Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-06-2010

Hey lieve dames,

Ben weer terug van een weekendje Brabant, we zaten in het huis van mijn schoonouders, die waren op vakantie. Wat was het prachtig weer he? 8-) echt super, we hebben lekker buiten in natuurwater gezwommen, echt fijn!

Wauw Jasmien, zo te horen heb je een hele drukke en verantwoordelijke baan. Ben je inmiddels een beetje bijgekomen van de drukte? nog iets leuks gedaan dit weekend? Deze week je nod! toch spannend hoor, ook al denk je dat er maar een kleine kans is dat het raak is.....ik dacht dat vorige keer ook, en had geen noemenswaardige zwangerschapsklachten. Dus wie weet! ik duim voor je.
Wat je schrijft over het niet goed kunnen bevatten hoe je levenslustige kind door een niet goed functionerend placenta komt te overlijden, kan ik mij helemaal voorstellen. Het feit dat zoiets in jouw lijf niet goed gefunctioneerd heeft en je kindje daar last van heeft gehad lijkt mij heel moeilijk te verwerken. Mijn moeder bekeek het overlijden van ons meisje ietsje anders dan wij deden, haar "theorie" was dat het vanaf dag 1 niet goed zat met het kindje, de meeste overlijden dan ergens in de eerste 8 weken, maar wij hadden gewoon zo'n sterk kindje, zo'n sterk hartje dat ze door kon gaan, langer bij ons bleef. Ik vond dit op zich wel een fijne gedachte, we hadden een sterk kindje gemaakt. heb jij eigenlijk veel familie dichtbij waar je woont?
Ja, en wat betreft je vraag over mijn buik, ik vind het wel fijn dat hij snel groeit, ik heb mijn buik heel erg gemist namelijk.

Kersje, inderdaad, weg anonimiteit! :lol: , maar ook wel een "veilig" gevoel dat we elkaar weer kunnen vinden. Ik begrijp dat je het wachten op de sollicitatie confronterend vond, je zit je dan natuurlijk een beetje druk te maken tijdens het wachten, en dan komt opeens het besef waar je nou helemaal mee bezig bent, solliciteren.....en dat terwijl je inderdaad iets heel anders had moeten doen nu....je om hele andere dingen druk had moeten maken. Ik herken het zo, ik ben ook zo met Olivia bezig, en de bevalling die een dezer dagen plaats had moeten vinden. Ik ben ook best veel verdrietig geweest deze week, zij overheerst deze zwangerschap op dit moment een beetje. Ik probeer ook heel gericht met dit kindje bezig te zijn maar uiteindelijk is zij het waar ik de meeste tijd aan denk. Soms vind ik dat niet eerlijk voor dit kindje, maar besef ook dat het niet erg is, het hoort erbij. Het is niet iets waar ik voor kies, het verdriet en gemis is gewoon nog heel aanwezig. Maar het is inderdaad ook een energie- en egoboost om aangenomen te worden! dat is zeker goed voor je zelfvertrouwen, dat had je na afgelopen maanden zeker even nodig denk ik.
Ik kan mij voorstellen dat je niet meer weet hoe het voelt zwanger te zijn....ik had dat ook. Ik denk dat het in mijn geval komt doordat ik mij best wel ziek voel de hele dag, niet echt iets wat je lichaam en geest graag wil onthouden denk ik :lol:.
Wat begin je al snel aan je nieuwe baan trouwens! wauw......nog een week vrij! Confusedhock: Hoeveel uur ga je werken? zal inderdaad wel even pittig worden, ik hoop dat je in een leuk team terecht komt, spannend hoor!

Hey tam, wat lief dat je familie zo goed meegeholpen heeft, en wat fijn dat het zo mooi is geworden!! Big Grin , ik zag het helemaal voor me. Het zal wel fijn voelen nu het af is denk ik, zo fijn dat je dit nog voor je prinsesje hebt kunnen doen.

Kim, zwanger kunnen zijn is in de eerste maanden ook heel erg dubbel! angstig, spannend, ontzettend fijn, eng, leuk. Ik denk dat alle dames dat hier wel kunnen beamen, fijn dat je een goed gesprek met je gynaecoloog hebt gehad, wanneer is jouw nod?

oke dames, ik ga weer werken, het zal niet meevallen in die hitte (Jasmien het is hier vandaag in het binnenland 30 graden!), volgende week ben ik 8 weken zwanger, toen begon vorige keer de misselijkheid, ik ben benieuwd! aan de ene kant wil ik niet misselijk worden (het was zo zwaar), maar aan de andere kant is die misselijkheid voor mij ook een geruststelling, dat het werkt, de hcg stijgt, het de goede kant op gaat. Ik voel me wel rustig, ik heb wederom weer een lief rompertje gekocht, we fantaseren over namen, het geslacht, ik voel me heel dankbaar.


dag lieve meiden, tot snel.

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-06-2010

jeetje, ik zie nu in mijn banner dat vandaag vier maanden geleden is dat ze geboren werd, zo onvoorstelbaar Cry


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-06-2010

Maria:Ik weet niet precies wanneer mijn NOD is. Ik denk ergens tussen nu en 2 weken hahaha.Is even afwachten.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-06-2010

Hey lieve meiden,

Puf puf wat is het warm in Holland…en dan valt het voor mij nog mee, want ik woon niet ver van de kust! :roll:

Jasmien, fijn dat je baas je laatst eerder naar huis heeft gestuurd. Maar misschien moet hij je eigenlijk altijd wat minder hard laten werken??? Confusedhock: Dus je werkt in de telecom. Grappig, mijn vriend ook. Vind je het leuk werk? Je nod komt dichterbij en ik ben druk aan het duimen, hoor! Wink

Tam, al een beetje bijgekomen van al het gesleep met je meubels? Heb je nog lekker van het weer kunnen genieten of teveel last van de hooikoorts? :x

Kim, hoe gaat het meid? Misschien nog wat leuks gedaan met Dana en je man? Smile

Laura, wel warm nu Semmy er is, zeg! Heeft hij er last van of kan je je huis een beetje koel houden? En jij? Niet de katten op je laten liggen in deze hitte, hè? :geek:

Maria, lekker even naar Brabant geweest en gezwommen! Klinkt heerlijk. Big Grin Toen ik een week of 6 zwanger was waren mijn vriend en ik in Costa Rica en hebben daar bij een waterval gezwommen, zo mooi was dat! We hebben er een foto van (heb ik net nog even naar gekeken). Ik kan me nog goed herinneren dat ik me zo ontzettend zwanger voelde in mijn badpak. Mijn buikje begon een klein beetje te groeien en mijn borsten waren veel te groot voor mijn badpak geworden, hihi.
Wat fijn dat je buik al zo lekker aan het groeien is! Lijkt me wel lastig om het dan verborgen te houden op je werk, of valt dat mee? :?
Wat je schreef over de theorie van je moeder, mijn moeder had ook zoiets. Zij denkt dat Puck zo lang bij ons is gebleven omdat ze het veel te fijn vond bij mij, ook al kreeg ze veel te weinig voeding. Als je mama iedere dag lieve dingen tegen je zegt en voor je zingt dan wil je nog niet weg, toch? Ik vind dat wel een mooie troostende gedachte. Al had ik natuurlijk zo graag gewild dat ze nu nog gezond en wel bij mij zou zijn.
Ik kan goed begrijpen dat je veel met Olivia bezig bent. Je mist haar. Ze zou nu ongeveer geboren worden. Dat doet niets af aan hoe welkom het kindje in je buik is. Wat fijn dat je je rustig en dankbaar voelt. Smile
Ja, het geeft me een boost dat ik aangenomen ben. Is echt goed voor me, dat voel ik! Ik ga 32 uur per week werken. En inderdaad al best snel…nog maar 1 weekje vrij (maar heb dan een jaar niet gewerkt, dus ik mag niet klagen :oops: )!

Hup Holland Hup! We gaan straks in de kroeg kijken! :mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-06-2010

2-1!!!!!!!!!!!!!!
[Afbeelding: vdfupe.png]


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-06-2010

Dag dames

Kunnen jullie je wat verwarmen? Nou, ik wel.........doet me echt denken aan mijn zwangerschapsverlof vorig jaar, toen was het ook zo warm. Zwembad in de tuin en af en toe afkoelen, lekker! Om te werken is het toch wat minder. Bedacht me vandaag nog dat als ik de eerste mk na mijn meisje niet had gehad ik nu deze week weer al met verlof was gegaan. Als....als.....als, daar zal ik maar niet te vaak aan denken.

@ kersje, wat een lieve foto van je zo met dat fruit. Je staat er erg fruitig op als ik mag zeggen, hihi. Volgende week al werken, dat begint te korten. Hoop dat je het ontzettend naar je zin zult hebben al zal het vast spannend zijn. Wat een mooi verhaal van Costa Rica, zag het al helemaal voor me. Als ze had gekunnen dat had ze nog veel langer bij je gebleven. Ik zong ook altijd veel voor Britt*. Toen ze in onze armen stierf hebben we haar liedje op de cd opgezet en het nogmaals gezongen (snap nu nog niet dat er toen geluid uit me kwam), en nu zet ik af en toe nog wel eens haar mobieltje aan op de kamer als ik bv de rolluik dichtdoe.

@ maria, 4 mnd geleden weer al en nu weer een boeleke in je buik. Emoties zijn een achtbaan, maar je lijkt me een rustige meid, en sterk! Fijn dat je een leuk weekend gehad hebt bij je schoonouders in het goeie ouwe brabant. Ik was bij mijn meisje ook zo misselijk als wat. Zou het er zo weer voor over hebben.

@ kim, wat heb je toch een mooie dochter op de foto's. Ze lijkt op je. Vraag jij je ook wel eens af of Giel veel op je zou lijken? Britt* leek erg op haar papa, maar de haren van mij. Sta er nog steeds versteld van dat we zoiets moois gemaakt hebben haha

@ jasmien, drukke baan. Fijn dat je chef zo met je meeleeft hoor.

Hier trots op de meubeltjes, het is prachtig. Gisteren een mindere dag gehad. Ga er niet lang over kletsen, maar laten we zeggen dat ik een schoonzus heb die goed kan kwetsen. Heb het er nu helemaal mee gehad. Vandaag wel lekker gewerkt, bij mijn pa en ma voetbal gekeken en net de konijntjes gedaan. vanavond weer voetbal kijken....buiten op de laptop in het prieel, hhaha. Hooikoorts gaat goed nu met de nieuwe pillen. Good stuff. Wink

Nou dames........tot later,
liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-06-2010

Kersje: Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik denk ook dat Giel zo ver is gekomen, omdat hij het goed had in mijn buik. Hij had trisomie 18 en de meeste kindjes hebben dan een groeiachterstand van weken. Bij Giel was dat ook niet zo en hij had een lekker dik buikske, dus ja...ook ik denk dat ze blijven omdat ze het goed hebben bij je ookal halen ze de echte werled niet.
Wij hebben gister lekker gezwommen met de hele familie en vandaag bij mijn schoonzusje lekker aan de bbq en voetballen gekeken. We hebben dus een heerlijk weekend gehad, ookal was Giel wel veel in mijn gedachten.

Tam:Helaas zijn er van die mensen die je heel veel zeer kunnen doen en waar je niets tegen kunt doen, omdat je niet om ze heen kunt Sad . het enige wat ik tegen je kan zeggen is...maak je er niet al te druk over, want wie het laatst lacht..lacht het best en elk huisje heeft zijn kruisje. die zijn er ook nog niet!!!Zo denk ik meestal en probeer er boven te staan(en dat is inderdaad niet altijd even makkelijk meid).

Ik heb al een paar dagen het idee dat ik mijn menstruatie moet krijgen.Mijn lichaam is zo raar nu na de bevalling.Ik gebruik nu deze maand ovulatietesten, omdat ik wil weten of mijn ei er is. Ik heb twee weken geleden een positieve test gehad en deze week 4 positieve ovulatietesten en dan nu het idee dat ik ongi moet worden :roll: Echt heel irritant allemaal. Ook blijf ik melkproductie houden. Spuit mijzelf soms mijn ogen vol Big Grin haha. Ik ben blij als ik of ongesteld word zodat ik weer weet hoe het allemaal zit, of misschien over een paar weken al weer een positieve test in mijn handen heb!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-06-2010

Tam:Het is heel erg raar, maar Dana lijkt inderdaad veel op mij en ik vond Giel op mijn man lijken. Toch als ik naar Dana's babyfoto's kijk en naar de foto's van Giel zie ik dat hij toch heeel erg veel van haar wegheeft. Giel had alleen echt wel duidelijk de lange benen, handen en voeten van mijn man. Jullie zouden de foto's best Van mij mogen zien, maar ik wil liever niet dat andere mensen deze te zien krijgen!!!Daar heeft verder niemand iets mee te maken. Ik ben trots op mijn manneke hoor, maar er zijn van die nieuwsgierige mensen bij die het alleen willen zien om te zien hoe zo'n kleintje er nou uit ziet, niet omdat ze willen zien hoe mooi hij was.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-06-2010

Maria:Ik heb je trouwens gezocht op hyves, maar er zijn er 2 met jou naam haha.Dus weet nu niet wie ik hebben moet? Ben je 40 jaar? Anders moet ik de andere hebben Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 29-06-2010

Dag lieve dames,
Alsnog gefeliciteerd met de 2-1 overwinning!
Maria, leuk om de persoon achter jouw naam te hebben gezien. Je ziet er aardig uit. Je hebt in natuurwater gezwommen. Heerlijk hoor! Het is in Suriname verschrikkelijk warm en ik verlang echt naar een koele duik. Afgelopen weekend ben ik een beetje gaan shoppen en hebben mijn man en ik naar films gekeken. Gelukkig heb ik goed kunnen rusten. Het was vandaag een stuk rustiger op kantoor. Mijn ongi is naderende, ik had last van hoofdpijn en de bekende steken in mijn buik. Wat een mooie gedachte over Olivia heeft je moeder en ze heeft nog gelijk ook! Ik hoop dat het zal meevallen met de misselijkheid (als je hiervan last krijgt). Het zal inderdaad, ondanks dat het onprettig zijn, een geruststelling zijn aangezien de zwangerschap dan de goede kant opgaat. Leuk dat je al een lief rompertje hebt gekocht. Zal je voor de bevalling willen weten wat het geslacht van jouw kleintje is?

Big Grin Kersje, ik ben blij dat je voor mij aan het duimen bent. Al wijst alles nu richting ongi. Lief hoor! Ik vind mijn werk leuk en afwisselend. Ik ben in augustus al 3 jaar in het bedrijf. Heb jij al plannen voor je verjaardag gemaakt? Je bent nog een weekje vrij, daarna is het meteen 32 uur per week werken. Geniet maar van je laatste ‘vrije’dagen hoor Wink

Tam, wat lastig dat je schoonzus kwetsend bezig is geweest. Doet zij dat vaker? Fijn dat het nu beter gaat door gebruik van die pillen tegen de hooikoorts.

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 29-06-2010

hahahaha nee die katten die liggen nu niet meer op mijn benen hoor!! grappig dat je dat onthouden heb! maar ze mogen nu niet meer bij ons op de slaapkamer. niet dat semmy nog bij ons ligt hoor, dat was na 2 nachten al bekeken. hij ligt veel lekkerder op zijn eigen kamertje en ik vind het zelf ook onzin om die kleine bij ons neer te leggen. maar mijn slaapkamer blijft veel schoner nu, logisch natuurlijk, dus we houden het erin dat ze niet op de kamer meer mogen. vond het eerst wel zielig maar nu is de zolderkamer open en daar staan ook twee bedden dus ze liggen lekker daar!

verder met die warmte is het ff zoeken hoe het het lekkerste is voor semmy maar we hebben het denk goed aangepakt. hij ligt in een rompertje met lange mouw en verder alleen sokjes aan en zijn temperatuur blijft redelijk constant.
het is wel een draakje hoor, vanmorgen lag hij dus al ondersteboven in zijn bedje!! en hij is pas anderhalve week oud!! wat een gek zeg!
weet niet of het normaal is hoor maar ik vond het erg vroeg. hij is heel sterk in zijn nek en armen en benen dus dat wordt nog wat ben ik bang haha! verder is het een heerlijk mannetje. we genieten echt volop van hem. gister tijdens de voetbal wilde hij alleen niet slapen, dus zat ik lekker op de bank voor de buis met semmy op schoot en mijn pink in zijn mond. dat vind hij echt heerlijk en dat is ook de enige manier om hem een beetje stil te houden.

hoe gaat het verder met jullie? jeetje maria, alweer bijna 7 weken! wat gaat het hard he? ik hoop wel dat je straks veel gaat genieten van de zwangerschap want zoals je zelf weet is het heel bijzonder!

verder heb ik dus weer effe niets opgeslagen en weet dus weer niet wat er verder stond...
iemand was naar brabant geweest. lekker hoor! heb je er goed van genoten? waarschijnlijk heb je dat wel al gezegd hoor maar ja...

ik hoop dat het een beetje goed gaat met jullie. hier in ieder geval wel maar dat was wel duidelijk denk ik.
vinden jullie het echt niet vervelend dat ik mijn verhaal hier zo neerzet?
anders moeten jullie het echt zeggen hoor, zou het volledig snappen.

ik wens jullie nog een fijne dag en tot de volgende keer maar weer. ik begin langzaam aan in een ritme te komen dus denk dat ik wel wat vaker online zal zijn.

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - NoaM - 29-06-2010

Hai dames,

Daar was ik weer eens een keertje! Lees nog steeds af en toe met jullie mee!

Maria, gefeleiciteerd met je zwangerschap!!!! Probeer er ondanks alles toch van te genieten meid! Een heerlijk kleine frummeltje in je buik!

Shadylady, jij gefeliciteerd met de geboorte van Semmy! Is alles goed gegaan?

Hoe is het met de rest?

Veel liefs NoaM en Milan!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-06-2010

hey NoaM! leuk dat je weer eens langskomt hier Big Grin
en dank je wel voor je felicitaties, ik geniet er zeker van! (naast me soms erg druk maken :?, maar dat hoort erbij)Hoe is het met jou en je knulletje?

Laura, dat lijkt mij inderdaad moeilijk te regelen soms met die hitte! ze hebben het al snel te koud en dan weer te warm...maar volgens mij ben je een geboren mama, je doet het al helemaal goed :mrgreen:
Maar eh....hij lag ondersteboven in zijn bedje? :lol: , wat bizar zeg! en nee Laura, we vinden het echt niet vervelend dat je hier over schrijft, ik vind het juist zo leuk! Big Grin

Jasmien, zal wel vervelend zijn dat het zo warm is, niet? maar je zal wel lekker in de airco werken denk ik. Fijn dat het rustiger is. Ja die naderende ongie, wie zal het zeggen.....ik had ook ongieklachten de laatste keer.....het zegt dus helemaal niets! nog een paar daagjes geduld, het zou zo mooi zijn Big Grin .
Tja, het geslacht van de baby, ik moet je bekennen dat vorige zwangerschap ik het niet wilde weten en mijn vriend wel, ik heb hem weten te overtuigen dat een verrassing leuker was, dus we kwamen er pas na de bevalling achter. Nu heb ik het hem onlangs weer gevraagd, ik wilde het namelijk nu wel weten, en blijkt dat meneer het een verrassing wil houden! Hij heeft mij weten te overtuigen dat een verrassing leuker is, dus de rollen zijn dit keer omgedraaid :lol: We komen er bij de bevalling wel achter.

Hey Kim, ik zit niet op hyves! hihi....ik weet dat er meerdere mensen zijn in Nederland met die voor en achternaam.
Ik begrijp wat je bedoelt met de foto's van je jongetje, ik heb precies hetzelfde. Ik heb ze ook maar aan een paar mensen laten zien, het is zo prive. Ik heb ze alleen aan een paar mensen laten zien die veel van mij houden, veel van ons kindje en deel uitmaakte van de zwangerschap, het verlies en het rouwproces. Ze zijn op minder dan 1 hand te tellen. Het deed mij veel hun reactie te zien en te horen, ik was zo trots op haar en zij vonden het ook zo mooi. Ik zou graag jouw knulletje een keer willen zien in ieder geval.
Je weekend klonk goed trouwens!lekker veel buiten geweest. Wat heb je veel positieve ovutesten trouwens.... :? of lees ik het nou niet goed? je hebt 2 weken geleden een positieve ovutest gehad, en nu deze week weer 4? Confusedhock: klopt dat wel?

Tam, kan me voorstellen dat je met dit weer terug denkt aan vorig jaar, dat is niet zo gek hoor. Ik vroeg mij af, heb je eigenlijk na de dood van je dochter begeleiding gehad? dan bedoel ik iemand aan wie je je verhaal kwijt kon, een professional?
Wat jammer dat het botst met je schoonzus, ze kwetst toch niet expres? (mijn moeder zegt dan altijd dat je het "expres NIET moet doen"). Vervelend hoor, die familiebanden zijn toch wel belangrijk vind ik. Ik prijs mijzelf gelukkig, ik heb zo'n ontzettend lieve schoonzus.
Fijn dat je de meubeltjes zo mooi vind! Big Grin , ik kan er ook altijd zo blij van worden als we iets hebben gemaakt of gecreëerd, ik moet er dan elke keer even langslopen of weer opendoen om te bekijken hoe mooi het wel niet is :lol:

Kersje, wat moet dat bijzonder zijn geweest in Costa Rica! ik zie het helemaal voor me. Wat bijzonder dat de mama's zo'n beetje dezelfde gedachte erop na houden, het is inderdaad een troostende gedachte.
Nog 3,5 dag werkvrij kersje! :lol: , wat zal dat wennen zijn voor je! na een jaar niet werken...ben je een vaste dag vrij? ik wel. Ik werk ook 32 uur en neem altijd de vrijdag vrij, heerlijk! Ik hoop dat ze een beetje de tijd nemen je rustig in te werken, dat zou fijn zijn. Toen ik weer moest gaan werken bedacht ik mij opeens dat ik van alles had kunnen en moeten doen! ik baalde opeens dat ik mijn tijd niet productiever gebruikt had (alsof dat een echt optie was)...haha.

jeetje, waarom schrijf ik altijd zulke enorme lappen tekst? :? dat is elke keer niet de bedoeling.

fijne dag dames!
Maria (ik was elke keer bang mijn echte naam per ongeluk hier neer te zetten :lol: hadden jullie dat ook?)


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

Ja klopt Maria...Ik heb heel veel positieve testen. begrijp er ook niets van! Zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ze zeggen dat je na de bevalling heel vruchtbaar bent(misschien dat het daarmee te maken heeft???)ik weet het niet. Weet wel dat ik het nu al beu begin te worden het wachten op mijn 1e ongi.Telkens heb ik het gevoel dat hij eraan komt, maar nog steeds niets.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-06-2010

Kim,wanneer is je nod? over een week ofzo toch? (uitgaande van je eerste positieve ovutest op 22/06), soms als je zwanger bent blijven je ovutesten ook positief, maar een week na ei is wel heel snel :?
hmmmm....spannend hoor Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

Maria:Is dat zo ja? Appart!!!
Ik denk dat ik inderdaad zo over een weekje of anderhalf mijn ongi kan gaan verwachten!
Als ik tenminste niet nog meer positieve ovulatietesten krijg.
Al moet ik wel zeggen dat ik vorige week ook mijn cevrixslijm heb bijgehouden en daar inderdaad ergens mijn ei is geweest.
Ondertussen klussen we gewoon door voor de zekerheid en wachten maar af!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

Jazz:Wanneer is jou Nod dan?En heb je altijd steken voordat je ongi word?Ik had wel steken als ik zwanger was!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-06-2010

Kim, ik bedenk net ook dat je nog maar een maand geleden bevallen bent, ik testte toen nog positief op hcg! kan ook zijn dat daarom de ovutesten positief uitslaan. Heb je voor jullie weer gingen klussen toevallig een zwangerschapstest gedaan?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

Ja de zwangerschapstest was al meteen 2 weken na de bevallig negatief. Dus aan het hcg zal het niet liggen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 29-06-2010

Hoi dames

@ laura, fijn dat je je draai begint te vinden. Hoe is het lichamelijk? Tja, een ventje met een eigen willetje Wink

@ maria; sinds de dood van ons meisje lopen we samen bij de psycholoog. Dat duurde toen wel even voor we er terecht konden. We gaan om de 5 weken ongeveer. Soms geeft het baat en soms niet, maar je moet wat......het is ook niet niks allemaal. Mijn schoonzus was al lang hoor, zo lang ik ze ken. Zou er hele verhalen over kunnen vertellen, maar besteed er effe geen energie aan.

@ kersje, geniet nog effe van de vrije dagen. Het weer werkt mee

@ kim, ik zou graag de foto's van Giel zien. Anders stuur je me een pb of via hyves? IK snap dat je daar zuinig mee bent. Het kan best dat je hormonen nog hoog zijn, een lichaam doet raar soms. Ik vorige week mijn ongi na de curretage en vandaag weer ineens een paar restjes en bloed. Volgende week moet ik naard e gyn voor een echo. Hoop dat alles in orde is.

Hier vandaag wat gewinkeld voor de vakantie. Niet normaal hoeveel zwangere........pffff. Best moeilijk soms. Heb een vlindersite gemaakt voor mijn meisje, van mijn ma gekregen voor haar eerste jaardag. Wie een keer een kijkje wil nemen dat mag zeker. ben er trots op. Je mag me een pb sturen, want er zit een ww bij ........ heb geen zin in pottekijkers.

nou dames, fijne avond, liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-06-2010

Hey dames,

Laura, a.u.b. blijven schrijven hier! Het doet mij geen pijn, juist heel fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat wij mee mogen genieten! Jij doet het vast voor en wij doen jou straks allemaal na, goed? Wat een flinke jongen is Semmy al.. draaien in bed, poe poe. En hij wil nu al niet slapen als er voetbal is??? Wink

Maria, ik zie dat je je banner hebt veranderd, mooi hoor! Ik moet ook altijd even opletten dat ik niet mijn eigen naam onder een berichtje schrijf. Jullie weten nu hoe ik heet, maar voor de rest van de wereld blijf ik liever anoniem.
Ha ha, nu wil je vriend het een verrassing houden of het een jongen of een meisje is…jij hebt hem veel te goed overtuigd de vorige keer! Ik wil het zelf echt wel weten als het weer zover is, hoor! Ik ben veel te nieuwsgierig. :lol:
Ik wil ook graag de vrijdag als vaste dag vrij, maar dat moet ik nog even overleggen. Het is de bedoeling dat ik twee maanden de tijd krijg om mijn caseload op te bouwen (ik moet een bepaald aantal cliënten hebben). In het begin krijg je niet de moeilijkste gezinnen toegewezen, dat bouw je langzaam op. Ach, ik merk het wel. Het is nu zomer en dan schijnt het toch gemiddeld iets rustiger te zijn. Jij vond dat je je ‘vrije tijd’ nuttiger had kunnen besteden? Gekke meid! Ben je inmiddels trouwens weer volledig aan het werk of nog aan het opbouwen? En hoe gaat het werken nu je zwanger bent? Last van vermoeidheid of valt het mee?
Ik schrijf nooit van die lappen tekst… :o Wink

Tam, ja, die als…als…gedachten zijn moeilijk. Ik probeer het ook zo min mogelijk te doen, want ik word er alleen maar verdrietig van. Maar soms ontkom je er niet aan. Hopelijk komt het allemaal snel nog op zijn pootjes terecht voor ons hè? Worden we zwanger en komen we door die eerste enge tijd heen en daarna kunnen we ons gaan verheugen op de komst van ons kleintje! Tongue
Wat jammer dat je geen lieve schoonzus hebt. Ik heb twee heel lieve schoonzusjes en ben daar ook heel blij mee. Maar ik heb dan verder ook geen zussen (jij wel toch?).
Gelukkig werken die hooikoortspillen goed! Kan je lekker buiten zijn.
Ja, lastig he, al die zwangere buiken... Ik merk dat ik ook heel graag weer wil. Maar dat gevoel probeer ik zoveel mogelijk te negeren, want je kunt toch niets forceren (hoe graag ik het ook zou willen net als zoveel mensen :? ).
Wat een lief cadeau van je moeder. Ik zou graag een kijkje nemen op de vlindersite.

Kim, wat een gedoe hè, dat vrouwenlijf. Het wordt toch een beetje afwachten wanneer je nod is, begrijp ik. Maar waarschijnlijk heb je je ei vorige week gehad, dan zal je nod volgende week zijn? Hoe voel je je eronder? Ik zat helemaal in de stress die eerste ronde na de bevalling. Ik was er mentaal nog helemaal niet aan toe, maar wilde zoooooo graag weer zwanger zijn. Confusedhock: Inmiddels ben ik alweer een paar rondes verder en merk dat ik nog steeds heel graag wil en alleen maar kan hopen dat het nu snel raak zal zijn. Want ik denk dat ik er nu wel mentaal klaar voor zou zijn. Maar ja, de natuur doet wat ie doet.
Ik zou graag een foto van Giel willen zien, meid. Ik snap dat je niet wilt dat mensen die er niets mee te maken hebben een foto van hem zien. Weet je dat ik aan niemand een foto heb laten zien van Puck? Alleen een foto van haar handje. Ik wil niet dat iemand haar niet mooi vindt…zelfs mijn moeder heeft de andere foto’s niet gezien…

Jasmien, ik ben inderdaad aan het genieten van mijn laatste vrije dagen voor ik weer aan het werk ga…Wat fijn dat je zulk leuk werk hebt! Ik hoop dat ik mijn werk ook zo leuk zal vinden. En zo niet, dan zal ik verder zoeken. Maar ik heb goede hoop.
En ja, natuurlijk duim ik nog door, net zo lang tot jij zegt dat ik kan stoppen! Tussendoor pauzeer ik soms heel eventjes voor eten, drinken en typen Wink .
Op mijn verjaardag ben ik van plan om een dagje met mijn vriend erop uit te gaan. We gaan ergens varen en een taartje eten. Verder ga ik het niet vieren dit jaar. Het voelt gewoon niet goed zonder Puck. Ik had mij zo voorgesteld om hoogzwanger te zijn op mijn verjaardag…Dus volgend jaar beter! Als ik dan zwanger mag zijn of een kindje mag hebben op mijn verjaardag, vier ik het uitbundig! Dat heb ik mijzelf beloofd.

Dag lieve dames! Big Grin

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-06-2010

Hey NoaM,

Leuk dat je een berichtje voor ons achter laat. Fijn he, dat Laura bevallen is van Semmy en dat Maria weer zwanger is en een goede echo heeft gehad! Het geeft mij hoop dat ons geluk gekeerd is. Met mij gaat het steeds iets beter. Ik heb een baan gevonden en durf soms weer te geloven dat alles goed zal komen. Smile

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

Kan je ook via een pb een foto sturen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-06-2010

k heb jullie een pb gestuurd met een link naar giel zijn foto.Zodra jullie hem gezien hebben, haal ik de foto weer weg.ben anders bang dat er meer mensen achter zullen komen.

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 30-06-2010

hey lieve meiden,

Kim, nogmaals heel bijzonder om Giel eens te zien, ben er heel blij mee, ik begrijp dat je heel trots bent. Wat een liefje.
En wat was je zw. test snel negatief zeg! ik heb er echt maanden over gedaan :? . Spannend hoor, ik duim voor je meid!

hey bijna jarige kersje! jij zou het geslacht wel willen weten? ik stiekem ook wel :lol: , maar het lijkt mij wel de ultieme verrassing als je moet gaan bevallen...dat ook weer......ik weet het gewoon niet zo goed! maar als 1 van ons het niet wilt weten doen we het niet, dat is de afspraak.
Wat fijn dat je langzaam kan gaan opbouwen, je eerst dat wat minder complexe gezinnen mag bezoeken en begeleiden. Wel heerlijk voor je dat je weer aan de slag mag! ik vond het vooraf erg eng weer aan het werk te gaan, was er onzeker over maar het is mij zo meegevallen! het was erg goed voor mijn rouwverwerking merkte ik, ook omdat ik zulke lieve collega's heb, dat scheelt. Ga in jij in een groot team werken? Ik werk trouwens nu 75% en na mijn korte vakantie (van 7 tot t/m 18 juli) 100%. Ik moet bekennen dat ik met mijn hoofd nog niet helemaal bij ben, ben niet super gemotiveerd, mijn concentratieboog is kort, al snel dwalen mijn gedachten af, daardoor merk ik dat ik nog niet 100% functioneer. Ik ben snel moe nu ik weer zwanger ben, het kost mij veel energie, dat zal na de 3e maand echt wel beter worden. Ik heb al mijn 3e buikfoto gemaakt trouwens Smile Ik moet opeens denken aan mijn laatste buikfoto's van Olivia. Na het slecht nieuws dat ze overleden was hebben we nog mooie foto's gemaakt omdat we die nog niet hadden, als ik naar die foto's kijk Cry , moet er weer van huilen. Als ik naar die foto's kijk zie ik het verdriet, we weten het net een paar uur, ik probeer te glimlachen op die foto's maar het is zo duidelijk, het verdriet is zo aanwezig op die foto's.
Morgen zal wel dubbel zijn voor je, jarig maar zonder je lieve meisje of dikke buik....ik vond die dag ook zo dubbel. Ik hoop toch dat je een heerlijke dag hebt, je je toch jarig voelt. Dit weekend je ei he? nou misschien zit het ultieme verjaardagscadeau er wel bij dit jaar :mrgreen: , cadeautjes krijg je namelijk nadat je jarig bent geweest Big Grin

Tam, wat goed dat jullie daar nu dan wel terecht kunnen. Ja het is raar dat er wachtlijsten zijn, juist als je het zo nodig hebt.. Ook fijn dat jullie dit samen kunnen doen. En ja, de ene keer zal je er echt wat aan hebben, de andere keer niet, dat begrijp ik.
Wat ontzettend lief dat je moeder die site cadeau heeft gedaan, wat een geweldig en lief cadeau zeg. Ik zou hem graag eens bekijken. Jij hebt hem ingericht, gemaakt?
Lekker dat jullie op vakantie gaan, gaan jullie weg of blijven jullie in het land? (het is er warm genoeg voor! :lol: )

Jasmien, morgen ergens je nod he? hoe is het met je? ben je er nerveus onder?

Laura, hoe is het meid? (en nou niet vertellen dat ie weer ondersteboven lag :lol: )

meiden, ik heb een bietensalade met nieuwe aardappeltjes gemaakt, jammie. Ik heb er haringen bijgehaald. Mijn mannetje komt pas rond 19.30 dus ik om te voorkomen dat ik in een hypo schiet ga ik maar alvast eten. Het gaat verder goed hier, ik ben wel emotioneel merk ik! huil om alles. Ik ben er heel erg aan toe om een paar dagen weg te gaan. We gaan half volgende week voor een dag of 11 naar Zuid-Frankrijk, kamperen. Eerst een paar dagen naar mijn oom, die heeft daar een oude boerderij en dan in de buurt op een natuurcamping, racefietsen mee, boeken, ohhhhh ik heb er zo'n zin in!

nu eerst haring, jammie.
liefs Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 30-06-2010

Dag lady's

Hier druk druk druk dus effe snel. Ben veel met mijn werk bezig. Voorbereiden voor volgend jaar, schema's en groepsplannen maken alvast etc. Dus de volgende keer langer, beloofd!

@ kim, heb het je al gestuurd, maar wat is ie mooi, je Giel! Je zou hem zo willen knuffelen.

@ maria, spannend allemaal he, we leven zo met je mee. Gaat het goed met de misselijkheid? Al was dat bij mij pas met 8 wk ofzo herinner ik me het meest. Wij wisten wel al wat het werd en zou het de volgende keer ook weer willen weten. De grootste verrassing voor mij zou zijn dat het gezond is, maar snap ook wel wat je bedoeld. ALs mijn man het niet zou willen weten dan zou ik ook twijfelen. En bijna vakantie. Wij vertekken 23 juli voor 2 weken.......rondreis italie. Paar dagen Gardameer, Toscane, Umbrie en de dolemieten. Met zijn twee. Spannend dus. heb er veel zin in al vind ik het wel moeilijk dat haar jaardag dan is.

@ kersje, alvast gefeliciteerd al zal het idd dubbel zijn. Ik kon er toen niet echt van genieten,maar was ook maar kleine maand na haar dood. Hoe dan ook........als ik kon dan gaf ik je een gezond kindje cadeau. Misschien als we dat allemaal wensen voor je verjaardag!!!

Nou dames, ga de tuin sproeien (das weer het nadeel van een tuin met veel planten en bloemen) en weer aan de slag op de pc voor mijn werk. Verwarm jullie nog wat want het wordt alleen maar heter! Confusedhock: 8-)


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 30-06-2010

Ha meiden,

Nog gauw even een berichtje van mij voor ik jarig ben… :o

Tam, echt een mooie site voor Britt*. Mag je trots op zijn, hoor!
En wat klinkt die rondreis door Italië heerlijk! Dat heb je zeker wel verdiend na het harde werken. Dank je voor je lieve verjaardagswens voor mij. Smile

Kim, prachtig ventje, jullie Giel (dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, denk ik zo)! Ik kan me voorstellen dat je zijn foto weer weg wilt halen. Aan pottekijkers hebben we niets.
Gaan jullie nog op vakantie?

Maria, jullie vakantieplannen klinken ook heel fijn! Gelukkig gaan jullie niet allemaal tegelijk op vakantie, want ik ga jullie missen, meiden! En wat een heerlijke maaltijd zeg…jammie. Tongue
Goed dat je lekker veel buikfoto’s maakt. Wat moet het moeilijk zijn geweest om foto’s van je buik te maken toen kleine Olivia was overleden… Sad Ik heb een foto waarin ik Puck in mijn armen heb (de dag na haar geboorte) en afscheid van haar moet nemen. Daar zie je het verdriet ook in mijn ogen. Het zijn aandenkens die je wilt hebben, maar die te moeilijk zijn om naar te kijken, omdat het dat gevoel van toen weer zo dichtbij haalt. Maar ook de blije foto’s van vlak voor ‘het onheil’ vind ik pijnlijk. We waren zo onwetend van wat ons boven het hoofd hing…
Ik kan me voorstellen dat je snel moe bent, nu. Gelukkig heb je bijna vakantie. En wat fijn dat je lieve collega’s hebt. Ik hoop daar ook op, maar dat moet ik nog eventjes afwachten.
Je huilt snel, logisch hoor lieve Maria. Ach die tranen moeten er gewoon uit!
Ja, wie weet krijg ik wel een heel mooi verjaardagscadeau (van mijn verjaardagsei, haha). :lol:

Jasmien, je nod is morgen! Ik duim nog steeds, want ik heb nog niet van je gehoord dat ik moet stoppen…

Laura, heerlijk aan het knuffelen met kleine Semmy? Big Grin

Ik had vandaag een beetje een moeilijke dag. Cry Ik kreeg weer een mail van jonge gezinnen (die ik nu al 4 keer af heb gezegd) met de vraag of ik een vragenlijst over allergieën in wilde vullen, aangezien ik bijna uitgerekend ben…Slik. Ik heb nog maar een keer verzocht of ze me alsjeblieft uit de lijst willen halen. Ik weet niet wat daar steeds mis gaat, maar ik vind het wel pijnlijk. En verder bracht de postbode een verjaardagskaart en een brief van het ziekenhuis waarin stond dat onze Puck op 9 juni is gecremeerd. Tranen natuurlijk. Ik heb meteen opgezocht wat voor dag dat was, wat had ik die dag gedaan, terwijl mijn kindje werd gecremeerd??? Het was verkiezingsdag en het was de dag dat Kim contact zocht op het forum. Ik heb die dag veel geschreven over de bevalling (ik heb even teruggekeken) en vind het fijn dat ik op die dag veel aan haar heb gedacht. Haar as is begraven op de begraafplaats, samen met de as van andere kleintjes, op het sterretjesveld bij een monument voor alle sterrekindjes. Op 18 juli, de dag dat ik uitgerekend was, gaan mijn vriend en ik daar langs. Ik voel me verdrietig. Morgen ben ik jarig, het had anders moeten zijn. Maar Puck is bij me, ze leeft nog steeds en voor altijd in mij, zolang ik leef, hoe oud ik ook word.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 01-07-2010

Dag lieve dames,

Laura, ik geniet van jou verhalen over Semmy, dus blijf vooral je verhalen hier zetten hoor! Hoe gaat het met jullie?

Maria, de afgelopen dagen was het wel rustiger op kantoor maar toch was ik vrij constant bezig. Gelukkig is het al een paar dagen niet zo warm meer. Leuk hoor dat jij en je vriend het geslacht van jullie kindje pas na de bevalling zullen weten. Echt spannend, hoor. Als ik zwanger word zal ik dat ook willen maar ik weet niet als ik het zal kunnen volhouden.

Kim, krijg je nog steeds van die positieve ovulatie testen? Ik weet even niet wat ik ervan moet denken. Je had 2 weken na je bevalling al negatief met een zwangerschapstest en vorige week had je je ei en deze week positieve ovulatie testen. Misschien pikken de testen het hcg hormoon op….? Spannend hoor! Misschien kan je over een paar daagjes een zwangerschapstest doen voor de zekerheid? Ik heb morgen mijn nod. Aangezien ik last heb van steekjes verwacht ik dat het anytime komt. Die lichte steekjes krijg ik altijd voor ik ongi word.

Tam, wat fijn dat je moeder je die site als cadeau heeft gegeven. Ik zou heel graag een kijkje erop willen nemen.

Kersje, ik vind het zo lief dat je zo flink voor mij duimt! Het doet mij goed hoor! Alleen verwacht ik mijn ongi nu anytime……….. Zodra deze is doorgebroken zal ik je doorgeven zodat je eindelijk je duimen kan laten rusten tot voor de volgende nod Wink Ten aanzien van je verjaardag, dat je die niet uitbundig zal vieren omdat het niet goed voelt zonder Puck begrijp ik helemaal, meid! Ik hoop echt dat het volgend jaar anders mag zijn en dat je of hoogzwanger mag zijn of dat je een gezond kindje in je armen mag houden. Gefeliciteerd met je verjaardag en ook de felicitatie aan je vriend. Ik hoop dat je toch nog een fijne dag hebt hoor! Je hebt dit weekend je ei….hmmm, zal heel hard voor je duimen, dat het raak zal zijn. Het zal leuk zijn als je in jouw verjaardagsmaand zwanger zou worden. Dit is mijn verjaardagswens voor jou. Ik hoop vurig dat het deze ronde raak mag zijn en dat je over 9 maanden een kindje in je armen kan sluiten.
Heel lastig en pijnlijk, ja, dat je ondanks je 4 afzeggingen, nog van die mails krijgt. 9 Juni is jouw Puck gecremeerd. Wel een troostende gedachte dat haar as is begraven met as van andere sterrekindjes. Is het sterretjesveld bij jou in de buurt? Bijzonder dat je juist op die dag zoveel over de bevalling hebt geschreven, he.

Maria, ik ben tav mijn nod helemaal niet nerveus, omdat ik vooraf wist dat het deze ronde niet raak kon zijn. Wat heb je lekker eten klaargemaakt! Volgende week ga je voor ongeveer 11 dagen lekker eruit! Naar Zuid-Frankrijk! Interessant en leuk hoor! Ik weet zeker dat je hiervan zal genieten.

Tam, is het een beetje gelukt met de voorbereiding? Jij moet een prachtige tuin hebben. Veel planten en bloemen………mooi!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-07-2010

Er is er een jarig hoera! hoera! dat kun je wel zien dat ben jij!!!!!!! Big Grin Big Grin Big Grin
Dat vinden wij allen zo prettig jaja, en daarom zingen wij blij!!! Big Grin Big Grin Big Grin
Zij leve lang, HOERA! HOERA! zij leeeeeve lahang HOERA! HOERA! zij leve lang HOERA! HOERA! zij leve lang HOERA HOERA!!! Big Grin Big Grin Big Grin

Gefeliciteerd lieve kersje!

Ik kan mij voorstellen dat je na het bericht van gisteren wel even van slag was. Het lijkt mij heel raar om zoiets in de bus te krijgen, en te lezen, zo begrijpelijk dat je daar overstuur van wordt.....het is nogal wat he meid, zo'n raar idee dat je er niet bij was, je er niet bewust van op het moment. Ik vind het een mooie gedachte dat ze niet alleen ligt, maar met andere lieve kleine kindjes. Goed idee om daar de 18e langs te gaan samen. Ik vond het ook emotioneel te horen dat ze de 9e is gecremeerd, ik heb haar een kusje gestuurd.

Lieve kersje, lieve mama van Puck Elisa, ik hoop dat dit levensjaar een hele mooie voor je wordt, met veel geluk en liefde om je heen, en dat al je dromen dit jaar maar uit mogen komen.

veel liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-07-2010

Hoi kersje, sluit me bij maria aan. Wat kan die mooi zingen trouwens Smile
Het zal een dubbele dag zijn (zeker na gisteren wat ook weer erg confronterend was), maar je lieve Puck* is bij je en zorgt voor een heerlijk zonnetje en probeerd je zo de warmte te geven die jij haar elke dag weer opnieuw geeft in je hart!

liefs Tam en ook een vlinderkusje voor je verjaardag van mijn meisje Britt*


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-07-2010

Ik koop altijd onze smeerkaas in de Turkse winkel en zag vandaag pas hoe die spread eigenlijk heet :lol: hihihi
[Afbeelding: zlsq3d.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 02-07-2010

wat is het hier stil...... :? en dat terwijl we Brazilië geklopt hebben! :mrgreen: echt goed!

Jasmien, gisteren was je nod......hoe is het nu? ben wel benieuwd! :roll: Ik hoop goed nieuws!

Kersje, hoe was je verjaardag? heb je leuke dingetjes gekregen? ben je een beetje bekomen van het nieuws over jullie kindje?
en nu flink aan de klus denk ik...dat zal niet meevallen in die hitte :oops: hahaha!

Tam, ik ben nog niet echt misselijk, wel voel ik me ,savonds niet echt goed, beetje buikpijn, maagpijn. Ik werd net als jij vorige keer pas in week 8 echt misselijk, en dat is volg. week....ik ben benieuwd! ik heb gehoord dat er een middel voor die misselijkheid is, als het begin volg. week komt opzetten ga ik denk ik wel even langs de huisarts, ik heb me namelijk zo verschrikkelijk slecht gevoeld vorige keer. Jullie vakantieplannen klinken goed zeg! Big Grin heerlijk! de Dolomieten zijn zo mooi. Kan mij voorstellen dat je opziet tegen haar jaardag, dat is ook zo'n emotioneel moment. Ik zal op die dag zeker aan haar en jullie denken.

Kim, hoe is het meid? heb je nog ovutesten gedaan? ik kan mij herinneren dat de eerste keren "klussen" na de bevalling voor mij (en de andere meiden hier) best wel een moeilijke tijd was. Fijn dat het weer kon, maar ook zo eng en spannend. We werden er in het begin behoorlijk onrustig en soms ook verdrietig van. Niet zwanger zijn is iets wat we niet willen maar het gaf wel rust op een rare manier.....hoe is dat bij jou?

Laura, vandaag was wel een hele warme dag voor jullie Semmy! groeit hij lekker?


nou, ik ga even een kop thee zetten (vind ik lekker als het warm is :? ), en de plantjes water geven.

dag lieve meiden, ik hoop dat het goed met jullie gaat.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 02-07-2010

Hoi lieve meiden,

Yes, gewonnen van Brazilië, geweldig! Big Grin

Dank voor jullie lieve felicitaties en het prachtige zingen van Maria! :mrgreen:
Mijn verjaardag was toch een fijne dag. Mijn vriend en ik zijn met een kajak gaan varen en dat was echt heerlijk, zo saampjes op het water. Ik heb jullie berichtjes onderweg gelezen op de mobiel van mijn vriend en dat deed me echt goed. Jullie zijn ook zo lief. Tongue Ik heb een abonnement gekregen op een tijdschrift dat ik heel leuk vind en een boek geschreven door een autistische jongen (heb het al bijna uit). Echt bijzonder om te lezen hoe hij het leven met autisme beschrijft.

Jasmien, en en en??? :roll:
Het sterretjesveld ligt hier ongeveer 30 minuten vandaan, maar mijn schoonmoeder woont er heel dichtbij en dat vind ik een fijn idee. Ze was er ook al een keertje gaan kijken, voordat Puck gecremeerd werd. Is de begraafplaats van Zain bij jullie in de buurt?

Goh Maria, wat kan jij inderdaad mooi zingen (goed gezegd Tam, hihi)! Ik werd er helemaal warm van. En wat grappig dat er Puck smeerkaas bestaat, haha. :lol:
Dank je voor je lieve woorden en het kusje dat je naar kleine Puck hebt gestuurd. Heel lief.
Eigenlijk was het goede timing om het nieuws van Puck’s crematie op de dag voor mijn verjaardag te krijgen. Mijn verjaardag voelde ook een beetje als een nieuw begin, nieuwe kansen op een mooi jaar (met mijn lieve meisje altijd in mijn hart, natuurlijk). Ik zie wel op tegen de 18e, maar ik verwacht dat het ook een mooi moment zal worden.
Ik hoop voor je dat je niet weer zo misselijk zult worden, want dat is echt heel naar (ik had dat ook). :o Iedere zwangerschap is weer anders, zeggen ze, dus je weet het niet! En anders inderdaad even langs de huisarts gaan.

Tam, dank je voor je lieve woorden en wat was dat een lief vlinderkusje van jouw kleine Britt*. Hoe is het met je? Overleef je de hitte nog een beetje?

Kim, hoe is het met jou, meid?

Laura en Semmy, genieten jullie lekker van elkaar? Smile

Ik ga morgen de hele dag op ons lieve neefje Bram passen, dus dan kan ik weer even lekker van hem genieten. Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuk weekend hebben, meiden!
Het begint hier nu te regenen... :roll:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 02-07-2010

Vandaag druk druk druk, morgen ook weer een drukke dag.Als ik morgen ergens een gaatje vind kom ik bij jullie terug.
weltruste voor vanacht!!!xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-07-2010

Hoi dames,

Net effe buiten gestaan....verfrissend buitje. Het is ook zo warm steeds. De kids op school waren ook niet vooruit te branden. Gelukkig het nederlands elftal wel. JOEPIE! Mijn man moest werken dus baalde wel, maar via de radio geluisterd. Op naar dinsdag (moet ie weer werken dus laat ze dan maar naar de finale gaan).

@ Maria, wat een geinige smeerkaas. HAha. En hij is vast ook nog lekker anders zou je hem niet kopen. Lief dat je aan haar denkt op haar jaardag. Ik heb bij mijn meisje ook pillen gekregen tegen de misselijkheid en die hielpen heel goed. De laatste weken in de zw kreeg ik het weer en zelfs bij de bevalling was het wee en spugen tegelijk......was eigenlijk een komisch zicht.

@ kersje; heftig nieuws de dag voor je verjaardag,maar juist ook wel bijzonder nu net. Wat hebben jullie iets leuks gedaan zeg. Lees jij ook graag trouwens? Ik wel hoor. Fijn dat het sterretjesveld zo dichtbij is.

@ Jasmien; gaat het daar een beetje in de warmte ook?

@ kim; doe maar rustig aan hoor. We horen je wel na de drukte hihi

Hier weer wat emotioneel. de buren zijn bezig met de babykamer, niet echt fijn om allemaal te horen.Mijn meisje zou vandaag 11 maanden zijn en ik zou vandaag met zw verlof zijn gegaan van onze eerste mk. En gisteren belde ik naar de huisarts voor extra hooikoortspillen zegt de assistente. Ja, maar die mag je niet slikken hoor, want je was toch zwanger? Eh nee, ook dit is weer misgegaan. Bleek nog niet goed verwerkt in de pc en ook al kennen de meeste me daar goed, kan toch mis gaan blijkt. Ze schrok wel. Ik stoer zeggen dat het niet gaf, maar zodra de hoorn erop lag moest ik toch weer veel huilen.

Aan de andere kant gisteren meegelopen met de kleuters en dat was erg fijn. Net of je nooit weggeweest bent........tja.

Fijn weekend nog, liefs T.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 03-07-2010

oh ja, nog leuk nieuws. Ben uitgenodigd voor een boekpromotie. Er komt een gedichtenboek uit met allerlei gedichten van ouders over hun overleden kindjes. Twee van mijn gedichten zijn uitgekozen en komen ook in het boek. word een beetje beroemd dus Smile hahaha. Hoe dan ook is het fijn..........leeft ze toch weer wat voort in anders mans harten. AL is de reden waarom minder Cry had beter niet zo gezijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 04-07-2010

Hey lieve dames,
even een kort berichtje van mij. Mijn ongi is keurig op 1 juli doorgebroken. Ben heerlijk aan het genieten van het weekend. Het regent hier en daardoor is het lekker koel.

Gefeliciteerd met de overwinning van Nederland op Brazilie!!!

Tot gauw lieverds,

Liefs
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-07-2010

Hey meiden,

Jasmien, wat jammer zeg, ik had het toch stiekem gehoopt dat het raak zou zijn Sad Je klinkt wel goed, opgewekt. Fijn dat je lekker aan het genieten bent van je vrije dagen, dat gaat ook zo veel beter als het wat koeler is he? Op naar de volgende ronde, vol goede moed, binnenkort is het raak en dan weet je opeens niet meer waarom je zo ongeduldig was Wink Ik geloof oprecht dat het voor jullie allemaal snel raak zal zijn.

Tam, wat cool dat er twee gedichten worden gepubliceerd! ik heb van die bundel gehoord, die is toch van LE? heel stoer hoor meid! gefeliciteerd! Dan worden de woorden die uit jouw hart komen voor je lieve Britt in een boek vastgelegd, dat vind ik heel mooi.
Hoe heten de pillen die jij tegen je misselijkheid kreeg eigenlijk?
Confronterend trouwens je gesprek met de ass. van je huisarts, bah. Tuurlijk zeg je dat het "niets uitmaakt" , maar het maakt wel iets uit, het is wel verdrietig. Dikke knuffel voor jou, het valt allemaal niet mee. Wanneer verwacht je weer iets van het zh te horen?

Kersje, met een kajak varen? avonturiers! leuk zeg! Tongue fijn dat je een leuke dag hebt gehad, en ik vind je gedachte wat betreft het gebeuren op de dag ervoor ook wel mooi, een nieuw begin, een nieuw levensjaar, geen concreet losse eindjes meer, wel losse eindjes in de emoties, het verdriet, dat heeft nog meer tijd nodig om te helen, maar er is ook een stukje afgesloten in de zin dat je nu weet waar jullie kleine puck is, dat je er heen kan gaan......dat is denk ik best een fijn gevoel. Onze Olivia haar as ligt in onze slaapkamer. Het zit in een satijn zakje, gewikkeld in een heel lief lakentje, alsof ze ligt te slapen bij ons. Behalve mijn vriend en ik heeft niemand het gezien of aan gezeten, ik vind dat een fijn idee, weet niet eens waarom. Ik denk dat het uit een soort oergevoel komt, ze was te klein om aan te zitten, te teer, te teer huidje, lijfje. Ze was nog niet kaar voor iedereen, dus blijft ze nu bij ons.
Het boek dat je gekregen hebt klinkt inderdaad interessant! dat lees je dan echt in 1 ruk uit. Van welk blad heb je een abonnement gekregen? (neuhh, ben niet nieuwsgierig :lol: ) Ik hoop dat je een lekker weekend hebt met je kleine neefje Bram, gezellig hoor!

Kim, jij drukke vrouw! je hebt het toch wel druk met leuke dingen he? :lol:

Ik ga nu even lekker buiten lezen, wasje ophangen en relaxen. Manlief is gaan werken, anders krijgt hij het niet rond voor we weggaan volgende week, echt zielig voor hem. Vanmiddag heb ik in het Vondelpark een borreltje met vrienden. Ook leuk!

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-07-2010

jaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! halve finale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorry voor de late reactie meiden maar ik heb het echt druk en onderneem ook veel!
gisteren heeft semmy zijn eerste ritje met de bus gehad. dit is erg goed gegaan. we hebben wel een auto hoor maar dan moet je hem overleggen in de maxicosi en weer in de kinderwagenbak, dus ik dacht, laten we maar gewoon met de bus gaan, dan hebben we dat ook een keertje uitgeprobeerd. we moesten op verjaardag en ook daar heeft hij zich goed gedragen. iedereen natuurlijk ff hem bewonderen, helemaal leuk! iedereen zegt ook, het is een hele mooie baby. maar ik vind nu al het hele kleine eraf hoor. hij begint nu al echt een mannetje te worden hihi ipv een baby... gek hoor maar we genieten. daarom ben ik dus ook nog steeds weinig op het forum en als ik er ben, sorry, maar dan lees ik niet echt wat er geschreven wordt want het is elke keer zoveel.. niet alleen hier natuurlijk maar ook op het andere forum. er moet nog steeds 1 junibaby geboren worden. en daarna openene ze een mama forum maar ben bang dat ik daar ook niet veel mee zal lezen en schrijven...

van de week is de huisarts langsgeweest en heeft een hele medische controle gedaan bij semmy en alles was helemaal goed!! en die vrouw van het consultatiebureau kwam ook en die zei dat we het allemaal erg goed doen. heel behendig zijn met aankleden en verschonen, en niet zo spastisch naar die kleine toe zijn, maar hem lekker de ruimte geven zichzelf te kunnen zijn, en ze kon ook zien dat we erg genieten. vanaf vandaag gaan we over op 6 keer 120 cc ipv 7 keer 100cc. ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. weet ook eigenlijk niet of we dat zelf mogen bepalen, maar zoals mijn man zegt, het is ons kind hoor, wij bepalen hoe of wat, en zo is het ergens ook wel natuurlijk. maar ja, ik ben niet de expert.

9 van de 10 keer als we zijn kamertje binnenwandelen dan ligt hij overdwars in zijn bedje! het is echt een heel beweeglijk kind. niet normaal hoor. maar ik vind het zo schattig om elke keer weer te zien! het was dus geen toeval van de week.
de beide artsen zeiden ook al dat hij heel sterk is en dat we hem absoluut niet uit het oog mogen verliezen want hij zal al heel snel op zijn buik gaan rollen... hahha, dat hebben wij weer! nee hoor, erg leuk!

zoals ik al zei heb ik dus niet echt gelezen wat jullie geschreven hebben, ik hoop binnenkort tijd te hebben om alles ff terug te lezen maar hoe langer ik wacht hoe meer het wordt natuurlijk... maar tis nog zo lastig plannen. komt ook omdat mijn mannetje nu nog lekker vakantie heb hoor. daarna zal ik echt een stuk actiever zijn. denk ik... dan heb ik het ook drukker natuurlijk met die kleine en het hele huishouden komt dan weer op mijn nek... pff, wat een gedoe. nou, ik ga een strakke planning voor mezelf maken en dan hoop ik dat het helemaal goed komt. zou het jammer vinden als ik jullie verhalen helemaal niet meer meekrijg namelijk...

ik hoop dat het goed gaat met jullie, jullie zijn echt lieve meiden.
ik las nog wel dat er iemand van jullie jarig geweest is, alsnog gefeliciteerd! lekker bijtijds hihi!

fijne dag meiden.
liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 04-07-2010

Hallo Meiden hier ben ik weer. Moest even weer wat terug lezen aangezien ik een paar dagen aangezien ik een paar dagen niet ben komen kletsen.

Kersje: Ik heb je verjaardag gemist zie ik..sorry, sorry. In elk geval nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik hoop dat het ondanks alles toch een beetje in meegevallen. Wat moet het een dubbele week zijn geweest voor je. Wat een moeilijke dagen na het bericht van de crematie moet je hebben gehad!
Gaat het nu weer een beetje?

Maria: Jammer dat je last hebt van maagpijn en buikpijn. Hopelijk blijft het misselijk zijn je een beetje
Bespaard meid. Ik heb geen ovulatietesten meer in huis en heb ze niet meer gehaald. Ik heb nog steeds geen tekenen van mijn NOD .Ik heb ondertussen natuurlijk wel een test gedaan, maar die gaf negatief. Misschien dat het wat korter geleden is dat mijn eisprong was of misschien te vroeg getest!!!Wie weet!Ik wacht maar weer een weekje af en dan zien we wel weer verder. Ondertussen nog wel aan het klussen, maar pakken niet elke kans die er is. Gewoon wanneer we willen .Hoop dat ik deze week positief test of gewoon mijn menstruatie krijg, want ik wil nu wel weten waar ik aan toe ben.

Tam:Wat kl*te dat je dat gevraagd werd meisje. Ik herken het gevoel wat je gehad moet hebben. Mij is dat ook ooit eens gevraagd in een volle apotheek na mijn miskramen. Je zakt dan weer even een stukje de grond in. Hou je taai meid. Ik heb soms zo met je te doen!Wel ontzettend geweldig gefeliciteerd met de boekuitgave. Dat lijkt me een hele eer om mee te maken en zeker zoals je zelf al zegt…Je meisje leeft weer een klein beetje meer voort!!

Ik ben de laatste 4 dagen veel wezen zwemmen met mijn meisje. Ik heb er ontzettend veel van genoten, maar merkte diep in mijn hart dat ik ook heel veel met Giel bezig was. Ik Dacht veel aan hoe het volgend jaar zou zijn geweest. Zo lekker aan het water met Dana en Giel samen. Ook dacht ik aan dat ik nu met een mooie volle dikke buik daar had moeten zitten en over iets meer als 8 weken al had mogen gaan bevallen van hem!Aan dat we nu volop met de babykamer bezig zouden zijn geweest en de sfeer aan het zwembad toch meer vrolijker zou zijn, ook al waren het hele gezellige dagen! De aankomende dagen doe ik het toch even rustig aan, want ik merk dat ik er best wat puf doorheen heb geslagen de afgelopen dagen. Morgen alleen nog even bij mijn vriendin een bakje gaan doen en dan lekker even alleen met mijn kleine meisje!

Dat was het weer voor heel even.
Spreek jullie snel weer…doei doei


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-07-2010

Hey lieve meiden,

Ik wil jullie gauw even een fijne dag wensen! Ik heb geen tijd om te reageren, want mijn neefje is ziek en ik moet zo weg om op hem te passen voor een paar uurtjes. En daarna ga ik mijn contract tekenen op het hoofdkantoor...morgen mijn eerste werkdag!
Maar vanavond maak ik zeker even tijd voor het forum, dus tot vanavond Big Grin

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 05-07-2010

sorry dames, even geen tijd om lang te reageren. Voel me niet zo fijn. Bij de gyn was het wel in orde, hij heeft niet gekeken,maar omdat mijn ongi geweest is neemt hij aan dat het goed zit. wel was duidelijk dat het niet verstandig is om zwanger te worden en hij heeft geen enkel idee hoelang alle onderzoeken nog gaan duren dus ik baal ....... had niks verwacht ,maar gehoopt op meer hoop. Ben bang dat het allemaal nooit meer goed komt. Sorry voor mijn ego bericht, misschien voel ik me morgen beter.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 05-07-2010

Lieve Tamara:Je mag hier zoveel schrijven als je maar wilt. En het zijn geen egoístische berichten meid...het zijn hele normale berichten die jij van je hart wilt.Natuurlijk ben je teleurgesteld...Net als wij allemaal hier blijven ergens een punt zoeken om aan vast te houden dat het allemaal goed komt en als dat punt niet komt dan kun je alleen maar negatief denken. Probeer toch een beetje hoop te houden meisje.Alle pech in jouw wereld moet ergens stoppen en persoonlijk denk en hoop ik voor je dat de goede tijd nog gaat komen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-07-2010

Dag meiden,

Tam, wat ontzettend jammer dat de gyn je niet wat meer duidelijkheid (en dus hoop) kon geven. Het lijkt me heel zwaar dat je niet kan proberen om zwanger te worden en dat je niet weet hoe lang dit nog duurt! Cry Logisch dat je je zo voelt. Ik hoop met heel mijn hart dat je snel groen licht krijgt, meid. Je hebt het zo verdiend.
Ik lees inderdaad ook graag, Tam. Wel bij vlagen, trouwens. Wat goed dat twee van jouw gedichten zijn uitgekozen voor het boek! Jij kunt heel mooi weergeven hoe je je voelt en dat komt dan echt binnen, dus ik kan eigenlijk niet zeggen dat het me verbaast.

Jasmien, jammer van je ongi! Maar je klinkt ontspannen, goed van je. Wie weet is het dan deze ronde raak, hè? Ik ga gewoon weer voor je duimen, hoor. Wink

Kim, je hebt het druk, meid. Goed dat je wat meer rust gaat nemen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde bij het zwembad. Als je kindje nog gezond en wel in je buik had gezeten was het veel leuker geweest. Sad Dat soort gedachtes gaan vaak door mijn hoofd. En bij jou is het eigenlijk ook nog maar zo kort geleden, meid. Soms lijkt het wel of het bij mij al een eeuwigheid geleden is dat ik zwanger was. Het lijkt dan zo ver weg. Maar iets kleins kan het dan weer snel terug halen, dat gevoel dat het helemaal niet klopt! Maar het is niet anders. Ik kan alleen maar hopen op een betere toekomst. En dat hoop ik ook voor jou en voor alle meiden hier. O, vergeet ik nog te zeggen dat het helemaal niet erg is dat je niet aan mijn verjaardag hebt gedacht, hoor. Het is een drukke tijd voor je. Het gaat nu eigenlijk wel goed met me, ook al viel het bericht van de crematie nogal rauw op mijn dak. Ik voel me steeds een klein beetje sterker worden en ik merk dat ik de verdrietige periodes beter aan kan.
Jammer dat je negatief getest hebt, maar misschien inderdaad te vroeg, je weet maar nooit! :roll:

Laura, ik begrijp dat je het heel druk hebt, hoor. Lief dat je mee wilt lezen en mee wilt leven, maar misschien is het nu even niet haalbaar? Dat geeft toch niets? We weten dat je ons het allerbeste gunt en daar gaat het om. Richt jij je nou maar lekker op je gezinnetje, wij lopen echt niet weg. En voel je niet schuldig, nergens voor nodig. Geniet er lekker van, meid. We zien je af en toe wel even komen buurten, hier! Tongue
Het klinkt alsof je alweer midden in het leven staat, zeg! Wat snel, knap hoor. En wat heerlijk dat je kunt pronken met je kleine man en een trotse moeder bent. Geweldig dat het zo goed met hem gaat. Big Grin
O, en dat was ik (die jarig was geweest, haha).

Maria, jullie gaan bijna op vakantie he? 8-) Woensdag geloof ik? Ik wens je alvast een geweldige tijd, want ik weet niet wanneer je nog op het forum kijkt voor je weg gaat. Ik zal je missen, hoor! Maar wel heerlijk dat je lekker even weg gaat met je vriend en je frummeltje. Heb je er zin in? Hoe voel je je verder? Al misselijk of nog niet? Krijg je nog een echo voor je op vakantie gaat, of erna?
Wat je schrijft over Olivia, dat het is of ze bij jullie slaapt en blijft en dat ze nog niet klaar was voor de rest van de wereld, vind ik heel mooi. Ontroerend.
Met Bram was het heel gezellig, het is een lekker ventje. We zijn in de plassen gaan stappen in het park. Maar vandaag was hij ziekjes, er komen weer tandjes door en dan krijgt hij altijd koorts en wordt hangerig. Maar ook zo is hij om op te vreten. Dan wil hij echt dichtbij je zijn, op schoot hangen enzo. En dat is ook heel lief. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter, dan kan hij weer spelen!
Uh, het blad heet Flow. Lees jij graag tijdschriften?
Was het nog leuk in het Vondelpark?

Ik ben moe (door de warmte iets te laat naar bed gegaan de afgelopen week). Vanavond ga ik toch maar op tijd… aangezien ik fris en fruitig op mijn eerste werkdag wil verschijnen, haha. :lol:
Ik heb dit anders nooit in deze tijd van mijn cyclus, maar vandaag wat last van bruinverlies? Afgelopen zaterdag had ik mijn ei, dus het lijkt me te vroeg voor een innestelingsbloeding! Maar wat het dan wel is? Het maakt me een beetje onzeker, dus ik probeer er maar niet teveel aandacht aan te geven… :?

Dag lieve dames, ik ga nog even een wandelingetje maken en dan onder de wol!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-07-2010

hey meiden,

even een kort berichtje, ik kom nu pas thuis.

Tam lieve meid, ik begrijp heel goed dat je je rot voelt, wat naar allemaal, al die onduidelijkheid. Ik voel met je mee.

Kersje, morgen je eerste dag! ik ben zo blij voor je, vind het zelf gewoon spannend. Zet em op he?

Ik schrijf morgenmiddag weer even verder. Ik ga nu naar bedje toe.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 06-07-2010

Hey lieve meiden,

Lieve kersje, wat raar dat bruinverlies :? ....wie weet is het wel van het klussen? Tongue kan best! wel raar en spannend inderdaad. Ik kan mij voorstellen dat het je onzeker maakt....wat dat nou allemaal is...is het nu wel over?
Hoe was je eerste dag? je zal wel bekaf zijn als je thuis bent, de eerste dagen kosten veel energie! ik hoop dat het leuk was, je er weer een beetje in zat, het werkende leven. Vind het wel super dat je weer aan de slag bent! :mrgreen: zo goed dat je de baan hebt gekregen die je graag wilde. Je neefje Bram klinkt heel lief trouwens (ook zo'n leuke leeftijd vind ik!) hopelijk is hij wat opgeknapt. Ik ken dat tijdschrift Flow inderdaad wel, ze hebben altijd van die mooie covers vind ik. Ik lees ook wel magazines, soms de Linda Ik dacht dat dat een heel suf blad was maar het is best leuk soms), en ik lees altijd het Volkskrant magazine op zaterdag (ook een magazine toch?) en die van het Parool. Soms de Esta, soms Hollands Diep en nu dan babymagazines. Maar ik lees meer boeken dan magazines eigenlijk. Ik ben nu bezig met "Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse, dat boekje is echt zo leuk! Nu is het wachten aangebroken he? twee weken na ei dus nog even geduld. Wie weet!!!! Big Grin ik hoop het zo!
Vondelpark was leuk trouwens, het was een picknick van een vriend die vorig jaar geëmigreerd is, hij was deze week weer in het land, helemaal gezellig.

Tam, hoe is het meid, voel je je weer iets beter? kan mij voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt, het is tijd voor goed nieuws bij jou! wat is er verder afgesproken? wat gaat er nu gebeuren?

Kim, wanneer ga je weer testen? wel spannend hoor...misschien was je inderdaad te vroeg. Ik kan mij voorstellen dat je veel aan Giel denkt, hij is nog zo dichtbij. Vooral op die dagen dat je lekker van je meisje aan het genieten bent, de dagen dat Giel ook daarbij had moeten zijn, in je buik. Praten jullie thuis nog veel over Giel? het verlies?
Nou meid, ik hoop dat de test volgende keer mooie streepjes laat zien, ik zal aan je denken.

Laura, wat leuk te lezen hoe het gaat met je ventje! je doet het heel goed lees ik! en inderdaad, onderschat je moederinstinct niet, jij weet vast heel goed hoe het moet met die voedingen. Heel veel liefs voor jou en je mannetje!

Jasmien meisje, hoe gaat het? regent het nog? hoe voel je je?

Ik kom net trouwens uit het OLVG, heb daar mijn intake gehad en een tweede echo. Ik was er erg nerveus voor. Ons kindje was goed gegroeid, daar zijn we heel blij mee Big Grin Het hartje klopte goed, we hebben het nog gehoord, echt leuk. We hebben het nog over de placenta gehad, daar wordt nog goed naar gekeken, en eventuele bloedstollingsproblemen worden ook nader onderzocht. Ik heb volgende maand mijn combinatietest (bij het echocentrum), en kom dan als ik 16 weken ben weer terug bij de gynaecoloog.
Ben wel opgelucht, vind het wel heel spannend allemaal. Ik heb voor de misselijkheid pilletjes gekregen. De misselijkheid is nu nog te doen, maar ik verwacht dat het komende week wel gaat escaleren. Ook hier weer wat bruinverlies, in exact hetzelfde termijn als mijn vorige zwangerschap! in wk 6 en 8...hoe bizar he?

Nu moet ik mijn spullen inpakken voor de vakantie, we gaan vannacht rijden, dan is het lekker rustig op de weg. Maar eerst voetbal!!!! jeaahhhh ik hoop zo dat ze het redden.

Lieve meiden als ik jullie niet meer spreek voor die tijd, fijne week en heel veel liefs voor jullie, ik ben er over een dag of 12 weer.

Liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-07-2010

Lieve MAria

Ik wil je een hele fijne vakantie wensen. Het zal jullie goed doen en zeker als je net weer zo mooi nieuws hebt gehad over jullie kleine boeleke in de buik. Fijn dat het zo in de gaten gehouden wordt. Geniet ervan en we willen graag weten hoe het gegaan is.

Kersje; hoe was je eerste dag! Je zult wel heel erg moe zijn lijkt me en alles zal op je af komen zo ineens. Het is ook niet niks zeker niet na alles wat wij meegemaakt hebben. Denk aan je. Rust maar goed uit bij een hopelijk mooie voetbalwedstrijd.

Kim; lekker dat weer he, je meisje zal wel genieten en jij min of meer ook wel al is het zo dubbel.

Hier vandaag naar de kust geweest, lekker op het strandpaviljoen .... hier aan de zeeuwse kust. Even alles uit het hoofd waaien. Het was al redelijk toeristisch druk. Moeilijk toch om weer al die gezinnetjes te zien, maar ondanks alles heb ik genoten. En wat onze onderzoeken betreft. Ik mail zo maar weer eens naar Gent.......ze maar wat achter de vodden zitten.

En daarna voetbal kijken. De eeste helft met mijn ventje en de tweede alleen, want hij moet werken. helaas.........maar als ze winnen kunnen we lekker zondag met zijn alle finale kijken.
Dag lieve meiden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 06-07-2010

Hoi Hoi meiden,

Hier weer druk druk haha..ik blijf aan de gang. Ik ga zo voetbal kijken bij mijn ouders, als ik daarvan terug ben kom ik uitgebreid kletsen.
Ik ga niet meer testen...ik voel mijn menstruatie aankomen, het moet alleen nog doorbreken.
Voel me aan de ene kant best wat verdrietig dat mijn ongi komt en het laat me weer herrinneren aan een maand geleden.Aan de andere kant ben ik blij dat het komt, want merk dat ik toch liever even alles goed wil hebben en angstig ben voor een volgende keer. Volgende maan hopeilijk een goede cyclus en goed gaan klussen met hopelijk goed resultaat!

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-07-2010

yes, NEDERLAND IN DE FINALE super he! Was de tweede helft maar alleen,maar heb keihard aan het gillen geweest ......... zo hard dan onze engeltjes het vast gehoord hebben :lol: Op naar zondag!!!!!!!!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 06-07-2010

Ben ik weer even. Geweldige wedstrijd phoe en zo lekker spannend ook! Echt super.

Tam: Wat een gedoe allemaal hé meid...gelukkig ben je nog wel lekker aan het genieten van alle leuke dingen. Ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid hebt!Onzekerheid is verschrikkelijk.

Kersje:Hoe was het op het werk haha?Voel je je er thuis? Lijkt me echt heerlijk om iets anders te doen als anders. Even weer iets nieuws.

Maria:Wat fijn dat de echo weer goed was en dat de medicijnen helpen voor je misselijkheid.Als de twaalf weken grens bereikt is bouwen we hier een feestje!!! Wink

Verder gaat het hier redelijk.Ik ben echt in afwachting van mijn menstruatie.Ik herken het van na mijn eerste miskraam dat gevoel.Het niet doorbreken, maar dat het er wel aankomt.Zo irritant...kan goed nog een paar dagen duren. Ik zit hier in spanning af te wachten op de bevalling van mijn vriendin en de geboorte van mijn eerste petekindje. Ze heeft al een paar nachten slecht geslapen van de buikpijn. Heeft vandaag wat slijm verloren en de hele dag nog buikpijn gehouden. Soms wat voorweeén ,maar ze zetten niet door. Ik hoop zo dat ik vanacht gebeld word dat ik mag komen.Ze is bij mijn bevalling geweest en haar vriend wil liever niet dat ik erbij ben.Lekker met zijn tweetjes.Is ook prima toch?Eigen keuzen.Had er alleen zelf wel graag bij willen zijn haha.Voel me zo machteloos!Ik denk ook dat ze het moeilijk vind nu ik Giel verloren ben.Ach als het maar gezond ter werled komt en ik het even lekker mag knuffelen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-07-2010

Even snel, want het is al laat...
Maria, als je dit nog leest: wat fijn dat de echo goed was! Geniet lekker van de vakantie, meid. Tot over 12 dagen! Big Grin

Mijn eerste werkdag is heel goed gegaan. Morgen weer, dus ik ga gauw slapen (kom net uit de kroeg, maar heb niet zoveel gedronken, hoor).

Liefs, morgen schrijf ik vast wat uitgebreider (als ik niet uitgeteld op de bank lig, tenminste Wink )!

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-07-2010

Net de mededeling binnen dat het forum even offline gaat en dus kunnen we dan niet samen kletsen. Mijn menstruatie wil niet doorzetten, dus loop nog steeds te rommelen en bij mijn vriendin is het ook weer rustig.Afwachten dus...

Als we hier niet terecht kunnen zie ik jullie misschien wel op hyves!!! Wink

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-07-2010

Hey meiden!

Kim, even afwachten wanneer je ongi dan door gaat zetten. Ben je er verdrietig over? Ik kan me herinneren dat ik even verdrietig was die eerste ongi na de bevalling, maar daarna was ik heel rustig. Even pauze van de stress over wel of niet zwanger (was toen best gestrest Confusedhock: ). Spannend van je vriendin! Houdt ze het nog een beetje vol of is ze het al helemaal zat?

Maria is op vakantie. Hopelijk zal ze het lekker naar haar zin hebben! :geek:

Tam ben je Gent al achter de broek aan het zitten? Fijn dat het lekker was op het strand. En ja, die gezinnetjes zijn confronterend! Bij mij op het werk is een echte babyboom aan de gang...Twee flinke buiken, een net terug van verlof, een paar meiden met jonge kindertjes (waar uitgebreid over gesproken wordt tijdens de lunch), tja. Ik ben daar een beetje wisselend over qua gevoel. Vind het soms lastig, maar soms ook juist wel leuk? De eerste vraag die aan mij gesteld werd was uiteraard: HEB JE KINDEREN??? Nee, ik heb geen kinderen (zei ik, maar ik weet natuurlijk wel beter). Maar het is niet het eerste wat ik vertellen wil. Dus ik zeg nu nog nee. Puck weet wel waarom.

Jasmien, hoe gaat het, meid. Ben je weer druk of is het nu rustiger? Smile

Laura, hoe gaat het kersverse ondernemende moeder met dito ondernemend kind! Big Grin

Hier gaat het verder wel goed. Moet erg wennen aan het werkzame bestaan (vroeg opstaan, help wat een ramp), maar vind mijn collega's aardig en het werk lijkt me nog steeds leuk. Ben wel MOE...
Het bruinverlies is over, wel pijnlijke borsten. Ik weet niet wat er is met mijn lijf. We wachten maar weer af, zoals we dat zo vaak doen. Wink

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 07-07-2010

Kersje:Wanneer moet je ongi worden?Ik heb vandaag ook last van mijn borsten. Het gevoel dat ik ongi moet worden is weg, heb nu alleen dat het onderin mijn buik wat trekt.Vind het niet erg om ongi te worden, vind de kwalen nu zo na de bevalling deze maand heel irritant.Vind het echt vervelend dat mijn hormonen zo schommelen. Wel een ei, geen ei, constant positieve ovulatietesten, ongi gevoel maar niet ongesteld en ook geen positieve zwangerschapstest.Word er crazy van.Laat mij maar lekker ongi worden en hopelijk is het dan volgende maand wel weer normaal.
Leuk dat je het bevalt op je werk en zeker dat je leuke collega's hebt, want dat is heel voornaam.Je kan leuk werk hebben, maar als je geen fijne collega's hebt is het niet prettig werken.
Ik ga morgen toevallig naar een collegaatje van mij toe om haar nieuwe huisje te bekijken en de kindjes samen in badje te laten spelen...heb er zin in.
Hier nog steeds afwachtend op mijn petekindje.Vandaag was alles weer rustig bij mijn vriendin.Dacht echt toen ik ze gister aan de foon had, dat ik vanacht wel een telefoontje kon verwachten, dus heb onrustig geslapen.Hoop voor haar dat het snel gebeurt(en voor mij natuurlijk )Ze heeft er tot deze week niet veel last van gehad. Ze krijgt nu iets of wat dat ze vocht vast gaat houden en dat ze niet veel meer kan, maar ze is meer nieuwsgierig dan dat ze eigenlijk last heeft!


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 08-07-2010

hey lieve dames,
even een snel en kort berichtje.
Met mij gaat het goed hoor. Ik ben sinds maandag aan het fitnessen en heb nu last van verschrikkelijke spierpijnen. Ik ga na een jaar precies sporten en mijn conditie is echt achteruit gegaan. Ik zal proberen om morgen zo niet vrijdag te reageren op jullie berichten.

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 08-07-2010

Heej Meiden,

Zie dat we weer verder kunnen kletsen en dat met een heel nieuw forum...Super leuk.Wel even wennen hoe alles in elkaar zit, maar ik vind het eigenlijk wel iets om te zeggen...Nieuwe forum look...Nieuwe start!!!Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-07-2010

Even wennen idd. MAar zoals kim zegt: nieuw forum, nieuwe kansen. Ik hoop het voor ons alle hier, heb jullie gemist.

@ jazz, wat goed dat je weer aan het sporten bent. Je bent een groot voorbeeld voor me, haha.

@ kersje; wat moeilijk als ze dat zo vragen op je werk. Snap je reactie wel. Heftig. En het zal toch allemaal wel flink op je afkomen, sterkte en geniet maar lekker van het weekend.

@ maria, tja, daar moet ik niks over zeggen.........die is lekker aan het genieten haha

@ kim, hoe is het met je petekindje? Al op de wereld? Hoop dat de ongi vlug komt voor je......weer een start.

Hier mijn eisprong weer gehad (ik voel dat na de curretage's) en dan doet het pijn daar niks mee te mogen doen. Verder ontzettend warm, zelfs aan de westerscheldedijk gister geen verkoeling. Straks gaan werken, zal ook wel warm zijn. Dan zijn de kids lekker loom, haha en ik ook. Verder niet veel bijzonders dus laat me later nog wel eens horen........effe verder kijken op het forum.
liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-07-2010

Tam:Nee nog geen petekind en mijn ongi is er ook nog niet. Heb net een paar druppels verloren, maar niet echt dat het doorbreekt.
Vind het ook vervelend voor je dat je je ei voorbij moet laten gaan...gaat denk ik wel een beetje tegen je gevoel in niet?Heb je nog een nieuwe afspraak staan of weet je tot wanneer je moet wachten voordat je meer zekerheid hebt?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-07-2010

Dat is dan afwachten kim, Heb maar weer eens gemaild naar die dokter..........onderzoeken duren zo lang, zeker als iets zo zeldzaam is. je spreekt over enkele tientallen op de wereld en het zijn dure onderzoeken. We blijven hopen,maar stilstand voelt als achteruitgang.

fffff, ik zweet me rot. Het is binnen beter dan buiten en daar?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-07-2010

Hoi lieve meiden,

Daar zijn we dan weer! Jeetje, ik heb echt lang moeten zoeken voordat het lukte om in te loggen en om mijn onderschrift te wijzigen (wat een koeieletters waren dat geworden, zeg, haha)! Maar het is gelukt. Nou moet ik nog uit gaan vogelen hoe het verder werkt (wel even wennen), maar goed, we kunnen weer kletsen met elkaar gelukkig.

Tam, hier ook heel warm vandaag (plak plak)! Gelukkig airco op mijn werk. De zwanger en bevallen en kleine kindjes-verhalen blijven maar komen op mijn werk. Ik reageer er niet echt op (ik weet eigenlijk niet zo goed hoe). Iedere dag is het weer een hot item. Leuk dat het zo leeft, maar ook lastig voor mij. Moeilijk dat je je eisprong weer hebt gevoeld zonder er iets mee te kunnen doen. Hopelijk mag je snel weer aan de klus, meid.

Jasmien, goed dat je weer aan het sporten bent, echt knap (ik kan me er nog steeds niet toe zetten, erg he)!

Kim, je ongi komt nu dus toch langzaam op gang? Hoe voel je je? En al vorderingen bij je vriendin? Gelukkig dat ze zich nog goed voelt.

Laura, hoe gaat het met je (mocht je dit lezen)?

Mijn eerste werkweek zit erop. Het was af en toe zwaar (ben best moe), maar het bevalt me wel. Ik vind het wel heel fijn dat het nu weekend is en ik dinsdag pas weer ga werken (maandag is mijn vaste vrije dag). Mijn nod is pas over een week (Kim, jij vroeg dat), dus ik weet niet waarom ik pijnlijke borsten had en bruinverlies. Het duurde uiteindelijk een dag of 2 en is nu over. Nog een weekje geduld hebben.

Dag lieve meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 10-07-2010

Hoi kersje:Mijn vriendin is nog steeds niet bevallen.Ze beginnen maandag met strippen(als ze dat haalt).Van mij mag de kleine onderhand wel komen, want ik ben erg benieuwd.Verder heb ik geen bloedverlies meer gehad.Ik heb al veel ovulatietesten gedaan die allemaal naar mijn idee positief waren, maar vandaag heb ik heel veel pijn aan de linkse kant van mijn buik en had afgelopen dagen last van mijn tepels dus toch maar weer een ovulatietest gedaan. Weer positief, alleen deze keer was de testuitslag veel donkerder als de andere dus neem aan dat ik nu toch echt mag zeggen dat ik mijn ei heb zeker als ik naar de trekken in mijn buik kijk.Ik ga er dan nu ook vanuit dat ik de 24e mijn Nod mag verwachten.We hebben er voor de zekerheid ook maar weer gebruik van gemaakt!Morgen hebben we een feestje en weet zinds gister dat er weer een kindje bijkomt in de familie. Zal morgen dus weer even flink op mijn tanden moeten bijten, want er zal veel over gepraat worden.Maar alles komt goed...dat weet ik zeker.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-07-2010

Hoi meiden,

Wat een regen en onweer gisteravond, zeg (ja Jasmien, het heeft hier aardig gespookt)! Ik vind dat altijd een beetje eng dat natuurgeweld.
Hoe gaat het met jullie?

Kim, kan me voorstellen dat je heel benieuwd bent naar het kindje! Het kan nu niet lang meer duren. Nog even afwachten.
Gelukkig heb je nu zekerheid over je eisprong en weet je wanneer je je nod kan verwachten, meid. Hoe zou je het vinden als het meteen weer raak zou zijn? :-o
Dubbel is dat he, als anderen zwanger zijn en er over gesproken wordt. Natuurlijk is het een heel blije gebeurtenis, maar zo confronterend voor ons. Zullen ze een beetje rekening met je houden in de familie, denk je?

Jasmien, hoe gaat het? Nog fanatiek aan het sporten? Hier is het al een tijd erg warm en ik probeer me niet teveel te bewegen, haha. Goed excuus he? Ik heb gisteren ook nog allemaal lekkere broodjes en een gebakje gegeten...foei Kersje!

Tam, en met jou? Je tuin vond het regenwater zeker wel een verademing? Vanochtend is het hier heerlijk koel, ik heb alle ramen en de schuifpui lekker open gegooid. Nog een paar weekjes en dan ga je op vakantie he? Heb je er zin in? Zie je erg op tegen de jaardag?

Laura, ik hoop dat je heerlijk aan het genieten bent van je kleine man!:-D

Maria is nog een weekje op vakantie, heerlijk hoor! Hopelijk geniet ze ervan en werken de pilletjes tegen de misselijkheid goed!Smile

Hier gaat het goed. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van mijn eerste werkweek. Ik heb sinds gisteren weer wat kwaaltjes gekregen, die (natuurlijk) zowel op een zwangerschap of gewoon op de week voor de ongi kunnen wijzen. Mijn baarmoeder voelt trekkerig aan en mijn tepels zijn pijnlijk/erg gevoelig. Ach, ik probeer er niet teveel aandacht aan te schenken, maar dat is lastig, want ik zou heel graag willen dat het weer raak is. Ik begin een beetje ongeduldig te worden, merk ik. :? Maar de natuur laat zich natuurlijk niet dwingen, dus ik kan niet anders dan nog een weekje geduld oefenen.

Fijne dag dames en heel veel plezier bij de finale! Spannend, he?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-07-2010

hoi even kort hier, want we gaan zo naar haar boom. Even wat onrkuid erom heen ruimen en een nieuwe vlinder hangen. Daarna nog ergens naar toe wat we misschien met zijn allen willen om haar te herdenken.....effe kijken of het wat is zodat het geregeld is voor de vakantie, want wij komen de 7e terug en de 8e is haar sterfdag. Haar jaardag heb ik liever samen, maar dat gaat niet. Ik zie er wel allemaal tegen op. Het gaat slecht met me de laatste tijd. Fijn is dat het ziekenhuis terug mailde , eind aug hebben we een afspraak en ik hoop dan meer te weten, maar wat ik uit de mail opmaakte zijn ze nog niet klaar en ik heb er een akelig gevoel over.

Kersje, hoop dat het wijst op een zw, maar je lichaam kan idd rare signalen aanwijzen, maar het zou zeker kunnen toch......klussen is een kans dus (terwijl ik dit typ hoor ik op de tv een reclame over zwanger worden......misschien een hint naar jou toe, hihi).

Kim, nog even bij je vriendin.......de overburen wordt ma ingeleid als het er nog niet is, maar de auto is weg dus zou zomaar nu wel kunnen zijn. Zie er wel tegenop weer al die babyvreugde vlakbij je (net wat jij met je fam hebt) dat is weer zo confronterend.

Hoe is het weer bij jou Jasmien?

Afijn, fijne finale............hoop dat we winnen, en zo niet tja, dan lig ik er niet wakker van hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-07-2010

lieve meiden,

ik heb eindelijk weer ff een gaatje gevonden om op het forum te kijken en wat zie ik??? een heel nieuw forum!!!
mooi gezegd trouwens, een nieuwe forum look, een nieuwe start!!

hier gaat het lekker. mijn man is vandaag weer voor het eerst naar zijn werk. hij belde tussendoor helemaal op hoe het gaat. hij baalt dat hij niet lekker bij zijn gezin kon zijn. zo lief dat hij dat zei!!!
semmy ligt nu nog heerlijk in zijn bedje te slapen. over een uurtje weer wakker maken voor de fles. we zijn toch weer terug naar 7 keer 100cc. bij 6 keer 120 kwam hij evengoed om de drie uur en dus kreeg hij af en toe 7 keer 120... en dat is wel erg veel.
woensdag voor het eerst naar consultatiebureau. ben benieuwd wat hij dan weer weegt. anderhalve week geleden was dit 4100 gram. hij is zeker aangekomen! maar hoeveel, dat is de vraag!
snachts komt hij nog steeds maar 1 keer dus dat is ook goed te doen.
de poezen vinden het nu alleen niet leuk meer dat ze niet op de slaapkamer mogen! nou ja, pech voor hun. mijn kamer is echt veel schoner!

hoe gaat het met jullie? nog geen positieve berichten van 1 van jullie? zou het zo leuk vinden! en weet je, soms mis ik het zwanger zijn... terwijl ik er zooo klaar mee was! hahahaha gek he hoe dingen kunnen omslaan.

ik ga nu nog ff een half uurtje mijn ogen dicht doen. ben best moe!
doe ook best wel heel veel. zoals een van jullie zei, ik sta inderdaad weer midden in het leven! leuk hoor!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-07-2010

Hey lieve meiden,

Tam, hoe was het bij de boom van je meisje? Hangt de vlinder mooi?
Hoe wil je samen met je familie de sterfdag dan gedenken? Ik kan me voorstellen dat je erg tegen de jaar- en sterfdag op ziet. Cry
Je schrijft dat het slecht met je gaat. Het is allemaal ook zo moeilijk en verdrietig. Ik hoop zo dat je toch snel weer groen licht gaat krijgen om weer zwanger te worden. Ik hoop dat je gevoel daarover niet klopt en dat er toch snel goed nieuws is. Natuurlijk zou een gezond kindje je verdriet niet weg nemen, maar misschien dat dan de vreugde terug keert in je leven. Maar ik ben heel trots op je, lieve Tam. Je maakt zoveel mee en gaat toch door. Je doet zoveel mooie dingen voor je meisje. En je kunt het opbrengen om er ook voor ons te zijn.

Laura, wat leuk dat je weer even langs komt! Fijn dat het zo goed gaat met jou en kleine Semmy. Heerlijk om te lezen. Leuk dat je ons op de hoogte houdt, meid. Ik kan me trouwens best voorstellen dat je het zwanger zijn een beetje mist, het is ook zo fijn met je kindje in je buik.

Kim, en? Is de bevalling al bezig?

Jasmien, hoe is het meid?

Hier gaat het goed. Ik vond de finale helemaal niet leuk. Ik vond ook niet dat we fair gespeeld hebben. Veel lelijke overtredingen. Maar wel jammer dat het feest nu voorbij is, het was wel gezellig zo lang het duurde!
Wat betreft de kwaaltjes, die houden nog steeds aan. Ik heb redelijk goede hoop, maar hou natuurlijk een flinke slag om de arm. Ik zou het zo leuk vinden om een positieve zw.test in handen te hebben (ook eng, maar ik merk dat ik er weer aan toe ben). Mijn nod is zaterdag. En zondag is de uitgerekende datum van mijn zwangerschap van Puck. Heel dubbel dus! Ik weet nog niet wat ik ga doen qua testen. We zijn dan weer het weekend in Drenthe om de verjaardag van mijn moeder te vieren. Ik heb wel een testje gekocht om mee te nemen. Als ik za niet ongi word, zou ik zondag kunnen testen. Hmmm. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Eerst zaterdag maar afwachten. Confusedhock:

Dag meiden, veel liefs van mij!
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-07-2010

oh wat spannend kersje!!!! zal ik eens wat zeggen? ik heb er best wel een goed gevoel bij! en het geluk is aan je zijde dus wie weet.... ik ga voor je duimen!!!
nu ga ik gauw weer, want ik wil ff wat tijd met mijn mannetje!
misschien probeer ik morgen weer ff wat bij te lezen hier.

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-07-2010

Ja hoor dames...De bevalling is begonnen.Vanavond of vanacht zal mijn eerste petekindje geboren worden.Ben zo zenuwachtig.Ik laat jullie nog weten hoe het is gegaan!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 13-07-2010

Hey lieverds,

Na een aardige tijd ben ik weer op het forum. Het ziet er goed uit hoor. Ik ga mij na mijn berichtje aan jullie verder orienteren. Hier is het afwisselend heet en slecht weer. Het is elke dag heet tot in de middag, daarna begint het te onweren. Sinds vorige week maandag ga ik naar de gym. Ik ga 3 keer in de week trainen. Wel zwaar na een jaartje nietsdoen, maar het doet mij goed. Na het trainen heb ik geen energie meer om iets te doen. Dat is nu wel weer aan het veranderen.

Kersje, fijn dat je leuke collega’s hebt en dat je het werk leuk vindt. Het is inderdaad wel even wennen aan oa het dagelijks vroeg opstaan. Fijn dat je op de maandag je vrije dag hebt. Je kan dan beter tot rust komen van de werkweek.
Als ik je klachtjes zo lees en dat bruinverlies dat je had wil ik sterk richting zwangerschap denken. Volgens mij ben jij zwanger, meid!!! Ow, wat is zaterdag nog ver! Wel dubbel maar echt bijzonder zal het zijn als je op je uitgerekende datum van Puck een positieve test in handen hebt. Ik duim zo voor je dat het raak is. Mijn gevoel zegt van wel (natuurlijk hebben jouw indicaties het aangesterkt).

Kim, wat een spannende tijd voor je. Je ei komt eraan. Hoeveel dagen heb je al positieve ovulatie testen? Hoe is het gegaan met de bevalling?

Tam, wat vervelend voor je dat het slecht met je gaat Sad
Wat een zenuwslopende periode maak je nu mee, het ziekenhuis is nog niet klaar en eind augustus heb je een afspraak met ze.

Laura, wat fijn dat het goed met jullie gaat. Semmy groeit aardig he? Ik ben benieuwd naar wat zijn gewicht zal zijn als je woensdag naar het consultatiebureau gaat. Wel zwaar voor je man dat hij weer naar het werk moest.

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-07-2010

Vanmorgen om 08.55 uur is mijn petekindje Yari geboren.Hij weegt 3815 gram, dus is ook een lekker flink manneke.Mijn vriendin heeft een bevalling gehad van ongeveer 36 uur en helaas is het allemaal niet geweldig verlopen.De onsluiting wilde niet komen en daarvoot is ze naar het ziekenhuis gegaan. Ook heeft ze aan de ruggeprik gemoeten en daarna weer weeopwekkers gehad.Maar de kleine is er nu en het ergste is voor haar voorbij.
Voor mij een hele dubbele onrustige dag. Heerlijk om mijn vriendin als moeder te zien en dat de kleine gezond ter wereld is gekomen. Heb hem ook nog even vast mogen houden en ook dat gaf een dubbel gevoel. Heb even flink gehuild om Giel toen ik Yari in mijn armen kreeg. Wel weet ik nu dat ik echt echt heel graag weer opnieuw zwanger wil worden, ookal krijgen we misschien weer tegenslagen. Ik ga ervoor en ik kan het aan. Hoop nu zelfs stiekem dat er een klein zwemmend zaadje deze maand al zijn doel heeft bereikt!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-07-2010

Hoi dames,

Kim; gefeliciteerd met je petekindje Yari, was even heftig,maar allemaal goed op het eind en daar gaat het om. Wat knap dat je hem vastgehouden hebt. Heel sterk van je. Hij mag trots zijn met zo'n meter. Wat zal het ook verdrietig zijn geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn meisje nog geen baby heb vastgehouden. Hoe reageert je dochter erop? En wie weet meid.........over een paar maanden heeft Yari er misschien wel een speelmaatje bij, helpt het hopen voor je.

Jazz: onweer kan ook zo lekker benauwd zijn he. Hier ook wel soms,maar meestal ontspringen we wel de dans. 3 keer op de week........wat knap zeg. Een echte die-hard ben jij, hihi

LAura; heerlijk dat je weer zo van het leven geniet.........ik kan alleen maar hopen dat ik dit volgend jaar ook een keer kan typen hier.

Kersje; spannend! Ik help zo met je hopen. Zal een kaarsje branden vanaaf. Het goede nieuws begon met de goede baan dus nu tijd voor het volgende goede nieuws niet? hihi. Met haar jaardag zitten we in italie,maar met haar sterfdag willen we naar haar boom met de naaste.....ballonnen oplaten en dan naar de vlindertuin. WEl een goed idee toch?

Hier gaat het wel. Vind het moeilijk zo de kraam auto te zien enzo. Mijn man was de tuin aan het doen vanmorgen vanvoor en de zwangere buuf was heerlijke verhalen aan het ophalen met de nieuwe overbuur-papa. Mijn man had het er moeilijk mee, mijn hart brak. Kunnen ze dat dan niet even ergens anders doen? Ze weten dat ons kindje dood is dus heb een beetje respect........helaas staat een ander er niet bij stil.
Gister lekker effe naar de film in Anwerpen en vandaag veel gepoetst. Morgen weer naar mijn werk.....nog effe doorzetten en dan vakantie.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-07-2010

Hoi meiden,

Kim, van harte met je petekind! Wat een zware bevalling zeg. En wat dubbel voor jou om hem in je armen te houden, dat kan ik mij zo goed voorstellen. Ik heb nu (gelukkig, erg he) geen babytjes in mijn naaste omgeving. Ik zou het erg zwaar vinden om zo'n kleine nu vast te houden. Eerst maar eentje van mijzelf in mijn buik en dan zie ik wel weer!

Jasmien, wat goed van je dat je zo vaak gaat sporten, zeg! Echt knap! Ik voel me heel lui vergeleken bij jou, haha. Hoe gaat het verder met je? Heb je je ei al gehad deze ronde?

Laura, je bent een goed voorbeeld hoor! Over een tijdje zou ik ook graag (bijna) al mijn tijd aan mijn kindje geven en dan soms nog even op het forum spieken :-D.

Tam, wat naar dat je man het moeilijk had. Kan het me goed voorstellen. Mensen kunnen zo onnadenkend zijn. Ze hebben geen idee hoe het is. Nog even volhouden en dan gaan jullie op vakantie saampjes. En dan is ook de jaardag van je kleine grietje. Heel mooi wat jullie gaan doen op haar sterfdag. Ik wens voor je dat je over een tijdje een verjaardag gaat vieren met je familie, meid. Lief dat je een kaarsje voor me brandt!

Maria ben je lekker aan het rondfietsen in Frankrijk? En nu mag je niet eens aan de wijn en de franse kaasjes, ach arme meid (en toch heb ik geen medelijden, hihi).

Lieve meiden, dank jullie voor het duimen en jullie optimisme over een mogelijke zwangerschap! Ik hoop dat jullie gelijk zullen krijgen! Ik heb nog steeds zeer gevoelige tepels en een trekkerige buik. En ik ben moe moe moe. Dus wie weet? Ik hoop het zo. Maar ik durf niet echt te hopen. Misschien maar beter (ben natuurlijk bang voor een teleurstelling). Nee, ik ga gewoon positief blijven. Als ik ongi word dan is dat gewoon jammer. Smile

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-07-2010

Tam:Soms voel ik echt bijna het verdriet van jullie als je weer eens een rot moment hebt gehad. Helaas is het voor jou zo dat de rest van de wereld doorleeft en verder kan, dus ook geen rekening met je houden.Gelukkig kom je dan bij ons en vertel je ons wat je pijn heeft gedaan. Wat is het leven soms toch hard...Sad

Kersje:Ik hoop het echt voor je meid...En ik zou ook niet durven hopen hoor, want daarvoor hebben we allen veel te veel meegemaakt.Een teleurstelling brengt je dan weer net een klein beetje verder terug als waar je was gekomen met veel doorzetten.Reken jij maar op je menstruatie, dan duimen wij voor jou dat het raak is!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-07-2010

Hier even een paar fotootjes.Hoop dat jullie het niet erg vinden, maar ben zo trots!!!

[Afbeelding: CIMG2163.jpg][Afbeelding: 100_1115.jpg][Afbeelding: 100_1138.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 14-07-2010

Hee Kim, ik had de foto's al gezien op hyves,maar wat een scheetje is het. Je straalt ook helemaal op de foto, mooi om te zien.
Kersje, gaat het? Druk op je werk en zo moeten wennen en dan ook nog de zenuwen voor van het weekend.
Jazz; lekker weer gesport?
Maria; het is te hopen dat het daar niet zulke buien zijn.

Je ziet wel, niet zoveel te melden. Heb het zo ontzettend druk op mijn werk......maar alles wat nu af is moet niet in de vakantie. Morgen een gesprek met de overkoepelende directie. Ben benieuwd wat ze te melden hebben en waarom ik moet komen? Toch wel wat zenuwachtig voor terwijl ik geen reden heb.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 14-07-2010

Hoi meiden,

Kim, wat een lieverdje, zeg! Tuurlijk ben je trots! Juist leuk om de foto's te zien.
Ik vind het een deal: ik reken op een menstruatie en jullie duimen dat het niet zo is :-D

Tam, gelukkig heb ik het druk op mijn werk (heb ik minder tijd om te zenuwen, haha).
Dus je hebt morgen een afspraak met de directie en ze hebben niet gezegd waar het over gaat? Wat raar. Succes in ieder geval, meid.

Verder ga ik even niets schrijven, ik ben moe, ga zo naar bed. Weer een dagje dichterbij mijn nod:oops:

Dag lieve meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 14-07-2010

TamTonguerobeer maar gewoon lekker te slapen...straks maak je je misschien druk om niets en dat zou jammer zijn want je hebt al zoveel aan je hoofd.

Kersje:Ik hoop echt voor je dat je weer zwanger bent...Zou voor mij ook weer een klein beetje het mooie voorbeeld zijn!Doe rustig aan, het zal zoiezo een heel moeilijk weekend worden Voor je Sad

Ik ben inderdaad verschrikkelijk trots op mijn petekindje, maar ik merk wel dat er na zijn geboorte veel verdriet naar buiten komt, die eerder niet kwam. Ik heb de laatste dagen veel gehuild en mis Giel verschrikkelijk veel. Morgen wil ik heel even naar de vlinderboom gaan.Heel even weer naar de plek waar ik hem even heb mogen kennen, vast heb mogen hebben en hem af heb moeten geven.Het moet er toch uit!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-07-2010

knap hoor kim!!! maar helaas blijft het feit dat het leven gewoon doorgaat... en daar zullen wij in ons eigen tempo in mee moeten gaan, maar dat kunnen we allemaal weer op ons eigen manier!

semmy woog 4550 gram. erg netjes dus. en hij is al 55 cm! ik dacht dus dat 7 keer 120 cc voeding erg veel was, nou, hij heeft dat gewoon nodig. ik mag hem geven wat ik wil, zolang ik maar niet boven 1 liter per dag uitkom. goed om te weten. heb hem net dan ook gewoon 135 gegeven. normaal maken we 135 en moesten we een beetje weggooien zodat hij 120 kreeg maar dacht nu bij mezelf, 7 keer 135 maakt nog steeds geen 1000 dus ik bied het hem gewoon aan en mocht ie verzadigd zijn en hij laat een beetje staan is het ook niet erg. hij viel nu ook meteen in slaap na zijn fles dus ik denk dat hij gewoon erg hongerig is maar nu wel genoeg gehad heeft.
ik kreeg een beetje op mijn kop van die vrouw van cb... ik kijk eigenlijk nooit bij die kleine of het allemaal wel goed gaat. zolang mijn instict niets aangeeft geloof ik wel dat alles goed zit. ik moet van haar dus af en toe wel bij hem gaan kijken... maar onze deur kraakt heel erg dus daar word hij wakker van en dat vind ik dan weer zielig...

kersje, nog niet ongi???? ik ben echt als een gek voor je aan het duimen meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-07-2010

Laura, goed nieuws en gewoon je instinct blijven vertrouwen hoor....je doet het heel goed.
Kersje, het is maar goed dat het bijna weekend is en ik over een weekje vakantie heb, want heb bijna geen duimen meer over, hihi
Kim, het is idd zo confronterend allemaal met je petekindje. Logisch dat alles van Giel* weer boven komt. Ik heb dat al met de overburen terwijl ik daar verder niks van meekrijg. Je bent echt super knap. Giel* zal trots op je zijn en neem gewoon de tijd ook af en toe meid.

Hier net terug van het gesprek. Krijg een persoonlijke coach volgend schooljaar om weer op te starten. Eigenlijk wel fijn, het zal allemaal niet makkelijk zijn. Ik heb gewoon weinig vertrouwen soms, het is allemaal zo "onpersoonlijk". Eigenlijk maakt het verder niet uit hoe het met mij gaat als de organisatie maar kan draaien. Gelukkig heb ik op mijn eigen school alle vertrouwen en naar mijn eigen directrice ook, verder met de andere weinig te maken, maar kan daar soms zo teleurgesteld om raken.
Net of ik een gebroken been heb gehad en nu weer begin..............heb wel wat meer meegemaakt!!!
Verder lekker met mijn nichtje gespeeld, ze noemt me al tante Maja. Heel leuk, maar toch altijd af en toe een knoop in mijn buik wat ik moet missen met mijn meisje. Die twee waren twee handen op een buik geworden.........weet ik zeker.(mijn nichtje is 9 mnd ouder, nu dus 1 jaar en 8 mnd ongeveer)


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-07-2010

Hey lieve meiden,

Bedankt voor het duimen, maar het lijkt er helaas sterk op dat het niet raak is voor mij. Ik heb wat bruinverlies en ben bang dat ik ongesteld ga worden. Heel stom, maar ik ben er toch van slag van. Ik heb mezelf toch weer teveel laten hopen. En als klap op de vuurpijl werd ik net gebeld door 'jonge gezinnen', omdat ik bijna uitgerekend zou zijn. Blijkt dat ik een babydoos cadeau krijg. Ik bleef lang stil (keel zat dicht) en zei uiteindelijk dat ik al een paar keer heb aangegeven dat mijn kindje is overleden en dat ik met rust gelaten wil worden. Die vrouw schrok zich rot natuurlijk en bood haar excuses aan. Ik daarna opgehangen en een enorme huilbui gehad. Zo'n dag is het dus vandaag.

Tam, gelukkig was het dus niets vervelends dit keer! Een coach is best handig inderdaad. Tante Maja, kan me voorstellen dat het moeilijk is als je bedenkt dat je nichtje dikke maatjes zou zijn geweest met je meisje.

Kim, je bent verdrietig en mist Giel. Ik weet hoe je je voelt, meid. Ik wou dat ik het beter kon maken voor je, maar ik kan je alleen maar zeggen dat ik aan je denk. Hoe was het bij de vlinderboom?

Laura, doe wat je hart je ingeeft, meis. Jij bent Semmy's mama en weet wat het beste is voor hem. Laat je niet onzeker maken door anderen, hoor. Je doet het hartstikke goed!

Jasmien, hoe is het met jou?

Maria, ik hoop dat je een heel leuke vakantie hebt gehad (zeg ik alvast, want ik weet niet of ik de komende dagen op het forum kan i.v.m. weekendje bij mijn ouders, waar het internet niet werkt...)! Hoe voel je je?

Dag meiden, nogmaals bedankt voor het duimen en ik laat het weten wanneer ik wat meer zekerheid heb. Maar het lijkt toch echt weer ongi te worden...Balen.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-07-2010

effe kort hier kersje...........fijn weekend alvast bij je pa en ma.Wonen ze ver weg? (die van mij maar 5 minuten haha). Wou zeggen dat ik toch blijf duimen en anders gewoon tot volgende maand hoor, maar eerst deze keer. Geef niet op!
En ik herken dat telefoontje. Bij ons belde ze toen ook en vroegen of ze ons mochten feliciteren en laten weten dat de doos er stond. Mijn man zei nee..........en gelukkig begrepen ze de hint, maar ik snap je.
2 dagen na haar dood kregen we een brief van de gemeente om de nieuwe inwoonster te feliciteren en dat er een cadeautje klaar lag........tja.

En kim, vergeten te vragen, maar vlinderboom? Is dat bij het ziekenhuis of hoe moet ik me dat voorstellen. Fijn om een plekje te hebben he, al is de reden waarom onbegrijplijk.

Hier ook weer heftig, een bekende en dierbaar iemand ligt op sterven. Hij ging naar het ziekenhuis voor zijn knie en ligt nu in coma, wat mis gegaan..........ze geven hem weinig hoop...........heftig allemaal weer. Hoe oneerlijk kan het leven zijn! MAar daar weten wij alles van.


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 15-07-2010

Tam: de vlinderboom is voor kindjes die voor de 24 weken gestorven zijn en staat in het ziekenhuis.

Ik heb echt een hele zware week achter de rug en sinds vanavond ben ik gebroken.Mijn schoonzusje verteld dat ze 6 weken zwanger is.
Ik voel me verdoofd en ondanks dat ik blij voor ze ben, ben ik ook verschrikkelijk kwaad.Ik vind het leuk dat ik tante word, maar dat hun kind mijn zoon gaat vervangen doet mij verdriet.Onze Giel is niet te vervangen, maar zo voelt het wel voor mij.Het tweede kleinkind had mijn kind moeten zijn...niet van hun.Ik deed het zo goed, ik was zo sterk...nu ineens ben ik een hoopje ellende.Ben bang dat de spanningen nu ervoor gaan zorgen dat een volgende zwangerschap lang op zich zal laten wachten en dat terwijl ik nu nog meer dan ooit wil


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-07-2010

Lieve Kim, wat vervelend allemaal. Het is niet makkelijk he en zo oneerlijk. Ik ken je gevoel heel erg. Vlak na onze eerste mk na de dood van ons meisje vertelde mijn zus dat ze zw was. Ik was blij voor haar, maar het deed ook pijn. Gevoelens van jaloezie .......... mijn meisje was idd de tweede in de fam.
Toen kreeg mijn zus een mk met een aantal weken. Wat heb ik me schuldig gevoeld. Ik voelde ineens het verdriet wat ook zij bij ons had. Ik kan niet veranderen wat ik toen voelde en misschien zou ik dit de volgende keer weer hebben, maar het heeft wel weer mjn ogen geopend. Zwanger zijn wil nog niet zeggen dat het kindje eris. En ik weet zeker dat je hoop dat het bij je schoonzus allemaal goed gaat lopen..........wij wensen dit niemand toe. MAar na alles wat wij meegemaakt hebben is het niet raar om zo te reageren.
Mijn zus was toen heel lief en begrijpend........hoop dat dit bij je schoonzus ook is.

Sterkte meid, denk aan je


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-07-2010

jeetje kim,
het gaat allemaal niet zo lekker met je denk he? vind het echt sneu voor je! ik kan me jouw gevoel op dit moment ook zoooo goed voorstellen! tuurlijk hoop je voor ze dat het goed blijft gaan...en wie weet heb je straks wat rust in je lijf en loop je nog wel een periode gelijk zwanger met haar! dat zou natuurlijk fantastisch zijn.. dat verlicht denk toch wel wat pijn.
ik kan er niets aan doen, maar zelfs ik kan nu jaloers zijn op zwangere vrouwen... is dit een normale reactie?? zijn het de hormonen ofzo?? nee, ik wil serieus eigenlijk ook alweer zwanger zijn, maar ik weet niet of mijn lijf dat nu wel alweer aan zou kunnen... en ik wil ook heel erg van semmy kunnen genieten. een zwangerschap zou toch weer de nodige spanningen met zich meebrengen. maar ik wil ook weinig leeftijdsverschil... wat een toestand. ik heb de pil wel alweer klaarliggen hoor, maar ben er nog steeds niet mee begonnen. aan de ene kant denk ik, wacht nog maar een half jaartje ofzo met proberen, aan de andere kant denk ik, ach, laten we het maar gewoon door het lot bepalen en gewoon maar zien of en wanneer ik weer zwanger raak... pfff. weet niet zo goed wat ik van dit idee moet denken...
kersje, is het nu echt doorgezet bij je of is er stiekem nog hoop? en ik had er nog wel zo'n goed gevoel bij!! niet leuk meis, en ik snap echt heel goed dat je stiekem toch meer gehoopt heb dan dat je zelf toe zou geven! het is zo makkelijk om ergens heel nuchter in over te komen, maar ondertussen...
geniet even goed lekker van je weekend. dat doet een mens goed hoor!
verder ff niets gelezen. semmy ligt weer heerlijk te slapen. als hij van die goede dagen heeft, dan heb ik veel meer tijd ook voor het forum dus aan mijn aanwezigheid kunnen jullie een beetje zien of semmy die dag veel slaapt of juist niet! haha.

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-07-2010

Laura: Ik had ook zo dat ik het zwanger zijn miste na mijn meisje ...... ik denk dat dit niet verschilt of je kind leeft of dood is. Gewoon je gevoel volgen. Ik heb het lot ook laten beslissen, maar helaas.........beslite het niet goed. EN je lijf, nou dat kan best wel wat aan.

Hier heb ik het moeilijk.......zit een potje te janken met de muziek van haar crematie. Morgen voor het eest echt stappen met een vrijgezellenfeest en natuurlijk zou het lot het lot niet zijn als er iemand bij zit met dezelfde naam als mijn overleden dochter..........en (om het nog erger te maken) heel erg zwanger!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 17-07-2010

Waarom mocht je niet blijven,
Heerlijk dicht tegen mij aan.
Kussend troosten met mijn lippen,
Mijn armen om je heen slaan!
Waarom mag ik niet genieten,
van je kreetjes en als je lacht.
Je zien groeien en zien leven,
houden van je...dag en nacht!
Waarom mag ik je niet kennen,
Het doet me zo'n verdriet.
Mijn hart dat is gebroken,
Sinds de dag dat je mij verliet!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 18-07-2010

hey lieve meisjes,

Een heel nieuw forum! wauw..
We zijn vannacht thuis gekomen, ben nog een beetje duf van het lange rijden. Ik heb jullie gemist meiden!

Ik heb kort alle verhalen even doorgescand, vergeef me als ik dingen vergeet...

Allereerst kersje, vandaag de uitgerekende datum van jullie lieve Puck Elisa, ik denk veel aan haar vandaag. Wat een rare dag is dat he? Ik besefte op mijn uitgerekende datum dat die datum er niet eens veel toe deed, begrijp je wat ik bedoel? het verlies en gemis is er elke dag, is zo vaak nog zo direct aanwezig. Ik merk wel dat ik sinds die datum meer op kleine baby's focus op straat dan op zwangere buiken. Nou, al met al hoop ik dat je je niet heel verdrietig voelt, en als je wel verdrietig bent, je veel lieve mensen om je heen hebt die je snappen en het het ook voelen. Het is toch een hele bijzondere dag.
Fijn te horen dat je (ondanks de vermoeidheid) het naar je zin hebt met je nieuwe baan, kan mij voorstellen dat het vroege opstaan en zo'n lange dag maken en heel ander leefritme van je vraagt, dat valt niet mee allemaal, dat is wennen.
Is je ongie doorgebroken? ik las dat je bruinverlies had, wat enorm balen zeg! bah. Ik had het zo voor je gehoopt, het had zo fijn en bijzonder geweest geweest op deze speciale zondag. Hoe voel je je eronder? de eerste keer ging het zo snel met jullie, kan mij voorstellen dat je er nu soms moedeloos van wordt, ongeduldig en verdrietig. Hoe was het bij je ouders?

Kim, ik heb de foto's van je petekind gezien, wat een ontzettend lief dropje! en wat iemand al zei, je straalt inderdaad op die foto's, ik kan mij zo voorstellen dat het zo dubbel was allemaal. En dan dat je schoonzusje zwanger is....meid, wat confronterend voor je en wat kan ik mij voorstellen dat het je verdriet doet, ook al weet ik dat je het haar ook ontzettend gunt. Je schrijft dat Giel het tweede kleinkind had moeten zijn, niet die van hun. Ik begrijp je gevoel heel goed. Giel is het tweede kleinkind, dit kindje wordt de derde. Giel was er, hij is de de tweede. Hij is er alleen niet meer, en dat is zo oneerlijk. Ik snap dat je heel verdrietig bent en hem nu meer dan ooit mist. Het is onvoorstelbaar hoe zo'n klein kindje zo'n enorm grote indruk kan achterlaten vind je niet? ik zat daar laatst over na te denken....de tijd die we met ons kindje hebben mogen hebben was zo kort maar heeft zo'n enorme impact op ons leven. Je hebt een mooi gedichje geschreven, vanuit het hart, heel mooi.

Jasmien, wat goed dat je weer bent gaat sporten! je hebt er echt werk van gemaakt, goedzo! ondanks de spierpijn... Het zal wel goed voelen na zo'n tijd weer lekker te bewegen, niet? goed voor de geest en lichaam. Heb je nog vakantie? en hoe zit het met je nod? (of had je dat al geschreven?, ik weet het niet meer, sorry)

Tam, hoe is het met je kennis in het ziekenhuis? wat ontzettend verdrietig dat het zo slecht met hem gaat. Ga je nog naar hem toe?
Goed dat je trouwens een persoonlijke coach op het werk krijgt, dat klinkt goed, ik hoop dat hij/zij iets voor je kan betekenen. Het zou inderdaad fijn zijn als er meer begeleiding en begrip zou komen op je werk. Heb je nu vakantie? Wat lief trouwens dat je nichtje je tante Maya noemt...hihi, zo lief. Hoe was het gisterenavond?

Laura, het gaat zo te lezen goed met jou en je lieve Semmy! wat fijn zeg. Hij groeit lekker en zo te horen heb jij ook weer een beetje je eigen ritme gevonden. Dat doe je goed hoor!

Hier gaat het verder prima, het was echt een leuke vakantie. We zijn lekker uitgerust en hebben leuke dingen gedaan. We stonden op een hele mooie kleine camping in z-frankrijk. Het wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Op hun land zijn maar 6 kampeerplekken, je hebt dus bijna twee hectare grond tot je beschikking, dat is heerlijk! Ze hadden een hele mooie grote moestuin met groenten en fruit. En heel veel dieren. En als je wilde bakte ze elke morgen vers brood voor je. Zo leuk!
We hebben heerlijk gezwommen in meren, gewandeld, markten bezocht. (en supermarkten, ik hou zo van buitenlandse supermarkten!). Het is jammer weer thuis te zijn, weer te moeten werken. Lichamelijk gaat het goed. Ik ben bijna niet misselijk geweest, echt raar. Ik ben alleen eergisteren ziek geweest 'snachts, meer niet. Op zich is dat natuurlijk fijn maar ik vind het ook wel raar. Gelukkig groeit mijn buik wel, daar ben ik blij mee.....ik heb iets tastbaars nodig merk ik.
9 juli was de uitgerekende datum van ons lieve kind. Ik had het daar om wel moeilijk mee. Ik was ook de enige die er aan dacht die dag. Ik was daar later even verdrietig over. Ik vind het soms zo'n eenzaam proces, ik begrijp dat mijn ouders, zussen en vrienden ook aan haar denken en van haar hielden dus ik wil er niet verbitterd of teleurgesteld over zijn (ik heb het namelijk ook weinig over die datum gehad), maar het maakt soms wel dat ik mij heel eenzaam voel hierin. Gelukkig reageert mijn vriend hier heel lief en betrokken op. Hij had er ook niet aan gedacht die dag, maar hij kan mij zo goed troosten, weet precies wat hij moet zeggen op zo'n moment, hij is zo enorm lief dan.
Ah ja....ik mis haar gewoon enorm, ik had haar echofoto meegenomen zodat mijn dagritueel van haar een kusje geven gewoon kon doorgaan.
Ik moet morgen met het echocentrum een afspraak maken voor de 12weken echo, de combinatietest, en ik moet bloed laten prikken. Volgende week alweer tien weken, wat gaat het hard he? Ik merk wel dat ik het allemaal iets minder gelaten ervaar dan bij de eerste. Ik besef opeens hoe bijzonder zo'n eerste kindje is, alles nieuw, spannend, een open boek, weinig engs, vertrouwen en blijdschap. Dat is nu allemaal minder merk ik. Ik hoop dat het komende maanden beter wordt, dat denk ik wel.

liefs en knuffel voor jullie allemaal,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 18-07-2010

Lieve Kim, wat een mooi gedicht. Dat zegt soms zoveel meer wat je voelt.........je kunt dat goed. tja, waarom........had ik daar maar antwoord op.

@ maria: welkom back! Fijn te lezen dat je een goede vakantie hebt gehad. Klint erg romantisch zo. Je hebt leuke dingen gedaan. Ik vind buitenlandse supermarkten ook leuk en mijn man zo nog meer. Gaan vaak ook hier net over de grens in Belgie; hebben ze zo net weer eens iets anders. Wel lekker dat je je niet misselijk voelde. Snap wat je bedoeld,maar daar moet je je geen zorgen om maken. Het was je gewoon gegund om er heerlijk van te genieten. En met 10 weken gaat het al wat bollen ja, ze zeggen bij een tweede al vlugger dan bij een eerste.
Met een brok gelezen van de uitgerekende datum. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet precies wist meid anders had ik er zeker wat van gezegd. Fijn dat je vriend zo lief is, jullie band is steeds sterker denk ik zo.

@ kersje, ik begreep dat het vandaag ook de uitgerekende datum was van Puck*? Ik hoop dat je met je ouders en lieverd toch wat troost kunt vinden, want het zal niet makkelijk zijn. Dat je dit weekend wat hebt kunnen bijtanken?

Hier druk geweest. Met mijn kennis gaat het wat beter. Ze hebben de reden kunnen vinden waardoor en misschien , misschien is er weer wat hoop. Dat was er in het begin niet dus wie weet.......
Gisteren het vrijgezellenfeest. WAs in Rotterdam. Het was wel gezellig, maar ook moeilijk met die zwangere met mijn meisje haar naam, maar ben eigenlijk niet bij haar gaan zitten en na het eten gingen ze al weg (joepie!) met een kleinere, leuke groep daarna gaat stappen. We hadden veel bekijks en kregen veek drankjes..........heb ik wel gemerkt vandaag, haha. Ben ik ook niet meer gewend. Heb heerlijk gedanst en echt wel genoten, maar zo af en toe sta je stil.....kijk je om je heen en zie je iedereen lol hebben en dan denk ik: wat doe ik hier! Ik had mijn meisje bij de oppas moeten hebben, en anders was ik nu weer al 36 wk geweest enz. Dan moet ik slikken, maar heb toch doorgezet. Weet je: ben trots op mezelf!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 18-07-2010

Kersje:Lieve meid...is je ongi al doorgebroken of heb je misschien een heel klein beetje goed groot nieuws?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-07-2010

Lieve meiden,

Maria, fijn dat een leuke vakantie hebt gehad. Ik ben blij dat je er weer bent, ik heb je gemist! Maar ik kan me voorstellen dat je nog wel wat langer in Frankrijk had willen blijven, haha. Gelukkig gaat het allemaal goed met je. Iedere zwangerschap is weer anders, zeggen ze, dus misschien (hopelijk) blijft de misselijkheid je dit keer bespaard. Wat gaat de tijd snel, joh, alweer bijna 10 weken en straks de combinatietest. Maak je je veel zorgen? Ik kan me voorstellen dat je het nu heel anders beleeft dan bij de eerste zwangerschap. Maar misschien wordt het beter, hoe verder je komt in de zwangerschap? Echt onbevangen zal het nooit meer zijn, natuurlijk, daarvoor heb je teveel mee gemaakt.
Je was op 9 juli uitgerekend, meid. Ik wist niet precies welke datum. Ik kan me voorstellen dat je verdrietig was. Het is ook zo’n rare dag! En je had er niet echt over gesproken van tevoren, begrijp ik uit je woorden, waardoor niemand er aan gedacht heeft. Wij hier ook niet, inderdaad! Dat spijt me voor je, meid. Ik heb alsnog een kusje naar Olivia gestuurd. Ik weet zeker dat het haar niet uit maakt welke dag het is, haar mama denkt iedere dag aan haar.
Lief dat je gisteren op de uitgerekende dag van Puck aan haar hebt gedacht. Ik heb veel steun gehad o.a. aan mijn ouders en schoonmoeder. De mensen die mij het meeste na staan, hadden er allemaal aan gedacht en dat deed mij goed. De dagen voor de uitgerekende dag vond ik zwaar. Ik werd op vrijdag (een dag te vroeg!ben nooit te vroeg!) heel erg ongesteld, veel bloed, veel krampen. Heftiger dan ooit. :evil: En ik voelde me zo verdrietig, ik had toch heel erg gehoopt om nu weer zwanger te zijn. Het is precies zoals je het omschreef: het ging de eerste keer zo snel, dat ik er nu moedeloos van werd. Ik voelde me ook zo zwanger! Óf mijn hormonen waren nogal in de war, óf het was even raak en is mis gegaan. Hoe dan ook, ik ben niet zwanger.
Maar gisteren was een mooie dag. ’s Ochtends hebben we koffie gedronken met onze ouders en over Puck gepraat en ’s middags zijn we met z’n tweetjes naar de begraafplaats gegaan, naar het sterretjesveld, waar de as van ons sterretjeskind begraven is. Ik had voor onze ouders een potje gekocht met vergeet-me-nietjes-zaadjes en een kaartje gemaakt van een kopie van de afdruk van de handjes en voetjes van onze uk. Daar waren ze heel blij mee. Van mijn ouders heb ik nog een bedeltje gekregen voor aan mijn moederdagarmband en van mijn schoonmoeder hebben we een engeltje gekregen, dat je op kunt hangen.
Mijn vriend en ik hebben bloemen uitgezocht (een echt meisjesboeket van laten maken) en bij het sterretjesveld hebben we een kaartje aan Puck geschreven en bij de bloemen gezet. En voor haar heb ik ook een potje met vergeet-me-nietjes neer gezet. Een van de bloempjes van het boeket was eraf gevallen. Ik heb deze in mijn haar gestoken. “Kijk eens hoe mooi jouw mama is!”, zei mijn vriend tegen Puck. Ik laat het bloemetje drogen en dan gaat het in de doos. Weer een aandenken erbij. Ik blijf verzamelen, haha!
De begraafplaats is vlak bij het huis van mijn schoonmoeder (van oma dus) en ik weet zeker dat zij regelmatig bij Puckje langs zal gaan. En op deze begraafplaats liggen nog twee veel te vroeg gestorven lieve meiden, dus ze is niet alleen. (Een meisje van 12 en een meid van 35-moeder van twee kleintjes).
Toen we bij het veldje op een bankje zaten om het kaartje te schrijven, vloog er een vlindertje langs. “Kijk, daar komt onze kleine Puck even bij ons kijken,” zei mijn vriend. En zo voelt het voor mij ook. Een klein deel van haar (van ons) ligt daar begraven, maar het grootste deel is vrij en om ons heen, in ons hart. Net als een deel van ons hart met haar is mee gegaan, is een deel van haar in ons hart gaan wonen. Het deed mij erg goed dat we dat gisteren naar elkaar hebben uitgesproken. ’s Avonds zijn we samen uit eten gegaan en hebben we onze Puckdag met een toast op haar afgesloten. Het was een dag vol symbolen en dat voelt goed. Smile
En vanmorgen heb ik in mijn boekje van Puck weer even aan haar geschreven, over gisteren. En heb ik weer even verliefd naar haar echofoto gekeken. Ik voel me dan nog steeds zo trots op haar!
En vandaag voelt het weer als een nieuwe start. Ik kan mij weer verheugen op het moment dat ik toch weer zwanger mag zijn. Hoe moeilijk ik het ook vind om geduld te hebben en hoe onzeker ik ook word van het wachten, ik blijf me verheugen op dat moment.

Kim, lieve meid, wat een mooi ontroerend gedichtje. Ik kan me je verdriet en je boosheid zo goed voorstellen. Sad Hoe gaat het vandaag? Wat moeilijk dat je schoonzusje zwanger is. Ik ben ook steeds bang dat mijn schoonzusje aan zal kondigen dat ze zwanger is, want ik moet de eerst volgende zijn! Terwijl ik weet dat ik het ze heel erg zou gunnen. En dan ben ik stiekem blij als ik haar een glas rozé zie drinken, want dan weet ik dat ze niet zwanger is.
Ik begrijp hoe je je voelt en vind het heel naar voor je dat je zo verdrietig bent, meid. Ik denk aan je. Giel zal altijd het tweede kleinkind zijn. Onze kindjes zijn niet lijfelijk aanwezig, dus het is aan ons om de herinnering aan onze kleintjes levend te houden, door over ze te blijven praten, door ze te gedenken. Ik denk dat we zo zorgen voor hun plekje in de familie.
En heel erg bedankt voor het duimen, Kim. Jammer dat ik niet zwanger ben, maar misschien de volgende keer of de keer daarna. Ik zal ook voor jou duimen dat het raak mag zijn! Want die dag komt echt een keer. Misschien snel, misschien moeten we iets langer geduld hebben, maar die dag komt echt, voor ons allemaal.

Lieve Tam, hoe gaat het nu met je kennis? Wat kan het leven ons toch laten schrikken, hoe kwetsbaar zijn we allemaal, hè? Ja, dat weten wij inderdaad maar al te goed. Hoe gaat het met je? Ik ben zo trots op jou, meid! :-D Je hebt het zo goed gedaan op die vrijgezellenavond, echt knap. Ik kan me voorstellen dat je af en toe van die momenten had dat het moeilijk was, maar ik vind het heel fijn om te lezen dat je ook plezier hebt gehad. Zo gaat dat bij mij ook vaak, het verdriet en het gevoel dat het allemaal anders had moeten zijn gaan hand in hand met momenten van plezier.
Lief dat je gisteren aan me gedacht hebt op de uitgerekende datum en dat je ook voor mij geduimd hebt voor mijn nod. Het is nog niet raak, dus het is nog niet de tijd ervoor. Misschien deze ronde dan. En anders maar een andere ronde, het zal een keer gebeuren.Ik zal niet opgeven, Tam, net als jij! Het weekend is goed gegaan, ik ben blij dat ik er even uit was, inderdaad. Het gaf mij de nodige afleiding en mensen om me heen. Mijn ouders wonen helemaal in Drenthe, 2 uur rijden… geen 5 minuten helaas. Maar mijn schoonouders wonen 30 minuten rijden bij ons vandaan, gelukkig. En mijn broer en schoonzusje (en neefje) wonen op 5 minuutjes afstand!
Wat naar die felicitaties, hè? Dat zijn van die bijkomstigheden die je er eigenlijk echt niet bij kunt gebruiken, maar waar je niet aan ontkomt. Maar er komt een dag in de toekomst dat felicitaties op zijn plaats zullen zijn!
Heb je nu vakantie?

Lieve Laura, ik lees dat je wel weer zwanger zou willen zijn, haha. Ik kan het me voorstellen, hoor! Het is ook zo bijzonder. Ik ben benieuwd of je nog aan de pil gaat of dat je de natuur zijn gang laat gaan, meid.
Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat met jou en je gezinnetje en die kleine groeit geloof ik als kool!
Bedankt voor het duimen deze ronde, heb je nog duimen over voor de volgende ronde, haha? Want ik kan alle hulp gebruiken, hoor!

Jasmien, hoe gaat het nu met jou meid? Laat je het weten wanneer we ongeveer voor je kunnen duimen? Ik weet niet of je rond ei- of nodtijd zit? Ik hoop dat het goed met je gaat, lieverd.

Ik ga even mijn wasje in de zon hangen (heb lakens gewassen, vind het altijd zo heerlijk ruiken als mijn beddengoed buiten in het zonnetje is gedroogd). Fijne dag meiden!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 19-07-2010

Tam:Hoe gaat het nu met die dierbare van je?Is hij ondertussen al uit zijn coma?Wat kan er toch altijd een hoop narigheid in één keer komen hé...soms word het je echt teveel.Ook is het niet makkelijk door te moeten met het leven en de omgang met en naar andere mensen.Wel blij dat het vrijgezellenfeest goed is gegaan voor je.Heb je ondertussen al iets meer vernomen van het ziekenhuis of nog steeds niets?Weet je misschien wanneer je iets kan verwachten?Lijkt me verschrikkelijk meid...wachten op een nieuwe zwangerschap is al zo zenuwslopend, laat staan als je het ook nog niet mag proberen...volgens mij duren jou dagen,weken, maanden best lang, of kun je je er wel doorheen trekken?

Kersje:Vind het echt heel erg dat je menstruatie is gekomen.Ook ik had veel hoop voor je en zeker nu de menstruatie zo heftig is, begrijp heel goed dat dat weer even een tik geeft.Ik ben heel trots op je dat je Puck haar dag zo bewust en mooi beleefd hebt.Ik weet zeker dat Puck heel trots op je is en deze geweldige dag met je heeft mee genoten.Het enige positieve wat ik eruit kan halen is dat wij nu samen tegelijk onze volgende NOD tegemoet gaan...Zou wel heel erg leuk zijn als we nu met alles samen op gaan lopen en misschien wel samen zwanger mogen zijn!

Maria:Alweer 10 weken...wat goed meid!Begin je er alweer een klein beetje van te kunnen genieten?Wanneer is de 12 weken echo of weet je dat nog niet?Laat je straks een mooie echo zien van het broertje of zusje van Olivia!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-07-2010

Lieve meiden,

Hier effe een berichtje van mij:
Kersje: Meid, wat ben ik trots op je. Je klinkt heel sterk. Het zijn zulke moeilijke dagen geweest en je hebt je er goed doorheen geslagen (welke andere keus hebben we eigenlijk?). Het klinkt heel speciaal wat je gedaan hebt, je meis is trots op je. Leuk he allemaal dat roze. Ik heb ook altijd roze bloemen voor Britt*. Heel fijn ook dat d mensen om je heen er voor je waren. Moeilijk wel van je ongesteldheid. Mijn duimen bewaar ik gewoon voor de volgende ronde hoor. Idd wat je zegt: op naar het geluk!

Kim; we hebben eind aug een gesprek met de professor, maar denk neit dat het dan al definitief is maar hoop het wel........wordt wel eens tijd na een jaar. Ik vind het moeilijk nu. Mijn NOD is vandaag/morgen en het voelt raar om helemaal niet te willen zwanger zijn (nou ja WILLEN wel, maa rje mag er niet mee bezig zijn). Stilstaan voelt als achteruit gaan, maar ja...........

Maria, weer al gesetteld thuis? En wanneer heb je de afspraak staan voor de echo?

Sorry dat het wat kort is, maar ik heb het druk. Morgen afschied groep 8, woensdag kapper, do uit eten met team en dan gewoon werken en alles thuis aan kant, want vrijdag vertrekken we. Moet nog zoveel doen en dat weer helpt niet echt om op te schieten. Mijn man is in ieder geval al lekker de auto aan het doen, moet ik dat in ieder geval niet, haha. Hij is wel braaf hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-07-2010

hey meiden,

Ik had een heel verhaal neergezet, is het bij het opslaan weg! aaaaaargh


Kersje, ik heb jou ook gemist meid! :-D
Wat heb je de uitgerekende datum mooi vorm gegeven zeg, het klinkt heel verwarmend en liefdevol allemaal. Er komt natuurlijk ook zo veel liefde bij kijken, ik vind dat je het heel mooi verwoord: "Net als een deel van ons hart met haar is mee gegaan, is een deel van haar in ons hart gaan wonen". Zo mooi vind ik dat! dat is precies ook hoe ik het voel en ervaar. Wat raar dat je een dag te vroeg ongie werd, ik had dat ook soms bij extreme weersomstandigheden (heel warm of heel koud), en wat een domper inderdaad. Je lichaam doet zulke rare dingen met je soms. Ik had ook een paar maanden gelden een dikke week na eisprong ook een licht positieve test, weet je nog? (die enkele dagen positief bleef en toen opeens negatief). ik voelde mij ook zo zwanger, ik was het volgens mij ook gewoon. Maar ook weet ik dat je hormonen voor menstruatie soms zulke rare dingen met je doen. Die twee weken wachttijd is gewoon killing! Ik vind het fijn dat je je verheugd op een volgende zwangerschap, het is ook zo spannend allemaal! en hij gaat er aankomen, op een dag bekijk je je test en maakt je hart een sprongetje, groeit er weer een lieve kleine hummel in je, besef je dat je weer mama gaat worden.(en ga je vervolgens heel hard huilen van geluk en nog drie testen doen omdat je het niet gelooft...hahaha:-D)

Tam, hoe doe je dat eigenlijk praktisch gezien? (als ik zo vrij en brutaal mag zijn) gebruik je de pil of vrijen jullie dan niet op de vruchtbare dagen? dat lijkt mij zo moeilijk en tegenstrijdig meid! bah. Augustus is nog ver weg, dat is ook vervelend, waarom denk je dat hij dan nog geen uitsluitsel kan geven? duren die onderzoeken zo lang?
Hoe was het afscheid van groep 8 vandaag? en je kennis? fijn te horen dat het wonderbaarlijk gezien wat beter gaat.....gaat hij het redden denk je? Succes met inpakken!

Jasmien, ik mis je meid!

Kim, hoe gaat het nu met je? ben je al wat rustiger onder het nieuws van je schoonzusje of knaagt het nog steeds? het is nogal wat he? wanneer is jouw nod? ik ga voor je duimen meid, het zou zo fijn zijn!

Ik heb a.s. zaterdag een echo in het echocentrum. Daar gaan ze bepalen hoe groot het kindje is en wanneer de 12-wekenecho (combinatietest) moet plaatsvinden. Ik ben zaterdag dan 10 wkn+3 dgn. Ik moet als ik 16 weken ben weer bij de gynaecoloog zijn. Ik ben niet echt zenuwachtig voor de combinatietest, maar dat komt denk ik omdat die vorige keer ook goed was. Ik maak me soms wel zorgen maar probeer dat gevoel wel te onderdrukken, ik probeer er echt van te genieten en dat lukt best goed. Ik heb in Frankrijk babykleertjes gekocht (o.a. een aardbeienpakje..haha), dat is iets wat ik in mijn vorige zwangerschap echt niet gedaa had. Mijn buik groeit, ben niet misselijk, dat is ook heeeel fijn.(ja Kersje! er is hoop! die misselijkheid HOEFT niet! hihi)
Soms in bed lig ik te malen, wordt het hele gebeuren van de geen hartslag, de echo dat ze zo stil lag en de bevalling als een speelfilm weer afgespeeld, elk seconde herinner ik mij, alles wat er gezegd werd, wie waar stond, hoe ik mij voelde...het zal wel iets met de verwerking te maken hebben denk ik. Hebben jullie dat ook?
Ohja, wat betreft de echo zaterdag, als jullie onze kleine spruit willen zien (Kim!) dan wil ik die echo als trotse mama natuurlijk met jullie delen. Ik weet alleen niet of iedereen erop zit te wachten, ik kan mij ook zo voorstellen dat sommige het te pijnlijk vinden en er niet mee geconfronteerd willen worden. Ik stuur het anders wel via een pb naar degene die het willen? dus laat maar weten of je het wilt!

liefs en fijne dag meiden,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-07-2010

Lieve MariaTonguebtje is ook goed hoor meid, ik gun het jou vreselijk!Ik heb ook niet veel problemen met andere mensen zwanger te zien.OOk ben ik vandaag weer bij mijn petekind geweest en dat wringt totaal niet...heel raar, maar als ik aan mijn schoonzusje denk dan draait mijn maag 180 graden om en kan ik amper nog eten en alleen maar huilen.Heb het ze heel erg gegund, maar kan nu niet meer opbrengen dan dit. Misschien ook wel een beetje omdat ik kwaad op d'r ben dat ze het zo dom gespeeld heeft!Ik wist dat ze bezig waren, want dat vertelde ze net voordat we het slechte nieuws van onze giel kregen.Ze zei na het nieuws van Giel ook dat ze het even stop zetten omdat het toen even niet goed voelde.Een aantal weken na de geboorte van onze Giel zei ze dat ze er die maand weer voor gingen, omdat ze het graag wilde.Ik wist wanneer haar menstruatie kwam en wist dus ook dat het kone en heb me daar toen op voorbereid, maar ze zei dat ze ongesteld was.Anderhalve week geleden zei ze nog...ik ga stoppen met roken, want ik heb volgende week mijn ei en denk dat er dan toch iets meer kans in zit.Ze zei ook al denk ik niet dat het dan raak is, want ik heb de hele tijd gedacht of de derde maand of ze vijfde maand en de derde maand is voorbij.Dus toen ik vorige week die zware week had, had ik er totaal niet op verwacht dat het wel zo was en onze Giel is nu 7 en halve week geleden en ze is 6 en halve week zwanger, waarvan ze al door een vroege test met de 3 en halve week al weet dat ze zwanger is.Daardoor heb ik het zo moeilijk met alles want alles tussen toen en nu is het allemaal gelogen.En ze zegt dat ze het geheim wilde houden en het eerst de ouders wilde vertellen, maar ze weet wat mijn man en ik hebben meegemaakt....dan speel je toch niet zo met iemand zijn gevoelens wel!Dus ja...ik heb het er heel moeilijk mee!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 20-07-2010

Hoi lieve meiden,

Ik mis jullie allemaal maar kom niet echt eraan toe op het forum te komen.
Na het werk of 's avonds zal ik er wel zijn en zal ik reageren en bijpraten, lieverds.

Tot later,
liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-07-2010

hey Kim, kan mij goed voorstellen dat je er verdrietig en boos om bent. Je zou denken dat je schoonzusje wel zou begrijpen dat je behoefte hebt en had aan duidelijkheid en vooral eerlijkheid. Ze heeft het waarschijnlijk niet kwaad bedoelt maar het is wel een beetje naïef. Ze had best kunnen bedenken dat juist voor jou, na alles wat er gebeurt is, en het feit dat het zo gevoelig ligt, eerlijkheid en transparantie geboden is. Het is jammer dat ze er zo'n poppenkast van gemaakt heeft, al die leugentjes waren niet nodig geweest. Is het iets wat je met haar kan bespreken? dat zou wel fijn zijn, misschien begrijpt ze het wel? Ik vind het zo naar voor je dat je het zo met je meezeult...je hebt al genoeg aan je hoofd nu. Soms is het voor allebei beter het naar elkaar uit te spreken..

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-07-2010

Maria:Ik laat het eerst even een tijdje rusten.Er zal waarschijnlijk nog wel een gesprek op volgen, maar als ik nu met hen ga praten ben ik bang dat er niets goed uit zal komen...De woede zit erg diep na dit!Ze zal het ook inderdaad niet zo bedoelt hebben, maar dame is afgestudeert in sph en je zou toch mogen verwachten dat die juist weten wat zulke dingen terweeg zullen brengen.Ik moet het echt heel even zelf een rustig plekje geven...de rest komt dan vanzelf!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-07-2010

Ha meiden,

Ik ben een beetje moe (lange dag gehad op het werk), dus ik ga even proberen om een KORT berichtje te schrijven, hihi.

Kim, wat vervelend hoe dat gegaan is met je schoonzusje. Het gaat dus eigenlijk niet eens om het feit dat ze zwanger is, maar dat ze niet eerlijk is geweest. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven en het misschien nog eens uit kunt praten.
Je hebt gelijk, het is leuk dat we samen op onze nod kunnen wachten! Jasmien, doe je ook mee? En Tam hopelijk ook snel weer!

Maria, ja het lichaam kan rare dingen doen voor de ongi begint. Maar te vroeg is voor mij voor het eerst. Nou ben ik liever te vroeg ongi dan overtijd en dat het dan alsnog komt (wat ik trouwens ook nog nooit gehad heb, kan er altijd de klok op gelijk zetten), dus wat dat betreft ben ik blij dat ik het op tijd wist. Want nu kon ik tenminste op de uitgerekende dag van Puck mijn aandacht daar op richten en niet op verdrietig zijn. Fijn dat je er weer bent hoor! En ik wil heel graag de echofoto zien!

Tam, wat een drukke week nog even voor je op vakantie gaat! Het zou wel heel fijn zijn als de professor jullie uitsluitsel kan geven eind augustus, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op (durft) te hopen. Lief dat je trots op me bent (ben ik ook op jou!) en we kunnen inderdaad niet anders dan sterk zijn voor onze meisjes. Want dan zijn zij ook trots op ons. En we gaan door tot we het geluk weer vinden (en dan laten we het nooit meer gaan!)

Jasmien, heb je het weer zo druk, meisje. We missen je hoor. Ben nieuwsgierig naar hoe het met je gaat!

Laura, heeft Semmy niet zoveel geslapen? Ik heb je vandaag niet langs zien komen, hihi!

Zo, dat was het weer voor vandaag. Als laatste wil ik alleen nog even zeggen dat ik trots ben op jullie meiden. Ik voel me vrij (is dat gek?). Ik kies zelf hoe ik mijn leven leef.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-07-2010

Hoi dames,

Kim; ik kan me dat goed voorstellen met je schoonzus. Je wilt gewoon dat mensen eerlijk zijn, dat ben je zelf ook over je gevoelens. En dan ook nog liegen over zoiets wat gevoelig ligt? Tja, ik heb ook zo een boel mensen . Sommige bedoelen het niet zo, maar dat veranderd niks aan hoe jij je voelt. Goed van je dat je er even de tijd voor neemt. Over een tijd zakt het misschien wat.

jazz; mis jou ook hoor, maar neem je tijd. Hoop wel dat het met je gaat.

Maria; wil graag je echo zien hoor, ben wel op vakantie, maar misschien is daar ook pc en anders scroll ik gewoon terug met de berichten, hihi. Suc6 in ieder geval alvast. Enne, we hebben een kersje hier op het forum,maar die kleine van jou wordt een aardbeitje, haha. Of zoals ze hier zeggen: jerebees, haha.

kersje; vermoeiend he, ook met die warmte. Druk idd hier. Net terug van afschied van gr 8. Ben vroeger terug gegaan, vond het moeilijk. Wat moet je antwoorden als ze vragen hoe het gaat? Ik voelde me gewoon niet zo op mijn gemak, maar dat zal wel groeien zo. Besefte me weer wel dat ik dit met mijn meisje nooit zal meemaken en nu ik net naar huis reed een flink stuk gejankt....thuis komen in een leeg huis (mijn ventje is werken) is zo onnatuurlijk. Deze dag vorig jaar hadden we een rondleiding in het ziekenhuis met een zaal vol bolle buiken die (voor zover ik weet) nu lekker aan het genieten zijn van hun kindjes.
Tja, we gaan maar gewoon door. Andere keuzes heb ik niet.

Enne, ik ben ook trots op jullie, jullie zijn een fijne groep meiden die ik niks dan goed wens. Ga nu proberen te slapen met die warmte, Was een oven op school, maar dan kan ik al wennen aan de temperaturen in italie, haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 20-07-2010

Voor de verandering zal ik ook even weer leuk nieuws melden haha.Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn petekindje gedoopt word en dat ik uitgekozen ben om hem naar het doopfontein te leiden.Voelt echt aan als een eer Big Grin

Lieve Tam:Ik wens jou ook nog meer als goeds zelfs.We zijn maar een klein groepje,maar dat maakt het ook intiem en vertrouwt!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-07-2010

Hee Kim, wat een mooi nieuws. Kan je nog trotser zijn, hihihi. Wel speciaal. Ons meisje is ook nog gedoopt (op de ic) en ben daar nog steeds heel blij mee. ondanks het verdriet heel speciaal.

Hier zo weer werken. en dan alvast ballonen bestellen voor haar dag! Spreek jullie later nog wel als ik een gaatje heb en anders morgen, in ieder geval nog voor ik vertrek hoor. groetjes)