Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-07-2010

Hallo dames,

Kim, wat fijn dat je bent uitgekozen om je petekind naar het doopfontein te leiden (ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet thuis in ben wat dat betekent, maar het klinkt als een eer!).

Tam, moeilijk als ze je vragen hoe het gaat en je niet weet wat te antwoorden. Kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelde. Wat een onwerkelijk idee dat je een jaar geleden nog rond liep met je meisje in je buik en dan te bedenken wat er daarna allemaal gebeurd is. Ja, het is heel waarschijnlijk dat de andere vrouwen die daar toen waren hun kindjes wel bij zich mogen hebben. Bij mij op het werk loopt een hoogzwangere vrouw rond (ze gaat bijna met verlof). Ik merk dat ik toch wel vaak naar haar buik gluur. Ik voel me niet jaloers, maar kan me wel verbazen hoe natuurlijk en gemakkelijk het lijkt voor veel anderen (de meeste mensen, gelukkig). Ik kan me dan soms bijna niet voorstellen dat ik ook een keer bij de gelukkigen mag horen. En andere keren word ik juist weer heel blij van de verwachting die de zwangeren uitstralen. Nog een paar dagen en dan ga je lekker op vakantie! Is het nog gelukt met de balonnen bestellen?

Maria, hoe is het meid? Je schreef laatst dat je soms 's nachts wakker ligt en dat alles wat er gebeurd is als een film door je hoofd gaat. Ik lig zelf niet wakker, maar heb ook van die momenten, bijvoorbeeld als ik in de auto zit of onder de douche sta. Dan herinner ik me ineens weer zo'n moment. Maar ik ben er tegenwoordig een kei in om die gedachten te stoppen en aan iets anders te denken. Ik word er anders zo verdrietig van. Maar als je wakker ligt, is dat denk ik veel moeilijker?! Hoe voel je je onder de echo zaterdag? Heb je er zin in of maak je je er druk om? Wat leuk dat je een aardbeienpakje hebt gekocht (lekker he, fruit :-D)! Geweldig dat je ervan kunt genieten. Houden zo!

Jasmien, ben nieuwsgierig naar hoe het met je gaat, wat je aan het doen bent, of je nog veel bezig bent met zwanger worden etc. etc.

Laura, hoe gaat het met jou en met Semmy? Druk druk druk?

Met mij gaat het goed, ben nog wel moe. Mijn nieuwe baan bevalt me nog steeds en ik zit verder goed in mijn vel. Ik ga vandaag maar extra vroeg naar bed, misschien helpt dat tegen de vermoeidheid.

Dag lieve meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 22-07-2010

Dag dames,
Ik ben een aardige tijd niet actief op het forum geweest vanwege drukte op kantoor, de gym (nu weer op een laag pitje) en drukte thuis. Wat voel ik mij moe!!!
Kim, gefeliciteerd met je petekind!!! Hij is prachtig! En jij ziet er zo stralend en trots uit. Begrijpelijk dat je zo blij en trots bent op hem maar dat het aan de andere kant zoveel verdriet naar boven brengt. Ik denk dat ik niet zo sterk zou zijn als jij om met zo een pasgeborene in mijn armen te lopen. Hoe is de situatie nu met jou en je schoonzus? Het is wel minder van haar, ja, dat zij je om de tuin heeft geleid. Waarschijnlijk wist zij zich geen raad hoe zij met je kon praten hierover terwijl jij zo kort terug je kindje hebt verloren, maar je hebt wel gelijk, zo ga je niet met iemands gevoelens om. Begrijpelijk dat je boos en gekwetst bent. Wat een eer dat je bent uitgekozen om je petekind naar het doopfontein te leiden! Bijzonder hoor.
Kersje, zo erg dat jij je ongi hebt gehad! Ik had zo gehoopt dat jij de volgende zwangere zou zijn. Wat kan ons lichaam ons voor de gek houden, he? Zelf had ik de vorige week mijn ei maar heb ik niet het idee dat het raak is, aangezien ik niet flink aan de klus ben geweest. Eind volgende week is mijn nod, dus kijken wat het wordt, he. Op de 18e was je uitgerekend van je dochtertje. Zo leuk dat je samen met je vriend bloemen hebt uitgezocht en tezamen met een kaartje bij het sterretjesveld hebben gezet. Ik geloof ook dat dat vlindertje Puck is geweest die langsvloog toen jullie het kaartje aan het schrijven waren. Zo mooi, ik krijg er natte ogen van.
Laura, hoe is het met jou en Semmy?
Tam, jij hebt het aardig druk. Wat fijn dat je vrijdag met vakantie gaat! Mag ik vragen waar jullie naar toe gaan? Fijn dat het nu weer wat beter gaat met je kennis. Wat kan het leven vreemde wendingen nemen, he? Je hebt je wel flink gedragen op het vrijgezellenfeest. Wel leuk dat je naast de moeilijke momenten toch nog hebt kunnen genieten hoor. Wat je zegt over het af en toe stilstaan heb ik soms ook. Dan kijk je om je heen en lijkt alles zo gezellig en iedereen zo gelukkig en sta jij daarbuiten. Gelukkig duren deze momenten niet lang, en besef ik dat een ieder wel naast zijn gelukkige momenten ook wel zijn minder gelukkige of zelfs heel verdrietige momenten heeft.
Hey Maria, wat heerlijk dat je hebt genoten van jouw vakantie in Frankrijk! Jij had ook kort terug, op de 9e je uitgerekende dag. Fijn dat je vriend je heeft kunnen troosten en dat je haar echofotootje bij je had om haar dagelijks een kusje te geven. Zaterdag heb je een echo, wat leuk dat ga je je hummeltje weer zien! Ik hoop ook te mogen genieten van een fotootje van jouw kleintje! Je mag mij echt wel een pb sturen!
Mijn lieve meiden Kersje, Maria, Tam en Kim ook ik ben heel trots op jullie. Jullie zijn stuk voor stuk bijzondere mensen en heel sterk in mijn ogen. Ik heb jullie heel erg gemist hoor. Ik ben zo blij dat ik vandaag eindelijk weer op het forum was!
Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 22-07-2010

Dag dames,

Ik ben een aardige tijd niet actief op het forum geweest vanwege drukte op kantoor, de gym (nu weer op een laag pitje) en drukte thuis. Wat voel ik mij moe!!!

Kim, gefeliciteerd met je petekind!!! Hij is prachtig! En jij ziet er zo stralend en trots uit. Begrijpelijk dat je zo blij en trots bent op hem maar dat het aan de andere kant zoveel verdriet naar boven brengt. Ik denk dat ik niet zo sterk zou zijn als jij om met zo een pasgeborene in mijn armen te lopen. Hoe is de situatie nu met jou en je schoonzus? Het is wel minder van haar, ja, dat zij je om de tuin heeft geleid. Waarschijnlijk wist zij zich geen raad hoe zij met je kon praten hierover terwijl jij zo kort terug je kindje hebt verloren, maar je hebt wel gelijk, zo ga je niet met iemands gevoelens om. Begrijpelijk dat je boos en gekwetst bent. Wat een eer dat je bent uitgekozen om je petekind naar het doopfontein te leiden! Bijzonder hoor.

Kersje, zo erg dat jij je ongi hebt gehad! Ik had zo gehoopt dat jij de volgende zwangere zou zijn. Wat kan ons lichaam ons voor de gek houden, he? Zelf had ik de vorige week mijn ei maar heb ik niet het idee dat het raak is, aangezien ik niet flink aan de klus ben geweest. Eind volgende week is mijn nod, dus kijken wat het wordt, he. Op de 18e was je uitgerekend van je dochtertje. Zo leuk dat je samen met je vriend bloemen hebt uitgezocht en tezamen met een kaartje bij het sterretjesveld hebben gezet. Ik geloof ook dat dat vlindertje Puck is geweest die langsvloog toen jullie het kaartje aan het schrijven waren. Zo mooi, ik krijg er natte ogen van.

Laura, hoe is het met jou en Semmy?

Tam, jij hebt het aardig druk. Wat fijn dat je vrijdag met vakantie gaat! Mag ik vragen waar jullie naar toe gaan? Fijn dat het nu weer wat beter gaat met je kennis. Wat kan het leven vreemde wendingen nemen, he? Je hebt je wel flink gedragen op het vrijgezellenfeest. Wel leuk dat je naast de moeilijke momenten toch nog hebt kunnen genieten hoor. Wat je zegt over het af en toe stilstaan heb ik soms ook. Dan kijk je om je heen en lijkt alles zo gezellig en iedereen zo gelukkig en sta jij daarbuiten. Gelukkig duren deze momenten niet lang, en besef ik dat een ieder wel naast zijn gelukkige momenten ook wel zijn minder gelukkige of zelfs heel verdrietige momenten heeft.

Hey Maria, wat heerlijk dat je hebt genoten van jouw vakantie in Frankrijk! Jij had ook kort terug, op de 9e je uitgerekende dag. Fijn dat je vriend je heeft kunnen troosten en dat je haar echofotootje bij je had om haar dagelijks een kusje te geven. Zaterdag heb je een echo, wat leuk dat ga je je hummeltje weer zien! Ik hoop ook te mogen genieten van een fotootje van jouw kleintje! Je mag mij echt wel een pb sturen!

Mijn lieve meiden Kersje, Maria, Tam en Kim ook ik ben heel trots op jullie. Jullie zijn stuk voor stuk bijzondere mensen en heel sterk in mijn ogen. Ik heb jullie heel erg gemist hoor. Ik ben zo blij dat ik vandaag eindelijk weer op het forum was!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 22-07-2010

ff snel een update...

ik ben met semmy naar de huisarts geweest eergister. hij bleef maar krijsen, maar niet zomaar nee echt hysterisch en het bleef echt serieus non stop doorgaan dus dacht bij mezelf, er moet toch wat mis zijn. bleek dat hij last heeft van reflux. zijn voeding komt steeds omhoog maar niet eruit zeg maar. nu aan de johannesbroodpitmeel en gaat een heeeeeeel stuk beter!! ik heb mijn zoete mannetje weer terug!!
vannacht heeft hij van 00:00 tot 6:00 geslapen (moest hem zelfs wakker maken). hij zit aardig in het ritme wat ik op papier heb gezet. ik geef gewoon niet eerder zijn fles dan wat er op mijn schema staat en dat gaat echt steeds beter.
dit is het voor nu ff.

ga gauw weer want ik wil nog ff wat in huis doen nu hij nog ligt te slapen!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Tinkerbell79 - 22-07-2010

Lieve meiden,

Soms kom ik hier eens langs en lees ik jullie stukjes. Tjee, stuk voor stuk vind ik jullie zo'n sterke vrouwen. Ik heb diep respect voor jullie hoe jullie de dingen verwoorden, echt prachtig. Heb geregeld met tranen over mijn wangen jullie stukjes gelezen. kan me niet voorstellen wat voor gevoel jullie moeten hebben door jullie kindje te moeten missen...ik wil jullie wel allemaal veel sterkte wensen...jullie kindjes mogen trots zijn op zo'n mama als jullie, echt waar!

Liefs Tink


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 22-07-2010

Jeetje Laura, wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan met hem, en wat fijn dat de johannesbroodpitmeel goed werkt, en zo snel! en dan zes uur achter elkaar slapen, echt fijn voor jullie! :-D

Jasmien! jij drukke vrouw! wel volhouden hoor die gym, het ging net zo goed! weinig geklust hoor ik deze maand, maar wie weet.....er is maar 1 brutaal en ondernemend zaadje voor nodig! :-D ik hoop dat het zo mag zijn, ik gun het je zo.
Niet te hard werken he? :geek:, ook tijd maken voor leuke dingen, ontspannende dingen...dingen die je blij en gelukkig maken. (misschien is werk dat wel voor jou bedenk ik mij net :-D) Je zegt dat je heel trots bent op ons, dat vind ik zo lief en fijn te horen! hetzelfde geldt voor jou lieve Jasmien, je bent ook een hele sterke vrouw, je hebt je heel kranig en dapper door die eerste vreselijke tijd heengeslagen, hebt het heel goed gedaan. Het is een lange weg, maar ik ben ervan overtuigd dat de toekomst voor jou zoveel moois in petto heeft, dat kan niet anders.

Kersje, wat goed dat jij die gedachten kan stoppen, ik merk dat ik ze vaak niet probeer te stoppen, ik laat ze gewoon toe....ik weet niet wat beter voor mij is eigenlijk :confused:.
Wat betreft die echo, ik ben er niet zenuwachtig voor, ik heb er wel vertrouwen in. Ik ben er echt rustig onder merk ik. De keren dat ik van slag of emotioneel ben is dat omdat ik aan Olivia denk, maar in deze zwangerschap heb ik veel vertrouwen op dit moment. Ik heb net weer de hema leeggekocht....ik kon het niet laten Smile.
Ben je nog vroeg naar bed gegaan? het helpt wel echt als je van die slopende eerste weken door moet. Hoe is het ritme nu thuis? ik neem aan dat jij voorheen voor alle boodschappen, eten koken e.d. zorgde, vriendlief zal nu zelf wat vaker de handen uit de mouwen moeten steken of niet? :mrgreen: zal wennen zijn voor beiden. Jouw ei komt volg. week of niet? HET ei bedoel ik.......dit wordt HET eitje, dat wil ik gewoon!

Kim, wat een eer inderdaad! wat leuk zeg! wat zal je trots zijn op je petekind, heerlijk. Volgens mij is zijn mama ook erg lief voor jou, een hele goede vriendin, dat is echt fijn....vooral in deze tijd he?
Ik begrijp uit je verhaal dat je nu niet op een gesprek met je schoonzus zit te wachten, dat kan ik heel goed begrijpen. Ik hoop dat het rotgevoel op een of andere manier voor jou slinkt, de scherpe kanten eraf gaan.

Tam, zijn de balonnen geregeld? tandenborstel gepakt? oplader van je telefoon? zonnebrand, boeken, tenenslippers, wassen gedraaid? wie gaat je plantjes en tuin doen trouwens? :-D de hortensia's moeten wel mooi blijven! (bloeien ze nog?)
Heb je er een beetje zin in? het verdriet zal best aanwezig zijn denk ik deze vakantie, het maakt dan niet uit of je thuis bent of ergens anders. (hoewel je wel meer afleiding hebt als je weg bent). Ik hoop in ieder geval dat je een heerlijke vakantie hebt meid, je heel veel leuke dingen gaat doen, mooie wandelingen, lekker samen zijn met je man. En dat jullie heerlijk uitrusten. Geniet ervan!

Ik vind het heel lief dat jullie allemaal de echo willen zien, ik hoop dat het een beetje duidelijke wordt. Aangezien jullie hem allemaal wel willen zien ga ik het niet helemaal via pb doen, ik zet hem er gewoon hier op. Als het goed zijn de armpjes en beentjes deze week gaan groeien, op de vorige echo waren het nog kleine knopjes :-D
En ja, ook ik wil kwijt dat ik zo blij ben met jullie. Ik moest daar sterk aan denken toen ik in Frankrijk zat vorige week. De eerste maanden na de bevalling waren de donkerste uit mijn leven, en jullie hielpen mij dagelijks de boel te relativeren, te troosten en altijd met geduld en liefde te reageren....we zijn er allemaal geweest, we weten hoe het is, hoe het voelt. Die verbondenheid deed en doet mij zo enorm goed.

waarom kan ik nooit eens een kort bericht schrijven? Ik ga het volgende keer proberen:-?.

liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 22-07-2010

Ho jee, wat een berichten weer, wat fijn om van ieder weer wat te horen. Dank je tink ook voor je lieve woorden.

Sorry dat ik niet meer op iedereen appart reageer, vergeef me, maak het na de vakantie goed. Ben zo druk met wassen, pakken, opruimen, knijnen doen, de tuin (eerst mijn tante, 2e week mijn moeder) etc. Wat kan een mens veel meenemen voor 2 weken, haha. Heb er zin in, maar zo dubbel. Had gewoon als gezin moeten gaan nu. Maar ja.....we doen ons best mooie herinneringen te maken. Met haar jaardag is mijn ma weer thuis en verwend ze ons meisje met bloemen bij de urn (voelde me wat schuldig anders) en zingen wij stil ons lied in Italie voor haar...........met terug komst herdenken we haar sterfdag en ook dat is allemaal al geregeld.
Zometeen nog naar de arbo, daarna eten met het team en morgenvroeg vertrekken.
Was liever baby-spullen aan het inpakken hoor.

Afijn, mijn ongesteldheid is ook weer voorbij (was een korte) dus zitten we niet met de troep op vakantie. Heb mijn ei met haar jaardag bedacht ik me net, raar idee.
Ciao meiden, zal aan jullie denken en gewoon door duimen ook op vacance .......... en morgen genieten van een mooie echo he maria!

heel veel liefs Tam


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-07-2010

Lieve Tam,

Ik weet niet of je dit nog leest voor je vertrekt, maar ik wil je nog even een heel goede en fijne vakantie wensen. Ik hoop dat jullie een mooie tijd zullen hebben samen. Sterkte op de jaardag van jullie meisje, ik zal aan haar en aan jou denken. Je maakt er vast weer iets heel moois van. Dat is jou wel toe vertrouwd!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 22-07-2010

Lieve meiden,

Ik ga morgen of in het weekend op jullie berichtjes reageren (wat is er weer lekker veel geschreven en Jasmien was ook weer van de partij!). Ik ben nog steeds moe en ga weer vroeg mijn bedje in.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 23-07-2010

ciao lieve mensen, met regen weg..........maar hopelijk mag de zon voor ons voor ons alles voor de rest verder schijnen.


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 24-07-2010

Lieve meiden,

Nou, we hebben vanmiddag onze uk weer gezien, alles zag er goed uit! ik vond het toch wel erg spannend Sad ik heb mij van te voren drukker gemaakt dan ik wilde. Maar de kleine lag met zijn armpjes te zwaaien en benen te gooien, zo leuk! de echoscopist nam echt de tijd voor ons, heel fijn. Hier is ie dan!

[Afbeelding: 2hi9g6e.jpg]

[Afbeelding: 9zn3ow.jpg]

Het kindje is natuurlijk nog erg klein, zo'n vijf centimeter :-D, maar is ie nu al niet erg leuk? :lol: Ik moet 10 augustus terug komen voor de nekplooimeting. Ik moest een beetje huilen toen ik haar/hem zo zag spartelen, ik vind het zo mooi, zo bijzonder en zo onvoorstelbaar.

liefs en diepe zucht,
een blije mama


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-07-2010

Lieve Maria:Ookal is hij/zij nog maar 5 centimeter groot...ik kan nu al zien dat het een knappert word Wink Begrijp de traantjes heel goed meid en waarschijnlijk zul je dat bij elke echo en elk mooi moment gaan houden. Geniet er lekker van meid, want we nemen jou als voorbeeld.We volgen je snel en dan kunnen we heerlijk samen genieten van onze 2e/3e kindjes.Voorlopig houden wij ons zoet met jou spartelende moppie!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-07-2010

Mijn banner doet een beetje raar zo te zien.Volgens dat dind heb ik over 8 dagen mijn ei en kan ik over 8 dagen ook testen.hmmm zal eens kijken of ik hem kan veranderen


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 24-07-2010

Zo mijn banner klopt weer!

Hier is mijn menstruatie weer voorbij!Aankomende Donderdag heb ik vakantie en mijn man aankomende Vrijdag. Ergens rond het eerste weekend van onze vakantie heb ik mijn ovulatie.Hopelijk werkt de rust van de vakantie goed mee en mogen we aan het eind van onze vakantie weer een positieve test in onze handen houden! Ik merk nu steeds meer dat ik er echt weer aan toe ben, ondanks alles.Ik merk ook aan mezelf dat ik het mis om zo'n klein hummeltje vast te houden en er voor te zorgen. Zo'n hummeltje wat helemaal afhankelijk is van jou!Soms denk ik welleens ben er niet te veel mee bezig, maar ik denk dat dat wel blijft na zo'n ervaring...je wil het alleen maar nog meer!
Vanavond is mijn dochter logeren bij oma en opa en gaan mijn man en ik heerlijk met zijn tweetjes naar de kermis.Misschien wel weer eens een keertje goed om eens lekker met zijn tweetjes weg te gaan. Je vergeet elkaar nog al eens snel als je constant met je kindje bezig bent.

Ik wens jullie een fijn weekend en spreek jullie snel weer!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-07-2010

Hey meiden,

Ik had wat problemen met inloggen, maar het is weer gelukt!!! Ik ben er weer! :-D Hier komt nu eerst het berichtje dat ik gisteren probeerde te plaatsen (wat dus niet lukteConfusedhockSmile:

Tam is op vakantie. Hopelijk zal ze een mooie vakantie hebben. Ze heeft het zeker verdiend!

Maria, jij hebt vandaag je echo, toch? Ik ben zo benieuwd naar de foto! Wat fijn dat je vertrouwen hebt in deze zwangerschap. En wat hebben ze veel leuke dingen bij de HEMA hè? Koop maar lekker hoor. Als ik weer zwanger mag zijn ga ik dat ook doen!
Ik ga al een tijdje vroeg naar bed. En toch bleef ik zo moe! Combinatie van alle nieuwe indrukken (de hersentjes weer laten kraken ook) en het warme weer, denk ik. Maar vandaag voel ik me weer wat ‘frisser’. Lekker uitgeslapen, en nu met een kopje koffie en de laptop op schoot op de bank. De schuifpui staat open en het waait lekker door in huis. Heerlijk die frisse wind! Vanmiddag gaan we naar een muziekfestival met vrienden, gezellig. Ga jij nog wat leuks doen dit weekend (behalve de echo natuurlijk)?
Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn vriend bijna het hele huishouden overgenomen heeft. :mrgreen: Het enige wat we nog samen doen is de weekboodschappen. En ik ben degene die het bed verschoont en de badkamer doet. Maar verder eigenlijk nu even niets…ook omdat ik veel moe ben geweest en mijn vriend veel thuis is geweest. Maar ik denk dat deze situatie niet zo heel lang zal duren, aangezien het bedrijfje van mijn vriend steeds beter gaat lopen (en hij het steeds drukker krijgt). Maar dat is ook prima, hoor. We zien wel hoe we het dan weer verdelen (ik stem voor een hulp in de huishouding!:oopsSmile.
HET EI komt volgende week (weekend). Dus alle kansen om te klussen, haha. Ik fantaseer vaak over hoe het zal zijn als ik weer zwanger ben (hoe ik dan rond loop op mijn werk en hoe en wanneer ik het ga vertellen enzo…en hoe ik spulletjes ga kopen en het kamertje in ga richten). Ik hoop hoop hoop.

Jasmien, wat leuk dat je weer een stukje geschreven hebt. En je bent dus nog steeds zo druk en zo moe! Je hebt volgende week je nod (dan heb ik mijn ei – o, nee, HET ei, zoals Maria zei, hihi). Spannend meid. Ook al heb je niet veel geklust, het zou toch kunnen? Heb je het steeds zo druk dat je te moe bent om te klussen rond je ei? Of ben je er even niet zoveel mee bezig? Fijn dat je er weer bent, meid.

Laura, ach arme Semmy, wat naar dat hij zo’n last had van reflux! En wat goed van jou dat je zo doortastend hebt gehandeld en naar de huisarts bent gegaan. Gelukkig helpt het johannesbroodpitmeel en kan Semmy weer lekker slapen. Het lijkt me dat je als moeder met je handen in je haar zit als er iets is met je kindje en je hem niet kan troosten!

Kim, hoe gaat het met jou? Hoe zit jij qua ei en nod ? Misschien heb je het wel verteld, maar dan ben ik het even kwijt, sorry!

Tinkerbell, dank je voor je lieve woorden. Echt fijn om te lezen. Ik ben heel blij dat ik deze meiden gevonden heb.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 25-07-2010

Lieve meiden,
Nu het berichtje van vandaag!
Maria, ik had je al een e-mail gestuurd, omdat ik niet in kon loggen, maar nu nog een keertje: Wat een mooie echo, wat een prachtig kindje heb jij in je buikje! Hoe ontroerend moet het inderdaad geweest zijn, zeg! Wat goed dat het er zo goed uit ziet allemaal (en wat een heldere foto!)! We waren gisteren (vannacht eigenlijk) zo laat thuis dat ik niet meer op het forum kon kijken van vermoeidheid, maar ik heb gisteren zeker aan je gedacht, hoor. Ik voelde dat het wel goed zat (omdat je er zelf vrij zeker over klonk), dus ik maakte me niet druk, maar ik was natuurlijk wel enorm nieuwsgierig, hihi.

Kim, je hebt je ei in je vakantie…Lekker ontspannen, goed vooruitzicht, haha! Een vakantie-ei doet het altijd goed, volgens mij! Was het gezellig met je man op de kermis? Heb je nog wat gewonnen??? Ja, ik kan me voorstellen dat je elkaar wat uit het oog kunt verliezen als je een kind hebt (of als je het druk hebt met andere dingen, zoals bij ons wel eens gebeurt). Wat goed dat jullie bewust tijd voor elkaar uittrekken.
Zo, dit was het weer even, ga lekker ontbijten (HONGER)!

Veel liefs voor jullie allemaal (ook Laura, Jasmien en Tam, natuurlijk)
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 25-07-2010

kersje het is gelukt! :-D fijn!

Dank jullie wel voor de lieve reacties op de echo, doet mij echt goed! vind het fijn met jullie te kunnen delen. De afgelopen vijf maanden zijn een achtbaan geweest, en dat zal nog wel even zo blijven denk ik :wink:. Ik ben de afgelopen week wel erg verdrietig geweest om Olivia, ik heb wat afgehuild, niet normaal. Ik denk dat de hormonen hier ook wel in een rol in spelen. Soms bedenk ik iets leuks om te gaan doen voor deze kleine, en dan komt er meteen ook zo'n verdriet over me heen spoelen, ik had dit zo enorm graag ook voor haar gedaan, en dan loop ik weer te snotteren Cry. Maar ik bedenk ook dat het normaal is, het is nu ruim 4 maanden geleden, bijna vijf, het is nog zo kort allemaal. We zijn wel al van ver gekomen he? kersje, ik zat laatst die eerste weken na te lezen, dat we net bevallen waren, wat een tijd was dat he? ik bedacht dat het al zo veel beter met ons gaat. En jij Kim, voor jou is het allemaal nog verser, ik begrijp wat je zegt over er misschien te veel mee bezig te zijn. Maar meid, ik begrijp je gevoel zo goed! wanneer je net bevallen bent hunkert alles in je lichaam naar zo'n kleine uk. Ik zat de eerste maanden een beetje in dubio, ik was voor mijn gevoel te verdrietig soms, ik wilde een blije mama zijn als ik weer zwanger zou worden. Maar de wens is zo groot! hoe kan je het dan niet willen en proberen, ondanks het verdriet waar je nog middenin zit.

Hoe was de kermis gisteren? ik hoop leuk! het was in ieder geval een mooie avond ervoor.
Kersje, wat goed dat manlief de meeste taken heeft overgenomen! goed geregeld! :mrgreen: maar als hij nu de meeste tijd heeft ervoor, is dat ook logisch. Wij hadden tot voor kort ook een schoonmaakster, we hebben haar alleen een half jaar geleden laten gaan omdat ik gewoon echt niet tevreden was over haar. Ik mis het wel erg nu :?, we hebben besloten dat als mijn buik echt groot gaat worden, we weer iemand aannemen, het is zo fijn namelijk! (nu doe ik het meeste omdat ik 1 dag minder werk). Hoe was het muziekfestival?

Mijn weekend is rustig, ik heb gisteren weinig gedaan, lekker over de markt gestruind, kopje koffie op het terras gedronken met mijn moeder en haar man. (kwam ze toevallig tegen). Manlief is met vrienden een weekendje weg. Ik heb vanmorgen de "babykamer" enigszins opgeruimd, althans een start gemaakt daarmee. Ik ga zo nog even naar buiten, even in de weilanden fietsen.

Ik ga weer verder, hou het ff kort vandaag (hoewel kort?) veel liefs voor iedereen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 25-07-2010

Wij hebben heerlijk genoten op de kermis!!Er waren soms momenten dat er een stilte viel en we toch heel even aan Giel dachten, maar we hebben ook heerlijk gelachen met zijn tweetjes!Het heeft ons best goed gedaan.

Morgen ga ik voor het eerst weer therapeutisch aan de gang. Deze week 2 keer een uurtje van 12.00 tot 13.00 uur!Donderdag heb ik vakantie en de man van de arbo en ook ik vonden het beter de confrontatie met de collega's en de bewoners vantevoren aan te gaan, anders zit ik in de vakantie ertegenaan te hikken dat na de vakantie alles op mijn dak komt.Ik zie er best tegenop.Wat gaan ze vragen?Zullen ze iets vragen?Hoe gaan ze reageren?Hoe reageer ik daarop?Zal best een zware dag worden morgen, maar ben blij als ik het gehad heb.

Ik merkte vandaag dat ik nog wat achterstallige dingen heb.Zelfs dingen die ik heb laten liggen na de geboorte van Dana nog.Zo heb ik een gipsafdruk liggen van mijn buik van haar.Ik heb er tot nu toe nog niets aan gedaan, dus ben vanavond begonnen met hem te schilderen.Tot nu toe heb ik hem roze gemaakt met wat bloemen en haar naam. Ik wil er nog haar handafdrukken op hebben en een paar mooie vlinders.Ik denk dat ik me voorlopig even bezig ga houden met alles wat ik heb laten liggen af te maken.Denk dat dat goed is om me even door de moeilijke tijden heen te trekken.Gewoon even bezig zijn.Hopelijk kondigd zich tegen de tijd dat alles af is weer een nieuw wonder zich aan!Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 26-07-2010

hey Kim, even kort: hoe waren je eerste uurtjes op het werk? ik begrijp dat je er tegenop zag, ik had dat ook zo erg! ik hoop dat ze een beetje lief voor je waren.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 26-07-2010

Lieve meiden,

Ik kon vandaag weer niet inloggen. Ik heb maar weer een nieuw wachtwoord aangevraagd. :?

Kim, wat spannend dat je vandaag naar je werk bent gegaan! Ik kan me voorstellen dat je daar tegenop zag. Ik hoop dat het allemaal mee is gevallen en dat je geen vervelende vragen hebt gekregen? :confused:
Fijn dat het jullie goed gedaan heeft saampjes op de kermis. Ik kan me voorstellen dat jullie verdrietig zijn als jullie aan Giel denken. Mijn vriend en ik hebben een tijd onze gevoelens over het verlies van Puck moeilijk met elkaar kunnen delen. Ik was zo ontzettend verdrietig en hij wist zich geen raad met mijn verdriet (en zijn eigen verdriet er ook nog bij). Hij wilde sterk zijn voor mij. Stukje bij beetje is het ons gelukt om ook in het verdriet om het verlies van ons kindje weer naar elkaar toe te groeien. Het heeft wel een tijd geduurd en we hebben veel gepraat en ik voel nu dat we weer dicht bij elkaar zijn, weer meer zoals we voorheen waren (vier handen op 1 buik). Het kan me ook heel blij maken dat we ons nu samen weer durven verheugen op een volgende zwangerschap en een volgend kindje. Hij vindt het erg jammer dat we nu nog geen kindje hebben en vraagt zich ook af of we niet te lang gewacht hebben (we zijn nu 35 en 36). Hij had zich er ook zo op verheugd om papa te worden. Ik ben blij dat hij dit soort dingen nu uit durft te spreken (en niet bang is om mij verdrietig te maken). Het betekent dat we weer samen vooruit kijken en onze gevoelens durven te delen met elkaar. Hoe gaat dat bij jullie? Kunnen jullie elkaar goed steunen?
Goed van je dat je bedacht hebt om jezelf bezig te houden. En hopelijk ben je snel weer zwanger en kan je je daar op richten! Je hebt je ei (HET EI) ongeveer gelijk met mij, volgend weekend. Zou het niet leuk zijn als het voor ons allebei raak zou zijn? Dan gaan we helemaal gelijk op! :-D

Maria, je hebt veel gehuild om Olivia. De hormonen zullen daar inderdaad wat mee te maken kunnen hebben. Maar er is ook zoveel gebeurd in korte tijd, hè? Helemaal niet gek dat je moet huilen, hoor. We zijn inderdaad al van zover gekomen, meid. En het gaat eigenlijk al best wel goed met ons. Ik ben echt trots op jou! Je doet het zo goed en gaat er deze zwangerschap helemaal voor. :mrgreen:
Het muziekfestival was leuk! Het was wel heel laat geworden, dus ik was gisteren een beetje moe, maar het was het zeker waard. Jouw weekend klonk ook als heel plezierig (terrasje, stukje fietsen). Je vriend was er niet, schreef je. Voel je je dan eenzaam of kun je goed tegen alleen zijn? Wat lekker om aan de slag te kunnen in de babykamer! Dat zou ik ook heel graag weer doen. Hopelijk snel, en anders wacht ik wel wat langer (wat kan ik anders?). Maar ik geef de moed niet op!

Laura, hoe gaat het?
Jasmien, en met jou?
Tam is lekker op vakantie!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 26-07-2010

Heej Kersje...Ging goed op het werk. Heb wel even moeten brullen, maar ze waren allemaal heel meelevend. Woensdag ga ik weer een uurtje.Komt goed.
Voor de rest gaat het allemaal redelijk goed, alleen met de schoonfamilie even wat minder.Ze willen dat we de tijd nemen om te verwerken, maar tegelijkertijd willen ze dat we dat net zo snel doen als hun.Nou das voor ons ineens 7 stappen vooruit...pfff.Soms word ik er stapelzot van allemaal en denk ik weleens "zoek het allemaal maar lekker uit"...Ik zou zo weleens even gewoon een aantal weken wegblijven, wat zou dat fijn zijn!

Mijn gipsbuik begint al echt heel mooi te worden.Ben nog lang niet klaar, maar het begint al wel ergens op de lijken, echt super.

En Kersje?Ben jij er ook alweer klaar voor...voor het weekend?WinkIk wel hoor laat dat ei maar komen hahahahahahahahahhahah


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 27-07-2010

Maria, wat een lief en schattig wondertje groeit er in je buik he? Leuk hoor, die echo foto’s. Hoe voel jij je verder?

Kersje, spannend, je zit nu in je klusweek. Probeer er goed gebruik van te maken hoor. Mijn vorige ronde en deze ronde was het juist erg druk in mijn klusweek waardoor ik niet echt eraan toe ben gekomen. De komende ronde gaat ook niet lukken, omdat mijn man er dan niet is. Waarschijnlijk wordt het dan pas in september dat ik weer ga proberen.

Kim, flink van je dat je een uurtje naar het werk bent geweest en dat je woensdag weer gaat. Het zal heel eng zijn geweest, he. Heel fijn dat je collega’s meelevend waren, meid. Alleen is het jammer dat je schoonfamilie zo apart doet. Ze willen wel dat jullie de tijd ‘nemen’ voor de verwerking maar dan blijkt dat het toch niet zo is... Onbegrijpelijk hoor. Elke persoon verwerkt zijn verlies op zijn of haar manier, dus je schoonfamilie moet jullie niet komen vergelijken!! Ik hoop dat het goed komt hoor.
Je bent bezig met je gipsbuik. Wat leuk dat je dat hebt en dat je nu creatief ermee bezig bent! Ik hoop een fotootje ervan te zien als je klaar ermee bent.

Lieve dames,
tot gauw,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-07-2010

Mijn gipsbuik is af...hij is wel heel leuk geworden,. Heb er alleen zoveel aan gewertk dat ik nu weer iets anders moet zoeken om me bezig te houden haha.Hier de foto!!!

[url=http://i324.photobucket.com/albums/k358/ikkemikketje/CIMG2195.jpg][Afbeelding: url%5D]

Hoop dat ik het weer goed doe haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-07-2010

Niet goed dus...nog een keer proberen Big Grin
http://i324.photobucket.com/albums/k358/ikkemikketje/CIMG2195.jpg


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-07-2010

Nou zeg dat gaat goed zo hahaa pfff
http://s324.photobucket.com/albums/k358/ikkemikketje/?action=view&current=CIMG2195.jpg


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-07-2010

ik doe echt iets niet goed, maar goed via de link kan je hem ook bekijken heSmile


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 27-07-2010

Kim, wat een mooie buik heb je gemaakt! best veel werk denk ik he? leuk hoor! :-D zo goed van je dat hem hebt afgemaakt.
Jammer dat het met je schoonfamilie niet lekker loopt, waaraan merk je dat ze je de tijd niet echt geven? Ik zou het gewoon aangeven bij ze, ik vind best dat ze even rekening mogen houden met jouw 'tempo". Morgen weer even naar je werk he? ik hoop dat het meevalt. Ik vind het heel begrijpelijk dat je even moest huilen.
Maar dit weekend net als kersje je ei! :-D HET ei bedoel ik :mrgreen: Dat worden weer spannende weken!

Jasmien, vind je het soms niet vervelend dat je zo weinig kan klussen of heb je er wel vrede mee? Als je het zo druk hebt heb je misschien ook andere dingen aan je hoofd, dat begrijp ik ook wel, dan kan je makkelijker je zinnen verzetten. Nou ik hoop mert al met hart dat het in september raak voor je mag zijn. Veel liefs voor jou!

Kersje, jij werkende vrouw! :-D ik herken wat je schrijft over het verdriet moeilijk kunnen delen met je partner. Wij hebben ook een periode gehad waarin dat niet lekker liep. Ik was ook zo ontroostbaar en hij wilde daar ook niet in "meegezogen" worden, moest met zijn eigen verdriet dealen, resultaat was dat we elkaar niet konden troosten. Gelukkig is dat van korte duur geweest maar ik vind het zo herkenbaar. In de eerste dagen zit je allebei nog in hetzelfde rouwtempo, daarna groeit het uit elkaar en moet je elkaar weer vinden, dat ging bij ons niet zonder slag of stoot.
Als mijn vriend weg is ben ik niet eenzaam, ik vermaak mij altijd wel. Wel ben ik angstiger dat er iets gebeurt, ik heb dat sinds het verlies van haar. Ik ben dan bang dat hem iets overkomt. Dat gevoel is al minder, maar nog wel aanwezig, ik denk dat dat komt doordat haar dood zo uit de lucht kwam vallen. Het gevoel dat dit soort dingen je op elk moment kan overvallen, ik hou daar merk ik in mijn dagelijks leven rekening mee.

Laura, gaat alles nog goed met jou en Semmy?
Tam, ik hoop dat je het naar je zin hebt!

Hier nog geen misselijkheid te bekennen, althans geen serieuze, heerlijk! Het voelt als een goede zwangerschap aan, ik ben zeer ongeduldig, kan niet wachten tot februari.

Maar eerst DE eieren deze week! :-D oehhhhhhh spannend!


liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 27-07-2010

Maria:Ik merk het niet alleen aan hun...ze zeggen het ook.Toen mijn schoonzusje kwam vertellen dat ze in verwachting was, kreeg ik alle steun van mijn schoonouders...vooral mijn schoonmoeder.Ze had nachten wakker gelegen en vond het zo erg voor ons dat we het er zo moeilijk mee hadden.Ze zeiden ook dat ze het goed konden begrijpen, omdat het nog zo kort geleden was.
Hun zelf hadden het ook moeilijk met het feit eerst een kleinkind verloren te zijn en meteen weer een kleinkind op komst te zijn. Echter een aantal dagen verder hadden hun het alweer geaccepteert en dat het de realiteit is en dat ze er van willen gaan genieten.Ik heb ook gezegt dat zij dat moeten doen en dat wij heus op het punt komen, dat het makkelijker word. Nu vinden hun dat wij niet te enthousiast genoeg zijn en heeft mijn schoonmoeder gister zelfs nog gezegt dat mijn schoonzusje zich daardoor schuldig gaat voelen dat ze zwanger is.Ik kreeg het gevoel dat ik me nu schuldig moet voelen, omdat ik juist nog rouw om mijn eigen zoon en ik doe echt wel mijn best voor hun maar meer gaat toch niet.Ik kan moeilijk elke keer als we bij elkaar zijn(en dat is vaak) die berg beklimmen om hun alles te geven en dat ik dan van die berg afpleur zodra ik weer thuis ben.Ik kan die energie beter steken in het zelf weer goed in mijn vel te komen zitten toch?Ik voel een soort druk in mijn rug, alsof ik 7 stappen vooruit moet om iedereen tevreden te houden...maar vind niet dat ze mogen verwachten dat ik die stappen neem!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 27-07-2010

Lieve dames,

Zo, ik ben in 1 keer ingelogd vandaag!:?

Kim, wat is dat een mooie gipsbuik geworden, zeg! En heb je alweer wat anders bedacht om je tanden in te zetten?
Gelukkig waren je collega’s aardig voor je. Morgen weer hè? Bij mij op het werk weet niemand wat er gebeurd is en aan de ene kant is dat wel prettig, maar aan de andere kant is het zoiets belangrijks in mijn leven, dat het ook vreemd is dat mensen het niet weten.
Wat vervelend dat je schoonfamilie zo reageert, Kim. Je hebt gelijk dat je nu energie in jezelf moet steken. Jammer dat ze niet lijken te beseffen dat het niet iets is waar je je overheen kunt zetten om blij te kunnen zijn voor een ander. Ik vind niet dat ze van je mogen verwachten dat je je eigen verdriet opzij zet, zodat zij zich niet schuldig hoeven te voelen. Dat kan nou eenmaal niet, want dat is veel te moeilijk. Het is een lastige situatie, meid!Sad

Jasmien, wat jammer dat je weinig kans maakt deze ronde, of heb je er wel vrede mee? Hopelijk is het in september raak. Dat zou ik geweldig vinden! Ik zou zelf het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn, maar ik zou het ook heel leuk vinden als het in oktober raak is en dat ik dan weer een julibaby verwacht. Dat lijkt me ook wel heel mooi. Nou, ja, we hebben het niet voor kiezen, het komt zoals het komt (zou Tam zeggen).

Maria, wat fijn dat je je nog steeds zo goed voelt, hou dat gevoel vast! En wat lief dat je zo met onze ei-tijd meeleeft, hihi. Als het deze keer toch eens raak mocht zijn… wat klink ik al ongeduldig hè? :oops:
Goed om te lezen dat je het terugvinden van je vriend herkent, dat jullie ook moeite hadden om elkaar te troosten. Gelukkig hebben jullie elkaar weer gevonden (net als wij). Ik heb me heel alleen gevoeld en ben blij dat die periode achter de rug is. Ik heb dat trouwens ook, dat ik me ervan bewust ben dat alles in 1 klap kan veranderen. We hebben het zelf meegemaakt, die donderslag bij heldere hemel, dus we weten dat het kan! Het is kwetsbaar, het leven. Maar ook heel mooi.

Laura, alles goed met jou en Semmy?

Ik was vandaag op mijn werk af en toe een beetje treurig. Ik dacht veel aan Puck vandaag. De zwangere dames waren hun buikjes aan het aaien en een collega kwam foto’s van zijn pasgeboren kindje laten zien. Dan vind ik het toch wel moeilijk, dat ik dat niet heb, dat mijn kindje niet nu pas gezond en wel geboren is.Cry En verdraaid, toen ik thuis kwam lag er post van het ziekenhuis op de mat met een uitnodiging van de genetica. Ik wist dat die nog een keer zou komen, nou vandaag dus. Toeval bestaat niet meer voor mij. (En steeds als er een vlindertje voorbij vliegt zeggen mijn vriend en ik zachtjes tegen elkaar: “He, daar is onze Puck, ze komt weer even gedag zeggen.”)

Oh, het is weer bedtijd, voor mij ‘werkende vrouw’, hihi. Ja, er moet toch brood op de plank komen, niet waar?

Tot morgen lieve meiden!

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-07-2010

Lieve kersje, het is inderdaad een rare situatie op je werk, het feit dat ze het (nog) niet weten. Ik begrijp wel waarom je het niet verteld hebt. Ik kan mij voorstellen dat je verdrietig was, al die zwangere om je heen, de foto's....het verlies van Puck is dan zo aanwezig he? je kan het er niet over hebben, maar het enige waar je dan op dat moment aan denkt is je kind en vooral het gemis ervan. Ik vind het zo herkenbaar. Bij mij op het werk weten ze het dan wel allemaal, maar er zijn zo vaak momenten dat ik door iets wat er gebeurt of iets dat ik hoor aan haar moet denken, en dan opeens als een hamer op mijn hoofd besef dat ik haar kwijt ben, een zware steen op de maag. Ik kreeg ook laatst een geboortekaartje van een collega van mij die net bevallen is (zelfde week als ik toen uitgerekend), ik had van te voren gezegd dat ik graag een kaartje wilde, dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, maar toen ik dat kaartje thuis opeens ontving moest ik zo hard huilen, niet om het feit dat iemand anders wel een kind heeft, puur om het feit dat wij er zo dichtbij waren en ze uit onze handen is geglipt, ons liefje er niet meer is.
Wat je schrijft over dat rouwproces van je vriend en van jou, zo herkenbaar. Ik heb mij ook een tijdje zo eenzaam gevoeld in mijn verdriet (en heb dat nog soms). Ik vond dat ook moeilijk naar jullie uit te spreken toen, er ligt een soort schaamte over....begrijp je wat ik bedoel? ik wilde het er niet over hebben. Ik was in die tijd heel erg blij dat jullie er waren, jullie hielden mij toen op de been.
Typisch trouwens dat er gisteren een brief lag van de genetica, alsof je het aanvoelde he? wanneer gaan jullie erheen? en wat kan je op die dag verwachten? hebben ze al iets onderzocht?

Lieve Kim, ik begrijp je verhaal. Jeetje, wat moeilijk zeg. Hoe kan je schoonmoeder nou verwachten dat je nu al enthousiast bent? ik vind het heel goed van je dat je al uit kan spreken dat zij vooral moeten genieten nu en dat jullie heus wel op dat punt komen dat het makkelijker wordt, je er ook van kan genieten maar dat het nu nog tijd nodig heeft. Ik vind het niet leuk dat ze zeggen dat je schoonzusje zich schuldig gaat voelen dat ze zwanger is doordat jij nu nog verdriet hebt, nog in een rouwproces zit. Je bent je kindje verloren, en dat verlies kost tijd. We zijn pas een paar maanden verder, je bent net bevallen. Het feit dat je schoonzusje ondanks de verdrietige tijd toch graag zwanger wilde raken is de bewuste keuze van haarzelf en haar man geweest (en haar goed recht natuurlijk). Ze wist theoretisch gezien dat het meteen raak kon zijn, en ik neem aan dat ze de consequenties ook wel heeft kunnen overzien, kunnen inschatten. Ze is dan zwanger in een (voor jullie) moeilijke tijd, ik denk dat iedereen wel kan beseffen dat het verwerken van zo'n groot verdriet lang duurt. Ze heeft toch gekozen hiervoor? ze wist toch hoe verdrietig jullie waren? Ik vermoed dat als je schoonzusje vanaf dag 1 jou bij de zwangerschap had betrokken, het allemaal wat minder pijnlijk had geworden, denk je niet? ik denk dat het feit dat ze er niet meteen eerlijk over was hier ook in meespeelt. Wat kersje zegt, het is een hele lastige situatie meid...bah. Het enige wat werkt is het er toch over hebben denk ik. Misschien een keer met z'n drieën gaan zitten, je schoonmoeder, je schoonzusje en jij. En dan uitspreken wat het met je gedaan heeft, wat het met je doet. Ze kunnen nu niet van jou verwachten dat je heel blij bent, je bent net je zoon verloren, het is zo kort geleden. Het is denk ik voor niemand goed dat het nu zo zwaar ligt. (makkelijk gezegd, ik weet het). Ik hoop dat het binnenkort beter voelt allemaal, sterkte daarmee meis.

Ik heb het nu inmiddels op mijn werk verteld trouwens (van mijn zwangerschap) en krijg nu regelmatig de vraag "oh wat leuk! is het je eerste?". Ik moest aan Laura denken (die zei dat toch?) dat je je zin altijd met iets positiefs moest eindigen zodat mensen zich niet zo opgelaten voelen als je verteld dat het niet je eerste is en dat je haar verloren bent. ik vind dat best wel moeilijk merk ik. Ik wil soms niet aan wildvreemden vertellen dat ik haar kwijt ben maar om nou te zeggen "dit is mijn eerste" voelt ook als verloochening, dus dat doe ik niet. Ik vind dat soms best lastig allemaal.

Ik heb trouwens een tijdje terug een brief aan mijn uitvaartmaatschappij geschreven. het feit dat een kindje onder de 24 weken niet wordt erkend, maar dat het ook niet onder mijn verzekering valt vond (en vind) ik raar. Ik kan mij blijkbaar dus niet tegen zoiets verzekeren? Ik gaf aan dat ik weer zwanger was en vroeg mij af hoe zij hierin stonden. Ik heb de crematiekosten van Olivia zelf betaald, maar het feit dat zoiets onverzekerbaar bij ze is blijft een raar gegeven. Als ze twee weken later was geboren was het wel verzekerd. ik begrijp dat er een wekengrens moet zijn maar Ik vind het raar dat er geen middenweg is bij verlies tussen de 16-24 weken. Je spreekt dan net meer van een miskraam en je moet echt bevallen.
Ik kreeg een hele lieve en betrokken brief van ze terug. Ze hebben geen intenties om hun beleid aan te passen, ze volgen de wettelijke bepalingen. Uit coulance krijg ik de uitvaartkosten van Olivia vergoed.
Lief he? ik had duidelijk bij ze aangegeven dat het mij nu iet om de kosten ging, maar om het principe dat ik vind dat een kindje net onder de 24 weken te weinig tot geen erkenning krijgt, en ik dat heel moeilijk vind. ik vind het heel lief van ze. We gaan iets moois met dat geld doen.

liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-07-2010

Lieve lieve lieve meiden...wat ben ik blij m et jullie reacties en dat ik hier terecht kan.Als ik een kl*te dag heb en ik heb hier mijn verdriet neergegooit, voel ik me vaak al iets beter.Ik voel me dan ook nog eens stukken beter als jullie zulke fijne dingen terug schrijven en ik dingen lees waar ik me totaal in kan vinden, al doet het me wel verdriet dat jullie lieve mensen ook zoveel leed en verdriet hebben.

Maria:Jij stoere sterke vrouw!!Zo knap dat je zo bezig bent geweest voor de kindjes die voor de 23 weken geboren worden en komen overlijden.Ook dat deed mij weer goed om te lezen.Echt heel knap van je meid.Weet je al wat je voor leuks gaat kopen van het geld wat je terug krijgt?

Kersje:Verschrikkelijk is dat hé, als je telkens weer iets anders meemaakt waardoor je geconfronteert wordt met jou eigen gemis.Voel je je dan ook zo eenzaam?Ik voel me dan soms echt een beetje Remi.En ik mag dan in principe nog niet klagen, omdat ik mijzelf kan troosten met mijn kleine schat.Maar het is meer het eenzame gevoel van wat je hebt ervaren en je niet meteen kunt delen met mensen,omdat ze het toch niet snappen.Gelukkig kunnen we hier even lekker met elkaar kletsen.

Ow kersje:Ik vind trouwens dat we ons best maar moeten gaan doen met ons ei dit weekend...anders is Maria zo alleenWink


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 28-07-2010

ja inderdaad Kim, ik ben heeeeeeel alleen....jullie moeten echt je best doen deze week! Confusedhock: Kom op met die eierennnnnn! delen met die hap, innestelen ermee! :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 28-07-2010

Ik zal mijn ei waarschuwen Maria en ik zal wel even tegen de zaadjes van mijn man influisteren dat ze heel hard moeten werkenWink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 28-07-2010

Hoi lieve meiden,

Even gauw laat ik nog wat horen, voor ik mijn bedje weer in duik...

Maria, ik had je gisteren al willen vragen wanneer je op je werk zou vertellen dat je zwanger bent, maar ik was het vergeten. Maar je hebt het dus verteld, meid. Lastig inderdaad wat je dan zeggen moet als mensen vragen of het de eerste is...Nooit over nagedacht dat dat zo'n standaard vraag is, voordat dit allemaal gebeurde!
Wat je zegt, over de schaamte over de eenzaamheid die we kennelijk allebei gevoeld hebben in onze relatie, herken ik zeker. Dat is te moeilijk om te vertellen als je er midden in zit. Ik begrijp ook wel dat ieder zijn eigen manier heeft van verwerken, maar mijn vriend en ik lagen hierin toch wel ver uit elkaar op een gegeven moment. Het liefst wilde ik de hele dag zijn armen om me heen en huilen. En hij werd daar (begrijpelijk) gek van. Hij kon niet tegen mijn verdriet. En daar voelde hij zich vervolgens dan weer schuldig over. En dat allemaal maakte dat ik me nog verdrietiger voelde. Ik heb toen ook heel veel aan het forum gehad. Ik weet niet waar ik anders op het moment dat ik het zo nodig had die steun had kunnen vinden. Lang leve het forum!
Wat goed dat je die brief hebt gestuurd naar de uitvaartverzekering! En wat fijn dat ze zo lief gereageerd hebben! Mag ik vragen bij welke maatschappij jullie verzekerd zijn?

Kim, fijn dat je je ook zo gesteund voelt hier. Toch handig, he, dat internet! Je kunt je verhaal doen wanneer je er zelf behoefte aan hebt en daarbij anderen ook nog een steuntje in de rug geven. Ik had niet kunnen denken dat het zo belangrijk voor me zou worden! Ja, ik herken dat eenzame gevoel zeker! Jij mag ook klagen, hoor. Natuurlijk heb je Dana, maar dat wil niet zeggen dat jouw verdriet daardoor minder is. Dus blijf het er hier uitgooien, alleen maar goed. Heb je je eitje en de zaadjes van je man al toegesproken? Ik vind dat een goed plan, ga ik ook doen. Nu meteen maar even, hihi :oops:.
Want Maria mag niet alleen blijven! Ook leuk voor haar kindje om wat vriendjes of vriendinnetjes te regelen, toch? :-D We gaan ons best doen!

Laura en Jasmien, hoe gaat het met jullie?
Tam is nog steeds lekker op vakantie. Hopelijk lukt het haar om ervan te genieten. Volgende week is de jaardag van Britt*. Dat zal moeilijk zijn.

Tot gauw, liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 29-07-2010

hey ladies!

Hey Kersje, lekker gewerkt?
De reacties van mijn collega's zijn trouwens erg lief! sommige moesten zelfs huilen! aww...zo lief en betrokken allemaal.
Ik vind het op een of andere manier fijn te lezen dat ik niet de enige waren waar het gedurende dat rouwproces een tijd niet goed ging ...ik herken zo wat je schrijft. Wij hadden precies hetzelfde. Wat kan je je dan inderdaad alleen voelen he? Je bent fysiek samen maar op een bepaalde manier het is nog eenzamer dan echt alleen zijn. Mijn vriend kon ook niet tegen het enorme verdiet wat in mij loskwam. Gelukkig was het van korte duur en konden we het uitspreken naar elkaar. Hij vond het net als jouw vriend erg moeilijk dat hij mij niet kon troosten. (jeetje, we hadden echt bij elkaar in de straat moeten wonen toen...haha :winkSmile
Wat betreft je vraag over mijn uitvaartmaatschappij, dat is Dela.

Kim, Ik weet trouwens niet wat we met het geld gaan doen, als de tijd rijp is zullen we er iets moois in haar gedachten mee doen. Ik kan nu even niets bedenken. Ik ga ook met de gemeente aan de slag denk ik. E is te weinig geregeld op dit gebied vind ik.
Ik vind het fijn te horen dat je wat aan onze reacties hebt, dat je dan een beetje minder verdrietig bent. Ik deel het, met name als je verdriet hebt of dingen zitten je dwars, dan is het zo fijn bij jullie een lieve, betrokken reactie te krijgen. Geen veroordelingen, gewoon steun.
Hoe was je tweede werkdag trouwens woensdag?

Tam, ik hoop dat jullie het naar je zin hebben!
Jasmien, doe je nog iets met je sportschool abonnement? :-D
Laura, hoe is het meid?

Ik heb net trouwens heel hard zitten huilen. Ik fietste vanuit mijn werk langs de begraafplaats waar ze gecremeerd is. Ik fiets daar wel vaker, maar nu moest ik zo denken aan die dag dat we haar weg brachten. We hadden haar opgehaald in het OLVG, ik dacht aan hoe het voelde, haar mandje op mijn schoot, mijn handen stevig eromheen. Ze was nog bij me, het maakte niet meer uit dat ze niet meer leefde, ze was bij me. Ik was zo blij dat ze bij mij was. Ik vond het zo verschrikkelijk haar daar achter te laten. We hebben haar zelf in die oven gelegd. Ik voelde mij zo leeg daarna.

Ik merk dat deze zwangerschap zo veel los maakt...zoveel herinneringen. Alles is nog zo vers merk ik. Bij alles wat ik voel denk ik als eerste aan haar. Ik denk zo veel aan haar sinds ik zwanger ben. Ze is geen seconde uit mijn gedachte. Alles linkt naar haar.

Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-07-2010

Maria:Ik heb verschrikkelijk met je te doen!Wat erg is het dat je eigenlijk niet optimaal kunt genieten van deze nieuwe zwangerschap.Alles brengt je terug naar het verlies van je eerste kindje.Ik begrijp het heel goed meid, het blijft tijd nodig hebben om het verlies van olivia te verwerken en helaas komt dat ook bij mooie gebeurtenissen terug.Maar je moet gewoon lekker huilen hoor, want dat nieuwe hummeltje begrijpt dat ook wel, dat weet ik zeker.Het zal goed zijn als je je kleintje straks in je armen houd.Je vergeet het nooit, maar dan zal je misschien merken dat olivia trots zal zijn als je gelukkig bent.

Mijn tweede werkdag was ook niet geweldig.Er waren meer mensen die wat meer durfden te vragen en dat was best zwaar.
Ook sloot ik deze dag af met het bezoek van mijn schoonbroertje en schoonzusje.Ik moest erg mijn best doen om met hun over hun zwangerschap te praten en daar was ik best moe van naderhand.Het kost me veel energie. Morgen word ook weer zo'n moeilijke dag en ik heb er helemaal geen zin in.We moeten gaan bbq-en bij mijn schoonouders, als opening van de vakantie!
Er zijn een hoop mensen en morgen krijgt mijn schoonzusje haar eerste echo,omdat ze ook nog eens vermoeden dat het een tweeling is aangezien ze heel ziek is.Dus het word hoe dan ook een zware dag voor mij.Ik hoop dat ik het een beetje van me af kan zetten morgen, zodat de zin in het klussen er ook niet bij inschiet.Ik heb tenslotte mijn ei ergens in deze dagen!Ik kan niet wachten tot ikzelf weer in verwachting ben!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-07-2010

Hai lieve meiden,

Maria, ja ik heb weer lekker gewerkt hoor!
Wat een lieve collega’s heb jij zeg…En wat bijzonder dat we ons allebei toen zo alleen voelden, zonder dat we dat van elkaar wisten. Ja, waren we maar buurvrouwtjes geweest, hihi. Ach, nu zijn we virtuele buurtjes! :mrgreen:
Meis, wat een verdriet vandaag. Het gevoel van de dag van de crematie kwam weer even helemaal terug? Oef, wat moet het ontzettend moeilijk zijn geweest om haar weg te brengen! Je beschrijft het zo beeldend dat ik het voor me zie…Cry Ik voel met je mee. Hoe gaat het nu?
Ik had vandaag ook een verdrietige dag. Mijn hoogzwangere collega ging vandaag met verlof. Er werd een lunch georganiseerd en cadeautjes gegeven (schattige kleertjes enzo). Bij de lunch werden door de zwangere dames blije verhalen verteld over hoe het voelde als je kindje beweegt in je buik en hoe geweldig het was om de echo’s te zien, etc. Ik zat daar maar en voelde me zo verdrietig. Ik geloof niet dat iemand het gemerkt heeft, hoor, maar ik voelde me echt verloren. Sad Ik ben daarna even naar de auto gevlucht en heb daar een potje gejankt. Ergens vind ik dan dat ik niet zo’n zelfmedelijden moet hebben. Maar ik weet stiekem ook wel dat ik niet zo streng moet zijn. Het ís gewoon moeilijk. En die tranen, die horen erbij. Want wij missen het mooiste dat ons ooit overkomen is.
De afspraak in het ziekenhuis is op woensdagmiddag. Ik weet niet zo goed wat ik ervan verwachten moet, of we de uitslag van de obductie krijgen etc. We merken het wel. Ik ben nu weer een beetje van slag, merk ik. Ga ik me toch weer zorgen maken en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. :?

Kim, hoe is het met jou?
Jasmien? Met jou?
Laura, alles goed?
Tam is op vakantie en ik hoop dat het goed met haar gaat.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-07-2010

Kim, ik lees net je berichtje. Jij hebt ook een zware dag gehad en morgen zal het zeker moeilijk worden. Meid, ik bewonder je kracht. Ik zou het geloof ik niet aan kunnen om naar zo'n bbq te gaan. En dan ook nog die echo... Ik zal aan je denken. Let goed op jezelf, denk om je grenzen, he? En vergeet je eitje inderdaad niet!

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 29-07-2010

Lieve Kersje:Wat voel je je opgelaten he in zo'n situatie.Ik raak dan altijd helemaal verdoofd lijkt het wel.Je moet je tranen ook gewoon lekker laten gaan hoor meid, want het is niet niks wat ons en onze trots overkomen is.
Heb je een controleafspraak woensdag?
Hoop voor je dat het allemaal meevalt woensdag!Ik zal mijn duimen weer laten draaien...ook voor je ei Big Grin


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 29-07-2010

Hey Kim, het is een afspraak bij de genetica. Wij hebben de uitslag van de obductie nog niet gekregen (maar wel al groen licht van de gyn om weer zwanger te worden). Volgens de gyn is de kans heel klein dat er nog iets gevonden is/wordt. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, schijnt. Toch vind ik het eng, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Ben toch bang voor slecht nieuws (dat mijn vriend en ik samen geen gezonde kinderen zouden kunnen krijgen ofzoiets).

Slaap lekker en veel kracht morgen!

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 30-07-2010

hey lieve meiden,

kersje, ik kan mij voorstellen dat je je best nerveus maakt voor het gesprek met de genetica. Ik was ook best nerveus voor mijn afspraak voor de obductieresultaten van Olivia. Je weet niet wat je te horen krijgt, of er genetische problemen gevonden zijn.....de kans zal klein zijn maar het feit dat die kans er is, is op zichzelf al zo onrustig. Ik verwacht dat je geen slecht nieuws krijgt, dat is mijn gevoel. (maar daar heb je nu ook niets aan vrees ik :?) Nog een paar daagjes, dan weten julie het.
Wat een dag had je gisteren zeg Sad, jeetje. Zit je dan bij je collega's een happy face op te houden, mee te lachen, geinteresseerd mee te praten terwijl er zo veel in je hoofd en hart omgaat....dat moet echt naar voor je zijn geweest Cry. Ik begrijp je zo goed! Je zegt dat je ergens vindt dat je niet zo'n zelfmedelijden mag hebben, ik herken dat, ik heb dat ook. Net als mijn dag gisteren, ik voelde mij zo rot maar vind dat ik geen recht heb om te klagen, ik ben immers weer zwanger. Maar het verlies wat wij geleden hebben staat in mijn beleving los van alle andere zaken. Sommige ervaringen, gebeurtenissen versterken de pijn of het gemis, anderen verzachten ze weer. Maar het is een wond die moet helen, niets helpt echt, alleen tijd. En zo'n dag als gisteren is dan wel heel confronterend he?, al die blije moeders, buiken, echo's, verhalen...en ze weten niets van jullie Puck af, en jullie gemis. We hadden in de luiers moeten zitten nu....overal wasgoed, borstcompressen en verdwaalde rompertjes. Gek idee als je daar over nadenkt he? het lijkt zo onwerkelijk maar ook zo dichtbij.

Jeetje Kim, jij had ook een heftig dagje he? Met collega's het gesprek aangaan is inderdaad soms zo moeilijk, ik weet het. Ik voel soms dan echt een warme golf door mijn lijf richting mijn hoofd trekken, dan krijg ik er echt een lichamelijke reactie van....vooral als dingen of vragen mij overvallen. Vind je het fijn om het er met ze over te hebben? ik wel....ik noem haar graag en vaak. Wat goed dat je daarna bij je schoonfamilie bent langsgegaan, en ja, ik kan mij voorstellen dat dat behoorlijk wat van je energie gekost heeft. Maar ik vind het heel goed van je dat je hebt gedaan hebt! Voelde het beter toen je daar weer wegging? of knaagt het nog net zo hard als voorheen?
Het raakte me dat je zei dat ons nieuwe hummeltje het wel begrijpt als ik moet huilen. Weet je dat ik daarna of tijdens het huilen heel vaak "sorry" zeg? dan wrijf ik over mijn buik en dan zeg ik dat het mij spijt dat ik zo verdrietig ben Cry. Ik vraag mij oprecht af of het niet nadelig voor je kind is als je zo vaak huilt :confused:. Maar het moet eruit...ik kies er niet voor, het gebeurt gewoon.
Vanavond de bbq, kan mij voorstellen dat je niet staat te springen om daarheen te gaan. En dan nog de blije echo te moeten aanschouwen :?. Erg confronterend allemaal. Veel kracht voor jou vandaag! zet em op, laat je niet gek maken. Wij denken aan je hier.

en Kim, niet dat ei laten schieten hoor! zonde! :-D ik wil dat jullie volgende ronde al jullie maandverband en tampons uit raam kunnen gooien en bij mij aansluiten! kunnen we samen verschrikkelijk blij zijn (en snotteren en huilen) en blij zijn! (en snotteren en huilen) en blij zijn! :-D

liefs, ook voor jouw Jasmien, Tam en Laura.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 30-07-2010

Lieve dames,
Hoe is het met jullie? Met mij goed hoor. Vanaf volgende week zal ik vaker op het forum kunnen zijn want dan is het rustiger Smile

Kim, wat een prachtige gipsbuik! Het ziet er lief uit. Veel succes met het klussen hoor! Jij verwacht dit weekend, net als Kersje, jouw ei he. Vandaag een moeilijke dag voor jou. Bbq-en met je schoonfamilie en de eerste echo van je schoonzusje. Ik hoop dat het een beetje zal gaan en ik hoop ook dat er toch wel rekening met jouw gevoelens zal worden gehouden.

Maria, aan de ene kant vind ik het jammer dat wij weinig klussen maar aan de andere kant...als ik moe ben en mijn lichaam op is kan ik echt niets anders meer doen dan uitgezakt op de bank zitten. Ik hoop dat het in september beter zal gaan. Helaas ben ik niet meer naar de gym geweest, maar vandaag zal ik toch wel gaan.
Erg fijn hoor dat je geen last hebt van serieuze misselijkheid en dat je je goed voelt. Mooie romantische maand om te bevallen, februari. Wanneer ben je uitgerekend als ik vragen mag? Ik vind je heel flink dat je met de gemeente aan de slag gaat over het stuk van kindjes onder de 24 weken. Verder vind ik het leuk dat de uitvaartmaatschappij wel oren had naar jouw situatie. Het gaat inderdaad om het principe.

Kersje, ben je al gewend aan het werkritme? Toen ik pas begon met werken moest ik elke dag om 10 uur ’s avonds gaan slapen zodat ik de volgende dag weer vol energie naar het werk kon. Ik heb mij berust in de situatie dat ik deze ronde gedurende mijn vruchtbare week niet meer kon klussen dan ik wilde. In september hoop ik vol goede moed verder te gaan! Jij hebt HET ei dit weekend. Wat zit ik te hopen en te duimen dat het raak zal zijn en dat jij ons over 2 weekjes positief zwangerschaps nieuws geeft. Ik verlang echt naar meer zwangeren uit ons groepje. Mijn ongi kan elk moment doorbreken. Ik hoop wel voor mezelf dat er nog een kans is maar ik denk het niet.
Meid, wat een moeilijke situatie. De zwangere dames met hun verhalen over beweging van hun kleine en echo fotootjes. Ik noem het echt geen zelfmedelijden hoor! Je was niet zo lang terug ook in dezelfde gelukkige situatie als hun maar dat is helaas niet goed afgelopen. Woensdag heb je de afspraak bij de genetica. Eng aan de ene kant maar aan de andere kant kan je dan dat gedeelte afsluiten. Ik hoop echt dat het erbij blijft dat het domme pech was bij Puck en dat er echt niets anders is. Ik denk / voel haast wel dat dit het geval is.

Tam, nog aan het genieten van je welverdiende vakantie?

Okee dames, een fijn weekend
Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-08-2010

hey meiden, wat is het hier stil! :-D echt komkommertijd!

Jasmien, wat fijn van je te horen! er breken rustigere tijden voor je aan lees ik, fijn hoor! ik vind het wel gezellig als je hier vaker bent :mrgreen:
Wat dat klussen betreft, ik snap dat als je het zo druk hebt, je hoofd bij thuiskomst niet naar dat soort dingen staat, dan wil je inderdaad alleen nog maar op de bank hangen en uitrusten. Het zal wel een dubbel gevoel zijn, tuurlijk wil je het graag, maar als het niet gaat, dan gaat het niet, dat begrijp ik ook wel.

Jij verwacht je ongie een dezer dagen, niet? je zegt dat er een klein kansje is dat het deze ronde raak is, daar houden we aan vast Jasmien! ik hoop dat jij heel blij verrast wordt deze ronde :-D, oh wat zal ik een vreugdedansje maken als een van jullie zo'n mooie test in handen heeft!!!
Hey , weet jij trouwens hoe het in Suriname geregeld is met de verzekering van uitvaartkosten van kinderen voor de 24 weken? ik vroeg mij dat af...

Kersje, hoe gaat het met je? nog iets leuks dit weekend gepland? en vast druk aan de klus met HET ei :mrgreen:

en Kim? hoe is het meid? heb je een fijn weekend? hoe was de bbq? trok je het een beetje met al die echoverhalen? en jij ook druk met HET ei natuurlijk, goed zo!

Lieve Tam, de jaardag van jullie kleine meid staat voor de deur, je zal er wel veel aan denken. Ik denk in ieder geval erg veel aan Britt en aan jou de afgelopen dagen. Sterkte en kracht voor jou meid.

Nou meiden, ik ga mijn kopje thee lekker buiten opdrinken, de zon schijnt heerlijk zie ik. Vriendlief zit er al met z'n krant. Tot later!

liefs en knuffel,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 01-08-2010

Ik ben hier! Ga gauw even lezen.

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 01-08-2010

Hoi lieve meiden,

Hier ben ik weer, hoor! Ik heb het zo druk gehad met klussen dat ik geen tijd had voor het forum, hihi, nee hoor. Nou, wel veel geklust, dus we hebben weer gedaan wat we konden. HET EI heeft gisteren zijn sprongetje gewaagd, dus de spannende wachttijd gaat weer beginnen. Het zou zo leuk zijn als het voor een van ons weer raak is deze ronde, hè? Jasmien??? Al ongi of stiekem toch niet? Een heel klein kansje is ook een kansje toch? Kim, jij bent ook al een paar dagen niet op het forum geweest, ook zo hard geklust???
Ik heb gisteren wel even gauw meegelezen, maar had geen tijd om te reageren. Mijn vriend en ik zijn even een dagje op stap geweest. Lekker gewandeld, appeltaart gegeten, tentoonstelling bezocht, dat soort dingen. Het was een gezellige dag. (Ook nog vers geplukt kersen gekocht aan de kant van de weg, verrukkelijk!) :mrgreen:
Vandaag ga ik even uitpuffen van de afgelopen drukke week. Helaas ben ik morgen niet vrij (mijn vaste vrije dag), want dan heb ik de introductiedag van mijn nieuwe werk. Maar daarom ben ik wel aanstaande vrijdag vrij (een lang weekend dus, vr t/m ma). En dan gaan we een weekendje weg! We hebben gisteravond een hotel geboekt in Keulen en we gaan met de trein. Ik heb er echt zin in.:-D

Maria, zit je lekker met je kopje thee in het zonnetje? Heerlijk hoor.
Wat je schreef, dat niets echt helpt, behalve tijd, dat ben ik met je eens. De tijd verstrijkt. Vlak na de bevalling wenste ik dat ik een paar maanden vooruit kon springen in de tijd, zodat ik dat gevoel van intens verdriet zou kunnen overslaan. Nu ben ik daar, waar ik wilde zijn en inderdaad, ik ben voor een groot deel weer opgekrabbeld en kan het leven weer aan. Maar zo nu en dan heb ik zo’n dag ertussen die mij weer helemaal terug brengt bij dat gevoel van verdriet en gemis. En bij die eenzaamheid en het hunkeren naar mijn kind. Cry Ik ben nu het boekje ‘Met lege handen’ aan het lezen van Marianne Cuisinier en Hettie Janssen. Het boekje gaat over vrouwen die hun baby zijn verloren in de zwangerschap of rond de bevalling. Daar staan heel veel herkenbare dingen in. Ik kan het lezen zonder te huilen, waardoor ik merk dat ik meer van een afstandje naar mijn verlies kan kijken. Wat moeilijk blijft zijn de directe confrontaties met mijn eigen verlies, waar ik niet aan kan of wil ontsnappen (zoals die lunch met mijn zwangere collega’s). En ik verwacht dat het voor mij ook niet gemakkelijker zal worden als ik weer zwanger ben (eerder moeilijker). De hormonen die dan door je lijf stromen maken dat je gevoeliger bent. En je hebt dan weer een hummeltje in je buik die je iedere dag laat herinneren aan je eerste kleintje. Maar dat is goed, ik wil het graag weer mee maken, hoe moeilijk het ook soms zal zijn.
Maria, wat jij schreef, dat je sorry zegt tegen je kindje als je moet huilen om Olivia, daaruit blijkt wel weer wat een lieve moeder jij bent. En ik denk dat dát het gevoel is wat jouw kleintje voelt, jouw liefde, veel meer dan je verdriet. Zeg sorry als je dat wilt, ik weet zeker dat het niet nodig is, jouw beide kindjes weten hoe het zit, daar ben ik van overtuigd, want zij zijn een deel van jou. Ik denk niet dat het nadelig is voor je kindje, meid. Je zegt het zelf al, het moet eruit. Dat is veel beter dan je verdriet inslikken, hoor.
En ja, ik wil ook samen snotteren en huilen en blij zijn, en weer snotteren en huilen en blij zijn!

Kim, hoe is het allemaal gegaan, meid? Vielen de bbq en de echoverhalen mee of tegen? Heb je nog iets leuks kunnen doen dit weekend (behalve klussen)?

Jasmien, ik kan me voorstellen dat je te moe was om te klussen deze maand. Ik heb ook last van vermoeidheid door mijn nieuwe baan, maar gelukkig heb ik een man die ons klusproject ook zeer serieus neemt en mij kan motiveren, zal ik maar zeggen…ook als ik erg moe ben.:oops: Maar ik kan me voorstellen dat je soms toch gewoon te moe bent, hoor. Maar wie weet, misschien is het stiekem toch gelukt (door een verdwaald koppig zaadje) en anders komt het wel weer wanneer je het weer wat rustiger krijgt, toch? Ben je nog naar de gym geweest? Ik denk/hoop ook dat we woensdag bij de genetica te horen krijgen dat het domme pech was. Ik ga proberen om me er niet heel druk om te maken. Gelukkig heb ik een volle agenda de komende dagen, dan heb ik hopelijk weinig tijd voor zenuwen!

Tam, ik moet veel aan je denken, want de jaardag van je kleine meid komt eraan en ik stel me voor dat je het er moeilijk mee hebt. Ik hoop dat je naast je verdriet ook samen met je man een beetje kunt genieten van Italië.

Laura, hoe gaat het met jou en Semmy?

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 01-08-2010

Hoi lieve dames,
Ik heb als voornemen om vanaf nu vaker op het forum te komen. Op het werk is het vanaf morgen een stuk rustiger en manlief is druk bezig om naar een goede baan uit te kijken. Hij is pas afgestudeerd. Dus op zowel werk- als privé gebied heb ik het een stuk rustiger nu. Heeeeeeeerlijk!!!
Alvast spannend nieuws voor jullie. Volgens mij ben ik zwanger!! Mijn nod was 29 juli. Gisteren heb ik samen met mijn man een test gedaan en verscheen er een vaag maar wel goed zichtbare 2e streep. Ik durf het nog niet te geloven! Over enkele dagen ga ik toch maar weer een test doen, want ik had helemaal niet verwacht (wel gehoopt) om zwanger te zijn.
Dus Maria, als mijn volgende test ook positief is mag je dat vreugdedansje doen. Ik zal dan met jou meedoen J
Kersje, inderdaad moet er dan sprake zijn geweest van een verdwaald koppig zaadje. Onvoorstelbaar hoor!!
Maria tav de verzekering van de uitvaartkosten voor kindertjes jonger dan 24 weken heb ik nog geen info. Ik wil het eigenlijk ook wel weten dus ga ik de volgende week even informeren.
Kersje, flink geklust en HET EI is gesprongen. Een spannende tijd breekt nu aan! Gelukkig heb je een drukke agenda waardoor er weinig ruimte is voor zenuwen. Ik zit hier stevig te duimen voor je dat het raak zal zijn deze ronde. Dan zijn wij gezellig samen zwanger. Leuke dag had jij gisteren en met die vers geplukte kersen was je dag compleet, he.
Tam, hoe is het met je meid? Ik denk aan jou en lieve Britt. Ik hoop dat een beetje zal gaan en wens je veel kracht en sterkte toe.

Kim, hoe gaat het en
Laura hoe is het met jou en je lieve Semmy?

Liefs,
Jasmien



mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 01-08-2010

Oeps, ik merk dat mijn tekst geen witregels heeft. In mijn Word document was dat anders


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 01-08-2010

JASMIEN! WAT GEWELDIG! GEFELICITEERD!!! :-D:mrgreen::-D

Een streepje is een streepje, dus ik feliciteer je alvast, ook al kan je het zelf nog niet helemaal geloven. Je bent gewoon zwanger meid! Geweldig! Geniet ervan, hopelijk kunnen we je allemaal snel volgen!

Oooooooh, wat een goed nieuws...

Veel liefs voor jou en de kleine spruit,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 01-08-2010

Allereerst!!Jasmien....Super geweldig nieuws meid!Echt van Harte gefeliciteerd!En inderdaad van kerjse zegt een streepje is een streepje...je bent echt zwangerBig Grin

Ik lees straks alles grondig door en kom straks vertellen, wat ik allemaal gedaan heb.
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 01-08-2010

Nou hier ben ik dan weer!Kleine ligt op bed en heb heel eventjes( Wink moet zo weer aan de gang haha) een rustig momentje om bij te kletsen.
Jasmien het is gek, maar het feit dat jij nu na maria ook weer zwanger bent maakt mij ineens weer hoopvol.Vind het echt heel leuk voor je meid...doet me goed!!!En zoiezo echt super dat je toch ondanks dat je bang was dat het niet genoeg was geweest deze maand toch zwanger bent geworden...dat is toch helemaal geweldig!Hoe reageerde je man?Volgens mij waren jullie echt verbaasd of niet haha.Ik had wel even een klein vliegje willen zijn en even van dat moment mee willen genieten!Big Grin

Kersje:Nog een paar daagjes wachten meid, dan weet je meer van de gyn.Ik begrijp wat je voelt.Wij moeten donderdag weer terug naar het ziekenhuis.En dat is eigenlijk gewoon nog een extra gesprek over hoe het nu gaat, maar dat geeft altijd een zwaar gevoel in de maag.Je hebt een leuke dag gehad las ik...fijn dat je toch heerlijk kunt genieten meid!En volgend weekend ook weer iets om heerlijk naar uit te kijken, goed van jullie!

Ik heb een beetje een raar gevoel in mijn buik vandaag.Mijn ei is nog niet geweest, maar ik denk dat het er wel zo'n beetje aan zit te komen.Het is nu ook maar een beetje gokken hé.Heb na mijn bevalling nog geen normale cyclus gehad, dus deze 2e cuclus kan ook uit de gooi gaan!Toch denk ik dat het niet zo lang meer zal duren, dus we klussen gewoon nog even verder.
De bbq was redelijk gezellig.Ik had veel moeite met de verhalen en met de echofoto.Ik heb redelijk mijn best gedaan om het niet te veel te laten blijken en om er niet te veel bij stil te staan,maar ik was de dag daarna doodop van alles.Ik kreeg vrijdag ook te horen dat het bij een nicht van mijn man waarschijnlijk niet goed is.Zij is eigenlijk net zo ver als mijn schoonzusje, maar bij de echo klopte het hartje niet en was er vrijwel niets te zien in de vruchtzak.Dat deed mij erg veel verdriet, zeker omdat hun al meer als een jaar bezig zijn en ook hormonen hebben moeten slikken.Vind het allemaal zo oneerlijk!
Hier zijn we ook volop bezig geweest met de caravan op te knappen.Het is nog een paar dagen werken en dan is het helemaal af.Dan kan ik alles in gaan ruimen en gaan pakken, want vrijdag vertrekken wij naar limburg om lekker een weekje te relaxen.
Als dat tenminste nog gaat want mijn schoonouders en mijn schoonbroertje en schoonzusje gaan ook mee.Als ik geweten had dat ze zwanger was had ik alleen met mijn gezinnetje gegaan.Ik hoop dat ik er toch veel kan genieten van die week, al zal het zwaar worden om de hele week ermee geconfronteert te worden.En ik ga heel hard duimen dat ik aan het eind van die week positief test.Ook voor jou Kersje!!!Ik zal dus volgende week niet veel op het forum zitten misschien!!Ik neem de laptop wel mee, maar zal er zijn als er tijd voor is!Misschien is het ook wel fijn dat ik dan af en toe een keer bij jullie terecht kan, als het me even te veel wordt.

Jasmien en Maria: Straal even wat vruchtbaarheid deze kant uit Wink, misschien dat het helpt hahaha.
Tot snel meiden.......


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-08-2010

Jasmien!!! :-D:-D:-D JEAHHHHHHHH!!!!!!!!!! :-D
oh mijn hemel, wat geweldig!!! :-D wat een geweldig nieuws!!!!
Ik zit hier dus echt met een smile van oor tot oor achter mijn laptop, wat geweldig meid! gefeliciteerd!!!

ik ga dus NU even mijn vreugdedansje doen :mrgreen: tralalala...ladiedadatatadada!

Dan ben je dus ergens begin april uitgerekend?
morgen weer testen voor de vettere streep? (ik heb er wel tig gedaan voor ik het echt geloofde) geniet ervan meid!

veel liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 01-08-2010

Hoi lieverds, bedankt voor jullie gelukwensen en Maria leuk dat je je vreugdedans hebt gedaan. Ik heb met je meegedaan hoor! Over enkele dagen test ik weer want -het zal absurd lijken- ik geloof het nog niet helemaal. Wat vind ik het zo fijn dat ik niet ongesteld ben. Dat was altijd zo confronterend.
Kersje en Kim ik ben er nu nog meer van overtuigd dat jullie zullen volgen. Ik stuur van hieruit veel vruchtbaarheid naar jullie toe.
Kim, ik ben blij dat je weer hoopvol bent, omdat er echt wel hoop is dat jij heel gauw weer zwanger wordt. Mijn man was evenals ik stomverbaasd. Hij hield de test op verschillende manieren om te kijken als het streepje zichtbaar bleef. Het is echt raar dat ik zwanger ben, want deze ronde heb ik echt heel weinig geklust ten opzichte van de andere rondes. Zo zie je maar he, zoals Kersje (of Maria?) zei, er is maar 1 brutaal zaadje nodig…
Je hebt je trouwens goed door de bbq heengeslagen. Begrijpelijk dat jij je de dag daarop doodop voelde door allerlei emoties die je je moest bedwingen. Wat oneerlijk dat de nicht van je man, die al een jaar bezig zijn en hormonen slikte dit moet meemaken! Heel verdrietig is het. Zwanger worden en zijn is niet vanzelfsprekend. Het is echt een wonder in mijn ogen. Vooral na alles dat wij meiden hebben meegemaakt. Volgende week ga je een weekje naar Limburg. Ik hoop dat je toch nog kan relaxen en dat je aardig kan genieten. Moeilijke situatie dat je schoonzusje meegaat, he. Ik duim keihard voor je dat je aan het eind van die week positief test.

Maria, ik ben, als alles goed gaat, inderdaad in de 1e week van april uitgerekend. Hoe gaat het verder met jou? Last van klachtjes?

Kersje, net als bij Kim duim ik keihard voor jou dat het raak is deze ronde!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 01-08-2010

wat een goed nieuws op de zondag zeg :-D, ben er een beetje van slag van. Ik gun het jullie allemaal zo erg. De blijdschap die ik voelde toen ik las dat je zwanger was Jasmien, ik moet dan meteen ook aan kersje, Kim en Tam denken. Ik word er dan ook een beetje emotioneel van. Ik wil dat jullie allemaal zwanger zijn binnenkort. Ik denk ook wel dat dat gebeurt.
Dus Kim, om dat te ondersteunen straal ik nu wat vruchtbaarheid naar jullie toe, komt ie:

Confusedhock: straaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhlllllll

Kim, ik vind het fijn te horen dat de zwangerschap van Jasmien je goed doet, het je hoop geeft. Het is ook erg hoopgevend he? Ik las dat je de bbq zonder kleerscheuren bent doorgekomen, maar wel moe. Ik kan mij voorstellen dat je moe was daarvan. Overal blij en evenwichtig op moeten reageren.......dat is ook nit makkelijk voor je op dit moment. Ik neem aan dat het maar 1 kindje was en niet zoals ze dachten een tweeling? Wat een vervelend verhaal van je nicht zeg.....mijn hemel. Wat verdrietig voor ze zeg. Zitten ze nu nog in onzekerheid of is het duidelijk dat het niet goed zit? nou, ik wens ze alle best toe, en alle kracht. Je bent lekker druk met de caravan geweest, wat een werk he zo'n minihuis :-D, heerlijk dat jullie een weekje weg gaan vrijdag. Maak je maar niet te druk om de anderen, gewoon lekker van je lieve meisje en je man genieten.

Hey lieve kersje! onze kanibaal! (kersje eet kersjes namelijk) je hebt een momentje gevonden in je drukke klusschema om het forum te bezoeken Wink gelukkig!!! hihi
Je hebt je ei al gehad? (ik zou wel even doorklussen, ik had altijd mijn eierstokkrampjes 1 dag voor mijn positieve ovulatietest, en dan moet ie nog springen, tussen de 0 en 36 uur later) maar misschien zit ik je nu helemaal onzeker en gek te maken, ook niet mijn bedoeling :-?. Wat een fijne zaterdag hebben jullie gehad! leuk hoor, dat klinkt echt ontspannend en fijn allemaal, het was ook zulk mooi weer! en dan vrijdag lekker een weekend weg samen, jullie zijn goed bezig! gezellig hoor.
Dat boekje wat je aan het lezen bent "met lege handen', ik heb daarover gehoord, heb het zelf nog niet gelezen. Is het mooi? Ik heb dat ook wat jij zegt, dat je nu zonder te huilen dit soort dingen kan lezen (meestal), ik heb in het begin meteen een aantal boeken gekocht over dit onderwerp en die raakte mij diep, ik kon ze niet lezen zonder te huilen. Maar dat had ik toen ook nodig denk ik. We zijn echt een stuk vooruit gekomen in onze rouwverwerking inderdaad...en die directe confrontaties zijn, wat je zegt, inderdaad moeilijk soms. Ze overvallen je ook vaak, en dan is het moeilijk om alle gevoelens en emoties die daarbij los komen onder bedwang te houden. En ik denk dat dat inderdaad ook niet direct beter wordt als je weer zwanger bent, bij mij inderdaad zwaarder, ik heb het gevoel alsof de rouwverwerking in een sneltempo is gezet. Voordat ik zwanger was kon ik het meer op mijn eigen tempo doen, nu overvallen dingen mij meer, mijn eigen gevoelens en gedachten, en de opmerkingen en reacties van mensen om mij heen. Maar wellicht is dat voor iedere vrouw anders. Ik voel mij wel veel zekerder in deze zwangerschap (raar eigenlijk he?), en ook blijer, ik voel mij gewoon lichamelijk en geestelijk beter deze zwangerschap. Ze zijn niet et elkaar te vergelijken....ik vind dat soms raar. Ik vind het trouwens heel lief wat je schrijft over het verdriet dat ik soms heb en het "sorry" zeggen, je zegt het heel mooi, en je hebt helemaal gelijk.
Zo, en nu zit je op het wachtbankje......ik hoop zo dat je binnenkort mee gaat snotteren, en blij zijn, en snotteren en blij zijn!

Jasmien, hoe voel je je eronder? het is een raar idee he? helemaal.geweldig spannend en mooi.

nou meiden, manlief en ik hebben de hele dag geklust (jaaah! echt geklust met een hamer enzo :mrgreenSmile, ik ben kapot. We hebben een boekenkast bij Ikea gehaald en opgebouwd. Hij is 2 meter 40 hoog! (we hebben een koninklijk plafond, we hebben boven de kast nog 1,5 meter onbenut), maar we zijn er blij mee!! maar wat boeken zwaar zeg Confusedhock:.
Vandaag trouwens voor het eerst mijn positierokje weer aangehad, mijn buik groeit best hard, sneller dan de vorige keer trouwens...ik vond het raar en leuk dat ik het weer kon dragen. Zwanger zijn heeft iets onwerkelijks.

liefs en slaap lekker allemaal.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 02-08-2010

Hey lieve meiden,

Ik heb helaas niet veel tijd om te schrijven vandaag (Maria heeft me namelijk aan het denken gezet en ik denk dat ik er nog een klusje tegenaan ga gooien zo...:geek:hihi). Kan nooit kwaad, denk ik...:-D Ik moet morgen weer vroeg op (heb vandaag ook gewerkt) en zal morgenavond even lekker met de laptop op de bank bijschrijven.

Jasmien, geloof je het al???:?

Liefs voor jullie allemaal,
Jullie Kanibaal Kersje:-o


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 03-08-2010

Hoi lieverds,

Maria, zo hard werken op een rustdag (zondag)? Ben je inmiddels een beetje bijgekomen? De boekenkast zal er wel leuk uitzien,he. Ik ben er wel benieuwd naar. Wat leuk dat je je positierokje weer aan kan. Ik ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan, als mijn buik sneller zal groeien of niet.

Kersje, heel goed dat je nog een klusje er tegenaan hebt gegooid. Zo heb je de kans om zwanger te worden optimaal benut! De duimronde is nu voor ons aangebroken. Ik zal keihard voor je duimen hoor!

Maria en Kersje, ik begin nu meer en meer te geloven dat ik zwanger ben. Vandaag voelde ik mij de hele dag misselijk op kantoor. Ik moest echt moeite doen om niet te kokhalzen. Toen ik thuiskwam en warm heb gegeten (had wel trek) zakte dat gevoel gelukkig. Ik denk niet dat ik mijn zwangerschap lang verborgen zal kunnen houden op kantoor. Mijn chef heeft een scherp waarnemingsvermogen. Ik zal mijn moeder deze week vertellen en de volgende week volgt mijn chef, denk ik.
Morgen of woensdag zal ik toch weer een (2e) test doen, want ik wil mezelf blijven overtuigen.

Kim, Tam en Laura hoe gaat het met jullie?

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-08-2010

Lieve kersje, je hebt vandaag je afspraak met de genitica he? ik weet niet hoe laat, maar heel veel succes meid! ik denk aan je.


Liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-08-2010

en ik denk ook vandaag aan de jaardag van de lieve Britt* ,de mooie dochter van Tam en haar man, die vandaag eigenlijk een jaar oud had moeten worden.

Lieve Tam en man van Tam, ik denk aan jullie, dat de balonnen maar hoog de hemel in mogen gaan, waar jullie lieve kleine meid met alle andere kleine engeltjes aan het spelen is.

[Afbeelding: 2cqcy03.jpg]


liefs,
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 03-08-2010

hey lieve meiden,

Jasmien, wat spannend dat je het je moeder gaat vertellen deze week. Ik heb het ook direct verteld, zag ook geen reden het voor mij te houden eigenlijk :-D. Ik denk dat ze heel blij zal zijn! Fijn dat je je wat zwanger voelt, die misselijkheid kan ook niet missen he? had je dat vorige keer ook? ik heb heel soms een wat misselijke vlaag, ik heb amandelen in mijn werktas zitten, als ik het voel opkomen eet ik er een paar, ze helpen heel goed. En heb je inmiddels een tweede of derde test gedaan??? hoe is je man eronder? het is zo spannend allemaal he? ik ben echt superblij voor je. Weet je al wannneer je contact met je gynaecoloog op moet nemen? ik moest dat in de 6e week doen was mij van te voren verteld.

Lief kanibaaltje, wat goed dat je nog geklust hebt!:mrgreen:, het gekke is dat de twee keer dat ik zwanger ben geworden, ik beide keren dacht dat ik te laat geklust had. Vandaar dat ik ook de overtuiging had dat het toch niet raak zou zijn. Dus goed doorklussen hoor!!! Hoe was het vanmiddag? ik hoop dat jullie een "goede" uitslag hebben gekregen, iets waar je wat mee kan, ik kan mij best voorstellen dat je er nerveus voor bent...

Kim, hoe is het met je meid? druk aan de voorbereiding voor je vakantie? werk je deze week ook een paar uurtjes?

Laura, hoe is met jou en Semmy?

Tam, liefs voor jou meid!

Hier gaat het prima, ik voel me heel goed, beter dan voorgaande weken. Ik merk dat mijn hormoonhuishouding verandert nu de placenta het overneemt. Mijn huid wordt mooier en ik voel me blijer. Wel heb ik hele nare dromen, bijna elke nacht. Ik kan ze me ook altjid herinneren als ik wakker word. Misschien dat ik toch veel wegstop, en dat dat in mijn dromen weer naar voren komt. (hoor mij nou, met de huis-, tuin- en keukenpsychologie :ugeekSmileVolgende week woensdag is de nekplooimeting, dat vind ik wel spannend.
Ik heb mij eigenlijk (nog) niet aangesloten bij het "zwanger uitgerekend in februari" topic, ik merk dat ik daar nu geen behoefte aan heb, aan de (soms onzekere) berichten, zwangerschappen die misschien niet goed gaan. En ook wil ik ze niet confronteren met het feit dat het bij mij in zo'n laat stadium mis ging. Misschien komt dat later nog. Ik wil wel binnenkort een buikfoto plaatsen, dat topic vind ik leuk. (ook pas sinds ik weer zwanger ben, daarvoor vond ik dat topic veel te confronterend, ik keek er soms naar maar moest daarna altijd heel hard huilen).

nou ik maar weer eens werken, tot later meiden! ...kersje, ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is!
liefs,
maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-08-2010

Lieve Tam,

Vandaag een jaar geleden is jullie lieve Britt* geboren. Hoe verschrikkelijk dat jullie haar zo snel moesten laten gaan. Toen ik vanmorgen wakker werd, waren jullie meteen in mijn gedachten. Ik heb de laatste dagen veel aan je gedacht, lieve Tam. Hoe moeilijk moet deze periode voor jullie zijn. Ik denk aan jou en aan Britt. Ik ga een kaarsje voor jullie prachtige meisje branden.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 03-08-2010

Dag meiden,

Jasmien, je voelde je misselijk! Ja, dat krijg je ervan als je zwanger bent…Geloof je het nou al? Wat heerlijk om je moeder het goede nieuws te kunnen geven! Ik ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren! Je gaat het volgende week ook vertellen op je werk, hè? Herinner ik het me nou goed dat het advies van je dokter was om tijdens de aanleg van de placenta de ziektewet in te gaan? En nog bedankt voor het sturen van de vruchtbaarheid, ik heb mijn handen omhoog gehouden! Over twee weken weten we of het gewerkt heeft…Confusedhock:

Kim, heb je het druk met de caravan en de vakantievoorbereidingen? Heb je er zin in om even ertussen uit te gaan? Je hebt je goed gehouden op de bbq en met de echofoto. Knap van je! Ik kan me voorstellen dat je de dag erna moe was. Het vraagt veel van je om je groot te houden. En wat een naar nieuws over de zwangerschap van de nicht van je man. Wat een teleurstelling en verdriet zal dat geven. Kinderen kunnen krijgen heeft helaas niets met eerlijkheid te maken, dat weten wij maar al te goed. Hopelijk zullen ze in de toekomst toch een kindje mogen verwelkomen.
Hoe gaat het met jouw klusschema? Vind jij het soms ook zulk hard werken??? Vooral als je een drukke dag hebt gehad? Maar we zullen doorzetten (dat klinkt net alsof ik er geen plezier aan beleef, dat is gelukkig niet zo, maar het kost me wel energie/slaap!:geekSmile
Goed idee om je laptop mee te nemen, dan kan je even op het forum als je er behoefte aan hebt (hopelijk is het niet nodig, maar wel gezellig!).

Maria, bijna 12 weken alweer! Wat vliegt de tijd. En wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Die dromen horen ook echt bij de zwangerschap, hè? Dan schijn je enge en heel levendige dromen te kunnen hebben. Wel heel vervelend als het nare dromen zijn!
Goede tip van het nog even doorklussen, trouwens. Kwaad kan het in ieder geval niet, haha. Is jouw uitgerekende datum nog steeds 14 feb? Of ben je naar voren of achteren gezet na de echo? Ik vind het zo’n romantisch idee om op Valentijnsdag uitgerekend te zijn! En nu ga je een winterkindje krijgen…als het bij mij raak zou zijn deze of de komende maanden en het gaat allemaal goed, wordt het een lente of zomerkindje. Maak je je erg druk om de combinatietest? Het blijft altijd eng dat soort dingen, vind ik. Gelukkig sta je er positief in, meid. Ik heb trouwens morgen de afspraak met de genetica. Ik ben lichtjes zenuwachtig, maar ik ga morgenochtend maar gewoon werken, dan heb ik wat afleiding. De afspraak is pas om half twee. Tuurlijk laat ik weten wat er uit komt.
Wij hebben ook hoge plafonds! Zal wel mooi staan met zo’n hoge boekenkast. Klinkt wel als een flinke ‘klus’!
Je gevoelens overvallen je nu meer, schrijf je. Ik moet bekennen dat ik zondagavond ook weer een lastig moment heb gehad. Ik ging met mijn vriend naar het filmhuis (naar de Sneak Preview, dan weet je niet welke film het wordt, altijd 1 die in première gaat), blijkt het een film te zijn over een zwangerschap. Ik hield me lang goed (“het gaat wel”, dacht ik.). Tot dat er een scène was op het strand. Zo’n prachtige blote buik en een vrouw die dingen zegt als: “praat iedere dag tegen je kindje, zeg hem hoeveel je van hem houdt”. Cry De tranen stroomden me over de wangen. Meteen daarna was het pauze. Mijn vriend had zijn hart al vast gehouden tijdens die scène en had meteen door dat ik het helemaal niet trok. In de pauze zijn we weggegaan. Ik ga mezelf niet onnodig pijnigen. Pfff, denk je even leuk naar de film te gaan!
Lijkt me heerlijk om je positierokje weer aan te doen, maar inderdaad ook onwerkelijk! Je hebt vast een prachtig buikje, ik zou er zeker mee pronken op het buikentopic!

Laura, hoe gaat het meis?

Ik heb vandaag de evaluatie van mijn proeftijd gehad op mijn werk en die was gelukkig positief. :-D Ik krijg steeds meer eigen zaken en dat bevalt me prima! Werk is echt een goede afleiding voor mij, ook goed voor mijn zelfvertrouwen, hoe moeilijk het soms ook is om al die zwangeren om me heen te hebben (nu 1 op vakantie en 1 met verlof, dat scheelt toch wel, erg hè?). Ach, ik hoop maar dat ik snel zelf ook met een dikke buik rond mag lopen.

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 04-08-2010

Tam, mijn gedachten zijn bij jou en lieve Britt* die vandaag een jaar is geworden. Ik ben ervan overtuigd dat zij gelukkig en zorgeloos met de andere engeltjes aan het spelen is en van tijd tot tijd bij haar ouders komt kijken hoe het met ze gaat. Sterkte hoor meid, ik denk aan je.

Maria, de vorige keer had ik net als nu bij vlagen last van misselijkheid. Vandaag had ik er maar even last van. Ik denk ook dat mijn moeder blij verrast zal zijn met mijn nieuws. Ik heb vanochtend mijn 2e test gedaan en de streep was dikker. Mijn man is best bezorgd en zegt mij steeds om het rustig aan te doen en op tijd te eten en te drinken. Zo lief. De gyn heeft aan mij gezegd dat ik zodra ik een positieve test in handen heb contact met haar kan maken. Morgen of donderdag ga ik naar mijn huisarts voor de doorverwijzing.
Fijn dat het nu beter met je gaat, alleen de dromen zijn vervelend. Het kan inderdaad zijn dat jij veel onbewust hebt weggestopt. Ik hoop zo dat het gauw overgaat. Je zal dan vermoeid wakker worden, no? Volgende week woensdag de nekplooimeting. Spannend moment hoor. Ik heb mij wel al aangesloten in de uitgerekend in april 2011 topic. Er zitten daar enkele meiden die een miskraam hebben meegemaakt, maar ik ben inderdaad de enige die haar kindje met zoveel weken heeft verloren en dat voelt een beetje vreemd aan daar. Misschien moet ik nog wennen?

Kersje, goed nieuws dat je evaluatie zo positief was en dat je steeds meer zaken toegewezen krijgt. Morgenmiddag heb je de afspraak bij de genetica. Een spannend moment hoor. Goed dat je gewoon gaat werken. Zo hoef je niet al te veel bij dat moment stil te staan. Zwaar moment had je bij de sneak preview. Goed dat je de keus hebt gemaakt niet onnodig pijn te lijden en dat je weg bent gegaan in de pauze.
Nu ik weer zwanger ben heb ik het een beetje moeilijk op kantoor. Bij mijn vorige zwangerschap heeft een collega mij flink zitten misbruiken (is later gebleken) om allerlei opdrachten te doen die zijn verantwoordelijkheid waren. Hij gaf dan aan de chef door dat hij de opdrachten heeft uitgevoerd. In die periode ergerde ik mij aan hem maar heb niets gezegd omdat ik dacht dat wij als een team moesten werken. Nu ga ik met weerzin naar het werk omdat ik die momenten herleef. Van de gyn krijg ik inderdaad ziekteverlof in de periode van aanleg van de placenta. Ik moet haar gauw op de hoogte stellen dat ik zwanger ben.

Kim hoe is het met je meid?

Laura hoe is het met jou en lieve Sem?

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 04-08-2010

hey meiden,

Ik was helemaal in de war kersje, ik wist inderdaad dat je de afspraak woensdag was, maar ik dacht dat de jaardag van Britt ook op een woensdag viel. Confusedhock: zullen de zwangerschapshormonen wel zijn. Weet je dat ik al een nieuw wachtwoord voor mijn online banking moest aanvragen? en op mijn werk heb ik dus al drie keer mijn wachtwoord moeten aanvragen voor verschillende accounts. Ik zit zo met mijn hoofd ergens anders sinds ik weer zwanger ben, het is te cliche om te zeggen, maar ik vergeet echt een hoop en haal dingen door elkaar. Zo zat ik net op de fiets en dacht opeens " oh nee! ik ben de uitgerekende datum van kersje vergeten! ik moest dus echt minuten lang graven voor ik mij herinnerde wat jij die dag gedaan had, ik alles weer op een rijtje had. Mijn hemel Sad.
Maar hoe ging het vandaag meid? heb je nieuws gehad waar je iets mee kon? toch wel spannend allemaal he? Ik moest na afloop op de weg naar huis heel hard huilen, gewoon van alle spanningen en van de herinneringen die het gesprek boven bracht.
Wat een drama die Sneak Preview! mijn hemel....ik zie het helemaal voor me Sad, wat naar voor je zeg! goed van je dat je gewoon weg bent gegaan, hebt gedaan wat je hart je ingaf. Confronterend dat soort dingen he? je bent er dan helemaal niet op voorbereid, dan slaat het soms in als een bom. Gelukkig let je vriend op je, voelt hij je ook goed aan.
Mijn uitgerekende datum staat trouwens nu op 16 februari. Ik zat laatst te bedenken dat het theoretisch mogelijk zou zijn dat ik op de geboortedag van Olivia beval. Zou wel laat zijn, maar het kan...raar idee. Ik ben denk ik niet echt nerveus voor de nekplooimeting, maar ik vind dat moeilijk te bepalen. Ik denk er wel veel over na. Misschien ben ik wel nerveuser eronder dan ik toe wil geven.
Gefeliciteerd met je positieve evaluatie trouwens! ik ben wederom trots op ons kersje! :-D Goed gedaan zeg, ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt, en misschien komt er wel een dag dat je je verhaal met je collega's kan delen, dat zou fijn zijn.

Jasmien, fijn dat de test duidelijk was, dat geeft vertrouwen! heb je het vandaag nog aan je moeder verteld? ben wel benieuwd naar haar reactie :-D. Lief dat je man zich zorgen om je maakt, het is fijn dat je man zo betrokken is. En ja, die dromen word ik soms van wakker, dan schrik er wakker van, maar ik slaap best goed. Die heftige levendige dromen zijn een veelvoorkomende zwangerschapskwaal, heb jij ze al?
Gezellig dat je je bij het zwanger-topic hebt aangemeld, good for you! het zal inderdaad misschien nog wat onwennig zijn, helemaal nu je de enige bent met zo'n verleden daar. Maar ze zullen vast allemaal lief voor je zijn. Misschien dat ik in een later stadium mij er een keer aan waag....ik lees soms wel mee, dat wel. Als ik dan de eerste woorden zie van iemand waar het fout is gegaan lees ik niet meer verder. Ik wordt er te onzeker en naar van anders. Ik heb geloof ik al genoeg aan mijn eigen onzekerheden dit keer! :-D
Je eerste echo zal spannend worden, ik hoop dat je snel langs mag komen om jullie kleine frummel te bewonderen.

Kim, wat ben je stil, gaat alles goed?

Tam, ik hoop dat het ondanks de verdrietige toon toch een lekkere vakantie is, en jullie aan het genieten zijn van elkaar en van het zonnetje.

Laura, how's life?

Ik ga nu even koken, postelein met kaasburgers en aardappeltjes uit de oven...mjammm

liefs!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 04-08-2010

Hoi Maria:Ik heb het zo verschrikkelijk druk met alles rondom de vakantie en mijn eisprong.Ik gebruik deze maand ovulatietesten, omdat ik niet weet wat de cyclus zal doen.Ik voel al de hele week dat het eraan komt en weer net als na de bavalling dacht ik ook dat het er al geweest was, maar de ovulatietesten worden nu langzaamaan donkerder...dus neem ik aan dat mijn ei nog niet langs is gekomen.Ik word er een beetje chagerijnig van eerlijk gezegt.
Kersje:Hoe was je gesprek vandaag...ik moet morgen en ik zie er toch best tegenop
Jazz:Heb je het aan je moeder verteld...kan weer even een vliegje willen zijn Wink


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 04-08-2010

Lieve meiden,

Jasmien, leuk dat je je hebt aangemeld voor het april-topic. Het zal vast gezellig zijn.Smile
Maria, ik kan me ook voorstellen dat jij nu alleen mee leest in het feb-topic. Misschien dat je later nog in kan steken als je daar dan behoefte aan hebt. Ik snap wat je zegt dat het nu te moeilijk is als je leest dat het bij iemand mis is gegaan. Dat komt veel te dichtbij! En je wilt niemand belasten met jouw verhaal, lees ik. Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik kan me herinneren dat ‘enge verhalen’ in mijn zwangerschap echt van me af gleden. Niets leek me te raken. Maar dat zal ook voor iedereen wel anders zijn.

Jasmien, wat fijn dat je man zo bezorgd is om je. Hij wil natuurlijk ook heel graag dat het dit keer goed gaat en dat het met jou goed gaat. Hoe vind je het trouwens zelf om zo lang niet te gaan werken (bij de aanleg van de placenta bedoel ik?). Geeft dat nog een probleem op je werk? Dan krijg je het wel even lekker rustig, zeg. Wat een raar verhaal trouwens, van jouw collega. Die gevoelens die je toen had komen nu weer boven? Misschien kan je er nog wat mee, want het klinkt wel heel unfair! Een beetje met de eer van jouw werk gaan strijken!:twisted: Wanneer kan je naar de gyn?

Maria, geeft niks dat je een beetje in de war bent hoor.:geek: De uitslag bij de genetica was ‘goed’. Ik zal er zo wat meer over vertellen. Gekkie, je hoeft toch niet te gaan graven in je geheugen naar mijn uitgerekende datum? Je hoeft dat echt niet allemaal te onthouden, hoor, dat is toch geen doen (en nu al helemaal niet, hihi). Maar ik denk dat je bedoelde dat je schrok dat je geheugen je even in de steek liet.
Dus stel dat je de 42 weken haalt (we hopen natuurlijk op 40), dan zou je op de geboortedag van Olivia kunnen bevallen! Wat bijzonder. Hoe kijk je daar tegenaan? Bij mij kan dat al niet meer, het wordt in ieder geval april (of later).(Puck is op 16 maart geboren).
Hopelijk is de nekplooimeting gevoelsmatig snel achter de rug (heb je goede afleiding tot die tijd?). En hopelijk loopt de spanning niet teveel op.

Kim, ik lees net dat jij morgen ook een gesprek hebt in het ziekenhuis? Heel veel succes meid! Ben je verder al klaar voor Limburg? Ik weet niet of ik je nog ‘spreek’voor die tijd, want morgen heb ik een drukke dag en avond, dus misschien lukt het me niet om nog even op het forum te komen. Maar ik wens je vast een heel fijne vakantie. Veel plezier en we horen vast wel van je!

Laura, hoe gaat het met jou en Semmy? Groeit hij als kool?

Tam, ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt, meid. De sterfdag komt ook dichterbij, hè. Heel veel sterkte de komende dagen, in het bijzonder vrijdag. Ik blijf aan jullie denken. Sad

Nou, nog even mijn verhaal over vandaag: de genetica vertelde ons dat er niets afwijkends gevonden is bij Puck. Wat hebben ze wel gevonden (maar dat wisten we al): de placenta was veel te klein en de bloedvaten waren niet goed aangelegd (1 te weinig). De oorzaak is niet te achterhalen. Het komt er dus ‘gewoon’op neer dat ons kindje te weinig voeding kreeg en daar aan is gestorven. Er was niets mis met haar hartje of wat dan ook, ze kreeg te weinig voeding, en daarom heeft ze het niet gered. Ik was aan de ene kant opgelucht, omdat het de kans op herhaling een stuk kleiner maakt, aan de andere kant voelde het als een steek in mijn hart. Mijn meisje kon niet verder leven, niet groeien, maar eigenlijk was ze perfect. Moeilijk. Maar ik moet het aanvaarden, het verandert toch niets aan wat er gebeurd is. Ik moest wel even huilen naderhand. Ik vind het allemaal zo zinloos. Tenminste, ik kan de zin er niet in ontdekken.

Nou, dat was mijn verhaal. Zoals ik al zei weet ik niet of het me lukt om morgen nog even te komen kletsen, ik probeer het natuurlijk wel. Vrijdag gaan we naar Keulen (alwaar ik niet op het forum zal verschijnen) en zondag komen we weer terug, dus dan kom ik natuurlijk even buurten!

Dag lieve meiden.

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 05-08-2010

Maria, er bestaat dus een kans dat je op de geboortedag van Olivia bevalt. Dat is zoals Kersje zegt bijzonder. Het kan wel dat je dubbele gevoelens krijgt hiervan. 16 februari lijkt mij een mooie datum. En je maakt kans om op de 14e te bevallen, nog mooier!
Ik heb mijn moeder nog niet verteld, zal ik morgen doen. Dan ben ik 5 weken en vind ik het fijner om haar dan te zeggen. Die dromen zijn inderdaad een zwangerschapskwaal. Nu heb ik er nog geen last van. Bij het uitgerekend topic heb ik nog steeds dubbele gevoelens omdat je 2 uiterste groepen hebt. Een groep die onbezorgd zwanger is en een groep die eerder een miskraam heeft gehad. Ik zit dan toch wat apart daar maar ik probeer te wennen. Als het niet lukt zal ik er wel voor een tijdje eruit gaan denk ik.

Kim, wat goed dat je ovulatietesten gebruikt! Handig zijn ze, want nu blijkt dat jouw ei nog eraan zit te komen. Ik kan mij voorstellen dat het wachten erop nu wel enerverend wordt. Jij hebt morgen een gesprek. Succes ermee, ik hoop dat het meevalt. Ik ga mijn moeder morgen zeker vertellen, dan ben ik 5 weken. Het lijkt mij die dag een mooi moment.

Kersje, het is inderdaad gezellig op het april-topic maar toch heb ik gemengde gevoelens. Alsof ik een rare eend daartussen ben of zo. Ik moet nog wennen denk ik. Bij jullie voelde ik mij meteen helemaal thuis, al is het onder niet mooie omstandigheden geweest. Volgens mij ga ik ongeveer 4 weken niet werken. Persoonlijk vind ik het prima. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf het begin kei keihard gewerkt zonder naar mijn lichaam (vermoeidheid en hoge bloeddruk) te luisteren. Nu wil ik het heel rustig aandoen in de eerste 3 maanden. Ik ga mij wel zitten vervelen thuis, maar het is voor een goed doel. En ik kan dan vaker op het forum zijn,hahaha. Ik weet nog niet als en in hoeverre mijn ziekteverlof een probleem op het werk zal vormen. Ik denk het niet, maar ik maak mij daar op dit moment niet echt druk over. Morgen zal ik bellen voor een afspraak met de gyn. Ik zal aangeven dat zij had gezegd zo snel als mogelijk langs te komen. Ben benieuwd wanneer ik dan kan langsgaan.

Tam gaat het een beetje? Ik hoop dat je in deze moeilijke periode nog wat kan genieten van je vakantie.

Kersje, het blijft hard en wreed he, dat jouw meisje door een niet goed aangelegde placenta niet genoeg voeding kreeg en daardoor is gestorven. Zij was helemaal in orde, helemaal perfect maar de placenta deed het niet goed. Bij mij speelde hetzelfde. Het is inderdaad zinloos en wat ik erg vind is dat mijn jongetje dus (honger) heeft geleden Sad
Nou meid, als het je morgen niet lukt op het forum te komen begrijp ik het hoor! Ik hoop dat je een hele fijne tijd in Keulen zal hebben. Wij spreken elkaar gauw weer. Geniet hoor!

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 05-08-2010

hey meiden,

Jasmien, vandaag je moeder vertellen! leuk hoor!
Wat je verteld van de verdeling in de zwangertopic-groepen dat herken ik wel. Maar ondanks dat ze niet echt weten wat je mee hebt gemaakt afgelopen jaar kunnen ze je denk ik best goed steunen, het zijn lieve meiden allemaal. Ik herinner mij wel van de vorige keer dat het soms zo druk was, ik vond het soms wat onpersoonlijk worden. Ik zie dat ze nu de groepen vaak in tweeën splitsen, dat is een goede oplossing vind ik.
Heb je al gebeld met je gyn.? zal inderdaad wel even wennen voor je zijn, een maand niets doen! ik vraag mij af welke maand het meest cruciaal is voor de aanleg van de placenta, is dat vanaf 12/13 weken? dan neemt de placenta het in ieder geval over, vanaf die week gaat het voeding voor het kindje regelen. Hoe voel je je verder?

Kersje, eindelijk heb je antwoord op (bijna) al je vragen gekregen, rare middag voor je hoor..het is inderdaad een goede uitslag, maar "goed" is zo relatief. Ik herken wat je naderhand voelde, dat gevoel van zinloosheid. Dat het dus zo door je vingers is geslipt, geen gegronde reden, het gebeurde gewoon. Geen afwijking bij jou of Puck die de aanleg van de placenta veroorzaakt heeft, dat maakt het voor je gevoel "zinloos" denk ik. Ik kan mij voorstellen dat je even moest huilen. Het is ook zo'n besef. Je hebt nu alle uitslagen gekregen en daar moet je het dan mee doen. Nu moet je het een plek geven, het zinloze ervan, het verdriet. Alle gegevens. Ik vind de (aangepaste) lijfspreuk van Lieve Engeltjes daarom ook zo mooi:

An angel, in the Book of Life,
wrote down my baby's birth.
Then whispered as he closed the book,
"Too beautiful for Earth."

Als er dan een reden moet zijn, vind ik dit de allermooiste Cry

Wat betreft de geboortedag van Olivia, het maakt mij niet uit of het op die dag valt of niet. Als het maar goed gaat...ik zie er niet tegenop. Ik had wel in gedachten om de familie uit te nodigen die dag en iets in haar naam te gaan doen, maar als ik net bevallen ben of net moet bevallen is dat niet echt te doen. Ik wil daar nog iets op verzinnen. Ik wil er wel iets mee doen. Ik ben bang dat het komende februari geheel opgeslokt wordt door het nieuwe kindje.
Maar meid, geniet van het weekendje Keulen! heel veel plezier daar! rust maar lekker uit.

Kim, goed dat je aan ovutesten doet! hou moed! hij komt eraan! en druk met alle wassen draaien en inpakken, best druk met een kleine erbij denk ik :-D, ik vind het zelf al een race tegen de klok soms, en dan heb ik niet eens een dreumes rondlopen!
Hele fijne vakantie!!!! geniet ervan!!!!

Hier gaat het goed, ik word wel echt gek van die dromen, bijna elke nacht krijg ik in mijn droom een zware miskraam, ik wordt er naar van! Sad jemig de pemig....ik weet ook niet zo goed wat ik ertegen moet doen. Misschien moet ik meer met vriendlief over mijn angsten praten, er zal toch wel wat angst zitten, anders droom ik niets steeds zo over denk ik. Ahja, zal wel over gaan.

nou, ik ga weer verder werken, fijne dag(en) meiden!
Liefs, Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 05-08-2010

Nou...we komen net van de gynaecoloog af en alles was gewoon goed.Als we straks weer zwanger worden, dan moeten we bij hem blijven tot de 20 weken echo is geweest en als alles dan goed is dan mogen we zelf kiezen of we daar blijven of bij de verloskundige.Wij denken er aan om dan weer terug naar de verloskundige te gaan.We kennen iedereen daar en ook een vriendin van een neefje van mijn man zit daar, dus is toch een beetje vertrouwd.Ook geef ik niets om ziekenhuisbevallingen.Ik ga liever terug naar de meiboom als het zover komt!ik heb vanmorgen ook een hele duidelijke positieve ovulatietest in mijn handen gehad, dus ik weet nu dat vandaag of morgen echt mijn ei springt.Volgens de gynaecoloog was het niet erg dat het nu iets later is als normaal.Kan wel een half jaar duren voordat de cyclus weer zoals vanouds is.Hij zei ook dat hij er vertrouwen in had dat er nog een kindje bij zal komen! Toch wel lekker om dat van iemand te horen die er in gespecialiseert is.
Vandaag weer druk bezig geweest met alle voorbereidingen.Nog een paar kleine dingetjes en dan kunnen we vertrekken!Ik neem mijn laptopje mee, dus ik kom regelmatig bij jullie even kletsen hoor.Ik merk dat ik jullie niet kan missen, het geeft toch wat rust als ik met jullie klets.
Misschien tot vanavond ( al heb ik het vanavond natuurlijk weer drukWink ) en anders horen jullie mij deze week nog!!!


xxxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-08-2010

JOEHOE!!!!!!! jazz, wat een ontzettend goed nieuws!! ik ben echt te lang niet op het forum geweest... maar van harte gefeliciteerd meis!!!
ik heb niet zoveel terug gelezen hoor, op mijn eigen forum moest ik iets van 60 pagina's terug lezen, nou, dat heb ik dus ook niet gedaan.
wij zijn gisteravond teruggekomen van een paar dagen limburg. was erg leuk! semmy heeft zich goed gedragen tijdens het uit eten. wel hebben we weer contact gehad met consultatiebureau omdat hij veel bleef huilen. nu over op een andere voeding, eentje tegen krampjes en lucht enzo. geven er nu ook infacol bij en gaat een stuk beter. hij lacht ook echt steeds vaker nu en ook al heel bewust! hij is zo vlot joh! maar tis een heerlijk mannetje hoor!
hoe gaat het met jullie dan?
ik hoop echt dat er snel meer zwangeren mogen volgen. ik zelf ben nog steeds niet aan de pil begonnen, wel is maandag de menstruatie op gang gekomen. gatver wat heb ik dat niet gemist zeg!!

hopelijk tot snel, dat hangt echt van semmy af, maar het gaat goed met ons hoor!
liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-08-2010

Hey lieve meiden,
Nog even heel gauw een piepklein berichtje van mij! Zoals jullie kunnen zien is het al veel te laat (had al in mijn bedje moeten liggen), want we moeten morgen vroeg op om de trein naar Keulen te halen!
Kim, heel veel plezier!Jasmien, ik hoop dat het leuk was om het je moeder te vertellen! Laura, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!Maria, slaap lekker en vannacht geen enge dromen! Tam, heel veel sterkte.

Liefs, en ik spreek jullie weer als ik terug ben uit Keulen,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 07-08-2010

Hey lieverds,


Maria, ik heb mijn moeder gisteren verteld. Zij was verbaasd maar heel blij. Aangezien ik plan om begin september voor een maandje naar Nederland te gaan vroeg zij meteen als ik dan wel nog ga. Verder heb ik mijn zus ook al verteld en op kantoor mijn chef en de vrouwelijke collega’s. Mijn chef heeft mij meteen ontlast, ik mocht zelfs meteen naar huis! Zij waren allemaal blij voor mij en ze gaan op mij letten dat ik niet te veel stress. Heel lief van ze. Ik kan helaas pas woensdag naar de gyn bellen. Op de maandag en woensdag is de afspraak-maken dag. Komende maandag is een nationale feestdag dus zijn ze gesloten. Vandaag ben ik langs de huisarts geweest. Zij was er niet, wel een vervanger. Hij vindt het nog te vroeg om mij door te verwijzen. Hij zei dat er nog van alles kan gebeuren (doelend op een miskraam) wat hij niet hoopte en dat hij op de poli zelf allerlei tests wilde doen. Ik heb hem toen aangegeven en hem het rapport van de gyn gegeven waarin staat dat ik zo vroeg als mogelijk doorverwezen moet worden om de placenta te kunnen optimaliseren, ter vaststelling van de termijn. Ik vroeg hem ook wanneer de aanleg van de placenta dan plaatsvindt en hij zei toen nu al. Toch moet ik over 2 weken terug naar hem voor controle en zal er dan verder gekeken hoe of wat. Onvoorstelbaar vind ik dit. Ik heb mijn huisarts een mail gestuurd en wacht nu op haar antwoord wanneer ik dan wel doorverwezen zal worden. Ik heb haar ook gezegd dat de gyn mij heeft gezegd dat ik zodra ik een positieve test heb, ik een afspraak met haar moet maken. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat mijn situatie geen reden voor de vervanger is mij nu al door te verwijzen!!

De lijfspreuk van Lieve Engeltjes is zo mooi, ik heb het elke keer even moeilijk als ik het lees, maar ik blijf het lezen. Fijn dat je iets in naam van Olivia wilt doen, Maria. Het zal wel even goed kijken worden wanneer, want tegen die tijd ben je bijna of al bevallen, he. Heb je al met je vriend gesproken over je angsten. Kijken als dat je een beetje van je nare dromen afhelpt. Word je dan vermoeid wakker?

Kim, wat fijn dat alles goed is en dat niets dus in de weg staat van een volgende zwangerschap! Hopelijk is het deze ronde al raak. Ben je al aan het genieten van je vakantie?

Heeey Laura, bedankt! Fijn weer iets van je te horen. Leuk dat het met Semmy gaat. Wat? Hij lacht al bewust? Zooo lief! Dus nu hij andere voeding krijgt en je hem infacol geeft gaat beter. Gelukkig hoor. Geef hem een knuffel van mij hoor!

Kersje, aan het genieten meid?

Tam, hoe is het met je?

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 07-08-2010

Jasmien, wat fijn dat je moeder het nu ook weet! :-D en wat een lieve chef heb jij zeg! dat hij je meteen naar huis stuurde...hihi. Het is fijn om te vertellen he?

Wat een raar verhaal van de vervanger van je huisarts :-?, dat hij je twee weken wilt laten wachten....dat is helemaal niet wat je gyn. heeft aangegeven van te voren, waarom denk t hij het dan beter te weten? wat vervelend dat de verwijzing via je huisarts moet lopen trouwens. Mijn huisarts weet nog niet eens dat ik weer zwanger ben, ik heb rechtstreeks contact opgenomen met mijn gyn. Kan jij dat ook niet doen? gewoon bellen en vragen naar je gyn.? Laat je niet overrompelen door die vervanger, doe wat je hart je ingeeft, better safe then sorry, toch? Goed van je dat je je huisarts een mail gestuurd hebt, is ze op vakantie?

Wat betreft die angsten, ik heb het er wel met mijn vriend over, alleen ik merk dat hij ook niet echt weet wat hij ermee moet. Hij probeert mij enigszins troostend toe te spreken, mee te denken, en erkent dat het logisch is dat ik (en hij soms ook) die gevoelens hebben. Maar ik merk dat het niet voldoende voor mij is. Ik maak mij zo enorm druk om de echo volgende week, ben zo bang dat ik weer een dood kindje zie liggen, ik krijg dat beeld en dat gevoel niet uit mijn hoofd. Ik probeer het te onderdrukken en rationeel te zijn maar het komt steeds weer terug. Ik bedacht mij gisteren dat ik misschien toch eens gebruik moet maken van de psycholoog in het ziekenhuis. De afdeling verloskunde heeft er eentje die speciaal voor deze afdeling hulp biedt. Ik merk namelijk dat ik er met de mensen om mij heen niet uitkom. Ze vervallen al snel in "ik begrijp dat je je zorgen maakt maar het zit vast wel goed" . Ik heb gewoon de behoefte om alle angsten uit te spreken, en dan niet te horen dat je er toch niets aan kan doen, of dat het toch wel goed zit.
Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren straks, ik hoop rustiger dan ik nu! :-D ik hoop dat je eenheerlijk zwangerschap hebt en een wolk van een gezonde baby straks.
Gaat je plan om naar Nederland te komen nog door?

Kersje, ik hoop dat je het leuk hebt in Keulen! het regent hier nu heel hard, ik hoop dat jij het daar beter hebt! :-D

Laura, wat leuk weer van je te horen! en wat lief dat Semmy al zo lacht!!!! geweldig zeg. Wel spannend voor het eerst zo'n uitstapje met het hele gezin he?
en ja die ongie, dat is even wennen he? kan mij voorstellen....alles komt weer op gang. Maar fijn te horen dat het zo lekker met jullie gaat!

Kim, je had inderdaad een afspraak bij de gyn., mijn geheugen is echt blubber.. Het was best een goed gesprek he? fijn dat ze je een beetje gerust kan stellen, kan vertellen dat je vertrouwen kan hebben dat er een kindje komt. Ik hoorde datzelfde ook van mij gyn, ik vond dat ook zo fijn te horen, het brengt je weer terug in de realiteit, namelijk dat de kans groot is dat je binnenkort weer zwanger bent, en dat is iets wat je op zo'n moment zo goed kan gebruiken, ik was namelijk het vertrouwen een beetje kwijt.
Hoe is het daar verder? is het gezellig? fijn trouwens dat je je ei nog gelokaliseerd hebt! :mrgreen: en nu maar afwachten! duim duim...

Tam, hoe gaat het? nog een paar daagjes tot het 9 augustus is he? rare week voor je... je zal er wel veel aan denken. Liefs voor jou meid!

Hier gaat het verder ok. Mijn schoonouders komen vanavond eten, gezellig. Gisterenavond had ik een borrel van een vriend die jarig was....ook heel leuk. Ik heb van de week simpele witte ledikantlakentjes gekocht en mooi kant op de markt, ik de lakentjes afgezet met het mooie kant, ze zijn zo lief geworden! :-D ik werk dat ik het leuk vind bewust met het kindje bezig te zijn, het geeft mij rust.

Nou meiden, het regent nog steeds!!! Confusedhock: al vanaf vanmorgen vroeg! ik wil naar buiten!! ik ga zo maar met een paraplu denk ik.

Liefs en knuffel voor jullie allemaal!
Maria

p.s. wat een lang verhaal weer he? mijn hemel :-D


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 08-08-2010

Lieve Tam,

Hoe gaat het met je?
Vandaag is het 8 augustus, de sterfdag van Britt*. Ik had eerst in mijn hoofd dat dat vrijdag was, maar ik realiseerde me in Keulen dat het vandaag was. Ik heb in de dom van Keulen een kaarsje gebrand voor Britt* en voor al onze kindjes. Lieve meid, ik stel mij voor dat je het er heel moeilijk mee hebt. Ik hoop dat de herdenking samen met je familie is gegaan zoals je het graag wil. Heel veel sterkte en we leven met je mee.

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-08-2010

lieve lieve meiden,

Wat doet het me goed te lezen dat jullie zo aan me gedacht hebben en aan Britt*. De tranen in mijn ogen. Wat zijn jullie bijzonder. Ben blij jullie weer te spreken. Zal vl;ug reageren weer op alles van jullie, heb effe nodig, maar wil als eerste Jazz feliciteren. Goed nieuws en ik hoop dat wij allen vlug volgen. Effe kort van mij (egoistisch) en later weer op jullie:

Gardameer was goed en mooi, toscane was een ramp en we hebben gebeld om eerder naar het volgende te gaan (zo vies daar) en dat kon, maar heeft voor veel gedoe gezorgt en ook jammer dat ik daar de streek niet kunnen verkennen heb, umbrie was een sprookje zo mooi (oud klooster omgebouwd tot hotel met grote tuinen) en ook de dolemieten was mooi. Kortom, heel veel gezien..ontzettend veel! Het weer was niet altijd goed voor italiaanse begrippen veel regen gehad, bewolking en onweer, maar ach.... that is life.



Ik wou dat ik kon zeggen dat ik goed uitgerust was en klaar om het leven weer aan te gaan, maar dat viel wel tegen. Ik merkte vooral de eerste week dat we beide erg onrustig waren en bij alles wat tegen zat ( weer, vies hotel ,parking moeilijk vinden) we toch vrij heftig reageerde. Misschien was het toch haar naderende jaardag? Misschien alles wat er gebeurd is? Moeilijk de rust toelaten? Ik weet het niet, maar er waren momenten dat ik weer naar huis wou. Heimwee? Naar wat? Niet naar een leeg huis of het leven nu. Nee, heimwee naar vroeger! Pas de tweede week konden we wat tot rust komen.
Moeilijk was het wel om al die gezinnen lekker te zien spetteren bij het zwembad. Italianen zijn gek op kleine kindjes en die kregen ook vollop de aandacht. Toen op haar jaardag een nederlands stel vroeg of wij ook kinderen wilde en ik zei dat we een dochter hadden brak ik. Ik heb het hele verhaal verteld, gewoon tegen vreemde, had het nodig die dag. Merkte dat ik erover wilde praten en dat het dan toch maar stil was met zijn twee daar. We hebben ook zeker een kaarsje die dag aangestoken in een kerk daar en verder geprobeerd er niet te veel aan te denken, maar alle dagen tot aan gisteren toe zijn toch dagen waarin je steeds denkt: toen werd ze naar Gent gebracht, toen kregen we te horen dat er niks meer was te doen, toen werd ze gedoopt enz.



Terug in Nederland op de zaterdagavond laat eerst de post doorgenomen. Een paar mooie kaartjes, maar is het gek dat ik gehoopt had dat meer mensen aan haar dachten? Dat we van een boel niks gehoord hebben en ik dat toch jammer vind? Toen er een geboorte kaartje tussen zat van een collega van Jan (een
meisje) kwamen de tranen. Tja, het werd me allemaal te veel. Het thuiskomen in een leeg huis voelde weer zo als het vorig jaar thuis komen na haar dood.
Maar toen zag ik de roze ballon bij haar urn, de cadeautjes van mijn familie en de mooie bloemen. Ik moet me niet druk maken en te veel verwachten van andere, die paar mensen die zijn er door dik en dun. Super. Ik zag erg tegen gisteren op maar het was een mooie dag. We zijn naar haar boom geweest en iedereen had wat bij, van bloemen,t ot vlinders tot draaimolentjes. Het was een mooi zicht zo haar boom (heb mooie foto;s die ik zeker later op de site zet bij haar), mijn zussen hadden zelfs speciaal roze kleren aangedaan! Toen hebben we een berichtje naar haar geschreven op een kaartje en gebonden aan roze ballonnen die we opgelaten hebben. Het was aan deze kant vies weer, maar bij haar boom schenen 7 zonnen! Daarna naar de vlindertuin waar we lekker een taartje ophebben en daarna de vlindertuin in waar we genoten hebben van alle pracht van de natuur. Ja, een fijne dag! Van ons heeft ze nog een mooie knuffel van tinkerbell gehad uit de disney winkel in verona voor bij haar spullen.



Bedankt voor jullie leive woorden, de spanning is er weer wat af, maar de werkelijkheid blijft en daar gaan we gewoon maar mee verder.



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-08-2010

Hoi lieve meiden,

Tam, wat fijn dat het gisteren zo’n mooie dag was en wat geweldig dat jullie familie zoveel werk heeft gemaakt van de herdenking van Britt*! Dat moet jullie goed hebben gedaan. Wat een mooie dag hebben jullie ervan gemaakt, Tam. Britt* zal het vast prachtig gevonden hebben.
Tijdens je vakantie had je heimwee naar het verleden, niet naar je lege huis, dat heb je mooi verwoord. Ik kan me voorstellen dat jullie wel erg op jezelf werden teruggeworpen deze periode in een ander land, zonder jullie familie en vrienden om je heen. En begrijpelijk dat je je verhaal zo vertelde aan de mensen die jullie vroegen of jullie kinderen hebben. Hoe reageerden ze op jullie verhaal? Ik hoop dat ze meelevend waren.
Ik heb vaak aan je gedacht de laatste tijd. Het leek mij zo moeilijk om deze periode door te maken. Jullie hebben het heel goed gedaan, meid.

Maria, wat een lang verhaal weer (daar heb ik nou echt nooit last van :geekSmile! Ik wilde gisteren al reageren, maar ik kon geen rustig moment vinden om er voor te gaan zitten. Lieve meid, ik kan mij helemaal voorstellen dat je bang bent voor de echo. En je vriend kan die angst natuurlijk ook niet weg nemen (was het maar zo gemakkelijk, hè?). Wat een goed idee om een keer met de psycholoog van het ziekenhuis te gaan praten. Ik heb ook een psycholoog ‘standby’staan voor als ik weer zwanger ben (echt waar, ik maak geen grapje!). Ik zou zeker een afspraak maken, meid. Ik denk dat ik zelf ook veel angst zal hebben voor de echo’s, vandaar dat ik het maar vast geregeld heb.
Keulen was heel erg leuk. Wat een fijne stad, zeg. :-D We hadden een goed hotel vlakbij de Dom en de Rijn, heel fijn. De zon scheen (heerlijk in het gras gezeten aan de waterkant) en we hebben samen veel lol gehad. Een beetje als vanouds, eigenlijk. En dan bedoel ik voordat we het verlies van onze Puck te verwerken kregen. Natuurlijk was ze er in gedachten wel bij. Ik heb voor al onze forumkindjes een kaarsje gebrand in de Dom.
Fijn dat de borrel van jullie vriend leuk was. En was het gezellig met je schoonouders? Heb je een goede band met ze? En die lakentjes klinken heel mooi, meid! Wat goed dat het je rust geeft om zo met je kindje bezig te zijn. Echt goed.
Je vroeg laatst nog hoe ik het boekje ‘met lege handen’ vind. Ik heb het nog niet uit, maar tot nu toe vind ik het heel herkenbaar wat erin staat (het is niet echt lectuur dat je zo even erbij pakt). Als ik het uit heb laat ik nog wel weten wat mijn conclusie is, haha.
Die lijfspreuk van Lieve Engeltjes in inderdaad prachtig. En heel toepasselijk voor onze kleintjes, hè? Lief dat je het hebt opgeschreven.
Hoe gaat het met het dromen? Lukt het om genoeg rust te krijgen?

Jasmien, hoe gaat het met je? Woont je moeder in Nederland (omdat ze vroeg of je nog wel zou gaan)? En ben je trouwens nog van plan om te gaan?
Wat reageerden je collega’s lief! Heel goed. Ze helpen je om rustig aan te doen.
Wat een raar verhaal van die vervangende huisarts! Daar kan ik mij dus echt kwaad om maken! Hij is toch geen specialist? Goed van je dat je toch een afspraak gaat maken bij de gyn. Gewoon doen. Sommige mensen zou je toch…:twisted:
Ik herken wat je zegt over dat je het zo erg vindt dat Zain niet genoeg voeding heeft gekregen en daarom is gestorven. Je bent bang dat hij geleden heeft. Ik heb ergens gelezen dat onze kindjes nog te klein waren om pijnprikkels te kunnen voelen. Ik hoop maar dat dat zo is en dat ze ook geen honger hebben kunnen voelen, omdat de hersentjes hier nog niet rijp voor waren. Dat hoop ik gewoon, dat ze niet geleden hebben. Cry

Kim, heb je het naar je zin? Ik hoop het! Wat fijn dat de gyn je zo’n goed gevoel heeft gegeven over de toekomst, dat is heel belangrijk. En dat het maar een geweldig vruchtbare toekomst moge wezen!

Laura, fijn dat je weer even langs bent komen zwaaien! Ben blij te lezen dat het goed gaat, ondanks het geklooi met die voeding. En Semmy lacht al, zeg, toe maar, wat een knappe vent! Wat stoer ook dat hij al mee uit eten kan en zich dan zo netjes gedraagt! Echt fijn dat het zo goed gaat, meid. Wat een goed nieuws van Jasmien hè? We horen wel weer van je (en misschien hebben we dan wel weer goed nieuws)! Zou leuk zijn toch?Smile

Dag meiden,

Liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 09-08-2010

Hoi meiden, even snel een berichtje.Het is best leuk hier op de camping...well wat heimwee naar huis!krijg niet de rust die ik hoopt.maar wel genieten van mijn dochterAls ik wat meer tijd heb kom ik reageren en anders maak ik het vrijdag goed met jullie!

xxx Kim


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-08-2010

Hey lieve meiden,


Tam, welkom thuis!
Je beschrijft alles heel beeldend, ik kan me je gevoel bij thuiskomst helemaal voorstellen, dat lege, ontheemde. Wat een lieve familie heb je ook! zo fijn dat je dit met ze kan delen, dat ze er voor jullie zijn. De rest doet er inderdaad minder toe. Je vakantie klinkt fijn, eerst een beetje onwennig, maar jullie hebben ook mooie dingen gezien, dat is fijn. Het was gewoon ook zo'n emotionele periode, alle herinneringen van vorig jaar die boven komen, ik kan begrijpen dat je dan gevoeliger bent en heftiger op alles wat tegenzit reageert. De sterfdag van Britt* hebben jullie mooi vorm gegeven, liefdevol met z'n allen. Wat goed te horen dat het ondanks alles een fijne dag was.
Je hebt nu nog vakantie he? wanneer moet je weer aan de slag?

Lieve kersje, wat heb je het leuk gehad in Keulen! het klinkt alsof jullie er echt van genoten hebben, fijn zeg. En een kaarsje gebrand voor de kleintjes, wat lief Cry. Hoe is het verder met je? zit je al helemaal in het ritme van het werkende kersje? :-D , heb je helemaal je draai gevonden nu of kost zo'n dag werken nog erg veel energie? Ik moet je bekennen dat ik nu op papier 100% aan het werk ben, maar ik merk dat ik er nog niet 100% bij ben en zo productief ben. Wat bterft de psycholoog, die ik ga ik deze week bellen voor een afspraak, baat het niet dan schaadt het niet, het is toch wel fijn te horen dat ik niet de enige ben die daar behoefte aan heeft :-?. En met mijn schoonouders was het zaterdag gezellig, ze zijn vreselijk lief en betrokken. Ik kan mij geen betere wensen, vriendlief heeft zijn karakter duidelijk niet van een vreemde ;-). Wanner is je nod precies? hoe voel je je eronder? de eerste week is vaak wel ok he? die tweede week duurt vaak zo lang......ik hoop zo dat het raak is! :mrgreen:

Kim, heimwee naar huis meid? hoe kan dat nou? wel fijn dat de camping leuk is, ben wel benieuwd waarom je niet aan je rust komt.......nou meid, geniet van de laatste dagen! en tot snel. Op welke datum valt jouw nod eigenlijk dit keer? ik moet duimen namelijk :mrgreen:

Jasmien, hoe is het met je? hoe voel je je? hopelijk niet te misselijk! heb je je eigen huisarts al gesproken of de gyn.? ik ben wel benieuwd....liefs voor jou en je kleine frummeltje!

Ik heb over een half uurtje de nekplooimeting en meiden, ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Uit opportunistische baldadigheid net twee tompoucen gekocht, die gaan we straks na de echo opeten omdat alles goed was met het kindje :-?.
Ik laat vandaag nog wel even weten hoe het daar was.


veel liefs voor jullie meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 10-08-2010

lieve meiden,

kersje, fijn te horen dat je het fijn gehad hebt in Keulen. Wat lief van dat kaarsje. Ik heb daar ook veel mee nu. Fijn ook dat je weer echt genoten hebt met zijn twee zoals vanouds ....... al had het anders moeten zijn, maar toch!

kim, hoop dat je wat kunt genieten op de vakantie met die lieve kleine meid van je ......... alleen het weer nog.

maria: hoe was het vandaag? heb aan je gedacht. Hebben de tompoezen gesmaakt? Je moet wel eten voor twee he, haha

jazz, hoe is het met je? Al wat besef en niet te misselijk?

Hier samen nog een weekje en dan nog 3 weken al moet ik daarvoor ook wel al me klaar maken, het is voor het eerst weer voor de klas dus meot er nog wel wat gebeuren al moet ik van de arbo het echt opbouwen en niet teveel willen, maar tja.........zo is tam niet altijd haha. Hoop dat het weer nog wat beter is. Weten jullie nog dat ik vertelde over de kennis die zo kritiek lag..........hij is helaas gestorven. in onze vakantie en in stilte gecremeerd, wist het pas bij thuiskomst. Heb het er wel moeilijk mee al zat het er wel al in. Na mijn meisje ben ik nog 3 mensen op korte tijd verloren en soms lijkt het wel eens of het nooit ophoudt. Maar mijn meisje zal daarboven wel opz e passen. Zo is ze vast.

Toen we trouwens bij haar boom stonden en een applaus gaven dat hij zo mooi was vlogen er net twee vlindertjes voorbij....moest gelijk aan mijn sterretjes denken, aan haar brusjes. Was een mooi moment. volgende week maandag was ik uitgerekend van de eerste.........best moeilijk. Het word tijd dat de zon gaat schijnen: letterlijk en figuurlijk!!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-08-2010

Dag lieve dames,

Maria, hoe was de nekplooimeting? Wat een zenuwslopend gedoe, hè! Goed van je dat je gewoon die twee tompoucen hebt gekocht! Waren ze lekker? Ik heb ook trek in een tompouce! :-D
Wat naar dat je vannacht geen oog dicht hebt gedaan (wel logisch, hoor). Ik hoop dat je vanavond een stuk beter zult slapen, meid.
Ik zit inderdaad alweer in het werkritme. Het is ook zo’n welkome afleiding, eigenlijk. Ik stort me er heerlijk helemaal in! Ik ben er nog steeds enthousiast over en heb inmiddels al 8 cliënten, dus dat gaat goed. En de dagen gaan daardoor veel sneller dan wanneer ik thuis zit. Dan heb ik teveel tijd om na te denken. Maar vermoeiend is het zeker nog wel, hoor! Smile
Mijn nod heb ik gezet op volgende week maandag, de 16e (mijn eierstokken rammelden weer wat langer door, dus ik hou die dag maar aan voor de zekerheid). Als ik dinsdag nog niet ongi ben ga ik dan testen. Ik ben al een paar dagen onrustig (slaap slecht, alsof ik laat koffie heb gedronken, maar dat is niet zo). En ik reageer fel op mijn vriend (die daar helemaal niet van gediend is, dus ik blijf maar sorry zeggen…ConfusedhockSmile. Ik hoop dat het zwangerschapstekenen zijn, maar ik ga deze ronde nergens vanuit. Maar ik zou het wel heel geweldig vinden als het raak zou zijn! Dan spring ik echt een gat in de lucht (duh, haha:?)!
Wat fijn dat je zulke lieve schoonouders hebt. Ik heb ook erg geboft met mijn ouders en schoonouders.

Kim, heb je het zo druk in Limburg en ook nog heimwee? Ach, meis, als je geen tijd hebt (of te moe bent) dan reageer je toch gewoon weer als je weer thuis bent? Wij gaan niet weg, hoor!:geek:Wanneer heb jij je nod? En hoe voel je je verder?

Tam, wat verdrietig dat je kennis toch is overleden. Laat dit dan toch voor lange tijd de laatste zijn, hè? En wat een mooie gedachte dat je meisje op ze past daarboven. Ja, zo is ze inderdaad vast, zo’n lief engeltje. Wat mooi dat de twee vlindertjes net op het moment van het applaus langs vlogen! Ik moet altijd even glimlachen als ik een vlindertje zie. Ach, wat missen we onze kleintjes toch. En maandag is weer een beladen datum. Laten er geen beladen datums meer bijkomen! Alleen nog maar vreugdevolle dagen, dat wens ik. Ik weet wel dat dat niet bestaat, maar ik wens het toch.
Pas op dat je straks als de school begint wel goed op jezelf past, hè? Niet te hard van stapel lopen, alles komt op zijn tijd. (strenge Kersje spreekt hier, hihi :-D)

Jasmien, morgen kun je de gyn bellen voor een afspraak, he? Ik hoop dat je snel terecht kunt! Hoe gaat het verder met je, lieve Jasmien? Letten je collega’s nog goed op je? En je man vast ook? Hoe voel je je? Positief of onzeker of allebei? Durf je te genieten? Ik hoop dat je je goed voelt.:mrgreen:

Laura, is vast weer lekker in de weer met Semmy!

Dag meiden,

Veel liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 10-08-2010

Lieve meiden daar ben ik weer even,

Nou de nekplooimeting verliep prima, goede uitslag (pffieuw :-?) het kindje was ook lekker bewegelijk en volgens schema gegroeid.
Ik heb gevraagd of vriendlief met zijn telefoon een filmpje mocht opnemen van de echo, dat mocht gelukkig. Met olivia hebben we van de 12-weken echo ook bewegende beelden en ik ben daar achteraf gezien zo ontzettend blij mee, je ziet haar met haar beentjes trappelen en armpjes zwaaien, zo ontzettend lief Cry.

Zo ziet onze lieve frummel er nu uit:
[Afbeelding: ommio.jpg]

Ik reageer morgen weer op de laatste verhaaltjes, ben zo moe nu, ga even lekker douchen.

tot morgen meiden, slaap fijn.
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 10-08-2010

Wauw Maria, wat een prachtige echo! Ik ben helemaal verliefd...:-D

Slaap lekker straks,

Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-08-2010

hoi lieverds!!

prachtige echo heb ik voorbij zien komen! wauw!!!

met semmy gaat het nu weer een stuk minder... hij blijft maar huilen.. ondanks de nieuwe voeding en infacol... hij poept erg slecht de laatste dagen. heb nu ook bambix rijstebloem gekocht ( mag eigenlijk pas vanaf 4 maanden) maar vroeger deden ze dit ook en hij gaat er echt niet dood van, er zitten vezels in dus hoop dat zijn ontlasting beter zal gaan.
ik hoop dat het met jullie ook een beetje gaat... ik zal echt beter mijn best doen om hier vaker voorbij te komen maar semmy maakt het me niet echt makkelijk op het moment... zat er vandaag ook wel een klein beetje doorheen, heeft echt non stop gehuild van 8:15 tot 20:00!!!

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 11-08-2010

Dag lieve dames,

Maria, wat een opluchting dat de nekplooimeting goed was en dat jij en je vriend jullie wondertje hebben mogen bewonderen en dat jullie een filmpje met de telefoon hebben kunnen maken! Lief en ontroerend gezicht moet dat zijn geweest, he. Heel mooie echo foto hoor Maria!! Die tompoucen hebben gesmaakt he? Hoe voel jij je trouwens? De angsten waarmee jij vooral bij elke echo zit kan je, denk ik, inderdaad het beste met een psycholoog uitspreken. Goed dat jij deze week zal bellen voor een afspraak. Ik zit hetzelfde te overwegen als ik verder in de zwangerschap ben.
Mijn huisarts was met verlof maar is inmiddels terug. Zij heeft mijn mail beantwoord en gezegd dat ik deze week naar haar toe kan voor de verwijzing. Vroege verwijzing naar de gyn wilt volgens haar zeggen voor 8 – 12 weken, dus ben ik zeker op tijd. Wat een opluchting is dat voor mij. Ik ga haar aangeven dat ik niet door die vervanger behandeld wil worden. Als voorzorg zal ik vooraf bellen om te vragen als zij binnen is, denk ik. Verder heb ik bij vlagen last van misselijkheid, maar het is te verdragen. En vermoeidheid.

Kim, wat fijn dat je aan het genieten bent op de camping! Ik hoop dat je toch nog wat rust kan krijgen.

Kersje, je hebt genoten van Keulen. Wat leuk dat jij en je vriend samen veel lol hebben gehad. Heel aardig van je om in de Dom een kaarsje te branden voor al onze forumkindjes. Ben erg blij met dit gebaar!!
Mijn zus, familie van mijn ouders en mijn schoonfamilie woont in Nederland. Mijn man is zich aan het orienteren op de arbeidsmarkt. Hij is een weekje terug naar Nederland vertrokken. Morgen hoor ik als ik visum krijg. Als dat zo is ga ik begin september voor een maandje op vakantie. Eerst ga ik wel de gyn vragen als ik in die periode kan reizen (vliegen). Nu ik nog zo pril zwanger ben durf ik nog niet te genieten ervan maar ik ben wel dankbaar dat ik nu zwanger ben. Ik ben blij dat ik een vroege verwijzing naar de gyn krijg. Dat is een geruststelling voor mij, omdat als er dan iets misgaat, er van alles is gedaan wat gedaan kon worden om het goed te laten gaan. Morgen bel ik dus voor een afspraak.
De 16e is jouw nod. Wat hoop ik zo graag dat het raak is meid. Als dat zo is zal ik van blijdschap zeker een paar traantjes laten. Ik zit zo erop te wachten dat ons groepje snel weer zwanger mag zijn!

Tam, welcome back!! Jouw vakantie was afwisselend mooi en een ramp en je hebt veel gezien. Jij had moeilijke momenten en zat het ook niet mee met o.a. het weer en hotel. Ik denk dat Britt’s* naderende verjaardag veel invloed heeft gehad in jouw stemming. Heel begrijpelijk, meiske. Fijn dat jij je verhaal hebt kunnen doen Tam, jij had het nodig, ja. Hoe reageerde het stel? Het moet zwaar zijn geweest om weer thuis te komen in een leeg huis, jij was op dat moment gewoon weer teruggevoerd naar 1 jaar terug. Wat fijn en mooi dat het later goed is gekomen en dat je lieve familie haar geboorte dag op zo een manier hebben herdacht.
Jouw kennis is tijdens jouw vakantie overleden en in stilte gecremeerd. Verdrietig nieuws al zat het er wel al in. Ik hoop echt dat de donkere dagen nu voorbij zijn en dat de zon in jouw leven mag schijnen. Ik ben ervan overtuigd dat die 2 vlindertjes jouw lieve sterretjes moeten zijn geweest.

Laura, wat erg dat het nu minder met Semmy gaat! Ik hoop dat de bambix rijstebloem hem zal helpen. Het is zo zwaar en zielig om te zien als zo een lief kleintje het moeilijk heeft. Het geeft een machteloos gevoel. Sterkte met Semmy en ik hoop dat het gauw beter met hem gaat.

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 11-08-2010

Een vraagje lieve dames,

Volgende week maandag is de commerciele oplevering van een groot project gepland. Ik heb keihard mijn steentje bijgedragen in dit project. Bijwonen van de oplevering zou dus een mooi moment zijn. Maar de lokatie is met de auto over een lange hobbelige weg en ik zal zeker heen en weer geschud worden in de auto. Is het beter dat ik niet ga?

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-08-2010

lieve jazz,

als jij je er niet goed bij zou voelen zou ik het niet doen.. je twijfelt nu al en stel ( er absoluut niet van uit gaande) dat het wel mis zou gaan dan sla je jezelf voor je kop en zou je waarschijnlijk dit de schuld geven. nou moet ik er wel bij zeggen dat dat soort dingen geen miskraam op kunnen wekken hoor maar ikzelf ben ook extra voorzichtig geweest tijdens mijn tweede zwangerschap. je wilt toch alles uitsluiten zeg maar!
succes ermee!!

liefs laura

ps. semmy heeft van gister 21:00 tot vanmorgen 5:30 geslapen! ik heb hem net een flink ontbijt gegeven in de hoop dat hij nog wat extra uurtjes pakt zodat ik weer een beetje in het oude ritme kom maar we zullen zien! ben allang blij dat hij weer is gaan slapen na zijn fles. dat deed hij gister dus niet...


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-08-2010

Lieve meiden

Wow, Maria, wat een mooie echo zeg. Fijn te horen dat alles goed was. De echo's zijn eigenlijk rond deze tijd het mooist omdat ze er nog zo goed in geheel op kunnen, maar hoop dat je nog vele mooie erbij krijgt hoor met als eindresultaat een prachtig mooi kindje.

Jazz, dank je wel voor je woorden. Ik denk dat een hobbelige weg niet kwaad kan, maar weet dat niet zeker. Snap dat je wel onzeker bent daarover. kan je niet bellen naar de ha?

Laura, fijn te horen dat het nu weer even wat beter gaat,maar hoop dat het vlug allemaal "normaal" is met die kleine Semmy, wat zal hij weer al groeien.

Kersje, maardag je nod? Zoals vorige keer gezegd duim ik gewoon voor iedereen door dus zeker ook voor jou.......nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Afijn, ga nog effe van de zon genieten nu die weer schijnt. Mijn ventje is met de auto weg.......barstje in de ruit op vakantie gebeurd dus moet wel gemaakt worden. Vanmorgen weer naar de psych geweest, doet me goed om van me af te praten.......zeker weer na deze heftige dagen. Hij vindt dat ik een stuk vooruit ben, nu moet ik dat zelf nog vinden haha.
tot later meisjes


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 11-08-2010

hey lieve meisjes,

Tam, heb je nog een beetje van het zonnetje kunnen genieten vandaag? Cool
Gecondoleerd met je kennis Tam, wat verdrietig dat hij overleden is...vind je het erg dat je niet bij de uitvaart was? Nog een paar weekjes rust, dan weer aan het werk. Probeer er maar niet te veel aan te denken, eerst nog even uitrusten meid. Fijn dat je wat aan je gesprekken met je psycholoog hebt, goed te horen. Hoe zit het nu met jullie? je bent niet aan de pil nu toch? lukt het om niet op je vruchtbare dagen te vrijen? (als ik te vrijpostig ben zeg je het maar hoor), ik zou dat in ieder geval best moeilijk vinden. Weten dat je vruchtbaar bent maar je mag er (nog) niets mee doen :-?. Je bent wel een bikkel hoor.

Jasmien, wat goed dat je je eigen huisarts hebt gsproken en je gewoon de verwijzing krijgt die je nodig hebt. Fijn! Wat betreft je vraag, ik begrijp dat het heel leuk zo zijn als je bij de oplevering aanwezig bent, en ik begrijp ook dat je je zorgen maakt over die nare reis ernaartoe en terug. Doe wat je hart je ingeeft, hou alleen even rekening met jezelf en niet wat anderen van je vinden of hoe het voor anderen eruit moet zien. Rationeel gezien loop je geen extra risico door een hobbelweg (ik fiets elke dag met over de hobbelweggetjes en keitjes in Amsterdam!), maar als het idee dat te moeten doen jou stress oplevert is het het niet waard denk ik. Doe wat je hart je ingeeft, jij en dit kindje staan op nummer 1 nu.

Kersje, ik heb inderdaad beter geslapen vannacht! :-D ik heb weer zo gedroomd, maar dit keer was ons kindje al geboren. Ik had problemen met de borstvoeding, en we hadden geen zoogcompressen en poedermelk in huis. Mijn vriend moest dat midden in de nacht gaan halen omdat de baby honger had en mijn borsten lekte :mrgreen:....aaaahhh ja.:confused:
Fijn dat je werk zo lekker gaat, je hebt nu 8 cliënten, is dat de max of komen er nog bij? hebben jullie een bepaalde caseload eigenlijk? En je nod a.s maandag dus, of misschien iets eerder...lees ik het nou goed dat je een beetje van slag bent? kersjes horen niet te mopperen tegen hun vriendjes! :-D kersjes horen mooi te zijn en te glimmen :mrgreen: Maar je bent niet helmaal jezelf lees is, ik hoop dat het hcg-kwalen zijn meid, nog een paar daagjes, dan weten we het! zo spannend...ik wil ook een groot gat in de lucht springen namelijk :-D

Laura, wat heeft die Semmy lang geslapen zeg! Confusedhock: goed man! hij zal ook wel erg moe van zichzelf geworden zijn met dat gehuil :-D. Hoe ging het vandaag?

Kim, hoe is het meid? binnenkort ook jouw nod! oehhhhhhhieeeeehhh....spannend!!!!

Nou meiden, hier gaat het verder wel goed. Moest vandaag even op mijn werk een traantje laten, maar gelukkig was er verder niemand in de kamer. Ik zat in mijn agenda te bladeren en zag dat ik wat rozenblaadjes ertussen had gedaan op de dag dat er geconstateerd was dat ze overleden was, de 26e. Ik was ze helemaal vergeten. De blaadjes waren heel mooi plat geworden. Het waren een paar blaadjes van rozen die ik van vriendlief had gehad die week. Ik wreef over de blaadjes heen en ze waren zo absurd zacht, leek wel zijde. Zo zacht zou mijn kindje ook zijn geweest dacht ik toen Cry.
Ach ja, de herinneringen zullen nog wel heel erg lang levendig aanwezig zijn, ze zijn deel van mijn leven geworden. Dank jullie wel nog voor de lieve reacties op de echo, jullie zijn schatten! over twee weken moet ik weer in het ziekenhuis bij de gynaecoloog zijn.
En de tompoucen waren trouwens heerlijk! (echt hemaaaa). Manlief eet vandaag met collega's, ik ga nu even mijn eten uit de oven halen.

Liefs!
Maria (zette ik weer bijna mijn echte naam neer)


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-08-2010

hoi hoi lieverds,

semmy is vandaag echt een heerlijk mannetje geweest!! hij heeft veel gelachen (ook wel gehuild maar niet zoveel en lang). ben lekker met hem en mijn zwangere vriendinnetje op stap geweest en was een heerlijke middag zo.

maria, waarom zet jij niet je echte naam hier neer? ik doe dat wel gewoon hoor. ja mijn nickname is anders maar dat vind ik ook weer een ander verhaal.
ik ga straks een automatische schommelstoel voor semmy ophalen bij mensen in amstelveen. hij ziet er echt nog netjes uit joh! op het plaatje in ieder geval. nu nog ff in het echt bekijken.
maar heb nu die van mijn vriendin te leen om te kijken of semmy het wat vindt en hij vindt het heerlijk! in het begin niet hoor maar toen was hij ook nog wat jonger. nu kijkt hij echt bewust om zich heen natuurlijk en het zijn hele rustgevende muziekjes die eruit komen. normaal zijn ze 180 euro nieuw. deze is nu 2e hands 80 euro. scheelt toch behoorlijk!

fijne avond meiden.

liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-08-2010

Hey lieve meiden, ff gauw, moet zo naar mijn werk. Ik heb de laptop van vriendlief even in gebruik, want de mijne heeft er de brui aan gegeven :-o

Laura, gelukkig gaat het weer beter met je kleine vent!

Jasmien, hoe lang is die hobbelige weg? Toen ik zwanger was heb ik regelmatig ontzettend misselijk in bussen en auto's gezeten (op reis). Ik zag echt groen en geel en voelde me hondsberoerd. Het hobbelen maakt denk ik voor je kindje niet uit (die is nog aan het zwemmen in je buik, haha), maar voor jezelf kan het heel ongemakkelijk zijn. Maar doe inderdaad waar je jezelf goed bij voelt, meid.

Maria, fijn dat je beter hebt geslapen (wat een droom, zeg!). Ik ben nog steeds mezelf niet. Er zit onrust in mijn lijf. Ik slaap ook heel onrustig. Vanmorgen om 6.15u wakker, terwijl ik vandaag een beetje uit kon slapen (tot 7.30u). Maar ja. Ik durf niets te zeggen en niet te hopen. Gedachten die opkomen over misschien zwanger zijn stop ik weg. Vriendlief denkt het trouwens wel, want hij voelt zich ook gespannen...:?. Ook tegen hem zeg ik dat ik er niet aan durf te denken. Ik moet nog maar even geduld hebben. Maar ik merk dat ik opzie tegen het confronterende rode wcpapiertje. Ik wil het niet meer zien! :twisted:

Tam, ik ben het met je psych eens hoor, ik vind dat je het heel goed doet! Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dat zelf te vinden. Wanneer heb je de afspraak in het ziekenhuis ook weer?

Kim, hoe gaat het meid, spanning voor je nod of valt het mee?

Dag lieve dames, misschien tot vanavond!

Liefs, Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-08-2010

hoi meiden,vanavodn vertrekken we naar huis.Als ik nog tijd heb kom ik nog eve kletsen, anders morgen.


xxxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Jazzz - 12-08-2010

Lieve dames,

Laura, wat fijn en wat een opluchting dat het weer goed met Semmy gaat! Heb je de automatische schommelstoel al opgehaald?

Kersje, jammer van je laptop. Is het nog te maken of ga je naar een nieuwe uitkijken?
Die weg is kilometers lang, zeker 2,5 uur rijden, met echt van die kraters erin. De laatste keer toen ik ben geweest was ik helemaal niet goed toen ik thuis aankwam. Ik voelde mij misselijk en duizelig en ondanks de airconditioning in de auto zweette ik. Toen was ik niet eens zwanger! Als de dokter mij een middel tegen deze kwaaltjes kan geven zal ik wel gaan, anders niet.
Heel begrijpelijk dat je niet durft te hopen dat je zwanger bent maar dat je opziet tegen dat rode wc papiertje dat zo confronterend is. Ons lichaam heeft ons vaker voor de gek gehouden dus het is veiliger om niet te veel te hopen. Toch heb jij je kansen zo optimaal mogelijk benut dus is de kans dat het raak is ook heel groot. Meid, wij duimen ontzettend voor je. Ik ga zo blij zijn als je zwanger bent!!! Kersje, de laatste dagen voor mijn nod werd ik ook eerder wakker. Gewoonlijk sliep ik tot mijn wekker afging. Hmmm, misschien een vaag tekentje...........

Tam, goed dat het stukken beter gaat na jouw bezoek aan de psycholoog. Ik denk dat je vriend gelijk heeft dat je een stuk vooruit bent. Jij vindt van niet, no?

Maria, jij hebt de vorige avond beter geslapen, hoeraaa!! Hoe is het vannacht gegaan?
Ten aanzien van die herinneringen, die zullen levendig blijven, denk ik. Vrij vaak ga ik mijn werkmails nog na van de dag toen ik het nieuws kreeg dat mijn zoontje was overleden. Verder denk ik nog vaak aan de momenten toen ik hem voelde bewegen. Hij reageerde bijvoorbeeld tijdens een meeting sterk op een collega’s stem en het was grappig en zo bijzonder om hem te voelen reageren op geluid. En verder bewoog hij elke ochtend als ik naar het werk reed flink. Dan zong ik liedjes voor hem en gaf ik hem zachte klopjes.

Kim, je gaat vandaag terug naar huis. Hoe was je vakantie? Jij hebt over een week je nod. Spannend hoor! Ook voor jou duim ik dat het raak is!! Hoe is het met je?

Liefs,
Jasmien


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-08-2010

vandaag was het weer een ramp met semmy... alhoewel, ramp is wat overdreven maar hij heeft wel weer veel gehuild. nu weer over op de hypo allergene voeding... ook echt een gebed zonder end. de schommelstoel is overigens wel een groot succes. hebben hem gisteravond opgehaald en hij zit er nu heerlijk in! zijn ogen worden steeds zwaarder!! mag ook wel want hij heeft overdag weer bijna niet geslapen. wat zal dat kind moe moeten zijn zeg!

voor de meiden die in spanning zitten zeg ik succes!
voor de zwangeren onder ons vraag ik: hoe voel je je?

ik wens jullie een goede nachtrust toe en ik spreek jullie snel weer!
liefs laura


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 12-08-2010

Laura, wat vervelend dat hij zo huilt, niet lekker in zijn vel zit. Wat zou dat nou zijn? :? kan mij voorstellen dat je soms echt met je handen in het haar zit, ik zou op het laatst echt niet meer weten wat ik zou moten doen. Sta je veel alleen voor overdag of heb je hulp?
Nou, ook voor jou goede nachtrust meid, dat Semmy maar even goed door mag slapen.

Jasmien, de weg die beschrijft is wel erg hobbelig en lang Sad, als je er vorige keer zonder zwanger te zijn al zo ziek van werd....hmm :-?, klinkt niet echt uitnodigend moet ik bekennen.
Wat je beschrijft over Zain, mooi hoor, dat hij zo op die geluiden reageerde, en hij 'smorgens in de auto zo lekker actief was. Mooie herinneringen inderdaad. Die zullen ons waarschijnlijk altijd bij blijven. Ik hoop het tenminste wel. En dan die agenda, ja....ik heb mijn agenda ook vaak opgeslagen en gelezen, ik weet niet precies wanneer ze overleden is, ergens in die week...ze constateerde het op een vrijdag. Ik kijk dan al die afspraken na, bedacht wanneer ik haar nog voelde, probeer het mij te herinneren, maar ik weet het niet....ik heb geen idee. Maar we waren bij ze, dat is een fijn idee, ze waren niet alleen, ze waren warm in ons buikje. Hoe gaat het verder met je? hoe voel je je lichamelijk?

Kersje meid, is je laptop kapot? oh oh.. :-? ...nu moet je ook een hele mooie nieuwe kopen, er zit niets anders op! :mrgreen: Je was heel vroeg wakker? ohhhh...net als Jasmien had ik dat ook enkele dagen voor mijn nod....maar ook ik weet dat dat niets zegt. Kan ook zijn dat ik dat had omdat ik nerveus was voor mijn naderende nod, je weet het niet. Ik snap dat je voorzichtig bent, eigenlijk niet wil hopen, niets uit wil spreken. De teleurstelling is anders zo groot, ik vraag mij af of hij dan iets kleiner zou zijn als je "minder gehoopt" zou hebben...ik denk het niet eigenlijk. Het zit toch in je hoofd, je spreekt het alleen minder uit, maar het gevoel van binnen is net zo groot....althans, zo ervoer ik het. Ik vind het stiekem wel een goed teken dat je slecht slaapt! :-D had je dat vorige keer dat je zwanger was ook? Wat betreft dat wcpapier, ik heb dat nog steeds weet je dat? elke dag als ik wat voel of denk te voelen ren ik naar het toilet en check "het" papiertje...pffff Confusedhock: vraag mij af wanneer ik wel geloof dat er niets meer uit gaat komen voorlopig. Maar ik begrijp heel goed dat je genoeg hebt van die rot ongie, ik heb de dag dat ik positief testte expres heel demonstratief een witte onderbroek aangedaan, en het hielp! :-D dus hup trek de witte slips uit de kast!

Kim, welkom thuis! vanavond weer lekker in je eigen bedje, hoe is het met je?

Tam, wat ben je stil meid, gaat alles goed?


Oke, ik ga ook mijn bedje in, lekker mijn boek lezen.
Bye!
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 12-08-2010

Zo daar ben ik weer...lekker thuis ahahah!!!Ik ga even lekker lezen en reageren, dus het zal een lang verhaal worden!

Tam:Ik lees dat je weer even een heftige tijd hebt gehad zo met de Jaardag van Britt*...Ik hoop echt voor je dat inderdaad het zonnetje snel mag gaan schijnen!Je blijft zo in de schaduw hangen en dat is verschrikkelijk donker en eenzaam.Goed dat je naar je psycholoog gaat om te praten!Het lost het probleem niet op, maar soms even je hart luchten is toch wel heel prettig.

Maria:Fijn dat de nekplooimeting goed is gegaan!Ben je nu een beetje opgelucht?Hoe voel je je verder?En hoe is het met je buikje?Is het al aan het groeien?Ik heb er wel vertrouwen in;D
Durf je al een beetje te gaan beginnen met spulletjes inslaan?Of namen te verzinnen?
Ik hoop ook dat we snel allemaal samen mogen genieten en praten over zwangerschappen!

Jazz:Ik begrijp dat je niet zo heel goed durft te genieten...nog niet!En goed dat je zo netjes in de gaten word gehouden.Begin je al wat dingetjes te merken van je zwangerschap?Ook leuk dat je naar Nederland wil komen...
hoop voor je dat alles lukt met het visum!

Kersje:Hoe gaat het meid?Ben je gespannen voor het weekend?Wanneer wil je gaan testen?Heb je misschien wat voortekenen?Ik hoop het voor je en ik zal met je meeduimen.Ik las dat je lekker in keulen was geweest?
Heb je het naar je zin gehad?Dat het maar snel weekend mag worden dan weet je wat meer!!

Nou mijn vakantie is niet tegen gevallen...Ik heb heerlijk genoten van mijn gezinnetje en ben erg vaak trots geweest, omdat mijn kleine moppie heel veel nieuwe dingen heeft geleerd en al echt een grote meid aan het worden is!
Ik heb geprobeert om me niet al te veel bezig te houden met de zwangerschap van mijn schoonzusje..al was het niet gemakkelijk en heb ik soms even moeten slikken.We zijn ook nog even naar toverland geweest samen met Dana...gewoon lekker met zijn drietjes.Dat was echt super.Toch ben ik blij dat we weer thuis zijn.Lekker in mijn eigen bedje en in mijn eigen huisje.Je bent zo heerlijk vrij in je eigen omgeving en dat heb ik best gemist.

Wat mijn NOD betreft als ik van de ovulatietesten uit moet gaan zal dat over een weekje zijn.Ik denk dat ik dan ook echt ongesteld ga worden, want ik heb nu al soms last van pms klachten.Ik heb deze week last gehad van een opgezette zeurende buik en van lichte pijnlijk borsten.Ook heb ik onderin mijn buik wat steekjes en ben ik sneller moe.
Juist omdat het eigenlijk te vroeg is om dat voor een zwangerschap te voelen denk ik dat het deze ronde niet raak zal zijn.Maar het zal me niet weer houden om dit weekend al een vroege test te gaan doen ben ik bang haha.
Ik zou het wel heel erg leuk vinden als ik zo'n mooi verjaardagskado zal krijgen en anders zal ik op de dag dat ik 30 word mijn menstruatie gaan krijgen.We hebben in elk geval flink geklust, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

Ik ga nu lekker naar mijn eigen heerlijk frisse bedje.Ik spreek jullie morgen weer!

Weltruste

Kim


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-08-2010

Lieve meiden,

Even gauw een kleine update (zit namelijk op mijn werk...). Ik was gisteravond zo moe dat ik zonder forum naar bed ben gegaan (lag er om 20.30u in!). Ik heb geslapen tot 6.30u vanmorgen. Nog steeds onrustig, maar in ieder geval wel geslapen! Niet dat ik nu niet meer moe ben...ik voel me gesloopt. Misschien kan ik vanavond op jullie reageren, anders wordt het morgen. Ik ben nog steeds opstandig (WIL GEEN ONGI!). Alsof dat helpt, haha. Vooralsnog geen ongitekenen, maar dat kan morgen of zondag nog komen natuurlijk (hoop het niet). Ik ga maandag op z'n vroegst testen (als ik het niet tot dinsdag vol hou...).

Fijne dag, liefs,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - maria11 - 13-08-2010

Lieve dames,

ff kort, ben een beetje gaar (alweer :-?)

Kersje, ik vind het al heel flink van je dat je wacht met testen tot maandag! Heel goed dat je GEEN ongie wilt, de komende 9 maanden niet meer!!!!! :-D heb je verder nog klachtjes of ben je bang dat je jezelf helemaal gek zit te maken? die opstandigheid kan ik mij zo voorstellen, het is genoeg geweest! nu ben jij aan de beurt!!!!!

Kim, lekker weer in je eigen bedje geslapen, heerlijk! die ongieklachtjes had ik ook voor mijn positieve test, dus dat zegt helemaal niets!!! wanneer ben je jarig volg. week? vaak komen de echt klachtjes echt de week voor je nod.....wie weet verandert het nog.
Wat fijn dat je toch nog lekker genoten hebt van je weekje weg, kan mij voorstellen dat je trots was op je kleine meid, helemaal als je in een andere omgeving zit dan thuis, dan vallen dingen die zij doet misschien veel meer op denk ik. Ben je zenuwachtig voor je naderende nod?
Ik vind het fijn te horen dat je vertrouwen in mijn zwangerschap hebt, kan ik wel gebruiken! Wat betreft de spulletjes inslaan, dat doe ik zeker, ik koop me suf! ik wacht met grote aankopen tot ik wat verder in de zwangerschap zit maar kleertjes etc. koop ik wel, elke week wel wat. Ik heb geen zin om te wachten daarmee, ik zie nu het nut ook niet...ik wil nergens vanuit gaan, alleen van het goede. Namen zijn we ook wel mee bezig soms, we lijken er al bijna uit te zijn! Smile

Tam, where are you girl? ik begin mij zorgen te maken Sad

Jasmien, ben er al over uit wat je gaat doen met die hobbelweg? hoe gaat het verder?

Ik heb trouwens vandaag het ziekenhuis gebeld voor de psycholoog, ik word maandag teruggebeld door mijn gyn. voor een doorverwijzing. Ze was er vandaag niet. Ik heb het er vanavond met manlief over gehad, en moest best wel huilen, ik heb helemaal geen zin in die gesprekken maar weet ook dat je soms in je eentje ook niet alles kan. Ik moet een manier vinden om met het verdriet om te gaan, door deze zwangerschap is het verdriet om haar gewoon weer heel rauw en heel dichtbij, hoe blij ik ook ben, het is zo dubbel allemaal. Maargoed, ik ben trots op mijzelf vandaag, het is een hele stap voor mij.

nou ik ga even met manlief op de bank knuffelen, ben blij dat hij weer thuis is.

fijn weekend meiden! gaan jullie nog iets leuks doen?
Maria


mijn lieve, lieve kleine schat - Klungeltje23 - 13-08-2010

MariaBig Grinonderdag de 19e word ik 30. Morgen word het geviert.
Ik ben inderdaad best zenuwachtig voor mijn NOD.Ik zie er zo tegenop om ongesteld te worden.Ik merk dat ik echt weer ontzettend toe ben aan een nieuwe zwangerschap.Ik word er ook wat dipperig van als ik eraan denk dat het misschien niet raak zal zijn!Wil zo graag weer een positieve test in mijn handen, dan weet ik dat er weer een klein beginnetje is gemaakt en weer een sprankje hoop is!Ik hoop dat ik me volgende week bij jullie aan mag sluiten en ook dat kersje dat samen met mij kan!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-08-2010

Hoi lieve dames,

Hoe gaat het meiden? Ik zit weer met de laptop van mijn lief op schoot. Mijn eigen laptop is niet kapot, maar de adapter wel (en hij is inmiddels zo oud dat hij alleen nog maar met stroom gebruikt kan worden, de accu is een tijdje geleden al met pensioen gegaan :?). We moeten even ergens een adapter regelen.

Tam, hoe gaat het met je?

Jasmien, heb je al besloten of je gaat maandag? Wat je schreef over toen je zwanger was van Zain iedere dag liedjes zong en je buik aaide, vind ik heel herkenbaar. Mooi hoe je die intieme momenten beschreven hebt. Hoe voel je je nu? Durf je al een beetje te genieten?

Kim, fijn dat je het leuk hebt gehad in Limburg. Lijkt me inderdaad moeilijk met je zwangere schoonzus. Knap hoe je er mee om gaat, meid. Je nod is op je verjaardag? O, wat spannend! Hoe geweldig zou het niet zijn als het raak is, he? Fantaseer je al over die positieve test? En jij gaat dit weekend misschien al een vroege test doen? Wauw, dat durf ik dus niet, he! Ik ben bang voor de teleurstelling van geen streep. Ik wil alleen testen als ik aardig zeker van mijn zaak ben (watje ben ik he). Maar jullie vieren je verjaardag morgen? Heel veel plezier, meis!

Laura, o, wat een gedoe steeds met die voeding :-o. Wat moeilijk moet dat zijn! Arm kindje en arme papa en mama... Hopelijk gaat het snel beter en zal hij goed slapen.

Maria, goed van je dat je hebt gebeld! En ook dat je even flink uitgehuild hebt bij je vriend. Ik hoop dat je lekker tegen hem aan zit op de bank en dat hij zijn armen om je heen heeft geslagen om je nooit meer los te laten! Je hoeft het niet allemaal alleen te doen, dat is veel te moeilijk. Laat iedereen (die jij wilt) je maar helpen, zo goed ze kunnen. Want je verdient alle steun.
Of ik klachtjes heb: ja, meerdere. Maar toch durf ik niet echt te hopen. Ben gespannen als ik naar de wc ga (ik moet de moed nog verzamelen voor die witte slip, haha). En mijn humeur, ach, arme vriend is alles wat ik zeg...hij gaat straks uit met vrienden en is er volgens mij ernstig aan toe...:-o Dus dit kersje is niet zo heel goed in haar taak van mooi en glimmend zijn :-D. En ja, de vorige keer dat ik zwanger was was ik ook steeds zo onrustig 's nachts en vroeg wakker. Maar ik roep het nog maar een keer. IK DURF GEWOON NIET MEER TE HOPEN!!! En ik durf niks meer uit te spreken, bang als ik ben voor de teleurstelling. Maar diep van binnen...:oops:

Dag lieve meiden, tot morgen.
Liefs van mopperkersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-08-2010

lieverds, lief dat jullie aan me denken. niks aan de hand, druk bezig nog met vakantie........ben net thuis van dagje weg, mail morgen,maar wel even bijgelezen hoor....kan ik toch neit laten, liefs


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 13-08-2010

Toch nog effe ik snel, want kan het niet laten haha.

Sorry dat het kort is, mijn man heeft nog vakantie, na het weekend ben ik weer meer van de partij.
Maria:lekker he dat babyshoppen, werkt therapeutisch dus ga maar door, haha. Goede stap hoor de pycholoog. Was ook niks voor mij, maar dit is zo'n groot verdriet, dat is moeilijk hoor, geef het een kans.
Kersje; blijf voor je duimen, wit ondergoed is een goed idee vond ik van iemand, haha. En je vriend, laat hem maar de laptop afstaan hoor zodat je met ons kan babbelen.
Kim; fijn te lezen dat je ondanks alles toch genoten hebt. En die meid van je is echt groot aan het worden. Het is ook zo'n schatje. Vier lekker je verjaardag. Ik ben de 30 al gepasseerd en het doet niet zeer hoor hhaha
jazz, hoop dat je er wat uitkomt voor maandag en je nog lekker aan het genieten ben van de prille zw
laura; hoop dat het vlug allemaal wat rustiger is

Hier vandaag naar het openluchtmuseum geweest in arnhem (toch 2 uur rijden vna ons). Vandaag was wat een rot-dag. Een jaar geleden was de crematie van ons meisje, de laatste keer dat ik haar mocht aanraken, ruiken en de eerste keer dat ze bij onz thuis was. In mijn zw zijn we ook naar het museum geweest op vakantie toen en herinneringen kwamen boven. Hoe ik daar zo anders liep.....kijkende naar al die baby-dingen van vroeger. Een ding wist ik nog goed. Een huisje waar een dode baby lag in een wit kistje (ging over ziektes toendertijd). Ben daar niet meer binnen geweest. Toen schrok ik er al van en liep vlug door terwijl ik mijn buik aaide. Wie had kunnen bedenken dat mijn meisje ook zo lag......in een wit kistje! Ik mis haar!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 13-08-2010

Lieve Tam,

Wat moeilijk, meid. Dat zijn heel verdrietige herinneringen. Het leven is soms zo zwaar.
Ik hoop dat het leven je toch nog heel veel mooie herinneringen zal schenken in de toekomst. Dat verdien je echt.

Liefs,
Kersje