Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-01-2012

Devika, ik denk aan jullie in deze spannende dagen. Ik weet zeker dat jullie meisje het allemaal zal doorstaan, het is een doorzettertje! Sterkte meid!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-01-2012

devika, ook hier een forum-tante die heel erg aan jullie denkt morgen. dat alles maar voorspoedig mag verlopen en ze snel weer lekker mee naar huis mag.........ze is idd een taaie meid en heeft daarboven ook iemand die goed op haar past.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-01-2012

Oh wat een lieve woorden hier!
Dank jullie wel meiden voor alle steun! Ik schiet weer helemaal vol!
Pfff rare dag is het vandaag. Ti's half twee 's nachts en ik kan maar niet slapen.
Vanmiddag echt met een steen in mijn maag uit huis vertrokken.
Was zo emotioneel. Samen hebben we onze kleine meid aangekleed. Papa heeft nog een laatste flesje gegeven en toen in haar auto stoeltje gedaan. Was zo raar om het huis uit te gaan en de deur achter me dicht te trekken.
In het ziekenhuis, de geur in de wandelgangen naar de kinderafdeling, ik moest er bijna van huilen toen ik die weer rook. Et verdriet van die 5 weken ziekenhuis kwam weer naar boven. Oh mijn hemel wat was mijn kindje klein toen we hier kwamen! Ik zie haar weer in haar couveuse liggen...
Een geluk, shivani heeft een 1-persoons kamer gekregen. Toevallig kwam die net vrij. Wij hebben dus lekker een kamer voor ons tweeën alleen!!!
Echt heel fijn want toen mij man en visite weggingen heb ik alleen maar gehuild met mijn kleine meid op schoot. Oh wat wou ik toch dat haar dit bespaard was gebleven ....
Weer kwamen er hordes artsen etc langs. De een wilt bloed, de ander een temperatuur etc. Pfff
Ook de chirurg en anestetist kwamen nogmaals alles doornemen voor morgen. Of we nog vragen hadden. Nee zei ik, maar of ze wel heel voorzichtig met haar doen en goed op haar willen letten. Ze is ons heel erg dierbaar zei ik en barste meteen weer in huilen uit.
Gelukkig waren ze heel begripvol en snapte onze emoties heel goed.
Straks om 9 uur is ze aan de beurt. Niet meer als eerste omdat er nog een kleinere kindje voor haar is.
Zo mijn kleine meid wordt wakker. Even voeden. Om 5 uur weer. Daarna mag ze niks meer. Behalve suikerwater 2 uur van tevoren. Pffff zal proberen haar erdoorheen te laten slapen.
Na de operatie mag ze 24 uur niets drinken! Haar darmen moeten weer goed op gang komen na de ingreep.
Volgens de arts zal ze geen honger lijden als ze zolang niet eet/drinkt omdat ze ook een infuse geeft (met van dat speciale water)
Wel zou ze zuigbehoefte hebben. Dan is een speen voldoende. Hoop dat ie gelijk heeft.
Zo ga nu ook proberen paar uurtjes te slapen.
Welterusten meiden!
Ik hou jullie wel op de hoogte morgen. Heb nu een andere telefoon waarmee ik wel kan reageren dus sorry voor het gebrekkige taal.

Dikke knuffel!
Devika&Shivani


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-01-2012

Nog drie kwartier lieve shivani.... Je bent een sterke meid en wij horen graag over een aantal uur dat alles goed gegaan is met je!!! Zet hem op!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 10-01-2012

lieve Devika! Hier wordt ook hard voor jullie geduimd en veel aan jullie gedacht! hele dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-01-2012

Duimen draaien hier overuren. Ik vind het zo naar dat je nu weer in het ziekenhuis bent en je zo verdrietig voelde. Gelukkig hebben jullie samen een kamertje! Ik hoop dat de operatie slaagt/geslaagd is (weet niet hoe lang het duurt). En ook dat ze volgens de planning om 9.00u zijn begonnen. Lijkt me zo moeilijk als je kindje honger heeft dat je dan niks mag geven!

Dikke knuffel voor jou en Shivani,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-01-2012

Devika, ik heb aan jullie gedacht vandaag. Ik hoop dat alles goed gegaan is en dat ze snel herstelt en weer snel naar huis mag. Wel heel fijn dat jullie samen een kamer hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-01-2012

hier ook iemand die tijdens het werken geduimd heeft (is best moeilijk als je met ecoline aan het verven bent hihi), maar serieus........ik hoop dat alles goed gegaan is en ze nu vlug opknapt. Fijn dat je bij haar kunt blijven. je bent een topmoeder hoor.

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-01-2012

lieve devika en shivani,

het is al avond dus de operatie is achter de rug.
ik hoop dat jullie optijd aan de beurt waren en dat je je kleine meid nog een beetje zoet hebt kunnen houden in de tijd dat ze voor de operatie niets meer mocht drinken.
meid, ik heb veel aan jullie gedacht.
wat fijn dat jullie een kamer voor julliezelf hebben. heeft de operatie lang geduurd? dat zal wel een eeuwigheid hebben geduurd voor jullie. was je man ook bij je?
ik hoop dat je stoere meid het goed doet, en dat je dr nu weer lekker veel kan knuffelen.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-01-2012

Lieve Devika,

Oh, wat hoop ik dat jullie weer samen vredig in die kamer liggen en alles achter de rug is en goed is gegaan. Ik lees je bericht van vannacht. Oef, tranen, want oh, wat wil je dat je kindje besparen! Meid, ik denk aan jullie en hoop zo dat het herstel snel gaat.

Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-01-2012

Lieve lieve Devika,

Ik hoop dat de operatie goed is gegaan, wat een spannende tijd voor jullie zeg. Inderdaad heel confronterend voor je om weer met haar in het ziekenhuis aan te komen, het hele circus daar weer begon.. Shivani is een sterke meid, ik heb alle vertrouwen in haar.
Dikke kus voor jullie allebei.
xxxxxmaria



p.s. ik heb jullie schandalig verwaarloosd...schaam:oops:


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-01-2012

Lieve Devika en Shivani,
Ik hoop dat het gisteren allemaal goed is gegaan en dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen samen. Hopelijk hebben jullie nog een beetje kunnen slapen?
Shivani, jij boft maar met zo'n lieve zorgzame mama. Devika, jij boft maar met zo'n prachtige sterke meid.
Dikke knuffel en veel liefs voor jullie,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-01-2012

Dag meiden,
Hier zijn we dan weer.
Allereerst de operatie was succesvol!!!!!!! Shivani heeft gisteravond ook maar meteen haar nieuwe gaatje getest en ja hoor hij doet et!

Maar pfff wat een dag was het. Om 9 uur zou ze geopereerd worden. Half 10 werd ze pas opgehaald. Mijn man duwde haar bedje en ik heb haar in mijn armen naar de ok gedragen. Heb me groot gehouden en heel de weg niet gehuild. Maar dan kom je daar aan en moet je je kindje afgeven. Nou toen hield ik het niet. Mijn man moest ook een traantje laten. De artsen spraken ons nog even bemoedigend toe en gingen toen weg met haar. Nou pfff...
Wij gingen toen terug naar ons kamer waren, waren ze bezig die leeg te maken! Er was een ander kindje die voorrang had op 1-persoonskamer. Wij moesten verhuizen naar de babyzaal. Daar kunnen 4 kindjes blijven. Gelukkig was er nog maar 1 ander kindje dat die dag ook weer weg zou gaan. Anyway, het wachten duurde zoooooooooo lang. Mijn man ik en mijn schoonmoeder hebben vijf uur tegenover elkaar aan tafel gezeten. En maar wachten op het verlossende telefoontje.
Operatie zou 2 uur duren. Na 4 uur werden we wel zenuwachtig en gebeld naar de ok. Bleek dat ze 2 uur bezig zijn geweest met de narcose en intuberen. Dat wilde niet goed lukken en koste veel tijd. Toen ze naar de uitslaapkamer ging mochten we bij haar zijn. Ze zag er zo mooi rozig uit. Heb zo gehuild toen ik mijn meisje eindelijk weer kon zien. Ze huilde een beetje verdoofd. Was wakker aan het worden. Na een half uur mocht ze toch wel drinken! Heb haar meteen aangelegd en toen was ze stil. Volgens de artsen heeft ze geen pijn. Ze heeft o.a een ruggeprik gehad wat goed aansloeg. En ze krijgt pijnbestrijding. Dat is wel een gerust stelling. Laatste wat je wilt is dat je kindje pijn heeft.
Avond werd ze wel veel wakker. Om de twee uur. Wel vermoeiend maar zij doet het verder prima.
Nu moet ze goed herstellen dan mogen we naar huis.
Meiden ik ben echt zo trots op mijn kleine meid! Ze is zo sterk geweest. Ik had verwacht dat ze veel zou huilen enz. Dat valt mee. Ze huilt wel maar op schoot is ze goed te troosten.
Kan niet wachten tot we haar weer naar huis mogen nemen. En zoooo blij dat deze operatie achter de rug is!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Wat een geweldig bericht!!! Het is goed gegaan met jullie kleine dappere shivani!! Oh, dat moment dat je haar af moest geven, hartverscheurend! En wat stressvol dat het dan zo lang duurde voor het verlossende belletje kwam. Balen dat je op een zaal ligt nu, maar het belangrijkste is dat je bij haar bent!!! Ik hoop zo dat jullie snel naar huis mogen!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-01-2012

jeetje devika wat ben ik opgelucht en blij om te horen dat alles goed gegaan is!!! en ze is een sterke kleine meid!! dat had ze al bewezen en nu weer!!!! oh ik ben echt trots op je meisje! en trots op jullie!! nu snel aansterken en lekker richting huis. hoelang denken ze dat dat ongeveer gaat duren?

andere meiden, hoe is het met jullie? zijn er al vooruitzichten dat er weer een nieuw forum nichtje of neefje komt?
hier nog niet hoor... maar dat kunnen jullie gelukkig zien in mijn ticker. de klus dagen komen er ook nog niet echt aan. morgen weer naar de gyn. uitslagen van mijn bloed en van mijn man zijn zaadjes. ben ik best wel benieuwd naar!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Hè Laura!

Wat spannend morgen! Hoop dat de uitslagen goed zijn. En dat het maar snel raak mag zijn. Jullie wensen toch al weer een hele tijd een neusje voor Sonny en Semmy! Ben je trouwens ook al gestopt met werken in de thuiszorg of heb je alleen opgezegd en moet je nog even? Jij dus ook fulltime moederen!

Het gaat hier steeds beter. Maria lacht heel veel en kletst ook al echt. Zo gezellig! Het slapen blijft alleen lastig. Ze huilt erg hard als ze moe is en niet in slaap komt. Zo zielig. Ik ben nu maar weer begonnen haar op mijn arm in slaap te laten vallen en dan is het veel minder. Het is alof ze bang is om te gaan slapen, bang haar ogen dicht te doen. Verder ben ik druk aan het studeren, want ik heb zaterdag weer tentamen. Moet zeggen dat ik niet heel goed voorbereid ben.... Maar dat gaat ook niet zo. Mijn man is erg druk met werk en dus zorg ik ook de avonden voor ons meisje. Heel leuk, maar dan schier studie erbijin!

Oh, ze is wakker, ik ga haar voeden!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-01-2012

madelief, ja jeetje das dan wel lastig om op die manier een studie te combineren met het mama zijn. ik hoop voor je dat er de komende dagen nog wat momenten zijn dat je ff kan leren! spannend wel weer hoor!! arme maria, dat ze zo'n moeite heb met in slaap vallen.. zielig voor je meisje.. kan je het allemaal wel een beetje volhouden meis?

mijn werk, ja das een lastig verhaal. ik ben gister gebeld door ze of ik niet coordinator wil worden. dan blijf ik doen wat ik nu ook doe maar krijg er dan wat taken bij. financieel scheelt het ook iets van 150 euro netto, dus dat is wel lekker. maar ik weet het niet hoor... ik keek er ook zo naar uit om lekker fulltime mama te zijn.. maar dan zie ik het verschil in spaargeld weer en dan denk ik ja blijven werken heeft toch ook echt zijn voordelen... wat een dilemma toch weer!!! zit nu continu in mijn hoofd na te denken wat ik nou wil en moet doen.. ik moet het maandag laten weten..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2012

devika,
ik heb de tranen in me ogen van je bericht. ik ben zo blij dat alles goed is gegaan.
ik zie het ook helemaal voor me hoe je daar met je meisje op je arm door de gang van het ziekenhuis loopt, en haar daarna moet afgeven.. pff.. bah!
maar het is voorbij! ik ben zo blij dat ze het goed doet! hoop dat ze snel mee naar huis mag.

madelief,
wat zonde dat maria niet goed in slaap komt. slaapt ze overdag ook in d'r bedje op haar eigen kamertje?
ik heb in het begin Joëlla 's nachts tussen ons in gelegd als ze niet kon slapen. dan lag ik met mijn hoofd op dezelfde hoogte als haar en gaf d'r tuut terug als ze die weer eens uitspoog. binnen een half uur was ze vertrokken.
nu ben ik sinds een week begonnen om haar 's avonds boven in dr bedje te leggen ipv dat ze beneden slaapt. ze is het er niet altijd mee eens, maar het gaat steeds beter.

laura,
wat een gedoe met je werk. het is wel fijn dat je wat bedenktijd heb gehad.
dan kan je de dingen nog even tegen elkaar afwegen.
morgen mag je naar de gyn zie ik.. ben benieuwd naar de uitslagen!
hoe is het met Semmy?

hoe is het met de andere kindjes? (en de mama's natuurlijk)

noortje, hoe voel je je?

femke, hoe is het met jou?

Ik heb vandaag een gesprek gehad op het werk,
ik wil andere werktijden. ik heb namelijk veel gebroken diensten.
dat is leuk als je geen kids heb, maar nu wil ik volle dagen draaien. zit tenslotte ook met opvang.
mijn leidinggevende weet nu wat ik wil en gaat kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik hoor binnenkort of ze eruit zijn gekomen.
pff, over een maand mag ik alweer aan het werk., wil er echt nog niet aan denken!

zaterdag gaan we met Joëlla op kraambezoek bij mijn schoonzus.
voor het eerst een lange auto rit met Joëlla. ben benieuwd.

nu nog even tijd om een stofzuiger door het huis te halen, en dan zal het alweer bijna tijd zijn voor een fles.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-01-2012

cyn bah over een maand alweer aan het werk... ik keek er echt tegenop toen! maar ja ik was ook al niet meer helemaal blij bij mijn vorige werkgever dus dat speelde ook mee natuurlijk.. wat zei je leidinggevende toen je dit aangaf? hadden ze er wel begrip voor?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2012

laura,

ik heb een aantal maanden geleden al aangegeven dat ik deze uren niet meer zo wil werken.
dit begrepen ze wel maar konden nog niks doen of toezeggen omdat ik pas in februari terug zou beginnen.
aangezien het een puinhoop is met mensen die geen vast contract meer krijgen en er 3 mnd uit moeten...
daarbij hebben mensen met een vast contract weer voorrang op iemand met een 0 uren contract.
en het kindaantal daalt, dus wordt er veel geschoven met personeel.
nu heb ik wel een vast contract, en de tijd komt eraan dat ik weer moet werken, dus nu kunnen ze pas kijken wat er mogelijk is.
Joëlla moet ook naar de opvang, maar zolang ik nog niet weet hoe vaak, kan ik haar ook nog niet aanmelden..
gedoe allemaal.. haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Jee, Laura, dat is een lastig dilemma! Volg je hart zou ik zeggen. Beide opties hebben voordelen, ga je gevoel achterna!

Ja, ik trek het nog wel. Zal wel moeten!

Cyn, klinkt alsof slapen bij jullie dan steeds beter gaat. Maria slaapt altijd in haar ledikantje, want ze past niet meer in de wagenbak of wieg. En in de box of wipstoel is ze nog nooit in slaap gevallen. Bij ons in bed maakt niks uit. Ik weet inmiddels vrij zeker dat onze slaapproblemen niet zomaar op te lossen zijn. Het is geen kwestie van laten huilen of bij ons in bed nemen, helaas.

Ik ga weer aan de studie!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Oh, cyn, sorry, dat klinkt onaardig, maar is niet zo bedoeld! Wordt er soms zo moedeloos van..... En ik som dan iedere keer maar gewoon de feiten op, maar dat staat er nu een beetje bot!
X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2012

haha madelief,
zo bot staat het er niet hoor. maar begrijp je heel goed.
vervelend dat ze zo slecht in slaap komt. ik moet wel zeggen dat de box op wipper hier ook geen optie zijn hoor.
hebben ze bij het bureautje geen tips?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Nee, helaas niet. Of eigenlijk, geen tips die werken. Er wordt bijvoorbeeld op het bureau en in boeken gezegd dat ieder kind toch wel na een kwartier stopt met huilen en dat je dus soms het huilen even moet laten. Maar hier gaat het als ik er niet op reageer over in een meisje wat er bijna in stikt en echt gilt van de paniek en dat kan heeeeel lang doorgaan. Dat heb ik een paar keer gedaan, maar mijn hart brak echt! Dat doe k dus echt niet meer...

Voor jou dus bijna weer aan het werk! ik hoop zo dat je het geregeld krijgt op je werk, want die gebroken dagen zijn inderdaad niks met opvang!

Hier een plaatje van ons meisje!

x[ATTACH=CONFIG]7891[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2012

ooh.. dat vind ik inderdaad ook zo erg.
ik moet mezelf ook inhouden op het moment dat ze begint te huilen.
het liefst pak ik dr op en troost ik haar meteen.
als ik dr in bed leg en ze begint te huilen, loop ik naar beneden en kijk eerst op de klok.
ik probeer het vol te houden dat ik pas na 20 minuten ga kijken. dit gaat toch best goed.

wat hebben jullie toch een mooie meid! leuke foto hoor!

oh wij mogen echt niet klagen met onze meid, ze slaapt echt iedere nacht door!
ik heb verhalen gehoord van mijn collega, damn die ziet af 's nachts...
vanacht heeft ze om half 1 dr laatste fles gehad, en ze werd om half 9 wakker. lekker he!

hier ook even een foto...

net uit bad...
[ATTACH=CONFIG]7892[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-01-2012

Dat is luxe! Hier on 22:30 meestal voeding, dan tussen 2 en 3 en dan tussen 5 en 6. Ofwel, net zo vaak als toen ze net geboren was! Leuke foto!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-01-2012

Devika, wat een toestand, maar wat fijn dat het goed is gegaan! Gelukkig gaat het goed met Shivani en werkt alles weer naar behoren :-)

Madelief en Cyn, wat een moppies hebben jullie!

Hier gaan de nachten ook goed gelukkig (heb toch wel mijn slaap nodig). Vanaf dat Tobias ongeveer 3 maanden was slaapt hij de nachten door. Ik geef hem rond 22.30u de laatste voeding en dan wordt hij vaak rond 7.30u wakker. Niet te geloven dat hij zondag een half jaar oud is...

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-01-2012

kersje,

jullie kleine man wordt alweer een half jaar! wat gaat dat hard he!
vind je zelf ook niet dat de tijd zo voorbij vliegt?

madelief,
oei, 2x per nacht. dat is nog best veel.
je geeft borstvoeding toch? dus jij mag er ook altijd uit... pff..
kom je nog een beetje toe aan slapen? en nog je studie erbij. knap hoor.

oh kersje... ik ben stiekem wel benieuwd naar jullie Tobias. Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 12-01-2012

@ devika.. Wat ben ik blij om te horen dat alles zo goed is gegaan met Shivani! Wat is ze toch een sterke meid en wat doet ze het nu goed! Wat hebben jullie in spanning gezeten zeg al die uren! Ik hoop dat ze heel snel hersteld zodat jullie snel naar huis mogen gaan waar ze hoort te zijn. En dan lekker samen genieten! Dit hebben jullie maar mooi achter de rug! hele dikke knuffel voor jullie!
Hoe gaat het vandaag? Al meer duidelijkheid over wanneer jullie naar huis mogen?

@ laura.. vandaag de uitslagen.. spannend! Heb je ze al? ben benieuwd!
Zo te zien komt je vruchtbare dag toch alweer dichtbij! nog 5 daagjes ongeveer? of heb je een late eisprong? Het gaat m vast worden deze ronde voor jullie ;-)
Wat goed dat je dat aanbod hebt gekregen van je werk! Klinkt op zich goed maar snap dat je nu wel voor een dillema staat. Je was er net uit en aan het idee gewend dat je er 100% voor je kleintje kan zijn en dan krijg je zo'n mooi aanbod! Moeilijk hoor maar je krijgt maar je maakt deze periode met je kindje maar 1 keer mee dus dan is het wel een super kans als je fulltime mama kan zijn. het is natuurlijk wel belangrijk dat jullie goed rond kunnen komen. Hoeveel uur bieden ze je dan aan? Op zich ben je wel wat meer onder de mensen als je aan het werk bent maar ik weet niet of je dat prettig vind?? nou dat wordt dus nog even goed nadenken. Doe vooral wat je gevoel zegt!

@ Madelief.. wat vervelend dat je meissie zo slecht in slaap komt.. dat lijkt me idd hartverscheurend als ze zo huild alsof ze in paniek is. Ik kan me voorstellen dat je haar dan niet kan laten huilen. Een vriendin van mij had dat ook met haar zoontje.. die is toen eens met hem naar de giropractur geweest en daar bleek dat iets met de spieren niet helemaal goed zat als hij lag. Met fysiotherapie is dat verholpen en toen sliep hij weer goed. De giropractur kijkt je kindje dan helemaal na.. all botjes enzo geloof ik. Waarschijnlijk zal dat bij jou meissie niet zo zijn maar wilde het toch even benoemen.
Jeetje ondertussen ook nog even studeren! Hoe doe je dat allemaal? vind je dat geen belemmering? en wat doe je voor studie? Petje af hoor! Ik hoop dat je deze week nog wel even goed kan leren!

@cyn.. ik hoop dat ze mooie werktijden voor je kunnen regelen op het werk! Ik vind ook wel dat je daar recht op hebt. Wij ( ik nog steeds ;-) ) moest en wil altijd flexibel zijn voor de collega's van mij die kinderen hebben omdat het moeilijk voor hun is om dingen soms rond te krijgen. Daartegenover staat dat als wij en nu dus jullie kindjes hebben dat ze ook flexibel voor jou zijn..jullie komen er vast wel uit! wel vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt voor de opvang. Roosteren ze bij jullie per maand??
Wat een snoepie heb je toch :-)!!!!!

@ kersje.. fijn dast de nachten goed gaan, die tijden klinken echt goed, kom je gelukkig zelf ook aan je slaap toe!
en alweer bijna een half jaar!! Voor je het weet staat er 1 kaarsje op zn taart! :-)

Hier gaat het goed, ben zondag ongesteld geworden van de provera! Jippie :-) hoe blij kan je zijn met je menstruatie ahum.. hihi.. Dinsdag heb ik een uitgangsecho gehad en er lagen weer een heleboel kleine eitjes klaar in beide stokken. Vandaag derde pilletje clomid genomen, nog twee te gaan. Volgende week dinsdag weer follikelmeting tot de eisprong op dag 17 (is meestal zo) dus als ik het zo bereken gaan we op 24 januari een brusje voor Collin proberen te maken. hoezo in detail ;-) haha
Voelt fijn om weer op de goede weg te zitten en dat onze wens weer een beetje dichterbij komt. Het voelt ook wel heel dubbel om er weer zo mee bezig te zijn.. we missen onze lieverd zo en het had zo anders moeten zijn.. maarja dat zal natuurlijk altijd zo blijven. knuffeltje voor al onze lieve engeltjes!

Vandeweek de zolder zo goed als afgemaakt :-) helemaal mooi geworden. Vandaag komt de loopband en dan gaat de crosstrainer ook naar de zolder, kunnen we ook met het tweede goede voornemen beginnen van dit jaar.

fijn dagje meiden!






goede voornemen beginnen van dit jaar.

fijn dagje meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 12-01-2012

uh.. daar ging dus wat mis.. hihi..SORRY


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2012

madelief jeetje wat zwaar dat ze nog zo vaak snachts komt... en dan idd je studie er nog naast... petje af voor jou hoor! ik had het al eens gevraagd maar weet niet meer wat je toen zei.. heb je weleens een kinderarts overwogen? dat heeft bij ons met semmy echt goed geholpen hoor...

wat een plaatjes zag ik voorbij komen!! echt mooie meiden hoor!! ik ben een trotse forum tante!!

femke ja wat een goed nieuws dat jullie weer op de goede weg zitten!! en idd grappig dat je zo in detail kan vertellen wanneer er misschien een broertje of zusje voor collin* gemaakt kan worden! ik duim echt voor jullie dat het snel weer raak mag zijn!!

over een uurtje ga ik richting het ziekenhuis.. om 15:15 een afspraak. het zal mij toch benieuwen hoor! hoop ook dat ie ff van binnen weer gaat kijken. misschien kan ie wel alweer iets zien van een naderend ei! al moet ik zeggen dat ik zelf nog niets van een ei voel hoor. ik heb altijd vrij laat in de cyclus mijn ei. vorige ronde pas op dag 19 of 20. ga van het weekend weer beginnen met ovu testen. gister wel alvast weer ff een keer geklust. moet je toch bijhouden he? haha!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2012

hee lieverds

Femke, yes, dat je zo blij kan zijn met ongesteld zijn, hihi. Maar dit betekend wel een nieuwe kans en ik hoop dat 2012 het jaar van een brusje mag worden.

laura; voor jou hoop ik dat ook. Misschien ziet hij wel een eitje wat later een brusje wordt. Zo heb ik Myrthe ook als eitje gezien. Hoop het echt voor jullie.

devika; ik denk aan jou en je kleine meid, Blij dat het goed ging. Van wie zou die meid dat hebben dat ze zo sterk is? Wel van haar mama vast (papa vast ook hoor).

cyn; wat een gedoe met het werk zeg. Je wilt wel wat duidelijkheid idd. Mijn zus is vandaag voor het eerst weer gaan werken na de geboorte van haar zoontje. Best moeilijk. En wat een schetige foto zeg, en mooi met haar naam er zo bij.

kersje; ja......ik denk dat de kleine man vast al heel heel veel gegroeid is.

madelief; ook al zo'n mooie foto en op hyves zag ik ook al een mooie , wat een glimoogjes. Van allebei trouwens hihi.

maria; zo druk meid?

ook de andere dame's, hoe is het daar? Hier gister met myrthe weer bij de dokter geweest. Na het overgeven van haar maaltijd gaf ze dikke slijmen over. Ze stikte er bijna in. Toch effe laten afluisteren ,maar het zat niet vast. Waarschijnlijk heeft ze die slijmen ingeslikt met de tijd en is haar maag gaan irriteren. Nu gaat het goed (afkloppen).
Morgen gaan we een weekendje weg. dus zal hier effe niet zijn. Gaan richting de veluwe. Heb er zin in hihi. Met de hele fam dus druk. moet ipv maandag donderdag werken dus..........

Afijn, fijn weekend dames


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-01-2012

[ATTACH=CONFIG]7898[/ATTACH]hier nog een foto van onze vrolijke meid, wat is ze weer al groot he!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2012

meiden, ik ben terug van de gyn.
alles was gewoon goed. zaadjes prima, bloed geen gekke dingen. moeten van de zomer terug komen als er dan nog geen zw is maar hij verwacht dat dit wel het geval zal zijn. we wachten het rustig af. hij wil het sowieso weten als ik weer hele uiteenlopende cyclussen ga hebben.

wauw tam!! ze wordt idd alweer groot!! ga lekker genieten van je weekendje weg!! en gelukkig met myrthe ook alles weer goed! is toch altijd vervelend he?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-01-2012

tam,
veel plezier dit weekend!
oh wat is ze gegroeid zeg.. mooie meid.

oh, je zus is ook weer aan het werk. gaat de kleine naar de opvang of kan ze het onderling goed regelen?
ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik er wel een beetje tegenop zie om te gaan werken.
het is nu ook weer na lange tijd om volledig te gaan werken.. zal ook wel wennen zijn.

laura,
hoe was de uitslag?

femke,
ja ze gaan nu mijn werktijden bekijken.
ik heb ook altijd voorrang gegeven aan collega's met kinderen. met name als het dan ging over vakanties.
ik vond dat collega's met kinderen wel voorrang hadden om in de vakantie vrij te zijn,.
k kon tenslotte vakantie opnemen wanneer ik wilde.
ja de roosters zijn hier inderdaad per 3/4 weken. heb ze altijd zelf mogen maken, maar er is veel veranderd en nu is dat een taak geworden van de leidinggevende. hoop maar dat ze met een mooi voorstel komen.

je zolder is klaar! haha leuk!
en nog 2 pilletjes te gaan.. komt nu best dichtbij he. zal best spannend zijn.
ik hoop dat jullie snel met een positieve test in de handen staan. het is jullie zo gegund.

voor wesley heb ik een tijd geleden een vlindersite gemaakt.
het was al even geleden dat ik er had gekeken.
ik kijk soms ook naar nieuwe engeltjes. ik lees vaak de verhalen.
nu stond er vandaag een kindje bij die na 36 weken wass overleden.
hij was in hetzelfde ziekenhuis geboren als wesley. ik moest toch wel even slikken.

Joëlla is een beetje huilerig vandaag.
na dr voeding is ze klaar wakker, en na 1,5 uur slaapt ze pas.
een uur later is ze weer wakker en dan is het weer bijna tijd voor de volgende voeding.
en zo gaat dat al de hele dag door. ik hoor d'r nu weer huilen, dus ga maar eens even kijken.


x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2012

cyn zie mijn reactie hierboven!

joella dus huilerig vandaag. tja misschien heeft ze wat onder de leden? vaak weet je het toch niet bij die kleintjes. hoop dat ze vanavond lekker gaat slapen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-01-2012

He meiden,

@ femke, kan het me helemaal voorstellen! Ongesteldheid = kansen! Fijn dat de follikelmeting goed was, mooi om al die eitjes klaar te zien liggen! Dat die sportzolder van jullie klinkt goed! Lekker dichtbij, onder je eigen douche, ideaal zeg! En ik doe de studie klassieke homeopathie. Soms is dat erg lastig inderdaad. Maar goed het is een studie van 6 jaar en toen ik begon hoopte ik wel dat ik moeder zou worden, maar zag het er voor ons niet goed uit. Even bikkelen dus...

@ laura, wat fijn dat alles goed is! En dat de gyn er vertrouwen in heeft, geeft dat jou ook weer vertrouwen? over de kinderarst. ja, dat heb je eerder gezegd. Ik ben daar nog niet geweest, maar wel meerdere keren bij de huisarts, afgelopen dinsdag nog.... Er lijkt lichamelijk volgens haar niets mis te zijn.

@ Tam, wat een mooie foto! Oef, schrikken dus met Myrthe! Maar gelukkig lijkt het niets ernstigs toch? Thans voor je compliment op de foto! Ja, mijn ogen glimmen als ik haar zie lachen! Veel plezier met je weekend veluwe!!

@ Cyn, Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt met Joëlla! Dat kan je uitputten zo'n onrustige dag.

Helaas hier ook weinig goed nieuws. Zit er behoorlijk doorheen. kon vanmiddag alleen maar huilen. het ging weer zo slecht met Maria. Haar huilen doet me zo'n pijn, zoals haar vrolijke gezicht met helemaal gelukkig maakt, zo kun je me opvegen als ze zo huilt. Ze is al 16 weken oud en het is nog steeds meer zwaar dan gezellig.... Oh, wat ben ik toch blij dat ik niet hoef te werken, ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar had moeten krijgen....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-01-2012

laura,
ik denk dat we rond dezelfde tijd aan het schrijven waren haha.
gelukkig was alles goed. en ja, we gaan er gewoon vanuit dat je rond de zomer die afspraak kan afbellen.

madelief,
meid, dikke knuffel voor jou.
snap heel goed dat je er even doorheen zit. op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet doen als ze blijft huilen.
zou willen dat ik je ermee kon helpen. maar helaas.
ik weet niet meer wie het zei, maar zag de vraag van de kinderarts ook voorbij komen?
kom je zelf wel een beetje toe aan je rust?

ik ga 't badje opruimen.
Joëlla had weer niet geslapen.
heb d'r rond 18.15 uur in bad gedaan, toen een flesje erin.
en nu is ze in dromenland... hoop dat ze nu wat doorslaapt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-01-2012

Oh madelief toch... Meisje wat heb ik met je te doen... Er kan lichamelijk idd niks mis lijken maar je weet het echt niet... Een kinderarts onderzoekt toch een stuk verder dan de huisarts... Ik zou het toch een gokje geven.. Dit hou je niet vol zo lieverd!! Ik heb het zes weken gehad en dat vond ik al zwaar... Wou ook dat ik wat voor je kon doen...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-01-2012

Devika, fijn dat alles goed gegaan is met Shivani, nu maar snel herstellen en lekker naar huis.

Femke, weer nieuwe kansen, hoop echt voor je dat je weer snel zwanger zult zijn.

Tam, lekker hoor een weekendje weg, je zult inmiddels wel al weg zijn, maar toch nog een fijn weekend. Was wel schrikken dan met Myrthe? Gelukkig alles verder goed en wat een leuke foto.

Van Joëlla en Maria ook al zo'n leuke foto.

Madelief, jee kan me voorstellen dat je er doorheen zit, lijkt me erg moeilijk. Misschien toch wel goed idee van Laura, naar de kinderarts? Echt wel zielig voor zo'n kleintje, dat ze niet kan vertellen wat er is. Maar goed dat je niet hoeft te werken, dat zou je ook niet volhouden denk ik, lijkt me nu al zo zwaar.

Laura, wat fijn dat de uitslagen allemaal goed waren. Als nu je cyclussen normaal blijven doen ben je hopelijk snel weer zwanger.

Vanochtend weer bij de gyn geweest, alles nog steeds goed. Ze was druk aan het spartelen en weer wat groter. En nog steeds een meisje (gelukkig maar, want had toch al stiekem meisjeskleertjes gekocht, kon het niet laten). De bloeduitslag was ook goed, de antistoffen zijn nog rustig dus dat is gunstig, ik moet over 3 weken weer laten prikken. Zat er een beetje doorheen deze week, maakte me zo'n zorgen, of ze nog leefde en of het nog wel goed ging. Krijg ook weer meer last van buikpijn, had ik de vorige zwangerschap ook maar de verloskundige deed daar niks mee. De gyn wel gelukkig, nu eerst een urinekweek en dan verder kijken. Moet maandag naar de bedrijfsarts, zie daar best tegenop om heel het verhaal te doen. Maar de gyn vindt dat ik niet meer moet werken dan ik nu doe, moet veel rusten, ook nu met die buikpijn erbij en ze vond de vorige keer al dat ik een beetje tegen een depressie zat (maar dat valt best mee volgens mij), dus de bedrijfsarts kan haar bellen en dan gaat ze een lange brief schrijven. Ben blij dat ze achter me staat, heb echt de energie niet om meer te doen op het moment, en dit kindje gaat boven alles. Volgende week weer een afspraak bij de verpleegkundige voor een gesprek en dan mag ik daarna nog even bij de gyn voor een echo, heeft ze gelijk de uitslag van die kweek. En dan 2 weken daarna de 20 weken echo alweer. Ben nu weer even helemaal gerustgesteld, voel haar ook af en toe een beetje bewegen. Maar nog niet heel duidelijk, dus als ik dan weer even niks gevoeld heb, maak ik me alweer zorgen. Ik word gewoon een beetje moe van mezelf... Maar nu ben ik weer even blij dat ze het zo goed doet en volgende week zien we wel weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2012

noortje,
je zit alweer op 17 weken.. nog even en je zit op de helft!
ben blij dat alles goed was en dat je weer gerustgesteld bent.
en je hebt al kleding gehaald voor de kleine meid! leuk!!
vond je het niet gek? ik had dat wel, durfde eigelijk niks te halen, maar kon er toch wel van genieten als ik het toch had gekocht.

volgens mij heb je wel een fijne gynaecoloog.
is goed dat dat zo vertrouwd is.
kan papa ook een beetje genieten van de zwangerschap?

leuk! je voelt al beweging. dat wordt steeds meer, en zal je ook vaker gerust kunnen stellen.
je moet inderdaad lekker aan jezelf en je kindje denken! dit gaat nu even voor. goed dat je voor jezelf opkomtWink


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-01-2012

Cyn, het was wel raar hoor, om voor meisjeskleertjes te kijken. Het voelde ook wel verdrietig, omdat dit toch echt niet voor Thomas was. Maar toch was het ook leuk. M'n man is er wel wat rustiger onder, maar hij vindt het nu maar niks meer die zwangerschappen, wel het kindje hoor. Voor hem is het lastig denk ik om er steeds maar naast te staan, dat was ook al zo met de icsi behandelingen, ziekenhuizen is eigenlijk niks voor hem, maar ook hij is blij als het steeds weer goed is.
Ik vind het echt heel leuk een meisje, maar aan de andere kant wel weer jammer dat er nu geen klein jongetje in huis komt. Hoe was dat voor jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-01-2012

noortje,

Ik vond het wel even wennen.
we waren helemaal voorbereid op een jongen. ja, en dan krijg je te horen dat het volgende kindje een meisje is.
ik was blij! maar met dubbele gevoelens. met een jongen was ik net zo blij geweest.
het draaide natuurlijk maar om 1 ding, een gezond en levend kindje!
wij hadden alles al klaar voor wesley, dus ik hoefde niks meer aan te schaffen.
ergens deed het me wel goed om te mogen shoppen voor een meid.
mijn vriendin was zwanger van een jongen, ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om wat spulletjes aan haar te geven.

ik was deze zwangerschap op veel meer bezig met alles wat er nog moest gebeuren.
ik had mijn geboorte kaartjes bij 20 weken al uitgekozen, ik wass erg bewust bezig met namen enz enz.
ik moet wel heel eerlijk zeggen, ik heb wel minder genoten van de zwangerschap. ik heb het geprobeerd.
maar vooral de laatste weken waren zo slopend..

had je al een kamertje voor Thomas*?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-01-2012

Cyn, het kamertje was al bijna klaar, we hebben toen het weekend voor ik ging bevallen nog afgemaakt zodat het netjes was als we hem mee naar huis namen. Ik had ook al heel veel spulletjes, bijna alles al. Dus nu is het idd wel leuk om echt voor meisjesdingen te gaan shoppen, maar zo die 1e keer vond ik moeilijk.
Wat knap van jou dat je wat aan je vriendin kon geven.
De naam hebben we al, bij de vorige zwangerschap hadden we eigenlijk al heel snel een meisjesnaam, die het nu gaat worden. Voor een jongensnaam moesten we langer nadenken. Als het nu weer een jongen was, hadden we weer flink moeten nadenken.
Toch is het wel raar, ik was net zwanger maar het kamertje was al zo goed als klaar, de kast vol met kleertjes die nog helemaal nieuw waren. Ik had het idee dat ik niks meer hoefde te doen. Maar intussen toch wel weer wat dingen erbij gekocht en gekregen. En dan nu echt gericht voor een meisje kijken.
Dat je minder kon genieten herken ik wel. Ik doe er echt m'n best voor maar de angst overheerst. Bij Thomas kon ik zo genieten van het idee dat hij in mijn buik zat, zeker toen ik hem begon te voelen. Maar nu vertrouw ik mijn lichaam niet zo erg meer, zal blij zijn als ze levend geboren is. Maar moet er nog even geduld voor hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 14-01-2012

Hoi meiden,

Even kort een berichtje van ons.
Zijn nog steeds in het ziekenhuis. Begin het nu een beetje zat re worden
Slaap nu naast Shivani op een logeerbed. Die wordt pas om 9 uur s'avonds gebracht.
Ochtend om 8 uur moet die weer opgeruimd zijn. Shivani moet snachts 2 Kee gevoed worden. Dus korte nachtjes. En overdag bijslapen kan hier dus niet. Loop er soms dus alseen zombi bij. Met Shivani gaat het nu beter. Na de operatie dronk ze paar dagen maar halve flesjes. Ze krijgt ook laxeermiddel zodat haar darmen en anus niet al te hard hieven te werken en goed kunnen genezen. Maar doordat ze weinig dronk en laxeermiddel kreeg was ze uitgedroogd! Pfff drama!
Werd geprobeerd een infuus in te brengen bij haar maar lukte niet.
Haar handjes en voetjes zitten onder de plekken van eerdere infuusjes. Toch poging gedaan. Mislukte 2 keer. Uiteindelijk kreeg ze een sonde.
Flesje die ze niet leegdrinkt krijg ze via de sonde.
Sinds gister drinkt ze weer bijna alle flessen leeg en goed aan de borst.
Als ze zo door blijf doen mogen we mss maandag naar huis.
Hoe vermoeiend het soms ook is, als u
Ik dan in het wiegje kijk en mijn kleine meid zo tevreden zie liggen denk ik ja! Ti's het allemaal dubbel en dwars waard!
Ook heel fijn, we liggen op een zaal met nog 2 baby's en moeders.
Zo fijn als je dan met mekaar over kunt praten. Ze zitten in hetzelfde schuitje en weten waar je doorheen gaat.

Sorry voor mijn ego bericht meiden.
Ik lees hier wel mee maar zo lastig om fatsoenlijk via mijn telefoon te reageren.
Daarnaast ben ik toch wel continu met Shivani bezig. Of aan het kolven, eten,dokter gesprekken of te moe.

Ik kom gauw weer terug!
Dikke knuffel voor jullie !!!!!!!
Devika & Shivani


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-01-2012

Lieve Lieve Meiden...

Het is lang geleden dat ik hier geweest ben.
Sorry hiervoor!
Door alle drukte kon ik het niet meer bijhouden en liep ik steeds meer achter op jullie berichtjes.
Druk met de kindjes en ook door het reïntegreren op het werk, waardoor ik met mijn rug ook nog achterliep in het huishouden was het even niet meer haalbaar.
In de tussentijd heeft mijn schoonvader een ongeluk gehad met blijvend letsel en is mijn Oma overleden, dus dat liet ook niet echt toe om hier alles bij te lezen en te schrijven.
Ik wil vanaf nu proberen zo nu en dan weer wat mee te kletsen.
Heb al wel wat meegelezen tussendoor en zag dat er toch weer veel gebeurt is allemaal.
Ik ga er deze week een keer een avond voor zitten zodat ik weer een beetje bij ben en hoop zo in elk geval mij 1x en hopelijk meerdere keren per week te laten horen.

Ik zeg voor nu nog de allerbeste wensen voor dit jaar, want dat was ook nog niet gebeurt.
En jullie zien mij snel weer.

Liefs xxx Ikke Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-01-2012

Hoi meiden!

Ikke, wat leuk om een berichtje van je te zien. Ik zat gisteren nog aan je te denken (dat ik je een tijdje niet gezien had hier). Er is een hoop gebeurd lees ik! Gecondoleerd met je oma en wat erg van je schoonvader! Meid, het is ook hartstikke druk. Logisch dat je het niet altijd bij kunt houden hier.

Devika, wat vermoeiend zo voor je! Hopelijk mogen jullie snel weer naar huis en kan je wat rust nemen. Denk goed om jezelf hoor, niet te snel weer aan het werk gaan! Eerst even goed bijkomen met je kleine meid. Het is niet niks allemaal.

Noortje en Cyn, ik herken het wennen aan het feit dat je kindje een ander geslacht heeft dan je eerste kindje. Nee, het maakt niets uit, maar je hebt je in eerste instantie ingesteld op iets anders he. Uiteindelijk maakt het geslacht niet uit, dat weten we allemaal. Maar toch is het even wennen.

Noortje, het is ook moeilijk om op je lichaam te vertrouwen nu. Hopelijk gaat de tijd snel voor je en dan mag je je meisje (na een week of 40!) heerlijk knuffelen. Mijn vriend zou jouw man helemaal snappen: hij vindt zwangerschappen ook niet meer leuk.

Ik heb niet op iedereen kunnen reageren (ook hier tijdgebrek, haha), maar denk aan jullie!
Hier hebben we een logee, gezellig maar druk. En Tobias is vandaag 6 maanden, dat gaat gevierd worden!
Fijne dag!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-01-2012

Hè lieve meiden! Ook hier druk geweest! Gisteren tentamen en het ging niet eens zo slecht. Alleen de dagen ervoor waren erg stressvol. Ik kwam niet toe aan leren en de dagen vlogen voorbij. Pas vrijdag had ik de tijd er echt voor te gaan zitten. Maar nu is het klaar!

Laura, je hebt gelijk, ik ga het volgende week op het CB bespreken, want daar zit tenslotte ook een arts. Ik heb gewoon even een praktisch probleem dat ik in onze nieuwe woonplaats nog een huisarts moet regelen, waar ik afgelopen week geweest ben was ik als passant. Moet echt een eigen huisarts en daar maar eens even echt mee gaan zitten voor een doorverwijzing. Actiepunt voor morgen!

Ben blij dat het tentamen achter de rug is, nu wat meer tijd voor andere dingen. Maria is echt een schatje! Ze is echt vrolijk als ze wakker is. Ligt ook steeds meer zelf te spelen, vooral op haar buik. Soms echt 20 minuten, ze ligt zo veel liever dan op haar rug. Tien ze om half acht wakker was ben ik met haar naar beneden gegaan. Even heerlijk samen in de stille zondagmorgen. Mijn man slaapt nog lekker. Ik ga nu de was doen.

Kersje, ik dacht misschien weer zo n zondagmorgen bericht van Kersje, gezellig met Uma vanuit de keuken! Die zijn legendarisch, haha! Maar succes met alle drukte en natuurlijk gefeliciteerd met Tobias!!

Noortje, fijn dat alles weer goed was! Je gaat me goede stappen richting 20 weken! En als je de beweging gaat voelen,kleiig j ook vaker per dag de bevestiging, dat is fijn! Over minder genieten.... Zeker de eerste 20 wekennvond ik een hel.... Daarna werd het beter. Met angelsound en de bewegingen kon ik mijn ongerustheid een beetje in bedwang houden.

Devika, oh, wat zul jij graag naar huis willen! En uitdroging, wat naar dat dat er dan nog eens bij komt! Heel veel sterkte daar, ik hoop dat jullie snel samen thuis zijn!

Ikke, fijn dat je er weer bent! Je hebt wel veel over je heen zeg! Goed voor jezelf zorgen hè!

Man komt beneden voor ontbijtje! En dat sla ik niet af, honger! Ik kom snel op de anderen reageren!

X madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-01-2012

Beetje verdrietig hier.
De chirurg zei vrijdag dat het wondje er goed uitziet
En wat hem betreft mogen we naar huis maandag
Net weer geweest, komt ie op z'n woorden terug.
Wond is aan de onderkant toch nog niet goed dicht om morgen al naar huis te mogen
Moeten nog ff blijven.
Ik baal hier zo van!!! Wil naar huis met haar.
Aan de andere kant, haar belang gaat voor. Wil haar pas mee als ze 100% beter is.
Ga zo ff ruzie maken met verpleegster hier.
Slangetje vd sonde zit nog steeds in mijn kind terwijl ze die niet nodig heeft.
Ze drinkt weer netjes alles op. Toch willen ze dat ding niet afhalen.
Voor et geval ze toch weer slecht gaat drinken.
Ppfff


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-01-2012

noortje
ik had inderdaad hetzelfde, het vertrouwen in mijn lichaam was weg.
dat ik elke dag geschop voelde was op een gegeven moment ook niet meer genoeg.
heb eerlijkgezegd de dag voor de bevalling nog met m'n angelsound geluisterd.
vreemd he,om alles al klaar te hebben terwijl je nog maar in het begin van je zwangerschap zit.
daarom stortte ik me ook helemaal op het kaartje, de naam, bedankjes enz..
vriendlief vond het hier ook moeilijk. hij genoot ook minder van de zwangerschap.
de echo's die hij eerst zo prachig vond, konden hem niet meer intereseren.. als het hartje maar klopte dan was het goed.


devika,
klinkt als drukke dagen in het ziekenhuis, kan je toch een beetje slapen op dat bed?
het is een goed teken dat het allemaal werkt!
en wat fijn dat er nog kindjes en mama's zijn die hetzelfde mee maken.

ikke,
'leuk dat je er weer even bent! hebben je wel gemist hoor,
hoop dat de kindjes het goed doen!
nog gecondoleerd met je oma. oei, en sterkte met je schoonvader.

kersje,
jeej! tobias een half jaar! gaat hard joh

madelief,
heerlijk even een zondagochtendje voor jou en je kleine meid.
wij zitten ook al weer op de bank.
papa ligt op bed, joella ligt tevreden in dr wipper, en mama kan even kletsen op 't forum haha
goed dat je het op 't cb gaat bespreken.
en een huisarts vinden zal inderdaad ook makkelijk zijn..
gelukkig heb je lekker weer wat tijd voor je meisje en jezelf natuurlijk nna het tentamen.

hier,
gisteren heeft joëlla d'r eerste lange autorit gemaakt.
even langs familie en daarna bij mijn schoonzus op kraambezoek.
wat een klein popje, echt onwerkelijk dat joëlla ook zo fijn enklein was.
10 weekjes verschil, maar wat is joëlla groot zeg! vergeleken met d'r nichtje.


gisteravond pas laat thuis, en joëlla was helemaal uit dr doen.
veel vastgehouden en heen en weer gesleurd,, dus dat was een flesje bij thuiskomst, en dr bedje in.
ze heeft 8 uur geslapen vannacht! had het vast nodig.


ik ga eens even een bakje thee zetten en een boterham naar binnen werken.
en ondertussen mijn meisje uit dr wipper bevrijden want ze is het beu haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2012

meiden, hier ben ik ook weer ff!

mijn keuze op mijn werk is gemaakt hoor!! per 1 feb ben ik naast poets hulp ook coordinator van mijn eigen plan groepje!! heel spannend maar ook wel enorme uitdaging!!

madelief, semmy sliep ook veeeeeel liever op zijn buik!!! ik herken toch wel wat dingen in jouw verhaal hoor... heb je al een huisarts benaderd om nij aan te sluiten?

ikke, sorry maar ik kan me jou ff niet zo voor de geest halen... sorry!!!! maar gaat alles goed met je? wat erg van je schoonvader!! en gecondoleerd met je oma...
gezellig als je met ons mee komt kletsen hoor!!

devika meissie wat balen dat jullie nog niet naar huis mogen... hopelijk mag dit snel wel!! maar wat je zegt, haar belang gaat zeker voor!!
kan me voorstellen dat je er ff helemaal klaar mee bent daar! en die sonde, is die er inmiddels uit?

hier, ik ben van het weekend naar de theater voorstelling van so you think you can dance geweest! was echt weer super gaaf!! vorig jaar ook geweest! dat wordt gewoon een lekker jaarlijks uitje met mijn meiden! daarna gezellig een hapje gegeten! heerlijk!!
semmy heeft nu 39,4 koorts. stond vanmorgen al met 38,2 op.. die ligt nu in bed sinds half 4 geloof ik..
zometeen komen mijn neefjes van 3 en 1 waar we ff op moeten passen. ben benieuwd hoe dat gaat met drie kindjes zometeen hier..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-01-2012

haha laura,
ikke heeft dr naam veranderd.
weet je nog dat ze het er niet mee eens was dat iedereen zo open dingen van t forum kon lezen.
ze zit hier nog langer als mij...
gaat er een lichtje branden hihi!

devika,
wat jammer dat jullie nog niet naar huis mogen.
maar de gezondheid van de kleine gaat inderdaad voorop.
wel raar dat ze de sonde er in laten zitten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-01-2012

Oh, Devika, wat naar!!! Je hebt gelijk, je wilt haar pas mee als het ook echt voor haar goed is, maar dan had hij dat niet moeten zeggen! Dan stel je je er toch op in. Hoe is het nu?

Cyn, wat heb jij Joella heerlijk lang thuis kunnen houden! Ik sleepte al veel eerder overal naartoe met de auto en het zorgt voor zo veel onrust maar is niet te vermijden. Jij schreef dat je zelfs in de laatste dagen van je zwangerschap de angelsound nog gebruikte, ik ook! Zelfs al voelde ik haar bewegen, dan nog soms! Dat heerlijke kloppen van haar hart!

Laura, ik had het op FB al gezegd, maar super leuk! Ja, ik ben aan het bellen geweest en heb eindelijk een arts gevonden waar mensen tevreden over zijn en waarvan ze zeggen dat hij patiënten aanneemt. Morgen ochtend kan ik bellen. Staat op de to do lijst!

Hier heerlijke dag! Maria heeft zo gezellig gespeeld en lekker geslapen. We zijn 2 keer wezen wandelen en daar geniet ze zo van. Nu slaapt ze weer. Deze keer kwam ze weer heel moeilijk in slaap, maar de rest van de dag ging het makkelijk. Dus het is echt een topdag! Ik heb zelfs gepoetst, gekookt en gestudeerd tussendoor en mijn zusje is langs geweest voor thee! Gezellig dus.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-01-2012

laura,
helemaal vergeten om verder te reageren.
wat leuk dat je de uitdaging aan gaat!
och, Semmy is ziek, hoop dat t mannetje lekker kan slapen en zich morgen weer wat beter voelt.

madelief,
ja, die angelsound. ik voelde joëlla inderdaad wel maar toch de angst die overwint.
ben toch zo blij dat ik die angelsound heb aangeschaft.
ik heb Joëlla niet veel thuis gehouden hoor,ik sleep dr al weken lang overal mee naar toe.
maar niet erg lange afstanden.
wat fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad.
joëlla geniet hier ook van het wandelen. we lopen nu meestal om de dag een blokje om de polder.
heerlijk even uitwaaien.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-01-2012

Oooooohhhhh ikke!!!!! Ik weet alweer wie je bent!!!! Tnx Cyn!!! Wat stom van mij zeg!!
Hoe is het met je??


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 17-01-2012

Devika, wat jammer dat ze nog niet naar huis mocht, weet je inmiddels al meer? Maar ja, het is het belangrijkste dat ze goed geneest. Ik hoop voor je dat jullie snel weer thuis zijn en dan lekker thuis mogen blijven.

Laura, ik moest er ook even over nadenken wie ikke was, heb hem nu ook door. Goed dat je een keuze gemaakt hebt met je werk. En is het gegaan met 3 kleine jongetjes gisteren? En is zijn koorts alweer gezakt?

Cyn, jij ook al zo gefixeerd op het hartje. Heel stom maar op de vorige echo zag ik haar gelijk bewegen, maar wilde toch eerst zien of het hartje nog wel klopte. Alsof ze dan nog zou bewegen..

Madelief, fijn dat je gisteren zo'n goede dag gehad hebt. En ook lekker gewandeld met Maria, goh daar krijg ik al helemaal zin in, als alles goed blijft gaan. Daar kan ik echt zo naar uitkijken, de kinderwagen staat nu op zolder.

Gisteren bij de bedrijfsarts geweest, die deed gelukkig niet moeilijk. Hij vond het niet eens nodig om de gyn te bellen. Ik moet over een week of 6 weer een keer komen, verder blijf ik dan 2x in de week 2 uurtjes therapeutisch werken. Ik doe nu wat administratief werk, dus geen patientencontact en dat gaat wel goed. Verder heb ik vanmiddag nog een paar hele leuke meisjes kleertjes gekocht, kon het niet laten. Ben benieuwd wat mijn man ervan vindt als hij straks thuiskomt. We hebben al heel veel kleertjes, maar allemaal wit en grijs zowat. Nu tenminste wat kleur erbij.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-01-2012

Noortje wat fijn van de bedrijfs arts!!! Altijd lekker dat ze niet moeilijk doen!!

Hier weer een speur tocht naar mijn ei... Dag 16 en nog steeds geen steekjes en lichte ovu testen.. Hoop dat ie snel komt!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2012

Noortje, leuk dat je zo aan het shoppen bent. Dat maakte mij vaak wel iets vrolijker, een soort van bewijs dat het echt was dat er een kindje zou komen! En straks als jullie meisje er is is het bijna zomer toch? Oh, wat zul jij heerlijk gaan wandelen!
En ook een geruststelling dat de bedrijfsarts niet moeilijk deed!

Oh, Cyn, dus lekker met haar op pad in de buurt! Inderdaad, langzaam won dan de angst het steeds weer van de geruststelling.

Ik ben vandaag bij zowel de osteopaat als de huisarts geweest. Osteopaat is weer met haar bezig geweest. Zowel haar buik als haar nek vond ze allerlei spanningen. Ik ben benieuwd of ik verschil merk. Huisarts heeft me doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut om te kijken of er echt pijn vanuit haar nek zit. Dat had ik. Of niet geschreven denk ik. Maar sinds haar coördinatie beter is met haar handjes gaat ze steeds met haar hand naar haar nekje achter als ze zo hard huilt. Het is dan duidelijk dat ze pijn heeft. Volgens de huisarts kan de kinderfysiotherapeut hier een diagnose op stellen en op basis daarvan kan ik dan eventueel terug komen voor een doorverwijzing. Nu dus op zoek naar die fysiotherapeut.

MAAR. Hier vandaag weer zo n super dag! Echt heerlijk. Ik kom helemaal tot rust. Ik geniet zo van haar! Ze ligt nu al weer meer dan 2 uur te slapen. Ze geeft aan als ze moe is en huilt dan niet zo erg meer. Ze doet er wel nog even met wat huilen over om in slaap te komen. Maar ze slaapt daarna wel heel lekker! En deze mama poetst zo wat in huis en is lekker aan de studie!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-01-2012

Laura, wat spannend weer! Ik hoop dat ie zich snel meldt!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-01-2012

hoi meiden

het lukt me niet om alles terug te reageren hoor. Sorry, maar ik val gewoon weer in.

ikke; fijn dat je hier weer komt kletsen hihi
devika; hoe is het meid? Heb zoveel aan je gedacht.
madelief; wat fijn dat het al wat beter gaat met je meisje. Wij hebben wel goede dingen
met de osteopaat.
laura; al een ei in zicht?

hier; een leuk weekend weg gehad. Veel te kort natuurlijk en druk met zijn allen. Je wilt ook
zoveel doen. Lekker gezwommen, gewandeld enz...myrthe sliep wat minder omdat ze bij ons op de kamer
lag en dat is ze blijkbaar slecht gewend. Wij ook haha, verder wat het schitterend weer en ze stal
vaak de show met haar lach.
Zeker voor het eerst op de schommel. Wat een lol. Mooie foto van.
Ga stoppen. vanmiddag cursus, morgen werken en ze zijn nu een zolderraam aan het vervangen met kunststof
dus het is hier een megazooi.
Kom vlug weer alles goed bijhouden.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Elies26 - 18-01-2012

Heey meiden!

Weer even een berichtje van mijn kant..

Hoe het met me gaat? Ik kan toch wel zeggen dat het goed gaat met me.. Inmiddels! De 'feestdagen' heb ik het heel erg moeilijk gehad en het hoefde voor mij ook eigenlijk allemaal niet.. Maar goed, je ontkomt er niet aan en ik wil mezelf ook niet verstoppen dus ik heb geprobeerd ervan te genieten.. Met de kerst is dat nog wel aardig gelukt, maar met oud&nieuw had ik een grote terugslag.. Ik moest werken oudejaarsdag en toen ik thuiskwam kwamen de tranen, ik kon het niet meer stoppen en heb het dan ook maar laten gaan.. Ik was zó boos om alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is!! We vierden het bij goede vrienden en kon daar gelukkig ook mezelf zijn en toen mijn vriend me om 12 uur beetpakte en met tranen in zijn ogen zei dat hij van me houd en het allemaal goedkomt brak ik opnieuw.. Daarna hebben de meiden en ik allemaal een sterretje aangestoken voor Jaxy en zo hoog mogelijk gehouden.. Dat was erg fijn! Ik heb dan ook (symbolisch) mijn pijn en verdriet in 2011 gelaten en mijn mooie herinneringen aan Jaxy meegenomen het nieuwe jaar in..

Ook hebben we nu alle uitslagen binnen en waar we voor vreesden is bevestigd.. Het is dus erfelijk en iedere volgende zwangerschap is er 25% herhalingskans, maar ook 75% kans dat het wel goed gaat en daar houden we ons maar aan vast.. We hebben ook groen licht gekregen om het weer te gaan proberen en ik wil niets liever, alleen mijn vriend is nog een beetje huiverig.. Ik hoop dus dat hij snel weer vertrouwen genoeg heeft, zodat we de pil weer weg kunnen doen!!

Ik loop al een hele poos niet meer bij de psycholoog omdat ik (volgens haar) erg goed met mijn verdriet en emoties om kan gaan en ik kan ook echt wel zeggen dat ik er vrede mee heb.. Het heeft niet zo mogen zijn en mijn meisje heeft nu haar rust en dat geeft mij ook rust.. Het enige waar ik nu tegenaanloop is dat er in de afgelopen maand 2 kleintjes zijn geboren en 3 vriendinnen zijn er zwanger.. Dat doet zeer omdat je zelf ook zo graag weer zwanger wil worden en dat gaat nu even niet! Maar ook dat gaat goedkomen.. Ik mis Jaxy echt nog wel en het had allemaal zo anders en veel mooier kunnen zijn, maar dat is niet zo en ik weet dat ze bij me is en daar hou ik me aan vast.. Ik ben haar mama en zij is mijn eerste kindje! Het gemis krijgt een plaatsje, wat ik nu voel als ik aan haar denk is trots en liefde.. Ook gaat het tussen mij en vriendlief weer helemaal super.. We hebben een echte dip gehad in de relatie en bepaalde momenten heb ik ook écht gedacht dat we het niet meer zouden trekken samen, maar we zijn er doorheen gekomen en de band is alleen maar sterker geworden!!

Nou meiden.. Ik hoop snel te kunnen melden dat we voor een Brusje voor Jaxy gaan!!!

Veel liefs XXXX


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 18-01-2012

hallo meiden,

we zijn thuis!!!!!!!!!!!!!eindelijk! Godzijdank!!
vanochtend kwam de chirurg weer naar shivani haar wond kijken en vond het goed genoeg om naar huis te gaan.
het kwam wel als een verrassing! wanneer mag ze mee vroeg ik. nu meteen zei hij. gelijk mijn man van werk gebeld, die kwam ons meteen ophalen. ze moet wel over tijdje terug voor controle maar goed, nu zijn we thuis dat is het belangrijkste.
hebben ook wel een hoop afspraken staan komende tijd. orthopeed, chirurg, kinderarts, clinische geneticus en dieetist willen haar allemaal nog een keer zien. nou ja, prima, zolang ze niet meer daar hoef te blijven.
en pfff wat ben ik moe! voelt nu net of ik een week niet geslapen heb!
nu ff snel de vuile was doen en tassen uitruimen en daarna lekker met shivani in bed kruipen.
meiden ik kwam buiten het ziekenhuis, en ooooohhh wat was dat heerlijk! frisse lucht!!!
iets heel simpels maar voor mij zooo'n verademing na 10 dagen opgesloten. haha

ooh weet je hoe blij ik ben dat dit allemaal achter de rug is. pfff... wat een spannende tijd was dat....zucht...

ik kom gauw weer terug om verder te lezen en te reageren meiden. sorry voor mijn alweer ego bericht. ik doe niks anders de laatste tijd merk ik. Sad

dikke knuffel!
Devika en Shivani


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-01-2012

noortje,
het is inderdaad niet gek dat je blik meteen op het hartje gericht is bij de echo.
denk ook wel dat dat zo de hele zwangerschap zou blijven.
maar als je het weer gezien hebt durf je verder te kijken.. alsof je dan weer wat lucht krijgt.
fijn dat de bedrijfsarts niet moeilijk deed.
Oh, je hebt geshopt voor de kleine meid! leuk!! geeft het al een beetje een fijn gevoel als je voor je meisje aan het shoppen bent?

madelief,
wat zielig dat maria toch pijn heeft.. arme meid.
ik hoop dat je snel met dr terrecht kan bij een fysio.
en je hebt weer een goeie dag! lekker. zo heb je zelf ook wat meer rust in je lijf.
zo kan je tenminste echt optimaal genieten van de kleine meid en het mama zijn.
je bent ook weer lekker aan de studie.. kom je er toch wel aan toe?

tam,
Wat een mooie foto van myrthe!
zo te zien heb je een fijn weekend gehad.. weekend is altijd iets te kort vind je niet?
je wilt zoveel doen.. hahah

elize,
fijn om weer even wat van je te lezen.
meid, wat heb je 2011 mooi afgesloten.
en je uitslagen zijn binnen. zal wel even een klap geweest zijn denk ik.
maar we gaan inderdaad gewoon uit van de 75% waar het wel goed zal gaan.
je man is nog een beetje voorzichtig zie ik. dat is natuurlijk ook wel te begrijpen.
meid, ik hoop dat jullie binnenkort samen de kracht hebben om een nieuwe zwangerschap aan te gaan, en dat je snel met een positieve test in je handen zal staan.
het zal een moeilijke, spannende 9maanden worden. maar ik denk dat jullie daar samen wel doorheen komen.
wat je verteld over de zwangeren om je heen, dat vond ik ook moeilijk.
ik vroeg me ook vaak af waarom het nou net bij ons mis moest gaan..
fijn om te lezen dat het tussen jou en je man ook weer helemaal goed zit! samen zijn jullie sterk!

nou, ik heb gisteren mijn eerste overleg gehad op het werk. wilde er wel even bij aanwezig zijn omdat ik toch wel veel heb gemist.
papa was thuis, dus die had een momentje met de kleine meid,
ik was zo blij dat ik weer thuis was,,.. (was 3 uurtjes weggeweest)
papa was heerlijk 1,5 uur gaan wandelen en ze was net in slaap gevallen voordat ik thuis kwam. ik was zo trots om te horen dat hij lekker met d;r weg was geweest.
van de week hebben we veel gewandeld. nu heeft ze een beetje een vervelend kuchje, dus vandaag en morgen blijven we lekker thuis.
vandaag is mevrouw voor het laatst in dr badje geweest. ze is te groot!
ik denk dat ik een deze dagen ook maar eens overstap op maatje 62.. pff wat gaat dat snel.
ik zie armpjes en beentjes boven de wieg uitsteken, dus ga maar eens even kijken.
tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-01-2012

Tam, wat en prachtige meid! Ik zag net de foto's al op Hyves, maar wat en knappert en in die schommel, leuk zeg!

Het is hier rustig meiden!! Waar zit iedereen?

Hier weer een lekkere dag. Maria is allemaal aan het proberen te rollen, zo schattig om te zien. En ze poept op de een of andere manier sinds een paar dagen iedere luier vol! Ik blijf aan het verschonen. Nu slaapt ze al weer ruim 2 uur heel zoet, dus ik kan rommelen in huis. Ik ga nu lekker de kachel aansteken.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-01-2012

Ik zie nu jullie berichten pas!

Elies, fijn om van je te horen. Ja, die feestdagen, vooral oud en nieuw is toch zo'n moment dat je terugblikt en vooruit kijkt. Klinkt alsof jij en je vriend een hecht stel zijn, dat is je basis! En mooi met die sterretjes. Oh, wat moet die uitslag erin gehakt hebben. Maar je bent positief en dat is goed! Inderdaad, drie keer zo veel kans dat het wel goed gaat! Ik hoop ook dat je vriend het snel weer aandurft, maar ik kan me ook voorstellen dat je in zo'n geval moed moet verzamelen. En de zwangerschappen in je omgeving, dat is zo moeilijk, hoe je het anderen ook gunt. Ik herinner me dat ik me steeds groot hield, enthousiast was voor een ander, maar zodra ik alleen was kwamnpen de tranen. Maar het gaat bij jullie ook echt gebeuren!!!

Devika, meid, ik vind jou echt een bikkel en een super mama! Je doet het zo goed en positief! Jullie hebben veel op je bordje, maar iedere keer lees ik hoe jij stukjes afsluit en weer doorgaat. Iedere stap is een stap dichter bij het laatste bezoek aan het ziekenhuis! Heel fijn dat jullie thuis zijn!

Oh, moet naar de kleine!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-01-2012

De kleine dame heeft gedronken en ligt nu in haar blote kontje op het kleed. Door al die poepluiers heeft ze uitslag en de lucht helpt dan ipv die luiers!

Cyn, dan groeit Joella goed zeg! En fijn dat haar uurtjes alleen met papa geslaagd waren! Eerste overleg dus. Ik herinner me nog goed dat ik Maria voor het eerst voor twee uurtjes bij mijn ouders liet, toen was ze twee weken. Oef, wat wilde ik graag naar haar toe!

En ja, eindelijk wat rust hier! Ik kom nu ook goed aan mijn studie toe, heel fijn. En het huishouden krijgt ook wat meer aandacht.

Fysio is gebeld, ik wordt als het goed is morgen terug gebeld voor het maken van een afspraak.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-01-2012

devika,
jou bericht had ik nog niet zien staan omdat we denk ik tegen dezelfde tijd aan het reageren waren.
meid wat fijn! jullie zijn weer thuis.
oh wat kan ik me dat gevoel goed voorstellen dat je het ziekenhuis uit loopt.
nog wel een hoop ziekenhuis bezoeken op de agenda zo te zien, maar het is maar voor controle.
Jullie meisje is sterk! hoop dat je nu lekker samen met shivani in je eigen bedje ligt!

madelief,
zie dat maria veel poepbroeken heeft. dan is het inderdaad wel lekker om even zonder luier te laten liggen.
hier ben ik ook continue luiers aan t weggooien haha.
gisteren weer 3 in 5 minuten. net verschoond toen ze uit bed was, tijdens dr fles poept ze m vol, en terwijl ik net een schone luier onder dr schuif begint ze te plassen haha. en als ik dr aankijk ligt ze met een glimlach van oor tot oor.

hier hebben we net het bericht gekregen dat Joëlla er weer een nichtje bij heeft.
Danique. mama en de kleine maken het goed..
nu voorlopig geen neefjes of nichtjes meer in aantocht hoor haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 19-01-2012

Dag lieve meiden,

Daar ben ik weer eens :mrgreen:
Sorry dat ik zo'n tijd niets van mij heb laten horen, ik had gewoon geen zin om te schrijven, ik heb het erg druk op mijn werk en als ik dan thuis ben lees ik wel soms wat maar ik heb dan geen puf om dan te schrijven. Ik denk wel veel aan jullie.

Devika welkom thuis weer! wat fijn dat ze naar huis mocht! hoe is het nu met haar? heeft ze er erg last van? heelt het allemaal goed? Vind het zwaar voor jou, je kleintje zo'n operatie, ik zou zo verdrietig zijn! Maar nu gelukkig weer thuis, waar ze hoort. Geniet ervan!

Madelief, gefeliciteerd! jij bent weer tante geworden? Ik las vorige week (of zo) over je meisje, dat ze nog veel huilt....heb jij toevallig afgelopen weekend de Volkskrant gelezen? daar stond een interessant artikel in het magazine in over huilbaby's en de behandeling daarvan. Als je het niet gelezen hebt heb ik het bewaard en kan ik het naar je toe sturen.

Noortje, wat lees ik nu? een meisje? :mrgreen: jeahhhh!!!! gefeliciteerd!!!!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen: hoe voel je je verder? je buik wordt vast al mooi rond nu....echt leuk. Het worden spannende maanden voor je, je zal af en toe vast superonzeker zijn, of alles nog wel goed zit. Ben blij dat het zo goed met je baby gaat, je bent al bijna op de helft! hoe belachelijk snel gaat dat zeg! :-D geweldig!

Tam, wat wordt je kleine meid al groot! en wat een lief poppetje is het! :-D ze is prachtig. Ze kijkt ook echt heel tevreden en blij op de foto's vind ik. Je was afgelopen weekend lekker weg las ik, leuk! Hoe is het met jou verder? Gaan jullie eigenlijk komend jaar of later nadenken over een derde kindje? (brutale vraag he).

Ellies, wat klinkt je verhaal fijn en sterk. Het is inderdaad voor een relatie echt een zwaar gegeven om een kindje te verliezen, er samen bovenop komen is soms een moeizaam proces, het is niet vanzelfsprekend dat je elkaar begrijpt en dat alles koek en ei is. Ik ben blij dat jullie weer groen licht hebben gekregen, hopelijk kan je vriend de angsten ook loslaten en gaan jullie er weer voor. Je berusting in het verlies van Jaxy vind ik mooi. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn van een lief kindje.

Cyn, je kleine meid is alweer bijna drie maanden oud! het gaat goed met haar he? ik zag ook wat foto's voorbij komen, wat een lieverdje!!!! :-D ook al zo'n blije baby.

Laura, hoe is het met Semmy, is hij nog ziek? ik wordt er soms moedeloos van, Matlda is zo vaak ziek! dan is ze weer beter, gaat twee dagen naar de creche en dan boem....weer ziek! blegh. Hoe is het met je cyclus nu?

Ikke, mooie naam heb je :mrgreen: ik lees op fb regelmatig met je mee. Je bent hier ook niet zo vaak meer lees ik...nog gecondoleerd met je oma, dat valt niet mee. Kus!

Kersje, je kleine boef een half jaar oud! :mrgreen: ben je begonnen met wat vast voedsel? ik weet nog dat Matilda de eerste weken alleen maar zat te klungelen ermee, steeds met haar tong er weer uit duwen...hihi Hoe gaat dat met hem? en met jou? heerlijk om te mogen moederen he?


Ik heb verder niet meer teruggelezen, misschien ben ik iemand vergeten...excuus daarvoor!

Hier gaat het goed. Matilda wordt alweer bijna een jaar oud! Confusedhock: het is nog steeds een blije baby. Ik ga vanaf half februari ook weer 4 dagen werken, ik merk namelijk dat ik mijn werk niet in 3 dagen kan doen en dat ik die extra dag vrij voornamelijk met het huishouden bezig ben, en dat vind ik niet bevredigend. Ik denk als manlief en ik allebei 4 dagen werken er meer gelijkwaardigheid in de relatie is en ik heb daar nu behoefte aan. Ik heb geen zin om er verantwoordelijk voor te zijn dat er genoeg toiletpapier in huis is. Weet je wat het is? ik voel me denk ik na een hele lange tijd weer mijzelf. Ik heb zin in mijn werk en wil mij daar ook goed voor inzetten. Ik vind de dagen met haar echt heerlijk maar soms ook geïsoleerd. Ik ga gewoon 4 dagen werken en kijken hoe het voelt, is het niets dan ga ik weer terug naar 3.
Kerst en o&n was heerlijk, we hebben kerst met familie gevierd en hebben de week erna met een groep vrienden een landhuis gehuurd, dat was heerlijk.

Voor nu nog even een foto van de kleine boef, ze kan al staan en lopen langs de bank. Ze kan (op haar eigen manier) zingen en dan danst ze er een beetje bij...hihi zo lief! Ze lust haring en ze kan al kusjes geven. Ik word met de dag verliefder.
Tot snel meiden!

liefs,
Mariax

[Afbeelding: ruxo3b.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-01-2012

Ff een ego bericht... Ben al drie dagen ziek en sinds gister lijk ik ineens weer ongi te worden... Het zet nog niet helemaal door maar heb wel verband nodig.. Zou dus een cyclus van 17 dagen betekenen en ben er nu zo zat van!!! Ik kom snel weer bij jullie om te reageren.. Nu kruip ik nog weer ff lekker onder mijn dekentje!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-01-2012

Maria,
Leuk dat je er weer even bent!
gaat goed he met de kleine meid!! wat een leuke foto!
wat goed om te lezen dat je je goed voelt. en lekker aan het werk bent.
en je gaat over naar 4 dagen.
matilda zit op de opvang toch? heeft ze het naar d'r zin?
binnenkort is het dus tijd voor een feestje. jeetje! wat gaat dat jaar snel voorbij.
kan me nog zo goed herinneren dat jij als eerste van het lijstje was bevallen.. pff..
Joëlla is inderdaad een vrolijke meid.
vandaag is ze een beetje zielig, ze heeft een kou gevat en hoest nogal veel.
ze slaapt wel goed, maar ga toch even naar de huisarts vanmiddag.

laura,
jij was vroeg vanmorgen!
veel beterschap en kruip maar lekker onder de wol hoor.
verdorie, die ongi weer in zicht. snap dat je het een beetje beu bent.
hoe is het met Semmy? al weer beter?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-01-2012

elies; wat fijn iets van je te horen. Wat goed en mooi dat jullie die sterretjes zo aangestoken
hebben. Ik vond oud en nieuw ook zo moeilijk de 1e keer. Niet leuk te lezen dat ook jullie net
als ons zo'n grote herhalingskans hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op.
Maar ik hield me vast aan het feit dat 75% groter is. Je moet je toch ergens aan vast
houden. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en vooral op een gezond brusje.
Kunnen ze het bij jullie met een vlokkentest opsporen?

devika; welkom thuis. Wat fijn om te lezen. Zo blij voor jullie. Super! En wat is ze toch
een speciaal meisje , jullie meisje!!

cyn; wat leuk he om te zien hoe die mannen met de kindjes omgaan. Mijn man is er ook zo gek mee.
Deze week had hij 2,5 dag de oppas. Haha. En dan wil ie natuurlijk leuke dingen doen haha.
oh, en gefeliciteerd. Weer een nichtje. DRukke boel ,maar zo blij altijd weer als een kindje gezond
geboren wordt toch? Ga je kijken binnenkort?

madelief; hebben jullie een houdkachel? Dat vind ik zo gaaf. Wij hebben wel een sierhaard. Dat is
britt* haar plek, maar ja....dat is nep natuurlijk. wat leuk dat ze probeerd te rollen.
Ik heb er hier een die probeerd te kruipen, maar kan er niks van haha.

maria; wat fijn iets van je te horen. MAar ik snap je wel hoor. Als je af en toe maar eens iets laat
horen ben ik al blij hoor hihi. Wat een mooie meid en wat kijkt ze wijs! Jee, bijna een jaar. Waar
gaat de tijd naar toe. Hoe ga je het vieren? Iets bijzonders in gedachten?
Ik vind dat wel bijzonder die 1e verjaardag die we ook zo graag met onze engeltjes hadden willen vieren.
Over een brusje? Tja, mijn man weet het nog niet. Die twijfelt. Ik ben erg bang, maar wat impulsiever
hierin (of is dat naiever?). Mijn wens is wel in 2012 zwanger van een gezond brusje, maar ja....
of wensen uitkomen? Ik hoop voor veel meiden hier die die wens ook hebben dat hij uit mag komen.

laura; beterschap meid. he bah. Hoe is het met de ongi? Al een spoor ervan?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-01-2012

hier; dank je wel voor de lieve reacties op haar foto. Ik vind haar ook zo beeldig ,maar ja....ik ben bevooroordeeld haha
De laatste dag vrij hier van mijn man. Bah. Jammer hoor. Is wel fijn zo de nachten niet alleen.
Vandaag na het zwemmen lekker even gaan shoppen en nog een mooi rokje voor myrthe gescoord (herkennen jullie dat; dat je alleen
voor de kleine kijkt en niet meer voor jezelf haha).

Ze heeft het zwaaien ontdekt ,grappig. En mama uitdagen met het avondeten. STeeds maar mee spelen, uit haar mond duwen met haar tong en gekke bekken trekken. Tja...en dan moet ik lachen.
Dat is pedagogisch niet zo goed natuurlijk haha


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-01-2012

tam,
ja het is een drukte met babys in de familie.
maar dit wass de laatste van het lijstje hoor haha.
we gaan misschien volgend weekend even op kraambezoek.
is weer een autoritje voor Joëlla.
ik zie dat je de wens hebt om in dit jaar zwanger te zijn van een brusje voor de meiden.
wel spannend!
oh wat lijkt me dat een mooi gezicht, die kleine meid die je zo aan het 'uitdagen' is met dr eten.
zie dan inderdaad je lach maar eens in te houden.

hier:
ik heb mijn dagen door gekregen.
dit was de laatste verlofweek.. nu nog 3 weken vakantie.
zoals het er nu naar uit ziet moet ik 3,5 dag werken. ze gaan nu kijken of het allemaal uitkomt qua uren.

dames, een fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-01-2012

Laura, ik hoop dat je inmiddels beter bent!! En dat die ongi niet door heeft gezet!

Cyn, voor jou dus nog drie weken samen met de kleine meid alle tijd en dan weer aan het werk! Ik hoop dat ze het een beetje goed regenen op je werk met de uren.

Tam, wat spannend! Dit jaar zou jij dus graag voor een brusje gaan. Heb je het er al wel eens met je man over gehad? Wil hij wel en is het de vraag wanneer of twijfelt hij helemaal? Ik hoop zo dat het jullie gegund is!

Maria, leuk om van je te horen! Ik mis je hier wel hoor! En wat een prachtige meid! Bijna een jaar! Wat gaat het tochnsnel! En je gaat dus weer meer aan het werk! Klinkt alsof je er veel zin in hebt en dan moet het goed komen toch?

Hier lekker van de zaterdag aan het genieten! Met als hoogtepunt van de dag dat Maria vanochtend voor het eerst zelf van rug naar buik is gerold! Dat probeerde ze de hele week al en nu is het dus gelukt. Ze ontwikkeld ineens heel hard! Ze kletst me de oren van de kop! Ik moest eigenlijk aan de studie, maar kan me er niet echt toe zetten. De kleine meid ligt net op bed, we hebben lekker zitten spelen. En we krijgen zo visite, dus echt lang studeren kan toch niet.

En oh ja, ik ga het toch hier opschrijven, want ik moet het toch kwijt. Ook ik hoop in dit jaar weer zwanger te raken. Dat ik 2012 zwanger uit ga. Ik weet dat het veel gevraagd is, maar ik hoop het zo! Als dat niet zo is zouden we het jaar erop naar het ziekenhuis moeten namelijk en dat hoop ik te kunnen vermijden. Maar goed, ben nog niet een keer ongesteld geweest en met 2 nachtvoedingen duurt dat misschien nog wel even. Hoe lang duurde dat bij jullie?

Ga nu toch wel even wat doen, opruimen,want bij nader inzien kan die woonkamer zo echt niet!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-01-2012

madelief,

wat een leuk nieuws!
oh meid het is jullie zo gegund.
ik hoop dat die wens uit gaat komen en dat er met een paar maandjes een positieve test is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-01-2012

Wat een lieve reactie Cyn! Maar het mag echt nog wel even wachten! Ik hoop dat het onverwacht komt, in het najaar zou mooi zijn! Maar goed, eerst maar eens een cyclus krijgen.... Alhoewel niet ongesteld zij ook best fijn is!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-01-2012

haha, ja dat geloof ik graag.
ik baalde enorm toen ik weer ongesteld werd.
wat waren die 9 maanden toch heerlijk! hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-01-2012

Nou, de kinderfysio is net weg. En voor haar was het heel duidelijk. Net als ik en mijn man is Maria hypermobiel. Een erg lenige tante dus. Om dat stabiel te liggen en zitten heb je heel veel kracht nodig, meer dan normaal. Die heeft ze nog niet omdat ze gewoon nog te klein is. Daardoor wiebelt ze de hele dag. Als ze op haar rug zit en op schoot het meest. Op haar buik is ze veel stabieler, daarom slaapt ze ook niet op haar rug. Ze gaf aan dat dat gewiebel haar waarschijnlijk naarmate ze meer moe wordt steeds gekker en overprikkeld raakt. Daardoor huilen, niet slapen, meer wiebelen enz. Wat ze doet om het een beetje te compenseren is aanspannen van vuisten, armen en schouders, wat weer voor te veel spanning zorgt. Klopt helemaal.... Ze moet rust krijgen om haar energie in spelen enzo te kunnen steken en haar kracht moet sterker worden. Nu hebben we adviezen gehad over dragen zodat ze daar volledig ondersteund is. En dat ze wel op haar buik mag spelen en in wipstoel en voedingkussen, maar niet alleen op haar rug in de box. Alleen op haar rug op een kleedje als we met haar rollen. Zo moet ze meer rust krijgen. En dan met behandelingen en oefeningen moet haar kracht toenemen. Ze zei: en als ze groter is moet je op zoek naar manieren om die hypermobiliteit om te zetten in iets positiefs. Turnen of balet ofzo.

Heb toen ze weg ging even staan janken eerlijk gezegd. Steeds had ik het idee dat ze echt ergens last van had, maar voelde me bij CB, dokter enz niet gehoord. Bleek maar doorzoeken en het ging nu met die paranormale dame al een stuk beter, maar nog had ik enn naar gevoel. Nu zegt die fysiodame dat haar dus wel echt veel dwars zit op deze manier. Ik hoop dat we snel resultaat gaan zien!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-01-2012

Oh madelief!!!!!! Eindelijk heb je een antwoord!!!! Dat vind ik al heel wat waard!!! Je zegt dat ze op haar buik het minst laat heeft toch? Durf je het aan om der op der buik te laten slapen? Hebben wij met semmy ook gedaan en dat scheelde al de helft! Nou moet ik wel zeggen dat ik dat bij hem durfde omdat hij heel sterk in zijn nekje was meteen na de geboorte al!
Maar ik snap dat je ff in tranen was maar is het niet ook een soort opluchting voor je?
En wat ze zegt is idd zo, probeer het later om te zetten naar iets positiefs!
Hee wat ik me afvraag, is veel zwemmen met der dan niet heerlijk voor haar? Weet niet precies wat ik me erbij voor moet stellen hoor.. Dus zeg zomaar wat..

Hier is de ongi trouwens gewoon door gezet dus snap helemaal niets van dat stomme lijf!!!! Maar goed... We zijn inmiddels alweer een paar dagen onderweg met de nieuwe cyclus dus we zien wel weer hoe het verloopt...

Devika gaat het allemaal goed thuis met de kleine meid?

En hoe is het met de rest van de meiden?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-01-2012

Hoi! He bah, Laura, wat balen!! Ja, zwemmen wil ik gaan doen, maar babyzwemmen is hier pas vanaf een half jaar. Het was inderdaad meer opluchting van het huilen. En ze slaapt idd al een tijd op haar buikje. Vanaf een week of acht en dat gaat beter dan op haar rug. Nu weten we dus waarom....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-01-2012

Maar gewoon zelf met haar gaan zwemmen kan je toch ook lekker doen?
Oh ik ben echt blij voor jou dat er eindelijk een reden voor haar gedrag is... Nou hopen dat jullie er met de juiste begeleiding en oefeningen zo min mogelijk pijn en last kunnen bezorgen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 23-01-2012

Hier een beetje slecht nieuws.
Joëlla is vanaf donderdag een beetje verkouden.
het kuchen en hoesten werd steeds meer.
vrijdag naar de huisarts geweest maar dit zou wel met een paar dagen over gaan.
ze had geen koorts, dronk goed dus even aankijken..
nu sinds het weekend drinkt ze geen enkele fles leeg.
van de 170 drinkt ze maar 60 of 70.
gisteravond zat ze maar op 40 en kan de hele dag slapen.

ben vanmorgen weer naar de huisarts geweest.
hier werd mijn ergste gedachte bevestigd.
ze moest opgenomen worden.
nu ligt ze in het ziekenhuis, ze is verneveld en krijgt wat zuurstof als ze slaapt.
d'r hartslag, zuurstof en ademhaling word in de gaten gehouden.

ik ben nu even thuis.
meisje heeft net een flesje op en slaapt nu.
ga zo weer terug en blijf ook slapen.
waarschijnlijk moet ze een paar dagen blijven.
vermoedelijk is het 't RS virus.
morgenochtend weten we meer.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 23-01-2012

Jeetje Cyn!!! Wat schrikken!!! En wat vervelend dat je kleine meisje in het ziekenhuis ligt!!! Gelukkig mag je bij der blijven slapen!! Heel erg veel beterschap vor Joëlla en sterkte voor haar papa en mama!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-01-2012

Oh nee, Cyn, wat erg voor jullie!! Zo zielig voor Joella. Ik hoop dat ze snel weten wat ze heeft zodat ze haar kunnen behandelen. Sterkte meid!

Laura, maar dat water is zo koud! Bij babyzwemmen is het warmer namelijk....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 23-01-2012

Cyn, wat schrikken zeg. Wat zielig voor haar, wel fijn dat je daar kan blijven slapen. Ik hoop dat ze snel opknapt en weer naar huis mag.

Madelief, wat goed dat je nu weet waar Maria last van heeft, naar je eigen gevoel luisteren blijkt toch maar weer het beste te zijn. En wat leuk dat jullie voor een 3e willen gaan, wordt weer spannend dan. Hopelijk lukt het zonder ziekenhuis.

Laura, die cyclus van jou schiet niet erg op zo, echt vervelend. Echt niet leuk, nu maar hopen dat deze ronde weer normaal verloopt...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 23-01-2012

Tam, wat een leuke foto van Myrthe op de schommel, zo te zien vond ze het zelf ook erg leuk.

Maria, ook weer een leuke foto van Matilda, jee bijna een jaar.

Devika, wat goed dat Shivani weer thuis is, wat zullen jullie blij zijn. Zo te lezen nog wel een hoop zkh bezoekjes in het vooruitzicht, maar ja, als ze maar thuis kan blijven is dat ook wel weer te overzien. Gaat het goed met haar nu?

Elies, wat rot dat het toch erfelijk is. Maar 75% is gelukkig veel meer dan die 25, maar het blijft wel heel spannend mocht je weer zwanger raken. Ik hoop dat jij en je vriend het er snel over eens worden om het weer te proberen.

Donderdag nog een gesprek gehad met de verpleegkundige en daarna een echo en dat was weer goed. Merk toch dat de angst wat toeneemt nu ik richting de 20 weken ga, als ze maar blijft groeien, dat gaat er constant door me heen. Ik voel haar gelukkig iedere dag wel even bewegen, maar met elke beweging die ik van haar voel hecht ik me meer aan haar en wordt de angst om ook haar te verliezen steeds groter. Het valt eerlijk gezegd nog niet mee. Kwam er vandaag achter dat de 20 weken echo een week te laat gepland staat, dus heb even contact met de gyn gehad omdat er anders 3 weken tussenzit en dat hou ik niet echt vol. En ik wil ook zo gauw mogelijk weten of de groei goed gaat, want va die 20 weken doen ze ook iedere 2 weken een groeiecho. Maar de gyn was in Den Haag vandaag, ze zou vanavond kijken wat ze kon doen en dan hoor ik nog wat van haar, dus wacht het maar rustig af.
Gisteren naar een verjaardag geweest van mijn schoonzus, dat lukt wel weer aardig dat soort dingen. Maar toch weer even moeilijk door een ondoordachte opmerking van haar vriend. Er waren 2 kleintjes van net een jaar, en de een ging huilen en de ander deed toen mee. Toen zei hij gelukkig zijn het er maar 2, die kwam toch even hard aan. Moest echt even moeite doen om me groot te houden. Gelukkig voorlopig weer even geen verjaardagen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-01-2012

Hoi!

Cyn, hoe is het met Joella? Ik denk aan jullie!

Noortje, wat een ongelofelijke K opmerking zeg! Ik zou in huilen uitgebarsten zijn. Fijn dat alles weer goe pd was en dat je zo voor jezelf opkomt om wel regelmatig die geruststelling te krijgen. Dat heb je gewoon nodig nu.

Hier vandaag ook mijn neefje van bijna 11 maanden op bezoek. Gelukkig is mijn moeder er ook een deel, want oef, dat is flink aanpoten! Vanmiddalpg CB. Ben benieuwd hoe zgpe gegroeid is!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-01-2012

ben even snel de mail aan het lezen dus dacht, zal jullie ook even op de hoogte houden.
de uitslag is positief, Joëlla heeft het RS Virus.
ze ligt alleen op een kamertje aan draadjes... gek gezicht hoor.
ze hoest veel, lijkt soms of ze erin stikt.
haar hartslag, ademhaling en de zuurstof worden in de gaten gehouden.
ze wordt voor elke voeding verneveld en dit schijnt wel wat verbetering te geven.
gisteren lag ze aan het zuurstof, vannacht en vandaag niet meer,
het is zo zonde om te zien.

ik blijf vanavond niet slapen, de kamer is erg warm en ik ben liever een beetje fit en uitgerust als ik naar m'n meisje kan.
nu kom ik thuis even eten, straks weer naar t ziekenhuis.
hoelang ze moet blijven is niet duidelijk, we wachten het maar af


het drinken gaat beter,


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-01-2012

Cyn, zo te lezen gaat het al wat beter met Joëlla? Dat ze nu geen zuurstof meer krijgt en beter drinkt. Ik hoop dat ze snel opknapt. Verstandig van je dat je thuis gaat slapen zodat je meer uitgerust bent, maar kan me voorstellen dat het ook wel moeilijk zal zijn om bij haar weg te gaan. Ik denk aan jullie.

Madelief, lekker druk geweest met je neefje erbij? Zo heb je alvast kunnen oefenen, met 2 van die kleintjes. Hoe was het op het cb, is ze goed gegroeid?

Gisteravond belde de gyn nog, ik mag toch al volgende week donderdag komen voor de echo. Wel vroeg, om 8 uur al, dan moeten we om 7 uur al weg want haar spreekuur zat al vol. Maar ben echt blij dat het dan kan. Vanmiddag heb ik haar echt even heel hard gevoeld, toen ik mijn hand op mijn buik legde voelde ik haar ook van de buitenkant, oh wat maakt dit me weer blij zeg. Echt jammer dat mijn man niet thuis was, anders had hij haar ook kunnen voelen,maar dat zal binnenkort vast wel een keer gebeuren. Dit maakt echt mijn dag weer goed.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-01-2012

madelief; hee wat goed van de kleine meid met haar rollen. En ja...probeer dan maar eens
te leren met zo'n schatje. Oh, ik lees dat er meer duidelijkheid is over haar huilen. Jee,
ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar wel fijn te weten dat je gevoel juist
was. En voor wat ik begrijp is er goed mee om te gaan.
hier mogen baby's zwemmen met 3 mnd. Maar dat water is idd een stuk warmer dan een gewoon
zwembad. En bij ons is ook geen chloor. Myrthe is altijd lekker moe daarna. Ze kunnen hun energie
wel goed kwijt.
Ik lees dat jullie hopen op de zwangerschap vaan een brusje in 2012. Hoop doet leven toch?
Hier blijft het niet duidelijk of we de stap willen aangaan. Ik denk dat we het tijd moeten
geven.

cyn; jee wat schrikken meid. Bij myrthe dachten ze dat toen ook. Zij kreeg ook een medicijn, maar omdat
het zo goed aansloeg mocht ze wel naar huis. Nog steeds niet helemaal duidelijk wat het was.
Kindje van vrienden van ons ook pas met rs virus in ziekenhuis gelegen. 2 mnd oud. Zo zonde.
En je voelt je zo machteloos. Oh lees dat het nu definitief is. Wat zonde. Maar zo te lezen slaan de medicijnen aan.
DAn kunnen ze weer vlug opknappen, Arme meid.

noortje; tja. dat is een opmerking die wel even steekt terwijl ze het vast niet zo doorhebben.
Blij te horen dat alles goed is met de beeb. En gelukkig nog de echo kunnen verzetten. Blij.
En een kleine druktemaker daar binnen hihi. |ik mis dat wel hoor.

laura; hoe is het met je? Al wat opgeknapt? En nog steeds wat raar met je ongi?
Hoop dat het vlug wat regelmatig komt. of eigenlijk....dat ie wegblijft met een positieve test.

hier; op het werk is het niet normaal druk. De werkdruk is niet meer leuk. Nu al 2 weken achter elkaar steeds
cursussen. Maar ik werk wel 2 dagen en iemand die er 5 werkt moet ze ook volgen, maar krijgt dus veel meer
betaald. Grrr. Dat steekt wel.
Met Myrthe gaat het goed. Ze zwaait steeds hihi. Ik zit zelf weer met een vaste rug. Bleh, mijn zwakke plek.
Wou dus nog gaan strijken ,maar ga op de bank.
Morgen dus nog naar school. En vrijdag tandarts...bleh (gaatje vullen)


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 25-01-2012

hey meiden!

Sorry dat ik even niet ben geweest, het waren twee drukke weekjes met niet zo fit zijn dus vandaar even niet geweest.

@ Tam wat heb je toch een mooie meid! Daar mag je torts op zijn :-) Wat vervelend dat ze zo ziek was.. gelukkig gaat het nu weer beter! Altid stressen als je kleintje zich niet lekker voelt..
Wat heb je een leuke minivakantie gehad, klinkt goed :-)

@ Elies.. ik heb je nog niet eerder meegemaakt maar volgens mij heb ik je bij bb ook in mn lijstje staan... leuk om elkaar hier ook te treffen.. Ik ken je verhaal..
Ik kan me voorstellen dat oud en nieuw ook erg moeilijk voor je was, ik had er ook erg veel last van. Fijn dat je bij vrienden gewoon jezelf kon zijn, zo hoort het ook!
Goed dat jullie nu alle uitslagen binnen hebben.. wel dubbel... maar 75% klinkt wel goed en ze kunnen je nu meteen goed in de gaten houden. Jammer dat je mannetje nog niet helemaal achter je staat om er weer voor te gaan maar het is ook wel begrijpelijk, er is natuurlijk veel gebeurt. Maar ik hoop dat het snel weer zover voor jullie mag zijn en dat alles helemaal goed gaat! heb vertrouwen!

@Laura wat fijn dat je uitslagen allemaal goed waren! wel vervelend dat je cyclus zo "rommelig" is... Ik hoop dat nu alles weer goed loopt en dat je snel weer een eitje hebt! Het komt vast snel goed!
wat goed van je nieuwe functie! gefelciteerd! Goed dat je het gaat doen!
Ik las dat je ziek was.. ik hoop dat je je nu weer beter voelt...

ohw meiden.. ik moet echt teveel terug lezen en moet nu echt weer gaan..

Hier gaat het goed! :-) Heb zondagnacht mn eisprong gehad en we hebben goed ons best gedaan dus nu weer twee weekjes wachten @duimen..
voor de meiden die ik vergeten ben sorry!!!

fijn dagje!

liefs Femke

@madelief.. Wat fijn dat je een goed gevoel had bij je tentamen en dat je nu wat meer rust hebt. Zo te lezen is Maria nu ook iets rustiger? Fijn! Ze kunnen bij de fysio vast iets voor je meissie betekenen! Ik vind het wel raar dat ze je daar niet eerder naar toe hebben gestuurd. Met oefeningen zal het vast beter gaan.

@ noortje.. wat ben ik blij dat alles zo goed gaat! Het ziet er tot nu toe echt allemaal goed uit! Ik zou willen dat k wat van je onzekerheid weg zou kunnen nemen, dat zou je zwangerschap wat minder beladen maken. Heb vertrouwen! Jou meissie doet het super! En wat heerlijk dat je je meissie zo goed voelt bewegen!
Goed dat je zo goed voor jezelf opkomt bij je werk! Dat moet ook echt hoor! Net wat cyn zegt, je moet nu echt even goed aan jezelf denken!

@Devika.. wat is het toch een spannende en moeilijke week voor jullie geweest! jeetje zeg. Ik ben zo blij voor jullie dat het nu achter de rug is en dat jullie weer lekker thuis zijn! Ben je weer een beetje bijgekomen van alles?

@ikke... ik ben nieuw hier dus heb je nog niet eerder gespot hier. Wat een drukke en vervelende tijden voor jou zeg, gecondeleerd. En wat heftig van je schoonvader! Hoe gaat het nu? Voor dit jaar wil ik je het allerbeste wensen!

@Cyn.. gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!

@kersje.. je kleintje alweer een half jaar! wat gaat dat snel... op naar een taart met 1 kaarsje!! :-)

@Maria.. wat goed dat je weer wat meer wil gaan werken! Ik snap dat je dat graag wil en daardoor wat meer evenwicht voelt in je relatie. Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik ben blij voor je! enje meissie alweer bijna een jaar oud! super! Wat een heerlijke smoeltje!! mooi foto!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-01-2012

Hoi!

Cyn, dat klinkt iets beter. Ik hoop dat jij goed hebt geslapen. Dan kun je er overdag ook weer beter voor haar zijn. Den dat het snel beter gaat met haar!

Noortje, wat geweldig! Wat zul jij je gelukkig hebben gevoeld op dat moment, ze wordt daar steeds tastbaarder mee! En dan dus volgende week donderdag de 20 weken echo. Spannend, maar ook weer zo fijn als het achter de rug is straks!

En ja, dat was even oefenen. Maar een snelle rekensom leert dat ik nooit twee kids zal hebben zo dicht op elkaar. Dit is echt heftig. Ze schelen maar 6 maanden, beide moeten gedragen worden. Maar het was wel heel gezellig!

Tam, ja hoor, er is zeker goed mee om te gaan. Ik heb er eigenlijk weinig last van en mijn man helemaal niet. Voor Maria is het ook geen probleem. Ze heeft alleen meer kracht nodig om stabiel te blijven en is nu nog te klein om dat te hebben, als ze groter is zakpl ze er waarschijnlijk geen last meer van hebben en met oefeningen zou dat snel moeten gaan.

Je werk klinkt zwaar. Die cursussen zijn dus allemaal buiten wektijd? Heftig hoor! E je rug is ook vervelend. Doe je daar iets voor? Fysio ofzo?

Femke, fijn om je positieve bericht te lezen! En je eisprong is geweest, fijn! Nu duimen voor jou! Ik hoop het zo voor jullie! Als er eenmaal weer kansen zijn wil je het het liefst zo snel mogelijk....
En ja, dat vind ik ook gek,dat ze me niet eerder door hebben gestuurd. Maar ik heb nu echt heel erg aan moeten dringen. Probleem(eigenlijk niet natuurlijk) is dat Maria ook heel vaak vrolijk is, zich goed ontwikkeld en goed groeit. Daardoor wordt er snel gedacht, het zal wel mee vallen. Maar dat deed het heel vaak niet. Ik heb me deze keer niet weg laten sturen met dit resultaat. Want het was toch al de derde keer dat ik bij de huisarts zat met hetzelfde....

Ik ga weer aan de studie!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-01-2012

ach lieve cyn, wat schrikken dat je meisje opgenomen moest worden! Confusedhock: jakkes!
Ik lees dat ze al een beetje opknapt, dat is fijn. Lijkt mij raar voor jou om thuis te slapen wetende dat je kind ergens anders ligt, gelukkig is ze in goede handen.
Nou hopelijk snel weer naar huis met jullie, ik denk aan je!

liefs,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 26-01-2012

@cyn... wat vervelend dat je meissie dat stomme virus heeft! En dan ook nog in het ziekenhuis moeten liggen.. arm poppie.. Hoe gaat het nu? weet je alweer meer en kan je het zelf nog een beetje volhouden? Ik hoop dat ze snel opknapt!! dikke knuf!

@madelief! Nou goed dat je door hebt gezet en dat er nu eindelijk wat gebeurt! Heb je al een afspraak met de fysio? Veel succes met de studie! Had je al wat gehoord van je gemaakte tentamen?

fijn dagje meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-01-2012

cyn hoe is het met joella??
nog steeds in het ziekenhuis? beterschap!!!

noortje fijn dat de echo weer goed was!! en ja het blijft spannend.. zeker de 20 weken echo... maar ik heb een heel positief gevoel bij jou!! het gaat echt goed komen!

femke spannend voor jou dus ook weer.. die twee weken wachten duren lang!!!! ik duim echt voor je lieverd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 26-01-2012

bedankt voor jullie lieve woorden.
ik zit al vanaf vanmorgen 8 uur in het ziekenhuis en ben net thuis.
hoe gek het ook is, straks ga ik nog even terug rond 19.00 uur voor d'r voeding.

met de kleine meid gaat het beter.
ze is van de monitor af en slaapt zonder zuurstof.
sinds vanmiddag wordt ze niet meer verneveld. als ze het nu benauwd krijgt of toch veel last heeft van het slijm dan krijgt ze een puffer.
zoals het er nu naar uit ziet mag ze misschien morgen mee naar huis.
dus mama heeft hier alles gewassen en ontsmet.
ik ga even mijn post bekijken en het eten opzetten. en dan weer richting ziekenhuis.
ben wel blij dat het ziekenhuis zo dichtbij is.

als we weer compleet zijn kom ik alles nog eens terug lezen hoor.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-01-2012

Hoi lieve meiden!

Sorry dat ik even niet ben geweest. Nu heb ik eindelijk even tijd, maar heb ik hoofdpijn, dus toch maar even een kort berichtje:

Cyn, wat schrikken! Gelukkig gaat het de goede kant op met je meisje! Hopelijk morgen weer naar huis.
Madelief, wat goed dat je hebt door gezet en nu weet wat er aan scheelt en wat jullie kunnen doen om Maria te helpen.

Hier gaat alles goed. Tobias doet het super. Hij is weer gewogen op het cb en zit gelukkig weer mooi gemiddeld op de groeicurve. Ik zie hem iedere dag molliger worden, zo lief. De kinderarts dacht dat ik naar de fles was overgestapt en was helemaal verbaasd dat Tobias met de borstvoeding zo goed is aangekomen sinds de vorige keer. Ik helemaal trots natuurlijk, haha.
Liefs voor alle meiden. Hopelijk kan ik snel weer wat uitgebreider reageren.

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-01-2012

Kersje wat goed dat je mannetje het zo goed doet!!!! En zeker op je bv!! Daar mag je trots op zijn!!
We wachten rustig af tot je meer tijd voor ons heb hoor, geen probleem!!

Cyn wat een positief nieuws!! Hopelijk blijft ze het zo goed doen en morgen weer lekker in der eigen bedje bij der papa en mama!! Ik duim!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-01-2012

na 5 dagen ziekenhuis is Joëlla weer thuis!
de wasmachine draait overuren en het gewone ritme kunnen we weer oppakken.

kom snel weer bijlezen... x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-01-2012

Cyn, wat een super goed nieuws! Dat moet heerlijk zijn, haar weer thuis te hebben!

Kersje, wat zul jij trots zijn! Je hebt door gebikkeld, met een super resultaat. Tobias goed gegroeid en nog aan de borst! Ben je inmiddels met vast voedsel begonnen trouwens?

Hier net een fiets gekocht! Echt een hele fijne. Ik heb zo veel zin om in de zomer lekker met Maria te gaan fietsen! En mijn stadsbarrel kon echt niet meer. Dus voor het eerst van mijn leven een slinternieuwe fiets! Ben er helemaal blij mee!

En de kleine ligt weer lekker te slapen. Er lijkt echt verbetering! Al drie dagen op rij gaat ze 's avonds zonder huilen slapen. Dat hebben we nog nooit mee gemaakt! En ze is veel rustiger en vrolijker. En ik heb ook een nieuwe draagdoek! Ben er zo blij mee! Ik twijfelde steeds. Ik had al zon tricot, nu een geweven. Dat zit zo veel lekkerder! En nu kan ze ook op mijn rug en dat vindt ze leuk!

Ga aan de studie!

X