Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-02-2012

@ noortje,
He je vertelde dat jet het steeds moeilijker vind om voor de geest te halen hoe Thomas eruit zag. Ja, dat heb ik dus ook. Voel me daar soms zo schuldig over. Dan kijk ik weer naar zijn fototje…
Nu ook als ik Shivani zie denk ik, hoe zou hij eruit gezien hebben. Hoe zou het zijn als hij zo zou trappelen en brabbelen. Hoe zou het zijn om een zoon te hebben. Maar echt hebben he..
Maar zoo fijn dat je tegelijkertijd ook kunt genieten van al dat gevoetbal in je buik! Heerlijk is dat he!
Ooh ik zie nu de 3d foto van Thomas. Wat mooi! En wat bijzonder dat je dat zo heb!
En wat lief ook een van zijn zusje! Waaw! Mooi hoor!
En op de 3d foto leefde hij nog…raar he dat het dan een paar dagen later voorbij is..
Bij de 20 weken echo lag Kaylash ook volop te spartellen. In amerika, toen ik begon te bloeden en een echo kreeg zagen we ons mooie jongen ook volop aan het bewegen en doen. Zo levendig was hij! Maar hij lag in al in de geboortekanaal. We zagen hem zo levend en toch wisten we dat het over een paar uur voorbij zou zijn…oh ik krijg weer kippenvel van die gedachte…
2 uur later was hij idd overleden. Hij is wel levend geboren maar was te klein om in leven te blijven…

Ik zag laats op tv dat ze een meisje van 400gr hebben gered. Weet niet meer in welk land. Dat kwam echt aan! Mijn Kaylash was 426gr! Waarom hij niet dan?
Soms vraag ik me ook af of ze wel alles geprobeerd hadden. Waarom ging hij bijvoorbeeld niet meteen aan de beademing. Ze zeiden dat hij te klein was om zelf te ademen. Ja hehe! Hij was nog maar 22 weken. Waarom dan niet volledig stimuleren.
Dan vraag ik me ook weer af of het wat uit had gemaakt als we in een acamemisch zh waren. We zaten nl in een streek zh.
Maar goed…ik heb ook geleerd om die gedachten daarna ook weer te laten gaan…gissen heeft geen zin meer..

Ben je al bezig met namen enzo? En kaartjes en meiden dingen?


Oh meiden dank jullie wel voor de complimenten. Ik hoor steeds weer hoe trots jullie zijn op de afgelopen tijd hoe het is gegaan met Shivani.
Ja zij geeft ons zoveel energie om door te gaan. Ze heeft ontzettend veel meegemaakt in de afgelopen bijna 4 maanden. Pfff…
Maar als het goed gaat met haar gaat het ook goed met ons. Je merkt echt helemaal niks aan haar! Oh wat is ze toch een lief kind! Echt daar kun je 10 van hebben!
Ze heeft vanacht heerlijk geslapen. Van 22.00 tot 05.00 uur. Ze had om 23.00 uur een voeding moeten hebben maar werd maar niet wakker. heb haar toen maar laten liggen. Heb wel heel de nacht slecht geslapen hoor. Om de paar uur wakker maar zij sliep door. Voelde me heel schuldig dat ik haar nog niet gevoed had. Uiteindelijk heb ik haar om 05.00 zelf wakker gemaakt. In haar slaap flesje gedronken! Uiteindelijk werd ze om 8.30 weer wakker. die slaapkoppie!
En als ze wakker is kan ze zo lekker spelen en brabbelen! Oeff, word er soms zo emotioneel van. Een jaar geleden droomde ik hier van. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou meemaken.
En ze “praat” zo lief terug! Was haar net aan het voeden en toen moest ik ineens niezen. Zij stopt met drinken en kijkt mij aan, zo van, wat doe jij nou weer? Ik moest daar zo van lachen! En toen lachte ze mee! Echt een smile met geluid van oor tot oor! Onbetaalbaar!!!!!!!
Ik heb dit zoooo vaak hier gelezen, dat jullie getrakteerd werden op een smile van oor tot oor. Nu weet ik echt hoe dat is! Geweldig!

Oh volgende week begint de huishoudbeurs en 9mnd beurs. Ik kom er al jaren. En steeds heb ik er over gefantaseerd om daar zwanger of met een kinderwagen rond te lopen en te neuzen tussen alle baby spullen. En jaa, dit jaar gaan we samen met Shivani.
En met mijn zussen en aanhang. Vind dat zoo leuk!

Oh het is weer etenstijd!
Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-02-2012

devika,
je had er zin in! zo'n lap tekst haha.
ik zie dat je het nog steeds bij het babybadje houdt. ik wissel het badje af met de douche.
ik kan namelijk niet onder de douche als ik alleen ben. maar Joëlla is erg actief in bad dus ze zet zich af en botst met dr hoofd tegen de andere kant.
de grootste lol heeft ze dan.
onder de douche vond ik eerst ook eng hoor. maar het valt best mee.
mijn vriend gaat douchen, dan geef ik joëlla aan. vervolgens ga ik er bij staan en mijn vriend gaat eruit.
als hij aangekleed is pakt hij joella over en kleed haar aan. en ze vind het heerlijk!
gelukkig heeft shivani geen pijn van het oprekken. wel zielig natuurlijk dat ze zo moet huilen, maar het is uiteindelijk voor een goed doel.
met joella dr hoofdje gaat het goed hoor. ze krijgt een kale plek van het liggen.
en ze heeft gewoon voorkeur voor links. rechts gebruikt ze wel hoor. we moeten haar nu alleen iets meer stimuleren.
maar volgens mij hebben best veel baby's dat hoor. mijn vriendin moet ook naar de fysio want haar kleine heeft een plat achterhoofd haha.

je hebt groot gelijk hoor dat je eerst even 2 jaartjes volop wil genieten van shivani.
wie weet wat de toekomst brengt, en misschien denkt je man er dan ook heel anders over.
ik heb een tijd geleden een spiraaltje laten zetten. voor ons nog even geen brusje.
ik wil ook optimaal kunnen genieten van Joëlla en niet bang zijn voor een volgende zwangerschap.
wie weet over een jaar of 3... voorlopig nog even niet.

oh meid, je moet je niet schuldig voelen hoor als shivani een voeding mist.
als je kleine meid honger heeft dan geeft ze dat zelf wel aan toch.
dat hebben wij al heel snel gedaan bij joella. ze slaapt dik 8 uur aan een stuk.
oh, shivani praat ook terug! leuk he!
Joella moet daarna altijd lachen. d'r handjes langs dr gezicht en dan duikt ze verlegen weg en begint te lachen.
heerlijk! ik had ook nooit durven dromen dat ik dit mocht meemaken.
ik heb echt tot het einde van de zwangerschap gedacht dat ik misschien wel de eerst zou zijn hier waarbij het een tweede keer mis zou gaan.
erg he.. ik had er ergens echt geen vertrouwen in.

ik ga joella wakker maken, het is tijd voor een voeding, anders kom ik vanavond in de knoop.

goed weekend! x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-02-2012

He meiden,

Wat een berg berichten! Gezellig!

@ Tam, gelukkig dat je wel in mei weet waar je aan toe bent. Ik hoop voor je dat je gewoon mag blijven waar je bent! Wat is de reden dat daar misschien geen werk meer is? Te weinig kindjes op de school? De haarkleur van Maria, dat weten we ook nog niet precies! De een roept: ze is rossig! De ander: echt blond! Dan is het weer heel donker... Ik ben erg benieuwd wat het wordt! nu wordt het wat langer en staat het lekker overeind. Ik noem haar daarom vaak stampertje. En het oogje van Myrthe, doordat je het zelf gehad hebt let je er waarschijnlijk meer op. Ik hoop dat het bijtrekt!

@ Cyn, ja, is inderdaad vervelend dat ze zichzelf wakker hoest. Maar het gaat vast vanzelf weer over. En overdag rust pakken lukt bijna nooit. Nu ook weer niet bedenk ik me. Ik wil dan vaak te veel doen, terwijl ik gewoon even moet gaan liggen. En Joella dus naar om de 4 uur voeding, fijn! Dan heb jij ook wat meer rust. Hier nog om de 3 uur eigenlijk... En slaapzakje kan ik je zeker aanraden. Maria ligt er al weer maanden in. Dan is ze ook in ieder geval lekker warm als ze zich boven de dekens uitwerkt.

@ Noortje, heerlijk dat je de kleine meid zo goed voelt trappelen! Dat had ik ook en ik had dan wel eens het idee dat ze dat voor mij deed. Ik vroeg me vaak af wanneer ze ging slapen. Maar met al dat getrappel stelt ze je wel gerust, zeker in deze dagen. Gek dat het al weer een half jaar geleden is, de geboorte van Thomas zeker. En het beeld vormen.... Ja, dat wordt steeds moeilijker. Maar ik moet zeggen dat ik dat niet heel erg vind. Ik weet niet waarom, maar als ik wil kijken pak ik de foto. En wat een prachtige 3D echo van Thomas! Echt heel mooi om te hebben zeg!

@ laura, ik had die vraag gesteld of dat bewust was van die test en buikfoto's. Nee dus. Op zich ook logisch, als je er gewoon onbevangen in staat denk je: ach, die buikfoto komt nog wel als er wat meer te zien is. Dan weet je niet dat het later van grote waarde kan zijn als je wel iets hebt. Ik heb ook geen enkele foto van mijn buik hoor. Wel de zwangerschapstest. En een aantal echo foto's

@ Devika, jouw laatste dagje verlof vandaag!!! Jeetje, wat gaat het toch snel. Maandag weer aan het werk dus. Fijn dat Shivani door jullie familie opgevangen wordt! En jij dus 4 dagen aan het werk en je man ook. Hoe voelt het voor jou om weer aan het werk te gaan? Buiten dat je haar natuurlijk heel erg gaat missen, heb je ook wel weer zin in je werk? En de DNA onderzoeken, spannend hoor. En de toekomst... je man vindt het genoeg zo, maar ik lees een beetje dat jij dat niet hebt. Ach, je weet niet wat de toekomst brengt. Ik moet zeggen dat het verlangen er bij mij wel heel sterk is, maar dat ik ook weet dat ik het weer heel spannend ga vinden. Buiten dat ik nog helemaal niet weet hoe we deze zwangerschap in gaan als die zou komen. Want in theorie zouden we natuurlijk in aanmerking komen voor alle zelfde onderzoeken. maar ik weet nog niet of ik dat wel wil. Maar goed, dat is voor later. En echt respect voor jullie hoor! de verzorging van Shivani haar wondje enzo, dat ze dan zo huilt, moeilijk!


Je vroeg of ik Maria miste op de avond zonder haar. Ja, dat doe ik zeker. Maar ik ben zo moe van nu al 4,5 maand ook in de nacht veel voeden dat ik het echt nodig heb af en toe bij te tanken. Maar ik ben als een kind zo blij als ik haar weer mag gaan halen! Morgen moet ik bijvoorbeeld de hele dag naar school, ben om 17:15 thuis, moet mezelf in galakleding hijsen en voeden en dan wordt Maria om 18:00 opgehaald door mijn zusje. Die pas op haar in de avond en dan halen we haar rond 0:30 weer op. Ik ben dan heel erg blij dat we zondag een hele dag thuis hebben. Maar ik heb ook zin om mezelf weer eens mooi te maken en lekker met mijn man weg te zijn. het blijft dubbel!

En ja, Maria krijgt nog volledig borstvoeding. Ik wil pas bijvoeden als ze 6 maanden is. Nog ruim een maand te gaan dus. Jij dus ook nog alleen BV. En bij die bijvoeding kolf jij dan zeker? Ik geniet ervan en ben er trots op dat ze groeit, alleen maar door mijn melk! Jij hebt dus ook echt zin in vakantie! Waar zou je heen willen met Shivani? Ik droom over van alles, maar het wordt nu eerst Rome en dan waarschijnlijk lange tijd niks. Financieel moeten we het even rustig aan doen tot ons nieuwe huis klaar is!

Ik zat trouwens te denken, hoe is het met jouw zus?

En heerlijk om jouw verhalen te lezen over hoe je geniet van de kleine dame! Ze slaapt ook zo heerlijk lang! Echt fijn! ben jaloers daarop hoor...

Femke, hoe is het met je?

Maria, Ikke, ik mis jullie hier!!! De oude garde!

Sabrina, Elies, hoe is het met jullie?

Ben ik nou nog iemand vergeten? Als dat zo is, sorry!

Hier een fijne dag! Ondanks het gehoest van Maria. De nacht was redelijk. Ze is om 20:30 gaan slapen, voeding om 22:20-2:40-5:40-7:30 Jullie zien het, hier nog steeds behoorlijk vaak. En met BV komt het natuurlijk allemaal op mij aan. Maar goed, ik geniet ook erg van haar!

Mijn man is thuis aan het werk en let vandaag op de kleine meid. Ik ben al de hele dag aan de studie en hoef alleen te voeden. Ze heeft trouwens net 3,5 uur liggen slapen, dus mijn man kon ook even aan de slag. Ik moet trouwens zeggen dat er hier nog steeds geen enkel schema is.... Iedere dag is anders wat voedingen en slaapjes betreft. dat vind ik wel moeilijk! Nu zijn ze samen even de deur uit. Ik ga dus snel weer aan de slag!

Morgen weer school en daarna gala! Ik heb er wel zin in. Weer eens in mijn mooie jurk!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-02-2012

even bijkletsen:

cyn; ik heb ook mooie echo's van britt*, maar myrthe was ook moeilijk op de plaat te krijgen.
Dat maak ik nu wel goed hihi. Maar ik vind de foto's die ik van haar heb zo dierbaar...
zo jammer dat het er zo weinig zijn. Ik heb nog wel filpjes waar britt* net geboren is.
Op eentje huilt ze. Heel speciaal. ik kan er niet naar kijken zonder te huilen zelf. Ook heb
ik een dvd van een half uur met echo beelden. Die heb ik nog maar 1x terug gezien.

laura; wat jammer dat je zo weinig foto's hebt van je buik met sonny*. Ja...wie denkt daar aan?
Ik heb wel nog een fotoraportage van mijn buik...wat kijken we daar nog gelukkig op. Zo onwetend
van de toekomst. Bij myrthe was ik bewust wel veel meer bezig met foto's...dan had ik teminste dat
nog als het fout zou gaan dacht ik dan.

noortje; jee weer al een half jaar. WAt gaat de tijd snel. Oh en wat een mooie echo van je mannetje.
Zo kostbaar zoals ik hierboven al schreef. Hoe gaat het nu met je?

devika; ik wil de suc6 wensen maandag. Je eerste werkdag na al dat heftigs. Geef aan als het niet gaat
he meid! Blij te horen dat het zo goed gaat met je meis. Ik herken wat je schrijft over dat overweldigende
geluksgevoel. Heftig wel dat er misschien een erfelijkheidsfactor meespeelt. Dat doet ons ook twijfelen
voor de toekomst. Ik weet dat je nooit garantie hebt...maar 25% is wel veel.
Het zal ook wel heftig zijn als ze het uitzoeken hoor...dat vond ik wel. En het duurt allemaal zo lang of
weten ze bij jullie al wat beter waar te zoeken?
Wij zijn beide al wat ouder en dat maakt dat je ook niet zoveel tijd meer hebt om te twijfelen.
Haha, en shivani is gekocht bij fisher price? geinig.
Ik ben al wel wat aan het bedenken voor haar verjaardag hoor. De week dat ze jarig is moet ik veel werken en de
dag na haar verjaardag vertrekken we naar frankrijk. dus vieren doe ik wel het weekend ervoor.
Maar....ik ben dus nog druk aan het bedenken.

madelief; ja, het leerlingaantal van onze school daalt. Vergrijzing in een dorp he, weinig nieuwbouw.
Hoe was het gala?

maria; meid, hoe gaat het? Ik mis je ook hoor. En jij hebt deze week een jarige.
Ik ga heel hard voor haar zingen hoor!

femke, kersje, ikke............denk aan jullie
hier; net effe naar de stad. Oh, wat zijn er al mooie zomerkleertjes zeg. Ik heb stiekum al een rokje voor haar
gekocht. Nu slaapt ze ff. STraks gaan we uit eten met zijn 3-tjes. Ben benieuwd hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-02-2012

madelief,
ik ben nu de afgelopen dagen de slaapzak aan het uitproberen.
ze ligt hier nog wel beneden in dr wiegje, dus dan gebruik ik het niet.
maar ze slaapt 's avonds vanaf een uur of 6 boven in dr eigen bedje. en aangezien mevrouw het steeds voor elkaar krijgt om dwars te gaan liggen gebruiken we daar wel de slaapzak. ze vind het prima en ligt tot nu toe nog elke keer rechtWink

hoe was je gala?

tam,
jij hebt ook nog mooie echo beelden van Britt* zo'n mooie herinnering.
ik heb zelf ook nog het filmpje van de pretecho. ik heb er na het overlijden van wesley* niet meer naar durven kijken.
heb je al leuke ideeën voor myrthe dr verjaardag?

maria,
bij jou is het ook bijna feest! goh, alweer 1 jaar!

devika.
jij mag net als ik morgen weer gaan werken! ik heb er weinig zin in, maarja het moet!
Joëlla heeft morgen ochtend en dinsdag ochtend haar wendagen. 's middags is papa vrij dus dan is ze lekker thuis.

hier:
een rustig weekendje.
Joëlla d'r tas is gepakt voor de opvang. en ik ben nu al zenuwachtig.
nergens voor nodig natuurlijk, maar toch.
ik ga mevrouwtje hier uit bed halen en dan kan ik gaan koken.

hoe was jullie weekend?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 13-02-2012

Hey dames!

Ik zie in dit forum dat julllie hetzelfde meegemaakt hebben dan ik. Dat geeft me steun.

Afgelopen dinsdag ging ik voor controle naar de VK. Daar kon de vk geen harttonen meer vinden. Ik zou de volgende dag de 20-weken echo hebben (ik was toen ook 20-weken) Ik ben dinsdag direct doorgestuurd naar de gyn. Hij constateerde dat ons kindje was overleden.
Afgelopen woensdagavond ben ik opgenomen en donderdagmorgen ben ik bevallen van ons zoontje Florian. Vanmiddag word hij begraven. Gelukkig gaat het lichamelijk wel aardig goed met me.. Heb wel last van stuwing, het vloeien valt mee. Hij is ons eerste kindje.
We hebben al het onderzoek laten doen zoals bloedonderzoek, vruchtwaterpunctie, kweken, obductie. 3 april krijgen we de uitslag. Alhoewel ons verteld is dat er in de meeste gevallen niets uitkomt, willen we wel alles laten onderzoeken.
Het liefst wil ik de tijd vooruit draaien dat alles weer "gewoon" is en we de uitslagen ook hebben.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-02-2012

Lieve rennie... Afschuwelijk om te horen dat er weer een engeltje bijgekomen is... Gefeliciteerd en tevens gecondoleerd meissie.. Ik wil je voor nu heel veel sterkte wensen voor de begrafenis en je bent welkom om met ons mee te kletsen...
Het is wat jij wil.. Mooie naam heeft je zoontje trouwens! Sterkte lieverd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-02-2012

Lieve Rennie,

Vanmiddag moet je echt afscheid nemen van jullie Florian. Maar hij heeft jou wel echt mama gemaakt! Je bent moeder geworden van een ongetwijfeld prachtig mannetje. Ja, de tijd terugdraaien. Heel herkenbaar. Ik dacht steeds: nu ga ik slapen en wat zou het fijn zijn om wakker te worden en te merken dat alles gedroomd was.... Helaas, het is heel hard. Verschrikkelijk dat er weer een kindje verloren is.

En de onderzoeken, ja, meestal vinden ze niks, maar bij een aantal van ons hier wel. Klinkt gek, maar het is heel dubbel. Aan de ene kant is niks vinden fijn, voor de toekomst. Aan de andere is het dan zo moeilijk te verkroppen dat je kindje gezond was. Als ze wel iets vinden kunnen ze daar bij een volgende zwangerschap rekening mee houden. Beide is gewoon verschrikkelijk spannend.

Heel veel sterkte vanmiddag. Wil je ons later vertellen hoe het geweest is? En je kunt hier altijd van je afschrijven, het heeft mij waanzinnig gesteund en nog steeds! Ik hoop dat dat voor jou ook zo is.

@ cyn en Devika, jullie eerste werkdag! Spannend, hoe was het??

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-02-2012

Rennie, ik had je verhaal al gelezen in het juni topic, waar ik af en toe meelees. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en schrijf hier van je af als je daar behoefte aan hebt. Het heeft mij erg gesteund. Hoe was de begrafenis?
Het zal vast een spannende tijd voor je worden, het leven naar de uitslagen. Ik was daar toen heel erg mee bezig, ik wilde zo graag antwoorden. En wat Madelief al schreef, het is heel dubbel want je wilt graag weten wat er mis is gegaan, maar er kan ook niks uitkomen, dan ben je blij dat er niets erfelijks ofzo is gevonden maar blijf je je misschien afvragen waarom.

Cyn en Devika, hoe was jullie eerste werkdag, een beetje doorgekomen?

Tam, en heeft Myrthe zich netjes gedragen met uit eten gaan?

Hier een paar lastige dagen gehad, naar mijn idee bewoog ze minder dus totaal in de stress. Totdat ze een paar uurtjes later weer volop aan het bewegen was, dan ben ik weer rustig. Maar sommige momenten vind ik zo moeilijk om erin te blijven geloven. Nog 3 dagen tot de groeiecho, ik ben de dagen weer aan het aftellen. Dan ook weer een gesprek met de verpleegkundige, heb er nu wel even behoefte aan moet ik zeggen. Ook de bloeduitslag moet er dan weer zijn, toch weer spannend.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 13-02-2012

dames,

Het was een erg moeilijke dag vandaag.. Florian ligt nu bij mijn zwager begraven.. Hij is op 26 jarige leeftijd verongelukt. Mn zwager zn geboortedag is 01-02 en Florian is een week later 09-02 geboren. Het is dit jaar ook 9 jaar geleden dat mn zwager overleden is.
We kunnen nu ook pas echt weer verder als we de uitslagen hebben. We hopen dat er niets gevonden is, dan is het iedergeval geen belemmering om weer zwanger te worden.. Nog 7 weken wachten, kan de tijd wel vooruit duwen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-02-2012

lieverd, logisch dat het een moeilijke dag was.. en zo zullen er nog vele moeilijke dagen volgen.. sterkte meissie.. is het wel een mooie dienst geweest?
en wat erg ook van je zwager trouwens! heftig hoor!

noortje, kan me voorstellen dat je weer toe bent aan ff de bevestiging dat die kleine meid het nog goed doet! het moeten slopende weken voor je zijn... maar meis, eerlijk waar, het komt allemaal goed met je! het is een sterke meid die zich er keurig doorheen zal slaan!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-02-2012

rennie,

welkom meid!
helaas hadden we je hier liever niet gehad. helaas weten we allemaal maar al te goed wat je mee maakt.
gecondoleerd met je kleine mannetje. wat een mooie naam.
ik zie dat hij vandaag is begraven.
ik hoop dat je een mooie dag heb gehad met mooie herinneringen.
is de begraafplaats in de buurt?
ik zie dat je pas over een tijdje de uitslagen krijgt.
wij hebben ook obductie laten doen, en het gevoel is zo dubbel!
ergens hoop je dat er wat wordt gevonden, zodat ze erachter komen waarom hij is overleden.
maar aan de andere kant wil je dat ze niks vinden.
ik wil je heel veel sterkte wensen deze dagen, weken, maanden...
ik hoop dat jij en je man veel steun aan elkaar zullen hebben. samen komen jullie hier door!
het heeft mij erg geholpen om hier te komen schrijven. de meiden hier weten wat je mee maakt, en wat je nog te wachten staat.
een hele dikke knuffel voor jou!

noortje,
nog een paar dagen en dan heb je de groeiecho.
meid, we tellen de dagen weer met je af. maar die kleine meid doet het vast goed daarbinnen.
denk aan je.

hier:
even snel... hier de eerste werkdag gehad. damn wat vroeg!!
joëlla voor het eerst een ochtendje gaan wennen op de opvang.
ze zat niet bij mij op de groep vandaag.
ik ben 1x binnen gelopen en toen hoorde ik iemand huilen. het leek erg op joella.
maar mevrouw zat heerlijk in dr schommelstoeltje om zich heen te kijken.
ze heeft niet zo veel geslapen, maar dat is vast de vreemde omgeving.
verder heeft ze het goed gedaan. (zorgn voor niks dus haha)
thuis heeft ze super goed geslapen bij papa.

vanmiddag heb ik ook nog gewerkt. kreeg erg leuke reacties van kinderen en ouders dat ik weer terug was.i
k ben vanaf 7 uur thuis, dus ga nu even douchen en dan lekker op de bank.
morgen weer een vroege dag!

tot snel!





devika, hoe ging het bij jou??


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-02-2012

Rennie, heel logisch dat het een moeilijke dag was. Ik kan me de begrafenis van Thomas nog herinneren alsof het gisteren was, ook hoe ik me toen voelde. Wel een fijn idee dat hij bij je zwager ligt. Heb je nog foto's van Florian kunnen maken? En het wachten op de uitslagen duurt lang he? Wil je ook graag weer snel zwanger worden? Dat had ik wel, ik kon haast niet wachten, net als de meeste hier.

Cyn, de eerste werkdag weer achter de rug, wel fijn dat je even bij Joëlla kon gaan kijken, lekker hoor dat ze toch zo dichtbij is. Het zal wel weer even wennen zijn he, zo vroeg op.

Ik heb haar vanochtend weer goed gevoeld gelukkig en vannacht ook weer. Moet nu opschieten, ga van 10-12 werken dus moet zo weg.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 14-02-2012

@shady We wilden het graag met zn 3en afsluiten en hebben hem samen begraven. Dus geen dienst gedaan. We hebben hem samen in het graf bij mijn zwager gelegd.

@cyn De begraafplaats is in de buurt, dus we zullen wel regelmatig heen gaan, ook gezien hij bij mn zwager ligt. We hopen eigenlijk allebei dat er niets uitkomt, dan heeft het zo moeten zijn.. Daar kunnen we ook wel vrede mee hebben. Veel dingen zijn ook heel bijzonder. De geboorte/ sterfdag, de betekenis van zijn naam..

@noor wij hebben ook heel erg sterk de drang om weer zwanger te worden. We zijn wel verstandig genoeg om te zorgen dat we niet zwanger gaan raken voor de poli afspraak. Ik zou het niet over mn hart kunnen krijgen, dat daar iets uitkomt en de zwangerschap af gebroken zou moeten worden.
Als 3 april geen bijzondere dingen naar voren komen, gaan we er direct weer voor. Dit willen we (gelukkig) allebei. Het zal een pleister op de wond zijn.
Mochten we weer zwanger raken, dan zullen we heel blij zijn, maar tegelijkertijd ook heel veel spanning hebben. Maar dat herkennen jullie wel of niet?

Wat zijn er bij jullie uit de uitslagen gekomen? Ik merk dat ik heel veel steun aan jullie heb. Jullie weten wat ik doormaak en precies hoe ik me voel..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-02-2012

Rennie, fijn dat de begraafplaats in de buurt is, dan kun je er heen gaan wanneer je daar behoefte aan hebt. Ik ga nog bijna elke dag daar zijn kaarsjes aansteken. Hoe gaat het lichamelijk met je na de bevalling? Wij wilden ook zo snel mogelijk weer zwanger worden, zeker gezien het feit dat het niet makkelijk was gegaan. Ik ben met de 2e ICSI behandeling zwanger geworden van Thomas, dus dat heeft best wat moeite gekost. Ik zie dat het bij jullie ook wel even heeft geduurd. De gyn adviseerde om 3 maanden te wachten, gezien de complicaties (er was na de bevalling een stuk placenta blijven zitten en gaan ontsteken, dus een week later lag ik weer in het zkh voor curretage). We hadden nog 2 cryo's en zouden daar half november weer mee doorgaan. Maar ik kon echt niet afwachten, dus hebben we het op de normale manier geprobeerd. Die kans was toch heel erg klein bij ons, maar toen was ik in 1 keer spontaan zwanger, echt ongelofelijk. Ik had zoiets van als mijn lichaam er nog niet aan toe is zal er niks gebeuren, maar ik wilde weer hoop hebben, iets om naar uit te kijken. En we zijn er heel blij mee, ook al geeft het veel spanning en angst.
Bij ons is er wel wat naar voren gekomen uit de uitslagen, gelukkig niet iets wat een volgende zwangerschap in de weg staat al zou het weer kunnen gebeuren. Ik ben rhesus neg en heb tijdens de zwangerschap antistoffen aangemaakt, Thomas was positief maar na uitgebreid onderzoek en overleg met Leiden bleek hij geen bloedarmoede te hebben. Voor deze zwangerschap wordt het nu steeds met bloedonderzoek in de gaten gehouden, tot nu toe is het goed. Thomas zelf was helemaal gezond, er is ook obductie gedaan (maar niet van zijn hoofdje) en vruchtwateronderzoek, daar kwam niks uit. Wel bleek uit een second opinion van de placenta dat die niet rijp genoeg was voor de zwangerschapsduur en er waren tekenen dat hij te weinig zuurstof heeft gehad. Dit moet toch de doodsoorzaak zijn geweest. Hiervoor krijg ik nu al vanaf het begin bloedverdunners en nu elke 2 weken een groeiecho, want hij had een groeiachterstand. Zodra de groei af gaat buigen word ik opgenomen. De gyn is positief, het gebeurt meestal geen 2e keer en als dat wel gebeurt vaak in een later stadium zodat ze de baby kunnen halen. Bij Thomas was de 20 weken echo helemaal goed, maar met 23 weken begon ik hem minder te voelen totdat hij helemaal niet meer bewoog. In paniek de verloskundige gebeld, wel een hartje te horen. Op de echo zagen ze een flinke groeiachterstand, maar het ctg was goed en ook de doorstroming van de navelstreng. Ik was toen 24 weken en hij was nog te klein om in te grijpen. Ik moest meteen stoppen met werken, een week later terugkomen en toen was hij overleden. Als hij toen nog geleefd had, hadden ze hem gehaald, maar hij heeft het niet gered.
Het is nog steeds erg moeilijk, al merk ik dat het ergste verdriet wat gezakt is. En wat me erdoorheen gesleept heeft, is dat ik zwanger werd van zijn zusje.
Een heel verhaal geworden...


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 14-02-2012

@noortje heel fijn om je verhaal te horen.. Wij hopen ook dat we zo snel mogelijk weer zwanger zijn, dat zal weer een nieuw lichtpuntje zijn. Ik zal helemaal instorten als ze zeggen dat we geen kinderen meer mogen/ kunnen krijgen.. Ik hou me maar aan het feit vast dat na regen zonneschijn komt.

Hoelang hebben jullie nadien nog gevloeid? En hoelang duurde het voor de normale cyclus weer op gang was?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-02-2012

Rennie, kan ik me helemaal voorstellen, ik was ook zo bang dat we niet meer zwanger konden worden. Ik duim voor goede uitslagen voor je.
Ik heb heel erg gevloeid maar na de curettage was het nog maar weinig, in totaal iets van 4 weken vanaf de bevalling. En 5 weken na de bevalling had ik m'n 1e menstruatie weer, alsof er niks gebeurd was... Maar was wel blij dat de boel weer functioneerde. Hoop voor je dat het bij jou ook weer snel op gang komt, dan kun je er weer wat mee tzt.

Ga nu maar eens koken, m'n man wil vast wel eten als hij thuiskomt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-02-2012

rennie; welkom hier. moeder van florian*, maar helaas geen zichtbare moeder, wat was ook hij
welkom. Zo kort geleden nog maar. En ik lees dat ze nog gaan onderzoeken. Spannend.
Ik hoop dat je vlug meer zekerheid hebt hierin. Dat is wel belangrijk voor de verwerking.
Wat de uitkomst ook is.
Onze britt* is na 38 weken geboren en de eerste dag was er niks aan de hand. toen kreeg ze het
ineens moeilijk. om een lang verhaal kort te maken is ze 5 dagen na haar geboorte overleden in
onze armen. Ze bleek een stofwisselingsziekte te hebben en dit is erfelijk. 25% kans. Dit onderzoek
heeft lang geduurd. Na britt* hebben we 2 maal een mk gehad helaas. maar afgelopen mei is onze dochter
myrthe geboren. Via een vlokkentest wisten we dat ze de ziekte niet had, maar de zw was toch spannend
want ik ben met spoed nog opgenomen en 10 dg in het ziekenhuis gelegen. DAt is (wel heel kort); ons verhaal.

sterkte....ik hoop dat je hier steun mag krijgen.

cyn; myrthe ligt ook lekker in haar slaapzakje hoor. Heb nog niet echt een idee voor haar
verjaardag. Ik denk dat ik het vooral thuis ga doen hoor...want ze is nog zo klein. als we de
hort opgaan is het voor haar ook niet leuk misschien. maar ik heb volgende week vakantie en
ga eens wat zoeken op internet met ideeen. Oh, en je werkdag gehad. De spits is eraf.
En de kleine meid deed het goed lees ik. Dat is wel een heel fijn gevoel.

noortje; nog even voor de echo. Ik leefde echt van echo naar echo. Soms maakte ik haar gewoon
wakker omdat ik wilde weten of ze er nog was.
Moet dus nu ook niet zueren als ze moeders wakker houdt hihi.

maria; morgen een verjaardag meid?

andere meiden, kom vlug weer kletsen. HEt etentje ging prima. Kregen een compliment van de mensen
naast ons: zo, met haar kan je wel uit eten hihi. Ikke trots!
Morgen nog cursus Bleh...en dan een weekje vakantie


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-02-2012

Rennie, welkom hier. Ik weet, net als de andere meiden hier, hoe verdrietig het is om je kindje te verliezen. Je schrijft dat je graag de tijd vooruit wilt duwen, dat had ik ook. Ik wou dat ik mijn ogen dicht kon doen en pas weer open doen als het een half jaar verder was. En dat ik snel weer zwanger zou zijn. Niet ter vervanging van ons meisje, maar om weer verder te kunnen kijken, een nieuwe start te maken. Ik was toch moeder geworden, maar had geen kindje om mijn liefde te kunnen geven. Wat een leegte. De wens voor een kindje in mijn armen werd alleen maar groter. Alsof ik even had mogen proeven van het moederschap en het daarna weer terug heb moeten geven. Wat een mooie naam, Florian. Je vertelt dat je hem samen met je man hebt begraven. Dat moet heel moeilijk geweest zijn. Ik geef je een knuffel en hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen. Als je het fijn vindt, schrijf dan hier zo vaak je wilt.

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-02-2012

Maria, gefeliciteerd met Matilda!!!!

Wauw, 1 jaar!!!

:-DSmile:mrgreen::razz::-DSmile:mrgreen::razz::-DSmile:mrgreen::razz::-DSmile:mrgreen::razz:



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2012

Er is er 1 jarig hoera, hoera! Yeeeeehhhh! Matilda is 1! Oh, het lijkt gisteren dat je schreef dat ze geboren was! Wat gaat het toch snel! Fijne dag vandaag!

Andere meiden tot later!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-02-2012

HIEP HIEP HOERA VOOR MATILDA!!

Gefeliciteerd Maria.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2012

He lieve meiden!

Ik zit! Maria slaapt, maar kan ook zo weer wakker worden... Maar ik wil jullie even schrijven! We zien wel hoe lang het goed gaat...

@ Tam, oh, ik lees over de filmpjes van Britt toen ze net geboren was... Dat je die niet kunt zien zonder te huilen. Oh, ik moet er zelfs hier van huilen! Dat lijkt me zo heftig, te zien hoe die momenten waren, jullie zo blij met jullie dochter en niet wetende wat boven je hoofd hing...

Ik lees dat jij al zomerkleertjes aan het shoppen bent! Ik vind ook alles zo leuk! Maar ik vind het nog lastig in te schatten welke maat het moet zijn. Dus ik hou me nog maar even in! Ik heb hier het gevoel dat ik constant kleding aan het opbergen ben omdat alles te kort is, het gaat zo hard! Vooral mouwen en jurkjes, allemaal te kort!

Je vroeg hoe het gala was. Heel leuk! Het was eerst een diner. Was gezellig, ook wel lekker om weer eens mooi opgedoft te kunnen kletsen zonder te denken, wanneer moet Maria drinken/slapen? Daarna was er een veiling voor een goed doel, de plaatselijke voedselbank. Erg leuk, want iedereen ging tegen elkaar opbieden met als gevolg dat er 2400 euro op is gehaald. Toch mooi. Om 1:30 lagen we na een kolfsessie tevreden in bed.

En voor jou nu vakantie toch? Lekker!!! Genieten!!!

Cyn, fijn dat de slaapzak werkt! Herinnert mij er trouwens aan dat ik op zoek moet naar de volgende maat slaapzak.... En je eerste werkdagen gehad! Leuk dat je zoveel reacties kreeg! Dan voel je je wel weer welkom. En fijn dat Joella zo lief zat te spelen toen jij dacht dat ze huilde. Heerlijk da je haar zo dichtbij je hebt!

@ noortje, oh, meid die stress, zo herkenbaar en zo naar! Dan kun je het niet loslaten als je er eenmaal aan gaat denken. Gelukkig stelt ze je dan na even weer gerust door te bewegen. Morgen de echo toch? Spannend weer. Ik hoop dat ook de bloeduitslagen goed zijn!

@ Rennie, ik lees over maandag, het begraven van Florian. Mooi dat jullie dit samen hebben gedaan. Ook ik en mijn man hebben ons meisje alleen begraven. Zoals je zegt, het laatste met z'n drieen. En bij je zwager in het graf. Toch mooi, ondanks al het verdriet. Fijn dat het dichtbij is, dan kun je er regelmatig even langs.

Jullie hopen dat er niks uit de onderzoeken komt. Dan duim ik heel hard voor jullie dat dit zo is! Je wilt de tijd vooruit duwen, oh wat herkenbaar! Je schrijft dat je het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zou willen worden. Wat herkenbaar! Alle meiden hier hebben een bericht zoals jij geplaatst. je voelt het zo sterk, je bent moeder geworden, hebt dat gevoel nu en wilt nu ook voor je kind zorgen! Het neemt nooit weg wat er gebeurd is, maar het verlangen naar een kindje is enorm gegroeid.

Je vraagt wat er uit de uitslagen is gekomen. Bij ons bleek ons dochtertje te zijn overleden aan een forse chromosoomafwijking. Ze had hiermee geboren kunnen worden, maar was dan geestelijk zwaar gehandicapt geweest. Ik vond dat ontzettend heftig om te horen. Wij hoorden dit pas in januari, ik was op 23 september bevallen. Toen we dit hoorden wisten we net 2 dagen dat we weer zwanger waren. Het is inderdaad heel erg verstandig te wachten tot je de uitslagen hebt. Bij ons was de kans dat we zwanger zouden worden op de natuurlijk manier bijna nihil, dus wij hadden dat nooit verwacht. Een groot wonder toen dat wel zo bleek te zijn en een enorme shock toen we de uitslag van het onderzoek kregen. Heel snel moesten mijn man en ik toen bloed afstaan om ons DNA profiel te onderzoeken, want de vraag was: was het toeval of was het erfelijk. Gelukkig bleek toen rond de 12e week van de zwangerschap dat er bij ons niets afwijkends was gevonden, het was dus een foutje van de natuur. De kans op herhaling is dan best klein. Bij de 20 weken echo konden we toen echt opgelucht ademhalen toen alles normaal bleek. Helaas was de spanning gedurende de hele zwangerschap groot. je schrijft het zelf ook al: het zal weer spannend zijn.Dat is ook zo. Ik was heel vaak heel erg bang. Zo bang om ons meisje weer te verliezen. Maar gelukkig gebeurde dat niet. Ze is gezond geboren en schenkt me nu iedere dag zo veel liefde, glimlachen en geluk! Ja, voor jou gaat dat ook gebeuren! Dat moet! Ja, na regen komt zonneschijn en ook al komt er wel wat uit de onderzoeken, dan wil dat niet zeggen dat je nooit kinderen zou kunnen krijgen!!!!

En ik heb 3 weken gevloeid en precies na 5 weken was ik weer ongesteld. Alsof er niets gebeurd was.... Heel dubbel. Aan de ene kant: nieuwe kansen, aan de andere kant wilde je dat niet!

Kom hier maar van je afschrijven, zo vaak je wilt. Er is altijd wel iemand die snel reageert, de steun kan enorm zijn!

Femke, hoe is het met jou? Heb je al een echo gehad? ik ben zo benieuwd! Denk steeds aan je!

Laura, weet je al iets van het AMC?

Hier: alles goed! We genieten met volle teugen, oh meiden, het is zo zwaar geweest! Ik vind dat moeilijk om te zeggen, want ik was ook intens gelukkig met Maria. Maar oef, het was gewoon overleven! Ik was zo verschrikkelijk uitgeput van het huilen! Gelukkig gaat het nu heel goed. Ze gaat ineens als een dolle! Ze kletst de oren van mijn kop, pakt alles wat ze pakken kan, lebbert me helemaal af met haar kusjes, rolt van rug naar buik en weer terug, trekt zichzelf vooruit als ze op haar buikje licht. Ze wordt zo snel groot! Maat 62 is alweer te kort, op haar kontje slobbert het nog, maar ze is zo lang! Nu probeer ik ook zo vaak mogelijk bij te slapen, want mijn lijf is nog wel erg moe. En ik heb nu zelf spruw in mijn mond. Doet z'n pijn! Ook de nachten zijn nog niet lang. Vannacht bijvoorbeeld om 23:30 - 2:10 - 5:50 gevoed en dan is ze om 7:15 weer helemaal vrolijk wakker. Het zijn allemaal maar korte stukjes slaap. En toch kan ik er op die momenten ook zo van genieten! Ze ligt dan vol overgave te drinken, met haar oogjes dicht, ons grote wonder!

Ik ga maar even wat in het huis doen, ze slaapt nog!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-02-2012

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcR5OH2haFhdWSOaJAGBWrG...TQJ1aYzgUQ] Ook hier gefeliciflapstaart voor matilda................een hele fijne dag gewenst.........

Samen met myrthe zing ik hier een liedje speciaal voor haar haha


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 15-02-2012

Hieperde piep...... HOERA.. voor Matilda en natuurlijk ook voor paps en mams! wauw 1 jaar alweer!

lieve meiden.. sorry dat ik er zo weinig ben maar ik moet heel veel werken en ben als ik thuis ben echt toe aan quality time met mn lief en de relaxbank haha.. Morgen ben ik vrij en dan kom ik even uitgebried reageren! ik denk daan jullie! ben nu ff thuis tussen 2 jobs in.. donderdag en vrijdag heerlijk vrij

Lieve Rennie!! wat vreselijk om je verhaal te lezen en wat moeilijk om jou hier te moeten verwelkomen omdat je hetzelfde meegemaakt hebt als ons. Ik krijg weer tranen in mn ogen. weer een engeltje die we moeten missen..Volgens mij hebben wij al eens eerder met elkaar gekletst?? Ik kom morgen uitgebreid op je verhaal reageren...
ik wil je vanaf hier een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen. je kan hier alles vertellen, we zullen er voor je zijn!
Je engelte is altijd bij je!

heel veel liefs voor iedereen!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 15-02-2012

sorry Rennie.. niet zo gepast om een blij berichtje bij een heel verdrietig berichtje te plaatsen.. sorry... had beter na moeten denken.. hele dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 15-02-2012

Bedankt voor alle reacties, dat doet me enorm goed!

@madelief ze hebben bij ons ook een vruchtwaterpunctie gedaan voor chromosomenonderzoek. Het was alleen de vraag of ze er wat mee konden, gezien het vruchtwater ook al donker van kleur is.. Maar niet geschoten is altijd mis..

@maria nog gefeliciteerd met Mathilde!

@fem ik heb ook een tijdje bij het forum "geen menstruatie na pilstop" gezeten. Het heeft een goede 3 maanden geduurd voor ik begon met menstrueren. Nou de pil ben ik voor de komende jaren vanaf gestapt... En ik vraag me af of ik daar sowieso nog een keer mee ga beginnen..

Je mag best vrolijk reageren hoor Fem! Je hebt daar ook alle redenen toe en ik vind het heel fijn voor je dat je weer zwanger bent! Ik hoop en duim met je mee voor een goede afloop!! Gefeliciteerd trouwens.. Ik hoop dat jullie me over een aantal maanden ook weer mogen feliciteren.. Als ik zie hoeveel er toch weer opnieuw zwanger zijn geworden en een gezond kindje gekregen hebben, geeft dat me weer moed...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-02-2012

Rennie, bij ons is geen vruchtwaterpunctie gedaan, maar is het DNA profiel uit weefsel bij de obductie bepaald. Jullie hebben toch ook obductie laten doen? En inderdaad, er zijn hier al heel wat gezonde kindjes geboren en er zijn zwangeren waarbij het er allemaal goed uitziet! Dat gaf mij ook veel moed.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-02-2012

Madelief, wat fijn dat Maria het nu zo goed doet en je nu echt volop kunt genieten. Je hebt het echt zwaar gehad, nu nog door gaan slapen 's nachts. Ik word nu ook wel een paar keer per nacht wakker en als ik haar dan voel bewegen lig ik er echt van te genieten, slapen komt dan wel weer een andere keer. Vervelend die spruw, heeft Maria er ook last van of alleen jij?

Tam, haha dan kun je er niks van zeggen als Myrthe je uit je slaap houdt. Ik leg wel vaak mijn hand op mijn buik en daar reageert ze vaak wel op, al is het maar een beetje draaien, maar ik maak haar niet wakker al kost het me wel eens moeite. Lekker hoor, bijna vakantie en leuk dat het zo goed ging met Myrthe uit eten.

Rennie, ik had ook een vruchtwaterpunctie laten doen en daar zat allemaal bloed in, dan kan het moeilijker gaan. Maar het is wel gelukt alleen duurde het vrij lang. Ik hoop echt voor je dat er niets erfelijks uitkomt.

Femke, gaat alles goed, heb je al een afspraak voor een echo?
Gisteravond heeft de baby me laten schrikken. Ik zat op de bank te lezen en intussen een beetje over m'n buik te aaien en opeens geeft ze toch een schop. Moest er daarna wel om lachen maar schrok echt even, meestal voel ik eerst een beetje beweging voor ze wat hardere schopjes geeft. He, nog 1 nachtje slapen en dan weten we of ze goed groeit. Best stom, ik voel haar de hele dag door bewegen en toch ben ik zo bang dat ze gaan vertellen dat het hartje niet meer klopt. Terwijl ik met m'n verstand heus wel weet dat als het niet meer klopt ze ook niet meer beweegt.. Morgen echt dagje zkh, om 11 uur gesprek en dan om 13u echo, en het is 3 kwartier rijden dus ben er zowat de hele dag mee zoet, maar ik kijk er echt naar uit.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2012

@ Rennie,
Wat verschrikkelijk dat ook jij je kindje heb verloren…gecondoleerd…en ook helaas welkom hier.
Ik had ook liever dat we jou niet kende. Niet omdat je niet welkom ben maar omdat we liever hadden dat je nog heel fijn zwanger was.
En vanmiddag is de begravenis…jeetje…meid ik ben er echt stil van… wij weten hier als geen ander waar je nu doorheen moet…
Vind dit zo erg dat nog iemand moet ervaren wat wij ervaren hebben…
Jullie hebben een mooie afscheid gehad lees ik. En Florian ligt bij je zwanger begraven. Wat verdrietig dat die ook zo jong is gestorven.
Vind je het wel een troostende gedachte dat die 2 nu bij elkaar zijn?
Wij hebben destijds het as van onze zoontje Kaylash ritueel in de zee uitgestrooid. Eerst vond ik dat zo’n verdrietige gedachte dat ik dat moest doen. Met pijn in mijn hart heb ik hem losgelaten… maar een paar maanden eerder hebben we daar ook een andere dierbare uitgestrooid. Ik vond het wel een fijne gedachte dat hij nu samen met Kaylash was…
En de uitslagen duren zo lang meid. ja, je wilt antwoorden he…. ik hoop zo dat ze uitendelijk toch niks vinden. Heel wrang, want je weet dan dat je kindje niets had en toch is overleden. Maar aan de andere kant, als ze niks vinden geeft dat ook weer hoop voor een volgende zwangerschap.
Je vroeg over het navloeien. Na de geboorte van Kaylash heb ik ongeveer 6 weken gevloeid. Maar meteen daarna kwam weer mijn cyclus op gang. 5 mnd later was ik weer zwanger. Ik hoop zoo voor je meid dat het bij jou ook net zo vlot of vlotter gaat!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2012

@ Cyn,
Je bent de 1[SUP]e[/SUP] dag ook goed doorgekomen las ik. Fijn joh dat je tussendoor nog even bij haar kon spieken! Oh wat miste ik dat hoor.
En ze heeft het goed gedaan! Mooi zo! Ja, Shivani ook hoor. Heeft zich prima gedragen bij opa en oma. En haar 2 neefjes waren er ook. Die zijn niet weg te slaan bij haar dus die heeft zich wel vermaakt.


@ Tam,
Ja ik weet dat bij jullie ook erfelijkheidsfactor een rol speelt bij een volgend kindje. Maar jullie zijn er nog niet over aan het nadenken?
Kan me voorstellen dat je de kans van 25 groot vind. Maar weet je, 75 is 3x groter he! het is ook jullie heel erg gegund hoor!
En je bent ook bezig met haar verjaardag. Wat leuk! jammer dat je rondom zoveel moet werken.
Heel gek maar ik ben ook nu ideetjes aan het verzamelen voor Shivani haar 1[SUP]e[/SUP] jaardag. Is nog heel ver maar vind et leuk om nu al mee bezig te zijn.
We willen het nl heel groots aanpakken. Een zaal, veel familie een bandje en een mega taart. Gewoon lekker knallend. We hebben de afgelopen tijd zooooveel meegemaakt. En juist daarom lijkt zo’n feestje op z’n plaats. En tis dan ook onze trouwdag, dus dubbel feest haha.
Oh ik lees dat jullie net na haar verjaardag op vakantie gaan. Lekker hoor! Navieren met z’n 3en!
En je bent heerlijk aan het shoppen voor zomer kleertjes! Lekker hoor!

@ noortje,
He ik lees dat je in de stress was omdat je de kleine een keer minder voelde. Meid, niet wachten tot je weer een volgende echo heb. bel en vraag of je meteen al langs mag komen! scheelt zoooveel stress!
Ik lees dat het nu beter gaat en dat je haar veel voelt. Ja die onzekerheid dat het toch mis is… ik ken dat…deze zwangerschap had ook zoveel downs.
Ene moment kon ik zooo genieten, en het andere moment wist ik zeker dat het mis was…zo vermoeiend.! Morgen heb je de echo he. geniet ervan meid! met dit kindje zit het echt goed hoor!

@ Madelief,
Ja tis dus wennen hoor aan het werk. Ik heb wel zin in mijn werk hoor. Heb wel een leuke baan dat wel. Maar er is niks leukers dan tijd doorbrengen met mijn kleintje!
En ja de DNA onderzoeken. Heel gek, maar ik ben er eigenlijk niet meer mee bezig. We zien et allemaal wel. De grootste afwijking wat Shivani had, namelijk de anusatresie is niet iets wat erfelijk is. De oorzaak ervan is niet bekend. Waarschijnlijk gewoon domme pech. Voor nu ben ik blij en vooral dankbaar dat Shivani de aller-mildste vorm ervan had. En nu merk je helemaal niets ervan. Ja behalve het oprekken. Sinds gisteren huilt ze er gelukkig ook niet meer bij!

Hoe was je gala! Oh wat heerlijk joh zo’n avond stappen met je man en jezelf mooi maken! Tis dubbel maar ik kan me zo goed voorstellen dat je daarvan geniet hoor. Zou ik ook doen! En natuurlijk mis je Maria als ze er dan niet bij kan zijn.
Oh ik lees dat je avond geslaagd was!
Oh en meid wat waren dat toch zware weken/maanden de afgelopen tijd voor jullie! En je mag echt best zeggen hoor dat het zwaar was!
Ik zeg het ook niet vaak, maar de eerste 5 weken vond ik ook zwaar. Als moeder zeg je dat niet snel omdat je ook intens gelukkig bent met je kindje en daar horen geen nare gevoelens bij. Maar die verdrietige momenten zijn er ook, dus mag je ook best zeggen hoor. Et maakt je alleen maar menselijker!
Vind het zoooo fijn voor jullie dat het nu beter gaat met Maria! Wat heerlijk dat ze zo lacht en tevreden is! maar je heb nog steeds korte nachtjes lees ik.
Weet je, ik weet niet of dit voor jullie helpt maar ik heb er wel baad bij gehad.
Eerst dronk Shivani om 23.00 borst. Maar dan werd ze savonds weer wakker. Omdat ze niet genoeg dronk. Nu geef ik haar om 23.00 borstmelk via fles. Dan drinkt ze het hele flesje leeg en slaapt tot 5 a 6 uur s óchtends. Misschien kun je dat ook een keer proberen? ik merk dat ik met een fles soms net iets extra’s bij haar naar binnen krijg dan met de borst.
Hoewel ik wel liever borst geef hoor. Dat is toch het allerfijnste!
En je zeg dat Maria zo vol overgave drink. Ik moest even glimlachen toen ik het las. Ik zie het al voor me. Shivani doet dat ook! Zoooooo heerlijk is dat!
Ze sluit haar oogjes, en houd dan met een hand mijn borst vast. Net of het een flesje is. en dan komen er van die kleine slok, smak en zucht geluidjes uit. zooo lief!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2012

@ Maria,

Yeeeeh!!! Mathilda is jarig!!! SmileSmileOoh waw! Haar eerste verjaardag! Hoe voelt dat?
Gaan jullie nog wat leuks doen? Heel veel plezier vandaag!!!

hoe is het verder met je meid? lang niks meer gehoord. lekker druk aan het werk?
[Afbeelding: happy-first-birthday-candle-and-animals-...890811.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-02-2012

Hier,
Ben weer aan het werk..pfff… ik mis mijn kleintje wel hoor.
Maandag ging ze naar haar oma. Ze heeft het heel leuk gehad, is flink verwend en volgens oma had ze het lekker naar haar zin.
Ondertussen miste ik haar heel erg op werk. L ben nog nooit zo lang van haar gescheiden geweest.
Volgens mij was ze ook een beetje boos op ons. Toen wij haar maandag ophaalde sliep ze. Toen ze wakker werd was ze heel stil. Ook in de auto. Wat ik ook deed, ik kreeg haar aandacht maar niet te pakken. Ze staarde naar buiten. Pas thuis toen ik haar jasje uitdeed ontdooide ze een beetje en begon te lachen! Vond dat zoooo erg dat ik niet meteen een lachje kreeg. Ik heb me echt heel schuldig gevoeld hoor. En wat was ik blij dat ik dinsdag vrij was! zoo heerlijk om weer naast haar wakker te worden. Ze doet haar oogjes open, ziet mij en begint meteen breed uit te lachen!! Wat een rijkdom is dat! ik heb haar gisteren ook bijna heel de dag bij mij in bed of op schoot gehad!
Vanochtend was ik haar aan het aankleden. Toen was ze ook weer heel vrolijk. En toen moesten we haar ineens afzetten bij haar tante en zit ik weer achter mijn werkdesk.
Ik mis haar heel erg. Als ik haar foto zie heb ik echt zin om haar op te pakken en lekker mee te knuffelen!ppfff, nog 1 uurtje dan ben ik vrij!

Oh meiden Shivani huilt niet meer tijdens het dilateren ( oprekken). Oohh ik ben zo blij! Het was altijd zoo hartverscheurend om haar zo te zien huilen.
Ik had echt steeds het gevoel alsof ik haar aan het mishandelen was. Moest er echt elke keer ook van huilen.
Het gaatje is nu wat groter en minder stroef dus denk dat ze het niet meer zo voelt. Mijn man leidt haar af met een speeltje en ze merkt niks van het oprekken. Gelukkig!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-02-2012

maria!!!!!!!!! van harte gefeliciteerd met je meisje der eerste verjaardag!!!! ga maar lekker genieten van deze dag... al is ie al zowat weer om... wauw.. ook ik kan me nog goed heugen dat je vertelde dat ze geboren was!! en nu is ze 1!!!!

madelief, ik kan me voorstellen dat je het echt heel zwaar gehad moet hebben. ik vond het al zwaar die zes weken met semmy alleen maar huilen huilen huilen en gillen gillen gillen.. maar goed om te horen dat het nu zo goed gaat!! en wat is ze lekker aan het ontwikkelen meis! heel erg leuk!!

rennie bij ons is er niets uit de onderzoeken gebleken want let op.. de placenta is kwijt geraakt!! waaattt?!?!?! en wij wilden geen onderzoek op sonny* zelf. wij vonden het fijner om niets te weten wat dat betreft. en ook tegen ons zeiden ze dat er meestal niets uit de onderzoeken komt en dat het idd een foutje van de natuur geweest is. onze sonny* is met 24,6 weken geboren. kreeg met 24,3 ineens pijn in mijn buik en dit waren achteraf dus weeen. als ik een dag later was bevallen hadden ze alles op alles gezet om hem te redden... maar ja.. we waren een dag te vroeg.. misschien maar beter ook want je weet ook niet hoe hij er dan weer uit gekomen was.. het heeft niet zo mogen zijn.

maar zoals de andere meiden ook al gezegd hebben, kom lekker hier mee kletsen als jou dat goed doet! wij hebben hier idd heel veel steun aan mekaar gehad en hebben het nog steeds. helaas komen er af en toe nog nieuwe meiden bij... iedereen is welkom, maar liever niet. want hoe meer meiden hier kletsen, hoe meer engeltjes er zijn.. en dat willen we absoluut niet! het klinkt wel heel mooi dat florian bij je zwager in het graf ligt nu. die zal vast goed over hem waken! en afwachten tot 3 april zou ik denk ook gedaan hebben. je weet maar nooit wat je daar te horen gaat krijgen. een nieuwe zwangerschap zal nooit meer onbezorgd zijn. daar kunnen we hier helaas allemaal over mee praten.. ik wens je nogmaals heel veel sterkte.. krijg je van je werkgever een beetje goede medewerking?

cyn je eerste werkdag zit er dus weer op! hoeveel dagen per week werk je nu nog?

devika jij ook weer begonnen.. ja het eerste beginnetje is toch altijd ff wennen dat je zo lang gescheiden bent van je ukkie. maar gelukkig ontdooide ze een beetje toen je thuis was met der! en wat fijn ook dat het oprekken geen zeer meer lijkt te doen!! ben echt trots op jullie en shivani!!

noortje hoe was het in het ziekenhuis?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-02-2012

Oh wat heb ik veel terug te lezen.
getver, heb er gewoon even geen tijd voor nu ik weer werk.
Ben net een uurtje thuis. snel eten, joella eten en dan even uitrusten.
ik ben vrijdag vrij dus ga dan alles even terug lezen.

Maria,
Ik wil je natuurlijk wel even komen feliciteren met matilda! jeetje wat is dat jaar snel gegaan.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat je kwam vertellen dat je was bevallen!!
ik hoop dat jullie een leuke verjaardag hebben.
geef de kleine meid maar een dikke verjaardagsknuffel!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

hey lieve meissies! zo en nu heerlijk vrij!! potje thee erbij.. en nog een keer lezen maar.. begin even vanaf het verhaal van Rennie.. jullie hebben zoveel gekletst haha en anders zit ik hier om 5 uur nog met mijn tempo hihi..

@rennie.. wat komt het weer dichtbij als ik je verhaal lees.. wat een vreselijk moment dat je bij de vk was en geen harttoon meer hoorde! Dat is echt zo vreselijk, er gaat zoveel pijn en verdriet door je heen, met geen pen te beschrijven.
wat klink je al sterk zeg.. was je alleen bij vk toen ze het constanteerde? jeetje ook al afscheid genomen van je mannetje.. wat is het allemaal snel gegeaan, heel snel als ik het zo lees.. heb je wel goed afscheid kunnen nemen van je kleintje en heb je even de tijd genomen om samen te zijn?
Ik snap dat het lang wachten is op de uitslagen.. het zal nu een onzekere en moeilijke tijd voor jullie worden.
Hoe is het met je man/ Vriend? Kan je het verdriet goed met elkaar delen?
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, dat kan niemand voor je bepalen/ beslissen. Alle manieren zijn goed zolang ze bij jullie aansluiten.
hoe voel je je nu? heb je verlof gekregen?
Je drang om weer snel opnieuw zwanger te worden herkend iedereen hier wel.. je wil graag weer zijn waar je was! Ik had deze drang ook heel sterk ondanks dat ik mijn mannetje ontzettend mis.. als jullie uitslagen goed zijn, dan mogen jullie er vast weer voor gaan.
Wat mooi dat jullie engeltje bij je zwager is begraven... Ik denk dat het wel belangrijk is dat je veel herinneringen van hem hebt.. hij zal altijd je eerste kindje blijven, heel speciaal.
Bij ons is Collin overleden door de navelstreng die 2 x heel strak om zijn nekje zat. Alle uitslagen bij mij en bij collin waren goed en ze konden niets afwijkends vinden.
Hoe was het in het ziekenhuis? heb je goede begeleiding gehad?
Na de bevalling heb ik zo'n 7 weken gevloeid tot het allerlaatste zeg maar.. dan kan heel lang duren. Ik hoop voor jou dat je cyclus weer snel normaal op gaan komt want ik zie dat je heel onregelmatige cyclus hebt.. ik heb dat ook en heb daarvoor clomid gekregen en daardoor ben ik nu dus weer meteen in de eerste ronde zwanger geraakt.

@laura.. Goed dat je bent overgestapt.. heb je het dossier al binnen gekregen? Hoop dat je daar snel terrecht kan. Wat is semmy al groot zeg!! jeetje wat een heerlijk ventje! Daar moet echt snel een brusje bij hoor hihi..
Wat jammer dat je geen buikfoto's hebt van Sonny.. hier ook niet.. wilde het vanaf week 8 al doen maar stelde het steeds uit en dus ook niet gedaan. Hoop dat anderen nog foto's hebben van mij en mn dikke buik. Ok jammer van je test, maar gelukkig heb je andere herinneringen.

@tam.. jou meissen ook weer flink gegroeid! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maar om haar oog.. is toch geen fijn idee dat je meissie daar misschien aan moet worden geholpen. Maar als dat zo zou gaan, gaat dat helemaal goed komen en blijft ze er geen hinder van houden toch? Hopelijk gaan haar spier ervoor zorgen dat het bijtrekt. Daar moet je gewoon van uitgaan, inderdaad zoals cyn zegt, niet te druk over proberen te maken..
Ben je al begonnen met vlees? en hoe vindt ze het?

@cyn.. hoe gaat het met de voedingen? heb je het ritme al goed te pakken? en hoe vindt ze het zelf?
haha zo te lezen is je meissie lekker druk in haar bedje. Goed dat je met het slaapzakje begint, dan gaat het vast beter!
Je beschrijft dat toen je Joella in je armen had, je toch even weer terugging naar de vorige keer.. dat lijkt me inderdaad heel dubbel en emotioneel. Fijn dat je ook zon mooie 3 d echo van je mannetje hebt. Heb je m alweer gekeken? Ik kan dat echt nog niet.. maar ben zo blij dat ik m toch heb.
Appart he, dat de zwangerschappen zo verschillend kunnen zijn!
Hoe bevalt het werken?

@Noortje.. Ik ben zo blij voor je als je je 2de wondertje huilend en gezond voor het eerst in je armen hebt liggen! Wat is het toch spannend bij jullie, ik zou zo graag wat onzekerheid bij je weg willen nemen! Maar meid blijf echt van het positieve uitgaan, dat geeft je houvast! Kijk naar al die mooie voorbeelden hier. Het gaat echt helemaal goed komen!
Jah ik kon het echt niet voor mijn moeder achterhouden, wij hebben echt een hele sterke band en zoals jij ook beschrijft heeft ze zoveel verdriet om Collin gehad maar dat geld natuurlijk voor alle oma's hier. Met de rest wachten we dus ook nog echt even.
Meid dat ik heel veel uit mijn werk haal op dit moment heeft echt niets met jou manier te maken. voor mij is het echt afleiding en het geeft me veel voldoening. Maar bij jou is dat toaal anders, ondanks dat we hetzelfde verlies hebben, zijn het toch allemaal verschillende situaties en gevoelens. Bij jou staat er zoveel druk op je zwangerschap ivm met de oorzaak. Jij moet gewoon doen waar jij je goed bij voel en naar jezelf luisteren en dat doe je heel goed!
je vraagt naar babyspulletjes? een week nadat Collin geboren is, zouden de spulletjes allemaal tegelijk komen bij 30 weken. Ik heb meteen afgebeld toen ik wist dat Collin overleden was. Ik kon het echt niet aan om die spulletjes allemaal nog binnen te krijgen. Nu is het ook wel fijn dat we straks allemaal nieuwe spulletjes uit kunnen zoeken. we hadden al wel kleertjes en wat andere spulletjes maar lang nog niet alles..
Heel goed dat je weer opnieuw lekker aan het shoppen bent! verwen jezelf en die kleine maar goed! Die neiging heb ik straks denk ik ook. Hetzelfde dat ik nu graag leuke nieuwe zwangerschapskleding wil kopen als het zover is.. ik ga niet meer op de centen letten en koop gewoon alles wat ik leuk vind! haha zoveel tot het budget het toe laat he hihi..
Mijn vriend is ook erg blij dat we weer zo snel zwanger zijn maar ook hij is heel nuchter, we genieten ingetogen.. Voor hem zal het pas weer komen als hij weer een buikje ziet. Dat was bij Collin ook zo. Daar kan ik echt weer naar verlangen, die dikke buik en dat getrappel, wat was ik intens gelukkig!
wat je beschrijft het gevoel te hebben dat je bent vergeten hoe thomas eruit zag herken ik wel maar dat is denk ik meer angst om hem te vergeten maar dan is het zo fijn dat je zoveel herinneringen hebt gemaakt en altijd terug kan kijken! Hier staat de 28 weken 3d echo nog steeds op de schouw naast zijn engelte, kaarsje, geboortekaartje, voetafdrukje en zijn roosje van zijn grafstukje. Hij is altijd bij me, dat geeft me een goed gevoel. Ik heb hem mijn zilveren ketting (heb ik al 10 jaar) met hartje meegegeven in zijn handjes.
prachtige foto van Thomas!

@Devika.. wat doet je meissie het toch goed! en fijn nieuws dat de artsen ook zo tevreden zijn.
Dat Dilateren klink wel ecng om zelf te doen. vond je het zelf ook eng om te doen?
Aah.. wat zielig dat ze zo overstuur was met bloedprikken! Dat gaat door merg en been en kan me heel goed voorstellen dat je dat mens wel kon slaan als ze zo lang erover moest doen om bloed te krijgen.
Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind dat je misschien niet nog een keer zwanger raakt. Jullie hebben zoveel meegemaakt. Maar ik kan ook je verlangen naar een volgende zwangerschap wel goed voorstellen. Ik hoop dat de geneticus toch nog met positeif nieuws komt, wanneer krijg je de uitslagen? een hele dikke knuffel voor jou!
Hoe is het werken bevallen? en at je shivani weg moest brengen? jullie hebben het wel mooi verdeeld met oppas. Leuk dat jullie ook een papadag hebben!
Dachten ze bij jou eerst aan meerling? 4ling??? hoe kan dat dan?
Wat heerlijk dat je nu eindelijk met kinderwagen naar de 9 maandebeurs kan gaan! lekker van genieten!

@ cyn.. De groep waar ik in werk zijn er mensen tussen 18 en 53 jaar, heel breed dus. Als Rome wat is (waar ik niet aan twijfel) zal ik je de hotspots geven. Hoop dat je er ook nog een keer heen kan gaan!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

@madelief.. ja volgende week heerlijk naar Rome voor 5 daagjes :-). Wat fijn dat jij weer helemaal bent opgeknapt! Dat heeft best wel even geduurd zeg, je had het flink te pakken! En toen kreeg Maria het te pakken.. arm meissie.. Ik hoop dat het met haar nu ook weer helemaal goed gaat. Wat fijn dat de fysio je meissie zo goed doet! Dan heeft er toch vast iets verkeerd gezeten bij haar spieren. en je krijgt zoveel kusjes! ik ben zooo jaloers hihi maar op een positieve manier hoor..Wat een heerlijk koppie!
Wauw wat een goed cijfers zeg! Studiebol! en dat met zo'n kleintje waar je zoveel voor moet zorgen RESPECT! Wat doe je voor opleiding?
Ohw jullie gaan ook heerlijk naar Rome! Ik ga je lekker voor volgende week... Jullie zullen lekker beter weer hebben! Wij zitten ook midden in het cenrtum.
Heerlijk weer lekker vrouwelijk in een mooie jurk! Was het gala leuk?

Hier gaat het goed meiden.. Ik weet dat ik zwanger ben maar ergens komt het niet aan. Ik denk er veel aan maar mijn lichaam/ verstand lijkt het ergens nog te blokken. Ergens zelfbescherming denk ik omdat het nog zo pril is. Ik begin het denk ik wat meer te beseffen als ik eenmaal de echo heb gezien, bewijs hebbe zeg maar. Helaas moet daarop nog 3 weken op wachten tot 8,5 week. Maar op zich is dat wel goed, ik wil ook niet te vroeg, veel te bang om geen kloppend hartje te zien.
De vorige keer was ik zo gelukkig, ongeduldig en onzeker.... het is nu zooo anders, dat vind ik ergens heel jammer maar het geeft me wel wat meer rust om er niet zoveel mee bezig te zijn. Ik moet het eerst maar eens zien.. niet meer zo snel te overtuigen. We blijven het wel steeds een wondertje vinden en zijn ons bewust dat we zoveel geluk hebben dat het weer zo snel raak mag zijn.
Verder houden we het dus voorlopig nog voor ons.
Wat ik wel erg vervelend en moeilijk vind is het nieuwschierige gedoe van sommigen van onze naaste mensen ook al is dat natuurlijk heel goed bedoeld. Ze weten precies waar ik in mijn cyclus zou moeten zitten en vragen constant of we alweer zwanger zijn terwijl wij het zo graag voor ons willen houden. Het is echt niet leuk als er zoveel naar gevraagd wordt... ondanks dat het voor de tweede keer is, wil je niet dat iedereen er vanaf 4 weken al bovenop zit. Nu moet ik het dus verzwijgen/ liegen maarjah dat is dan maar even zo. Ik weet dat het goed bedoeld is maar het is nog zo pril.. ff tanden op elkaar houden nog.
Morgen moeders voor moeders en dan begin ik vanaf volgende week weer om in potten te piesen haha. Dan kan ik toch nog iets voor anderen betekenen, dat moet ik gewoon van mijzelf. Al die moeders in spé die er zoveel moeite voor moeten doen! Ik gun toch iedere man en vrouw zon bijzonder wondertje. Jammer vind ik wel dat er veel mensen zijn die er niet zo bij stil staan hoe bijzonder geschenk het toch eigenlijk is.... zo van "ik poep er nog weer even eentje uit" ... grrr

Ik ben trouwens 14 oktober uitgerekend, dat is precies tussen het overlijden en de geboorte van Collin in...

waren jullie ook heel anders zwanger de tweede keer? qua buik en lichaam zeg maar?

oh meiden..... pfff... ga nu echt even stoppen.. sorry als ik iemand vergeten ben!

een hele fijne dag allemaal!

liefs en dukke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2012

femke ja ik herken dat heel erg in je vraag of we anders zwanger waren. JAZEKER!! de eerste keer was alles mooi en prachtig en leuk en fantastisch en noem het maar op. de tweede keer was het vrij somber en angstig en constant de gedachte van mag dit kindje wel blijven... dus ja het was heel anders! maar toch heb ik tussen de angst momenten in geprobeerd volop te genieten! en dat lukte voornamelijk als ik de kleine voelde bewegen!! heerlijke momenten!

meiden, mijn dossier lag vanmorgen bij me op de mat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! whoehoe!!!!! wat kan een mens daar toch blij van worden zeg!!! kheb uiteraard gelijk alles in de envelop gestopt voor het amc en alles meteen in de brievenbus gegooid!! nu is het dus echt wachten op de grote brief met een datum!!! ben alleen zo bang dat het nog zooooo lang gaat duren... maar ja we zullen zien!! we zijn weer een stap verder!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

@ Laura.. ah. wat fijn voor je meissie! Ik hoop dat ze alles een beetje snel verwerken en dat er snel een datum voor je wordt geprikt. je kan natuurlijk ook altijd even bellen om te informeren of alles goed is aangekomen en of ze het al verwerkt hebben ;-) Fijn dat je het meteen alweer de deur uit hebt gedaan, dan ligt het wachten zeker niet aan jou.
en intussen zelf natuurlijk wel blijven klussen hihi..

jah he.. de tweede zwangerschap is dan wel erg beladen.. als ik straks wat verder ben toch proberen te genieten, dat vediend dit bengeltje natuurlijk ook.

maar waren jullie qua buik ook heel anders zwanger? ik zie nu aan mijn nichtje dat ze heel anders zwanger is bij de tweede. nu veel meer in de breedte zeg maar. Bij Collin had ik echt een hele mooi bolle buik maar aan de achterkan zag je niet dat ik zwanger was. ben benieuwd hoe het nu zal zijn...:-)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-02-2012

ja ik had bij beide zwangerschappen dat je het aan de achterkant niet zag. maar het geslacht was ook beide keren hetzelfde... dus ja het fabeltje is bij ons wel waarheid! ik ben idd ook heel benieuwd hoe jij straks gaat groeien qua buik. heb je stiekem voorkeur voor geslacht?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-02-2012

Laura, wat goed dat je je dossier al had gekregen, nu maar hopen dat het niet te lang meer hoeft te duren.

Femke, mijn buik lijkt best wel op de vorige keer, terwijl het nu een ander geslacht is. Zie er eigenlijk weinig verschil in. Maar qua kwaaltjes wel heel anders. Wel fijn dat je nu weer allemaal nieuwe spullen uit kunt gaan zoeken. Wij hadden het kamertje enzo al vrij snel en het was eigenlijk net een beetje af toen het misging, dus alles staat al zo'n beetje klaar. Wat mooi dat je Collin je kettinkje meegegeven hebt. Wij hadden 2 knuffeltjes gekocht en tot hij geboren was bij ons in bed gehad en die in zijn mandje gestopt, ook met het idee dat hij wat van ons meehad. Dezelfde 2 hebben we nu boven ons bed staan, naast zijn foto's. Het is wel fijn he, om wat aandenkens te hebben staan. Wij hebben beneden ook een paar foto's, zijn geboortekaartje en nog een paar andere dingetjes staan en een kaarsje erbij. Jee, je moet nog wel geduld hebben voor de echo maar dan is idd wel goed het hartje te zien. Ik weet nog dat ik mijn 1e echo met 6 weken had, na heel goed kijken zagen we wel het hartje maar het leek nog een halve week te klein, terwijl dat eigenlijk niet kon kloppen. Dus daar toch wel een beetje over ingezeten toen, en 1,5 week later was het precies op schema. Best irritant dat mensen je cyclus kennen en ernaar vragen, lekker voor jezelf houden hoor zolang jij dat wilt. Wij zeiden gewoon tegen iedereen dat we 3 tot 6 maanden moesten wachten voor we weer verder konden met de behandelingen, en iedereen geloofde dat ook, was ideaal.

Devika, jij ook je eerste werkdagen er weer opzitten. Ach was kleine Shivani een beetje boos op je, toch wel fijn dat ze je dan wel gemist heeft toch. Fijn dat het met dat gaatje goed gaat en ze er geen last meer van lijkt te hebben, dat maakt het voor jullie ook makkelijker om het te verzorgen.

De echo was helemaal goed, ze is goed gegroeid. Was er zo blij mee. Ook de bloeduitslag was helemaal goed, weer de laagst mogelijke waarde dus dat lijkt ook heel rustig. Heb echt zo slecht geslapen vannacht, lag eerst gewoon een uurtje wakker, sliep net een kwartier misschien en werd toen wakker omdat mijn man ging spoken. Had wrs weer een beetje last van hyperventilatie, heeft hij tijdens de icsi ook paar keer last van gehad maar daarna eigenlijk niet meer. Dus die was lekker onrustig en heeft me een tijd wakker gehouden. Daarna ging de baby uitgebreid haar ochtendgymnastiek doen en toen wilde ik ook niet gaan slapen, was veel te blij dat ze lekker bewoog. Toen de wekker ging was ik niet bepaald uitgerust. Ben van 10 tot 14 uur onderweg geweest en de rest van de middag geslapen. Maar ik ben echt heel blij dat ze nu goed groeit, nu weer op naar de volgende echo.


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

jah ik ben ook wel benieuwd of het echt een fabeltje blijkt of dat het toch bij de meeste vrouwen wel klopt. Vind het moeilijk om het geslacht te kiezen omdat ze beiden zoooo welkom zijn. We neigen toch wel weer naar een jongen... al is een meisje natuurlijk ook geweldig! Ik denk zelf ook dat het een meisje is... vertel me niet waarom.. Bij Collin had ik ook al meteen het gevoel dat het een jongen was.. Maar misschien zit ik er helemaal naast. kleintje, het maakt niet uit of je een jongen of meisje bent als je er maar gezond en levend komt :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 16-02-2012

@madelief ze hebben bij ons mannetje ook obductie gedaan, dus dan zullen ze daar ook wel dna vanaf gehaald hebben voor de chromosomen. Ik heb niet eens gevraagd waar ze overal inhoudelijk onderzoeken voor gaan doen.. Maar van mij mogen ze alles doen..

@noortje bij mij zat er ook veel bloed bij, dus ook nog de vraag of ze er wat mee kunnen.. Ik hoop natuurlijk wel dat het lukt!

@devika Het geeft ons een hele fijne gedachte dat ze met zn 2en zijn.. Ik heb ook het gevoel dat ze fijn bij elkaar zijn en dat mijn zwager over hem waakt. Dit geeft ondanks het verdriet een prettig gevoel.
Ik kan me voorstellen dat het werken lastig is nu, vooral de eerste tijd. Zonder je prinsesje zijn.. Maar dat zal met de tijd wel steeds wat makkelijker gaan.. Fijn dat het oprekken nu ook goed gaat!

@shady je snapt niet hoe dat kan he.. De placenta kwijtgeraakt..! Dat moet toch ergens gebleven zijn?! Soms moet je er maar niet teveel over nadenken, dan komt het stoom je de oren uit.
Heftig om rond die tijd je kindje te verliezen, jullie hadden waarschijnlijk net daarvoor ook de 20-weken echo gehad of niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

Noortje!! wat super fijn dat alles weer zo goed is.. ben je nu iets minder onzeker? of blijft het hetzelfde? Fijn dat je nog een beetje bij hebt kunnen slapen!
Ja wat dat betreft vind ik het ook wel fijn dat ik niet meteen een echo bij 6 a 7 weken had, was de vorige keer wel zo. Gelukkig was toen al wel een mooi kloppend hartje te zien. Als we on ukkie nu mogen zien, dan is hij/ zij alweer een stukje groter dat is ook wel leuk!
Jah ik vind het fijn dat ik veel aandenkens aan Collin heb.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 16-02-2012

@femke ik was idd alleen bij de vk, het was een routine controle en ik zou inprincipe binnen 10minuten weer klaar zijn. Ben je nu ook geneigd om iedere afspraak met zn 2en heen te gaan?
We zijn na de geboorte een tijdje met zn 3en geweest en hebben met hem gespeeld, geknuffeld en veel foto's gemaakt. Op een gegeven moment voelde het ook "goed".
Mijn man zei al: zoiets kan je relatie maken of breken. Wij kunnen er goed over praten en hebben veel aan elkaar. Onze relatie word er ook vast sterker van, dat merk ik nu al. En ik word me er steeds meer van bewust dat ik een man van goud heb..
Ik ben nu iedergeval 6 weken uitgepland, na de poli afspraak wil ik i.p weer aan de slag. Ik heb daarna ook eerst nog een week vakantie, dus dat is wel prettig. Ze hebben wel gezegd dat ik 16 weken zwangerschapsverlof op mag nemen, maar dat wil ik niet. Ik vind het ook wel prettig om straks weer wat te gaan werken. Wanneer ben jij weer gaan werken?
Ik had een hele leuke verpleegkundige in het ziekenhuis en ze hebben ook prima begeleid. Ze hebben me niets opgelegd, ik kon mijn eigen gang gaan. Ze hebben mij ook goede tips gegeven waar ik veel aan heb.
Ik ben nu een week verder en het vloeien is al een stuk minder. Ik vloei bijna niet meer.
Wat erg dat je een gezond kindje hebt, al 28 weken bent en hem dan moet afstaan! Hij heeft zich i.p dus opgehangen in de navelstreng. Wel fijn dat er medisch niet iets mankeerd, maar dat het dikke pech is (om het nog maar zacht uit te drukken) Maar ondanks dat ben je straks niet eerder gerust dan je de kleine huilend in de armen hebt.,


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 16-02-2012

Wat vervelend dat je daar alleen was, dat is echt heel erg.. Ik ging erheen omdat ik Collin niet meer voelde bewegen maar meer met de gedachte van "daar heb je miep zeur weer!" ik ga gewoon even het hartje horen en dan weer lekker naar huis... hier liep dat dus niet goed af.... en dan moet je gaan bellen... oh meid wat zal jij je nu nog vreselijk voelen zeg! Als ik er weer aan terug denk. Maar meid echt, het gaat beter als je een paar maandjes verder bent. Dan gaan de scherpe kantjes ervan af en weet je dat je je je mannetje altijd bij je zal dragen.
Ik ben een week samen met mijn vriend thuis geweest, dat was wel echt nodig maar de muren kwamen wel op ons af. Wij zochten toch dingetjes om even afleiding te hebben. Ook ik kreeg mijn 16 weken verlof maar er was geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om al die tijd thuis te zitten. Ik ken mijzelf en weet dat ik daar knettergek en depressief van wordt, moet echt wat te doen hebben. Ik heb met mijn werk afgesproken dat ik in princiep mijn verlof zou uitzitten maar dat ik gewoon "therapeutisch" kom werken en dat heb ik ook gedaan. Daarnaast werk ik voor mijzelf en als je inkomen wil, zal je toch moeten werken. De weekeinden hield ik lekker voor mijzelf en voor de rest deelde ik zelf mijn uren in. Ik had het echt nodig om afleiding te hebben.
Ik ben nu bijna drie weken weer voledig aan het werk en dat doet me heel erg goed. Het is wel pittig omdat ik soms erg veel werk. jij moet doen waar jij je goed bij voelt maar misschien is het voor jou ook goed om eerst echt therapeutisch te gaan werken zodat je je eigen tijden kan bepalen. Lichamelijk voel je je nu misschien goed maar ergens gaan die hormonen nog wel door je lijf en je moet wel op tijd je rust pakken zodat je straks wel weer "vol" aan de slag kan.
Wat je beschrijft in je relatie herken ik goed. Ook hier zijn we er alleen maar sterker van geworden en hebben we dezelfde gevoelens en gedachten. Dat is heel erg prettig.
Is je man nu ook thuis? Ik vond het echt vreselijk om alleen te zijn..
Wat fijn dat jullie lekker met zn drietjes zijn geweest toen hij geboren is.. hebben jullie verder nog veel "herinneringen" gemaakt?
Als je er aan toe bent moet je eens kijken naar het liedjes van Blof zo mooi zo mooi... het is wel pittig maar werkelijk een prachtig lied en het slaat alles! Op die momenten kon ik echt even mijn verdriet kwijt.
Wat fijn dat je in het ziekenhuis zo goed behandeld bent!
meissie, we weten allemaal hoe moeilijk het is... kom hier je hart luchten... we zijn er voor je... een hele dikke knuffel! Ik zou willen dat ik voor jou de tijd een half jaartje verder kon draaien..
Kan je goed slapen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-02-2012

Hoi lieve meiden,

Rennie, fijn dat je even bij kunt komen voor je weer aan het werk gaat. En je bent goed begeleid in het ziekenhuis, dat is heel prettig. Welke tips had je gekregen? Ik geloof dat ik ongeveer 3 weken heb gevloeid. Na 5 weken of zo weer de eerste ongi. En je man en jij kunnen elkaar goed steunen, dat is heel belangrijk. Het kan je relatie inderdaad maken of breken, denk ik. Wat erg dat je alleen was bij de vk toen je geen hartje hoorde.Cry Het lijkt me erg moeilijk om dan je man te moeten vertellen dat het niet goed is…Wij waren wel samen toen we het slechte nieuws kregen (bij de 20 weken echo). Ik vind het nog steeds moeilijk om daar aan terug te denken. En wij zijn bij de volgende zwangerschap (na 8 rondes was ik weer zwanger) altijd samen naar de controles geweest.

Femke, wat fijn dat je zoveel aandenkens aan Collin hebt. Ik kan me voorstellen dat je het bij deze zwangerschap eerst wilt zien en dan gaat geloven. En dat vertellen komt wel als je wat verder bent. En je denkt nu een meid. Ja, als het maar gezond in je armen ligt, dan maakt het niets uit. Mijn zwangerschappen leken geloof ik wel veel op elkaar (eerste maanden moe en misselijk). Het verschil was wel dat ik bij de eerste veel last van mijn stuitje had (ook na de bevalling nog maanden last van gehad) en bij de tweede veel minder! Qua buik weet ik het niet, want bij de eerste zwangerschap was mijn buik nog best klein. Bij de zwangerschap van Tobias had ik trouwens een superronde (en supermooie vond ik zelf) buik, helemaal naar voren dragend. Ik droeg hem ook heel hoog (dus behoorlijk last van mijn ribben gehad, haha, ze kraken nog steeds af en toe :mrgreenSmile. Ik heb ook geen striae gekregen, dat is fijn. Maar had ik dat wel gekregen, dan had ik het ervoor over gehad natuurlijk. Ik heb wel een litteken van de keizersnee, maar die is eigenlijk heel netjes. Dat is mijn ‘oorlogswond’, haha. Wat goed van je dat je mvm doet. Maar eerst lekker naar Rome toch?

Laura, joepie, je dossier is binnen en hup meteen weer doorgestuurd! Hopelijk mag je snel langs komen en gaan ze je helpen! Ja, wat is Semmy al een grote stoere vent zeg, echt leuk om te zien! :-D

Noortje, joehoe, weer een goede echo en goede bloeduitslagen! En zo kom je iedere keer weer een stapje verder naar een gezond kindje in je armen.

Devika, je bent weer aan het werk en miste je meisje zo…Dat lijkt me zo moeilijk! Ik had echt met je te doen toen ik het las! Went het nu al een beetje? Hoeveel dagen werk je? Past je familie standaard op of maak je ook gebruik van kdv? Wat fijn dat het zo goed gaat met Shivani en dat het oprekken ook steeds beter gaat. En nu eindelijk naar de 9 maandenbeurs! Je hebt het verdiend. En bij jullie wordt het een groot feest als Shivani jarig is, wat een goed idee! Smile

Madelief, heerlijk dat het zo goed gaat! Geniet maar lekker van Maria. Heerlijk die kusjes! Het was echt afzien voor je toen Maria zoveel huilde. Nu lekker even bijkomen! En wat heb je een goede cijfers gehaald, ik ben trots op je. En jullie gaan heerlijk naar Rome. Wij zijn er een paar jaar geleden ook geweest, wat een mooie stad, zoveel geschiedenis, zoveel te zien!

Cyn, jij bent ook weer aan het werk! Wel heel fijn dat je meisje zo dichtbij je is. Went het al een beetje? Kan me voorstellen dat het vermoeiend is! Sad

Maria, hoe was de verjaardag van Matilda? En hoe bevalt het om 4 dagen te werken? Volgens mij is het wel druk, want ik zie je hier al een tijdje niet meer, ik mis je hoor! Maar dat komt vast wel weer.

Tam, heb je lekker vakantie? Wat leuk dat het zo gezellig was om uit eten te gaan samen met Myrthe! Hier gaat dat wisselend. Meneertje wil dan wel heel graag op schoot. En dan eet je dus om de beurt, haha. En jij hebt je arme meisje steeds wakker gemaakt toen ze nog in je buik zat! Ja, dan kan je het terug verwachten nu hè? :mrgreen:
Oei, die filmpjes van Britt*, dat lijkt me zo moeilijk om terug te zien…Wij hebben geen filmpjes van Puck*. En ook geen ‘mooie’ foto’s, die we neer kunnen zetten. Eerlijk gezegd heb ik de foto’s die we hebben niet vaak teruggekeken. Dat vind ik zo moeilijk, dan ga ik weer zo terug naar het intense verdriet en dat wil ik niet. We hebben wel een hele mooie echofoto. Mijn schoonmoeder heeft die bewerkt, alsof Puck* op handen gedragen wordt. Dat vind ik wel heel mooi en daar word ik ook niet meer verdrietig van.

Hier laat ik het maar weer even bij. Ik lees wel steeds alles, maar ben wat moe deze week. We hadden een crematie (goede vriend van mijn ouders) en daarvoor zijn we naar Drenthe geweest. Sinds we weer terug zijn ben ik moe en het lukt me nog niet om weer goed bij te slapen. Nou, ja, komt wel weer. Ik doe het gewoon maar rustig aan. Met Tobias gaat het nog steeds heel goed. Hij is zo vrolijk en lief, ik bof zo! Hij kan nu ook zelfstandig zitten (nou, ja, ik zorg er wel voor dat ik hem vang als hij omkukelt:-?). Wat een sterk jochie is het ook! En zo’n lachebekje. Maar als het hem niet zint kan hij ook behoorlijk mopperen hoor. Maar ik vind het prima dat hij een karaktertje heeft. Niks mis met een beetje pit!

Dag meiden, knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 17-02-2012

@femke Ik herken je verhaal zo erg! Dat doet me ook weer goed.. Ik ben ook het liefst aan het werk en als het aan mij lag ging ik direct weer aan de slag, maar ik weet dat het niet verstandig is en ik doe het nu ook gewoon even niet. Er komen nu ook veel mensen over de vloer, dat doet me ook goed. Dan kan ik toch het verhaal even weer doen en dat lucht ook op. Ik ga iedergeval tot de poli afspraak, 3 april, therapeutisch aan het werk. Ik heb daarna nog een week vakantie. Mochten de uitslagen dan goed zijn, dan kan ik daarna weer vol goede moed aan het werk. De muren komen ook echt op mij af..
En dat van van alleen zijn herken ik ook helemaal! Mn man is sinds 2 dagen weer aan het werk, woendagmiddag was hij wel vrij. Hij was vorige week even een uurtje weg en ik vond het vreselijk! En ook de gedachte dat hij weer aan het werk ging kon ik niet tegen... Maar ik kan het nu gelukkig wel goed loslaten. Ik vind het erg prettig dat hij s' avonds weer thuis is.. Ik heb gelukkig veel aan hem. Vooral door alles wat er gebeurd is, ben ik toch weer gaan inzien hoe belangrijk we voor elkaar zijn.
Florian heeft op een doekje gelegen met beertjes, die hebben we thuis op het dressoir liggen. Er zitten nog wat spettertjes bloed op van hem, maar dat vinden alleen maar prettiger. Dat maakt het persoonlijk echt van hem. Op het doekje hebben we een knuffel staan, dezelfde waarmee hij ook begraven is. Meestal pak ik het knuffeltje even op, het voelt dan alsof ik hem bij me heb..
In het ziekenhuis had de verpleegkundige al over de liedjes van Blof. Ze zei al dat de zanger van de band hetzelfde heeft meegemaakt.. Ik zal het eens opzoeken.
Heb je nu zelf ook het gevoel zwanger te zijn? Of voelt het nog onwerkelijk?

@kersje Had je ook het gevoel bij de 20-weken echo dat het niet goed zat? We zouden de volgende dag de 20-weken echo hebben en dan zal mijn man meegaan, maar zover is het helaas niet gekomen.. Als ik weer zwanger mocht raken, dan gaat hij ook vast iedere keer mee.
De verpleegkundige had ook de tip gegeven van de 2 knuffeltjes, daar zijn we achteraf erg blij mee! Hiernaast gaf ze ook de tip om iedere dat in een boekje op te schrijven wat er gebeurd is. Dat zijn we een paar dagen later ook gaan doen, omdat we veel dingen al niet meer wisten en veel dingen langs ons heen ging. Ik schrijf nu iedere dag in het boekje wie er langs geweest zijn, wie gebeld hebben en verdere bijzondere dingen. Ik merk nu al dat ik er veel aan heb.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-02-2012

Rennie, ik dacht bij de 20weken echo dat alles goed zou zijn. Geen voorgevoel. Goede tips heb je gekregen. Je klinkt sterk meid. Ik had het gevoel soms dat ik gek werd. Knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 17-02-2012

@kersje het zijn zo ineens momenten die me overvallen. Bijv. als ik een kaartje lees met een lieve tekst of als we erover praten. Ik kan er gelukkig goed over praten, maar het kan soms zo ineens zijn, dat er even tranen komen. Het grootste deel van de dag voel ik me gelukkig het sterkst. Soms heb ik dan ook zo ineens een down moment waarop het me overvalt en dat ik dan even niets zie zitten en dan ook nog ga denken dat de uitslag verkeerd uit gaat vallen..
Bleek jullie kindje bij de 20- weken echo al te zijn overleden of was het niet goed wat ze zagen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-02-2012

Ik heb veel gehuild. Inmiddels nog maar af en toe, maar het is dan ook bijna twee jaar geleden voor ons. Maar die eerste periode vond ik heel heftig. Ik kan me voorstellen dat het je soms overvalt en dat je het dan even helemaal niet meer ziet zitten.
Bij de echo zagen ze een grote groeiachterstand, maar ze leefde nog wel. Uiteindelijk na verschillende onderzoeken bleek dat er geen hoop meer was en hebben we de bevalling op laten wekken. Toen we daarvoor in het zh kwamen bleek onze meid al te zijn overleden, waarschijnlijk de dag ervoor. Ze is met 22 weken geboren. Ook bij ons is vruchtwaterpunctie, obductie en genetisch onderzoek gedaan. Uiteindelijk bleek onze meid helemaal gezond, maar de placenta had niet goed gefunctioneerd. Kans op herhaling was niet te voorspellen. Gelukkig heeft het zich niet herhaald en hebben wij na een spannende zwangerschap (zoals alle meiden hier die inmiddels nog een kindje hebben gekregen of verwachten) een gezonde baby gekregen. Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor de uitslagen, maar dat je dan ook weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat de tijd snel gaat voor je en dat je snel weer zwanger mag zijn!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2012

Zo, de werkweek zit erop. En ik heb eindelijk tijd om jullie verhalen terug te lezen.
Wat is er weer veel geschreven.


Noortje.
Hoe is het met je? Voel je je goed?
Hoe was de groeiecho? Was de bloeduitslag ook al binnen?
Oooh ik zie het al! Ze doet het goed he! Fijn joh.
Zag dat je slecht had geslapen. Ik kon de nacht voor mijn bezoek aan de gynaecoloog nooit in slaap komen. Dat had ik echt heel de zwangerschap door. Heb jij dit ook?
Ik zag dat je ook aan de bloedverdunners zit. Moet je dat tot het einde van de zwangerschap?
Krijg je tabletten of moet je prikken. Ik heb 9mnd moeten prikken. (echt geen pretje!)
ik zag dat je je zo druk kan maken, dat je de kleine zoveel voelt, en dat je bang bent om slecht nieuws te krijgen in het ziekenhuis. Meid ik herken dat zo goed!
Ik zat altijd gespannen in de wachtkamer. Ik maakte joella ook gewoon wakker.
Ik moest haar nog even voelen voordat ik bij de gynaecoloog binnen liep.


Rennie,
meid, hoe is het met je? Kan je jezelf een beetje bezig houden of tel je de uren op de klok af?
Is je man ook nog thuis?
Hebben jullie veel foto's gemaakt van jullie mannetje?
Zijn jullie ook benaderd door de stichting make a memory?
Ik zie trouwens dat je het niet ziet zitten om zwangerschapsverlof op te nemen.
Meid, je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik zat al in mijn zwangerschapsverlof, en wilde na een paar weken echt weer werken. Maar achteraf heb ik toch mijn verlof thuis gezeten.
Ik ben daarna ook de ziektewet in gegaan voor een half jaar. En heb alleen boventallig gewerkt.
Maar het ligt er ook aan wat voor werk je hebt. Ik werk namelijk met kinderen en vond de confrontatie erg pijnlijk.
Als ik je een tip mag geven. Spring niet meteen in het diepe. Bouw het werken weer rustig op.
Oh wat erg om te lezen dat je daar alleen bij de vk zat.
Ik was alleen bij de huisarts die geen hartslag kon vinden. Zij heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik heb mijn vriend thuis opgehaald en ben samen naar het ziekenhuis gereden.
Ik wist dat er wat fout zat, maar ik dacht.. ze gaan hem nu gelijk halen!. Helaas was het daar al te laat voor.


Je vroeg of er wat uit de uitslagen was gekomen. Bij ons niks!
Ze hadden ons al gezegd dat er 70% kans was dat er niks uit zou komen.
Het was zo dubbel! Maar wij hebben geen toestemming gegeven om aan het hoofdje te komen.
Ik heb bij 25wk zwangerschap een trombosebeen gehad. (lies/bekken). Wij denken dat er een bloedpropje is doorgeschoten en dat dat bij Wesley* terrecht is gekomen.
Helaas zullen we het nooit weten. Tot de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af “waarom?”
maar dat vraagt iedereen zich hier nog steeds af.
Wesley* is tussen de 35wk en 38wk maar 20 gram aangekomen (achteraf berekend) en zijn hartje is op 28 oktober 2010 gestopt met kloppen. (ik was 38,5 week zwanger) Ik heb toen een pil gehad om de baarmoedermond weker te maken en op 30 oktober begonnen de weeën. Die middag is hij geboren.


Wat fijn dat de begraafplaats dichtbij is. Wesley* is ook begraven en ligt ook in de buurt. Ik had in het begin heel erg de behoefte om erlangs te gaan. Iedere dag zat ik er wel. Na een paar weken accepteerde ik het ook dat als ik niet ging, mijn vriend wel was geweest. Het gevoel dat er toch iedere dag iemand bij hem is.


De drang om weer zwanger te worden is inderdaad heel sterk. Dat had ik ook.
Ergens voelde ik me schuldig tegenover wesley*. Hoe durfde ik al te denken aan een ander kindje! Maar ik miste het geschop, de bewegingen enz enz. ik had hem op de echo gezien, ik had zijn hartje gehoord. En had hem gevoeld! Ik wilde meer!
Wij zijn tot onze verbazing weer snel zwanger geraakt. We hebben 9 spannende maanden gehad, maar we mochten 29 oktober 2011 onze dochter Joëlla in de armen sluiten.
(joella is tussen de dagen van wesley geboren)


wat fijn dat je dingen opschrijft.
Ik heb dat in de eerste dagen erg veel gedaan. Ik heb heel mijn verhaal op papier gezet, over de zwangerschap, het moment dat we wisten dat het mis ging, de dag erna en de geboorte.
Achteraf ben ik daar erg blij mee geweest. Ik heb veel dingen in detail verteld die ik me nu niet goed meer na kan vertellen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2012

tam,
geniet van je weekje vakantie!


Maria,
hoe was de verjaardag van Matilda? Ze zal wel flink verwend zijn!


Madelief,
oeh, vervelend die spruw! Is het al wat minder?
Meid, je hebt inderdaad een zware tijd gehad met Maria. Ik ben zo blij dat je nu zo van haar kan genieten en dat ze zo vrolijk is.
Nu moet mevrouw nog een beetje door krijgen hoe ze de nacht doorslaapt en dan kan mama ook eens een nachtje doorslapen.


Devika,
ik zie dat shivani het ook goed heeft gedaan deze week.
Geeft toch een beetje geruststelling he? Heb je gebeld om te vragen hoe het ging tussen het werken door? Of kon je er een dagje zonder?
Joëlla vond mij ook niet zo lief hoor toen ik haar de eerste dag kwam halen.
Ze was erg moe, had weinig geslapen en huilde toen we naar huis gingen.
Thuis heeft ze een flesje op en heeft mega lang geslapen haha. Zal wel erg vermoeiend zijn geweest die nieuwe omgeving.


Fijn dat ze niet meer huilt bij het oprekken.


Laura,
ik werk nu 3,5 dag.
Yes! Je dossier is binnen. Weer een stapje dichterbij. Hoop dat ze snel met een afspraak komen.


Femke,
met de voedingen gaat het goed! Joella is het helemaal gewend en heeft een goed ritme.
Het werken bevalt me goed. Ik moet er alleen wel even inkomen hoor.
Ik werk in de kinderopvang en werkt nu ineens op 2 nieuwe groepen.
Maar dat went wel.
Ik ben inderdaad ook erg blij dat we zulke mooie echo's hebben van welsey*. Maar terug kijken durf ik ook niet meer. Het heeft bij mijn ook bijna een jaar geduurd tot ik verder ging aan het album van wesley*.
Wat goed trouwens dat je meedoet aan moeders voor moeders. Heb je dat vorig jaar ook gedaan?
Ik heb het 1x gedaan. De 2e keer was ik een beetje egoistisch. Ik dacht zorg er eerst maar voor dat
ik nu wel een gezond wondertje in mijn armen krijg! (logisch denk ik )
haha kom me maar lekker maken als je terug bent uit Rome Wink
wat bijzonder trouwens dat je tussen het overlijden en geboorte van Collin* bent uitgerekend.
Ik was 4 dagen na de uitgerekende datum van wesley* uitgerekend. Uiteindelijk is joëlla geboren tussen de dagen van wesley*.
Vind je het geen gek idee?
Je vraagt of onze zwangerschappen ook anders waren.
Mijn antwoord is ja! Ik was bij wesley een klein beetje misselijk in het begin, daarna begon de vermoeidheid toe te slaan en vanaf 15 weken kon ik alles tot het eind!
De zwangerschap van joella was totaal anders. Ik was kotsmisselijk en heb 4 weken gespogen.
Ik kreeg de laatste weken echt last van mijn rug en was erg moe. Misschien dat de stress ook wel meespeelde hoor.
Deze 9 maanden waren erg spannend en ik maakte me zo druk om alles. Als alles maar goed blijft gaan!


Kersje,
ik moet lachen als ik zie hoe je het over je 'oorlogswond' hebt. Hahah
oh, en Tobias alweer 7 maanden! Heerlijk om te lezen dat hij zo'n vrolijk mannetje is


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-02-2012

Zo, ik heb er weer heel wat tijd in zitten en hoop dat ik op iedereen een beetje heb kunnen reageren.
Hier gaat het goed.
Joella heeft maandag en dinsdag ochtend mogen wennen op de opvang.
Ze deed het goed en was 's middags erg moe.
Woensdag is ze naar mijn vriendin geweest. Ik had gezegd dat ze moest bellen als er wat was.
En ja hoor. 16.30 uur ging de telefoon. Shit! Toch maar opgenomen maar ze belde om te vragen of joella altijd zo lang doorslaapt haha. Ze liet me echt even schrikken.
Donderdag was haar eerste echte lange dag op de opvang. En mama stond op dezelfde groep.
Vind het wel even wennen hoor als je collega bezig is met je eigen kind! Maar het ging goed!
Nu vandaag lekker vrij. We zijn naar de kinderarts geweest en we hoeven ons helemaal geen zorgen om ons meisje te maken. Met dr heupje is niks mis!
Ook had die vrouw van het bureautje het over dr oogje. Ze zag 2 zwarte vlekjes? De kinderarts had niet zo'n apparaat dus kon niet kijken. Joella volgende hem niet met haar ogen maar er hingen allemaal slangen boven dr hoofd dus ik denk dat ze te veel was afgeleid want thuis volgt ze wel!
Hij wil dr over 6 weekjes nog even zien. Dus we maken ons niet druk.
Nu is het weekend aangebroken en ik ga even bijkomen van alle nieuwe veranderingen en het nieuwe ritme haha.


Goed weekend dames!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-02-2012

jee, wat is er veel geschreven. Hoop dat ik het wat goed gevolgd heb dus sorry als ik iets
vergeet:

noortje; heb aan je gedacht met je echo. oh en yes, hij was goed. Wat een opluchting weer en idd
weer op naar de volgende .stap voor stap tot je meisje er is.

devika; dank je wel voor je lieve woorden qua erfelijkheid bij ons. Het is zo eng om er weer
voor te gaan. We hebben er veel gesprekken over, maar tot nu toe nog geen actie.
Oh, en wat voelde ik me ook schuldig toen ik net ging werken. voelde me zo'n slechte mama, stom
natuurlijk, maar dat zijn gewoon nog de hormonen denk ik. maar het gevoel van thuis komen met
zo'n kleintje, maakt dat ik de dag wel doorkom hoor. En wat fijn dat ze nu niet meer huilt bij
het dilateren, wat is het toch een knappe meid.

femke; ben idd al begonnen met vlees. Al is het nog niet zo veel. En vis, want dat vind ze ook lekker
en dat is natuurlijk ook gezond en goed dat wij het ook wat meer eten hihi.
Ik lees dat iedereen er kort op zit qua zwangerschap. Tja...lief bedoeld, maar daar zit je idd niet op
te wachten. Je kan soms ook van die stomme opmerkingen krijgen.
Wat duren die eerste weken toch lang he meid. maar die kom je echt wel doorheen, met onze hulp.
Ik was heel anders zw met myrthe. veel onbezorgder natuurlijk, maar lichamelijk wel sterker!

laura; yes, je dossier op de mat. Op naar een brusje meid! Een stapje dichterbij.

rennie; hoe gaat het meid? Wat klink je sterk en wat fijn dat je er zo goed over kunt praten.
Dat is erg belangrijk en zo fijn dat je dat kan doen met mensen die je begrijpen.
Onze tijd die we doorgebracht hebben met britt* na haar dood vond ik zo speciaal.
Britt* is in mijn armen gestorven. Ik heb haar gewassen. Toen ze nog "gezond" was, was ik nog niet
genoeg op krachten om haar te wassen en zei nog: oh, maar ik kan dat nog zo vaak doen.
Nooit gedacht dat de keer dat ik het kon doen ze gestorven was.

kersje; wat mooi dat je een echo foto hebt die zo bewerkt is. Prachtig lijkt me dat.
Ik heb een tweedeling in foto's. de ene waar ze nog gezond was en de ander waar ze aan
de slangen ligt. Je ziet haar op de foto's letterlijk aftakelen.
oh, en meneer kan goed zitten lees ik. Leuk zicht is dat he, en daarna willen ze niks anders meer.
En een karakter is goed hoor. Myrthe is ook super braaf, maar kan ook haar zin willen.
We zeggen wel eens: dramaqueen. Heb zelfs een shirtje daarvan gemaakt. Dan huilt ze echt dikke tranen
en als ze dan haar zin heeft lacht ze gelijk....en of ze het doorheeft!

cyn; haha, schrikken van dat telefoontje, maar wel fijn dat het voor zoeites is.
bevalt het nieuwe ritme?

maria; mis je....hoe gaat het met je?

Hier; lekker een week vakantie. What is new? Myrthe wil steeds staan, myrthe zit nu in de grote autostoel
(we hebben er een die opzij kan = ideaal), myrthe is voor het eerst meegeweest van voren op de fiets en vond
het super, myrthe is naar de stoet gaan kijken en was verklees als spaanse danseres........
kortom; myrthe is geweldig hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-02-2012

oh tam dat klinkt idd geweldig over myrthe!!! leuk hoor dat ze weer zo ontwikkeld is! wat worden kleine kindjes dan ineens groot he??
ik zag van de week je mooie foto van britt* op hyves! wat was dat toch ook een mooi plaatje he? echt zo zonde dat zij niet mocht blijven...
van al onze engeltjes vind ik dat hoor.. begrijp me niet verkeerd.

hier zit semmy al een tijd voor baby tv.. hij is me een beetje te veel tv aan het kijken de laatste tijd.. maar ik krijg het niet voor mekaar om iets anders met hem te doen... hij zet ook gewoon zelf de tv aan en gaat dan op de bank zitten..
gister was ie zelfs zo moe dat ie zelf naar boven ging, michel er uiteraard achteraan, en hij liep zelf naar zijn kamertje omdat ie wilde slapen! nou ja zeg!! moet toch niet gekker worden hoe wijs ze zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-02-2012

haha laura, wat een wijs ventje. Gelukkig dat hij zelf naar bed wil, want er komt een tijd dat hij misschien juist niet wil en ook weer een tijd dat ze er juist niet meer uit willen haha....zucht!

Ja, alle engeltjes worden gemist. Bedankt voor je reactie op britt*. Ze was idd zo perfect mooi. Het is toch niet te beseffen.

Hier een pittige nacht. Myrthe wederom een kroepaanval. Dit is al de 3e in haar leventje. De 1e belanden we in het ziekenhuis....maar de 2e kon ze beter aan en deze ook wel. Maar wel veel huilen, benauwd en weinig slapen. Heb haar er nu ingelegd om wat slaap in te halen. Overdag heeft ze er niet zoveel last van.
Wel jammer.......ik had allerlei plannen voor deze dagen aangezien ik vakantie heb, maar nu maar effe kijken eerst hoe het met haar gaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-02-2012

oh jeetje die arme myrthe... beterschap voor haar! kan je dan wel wat voor der doen of niet?


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 20-02-2012

@cyn het gaat op en af.. Gelukkig het meest op.. Heb af en toe wat moeilijke momenten. Het zit in mijn karakter om altijd mijn sterke kant te laten zien en wil me nooit kwetsbaar opstellen.. Is wel erg lastig nu. Ik wil niet huilen waar andere mensen bij zijn en als ik alleen ben, ben ik bang dat er mensen binnen komen die zien dat ik gehuild heb. En ik weet dat mensen dit in deze omstandigheden niet raar vinden, maar het zit niet in mijn aard om dat te laten zien.
Het valt me nog mee dat de dagen zo snel voorbij gaan, er komen veel mensen langs collega's, vriendinnen, familie wat ik ook wel prettig vind.
Ik heb vandaag de schoonheidsspecialist gebeld en ga morgen voor een uitgebreide behandeling.. Wil er nu af en toe ook even uit. Ik vind het ook wel lastig, want het voelt soms dat het op je voorhoofd geschreven staat. Had jij dat ook?
We hebben heel veel foto's gemaakt. We zijn niet benaderd door de stichting.
Had jij je controles altijd bij de HA? Wij hebben hier een vk- praktijk, maar in sommige plaatsen worden de controles ook door de HA gedaan.
Ik heb ook mijn man gebeld om mee te gaan naar het ziekenhuis. Toen we definitief hoorden dat Florian* overleden was, waren we met zn 2en.
Ik werk als verpleegkundige op de spoedeisende hulp, dus ik zal ook wel met kinderen geconfronteerd worden. Mijn collega's kennende zullen ze mij hierin wel ontzien of overleggen of ik er aan toe ben. Gelukkig is mijn werk ook mijn hobby en heb ik in deze tijd ook veel steun aan mijn collega's.
Ben jij ook nog op stollingsziektes getest? Gezien je een trombosebeen had, of weten ze waardoor dit kwam?
Fijn dat jullie snel weer zwanger waren. Ik hoop ook uit het diepst van mijn hart dat wij straks ook weer voor een kindje mogen gaan en dat we er ook niet heel lang op hoeven wachten.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 20-02-2012

@tam jij hebt het ook echt voor de kiezen gehad.. Eerst je kind verloren en daarna 2 mk.. Ik hoop nooit dat ik dat hoef mee te maken, dan kun je mij wel oprapen. Wat sterk van je dat je ondanks de tegenslagen, je niet uit het veld hebt laten slaan! Dan ben je extra dankbaar dat je nog een gezonde dochtertje hebt, gezien je van dichtbij hebt kunnen meemaken hoe kwetsbaar het leven is..
Wat naar dat ze kroepaanvallen heeft. Je kunt er ook zo weinig aan doen he.. Dat voelt dan helemaal machteloos. Sterkte, ik hoop voor jullie dat er niet meer volgen..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-02-2012

Rennie,
gelukkig heb je veel mensen om je heen en gaan de dagen toch best snel.
ik huil inderdaad ook niet zomaar waaar anderen bij zijn.
maar ik had het op een gegeven moment zo ingehouden dat ik in een keer klapte.
wel thuis, maar op een moment waar mijn vriend thuis was, dat had ik liever niet, hij had het er ook al zo moeilijk mee.

ik ben wel getest op een stollingsafwijking maar er is niks gevonden.
het is niet bekend in de familie ofzo dus hoe ik eraan kom... geen idee.
ik liep vanaf 26wk zwangerschap bij de gynaecoloog.
Ik kwam die dag bij de huisarts omdat ik blauwe plekken had van het prikken van de bloedverdunners.
en van het een kwam het ander, en liet ik vallen dat wesley wat rustig was..

ik heb inderdaad het idee gehad dat er met hoofdletters op mijn lijf stond dat ik mama was van een levenloos kindje.
mensen keken me aan en durfde me niet aan te spreken. dat deed me zo veel pijn.
ik dacht vaak, je mag best vragen hoe het gaat hoor! ik stort toch niet meteen in elkaar als je het erover hebt.
maar ik heb helaas ook mijn vrienden leren kennen. de een op een positieve manier, maar ik heb helaas ook de negatieve kanten ontdekt.

tam,
een dikke beterschapsknuffel voor myrthe!

laura,
wat een heerlijk mannetje heb je toch.
zie het al helemaal voor me zo'n kleine druif die zelf de tv wel even aanzet.
hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-02-2012

Cyn, dat lijkt me wel wennen, als je collega voor Joëlla zorgt terwijl jij in de buurt bent. Lekker bijgekomen het weekend? Fijn dat met haar heupjes alles goed is, nu hopen dat de oogjes ook meevallen.
Ik hoefde gelukkig geen bloedverdunners te spuiten maar heb tabletten, moest voor de icsi al steeds spuiten en was dat toch wel een beetje zat. Ja, en iedere keer als ik voor controle moet slaap ik slecht, ben altijd blij als ik haar 's ochtends al even gevoeld heb.

Tam, ach wat zielig dat Myrthe weer last van kroep gehad heeft, hoe gaat het nu met haar? Leuk dat ze al wil proberen te gaan staan, wat worden ze dan ineens groot.

Laura, wat grappig dat Semmy zelf naar boven ging omdat hij wou slapen, wat een mannetje.

Kersje, is er al iets van een cyclus bij jou intussen?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-02-2012

Rennie, dat herken ik ook wel dat het lijkt alsof het op je voorhoofd geschreven staat. Wel fijn dat je wat afleiding hebt met mensen die langskomen. Fijn dat jullie veel foto's hebben gemaakt, die zijn dan zo dierbaar. Hebben ze in het zkh ook nog afdrukjes van zijn handjes en voetjes gemaakt? Ik lees dat je veel schrijft in een boekje, dat heb ik ook gedaan. Nu nog af en toe, ben alles vanaf het begin op gaan schrijven, vanaf de icsi behandelingen. Was ook bang dat ik op een gegeven moment dingen zou gaan vergeten. In dat boekje heb ik ook mooie gedichten die ik tegenkwam geschreven en teksten van liedjes die me aanspraken. Het is echt fijn om af en toe nog eens in te lezen of zomaar iets in te schrijven, bijv dingen die ik tegen hem zou willen zeggen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-02-2012

Hè meiden,

Hier een beetje druk, deze week ook nog! En er is zo veel waarop ik wil reageren! Komt nog!

Overigens vandaag op CB geweest. Maria is nu 67 cm lang en 6720 gram zwaar. Keurig gegroeid dus en nog geen noodzaak om bij te gaan voeden. Dus ik ga nog wachten tot 6 maanden.

Tot snel!

Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-02-2012

rennie; meid...we hebben idd veel meegemaakt, maar als je er voor staat is iedereen sterk.
Mijn zin die me er doorheen heeft getrokken was: wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is
al verloren. Wat fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt, want ik heb ook wel geleerd
helaas dat veel mensen je laten vallen en dat doet pijn.
Ik werk ook met kinderen (juf) en had wel veel moeite om weer te gaan werken. Dat was langzaam
opbouwen.

cyn; ja...ik herken wat je zegt: soms vroeg ik me af of mama van een dood kindje besmettelijk was
ofzo. Zo voelde het wel eens. En die mensen willen nu ineens weer met me praten alsof er niks gebeurd
is....dan hoeft het voor mij ook niet meer zo.

madelief; jee, wat doet ze het goed. Netjes. Als ik nu myrthe optil....jee....ze begint echt door te
wegen.

laura; wat lief dat je zo reageerde op mijn liedje op hyves.......wat is het mooi he!


hier; het gaat al wat beter met myrthe. Geen kroep gehad afgelopen nacht gelukkig. Hoop nu ook niet.
We laten de waterkoker eerst flink stoom blazen in de kamer zodat het vochtig is. Dat is goed voor kroep.
Wel is ze mega-verkouden, maar gelukkig haar vrolijke zelf.
Vandaag effe de stad in. Mijn ma is aan haar knie geopereerd en wou effe tulpen kopen.
Gelijk nog 2 mooie shirtjes voor myrthe gescoord aan 70%. Yes!
En lekker gewandeld, want wat is het mooi weer.
Morgen heeft mijn zus haar 20=weken echo. Spannend. En dan mogen we weten wat het word, maar belangrijker
is dat hij/zij gezond is (al weet ik dat dit op een echo niet altijd te zien is).
Daarnaast wel blij voor familie van me. Die zijn al zoveel jaren bezig met zwanger worden.
Zoveel operaties...kuren...en hopen. En nu - terwijl de hoop bijna op was - zijn ze al een paar mnd zwanger
en hoop ik voor hen dat het goed blijft gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-02-2012

Tam, fijn dat Myrthe geen kroep meer gehad heeft, hopelijk is ze er weer vanaf. Spannend voor je zus, vandaag de 20 weken echo.

Gisteren was het precies een jaar geleden dat ik de punctie had gehad, 's middags is er toen icsi gedaan en is Thomas dus een soort van in elkaar gezet, blijft apart. Maar ik was er toch wel weer wat meer mee bezig, en over 2 dagen is het precies een jaar geleden dat hij werd teruggeplaatst.
Ben nu 23 weken en in deze week begonnen toen de problemen, hoop dat deze week rustig voorbij gaat. Wel leuk, maandag hebben we 3d echo gedaan. Eerst lag ze verstopt met haar gezichtje in een holletje achter de placenta, maar later liet ze zich toch zien. Nu hebben we wel een dvd met een druk bewegend kindje, zo jammer dat Thomas toen al niet meer bewoog.
Ga vandaag zijn grafje weer een beetje netjes maken, na al die kou ziet het er toch niet zo mooi uit nu. Ga bloemen halen, dan staat er weer wat bloeiends.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-02-2012

Hoi! Eindelijk de rust om even te schrijven.

Noortje, een gekke week voor jou. Vorig jaar de week dat Thomas eigenlijk 'ontstaan' is en ook de week van de zwangerschap waarin het mis ging. Het begin en het einde, verweven in deze week.... Ik ben blij dat je deze week hebt kunnen beginnen met een mooie 3D echo van jullie meisje! En is het mooi geworden bij het grafje van Thomas?

En ik lees over je boekje, waarin je schrijft vanaf de icsi behandelingen. Lees je weleens terug? Wij hebben ook zo'n boekje. Ooit wil ik het aan Maria geven. We zijn er in gaan schrijven aan het begin van de eerste zwangerschap. Daarna rondom het verlies en daarna de blijdschap van een nieuwe zwangerschap, de geboorte en nu schrijf ik nog. Ik kan niet teruglezen zonder heel hard te huilen. Maar ooit, als Maria groot genoeg is, wil ik dit haar geven. het gaat ook over haar zusje, hoe wij ons voelde toen en hoe blij we met haar zijn.

Cyn, Rennie, jullie schrijven over het gevoel dat het op je voorhoofd staat. Zo herkenbaar! Het is zo beladen dat veel mensen maar niks zeggen. Dat vond ik zo moeilijk! Dan keken ze alleen maar. Toen ik weer zwanger was is er lange tijd niets over die zwangerschap gezegd. Ik vond dat ook verschrikkelijk. Niemand vroeg hoe ik me voelde, of we al een kamertje klaar hadden of zei dat ik een mooi buikje had. Allemaal leken ze hun adem in te houden of het deze keer wel goed zou gaan. Dat deden we zelf ook, maar dit voelde echt verschrikkelijk! Alsof ik niet eens zwanger was soms. Pas echt na de 30 weken leek het te bestaan voor veel mensen. Oh, wat heb ik vaak gehuild na een verjaardag ofzo....

Tam, was alles goed met de 20 weken echo van je zus? En wat wordt het? Of ga je dat hier niet neerzetten? Wat ik me ook kan voorstellen trouwens. Jee, weer een kroepaanval van Myrthe dus, wat rot! Ook best angstaanjagend volgens mij.

Rennie, wat moeilijk dat je soms bang bent dat mensen zien dat je gehuild hebt. Ik denk dat veel mensen dat wel zien of zeker wel aanvoelen. Vindt je dit dan zwak van jezelf? Ik herken wel iets, voorheen wilde ik ook nooit huilen waar iemand bij was. Maar toen het mis ging, hebben mijn man en ik de kant van de kwetsbaarheid gekozen en waren overal open over hoe en wat. We hebben veel gehuild met mensen en vaak ons verhaal gedaan. Ook toen we hoorden dat de kans op een nieuwe zwangerschap zonder hulp zo klein was. Want iedereen zei toen het mis was gegaan: je bent vast snel weer zwanger. Dan kon ik wel uitschreeuwen: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE zo zit dat bij ons niet!!!! En dat zijn we dus maar gaan doen. Zeggen dat er weinig levende zaadcellen bij mijn man zijn. Voor een man is dit echt bewonderenswaardig vind ik. Maar mijn lieve schat zei het overal. Het doorbrak heel vaak een taboe. De taboe over praten over de zwangerschap die mis is gegaan, maar ook het praten over problemen rondom vruchtbaarheid. En als je eenmaal die weg hebt gekozen kun je niet meer terug. Ook dat was soms moeilijk, want je wilt het er ook niet altijd over hebben.... Doe waar jij je goed bij voelt! Enne, als je geen zin in bezoek hebt, doe je dan wel open?

En ik vind dat je heel sterk klinkt in je berichten! Dat je je het grootste deel van de dag toch sterk voelt, dat bewonder ik echt hoor! Je schrijft over de tekst van Blof. Wij hebben een stukje van het lied op een kaart laten drukken samen met de foto van een hand van ons meisje. Dat hebben we verstuurd naar iedereen die met ons mee leefde. Om ze te bedanken, maar ook om iets van haar te laten zien. Iedereen was heel erg onder de indruk. Over hoe klein haar nageltjes waren, hoe mooi haar handje was. Wij ook trouwens....

Laura, weet je al meer uit het AMC? En wat een wijzerd die Semmy! Zelf tv aan, zelf naar bed, wat zul jij zeeen van tijd hebben, haha!

Cyn, jouw eerste week klinkt wel goed toch? En met Joella is het dus ook echt goed gegaan, fijn hoor! En met haar heupjes dus niks mis. Rare dame van het CB....

Kersje, Tobias is al weer ruim 7 maanden! En hij zit! Super leuk. echt leuk om over hem te lezen, volgens mij is hij echt een super leuk ventje! Zo'n enorme lieverd!

Femke, jij was dus ook alleen bij de VK... wat moeilijk! Bij toeval was mijn man erbij, het was bij ons een routinecontrole en ik weet niet eens precies meer waarom hij mee ging, maar ik ben daar nog steeds blij om. Jij hebt die shock alleen moeten dragen en dan gaan bellen en het nieuws aan je lief vertellen.....

Ik bedenk me dat je nu lekker in Rome zit, heerlijk! En je uitgerekende datum... Tussen overlijden en geboorte in. Ook al zo speciaal. In eerste instantie was ik uitgerekend op 23 september 2011. Op 20 september 2010 hoorden we dat ons meisje niet meer leefde en op 23 september ben ik bevallen. Bizar dat we dan ook op die dag uitgerekend waren. Maar dat werd later verplaatst naar 18 september. Dat vond ik wel fijn. uiteindelijk werd Maria geboren op 20 september 2011. De datum waarop in 2010 onze droom instortte, werd ons wonder in 2011 geboren. Diep verdriet en intens geluk op een dag. Ook voor jou zou dit dus kunnen gebeuren! Dat is best gek, want toen ik richting die data ging voelde ik me daar toch niet zo lekker bij. Maar achteraf had het niet beter kunnen gaan.

Oh, je vroeg nog of de zwangerschappen anders waren. Ja, heel anders! De eerste keer had ik ontzettende pijn aan mijn borsten, tweede keer niet, helemaal niet zelfs. eerste keer niet misselijk, tweede wel. Eerste keer onbevangen en super gelukkig, tweede waanzinnig angstig....

Devika, hoe is het nu, de tweede week werken? Ik ees dat je je meisje zo miste vorige week! Dat kan ik me helemaal voorstellen. Maar ze is bij jou in zulke goede handen! ik denk dat ze echt met super veel liefde omringt wordt. Fijn dat je de opvang zo hebt kunnen regelen. Oh, super dat ze niet meer huilt met het dilateren! wat ik me afvroeg, het gaatje wat jullie moeten dilateren is toch voor haar ontlasting? Hoe werkt dat dan, is er ook een soort kringspier gemaakt? En gaat het vanzelf meegroeien als ze groter wordt? Ik zat er over te denken. Wat is het toch mooi dat ze zoiets kunnen!

En ik las je tip over afkolven in de fles voor de late voeding. Dank je. Ik ben misschien een zeur, maar ik wil dat toch liever niet. Ik wil haar zo lang mogelijk zelf voeden en zo veel mogelijk. Ik ga al regelmatig weg en ik vind het zo fijn als ik haar zelf te drinken kan geven. Gelukkig gaat het de laatste dagen beter.

Hier alles goed! Spruw is helemaal weg, dankzij de homeopathie. Geweldig! En met Maria gaat het goed! Ze lacht zo veel, is echt een ontzettend vrolijk meisje geworden. Alleen slapen vindt ze steeds minder nodig. Ze is echt heel lang wakker steeds. Gek genoeg ook gewoon vrolijk wakker. Vandaag heeft ze bij elkaar overdag maar 2 uur geslapen. Maar goed, zolang ze gezellig is, klaag ik niet!

En de nachten gaan iets beter. Ik haal haar er niet meer uit voor een late voeding. Of ik haar er nu uithaal of niet, ze komt toch vaak op ongeveer dezelfde tijd. Dus ik laat het nu maar een tijdje aan haar over. Vannacht ging ze om 20:30 naar bed, kwam om 1 uur en toen om 5.40. Best OK dus!

Nu ga ik toch mijn bed maar in. Ik ben geloof ik weer een beetje bij. Sorry als ik niet alles mee heb gekregen! Ik probeer nu een beetje bij te blijven, maar soms lukt het me niet! Welterusten!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-02-2012

Oh meiden wat is er toch weer veel geschreven! Ik ga er binnenkort even goed voor zitten om alles te lezen.
Dat half half antwoorden vind ik niks.

Zag wel laatste berichtje van Madelief met een vraag.
Ff snel antwoorden,

Madelief, ja Shivani had gelukkig wel een kringspier. In sommige gevallen van anusatresie ontbreekt die, maar in de meeste zit die wel.
Ze had eingelijk alles. Ook het plekje waar de anus zou moeten zitten was gemarkeerd. Alleen was die niet open. De fistel, ( extra uitgang die ze had), daar zaten ook alle goede spieren in die zouden moeten aansluiten aan de onderkant. Wat ze kort gezegd gedaan hebben is het darmpje wat in de fistel uitkwam lossnijden en vastmaken aan de anus. Deze is eerst opgemaakt en vastgehecht aan het darmpje. Lang leven de technologie! Want als je het nu ziet zou je nooit denken dat ie er niet was. ziet er heel natuurlijk uit en zo functioneert het ook. Wij geloven ook echt dat haar kringspier werkt want ze ligt soms echt krom van het drukken en je ziet haar ook echt aan de gang. Een normale reactie bij babys die poepen.
Haha, wat een verhaal is het geworden. Hoe blij kunt je zijn met een poepertje! Nou zoooooooooo blij dus!
Andere ouders vinden het vervelend, poep tot in de gordijnen. Nou, kun je je voorstellen dat wij daar dankbaar voor waren toen dat voor het eerst na de operatie gebeurde!
Yeeh, we worden onder gescheten! Hahaha!
Omg wat een shitverhaal! Hahaha


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 23-02-2012

Devika, haha, moet lachen om het einde van je verhaal! Maar wat fijn dat het meeste er we was! En dat ze gewoon poept! Want het is toch wel even een belangrijk onderdeel van je lijf. Inderdaad, lang leve de technologie! Mooi zeg!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-02-2012

devika. haha. Wat een shit-verhaal. Meid. Je klinkt gewoon als een heerlijke trotse mama en
Shivani als een heerlijke scheiterd hihi
madelief; jee..wat een verhaal. De echo bij mijn zus was goed en ja we weten wat het word.
Zodra zij ieder heeft ingelicht dan mag iedereen het weten dus zal het vlug laten weten hoor.
noortje; en? Weer bloemetjes gehaald voor het grafje? Heftig he om die weken door te komen
waarbij het de vorige keer zo spannend was. Bij mij was dat 5 dagen na haar geboorte. Het was
toen toevallig ook nog moederdag. Heel vreemd als het jongste zusje de oudste word, snap je?
hier; druk bij mijn moeder aan het helpen. Ze is geopeerd aan haar knie dus kan wat hulp
gebruiken. Niet veel bijzonders hier dus.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-02-2012

Zo, daar zijn we weer op de vroege zaterdagochtend.
Na een drukke werkweek hebben we weer weekend. Was er echt aan toe.
Gisteravond was ik zelfs zo moe, dat ik rond 10.30 uur in bed ben gekropen.
Joella had om 20.00 uur d'r voeding gehad, en sliep pas om 22.00 uur.
Ze zou eigenlijk nog d'r laatste voeding krijgen om 24.00 uur.
Maar mama was zo moe dat ze lekker in bedje kroop.
Ik dacht, als ze honger heeft dan hoor ik d'r vannacht wel.
Ik heb geslapen als een blok en mevrouw hoorde ik op 07.00 uur zachtjes geluidjes maken.
Haha zo schattig. Ze heeft het lang volgehouden! Moest vast ook even bijslapen haha.


Gisteren ben ik even met Joëlla naar de huisarts geweest. Ze hoest al zeker een week!
Is niet zo gek, want op de opvang lopen alle kinderen met een snotneus.
Het hoesten werd niet minder dus wilde toch wel even laten kijken.
Ze heeft nu een puffertje gehad, die krijgt ze 4x per dag. Hoop dat het helpt.
Het is even wennen maar ze laat het kapje op dr neus wel toe! (ze moest ook zo'n kapje op in het ziekenhuis dus kent het misschien nog wel).


Oh wat genieten we toch van onze vrolijke dame!
Ze lacht de hele dag door en heeft d'r handjes ontdekt hoor.
Boven d'r wipper hangen vlindertjes en deze krijgt ze altijd te pakken. Het liefst stopt ze deze ook in dr mond.
D'r handen zijn ook heerlijk! Het liefste beide handjes tegelijk in dr mond.
Ze is al een tijdje aan het “zoeken”. Duim, wijsvinger, middelvinger... ze heeft alles wel gehad.
Maar sinds de afgelopen dagen heeft ze volgens mij een favoriet.
Een wijsvinger en een middelvinger! Precies dezelfde als mama vroeger!


Even een foto en dan ga ik op jullie reageren!

[ATTACH=CONFIG]8912[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-02-2012

Noortje,het is inderdaad een beetje wennen hoor dat een ander met je kind bezig is.
Zeker als ze moet huilen, en blijft huilen dan breekt m'n hart!
Dan loop ik ook even naar een ruimte waar ik haar niet hoor want vind dat zo erg.
Gelukkig hoef je niet te prikken! Ik heb 9 maanden in mijn bovenbenen geprikt.
Het was helemaal beurs aan het einde van de zwangerschap. Ik was zo blij dat ik mocht stoppen!
Als je aan tabletten zit moet je zeker ook je waarde laten prikken?


Kom je een beetje de week door?
Ik zie dat je een 3d echo hebt gehad. Leuk! En ze liet zich wel zien. Gelukkig!
Kijk je de dvd veel? Ik deed dat wel, zeker de eerste dagen.
Heb je nou bij Thomas* ook 3d echo's gehad? Zou wel bijzonder zijn, misschien lijkt zijn zusje wel op hem!
Is het grafje weer mooi opgeknapt? Ik hoop dat het snel lente wordt, dan kunnen er weer mooie bloemetjes staan en gaan dan weer wat langer mee.


Madelief,
wat is Maria mooi gegroeid zeg.
Haha mijn dikzakje komt in de buurt van Maria haar gewicht.
3 weken geleden zat ze op dik 6 kilo dus ben benieuwd hoeveel ze de volgende keer weegt.
Maar ze zit volgens mij wel tussen het gemiddelde toch? Dan is het bijvoeden inderdaad nog niet nodig.
Hier werd er inderdaad ook weinig gesproken over de tweede zwangerschap.
Alsof ik inderdaad niet zwanger was.. mensen durfde niet te vragen hoe het ging.. en als ze ernaar vroegen dan ging het snel over in een ander onderwerp.
Zo pijnlijk!
Ik was blij! Er groeide een mooi meisje in mijn buik en wilde er wel met volle teugen over kunnen praten!
Als ik alleen was maakte ik me altijd zorgen.. ging het nog wel goed?
Zou ze goed op gewicht zitten? Is er nog genoeg vruchtwater? Beweegt ze voldoende?
Ik was altijd blij dat ik er met iemand over kon praten.. dat deed me altijd goed.


Tam,
Ik praat ook niet veel meer met de mensen die nu ineens wel weer geintresseerd zijn.
Ik kap het gesprek vaak een beetje af. Het hoeft voor mij niet meer.
Zelfs toen ik zwanger was van Joëlla werd er niet veel tegen me gezegd. Dus waarom nu wel?
Omdat er nu een gezonde baby in de kinderwagen ligt?


Gelukkig was de 20wk echo goed bij je zus!
Gaat het ook goed met Myrthe? Nog steeds zo verkouden? Heb je er wat voor?


Femke.
Jij zit lekker in Rome! Genieten hoor!


Devika.
Ik moet wel lachen om je verhaal.. hoe blij kan je zijn met een poepbroek!
Hoe bevalt het werken? Werkweek 2 zit er weer op. Begin je een beetje in je ritme te komen?

Maria,
Hoe is het met je?? lang niet gezien hier.
Hoe was de verjaardag van Matilda? Het was vast een groot feest!
Gaat het op het werk ook goed?
Nog een paar dagen en dan is het alweer 2 jaar geleden dat jullie mooie Olivia* is geboren.
Zie je ertegen op? Ga je nog wat speciaals doen?
Ik ga aan jullie denken dinsdag!


Sabrina,
hoe is het met jou?


Elize,
ik weet niet of je nog mee leest, maar wil toch even zeggen dat ik hoop dat alles goed gaat met je.
Heb je nog veel 'moeilijke dagen' of kan je er een beetje mee omgaan?


Ikke,
Jammer dat je hier ook niet zoveel meer komt.
Ik hoop dat het goed gaat met je en met de mooie kids natuurlijk!


Kersje,
hoe is het met je? En met de kleine man?




Ik hoop dat ik iedereen een beetje heb gehad.
Heb niet zoveel meer terug gelezen.
Joëlla is langzaam wakker aan het worden dus ik ga eens wat doen in huis!


Goed weekend! x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 25-02-2012

Laura,
Ik zie dat ik je helemaal ben vergeten! *schaam*
hoe is het met je? en met je kleine ventje?
heb je al gehoord wanneer je een afspraak hebt?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 25-02-2012

Cyn geen probleem hoor meis!! Ik zelf ben er ook echt nog maar weinig.. Zit veel op mijn tel en dan is op jullie reageren gewoon best lastig.. Wil dat hier toch altijd wel goed doen zeg maar..
Maar nee ik heb nog geen brief van het AMC ontvangen... Zit nu op dag 16 en er lijkt nog niets te gebeuren..
Zodra ik weer op mijn laptop zit kom ik uitgebreider reageren hoor meiden!!

Las wel een stukje over Devika der shit verhaal haha!! Erg leuk hoe je dat erger maar bovenal erg fijn dat shivani der poepertje zo mooi geworden is meissie!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-02-2012

Hey lieve meiden,

Even een knuffel van Kersje!
Ik kom weer eens niet echt aan schrijven toe. Maar ik denk natuurlijk wel aan jullie! Morgen en overmorgen wordt hier aan electriciteit en internet gewerkt, dus kan ik ook niet lekker bijkletsen Sad. Dus nog maar gauw even een klein krabbeltje voor het slapen gaan. Tobias was trouwens niet lekker (koorts). Misschien krijgt hij tandjes, hoewel ik nog niets zie/ voel in zijn mondje. Nu ligt hij gelukkig wel lekker te slapen en heeft geen koorts meer. Ach zo zielig als zo'n hummeltje niet lekker is...

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-02-2012

kersje hoe is het nu met je moppie?? zielig idd als die kleintjes ziek zijn...


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 27-02-2012

Ik kom even weer wat posten dames.. Ben nu langzaam mijn leven weer wat aan het oppakken. Het moeilijkste is om weer mensen onder ogen te komen. Ik ben 2 keer in de supermarkt geweest, samen met mijn man en dan zie/voel je de mensen naar je kijken... Deze week gaan we het kamertje wat voor Florian* bedoeld was afmaken. Het schilderwerk en behangen moet nog gebeuren.. Ik ben bang dat het anders blijft liggen en ik wil er niet iedere keer mee geconfronteerd worden. Het vloeien is nu gelukkig ook opgehouden. Lichamelijk voel ik me haast weer de oude.

@cyn ik leer de mensen om me heen nu ook goed kennen. Ook mensen die bellen, kaartjes sturen waar je het anders helemaal niet van verwacht. En idd ook mensen die niets van zich laten horen.. Wat een mooie foto! Een lekkere vrolijke meid zo te zien!

@noortje Ik ga deze week een digitaal fotoboek maken. We hebben helaas geen afdruk van handjes en voetjes kunnen maken. Omdat Florian* al even overleden was, liet zijn huidje los, wat voor het maken van een afdruk niet prettig was. Fijn dat je ook zo snel weer zwanger was. Ik hoop dat het bij ons nu ook niet zo lang meer duurt. Gaat je zwangerschap nu voorspoedig? Heb je al wat spullen gekocht of vind je dat moeilijk? Heb je nog spullen bewaard van de vorige keer? Wij hebben alles retour gedaan zoals badje, kinderwagen etc.

@madelief Mensen zien mij als een sterke vrouw. Dat word ook regelmatig tegen me gezegd. Ik heb al veel in mijn leven bereikt en ga en sta voor dingen die ik echt wil. Ik vind het daardoor alleen maar lastiger om te laten zien dat ik ook kwetsbaar ben... Het is menselijk, maar heel lastig... Ik heb vaak het gevoel dat ik sterk moet zijn voor de mensen en dat is niet altijd makkelijk. Als er bezoek komt en ik heb er geen zin in zeg ik het ook wel. Gelukkig vragen de meeste mensen ook wel of ze gelegen bellen of op bezoek komen. In mijn situatie heb ik er bewondering voor dat je je kwetsbaar opstellen kan. Ik geloof dat, dat ook veel beter is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-02-2012

rennie er is niets mis mee om je kwetsbaar op te stellen. en ik denk idd dat dit alleen maar goed is. anders krijg je denk achteraf die klap nog hoor! en het is niet zomaar iets, je kindje verliezen is in mijn ogen het ergste wat je kan gebeuren!!
ook al ben je een heel sterk persoon van jezelf, het blijft gewoon een heel trieste situatie...
en ja mensen onder ogen komen is heel erg lastig. ik ben meteen de dag na de crematie de winkelstraat in gedoken, en dat terwijl er markt was. voelde me op dat moment sterk genoeg om aan te kunnen, achteraf was ik blij dat ik niemand bekends tegen gekomen ben of ze iig niet gezien heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-02-2012

Rennie,
Vind je het moeilijk om de deur uit te gaan?
Wij wonen in een dorpje met een soort buurtsupermarkt. iedereen kent elkaar.
Vooral de eerste keren dat ik daar binnen kwam had ik het idee dat iedereen wist wat er met me was.
alsof het met hoofdletters op mijn voorhoofd stond.

en net als wat laura zegt, je mag je zeker kwetsbaar opstellen hoor.
maar ik herken wel veel van je verhaal.
Ik was vooral de eerste weken zo sterk. ik wilde alles zelf doen.
spullen uitzoeken voor de begrafenis, geboorte kaartjes afmaken, maar ook was ik heel veel bezig met wesley.
een album maken, foto's uitzoeken, kleding uitzoeken enz enz.
op een gegeven moment sloop het er gewoon in, en wilde ik alles aan de kant zetten.
ik heb een paar weken voor de geboorte van Joëlla pas het album af kunnen maken.

had je al veel kleding gekocht voor Florian?
kan je er naar kijken?
Ik had natuurlijk alles al af. en de kleding lag al opgevouwen in de kast. ik vond het fijn om er naar te kijken.
Ik kreeg het pas moeilijk toen ik het moest opruimen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-02-2012

[INDENT]meiden!!!!!!!!!!!!!!!!!! check mijn handtekening!!!!!!!!!!!!!!!! [/INDENT]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-02-2012

laura,
Het staat vast! je mag naar t AMC. eindelijk!
en hoever zit je nu in je cyclus? al tijd voor een test?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 28-02-2012

Yeeehhhh! Laura, super!

Oh, sorry, geen puf.... Denk wel aan jullie!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-02-2012

hier ook ff geen puf haha!

en nee nog lang geen tijd voor een test... heb toevallig vanavond een ovu test gedaan maar die streep is zowat niet te zien zo licht... zit nu op dag 19.. als ik kijk naar mijn onderschrift zou het logisch zijn als ik weer een extreem lange cyclus heb haha! maar ik maak me er niet meer zo druk om. ik richt me meer op het amc nu. ondertussen klussen we wel hoor maar ff niet meer met de druk erachter zeg maar..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 29-02-2012

Laura, wat goed dat je een afspraak hebt!! Hoop zo dat ze wat voor je kunnen doen met die lastige cyclussen, ben echt heel benieuwd.

Cyn, leuke foto weer van Joëlla. De dvd heb ik al een paar keer terug gekeken, zo leuk. Van Thomas hadden we ook 3d echo laten doen, maar toen bewoog hij al niet meer maar hij leefde nog wel. We hebben toch wel een paar keer gezien dat ze op elkaar leken. Gaat het al wat beter met het hoesten?
Het grafje is al wat fleuriger, heb er weer bloemen staan. Nu nog een paar nieuwe plantjes, maar die wil ik samen met mijn man uitzoeken, maar het ziet er alweer wat netter uit.

Rennie, wat jammer dat het niet meer ging om afdrukjes te maken. Het huidje van Thomas was ook al los aan het laten, maar zijn voetzooltjes en de binnenkant van zijn handjes zagen er nog heel mooi uit dus bij hem kon het nog wel. Een paar dagen later had het niet meer gekund, want toen werd de huid daar ook slechter. Heel herkenbaar, dat het moeite kost om de mensen weer onder ogen te komen, ik had daar ook veel moeite mee in het begin. Het heeft echt tijd nodig. Wel fijn dat je je lichamelijk weer goed voelt en dat het vloeien ook gestopt is, het scheelt ook wel weer als je je lichamelijk weer beter voelt.
Ben je intussen al begonnen met het fotoboek maken van Florian? Ik vond het heel fijn om daar toen zo mee bezig te zijn. Toen het af was, bleef ik maar steeds weer opnieuw erin kijken, nu nog maar af en toe.
Ik had al veel spullen gekocht toen het misging, we hebben alles bewaard dus heb nu niet echt veel meer nodig. Maar heb toch al best weer veel gekocht. In het begin vond ik het heel moeilijk, zeker toen ik wist dat het een meisje was en ik meisjesdingen ging kopen, want toen was het zo defenitief niet meer voor Thomas. Dat gaat gelukkig nu wel makkelijker, al kostte het wel weer veel moeite om de jongenskleertjes die we al hadden op te ruimen, maar het is niet anders. We hadden hem zo graag gewild, maar we zijn nu ook zo blij met zijn zusje...

Madelief, klinkt heel mooi hoe jullie dat gedaan hadden met dat kaartje. Die tekst van Blof is ook zo toepasselijk he. Een tijd geleden ben ik begonnen met een stukje uit het boekje over te typen, met de bedoeling dat later aan zijn zusje te geven als ze daar oud genoeg voor is. Over haar ben ik in een nieuw boekje begonnen en zo wil ik het samen gaan voegen en dan met foto's enzo erbij.

Nog 5 dagen en dan weer een groeiecho, ben zo benieuwd of ze nog steeds groeit. Ze beweegt gelukkig nog volop en dat geeft wel vertrouwen. Ze zou nu ongeveer even groot als Thomas moeten zijn, of misschien zelfs al iets groter omdat het met hem bij deze termijn al heel slecht ging. Het blijft erg spannend allemaal. Zaterdag ben ik nog met mijn moeder gaan winkelen en nog wat leuke meisjeskleertjes gekocht. Nu ben ik een strookje aan het borduren wat we dan op een lakentje voor de wieg gaan borduren, heb nu toch tijd zat. Ik vind het alleen zo raar dat ik maar zo ontzettend moe blijf, heb regelmatig dat ik 's middags echt even moet gaan slapen anders hou ik het niet vol.


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 01-03-2012

lieve meiden,

Hier even een ego bericht van mij met helaas weer geen goed nieuws.
Afgelopen zaterdag zouden we naar Rome vertrekken en de dag daarvoor had ik wat bruinverlies, vrij onschuldig. Maar ik had meteen een rede gevonden om toch wat eerder een echo te krijgen omdat ik dat bij bijna 9 weken toch wel laat voor gezien onze voorgeschiedenis. Ook uitgelegd dat ik de dag ernaar op vakantie zou gaan en mij daar nu niet zo gerust bij voelde. Ik mocht diezelfde middag nog komen voor een echo.
Daar bleek het niet goed te zijn, de echo vertoonde geen kloppend hartje en zag er vreemd uit, er was wel duidelijk iets aan het groeien. Ze gaven me de mededeling dat dit hoogstwaarschijnlijk niet goed af zou lopen en ik moest van een miskraam uitgaan. Aangezien ze niet konden zeggen wanneer het zou komen mocht ik niet op vakantie gaan en moest ik hier blijven om vervolgens maandaag een nieuwe echo te maken om te kijken hoe nu verder.
Mijn Hcg waarde was wel mooi hoog volgens duur dus dan zou het echt net bij de hartaanleg mis zijn gegeaan. Er was ook nog een kleine kans dat het om een mola zw zou gaan en dat baarde me erg veel zorgen... mochten jullie eens tijd hebben, zoek maar eens op wat dat is...
Natuurlijk was ik er van streek maar k baalde ontzetten dat dit nou ook net samen moest vallen met Rome waar ik dus niet heen mocht en waarvoor we door miscommunicatie geen annuleringsverzekering hadden en daardoor 900 euries kwijt zijn en mijn schoonmoeder zou ook meegaan. Maar goed op zich kan me dat geld helemaal niets schelen.. Dus we moesten flink schakelen om weer aan de vervelende situatie te wennen en het maar weer te accepteren. Maar voor mijn gezondheis was het echt beter om te blijven..
Het hele weekeind nog steeds erg misselijk van de zwangerschap waarvan je weet dat het niet meer goed zit. Gelukkig was mn mannetje oook vrij ivm rome dus hij is de hele tijd bij me geweest. Op zaterdag kon ik het allemaal weer wat meer plaatsen en kon ik ook relativeren dat als het echt niet goed zit dat het ook beter is dat we daar nu meteen achterkomen en niet veel later en dat het lichaam het vruchtje dan uitstoot. Dit komt natuurlijk bij heel veel vrouwen voor....
Maandag weer een echo gehad met misschien een klein kansje op toch nog een kloppend hartje (al zag de echo gezien flinke bloedstolsels er al echt niet goed uit!!), wij hoopten nergens meer op. Op de echo werd al snel duidelijk dat het nog steeds niet goed zat en dat ze me meteen op wilde nemen om het vruchtje af te stoten. Ik kon ook kiezen voor een curretage maar daar ben ik altijd een beetje huiverig voor gezien de kleine risico's, wat niet hoeft... dat hoeft niet..
Toen dus met vaginale tabletten (flinke dosis) het vruchtje opgewekt in het zkh.. Gelukkig duurde het maar drie uur voordat het vruchtje en de moederkoek eruit kwamen, daar waren we wel enigzins blij mee omdat ik geen zin had om te blijven in het zkh... ondanks dat het nog maar 6 weken was, komt er toch al een behoorlijke hoeveelheid uit, ook qua bloed e.d. Eind van de middag kreeg ik een echo om te kijken of de baarmoeder er goed uit zag.
Dit was echter niet het geval.. er zaten nog te veel stolsel en bloed wat heveige bloedingen zouden kunnen veroorzaken dus ze wilde me nog een nacht in het zkh houden en dan de volgende dag weer een echo maken. Op zich prima want we wonen niet dichtbij het zkh en mocht er dan wat gebeuren dan ben ik iig op het juiste adres...
Afgelopen dinsdag zag de echo er nog niet goed uit... ze wilde nu echt een curretage doen en daar moest ik me dan maar bij aansluiten. Ik heb het iig eerst anders geprobeerd. Gelukkig kon ik diezelfde middag nog aan de beurt.
De curretage viel echt heel erg mee... daar zag ik ook echt niet tegenop, ik vond alleen de eventuele risico's beangstigend voor de toekonst ookal zijn ze heel erg klein. Ik ben niet zo goedgelovig meer.. waarom zou ik nu juist niet bij dat kleine percentage zitten?? al ga ik daar naruulijk niet van uit maar toch..
Gelukkig mocht ik daarna vrij snel naar huis, lekker samen met mn mannetje.
In deze situatie is het goed te accepteren ondanks dat het weer verdriet en pijn met zich meebrengt en toch weer een klein vlindertje met je meedraagt. Maar het is goed zo vlindertje, je kon het gewoon niet redden en dan moet je kunnen loslaten.
lieve meiden, ik besef me dat ik nu echt even echo binnen kom vallen maar wilde mijn verhaal wel graag weer met jullie delen.
Ik heb nu even tijd nodig voor mijzelf om mijzelf weer een beetje op te laden en weer wat tot mezelf te kunne komen. Ik merk dat ik de afgelopen maanden teveel bezig ben geweets met niet met mijzelf bezig te zijn maar opnieuw zwanger proberen te worden. Ik merk dat ik daarbij mijzelf voorbij ben gelopen..
Kijk als er weer nieuwe kansen mogen zijn dan zal ik ze weer met twee handen aangrijpen maar niet meer op een dwangmatige manier.. het komt allemaal wel. Ik wil eerst weer proberen te genieten en zelf gelukkig zijn de aankomende weken en ik heb het gevoel dat ik dat nu kan.
Ik neem heel ven afstand om het even van me af te zetten maar lees wel gewoon met jullie verhalen mee en ik denk aan jullie!
Als ik er weer aan toe ben (wat vast niet zo heel lang zal duren) kom ik weer gezellig meekletsen als jullie dat goed vinden. Nu even tijd voor mijzelf en even niet denken dan babys en zwangerschappen.

heel veel liefs en een dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - femke - 01-03-2012

sorry voor mij gebrekkig schrijven maar ik heb gewoon beschreven wat in me opkwam en daarna niet even nagelezen.. hihi.. dus wel heel veel fouten maar ik denk dat jullie alles wel snappen!
Ik schrijf trouwens 6 weken maar het was al 7 weken, toch wel een week verschil...
Gelukkig heb ik gisteren ook te horen gekregen dat het niet om een molazw gaat en daar waren we erg blij mee, dan ligt ons iig niets in de weg voor de toekomst.. dat was goed nieuws bij slecht nieuws!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-03-2012

jeetje femke.... wat een heftig nieuws toch weer... ja ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer zo goedgelovig bent... ik vind het echt heel sneu voor jullie... en dan ook nog eens niet naar rome geweest... dit was een heel mooi afleidings dingetje maar nu dus ook niet meer.. oh wat erg meissie!!
hou je maar een beetje rustig.. en ook nog maar ff niet werken hoor meis!

mijn vriendin krijgt vandaag de curretage... daar zagen ze met zes weken al dat er geen kindje in het vruchtzakje groeide.. ze is nu 10 weken en 1 dag en eindelijk heb ze dan toch besloten te curreteren.. ze wilde het telkens niet omdat ze ook zo bang was voor de evt gevolgen.. ze heb nu de medicijnen voor een deel geslikt en ze voelt zich erg sloom en raar. om 11:15 is ze aan de beurt.. zal nogmaals tegen haar zeggen dat een curretage echt meevalt. zei een ander meisje ook al tegen me!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2012

Femke!
Oh meid wat heb jij een rotweek gehad! en wij maar denken dat je heerlijk aan het genieten was.
vakantie ook meteen door je neus geboord!
Ik vind het echt erg voor jullie! het was jullie zo gegund!!
Ik heb inderdaad even snel opgezocht wat een molazwangerschap was, maar gelukkig is dat bij jullie toch niet het geval.
wat een week joh.

Het is misschien wel even goed om even afstand te nemen.
de verhalen over onze kleintjes en de zwangeren zal je inderdaad niet zo op zitten wachten.
Vind het wel goed van je dat je je verhaal hier even komt doen hoor!
als je je ei kwijt wil, schrijf het hier maar lekker van je af.

een hele dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2012

Hier:
Joëlla is 4 maanden! pfff wat gaat die tijd snel.
mevrouw is alleen een beetje ziekjes. ze heeft nogal koorts.
dus ze ligt nu lekker met een zetpilletje op bed.

Ook heb ik dr eerste fruithapje geprobeerd.. haha wat kan die een kop trekken zeg!
6 hapjes... het was natuurlijk maar even om te proeven.

morgen nog een ochtendje vergaderen en dan is het hier weer weekend.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-03-2012

cyn; oh, wat een mooie foto zeg. En wat grappig met die vingertjes zo. Bijzonder om daar
jezelf in te herkennen. Myrthe is trouwens niet meer zo verkouden hoor. Op naar de volgende
haha. Myrthe is dit weekend 10 maanden oef!
En deze avond paksoi gegeten ...lekker dat ze het vond. De eerste happen toen ook niet dus er
is hoop haha.
kersje; en? de koorts nog doorgezet?
laura; yes...er is een afspraak die vaststaat. Fijn, komt er schot in de zaak.
oei, je vriendin dus ook een curretage. Moeilijk hoor.
rennie; ik herken dat wel hoor dat het moeilijk is om weer onder de mensen te komen.
Ik had een periode lang dat ik me het liefst wilde opsluiten. alleen als we ver weg gingen
waar ik niemand kende wilde ik het wel....heeft best lang geduurd. Dus knap dat je goed die
stap zet. al maakt dat er niet makkelijker op.
noortje; nog maar een paar dagen voor de echo. Leven van echo naar echo.
Ik heb ook een lakentje waarop geborduurd is. DAt had mijn tante gedaan.
Er staat op: voor mijn lieve kleine zusje
Dat vond ik zo mooi!
femke; ik heb je al een pb-tje gestuurd, maar wil nogmaals zeggen hoe erg ik het vind en
met je meeleef.
hier; had ik al gezegd dat mijn zus een jongetje krijgt?
Daarnaast heb ik deze week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk naar een andere school moet
dus dat is even spannend. Welke school, welke groep, welke dagen.......alles is onzeker en dat vind
ik wel spannend. Ik heb 10 jaar op deze school gestaan en het is een beetje mijn thuis,
maar ja.....leerling aantal is erg gedaald. Vergrijzing in het dorp en bezuinigingen van
de overheid. MAg blij zijn dat ik mijn baan nog heb nu, want er komen veel ontslagen.
bah!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-03-2012

tam,
gelukkig is myrthe niet meer verkouden.
en ze is alweer bijna 10 maanden. wat gaat dat hard!
Joëlla was gisteren 4 maanden. de tijd vliegt voorbij.

wat balen zeg, dat je overgeplaatst wordt.
heb je al enig idee wanneer je meer te horen krijgt?
ohh.. die bezuinigingen.. wordt er niet goed van, bij ons zijn ze ook al zo lekker bezig.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-03-2012

Femke, wat een rotbericht, terwijl wij hier dachten dat jij lekker in Rome zat. Echt heel naar allemaal weer, je hebt toch weer hoop en dan is het alweer zo snel voorbij. Neem echt goed de tijd voor jezelf nu. Ik weet wel wat een mola is en ben blij dat dit niet het geval is bij jou.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 04-03-2012

Cyn, is de koorts alweer over bij Joëlla? Jee, wat gaat dat snel, alweer 4 maanden. Zal vast een grappig gezicht zijn geweest met haar 1e fruithapje, altijd weer een leuk fotomoment.

Tam, idd mooi wat je tante op het lakentje geborduurd heeft. Toevallig, ik had er zusje op geborduurd en dan met aan elke kant een hartje. Nu ben ik nog met een randje bezig en dan is het af. Jammer dat je wordt overgeplaatst, zeker als je daar al zolang werkt. Maar wel fijn dat je wel je baan houdt.

Morgen weer groeiecho, ben ondanks dat ze goed beweegt, toch wel weer zenuwachtig voor. Hoop maar dat ze weer gegroeid is.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-03-2012

noortje,
je gaat alweer richting de 25 weken. vind je het snel gaan?
morgen mag je weer even naar binnen gluren. fijn dat je zoveel beweging voelt.
stelt toch weer een beetje gerust.

femke,
meid, ik heb het hele weekend aan je zitten denken.


hier:
Joëlla is sinds gisteren weer koortsvrij. gelukkig maar.
helaas heeft mevrouw veel troep in dr oogjes. sinds vrijdag avond al best veel.
vanmorgen weer alles schoongemaakt. en tot nu toe zijn dr oogjes nog schoon. even aankijken dus.
ik heb het niet zo op de hap dus wacht wel even tot ik weer naar mijn huisarts kan.

zo, ik ga eerst even de laatste was draaien en mezelf fatsoenlijk aankleding.
heerlijk joh op een zondag in trainingsbroek en dikke trui rondwandelen haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-03-2012

Noortje hoe was het met de kleine??

Meiden goed nieuws!!!! Ik heb eindelijk weer eens een posi of zo goed als posi ovu test!!!! Eergister hadden we gelukkig al geklust en gister dacht ik ik ga toch eens ff testen en ja hoor een mooie duidelijke streep!! Dus gister ook geklust en ben zeer benieuwd wat de test om 13 uur vanmiddag zegt!!! Oh wat kan een mens blij zijn door zoiets!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-03-2012

Laura, wat goed!! Op hoeveel dagen zit je nu? Misschien gaat dit hem wel worden en heb je het amc niet eens meer nodig, duim voor je.

Echo was maandag helemaal goed. Ze was weer goed gegroeid, haar gewicht werd al op 720 gram geschat. Dus is ze al groter dan Thomas, hij woog met zijn geboorte 560 gram en hield toen nog een heleboel vocht vast. Hij is toch flink wat tekort gekomen. Maar we zijn heel blij dat zijn zusje het zo goed doet, de gyn is erg positief met deze groei. Moest ook weer bloedprikken voor de antistoffen, nu elke 4 weken. Donderdag over 2 weken weer terug en dan ook prikken om de rhesus factor van de baby te bepalen. En we hebben inmiddels de 25 weken bereikt.
Vandaag trouwens precies een jaar geleden dat ik positief testte van Thomas, het blijft toch heel dubbel allemaal.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-03-2012

Noortje allereerst wil ik je feliciteren met het bereiken van de toch wel magische grens van 25 weken! Ik heb die nooit mogen halen bij Sonny... Maar dat is al heel positief!! Het is ng steeds geen garantie maar ja die zijn er ook niet in het leven!
Wat goed dat je kleine meisje het zo goed doet!!! Trots op der! En ja hoe dubbel idd dat je vorig jaar posi testte van Thomas en moet je zien hoe je er een jaar later bij zit... Bizar hè??

Ik zit nu op dag 27 en heb eerder al een ronde van 41 dagen gehad waarbij op ongeveer dag 30 een eisprong geweest moet zijn dus het zijn nu ff spannende dagen! Mijn man stuurde net een bericht dat ie nu al denkt dat het deze ronde raak zal zijn!! Whahaha het eitje moet als het goed is nog springen!! Maar we sullen iig voordat we naar het AMC moeten meer weten dus wie weet!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-03-2012

Goh die man van jou is wel erg optimistisch! Wie weet, spannend hoor. Nu maar hopen dat je de afspraak in het amc af kunt zeggen.
Moest vannacht nog aan je denken, toen ik eraan dacht dat ik nu 25 weken was en dat jij er met Sonny zo dichtbij zat. Thomas heeft de 25 weken denk ik ook niet gehaald, we hadden de echo met 25 weken en 2 dagen toen zijn hartje niet meer klopte maar wrs was hij al wat langer dood.
Nu gaan we maar op naar de 27 weken en dan zien we weer verder.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-03-2012

Meiden!

Noortje, super dat die kleine dame zo goed groeit! Ze is nu groter dan Thomas, bijzonder is dat toch. Dat voelt vast als zo'n enorme mijlpaal!

Femke, wat erg.... Weet niet wat er te zeggen valt behalve echt super KKK! Het was zo fijn dat het zo snel was gegaan. Hie is het nu met je?
Laura, yeeeeeehhhhhhh! Laat het deze ronde gebeuren! Dat zou super zijn! En zo niet, dan zit je mooi de 26e in het AMX. Wel helder moment van jou om een test te doen zeg!

Hier redelijk, maar loop zo achter met lezen hier... Sorry. Ik heb enorme rugklachten en moet echt meer rust nemen. Maria is ontzettend uit haar hum met gebroken nachten en rommelige dagen als gevolg.... Denk wel aan jullie hoor!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-03-2012

Dag lieve meiden,

Sorry dat ik hier zo weinig kom. Ppfff…druk op het werk. En na werk ook geen tijd om te forumen. Probeer het wel maar komt er steeds niet van.
Zijn tegen 6 uur thuis. Eten opruimen, shivani voeden en met haar spelen. Alles klaar zetten voor de volgende dag. En dan is de dag weer voorbij!
Ppff, zit soms wel als een zombie op werk. moet nogsteeds wennen aan werk. laat slapen, vroeg op. pfff..
Any way, verder gaat et prima. Shivani doet het super! Vorige week wel grieperig geweest. de arme schat. gaat nu veel beter met haar.
Volgende week 1x zh bezoek. week erna 3x naar zh. Pfff..

Ik kom gauw weer terug om te lezen.
Dikke knuffel voor jullie.

@ Femke, lieve meid… wat vind ik het toch ongeloofelijk #$%$&%^!! Voor je!
Ik heb je zojuist een pbtje gestuurd.


Dikke kus!
Devika