Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 05-12-2012

Devika, vervelend dat Shivani niet lekker is. Hopelijk is het niet hetzelfde als de vorige keer. Wel jammer dat je niet bij de huisarts terecht kon. Ik hoop dat ze snel opknapt.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-12-2012

Rennie,
Je bent vandaag niet uit mijn gedachte geweest meid. Ik ben zo benieuwd of je ondertussen al bent bevallen.
Lijkt ze op Florian of is dat moeilijk te zeggen rond 20 weken...?
Hele dikke knuffel voor jou.

Madelief,
Ik had echt een rotgevoel toen ik je eerste bericht las. verdorie.. toch niet juist..!
Maar daarna een bericht dat je een kloppend hartje heb gehad!! yess!!
fijn dat je gelijk terecht kon! het is nog pril maar we mogen wel even voor je juichen!

Devika,
wat raar dat je pas maandag terecht kan. zeker omdat het niet de eerste keer is.
uitdroging was het toen toch? Drinkt Shivani wel goed?

verder kan ik me even niet meer herinneren..

Laura wat heb je trouwens een prachtig meisje op de wereld gezet.
leuk setje had ze aan op fb. Smile

hier net een hele middag zoet geweest met mijn zusje en een verlegen Joëlla.
Ze wilde niet in de box, niet op de grond alleen maar tussen mij en mijn zusje op de bank.
haha, ga snel koken want ik heb honger..!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 05-12-2012

Shit... Te vroeg gejuicht lijkt. Ik verlies vers bloed. Kan van echo zijn, maar dan moet het wel snel gaan stoppen....


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 05-12-2012

Jeetje Madelief!! Wat een bijzondere dag voor jou!!
Gewoon een kloppend hartje, wat goed zeg....

Rennie, vandaag vaak aan je moeten denken xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-12-2012

oh Madelief.
verdorie! wat een onzekerheid!
ik hoop dat het inderdaad van de echo komt. en dat het snel stopt. ik duim voor je


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-12-2012

Ooohhh madelief... Wat blijft het spannend zo bij jou zeg... We gaan er voor nu vanuit dat het van de echo is!!

Rennie lieverd... Ik wil vragen hoe et met je gaat... Maar das een domme vraag... Ik denk aan je... Is het een beetje "goed" verlopen?...

Cyn hoe was het met je zus?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-12-2012

Madelief, ik duim dat het goed gaat! Hopelijk is het bloeden gestopt. Wat een zenuwslopend gedoe, meis. Echt naar voor jou en je man. Nu weet je weer niet waar je aan toe bent. Ik blijf in ieder geval duimen en hoop houden!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-12-2012

Laura,

het ging wel goed eigenlijk.
Hoop dat de eerste stappen nu zijn gezet en dat het contact beter gaat verlopen.
ik stond vorige keer te huilen toen ik d'r op de bus had gezet. het is toch je zusje.. had d'r zo gemist.
ben blij dat ze nu weer is geweest. wil toch echt dat ze dr nichtje leert kennen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-12-2012

Cyn fijn om te horen meid! Het is idd toch je zus! Hoop voor je dat het vanaf nu de goede kant op gaat!!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 05-12-2012

Dames,

Vanmiddag half 3 ben ibevallen van Ilse. Ze lijkt niet heel veel Florian. Ilse lijkt meer op.mij en Florian op mijn man. De bevalling was pijnlijker dan de vorige keer. Maar tis gelukkig goed gegaan. Ze werd met placenta en vliezen tegelijk geboren. Om 10.00 uur eerste tabletje cytotec gehad. Ze komt morgen na obductie naar huis. Ben nu thuis.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 05-12-2012

Rennie,
Fijn dat je laat weten dat je ben bevallen.
en Ilse lijkt op haar mama.. bijzonder.
Wat fijn dat ze morgen naar huis komt. Ik hoop dat jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen van jullie dochtertje.
sterkte lieverd


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 05-12-2012

Och jeetje lieve rennie... Ik krijg echt de rillingen van je verhalen... Bij deze wil ik je toch weer feliciteren met het feit dat je mama geworden bent van Ilse... Tegelijkertijd gecondoleerd...
Ik hoop dat jullie een mooi afscheid zullen hebben van jullie meisje...
Nogmaals veel sterkte gewenst van mij! Dikke knuffel!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 05-12-2012

Shit Rennie, de rillingen gaan over mn rug bij het lezen van je berichtje!!!!
Fijn dat ze morgen al thuis komt, zodat jullie in alle rust afscheid van haar kunnen nemen.....
Wens je voor de komende tijd heel veel sterkte en kracht toe
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 05-12-2012

Rennie, fijn dat je weer thuis bent, meis. Het lijkt me bijzonder om te zien dat ze op jou lijkt. En morgen komt Ilse naar huis. Niet zoals het zou moeten, maar toch fijn dat ze thuis komt. Hoe gaat het nu met jou/jullie? Ik wens jullie veel kracht toe.
Extra dikke knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-12-2012

Lieve Rennie,
Wat fijn om te horen dat het goed is gegaan en wat bijzonder dat ze zo op jou lijkt. Je bent weer moeder geworden, maar weer zo anders dan gehoopt.... Ik hoop dat de obductie snel gedaan is en ze bij jullie zal zijn. Hoe gaan jullie afscheid nemen? En hoe voel jij je nu? Lichamelijk? En verder? Is je man thuis bij je? Heel veel sterkte...

X


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

Lieve Rennie,
Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen…gefeliciteerd en gecondoleerd tegelijk...
En jullie meisje komt vandaag naar huis….wat een mooie gedachte dat ze toch nog thuis komt…ook al had je dat op een andere manier gewild…
Weten jullie al hoe je afscheid wilt nemen? Maak vooral heel veel mooie foto’s van haar…
Ik wens jullie vooral heel veel sterkte deze dagen…
Heel veel liefs en een dikke knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

madelief hoe is het nu? ik las dat je bloed verloor, jeetje! dat is schrikken.
maar het zou idd best kunnen komen van de echo. die heb je inwendig gekregen toch? zou goed kunnen dat daardoor een addertje is geknapt.
en anders voor alle zekerheid meteen terug naar de vk!!
xxxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

cyn,
fijn dat het goed ging met je zus op visite!
aah en Joella kruipt nu echt ipv schuiffelen. dat deed shivani eerst ook. soort van vooruit schuiven met haar beentjes en billen.
nu kruipt ze ook en loopt langs de randen. zo lief om te zien.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

laura hoe is het met je kleine meid? krijgen we nog een foto te zien!!! haha. ben wel benieuwd
( volgens mij was hier nog geen foto gepost toch? of ben ik kippig?)

@ tam,
ben je weer rustig na de afgelopen drukke periode op werk?

@ kersje,
kersje mama lekker thuis aan et genieten van je mannen!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

hier,
ohja mijn neefje die de operatie had gehad is weer naar huis na 12 dagen zh, gaat goed.
volgende week gaan we hem even opzoeken.
shivani hoest nog steeds. en spuug nog steeds bij elke fles. maar denk dat et door et hoesten komt.
warm eten komt er ook uit. ppfff... ze drinkt gelukkig wel goed. De flesjes gaan wel bijna leeg. Ze geeft alleen een mondje terug.
We houden haar in de gaten.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

@ myka,
hoe is het nu met je nu de uitgerekende datum voorbij is.

sabrina,
het schiet lekker op bij jou! fijn hoor. je verlof is toch al begonnen?


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

noortje en maria hoe is het daar?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-12-2012

@Rennie: Wat een heftige dag voor jullie gisteren! Wat mooi dat ze op jou lijkt! Jeetje meid, wat een moeilijke tijd gaan jullie weer doorheen. Ik moet weer helemaal terug denken aan hoe het bij ons ging. Erg fijn dat jullie haar vandaag al weer thuis mogen hebben. Heel veel sterkte, kracht en liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 06-12-2012

@Devika: Mijn verlof is inderdaad begonnen! Heerlijk! Afgelopen weekend zijn we naar Center Parcs geweest met mijn familie, dat was een hele fijne ontspannen start!
Ik krijg wel echt de kriebels van het verhaal van Rennie. En hoop zo dat het allemaal goed mag gaan nu met onze kleine! Ik zie mezelf zo weer liggen in het ziekenhuis en naar huis gaan met kleine Hannah Emile* Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Maar die gedachten kan ik maar beter eventjes van me af zetten denk ik en vertrouwen dat het deze keer helemaal goed komt. Nu voel ik gelukkig de kleine even in mijn buik bewegen en krijg ik meteen weer een glimlach.
Fijn dat je neefje weer naar huis mocht en dat het goed met hem gaat! Dat is niet niks zo'n lange tijd in het ziekenhuis.
Goed om te horen dat Shivanni wel goed blijft drinken, dat is toch het belangrijkste! Hopelijk knapt ze snel helemaal op!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 06-12-2012

@kersje Het gaat na omstandigheden wel redelijk.. De emoties vliegen alle kanten op. Momenten van verdriet, boosheid, onmacht en daarnaast ook goede hoopvolle momenten. Tis nu een pittige tijd. Ik wou dat we een half jaar verder waren en het leven weer een beetje "normaal" was...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 06-12-2012

Rennie,
Het is idd pittig waar jullie nu doorheen moeten…
Ik kijk naar je handtekening. Zo verdrietig om dat te lezen..
Je zit nu in een achtbaan van emoties...Logisch…
Maar wat klink je wel heel sterk meid! Ik hoop echt echt echt van harte dat voor jullie ook weer de zon gaat schijnen!
Dikke kus!


Sabrina,
Ohja dat ze je dat jullie een weekeindje centerparcs gingen. Heerlijk hoor!
Ja ik kan me voorstellen dat je er de kriebels van krijg. Tis in ieder geval een geruststelling dat je al op 36 weken zit.
Dit kindje is levensvatbaar mocht je nu bevallen.
( hoewel dat natuurlijk niet veel zeg, maar dat even terzijde)
Ik kijk nu ook echt heel anders tegen zwangerschappen aan. Waar ik vroeger heel onbezorgd was maak ik mij nu dubbel zoveel zorgen
Mijn zus heeft gisteren haar 20 weken echo gehad. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad. ook omdat ze nu eindelijk na jaren zwanger is en na wat ik heb meegemaakt.
Gelukkig was haar echo verder prima. kindje maakt et goed. maar voor mij part mogen de andere 20 weken ook voorbij zijn hoor.
Ja idd, als er weer een engeltje geboren wordt ga ik zelf ook weer terug in de tijd…
Wat een ontzettende verdrietige periode was dat….een grote donkeren gapende gat waarvan ik dacht daar nooit uit te komen…
Ik ben wel heel blij dat velen van ons eruit hebben weten te klimmen voor zover het kan…sommige zijn halverwege….maar sommige vallen weer terug en nog dieper in. Dat doet pijn…
Ik hoop zo dat er hier een tijd komt dat we allemaal een gezond kindje in onze armen hebben. En dat er geen engeltjes meer bijkomen…




mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-12-2012

Lieve Rennie,

Ja, de emoties vliegen alle kanten op. Wanhoop en hoop wisselen elkaar af. En wat je zegt over dat half jaar verder willen zijn, dat had ik na de bevalling van Puck* precies zo! Ik wilde de tijd wel vooruit spoelen en dat enorme verdriet ontlopen. Maar dat kan natuurlijk niet. En jullie maken het twee keer mee! Wat een nachtmerrie. Ik hoop met je mee dat er een lief mooi gezond kindje voor jullie in het verschiet ligt, zo gauw je er weer aan toe bent. En dat jullie hem/haar bij jullie mogen houden om heel heel veel van te genieten! Niet ter vervanging van je beide lieve kindjes, maar omdat je moederhart gevuld is met liefde en hunkert naar een gezond hummeltje in je armen om alle liefde aan te kunnen geven. Je bent nu twee keer moeder geworden. Twee keer heb je de zware taak volbracht om ze op de wereld te zetten. Je wilt ze bij je houden en geen afscheid hoeven nemen! Ik wanhoop en hoop met je mee.

Dikke kus van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-12-2012

[Afbeelding: icqslg.jpg]

Ik vind her wel een beetje cru om nu deze foto te plaatsen... Maar ben ook wel mega trots natuurlijk...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-12-2012

Laura, daar mag je zeker trots op zijn, meis! Wat een schatje! En ze ziet er zo lekker stevig uit! Heerlijk.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 06-12-2012

Rennie, je bevalling is achter de rug, je bent weer moeder geworden van een heel mooi meisje. Ze zal nu inmiddels wel bij jullie thuis zijn, denk ik. Hopelijk nog een paar mooie momenten. Wel bijzonder dat je kon zien dat ze op jou lijkt. Ik wens je heel veel kracht voor de komende tijd. En ik hoop heel erg, dat wanneer jullie er weer aan toe zijn, dat er een gezond kindje mag komen.

Laura, wat een plaatje en wat heeft ze leuke kleertjes aan. Het is nu heel dubbel hier, maar we zijn natuurlijk ook trots op de kindjes die wel mogen blijven.

Madelief, hoe gaat het, geen bloed meer verloren?

Tessa was vanmiddag na haar flesje op schoot in slaap gevallen. Ik heb lekker 2 uur lang met haar geknuffeld en ervan genoten. Zo kostbaar.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-12-2012

Rennie
Je klinkt ergens zo sterk meid!
als het goed is is Ilse bij jullie thuis. Ik hoop dat jullie een mooi afscheid zullen hebben.
en natuurlijk wil je dat je de tijd vooruit kan spoelen.. kon het maar.
veel kracht en sterkte toegewenst


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-12-2012

laura,
mooie meid!! hoe voel jij je lichamelijk?
bedankt voor je mooie kaartje trouwens. lief gedichtje namens Sonny* en Semmy


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 06-12-2012

Lieve meiden, helaas, het is voorbij voor ons. Vandaag bleek op de echo dat het hartje is gestopt met kloppen. Het bloeden zette door en was erg, vandaar de echo. We zijn verdrietig en teleurgesteld. Waarom nou? We hopen op snel een normale cyclus en nieuwe kansen. 7 januari de afspraak in het ziekenhuis, wat hopelijk de weg naar nieuwe kansen is. We wisten dat het kon gebeuren, maar super zuur is het wel..... Xx


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 06-12-2012

O, Madelief, wat verdrietig! Eerst een kloppend hartje en nu is het toch voorbij...ik vind het zo naar voor jou en je man.
Dikke knuffel van Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-12-2012

Oh mijn god madelief... Jeetje... Wat een rare dagen zijn het zo zeg...
Ik vind het echt heel erg voor je... Ik ga opnieuw voor je duimen dat je lijf zich snel herpakt.. Sterkte meissie...

Lief jullie reacties op ons dametje! Het is echt een plaatje vind ik haha! En ze is ook zo lief!!

Rennie is jullie meisje inmiddels thuis? Hoe voelt dat nu voor jou? Je klinkt idd heel erg sterk..


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-12-2012

Cyn fysiek voel ik me echt super!!! O vandaag na dan want de stuwing is flink op gang gekomen... In de mate waarin ik het heb zien ze tegenwoordig nog maar zelden... Lekker dan! Heb ik weer! Maar echt ik heb helemaal niet her gevoel dat er een paar dagen geleden een baby uit gekomen is! Voel echt niets!! Zo n verschil met semmy zijn bevalling! Daar had ik een knip gehad en nu niet, wat een verschil zeg!! Kan de wereld aan! Alleen vandaag dus ff een offday maar ja daar was ik op voorbereid!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-12-2012

Een beetje balen van vandaag. maar erg fijn dat je je goed voelt.
zo kun je optimaal genieten van jullie kleine Tess.
ben je ook niet gehecht dan? dat is wel beter.
heb je een leuke kraamzorg?

Madelief,
Oh meid wat is dat balen!
Zo onzeker al die tijd.. even is er hoop met een positieve test en nu word die droom weer verstoord.
Maar het betekend wel dat je ook zonder alles zwanger kon worden.
ik hoop dat je cyclus snel weer een beetje "normaal" is en dan maar afwachten voor de ziekenhuis afspraak in januari.
dikke knuffel voor jou vandaag!


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 06-12-2012

@Madelief: Jeetje meid van zuur!!!! Gatsie, dikke knuffel voor jou meid... Dat 2013 jullie ook het geluk mag brengen!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 06-12-2012

rennie; mijn gedachte gaan zo naar jullie en jullie meisje Ilse* (mooie naam).
Ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten en veel tijd samen kunnen doorbrengen deze
kostbare dagen. Helaas weet je maar al te goed hoe het is. Tja...soms zouden we idd verder
willen zijn. Omdat je weet dat een mens opkrabbeld...maar het is zo zwaar. Neem de tijd en
kom hier zoveel kletsen als je behoefte hebt,

madelief; oh nee. natuurlijk is het super zuur meid. Eerst die hoop daarna weer niet, daarna weer wel.
Om gek van te worden. Tussen britt* en Myrthe heb ik ook 2 mk gehad en dat hakt er toch wel in.
Ik hoop dat 2013 een jaar van geluk mag zijn. Zoals andere zeggen: het is een wonder dat jullie
wederom zonder de mmm zwanger zijn geraakt. Laat dat hoop geven. Maar ja....op dit moment
is dat moeilijk te beseffen. Een hele dikke knuffel meid.

laura; fijn dat het zo goed gaat meid en je heerlijk geniet. Is ze veel anders dan Semmy?
Wat een schattige kleertjes. Heerlijk om dat allemaal aan te kunnen zien.

noortje; wat zijn die momenten toch kostbaar als je lekker kan knuffelen.
Als ze ouder worden willen ze ook niet altijd zo bij je blijven liggen (al is myrthe ook
wel een kroelkont)

sabrina; lekker verlof (daar droom ik ook al van haha). Geniet van die tijd ondanks de onzekerheid.
Want er is ook genoeg bewijs dat het goed kan gaan, maar de spanning blijft. Dat heb ik
nu ook nog hoor. Het is allemaal zo wonderlijk.

devika; wat fijn dat het goed gaat met je neefje.
Hoe is het nu met jullie meid? Moet ze nog zo hoesten? Het weer doet er ook geen goed aan.

cyn; wat fijn dat het contact met je zusje herstellende is. Ook voor jullie joella natuurlijk.
STap voor stap. Ik vind trouwens dat die meid van jullie van die prachtige oogjes heeft.
Op wie lijkt ze eigenlijk het meest? Myrthe wel op mijn man.

myka; gewoon ff een knuffel voor jou....

kersje; hoe is het met de kersenmannen? Wat lijkt me dat een heerlijk gezicht ze zo alle drie
bij elkaar te zien haha. Hoe gaat het nu met jou en je wond? Ik neem aan dat ze dezelfde snee gebruikt
hebben? Op die van mij zit best wel wat wild vlees. Die is nooit zo mooi genezen.

maria; hoe is het daar? Zag op fb dat de kleine meid zo ziek is. Is dat nu erg besmettelijk voor de baby
ook?

hier; gisteren naar de dietist, vandaag naar de diabetici...ik blij maar heen een weer rijden.
Maar tot nu toe alles nog goed dus dat is fijn.
Heb al wat kerstspullen gezet en myrthe roept de hele dag: mooi! haha
Vandaag ook een groot bed gekocht voor myrthe. Ze gaat er toch aan geloven binnenkort ook
al is ze nog zo jong. Maar ze ligt in een snoozze (voor wie het niet kent een soort band waar je vast ligt)
en dan natuurlijk ook zo'n bescherming aan de zijkant.
De kamers zijn geverfd en straks in de vakantie wil ik de kasten gaan inruimen.
Heb een beetje nesteldrang ,maar dat werkt niet goed samen als je het druk hebt haha.
PAssen jullie wat op met het winterseweer wat ze afgeven? Myrthe kijkt naar de sneeuw en roept bah haha.
Het is me ook een ding.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 06-12-2012

Tam,
Joëlla lijkt op ons allebei. zelf zie ik dat niet goed.
De een zegt dat ze op mij lijkt, de ander zegt dat ze op papa lijkt.
En de kerst is al in huis.. heerlijk. hier komt van 't weekend de boom.
al ben ik heel benieuwd hoe joëlla daarop gaat reageren.. heb plastic ballen dus ze mag even testen.

Ze geven inderdaad behoorlijk rotweer op.
Fijn want ik mag morgen om 6.30 uur op het werk staan,
gelukkig is het niet ver maar toch.
De nesteldrang s ook begonnen zo te zien, wat een heerlijk vooruitzicht dat je in de vakantie de kasten kan inruimen.
wanneer mag je eingelijk met verlof?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 06-12-2012

Haha waar myrthe de sneeuw bah vindt... Daar haalt semmy zijn hand er doorheen, stopt het in zijn mond en zegt hmmmm lekker ijs!!

Ja ik heb wel wat hechtingen, had inwendig een scheurtje maar voel er serieus niets van! Ik heb een fantastische bevalling gehad en zit nu in een geweldige kraamweek met een super leuke en relaxte kraam hulp! Tess doet het echt heel erg goed en semmy is echt een trotse grote broer! We zijn een heel gelukkig gezinnetje zo!
En van zulke lieve kindjes wil ik er nog wel een paar!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-12-2012

Laura, bedankt voor het mooie, lieve kaartje! Schattig gedichtje, die twee broertjes met hun kleine zusje, wat rijk!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 07-12-2012

@madelief wat erg! Het leek zo mooi en hoopvol na het zien van het hartje.. Komt het nu flink los? Sterkte!

Morgen om 10.00 gaan we Ilse begraven. Daar is ze ook wel aan toe, ze wordt steeds minder mooi.. Vanavond gaan we afscheid nemen en dan doen we het mandje niet meer open. Ik zit er aan te denken om vanmiddag een brief te schrijven voor haar en die aan haar mee te geven. Heb sinds gisteravond flink last van stuwing, hoop dat het snel weggaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 07-12-2012

@madelief wat erg! Het leek zo mooi en hoopvol na het zien van het hartje.. Komt het nu flink los? Sterkte!

Morgen om 10.00 gaan we Ilse begraven. Daar is ze ook wel aan toe, ze wordt steeds minder mooi.. Vanavond gaan we afscheid nemen en dan doen we het mandje niet meer open. Ik zit er aan te denken om vanmiddag een brief te schrijven voor haar en die aan haar mee te geven. Heb sinds gisteravond flink last van stuwing, hoop dat het snel weggaat.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-12-2012

Rennie, ik zal aan je denken morgen om 10.00u. Gaan jullie Ilse samen begraven of zijn er meer mensen bij?
Mooi om haar een brief mee te geven, meis.
Wat naar van die stuwing. Confronterend ook.

Liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 07-12-2012

Madelief, hoe gaat het nu met jou?

Laura, je klinkt zo gelukkig, heerlijk! Hopelijk is de stuwing snel voorbij. Mooi kaartje, dankjewel!

Cyn, fijn dat je weer contact hebt met je zusje!

Tam, de nesteldrang komt opzetten, haha. Wanneer begint jouw verlof? Ja, bij mij hebben ze dezelfde snee gebruikt bij de ks. Hij loopt alleen iets minder ver door (was uitgescheurd bij Tobias). De wond is weer heel mooi aan het helen eigenlijk. Ik heb de laatste dagen iets teveel gedaan, dus wat meer last. Ik doe het vandaag wat rustiger aan. Ik zit lekker op bed met Jesse in mijn armen en de ipad op schoot. Probeer jij het ook niet te druk te maken? Lastig he?

Noortje, heerlijk om te knuffelen met je kindje he? Hoe gaat het nu met Tessa?

Devika, is Shivani weer wat opgeknapt? Ik hoop het!

Liefs voor alle meiden xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-12-2012

Och Rennie, morgen gaan jullie je meisje begraven…
Ik moest echt even slikken toen ik las dat het mandje definitief dicht gaat…
Die woorden hebben wij ook een x uitgesproken…
Heel mooi dat je haar een brief schrijft en die meegeeft. Zo heeft ze de lieve woorden van haar mama en papa altijd bij zich…
Waar ligt ze nu bij jullie thuis? In haar kamertje?
Toen Kaylash terug kwam uit Amerika lag hij bij ons in de woonkamer ( in zijn urn) en savonds nam ik hem mee naar onze slaapkamer…
Gaan jullie er met z’n tweeën heen of met meer mensen. En komt ze naast haar grote broer te liggen?

Heel veel sterkte lieverd. Xxx…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-12-2012

@ rennie, als je last heb van stuwingen kun je ook ibuprofen tabletten nemen. was mij destijds ook aangeraden. heeft geholpen. je voelt de pijn niet meer en je lichaam houd dan op met melk aanmaken...

*verdorie! ik wou dat ik je niet zulke advies hoefde te geven...*


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 07-12-2012

Madelief, ooh wat erg dat het hartje is gestopt… bah, ik krijg weer de koude rillingen als ik eraan denk…
Een prachtige zwangerschap was je echt van harte gegund…ik hoop echt voor jullie dat 2013 jullie jaar wordt!
Hoe gaat het nu? Kun je het bevatten? Dikke knuffel voor jou!

Laura, wat een leuke foto! Wat is ze groot! Wat een popje is ze ook! wawwie!!
Fijn hoor dat je energie voor 100 heb! haha! heerlijk genieten zo van je kleine meid!

Tam,
Wat is een snoozze? Kun je daar iets meer over vertellen.
Fijn hoor een grotere bed voor jullie grote meid!
Oh en Myrthe vind sneeuw bah! Haha, vorige winter vond ze wel leuk toch? heb iig leuke foto’s gezien.
Wil dit jaar een sleetje kopen voor Shivani. En lekker met haar erop uit in de sneeuw.

Cyn,
Lekker morgen de boom in huis halen! Zijn wij ook van plan. Pff, kijken of die et overleeft, shivani kan nergens van afblijven.
Ja wij hebben dit jaar ook alleen maar plastic ballen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn he.

Kersje,
Heerlijk met de kleine Jesse op schoot!
Nee Shivani is nog niet opgeknapt. Hoest nog steeds. Warm eten doen we even niet meer aan. Alleen maar flesjes. Spugen ook nog niet helemaal over.
Pfff..ben zo bang dat ik straks weer met haar in het zh beland. Maar goed we houden et in de gaten.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-12-2012

Madelief, wat rot voor jullie. De ene dag goed nieuws en de volgende dag alweer voorbij. Het leven is zo kwetsbaar.

Rennie, ik zal aan jullie denken morgenochtend. Oh wat zal het vanavond moeilijk zijn om het mandje te moeten sluiten. Ik vind het wel heel mooi om haar een brief mee te geven. Vervelend van die stuwing, alsof het nog niet genoeg is zo.

Laura, bedankt voor het mooie kaartje. Grappig trouwens, Semmy die sneeuw zo leuk vindt en Myrthe zegt bah. Ik geef Myrthe groot gelijk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Tessa heeft eindelijk nauwelijks last meer van haar buikje, ze krijgt nog wel wat medicijnen, want zonder lukt het nog niet. Op het cb was ook alles goed. Eerst was haar lengte gemiddeld en haar gewicht een stuk boven gemiddeld en nu beide gemiddeld, dus ben dik tevreden. Vanmiddag ben ik voor het eerst zonder haar weggeweest, papa was wel thuis. Moest echt even naar de kapper, knippen en verven (werd een beetje grijs zo hier en daar...). Eerst was het wel lekker, maar na een uurtje ging ik haar echt missen, wilde zo snel mogelijk weer naar huis. En daar lag ze nog lekker te slapen. Stom he?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 07-12-2012

Cyn, fijn trouwens dat het contact met je zusje wat beter wordt nu. Het is tenslotte toch familie en het is ook fijn dat ze Joëlla leert kennen.

Devika, ach het gaat dus nog niet echt beter met Shivani? Hopelijk knapt ze toch weer snel op zonder de problemen van de vorige keer.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-12-2012

Hè meiden,

Even ego, geen puf om alles te lezen en te reageren. Maar even hoe het gaat. Jee, wat is dit bloedverlies naar zeg. Echt heel confronterend.... Verder gaat het wel. Ik baal heel erg en hoop vooral dat mijn lijf snel tot rust komt. Daarnaast ben ik vooral heel dankbaar met Maria. Dat zij er gezond en wel is, dat is des te meer een wonder.... We hopen idd dat volgend jaar ons beter nieuws gaat brengen. Vandaag wat cocoonen met man en Maria. Beetje in de sneeuw. Lekker rood vlees eten en veel wijn drinken! Pffffffff, wat is het toch allemaal een raar verhaal zo. Z snel van topgeluk naar verdriet....


mijn lieve, lieve kleine schat - Lucky - 07-12-2012

* Breek heel even in *

Lieve madelief ik wil je heeeel veel sterkte wensen. Wat is het toch oneerlijk en moeilijk. Geniet van jullie wondertje Maria.

Dikke knuffel.

* breek weer uit *


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 07-12-2012

Madelief, idd zo snel van intens gelukkig naar intens verdrietig... Ga jij maar ff cocoonen en doen wat je wil.. Evn de zinnen verzetten! Ik vind het allemaal erg verdrietig...

Rennie voor jou heel veel sterkte met het definitief sluiten van het mandje en morgen de begrafenis... Doen jullie dit intiem of zijn er mensen bij? Ongelooflijk veel sterkte en schrijf der maar een hele mooie brief... Dikke knuffel lieverd!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 07-12-2012

Ben weer zo blij dat ik jullie heb! Ook nu er weer tranen zijn, na ook heel veel hoogtepunten gedeeld te hebben..... Net hadden we even geslapen en dan daarna ben ik toch wel weer erg verdrietig....

Rennie, heel veel sterkte bij het afscheid vanavond en het begraven morgen. Wat is het toch hard je kindje veel te vroeg te moeten begraven en achterlaten.....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 07-12-2012

madelief,
ik lees je onderschrift en vind het zo rot voor je! het was jullie zo gugund!!
lekker even een dagje niks vandaag. tranen laten vloeien en je even terugtrekken met je gezinnetje.
geniet jij maar lekker van een stukje rood vlees en een wijntje hoor.

rennie,
oh meid, morgen nemen jullie afscheid van jullie kleine meisje.
om 10.00 uur brand er hier een kaarsje hoor.


Noortje,
fijn dat tessa geen last meer heeft van dr buikje.
en ze is weer goedgekeurd op het cb, super.
erg he dat je je kind zo snel alweer mist!
af en toe had ik ook wel eens de gedachte om even wat voor mezelf te hebben..
maar als het zover is dan wil ik zo snel mogelijk naar huis.
joella gaat nu nog bijna elke keer met mij mee Smile

devika,
wat zonde dat Shivani nog steeds aan het spugen is.
geef je trouwens nog steeds borstvoeding?



kom later weer even terug.
heb een meisje die van vermoeidheid niet wil slapen.
ga maar eens even kijken.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 08-12-2012

cyn: was ze zo moe dat ze niet kon slapen? Wat vind ze van de kerstverlichting enzo?

madelief; oh meid...wat hakt dit erin. Dankbaar voor wat je hebt, maar zo vol verdriet om
wat je niet meer hebt. Ik begrijp je zo goed. En daarnaast toch ook de hormomen en al
dat bloed. Ik weet nog goed hoe ik daar van schrok. Deel hier je verdriet...wij zijn er
voor elkaar. Al kunnen we de pijn niet wegnemen.

rennie: Gisteren de dag van afscheid van jullie meisje? Hoe hard moet dat zijn.
Het dichtmaken van haar kistje vond ik toen zo moeilijk...vanaf dan kan je ze alleen nog
maar zien in je herinneringen.
"tussen jou en mij, de herinnering aan later" is een spreuk die wij bij haar staan hebben.
Dat zegt eigenlijk genoeg.
Dikke knuffel.

noortje; oh wat fijn dat het nu een steuk beter gaat met haar buikje. En zo tevreden op
het cb...ook altijd fijn. Bij ons zijn ze 2 weken terug geweest op huisbezoek.
Toen ze myrthe zag zei ze: ze straalt en twinkelt zo uit haar ogen. Dit kindje moet heel
gelukkig zijn...nou...daar kreeg ik het wel warm van.
Lekker naar de kapper geweest? Moet je gewoon doen af en toe hoor...ook goed voor vader.
Maar stap voor stap.

devika; een snoozze...tja, De een is er wel voor, de ander niet. Helpt bij kinderen die heel
beweeglijk zijn. Zit rond de matras en je kindje. Zo kan ze niet verschuiven.
Myrthe slaapt er super goed mee. Vorig jaar vond ze sneeuw idd geweldig hoor.
De sneeuw was hier gister niet goed genoeg voor te sleeen enzo. Nu ligt er niks meer.
Ik snap je angst voor een ziekenhuisbezoek. Maar ze spuugt niet meer toch? En ze eet haar
fles en krijgt genoeg vocht binnen. Dat is toch al heel wat.

laura; ik smelt als ik de foto's op fb zie van jullie 2 wondertjes.

kersje; ik kreeg vandaag het kaartje van jullie kersenboy. De voorkant zegt alles.....mooi

hier; vanavond uit eten met mijn man. We leven wat langs elkaar heen met de drukte op het
moment en het is wel even goed tijd voor elkaar te maken.
Verder een groot bed voor myrthe gekocht....jee...wat een stap.
Ga haar toch maar overdoen tegen de tijd van haar broertje. Moet kunnen denk ik.
Wel met een zijsteun hoor.
Verder wil ze steeds mijn haar kammen en zegt: mooi haha. Goed voor mijn ego.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-12-2012

Nou hier staat de boom hoor.
Joëlla heeft de boom nog niet eens ontdekt.
Heb m opgezet toen ze hier aan het spelen was maar ze kwam niet kijken.
Ik heb 1 bal gegeven en die rolt ze nu door de kamer haha.

tam, ja joella was zo moe dat ze er niet van kon slapen.
ze had maar geslapen van 12.30 tot 14.00 uur dus ik dacht dan is 19.00 uur een mooie tijd.
ze bleef maar huilen en legde dr hoofdje op mijn schouder als ik dr oppakte.
ben later met haar in mijn bed gaan liggen. meestal viert ze groot feest maar nu kroop ze tegen me aan.

Ook denk ik dat het te maken heeft met dr kiesjes. zie er 2 doorkomen.

geniet van je etentje!



ga hier maar eens even een wandelingetje maken met het winterzonnetje.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-12-2012

Wij zijnvanmiddag voor het eerst naar buiten geweest met tess in de wagen en semmy lekker lopen! Heerlijk zeg! Zo gek om dan opeens met zijn vieren te zijn... Maar wat een genot!
Nu lig ik lekker in mijn bed, schoonouders zitten onverwachts op visite dus ik blijf lekker nog ff boven Hihi! Lag er vandaag ook later in door het wandelingetje hoor dus is niet alleen onderduiken lol!
De stuwing houdt helaas nog ff aan.. Echt heel irritant..
En tess maakt echt een potje van de nachten af en toe.. Gelukkig kan ik nu overdag nog mijn rust pakken! Laten we hopen dat ze het over een week ineens door heeft maar voor nu wil ze na der laatste fles om 22 uur gewoon niet slapen... Heel gezellig Hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-12-2012

Laura,
Fijn dat je zo heb genoten van je wandeling met je gezinnetje.
wat kan je je op zulke momenten dan rijk voelen he.
balen van de stuwing. heb je daar niks voor gehad?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-12-2012

Nou ik voel me idd erg rijk!! Wat een zegen zeg!
En nee ik heb niks gehad tegen die stuwing... Is er dan wat voor?
Ik heb alleen hele strakke bh aan maar verder niet...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-12-2012

Ik heb toen ik bevallen was van wesley een pilletje gekregen. heb toen nergens last van gehad.
Mijn vriendin wilde geen bv geven dus moest bij de apotheek zo'n pilletje halen voor na de bevalling.
of dat via de dokter gaat weet ik niet maar ik zou het gewoon even navragen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-12-2012

Nou dan is het nu al te laat... Het begint gelukkig wel al minder te worden hoor maar nog steeds wel vervelend...


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 08-12-2012

Dames,

Vandaag hebben we Ilse* bij Florian* en mijn zwager begraven.. Wat een pijn voel je dan weer! De pijn gaat tot in je tenen en het voelt alsof je dood bent.. We hebben net als bij Florian* dit met zn 2en gedaan. Je loopt dan weg bij de begraafplaats, haar achterlatend, niet meer zwanger en een onbekende toekomst tegemoed. Haar mand ligt tegen die van Florian* aan. Ik heb gister een brief geschreven en deze meegegeven. Hierin heb ik gezet ik hoop dat ze nu gelukkig is bij mijn zwager en Florian* en dat ze hun een dikke kus van ons geven moet. Ook heb ik gevraagd of ze een keer een teken wil geven zodat ik weet dat ze aanwezig is en dat papa en mama goed voor elkaar zullen zorgen. Ook heb gezegd dat ik hoop dat er nog broertjes en zusjes komen en dat we die zullen vertellen of haar en Florian*.

Het doet zo onnoemelijk veel pijn en ik weet dat de scherpe randjes er vanaf gaan, maar daar heb ik op dit moment niet zoveel aan.. Jullie weten hoe dit voelt. Maar hoop doet leven, we houden hoop voor de toekomst wat ons op been houdt.
21 januari hebben we de afspraak bij de gynacoloog. We krijgen dan de uitslagen, maar ik verwacht niet dat daar heel veel bijzonders uitkomt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-12-2012

Jemig rennie wat een verdriet... Ik voel het ook gewoon door mijn lijf gaan... Wel heel mooi dat je een brief geschreven heb aan der! Nu hopen dat ze je eens een seintje wil geven! Al geloof ik heilig dat ze bij jullie is hoor! Net als haar broer! Wat ontzettend verdrietig... Een zoon en een dochter krijgen en ze niet mogen houden... Sterkte meissie...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 08-12-2012

erg ontroerend wat je in de brief hebt gezet.
vind het wel speciaal dat haar mandje tegen die van Florian ligt.
Ze zijn nu echt samen. krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik er aan denk hoe jullie weer een kindje hebben moeten begraven.
zo voel ik mezelf ook weer zitten tegenover het kistje van wesley.
wij hebben het met ouders, broers en zussen gedaan maar wij waren degene die pas als laatste zijn weggegaan.
met lood in je schoenen loop je dan weg. het gevoel alsof het dan echt voorbij is..

Ik heb vanmorgen hier een kaarsje voor je aan gehad.
Ik hoop dat jullie door deze moeilijke tijd komen. Samen staan jullie sterk.
dikke knuffel


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 08-12-2012

Rennie, ik vind het heel mooi dat je haar een brief hebt meegegeven en ontroerend wat je erin geschreven hebt. Oh, ik voel gelijk weer die onbeschrijfelijke leegte als je dan wegloopt nadat je je kindje hebt begraven. Ik vind het zo intens verdrietig dat je dit nog een keer hebt moeten doorstaan. Heel veel sterkte voor de komende tijd...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 08-12-2012

Kersje bedankt voor je mooie geboortekaartje!

En tam bedankt voor je lieve kaartje voor tess!

Wat ben ik toch blij met deze meiden hier zeg!! Dat wou ik even kwijt!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 09-12-2012

Rennie, ik wil even zeggen hoe mooi ik het vind wat jullie hebben gedaan met de mand van Inge, fijn dicht bij haar broertje. En de brief waarin je vraagt of ze een teken geeft, zo prachtig! Ik moest van mijn man zeggen dat hij het ook heel ontroerend vind en jullie heel veel sterkte wenst.

Laura, ik heb tegen de stuwing saliethee gedronken en mijn borsten ingeolied met salie-olie. (verse salie). Klinkt fijn, jullie eerste wandeling!

Madelief, hoe gaat het met je?

Fijne zondag nog meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 09-12-2012

Pluisje hoe gaat het met jullie meis?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 09-12-2012

Rennie, ik heb gisteren vaak aan je gedacht. Wat hebben jullie op een mooie manier afscheid genomen. En wat vind ik het mooi en o zo moeilijk om te lezen hoe ze nu samen zijn...Je krijgt vast een teken van je meisje. Ik krijg ze nog af en toe. De zon die ineens gaat schijnen als ik de begraafplaats op loop, een vlindertje dat langs vliegt, een droom. Ze zijn nooit echt weg, onze kindjes. Zo lang wij van ze houden blijven ze bij ons. Voor altijd. Dat geloof ik tenminste. Maar wat is het moeilijk om ze voor de laatste keer te zien, een kusje te geven, een aaitje over het bolletje. Nu rest nog de herinnering en de liefde in je hart. Fijn dat Ilse* niet alleen is. Haar grote broer en oom zijn bij haar.

Extra dikke knuffel voor jou x


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 09-12-2012

oh rennie....ik weet nog zo goed hoe die allesverdovende pijn voelt, idd net of jezelf ook gestorven bent. En ook al weet jij helaas uit ervaring dat de scherpte ervanaf gaat....daar heb je nu niks aan. Het voelt leeg!!!

Ik kan geen woorden vinden, geen troost. Er alleen virtueel hier voor je zijn. Prachtig hoe je een brief geschreven hebt. Ik heb dat toen ook gedaan. Het helpt om je gedachten op papier te zetten....enige houvast in de chaos. Heel veel sterkte lieve mama van 2 prachtige kindjes.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 09-12-2012

Vandaag wereldlichtjesdag.

Mijn kaarsje brand hier voor al onze kindjes!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 10-12-2012

Laura, hier gaat het goed. Mijn ventje is terug van 3 weken weggeweest en de reis heeft hem heel goed gedaan. Gelukkig was hij nog net op tijd voor mijn eisprong te benutten. Smile. Het lijkt dus dat ik een redelijk normale cyclus ga hebben, maar nog liever eentje van 9 maanden natuurlijk!! Hoe is't met kleine Tess?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 10-12-2012

Oh wat fijn dat hij nog net op tijd terug was!! Het is te hopen dat jullie een mooi kindje mogen verwekken!
Met onze kleine tess gaat het erg goed. Helaas begint ze wel steeds meer krampjes te krijgen maar ja verder is ze echt heel erg tevreden en lief!
We zijn vandaag een stukje wezen wandelen met de duo wagen! Trots hoor! Maar ik merk wel dat ik nog behoorlijk last heb van mijn bekken... Daar ben ik miet zo gelukkig mee...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 10-12-2012

Sorry lieve meiden, ben een beetje stil. Het gaat wel hoor, gewoon een beetje lam geslagen. Ik ga maar gewoon door, echt veel tranen zijn er niet eens. Probeer afleiding te houden. Xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 10-12-2012

Madelief, ik wilde juist vragen hoe het met je ging. Niet zo lekker, maar dat is logisch. Toch vind ik het wel bijzonder dat je 3 keer spontaan zwanger bent geworden, terwijl dat zo moeilijk zou moeten gaan. Het zet mij wel aan het denken of ik nog wel gelijk weer met behandelingen zou willen beginnen. Maar eerst hoop ik voor jou dat het snel weer gebeurt en dan met een mooi gezond kindje als resultaat.

Laura, wat zielig van die krampjes he? Tessa heeft er tot 5 maanden last van gehad... En al lekker aan de wandel geweest, leuk. Wel balen van je bekken klachten.

Kersje, bedankt voor het kaartje. Gaat alles goed bij jullie?

Cyn, dus joella gaat ook meestal overal mee naar toe? Tessa dus ook. Heeft ze intussen de boom al ontdekt?

Tam, die Myrthe, ze maakt je nog ijdel? Lekker uit eten geweest?

Plusje, fijn dat je man weer thuis is en dat het hem zo goed heeft gedaan. En ook nog je ei kunnen benutten. Hopelijk met resultaat.

Rennie, ik denk nog vaak aan je.

Maria, hoe gaat het bij jullie?

En Devika en Myka?

We hebben gisteren het kerstboompje weer uit de tuin gehaald en bij Thomas gezet. Volgende week de versiersels er weer in. Hier in huis nog niks. Vorig jaar overgeslagen, maar nu wil ik het wel weer doen voor Tessa. Maar toch houdt iets me nog tegen. Wat kunnen van die simpele dingen soms nog lastig zijn. En volgende week vrijdag alweer naar de gyn. Januari komt al dichterbij, dan willen we het weer gaan proberen. Ik zie er naar uit en ik zie er tegenop. Het eerste stapje is afwachten of de cryo's goed ontdooien, daarna zien we wel weer.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 11-12-2012

Madelief, je voelt je lam geslagen. Logisch, het hakt er toch in. Wat Noortje ook zegt, wel heel bijzonder dat jullie weer zelf zwanger zijn geraakt zonder toeters en bellen! Hopelijk gebeurt het wonder gauw nog een keer en dan wel 9 maanden lang. Met of zonder hulp, het is je zo gegund!

Noortje, wat mooi dat Thomas zijn eigen boompje weer krijgt. Voor jou voelt het nog vreemd om het huis weer voor de kerst te versieren. Maar natuurlijk doe je het voor Tessa. Wat zal ze het mooi vinden. En daar geniet jij ook weer van. En dan heb je weer een mijlpaal bereikt: de eerste keer na het verlies van je lieve zoontje staat er een boom in huis. En wordt het een mooie kerst waar je nieuwe fijne herinneringen maakt! En volgend jaar voelt het weer een stukje beter. En wie weet is er dan nog een kindje bij of in aantocht! Spannend van die cryo's! Is de terugplaatsing dan ook meteen in januari als het ontdooien goed gaat? Dat is al heel snel! Hoeveel cryo's zijn er?

Rennie, hoe gaat het met je, meis?

Plusje, fijn dat je man weer terug is! En hopelijk was het een vruchtbaar weerzien...

Laura, zielig die krampjes! Hier af en toe ook flink last van. Ik denk dat het hier verergerd wordt omdat Jesse moeilijk boertjes laat...

Verder gaat het hier goed. Ik ben het soms wel zat dat ik nog niet alles zelf kan en dat er bijna altijd hulp in huis is. Vandaag en morgen heb ik wel het rijk alleen met Jesse, want kerseman brengt Tobias naar oma. Morgen haalt hij hem weer op. Het huis is wel leeg zonder onze lachebek...

Hier moet ik het voor nu even bij laten. Ik ga gauw een ontbijtje maken nu Jesse in dromenland is.

Knuffel voor alle meiden


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 11-12-2012

Kersje, we hebben 2 cryo's. Het ligt er een beetje aan hoe mijn cylcus is of het januari of februari wordt. Eerst volgende week naar de gyn en zij moet me dan doorverwijzen naar de fertiliteitpoli. Ze hadden wel al gezegd dat ik daar al snel terecht kan dan. De cryo teruplaatsing, als ze goed ontdooien, is in mijn eigen cyclus. Dat is wel fijn, dan hoef ik geen hormonen te spuiten en geen punctie. Die punctie vond ik nl erger dan mijn bevallingen, al duurde het veel korter.... Ik geloof dat ik dan ovulatietesten moet doen en op een bepaald moment gaan ze dan ontdooien en hopelijk terugplaatsen. Wel weer erg spannend allemaal.
Het zal wel lekker zijn voor je, even samen met Jesse zonder hulp. Maar je zult Tobias wel missen.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

Lieve Rennie,

Jullie hebben definitief afscheid genomen van Ilse…ik kreeg echt tranen toen ik als over jullie afscheid..
Wat is dit verschrikkelijk om ook jullie meisje te moeten achterlaten op de begraafplaats…
Je brief aan je dochter ontroerd ook mij heel erg…wat een mooie brief aan haar…och krijg er weer kippenvel van…
Ik vind het wel weer een mooie gedachte dat ze tegen haar broer aan ligt en bij haar oom…
De pijn die je omschrijft…mijn hemel! Ik wou echt dat ik het kon verzachten…maar idd hier heb je ook helemaal niets aan he…
Ja, die scherpe kantjes gaan er ooit vanaf…maar nu nog helaas niet…
Jeetje, ik probeer het maar ik kan me niet indenken hoe dat zou moeten voelen…ik heb 1 kindje verloren en dat deed ongelofelijk veel pijn…jij heb het dubbele…
Ik zou niet weten wat ik tegen je moet zeggen…weet wel dat je altijd bij ons hier terecht kunt….
Huilen en veel praten heeft mij destijds veel goeds gedaan. ik hoop dat dat voor jou ook werkt.
En ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je meteen weer bij de volgende poging zwanger raakt!
Heel veel liefs en een dikke knuffel!
De kaarsjes en een wierook branden ook hier voor al onze engeltjes…


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

lieve meiden,

Even ego doen. sorry…
Gisteren zijn we met Shivani naar de huisarts geweest. Die vindt al dat spugen van haar niet alarmerend.
Ik word er gek van! Oke ze houd wel genoeg binnen, maar ze hoort helemaal niet te spugen!
Warm eten en fruit gaan er een paar hapjes in. Ze wil heel graag eten, maar een paar tellen komt alles wat vast is er weer uit.
Nu zijn we over gegaan op alleen maar fles. De ene keer gaat et goed, de andere keer komt het eruit.
Zo begon het dus de vorige keer ook. pfff… we moeten haar in de gaten houden. En terug komen als het verslechterd..zucht…


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-12-2012

Devika, ik begrijp je heel goed en zou terug gaan naar de huisarts! Dat is toch niet normaal? of wellicht een homeopaat in de buurt zoeken? Zo krijgt ze toch ook weinig binnen en verslapt langzaam meer...

Ja meiden, het is ook mooi dat we zwanger zijn geworden. Maar het is me niks waard eerlijk gezegd.... Het zegt namelijk voor mij niets over de toekomst.... het geeft hoop, maar geen garanties.... Ik vind de onderzoeken in januari wel spannend. Het zou ook kunnen dat de zaadkwaliteit misschien veel beter geworden is? Dan gaan we met een heel ander gevoel verder. En zo niet, dan hoop ik dat ze ons zsm helpen.... het voelt echt als zo'n domper zo aan het einde van het jaar.... Dan liever maar gewoon niet zwanger geweest....


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

madelief, wat een kl??te zooi! kan me voorstellen dat je je verdrietig en onzeker voelt.
en tis zo somber en donker buite, daar wordt je ook al niet vrolijk van..pfff...
ik hoop echt dat ze in januari goed nieuws voor jullie hebben! of nog beter, dat het weer op eigen houtje lukt. en dat dat kindje na 9 maanden gezond en wel geboren wordt!
dikke knuffel!!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

hier ook een beetje in een weemoedige bui vandaag...
mijn dochter die steeds spuugt, de ha die ons niet serieus neemt. verdorie!
ik vertelde gisteren aan iemand dat mijn oudste zus een zoontje verwacht. zeg die persoon doodleuk: oh dat is leuk voor je ouders, 2 kleinzonen en 2 kleindochters! en grappig zit een regelmaat in, eerst eeneen meisje toen weer jongen toen weer meisje en nu weer jongen.
NEEEE!!!! want IK heb OOK een zoon! ik kon echt janken toen ik het hoorde. ik schrijf het nu en mijn keel knijpt weer dicht van de tranen.
pfff... waarom vergeten mensen dit soort dingen...
pffff...


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

deze kwam ik nog ergens tegen. wilde ik even met jullie delen...

I wonder what you’re doing
and how you're living life
what new things did you learn today
and how did you sleep last night
did you feel raindrops on your face
or sunshine in your eye
of all the questions left uknown
the biggest one is why
why can’t we be together
why can’t I watch you grow
why can’t I guide you through this world
this I just don’t know
but I promise we’ll be together
no matter how long it seems
just know your always in my heart
and always in my dreams


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 11-12-2012

Tranen hier.... Devika, dat is zo hoe het voelt....


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 11-12-2012

echt he...

zucht...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-12-2012

Noortje,
Joëlla gaat bijna overal wel mee naar toe. vind het gewoon gezellig.
de boom heeft ze nog steeds niet ontdekt haha. ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

devika,
nu helemaal terug overgaan op flessen is toch ook niet goed?
Kan je geen contact opnemen met een kinderarts ipv de huisarts?
oh wat ken ik dat rotgevoel...
mijn schoonmoeder had laatst iets geschreven, waarin ze vertelde over haar 5 kleindochters en 1 kleinzoon..
dan denk ik NEEEEE! je hebt 2 kleinzoons!
ik krijg dan gewoon een klap in mijn gezicht al ik dat zie staan.
het is niet de eerste keer maar kan me dan zo rot voelen op zo'n moment.
dat laat mij maar weer zien hoe veel er dan nog aan hem gedacht word.

mooi gedichtje trouwens!

Madelief,
wat begrijp ik je gevoel... oh meid ik vind het echt rot voor jullie.
het is wat je zegt, met een domper het jaar afsluiten, dan maar liever niet zwanger geweest.
Ik hoop dat jullie kansen nog open liggen en dat er bij een volgende poging wel een mooi resultaat komt op je test! (en dat dat ook blijft!)
het is jullie zo gegunt!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-12-2012

hier:
Voor het eerst was ik van het weekend best enthousiast over de feestdagen.
de boom opgezet, overal lichtjes en kaarsjes.
maar als ik dan nu denk aan de dagen zelf dan komt het gemis weer terug.
een kerst als gezinnetje, maar toch niet compleet.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 11-12-2012

hier even algemeen reageren. Op het werk even een beetje chaotisch. Afijn....leg ik nog wel eens uit.

Ik snap het over de feestdagen. Nu we myrthe hebben geeft het wel weer wat betekenis, maar de glans is er voor mij ook af. Het voelt idd niet compleet. Wel branden wij elk jaar bij mijn ouders kaarsjes van sterren speciaal voor britt*. Probeer haar er symbolisch wel bij te betrekken.

Wat madelief schrijft als domper op het jaar....herken ik ook zo. Na de dood van britt* waren wij zwanger en ging ik zwanger die eerste moeilijke feestdagen in. Om op 3 jan te horen dat het hartje gestopt was....ons eerste mk. Ik lag daar voor een curretage en iedereen wenste elkaar de beste wensen en ik kon alleen maar huilen en me afvragen of er ooit nog een "beste" voor mij was.

En devika...jee. Dat gevoel dat ze je niet serieus nemen. Jullie hebben toch al genoeg meegemaakt. Op je strepen staan hoor meid...maar dat doe je wel.
Bij ons zeggen ze dat ook tegen mijn ouders : 2 kleinzonen en 2 kleindochters en toen hoorde ik mijn pa een keer zeggen: nee 3! Ik kreeg er een brok van in mijn keel.
Ook nu zeggen ze: oh wat leuk...en jongen en een meisje. van elk 1! Tja.........ik zeg altijd 1+1=3 hoor.!!!!

Laat het hier even bij, maar denk aan jullie


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 11-12-2012

hier idd ook de bekende woorden: een koningskoppel... uhm... ja voor het ook idd wel ja maar diep van binnen voelt dit toch heel anders.
maar ja hier zullen wij het voor de rest van ons leven mee moeten doen.. ik heb me er maar bij neergelegd maar kan me er soms nog best kwaad om maken. het ligt er ook aan wie het zegt vind ik hoor.

meiden, is het heel erg gek als ik nu alweer denk aan een volgend kindje?... ik ben er echt alweer aan toe.. zo maf! zit echt zwaar in dubio of ik straks weer aan de pil ga of dat ik het gewoon op zijn beloop laat.. ik heb natuurlijk van die waardeloze cyclussen... dus denk zomaar dat het evengoed weer heel erg lang zal gaan duren..

verder heb ik ff niet zo veel terug gelezen.. sorry meiden.. ik reageer later weer uitgebreider hoor...

oh noortje, thanks voor je kaartje meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 11-12-2012

Laura,
dus deze kersverse mama denkt al aan een volgende.
wow meid. lijkt me best druk, maar als je het lichamelijk aan kan en echt wil, waarom niet?
wat vind je man?

Ik heb ook waardeloze cyclussen gehad. heb het idee ook gehad dat dat ook kwam doordat ik aan de pil zat.
en het hoeft niet zo lang te duren hoor..
weet dat je de eerste maanden na de bevalling goed vruchtbaar bent Smile

tam,
chaotische dagen op het werk. balen!
Hoop dat je snel vrij bent.
Oh wat moet je je vreselijk hebben gevoeld als jij daar in dat ziekenhuis komt en iedereen elkaar een gelukkig nieuwjaar wenst.
ik had dat na de dood van wesley* heel erg.
wat nou fijne feestdagen... wat nou een gelukkig nieuwjaar??!
Mijn kindje was net overleden.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

CryCryCry

Hoi lieve meiden,

Ik lees net jullie berichtjes en de tranen stromen hier.
Hier ook af en toe moeilijke opmerkingen van mensen over mijn mannengezin. Maar ik heb ook een dochter gekregen. Ik heb twee zoons en een dochter.
Het moeilijkst is het als ze lijkt te zijn vergeten door de mensen die juist het dichst bij staan. Ik weet dat ze het niet zo bedoelen en daarom probeer ik er geen punt van te maken, maar moeilijk blijft het.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben superdankbaar voor mijn mooie knullen, maar ik had haar ook zo graag in mijn armen gehouden.

Dikke knuffel voor alle meiden!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-12-2012

Kersje ja idd het lijkt soms echt zo dat onze engeltjes vergeten worden door mensen waar ze niet door vergeten mogen worden!! Hier hebben mijn schoonouders er een handje van.. Ze hebben eigenlijk vier kleinzoons maar altijd de woorden drie kleinzoons en nu een eerste kleindochter... Wij hebben hun ook de eerste kleinzoon geschonken, al had dat niet zo moeten zijn...
Het blijft gewoon hatelijk...

Cyn mijn man zou ook zeker nog een kindje willen maar weet niet of hij er net zo snel aan toe is als ik.. Maar ach we zien het wel hoor. Volgens de vk zou ik over ongeveer twee weken weer een eerste eisprong moeten kunnen verwachten maar ik ga het zeker niet bewust opzoeken hoor. Voor het goede zou ik minstens een half jaartje moeten wachten.. En dat zou met onze vakantie in het vooruitzicht ook niet zo n slecht idee zijn haha! Daar wil ik eigenlijk gewoon echt genieten van mijn gezinnetje en niet super moe zijn of niks mogen eten wat ik zo lekker vind als we uit eten gaan ofzo..

Madelief meisje gaat het een beetje met je?

En rennie houden jullie het hoofd een beetje boven water?...


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Oe, Laura, ik herken je gevoel maar al te goed van toen we Tobias net hadden gekregen! Ik wilde er meteen nog wel een! Maar door de keizersnee mochten we pas na 6 maanden er weer voor gaan (nou ja, 'pas'). En toen was het al raak voor we eigenlijk begonnen waren! Ik weet dat het bij jullie wat langer heeft geduurd, maar het kan natuurlijk toch in een keer raak zijn...en je lichaam is denk ik ook wel even toe aan herstellen? De mijne in ieder geval wel met 3 zwangerschappen in 3 jaar en 2 x ks. Maar goed, ik heb tijd zat om te herstellen, want voor ons was dit de laatste zwangerschap. Maar ik snap je gevoel zeker!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Rennie, hoe gaat het met je? Hou je het nog een beetje vol? Heb je steun? Kan je je gevoel delen met je man? Ik weet nog goed dat ik het gevoel had gek te worden na het verlies van ons meisje...zo veel verdriet! Ik hoop dat je veel liefde en knuffels krijgt, dat je lieve mensen bij je hebt die je omarmen.

Knuffel en liefs x


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-12-2012

Het lijkt me zo gek om te weten dat je nooit meer zwanger zult zijn...
En ja mijn lijf heeft de afgelopen vier jaar ook flink wat te verduren gehad maar de wens is zo ontzettend sterk aanwezig... Snap er niks van... Na semmy zijn bevalling wist ik ook dat ik snel weer wilde maar niet zo snel als ik nu alweer zou willen... En ja wat is nu wijsheid.. Lijf rust geven en een half jaar aan de pil of gewoon zien wat mijn lijf er nu weer van gaat maken met de cyclussen... Lastig hoor... Als het weer helemaal overhoop ligt zit ik weer elke keer in onzekerheid wanneer ik nou weer eens ongi zal worden... Als ik aan de pil ga is dat stabiel maar zal er geen klein kansje op een zwangerschap zijn... Pfff word gek van mezelf!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Madelief, ja je hebt er nu niet veel aan dat je zonder hulp zwanger bent geraakt, want het is nu voorbij. Je was liever helemaal niet zwanger geweest, dan had je dit verdriet nu niet gehad, dat begrijp ik. Ik ken het gevoel niet uit eerste hand, want ik heb nooit een miskraam gehad, maar ik ben er wel bang voor geweest, net als de meeste vrouwen, denk ik. En een rottiming zo met de feestdagen! Vloei je nog veel? Hoe gaat het met je man? Ik ben ook benieuwd naar die zwemmers van hem! Je zou nu toch verwachten dat de uitslag beter zal zijn? Ik hoop het, want dat is alleen maar gunstig voor jullie kansen. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Devika, ik zou ook naar de kinderarts willen! Volg je gevoel, meis. Beterschap voor je meisje! Mooi gedicht trouwens.

Cyn, je kreeg even zin in de feestdagen, maar het gemis is er ook. We zullen altijd onze kindjes extra missen in deze tijd van het jaar, denk ik. Het plaatje is niet compleet, het had er anders uit moeten zien. Het voelt dan raar om feest te gaan vieren. Gelukkig voelen de kindjes die bij ons mochten blijven dit niet en hopelijk ervaren zij juist de leuke kanten van de decembermaand. Ik had het er laatst nog over met kerseman, dat we ons best gaan doen om fijne herinneringen te maken, zodat onze jongens later geen nare bijsmaak zullen hebben bij de feestdagen.

Tam, voor jou ook veel herkenning bij het dubbele gevoel deze tijd van het jaar.
Wat lief van je vader, dat hij zo stellig zei dat hij 3 kleindochters heeft. Dat moet goed voelen, ze hoort erbij!
Hoe voel je je verder? Lukt het een beetje om het rustig aan te doen?

Noortje, twee cryo's, wat spannend! En die punctie was erger dan bevallen??? Jeetje! Hopelijk ontdooien ze goed en ben je snel zwanger! Ik ga voor je duimen, hoor!

Liefs voor alle meiden xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-12-2012

Hè meiden,

Wat een verdriet geeft het gemis toch.... Ondanks gezonde kindjes in je armen, er is een plek leeg. Die opmerkingen van mensen over je gezin zijn dan toch moeilijk...

Ik merk dat ik me weer extra bewust ben van die lege plek. Dat de angst dat ik niet meer zwanger word ook weer groeit. Het gevoel alsof we haast hebben.... En toch probeer ik heel bewust te genieten van Maria....

Laura, ik snap je gevoel helemaal. Ik ben ook nooit meer aan anticonceptie begonnen. Maar goed, ik gaf wel bv en had geen cyclus en een kleine kans. Ik zou als ik jou was de kleine kans toch incalculeren. Dus hoe zou het zijn als je binnen een jaar er nog een kleintje bij hebt? En Tess nog niet kan lopen en je dus twee baby's hebt? Als je dat aan kunt, dan zou ik niet beginnen. Zie je dat niet zitten, dan zou ik voor een korte periode toch aan de pil gaan.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-12-2012

Oh madelief... Ik heb echt met je te doen... Zo blij en opgelucht als we waren toen het hartje klopte... Zo hartverscheurend wss het nieuws de dag erna... Ik denk er nog elke dag aan..
Net als aan rennie.. Ik denk elke dag aan jullie en jullie engeltjes..
Waarom moet het toch allemaal lopen zoals het loopt?!

En ja ik weet niet of ik dat aan zou kunnen, twee van zulke kleine kindjes en dan ook semmy nog die nog niet naar school gaat.. Misschien is het toch maar slimmer even te wachten...