Zwanger Worden .NU forum [Archief]
mijn lieve, lieve kleine schat - Afdrukversie

+- Zwanger Worden .NU forum [Archief] (https://archief.zwangerworden.nu)
+-- Forum: Complicaties (https://archief.zwangerworden.nu/forum-8.html)
+--- Forum: Sterrenhemel (https://archief.zwangerworden.nu/forum-34.html)
+--- Topic: mijn lieve, lieve kleine schat (/thread-4402.html)



mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Laura, ik wilde net al reageren, maar Jesse wilde mamamelk en mamaknuffels :-D
Hij is weer tevreden en ik ook: gisteren lachte hij voor het eerst naar me (echt gericht bedoel ik) en net kreeg ik nog zo'n heerlijke smile :-D Ik vind dat zo ontroerend...mijn hart maakt een sprongetje!

Ik kon me eerder ook niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger zou zijn of zou willen zijn, maar nu heb ik er vrede mee. Sterker nog, ik heb echt het gevoel dat nog een bevalling/keizersnee niet goed zou gaan. Als de bevallling van Jesse wel gelukt was via de natuurlijke weg, had ik er vast anders over gedacht! Maar nu dacht ik al heel snel: " het is genoeg geweest!" En dat voel ik nog steeds zo. Ik vind het wel jammer, had graag nog een kindje mogen krijgen. Maar wie weet misschien over een tijdje via een andere weg (pleegkindje?). We zullen zien wat het leven ons nog meer brengt. Voor nu richt ik me op onze heerlijke zoontjes! En denk ik met liefde aan ons vlindermeisje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

En ik sluit me bij Madelief aan! Hoe zou het voor je zijn als er binnen een jaar nog een baby'tje bij komt? Ik lees dat je dat wel heel druk zou vinden, lijkt mij ook hoor!
Is er geen andere vorm van anticonceptie die je zou kunnen proberen ipv de pil? Tenminste, als je het gevoel hebt dat je lichaam daar ontregelt van raakt? Of heb ik dat niet goed gelezen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Madelief, wat naar dat je het gevoel hebt dat er geen tijd te verliezen is en dat je bang bent niet meer zwanger te worden! Er ligt vast nog een heel lief kindje voor jullie in het verschiet! Dat geloof ik echt! Ik snap dat je daar niet zoveel aan hebt, dus ik ga maar gewoon weer doen waar ik goed in ben...duimen dat je snel zwanger bent en blijft!

Kerseknuffel voor jou x


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

En nu ga ik mijn nieuwe draagdoek uit proberen en een boterhammetje eten. Kersje meldt zich even af :mrgreen:


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-12-2012

Laura, je bent lief! Het voelt fijn dat er mee geleefd wordt. Ja, als het wel gelijk raak zou zijn is het druk. De kans is natuurlijk klein, maar het zou naar zijn als het super zwaar zou zijn en je daardoor je Ukkies niet de aandacht kunt geven die je zou willen. Net wat Kersje zegt, wellicht even condooms gebruiken? Dan laat je wel jouw lijf tot rust komen zonder ingrijpen van de pil.

Jee, Kersje, wat een duidelijk gevoel is dat bij jou. Dat het goed zo is. En Jesse lacht naar je! Heerlijk!! En de tranen schieten me in de ogen als ik je woorden lees over nog een kindje wat op ons wacht. Ik hoop het zo, het verlangen is zo groot!

En hoe gaat het met de draagdoek? Ik draag heel veel in de doek en drager. Echt fijn! Ik heb pas zelfs een draagjas gemaakt. Maria is heel kouwelijk en als we wandelen krijgt ze het in de wagen heel erg koud. Nu draag ik haar dus op mijn rug en heb een jas waar we dus samen in zitten. Er zit eigenlijk een ingebouwd vak op mijn rug waar ze in zit. Zo blijft ze heerlijk warm!

Hier even een geniet moment. Maria is een echt meisje en loopt hele dagen van alles aan en uit te doen en te pronken met sjaals enzo door de kamer. Nu was ik de was aan het opvouwen en heeft ze twee strings van mij uit de was gevist. Daar is ze nu al een uur mee in de weer, steeds om haar nek doen en maar rond paraderen. Zo schattig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-12-2012

En Kersje, lief dat je zo duimt voor ons! Die positieve vibe kunnen we wel gebruiken!


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 12-12-2012

@madelief na regen komt zonneschijn, ik hoop voor je dat die zonneschijn snel tevoorschijn komt.

@hier gaat het redelijk. Afgelopen dagen buikpijn gehad, met hotpack en paracetamol was het te dragen. Nu afgelopen nacht werd ik wakker van de pijn, flink zwetend.. Naar ziekenhuis geweest waar bleek dat er nog een stukje placenta zat. Deze kwam uiteindelijk zelf eruit. Ik had iets verhoging en ben met anti biotica gestart.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 12-12-2012

@madelief na regen komt zonneschijn, ik hoop voor je dat die zonneschijn snel tevoorschijn komt.

@hier gaat het redelijk. Afgelopen dagen buikpijn gehad, met hotpack en paracetamol was het te dragen. Nu afgelopen nacht werd ik wakker van de pijn, flink zwetend.. Naar ziekenhuis geweest waar bleek dat er nog een stukje placenta zat. Deze kwam uiteindelijk zelf eruit. Ik had iets verhoging en ben met anti biotica gestart.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-12-2012

Oh, Rennie, wat naar van die placentarest. Pijn en ziekzijn zijn nu extra naar. Wat sterk ben jij, ik schaam me haast om mijn dip, als jij schrijft dat na regen zonneschijn komt.... Dat is ook zo, dat weet ik ook.... Nu maalt alleen mijn hoofd veel te veel...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 12-12-2012

@noortje, wat spannend voor jullie trouwens. Twee cryo's die op jullie wachten. In januari dus de afspraak. Dan zou je dus al weer vlot zwanger kunnen zijn! Ik hoop het zo voor je! Je schreef dat je door mijn verhaal ook aan het denken bent gezet over zelf proberen. Maar een cryoterugplaatsing in je eigen cyclus zou natuurlijk erg mooi en niet zo extreem belastend zijn toch? Als ik jullie was zou ik daar eerst voor gaan! Dat zijn goede kansen!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Rennie, wat een gedoe! Je voelt je al zo verdrietig en dan ook nog lichamelijke klachten, dat maakt het niet gemakkelijker! Moest je weer terug naar dezelfde afdeling als waar Ilse* is geboren? Beterschap meid, ik hoop dat je je snel beter voelt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 12-12-2012

Madelief, je hebt niets om je voor te schamen, hoor. X


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 12-12-2012

Jeetje meiden,

Wat is er veel geschreven de laatste dagen.....
Heb veel verdrietige dingen voorbij zien komen
Maar idd na regen komt zonneschijn!! Zoals wij zeggen: achter de wolken schijnt de zon ;-)

Het lukt me even niet om op een ieder persoonlijk te reageren,
sorry!!!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 12-12-2012

Rennie jemig meis... Het zit ook exht niet mee... Wel fijn dat het er nu allemaal uit is.. Voor zover we dat fijn kunnen vinden in jouw situatie natuurlijk... Je klinkt idd sterk maar tussen de regels door voel je je verdriet echt!

Madelief jij hoeft je absoluut niet te schamen!! Het is gewoon duidelijk dat we mekaar hier door dik en dun steunen! Zelfs in tijden van enorm verdriet zijn we er voor de ander, zo blijkt wel, en ook terwijl ik bijv nu intens gelukkig ben denk ik aan jullie hier ie nu weer in ellende zitten...

Myka geen probleem dat je ff niet reageert op iedereen persoonlijk hoor. Er is ook echt een hoop geschreven... En helaas voornamelijk rot nieuws...


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 12-12-2012

Rennie, wat naar van dat restje placenta, ik had dat ook na de geboorte van Thomas en dat doet flink pijn. En je hebt al genoeg doorgemaakt...

Madelief, we gaan ook zeker eerst voor de cryo's. Maar waar ik steeds maar aan twijfel is dat na ivf/icsi heb je 25% kans op een mk, en als ik dat allemaal bij jou dan lees... En ik zat een tijdje geleden wat te lezen over doodgeboren kindjes en 1 van de risicofactoren is als je een vruchtbaarheidsbehandeling hebt ondergaan. Maar toch zijn dit denk ik onze beste kansen, qua leeftijd wil ik ook niet heel lang zelf moeten proberen. Tja, ik zit flink te dubben, dus vandaar ook het gesprek volgende week met mijn gyn.


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 12-12-2012

Madelief,
dikke knuffel voor jou.
Een zusje of broertje voor jullie meisjes is jullie zo gegund.
hoe is je man eronder?

laura.
Ik zou zelf denk ik nog even wachten.
het is ook wat kersje zegt, mocht je nu weer zwanger zijn heb je wel 2 hele jonge kindjes.
misschien loopt Tess nog niet, lijkt me best zwaar. ook de zwangerschap.
En aangezien jou buik echt mega kan worden.. zou ik er niet zo fijne gedachte bij hebben om dan nog rond te hobbelen met een kleintje van bijna een jaar...
Maar het is geheel je eigen keuze natuurlijk. snap je gevoel wel hoor!
en ja.. als de pil je cyclus zo in dewar schopt, zou ik ook nadenken over andere anticonceptie.
ik vond een condoom geen optie.. vind dat vreselijk.
ik heb uiteindelijk een spiraaltje laten zetten, maarja is dat voor jou de moeite?

rennie.
Oh meid ik heb echt zo met je te doen.
na dit verdriet om Ilse ook nog terug naar het ziekenhuis voor dat stukje placenta.
alsof je nog niet genoeg hebt meegemaakt de afgelopen tijd.


noortje,
wel spannend van de cryo's.
je verteld net dat je qua leeftijd ook niet te lang wilt wachten. Hoe oud ben je ongeveer als ik vragen mag?



oohh... verder weet ik even niks meer.
heb een vreselijke nacht achter de rug, dus ik ga even wat eten en duik mijn bedje in.

tot snel!


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 14-12-2012

Hoi!

Wat is het stil!

Laura, niet alleen rotnieuws! Ook prachtig nieuws van 3 baby's de afgelopen weken!

Noortje, ja, die kansen houden je dan bezig, dat snap ik. Maar de kans dat het goed gaat is nog steeds groter...

Cyn, ben je een beetje bij geslapen? Was Joella niet lekker?

Hier gaat het wel goed. Genoeg afleiding. Gisteren een dagje sauna, heerlijk. Vandaag de ikea leeg gekocht. Dat is ook weer niet waar, maar ik kom altijd met te veel bij de kassa. En morgen vertrekken we voor een nachtje naar Limburg. Ook zin in. Lekker druk dus, dus de tijd gaat snel. Nog een paar weekjes tot de afspraak!

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 14-12-2012

Madelief,
fijn dat je genoeg afleiding hebt.
lekker genieten van de leuke dingetjes.

Joella word nu al 2 nachtern achter elkaar huilend wakker.
als ik haar op wil pakken om te troosten verzet ze zich hevig.
als ik dr dan terug in bed leg en even over d'r hoofdje wrijf dan valt ze weer terug in slaap.
(had daar de 1e keer bijna een uur over gedaan!)
Haar kiesjes komen door. 2 tegelijk, dus ik denk dat dat het misschien wel eens kan zijn.

en aangezien mama vroeg op is 's ochtends en 's avonds veel te laat gaat slapen breekt het mij ook nogal op.


kersje,
bedankt voor je mooie kaartje

hier:
even een domper gehad vandaag.
vriendlief zou vandaag geopereerd worden in Brugge.
komen we daar vanmorgen, blijkt dat er geen operatie gepland staat!
miscommunivatie vanuit ons eigen ziekenhuis. ook is de uitleg over de operatie heel anders dan dat wij vanuit ons eigen ziekenhuis hebben gehad.
het goede nieuws is wel dat ik papa weer mee terug naar huis heb genomen dit weekend haha
Maandag ochend moeten we ons melden om 8.00 uur! als alles goed gaat mag ik m woensdag weer ophalen.. pff..

Dus maar even een middagje voor ons zelf gehad vandaag, want joella zat op de opvang.


het is zeker rustig hier.
het ene moment word er binnen een dag 3 pagina's gevuld, en het andere moment is het stil...

Hoe is het met de kersverse mama's?
kersje, Maria, Laura??

Rennie, hoe is het met jullie?

Sabrina, bij jou gaat het opschieten he.. heb je alles al klaar?

denk ook aan de andere meiden hoor.


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 15-12-2012

Hoi meiden,
Ik laat ook weer even wat van me horen! Het gaat goed met me, nog geen baby jammer genoeg ;-)
Gelukkig is alles wel zo goed als klaar, huis is aardig op orde (alles wat we in elk geval af wilden hebben voor de komst van de baby).
Er zijn nog steeds dingen niet af, maar dat is niet erg en komt daarna wel. Ik heb een proefdruk besteld voor het kaartje en ben alle adressen aan het verzamelen. Dus als jullie een kaartje willen, pb me dan even!
Verder heb ik nog een berg was en strijkwerk liggen, dus daar ga ik me vandaag maar even doorheen worstelen :-)

Vannacht wel heel erg naar gedroomd! Durfde het eerst niet eens aan mijn man te vertellen vannacht, toch maar huilend gedaan. Ik droomde dat ik naar mijn buik keek en een handje van de baby er doorheen zag duwen, daarna het koppie en het mondje ging open en het leek te huilen. Toen hoorde ik de baby ook huilen en werd het geboren, het deed helemaal geen pijn omdat het nog veel te klein was. Het babytje leefde nog wel maar was nog helemaal niet levensvatbaar en erg rood (dezelfde grootte als Hannah Emile* en ook zo rood) Toen legde ik het babytje bij mijn oma in haar armen (mijn oma is al een paar jaar geleden overleden) omdat ik een doek wilde pakken om de baby warm te houden. Toen ik terug kwam was de baby stijf en dood, het handje uitstrekkend naar mij. Toen pakte ik het op en hield het tegen mijn huid aan, toen kwam de baby weer tot leven en deed ik de doeken eromheen en hield het dicht tegen me aan. Daarna werd ik geloof ik wakker. Ik moet weer huilen nu ik dit schrijf, vond het zo'n verschrikkelijke droom. Gelukkig voelde ik toen ik wakker was vannacht de baby lekker bewegen in mijn buik, maar het maakt me wel een soort angstig. Ik ben zo blij als de baby straks gezond geboren is en ik kan zien dat het een normale volgroeide baby is.

Zijn er meiden die ook van dit soort angstdromen hebben gehad?


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 15-12-2012

Sabrina.
Wat naar van die droom!
Maar wel erg herkenbaar. bang dat nu je zo ver op weg bent het toch fout zal gaan.
Wij hebben het natuurlijk meegemaakt aan het einde van de zwangerschap en bij mijn zwangerschap van joella droomde ik alleen maar over de bevalling van Wesley*. Ik was zo bang dat ik Joëlla niet mocht leren kennen.
gelukkig krijg je weer snel een bevestiging dat de kleine lekker aan het schoppen is, maar het is en blijft toch eng.
ik denk dat je die angst kan houden tot je je kindje veilig in je armen hebt.
Voel je je verder goed? zijn de laatste loodjes erg zwaar?


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 15-12-2012

@Cyn: Eerder heb ik nog niet zo naar gedroomd (gelukkig maar), misschien ook wel juist nu omdat de bevalling steeds dichterbij komt. Dat heb ik ook heel erg, die angst dat ik deze baby ook niet zou mogen leren kennen. Ik denk zeker dat de angst blijft, mijn hele zwangerschap hou ik al een soort van slag om de arm zo van 'als het allemaal goed blijft gaan' toch een soort zelfbescherming denk ik. Maar je gevoel kan je helemaal niet uitschakelen en ik moet er gewoon echt niet aan denken om ook dit kindje te verliezen!
Verder voel ik me best goed gelukkig. Wel vermoeider dan eerst. Ik ga nu ook elke dag even rusten overdag. Gisteren had ik enorm last van mijn heup, volgens de vk is het bandenpijn (vooral aan 1 kant in mijn lies, echt vreselijk irritant met in en uitstappen in de auto vooral) maar vandaag is dat gelukkig een stuk minder.
Het geeft wel een lekker gevoel dat de noodzakelijke dingen wel klaar zijn. Gisteren is mijn auto naar de garage geweest voor een beurt en is ook weer helemaal schoon. Dat is ook erg fijn.


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 16-12-2012

sabrina....heel herkenbaar. Ik ben vaak echt huilend wakker geworden. Die dromen zijn ook zo echt. Maar ook tijdens mijn eerste zw van britt* (toen wisten we nog van niks) had ik enge dromen dus misschien is het ook wel normaal voor zwangere.....alleen is de lading bij ons zo anders.

hier even kort. Ik heb zo'n last van mijn bekken. Zal blij zijn als het vakantie is.
Wou alleen even zeggen dat myrthe EINDELIJK loopt! haha. Ze heeft haar tijd ervoor genomen, maar het gaat nu al heel goed. Was gewoon ff de angst overwinnen en nu wil ze niets anders.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 17-12-2012

Jaaaaaaaa!!!! Mythe loopt! Wat leuk Tam! En wat naar dat je zo'n last van je bekken hebt. Doe je een beetje rustig aan?

Sabrina, wat een nare droom! De angst vliegt je daarbij aan. Fijn dat de kleine wel goed bewoog. Hoe is het nu? Ben je er helemaal klaar voor?

Hier genoten van ons weekend weg. Was erg leuk in Maastricht. Echt mooi in kerstsfeer. We hebben een fijn lang weekend gehad. Ik heb af en toe een traantje weg moeten deppen als ik eraan dacht hoe enorm gelukkig we waren geweest als we daar liepen met ook een kleintje in mijn buik. Dat doet dan heel veel pijn. Maar het is niet terug te draaien en we kunnen alleen maar hopen op nog zo'n wonder....

Morgen naar de vk, dan gaan ze checken of alles weg is. Ik hoop het zo! Eigenlijk heb ik maar kort gebloed en dat maakt me nu een beetje bang dat niet alles weg is.... Duimen dus voor morgen.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-12-2012

Hoi lieve meiden, ook hier weer even een teken van leven!

Nu ik steeds meer op knap en meer ga doen, ben ik ook snel moe en heb dan geen rust om te reageren op het forum. Maar ik denk zeker aan jullie, hoor!

Sabrina, wat schiet het op bij jou nu! Nog even en je gaat bevallen en dan heb je je kindje eindelijk in je armen, wat spannend! Oei, nare droom, meid. Ik heb er ook af en toe eentje gehad. Zo levensecht dan he? Het hoort inderdaad ook bij de zwangerschap, maar wat Tam al zei, voor ons heeft het een andere lading. Rustig aan met je lies, klinkt herkenbaar, hier ook last gehad bij in en uitstappen. Het doet gemeen pijn. Sterkte met de laatste loodjes.

Tam, wat fijn dat Myrthe loopt, wat zul je trots zijn! Tobias loopt hier ook sinds een week los....zo'n lief gezicht. Maar je houdt je hart wel vast soms! Zo zielig als ze vallen, maar ja.
Voorzichtig aan met je bekken he? Dat moet je niet forceren (ben even streng nu)! Bijna vakantie gelukkig.

Madelief, wat ben jij creatief dat je je je eigen draagzak-jas hebt gemaakt! Wat zal Maria daar heerlijk warm in zitten! Hier ben ik er niet meer aan toe gekomen om de draagzak te proberen, maar dat komt snel genoeg, want over een paar weekjes mag ik weer zelf voor mijn gezinnetje zorgen en dan heb ik 'm echt wel nodig. Ik hoop dat ie bevalt...

Rennie, hoe gaat het nu met jou? Ik denk vaak aan je.

Verder terug kan ik nu niet lezen, maar alle meiden krijgen natuurlijk een knuffel van Kersje

Ik zit nu met Jesse op schoot. Hij is al zo gegroeid! Vrijdag gaan we hem wegen op het cb, ben benieuwd. Tobias was in de eerste maand een kilo aan gekomen en ik denk dat zijn broertje niet voor hem onder zal doen. Jesse ontwikkelt zich goed. Hij is echt een lief kindje. Het is wel weer even wennen om zo vaak te voeden, vooral 's nachts, haha. Maar over een paar weekjes/maandjes zal dat ook steeds beter gaan. En dan komen papakers en mamakers ook weer aan wat meer uurtjes slaap!
Met mij gaat het ook goed, maar ik merk wel dat ik bezig ben om nog wat dingen te verwerken en een plek te geven (voor zover dat kan). Ik ben toch ook nog veel met Puck bezig. Ik vind het soms moeilijk te accepteren dat ik mijn dochter niet mag zien opgroeien, dat kerseman nu geen dochter heeft om van te houden en mee te knuffelen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zooooo blij met onze jochies, maar het gemis van hun zus blijft. Dan bedenk ik me wel dat Tobias er niet was geweest als Puck had overleefd en hem had ik ook niet willen missen! Vreemde gedachtes. Ook merk ik dat ik er toch moeite mee heb dat ik niet via de natuurlijke weg ben bevallen. Als dat wel gelukt was, hadden we misschien over een paar jaar toch nog voor een vierde kindje van ons samen kunnen gaan. En nu kan dat niet meer, althans ik zie dat niet zitten en Kerseman al helemaal niet. Wat ik eerder al zei, we kunnen ook voor een pleegkindje gaan en dat is ook ontzettend waardevol. Het is ook meer een soort verdriet om de eindigheid en het afscheid nemen van het zwanger zijn en het ideaalplaatje dat ik in mijn hoofd had (waar ook nog een dochtertje bij hoorde). En verwerken van wat er gebeurd is in de afgelopen drie jaar. Het accepteren en aanvaarden kost tijd. Daarnaast is er de blijdschap om mijn heerlijke mannen, dat staat voor mij voorop! Wat een geluk dat zij in mijn leven zijn gekomen! Het is dus weer (nog steeds en zal waarschijnlijk wel zo blijven) verdriet en blijdschap tegelijkertijd, naast elkaar.
Goed, genoeg van mijn overpeinzingen. Ik kijk naar het heerlijke gezichtje van mijn slapende jongste en denk aan de aanstekelijke volle lach van mijn middelste en aan het lieve snoetje van mijn oudste. Trots, blij, verdrietig, ontroerd en dat allemaal tegelijk.

X


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 17-12-2012

O, madelief, vergeet ik nog om te zeggen dat ik blij ben dat je het naar je zin hebt gehad in Maastricht. Ja, als je nog zwanger was geweest was het helemaal 'af' geweest, dat begrijp ik. Hopelijk binnenkort weer en dan met een mooi gezond geweldig kind na 9 maanden!

Knuffel!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-12-2012

Kersje wat zeg je dat toch mooi over je drie kindjes! Ik snap het gemis maar al te goed...maar ook de gedachte dat de een er niet zou zijn zonder de ander te moeten laten gaan herken ik... Semmy zou er ook niet geweest zijn als Sonny bij ons was gebleven...
En je heb er moeite mee dat je niet natuurlijk bent bevallen.. Wat vervelend meid! Hoop dat je het allemaal een beetje kunt accepteren in de toekomst.

Ik wil op nog zoveel meer reageren maar zit nu via mijn tel op het forum en er is echt teveel geschreven daarvoor... Misshien red ik het vanavond om op de laptop online te komen..

Hier vandaag mijn eerste dag alleen met de twee kindjes! Het gaat tot nu toe erg goed maar tess sliep ook tot 9:45 na de fles van 6:15 en semmy riep me pas om 8:45 dus ja mag niet klagen he?

Ik krijg vandaag een recept voor aambeien... Ontdekte gister opeens dat ik er eentje had.. Doet echt verdomd zeer joh... Bleehh!! Durf nu ook niet meer zo goed naar de wc te gaan...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 17-12-2012

[Afbeelding: 1zv75mg.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 17-12-2012

madelief; ik hoop dat alles schoon is meid, en je die ellende bespaart blijft.
Ik snap best hoe moeilijk het is. Het is stom, maar ik weet bijvoorbeeld nog goed dat ik
vandaag 2 jr geleden uitgerekend was van onze eerste mk. Blijf voor je duimen.

kersje; het valt nog mee met vallen. Doordat ze natuurlijk laat loopt heeft ze als voordeel
dat ze wel al heel stabiel is. Het lijkt net of ze nooit wat anders gedaan heeft haha.
Gek hoor. Oh en dan die emoties. Ik heb het gevoel nu ook in zo'n fase te zitten.
Heeft het met de zw te maken of de tijd van het jaar? Ik ben bang, verdrietig blij en boos tegelijk.
Er komen in mijn dromen flarden van het verleden terug. Ook al ben ik niet compleet ik ben
wel compleet gelukkig........maar het gemis. Dat is soms zo sterk. Laat die emoties gewoon komen hoor.
Ze horen bij ons.
Ik ben ook blij dat het zo vakantie is. Ik ben nu rond de weken dat ik met myrthe die bloedingen kreeg
en de spanning kwam en daar ben ik ook wel mee bezig. Ook al heb ik haar wel bij me...het besef dat het ook
anders had kunnen lopen. Afijn....

laura; wat is het toch een scheetje. Ik heb ook aambeien gehad bij myrthe. maar geen last van gehad gelukkig.

cindy: hoe was de operatie van je man?

hier; beetje hectisch geweest. Vorige week moesten we ineens de school verlaten omdat er asbest gevonden was.
Er moest nader onderzoek komen. Was in de verwarmingsputten dus wilde ze weten of er deeltjes in de lucht zaten.
Kinderen konden niet naar school. Er was alleen noodopvang voor diegenen die niks hadden.
Wij moesten op een andere school werken.
Vandaag mochten we weer naar binnen. ze hebben alles verwijderd en het was goed.
Heel gedoe natuurlijk. we zouden kerstviering hebben enzo. Je kon gewoon niks.
Nu gelukkig dus wel het jaar samen afsluiten.
Maar ik merk dat het lichamelijk zwaar is. Zaterdag had ik zo'n pijn in mijn bekken dat ik niet eens stil kon
staan. Vrijdag naar de gyn dus eens over hebben.
Verder alles goed hoor.....als het dat maar is....


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 17-12-2012

Sabrina, die dromen, zo herkenbaar. Tijdens de zwangerschap van Tessa heb ik vaak naar gedroomd over dode baby's. Toen ik zwanger was van Thomas, vlak voor het misging, droomde ik dat hij door mijn navel eruit wilde en ik duwde hem weer terug omdat het te vroeg was. Best raar toen, heel kort daarna ging het mis. Het was net alsof hij liet weten dat hij het niet goed meer had daarbinnen... Maar je schiet al behoorlijk op zeg, nu nog de laatste loodjes. Spannend.

Laura, leuke foto van de kleine Tess. Vervelend he, aambeien. Heb er ook last van gehad, nu nog steeds af en toe maar niet meer zo erg als vlak na mijn bevallingen. Ging het vandaag zo alleen met de kleintjes? Lekker dat Semmy zo lang doorslaapt.

Madelief, fijn dat je hebt genoten van je weekend. En het zal ook idd moeilijk zijn geweest, dat kleintje had nog lekker in je buik moeten zitten... Hopelijk ziet het er morgen goed uit.

Tam, leuk dat Myrthe nu eindelijk loopt!! Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, maar goed dat je nu vakantie hebt. Doe maar rustig aan!

Kersje, het blijft toch raar, die gedachten dat de een er niet geweest was als de ander was blijven leven. Ik zit daar ook nog al eens mee te malen. Het had anders moeten zijn gegaan, maar dan was Tessa er niet geweest... Het gemis zal ook altijd wel blijven, hoe blij we ook zijn met de kindjes die wel mochten blijven. Je hebt tenslotte ook een dochter. De tijd van het jaar zal nu ook wel meespelen denk ik, die donkere dagen en kerst enzo. Ik merk dat ik er wel meer mee bezig ben de laatste tijd. Wel fijn dat je al wat meer zelf kan doen.

Ik heb niet verder teruggelezen. Erg druk gehad en ook erg moe. Gisteren hadden we vast kerst gevierd met schoonfamilie, want een deel van hen zit met kerst in het buitenland. Het ging op zich wel, tot er een cadeautje kwam voor Thomas, toen kon ik het niet droog houden... Heel fijn dat er nog aan hem gedacht wordt, dat ontroerd me echt, maar het is ook zo confronterend. Hij had het zelf open moeten maken... Nou, de kerstboom staat hier, het kostte even moeite maar is gelukt. Bij Thomas hebben we het boompje ook versierd. En zo proberen we er maar het beste van te maken.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-12-2012

Sorry meiden het lukt ff niet om overal op te reageren...

Wel wil ik madelief even sterkte en succes wensen voor vandaag! Hopelijk ziet alles er goed uit!... Ik duim!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-12-2012

Succes Madelief! Ik hoop dat alles goed is!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 18-12-2012

Cyn, hoe is de operatie gegaan? Mag je man morgen weer naar huis?

Noortje, fijn dat er ook aan Thomas* wordt gedacht, maar tegelijkertijd ook heel confronterend. Ik snap best dat je een traantje moest laten. Hoe reageerde je familie erop? Ik vind het zelf lastig om mijn emoties te tonen, ben eigenlijk vrij gesloten. Ik hou het liever voor mezelf, of ik spui hier natuurlijk!

Rennie hoe gaat het met je? Hou je het nog een beetje vol?

Laura, wat een lekker wijfie!

Knuffel voor alle meiden


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-12-2012

Kersje daar is het forum ook zo fijn voor! Om lekker te kunnen spuien!!

Oh meiden die ons een kaartje gestuurd hebben, onwijs bedankt!!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 18-12-2012

Kersje, ik hou het ook liever voor mezelf, maar soms lukt het niet... En of ze hebben het niet gemerkt of ze deden alsof.

Rennie, gaat het nog een beetje met je? Ik denk nog vaak aan je, aan hoe moeilijk het nu moet zijn. Ik hoop dat je voldoende steun krijgt.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-12-2012

Hè meiden, even kort, want moet Maria te eten geven, maar alles is goed! Er is gelukkig niets achter gebleven, baarmoeder was mooi schoon. Opgelucht natuurlijk! Ik bloedde toch maar een paar dagen en was bang dat niet alles weg was. Maar gelukkig wel dus. Tot later! X


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-12-2012

Fijn om te horen meis!!
En nu duimen op nieuw geluk...


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 18-12-2012

Cyn, hoe is het bij jullie? Is de operatie volgens planning gegaan?

Kersje, ik las je verhaal. Ja, ondanks dat je twee van je kinderen in je armen hebt, is er een niet. Dus ik vind het helemaal biet gek dat je daarmee bezig bent! En dan de tweede keizersnede.... Je wilde zo graag normaal bevallen.... E dan is dit zo'n domper met consequenties begrijp ik. Dat je zegt dat een vierde kindje er niet meer komt door de keizersnede, is dat medisch of omdat het te zwaar is met twee kinderen die rondlopen? Het is toch weer een stuk extra afscheid nemen. Heel bewust weer zijn dat je dit alles niet met Puck hebt mogen meemaken. En afscheid nemen van het idee eens natuurlijk te bevallen en de verdere toekomst. Geef jezelf daar ook rust voor hè, het is allemaal veel!

Tam, dat blijft dus toch wel heel erg bij je hè, ondanks dat een MK iets anders is... Wat hectisch bij jullie op school! Heb je na vrijdag twee weken vrij? Lekker genieten hè!

Noortje, je bericht raakt me. Over het cadeau voor Thomas en zijn boompje. Zo met de kerst voor de deur is het allemaal weer extra aanwezig hè. En dat Tessa bij jullie is maakt heel veel dingen vrolijk, maar doet niets af aan het gemis.... Dat lees ik in je bericht en herken ik ook zo.

Laura, wat een prachtige meid is Tess toch! En ik las op FB dat de eerste dag met beide kids goed was gegaan!

Hier even teleurgesteld in man. Ik heb hem vanmorgen nog gezegd dat ik het spannend vond, de echo. Hij is soms zo druk en vergeetachtig, zo hoopte ik dat hij me niet zou vergeten..... Ik heb nog niets gehoord.... Dus hij weet nog niet eens dat het allemaal goed was......


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 18-12-2012

Madelief, oef wat een opluchting!! Ben blij voor je.

Laura, oh wat een schatje, en ze lijkt al zoo groot...Smile

Noortje, zo lief van je familie dat ze dachten aan een kado'tje voor Thomas. Ik kan geloven dat het moeilijk is om dan je tranen in te houden. Sad

Tam, proficiat aan je dochter die nu de wereld van iets hoger ziet. Smile Hopelijk kan de gyn je wat raad geven!!

Rennie, ik denk aan je!

Groetjes aan alle andere meiden.

Hier is het goed. Mijn ventje was dus nog op tijd op mijn ei te benutten en nu nog 1 wachtweekje. Ik voel niks, soms wel ingebeelde dingen...Smile Spannend toch! Op naar kerstmis en een superkerstkado???


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 18-12-2012

Spannend plusje!! Ik duim keihard voor je!!

Madelief oooohhh wat kunnen die mannen soms teleurstellen he?! Dat zijn idd geen leuke dingen.. Hoop dat ie je straks alsnog verrast...


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 18-12-2012

Hoi meiden,

Even snel, want ik heb hier maar een mini laptop wat echt vreselijk typt.
Gisterochtend is vriendlief geopereerd. alles is goed gegaan.
Hij heeft nog wel veel pijn, maar dat is vooral met slikken en hoesten.
vanmorgen is de drain uit de wond gehaald en is zijn infuus verwijderd.
hij mocht vanmorgen weer recht zitten en uit bed. dus daar maakt hij ook wel gebruik van.
Ook heeft hij de hernia als "souvenir" mee gekregen.. typisch belgië zeker. haha
Vanmiddag ben ik nog even op bezoek geweest.
volgens de arts mag hij morgen naar huis dus morgen mag joella mee om haar papa op te halen. (weet papa alleen nog niet haha)
zal blij zijn als hij thuis is, want vind het heen en weer rijden naar Brugge niet zo geweldig.

oke, ik ga hier nog een wasje doen en dan naar bed.
Morgen heb ik mijn eigen laptop weer terug (heeft papa nu mee) en dan kom ik zeker weer even op iedereen reageren.

liefs!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-12-2012

Cyn, ik ben blij dat de operatie gelukt is en dat je man vandaag weer naar huis mag! Vond hij het leuk dat Joella mee was?

Madelief, gelukkig ziet je baarmoeder er goed uit, mooi! Dat is een opluchting. Je was teleurgesteld in je man. Heeft hij het later nog goed gemaakt? Dank je voor je lieve woorden. Gisteren hoorde ik dat mijn nichtje misschien geen kinderen meer kan krijgen. Ze heeft een dochtertje van een half jaar en bleef na de bevalling klachten houden. Nu blijkt dat het misschien al een wonder is dat ze een kindje heeft mogen krijgen! Het zet mij wel weer even met beide benen op de grond. Ik weet natuurlijk dat ieder zijn eigen verdriet heeft en dat dat niet betekent dat ik het mijne niet zou horen te hebben, maar ik ben dan zo blij dat Tobias zijn broertje heeft...ik hoop dat ze dikke vriendjes worden!

Plusje, wat spannend, ik duim voor je!

Hier laat ik het even bij, ik moet nog ontbijten en douchen en het bed verschonen en de kindjes in bad doen en en en...gelukkig is mijn moeder er vandaag, haha.

Liefs voor alle meiden,
Kersje


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-12-2012

Dat klinkt als een drukke mama!! Hihi! Herkenbaar hoor!
Wij houden vanavond weer een bad avondje. Dan doet papa semmy in bad en mama tess. Ik kom er in mijn eentje overdag niet aan toe hoor.
Wat een rot nieuws voor je nicht zeg!! Waarom zou der kindje van een half jaar een wonder zijn dan of wil je dat niet zeggen?


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-12-2012

Cyn is je mannetje inmiddels weer thuis?

Hier ontdekt dat tess ook een echte buikslaper is.. Ze slaapt nu al anderhalf uur in de box op die manier! Doe het snachts in bed niet hoor maar zo overdag beneden durf ik et wel.
Al sliep semmy vanaf zeven weken oud volledig op zijn buik.. Maar goed Tess is net 2,5 week oud..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-12-2012

Hey Laura!

Die badavondjes klinken wel goed!:mrgreen:
Hier heeft Tobias het eerste jaar ongeveer alleen maar op zijn rug geslapen en toen heeft hij zich een keer ' s nachts omgedraaid en sindsdien slaapt hij alleen nog maar op zijn buik, haha.

Het baarmoederslijmvlies van mijn nichtje blijft doorgroeien, daarom is ze constant ongesteld. Ze heeft altijd een moeilijke cyclus gehad. Mogelijk heeft ze weinig kans op een goede innesteling hierdoor. Ze was aan de pil toen ze zwanger werd. Vandaar ook het wondertje! Het kindje is een zeer welkome verrassing :-D
Ze proberen nu met medicatie een normale cyclus te forceren. Het is afwachten of het lukt.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 19-12-2012

Oh ik ga voor ze duimen dat het gaat lukken!! Ze kunnen tegenwoordig een hoop!

En ja die bad avondjes zijn ook leuk! Semmy spettert de hele badkamer onder en tess lekker in der kamertje in bad! Die kamers zitten tegenover mekaar dus lekker de deuren open en gezellig! Wel de ramen dicht natuurlijk haha.

Ik maak me zelf totaal geen zorgen over buik slapen hoor maar omdat ze pas zo jong is durf ik de nachten nog niet aan... Al is ze wel heel sterk in der nekje maar nee... Nu overdag heb ik er zicht op, dan is het ok. Bij semmy de eerste nachten mega onrustig geslapen toen hij ook snachts op zijn buik ging..


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 19-12-2012

Ja, het is wel eng om ze op hun buik te laten slapen als ze zo klein zijn. Jesse slaapt overdag graag in een soort reiswiegje. Hij slaapt er heerlijk in, maar ik durf dat ook alleen als ik wakker ben en hem in de gaten kan houden. Hij kan zijn gezichtje gemakkelijk in het dekentje en de zijkant van de wieg duwen. En dat vind ik toch wel gevaarlijk als ik er geen zicht op heb.

Tess moet nog maar even wat groter groeien dan voor ze ook 's nachts op haar buikje kan!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-12-2012

Zo, daar zijn we weer.
Vandaag eindelijk weer met mijn eigen laptop, dat typt toch een stuk beter.
Vanmorgen als verassing joella meegenomen naar Brugge om papa op te halen.
Helaas had hij ons al aan zien komen vanf de rookruimte (jaja, dat mag daar nog binnen)
dus toen we de lift in wilde stappen stond hij ineens voor onze neus.
Joëlla had papa wel gemist. En papa Joëlla natuurlijk ook!


Hij moet lang herstellen en nu over 6 weken pas terug op controle.
Wel moeten nu de komende dagen zijn wond worden schoongemaakt en de 28e mogen de nietjes eruit.


Sabrina,
jullie zijn er dus wel klaar voor. Zelfs de auto Smile
die van ons is ook net weer goedgekeurd.
En je bent vandaag precies 38 weken zwanger.. nu zou het al mogen komenSmile spannend


Kersje.
Voel je je lichamelijk een beetje goed?
Zie dat de nachten wel weer even wennen zijn. Komt de kleine Jesse vaak?
Je bent nog veel dingen aan het verwerken.. herkenbaar.
Ik had Wesley ook zo graag zien opgroeien. Ik had vriendlief zo graag zien spelen met zijn zoon!
Ik voelde me soms schuldig dat hij nu zijn zoon moet missen. Hij had al zulke grootse plannen.
En ik weet dat ik daar niks aan had kunnen veranderen maar toch, de gedachten spelen hier nog vaak door mijn hoofd.


Logisch dat je daar nu zo mee bezig bent.
De afgelopen jaren is er veel gebeurd.


Madelief,
ik heb veel aan je gedacht.
Vind het nog steeds zo rot voor je.
En ja. Je had daar stralend rond moeten lopen!
Ik hoop dat 2013 jullie jaar word!


Laura,
je hebt je eerste dagje alleen met de kids achter de rug.
Ging het goed of vond je het zwaar?
En Tess is een buikslaper. Joella heeft altijd op dr rug geslapen.
De eerste keer dat ik dr op dr buik aantrof was ze 8 mnd. En dat vond ik nog eng!
Als je erbij bent kan het toch niet zoveel kwaad.


Balen van die aambeien.


Tam,
ik las het op het nieuws over die asbest op de scholen.
Gelukkig valt het mee en kunnen de kinderen weer naar school.
Heb je ondertussen al vrij of moet je nog tot vrijdag?
Myrthe loopt!! nu is echt niks meer veilig, of valt het mee?


Let een beetje op jezelf he!


Noortje.
Wat lief dat je familie Thomas niet was vergeten. Wat heb je voor cadeautje gehad?


Madelief,
fijn dat alles schoon is!
Jammer dat je man je zo teleur stelde. Heeft hij later nog wat gezegd?


Plusje,
ik hoop dat jullie een mooi kerstcadeau krijgenSmile





x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 19-12-2012

Hoi!

Cyn, wat fijn dat het goed is gegaan! En hij is thuis las ik op FB! Fijn hoor, dan hoef je niet meer heen en weer. Maar hij zal nog wel tijd nodig hebben te herstellen of niet? Wat is de inschatting daarvan?

Kersje, oh, wat erg voor je nichtje en wat een wonder dat ze haar dochter wel heeft! En dat zet je even met beide benen op de grond idd. Maakt je extra gelukkig met Tobias en Jesse. Maar uiteindelijk bestaat jouw verdriet en verlangen gewoon naast het nare verhaal van je nichtje. Het is nooit te vergelijken. Gisteravond heb ik mijn schoonzusje gebeld om te vertellen dat we een miskraam hebben gehad. Mijn zusjes en ouders weten het, leven mee en ik vind het niet fijn als zij en mijn broer van niks weten. Maar zij proberen al 4 jaar zwanger te worden, hebben al heel wat IUI en IVF erop zitten. Dan voelt het toch ook hebberig, dat we nog een kindje willen terwijl we Maria hebben. Het kan allemaal zo veel erger. Maar dat neemt je eigen leed niet weg... En ik lees over de nachten! Snap dat dat wennen is! Zo vaak eruit en zo kort aan een stuk slapen.... Zwaar!!!

Laura, wat heerlijk die badavond die jullie nu hebben! En Tess een buikslaper, schattig! Maar ik kan me je angst voorstellen. Als je vlakbij woonde zou ik zeggen, kom mijn sensormat maar halen! Dat is zo'n Nannycare, die gaat heel hard piepen als je kindje niet meer ademt en werkt erg goed. Maria slaapt ook op haar buik en door die mat was ik gerust om haar ook in de nacht gewoon zo te laten slapen. Zo sliep ze nou eenmaal het lekkerst.

Sabrina, hoe is het bij jou?

@ mijn man... nou, hij was het gewoon vergeten! Echt ik kookte, maar ik ken hem ook. Dit is zo typisch hij... Ik baal daar dan zo van en was echt heel erg teleurgesteld. heb hem dan ook haarfijn verteld. Het speet hem echt, hij baalde wel van zichzelf. Gisteravond was ik nog een beetje kribbig. Vandaag werkte hij thuis en was erg lief voor me. Heeft ook wel uitgelegd dat hij meer kinderen net zo graag wil als ik, maar dat hij het pas echt gaat geloven als we richting het einde van een zwangerschap gaan. Uit zelf bescherming. Daarom was hij niet echt blij en ook niet echt verdrietig toen het mis ging en was hij ook helemaal niet bezig met dat er mogelijk nog wat kon zitten. Ik vrees dat ik er mee moet leven...

Verder ben ik gisteren weer begonnen met ovutesten. Aan mijn afscheiding merk ik dat er toch weer een eisprong aan komt. Dat is fijn. Die gaan we benutten, ook al staat de afspraak voor het ziekenhuis. Verder baal ik van mezelf. ben echt wat kilo's aangekomen de afgelopen maand. Puur van spanning en verdriet heb ik geen zin om op te letten. Zo zwak.... En dan komt de kerst er ook nog eens aan. Baal ervan, maar ik heb de kracht niet echt hard te lijnen. Dat moet ik echt wel gaan doen eigenlijk....

Vandaag op mijn neefje gepast, was gezellig. Al kunnen die twee inmiddels ook echt ruzie maken! Maar nu ben ik moe... Ik moet nog aan de studie...

x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 19-12-2012

madelief,
ik zal ook zo reageren naar mijn vriend als hij zo reageerd.
maar wel fijn dat jullie erover hebben gesproken.
het zal misschien toch even moeilijk zijn geweest om je broer te vertellen over de miskraam terwijl hun er zo lang over doen.
en je bent niet hebberig! jullie hebben een prachtige dochter gekregen en hopen gewoon dat er nog een broertje of zusje bij mag komen.
ik denk dat je broer jullie dat ook gunt. ookal is hun wens ook zo groot om ooit ouders te mogen worden.

en je hoeft niet te balen van jezelf! het is niet zwak als je er niet op let door alle spannende weken die jullie hebben doorgemaakt
geniet jij nou maar lekker van je kerst! 2013 is er genoeg tijd om te lijnen. en misschien snel ook een mooie reden om op je voeding te letten haha.


het revalideren..
ja dat gaat nog zeker 4 maanden duren. het is nu even afwachten totdat we de eerste controle hebben gehad.


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-12-2012

Cyn, fijn dat de operatie achter de rug is en hij weer thuis is. En hij had de verrassing dus al aan zien komen lopen. Komt het nu wel helemaal goed of kunnen ze dat nog niet zeggen? Thomas kreeg 2 kerstpoppetjes voor bij zijn kaarsjes, eentje met een lichtje erin. Met sinterklaas kreeg hij ook al iets, kaarsjes en een poppetje voor op zijn grafje.

Madelief, soms zo irritant hoe die mannen kunnen reageren, of juist niet.... En lastig om het je schoonzus te moeten vertellen als zij al zo lang tobben. En het is echt niet hebberig. Al herken ik dat gevoel. Voor mijn broer ziet het er erg somber uit, waarschijnlijk helemaal geen zaad. En wij willen dus binnenkort weer voor een volgend kindje gaan. Als het lukt, lijkt het me ook erg moeilijk het hen te vertellen. Lukt het nog een beetje met je studie? Kun je je er nog op concentreren? En hoe gaat het met de kleine Maria?

Laura, ach ze wil graag op haar buik slapen, maar ik vind dat ook niks als je er niet bij bent. Klinkt erg gezellig die badavondjes bij jullie.

Kersje, wat vervelend voor je nichtje. Dan is het toch wel fijn dat er een kindje gekomen is als het zo moeilijk is. Hopelijk kunnen ze haar nog verder helpen.

Devika, is Shivani al helemaal opgeknapt?

Morgen naar de gyn. Ik heb er zin in en vind het heel spannend om het weer te gaan proberen, maar aan de andere kant vind ik het doodeng. Maar stel dat het nog een keer zou lukken, dan is het allemaal zo de moeite waard. Gisteren m'n laatste pil geslikt, was weer even begonnen vanwege de menstruatiepijn, maar nu dus gestopt. Pfff weet nog hoe het ging toen ik de laatste keer stopte. Het leek toen allemaal zo leuk en spannend, maar goed dat ik toen nog niet wist wat er allemaal zou gebeuren. Nu maar zien hoe het dit keer gaat verlopen....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-12-2012

Noortje spannend morgen zeg!!! Hebben jullie eerst een gesprek of meteen al uitslag hoe de cryos zijn?

En ja die bad avondjes zijn zeker leuk! Dat houden we er ook echt in!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-12-2012

Laura, nee morgen is eerst een gesprek met mijn gyn. Daarna moet ik nog voor een gesprek naar de fertiliteitpoli, dan vertellen ze hoe en wat en wanneer we kunnen beginnen, zal ook van m'n cyclus afhangen. De cryo's worden pas ontdooid vlak voor evt terugplaatsing. Dan pas horen we of ze het overleefd hebben en of ze doordelen en teruggeplaatst kunnen worden. Dus voorlopig nog even spannend...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-12-2012

Oh nog een heel proces te gaan dus... In welk tijdsbestek zal dit allemaal zijn of weet je dat niet precies?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-12-2012

Nou, schiet allemaal weer lekker op. Word ik net gebeld door zkh, waarom ik niet geweest was.... Afspraak stond bij hun voor vandaag, maar de gyn had zelf afspraak naar me gemaild en er stond toch echt de 21e. Baal enorm. Ze gaat op vakantie dus is er morgen niet. Nu pas 21 januari nieuwe afspraak. Bel dan wel een week van te voren om nog een keer te checken. Ze zou wel mail sturen naar fertiliteitpoli voor daar een afspraak anders gaat het helemaal weer lang duren. Heb er toch wel even flink de pest in.


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 20-12-2012

Noortje, wat ontzettend vervelend!!! Nou moet je een hele maand wachten! Stom zeg! Is het nou de bedoeling dat je dan eerst naar de fertiliteitspoli gaat?


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 20-12-2012

Kersje, ik wil toch eerst naar de gyn, maar nu kan ik wel vast afspraak maken op de fertiliteitspoli. Ik wil proberen dan diezelfde week daar nog heen te kunnen. Dan zal het waarschijnlijk februari worden. Nou ja, het is niet anders. Alleen, stel dat het nou lukt in februari, die kans is klein maar het zou kunnen. Dan is het dezelfde termijn als bij Thomas. De terugplaatsing (als het ontdooien lukt) is dan bijna op dezelfde dag als bij hem 2 jaar geleden.... Misschien erg confronterend, of zou het meevallen? Maar ja, waarschijnlijk lukt het toch niet in 1 keer.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 20-12-2012

Jeetje Noortje!!! Wat onwijs klote!!! Ik hoop dat dit alles zijn redenen zal hebben en er meteen iets moois uit mag gaan komen bij de eerste poging!
En ja het zal misschien confronterend zijn maar wie weet valt het idd mee!
Maar wel exht balen meis!!


mijn lieve, lieve kleine schat - Kersje - 21-12-2012

Hoi meiden,

De wereld bestaat nog! Maar de dag is nog niet voorbij natuurlijk :oops:
Ik geloof er zelf niet in, maar als de wereld dan toch vergaat, dan maar met z'n allen, denk ik dan. :-?

Noortje, ik denk wel dat het op sommige momenten extra confronterend kan zijn, als je rond dezelfde termijn als bij Thomas uitgerekend zou zijn. Dat had ik tenminste wel bij Tobias. De uitgerekende datum scheelde maar 6 dagen met zijn zus. Maar confronterend is het toch wel, ook zonder al die data. Misschien scheelt het dat Tessa er is? Dan heb je minder tijd om erbij stil te staan misschien? Dat was bij mij tenminste zo.
Moeilijk van je broer. Zo heeft iedereen zijn eigen verdriet.

Madelief, bij jou is je broer al 4 jaar bezig, jeetje! Wat lijkt me dat moeilijk! Ook voor jou lastig idd om te vertellen over de miskraam. Hoe gaat het nu met je? Joh, die kilo'tjes komen in het nieuwe jaar wel (of beter gezegd verdwijnen dan wel). Het lijkt me nu rond de feestdagen erg lastig om daar al iets aan te gaan doen. Ik ben bij mijn zwangerschappen steeds een aantal kilo afgevallen in het eerste trimester. Misschien heb jij daar ook 'last' van? Dan ben je misschien straks zwanger en hoef je er niets aan te doen (ik vergeet voor het gemak de twee volgende trimesters even:mrgreenSmile. Ik maak er nu een grapje van, maar ik weet dat het een naar gevoel is als je jezelf te zwaar vindt. En ik blijf positief en denk dat je snel weer zwanger mag zijn! Hier telt de weegschaal nog 4,5 kilo boven mijn normale gewicht. Dat zal geleidelijk wel verdwijnen. Wel lastig met kleding, maar ik ga geen kleren kopen die ik maar kort dragen kan. Dus het is even behelpen en creatief omgaan met de kleding die ik heb...

Cyn, de herstelperiode zal nog best pittig zijn voor je vriend! Heeft hij veel pijn? O, ik wilde nog meer zeggen, maar Jesse laat zich luid horen, tot later!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 21-12-2012

noortje; jee...dat is meer dan balen. Dan moet 2013 gewoon jullie jaar worden.
Kan me voorstellen dat je bezig bent met rond dezelfde tijd. Onze eerste mk na britt* was
ik 1 dag later uitgerekend. Maar hoe dan ook blijft dat moeilijk.
Of het nu een dag later is of 2 maanden. Sterkte meid,

cyn; hoop dat het wat gaat met je ventje. Mijn man is geholpen aan een hernia een paar
jaar terug, maar dit was niet operatief maar met spuiten. Maar dat hielp zo goed dat ik
daarna echt mijn "oude" man weer terug had. Pijn kan zoveel met je doen.
Dus ik hoop dat na de herstelperiode hij ook weer nergens last van heeft. Geniet maar gewoon
even van elkaar als gezin en verwen hem maar extra.

madelief; gewoon voor de kans gaan. En nu met die dagen niet aan de kilo's denken.
Ik schrik ook zo als ik mezelf zie, maar dat komt allemaal daarna wel als mijn lijf
weer meer van mezelf is.
Oh en dan dat je man het vergeten is. Jee...dan mag je terrecht boos zijn.Laat hem dan
maar eens extra uitsloven om het goed te maken haha. Het zijn soms ook net kinderen.

Andere dame's denk aan jullie. LAura aan het genieten en maria en kersje.

rennie; hoe is het meid. Denk zo aan je? Hoe ervaar je de komende "feest"dagen

sabrina; lekker aan het rond waggelen?

devika; als ik aan jullie meisje denk dan vraag ik me gelijk af wat voor kerstjurk je bebt hihi
Hoe is het nu met haar en het eten?

hier'hehe, lekker 2 weken vakantie en daar ben ik wel aan toe. De vermoeidheid slaat toe.
Vandaag weer een echo gehad. Hij doet het goed. Wel boven aan de curve dus een dikkertje haha.
Dat zijn alle jongens baby's geweest tot nu toe in de fam. Dus ben benieuwd.
Aangegeven van mijn bekken, maar dan krijg je weer zo'n folder van cursussen. Mooi niet..
heb ik geen tijd voor.
Verder ben ik in huilen uitgebarsten. Wat opgekropte emoties denk ik. Heb een nieuwe gyn en voel
me niet echt fijn bij haar nog..ook aangegeven. Dat ik wel graag een open en eerlijk gesprek wil
naar de bevalling toe en dat ik serieus genomen wil worden. DAt ik genoeg meegemaakt heb.
Geloof wel dat het tot haar doordrong.
Verder wil myrthe alleen maar lopen. Maar ze is zo braaf. Ze zag me huilen en zei: mama traan.
WEG! De schat.......ik mis britt* gewoon ook heel veel. 4 jaar geleden hebben we met kerstmis verteld
dat we zwanger waren. Wat kan er veel gebeuren in 4 jaar. Gelukkig ook mooie dingen en daar hou ik me
maar aan vast.
Ben gewoon een beetje emotioneel incontinent op het moment!


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-12-2012

Rennie,
Hoe gaat het meid? kom je een beetje door je dagen heen?

@ cyn,
He wat heftig van de operatie van je vriend. Wel fijn dat het goed is gegaan en allemaal achter de rug!

@ noortje,
Wat spannend dat jullie binnenkort naar de feriliteits arst mogen! Ik hoop zo vat de eitjes mooi ontdooien en terug geplaat kunnen worden!
Wat zou dat fantastisch zijn!
He balen! Ik lees nu dat de afspraak verkeerd gepland was! verdorie!
Maar waw! Het zou wel heel toevallig zijn als jullie nu de terugplaatsing op dezelfde dag krijgen als 2 jaar geleden… deze embryos zijn ook van dezelfde lichting als van Thomas toch?
Ik hoop zo dat die dag voor jullie geluk brengt meid!

@ Tam,
Aahh Myrthe loopt! Yeeeh!! Wat een leuk gezicht moet dat zijn!
Haar kerstjurkjes! Haha, ja ze heeft al een aantal. Op haar verjaardag heeft ze 9 prinsessenjurkjes gekregen. Ja echt 9!!
Van 1 model zaten 3 bij in 3 kleuren. Ik stuur wel een fototje als ze die aan heeft gehad. hihi
He fijn dat de echo weer goed was! et blijft spannend he.
En de tranen…pff…ik voel gewoon hoe je daar gezeten moet hebben..
Ik merk idd ook nu de feestdagen eraan komen dat ik Kaylash* ook steeds meer mis….
En het lijkt echt of niemand dat begrijp… zo frustrerend soms…
Soms denk ik dat mensen zo reageren omdat niemand Kaylash in het echt gezien heeft…behalve mijn man en ik…en dat ze daarom ook geen idee hebben wat wij kwijt zijn..
Och schat emotioneel incontinent…eventjes moet ik weer lachen…die woorden ken ik nog van je vorige zwangerschap!
De redenen waarom is natuurlijk niet om te lachen…pfff… dikke knuffel!

@ plusje
Lees ik het goed? zit je op het wachtbankje? Waw! Ik duim hier voor je meid!!!!
Dat zou een fantastische kertkado zijn!

@ madelief,
Hoe is het meid? ben je een beetje over je verdriet heen? Hoeft niet hoor…ik hoop dat het gauw echt echt echt raak mag zijn voor jullie!!!
Oh wat naar dat je man het vergeten was! typisch he! terecht dat je boos werd hoor. laat het hem maar duidelijk worden!
Oh ik las dat je een eisprong voelt aankomen. Ik duim en duim en duim dat het echt zo is en dat je daar 9 maanden lang hartstikke zwanger van wordt!

@maria,
Hoe is het daar? lekker druk met je kindjes!

@ kersje,
Drukke mama las ik! heerlijk! lekker aan het genieten van je mannen thuis!

@ Laura,
Hoe is dat daar met je kleine meisje! Is het ook echt zo’n popje met jurkjes enzo? Of ben je meer van de praktische! Haha


@ sabrina,
Nog een paar daagjes voor jou he! wat spannend!

Hier,
Sorry voor de korte reacties meiden…ben nu op werk, en wilde toch ff snel op iedereen regeren. Heb maar een klein stukje terug gelezen.

Met shivani gaat het nu goed! Gelukkig. Ze spuugt nu al een paar dagen niet meer. En ze heeft 2 tandjes!!!! Vorig week zondag zijn ze doorgekomen!
We mogen nu ook echt poetsen met een borsteltje, en dat doet ze et liefs zelf, zooo schattig! ze loopt ook aan de bank. Losse hand probeert ze wel maar valt dan weer om.


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-12-2012

Ooh wij hebben vorige week zulke mooie foto’s van haar gemaakt! Kijk dan!
Is ze niet lief!!!! Ik krijg elke keer een smile van oor tot oor als ik deze foto’s zie. Mijn lieve kleine meid! zucht…
[Afbeelding: 9pxtw6.jpg]


mijn lieve, lieve kleine schat - devika - 21-12-2012

@ myke,
oeps heb jou niet genoemd, sorry! hoe gaat het met jou meid?
xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - myka27 - 21-12-2012

Devika wat een prachtige meid hebben jullie *smelt*

Hier alles goed hoor!! De onderzoeken zijn geweest, nu januari de uitslagen... Verder lekker relaxed, en proberen de dagen door te komen!!
Een kerstbal in de boom gehangen speciaal voor ons mannetje*!! Gelukkig zijn de verdrietige dagen voorbij, maar kijk erg op tegen de kerst.....

Sorry dat ik hier zo weinig te vinden ben..... xxx


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 21-12-2012

Hè lieve meiden,

Heb even geen puf om uitgebreid te reageren, even een teken van leven! Ben blij dat de vakantie van mijn man is begonnen, even gezellig rust samen. Ook wat meer tijd voor studie, dan kan hij op Maria letten. Ik kom snel reageren.....

X


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 22-12-2012

Noortje.
Of het helemaal goed komt weten we nog niet.
Hij had ook veel pijn in zijn schouder met uitstraling naar zijn arm. En tintelingen in zijn vingers.
Dit was na de operatie gelijk over.
Wel was er een verlamde spier in zijn bovenarm, (die je niet veel gebruikt) en of dat goed komt is nog maar de vraag.
Wat lief van de cadeautjes voor Thomas. Daar zal ik ook wel even een traantje voor laten hoor.
Wat balen dat je afspraak in het ziekenhuis niet door ging!
Het lijkt me wel confroterend als het rond dezelfde datum zit als bij Thomas.
Ik weet nog hoe veel spanning die dagen bij ons meebrachten. Joella en wesley schelen natuurlijk maar 1 dag.
Maar toch vind ik het wel heel speciaal dat de dagen van broer en zus zo bij elkaar liggen!


Kersje,
de pijn was vooral de eerste 4 dagen erg heftig. Ze hebben aan de slokdarm gezeten enzo dus is allemaal erg gevoelig geweest met slikken. Hij heeft ook de eerste dagen op vla of yoghurt gezeten.


Tam,
Mijn vriend heeft die spuiten ook gehad. 2 zelfs binnen 6 weken. Van die cortison spuiten.
Voor even was de pijn weg maar dat kwam al snel weer terug. Het was ook wel een grote hernia heb ik me laten vertellen. En hij kreeg alleen maar meer klachten. Operatie was de enige optie.
Goed dat je de nieuwe gyn even wat duidelijkheid heb gegeven. Waarom heb je trouwens een andere gyn?
Och, zo lief hoe myrthe reageerde!
Wat kan er veel gebeuren he in 4 jaar. Veel verdriet, maar gelukkig ook met mooie momenten.
Geniet lekker van je welverdiende vakantie!


Rennie,
Hoe is het met jullie?
Deze weken zal je denk ik wel extra met je neus op de feiten worden gedrukt.
Gaan jullie met de kerst nog wat doen of slaan jullie het over?


Devika,
fijn dat het goed gaat met Shivani!
En wat is het toch een plaatje! En weer met een prachtige jurk!
En ze krijgt tandjes! Leuk!
Bij joella zijn net sinds een paar weken dr eerste 2 kiesjes door. (tegelijk, dus dat verklaarde meteen de geweldige dunne broeken)


myka,
Ik snap dat je op ziet tegen de kerstdagen.
Gaan jullie iets speciaals doen?
Je had deze dagen zo anders door moeten gaan... Ik hoop dat 2013 heel veel geluk met jullie meeneemt.


Hier:
donderdagnacht ineens een spugende joella.. de volgende dag was er niks aan de hand.
En vanmorgen word ik misselijk wakker! En ja hoor, heb mogen sprinten naar de wc.
Nu gaat het weer goed gelukkig, geen idee waar dat vandaan kwam.
Toch is het me gelukt om mijn kerstinkopen te doen dus daar ben ik ook vanaf.
Maandag nog een dag werken en dan heb ik ook een week vakantie! Ben eraan toe!
Joella kucht weer vreselijk! Ben vanavond weer begonnen met puffen.
Op het werk heerst het RSV dus moet het even in de gaten houden.


Wat gaan jullie doen met de kerstdagen? Hier lekker de dagen doorbrengen met mijn gezinnetje. niet veel bijzonders.
Ga nu lekker even languit op de bank! Fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 24-12-2012

heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wil iedereen laten weten dat ik hoop dat het liefdevolle kerstdagen zijn. voor sommige de eerste zonder hun engeltje, voor andere de eerste met een bengeltje. Hoe dan ook dagen dat we iemand aan onze zijde missen, maar ook zeker vol besef zijn van diegene die wel bij ons zijn.
Kerst is nooit meer hetzelfde, maar liefde is met der tijd sterker dan verdriet.
Dikke knuffel.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 24-12-2012

Hè meiden,

Hier lekker aan het cocoonen met man en lieve Maria. Ook goed nieuws, gisteren een positieve ovulatietest! Ben er zo blij mee! Weer een kans voor ons en mijn lijf herstelt zich dus razendsnel, want zit nu op dag 19 en waarschijnlijk vandaag eisprong! Duimen dus weer. We gaan zo naar mijn Fam. Vertrekken voor kerstfeest en daarna voor 3 dagen we met z'n drieën. Heerlijk!

Cyn, ik denk aan jullie en hoop dat jullie snel weer thuis zijn!

Sabrina, hoe gaat het met je?

Ik wil jullie allemaal een goede kerst wensen. Sommigen met mooie kindjes in jullie armen. Sommigen met lege armen.... Kerst is dan heel confronterend. Maar kijk naar de man naast je, jullie hebben wel elkaar en zijn door een van de heftigste dingen in een leven gegaan. Dat maakt je ook sterker samen! En met hoop voor de volgende kerst.

Hier voelen wij ons enorm gezegend met Maria. Het gaat super met haar, we genieten enorm van de vakantie. Toch pokeren klein traantje.... Hoop volgende kerst zwanger of met een ukkie erbij door te brengen....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2012

Hier even snel:
ik wil iedereen fijne kerstdagen wensen.
De een met een kindje in de armen, de ander met een kindje in het hart.
Dit zijn helaas de dagen waarbij we onze engeltjes het meeste missen. dikke knuffel voor iedereen.

hier even ego:
joella is vanacht opgenomen. RSV helaas!
dat worden kerstdagen in het ziekenhuis ben ik bang.


x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 24-12-2012

ben ik weer..
het valt me toch wel zwaar.
De kerstdagen zullen we nooit meer doorgaan als compleet gezin.
maar ik voel me nu best leeg. joella had gewoon thuis moeten zijn deze dagen.
juist omdat we wesley* deze tijd zo hard missen.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 24-12-2012

Cyn lieverd... Sterkte... Ik kan me goed voorstellen dat je je nu heel leeg voelt...
Gaat het wel al een beetje beter met je meisje?...

Alle andere dames, ook fijne feestdagen.. Ondanks het gemis van onze engeltjes... Ik denk aan hun allemaal!!


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 25-12-2012

Cyn, bah wat naar om zo de kerst door te brengen, alsof het nog niet moeilijk genoeg is. Sterkte en beterschap voor joella.

Deze kerst is wel heel dubbel zo. Vanochtend best even moeilijk gehad omdat ik Thomas nog zo mis, het is gewoon niet compleet zo. Maar tegelijk zo blij met Tessa.... Een jaar geleden was het nog zo onzeker allemaal en nu is ze er gewoon. Maar ja, hij niet. Vanochtend zijn we met z'n drieen even naar zijn grafje geweest om zijn kaarsje aan te steken. Vanmiddag gaan we naar mijn ouders en morgen lekker thuis.

Fijne dagen voor jullie allemaal, ook al is het niet makkelijk. En dan denk ik in het bijzonder aan Rennie.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-12-2012

Lieverds, hoe zijn jullie dagen geweest?
Onze waren echt heerlijk! Ontzettend genoten van mijn gezin en waardeer des te meer wat ik wel heb!
Helaas is tess nog steeds heel verkouden benauwd en ah hoesten.. Wou dat dit over was..

Cyn is Joëlla inmiddels thuis? Ik hoop het wel.. Zijn jullie de dagen een beetje door gekomen zonder haar thuis?

Rennie... Voor jou moet het een hel geweest zijn... Iedereen maar vrolijk en leuk doen terwijl jullie in een jaar tijd twee kindjes hebben moeten laten gaan... Afschuwelijk...

Madelief jouw lijf dus weer goed herstelt? Is er weer een eisprong geweest? En je kansen benut neem ik aan?

Alle andere dames, gaat het allemaal goed?

Sabrina hoest met jou?


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-12-2012

Hè meiden!

Cyn, hoe is het met Joella? En het valt zwaar, zo incompleet..... Dat confronteert weer extra hè, die feestdagen..

Noortje, bij jou ook... Er is zo veel gebeurd in een jaar, nu met Tessa is het zo anders, maar de lege plek blijft.

Laura, fijn dat jullie zo hebben genoten! Heerlijk!

Hier net terug van een paar dagen weg. Het was heel fijn moet ik zeggen. Genoten van ons kleine gezinnetje. En eisprong is idd geweest en alle kansen benut, maar ik weet zeker dat het niet raak is. Zegt mijn gevoel en dat klopte tot nu toe vaak wel. Gek dat we al weer aan de laatste dagen van het jaar bezig zijn. Ik had zo gehoopt zwanger het jaar uit te gaan.....


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-12-2012

ben hier ook benieuwd hoe jullie dagen zijn geweest.

hier:
joella ligt nog steeds in het ziekenhuis. helaas.
ze is wel al 2 dagen koortsvrij en vanaf vandaag wisselen ze het vernevelen af met puffen.
morgen weer bezoek van de kinderarts en dan hoor ik of het puffen aanslaat.
het is zo druk op de afdeling dat ze op een gezamelijke kamer ligt. met nog 3 anderen kindjes.
ze hebben er maar een rsv kamer van gemaakt.
ookal is het druk in de kamer, joella slaapt wel goed ook overdag.
ga nu snel eten, douchen en slapen morgen zitten we weer vanaf 8 uur in het ziekenhuis.

denk aan jullie
x


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 27-12-2012

Jee, Cyn, wat heb ik het met jullie te doen! Wat ontzettend heftig en naar zeg.... Heel veel sterkte! Want er zal enorm veel op jouw schouders komen nu je man ook aan het herstellen is... x


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 27-12-2012

Ja Madelief, alles valt op mijn schouders.
ik zit de hele dag in het ziekenhuis, ga even om boodschappen als joella 's ochtends slaapt, en als ze 's middags slaapt doe ik even het huishouden.
dan kom ik om 19.30/20.00 uur thuis en dan kan ik even zitten. maar niet te lang, want heb mijn slaap ook wel nodig nu.
pff.. ik hoop maar dat joella snel mee naar huis mag.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 27-12-2012

Jeetje Cyn wat heftig meis... Ik ga ook duimen dat ze snel mee naar huis mag..
Gelukkig is ze wel koorts vrij nu. Ik denk aan jullie.. Beterschap voor je meisje en hou vol he? Naar denk ook aan jezelf hoor lieverd..


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 28-12-2012

Cyn, wat naar dat ze nog steeds in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat ze heel snel naar huis mag, dan kom jij ook weer een beetje aan je rust toe...

Laura, hoe gaat het met de verkoudheid van Tess? Zielig he, als zo'n kleintje verkouden is. Tessa was met 3 weken ook verkouden geweest, maar was er wel vrij snel weer vanaf.

Madelief, fijn dat jullie toch nog leuke dagen hebben gehad. Gezellig met Maria. Maar kan me voorstellen dat het toch steekt... Wanneer had je die afspraak bij de gyn?

Hoe gaat het verder met iedereen? En Sabrina, gebeurt er al iets?

Hier was de kerst al iets makkelijker dan vorig jaar. 2e kerstdag waren we gewoon thuis, gelukkig maar want Tessa had die nacht erg weinig geslapen en veel gehuild. Uiteindelijk de hele nacht tussenin gelegen...


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-12-2012

En zo zal het elk jaar iets makkelijker worden... Tenminste dat hoop ik voor je!

Tess der verkoudheid gaat beter maar het hoesten blijft best erg... Ze krijgt af en toe echt geen lucht...
Ik ga der wakker maken! Ze ligt in ons bed te slapen nu. Ze wilde vanmorgen niet meer in der eigen bed dus lekker bij mij maar ze slaapt nu ng steeds en het is weer flestijd!!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2012

jaa.. Joëlla is thuis!
na lang wachten op de kinderarts eindelijk te horen gekregen dat joëlla mee naar huis mocht.
dus dat was spullen pakken en wegwezen haha. nu ligt ze uitgeput in dr eigen bedje te slapen.
we moeten nog wel puffen, maar dat kan thuis ook erg goedSmile kom snel op de rest reageren hoor.
eerst een mega was wegwerken en het huishouden doen.. x


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 28-12-2012

@cyn wat vervelend! Het zijn zo wel andere kerstdagen geworden.. Ik hoop dat ze snel opknapt en mee naar huis mag. Ik snap dat je er even flink de pest in had, Thomas* mis je al en nu was Joelle er ook niet bij. Ik hoop dat jullie het nieuwe jaar goed en gezond in gaan.

@noortje bah bah! Naar die miscommunicatie.. Een maand is voor hun misschien niet zo lang, maar ze weten niet hoe dat voor jou voelt.. 21 januari heb ik ook een afspraak bij de gyn. We krijgen dan de uitslagen van de chromosomen, placenta en obductie. Voor ons beide dus een spannende dag! Hoe laat moet je? Ik om 13.15...

@plusje Hoe staat het ervoor?? Nog op het wachtbankje?

@devika Wat een schatje!!

@kersje hoe is het bij jou? Is je gevoel voor een volgende zwangerschap al veranderd, of blijft dat gevoel?

@madelief Wat fijn, een goede ovu-test!! Je lichaam pakt het in iedergeval goed op! Ik hoop dat je januari 2013 knallend begint!

Hier de kerst opzich goed doorgekomen.. Eerste kerstdag begon goed. S'middags bij mijn schoonouders gegeten en sávonds kwamen mijn ouders, broer/ zussen bij ons gourmetten. Onder het gourmetten kwam mijn zusje met een cadeau aan. Namens de familie hebben we een weekend weg gekregen omdat we zo'n rotjaar gehad hebben. Ik vond het toen wel erg moeilijk. Heel lief en ik waardeer het ook, alleen werd ik op dat moment weer met de neus op de feiten geduwd en moest ik wel een paar keer slikken om niet in tranen uit te barsten. 2e kerstdag hadden we geen planning, smiddags kwamen mn zusjes even aanwaaien en savonds met vrienden gegeten.
Maar ben ook wel blij dat het voorbij is, het "feest" gevoel wat er de andere jaren was, was er niet. Oud en nieuw zie ik wat meer tegenop, je ziet dan vaak mensen die verder bij je weg staan.


mijn lieve, lieve kleine schat - rennie - 28-12-2012

-vervolg-

Verder lijkt het lichamelijk goed te gaan. Het voelt iedergeval wel goed. 3 januari moet ik weer na de gyn. 13 december bleek ik nog niet helemaal schoon te zijn, er zat nog iets wat een stolsel of stukje placenta was. 3 januari gaan ze kijken of dat helemaal weg is. Wat ook zo tegenstrijdig is, is anti- conceptie. Gezien we medisch wel een gezond kindje moeten kunnen krijgen is daar geen reden voor om aan de anti- conceptie te gaan. Geestelijk snap ik dat het allemaal wat rust moet krijgen. Maar als ik bijv. halverwege het nieuwe jaar er klaar voor ben, wie zegt dan het dat het ons gegeven is?We kunnen ook nu wel niets gebruiken en dan kan het nog wel een jaar of langer duren. Zo zie je dat je geen kindje neemt, maar dat het je gegeven wordt.. En wanneer ben je er klaar voor? Ik had eerst zoiets: voorlopig even niet.. Maar heb nu zoiets: we gaan er niet bewust voor, maar als het gebeurd dan is het zo...

Hiernaast heb ik altijd al interesse gehad voor pleegzorg. 1,5 jaar terug heb ik al eens een info pakketje aangevraagd. Maar daarna werd ik zwanger waardoor het op een laag pitje kwam te staan. Nu, door wat me hebben meegemaakt, wakkerd het weer aan.. Manlief staat er ook wel open voor. Ik heb nu een mail gestuurd met de vraag wanneer we naar zo'n informatie avond kunnen. We gaan dan eens kijken of het wat voor ons is....


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-12-2012

Rennie ik zie je al helemaal zitten... Iedereen opgedirkt in feest kleding en daar zit je dan... Zonder je kindjes, zonder dikke buik... Alleen maar met je herinneringen... Gelukkig zijn deze dagen voorbij. Nu het nieuwjaar in.. Dat vond ik een moeilijk moment het eerste jaar. Wel heel lief dat ze jullie een weekend weg gegeven hebben!
Pleegzorg, goed zeg dat jullie daar interesse in hebben! Maar zou je niet nog een eigen kindje willen "hebben" dan? Of evengoed proberen zwanger te raken? Ik denk nog alle dagen aan jullie hoor meis! Dikke knuff!!

Cyn jeeeeeejjjjj Joëlla weer thuis!! Wat ontzettend fijn meis! Lekker met der knuffelen hoor terwijl de was draait! Geef der maar een dikke pakkerd van alle forum tantes!!

Hier tess nog steeds aan het hoesten... Het lijkt gelukkig wel iets beter te gaan. Vannacht wilde ze alleen eerst niet slapen maar gelukkig uiteindelijk toch een goede nacht gehad! Vanmorgen na de fles van 6:30 wilde ze niet meer in der bedje dus toen lekker bij mama geslapen! Om 9 uur riep semmy en om 9:45 was tess pas weer wakker dus die lag in der uppie in het grote bed! Dan is ze echt klein hoor..


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2012

Rennie, wat fijn dat de dagen weer voorbij zijn. wel goed dat jullie je niet hebben afgesloten van de "gezelligheid".
Een beetje afleiding kan goed doen. wat lief van de familie dat jullie een weekendje weg cadeau hebben gekregen.
je zegt dat je opziet tegen heb nieuwjaar. dat snap ik.
je sluit een jaar af.. een jaar met zoveel gebeurtenissen en herinneringen. ik zag daar het eerste jaar ook erg tegenop.

en jullie staan toch open voor een nieuwe zwangerschap. vind ik echt knap!
maar ook intresse in de pleegzorg. je laten informeren kan nooit kwaad, wie weet is het wat voor jullie.

dikke knuffel voor jou! ik vind je echt een sterke mama! (dat mag ook gezegd worden heSmile...)

laura,
balen dat Tess nog zoveel hoest! gelukkig gaat het iets beter. als het lang aanhoud moet je naar de arts hoor.
wat zei die vorige keer eigenlijk? heb je nog iets gekregen?

ik ga hier snel weer door.
mijn huishouden is gedaan, alleen joella maakt er een zooitje van! alles word weer overal vandaan getoverd.. zo blijven we opruimenSmile

hoe zijn de andere meiden de kerst doorgekomen?


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-12-2012

cyn; wat ben ik blij te horen dat ze thuis is. Moest zo aan jullie denken. Mijn man zijn
ouders wonen vlakbij het zk en toen we langsreden kon ik alleen maar verdrietig zijn voor
jullie dat het allemaal op die manier moest bah.
Maak er maar een after-christmas van thuis zo met je gezin. Een schrale troost maar genieten
van het samenzijn. Hoe is het met je man en de pijn?

laura; he bah. Zonde van tess. De kleine van mijn zus hoeste ook steeds zo lelijk.
Heeft nu antibiotica gehad. Beginnende bronchitis. Myrthe begint nu ook weer te hoesten.
Heb de puffer dus maar in de aanslag gelegd voor de zekerheid. Dat stomme weer ook.
Het zou beter eens goed vriezen.

rennie; oh meid, wat een "lege" kerst. Wel lief van je familie. Wij krijgen elk jaar nog een
cadeau voor britt* en steken met zijn allen een voor een een sterrenkaars aan.
Het eerste jaar moest ik daar ook zo om huilen. Nu ook nog steeds een brok, maar wel fijn dat
ze er zo op haar manier bij is.
Ik duim voor je dat je 3 jan helemaal schoon bent. Dat je die ellende ook niet doormoet.
Tja...en wat betrefd de toekomst. Spannend en eng wat te doen. Dat kunnen alleen jullie.
Wat mij wel altijd sterkte was de tekst: wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft
al verloren. Onze eerste oud en nieuw lagen wij voor 12 uur in bed...dat hoefde voor mij helemaal
niet. 4 dagen later kreeg ik een mk en ik weet nog goed hoe iedereen in het ziekenhuis elkaar een
mooi jaar wensten. Ik was zo boos en verdrietig. Hoe konden ze? Voor mij zou het nooit meer mooi zijn.
Gelukkig ervaar ik dat nu anders, maar daar doorheen moeten is zo zwaar.

sabrina; al nieuws?

noortje; de eerste kerst met tessa. Ook wel bijzonder nietwaar? Ondanks het gemis.

madelief; lekker weggeweest dus. Fijn. Snap je gevoel van het jaar uitgaan.
De afgelopen 5 kersten ben ik 4 er van zwanger geweest. Raar he! (britt*, mk1, myrthe en nu)
Kan dus zomaar anders lopen.

devika; mijn hart smelt bij het zien van de foto van jullie meisje. Wat is ze toch mooi.
Heb hem ook aan mijn man laten zien en ook hij vond haar zo schattig hihi.
Die gaat nog heel wat harten stelen.
Hoe ging het met haar met die dagen?

kersje: hoe is het met de kersenmannen? Is het druk zo met 2 kleintjes kort op elkaar?
Dat vraag ik me wel eens af. Hoe was kerst?

maria; ik zag op fb een foto van jullie kerstmannetje. Prachtig!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-12-2012

hier; ondanks het gemis wel fijne rustige dagen gehad.
Myrthe moet gewoon weer afkicken van alle aandacht van al die mensen om haar heen haha. Ze is ook niet echt fit.
1e kerstdag is mijn konijntje gestorven (beetje ironisch met kerst nietwaar?). Ik had hem al 8 jaar...nog voor mijn man haha. Ik heb wel even een traantje weggepinkt. Je bent hem zo gewend. Ach...ik stel me dan maar voor dat britt* nu lekker met hem kan spelen...mrythe heeft haar tijd gehad.


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-12-2012

Wat sneu van je konijntje... Maar wat mooi gezegd dat nu Britt met hem mag spelen!! Moest ik ff snel kwijt voordat mijn tel uit valt!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2012

tam,
bedankt voor je lieve woorden.
de christmas afterparty komt nog. joella heeft erg weinig geslapen vandaag.
we hebben besloten om met oudjaar als gezinnetje te gourmetten. dan is joella ook weer een beetje de oude.

zonde van je konijn, mooi gezegt dat Britt* nu met hem kan spelen.
met mijn man gaat het beter. de kammetjes zijn er sinds vandaag uit. ziet er best raar uit die wond.
hij denkt dat hij de hele wereld weer aan kan.. haha
vandaag heeft ie voor het eerst mogen douchen dus ik was hem een uur kwijt vanavondSmile

hoe is het met jou en de kleine in je buik? geniet je een beetje van de rust. (tot hoever dat kan met myrthe haha)
is je man ook vrij of mag hij oliebollen bakken haha


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-12-2012

Hoi meiden, even snel reageren! Nog niet bevallen! Baby vind het wel prima in mama's buik :-) Vanochtend weer op controle geweest, alles was goed. Dus afwachten maar wanneer er iets gaat gebeuren! Ik moet nog heel veel bij lezen, dus ik reageer later op jullie ok?

@Cyn: ik zie dat Joella weer thuis is! Fijn zeg!


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2012

sabrina,

oh meid je bent ondertussen al 39 weken...! hou je het nog vol?
haha wel grappig dat het een 2012 of 2013 baby kan wordenSmile
succes met de laatste loodjes! je kan het!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 28-12-2012

@Cyn: Ja het is nog wel te doen :-) wisselt wel een beetje per dag hoor. Begin van de week dacht ik dat ik blaasontsteking had, urine weg gebracht, maar was niks. Maar ik voelde me zo futloos, nergens geen energie voor dus had echt zo iets van laat maar komen die bevalling! Nu gaat het weer goed gelukkig en heb ik nergens meer last van! Nu heb ik weer echt het idee dat de baby nog wel even blijft zitten. Maar ja, je weet het toch niet, kan ieder moment veranderen natuurlijk! Wel spannend ja, 2012 of 2013 :-) mijn man is maandag jarig, 31 december, dus kan ook zomaar een leuk cadeautje zijn wie weet :-)


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 28-12-2012

gelukkig voel je je nu weer wat beter.
spannend hoor. zie je op tegen de bevalling?
het zou inderdaad een mooi cadeautje zijn 31 december!
het is nu inderdaad afwachten.. kijk maar naar maria, kersje en laura. die kleintjes zaten ook veel te lekker! hahah

pak deze dagen nog maar even genoeg rust straks beginnen de gebroken nachten Smile


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 28-12-2012

Sabrina zet hem op alvast!! Spannend weer hier hoor!


mijn lieve, lieve kleine schat - Tam - 28-12-2012

oe sabrina, spannend dus. Hoe dan ook een prachtig resultaat gaan we van uit. Suc6 meid......we horen het vanzelf wel hiero.

laura; thanks

cyn; haha, mannen zijn dus ook ijdel. De mijne zit idd druk met de oliebollen en moet van mij daarna ook een uur douchen...kan echt niet tegen de geur op het moment haha.
Hier gaat het wel goed.Ik merk echt dat ik vakantie heb. Geen harde buiken meer en met mijn bekken gaat het ook een stuk beter. Zie toch echt wel tegen die laatste weekjes werken op....ook al vind ik mijn werk super! Je snapt me wel. Ik merk nu gewoon zo goed het verschil met mijn lijf.
Enne.....laat je ventje maar een beetje oppassen en rustig aan doen, maar ja.........mannen kunnen wel eens dwars zijn ahum hihi


mijn lieve, lieve kleine schat - noortje - 29-12-2012

Cyn, wat fijn dat Joella weer thuis is!! Leuk, om met oudjaar te gaan gourmetten, weer gezellig bij elkaar.

Rennie, dus jij ook de 21e naar de gyn. Voor jou wel heel spannend als je die uitslagen krijgt. Ik moet om 11.45, maar het loopt altijd erg uit dus wie weet zitten we wel tegelijk bij de gyn... Lastig die anticonceptie, ook weer erg confronterend om erover na te moeten denken. En goed van jullie dat jullie denken aan pleegzorg. Maar ik hoop heel erg dat er nog een gezond kindje bij jullie mag komen in 2013 of 2014! Vorig jaar zag ik ook erg op tegen oud en nieuw. Wij hebben met oudjaar altijd een verjaardag maar vorig jaar zijn we voor twaalven naar huis gegaan, ik wilde dat moment niet bij familie zitten. Ik vond het toch moeilijk om het jaar af te sluiten waarin Thomas werd geboren en zonder hem het nieuwe jaar in te moeten.

Laura, wat zielig dat Tess zo erg moet hoesten.

Tam, fijn dat je je nu beter voelt nu je vakantie hebt. Kan me wel voorstellen dat je dan tegen die laatste weken werken aankijkt. Maar je komt wel steeds dichterbij, dat gaat weer spannend worden hier. Zielig van je konijntje, maar nu heeft Britt een konijntje, dat is wel weer een mooie gedachte.

Sabrina, wat spannend, het kan nu elk moment gebeuren. Binnen 3 weken heb je eindelijk je kindje!!


mijn lieve, lieve kleine schat - plusje - 29-12-2012

Rennie, jullie zijn zo sterk. Ik hoop dat jullie in 2013 heel veel geluk mogen hebben en opnieuw zwanger worden en een gezond kindje in jullie armen krijgen. Ik vind het ook heel moedig van de pleegzorg! Zou je adoptie ook overwegen? Zo attent van de familie dat ze jullie gezinnetje niet vergeten!

Tam, mooi dat je konijntje met Britt* kan spelen! Fijn dat je minder last hebt van harde buiken nu!

Cyn, zal wel super zijn dat Joëlla terug thuis is.

Sabrina, succes met de bevalling!!

Laura, hoe gaat het met Tess nu?

Madelief, zit jij in de wachtweekjes nu?

Groetjes aan alle andere meiden!

Ik had gisterenavond een nare ervaring met "vrienden" die even tussendoor lieten weten dat ze ongepland zwanger waren van de derde "kijk eens naar het buikje van mijn vrouw, we vinden het wel erg voor jullie, maar wij zijn zwanger!" De man (peter van Sam*) was extreem vruchtbaar volgens de gyn en zij heeft een week gehuild omdat ze toch liever een gezin met 2 kinderen had ipv 3. Verder wist ze echt niet hoe het kon dat ze zwanger waren?!? Ze waren er niet mee bezig maar hij hield wel haar cyclus bij. Een andere vriendin die ook daar was gaf me een persoonlijk kaartje voor Sam* en toen kon ik m'n tranen niet bedwingen, dat was zo lief! Tegenstrijdige gevoelens! Wij zijn weer bezig met de tweede ronde na de miskraam. Ik hoop dat mijn cyclus regelmatig blijft en dat we niet te lang moeten wachten op een wondertje.


mijn lieve, lieve kleine schat - Madelief1980 - 29-12-2012

Hoi!

Hier aan de studie, of althans ik doe een poging. Maar las net het beticht van Plusje.... Wat een hork van een vent en wat een super ongevoelige vrouw dat ze durft te zeggen dat het kind eigenlijk niet zo handig is als derde.... Ongelofelijk! Ik vind het nog knap dat je rustig bleef. Ik denk dat ik iemand een klap had verkocht!!!!

Tam, wat fijn dat de vakantie je zo goed doet. Daarna komt het aftellen! Wat is de datum van jouw verlof? En eindigt jouw verlof in de zomervakantie? Dat zou super zijn...

Sabrina, echt te laatste weken voor jou! Spannend hoor, een 2012 of 2013 baby! Zet m op bij de bevalling en geniet!

Noortje, hoe voelt oud en nieuw nu voor jou?

Cyn, hoe gaat het nu?

Rennie, wat een sterk bericht lees ik van je. Jee, wat is het ongelofelijk wat er in een jaar voor jullie is gebeurd.... En met de jaarwisseling in zicht confronteert dat lijkt me. Ik herinner me nog zo goed die jaarwisseling. Wilde in een hol kruipen en er zwanger uit kruipen... We zijn toen op vakantie gegaan, met z'n twee, heel fijn. Je schrijft over het niet aan de anticonceptie gaan en ik kan me dat helemaal voorstellen. Dat het te tegenstrijdig voelt wel aan de pil te gaan terwijl de wens er nog steeds is.... Ik vind het wel moedig, want het zal ook veel spanning mee brengen als je wel weer zwanger wordt. Maar ik redeneerde toen zo: of je nu snel of pas over een jaar zwanger bent, het brengt zo veel naar boven, dat blijft spannend en pijnlijk...

En hoe is het met de rest?

Hier idd de wachtweken. ben er eigenlijk niet mee bezig op het moment. Gewoon omdat ik denk dat het niet gelukt is. Ben meer bezig met de afspraak 7 januari. Heel fijn dat we daar dan heen kunnen! Ik verleg mijn wensen nu ook. Hoopte vorig jaar dat ik dit jaar zwanger zou verlaten, nu hoop ik dat we volgend jaar met 2 kindjes de jaarwisseling hebben....

xx


mijn lieve, lieve kleine schat - cyn87 - 29-12-2012

Tam,
Zo ijdel is mijn vriend op zich niet, maar hij heeft natuurlijk 10 dagen niet mogen douchen vanwege die wond, dus nu heeft hij het er wel even van genomen haha.
Wat fijn dat je je goed voelt. Houden zo.
Wanneer ga je met verlof? Denk wel aan jezelf he meid.


Plusje,
wat erg dat je vrienden zoiets zeggen..! “we vinden het erg voor jullie, maar wij zijn zwanger”.
Pff.. ik denk dat ik net zo zal reageren als madelief. Haha
een klap zal ik niet zomaar verkopen maar had me vast even uitgelaten.
Wel lief dat jullie een kaartje voor sam hebben gehad. De bevestiging dat hij niet vergeten word doet je toch best goed.
Ik hoop dat 2013 een mooi jaar voor jullie word meid! Dat moet gewoon.


Madelief,
ik snap dat de wachtdagen je niet zo veel doen. Gelukkig komt 7 januari ook dichtbij.
En ik ga duimen dat jou wens voor de volgende jaarwisseling uit zal komen.

hier zit ik languit op de bank met een fotoalbum van joëlla.
mijn foto's zijn net binnen dus ik kan dr album weer volplakken.
joëlla ligt uitgeteld in bed en vriendlief is even op bezoek bij een vriend.
fijn weekend!


mijn lieve, lieve kleine schat - Sabrina1984 - 31-12-2012

Hoi meiden, nou ik denk toch dat het 2013 wordt hoor :-) baby zit nog te lekker volgens mij! Had een leuk cadeau geweest voor de verjaardag van mijn man als de baby vandaag zou komen, maar helaas, de kleine denkt er anders over!


mijn lieve, lieve kleine schat - shadylady313 - 31-12-2012

Gefeliciteerd met je mannetje! En de dag is nog niet om... Het kan zomaar haha
Succes iig!