Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-04-2012

Hey lieve meiden, ik verwaarloos jullie schandelijk, ik weet het. De dagen gaan zo snel en ik heb zo weinig energie om te reageren! Pfff, zwanger zijn (misselijk en moe) en borstvoeding geven aan mijn lieve, maar ook zo energieke zoontje, vergt toch wel wat. Helaas zijn de nachtvoedingen weer terug sinds ik zwanger ben (door teruglopen van de melk) en probeer ik overdag ook te slapen wanneer Tobias slaapt. Maar goed, genoeg geklaagd van mijn kant. Ik weet ook hoe gezegend ik ben dat ik nu alweer zwanger mag zijn. Morgen alweer 11 weken, wat vliegt de tijd...
Ik ben hier niet zoveel, maar jullie zitten in mijn hart, meiden.

Heel veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-04-2012

sabrina,
Yes!!! wat een geweldig nieuws! gefeliciteerd meid.
het is al hierboven gezegd, het zal inderdaad geen gemakkelijke 9 maanden worden.
maar zoals al eerder gezegd, je komt stapje voor stapje dichterbij!
we duimen voor je dat het goed gaat. (daar zorgt jullie engeltje ook wel voor)
vind het echt super leuk voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 29-04-2012

Sabrina, heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben intussen al een aardig eind en alles lijkt goed te gaan, maar toch blijft de angst aanwezig. Mijn gyn zei al dat dat ook wel zal blijven tot we het eerste huiltje horen. Toch lukt het wel om ervan te genieten, ik hoop zo dat dat voor jou ook zal lukken. En dat er over 8 maanden een gezond kindje in je armen ligt.

Kersje, 11 weken alweer, wat gaat dat snel. Logisch dat je weinig energie over hebt, hopelijk ben je binnenkort niet meer misselijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-04-2012

[ATTACH=CONFIG]10123[/ATTACH]Even snel, want heb weinig tijd, maar wou deze toch effe laten zien haha. Het is maar goed dat ze niet elke dag taart heeft want ze zou alles opeten.
[ATTACH=CONFIG]10124[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-04-2012

Hihi, Tam, wat een prachtige meid hebben jullie toch! Mooie ogen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-04-2012

Heerlijk tam!!! Had al wat op fb gezien! Erg leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-04-2012

oh de foto met dr feestmuts had ik nog niet gezien.
echt geweldige foto's tam!


mijn lieve, lieve kleine schat - Prinses88 - 29-04-2012

Lieve Sabrina, stiekem volg ik je nog steeds.. En ik lees hier goed nieuws, ben erg blij voor je! Gefeliciteerd, dit kleintje moet gewoon lekker bij je blijven zitten.. Ik gun jou ook het geluk van een kindje.. Deze periode zal heel anders worden, maar trek aan de bel als je het niet vertrouwd.. Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
Liefs Prinses (uit het voormalige uitgerekend november 2011 topic Wink)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-04-2012

Wat lief dat je haar nog volgt!!! Wij zijn ook ontzettend blij voor der!!!
Het is sowieso een zegen als je een kindje mag verwachten maar hier voelt het toch net ff specialer...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 30-04-2012

Haha Tam, leuk die foto's, vooral met die taart. Lekker kliederen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 30-04-2012

Fijne dag meiden! Heerlijk weer helpt in ieder geval!

Hier inmiddels een meisje wat zelf gaat zitten en dus kruipt, zo leuk, maar het gaat zo snel!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 30-04-2012

madelief,
Wat goed! Maria kan zitten. geweldig.
Nu is niks meer veilig in huis haha, of valt het wel mee


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 01-05-2012

Prinses, wat ontzettend lief van je! Vind ik wel bijzonder, dankjewel! Ik stuur je even een PB.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-05-2012

Haha. cyn, dat klopt helemaal! Is echt wennen, maar niets kunnen we onbeheerd laag bij de grond achterlaten. En zeker de DVD speler enzo zijn niet veilig, die knoppen zijn zoooo leuk!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 02-05-2012

hallo meiden is weer een hele tijd geleden dat ik hier nog ben geweest, hier gaat alles best wel goed de schrik zit er best wel in maar ik geniet volle teugen van deze zwangerschap en kijk er positief tegen aan


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-05-2012

Jeeeeejjj!!!! Ons cluppie is kampioen!!! Ajax Amsterdam ole ole!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-05-2012

Haha, die Laura! Ik dacht, bericht van Laura, even checken hoe het met haar ukkie is. Maar goed blijkbaar, want je bent aanhetbfeesten geweest.

Het is stil hier! Hoe is het met iedereen? En met alle bengeljes en Ukkies in jullie buiken?

Hier goed! Zit aan de lunch met Maria, gezellig!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-05-2012

Tam, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Geniet van de dag samen, een dag dat je je weer extra realiseert wat een wonder het is als ze gezond zijn en mogen opgroeien bij je!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2012

@ Tam,

Van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Myrthe!!!!!
Wat een snoepje is ze ook! Schattige foto's!!! wat een mooie verjaardagpoppie!!!!
Kijk die oogjes dan..woeeeiii!!!

Happy Birthday!!!!
[Afbeelding: 9k=]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2012

ohjee kaartje ging niet mee.
komt ie nog een keer:

Hiep Hiep Hoeraa!!!!

[Afbeelding: first%20birthday%20pink%20loot%20bags.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2012

SABRINAAAAA!!!!!!!!!!! JAAAAAAAA!!!! van harte gefeliciteerd!!!! Oh meid je bent zwanger!!!!
Wat super!!! OOh ik ben zo blij voor je! wacht, ff een dansje maken hoor!!
Gefeliciteerd!!!!
[Afbeelding: ikke%20zwanger%20hoera.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2012

andere lieve meiden, ik kom gauw weer terug om te reageren. nu op het werk, beetje druk, pfff...
morgen weer een dagje zh. vorige week ook. pffff, maar goed hoort erbij. nog ff volhouden!

dikke knuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 03-05-2012

Pinkymeid schreef:hallo meiden is weer een hele tijd geleden dat ik hier nog ben geweest, hier gaat alles best wel goed de schrik zit er best wel in maar ik geniet volle teugen van deze zwangerschap en kijk er positief tegen aan

he pinky,
ja ik ken jou ook nog. waw! ik lees dat je alweer 21 weken zwanger bent! jij ook gefeliciteerd!
fijn dat ook jij kunt genieten van deze zwangerschap ondanks het verdriet om jullie mannetje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-05-2012

Haha madelief!! Hier dan een bericht over onze uk!! Ik ben vijf dagen vooruit gezet en zit nu dus op 10,4!!! Eerste kwart zit er op!! Jeeeejjj!!! Ons kleintje is nu 3,7 cm en al druk aan het spartelen met armpjes en beentjes!! Hartje gehoord!! Alles helemaal super! Over anderhalve week weer een echo! Joehoe!!

Devika succes weer in het zh... Wat hebben ze vorige week gedaan? En morgen?
Hoe gaat et met dilateren stap 4?

Tam ook hier gefeliciteerd met je meisje!!! Britt is in gedachte bij jullie op deze bijzondere dag een beetje extra!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 03-05-2012

HOERA MYRTHE 1 JAAR !!!
Tam, gefeliciteerd.

Laura, wat super weer een goede echo, zo dat gaat lekker snel ineens 5 dagen erbij. En binnenkort mag je lekker alweer kijken, leuk.

Vandaag ook bij de gyn geweest, alles weer goed. Baby is al een beetje ingedaald en op de echo was te zien dat ze aan het oefenen was met ademen. Gisteren veel buikpijn gehad, maar was gelukkig niks bijzonders. Verder zieke man thuis, met longontsteking. Maandag alweer terug naar gyn, vanaf nu elke maandag komen tot ik ingeleid word. Ben nu bezig met de kleertjes wassen, echt heel leuk dat kleine spul. Morgen en dinsdag nog werken en dan al verlof, goh het wordt steeds echter. Vandaag ook laatste gesprek met verpleegkundige gehad, alleen nog een keer ter afsluiting als de baby geboren is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 03-05-2012

Jeetje Noortje dat gaat ook allemaal snel nu hè?? Bijna verlof!!! Jeeeejjjj! lekker hoor!!
En de kleertjes wassen dus! Nice ! Geniet ervan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 03-05-2012

he meiden!

@ Pinkymeid, geweldig dat jij inmiddels over de helft bent van deze zwangerschap en dat je geniet. Ook al zal de spanning blijven! hopenlijk loopt het allemaal soepel en ligt er voor je het weet een bengeltje in je armen!

@ Devika, bikkel! met al die ziekenhuisbezoeken! knuffel van mij!

@ laura, yeeee!! goed nieuws weer zeg! jullie ukkie doet het dus prima! En lekker, die paar dagen naar voren, toch?

@ Noortje, oh, het komt nu zo dichtbij voor jou!!! Bijna verlof en die kleertjes door je handen is ook een fijn gevoel, ook al is het spannend! En fijn dat ze je nog steeds zo goed in de gaten houden.

Verder niets te melden eigenlijk. Ik weet helemaal niet of ik eigenlijk had verteld dat we op vakantie waren geweest? Ben het helemaal kwijt....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-05-2012

Devika: Dankje voor je dansje :-) Haha lief van je hoor!

Laura: Wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Super!

Ik mag 5 juni komen voor een echo. 25 mei hebben we de intake, alleen heb ik dan twee keer een andere verloskundige. Daar baal ik wel van, deze ken ik namelijk nog helemaal niet. Maar ik ga vandaag even bellen of ik toch een afspraak kan krijgen met de verloskundige die erbij is geweest vorig jaar, zij weet wat er allemaal is gebeurt en kan ik ook met haar bespreken of ik vaker mag komen bij twijfel of onzekerheden.

Pinkymeid: Wat fijn dat je geniet van je zwangerschap en dat je nu over de helft bent is wel heel fijn.

Tam: Nog gefeliciteerd met je kleine meid! Geweldig trouwens die foto's van vorig weekend met jarige/snoepende Myrthe haha.

Noortje: Het komt nu echt dichtbij! Lijkt me wel heerlijk, kleertjes wassen, alles gereed maken. Het gaat nu echt snel!
Beterschap voor je mannetje, longontsteking is wel heel vervelend!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-05-2012

Pinky,
Wat goed om te lezen dat alles goed met je gaat.
En dat je zwanger bent! Super! Bjorn* krijgt een zusje.
Voel je je goed?


Tam,
Heeft Myrthe een leuke verjaardag gehad?
Ik had je natuurlijk al gefeliciteerd op fb. (ook omdat ik wist dat ik niet eerder hier kon reageren haha)


laura,
Je bent vooruit gezet. Haha dat is nooit erg!
Zie dat je een feestje heb mogen vieren gisteren haha.


Noortje,
het schiet nu toch wel op he.
Alles komt dichterbij het wordt ineens zo echt!
Fijn dat het goed gaat met de kleine, minder dat je man ziek thuis zit.
En je hebt gewoon al bijna verlof! Super joh.


Devika,
ik denk aan jullie vandaag. Succes in het ziekenhuis.


Hoe is het met alle zwangere dames?
Heb eens zitten tellen, maar we komen toch alweer op een heel clubje he.
Maria, kersje, laura, noortje, sabrina, pinky (mis ik nog iemand?)


hier van de week weer naar 't bureautje geweest.
Mevrouw weegt 8 kilo en doet het goed! D'r lengte klopt alleen niet volgens de berekening van 't cb.
Maar ja, zolang ik haar langer meet, is het goed toch.
We mogen gaan minderen met een fles, dus dat was een heel gepuzzel!
Welke fles ga ik dan weghalen? En zal ze de nachten nog doorslapen?
Maar ik ben eruit! En het is gelukt. We zijn woensdag begonnen, en tot nu slaapt ze 's nachts heerlijk door!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 04-05-2012

@cyn ik voel me echt goed ons meisje is al lekker druk en vind echt super dat bjorn* een zusje krijgt Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 04-05-2012

@devika ja ben echt aan het genieten maar toch blijft de spanning er goed in Smilemaar we gaan er voor Smile

@ madeliefje het blijft idd spannend maar denk zoveel mogelijk positief het komt allemaal goed ik voel het gewoon

@sabrina ja vind ook echt super hihi en jij ook zwanger wat super meid Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 04-05-2012

lieve meiden, de auto is gepakt. Zo wat eten....nog even ons bedje in en dan op vakantie. Spreek jullie later. En voor alle zwangere dame's (take is easy)

liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-05-2012

Fijne vakantie tam!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-05-2012

Tam: Een fijne vakantie!!!

Pfff ik lees net van een meisje uit het uitgerekend in december topic dat bij de echo bleek dat het hartje is gestopt. Eerder heeft ze een echo gehad en was het wel goed, nu met 8 weken en 1 dag blijkt het kindje overleden. Jakkes, kippevel krijg ik ervan.
Af en toe bekruipt de angst me wel hoor! Zeker als ik dit soort dingen weer lees. Oh ik hoop toch zo dat deze keer goed blijft gaan met dit kleintje in mijn buik!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 04-05-2012

sabrina.
het is inderdaad eng om zulke verhalen te lezen. zeker nu je zelf zwanger bent, en het helaas ook al hebt meegemaakt.
maar bekijk het positief he! hoe moeilijk de komende maanden zullen zijn, dat wondertje van jou gaat echt komen!

tam,
fijne vakantie!

devika,
hoe was het in het ziekenhuis?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-05-2012

Hè meiden!

@pinkymeid, ik heb echt bewondering voor je positiviteit!

@tam, geniet van jullie vakantie!!

@Sabrina, oh, dat is dan zo confronterend. Zoek een weg in hoeveel van dat soort verhalen je wilt horen. Ik herinner me dat ik die verhalen vermeed, maar ik ook de onbezorgde zwangeren ontweek die zaten te zeuren over onbenulligheden. Dat trok ik ook niet, want ik had ook zo graag zo willen zijn....

@cyn, wat een grote meid al!! Ze is ongeveer even zwaar als Maria!

Hier echt zo gelukkig met ons grietje. Ook al vind ik het soms waanzinnig heftig vind 24/7 voor haar te zorgen. Maar ze is zo vrolijk. En ontdekt zo veel. Ze kruipt het hele huis door en doordat ze het trucje gaan zitten nu kent, doet ze dat de hele dag. En maar trots lachen als ze dan zit. Dan zit ze met haar ampjes op haar beentjes te slaan en te lachen. Dan smelt ik helemaal! Echt, iedere dag ben ik zo dankbaar voor dit wonder dat bij ons is gekomen! Ik ben zo trots op haar!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-05-2012

Sabrina, is het nog gelukt om de afspraak bij de verloskundige die erbij was te krijgen? Het is wel fijn als je nu bij iemand komt die je verhaal al kent. Je mag vast wel vaker komen lijkt mij, zeker als je ongerust bent. Dat heb je toch wel nodig, extra bevestiging dat het goed gaat, dat heb ik tenminste wel. Echt fijn voor je, je hebt weer iets om naar uit te kijken.

Cyn, slaapt Joëlla nog steeds goed met een fles minder? Jee, 8 kg al dat zal je wel merken als je haar draagt.

Madelief, Maria is lekker actief lees ik, wat leuk. Ze houdt je vast lekker bezig. Kom je nog wel aan je studie toe? Huilt ze nu helemaal niet meer zo?

Vandaag met mijn moeder de laatste kleertjes gewassen, wat een hoop hebben we intussen verzameld.. Hangt nu te drogen dus heb ik nog lekker wat te strijken deze week. Maar echt leuk, die minikleertjes. Verder erg moe, man ook nog ziek, we willen allebei meer dan dat we kunnen. Was wel fijn, m'n moeder heeft vandaag voor me gestofzuigd. Morgen weer controle en dinsdag laatste werkdag en dan verlof en ik kom er niet meer terug. Toch wel vreemd, heb vrijdag wel grote bos bloemen en een cadeau gekregen. De bloemen staan nu bij Thomas. Goh, wanneer zou het nou eens mooi weer gaan worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 07-05-2012

Noortje: Het is gelukt, 1 juni heb ik de afspraak bij de verloskundige die erachter kwam dat het hartje niet meer klopte van Hannah Emile*. Zij kwam ook na de bevalling naar het ziekenhuis en is ook nog bij mij thuis geweest. Ik kreeg toen heel lief een boek van haar over rouwproces en het verliezen van een kindje, daar heb ik erg veel aan gehad. Ik ben dus super blij dat ik bij haar kom de eerst keer. Wel een week later dan mijn vorige afspraak, maar dat vind ik niet erg. 5 juni de echo, dus dat is al best snel daarna.
Nog even en dan je verlof! Wat lief van je moeder dat ze voor je heeft stof gezogen. Balen dat je man nog ziek is! Longontsteking is ook niet niks.

Madelief: Wat heerlijk dat je zo geniet van je kleine Maria.

Cyn: Je vroeg hoe het ging met de zwangere dames. Ik heb af en toe last van mijn buik, daar wordt ik soms wel onzeker van. Maar dan denk ik dat het mijn darmen maar zijn (hoop ik). En ik moet vaak plassen. Verder zijn mijn borsten een cup maat groter onderhand, dat voel ik s'ochtends flink als ik mijn bed uit kom! Verder gaat het best goed, alleen erg moe! Gisteren van 15:00 uur tot 18:30 uur geslapen. Toen moest ik er echt uit want we gingen bij mijn ouders eten!

Gisteren nog even langs het grafje geweest van Hannah Emile* (doen wij altijd samen op zondag). We hadden eerder al bolletjes geplant en nu is het een bloemenzee van viooltjes, tulpen en narcissen. Allemaal vrolijke kleuren echt zo mooi! In huis doen de rozen het ook erg goed (degene die na de begrafenis geworteld zijn) Er zitten hele mooie witte rozen aan en ook weer nieuwe knoppen. Van de zomer willen we deze in de tuin gaan zetten en daar een soort gedenkplaatsje van maken.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-05-2012

madelief wat klinkt het heerlijk om je zo te horen genieten van je kleine meisje!!! doet me goed lieverd! je heb het best zwaar gehad met der en nu zooooo happy!!

sabrina wat lief dat je toen dat boek gekregen heb! en wat fijn dat je daar ook echt veel aan gehad heb! en je heb die vk weer kunnen regelen!! super!!
ik lees dat je veel last heb van je buik, dat herken ik wel. ik had die eerste periode ook echt veel last van mijn buik. en vaak herkende ik het wel dat het mijn darmen waren maar soms ook niet. ik werd daar ook best onzeker van, maar uiteindelijk zit ik alweer over de 11 weken heen, en heb ik het stukken minder vaak dat ik last heb. hou vertrouwen he meissie? ook al is dat best heel lastig... gelukkig zijn wij allemaal een voorbeeld dat het goed kan gaan na een verkeerde afloop..
wat mooi dat het grafje van hannah emile* er zo mooi bij staat!! dat doet je dan toch wel goed denk ik he? en de rozen thuis doen het ook zo mooi!! wauw!!

hier, ik heb mijn ticker weer aangepast. ik hoop dat ie nu zo kan blijven. ik vind hem lekker vrolijk!! en alweer over de 11 weken.. het gaat zo snel als je al een peutertje rond heb hobbelen!!! volgende week maandag heb ik alweer een echo!! en nog maar 3 en halve week werken en dan ben ik fulltime mama!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-05-2012

Wow, Laura, wat gaat dat lekker snel! Nog even en je hebt alle tijd voor je kids!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-05-2012

ja ik kijk er echt naar uit hoor. al lijkt het me soms ook best wel saai... maar ja ik zie wel wat er op mijn pad komt na de bevalling. ik weet iig dat ik tot maart 2013 lekker thuis blijf! ik hoop alleen dat het financieel ook interessant blijft na 1 januari.. maar eerst maar lekker focussen op de baby die komen gaat straks!


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 07-05-2012

@madeliefje heel erg bedankt meid Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 07-05-2012

Laura: Ja vind ik ook onwijs lief van haar. In november (rond de uitgerekende datum) kregen we ook nog een heel lief kaartje van ze.
Wel goed om te horen dat jij ook last had van je buik. Dat stelt me toch weer een beetje gerust. Ik had het de vorige keer ook wel, maar ik kan me niet herinneren dat het zo was als nu. Dat hou ik ook steeds maar voor ogen, dat de meesten hier een kleintje hebben gekregen nadat het mis is gegaan.
Ik wordt er inderdaad erg blij van dat de bloemetjes het zo mooi doen op het grafje! Binnenkort willen we beginnen met het gedenkbeeldje wat we erop willen hebben.
Fijn hoor dat je tijd snel vind gaan! Heerlijk het eerste trimester zit er al bijna op voor jou! En dan zometeen stoppen met werken. Ik kan me voorstellen dat je daar wel zin in hebt, maar ook dat het misschien saai kan zijn. Ik weet het niet, ik heb natuurlijk nog geen kleintjes rondlopen. Maar zolang het kan is het ook wel heerlijk denk ik, hoef je niks te missen van het kleine grut!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-05-2012

[ATTACH=CONFIG]10332[/ATTACH]buik met 10 weekjes...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-05-2012

Wow! Ik kom snel wat meer schrijven, maar moet even reageren op dat prachtige buikje! Mooi hoor Laura!

Hier mijlpaal: eerste tandje is door!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-05-2012

Aaaahhhh der eerste tandje!!! Heb je er wel ff een foto van gemaakt?!
Leuk hoor meis!! Wat gaat het hard hè??

En Tnx voor je reactie!! Ik schrok vorige week echt toen ik ineens die buik ontdekte!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 08-05-2012

Leuk hoor die foto! Echt al een mooi rond buikje! Haha, grappig dat je zegt dat je hem ineens ontdekte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-05-2012

Haha, kan me voorstellen, want dat verwachtte je vast nog niet echt!

Nee, geen foto! Kan m zelfs bijna niet voelen of zien! Ze zit er de hele dag met haar tongetje overheen te gaan! Ja, ze wordt zo snel groot!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-05-2012

Hoi meiden, ik kom even snel langs vliegen!

Laura, wat een mooie buik al! Die van mij groeit ook, maar niet zo snel als bij jou hoor!

Madelief, het eerste tandje is door! Bij Tobias is nog steeds geen tandje te zien, hij is laat. Ach, komt vanzelf. En wat lief hoe Maria zelf gaat zitten en dan op haar beentjes slaat van plezier!

Tam, alsnog gefeliciteerd met Myrthe! Je bent lekker op vakantie, hopelijk hebben jullie het heerlijk.

Hier hebben we gisteren combinatietest gedaan. Alles ziet er vooralsnog goed uit. We zijn een paar dagen vooruit gezet, vandaag precies 13 weken. De misselijkheid wordt gelukkig minder heftig. En ik begin ook weer op te knappen van het ziek zijn. Mijn moeder is afgelopen weekend bij ons geweest en heeft me weer een beetje opgelapt, haha. Met Tobias gaat het heel goed, hij is nog steeds een heerlijk vrolijk en ontspannen mannetje. Mijn kleine knuffel!

Hier laat ik het maar weer even bij, maar ik denk aan alle meiden hoor!

Een dikke knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2012

Wow Kersje!!!! Vandaag alweer 13 weken!!! De eerste drie maanden zijn voorbij!! Nog maar zes te gaan!!
En jullie hebben de combi test gedaan zie ik. Wij doen hem niet maar krijg wel maandag de 12 weken echo! Zou ik eigenlijk vandaag hebben maar vond ik beetje onzin met 11,3! Dus nog ff paar daagjes geduld en dan weer gluren!!
Fijn dat je weer aan het opknappen bent meis! Ik heb sinds gister ineens veel meer energie!! Echt heerlijk!!

Hoest met alle andere meiden?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-05-2012

Sabrina, fijn dat het gelukt is met die verloskundige, zo te lezen was ze heel betrokken. Het is wel prettig om door iemand begeleid te worden die overal vanaf weet. Dat heb ik ook met mijn gyn, kom daar al sinds 2009 en ze heeft ons er zo goed doorheen geholpen toen. Ben nu ook alle controles bij haar geweest en zij gaat ook de bevalling doen. Mag jij gewoon bij de verloskundige blijven?

Laura, goh wat een buik heb je al, wat snel zeg. Leuk maandag weer een echo.

Madelief, Maria al een 1e tandje, wat gaat dat allemaal toch snel. Heeft ze er last van?

Kersje, fijn dat de misselijkheid minder wordt. Spannend, wachten op de uitslag van de combinatietest.

Gisteren laatste werkdag gehad, toch was het wel raar omdat het ook echt de laatste dag was. Maar was er wel aan toe, ben zo moe. Maandagochtend zelf naar zkh geweest en eind van de middag met m'n man, moest naar eerste hulp. Was bij huisarts geweest, want voelde zich nog niet goed. Had toch wat vage klachten en moest door cardioloog gezien worden. Duurde zo lang, gingen pas na half 9 weer weg. Maar gelukkig alles goed. Gisteren nog gewerkt, boodschappen gedaan en nog wat klusjes en werd vanochtend moe wakker. Doe vandaag maar weinig, even bijkomen. Vanavond naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding van de kraamzorg en dan vroeg naar bed. Morgenochtend al vroeg met m'n man weer naar het zkh, moet ie nog een fietsproef doen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2012

Jeetje boortje dat klinkt niet lekker met je mannetje... Hoop dat ze niks ernstigs zullen vinden bij hem!
En je laatste werk dag gehad zie ik... Raar denk wel? Blijf je straks gewoon lekker thuis bij je kindje of ga je erna weer gewoon aan het werk?
Ik zelf ben er nog niet zo over uit.. Ergens lijkt het me heerlijk om thuis te zijn met twee kindjes maar ik vind mijn eigen wereldje hebben toch ook wel heel fijn... Ben zo bang voor verveling.. Maar goed ik heb hier nog denspullen voor de mbo opleiding tot kraamhulp liggen dus als ik me echt verveel kan ik altijd daar nog mee aan de slag...
Nog maar zes weekjes meis en dan heb je je ukkie!!! Zijn jullie er al helemaal klaar voor?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2012

Whahahahaha ik zie nu dat er boortje staat ipv noortje!! Sorry!! Hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-05-2012

Oh en je gaat vanavond naar een voorlichtingsavond voor bv. Wil je ook bv geven?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-05-2012

Hè lieve meiden!

@ Noortje, pas je goed op jezelf? Rusten is het enige wat helpt en gelukkig hoef je niet meer te werken, dus neem die rust! Ook spannend met je vriend! Gelukkig is alles goed. Veel plezier vanavond! Ze lijkt niet heel veel last te hebben van de tand, maar is wel wat uit haar doen.

@Kersje, jij dus 13 weken! Fijn hoor, dan zal de misselijkheid wel snel minder worden. Fijn dat je moeder je helpt en dat Tobias zo'n enorme lieverd is! En die tanden komen idd vanzelf. Van mij hadden ze nog wel even weg mogen bljven! Tandeloos mondje is zo schattig!

@Laura, ik gok dat jij je met de twee kids en een studie echt niet gaat vervelen!

@Sabrina, ik had beide zwangerschappen ook veel last in het begin! Krampen enzo, dan denk je, dit kan niet goed zijn, maar blijkbaar wel!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-05-2012

Dag meiden

Ik heb heel wat van jullie verhalen gelezen en ben wel heel blij te lezen dat velen al een kindje/kindjes hebben na de lieve sterrekindjes...

Mijn man en ik zijn vorige week voor de eerste keer mama en papa geworden na een hele mooie zwangerschap van 30 weken. Ik voelde ons zoontje Sam al 2 dagen niet meer en bij controle bleek dat zijn hartje niet meer klopte Sad De week ervoor hadden we nog de 30 weken echo waarbij alles ok was. We hebben nog zoveel mogelijk zelf gedaan voor onze jongen en dat voelt wel heel warm. Bij de bevalling bleek dat de navelstreng sterk gekronkeld was en verder is het nog wachten op de resultaten van de bloedonderzoeken, vruchtwaterpunctie en autopsie. Zondag is het afscheidsmomentje voor de familie bij ons thuis en dan moeten we weer verder... Regelmatig rollen de tranen over mijn gezicht, maar aan de andere kant ben ik al verheugd voor de toekomst, voor een nieuw kindje! Ik las dat velen onder jullie dit gevoel ook al zo snel hadden...

Veel succes met alle kindjes en zwangerschappen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-05-2012

Jemig plusje.... Weer een sterrenkindje er bij dus... Gefeliciteerd en gecondoleerd meis...
Wat heftig dat er eerst een goede echo was en niet veel later is je kindje overleden...
Wij herkennen je zeker dat je nu al uitkijkt naar de komst van een volgend kindje maar meis, verwerk het ook wel eerst goed hoor! Het is logisch dat je nog heel erg veel huilt en verdriet heb! Het is nog erg vers!
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen lieverd en helaas heten we je welkom bij dit clubje. Schrijf zoveel als je wil of niet als je geen behoefte heb maar ik kan je vertellen dat wij erg veel aan mekaar hebben hier.
Ik denk Aan jou en je prachtige zoontje sam*...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Plusje, allereerst, ook welkom hier. Wat is het toch hard, weer een mooi lief mannetje wat als engeltje verder gaat. Wat is het toch hard, ouders die alles aan het voorbereiden waren voor de komst, moeten alles voorbereiden voor afscheid. Ik ben blij te lezen dat het wel heel warm voelt, dat jullie veel zelf doen. En je schrijft dat je na zondag verder moet. Ja, dan lijkt het formele 'afscheid' geweest. Maar iedere dag blijft hetzelfde. Je gaat verder met verlies, maar ook verder met hoop en blik op de toekomst. Want je bent moeder geworden! En je wilt voor je kind zorgen. En daarmee groeit idd de wens voor een nieuwe zwangerschap. Ik hoop dat die snel voor jullie komt. Ik herken het gevoel ontzettend en een nieuwe zwangerschap geeft weer een positieve blik naar de toekomst. Sterkte. En dan nog iets...

Ik zit hier te huilen achter de computer. Je verhaal doet me ontzettend veel en ik heb dagen lopen twijfelen of ik je niet al een pb zou sturen. En ik twijfel nog of ik dit moet opschrijven. Maar ik doe het toch. Ik voel me verschrikkelijk schuldig, al weet ik rationeel ook wel dat ik niets aan jullie verlies kon doen. Je weet dat ik inbrak op jullie topic toen ik je berichtje van onzekerheid zag. Ik vind het zo erg dat ik niet stelliger ben geweest over het bellen van de VK. Ik had je een pb moeten sturen toen... Maar in deze gevallen ben je bijna altijd te laat.... Vanaf vorige week zondag huil ik dagelijks met je mee....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-05-2012

Plusje, wat erg dat jullie dit ook mee moeten maken. En zo onverwachts, na een goede echo een week eerder.. Dat je weer een kindje wil is zo herkenbaar. Je bent moeder geworden maar je armen zijn leeg. Ik wilde ook zo snel mogelijk weer zwanger zijn en heb ook het geluk gehad dat dit heel snel weer gebeurde (van Thomas was ik zwanger na icsi, nu spontaan), het neemt het verdriet niet weg maar maakt het wel draaglijker. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en zoals Laura al zei we hebben heel veel aan elkaar hier, dus schrijf hier van je af wanneer je daar behoefte aan hebt.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-05-2012

Laura, ik ga niet meer werken want ze wilden mijn contract alleen omzetten in een vast contract als ik hetzelfde aantal dagen bleef werken. Toen ik zwanger was van Thomas wilde ik dat al niet, mocht ook geen ouderschapsverlof opnemen dus hadden ze mijn contract beeindigd na het verlof. Maar het liep allemaal een beetje anders.. Maar nu had ik nog sterker dat ik minder wilde werken en we hebben besloten dat ik voorlopig helemaal niet meer ga werken, daarom was het wel een beetje vreemd die laatste dag. Kijk er nu heel erg naar uit dat ze geboren wordt, dan krijg ik het vast druk genoeg. Jij zal het ook wel druk krijgen straks met 2 kleintjes, wel lekker dat je die studie evt kan oppakken, maar snap ook wel je twijfels.
Trouwens, het duurt geen 6 weken meer, ik word over 3 weken al ingeleid.

Madelief, fijn dat ze geen last van het tandje lijkt te hebben, maar was nog niet helemaal doorgekomen toch? Ik ga nu echt m'n rust nemen (probeer ik tenminste), die bevalling gaat toch wel dichtbij komen nu. En je moet je niet schuldig voelen over Plusje, jij had het niet kunnen voorkomen hoe graag je dat ook zou willen en hoe erg het allemaal weer is. Hoe gaat het met je studie?

Vanochtend met man in zkh geweest voor fietsproef, was helemaal goed. Hij voelt zich gelukkig ook beter, wel over paar weken nog keer naar cardioloog maar niks wijst op hartproblemen, dus we zijn weer erg opgelucht. Gisteren was ik weer erg ongerust omdat de baby weer wat minder bewoog, maar vanaf gisteravond weer volop beweging, nu zit ze ook lekker te rommelen. Nu heb ik er weer vertrouwen in, maar weet dat het ook zo weer weg kan gaan. Maar goed, het duurt nog maar 3 weken en intussen probeer ik zoveel mogelijk te genieten dat ze het zo goed doet daarbinnen. Voorlichtingsavond was wel leuk, vond zelfs mijn man. Ik wil wel graag bv gaan geven, dus hoop dat het gaat lukken.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-05-2012

Oh wat lief dat jullie zo snel reageren Smile Ik weet nu al dat ik hier zoveel steun aan ga hebben!

Madelief, ik apprecieer het enorm dat je op het topic bent gekomen om me te waarschuwen, maar voel je aub niet schuldig!!! Het was vorige week zaterdag en zondag al door mijn gedachten geflitst, maar toch wou ik het niet geloven dat onze lieve jongen zijn hartje misschien niet meer klopte. Ik vind het heel lief dat je zoveel aan ons gedacht hebt, en dat hebben we ook gevoeld.

Shadylady, wat lief dat je ook "gefeliciteerd" zegt Smile

Noortje, zo super dat je nu "spontaan" zwanger bent zeg!!! Mag ik vragen wat de reden was waarom jullie icsi deden bij de vorige zwangerschap? Hoe gaan de laatste weekjes van de zwangerschap?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Noortje, wat fijn dat ook de fietsproef goed was! Oh en wat kan die kleine meid je dan ongerust maken als ze blijkbaar een lang tukkie doet! Fijn ook dat ze daarna weer lekker druk was en nu ook weer. Dat vertrouwen komt en gaat inderdaad zo gemakkelijk. Leuk dat je BV wil gaan geven! Ik moet zeggen dat de opstart hier een ramp was, maar nu geef ik al bijna 8 maanden met heel veel plezier borstvoeding. Het is echt genieten zo samen!

En haar tandje is echt helemaal door. Geen klein puntje ofzo, echt de hele bovenkant van de tand. En ik denk dat de tweede snel zal volgen, daar zit ook al een witte bobbel. Met mijn studie gaat het goed! Pas weer een hele goede beoordeling voor een praktijktoets. Nu al weer aan het voorbereiden voor zaterdag as en ook een beetje voor het tentamen in juni. Dat komt toch ook weer snel dichterbij. En dan is het zomervakantie. Gek dat ik daar dan toch ook weer naar uitkijk!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Plusje, thanks! Oh, het heeft ook door jouw hoofd geflitst.... Was je wel samen met je man toen de vk er was en daarna in het ziekenhuis? En hoe is je bevalling eigenlijk gegaan?

En hoe lang heeft het geduurd voor je zwanger was van Sam? Bij Noortje is het verhaal helemaal geweldig, eerst ICSI en toen spontaan zwanger. Maar ook hier voelde het als een wonder. Na de geboorte van ons meisje hoorden we dat de kans op een natuurlijke zwangerschap 1-2% was ivm heel slecht zaad bij mijn man. Toen waren we heel verdrietig, want de zwangerschap was dus al een wonder en dat gaat dan mis. 3 maanden later was ik weer zwanger! En precies een jaar nadat we slecht nieuws kregen, werd nu een gezond meisje geboren. Ik hoop dat de verhalen hier je hoop geven. Het is spannend, maar de vreugde is enorm met de bengeltjes hier!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-05-2012

Plusje, wij hadden icsi vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man, het was zo slecht dat we niet eens in aanmerking kwamen voor ivf. Bij de 2e behandeling werd ik zwanger van Thomas, we waren zo blij maar toch had ik vanaf het begin al een vervelend gevoel over de zwangerschap. Dat werd eigenlijk pas wat minder na de 20 weken echo, alles ging toen zo goed... Alleen 3 weken later ging hij opeens minder bewegen en bleek hij nauwelijks meer gegroeid te zijn, dat werd met 24 weken vastgesteld. Hij was toen nog te klein om gehaald te worden, een week later was het voorbij. Toch ben ik heel blij dat hij bij ons is geweest, al was het veel te kort. En nu ben ik heel dankbaar dat er een zusje onderweg is. De zwangerschap is verre van onbezorgd terwijl ze het heel goed doet, maar de angst zit er behoorlijk in. Gelukkig word ik heel goed begeleid door m'n gyn, mocht ook altijd vaak op controle komen en zo komen we er week voor week doorheen.
Hebben jullie nog mooie herinneringen aan Sam, foto's en misschien afdrukjes van handjes en voetjes? En hoe gaat het lichamelijk met je na de bevalling?

Madelief, fijn dat het goed gaat met de studie, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de zomervakantie. Lekker een onderbreking. Hoe lang duurt het nog? Geef je nog steeds bv nu dan? Lijkt me niet heel fijn als ze tandjes krijgt of valt dat mee?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Noortje, ja, ik geef nog steeds borstvoeding en hoop nog lang door te gaan. Enige nadeel wat ik zie is dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden en we toch stiekem al weer voor een brusje zouden willen gaan. Gezien de kleine kansen. Maar verder bevalt het nog heel goed en van die tanden merk ik tot nu toe niks. En als het goed is gaat dat ook niet gebeuren. Mijn studie duurt na dit schooljaar nog vier jaar. Echt nog lang!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-05-2012

Ik val weer van de ene verbazing in de andere...(omdat ik wel wat herken in jullie verhalen).

Ik wilde de hormonen van de pil die ik 9 jaar genomen had, helemaal uit mijn lichaam en er dus op tijd mee stoppen voor we aan kindjes begonnen. Dat was in maart '10 en 12 maanden later was ik nog steeds niet ongesteld. Dan maar naar de gynaecoloog en daar kwamen we te weten dat ik PCOS had en dat mijn man zijn zaad op de 3 vlakken slecht scoorde Sad We zijn dan beide acupunctuur gaan doen, homeopathische middeltjes genomen en vitaminen en 2 maanden later kreeg ik mijn regels Smile, weliswaar heel onregelmatig met soms wel 2 maanden ertussen. De gynaecoloog had ons verteld dat het geldverspilling zou zijn om voor IUI te gaan, we moesten meteen voor IVF gaan, maar we wilden het toch eerst "zo" proberen. En tijdens mijn 4e cyclus werden we zwanger van Sam Smile Helemaal gelukkig!!! We hebben er echt van genoten, van de zwangerschap en eigenlijk ook van de bevalling en de uurtjes die we nadien hadden met ons schatje. Ik ben nu toch bezig, dus zal ik ons bevallingsverhaal ook typen Smile (dat doet goed). Ik werd op 1 mei ingeleid met een gel die ingebracht werd rond de baarmoederhals om 13u30 en 6 uur later kwamen ze controleren (baarmoederhals nog niet verstreken en 1 cm opening), daarna hebben ze een pilletje ingebracht en toen begon het!! Vanaf 19u30 weeën om de 3 minuten en wij dachten nog even te rusten... Ik ben echt waar samen met mijn man bevallen, hij heeft me erdoorheen gehaald! Het verwonderde me enorm dat hij geen spierpijn had, want hij heeft bijna iedere wee met me opgevangen, hij durfde zelfs niet naar het toilet uit schrik een wee te missen. Om 1u43 is ons ventje geboren en hij was toch zo mooi, we hebben hem gekoesterd, fotootjes genomen, afdrukjes van voetje/handje, een plukje haartjes geknipt, aangekleed en bewonderd. Ik wilde heel graag thuis bevallen en in het ziekenhuis werd onze vroedvrouw normaal gezien niet toegelaten, maar omdat dit een "speciale situatie" was, mocht ze er toch bij (rond middernacht kwam ze eraan om ons zoontje mee op te vangen), ze heeft ons enorm gesteund! We hebben nu een mooi plaatsje in ons huis waar het kistje staat waar Sam in lag voor ze hem in het crematorium in een ander kistje gelegd hebben. Zijn urne staat er ook bij en er brand altijd een kaarsje als we thuis zijn en er staan mooie bloemetjes bij. Verder hebben we nog een doos vol herinneringen aan de zwangerschap en mooie kaartjes en boekjes. We hebben het allemaal heel intens en zoveel mogelijk met z'n drietjes beleefd. Naar het crematorium zijn we ook alleen geweest en het liedje wat er gespeeld werd van een viering die bezig was, was het liedje wat de muziekknuffel van Sam ook speelde, dat was zo mooi!

Voor de rest denk ik steeds aan hoe het toch zou komen dat Sam zijn hartje niet meer klopte. Ik studeer ook en de week voor Sam zijn dood, was eigenlijk heel stressvol Sad Ik weet dat ik geen reden mag zoeken, maar toch, als ik de volgende keer zwanger ben, ga ik minder studeren!

Zijn jullie ook ingeleid met gel en pilletjes? En hebben jullie ook nog veel tijd met jullie kindje kunnen doorbrengen?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 10-05-2012

@ Plusje,

Oh meid, ik lees je bericht en ik krijg echt meteen een koude rilling over mijn hele lichaam…
Wat verschrikkelijk verdrietig dat ook jullie je mooie kindje hebben moeten afstaan…gecondoleerd meid….
En ook helaas welkom hier…ook jou had ik liever niet gekend…niet omdat je niet welkom ben maar omdat ik liever had dat jou dit verdriet bespaard was gebleven…
Jeetje 30 weken zwanger en dan nog gaat het mis….och ik krijg weer kippevel…
Met dat aantal weken is een kindje hartstikke levensvatbaar…en dan nog....
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd….en nee het is niet gek dat je nu al denk aan een volgende zwangerschap.
Dat had ik ook…heel gek, maar op de dag dat mijn zoontje is overleden heb ik zelfs gedacht aan een brusje…maar dat maakt het verdriet er niet minder om…
Het blijft het meest verschrikkelijke wat je als ouders kunt meemaken…
Heel veel sterkte de komende tijd. En weet dat je hier altijd terecht kunt he…alles waar je nu doorheen gaat is ons bekend.
Ik zag nog andere berichten van jou. Ga ik zo verder lezen

Dikke knuffel!
Devika


@ andere meiden,
Pfff..beetje druk gehad. nu aan het werk. afgelopen week weer naar het zh. Zucht…wats new..
Maar alles zag er gelukkig goed uit. shivani kreeg weer een röntgen van haar heupjes. Zag er prachtig uit gelukkig.
Vorige week bij de kinderarts en diëtist. Die waren super tevreden over haar. Nog even en ze hoef daar niet meer te komen!
Ze groeit zo lekker!
Afgelopen week ook onderzoek bij de uroloog voor haar blaas. Stomme arts, zou maandag bellen voor uitslag. Vergeten! Wat? Ja!
Dinsdag langs geweest om te vragen. Was ie er niet. zou terug bellen. Gedaan maar ik was er niet. mijn voicemail ingesproken dat ie terug zou bellen. Niet gedaan!
Vandaag was ie er ook niet. maandag of dinsdag wordt ik weer gebeld. Pff…
Ik heb me voorgenomen om dit positief te zien. Als er echt iets aan haar blaas was, zou de arts meteen willen starten met e.o.a. traject/medicijn/behandeling.
En zou hij meer moeite doen om mij te bereiken. Dat doet ie niet, dus is er niks aan de hand! Ja, dat heb ik besloten!
En week ervoor bij de chirurg. Laatst staafje. Ze huilde weer. Nu gaat et wat beter. Ze huilt nu vooral omdat we haar beentjes vasthouden tijdens het dilateren. Vind ze niet fijn en gaat dan huilen. Gelukkig doet et geen pijn. 4 juni terug bij de chirurg. En dan mogen we waarschijnlijk afbouwen naar 1xp/d. 3 maanden en dan is het klaar!!!!!!

Lieve meiden, ik denk aan jullie hoor! ik kom gauw weer terug.
Hele dikke knuffels voor jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Oh, lieve Plusje, dat ligt echt niet aan het studeren! Herkenbaar, je probeert terug te halen waaronder is gebeurd wat is gebeurd. Maar op deze dingen heb je geen invloed gehad! Maar het is niet slecht de volgende keer rustig aan te doen, al is het omdat er dan een emotioneel zware component bij komt.

Jee, wat een verhaal. Dat je zo lang niet ongesteld werd. En dan toch uiteindelijk en dan horen dat het allemaal niet makkelijk gaat zijn. Wat een geluk dat Sam zich toen toch snel aankondigde! Fijn dat jullie samen hebben kunnen genieten en dat je man je zo heeft gesteund. Jullie klinken als een team en dat heb je nodig hebt!

En ja, ook mijn bevalling is opgewekt met vaginale pilletjes. Maar zal ongetwijfeld makkelijker geweest zijn dat die van jou. Doordat ons ukkie nog maar 16 weken was, was ze kleiner en hoef je geen volledige ontsluiting te hebben. Het was pijnlijk, maar ook heel mooi. Zo bijzonder om te zien hoe af je kind is, hoe mini en mooi. Wij hebben foto's gemaakt en haar in een doek gewikkeld in een mandje gelegd en ze is na obductie door ons samen begraven. Hoe is dat bij jullie gegaan? Is hij begraven?

En wanneer verwacht je uitslagen van de onderzoeken? En hoe voel jij je lichamelijk?

@devika, bikkel-mama! Wat een drukte met die zieke huisbezoeken! Zo fijn dat haar heupjes goed waren! En gek van die uroloog zeg. Denk dat ik het ook positief zou zien. Als er iets bijzonders was, had je het wel gehoord! En het dilateren, het einde is in zicht! Jeeehhh!

X

Wanneer


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-05-2012

jemig plusje, ik ben helemaal stil van je verhaal.. ik zat in eerste instantie op mijn tel op het forum maar moest nu toch echt ff komen reageren via de laptop. het klinkt mooi zoals jullie alles gedaan hebben met het kistje enzo. al lijkt het mij wel heel confronterend om dat zo in de woonkamer te hebben, maar goed, iedereen doet het zoals hij of zij wil en dat is het belangrijkste! je klinkt wel heel flink moet ik zeggen, de manier waarop je over sam* praat, een echte mama! het is spijtig dat je niet voor hem mag zorgen, maar je draagt hem in ieder geval voor altijd in je hart bij je! en hij is en blijft jullie eerste mooie wondertje!
bereid je voor op aanstaande zondag... moederdag... dat zal wel een hele heftige dag zijn... ik vond dat ook heel confronterend.
ik herken me niet in jouw verhaal met het opwekken van de bevalling, bij mij hebben ze het juist nog geprobeerd te remmen en tegen te gaan. onze sonny* leefde nog, ook toen hij geboren werd. hij is een uurtje erna overleden, omdat zijn longetjes gewoon nog niet rijp waren...
het lijkt mij ontzettend zwaar te moeten bevallen terwijl je al weet dat je kindje al overleden is.. ongelooflijk heftig!
en wat voel ik de oprechtheid van madelief!! dat zij met je mee huilt sinds zondag al, dat geloof ik meteen!! we zijn een heel mooi en hecht clubje hier. helaas wordt het clubje toch af en toe nog groter.. dat klinkt altijd heel tegenstrijdig maar we zouden zo graag zien dat er niemand meer dit verdriet hoeft mee te maken! helaas kunnen we dit niet tegen gaan, en daarom heten we iedereen hier welkom. we slepen mekaar door de situatie heen. we begrijpen mekaar. en in zekere zin houden we van mekaar!

noortje oooohhhh ja nu je alles verteld over je werk gaat er weer een lampje bij me branden. sorry!!!
oh en over drie weken wordt je al ingeleid!! weet je de datum ook al? spannend hoor!!
en het verhaal van plusje moet je nu vast nog extra onzeker maken... de manier waarop je zegt dat je weet dat het zomaar ineens voorbij kan zijn... die uitspraak ging recht door mijn hart toen ik hem las... maar het is zoooo verschrikkelijk waar... helaas hebben we plusje nu weer als recent voorbeeld...

oh meiden, ik vind het heel cru om te melden maar ik heb vandaag een roze geboortepakje gekocht!! hij was te schattig en kon hem niet laten hangen! en dat terwijl ik echt denk dat wij nooit een meisje zullen krijgen.. hahahaha!! maar het vrolijkte me echt op toen ik hem mee de winkel uit nam!!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-05-2012

Ik vind het zo hartverwarmend dat ik bij deze "familie" welkom ben, vandaag voel ik me goed! En ik voel dat als ik me minder goed voel hier ook terecht kan, dankzij jullie lieve woorden.

Devika, bedankt voor je warm welkom.

Madelief, ik vind het super dat je borstvoeding geeft en al zo lang, woaw! Wat is eigenlijk een obductie? Bij Sam hebben ze een autopsie gedaan, dit is een onderzoek waarbij ze bij het kindje nog proberen te achterhalen wat een eventuele oorzaak kan zijn van het overlijden, is dat hetzelfde? Wij hebben Sammeke laten cremeren en zijn assen zijn hier bij ons thuis in een potje. Een collega van mijn man gaat nog een mooi ontwerpje in keramiek maken om het potje in te zetten. Ik moet half juni terug naar de gynaecoloog en hoop dat we dan de resultaten gaan krijgen. Maar ik hoop ook dat ze niks hebben kunnen vinden en dat de "opgerolde" navelstreng de oorzaak was. Ikzelf moet het nog rustig aan doen en ben moe van alle gedachten die doorheen mijn hoofd spoken. Fijn dat jullie ook mooie fototjes hebben van jullie meisje Smile Ga je veel naar haar begraafplaatsje?

Laura, oh wat moet het voor jullie ook moeilijk geweest zijn, jullie lieve zoontje dat nog even leefde. Maar wat fijn dat jullie nu het geluk weer gevonden hebben! Willen jullie weten of het een jongen of een meisje wordt? Ik wilde het zo graag en was zo blij dat het een zoontje was...Mijn vader heeft 2 dochters en mijn zus heeft ook 2 dochtertjes. Mijn vader had zo graag een zoontje gehad, en wij wilden hem nu zo graag een kleinzoontje geven. Maar natuurlijk blijft het belangrijkste dat het gezond is!!! Smile Fijn van het roze geboortepakje.

Noortje, nog 3 weekjes, ik hoop dat mijn verhaal je niet onrustig maakt en ik leef met je mee.

Hoe hebben jullie mannen het eigenlijk verwerkt? Ik vind mijn man tot nu toe heel sterk en ik heb heel veel aan hem, misschien komen de tranen bij hem later nog?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

Oh, ik lees nu pas het laatste deel van je bericht van vanmiddag! Over het mooie kistje en het plekje thuis met kaarsje... Op de een of andere manier had ik dat op mijn Ipad gemist. Prachtig, lijkt alsof jullie echt na hebben gedacht over hoe jullie het wilden, ook al had je maar kort de tijd. En weet je, dat afscheid is zo waardevol als de tijd verder gaat. Iedere seconde van hoe het toen ging weet ik nog. En het is een mooie en verdrietige herinnering, maar vooral een mooie! Ik hoop dat dat bij jou ook zo wordt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-05-2012

@ Laura, maar dat willen we ook horen! Ik zag m net op Facebook! Zo mooi dat je daar nu voor valt! Het moet gewoon een meisje worden!

Plusje, inderdaad, nu voel je je goed en kun je hier je verhaal kwijt, maar als je er echt helemaal doorheen zit, sleep je dan ook naar je computer om te schrijven. Gek genoeg is er bijna altijd wel iemand die te tijd heeft uitgebreid te reageren en je te steunen. Ik had niet geweten wat ik hier had gemoeten zonder deze meiden!

En obductie is het zelfde als autopsie geloof ik. Ofwel, vanbinnen kijken of er een doodsoorzaak te achterhalen is. Ik hoop dat jullie dan de uitslagen krijgen. Wat de uitslag ook is, dan kun je toch meer verder. Bij ons kwam er wel een doodsoorzaak uit. Ze had een heftige chromosoomafwijking. Ook dat was op de een of andere manier een geruststelling. Dat er wel echt iets was, een reden waarom ons kindje echt geen leven had gehad. De natuur had nu besloten. Maar de spanning die het bracht voor een volgende zwangerschap was verschrikkelijk. En ik was al zwanger toen we het hoorden. Uiteindelijk bleek na maanden dat het niet ging om een erfelijke afwijking dus dat de kans op herhaling nihil is. Dus dat was geweldig. Ik hoop voor je dat de onderzoeken niets aantonen wat een volgende zwangerschap in de weg staat! En je vroeg over de begraafplaats. Wij mochten haar zelf begraven omdat de zwangerschap nog niet over de 24 weken was. Daarom ligt ze op een mooie plek bij mijn ouders in de tuin. Dat vind ik heel fijn. We kijken er regelmatig naar en er zijn bijna altijd mensen in de buurt. Stelt wel gerust.

Rust goed uit, wees lief voor jezelf, je lijf heeft een mooi jongetje gebaard! Daar mag je trots op zijn!

En over je man. De mijne was ook heel sterk. Maar op de momenten dat ik later in de tijd sterker werd, kwamen bij hem moeilijke momenten met verdriet. Ook verdriet om verlies van zijn moeder kwam weer boven. dan huilde hij echt wel. En als ik hem dan weer nodig had, was hij mijn steun. Zo bleken wij ook een heel goed team en dat is me heel veel waard!

Ik ga nog even aan de studie. Net echt de slappe lach met Maria gehad. Zo schattig. En zeker na de verhalen van Plusje van vandaag, geniet ik dan met volle teugen en stromen de tranen over mijn wangen. wat is het toch een geluk dat ze bij ons gekomen is! Ik voel me zo rijk dan, dat na alle tranen dit geluk kwam!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-05-2012

Plusje, wat klinkt het mooi dat jullie de geboorte van Sam zo samen hebben gedaan en fijn dat je mooie herinneringen aan hem hebt. Foto's en afdrukjes zijn zo waardevol en ook een plukje haar, Thomas had nog geen haartjes. En dat je naar een reden zoekt is ook zo herkenbaar, ik betrap me daar nog steeds wel eens op. Maar je hebt niks verkeerds gedaan. Zie je op tegen de uitslagen? Bij Thomas zijn ook alle onderzoeken gedaan, ik zag er tegenop om de uitslagen te horen maar keek er tegelijk naar uit omdat ik zo graag wilde weten wat er met hem was gebeurd. Wat goed trouwens dat jullie toch spontaan van Sam zwanger zijn geraakt, dat geeft toch ook weer hoop voor de toekomst. Na de 1e icsi hebben wij ook acupunctuur gedaan en extra vitamines ed, de 2e behandeling had een beter resultaat, dus ik geloof wel dat je wat meer kunt doen dan wat ze in het zkh aangeven.
Ik ben ingeleid met tabletjes die ingebracht werden, eerst een vruchtwaterpunctie gehad en toen kreeg ik gelijk al een flinke wee, ik denk dat er al wat aan de gang was omdat hij toch al even dood was. Maar pas 's avonds ging het doorzetten en is hij in ruim 2 uur tijd geboren.
Mijn man moest een dag na de begrafenis alweer gaan werken, het kon niet anders, heeft een eigen zaak. Hij heeft wel veel gehuild in de tijd tussen het slechte nieuws en de bevalling. Daarna minder en voor hem ging toch al snel het gewone leven verder terwijl voor mijn gevoel de tijd stil bleef staan. We hebben het even moeilijk gehad samen, maar na een ruzie begrepen we elkaar weer en sindsdien gaat het alleen maar beter. Nu merken we wel dat hij toch wel veel spanningen heeft en dat uit zich in lichamelijke klachten. We hadden het er deze week nog over, dat het misschien toch ook komt omdat hij misschien te weinig tijd heeft gehad om alles te verwerken en daarna al heel snel deze nieuwe zwangerschap erachteraan.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-05-2012

Devika, je hebt het er maar druk mee, al die zkh bezoekjes. Lekker is dat van die uroloog, maar je zal vast gelijk hebben dat er niks aan de hand was anders had je echt al wat gehoord hoor. Fijn dat het einde van het dilateren in zicht komt en dat ze geen pijn heeft.

Laura, weet nog niet precies de datum, maar woensdag de 30e ben ik 37 weken en vanaf de dag erna heeft mijn gyn 4 dagen achter elkaar dienst en daar gaat het ergens gebeuren. Zo spannend wordt het nu. Gelukkig heeft het verhaal van Plusje me niet extra bang gemaakt, ik vind het alleen zo verdrietig voor haar dat ze dit mee moet maken. En we weten hier allemaal dat het zo voorbij kan zijn, maar gelukkig weten de meeste hier ook dat het daarna goed kan gaan en dat geeft hoop. Maar ik hou die kleine scherp in de gaten, zodra ik twijfel maken we een extra ctg of bellen weer eens het zkh.
Wat leuk dat je een roze pakje hebt gekocht, mijn gevoel zei echt heel sterk dat het een meisje was dit keer maar heb pas roze spulletjes gekocht toen het bevestigd was. Ben echt heel benieuwd of je echt een klein meisje in je buik hebt, maar daar moeten we nog even op wachten..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-05-2012

Wat is er weer veel geschreven.
Heb weer een aantal pagina's terug gelezen.


Madelief,
haha. Joëlla is bijna net zo zwaar als Maria.
Joëlla is best een flink dametje. Maar dat gaat er vanzelf wel af met kruipen en lopen.
Wat heerlijk dat je zo geniet van Maria. En ze is zo trots op zichzelf als ze zit! Geweldig!
En het eerste tandje is een feit!


Noortje,
Ik vreesde het ergste toen ik moest minderen met een fles.
Maar het gaat vanaf het begin goed! Ik geef haar een groter potje groente (6 mnd) rond 17.30 uur, en dan krijgt ze rond 21.00 uur dr laatste fles, mits ze eerder wakker is.
En ze slaapt de nachten goed door!


Wat schrikken van je man. Hoe ging de fietsproef? Oh gelukkig, ik lees goed nieuws.
Wow je moet nog maar 3 weken!! heb je al een datum of moet dat nog besproken worden?





Het zal inderdaad wel vreemd zijn om nu verlof te hebben er niet meer op je werk terug te komen.
Fijn dat je mama je kan helpen. Is je man al een beetje opgeknapt?
Heeft je man trouwens verlof als de kleine er is?


Sabrina,
gelukkig gaat het goed. En dat gevoel in je buik. Is gewoon je kleintje die zich aan het ontwikkelen is. Wanneer heb je weer een echo?
Fijn dat je lekker aan je slaap toe kan geven, en even in bed kan kruipen. Gewoon doen hoor!


Laura,
je bent dus bijna-huismama! Lekker hoor.
Alle tijd voor Semmy en lekker kunnen voorbereiden op de kleine die komen gaat.
Leuke ticker! Papa denkt een dochter.... haha ik zag van de week je roze pakje voorbij komen op facebook, moest zo lachen!
Wow! Je hebt echt al een buikje joh! Super.


Kersje,
de 13 weken bereikt! Fijn he!
Gelukkig ben je weer een beetje aan het opknappen en is de misselijkheid minder.
Ik was ook zo opgelucht dat ik een dag niet misselijk was!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-05-2012

Ik weet niet wat het is, maar iedere keer als er iemand bij komt met een verhaal rollen de tranen weer over mijn wangen.
Plusje, ik vind het zo erg voor je dat je ook je kleine Sam* moet missen!
Je bent voor het eerst mama geworden van een prachtig kindje! Heb je Sam* mee naar huismogen nemen?
Ik hoop dat jullie een mooi afscheid hebben en dat jij en en man elkaar door deze moeilijke periode heen slepen. Helaas weten wij allemaal hier wat je voelt en wat je meemaakt.
Zoals eerder gezegd, als je behoefte hebt om te praten, je bent hartstikke welkom!
Als je er geen behoefte aan hebt, dan is dat ook goed.
Hoe voel je je lichamelijk?


Wat lief dat je je bevallingsverhaal met ons wil delen.
Erg mooi, en zo herkenbaar! Zeker hoe je beschrijft dat jullie samen zijn bevallen!
Ik voelde Wesley* 1 dag minder bewegen. Ik was 38,5 week zwanger. De dag erna ben ik naar de huisarts geweest en ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar werd bevestigd dat zijn hartje was gestopt. Ik vraag me nog iedere dag af hoe dat heeft kunnen gebeuren. Hij deed het zo goed!
Op donderdag 28 oktober 2010 hoorde we dat wesley* niet meer leefde. 29 oktober moest ik 's ochtends langskomen om een pil in te nemen (oraal) die de baarmoederwand weker zou maken.
Ik liep dus rond met een levenloos kindje in mijn buik. Vreselijk vond ik dat.
30 oktober begonnen 's ochends de weeën. En hij is om 16.07 uur geboren.
Mijn vriend heeft een hele fotoreportage gemaakt van het moment dat hij werd opgemeten en gewogen, tot dat hij helemaal was aangekleed. We hebben hem vastgehouden, geknuffeld en gewoon bewonderd. Ik kon alleen maar naar hem kijken. De opa's en oma's zijn langsgeweest om hun kleinzoon te bewonderen. Wij zijn savonds blijven slapen en hebben eigenlijk de hele nacht gepraat en naar wesley* gekeken. De volgende ochtend kwamen ze langs van de stichting make a memory, er zijn prachtige foto's gemaakt en we hebben afdrukjes van zijn voetje en handje en een plukje haar afgeknipt. Wij hebben daarna afscheid genomen. Dat was op zondag. 2 dagen later, 1 dag voor de begrafenis, had mijn vriend een vreemd gevoel en wilde nog een laatste keer naar hem toe. We hebben het uitvaartcentrum gebeld, en mochten gelijk komen. Zo hebben we hem nog 1x kunnen zien en aanraken. We hebben hem gezien in zijn kistje met zijn kleertjes aan, zijn badcapeje en zijn knuffel. Dat deed ons goed.

Ik zie ook je vraag over hoe de mannen dit verwerken.
Die van mij heb ik zelden zien huilen. Hij huilde toen we zagen op de echo dat wesley* niet meer leefde, en toen we achteraf op vakantie waren op curacao waar we samen op het balkon naar de sterren konden staren. Hij heeft ook echt wel zijn down momenten gehad hoor. Maar heeft het niet veel geuit.






Madelief,
meid je moet je niet schuldig voelen! Ik heb voorheen ook eens op een topic meegelezen, waar ook iemand twijfelde omdat ze de kleine zo weinig voelde. Ergens wilde ik erop reageren door haar te verwijzen naar dr arts. Maar ik denk ook dat het eerste wat bij mij opkwam: “misschien leeft het kindje niet meer!”. Als je niet hebt meegemaakt wat wij hebben meegemaakt, dan denk je gewoon dat de kleine minder ruimte heeft. Dat was helaas ook het eerste wat ik dacht toen ik wesley* zo weinig voelde. Pff... moet er gewoon van huilen.
Ik heb ook vaak gedacht, had ik maar eerder aan de bel getrokken. Maar ja, wie verwacht zoiets nou? Helaas is de tijd niet terug te draaien.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 11-05-2012

Cyn87, jullie hebben ook nog hele mooie momentjes gehad met jullie zoontje lees ik. Ook bedankt voor je warm welkom! We zijn dinsdag mama en papa geworden en zondag, de dag voor de crematie mocht Sam nog een nachtje thuis komen slapen, dat vond ik zo'n fijn gevoel, dat hij bij ons in huis was. De dag erna kreeg ik het idee om nog eens met hem in het bos te gaan waar we altijd gaan wandelen, daar hebben we nog wat fotootjes getrokken van Sam in z'n kistje in de natuur. Als we nu gaan wandelen, kunnen we altijd eraan terugdenken dat Sam ook op onze favoriete plaats geweest is. Hebben ze bij jullie kunnen achterhalen hoe het kwam dat Wesley zijn hartje niet meer klopte?

Ik heb vandaag afwisselend gestudeerd en op dit topic gelezen, ik heb nu het gevoel dat ik jullie al iets beter ken. Klopt het dat jullie redelijk snel terug zwanger waren? Ja, dat is waar ik nu mee bezig ben... We hebben lang gewacht met kindjes (12 jaar), maar nu wil ik ze zoooo graag!!! Lichamelijk gaat het eigenlijk goed, ik heb (nog?) geen last gehad van stuwing, ik bloed wel nog lichtjes. Ik hoop dat ze bij de controle (half juni) een baarmoeder zien die terug klaar is voor een kindje Smile

Nogmaals bedankt voor jullie hele lieve woorden!!! En het is zo erg, maar tegelijkertijd zo aangenaam om lotgenootjes te hebben en je verhaal kwijt te kunnen en andere verhalen te kunnen lezen.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-05-2012

Plusje,
Wat fijn dat hij nog bij jullie thuis is geweest en dat hij mee is geweest naar jullie favoriete plekje.
wij hebben toestemming gegeven voor obductie. (autopsie) maar er werd ons wel verteld dat er 70% kans was dat er niks uit zou komen.
en dat bleek dus ook. ik heb zelf tijdens de zwangerschap bij 25 weken een trombosebeen gehad. wij denken dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.
2 weken voor zijn overlijden zijn we nog op controle geweest. mijn vriend heeft zijn hartje gehoord met een houten toeter en alles zag er goed uit.
we hebben toen geen echo gehad, maar achteraf dacht ik had ik daar maar om gevraagd, dan hadden we misschien iets kunnen zien.
we weten wel dat hij vanaf toen maar 25 gram was aangekomen. dus er is iets vreselijk mis gegaan.. maar helaas zal het altijd de vraag blijven wat?!

wij hebben een jaar op wesley* moeten wachten.
na zijn overlijden hadden wij sterk de wens voor een ander kindje. (ik voelde me wel erg schuldig tegenover wesley)
omdat het toch een jaar heeft geduurd toen ik zwanger raakte van wesley hadden we niet verwacht dat het snel zou gaan voor een volgende.
maar na 3 maanden was het raak. ik was in dezelfde periode zwanger als van wesley. heel gek.
het gekke is helemaal dat ik in hetzelfde weekend, een jaar later ben bevallen van onze dochter Joëlla. (tussen de dagen van wesley)
we denken nog iedere dag aan ons ventje. hij leeft gewoon verder in ons hart.
maar genieten nu ook des te meer van onze vrolijke meid.
het is wel confronterend af en toe, de manier hoe we joëlla zien opgroeien, mochten we met wesley nooit niet meemaken.

ik ben blij dat je je ei hier kwijt kan. en dat je een manier hebt gevonden om je te uiten.
ik heb echt veel gehad aan de meiden hier. ik kon nooit echt praten met vrienden. zij weten niet wat ik heb meegemaakt. de meiden hier wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 12-05-2012

Cyn, oh wat fijn dat jullie zo kunnen genieten nu van jullie dochtertje Smile En al raak na 3 maanden, woaw! Heb je tijdens de zwangerschap van Joëlla veel zelf naar het hartje geluisterd? En zijn jullie veel meer op controle gegaan?

Is er eigenlijk nog iemand thuis bevallen?

Madelief wat studeer jij eigenlijk? Het doet me plezier dat je de slappe lach had/hebt ivm je dochtertje.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-05-2012

Plusje,
bij de zwangerschap van wesley hoorde ik veel mensen over een angelsound.
in vond het maar niks, wat als je het hartje niet kan vinden, dan zit je helemaal in de stress.
maar bij de zwangerschap van Joëlla heb ik het toch aangeschaft.
bij 11 weken kon ik haar hartje al in de verte horen kloppen. zeker in het begin en aan het einde van de zwangerschap heb ik er veel gebruik van gemaakt.
Wij wisten een week van te voren wanneer ze zou komen. (ik zou ingeleid worden, maar na het breken van mijn vliezen begon alles uit zichtzelf)
1 dag voor de geboorte heb ik haar hartje nog gehoord. ze was zo rustig en ik was zo bang dat het weer mis zou gaan.
ik wilde het liefst elke 2 weken op controle, mijn gyn vond dit niet nodig en liet me na 3 weken terug komen ipv 4.
ik kreeg wel iedere keer een echo.
ik ben van begin tot eind door mijn gyn begeleid. hij was bij de geboorte van wesley aanwezig, en was net te laat voor de geboorte van joëlla.
het was dus wel erg vertrouwd.

zou je bij een volgende zwangerschap thuis willen bevallen?
hoe lang zat er tussen het moment dat je erachter kwam dat sam was overleden en de geboorte?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-05-2012

Cyn, wat doet Joëlla het toch goed he? M'n man heeft een eigen zaak (heel klein, alleen met familie) dus niet echt verlof, we zien wel hoe het gaat, wanneer hij thuis kan blijven. Ik kreeg weer tranen in m'n ogen toen ik jouw verhaal weer las, je was er bijna en dan nog gaat het mis. Gelukkig heb je wel kunnen ervaren dat het ook goed kan gaan.

Plusje, fijn dat Sam nog bij jullie thuis is geweest, daar waar hij hoorde te zijn. En wat mooi dat jullie hem mee naar het bos hebben genomen, toch weer een herinnering erbij. Thomas is gelukkig ook thuis geweest, ik ben op maandagavond bevallen, toen ging het lichamelijk niet zo goed met mij, viel steeds flauw, de andere dag ook nog dus mocht niet naar huis. Intussen ging Thomas op dinsdag naar een ander zkh voor obductie en einde van de dag kwam hij weer terug en was ik ook weer in staat naar huis te gaan en zo konden we met z'n drieen naar huis. Tot de begrafenis heeft hij in zijn kamertje gelegen. Jullie hadden zeker ook het kamertje al klaar?
Ik ben deze zwangerschap vanaf het begin al bij de gyn. Thomas had een behoorlijke groeiachterstand, de placenta had niet goed gefunctioneerd en ik had antistoffen aangemaakt, dus gelijk een medische indicatie. Dus ga ook daar bevallen, zou nu ook niet eens meer thuis willen bevallen. Wilde jij dat wel?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-05-2012

Lieve meiden.

Ik wil jullie allemaal vandaag toch een beetje feliciteren.
er zijn meiden bij die dit jaar voor het eerst mama zijn geworden.
ze hebben een prachtig kindje op de wereld gezet, wat helaas niet bij hun kon blijven.
maar jullie zijn wel echte mama's! ookal voelt dat soms niet zo.
ook wil ik de mama's feliciteren met de moederdag waar ze van gedroomd hebben.
een moederdag met een engeltje en een bengeltje. geniet ervan!
en natuurlijk de mama's waarvan dit niet de eerste moederdag is Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-05-2012

Lieve allemaal,

Ook ik wens jullie allemaal een mooie dag toe. Voor sommigen moeder, maar geen kindje in je armen. Voor sommigen moeder met een kindje op je schoot. Beiden moeder! Dat dit een dag mag zijn met een lach en een traan, trots op de mooie kinderen die we gekregen hebben!

Hier een fijn begin. Vorig jaar voelde Moederdag zo gek. Lege armen, volle buik. Vol verwachting, maar toch ook angst. Nu met een vrolijk ukkie op bed en hele mooie cadeaus. Een klein schilderijtje met voetafdrukken van Maria met erop, voor mijn liefste mama. En een prachtige set armbanden. Mooie kralen van hout en glas en daar bedels aan. 1 armband met een hart, voor de liefde van mijn man. 1 armband met een engeltje en een hart voor Noach en Maria. En een met een buddha, dat ik me maar veel Zen mag voelen! Echt een super cadeau. En nog een leuk boek. Voel me super trots!

En als klap op de vuurpijl staat Maria sinds gisteren! Ze trekt zich overal aan op!

Nu even lezen.

Noortje, wat is het aftellen voor jou! Je weet gewoon ongeveer wanneer het gaat gebeuren! Dat moet nu toch wel fijn zijn, die duidelijkheid.

Plusje, hoe voel je je? Gekke dag vandaag. Jij bent ook moeder geworden, ook al had je dat nog niet gewild.....

Je vroeg wat ik studeer. Ik leer voor Klassiek Homeopaat. Na het overlijden van ons kindje, wilde ik niet meer in de harde zakenwereld werken zoals ik altijd gedaan had. Ineens stond het miljoenen binnen brengen voor mijn baas me verschrikkelijk tegen. Ik wilde doen wat mijn hart wilde. En dat is moeder zijn en uiteindelijk als homeopaat een praktijk openen. Daarom ben ik na mijn verlof met een mooi zakje geld ontslagen en daar geniet ik iedere dag van. Ik heb nu bijna het tweede jaar erop zitten en heb nog4 jaar te gaan.

Cyn, dank je. Je herkent het dus, dat je in een ander topic leest en denkt ik moet iets doen! Ik had dat nog niet eerder zo gehad en voelde me zo rot toen het echt mis bleek....

En je hebt gelijk hoor! Met kruipen en lopen veranderen kindjes helemaal van postuur! Ik maak me ook niet druk over de enorme onderkin van onze uk!

Plusje, steeds al ik lees over hoe jullie afscheid hebben genomen, vindt ik het zo mooi! Dat jullie met zijn kistje de natuur inmzijn gegaan, prachtig!

En je schreef dat je afwisselend hebt gestudeerd en in het topic hebt gelezen. Knap hoor, al weer aan de studie. Wat studeer jij? Kun je je gedachten er bij houden of dwalen ze veel af? Is je man weer aan het werk trouwens? En werk jij naast je studie?

Ja, ik was ook heel snel weer zwanger. 3 maanden later. Ongelofelijk voor ons. Uiteindelijk beviel ik op 20 sepember 2011, op 20 september hadden we de echo waarop bleek dat ze dood was.... De dag van het grootste verdriet en het grootste geluk in samen! En dat is snel ja. Achteraf was het fijner geweest als alle onderzoeken afgerond waren geweest voor ik weer zwanger werd. Want nu maakte dat het zo spannend. Maar met kleine kansen om zwanger te worden, ga je niet aan de pil ofzo. Het heeft zo moeten zijn, daar geloof ik sterk ik. Het gaf me ook de moed om door te gaan!

En ik heb hetzelfde als Cyn. Niet veel vrienden weten er mee om te gaan. In het begin trouwens meer dan nu. Drapeer weinig meer over Noach gezegd, terwijl ik nog iedere dagaan haar denk. Het is fijn hier meiden te vinden die je steunen en je begrijpen. Ik heb trouwens nog op een ander forum geschreven en met die 6 meiden ben ik ook gaan afspreken. Dat zijn echt vriendinnen geworden en dat is ook al zo fijn. Gek om te zeggen, maar het heeft mijn leven uiteindelijk wel verrijkt. Op vele vlakken. Vriendschappen, werk, studie, hoe ik met het moederschap omga, ik ben echt gelukkiger dan ervoor. Gek hè! E ik had nooit verwacht dat ik dat ooitzou kunnen zeggen, want alles heeft me ook de grootste pijn van mijn leven gebracht.

Ga even dansen met Man en Maria!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-05-2012

Heb geprobeerd moederdag te negeren, lukte prima tot ik hier las, toen kwamen toch nog de tranen.. Vorig jaar met moederdag was ik zwanger van Thomas, had me dit jaar zo anders voorgesteld. Maar toch ben ik heel dankbaar voor zijn kleine zusje in mijn buik. Maar durf nog niet te denken aan hoe moederdag volgend jaar eruit kan zien.

Ik denk vandaag aan jullie en al onze kindjes, die niet meer bij ons zijn, die wel al geboren zijn en die onderweg zijn. En ik hoop voor Plusje, Rennie en Femke dat ze ook snel weer zwanger mogen zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 13-05-2012

Ik wil toch iedereen een hele fijne Moederdag wensen... Ook de mama's van een engeltje! De bengeltjes komen ook zeker bij jullie!
Ik heb een bloempot van semmy gehad die hij beschilderd heeft! En er zaten zonnebloem zaadjes in! Erg leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-05-2012

Jeeeeeeejjjj!!!! De 12 weken echo was goed!!! Alles wat ze kon beoordelen zag er prima uit!! Blij!!!
Het is wel een giga druk kindje zei ze... Dat beloofd wat want semmy was ook zo druk! Haha
Oh en ik heb heel af en toe de laatste dagen dat ik echt denk de uk te voelen. Zo'n heel licht plopje aan de zijkant! De placenta ligt vooraan dus daar zal ik het miet voelen en dat klopt ook wel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-05-2012

Laura, super zeg! Over de 12 weken! Wow, wat gaat het toch snel! Zo fijn dat alles goed was!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-05-2012

Plusje, ik zit nu net pas te bedenken dat jullie het afscheidsmoment met familie gisteren hadden..... En dat dat op Moederdag was... Hie was het?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-05-2012

Oh jeetje plusje... Ja idd! Heftig zeg!!
En ik zit hier maar op mijn roze (of blauwe) wolk te zitten... Sorry meis!!
Hoe is het geweest?


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 14-05-2012

Dag lieve mama's Smile

Het afscheid was heel mooi, Sam had ook voor stralend weer gezorgd Smile. Voor de mama's hadden we een vaasje met meiklokjes voorzien en daarna heeft m'n ventje ons verhaal gedaan en hebben we getoast op Sam. Een beetje zoals in de film "ps, i love you". We hebben mooie kado'tjes/gedichtjes gekregen en Sam heeft bij iedereen een plaatsje veroverd... Nu voelt het wel raar, het leven gaat "gewoon" verder en dat is wennen! Mijn ventje is terug begonnen met karate en ik ben wel wat ongerust en eenzaam nu. Maar mijn nichtje van 8 is me nog even komen vergezellen en ik heb haar popje gekregen, ik moest maar doen alsof dat Sam was, dan kwam het wel goed, ze is zo lief!

Laura, fijn dat de echo goed was!! Zit maar lekker op je wolkje hoor, ik zou het ook doen Smile En dat je al iets voelt, zo leuk en vroeg al!

Madelief, woaw jij hebt veel kado'tjes gekregen, super, dat verdien je ook wel hé! Heb je nog fijn gedanst met je man en dochtertje? Oh, en die studies van jou interesseren me wel. Ik ben ervan overtuigd dat ik na 14 maanden terug ongesteld ben geworden door "thuja occidentalis", een extract van de levensboom, ken je dat? Ik studeer gezinswetenschappen, maar momenteel heb ik er niet veel plezier in, mijn gedachten dwalen inderdaad veel af! Verder werk ik full-time, maar ben heeeel blij dat ik nu nog tot half augustus thuis ben!! Mijn man moet pas terug gaan werken half juni, oef, zo kunnen we er samen nog even door. Wel heel mooi hoe je beschrijft dat bij jullie de dag van het grootste verdriet en het grootste geluk samen vielen, ontroerend!

Ook nog proficiat aan alle andere mama's!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-05-2012

wauw plusje... wat bijzonder dat hij bij iedereen een plaatsje heeft!! en terecht ook!!! hij is toch jullie kindje!! en hij zal er altijd bij horen, maar toch wel heel fijn dat dit voor iedereen in je omgeving geldt! niet iedereen vind zoiets maar vanzelfsprekend... heel frustrerend kan dat zijn, mijn schoonmoeder heeft er zo'n handje van...

vandaag nog een mooi voorbeeld... zij weet natuurlijk precies hoe het allemaal gegaan is met onze sonny* en ook de bevalling weet zij hoe die verlopen is. zo is hij bijvoorbeeld in de vliezen geboren. nou vandaag zat zij te vertellen dat mijn man dus "met de helm op" geboren is. zo noemen ze dat als je in de vliezen geboren wordt. toen zegt ze: dat schijnt geluk te brengen. ik zeg: nou, onze sonny* is ook in de vliezen geboren, dat heeft nou niet bepaald geluk gebracht... en zij ziet dit ook als de tweede en de tweede zwangerschap... hallo!!!!??? het is de derde!!! GGGRRR kan me er erg kwaad om maken!
maar goed ik dwaal af...
het is dus een mooi moment geweest.. vond je het niet heel heftig ook zo op moederdag?
en wat lief ook dat jullie allerlei cadeautjes gekregen hebben! en die pop van je nichtje!! wauw!! dan breekt je hart toch?
lekker dat je voorlopig nog niet naar je werk hoeft. neem lekker je tijd! en zeker de tijd die je samen met je man heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-05-2012

Plusje, dat klinkt als een mooi afscheid gisteren, het zal vast emotioneel geweest zijn. Fijn dat je man nog een tijdje thuis is, je hebt elkaar zo hard nodig nu. Neem vooral alle tijd die je nodig hebt om hier doorheen te komen.

Laura, super weer een goede echo, en je voelt al wat. Dat had ik deze zwangerschap ook al heel vroeg en ook met een placenta aan de voorkant. Leuke schoonmoeder heb jij zeg, maar niet heus. Zulke opmerkingen blijven pijn doen..

Vandaag ook in zkh geweest, ze was al lekker ingedaald, hoofdje lag al bijna vast. We hebben nu ook een datum, ik word de 31e opgenomen. Echt zo spannend. De gyn heeft nog even naar de doorstroming van de navelstreng gekeken, was gelukkig ook nog steeds goed, goed gegroeid, goed aan het bewegen, maakte ook weer volop ademhalingsbewegingen, dus alles lijkt prima te gaan. En toch blijf ik bang. Maar goed, we kunnen gaan aftellen nu en als ik het op het laatst echt niet meer volhoud kan ik ook al eerder opgenomen worden, maar hoop dat het niet nodig is.


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 16-05-2012

@plusje pfff jeetje meid wat heftig zeg ik wens jullie enorm veel sterkte toe bij dit zwaar verlies, heb er de tranen van in mijn ogen van jullie trieste verhaal ... en inderdaad je bent nu moeder geworden van jullie prachtig zoontje sam en het gevoel om terug zwanger te worden is idd heel sterk dat had ik ook na het verlies van ons zoontje, nogmaals heel veel sterkte en ik denk aan jullie en aan jullie mooi sterretje sam*

dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 16-05-2012

@noortje fijn dat alles goed gaat met je kleintje, ik kan hel goed begrijpen dat je bang bent, ik begin ook meer bang te krijgen maar dan voel ik ons meisje lekker bewegen en dan ben ik weer wat gerustgesteld


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-05-2012

ons meisje is opgenomen met een luchtweginfectie Sad
dacht vanmorgen even een puffertje te halen bij de huisarts omdat joella zo benauwd was.
die kreeg ik ook... maar 2 uur later zaten we bij de kinderarts en werd ze opgenomen voor minimaal 48 uur ter observatie.
kom later weer lezen en reageren.


mijn lieve, lieve kleine schat - Pinkymeid - 17-05-2012

@cyn ooh jee meid wat heftig zeg arm meisje zo klein nog hopelijk voelt ze haar snel beter en mag ze snel weer naar huis, heb het ook al 2 keer gehad maar natuurlijk is het bij een volwassen persoon anders als bij een beebje, sterkte ermee meid


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-05-2012

Cyn, heel veel sterkte! Wat naar zeg!

Plusje, het klinkt prachtig, afgelopen zondag.

Sorry, heel kort, ik neem later even meer tijd.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 17-05-2012

Cyn, heeel veel moed met lieve Joella!!! Goed dat jullie er zo snel bij waren!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 17-05-2012

Oh Cyn! Jeetje ik krijg spontaan tranen in mijn ogen! Je meisje alweer opgenomen in het ziekenhuis!
Bah! Wat weet ik toch goed hoe je je voelt….
En ze moet er 2 dagen blijven er observatie…wat erg L
Heel veel sterkte meid! mag je ook blijven slapen bij haar?
Hoop dat ze gauw opknapt en met jullie mee naar huis mag.
Dikke knuffel!!!




mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 17-05-2012

Cyn, wat rot dat ze nu alweer in het zkh ligt, hoop dat ze heel snel weer opknapt.