Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-06-2012

Yes! Gefeliciteerd Noortje!!! Geweldig en wat snel! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en bovenal dat het goed gaat met de kleine dame! Hoe zwaar en groot is ze? Wat een feest weer, hier na alles te lezen dat er weer een mooi wonder bij is gekomen! Heerlijk, geniet van haar en elkaar!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-06-2012

Noortje, van harte gefeliciteerd van Laura! Ook deze forumtante is heel blij voor jullie liet ze net via sms weten.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 02-06-2012

Wauw!! Geweldig! Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er is! Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-06-2012

oh wat ben ik al lang niet geweest!
ik kom snel even teruglezen maar lees net wel dat Noortje is bevallen!
Wat een leuke naam meid! we horen snel hoe het gaat met jullie!
Vind het echt helemaal super dast jullie kleine meid er eindelijk is! geniet ervan


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 02-06-2012

Oh, ik krijg er kriebels van, proficiat Noortje en familie! Supermooie naam!!! Genieten maar Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-06-2012

Ja!!!! Tessa is geboren!!!! Wat een feest, wat heerlijk! Noortje, lieve mama, goed gedaan! Hier nog een heel trotse forumtante (en stiekem ook een traantje weg pinkende)!

Knuffel voor jou en een kusje voor je meiske. Wat zal Thomas trots zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-06-2012

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcQ5s3zwtKE7Qj8t9qIzjXc...WiACxhCC0E] Lieve Tessa......welkom op deze wereld. Dat er van je gehouden mag worden hier op aard en hierboven.
liefs je forum-tante Tam.

Zuch.....ik krijg er een heerlijk gevoel van....geniet meisje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-06-2012

Wauw! Noortje! Met tranen in mijn ogen heb ik net jullie kaartje gelezen. Wat heerlijk toch, dat na zo veel verdtriet dit wonder in jullie armen ligt! Mooie teksten zeg, Thomas is er zo bij!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 04-06-2012

Hoi meiden,
Even een ego berichtje hoor, morgen hebben we de eerste echo en ik ben echt mega zenuwachtig!!
van zaterdag op zondag lag ik er wakker van, gelukkig vannacht goed geslapen, hopelijk komende nacht ook!
Morgenochtend moeten we er om 9:00 uur zijn. Ik durf gewoon niet pfff, ik moet huilen als ik eraan denk. Ik wil gewoon zo graag dat het goed is!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 04-06-2012

Sabrina, ik denk aan je morgen! Ik wens je een super eerste echo foto toe met een schat van een nieuw leventje! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-06-2012

Lieve Sabrina, erg hè, die spanning! Ik kon alleen maar huilen in de uren voor de echo's en hield altijd mijn ogen dicht totdat de gyn iets zei bij de echo. Durfde gewoon niet te kijken. Als ik jouw bericht lees, voel ik dat weer met je mee. Maar weet je, als het dan wel goed is en je kunt kijken naar je wondertje en je loopt vervolgens met je mannetje het ziekenhuis uit, dan lijkt het straks of je zweeft! Dan ben je zooooo blij! Dat is dan de beloning voor dit rotgevoel, sterkte!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-06-2012

Lieve Sabrina, ik ga voor je duimen morgen! Ik snap je zenuwen heel goed, helaas hoort het er nu extra bij. Gelukkig ben je al vroeg aan de beurt en heb je de rest van de dag om opgelucht en blij te zijn! Want ik ga van het goede uit. Ook voor mezelf, want wij hebben morgen ook weer een echo. Ik hoop dat dit kleintje goed gegroeid is, maar ik denk het wel. Het wordt namelijk steeds drukker in mijn buik :-)

Noortje, wat een mooi en ontroerend kaartje!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-06-2012

Nooortje!!!!!!!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Tessa, wat een mooie naam!
Eindelijk is ze daar! Och, ik word er helemaal warm en emotioneel van..zucht...

En ik las net het kaartje. Wat een mooie teks!!!! Echt waw! Ik kreeg er echt kippenvel van! Wat mooi..wat bijzonder...

Hoop dat alles goed is met jou en je kleine meid! We lezen binnenkort wel je bevallingsverhaal. Ben er heel benieuwd naar.
En natuurlijk naar de mooie foto's van ons nieuwe forumnichtje!

Oh meid wat ben ik blij voor je! Ik ga er echt van huilen joh. hihi!
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-06-2012

@ Sabrina!
Oh meid vandaag is het zover! de 1e echo! Wat spannend meid! Maar oooh wat is het je gegund!!!!!!!
Hoe laat moet je? Ik wens je heeeeel veel plezier vandaag bij de echo en het 1e memorabele blik naar jullie kleintje!
Ik denk aan je!
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-06-2012

@ Kersje,
Jij ook een echo vandaag!! Yeeh! Hoe laat moet je? Ik wens jou ook heeel veel plezier tijdens de echo!
dikke kus!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-06-2012

Sabrina, Ben heel benieuwd! En Kersje, jij ook dus vandaag! Hopelijk goed nieuws voor allebei!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-06-2012

Jaaaahhh goed nieuws!!! Ik ben zooo blij!!! Een mooi bewegend kindje gezien met hartactie. We waren allebei super zenuwachtig. Mijn man zag helemaal wit in de wachtkamer en ik ging nog twee keer naar de wc van tevoren. De vk zag het dat we het erg spannend vonden allebei, dus ze zei laten we maar snel gaan kijken. Ik zei ik durf niet te kijken en toen ze het echo apparaat erop zette zei ze gelijk dat ze hartactie zag. Ik moest gelijk huilen. Poeh wat een opluchting. Later ook nog inwendig om nog beter te kunnen kijken. Echt zo mooi, het linker en rechter hersenhelft gezien. Een mooi rond koppie en het mondje zag er ook goed uit zover ze kon zien. Je zag zelfs al een boven en onder kaakje. Zo leuk! Ook de ruggenwervels en nieren, echt prachtig. Super bedankt meiden voor jullie lieve berichtjes. Ik had ze nog gelezen gisteren en het deed me heel goed. Gelukkig had ik ook goed geslapen vannacht. Mijn dag kan nu niet meer stuk! :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-06-2012

Kersje, ik ben benieuwd hoe het bij jou was! Ik hoop voor jullie ook een mooie dag!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-06-2012

Wat Fijn! Zat echt op je bericht te wachten! Wat heerlijk voor jullie zeg, geniet maar lekker na!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-06-2012

Yeh, Sabrina, wat heerlijk! Lekker genieten! Hier ook goed nieuws, kindje is goed gegroeid, loopt iets voor zelfs, joepie. Dus ook wij vieren weer een klein feestje! Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-06-2012

Kersje, super zeg! Jij ook weer een mooie echo, geweldig! geniet ervan!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-06-2012

Wat fijn Kersje! Erg goed om te horen!
Ik ben trouwens iets verder dan ik zelf dacht. Het kindje is 3 cm gemeten en dat komt overeen met 9 weken en 6 dagen, dus ben ik 2 januari uitgerekend als alles goed mag blijven gaan ipv 5 januari.
Liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-06-2012

Genieten doen we zeker, ik ben eindelijk weer aan het stralen! Bij Hannah Emile* deed ik dat al na de eerste zwangerschapstest, maar dit keer is dat toch even anders. Maar nu ben ik toch echt wel heel blij! Hopelijk blijft die blijdschap wel een poosje. Ook al denk ik dat alle echo's en controles wel spannend blijven.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-06-2012

even spieken hoe het met de echo's gegaan is en wat een mooi nieuws. Gefeliciteerd meiden! Super blij voor jullie.

Sorry dat ik jullie wat verwaarloos. Het is zo druk op het werk...zo gauw ik een gaatje heb ga ik reageren. Nog een paar weekjes en dan vakantie....oef.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 05-06-2012

Joepie, ben heeeeel blij voor jullie Kersje en Sabrina!!! Goeienacht.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 06-06-2012

Hey Dames,

Al een tijdje geleden weer dat ik hier geweest ben... Heb tussendoor wel bijgelezen, maar had niet de puf om zelf te reageren...
Gaat nu wel aardig goed met me.. Weer vollop aan het werk. Naar de uitslag heb ik wel een paar moeilijke weken gehad, ontlading van alle spanning denk ik..
We gaan er weer voor en hopen snel weer zwanger te zijn.. Ben nu net weer ongi geworden. Soms moeilijk dat ik nog niet zwanger ben, maar soms vind ik het ook prima..
Vind het soms ook wel lekker om er "even" niet mee bezig te zijn..

@Noortje Gefeliciteerd!! Super! Geniet ervan.. Je hebt het dubbel en dwars verdiend!

@sabrina Wat fijn dat het goed was! Gefeliciteerd!
@kersje Ook van harte gefeliciteerd!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-06-2012

Wat heb ik een hoop terug te lezen!
Weet niet of dat allemaal gaat lukken maar probeer zoveel mogelijk bij te blijven.


Noortje,
Hoe is het met jou en je kleine meid? Ben zo benieuwd hoe het met je is.


En de zwangere ploeg??
maria, kersje, laura, sabrina, pinkymeid... mis ik nog iemand?
Worden de buiken al zichtbaar?


Sabrina,
wat fijn dat je eerste echo goed was! Nu kan je weer verder genieten. Voel je je goed?


Rennie,
je bent weer volop aan het werk zo te zien. Gaat dat goed?
En buiten het werk? Kan je alles weer een beetje oppakken?
Jullie willen er weer voor gaan. Ik ga voor je duimen meid! Je verdient het zo.


Tam,
Je bent op vakantie geweest zie ik! HeerlijK!
Balen dat Myrthe weer last had van kroep, maar gelukkig snel over.
Wat zal dat raar zijn joh, overstappen naar een andere school.
Had je een beetje positieve eerste indruk? Niet te ver weg?
Wat zag ik weer leuke foto's voorbij komen van Myrthe!
Ik zag net dat myrthe lekker op haar eigen manier vooruit komt. Haha
geen zorgen, de kleine van mijn schoonbroer liep pas 2 maanden voordat hij 2 jaar werd.


Kersje,
ik las je stukje terug over Tobias, wat zal dat voor jou inderdaad moeilijk zijn om borstvoeding te blijven geven en te zorgen voor jezelf en de kleine in je buik.
Voel je je nu goed? Geef je nog steeds borstvoeding? Petje af hoor!


Plusje,
heb je een fijne vakantie gehad? Waar ben je geweest?
Fijn dat het bloeden gestopt is van na de bevalling.
Ik las net je vragen. Ik kom wel uit nederland. Maar zit niet ver van België vandaan. (zeeland)
En ja, ik wilde me laten inleiden bij de bevalling van Joëlla.
Heb naar mijn gevoel wel hemel en aarde moeten bewegen om dat voor elkaar te krijgen, maar het is me gelukt.
Uiteindelijk hebben ze alleen m'n vliezen gebroken en alles begon al vanzelf.


Madelief,
wat schrikken dat maria was gevallen! Is het blauwe oogje snel weggetrokken?
Wat super dat ze stapjes gaat zetten! Oh en weer geweldige foto's!


Laura,
ben je weer helemaal opgeknapt? Ik hoop het wel.
Hoe bevalt het fulltime mama zijn Smile
Oh je bent lekker op vakantie zie ik! Geniet ervan meid!
Oh bah, ik lees nu pas over Semmy z'n tekenbeet. Heeft hij er geen last meer van gehad?




devika.
Wat heb je weer een leuke foto geplaatst van je mooie meid.
Heerlijk koppie!




Zo, ik ben er even in een sneltreinvaart doorheen gegaan.
Maar heb wel bijna 8 pagina's teruggelezen.


Hier:


Joëlla doet het goed! Na de ziekenhuisopname nog 1,5 week volop gepuft, en nu zijn we klaar.
En zonder doet ze het ook prima!
Vandaag zijn we naar de kinderarts geweest, hij wilde haar heupje nog eens bekijken.
Alles was goed, en we hoeven niet meer terug. Haar longen zijn schoon dus de afspraak die ik had staan voor volgende maand mocht ik annuleren.
Nu hopen op even geen doktersbezoekjes!
Ook hier goed nieuws! Joëlla dr eerste tand is in zicht!
Ik heb nu 2 weken vakantie dus ik geniet volop van de kleine dame!
Helaas zijn die 2 weken voorbij gevlogen, maandag mogen we weer aan de slag.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 07-06-2012

Cyn, wij zijn helemaal in het zuiden van België, dicht bij de Franse grens op vakantie geweest, het was heerlijk rustig daar. Wat goed dat ze enkel je vliezen hebben moeten breken en het daarna toch vanzelf op gang kwam! Waarom deden ze er zo moeilijk over en op hoeveel weken heb je je laten inleiden? Ik vind dit echt supermoeilijk! Het zou natuurlijk prachtig zijn, mocht het vanzelf komen, maar de laatste weken zullen nog wel moeilijker zijn zeker! Heb je veel echo's extra gehad? Fijn dat je zo geniet van je meisje en leuk dat haar eerste tandje doorkomt. En oh, als je de zwangeren onder ons zo oplijst...het zijn er wel veel hé!!! Stuur maar wat zwangerschapshormoontjes door naar België allemaal.

Voor de rest gaat het hier meestal goed. Soms barst ik in tranen uit, vooral als ik de mooie foto's van Sam* bekijk en als mijn man niet thuis is. Maandag begint hij weer te werken. Volgende week heb ik examen en daarna ga ik heel ons huisje nog eens mooi opruimen, zodat ik toch wat afleiding heb. Verder ben ik op zoek naar mijn ongesteldheid. Ik denk dat ik er alweer te veel mee bezig ben, maar ik kan mezelf niet bedwingen. Ik neem mijn temperatuur weer en ben al over namen aan het fantaseren voor een brusje, oef! Er spoken ook al zoveel vragen in mijn hoofd rond voor als ik weer zwanger ben. Maar ik zou waarschijnlijk beter met mijn voetjes op de grond blijven en het rustig aan doen...

Dikke knuffels aan iedereen en alle lieve kindjes en sterretjes.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-06-2012

plusje,
ja, ik heb een snelle bevalling gehad en gelukkig begon het zelf na het breken van de vliezen.
ik heb in het begin altijd gezegd dat ik de 38,5 week niet over wilde, omdat het toen bij wesley fout ging.
ik werd altijd wel gerust gesteld, "het komt wel goed" werd er dan gezegd.
ik heb iedere keer een echo gehad, vanaf 26 weken mocht ik elke 3 weken terug komen daarna om de 2 weken.
en ik wist dat ik altijd kon bellen als ik het niet vertrouwde.
totdat de maand oktober dichterbij kwam, ik werd heel onzeker en onrustig.
hoe moest ik die dagen door van wesley met een kindje in mijn buik?!
ik heb toen gevraagd aan mijn gyn of het mogelijk was om voor de datum te bevallen omdat ik het niet meer trok.
maar hij wilde in eerste instantie pas gaan inleiden vanaf 39 weken.
ik was op de geboortedag van joëlla precies 38 weken zwanger.
ik wist 5 dagen ervoor pas dat ze die dag zou komen. ik had bijna 2cm ontsluiting en dat vond hij genoeg om in te gaan leiden.

wat zal het wennen zijn als je man weer gaat werken. ziet hij ertegen op?
en dat je zo bezig bent met een zwangerschap is heel herkenbaar en helemaal niet gek hoor!
ik ga echt voor je duimen, want je verdient het! maar ik weet zeker dat voor jullie ook de tijd aanbreekt dat er een brusje komt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-06-2012

Hoi!

Ik lees jullie verhalen en wil graag reageren, maar heb de tijd niet om te gaan zitten. Ik moet echt aan de studie, tentamen is in zicht! Dus ik stuur jullie bij deze allemaal een hele dikke knuffel, denk aan jullie. En ik haak binnenkort even in als ik het studeren zo zat ben dat ik afleiding wil!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 07-06-2012

Cyn, bedankt voor je snelle antwoord Smile Wat goed dat je gynaecoloog toch nog instemde en dat je een snelle bevalling gehad hebt! Mijn man is minder "gedreven" als voorheen, maar hij ziet het toch wel zitten om terug te gaan werken. Ik ben heel blij dat ik nog mag thuisblijven tot half augustus!! Ik vind het zalig om thuis te zijn. Smile Bedankt voor het duimen Smile Mijn cyclus was voor de zwangerschap heel onregelmatig, ben eens benieuwd of dat nu veranderd...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-06-2012

plusje,

geniet er maar lekker van hoor. de tijd gaat zo snel, voor je het weet is het augustus.
ik wilde eerst niet thuis blijven, maar ben blij dat ik dat toch heb gedaan. heb zelfs nog een half jaar boventallig gewerkt.
mijn vriend kon zijn ei juist kwijt in het werk. hij is snel weer begonnen. maarja, ieder verwerkt het anders.
ik vond het in het begin wel wennen dat hij niet thuis was. maar we hebben elkaar wel de ruimte gegeven en dat heeft ons toch goed gedaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-06-2012

madelief: en? het studeren zat? Lijkt me moeilijk om je hoofd daar bij te houden hoor soms
zo. Ik merk dat ik thuis bijna geen rust kan nemen. Er ligt altijd wel iets om te doen.
Maar ja...dat tentamen moet wel. DAt is werk.

plusje"er is niks mis met fantaseren hoor. Hoop doet je in leven houden. Dat vond ik teminste.
Mijn man is na een tijd gaan werken. Ik heb eerst mijn verlof nog afgezeten. Daarna vond ik het moeilijk
om weer te beginnen (ik werk ook met kinderen). Maar helaas kreeg ik 2 mk. achter elkaar en dat hakte
er ook in. Ik merkte dat ik van alles deed om me bezig te houden. Ook het hele verhaal van Britt* opschrijven
was voor mij therapeutisch.
Ik zou met myrthe ook ingeleid worden. Eerst wilde ze niet omdat britt* gewoon gezond geboren is.
Maar ik zou met 38 wk ingeleid worden, maar ze kwam een week eerder.
Dat vond ik wel fijn (al is het op het laatst nog een keizersnede geworden, maar dat vond ik niet erg).
Ik duim ook voor jou dat geluk jullie kant op mag komen meid. Wij zijn sterk ,wij vechten er door heem met
de hulp van onze engeltjes.

cyn'was fijn dat het goed is met de kleine. Wat was dat schrikken lijkt me.
De school waar ik ga werken is 10 km van mijn woonplaats dus dat valt mee. De vorige 4,

rennie; het is soms idd even fijn er niet mee bezig te zijn (al doe je dat onbewust wel natuurlijk).
Dat had ik ook. Je wilt zo graag. Dat maakt het zo moeilijk. Maar ik duim ook voot geluk op jullie pad.

hoe is het met de zwangere dame's? En de kwaaltjes?

hier'myrthe stapt nu aan het handje wel al is het nog wat onstabiel, maar er is vooruitgang haha.
Vanmorgen weer lekker gezwommen.
Onze meis is trouwens ook een ding hoor. Heeft ze een lepeltje pap en brengt ze die naar mijn mond zodat ik ook
mag happen. Maar zodra ik echt wil happen snokt ze hem weg en doet ze hem in haar mond.
en dan dat gezichtje van: haha...ik heb je gefopt.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 08-06-2012

Tam, dat klinkt wel super schattig (vorkje naar jouw mond toe en dan wegtrekken)!!! Smile En zo denk ik dat je met kindjes wel elke dag een leuke situatie meemaakt, niet? Goed dat Myrthe een weekje vroeger kwam! Als je nog een kindje wil, kan het dan weer wel via de natuurlijke weg? Wat jammer dat je ook nog eerst 2 mk hebt moeten meemaken Sad Maar we worden gesteund door onze engeltjes ja. Sam* heeft ons weer wat sterker gemaakt. Bedankt voor het duimen. Wat is er misgegaan met Britt*, je lieve engeltje?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 08-06-2012

Hoi!

Kan het niet laten natuurlijk! Best goed bezig geweest gisteren en vandaag, dus toch even spieken.

@ Tam, haha, die Myrthe, dondersteentje! En knap dat ze aan het stappen is! Klopt helemaal wat je zegt, er is hier ook altijd wel wat te doen. dat maakt het studeren inderdaad lastig. Maar ik wil dit zo graag, alleen als ik het goed doe, kan ik er over 4 jaar mijn werk van maken. Dus de motivatie is er. Gelukkig hebben we een aparte kamer om te studeren. Dan zie ik de zooi in de rest van het huis niet!

@ Plusje, dat dromen, daar is niks mis mee hoor! het hield mij vaak op de been. Lekker even wegdromen over hoe het zou worden. Ik weet nou niet meer of ik het al gezegd had. Op 20 september 2010 kregen wij slecht nieuws. Op 23 september 2010 werd ons eerste kindje dus geboren. In eerste instantie was ik op 23 september 2011 uitgerekend.... Dat werd verzet naar 18 september. Ik zag er verschrikkelijk tegenop op 20 september nog met een baby in mijn buik te lopen. Tijdens de zwangerschap zei de gyn dat we het er tegen die tijd over zouden hebben, over inleiden dan. Dat het psychische aspect zeker belangrijk was. Maar uiteindelijk is het niet nodig geweest. Op 20 september 2011 werd ze geboren. De dag dat we in 2010 zulk slecht nieuws kregen, hadden we nu een wonder in onze armen. Gek he, hoe dat dan toch goed komt. Dat lees je bij een aantal van hier.

Ik duim heel hard met je mee hoor, het geeft weer zo'n positieve blik naar de toekomst!

@ noortje, ben zo benieuwd hoe het met jullie is!

@ Cyn, ben je ook op vakantie geweest? Fijn dat het goed gaat met Joella!

@ Rennie, leuk dat je even bent en dat het redelijk gaat. Ook voor jou duim ik hard!

@ Sabrina, nog aan het nagenieten?

@ Alle ander lieve meiden: hoe is het met jullie?

Hier dus aan de studie, maar ook hard aan het genieten. Maria stapt vrolijk langs door de kamer met de babygym als looprek. Ze kletst de oren van m'n kop. We stonden vanmorgen bij de slager, achterin de winkel. Allemaal mensen aan de balie. Begint ze ineens te kletsen! iedereen draait zich om, zij lachen natuurlijk. Iedereen: wat een schatje, wil je ook wat zeggen?

Nu ga ik lekker douchen en optutten voor een etentje met vriendinnen! Man past op, BV staat in de koelkast. Laat het weekend maar beginnen!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-06-2012

Zo, eindelijk tijd om jullie op de hoogte te brengen.
Donderdagochtend gingen we naar het zkh in de veronderstelling dat ze vrijdag of zaterdag geboren zou worden. Maar had toen al 2 cm ontsluiting en alles voelde al zacht aan. Kreeg de 1e tablet en 4 uur later een 2e, intussen was er niks veranderd. Toen kwamen om half 4 de weeen en tegen zessen had ik 3 cm en begon het door te zetten. Toen zijn m'n vliezen gebroken en meteen hevige weeen, hoefde niet eens een infuus. Toen ik 7 cm had was het te pijnlijk en lukte het niet meer de weeen op te vangen en kreeg ik een pethidine injectie, dat hielp wel goed en het laatste stukje ging vrij snel. Om een uur of half 10 kreeg ik persweeen. Na 3 kwartier persen lukte het niet, ze lag met haar gezichtje verkeerd en toen gingen de harttonen omlaag en moest het ineens heel snel gaan gebeuren. Ik werd verdoofd van onderen en toch nog een infuus, maar ging nog steeds niet. Toen werd het de vacuumpomp en een knip en werd ze met de volgende wee geboren.
Even later kreeg ik een heel mooi levend meisje op m'n buik gelegd, wat een mooi moment was dat. Ze heeft lekker een uurtje bij me gelegen en toen was ze toch teveel afgekoeld en moest ze de couveuse in voor anderhalf uur ofzo. Daarna heeft de kinderarts haar gezien, vanwege de vacuum. Alles ging goed en we mochten naar een kamer, ze lag lekker in het wiegje naast me en ik heb de hele nacht alleen maar naar haar liggen kijken.
Het gaat nu een beetje moeizaam met de voeding, ze miste nog de kracht om zelf goed te drinken. Nu combineren we de borstvoeding met flesjes en gaat het beter. Ze heeft veel buikpijn gehad en ik begon zelf uitgeput te raken, van het voeden, kolven en weer bijvoeden. En weinig slaap, want 's nachts wil ze niet in haar wiegje maar alleen op m'n buik slapen.
Maar verder gaat het heel goed, maar ben zelf behoorlijk emotioneel. Ik mis Thomas meer dan ooit, ze lijkt op hem.

Verder niet veel teruggelezen, las wel over goede echo's van Sabrina en Kersje, fijn!

En bedankt voor jullie lieve reacties.
Tam, bedankt voor je kaart.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 08-06-2012

Noortje, ik krijg helemaal tranen van je verhaal. Echt geweldig dat ze er nu is en je hebt het super gedaan! Best heftig je bevalling, maar wat heerlijk voor jullie dat ze er eindelijk is! Logisch dat de emoties er nu uitkomen. Goed om dat toe te laten. Maar je zult tegelijkertijd vast ook enorm genieten van haar. Dat je de eerste nacht alleen maar naar hebt liggen kijken, kan ik me zo voorstellen! Heel veel liefs voor jullie! Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-06-2012

noortje,

wat een verhaal! zal wel even schrikken zijn als ze zeggen dat ze snel moeten komen als de harttonen lager worden.
maar ze is er!! Ben zo blij voor je.
ik zie mezelf ook weer helemaal in het ziekenhuis liggen. naast mijn bed stond het bedje van joëlla en ik kon niks anders dan uren naar haar kijken.
wat een wonder is dat toch, dat komt gewoon uit je buik! zo bijzonder.
geniet maar lekker van je mooie meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-06-2012

plusje; britt* is geboren na een normale zw en bevalling. Ze had een goede score en deed
het prima. Ik moest de nacht nog blijven en we zouden de dag erop naar huis mogen.
Ze wilde echter niet goed drinken en haar temp bleef wat laag (36,5). Extra dekentjes en
lekker tegen mama aan.
De dag erop wilde ze haar voor de zekerheid even in de couveuse doen om op te warmen.
Ze trokken wat bloed om te kijken of er wat was, maar ze zeiden dat ze dachten dat alles
goed was. Wij kregen al bezoek en zaten heerlijk op onze roze wolk.
Toen kwamen ze zeggen dat ze haar toch wilde opnemen op de kinderafdeling omdat haar suiker
wat laag stond. ok...nog steeds geen zorgen verzekerde ze ons en dat deden we dan ook niet.
Tot ze ineens met spoed ons kwamen halen. Haar suiker bleef zakken en ze hadden een ziekenhuis
over de grens gebeld dat met speciale baby-ambulance haar kwam halen. Dik 5! man stapte binnen met
een arts. Deze zei dat er haast was. We konden haar nog net een kusje geven en daar ging ze...
Wij met een taxi erachter. Daar aangekomen moesten we uren wachten. Ze bleken haar te moeten
hebben reanimeren en ze lag nu op de ic. Ze kreeg glucose via een medicijn en had electroden op haar
hoofdje omdat ze bang waren dat ze hersenbeschadeging had vanwege het reanimeren.
Ze konden niks zeggen. Bloed was opgestuurd naar allerlei andere ziekenhuizen en ze zeiden
tegen ons dat het dagen/weken/maanden zou kunnen duren.
Langzaam aan zagen we dat het slechter ging. Na een paar dagen moest ze aan de beademing en toen kregen
we de mededeling dat ze niks konden doen. Ze had een stofwisselingsziekte en daar was geen medicijn voor.
Ze zou langzaam aan meer en meer aftakelen.
Er was maar een optie...haar laten gaan. En zo is ze 5 dagen na haar geboorte in onze armen gestorven.

Jee......als ik het zo typ komen de tranen weer in mijn ogen. Het klinkt heel klinisch zo het verhaal
en natuurlijk is dit maar kort. Er is zoveel meer....
De ziekte bleek erfelijk en met myrthe hebben we ons moeten laten testen. Pas met 15 wk kwamen we erachter
dat ze de ziekte niet had. De zw was helaas niet zorgeloos...maar dat is een ander verhaal.
Daar zit je misschien ook niet op te wachten.
Belangrijk is dat het kan! Een gezond kindje. We hebben een engel en een bengel. En ik hou van allebei
evenveel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-06-2012

madelief; have fun met de meiden

noortje; graag gedaan hoor voor de kaart.
Wat heftig allemaal. Wat zal je geschrokken zijn met die lage hartonen. Dat was met myrthe ook, vandaar de keizersnede (ik had nog maar 4 cm ontsluiting...wilde niet vlotten ondanks weeenopwekkers).
Hoe dan ook.....dat moment is zo bijzonder dat ze bij je liggen. Maar zoals je zegt komen alle emoties samen. DAt is normaal....laat ze ook toe!
En de eerste weken zijn heftig, maar dat wordt beter. Ze moet wennen aan haar leventje hier. Maar ze heeft een super papa en mama en grote broer*


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 08-06-2012

Oh Tam, wat wreed! Een zwangerschap zonder al te veel zorgen, een normale bevalling en dan zo'n mooi meisje in jullie armen, dat geluk allemaal mogen voelen en meemaken en dan zo'n einde Sad Hebben jullie toch nog mooi afscheid kunnen nemen van haar daarna? Konden ze bij Myrthe niet eerder testen of ze de ziekte eventueel ook had? En hoe hebben ze het getest, via bloed? En dan nog geen zorgeloze zwangerschap, oef, wat zal je blij zijn als je haar nu in je armen hebt hé Smile

Noortje, bedankt voor je bevallingsverhaal, ik was zo nieuwschierig Smile Fijn dat het toch allemaal goed gekomen is en dat ze heerlijk kan slapen dicht bij jou, op je buik! Heel veel moed met jullie lieve wondertje en nog eens proficiat!!!

Madelief, veel succes met studeren!!! Bijna gedaan Smile Ah ja, 20 september herinner ik me nog (mijn man en vader zijn op die dag ook jarig), wat mooi toch dat net een jaar later jullie droom toch uitkwam Smile Gezellig gekletst met de vriendinnen?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-06-2012

tam,
krijg weer de kriebels van je verhaal. pff...
maar jullie kleine Britt* zit in je hart!

gelukkig moet je niet al te ver reizen naar je werk.
ken je je collega's al of nog niet?
nog een paar weken en dan eerst maar eens genieten van de zomervakantie!

Noortje,
wat mooi dat Tessa op d'r broer lijkt.
Joëlla leek ook zo op haar broer. heb vaak genoeg met stromende tranen naar haar gekeken.

madelief,
veel plezier!

hier:
Joëlla heeft vanmiddag afscheid genomen van d'r juf op 't kdv. (mijn collega)
ze gaat weg. dus dat was weer weinig slapen!
eenmaal thuis weigerde ze om te slapen, maar wel blijven gapen en in d'r oogjes wrijven.
net om 19.30 uur een fles erin en binnen 15 minuten lag ze te slapen in d'r box.
dus mama kruipt er ook weer optijd in vandaag.

fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 09-06-2012

@cyn Ja het werken gaat wel weer goed.. Heb veel plezier in mijn werk, daardoor is het ook fijn om daar te zijn.. Fijn dat het met Joella ook goed gaat!

@noortje Fijn dat alles goed lijkt! Geniet van de leuke tijd.. Ik kan me voorstellen dat je Thomas nu meer mist. Tessa herinnerd jullie weer aan de tijd die je hebt en gehad heb met jullie Thomas*

@Tam klopt wat je zegt dat je er ongemerkt ook wel mee bezig bent.. Denk je ook alweer aan een volgende? Of vind je de situatie zo het nu is, goed?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-06-2012

Ik heb even snel een vraagje.

Joëlla slaapt al vanaf het begin in d'r eigen bedje.
dit gaat altijd goed, binnen 10 minuten is ze vaak vertrokken.
Nu sinds een week is het paniek bij het slapen gaan.
zodra ik d'r in bed leg begint ze te huilen. en ze kan het lang volhouden!
zodra ik d'r oppak is ze snel stil. als ze nog wat overstuur is leg ik dr ook wel eens op ons bed,
dan ga ik ernaast liggen en vaak wordt ze dan wel rustiger. binnen 15 minuten is ze dan vertrokken.
maar ik wil het ook niet te vaak doen, want het moet geen gewoonte worden natuurlijk.

is dit voor iemand herkenbaar?


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 09-06-2012

Hallo lieve meiden,

Ik zou me graag willen aansluiten bij jullie omdat ik wat steun zoek en niet zo goed weet hoe en wat ik moet en kan verwachten...
Gisteren hebben we te horen gekregen dat ons kleine mannetje het niet gaat redden...
Een ontzettend grote cyste die zich vult met vocht zit in zijn buikje waardoor alle orgaantjes langzaamaan verdrukt zullen worden.

We hebben het moeilijke besluit genomen om onze zwangerschap af te breken,
en hiervoor moeten we aankomende dinsdag in het ziekenhuis zijn waar ze na een laatste echo en vruchtwaterpunctie de weeen zullen gaan opwekken en ik ons mannetje op de normale manier zal moeten gaan baren!!!

Momenteel ben ik er erg rustig onder, maar weet dat er nog een hele moeilijke tijd zal gaan worden..
Hoop dat ik bij jullie wat aansluiting kan vinden


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-06-2012

Lieve Myka,

wat erg voor jullie dat jullie de zwangerschap moeten gaan afbreken.
oh wat moet de grond onder je voeten vandaan schuiven als je te horen krijgt dat jullie mannetje het niet zal redden.
hoe ver ben je?

Ik hoop dat je hier je aansluiting kan vinden.
helaas zijn we al met te veel meiden hier.
kindjes die halfverwege de zwangerschap zijn overleden maar ook kindjes die aan het eind van de zwangerschap zijn overleden.
doe gerust je verhaal als je je ei kwijt wil. wij weten als geen ander hoe je je zal voelen.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen deze dagen.
en natuurlijk dinsdag! ik zal aan je denken!

dikke knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-06-2012

Lieve Myka,

Wat erg.... Heftig om naar die dag toe te leven. Wat ontzettend moeilijk om deze keuze te maken. En dinsdag dus het inleiden. Ik hoop voor je dat het snel gaat, want het kan in dit stadium lang duren. Tip: neem bijvoorbeeld een laptop met films mee. Je mote veel uren wachten en bent wellicht ook leeg van verdriet. Mijn man en ik hebben tekenfilms gekeken. Dom kijken en de uren weg laten tikken.

Neem je ook de rust om je buik nu nog te koesteren? Hoe pijnlijk ook, dit zijn de laatste dagen dat jullie jongetje bij jullie is. Sterkte. En schrijf hier vooral als je je ei kwijt wilt.

@cyn, heel herkenbaar. Maanden en maanden ging het bij ons zo. Het is heel moeilijk, want je voelt je zo dubbel. Je wilt niet dat ze zo in paniek is, maar je bent ook bang dat ze went aan bij jullie liggen. Enige wat ik er over kan zeg en is dat ik Los heb gelaten dat het eventueel moeilijk zou zijn om haar were in eigenlijk bed te leggen. Want dat bleek hier uiteindelijk gene probleem. Doe wat je gevoel zegt. Misschien heft ze een jeer heel naar gedroomd ofzo. Jij kunt haar een veilig gevoel geven!

Hier lekker weekend aan het houden! Even geen studie. Vanmiddag trouwens een autostoeltje gekocht! Nog een paar weken en dan gaat de maxi cosi de kast in. Wat wordt ze groot! Ze gebruikt haar rekje van de baby gym inmiddels als looprek en loopt zo de kamer door! Ben trots op haar. Oh en ze is inmiddels helemaal fan van een pop. Daar kletst ze de hele dag tegen!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-06-2012

Myka,
vreselijk dat je je jongetje niet gezond en wel bij je mag houden! Ik herken wat je zegt dat je nu nog rustig bent, maar weet dat er nog een moeilijke tijd gaat volgen. Ik wist dat ook en probeerde me er ook op voor te bereiden, maar het verdriet van het afscheid overviel me toch erg in de tijd na de bevalling. Ik denk dat het werd versterkt door de hormonen die vrij komen na een bevalling, die normaal gesproken juist helpen met de hechting, maar waar ik nu geen uitlaatklep voor had. Het gevoel van mijn lege buik en lege armen vond ik heel erg moeilijk. En ook het opgeven van het toekomstbeeld met je kindje en de plannen die je al gemaakt hebt vond ik zwaar.
Ter voorbereiding zou ik zeggen om nu al te bedenken hoe je afscheid wilt nemen. Wil je je kindje in een doekje van jezelf leggen? Wil je nog een knuffeltje meegeven? Wij hebben o.a. een foto van mijn vriend en ik bij ons dochtertje achter gelaten. Ik wilde niet dat ze alleen was.
Blijf ook veel met je man / vriend praten, zodat jullie beiden in contact blijven met wat er in de ander om gaat. Veel mannen gaan hun vrouw ondersteunen en 'vergeten' zichzelf daarbij. En iedereen heeft weer een andere manier om zijn verdriet te verwerken. Het kan best zijn dat je man/vriend weer sneller zijn leven en werk op wil pakken (hoeft niet zo te zijn natuurlijk).
Verder zou ik zeggen, laat het over je heen komen en kom hier spuien, lezen, huilen en vragen als je dat wilt.
Sterkte meid. Ik zal aan je denken.

knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-06-2012

Cyn, misschien heeft Joëlla last van verlatingsangst? Tobias heeft dat ook een klein beetje gehad. Wat wij deden was eerst troosten (als het lukte zonder hem uit bed te pakken) en dan rustig bij hem blijven zitten. Vervolgens langzaam zijn kamertje verlaten (steeds een stapje verder naar de deur zetten). Als het niet lukte om hem in zijn bedje te laten, pakte ik hem altijd lekker bij me. Nu gaat het meestal weer heel goed en kan hij goed zelf inslapen in zijn eigen bedje. Ik denk dat het heel belangrijk is dat Joëlla zich veilig voelt. Dus als dat betekent dat ze even tijdelijk wat dichter bij je moet zijn, zou ik dat gewoon doen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-06-2012

Rennie, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Dat lijkt me dan een heel prettige afleiding. En dat je soms er ook even NIET mee bezig wil zijn snap ik ook, hoor. Ik werd altijd heel rustig in de weken na de ongi (en voor de eisprong). Ik kon niet zwanger zijn en hoefde er ook even niet mee bezig te zijn. Toch hoop ik dat het snel raak is voor je. Ik heb er zelf 8 rondes over gedaan na Puck om zwanger te worden van ons zoontje. Achteraf is dat niet lang, maar toen vond ik het heeeeeeel lang. Ik duim voor je!

Madelief, wat wordt Maria al groot! En succes met studeren. Het lukt je vast weer om het tentamen te halen. Even lekker weg met je vriendinnen, daar kan ik ook zo van genieten! Dat doet je dan echt goed hè?

Noortje, dan is het echt snel gegaan! Wel spannend als het dan toch op het eind niet lukt en er van alles bij gehaald moet worden. Was je je daar ook allemaal van bewust? Gelukkig is het goed gegaan en heb je je lieve Tessa in je armen. Ik kan me voorstellen dat je nu vaak aan Thomas denkt. Dat had ik ook. Ik realiseerde me des te meer wat ik met Puck gemist heb.En de eerste weken zijn heel vermoeiend. Jullie moeten aan elkaar wennen, het drinken moet geleerd worden en het slapen…tja, kon je maar lekker slapen! Maar dat komt goed. Laat je zoveel mogelijk helpen, zodat je je alleen maar op je kleine meid en op jezelf hoeft te concentreren. En af en toe even tijd nemen om een lekkere warme douche te nemen vond ik zelf heel fijn.

Tam, krijg ik toch weer tranen als ik je verhaal lees. Het lijkt me ook zo enorm heftig om mee te maken dat je je kindje in je armen hebt en alsnog moet laten gaan! Onverteerbaar.

Plusje, fijn dat het je zo goed bevalt om thuis te zijn. Het is snel genoeg weer tijd voor het werk…Ik snap je wens voor een volgend kindje heel goed, net als alle dames hier. Je hebt mogen proeven van het moederschap en nu wil je meer! Heel logisch.

Sabrina, fijn dat je blij kunt zijn! En rond de feestdagen uitgerekend…zou zo een kerstkindje of nieuwjaarskindje kunnen worden! Heb je ook last van misselijkheid?

Knuffel ook voor de meiden die ik niet genoemd heb (ik moet mijn aandacht weer op ons ventje gaan richten).

Hier gaat het goed met deze zwangere dame! Ik zit duidelijk in het tweede trimester. Misselijkheid is voorbij en mijn buik zit nog niet in de weg. Ik ben nu 17 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb geprobeerd om een ticker te plaatsen, maar dat is me niet gelukt. Voor alle niet zwangeren die graag zwanger willen zijn stuur ik wat zwangerschapshormoontjes jullie kant op, misschien helpt het!
Met onze kleine man gaat het ook heel goed. Hij heeft het kruipen helemaal ontdekt en racet door de kamer, haha. Dinsdag moeten we weer naar het cb voor zijn prikjes…

Knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-06-2012

@Noortje, ik heb nog helemaal niet gereageerd op jouw bericht! Wat heerlijk dat ze er is. Heftig moment zeg, aan het einde van de bevalling. Maar wel heel Fijn dat ze een uur bij jou heeft gelegen. Die eerste momenten zijn zo bijzonder. En dat je emotioneel bent, lekker laten gaan nu! Tranen van vreugde en van verdriet wisselen af. Ik hoop dat het beter gaat met voeden! Hoe Lang Ben je nu thuis?

X


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 11-06-2012

Vandaag onze laatste dag echt met z'n drietjes!
We hebben proberen te genieten en zijn naar de dierentuin hier vlak in de buurt gegaan.....
Heerlijk gewandeld en nog meer gepraat!!
Nu de laatste avond en komt morgen wel erg dichtbij...
Pfff.....
We hebben een mooi klein knuffeltje gekozen en een dekentje om hem in ue doen....
Maak kijk er wel erg tegenop hoor...
Moest dit nog even kwijt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-06-2012

myka, jee meid. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Er is toch niks ergers dan afscheid te moeten nemen van je kind? Fijn dat jullie kunnen praten en bewust nog even een moment samen gekozen hebben. Daar zal je later veel op terug kijken. Neem ook foto's meis....dat is misschien wel het laatste waar je aan denkt, maar ze zijn achteraf zo dierbaar.

Nogmaals heel veel sterkte, ik denk aan jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 11-06-2012

Myka, heel veel moed! Fijn dat jullie zo goed kunnen praten en nog een fijne dag hebben gehad in de dierentuin! Je mannetje zal altijd bij jullie zijn. Sterkte!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-06-2012

Heel veel sterkte morgen Myka!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-06-2012

lieve myka,

wat zal de tijd langzaam gaan voor jullie.
ik las dat jullie samen naar de dierentuin zijn geweest en hebben gewandeld.
Morgen.. meid, je gaat bevallen van jullie zoontje.
nog veel te vroeg, en wetend wat jullie te wachten staat...
ik ga aan je denken morgen!
hoe gek het ook klinkt, geniet van dat mooie moment dat hij geboren wordt.
zoals al eerder gezegd, maak mooie herinneringen voor later.
je zal er misschien niet te veel aan denken, maar misschien heb je later spijt als je het niet doet.
maak foto's van je mannetje, en van jullie als gezinnetje.
als hij al haartjes heeft, kan je een plukje afknippen. maak een afdrukje van zijn handje en voetje.
word weer helemaal emo als ik terug denk aan de momenten die wij hebben gehad met ons mannetje.
succes meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-06-2012

Myka, ik lees het berichtje van Cyn. Bij deze termijn is het soma heel erg lastig om een afdruk van voetje en handje te maken. Het is allemaal nog zo iniemini... Misschien lukt het, misschien niet. Ik zeg het, want anders valt het misschien tegen. Maar wat zeker mogelijk moet zijn en ik je erg kan aanraden is het maken van close up detail foto's van bijvoorbeeld vingertjes of voetje. Dat zijn hier de foto's die we nu zo mooi vinden en ook voor mensen om je heen mooi zijn om te bekijken en zich te verwonderen over hoe af het mannetje in jouw buik al is.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-06-2012

Daar heb je wel gelijk in madelief,
het is nog zo klein! misschien lukt het niet om een afdrukje te maken.
Maar het idee van de foto's is ook erg mooi.

heb net gewoon even terug gekeken naar onze foto's van wesley.
het haalt toch weer zoveel boven.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-06-2012

Lieve Myka, wat fijn dat jullie nog met z'n drietjes naar de dierentuin zijn geweest. Ik wil je heel veel kracht wensen voor morgen en de tijd van afscheid die volgt. Je kindje weet dat jullie van hem houden. Iets anders dan jouw warmte en liefde kent hij niet. Dikke knuffel en ik zal aan je denken.
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 12-06-2012

@myka heel veel sterkte! Ik weet precies wat je door maakt.. Het zal allemaal nog heel onwerkelijk zijn en ook de komende maanden zal het altijd niet even makkelijk zijn.. Hebben ze verder nog wat over de cyste gezegd? Zoiets is niet erfelijk of wel?

@kersje zo herkenbaar! Ik merk ook dat ik rustig ben als ik ongi ben en daarna.. De tijd gaat me dan wel snel genoeg.. Terwijl als ik tegen mijn NOD aanzit, de dagen zo langzaam gaan en ik op ieder signaal van het lichaam let.. We zijn net weer begonnen, maar het duurt voor mijn gevoel nu al lang dat je soms al weer van allerlei dingen in je hoofd haalt. Ik weet dat dit onzin in, maar toch gebeurd het...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 12-06-2012

Lieve Myke,

wat een verschrikkelijke dag vandaag voor jullie....ik wens je onwijs veel sterkte vandaag in het ziekenhuis...
oh wat wou ik dat dit jullie bespaard was gebleven...
oh wat weet ik hoe dat voelt...je dat levend geboren wordt en daarna overlijd...
ik heb er geen woorden voor...
maak mooie foto's van jullie kindje en geef hem heel veel knuffels en warme liefde van papa en mama. dat voel hij echt!
ik wens jullie heel veel sterkte vandaag. ik denk aan jullie....
dikke knuffel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 12-06-2012

myke, ik heb aan jullie gedacht vandaag.......wou ik gewoon ff laten weten


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-06-2012

Er komt op moment weinig van reageren terecht, erg druk met ons kleine meisje. Ze doet het heel goed, alleen 's nachts wil ze niet in haar bedje slapen maar op mijn buik. Kom momenteel wat slaap tekort.. We genieten wel volop van haar. De voeding wil nog niet zo lukken, ze mist nog de kracht en energie om goed te drinken. Nu een combi van borst en fles en zo gaat het wel goed gelukkig.
Probeer wel mee te lezen maar blijft niet echt hangen, denk wel aan jullie allemaal.

Myka, heb nog niet op je gereageerd maar ik heb wel aan je gedacht gisteren. Ik hoop dat je ondanks al het verdriet toch ook van je kindje kon genieten, hij was vast heel erg mooi. Ik wil je heel veel sterkte wensen, het zal nog moeilijk genoeg voor je worden.

Kersje, Devika en Madelief, bedankt voor jullie kaartjes.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-06-2012

Vanmorgen om half 8 was hij er dan eindelijk!
Wat een mooi compleet wondertje, nu voor ons een stralende ster...
Ik heb gelukkig weinig pijn gehad en vanmiddag mogen we naar huis.
Daar in alle rust de tijd nemen om dit een plekje te gaan geven...

Bedankt allemaal voor jullie steun en lieve woorden!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 13-06-2012

@Myka: Jeetje meis wat heftig de afgelopen dagen voor jou! Ik vind het knap dat je hier nu kan reageren. Hoe groot was Luca* en leefde hij nog toen hij geboren werd? Fijn dat je niet veel pijn hebt gehad en jullie snel weer naar huis mochten vanmiddag. Ik wens je heel veel sterkte samen met je man! Veel liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-06-2012

Lieve Myka,

Je bent moeder geworden en daarmee feliciteer ik jou! Jullie mooie wonder Luca, in jullie handen. Wat hard, wat heftig, dat jullie ook weer afscheid moeten nemen. Ik ben blij te lezen dat je niet al te veel pijn hebt gehad. En ik kan me een redelijke voorstelling maken van hoe Luca er uit moet zijn, aangezien ik maar ruim een week verder was. Mooi he! Wat een miniatuur kindje!

Hebben jullie ervoor gekozen hem mee te nemen? Hoe gaat het nu verder?


X Madelief


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-06-2012

Lieve Myka, wat heeft Luca een mooie naam gekregen. Ik ben blij dat je lichamelijk niet veel pijn hebt gehad. Ik vond het zelf zo'n wonder toen onze Puck was geboren. Zo klein en lief en zo geliefd. Zo stil ook. Het grote verdriet kwam pas toen ik haar achter moest laten. Zo lang ze bij me was, was ik heel rustig en kon ik het aan. Daarna werd het moeilijk, zo moeilijk. Ik ben benieuwd hoe het voor jou is. Ik hoop dat jij en je man elkaar goed kunnen steunen.
Dikke knuffel voor jou en een vlinderkusje naar de sterren voor Luca.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-06-2012

lieve myka.

gefeliciteerd mama met de geboorte van Luca. (en natuurlijk ook gefeliciteerd voor papa)
gelukkig heb je niet te veel pijn gehad.
ik hoop dat jullie een mooi moment hebben gehad samen!
veel sterkte meid!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-06-2012

@Noortje, wat leuk om van je te horen! Fijn dat Ze het zo goed doet! Dat slapen op je buik, dat had Maria ook! Maar echt, dat gaat over. Wissel je af met je man? En ik kan die ukkies ook wel begrijpen. Maanden heerlijk bij mama en dan alleen in je bedje? No way! Hoe was je kraamzorg? Hoe lang zijn jullie eigenlijk nog in het ziekenhuis geweest?

@hier, zo aan het genieten! Maria is vrolijk en gezellig, slaapt goed overdag en in de nacho steeds langer. Dus van ongeveer 0:00 tot 6:00 uur. Wel met een speentje geven tussendoor. Ze stapt de hele dag achter haar loopkarretje door de kamer. Ze kust haar neefje plat, met wie ze nu minimaal twee dagen per week samen is. Vandaag was hij hier, morgen Maria bij hem. En ik ga lekker met studie. Nog ruim 2 weken tot tentamen!

@tam, wat een super schattige ticker heb jij!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-06-2012

lieve myke, ook ik sluit me aan bij de andere meiden. Je bent mama geworden en dat zal je altijd blijven. Lieve Luca* heeft een plaatsje in je hart.
Het zal niet makkelijk zijn, maar met de steun van elkaar en jullie lieve zoontje* komen jullie er wel doorheen.
Wij zijn er ook voor je als je gewoon eens van je af wilt praten.

lieve luca* heeft daarboven heel veel vlindervriendjes en is niet alleen.
Sterke.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-06-2012

Myka, proficiat met jullie zoontje Luca, hij zal altijd in jullie hart blijven. Heel veel sterkte de komende dagen met elkaar.


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 13-06-2012

Noortje, wat moet het zalig zijn om je kindje op je buik te hebben Smile Zo te lezen doet zij en doen jullie het heel goed, jullie zullen er wel van genieten Smile Rust goed, krijg je wat hulp?

Wij zijn deze namiddag naar de gynae geweest. Uit de onderzoeken hebben ze kunnen afleiden dat er geen erfelijke aandoeningen waren bij Sam, zijn orgaantjes waren goed, zijn gewicht en lengte waren ook goed, 't was een gezond ventje. Maar in de navelstreng zat er een klonter en deze heeft de moederkoek aangetast. Ze weten niet hoe die klonter daar zou kunnen komen. Nu moet ik nog bloed laten trekken voor te kijken naar de stolling en moet er opnieuw een staal van mij naar een labo voor genetisch onderzoek, want dat was mislukt. Dan heeft hij me nog eens onderzocht en volgens hem was er niets te zien ivm PCOS en zat er een eitje in de eierstok. Hij zei dat het kon gaan springen, maar het klonk niet echt overtuigd, vond ik. We vliegen er in ieder geval terug in! Smile Ik ben eigenlijk superblij met het nieuws, ben zo blij dat er normaal gezien geen probleem zou zijn voor een volgende zwangerschap (nog even de laatste resultaten afwachten).


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-06-2012

Plusje, dat is inderdaad goed nieuws! Want dan is er in de basis geen afwijking geweest! En een eitje wat kan gain springen: klussen jullie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 13-06-2012

Trouwens, iedereen de hartelijke groeten van Laura! Helaas hebben ze nogal wat regen op vakantie. Maar dat was gisteren een mooi excuus om overdekt te gaan shoppen!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-06-2012

Doe laura maar de groetjes terug!

plusje, wat fijn dat je goed nieuws heb gehad. jullie kans ligt weer open zo te lezen haha.

tam, zie ook je ticker staan.. leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-06-2012

ik was nog niet klaar! haha

noortje.
leuk om even wat van je te lezen.
hoe voel je je? heb je een beetje een leuke kraamzorg gehad?
gaat de borstvoeding goed? wat zal jij je trots voelen met kleine tessa in je armen.
vond je de eerste week geen emotionele rolercoaster..?

mama maria, hoe is het met jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-06-2012

Myka, je bent mama geworden van Luca, je zult vast heel trots op hem zijn. Fijn dat je niet al te veel pijn hebt gehad en dat jullie naar huis mogen. Ik wil je heel veel sterkte wensen met de leegte die je zult gaan voelen. Heb je mooie foto's van hem kunnen maken? Die vond ik achteraf heel dierbaar. Nemen jullie hem mee naar huis?

We hadden leuke kraamhulp gehad, van vrijdagmiddag t/m zaterdag een week later. Extra uren gekregen omdat ik bijna niks kon vanwege de pijn van de knip, gelukkig is dat bijna over. En ook de voeding gaf wat problemen, maar nu gaat dat wel goed. Maar wat een emoties zijn erbij gekomen, had ik niet verwacht. Het verdriet om Thomas kwam zo erg terug, dat was wel heel moeilijk. Gelukkig kan ik wel genieten van zijn zusje, als ze lacht dan smelt ik helemaal. Ze is zo mooi. Ze huilt bijna niet, alleen voor een voeding een beetje en als ze buikpijn heeft. Wel vermoeiend zijn de korte nachten, vannacht 4 uurtjes geslapen.. Maar ze heeft wel al 2 nachten in haar eigen wiegje geslapen. Nu ligt ze lekker in de box te slapen en straks komt er iemand van het consultatiebureau, komt de 1e keer thuis, ben benieuwd.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-06-2012

Plusje, wat een goed nieuws, zo lijkt er niks een nieuwe zwangerschap in de weg te zitten. Ik hoop dat het snel weer mag lukken.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-06-2012

[ATTACH=CONFIG]10920[/ATTACH]Dit is ze dan!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-06-2012

Mooie meid zeg! Wat zul je trots zijn!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 15-06-2012

Wauw Noortje, echt prachtig! Hier krijg ik een smile van op mijn gezicht!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-06-2012

oh, smelt smelt

hier een trotse forum-tante. Wat een schatje zeg.
Ben er gewoon stil van


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2012

oh mijn hemel! wat is ze prachtig noortje!!!!
wat een mooi meisje!! poppetje! smelt smelt! hier ook een mega smile op mijn gezicht hoor!
ben trots op je noor!
dikke kus!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2012

hallo tessa poppetje!!
hihi!
( ik doe nu net of ik ff in de box gluur hihi)


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-06-2012

lieve Myke,
hoe is het nu met je?
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-06-2012

Noortje, wat een heerlijk schatje! O, wat fijn zo'n liefje in je armen...

Plusje, veel klusplezier ;-) Fijn dat de uitslagen goed waren!

Myka, het gaat het met je?

Knuffel voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 15-06-2012

Oh Noortje, wat een schatje, en ze lijkt al groot op de foto... Wij hebben hetzelfde boxkleed...ik hoop dat er ook vlug zo'n prachtig baby'tje inligt. Smile

Ja hoor, wij zijn aan het klussen geslagen, wow leek net weer de "eerste keer" Wink Maar nu weet ik dus niet waar ik ergens zit in de cylus en ga ik blij zijn als ik ongesteld word (of niet???).

Myka, hoe gaat het met jullie? Veel liefs!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 15-06-2012

@noortje: wow meid wat een wondertje!
Daar kunnen jullie en thomas* maar trots op zijn ;-)

Ik begin steeds meer uit een soort van roes te komen en krijg steeds meer het besef dat alles voorbij is
Dat onze luca* nu een sterretje is en niet meer bij mij
Die sterke vrouw van de afgelopen dagen is nu even ver te zoeken...

Gisteravond samen met mn lief een wensballon losgelaten
EN sinds dat moment is het beseffen begonnen

Fijn bij jullie mijn verhaal te doen, te weten dat jullie weten hoe ik me voel
Dank je wel


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-06-2012

myka,
zo herkenbaar dat de sterke mama zich ineens heel machteloos voelt.
wat mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten!
wij hebben bij de begrafenis van Wesley* een wit met blauwe ballon opgelaten.
en dat voelde echt alsof we hem op dat moment echt los lieten! ik kon wel door mijn knieen zakken!
dan is ineens dat besef daar... dat was het dan.. pff...

Noortje.
wat een mooie meid is Tessa!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-06-2012

Lieve Myka,
wat mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten. En toen was het besef er ineens... dat is zwaar. Je schrijft dat Luca nu niet meer bij je is. Hij zit niet meer in je buik, maar je hart zal hij nooit verlaten. Hij zal altijd bij zijn papa en mama zijn. Maar die lege buik is een verschrikkelijk besef, dat weet ik nog goed. Ik krijg hier ook tranen als ik terug denk aan dat verdriet, aan waar jij nu midden in zit. Sterke mama, je kan en hoeft niet altijd sterk te zijn. Je bent de allerbeste mama voor Luca. Ik vond (en vind) het ook heel fijn om hier mijn verhaal te doen met de andere meiden, die weten hoe het is. Ik geef je een heel stevige knuffel.
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 16-06-2012

Bedankt voor jullie lieve reacties op haar foto, ben zo trots..

Plusje, dat boxkleed hadden we al voor Thomas, had nooit meer durven dromen dat we het toch nog konden gebruiken en toch is het gebeurd. Hoop dat het voor jullie ook weer mag komen, vast wel!

Myka, zo herkenbaar dat opeens het besef gaat komen. Zo voelde ik me toen we tijdens de begrafenis het mandje lieten zakken, het is zo'n verschrikkelijk gevoel. En je hoeft niet altijd sterk te zijn, kunnen jullie er samen goed over praten? Wat mooi van die wensballon. Ook al heb je Luca niet meer in je buik, hij zal altijd in je hart zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 16-06-2012

Joëlla d'r 2e tandje komt door!
2 weken geleden nummer 1 en nu komt nummer 2 erachter aan.
vandaag een heerlijk weertje dus na een drukke werkweek ook weer een drukke dag.
vanmorgen over de rommelmarkt gelopen hier op 't dorp (ik hoopte al 2 jaar dit te doen met een kleine en nu was het eindelijk zo ver)
wij staan hier van het werk ook altijd, en nu hoefde ik niet te werken maar kon ik zelf met mijn gezinnetje op pad! heerlijk!
daarna naar opa en oma waar joella heerlijk met haar nichtjes heeft gespeeld.
nu ligt ze uitgeteld op bed.

het huilen bij het naar bed gaan 's avonds is steeds minder.
ik stop joella in dr slaapzak, met dr tuut en een knuffeltje en dan mag ik gaan. ik leg haar dan nog niet onder haar dekentje.
ik hoor haar vaak nog een kwartiertje spelen en daarna is het stil.
dan kan ik naar boven om haar in te stoppen, en mevrouw slaapt heerlijk de hele nacht door.

zo, nu ga ik languit op de bank, morgen een dagje niks en dan begint de werkweek weer.

goed weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-06-2012

zo meiden, ik ben weer terug van vakantie!!
het is niet zo heel erg geslaagd geweest. helaas veel regen en onweer en kou.. van de 14 dagen maar 4 of 5 mooie dagen gehad... maar ja, we zijn nu weer lekker thuis en ik ga nu proberen op jullie te reageren..

noortje van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter!!! echt een mooie meid.
en wauw, je kaartje! hele mooie teksten!! dank je wel daarvoor. ik vond vooral de laatste tekst erg mooi. wil die zelf ook heel graag gebruiken voor het kaartje van deze beeb... als je het niet erg vindt!

cyn wat fijn dat het beter lijkt te gaan met het huilen van joella. toch wel fijn als ze rustig in slaap kan vallen he?

oh meiden, jullie moeten me echt vergeven... ik kan niet meer alles onthouden.. ik heb vanmiddag een hoop terug gelezen maar kon nog niet reageren. en nu ben ik alles ff kwijt.

wel weet ik nog dat we helaas weer een nieuwe in ons midden hebben.

myka, ik wil je feliciteren met de geboorte van je zoontje maar ook gecondoleerd. wat super oneerlijk toch weer... waarom mocht dat mooie mannetje nou toch niet bij jullie blijven... en wat vreselijk als je van tevoren weet dat je gaat bevallen en je kindje kwijt zal raken... ook ik vraag me af of hij nog leefde toen hij geboren werd.. ik wil je ontzettend veel sterkte wensen voor de komende tijd en je mag altijd bij ons mee kletsen. dikke knuffel voor jou meis!

hier aanstaande maandag semmy zijn tweede verjaardag! jeetje wat gaat het hard zeg... en donderdag ga ik weer naar het amc. ik krijg mijn eerste injectie weer en de eerste baarmoedermond meting. toch wel weer super spannend allemaal hoor. vanaf deze week dus weer elke week naar het amc toe. 16 weken lang weer een injectie halen. ik heb de afgelopen twee weken toch best wat last van mijn buik gehad. het leken serieus wel harde buiken. maar ik weet echt niet of dit met 16 weken al kan...

oh ik bedenk me ineens weer wat! kersje en sabrina hadden een goede echo!! super fijn!! ik ben blij voor jullie meiden!

kersje, hoe ver ben jij nou alweer? zeker alweer bijna 20 weken? ik zit morgen alweer op de 17 weken. wat gaat het toch hard he?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-06-2012

Noortje, trotse mama, heerlijk!

Cyn, jij hebt eindelijk met je kindje over de rommelmarkt gestruind! Wat een fijn gevoel! En ze heeft al twee tandjes! Hier nog steeds geen tand in zicht. Nog steeds een tandeloos bekkie met een big smile, haha. Hij begint ook behoorlijk te clownen! Gisteren allemaal gekke bekken trekken naar oma: succes verzekerd! En er wordt sinds kort driftig op los gekropen! Hij is al een echte dreumes aan het worden...

Laura, welkom terug! Wat jammer van het weer! Hebben jullie nog wel leuke dingen kunnen doen? Harde buiken kan volgens mij al wel, hoor. En weer iedere week een injectie halen, jeetje. Maar je zult het er vast met liefde voor over hebben! Joh, je bent alweer 17 weken! Ik 18 w 4 dagen. Dinsdag hebben we de 20 weken echo al om te kijken hoe het met de doorbloeding staat. Als ze nog niet alles voor de rest kunnen zien moeten we nog een keer voor deel 2. Maar ik hoop dat ze in 1 keer kunnen zien dat alles goed is, scheelt weer stress.

Myka, knuffel voor jou in deze moeilijke dagen.

Knuffel voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-06-2012

O, fijne vaderdag meiden! En voor diegenen voor wie het juist een moeilijke dag is: sterkte! Dat het volgend jaar maar een dag mag zijn die dubbel en dwars gevierd mag worden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-06-2012

cyn; hihi. Op diezelfde rommelmarkt stond ik ook. Wij staan er elk jaar. Je bent me niet
opgevallen al weet ik niet of ik je gelijk zou herkennen.
Ik vond het gezellig en heb leuke dingen voor myrthe nog gevonden: oa een loopwagen voor buiten.
laura; welkom back meid. bah...regen! Het is hier ook niet veel geweest steeds.
Ik vraag me wel eens af of we nog wat gaan krijgen. Jee..en wat schiet die zw weer al op.
Nog leuke dingetjes gekocht voor de kleine? En voor morgen alvast: hiep hiep hoera.
kersje; hoop ook dat di alles duidelijk is hoor. en goed natuurlijk want dat is het belangrijkste.
noortje; het is echt een mooie meid. Ben je al lekker wat gaan wandelen enzo?
plusje; hoop ook vlug dat het boxkleed een mooi brusje mag bevatten. Hoop doet leven.
myka; wij hebben op de uitgerekende datum van britt* ook een wensballon opgelaten.
Ze was 2 weken te vroeg. En toen was ze al dood. Zo moeilijk te verteren.
Elk jaar "vieren" wij wel haar jaardag. Ze heeft ons ouders gemaakt en trots voor altijd!
hier; druk. Deze week alleen al 3 avonden overwerken dus zal blij zijn als het do is en ik
weer effe op adem kan komen.
Mijn zus nog maar een paar weekjes...zo spannend!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-06-2012

jeetje tam dan heb je het er maar weer druk mee... succes meis!
en wat spannend voor je zus!! weten ze al wat het wordt? ja toch? of ben ik nu in de war?

ja we hebben leuke dingen voor semmy gekocht. speelgoed kleding schoenen... hij is weer verwend! en morgen wordt ie ook tot in den treure verwend... pfff.. leuk hoor. ook nog een baby pakje gekocht voor ukkie. het eerste echte pakje, op het roze pakje van een tijdje terug na haha! denk nog steeds niet dat wij die aan mogen trekken bij de kleine hoor.. denk echt een jongetje.

ik plaats zo nog ff een buikfoto die net gemaakt is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-06-2012

[ATTACH=CONFIG]10943[/ATTACH]17 weken, vandaag dus..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-06-2012

Wow! Wat een prachtige buik! Heerlijk zeg, dat je nu al een echte mooie duidelijke buik hebt! Pronken!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 17-06-2012

Tam,
leuk dat je wat spulletjes voor myrthe hebt gevonden. ik was wel opzoek maar niet gevonden wat ik wilde.
heb wel een aantal rondjes gelopen maar heb je niet gezien/herkend haha.
volgende keer zal ik je foto van fb nog eens bekijken voordat we gaan hahaha

balen van dat overwerken... hopelijk gaat de week een beetje snel.

Laura,
je bent er weer! balen van het weer, maar hier was het inderdaad niet veel beter.
toevallig gisteren en vandaag een zonnetje gehad!
en Semmy weeral bijna jarig! wat gaat dat snel he.
en dat buikje zal ook wel lekker groeien. voel je je goed?

Kersje,
spannend! de echo weer in zicht. heb je er zin in of zie je er toch een beetje tegenop?

Noortje,
Hoe is het met Tessa?

alle andere meiden, (en alle papa's) wil jullie toch een fijne vaderdag wensen.


Joëlla heeft op mijn werk wat gemaakt voor papa dus ik hoefde niet meer met haar te knutselen haha.
ze heeft een voetafdrukje in het gips gezet.

ik zit al een aantal dagen aan mijn vriend zijn hoofd te zeuren...
hij heeft een verjaardagscadeau besteld, maar wilt niet vertellen wat..
het enige wat hij zegt is dat ik nog 4 weken moet wachten! pff..
ik ben te nieuwschierig. kan er niet tegen dat iemand verteld dat hij een cadeautje voor me heeft en me vervolgens laat wachten. (erg he!)

Opa en oma hebben jonge puppies! dus joëlla mocht even knuffelen gisteren!
[ATTACH=CONFIG]10946[/ATTACH]

zo, nu nog even een wasje vouwen, joëlla naar bed brengen en het zelf ook niet te laat maken.