Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-09-2012

Noortje,
wat vervelend dat Tessa nog zo'n last heeft van dr buikje.
Hoe was het bij de kinderarts?


Laura,
het was inderdaad erg schrikken. Maar ze heeft de smaak te pakken.
Alles gaat dr mond in!
Joella krijgt van ons een smart trike driewieler.
Is vanaf 10 maanden tot 3 jaar, 4 verschillende standen.. vind m super.


Een e reader heb ik geen ervaring mee.
Ik ben ook totaal geen boekenwurm..!
en je heb weer genoten van je kleine meisje! Heerlijk!


Madelief,
jaa! Maria loopt!


Kersje,
wat leuk om weer wat van je te lezen.
Ben blij dat alles goed gaat met jullie. Spannend! Je gaat wel hard he.
Of vind je de tijd niet zo snel gaan?
Wie weet... misschien stapt Tobias straks wel aan je hand over een week of 7 Smile


johanna,
wat fijn dat je dat bandje krijgt.
Alles uit voorzorg. En ik geloof zeker wel dat je er zoveel controles voor over hebt.
En je hebt een hartje gehoord.. super!! dat zal je vast goed doen.
Even een bevestiging dat alles goed gaat daarbinnen.


Het is moeilijk omdat er niks gevonden is bij jullie kindjes, balen he.
Wesley* is in mijn buik overleden, maar er is niks gevonden.
Het zullen spannende maanden worden, maar misschien krijg je wel wat meer vertrouwen als je over die 21 weken bent. Ze houden je goed in de gaten dus we gaan gewoon voor je duimen dat alles goed blijft gaan.


Devika,
ja jou kleine meid wordt ook bijna een jaar! Super
lekker bezig met de voorbereidingen.. hier ook hoor.
En ze heeft nog geen tandjes, volgens mij is dat nog niks om zorgen over te maken hoor..
de kleine van mijn vriendin is ook nog maar net begonnen en ze schieten er ineens allemaal door.. 5 achter elkaar.
Joella dr 5e tandje komt nu ook door. Maar d'r eerste begon bij 7 maanden.


Hier ben ik joella nog erg aan het observeren..
ze spuugt te veel naar mijn zin. Maarja, dr 5e tand is ook in zicht.. dus dat kan het misschien ook zijn. Ik ga morgen ochtend even bellen naar de huisarts.
Ben benieuwd wat zij zegt.


Zo, ik ga eens kijken of mijn eten al klaar is. Manlief is aan het kokenSmile
tot snel


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-09-2012

johanna

jahoe, gefeliciteerd met het goede nieuws en het wonder van een kloppend hartje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 19-09-2012

lieve meiden...........ik ga even een ego berichtje sturen:

Graag wilde ik iets met jullie delen. Wij zijn nml zwanger.
Ik heb dit heel lang aan bijna niemand durven te vertellen. Bang. Bang voor wederom een miskraam. Bang voor het nieuws dat dit kindje de ziekte zou hebben van Britt* en niet levensvatbaar zou zijn. Bang dat we het lot zouden tarten op een of andere manier. Door het aan bijna niemand te vertellen maakte het op een of andere manier draaglijker.

Maar nu mogen we eindelijk echt hardop hopen!
Vandaag – op mijn verjaardag nota bene – heb ik het mooiste cadeau ooit gehad. Ons kindje heeft NIET de ziekte van Britt*. Wel drager, maar dit is enkel alleen belangrijk om te weten als hij/zij later kinderen krijgt. Myrthe is ook drager.
Doordat wij dus ook beide drager zijn van de stofwisselingsziekte hebben wij een kans van 25% dat ons kindje de ziekte heeft. De afgelopen weken waren een rollercoaster van emoties. Zwevend tussen hoop en vrees. Elke keer weer een spannende echo. Dan de trip naar het UZ in Gent. Heftige emoties te zijn op de plek waar je dochter het leven heeft moeten geven. Dan te horen krijgen dat de test niet door kan gaan omdat dit nu eenmaal niet kan op vrijdag. Er was een fout gemaakt met het maken van de afspraak, De week erop wederom terug.
Wel bij een andere dokter dan, maar dat maakte niet uit. De vlokkentest was nu via de buik en de vorige keer vaginaal. Dus wel weer even anders, maar het viel me mee.
Dan zouden we 10 werkdagen moeten wachten…..
Maar ze belde dus eerder. Mijn man liep in de supermarkt toen ze belde. Ik zelf was aan het werk.
De emoties die loskomen als je elkaar dan ziet. Dit is niet te geloven. We zijn er nog niet. Bij Myrthe heb ik geen makkelijke zwangerschap gehad, maar we zijn positief en hebben hoop.

Ik ben uitgerekend 19 maart.
Britt* en Myrthe krijgen een BROERTJE! Na 2 meiden een jongen. Ik voel me gezegend en kan me van mijn meisje daarboven geen mooier verjaardagscadeau wensen…want ik weet zeker dat zij ons steunt.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik het even voor me wilde houden. Ik kom vlug weer bijkletsen, maar nu zit ik er even doorheen. heel veel liefs van mij


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-09-2012

Tam ik las het idd al op fb! Wat geweldig dat je zo n mooi nieuws gekregen heb op je verjaardag!!
Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt allemaal... Maar probeer wel te genieten van dit nieuwe kleine wondertje!! Ik ben heel erg blij voor jullie!! En ook hier dus gefeliciteerd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 20-09-2012

Lieve Tam, ik las het gisteren ook al op fb en kan niet benadrukken wat een feest het was om dat bericht te mogen lezen.
Ik kan mij zo voorstellen dat afgelopen weken zenuwslopend moeten zijn geweest, zo ontzettend spannend!!!
Maar dan nu mag je het van de daken af schreeuwen, je bent zwanger!!!!! en een jongetje..wat leuk!!!
Ik vind het heel bijzonder en gun het je zo, ben zo blij dat jullie lieve meisjes een broertje erbij krijgen.
Ik hoop dat je zwangerschap verder lichamelijk goed verloopt, dat je je goed voelt. Nog ruim een maand en je zit alweer op de helft, dat klinkt snel he?
Ben supertrots op je en heel erg blij, het doet wat met mij om te zien van hoe ver we allemaal komen en waar we nu staan. Wat is het leven soms toch mooi.

Veel liefs en een dikke knuffel,
Maria x


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-09-2012

Tam, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!! Jee, ik kreeg helemaal kippevel toen ik het las. Wat fijn dat het tot nu toe allemaal zo goed gaat en leuk een jongen. Britt zal vast goed op haar broertje passen, daar ben ik van overtuigd. Heel logisch hoor, dat je het voor je wilde houden, wat moet het eng zijn geweest.

Johanna, fijn een goede echo! En het zal vast heel geruststellend zijn om zo goed onder controle te blijven. Ik heb zelf geen ervaring met een vroeggeboorte, maar wel met alle angsten die een volgende zwangerschap met zich meebrengt.

Laura, leuk dat je nog een keer je meisje hebt kunnen zien. Heb je je vader nu van de dvd af laten blijven?

Cyn, lastig zeg, heb je de huisarts al gebeld?

Madelief, vervelend van je cyclus en je buikpijn. Hopelijk gaat het snel wat beter komen. Oh en wat superleuk dat Maria al loopt. Vandaag haar verjaardag, gefeliciteerd!! Hoera, Maria 1 jaar!!

Maria, hoe gaat het met jou?

Devika, jee wat een verschil qua gewicht zeg. Wat een poppetje moet Shivani dan zijn. Tessa is echt een flinkerd hoor, ze heeft een aardig buikje.. Leuk, bij jullie ook binnenkort de 1e verjaardag.

Sabrina, hoe gaat het met jou?

Kersje, wat zielig dat Tobias gevallen is, trekt zijn buil al een beetje weg?

Dinsdag bij de kinderarts geweest en het gaat best goed allemaal. Ze mag nu een bordje pap. Zo grappig, ze moest van een lepeltje eten en ze deed er ongeveer een uur over en een uur lang flink mopperen. Maar gisteren had ze het helemaal door. Zodra ze 4 maanden is mogen we haar wat fruit en groente geven, waarschijnlijk gaat het dan beter met haar darmpjes. Ze moest ook weer terug op de forlax, omdat ze nu 2 maanden ouder is zou ze daar minder last van moeten hebben en in lactulose zit weer veel suiker. Gisteren weer geprobeerd, maar een heel klein beetje. Toch weer heel de avond erg hard huilen, deed ze eerder ook met de forlax. Weet niet of het toeval is, vanochtend nog een keer forlax gegeven en nu maar afwachten vanavond... Anders toch maar weer de lactulose en hopen dat het beter gaat als ze wat vastere voeding mag gaan eten. En ze moet naar de fysio vanwege haar voorkeurshouding, zo maar eens gaan bellen voor een afspraak. Maar verder gaat het echt beter met haar, we hebben een aardige regelmaat te pakken en het huilen is alleen nog 's avonds.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

WAAAAHHHHH!!! Tam!!! Maak me gek! Wat super!!!
Wow! Wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd meid! aahhhhh!!
Ik ben aan et lachen en huilen tegelijk! Van blijdschap hoor!!
Oohh ik wist gewoon dat er iets met je aan de hand was, echt waar! Mijn gevoel zei dat! Ik kon alleen niet verzinnen wat het kon zijn.
En wat een prachtig nieuws zo op je verjaardag! Nog van harte gefeliciteerd trouwens!
En een broertje voor Britt* en Myrthe. Waw!
Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie dit zo lang voor je gehouden hebben hoor. Je kunt idd niet voorzichtig genoeg zijn.
En je wil zeker weten. Dat snap ik hoor. Lijkt me wel heel moeilijk om dat zo lang voor je te moeten houden.
En wat een opluchting dat dit kindje de ziekte niet heeft! Ooh meid, pak van je hart he!
Nu lekker genieten van deze zwangerschap! Was het trouwens gepland?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

@ noortje,
Ja flink verschil he. hihi. Jouw meisje is een flinkerd! Mooi hoor!
He wat naar dat de florax niet echt aanslaat..
En ze mag een bordje pap! Waw! Dat is al best vlug hoor. wij mochten pas met 6 maanden starten. Maar goed, wij moesten in het begin haar gecorrigeerde leeftijd aanhouden, dus dan klopt et wel.
Oh en Tessa heeft ook een voorkeurshouding. Lastig he! Had Shivani ook. Probeer idd zoveel mogelijk ook de andere kant te laten liggen. Kost even tijd en moeite, maar bij ons heeft dat wel geholpen.
Fijn dat ze overdag niet meer zo huilt. Wel lastig dat ze sávonds dan weer wel verdrietig is Sad

@ Cyn,
Heb je gebeld met de huisarts? Hoop zo dat het spugen idd van de tandjes komt!
Weet je al wat je gaat doen met de 1[SUP]e[/SUP] verjaardag van Joella?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-09-2012

Madelief van harte met je kleine meisje!! Ik had je op fb ook al gefeliciteerd maar hier ook nog een keertje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

Madelief!!!
van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Maria!!!
ik hoop dat jullie een ontzettende mooie dag hebben op deze bijzondere dag!
dikke kus!



[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcSGMnISH5gOMeaPgz0FFFI...dR4UuLcDi2]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

[Afbeelding: 61SaJb1k2AL._SL500_AA280_.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

Ppff, ik kan nog steeds geen foto posten! Dan maar mijn profiel foto aanpassen. Hihi.
Had ik verteld dat mijn man en ik ook een DNA onderzoek hebben laten doen?
Vorige week uitslag gekregen. Mijn man heeft een gen-wijziging/verandering oid.
De geneticus legde et uit, was heel technisch allemaal. Maar het heeft niets te betekenen.
Ze weten alleen niet of die wijziging bij hem ook de afwijking bij Shivani heeft veroorzaakt. Ze denken et niet.
Waarschijnlijk is het gewoon iets op zichzelf staand. Wat mijn man heeft is ook niet erfelijk.
Dat zou het pas zijn als mijn man zelf ook een dergelijke afwijking had. En dat heeft ie niet.
Lang verhaal kort, het heeft geen consequenties voor een volgende kind!
De kans dat een volgende kindje met dezelfde dingen als Shivani geboren wordt is 2%!!!! Dus 98% dat het goed gaat!
Super! Ooh ik ben zooo blij meiden! Er is een toekomst met nog meer kindjes. Of iig een kans!
En ach, mocht zo’n kindje weer geboren worden net als Shivani, dan gaan wij gewoon weer de strijd aan.
Het is pittig, maar wij hebben er zoooo iets moois voor terug! Mijn dochter is echt de mooiste en liefste die ik me maar wensen kan!

Ohja, het slapen gaat nog steeds niet goed. Ze wil niet in haar eigen bed slapen. En ze wordt nu ook standaard tussen 3-4 snachts wakker om te drinken.
Terwijl ze om 22.00 uur haar laatste fles krijgt. Maar haar buikje lijkt niet te vullen. Ik geef savond een bordje pap plus fles. Toch wordt ze weer wakker midden in de nacht.
Als ik haar dan bv geeft drinkt ze en valt ze in slaap, maar wordt 2 uur later weer wakker. En nog steeds honger!
Als ik haar ipv de bv een fles geef, dan slaapt ze verder tot uur of 7. Vind dat wel vermoeiend. Moet de volgende dag ook weer aan et werk.pfff…
Wie herkent dit?
En soms midden in de nacht als ze haar fles gehad heeft is ze klaar wakker en wil dan spelen! Gaat ze rechtop in bed zitten!
Vermoeiend. Maar kan er ook weer wel om lachen. Ze is zo lief! Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-09-2012

[Afbeelding: 1-jaar.jpg]Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is zij!!!

GEFELICIFLAPSTAART en een hele fijne bijzondere dag gewenst.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-09-2012

devika, wat een goed nieuws zeg..........de kansen liggen open! YES!

Even een kort berichtje van hier. heb net een strijk van een week weggewerkt en mijn meisie ligt nog te slapen haha.
Ik ben nog zo beduusd van gisteren en bedank jullie voor de lieve woorden.

Ik kreeg even een brok in mijn keel over wat ik las van maria.
Wij zijn idd van zo ver gekomen , we hebben elkaar leren kennen op een moment waarop we niet dieper konden gaan.
Maar het licht is weer gaan schijnen.........ik vind dat zo bijzonder! Ik hoop dat wij naar andere toe ook een voorbeeld zijn over dat je echt door je verdriet heen kan. Dat er een weg doorheen is.
Krijg er weer tranen van in mijn ogen en dat ligt echt niet aan de hormonen hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-09-2012

Ja bijzonder hè tam? Ik vond dat ook heel mooi geschreven van Maria! En wat je zegt, laten wij maar een mooi voorbeeld zijn voor iedereen die ook door dit verdriet heen zal moeten.. Want we kunnen hopen dat er niemand meer bij komt bij ons clubje maar helaas weten we zelf maar al te goed dat er nog vele kindjes onnodig zullen moeten gaan...

Devika wat fijn om te horen dat er voor een volgend kindje niets in de weg staat!! Zouden jullie wel weer willen dan? Jouw man toch eigenlijk niet of voorlopig niet?
En war vermoeiend idd als shivani snachts zo klaar wakker is en je de volgende dag moet werken... Respect hoor! Hier had ik toen met semmy de mazzel dat die vanaf 5 weken oud doorsliep snachts en nu ben ik gewoon fulltime mama dus hoef geen rekening te houden met werk! Heerlijk hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 20-09-2012

Tam,
Ja dat had ik ook…bijzondere woorden…ik schiet ook weer helemaal vol…
Ppff…wat kwamen wij van ver he….doet mij dan ook weer pijn als ik lees dat er steeds weer meiden bijkomen die door datzelfde heen moeten…
Och wat is die weg lang…en zooo verdrietig..ik weet nog dat ik dacht dat ik hier nooit meer uit zou komen…dat het nooit meer goed zou komen…
En kijk ons nu! Allemaal hebben we een prachtig kindje in ons armen mogen sluiten. En sommige van ons gaan voor een volgende ronde!
Idd, een mooi voorbeeld voor anderen!

Aaaah je heb een baner!!! Super! 14 weekjes! Oooh maar hoe hebben jullie het geslacht kunnen bepalen met dit aantal weken??


@ Laura,
Jaa ik ben echt blij dat er nieuwe kansen zijn. Ja mijn man zou het wel willen. Hij heeft het niet gezegd, maar ik weet dat hij het wel wil, ooit…
Dat het weer mis zou kunnen gaan, of weer een kindje met iets wat Shivani ook heeft, dat zat hem vooral dwars. Daarom zei hij nee.
Maar nu we weten dat de kans minimaal is, weet ik wel zeker dat hij ooit voor een 3[SUP]e[/SUP] wil gaan.
Die gedachte geeft mij rust. Ik zou heel graag nog een kindje willen. Maar om eerlijk te zijn, niet nu.
Wij genieten beide zoveel van Shivani, ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog van iemand anders zoveel kan houden. Ja, van Kaylash, maar dat is anders.
Behalve dat, ik merk dat 2 zwangerschappen achter elkaar veel met ons gedaan heeft. Vandaar dat ik het nu goed vind zo. de gedachte dat het kan, dat doet mij goed.
Maar aan de andere kant, het neemt niet weg dat ik niet jaloers word op andere zwangere, haha.
En mijn zus is nu zwanger, daar geniet ik ook heel erg van! Vind dat zooo leuk, weer een kleintje in de fam! tante zijn is minstens zo leuk als mama zijn. hihi

En dat doorslapen, ja Shivani sliep door na ongeveer 3 of 4 maanden. Tot een maand geleden, toen ging het ineens mis…ppfff..
Ja heerlijk hoor fulltime mama! Wat een luxe meid!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-09-2012

Lieve Tam,

ik zit hier met mijn mond open van verbazing op de bank je berichtje te lezen...je bent zwanger en nog wel van een gezonde jongen!!! Ik vind het echt geweldig voor jullie!!! En ontroert ben ik ook. Ik kan me nog goed herinneren hoe we in 2010 en 2011 met elkaar hebben mee geleefd en voor elkaar hebben gehoopt en geduimd. En hoe ontzettend blij ik was toen jij met je goede nieuws over Myrthe kwam. Hoe je vertelde dat je man met een roze bos bloemen naar je toe was gekomen. Ik heb toen echt een rondedansje gemaakt! En nu weer zulk geweldig nieuws...Wauw, ontzettend gefeliciteerd. Wat een blijdschap. Ik ben er stil van. Maar misschien doe ik zo nog wel even een dansje, haha.

Dikke knuffel voor jou van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-09-2012

Madelief,

GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN MARIA!!!!!!!!!!

:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen::-D:mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-09-2012

tam.

hier zit nog iemand met open mond en kippevel te lezen dat je zwanger bent!
en je bent al op weg! wow! super. gefeliciteerd meid
het is jullie zo gegunt. een broertje voor britt en myrthe!
voel je je goed? ziek zwak en misselijk of valt het mee?
knap dat je het zo lang stil heb kunnen houden hoorSmile

ik kom later reageren op de rest..



oh ja,

ben naar de huisarts geweest.
niks bijzonders. volgens hem moet ik me geen zorgen maken.
wat er in kan, komt er ook weer uit.
hij verwacht niet dat joella iets heeft doorgeslikt.
dus ik kan gerust mijn weekend beginnen.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-09-2012

Wat is er opeens een hoop geschreven zeg. En zo lekker positief allemaal, ik word er helemaal blij van. Idd mooie woorden van Maria. Best een raar idee he, dat er nog zoveel kindjes het niet gaan redden, terwijl hun moeders nu misschien nietsvermoedend zwanger zijn en nog van niks weten. Niet weten wat hen te wachten staat.

Devika, jij ook goed nieuws, fijn dat de mogelijkheid er nu is voor een 3e!

laat het hierbij, weer een huilend meisje..


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 20-09-2012

devika; oh wat een mooie foto wederom. Het is ook een echt meisje.
Die windt iedereen om haar vingers hihi. Met het slapen dat herken ik niet moet ik zeggen.
Myrthe heeft altijd redelijk goed geslapen. Een paar maanden terug had ze ook wel dat als
ze wakker werd ze bleef huilen (zeur-huilen) en als we niet reageerde ging ze echt open.
Ze had op een gegeven moment wel door dat ze dan op het grote bed mocht spelen.
Heb daar korte metten mee gemaakt haha. Heb haar laten huilen, maar ging om de zoveel
minuten even naar binnen om haar muziekje te laten horen en te laten weten dat ik er wel was
voor haar, maar zei dat ze moest slapen en liep weer weg.
Dit heeft me wel een dag of 3 gekost ongeveer, maar toen ging het weer goed.
Geen flauw idee of het door mij kwam...dat maak ik me maar wijs, maar het kan net zo goed
aan iets anders hebben gelegen. Hoe dan ook is het altijd moeilijk vind ik.
Je ziet ze niet graag verdrietig. Maar je ziet jezelf ook graag slapen haha.

laura; ja...we komen idd van ver. En altijd als ik weer lees of hoor van een kindje dat gestorven
is doet mijn hart echt pijn. Ik kan het gevoel van in het begin...die aloverheersende pijn nog
zo goed herinneren. Pff, krijg weer een brok in mijn keel als ik er aan denk.

cyn; oh wat een opluchting zeg dat de huisarts er ook zo over denkt. Laat het maar een mooi weekend
worden.

hier; dank je wel voor jullie lieve woorden. Het is fijn het met jullie te kunnen delen.
Jullie begrijpen me.
Zal ff wat vraagjes beantwoorden haha.
We waren al lang aan het twijfelen of we voor een 3e kindje durfde te gaan. Als het aan mij lag al
na een paar maanden, maar na een tijdje werd de twijfel alleen maar groter. Toen werd mijn zus zwanger
en zag ik hoe het kon zijn. We zeiden tegen elkaar dat we in ieder geval aan myrthe wilde laten weten
dat we het geprobeerd hadden. Maar we zouden wachten tot ze een jaar was!
Met alle geluk was het na 2 rondes raak. Had er geen twijfel over dat ik zwanger was.

Maar onzeker was ik wel. Bij mijn meiden was ik zo misselijk. Zoveel kwaaltjes. En ik voelde me zo goed.
Leek net of ik niet zwanger was. De 1e echo was killing. Voor myrthe hebben we 2 mk gehad en ik stelde me
helemaal voor dat ik geen kloppend hartje zag. Tot mijn geluk was dit wel zo en een paar weken later weer.
Tja...en dan gaat het echt worden...de stap richting Gent. Zo;n vlokkentest is best spannend. Een eng idee ook
met zo'n lange naald. Afijn....het viel me mee zoals ik al eerder schreef.

Maar het wachten op de uitslag niet. vaak zeiden we tegen elkaar: hoe hebben we dat gedaan met myrthe?
Hoe zijn we toen die onzekerheid doorgekomen. Ik sliep slecht en had echt steeds wisselende gedachte...
hoe het zou zijn als het goed was....hoe het zou zijn als we het kindje niet konden houden.
Ze weten dat het een jongetje is omdat ze dus met de vlokken dna-onderzoek hebben gedaan. Meestal is het alleen
chromosomen onderzoek (de standaard "afwijkingen" die vaak voorkomen). Die hebben ze bij ons trouwens ook erbij gedaan.
Maar dat dna gaat een stukje verder. Dat is iets complex waar het lab echt veel werk aan heeft. Ik ben zo dankbaar dat
ze dit willen doen voor ons. En ze waren zo lief in Gent. Ze wisten nog zoveel over de vorige keer (dingen die echt niet
in het dossier staan) en ze noemde britt* bij naam. We weten dus ook dat dit jongetje wel drager is en dat het foute gen
van mijn man komt. Een fout zaadcelletje dus. Bij Myrthe is dat andersom. Die is drager via mij. Heeft niks te maken met
jongens /meisjes bijvoorbeeld.

Morgen hebben we weer een echo, maar ik sta nu gewoon onder controle in nederland bij mijn gyn.
Als alles goed gaat heb ik niks meer met GEnt te maken.
Spannend blijft het wel...ook na die ziekenhuis opname van myrthe. En de kans is groot dat ik ook nu weer suiker
zal krijgen. Maar.....ik blijf me tot nu toe kiplekker voelen. Dus geniet maar van het moment.
Afijn, een heel verhaal maar dan zijn jullie echt op de hoogte


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-09-2012

Madelief,
van harte gefeliciteerd met Maria!


Noortje,
Tessa heeft ook een voorkeurshouding, Joëlla had dat ook.
Wij hebben ook een tijdje bij de fysio gelopen. Ze geven wel goeie tips hoe je ze een andere houding kan aanleren.
Gelukkig is er een beetje regelmaat. Wel zonde dat ze nog steeds wat last heeft van haar buikje.
Ik hoop dat het eten van vast voedsel zoals pap en fruit een beetje goed doet.


Devika,
wat fijn dat er geen cosequenties zijn.
Heeft je man er nu een beetje een andere kijk op na deze uitslag.
Of wil hij voorlopig nog even wachten?


Balen dat Shivani 's nachts zo actief en wakker is.
Ze krijgt ook al warm eten enzo toch?
Mijn vriendin heeft ook hetzelfde probleem. Die kleine is ook 's nachts wakker en wil niet meer slapen. Ze geeft hem nu een beetje warme melk voor het slapen gaan.(gewone melk)
dit gaat nu redelijk.


Wij gaan de verjaardag van Joëlla bij opa en oma vieren.
Alles bij ons thuis is gewoon te krap.
Een grote taart, veel visite en cadeautjesSmile
wat krijgt Shivani van jullie? Of heb je nog geen idee?


Maria,
mooie woorden voor tam.. was er ook even stil van.
Hoe is het met jou? Voel je je goed?
En met de kleine meid? Groeit als kool zeker.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-09-2012

Waaaaaaahhhhh!! Wat een geweldig nieuws!!! Tam! Ik ben zo blij voor jullie! Zwanger worden is een groot wonder, dat wonder is bij jullie! En dat na ongetwijfeld super spannende weken is het wonder des te groter nu hij de ziekte van Britt niet heeft! Jij mag nu genieten en bijkomen van de spanning! Heerlijk!

Meiden, thanks voor jullie felicitaties. Het was een super dag. Slingers, ballonnen, mooie jurk, vrolijke meid, heerlijke taart. Lach en een kleine traan. De ontreddering van twee jaar geleden voel ik dan heel even en voel me zo ontzettend rijk dat Maria bij ons is!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 20-09-2012

tam,
wat een spannende weken!
ik kan me de onzekerheid zo goed voorstellen.
maar je mag gelukkig genieten van dit mooie wondertje!
gelukkig kan je verder bij de gyn en hoef je verder niet meer naar Gent.
geniet morgen van je echo.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 20-09-2012

Tam, ik lees nu je bericht van net, krijg er de kriebels van. Wat een enorme spanning en wat groot het geluk dat alles goed is en jij je zo goed voelt! Ben zo blij voor jullie!

Devika, wat een mooi fototje bij je naam! Wat een schatje! Balen dat de nachten minder gaan. Zwaar!

Cyn, schrikken van de Lego! Gelukkig lijkt er niets aan de hand!

Kersje, wow, je bent al weer ver! Wel een heftig vooruitzicht als het weer een keizersnede wordt. Moeilijk om Tobias niet op te kunnen tillen zeg... Wel super dat je man ze bezig is met hulp in te schakelen!

Oh, moet gaan meiden! Liefs aan allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - Johanna - 20-09-2012

Dank je wel iedereen voor de lieve berichtjes! En Tam super gefeliciteerd!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-09-2012

@Cyn,
Fijn dat er niks aan de hand is met Joella!! Hele gerust stelling hoor!
Ja mijn man heeft er idd een andere kijk op. tis een geruststelling dat er nieuwe mogelijkheden zijn.
Hij had er wel moeite mee dat bij hem de afwijking in de genen was ontdenkt.
Voelde zicht schuldig dat hij misschien toch de oorzaak is van de afwijkingen bij Shivani.
Maar dat is niet te bewijzen volgend de geneticus. We concentreren ons op het positieve.
Maar ik denk maar zo, als een kind met een afwijking geboren moet worden, dan net zo een als van Shivani. Je merkt er niks van en ze is er goed aan geholpen.
Wij kwamen vaak in het kinderziekenhuis voor controle. Et brak steeds mijn hart als ik zag wat voor kindjes er daar komen.
Kindjes die niet kunnen lopen/praten, kindjes met down of een zichtbare afwijking waar ze voor het leven mee getekend zijn.
Dan denk ik steeds, waar klaag ik over??? Die ouders zouden maar al te graag met mij willen ruilen!
Dan leer je ook weer relativeren he.
Ik ken ook genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Ook die zouden een moord kunnen plegen om met ons te ruilen.
Dus liever zo dan helemaal niets denk ik dan maar.
Any way, wat een 3[SUP]e[/SUP] kindje betreft, ja die wens is zeker voor in de toekomst. Maar we zijn er nu nog niet aan toe merk ik.
Af en toe kriebelt het wel hoor! maar mijn verstand zegt wacht er nog even mee, haha.

Ja Shivani krijgt ook warm eten ja. en laat in de avond nog een bord pap en een fles.
Ik ben nog even aan et experimenteren kwa hoeveelheden savonds en het tijdstip dat ze voor het laats eet. Kijken of ik een patroon kan ontdekken waardoor ze misschien wel doorslaapt.

Oh gezellig de verjaardag bij opa en oma! Lekker met de hele familie dus!
Shivani heeft van ons haar verjaardag outfit gekregen. een roze jurkje , witte lakschoentjes en witte sokjes met roesjes en rose haarspeldjes.
Op haar verjaardag zelf krijgt ze roze oorbellen. Had ik verteld dat ze al oorgaatjes heeft?
Weet je al wat Joella krijgt?



@ Tam,
Dank je voor de complimenten! ^^ ja, ze is echt een meisje meisje. Zo cute!
Ik kan zo heerlijk staartjes voor haar binden of speldjes in haar haren doen.
Ik las een keer dat je zei dat Myrthe die er juist altijd uit trekt. Mmhh..Shivani heeft nog niet ontdekt dat ze die dingen er ook uit kan trekken, haha
Ja dat had Shivani dus ook, dat zeur-huilen. Ik wil eruit en vind mijn bed niet leuk.
Ik heb een paar keer geprobeerd haar terug te leggen. 1x heeft het geholpen, toen heeft ze een kwartier gehuild en viel in slaap.
De volgende dag was het weer mis. Probleem is dat mijn man niet consequent is. Als Shivani huilt, heeft hij er geen geduld voor en pakt hij haar na 10 min op als ze nog doorgaat.
En vaak is het ook gemakzucht bij hem of heeft hij weer een zielige smoes klaar. Heel frustrerend. En midden in de nacht heb ik geen energie om die discussie aan te gaan dus laat ik het er ook maar bij. En dat heeft onze kleine dame ondertussen door haha. Ze is echt een aanhouder.
Maar we gaan et nog een keer proberen.
Die methode die je vertelde, ja heb ik ook eerder gehoord hoor. heeft vast geholpen bij jullie! Als je consequent blijft helpt het zeker!

Oke het geslacht is bepaald door de vlokkentest! Bijzonder dat dat kan he! en heerlijk dat je je nu zo kiplekker voelt!
Geniet ervan hoor! ik was beide keren ook niet misselijk oid.
Oe eng ja met zo’n naald door je buik! Had ik dus ook, met 32 weken! Pfff..
Fijn dat jullie niet meer naar Gent hoeven en dat het allemaal bij de gyno in Ned.kan!
Hoe was de echo vandaag?

@ madelief,
Een leuke verjaardag gehad zo te horen! Super!!!

@ johanna,
Wanneer ben je trouwens uitgerekend?
Gaat het nog steeds goed! vast wel he! lekker genieten van deze mooie tijd, ook als is het soms heel dubbel!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 21-09-2012

Devika,
Ik snap heel goed dat je man zich schuldig zou voelen na de afwijkingen van Shivani.
Maar het is zeker goed dat jullie kijken na de positieve dingen.
Ik snap dat je hart brak toen je de kindjes in het ziekenhuis zag met down, zichtbare afwijkingen etc.. en op dat moment denk je dat die ouders best met je willen ruilen.
Maar meid, wij hebben als ouders ook heel wat meegemaakt.
Wij hebben ons kindje niet meer bij ons..
soms denk ik wel eens.. misschien was wesley* gewoon ziek.
Zo leg ik het ook vaak uit aan jonge nichtjes/ neefjes..
maar dan denk ik toch vaak, ik had misschien liever een kindje nog bij me gehad, ongeacht of hij wat zou hebben of niet. Moeilijk.. slik..


als ik een zwangere zie, zeker nu in mijn omgeving dan voel ik de kriebels ook wel hoor.
Maar gezonde kriebels.
2 zwangerschappen hebben er gewoon ingehakt, en wil mijn lijf echt rust geven.
Maar wil ook al mijn liefde en aandacht geven aan joella op dit moment.
Maar ik weet zeker dat joella niet de laatste is.
Met een paar jaar... wie weet.


Oh ik zie shivani al helemaal schitteren op dr verjaardag met dr mooie jurk en schoentjes aan.
En ze heeft oorbelletjes! Super!
Ik wil dat voor joella ook graag maar mijn vriend wil nog wachten.


Joella dr outfit heb ik nog niet, maar heb al wel op internet zitten snuffelen.
Joella krijgt van ons een smart trike, een driewieler die mee kan van 10 maanden tot 3 jaar.
Met 4 verschillende standen, gaat mee in de leeftijd.
Wat krijgt Shivani?


Balen van dat slapen!
Ik denk inderdaad dat je consequent moet zijn.
Haar troosten en dan weer in bed leggen.
Na 15 minuten weer naar binnen gaan, even troosten en weer terugleggen.
Het kost wat tijd en doorzettingsvermogen maar misschien het proberen waard.




Madelief,
een dag met dubbele gevoelens!
Zo trots op jullie 1 jarige feestbeestje, maar het gemis van de kleine zus.
gelukkig hebben jullie een mooie dag gehad.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 24-09-2012

@Cyn,
Ja idd we kijken naar de positieve dingen.
Ja dat gekriebel komt hier ook echt hoor als ik een zwangere zie.
Wat een zegen is het he als je dat mag meemaken!
Maar idd wat je zeg, onbewust heeft hebben 2 zwangerschappen er bij mij ook ingehaakt. Nu even rustig aan doen. En vooral genieten van wat we wel hebben he.
En ik krijg et straks ook druk met de zwangerschap van mijn zus. Heb zo’n zin om weer te gaan babyshoppen en babyborrels te organiseren enz. hihi.

Ja we hadden oorgaatjes voor Shivani laten schieten toen ze 6 maanden was. Best vroeg ja, maar tis heel normaal bij Hindoestanen. Ze draagt sindsdien ook hele kleine oorknopjes. Zooooo schattig om te zien!
Outfit nog gevonden voor Joella haar verjaardag? Weet je al wat je wil hebben?
Oh wat gaaf een driewieler voor haar verjaardag! Kan ze daar al mee overweg? Ik zie Shivani nog niet echt op zo’n ding. Alhoewel, haar neefjes hebben er ook een en ze vind het helemaal geweldig om erop te zitten en rijden. Maar wel met hulp natuurlijk.

Ja ik weet dat als ik consequent ben, dat het wel zou kunnen lukken haar in haar eigen bedje te krijgen. Maar mijn man werkt echt niet mee joh. Krijgen weleens ruzie om als ik et probeer en Shivani gaat huilen. Pfff…
Dan krijg ik verwijten naar mijn hoofd geslingerd dat we maar 1 dochter hebben en er zuinig mee om moeten gaan. En daar hoort laten huilen niet bij. hij snapt dat gewoon niet he! Ik heb een lieve man hoor, maar dit snapt hij dus echt niet.
Maar vanavond ga ik het weer proberen. Hij is voor een paar dagen weg en ik ben alleen thuis met Shivani. Kijken of het mij in m’n eentje wel lukt.

Vandaag en morgen lekker thuis met Shivani. Heerlijk! Maar wat een rotweer hier, we hadden zoveel plannen om buiten wat leuks te doen.
Ooh ze kan zo lief alleen spelen! Ze zit nu al bijna 2 uren alleen op de grond op een speelkleed lief te spelen met haar blokjes! Zooo schattig!
Kruipen wil ze niet echt. Ze zet haar voet net verkeerd waardoor ze niet vooruit komt. Nu schuift ze vooruit op haar billen. Echt grappig.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-09-2012

Dus Shivani is een bilschuiver.. haha
Joëlla heeft er ook even over gedaan hoor, ze tijgert nu alle kanten op.
ze kan sinds het weekend op haar knieën zitten, dr kont gaat omhoog maar ze doet er niks mee verder. haha

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met het slapen.
hoe gaat het trouwens overdag? accepteert ze het dan wel om in d'r eigen bedje te liggen?

ik vind het wel super schattig die oorbelletjes!
joella dr outfit heb ik nog niet, maar ik ga van t weekend eens shoppenSmile komt vast goed.

die driewieler is vanaf 10 maanden, is in verschillende standen te zetten.
om te beginnen kunnen ze in een gordeltje vast gezet worden dus ben benieuwd.
al zal ze het pakpapier leuker vinden Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 25-09-2012

Devika, goh dat zal vast schattig staan, die kleine oorknopjes bij zo'n poppetje. En al bijna haar 1e verjaardag, zo leuk. Hoe gaat het nu met slapen in haar bedje? Lastig als je man niet zo consequent is. Maar hopen dat je het in die paar dagen een beetje voor elkaar krijgt dat ze het gaat doen. En lekker hoor, dat ze zichzelf zo goed kan vermaken.

Cyn, leuk verjaardagscadeau! Grappig te lezen wat die kleintjes allemaal al kunnen.

Hier gaat het erg goed. Het huilen 's avonds is minder, ze gaat zelfs al even slapen tussen de laatste 2 voedingen in. Ben helemaal tevreden zo. Meestal 22u de laatste fles en dan naar bed tot half 7-7u, zelf kan ik ook weer doorslapen, jee daar kom je van bij.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-09-2012

Hoi meiden!

Noortje, wat fijn dat het beter gaat met Tessa! Daar knap je zelf ook van op he?

Devika, lastig als je soms niet helemaal op 1 lijn zit met je man. Hopelijk lukt het je in die paar nachten om Shivani weer in haar eigen bedje te krijgen. Zou toch wel fijn zijn he? Ik heb eigenlijk bijna nooit 's nachts met Tobias in bed geslapen. Ik lag dan zelf zo verkrampt te slapen. Hij heeft een half jaar bij ons op de kamer geslapen en daarna op zijn eigen kamertje. Maar we boffen dat hij zo goed slaapt, hoor. Is toch weer afwachten met broertje!

Cyn, wij hebben Tobias ook zo'n fietsje gegeven op zijn verjaardag. Hij vindt het heel leuk om bij ons in het buurtje rond geduwd te worden, haha.

Tam, hoe voel jij je? Is het goede nieuws al een beetje geland? Wat een geluk, meid! Ben zo blij voor je!

Verder terug kan ik even niet lezen. Hier gaat het goed. Tobias is lekker met zijn blokken aan het spelen. Af en toe komt hij er eentje brengen :-) Hij kruipt heel snel en loopt langs de tafel en de bank. Ik ben benieuwd wanneer hij los gaat stappen!
Ik ben vandaag 33 weken, het schiet op. Morgen ga ik naar de acupuncturist voor moxa-therapie. Kennen jullie dat? Het is om te proberen kleine broer te laten draaien. Volgende week weer een echo in het zh. En zonodig een afspraak voor een draaipoging in week 36. Ik hoop zo dat het lukt!

Liefs voor allemaal!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2012

[Afbeelding: 6nt5k7.jpg]

semmy zijn nieuwe kamer is bijna klaar!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2012

[Afbeelding: 6f01z4.jpg]

en als het goed is is dit mijn buik met 31,2 weken


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2012

jep, gelukt!

kersje jij gaat ook al lekker he? ik hoop voor je dat ze hem kunnen draaien!! ik duim iig heel erg hard voor je meis!
oh en wat heerlijk dat tobias zo lekker langs de tafel stapt! dat duurt vast niet lang meer!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 26-09-2012

Hè meiden!

Wow, Laura, wat een prachtige buik! Ben helemaal jaloers, wat zit die mooi aan de voorkant! En de kamer van Semmy wordt mooi zeg. Ben je ook al druk met de kamer voor de kleine dame?

Noortje, fijn dat het beter gaat! En van zulke nachten kom je inderdaad bij!

Devika, wat moeilijk is de hè, consequent zijn als je lieve meisje verdrietig is. Helemaal als je man dat helemaal niet is...

Kersje, leuk dat Tobias lekker stapt langs de bank! Wat zul je trots zijn als hij die blokken brengt! Dat is zo lief!

Hier slapen we sinds 1,5 week ook weer beter! Ik weet het, we zijn laat, maar ons dametje slaapt nu van een uur of 19:00 tot ergens rond 5:30, soms iets langer. Een paar weken terug dronk ze nog 2 keer in de nacht, dus dit is een enorme stap. En wow, wat merk ik dat in mijn energie. Na een jaar gebroken nachten, slapen we hier ook door. Verder praat ze steeds meer. Zegt mama, papa, aai (en aait er ook bij) de naam van de hond van mijn ouders. Heel gezellig allemaal. En het andere goede nieuws is: ik ben na 34 dagen toch weer ongesteld volgens mij! Dat lijkt ergens op! Ben er heel erg blij me en ga er deze ronde toch wat ovulatietesten tegenaan gooien. Ik verlang ontzettend naar een derde zwangerschap.... Het voelt soms zo ondankbaar, maar het voelt wel zo....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 26-09-2012

Niet jaloers zijn madelief! Ik duim als een dolle voor jullie dat een derde zwangerschap zich snel mag aankondigen! Maar Tnx voor het compliment! Ben ook wel echt trots hoor! En ja zijn kamertje is echt leuk aan het worden vinden we zelf! Vandaag is zijn kast nog een keer geschilderd en zaterdag wordt de vloer helemaal netjes afgewerkt, dan gaat zijn matras erin en maken we het bed op en zetten zijn knuffels en spulletjes neer en dan is het zover!! Whaaa spannend!!! Zaterdag zijn eerste nachtje daar!

Oh wat klinkt dat gezellig met die kleine die lekker kletst en doet! En wat fijn dat jullie ook nachten door kunnen slapen nu!! Wel bizar om te horen want semmy was 5 weken oud toen hij al geen nacht voedingen meer wilde.. In dat opzicht kan het hier alleen maar tegenvallen denk ik dan.. Maar ja elk kindje is nou eenmaal anders.

Ik ga nu lekker slapen, afgelopen nacht maar vier uurtjes geslapen namelijk.. En das net ff tekort hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-09-2012

Hey meiden, ben weer een beetje te wakker voor de tijd van de nacht, haha. Ik heb net de was maar even weg gevouwen en ga zo nog even wat slaap proberen te pakken. Maar eerst ff gauw het forum! :mrgreen:

Laura, wat een prachtige buik! Ik ben ook trots op de mijne, draag ook naar voren. Wat ziet Semmy's kamer er gaaf uit! Hier zijn we bezig met de voorbereidingen voor de komst van kleine broer. We hebben een extra commode gekocht, die bij ons in de slaapkamer komt te staan. Verder krijgt kleine broer nog geen eigen kamertje, hij slaapt toch het eerste half jaar bij ons op de kamer. Daarna gaan we een kamerstoelendans doen. :-? Dan schuiven we allemaal een kamertje op, hihi.

Madelief, Devika, Cyn, ik snap jullie wens voor nog een kindje heel goed! Ik had dat al heel snel na de geboorte van Tobias. En ik weet hoe gezegend we zijn dat het nu al bijna zover is. Ik geniet ook steeds meer van mijn zwangere lijf. En ik vind het een raar idee om te beseffen dat dit misschien wel mijn laatste zwangerschap is. Ik ben trots op mijn lichaam, dat het een derde zwangerschap aan kan binnen drie jaar, maar ik denk zeker dat ik na de geboorte van broertje echt even een paar jaar rust moet geven aan mijn lijf. En mijn leeftijd is nou niet echt dat ik nog heel veel jaren de tijd heb om dan nog eens zwanger te worden. Daarbij mogen we heel dankbaar zijn als we twee gezonde jongens hebben. Maar ik doe de deur naar eventueel nog een kindje echt niet helemaal dicht, hoor! Dat kan ik gevoelsmatig niet. We zien wel wat het leven ons brengt.

Madelief, joepie, toch weer een cyclus! Ik ga voor je duimen, meid! En wat heerlijk dat Maria aan het doorslapen is begonnen. Dat zal je extra energie geven (en meer kansen op een volgende zwangerschap ook...). Wat lief he, dat bebrabbel.

Ik ga weer even proberen te slapen.

Liefs voor alle meiden,
Kersje xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-09-2012

Kersje pfff jij was er vroeg bij!! Maar de was is iig weer gevouwen haha!
Leuk dat je zo trots op je lijf bent lieverd! Het is ook best pittig als je er zo over na denkt. Ik heb er drie in vier jaar tijd en ook ik zou het een heel raar idee vinden als dit de laatste zou zijn! Zeker omdat wij ook echt de wens naar nog minstens 1 kindje erbij! En dat terwijl ik ruim 31 weken zwanger ben haha! Maar ja het is gewoon onze wens.. Het liefst nog wel 2 hierna maar ja.. Weet niet of dat financieel wel te doen is.. En ook niet erg praktisch.. Drie gaat nog net..
En ik hoop zelfs dat ik dan na deze bevalling snel weer zwanger mag zijn... (Wel het liefst na zes maanden hoor) helaas valt er niets te plannen.
Oh jullie gaan allemaal een kamer opschuiven! Hihi! Maar voorlopig lekker genieten van de kleine bij jullie op de kamer!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-09-2012

Hoi!

Laura, wat leuk dat zijn kamer nu bijna af is! Toch een behoorlijk project geweest toch?! Ik ben heel benieuwd hoe zijn eerste nachtje daar gaat zijn. Haha, inderdaad, je zou zeggen dat het met jullie dametje alleen maar slechter kan met doorslapen. Maar misschien geven jullie slaapgenen door en slaapt ook zij goed. Ik hoop dat het bij eventuele volgende kindjes hier alleen maar beter kan. Vannacht was trouwens een stuk minder. Om 2 uur is ze bij ons gekomen, ze was zo overstuur aan het dromen. Samen geslapen tot 7 uur, maar ik slaap toch minder vast met haar naast me.

Kersje, wat was je vroeg op! Fijn te lezen dat je zo geniet en trots bent op je lijf. Dat is ook heel sterk om dit te kunnen! Hihi, er komt dus over een half jaar een grote interne verhuizing bij jullie! Is ook wel praktisch, de kleine op je kamer met voeden. Ik sliep dan alleen zo slecht.... Heel licht. Maar ze heeft tot een maand of 4 wel bij ons geslapen. En wat een gek idee moet dat zijn. Dat het misschien de laatste zwangerschap is. Ja, rust voor je lijf is ook belangrijk, maar als het gevoel sterk is, dan ga je er volgens mij uiteindelijk toch weer voor. Het voelt bij mij in ieder geval heel erg sterk.

Oh, als ik het stukje van Laura lees over een groot gezin moet ik janken.... Hier is die wens ook zo groot. We hebben altijd gehoopt op een groot gezin, maar het lot lijkt ons in die zin niet te helpen. Dat vind ik zo moeilijk. Want ik ben heel erg gelukkig met Maria, maar als ik haar zie spelen met andere kindjes zou ik het zo erg vinden als ze de enige bleef.... Op zich is er nog wel tijd. Ik ben nu 32. Mijn man 37. Maar dan moeten we wel een beetje geluk gaan hebben. Voor mezelf heb ik het idee het 6 maanden aan te kijken en dan naar het ziekenhuis te gaan. We kunnen wel wat hulp gebruiken.....

Ik ga aan de studie!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-09-2012

Laura, wat een mooie buik heb jij! En dan moet je nog even, volgens mij was de mijne op het laatst zoiets. En wat een stoere kamer voor Semmy, echt leuk. Ben heel benieuwd naar de babykamer...

Kersje, nog een beetje kunnen slapen? Je was er al vroeg bij. Hier was Tessa vanaf 3 uur aan het spoken, maar ben lekker blijven liggen. Ik las dat je acupunctuur gaat doen, heb er wel van gehoord dat het kan helpen bij een stuit. Wij hebben bij de 2e icsi acupunctuur gedaan, of het geholpen heeft weet ik niet maar kwaad kan het zeker niet. Het was wel een beter resultaat.

Madelief, Jee!! Eindelijk een cyclus in zicht. Lijkt me goed plan die ovulatietesten, dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent. Ik hoop zo dat er snel nog een zwangerschap mag komen, ga hard voor je duimen. En dan zonder medische hulp, al is het een fijn idee dat het wel kan. Goh, wat hebben jullie lang gebroken nachten gehad zeg, hoe heb je het volgehouden. Hier gaat het gelukkig al een aantal weken een stuk beter.

Hier is de wens voor nog een kindje ook sterk. We willen in januari weer gaan proberen, eerst met de cryo's. In december ga ik nog een keer naar de gyn, zit toch nog wel met wat vragen/onzekerheden. Met mijn leeftijd (36 alweer sinds kort....) wil ik ook niet te lang wachten, maar de wens is gewoon nog erg groot. Net als bij jullie dus. Moet nu opschieten, over half uur bij fysio zijn en ze ligt net lekker te slapen. Zal ze wel een lekker humeur hebben straks hihi. Ik begin eindelijk haar gebruiksaanwijzing een beetje te ontcijferen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-09-2012

oh lieve madelief... ik wilde je niet aan het huilen maken met mijn berichtje hoor... maar ik kan me voorstellen dat zulke berichtjes je wel erg raken.. ik hoop ook echt dat het voor jullie weggelegd is om er iig nog eentje bij te mogen krijgen, maar als jullie wens is om er nog 2 of zelfs 3 bij te mogen krijgen dan hoop ik heel erg dat ook dat in vervulling mag gaan!! helaas hebben we in het leven geen garanties... als je maar weet dat ik voor iedereen die de wens heeft heel erg duim dat dit uit mag komen!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-09-2012

noortje ook voor jou duim ik dus dat deze wens snel uit mag komen!
en bedankt voor de leuke reacties op het kamertje en op mijn buik. ja ik moet idd nog ff dus ben benieuwd waar we eindigen haha! maar het kan ook weer een tijdje stil staan natuurlijk.
ons meisje is al een beetje ingedaald! ze ligt alleen nog niet vast. dit verklaart natuurlijk de steken die ik van onderen voel.
foto van de baby kamer komen ook zeker hoor maar daar is nog niks gedaan. semmy slaapt hier natuurlijk nog gewoon. over twee nachtjes gaat hij naar zijn nieuwe kamer! en dan ff aankijken hoe dat gaat. zodra we zien dat dat goed gaat, gaan we de baby kamer aanpassen. eerst de muren wit maken en dan drie muren zilver en eentje roze! dat is het enige wat we aan gaan passen. en de oranje accesoires gaan eruit. ben zo benieuwd naar de combi zilver, roze en groen!
jij bent dus lekker blijven liggen terwijl tessa aan het spoken was. is je man er dan uit gegaan of viel ze zelf ook weer tussendoor in slaap ofzo?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 27-09-2012

Laura, ja ze viel steeds zelf weer even in slaap, ze huilde ook niet ofzo. Maar ze doet steeds haar beentjes omhoog en laat ze dan op het matras ploffen, achter elkaar door. Vindt ze wel leuk tijdverdrijf.... En heen en weer schuiven in bed, m'n man heeft haar alleen een keer omgedraaid, toen lag ze onderste boven in bed. Je kan je maar vervelen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-09-2012

laura; vind zijn kamer echt zo stoer! Ben benieuwd wat hij er van gaat vinden aangezien jij
zei dat hij het wel moeilijk vind met veranderingen. Vanaf wanneer gaan kinderen eigenlijk
naar een groter bedje ongeveer?
De meidenkamer lijkt me ook super. Hier willen we van het kleine kamertje myrthe haar kamer maken
en de babykamer daar houden. Tegen die tijd dus ook wel weer wat ruimen. de kleine kamer was
ook britt* haar kamer, maar het voelt goed zo.
Je buik is idd prachtig. Ik draag altijd heel hoog. Ben benieuwd of dat nu ook is, maar
het begint toch wel te komen en ook wel weer hoog. Heeft ook met mijn bouw te maken zei
de gyn.

noortje; duim met je mee meid. Hier 34 geworden en dan is de leeftijd ook zeker wel belangrijk.
Haha, dat spel met haar benen in bed ken ik goed van myrthe. Wat kunnen ze soms gek doen.
Myrthe heeft voor het slapen altijd haar gekke periode. Dan laat ze zich steeds in de bank
ploffen enzo...rollen...enz. Ze zweet er altijd gewoon van.

madelief; meid, als er een in wonderen moet geloven ben jij dat. Hou je daar aan vast.
Er komt vast een brusje...wij zijn hier goed in duimen.
Mijn wens was ook altijd een groot gezin. Maar als dit kindje gezond geboren mag worden
willen wij het daar bij laten. Mijn man wordt ook 39. En daarnaast denk ik niet dat ik al
die spanningen nog eens aankan. Maar zover zijn we nog niet. Nog heel wat weekjes te gaan.

kersje; zoals je dat schrijft...we hebben allemaal zwangershappen dicht op elkaar en dat doet
idd wat met je lichaam. Ik denk ook wel eens na over dat dit misschien mijn laatste zw kan zijn,
maar aan de andere kant...er was een tijd dat ik dacht dit nooit meer mee te mogen maken.
Dus ik geniet ook zo ontzettend.
En ik ben zo trots op ons allen. Nog een paar weken en ik wordt gewoon weer een paar keer forum-tante.
De familie wordt groot hihi

cyn; haha, het pakpapier vinden ze idd meestal leuker dan wat er in zit. Maar zo'n driewieler gaat ook
een grote hit worden.

devika; hier ook lange tijd een billenschuiver/wipper gehad hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 27-09-2012

dank je wel voor al jullie lieve reacties.
Ik voel me goed. Bij mijn meiden was ik misselijk, laag hb, bloeddruk aan de hoge kant.
Nu alles prima. Het lijkt soms net niet eens of ik zwanger ben. Alleen iets eerder moe
misschien, maar of dat daar aan ligt?
Vorige week hebben we nog een echo gehad. De kleine boy was flink aan het schoppen.
Volgende week moet ik een suikertest om in de gaten te houden of ik weer zw-suiker gevoelig
ben.

Wel moet ik even wennen aan het jongens idee. Ben dolblij...mij maakt het niet uit.
Maar ik ben nu zo met meiden bezig dat ik wel even moet omschakelen. Stom is dat he! haha.
Ben ik wel een jongensmama vraag ik me dan af? Stom natuurlijk...ach denk dat het gewoon
normale zwangerschapsgedachte zijn. Heb al een blauwe tuut en slabbe dus het begin is gemaakt
hihi.

Ook aan het kijken via internet voor een 2e handse duo wagen. Nooit geweten dat er zoveel keuze in was haha.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-09-2012

Tam ook jij bedankt voor je leuke reacties!! Echt leuk om te horen!
Er is niet echt een standaard leeftijd voor een groter bed denk ik. Maar de meeste om me heen zijn tussen de anderhalf en twee en half. Ligt er ook aan of er nog een brusje aan komt en hoeveel tijd daar tussen zit.
Hij vindt de kamer zelf wel echt super want hij wil steeds diertjes kijken en zegt ook steeds semmy slapen! Dus wie weet! Maar morgen eerst de grote dag naar psz!! Jeeejjj!!
Leuk dat jij ook begint te groeien meis! Ik kon het dit keer bij 9 weken al niet meer verborgen houden, echt bizar!
En wat leuk dat er hier meerdere meiden zijn die wel graag een groot gezin zouden willen. Tegenwoordig hoor je dat miet echt vaak meer volgens mij.

Die dames van jullie zijn maar gek hoor met hun bed rituelen haha! Vraag me af of onze kleine meid dat ook gaat doen Hihi
De eerste keer dat wij semmy ondersteboven in zijn bed aantroffen was met anderhalve week al!! Gekkie toch?!

En ja onze forum familie wordt groot!! Zoooo leuk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-09-2012

Ja veel keus is er hè?

Wij hebben de toppi2 van topmark geloof ik. Ideaal ding! Ben er zoooo blij mee, nu al! Heb hem twee keer gebruikt met semmy en de kleine jongen van mijn vriendin! Loopt echt miet zwaar en de bandjes dach ik dat die heel veel herrie zouden maken maar dat is echt niet zo. Kost nieuw alleen wel 549 euro ofzo...

Wat fijn om te horen dat je je zo goed voelt! En wat je zegt had ik ook alleen dan andersom.. Moest heel erg wennen aan een meisje en vroeg me ook af of ik wel een meisjes mama ben maar ben zooooo dolblij met een meisje! Het feit dat ik beide soorten mag opvoeden, heerlijk!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-09-2012

Tam, wat grappig dat Myrthe dat ook doet. Ben heel benieuwd wat ze nog meer gaat doen als ze wat groter wordt. Fijn vorige week een goede echo. Het zal vast even wennen zijn, nu een jongen maar wel heel erg leuk een broertje voor Myrthe en Britt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het hierbij wilt laten vanwege alle spanningen. Dat hebben wij hier ook wel, we willen heel graag nog een kindje erbij maar dan is het klaar. Ik zou best graag een groot gezin willen hoor, maar na alles wat er is gebeurd... En het speelt ook mee dat het (behalve dan bij Tessa) vrij moeilijk was om zwanger te worden. In eerste instantie wilden we de cryo's proberen en als dat niet lukt het hierbij laten. Maar ik merk dat de wens toch erg groot is en ik zou er nog wel een behandeling voor over hebben. We moeten het er samen nog wel over eens worden, maar hij staat er niet afwijzend tegenover. We zien wel... Leuk hoor, dat je al jongensdingetjes hebt gekocht.

Laura, hoe vond Semmy het op de psz? En voor jou ook zo leuk, na 2 jongens nu een meisje!

Gisteren bij de fysio geweest, heel misschien moet ze een helmpje krijgen. Ik hoop het niet. Nu fanatiek oefeningen doen met haar. Ik moet steeds een speeltje aan de rechterkant houden zodat ze daarnaar kijkt. Daar had ze gisteren dus een oplossing voor... Ze pakte dat speeltje met haar rechterhandje vast en ging weer gewoon heel geinteresseerd verder kijken naar haar linkerhandje. Kleine grappenmaker.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-09-2012

Noortje,
het is inderdaad erg leuk om te zien hoe je kindje de wereld “ondekt”.
Maar ik vind het wel erg snel gaan hoor!
Fijn dat tessa wat beter doorslaapt, dat zal jullie ook wel goed doen he?
En die trucjes in bed zijn hier ook erg bekend.
Ik dek joëlla niet eens meer in als ze naar bed gaat. Als ze eenmaals slaapt dek ik haar pas in, joella ligt in de meest vreemde posities!
Op 't werk was ze zittend in slaap gevallen, en zo voorover gaan liggen. Het is maar wat je lekker vind liggen haha. Gekke meid.
Oh, ik lees je verhaal over de fysio. Joella heeft ook een voorkeurshouding gehad.
Na die oefeningen zat ze bij de laatste meting goed.
De kleine van mijn vriendin heeft wel een helmpje gehad, na 3 maanden was hij ervanaf.
De fysio heeft wel verteld dat hun alleen advies geven. Het is uiteindelijk de keuze van de ouders om te kiezen voor een helmpje.
Hoeveel metingen gaan ze nog doen bij tessa?


Laura,
wat krijgt Semmy een leuke kamer!
Had op fb ook al wat voorbij zien komen.
En je ziet jezelf als mama met een groot gezin in de toekomst.
Leuk!


En jou buik...! wow, wat een gigantische buik!
Voel je je goed verder? Hou je het nog vol?


Madelief,
ieder kindje heeft zijn eigen ontwikkeling, maar ben blij dat de nachten bij jullie nu ook goed gaan.
En er is weer een cyclus in zicht. Fijn! Oh je raakt me wel met jullie kinderwens.
Zeker na de weg die jullie moesten bewandelen... maar ik hoop dat er toch weer iets spontaan gebeurd.. het kan wel.. kijk maar naar jullie mooie meid!


Kersje,
wat ben jij actief in de nacht! Waar haal je de energie vandaan? Haha hormonen?
Heb je al acupunctuur gedaan of moet je nog?


Tam,
fijn dat je je zo goed voelt.
En ik denk dat je er misschien even in moet komen..(veel shoppen enzo...!)
maar jij bent vast en zeker een jongensmama! Dat komt helemaal goed.
Je zus had laatst toch ook een zoontje gekregen? Kan je even oefenenSmile




hier een “zeurende” joëlla.
Ze wilt niet slapen en is helemaal op..
ze heeft 2x 20 minuten geslapen in de auto vandaag, meer niet.
Even op kraambezoek geweest bij een vriendin.. oh wat een klein popje!! kan me op zo'n moment niet meer voorstellen dat joëlla ook zo klein was.
Heb d'r alleen niet vastgepakt want ben verkouden! Balen!
Nu kijk ik er helemaal naar uit om vanavond in mijn trainingsbroekje, met mijn dekentje en bakje thee op de bank te ploffen. Haha


fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-10-2012

Noortje Hmmzz Tessa dus misschien een helmpje.. Ik vind het altijd een sneu gezicht voor die kindjes maar ja is uiteindelijk voor een goed doel! Bij semmy hebben ze het toen ook geopperd maar na veel oefeningen goed doen is het vanzelf goed gekomen gelukkig! Ik duim dat dat bij Tessa ook voldoende zal zijn!

Cyn hoest nu met Joëlla? Heb ze lekker geslapen?

Hier erg veel last van mijn buik maar weet gelukkig ook waar het vandaan komt! Wij hebben gister erg veel knoflook gegeten en krijg daar dus heel erg last mee. Was voorlopig de laatste keer tijdens de zwangerschap. Heb er nu nog steeds last van en er ook slecht door geslapen..
Mijn mannetje heeft Misshien zijn neus gebroken met voetbal maar gister was her nog te dik om te kunnen beoordelen! Van de week moet ie naar de kno arts..
Semmy is afgelopen vrijdag voor het eerst naar psz geweest en hij vond het geweldig! Morgen voor het echie zonder papa en mama er bij! Maar heb er alle vertrouwen in!
Hij wil alleen nog niet in zijn nieuwe kamer/bed slapen... Daar baal ik wel van want we willen graag de baby kamer gaan schilderen. Desnoods zetten we zijn ledikant maar gewoon in die nieuwe kamer en dan doet ie het daar nog maar ff mee.. Weet het anders ook niet hoor... Ga ook niet elke avond drama maken..
Oh meiden ik heb vrijdag een e reader gekocht!! Ben er zooooo blij mee!!! Moest ik ff kwijt haha

Hoest met de dames hier?

Oh trouwens, ik heb in totaal 50 geboortekaartjes besteld maar kan ik er zonder problemen nog wat bij bestellen? Vast wel toch? Ik ben vergeten aan jullie te vragen wie er een kaartje wil... Dus als jullie willen reageren wie er eventueel eentje zou willen... Het liefst wel zsm dan, want dan kan ik gaan bij bestellen..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 01-10-2012

Cyn, ze gaan in ieder geval morgen een meting doen en dan na 1,5 maand ofzo wat ik begreep. De fysio heeft 6 jaar geleden een zoontje verloren en nu een dochter van 5. Wat komt het toch vaak voor... Had al ergens gelezen dat het een keuze is zo'n helmpje, maar ja, als het nodig is.. Hoop het niet, we zijn fanatiek aan het oefenen. Heeft Joëlla weer een beetje bijgeslapen?

Laura, ik wil wel graag een kaartje! Leuk dat Semmy het zo naar zijn zin gehad heeft op de psz. Lastig hoor, niet in zijn nieuwe kamer willen slapen. Kan me voorstellen dat je staat te popelen om lekker te gaan verven. Hopelijk wil hij wel in het ledikant daar slapen dan. Oei, misschien gebroken neus?? Dat is niet zo fijn.

Woensdag ga ik met de buurvrouw en haar dochtertje babyzwemmen. Heb er echt zin in, ben zo benieuwd hoe ze het vindt! Toch heb ik er nog wel wat moeite mee, om leuke dingen te gaan doen. Moet steeds denken, en hij dan? Maar ja, het is niet anders.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-10-2012

noortje pb mij dan ff je adres! dan zet ik je gelijk op de lijst erbij.
ja ik kan me voorstellen dat je er ook wel moeite mee heb dat je deze dingen niet met je kleine mannetje kan doen... maar ja helaas kunnen we daar niets aan veranderen. probeer het positief te zien, met tessa kun je het wel doen! en thomas zal vanaf boven trots mee kijken hoe je geniet van zijn zusje en hem altijd in je gedachte mee heb, waar je ook bent!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-10-2012

oh, lieve Noortje! Dubbel is het toch, het verdriet en de blijdschap en alsof je niet meer verdrietig bent als je dan blij bent en leuke dingen doet. Het is er beiden! Je denkt nog net zo veel aan Thomas, mist hem nog net zo veel, of je nu leuke dingen doet met Tessa of niet. En dan weet ik zeker dat Thomas naar jullie kijkt en jullie liever leuke dingen ziet doen! Ik hoop dat jullie beiden genieten van het zwemmen.

Cyn, is het nog een beetje rustig geworden bij Joella? Dan geven die gebroken slaapjes echt problemen... Hier was dat gisteren ook. De hele dag op pad en dan werd ze steeds gestoord als ze net sliep. Dan is ze toch over haar slaap heen lijkt het.

Laura, ik heb je al een PB gestuurd. Wat een enorme toeter zag ik op FB! Je bent echt weer gegroeid! Ik ben zo benieuwd hoe die er aan het einde uit gaat zien!

Hier is de ongi weer voorbij. En het kriebelt echt heel erg. Ik weet dat de kansen zo klein zijn, maar het idee dat het weer kan, daar wordt ik toch al wel blij van. Ik weet zeker dat ik daar weer anders over denk na vele maanden proberen, maar nu droom ik maar een beetje.... Verder gaat het erg goed met Maria. Vannacht een rotnacht, maar ze is verder zo vrolijk en loopt zo goed! echt grappig, zo'n wandelende grote baby met weinig haar. En het haar wat ze heeft is rossig, dat vind ik helemaal leuk. Ik ben hard aan de studie en dat is echt heel fijn. Ik heb er weer zo'n zin in! Oh, ik moet Maria gaan halen bij mijn zusje! Ik heb de hele dag in de boeken gezeten, luxe!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-10-2012

madelief, ik duim met jullie mee elke ronde hoor! en niets is onmogelijk meis! dat hebben jullie al bewezen! ga je ook ovu testen gebruiken? zo krijg je misschien een beetje inzicht..
ja ik had je pb gelezen en je envelop ligt al klaar!
goed bezig geweest jij dus, mag je weer trots op zijn! en maria dus een beetje rossig, zit dat bij jullie in de familie?
bij ons zitten een aantal roodharigen, mijn oom, tante en nichtje zijn rood. zal mij benieuwen of wij ook een roodharig kindje krijgen. bij semmy heb ik het wel even gedacht maar die is erg blond. als de zon er op een bepaalde manier op schijnt zie je wel een hele vage gloed maar echt heel minimaal. niet dat het mij wat uitmaakt hoor.
oh en die kleine maria is lekker aan het rondwandelen. heerlijk he?!
ik hoop dat ze vannacht een lekker nachtje maakt, is voor papa en mama ook wel lekker.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 01-10-2012

ff alleen gelezen hoor, reageer later deze week, maar laura.....ik wil er ook wel eentje hoor, zal je even pb sturen


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-10-2012

laura,
ik heb bij joella ook nog kaartjes bijbesteld. en dat was geen probleem, binnen 2 dagen had ik ze binnen. moet je anders eens nakijken. wij hebben ze toen via internet besteld.
'maar een kaartje lijkt me wel leuk! ik zal je een pb sturen.
oh je man heeft waarschijnlijk zijn neus gebroken! balen!! wanneer moet hij terug naar de arts?
en die knoflook moet je dan nog maar even een paar weken laten staan Smile
misschien is het wel een goed idee om semmy zijn vertrouwde bedje in zijn nieuwe kamer te zetten.
ik hoop dat hij het zo wel gewend zal raken.

noortje,
wat leuk! je gaat babyzwemmen. joella vond het fantastisch in het zwembad.
en ja, de leuke dingen hebben mij ook wel wat tegen gehouden.
ik had dat ook zo graag met wesley gedaan..!
maar het is zo leuk om dan je kindje zo te zien genieten..

madelief,
ik heb op fb inderdaad wat foto's zitten bekijken van jullie meisje.
vind dat best leuk een meisje met rossig haar!
ik ga voor je duimen deze ronde.. wie weet.


hier:
het slapen zaterdag was een ramp! ik was nogal ziekjes dus ben met joella op bed gaan liggen.
ze heeft uren liggen jammeren en huilen en uiteindelijk is papa om 19.15 uur met joella gaan wandelen zodat ik kon slapen.
om 20.30 uur was hij terug en hij heeft haar zo in bed kunnen leggen ze was meteen vertrokken.
gisteren heeft ze flink wat bij geslapen en was ze weer de oude.. misschien toch de verkoudheid en dr tandje die doorkomt...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-10-2012

Hoi!

Lief dat je duimt Cyn! Oh, zo herkenbaar. Dat het dan ineens helemaal mis is met slapen. Hier vannacht van 3:30 tot 5:30 in de weer geweest. Ik denk dat ze af en toe ook eng droomt.

Laura, jij ook roodharige familie dus! Mijn broer en 2 zusjes hebben rood haar en verschillende neefjes. De moeder van mijn man had ook rossig haar. Ik hoopte het altijd al! Yep, ovulatietesten liggen klaar! En ik ben al weer sinds vorige menstruatie aan het temperaturen. Dat geeft helemaal duidelijkheid. Vorige ronde heb ik volgens mij geen eisprong gehad. Nu goede hoop want mijn temperatuur is stabiel laag. Ik wil geen kansje missen!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 01-10-2012

dat dromen dat herken ik wel.
soms word ze ook huilend wakker. vanacht toevallig ook rond 04.00 uur.
zodra ik dr knuffeltje geef of dr tuutje dan slaapt ze weer door.
soms pak ik dr nog even op. maar dan legt ze dr hoofdje op mijn schouder en valt ze weer in slaap.
voel me op dat moment zo rijk! vind het zo schattig dat ze dan zo terug in slaap valt. het voelt waarschijnlijk meteen veilig.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 01-10-2012

Laura, heb je een pb gestuurd.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 01-10-2012

Cyn, inderdaad! Zo fijn om te voelen dat het haar dan gelijk gerust stelt. Meestal gaat dat hier ook zo. Maar soms zoals vannacht blijft ze dan overstuur huilen, wat we ook doen. Uiteindelijk valt ze dan op schoot in slaap en kan ik haar terug leggen. Maar dat sloopt je wel, 2 uurtjes wakker.... Ik ga zo m'n bedje in! X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 01-10-2012

Ik reageer morgen ofzo uitgebreid hoor maar nu ff ego... SEMMY SLAAPT IN ZIJN GROTE BED!!!
Zoooo trots!! Nu afwachten hoe de nacht verloopt...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-10-2012

laura, hoe is de nacht verlopen? heeft Semmy het volgehouden in zijn grote bed?
madelief, ja die nachten slopen je wel ja. hoop dat het deze nacht wat beter is gegaan


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Jaaaaaa hij stond pas om half negen aan zijn deur dat ie gepoept had en deed alsof het allemaal de normaalste zaak was!!! Echt te grappig!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-10-2012

Laura, wat zul jij trots zijn!!! Leuk hoor!

Hier weer een matige nacht. Tot 5.15 heeft ze heerlijk geslapen, daarna wilde ze echt niet meer..... Oef... ben brak...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Ja ben zeker trots!!!

Oeh balen van de korte nacht... Straks misschien ff mee slapen met der?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 02-10-2012

laura, wat goed!

madelief,
balen dat ze zo vroeg wakker was. Joella begon vanacht even te huilen rond 2 uur. ik dacht dat het al ochtend was...
maar ze was gelukkig snel stil.

ik ben hier een beetje zenuwachtig want joella krijgt straks weer prikjes opt cb.
het hoort erbij en het verdriet is zo over, maar ik voel me er de hele ochtend al niet lekker over gek he!
daarna nog een middagje werken en dan heb ik om 18.30 uur weekendSmile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Cyn succes met de prikjes.. Blijft toch altijd sneu..
En lekker op di avond al kunnen zeggen dat je weekend heb!! Lekker hoor!!

Hier gaat semmy om 13 uur weer naar school! Maar nu zonder papa en mama, ben benieuwd hoe het gaat!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Jemig tam wat een ingewikkeld adres heb jij haha!!

Degenen die een pb gestuurd hebben, de enveloppen zijn geschreven hoor!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 02-10-2012

Laura, jullie ventje wordt nu echt groot zeg! je hebt gewoon een kind in een stoere jongenskamer met een groot bed dat zelf naar de psz gaat!

Cyn, sterkte, voor jou waarschijnlijk erger van voor Joella! (ik kan er eerlijk gezegd niet over mee praten, Maria heeft nog nooit een prikje gehad.... Na zorgvuldige studie van de voors en tegens van inenten hebben wij besloten het niet te doen....)

Hier aan de studie. Gaat goed, na een paar bakken koffie. Vanmiddag inderdaad wel een dutje!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Ja echt he madelief... Hij is nu echt steeds meer een grote bink aan het worden/zijn... Heel leuk hoor maar het gaat ook verdomd snel allemaal... Zo ff broodje eten en dan een schone luier om en hup naar school! Daarna ga ik ff op pad om voor cadeautjes te kijken voor de feestdagen. Zijn nu al erg leuke aanbiedingen!

Jij dus weer aan de studie! Binnenkort weer een tentamen?
En jullie dus gekozen voor geen prikjes. Kan me er wel wat bij voorstellen hoor! Ik ken een stel die hun kindje was net 1.. Echt net twee dagen ofzo en is toen overleden aan de gevolgen van een inenting... Echt zoooo sneu!! Het was ook zo n mooi ventje...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 02-10-2012

Laura, wat goed dat hij in zijn nieuwe bed heeft geslapen! En vanmiddag alleen naar de psz, wat wordt hij groot. Ben heel nieuwsgierig naar het kaartje...

Cyn, blijft altijd zielig die prikjes. Gelukkig hoeft Tessa voorlopig niet meer, ik vind het ook zo erg.

Hier ook niet zo'n lekkere nacht gehad, ze was om 2.45 wakker en heeft het bijna 2 uur volgehouden, steeds even slapen en dan weer schuiven en trappelen in bed en liggen jengelen. En ik was zo moe... Vanmiddag maar proberen een uurtje bij te slapen. Net weer bij de fysio geweest, ze deed die metingen dus ben benieuwd.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 02-10-2012

haha laura, je zou eens moeten weten hoe vaak ik die straatnaam moet spellen zucht....
ik las idd dat het slapen goed gegaan was op zijn nieuwe kamer. Echt super hoor, wat is het
toch een heerlijk mannetje.

noortje; jee wat een nacht, zzzzzzzzzzz

madelief; ik begreep dat je wel lekker kunnen studeren hebt? Fijn en knap.

cyn; hoe was het met de prikjes? Mijn neefje kreeg ze ook vandaag.
Mijn man is haar vandaag gaan wegen. 11.500 weer al, maar dat was prima, met een lengte
van 81 cm.
We hadden het nog over het feit dat ze nog niet liep en ze vroeg gelijk: kontenschuiver?
eh ja...afijn dan heeft ze ook geen reden om te lopen, ze komt er zo ook wel bij.
Komt vanzelf.....toch effe fijn om te horen.

hier; die meid van mij is zo'n ongelooflijke kletskous. Ik geniet echt zo van haar, Wat een
rijkdom.
DAn vraag ik: waar is britt* en dan wijst ze naar de foto en waar is myrthe en dan wijst ze
\naar zichzelf en waar is broertje? en dan wijst ze naar mijn buik. Zo schattig.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 02-10-2012

Jeetje tam wat een wijs meisje!! Echt leuk om te lezen!

Semmy noemt ook Sonny zijn naam als ik vraag wie dat is op de foto in de woonkamer of op mijn laptop. Ik heb als achtergrond een foto met links Sonny in zijn mandje en rechts semmy die slaapt. In het begin snapte hij niet dat hij niet zelf alle twee de foto's was maar nu weet ie het precies. En op mijn telefoon heb ik foto's van de 3D echo van de kleine meid en dan zoekt ie ze op en zegt heel schattig; aaaahhh mama kijk is, baby!! Zoooo leuk!!
Maar jouw kleine meid is er dan ook vlot bij hoor dat ze dat allemaal al begrijpt! Vlotte tante!!

Semmy ligt weer lekker te slapen in zijn grote bed en hij vond het zo leuk op school dat hij niet meer mee naar huis wou!! Klaar huis zei hij! Haha! Papa moest trouwens wel weer bij hem blijven totdat hij sliep maar goed, geen probleem als het voorlopig ff zo moet.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-10-2012

Laura, ik wil ook heel graag een geboortekaartje!:-D

En lieve meiden, als jullie van mij ook eentje willen, dan ook graag een pb-tje!:mrgreen:

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 03-10-2012

madelief,
ik snap je keuze ook wel hoor van de prikjes.
gelukkig weet ze het niet van te voren maar ik voel me er gewoon niet lekker door.

tam,
wat schattig als myrthe de foto's aanwijst.. wat moet dat een heerlijk gevoel geven.
ze wordt ineens groot he.
en dat kontschuiven is inderdaad niet erg. wij hebben een kindje op de groep die dat tot dr 2e jaar heeft gedaan en een maand na dr verjaardag liep ze.

kersje, Leuk een kaartje! ik ga je een pb sturen.

laura,
leuk dat semmy het zo naar zijn zin heeft gehad op school!

hier:
joella is naar t bureautje geweest. 10 kilo en 100 gram en 75 cm.
de eerste prik gaf ze geen kik. de 2e wel! zo zonde.
nu heeft ze wat last van dr beentjes.ik mag er niet aankomen.
op 1 beentje zit echt een schijf van de prik.. zo zonde. zo vind ik het niet gek dat ze wat zit te jammeren als ik dr beentje aanraak.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 03-10-2012

Tam, wat heeft Myrthe het allemaal goed door, erg leuk.

Kersje, ik heb je een pb gestuurd.

Cyn, wat jammer dat die 2e prik niet zo fijn was. Zielig he, als ze er zo'n last van hebben.

Vanochtend naar babyzwemmen geweest, echt heel leuk. Ze keek haar ogen uit en ze heeft erg lekker geslapen vanmiddag.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-10-2012

Hoi lieve meiden,

Terwijl ik me even lekker installeer op de bank om even te 'forummen', kruipt Tobias in zijn hoogste versnelling door de kamer achter Uma aan. En geloof me, dat gaat snel! O, nou probeert hij met haar te spelen door blokjes in haar richting te gooien... Uma neemt even een time-out onder de box, haha.

Cyn, wat zielig van die prikjes. Tobias heeft van de laatste (bmr) best veel last gehad, maar dat gebeurde pas na een week. We waren wel gewaarschuwd gelukkig. Hij kreeg zellfs pukkeltjes in zijn gezichtje. Het is eng om ze de vaccinaties te geven, maar ik vind het idee dat ze een van die ziektes krijgen nog enger.

Laura, wat leuk dat Semmy graag naar de psz gaat! Dat lijkt me echt fijn voor de kindjes. Wij moeten Tobias over een paar maandjes ook alvast gaan inschrijven. En Semmy slaapt in zijn nieuwe bed, wat stoer!

Tam, wauw, wat weet Myrthe het al goed van haar zus en broertje! Hoe voel je je verder?

Noortje, hopelijk waren de metingen goed bij de fysio? En hebben jullie alweer wat beter geslapen? Vermoeiend he, als je van die gebroken nachten hebt!

Madelief, fijn dat je zo lekker kunt studeren! En spannend dat je de zoektocht naar je ei weer bent gestart! Mijn duimen draaien hier ook voor jou!

Ondertussen hoor ik constant 'miauw' en 'aai'. Tobias is echt gek op onze katje, zo lief. Maar ook wel vermoeiend om steeds in de gaten te houden.

Verder terug kan ik weer eens niet lezen, sorry dat ik niet iedereen kan noemen!

Hier ben ik gisteren weer naar het zh geweest. Helaas ligt broertje nog steeds in stuit. De acupunctuur en moxa hebben tot nu toe niet geholpen. Over anderhalve week hebben we nu een draaipoging gepland.
Ik ben gisteren naar de begraafplaats geweest. Ik wilde even bij mijn meisje langs. Ik was nog nooit in mijn eentje gegaan en ook nog nooit met slecht weer. Ik heb een regel dat de zon moet schijnen als ik ga (gek he). Maar ik wilde toch gaan, want wie weet wanneer ik weer kan gaan? Toen ik de parkeerplaats op reed brak de zon door :-D! Ik moest huilen toen ik naar haar toe liep. Misschien door de hormonen, want meestal hou ik het tegenwoordig wel droog! Of omdat ik alleen was en niemand verdrietig kon worden van mijn tranen...ik was natuurlijk niet echt alleen, want broertje zit lekker in mijn buik. Het was fijn om er even te zijn.

Nou meiden, ik ga even wat drinken en een koekje eten met de kleine man (grote man is aan het sporten).

Liefs voor alle meiden, engeltjes en bengeltjes,
Kersje&co


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-10-2012

He meiden!

Gezellig hier!

Laura, jeetje, wat erg van dat kindje wat overleed na de prikjes. Op zich is het nog niet eens dat ik super bang ben voor de gevolgen van de prikken. het is meer dat ik het nut niet zie van al die prikken. We prikken tegen ziektes die hier helemaal niet meer voorkomen...

Nee, gelukkig nog geen tentamens binnenkort! Alleen ik moest zo veel opdrachten maken. En mijn stageplan voor het komende jaar. Op 15 oktober ga ik weer beginnen met stage en daarvoor moest dat dus af. Gelukkig heb ik dan vanmorgen gedaan. Nu nog 1 opdracht te gaan en dan kan ik me verder weer richten op het normale huiswerk en dus iets meer rust.

Noortje, fijn om te lezen dat babyzwemmen zo leuk was! En die metingen bij de fysio, krijg je die dan niet gelijk te horen? Wel spannend, want je hoopt natuurlijk dat het snel verbeterd...

Tam, haha, die Myrthe heeft dus geen enkele reden om op haar benen te gaan lopen! Die ziet de hele wereld toch zittend, hoe makkelijk is dat! En mooi hoor, dat geklets en gewijs!

Cyn, arme Joella met haar zere beentje! En ze wordt ook groot! Ze is net zo zwaar als Maria, dat is al een heel getil vind ik! ik ben net even met haar naar de markt gelopen en moest iets langer wachten dan ik verwachtte. Lamme armen!

Kersje, wat een heerlijk stel, Tobias en Uma. Ik kan me iets voorstellen bij hoe dat gaat. Het is zo anders dan hoe volwassenen met dieren omgaan. Ik zie dat bij de pup van mijn ouders. Als Maria bij mijn ouders is, zie je ze gewoon samen optrekken. Weten hoe ver ze kunnen gaan, dagen elkaar uit en hebben echt lol samen. Zo leuk! En je bent bij Puck haar grafje geweest. Wat bijzonder dat de zon ging schijnen toen je daar aankwam! Wat is het toch bijzonder dat je daar dan staat met de kleine man in je buik. Kan me voorstellen dat je de tranen liet lopen. Ik merk dat als ik nu huil, dat het dan een dubbel iets is. Niet alleen verdriet, maar ook ontroering voor wat er daarna is gekomen, Maria dus. Dat ik me verscheurd voel over het gemis en dat ik weet dat Maria er anders niet was geweest.

Hier inderdaad weer op zoektocht naar mijn ei. Gisteren een ovutest gedaan, maar die is zo licht! We zijn maar gewoon weer aan de klus, netjes om de dag, haha! Ik hoop zo ontzettend op mazzel!

Verder ben ik vooral druk met studie. het is zo ontzettend leuk en ik weet zo zeker dat dit bij mij past, het geeft me energie er mee bezig te zijn. Tegelijk is het ook zwaar... Ook met ons nieuw te bouwen huis gaat het niet helemaal lekker. We hebben de aannemer moeten ontslaan van zijn taak en nu ligt het stil. We zijn nu bezig met een nieuwe aannemer. Zo vervelend, maar hij deed echt zijn werk niet zoals het zou moeten en wij moeten er jaren wonen en dan kan dat echt niet. Ik denk dat ik nu de afgelopen weken per dag 2 uur aan het huis werk.... Pffff.... ben blij dat ik verder geen baan heb, want dan werd ik gek. Hier verder aan het relaxen, vanmiddag op kraamvisite en daarna logeren bij vrienden. Gezellig met dit rotweer! Fijn weekend allemaal meiden!

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-10-2012

kersje,
hier kan ik me al een leuk beeld schetsen hoe Tobias achter Uma aanzit.
Joella is ook dol op de poes hier. het aaien gaan nogal wat hardhandig maar de poes vind alles goed.
en je bent alleen naar het grafje geweest. kan me de eerste keer alleen ook nog goed herinneren.
tranen over mijn wangen toen ik er naar toe liep. maar ik voelde me niet alleen met joella in mijn buik.
het is inderdaad wat madelief zegt, tranen van het gemis om je engeltje maar ook tranen dat ik zo blij ben nu dat joella wel bij ons mocht blijven.
als wesley niet was overleden hadden wij Joella ook nooit gehad.

en de draaipoging staat gepland. jammer dat de rest niet veel heeft geholpen.
ik hoop voor je dat deze kleine broer een beetje meewerkt en toch zal draaien.

madelief,
wat balen dat het niet opschiet met het huis.

en ja, de meiden worden inderdaad erg zwaar. joella gaat al nieteens meer op mijn arm mee de winkel in.
ik zet dr gewoon in een karretje. krijg er zo´n lamme arm van maar ook mijn rug ga ik voelen.

hier:
de maxicosi staat op zolder. de autostoel staat nu in de auto.
ze is er nu groot genoeg voor en vind het uitzicht onderweg geweldig.

vannacht werd joella spugend wakker. zo zonde!
ze was gisteren ook al niet fit, en vannacht kwam het er allemaal uit.
heb dr bedje kunnen verschonen en joella kunnen wassen. toen ik klaar was had ze een poepbroek tot achter dr oren dus begon ik weer opnieuw.
vanmorgen heeft ze wel uitgeslapen tot 9.30 uur, maar ze werd wakker met een mega broek en heel dr slaapzak zat vol.
het zit nog niet helemaal goed in dat lijfje. vind het zo zielig om die kleine zieke meid te zien liggen.

de wasmachine draait hier vanmorgen overuren!

ik ga even een boterhammetje smeren en joella wakker maken.
het weer is hier niks, dus dat word een rustige zaterdag.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-10-2012

Cyn, veel sterkte met die arme Joella! Dat klinkt alsof ze het zwaar heeft!

Kersje, ik vergat helemaal te reageren op die kleine eigenwijs die in stuit ligt! Jammer dat tot nu toe nog niks helpt. Ik hoop zo dat hij nog draait! Mijn duimen draaien!

Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-10-2012

Kersje, wat jammer dat hij nog niet is gedraaid, hopelijk lukt de draaipoging. Klinkt erg grappig, Tobias en Uma zo samen! Voor Tessa geboren werd kreeg ik het ook wat moeilijker om naar het grafje te gaan... Wel bijzonder, dat de zon toch nog ging schijnen. Het gaat wel opschieten nu he, dat broertje gaat komen. Spannend!

Madelief, ik kreeg nog geen uitslag over die meting want ze moest het nog helemaal gaan berekenen, zometeen gaan we weer dus dan zal ik het wel horen. Het klinkt erg druk je studie, maar ook erg leuk. Heb je al een stageplek? En wat vervelend met die aannemer, hopelijk vind je snel een betere.

Cyn, gaat het alweer beter met Joëlla?

Pff gisteren door m'n rug gegaan, niet fijn... Gelukkig gaat het al wat beter, maar heb haar vanochtend maar beneden aan tafel gewassen, kon ik af en toe even zitten. Zometeen weer naar de fysio, ben benieuwd. Ze gaat nu elke avond om half 9 slapen, dat is echt lekker hoor maar ze werd dan standaard om 4.45 wakker, dat is dan weer minder. Nu ga ik maar om half 10 al naar bed, vast een beetje voor slapen. Werd ik vanochtend om 4.45 wakker sliep zij door... Dus zit weer met erg moeie ogen hier. Maar als ze 's ochtends naar me lacht en praat ben ik het zo weer vergeten, wat is het toch genieten met haar!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-10-2012

Ggggrrrr ik had een hele lap tekst geschreven... Gereageerd op alle berichtjes en nou is het weg!!!!

Sorry meiden maar ik spring weer ff in hier hoor.

Noortje balen dat je dan zelf evengoed zo vroeg wakker was! Kan je dan niet meer slapen? Ik zou daar geen moeite mee hebben hoor! Maar ja ik ben ook zo n Slaapkop! Haha!

Hier gaat alles verder wel ok. Heb alleen mega last van mijn onderrug. Maar ja nog ff doorbijten..
Semmy in zijn nieuwe bed gaat erg goed en peuterspeelzaal vind ie helemaal te gek!! Kortom het loopt lekker hier!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 10-10-2012

laura,
Balen van je rug.. maar het is inderdaad nog even een paar weekjes doorbijten.
gelukkig gaat het slapen bij semmy goed.

noortje,
hoe was het bij de fysio? wat kwam er uit de berekening?
fijn dat Tessa nu beter slaapt. haha moet wel lachen om de nacht dat jij wakker wordt en Tessa heerlijk doorslaapt.
hier, net als Laura, ook zo'n slaapkop dus ik zal met inslapen ook geen problemen meer hebben haha.
jij ook al last van je rug. balen! hopen gaat het snel beter.

hier:
joëlla is weer de oude. gelukkig.
deze week voor het eerst andere werkdagen. nou ja, alles blijft hetzelfde maar ik ga nu voortaan op vrijdag werken en ben op dinsdag vrij.
zal wel even wennen zijn,.. geen lang weekend meer. maarja ik hou wel me vrije dag.
zo nu even snel eten en douchen.. dan naar bed want morgen gaat de wekker veel te vroeg.

hoe is het trouwens met Devika?
en van Maria heb ik ook lang niks gelezen.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-10-2012

Jaaaaaaaaa!!! Er is hier een ei geweest! Moet ik effe kwijt hoor. Door mijn temp weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad. Het lijkt dus echt de goede kant op de gaan, want dit was op dag 15. Eindelijk kansen!

Ik kom later dit weekend nog schrijven!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-10-2012

Dat is goed nieuws Madelief! Heb je toevallig ook nog gezellig met je man een kansje gewaagd? Hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-10-2012

Yep, meerder kansjes gewaagd, dus we hebben er alles aan gedaan! Het zou te mooi zijn om waar te zijn en we hopen dus nergens op.....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-10-2012

fijn dat er een ei is gespot! er zijn weer kansen yes!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 12-10-2012

Heey meiden,
Ik wil graag weer met jullie meekletsen....
Ik heb even een moment van rust gehad, en we zijn begonnen aan een echte ronde voor een brusje voor Luca*
Maar omdat er toch nog allemaal complicaties achterweg kwamen lichamelijk ben ik nog steeds niet zeker of mijn lichaam weer helemaal de oude is.
Vanavond zal ik proberen globaal alles terug te lezen

xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-10-2012

Hoi!

Noortje, hoe was het bij de fysio? Zwaar is het hè, die nachten weinig slaap.... En ja, ik heb een stageplek. Maandag eerste dag!

Laura, kun je snel terecht? Balen zeg, want met buik en rugpijn is je bewegingsvrijheid veel minder.

Cyn, fijn dat Joella weer de oude is! Wat was ook al weer de reden voor de verandering van de werkdagen?

Myka, fijn dat je er weer bent, welkom terug! Wat naar zeg, de complicaties. Ik hoop zo voor je dat je lijf weer op orde is en je kansen krijgt!

Kesje, wanneer stond de draaipoging nou gepland?

Hier blij dat het weekend is. Wat een druk weekje! Veel studie en veel tijd voor het nieuwe huis. Morgen weer college en verder lekker niks. Ik ga zo mijn bed in, want de nachten gaan hier slecht op het moment. Vannacht is ze weer heel veel wakker geweest en aan het huilen. Uren op gezeten dus....

Fijn weekend meiden!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 13-10-2012

madelief,
wat balen dat je weer een gebroken nacht heb gehad.
geloof graag dat je blij bent dat het weekend is.
vanwege het vertrek van mijn collega ben ik van werkdagen veranderd. (en alle bezuinigingen en verschuivingen van mensen met vaste contracten)
het was wel even wennen, de laatste werkdag om half 7 beginnen! maar de dag gaat zo snel!

Devika,
Nog even en dan is je meisje jarig!

myka,
fijn dat je weer mee kom kletsen.
hoe voel je je?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 14-10-2012

Madelief, jeej er zijn weer kansen voor je!! Spannend morgen je eerste stagedag, hoeveel stage moet je lopen?

Cyn, de metingen waren normaal gelukkig. Zoals het er nu uitziet hoeft ze geen helmpje. Ik had nooit problemen met slapen, maar sinds zij er is kost het wat meer moeite. Maar ze slaapt nu weer tot wat later en ik ook weer, als ik nu wakker word kan ik wel weer in slaap komen. Leuk, bijna Joëlla's eerste verjaardag!

Laura, vervelend van je rug, heb je al wat minder last? Hier was het wat minder en toen ben ik uitgebreid de koelkast ed schoon gaan maken. Tja, toen was ik weer terug bij af. Maar ja, wel lekker schoon weer allemaal.

Myka, hoe gaat het met je? Naar dat er complicaties waren, hopelijk gaat het nu wat beter.

Kersje, wat gaat het opschieten bij jou he? Wanneer gaan ze hem proberen te draaien?

Devika, hoe gaat het nu met slapen met Shivani?


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 14-10-2012

Ben even heel globaal aan het lezen geweest, en mijn excuus als ik niet alles heb meegekregen...

@Tam: wow meis, zwanger :-) wat gaaf!! Gaat alles goed bij jou??

@Shady: jij gaat hard zeg, alweer 34weken!! Wel balen dat je zo een last van je rug hebt

@Madelief: Je ei gespot!! Fijn te weten dat je lichaam het toch doet he
Wel naar dat de kleine meid zo slecht slaapt :-(

@Kersje: Een eigenwijs kereltje dus, die niet wil gaan draaien!! Hopelijk doet hij het nog uit zichzelf, en anders met de hulp van het ZKH..
In ander topic heeft een meisje net een stuitbevalling achter de rug, en die heeft er amper last van gehad....
Dus meis, geniet van de laatste loodjes

@Cyn: fijn dat de kleine meid weer de oude is, lijkt me niks je kleintje ziek te hebben en niks te kunnen doen!!

Hier dus een hele nasleep gehad!!
Weet niet of ik nog verteld heb, maar 3weken na de bevalling alsnog een curretage moeten hebben omdat ik opnieuw begon te vloeien..
Een stukje placenta was achtergebleven en die stak nu de kop op..
Daarna nog veel last gehad van licht bloedverlies, en na 83dagen was er dan eindelijk een ongi.. Maar niet heel erg en omdat ik dat niet vertrouwde ben ik naar de gyn geweest.. Die gaf aan dat dit wel degelijk een ongi was en dat mijn lichaam weer de normale kant opging, MAAR........ daar kwam het vervolg
Op de echo was een mooie kralenkrans zichtbaar rond mijn eierstokken, wat waarschijnlijk PCOS is.
Op zich schrok ik hier niet zo van, want mijn cyclus voor de zwangerschap was ook al erg lang, dus ging weer uit van lange wachtrondes!!
21 dagen na mijn start ongi begon ik ineens hevig te bloeden en kwam ik terecht op de spoedpoli!!
Een grote schoonmaak van binnen was gaande en kreeg medicatie om het bloeden te minderen....
Nu zit ik weer op de 21dagen en ga er nu weer vanuit dat dit de eerste "normale" ronde weer gaat worden voor mij, daarna start MMM
Om inzicht te krijgen in mijn cyclus en PCOS


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 14-10-2012

Myka jeetje wat een ellende toch steeds! Maar wel heel spannend dat jullie er nu weer voor gaan! Ik hoop echt voor jullie dat dit snel zo mag zijn!

Madelief oef een eisprong gehad!!! Wat een goed nieuws! Er is dus een kans!! Ik ga keihard voor je duimen lieverd!!
En druk met de studie en het huis... En je heb een stage plek!! Wat goed! Morgen dus beginnen! Zet hem op meis!

Kersje hoe gaat het met jou? De kleine nog niet gedraaid zeker? Sorry als ik domme vragen stel, ik mis nog weleens wat.. Sla niet alles meer goed op..

Hier dinsdag de eerste bekken fysio.. Ik blijk dus gewoon puur bekken klachten te hebben die alsmaar erger worden en mijn tante zit al 16 jaar in een rolstoel door een dubbele bekkeninstabiliteit.. Zij schrok heel erg van mijn klachten en verzocht mij heel snel contact op te nemen met fysio.. Dus daar schrok ik weer van.. Zal mij benieuwen:
Verder gaat het goed hier! De tijd gaat echt veel te snel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 15-10-2012

Hoi lieve meiden!

Tobias kruipt lekker rond, dus ik ga gauw even een berichtje plaatsen.

Laura, jeetje wat een gedoe met je bekken hopelijk gaat de fysio helpen. Dit is voor mij de eerste zwangerschap dat ik mijn bekken juist heel stevig vind aanvoelen. Ik waggel ook niet zo erg bijv! Maar de laatste maand is nu ingegaan, dus wie weet hoe ik straks rond schuifel :confused: ook eigenlijk weinig last van mijn stuitje dit keer. Dat is wel fijn. Tuurlijk heb ik mijn pijntjes wel, maar niets wat lang aan houdt. Maar wel een stuk minder energie. Nou heb ik het geluk dat Tobias goed uit kan slapen en een middagdutje doet. Ik dus ook, nu het nog even kan! Hopelijk valt het mee met je bekken en kan je met wat oefeningen weer vooruit.

Myka, gezellig dat je weer mee schrijft! Wat naar dat je zo'n nasleep hebt gehad en nu ook pcos geconstateerd! Hopelijk is de hele mmm niet nodig en ben je op eigen kracht snel weer zwanger.
Ja, weer een eigenwijs kereltje, net als zijn grote broer. Hoewel het waarschijnlijk aan de vorm van mijn baarmoeder of bekken ligt. Dus ik kan ze niet echt de schuld geven, haha. Een stuitbevalling durf ik niet ivm de iets grotere risico's voor het kindje. En de kans op een spoedkeizersnee is nog best groot. Dan heb ik liever dat ze gewoon rustig de tijd kunnen nemen. Maar ik hoop dat de draaipoging lukt. Die staat voor donderdagmiddag gepland, ben dan 36 weken.

Madelief, je hebt een stageplek? Daar heb ik geloof ik even overheen gelezen! Maar wat leuk!
En ik duim voor je dat je eitje een vriendje heeft gekregen!

Noortje, fijn dat de metingen goed waren en ze geen helmpje hoeft. En het slapen gaat weer wat beter, gelukkig. Zo naar als je steeds moe bent.

Cyn, jeetje wat moet jij vroeg beginnen op je werk! Is dat op al je werkdagen zo? En joella is bijna jarig, dat wordt vast een leuk feest! Wat vliegt de tijd, zeg.

Tam, hoe gaat het met jou? En met de kleine jongen in je buik?

Ik moet er weer vandoor, kleine man wil ook weer aandacht van mama :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-10-2012

Kersje wat goed om te horen dat je eigenlijk heel erg lekker door je zwangerschap heen fietst wat kwaaltjes betreft! Geniet er maar lekker nog ff van! Nog ff en onze kindjes worden geboren! Jij heb het geluk dat je overdag lekker een dutje kan doen als Tobias slaapt! Semmy slaapt niet meer dus ik moet het echt van de nachten hebben maar ja die zijn dus zwaar beroerd... Ach nog ff en dan worden we zelf weer iets mobieler, alleen stuk drukker met twee kindjes!
Succes alvast voor donderdag! Zo n draai poging lijkt mij maar niks...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 15-10-2012

Myka, wat een narigheid allemaal. Hopelijk komt er heel snel een broertje of zusje voor Luca.

Laura, goh ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk valt het allemaal mee, wel goed dat je naar de fysio gaat. Is de babykamer al klaar?

Kersje, spannend donderdag de draaipoging. Ik hoop echt dat het lukt en dat je dan geen keizersnee hoeft. Ik zou het ook niet aandurven een stuitbevalling.. Wel lekker dat Tobias zo goed slaapt, kan je zelf ook lekker uitrusten.

Spannend hier, met alle baby's op komst. Echt heel leuk.
Hoe gaat het met de andere zwangeren, Sabrina en Tam? En Maria is toch ook al een heel eind?

Hier gaat het met Tessa weer een stuk minder, ik word er zo moedeloos van. Het ging even beter met haar buikje en dan met slapen ook gelijk, maar nu heeft ze weer zo'n last, huilt veel en slaapt weer een stuk slechter. Ik heb pas over 5 weken een afspraak bij de kinderarts, maar als het zo doorgaat ga ik die proberen te vervroegen. Ze zei nog dat ik altijd eerder mocht komen.. Misschien heeft ze toch weer iets meer medicijnen nodig, maar zou ze er dan ooit nog wel afkomen? Maar dit is ook zielig zo. Ik voel me dan zo rot dat ik haar niet kan helpen... In ieder geval gaat het met mijn rug een stuk beter vandaag, ik moet wel opletten dat ik dan niet weer gelijk te veel ga doen. En woensdag weer babyzwemmen, leuk!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 15-10-2012

Noortje waar heeft ze ook alweer medicijnen voor? Vervelend hoor dat het toch weer slechter gaat nu... Ik zou zeker proberen de afspraak te vervroegen hoor. Dit gaat opbreken en je moet juist lekker kunnen genieten van je kleintje!!

De baby kamer is halverwege nog steeds. Mijn man gaat nooit zo snel haha en afgelopen zaterdag was ie lekker bezig maar toen werd ik zelf helemaal raar en ging daarom op bed liggen dus hij moest toen stoppen helaas.. Ach het komt wel goed!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 15-10-2012

hallo lieve meiden,
ik ben ook weer lang niet meer geweest. "schaam" . ff stukje terug gelezen en gereageerd

@ Cyn,
Hee onze meisjes zijn bijna jarig he! vind et zoo spannend! Jij ook?
Oh die 3 wieler waar je het over had, is dat met z’n stang waar je zelf ook kan duwen? Die lijkt me ook leuk!
Aahh ik smelt even bij jouw post waar ver verteld dat je Joella oppakt savonds als ze huilt en dat ze dan meteen weer bij je in slaap valt!
Wat een rijkdom is dat he! Shivani valt bijna elke dag in mijn schoot in slaap. Ze kan ook prima zelf slapen hoor, maar ik vind het zo heerlijk om haar te wiegen tot ze in slaap valt.
Daar kan niets tegenop!
Aah en de maxicosi is opgeborgen! Bij ons gaat dat ook niet lang meer duren denk ik.


@ madelief
Oh wat fijn om te horen dat Maria nu iets langer doorslaapt! Waw!
Wat een energie krijg je daarvan he!
He en ik las ergens dat je je cyclus gevonden heb en er een ei is geweest!!!! wow! Geweldig! Ik neem aan dat die ook benut is, hihi
Ik hoop het zo voor je meid dat het gauw raak is zonder die medische circus!
Oooh ik lees net dat je op het wachtbankje zit!!!!! Yeeeehhhhhhh!! Duimen draaien hier hoor!


@ Laura
He wat een stoere kamer voor Semmy! Leuk hoor zo’n autobedje!
En wat een mooie buik heb je! Wel groot moet ik zeggen, hihi, de mijnes was op et einde nog geen eens 3kwart hiervan.
Maar ik was dan ook te vroeg en Shivani was echt een minibaby.
Oh ik lees net dat je kaartjes uitdeelt! Mag ik het kaartje digitaal?
He ik lees nu dat Semmy in zijn grote bed slaapt! Yeeh!
He en je heb last van je onderrug lees ik. balen. Maar de kleine meid was ook al ingedaald toch?
Ff doorbijten! Oohh ik zie net dat je bijna net zo ver zwanger bent dan ik was toen ik moest bevallen. Oohh…
Oh ik lees nu over je bekken. Oh kan me voorstellen dat het schrikken is! hopelijk heb je baad bij de fysio.
En veel rust houden schijnt ook te helpen he.


@ Tam
Hee ik las dat Myrthe nog niet loopt. Ja Shivani dus ook niet zelfstandig. Maar dat komt dus door het billenschuiven? Hihi.
Ooh haar lengte en gewicht. Aah! Shivani is 8.5 kilo en 74 cm. Normaal dus als ik et vergelijk met de rest van de kindjes hier!
Das zo’n opluchting. Ppff.
Heerlijk he als ze zo lekker kunnen kletsen! Ik vind haar ook flink voor haar leeftijd hoor. ik weet dat je een x vertelde dat Myrthe je fopte met haar hapje door et zelf op te eten. Toen was ze nog geen 1 jaar. Shivani kan dat nog niet. zelf eten lukt niet. maar ze wil het wel zelf doen.
Maar ach komt wel denk ik dan.

@ Kersje
Heb je al een draaipoging gehad?
Ooh hier springen ook weer even de tranen te voorschijn als ik lees dat je naar de begraafplaats bent geweest….
Wat bijzonder dat de zon doorbrak toen je daar aankwam. Daar heeft jullie meisje voor gezorgd, weet ik zeker!
Zo lief om te lezen hoe Tobias met Uma speelt! Ik vind het tijd worden voor een foto’tje hoor, is lang geleden, hihi


@ Myka,
Wat fijn om van je te horen meid! wat naar dat je lichaam je even in de steek laat.
Maar weet je, eerst even goed aansterken. Je heb straks een flinke taak om 9 maanden een brusje voor Luca* te dragen.
Dan is het fijn als je lichaam in goede conditie is. maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je liever gisteren al zwanger was.
Oh ik lees nu wat er priecies aan de hand was. jeetje wat een tegenvaller zo! PCOS?
Ik hoop het niet meid.
Weet je, voordat ik zwanger raakte van Kaylash duurde et ook lang. Lange cyclussen enzo. Soms 3 maanden lang!
Ze dachten ook aan PCOS bij mij. Na een jaar toch zwanger geworden. En toen bleek ik een trage schildklier te hebben. waarchijnlijk veroorzaakte dat mijn lange cuclussen.
Aan de medicijnen. Ook weer bij Shivani. Daarna is het gelukkig zelf hersteld.
Maar ik weet gelukkig dat pcos ook prima te verhelpen is! ik duim voor je dat het gauw raak is!!! het is je zoooo gegund!


@ Sabrina
Hoe gaat het meid? lang niet “gezien”
Lekker aan het zwangeren? Hoe lang moet je nog?

@ Maria,
Hoe is het meid! jou ook lang niet gezien.

@Noortje
He ik las dat Tessa misschien een helm moet vanwegen haar voorkeurshouding?
Och ja, wij moesten daar ook bijna aan geloven. Je meisje is ook slim, met andere handje pakken en dan terug draaien hahaha.
Probeer eens een kussen in haar rug te zetten waardoor ze niet terug gaan naar de voorkeurszijde. Overigens werkte dit bij ons alleen als ze sliep.
He en jullie zijn gaan babyzwemmen! Wat gaaf!



Hier gaat het goed. Shivani wordt 1!! OMG! Kan et soms nog steeds niet geloven! Wat gaat dat hard!
Druk bezig met voorbereiden. Woensdag vieren we et klein. En volgende week zaterdag is het grote feest.
Ooh ik heb er zoooo’n zin in! Shivani heeft een hele mooi roze organza jurk. En mama nu ook! en papa een roze overhemd. hihi
Vinden jullie dat tuttig? Ik vind dat zo gaaf dat het kan!
Oh Shivani is nu niet zo lekker. ze hoest al een paar dagen en is giga verkouden. Zo sneu Sad
Ze hoest zichzelf soms wakker savonds. En nee, ze slaap nog steeds niet in haar eigen bed. Wordt nog steeds savonds wakker om te drinken.
Wel wordt ze nu steeds later wakker. 1x heeft ze doorgeslapen. Ik heb met mezelf afgesproken dat als ze weer helemaal doorslaapt, gaat ze in haar eigen bedje.
Ja anders weet ik et ook niet…we hebben een extra grote bed en zij slaapt precies in et midden. Gaat goed zo. Gaat wel tenkoste van de eehh ahum romantische nachten. maar goed, zo slaapt wel iedereen tevreden. Hihi
Ohja Shivani kruipt nu!! Maar niet de klassieke kruipen maar ze schuift met haar billen en nu ook met een voet! Heel grappig om te zien. En ze staat zelf in de box en gaat springen.
Zo leuk om te zien!
En ik heb een eigen wekker. Elke ochtend krijg ik een kusje en gaat ze op mij springen en mijn haren trekken! Hoe lief :mrgreen:

Van de week weer langs de kinderarts en dietiste geweest. dietist heeft afscheid van ons genomen! Yeah!
Kinderarts was super tevreden over haar. Shivani weeg nu 8.5 kilo en 74cm. Super! Ze geven prematuur/desmatuur geboren kindjes ongeveer 2 jaar de tijd om alle achterstand in te halen. Shivani heeft dat met 1 jaar gedaan!! zoo trots op mijn meisje.
Wel naar, de operatie aan haar duimpje zit eraan te komen. bah! Krijg weer de rillingen van… binnenkort krijgen we een oproep van de chirurg.
Maar tis poliklinisch en schijnt niet veel voor te stellen. Maar toch, blijft een operatie..zucht…
Maar goed, eerst gaan we knallen met haar verjaardag! :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-10-2012

even snel..

Yes devika, afscheid genomen van de diëtiste..!
goed zo Shivani.

als ik het goed heb vieren jullie de 27e het feest van Shivini toch?
Dat is ook de dag dat we Joëlla dr verjaardag vieren. haha

ja die driewieler is met een stok erachter. (smart trike)
ik heb een roze besteld en hij was binnen 2 dagen thuisgeleverd. (intertoys)
we hebben 'm meteen in elkaar gezet en joella heeft er zelfs al even op gezeten. (kon het niet laten! erg he!)

ik ga snel even wat eten en ga naar bed,
het is vakantie dus ik heb vandaag een dag van 10,5 uur achter de rug. ben bek af!

kom snel verder reageren.