Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-03-2012

Dag lieve meiden,

Net als Devika zit ik ook in het stramien van werken, thuiskomen, koken, boodschappen, kind verzorgen, nog een sociaal leven erop nahouden en slapen...haha Ik denk wel regelmatig aan jullie dus even een kort bericht.
Dank jullie wel voor de felicitaties van Matilda haar eerste verjaardag! zo lief. Ik was de hele week ernaar toe zo emotioneel eronder, moest zo terugdenken aan het jaar ervoor...toen liep ik ook met mijn dikke buik in de sneeuw, vol verwachting van haar komst. Haar verjaardag was echt superleuk, ik was zo trots op haar, ben nog steeds helemaal verliefd.

Noortje wat ontzettend fijn dat de echo goed was maandag, wat zijn dit toch spannende weken voor je...je zal wel veel aan Thomas denken vermoed ik. Ik weet nog dat ik vorig jaar met Matilda de hele zwangerschap een slinger had hangen in de kamer, elke week veranderde ik het weeknummer, ik was zo bezig met het feit dat elke week meegenomen was. Ik herken dat je zegt "nu op naar de 27 weken". Wat is er toch veel gebeurt in een jaar, ik vind het een gek idee dat je vorig jaar positief testte van Thomas, en nu een jaar later loop je met zo'n mooie buik, ander kindje....hoe bizar allemaal.
Nou, ben blij dat je smurfje het goed doet. hoera!

Devika, Ik leid van je verhaaltje af dat het goed met je meisje gaat, super! :-D nog veel ziekenhuisbezoeken, dat is echt vermoeiend voor jullie denk ik.

Madelief, goed op je rug letten meid, tillen met zo'n baby hakt er soms ook in. Hoe is het verder met je?

Femke, ik las dat je zwanger was en dat het mis is gegaan, dat vind ik heel verdrietig voor je. Ik hoop voor je dat het geluk binnenkort weer aan jouw zijde mag zijn (klinkt dat ouderwets he? :confusedSmile, sterkte.

Laura, bijna je ei! woehoe! ik hoop ook op een mooie ronde voor jou Smile

Andere meiden, Tam, Kim, Cyn, kersje (oh dear vergeet ik iemand?), hoe gaat het met jullie?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-03-2012

Laura.
Je hebt je ei goed benut zie ik haha.
Hoop dat je man gelijk heeft!


Femke,
goed om te horen dat de kleine meid het zo goed doet daarbinnen.
Heb je het gevoel dat je een grens over bent nu je weet dat deze kleine meid al over het gewicht van Thomas heen zit?
Het geeft inderdaad een raar gevoel he dat je een jaar geleden nog positief testte van Thomas*.
Ik heb dat ook rond deze tijd. Eind feb. testte ik positief van wesley* en begin maart van Joëlla.


Madelief,
wat balen dat maria uit dr doen is. Dat vreet voor jullie ook veel energie.
Kom je een beetje aan jezelf toe?


Devika.
Fijn om te zien dat Shivani het zo goed doet.
Zit je alweer een beetje in het ritme met werken?


Maria,
is inderdaad lang geleden. Hoop dat het goed gaat met je.
Fijn dat de kleine dame een leuke verjaardag heeft gehad.
Ik ben het hier helemaal vergeten te vertellen maar ik heb vorige week toch echt wel aan jullie gedacht. Heb je nog wat speciaals gedaan? Wat gaat de tijd toch snel voorbij he./


hier hoor ik boven iemand huilen dus ga mevrouwtje maar uit bedje halen.
Slapen doet ze overdag niet veel meer. Is op zich niet erg, zolang ze de nachten maar doorslaapt.
Ze is weer naar het bureautje geweest. Dit keer met papa want mama moest werken.
Ze weegt 6880 gram. Ze mag beginnen met fruit. Dus we zijn volop aan het testen haha.
Bij de prikjes gaf ze geen kik volgens papa dus mama was weer opgelucht.


Ik ga snel naar boven want joella trekt nu toch wel heel erg dr mond open haha.
Tot snel! x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-03-2012

Cyn bij Femke is het niet goed gegaan met de zwangerschap... Je bedoelde denk Noortje...

Ja ons ei moet wel bevrucht zijn!! Kan niet anders haha!! Ach we zullen zien hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-03-2012

Hoe reageert Joëlla op het fruit??


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-03-2012

oh potver!! Sorry femke!!

ik bedoelde inderdaad noortje.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-03-2012

laura,

Joëlla trekt enorme rare gezichten maar ze eet het wel op.
af en toe doet ze zelf dr mond open.
ze reageert vaak wel anders als het uit de koelkast komt haha dan kijk ze me helemaal aan met een blik van 'wat doe je me aan'.
nu hebben we het advies gekregen om 3x per dag te proberen. als het goed gaat dan krijgt ze gewoon 's ochtends een potje fruit en dan mogen we langzaam beginnen met groente proeven.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-03-2012

meiden kom vlug weer kletsen, maar hier de griep (wel al aan de beterende hand...hoop ik) dus loop ff achter de feiten aan.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-03-2012

Oeh Tam, beterschap! ik heb afgelopen maand ook de griep gehad, ik heb twee weken lopen hoesten! Ik hoop dat je snel weer beter bent.

Cyn, haha! herkenbaar. Weet je dat Matilda nog steeds niet echt graag fruit eet? (op banaan na, dat lijkt wel een soort heroïne voor baby's :-D), ze heeft wel altijd graag groenten gegeten. Vaak als je groente met een aardappeltje mengt eten ze het zo op!
Wat betreft de geboortedag van Olivia, ik moest werken die dag maar ben er wel veel mee bezig geweest in mijn hoofd de weken ervoor. Ik heb een hele mooi bos bloemen gekocht, die staan nog op tafel.

Ben nu de vakantie aan het plannen....8-) krijg echt zin in de zon.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-03-2012

Hè lieve meiden!

Even tijd hier!

Devika, fijn dat het goed met jullie gaat! Weer zo veel bezoeken aan het ziekenhuis in de planning, heftig hoor! Waar gaan deze bezoeken over?

Maria, leuk dat je er weer bent! Wat je schrijft over de week voor de verjaardag van Matilda, dat je zo met je gedachten bij vorig jaar was. Gek dat de geboorte van je kind dan zo'n o,slag is eigenlijk. Daarvoor nog gespannen, wel verwachtingsvol en dan de enorme opluchting. Oh, Matilda een jaar, wat zal het al weer een groot meisje zijn! Doet ze pogingen tot lopen? Hoe bevalt het meer werken voor jou? En gaan jullie inmiddels voor een brusje en hoe voelt dat? Net zo spannend of anders? En heerlijk, het plannen van een vakantie! Waar gaan jullie heen? Wij gaan over ruim een maand naar Rome! Ik kan de zon bijna voelen als ik er aan denk.overigens levert het ook wat stress op. Wat moet ik mee voor Maria? Hoe kleed ik haar goed? En is de draagdoek niet te warm? Tot waar mag de wagen mee op het vliegveld? Enz enz...

Cyn, wat een grote meid is Joella! Ongeveer even zwaar als Maria! En leuk dat je aan het fruit bent begonnen! Hier wachten we echt tot zes maanden, dus over een dag of tien aan de groenten! Heb er wel zin in! Maar best heftig advies zeg, voor zo'n klein meisje, drie keer per dag fruit proberen! Hier is het advies echt anders. Beginnen met groenten bijvoorbeeld.

Tam, heel veel beterschap!

Laura, wat spannend weer zeg! Hoop zo dat jullie afspraak overbodig is!

Hier alles goed. Afgelopen donderdag zijn mijn lief en ik een dag naar de sauna geweest. Heerlijk! Maria had het super naar haar zin bij mijn zusje. Ze is nog steeds een beetje uit haar doen rond slapen, maar verder heel vrolijk. Vandaag is het feest, mijn neefje werd gisteren een jaar. Ook een beetje gekke dagen. 9 maart was de dag waarop ik uitgerekend was. Nu zijn verjaardag. Dubbel gevoel nog steeds. Ik denk daardoor ook erg aan vorig jaar, hoe ik me toen voelde. En kijk dan naar Maria en ben zo blij dat ze bij ons is!

Ik ga weer wat doen! Zijn gard aan het poetsen vandaag!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-03-2012

Vanochtend in het zkh geweest. Had het idee dat de baby sinds donderdag minder bewoog en dat maakte me behoorlijk onzeker. En dan steeds als ik het bijna niet meer uithield begon ze weer vrolijk te bewegen. Gisteren had ik even een mailtje naar de gyn gestuurd en als ik ongerust was mocht ik gewoon komen. Vanochtend was ze weer zo rustig en m'n man is heel het weekend bijna niet thuis vanwege werk, dus ik hier veel tijd om te piekeren en hij daar ongerust zijn dus toch maar gegaan. Maar alles was gewoon goed, ctg en echo. Was wel fijn, eigen gyn had dienst dus kon ze me weer geruststellen.
Donderdag heb ik afspraak met verpleegkundige voor gesprek en dan wordt er ook weer even gekeken dus dat is wel een fijn idee. Wat kan een mens zich toch gek maken. Vind het nu best even moeilijk om onderscheid te maken over ongerust zijn door wat er is gebeurd of ongerust zijn omdat het echt niet goed zou gaan, best lastig.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-03-2012

Lieve Noortje, ik ben blij te lezen dat het goed was! Dat onderscheid is niet te maken volgens mij. En dat hoeft ook niet. Als jij ongerust bent, moet je aan de bel trekken. Je hebt gelijk, je kunt jezelf gek maken, dat herken ik enorm. En het enige wat dan echt helpt is echo en ctg..... Ruim 25 weken! Denk je veel terug aan deze dagen met Tho,as in jouw buik?

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-03-2012

Madelief, ja denk wel veel terug aan Thomas. Bij deze termijn zat hij nog in mijn buik maar leefde niet meer, ik was toen met 26 weken bevallen. Ik ben wel heel blij dat zijn zusje het zo goed lijkt te doen maar deze weken vind ik toch best zwaar. Maar gelukkig kan ik wel van haar genieten als ik haar voel bewegen. Ben wel blij dat ik gisteren toch gegaan ben, is toch een geruster gevoel voor nu. En donderdag wordt er alweer even gekeken dus dat schiet alweer op.
Zit even terug te denken, precies een jaar geleden was ik zwanger en kreeg ik bloedverlies, dacht echt dat het toen mis was. Heb toen toch heel de zwangerschap een onrustig gevoel erover gehad en dat heb ik nu niet, ondanks alle zorgen. Dus wie weet...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-03-2012

tam,
beterschap meid!

Maria,
Banaan heeft ze de eerste keer kennis mee gemaakt. dit ging toch best goed. haha
de verslaving van een baby! banaan!
nu heeft ze al een aantal keer een potje met verschillende sooten.
Gisteren heb ik peer in huis gehaald,dus daar ga ik morgen mee beginnen. is ook best zoet dus moet wel goed komen.
ik heb inderdaad ook het advies gekregen, dat wanneer joella volop groente eet, om een beetje groente te prakken met 1 aardappel.
stond er wel een beetje van te kijken. vind dr nog zo jong haha.
maar eerst het fruit maar eens opbouwen.
begrijpelijk dat je er de dagen/weken ervoor zoveel mee bezig bent.
ze zou 2 jaar zijn! denk je vaak aan hoe ze er nu uit zou zien?
en verbeeld je je ook wel eens dat er ook een 2jarig kletsend meisje rond had kunnen rennen?
Hoe meer ik Joëlla zie ontdekken en ontwikkelen hoe meer ik me afvraag wat wesley* had gedaan en gekunt rond deze tijd.. zucht...
heb je al een vakantie bestemming gevonden?

madelief,
het verschil qua advies is inderdaad best groot.
zo ken ik iemand uit belgie (wat hier niet ver vandaan ligt), die al met 3 mnd is begonnen.
3x per dag proeven klinkt inderdaad veel,. maar ze krijgt maar een paar hapjes.
ik ben veel aan het zoeken wanneer ik het tussendoor zal geven, meestal min, 1,5 uur na dr fles,
maar vaak ligt ze dan alweer lekker te knorren dus laat ik het maar voorbij gaan.
ik merk wel dat joella toe is aan een ander slaapritme. ze slaapt tussen bepaalde voedingen maar 1 uur.
en de keer erop slaapt ze 3 uur.
slaapt maria nog na elke voeding? gaat het slapen alweer wat beter? en 's nachts?

gefeliciteerd met je neefje. ik kan me inderdaad de angst en het verdriet van vorig jaar nog herinneren.
dat je neefje werd geboren op de dag dat jij uitgerekend was.
het heeft misschien wel zo moeten zijn.

Noortje,
wat kan ik me de angst goed voorstellen.
je twijfelt ieder moment van de dag, en juist als je op de bewegingen let van je kleine, voel je het het minste.
je moet eens weten hoevaak ik hier met tranen in mijn ogen aan het zoeken was naar een schopje.
goed van je dat je heb gebeld hoor. ben blij dat je gyn je even gerust kon stellen.

Hier een heerlijke dag.
het zonnetje schijnt dus joella mag zo in bad, en daarna mee naar opa en oma.
vanmiddag even wandelen. ben echt toe aan de lente!
het heerlijke zonnetje, Joella in de kinderwagen. och wat zal ik veel gaan wandelen.
ben gisteren even bij wesley* geweest. het was al zeker 4 weken geleden dus ik moest!
er worden volgend jaar veel graven geruimd. dus overal staan bordjes.
vind het zo'n gek idee dat graven worden geruimd, sommige zijn nog niet zo oud....
Het is de laatste plek waar je naar toe kan...
volgende week ga ik even een lading bloemetjes halen op mijn vrije dag.


 


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-03-2012

Noortje, wat fijn dat je dat onrustige gevoel nu niet hebt. En weet je, nu ga je steeds verder over het moment dat het mis ging bij Thomas heen. Je buik wordt groter, de schopjes worden harden. Dan kan je vertrouwen ook verder groeien.

Cyn, jullie dus ook aan het genieten van het weer! Lekker he! Oh, dat ruimen van graven.... gek he. Hier weten we er alles van. Door een fout is het graf van de moeder van mijn man geruimd. Dat was echt een drama. Zij is al wel 30 jaar dood, maar het deed ons nog zo verschrikkelijk veel pijn! weg! geen plek meer....

En over het slapen. Voor mij klinkt 1 uur slapen helemaal niet gek en de andere keer 3 uur. Hier gaat ze slapen als ze moe is. Dat is soms wel na de voeding, heel vaak niet. Soms is ze 3 uur wakker, soms maar 1,5 uur. Ik volg haar. En dat werkt hier prima. Voedingen zijn er nu wat minder, om de 3,5 a 4 uur overdag en in de nacht zat er vannacht 5 uur tussen, heerlijk! Het slapen 's nachts. Redelijk. Meestal drinkt ze nog tussen 23:00 en 0:00, dan ergens tussen 3 en 5 en dan is ze echt helemaal wakker tussen 6 en 7.

Wat ik nu wel spannend vind is dat ik vanaf vandaag begonnen ben 1 maaltijd per dag gewoon tarwe te eten. Tot nu toe heb ik alle tarwe vervangen door Spelt. Heel soms nam ik een hapje ergens van. In de eerste maanden bezorgde een hapje haar al krampen, maar de laatste tijd kunnen we dat verband niet meer zo duidelijk leggen. Daarom ga ik nu een week ontbijt of lunch wel gewoon brood eten en kijken hoe het met haar gaat. Vanmiddag heerlijk een broodje op! Zo dat is genieten na 5 maanden alleen speciaal brood.... Maar het is dus afwachten hoe ze gaat reageren. Ik hoop dat ze over haar gevoeligheid heen gegroeid is.

Fijne dag allemaal!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-03-2012

Ha lieve meiden,

Weer even een teken van leven van mijn kant! Tobias ligt lekker te rollebollen op de grond –ach wat een heerlijk ventje- en ik zit even met de laptop op schoot. Maar hij blijft natuurlijk wel aandacht trekken door lief naar mama te lachen en gekke geluidjes te maken. Een geluid dat hij kan produceren…jeetje, het is een wonder dat ik nog niet doof ben! Vorige week zijn we weer naar het cb geweest en is Tobias helemaal goed gekeurd, haha! We hoeven pas over 3 maandjes weer terug te komen. Hij groeit en ontwikkelt zich zo goed, dat we niet eerder hoeven te komen. Ik helemaal trotse mama natuurlijk. En wat ik helemaal zo lief vindt is dat Tobias zo scheutig is met zijn natte zoenen. Hij pakt dan mijn gezicht met zijn handjes en hoppa! Daar geniet ik zo van!

Madelief, fijn dat het slapen ’s nachts redelijk gaat. Hier sliep Tobias vanaf 3 maanden door (wat een luxe), maar sinds kort komt hij ’s nachts voor een voeding. Ik denk dat ik wel weet wat de oorzaak is, maar daar kom ik zo nog op terug. Het studeren gaat nog steeds heel goed, hè? Ik vind dat heel knap van je! Hier vind ik de dagen echt voorbij vliegen (ja, nog steeds) en ik zou het erg moeilijk vinden om erbij te studeren, dus petje af voor jou! Hoe gaat het met het tarwe eten? Kan Maria er tegen? Hoe gaat het met je rug?

Cyn, heerlijk was die lentezon hè? Hopelijk volgen er nog veel meer van zulke fijne dagen! Ik zie je al helemaal lopen met Joëlla! Ik heb zin om in de zomer lekker te gaan fietsen met Tobias, dat lijkt me zo leuk! En op het strand spelen…
Je bent begonnen met hapjes! Wij zijn pas met 6 maanden begonnen. Tobias vond het wel meteen erg lekker (inderdaad vooral de banaan – babydrugs, haha). Hoe vond ze de peer?

Noortje, fijn dat je echo goed was. Wat een rare en zware tijd nu voor je. Goed van je dat je aan de bel trekt als je je zorgen maakt! Ik ben blij dat het je ook lukt om van je zwangerschap te genieten. Alweer 26 weken zwanger! Gaat de tijd voor jou snel of langzaam? En hoe gaat het op je werk?

Tam? Ben je alweer helemaal opgeknapt? Zo naar de griep! En Myrthe alweer 10 maanden…waar blijft de tijd? Wat vervelend dat het allemaal zo onzeker is op je werk!

Femke, wat een verdrietig nieuws. Ik kan me voorstellen dat je het erg moeilijk hebt. Ik vind het heel naar voor je. Ik hoop dat de zon weer snel voor je mag schijnen.

Laura, je hebt een afspraak staan, mooi! Hopelijk mag je die weer afzeggen ;-)

Devika, ik ben blij dat Shivani het zo goed doet. Wel heel vervelend dat jullie nog vaak naar het ziekenhuis moeten. Zijn dat allemaal nacontroles dan? Of ook nog andere dingen? Hoe gaat het verder met jou?

Maria, wat fijn dat Matilda’s verjaardag zo leuk was! En wat gaat de tijd toch snel…Je hebt het druk, maar het gaat zo te lezen allemaal heel goed met jou en je meid.

Ikke, lees je nog wel eens mee? Knuffel voor jou en je kindjes!

Sabrina, Elies, hopelijk alles goed met jullie.

Nou ben ik hopelijk niemand vergeten, en anders sorry!!!

Zoals jullie vast nog wel weten zouden Kerseman en ik graag voor nog een brusje gaan vanaf afgelopen januari. Maar door de borstvoeding was mijn cyclus nog niet op gang, dus besloten we om maar gewoon af te wachten. Ik wilde in ieder geval niet stoppen met de bv alleen om weer vruchtbaar te kunnen worden. Komt tijd komt raad, dachten we.
Nou wil het geval dat ik sinds een paar weken allemaal vreemde klachtjes kreeg. Mijn borstvoeding liep bijvoorbeeld wat terug. Ik dacht dat mijn menstruatie er misschien aan zat te komen. En inderdaad kreeg ik wat bruinverlies, maar het zette niet door. Ik vond het wel een beetje gek en heb op een onbewaakt moment een zwangerschapstestje gedaan: positief! Ik stond wel heel raar te kijken! Ik schrok er ook wel van, want ik had er nog helemaal niet opgerekend. Geen idee hoe ver ik precies ben natuurlijk, dus volgende week al een echo. Ik vind het allemaal nog wel heel onwerkelijk! Tobias komt inmiddels ook regelmatig voor een nachtvoeding (misschien omdat ik wat minder melk heb). Hopelijk kan ik wel gewoon doorgaan met de bv, daar wil ik eigenlijk nog helemaal niet mee stoppen. We hebben het verder nog niemand verteld, eerst maar eens de echo afwachten. Wat kan het toch raar lopen!

Vrijdag is het precies twee jaar geleden dat ons meisje is geboren. We gaan bloemetjes brengen en ergens lunchen. Wat zitten we er nu weer anders bij dan toen en dan 1 jaar geleden!

Knuffel voor jullie van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-03-2012

kersje lieverd! toen ik zag dat je een bericht geplaatst had, was het eerste wat in mij op kwam, oh er komt weer een kindje bij!!!!! en ja hoor!! wat ontzettend leuk voor jullie!!! van harte meis! en snel ook zeg!! tobias bijna acht maandjes nu. jeetje meis wat leuk!!!
en bijna twee jaar geleden dus dat jullie puck verloren. wat gaat die tijd toch snel he meissie?

ja hier is het nog ff afwachten. ik kan volgende week woe testen mits ik in de tussentijd niet ongi geworden ben natuurlijk.. en anders mogen we lekker de 26e naar het AMC!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-03-2012

Kersje, gefeliciteerd, jee wat leuk en dan zo onverwachts. En dan volgende week al een echo, ben heel benieuwd hoe ver je bent.

Hier was zondag het vertrouwen alweer helemaal weg, de hele middag was het zo stil in mijn buik... Einde van de middag nog mail naar gyn gestuurd, maar vlak daarna begon ze weer volop te bewegen. Mocht wel weer komen, maar vond het toen niet echt nodig. Ze gaan kijken of ik een thuis ctg kan krijgen, maar waarschijnlijk lukt dat niet omdat ik te ver weg woon en dan willen ze het niet doen. Het alternatief is een opname, maar dat zien we eigenlijk nu ook niet zo zitten. Het bewegen is heel wisselend, meestal 's ochtends voel ik haar wel goed en dan heel weinig, moet soms echt tot na 22u geduld hebben om haar weer goed te voelen. Heb toch al een paar keer op het punt gestaan toch maar weer te bellen, maar dan voelde ik haar weer. Gisteren zo moe, dat ik niet eens meer ben gaan werken. In ieder geval morgen weer een echo en dan maar even kijken hoe verder..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-03-2012

noortje jemig meissie... je zal nog 14 weken lang in onzekerheid leven... maar kop op meissie dit kleine grietje gaat er echt gezond en wel komen. hou vertrouwen lieverd!!!

oooohhh kersje!!! ik ben zo blij voor je!! en tevens ook wel jaloers!! (op een gezonde manier jaloers hoor)
zou zo graag oooooookkk weer willen!!!!! anderhalf jaar geleden stopte ik al met de pil...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-03-2012

Waaaahhhhh!!!!! Kersje, wat super, super leuk voor jullie! Droom scenario eigenlijk, zonder ongi te worden weer zwanger! Vorige keer moest je best lang wachten, nu komt het zo onverwacht, wat ben ik blij voor jullie! Spannend, want je hebt idd geen idee hoe ver je bent. Heb je niet zo'n CB test gedaan met indicator? Ik zou zo nieuwsgierig zijn!

Laura, meid, snap helemaal dat jij een beetje jaloers bent. Je hoopt al zo lang! Ik hoop zo dat het gewoon al raak is bij jullie! Het wordt tijd!

Noortje, heftig zeg, die onzekerheid doordat jullie meisje overdag zo rustig is. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, ik raakte dan ook behoorlijk in paniek. Gewoon steeds bellen en gaan hoor, de onzekerheid moet niet te lang duren!

Hier alles wel OK. Niet veel te melden eigenlijk. Dacht dit weekend eindelijk ongi te gaan worden, krampen, maar toch nIet. Het mag van mij wel weer! Verder gaat het super met Maria. Snds deze week si ze druk haar beentjes onder haar lijfje te trekken en duwt zich zo over de vloer. Het gaat zo snel! Ze verplaatst zich nu al, we zullen binnenkort de stopcontacten maar eens veilig gaan maken!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 14-03-2012

Kersje van harte gefeliciteerd meis! Ik ben super blij voor jullie.

Lief van jullie meiden dat jullie vragen hoe het met me gaat.
Ik lees wel mee hoor zo nu en dan, ik hou jullie wel in de gaten ;-)
Voor mij geld het ook dat ik het druk heb met van alles, alleen niet met een kindje helaas. En dat is misschien ook wel de reden dat ik niet zoveel op het forum te vinden ben.
Het is tot op heden nog niet gelukt om opnieuw zwanger te raken en daar wordt ik af en toe best wel heel verdrietig van. Ik vind het daarom ook best moeilijk om op het forum te komen en te lezen over alle trotse mama's. Ik bedoel dit niet verkeerd, begrijp me goed, ik ben heel blij voor jullie en gun het jullie echt van harte, maar tegelijkertijd is het voor mij extra confronterend dat het bij ons nog maar niet wil lukken. Bij Hannah Emile* heeft het ook lang geduurd voordat ik zwanger raakte, 19 maanden (zonder hulp). Toen ik na de bevalling niet gelijk zwanger mocht raken door verschillende vaccinaties was ik al bang dat het weer een tijd zou kunnen gaan duren. Hoe meer ik erbij stil sta hoe meer ik ervan baal, dus ik hoop dat jullie begrijpen dat ik een beetje afstand heb genomen van het forum. Het is niet dat ik helemaal niet kom, ik vind het leuk om jullie te volgen. Alleen ik kan het gewoon even niet op dit moment om alles te lezen en te reageren. Ik hoop steeds dat ik met goed nieuws mag komen en ik gewoon wel mee kan kletsen hier, maar tot die tijd vind ik het gewoon erg confronterend. Sorry meiden. Zit nu ook te huilen terwijl ik dit typ. Mijn hoop was ook wel een beetje op deze maand gevestigd omdat dit de maand was vorig jaar waarin ik zwanger was, maar soms vraag ik me weleens af of we ooit nog wel een levend kindje mogen krijgen, ik vind het zo moeilijk. Dan zet ik mijn gedachten maar weer op andere dingen en besef ik ook weer hoe rijk ik gezegend ben met andere dingen die we wel hebben. Sorry voor dit ongelofelijke ego bericht, maar dan begrijpen jullie een beetje mijn situatie.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-03-2012

kersje,

oh meid wat super!! gefeliciteerd!
ja de banaan is inderdaad als een soort drug voor een baby haha.
de peer beviel heel goed! ze vond het heerlijk!
oh deze vrijdag is het alweer 2 jaar geleden. wat klinkt dat verweg he.
ben je er veel mee bezig? ik ga aan je denken vrijdag! dikke knuffel voor jou.
en geef je kleine man ook een dikke knuffel!

madelief,
oh meid wat zal dat erg zijn geweest dat door een fout het graf is geruimd!

noortje,
oh ik zie dat je zo onzeker bent over alles.
dikke knuffel voor jou!! dit gaat helemaal goed komen meid.
is het niet een idee om een angelsound aan te schaffen. of vind je het te eng om zelf te luisteren op een moment dat je de kleine niet goed voelt?
ik heb dat dit van begin tot eind gebruikt. de eerste weken best veel, en de laatste weken ook veel.
het stelde me toch erg gerust.
hoe voel je je verder? veel moe? kan je nog alles doen of heb je al lichte pijntjes?



sabrina,
meid die ego berichten mag je hier plaatsen hoor! ik snap heel goed hoe je je voelt.
toen ik hier net kwam schrijven waren er ook al een aantal meiden zwanger.
dit vond ik zeker confronterend. dus het is begrijpelijk dat je wat afstand neemt.
zeker met de gedachte dat je vorig jaar ook zo lang heb moeten wachten op een zwangerschap, kan dat best frustrerend zijn nu.
ik hoop dat het geluk ook snel aan jullie kant komt. jullie verdienen het zo!

hier toch even de kriebels vandaag.
vanmorgen was ik joëlla de fles aan het geven en zag het nieuws over dat busongeluk waar zoveel kinderen bij omgekomen zijn.
getver!

verder weet ik even niets meer, hoop dat ik alles heb gehad.
hier gaat het verder goed, Joëlla doet het ook goed en is zo'n vrolijk dametje.
op het werk heerst de hand- voet- mondziekte... niet ernstig maar zeeeer besmettelijk.
we blijven poetsen maar een kind is al besmet voordat je iets op de huid ziet.
steekt me toch wel een beetje tegen hoor, zeker omdat m'n eigen meisje daar op de groep zit.
maar deze week nog geen nieuwe kindjes gehad die besmet zijn dus hoop dat het zo goed als 'over' is.
nu even mijn was oversteken in de droger, languit op de bank liggen en morgen nog een dag werken. dan heb ik weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-03-2012

Hey lieve meiden,

Bedankt voor de felicitaties!

Jeetje Cyn, dat klinkt niet fijn die hand-voet-mond-ziekte! Hopelijk wordt Joëlla niet ziek!
Ja, vreselijk van dat busongeluk. Zat hier te huilen bij het journaal.
Ja, vrijdag alweer 2 jaar geleden dat Puck is geboren. Het lijkt zo lang en tegelijkertijd ook zo kort geleden…tijd is maar raar. Ik ben er wel mee bezig natuurlijk, maar minder heftig dan vorig jaar. Ons manneke en deze nieuwe zwangerschap leiden ook behoorlijk af.
Peer is hier ook favoriet! Heerlijk hè, als ze zo lekker smullen.

Sabrina, je hoeft je niet te verontschuldigen, juist goed dat je schrijft hoe je je voelt. En ik ken het gevoel. Ik vond het ook heel lang duren voordat ik weer zwanger was (na Puck bedoel ik dan). Het duurde 8 maanden en het leek wel of iedereen maar zwanger werd en ik niet. Het voelde als een eeuwigheid. Dat is gewoon een k*&^%gevoel! Ik duim voor je dat je heel snel weer zwanger mag zijn, meid. Dat lijkt me heerlijk nieuws om te lezen! Lief dat je me toch feliciteert, ook al is het zo confronterend voor jezelf.

Madelief, ja ik heb zo’n cb test gedaan, stond 2-3 weken (4-5 weken dus). Dus ongeveer weten we het wel. En bij jou voelt het of je ongi eraan komt? Zou wel fijn zijn als het allemaal weer gewoon werkt hè? Niet dat het zo leuk is om ongesteld te zijn.
Jeetje, wat gaat Maria hard! Mannetje hier begint nu pas met verplaatsen (in z’n achteruit, haha).

Laura, ik snap dat je ook een beetje jaloers bent hoor! Je bent ook al weer zo lang bezig! Misschien is het nu wel raak, dat zou mooi zijn! Of anders dan toch heel snel.

O, Noortje, die verschrikkelijke onzekerheid! Ik hoop dat de tijd snel gaat en dat je rust krijgt als je kleintje gezond en wel in je armen ligt (nou, ja, rust, veel slaaptekort ook natuurlijk ;-).

Rennie, ik was jou vergeten in mijn vorige berichtje, sorry. Ik hoop dat het goed met je gaat.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-03-2012

Sabrina, heel begrijpelijk hoe jij je voelt. Ik hoop echt dat je hier over niet al te lang met goed nieuws mag komen. Bij Thomas duurde het ook heel lang voor ik zwanger werd dus ik weet hoe je je voelt, ook al ging het dit keer bij mij heel snel..

Cyn, voel me lichamelijk best goed, behalve dat ik erg moe ben. Alleen bukken wordt wat lastig, maar verder gaat het goed.

Vanochtend in het ziekenhuis geweest. Die thuis ctg gaat wrs toch lukken, wordt nu aangevraagd. Als het toch niet zou lukken moet ik 2x per week in het zkh komen voor ctg. Vanochtend ook nog gehad en zag er goed uit, ook echo was goed dus ben voor nu weer even gerust. Laatste bloeduitslag was ook goed; er waren geen antistoffen meer aangetroffen, dus in principe geen risico meer op bloedarmoede. Wel volgende week nog laten prikken voor de rhesus factor van de baby en volgende week donderdag weer controle, dus gelukkig niet zo lang wachten.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-03-2012

madelief, wat is maria lekker aan het ontwikkelen zeg!! en wat heerlijk eigenijk dat je door het geven van bv zo lang niet ongi wordt he?
willen jullie ook nog weer voor een brusje gaan of voorlopig nog niet?

sabrina, natuurlijk begrijpen wij het dat je het lastig vindt om hier de blije-mama-verhalen te horen!! snappen wij als geen ander! en wat vervelend zeg dat het nog niet gelukt is opnieuw zwanger te raken. kan het niet zo zijn dat je er misschien mentaal nog niet aan toe ben? ik zeg ook maar wat hoor. maar dat had ik dus wel heel erg na de geboorte van sonny*. ik wilde het liefst de dag erna weer zwanger zijn maar achteraf denk ik dat ik er pas na een maand of 8 echt weer aan toe was.

cyn, jeetje de hand voet en mondziekte! kan me voorstellen dat je bang ben dat joella het ook zou krijgen!! ik duim dat dit niet het geval is meis!! en met joella gaat het ook allemaal goed zie ik? bevalt het werken je wel weer? heb je een beetje je ritme kunnen vinden?

noortje wat fijn dat de thuis ctg waarschijnlijk wel door gaat!! en voor nu dus twee keer per week heen. vind je dat fijn of zie je het juist als een last? het is wel weer steeds een bevestiging dat ze het goed doet bij je! gelukkig hoef je nog "maar" 14 weken!! oh wat zal ik blij zijn als je hier komt melden dat ze gezond en wel geboren is!!!

hier, ik ben mooooooeeeeee!!!! en krijg daardoor soms toch stiekem wat hoop!! nog zes dagen meiden!! zes dagen!!! duimen jullie voor me??

kersje als ik hier niet meer kom voor morgen, dan wil ik je sterkte wensen alvast! gelukkig brengen tobias en de nieuwe spruit wat afleiding en zijn inmiddels de ergste scherpe randjes er wel vanaf!! ik denk aan jullie en puck*, morgen nog een beetje extra!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2012

Hè meiden,

@Sabrina, goed dat je het hier schrijft! Dat is ook zo'n kutgevoel.... Je schrijft dat je hoopt dat het ooit gaat komen... Ik herken zo wat je zegt. Iedereen heeft de neiging te zeggen dat het wel komt, maar totdat je een gezond kindje in je armen houdt, weet je het niet zeker en dat maakt onzeker! Het is hopen, bidden duimen dat je niet lang hoeft te wachten en ik hoop dat er in je omgeving niet veel zwangeren zijn, want het is hier op het forum confronterend, maar ik vond vriendinnen en familie nog moeilijker. Een hele dikke knuffel aan jou en ik duim heel hard dat je snel met goed nieuws hier mag komen schrijven. Maar ook met al je frustraties mag je hier van je afschrijven!

Kersje, ja, ik zou zo graag weer een beetje een cyclus hebben. Wl nog niet zwanger zijn nu, maar dan heb ik meer zicht op kansen....

Cyn, wat is de hand voet mondziekte? Lastig als iets zo besmettelijk is met al die kids bij elkaar!

Noortje, wat een goed nieuws! Weer een goede echo en bloeduitslagen! Super hoor. Ik hoop dat die ctg thuis gaat lukken en dat dat jou gerust kan stellen!

Fijne dag allemaal!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-03-2012

hoi meiden, sorry dat ik lang niet geweest ben. Ik ben echt flink ziek geweest. Loop dus ook echt achter met van alles en nog wat. Lukt me dus niet om op ieder te reageren....maar haak nu egwoon weer bij.

Alleen wil ik kersje laten weten dat ik aan haar engeltje denk morgen. De 1e keer ook met Tobias, bijzonder. En wat lees ik nu? Met een klein brusje. Geweldig meid. Wat een mooi nieuws. Geef eerlijk toe dat ik ook wel wat jaloers ben hoor haha. Maar bij ons is het een heel ander verhaal Wij hebben besloten om eerst haar 1e verjaardag af te wachten en dan maken we een beslissing of we het aandurven of niet.....al blijf ik wel hopen dat het ons gegund is. En nog veel meer meiden hier. Dat we maar mogen volgen hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-03-2012

Laura, ik duim heeeeeeel hard!!!!

Tam, balen dat je zo ziek bent geweest! En de eerste verjaardag van Myrthe komt snel dichterbij zeg!!

Kersje, sterkte morgen! Een mooie jongen in je armen, een klein brusje in je buik en jullie Puck in je hart!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-03-2012

Kersje, ik denk aan jou en Puck vandaag.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-03-2012

lieve kersje,
vandaag denk ik aan je!!

noortje,
fijn dat er een aanvraag is voor de ctg.
gelukkig was de bloeduitslag goed.

laura,
het werken bevalt me wel goed.
er is helaas veel werk blijven liggen dus ben de hele dag bezig!
het is alweer of ik nooit ben weggeweest. af en toe wel een beetje frustrerend hoor.
we zitten weer helemaal in het ritme, alleen zijn de vroege diensten wel zwaar.
dan lig ik 's avonds om 22.00 uur ook al in bed.
zeker omdat ik natuurlijk een uur eerder mijn bed uit moet omdat Joëlla ook een voeding krijgt.
hoe bevalt bij jou het werken? heb je het naar je zin?
nog een paar dagen tot je kan testen toch? ik duim met je mee hoor!

madelief,
de hand-, voet- mondziekte is zeer besmettelijk.
het gaat samen met uitslag op de huid, een soort blaasjes rond de mond (of in de mond), op de handen en voeten.
maar wij hebben ook kindjes met uitslag in de knieholtes, onder de oksels en op de billen.
het komt(voornamelijk) voor bij jonge kinderen. is niet gevaarlijk.
de meeste kinderen bij ons voelen zich verder goed, een enkele heeft er wat koorts bij.

Hier een dagje samen met Joëlla.
mijn weekend is al begonnen en papa is een dagje weg.
helaas heb ik vandaag nog geen zon gezien. beetje jammer.
maarja, dan nog kunnen we vanmiddag wel een stukje gaan wandelen.
Joëlla is de hele dag door aan het kletsen. geweldig!
ik ben zelfs al de stad in geweest om maatje 68 te halen. nu kan ze het nog niet aan, maar dat zal niet zo lang meer duren.

x


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 16-03-2012

Kersje gefeliciteeeeeeeeerd!!!!!:-D:-D:-D:-D:-D Ik vind het geweldig nieuws! :mrgreen: en dat zo zonder menstruatie:-D Ik hoop dat de kleine druif zich goed aan mama vasthoudt, wat een spannende tijd voor je! hoera!!!!! :-D:-D:-D
En ik denk vandaag ook even aan Puck, je eerste dochter, je kleintje. Twee jaar geleden alweer, er is in de tussentijd zoveel gebeurt! toch herinner ik het mij als de dag van gisteren dat we elkaar hier voor het eerst spraken, allebei net bevallen van onze engeltjes. Twee jaar geleden zaten we er heel anders bij. Het is goed te beseffen dat het verdriet nooit helemaal verdwijnt maar wel een rustige plek krijgt, dat kon ik mij twee jaar geleden niet voorstellen. Nou dikke knuffel voor jou en je drie kleintjes (drie!).

Laura, nog 5 dagen! (zeg ik dat goed?:geekSmile spannend! hoe voel je je? dat zou toch wat zijn, ik gun het je zo!

Tam, zo ziek geweest, he bah! wat spannend dat jullie het na haar eerste verjaardag weer over gaan hebben....ik hoop dat het een ja wordt! Ik denk dat een groot gezin echt bij jou past. En ja, dat zal spannend worden, weer die dat hele circus door. Ik kan mij voorstellen dat je dolgraag nog een kindje zou willen krijgen maar ik kan mij ook bedenken dat het een best wel eng proces voor jullie weer is, kost veel energie en veel onzeker. Maar daar kom jij wel doorheen, je bent sterk.

Noortje, wat gaaf dat een thuisctg....dat zal echt fijn zijn denk ik! wanneer komt deze? En heb je wel eens gedacht aan een angelsound? die werkte voor mij ook echt heel fijn, kon ik elke dag even haar hartje luisteren. Ik vind het niet gek dat je je steeds zorgen maakt, en trek vooral aan de bel in het zh, daar zijn ze voor. Ik weet nog dat ik dat moeilijk vond, ze vertelde mij dat ik gewoon een beroep op ze kon doen als ik mij zorgen maakte maar ik voelde mij altijd zo'n aansteller dan...pff Sad, onzin natuurlijk maar goed.
Ik snap dat je het onderscheid niet meer kan maken tussen je terecht zorgen maken of zorgen maken door je ervaring....je weet niet meer of je op je instinct moet vertrouwen of niet. Maar ik denk dat je moet vertrouwen op je gevoel, ongeacht waar dat dan vandaan komt.

Sabrina, knuffel voor jou, wat je schrijft is heel herkenbaar denk ik voor iedereen hier. De vraag of het ooit nog gaat komen, de wens is na zo'n gebeurtenis ook groter dan ooit, en dan lijkt een zwangerschap zo ver weg. Kon je maar even in de toekomst kijken, en weten DAT het goed komt, je nog een keer mama gaat worden. Dikke knuffel voor jou meid, ik weet het zeker, ook jij wordt weer mama.

Cyn, ja naar he dat busongeluk, ik moet er ook steeds aan denken....het is zo verdrietig voor de ouders, familie en leerkrachten.
Heb je nog bloemetje gehaald vandaag???

Madelief, ja! Matilda is begonnen met wat stapjes zetten! ze loopt met haar stoel door de kamer...hih zo lief met die kromme beentjes :mrgreen:
Wat leuk dat jullie naar Rome gaan, die stad staat ook no op mijn lijstje! Wij gaan naar Toscane en naar Elba, we hebben op drie plekken iets gehuurd, blijven op elke plek een week. Heb er zo'n zin in! Wat betreft je vragen over vliegen met een baby, ik had precies hetzelfde! Wij zijn vorig jaar naar Sardinië gevolgen met haar, ze was toen 4 maanden. Ik had alleen een draagzak mee in het vliegtuig maar daar had ik zo'n spijt van! Je hebt echt een kinderwagen nodig. Wat (denk ik) het beste is, is dat je de maxi-cosi op je kinderwagen zet (kan dat bij jullie?), en anders gewoon je kinderwagen meeneemt.Je mag echt tot de vliegtuigtrap met je kinderwagen! daar staat dan iemand klaar die je kinderwagen opvouwt en opbergt in het vliegtuig. Omdat dat de laatste spullen zijn die erin gaan zijn het ook de eerste di er weer uitkomen, dus als je de trap afkomt met je baby staat je kinderwagen alweer klaar....super! Ik vond de babybjorn draagzak heel fijn om lekker mee te wandelen trouwens. Ik had Matilda makkelijke kleertjes aangetrokken zodat ik haar makkelijk kon verschonen. Ze had geen last van haar ogen met opstijgen of landen. Ik heb wel gezorgd dat ze flink honger had toen we het vliegtuig ingingen, toen dronk ze lekker bij het opstijgen en ging ze daarna lekker slapen. Ik heb haar niet te warme kleertjes aangedaan omdat ze bij ons op schoot moest en dat was al heel warm. Ik had een dekentje bij me om haar toe te dekken.

Nou, ik heb niet verder terug gelezen dus weet niet wat er nog meer geschreven is. Hier gaat het goed, ben sinds 2 dagen gestopt met de bv. Het ging allemaal heel natuurlijk, ik wist niet eens dat het de laatste keer zou zijn maar het liep nou eenmaal zo (ik gaf haar alleen nog 'smorgens bv). Nog even wat foto's van haar eerste verjaardag, het is echt een krullebol geworden!

[Afbeelding: v7zh1z.jpg]

[Afbeelding: 281yfrd.jpg]

[Afbeelding: 2ir45ub.jpg]

Veel liefs!
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-03-2012

wauw maria!!!! het is al een echte dame!!! geweldig!!! blij te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie! en ze gaat lekker stappen zie ik. leuke fase vond ik dat zeg!!

en ja nog maar vijf dagen!!! vooralsnog geen sporen van een ongi. maar ook niet van een zwangerschap hoor. we merken het wel. ik ben gelukkig heel rustig! komt ook omdat we amc in het achterhoofd hebben zitten!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-03-2012

Kersje hoe is je dag vrijdag geweest meis??

Meiden!!!!!! Ik heb een hele lichte streep op de test staan!!!!! Mijn god!!!! Zou het wonder dan toch gebeurd zijn?!?!
En Kersje dan lopen wij aardig gelijk op denk ik!!! Jij heb toch een digitale met indicator gedaan? Wat zei deze bij jou? Ik wil vanmiddag een digitale gaan doen!! Spannend!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-03-2012

Waaaaaahhh Laura!!!! :-D:-D:-D:-D:-D echt???? wat spannend!!! Ohhh ben zo benieuwd naar je CB-test....waaaahh!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: super!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-03-2012

oh laura wat super!
het is je zo gegunt! spannend!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 18-03-2012

Laura, wat goed!!! Jee, spannend, ben benieuwd naar je test vanmiddag. Zou leuk zijn als jij en Kersje beetje gelijk op gaan.

Maria, leuke foto's van Matilda's verjaardag. Wat wordt ze groot. Heb nog niks gehoord van het thuis ctg, dus dan morgen weer in het zkh voor ctg. Dat herken ik wel, je een aansteller voelen, terwijl ze dat waarschijnlijk niet zullen denken in het zkh, maar toch..

Tam, alweer opgeknapt?

Gisteren heeft de baby weer veel bewogen, eigenlijk weer wat ik van haar gewend was. Vandaag weer afwachten wat ze doet, maar dan morgen weer ctg dus dat is wel fijn. Donderdag weer controle bij gyn, dan weer kijken of ze gegroeid is, wordt weer spannend..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-03-2012

Aaaaaaaahhhhh!!!!!! Zwanger 1-2!!!!!!!! Wonderen bestaan dus nog steeds!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-03-2012

ohhh gefeliciteerd Laura! :-D wat een geweldig nieuws zo op de zondag, wat heerlijk voor je, wat heerlijk!!!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-03-2012

laura!
aaaaaaaaaaaahhh super!
ben zo blij voor je! een broertje of zusje voor Sonny* en Semmy!
ga dat AMC maar afbellen haha
hoe reageerde manlief?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-03-2012

jee, JOEHOE! Meid, er in blijven geloven en zo zie je maar............wat ben ik blij voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier een vreugdedansje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-03-2012

Tnx meiden!!! Ik ben helemaal hyper!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-03-2012

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeessssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!

Laura, wat geweldig!!!!!:-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D

Hier een BIG SMILE, wat een goed nieuws!!!!!!

Bij mij stond er een week geleden 2-3 weken, dus dat is echt dicht op elkaar, gezellig hoor, haha!!!!!!!

knuffel voor jou van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-03-2012

Geweldig!!!!! Wat een super nieuws! Oh, Laura, ben zo blij voor jullie!! Eindelijk! Het is je zo gegund na al het wachten! Een brusje voor Semmy, in 2012! Super nieuws zeg!

Hier dagen onder de pannen met een heel ziek meisje. Maar het gaat vandaag weer beter! En wat een sprong maakt ze ineens! Ze kruipt!!!! Wel met buik op de grond, maar ze zet zich af met haar beentjes en maakt echt meters! Ben super trots!

Kom snel bijschrijven, nu nog even wat doen voor het nieuwe huis. Deze week gaan eerste palen de grond in en ik wilde dit weekend een Facebook pagina online hebben voor foto's ed!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 19-03-2012

Laura, al een beetje bijgekomen van het goede nieuws? Echt super, kun je lekker die afspraak van het AMC afzeggen!

Madelief, wat leuk dat ze kruipt, wel zielig dat ze zo ziek is geweest.

De baby heeft het hele weekend weer goed bewogen, ben erg blij mee. Vanochtend was ik nog niet helemaal wakker en toen werd ik bijna boos op mijn man, dacht dat hij me een stomp in m'n zij gaf, maar het was de baby, zo leuk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-03-2012

Hihi, Noortje, dat is toch leuk wakker worden! Ben blij dat ze zo veel beweegt! Ieder schopje helpt jou!

Wat een heerlijk weer! Wordt er helemaal blij van!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 19-03-2012

OMG!!! Kersje en Laura zwanger!!!!
wwaaaahhhh!!! meiden toch! geweldig!
van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!

ik kom vanavond terug om verder te reageren meiden!. meot zoveel lezen.
hier een beetje moe..pfff. ben nu op werk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-03-2012

laura, en? Al wat besef?

Sorry, heb ook ff geen tijd om te reageren. Nadat ik ziek was myrthe ook ziek.

Afijn, wou even zeggen dat ik wel trots ben. Deze morgen waren ze bij het programma koffietijd van de stichting lieve engeltjes. En ze hebben een deel van mijn gedicht voorgelezen wat ik geschreven heb na de dood van britt*. Toch wel bijzonder!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-03-2012

tam wat bijzonder dat jou stukje voorgelezen werd.
je zat vast vol trots tekijken haha

dikke beterschapsknuffel voor myrthe


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

@ Laura,
Oh meid wat ben ik toch super blij voor je dat het raak is! Je word gewoon voor de 3[SUP]e[/SUP] keer mama!! Besef je het al een beetje? Heerlijk dat die afspraak van amc niet door hoef te gaan!
Je bent in nov. Uitgerekend he! Ik was de afgelopen x ook in nov. Uitgerekend. Hihi, kwa tijdstip ben je net zo zwanger als ik vorig jaar.

@ kersje,
Meid toch jij ook weer voor de 3[SUP]e[/SUP] keer mama! Wat fantastisch!
Hoe ver ben je nu? En wanneer ben je uitgerekend?
En wat een lieve kusjes krijg jij toch! Ik zie het helemaal voor me!

@ Femke,
He meid, hoe is het? Kun je het allemaal een beetje beseffen? Ik hoop zo dat jullie weer zijn begonnen aan de volgende ronde om weer zwanger te worden. Oh meid wat gun ik het je toh!

@ Sabrina,
Nee meid, je bent echt niet ego hoor! Alles behalve dat! Ik heb zo met je te doen toen ik las dat je huilend dat berichtje aan het typen was. En het wil nu nog niet helemaal lukken.
Ik kan me voorstellen dat je dan een beetje jaloers bent op de rest hier. Niet gek hoor. Ik ben dat ook geweest! Wij allemaal! Zelfs toen ik al zwanger was werd ik jaloers op de meiden die al een gezond kindje hadden.
Ik hoop zo dat het de volgende ronde raak is voor jullie! De vorige x heb je er 19 rondes overgedaan zeg je. Hoeft echt niet te betekenen dat je er nu ook zo lang over doet. Bij ons heeft het vorige keer ook lang geduurd, anderhalf jaar. En deze x 5maanden.
Blijven proberen meid, het is je echt van harte gegund! Ik kan me ook voorstellen dat je even afstand neemt van de forum. Maar weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kunt he!
Dikke knuffel!!

@ Rennie,
Hoe gaat het nu met je?
Ik las dat jullie geen afdruk van het handje en voetje van Florian hebben. Jammer dat het niet kon. Hebben jullie wel veel mooie foto’s kunnen maken? Wij hebben maar een paar foto’s van Kaylash. dat vond ik goed zo. De 1[SUP]e[/SUP] die gemaakt is, daar kijk ik vaak naar. Op die foto leefde hij nog…op de andere is hij overleden en ook veranderd kwa kleur en uitdrukking. Die foto’s hebben wij bewaard op een harde schijf. Waar hij nog leefde staat op mijn telefoon. Als ik die aan mensen laat zien geloven ze niet dat hij daar maar 22 weken zwangerschap oud was. Zooo volmaakt was hij. Zo duidelijk herkenbaar. Op de foto kunnen mensen zelfs zien op wie hij lijkt…
In amerika hadden ze toevallig wel een afdruk van zijn voetjes gemaakt. Die heb ik uitgeknipt en in onze trouw fotolijst gezet. Die hangt in de woonkamer. Daar praat ik elke dag tegen..
Ik las dat jullie alle spullen retour hebben gedaan. Kan ik me goed voorstellen hoor. Wij hebben het kamertje afgebeld. Die zou geleverd worden als wij terug waren uit amerika.
Ik vond het verschrikklijk om die af te zeggen. Uiteindelijk, toen ik weer zwanger werd hebben we precies datzelfde kamertje weer uitgekozen. Kinderwagen enzo hadden wij ook al. Maar die hadden we opgeborgen op zolder. Evenals alle kleertjes enzo.



@ Noortje,
Ooh meid je zit al op 27 weken zie ik! Heerlijk!je bent gewoon de grens van de vorige x over…hoe voelt dat? Ik las dat de echos goed waren en dat jullie meisje lekker is gegroeid! Ben je ook al bezig met de bevalling enz. en kamertje?
Namen ook al uitgezocht?
He ik las iets over een thuis ctg. Mag je nu thuis monitoren? Zou wel fijn zo he!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

@ Cyn,
Ben je al helemaal gewend aan het werkritme? Ik wel hoor. Alleen vind ik het soms wel zwaar. Shivani wordt nu soms rond 5 uur ook weer wakker voor een voeding. Haar laatste is meestal om 23.00 uur maar soms ook later. Eind van de week ben ik dan toch wel moe hoor.
Slaapt Joëlla in haar eigen kamer/bed? Shivani slaapt nog steeds in haar wieg in onze kamer. En door de weeks slaapt ze soms bij ons in bed. Als ik heel moe ben leg ik haar naast mij. Zo hoef ik er dan om 5 uur niet uit om haar te voeden. Kan ik haar meteen aanleggen als ze honger heeft. Rond 7 uur wil ze dan nog een x gevoed worden.
Ooh ik zag nog een schattige foto van Joëlla langskomen! Wat lacht ze toch mooi!!
En ze heeft haar 1[SUP]e[/SUP] fruithapje al gehad! wat bijzonder!! Nee Shivani nog niet. de dietiste zei daar nog 1 maand mee te wachten omdat als ze nu al fruit krijgt ze dan flesje overslaat. In fruit zitten minder calorieën dan in haar voeding. En die calorieën heeft ze juist nodig. Wel mag ik beginnen met een papje van rijstebloem lepelen. Dat wilde ik graag anders raakt ze nog achter met haar mond motoriek enzo. Maar ik ga ook wel zelf beginnen met een x fruit hoor. Gewoon kijken of ze wil. Dat papje lepelen was overigens nog geen succes. Ik probeerde het afgelopen zaterdag maar het moment was verkeerd. ze had vreselijke honger en lepeltje wilde dus echt niet. van haar flesje werd ze wel stil. Binnenkort nog een x proberen.
He bah! Wat naar die besmetting op het werk! Kan me voorstellen dat je er toch over inzit omdat Joëlla er ook rondloopt. Scheelt wel dat het niet ernstig is. Maar toch, het idee he..pfff…
He en ik las dat je maatje 68 heb gehaald. Welke maat heeft Joëlla nu?
Shivani 62!!! Sommige 56 pas ook nog hoor maar de rompers zijn wat krapper. Romper doe ik lekker 62, zit wat ruimer en kan ze lekker bewegen. Ook andere kleertjes wil ze 62 goed.

@ Tam,
Hoe is het met de mooie Myrthe! En tis een dramaqueen zei je. Hoe herkenbaar! Ene moment dikke tranen huilen en het andere moment lach ze er zo doorheen. Heerlijk!
He en je wordt weer tante las ik! Gefeliciteerd. En een jongetje lees ik. Waw! Mooie vooruitzichten zo!
He en wat bijzonder dat ze bij koffietijd een stukje van jou gedicht hebben gelezen..
Oh en Myrthe ziek? Hoe is het nu? Hoop dat ze gauw opknapt! Geef maar een dikke knuffel! Doet wonderen!

@ Maria,
Aah wat een mooie krullebolletje heb je toch! Wat is ze groot geworden die Matilda! Wat een schatje! En alweer 1 jaar oud. Wat een mijlpaal!
Shivani zat vandaag in haar stoeltje in de keuken. Kwam een leuk nr op de radio ging ik voor haar dansen. Nou dat vond ze toch geweldig! dikke smile en gebrabbel dat er uit kwam.
Moest meteen aan jou denken dat je ook zo gek deed voor Matilda. Lol!
En al vakantie uitgezocht?

@ Madelief,
Je vroeg waar de zh bezoeken over gaan. Ppff, een hele rits. Donderdag bij de geneticus en daarna dietiste. Andere x moeten we voor controle naar de chirurg. En er staat nog een afspraak bij de uroloog en een bij de orthopeed.
Bij de cadioloog is het al afgelopen. De gaten in haar hartje zijn dicht. Over 3 jaar mag ze terug voor een controle. De uroloog wilde haar ook zien omdat tijdens de operatie dachten de artsen gezien te hebben dat er mogelijk een “knik” in haar urinebuisje zat. Hierdoor zou urine voor een deel terug kunnen lopen naar de blaas en kan ze een blaasontsteking krijgen. Ik geloof er verder niks van hoor. Volgens mij zit het wel goed allemaal. Maar ze willen het extra chekken. Nou prima.
Met 1 jaar moet ze terug voor haar duimpje. Et zijn er veel maar gelukkig zijn et allemaal controle afspraken.
Hoe was de verjaardag van je neefje.? Alweer een jaar. Ja ik weet nog hoeveel moeite je ermee had dat hij juist die dag is geboren dat jij uitgerekend was van meisje noach…



Hier,
Ik heb me heel lang niet bezig gehouden met de onderzoeken en uitslagen van de dna en chromosomen onderzoek. Maar de laatste tijd kriebelt het toch wel. Donderdag hebben we nl een gesprek met de klinische geneticus over de dna onderzoeken e.d. ppff, ik knijp em wel hoor. Hoop zo dat ze goed nieuws hebben. Of op z’n minst niks ernstig gevonden hebben. Ppffff…
Vrijdag heb ik een crematie. Moeder van een zwager is overleden afgelopen weekeind. 87 jaar en overleden aan ouderdom. Wij kennen 13 dagen van rouw. Elke dag wordt er bij de overledene thuis een zitje gehouden en voorgelezen uit de heilige geschriften en rouwliederen gezongen. Gister toen ik er heen ging werd ik ineens heel verdrietig. Ik miste Kaylash zo erg….
En ik bedacht me ineens, waarom hebben wij nooit voor hem de 13 rouwdagen gehouden…
Ik vind dit zo erg van mezelf, op de momenten dat ik aan Kaylash denk en zo verdrietig om hem ben vergeet ik Shivani compleet. Achteraf voel ik me dan zo schuldig over…

Met Shivani gaat het gelukkig heel goed. Oh meiden ze is toch zoooooo ontzettend lief om te hebben! Zo’n schatje, zo’n poppetje dat ze is! Afgelopen weekeind zijn we gaan uiteten met mijn ouders en zussen en aanhang. Shivani ging mee. Tent was heel druk maar ze heeft zich zo voorbeeldig gedragen. Zo fijn dat ik haar overal naartoe mee kan nemen.
Ohja ze is nu 5300gr en 62 cm!!!! Ze doet ook weer mee met de groeicurve!! Welliswaar aan de onderkant, maar ze zit erin! Dit is wat we een inhaalgroei noemen zei de arts!

Meiden ik was laats met Shivani op visite. Was een vrouw die keek continu naar Shivani. Ik vond haar blik zo raar. Achteraf hoorde ik dat haar zoontje is overleden na 3 dagen. Voldragen zwangerschap! Ze hebben van alles geprobeerd maar nooit meer kinderen gehad. geen hoop meer voor haar en haar man. Oh dat kwam zo hard aan!
Dan denk ik oke, wij hebben ook ons zo gewenste, geliefde kindje verloren. Maar wij hebben tenminste wel een 2[SUP]e[/SUP] kans gehad…

zo ik ga nu maar eens mijn bedje opzoeken. jee tis al 2 uur en ik zit aan de chocoala! manlief is een paar dagen weg voor werk. ben nu alleen thuis met shivani. die ligt nu lekker te snurken naast mij op papa's bed.

xxxxx
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

@ Cyn,
Ben je al helemaal gewend aan het werkritme? Ik wel hoor. Alleen vind ik het soms wel zwaar. Shivani wordt nu soms rond 5 uur ook weer wakker voor een voeding. Haar laatste is meestal om 23.00 uur maar soms ook later. Eind van de week ben ik dan toch wel moe hoor.
Slaapt Joëlla in haar eigen kamer/bed? Shivani slaapt nog steeds in haar wieg in onze kamer. En door de weeks slaapt ze soms bij ons in bed. Als ik heel moe ben leg ik haar naast mij. Zo hoef ik er dan om 5 uur niet uit om haar te voeden. Kan ik haar meteen aanleggen als ze honger heeft. Rond 7 uur wil ze dan nog een x gevoed worden.
Ooh ik zag nog een schattige foto van Joëlla langskomen! Wat lacht ze toch mooi!!
En ze heeft haar 1[SUP]e[/SUP] fruithapje al gehad! wat bijzonder!! Nee Shivani nog niet. de dietiste zei daar nog 1 maand mee te wachten omdat als ze nu al fruit krijgt ze dan flesje overslaat. In fruit zitten minder calorieën dan in haar voeding. En die calorieën heeft ze juist nodig. Wel mag ik beginnen met een papje van rijstebloem lepelen. Dat wilde ik graag anders raakt ze nog achter met haar mond motoriek enzo. Maar ik ga ook wel zelf beginnen met een x fruit hoor. Gewoon kijken of ze wil. Dat papje lepelen was overigens nog geen succes. Ik probeerde het afgelopen zaterdag maar het moment was verkeerd. ze had vreselijke honger en lepeltje wilde dus echt niet. van haar flesje werd ze wel stil. Binnenkort nog een x proberen.
He bah! Wat naar die besmetting op het werk! Kan me voorstellen dat je er toch over inzit omdat Joëlla er ook rondloopt. Scheelt wel dat het niet ernstig is. Maar toch, het idee he..pfff…
He en ik las dat je maatje 68 heb gehaald. Welke maat heeft Joëlla nu?
Shivani 62!!! Sommige 56 pas ook nog hoor maar de rompers zijn wat krapper. Romper doe ik lekker 62, zit wat ruimer en kan ze lekker bewegen. Ook andere kleertjes wil ze 62 goed.

@ Tam,
Hoe is het met de mooie Myrthe! En tis een dramaqueen zei je. Hoe herkenbaar! Ene moment dikke tranen huilen en het andere moment lach ze er zo doorheen. Heerlijk!
He en je wordt weer tante las ik! Gefeliciteerd. En een jongetje lees ik. Waw! Mooie vooruitzichten zo!
He en wat bijzonder dat ze bij koffietijd een stukje van jou gedicht hebben gelezen..
Oh en Myrthe ziek? Hoe is het nu? Hoop dat ze gauw opknapt! Geef maar een dikke knuffel! Doet wonderen!

@ Maria,
Aah wat een mooie krullebolletje heb je toch! Wat is ze groot geworden die Matilda! Wat een schatje! En alweer 1 jaar oud. Wat een mijlpaal!
Shivani zat vandaag in haar stoeltje in de keuken. Kwam een leuk nr op de radio ging ik voor haar dansen. Nou dat vond ze toch geweldig! dikke smile en gebrabbel dat er uit kwam.
Moest meteen aan jou denken dat je ook zo gek deed voor Matilda. Lol!
En al vakantie uitgezocht?

@ Madelief,
Je vroeg waar de zh bezoeken over gaan. Ppff, een hele rits. Donderdag bij de geneticus en daarna dietiste. Andere x moeten we voor controle naar de chirurg. En er staat nog een afspraak bij de uroloog en een bij de orthopeed.
Bij de cadioloog is het al afgelopen. De gaten in haar hartje zijn dicht. Over 3 jaar mag ze terug voor een controle. De uroloog wilde haar ook zien omdat tijdens de operatie dachten de artsen gezien te hebben dat er mogelijk een “knik” in haar urinebuisje zat. Hierdoor zou urine voor een deel terug kunnen lopen naar de blaas en kan ze een blaasontsteking krijgen. Ik geloof er verder niks van hoor. Volgens mij zit het wel goed allemaal. Maar ze willen het extra chekken. Nou prima.
Met 1 jaar moet ze terug voor haar duimpje. Et zijn er veel maar gelukkig zijn et allemaal controle afspraken.
Hoe was de verjaardag van je neefje.? Alweer een jaar. Ja ik weet nog hoeveel moeite je ermee had dat hij juist die dag is geboren dat jij uitgerekend was van meisje noach…



Hier,
Ik heb me heel lang niet bezig gehouden met de onderzoeken en uitslagen van de dna en chromosomen onderzoek. Maar de laatste tijd kriebelt het toch wel. Donderdag hebben we nl een gesprek met de klinische geneticus over de dna onderzoeken e.d. ppff, ik knijp em wel hoor. Hoop zo dat ze goed nieuws hebben. Of op z’n minst niks ernstig gevonden hebben. Ppffff…
Vrijdag heb ik een crematie. Moeder van een zwager is overleden afgelopen weekeind. 87 jaar en overleden aan ouderdom. Wij kennen 13 dagen van rouw. Elke dag wordt er bij de overledene thuis een zitje gehouden en voorgelezen uit de heilige geschriften en rouwliederen gezongen. Gister toen ik er heen ging werd ik ineens heel verdrietig. Ik miste Kaylash zo erg….
En ik bedacht me ineens, waarom hebben wij nooit voor hem de 13 rouwdagen gehouden…
Ik vind dit zo erg van mezelf, op de momenten dat ik aan Kaylash denk en zo verdrietig om hem ben vergeet ik Shivani compleet. Achteraf voel ik me dan zo schuldig over…

Met Shivani gaat het gelukkig heel goed. Oh meiden ze is toch zoooooo ontzettend lief om te hebben! Zo’n schatje, zo’n poppetje dat ze is! Afgelopen weekeind zijn we gaan uiteten met mijn ouders en zussen en aanhang. Shivani ging mee. Tent was heel druk maar ze heeft zich zo voorbeeldig gedragen. Zo fijn dat ik haar overal naartoe mee kan nemen.
Ohja ze is nu 5300gr en 62 cm!!!! Ze doet ook weer mee met de groeicurve!! Welliswaar aan de onderkant, maar ze zit erin! Dit is wat we een inhaalgroei noemen zei de arts!

Meiden ik was laats met Shivani op visite. Was een vrouw die keek continu naar Shivani. Ik vond haar blik zo raar. Achteraf hoorde ik dat haar zoontje is overleden na 3 dagen. Voldragen zwangerschap! Ze hebben van alles geprobeerd maar nooit meer kinderen gehad. geen hoop meer voor haar en haar man. Oh dat kwam zo hard aan!
Dan denk ik oke, wij hebben ook ons zo gewenste, geliefde kindje verloren. Maar wij hebben tenminste wel een 2[SUP]e[/SUP] kans gehad…

zo ik ga nu maar eens mijn bedje opzoeken. jee tis al 2 uur en ik zit aan de chocoala! manlief is een paar dagen weg voor werk. ben nu alleen thuis met shivani. die ligt nu lekker te snurken naast mij op papa's bed.

xxxxx
devika


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

ppfff 2x dezelfde teks??? krijg je als je zo laat nog op de forum zit hihi.
hier nog ff een fototje van mijn meisje.
deze is van vanochtend![ATTACH=CONFIG]9404[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-03-2012

devika. wat was jij nog laat op haha.
wel fijn om weer een uitgebreid verhaal van je te lezen

joëlla heeft nu nog maatje 62 hoor. ik heb de shirtjes naast elkaar gelegd en vond het een groot verschil.. 62 of 68.
dan vond ik het verschil van maatje 56 of 62 kleiner. misschien dat het aan mij ligt.
56 heb ik allemaal gewassen en weggelegd daar past joella niet meer in met dr dikke beentjes hahah
ik zie dat je bij shivani rijstenbloem heb geprobeerd. je kan het ook aanwennen in de fles he.
dat heeft joella gekregen voordat ik met fruit begon,.
iedere avond bij de laatste fles 2 schepjes rijstenbloem door dr fles. (op het pak staat 2 eetlepels maar dan wordt het wel in een keer erg dik)

ik snap dat je aan het einde van de week gebroken bent,dan mag ik nog niet klagen,
want joella krijgt rond 22.15 uur dr laatste fles en moet ik de volgende ochtend om 7.00 uur altijd wakker maken.
maakt shivani ook al van die heerlijke geluidjes? joella heeft de hoge en lage tonen ondekt haha.
Joella slaapt nog niet op dr eigen kamer.. reden: ik vind het zo gezellig!
ze ligt wel in dr eigen ledikantje en dat gaat goed.
als ze niet kan slapen pak ik dr bij me in bed en leg dr dan als ze slaapt in dr eigen bedje. (dit komt nu nog maar zelden voor)

wat is shivani goed gegroeid!! heerlijk om te horen dat je zo van dr geniet!

meid je moet je niet schuldig voelen tegenover shivani, ookal is ze nog zo klein, jij mag ook bezig zijn met jullie kleine man!
ik heb het ook wel, dan kan ik momenten zitten huilen met een fotoalbum op mijn schoot.
en als ik mijn blik werp op de box ligt daar een tevreden kleine meid te schateren van het lachen...
dan rollen de tranen over mijn wangen en weet ik dat ik wesley toch nooit meer terug zal krijgen dus ik moet genieten van ieder moment met joella. ik weet zeker dat wesley dat zo zou willen. *zucht* tranen staan alweer in mijn ogen.

wat kan je je rottig voelen tegenover mensen die ook een kindje zijn verloren,maar daarna nooit meer een kans hebben gehad.
mensen bij mij in de straat hebben het 2x meegemaakt. daarna hebben ze ervoor gekozen om te adopteren.
de kinderen zijn al uit huis, en als ik ze tegen kom had ik zo graag gewild dat zij hetzelfde mee zouden mogen maken als ons.
wij hebben inderdaad een 2e kans gekregen. hun hebben dat nooit gehad. ik kan me dan wel schuldig voelen. al weet ik niet eens waarom.
zeker een mama van een engeltje verdiend de kans om mama te mogen worden van een bengeltje. helaas gebeurd dat niet altijd.

pff.. heb weer een mega emotionele bui vanmorgen en moet nog gaan werken! leuk!

lieve devika ik denk aan je morgen. en ik duim met je mee.
een dikke knuffel voor shivani!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

He Cyn,

Ja 68 is idd heel groot verschil met 62.
Die laat ik nog even liggen in de kast. Shivani pas sommige nog in maat 56 maar toch heb ik die ook weer opgeborgen. Ze heeft zoveel kleertjes in maat 62. Mag ze daar lekker van gaan genieten.
Oh ik had er wel even moeite mee om al haar kleine kleertjes op te bergen hoor. Haar 1[SUP]e[/SUP] kleertjes, ik werd er wel emo van. Had je dat ook?
Als ik nu naar haar maatje 50 kleren kijk moet ik soms wel even slikken. Er was een tijd dat die veeeeels te groot voor haar waren!

Ik had gevraagd aan de diëtiste of ik rijstebloem aan haar laatste flesje mag voegen. Mag wel maar het doet niks voor haar behalve haar buikje vullen.
Rijstebloem verzadigd alleen maar heeft weinig calorieën. En dat laatste kan ze juist goed gebruiken. Als ik et wel zou doen in haar laatste fles zou ze doorslapen ( hoe fijn!) tot 7 uur.
De voeding van 5 uur zou ze dan niet krijgen. En dat moet wel.
Alhoewel, gister sliep ze om 23.00 uur en vanochtend om 7 uur wakker! Gewoon 8 uurtjes geslapen! et kan dus wel!
Ohja wat een geluid komt er uit zo’n klein mensje he! ze kan echt uren achter elkaar doorkletsen. Zo lief om te horen!
Heerlijk op zondag ochtend, dan komt ze tussen ons in liggen. En maar brabbelen. Wij kunnen daar echt uren van genieten. Zucht, wat een rijkdom is dat!

Ja, soms komt weer ineens het besef heel hard binnen he…
Ik zou ook zo graag willen weten hoe Kaylash er nu uit zou zien…
Shivani lijkt veel op het dochtertje van mijn zusje. Mijn andere zusje heeft een zoontje. Dan vraag ik me soms af, zou Kaylash op hem lijken…
Mijn nichtje, neefje en Kaylash zijn in het zelfde jaar geboren. Af en toe denk ik nog steeds, als ik mijn neefje en nichtje zie spelen, zo had Kaylash ook moeten zijn…
Ja zo naar he als je mensen tegenkomt die nooit meer een kans hebben gekregen. Dan leer je weer relativeren he!
Dikke knuffel!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-03-2012

devika heel herkenbaar hoor wat je zegt... ik liep van sonny zwanger te zijn samen met mijn schoonzusje.. dus als ik haar oudste zie denk ik ook altijd, ja zo had sonny nu ook kunnen doen ofzo... heel hard is het maar weet je, wij mogen in ons handjes knijpen dat we daarna nog een kindje hebben mogen krijgen die bleef!!! en daar hou ik me heel erg aan vast! ook nu ik weer zwanger ben hou ik me hier aan vast.. het valt heus niet mee.. maar jeetje wat is shivani toch een mooie meid!! en als ik jullie over die kleertjes hoor denk ik: pff wat klein!! hier gister een vestje en een zomerjasje voor semmy gekocht, maatje 104!!! het gaat zooooo hard!!!
geniet lekker van dit kleine! het is er zoooo snel vanaf!!
ik denk morgen aan je devika!!

wat hadden jullie een hoop geschreven zeg.. ik had het meeste gisteravond gelezen maar zat toen op mijn tel. en dan is op zoveel tekst reageren gewoon lastig . nu zit ik achter de comp en moet ik voor het goede alles nog een keer lezen omdat ik de helft alweer kwijt ben..

ik heb zojuist de iphone 4s besteld!!! joehoe!!! ik ben blij!!
vanmiddag ga ik mijn verwijsbrief halen voor het amc! ga meteen bij hun onder begeleiding! weet niet of ik het al gezegd had maar ik heb 12 april de eerste echo! morgen over 3 weken!!! spannend!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-03-2012

He Laura,

Zo jij heb dus ook een voorbeeld van hoe groot Sonny nu zou moeten zijn…
Ik heb er gelukkig niet al te veel last van hoor. Heel soms steekt et weer even op.
Afgelopen zaterdag gingen we uit eten. Mijn neefje en nichtje waren aan het spelen en achter elkaar aan het rennen in het restaurant. (gelukkig heel kindvriendelijk allemaal en niemand et raar vond!) en Shivani zat vanuit haar stoeltje naar hun te kijken. Vond ik zo lief. Toen heb ik niet gedacht aan Kaylash, maar dacht ik juist van, straks als Shivani ook kan lopen gaat ze net zo achter hun aan rennen. Dat vond ik zo’n mooie gedachte en voelde me heel rijk dat ik daar met haar en al mijn dierbaren kon zijn.

Oh dank je voor de complimenten! Hihi!
Haha, jij vind haar klein. Ik denk nu juist jeeetje wat is ze gegroeid! En wat is ze groot! Haha, kun je je niet voorstellen he.
Maar Semmy draagt maat 104! Waw! Grote kereltje! Mijn neefje scheelt 2 dagen met Semmy en die draagt 86. Nee hij is niet super groot.
Zal straks wel weer wennen zijn he al die lieve kleine kleertjes!
Ben je al veel bezig met deze zwangerschap?
Ziek zwak misselijk? Of juist veel energie?

He fijn dat je deze zwangerschap onder begeleiding bent in het amc!
Heel fijn hoor! je zal vast veel controles hebben maar liever te veel dan te weinig.
Gezien onze verleden is elke controle weer een geruststelling he.
12 april 1[SUP]e[/SUP] echo! jeeehh!! Ooh wat heerlijk joh zwanger zijn. hihi, ik krijg ook kriebels!

he fijn een iphone 4! leuke dingen zijn et he! hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 21-03-2012

even kort, Devika wat een schatje!!:-D ohh je hebt niets te veel gezegd, wat een droppie. Succes morgen!

liefs,
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-03-2012

Devika ja semmy zit met het meeste in 92 maar heeft ook heus nog wel broekjes in 86 hoor maar alles wat ik nu koop is 104! En zijn jasje heeft ie al aangehad vandaag en is echt niets te groot ofzo.. Zijn winterjas was 98! Terwijl ie toen in 80/86 zat!

Ik heb nu de iPhone 3GS en krijg dus de 4s! Wat een vooruitgang zal dat zijn zeg!! Maar sinds ik een iPhone heb wil ik niet meer anders!! Ben er echt zooooo blij mee!!!

En ja jij denk heel anders over de groei van shivani maar ik hoor jullie kletsen en denk echt wauw straks mag ik ook weer een kleintje in hele kleine kleertjes stoppen!!
En het zwanger zijn zit echt al in mijn systeem!! Heb nergens last van op wat vermoeidheid na... Maar zo ging het de andere zwangerschappen ook. Wel merk ik dat ik meer een "weekdier" ben, dus sneller kan janken om iets (doe ik niet) en kan soms wat minder eten dan gebruikelijk. Das wel een verschil met de vorige keren! Dus het is een meid haha!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-03-2012

wat een weertje, even achter de pc met een boterham en daarna weer verder met de poets.
En dan vanmiddag genieten van het weer.

laura; haha, je denk al aan een meid? Ik snap hoe je heerlijk geniet en ik hoop dat je daarna
9 mnd mag genieten en daarna een leven lang...snappie?

devika; oh, wat een prinsesje. Een heerlijk mooie meid. En binnen de groeicurve!!
Vandaag je gesprek, wou even laten weten dat ik aan jullie denk.
Spannend. Gecondoleerd trouwens nog, zo'n rouwperiode doet je weer erg aan het verdriet denken
van je engeltje. Dat is heel begrijpelijk. Ook ik vraag me vaak af hoe het zou zijn met britt*.
Zou ze op haar zusje lijken? Zouden ze goed met elkaar kunnen opschieten als ze er samen nog waren.
Dan kijk ik naar myrthe en besef me de pijn dat zij zonder haar zus moet opgroeien.
maar aan de andere kant ben ik ook elke dag echt ontzettend dankbaar en dat spreek ik ook uit dat
we een bengeltje mogen hebben. Dat ons dat gegeven is.

cyn; die maten, ze groeien zo snel. Myrthe zit in 74, maar gaat langzaam al naar 80. Ik koop zelfs al
spullen van 86. Ik kan soms ook niet goed wijs uit die maten want het ene valt zoveel anders dan het andere.
Ik zag ook zulke leuke kleertjes ergens....waren ze maar tot 68! Grr. Zal je net altijd zien.
Vanmorgen zag ik een zomerpetje in de aanbieding voor 1 euro. Heb het gekocht, maar vraag me af of ze het oplaat
want ze trekt de pet omhoog haha.

maria; ik weet niet of ik dat nog gezegd had, maar wat een mooie meid. Ik vind die diadeem ook zo leuk.
Laat ze die goed op? Myrthe heeft wel eens een speltje, maar voor een elastiek is het nog net te flieperig.

kersje; wanneer had je nu de echo? Ik werd vandaag ongi en ineens bedacht ik me dat ik zo graag zou willen dat dit
de laatste keer was hihi. Maar eerst haar verjaardag en dan kijken...ik zou wel willen...maar ben zo bang.

noortje; je wordt bont en blauw geschopt? heerlijk he! haha

madelief; spannend de eerste palen dit weekend. Hoe gaat het verder met de kleine? Is ze beter?
myrthe gaat nu wel alleen nog prut uit haar oogjes van een kou.
En, wat lees ik? Kan ze kruipen? Dat is toch wel snel? Goed hoor. Die van mij is niet zo snel.
Kruipt alleen nog maar rondjes en achteruit.

hier; wat geniet ik toch van myrthe. Ik moet zo lachen. Ze is steeds aan het dansen: dan doet ze haar handen omhoog
en schuf haar hoofd en lijf heen en weer. Zo grappig!
Zo....boterham op! Ik ga nog eens wat doen nu ze slaapt.
doeg doeg


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-03-2012

tam nee hoor ik zit maar wat te dollen over een jongen of een meid... manlief zegt wel continu dat ie denkt dat we na semmy een meid zouden krijgen dus die blijft nu volhouden.
vinden jullie het raar dat ik al helemaal gewend ben aan het zwanger zijn en er gewoon lekker nu al vanuit ga dat het helemaal goed zit en goed komt?
ik heb echt zoiets van ik geniet ervan, iig de komende drie weken, en dan over drie weken hebben we de echo en dan zien we wel weer verder.

oh meid ik hoop echt voor je dat je weer zwanger raakt als myrthe straks 1 is, en dat het een mooie zwangerschap zal zijn!! ik kan me goed voorstellen dat je erg bang bent. bij jullie is er natuurlijk ook nog eens zoveel procent kans op herhaling... ik zelf heb nu nog maar weinig last van de angsten. ik merk wel dat ik heel anders in de zwangerschap sta dan dat ik bij semmy had. toen overheersde de angst echt wel, nu totaal nog niet. maar goed wat niet is kan nog komen uiteraard.
jemig wat een weertje idd!! ik denk dat ik zo maar ff lekker in mijn tuinstoeltje ga zitten en daar ff lekker met de oogjes dicht genieten van het zonnetje!!

wat leuk trouwens dat myrthe al zo lekker gaat dansen!! zal een prachtig gezicht zijn!! geniet er maar lekker van, maar dat komt vast goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 22-03-2012

Laura, wat klink je heerlijk positief. Geniet er maar lekker van!

Devika, leuke foto van Shivani. Zijn haar haartje intussen alweer gegroeid na de doop? Jee, wat was jij laat op zeg.

Kom net uit zkh en voel me weer een stuk geruster. De gyn had nog even een echo gemaakt en haar buikje gemeten en ze loopt gewoon bijna 2 weken voor! Echt ongelofelijk, het ziet er allemaal prima uit. De aanvraag voor het thuis ctg was vorige week niet gefaxt om de een of andere reden, dus kon lang wachten op een telefoontje.. Hebben ze gelijk in orde gemaakt en ben net al gebeld en ze komen maandagochtend. Echt zo fijn, dan hoef ik als ik ongerust ben niet te piekeren of ik nou naar het zkh moet bellen of niet. En ik hoef ook niet tot 40 weken door te lopen, ze zei dat ik iig de 34 wk moet zien te halen, want dat is een belangrijke grens ivm prematuriteit en dan word ik daarna ingeleid, misschien al met 36 wk ofzo. Jee, over 10 weken zal ze er dus al zijn....
Gisteren is mijn moeder de wieg komen brengen, helemaal opnieuw bekleed en is mooi geworden. Nu nog wat laatste dingetjes in het kamertje en dan is het klaar. Nu nog kaartjes uitzoeken, ook heel leuk. Heb al een beetje in mijn hoofd zitten wat ik erop wil hebben, weet alleen nog niet hoe mijn man erover denkt. Ik wil in ieder geval wel dat Thomas genoemd wordt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-03-2012

noortje jeetje dat kan dus idd al over 10 weken gebeurd zijn!!! wat is dat dan ineens dichtbij he? en wat fijn dat je de thuis ctg krijgt! lijkt me een hele geruststelling!! en ze loopt twee weken voor!! das altijd fijn! ik vind zulke info erg goed om te horen, want ik hou dan in mijn achterhoofd dat als zij te vroeg geboren zou worden, zij toch een voorsprong heeft!!

wij hadden op het kaartje staan:
ons engeltje sonny heeft een broertje gekregen.

ik wilde ook per se zijn naam er op hebben.
bij dit kindje ga ik op het kaartje ook beide namen noemen. zowel sonny als semmy worden toch beide grote broer vind ik.
en hem niet noemen...tja, dat zou ik gewoon niet kunnen. dan is het net of hij er nooit geweest is en er nooit wat gebeurd is. tenminste zo denk ik er over.
kan me ook wel weer voorstellen dat er mensen zijn die het bewust niet noemen..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 22-03-2012

Wat is er veel geschreven! Ik hoop dit weekend even tijd te hebben om te schrijven! nu even trotse mama uithangen...[ATTACH=CONFIG]9436[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9437[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 23-03-2012

Ohhh alweer zo'n snoepje! :-D wat is ze leuk Madelief!! :-D:-D:-D

Noortje, je loop gewoon twee weken voor, dat wordt een grote dame! :mrgreen: En wat bijzonder dat de wieg af is, ik vond dat zo gek toen dat ding klaar stond...zit je dan te dagdromen en te fantaseren hoe ze erin ligt.
Het is een fijn idee dat je niet perse tot de 40 weken hoeft door te lopen. Ik hpefde dat ook niet maar heb het uiteindelijk tot 39+6 volgehouden, ik denk dat dat ook kwam doordat ik wist dat ik mocht bevallen als dat is wat ik zou willen, het geeft je een beetje rust. Heb jij in je hoofd welke grens je niet over wilt? of laat je het op zijn beloop?
Fijn dat die ctg maandag komt, die communiceert dan de gegevens met het zh?

Laura, ben je al een beetje bijgekomen van het goede nieuws? je staat er nuchter in, dat is fijn. Nog drie weekjes wachten voor de echo, spannend moment! Ik ben zo blij voor jullie. Heb je het al aan je familie verteld? hoe reageerde ze? :-D

Tam, Myrthe al in maat 74? Confusedhock: wauw! weet je dat Matilda daar nu pas uitgroeit? hahaha. Ze begint eindelijk wat spek te krijgen en een flinke dame te worden met een klein onderkinnetje.
Ja leuke haarband van Matilda he? deze is toevallig precies goed om haar hoofdje en ze komt er verder niet aan. Ik heb net als jij allerlei leuke minispeldjes enzo maar het haar van M is ook te flieperig..hihi
Oh wat cute dat dansen van Myrthe, hier doet Matilda hetzelfde! ik vind het ook zooooo lief!! :mrgreen: ik lach mij rot als zij dat doet.

Zeg kersje, hoe is het met je? voel je je goed? hopelijk niet te misselijk. Ik weet dat je net als ik bij de tweede veel minder last had van misselijkheid, hopelijk is dat nu ook zo.

Nou meiden, Matilda ligt nog steeds te snurken! Ze is om 20 uur gisterenavond naar bed gegaan en slaapt dus al 12,5 uur.....hahaha!
Vandaag lekker vrij, wat een mooie dag! ik heb zo'n zin in de zon....wordt er helemaal vrolijk van.

Ik geniet erg van de foto's van de forumkindjes hier, wat zijn ze mooi en wat een geluk dat we ze hebben gekregen he?
Ik lees af en toe op sommige topics mee (vruchtbaarheidsbehandelingen e.d.) en soms wordt ik er zo verdrietig van, ik wou soms dat ik kon toveren en al die meiden blij kon maken met een baby. Maar zo werkt het leven niet, het leven is soms grillig en willekeurig, wij weten dat ook allemaal als geen ander.

Nou meiden, ik ga maar even ontbijten, tot later!
Maria xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 23-03-2012

hoi meiden,

Gister naar de klinische geneticus geweest.
Chormosomen onderzoek is niks uit gekomen. Alles normaal gelukkig!
Dna onderzoek is zoek geraak? Wat??? Ja!
Of dna is kwijt, of aanvraag is niet (goed) gedaan, of uitslag is kwijt. Pfff!
Aanvraag wordt opnieuw ingediend. Ze hadden nog bloed van haar liggen dus konden ze die gebruiken.
Gelukkig maar want als ze nog een keer bloed zouden moeten aftappen zou ik heel dat onderzoek afblazen.
Deze dna onderzoek zou ons wellicht meer kunnen vertellen over een volgende x.
Verder is ze nog nagekeken. Zag er goed uit. alleen haar linkeroogje vond hij een beetje kleiner dan de recht.
Ppff!! Word er zo moe van!
Veel kindjes hebben dat zeg hij maar omdat Shivani toch wat heeft wil hij haar voor de zekerheid doorsturen naar de oogarts.
Maak je geen zorgen zegt hij. Volgens mij zit et allemaal helemaal goed. ze beweegt haar ogen goed, volgt goed, pupillen zijn even groot etc etc.
Alleen de ene spleetje is iets kleiner dan het ander.
Ik heb me voorgenomen om me daar niet druk om te maken anders blijf ik bezig!
Shivani heeft prachtige mooie grote zwarte ogen. Je moet met een vergrootglas gaan kijken dan zie je een verschil!
Maar we gaan haar wel meenemen naar de oogarts dan hebben we dat ook weer gehad.
De geneticus was wel erug onder de indruk van Shivani. Hij bleef haar maar complimentjes geven. Ze is ook zo sterk, mijn kleine meid!

Uur later hadden we een controle afspraak bij de chirurg. Een hele lieve zorgzame man, maar het had weinig gescheeld of ik had hem geslagen!!!!
Het oprekken doen wij met speciale staafjes, 2x p/d. in totaal zijn er 4 staven. We zaten tot gister op nr 2.
Nu moeten we met nr 3 proberen, die is dikker. Ik kreeg het niet voor elkaar dus heeft de chirurg geprobeerd.
Het lukte hem wel maar er kwam een beetje bloed uit! niet schrikken zegt ie, hoort erbij. Waarschijnlijk een ader die mee is gerekt omdat deze staaf groter is.
Hoezo niet schrikken? Mijn dochter was hevig aan het huilen! Ze bleef maar doorsnikken. Zelfs nadat ie klaar was was ze aan het snikken en huilen.
Echt hartverscheurend om te zien!
Volgens de arts doet het geen pijn maar dat geloof ik niet. ik ken mijn dochter en normaal is ze na het dilateren meteen stil. nu niet!
Thuis toen we dat savonds gingen doen heeft ze ook weer gehuild en beetje gebloed. Blijkt ze aan de onderkant toch een klein scheurtje te hebben.
Vind dit zo verschrikkelijk voor haar! Meteen daarna een paracetamol gegeven en toen was et goed.
Nu hebben wij afgesproken om haar steeds net voor het dilateren een halve paracetamol te geven zodat ze minder pijn heeft. Kijken of dat helpt.
Het is allemaal voor haar eigen bestwil dat we dat nu moeten doen. Straks over een half jaar hoeft het helemaal niet meer en groeit et mooi mee.
Maar tis zo ellendig als ze dan zo gaat huilen. Pffff..
Over een maand moeten we terug en dan moeten wel al een begin hebben gemaakt met staaf nr 4.
Maar dat is dan ook de laatste en daarna hoeft het 3 maanden lang maar 1x p/d.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-03-2012

laura; nee joh, ik vind het juist heel fijn om te lezen dat je er een goed gevoel over hebt
en er ook van geniet. Zo hoort het ook. That is the spirit.

noortje; jee....wat heerlijk zeg dat ze het zo goed doet. Nou klinken de weken helemaal niet
meer zo ver weg. Wij tellen allemaal met je mee af. Heerlijk weer zo'n forumbaby
Ook wij hadden op de kaart Britt* haar naam staan: en de hemel wordt de aarde...ze vallen samen
zonder grens.
Die tekst is van blof

maria; pas uit 74? Tja...myrthe heeft wel wat spek zitten haha. Maar ik snap soms ook zo
weinig van die maten. mt 80 zou met 1 jr zijn dus dat zou ongeveer kloppen.
Zal ook nog eens een foto plaatsen.

devika; wat een fijn nieuws dat het chromosomenonderzoek geod was, maar dna kwijt?
Jee, dat moet toch echt niet mogen!
En dan die arts. Jij kent als moeder je kindje toch wel het beste en zeker nadat wat jullie allemaal
hebben meegemaakt ook qua pijntjes. Wat moet dat moeilijk geweest zijn. Gelukkig weten jullie goed daar
mee om te gaan. Wat zijn jullie toch top=ouders.

hier'morgen de herinneringsdienst bij de dijk van britt* haar boom. Emotioneel wel. In de avond gaan
we uit eten bij herman de blijker dus myrthe uit logeren. De 2e keer nog maar in haar leventje.
Verder lijkt het wel of iedereen in mijn omgeving zwanger aan het worden is. Echt niet normaal.
Of is dat toch omdat ik zelf zograag zou willen diep in mijn hart?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-03-2012

[ATTACH=CONFIG]9451[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 24-03-2012

Leuk weer die foto's van Maria en Myrthe. Wat worden ze al groot.

Devika, fijn dat het chromosomenonderzoek goed was, wel erg slordig van dat dna onderzoek. En wat zielig dat die chirurg haar toch pijn gedaan heeft, als moeder weet je heus wel beter.

Tam, sterkte vandaag bij de herinneringsdienst. Maar wel fijn om er weer bij stil te staan denk ik. Wat bijzonder trouwens dat jouw gedichtje voorgelezen was bij koffietijd, kan me voorstellen dat je trots was. Ik hoop dat het voor jullie weggelegd is nog een keer een gezond kindje te krijgen, zo te lezen wil je het erg graag.

Kersje, heb je de echo al gehad?

Maria, nee heb niet echt een grens in mijn hoofd wanneer ik wil bevallen, ik vind het nog steeds moeilijk om zover vooruit te kijken. Maar het is wel een heel gerust idee dat het wel kan, dus we zien het wel. Vanaf welke week mocht jij dan bevallen? Wel goed dat je het zolang hebt volgehouden. Kwam toen de bevalling zelf op gang of ben je ingeleid?

Wat een lekker weer is het toch, de zon schijnt alweer volop. Ga snel douchen en dan maar eens schoonmaken enzo, heb er eigenlijk best zin in. De baby beweegt gelukkig nog goed en het schiet al op voor maandag dat ctg en dan donderdag alweer de groeiecho, die kleine stukjes zo zijn goed te doen, voel me toch weer een stuk rustiger op het moment.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-03-2012

Hey meiden,

Devika, wat zielig dat ze er zo'n last van had, het klinkt alsof die arts veel te hardhandig bezig was! grrrr...stom zeg. Gelukkig doen jullie het verder dagelijks, jullie kennen haar goed en weten wat je moet doen.
Fijn dat er niets geks uit het chromosomenonderzoek is gekomen, dat scheelt! en dat het dna-onderzoek niet goed is gegaan, echt slordig van ze, hoe kan dat nou zoek zijn?
Nou geef Shivani maar een dikke zoen van mij, wat een heerlijk meisje is het. En ohja, wat betreft die twee verschillende ogen? die heet Matilda (en ik) ook, no worries.

Noortje, ik mocht vanaf week 37 bevallen. Ik vond het heel dubbel.....ik had na de 37 weken echt zoiets van " oke, ze is volgroeid, ze leeft nog, we kunnen haar halen" en aan de andere kant de gedachte "ze is nog niet klaar, als ze wil komen komt ze wel, ik geef haar niet alle kansen als ik mij nu in laat leiden, ze is er nog niet klaar voor" ik werd heen en weer geslingerd tussen die twee. Het gevoel van het er bijna zijn maar ook beseffen dat het je zomaar ontnomen kan worden. In de 39e week had ik erg veel pijn in de buik als ik liep, ik kon bijna niets meer. Toen ik met 39+5 op controle ging heeft ze gevoeld en bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Ze heeft mij gevraagd wat ik wilde, ze zei dat ik erg goed in te leiden was en dat het morgen kon, dan had zij ook dienst. Daar hebben we voor gekozen. De volgende ochtend kreeg ik via het infuus weeënopwekkers toegediend en werden mijn vliezen gebroken, 6 uur later was ze er. Achteraf was ik erg blij dat ik tot bijna 40 weken gewacht heb, ik vond het de laatste weken wel moeilijk moet ik bekennen. Ben trouwens ook blij dat ik niet nog langer doorgelopen heb, M was namelijk al 8 pond toen ze geboren werd...hihi.
Ik heb zo'n goed gevoel over je zwangerschap noortje, het gaat goed komen. Dit zijn echt spannende maanden voor je, je kijkt zo uit naar haar komst natuurlijk, ik snap ook dat je het moeilijk vind vooruit te kijken, alsof je het lot tart of zo.... Ik denk dat als je eenmaal rond de 35,36 weken zit je kalmer wordt.

Tam, het klinkt inderdaad alsof je weer heel graag zwanger wilt worden, dat vind ik leuk. Ik zou zeggen, spreek het ook zo naar manlief uit, vaak staan die er ook positiever tegenover als ze zien dat de vrouw hier helemaal achter staat en ervoor gaat. En ja, angsten hebben we, zekerheden zijn er niet, maar dat hoeft een wens niet in de weg te staan. Jullie hebben al eens bewezen dat jullie het aan kunnen. You go girl!
En wat een poepieschetiekakkiedrollie die Myrte, ze is echt mooi!

Kim, ik zag op fb dat het een verdrietige tijd is voor jou en je familie, dikke knuffel voor jou, veel sterkte.

kersje, hoe is het?

Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 25-03-2012

Hè meiden! Zit bij vrienden even op de bank in de mail, dus even kort.

Devika, fijn dat er niks uit het chromosomenonderzoek is gekomen! Fijn zeg, wat een opluchting! En dat verhaal met de chirurg, heftig als je ziet dat ze je ukkie zo'n pijn doen.... En wat is ze mooi!

Tam, wat een prachtig meisje! En wat wordt ze groot!

Noortje, fijn dat alles goed was. En zo wordt het concreet zeg! Waarom gaan ze haar nu al rond 36 weken halen? Zien ze risico's als jpze langer blijft zitten?

Kersje, hoe is het met je? Als ik het goed heb, heb jij afgelopen week de echo gehad? Hie was het? Hoe ver ben je?

Laura, mooi om te lezen hoe enthousiast je bent! 12 april echo! Super zeg. Goed dat je zo geniet.

Maria, lekker slaapkont is die Matilda zeg! Ik zat gisteren aan je te denken. Gaan jullie nu actief voor een Brusje? En nu je net meer bent gaan werken, zie je dat zitten met twee? Of ben jij redelijk flexibel in het aanpassen van die dagen?

Hier dus lekker aan het logeren bij vrienden. Maria is echt zo zoet! Ze verwachten hier eind juli een meisje, zo leuk! En die kijken dus lekker mee met hie wij alles doen. Heel gezellig! Helaas zijn man, Maria en ik wat ziekig.... (oh en als ik haar zwangere buik zie, heb ik ook zo'n zin om weer zwanger te zijn! Er zijn nog geen kansen voor ons, want ongi is er nog steeds niet....)

We gaan nu lekker wandelen!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 26-03-2012

Hoi meiden,

Sorry dat ik niet meer heb gereageerd op jullie lieve berichtjes… Sad
Dank jullie wel!
Ik kom gauw terug om verder te schrijven hoor!
Straks weer een afspraak in het ziekenhuis. Zucht…
Bij de Uroloog. Had ik verteld dat die haar ook wilde zien?
Tijdens de operatie dacht de chirurg een knikje ( of zoiets) te zien in de urinebuis van Shivani.
Of et zou een beetje omhoog, of schuin of omlaag ( ik weet het niet!!!) lopen.
Daar moet ze een keer aan nagekeken worden. Want als het echt zo is zou dat betekenen dat er steeds een beetje urine terug loopt naar de blaas en dit kan een blaasontsteking veroorzaken. Ppffff….ik geloof er zelf niks van hoor. volgens mij zit et helaal goed, ik zou echt wel merken als ze een blaasontsteking had.
Maar goed, voor de zekerheid wordt daar vandaag toch naar gekeken. straks dus…


Ooh kijk nou toch! Wat een lieverdjes! Wat een poppetjes die Maria en Myrthe!
Zucht…wat een rijkdom he… ik schiet hier helemaal vol van….prachtig!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-03-2012

madelief wat goed om te horen dat maria zo zoet is!!! en jullie hebben het dus naar het zin gehad bij jullie vrienden! heel goed!
jammer dat de kans om opnieuw zwanger te worden zich nog niet voordoet. maar alles zal zijn reden wel hebben denk ik dan. het komt goed!

devika ja je had idd gezegd dat de uroloog shivani ook nog wilde zien. daar moeten jullie dus vandaag heen. heel veel succes maar je heb er zelf een goed gevoel bijdus dan zal het wel goed zitten denk ik hoor. maar evengoed weer een ritje naar het ziekenhuis... pff daar wordt je ook wel een beetje moe van denk he?

vanaf aanstaande donderdag doe ik mee met mvm!!! is voor mij de eerste keer en ben er erg trots op!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-03-2012

Hey lieve meiden,

Ik zag weer prachtige fotootjes voorbij komen, wat een schatjes! Hier alles goed, maar wel moe en misselijk, maar ja, hoort erbij. Vorige week echo gehad, nog te klein voor goede meting. Volgens gyn ongeveer 5 weken. Zag er verder prima uit, maar nog geen kloppend hartje, te vroeg nog. Volgende week mogen we weer terug komen en dan hopelijk goed gegroeid en een kloppend hartje...Toch weer erg spannend hoor.

Devika, hoe was het bij de uroloog?
Laura, hoe voel jij je? Je klinkt zo heerlijk positief!
Andere meiden, sorry dat ik niet op iedereen reageer, hopelijk snel weer.

Liefs en een knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-03-2012

Kersje, wat spannend! Dan was je er dus vroeg bij met de test. Kan me voorstellen dat je toch weer veel spanning voelt bij zo'n echo zeg! Fijn dat je volgende week al weer mag komen.

Laura, goed hoor mvm. Heb het de eerste keer gedaan en was die blauwe bussen echt zat! Maar volgende keer zou ik de moeite weer nemen denk ik. In verhouding toch een kleine moeite!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-03-2012

kersje dus jij zit nu op ongeveer zes weken? leuk joh dan schelen we maar twee weekjes!!
ik voel me prima, ben alleen erg moe... en heb af en toe wat last van een opgezette buik maar ik heb van mezelf altijd al problemen met mijn darmen en dit wordt nu natuurlijk alleen maar versterkt door die leuke hormoontjes.
jemig jij heb de eerste echo dus al gehad! wel fijn om te weten dat het iig op de goede plek zit! en tuurlijk zie jij volgende week een mooi kloppend hartje!! ik heb over 2 weken en 2 dagen mijn echo!! jemig, idd weer erg spannend hoor!!

en ja ik ben erg positief. weet je, ik geniet nu van het feit dat ik zwanger ben, en ik zie de 12e wel of het allemaal goed is. ik ga me niet onnodig druk zitten maken. die tijd is geweest! punt uit!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-03-2012

Kersje en Laura......mag ik mij bij jullie aansluiten?
Ik wilde even wachten met het goede nieuws omdat ik vorige keer zo teleurgesteld werd. Maar vandaag hebben we in het ziekenhuis een kloppend hartje gezien.....dusssss...ja...ik ben ook zwanger! :mrgreen:

Ik ben volgens mijn berekeningen op 10/11/12 uitgerekend. Manlief en ik zijn er vol van en heel erg blij. Het is een raar idee dat dit kindje dit jaar al komt, we kijken er erg naar uit.

Bizar dat we alle drie in november zijn uitgerekend he? echt leuk :-D
Nu hopen dat de andere meiden gaan volgen, nog gezelliger :-D


Veel liefs,
een blije Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-03-2012

wauw maria!!!!! van harte gefeliciteerd lieverd!!! een brusje voor olivia* en matilda onderweg!!! dus jij zit nu over de zes weken heen? echt leuk meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-03-2012

Yeeeehhhh! Wat een mooi nieuws! Van harte Maria! Drie ukkies in november! Geweldig zeg!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-03-2012

super zeg.....allemaal nog dit jaar. Jee..........dat is een goed vooruitzicht. Hiep hiep hoera


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-03-2012

:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Maria, tuurlijk mag je je bij ons aan sluiten! Wat een geweldig nieuws! Wat zat er toch in het water een paar weekjes geleden, haha!
Dat er nog meer mogen volgen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-03-2012

Ja we kunnen haast een zwangeren topic beginnen hier... Ech super leuk en ik hoop voor degenen die onze wens delen zich snel mogen aansluiten!!!! Jeetje super zeg!! Alleen Kersje en Maria hebben al een echo gehad en weten dus dat het op de goede plek zit en Maria heeft zelfs al een hartje gezien!!! Ik moet nog maar afwachten... Maar ik ben geduldig! Het wordt vanzelf 12 april!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 29-03-2012

Maria, gefeliciteerd!! Wat leuk voor jullie en ook al een kloppend hartje gezien, echt super.

Kersje, spannend volgende week weer een echo, dan hopelijk ook een kloppend hartje te zien.

Madelief, ze zien geen risico's als ze langer blijft zitten, maar omdat ik het moeilijk vol te houden vind.. Ik wil het in ieder geval wel volhouden tot min 37 weken en dan zien we wel verder. Het is wel een rustgevend idee dat het kan. Jee, Maria alweer een half jaar, wat gaat dat hard.

Thuis ctg is gelukt, het kostte wat moeite de aansluiting maar uiteindelijk lukte het. Dit is echt een goede oplossing zo, moet nu 3x per week een ctg doorbellen en als ik ongerust ben kan ik altijd keer extra doen. Het wordt dan meteen door de gyn beoordeeld en dan word ik teruggebeld. Dit geeft toch wel rust. Vanochtend groeiecho gehad, ze is weer goed gegroeid. Haar gewicht wordt al op ruim 1200 gram geschat, dan is ze al meer dan het dubbele van Thomas... Gisteren was het een jaar geleden dat we van hem de 1e echo hadden, het blijft toch een gemis. Dat zal ook wel zo blijven, maar toch kan ik wel blij worden als het zo goed gaat met zijn zusje en ik haar lekker voel bewegen.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 29-03-2012

Hey dames,

Wat een nieuws hier! Alle 3 zwangeren, van harte! Ik hoop dinsdag ook met goed nieuws te komen, duimduim...

Ik ben een tijdje niet geweest... Maar hier gaat het na omstandigheden wel aardig goed. Ik merk wel dat nu we wat verder zijn, dat ik wat emotioneler ben. Het"landt" nu wat meer.. In het begin had ik meer het gevoel dat het verder bij me weg stond. Maar nu besef ik steeds meer wat me overkomen is.
A.s dinsdag hebben we 15.30 uur de afspraak bij de gyn, wel heel spannend nu!
Mijn zus heeft gister de 20-weken echo gehad. Het zag er gelukkig goed uit. Ben ook heel blij voor haar, maar tis ook wel heel confronterend voor me.
Ik heb net mijn eerste menstuatie weer gehad. Aan de ene kant heel fijn dat de het weer werkt, maar ook wel weer raar omdat dit eigenlijk niet hoorde.
Ik hoorde afgelopen week van iemand dat zij na een curretage niet meer ongesteld werd (ook niet zwanger). Dus ik ben in dat opzicht wel weer blij dat mijn lijf het oppakt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-03-2012

Hè meiden!

@laura, hopelijk komen er nog veel meer zwangeren bij! Niet weggaan hier hoor!

@noortje, fijn dat de ctg gelukt is! En dat alles goed was met de kleine dame. Gek idee.... Jaar geleden de eerste echo van Thomas. Gek hoe snelmdat ook weer lijkt te gaan en hoe dichtbij dat waarschijnlijk nog voelt.

@Rennie, fijn om van je te horen! Goed dat het naar omstandigheden goed gaat. Maar ook herkenbaar dat het nu lijkt landen. Alles gaat door en juist dan is het extra duidelijk wat je mist. Confronterend van je zus. Wel fijn dat alles goed was. Ik herken het gevoel, mijn zusje is bevallen op de uitgerekende datum van ons ukkie..... En yes! Je lijf weet nog hoe het moet! Je bent weer ongi geweest! Dubbel is dat. Aan de ene kant heel fijn, andere kant had je dat nog niet willen zijn. Ik duim met je mee voor goed nieuws dinsdag! Aftellen voor jullie naar die afspraak!

Hier alles goed! Lekker lang weekend, man is vrij. Klusjes aan het doen, maar vooral genieten van elkaar.

Liefs aan allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-03-2012

Madelief nee tuurlijk ga ik hier niet weg!! Malle meid!!
Wat heerlijk dat jullie lang weekend samen hebben! Lekker genieten!!

Rennie ik duim ook met je mee voor dinsdag!!!
En ja hier kwam het landen ook pas later hoor! Bij mij kwam de echte klap pas in april terwijl ik in september toen al bevallen was! Maar geef er aan toe hoor meis!
En idd confronterend van je zus! Maar gelukkig kan je wel blij zijn voor der!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-03-2012

*schaam* ik ben al veel te lang niet geweest.
ik heb wel af en toe wat meegelezen en wat op word gezet zodat ik niet te verachter liep met reageren.
oke. Daar gaan we!


madelief,
ik lees dat maria zo ziek is geweest. is ze weer opgeknapt?
oh,en ze kruipt!! En wat een leuke foto’s!
Voel jij je ook weer wat fitter?


noortje,
wat fijn dat je de kleine zo goed heb gevoeld.
ik moest wel lachen toen ik las dat je boos werd op je man terwijl je kleinegewoon zo druk bezig was daarbinnen. haha.
als het goed is heb je nu je ctg thuis toch? Ben je meer gerustgesteld?
36 weken is toch best vroeg voor inleiden?
je bent bezig met de kaartjes zie ik, leuk! ik was daar erg snel uit.
hebben jullie trouwens al een naam?
en je wil thomas* in het kaartje erbij zetten. erg mooi!
wij hebben dat ook gedaan.. naja, die heb je zelf nog gezien haha.

devika,
ik heb inderdaad wel het geboorte pakje apart gelegd. heb haar er zo langmogelijk 'ingepropt' haha. is toch speciaal dat eerste pakje. zo gek he dat zezo klein is geweest! haha
je zegt dat je je ook vaak afvraagd hoe kaylash* eruit zou zien. ik heb het ookop het werk als ik bezig ben met een kindje dat dezelfde leeftijd heeft alswesley*. toch even een kippenvel momentje.

Ben blij voor jullie dat er niks uit het chromosomen onderzoek isgekomen.
en het DNA onderzoek is zoek? Ongelofelijk!
Meid, maak je alsjeblieft niet te druk over wat er allemaal gezegd wordt. Zohebben ze mij vanuit het bureautje ook gek gemaakt omdat er iets mis zou zijnmet joella dr oogje. Ze zou niet genoeg volgen!
heb het naast me neergelegd. Mijn meisje volgt wel!
Hoe was het bij de uroloog?

laura,
ik zie dat de datum bekend is voor de eerste echo!
het is niet gek hoor dat je nu al zo kan genieten van de zwangerschap.
zeker omdat je er toch even op moesten wachten.
misschien een stomme vraag, denk je dat deze zwangerschap minder spanningen metzich mee zal nemen? is misschien iets anders, een 1e of 2e kindje na hetverlies van een engeltje.
denk je nu niet meer aan sonny* nu je weet dat er weer een kleintje in je buikzit?
lekker genieten hoor deze maandjes`!
Voel je je goed?



tam,
wat een mooie foto van Myrthe!
krijg je ook meer de kriebels nu Maria zich ook aan het (november) lijstjeaansluit?

kersje,
wanneer mag je weer een poging doen om het hartje te horen?
voel je je verder goed?

Maria,
wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd meid! Oh ik ben zo blij voor je!!!

rennie,
wat fijn dat je er weer even bent.
Al zou het misschien wel een beetje moelijk zijn als er iemand uit de familie zwangeris.
kan ik me goed voorstellen.
gelukkig is je lichaam weer in het “eigen ritme”.
ben je trouwens al aan het werk? Kan het me even niet meer herinneren (sorry)


Heb het niet erg lang gemaakt. Maar hoop toch even op de meeste tehebben gereageerd.
Ik heb nu weekend na een drukke werk week.
Joëlla doet het goed en groeit als kool. Ze heeft echt kleine spek pootjes hahaheerlijk.
de hoge en lage geluidjes vliegen door de kamer en rustig in een wipper kunnenwe ook niet meer zitten.
een hoop getrappel. Dus de wipper en maxi cosi staan niet meer stil haha.


Nog even snel een foto van onze dame in het lentezonnetje van vorigeweek.

[ATTACH=CONFIG]9532[/ATTACH]

tot snel!




mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-03-2012

Cyn jemig Joëlla wordt ook echt al een hele dame!!! Mooie foto hoor meis!

Ja ik merk zeker verschil in het zwanger zijn. Ik ben er veel minder mee bezig en de tijd lijkt te vliegen! En dat terwijl ik net vijf weekjes ben! Ik denk nog net zoveel aan Sonny, standaard elke dag, maar het verdriet is wel stukken minder geworden maar dat was het ook al toen semmy eenmaal gezond en wel geboren was! Het is gewoon opnieuw een spannende tijd die komen gaat maar ik heb nu veel meer afleiding! Ik blijf ook gewoon nog tot eind juni dansen, dan ben ik tussen de 18,5 en de 20 weken. Dit is bijv iets wat ik met de zwangerschap van semmy absoluut niet durfde! Toen ben ik meteen na de posi test gestopt! En nu wil ik gewoon lekker mee doen met de jaarlijkse eindpresentatie in het theater! Dus het is wel totaal anders! Maar goed we zitten natuurlijk ook nog lang niet op de grens waar het toen met Sonny mis gegaan is... Ach we zullen zien! Ik wacht nog steeds geduldig op 12 april!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-03-2012

kom vlug weer kletsen...denk aan jullie. Hier gisteren in het dorp diepe rouw. Een 12-jarig meisje is overleden na een aanrijding net na schooltijd. Dit is vlak bij ons huis. Ik hoorde al vanalles en toen ik naar mijn werk moest zag ik al dat ik er niet door kon en het niet goed was. Ik merk dat ik (ondanks dat ik haar persoonlijk niet ken ook al is het dezelfde stichting) er erg van ontdaan ben. Hoe een fractie van een seconde je leven kan veranderen. Heb myrthe vandaag extra veel gekroeld. Elke dag is een zegen!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-03-2012

tam,
Ik hoorde er gisteravond ook van. kreeg de rillingen toen ik het hoorde.
12 jaar.. pff. nog zo'n leven voor zich en ineens is het over.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-03-2012

Tam, wat verschrikkelijk, ben er stil van.

Cyn, wat een schatje, zo'n vrolijk koppie, heerlijk!

Rennie, ik snap dat het nu pas landt. Ineens dringt het tot je door wat je allemaal hebt mee gemaakt. Confronterend van je zus, maar fijn dat het goed gaat. En je bent weer ongi geweest, alles werkt nog! Dinsdag naar de gyn, spannend. Zal aan je denken (moet dan zelf ook naar de gyn voor echo).

Laura, lekker geniet en blijven dansen!

Madelief, heerlijk zo'n lang weekend met je man!

Maria, hoe is het met jou? Kun je ervan genieten?

Devika, hoe was het bij de uroloog?

Andere meiden, knuffel voor jullie!

Hier alles oke, wel nog steeds die vermoeidheid en misselijkheid. Zal blij zijn als ik de drie maanden voorbij ben. Dinsdag de volgende echo, waarop we dus hopelijk een kloppend hartje zullen zien...vind het erg spannend. Tobias zegt inmiddels papa (smelt smelt), maar het lijkt net of hij alleen iets van mama zegt als hij moet huilen...Ach ja, mama kan natuurlijk goed troosten ;-)

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-03-2012

Tam jemig wat erg zeg!!! Krijg er ook kippenvel van!! Gatver!

Kersje ja het is idd weer opnieuw allemaal spannend hè? Dinsdag voor jullie een prachtig mooi kloppend hartje! Dat moet gewoon!! Jemig kan nog niet geloven dat we met zijn drietjes in november uitgerekend zijn!
Oh en Tobias zegt papa!!!!! Wat leuk!!! En ja mama is idd vaker als ze iets hebben ofzo! Hier ook hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-03-2012

Tam, wat verschrikkelijk. Mijn maag draait om als ik bedenk dat dat je dochter kan zijn.... Hoe het inderdaad van het ene op het andere moment afgelopen is....

Cyn, wat een schatje! Geweldig, dat hoedje!

Laura, fijn om te lezen dat de tijd lijkt te vliegen (daar zou ik tegenop zien, hope lijk gaat bij ons de tijd een volgende keer ook vliegen ipv kruipen...) en helemaal super dat je er echt meer ontspannen in zit!

Kersje, vervelend zeg, de misselijkheid en vermoeidheid...sterkte!

Oh, moet al weer rennen! Voeden!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 30-03-2012

Tam, wat ontzettend triest van dat meisje, pas 12 jaar...

Rennie, wat spannend voor dinsdag, ik hoop dat er geen vervelende dingen uitkomen. Best confronterend die 1e ongi weer he? Fijn dat het gewoon werkt maar het had zo anders moeten zijn. En wat je schrijft dat het nu pas landt, dat had ik anders. Maar bij ons ging het al even heel slecht voor we het nieuws kregen, wat ik wel opeens pas later besefte, was dat dit voor altijd zal zijn, altijd zal er iemand ontbreken. Toch gaat het na verloop van tijd beter. Het lijkt me moeilijk voor je om je zus zwanger te zien, ook al ben je blij voor haar. Ik hoop echt dat er voor jullie niks in de weg zal staan om het snel weer te gaan proberen.

Cyn, leuk die foto! De naam hebben we allang, toen ik net zwanger was van Thomas hadden we de meisjesnaam al heel snel, een naam voor een jongen hadden we veel meer moeite mee. En nu is het dus een meisje en gaan we dezelfde naam gebruiken. Als het een jongen was geweest, hadden we nog flink na moeten denken. En Thomas wil ik er gewoon bij betrekken, hij hoort bij ons. Jullie kaartje vond ik heel mooi, heb intussen al heel wat andere ideeen gezien hier en daar, nu eens kijken hoe mijn man erover denkt.. En het kaartje zelf moeten we nog uitzoeken.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 30-03-2012

Kersje, voor jou ook spannend dinsdag, hoop op goed nieuws. Leuk zeg, dat Tobias al papa zegt, nu nog mama.

Laura, ik was er ook wel benieuwd naar of je deze zwangerschap anders zou ervaren als de vorige. Wel goed om te horen dat het toch verschilt en dat je het zo snel vindt gaan. Dan wordt het vanzelf 12 april.

Hier zit ik te wachten op de uitslag van het ctg. Had er vanochtend veel moeite mee om het hartje te vinden, was ook steeds weer weg en kon het dan moeilijk terugvinden. Daarna nog paar uurtjes gaan werken. Heb slecht geslapen, last van dichte neus en krijg het dan wat benauwd, had ik de vorige zwangerschap ook last van. Met pijn in m'n rug wakker geworden en toen toch wat stressen met die ctg... Maar heb het er allemaal graag voor over!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-03-2012

Noortje, vervelend van je slechte nacht! Benauwd en rugpijn is niet fijn!
Lijkt me ook lastig met die ctg. Even wennen aan t gebruik misschien?
Ik ben heel benieuwd naar de naam van jullie meisje. Wij vinden jongensnamen ook moeilijker.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 30-03-2012

hier zijn we ook al helemaal uit over de namen. de meiden naam staat sowieso al vast. en de jongensnaam in principe ook wel maar ik heb nog wel lichte twijfel eigenlijk... voor een meid hebben we Tess en voor een jongen hebben we voor nu Jesse. maar weet niet, twijfel daar gewoon best nog over. Jari of Dani vind ik ook wel weer stoer...maar de meiden naam staat echt vast!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 31-03-2012

hoi meiden, heb alles weer bijgelezen hoor, maar geen puf te reageren. Sorry. Toch een heftig weekje geweest.
Afijn, ben zo blij voor de zwangere onder ons. Spannend allemaal weer. Wat is er toch veel gebeurd al hier op de lijst.

hier; gisteren lekker gaan winkelen met mijn moeder en vandaag heeft mijn man onze andere auto gehaald (de vorige kreeg te veel kuren) dus de centen zijn weer op hihi. Haak vanaf nu weer aan. Ga nu even ons meisje haar site bijwerken en dan kruip ik in mijn bedje....fijne zondag nog.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-04-2012

Tam bevalt de nieuwe auto al?? En heb je nog wat gekocht gister?
Ik ben vandaag ff naar Haarlem geweest en heb leuke boekjes gekocht voor semmy en boxertjes met hempies!! Morgen maar eens uit testen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-04-2012

Tam bevalt de nieuwe auto al?? En heb je nog wat gekocht gister?
Ik ben vandaag ff naar Haarlem geweest en heb leuke boekjes gekocht voor semmy en boxertjes met hempies!! Morgen maar eens uit testen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 02-04-2012

Hallo Lieve Meiden...

Al veel te lang niet meer geweest hier.
Elke keer komt er weer iets tussen en raak er ook een beetje uit zo.
Lees zo af en toe nog wel een keer mee, maar het is helaas niet meer bij te houden.
Daarom wil ik ook zeggen...wacht niet mee op een reactie van mij.
Tenminste niet voorlopig!
Misschien...wie weet dat ik over een tijdje weer wat meer tijd over houd, dat ik weer kan proberen om bij te blijven en zelfs weer voldoende mee kan kletsen.
Neem daarom voorlopig even afscheid van jullie, in de hoop dat ik nog een keer terug MAG komen.

Wil Kersje, Laura en Maria nog wel even heeeeeeeeeeeeeeeel erg feliciteren met de komst van de nieuwe wondertjes. Prachtig nieuws en zeker gelukzalig. Hoop dat alles spoedig mag verlopen en jullie een mooi Brusje mogen krijgen voor jullie kindjes.

Voor de rest allemaal heel veel geluk en geniet van alles en ook van het kletsen hier.
Mis het enorm, maar helaas...het is even niet zo.

Zal zo af en toe wel nog even komen spieken, maar mijn schema laat nu echt niet mee toe.
Voor voorlopig zeg ik...allemaal ontzettend bedankt voor alles en zal jullie missen.

Liefs van Ikke


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-04-2012

Hey Ikke,
Jammer dat je afscheid neemt, meid. Ik snap heel goed dat je tijd opgeslokt wordt door andere dingen. Fijn dat je hier was en dat we elkaar hebben kunnen helpen. Bedankt lieve meid en het ga jou en je gezinnetje goed! En gewoon langs komen als je dat ooit wil natuurlijk. De deur staat altijd open toch? Dikke knuffel voor jou!