontatie gewoon aan.

deze dagen en vooral 2 jan, zijn mijn gedachte bij jou en je kleine man..!

wat een mooie woorden trouwens.. niks aan toe te voegen..

ik ga mijn meisje meenemen onder de douche,
dan een fles, en dan even om de laatste boodschappen van dit jaar. heb zin in oliebollen! mmm...
meiden, ik wens jullie allemaal een fijne avond,
met een traan als we denken aan de mooie kindjes die we moeten missen.
met een lach als we kijken naar de mooie wondertjes die wel bij ons mogen zijn,
en voor degene die deze oud&nieuw voor het eerst zonder hun engeltje door moet, hoop ik op een lach voor de toekomst.
want er komt een moment dat het geluk weer voor de deur staat. dat weet ik zeker!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-12-2011

Hoi lieve meiden,

Vanavond sluiten we 2011 af en dan begint 2012. Ik wens voor alle meiden dat dit een mooi jaar wordt, vol liefde en geluk! Om middernacht zal ik mijn lief en mijn kleine vent een kus geven en in gedachten doe ik dat ook bij mijn kleine meisje. Ik zal een kus naar de hemel sturen voor al onze sterrekindjes. Ik ben dankbaar voor wat 2011 mij gebracht heeft en hoop dat 2012 voor de meiden die het geluk nog niet hebben mogen mee maken net zoveel moois mag brengen.
Soms ben ik bang dat door het verstrijken der tijd mijn lieve meisje steeds verder van me weg gaat. Dan herinner ik mezelf eraan dat zij niet verankerd is in de tijd. Ze zal altijd bij me blijven. Als ik 80 ben en mijn ogen sluit, is zij nog steeds net zo dichtbij mij als in haar wonderlijke geboortenacht. Ik draag haar voor altijd bij me.

Hoop, geluk, liefde en kracht wens ik jullie toe in dit nieuwe jaar. En de immer aanwezige liefde voor onze kleintjes zal ons vergezellen door de jaren heen.

Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 31-12-2011

Devika, ik kan me voorstellen dat je gespannen bent voor 10 januari. Je dochtertje is een vechter, net als jij. Je zult haar erdoorheen helpen, waar ze ook ligt. Ik zou ook bij mijn kind willen blijven. Maar ik zou ook willen dat hij de beste zorg zou krijgen. Welke keuze je ook maakt, het zal de juiste zijn. Mama knows best! Knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-12-2011

wat een mooie woorden allemaal........krijg een brok in mijn keel.

Hiero Myrthe vannacht weer een kroep-aanval gehad. Ben bang dat ze daar toch wat gevoelig voor is. Was wel weer even heftig hoor, maar nu gaat het weer goed (is overdag).......hopenlijk vannacht rustiger


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-12-2011

Lieve lieve meiden!!!!

Hele goede jaarwisseling gewenst en tot snel!!!

En ps. Ik heb nog geen nieuwe baan hoor... Ga alleen een dagje proefdraaien maandag en dan zien we verder.. Maar per 1 feb wel weg bij de thuiszorg!! Gister opgezegd!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-12-2011

Hè meiden,

De oliebollen zijn klaar, dus ik heb tijd!

Femke, ik lees je verhaal van een paar dagen geleden. Ja, 7 dagen voordat je ging bevallen lijkt me dan ook echt te veel. Emotioneel op dat moment, maar ook zeker voor hoe de ontmoeting met Collin was. Gelukkig was hij heel mooi! En fijn dat je werk je afleiding geeft! Je vraagt hoe die data voor mij zo bij elkaar voelen. Toen ik nog zwanger was en die data naderden vond ik het verschrikkelijk. Nu Maria op die bewuste dag is geboren, vind ik het toch mooi. Ik denk dat die dag steeds de blijheid zal overheersen met in ons achterhoofd het verdriet.

Ik lees over jullie bezoek aan het grafie van Collin met kerst. Dat jij en je vriend elkaar zonder woorden zo aanvoelen. Fijn om te lezen, want je relatie kan ook erg onder druk staan, maar als het goed zit maakt het je zo sterk! Jullie gaan vanavond ook samen oud en nieuw vieren. Ja, je laat een jaar met groot verdriet achter je voor een nieuw jaar van hoop! Het zijn moeilijke dagen voor jou, zowel de jaarwisseling, als je uitgerekende datum.... Zo moeilijk. Ik herken het erg, dat je geconfronteerd wordt met het feit dat je nu bevallen zou moeten zijn. Mijn zusje was een week eerder uitgerekend dan ik en beviel op mijn uitgerekende datum...... Oh, wat had (en heb soms) ik het daar moeilijk mee. Op naar een mooi jaar hoor, ook voor jou komt die zon weer!

Devika, wat spannend zeg, de datum voor de operatie. Je weet dat het goed is dat het gaat gebeuren, maar wilt natuurlijk je lieve meisje behoeden voor alles wat naar is! Ik zal blij voor je zijn als alles achter de rug is. En ligt de beslissing bij jullie over naar welke afdeling ze gaat na de operatie? Wat is het advies van de artsen?

En ik lees over hoe je hebt genoten van de kerst. Fijn hè, je meisje in je armen! En ik lees over je verrdriet, en dat je zegt dat je het een plek hebt gegeven terwijl dat niet zo is. Is er geen ruimte om daar eerlijk over te zijn bij mensen? Wat moeilijk voor je. Dan is het net of je verdriet een geheim moet zijn.....

Cyn, ik lees over jouw kerstdagen en dat bij je schoonouders je geen zin had om het over Wesley te hebben. Wat is dat toch dubbel hè, je wilt ook niet dat mensen hem Vergeten, maar soms heb je ook gewoon geen zin om er over te praten. Oh, ik lees nu je volgende bericht. Wat een verdriet toch.... Om te voelen wat je mist.... Ik moet we ijk zeggen dat ik de gedachten vaak wegstop omdat ik niet goed weet wat ik er mee moet en verdrietig wordt. Want als de vorige zwangerschap wel goed was gegaan had ik Maria nooit gehad......

En Joella groeit goed zeg! En over haar teentjes. Als ze zeggen dat je je er geen zorgen over hoeft te maken, zou ik dat niet doen. Ze hoeft er verder niet aan geopereerd te worden toch?

Tam, ik las je mooie wensen ook op hyves, dank je wel! Wat naar dat Myrthe ziek was met kerstavond en vannacht ook weer. En verkouden dus. Kan me voorstellen dat je je dan toch naar voelt bij z'n Kroepaanval!

Heerlijk vooruitzicht, vakantie naar Frankrijk in het voorjaar! Mooi, zo'n wenspijl.... Ja, onze grootste wensen zullen onvervuld blijven, maar je hebt gelijk, er blijft nog veel moois over om te wensen!

Noortje, ja, ook jouw kerstdagen had je je dit jaar zo anders voorgesteld.... Zo dubbel nu ook, want je hoopt dat de volgende kerst een gelukkige wordt met jullie kindje in je armen en weet je, ik weet zeker dat dat gaat gebeuren! Dit kindje wil zo graag bij jullie zijn! Naar dat het werken nog niet zo gaat als je zou willen. Verwacht je werk meer van je? Os is het vooral je eigen gevoel? Goed dat het UWV niet moeilijk doet. Dat deden ze bij mij ook helemaal niet. Sterker nog, ik wilde zelf vaak meer dan zij verwachtten of de ARBO arts adviseerde.

En ik ben blij te lezen dat alles gisteren goed was op de echo! Oh, en je weet binnenkort waarschijnlijk het geslacht! Wat spannend!

Laura, wat spannend zeg, ik las het al op Facebook, maar de thuiszorg was dus toch niet wat je leuk vond? En gelukkig heeft je cyclus deze maand een normalere lengte! Ik hoop zo dat het nieuwe jaar voor jou goed gaat beginnen met een positieve test! Trouwens, als dat zo is ben je rond de eerste verjaardag van ons ukkie uitgerekend!

Kersje, wat mooi gezegd! Je hebt zo gelijk! Ik zie ook alles rondom de geboorte van onze eerste meisje voor me, kan me nog precies hetzelfde voelen, kan haar bijna ruiken..... Dit zal zo blijven! Onze kindje blijven heel dicht bij ons! Als ik naar mijn ring kijk, zie ik 2 Diana tjes schitteren, mijn twee wondertjes, heel dichtbij!

Hier gaat het goed met de kleine dame! Ineens is er een grote omslag. Ze slaapt overdag veel meer, iig tussen de voedingen wel even. Meestal een uur ofzo. Dat zij. We niet gewend! Zo fijn, want daardoor is ze daaromheen veel gezelliger omdat ze meer uitgerust is. En wonder boven wonder slaapt ze ook in haar wieg! Na weken in de wagenbak, nu dus eindelijk opin haar wieg.

Verder ben ik een beetje onzeker over het komende jaar. Ik hoop zo dat we het allemaal gaan redden en dan vooral financieel. Deze maand gaan we beginnen te betalen voor de hypotheek van ons huis wat we gaan bouwen. Dit bedrag loopt steeds verder op. ,aar we betalen ook voor ons huurhuis. En ik ben vanaf morgen werkeloos..... Helemaal vrijwillig, maar toch is het spannend! Ik ben benieuwd naar het nieuwe jaar!

Liefs aan jullie allemaal, dat 2012 ons maar veel positieve verassingen mag brengen!

Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 31-12-2011

Cyn, wat fijn dat Joëlla zo goed groeit. Wat apart van dat teentje, wel geruststellend dat de arts geen problemen ermee verwacht. Je bent veel met Wesley bezig geweest lees ik, goed dat je zijn album afgemaakt hebt. Ik ben de laatste dagen ook meer met Thomas bezig geweest, heb opeens ook weer veel in zijn boekje geschreven de afgelopen week. Vervelend dat bij jou destijds het uwv moeilijk deed, dat had ik nu eigenlijk ook verwacht, ben al zolang thuis, maar gelukkig viel dat mee.

Tam, vervelend dat Myrthe niet lekker is, wordt hopelijk beter als het mooier weer wordt, maar dat duurt nog zo lang. Steekt ze jullie ook aan met haar verkoudheden of valt dat mee? Lekker hoor, die vakantie in het vooruitzicht.

Femke, bij Thomas konden we de avond van de bevalling het huidje nog wel aanraken, maar was al op meerdere plaatsen los aan het laten. Maar de volgende dag kon het niet meer, toen ging hij best hard achteruit. Moeilijke dagen in het vooruitzicht, ik was 14 november uitgerekend. De dag zelf vond ik meevallen, had er vooral de dagen ervoor en erna last van. Ik denk aan je, maar ze gaan voorbij. Het lijkt me heel confronterend om mensen tegen te komen die tegelijk zwanger waren en waar het wel goed bij is gegaan. Dat had ik gelukkig niet in mijn omgeving. Alleen hier waren Cyn en Devika in dezelfde periode uitgerekend,maar daar had ik het minder moeilijk mee omdat ik het vooral iedereen hier zo gun na al het verdriet. Maar was wel stiekem blij dat zij niet de 14e bevallen waren. En een voorgevoel over het geslacht, vanaf het begin had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje is, maar ik kan er helemaal naast zitten. Het maakt me ook echt niks uit, bij Thomas had ik echt geen flauw idee, ze konden me echt alles wijsmaken.

Laura, het is idd een opluchting dat alles weer goed was en het fijne is dat ik over 5 dagen alweer mag! En ja, als ik het geslacht weet mogen jullie het ook weten. Verder proberen we het geheim te houden, maar dan kan ik het tenminste ergens kwijt, vond het de vorige keer echt moeilijk om niks te vertellen.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 31-12-2011

Kersje, we zullen onze kindjes nooit vergeten, zelfs niet al worden we 80. Ik ben wel bang dat het beeld zal vervagen, gelukkig hebben we de foto's en andere dierbare herinneringen. En ondanks het verdriet vind ik 2011 toch een bijzonder jaar, het jaar dat ik zwanger werd van Thomas en zijn geboorte. Dat heeft zo'n diepe indruk gemaakt, dat vergeet ik nooit meer. En ik had dat nooit willen missen, al had ik het graag anders zien aflopen..

Madelief, wat goed dat Maria meer gaat slapen, hoop echt dat je het ergste gehad hebt. Mijn werk doet echt niet moeilijk, het is meer dat ik zelf al wat meer verwachtte. Maar mijn gyn zei al dat ik stress moet vermijden dus ik doe het maar rustig aan. Ach, ik raak toch mijn baan kwijt als dit kindje blijft leven, dus ga er ook niet al te moeilijk voor doen. Heb jij lang niet gewerkt?

Maria, hoe gaat het met jou? Ik mis je hier.

Heb niet echt zin in oud en nieuw, ben niet in de feeststemming. Maar ik heb wel trek in oliebollen. We gaan vanavond naar mijn schoonzusje, die is jarig en wrs daarna naar huis dat we lekker samen zijn. Er zal denk ik wel een traantje vallen. De dieren hier zijn ook wat van slag door het vuurwerk.
Ik wens jullie allemaal een fijne avond en alle goeds voor 2012. Heel veel geluk met de kindjes die al geboren zijn en hopen dat er meer zullen volgen. En de kindjes die niet mochten blijven zijn denk ik toch dichtbij ons, zeker met zulke dagen.
Liefs voor jullie allemaal.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 31-12-2011

Noortje, hoe was de verjaardag? En de oliebollen? Daar had ik ook erge zin in, maar kan alleen speltbloem eten ivm de borstvoeding. Dus ik heb ze zelf gebakken met speltbloem en ze zijn lekker!

Je vroeg of ik lang niet gewerkt heb. Ja, heel lang Ik ben 23 sept bevallen en pas half november op therapeutische basis gaan werken. Op mijn werk verwachtten ze me toen niet voor januari terug, dus er was helemaal geen druk. Nou moet ik zeggen dat mijn werk wel zo druk is met veel reizen dat ik het ook echt niet trok. In januari ben ik 50 procent gaan werken. Maar toen bleek ik weer zwanger en de stress zorgde ervoor dat ik nauwelijks sliep, dus bleef het bij weinig werken. Uiteindelijk heb ik opgebouwd tot 70 procent in juli en ben ik andere werkzaamheden gaan doen. Toen dus met verlof en vanaf morgen ben ik officieel huisvrouw.

Ga de kleine meid voeden!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-01-2012

dag dames.
allereerst een gelukkig 2012! zijn jullie de nacht nog een beetje doorgekomen?
kindjes door het vuurwerk goed kunnen slapen of toch wakker?
joella was wakker, al vanaf 5 uur, en heeft na een voeding en huilen hooguit steeds een halfuurtje geslapen.
heb de fles iets vroeger gegeven zodat ze om twaalf uur wakker was.
ze kijkt steeds naar de lichtjes hier in de kamer, dus ik ben lekker voor het raam gaan zitten.
het vuurwerk werd hier voor de deur afgestoken en ze keek vol bewondering naar de lichtjes buiten haha.


tam,
hoe is het met myrthe? is ze de nacht een beetje goed doorgekomen?

madelief,
Joëlla hoeft niet geopereerd te worden hoor. de kinderarts wilde haar nog 1x zien na de geboorte.
nu hoeven we niet meer terug te komen. dus dat is goed nieuws.
ik lees over je onzekerheid van dit jaar. meid dit komt allemaal wel goed.
wil je lekker thuis blijven bij je meisje of ga je opzoek naar iets anders?
wat een geluk dat de kleine maria beter slaapt. dat geeft voor jullie ook wat meer rust.
die heb je zelf ook nodig!


zo, joëlla ligt boven in bed. nu kan mama wat troep opruimen en dan lekker op de bank met een filmpje!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2012

Meiden, wat is het stil hier!! Alles goed met iedereen? X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2012

Hier net terug van het bureautje.
Joëlla heeft dr eerste prikjes gehad. hartverscheurend!
nu ligt ze lekker te slapen, hopelijk wordt ze er niet ziek van.
ze weegt 5070 gram en is 56 cm lang. ze doet het goed. ben zo trots op d'r.

ga nu even wat doen aan het huishouden, het lijkt wel of er een bom is ontploft.
tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-01-2012

Cyn, wat fijn dat ze zo goed groeit! Hier trouwens ook een ontplofte bom. Ik heb net de kerstboom de deur uit gesleept en nu liggen er werkelijk overal naalden! Gisteren ben ik met Maria ook bij het bureau geweest. Ze is nu 5910 gram en 64 cm.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2012

hoi meiden,

hier ook prikjes gehad vandaag en een ontplofte huis! pfff wat is dat toch.
@ cyn, ja hartverscheurend he die prikjes. ppff, Shivani heeft zoo vaak prikjes gehad, maar ik blijf ze eng vinden.
Hoe reageerd Joella erop? Shivani is een beetje onrustig nu in haar slaap. hoop wel dat het daarbij alleen blijft.

Oh ja shivani is ook weer mooi gegroeid. 51 cm en 3340gr.

kregen zojuist de officiele oproep voor de operatie. pffff...maandag om 2 uur wordt ze opgenomen. op de afdeling waar ze eerst ook lag.
we horen maandag of ze op de grote zaal komt te liggen of dat we een eigen kamer krijgen. bij dat laatste mag ik dus wel slapen. en horen dan ook of ze een paar dagen naar de ic gaat of niet.

meiden ik moet 6 februari weer aan het werk! heb er zoooo geen zin in! kijk er behoorlijk tegen op. de helft van mijn verlof heeft shivani in het ziekenhuis gelegen of moesten wij heen en weer naar het zh. voor mijn gevoel heb ik nog zo weinig tijd met haar gehad.

oh ik moet weer rennen, mijn kleine meid heeft honger. ik kom gauw weer terug.
dikke knuffel voor jullie allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-01-2012

Oh voordat ik het weer vergeet,
Lieve meiden, ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en gezegend 2012 toe.
Voor de meiden die vorig jaar een bengeltje hebben gekregen, hoe verdrietig was dit tijdstip vorig jaar he...
we hebben met z'n allen gevochten, en gewonnen, ondanks het grote verdriet wat nog steeds aanwezig is. welliswaar is deze wat naar de achtergrond verdwenen maar hij is er wel....en zal er altijd zijn...

de meiden die vorig jaar hun kindje hebben verloren...ik wens jullie een vruchtbare 2012 toe! dat jullie ook dat geluk weer terug mogen vinden.
voor nu is jullie verdriet verschrikkelijk groot, dat weten wij als geen ander. maar op een dag zal ook voor jullie de zon weer gaan schijnen! echt!!
hele dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2012

devika,
ja het is zo zielig! joëlla is er ook niet lekker van
ze slaapt redelijk nu, maar als ze wakker is kan ze erg zielig huilen.
ze zat net op 37.9 dus heb voor de zekerheid zetpilletjes gehaald.
hoop dat het snel over gaat.

wat is shivani gegroeid! goed joh. geeft vast weer een gerust gevoel als ze wordt gewogen en gemeten.

oei, je oproep is binnen. ik snap dat je er erg tegenop ziet.
en je moet weer gaan werken over een paar weekjes.. bah! ik moet er zelf ook niet aan denken!
ik moet eind januari weer, maar heb nog 3 weken verlof erachteraan geplakt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-01-2012

Ha meiden, wat fijn dat Maria, Joëlla en Shivani zo goed groeien! Dat doet een moederhart goed he? Ach, wat zielig die prikjes...

Devika, moeilijk dat ze maandag opgenomen wordt en dat je dan pas hoort waar ze komt te liggen. Wat je werk betreft: ik zou op 6 feb echt nog niet gaan beginnen! Misschien kan je langer verlof regelen? Je hebt genoeg gronden om even de ziektewet in te gaan, lijkt me.

Morgen komt een vriendin eten. Ze wil al jaren graag een kindje, maar dat lukte steeds niet. Nu is ze toch zwanger (wat een geluk)! Ze is inmiddels 40 en had de hoop al bijna opgegeven. Bij de 20 weken echo zag alles er goed uit en ze krijgt een meisje. Ik ben zo blij voor haar! Toch steekt er ook wat bij mij, merk ik, toen ik hoorde dat ze een meisje krijgt. Ik denk dat het komt door de herinnering aan de 20 weken echo bij Puck. Eerst kregen we het nieuws dat het helemaal niet goed was en op het laatst zei de echoscopiste: "het is een meisje." Ik knikte toen alleen maar. Ik had zo graag gewild dat ze was blijven leven en dat ik haar nu kon knuffelen, zoals ik mijn jochie knuffelen mag. Ik had zo graag blij geweest met het nieuws dat we een dochter zouden krijgen. Het voelt bijna alsof ik jaloers ben? Omdat zij wel haar meisje krijgt? Gek toch...want ik weet dat niets zeker is en ik gun haar het beste. Het is ook niet dat ik het haar niet gun, het is meer dat ik het mezelf ook gegund had. Ach, ik weet het ook niet. Soms komt er ineens een gevoel opzetten dat ik niet goed plaatsen kan.

Knuffel voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-01-2012

kersje,
ik ken het gevoel. ik was samen zwanger met mijn vriendin. zij kreeg een paar dagen voor mij te horen dat ze een jongentje kregen. ik voelde precies hetzelfde als wat jij nu beschrijft.
ik ben echt dolblij met dit meisje maar had nu ook zo graag mijn mannetje willen knuffelen.
dikke knuffel voor jou!

meiden, joëlla is echt niet lekker van dr prikjes. ik heb een uurtje geleden haar temperatuur nogmaals opgenomen en ze zat op 38,7. ze ligt nu weer in bed, ik kijk na haar laatste voeding nog even. hoop dat ze snel opknapt, ze is zo zielig!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-01-2012

femke. hoe is het meid? De eerste oud en nieuw hebben wij ook met zijn 2-en met een filmpje
door gebracht. Vond dat ook zo moeilijk. Dat 2012 maar mooi mag zijn. En pas de uitgerekende
datum. DAt zal moeilijk geweest zijn. STerkte meid. Wat een mooie woorden trouwens over 2012
trouwens; prison break kijken is geen straf.....knappe vent hihi
cyn; hoe is het met je tante?
alle andere meiden, ik wens jullie alleen maar goeds voor 2012. Hier zelf druk ondanks de
vakantie. Myrthe slaapt al dagen slecht en dat breekt me ook wat op, zeker omdat mijn man
werkt s'nachts dus de nachten zijn voor mij vooral.
Kom vlug weer eens kijken hier hoor en kletsen.
Trouwens: toen het vuurwerk afging was myrthe al lang wakker. Samen met mijn nichtje zaten we
voor het raam te kijken toen de andere buiten waren. Mooi he! Zei mijn nichtje.
Ik zei: het is disco daar boven bij de engeltjes. Ik ben geen engeltje zei ze; want ik kan niet
vliegen en ik heb geen vleugels. Met een glimlach op mijn gezicht wenste ik britt*| en onze
engeltjes gelukkig nieuwjaar. NEE, de pijn gaat nooit weg, maar daar zo zitten met myrthe en de logica
van een kind voelde ik me zo ontzettend warm. Dat onze engeltjes daar boven maar mooi disco vieren en wij:
ach ooit over hopelijk lange lange tijd komen wij gewoon met ze mee dansen daar.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-01-2012

Cyn, is Joëlla alweer een beetje bijgekomen van haar prikjes?

Devika, maandag al, dat is snel. Wat vervelend dat je dan pas hoort of je bij haar kan blijven, lijkt me erg moeilijk. Wel fijn dat ze zo goed groeit.

Kersje, dat gevoel ken ik ook, heb er wat moeite mee als er jongetjes worden geboren.

Gisteren weer paar uurtjes gewerkt en het ging al een stuk beter dan vorige week. Nou ga ik vrijdag weer een poosje, morgen weer naar zkh voor een echo. Heb vannacht erg rot gedroomd, over dode baby's. Moest echt even van bijkomen toen ik wakker werd.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-01-2012

Tam, wat schets je dat mooi: ooit dansen we mee! Naar dat de nachten minder gaan nu en dat je zo moe bent. Is Myrthe wel al weer wat opgeknapt? Hopelijk slaapt ze snel weer beter (en jij ook)!
Cyn en Noortje, dus jullie herkennen dat gevoel. Het is misschien ook wel logisch dat we dat zo voelen. Je misgunt niemand iets, maar voelt je eigen gemis.
Noortje, wat vervelend die droom. Dan ben je toch even van slag denk ik. Ik heb heel lang niet gedroomd (of niet bewust). Slaap was voor mij rust (of misschien een vlucht?). Nu droom ik weer vaker en ook wel nare dingen (niet echt nachtmerries hoor). Ik hoef misschien niet meer te vluchten? Ben je al wat bekomen van je droom?

Madelief, hoe gaat het met je meisje? Ze is goed gegroed he? En met jou? Maak je je druk om de financien?
Laura, heb je je baan opgezegd? Was het toch niet wat je ervan verwachtte?
Femke, moeilijke dagen geweest voor jou. Hoe gaat het nu?
Devika, geniet nog maar even lekker van je meissie thuis. Ik ga volgende week heel hard voor je duimen!


Maria, hoe gaat het met jou? Al een tijdje niets gelezen van je.

Sabrina en Elies, hoe gaat het met jullie?
Kim? Schrijf je nog mee?

Tobias krioelt op mijn schoot: HONGER!!

knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-01-2012

hee meiden!!

allereerst wil ik jullie een fantastisch 2012 toewensen!!! met veel geluk en liefde en wie weet nog wel een mooi bengeltje erbij!!

ik heb maandag proefgedraaid bij de slager hier in de buurt maar ik vond het niet zo leuk.. het werk op zich wel hoor maar het feit dat ik pas om half zeven in de auto stapte terug naar huis vond ik minder. semmy gaat altijd om 7 uur ongeveer naar bed dus ik zou hem dan maar een half uurtje zien en dat twee dagen per week.. nee dat ging hem niet worden! dus deze mama heeft besloten per 1 feb lekker fulltime mama te gaan zijn!! heerlijk!!!
toen ik dus bij mijn auto kwam maandag bleek dat ik een prent van 53 euro had... mijn schoonvader zei dat ik de parkeerkaart van hun kon gebruiken en dus niet hoefde te betalen.. nou, die kaart was daar dus niet geldig en meteen die prent... en toen ik thuis kwam en naar de wc ging... toen was ik dus ineens ongi... dus ik had een lekkere 2e dag van het nieuwe jaar... maar goed, het feit dat ik lekker mama mag zijn elke dag is een heel mooi vooruitzicht!! ik moet deze maand nog afmaken, zijn nog 8 dagen werken en nog 1 vergadering! hihi!!

verder hebben wij een hele leuke jaarwisseling gehad en ik heb echt aan onze engeltjes gedacht, ik zei het nog tegen mijn vriendin!! en ja, ik heb een traantje voor ze weggepinkt!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2012

laura, wat jammer dat het werk niks was.. naja, de tijden dan.
maar als je fulltime mama kan zijn moet je dat ook zeker doen. heerlijk!
een niet zo leuk begin van 2012 lees ik, jammer. maar nieuwe ronden nieuwe kansen toch.

joëlla zat vanacht tegen 1 uur op 39,1. ik heb de hap maar even gebeld maar ik hoefde niet langs te komen.
dat de koorts zo oploopt dat was 'normaal'.
we hebben dr nog een zetpil gegeven en na een gebroken nacht is ze weer de oude.
haar temperatuur is goed en ze ziet er gelukkig weer wat beter uit.

met mijn tante gaat het niet goed, ze hebben een aantal weken een stand geplaatst bij dr gal maar deze doet niet genoeg z'n werk. deze hoeft niet vervangen te worden maarze moet wel binnen 2 weken naar leiden voor een operatie.
dan kunnen ze pas zien hoe erg het is. als het goedaardig is en te opereren,dan is het wel minimaal 6 maanden revalideren.. we wachten dus af..

Joëlla is niet meer de jongste in de familie, mijn schoonzus is gisteren bevallen van een dochter!

zo nu ga ik joëlla even bij me pakken want ze is de boel bij elkaar aant krijsen. tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-01-2012

gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!!! hoe heet de kleine meid?
joella is dan maar kort de jongste geweest! semmy was het voor een half jaartje..

gelukkig is de koorts gezakt bij der!! en idd het kan heel normaal zijn bij die kleintjes maar daar weet je zelf vast ook alles vanaf!
en wat erg van je tante... sterkte voor haar gewenst!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-01-2012

ja het heeft 9,5 week mogen duren haha. en dan is er nog 1 op komst bij mijn schoonbroer.
die wordt met 3 weekjes gehaald. oma krijgt het druk met al die kleinkinders haha.
de kleine meid heet roos. en is geboren na bijna 42 weken zwangerschap. ze vond het wel goed daarbinnen haha.
misschien volgende week even op kraambezoek. ben zo benieuwd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-01-2012

Laura, heerlijk toch om fulltime mama te mogen zijn? Ik vind het een zegen. En een half uurtje Semmy kunnen zien...nee, dat zou voor mij ook niet goed voelen! Pfff, en nog een bon ook en ongi...wat jammer! Ik had goede hoop voor je. Maar misschien deze ronde dan. Ik ga vast duimen, oke?

Cyn, wat zielig dat Joëlla zo'n last had van de prikjes! Arm kindje en arme papa en mama! Goed dat je de hap hebt gebeld hoor! Jammer dat ze zo lakoniek reageerden, maar gelukkig is Joëlla weer opgeknapt.
Wat erg dat je tante zo ziek is. Maar het goede nieuws is dat je er een nichtje bij hebt, gefeliciteerd! Ergens wel jammer dat Joëlla maar zo kort de jongste was, of niet? Is toch een speciale plek in de familie. Hier nog geen uitzicht op een nieuw neefje of nichtje. Ik verwacht nog wel een keer een tweede bij mijn broer, maar dan moet mijn schoonzusje eerst nog zwanger worden, dus dat duurt minstens nog 9 maanden, haha.

Hier ligt Tobias lekker te spelen in de box. Het is zo'n vrolijk kindje, heerlijk. Gisteravond dus bezoek van onze zwangere vriendin. Ze is nu 23 weken zwanger en heeft al een mooi buikje. Het staat haar goed! Ze wilde graag knuffelen met Tobias, maar hij wilde liever bij mama zijn, haha. Hij kan behoorlijk eenkennig zijn. Ik heb vandaag niks op het programma, beetje relaxen. De schoonmaakster heeft voor vandaag afgebeld (wel lekker rustig eigenlijk). Even een dagje lekker niks hoeven!

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-01-2012

Laura, goed begin van het nieuwe jaar.. Wel fijn vooruitzicht dat je lekker bij Semmy thuis bent en voor hem kan zorgen. Balen van je ongi maar wel een mooie cyclus dit keer. Ik hoop dat het komende ronde raak zal zijn.

Cyn, fijn dat het met Joëlla weer goed gaat, wel zielig als zo'n kleintje wat mankeert. Wel naar allemaal van je tante, ik hoop dat het goed afloopt. Leuk hoor, weer een kleintje erbij in de familie.

Kersje, jij een lekker dagje vandaag zonder iets te hoeven. Voor je vriendin niet leuk dat Tobias niet met haar wilde knuffelen, maar voor jou wel dat hij liever bij zijn mama was.

Vanmiddag naar het zkh, vannacht gelukkig niet meer zo gedroomd maar begin toch weer een beetje zenuwachtig te worden. Ben zo bang dat het hartje niet meer klopt. Nog een paar uurtjes wachten.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-01-2012

Noortje succes weer in het ziekenhuis!!! Ook al heb jij er regelmatig weinig vertrouwen in, ik heb dat wel!! Papa's en mama's van een engeltje hebben des te meer recht op een bengeltje!! En die gaan jullie gewoon krijgen!! Succes meis!!

Kersje heerlijk zo'n dag niks hoeven!! En wat fijn dat Tobias zo vrolijk is!! Optimaal genieten voor jou dus!
Ja ik kijk er echt naar uit! Einde van de maand mijn laatste werk dag! Al hou ik 1 x in de 14 dagen een adresje erbij zwart hoor.. Dus toch een momentje dat semmy niet bij me zal zijn. Dan gaat hij lekker naar opa en oma en ik heb hem ingeschreven voor peuterspeelzaal ook!! Nu alleen de opvang nog opzeggen...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-01-2012

Noortje, het blijft toch iedere keer spannend die echo's. Ik was ook altijd zenuwachtig en vervolgens blij als het hartje weer klopte (of nog steeds klopte eigenlijk). Dus ik snap het helemaal. Vanmiddag ben je weer even gerust gesteld. Ik had die afspraken het liefst in de ochtend, dan had ik niet zoveel tijd om me zenuwachtig te maken. Toen ik Tobias eenmaal voelde bewegen ging het beter. Hij stelde me meestal gerust door even te schoppen vlak voor een echo.

Laura, viel het werken bij de thuiszorg je tegen (dat neem ik aan nu je stopt)? Goh, de opvang opzeggen is ook een stap he? Wel heel fijn dat opa en oma op kunnen passen als het nodig is. En je hebt Semmy al ingeschreven bij de PSZ...waar blijft de tijd? Tobias is al bijna 6 maanden...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-01-2012

kersje,
wat fijn dat je zo aan het genieten bent van je kleine man!
en vandaag een heerlijk dagje niks doen. ook lekker!
ik ben inderdaad blij dat joëlla weer de oude is, die hap ga ik liever niet heen.
ik heb er te vaak gezeten en ze hebben te veel fouten gemaakt. ga dan toch liever naar mijn eigen huisarts.

noortje.
yes, je mag weer even naar binnen kijken! ik hoop dat je ondertussen al heerlijk heb genoten van dat wondertje in je buik.
het zal inderdaad elke keer weer een onrustig gevoel geven als je weer naar het ziekenhuis moet.
maar heb alsjeblieft wat vertrouwen, dit overkomt je geen 2e keer! met deze kleine gaat het goed.
dit kindje is sterk en ligt over een paar maandjes in je armen, hou vast aan die gedachte.
het is net als wat kersje zegt, je krijgt wat meer vertrouwen als je hem/haar voelt. Joëlla was meestal rustig voordat ik een afspraak had. maar zodra ik in de wachtkamer zat liet ze me altijd even weten dat ze er nog zat.

laura,
Semmy is ingeschreven bij de psz... jeetje, wat word hij groot! haha
nog even en je bent fulltime mama. heerlijk!

hoe is het met de andere dames?

hier: Joëlla heeft weer een heerlijk nachtje gehad, 00.15 uur een fles, en ze werd pas om 08.30 uur wakker.
nu heeft ze net 2 uur wakker gelegen, en is net lekker in slaap gevallen.
ik ben gisteren begonnen met de kaartjes inplakken van joëlla. wat een werk!
stormt het bij jullie ook zo? ik heb het idee dat de dakpannen van het huis waaien haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-01-2012

ja hier stormt het ook zo enorm!! en het is echt heel donker!! ik heb de lichten in huis al aan!
joella doet het goed als ik het zo hoor he? leuk hoor meissie!! en ja kan me voorstellen dat het een klus is die kaartjes! ik heb ze gewoon in een doos liggen. daar zitten ook alle kaarten van ons trouwen in en ook alle kaartjes van sonny*...

nee het werk bij de thuiszorg viel me helemaal niet tegen, vond het zelfs wel gezellig, zeker bij mijn eigen opa en oma maar het is gewoon te duur, die opvang! ik hield maar iets meer als 100 euro van mijn loon over, nou daar ga ik niet voor aan het werk hoor.. dus vandaar mijn keuze om te stoppen en lekker fulltime mama te zijn. gelukkig heb ik die keuze! semmy staat idd ingeschreven maar kan nog niet heen hoor. hij wordt in juni 2 en in september beginnen de scholen weer dus pas vanaf dan kan hij heen. tot half maart zit ie nog op het kdv dus ik heb hem straks een klein half jaartje echt volledig thuis. op die ene middag in de 14 dagen na dan! gaat me denk wel bevallen zo.

noortje, hoe was de echo meis?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-01-2012

De echo was weer goed, kindje was mooi gegroeid. En.... het is een meisje! Het maakte me echt niks uit, maar vanaf het allereerste begin heb ik al het gevoel dat het een meisje is, dus als het een jongetje was geweest had ik dat wel gek gevonden. Ze hadden een nieuw echoapparaat, ook 3d en heb een paar 3d foto's gekregen, was echt zo leuk. En er zat een verloskundige bij die wilde oefenenen, dus heb een half uur naar ons kindje kunnen kijken. Ben echt helemaal blij weer.

Kersje, wat lief van Tobias dat hij je steeds even schopte voor de echo, dat is echt geruststellend. Ik heb wel het idee dat ik af en toe iets voel, dus nog even geduld en dan zal het wel wat duidelijker worden. In deze week voelde ik Thomas ook voor het eerst.

Cyn, je bent weer lekker aan het plakken geweest, leuk hoor. Hier ook flinke storm, moest in de auto goed mijn stuur vasthouden. Was wel blij toen ik weer thuis was, het zkh was toch een eindje rijden hiervandaan.

Laura, dat is dan ook niet echt de moeite om voor te werken idd, het moet natuurlijk wel wat opbrengen. Maar nu kun je in ieder geval lekker veel van Semmy genieten. En misschien over niet te lange tijd nog eentje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-01-2012

Noortje, wauw, wat vroeg om het geslacht al te weten! Een meisje, ahhhh, lief! Je voelde het zelf al aan, ja, dat had ik ook bij Tobias. Ik was ook niet verbaasd. Maar ik heb wel even aan het idee moeten wennen. Heb jij dat ook? Meid, wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Was je man/vriend er ook bij dan?

Laura, nee voor 100 euro zou ik ook niet gaan werken.

Cyn, ja hier ook storm! Fijn dat het beter gaat met je meisje. Weet je dat de kaarten hier nog steeds hangen??? :oops: Maar ik heb bedacht dat ik ze als Tobias 6 maanden is in een boek ga plakken.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-01-2012

noortje, gefeliciteerd meid met weer een goede echo. En wat jammer nou dat ze nu net wat moesten oefenen (NOT). En een meisje. Super hoor. Zo zie je maar dat gevoel veel zegt.
kersje; hier de kaartjes wel ingeplakt. Ik hou zelf een dagboek bij voor myrthe. Bijna elke dag schrijf ik wat bijzonderheden op.
Wat we gedaan hebben of wat nu favourite is bij haar. En dan plak ik ook wat foto's in en andere zaken.
DAt vind ik leuk om te doen en is routine....voor het slapen gaan effe invullen.
Jee de kleine vent is bijna weer al een half jaar. Wat raar toch dat het net lijkt of de tijd bij andere sneller gaat haha
cyn; ja, wat is het hier ook een weertje he. Bah. Laat het maar liever vriezen.
En wat een lekkere nacht heeft de meid gehad. Goeie trok. En allemaal baby's erbij. Bijzonder hoor.
Die van mijn zus is 5 mnd jonger en nu is mijn andere zus weer zwanger. Mooie naam ook.
Bij mijn moeder in de straat is een myrthe geboren...toch altijd gek haha
laura; wat heerlijk dat je de luxe hebt full-time mama te zijn. Soms hunker ik daar ook wel eens naar, maar dat is
hier gewoon niet mogelijk. Maar ik zou er zeker van genieten.
maria; hoe is het daar?
kim; las op hyves dat de kleine het goed doet. Heerlijk hoor.
devika; zie je al veel tegen de 10e op meid? Wij zijn er hier voor je he! Hoe was de jaarwisseling
femke; hoe is het meid?
madelief; hoe gaat het in het nieuwe huis?
hier; pff, wat een weer. Gisteren maar even naar school geweest voor voor te bereiden (zucht, een juf is nooit
klaar). Vandaag lekker weinig gedaan. Dus nu nog ff aan de strijk. Morgen tandarts en osteopaat dus tja....niet echt
een leuk vooruitzicht.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-01-2012

sorry vergeet wederom om spatie te gebruiken. Komt omdat ik eerst altijd in kladblok typ. Zal er op letten volgende keer, want dat leest toch wel prettiger.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-01-2012

noortje.
leuk! een meisje! wij wisten het ook al bij 16 weken, maar toen was de gynaecoloog er nog niet 100% zeker van.
ik vond het aan de ene kant wel leuk een meid. dan had ik weer een reden om te shoppen, aangezien ik alles al in huis had.
dan kon ik echte meiden kleding halen haha.
echt super dat ze het zo goed doet!

kersje,
jou kaarten hangen inderdaad lang. haha wij hebben plek moeten maken voor de kerstkaarten dus heb ze er maar af gehaald.
ik heb een map gehaald. we hebben zoveel kaarten dan een gewoon album bijna niet meer dicht zal gaan haha. voor wesley* heb ik ze ook allemaal in een map geplakt.

tam,
wat leuk dat je een dagboek bijhoudt voor myrthe. leuk idee!
jeetje, je hebt vakantie en toch nog voorbereidingen moeten doen voor school.
nu deze dagen lekker genieten want je vakantie is alweer bijna voorbij.

femke,
hoe is het met je?

hier heb ik toch even een traantje weg moeten pinken toen ik bezig was met de kaarten van joëlla.
met name toen ik de kaartjes las die ik van een aantal van jullie heb ontvangen.
de lieve woorden... het raakte me weer.

zo, Joëlla spuugt net heerlijk dr kleding onder, dus ik ga d'r eens even meenemen onder de douche.


[ATTACH=CONFIG]7745[/ATTACH] nog even een foto van onze meid.
ze was helemaal klaar voor de wandeling! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-01-2012

haha, wat een snoepie!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 06-01-2012

hey meiden!

@ Madelief.. wat fijn dat je nu gewoon fulltime bij je meissie kan zijn en daarnaast lekker meer tijd voor jezelf! Wat fijn dat dat kan! Ga er maar lekker van geniete~! Je hebt het verdiend!

@ cyn... wat heerlijk dat je met oud en nieuw lekker met je meissie naar alle lichtjes buiten hebt kunnen kijken. Dat was vast een bijzonder moment.
Dat lijkt me wel moeilijk die eerste prikjes voor je kleintje.. idd hartverscheurend! Wel erg vervelend dat ze zo ziek is geweest van haar prikjess, goed dat je de dap hebt gebeld. Gelukkig ging het de volgende dag weer beter. Dat heb je mooi weer gehad.
Wat fijn dat je nog lekker 3 weekjes verlof erachteraan hebt geplakt! Kan je lekker nog wat langer fulltime genieten :-)
Wat kl*te dat het slecht gaat met je tante! ik hoop dat ze echt snel meer duidelijkheid kunnen geven! Dikke knuffel!
Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje! Dat is dan wel heel tegenovergesteld goed nieuws!
Wat heb je toch een mooie meid!

@ tam.. prison break kijken is idd geen straf hihi... heerlijk goede serie en idd heerlijke vent!
Wat vervelend dat Myrthe zo slecht slaapt de laatste dagen, dat breekt idd op als je mannetje ook niet echt kan ondersteunen. Hoe gaat het nu? slaapt ze al iets beter? en heb je een idee waarom ze slecht slaapt? hoe voel je je nu? heb je alweer iets meer kunnen slapen?
Wat lekker dat je samen met je nichtje en myrthe op de bank hebt zitten kijken en wat mooi wat je nichtje zei! Wat zijn kinderen toch puur in hoe ze zijn! bijzonder momentje!
Ik weet zeker dat we eens over een lange tijd met onze engeltje de disco kunnen dansen! Hopelijk niet met een rolater ;-) haha
Hoe is het vandaag gegaan bij de tandarts en de ostheopaat?
En alles weer voorbereid voor de lessen volgende week? welke groep hebt je?

@noortje.. wat vervelend dat je nare dromen hebt, dat komt vast omdat je je zo onzeker en angstig voelt. Hopelijk houden die nare dromen snel op en krijgen mooie dromen de overhand. Fijn dat het werken nu beter ging. Ik hoop dat het vandaag ook goed gaat!
En wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! en een meisje, wat leuk! gefeliciteerd meid! heeft je gevoel gelijk gehad! Probeer nu wat meer te genieten meid, hoe moeilijk dat ook is. heerlijk dat je zo lang naar je meissie hebt kunnen kijken.

@Laura.. wat heb jij een pechdag gehad maandag zeg! het werk viel tegen, een dikke boete en dan ook nog ongi! wat balen! Ik hoop dat je mannetjes je goed hebben verwend en ze je alsnog een fijne avond hebben kunnen geven. Echt balen van je ongi maar je zit alweer in een nieuwe ronde meid! Nog een kleine twee weekjes en dan komt er een nieuw kansje voor een brusje.

@devika..ook Shivani heeft haar prikjes gehad.. fijn dat het weer achter de rug is! Je kleine meid is mooi gegroeid! Maandag om twee uur is het zover voor jullie! Hoe voel je je erbij? Balen dat ze nog niet hebben gezegd op welke zaal ze komt te liggen, dat lijkt me wel vervelend. Je wil toch wel graag weten waar je aan toe bent. Nou hopelijk krijgt ze een eigen kamertje en kan je lekker bij haar blijven!
Zo snel al weer aan het werk na zo'n heftige periode? Dat is wel balen! Kan je door de situatie niet wat langer verlof krijgen? of dat je eerst wat minder gaat werken? misschien eens even op het werk overleggen?

@kersje.. wat fijn dat je vriendin toch nog zwanger is geraakt. Het lijkt me er onzeker en moeilijk als je op latere leeftijd nog een kindje probeert te krijgen. Het is dan echt spannend of het nog gaat lukken. Heerlijk voor haar en fijn dat alles goed is. Om die rede ben ik eigenlijk wel blij dat ik nog relatief jong ben. Gelukkig hebben we na wat er gebeurt is nog alle (biologisch dan he) tijd. Al heeft mijn verstandelijke klok daar wat moeite mee haha. Ik kan me wel voorstellen dat het bij jou toch wel een beetje steekt nu ze een meisje krijgt maar dat is logisch na wat er gebeurt is! Niet om raar te vinden of om je schuldig te voelen.
Lekker dagje gehad gisteren? heerlijk het huis voor jullie aleen en helemaal niets hoeven! fijn dat je mannetje zo'n vrolijk ventje is!

@ hier..
Bedankt voor al jullie lieve woorden! :-)
Het is een druk en moeilijk weekje geweest zeg.. pff.. Oud en nieuw was pittig maar hebben er met zn tweeen toch een "gezellig" avondje van proberen te maken.. voor 12 samen een flesje goede champagne opgedronken met zn tweetjes, tv gekeken en lekker gekletst over van alles. Rond half 12 zijn we lekker in bed gaan liggen en heben we prison break gekeken.. en daarna een poging tot slapen... ( ben niet zo goed in slapen ;-).. ). Mijn vriend moest er alweer vroeg uit om te werken mar was rond 12 weer terug. Lekker samen geluncht en visite gehad en op visite geweest.
het waren pittige dagen met veel gemis en toh wel wat frustraties van het niet zo mogen zijn. Gelukkig moest ik veel werken.. onze zorginstelling is failliet en ik doe de urenregistratie elke maand van ons cluster en er moest veel geregeld worden voor het uwv dus daar heb ik me lekker op kunnen storten. gelukkig heb ik vandaag gehoord dat we een doorstart maken nadat onze contracten zijn beeindigd. Misschien hebben jullie het wel in de media meegekregen.. stichting zonnehuizen...
Hier ben ik afg vrijdag met de provera begonnen... was het wachten echt zat op de mesntruatie.. Zondag laatste pilletje..als het goed is wordt ik volgende week ergens ongesteld en dan moet ik op de derde dag voor een uitgangsecho komen. Dan gaan ze kijken of de cyste weg is, als dat zo is kan ik die dag met de clomid beginnen en dan hebben we twee weken later weer onze eerste echt kans.. mooi om naar uit te kijken! nou dus heel hard duimen dat de cyste weg gaat!

Ik wens jullie alvast een heel fijn weekeind meiden!

liefs Femke


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-01-2012

Ha Femke! Ik kan me voorstellen dat het pittige dagen waren voor jou en je man/vriend. Het was dus wel een goede afleiding voor je dat je veel moest werken rond de feestdagen. Goh, ja ik heb gehoord over het faillissement! Gelukkig een doorstart.
Je bent weer gestart met de provera (groot gelijk, waarom wachten?) en hopelijk is de cyste staks weg en kunnen jullie weer 'aan de klus voor een brus'. En dan dat het maar snel raak mag zijn en volgend jaar de feestdagen met een lief baby'tje erbij of een mooie dikke zwangere buik!
Ik zie ons al dansen met onze engeltjes met rollator en al, maakt niks uit toch? :mrgreen:
Ja, gisteren lekker relaxed dagje geweest. Was (ben) ook niet zo lekker (hoesten/proesten), dus beetje rustig aan mag dan ook wel toch (alsof ik een excuus nodig heb:-?)? Heb jij het nu wat rustiger dan of moet je nog steeds veel werken?

Tam, wel of geen spatie maakt mij niets uit hoor! Wat leuk dat je een dagboek bij houdt voor Myrthe. Succes bij de tandarts en osteopaat!

Mijn moeder komt vanmiddag op bezoek. Kan oma d'r kleinkind weer even flink knuffelen, haha. Fijne dag meiden.

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 06-01-2012

@ kersje.. dankjewel lieverd! we gaan van het positieve uit en ik heb jullie als voorbeeld! ;-)
en achja wat maakt het uit als we met de rolator de disco met onze engeltjes dansen... dan zorg ik wel dat ik nog hakken aan heb ;-) ik ben al zo klein en als oud omaatje
met rolator natuurlijk nog kleiner haha.. mn engeltje zal me wel vasthouden...

ja gelukkig weer een doorstart :-) Er gaan wel ontslagen vallen maar gelukkig komt mijn baan niet in gevaar. Ik heb 3 dagen veel gewerkt voor de urenregistratie... ik heb eigenlijk nog verlof dus doe dat zeg maar vrijwillig en omdat niemand anders dat in mijn cluster kan. Omdat ik dus zelf kan bepalen wanneer ik ga en kom heb ik nu lekker vrij genomen :-) Wel fijn! Ik moet 3 februari weer echt beginnen. Ik ben eigenlijk al best weer veel aan het werk en soms loop ik over omdat ik met mijn werk achterblijf maar ondertussen wel verlof heb.. Ik heb besloten dat ik de laatste twee weken echt vrij hou (behalve mijn werk als zzp met pgb) om even helemaal niets te doen en me op te laten voor het "echte" werk. ik ben benieuwd hoe dat weer zal gaan.. ik ga nu vaak ron 10 a 11 uur naar mn werk maar straks zal ik er echt regelmatig weer rond half 6 uit moeten en dat zal pittig worden omdat ik nog heel erg slecht slaap. Het is erg frustrerend als je niet kan slapen.. maarjah dat is natuurlijk niet voor niets.

Gezellig met je mama en je kindje! heerlijk lijkt me dat (vooral als je echt een goede band hebt met je mam).. ik kan daar zo naar uitkijken :-) Mijn moeder trouwens ook. Ik zou zo blij zijn als ik haar weer kan vertellen dat ik zwanger ben.. Ze heeft het ook erg zwaar..
Veel plezier met zn drietjes!

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-01-2012

Goed van je om toch je rust te gaan nemen, hoor. Maar om de moeilijke dagen door te komen was het toch wel fijn om je op je werk te concentreren denk ik. Wanneer was de uitgerekende datum? Heb je nog iets speciaals gedaan? Wij zijn op die dag naar de begraafplaats geweest om bloemetjes te brengen. We hebben bij haar gezeten op een bankje in de zon (het was zomer). Er vloog een vlindertje langs: ze kwam even gedag zeggen. En 's avonds zijn mijn vriend en ik uit eten geweest, want het was Puck's dag en we wilden het vieren. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar het voelde goed voor ons. Ik herinner het me als een mooie dag. Natuurlijk was ik verdrietig, maar met name in de dagen ervóór. Ik vond het fijn om zo met haar bezig te zijn. Hoe is het voor jou geweest?
Voor je moeder is het ook heel moeilijk. Zij is haar kleinkind kwijt en ziet haar dochter zo verdrietig. Mijn moeder had het ook zwaar toen. Maar dat vond ik zelf best lastig weet ik nog. Ik kon haar verdriet er niet echt bij hebben. Dat is later weer beter geworden hoor. We hebben inderdaad een goede band en het is heerlijk om haar met ons zoontje te zien.
Wat zal het een feest worden als je haar mag verrassen met goed nieuws! Hopelijk snel, ik duim voor je hoor!

knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-01-2012

@ Noortje,
Ik las dat je weer aan het werk ben. Ppff, meid, is wel wennen he. Doe je het rustig aan? Oh ik lees dat je niet meteen volop aan het werk ben. Goedzo! Eerst maar even een paar uur op therapie basis.
Ooh en de echo was goed lees ik. En je krijgt een meisje!!!!!! Waaw!! Gefeliciteerd! En je gevoel had gelijk!

@ Tam,
He wat naar dat Myrthe koorts had met kerst. En moeilijk hoor zo’n foto met alle kleinkinderen. Hier gingen ook alle kleintjes op de foto. Jaa, dat vond ik ook lastig. Vooral ook toen iemand riep, ja gezellig alle kleinkindjes op een foto…allemaal dacht ik? Ppfff…
Ook onze gezinsfoto’s voelt voor mij niet compleet. Het plaatje is wel mooi, maar je ziet toch een gemis. Wil nu binnenkort een gezinsfoto afdrukken. Met in een hoekje de voetjesafdruk van Kaylash.

He en wat was dat weer een mooi gedichtje op oudjaars avond!

@ Cyn,
He hoe is het nu met je tante? Jeetje wel schrikken als je zulk bericht hoort he…
Pfff…
En je heb een spiraal laten zetten las ik. Dus voor nu nog even geen brusje voor Wesley* en Joëlla?
He en wat schrikken van het teentje van Joëlla. Maar het kan geen kwaad volgens de arts. Mooi zo, ze is nog klein, en dat komt zeker goed naarmate ze groter groeit!
Wat een lieve foto is dat weer van je kleine meid!!! Wat lacht ze toch lief!

En Joëlla heeft ook genoten van alle vuurwerk. Shivani sliep eerst meer rond hafl 12 werd ze wakker en middernacht hebben we geproost met kinderchampagne en een flesje mamamelk. En samen naar het vuurwerk gekeken. Ja ze vond het ook mooi. Al reageert ze nog niet helemaal enthousiast op.
Reageert Joëlla al als je tegen haar praat. Shivani kijkt mij wel aan maar reageert nog niet volop als ik tegen haar praat. Daar is ze eigenlijk nog te klein voor. Ze maakt nu wel soms kleine geluidjes. Van die brabbelgeluidjes, zo lief!
En ze kan zo lekker alleen spelen in haar box als ze wakker is.
Oh en nog gefeliciteerd met je nieuwe nichtje! Joëlla is nu niet meer de kleinste.
Shivani voorlopig wel. Beide kanten van de familie is er voorlopig geen plannen meer voor meer kleinkinderen. Misschien nog mijn oudste zus als ze een donor vinden. Daar gaan ze binnenkort mee aan de slag.

He en wat slaapt Joëlla lekker door sávonds! Tot half 9 las ik. Heerlijk hoor!
Shivani sliep eerst ook 5 uurtjes door savonds. Nu ineens sinds de feestdagen niet meer. Overdag slaapt ze veel en savonds om de 2 of 3 uur wakker voor een voeding. Breekt wel op soms hoor. Kijken of ik in het ziekenhuis nog tips kan krijgen om haar ritme om te draaien.

En je bent alle kaartjes al aan het inplakken. Haha, voor mijn gevoel ben ik juist begonnen met kaartjes krijgen. Ze hangen hier nog volop en zo nu en dan zit er weer een in de bus. Tja, wij hebben de kaarten dan ook pas 6 weken na haar geboorte verstuurd!


@ Kersje,
Oh Tobias is al bijna 6 maanden! Jee waar blijft de tijd he!
Denk je al na over zijn 1[SUP]e[/SUP] verjaardag. En ook volop bezig voor een brusje of niet.


@ Madelief,
He ik lees dat Maria beter slaapt en ook in haar eigen wiegje! Wat heerlijk! En overdag ook nog dutjes doen. Fijn hoor als ze zo lekker uitgerust zijn.
Oh je vroeg of ik niet eerlijk kan zijn over mijn verdriet om Kaylash. Nee, nu heb ik er geen zin meer in om uitgebreid met anderen over te praten. Ik heb het wel een plekje gegeven, nl in mijn hart. Maar het verdriet zal altijd blijven, ook als ik 80 ben. Mensen verwachten soms van mij dat het nu over en uit is met het verleden. Mijn verdriet en herinneringen van en om Kaylash zijn mij te dierbaar om te delen met mensen die er zo luchtig over denken. Daarom hou ik vaak mijn mond erover. Met mijn zussen en een goede vriendin kan ik er wel over praten. En dat doe ik ook. En met jullie hier! Dat is mij al heel veel waard!

@ Laura,
He meid, je bent nu fulltime mama lees ik! Wat heerlijk!!! Lekker elke dag van je kleine mannetje genieten!
En hoe zit het nu met je ongi enzo. Oh ik lees nu dat je ongi bent geworde…balen meid…maar weet je, nieuwe jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen he!!!!

@ Femke,
Ik heb net even terug gelezen over de kerstdagen enzo. Ik las dat je vriend dacht dat jullie zoontje op kerstdag geboren zou worden. Wat moet je je dan rot gevoeld hebben dat je niet meer zwanger was op kerst. Ik had dat vorige jaar ook. Ik was eerste week van januari uitgerekend maar mijn gevoel zei dat Kaylash geboren zou worden met kerst. Zat ik daar met kerst, geen buik maar ook geen baby….
Ohjee een cycste! Maar zo te lezen is het goed te verhelpen. Jullie mogen iig wel meteen al proberen weer zwanger te worden. Dat geeft veel hoop he! Wij zijn er destijds ook meteen volop tegenaan gegaan. Dat geeft zoveel houvast en kracht om de dagen door te komen.
En wat een mooie woorden waren dat op oudjaars avond…


Maria, Kim, Sabrina en Elies,
Ik heb jullie ook lang niet meer gezien hier.
Dikke knuffel ook voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-01-2012

Hier,
Van de week gebeld met de afdeling waar Shivani komt te liggen. Ik mag wel blijven! Ze is al ingedeeld op de afdeling. We hebben een kamertje toegewezen gekregen waar ik met haar mag blijven slapen. We moeten de kamer delen met nog een of twee anderen maar dat maakt mij niets uit, zolang ik maar dag en nacht bij haar mag blijven. Maandag wordt ze opgenomen en dinsdag ochtend is de operatie. Ooh ik zie hier zo tegenop meiden. Moet er nu al van huilen. Ze mag 4 uur van tevoren niet drinken..ppfff…hoe doe je dat als je baby nog zo klein is en honger heeft. 2 uur van tevoren mag ze nog wel suikerwater. Daarna niks meer. Hopelijk slaapt ze er allemaal doorheen…
Gisteren ben ik begonnen met haar koffertje inpakken…ppffff…voelt zo raar. Dat gaat echt tegen mijn moedergevoel in. Voelt een beetje aan net een “leen baby”
Alsof ik haar tijdelijk uit het ziekenhuis geleend heb en nu weer terug moet brengen. Bah, ik kan er alleen maar van huilen.
Dinsdag horen we ook of ze eerst naar de intensive care gaat of niet. Zo ja, dan moet ik dinsdag thuis slapen en kan ik weer bij haar als ze naar de verpleeg afdeling gaat. Ppfff…laat deze weken maar gauw voorbij zijn….

Oh weet niet meer wie et vroeg over de voeding van Shivani, maar ze krijgt dus volledig borstvoeding. Altijd al.
Alleen mag ze 3 keer rechtstreeks uit de borst drinken, 4 keer afgekolfd en dan uit een flesje. Het afgekolfde melk moet ik dan verrijken met nenatal start. Dat is voeding speciaal voor pre(dys)maturen. En door de fles krijgt ze per keer ook mais olie erbij. Voor de extra goei. En dat gaat goed! Ze is nu bijna 3500gr en 53 cm!!

Mijn kleine meid wordt wakker hier. Ga haar zo voeden. Papa komt zo thuis dan doen we haar samen lekker in bad. Morgen kraamvisite. En zondag nemen we haar voor het eerst mee naar de tempel (= hindoestaanse kerk)
Verheug me daar zo erg op! Lekker mijn kleine meid showen aan iedereen.

Tot gauw meiden! Ik hou jullie wel op de hoogte.

Dikke knuffel en een fijn weekeind!

Xxx Devika en Shivani


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-01-2012

femke,
ben je de dag een beetje doorgekomen van de uitgerekende datum?
ik heb echt even aan je gedacht hoor.
ik hoop dat je snel te horen krijgt dat de cyste weg is. dan is de weg weer open he..
je klinkt echt sterk joh!
vind het goed van je dat je je zo kan storten op het werk.
maar inderdaad wel goed van je dat je echt even die 2 weekjes vrij pakt.
vind je het moeilijk om alleen thuis te zijn als je man ook aan het werk is?
ik had dat namelijk wel. ik telde de minuten af op de klok tot mijn vriend weer bijna thuis kwam.

ik vond het ook moeilijk om mijn ouders te zien. ze waren ook zo aangeslagen door alles wat er was gebeurd.
daarom was ik ook zo trots dat ik mocht vertellen dat ik weer zwanger was. er hebben heel wat traantjes gevloeid.
was Collin je mama's eerste kleinkind?


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 06-01-2012

@ Kersje.. jah het werken was een aangename afleiding.. 2 januari zou ik uitgerekend zijn volgens de eerste dag van de menstruatie dus volgens de gyn.. wij wsiten echter de precieze datum van de eisprong :-) en dat was een late eisprong (dag 17) ik zou dan dus precies op 4 januari 40 weken zijn en dat was dus voor ons de datum.. dus beide data waren moeilijk. Wij hebben niets speciaals gedaan, dan werd het voor ons toch te moeilijk naar ons gevoel. We hebben de dagen laten komen en afgewachte wat onze gevoelens zouden doen en zijn. De bezoekjes aan het graf zijn voor ons echt super moeilijk en kunnen daarna moeilijk omschakelen. We gaan er dus meesteal maar 1 keer heen samen in het weekeind. We hebben er samen veel over gepraat maar voor ons was hij al geboren en houden voornamelijk die datum bij..
Wat hebben jullie dat mooi gedaan met die datum! mooi om te zien hoe iedereen dat anders doet. en alles is natuurlijk goed..

Ik ken dat gevoel dat je het verdriet van je moeder ook heel erg vond.. dat had ik ook.. maar we wachten nu samen weer op een hele mooie tijd die in de toekomst weer zal komen en verder denken en praten we veel over Collin, hij heeft ons voor het eerst mama en oma gemaakt. Hij zal toch de speciaalste blijven denk ik omdat hij de eerst is en dat is ook goed. Hij verdiend het speciaalste plekje! Hij heeft voor het eerst een plekje gemaakt in mijn buik om ons geluk te kunnen krijgen, hij heeft het plekje warm gemaakt voor zijn broertje/ zusje die hopelijk komen mag!

Wat ben ik blij voor je dat je je moeder zo met je mannetje kan zien, wat een gelukkig gevoel moet dat zijn. Ook wel dubbel maar samen delen jullie ook de trots van Tobias en hij heeft ervoor gezorgd dat jullie door hem een speciale band hebben denk ik.. jullie hoeven elkaar niet uit te leggen hoe jullie je voelen..


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 06-01-2012

@ cyn,.. lief dat je aan me gedacht hebt.. dat doet me goed :-).. het voelt fijn om hier samen met jullie te zijn.. jullie begrijpen alles ook al leeft iedereen op zijn eigen manier.
Ik denk niet dat je het als sterk moet zien maar ik heb het nodig om door te gaan en afleiding te hebben. Ik denk dat het een soort overlevingsdrang is in mij om de scherpe kantjes ervan af te krijgen. Ik wil zo graag weer zijn waar ik was en dat lukt eerder om de tijd snel te laten gaan. Daarnaast probeer ik onze mooie Collin een mooi plekje te geven. Dat heeft hij natuurlijk zowieso al in mijn hart maar nu moet dat ook nog ergens in mijn leven en dat heeft tijd nodig. Ik denk dat jullie allemaal wel begrijpen wat ik bedoel.
Het klopt inderdaad dat ik niet graag alleen thuis ben (al vind ik dat na drukke momenten wel fijn hoor) en echt op mn liefie zit te wachten. Ik moet gewoon bezig zijn zeg maar. En zodra mn vent weer thuis is kan ik wat meer ontspannen door samen met hem te zijn en lekker te kletsen over van alles en dus ook nog heel vaak over Collin want het is niet zo dat ik het wegstop al lijkt dat misschien zo omdat ik zoveel afleiding zoek. Wij hebben het zo fijn samen en dan valt alles wel op zn plek. Collin komt uit zoveel liefde voort en hij zal ook altijd met zoveel liefde omringt zijn en blijven bestaan. Daar hoeven we geen woorden of tranen voor te laten. We voelen het zo sterk, het is er en het zal er altijd zijn.
Nee sterk is niet het juiste woord, ik ken mijzelf en ik weet dat ik de moeilijke tijd zo het beste door kan komen. Door samen positief te kijken naar wat komen gaat, daar naar te verlangen en daar voor te werken kunnen we verder. Hoe moeilijk het ook is, het is gebeurt dat moeten we accepteren en in onze rugzak en ons hart meedragen. Nu nog alleen het juiste ritsje vinden waar we het veilig mee kunnen dragen.

Collin was idd haar eerste kleinkind en ik ben ook haar enigste dochter. Collin was en is haar alles. Vanaf het begin was ze er nauw bij betrokken en ze was zo trots. Ze had met 16 weken de babykamer al klaar terwijl wij er nog geen eens een hadden uitgezocht. Ik was zo blij om haar zo gelukkig te zien..Mijn hart brak ook voor haar toen Collin overleden was. Ondanks dat ik Collin droeg, waren we samen zwanger! :-) Maar gelukkig heeft ze net voor die tijd een hele leuke nieuwe vriend ontmoet waarmee ze het erg gezellig heeft dus dat is een lat van mn schouders als jullie begrijpen wat ik bedoel...Het gaat allemaal goed komen.

Hoe is het met je Joëlla en jou?

@ devika.. zo te lezen was je precies een jaar eerder als mij uitgeteld... ik herken heel veel in wat je schrijft. Ook een hele dikke knuf voor jou! Pittig he die feestdagen.. en ja mijn vriend had her er heel erg moeilijk mee eerste kerstdag omdat dat "zijn" dag was. gelukkig zijn al die dagen weer voorbij!
Wat super fijn dat je wel mag blijven bij Shivani maandag! Dat zal een hele opluchting voor je zijn.
Och meid .. ik leef zo met je mee! Wat moet het nu moeilijk en tegenstrijdig voor je zijn dat je weer haar koffertje in moet pakken omdat ze weer naar het ziekenhuis moet. Ik hoop zo voor je dat de tijd snel voorbijgaat! Ik ga maandag heel hard voor je duimen en steek een kaarsje aan voor je kleine prinsesje! Het gaat helemaal goed komen!
Voor het eerst naar de tempel, dat is een heel leuk vooruitzicht voor jullie! Laat iedereen je mooie meisje maar zien.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-01-2012

cyn; oh wat een gave foto van de kleine. Wat is ze weer al gegroeid, dat zie je zo mooi
aan het gezichtje. Door de buien door wandelen....want naar buiten is toch gezond.

femke; dat was gewoon door de kou dat ze slecht sliep. Nu gaat het beter. Heb een ui op de kamer
liggen haha. Ik geef les in gr 1/2. enne.....ik hoop dat je je laatste ongi hebt deze keer voor je zw
hoor. Duimen gaan dan draaien. Hier ook een moeder die het er moeilijk mee heeft. ze geniet van myrthe, maa
britt* is nog erg aanwezig. En dan de uitgerekende dag. Ik weet het bij ons ook nog goed.
Britt* was toen al een dikke week dood. Wij hebben toen een wensballon opgelaten aan de dijk.
Tja, het had zo anders moeten zijn

devika; oh meis, wat moet dat moeilijk zijn . pff, ik snap je gevoel. Wel fijn dat je mag blijven.
hier brand ik een kaarsje dat alles zo goed mag gaan als kan. Echt!
Wij leven met jullie mee en die kleine meid van jullie is zo'n knappe. Die kan dat aan. 35oo weer al.
dat doet ze goed zeg (en jij want het is bv hihi) Lekker showen zondag hoor. Mag je trots op zijn,

kersje; nu toch spaties haha. Heeft kersenman al opgetreden voor zijn zoon trouwens?

hier; hmm, nog 2x terug naar de tandarts. Ik ben van tandarts gewisseld omdat ik niet tevrenden was.
En terrecht. Er zitten wat kleine gaatjes onder vullingen die niet goed zaten grr. Effe doorzetten dus.
Daarna naar de winkel ,ze zat voor het eerst in het stoeltje van de winkelwagen. Stom he, maar dan voel ik
me zo trots. Kleine dingen kunnen groot zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-01-2012

daar zijn we weer.
heb niet heel veel tijd, maar probeer nog even wat te lezen en te reageren.
ben net met me meisje naar de stad geweest, cadeautjes gehaald voor papa want die is vandaag jarig.
daarna even naar de bakker om gebakjes! (ja tam, DE bakker haha) mmm.. jammer dat ik moet wachten op de visite haha.
ik heb met Joëlla een hand en 2 voetafdrukjes gemaakt op een schildersdoekje.
de verf zat overal! heerlijk haha

Devika,
wat een goed idee om een voetafdrukje te plaatsen van kaylash* op jullie gezinsfoto.
zo is hij er toch bij!
het was inderdaad even slikken dat slechte nieuws op 2e kerstdag. we weten nog niet wanneer ze opgenomen wordt dus het is afwachten.
nee, een brusje voor Joëlla en Wesley* gaat er voorlopig nog niet komen.
lichamelijk vind ik de zwangerschappen te zwaar., zeker omdat ik zo kort achter elkaar zwanger was. en ik wil nu optimaal kunnen genieten van onze kleine dame. wie weet.. over een paar jaar. Hoe denken jullie er nu over? wil je over een paar maanden weer denken aan een brusje, of wil je nog een paar jaar wachten?
Joëlla begint wel meer te regeageren op ons. als ik tegen haar praat kijkt ze me met van die grote ogen aan en begint te lachen. de geluidjes zijn hier ook aanwezig haha ze doet het nu steeds vaker. Joëlla ligt ook vaak na d'r fles in de wipper. dan heeft ze de grootste lol en krijgt de wipper zelfs al in beweging. zo leuk om te zien.
oh Shivani slaapt 's nachts niet erg door. dat zal inderdaad wel opbreken op een gegeven moment. kan je d'r niet een beetje wakker houden overdag? of valt ze na dr voeding meteen als een blok in slaap?
wat fijn dat je lekker bij je meisje kan blijven in het ziekenhuis!
oei ze mag 4 uur van te voren niet drinken... pff.. ja hoe doe je dat?
hoeveel drinkt ze nu ongeveer? is het een idee om een flesje te geven als laatste voeding? dan geef je iets meer, probeer je daarna nog een beetje met d'r te spelen zodat ze niet meteen in slaap valt. zou het eigenlijk ook niet weten.
Oh wat groeit ze goed!!


oh er heeft hier iemand honger..!! dus heb geen tijd meer om verder te lezen.
gisteravond kwam mevrouw ook precies terwijl ik aan mijn eten zat..
mama is op de bank gaan zitten, heb mijn schnitzel op mijn vork geprikt, en gaf met mijn andere hand Joëlla de fles..
maargoed, ik ga een fles maken! tot snel x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-01-2012

zo, daar zijn we weer even.
even de laatste stukjes lezen waar ik vanmiddag geen tijd meer voor had.
ons dametje is veel wakker gehouden vanmiddag dus na d'r fles viel ze net gelijk in slaap.
papa is een biertje doen in de kroeg voor zijn verjaardag, dus heb ik even tijd om de rotzooi op te ruimen en nog even hier wat bij te lezen..
femke,
je hebt het over Collin*, dat je het nog een plekje moet geven.
weet je, ik dacht een paar maanden geleden dat ik dat eindelijk had gevonden. maar nu ik ben bevallen van Joëlla is het allemaal weer anders. ergens heb ik het idee dat ik nog steeds op zoek ben. misschien heb ik het even weggestopt door de spannende tijd van de zwangerschap? het ene moment kan ik er goed mee om gaan, de andere dag kan ik nog uren om hem huilen en heb dan niet het idee dat ik me nog vrolijk ga voelen die dag.
wat fijn dat je zo'n goede band hebt met je moeder. heerlijk lijkt me dat.
en wat lief om te lezen dat zij al eerder een kamertje klaar had dan jullie!
ja, mijn hart brak ook toen ik mijn vader zag toen wesley* was overleden, begin al te huilen als ik er weer aan terug denk. (hij heeft vroeger ook 2 kindjes verloren) ik gaf hem zijn eerste kleinzoon, en die werd ineens van ons afgenomen.
we hebben onze ouders erg veel betrokken bij het overlijden van wesley*. hebben jullie dat ook gedaan?
met Joëlla gaat het goed. mevrouw weegt over de 5 kg. ze is zo lief!

tam,
ja, het is hier inderdaad tussen de buien door wandelen haha. ik had van de week mijn wandeling wat verkeerd uitgestippeld. kwam verzopen terug thuis..en Joëlla lag daar in de kinderwagen met een big smile haha.
een minder leuk vooruitzicht die tandarts bezoekjes bah! haha maar dan ben je er wel weer voor even vanaf toch.
en myrthe mocht voor het eerst in het winkelwagentje haha. volgens mij loop je dan zo trots als een pauw door die winkel Smile
hoe is het met de andere dames?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-01-2012

Devika, een spannende tijd voor jou. Ik hoop dat alles goed gaat morgen en dat je veel bij haar kan zijn. Ik denk aan je.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-01-2012

Devika, ik hoop dat alles goed gaat met jou en je lieve Shivani. Fijn dat je bij haar mag blijven! Ik wens je veel kracht toe morgen. Hopelijk gaat de operatie voorspoedig en knapt ze heel snel weer op. Jullie zijn in mijn gedachten.

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-01-2012

devika ook ik wil ff laten weten dat ik aan jullie denk morgen! heel veel sterkte voor de operatie en de dagen/weken erna... we duimen dat alles goed en voorspoedig zal verlopen en dat je je meisje snel weer lekker bij je thuis mag hebben. het is een sterke meid, ze gaat het vast fantastisch doorstaan allemaal! heel veel sterkte lieverd en een dikke knuffel voor jullie!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-01-2012

Devika,

Ook hier wordt er aan je gedacht hoor.
ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat alles goed verloopt.
ik hoop dat jullie sterke meid snel weer mee naar huis mag.