Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-07-2012

Rennie, ja! Wij ook! Ook bij ons was er uit de eerste onderzoeken niets gekomen en later werden we ook gebeld met een afwijking op het 5e chromosoom. hiervan was wel wat bekend maar ook niet alles. daarna werd er bij ons bloed afgenomen om te kijken of er bij ons een defect is op dat chromosoom. de uitslagen duurden lang. hiermee kunnen ze de herhalingskans bepalen. Die was bij ons dus zeer klein, de beste afloop in dit geval en ik duim dat dat bij jullie ook zo mag zijn. Wanneer is het verdere onderzoek? En hoe voel je je verder?


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 02-07-2012

@madelief Ik ben er wel wat van geschrokken omdat ik het niet verwacht had... Ik moet het allemaal nog wat laten bezinken.. We moeten nu ook bloedprikken om te kijken of wij de drager zijn..Ze weten ook niet of dit de doodsoorzaak is, maar uitsluiten kunnen ze het ook niet. Hij zei ook al dat er wel veel tijd in het onderzoek gaat zitten.
Ik heb nog wel gevraagd dat als ik zwanger mag raken... Maar hij vond dit geen probleem. Als Florian het zelf ontwikkeld heeft, is de kans op herhaling klein. Mochten we drager zijn, dan is het nog niet gezegd dat ons volgend kindje dit ook krijgt.. Vind het wel spannend allemaal, hou niet zo van onzekerheid...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-07-2012

Ja, dit is heel erg spannend! Zeker omdat je niet weet of het de doodsoorzaak is en wat de afwijking bij een volgend kindje zou betekenen. Ik moet zeggen dat ik achteraf liever weer zwanger pas geworden toen we de uitslagen hadden. De combinatie van en zwanger zijn en de stress van die onderzoeken is niet fijn. Maar dat is uiteraard een persoonlijke afweging. Wij hoorden pas dat ons eerste dochtertje dit had tone ik drie dagen wist dat ik zwanger was, dus hadden de keuze niet. Hoe Dan ook, het is inderdaad onzekerheid..... Ik hoop dat het snel achter de rug is!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-07-2012

Goedemorgen lieve meiden,

Hier alweer twee dagen terug uit Drenthe. Was heerlijk. We hadden mooi weer, vooral op zaterdag. Lekker buiten geweest. Het dochtertje van mijn nichtje is ook echt een schatje. Fijn mee gekroeld. Wat is zo'n kindje van 1 maand dan klein vergeleken bij onze bink! Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik over een paar maandjes ook weer zo zit...

Rennie, bij ons is ook onderzoek gedaan, maar geen chromosomale afwijking gevonden. Dus niets erfelijks. Wel was de placenta niet goed en konden ze niet zeggen hoe groot de herhalingskans hievoor was bij een volgende zwangerschap. In ieder geval groter dan bij het gemiddelde paar (simpelweg omdat het bij ons al een keer gebeurd was). Dat was dus wel heel spannend/stressvol bij de zwangerschap van Tobias. En nu ook, maar minder, omdat het al een keer goed is gegaan. Het lijkt me een lastige afweging om te maken (of je meteen voor een zwangerschap wilt gaan of eerst het onderzoek afwacht). Het kan geloof ik wel lang duren. Aan de andere kant is het ook afwachten hoe snel je weer zwanger bent. Wat zegt je hart?

Meiden, ik kom later terug, mijn kleine man heeft me even nodig.
Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2012

Laura, vandaag de echo! Ik duim en denk aan jullie. Op naar de verlossende woorden en een fijne tweede helft! Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2012

Kersje, Fijn dat jullie zo genoten hebben! Ja, voor je het weet heb je weer zo'n ukkie in je armen! Wennen, maar heerlijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 04-07-2012

Ff ego en ff snel, 20 weken echo was helemaal goed!! Een gezonde MEID!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 04-07-2012

Super!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2012

Hallo lieve meiden!

Ik ben jullie zo aan et verwaarlozen. Schaam!
Maar beetje druk op werk. En daarna weinig tijd om te internetten. Weekeinden zijn ook weer vol. En mijn wekelijkse mamadag op dinsdag is de afgelopen weken ook vol geweest met verlate kraamvisite ( huh? Ja nu nog steeds! Haha), loge’s, cb etc etc..
Any way, hier gaat het goed! we zijn ziekenhuis af!!!!
Chirurg wilde de laatste x dat we nog een maand door moesten gaan met dilateren maar dat hebben we niet gedaan. Nog dezelfde dag zijn we er mee gestopt!. Is niet meer nodig, mijn meisje kan het zelf! In september moet ze nog een keer terug voor controle bij de chirurg, kinderarts en diëtist. Dan is het klaar! Och, ik moet er bijna van huilen!
Eindelijk kunnen wij die periode afsluiten. Duimpje moet nog gebeuren maar dat is et dan ook. in januari moet ze ook terug voor een her controle van haar blaas, maar ook die functioneert altijd al hartstikke naar behoren!
Verder helemaal prima! Ben zoooo blij met mijn kleine rosé wolkje! 2 weken geleden hebben we een loopstoeltje gehaald, vind ze geweldig!
Oke, ze kan nog niet lopen maar dit vind ze wel leuk. niet lang, max 20 min per dag.
Ze rolt nu ook om en op haar buik wil gelukkig ook wel! Tot voor kort ging ze altijd heel hard huilen als we haar op haar buik legde. Vond ze niet fijn.
Hoop dat ze nu wel gaat leren kruipen.

Mijn zus en zwager zijn nu bezig met een donor. ( had ik verteld toch dat het bij hen niet lukte?) ik hoop zo dat het dit jaar nog raak mag zijn voor hun. Dan de fam. eindelijk compleet.

Heb niet alles terug gelezen meiden. Heb wel hier en daar wat opgevangen.

@ kersje, jullie krijgen nog een zoontje!! Waw! Gefeliciteerd! Jeetje, een stoere mannengezin! Hihi.
Je heb gelijk, een dochtertje hebben jullie al, hoe dan ook…en dat blijft altijd zo!
Verder alles goed? heb je ook weer de vlokkentest enzo gehad? ( je zal dat vast wel verteld hebben hier)
Oh lekker paar dagen naar drenthe geweest!

@ Laura,
WAAAAAHHHHH een meisje!!!!! Yoehoee! En helemaal gezond en mooie echo! waw! Gefeliciteerd meid! je gevoel klopte dus echt!
Hihi, als het een gezonde jongetje geweest was, was ik net zo blij hoor! maar dat moge duidelijk zijn Smile


@ Maria,
Ik zag jou ook langskomen! Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

@ cyn,
Aahhh jou meisje ook weer 8 maandjes! Gaat hard he! ppfff!

@ Tam,
Je heb vakantie! Heerlijk! jammer dat jullie niet weg gaan. maar op je vrije dag van het heerlijk weertje genieten is ook niet verkeerd toch!
Ooh je zus moet nodig bevallen lees ik! nu al! Wat gaat dat hard!

@ noortje
Hoe is het met jou en je mooie kleine meid? lekker aan het genieten!

@ madelief,
Hoe is het met je studie?
En Maria was niet lekker! oohh arme kindje!
Lees nu dat et iets beter gaat! Mooi zo!

@ Sabrina,
Hoe is het met je! Hoe ver ben je alweer? Kun je ook een beetje genieten van deze zwangerschap.
Oh ik zie et al 14 wken! hihi

@ Myka,
Wat een mooie gedicht heb je geschreven…och…ik voel gewoon wat er door je heen gaat…
Hoe is net nu met je? Proberen jullie ook weer opnieuw zwanger te worden?

@ rennie,
Ooe, dat is schrikken, van de chromosomen onderzoek! Pffff…
Kan me voorstellen dat je daarover aan het malen bent. Tis ook niet makkelijk…
Maar het hoeft echt helemaal niets te betekenen voor een volgende kindje he. vele engeltjes hier hebben ook een afwijking in de chromosomen gehad.
De brusjes die erna kwamen zijn kerngezond! Hou dat in de gedachten meid.
Wanneer mogen jullie voor een onderzoek?


@ plusje
Oh meid ik las van je cyclus. et wil niet zo goed lukken? Sad
Had ik ook..na de geboorte van Kaylash heeft et een keer 50 dagen geduurd. Zucht…
Hoop dat die van jou gauw lekker op gang komt! Oh meid ik wou echt dat ik nu mijn cyclus met je kon ruilen! Echt, ik gun het je zo!


@ elies,
Jeetje, er is al een jaar voorbij sinds de geboorte/overlijden van Jaxy*.. jeetje waar blijft de tijd…
Hoe ben je deze dag doorgekomen. Heb je nog iets speciaals gedaan?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 04-07-2012

hihi nog even een fototje van mijn kleine meisje![ATTACH=CONFIG]11235[/ATTACH]


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-07-2012

Laura, wat leuk een meisje!! Kun je toch dat pakje wat je had gekocht gebruiken. Fijn dat de echo goed was.

Devika, leuke foto, knap meisje. Lekker hoor dat er een eind gaat komen aan alle ziekenhuisbezoeken.

Tam, spannend voor je zus. Leuk, bijna een neefje erbij.

Hier weer korte nacht gehad, elke 1 tot 1,5 uur een wakker kind met of honger of krampjes. Het schiet nog niet erg op met haar buikje, ze heeft steeds kleine beetjes erg harde ontlasting waar ze zo'n moeite voor moet doen, moet soms bijna met haar meehuilen.. Verder gaat het goed, ik geniet echt van haar. Alleen nog steeds best pijn van de knip. Ze zit nu lekker bij me in haar wipstoeltje, ze heeft best slaap geloof ik maar lukt niet erg..


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 05-07-2012

Hey Dames,

We zijn een beetje over de 1e "schrik" heen. We hebben het van verschillende kanten bekeken en zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen, dat wat de uitslag ook is, wij daar heel weinig mee kunnen... Mocht Florian dit zelf ontwikkeld hebben dan is de kans op herhaling hetzelfde als bij andere stellen. Mocht 1 van ons 2en wel de drager zijn, dan is de kans groter dat een volgend kindje dit ook zal hebben. Mocht ons volgend kindje dit ook hebben, dan is het nog niet bekend wat voor effect dit heeft. Het kan wel zo zijn dat het kind door die afwijking wat drukker is, wat dromeriger, of heel geleerd... (zo maar even wat voorbeelden). In het ergste geval kan dit wel een overlijden tot gevolg hebben...
We proberen dus ook gewoon weer zwanger te worden. We weten niet hoelang dit duurt, de vorige keer hebben we hier ook een tijd op moeten wachten en als het ons gegeven is, zal het op zijn tijd komen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-07-2012

Oh lieve Rennie toch! wat een onzekerheden zo he! Het is en blijft speculeren he…hoe en wat…
Goed dat jullie toch proberen hier nuchter mee om te gaan!
Het zegt nl helemaal niets…
Onze zoontje hebben we nooit laten onderzoeken. Zaten in et buitenland ect ect. We weten dus niet waar hij aan is overleden…
Zelf denk ik soms dat hij wel helemaal gezond was. hij is nl levend geboren. Ik denk zelf dat het probleem bij mij ergens zat..
Onze dochtertje is Godzijdank gezond geboren! Maar wel met enkele aangeboren afwijkingen en ze kwam te vroeg. Aan de grootste afwijking is ze geopereerd toen ze 3 maanden was. De rest heeft zich vanzelf hersteld of heeft verder geen consequenties. Je merkt niets meer aan haar of haar afwijkingen. Ze is niet anders dan alle andere gezonde kindjes.
Bij haar hebben we ook een chromosomen onderzoek laten doen. is niets uit gekomen. Et blijft voor ons nog steeds een vraag waarom ze dan wel met zo’n afwijking geboren was.
Nu hebben we een dna onderzoek laten doen. daarna gaan ze naar de dna van mij en mijn man kijken.

Any way, wat ik wil zeggen is, het een hoeft geen gevolg van het ander te zijn. Kijk maar naar vele van ons hier. Ik hoop zoo voor je dat een volgende zwangerschap vlekkeloos verloopt en dat je na 9 maanden een gezond kindje in je armen mag sluiten!
Heb je al een beetje zicht op je cyclus? Dat het de vorige keer lang geduurt heeft zegt ook niet veel he. Bij Kaylash heb ik er meer dan een jaar over gedaan.
Bij Shivani was ik na 5 maanden weer zwanger. We duimen om de eerst volgende eisprong!!


@ noortje,
Dank je wel voor de compliment! ^^
Oh korte nachtjes bij jou! He wat naar dat ze zulke krampjes heeft…mag ze niets hebben voor een zachtere ontlasting?
Shivani kreegt/krijgt een vezelrijke siroop. 2x per dag door de voeding. Maar zij krijgt dat omdat ze dus daar is geopereerd. Ze heeft het nu gelukkig niet meer nodig. Na de operatie kreeg ze dat zodat alles daar binnen mooi kon herstellen en op eigen kracht ging fuctioneren.
Maar die siroop ( lactulose) schrijven ze ook voor bij babys die last hebben van harde ontlasting. Misschien een x vragen bij de huisarts?
En wat lief zo’n klein meisje in haar wipstoeltje! Wat een rijkdom he als je haar zo ziet! Zucht…
Geniet ze!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 05-07-2012

Tam ben je intussen weer tante geworden? hihi!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-07-2012

Devika, cb had al voorgesteld evt lactulose via huisarts, ze krijgt nu eerst andere voeding. Maar had gisteren al gebeld met huisarts omdat het nog helemaal niet hielp die voeding, maar ze geven die kleintjes liever geen lactulose, moeten het nog een paar weken aankijken..

Rennie, lastig dat je er zo weinig mee kunt he? Gewoon je gevoel volgen, je hebt toch nooit zekerheid. Ik hoop echt dat je snel weer zwanger zult zijn en een gezond kindje mag krijgen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-07-2012

Hoi meiden,

Wat leuk weer iets van je te lezen Devika! Fijn dat het zo goed gaat met je meisje, wat een schattig poppetje met die prachtig mooie kleertjes aan! Wat heftig dat je zus en zwager bezig zijn met een donor, is het een donoreicel of zaaddonor?

@Rennie, wat moeilijk dat jullie te horen kregen dat er toch een zeldzame vorm van Chromosoomafwijking geconstateerd is. Ik snap jullie keuze heel goed dat jullie niet wachten op de uitslag, je weet nooit hoe lang dat duurt en inderdaad er zijn hier heel veel voorbeelden dat daarna een gezond kindje is geboren. Zelf hou ik daar ook steeds maar aan vast!

@Noortje, wat fijn dat het goed gaat met je meisje. Wel zielig van haar krampjes en dat de ontlasting nog niet zo goed wil. Zal jouw herstel lang duren van die knip? Of heb je daar geen zicht op? Lijkt me ook best vervelend!

Met mij gaat het goed. Ik ben nog wel vaak moe s'avonds, vooral na het werk. Ik probeer ook wel genoeg rust te pakken door op tijd naar bed te gaan enzo, ook al lukt dat niet altijd. Mijn borsten doen nu helemaal geen pijn meer. Wel heb ik veel last van afscheiding. Dat maakt me af en toe wel bang. Met Hannah Emile* heb ik namelijk niet gemerkt dat ik vruchtwater verloor (ik dacht toen dat het gewoon normaal was, het was wel meer dan anders maar er waren geen alarmbellen gaan rinkelen). Nu elke keer als ik maar wat nattig voel in mijn onderbroek hol ik naar de wc. Soms is het wel echt waterig, maar meestal met wat wit slijm erbij. Dat stelt me dan wel gerust. Maar soms ook niet en dan weet ik het gewoon niet, dat maakt me erg onzeker. Ik heb het ook verteld aan de verloskundige. Ik mag als ik me er zorgen over maak een plastic zakje in mijn onderbroek doen en inleveren zodat het onderzocht kan worden. maar dat vind ik ook zo wat. En bovendien kun je het toch niet stoppen op deze termijn mocht het mis gaan. Dat is wat ik ook zo moeilijk vind en me zo onzeker maakt. Maar goed, volgende week weer hartje luisteren, daar kijk ik weer naar uit! In de tussentijd gewoon proberen te blijven vertrouwen, hoe moeilijk dat soms ook is!

Veel liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 05-07-2012

Oh en laura, wat leuk dat jullie een meisje verwachten! Vooral omdat je gevoel dat al zei en dat het ook klopt, leuk hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-07-2012

He noortje,
Ja elke huisarts gaan anders om met lactulose. Shivani kreeg het op voorschrift van de chirurg. Klinkt eng maar dat is het niet, het is alleen extra vezels.
Ik was er eerst ook bang voor hoor, dat ze misschien luie darmen zou krijgen. Maar dat is niet zo. ook al drink je er een liter van per dag, dan nog zou et geen kwaad kunnen, aldus de chirurg.
Jammer dat de andere voeding niet echt helpt. Sad
Hoop dat et zich toch vanzelf oplost naarmate ze groter wordt!

@ sabrina,
Dank je wel voor de complimenten!
Mijn zus en zwager zijn bezig met een zaaddonor…ja idd best heftig hoor, ze zijn door een rotperiode gegaan…
Ik wou dat ze een eicel nodig hadden ipv zaad. Dan zou ik hun meteen een gegeven hebben…
maar goed, ik ben al blij dat ze nog een kans hebben…alles behalve kinderloos achter blijven…

he wat naar dat je je zo zorgen maakt om de afscheiding.
Maar weet je, dat wat je heb had ik ook! ik maakte me eerst ook zorgen omdat ik bij Kaylash dat niet had.
Maar toen verloor ik wel ineens heel veel slijm ( slijmprop dus) en toen ging het mis.
Bij shivani had ik vanaf het begin dagelijks een beetje slijm/waterig. Tot het einde heb ik dat gehouden. Het was normaal volgens de gyno.
Heeft ook voordelen. Slijm is aan et soort van verversen ofzo, en alles blijft soepel en gesmeerd. Haha.
Mocht je er toch nog steeds niet gerust op zijn, dan zou ik idd een zakje zetten en laten onderzoeken. Maar weet dat het normaal is hoor!
Volgens mij had Cyn dat ook.
He maar je loopt bij een verloskundige? Niet bij een gynocoloog? Of wordt je straks overgedragen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-07-2012

Het is allebei niet makkelijk lijkt me (zaaddonor of eiceldonor), maar inderdaad fijn dat er nog een kans is voor ze!

Bij mij was het al mis toen ik vruchtwater verloor, toen was mijn lichaam Hannah Emile* al aan het afstoten zeg maar. Maar dat was best veel en nu heb ik lang niet zoveel, maar toch maakt het me onzeker. Ik heb bedacht dat ik volgende week als we naar de vk gaan om het hartje te luisteren, dat ik ga vragen of ik tot de 20 weken echo elke week mag komen. Dat geeft me wat meer rust. Als ik vaker wilde komen mocht dat ook, dat heeft ze al aangegeven dus dat is fijn. De 12 weken echo (medische echo) hebben we bij de gynaecoloog in het ziekenhuis gehad, omdat dit goed was en geen reden voor verder onderzoek hoef ik pas met de 20 weken echo terug te komen daar. In de tussentijd kom ik gewoon bij de vk. Ik weet niet of ik daarna gewoon bij de vk blijf, ik denk het wel als alles goed is tenminste.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

devika wat heerlijk dat jullie in principe ziekenhuis af zijn!! wat zul jij trots zijn op je kleine meisje die dit allemaal heeft doorstaan op haar jonge leeftijd!! en wat een mooie meid is het toch!! heel lief!!

rennie voor jullie duim ik dat je snel weer zwanger mag zijn en dat het dan allemaal helemaal goed mag gaan! kan me voorstellen dat jullie behoorlijk geschrokken zijn van de uitslagen. maar helaas heb je idd geen garanties, ook niet als er gewoon niets aan de hand is.. daar weten sommigen van ons ook alles van helaas..

noortje sneu dat je kleine meid zo een last van die krampjes heeft... maar snap ook wel dat ze zo'n kleintje niet zomaar wat willen geven. hoe gaat het met die andere voeding? oh lees nu dat het nog niet helemaal fantastisch gaat... zielig he? en infacol heb je ook geprobeerd? want dat hielp bij semmy erg goed!

sabrina ik kan me zo goed voorstellen dat je elke keer naar de wc rent om te checken... heel frusti kan dat zijn he? maar hou de moed er in he lieverd? het moet gewoon goed komen, daar gaan we vanuit! voel je je verder goed? op de vermoeidheid na dan? ik had daar ook zo een last van joh! maar verder eigenlijk weinig last. ja de eerste paar weken wat misselijk maar echt heel licht..

en hoe is het met de rest van de meiden? ik heb nu ff 1 pagina terug gepakt om te reageren en wil nu ook weer beter bij gaan houden hoor meiden!

hier gaat alles best. we hebben sinds gister een traphekje want ik moest echt duizend keer achter hem aan de zolder op omdat hij zo snel is joh! en dat bevordert de sfeer hier ook niet. hem constant corrigeren is dodelijk vermoeiend maar elke keer achter hem aan ook.. en hij luistert voor geen meter dus ja, dan maar zo proberen. al was ik altijd anti traphekjes.. maar ja, soms moet je keuzes maken.ik hoop dat het de nodige rust geeft waar ik op hoop.
ook is het zo dat semmy geen middag slaapje meer doet, waardoor ik boven geen kant meer op kon zonder hekjes. dus nu kan hij gewoon lekker boven rond banjeren terwijl ik ff stofzuig ofzo. het idee geeft al rust in mijn hoofd, dus ik hoop echt dat het werkt.
ook heb ik mijn zinnen gezet op de bugaboo donkey... hele mooie wagen die van enkele wagen uit te schuiven is naar een dubbele. een van de weinigen die in de auto past en heel handig in gebruik, loopt fantastisch lekker alleen als ik hem helemaal compleet koop is ie 1600 euro!! echt veel geld hoor. maar ik ben er wel echt helemaal gek van!.... zucht... en op marktplaats zie je ze ook niet echt veel staan.. heb er tot nu toe maar 3 gevonden maar alle 3 waren al weg voordat ik kon reageren eigenlijk.. zo jammer want het scheelt de helft.. en dat vind ik zelfs al een hoop geld.. nou ja, we zien wel wat we doen.
morgen gaan ze eindelijk beginnen met de zolderkamer helemaal op te knappen, zit alleen onnoemelijk veel werk in en daarna gaat semmy zijn kamer gebeuren. ik heb gezegd dat het over uiterlijk 16 weken af moet zijn, zodat semmy niet letterlijk zijn plaatsje op moet geven voor de baby. dus hoop dat het lukt want er moet echt heel heel heel erg veel gedaan worden.. zucht...
verder zijn we overal al mee klaar hoor. alles is in feite al in huis, de naam is al bekend, het kaartje al zo goed als zeker. alle dingen zijn geregeld. alleen die kamers dus nog... pfff
nou, ik heb er weer een veel te lang verhaal van gemaakt. ik spreek jullie snel weer lieve meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-07-2012

Sabrina,
ja dat had ik dus ook. bij mij ging et eigenlijk ook mis toen ik veel slijm verloor. Dat was net toen we 1 dag op vakantie waren. Heeft 3 dagen geduurd en toen was et goed mis.
Mijn lichaam was zich dus aan et voorbereiden op de bevalling. Maar toen ik daarachter kwam, was et al te laat. Kaylash lag al in de geboorte kanaal….
Ja goed idee om te vragen of je vaker mag komen! goed zo!
Wat raar dat je niet bij de gyno mag blijven. Hang van de gyno zelf af denk ik….ze hebben allemaal hun eigen manier he.
Mijn gyno’s, 2 ja! wilden absoluut niet dat ik naar de vk ging. In het ziekenhuis zelf had de receptioniste mij een x naar de verloskundige in et zh zelf gestuurd. Vond et raar.
Mijn gyno werd daar heel boos om toen ze er achter kwam. Terwijl ik net 15 weken ofzo zwanger was.
Maar goed, soms is et ook fijn om niet al die onnidige medische poespas te hoeven ondergaan.
Willen jullie straks het geslacht ook weten?

@ Laura,
Hihi dank je Laura! Ja! Ik ben zoooo trots op haar! Kleine bikkeltje is het! Wat er ook gebeurd, ze blijft altijd lachen. Geweldige instelling, hihi
Haha, semmy heeft een eigen willetje! Hij heeft er ook de leeftijd voor he! hihi.
Traphekjes ben ik zelf wel een voorstander van hoor! veiligheid voor alles. En zo hoef je hem niet continu in de gaten te houden.
Bogaboo donky? Ff googlen! Ooh wat een mooi ding ja! wat handig zo! oei, maar is wel meteen de hoofdprijs he! slik!
Hebben andere modellen die optie niet?
Zo je bent lekker al klaar met namen en kaarten enzo! Heerlijk! daar niet te veel stress meer van. Mmhh..namen..had je ze niet een keer hier gepost? Wordt dat em?
Hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-07-2012

Sabrina, zo herkenbaar dat je je zorgen maakt, ik had dat ook zo erg. Goed idee om te vragen of je elke week even mag komen om naar het hartje te luisteren. Ik ging ongeveer elke 2 weken naar de gyn, maar een periode ben ik ook elke week even geweest totdat ik haar goed ging voelen. Het is niet nodig, maar kan zo'n geruststelling zijn. Gewoon vragen hoor.

Laura, infacol heb ik al geprobeerd, hielp helaas niks. Zo te lezen houdt Semmy je lekker bezig, maar goed dat je nu die traphekjes hebt. Jammer dat hij niet meer wil slapen, dan heb je toch je handen even vrij. Jij bent lekker vlot met alles zeg, zelfs al de kaartjes. De naam had je hier toch al een keer genoemd, of is het intussen toch nog wat anders geworden? En heb je al leuke meidenkleertjes gekocht? Er is zoveel leuks, je kan bezig blijven.

Hier weer een goede nacht gehad, ze sliep steeds 3 uur achter elkaar. Dat scheelt zoveel, was niet meer zo moe toen ik wakker werd. En lekker al het een en ander in huis gedaan, wel fijn dat dat weer een beetje lukt allemaal. Tessa ligt nu lekker te slapen, ze is zo lief.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-07-2012

Devika, ik moest van het cb die voeding eerst 3 weken proberen en dat is nu maandag pas 2 weken. Als er dan nog geen verbetering is, dan misschien toch lactulose. Nu moesten we het eerst nog even aankijken, maar wil er toch niet te lang mee blijven tobben, ze heeft echt veel last. Ik was ook wel beetje bang voor luie darmpjes idd, toch wel goed te horen dat die chirurg zegt dat het geen kwaad kan. Shivani heeft trouwens wel weer lekker veel haartjes zeg.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

haha devika gelijk ff de wagen googlen! leuk joh! en het is idd de hoofdprijs! en helaas is het de enige wagen met deze mogelijkheden. ach ja...

en ja de namen heb ik hier toen al eens genoemd. was jesse voor een jongen en tess voor een meisje. en daar blijven we vooralsnog ook bij. helemaal leuk. het kaartje is nog niet zeker hoor maar ik vind er niet zo heel erg veel leuk...
traphekje ben ik nu al mega blij mee!! heb net van alles boven kunnen doen, nog lang niet alles hoor, terwijl semmy gewoon lekker boven rond liep ook. ideaal. en idd veiligheid is ook wel heel belangrijk. ik moet zelf nog erg wennen dat hij geen slaapje meer doet hoor.. pfff.

noortje wat heerlijk hoe je vol liefde over tessa praat! doet me goed dat te lezen!!

ik zit nu te typen met semmy op mijn schoot en die leeft zich helemaal uit op mijn iphone. zo grappig om te zien dat hoe klein ze ook nog zijn ze al zo goed overweg kunnen met die dingen!
en ja ik heb echt al veel leuke meiden dingetjes gekocht!! echt erg...maar gelukkig wel alles in de opruiming haha


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

Joepie!!! Net post van peuterspeelzaal gehad! Semmy is per 28 september geplaatst!! Helemaal leuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-07-2012

Laura, zo leuk he, al dat meisjesspul. Ik had ook zoveel leuke dingetjes gekocht. En toen ze geboren was, ook zoveel nog gekregen. Het is echt leuk om 's ochtends weer kleertjes uit te kiezen. En als iets vies wordt, geen probleem er is genoeg. Fijn dat Semmy naar de peuterspeelzaal kan. Hoe vaak gaat hij dan? Dan heb je wel even lekker je handen vrij, straks helemaal fijn als nummer 3 er is.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

Ja het is echt allemaal super leuk en schattig!!
Semmy gaat straks 1 ochtend van 3 uurtjes en 1 middag van 2 uurtjes heen. Zijn toch mooi momenten waarop ik ff in huis wat kan doen! En straks tijd met de kleine meid door kan brengen zonder semmy aandacht te hoeven geven!! Echt super!!

Oh meiden, ik ben trots!!! Semmy heeft net op het potje gepoept!!! Ben nog helemaal niet echt bezig met zindelijkheidstraining ofzo maar ik zag het aan hem en hij had nog niks in zijn luier dus hup op het potje!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-07-2012

Zo echt knap! Had hij eerder wel geplast al op het potje? meestal is poepen op een potje (en op de wc) toch een behoorlijke drempel. Klinkt als al aardig zindelijk :-)
Leuke naam ook Jesse, die heb ik ook nog eens op mijn lijstje gehad. maar manlief wilde toch iets anders. Wij zijn er nu ook uit welke naam het moet worden. We hadden er twee voor een meisje en 1 voor een jongen. En aangezien het waarschijnlijk een jongen wordt hoeven we niet te kiezen :-)

Wij gaan binnenkort ook het eea verbouwen. We willen twee muren doorbreken van de woonkamer naar de keuken. En er moet dubbelglas komen op onder andere onze slaapkamer. De badkamer willen we ook doen en de baby kamer moet ook nog gebeuren. We hebben een tijdje terug wel een start gemaakt met behang eraf trekken op de babykamer, maar na 1 wand zijn we weer ff gestopt. Er kwamen vier oude behang lagen af! De rest moet dus nog. We hebben wel al behang gekocht en de vloer hebben we ook met laminaat gelegd. Dus nog een kwestie van oude behang eraf nieuwe erop, plintjes en klaar. Maar ja, met het mooie weer ga ik niet in die kamer zitten zweten. De eerste twee weken van augustus gaan we de muren eruit breken beneden, spannend! En dan is alles weer mooi voordat de baby komt, althans dat is wel ons doel :-)



mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

Haha ja maar Jesse gaat het hier nu dus niet worden! We hangen nu al sinds ik zwanger ben of eigenlijk daarvoor denk wel al op de naam Tess en ben er zelf helemaal gek van! En manlief ook dus denk niet dat die nog veranderd! Semmy en Tess. Ik zeg leuk! Haha!

Sabrina leuk dat jullie ook al uit zijn over de naam! Ben heel benieuwd hoor!! Duurt lang!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-07-2012

ik heb niet alles gelezen want heb echt geen tijd.
maar heb even vlug gekeken. (anders mis ik zoveel Smile..)
Noortje,
wat balen dat je meisje zoveel last heeft van krampjes.
infacol heb ik ook geprobeerd bij joella. dat hielp heel even daarna was de werking weg.
heb daarna niks anders meer gebruikt.

sabrina,
ik snap zeker de onzekerheid over het verlies van vocht/slijm.
ik had bij de zwangerschap van wesley* nergens last van en bij joella verloor ik af en toe wat slijmpropjes.
hoe verder ik in de zwangerschap kwam hoe meer ik zo''n slijmpropje verloor.
volgens de gyn was dit niets om zorgen over te maken, maar dat deed ik toch wel.

tam,
en en.. ben je al tante? (hihi)

laura,
jij bent vast helemaal in je nopjes met het mooie nieuws dat jullie zeker een dochter krijgen!
nu mag je echt gaan shoppen!
en semmy mag naar de psz! leuk!

devika,
wat een mooie foto van shivani!

zo, dit was het weer even,
ik ga joella dr broek eens verschonen want mevrouw stinkt! haha
daarna douchen want ik ruik naar chloor! (zijn wezen zwemmen vanmiddag)
en vroeg naar bed want ben helemaal op!

tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

Oh en nee hij had nog niets op het potje gedaan!
Hij wilde op een gegeven moment ook niet blijven zitten hoor maar het moest wel ff want zijn drolletje hing er al uit! En uiteindelijk heeft hij hem dan toch gedropt! Hihi! Ik was zooooo trots! Maar vervolgens heeft ie vanavond gewoon nog weer in zijn luier gepoept zonder wat duidelijk te maken ofzo hoor dus het zal meer mazzel geweest zijn maar dat maakt niet uit!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-07-2012

Haha, nou ja hij heeft het in ieder geval een keer gedaan op het potje! Tess is ook leuk, lekker vlot! Het duurt idd nog even voor je onze naam te horen krijgt ;-)

Cyn, leuk dat jullie hebben gezwommen! Ja ik maak me dus ook zorgen, vooral als het erg waterig is en meer dan een beetje zeg maar. Maar ja, ik kan er verder toch niks aan doen. Maar het zal wel een geruststelling zijn als ik wat vaker mag komen om het hartje te luisteren. Ik ben blij als ik straks de 20 weken voorbij ben en de kleine ga voelen. Durf er bijna niet over na te denken dat het daadwerkelijk gaat gebeuren dat ik zover zal komen, ik leef ook echt van echo naar echo zeg maar.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-07-2012

Laura, ken je Hessel van Terschelling (zanger in cafe de groene weide)? Zijn dochter heet ook Tess, daar moest ik meteen aan denken toen ik de naam las. Verder ken ik geen Tess, alleen Tessa (van Noortje onder andere ;-))


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-07-2012

Nee die ken ik niet...
Ik ken zelf alleen 1 meisje van iets ouder dan semmy die zo heet en verder ook niet!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-07-2012

laura; ik vind tess een hele mooie naam. MEestal is je eerste idee wel waar je bij blijft
hangen. Wij hadden de naam britt* al in ons hoofd voor dat we ooit kinderen kregen.
Later bleek mijn zusje ook, maar wij waren eerst hihi.
cyn; zag de foto van het zwemmen. Myrthe vindt dat ook zo heerlijk.
Als het nu eens wat mooier weer werd dan konden ze lekker buiten in het badje zucht...
sabrina; dat is nog een heel werkje dat klussen, maar het klinkt wel goed te doen hoor.
En dan is alles spik en span voor de kleine. Lekker toch!
noortje; hoe is het nu met de kleine meid? infacol hielp bij ons ook niet.
Wel de osteopaat. Maar bij myrthe was het alleen van vroeger geboren te worden dat de darmen
wat van slag waren zei ze. Ik hoop dat ze vlug wat minder last er van gaat krijgen,want dat is
zo zielig.
rennie; meid, wat een klap. Bij ons is er een jaar nadat britt* geboren is het foutje gevonden.
Dit betekende dat ze via een vlokkenstest konden zien of een ander ekindje de ziekte had.
De kans was 25%. Dood eng. Maar met vertrouwen en hoop hebben wij de stap genomen.
wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren was mijn motto.
Maar ik besef me ook dat het heel anders had af kunnen lopen. Ik wens jullie niks dan goeds.
devika; oh, wat een mooie foto zeg. Ze is echt een plaatje. Myrthe wil nooit niks in haar haartjes
laten zitten dus kijk ik altijd jaloers naar die meiden met staartjes, banden enzo haha.
Oh, en wat heerlijk dat je die periode van dilateren achter je kan laten zeg.
enne, maak je niet druk over kruipen. Myrthe kruipt ook anders. Ze hopt op haar kontje en komt
zo vooruit. Dat gebeurd wel vaker schijnt haha. Vindt het wel creatief.
kersje; hoe is ie met jou en je mannen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-07-2012

hmm, vergeten spaties te doen, sorry...leest rottig zo

afijn hier dus de 1e week van de vakantie erop. We zjn een dagje naar de kust geweest en naar de efteling (ze vond carnaval zo leul...keek haar ogen uit en gilde alles mee).
Verder ook klussen en helaas slecht weer. Hebben last van een mol in het gazon en hadden hem gepakt en nu dus weer een. Ons mooie grasveldje naar de knoppen en dat is balen.

Oh ja.........en ik ben weer tante!!!!

Mijn zus is ingeleid en heeft een gezond zoontje gekregen. Zijn naam is RYAN.
Hij woog 4200 dus een flinke knaap. Ik ben blij al heb ik ook wel wat traantjes gelaten hoor. Als ik mijn nichtje zo met haar broertje zie besef ik wat myrthe moet missen met britt*. En dat doet wel pijn. Maar ja...daar zal ik mee moeten leren leven.
Voor nu ben ik blij en trots op mijn neefje. morgen mag ik hem weer zien jahoe!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-07-2012

Laura, heel leuk Tess. Had ik eerst ook in gedachten maar mijn man wilde een naam met 2 lettergrepen, dus werd het Tessa. Maar kan je dus heel leuk afkorten.

Tam, blijft helaas nog hetzelfde bij Tessa. Hoeveel te vroeg was Myrthe dan geboren? En hoe lang duurde het voor ze geen last meer had? Nog geen neefje erbij?

Cyn, leuk zwemmen, vindt Joëlla dat ook leuk? Wil ik ook nog eens gaan doen met Tessa.

Sabrina, dat van echo naar echo leven had ik ook. En het lijkt misschien allemaal onwaarschijnlijk en ver weg, maar ineens is het dan toch zover en heb jij ook je kindje in je armen. Tot die tijd is het gewoon volhouden en hopen dat het goed mag blijven gaan.

Weer eens een goede nacht gehad, ze werd om de 3 uur wakker, was wel te doen. Heb lekker boven alles schoongemaakt, beneden was al klaar dus ben helemaal bij, heerlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-07-2012

Tam, gefeliciteerd met je neefje! Idd een flinke jongen, dat woog Tessa nog niet na een maand, maar kwam natuurlijk ook al met 37 weken. Kan me je gevoel voorstellen hoor, blijft toch moeilijk. Jij had gewoon 2 meisjes moeten hebben in huis..
Leuk met Myrthe naar de efteling geweest, kijk er echt naar uit dat Tessa groot genoeg is om dat soort dingen ook leuk te vinden. Had nooit verwacht dat nog eens mee te mogen maken. Jij hebt nu zeker wel lekker lang vakantie?


mijn lieve, lieve kleine schat - Johanna - 09-07-2012

Hallo allemaal, ik schrijf altijd op het PCOS forum, heb PCO en we zijn na 2 jaar zwanger geworden van een tweeling die ik 22 mei na 21 weken zwangerschap verloren ben.. De meiden van het PCOS forum verwezen me na dit forum, heeft iemand van jullie dit ook rond deze tijd meegemaakt? Het is zo vreselijk, het zouden onze eerste kindjes worden en dan gelijk 2! We waren zo dankbaar en we keken er zo naar uit.. Alles ging heel goed, 20 wekenecho was perfect, alle controles waren goed en ineens kreeg ik weeen.. Onze jongens hebben nog 15 min geleefd.. Een oorzaak hebben ze niet kunnen vinden, alles zag er perfect uit, de kindjes, de placenta, kweeks die ze genomen hebben, bloedonderzoeken.. We hebben brute pech gehad.. We zijn nu 6 weken verder en vrijdag moeten we weer naar de gynaecoloog en wil zo snel mogelijk weer starten.. Hoop zo dat ik weer zwanger mag worden..
Groetjes Johanna.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-07-2012

Jemig Johanna!!! Het is sowieso heel heftig om je kindje te verliezen, daar weten wij hier alles van! En jullie ook nog eens alle twee de boys... Toch feliciteer ik je en tegelijkertijd gecondoleerd... Dit doe ik bij alle nieuwe dames (helaas). Onze eerste zwangerschap is mis gegaan bij 24,6 weken. Ik kreeg ook zo opeens weeën... Een oorzaak hebben ze niet kunnen vinden, net wat je zegt, domme pech... Wat ongelooflijk zwaar voor jullie meis!
Mag ik vragen hoe je jongens heten? En hebben jullie ze begraven of gecremeerd of achter gelaten in het ziekenhuis?
De wens om snel opnieuw zwanger te raken herkennen wij allemaal! Ik hoop voor jullie dat dit dan ook snel mag gebeuren, het zal alleen nooit jullie jongens vervangen en dat is de bedoeling ook niet natuurlijk. Krijgen jullie veel steun van de omgeving?
Je mag hier altijd mee kletsen met ons. Voor vele nieuwe dames zijn wij gelukkig ook tegelijkertijd een voorbeeld dat het ook wel goed kan gaan! De meeste van ons hebben erna alweer een gezond kindje mogen krijgen en sommigen van ons, waaronder ikzelf, zijn inmiddels zelfs zwanger van nummer drie!
Doe waar jij je goed bij voelt, Praat met wie je wilt en schrijf hier neer wat je wilt! Wij zullen er altijd voor je zijn!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Johanna - 09-07-2012

Onze jongens heten Boaz en Lars, we hebben ze samen begraven op de begraafplaats die naast ons huis ligt.. Een nieuwe zwangerschap zal deze mooie kereltjes nooit kunnen vervangen, dit zijn onze eerste kindjes en dat zullen ze altijd blijven.. We willen alleen heel graag een broertje of een zusje voor ze.. Was jij daarn snel zwanger shadylady? En hebben ze iets gedaan om een vroeggeboorte te proberen voorkomen? Wij hebben heel veel steun uit onze omgeving dat is heel fijn. We kunnen samen ontzettend goed praten en ook samen huilen en dat is zo belangrijk, en we willen er samen weer voor gaan! Hoop op een nieuw wonder..


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-07-2012

Oohh hemel Johanna! 2 kindjes tegelijk!
Oh ik krijg hier zo de rillingen van….21 weken…en dan je kindjes moeten afstaan…gecondoleerd…
Ja…wij weten als geen ander wat er dan door je heen gaat…
Mijn zoontje was 22 weken…
Ik wens je ontzettend veel sterkte lieve schat..
Ik reageer hier morgen verder op. zit nu op mijn werk, als ik verder ga typen hou ik et niet droog…
Och wat zal je nu door een verdrietige periode gaan… bah…
Heel veel sterkte meid! ik hoop dat je net als ons hier veel steun heb aan deze topic…
Et maakt het verdriet er niet minder om hoor, maar wel een stukje dragelijker als je het van je af kunt schrijven…
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-07-2012

Johanna,
Je zegt domme pech…ja dat hadden wij ook helaas,
Wij waren net 4 dagen op vakantie toen ik ineens weeën kreeg en in het ziekenhuis belande. Et was al te laat, mijn zoontje lag al in de geboorte kanaal.
Er was niets anders aan te doen dan hem geboren laten worden. Zo wrang was dat…hij was verder gezond ( voor zover ze dat op de echo enzo konden zien met 20 weken)
Ik wist dat ik van een gezond kindje ging bevallen…maar dat ie ook kort daarna zou overlijden. Hij heeft 20 min geleefd…
Wij hebben verder geen onderzoeken laten doen. we zaten in Amerika. Was heel lastig allemaal. Hebben hem daar laten cremeren en zijn as naar Nederland laten opsturen.

Ook wij hadden vanaf het begin af aan meteen de drang om weer zwanger te worden. Dan hebben alle meiden hier gehad!
Wat een mooie namen heb je kindjes! Wel een fijn idee dat ze dicht in de buurt begraven liggen…ga je vaak naar hun grafje?
Fijn ook om te horen dat jullie veel steun hebben. Vooral aan mekaar..dat is zoo belangrijk..
Voor iedereen die zoiets meemaakt heb ik echt maar 1 goed advies. Huil zoveel je kunt en wil! Ja echt! Je kindjes zijn je tranen waard…
En veel over praten he…dat heeft ons allemaal erdoor heen geholpen. De pijn en gemist gaat nooit weg..maar je leert er tzt wel mee leven…
Nu hoef dat niet hoor. nu mag je vooral boos en verdrietig zijn.
Je klinkt wel sterk ondanks alles. ik hoop dat je gauw weer zwanger mag worden van een brusje voor je jongens!
Gemiddeld zijn we hier allemaal binnen een jaar weer zwanger geworden van een brusje voor onze engeltjes.
Ik heb er 5 maanden over gedaan. Ik hoop dat het bij jou ook gauw raak is!
Heb je je PCO onder controle?
De 1[SUP]e[/SUP] x duurde het bij mij iets meer als een jaar. Ik had last van trage schildklier. ( ze dachten eerst ook pco).


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 09-07-2012

Johanna, wat erg om weer te horen. Eigenlijk hopen we dat hier niemand meer bij hoeft te komen, maar je bent welkom. Helaas weten we hier hoe je je voelt. En dan nog allebei je kindjes, zit hier met tranen in m'n ogen. Ik heb m'n zoontje verloren met ongeveer 25 weken, met 26 weken ben ik bevallen maar hij leefde al ongeveer een week niet meer. De leegte is enorm, zeker die 1e periode. En het is zo herkenbaar dat je weer zwanger wilt worden. En het is geen vervanging voor je kindjes, het wordt gewoon een 3e. Ik was na veel moeite (2e icsi poging) zwanger geworden van Thomas. Daarna werd ik heel snel spontaan zwanger en heb nu een gezonde dochter gekregen. Daardoor vergeet je je 1e kindje(s) niet, maar het wordt wel draaglijker. Heb je genoeg steun in je omgeving? En was het een mooi afscheid? Heb je veel foto's kunnen maken van je jongens? En hoe gaat het lichamelijk met je na je bevalling? Ik hoop voor je dat je hier een beetje je verhaal kwijt kan, het heeft mij in ieder geval zo geholpen.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 09-07-2012

Hallo lieve meiden,

Kom weer even van me afschrijven!
Vorige week donderdag ineens een bloeding en ik meteen de VK bellen.
Die is meteen gekomen en na controle werd ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis..
Na een echo werd het al snel duidelijk, er zaten nog placentaresten en deze moesten er zo snel mogelijk uit....
De volgende dag stond ik op het spoedprogramma en moest me om 8.00uur melden..
De hele dag hebben we gewacht en om 18.00uur kwamen ze melden dat ik die dag niet meer geholpen zou worden..
Voor de 2e keer in korte tijd verdween de grond onder mn voeten.
Ik wilde naar huis........ Dit mocht maar moest de volgende ochtend weer terug komen
De volgende dag bij binnenkomst meteen het bericht dat ik snel aan de beurt was, en een uur later lag ik op de OK..
Alles is goed gegaan, maar ik heb weer een klap te verwerken..


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-07-2012

Johanna, wat verschrikkelijk.... Te veel eigenlijk. Lang wachten, intens geluk voor 2 wondertjes en dan in een klap alle hoop weg.... Ik voel met je mee en hoop dat je hier van je af kunt schrijven bij meiden die ook Hun ukkies te vroeg moesten laten gaan.

Myka, shit..... Ja, je hebt genoeg aan het geestelijke deel en kunt zo'n lichamelijke klap er eigenlijk niet bij hebben. Sterkte, zorg goed voor jezelf!

Meiden, hier wat te druk, kan het even niet bijhouden, x van mij!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-07-2012

Oh Myke de tranen springen in mijn ogen van je bericht.
Wat rot dat je ook nog eens onder het mes moest. Wat zul jij je ellendig gevoeld hebben en nog steeds.
Jeetje…hoeveel kan een mens hebben he…
Pas goed op je zelf lieverd. Je heb nog echt een heeeeleee lange weg te gaan…
Dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 09-07-2012

rustig aan madelief. reageren komt wel weer hoor, niet erg.
zeker weer druk aan de studie? succes!


mijn lieve, lieve kleine schat - Johanna - 09-07-2012

Wat zijn jullie allemaal lief.. Ik heb hier gelukkig heel veel lieve mensen om me heen maar mensen die het zelf meegemaakt hebben begrijpen je toch op een andere manier.. De leegte is vreselijk, had zo`n mooie buik, de babykamer was nog niet klaar maar alle spulletjes stonden klaar om in elkaar gezet te worden.. In de eerste dagen beseften we niet wat er gebeurt was, het ging zo ontzettend snel.. Mijn man was net te laat voor de bevalling.. Hij was voor zijn werk in Frankrijk en ze hebben hem zo snel mogelijk terug laten komen, hij wist niet precies wat er aan de hand was, dat hebben ze niet gezegd omdat hij nog moest rijden, zijn baas is hem tegemoet gaan rijden en heeft hem naar het ziekenhuis gebracht. Om 17.30 uur zijn mijn vliezen gebroken en had ik heel erge rugweeen, heb de kindjes nog 4 uren in me kunnen houden, heb doodstil gelegen want wou zo graag dat mijn man erbij zou zijn en net 20 min voordat hij er was kreeg ik ineens een wee en werd Boaz geboren, hij heeft 4 uren in het geboortekanaal gelegen.. 5 min later werd Lars geboren en 15 min net nadat ze allebei overleden waren kwam mijn man binnen.. Het is net of je in een hele slechte film zit en het dringt helemaal niet door wat er gebeurt, we waren in shock.. Nu gaat het met stapjes vooruit en soms weer een paar achteruit.. We hebben nu wel meer goede dagen als slechte dus we gaan de goede kant op.. Vrijdag weer naar de gynaecoloog en dan hoor ik of ik weer mag gaan werken, ben na een week alweer naart werk gegaan, ik werk in de zorg in een heel hecht team waar iedereen heel erg met me meeleeft, iedereen weet hoeveel moeite het koste om zwanger te worden en ik was zo bang dat als ik het uit ging stellen ik niet meer zou durven.. Het was heel moeilijk maar wel goed, ben 2 weken na de bevalling begonnen met een paar uurtjes medicatie delen op de afdeling, 3 ochtenden 2 uurtjes, het werd absoluut niet van me verwacht maar dat wou ik echt zelf, wat afleiding en de drempel zo laag mogelijk houden.. Hoop dat ik het na vrijdag weer zo snel mogelijk op mag gaan bouwen.. Ik ben zwanger geworden met behulp van Gonal, eerst een jaar Clomid geslikt maar dat deed weinig tot niets en daarna begonnen met zelf injecteren van Gonal en Pregnyl en bij ronde 2 was ik zwanger. Nu weet ik niet wat mijn lichaam doet, heb tot 2 weken na de bevalling gevloeid en 6 weken na de bevalling werd ik alweer ongesteld dus dat is wel positief.. Lichamelijk merk ik niet zoveel, m´n hart doet het meeste pijn en dat doet al het andere vergeten.. Heb gelukkig heel veel foto´s van onze jongens daar zijn we zo blij mee.. We gaan best vaak naar het grafje, als we er behoefte aan hebben gaan we.. Bizar om te lezen dat zoveel mensen het meegemaakt hebben hier, het is vreselijk maar wel fijn dat er een forum is waar we ons verhaal kwijt kunnen, het lucht op..
Bedankt alvast..
xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 09-07-2012

Ik krijg het helemaal koud bij het idee dat je dit zonder je man moest doen. Wat ben je sterk! Ook dat je zo snel weer aan het werk bent gegaan. Maar pas wel op jezelf! Doe rustig aan en neem echt de tijd....

Devika, je bent lief! Studie was super druk tot zaterdag, nu zomervakantie. Maar ik heb steeds alles na het tentamen geplant en ren nu in het rond. Wel leuke dingen, maar wel wat veel!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 09-07-2012

@Johanna, Ik lees je verhaal en de tranen gaan over mijn wangen. Wat ongelofelijk erg dat je je twee jongens bent verloren. En dan de bevalling zonder je man, dat je het nog zo lang hebt volgehouden in de hoop dat hij zou komen. Wat erg, ik ben er helemaal even van onderste boven. Sorry.
Voor ons is het een jaar geleden dat wij ons kindje zijn verloren. Bij een controle bij 18 weken klopte het hartje niet meer. Wij weten niet waar het aan heeft gelegen. Inmiddels ben ik weer zwanger en vind het ontzettend spannend. Vandaar dat het me nu ook extra raakt misschien. Ik vind het ontzettend knap van je dat je al zo snel weer bent begonnen met werk. Zelf ben ik na twee weken weer begonnen. Je leeft in zo'n roes in het begin. Maar ik begrijp heel goed dat je de afleiding prettig vind, dat had ik ook wel. Wat moet het ongelofelijk bizar geweest zijn voor je man om zo thuis te komen en jou aan te treffen. Je allerergste nachtmerrie. Wat fijn te horen dat je lieve mensen om je heen hebt waar je veel steun aan hebt. Dat is erg belangrijk. Neem de tijd voor jezelf om dit verdriet een plekje te geven. Fijn dat de begraafplaats dichtbij is en dat je er regelmatig naartoe kan. Ik hoop dat jullie snel weer in verwachting mogen zijn. Veel liefs Sabrina


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-07-2012

johanna,
tranen in mijn ogen! gecondoleerd meid!
en helaas weten we hier maar al te goed hoe je je kan voelen.
wat hebben jullie kindjes mooie namen gekregen.
ik hoop dat je hier je ei een beetje kwijt kan, schrijf het van je af, dat doet erg goed.

wij zijn ons zoontje verloren na een zwangerschap van 38,5 week.
zomaar ineens.. zijn hartje stond stil.

myka,
wat vervelend! bah!
Hoe voel je je nu? en lichamelijk?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-07-2012

Myka, rot dat je nog gecuretteerd moest worden. Dat had ik ook, een achtergebleven stukje placenta. Ik lag een week na de bevalling weer in het zkh. Hoe voel je je nu?

Johanna, wat erg dat je man er niet bij was, wat moet dat moeilijk geweest zijn, ook voor hem. Goed van je dat je wat afleiding in je werk hebt. Ik ben pas na 20 weken weer therapeutisch gaan werken en merkte dat de drempel heel hoog was. Fijn dat je veel foto's hebt, die zijn dan zo dierbaar. Hebben ze ook nog afdrukjes van handjes/voetjes kunnen maken? Ik lees dat jullie vaak naar het grafje gaan, dat doen wij ook nog steeds vaak. In het begin ging ik elke dag, nu vaak om de dag. Wel goed dat je cyclus weer op gang is gekomen. Vond je dat moeilijk? Ik vond het heel dubbel, het had niet zo gemoeten maar wel weer nieuwe kansen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-07-2012

Johanna, welkom hier. Wat verschrikkelijk wat er gebeurd is! Ik moest net huilen toen ik je verhaal las. Je kindje(s) verliezen is wel het ergste wat je kunt overkomen. En dan ook nog zonder je man. Wat zal hij ook vreselijk geschrokken zijn... Wat een mooie namen hebben jullie aan jullie zoontjes gegeven. Waren ze mooi? Al helemaal af? Zo klein en dan al geboren moeten worden. Gelukkig was jij er om ze in je armen te sluiten. Hebben jullie samen nog tijd gehad met jullie kindjes om ze te bewonderen en te koesteren? Wat mooi dat ze zo dicht bij jullie begraven zijn.
Twee jaar geleden ben ik met 22 weken bevallen van onze dochter. Ze was al overleden. Ik koester de herinnering aan de nacht van haar geboorte, toen ze even bij ons was. Maar echt weg gaat ze nooit. Ze leeft in mijn hart. Toch is de eerste tijd na het verlies natuurlijk ontzettend zwaar en leeg. Een lege buik waar je kind hoorde te zijn. En lege armen. Ik wilde ook niets liever dan weer zwanger zijn. Het heeft bij mij ongeveer een half jaar geduurd voor het weer raak was. Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger mag zijn. Ons zoontje is nu bijna 1 jaar geleden geboren. Hij is zo lief. Ik ben inmiddels weer zwanger van de derde, nog een jongen. Morgen 22 weken. Toen ik je bericht las legde ik meteen een hand op mijn buik. Het komt echt aan.
Ik wou dat je nog heerlijk zwanger was van je tweeling! Veel sterkte en schrijf wat en wanneer je maar wilt.
Liefs van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-07-2012

Myka, wat naar dat je weer naar het ziekenhuis moest en dan ook nog een dag wachten! Hoe gaat het nu?
Knuffel voor jou!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-07-2012

johanna je mannetjes hebben idd mooie namen gekregen! en wat fijn om te horen dat jullie veel foto's van ze hebben!! dat is alles wat je nu nog heb.. en de mooie herinnering aan hun korte bestaan.. wat heftig dat je man niet op tijd bij je kon zijn... wat vreselijk erg zeg! en jij heb echt als een oervrouw tegen de natuur geprobeerd te vechten... heel herkenbaar.. ik wilde ook absoluut niet bevallen.. ik moest nog maar 18 uur volhouden om de 25 weken te halen en dan zouden ze alles gaan doen om ons moppie te redden... helaas heb ik die 18 uur uiteraard niet volgehouden..
je klinkt erg sterk meis. maar neem wel je tijd hoor!! het is zo een heftige ervaring!! oh afschuwelijk gewoon weer..

myka jemig lieverd het zit jou ook echt niet mee he meis? nu weer een curretage moeten ondergaan... wat heb ik ook met jou te doen! sterkte ook voor jou!!

hier, ik heb zo een raar gevoel... heb de hele tijd het idee dat er wat tussen mijn benen hangt.. ik word er toch wel weer een beetje angstig door. heb dit gevoel al een tijdje hoor maar het lijkt wel steeds erger te worden... bleehh


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-07-2012

Laura, dan zou ik de gyn bellen. Dat blijft maar door je hoofd spoken anders. Wanneer heb je weer een afspraak?

x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-07-2012

Lieve Laura,

Bel de gyn even inderdaad. Beter het zekere voor het onzekere nemen toch?

Hier ben ik moe moe moe. En voel migraine opkomen. hmmm. Morgen deel 2 van de 20 weken echo en zondag is Tobias jarig! Ik ga maar weer terug naar mijn bedje (Tobias doet zijn middagdut en ik lag er net zelf ook in, maar kreeg honger, dus zit nu even gauw wat te eten in de keuken).

Liefs voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-07-2012

Kersje is kersjes aan het eten...lekker


mijn lieve, lieve kleine schat - Johanna - 10-07-2012

Hey,
We hebben idd afdrukjes van de handjes en voetjes, zijn we ook zo blij mee.. En dat m´n cyclus weer op gang kwam was zo dubbel, aan de ene kant fijn dat dat niet nog eens een half jaar duurt maar aan de andere kant had het juist nog een half jaar moeten duren.. Ik ben van de week weer begonnen met sporten en ga beginnen met hardlopen, alles eruit rennen! Wel fijn om te lezen dat de meeste weer zwanger geworden zijn na zoiets vreselijks.. Geeft hoop!
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 10-07-2012

@kersje: bah migraine, wat vervelend....
Maar rustig aan.

@johanna: heftig zeg! En ook nog eens alles zonder je man naasy je
Lijkt mij idd ook een erg dubbel gevoel wanneer de cyclus weer op gang gaat komen
Ik heb die fase nog niet gehad

@Laura: wat vaag en raar dat gevoel, ik zou idd ook even bellen..
Al is het alleen maar voor je geruststelling

Hier krabbel ik lichamelijk langzaam weer de goede kant op, alleen heeft mn geweten weer een beste dreun gehad.
Morgen de as ophalen van ons mannetje, waar we gisteren een hele mooie urn voor hebben binnen gekregen!
Hij krijgt een mooi plekje hier bij ons thuis
Ook de eerste nacontrole, ben zo benieuwd of er al uitslagen binnen zijn


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-07-2012

Kersje, Jammie! Kersen! Hier in de buurt verkopen ze ze direct bij de boomgaard, zo lekker!

Johanna, oh, die eerste ongi.... Zo dubbel! Ik heb toen zo zitten janken, want je had nog maanden niet ongesteld willen zijn. Maar het is ook een geruststelling dat je lijf sterk is en de draad weer oppakt. Mooie namen trouwens en Fijn dat je afdrukken hebt van voetjes en handjes. Heb je ook mooie foto's?

En Fijn dat je hoop krijgt, ik had dat ook. Er zijn hier al een heel aantal mooie gezonde kindjes geboren na zo'n groot verlies. En ook bij stellen waar het daarvoor heel lang duurde of waar problemen warren met zwanger worden. Het kan echt, wonderen bestaan! Er kruipt er hier een voor me op de grond.

Myka, bijzondere dag voor jullie vandaag.de as van jullie Luca mag mee naar huis. Heb je een mooie plek waar je de urn neer gaat zetten? En een bezoek aan de gyn, ik hoop dat ze meer weten!

Ik haak hier maar gewoon weer in meiden! Loop anders zo ver achter en kom niet meer bij.

Devika, je bent lekker druk dus! Maar het gaat goed met Shivani en jullie laten steeds meer van het ziekenhuis achter je. Fijn hoor! Nogmaals, ik vind je echt een bikkel!

Hier alles goed, vandaag pas ik op mijn neefje. Vast op de woensdag. Ze maken er samen een feestje van. Hij rent rond en roept aan een stuk haar naam. Zij staat lachend aan de box te dansen. Wat zijn het toch wondertjes! Ik voel me steeds beter nu Maria iets beter slaapt. Helaas nog geen ongi te zien. Al weken een rommelende buik dus Baal er goed van!

Moet weet even naar de kleintjes!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2012

Myka vandaag een bijzondere en moeilijke dag. Jullie kleintje komt thuis!! Helaas niet zoals we het hadden willen zien! Maar ik vond het toen wel fijn dat Sonny iig thuis kwam! Sterkte voor vandaag ook weer meis!

Madelief wat gezellig dat je op je neefje past! Het zijn idd wondertjes hoor! Geniet er lekker van!

Nee ik heb uiteraard niet gebeld... Eigenwijze doos ben ik... Maar er zal toch vast een stemmetje in mijn hoofd zijn die op tijd echt aan de bel zal trekken?? Daar ga ik maar vanuit.

Straks komt mijn vriendin der kleintje brengen en pas ik daar de middag op. Gezellig want die kan het super goed vinden met semmy!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2012

Madelief wat vervelend trouwens dat je al zo lang een rommelende buik heb maar geen ongi spot... Das echt balen!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-07-2012

Ja! Irritant he! Echt een paar keer per week heb ik ongikrampen en denk ik: yes! Het begint. Maar dit is nu al tijden zo en er is niets te zien.....

Ja, je bent idd een eigenwijze doos! Wanneer heb je weer een afspraak? Veel plezier vanmiddag! En wat heb jij een prachtige buik! Ben helemaal jaloers zeg, je bent zo mooi zwanger!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2012

Wat lief! Tnx!!

Ik heb volgende week donderdag weer een afspraak. Moet morgen ook naar het AMC hoor maar dan alleen voor de injectie dus als ik me echt zorgen maak dan ben ik er morgen sowieso!

Ja meis ik duik echt mega hard voor je dat je snel weer ongi wordt!! En dat je dan wederom een medisch wonder gaat zijn en gewoon spontaan zwanger mag raken! Moeten jullie evengoed weer de medische molen in of moet je dan weer een jaar wachten ofzo?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-07-2012

Myka, moet toch wel een speciale dag zijn vandaag, als jullie zijn as mogen halen. Ik weet niet hoe dat voelt, Thomas is begraven, maar lijkt me toch bijzonder maar ook moeilijk.

Madelief, gezellig zo met 2 van die kleintjes om je heen, leuk. Wel balen van die ongi die maar niet wil komen, lijkt me zo frustrerend als je erop zit te wachten.

Laura, je gevoel geeft vast wel aan wanneer je moet bellen, daar moet je maar op vertrouwen. Maar wel lekker dat je toch weer afspraken hebt staan in het zkh, kun je gelijk aangeven als je toch nog ongerust bent. Is makkelijker dan er speciaal voor te moeten bellen. Hoe gaat het met Semmy op zijn potje?

Ben toch een afspraak aan het maken voor Tessa bij huisarts, het is zo zielig die pijn. Wordt maar niet beter, ben nu ongeveer iedere 2,5 uur aan het voeden. Als ze zo'n pijn heeft, wil ze alleen bij mij drinken. Zit nu aan de telefoon, maar in de wacht. Oh, net afspraak kunnen maken voor maandag. Morgen naar de gyn voor nacontrole, blijf nog last houden van die knip maar ik had gemaild met haar en ze zei dat het soms maanden kan duren, maar ze ging er morgen wel even naar kijken.
Alle klusjes in huis gedaan, moet alleen nog douchen. Maar Tessa slaapt in de box, dus wacht tot ze wakker is en zet haar dan in badkamer in stoeltje, dan is ze bij me mocht ze gaan huilen ofzo. Hoe doen jullie dat?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2012

Ik deed semmy idd in het wippertje en zette die dan naast me in de badkamer. Of ik nam hem eerst mee met mij douchen en dan legde ik hem lekker in doeken gewikkeld in zijn badje totdat ik een handdoek om me heen geslagen had. Maar meestal ging ik douchen als semmy in zijn bed lag te slapen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-07-2012

En in zijn badje lag dan uiteraard ook een dekentje of een dikke handdoek haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-07-2012

myka. heb aan je gedacht vandaag. De dag dat we de urn van britt* thuis hadden voelde
een beetje als thuis komen. En je nacontrole. WAt wijzer?

johanna; welkom helaas hier. Met een brok in mijn keel lees ik over jouw prachtige engeltjes.
Wat een gemis, wat een verdriet. Maar ook wat een liefde dat ze geweest zijn en verder leven
in jullie hart. Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt en hoop kunt putten uit de meiden
die als iets verder zijn in de verwerking.
Ons meisje britt* zou in aug 3 jaar worden. Ze is geboren na een normale zw en de eerste dag
ging alles goed. Daarna ineens slecht en bleek ze een stofwisselingsziekte te hebben.
Om een lang verhaal kort te maken is ze 5 dagen na de geboorte in onze armen overleden.
Na 2 miskramen helaas hebben we nu een dochtertje van een.
Ze neemt het verdriet niet weg, maar ze vervult wel onze wens om voor een kindje te mogen
zorgen en ik hoop dat die wens voor jullie ook is weggelegd.
andere dame's, sorry hou het even hier bij..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-07-2012

Myka, hoe ging het gisteren? Is Luca nu thuis bij jullie?

Johanna, hoe is het met jou?

Noortje, de eerste maanden ging ik 's avonds douchen als Tobias op bed lag. Even een ontspanningsmomentje voor mezelf. Daarna ook vaak in de wipper bij me gezet ( doe ik nog wel). Ik weet nog niet hoe ik dat straks ga doen, haha!

Madelief, wat leuk zo met je neefje op woensdag!

Laura, nog last gehad? Anders wel aan de bel trekken hoor (zegt kersje streng)!

Tam, hoe gaat het verder met jou? Kun je ondanks het weer nog een beetje genieten van de vakantie? En hoe gaat het met Myrthe? Grappig dat ze haar eigen manier van voortbewegen heeft (niet eigenwijs toch?;-)) En hoe is het met je neefje en je zus?

Devika, wat een poepie is je meisje toch! En wat heerlijk dat het ziekenhuis gebeuren grotendeels achter de rug is!

Ik moet weer eens gaan. Tobias is wat huilerig de laatste dagen, niks voor hem. Zondag is hij jarig...wat vliegt zo'n jaar om!

O, deel 2 van de 20 weken echo was helemaal goed! We hebben weer een heerlijk beweeglijk jochie gezien. Kan soms niet wachten om hem te zien, maar wel pas in november natuurlijk, als hij groot en sterk is. Het lijkt me zo leuk om de twee broertjes samen te zien! Ik voel me zo gezegend! Ik vind het wel jammer voor Kerseman dat we niet nog een dochter krijgen. Hij wilde dat stiekem wel heel graag.

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 12-07-2012

@kersje: fijn dat de echo goed was.... Heerlijk he die geruststelling

@Noortje: goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de HA, lijkt me verschrikkelijk eanneer je kindje zichtbaar pijn heeft...

@shady: leuk dagje gehad gisteren met de kids? En hoe is het met dat vage gevoel van je?

@madelief: jij ook al een leuke dag achter de rug met 2kids om je heen..
Wel balen idd dat je ongi niet doorzet...

Hier is alles erg opgelucht...
Gisteren de as van Luca* opgehaald, hij is thuis!
Ook de meeste uitslagen binnen gekregen
Luca* bleek een megablaas te hebben en een obstructie in de urinebuis.
Een aanlegfout, dus domme pech zoals ze dat zo mooi zeggen.
Ook de chromosomen onderzoeken waren binnen, en hier zijn geen rare dingen uitgekomen....
Nu kunnen we in de rust en we mogen na mn info gaan voor een brusje


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 12-07-2012

Wat goed om te horen Myka! Fijn dat jullie de as nu thuis hebben van Luca*. Wij hebben Hannah Emile* begraven dus ik weet niet hoe dat is, maar ik kan me voorstellen dat je het prettig vind om in huis te hebben en hem een speciaal plekje te geven. Wat ontzettend fijn te weten dat het aan een aanlegfout heeft gelegen en dat er niets in de weg staat om voor een brusje te gaan. Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Hoe is het nu lichamelijk met je?

Wij weten niet wat er mis is gegaan bij Hannah Emile*, daarom vind ik het nu ook steeds zo spannend. Morgen mogen we weer voor het hartje luisteren. Het gaat toch best snel, 15 weken nu. En dan vraag ik morgen meteen of ik volgende week weer mag komen, om nog een keer het hartje te luisteren. 2 weken ertussen is gewoon te lang voor mij, dan ga ik twijfelen of het allemaal wel goed gaat. Ik denk dat ze daar niet moeilijk over zullen doen. Ik zal jullie wel laten weten hoe het is gegaan! Liefs Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 12-07-2012

@Sabrina: Oooh meid wat spannend, alles zal vast goed zijn en hoor je morgen weer een mooi hartje!!!
Kan me voorstellen dat je vaker wilt luisteren.... Gewoon aangeven hoor

Lichamelijk heb ik gelukkig weinig last gehad.... Alleen nog wel wat vermoeid, maar dit zal ook met mijn emotionele gesteldheid te maken hebben...
Ik kan zo ineens beginnen te huilen...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-07-2012

Kersje, fijn dat de echo weer goed was, heb je al een mooie buik?

Sabrina, ben je al geweest?

Myka, vind je dat ook niet hard klinken, domme pech? Maar zo fijn dat het niet om iets erfelijks gaat, dat jullie het weer kunnen gaan proberen. En de as van Luca thuis, hebben jullie er een mooi plekje voor? Het zal emotioneel ook wel moeilijk zijn denk ik, je had hem toch op een andere manier thuis willen hebben. Fijn dat het lichamelijk goed gaat, en die vermoeidheid is heel begrijpelijk. Het is ook niet niks allemaal. Zorg goed voor jezelf.

Tam, hoe gaat het met je neefje?

Gisteren nacontrole bij gyn. Ze heeft wat voor Tessa voorgeschreven, hoop zo dat het helpt. Bij die knip zat een klein plekje wildvlees (getver), maar als het allemaal wat minder gevoelig is kon ze het aanstippen en valt het eraf. Verder alles normaal. Ze heeft ook naar Tessa's navelbreuk gekeken en met kinderarts overlegd, maar moet binnen een jaar vanzelf over gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 13-07-2012

Ik kom net terug van de vk. Het hartje klopt heel goed! Was mooi om te horen! Weer helemaal opgelucht! Ik merk echt dat ik van moment tot moment leef hoor! En ik ben helemaal verrast als het dan weer goed is. Volgende week mag ik weer komen. Er was nog een plekje in de agenda, dus was gelukkig helemaal geen probleem. Dat geeft me wel een goed gevoel. Ik heb af en toe het idee dat ik de kleine al een beetje voel. Met het hartje luisteren ook, leek het net of die kleine tegen het apparaat aan het schoppen was, ik voelde allemaal hele kleine plopjes. Zo grappig, want het hartje was ook super goed te horen, dus het kindje ging er lekker voor liggen.

Myka, ja meis het is niet niks wat dit met je doet. Verdriet kost ontzettend veel energie. Neem de tijd voor jezelf. Die huilmomenten zullen nog wel even blijven. Daar heb je helemaal geen controle over, die momenten overvallen je soms gewoon, maar is wel goed om het te kunnen verwerken. Uiteindelijk worden die momenten minder. Kun je er met je man goed over praten?

Noortje, dat veroorzaakt nu ook die pijn dat stukje wildvlees? Wel prettig dat het niet zo'n moeilijke ingreep zal zijn om het weg te halen straks.
Hopelijk helpt het middel wat ze heeft voor geschreven voor Tessa!

Kersje, heerlijk dat deel 2 van de 20 weken echo ook goed is! Super joh!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-07-2012

@Noortje: Hoop ook dat de voorgeschreven medicatie?? bij Tessa mag gaan helpen, en fijn dat verder er alles goed uitzag en er iets gedaan kan worden aan het stukje wildvlees?? bij de knip!!!
En ja domme pech hard klinken?? Wat moet je anders zeggen

@Sabrina: Ooooh heerlijk meid dat je een mooi hartje hebt horen kloppen....... En volgende week mag je alweer :-)
Heb je thuis niet een doppler?? Ik had deze net in huis toen we het slechte nieuws te horen kregen en heb vanaf die dag tot aan de opname elke dag naar het hartje van ons sterretje geluisterd.... Zo'n bijzonder geluid!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 13-07-2012

Myka, hoop dat het niet verkeerd overkwam, ik las het terug wat ik schreef over domme pech hard klinken, misschien had ik het anders moeten zeggen, ik bedoel het niet rot ofzo. Het is alleen zo hard om een kindje te verliezen door domme pech...

Sabrina, wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord en dat je volgende week weer mag. En het klinkt idd of je je ukkie al voelt. Had je Hannah Emile eigenlijk al voelen bewegen voor het misging? Je was toch 18 weken, of heb ik het mis? Dat je van moment tot moment leeft had ik ook zo erg. Maar stapje voor stapje ga je er ook komen.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-07-2012

@Noortje: Ik snap je best hoor.... Ik vond het eerst ook hard klinken...
Nu we definitief weten dat het een aanlegfout is en het niet aan ons heeft gelegen kunnen we ons er een beetje bij neerleggen...
Moeder natuur had andere plannen met ons mannetje helaas!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 13-07-2012

Myka, nee ik heb geen doppler. Ik heb ook liever dat de vk het doet. Het schijnt toch niet zo goed te zijn om vaak te luisteren? En ik ben bang dat als ik het hartje zelf niet kan vinden dat ik in de stress schiet, dus beter van niet denk ik.

Noortje, vanavond voel ik weer af en toe plopjes, wordt er echt blij van als ik het voel. Mijn baarmoeder zit nu tot ongeveer 1,5 cm onder mijn navel, als ik het daar voel is het de baby zegt de vk. En daar voel ik het ook, dus ik denk wel dat het de baby is :-)
Bij Hannah Emile* had ik het idee dat ik het voor het eerst gevoeld had een paar dagen voordat het hartje niet meer klopte. Ik was inderdaad 18 weken, dus nu is het eerder dat ik het voel. Toen wist ik ook niet zo goed waar ik op moest letten, maar heb het toen ook maar 1 keer echt duidelijk gevoeld. De verloskundige zei later dat het best de laatste stuiptrekjes geweest konden zijn. Dat gaf me wel een naar gevoel, ik was juist wel blij dat ik haar wel tenminste een keer had gevoeld, maar die gedachte is dan toch een beetje naar. Zo is het inderdaad, stapje voor stapje komen we er hopelijk! Ik heb er wel echt zin in. Ik kan niet wachten tot ik de kleine in mijn armen mag houden.


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 13-07-2012

@Sabrina: het is idd niet goed wanneer je elke dag gaat luisteren, maar ik had nog maar een paar dagen om van hem te genieten dus ik wilde hem gewoon elke dag nog even horen.... Tuurlijk als je elke week bij de vk terecht kan is dat altijd beter........


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 14-07-2012

Myka, dat kan ik heel goed begrijpen dat je hem elke dag graag nog even wilde horen! Elke week naar de vk is alleen voor nu. Dat zal niet mijn hele zwangerschap zo zijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-07-2012

Zo, daar zijn we weer.
Heb heel wat gemist, dus heb heel wat bij te lezen.
Heb er net 45 uur op zitten deze week, mijn huisje heb ik gisteravond al onderhande genomen dus nu is het echt weekend!
Joëlla ligt net weer op bed dus heb even tijd voor mezelf.
Met Joëlla gaat het goed, mevrouw is nu een weekje bezig met brood.
Dit gaat goed! Zo wordt ze wel ineens heel groot hoor.
Ze zegt nu de hele tijd “mamamama”.. daar haal ik toch echt “mama” uit hoor haha heerlijk.




Johanna.
hoe was het bij de gynaecoloog?
Hoe ging het werken? Voel je je er goed bij?
Ik heb in het begin gezegt dat ik mijn zwangerschapsverlof niet wilde uitzitten. Ik wilde eerder beginnen. Maar na een aantal weekjes kreeg ik toch een klap en ben vervolgens niet gaan werken. Ik heb na mijn verlof nog een half jaar in de ziektewet gezeten en werkte toen boventallig.
Ik kon gaan en staan waar ik wilde en mijn eigen tijd inplannen. Dat heeft me heel goed gedaan.


Laura,
heb je nog gebeld naar de gyn? Of huisarts?


Myka,
Luca* is thuis. Heeft hij een mooi plekje gekregen? Hoe voelt het nu hij thuis is?
Wat een “geruststellend” nieuws.
“domme pech” klinkt allemaal zo afgezaagd maar gelukkig is er geen hoge kans op herhaling.
Wij hadden ook domme pech, het komt aan als een klap in je gezicht. Maar ergens waren we ook blij dat er geen hoge kans was op herhaling.
Hoe voel je je er onder?
Willen jullie meteen voor een brusje of nog even wachten?
Ik zie dat je soms ineens uit het niks kan beginnen met huilen.
Heel herkenbaar hoor. Heb ik ook erg vaak gehad, tijdens het huishouden, tv kijken … zomaar ineens brak ik weer even.
Meid, geef er lekker aan toe, het lucht op.


Noortje,
goed dat je toch een afspraak heb gemaakt voor Tessa.
Hoe was de nacontrole?
Ik ga zelf altijd douchen als papa thuis is, of anders als ze slaapt.
Als ik er niet helemaal zeker van ben dat ze slaapt neem ik de babyfoon mee.


Kersje,
wat fijn dat deel 2 goed was! Jullie ventje doet het goed daarbinnen.
Jammer dat Tobias niet fit is. Hopelijk voelt hij zich nu wat beter.. morgen is het feest!


Sabrina,
wat een opluchting he, dat geluid van dat hartje! Deze zwangerschap zal zo anders verlopen. Je leeft inderdaad van controle naar controle. En streept bijna de kalender af tot je weer mag. (zo heb ik het toch ervaren)
ik las een stukje over een doppler, ik had er zelf wel een. Ik kon redelijk snel het hartje vinden maar luisterde ook niet dagelijks. Ik was eerst erg bang om het niet te vinden.
Uitendelijk zocht ik haar hartje op zodra ik haar had gevoeld. Dan wist ik dat het goed ging daarbinnen. Vooral de laatste weken heeft het mij er wel doorheen gesleept. 1 dag voor de geboorte lag ik nog te luisteren.


hoe is het met de andere dames?
maria, gaat het goed met de kleine spruit?

Zo hier hou ik het even bij.
Ik ga nog eens een wasje draaien en even wat eten.
Fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-07-2012

Cyn, heb je zoveel gewerkt deze week dan? Wat leuk dat ze mama zegt, zegt ze ook al papa? De afspraak bij de huisarts had ik alweer afgezegd want bij de nacontrole bij de gyn heeft zij Tessa al geholpen. Ze heeft haar forlax voorgeschreven en als dat niet helpt naar de kinderarts. Gisteravond eindelijk een flinke poepluier, maar ze heeft nog wel veel last.

Sabrina, ik zag het ook niet zitten, zelf het hartje luisteren, was ook veel te bang om het niet te vinden. Toen ik dat thuisctg kreeg, durfde ik ook pas te doen als ik haar gevoeld had. Wat dubbel, dat je Hannah Emile wel gevoeld hebt, maar dat het dan wrs laatste stuipjes waren, lijkt me heel naar idd. Echt leuk dat je de kleine nu voelt, dat gaat alleen maar meer worden.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-07-2012

Kersje gefeliciteerd met je kleine dondersteen!!! Fijne dag!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-07-2012

noortje,
ja het was een druk weekje met veel uurtjes. het is mamammama. nog niet bewust mama maar ik ben er trots op haha.
ik lach papa nu een beetje uit, want die gaat recht voor d'r zitten en probeerd d'r papa te leren. haha
hopen dat de forlax nu een beetje werkt.
heeft ze elke dag een poepbroek of niet?

kersje,
van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Tobias!
geef hem maar een dikke knuffel! fijne dag vandaag


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 15-07-2012

Kersje, gefeliciteerd! Wow een jaar al weer! Wat vliegt dat voorbij. Groot feest bij jullie? En Fijn van de goede echo!

Sabrina, Fijn hoor, dat mooie kloppende hartje!

Sorry, verder niet bij kunnen lezen. Gasten te logeren gehad, zijn nu weg en zo andere vrienden op het eten!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 15-07-2012

@Kersje: Jaaaaaa gefeliciteerd met de kleine man!!!! HIEP HIEP HOERA.....


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-07-2012

Kersje, gefeliciteerd met Tobias, hoera 1 jaar! Was het eerder vandaag helemaal vergeten...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 15-07-2012

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcRY1i719MfLdaCdiObPgtf...yF69aPyQLg] kom hier even spieken om kleine kersenman een hele fijne verjaardag te wensen. hiep hiep


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 16-07-2012

Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties! Het was een heerlijke dag en kleine man is superverwend. Niet te geloven dat hij nu al 1 jaar is...

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 16-07-2012

bizar he kersje hoe snel die tijd gegaan is? ik vind het ook echt gek dat ik al een zoontje van 2 heb..
fijn dat jullie een heerlijke dag gehad hebben. en hij is dus ook verwend! niet normaal toch hoeveel ze krijgen?...

ik weet niet of ik het al gezegd had maar we hebben een duo wagen besteld en hij komt woensdag binnen!! toch maar voor een soort van buggy variant gegaan. die bugaboo donkey was zooooo achterlijk duur en mijn man stond er niet achter. dus nu de topmark toppi 2 besteld! ik kan alleen geen foto plaatsen want op de een of andere manier loopt dan de site helemaal vast... weet niet wat dit nu weer voor raars is...
ik ga zo ff lekker wandelen met de kleine boef. ff naar de winkelstraat.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-07-2012

[Afbeelding: sesamstraat-baby-eerste-verjaardag-14182.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 16-07-2012

Kersje! alsnog van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Tobias!!
Jeemig! 1 jaar alweer! wat een mijlpaal! wat bijzonder!
hebben jullie een leuke dag gehad! vast wel!

xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 16-07-2012

Leuk Laura! Dan kun jij straks trots met je duo op stap! Zitten ze naast elkaar in de wagen? Wij hebben hier een tweelingwagen van Urban Jungle voor de dagen dat ik op mijn neefje pas. Echt super leuk om met die twee op stap te gaan en voor hen ook. Hoe bevalt het trouwens nu je niet meer werkt? En hoe gaat de verbouwing? Hoe gaat het met het kamertje van Semmy?

Hier alles goed hoor! Kleine dame wordt zo groot! Ikzelf voel me alleen niet zo goed. Heel veel last van mijn rug en nek. Daar baal ik zo van! Dan wordt haar optillen ineens een behoorlijke opgave. Ik baal wel van het weer ook. We wonen nu dus in een huurhuis met een hele grote tuin. Dat is maar voor een jaar, tot ons nieuwe huis klaar is. Ik verheug me erg op dat dat af is, maar had me ook een beetje verheugd op een zomer hier in de tuin. Nou, we hebben denk ik 1 keer buiten gegeten en wel een paar keer buiten gezeten. Maar de luie dagen met Maria op het gazon zijn op een hand te tellen volgens mij....

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-07-2012

madelief, wat vervelend dat je zoveel last van je rug en nek heb meis! waar komt dat vandaan? of weet je dat niet?
en ja balen ook dat het weer zo slecht is... heb je een lekkere tuin, kan je er niks mee.. hier ook hoor, veel regen..

onze duo wagen is vandaag binnen gekomen!! ik ben er zooooo blij mee!! maar degene die mij op facebook hebben zullen hem al gezien hebben en gelezen hebben hoe blij ik ben haha! nu dus wachten tot de kleine meid er in mag gaan liggen! ach, voor we het weten is het alweer zo ver... maar stiekem kan ik niet wachten hoor. ben zo benieuwd naar ons kleine meisje! maar goed, nog 18,5 weken..we zijn aan het aftellen haha


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-07-2012

laura,
heb de wagen inderdaad al gezien. vind m echt geweldig!
nu nog even wachten op je kleine meisjeSmile

madelief,
balen dat je zo'n last hebt van je rug en nek. bah!
en ja, dat weer! daar voel je je ook niet beter van.
wij hebben ook een grote tuin en kan heb in totaal maar een paar keer met joella buiten gezeten.
ik keek zo uit naar de "zomerdagen" ik languit op m'n terrasje en joella op dr speelkleed in het gras..
zal het nog een echte zomer worden dit jaar? pff...

hier vanaf maandagmiddag ziek thuis.
voel me zo beroerd! gelukkig hou ik alles weer binnen.
maar ziekzijn en mama zijn is best een moeilijke combi!
papa moet gewoon werken, dus thuis gaat het gewoon door.

joëlla is dr box beu, dus ik ga d'r even op d'r kleed leggen.
ze gaat trouwens in d'r achteruit over het kleed! haha heerlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-07-2012

Hey lieve meiden,

we gaan onverwacht een weekje naar Drenthe. We vertrekken straks al! Het wordt zulk mooi weer en we kunnen in het vakantiehuisje van mijn ouders. Lekker fietsen en wandelen!

Even heel kort:
Cyn, hoop dat je weer beter bent!
Laura, wij hebben de Phil&Ted's duowagen gekocht op Marktplaats. Helemaal blij mee!
Madelief, voorzichtig met je nek en rug. En aankomende week lekker met Maria in de tuin gaan zitten, he!

Alle meiden, ook wie ik zo gauw niet genoemd heb natuurlijk, krijgen een dikke knuffel van Kersje :-D. Geniet van het weer en van alle lieve mensen om jullie heen natuurlijk :geek:


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 21-07-2012

Heel veel plezier kersje! Het wordt super weer, dus lekker van genieten!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 21-07-2012

Kersje heel veel plezier meis!!

Oh die wagen ga ik ff googlen! Ben benieuwd!